1. Zna se sta je umetnost, a sta prodavanje magle. Nagledao sam se, naslusao i nacitao svega i svacega i mogu da ocenim sta valja a sta ne . Marinina "umetnost" je najobicnije djubre za ljude koji su umislili da su neka elita, da razumeju sto niko drugi ne razume, a podseca me na one slike "bela pozadina-crna tacka" sto predstavljaju "sav zivi svet koji plovi vasionom kroz beskraj svega" i slicne baljezgarije. Ne dozvolite da vas prave ovcama, ukljucite mozak, uzivajte u pravoj umetnosti (mnogi komentatori su vec svasta nabrojali, tako da necu nabrajati), a trazenje skrivenog smisla u ostavite kremu drustva. Ionako nemaju pametnija posla
    (milinko, 8. avgust 2013 14:52)

    # Link komentara

  2. @draganc
    zasto generalizujes
    ne volis marinu = slusas cecu/jk/kursadzije/mitar miric
    volis marinu = connaisseur of art and the world beyond

    evo posto ti ocigledno mrzis ljude koji slusaju miroslava ilica ja sam sad dosao i kazem da je moj favorite band MBV i njihov timeless classic Loveless koji je opste priznat od strane sajtova kao sto su pitchfork kao najgenijalniji album ikada izdat

    ako nikad nisi slusao ili ako ti nije najdrazi, molim te, ne komentarisi na bilo sta vezano za umetnost ok?

    vidis kako to glupo zvuci?

    uvek ce se naci veci katolik od pape, samo mi nije jasno zasto toliko branis nekoga koga nikad nisi uzivo ni video niti ces videti, jer je ona ipak gromada od zene nedostizna za nas smrtnike (tu valjda stavljam i tebe osim ako nemas nesto sto hoces svima da kazes)
    (boban, 31. jul 2013 20:32)

    # Link komentara

  3. cekala da srbija dobije paypal pa da izmuze i ovo malo sto je ostalo

    umetnost za umetnost ali bi radije kupio bluray od 10$ negde narucio nego njoj dao isto toliko

    bar znam na cemu sam i nemam zablude.
    ili podrzao indie game dev-a
    (bobi, 31. jul 2013 20:16)

    # Link komentara

  4. Slazem se sa Anom. Od starije generacije imamo odlicne performere i konceptualce Nesu Paripovica, Eru Milivojevica... Kad je neki clanak izasao o njima na B92. Da ne spominjem mnoga imena iz mladje generacije.
    (Marina pa Marina, 29. jul 2013 20:56)

    # Link komentara

  5. (nepodoban, 29. jul 2013 00:51)

    Postavili ste suvise pitanja, ali odgovoricu vam samo jednom konstatacijom. To da je M. Abramovic ovde nepozeljan lik - to naprosto nije tacno; ovde imamo citavu jednu grupu (marketinsku) ljudi koji je guraju iz sve snage, razlozi su jednostavni, ali ne zelim u njih sada da se upustam. Postavicu vam samo jedno pitanje: da li ste na ovim stranicama videli da se pise i o jednom drugom vizuelnom umetniku, bilo nasem ili stranom, kao sto se recimo pise o muzicarima, reziserima, glumcima itd. Ne, ne postoji nijedan vizuelni umetnik osim M. Abramovic, o kojoj u proseku izadje 4 teksta za mesec dana. Da li zaista mislite da mi nemamo i druge umetnike, bilo ovde ili u svetu, koji zavredjuju da se o njima pise? Prica da M. A. ovde neko bojkotuje je cista laz, mogla bih to da vam potkrepim raznim dokazima, ali ako bih to ucinila ne bi mi pustili komentar, to je fama koja ne prestaje, koju ovde mnogi potpiruju, kao sto je najnovija neistina da je postala clan Americke akademije nauka i umetnosti. Sve te neistine samo urusavaju ugled same umetnice, koja nazalost toga nije svesna, i prave lakrdiju i od nje i od njene "umetnosti".
    (Ana, 29. jul 2013 15:45)

    # Link komentara

  6. Bože, kakvi smo mi balkanci nezahvalnici, ljubomorni do srži i ništa nas ne zanima osim naših malih, mizernih mišljenja. Drznici nezadovoljni.
    (Arminowski, 29. jul 2013 11:04)

    # Link komentara

  7. Jelena Karleuša...
    (ne volem motiku, 29. jul 2013 02:42)

    # Link komentara

  8. @Ana
    To sto sam se usudio da se osvrnem na to sta bi moglo ubuduce da se podvede pod kulturu, dozvoljavam da sam pogresio. I veoma je moguce da nisam u stanju da sagledam sve njene pojavne oblike. Kao sto rekoh laik sam.
    Vasa je konstrukcija da se ja razumem u Marininu umetnost, ja to nisam napisao. Ja tvrdim bas suprotno, da to sto nisam u stanju da razumem nesto, ne znaci da to i ne vredi. Ali kao sto ja ne razumem, gomila komentatora ovde, takodje ne razumeju ni Pikasa, a ni ono sto Marina radi. I taj komentar je upravo bio namenjen njima.
    A zasto komentarisu nesto sto ne razumeju?
    Pa zato sto je neciji prst, nekoga u ovoj zemlji ko definise sta je podobno, a sta je nepodobno, upro bas u nju i rekao ovo se ne sme podrzavati.
    Kada procitate sve ove komentare zar vam ne izgleda bolesno da ljudi sa toliko strasti komentarisu M. Abramovic, a najverovatnije imaju pojma o umetnosti bas kao i ja i najcesce im je umetnost totalno nebitna? Cak i da je u pitanju nekakav performens prevarant, meni nije jasna tolika ostrascenost?
    Zasto ih i ostale vesti vezano za umetnost ne isprovociraju da ostave komentare u ovolikoj kolicini?
    Da budemo potpuno iskreni, nema to veze sa definicijom avangarde. Razlog te netrpeljivosti je politicke prirode, nema to veze sa umetnoscu. Prosto, zena se nije dovoljno nacionalno istakla, s obzirom na svoju popurarnost, a i ta umetnost nije u skladu sa laznim moralom od koga je ovo drustvo obolelo (eto, narod u Srbiji alergican na golotinju).
    (nepodoban, 29. jul 2013 00:51)

    # Link komentara

  9. Gospodin ( nisam siguran kako je sam sebe video) Voja Abramovic je humani idol koji tek treba dostici!
    (ex, 28. jul 2013 23:21)

    # Link komentara

  10. PROJEKAT nije umetnost ; projekat je biznis ! E, sad koliko "umetnosti" ima u biznisu...
    Činjenica je da mnogi osvedočeni umetnici nikada nisu "profitirali" na svojim delma ; umetnička DELA su im, sama po sebi, bila CILJ ,koja su na jednostavan,lak i prirodan način nepogrešivo nalazila put do svojih "konzumenata".
    Nedostatku umetnosti ni "projekti" ne mogu pomoći!
    (Jesam li u pravu ?, 28. jul 2013 21:02)

    # Link komentara

  11. Marina je genije.
    Upravo ovde pokazujete, u nastavku performansa, da ima mnogo onih koji bi je sekli ziletima...
    Zlo je jace.
    (marija, 28. jul 2013 20:56)

    # Link komentara

  12. Za elitističku umetnost, potrebna je, je li, "elita" (hahaha! kakva smešna reč!). Pošto ova gospoja nije elita, niti su to njeni poštovaoci (iako, nesrećnici, verovatno vole sebe tako da doživljavaju), njena "umetnost" se ne može nazvati elitističkom. Period.
    Cr@p!
    (Danchie, 28. jul 2013 20:47)

    # Link komentara

  13. @Ana.Naveli ste i moje omiljene filmske autore.Dodadao bih i Felinija,Sabrola,a od nasih Sasu Petrovica.Omiljeni pisci su mi Nabokov,Moravija i Capek.Puno vas pozdravljam!
     (Hegelj je bzvz, 28. jul 2013 20:47)

    # Link komentara

  14. Performans umetnost je kao neko predsoblje u istraživanju ljudskog mozga. Jer ako je umetnost doživljaj naših čula, ponajviše očiju i ušiju, zatim lična unutrašnja interpretacija, ili način pa i stepen doživljavanja, onda ima onoliko vrsta doživljaja koliko i ljudi. Svi smo različiti. Sva opšte priznata umetnost je u glavnom bazirana na prenos do mozga preko čula vida i čula sluha. Oni su prenosni mehanizmi od autorovg mozga do našeg. Ne kažem da je performans pokušaj direktnog prenosa, ali ima takvih primesa. Dok je recimo naš Nikola Tesla iztraživao i pronašao, nazovimo to vajerles principe, možda će neka generacija komunicirati na relaciji mozak-mozak?! U svakom slučaju, nije stvar za sprdnju i ne bi me iznenadilo da se najveći naučni instituti pozabave ovim, samo da ne pređe u način ratovanja kao što nama, a i njima menjaju klimu sa Teslinim pronalascima. Marina Abramović je svakako ekstremno interesantna ličnost, poznata u celom svetu, i ne bih rekao da, kao što piše u naslovu, traži našu pomoć. Kikstarter je dobrovoljni oblik udruživanja sredstava za projekat gde će svi ulagači biti deoničari shodno uloženom. U tekstu piše da je ona uložila milion dolara. Sam projekat koji smo gledali, i ceo marketing oko toga sigurno košta blizu toga, jer tu su urbanisti, arhitekte, dozvole, promocije, snimatelji, web majstori i ko zna šta sve još. A Marina je sve sem nepoštene osobe, uostalom i potiče iz takve familije. Napred Marina!
    (Dorćolac, 28. jul 2013 20:31)

    # Link komentara

  15. @Ana.Slucajno sam zavrsio filozofiju i procitao vecinu autora koje ste naveli.Muzicku akademiju nisam studirao,ali muzikom se bavim kao profesionalni horski pevac,tako da mi dela vecine kompozitora nisu strana.Na studijama filozofije je postojao izborni predmet u vezi sa istorijom umetnosti,ne secam se jer bese davno kako se tacno predmet zvao.Tamo je cuveni profesor Lazar Trifunovic objasnjavao kako se umetnost razvijala i zasto su se menjali stilovi.Onda vam postanu jasne slike Pikasa,kubista i ostalih umetnika koje neuk posmatrac smatra zvrljotinama.Tako da se jesam naprezao i jos uvek to cinim,mada se u medjuvremenu ponesto i shvati pa se moze i uzivati u recimo delima Bartoka!
     (bzvz, 28. jul 2013 20:22)

    # Link komentara

  16. Mislim da je njen glavni problem Ego i narcizam. Ako slusate njene intervjue to je stalno "ja pa ja". Njeni najbolji radovi su zajednicki radovi sa Ulajem. Nakon razlaska sa njim cini mi se da joj je ponestalo ideja i njeni radovi poslednjih godina su cista komercijala. Ples sa Jay Z-ijem je tipican primer toga.
    (Paja, 28. jul 2013 20:06)

    # Link komentara

  17. Sta znaci biti uspesan u svetu? Imati novac, slavu, pojavljivati se u medijima, biti popularan? Po tim kriterijumima je recimo Lejdi Gaga veca od Cajkovskog. A siguran sam da za 100 godina retko ko ce se nje secati, a muzika Cajkovskg ce jos ziveti. Tako je i sa Marinom. Za 100 godina dela Karavadja, El Greka... ce se ceniti. Veliko je pitanje sta ce ostati od Marininog stvaralastva. Pretpostavljam gotovo nista.
    (Dragoje, 28. jul 2013 19:38)

    # Link komentara

  18. Srbi ne prastaju uspjeh
     (Ragnar, 28. jul 2013 19:26)

    # Link komentara

  19. Ко је Марина Абрамовић?
    (Јое, 28. jul 2013 18:12)

    # Link komentara

  20. @BATA:
    U pravu si. I ja sam gledao tu emisiju. Ko ne veruje ima na youtube-u pa moze da pogleda. Ivan je ispao smekercinai veci umetnik od Marine.
    (Bole, 28. jul 2013 18:11)

    # Link komentara

  21. Koliko je Marina poznata u svetu govori i sledeci clanak:

    [link]/

    Njeno ime nije ni spomenuto, jedino sa govori u clanku o Jay-Z-ijevom "performansu."
    (OP, 28. jul 2013 18:10)

    # Link komentara

  22. kada patrik ima takmicenje u buljenju to je smesno i idiotski a za ovu je to umetnost
     (mil, 28. jul 2013 18:01)

    # Link komentara

  23. Vrlo je inteesantna cijela polemika o Marini Abramovic i njenoj "umjetnost".Zasto pod
    znacima navoda?Jednostavno sto ta umjetnost nije priznata od obicnog covjeka.Zacudjuje
    prilicno visok intelektualni level komentatora i vrlo su surijetki jednoliniski izlivi komedije.
    Pa ipak skoro niko ne primjecuje visoki level narcisizma od koga Ms.Abramovic neobjasnjivo
    pati i koji ce,na kraju,usloviti njen kraj.Institut je,mozda, zadnji pokusaj da svojoj "umjetnosti"
    da neko znacenje.Kada govorimo o umjetnosti onda mora da se pokoravamo opsteljudskom
    ukusu iako neki od nas smatraju da rasudjivanja obicnog covjeka nijesu vazna.Piccasso nije
    bio extraordineri umjetnik ali mu je slavu donijela originalnost, ona originalnost koju je
    vrlo tesko ponoviti/kopirati.Dali,Miro i jos neki od velikana su takodje cuveni po svojoj
    originalnosti ali su manje narcisoidni od Pikasa.Narcisizam ne mora biti poguban ukoliko
    osoba sadrzi neki kvalitet u protivnom kuca se odnosi sa olujom.Za Marinu Abramovic je
    mozda prekasno da se povrati umjetnickoj jednostavnosti jer bi u tom slucaju bila samo prosjecna
    vasilije knezevic 28 jula 2013
    (vasilije knezevic, 28. jul 2013 17:52)

    # Link komentara

  24. Odlicno sto ste stavili ovaj tekst o Marini ,da se vidi porazavajuce stanje nacije.
    (ajri, 28. jul 2013 17:40)

    # Link komentara

  25. Meni je ovo pomalo OK, pomalo bezveze, pomalo prodavanje magle. Da li bih posetio taj njen muzej? Ne, jer necu da mi neko nepoznat netremice gleda u oci niti ja njemu. Takodje, mogu da odremam besplatno i na klupi u parku. Takodje, ako stvarno jaki magneti mogu da podignu telo da lebdi, to nije tako bezazleno jer u krvi ima gvozdja i osetljiva osoba moze da oseti vrtoglavicu u jakom magnetnom polju (govorim iz iskustva). Takodje mi deluje jako neskromno sto bi ceo "muzej" nosio bas njeno ime. Sa druge strane, mozda u tom performansu i ima nesto sto do sada nisam osetio a sto bi vredelo da se oseti, prosto ne znam.

    U svakom slucaju trazi pare od pojedinaca a ne od drzave, sto pozdravljam. Treba se odvici od trazenja para od drzave, nego u se u svoje kljuse, pa koliko ti ljudi dobrovoljno daju, tvoje je. Postujem i to sto rizikuje pomalo i finansijski blam, jer projekat lako moze da ne uspe (ustvari ocekujem da nece), bio zato sto nece skupiti dovoljno novca, bilo zato sto nece biti dovoljno posetilaca ni da se pokrije troskovi, a kamoli za plate radnika i eventualno profit. Rizikuje zena, pa OK, super, nek je sa srecom.
    (laza, 28. jul 2013 17:40)

    # Link komentara

  26. 6 - U periodu između 1976. i 1988. godine ona će sa Ulajom (Uve Lajsipen) kojeg je upoznala i koji je bio rođen istog datuma kao i ona, putovati po svetu. Prvih pet godina stanovali su u automobilu a performanse, koji su im bili jedini izvor prihoda, radili su spontano. Od 1980. godine pa sve do 1983. boravili su u pustinjama Australije, u Sahari i pustinji Gobi. Kraj putovanja, ali i njihove ljubavi bio je Kineski zid. Za oboje bilo je to mesto apsolutne esencije, novi spiritualni svet. U performansu "Hod po velikom zidu" 1988. oni su pešice krenuli sa različitih krajeva te građevine i za tri meseca prešli 2000 -{km}-, kako bi se tačno određenog datuma, prema dogovoru, sastali u jednoj tački zida. Taj susret je bio rastanak ovog umetničkog dueta. Marina Abramović je ponovo radila sama.
    (Šumadinac, 28. jul 2013 17:40)

    # Link komentara

  27. Nastavak

    4 - U performansu "Ritam 4", održanom u galeriji Dijagram u Milanu iste godine, Marina je svoju akciju ovako opisala: "U praznom osvetljenom prostoru postavljen je snažan ventilator koji kroz široki otvor izduvava veliku količinu vazduha. Postepeno se približavajući pokušavam da udahnem sav vazduh... Video kamera prati čitav proces i preko dva ekrana u galeriji publika može samo da vidi samo krupni plan moga lica i promene na njemu pod uticajem snažnih naleta vazduha. Ventilator je van kadra, te posmatrači ne znaju šta izaziva te deformacije i grimase."

    5 - U poslednjoj akciji iz ove serije, Marina Abramović je odlučila da se suoči sa smrću. Na poziv Studija Mora u Napulju, ona izvodi "Ritam o" 1975. godine koji je mogao da se ostvari samo uz saradnju sa publikom. Pre početka performansa, Marina je ostavila uputstvo posetiocima: "Na stolu se nalaze predmeti (žileti, noževi, pištolj) koje možete upotrebiti na meni, ja sam objekt. Akcija će trajati 6 časova. Svu odgovornost za vaše ponašanje preuzimam na sebe." Sve je te večeri počelo pitomo. Neko ju je okrenuo u krug. Neko ju je dodirnuo na dosta prisan način. Ali trećeg sata stvari su počele da se menjaju. Publika je počela da se transformiše i na kraju je izbila tuča između onih koji su je štitili i onih koji su je povređivali.
    (Šumadinac, 28. jul 2013 17:39)

    # Link komentara

  28. "Umetnička dela" Marine Abramović

    1- Bodi-art u koje je Marina počela da ispituje granice psiho-fizičke izdržljivosti, vezuju se za festival u Edinburgu 1973. godine. Performans sa dvadeset noževa bio je prvi u nizu deset akcija nazvanih "Ritmovi" i Marina je tada sebi prvi put nanela lakše telesne povrede. Noževe je koristila tako što ih je brzo zabadala između prstiju, a kad god bi pri brzini zasekla prst uzimala bi drugi nož. Njena ideja bila je da ritam udarača tako uskladi da uvek unapred zna kada će nož dodirnuti njenu kožu.

    2 - U akciji "ritam 5", izvedenoj na Aprilskim susretima 1973. godine, izložila se novim opasnostima. Zapalila je vatru oko zvezde petokrake i, nakon spaljivanja pramenova kose i noktiju, legla u njen centar. Umalo se nije ugušila, publici trebalo dosta vremena da shvati kako Marina ne glumi trans, već je zaista ostala bez svesti.

    3 - U Galeriji savremene umetnosti u Zagrebu 1974. godine ona je pred publikom uzimala tablete za lečenje akutne šizofrenije, želeći da dovede svoje telo u nepredvidljiva psiho-fizička stanja (grčenje mišića, gubljenje orijentacije). Nakon toga, slično dejstvo je želela da oseti pod dejstvom fizičkih sila.
    (Šumadinac, 28. jul 2013 17:37)

    # Link komentara

  29. Problem je u tome sto je njena aktivnost striktno prepoznata kod tzv. kriticara i namenjena je uskom krugu ljudi koji je dizu u nebesa.
    Takva umetnost je elitisticka, pa se moze ocekivati da ce sira publika kojoj je to sve strano, preko noci stvoriti novac koga nema, niti bi trebalo da je potpomaze.
    Da se radi o vrednom projektu, novac bi sam po sebi vec bio obezbedjen jer pravi poznavaoci (sponzori), znaju sta je vredno i rentabilno.
    (JArsen, 28. jul 2013 17:09)

    # Link komentara

  30. Verovah u Marinu i njen rad dok se nije prodala.
     (bubblemau, 28. jul 2013 16:42)

    # Link komentara

  31. Koliko mnogo umetničkih kritičara u zemlji u kojoj skoro nijedan muzej ne radi, u kojoj se modernisti predstavljaju kao savremena umetnost, u kojoj se KUD-ovi finansiraju kao umetnički projekti...
    (smešnog li sveta!, 28. jul 2013 16:27)

    # Link komentara

  32. (misa, 28. jul 2013 10:18)

    A zašto, Mišo, ljudi poput tebe i ti sam, imate uopšte potrebuu da komentarišete nešto, što je samo jedna u nizu stvari koje ste pokušavali da prokljuvite u životu, ali betonska glava nije dala!?!
    Nije to Mišo kvazi umjetnost, to je samo iluzija u tvojoj glavi koja nastaje uslijed refleksije tvoga sopstvneog lika u gromadi Marinine ličnosti. Ljude poput tebe poznajem, pa mogu kazati i da tebe samoga znam! Pljunuti nekoga-oduvijek je bilo odraz "kuraža", ali samo za primitivan svijet! Za napredne ljude, koji se nisu bojali da malo zagrebu po površini neke bezbojne-bezoblične-bezmirisne ljušture, pljuvanje ne postoji kao opcija, postoji samo konstruktivna kritika.
    Jel da Mišo, da duboko u sebi gajiš osjećanja straha, napuštenosti, nemoći? Ponekad i lupaš glavu , jer ti "parade" stave upitnik nad glavu, tvoj svemir stave pod znak pitanja!? Ne voliš nešto, ali ne znaš zašto. Mrziš nešto, a u stvari ga voliš. Rado bi volio, ali ne smiješ......
    E Mišo, prepuni straha i kompleksa, upravo tim pitanjima se bavi performans, kao umjetnička kategorija...naravno, dalje od kursadžija ne možeš shvatiti-razumljivo, ali kad te lijepo molim-idi ubuduće i komentariši izgled, nastup i životni moto nekoga ko ima smisla, npr. Miroslava Ilića.
    (DraganC, 28. jul 2013 16:07)

    # Link komentara

  33. Prodavacica magle, that's all ...
    (Corbast pasulj volem ..., 28. jul 2013 16:06)

    # Link komentara

  34. Procitah komentare i...neverovatno je koliko su nasi uspesni ljudi vise cenjeni u svetu nego kod nas. Nije Marina ni prva ni nazalost, poslednja. Bas smo mi cudan narod.
    (Zoran Simic, 28. jul 2013 16:02)

    # Link komentara

  35. (HEGELJ, 28. jul 2013 12:34)

    Ako zelite da se napregnete citajte Aristotela, Kjerkegora, Tolstoja, Dantea, Dostojevskog, Dzojsa, slusajte Bramsa, Betovena, Sostakovica, Stravinskog, gledajte Goju, El Greka, Velaskeza, Rembranta, Vermera, Monea, gledajte Tarkovskog, Bergmana, pa kad sve to i jos dosta toga dobro savladate, onda pricajte o tom predivnom naporu uranjanja u ono najdragocenije sto je ljudski rod UZ OGROMAN NAPOR stvorio.
    (Ana, 28. jul 2013 15:54)

    # Link komentara

  36. Zatvorena sredina, ali najveca greska je kad se govori da je to zbog "zatucanih", nepismenih i polupismenih Srba. Problem, je sto su oni koji su ucili, manje ili vise i koji su iz sveta "znanja", zatucani i vrte se u svom svetu, nije bitno da li je to SNS, LDP, Nis, Arilje, krug dvojke. Osnovni princip je ko nije sa nama taj je protiv nas. Ovo sto radi Marina nije ni neka cifra, niti ona nekog bije po usima da da pare, na kraju krajeva , to je uobicajen nacin skupljanja para u nekim delovima sveta. Glupo je nekog prozivati za humanitaran rad, njena stvar, mozda je pomogla mnogim ljudima , ali ne prica o tome. Prevarant ?
    Pa gospodo, vreme ce pokazati, kao sto je uvek i bilo. Meni je njen rad iz mladosti Umetnost moze biti divna, fenomenalan, dok Balkanski barok ne ostavlja nikakav utisak na mene. Isto kad je ispala frka sto je Rasa Todosijevic dobio 100 000 evra u Veneciji, hvala Bogu neka dobije i jos 100 000, pa svake godine neko dobije. I njegov rad iz mladosti Was ist kunst , je fenomenalan, bukvalno u svetskom smislu. Ali, ok, aj da ih pljujemo, ili aj da njih koristimo da bi pljuvali, Novaka, Kusturicu itd. Ludilo.
    (Slavko Jecam, 28. jul 2013 15:48)

    # Link komentara

  37. Makar \marini ne trebaju pare. Ima stotone sponzora ili mecena u NY ili USA koji su spremni da daju po milion ili vise. Verovatno najveci zivi svetski performans umetnik.
    (Mexo, 28. jul 2013 15:45)

    # Link komentara

  38. Ja nisam covek iz umetnosti, niti me za to nesto mnogo briga, ali meni kada neko pokaze Picasovu sliku, meni to lici na nekakavu zvrljotinu, sto ne znaci da to nicemu ne vredi, kao sto ne slusam ni klasicnu muziku, ili gledam balet. Nemaju svi "sluha" za umetnost.
    (nepodoban, 28. jul 2013 13:15)

    Pikasova slika vam lici na zvrljotinu, niste edukovani na vrhunskoj umetnosti, ali znate da je umetnost Marine Abramovic ok. Fascinirana sam vasom hrabroscu ili, bolje receno, drskoscu, da ostavite ovakav komentar. Niko od nas sada ne zna gde se savremena umetnost krece. I, treba upamtiti, savremeno je sve ono sto se danas radi, a da li je to platno, glina, ovakav ili onakav pristup... to je druga prica. Niko mi nece reci da je umetnost M. Abramovic avangardna. Naprotiv, to je nesto sto gledamo vec pola veka, ne moze nesto biti avangardno doveka i ne znaci da savremena vizuelna umetnost mora zavrsti u apsurdu. Postoje drugi putevi kojima su vec krenule druge umetnosti.
    (Ana, 28. jul 2013 15:40)

    # Link komentara

  39. S obzirom na njene dosadasnje performanse gde su u prvom planu naga zenska tela,verujem da ce joj u pomoc prve priskociti Stanija i Soraja.
    (Umjetnica, 28. jul 2013 15:23)

    # Link komentara

  40. Pa ne znam da li B 92 treba da reklamira ovaj apel M Avramovic; Tesko da ce u siromasnoj Srbiji naci novac za svoj projekat; Ako negde moze da nedje to je medju onima koji razumeju njenu umetnost i imaju dosta novca a takvi su u NJujorku; Drzava Srbija niej mogla da pomogne ucenje srpskog jezika za nasu decu u NJujorku, tesko da bi sada u opstoj besparici i pred bankrotom mogla da pomaze avangardnu umetnost.
    (Petrovic, 28. jul 2013 15:15)

    # Link komentara

  41. Ne postoji nikakva razlika izmedju rijaliti emisija i ovoga sto radi Marina.
    Reci da je ona umetnica je degradiranje umetnosti.
    Nazalost,danas je reper umetnosti zaradjeni novac,a ne konkretna umetnicka dela.
    (umetnost a ne foliranje, 28. jul 2013 15:14)

    # Link komentara

  42. ZORANE - hvala na prilogu odabranih linkova. Ali nije Marinina umetnost puko višečasovno gledanje u oči. Ima ona mnogo veća umetnička dostignuća. Ono tesno provlačenje poštovalaca njene umetnosti između nagih tela na ulazu, njenog i njenog partnera. Lični izbor kome od njih dvoje stvarni poznavalac umetnosti okreće lice a kome leđa.Neki su plaćali ulaznicu više puta da ponove jedinstveni doživljaj umetnosti.Ona to više ne radi(što li?) sad unajmljuje neka mlada čvršća tela za taj deo predstave.Imala je ona pre nekoliko godina u Guggenheimu sedmočasovnu masturbaciju ispod dasaka kojim su prolazili posetioci, ali to je bila rekreacija umetničkog dela nekog muškog umetnika od pre četrdesetak godina. Vidiš, Zorane, lepota te umetnosti je u tome što svako može da bude umetnik,mi možemo korak dalje,samo ako je razumemo,omasovimo kulturni doživljaj, postavimo na svaki ulaz 2 golaća, ne okrećimo glave od ulične umetničke rekreacije tipa masturbacije. Naročito da roditelji ne vode svoju decu psihijatrima kad krenu da se reckaju žiletima, (pa Marina je tako urezivala petokrake po trbuhu)gutaju kašike cimeta na suvo, uvlače kondom kroz nozdrve da ga izvuku kroz usta i to je u duhu ispitivanja ličnih granica.
    (Logic, 28. jul 2013 15:05)

    # Link komentara

  43. Prodavaca i prodavacica magle je bilo oduvek. Ne treba se previse uzbudjivati zbog ovih prolaznih likova u danasnje vreme mada im je sada mnogo lakse da skrenu paznju naivnima na sebe putem medija. Takve osobe udruzene sa tumacima njihove "umetnosti" (koju ostali ne mogu da shvate) dobijaju manju ili vecu medijsku paznju a u nekim slucajevima i finansijsku podrsku.Dokle god je ta podrska iz privatnih izvora OK, svako je slobodan da radi sa svojim novcem sta god hoce. Tako zelim MA da sakupi sto vise (barem nekoliko desetina miliona dolara) za projekat MAI....Mozda bi bilo zanimljivo sprovesti anketu sta bi radije imali u vlasnistvu jednog Direra, Renoara, Jovanovica ili Disanov pisoar? Ma znam, znam to je stvar ukusa a i ja sam glup pa ne dosezem do tih umetrnickih visina....
    (mlekadzija, 28. jul 2013 14:40)

    # Link komentara

  44. Da je htela nasu lovu iz Srbije trazila bi je drugacije. Vi sto ne znate sta se sve finansira Kickstarter, nemojte da pisete ovde gluposti. Ogromni i veoma ozbiljni projekti koji nemaju nikakve veze sa Srbijom. Marina ce zavrsiti ovaj projekat, a zbog vas koji pljuju njen rad Srbija i jeste zemlja kakva je.
    (McMurphy, 28. jul 2013 14:35)

    # Link komentara

  45. O Marini možemo misliti šta hoćemo, ali njen video projekt Balkan Erotic Epic je najgenijalnije umetničko delo o balkancima, na youtube ga je videlo 2.5 miliona ljudi!
    (Balkan Erotic, 28. jul 2013 14:16)

    # Link komentara

  46. Marinin poziv "svima koji su zainteresovani" i nije upucen nama u Srbiji. Siguran sam da Marina nije imala ni trunku iluzije da ce joj Srbi pomoci da osnuje institut. Sto ste se toliko uzbudili? Kakav smo narod, samo ne daj Boze da je neko uspesan, odmah omalovazavanje, pljuvanje, cinizam... i naravno, svi se u sve razumemo pa kritikujemo.
    (Dragan, 28. jul 2013 14:01)

    # Link komentara

  47. Ja bas i nisam covek od umetnosti, ali ako se ovakve gluposti danas podvode pod 'savremena umetnost', ja cu radije da ostanem glup i da se dicim time sto sam naucio na likovnom od 5-8 razreda.
    (misa, 28. jul 2013 10:18)

    Tipicno.
    Dicicu se time sto sam glup.
    Uopste mi nije jasno zasto je Balkan rupa kakva jeste.
    (Pera, 28. jul 2013 13:29)

    # Link komentara

  48. "Ljudi! Car je go!"
    (Crni, 28. jul 2013 13:27)

    # Link komentara

  49. Marina Abramović - umetnik ili folirant, koji je dobro shvatio vreme u kome živi. U muzeju savremene umetnosti u Parizu ima dva rada (telo i još jedan). Očito joj se danas priznaje da je umetnik. Da li će izdržati probu vremena? Čisto sumnjam.

    Tako doživljavam i ovaj njen apel. Legitiman način da skupi neke novce za ideju koja je njoj OK. Kome se ne sviđa neka ignoriše.
    (Glorofindril, 28. jul 2013 13:16)

    # Link komentara

  50. Odakle "nerazumevanje" prema M. Abramovic. Dva su bitna uzroka:
    Prvi, i najveci je taj, sto Marina, dok je gradila svoju karijeru po svetu, nije se razmetala svojim srpskim poreklom, i nije se bavila "srpskim pitanjem". Da je kojim slucajem Marina, izrazavajuci svoju umetnost, u isto vreme promovisala "srpsku stvar" (nesto na fazon N. Djokovica), bila bi omiljenija od Emira Kusturice, a ljudi koji je pljuju bili bi najveci zagovornici njene umetnosti, koju danas ne prizanju za umetnost.
    Drugi, manje bitan uzrok, ali normalniji i objektivniji je taj, sto dobar deo ljudi umetnost percipira na onaj tradicionalan nacin, ako nema ulja na platnu i ako nema neceg izvajanog od gline to nije umetnost. Svet se promenio, pojavile su se nove stvari, tako da je i umetnost evoluirala i pojavili su se novi pravci.
    Ja nisam covek iz umetnosti, niti me za to nesto mnogo briga, ali meni kada neko pokaze Picasovu sliku, meni to lici na nekakavu zvrljotinu, sto ne znaci da to nicemu ne vredi, kao sto ne slusam ni klasicnu muziku, ili gledam balet. Nemaju svi "sluha" za umetnost.
    (nepodoban, 28. jul 2013 13:15)

    # Link komentara

  51. Jel to ona sto ne zeli da prima nagrade koje organizuje drzava Srbija,ali zato prima nagrade i novac od brace Karic? Mnogo moralna gospodza.
    Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Dule, 28. jul 2013 11:54)

    Ne Dule, to si retko uspesan ti
    (Milos, 28. jul 2013 13:14)

    # Link komentara

  52. Poštovani "RAZUMITELJI" "lika i (naročito) dela" gospođe M.Abramović ,"Car je GO " !
    (Dunja, 28. jul 2013 13:10)

    # Link komentara

  53. Sh'a je, bre?! Pa, nosi dizajnersku odecu! Bljak! I liku iz Zivansija je prodala kucu u Soho-u (NY) za 3 milje dolara!
    FULL OF CR@P!
    (Danchie, 28. jul 2013 13:07)

    # Link komentara

  54. Frapira me to sto ljudi pocinju da veruju da ovo njeno onanisanje ima ikakve dodirne veze sa umetnoscu. Jer, zaboga, ona je priznata u USA, a oni valjda znaju sta je avangarda. Ovu samozvanu umetnicu cene jedino drugi "umetnici" tipa Lady Gaga, Jay-Z i slican kalibar. Svakako creme de la creme svetske avangardne misli.
    (Jack, 28. jul 2013 13:01)

    # Link komentara

  55. A ja kad sam vam slao vest o mojoj kampanji niste hteli da je spomenete. Evo vam opet prilika na drugom krugu kampanje: [link] Projekat je podrzan od strane PETA.
    (Orwell Djordje Vegan, 28. jul 2013 13:00)

    # Link komentara

  56. Prvi put cujjem za nju!
    (Tozo, 28. jul 2013 12:55)

    # Link komentara

  57. @@@ Bole
    "Car je GO ", poštovani Bole !
    (Dunja, 28. jul 2013 12:52)

    # Link komentara

  58. Gledao sam pomenutu gospodju kada je gostovala kod Ivana Ivanovica,njenu umetnost i prfomans vecina ljudi ne razume,to je nesto sto se zove prodavanje za bubrege.Pokusala je u toj emisiji da nam pokaze sta to ona radi,tj. ko moze vise da izdrzi da ne trepne gledajuci se pravo u oci sa osobom preko puta nje,tj. sa Ivanom,u tom peformansu koji je trajao par minuta ona je trepnula ravno osam puta a Ivan Ivanovic ni jedared,tako da se on nasmejao tome i kavaljerski rekao da je ona "pobedila".Toliko o toj umetnosti koju obican svet ne razume,a o pomoci koju trazi je iluzorno govoriti iz ove jadne zemle.
    (BATA, 28. jul 2013 12:48)

    # Link komentara

  59. (Milan, 28. jul 2013 11:50)
    A drzava je inace duzna da izdrzava umetnike.A i taj lik sto trci od politicara do politicara i trazi pare da bi se bavio umetnoscu je gadan umetnik.Radis nesto sto niko nece,pa posto niko nece prozivas drzavu da ti placa da i dalje radis gluposti.Da se radi o nekom poslu bio bi smatran za nesposobnim,ali posto je umetnost niko nema prava da nesto logicno i potvrdi.
    (Nikola, 28. jul 2013 12:47)

    # Link komentara

  60. Za sve ove koji komentarišu negativno o Marini: ŠTA VI ZNATE O NjOJ???
    Ništa!!!Iz neznanja prelazite u mržnju. Više znate o Karleuši, Ceci, Seki i Radi i o reformisanju Vlade (tzv. sjaši kurta...)i političarima koji su prvi put otišli kod zubara kad su postali Nešto (vama, meni ne). Imate tamo rubrike "crna hronika" i "politika" i recepte za kako napraviti pitu od g....a pa to komentarišite do mile volje. Tu ste jaki!
    (mirkoni, 28. jul 2013 12:46)

    # Link komentara

  61. .. i sad me je sramota. To moze da kaze samo neko ko se nije potrudio da upozna i razume njenu umetnost. Istina je takodje da nema svako kapacitet da to razume. Pre nego sto ocenjujete i sudite pogledajte makar dokumentarni film "the artist is present" o Marini i njenom radu oa se onda javite ovde sa komentarima. Marina je definitivno jedna id najvecih umetnica koje je Srbiha ikad imala, a mi umesto da to iskoristimo, pa sto da ne i iskomercihaluzujemo, mi kao i sve - omalovazavamo.
    (Hello, 28. jul 2013 10:45)

    Na primer nas slikar Paja Jovanovic:
    [link]

    Sava Shumanovic
    [link]

    [link]

    [link]

    Petar Lubarda
    [link]

    ..pa naivno slikarstvo....zasto ga zaboraviti...
    [link]
    [link]

    ..i.t.d.....i.t.d......

    Imas ,sada,Marinu A. koja sedi za stolom i preko puta sedi druga osoba i gledaju se u oci. Svet odushevljen njenim performansom.>!! No, chak i to nije nista orginalno, vec je to vezba preuzeta iz Yoge i zove se Trataka. Toliko o njenoj "genijalnosti".
    (zoran, 28. jul 2013 12:38)

    # Link komentara

  62. Kusrurica je pravi umetnik,a Marina je prevarant.Kada bi se salili,naravno!Stvari stoje obrnuto,samo se treba malo umno napregnuti,ali to je napor,a ko jos voli napor?!
     (HEGELJ, 28. jul 2013 12:34)

    # Link komentara

  63. Pravo svedocanstvo o potonucu danasnjeg sveta, samo materija, bez duha, isprazno, umetnost se interpetira, objasnjava... Tuzno, zalosno.
    (Svedok danasnjice, 28. jul 2013 12:34)

    # Link komentara

  64. Sudeci po tome da zakoni zemljine teze uprkos njenim godinama ne uticu na njeno telo trebace joj dosta para. Izgled njenog lica to nedvosmislenno potvrdjuje, samo se nadam da je taj botoks od posebnog kvaliteta i da joj lice nece puci kao vazdusni balon pa da ostanemo bez njene umetnosti.

    P.S. Da lije ova, u svetu priznata, velika umetnica ikada donirala nesto za gladnu decu bilo gde u svetu!?
    (II, 28. jul 2013 12:33)

    # Link komentara

  65. Uvek je neobično kada nešto što je alternativno postane mainstream. Tako je to i danas sa Marininim delom.
    (plakar will get life, 28. jul 2013 12:33)

    # Link komentara

  66. Moram jos jedan komentar. Ali ovo je onaj pravi. Ako je ona stigla do Kickstartera onda joj bas ne cvetaju ruze. Pozdrav svim dobrim ljudima.
    (iskustvo uci, 28. jul 2013 12:16)

    # Link komentara

  67. Skupice Marina potreban novac i bez nas. Dobar deo naroda iz Srbije nikad nije cuo za nju, tako da i ne postoji "opasnost" da ce neko odavde dati neku paru, posto je ovde sve na cemu ona radi tabu tema, nit se o tome sme pricati.
    A ova drzava, da je imalo drzava, stala bi iza projekata nasih ljudi koji su prepoznati u svetu, pa makar i sa nekom simbolicnom cifrom. Umesto sto stalno odvaja u rupu bez dna, koja se zove, "srpski beskorisni umetnici sagoreli u nacionalistickom zanosu", koji su svoje guz.ce nagurali u SANU i drzavne univerzitete i institute po Srbiji, i koji osim plasiranjem propalih politickih ideja, nicim drugim i nemaju da se pohvale.
    Za Andricgradove, Kamengradove, Drvengradove i ostale -gradove, kojekakve vajate i shupe, shtale i obore (koji sluze da nacionalisticka elita tamo predahne i odmori se nakon huskanja srpskog naroda na sve i svakoga), drzava ne bi trebalo vise ni dinara da odvoji. Dosta je otislo na tu stranu, a da se nikakva korist za drustvo ne vidi.
    (elf, 28. jul 2013 12:02)

    # Link komentara

  68. Trazi novac od drugih da bi osnovala institut koji nosi njeno ime. Malo mi je to egoisticno. Gaudi je moljakao za novac ali nije gradio katedralu koja se zove Sveti Gaudi
    (josif, 28. jul 2013 11:55)

    # Link komentara

  69. Jel to ona sto ne zeli da prima nagrade koje organizuje drzava Srbija,ali zato prima nagrade i novac od brace Karic? Mnogo moralna gospodza.
     (Dule, 28. jul 2013 11:54)

    # Link komentara

  70. Podržavam i ponosim se svima iz naše zemlje koje su nešto pozitivno postigli svojim talentom ili radom, doneli priznanje sebi i zemlji iz koje potiču. Zato podržavam i Marinu.
     (Živoje, 28. jul 2013 11:54)

    # Link komentara

  71. zna ona kako se pravi lova
    (Nemanja, 28. jul 2013 11:52)

    # Link komentara

  72. A da je ostala ovde sada bi morala da pezi Konstantinu Kostjukovu i Dejanu Savicu u Narodnom pozoristu u Beogradu da dobije neplaceno da negde odradi tezgu za 50€. Ali ne bi ga dobila jer ovi su na vecitim "turnejama" i sastancima SNSa.
    (Milan, 28. jul 2013 11:50)

    # Link komentara

  73. Ovde izgleda samo komentarisu ljubomorni tzv umetnici kojima smeta svaciji uspeh, a narocito uspeh onih koji su bolji od njih. Napred Marina, odavno si ti prevazisla Balkan i njegovo otrovno dejstvo.
     (Haruki, 28. jul 2013 11:41)

    # Link komentara

  74. Boze kako ste vi komentatori malodusni mizeri, neverovatni ste. Kako vas ne mrzi da toliko mrzite u nedelju ujutro, suncano, leto, slobodan dan...

    Bravo za Marinu Abramovic, jos jedna osoba koja je mogla biti ambasador Srbije u zadnjih 20 godina ali ste joj se toliko ogadili vasim nevaspitanim pljuvanjem da zena jedva da uopste vise dodje u Beograd. Ne zaboravite, svojim ponasanjem ne pakostite njoj, nego sebi i svojoj deci najvise, jer nas blamirate svojim primitivizmom i sistematski anagonizirate sve ljude koji mogu ili hoce da pomognu i doprinesu nasem sje**nom drustvu.
    (modesty, 28. jul 2013 11:40)

    # Link komentara

  75. @jednorog68
    Pa sigurno ne trazi novac od tebe iz Srbije! To je kampanja za ljude koji drugacije zive i drugacije dozivljavaju svet oko sebe. Kultura pomaganja I volontiranja je na "trulom" Zapadu daleko razvijenija od" kulture" koju srpsko drustvo "razvija" decenijama.
    (NiK, 28. jul 2013 11:38)

    # Link komentara

  76. Odlična zamisao, velika, značajna za čovečanstvo. Dobro objašnjena. Samo mali problem, nedostaju sredstva. Svodi se na našu staru mudrost, Marina: ne ide se na svadbu bez... dobre opreme. A ako je nemaš,da se prilagodi sadašnjem vremenu, zadovolji se virtuelnim prisustvom veselju.
    (Logic, 28. jul 2013 11:35)

    # Link komentara

  77. pogrešili ste, naslov treba da glasi:"Marina Abramovič traži našu pomoć" umesto "vašu pomoć", ili autor teksta misli da se njen poziv ne odnosi na njega, pri tome, žena traži po 1 dolar, i ima cilj, me moramo svi da se slažemo sa njom, niti da razumemo njeno viđenje umetnosti, ali nam to ne daje za pravo da je pljujemo, a vidim da su se pljuvači već angažovali. dokle god budemo osuđivali i pljuvali ono što ne razumemo, ne volimo, smatramo uvredljivim, opasnim, perverznim, gadnim, budemo se radovali tuđoj nesreći...biće nam ovako, odnosno, biće nam još gore...
     (pera kojot genije, 28. jul 2013 11:34)

    # Link komentara

  78. Kod ove žene je sve lažno, i njena umetnost je lažna, kao i emocije koje pokušava da predstavi. Za nju je sve "performans", želi pažnju i novac.
    (Stanimir Branimir, 28. jul 2013 11:31)

    # Link komentara

  79. Mozemo li da pokrenemo Kickstarter da se ona i slicni pseudo-umetnici vise nikad ne pojave u javnosti?
    (Boli, 28. jul 2013 11:28)

    # Link komentara

  80. Zasto, zasto se svi osecaju pozvanim da komentarisu stvari koje de facto ne razumeju? Pa pitajte prvo nekog ko razume sta to sve znaci, probajte da naucite nesto, ali ako ne razumete stvarno, stvarno nema smisla da ostavite komentar, jer taj vas komentar nema nikakvu osnovu u realnosti.
    Vratite se svom zivotu i stvarima koje su vam bliske i koje volite i ostavite ovu umetnicu na miru da i dalje stvara za nas koji to cenimo.
    Vrhunac je gospodja ili gospodjica koja se pita zasto Marina trazi pare od nje. Veruj mi, niko ne trazi pare od tebe, okreni pogled u drugu stranu i nemoj vise da citas nista o Marini, molim te.
    (Bole, 28. jul 2013 11:25)

    # Link komentara

  81. Voleo bih da nas Marina podseti koji su to instituti i fakulteti na kojima je ona drzala mnogobrojna predavanja, i to kako kaze preko dvadeset i pet godina.Sada joj se nesto ne svidja koncept predavanja ostalih predavaca i tome slicno.
    Zatim , za ideju koja donosi "nesto novo i originalno i plemenito" nije obratila paznju na jos nekoliko bitnih grana umetnosti.Ponidastava mnoge druge,i glumi ekscentricnu umetnicu.MAI iidiii kod tvog drugara repera koji veruje u tvoje performanse,celo o celo,a novac bolje da je sakupljala za bolesnu decu Srbije ili neke druge zemlje,moze i njene Amerike.
    p.s.
    za sesto hiljada dolara iskalkulisala je nekoliko letovanja na lepim destinacijama:-) ,bas razocaravajuce,a bila mi je simpaticna.Nisam mislio da je toliko egocentricna i isfolirana.
    (Prorok, 28. jul 2013 11:25)

    # Link komentara

  82. hahahahaha, ko je ova žena??
    (Petar1983, 28. jul 2013 11:22)

    # Link komentara

  83. Dakle nishta...
    (serdar janko, 28. jul 2013 11:13)

    # Link komentara

  84. Ma nije smorila, razveseljava ljude.
    Planira da organizuje 6 sati necijeg intelektualnog odmora. U varijanti: ako vas bas nista od svega ponudjenog ne zainteresuje, mozete na miru odremati u stolici sa tockovima.
    Ovo zvuci bolje nego pasivno gledanje pozorisne predstave koja isto toliko traje.
    Interakcija publike i izlozenog dela je svedena na razlicite kontakte sa samim sobom i nepoznatom osobom, a sve u unapred poznatim uslovima i pravilima.
    Dobra je, meni se sve ovo dopada.
    (Ivana, 28. jul 2013 11:13)

    # Link komentara

  85. Lakse bi sakupila novac da je ulozila pare u neki rialiti sa umetnicima pa da pljuste poruke...ovako slaba vajda da neko ulaze u nesto sto nece ni videti dali funkcionise ili je samo jedan performans. Cudo da se nije obratila bratu dzej-z sa startup kapital...
     (Mi tamo, kad ono medjutim, 28. jul 2013 11:08)

    # Link komentara

  86. Pa, da paradira po svetu u, recimo, Zivansijevim 'aljinama i da se jos dodatno "plasticno operise"! "Umjetnica"!
    People, she's so full of cr@@@@@p!!!
    (Danchie, 28. jul 2013 10:51)

    # Link komentara

  87. Dobila je moje postovanje kada je Jay-Z odlucio da radi promociju albuma sa njom, respect...
     (Circulus Vitiosus, 28. jul 2013 10:46)

    # Link komentara

  88. Naucnici, umetnici, entuzijasti i obicni ljudi sirom sveta koriste godinama kickstarter i slicne platforme da bi prikupili novac za ostvarenje svojih snova koji ce, pritom, doneti neko opste dobro. Nacin je potpuno legitiman, povezuje onog ko to hoce da podrzi sa onim kome je podrska potrebna. Tako da, ne trazi Marina VASE pare, vec poziva one koji vole i ra umeju ono sto ona radi da joj pomognu.
    I sama sam mislila da je zena neka tamo wanna be umetnica, i sad me je sramota. To moze da kaze samo neko ko se nije potrudio da upozna i razume njenu umetnost. Istina je takodje da nema svako kapacitet da to razume. Pre nego sto ocenjujete i sudite pogledajte makar dokumentarni film "the artist is present" o Marini i njenom radu oa se onda javite ovde sa komentarima. Marina je definitivno jedna id najvecih umetnica koje je Srbiha ikad imala, a mi umesto da to iskoristimo, pa sto da ne i iskomercihaluzujemo, mi kao i sve - omalovazavamo.
    (Hello, 28. jul 2013 10:45)

    # Link komentara

  89. To sto Marina radi nije umetnost, to je dogadjaj koji se bavi pozerskim izdrzajem. Umetnost predstavlja poziv na kritiku, analizu, emociju... Gospodji Abramovic, kako ne pripada nijedan bitan aspekt umetnosti, bi najvise odgovarao Institut za prodavnje magle, dakle nesto vezano za marketing.
     (art, 28. jul 2013 10:43)

    # Link komentara

  90. Jel postavila svoj projekat u Kickstarter? Jeste. Sta se dalje mesate? Citaoci ovog sajta je nece donirati.
    (iskustvo uci, 28. jul 2013 10:28)

    # Link komentara

  91. Marina je zivi dokaz da bogatom, razmazenom i snobovskom drustvu mozete ponuditi i prodati bilo sta, nazivajuci to umetnoscu. Dakle, zena sedi za stolom sa drugom zenom, gledaju se u lice i to je konceptualna umetnost, jel tako? Dovoljno je samo da imate jednog prijatelja iz NY Timesa koji ce vas ''performans'' u kritici oceniti kao ''vanvremenski, avangardni, savrsen'' i sl. i da se gomila belosvetskih snobova sjati na vasu nazovi izlozbu i zbunjeno se odusevljava iako ni sami nemaju pojma o cemu je tu rec,ali ce ih biti sramota da izjave suprotno.
    Ja bas i nisam covek od umetnosti, ali ako se ovakve gluposti danas podvode pod 'savremena umetnost', ja cu radije da ostanem glup i da se dicim time sto sam naucio na likovnom od 5-8 razreda.
    (misa, 28. jul 2013 10:18)

    # Link komentara

  92. Ništa bez Toma Gotovca.

    Prvo su, po njegovoj smrti, porodica i prijatelji, o svom trošku, osnovali Institut "Tomislav Gotovac", U Zagrebu, Krajiška 29 (lično vlasništvo pokojnog Toma), dakle, ne tražeći ni od koga pare.

    I sada nam Marina, od koje ništa ne videh da se pamti (svet voli cirkus!!!), traži naše pare.

    Kada si živela kako ja nikada nisam, gde si bila?

    Meni fali oko 5000 eura za kupovinu garsonjere.
    Daj mi.

    P.S. Da se dobro razumemo - ni ja nisam ostavila svet bez svoga dela, ali ko za - zna.
    (Jednorog68, 28. jul 2013 10:07)

    # Link komentara

  93. I ovaj Marinin poziv za pomoć doživljavam u duhu njene "umetnosti" odnosno, samo kao performans, koji treba da donese novac. Na kraju svih zabluda i prevara ovakvi umetnici uvek odlaze u "akademce", da drže predavanja koja, naivnima treba da prodaju "maglu" a "performatoru" donesu novac i još jednom pokaže svima da je "umetnost" isplativa.
    (Mladen Mladenovic, 28. jul 2013 10:05)

    # Link komentara