Četvrtak, 11.07.2013.

18:11

“Novi Sad ima veće šanse od Beograda”

Izvor: Tanjug

“Novi Sad ima veæe šanse od Beograda” IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

38 Komentari

Sortiraj po:

neko ko zna

pre 10 godina

Puno je gluposti napisano na temu prestonica kulture.
Bitno je pricati na bazi podataka a svi podaci su javni i dostupni.
Prvo prestonica kulture moze biti grad u drzavi koja dobije kandidaturu za odredjenu godinu.
Po poslednjoj odluci, drzave van EU ( ne racunajuci 3 presedana) nisu mogle da se takmice.
Sada se pravila menjaju i Beogradska ekipa se od 2009 bori da Srbija dobije 2020 godinu , posto se prvo odredjuju drzave pa tek onda gradovi.
Drugo, kada drzava dobije kandidaturu ekspertski tim u Briselu odredjuje ko ce biti prestonica kulture po rigoroznoj proceduri. Pobedjuje najbolji koncept a ne glavni ili neki manji grad, multikuturalni, multietnicki, istorijski ili vec ne znam kakav.
Btw. od 42 grada prestonice kulture, 18 su bili glavni gradovi odredjenih drzava.
Trece mozda i najvaznije, prestonice kulture su generatori razvoja neke sredine.
Dakle ovaj projekat u Srbiji pruza sansu za neminovnu tranziciju u kulturi, posto je nas kulturni sistem setovan pre 40 godina i od tada nije taknut.
Posledice toga su uzasne, to je vidljivo po stanju u kulturi.
Dakle ovaj projekat je sansa a ne problem.
Niti jedna prestonica kulture do sada nije propala, vec su samo na bolji ili na manje bolji nacin tu sansu iskoristile.

Ivana

pre 10 godina

Novi Sad ako zeli da bude prestonica kulture to svakako moze biti, ali za to ne mora da se bori na nekom medjunarodnom takmicenju, i da se ulizuje nekakvim medjunarodnim komisijama. Jer na kraju krajeva, ta titula ne znaci nista ukoliko se kultura ne razvija i ne neguje kroz sve aspekte zivota. Titula dodje i prodje, ljudi ostaju da zive u sredini koja je takva kakvom su je svi zajedno stvorili. Najruznije od svega je sto se Novi Sad vecito prepucava sa Beogradom, pojedini "Novosadjani" strasno zele da dokazu koliko je njihov grad lepsi, stariji, znacajniji, KULTURNIJI od Beograda. E pa, to nije kultura!

radomir

pre 10 godina

Tako reaguje svako ko je iz sela dosao u grad.
I nemamo mi srece sto je Exit u Novom Sadu, nego su Exit napravili Novosadjani, a ti i ostali imate srecu sto oni postoje.
(nemnemanja, 11. jul 2013 21:54)

Suvise ste arogantani. Spustite malo loptu.
Ziveo sam u Novom Sadu oko 2 godine zbog posla. Grad mi se svideo , ljudi su mi se svideli ali se uvek nadje neko arogantan kao Vi. Drago mi je sto nema mnogo takvih ljudi.
Inace, sajkaca je i nastala negde u Vojvodini ali je danas retka na tom prostoru [link]http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%D1%98%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B0[/link] . U svakom slucaju, stvarno bih voleo da Novi Sad ponese ovu titulu.

radivoje

pre 10 godina

Evo šta kaže Wikipedia o šajkači : "Увођење свакодневне одеће као опште униформе [1] донело је неке нове облике и делове одеће који ће у потоњим временима постати синоним српске униформе. Као покривало главе уведена је шајкашка капа по узору на свакодневну капу шајкашког, граничарског батаљона аустријске војске – која је добила назив „шајкача“ и која ће после српско-турских ратова постати национална капа српског народа."
Ko su bili šajkaši procitajte isto na vikipediji.

Jovana

pre 10 godina

@ (nemnemanja) Ja sam iz Beograda, gde sam i rodjena, dosla u Novi Sad, zivela sam i po gradovima u Srbiji i po evropskim metropolama. I nigde nijedan grad nisam dozivela kao NS. Netolerantnost, neprihvatanje neceg novog, usporenost grada, me je izuzetno smorila. Tako da pricu o selu ostavi nekom drugom.

analitičar-amater

pre 10 godina

Novi Sad je danas, kulturološki gledano teška provincija. Grad izložen užasnom i nekontrolisanom fizičkom prilivu stanovništva. Istovremeno, grad u kojem je zamrla industrija i gdje se živi uglavom od prodaje usluga. Grad koji ne pruža velike šanse za dobrovoljnu asimilaciju, raspolućen između "domaćih" i "došlih", između "djece komunističke provenijencije" koji vladaju i gradom i pokrajinom, i pridošlih autsajdera. Čudna neka sredina. Beograd je svijet, megapolis otvorenog srca, multikulturalna sredina (ima i nekulture, nego šta, i to ohoho), multicentrična, intelektualno superiorna na čitavom prostoru Balkana.

gt

pre 10 godina

(Зна се ко је старији!, 11. jul 2013 21:01)

Sve je to lepo ali bira se prestonica kulture za 2020. godinu ne za 18. vek i doba Turaka.

Zg

pre 10 godina

Mislim da je već određeno da prestonice kulture 2020. godine budu jedan grad iz Irske i jedan iz Hrvatske. Hrvatski kandidati su Split i Rijeka.
(MNS, 11. jul 2013 20:53)

Da. Sad je samo pitanje tko vam i zašto baca pijesak u oči.

krug dvojke

pre 10 godina

@zna se ko je stariji a srbi narod najstariji? ostavite se prica ko je bitniji od koga, ko je vise zasluzan,a ko ne, ko je dodjos, a ko starosedelac. nije bitno koji od ova dva grada ce biti evropska prestonica kulture. gluposti!

nmindegy

pre 10 godina

@student iz parka- multietničnost i multikulturalizam su dve različite stvari. Svi gradovi su multietnički, ali Vojvodina je multikulturalna sredina, gde ljudi zajedno žive, školuju se ne samo na jeziku sredine, već i na svom maternjem. Divno mesto za življenje gde ljudi zajedno i ravnopravno žive i rade, poštuju jedni druge. To se malo gde sreće!

asteroid

pre 10 godina

@Зна се ко је старији!

e brate moj, srbijanci su krvarili i oslobadjali zemlju od turaka i btw vojvodjanskim srbima izvojevali slobodu.

simana

pre 10 godina

ceo novosadski odbor dobio je crveni karton na danasnjoj panel diskusiji i to od grupe mladjih umetnika. posle su im crvene kartone dodeljivali i neki ucesnici i to: jer nemaju metodologiju, vec su pokazali da nemaju sluha za kulture razlicitosti, jer nemaju koncept, osim onog da namaknu sebi novac 'kao fol za pripreme'. u novom sadu nema produkcije savremene umetnosti, ne znam da li znate ali nema ni galerije, niti kocertne dvorane, a pozorisna scena se svela na tri drzavna pozorista. zao mi je, ali potencijal novog sada je osiromasen! nema vise multi kulti, jer se samo igra glamocko nemo!

neko ko zna

pre 10 godina

Novi Sad nazalost nema nikakve sanse da dobije ovo prestizno zvanje. Jeste da je u odlicnom kulturoloskom kontekstu, ali postoje neke tehnicke norme koje moraju biti ispunjene. Ako taj grad stavimo u drzavne okvire i vidimo da je na nivou drzave kultura na poslednjem mestu, onda mozemo samo da se nadamo da ce neki madjionicar iz Novog Sada i da ispuni te norme. To zvanje kosta mnogo!

rajina

pre 10 godina

Igrom slucaja, zivim u NS zadnjih godinu dana. Mislim da se dugo nisam osecala negde toliko neprihvaceno kao u NS, moze samo ako igram po njihovim pravilima.
(Jovana, 11. jul 2013 19:08)

Zamisli, dođeš u nečiju kuću i domaćin očekuje da se ponašaš po pravilima te kuće? Ma ti Novosadisti stvarno su brezobrazni, nema smisla!

vasa

pre 10 godina

Prosle nedelje mi je jedan Beogradjanin u Novom Sadu rekao da bi se momentalno preselio u NS jer iako je rodjen u BG i voli ga zbog uspomena, ne moze da ne vidi da je Beograd ogromna tursko-komunisticka kasaba s gomilom smeca po ulicama.Tesko je pricati o kulturi kada ti stanovnici bacaju omote sladoleda na sred Knez Mihajlove...prvo pocistite svoj grad Beogradjani...

nemnemanja

pre 10 godina

@Jovana
Tako reaguje svako ko je iz sela dosao u grad.
I nemamo mi srece sto je Exit u Novom Sadu, nego su Exit napravili Novosadjani, a ti i ostali imate srecu sto oni postoje.

Зна се ко је старији!

pre 10 godina

Нови Сад свакако заслужује ову почаст пре Београда. Уосталом, Нови Сад је у српским оквирима културолошки и историјски важнији од Београда. Док су насељени ајдуци и сточари из Црне Горе и Херцеговине још служили агама широм Шумадије, Мачве и Западне Србије, а Београд био турски град, ми у Новом Саду имали смо бројне и важне српске културно-просветне институције. Били смо и остали бастион српства!
После ослобођења од Турака, готово све државне и културне институције изградили су управо Срби пречани и њихов свеукупни допринос развоју државе немерљив је у односу на све остале досељенике у Београд.

мима

pre 10 godina

Видим вама "толерантним" војвођанерима света ношња овог чиче? Па та шајкача на глави је настала у сред Бачке, а носили су је Шајкаши, Срби који су се борили на шајкама. Мада 90% вас то не зна, ал зато зна да шири мржњу по интернету...

Realista

pre 10 godina

Ma dajte, ljudi, kakva prestonica kulture?
Koliko procenata fakultetski obrazovanih ljudi je bilo na koncertu klasicne muzike?
Koliko ih je posetilo izlozbu?
Baletsku predstavu?
Nije to za nas, nemojte da se lazemo. Mozda 3020.

momak

pre 10 godina

na ovom konkursu će pre pobediti neki manji grad kao što su Subotica ili Kraljevo ili neki treći, nego Beograd ili Novi Sad koji su precenjeni. svaki grad u koji se upumpavaju tolike pare kao u Bg i NS naravno da će da ima kulturu. probajte to da radite sa malim budžetom.

perans

pre 10 godina

Da bi se neki grad kandidovao za prestonicu kulture, potrebno je da ma jak nezavisni sektor u kulturi. U Novom Sadu se proteklih godina desio masakr nezavisne scene da bi sadasnja vlast zadala poslednje udarce. Ne moze kulturna prestonica biti prestonica sa kulturom vladinih aparatcika. Mozda nekad u Sovjetskom Savezu ali ne u danasnjoj EU. Ovi razgovori stranackih izabranika su cisto gubljenje vremena posebno u situaciji kada se sistemski unistavaju svi oni koji su programski nezavisni. U kulturi Novog Sada i Vojvodine vladaju visestranacko jednoumlje, nepotizam, klijentelizam i mentalna blokada. To sve ne preporucuje Novi Sad da pomisli da postane evropska prestonica kulture. A mantra o multietnicnosti uopste nema smisla ovde...

MNS

pre 10 godina

Mislim da je već određeno da prestonice kulture 2020. godine budu jedan grad iz Irske i jedan iz Hrvatske. Hrvatski kandidati su Split i Rijeka. http://en.wikipedia.org/wiki/European_Capital_of_Culture
Inače, za prestonice kulture se retko biraju glavni gradovi država jer je jedna od osnovnih ideja decentralizacija kulture, te su prestonice kulture najčešće (naravno, uz pojedine izuzetke) gradovi srednje veličine (100.000 do 500.000) koji nisu glavni niti najveći gradovi svojih država. Po tome, Novi Sad jeste pogodniji kandidat nego Beograd. Ali kod nas sve mora da se dešava u Beogradu.

Del

pre 10 godina

Ovaj skup je oćigledna podrška g.dji Brkić nakon konkursnog fijaska kada je novca iz kulture podelila političkim analitičarima (B.Radun) i koncertu Halida Beščića štoje dovoljan razlog da ona podnese ostavku kad već gradonačelnik nema petlje da je smeni. A gospodin Grujić, koji je dozvolio sebi luksuz da pokrajisnka vlada da Egzitu 20 miliona i da usred festivala Muzej savremene umetnosti bude zatvoren zbog zamene podova, treba da joj se pridruži. Novi Sad zaslužuje i može bolje.

student_iz_parka

pre 10 godina

Novi Sad ima vece sanse od Beograda zato sto je multietnicki??? Da li gospodin zna koliko u Beogradu zivi razlicitih nacija, i to u velikom broju? Ja samo u zgradi imam bar dva stana u kojima zive moji sugradjani koji nisu Srbi. I Beograd je multietnicki grad, i drago mi je zbog toga.

Jovana

pre 10 godina

Igrom slucaja, zivim u NS zadnjih godinu dana. Mislim da se dugo nisam osecala negde toliko neprihvaceno kao u NS, moze samo ako igram po njihovim pravilima. Izrazen je antagonizam izmedju grupa razlicitih etnickih grupa. Sve je kao fino uredjeno ali iza je sve trulo. Imaju srecu da se EXIT odrzava u njihovom gradu, i umesto da iskoriste na najbolji moguci nacin i da unaprede turizam i trgovinu, ne vecini smetaju stranci, kamp, i uopste "dodjosi" kako zovu sve sa strane. Tako sa su oni daleko od ove price..

Zorka

pre 10 godina

Najveci deo navedenih funkcionera je tu da potrosi vreme, namakne dnevnice i nestrcanjem "zasluzi" jos jedan mandat. U vise navrata javnosti Novog Sada je je pre više od godinu dana predstavljen ozbiljan nacrt koncepta aktivnosti a gradska Skupština je usvojila plan aktivnosti kojim se predvidja istrazivanje kulturnih potreba i navika i donošenje strategije nakon javne rasprave i konzensusa. Zar je g.dji Brkić zaista trebalo 18 meseci da ponovi zacrtane stvari na cijoj realizaciji nije nista uradila. Posebna prica je konstatacija da prvo treba doneti strategiju na republickom i pokrajinskom nivou. Ako je tako neka da ostavku i ne trosi novac na plate barem dok se ne donese strategija na "višim" nivoima.

BG-Vracar

pre 10 godina

Andrej Fajgelj je najvredniji i najsposobniji mladi strucnjak i direktor kulturnog centra i ne sumnjam da ce uspeti da dobije kulturnu prestonicu.
Beograd bi trebalo da se povuce, jer srpska Atina svakako zasluzuje tu pocast bas zato sto je srpska Atina i svetionik nase kulture vec vekovima.

krmelj

pre 10 godina

Sa ovim "tolerantnim" Novosadjanima i haosom koji ostaje iza Exita - mozda za prestonicu nekulture. Novi sad je okupan plimom primitivizma i prostote tako da je ovaj konkurs u najmanju ruku licemeran.

Зна се ко је старији!

pre 10 godina

Нови Сад свакако заслужује ову почаст пре Београда. Уосталом, Нови Сад је у српским оквирима културолошки и историјски важнији од Београда. Док су насељени ајдуци и сточари из Црне Горе и Херцеговине још служили агама широм Шумадије, Мачве и Западне Србије, а Београд био турски град, ми у Новом Саду имали смо бројне и важне српске културно-просветне институције. Били смо и остали бастион српства!
После ослобођења од Турака, готово све државне и културне институције изградили су управо Срби пречани и њихов свеукупни допринос развоју државе немерљив је у односу на све остале досељенике у Београд.

student_iz_parka

pre 10 godina

Novi Sad ima vece sanse od Beograda zato sto je multietnicki??? Da li gospodin zna koliko u Beogradu zivi razlicitih nacija, i to u velikom broju? Ja samo u zgradi imam bar dva stana u kojima zive moji sugradjani koji nisu Srbi. I Beograd je multietnicki grad, i drago mi je zbog toga.

Jovana

pre 10 godina

Igrom slucaja, zivim u NS zadnjih godinu dana. Mislim da se dugo nisam osecala negde toliko neprihvaceno kao u NS, moze samo ako igram po njihovim pravilima. Izrazen je antagonizam izmedju grupa razlicitih etnickih grupa. Sve je kao fino uredjeno ali iza je sve trulo. Imaju srecu da se EXIT odrzava u njihovom gradu, i umesto da iskoriste na najbolji moguci nacin i da unaprede turizam i trgovinu, ne vecini smetaju stranci, kamp, i uopste "dodjosi" kako zovu sve sa strane. Tako sa su oni daleko od ove price..

krmelj

pre 10 godina

Sa ovim "tolerantnim" Novosadjanima i haosom koji ostaje iza Exita - mozda za prestonicu nekulture. Novi sad je okupan plimom primitivizma i prostote tako da je ovaj konkurs u najmanju ruku licemeran.

MNS

pre 10 godina

Mislim da je već određeno da prestonice kulture 2020. godine budu jedan grad iz Irske i jedan iz Hrvatske. Hrvatski kandidati su Split i Rijeka. http://en.wikipedia.org/wiki/European_Capital_of_Culture
Inače, za prestonice kulture se retko biraju glavni gradovi država jer je jedna od osnovnih ideja decentralizacija kulture, te su prestonice kulture najčešće (naravno, uz pojedine izuzetke) gradovi srednje veličine (100.000 do 500.000) koji nisu glavni niti najveći gradovi svojih država. Po tome, Novi Sad jeste pogodniji kandidat nego Beograd. Ali kod nas sve mora da se dešava u Beogradu.

perans

pre 10 godina

Da bi se neki grad kandidovao za prestonicu kulture, potrebno je da ma jak nezavisni sektor u kulturi. U Novom Sadu se proteklih godina desio masakr nezavisne scene da bi sadasnja vlast zadala poslednje udarce. Ne moze kulturna prestonica biti prestonica sa kulturom vladinih aparatcika. Mozda nekad u Sovjetskom Savezu ali ne u danasnjoj EU. Ovi razgovori stranackih izabranika su cisto gubljenje vremena posebno u situaciji kada se sistemski unistavaju svi oni koji su programski nezavisni. U kulturi Novog Sada i Vojvodine vladaju visestranacko jednoumlje, nepotizam, klijentelizam i mentalna blokada. To sve ne preporucuje Novi Sad da pomisli da postane evropska prestonica kulture. A mantra o multietnicnosti uopste nema smisla ovde...

Realista

pre 10 godina

Ma dajte, ljudi, kakva prestonica kulture?
Koliko procenata fakultetski obrazovanih ljudi je bilo na koncertu klasicne muzike?
Koliko ih je posetilo izlozbu?
Baletsku predstavu?
Nije to za nas, nemojte da se lazemo. Mozda 3020.

Zorka

pre 10 godina

Najveci deo navedenih funkcionera je tu da potrosi vreme, namakne dnevnice i nestrcanjem "zasluzi" jos jedan mandat. U vise navrata javnosti Novog Sada je je pre više od godinu dana predstavljen ozbiljan nacrt koncepta aktivnosti a gradska Skupština je usvojila plan aktivnosti kojim se predvidja istrazivanje kulturnih potreba i navika i donošenje strategije nakon javne rasprave i konzensusa. Zar je g.dji Brkić zaista trebalo 18 meseci da ponovi zacrtane stvari na cijoj realizaciji nije nista uradila. Posebna prica je konstatacija da prvo treba doneti strategiju na republickom i pokrajinskom nivou. Ako je tako neka da ostavku i ne trosi novac na plate barem dok se ne donese strategija na "višim" nivoima.

BG-Vracar

pre 10 godina

Andrej Fajgelj je najvredniji i najsposobniji mladi strucnjak i direktor kulturnog centra i ne sumnjam da ce uspeti da dobije kulturnu prestonicu.
Beograd bi trebalo da se povuce, jer srpska Atina svakako zasluzuje tu pocast bas zato sto je srpska Atina i svetionik nase kulture vec vekovima.

vasa

pre 10 godina

Prosle nedelje mi je jedan Beogradjanin u Novom Sadu rekao da bi se momentalno preselio u NS jer iako je rodjen u BG i voli ga zbog uspomena, ne moze da ne vidi da je Beograd ogromna tursko-komunisticka kasaba s gomilom smeca po ulicama.Tesko je pricati o kulturi kada ti stanovnici bacaju omote sladoleda na sred Knez Mihajlove...prvo pocistite svoj grad Beogradjani...

momak

pre 10 godina

na ovom konkursu će pre pobediti neki manji grad kao što su Subotica ili Kraljevo ili neki treći, nego Beograd ili Novi Sad koji su precenjeni. svaki grad u koji se upumpavaju tolike pare kao u Bg i NS naravno da će da ima kulturu. probajte to da radite sa malim budžetom.

rajina

pre 10 godina

Igrom slucaja, zivim u NS zadnjih godinu dana. Mislim da se dugo nisam osecala negde toliko neprihvaceno kao u NS, moze samo ako igram po njihovim pravilima.
(Jovana, 11. jul 2013 19:08)

Zamisli, dođeš u nečiju kuću i domaćin očekuje da se ponašaš po pravilima te kuće? Ma ti Novosadisti stvarno su brezobrazni, nema smisla!

nmindegy

pre 10 godina

@student iz parka- multietničnost i multikulturalizam su dve različite stvari. Svi gradovi su multietnički, ali Vojvodina je multikulturalna sredina, gde ljudi zajedno žive, školuju se ne samo na jeziku sredine, već i na svom maternjem. Divno mesto za življenje gde ljudi zajedno i ravnopravno žive i rade, poštuju jedni druge. To se malo gde sreće!

мима

pre 10 godina

Видим вама "толерантним" војвођанерима света ношња овог чиче? Па та шајкача на глави је настала у сред Бачке, а носили су је Шајкаши, Срби који су се борили на шајкама. Мада 90% вас то не зна, ал зато зна да шири мржњу по интернету...

nemnemanja

pre 10 godina

@Jovana
Tako reaguje svako ko je iz sela dosao u grad.
I nemamo mi srece sto je Exit u Novom Sadu, nego su Exit napravili Novosadjani, a ti i ostali imate srecu sto oni postoje.

simana

pre 10 godina

ceo novosadski odbor dobio je crveni karton na danasnjoj panel diskusiji i to od grupe mladjih umetnika. posle su im crvene kartone dodeljivali i neki ucesnici i to: jer nemaju metodologiju, vec su pokazali da nemaju sluha za kulture razlicitosti, jer nemaju koncept, osim onog da namaknu sebi novac 'kao fol za pripreme'. u novom sadu nema produkcije savremene umetnosti, ne znam da li znate ali nema ni galerije, niti kocertne dvorane, a pozorisna scena se svela na tri drzavna pozorista. zao mi je, ali potencijal novog sada je osiromasen! nema vise multi kulti, jer se samo igra glamocko nemo!

neko ko zna

pre 10 godina

Novi Sad nazalost nema nikakve sanse da dobije ovo prestizno zvanje. Jeste da je u odlicnom kulturoloskom kontekstu, ali postoje neke tehnicke norme koje moraju biti ispunjene. Ako taj grad stavimo u drzavne okvire i vidimo da je na nivou drzave kultura na poslednjem mestu, onda mozemo samo da se nadamo da ce neki madjionicar iz Novog Sada i da ispuni te norme. To zvanje kosta mnogo!

Del

pre 10 godina

Ovaj skup je oćigledna podrška g.dji Brkić nakon konkursnog fijaska kada je novca iz kulture podelila političkim analitičarima (B.Radun) i koncertu Halida Beščića štoje dovoljan razlog da ona podnese ostavku kad već gradonačelnik nema petlje da je smeni. A gospodin Grujić, koji je dozvolio sebi luksuz da pokrajisnka vlada da Egzitu 20 miliona i da usred festivala Muzej savremene umetnosti bude zatvoren zbog zamene podova, treba da joj se pridruži. Novi Sad zaslužuje i može bolje.

Jovana

pre 10 godina

@ (nemnemanja) Ja sam iz Beograda, gde sam i rodjena, dosla u Novi Sad, zivela sam i po gradovima u Srbiji i po evropskim metropolama. I nigde nijedan grad nisam dozivela kao NS. Netolerantnost, neprihvatanje neceg novog, usporenost grada, me je izuzetno smorila. Tako da pricu o selu ostavi nekom drugom.

radomir

pre 10 godina

Tako reaguje svako ko je iz sela dosao u grad.
I nemamo mi srece sto je Exit u Novom Sadu, nego su Exit napravili Novosadjani, a ti i ostali imate srecu sto oni postoje.
(nemnemanja, 11. jul 2013 21:54)

Suvise ste arogantani. Spustite malo loptu.
Ziveo sam u Novom Sadu oko 2 godine zbog posla. Grad mi se svideo , ljudi su mi se svideli ali se uvek nadje neko arogantan kao Vi. Drago mi je sto nema mnogo takvih ljudi.
Inace, sajkaca je i nastala negde u Vojvodini ali je danas retka na tom prostoru [link]http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%D1%98%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B0[/link] . U svakom slucaju, stvarno bih voleo da Novi Sad ponese ovu titulu.

radivoje

pre 10 godina

Evo šta kaže Wikipedia o šajkači : "Увођење свакодневне одеће као опште униформе [1] донело је неке нове облике и делове одеће који ће у потоњим временима постати синоним српске униформе. Као покривало главе уведена је шајкашка капа по узору на свакодневну капу шајкашког, граничарског батаљона аустријске војске – која је добила назив „шајкача“ и која ће после српско-турских ратова постати национална капа српског народа."
Ko su bili šajkaši procitajte isto na vikipediji.

asteroid

pre 10 godina

@Зна се ко је старији!

e brate moj, srbijanci su krvarili i oslobadjali zemlju od turaka i btw vojvodjanskim srbima izvojevali slobodu.

analitičar-amater

pre 10 godina

Novi Sad je danas, kulturološki gledano teška provincija. Grad izložen užasnom i nekontrolisanom fizičkom prilivu stanovništva. Istovremeno, grad u kojem je zamrla industrija i gdje se živi uglavom od prodaje usluga. Grad koji ne pruža velike šanse za dobrovoljnu asimilaciju, raspolućen između "domaćih" i "došlih", između "djece komunističke provenijencije" koji vladaju i gradom i pokrajinom, i pridošlih autsajdera. Čudna neka sredina. Beograd je svijet, megapolis otvorenog srca, multikulturalna sredina (ima i nekulture, nego šta, i to ohoho), multicentrična, intelektualno superiorna na čitavom prostoru Balkana.

neko ko zna

pre 10 godina

Puno je gluposti napisano na temu prestonica kulture.
Bitno je pricati na bazi podataka a svi podaci su javni i dostupni.
Prvo prestonica kulture moze biti grad u drzavi koja dobije kandidaturu za odredjenu godinu.
Po poslednjoj odluci, drzave van EU ( ne racunajuci 3 presedana) nisu mogle da se takmice.
Sada se pravila menjaju i Beogradska ekipa se od 2009 bori da Srbija dobije 2020 godinu , posto se prvo odredjuju drzave pa tek onda gradovi.
Drugo, kada drzava dobije kandidaturu ekspertski tim u Briselu odredjuje ko ce biti prestonica kulture po rigoroznoj proceduri. Pobedjuje najbolji koncept a ne glavni ili neki manji grad, multikuturalni, multietnicki, istorijski ili vec ne znam kakav.
Btw. od 42 grada prestonice kulture, 18 su bili glavni gradovi odredjenih drzava.
Trece mozda i najvaznije, prestonice kulture su generatori razvoja neke sredine.
Dakle ovaj projekat u Srbiji pruza sansu za neminovnu tranziciju u kulturi, posto je nas kulturni sistem setovan pre 40 godina i od tada nije taknut.
Posledice toga su uzasne, to je vidljivo po stanju u kulturi.
Dakle ovaj projekat je sansa a ne problem.
Niti jedna prestonica kulture do sada nije propala, vec su samo na bolji ili na manje bolji nacin tu sansu iskoristile.

krug dvojke

pre 10 godina

@zna se ko je stariji a srbi narod najstariji? ostavite se prica ko je bitniji od koga, ko je vise zasluzan,a ko ne, ko je dodjos, a ko starosedelac. nije bitno koji od ova dva grada ce biti evropska prestonica kulture. gluposti!

Ivana

pre 10 godina

Novi Sad ako zeli da bude prestonica kulture to svakako moze biti, ali za to ne mora da se bori na nekom medjunarodnom takmicenju, i da se ulizuje nekakvim medjunarodnim komisijama. Jer na kraju krajeva, ta titula ne znaci nista ukoliko se kultura ne razvija i ne neguje kroz sve aspekte zivota. Titula dodje i prodje, ljudi ostaju da zive u sredini koja je takva kakvom su je svi zajedno stvorili. Najruznije od svega je sto se Novi Sad vecito prepucava sa Beogradom, pojedini "Novosadjani" strasno zele da dokazu koliko je njihov grad lepsi, stariji, znacajniji, KULTURNIJI od Beograda. E pa, to nije kultura!

Zg

pre 10 godina

Mislim da je već određeno da prestonice kulture 2020. godine budu jedan grad iz Irske i jedan iz Hrvatske. Hrvatski kandidati su Split i Rijeka.
(MNS, 11. jul 2013 20:53)

Da. Sad je samo pitanje tko vam i zašto baca pijesak u oči.

gt

pre 10 godina

(Зна се ко је старији!, 11. jul 2013 21:01)

Sve je to lepo ali bira se prestonica kulture za 2020. godinu ne za 18. vek i doba Turaka.

Jovana

pre 10 godina

Igrom slucaja, zivim u NS zadnjih godinu dana. Mislim da se dugo nisam osecala negde toliko neprihvaceno kao u NS, moze samo ako igram po njihovim pravilima. Izrazen je antagonizam izmedju grupa razlicitih etnickih grupa. Sve je kao fino uredjeno ali iza je sve trulo. Imaju srecu da se EXIT odrzava u njihovom gradu, i umesto da iskoriste na najbolji moguci nacin i da unaprede turizam i trgovinu, ne vecini smetaju stranci, kamp, i uopste "dodjosi" kako zovu sve sa strane. Tako sa su oni daleko od ove price..

BG-Vracar

pre 10 godina

Andrej Fajgelj je najvredniji i najsposobniji mladi strucnjak i direktor kulturnog centra i ne sumnjam da ce uspeti da dobije kulturnu prestonicu.
Beograd bi trebalo da se povuce, jer srpska Atina svakako zasluzuje tu pocast bas zato sto je srpska Atina i svetionik nase kulture vec vekovima.

student_iz_parka

pre 10 godina

Novi Sad ima vece sanse od Beograda zato sto je multietnicki??? Da li gospodin zna koliko u Beogradu zivi razlicitih nacija, i to u velikom broju? Ja samo u zgradi imam bar dva stana u kojima zive moji sugradjani koji nisu Srbi. I Beograd je multietnicki grad, i drago mi je zbog toga.

krmelj

pre 10 godina

Sa ovim "tolerantnim" Novosadjanima i haosom koji ostaje iza Exita - mozda za prestonicu nekulture. Novi sad je okupan plimom primitivizma i prostote tako da je ovaj konkurs u najmanju ruku licemeran.

Зна се ко је старији!

pre 10 godina

Нови Сад свакако заслужује ову почаст пре Београда. Уосталом, Нови Сад је у српским оквирима културолошки и историјски важнији од Београда. Док су насељени ајдуци и сточари из Црне Горе и Херцеговине још служили агама широм Шумадије, Мачве и Западне Србије, а Београд био турски град, ми у Новом Саду имали смо бројне и важне српске културно-просветне институције. Били смо и остали бастион српства!
После ослобођења од Турака, готово све државне и културне институције изградили су управо Срби пречани и њихов свеукупни допринос развоју државе немерљив је у односу на све остале досељенике у Београд.

asteroid

pre 10 godina

@Зна се ко је старији!

e brate moj, srbijanci su krvarili i oslobadjali zemlju od turaka i btw vojvodjanskim srbima izvojevali slobodu.

Realista

pre 10 godina

Ma dajte, ljudi, kakva prestonica kulture?
Koliko procenata fakultetski obrazovanih ljudi je bilo na koncertu klasicne muzike?
Koliko ih je posetilo izlozbu?
Baletsku predstavu?
Nije to za nas, nemojte da se lazemo. Mozda 3020.

rajina

pre 10 godina

Igrom slucaja, zivim u NS zadnjih godinu dana. Mislim da se dugo nisam osecala negde toliko neprihvaceno kao u NS, moze samo ako igram po njihovim pravilima.
(Jovana, 11. jul 2013 19:08)

Zamisli, dođeš u nečiju kuću i domaćin očekuje da se ponašaš po pravilima te kuće? Ma ti Novosadisti stvarno su brezobrazni, nema smisla!

momak

pre 10 godina

na ovom konkursu će pre pobediti neki manji grad kao što su Subotica ili Kraljevo ili neki treći, nego Beograd ili Novi Sad koji su precenjeni. svaki grad u koji se upumpavaju tolike pare kao u Bg i NS naravno da će da ima kulturu. probajte to da radite sa malim budžetom.

vasa

pre 10 godina

Prosle nedelje mi je jedan Beogradjanin u Novom Sadu rekao da bi se momentalno preselio u NS jer iako je rodjen u BG i voli ga zbog uspomena, ne moze da ne vidi da je Beograd ogromna tursko-komunisticka kasaba s gomilom smeca po ulicama.Tesko je pricati o kulturi kada ti stanovnici bacaju omote sladoleda na sred Knez Mihajlove...prvo pocistite svoj grad Beogradjani...

nemnemanja

pre 10 godina

@Jovana
Tako reaguje svako ko je iz sela dosao u grad.
I nemamo mi srece sto je Exit u Novom Sadu, nego su Exit napravili Novosadjani, a ti i ostali imate srecu sto oni postoje.

MNS

pre 10 godina

Mislim da je već određeno da prestonice kulture 2020. godine budu jedan grad iz Irske i jedan iz Hrvatske. Hrvatski kandidati su Split i Rijeka. http://en.wikipedia.org/wiki/European_Capital_of_Culture
Inače, za prestonice kulture se retko biraju glavni gradovi država jer je jedna od osnovnih ideja decentralizacija kulture, te su prestonice kulture najčešće (naravno, uz pojedine izuzetke) gradovi srednje veličine (100.000 do 500.000) koji nisu glavni niti najveći gradovi svojih država. Po tome, Novi Sad jeste pogodniji kandidat nego Beograd. Ali kod nas sve mora da se dešava u Beogradu.

мима

pre 10 godina

Видим вама "толерантним" војвођанерима света ношња овог чиче? Па та шајкача на глави је настала у сред Бачке, а носили су је Шајкаши, Срби који су се борили на шајкама. Мада 90% вас то не зна, ал зато зна да шири мржњу по интернету...

Jovana

pre 10 godina

@ (nemnemanja) Ja sam iz Beograda, gde sam i rodjena, dosla u Novi Sad, zivela sam i po gradovima u Srbiji i po evropskim metropolama. I nigde nijedan grad nisam dozivela kao NS. Netolerantnost, neprihvatanje neceg novog, usporenost grada, me je izuzetno smorila. Tako da pricu o selu ostavi nekom drugom.

perans

pre 10 godina

Da bi se neki grad kandidovao za prestonicu kulture, potrebno je da ma jak nezavisni sektor u kulturi. U Novom Sadu se proteklih godina desio masakr nezavisne scene da bi sadasnja vlast zadala poslednje udarce. Ne moze kulturna prestonica biti prestonica sa kulturom vladinih aparatcika. Mozda nekad u Sovjetskom Savezu ali ne u danasnjoj EU. Ovi razgovori stranackih izabranika su cisto gubljenje vremena posebno u situaciji kada se sistemski unistavaju svi oni koji su programski nezavisni. U kulturi Novog Sada i Vojvodine vladaju visestranacko jednoumlje, nepotizam, klijentelizam i mentalna blokada. To sve ne preporucuje Novi Sad da pomisli da postane evropska prestonica kulture. A mantra o multietnicnosti uopste nema smisla ovde...

analitičar-amater

pre 10 godina

Novi Sad je danas, kulturološki gledano teška provincija. Grad izložen užasnom i nekontrolisanom fizičkom prilivu stanovništva. Istovremeno, grad u kojem je zamrla industrija i gdje se živi uglavom od prodaje usluga. Grad koji ne pruža velike šanse za dobrovoljnu asimilaciju, raspolućen između "domaćih" i "došlih", između "djece komunističke provenijencije" koji vladaju i gradom i pokrajinom, i pridošlih autsajdera. Čudna neka sredina. Beograd je svijet, megapolis otvorenog srca, multikulturalna sredina (ima i nekulture, nego šta, i to ohoho), multicentrična, intelektualno superiorna na čitavom prostoru Balkana.

simana

pre 10 godina

ceo novosadski odbor dobio je crveni karton na danasnjoj panel diskusiji i to od grupe mladjih umetnika. posle su im crvene kartone dodeljivali i neki ucesnici i to: jer nemaju metodologiju, vec su pokazali da nemaju sluha za kulture razlicitosti, jer nemaju koncept, osim onog da namaknu sebi novac 'kao fol za pripreme'. u novom sadu nema produkcije savremene umetnosti, ne znam da li znate ali nema ni galerije, niti kocertne dvorane, a pozorisna scena se svela na tri drzavna pozorista. zao mi je, ali potencijal novog sada je osiromasen! nema vise multi kulti, jer se samo igra glamocko nemo!

nmindegy

pre 10 godina

@student iz parka- multietničnost i multikulturalizam su dve različite stvari. Svi gradovi su multietnički, ali Vojvodina je multikulturalna sredina, gde ljudi zajedno žive, školuju se ne samo na jeziku sredine, već i na svom maternjem. Divno mesto za življenje gde ljudi zajedno i ravnopravno žive i rade, poštuju jedni druge. To se malo gde sreće!

gt

pre 10 godina

(Зна се ко је старији!, 11. jul 2013 21:01)

Sve je to lepo ali bira se prestonica kulture za 2020. godinu ne za 18. vek i doba Turaka.

Zorka

pre 10 godina

Najveci deo navedenih funkcionera je tu da potrosi vreme, namakne dnevnice i nestrcanjem "zasluzi" jos jedan mandat. U vise navrata javnosti Novog Sada je je pre više od godinu dana predstavljen ozbiljan nacrt koncepta aktivnosti a gradska Skupština je usvojila plan aktivnosti kojim se predvidja istrazivanje kulturnih potreba i navika i donošenje strategije nakon javne rasprave i konzensusa. Zar je g.dji Brkić zaista trebalo 18 meseci da ponovi zacrtane stvari na cijoj realizaciji nije nista uradila. Posebna prica je konstatacija da prvo treba doneti strategiju na republickom i pokrajinskom nivou. Ako je tako neka da ostavku i ne trosi novac na plate barem dok se ne donese strategija na "višim" nivoima.

Zg

pre 10 godina

Mislim da je već određeno da prestonice kulture 2020. godine budu jedan grad iz Irske i jedan iz Hrvatske. Hrvatski kandidati su Split i Rijeka.
(MNS, 11. jul 2013 20:53)

Da. Sad je samo pitanje tko vam i zašto baca pijesak u oči.

Ivana

pre 10 godina

Novi Sad ako zeli da bude prestonica kulture to svakako moze biti, ali za to ne mora da se bori na nekom medjunarodnom takmicenju, i da se ulizuje nekakvim medjunarodnim komisijama. Jer na kraju krajeva, ta titula ne znaci nista ukoliko se kultura ne razvija i ne neguje kroz sve aspekte zivota. Titula dodje i prodje, ljudi ostaju da zive u sredini koja je takva kakvom su je svi zajedno stvorili. Najruznije od svega je sto se Novi Sad vecito prepucava sa Beogradom, pojedini "Novosadjani" strasno zele da dokazu koliko je njihov grad lepsi, stariji, znacajniji, KULTURNIJI od Beograda. E pa, to nije kultura!

Del

pre 10 godina

Ovaj skup je oćigledna podrška g.dji Brkić nakon konkursnog fijaska kada je novca iz kulture podelila političkim analitičarima (B.Radun) i koncertu Halida Beščića štoje dovoljan razlog da ona podnese ostavku kad već gradonačelnik nema petlje da je smeni. A gospodin Grujić, koji je dozvolio sebi luksuz da pokrajisnka vlada da Egzitu 20 miliona i da usred festivala Muzej savremene umetnosti bude zatvoren zbog zamene podova, treba da joj se pridruži. Novi Sad zaslužuje i može bolje.

neko ko zna

pre 10 godina

Novi Sad nazalost nema nikakve sanse da dobije ovo prestizno zvanje. Jeste da je u odlicnom kulturoloskom kontekstu, ali postoje neke tehnicke norme koje moraju biti ispunjene. Ako taj grad stavimo u drzavne okvire i vidimo da je na nivou drzave kultura na poslednjem mestu, onda mozemo samo da se nadamo da ce neki madjionicar iz Novog Sada i da ispuni te norme. To zvanje kosta mnogo!

neko ko zna

pre 10 godina

Puno je gluposti napisano na temu prestonica kulture.
Bitno je pricati na bazi podataka a svi podaci su javni i dostupni.
Prvo prestonica kulture moze biti grad u drzavi koja dobije kandidaturu za odredjenu godinu.
Po poslednjoj odluci, drzave van EU ( ne racunajuci 3 presedana) nisu mogle da se takmice.
Sada se pravila menjaju i Beogradska ekipa se od 2009 bori da Srbija dobije 2020 godinu , posto se prvo odredjuju drzave pa tek onda gradovi.
Drugo, kada drzava dobije kandidaturu ekspertski tim u Briselu odredjuje ko ce biti prestonica kulture po rigoroznoj proceduri. Pobedjuje najbolji koncept a ne glavni ili neki manji grad, multikuturalni, multietnicki, istorijski ili vec ne znam kakav.
Btw. od 42 grada prestonice kulture, 18 su bili glavni gradovi odredjenih drzava.
Trece mozda i najvaznije, prestonice kulture su generatori razvoja neke sredine.
Dakle ovaj projekat u Srbiji pruza sansu za neminovnu tranziciju u kulturi, posto je nas kulturni sistem setovan pre 40 godina i od tada nije taknut.
Posledice toga su uzasne, to je vidljivo po stanju u kulturi.
Dakle ovaj projekat je sansa a ne problem.
Niti jedna prestonica kulture do sada nije propala, vec su samo na bolji ili na manje bolji nacin tu sansu iskoristile.

krug dvojke

pre 10 godina

@zna se ko je stariji a srbi narod najstariji? ostavite se prica ko je bitniji od koga, ko je vise zasluzan,a ko ne, ko je dodjos, a ko starosedelac. nije bitno koji od ova dva grada ce biti evropska prestonica kulture. gluposti!

radomir

pre 10 godina

Tako reaguje svako ko je iz sela dosao u grad.
I nemamo mi srece sto je Exit u Novom Sadu, nego su Exit napravili Novosadjani, a ti i ostali imate srecu sto oni postoje.
(nemnemanja, 11. jul 2013 21:54)

Suvise ste arogantani. Spustite malo loptu.
Ziveo sam u Novom Sadu oko 2 godine zbog posla. Grad mi se svideo , ljudi su mi se svideli ali se uvek nadje neko arogantan kao Vi. Drago mi je sto nema mnogo takvih ljudi.
Inace, sajkaca je i nastala negde u Vojvodini ali je danas retka na tom prostoru [link]http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%D1%98%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B0[/link] . U svakom slucaju, stvarno bih voleo da Novi Sad ponese ovu titulu.

radivoje

pre 10 godina

Evo šta kaže Wikipedia o šajkači : "Увођење свакодневне одеће као опште униформе [1] донело је неке нове облике и делове одеће који ће у потоњим временима постати синоним српске униформе. Као покривало главе уведена је шајкашка капа по узору на свакодневну капу шајкашког, граничарског батаљона аустријске војске – која је добила назив „шајкача“ и која ће после српско-турских ратова постати национална капа српског народа."
Ko su bili šajkaši procitajte isto na vikipediji.