Ponedeljak, 27.02.2012.

05:37

Trijumf “Glumca” na Oskarima

Izvor: B92

Trijumf “Glumca” na Oskarima IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

replika

pre 12 godina

(Uliks, 27. februar 2012 20:36)

Okej, onda posmatraj film kao postmoderni. Korišćen je pastiš nemog filma, a postmoderna inače odobrava kritički odnos sa prošlošću/istorijom.

Btw Eliota si toliko izvukao iz konteksta da me boli glava. Ispada da je Eliot neki manijak opsednut novinama i inovacijama po svaku cenu, bez i najmanjeg osvrta na ono što je bilo iza njega.

MilosS

pre 12 godina

Da li vi stvarno mislite da autor ovog teksta ne zna prevod reci actor i artist? Pa danas prevod tih reci zna svaki srednjoskolac, druga stvar, da ste malo pratili stvari oko sebe, videli biste da je ovaj film kod nas preveden kao "Glumac" cak i u bioskopima i medijima, ukratko zvanican prevod ovog filma je "Glumac"...

Uliks

pre 12 godina

@(maki, 27. februar 2012 18:43)

Svi koji tako misle, da je fora snimiti nemi i crno-beli film, nisu u pravu! To ni najmanje nije problem da se uradi. Ta tehnika odavno je zaboravljena i od 1928 nemi film nije dobio Oskara.

Nisam gledao taj film i ne mogu da sudim, ali film nikako ne treba da dobije nagradu samo zato sto je bio jedinstven u kinematografiji SAD-a za prethodnu godinu.

Umetnost ne podleze pravilima ponavljanja i stalno se krece u napred jer najvaznije u umetnosti je da se stvori nesto novo, to je bit, to je tradicija i to je ono o cemu je pisao T. S. Eliot!

Kada bi danas neko u slikarstvu poceo da oponasa renesansu, barok ili neki period koj je prevazidjen na isti nacin kakav je postojao to ne bi bila umetnost. Tako i u kinematografiji, umetnost nije ako je taj film dobio nagradu samo zato sto je bez zvuka, ali o tome ne zelim da dajem komentare jer ga jos uvek nisam pogledao.

maki

pre 12 godina

@Sta je sledece?: I jeste glavna fora snimiti nemi film u eri 3D tehnologije. Originalnost je bitna. Uostalom, kome se ne svidja, nece da gleda. O ukusima ne vredi raspravljati...

objektivno

pre 12 godina

psycho, verovatno ste mladi i puni entuzijazma. Vreme ne moze da se vrati unazad. Novinama je odzvonilo, kao i radiju i televiziji, pa i filmovima i bioskopu. Sve to ce nastaviti svoj zivot na internetu u nekom drugom obliku, slicnom prethodnom. Ne vidim nista posebno lose u tome. Ova manifestacija nije nista bolja nego "Oskar popularnosti Radio TV revije", a vecina filmova prihode ostvaruje po belom svetu gde bas i nema druge i kvalitetnije zabave. Namerno kazem zabave, jer filmovi to pre svega jesu, nisu dubokomislene konstrukcije pred kojima padamo nicice i molimo se da nas obasja milost uzvisenih bica koji su pravili film jos neki put. Svaki posten posao je ok, pa i taj, ali gledati zabavne filmove kako god je kome drago je prirodna stvar, a dizati na pijedestal nesto preko svake mere je stvar mladosti i neiskustva.

belopoljanski

pre 12 godina

Ljudi, shavtite da se naslov filma ne prevodi uvek tek tako, vec to rade prdukcijske kuce koje su nadlezne za distribuciju filma na odredjenom govornom podrucju. Ne mozete kriviti b92 ili onoga ko je pisao ovaj tekst sto je naslov filma tako preveden. Da je tako onda bi mogli da pitate zašto The Girl with the Dragon Tattoo nije preveden kao Devojka sa tetovazom zmaja vec kao Muskarci koji mrze zene. Takva rasprava je besmislena jer kad bi svako prevodio naslov filma onako kako je njemu lepše, logičnije ili jednostavno zvucnije onda se na kraju po samom naslovu film ne bi ni raspoznaovao.
Sto se tice filmova, gledao sam War horse, The Artist i Hugo. Od ta tri najvise mi se svideo Spilbergov film ali to ne znaci da je najbolji. Hugo sam gledao u obicnoj torent verziji a on je radjen u 3d, ipak se vidi da su scenografija i efekti dobro uradjeni. The Artist je dobar film i mislim da je dobro što je on ipak ove godine sveukupno prošao kao najbolju film jer je to tzv "polunemi film". Njegov veliki uspeh znaci da 3d filmovi nisu još uvek preuzeli totalnu dominaciju, a nadam se da nece ni u skorije vreme, i da dobar film moye da se napravi i sa jednostavnom tehnikom, dobrom rezijom, muzikom i glumackom podelom. Nemojte da se raspravqate bezveze. Svako ce vec naci neki film koji ce mu se svideti. Da su svi ukusi isti ne bi ni bilo desetak nominovanih i toliko onih koji glasaju. Pozdrav i uzivajte u filmovima!

Ranilita

pre 12 godina

Gledala sam vecinu nominovanih filmova. Film koje mi se najvise dopao je The Help (sluzavke), gluma je fenomenalna, prica je zanimljiva, smejala sam se, plakala... Hugo je dobio zasluzene oskare za tehnicke efekte, a sto se tice same radnje prilicno je dosadan. Kao i uvek odlicna Meril opravdala ulogu favorita za najbolju glumicu sto mi je drago, ali mi ja zao za Glen Klouz koja je vec 6. put nominovana za najbolju glumicu i nikako da dobije. The Artist jako simpatican, kao i Zan Dizarden.. Hvala bogu da drvo zivota (the tree of life) nije dobio nijednu nagradu jer je zaista najgori film u ovogodisnjoj konkurenciji.

psycho

pre 12 godina

@ Ne, nego predlažem, kad si tako umetnički nastrojen i načitan, da prodaš auto i sve aparate novije tehnologije, u stanu koristiš petrolejku, prodaš PC, odjaviš internet i zaposliš se u Kinoteci.

Retko kada čitam a kamoli komentarišem komentare,ali ovo,kao osoba koja studira i bavi se filmom i umetnošću nisam mogao da zanemarim...
Srbija,zemlja u kojoj svaki laik ima stručno rešenje za problem koji stručnjak ne može da reši.
Ne poznajem te/vas kao personu pa i ne mogu da ti/vam sudim o karakteru,čak šta više se iole nadam da ipak imaš/te više vrlina no mana i da ste samo zalutali u ovu temu,ali upravo ovakvi komentari i stavovi su doveli sistem vrednosti ovog narod i našu kulturu na savremeni nivo,gde se više ceni dugme nego ruka,chat nego razgovor u četiri oka,igrice nego sportska aktivnost,torrent nego bioskop,virtuelni od prirodnog sveta...
U zrdavlje!

umetnost i praktična tehnologija

pre 12 godina

Ne, nego predlažem, kad si tako umetnički nastrojen i načitan, da prodaš auto i sve aparate novije tehnologije, u stanu koristiš petrolejku, prodaš PC, odjaviš internet i zaposliš se u Kinoteci.
(Pametnjaković, 27. februar 2012 13:26)

Što je najgore, ni ne kontaš koliko si upravo ispao glup.

Realko

pre 12 godina

Kako se ljudi ovde prave pametni. Kao oni znaju engleski jezik, culi su za te dve reci te trebalo bi da bude "umetnik", a ne "glumac". Kad biste vise znali o engleskom i srpskom jeziku, lepoti reci i prevodjenja ne biste se javljali.

Filmski gledalac

pre 12 godina

Jedan od najvećih promašaja je prevod naslova filma "Total recall" kao Totalni opoziv, umesto "Potpuno pri(pod)sećanje", mada je to urađeno zbog veće gledanosti.

Opet svi sve znamo, zar ne?

pre 12 godina

Podsetio sam se samo zasto nisam gledao od 99te nijednu dodelu oskara... totalno promasen smisao... A artist je totalna glupost od filma... mislim ok je cb tehnika al nemoj molim te sa takvim framerateom da pravis film u ovom dobu 24p je standard od ovoga samo bole oci...
(che, 27. februar 2012 12:53)

Verovatno si se podsetio i zašto od 1999. nisi gledao nijedan film, uključujući "The Artist".
No, primećujem da nisi jedini koji ima komentar o ovom inače genijalnom filmu na nevidjeno...

Pametnjaković

pre 12 godina

Pa mozda predlazes da kao sledece izbacimo crno-belu fotografiju, mozda da izbacimo gramofone (koji su danas ekstremno skupi!), ploce, da izbacimo grafitne olovke i gumice - zaboga, mnogo naprednije tehnologije odavno postoje!
Ko ima sta da kaze, reci ce to i nemim filmom, ko nema, ni 6D tehnologija mu nece pomoci. Slicno vazi i za pisanje komentara...
(komentar, 27. februar 2012 10:44)

Ne, nego predlažem, kad si tako umetnički nastrojen i načitan, da prodaš auto i sve aparate novije tehnologije, u stanu koristiš petrolejku, prodaš PC, odjaviš internet i zaposliš se u Kinoteci.

che

pre 12 godina

podsetio sam se samo zasto nisam gledao od 99te nijednu dodelu oskara... totalno promasen smisao... A artist je totalna glupost od filma... mislim ok je cb tehnika al nemoj molim te sa takvim framerateom da pravis film u ovom dobu 24p je standard od ovoga samo bole oci...

Nemanja

pre 12 godina

,,WAR HORSE,, odgovor za dole komentar je inace osrdnji film bez ikakve vrednosti, jedino sto je dobro u filmu sto se samo u par kadrova prikazuje parvi konj sv ostalo je Animatronic ili ti robot konja, takodje i CG...

Inace film je djubre...

Goran

pre 12 godina

kiceraj, kakav se ne da videti nigde drugde.
Filmovi ... nikad gori.
Meryl Streep u svojim zrelim godinama nikad zanosnija i nikad bolja.
Ona je jedina svetla tacka ovog cirkusa.
Angelina Jolie je sva sijala i blistala od srece.
Uh, koja guzva na Hollywood blvd.
Goran
Los Angeles

Less

pre 12 godina

Meni je žao što drive uopšte nije dobro prošao ni na nominacijama. Džaba i odličan film, kada niko ne lobira za njega.Odavno sam prestao da gledam većinu filmova koji su nagrađeni oskarima. Gledaću umetnika i gledao sam početnike (Plummer je stvarno odglumio za medalju).

vanzemljak

pre 12 godina

Kako je moguće da propadne kompanija u čijim studijima je snimljeno 7 od 9 filmova sa dodele oskara?!

Zato sto oni samo misle na oskare, ne snimaju filmove za sire nerodne mase, od nagrada zive svake godine, kao onaj zanemocali Skorseze ciji film na box officu ne moze da predje ukupnu zaradu koliko ima za vikend bilo koji blokbaster.
To naravno ne znaci da je nwki blokbaster bolji film, vec da taj sistem zivimo od nagrada i donacija polako umire.

Lana

pre 12 godina

Nisam gledala dodelu, ali se i meni čini kako su filmovi iz godine u godinu sve prosečniji, a publika se vrbuje ili preteranim specijalnim efektima, ili prenaglašenom patetikom. Gledala sam „Služavku“ i svidela mi se, ali je i na taj film sa vrlo dobrom pričom koju je kvalitetno moguće razraditi, senku bacilo nekoliko melodramatičnih trenutaka i preglumljavanja emocija. A Meril obožavam, ne samo što je prava glumica, već ima nekako blag i smirujući osmeh. Za glumu je zaslužila ne Oskara, već Nobelovu nagradu, ali da sam ja bila u žiriju Akademije, ne znam da li bi joj ga dodelila za ovu godinu. Prvo, ne da je odglumila, pokazala je onim plastičnim kokoškara razliku između glume i „glume“ – jeste šminka bila fantastična kada su je transformisali u ostarelu Margaret, ali njeni pokreti, glas, sve je bilo na mestu i savršeno je dočaralo ono što je trebalo da dočara. Međutim film je katastrofa, zlo! Mogao bi se svesti na sat i po uživanja u glumi Meril Strip. Sve je rađeno u preskocima, ni na šta se nije detaljnije obratila pažnja, osim na jednu stvar, na Tačerkinu demenciju i njen život u osamdeset i nekoj godini, što mislim da je skroz neukusno, s obzirom da je žena još živa, pa kakva god bila. Zbog toga bih dobro razmislila da li joj dati nagradu, jer gluma stvarno jeste za Oskara, ali je film daleko ispod proseka. Inače, Stripova nije imala previše uloga u velikim filmovima, ako se izuzmu „Lovac na jelene“ i „Sofijin izbor“. „Krejmer protiv Krejmera“ je po meni malo precenjen, a omiljeni njen film mi je „Silkvud“.

kakav narod takav i prevod

pre 12 godina

pogledajte ko i kako prevodi filmove na TV. očajno. tako da se nemojte čuditi za potpuno promašene nazive filmova. negativnom selekcijom SVUDA dolaze polupismeni i priučeni ljudi, važno da su rodjaci. tako je i kod prevodjenja, tako je u firmama, tako je i u vladi i državi.

cinik

pre 12 godina

@ zagor
zašto je problem pogledati sve filmove???
ja sam ih pogledao sve od kada su izvacili nominacije.
i nenad je u pravu. očajan izbor i glumaca i filmova.
uporedi sa oskarima od pre 10-20 godina. tada su se snimali filmovi.
kultni i klasici.
ovo sada su lobiji i jurnjava za profitom po svaku cenu.
ako gledamo po kriterijumima iz 80-90 godina NIJEDAN ovogodišnji film ne zaslužuje ni nominaciju a ne oskara. šteta za oldmana, on je jedini odglumio vrhunski. meril strip je dobra, ali taj film nema veze sa čeličnom ledi. razlika je tolika da bi je pre nazvali žele ledi...
znači ako se razumeš u filmove shvatićeš poentu. ako si samo gledalac narastao zadnjih 10 godina onda nema svrhe objašnjavati ti išta.

I tako...

pre 12 godina

@klik klak
War Horse je, po mom misljenju, potpuno razocaravajuc. Nesto toliko jednodimenzionalno i pravolinijski nisam dugo videla. Mozda prodje kao decji film. Taj film (a i The Iron Lady) mozes da pogledas na www.leptirica.com

Arkadija

pre 12 godina

Ja ne razumen zašto B92 uporno forsira naziv Glumac, kada The Artist znači umetnik, a i taj naziv i bliže odgovara temi filma, nego glumac.
Nije istina da su ove godine loši filmovi, nego su u zadnjih nekoliko godina Oskare dobili filmovi koji objektivno nisu trebali da ga dobiju, npr. onaj ratni film Ketrin Bigelov, je živo sranje i niko ga se ne seća, a ovaj The Artist će se pamtiti.

Uliks

pre 12 godina

@(Nenad, 27. februar 2012 09:14)

Verovatno nisi najbolje pročitao članak pa pišeš gluposti! Kodak teatar nije studio i tu se ne snimaju filmovi! U tekstu piše da su se filmovi snimali TRAKOM ili VRPCOM koju je proizveo KODAK.

Šta je sledeće ?

pre 12 godina

Upinjali se ljudi godinama da savladaju i usvoje tehniku i snime zvučni film, u boji, a danas u eri 3D tehnologije, glavna fora je snimiti nemi, crno-beli film ?!? I to ispade najbolje ?!

komentar

pre 12 godina

"Upinjali se ljudi godinama da savladaju i usvoje tehniku i snime zvučni film, u boji, a danas u eri 3D tehnologije, glavna fora je snimiti nemi, crno-beli film ?!? I to ispade najbolje ?!
(Šta je sledeće ?, 27. februar 2012 10:10)"

Pa mozda predlazes da kao sledece izbacimo crno-belu fotografiju, mozda da izbacimo gramofone (koji su danas ekstremno skupi!), ploce, da izbacimo grafitne olovke i gumice - zaboga, mnogo naprednije tehnologije odavno postoje!

Ko ima sta da kaze, reci ce to i nemim filmom, ko nema, ni 6D tehnologija mu nece pomoci. Slicno vazi i za pisanje komentara...

Nenad

pre 12 godina

Kako je moguće da propadne kompanija u čijim studijima je snimljeno 7 od 9 filmova sa dodele oskara?! Gde ide ovaj svet? Nema šanse da postoji razumno objašnjenje. Vreme je za promene ali po Sorošovim leđima.

komentar

pre 12 godina

"Upinjali se ljudi godinama da savladaju i usvoje tehniku i snime zvučni film, u boji, a danas u eri 3D tehnologije, glavna fora je snimiti nemi, crno-beli film ?!? I to ispade najbolje ?!
(Šta je sledeće ?, 27. februar 2012 10:10)"

Pa mozda predlazes da kao sledece izbacimo crno-belu fotografiju, mozda da izbacimo gramofone (koji su danas ekstremno skupi!), ploce, da izbacimo grafitne olovke i gumice - zaboga, mnogo naprednije tehnologije odavno postoje!

Ko ima sta da kaze, reci ce to i nemim filmom, ko nema, ni 6D tehnologija mu nece pomoci. Slicno vazi i za pisanje komentara...

kakav narod takav i prevod

pre 12 godina

pogledajte ko i kako prevodi filmove na TV. očajno. tako da se nemojte čuditi za potpuno promašene nazive filmova. negativnom selekcijom SVUDA dolaze polupismeni i priučeni ljudi, važno da su rodjaci. tako je i kod prevodjenja, tako je u firmama, tako je i u vladi i državi.

Arkadija

pre 12 godina

Ja ne razumen zašto B92 uporno forsira naziv Glumac, kada The Artist znači umetnik, a i taj naziv i bliže odgovara temi filma, nego glumac.
Nije istina da su ove godine loši filmovi, nego su u zadnjih nekoliko godina Oskare dobili filmovi koji objektivno nisu trebali da ga dobiju, npr. onaj ratni film Ketrin Bigelov, je živo sranje i niko ga se ne seća, a ovaj The Artist će se pamtiti.

cinik

pre 12 godina

@ zagor
zašto je problem pogledati sve filmove???
ja sam ih pogledao sve od kada su izvacili nominacije.
i nenad je u pravu. očajan izbor i glumaca i filmova.
uporedi sa oskarima od pre 10-20 godina. tada su se snimali filmovi.
kultni i klasici.
ovo sada su lobiji i jurnjava za profitom po svaku cenu.
ako gledamo po kriterijumima iz 80-90 godina NIJEDAN ovogodišnji film ne zaslužuje ni nominaciju a ne oskara. šteta za oldmana, on je jedini odglumio vrhunski. meril strip je dobra, ali taj film nema veze sa čeličnom ledi. razlika je tolika da bi je pre nazvali žele ledi...
znači ako se razumeš u filmove shvatićeš poentu. ako si samo gledalac narastao zadnjih 10 godina onda nema svrhe objašnjavati ti išta.

Nenad

pre 12 godina

Kako je moguće da propadne kompanija u čijim studijima je snimljeno 7 od 9 filmova sa dodele oskara?! Gde ide ovaj svet? Nema šanse da postoji razumno objašnjenje. Vreme je za promene ali po Sorošovim leđima.

Lana

pre 12 godina

Nisam gledala dodelu, ali se i meni čini kako su filmovi iz godine u godinu sve prosečniji, a publika se vrbuje ili preteranim specijalnim efektima, ili prenaglašenom patetikom. Gledala sam „Služavku“ i svidela mi se, ali je i na taj film sa vrlo dobrom pričom koju je kvalitetno moguće razraditi, senku bacilo nekoliko melodramatičnih trenutaka i preglumljavanja emocija. A Meril obožavam, ne samo što je prava glumica, već ima nekako blag i smirujući osmeh. Za glumu je zaslužila ne Oskara, već Nobelovu nagradu, ali da sam ja bila u žiriju Akademije, ne znam da li bi joj ga dodelila za ovu godinu. Prvo, ne da je odglumila, pokazala je onim plastičnim kokoškara razliku između glume i „glume“ – jeste šminka bila fantastična kada su je transformisali u ostarelu Margaret, ali njeni pokreti, glas, sve je bilo na mestu i savršeno je dočaralo ono što je trebalo da dočara. Međutim film je katastrofa, zlo! Mogao bi se svesti na sat i po uživanja u glumi Meril Strip. Sve je rađeno u preskocima, ni na šta se nije detaljnije obratila pažnja, osim na jednu stvar, na Tačerkinu demenciju i njen život u osamdeset i nekoj godini, što mislim da je skroz neukusno, s obzirom da je žena još živa, pa kakva god bila. Zbog toga bih dobro razmislila da li joj dati nagradu, jer gluma stvarno jeste za Oskara, ali je film daleko ispod proseka. Inače, Stripova nije imala previše uloga u velikim filmovima, ako se izuzmu „Lovac na jelene“ i „Sofijin izbor“. „Krejmer protiv Krejmera“ je po meni malo precenjen, a omiljeni njen film mi je „Silkvud“.

Uliks

pre 12 godina

@(Nenad, 27. februar 2012 09:14)

Verovatno nisi najbolje pročitao članak pa pišeš gluposti! Kodak teatar nije studio i tu se ne snimaju filmovi! U tekstu piše da su se filmovi snimali TRAKOM ili VRPCOM koju je proizveo KODAK.

Šta je sledeće ?

pre 12 godina

Upinjali se ljudi godinama da savladaju i usvoje tehniku i snime zvučni film, u boji, a danas u eri 3D tehnologije, glavna fora je snimiti nemi, crno-beli film ?!? I to ispade najbolje ?!

umetnost i praktična tehnologija

pre 12 godina

Ne, nego predlažem, kad si tako umetnički nastrojen i načitan, da prodaš auto i sve aparate novije tehnologije, u stanu koristiš petrolejku, prodaš PC, odjaviš internet i zaposliš se u Kinoteci.
(Pametnjaković, 27. februar 2012 13:26)

Što je najgore, ni ne kontaš koliko si upravo ispao glup.

Goran

pre 12 godina

kiceraj, kakav se ne da videti nigde drugde.
Filmovi ... nikad gori.
Meryl Streep u svojim zrelim godinama nikad zanosnija i nikad bolja.
Ona je jedina svetla tacka ovog cirkusa.
Angelina Jolie je sva sijala i blistala od srece.
Uh, koja guzva na Hollywood blvd.
Goran
Los Angeles

Nemanja

pre 12 godina

,,WAR HORSE,, odgovor za dole komentar je inace osrdnji film bez ikakve vrednosti, jedino sto je dobro u filmu sto se samo u par kadrova prikazuje parvi konj sv ostalo je Animatronic ili ti robot konja, takodje i CG...

Inace film je djubre...

Less

pre 12 godina

Meni je žao što drive uopšte nije dobro prošao ni na nominacijama. Džaba i odličan film, kada niko ne lobira za njega.Odavno sam prestao da gledam većinu filmova koji su nagrađeni oskarima. Gledaću umetnika i gledao sam početnike (Plummer je stvarno odglumio za medalju).

Opet svi sve znamo, zar ne?

pre 12 godina

Podsetio sam se samo zasto nisam gledao od 99te nijednu dodelu oskara... totalno promasen smisao... A artist je totalna glupost od filma... mislim ok je cb tehnika al nemoj molim te sa takvim framerateom da pravis film u ovom dobu 24p je standard od ovoga samo bole oci...
(che, 27. februar 2012 12:53)

Verovatno si se podsetio i zašto od 1999. nisi gledao nijedan film, uključujući "The Artist".
No, primećujem da nisi jedini koji ima komentar o ovom inače genijalnom filmu na nevidjeno...

I tako...

pre 12 godina

@klik klak
War Horse je, po mom misljenju, potpuno razocaravajuc. Nesto toliko jednodimenzionalno i pravolinijski nisam dugo videla. Mozda prodje kao decji film. Taj film (a i The Iron Lady) mozes da pogledas na www.leptirica.com

psycho

pre 12 godina

@ Ne, nego predlažem, kad si tako umetnički nastrojen i načitan, da prodaš auto i sve aparate novije tehnologije, u stanu koristiš petrolejku, prodaš PC, odjaviš internet i zaposliš se u Kinoteci.

Retko kada čitam a kamoli komentarišem komentare,ali ovo,kao osoba koja studira i bavi se filmom i umetnošću nisam mogao da zanemarim...
Srbija,zemlja u kojoj svaki laik ima stručno rešenje za problem koji stručnjak ne može da reši.
Ne poznajem te/vas kao personu pa i ne mogu da ti/vam sudim o karakteru,čak šta više se iole nadam da ipak imaš/te više vrlina no mana i da ste samo zalutali u ovu temu,ali upravo ovakvi komentari i stavovi su doveli sistem vrednosti ovog narod i našu kulturu na savremeni nivo,gde se više ceni dugme nego ruka,chat nego razgovor u četiri oka,igrice nego sportska aktivnost,torrent nego bioskop,virtuelni od prirodnog sveta...
U zrdavlje!

belopoljanski

pre 12 godina

Ljudi, shavtite da se naslov filma ne prevodi uvek tek tako, vec to rade prdukcijske kuce koje su nadlezne za distribuciju filma na odredjenom govornom podrucju. Ne mozete kriviti b92 ili onoga ko je pisao ovaj tekst sto je naslov filma tako preveden. Da je tako onda bi mogli da pitate zašto The Girl with the Dragon Tattoo nije preveden kao Devojka sa tetovazom zmaja vec kao Muskarci koji mrze zene. Takva rasprava je besmislena jer kad bi svako prevodio naslov filma onako kako je njemu lepše, logičnije ili jednostavno zvucnije onda se na kraju po samom naslovu film ne bi ni raspoznaovao.
Sto se tice filmova, gledao sam War horse, The Artist i Hugo. Od ta tri najvise mi se svideo Spilbergov film ali to ne znaci da je najbolji. Hugo sam gledao u obicnoj torent verziji a on je radjen u 3d, ipak se vidi da su scenografija i efekti dobro uradjeni. The Artist je dobar film i mislim da je dobro što je on ipak ove godine sveukupno prošao kao najbolju film jer je to tzv "polunemi film". Njegov veliki uspeh znaci da 3d filmovi nisu još uvek preuzeli totalnu dominaciju, a nadam se da nece ni u skorije vreme, i da dobar film moye da se napravi i sa jednostavnom tehnikom, dobrom rezijom, muzikom i glumackom podelom. Nemojte da se raspravqate bezveze. Svako ce vec naci neki film koji ce mu se svideti. Da su svi ukusi isti ne bi ni bilo desetak nominovanih i toliko onih koji glasaju. Pozdrav i uzivajte u filmovima!

Realko

pre 12 godina

Kako se ljudi ovde prave pametni. Kao oni znaju engleski jezik, culi su za te dve reci te trebalo bi da bude "umetnik", a ne "glumac". Kad biste vise znali o engleskom i srpskom jeziku, lepoti reci i prevodjenja ne biste se javljali.

Filmski gledalac

pre 12 godina

Jedan od najvećih promašaja je prevod naslova filma "Total recall" kao Totalni opoziv, umesto "Potpuno pri(pod)sećanje", mada je to urađeno zbog veće gledanosti.

Ranilita

pre 12 godina

Gledala sam vecinu nominovanih filmova. Film koje mi se najvise dopao je The Help (sluzavke), gluma je fenomenalna, prica je zanimljiva, smejala sam se, plakala... Hugo je dobio zasluzene oskare za tehnicke efekte, a sto se tice same radnje prilicno je dosadan. Kao i uvek odlicna Meril opravdala ulogu favorita za najbolju glumicu sto mi je drago, ali mi ja zao za Glen Klouz koja je vec 6. put nominovana za najbolju glumicu i nikako da dobije. The Artist jako simpatican, kao i Zan Dizarden.. Hvala bogu da drvo zivota (the tree of life) nije dobio nijednu nagradu jer je zaista najgori film u ovogodisnjoj konkurenciji.

Pametnjaković

pre 12 godina

Pa mozda predlazes da kao sledece izbacimo crno-belu fotografiju, mozda da izbacimo gramofone (koji su danas ekstremno skupi!), ploce, da izbacimo grafitne olovke i gumice - zaboga, mnogo naprednije tehnologije odavno postoje!
Ko ima sta da kaze, reci ce to i nemim filmom, ko nema, ni 6D tehnologija mu nece pomoci. Slicno vazi i za pisanje komentara...
(komentar, 27. februar 2012 10:44)

Ne, nego predlažem, kad si tako umetnički nastrojen i načitan, da prodaš auto i sve aparate novije tehnologije, u stanu koristiš petrolejku, prodaš PC, odjaviš internet i zaposliš se u Kinoteci.

che

pre 12 godina

podsetio sam se samo zasto nisam gledao od 99te nijednu dodelu oskara... totalno promasen smisao... A artist je totalna glupost od filma... mislim ok je cb tehnika al nemoj molim te sa takvim framerateom da pravis film u ovom dobu 24p je standard od ovoga samo bole oci...

maki

pre 12 godina

@Sta je sledece?: I jeste glavna fora snimiti nemi film u eri 3D tehnologije. Originalnost je bitna. Uostalom, kome se ne svidja, nece da gleda. O ukusima ne vredi raspravljati...

vanzemljak

pre 12 godina

Kako je moguće da propadne kompanija u čijim studijima je snimljeno 7 od 9 filmova sa dodele oskara?!

Zato sto oni samo misle na oskare, ne snimaju filmove za sire nerodne mase, od nagrada zive svake godine, kao onaj zanemocali Skorseze ciji film na box officu ne moze da predje ukupnu zaradu koliko ima za vikend bilo koji blokbaster.
To naravno ne znaci da je nwki blokbaster bolji film, vec da taj sistem zivimo od nagrada i donacija polako umire.

objektivno

pre 12 godina

psycho, verovatno ste mladi i puni entuzijazma. Vreme ne moze da se vrati unazad. Novinama je odzvonilo, kao i radiju i televiziji, pa i filmovima i bioskopu. Sve to ce nastaviti svoj zivot na internetu u nekom drugom obliku, slicnom prethodnom. Ne vidim nista posebno lose u tome. Ova manifestacija nije nista bolja nego "Oskar popularnosti Radio TV revije", a vecina filmova prihode ostvaruje po belom svetu gde bas i nema druge i kvalitetnije zabave. Namerno kazem zabave, jer filmovi to pre svega jesu, nisu dubokomislene konstrukcije pred kojima padamo nicice i molimo se da nas obasja milost uzvisenih bica koji su pravili film jos neki put. Svaki posten posao je ok, pa i taj, ali gledati zabavne filmove kako god je kome drago je prirodna stvar, a dizati na pijedestal nesto preko svake mere je stvar mladosti i neiskustva.

Uliks

pre 12 godina

@(maki, 27. februar 2012 18:43)

Svi koji tako misle, da je fora snimiti nemi i crno-beli film, nisu u pravu! To ni najmanje nije problem da se uradi. Ta tehnika odavno je zaboravljena i od 1928 nemi film nije dobio Oskara.

Nisam gledao taj film i ne mogu da sudim, ali film nikako ne treba da dobije nagradu samo zato sto je bio jedinstven u kinematografiji SAD-a za prethodnu godinu.

Umetnost ne podleze pravilima ponavljanja i stalno se krece u napred jer najvaznije u umetnosti je da se stvori nesto novo, to je bit, to je tradicija i to je ono o cemu je pisao T. S. Eliot!

Kada bi danas neko u slikarstvu poceo da oponasa renesansu, barok ili neki period koj je prevazidjen na isti nacin kakav je postojao to ne bi bila umetnost. Tako i u kinematografiji, umetnost nije ako je taj film dobio nagradu samo zato sto je bez zvuka, ali o tome ne zelim da dajem komentare jer ga jos uvek nisam pogledao.

MilosS

pre 12 godina

Da li vi stvarno mislite da autor ovog teksta ne zna prevod reci actor i artist? Pa danas prevod tih reci zna svaki srednjoskolac, druga stvar, da ste malo pratili stvari oko sebe, videli biste da je ovaj film kod nas preveden kao "Glumac" cak i u bioskopima i medijima, ukratko zvanican prevod ovog filma je "Glumac"...

replika

pre 12 godina

(Uliks, 27. februar 2012 20:36)

Okej, onda posmatraj film kao postmoderni. Korišćen je pastiš nemog filma, a postmoderna inače odobrava kritički odnos sa prošlošću/istorijom.

Btw Eliota si toliko izvukao iz konteksta da me boli glava. Ispada da je Eliot neki manijak opsednut novinama i inovacijama po svaku cenu, bez i najmanjeg osvrta na ono što je bilo iza njega.

Šta je sledeće ?

pre 12 godina

Upinjali se ljudi godinama da savladaju i usvoje tehniku i snime zvučni film, u boji, a danas u eri 3D tehnologije, glavna fora je snimiti nemi, crno-beli film ?!? I to ispade najbolje ?!

Pametnjaković

pre 12 godina

Pa mozda predlazes da kao sledece izbacimo crno-belu fotografiju, mozda da izbacimo gramofone (koji su danas ekstremno skupi!), ploce, da izbacimo grafitne olovke i gumice - zaboga, mnogo naprednije tehnologije odavno postoje!
Ko ima sta da kaze, reci ce to i nemim filmom, ko nema, ni 6D tehnologija mu nece pomoci. Slicno vazi i za pisanje komentara...
(komentar, 27. februar 2012 10:44)

Ne, nego predlažem, kad si tako umetnički nastrojen i načitan, da prodaš auto i sve aparate novije tehnologije, u stanu koristiš petrolejku, prodaš PC, odjaviš internet i zaposliš se u Kinoteci.

che

pre 12 godina

podsetio sam se samo zasto nisam gledao od 99te nijednu dodelu oskara... totalno promasen smisao... A artist je totalna glupost od filma... mislim ok je cb tehnika al nemoj molim te sa takvim framerateom da pravis film u ovom dobu 24p je standard od ovoga samo bole oci...

Goran

pre 12 godina

kiceraj, kakav se ne da videti nigde drugde.
Filmovi ... nikad gori.
Meryl Streep u svojim zrelim godinama nikad zanosnija i nikad bolja.
Ona je jedina svetla tacka ovog cirkusa.
Angelina Jolie je sva sijala i blistala od srece.
Uh, koja guzva na Hollywood blvd.
Goran
Los Angeles

cinik

pre 12 godina

@ zagor
zašto je problem pogledati sve filmove???
ja sam ih pogledao sve od kada su izvacili nominacije.
i nenad je u pravu. očajan izbor i glumaca i filmova.
uporedi sa oskarima od pre 10-20 godina. tada su se snimali filmovi.
kultni i klasici.
ovo sada su lobiji i jurnjava za profitom po svaku cenu.
ako gledamo po kriterijumima iz 80-90 godina NIJEDAN ovogodišnji film ne zaslužuje ni nominaciju a ne oskara. šteta za oldmana, on je jedini odglumio vrhunski. meril strip je dobra, ali taj film nema veze sa čeličnom ledi. razlika je tolika da bi je pre nazvali žele ledi...
znači ako se razumeš u filmove shvatićeš poentu. ako si samo gledalac narastao zadnjih 10 godina onda nema svrhe objašnjavati ti išta.

vanzemljak

pre 12 godina

Kako je moguće da propadne kompanija u čijim studijima je snimljeno 7 od 9 filmova sa dodele oskara?!

Zato sto oni samo misle na oskare, ne snimaju filmove za sire nerodne mase, od nagrada zive svake godine, kao onaj zanemocali Skorseze ciji film na box officu ne moze da predje ukupnu zaradu koliko ima za vikend bilo koji blokbaster.
To naravno ne znaci da je nwki blokbaster bolji film, vec da taj sistem zivimo od nagrada i donacija polako umire.

Realko

pre 12 godina

Kako se ljudi ovde prave pametni. Kao oni znaju engleski jezik, culi su za te dve reci te trebalo bi da bude "umetnik", a ne "glumac". Kad biste vise znali o engleskom i srpskom jeziku, lepoti reci i prevodjenja ne biste se javljali.

Nenad

pre 12 godina

Kako je moguće da propadne kompanija u čijim studijima je snimljeno 7 od 9 filmova sa dodele oskara?! Gde ide ovaj svet? Nema šanse da postoji razumno objašnjenje. Vreme je za promene ali po Sorošovim leđima.

Nemanja

pre 12 godina

,,WAR HORSE,, odgovor za dole komentar je inace osrdnji film bez ikakve vrednosti, jedino sto je dobro u filmu sto se samo u par kadrova prikazuje parvi konj sv ostalo je Animatronic ili ti robot konja, takodje i CG...

Inace film je djubre...

Less

pre 12 godina

Meni je žao što drive uopšte nije dobro prošao ni na nominacijama. Džaba i odličan film, kada niko ne lobira za njega.Odavno sam prestao da gledam većinu filmova koji su nagrađeni oskarima. Gledaću umetnika i gledao sam početnike (Plummer je stvarno odglumio za medalju).

komentar

pre 12 godina

"Upinjali se ljudi godinama da savladaju i usvoje tehniku i snime zvučni film, u boji, a danas u eri 3D tehnologije, glavna fora je snimiti nemi, crno-beli film ?!? I to ispade najbolje ?!
(Šta je sledeće ?, 27. februar 2012 10:10)"

Pa mozda predlazes da kao sledece izbacimo crno-belu fotografiju, mozda da izbacimo gramofone (koji su danas ekstremno skupi!), ploce, da izbacimo grafitne olovke i gumice - zaboga, mnogo naprednije tehnologije odavno postoje!

Ko ima sta da kaze, reci ce to i nemim filmom, ko nema, ni 6D tehnologija mu nece pomoci. Slicno vazi i za pisanje komentara...

Opet svi sve znamo, zar ne?

pre 12 godina

Podsetio sam se samo zasto nisam gledao od 99te nijednu dodelu oskara... totalno promasen smisao... A artist je totalna glupost od filma... mislim ok je cb tehnika al nemoj molim te sa takvim framerateom da pravis film u ovom dobu 24p je standard od ovoga samo bole oci...
(che, 27. februar 2012 12:53)

Verovatno si se podsetio i zašto od 1999. nisi gledao nijedan film, uključujući "The Artist".
No, primećujem da nisi jedini koji ima komentar o ovom inače genijalnom filmu na nevidjeno...

I tako...

pre 12 godina

@klik klak
War Horse je, po mom misljenju, potpuno razocaravajuc. Nesto toliko jednodimenzionalno i pravolinijski nisam dugo videla. Mozda prodje kao decji film. Taj film (a i The Iron Lady) mozes da pogledas na www.leptirica.com

kakav narod takav i prevod

pre 12 godina

pogledajte ko i kako prevodi filmove na TV. očajno. tako da se nemojte čuditi za potpuno promašene nazive filmova. negativnom selekcijom SVUDA dolaze polupismeni i priučeni ljudi, važno da su rodjaci. tako je i kod prevodjenja, tako je u firmama, tako je i u vladi i državi.

Lana

pre 12 godina

Nisam gledala dodelu, ali se i meni čini kako su filmovi iz godine u godinu sve prosečniji, a publika se vrbuje ili preteranim specijalnim efektima, ili prenaglašenom patetikom. Gledala sam „Služavku“ i svidela mi se, ali je i na taj film sa vrlo dobrom pričom koju je kvalitetno moguće razraditi, senku bacilo nekoliko melodramatičnih trenutaka i preglumljavanja emocija. A Meril obožavam, ne samo što je prava glumica, već ima nekako blag i smirujući osmeh. Za glumu je zaslužila ne Oskara, već Nobelovu nagradu, ali da sam ja bila u žiriju Akademije, ne znam da li bi joj ga dodelila za ovu godinu. Prvo, ne da je odglumila, pokazala je onim plastičnim kokoškara razliku između glume i „glume“ – jeste šminka bila fantastična kada su je transformisali u ostarelu Margaret, ali njeni pokreti, glas, sve je bilo na mestu i savršeno je dočaralo ono što je trebalo da dočara. Međutim film je katastrofa, zlo! Mogao bi se svesti na sat i po uživanja u glumi Meril Strip. Sve je rađeno u preskocima, ni na šta se nije detaljnije obratila pažnja, osim na jednu stvar, na Tačerkinu demenciju i njen život u osamdeset i nekoj godini, što mislim da je skroz neukusno, s obzirom da je žena još živa, pa kakva god bila. Zbog toga bih dobro razmislila da li joj dati nagradu, jer gluma stvarno jeste za Oskara, ali je film daleko ispod proseka. Inače, Stripova nije imala previše uloga u velikim filmovima, ako se izuzmu „Lovac na jelene“ i „Sofijin izbor“. „Krejmer protiv Krejmera“ je po meni malo precenjen, a omiljeni njen film mi je „Silkvud“.

Uliks

pre 12 godina

@(maki, 27. februar 2012 18:43)

Svi koji tako misle, da je fora snimiti nemi i crno-beli film, nisu u pravu! To ni najmanje nije problem da se uradi. Ta tehnika odavno je zaboravljena i od 1928 nemi film nije dobio Oskara.

Nisam gledao taj film i ne mogu da sudim, ali film nikako ne treba da dobije nagradu samo zato sto je bio jedinstven u kinematografiji SAD-a za prethodnu godinu.

Umetnost ne podleze pravilima ponavljanja i stalno se krece u napred jer najvaznije u umetnosti je da se stvori nesto novo, to je bit, to je tradicija i to je ono o cemu je pisao T. S. Eliot!

Kada bi danas neko u slikarstvu poceo da oponasa renesansu, barok ili neki period koj je prevazidjen na isti nacin kakav je postojao to ne bi bila umetnost. Tako i u kinematografiji, umetnost nije ako je taj film dobio nagradu samo zato sto je bez zvuka, ali o tome ne zelim da dajem komentare jer ga jos uvek nisam pogledao.

Arkadija

pre 12 godina

Ja ne razumen zašto B92 uporno forsira naziv Glumac, kada The Artist znači umetnik, a i taj naziv i bliže odgovara temi filma, nego glumac.
Nije istina da su ove godine loši filmovi, nego su u zadnjih nekoliko godina Oskare dobili filmovi koji objektivno nisu trebali da ga dobiju, npr. onaj ratni film Ketrin Bigelov, je živo sranje i niko ga se ne seća, a ovaj The Artist će se pamtiti.

Ranilita

pre 12 godina

Gledala sam vecinu nominovanih filmova. Film koje mi se najvise dopao je The Help (sluzavke), gluma je fenomenalna, prica je zanimljiva, smejala sam se, plakala... Hugo je dobio zasluzene oskare za tehnicke efekte, a sto se tice same radnje prilicno je dosadan. Kao i uvek odlicna Meril opravdala ulogu favorita za najbolju glumicu sto mi je drago, ali mi ja zao za Glen Klouz koja je vec 6. put nominovana za najbolju glumicu i nikako da dobije. The Artist jako simpatican, kao i Zan Dizarden.. Hvala bogu da drvo zivota (the tree of life) nije dobio nijednu nagradu jer je zaista najgori film u ovogodisnjoj konkurenciji.

umetnost i praktična tehnologija

pre 12 godina

Ne, nego predlažem, kad si tako umetnički nastrojen i načitan, da prodaš auto i sve aparate novije tehnologije, u stanu koristiš petrolejku, prodaš PC, odjaviš internet i zaposliš se u Kinoteci.
(Pametnjaković, 27. februar 2012 13:26)

Što je najgore, ni ne kontaš koliko si upravo ispao glup.

objektivno

pre 12 godina

psycho, verovatno ste mladi i puni entuzijazma. Vreme ne moze da se vrati unazad. Novinama je odzvonilo, kao i radiju i televiziji, pa i filmovima i bioskopu. Sve to ce nastaviti svoj zivot na internetu u nekom drugom obliku, slicnom prethodnom. Ne vidim nista posebno lose u tome. Ova manifestacija nije nista bolja nego "Oskar popularnosti Radio TV revije", a vecina filmova prihode ostvaruje po belom svetu gde bas i nema druge i kvalitetnije zabave. Namerno kazem zabave, jer filmovi to pre svega jesu, nisu dubokomislene konstrukcije pred kojima padamo nicice i molimo se da nas obasja milost uzvisenih bica koji su pravili film jos neki put. Svaki posten posao je ok, pa i taj, ali gledati zabavne filmove kako god je kome drago je prirodna stvar, a dizati na pijedestal nesto preko svake mere je stvar mladosti i neiskustva.

Uliks

pre 12 godina

@(Nenad, 27. februar 2012 09:14)

Verovatno nisi najbolje pročitao članak pa pišeš gluposti! Kodak teatar nije studio i tu se ne snimaju filmovi! U tekstu piše da su se filmovi snimali TRAKOM ili VRPCOM koju je proizveo KODAK.

Filmski gledalac

pre 12 godina

Jedan od najvećih promašaja je prevod naslova filma "Total recall" kao Totalni opoziv, umesto "Potpuno pri(pod)sećanje", mada je to urađeno zbog veće gledanosti.

psycho

pre 12 godina

@ Ne, nego predlažem, kad si tako umetnički nastrojen i načitan, da prodaš auto i sve aparate novije tehnologije, u stanu koristiš petrolejku, prodaš PC, odjaviš internet i zaposliš se u Kinoteci.

Retko kada čitam a kamoli komentarišem komentare,ali ovo,kao osoba koja studira i bavi se filmom i umetnošću nisam mogao da zanemarim...
Srbija,zemlja u kojoj svaki laik ima stručno rešenje za problem koji stručnjak ne može da reši.
Ne poznajem te/vas kao personu pa i ne mogu da ti/vam sudim o karakteru,čak šta više se iole nadam da ipak imaš/te više vrlina no mana i da ste samo zalutali u ovu temu,ali upravo ovakvi komentari i stavovi su doveli sistem vrednosti ovog narod i našu kulturu na savremeni nivo,gde se više ceni dugme nego ruka,chat nego razgovor u četiri oka,igrice nego sportska aktivnost,torrent nego bioskop,virtuelni od prirodnog sveta...
U zrdavlje!

maki

pre 12 godina

@Sta je sledece?: I jeste glavna fora snimiti nemi film u eri 3D tehnologije. Originalnost je bitna. Uostalom, kome se ne svidja, nece da gleda. O ukusima ne vredi raspravljati...

belopoljanski

pre 12 godina

Ljudi, shavtite da se naslov filma ne prevodi uvek tek tako, vec to rade prdukcijske kuce koje su nadlezne za distribuciju filma na odredjenom govornom podrucju. Ne mozete kriviti b92 ili onoga ko je pisao ovaj tekst sto je naslov filma tako preveden. Da je tako onda bi mogli da pitate zašto The Girl with the Dragon Tattoo nije preveden kao Devojka sa tetovazom zmaja vec kao Muskarci koji mrze zene. Takva rasprava je besmislena jer kad bi svako prevodio naslov filma onako kako je njemu lepše, logičnije ili jednostavno zvucnije onda se na kraju po samom naslovu film ne bi ni raspoznaovao.
Sto se tice filmova, gledao sam War horse, The Artist i Hugo. Od ta tri najvise mi se svideo Spilbergov film ali to ne znaci da je najbolji. Hugo sam gledao u obicnoj torent verziji a on je radjen u 3d, ipak se vidi da su scenografija i efekti dobro uradjeni. The Artist je dobar film i mislim da je dobro što je on ipak ove godine sveukupno prošao kao najbolju film jer je to tzv "polunemi film". Njegov veliki uspeh znaci da 3d filmovi nisu još uvek preuzeli totalnu dominaciju, a nadam se da nece ni u skorije vreme, i da dobar film moye da se napravi i sa jednostavnom tehnikom, dobrom rezijom, muzikom i glumackom podelom. Nemojte da se raspravqate bezveze. Svako ce vec naci neki film koji ce mu se svideti. Da su svi ukusi isti ne bi ni bilo desetak nominovanih i toliko onih koji glasaju. Pozdrav i uzivajte u filmovima!

MilosS

pre 12 godina

Da li vi stvarno mislite da autor ovog teksta ne zna prevod reci actor i artist? Pa danas prevod tih reci zna svaki srednjoskolac, druga stvar, da ste malo pratili stvari oko sebe, videli biste da je ovaj film kod nas preveden kao "Glumac" cak i u bioskopima i medijima, ukratko zvanican prevod ovog filma je "Glumac"...

replika

pre 12 godina

(Uliks, 27. februar 2012 20:36)

Okej, onda posmatraj film kao postmoderni. Korišćen je pastiš nemog filma, a postmoderna inače odobrava kritički odnos sa prošlošću/istorijom.

Btw Eliota si toliko izvukao iz konteksta da me boli glava. Ispada da je Eliot neki manijak opsednut novinama i inovacijama po svaku cenu, bez i najmanjeg osvrta na ono što je bilo iza njega.