Nedelja, 16.01.2022.

17:29

Ploče prodavanije od CD-ova - prvi put posle 30 godina

Izvor: B92

Ploèe prodavanije od CD-ova - prvi put posle 30 godina IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

37 Komentari

Sortiraj po:

Komša

pre 2 godine

Eugen, 17. januar 2022 22:59)
Ma može za 500-1000 evra da se uzme babaroga od gramofona.Neki očuvani,dokazano dobar model (neki hi- end čak).
Pitanje je šta čoveku treba u stvari.
Pristojan polovni gramofon može da se uzme vec za 200-300 evra,nov za oko 100000 din.

Samo,dobar izvor zvuka ,sam po sebi jako malo znači ako je ostalo krš.Sistem ti je dobar onoliko koliko je dobra najslabija karika u tom sistemu.

Obično oni koji znaju savetuju ljude da prvo odaberu zvucnike (mene su bar tako savetovali) ,poslušaju ih ,pokusaju da ocene da li odgovaraju njihovoj prostoriji.
Oni su obično najveci izdatak.Onda opet juris pojačalo koje to može lepo da pogura i koje se najbolje slaže sa tim zvučnicima i tako redom - sve donizvora zvuka.

Pre svega - za šta ti treba ,kako i kakvu muziku slušaš...koliko si zahtevan.To kad rešiš onda juriš.
Inace lutaš,pucaš pare i često si nezadovoljan.

ozbiljno

pre 2 godine

Mozda i dijagnoza (neki bi rekli).
Pa ko voli ...
(Komša, 17. januar 2022 07:58)

kad ludilo ucini svoje a para ne fali, to postaje dijagnoza i nista drugo.
jedva sam se izvukao, sad setam brdima, fotkam i uzivam u sitnim stvarima.

individualni misaoni obrazac

pre 2 godine

individualni misaoni obrazac

Ploča nije plasticna, cd jeste. Cd je za pjude sa plicim džepom bas kao i MP3. Ti verovatno nikad nisi cuo kako zvuci Ploča sa boljeg gramofona i na vrhunskom Hi Fi ozvucenju. Da jesi ne bi pisao gluposti….
(nik, 17. januar 2022 07:29)

Blamiras se, srecom kao anoniman, pa ce sramota da ostane samo medju tvoja cetiri zida. Ako uopste znas za sramotu.

Harry

pre 2 godine

Sve, sve, ali kupiti vinil da bi slusao Adel, Tejlor Svift ili Abbu. Za takvu vrstu muzike zaista nije potrebno davati pare za vinil, koji ni malo jeftin nije.

Eugen

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)

Ti verovatno nikad u zivotu nisi imao solidan gramofon pa zato i mislis da dobar gramofon treba minimum 1500 EUR da kosta. Od silnih gramofona koji su kroz moje ruke prosli imam jos jedan JVC i jedan od Yamahe. JVC me je kostao oko 400 DM, a Yamaha nesto slicno. To su gramofoni sa direktnim pogonom i izvanrednim rucicama sa jos boljim glavama. Sa dobrom iglom ne da nisu tres kako ti kazes, nego sa dobrim zvucnicima (JBL imam trenutno) liferuju izvanredan zvuk, kvaliteta zvuka sa jednog CD-a. Zato ne bulazni o stvarima o kojima nemas pojma.

Nikola N.

pre 2 godine

Vinyl nikada nije umro. Imam jedno 3000 ploča.
(wiener, 16. januar 2022 22:23)

3000 ploca imas? Ti mora da si kupovao sve i svasta, na metar. Toliko dobre muzike nikad nije bilo da bi neko zbog toga trebao imati 3000 ploca. Gde ih drzis uopste?

Korvin

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)

I ne samo gramofon nego i zvučnici koji mogu da izvuku pravi opseg od 20 Hz do 20000 Hz. Što je opet problem jer ljudi koji su nekada uživali u vinilu sada su u godinama kada fizički ne čuju frekvencije iznad 15000 Hz.

Milos

pre 2 godine

-Imam pristojno ozvucenje(naglasak na kvalitet ne na glasnocu)u automobilu. Redovno skidam flac-ove, rezem audio CD ove, uzivam.mp3 emitere i ostalo jednostavno zbog loseg kvaliteta ne koristim. CD volim zato sto svaki od njih recimo ima oko 20 pesama, zavisno od raspolozenja takav se i pusta. Folder od xxxx pesama na kakvom god gadzetu, telefonu mi je besmislen...Jedino zalim sto nemam charger ali eto prilike da proverimo polovnjake na oglasima ....

Nebo7

pre 2 godine

Naručio sam s Amazona nakon Nove godine 11 cd-ova i evo danima uživam u njima. To je uobičajena praksa koju ponovim par puta godišnje. Iako imam pojačalo s integrisanim dac-om, dakle i priliku da s računara puštam sve moguće fajlove, mp3, flac, hi-resolution u znatno kvalitetnijem zvuku, zvučni dojam koji se dobije sa kompakt disk plejera je neuporedivo bolji.
Zato ne mislim da je cd format prevaziđen, kao što se ispostavilo da LP nije zauvek nestao iako se 90-ih činilo da broji poslednje dane. Pravi ljubitelji muzike i danas se odlučuju za kupovinu muzičlkih izdanja u čvrstom formatu. I ta grana nikada neće posustati. Naravno da je u eri digitalizacije produkcija cd-ova i lp-jeva značajno umanjena, jer su sadržaji lako dostupni na netu, uvek će postojati istinski poklonici diskova i vinila.
I slažem se da je pucketanje ploče znak nepažnje i oštećenja, a ne inicijal posebnog ugođaja.
Mislim da je jedan od ključnih razloga drastično manje prodaje nosača zvuka taj što se kod većine promenio način slušanja muzike. Danas retko ko ima strpljenje da pusti jednu ploču ili cd i sluša ceo album. Sve je, kao i brojne stvari naših ubrzanih života, svedeno na instant konzumaciju – daj odmah, daj sve, po jedna pesma od svakog ili best of nekog autora. A upravo na albumima, poput “Tamne strane Meseca”, kriju se tajne najvećih užitaka i samo u celini slušajući sve pesme moguće je dokučiti potpuno zadovoljstvo. Iseckane i smeštene na kompilacije umanjuju poentu. Izgubili smo strpljenje…

Jon Spencer - politolog i PR strucnjak

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)

Tipicno srpsko lupetanje.
Trebao si da se potpises kao 'debilni sef'.
Cuj, gramofon ispod 1500€ je djubre.
Izvanredan gramofon moze da se kupi da 300€. Investira se jos malo u kvalitetnu iglu i to je to.

Imam tri gramofona koja zajedno nemaju vrednost od 1500€, a ne zna se koji je bolji od kog.

сима

pre 2 godine

Ludost je kupovati vinil ploče gde je zapis sa digitalnog mastera. Niđe veze.
Analogni vs digitalni zvuk, zavisi čemu dajete prednost. Bogatstvo zvuka, viših harmonika svakako da je u analognom zapisu, ali sa njim ide i šum (ne mislim samo na krckanje). Digitalni zapis je isprekidan, vrši se uzorkovanje (semplovanje), sa 44100Hz i sa 16 bita po semplu, sigurno nije isti kao analogni. Nemam bolju zv. kartu, ali ne znam ni razliki između zvuka na 96000 Hz i 24 bita... To je kao da me pitate za razliku između videa 8K i 4K na televizoru od 32"

Dr. Zohan

pre 2 godine

Velika vecina slusalaca na planeti koristi Youtube i streaming sisteme za slusanje. Spotify, Dizer, Tidal itd. Niko ne skida mp3 to mozda samo kod nas.
Drugo, digital i vinil su jednom gospodinu nebo i zemlja jer mu je digitalni izbor los (tu ubrajam i cd). Sa nekim dobrim modernim DAC-om visoke klase nema vise tog digitalnog utiska. Vinil 1na1.
Tacno je da treba dobar gramofon, igla pre svega.
Razlog zastl se vinil zadrzao je prosto zbog svog kvaliteta zvuka. Kasete zato nisu

The Who

pre 2 godine

Pravi analogni vinil albumi su skupi.Vecina sto se prodaje prebacuju flac zapis na vinil.Kupis LP a to je digitalni zapis prebacen na vinil.

Legionar

pre 2 godine

"Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)"
Misliš da se zaista razumeš u hi-fi ili samo prepričavaš nešto što si čuo od nekoga? Ako pričaš o cenama u radnjama, još možeš da budeš u pravu, ali u rasponu od 500 do 1000 evra, možeš kupiti izuzetan polovan gramofon koji može da radi još nekoliko decenija. Sećam se da je legendarni Technics SL-1210MKII, pre samo 5-6 godina, na KP mogao da se kupi za 400-500 evra, sad je to nemoguća misija jer su cene otišle minimum 50%. Izuzetno očuvani modeli se vrte oko 1000, ali taj gramofon je nepoderiv! Ima i drugih brendova, ali pomenuti Technics i AT su kod nas najzastupljeniji.

Komša

pre 2 godine

individualni misaoni obrazac, 16. januar 2022 23:37

Slažem se .
Ja imam neku svoju teoriju po kojoj je najbolje koristiti generacijski istu tehnologiju kao što je nosač zvuka koji poseduješ.
Naravno,pod uslovom da je sve očuvano,ispravno.

Ploče 4 i 4+ su ok ploče (po meni je 4 neki minimum).
Odvojio tri sistema bukvalno.

Risiver imam za mp3 i radio ,strimovanje i slično (za habanje ,neobavezno svakodnevno slušanje).
Ali kad baš zelim da slušam muziku koristim ili gramofon ili cd.

Malo komplikovano ali "svaka luda ima svoje veselje" (na korak sam od toga da počnem da "slušam kablove" tražeci pravi zvuk).

Komša

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32) 

Za onog ko voli nije glupost a sigurno nije ni fenseraj.
HI-FI je skup sport.
Mozda i dijagnoza (neki bi rekli).
Pa ko voli ...

nik

pre 2 godine

individualni misaoni obrazac

Ploča nije plasticna, cd jeste. Cd je za pjude sa plicim džepom bas kao i MP3. Ti verovatno nikad nisi cuo kako zvuci Ploča sa boljeg gramofona i na vrhunskom Hi Fi ozvucenju. Da jesi ne bi pisao gluposti….

XXX

pre 2 godine

Ja skoro na ulici (USA) našao gramofon “Pioneer” (Made in Japan iz 80-ih), pojačalo i dva zvučnika (made in USA iz istog doba). Sve ukupno u stanju u kome su vredi oko $1,500 (samo gramofon $700). Moje ulaganje je bili samo kupovina nove igle (bila slomljena) i sada uživam u pravom zvuku; počeo opet da “skupljam” ploče. ;)

XXX

pre 2 godine

Ja skoro na ulici (USA) našao gramofon “Pioneer” (Made in Japan iz 80-ih), pojačalo i dva zvučnika (made in USA iz istog doba). Sve ukupno u stanju u kome su vredi oko $1,500 (samo gramofon $700). Moje ulaganje je bili samo kupovina nove igle (bila slomljena) i sada uživam u pravom zvuku; počeo opet da “skupljam” ploče. ;)

XXX

pre 2 godine

Ja skoro na ulici (USA) našao gramofon “Pioneer” (Made in Japan iz 80-ih), pojačalo i dva zvučnika (made in USA iz istog doba). Sve ukupno u stanju u kome su vredi oko $1,500 (samo gramofon $700). Moje ulaganje je bili samo kupovina nove igle (bila slomljena) i sada uživam u pravom zvuku; počeo opet da “skupljam” ploče. ;)

Марко

pre 2 godine

To je fenomen. Bio sam strahovito iznenađen kada je moje starije dete tražilo da odemo u Suboticu da kupi potpuno novi gramofon. Prvo nisam verovao da se još proizvode, a drugo da neko u eri digitalizacije želi analogni zvuk. I kupismo ga. Naravno kao dobri tatko u neverici izvadim moju kultnu long play ploču Pink Floyd - Sjaji ludih dijamanata. Slušali malo i uživali lep zvuk i meni pade na pamet da uporedo svira digital i analog tj. muzika puštena sa kompjutera i ova druga sa gramofona. Naravno nećete verovati koliko je zvuk sa vinila lepši ima dušu što bi rekli i toplinu. S' toga nije ni čudo što ljudi još uvek kupuju vinilske ploče - nebo i zemlja.
(XXL, 16. januar 2022 23:21)

Постоји могућност да је звук са винила за анологно снимљену музику бољи јер дигитализација аналогног сигнала мора да унесе неки губитак. Међутим, твој тест није баш био идеалан, јер је питање шта је на излазу из твог рачунара (тј. какав је квалитет звучне картице) пошто претпостављам да си исто појачало користио и за грамофон и за рачунар. Ако си на рачунару још пуштао mp3 или неки други формат са lossy компресијом, онда је тест још мање валидан.

Sloba

pre 2 godine

Kao dugogodišnji audiofil nisam siguran koja je svrha kupovine nove ploče, osim ako ulogu ne igra neka nostalgija. Iskreno sumnjam u kvalitet novih ploča, a i ako master nije analogni onda stvarno ne vidim poentu. Imam analognu i digitalnu postavku u sistemu odnosno gramofon i DAC, i mogu da potvrdim da bi zvuk sa gramofona bio superioran u odnosu na digitalni izvor, mora mnogo više novca i znanja da se uloži u takav sistem. Postoji nešto što se zove DSD format i to je nešto najbliže analognom zvuku. Skoro sam imao priliku da čujem album sniman u DSD-u od strane Octave records-a i to je možda nešto najbolje što sam slušao.

bw

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)

Ne treba ti bas takav gramofon, ali treba ti jos pojacalo i kvalitetni zvucnici, a to moze polovno da se nadje sasvim povoljno i vredi truda i para.

XXL

pre 2 godine

@Debeli šef - ma daaj feth chief nije baš toliko gramofon skup ta neće niko otvoriti diskoteku već onako za svoju dušu ... pozz ...

XXL

pre 2 godine

To je fenomen. Bio sam strahovito iznenađen kada je moje starije dete tražilo da odemo u Suboticu da kupi potpuno novi gramofon. Prvo nisam verovao da se još proizvode, a drugo da neko u eri digitalizacije želi analogni zvuk. I kupismo ga. Naravno kao dobri tatko u neverici izvadim moju kultnu long play ploču Pink Floyd - Sjaji ludih dijamanata. Slušali malo i uživali lep zvuk i meni pade na pamet da uporedo svira digital i analog tj. muzika puštena sa kompjutera i ova druga sa gramofona. Naravno nećete verovati koliko je zvuk sa vinila lepši ima dušu što bi rekli i toplinu. S' toga nije ni čudo što ljudi još uvek kupuju vinilske ploče - nebo i zemlja.

Pop

pre 2 godine

...ide se, sada ozbiljno i kod NAS, da sve puštaš i plaćaš, mislim na muziku, konkretno, svaku pesmu, u paketu tipa box...

...a svoju, godinama, brižno sakupljanu kolekciju vinila i CD-a, pustim retko, više mi je uspomena, sve to...

individualni misaoni obrazac

pre 2 godine

Pa kad svi "skidaju" mp3 s neta, a oni koji i dalje žude za šumom i pucketanjem gramofonske ploče sad imaju mogućnost uživanja u super kvalitetnom vinilu.
CDu su odbrojani dani.
(OmiKoron, 16. januar 2022 21:50)

Naravno da CD-u nisu odbrojani dani. Nista vise nego vinilu. Fizicki nosaci zvuka jesu posustali i prodaju se manje nego nekada ali i dalje imaju ozbiljan broj poklonika i sasvim sigurno ce opstati. CD je narocito pogodan za vecinu muzike koja je snimana od sredine osamdesetih pa nadalje, jer je polako pocela da prevladava digitalija nad analogijom. Danas kupovati nekvalitetne ploce od reciklirane plastike nema nikakvog smisla i prednosti u odnosu na CD, osim estetskog za one koji vole vece omote, knjizice i sl. Jednostavno zvuk sa diska je bolji i trajniji ako su masteri digitalni, a u 99% slucajeva danas jesu. Zamisli kupis novi album Adel na vinilu, cisto bacanje para. Na vinilima vredi slusati samo analogna izdanja, tj. albume iz 50-ih, 60-ih, 70-ih, delimicno 80-ih i jako malo 90-ih. Ne znam nijednog normalnog ljubitelja muzike koji zudi za pucketanjem jer je pucketanje znak ostecenja (izgrebanosti) ploce, a svaki pametan audiofil ce izbeci grebanje (unistavanje) ploca kupovinom kvalitetne igle. Kako god, nek se samo slusa dobra muzika.

wer

pre 2 godine

pa ko jos kupuje cd-ove,
pored sve muzike sa neta i streaming servisa?

vinil je za matore stvar nostalgije
a za mlade hipstere stvar prestiza

samo da ne krenu zadrti "audiofili" da nam elaboriraju
kao je krckanje i pucketanje ustvari taj neprevazidjeni kvalitet
i slicne besmislice karakteristicne za ekipicu
koja nikada nije razumela fiziku zvuka
ni detalje procesa proizvodnje i reprodukcije vinila

da ne pocinjem sada,
kakve sam sve budalastine cuo od takvih...

OmiKoron

pre 2 godine

Pa kad svi "skidaju" mp3 s neta, a oni koji i dalje žude za šumom i pucketanjem gramofonske ploče sad imaju mogućnost uživanja u super kvalitetnom vinilu.
CDu su odbrojani dani.

individualni misaoni obrazac

pre 2 godine

Pa kad svi "skidaju" mp3 s neta, a oni koji i dalje žude za šumom i pucketanjem gramofonske ploče sad imaju mogućnost uživanja u super kvalitetnom vinilu.
CDu su odbrojani dani.
(OmiKoron, 16. januar 2022 21:50)

Naravno da CD-u nisu odbrojani dani. Nista vise nego vinilu. Fizicki nosaci zvuka jesu posustali i prodaju se manje nego nekada ali i dalje imaju ozbiljan broj poklonika i sasvim sigurno ce opstati. CD je narocito pogodan za vecinu muzike koja je snimana od sredine osamdesetih pa nadalje, jer je polako pocela da prevladava digitalija nad analogijom. Danas kupovati nekvalitetne ploce od reciklirane plastike nema nikakvog smisla i prednosti u odnosu na CD, osim estetskog za one koji vole vece omote, knjizice i sl. Jednostavno zvuk sa diska je bolji i trajniji ako su masteri digitalni, a u 99% slucajeva danas jesu. Zamisli kupis novi album Adel na vinilu, cisto bacanje para. Na vinilima vredi slusati samo analogna izdanja, tj. albume iz 50-ih, 60-ih, 70-ih, delimicno 80-ih i jako malo 90-ih. Ne znam nijednog normalnog ljubitelja muzike koji zudi za pucketanjem jer je pucketanje znak ostecenja (izgrebanosti) ploce, a svaki pametan audiofil ce izbeci grebanje (unistavanje) ploca kupovinom kvalitetne igle. Kako god, nek se samo slusa dobra muzika.

XXL

pre 2 godine

To je fenomen. Bio sam strahovito iznenađen kada je moje starije dete tražilo da odemo u Suboticu da kupi potpuno novi gramofon. Prvo nisam verovao da se još proizvode, a drugo da neko u eri digitalizacije želi analogni zvuk. I kupismo ga. Naravno kao dobri tatko u neverici izvadim moju kultnu long play ploču Pink Floyd - Sjaji ludih dijamanata. Slušali malo i uživali lep zvuk i meni pade na pamet da uporedo svira digital i analog tj. muzika puštena sa kompjutera i ova druga sa gramofona. Naravno nećete verovati koliko je zvuk sa vinila lepši ima dušu što bi rekli i toplinu. S' toga nije ni čudo što ljudi još uvek kupuju vinilske ploče - nebo i zemlja.

OmiKoron

pre 2 godine

Pa kad svi "skidaju" mp3 s neta, a oni koji i dalje žude za šumom i pucketanjem gramofonske ploče sad imaju mogućnost uživanja u super kvalitetnom vinilu.
CDu su odbrojani dani.

wer

pre 2 godine

pa ko jos kupuje cd-ove,
pored sve muzike sa neta i streaming servisa?

vinil je za matore stvar nostalgije
a za mlade hipstere stvar prestiza

samo da ne krenu zadrti "audiofili" da nam elaboriraju
kao je krckanje i pucketanje ustvari taj neprevazidjeni kvalitet
i slicne besmislice karakteristicne za ekipicu
koja nikada nije razumela fiziku zvuka
ni detalje procesa proizvodnje i reprodukcije vinila

da ne pocinjem sada,
kakve sam sve budalastine cuo od takvih...

Pop

pre 2 godine

...ide se, sada ozbiljno i kod NAS, da sve puštaš i plaćaš, mislim na muziku, konkretno, svaku pesmu, u paketu tipa box...

...a svoju, godinama, brižno sakupljanu kolekciju vinila i CD-a, pustim retko, više mi je uspomena, sve to...

Nebo7

pre 2 godine

Naručio sam s Amazona nakon Nove godine 11 cd-ova i evo danima uživam u njima. To je uobičajena praksa koju ponovim par puta godišnje. Iako imam pojačalo s integrisanim dac-om, dakle i priliku da s računara puštam sve moguće fajlove, mp3, flac, hi-resolution u znatno kvalitetnijem zvuku, zvučni dojam koji se dobije sa kompakt disk plejera je neuporedivo bolji.
Zato ne mislim da je cd format prevaziđen, kao što se ispostavilo da LP nije zauvek nestao iako se 90-ih činilo da broji poslednje dane. Pravi ljubitelji muzike i danas se odlučuju za kupovinu muzičlkih izdanja u čvrstom formatu. I ta grana nikada neće posustati. Naravno da je u eri digitalizacije produkcija cd-ova i lp-jeva značajno umanjena, jer su sadržaji lako dostupni na netu, uvek će postojati istinski poklonici diskova i vinila.
I slažem se da je pucketanje ploče znak nepažnje i oštećenja, a ne inicijal posebnog ugođaja.
Mislim da je jedan od ključnih razloga drastično manje prodaje nosača zvuka taj što se kod većine promenio način slušanja muzike. Danas retko ko ima strpljenje da pusti jednu ploču ili cd i sluša ceo album. Sve je, kao i brojne stvari naših ubrzanih života, svedeno na instant konzumaciju – daj odmah, daj sve, po jedna pesma od svakog ili best of nekog autora. A upravo na albumima, poput “Tamne strane Meseca”, kriju se tajne najvećih užitaka i samo u celini slušajući sve pesme moguće je dokučiti potpuno zadovoljstvo. Iseckane i smeštene na kompilacije umanjuju poentu. Izgubili smo strpljenje…

Eugen

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)

Ti verovatno nikad u zivotu nisi imao solidan gramofon pa zato i mislis da dobar gramofon treba minimum 1500 EUR da kosta. Od silnih gramofona koji su kroz moje ruke prosli imam jos jedan JVC i jedan od Yamahe. JVC me je kostao oko 400 DM, a Yamaha nesto slicno. To su gramofoni sa direktnim pogonom i izvanrednim rucicama sa jos boljim glavama. Sa dobrom iglom ne da nisu tres kako ti kazes, nego sa dobrim zvucnicima (JBL imam trenutno) liferuju izvanredan zvuk, kvaliteta zvuka sa jednog CD-a. Zato ne bulazni o stvarima o kojima nemas pojma.

Harry

pre 2 godine

Sve, sve, ali kupiti vinil da bi slusao Adel, Tejlor Svift ili Abbu. Za takvu vrstu muzike zaista nije potrebno davati pare za vinil, koji ni malo jeftin nije.

сима

pre 2 godine

Ludost je kupovati vinil ploče gde je zapis sa digitalnog mastera. Niđe veze.
Analogni vs digitalni zvuk, zavisi čemu dajete prednost. Bogatstvo zvuka, viših harmonika svakako da je u analognom zapisu, ali sa njim ide i šum (ne mislim samo na krckanje). Digitalni zapis je isprekidan, vrši se uzorkovanje (semplovanje), sa 44100Hz i sa 16 bita po semplu, sigurno nije isti kao analogni. Nemam bolju zv. kartu, ali ne znam ni razliki između zvuka na 96000 Hz i 24 bita... To je kao da me pitate za razliku između videa 8K i 4K na televizoru od 32"

Nikola N.

pre 2 godine

Vinyl nikada nije umro. Imam jedno 3000 ploča.
(wiener, 16. januar 2022 22:23)

3000 ploca imas? Ti mora da si kupovao sve i svasta, na metar. Toliko dobre muzike nikad nije bilo da bi neko zbog toga trebao imati 3000 ploca. Gde ih drzis uopste?

Sloba

pre 2 godine

Kao dugogodišnji audiofil nisam siguran koja je svrha kupovine nove ploče, osim ako ulogu ne igra neka nostalgija. Iskreno sumnjam u kvalitet novih ploča, a i ako master nije analogni onda stvarno ne vidim poentu. Imam analognu i digitalnu postavku u sistemu odnosno gramofon i DAC, i mogu da potvrdim da bi zvuk sa gramofona bio superioran u odnosu na digitalni izvor, mora mnogo više novca i znanja da se uloži u takav sistem. Postoji nešto što se zove DSD format i to je nešto najbliže analognom zvuku. Skoro sam imao priliku da čujem album sniman u DSD-u od strane Octave records-a i to je možda nešto najbolje što sam slušao.

Komša

pre 2 godine

individualni misaoni obrazac, 16. januar 2022 23:37

Slažem se .
Ja imam neku svoju teoriju po kojoj je najbolje koristiti generacijski istu tehnologiju kao što je nosač zvuka koji poseduješ.
Naravno,pod uslovom da je sve očuvano,ispravno.

Ploče 4 i 4+ su ok ploče (po meni je 4 neki minimum).
Odvojio tri sistema bukvalno.

Risiver imam za mp3 i radio ,strimovanje i slično (za habanje ,neobavezno svakodnevno slušanje).
Ali kad baš zelim da slušam muziku koristim ili gramofon ili cd.

Malo komplikovano ali "svaka luda ima svoje veselje" (na korak sam od toga da počnem da "slušam kablove" tražeci pravi zvuk).

Komša

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32) 

Za onog ko voli nije glupost a sigurno nije ni fenseraj.
HI-FI je skup sport.
Mozda i dijagnoza (neki bi rekli).
Pa ko voli ...

The Who

pre 2 godine

Pravi analogni vinil albumi su skupi.Vecina sto se prodaje prebacuju flac zapis na vinil.Kupis LP a to je digitalni zapis prebacen na vinil.

bw

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)

Ne treba ti bas takav gramofon, ali treba ti jos pojacalo i kvalitetni zvucnici, a to moze polovno da se nadje sasvim povoljno i vredi truda i para.

XXX

pre 2 godine

Ja skoro na ulici (USA) našao gramofon “Pioneer” (Made in Japan iz 80-ih), pojačalo i dva zvučnika (made in USA iz istog doba). Sve ukupno u stanju u kome su vredi oko $1,500 (samo gramofon $700). Moje ulaganje je bili samo kupovina nove igle (bila slomljena) i sada uživam u pravom zvuku; počeo opet da “skupljam” ploče. ;)

Korvin

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)

I ne samo gramofon nego i zvučnici koji mogu da izvuku pravi opseg od 20 Hz do 20000 Hz. Što je opet problem jer ljudi koji su nekada uživali u vinilu sada su u godinama kada fizički ne čuju frekvencije iznad 15000 Hz.

ozbiljno

pre 2 godine

Mozda i dijagnoza (neki bi rekli).
Pa ko voli ...
(Komša, 17. januar 2022 07:58)

kad ludilo ucini svoje a para ne fali, to postaje dijagnoza i nista drugo.
jedva sam se izvukao, sad setam brdima, fotkam i uzivam u sitnim stvarima.

Komša

pre 2 godine

Eugen, 17. januar 2022 22:59)
Ma može za 500-1000 evra da se uzme babaroga od gramofona.Neki očuvani,dokazano dobar model (neki hi- end čak).
Pitanje je šta čoveku treba u stvari.
Pristojan polovni gramofon može da se uzme vec za 200-300 evra,nov za oko 100000 din.

Samo,dobar izvor zvuka ,sam po sebi jako malo znači ako je ostalo krš.Sistem ti je dobar onoliko koliko je dobra najslabija karika u tom sistemu.

Obično oni koji znaju savetuju ljude da prvo odaberu zvucnike (mene su bar tako savetovali) ,poslušaju ih ,pokusaju da ocene da li odgovaraju njihovoj prostoriji.
Oni su obično najveci izdatak.Onda opet juris pojačalo koje to može lepo da pogura i koje se najbolje slaže sa tim zvučnicima i tako redom - sve donizvora zvuka.

Pre svega - za šta ti treba ,kako i kakvu muziku slušaš...koliko si zahtevan.To kad rešiš onda juriš.
Inace lutaš,pucaš pare i često si nezadovoljan.

XXX

pre 2 godine

Ja skoro na ulici (USA) našao gramofon “Pioneer” (Made in Japan iz 80-ih), pojačalo i dva zvučnika (made in USA iz istog doba). Sve ukupno u stanju u kome su vredi oko $1,500 (samo gramofon $700). Moje ulaganje je bili samo kupovina nove igle (bila slomljena) i sada uživam u pravom zvuku; počeo opet da “skupljam” ploče. ;)

Jon Spencer - politolog i PR strucnjak

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)

Tipicno srpsko lupetanje.
Trebao si da se potpises kao 'debilni sef'.
Cuj, gramofon ispod 1500€ je djubre.
Izvanredan gramofon moze da se kupi da 300€. Investira se jos malo u kvalitetnu iglu i to je to.

Imam tri gramofona koja zajedno nemaju vrednost od 1500€, a ne zna se koji je bolji od kog.

individualni misaoni obrazac

pre 2 godine

individualni misaoni obrazac

Ploča nije plasticna, cd jeste. Cd je za pjude sa plicim džepom bas kao i MP3. Ti verovatno nikad nisi cuo kako zvuci Ploča sa boljeg gramofona i na vrhunskom Hi Fi ozvucenju. Da jesi ne bi pisao gluposti….
(nik, 17. januar 2022 07:29)

Blamiras se, srecom kao anoniman, pa ce sramota da ostane samo medju tvoja cetiri zida. Ako uopste znas za sramotu.

XXX

pre 2 godine

Ja skoro na ulici (USA) našao gramofon “Pioneer” (Made in Japan iz 80-ih), pojačalo i dva zvučnika (made in USA iz istog doba). Sve ukupno u stanju u kome su vredi oko $1,500 (samo gramofon $700). Moje ulaganje je bili samo kupovina nove igle (bila slomljena) i sada uživam u pravom zvuku; počeo opet da “skupljam” ploče. ;)

Legionar

pre 2 godine

"Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)"
Misliš da se zaista razumeš u hi-fi ili samo prepričavaš nešto što si čuo od nekoga? Ako pričaš o cenama u radnjama, još možeš da budeš u pravu, ali u rasponu od 500 do 1000 evra, možeš kupiti izuzetan polovan gramofon koji može da radi još nekoliko decenija. Sećam se da je legendarni Technics SL-1210MKII, pre samo 5-6 godina, na KP mogao da se kupi za 400-500 evra, sad je to nemoguća misija jer su cene otišle minimum 50%. Izuzetno očuvani modeli se vrte oko 1000, ali taj gramofon je nepoderiv! Ima i drugih brendova, ali pomenuti Technics i AT su kod nas najzastupljeniji.

Milos

pre 2 godine

-Imam pristojno ozvucenje(naglasak na kvalitet ne na glasnocu)u automobilu. Redovno skidam flac-ove, rezem audio CD ove, uzivam.mp3 emitere i ostalo jednostavno zbog loseg kvaliteta ne koristim. CD volim zato sto svaki od njih recimo ima oko 20 pesama, zavisno od raspolozenja takav se i pusta. Folder od xxxx pesama na kakvom god gadzetu, telefonu mi je besmislen...Jedino zalim sto nemam charger ali eto prilike da proverimo polovnjake na oglasima ....

nik

pre 2 godine

individualni misaoni obrazac

Ploča nije plasticna, cd jeste. Cd je za pjude sa plicim džepom bas kao i MP3. Ti verovatno nikad nisi cuo kako zvuci Ploča sa boljeg gramofona i na vrhunskom Hi Fi ozvucenju. Da jesi ne bi pisao gluposti….

Dr. Zohan

pre 2 godine

Velika vecina slusalaca na planeti koristi Youtube i streaming sisteme za slusanje. Spotify, Dizer, Tidal itd. Niko ne skida mp3 to mozda samo kod nas.
Drugo, digital i vinil su jednom gospodinu nebo i zemlja jer mu je digitalni izbor los (tu ubrajam i cd). Sa nekim dobrim modernim DAC-om visoke klase nema vise tog digitalnog utiska. Vinil 1na1.
Tacno je da treba dobar gramofon, igla pre svega.
Razlog zastl se vinil zadrzao je prosto zbog svog kvaliteta zvuka. Kasete zato nisu

XXL

pre 2 godine

@Debeli šef - ma daaj feth chief nije baš toliko gramofon skup ta neće niko otvoriti diskoteku već onako za svoju dušu ... pozz ...

Марко

pre 2 godine

To je fenomen. Bio sam strahovito iznenađen kada je moje starije dete tražilo da odemo u Suboticu da kupi potpuno novi gramofon. Prvo nisam verovao da se još proizvode, a drugo da neko u eri digitalizacije želi analogni zvuk. I kupismo ga. Naravno kao dobri tatko u neverici izvadim moju kultnu long play ploču Pink Floyd - Sjaji ludih dijamanata. Slušali malo i uživali lep zvuk i meni pade na pamet da uporedo svira digital i analog tj. muzika puštena sa kompjutera i ova druga sa gramofona. Naravno nećete verovati koliko je zvuk sa vinila lepši ima dušu što bi rekli i toplinu. S' toga nije ni čudo što ljudi još uvek kupuju vinilske ploče - nebo i zemlja.
(XXL, 16. januar 2022 23:21)

Постоји могућност да је звук са винила за анологно снимљену музику бољи јер дигитализација аналогног сигнала мора да унесе неки губитак. Међутим, твој тест није баш био идеалан, јер је питање шта је на излазу из твог рачунара (тј. какав је квалитет звучне картице) пошто претпостављам да си исто појачало користио и за грамофон и за рачунар. Ако си на рачунару још пуштао mp3 или неки други формат са lossy компресијом, онда је тест још мање валидан.

wer

pre 2 godine

pa ko jos kupuje cd-ove,
pored sve muzike sa neta i streaming servisa?

vinil je za matore stvar nostalgije
a za mlade hipstere stvar prestiza

samo da ne krenu zadrti "audiofili" da nam elaboriraju
kao je krckanje i pucketanje ustvari taj neprevazidjeni kvalitet
i slicne besmislice karakteristicne za ekipicu
koja nikada nije razumela fiziku zvuka
ni detalje procesa proizvodnje i reprodukcije vinila

da ne pocinjem sada,
kakve sam sve budalastine cuo od takvih...

OmiKoron

pre 2 godine

Pa kad svi "skidaju" mp3 s neta, a oni koji i dalje žude za šumom i pucketanjem gramofonske ploče sad imaju mogućnost uživanja u super kvalitetnom vinilu.
CDu su odbrojani dani.

XXL

pre 2 godine

To je fenomen. Bio sam strahovito iznenađen kada je moje starije dete tražilo da odemo u Suboticu da kupi potpuno novi gramofon. Prvo nisam verovao da se još proizvode, a drugo da neko u eri digitalizacije želi analogni zvuk. I kupismo ga. Naravno kao dobri tatko u neverici izvadim moju kultnu long play ploču Pink Floyd - Sjaji ludih dijamanata. Slušali malo i uživali lep zvuk i meni pade na pamet da uporedo svira digital i analog tj. muzika puštena sa kompjutera i ova druga sa gramofona. Naravno nećete verovati koliko je zvuk sa vinila lepši ima dušu što bi rekli i toplinu. S' toga nije ni čudo što ljudi još uvek kupuju vinilske ploče - nebo i zemlja.

individualni misaoni obrazac

pre 2 godine

Pa kad svi "skidaju" mp3 s neta, a oni koji i dalje žude za šumom i pucketanjem gramofonske ploče sad imaju mogućnost uživanja u super kvalitetnom vinilu.
CDu su odbrojani dani.
(OmiKoron, 16. januar 2022 21:50)

Naravno da CD-u nisu odbrojani dani. Nista vise nego vinilu. Fizicki nosaci zvuka jesu posustali i prodaju se manje nego nekada ali i dalje imaju ozbiljan broj poklonika i sasvim sigurno ce opstati. CD je narocito pogodan za vecinu muzike koja je snimana od sredine osamdesetih pa nadalje, jer je polako pocela da prevladava digitalija nad analogijom. Danas kupovati nekvalitetne ploce od reciklirane plastike nema nikakvog smisla i prednosti u odnosu na CD, osim estetskog za one koji vole vece omote, knjizice i sl. Jednostavno zvuk sa diska je bolji i trajniji ako su masteri digitalni, a u 99% slucajeva danas jesu. Zamisli kupis novi album Adel na vinilu, cisto bacanje para. Na vinilima vredi slusati samo analogna izdanja, tj. albume iz 50-ih, 60-ih, 70-ih, delimicno 80-ih i jako malo 90-ih. Ne znam nijednog normalnog ljubitelja muzike koji zudi za pucketanjem jer je pucketanje znak ostecenja (izgrebanosti) ploce, a svaki pametan audiofil ce izbeci grebanje (unistavanje) ploca kupovinom kvalitetne igle. Kako god, nek se samo slusa dobra muzika.

nik

pre 2 godine

individualni misaoni obrazac

Ploča nije plasticna, cd jeste. Cd je za pjude sa plicim džepom bas kao i MP3. Ti verovatno nikad nisi cuo kako zvuci Ploča sa boljeg gramofona i na vrhunskom Hi Fi ozvucenju. Da jesi ne bi pisao gluposti….

Nikola N.

pre 2 godine

Vinyl nikada nije umro. Imam jedno 3000 ploča.
(wiener, 16. januar 2022 22:23)

3000 ploca imas? Ti mora da si kupovao sve i svasta, na metar. Toliko dobre muzike nikad nije bilo da bi neko zbog toga trebao imati 3000 ploca. Gde ih drzis uopste?

Korvin

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)

I ne samo gramofon nego i zvučnici koji mogu da izvuku pravi opseg od 20 Hz do 20000 Hz. Što je opet problem jer ljudi koji su nekada uživali u vinilu sada su u godinama kada fizički ne čuju frekvencije iznad 15000 Hz.

Harry

pre 2 godine

Sve, sve, ali kupiti vinil da bi slusao Adel, Tejlor Svift ili Abbu. Za takvu vrstu muzike zaista nije potrebno davati pare za vinil, koji ni malo jeftin nije.

Pop

pre 2 godine

...ide se, sada ozbiljno i kod NAS, da sve puštaš i plaćaš, mislim na muziku, konkretno, svaku pesmu, u paketu tipa box...

...a svoju, godinama, brižno sakupljanu kolekciju vinila i CD-a, pustim retko, više mi je uspomena, sve to...

individualni misaoni obrazac

pre 2 godine

individualni misaoni obrazac

Ploča nije plasticna, cd jeste. Cd je za pjude sa plicim džepom bas kao i MP3. Ti verovatno nikad nisi cuo kako zvuci Ploča sa boljeg gramofona i na vrhunskom Hi Fi ozvucenju. Da jesi ne bi pisao gluposti….
(nik, 17. januar 2022 07:29)

Blamiras se, srecom kao anoniman, pa ce sramota da ostane samo medju tvoja cetiri zida. Ako uopste znas za sramotu.

Dr. Zohan

pre 2 godine

Velika vecina slusalaca na planeti koristi Youtube i streaming sisteme za slusanje. Spotify, Dizer, Tidal itd. Niko ne skida mp3 to mozda samo kod nas.
Drugo, digital i vinil su jednom gospodinu nebo i zemlja jer mu je digitalni izbor los (tu ubrajam i cd). Sa nekim dobrim modernim DAC-om visoke klase nema vise tog digitalnog utiska. Vinil 1na1.
Tacno je da treba dobar gramofon, igla pre svega.
Razlog zastl se vinil zadrzao je prosto zbog svog kvaliteta zvuka. Kasete zato nisu

Jon Spencer - politolog i PR strucnjak

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)

Tipicno srpsko lupetanje.
Trebao si da se potpises kao 'debilni sef'.
Cuj, gramofon ispod 1500€ je djubre.
Izvanredan gramofon moze da se kupi da 300€. Investira se jos malo u kvalitetnu iglu i to je to.

Imam tri gramofona koja zajedno nemaju vrednost od 1500€, a ne zna se koji je bolji od kog.

XXX

pre 2 godine

Ja skoro na ulici (USA) našao gramofon “Pioneer” (Made in Japan iz 80-ih), pojačalo i dva zvučnika (made in USA iz istog doba). Sve ukupno u stanju u kome su vredi oko $1,500 (samo gramofon $700). Moje ulaganje je bili samo kupovina nove igle (bila slomljena) i sada uživam u pravom zvuku; počeo opet da “skupljam” ploče. ;)

XXX

pre 2 godine

Ja skoro na ulici (USA) našao gramofon “Pioneer” (Made in Japan iz 80-ih), pojačalo i dva zvučnika (made in USA iz istog doba). Sve ukupno u stanju u kome su vredi oko $1,500 (samo gramofon $700). Moje ulaganje je bili samo kupovina nove igle (bila slomljena) i sada uživam u pravom zvuku; počeo opet da “skupljam” ploče. ;)

The Who

pre 2 godine

Pravi analogni vinil albumi su skupi.Vecina sto se prodaje prebacuju flac zapis na vinil.Kupis LP a to je digitalni zapis prebacen na vinil.

bw

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)

Ne treba ti bas takav gramofon, ali treba ti jos pojacalo i kvalitetni zvucnici, a to moze polovno da se nadje sasvim povoljno i vredi truda i para.

XXX

pre 2 godine

Ja skoro na ulici (USA) našao gramofon “Pioneer” (Made in Japan iz 80-ih), pojačalo i dva zvučnika (made in USA iz istog doba). Sve ukupno u stanju u kome su vredi oko $1,500 (samo gramofon $700). Moje ulaganje je bili samo kupovina nove igle (bila slomljena) i sada uživam u pravom zvuku; počeo opet da “skupljam” ploče. ;)

Legionar

pre 2 godine

"Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)"
Misliš da se zaista razumeš u hi-fi ili samo prepričavaš nešto što si čuo od nekoga? Ako pričaš o cenama u radnjama, još možeš da budeš u pravu, ali u rasponu od 500 do 1000 evra, možeš kupiti izuzetan polovan gramofon koji može da radi još nekoliko decenija. Sećam se da je legendarni Technics SL-1210MKII, pre samo 5-6 godina, na KP mogao da se kupi za 400-500 evra, sad je to nemoguća misija jer su cene otišle minimum 50%. Izuzetno očuvani modeli se vrte oko 1000, ali taj gramofon je nepoderiv! Ima i drugih brendova, ali pomenuti Technics i AT su kod nas najzastupljeniji.

сима

pre 2 godine

Ludost je kupovati vinil ploče gde je zapis sa digitalnog mastera. Niđe veze.
Analogni vs digitalni zvuk, zavisi čemu dajete prednost. Bogatstvo zvuka, viših harmonika svakako da je u analognom zapisu, ali sa njim ide i šum (ne mislim samo na krckanje). Digitalni zapis je isprekidan, vrši se uzorkovanje (semplovanje), sa 44100Hz i sa 16 bita po semplu, sigurno nije isti kao analogni. Nemam bolju zv. kartu, ali ne znam ni razliki između zvuka na 96000 Hz i 24 bita... To je kao da me pitate za razliku između videa 8K i 4K na televizoru od 32"

Eugen

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32)

Ti verovatno nikad u zivotu nisi imao solidan gramofon pa zato i mislis da dobar gramofon treba minimum 1500 EUR da kosta. Od silnih gramofona koji su kroz moje ruke prosli imam jos jedan JVC i jedan od Yamahe. JVC me je kostao oko 400 DM, a Yamaha nesto slicno. To su gramofoni sa direktnim pogonom i izvanrednim rucicama sa jos boljim glavama. Sa dobrom iglom ne da nisu tres kako ti kazes, nego sa dobrim zvucnicima (JBL imam trenutno) liferuju izvanredan zvuk, kvaliteta zvuka sa jednog CD-a. Zato ne bulazni o stvarima o kojima nemas pojma.

Komša

pre 2 godine

Eugen, 17. januar 2022 22:59)
Ma može za 500-1000 evra da se uzme babaroga od gramofona.Neki očuvani,dokazano dobar model (neki hi- end čak).
Pitanje je šta čoveku treba u stvari.
Pristojan polovni gramofon može da se uzme vec za 200-300 evra,nov za oko 100000 din.

Samo,dobar izvor zvuka ,sam po sebi jako malo znači ako je ostalo krš.Sistem ti je dobar onoliko koliko je dobra najslabija karika u tom sistemu.

Obično oni koji znaju savetuju ljude da prvo odaberu zvucnike (mene su bar tako savetovali) ,poslušaju ih ,pokusaju da ocene da li odgovaraju njihovoj prostoriji.
Oni su obično najveci izdatak.Onda opet juris pojačalo koje to može lepo da pogura i koje se najbolje slaže sa tim zvučnicima i tako redom - sve donizvora zvuka.

Pre svega - za šta ti treba ,kako i kakvu muziku slušaš...koliko si zahtevan.To kad rešiš onda juriš.
Inace lutaš,pucaš pare i često si nezadovoljan.

Марко

pre 2 godine

To je fenomen. Bio sam strahovito iznenađen kada je moje starije dete tražilo da odemo u Suboticu da kupi potpuno novi gramofon. Prvo nisam verovao da se još proizvode, a drugo da neko u eri digitalizacije želi analogni zvuk. I kupismo ga. Naravno kao dobri tatko u neverici izvadim moju kultnu long play ploču Pink Floyd - Sjaji ludih dijamanata. Slušali malo i uživali lep zvuk i meni pade na pamet da uporedo svira digital i analog tj. muzika puštena sa kompjutera i ova druga sa gramofona. Naravno nećete verovati koliko je zvuk sa vinila lepši ima dušu što bi rekli i toplinu. S' toga nije ni čudo što ljudi još uvek kupuju vinilske ploče - nebo i zemlja.
(XXL, 16. januar 2022 23:21)

Постоји могућност да је звук са винила за анологно снимљену музику бољи јер дигитализација аналогног сигнала мора да унесе неки губитак. Међутим, твој тест није баш био идеалан, јер је питање шта је на излазу из твог рачунара (тј. какав је квалитет звучне картице) пошто претпостављам да си исто појачало користио и за грамофон и за рачунар. Ако си на рачунару још пуштао mp3 или неки други формат са lossy компресијом, онда је тест још мање валидан.

Komša

pre 2 godine

individualni misaoni obrazac, 16. januar 2022 23:37

Slažem se .
Ja imam neku svoju teoriju po kojoj je najbolje koristiti generacijski istu tehnologiju kao što je nosač zvuka koji poseduješ.
Naravno,pod uslovom da je sve očuvano,ispravno.

Ploče 4 i 4+ su ok ploče (po meni je 4 neki minimum).
Odvojio tri sistema bukvalno.

Risiver imam za mp3 i radio ,strimovanje i slično (za habanje ,neobavezno svakodnevno slušanje).
Ali kad baš zelim da slušam muziku koristim ili gramofon ili cd.

Malo komplikovano ali "svaka luda ima svoje veselje" (na korak sam od toga da počnem da "slušam kablove" tražeci pravi zvuk).

Komša

pre 2 godine

Glupost i fenseraj!Za vinil ti treba gramofon od 1500 evra minimum.Sve ispod toga je treš zvuk.
(Debeli šef, 16. januar 2022 23:32) 

Za onog ko voli nije glupost a sigurno nije ni fenseraj.
HI-FI je skup sport.
Mozda i dijagnoza (neki bi rekli).
Pa ko voli ...

Milos

pre 2 godine

-Imam pristojno ozvucenje(naglasak na kvalitet ne na glasnocu)u automobilu. Redovno skidam flac-ove, rezem audio CD ove, uzivam.mp3 emitere i ostalo jednostavno zbog loseg kvaliteta ne koristim. CD volim zato sto svaki od njih recimo ima oko 20 pesama, zavisno od raspolozenja takav se i pusta. Folder od xxxx pesama na kakvom god gadzetu, telefonu mi je besmislen...Jedino zalim sto nemam charger ali eto prilike da proverimo polovnjake na oglasima ....

Nebo7

pre 2 godine

Naručio sam s Amazona nakon Nove godine 11 cd-ova i evo danima uživam u njima. To je uobičajena praksa koju ponovim par puta godišnje. Iako imam pojačalo s integrisanim dac-om, dakle i priliku da s računara puštam sve moguće fajlove, mp3, flac, hi-resolution u znatno kvalitetnijem zvuku, zvučni dojam koji se dobije sa kompakt disk plejera je neuporedivo bolji.
Zato ne mislim da je cd format prevaziđen, kao što se ispostavilo da LP nije zauvek nestao iako se 90-ih činilo da broji poslednje dane. Pravi ljubitelji muzike i danas se odlučuju za kupovinu muzičlkih izdanja u čvrstom formatu. I ta grana nikada neće posustati. Naravno da je u eri digitalizacije produkcija cd-ova i lp-jeva značajno umanjena, jer su sadržaji lako dostupni na netu, uvek će postojati istinski poklonici diskova i vinila.
I slažem se da je pucketanje ploče znak nepažnje i oštećenja, a ne inicijal posebnog ugođaja.
Mislim da je jedan od ključnih razloga drastično manje prodaje nosača zvuka taj što se kod većine promenio način slušanja muzike. Danas retko ko ima strpljenje da pusti jednu ploču ili cd i sluša ceo album. Sve je, kao i brojne stvari naših ubrzanih života, svedeno na instant konzumaciju – daj odmah, daj sve, po jedna pesma od svakog ili best of nekog autora. A upravo na albumima, poput “Tamne strane Meseca”, kriju se tajne najvećih užitaka i samo u celini slušajući sve pesme moguće je dokučiti potpuno zadovoljstvo. Iseckane i smeštene na kompilacije umanjuju poentu. Izgubili smo strpljenje…

ozbiljno

pre 2 godine

Mozda i dijagnoza (neki bi rekli).
Pa ko voli ...
(Komša, 17. januar 2022 07:58)

kad ludilo ucini svoje a para ne fali, to postaje dijagnoza i nista drugo.
jedva sam se izvukao, sad setam brdima, fotkam i uzivam u sitnim stvarima.

XXL

pre 2 godine

@Debeli šef - ma daaj feth chief nije baš toliko gramofon skup ta neće niko otvoriti diskoteku već onako za svoju dušu ... pozz ...

Sloba

pre 2 godine

Kao dugogodišnji audiofil nisam siguran koja je svrha kupovine nove ploče, osim ako ulogu ne igra neka nostalgija. Iskreno sumnjam u kvalitet novih ploča, a i ako master nije analogni onda stvarno ne vidim poentu. Imam analognu i digitalnu postavku u sistemu odnosno gramofon i DAC, i mogu da potvrdim da bi zvuk sa gramofona bio superioran u odnosu na digitalni izvor, mora mnogo više novca i znanja da se uloži u takav sistem. Postoji nešto što se zove DSD format i to je nešto najbliže analognom zvuku. Skoro sam imao priliku da čujem album sniman u DSD-u od strane Octave records-a i to je možda nešto najbolje što sam slušao.