kosta
pre 2 godine
Bezobrazluk .
Sreda, 31.03.2021.
10:38
Izvor: B92
pre 2 godine
Bezobrazluk .
pre 3 godine
7 ipo,domaci
pre 3 godine
Od tupavih amerikanaca drugačija lista se nije mogla očekivati. Oni pojma nemaju o svojoj kinematografiji a kamo li svetskoj. Ovih 20 filmova na nekoj ozbiljnoj listi ne bi bili ni među prvih 200.
pre 3 godine
Guest House Paradiso - izuzetan, dubokouman, emotivan, romantican triler snimljen po istinitom dogadjaju!
pre 3 godine
1.mesto: Ben Hur
Dalje ne znam. Moje skromno mišljenje.
pre 3 godine
once upon a time in the west po meni najbolji film, tu gluma e dovedena do savrsenstvo posebno me iznenadio Jason Robards i ona zadnja scena sa Klaudia Kardinale taj njegov sjaj u oci da zele da ostane a ipak ranjen i kad je udara po zadnjicu, sa muzikom sa sve fenomenalen film
pre 3 godine
Whatever lista.
Glasaci koji verovatno nisu gledali film na stranom jeziku i imaju ispod 40 godina u proseku.
To nema veze sa kvalitetom vec sa popularnoscu iako na listi ima sjajnih filmova koji su pre zabava nekog umetnost. Uhvati me ako mozes? Please...
pre 3 godine
Gledam ono što ja 'oću, a ne šta mi neke liste preporučuju, ionako se ne slažemo.
pre 3 godine
Mislite američkih komercijalnih filmova?
pre 3 godine
Tom hanks lista
pre 3 godine
Ovoj listi nedostaje nekoliko toliko ozbiljnih filmova, da je njen naslov nedopustiv. Kum, Apokalipsa danas, Ben Hur, Andrej Rubljov, Most na reci Kvaj, Psiho, XX vek, ....
pre 3 godine
Ordet – The Word - Carl Theodor Dreyer – 1955
Det sjunde inseglet – The Seventh Seal - Ingmar Bergman – 1957
Ladri di biciclette – Kradljivci bicikala – Vittorio de Sicca – 1948
City Lights – Svjetla velegrada – Charlie Chaplin – 1931
Metropolis – Fritz Lang – 1927
The Elephant Man – Čovjek slon – David Lynch – 1980
Un condamné à mort s'est échappé – A Man Escaped - Osuđenik na smrt je pobjegao iliti Vjetar puše od kud ga volja – Robert Bresson – 1956
El Topo – Alejandro Jodorowsky – 1970
Midnight Cowboy – Ponoćni kauboj – John Schlesinger – 1969
It Happened One Night – Dogodilo se jedne noći – Frank Capra – 1934
The Miracle Worker (A. Penn)
C'era una volta il West (S. Leone)
Die Blechtrommel (V. Schlöndorff)
How Green Was My Valley (J. Ford)
La passion de Jeanne d'Arc (C. T. Dreyer)
Au hasard Balthazar (R. Bresson)
Umberto D. (V. de Sicca)
Paper Moon (P. Bogdanovich)
Smoke (W. Wang)
The Night Of The Hunter (C. Laughton)
pre 3 godine
Neki su s pravom na listi, neki ne, kad vidim povratak u buducnost....
pre 3 godine
@skvik - (1. Naivan isprazan film koji potpuno nerealno prikazuje uspehe mentalno ometenog coveka koje ni potpuno zdrav covek ne bi postigao.)
Nista ti nisi razumeo. Forest Gamp je po meni mozda i jedini film od svih navedenih, koji je trebao da se nadje u top 20... To nije nikakva prica o mentalno ometenom coveku, vec je to prica o americkom drustvu, o novijoj americkoj istoriji, problemima tog drustva, njihovim idealima, filozofiji, vrednostima i nacinu zivota...
(Andrija, 4. april 2021 16:14)
Razumio je on itekako dobro, ali prepotentnost i cinizam nije mogao da obuzda, znam dobro takve likove, kojima je sve patetika i populizam,a kako mu je scarface remek-djelo a hrabro srce sramota na listi, ne treba vise nista komentarisati..Forest gump je jednostavno film o zivotu...onom malom percetu koje vjetar baca tamo, ovamo
pre 3 godine
The good, the bad, the ugly, Miliusov Conan, Talented mr. Ripley, Apocalypto, Psycho, Exorcist...
pre 3 godine
Koji je to film "Brodolom Zivota". Ostale sam odgledao i nije losa lista.
pre 3 godine
"Zli Poručnik (Bad Lieutenant)" sa Harvijem Kajtelom, u režiji Ejbela Ferare. Vredan pomena, svakako...
pre 3 godine
Левиафан (2014) - Ruski
Zivot je lep (1985) - Srpski
Dva remek dela
(Grxy, 4. april 2021 15:31)
Ako možete, odgledajte sovjetski film ,,Сталкер''. Gledala sam ga (RTV Beograd) pre oko 40 godina i bila zaprepašćena time da je u SSSR nekom palo napamet i da je imao hrabrost da napiše scenario za takav film, ali i time da je finansiranje i snimanje odobreno - zbog psioloških karakteristika glavnih likova, glavne radnje, ambijeta u kom je snimljena radnja filma, tema o kojima likovi govore i zbog opšte društvene klime i opšte ekonomske situacije u ondašnjem Sovjetskom Savezu.
pre 3 godine
Smesno.
pre 3 godine
A Rocky 2 3 4 5 6 7 8
А Rambo 2 3 4 5 6
pre 3 godine
To što su neki filmovi dobili najviše glasova - to nikako ne znači da su ti filmovi najbolji, pa čak ni da su dobri.
pre 3 godine
Pokušaću da napravim listu od 10 najboljih filmova (redosled je slučajan) koje sam gledala u poslednjih pet decenija:
1. What Ever Happened to Baby Jane? 1962 (Bette Davis & Joan Crawford)
2. Shadrach, 1998 (Andie MacDowell & Andie MacDowell)
3. Dancing at Lughnasa, 1998 (Meryl Streep & Michael Gambon)
4. Gaslight, 1944 ( Charles Boyer & Ingrid Bergman)
5. A River Runs Through It, 1992 (Craig Sheffer & Brad Pitt)
6. Once Upon a Time in America, 1984 ( Robert De Niro, James Woods)
7. La vita è bella, 1997 (Roberto Benigni, Nicoletta Braschi)
8. Seven Samurai, 1954 (Toshirô Mifune, Takashi Shimura)
9. The Green Mile, 1999 (Stars: Tom Hanks & Michael Clarke Duncan)
10. The Grand Budapest Hotel, 2014 (Ralph Fiennes, F. Murray Abraham)
pre 3 godine
Znaci samo u Americi se snimaju filmovi.
pre 3 godine
@ Lang
Bravo Lang, ozbiljna lista. Što se prvog tiče, delimo isto mišljenje. Ja bih dodao Wild Strawberries i Being There.
pre 3 godine
Presmesna lista, i ocigledno vrsni "znalci" koji su birali. Mozda par filmova od ovih 20 zasluzuje da budu medju 100 recimo. A vidi se po imenima filmova i godinama kad su pravljeni da su izostavili recimo prvih 50 godina kinematografije. Da ne pominjem koliko evidentno fale francuski, engleski, italijanski filmovi. Sve u svemu prebedan i prejadan izbor.
pre 3 godine
imam znatno duže pamćenje od mnogih, pa sam se setio predivnog filma ''La strada'' (ulica, drum) sa Đulijetom Masinom i Antoni Kvinom, ali i prelepe ekranizacije Tolstojevog Rata i mira (Sergej Bondarčuk).
pre 3 godine
@ Andrija
Pogledaj druže Being There sa Piterom Selersom. Ista priča kao Forest Gump, ali za tri klase bolja. Forest Gump je ok, ali ipak precenjen. Being There je daleko suptilnija priča i sa mnogo dubljom porukom koja daleko više pristaje američkom društvu.
pre 3 godine
Alien - ništa posle njega nije bilo isto.
Bilo jednom na divljem zapadu - najbolji spoj muzike i slike ikada
Seven - scenografija filma vanvremenska
Kosa - montaža zadnje scene u filmu neviđena do tada
Tačno u podne - samo slika dovoljna, reči suvišne
Apokalipto - nestvaran film bez profesionalnih glumaca
Život je lep (ali domaći film) - film koji je najbolje opisao jedan narod
Itd...
pre 3 godine
Kada bi nabrojani filmovi zaista bili "20 najboljih svih vremena", bilo bi to veoma žalosno za jednu toliko uspešnu granu umetnosti...
Očigledna je površnost i pozamašno neznanje onih navodnih 430.000 osoba koje su "učestvovale" u izglasavanju ovakvog redosleda.
Ako se samo zadržimo na Holivudu, kao mestu stvaranja nekih izuzetnih filmskih dela, neizostavno je navesti "Prohujalo sa vihorom" (kolor), "Istočno od Raja" (crno-beli), Spilbergov "Boja Purpura" i još bar 10 drugih.
pre 3 godine
Tačno u podne, Tačka nestanka, Apokalipsa sada, Kosa, filmovi koji su ostavili najjači utisak na mene...
pre 3 godine
Za mene Kum 1 i 2,pa onda Tacno u podne, Ben Hur, Kazablanka, Vertigo, Odiseja 2001,Prohujalo s vihorom, Apokalipsa.. I to bi bio spisak samo americkih filmova, a gde su francuski, italijanski itd.
(Oliver, 04. april 2021 10:38)
A ti si inace nabrojao sve francuske filmove.
(KoRn, 4. april 2021 11:06)
Besmislenog li komentara... Pa naravno da ih nije nabrojao! Upravo je i pitao "a gde su!?" I ja pitam - a gde su? Ovo sto nam je ponudjeno - OK, to su sve dobri filmovi (govorim samo o onima koje sam gledao), ali, nijedan od njih nije ni za najboljih 20 hollywoodskih filmova, na celu s njihovim "pobednikom". Oni koje je Oliver nabrojao uglavnom jesu. (A gde su tek francuski, talijanski, ceski, ruski...)
pre 3 godine
16 i 19 su isti btw
pre 3 godine
Aj što nema npr Litvanskih ili Sudanskih filmova ali nijedan Britanski, Francuski... Znači samo Holywood.
(CJC, 4. april 2021 12:48)
Da si rekao gruzijskih, ozbiljnije bih te shvatio. Gruzija je imala fantastičnu kinematografiju, ne znam da li još uvek, teško je pratiti jer nema prevoda ni filmova, ni na televizijama ni na netu. Možda i postoji, možda i dalje snimaju sjajne filmove, ali kako to mogu da znam?
Neizbežno favorizovanje filmova sa engleskog govornog područja jeste ogroman hendikep, ali i podiglo rejting australijske i kanadske kinematografije.
Već kolaps italijanske, nekada (uz francusku) i najznačajnije evropske kinematografije, nije čak ni uzrokovan jezičkim, nego političkim hendikepom, sve većom dominacijom proameričkih desničara. Paradoksalno, špageti-vestern jeste obeležio kraj vestern žanra, ali i usmrtio autentičnu italijansku školu filma. Svi slave Serđa Leonea i Klinta Istvuda, ali iz toga su iznikli i Bad Spenser i Terens Hil, pa i naš Entoni Gidra, na primer.
pre 3 godine
@skvik - (1. Naivan isprazan film koji potpuno nerealno prikazuje uspehe mentalno ometenog coveka koje ni potpuno zdrav covek ne bi postigao.)
Nista ti nisi razumeo. Forest Gamp je po meni mozda i jedini film od svih navedenih, koji je trebao da se nadje u top 20... To nije nikakva prica o mentalno ometenom coveku, vec je to prica o americkom drustvu, o novijoj americkoj istoriji, problemima tog drustva, njihovim idealima, filozofiji, vrednostima i nacinu zivota...
pre 3 godine
1. Forest Gamp- laka prica, nista posebno, procitao sam i knjigu na osnovu koje je snimljen film. Te sezone je realni osvajac Oskara je trebao da bude Tarantinov film Petparacke price.
2. Bekstvo iz Šošenka-film kakvih je snimljeno na desetinu, kao osudjenik koji je greskom dospeo u zatvor, i koga maltretiraju zli cuvari, i upravnik zatvora, a on na kraju uspe da pobegne iz kazamata i sve da nasamari.
pre 3 godine
@Skvik...cuveni poznavala kinematografije prica o Met Dejmonu i Uhvati me ako mozes, izvini kredibilitet nula.
pre 3 godine
21 gram.
pre 3 godine
Apsolutno remek delo na svim poljima, a pre svega na polju humanosti i ljubavi "Hrabro srce" je uvek nepravedno zapostavljeno, najviše zahvaljujući engleskoj propagandi.
pre 3 godine
Левиафан (2014) - Ruski
Zivot je lep (1985) - Srpski
Dva remek dela
pre 3 godine
Doctor Zhivago
Once upon a time in America
pre 3 godine
Interstellar
pre 3 godine
To je sve individualna stvar, ubeđen sam da od svih glasača nisi mogao naći ni jednu listu gde je bili istih 10 predloga.
Filmski kritičari? Možda i najprecenjenije zanimanje na svetu, bukvalno mlaćenje prazne slame. 🎥🎞️
pre 3 godine
Interesantno, cak 3 filma po romanima Stivena Kinga.
pre 3 godine
Lista napravljena da provocira gadne reakcije?
pre 3 godine
Jel ovo neka prvoaprilska šala ili šta ? Najbolji filmovi čega, koga ? Nekog studija u poslednjih 30 godina.
Mislim kapiram da je izbor gledalaca , prevashodno mladjih očito, ali malo nekog kriterijuma ne bi škodilo.
2. 9. 13. 14. i 20. su odlični žanrovski filmovi, i mogli bi da se nadju na nekim listama. Ali na 100 naj svih vremena , remek dela , idi begaj.
Bekstvo iz Šošenka jedini zaslužuju da se nadje u nekoj ozbiljnoj priči. I to je to.
pre 3 godine
Fali spisku film Revenant, inace 2/3 na listi sam pogledao i to jesu legendarni filmovi s tim da svakako ima jos sijaset filmova koji nisu na listi a zasluzuju..
pre 3 godine
@Lang, tvoja lista ima veze sa filmom - umetnoscu, ova predlozena u tekstu je za klince koji su rasli uz raznorane gospodare, lordove i prstenove. Tvojoj list bih dodao: 20 Vek, Amarkord, Oklopnjača Potemkin, Let iznad kukavicjeg gnezda....
pre 3 godine
The wall - Pink Floyd!
pre 3 godine
Planeta majmuna
pre 3 godine
@Lucc Alien-a je uradio Ridley Scott! Zanimljivo mi je da u komentarima niko nije primetio da su 3 filma sa liste radjena po delima Stephen King-a. Inace, lista sa gadja sa mojim ukusom 60-70%, ali o ukusima ne treba raspravljati!
pre 3 godine
Srbija, zemlja sa 7 miliona selektora i filmskih kriticara.
pre 3 godine
MATRIKS rođaci MATRIKS
(Zemljak, 04. april 2021 12:16)
Matriks je dokumentarac, pozz
pre 3 godine
"Random" širenjem opsega anketiranih, ne dobija se lista najboljih, nego (u najboljem slučaju) najpopularnijih filmova. U ovom slučaju su verovatno bili najagilniji glasači adolescenti koji su progurali neke od svojih favorita na višu poziciju nego što objektivno zaslužuju. Mada opet, u "kritičarskim listama", dečiji i filmovi za adolescente budu podjednako tako neopravdano zapostavljeni, a forsiraju se autori čije filmove niko nije pogledao ni dvaput, ali svejedno slove za velike, najveće...
Lista bez Odiseje, Pomorandže, Brajana, Amarkorda, Unterganga, Velikog diktatora, Ful Montija, 12 gnevnih ljudi, 7 samuraja, Rašomona, Mementa... da pomenem samo prve koji su mi pali na pamet (nije to ni loš kriterijum kako se u prvi mah čini) nije MOJA lista.
Poseban fenomen je "Groundhog day" (pomenuo Nenad) koji je mali film, nije ni pravljen ambiciozno, da pobere nagrade i priznanja, ali je postao kultni, ušao u žargon kao ilustracija jednog fenomena... slično kao Rašomon. Priznajem, ja favorizujem takve filmove koji ostaju u svesti i nakon odjavne špice, koji se citiraju i onda kada se ne prave liste najboljih filmova.
Nekada je traka bila skupa, filmova bilo manje, TV kanala manje... filmovi su se pravili tako da mogu da se gledaju po nekoliko puta, to je izbacilo majstore koji su svoje filmove temeljno promišljali... sve to više nikada neće da bude, osim kao eksces. Ne očekujte više takva remek dela, kao što nema više ni remek dela ozbiljne muzike i velikih kompozitora.
pre 3 godine
Tom Henks pravio listu
pre 3 godine
Ben Hur, Dr. Živago, Vreme nežnosti,Čast Pricijevih,Rajanova kći, Rubljov,Mad Max, Neprijatelj pred vratima,Lorens od Arabije, Dvadeseti vek.
pre 3 godine
1.Braveheart
2.2001:Space odyssey
3.Vertigo
4. Deer hunter
5.Psycho
6.One flew over the cuckoo's nest
7.Rashomon
8. 8 1/2
9.Once upon time in America
10.Godfather
11.The usual suspect
12. 12 angry men
13.Pulp fiction
14.Forest Gump
15.Citizen Kayne
16.Seventh seal
17.North by northwest
18.Eternal sunshine of the spotless mind
19.Clockwork orange
20.The silence of the Lambs
pre 3 godine
Kum
pre 3 godine
Paris Texas!
pre 3 godine
Fali "Pulp Fiction".
pre 3 godine
kad god su filmovi u pitanju,pojavi se stotine strucnjaka
pre 3 godine
Let iznad kukvicjeg gnezda i eventualno neka pornjava ili crtani film (kole kojot i ptica trkacica ili linea)
pre 3 godine
Торенте 4.
pre 3 godine
Interestantno kako se svi sete Trainspotinga...a niko da pomene Acide House koji je film iz te ere I po meni kultni.
Knjiga je jos bolja.
pre 3 godine
Tja.....
pre 3 godine
@(Skvik, 04. april 2021 12:45)
Kad je nekom Skarfejs remek delo, sa takvim se ne raspravlja o ukusu. Isto kao sto vlada masovna histerija za Kum 1, 2....
Filmovi koji prikazuju neke bolesne umove , a pyblika ih dozivljava kao "obicni ljudi, njima je posao kriiminal, vole svoju porodicu i lojalnost, ali, eto, posao im je i da nekog nekad ubiju.... i ali su ipak obicni ljudi sa emocijama".....
pre 3 godine
Bilo jednom u Americi
Dobri Momci
Od sumraka do svitanja
Igra (Game)
Seven
pre 3 godine
Zadnji JOKER je remekdelo filmske umetnosti.
(Milos Radunkovic, 4. april 2021 12:01)
Prosečan film, maestralna gluma Phoenixa.
pre 3 godine
1.Gospodar prstenova
2.Povratak u budućnist
3.Hrabro srce
4.Osmi putnik
5.Avatar
pre 3 godine
"Lovac na jelene", "Taksista", "Apokalipsa danas", "Poverljivo iz L.A.", " Gladijator",..........
pre 3 godine
Jel ovo iskljucivo americka lista?
pre 3 godine
Ekstremno tesko je napraviti Top 100 listu, Top 10 je NEMOGUCE!
pre 3 godine
Mojih top 20 filmova ikada:
1. 2001: A Space Odyssey (1968)
2. The Godfather (1972)
3. M (1931)
4. Seven Samurai (1954)
5. Vertigo (1958)
6. The Rules of the Game (1939)
7. 8½ (1963)
8. The Searchers (1956)
9. Ugetsu (1953)
10. Citizen Kane (1941)
11. His Girl Friday (1940)
12. Apu trilogija (1956-1959)
13. Andrei Rublev (1966)
14. City Lights (1931)
15. Persona (1966)
16. L'Atalante (1934)
17. In a Lonely Place (1950)
18. Sherlock Jr (1924)
19. Pierrot le Fou (1965)
20. The Wind (1928)
pre 3 godine
Praviti listu najboljih filmova, a da La vita e Bella (Život je lijep), Les Intouchables (Nedodirljivi) Der Untergang (Pad), Das Leben der Anderen i danski film Under Sandet (Pot pijeskom) nisu na listi, je samo američka propaganda za veoma loše filmove.
pre 3 godine
Vitez tame, Toy story, Povratak u buducnost? Lista je nidje veze :)
pre 3 godine
Prestanem da čitam kad vidim Dark Knight, izuzetno dosadan film, 3 sata izgubljenih u bioskopu...
pre 3 godine
"Jel iko cuo, a fazbindera, bunjuela, bergmana, polanskog?"
(let
Antonionija, Bertoluccija, Fellinija...
Već godinama primećujem da Fasbinder kao da je izbrisan, kao da nikada nije ni postao. Rado bih ponovo odgledala sve njegove filmove.
pre 3 godine
APOCALIPTO, The last of Mohicanes, Patriot,Troja, Sedam godina u Tibetu, Centurion Kum....
pre 3 godine
Smesna lista na kojoj nedostaju remek dela kao Kum, Lovac na jelene, Poslednji tango u Parizu itd.
pre 3 godine
Aj što nema npr Litvanskih ili Sudanskih filmova ali nijedan Britanski, Francuski... Znači samo Holywood.
pre 3 godine
solidna lista ali nije lista najboljih filmova, ovo je clickbait lista da bi mi napisali 200 komentarsa do včrs jer nema Kuma, Pulp Fictiona ili Casablance.
pre 3 godine
Jeste, Povratak u buducnost u prvih 10. Stavite ga da bude prvi onda ako su 80-te u trendu to ne vazi i za filmove. Nema Sicario-a i nema Ridley Scott-a. Betmen trilogija je izgleda precenjena, mora da sacekamo jos koju godinu da bi joj davali visoke ocene. Ni jedan crno-beli film, lici da je sa IMDB-a
pre 3 godine
Na prvom mestu Alien, na drugom Bilo jednom na divljem zapadu, na trećem.... Pa za treće mesto realno konkuriše desetak mega filmova...
Prvo mesto čisto savršenstvo, drugo mesto filmska umetnost u pravom smislu te reči...
pre 3 godine
?!???!?!?
Listu pravio moj komsija klinac od 13 godina!!
TOY STORY!?!?!? POBEDA!!
pre 3 godine
Izgleda se dobri filmovi ne snimaju nigdje osim u Holivudu. Cinema Paradiso, Der Untergag,Иди и смотри, Восхождение,Жестокий романс, Roma Citta Aperta,Amarcord, Das Boot,Melancholia,Solaris, Stalker,Like Stars in Earth,La meglio giovenutu, La dolce Vitta,Das leben Der anderen, Le haine, Podzemlje, Dom za Vesanje..... Da se razumijem pogledao sam sve i sa vaseg spiska. Zivjela Evropa!
pre 3 godine
роселини - рим отворени град
годар - до последњег даха
бресон - џепарош
тарковски - огледало
алан рене - хирошима,љубави моја
озу - токијске приче
буњуел - назарен
вајда - пепео и дијамнати
менцел - строго контролисани возови
саша петровић - три
pre 3 godine
"Leptir (Papillon)" sa Stiv MekKvinom???
pre 3 godine
Zadnji JOKER je remekdelo filmske umetnosti.
pre 3 godine
MATRIKS rođaci MATRIKS
pre 3 godine
pa da su se samo Holivuda držali ovo i dalje nema nikakvog smisla.
pre 3 godine
Eh, lista komercijale uz tek pokoji pravi film.
pre 3 godine
Slažem se sa većinom komentara. "Bekstvo iz Šošenka" za mene najbolji! Šteta što nema starih filmova sa Hemfrijem Bogartom, Avom Gardner, Ingrid Bergman, Gretom Garbo.Volim Fasbinderove filmove, posebno "Brak Marije Braun" Džarmušov "Noć na zemlji" obe verzije filma "Miris žene" itd.
pre 3 godine
Pretezno komercijala, kako je Forest Gump prvi? Prenaduvani prazan film.
Znam nor devojku koja radi u starackom domu i prica mi o nekom ometenom coveku od 50tak godina koga posecuje majka. Taj covek je u tom domu gotovo ceo zivot. Ajde film o njemu da se pravi. Covek je onako ometen tu video svasta, gomilu starih depresivnih ljudi iz dana u dan, svi ostavljeni od porodice da polako venu sa vremenom. To vam je film, a ne naivni Forest koji eto ide u Vijetnam, osniva multimilionsku kompaniju, putuje svetom, krajnje neozbiljno i isprazno. Mentalne bolesti su daleko ozbiljne i depresivnije, i to ne znaci da su im zivoti potpuno crni.
Gledajte Glogovca na youtube u filmu Hadersfild - to vam je nesto blizu pravog dobrog filma na tu temu.
Hocete dobar film, gledajte Dead Poets Society, 12 Angry Men, Psycho (1960), Sunset Limited, Parazit, Blade Runner, Big Lebowski, Pulp Fiction (najbolji Tarantinov), Clockwork Orange. Sto se ove liste tice, Rocky 1 je izuzetno ostvaranje koje nema puno veze sa ostacima iz serijala, ali je prvi stvarno poseban.
pre 3 godine
листа на којој нема ни један црно бели филм, не може бити ни полуозбиљна. претпостављам да би састављачи листе почели да гледају неме филмове да би постали кататонични и остатак живота провели као биљке
pre 3 godine
Evo stvarno review ove pretezno komercijalne liste:
1. Naivan isprazan film koji potpuno nerealno prikazuje uspehe mentalno ometenog coveka koje ni potpuno zdrav covek ne bi postigao.
2. Remek delo. Gde je Sindlerova lista???
3. Nije los, naporan, isprepleten americkom propagandom i naravno, niko u ratu ne bi rizikovao pola voda radi spasavanja jednog vojnika.
4. No comment - obican crtac, nikakva posebna dubina.
5. Ok film o vrhunskom prevarantu. Nije za top 10, ali jeste dobar. Ako bas hocete Dejmona, Talented Mr. Riply je mnogo puta bolji film od ovog.
6. Green Mile - superpower fantazija bez neke posebne poente. Hocete film o crncu i zatvoru - 12 angry men.
7. Izuzetno dobar za batman film, ali na kraju krajeva, batman film.
8. Nisam gledao
9. Remek delo - ne toliko dobra triologija (moglo se vise psiholoski raditi na likovima), ali i dalje je najbolja od svih iz tog zanra (serijske ubice).
10. Sramota sto je ovo na listi. Populisticko holivudsko smece o skotskom narodnom heroju.
11. Klasik naucne fantasike. Detinjast, ima dosta boljih SF filmova (Blade Runner npr), ali ovo jeste klasik.
12. Jedan od najboljih iz tog krimi action zanra.
13. Remek delo.
14. Klasik SF, bolji od 11.
15. Nisam gledao.
16. Najvece fantasy ostvarenje u istoriji, ali mu mesto jeste na 16 i nize, nema neku vecu dubinu-obicna crno-bela borba dobra i zla.
17. Nisam gledao
18. Holivudski populizam, nista posebno, samo je tema interesantna.
19. Ovo je vec bilo na 16.
20. Klasik.
pre 3 godine
LOVAC NA POTEZU
pre 3 godine
Gradjanin Kejn?
pre 3 godine
Tom Henks me je "kupio" posle "Zelene milje" i zasluženo je na listi, s ovim i još nekim filmovima. Neko je pomenuo i neke od naslova iz, neopravdano zapostavljenog, žanra vesterna. Najboljeg svih vremena (barem kada je vestern u pitanju) se niko nije setio: "Tačno u podne" (High noon) sa Garijem Kuperom. "Šejn" je odmah za njim, potom sva ostvarenja Serđa Leonea. Sa listom se, donekle, slažem, ali i sa komentatorima, koji primećuju da su neki pravi klasici izostali ("Kum", svi nastavci, još neki Hičkokovi filmovi...). Kako neko napisa, izgleda da je glasao, većinom, mlađi svet, a treba imati u vidu i gde je rađena anketa, i šta su kriterijumi, subjektivna procena i zarada na blagajnama s jedne, ili osvojene nagrade s druge strane. Ima filmova, koji bi oba kriterijuma zadovoljili, a nema ih na ovoj listi (većinom oni stariji).
pre 3 godine
Matrix
Peti element
Nikita (FR verzija)
...
pre 3 godine
листа на којој нема ни један црно бели филм, не може бити ни полуозбиљна. претпостављам да би састављачи листе почели да гледају неме филмове да би постали кататонични и остатак живота провели као биљке
pre 3 godine
Jeste, Povratak u buducnost u prvih 10. Stavite ga da bude prvi onda ako su 80-te u trendu to ne vazi i za filmove. Nema Sicario-a i nema Ridley Scott-a. Betmen trilogija je izgleda precenjena, mora da sacekamo jos koju godinu da bi joj davali visoke ocene. Ni jedan crno-beli film, lici da je sa IMDB-a
pre 3 godine
Once Upon a Time in America
Masterpiece.
pre 3 godine
Gdje je Kum 1,2,3?
pre 3 godine
da se i ja upisem, i dodam par filmova koji su po meni ravnopravni da udju u izbor, pri tome da ne pominjem ocigledne kao Kum, Apokalipsa...
- Breathless (À bout de souffle) sa Belmondom
- The third man
- Trainspotting
- A clockwork orange
- Quadrophenia
- Rashamon
- Battle Royal
- Love Exposure
od US filmova samo da dodam po meni najbolji de Nirov film: - Deer Hunter
pre 3 godine
Američka sr**a. Možda se još negde u svetu snimaju filmovi, a?
(paaaa, 4. april 2021 08:54)
možeš preporučiti nešto iz pakistanske produkcije?
pre 3 godine
Ovo je antisrpska lista, nema "Dare"!
pre 3 godine
Slažem se sa većinom komentara u vezi naslova koji nisu na listi a daleko su bolji filmovi od navedenih. Dopunio bih spisak sa još nekim remek delima:
- Lorens od Arabije
- Most na reci Kvaj
- Seks,laži i video trake
- Treći čovek
- Psiho
- Samuraj
- Poslednje Hristovo iskušenje
- Isijavanje
- Spisak želja
-Trumanov šou...
pre 3 godine
Betoven 5, draga smanjio sam decu, sam u kuci 3, policajac iz vrtica
pre 3 godine
Vitez tame wtf. smeće.
pre 3 godine
Dobra lista. Pogledao sve.
pre 3 godine
Ima jos nekih filmova koji su mene drzali napetim svake sekunde njihovog trajanja: HEAT, APOCALYPTO, CHANGELING.
pre 3 godine
Ovde su glasali mladji od 30 godina u procenu bar od 80%. Filmovi koji su obelezili svetsku kinematografiju u proteklih 40 godina su: Kum, Odiseja u svemiru, Ajkula, Kad jaganjci utihnu, Let iznad kukavicijeg gnezda... Slobodno bih mogao napisati i Terminator 2 zbog specijalnih efekata koji su prvi put primenjeni...
pre 3 godine
Za mene Kum 1 i 2,pa onda Tacno u podne, Ben Hur, Kazablanka, Vertigo, Odiseja 2001,Prohujalo s vihorom, Apokalipsa.. I to bi bio spisak samo americkih filmova, a gde su francuski, italijanski itd.
(Oliver, 04. april 2021 10:38)
A ti si inace nabrojao sve francuske filmove.
pre 3 godine
Izgleda da je ovo lista Toma Henksa :)
pre 3 godine
Koliko su nekada filmovi bili kvalitetni i gledljivi za razliku od ovog danasnjeg smeca gde je svaki drugi film o nekom super heroju. Nema vide dobrih trilera, drama, horora... ili se to meri mromilima.
pre 3 godine
Niko da pomene fenomenalni “Deer Hunter” od Michaela Cimina!!
pre 3 godine
"Groundhog Day".
pre 3 godine
A Kum? Ili malo unazad pa recimo Ben Hur, Prohujalo sa vihirom...
i malo manje Henksa
pre 3 godine
zanimljivo je da nema Titanika koji je oborio sve rekorde po pitanju gledanosti i koji je osvojio najvise oskara. Retko koji film je ostao u salama toliko dugo,ljudi su ga gledali po nekoliko puta zaredom.
(Roko, 04. april 2021 09:25)
Zato sto je obicna limunada i katastrofa od filma.
pre 3 godine
Evo mojih ocena filmova sa liste, onih koje sam gledao:
1. Forest Gamp - 8/10
2. Bekstvo iz Šošenka - 9/10
3. Spašavanje vojnika Rajana - 8/10
4. Priča o igračkama n/n
5. Uhvati me ako možeš - 8/10
6. Zelena milja - 7/10
7. Vitez tame (The Dark Knight) - n/n
8. Brodolom života - 8/10
9. Kad jaganjci utihnu - 9/10
10. Hrabro srce - 9/10
11. Povratak u budućnost - 9/10
12. Se7en (Sedam) - 10/10
13. Lice s ožiljkom (Scarface) - 7/10
14. Osmi putnik - 9/10
15. Bojevi metak (Full Metal Jacket) - 7/10
16. Gospodar prstenova - 6/10
17. Šesto čulo - 8/10
18. Početak (Inception) - 7/10
19. Gospodar prstenova - n/n
20. Isijavanje - n/n
Mojih 20 filmova koji nisu na ovoj listi, podrazumeva se da ih sve ocenjujem sa 9 ili 10, redosled nije bitan:
1. Kum 1 i 2;
2. Prohujalo s vihorom;
3. Poverljivo iz LA;
4. Brajanovo žitije;
5. The Apartment (1960);
6. Petparačke priče;
7. Trainspoting;
8. Blago Sijera Madre;
9. Sever-severozapad;
10. Bilo jednm na Divljem Zapadu;
11. 2001: Odiseja u svemiru;
12. Princeza Mononoke;
13. Lorens od Arabije;
14. Blade Runner;
15. Dobar, loš, zao;
16. Prozor u dvorište;
17. Dežurni krivci;
18. Umri muški;
19. 12 gnevnih ljudi;
20. The Man Who Would Be King (1975)
Lista je, naravno, skraćena, ima mnogo više filmova koje volim nego što staje u okvir od 20 izabranih.
pre 3 godine
Svaka rang lista u umetnosti je subjektivna.Ovde nema ni jednog Bonda !
Ili Ratova zvezda,ili ni jedan film iz SSSR-a,Velike Britanije,Francu-
ske,Italije,....?Sve je to PR(reklama).Kao što je Djordjo Vazari pogu-
rao svoje zemljake(Mikeleanđelo,Da Vinči,Rafael,...) a podcenio ili ni
spomenuo Jana Van Ajka,Boša,Pitera Brojgela,samo zato što su flamanci-
holanđani.
pre 3 godine
Je li u izboru učestvovalo dve ipo milijarde Kineza i Indusa?
Jaka lista!
pre 3 godine
Fali u naslovu HOLIVUDSKIH.
pre 3 godine
A Paklena pomorandža, JFK...?!?
pre 3 godine
Ево листа неких филмова,редослед није битан:
1 Прохујало с вихором
2 Бен хур
3 Шејн
4 Ловац на јелене
5 Кум 1и2
6 Бекство из шошенка
7 Форест гамп
8 Било једном на дивљем западу
9 Гладијатор
10 Лет изнад кукавичјег гнезда
11 Плес са вуковима
12 Дружина прстенова
13 Жаока
14 Добри вил хантинг
15 Спашавање редова рајана
16 Моја драга Клементина
17 Сведок
18 Казино ројал
19 Аватар
20 12 гневних људи
Наравно има још пуно филмова.
pre 3 godine
Pojma nema ova lista... Baren 5 filmova fali...
pre 3 godine
Mediokritetska lista.. kao i sve na ovom svetu..
pre 3 godine
Za mene Kum 1 i 2,pa onda Tacno u podne, Ben Hur, Kazablanka, Vertigo, Odiseja 2001,Prohujalo s vihorom, Apokalipsa.. I to bi bio spisak samo americkih filmova, a gde su francuski, italijanski itd.
pre 3 godine
A gde je tu "Bolji život" - novogodišnji specijal? Jel to opet neka antisrpska zavera?
pre 3 godine
lista za mediokritete
pre 3 godine
Prilicno cudna lista. Medju prvih dvadeset mora biti mesta za
1. Kum 1 i 2
2. Kontakt
pre 3 godine
pogledao sam vecinu
. dobri su filmovi ali ja vise volim neki ruski klasik tipa tihi don ili dobar spanski, italijanski film nego holivud.. nekako su realniji i u meni izazovu vise emocija..
pre 3 godine
Jedino nisam gledao gospodar prstenova
pre 3 godine
Ne prave se filmovi samo u Holivudu.
pre 3 godine
Staviti film “Vitez tame” na listu ispred “Povratak u budućnost” je van svake pameti. Očigledno da glasaju deca 9+? Inače prvi i drugi na listi su fantastični filmovi...
(Loznica, Tršić, Tronoša, Banja Koviljača najlepša mesta na svetu, 04. april 2021 08:39)
A "Povratak u budućnost" kao nije dečiji film? Žešća glupost! Sa sličnom tematikom "Terminator 2" je neupiredivo bolji.
pre 3 godine
Tom Hanks je najbolji glumac svih vremena.
A lista, tesko je to naprav.
pre 3 godine
Stap i sargarepa zaboravio si Stalker od Tarkovskog
pre 3 godine
"Život je lep" Roberta Benjinija je za većinu ovde nabrojanog ne film nego filmčina. Ako ste se odlučili isključivi za Holivudsku produkciju zašto izostsaviste "Let iznad kukavičijeg gnezda"?
pre 3 godine
Po listi ..drugim rečima Tom Hanks najbolji glumac.
pre 3 godine
listu sastavio neko ko ima 25 leta...
pre 3 godine
Ljudi nisu stavili gladijatora koji je medju top 3 ako ne i prvi medju njima :)
pre 3 godine
Samo Holywood?
pre 3 godine
Apokalipsa danas
pre 3 godine
Meni je ovde jako cudno sto su se na listi nasli Toy Story i sesto culo???
Kontam da su se neki klinci dogovodili da glasaju za te filmove i tako istroluju ovaj izbor, ocigledno uspesno.
pre 3 godine
Lista bez Kieslowskog, Polanskog, Felinija, Bertolucija, Bergmana... Jasno je ko su čitaoci portala Ranker, obični, nedotupavni konzumenti kokica...
pre 3 godine
Ne može se stotinu filmova staviti u Top 20. Svako od nas ima neku svoju listu. U mom slučaju na utisak o filmu jako utiču i okolnosti u kojima sam ga gledao, sa kim, kako sam bio raspoložen u tom trenutku i tako neke sitne stvari. Sve je to jako subjektivno, a tako i treba da bude.
pre 3 godine
Lista je pravljena od strane citalaca a ne kritike tako da nema metropolisa, oklopnjace potemkin,gradjanin kejna...
U prevodu lista je glupost jer glasa i Mika i Žika koji film ocenjuju like/dislike.
Btw. Nasmeja đe jutros gdja Ruzica osmim putnikom i bekstvom.
pre 3 godine
tom hanks najvise glasao.
pre 3 godine
Tarkovski, Bergman, Kurosava, Hičkok i ostala bratija se ne računaju?
pre 3 godine
Nema svadbe, a ni liste najboljih filmova, bez Kuma.
pre 3 godine
Sve, sve, ali Inception na ovoj listi... Gledao sam tačno 30 minuta i odustao bez razmišljanja da mu se ikad vratim.
pre 3 godine
zavisi ko sta voli
pre 3 godine
Spašavanje vojnika Rajana. Zajedno sa serijom Band of Brothers najbolji ratni film i serija.
pre 3 godine
Ово је листа најбољих америчких блокбастера. Листа најбољих америчких филмова би била другачија. А листа најбољих филмова свих времена нешто треће.
pre 3 godine
Samo dva remek dela, od istog reditelja, u top 20. Gledao sam barem 50 boljih filmova, od preostalih 18 na listi.
pre 3 godine
Daleko iznad svih film Bekstvo iz Šošenka.
pre 3 godine
Đe su kumovi? Đe lovac na Jelene?
pre 3 godine
Ne mogu da zamslim bilo koju relevantu listu bez; KUM i APOKALIPSA SADA!
pre 3 godine
Matrix nije na listi? Hobit? Sa liste bi odmah izbacio 4.priča o igračkama
pre 3 godine
Ja prosto moram da dodam "Nadnica za strah", niko da se seti Žan Pol Belmonda. Mnogo još ostvarenja starijih bolji od pola navedenih fimova.
pre 3 godine
Lista bez KUMA je smesna.
pre 3 godine
Jel iko cuo, a fazbindera, bunjuela, bergmana, polanskog?
pre 3 godine
Gospodar Pratenova ce zauvek biti broj 1.
pre 3 godine
a Dara iz Jasenovca
pre 3 godine
godfather
dear hunter
titanic
taxi driver
Ako ovih filmova nema na listi ona je bezvredna!
pre 3 godine
Gladijator
pre 3 godine
Hankse Tome - drag si srcu mome!
pre 3 godine
zanimljivo je da nema Titanika koji je oborio sve rekorde po pitanju gledanosti i koji je osvojio najvise oskara. Retko koji film je ostao u salama toliko dugo,ljudi su ga gledali po nekoliko puta zaredom.
pre 3 godine
Cast away krstili kao brodolom života?
Gledao sve.
Lista ko lista, ima i filmova koji treba da su tu ali i kojih ne bi trebalo.
Osmi putnik po meni mora na prvo mesto.
Najviše mi smeta što nema Bilo jednom na divljem zapadu. A lično bi stavio i još neke, kao na primer Lovac na jelene, Ponoćna trka, Apokalipto, Beni Hur, Kosa, Gladijator...
pre 3 godine
Zanimljivo da je Tom Henks igrao u vecini filmova kojih su u prvih 10 :)
pre 3 godine
Dobra lista :)
pre 3 godine
Listu su pravili oni koji pamte "dva petka" i misle da istorija počinje od njih.
Toliko.
pre 3 godine
lista tragedija, iako ima ok filmova ali najbolji ikada???
pre 3 godine
Blade Runner.
The Thin Red Line.
Pulp Fiction.
To Kill a Mocking Bird.
Goodfellas.
2001: A Space Odyssey.
Once Upon a Time in the West.
12 Angry Men.
Oldboy.
Come and See.
Solaris (Tarkovsky).
Carlito's Way.
Once Upon a Time in America.
I Saw the Devil.
Terminator - Judgment Day.
Long Day's Journey Into Night.
A Streetcar Named Desire.
True Romance.
Apocalypse Now.
Matrix.
Fight Club.
Annie Hall.
The Godfather.
The Godfather 2.
The Untouchables.
A Clockwork Orange.
The Network.
The Good, The Bad and The Ugly.
Reservoir Dogs.
Time (Kim Ki Dook).
Alien.
pre 3 godine
Film svih vremena, odiseja 2001, pa veeelika praznina i još traje.
HA HA!
pre 3 godine
Iz ovoga čovek može da zaključi da se kvalitetni filmovi prave sano u jednoj zemlji sveta. Eventualno dve.
pre 3 godine
Uhvati me ako možeš na 5.mestu?!! A nema Kuma 1 i 2. Ne moram dalje da analiziram.
pre 3 godine
Ne daj boze da je neki istorijski ili neka dobra drama na listi.
pre 3 godine
Prica o igrackama na 4. mestu?! Sada je jasno zasto Hickok nikada nije dobio oskara.
pre 3 godine
Tom Hanks glumi u 5 od prvih 10. ;)
pre 3 godine
Lice sa oziljkom, vitez tame, povratak u buducnist OUT a IN : Titanik, Dobar Los Zao i Americka istorija.
pre 3 godine
... nema F.F.Kopole... nema Kumova, nema ni Once Upon a Time in America... šuplja lista... Nrma ni Starijih filmova Branda, nema ni Ben Hura... svakako, ova lista je jako šuplja
pre 3 godine
Пуно блокбастера и филмова који су страшно комерцијални да би се ту нашли. Немогуће да нема филмова Тарковског или још неки филм Кјубрика, Куросаве, Бергмана, Скорсезеа, Кополе итд.
pre 3 godine
Napraviti listu od 20 najboljih filmova bez "Leta iznad kukavičjeg gnezda" i " Bilo jednom u Americi" je neozbiljno.
A Forest Gamp je dobar film... za top 100, ne i za top 50.
pre 3 godine
Vidi se da su mladje generacije ucestvovale u pravljenju liste.. Nema Pulp fiction, The Godfather triologija, Once upon a time in America i jos klasika.. Dark knight je odlican film, ali ne kapiram zasto ga svi forsiraju u top liste, cak ga svrstavaju u top10 najboljih filmova svih vremena.. nije realno.
pre 3 godine
Let iznad kukavicijeg gnezda?
Petparacke price?
Kum 1?
Ko je pravio listu, ocigledno nije sve ni gledao.
pre 3 godine
Malo je reci da je maestralan rad Bekstvo iz Šošenka.
pre 3 godine
Postoje i druge kinematografije koje su pravile fantasticne filmove. Nije valjda da ni jedan takav film nije zasluzio da bude u prvih 20?
pre 3 godine
Фале неки филмови да би листа била потпуна.
Без “Терминатор 2” свака листа губи на кредибилитету.Без сумње најбољи научно фантастични филм свих времена.Само немојте да ми контрирате са Блејд Ранером,Сталкером и Одисејом у Свемиру.И то су сјајни филмови,са тог умјетничког дојма вероватно и квалитетнији од Терминатора али ваљда је суштина филма да уживате док гледате исти и да то без проблема чините изнова.Ова 3 набројана нису тај случај јер су ,да се не лажемо, итекако досадни...
Не волим романтизовање криминалаца али да се не лажемо један од прва два дијела Кума се морао се такође наћи на овој листи.
pre 3 godine
Requiem for a dream !
pre 3 godine
Staviti film “Vitez tame” na listu ispred “Povratak u budućnost” je van svake pameti. Očigledno da glasaju deca 9+? Inače prvi i drugi na listi su fantastični filmovi...
pre 3 godine
Američka sr**a. Možda se još negde u svetu snimaju filmovi, a?
pre 3 godine
Uglavnom su to filmovi snimljeni u zadnje dve, tri decenije. Ne znam da li su oni koji su glasali uopšte gledali filmove kao što su Prohujalo sa vihorom,Tačno u podne, Građanin Kejn, Šejn,Kazablanka, Neki to vole vruće...
pre 3 godine
Izbor najboljeg filma nikad nije jednostavan, a siguran sam da ovo nije 10 najbboljih filmova u istoriji.Evo moje ocene za te filmove pošto sam sve gledao:
1. Forest Gamp - 8/10
2. Bekstvo iz Šošenka - 9/10
3. Spašavanje vojnika Rajana - 8/10
4. Priča o igračkama - 7/10
5. Uhvati me ako možeš - 7/10
6. Zelena milja - 7/10
7. Vitez tame (The Dark Knight) - 8/10
8. Brodolom života - 8/10
9. Kad jaganjci utihnu - 9/10
10. Hrabro srce - 9/10
11. Povratak u budućnost - 7/10
12. Se7en (Sedam) - 8/10
13. Lice s ožiljkom (Scarface) - 9/10
14. Osmi putnik - 9/10
15. Bojevi metak (Full Metal Jacket) - 8/10
16. Gospodar prstenova - 8/10
17. Šesto čulo - 7/10
18. Početak (Inception) - 9/10
19. Gospodar prstenova - 8/10
20. Isijavanje - 8/10
Najboljim filmovima po meni se mogu samo približiti oni kojima sam dao ocenu 9/10. Svaka lista po mom subjektivnom mišljenju, bez Građanina Kejna, Kum 1, Apokalipse sada, po meni je neozbiljna.
pre 3 godine
1. Forest Gamp - dobar
2. Bekstvo iz Šošenka - dosadan
3. Spašavanje vojnika Rajana - dobar
4. Priča o igračkama - vrlo dobar
5. Uhvati me ako možeš - dosadan
6. Zelena milja - vrlo dobar
7. Vitez tame (The Dark Knight) - vrlo dobar
8. Brodolom života - nisam gledala
9. Kad jaganjci utihnu - odličan
10. Hrabro srce - dobar
11. Povratak u budućnost - solidan
12. Se7en (Sedam) - vrlo dobar
13. Lice s ožiljkom (Scarface) - dosadan
14. Osmi putnik - dosadan
15. Bojevi metak (Full Metal Jacket) - nisam gledala
16. Gospodar prstenova - odličan
17. Šesto čulo - dosadan
18. Početak (Inception) - dobar
19. Gospodar prstenova - odličan
20. Isijavanje - solidan
Pozdrav za sve čitaoce, vaša Ružica iz Švajcarske.
pre 3 godine
Uglavnom precenjeni naslovi.
pre 3 godine
@Ružica uz Švajcarske
Kad sam pročitala da si za Bekstvo iz Šošenka napisala da je dosadan film, više me ostatak tvoje liste nije ni zanimao.
Uživaj u jodlovanju!
pre 3 godine
odlicni su.danasnja kinematografija nemoze da napravi bolje sramota
pre 3 godine
Nema svadbe, a ni liste najboljih filmova, bez Kuma.
pre 3 godine
Zanimljivo da je Tom Henks igrao u vecini filmova kojih su u prvih 10 :)
pre 3 godine
tom hanks najvise glasao.
pre 3 godine
Ne mogu da zamslim bilo koju relevantu listu bez; KUM i APOKALIPSA SADA!
pre 3 godine
@Ružica uz Švajcarske
Kad sam pročitala da si za Bekstvo iz Šošenka napisala da je dosadan film, više me ostatak tvoje liste nije ni zanimao.
Uživaj u jodlovanju!
pre 3 godine
Uhvati me ako možeš na 5.mestu?!! A nema Kuma 1 i 2. Ne moram dalje da analiziram.
pre 3 godine
Malo je reci da je maestralan rad Bekstvo iz Šošenka.
pre 3 godine
Listu su pravili oni koji pamte "dva petka" i misle da istorija počinje od njih.
Toliko.
pre 3 godine
... nema F.F.Kopole... nema Kumova, nema ni Once Upon a Time in America... šuplja lista... Nrma ni Starijih filmova Branda, nema ni Ben Hura... svakako, ova lista je jako šuplja
pre 3 godine
Let iznad kukavicijeg gnezda?
Petparacke price?
Kum 1?
Ko je pravio listu, ocigledno nije sve ni gledao.
pre 3 godine
Blade Runner.
The Thin Red Line.
Pulp Fiction.
To Kill a Mocking Bird.
Goodfellas.
2001: A Space Odyssey.
Once Upon a Time in the West.
12 Angry Men.
Oldboy.
Come and See.
Solaris (Tarkovsky).
Carlito's Way.
Once Upon a Time in America.
I Saw the Devil.
Terminator - Judgment Day.
Long Day's Journey Into Night.
A Streetcar Named Desire.
True Romance.
Apocalypse Now.
Matrix.
Fight Club.
Annie Hall.
The Godfather.
The Godfather 2.
The Untouchables.
A Clockwork Orange.
The Network.
The Good, The Bad and The Ugly.
Reservoir Dogs.
Time (Kim Ki Dook).
Alien.
pre 3 godine
Hankse Tome - drag si srcu mome!
pre 3 godine
Prica o igrackama na 4. mestu?! Sada je jasno zasto Hickok nikada nije dobio oskara.
pre 3 godine
listu sastavio neko ko ima 25 leta...
pre 3 godine
Američka sr**a. Možda se još negde u svetu snimaju filmovi, a?
pre 3 godine
Napraviti listu od 20 najboljih filmova bez "Leta iznad kukavičjeg gnezda" i " Bilo jednom u Americi" je neozbiljno.
A Forest Gamp je dobar film... za top 100, ne i za top 50.
pre 3 godine
Vidi se da su mladje generacije ucestvovale u pravljenju liste.. Nema Pulp fiction, The Godfather triologija, Once upon a time in America i jos klasika.. Dark knight je odlican film, ali ne kapiram zasto ga svi forsiraju u top liste, cak ga svrstavaju u top10 najboljih filmova svih vremena.. nije realno.
pre 3 godine
"Život je lep" Roberta Benjinija je za većinu ovde nabrojanog ne film nego filmčina. Ako ste se odlučili isključivi za Holivudsku produkciju zašto izostsaviste "Let iznad kukavičijeg gnezda"?
pre 3 godine
Po listi ..drugim rečima Tom Hanks najbolji glumac.
pre 3 godine
Uglavnom su to filmovi snimljeni u zadnje dve, tri decenije. Ne znam da li su oni koji su glasali uopšte gledali filmove kao što su Prohujalo sa vihorom,Tačno u podne, Građanin Kejn, Šejn,Kazablanka, Neki to vole vruće...
pre 3 godine
Пуно блокбастера и филмова који су страшно комерцијални да би се ту нашли. Немогуће да нема филмова Тарковског или још неки филм Кјубрика, Куросаве, Бергмана, Скорсезеа, Кополе итд.
pre 3 godine
Postoje i druge kinematografije koje su pravile fantasticne filmove. Nije valjda da ni jedan takav film nije zasluzio da bude u prvih 20?
pre 3 godine
Iz ovoga čovek može da zaključi da se kvalitetni filmovi prave sano u jednoj zemlji sveta. Eventualno dve.
pre 3 godine
Tom Hanks glumi u 5 od prvih 10. ;)
pre 3 godine
zanimljivo je da nema Titanika koji je oborio sve rekorde po pitanju gledanosti i koji je osvojio najvise oskara. Retko koji film je ostao u salama toliko dugo,ljudi su ga gledali po nekoliko puta zaredom.
(Roko, 04. april 2021 09:25)
Zato sto je obicna limunada i katastrofa od filma.
pre 3 godine
Niko da pomene fenomenalni “Deer Hunter” od Michaela Cimina!!
pre 3 godine
Zadnji JOKER je remekdelo filmske umetnosti.
(Milos Radunkovic, 4. april 2021 12:01)
Prosečan film, maestralna gluma Phoenixa.
pre 3 godine
Ово је листа најбољих америчких блокбастера. Листа најбољих америчких филмова би била другачија. А листа најбољих филмова свих времена нешто треће.
pre 3 godine
Tarkovski, Bergman, Kurosava, Hičkok i ostala bratija se ne računaju?
pre 3 godine
Ovde su glasali mladji od 30 godina u procenu bar od 80%. Filmovi koji su obelezili svetsku kinematografiju u proteklih 40 godina su: Kum, Odiseja u svemiru, Ajkula, Kad jaganjci utihnu, Let iznad kukavicijeg gnezda... Slobodno bih mogao napisati i Terminator 2 zbog specijalnih efekata koji su prvi put primenjeni...
pre 3 godine
lista tragedija, iako ima ok filmova ali najbolji ikada???
pre 3 godine
Lista bez Kieslowskog, Polanskog, Felinija, Bertolucija, Bergmana... Jasno je ko su čitaoci portala Ranker, obični, nedotupavni konzumenti kokica...
pre 3 godine
Evo mojih ocena filmova sa liste, onih koje sam gledao:
1. Forest Gamp - 8/10
2. Bekstvo iz Šošenka - 9/10
3. Spašavanje vojnika Rajana - 8/10
4. Priča o igračkama n/n
5. Uhvati me ako možeš - 8/10
6. Zelena milja - 7/10
7. Vitez tame (The Dark Knight) - n/n
8. Brodolom života - 8/10
9. Kad jaganjci utihnu - 9/10
10. Hrabro srce - 9/10
11. Povratak u budućnost - 9/10
12. Se7en (Sedam) - 10/10
13. Lice s ožiljkom (Scarface) - 7/10
14. Osmi putnik - 9/10
15. Bojevi metak (Full Metal Jacket) - 7/10
16. Gospodar prstenova - 6/10
17. Šesto čulo - 8/10
18. Početak (Inception) - 7/10
19. Gospodar prstenova - n/n
20. Isijavanje - n/n
Mojih 20 filmova koji nisu na ovoj listi, podrazumeva se da ih sve ocenjujem sa 9 ili 10, redosled nije bitan:
1. Kum 1 i 2;
2. Prohujalo s vihorom;
3. Poverljivo iz LA;
4. Brajanovo žitije;
5. The Apartment (1960);
6. Petparačke priče;
7. Trainspoting;
8. Blago Sijera Madre;
9. Sever-severozapad;
10. Bilo jednm na Divljem Zapadu;
11. 2001: Odiseja u svemiru;
12. Princeza Mononoke;
13. Lorens od Arabije;
14. Blade Runner;
15. Dobar, loš, zao;
16. Prozor u dvorište;
17. Dežurni krivci;
18. Umri muški;
19. 12 gnevnih ljudi;
20. The Man Who Would Be King (1975)
Lista je, naravno, skraćena, ima mnogo više filmova koje volim nego što staje u okvir od 20 izabranih.
pre 3 godine
Ne daj boze da je neki istorijski ili neka dobra drama na listi.
pre 3 godine
Ne prave se filmovi samo u Holivudu.
pre 3 godine
Фале неки филмови да би листа била потпуна.
Без “Терминатор 2” свака листа губи на кредибилитету.Без сумње најбољи научно фантастични филм свих времена.Само немојте да ми контрирате са Блејд Ранером,Сталкером и Одисејом у Свемиру.И то су сјајни филмови,са тог умјетничког дојма вероватно и квалитетнији од Терминатора али ваљда је суштина филма да уживате док гледате исти и да то без проблема чините изнова.Ова 3 набројана нису тај случај јер су ,да се не лажемо, итекако досадни...
Не волим романтизовање криминалаца али да се не лажемо један од прва два дијела Кума се морао се такође наћи на овој листи.
pre 3 godine
Matrix nije na listi? Hobit? Sa liste bi odmah izbacio 4.priča o igračkama
pre 3 godine
Fali u naslovu HOLIVUDSKIH.
pre 3 godine
zanimljivo je da nema Titanika koji je oborio sve rekorde po pitanju gledanosti i koji je osvojio najvise oskara. Retko koji film je ostao u salama toliko dugo,ljudi su ga gledali po nekoliko puta zaredom.
pre 3 godine
odlicni su.danasnja kinematografija nemoze da napravi bolje sramota
pre 3 godine
A gde je tu "Bolji život" - novogodišnji specijal? Jel to opet neka antisrpska zavera?
pre 3 godine
Ево листа неких филмова,редослед није битан:
1 Прохујало с вихором
2 Бен хур
3 Шејн
4 Ловац на јелене
5 Кум 1и2
6 Бекство из шошенка
7 Форест гамп
8 Било једном на дивљем западу
9 Гладијатор
10 Лет изнад кукавичјег гнезда
11 Плес са вуковима
12 Дружина прстенова
13 Жаока
14 Добри вил хантинг
15 Спашавање редова рајана
16 Моја драга Клементина
17 Сведок
18 Казино ројал
19 Аватар
20 12 гневних људи
Наравно има још пуно филмова.
pre 3 godine
Gdje je Kum 1,2,3?
pre 3 godine
Američka sr**a. Možda se još negde u svetu snimaju filmovi, a?
(paaaa, 4. april 2021 08:54)
možeš preporučiti nešto iz pakistanske produkcije?
pre 3 godine
Staviti film “Vitez tame” na listu ispred “Povratak u budućnost” je van svake pameti. Očigledno da glasaju deca 9+? Inače prvi i drugi na listi su fantastični filmovi...
pre 3 godine
Đe su kumovi? Đe lovac na Jelene?
pre 3 godine
lista za mediokritete
pre 3 godine
Samo Holywood?
pre 3 godine
Tom Hanks je najbolji glumac svih vremena.
A lista, tesko je to naprav.
pre 3 godine
Spašavanje vojnika Rajana. Zajedno sa serijom Band of Brothers najbolji ratni film i serija.
pre 3 godine
Apokalipsa danas
pre 3 godine
Staviti film “Vitez tame” na listu ispred “Povratak u budućnost” je van svake pameti. Očigledno da glasaju deca 9+? Inače prvi i drugi na listi su fantastični filmovi...
(Loznica, Tršić, Tronoša, Banja Koviljača najlepša mesta na svetu, 04. april 2021 08:39)
A "Povratak u budućnost" kao nije dečiji film? Žešća glupost! Sa sličnom tematikom "Terminator 2" je neupiredivo bolji.
pre 3 godine
A Kum? Ili malo unazad pa recimo Ben Hur, Prohujalo sa vihirom...
i malo manje Henksa
pre 3 godine
Ovo je antisrpska lista, nema "Dare"!
pre 3 godine
Koliko su nekada filmovi bili kvalitetni i gledljivi za razliku od ovog danasnjeg smeca gde je svaki drugi film o nekom super heroju. Nema vide dobrih trilera, drama, horora... ili se to meri mromilima.
pre 3 godine
Lista bez KUMA je smesna.
pre 3 godine
Vitez tame wtf. smeće.
pre 3 godine
Izgleda da je ovo lista Toma Henksa :)
pre 3 godine
A Paklena pomorandža, JFK...?!?
pre 3 godine
Uglavnom precenjeni naslovi.
pre 3 godine
Jel iko cuo, a fazbindera, bunjuela, bergmana, polanskog?
pre 3 godine
Za mene Kum 1 i 2,pa onda Tacno u podne, Ben Hur, Kazablanka, Vertigo, Odiseja 2001,Prohujalo s vihorom, Apokalipsa.. I to bi bio spisak samo americkih filmova, a gde su francuski, italijanski itd.
(Oliver, 04. april 2021 10:38)
A ti si inace nabrojao sve francuske filmove.
pre 3 godine
Mojih top 20 filmova ikada:
1. 2001: A Space Odyssey (1968)
2. The Godfather (1972)
3. M (1931)
4. Seven Samurai (1954)
5. Vertigo (1958)
6. The Rules of the Game (1939)
7. 8½ (1963)
8. The Searchers (1956)
9. Ugetsu (1953)
10. Citizen Kane (1941)
11. His Girl Friday (1940)
12. Apu trilogija (1956-1959)
13. Andrei Rublev (1966)
14. City Lights (1931)
15. Persona (1966)
16. L'Atalante (1934)
17. In a Lonely Place (1950)
18. Sherlock Jr (1924)
19. Pierrot le Fou (1965)
20. The Wind (1928)
pre 3 godine
Izbor najboljeg filma nikad nije jednostavan, a siguran sam da ovo nije 10 najbboljih filmova u istoriji.Evo moje ocene za te filmove pošto sam sve gledao:
1. Forest Gamp - 8/10
2. Bekstvo iz Šošenka - 9/10
3. Spašavanje vojnika Rajana - 8/10
4. Priča o igračkama - 7/10
5. Uhvati me ako možeš - 7/10
6. Zelena milja - 7/10
7. Vitez tame (The Dark Knight) - 8/10
8. Brodolom života - 8/10
9. Kad jaganjci utihnu - 9/10
10. Hrabro srce - 9/10
11. Povratak u budućnost - 7/10
12. Se7en (Sedam) - 8/10
13. Lice s ožiljkom (Scarface) - 9/10
14. Osmi putnik - 9/10
15. Bojevi metak (Full Metal Jacket) - 8/10
16. Gospodar prstenova - 8/10
17. Šesto čulo - 7/10
18. Početak (Inception) - 9/10
19. Gospodar prstenova - 8/10
20. Isijavanje - 8/10
Najboljim filmovima po meni se mogu samo približiti oni kojima sam dao ocenu 9/10. Svaka lista po mom subjektivnom mišljenju, bez Građanina Kejna, Kum 1, Apokalipse sada, po meni je neozbiljna.
pre 3 godine
Je li u izboru učestvovalo dve ipo milijarde Kineza i Indusa?
Jaka lista!
pre 3 godine
Stap i sargarepa zaboravio si Stalker od Tarkovskog
pre 3 godine
pogledao sam vecinu
. dobri su filmovi ali ja vise volim neki ruski klasik tipa tihi don ili dobar spanski, italijanski film nego holivud.. nekako su realniji i u meni izazovu vise emocija..
pre 3 godine
Aj što nema npr Litvanskih ili Sudanskih filmova ali nijedan Britanski, Francuski... Znači samo Holywood.
pre 3 godine
Mediokritetska lista.. kao i sve na ovom svetu..
pre 3 godine
Prilicno cudna lista. Medju prvih dvadeset mora biti mesta za
1. Kum 1 i 2
2. Kontakt
pre 3 godine
Ja prosto moram da dodam "Nadnica za strah", niko da se seti Žan Pol Belmonda. Mnogo još ostvarenja starijih bolji od pola navedenih fimova.
pre 3 godine
Svaka rang lista u umetnosti je subjektivna.Ovde nema ni jednog Bonda !
Ili Ratova zvezda,ili ni jedan film iz SSSR-a,Velike Britanije,Francu-
ske,Italije,....?Sve je to PR(reklama).Kao što je Djordjo Vazari pogu-
rao svoje zemljake(Mikeleanđelo,Da Vinči,Rafael,...) a podcenio ili ni
spomenuo Jana Van Ajka,Boša,Pitera Brojgela,samo zato što su flamanci-
holanđani.
pre 3 godine
da se i ja upisem, i dodam par filmova koji su po meni ravnopravni da udju u izbor, pri tome da ne pominjem ocigledne kao Kum, Apokalipsa...
- Breathless (À bout de souffle) sa Belmondom
- The third man
- Trainspotting
- A clockwork orange
- Quadrophenia
- Rashamon
- Battle Royal
- Love Exposure
od US filmova samo da dodam po meni najbolji de Nirov film: - Deer Hunter
pre 3 godine
zavisi ko sta voli
pre 3 godine
Meni je ovde jako cudno sto su se na listi nasli Toy Story i sesto culo???
Kontam da su se neki klinci dogovodili da glasaju za te filmove i tako istroluju ovaj izbor, ocigledno uspesno.
pre 3 godine
Slažem se sa većinom komentara u vezi naslova koji nisu na listi a daleko su bolji filmovi od navedenih. Dopunio bih spisak sa još nekim remek delima:
- Lorens od Arabije
- Most na reci Kvaj
- Seks,laži i video trake
- Treći čovek
- Psiho
- Samuraj
- Poslednje Hristovo iskušenje
- Isijavanje
- Spisak želja
-Trumanov šou...
pre 3 godine
@skvik - (1. Naivan isprazan film koji potpuno nerealno prikazuje uspehe mentalno ometenog coveka koje ni potpuno zdrav covek ne bi postigao.)
Nista ti nisi razumeo. Forest Gamp je po meni mozda i jedini film od svih navedenih, koji je trebao da se nadje u top 20... To nije nikakva prica o mentalno ometenom coveku, vec je to prica o americkom drustvu, o novijoj americkoj istoriji, problemima tog drustva, njihovim idealima, filozofiji, vrednostima i nacinu zivota...
pre 3 godine
Lista je pravljena od strane citalaca a ne kritike tako da nema metropolisa, oklopnjace potemkin,gradjanin kejna...
U prevodu lista je glupost jer glasa i Mika i Žika koji film ocenjuju like/dislike.
Btw. Nasmeja đe jutros gdja Ruzica osmim putnikom i bekstvom.
pre 3 godine
Sve, sve, ali Inception na ovoj listi... Gledao sam tačno 30 minuta i odustao bez razmišljanja da mu se ikad vratim.
pre 3 godine
Betoven 5, draga smanjio sam decu, sam u kuci 3, policajac iz vrtica
pre 3 godine
Jel ovo iskljucivo americka lista?
pre 3 godine
?!???!?!?
Listu pravio moj komsija klinac od 13 godina!!
TOY STORY!?!?!? POBEDA!!
pre 3 godine
To što su neki filmovi dobili najviše glasova - to nikako ne znači da su ti filmovi najbolji, pa čak ni da su dobri.
pre 3 godine
Tom Henks me je "kupio" posle "Zelene milje" i zasluženo je na listi, s ovim i još nekim filmovima. Neko je pomenuo i neke od naslova iz, neopravdano zapostavljenog, žanra vesterna. Najboljeg svih vremena (barem kada je vestern u pitanju) se niko nije setio: "Tačno u podne" (High noon) sa Garijem Kuperom. "Šejn" je odmah za njim, potom sva ostvarenja Serđa Leonea. Sa listom se, donekle, slažem, ali i sa komentatorima, koji primećuju da su neki pravi klasici izostali ("Kum", svi nastavci, još neki Hičkokovi filmovi...). Kako neko napisa, izgleda da je glasao, većinom, mlađi svet, a treba imati u vidu i gde je rađena anketa, i šta su kriterijumi, subjektivna procena i zarada na blagajnama s jedne, ili osvojene nagrade s druge strane. Ima filmova, koji bi oba kriterijuma zadovoljili, a nema ih na ovoj listi (većinom oni stariji).
pre 3 godine
Izgleda se dobri filmovi ne snimaju nigdje osim u Holivudu. Cinema Paradiso, Der Untergag,Иди и смотри, Восхождение,Жестокий романс, Roma Citta Aperta,Amarcord, Das Boot,Melancholia,Solaris, Stalker,Like Stars in Earth,La meglio giovenutu, La dolce Vitta,Das leben Der anderen, Le haine, Podzemlje, Dom za Vesanje..... Da se razumijem pogledao sam sve i sa vaseg spiska. Zivjela Evropa!
pre 3 godine
Gladijator
pre 3 godine
Ne može se stotinu filmova staviti u Top 20. Svako od nas ima neku svoju listu. U mom slučaju na utisak o filmu jako utiču i okolnosti u kojima sam ga gledao, sa kim, kako sam bio raspoložen u tom trenutku i tako neke sitne stvari. Sve je to jako subjektivno, a tako i treba da bude.
pre 3 godine
Dobra lista. Pogledao sve.
pre 3 godine
"Groundhog Day".
pre 3 godine
1. Forest Gamp- laka prica, nista posebno, procitao sam i knjigu na osnovu koje je snimljen film. Te sezone je realni osvajac Oskara je trebao da bude Tarantinov film Petparacke price.
2. Bekstvo iz Šošenka-film kakvih je snimljeno na desetinu, kao osudjenik koji je greskom dospeo u zatvor, i koga maltretiraju zli cuvari, i upravnik zatvora, a on na kraju uspe da pobegne iz kazamata i sve da nasamari.
pre 3 godine
Alien - ništa posle njega nije bilo isto.
Bilo jednom na divljem zapadu - najbolji spoj muzike i slike ikada
Seven - scenografija filma vanvremenska
Kosa - montaža zadnje scene u filmu neviđena do tada
Tačno u podne - samo slika dovoljna, reči suvišne
Apokalipto - nestvaran film bez profesionalnih glumaca
Život je lep (ali domaći film) - film koji je najbolje opisao jedan narod
Itd...
pre 3 godine
Gospodar Pratenova ce zauvek biti broj 1.
pre 3 godine
godfather
dear hunter
titanic
taxi driver
Ako ovih filmova nema na listi ona je bezvredna!
pre 3 godine
Ima jos nekih filmova koji su mene drzali napetim svake sekunde njihovog trajanja: HEAT, APOCALYPTO, CHANGELING.
pre 3 godine
Prestanem da čitam kad vidim Dark Knight, izuzetno dosadan film, 3 sata izgubljenih u bioskopu...
pre 3 godine
роселини - рим отворени град
годар - до последњег даха
бресон - џепарош
тарковски - огледало
алан рене - хирошима,љубави моја
озу - токијске приче
буњуел - назарен
вајда - пепео и дијамнати
менцел - строго контролисани возови
саша петровић - три
pre 3 godine
Za mene Kum 1 i 2,pa onda Tacno u podne, Ben Hur, Kazablanka, Vertigo, Odiseja 2001,Prohujalo s vihorom, Apokalipsa.. I to bi bio spisak samo americkih filmova, a gde su francuski, italijanski itd.
pre 3 godine
Jedino nisam gledao gospodar prstenova
pre 3 godine
"Random" širenjem opsega anketiranih, ne dobija se lista najboljih, nego (u najboljem slučaju) najpopularnijih filmova. U ovom slučaju su verovatno bili najagilniji glasači adolescenti koji su progurali neke od svojih favorita na višu poziciju nego što objektivno zaslužuju. Mada opet, u "kritičarskim listama", dečiji i filmovi za adolescente budu podjednako tako neopravdano zapostavljeni, a forsiraju se autori čije filmove niko nije pogledao ni dvaput, ali svejedno slove za velike, najveće...
Lista bez Odiseje, Pomorandže, Brajana, Amarkorda, Unterganga, Velikog diktatora, Ful Montija, 12 gnevnih ljudi, 7 samuraja, Rašomona, Mementa... da pomenem samo prve koji su mi pali na pamet (nije to ni loš kriterijum kako se u prvi mah čini) nije MOJA lista.
Poseban fenomen je "Groundhog day" (pomenuo Nenad) koji je mali film, nije ni pravljen ambiciozno, da pobere nagrade i priznanja, ali je postao kultni, ušao u žargon kao ilustracija jednog fenomena... slično kao Rašomon. Priznajem, ja favorizujem takve filmove koji ostaju u svesti i nakon odjavne špice, koji se citiraju i onda kada se ne prave liste najboljih filmova.
Nekada je traka bila skupa, filmova bilo manje, TV kanala manje... filmovi su se pravili tako da mogu da se gledaju po nekoliko puta, to je izbacilo majstore koji su svoje filmove temeljno promišljali... sve to više nikada neće da bude, osim kao eksces. Ne očekujte više takva remek dela, kao što nema više ni remek dela ozbiljne muzike i velikih kompozitora.
pre 3 godine
a Dara iz Jasenovca
pre 3 godine
To je sve individualna stvar, ubeđen sam da od svih glasača nisi mogao naći ni jednu listu gde je bili istih 10 predloga.
Filmski kritičari? Možda i najprecenjenije zanimanje na svetu, bukvalno mlaćenje prazne slame. 🎥🎞️
pre 3 godine
Presmesna lista, i ocigledno vrsni "znalci" koji su birali. Mozda par filmova od ovih 20 zasluzuje da budu medju 100 recimo. A vidi se po imenima filmova i godinama kad su pravljeni da su izostavili recimo prvih 50 godina kinematografije. Da ne pominjem koliko evidentno fale francuski, engleski, italijanski filmovi. Sve u svemu prebedan i prejadan izbor.
pre 3 godine
1. Forest Gamp - dobar
2. Bekstvo iz Šošenka - dosadan
3. Spašavanje vojnika Rajana - dobar
4. Priča o igračkama - vrlo dobar
5. Uhvati me ako možeš - dosadan
6. Zelena milja - vrlo dobar
7. Vitez tame (The Dark Knight) - vrlo dobar
8. Brodolom života - nisam gledala
9. Kad jaganjci utihnu - odličan
10. Hrabro srce - dobar
11. Povratak u budućnost - solidan
12. Se7en (Sedam) - vrlo dobar
13. Lice s ožiljkom (Scarface) - dosadan
14. Osmi putnik - dosadan
15. Bojevi metak (Full Metal Jacket) - nisam gledala
16. Gospodar prstenova - odličan
17. Šesto čulo - dosadan
18. Početak (Inception) - dobar
19. Gospodar prstenova - odličan
20. Isijavanje - solidan
Pozdrav za sve čitaoce, vaša Ružica iz Švajcarske.
pre 3 godine
Pojma nema ova lista... Baren 5 filmova fali...
pre 3 godine
Srbija, zemlja sa 7 miliona selektora i filmskih kriticara.
pre 3 godine
Interesantno, cak 3 filma po romanima Stivena Kinga.
pre 3 godine
Cast away krstili kao brodolom života?
Gledao sve.
Lista ko lista, ima i filmova koji treba da su tu ali i kojih ne bi trebalo.
Osmi putnik po meni mora na prvo mesto.
Najviše mi smeta što nema Bilo jednom na divljem zapadu. A lično bi stavio i još neke, kao na primer Lovac na jelene, Ponoćna trka, Apokalipto, Beni Hur, Kosa, Gladijator...
pre 3 godine
Znaci samo u Americi se snimaju filmovi.
pre 3 godine
"Leptir (Papillon)" sa Stiv MekKvinom???
pre 3 godine
Ekstremno tesko je napraviti Top 100 listu, Top 10 je NEMOGUCE!
pre 3 godine
Film svih vremena, odiseja 2001, pa veeelika praznina i još traje.
HA HA!
pre 3 godine
Tja.....
pre 3 godine
листа на којој нема ни један црно бели филм, не може бити ни полуозбиљна. претпостављам да би састављачи листе почели да гледају неме филмове да би постали кататонични и остатак живота провели као биљке
pre 3 godine
Eh, lista komercijale uz tek pokoji pravi film.
pre 3 godine
Smesna lista na kojoj nedostaju remek dela kao Kum, Lovac na jelene, Poslednji tango u Parizu itd.
pre 3 godine
Evo stvarno review ove pretezno komercijalne liste:
1. Naivan isprazan film koji potpuno nerealno prikazuje uspehe mentalno ometenog coveka koje ni potpuno zdrav covek ne bi postigao.
2. Remek delo. Gde je Sindlerova lista???
3. Nije los, naporan, isprepleten americkom propagandom i naravno, niko u ratu ne bi rizikovao pola voda radi spasavanja jednog vojnika.
4. No comment - obican crtac, nikakva posebna dubina.
5. Ok film o vrhunskom prevarantu. Nije za top 10, ali jeste dobar. Ako bas hocete Dejmona, Talented Mr. Riply je mnogo puta bolji film od ovog.
6. Green Mile - superpower fantazija bez neke posebne poente. Hocete film o crncu i zatvoru - 12 angry men.
7. Izuzetno dobar za batman film, ali na kraju krajeva, batman film.
8. Nisam gledao
9. Remek delo - ne toliko dobra triologija (moglo se vise psiholoski raditi na likovima), ali i dalje je najbolja od svih iz tog zanra (serijske ubice).
10. Sramota sto je ovo na listi. Populisticko holivudsko smece o skotskom narodnom heroju.
11. Klasik naucne fantasike. Detinjast, ima dosta boljih SF filmova (Blade Runner npr), ali ovo jeste klasik.
12. Jedan od najboljih iz tog krimi action zanra.
13. Remek delo.
14. Klasik SF, bolji od 11.
15. Nisam gledao.
16. Najvece fantasy ostvarenje u istoriji, ali mu mesto jeste na 16 i nize, nema neku vecu dubinu-obicna crno-bela borba dobra i zla.
17. Nisam gledao
18. Holivudski populizam, nista posebno, samo je tema interesantna.
19. Ovo je vec bilo na 16.
20. Klasik.
pre 3 godine
Lista napravljena da provocira gadne reakcije?
pre 3 godine
Requiem for a dream !
pre 3 godine
Samo dva remek dela, od istog reditelja, u top 20. Gledao sam barem 50 boljih filmova, od preostalih 18 na listi.
pre 3 godine
solidna lista ali nije lista najboljih filmova, ovo je clickbait lista da bi mi napisali 200 komentarsa do včrs jer nema Kuma, Pulp Fictiona ili Casablance.
pre 3 godine
"Jel iko cuo, a fazbindera, bunjuela, bergmana, polanskog?"
(let
Antonionija, Bertoluccija, Fellinija...
Već godinama primećujem da Fasbinder kao da je izbrisan, kao da nikada nije ni postao. Rado bih ponovo odgledala sve njegove filmove.
pre 3 godine
Торенте 4.
pre 3 godine
Ordet – The Word - Carl Theodor Dreyer – 1955
Det sjunde inseglet – The Seventh Seal - Ingmar Bergman – 1957
Ladri di biciclette – Kradljivci bicikala – Vittorio de Sicca – 1948
City Lights – Svjetla velegrada – Charlie Chaplin – 1931
Metropolis – Fritz Lang – 1927
The Elephant Man – Čovjek slon – David Lynch – 1980
Un condamné à mort s'est échappé – A Man Escaped - Osuđenik na smrt je pobjegao iliti Vjetar puše od kud ga volja – Robert Bresson – 1956
El Topo – Alejandro Jodorowsky – 1970
Midnight Cowboy – Ponoćni kauboj – John Schlesinger – 1969
It Happened One Night – Dogodilo se jedne noći – Frank Capra – 1934
The Miracle Worker (A. Penn)
C'era una volta il West (S. Leone)
Die Blechtrommel (V. Schlöndorff)
How Green Was My Valley (J. Ford)
La passion de Jeanne d'Arc (C. T. Dreyer)
Au hasard Balthazar (R. Bresson)
Umberto D. (V. de Sicca)
Paper Moon (P. Bogdanovich)
Smoke (W. Wang)
The Night Of The Hunter (C. Laughton)
pre 3 godine
Vitez tame, Toy story, Povratak u buducnost? Lista je nidje veze :)
pre 3 godine
Kada bi nabrojani filmovi zaista bili "20 najboljih svih vremena", bilo bi to veoma žalosno za jednu toliko uspešnu granu umetnosti...
Očigledna je površnost i pozamašno neznanje onih navodnih 430.000 osoba koje su "učestvovale" u izglasavanju ovakvog redosleda.
Ako se samo zadržimo na Holivudu, kao mestu stvaranja nekih izuzetnih filmskih dela, neizostavno je navesti "Prohujalo sa vihorom" (kolor), "Istočno od Raja" (crno-beli), Spilbergov "Boja Purpura" i još bar 10 drugih.
pre 3 godine
Dobra lista :)
pre 3 godine
MATRIKS rođaci MATRIKS
(Zemljak, 04. april 2021 12:16)
Matriks je dokumentarac, pozz
pre 3 godine
Praviti listu najboljih filmova, a da La vita e Bella (Život je lijep), Les Intouchables (Nedodirljivi) Der Untergang (Pad), Das Leben der Anderen i danski film Under Sandet (Pot pijeskom) nisu na listi, je samo američka propaganda za veoma loše filmove.
pre 3 godine
Bilo jednom u Americi
Dobri Momci
Od sumraka do svitanja
Igra (Game)
Seven
pre 3 godine
imam znatno duže pamćenje od mnogih, pa sam se setio predivnog filma ''La strada'' (ulica, drum) sa Đulijetom Masinom i Antoni Kvinom, ali i prelepe ekranizacije Tolstojevog Rata i mira (Sergej Bondarčuk).
pre 3 godine
Pretezno komercijala, kako je Forest Gump prvi? Prenaduvani prazan film.
Znam nor devojku koja radi u starackom domu i prica mi o nekom ometenom coveku od 50tak godina koga posecuje majka. Taj covek je u tom domu gotovo ceo zivot. Ajde film o njemu da se pravi. Covek je onako ometen tu video svasta, gomilu starih depresivnih ljudi iz dana u dan, svi ostavljeni od porodice da polako venu sa vremenom. To vam je film, a ne naivni Forest koji eto ide u Vijetnam, osniva multimilionsku kompaniju, putuje svetom, krajnje neozbiljno i isprazno. Mentalne bolesti su daleko ozbiljne i depresivnije, i to ne znaci da su im zivoti potpuno crni.
Gledajte Glogovca na youtube u filmu Hadersfild - to vam je nesto blizu pravog dobrog filma na tu temu.
Hocete dobar film, gledajte Dead Poets Society, 12 Angry Men, Psycho (1960), Sunset Limited, Parazit, Blade Runner, Big Lebowski, Pulp Fiction (najbolji Tarantinov), Clockwork Orange. Sto se ove liste tice, Rocky 1 je izuzetno ostvaranje koje nema puno veze sa ostacima iz serijala, ali je prvi stvarno poseban.
pre 3 godine
Doctor Zhivago
Once upon a time in America
pre 3 godine
Zadnji JOKER je remekdelo filmske umetnosti.
pre 3 godine
pa da su se samo Holivuda držali ovo i dalje nema nikakvog smisla.
pre 3 godine
Aj što nema npr Litvanskih ili Sudanskih filmova ali nijedan Britanski, Francuski... Znači samo Holywood.
(CJC, 4. april 2021 12:48)
Da si rekao gruzijskih, ozbiljnije bih te shvatio. Gruzija je imala fantastičnu kinematografiju, ne znam da li još uvek, teško je pratiti jer nema prevoda ni filmova, ni na televizijama ni na netu. Možda i postoji, možda i dalje snimaju sjajne filmove, ali kako to mogu da znam?
Neizbežno favorizovanje filmova sa engleskog govornog područja jeste ogroman hendikep, ali i podiglo rejting australijske i kanadske kinematografije.
Već kolaps italijanske, nekada (uz francusku) i najznačajnije evropske kinematografije, nije čak ni uzrokovan jezičkim, nego političkim hendikepom, sve većom dominacijom proameričkih desničara. Paradoksalno, špageti-vestern jeste obeležio kraj vestern žanra, ali i usmrtio autentičnu italijansku školu filma. Svi slave Serđa Leonea i Klinta Istvuda, ali iz toga su iznikli i Bad Spenser i Terens Hil, pa i naš Entoni Gidra, na primer.
pre 3 godine
Gradjanin Kejn?
pre 3 godine
@ Andrija
Pogledaj druže Being There sa Piterom Selersom. Ista priča kao Forest Gump, ali za tri klase bolja. Forest Gump je ok, ali ipak precenjen. Being There je daleko suptilnija priča i sa mnogo dubljom porukom koja daleko više pristaje američkom društvu.
pre 3 godine
листа на којој нема ни један црно бели филм, не може бити ни полуозбиљна. претпостављам да би састављачи листе почели да гледају неме филмове да би постали кататонични и остатак живота провели као биљке
pre 3 godine
@(Skvik, 04. april 2021 12:45)
Kad je nekom Skarfejs remek delo, sa takvim se ne raspravlja o ukusu. Isto kao sto vlada masovna histerija za Kum 1, 2....
Filmovi koji prikazuju neke bolesne umove , a pyblika ih dozivljava kao "obicni ljudi, njima je posao kriiminal, vole svoju porodicu i lojalnost, ali, eto, posao im je i da nekog nekad ubiju.... i ali su ipak obicni ljudi sa emocijama".....
pre 3 godine
Apsolutno remek delo na svim poljima, a pre svega na polju humanosti i ljubavi "Hrabro srce" je uvek nepravedno zapostavljeno, najviše zahvaljujući engleskoj propagandi.
pre 3 godine
Matrix
Peti element
Nikita (FR verzija)
...
pre 3 godine
Tačno u podne, Tačka nestanka, Apokalipsa sada, Kosa, filmovi koji su ostavili najjači utisak na mene...
pre 3 godine
@skvik - (1. Naivan isprazan film koji potpuno nerealno prikazuje uspehe mentalno ometenog coveka koje ni potpuno zdrav covek ne bi postigao.)
Nista ti nisi razumeo. Forest Gamp je po meni mozda i jedini film od svih navedenih, koji je trebao da se nadje u top 20... To nije nikakva prica o mentalno ometenom coveku, vec je to prica o americkom drustvu, o novijoj americkoj istoriji, problemima tog drustva, njihovim idealima, filozofiji, vrednostima i nacinu zivota...
(Andrija, 4. april 2021 16:14)
Razumio je on itekako dobro, ali prepotentnost i cinizam nije mogao da obuzda, znam dobro takve likove, kojima je sve patetika i populizam,a kako mu je scarface remek-djelo a hrabro srce sramota na listi, ne treba vise nista komentarisati..Forest gump je jednostavno film o zivotu...onom malom percetu koje vjetar baca tamo, ovamo
pre 3 godine
Lice sa oziljkom, vitez tame, povratak u buducnist OUT a IN : Titanik, Dobar Los Zao i Americka istorija.
pre 3 godine
MATRIKS rođaci MATRIKS
pre 3 godine
kad god su filmovi u pitanju,pojavi se stotine strucnjaka
pre 3 godine
Interstellar
pre 3 godine
Za mene Kum 1 i 2,pa onda Tacno u podne, Ben Hur, Kazablanka, Vertigo, Odiseja 2001,Prohujalo s vihorom, Apokalipsa.. I to bi bio spisak samo americkih filmova, a gde su francuski, italijanski itd.
(Oliver, 04. april 2021 10:38)
A ti si inace nabrojao sve francuske filmove.
(KoRn, 4. april 2021 11:06)
Besmislenog li komentara... Pa naravno da ih nije nabrojao! Upravo je i pitao "a gde su!?" I ja pitam - a gde su? Ovo sto nam je ponudjeno - OK, to su sve dobri filmovi (govorim samo o onima koje sam gledao), ali, nijedan od njih nije ni za najboljih 20 hollywoodskih filmova, na celu s njihovim "pobednikom". Oni koje je Oliver nabrojao uglavnom jesu. (A gde su tek francuski, talijanski, ceski, ruski...)
pre 3 godine
Daleko iznad svih film Bekstvo iz Šošenka.
pre 3 godine
Once Upon a Time in America
Masterpiece.
pre 3 godine
Let iznad kukvicjeg gnezda i eventualno neka pornjava ili crtani film (kole kojot i ptica trkacica ili linea)
pre 3 godine
Pokušaću da napravim listu od 10 najboljih filmova (redosled je slučajan) koje sam gledala u poslednjih pet decenija:
1. What Ever Happened to Baby Jane? 1962 (Bette Davis & Joan Crawford)
2. Shadrach, 1998 (Andie MacDowell & Andie MacDowell)
3. Dancing at Lughnasa, 1998 (Meryl Streep & Michael Gambon)
4. Gaslight, 1944 ( Charles Boyer & Ingrid Bergman)
5. A River Runs Through It, 1992 (Craig Sheffer & Brad Pitt)
6. Once Upon a Time in America, 1984 ( Robert De Niro, James Woods)
7. La vita è bella, 1997 (Roberto Benigni, Nicoletta Braschi)
8. Seven Samurai, 1954 (Toshirô Mifune, Takashi Shimura)
9. The Green Mile, 1999 (Stars: Tom Hanks & Michael Clarke Duncan)
10. The Grand Budapest Hotel, 2014 (Ralph Fiennes, F. Murray Abraham)
pre 3 godine
Ljudi nisu stavili gladijatora koji je medju top 3 ako ne i prvi medju njima :)
pre 3 godine
"Lovac na jelene", "Taksista", "Apokalipsa danas", "Poverljivo iz L.A.", " Gladijator",..........
pre 3 godine
Левиафан (2014) - Ruski
Zivot je lep (1985) - Srpski
Dva remek dela
pre 3 godine
16 i 19 su isti btw
pre 3 godine
@Lucc Alien-a je uradio Ridley Scott! Zanimljivo mi je da u komentarima niko nije primetio da su 3 filma sa liste radjena po delima Stephen King-a. Inace, lista sa gadja sa mojim ukusom 60-70%, ali o ukusima ne treba raspravljati!
pre 3 godine
Gledam ono što ja 'oću, a ne šta mi neke liste preporučuju, ionako se ne slažemo.
pre 3 godine
21 gram.
pre 3 godine
APOCALIPTO, The last of Mohicanes, Patriot,Troja, Sedam godina u Tibetu, Centurion Kum....
pre 3 godine
1.Braveheart
2.2001:Space odyssey
3.Vertigo
4. Deer hunter
5.Psycho
6.One flew over the cuckoo's nest
7.Rashomon
8. 8 1/2
9.Once upon time in America
10.Godfather
11.The usual suspect
12. 12 angry men
13.Pulp fiction
14.Forest Gump
15.Citizen Kayne
16.Seventh seal
17.North by northwest
18.Eternal sunshine of the spotless mind
19.Clockwork orange
20.The silence of the Lambs
pre 3 godine
Kum
pre 3 godine
@Skvik...cuveni poznavala kinematografije prica o Met Dejmonu i Uhvati me ako mozes, izvini kredibilitet nula.
pre 3 godine
A Rocky 2 3 4 5 6 7 8
А Rambo 2 3 4 5 6
pre 3 godine
Koji je to film "Brodolom Zivota". Ostale sam odgledao i nije losa lista.
pre 3 godine
Slažem se sa većinom komentara. "Bekstvo iz Šošenka" za mene najbolji! Šteta što nema starih filmova sa Hemfrijem Bogartom, Avom Gardner, Ingrid Bergman, Gretom Garbo.Volim Fasbinderove filmove, posebno "Brak Marije Braun" Džarmušov "Noć na zemlji" obe verzije filma "Miris žene" itd.
pre 3 godine
Jeste, Povratak u buducnost u prvih 10. Stavite ga da bude prvi onda ako su 80-te u trendu to ne vazi i za filmove. Nema Sicario-a i nema Ridley Scott-a. Betmen trilogija je izgleda precenjena, mora da sacekamo jos koju godinu da bi joj davali visoke ocene. Ni jedan crno-beli film, lici da je sa IMDB-a
pre 3 godine
Ben Hur, Dr. Živago, Vreme nežnosti,Čast Pricijevih,Rajanova kći, Rubljov,Mad Max, Neprijatelj pred vratima,Lorens od Arabije, Dvadeseti vek.
pre 3 godine
@Lang, tvoja lista ima veze sa filmom - umetnoscu, ova predlozena u tekstu je za klince koji su rasli uz raznorane gospodare, lordove i prstenove. Tvojoj list bih dodao: 20 Vek, Amarkord, Oklopnjača Potemkin, Let iznad kukavicjeg gnezda....
pre 3 godine
once upon a time in the west po meni najbolji film, tu gluma e dovedena do savrsenstvo posebno me iznenadio Jason Robards i ona zadnja scena sa Klaudia Kardinale taj njegov sjaj u oci da zele da ostane a ipak ranjen i kad je udara po zadnjicu, sa muzikom sa sve fenomenalen film
pre 3 godine
Od tupavih amerikanaca drugačija lista se nije mogla očekivati. Oni pojma nemaju o svojoj kinematografiji a kamo li svetskoj. Ovih 20 filmova na nekoj ozbiljnoj listi ne bi bili ni među prvih 200.
pre 3 godine
1.Gospodar prstenova
2.Povratak u budućnist
3.Hrabro srce
4.Osmi putnik
5.Avatar
pre 3 godine
Fali "Pulp Fiction".
pre 3 godine
Neki su s pravom na listi, neki ne, kad vidim povratak u buducnost....
pre 3 godine
Na prvom mestu Alien, na drugom Bilo jednom na divljem zapadu, na trećem.... Pa za treće mesto realno konkuriše desetak mega filmova...
Prvo mesto čisto savršenstvo, drugo mesto filmska umetnost u pravom smislu te reči...
pre 3 godine
LOVAC NA POTEZU
pre 3 godine
Paris Texas!
pre 3 godine
Fali spisku film Revenant, inace 2/3 na listi sam pogledao i to jesu legendarni filmovi s tim da svakako ima jos sijaset filmova koji nisu na listi a zasluzuju..
pre 3 godine
1.mesto: Ben Hur
Dalje ne znam. Moje skromno mišljenje.
pre 3 godine
The wall - Pink Floyd!
pre 3 godine
Jel ovo neka prvoaprilska šala ili šta ? Najbolji filmovi čega, koga ? Nekog studija u poslednjih 30 godina.
Mislim kapiram da je izbor gledalaca , prevashodno mladjih očito, ali malo nekog kriterijuma ne bi škodilo.
2. 9. 13. 14. i 20. su odlični žanrovski filmovi, i mogli bi da se nadju na nekim listama. Ali na 100 naj svih vremena , remek dela , idi begaj.
Bekstvo iz Šošenka jedini zaslužuju da se nadje u nekoj ozbiljnoj priči. I to je to.
pre 3 godine
Tom Henks pravio listu
pre 3 godine
Mislite američkih komercijalnih filmova?
pre 3 godine
Jeste, Povratak u buducnost u prvih 10. Stavite ga da bude prvi onda ako su 80-te u trendu to ne vazi i za filmove. Nema Sicario-a i nema Ridley Scott-a. Betmen trilogija je izgleda precenjena, mora da sacekamo jos koju godinu da bi joj davali visoke ocene. Ni jedan crno-beli film, lici da je sa IMDB-a
pre 3 godine
"Zli Poručnik (Bad Lieutenant)" sa Harvijem Kajtelom, u režiji Ejbela Ferare. Vredan pomena, svakako...
pre 3 godine
Ovoj listi nedostaje nekoliko toliko ozbiljnih filmova, da je njen naslov nedopustiv. Kum, Apokalipsa danas, Ben Hur, Andrej Rubljov, Most na reci Kvaj, Psiho, XX vek, ....
pre 3 godine
Whatever lista.
Glasaci koji verovatno nisu gledali film na stranom jeziku i imaju ispod 40 godina u proseku.
To nema veze sa kvalitetom vec sa popularnoscu iako na listi ima sjajnih filmova koji su pre zabava nekog umetnost. Uhvati me ako mozes? Please...
pre 3 godine
Planeta majmuna
pre 3 godine
@ Lang
Bravo Lang, ozbiljna lista. Što se prvog tiče, delimo isto mišljenje. Ja bih dodao Wild Strawberries i Being There.
pre 3 godine
Smesno.
pre 3 godine
Левиафан (2014) - Ruski
Zivot je lep (1985) - Srpski
Dva remek dela
(Grxy, 4. april 2021 15:31)
Ako možete, odgledajte sovjetski film ,,Сталкер''. Gledala sam ga (RTV Beograd) pre oko 40 godina i bila zaprepašćena time da je u SSSR nekom palo napamet i da je imao hrabrost da napiše scenario za takav film, ali i time da je finansiranje i snimanje odobreno - zbog psioloških karakteristika glavnih likova, glavne radnje, ambijeta u kom je snimljena radnja filma, tema o kojima likovi govore i zbog opšte društvene klime i opšte ekonomske situacije u ondašnjem Sovjetskom Savezu.
pre 3 godine
Tom hanks lista
pre 3 godine
Interestantno kako se svi sete Trainspotinga...a niko da pomene Acide House koji je film iz te ere I po meni kultni.
Knjiga je jos bolja.
pre 3 godine
The good, the bad, the ugly, Miliusov Conan, Talented mr. Ripley, Apocalypto, Psycho, Exorcist...
pre 3 godine
7 ipo,domaci
pre 3 godine
Guest House Paradiso - izuzetan, dubokouman, emotivan, romantican triler snimljen po istinitom dogadjaju!
pre 2 godine
Bezobrazluk .
pre 3 godine
1. Forest Gamp - dobar
2. Bekstvo iz Šošenka - dosadan
3. Spašavanje vojnika Rajana - dobar
4. Priča o igračkama - vrlo dobar
5. Uhvati me ako možeš - dosadan
6. Zelena milja - vrlo dobar
7. Vitez tame (The Dark Knight) - vrlo dobar
8. Brodolom života - nisam gledala
9. Kad jaganjci utihnu - odličan
10. Hrabro srce - dobar
11. Povratak u budućnost - solidan
12. Se7en (Sedam) - vrlo dobar
13. Lice s ožiljkom (Scarface) - dosadan
14. Osmi putnik - dosadan
15. Bojevi metak (Full Metal Jacket) - nisam gledala
16. Gospodar prstenova - odličan
17. Šesto čulo - dosadan
18. Početak (Inception) - dobar
19. Gospodar prstenova - odličan
20. Isijavanje - solidan
Pozdrav za sve čitaoce, vaša Ružica iz Švajcarske.
pre 3 godine
Gospodar Pratenova ce zauvek biti broj 1.
pre 3 godine
Zadnji JOKER je remekdelo filmske umetnosti.
pre 3 godine
Matrix nije na listi? Hobit? Sa liste bi odmah izbacio 4.priča o igračkama
pre 3 godine
Ovo je antisrpska lista, nema "Dare"!
pre 3 godine
Mojih top 20 filmova ikada:
1. 2001: A Space Odyssey (1968)
2. The Godfather (1972)
3. M (1931)
4. Seven Samurai (1954)
5. Vertigo (1958)
6. The Rules of the Game (1939)
7. 8½ (1963)
8. The Searchers (1956)
9. Ugetsu (1953)
10. Citizen Kane (1941)
11. His Girl Friday (1940)
12. Apu trilogija (1956-1959)
13. Andrei Rublev (1966)
14. City Lights (1931)
15. Persona (1966)
16. L'Atalante (1934)
17. In a Lonely Place (1950)
18. Sherlock Jr (1924)
19. Pierrot le Fou (1965)
20. The Wind (1928)
pre 3 godine
Evo stvarno review ove pretezno komercijalne liste:
1. Naivan isprazan film koji potpuno nerealno prikazuje uspehe mentalno ometenog coveka koje ni potpuno zdrav covek ne bi postigao.
2. Remek delo. Gde je Sindlerova lista???
3. Nije los, naporan, isprepleten americkom propagandom i naravno, niko u ratu ne bi rizikovao pola voda radi spasavanja jednog vojnika.
4. No comment - obican crtac, nikakva posebna dubina.
5. Ok film o vrhunskom prevarantu. Nije za top 10, ali jeste dobar. Ako bas hocete Dejmona, Talented Mr. Riply je mnogo puta bolji film od ovog.
6. Green Mile - superpower fantazija bez neke posebne poente. Hocete film o crncu i zatvoru - 12 angry men.
7. Izuzetno dobar za batman film, ali na kraju krajeva, batman film.
8. Nisam gledao
9. Remek delo - ne toliko dobra triologija (moglo se vise psiholoski raditi na likovima), ali i dalje je najbolja od svih iz tog zanra (serijske ubice).
10. Sramota sto je ovo na listi. Populisticko holivudsko smece o skotskom narodnom heroju.
11. Klasik naucne fantasike. Detinjast, ima dosta boljih SF filmova (Blade Runner npr), ali ovo jeste klasik.
12. Jedan od najboljih iz tog krimi action zanra.
13. Remek delo.
14. Klasik SF, bolji od 11.
15. Nisam gledao.
16. Najvece fantasy ostvarenje u istoriji, ali mu mesto jeste na 16 i nize, nema neku vecu dubinu-obicna crno-bela borba dobra i zla.
17. Nisam gledao
18. Holivudski populizam, nista posebno, samo je tema interesantna.
19. Ovo je vec bilo na 16.
20. Klasik.
pre 3 godine
zanimljivo je da nema Titanika koji je oborio sve rekorde po pitanju gledanosti i koji je osvojio najvise oskara. Retko koji film je ostao u salama toliko dugo,ljudi su ga gledali po nekoliko puta zaredom.
pre 3 godine
Lice sa oziljkom, vitez tame, povratak u buducnist OUT a IN : Titanik, Dobar Los Zao i Americka istorija.
pre 3 godine
Američka sr**a. Možda se još negde u svetu snimaju filmovi, a?
(paaaa, 4. april 2021 08:54)
možeš preporučiti nešto iz pakistanske produkcije?
pre 3 godine
Bilo jednom u Americi
Dobri Momci
Od sumraka do svitanja
Igra (Game)
Seven
pre 3 godine
zanimljivo je da nema Titanika koji je oborio sve rekorde po pitanju gledanosti i koji je osvojio najvise oskara. Retko koji film je ostao u salama toliko dugo,ljudi su ga gledali po nekoliko puta zaredom.
(Roko, 04. april 2021 09:25)
Zato sto je obicna limunada i katastrofa od filma.
pre 3 godine
Za mene Kum 1 i 2,pa onda Tacno u podne, Ben Hur, Kazablanka, Vertigo, Odiseja 2001,Prohujalo s vihorom, Apokalipsa.. I to bi bio spisak samo americkih filmova, a gde su francuski, italijanski itd.
(Oliver, 04. april 2021 10:38)
A ti si inace nabrojao sve francuske filmove.
pre 3 godine
A gde je tu "Bolji život" - novogodišnji specijal? Jel to opet neka antisrpska zavera?
pre 3 godine
Izbor najboljeg filma nikad nije jednostavan, a siguran sam da ovo nije 10 najbboljih filmova u istoriji.Evo moje ocene za te filmove pošto sam sve gledao:
1. Forest Gamp - 8/10
2. Bekstvo iz Šošenka - 9/10
3. Spašavanje vojnika Rajana - 8/10
4. Priča o igračkama - 7/10
5. Uhvati me ako možeš - 7/10
6. Zelena milja - 7/10
7. Vitez tame (The Dark Knight) - 8/10
8. Brodolom života - 8/10
9. Kad jaganjci utihnu - 9/10
10. Hrabro srce - 9/10
11. Povratak u budućnost - 7/10
12. Se7en (Sedam) - 8/10
13. Lice s ožiljkom (Scarface) - 9/10
14. Osmi putnik - 9/10
15. Bojevi metak (Full Metal Jacket) - 8/10
16. Gospodar prstenova - 8/10
17. Šesto čulo - 7/10
18. Početak (Inception) - 9/10
19. Gospodar prstenova - 8/10
20. Isijavanje - 8/10
Najboljim filmovima po meni se mogu samo približiti oni kojima sam dao ocenu 9/10. Svaka lista po mom subjektivnom mišljenju, bez Građanina Kejna, Kum 1, Apokalipse sada, po meni je neozbiljna.
pre 3 godine
Gladijator
pre 3 godine
Daleko iznad svih film Bekstvo iz Šošenka.
pre 3 godine
Tom Hanks je najbolji glumac svih vremena.
A lista, tesko je to naprav.
pre 3 godine
Ljudi nisu stavili gladijatora koji je medju top 3 ako ne i prvi medju njima :)
pre 3 godine
Betoven 5, draga smanjio sam decu, sam u kuci 3, policajac iz vrtica
pre 3 godine
Uglavnom precenjeni naslovi.
pre 3 godine
pogledao sam vecinu
. dobri su filmovi ali ja vise volim neki ruski klasik tipa tihi don ili dobar spanski, italijanski film nego holivud.. nekako su realniji i u meni izazovu vise emocija..
pre 3 godine
Фале неки филмови да би листа била потпуна.
Без “Терминатор 2” свака листа губи на кредибилитету.Без сумње најбољи научно фантастични филм свих времена.Само немојте да ми контрирате са Блејд Ранером,Сталкером и Одисејом у Свемиру.И то су сјајни филмови,са тог умјетничког дојма вероватно и квалитетнији од Терминатора али ваљда је суштина филма да уживате док гледате исти и да то без проблема чините изнова.Ова 3 набројана нису тај случај јер су ,да се не лажемо, итекако досадни...
Не волим романтизовање криминалаца али да се не лажемо један од прва два дијела Кума се морао се такође наћи на овој листи.
pre 3 godine
Dobra lista. Pogledao sve.
pre 3 godine
Matrix
Peti element
Nikita (FR verzija)
...
pre 3 godine
1. Forest Gamp- laka prica, nista posebno, procitao sam i knjigu na osnovu koje je snimljen film. Te sezone je realni osvajac Oskara je trebao da bude Tarantinov film Petparacke price.
2. Bekstvo iz Šošenka-film kakvih je snimljeno na desetinu, kao osudjenik koji je greskom dospeo u zatvor, i koga maltretiraju zli cuvari, i upravnik zatvora, a on na kraju uspe da pobegne iz kazamata i sve da nasamari.
pre 3 godine
Jedino nisam gledao gospodar prstenova
pre 3 godine
Vitez tame wtf. smeće.
pre 3 godine
a Dara iz Jasenovca
pre 3 godine
Pretezno komercijala, kako je Forest Gump prvi? Prenaduvani prazan film.
Znam nor devojku koja radi u starackom domu i prica mi o nekom ometenom coveku od 50tak godina koga posecuje majka. Taj covek je u tom domu gotovo ceo zivot. Ajde film o njemu da se pravi. Covek je onako ometen tu video svasta, gomilu starih depresivnih ljudi iz dana u dan, svi ostavljeni od porodice da polako venu sa vremenom. To vam je film, a ne naivni Forest koji eto ide u Vijetnam, osniva multimilionsku kompaniju, putuje svetom, krajnje neozbiljno i isprazno. Mentalne bolesti su daleko ozbiljne i depresivnije, i to ne znaci da su im zivoti potpuno crni.
Gledajte Glogovca na youtube u filmu Hadersfild - to vam je nesto blizu pravog dobrog filma na tu temu.
Hocete dobar film, gledajte Dead Poets Society, 12 Angry Men, Psycho (1960), Sunset Limited, Parazit, Blade Runner, Big Lebowski, Pulp Fiction (najbolji Tarantinov), Clockwork Orange. Sto se ove liste tice, Rocky 1 je izuzetno ostvaranje koje nema puno veze sa ostacima iz serijala, ali je prvi stvarno poseban.
pre 3 godine
Napraviti listu od 20 najboljih filmova bez "Leta iznad kukavičjeg gnezda" i " Bilo jednom u Americi" je neozbiljno.
A Forest Gamp je dobar film... za top 100, ne i za top 50.
pre 3 godine
Američka sr**a. Možda se još negde u svetu snimaju filmovi, a?
pre 3 godine
lista za mediokritete
pre 3 godine
odlicni su.danasnja kinematografija nemoze da napravi bolje sramota
pre 3 godine
Nema svadbe, a ni liste najboljih filmova, bez Kuma.
pre 3 godine
Dobra lista :)
pre 3 godine
MATRIKS rođaci MATRIKS
pre 3 godine
Pokušaću da napravim listu od 10 najboljih filmova (redosled je slučajan) koje sam gledala u poslednjih pet decenija:
1. What Ever Happened to Baby Jane? 1962 (Bette Davis & Joan Crawford)
2. Shadrach, 1998 (Andie MacDowell & Andie MacDowell)
3. Dancing at Lughnasa, 1998 (Meryl Streep & Michael Gambon)
4. Gaslight, 1944 ( Charles Boyer & Ingrid Bergman)
5. A River Runs Through It, 1992 (Craig Sheffer & Brad Pitt)
6. Once Upon a Time in America, 1984 ( Robert De Niro, James Woods)
7. La vita è bella, 1997 (Roberto Benigni, Nicoletta Braschi)
8. Seven Samurai, 1954 (Toshirô Mifune, Takashi Shimura)
9. The Green Mile, 1999 (Stars: Tom Hanks & Michael Clarke Duncan)
10. The Grand Budapest Hotel, 2014 (Ralph Fiennes, F. Murray Abraham)
pre 3 godine
Blade Runner.
The Thin Red Line.
Pulp Fiction.
To Kill a Mocking Bird.
Goodfellas.
2001: A Space Odyssey.
Once Upon a Time in the West.
12 Angry Men.
Oldboy.
Come and See.
Solaris (Tarkovsky).
Carlito's Way.
Once Upon a Time in America.
I Saw the Devil.
Terminator - Judgment Day.
Long Day's Journey Into Night.
A Streetcar Named Desire.
True Romance.
Apocalypse Now.
Matrix.
Fight Club.
Annie Hall.
The Godfather.
The Godfather 2.
The Untouchables.
A Clockwork Orange.
The Network.
The Good, The Bad and The Ugly.
Reservoir Dogs.
Time (Kim Ki Dook).
Alien.
pre 3 godine
Evo mojih ocena filmova sa liste, onih koje sam gledao:
1. Forest Gamp - 8/10
2. Bekstvo iz Šošenka - 9/10
3. Spašavanje vojnika Rajana - 8/10
4. Priča o igračkama n/n
5. Uhvati me ako možeš - 8/10
6. Zelena milja - 7/10
7. Vitez tame (The Dark Knight) - n/n
8. Brodolom života - 8/10
9. Kad jaganjci utihnu - 9/10
10. Hrabro srce - 9/10
11. Povratak u budućnost - 9/10
12. Se7en (Sedam) - 10/10
13. Lice s ožiljkom (Scarface) - 7/10
14. Osmi putnik - 9/10
15. Bojevi metak (Full Metal Jacket) - 7/10
16. Gospodar prstenova - 6/10
17. Šesto čulo - 8/10
18. Početak (Inception) - 7/10
19. Gospodar prstenova - n/n
20. Isijavanje - n/n
Mojih 20 filmova koji nisu na ovoj listi, podrazumeva se da ih sve ocenjujem sa 9 ili 10, redosled nije bitan:
1. Kum 1 i 2;
2. Prohujalo s vihorom;
3. Poverljivo iz LA;
4. Brajanovo žitije;
5. The Apartment (1960);
6. Petparačke priče;
7. Trainspoting;
8. Blago Sijera Madre;
9. Sever-severozapad;
10. Bilo jednm na Divljem Zapadu;
11. 2001: Odiseja u svemiru;
12. Princeza Mononoke;
13. Lorens od Arabije;
14. Blade Runner;
15. Dobar, loš, zao;
16. Prozor u dvorište;
17. Dežurni krivci;
18. Umri muški;
19. 12 gnevnih ljudi;
20. The Man Who Would Be King (1975)
Lista je, naravno, skraćena, ima mnogo više filmova koje volim nego što staje u okvir od 20 izabranih.
pre 3 godine
Staviti film “Vitez tame” na listu ispred “Povratak u budućnost” je van svake pameti. Očigledno da glasaju deca 9+? Inače prvi i drugi na listi su fantastični filmovi...
pre 3 godine
APOCALIPTO, The last of Mohicanes, Patriot,Troja, Sedam godina u Tibetu, Centurion Kum....
pre 3 godine
Spašavanje vojnika Rajana. Zajedno sa serijom Band of Brothers najbolji ratni film i serija.
pre 3 godine
1.Gospodar prstenova
2.Povratak u budućnist
3.Hrabro srce
4.Osmi putnik
5.Avatar
pre 3 godine
Malo je reci da je maestralan rad Bekstvo iz Šošenka.
pre 3 godine
Staviti film “Vitez tame” na listu ispred “Povratak u budućnost” je van svake pameti. Očigledno da glasaju deca 9+? Inače prvi i drugi na listi su fantastični filmovi...
(Loznica, Tršić, Tronoša, Banja Koviljača najlepša mesta na svetu, 04. april 2021 08:39)
A "Povratak u budućnost" kao nije dečiji film? Žešća glupost! Sa sličnom tematikom "Terminator 2" je neupiredivo bolji.
pre 3 godine
Izgleda da je ovo lista Toma Henksa :)
pre 3 godine
tom hanks najvise glasao.
pre 3 godine
Jeste, Povratak u buducnost u prvih 10. Stavite ga da bude prvi onda ako su 80-te u trendu to ne vazi i za filmove. Nema Sicario-a i nema Ridley Scott-a. Betmen trilogija je izgleda precenjena, mora da sacekamo jos koju godinu da bi joj davali visoke ocene. Ni jedan crno-beli film, lici da je sa IMDB-a
pre 3 godine
Once Upon a Time in America
Masterpiece.
pre 3 godine
@Ružica uz Švajcarske
Kad sam pročitala da si za Bekstvo iz Šošenka napisala da je dosadan film, više me ostatak tvoje liste nije ni zanimao.
Uživaj u jodlovanju!
pre 3 godine
Sve, sve, ali Inception na ovoj listi... Gledao sam tačno 30 minuta i odustao bez razmišljanja da mu se ikad vratim.
pre 3 godine
Slažem se sa većinom komentara u vezi naslova koji nisu na listi a daleko su bolji filmovi od navedenih. Dopunio bih spisak sa još nekim remek delima:
- Lorens od Arabije
- Most na reci Kvaj
- Seks,laži i video trake
- Treći čovek
- Psiho
- Samuraj
- Poslednje Hristovo iskušenje
- Isijavanje
- Spisak želja
-Trumanov šou...
pre 3 godine
Na prvom mestu Alien, na drugom Bilo jednom na divljem zapadu, na trećem.... Pa za treće mesto realno konkuriše desetak mega filmova...
Prvo mesto čisto savršenstvo, drugo mesto filmska umetnost u pravom smislu te reči...
pre 3 godine
Interstellar
pre 3 godine
"Groundhog Day".
pre 3 godine
?!???!?!?
Listu pravio moj komsija klinac od 13 godina!!
TOY STORY!?!?!? POBEDA!!
pre 3 godine
Ne mogu da zamslim bilo koju relevantu listu bez; KUM i APOKALIPSA SADA!
pre 3 godine
Ево листа неких филмова,редослед није битан:
1 Прохујало с вихором
2 Бен хур
3 Шејн
4 Ловац на јелене
5 Кум 1и2
6 Бекство из шошенка
7 Форест гамп
8 Било једном на дивљем западу
9 Гладијатор
10 Лет изнад кукавичјег гнезда
11 Плес са вуковима
12 Дружина прстенова
13 Жаока
14 Добри вил хантинг
15 Спашавање редова рајана
16 Моја драга Клементина
17 Сведок
18 Казино ројал
19 Аватар
20 12 гневних људи
Наравно има још пуно филмова.
pre 3 godine
Jel ovo neka prvoaprilska šala ili šta ? Najbolji filmovi čega, koga ? Nekog studija u poslednjih 30 godina.
Mislim kapiram da je izbor gledalaca , prevashodno mladjih očito, ali malo nekog kriterijuma ne bi škodilo.
2. 9. 13. 14. i 20. su odlični žanrovski filmovi, i mogli bi da se nadju na nekim listama. Ali na 100 naj svih vremena , remek dela , idi begaj.
Bekstvo iz Šošenka jedini zaslužuju da se nadje u nekoj ozbiljnoj priči. I to je to.
pre 3 godine
21 gram.
pre 3 godine
Film svih vremena, odiseja 2001, pa veeelika praznina i još traje.
HA HA!
pre 3 godine
da se i ja upisem, i dodam par filmova koji su po meni ravnopravni da udju u izbor, pri tome da ne pominjem ocigledne kao Kum, Apokalipsa...
- Breathless (À bout de souffle) sa Belmondom
- The third man
- Trainspotting
- A clockwork orange
- Quadrophenia
- Rashamon
- Battle Royal
- Love Exposure
od US filmova samo da dodam po meni najbolji de Nirov film: - Deer Hunter
pre 3 godine
A Kum? Ili malo unazad pa recimo Ben Hur, Prohujalo sa vihirom...
i malo manje Henksa
pre 3 godine
Vitez tame, Toy story, Povratak u buducnost? Lista je nidje veze :)
pre 3 godine
Jeste, Povratak u buducnost u prvih 10. Stavite ga da bude prvi onda ako su 80-te u trendu to ne vazi i za filmove. Nema Sicario-a i nema Ridley Scott-a. Betmen trilogija je izgleda precenjena, mora da sacekamo jos koju godinu da bi joj davali visoke ocene. Ni jedan crno-beli film, lici da je sa IMDB-a
pre 3 godine
@(Skvik, 04. april 2021 12:45)
Kad je nekom Skarfejs remek delo, sa takvim se ne raspravlja o ukusu. Isto kao sto vlada masovna histerija za Kum 1, 2....
Filmovi koji prikazuju neke bolesne umove , a pyblika ih dozivljava kao "obicni ljudi, njima je posao kriiminal, vole svoju porodicu i lojalnost, ali, eto, posao im je i da nekog nekad ubiju.... i ali su ipak obicni ljudi sa emocijama".....
pre 3 godine
"Život je lep" Roberta Benjinija je za većinu ovde nabrojanog ne film nego filmčina. Ako ste se odlučili isključivi za Holivudsku produkciju zašto izostsaviste "Let iznad kukavičijeg gnezda"?
pre 3 godine
LOVAC NA POTEZU
pre 3 godine
Slažem se sa većinom komentara. "Bekstvo iz Šošenka" za mene najbolji! Šteta što nema starih filmova sa Hemfrijem Bogartom, Avom Gardner, Ingrid Bergman, Gretom Garbo.Volim Fasbinderove filmove, posebno "Brak Marije Braun" Džarmušov "Noć na zemlji" obe verzije filma "Miris žene" itd.
pre 3 godine
Jel ovo iskljucivo americka lista?
pre 3 godine
Tom Henks pravio listu
pre 3 godine
Apsolutno remek delo na svim poljima, a pre svega na polju humanosti i ljubavi "Hrabro srce" je uvek nepravedno zapostavljeno, najviše zahvaljujući engleskoj propagandi.
pre 3 godine
Presmesna lista, i ocigledno vrsni "znalci" koji su birali. Mozda par filmova od ovih 20 zasluzuje da budu medju 100 recimo. A vidi se po imenima filmova i godinama kad su pravljeni da su izostavili recimo prvih 50 godina kinematografije. Da ne pominjem koliko evidentno fale francuski, engleski, italijanski filmovi. Sve u svemu prebedan i prejadan izbor.
pre 3 godine
To što su neki filmovi dobili najviše glasova - to nikako ne znači da su ti filmovi najbolji, pa čak ni da su dobri.
pre 3 godine
Gdje je Kum 1,2,3?
pre 3 godine
Ima jos nekih filmova koji su mene drzali napetim svake sekunde njihovog trajanja: HEAT, APOCALYPTO, CHANGELING.
pre 3 godine
Alien - ništa posle njega nije bilo isto.
Bilo jednom na divljem zapadu - najbolji spoj muzike i slike ikada
Seven - scenografija filma vanvremenska
Kosa - montaža zadnje scene u filmu neviđena do tada
Tačno u podne - samo slika dovoljna, reči suvišne
Apokalipto - nestvaran film bez profesionalnih glumaca
Život je lep (ali domaći film) - film koji je najbolje opisao jedan narod
Itd...
pre 3 godine
Listu su pravili oni koji pamte "dva petka" i misle da istorija počinje od njih.
Toliko.
pre 3 godine
Prilicno cudna lista. Medju prvih dvadeset mora biti mesta za
1. Kum 1 i 2
2. Kontakt
pre 3 godine
Za mene Kum 1 i 2,pa onda Tacno u podne, Ben Hur, Kazablanka, Vertigo, Odiseja 2001,Prohujalo s vihorom, Apokalipsa.. I to bi bio spisak samo americkih filmova, a gde su francuski, italijanski itd.
pre 3 godine
листа на којој нема ни један црно бели филм, не може бити ни полуозбиљна. претпостављам да би састављачи листе почели да гледају неме филмове да би постали кататонични и остатак живота провели као биљке
pre 3 godine
Fali spisku film Revenant, inace 2/3 na listi sam pogledao i to jesu legendarni filmovi s tim da svakako ima jos sijaset filmova koji nisu na listi a zasluzuju..
pre 3 godine
@ Andrija
Pogledaj druže Being There sa Piterom Selersom. Ista priča kao Forest Gump, ali za tri klase bolja. Forest Gump je ok, ali ipak precenjen. Being There je daleko suptilnija priča i sa mnogo dubljom porukom koja daleko više pristaje američkom društvu.
pre 3 godine
Vidi se da su mladje generacije ucestvovale u pravljenju liste.. Nema Pulp fiction, The Godfather triologija, Once upon a time in America i jos klasika.. Dark knight je odlican film, ali ne kapiram zasto ga svi forsiraju u top liste, cak ga svrstavaju u top10 najboljih filmova svih vremena.. nije realno.
pre 3 godine
... nema F.F.Kopole... nema Kumova, nema ni Once Upon a Time in America... šuplja lista... Nrma ni Starijih filmova Branda, nema ni Ben Hura... svakako, ova lista je jako šuplja
pre 3 godine
Uhvati me ako možeš na 5.mestu?!! A nema Kuma 1 i 2. Ne moram dalje da analiziram.
pre 3 godine
Mediokritetska lista.. kao i sve na ovom svetu..
pre 3 godine
A Paklena pomorandža, JFK...?!?
pre 3 godine
листа на којој нема ни један црно бели филм, не може бити ни полуозбиљна. претпостављам да би састављачи листе почели да гледају неме филмове да би постали кататонични и остатак живота провели као биљке
pre 3 godine
Planeta majmuna
pre 3 godine
Левиафан (2014) - Ruski
Zivot je lep (1985) - Srpski
Dva remek dela
pre 3 godine
Meni je ovde jako cudno sto su se na listi nasli Toy Story i sesto culo???
Kontam da su se neki klinci dogovodili da glasaju za te filmove i tako istroluju ovaj izbor, ocigledno uspesno.
pre 3 godine
Đe su kumovi? Đe lovac na Jelene?
pre 3 godine
Fali u naslovu HOLIVUDSKIH.
pre 3 godine
Niko da pomene fenomenalni “Deer Hunter” od Michaela Cimina!!
pre 3 godine
Fali "Pulp Fiction".
pre 3 godine
Doctor Zhivago
Once upon a time in America
pre 3 godine
Znaci samo u Americi se snimaju filmovi.
pre 3 godine
Ordet – The Word - Carl Theodor Dreyer – 1955
Det sjunde inseglet – The Seventh Seal - Ingmar Bergman – 1957
Ladri di biciclette – Kradljivci bicikala – Vittorio de Sicca – 1948
City Lights – Svjetla velegrada – Charlie Chaplin – 1931
Metropolis – Fritz Lang – 1927
The Elephant Man – Čovjek slon – David Lynch – 1980
Un condamné à mort s'est échappé – A Man Escaped - Osuđenik na smrt je pobjegao iliti Vjetar puše od kud ga volja – Robert Bresson – 1956
El Topo – Alejandro Jodorowsky – 1970
Midnight Cowboy – Ponoćni kauboj – John Schlesinger – 1969
It Happened One Night – Dogodilo se jedne noći – Frank Capra – 1934
The Miracle Worker (A. Penn)
C'era una volta il West (S. Leone)
Die Blechtrommel (V. Schlöndorff)
How Green Was My Valley (J. Ford)
La passion de Jeanne d'Arc (C. T. Dreyer)
Au hasard Balthazar (R. Bresson)
Umberto D. (V. de Sicca)
Paper Moon (P. Bogdanovich)
Smoke (W. Wang)
The Night Of The Hunter (C. Laughton)
pre 3 godine
godfather
dear hunter
titanic
taxi driver
Ako ovih filmova nema na listi ona je bezvredna!
pre 3 godine
Lista bez KUMA je smesna.
pre 3 godine
Je li u izboru učestvovalo dve ipo milijarde Kineza i Indusa?
Jaka lista!
pre 3 godine
"Leptir (Papillon)" sa Stiv MekKvinom???
pre 3 godine
@ Lang
Bravo Lang, ozbiljna lista. Što se prvog tiče, delimo isto mišljenje. Ja bih dodao Wild Strawberries i Being There.
pre 3 godine
7 ipo,domaci
pre 3 godine
Requiem for a dream !
pre 3 godine
Cast away krstili kao brodolom života?
Gledao sve.
Lista ko lista, ima i filmova koji treba da su tu ali i kojih ne bi trebalo.
Osmi putnik po meni mora na prvo mesto.
Najviše mi smeta što nema Bilo jednom na divljem zapadu. A lično bi stavio i još neke, kao na primer Lovac na jelene, Ponoćna trka, Apokalipto, Beni Hur, Kosa, Gladijator...
pre 3 godine
Ovde su glasali mladji od 30 godina u procenu bar od 80%. Filmovi koji su obelezili svetsku kinematografiju u proteklih 40 godina su: Kum, Odiseja u svemiru, Ajkula, Kad jaganjci utihnu, Let iznad kukavicijeg gnezda... Slobodno bih mogao napisati i Terminator 2 zbog specijalnih efekata koji su prvi put primenjeni...
pre 3 godine
Gradjanin Kejn?
pre 3 godine
Interestantno kako se svi sete Trainspotinga...a niko da pomene Acide House koji je film iz te ere I po meni kultni.
Knjiga je jos bolja.
pre 3 godine
"Lovac na jelene", "Taksista", "Apokalipsa danas", "Poverljivo iz L.A.", " Gladijator",..........
pre 3 godine
Paris Texas!
pre 3 godine
Ben Hur, Dr. Živago, Vreme nežnosti,Čast Pricijevih,Rajanova kći, Rubljov,Mad Max, Neprijatelj pred vratima,Lorens od Arabije, Dvadeseti vek.
pre 3 godine
The wall - Pink Floyd!
pre 3 godine
@Lang, tvoja lista ima veze sa filmom - umetnoscu, ova predlozena u tekstu je za klince koji su rasli uz raznorane gospodare, lordove i prstenove. Tvojoj list bih dodao: 20 Vek, Amarkord, Oklopnjača Potemkin, Let iznad kukavicjeg gnezda....
pre 3 godine
Kum
pre 3 godine
@Skvik...cuveni poznavala kinematografije prica o Met Dejmonu i Uhvati me ako mozes, izvini kredibilitet nula.
pre 3 godine
Let iznad kukavicijeg gnezda?
Petparacke price?
Kum 1?
Ko je pravio listu, ocigledno nije sve ni gledao.
pre 3 godine
Hankse Tome - drag si srcu mome!
pre 3 godine
lista tragedija, iako ima ok filmova ali najbolji ikada???
pre 3 godine
Lista bez Kieslowskog, Polanskog, Felinija, Bertolucija, Bergmana... Jasno je ko su čitaoci portala Ranker, obični, nedotupavni konzumenti kokica...
pre 3 godine
Praviti listu najboljih filmova, a da La vita e Bella (Život je lijep), Les Intouchables (Nedodirljivi) Der Untergang (Pad), Das Leben der Anderen i danski film Under Sandet (Pot pijeskom) nisu na listi, je samo američka propaganda za veoma loše filmove.
pre 3 godine
Prestanem da čitam kad vidim Dark Knight, izuzetno dosadan film, 3 sata izgubljenih u bioskopu...
pre 3 godine
Smesna lista na kojoj nedostaju remek dela kao Kum, Lovac na jelene, Poslednji tango u Parizu itd.
pre 3 godine
роселини - рим отворени град
годар - до последњег даха
бресон - џепарош
тарковски - огледало
алан рене - хирошима,љубави моја
озу - токијске приче
буњуел - назарен
вајда - пепео и дијамнати
менцел - строго контролисани возови
саша петровић - три
pre 3 godine
Zadnji JOKER je remekdelo filmske umetnosti.
(Milos Radunkovic, 4. april 2021 12:01)
Prosečan film, maestralna gluma Phoenixa.
pre 3 godine
1.Braveheart
2.2001:Space odyssey
3.Vertigo
4. Deer hunter
5.Psycho
6.One flew over the cuckoo's nest
7.Rashomon
8. 8 1/2
9.Once upon time in America
10.Godfather
11.The usual suspect
12. 12 angry men
13.Pulp fiction
14.Forest Gump
15.Citizen Kayne
16.Seventh seal
17.North by northwest
18.Eternal sunshine of the spotless mind
19.Clockwork orange
20.The silence of the Lambs
pre 3 godine
Let iznad kukvicjeg gnezda i eventualno neka pornjava ili crtani film (kole kojot i ptica trkacica ili linea)
pre 3 godine
Tačno u podne, Tačka nestanka, Apokalipsa sada, Kosa, filmovi koji su ostavili najjači utisak na mene...
pre 3 godine
Kada bi nabrojani filmovi zaista bili "20 najboljih svih vremena", bilo bi to veoma žalosno za jednu toliko uspešnu granu umetnosti...
Očigledna je površnost i pozamašno neznanje onih navodnih 430.000 osoba koje su "učestvovale" u izglasavanju ovakvog redosleda.
Ako se samo zadržimo na Holivudu, kao mestu stvaranja nekih izuzetnih filmskih dela, neizostavno je navesti "Prohujalo sa vihorom" (kolor), "Istočno od Raja" (crno-beli), Spilbergov "Boja Purpura" i još bar 10 drugih.
pre 3 godine
imam znatno duže pamćenje od mnogih, pa sam se setio predivnog filma ''La strada'' (ulica, drum) sa Đulijetom Masinom i Antoni Kvinom, ali i prelepe ekranizacije Tolstojevog Rata i mira (Sergej Bondarčuk).
pre 3 godine
listu sastavio neko ko ima 25 leta...
pre 3 godine
Izgleda se dobri filmovi ne snimaju nigdje osim u Holivudu. Cinema Paradiso, Der Untergag,Иди и смотри, Восхождение,Жестокий романс, Roma Citta Aperta,Amarcord, Das Boot,Melancholia,Solaris, Stalker,Like Stars in Earth,La meglio giovenutu, La dolce Vitta,Das leben Der anderen, Le haine, Podzemlje, Dom za Vesanje..... Da se razumijem pogledao sam sve i sa vaseg spiska. Zivjela Evropa!
pre 3 godine
Za mene Kum 1 i 2,pa onda Tacno u podne, Ben Hur, Kazablanka, Vertigo, Odiseja 2001,Prohujalo s vihorom, Apokalipsa.. I to bi bio spisak samo americkih filmova, a gde su francuski, italijanski itd.
(Oliver, 04. april 2021 10:38)
A ti si inace nabrojao sve francuske filmove.
(KoRn, 4. april 2021 11:06)
Besmislenog li komentara... Pa naravno da ih nije nabrojao! Upravo je i pitao "a gde su!?" I ja pitam - a gde su? Ovo sto nam je ponudjeno - OK, to su sve dobri filmovi (govorim samo o onima koje sam gledao), ali, nijedan od njih nije ni za najboljih 20 hollywoodskih filmova, na celu s njihovim "pobednikom". Oni koje je Oliver nabrojao uglavnom jesu. (A gde su tek francuski, talijanski, ceski, ruski...)
pre 3 godine
Od tupavih amerikanaca drugačija lista se nije mogla očekivati. Oni pojma nemaju o svojoj kinematografiji a kamo li svetskoj. Ovih 20 filmova na nekoj ozbiljnoj listi ne bi bili ni među prvih 200.
pre 3 godine
Пуно блокбастера и филмова који су страшно комерцијални да би се ту нашли. Немогуће да нема филмова Тарковског или још неки филм Кјубрика, Куросаве, Бергмана, Скорсезеа, Кополе итд.
pre 3 godine
Stap i sargarepa zaboravio si Stalker od Tarkovskog
pre 3 godine
Pojma nema ova lista... Baren 5 filmova fali...
pre 3 godine
pa da su se samo Holivuda držali ovo i dalje nema nikakvog smisla.
pre 3 godine
Aj što nema npr Litvanskih ili Sudanskih filmova ali nijedan Britanski, Francuski... Znači samo Holywood.
pre 3 godine
Srbija, zemlja sa 7 miliona selektora i filmskih kriticara.
pre 3 godine
@skvik - (1. Naivan isprazan film koji potpuno nerealno prikazuje uspehe mentalno ometenog coveka koje ni potpuno zdrav covek ne bi postigao.)
Nista ti nisi razumeo. Forest Gamp je po meni mozda i jedini film od svih navedenih, koji je trebao da se nadje u top 20... To nije nikakva prica o mentalno ometenom coveku, vec je to prica o americkom drustvu, o novijoj americkoj istoriji, problemima tog drustva, njihovim idealima, filozofiji, vrednostima i nacinu zivota...
pre 3 godine
Iz ovoga čovek može da zaključi da se kvalitetni filmovi prave sano u jednoj zemlji sveta. Eventualno dve.
pre 3 godine
Apokalipsa danas
pre 3 godine
Svaka rang lista u umetnosti je subjektivna.Ovde nema ni jednog Bonda !
Ili Ratova zvezda,ili ni jedan film iz SSSR-a,Velike Britanije,Francu-
ske,Italije,....?Sve je to PR(reklama).Kao što je Djordjo Vazari pogu-
rao svoje zemljake(Mikeleanđelo,Da Vinči,Rafael,...) a podcenio ili ni
spomenuo Jana Van Ajka,Boša,Pitera Brojgela,samo zato što su flamanci-
holanđani.
pre 3 godine
Ne prave se filmovi samo u Holivudu.
pre 3 godine
solidna lista ali nije lista najboljih filmova, ovo je clickbait lista da bi mi napisali 200 komentarsa do včrs jer nema Kuma, Pulp Fictiona ili Casablance.
pre 3 godine
Guest House Paradiso - izuzetan, dubokouman, emotivan, romantican triler snimljen po istinitom dogadjaju!
pre 3 godine
Uglavnom su to filmovi snimljeni u zadnje dve, tri decenije. Ne znam da li su oni koji su glasali uopšte gledali filmove kao što su Prohujalo sa vihorom,Tačno u podne, Građanin Kejn, Šejn,Kazablanka, Neki to vole vruće...
pre 3 godine
Lista je pravljena od strane citalaca a ne kritike tako da nema metropolisa, oklopnjace potemkin,gradjanin kejna...
U prevodu lista je glupost jer glasa i Mika i Žika koji film ocenjuju like/dislike.
Btw. Nasmeja đe jutros gdja Ruzica osmim putnikom i bekstvom.
pre 3 godine
Koliko su nekada filmovi bili kvalitetni i gledljivi za razliku od ovog danasnjeg smeca gde je svaki drugi film o nekom super heroju. Nema vide dobrih trilera, drama, horora... ili se to meri mromilima.
pre 3 godine
"Jel iko cuo, a fazbindera, bunjuela, bergmana, polanskog?"
(let
Antonionija, Bertoluccija, Fellinija...
Već godinama primećujem da Fasbinder kao da je izbrisan, kao da nikada nije ni postao. Rado bih ponovo odgledala sve njegove filmove.
pre 3 godine
The good, the bad, the ugly, Miliusov Conan, Talented mr. Ripley, Apocalypto, Psycho, Exorcist...
pre 3 godine
once upon a time in the west po meni najbolji film, tu gluma e dovedena do savrsenstvo posebno me iznenadio Jason Robards i ona zadnja scena sa Klaudia Kardinale taj njegov sjaj u oci da zele da ostane a ipak ranjen i kad je udara po zadnjicu, sa muzikom sa sve fenomenalen film
pre 3 godine
Prica o igrackama na 4. mestu?! Sada je jasno zasto Hickok nikada nije dobio oskara.
pre 3 godine
Postoje i druge kinematografije koje su pravile fantasticne filmove. Nije valjda da ni jedan takav film nije zasluzio da bude u prvih 20?
pre 3 godine
Eh, lista komercijale uz tek pokoji pravi film.
pre 3 godine
Tja.....
pre 3 godine
Aj što nema npr Litvanskih ili Sudanskih filmova ali nijedan Britanski, Francuski... Znači samo Holywood.
(CJC, 4. april 2021 12:48)
Da si rekao gruzijskih, ozbiljnije bih te shvatio. Gruzija je imala fantastičnu kinematografiju, ne znam da li još uvek, teško je pratiti jer nema prevoda ni filmova, ni na televizijama ni na netu. Možda i postoji, možda i dalje snimaju sjajne filmove, ali kako to mogu da znam?
Neizbežno favorizovanje filmova sa engleskog govornog područja jeste ogroman hendikep, ali i podiglo rejting australijske i kanadske kinematografije.
Već kolaps italijanske, nekada (uz francusku) i najznačajnije evropske kinematografije, nije čak ni uzrokovan jezičkim, nego političkim hendikepom, sve većom dominacijom proameričkih desničara. Paradoksalno, špageti-vestern jeste obeležio kraj vestern žanra, ali i usmrtio autentičnu italijansku školu filma. Svi slave Serđa Leonea i Klinta Istvuda, ali iz toga su iznikli i Bad Spenser i Terens Hil, pa i naš Entoni Gidra, na primer.
pre 3 godine
"Zli Poručnik (Bad Lieutenant)" sa Harvijem Kajtelom, u režiji Ejbela Ferare. Vredan pomena, svakako...
pre 3 godine
Whatever lista.
Glasaci koji verovatno nisu gledali film na stranom jeziku i imaju ispod 40 godina u proseku.
To nema veze sa kvalitetom vec sa popularnoscu iako na listi ima sjajnih filmova koji su pre zabava nekog umetnost. Uhvati me ako mozes? Please...
pre 3 godine
1.mesto: Ben Hur
Dalje ne znam. Moje skromno mišljenje.
pre 3 godine
Tom Hanks glumi u 5 od prvih 10. ;)
pre 3 godine
Po listi ..drugim rečima Tom Hanks najbolji glumac.
pre 3 godine
Samo Holywood?
pre 3 godine
Ово је листа најбољих америчких блокбастера. Листа најбољих америчких филмова би била другачија. А листа најбољих филмова свих времена нешто треће.
pre 3 godine
Samo dva remek dela, od istog reditelja, u top 20. Gledao sam barem 50 boljih filmova, od preostalih 18 na listi.
pre 3 godine
Smesno.
pre 3 godine
Левиафан (2014) - Ruski
Zivot je lep (1985) - Srpski
Dva remek dela
(Grxy, 4. april 2021 15:31)
Ako možete, odgledajte sovjetski film ,,Сталкер''. Gledala sam ga (RTV Beograd) pre oko 40 godina i bila zaprepašćena time da je u SSSR nekom palo napamet i da je imao hrabrost da napiše scenario za takav film, ali i time da je finansiranje i snimanje odobreno - zbog psioloških karakteristika glavnih likova, glavne radnje, ambijeta u kom je snimljena radnja filma, tema o kojima likovi govore i zbog opšte društvene klime i opšte ekonomske situacije u ondašnjem Sovjetskom Savezu.
pre 3 godine
Ovoj listi nedostaje nekoliko toliko ozbiljnih filmova, da je njen naslov nedopustiv. Kum, Apokalipsa danas, Ben Hur, Andrej Rubljov, Most na reci Kvaj, Psiho, XX vek, ....
pre 3 godine
Tom hanks lista
pre 3 godine
Mislite američkih komercijalnih filmova?
pre 3 godine
Zanimljivo da je Tom Henks igrao u vecini filmova kojih su u prvih 10 :)
pre 3 godine
Ne može se stotinu filmova staviti u Top 20. Svako od nas ima neku svoju listu. U mom slučaju na utisak o filmu jako utiču i okolnosti u kojima sam ga gledao, sa kim, kako sam bio raspoložen u tom trenutku i tako neke sitne stvari. Sve je to jako subjektivno, a tako i treba da bude.
pre 3 godine
Jel iko cuo, a fazbindera, bunjuela, bergmana, polanskog?
pre 3 godine
kad god su filmovi u pitanju,pojavi se stotine strucnjaka
pre 3 godine
Ja prosto moram da dodam "Nadnica za strah", niko da se seti Žan Pol Belmonda. Mnogo još ostvarenja starijih bolji od pola navedenih fimova.
pre 3 godine
Tom Henks me je "kupio" posle "Zelene milje" i zasluženo je na listi, s ovim i još nekim filmovima. Neko je pomenuo i neke od naslova iz, neopravdano zapostavljenog, žanra vesterna. Najboljeg svih vremena (barem kada je vestern u pitanju) se niko nije setio: "Tačno u podne" (High noon) sa Garijem Kuperom. "Šejn" je odmah za njim, potom sva ostvarenja Serđa Leonea. Sa listom se, donekle, slažem, ali i sa komentatorima, koji primećuju da su neki pravi klasici izostali ("Kum", svi nastavci, još neki Hičkokovi filmovi...). Kako neko napisa, izgleda da je glasao, većinom, mlađi svet, a treba imati u vidu i gde je rađena anketa, i šta su kriterijumi, subjektivna procena i zarada na blagajnama s jedne, ili osvojene nagrade s druge strane. Ima filmova, koji bi oba kriterijuma zadovoljili, a nema ih na ovoj listi (većinom oni stariji).
pre 3 godine
"Random" širenjem opsega anketiranih, ne dobija se lista najboljih, nego (u najboljem slučaju) najpopularnijih filmova. U ovom slučaju su verovatno bili najagilniji glasači adolescenti koji su progurali neke od svojih favorita na višu poziciju nego što objektivno zaslužuju. Mada opet, u "kritičarskim listama", dečiji i filmovi za adolescente budu podjednako tako neopravdano zapostavljeni, a forsiraju se autori čije filmove niko nije pogledao ni dvaput, ali svejedno slove za velike, najveće...
Lista bez Odiseje, Pomorandže, Brajana, Amarkorda, Unterganga, Velikog diktatora, Ful Montija, 12 gnevnih ljudi, 7 samuraja, Rašomona, Mementa... da pomenem samo prve koji su mi pali na pamet (nije to ni loš kriterijum kako se u prvi mah čini) nije MOJA lista.
Poseban fenomen je "Groundhog day" (pomenuo Nenad) koji je mali film, nije ni pravljen ambiciozno, da pobere nagrade i priznanja, ali je postao kultni, ušao u žargon kao ilustracija jednog fenomena... slično kao Rašomon. Priznajem, ja favorizujem takve filmove koji ostaju u svesti i nakon odjavne špice, koji se citiraju i onda kada se ne prave liste najboljih filmova.
Nekada je traka bila skupa, filmova bilo manje, TV kanala manje... filmovi su se pravili tako da mogu da se gledaju po nekoliko puta, to je izbacilo majstore koji su svoje filmove temeljno promišljali... sve to više nikada neće da bude, osim kao eksces. Ne očekujte više takva remek dela, kao što nema više ni remek dela ozbiljne muzike i velikih kompozitora.
pre 3 godine
16 i 19 su isti btw
pre 3 godine
Tarkovski, Bergman, Kurosava, Hičkok i ostala bratija se ne računaju?
pre 3 godine
@Lucc Alien-a je uradio Ridley Scott! Zanimljivo mi je da u komentarima niko nije primetio da su 3 filma sa liste radjena po delima Stephen King-a. Inace, lista sa gadja sa mojim ukusom 60-70%, ali o ukusima ne treba raspravljati!
pre 3 godine
Interesantno, cak 3 filma po romanima Stivena Kinga.
pre 3 godine
To je sve individualna stvar, ubeđen sam da od svih glasača nisi mogao naći ni jednu listu gde je bili istih 10 predloga.
Filmski kritičari? Možda i najprecenjenije zanimanje na svetu, bukvalno mlaćenje prazne slame. 🎥🎞️
pre 3 godine
A Rocky 2 3 4 5 6 7 8
А Rambo 2 3 4 5 6
pre 3 godine
Ne daj boze da je neki istorijski ili neka dobra drama na listi.
pre 3 godine
zavisi ko sta voli
pre 3 godine
MATRIKS rođaci MATRIKS
(Zemljak, 04. april 2021 12:16)
Matriks je dokumentarac, pozz
pre 3 godine
Lista napravljena da provocira gadne reakcije?
pre 3 godine
@skvik - (1. Naivan isprazan film koji potpuno nerealno prikazuje uspehe mentalno ometenog coveka koje ni potpuno zdrav covek ne bi postigao.)
Nista ti nisi razumeo. Forest Gamp je po meni mozda i jedini film od svih navedenih, koji je trebao da se nadje u top 20... To nije nikakva prica o mentalno ometenom coveku, vec je to prica o americkom drustvu, o novijoj americkoj istoriji, problemima tog drustva, njihovim idealima, filozofiji, vrednostima i nacinu zivota...
(Andrija, 4. april 2021 16:14)
Razumio je on itekako dobro, ali prepotentnost i cinizam nije mogao da obuzda, znam dobro takve likove, kojima je sve patetika i populizam,a kako mu je scarface remek-djelo a hrabro srce sramota na listi, ne treba vise nista komentarisati..Forest gump je jednostavno film o zivotu...onom malom percetu koje vjetar baca tamo, ovamo
pre 3 godine
Ekstremno tesko je napraviti Top 100 listu, Top 10 je NEMOGUCE!
pre 3 godine
Торенте 4.
pre 3 godine
Koji je to film "Brodolom Zivota". Ostale sam odgledao i nije losa lista.
pre 3 godine
Neki su s pravom na listi, neki ne, kad vidim povratak u buducnost....
pre 3 godine
Gledam ono što ja 'oću, a ne šta mi neke liste preporučuju, ionako se ne slažemo.
pre 2 godine
Bezobrazluk .
197 Komentari
Sortiraj po: