Nedelja, 16.06.2019.

18:36

Maks Bunker: "Zabranjena epizoda Alana Forda nije bila namerno inspirisana Titom"

Izvor: B92

Maks Bunker: "Zabranjena epizoda Alana Forda nije bila namerno inspirisana Titom" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

114 Komentari

Sortiraj po:

gagi

pre 3 godine

Alan Ford je bio u moje vreme br.1 po popularnosti, ali, neverovatno, čitao sa skoro svaki strip, ali AF nijedan jedini. "Obilazio" ga, uopšte nisam bio njegov "fan".Cenio sam nj. popularnost, ali...Za mene Poručnik Bluberi i dr.to je to.

Superhik

pre 4 godine

Dobili siromasi na poklon frižider. Mama obješnjava djeci: "Vidite ovo je pretinac za maslac a ovo je pretinac za jaja". Djeca: "Mama što je to maslac, što su to jaja"

Milosav

pre 4 godine

"Ministarstvo za istraživanje ruda i gubljenje vremena" - po želji smestite u bilo koju ex-republiku
LovaC, 17. jun 2019 00:46)

Podseti me na Ministry of Silly Walks i Monty Python-a :)

Šone

pre 4 godine

Ehh, Alan Ford, jedan od stripova mog detinjstva. U to vreme, gutao sam sve što bi mi dopalo ruku,i izgradio veliku ljubav prema Romanskoj školi stripa. Italijanskoj pre svega, Boneli i ostala bratija, naravno i Max & Bunker čijeg Alana Forda vredi čitati samo u prevodu neponovljivog Nenada Brixija. Tu je naravno i Belgijsko-Francuska škola sa svojim Taličnim Tomom, Štrumpfovima, Spiruom i ostalima. Današnji strip, pod ogromnim uticajem korejske kopije mange, prenaglašenim super herojima mi nije interesantan. Alanu Fordu se ipak rado vraćam. Kao i Fermijevom Zagoru.

Što se tiče Alana Forda i Briksijevih karikiranih kroatizama, bez namere da ikoga uvredim, više su učinili na razumjevanju istog jezika od svih čistunaca na obe strane, tako da mi je veoma čudno da se neko ovde oseća prozvanim da u prevodu već davno pokojnog Briksija vidi nekakvo ustaštvo. Naime, isto bi bilo kada bi neko u Radovanu III video četništvo. Paranoičan i nacionalistički um vidi "neprijatelje" na svakom mestu, pa čak i tamo gde ih nema.

Bogoje Panajotovic

pre 4 godine

Nisam jos procitao clanak. Hocu da ga lagano degustiram. Radovan III, Antonije Pusic i Alan Ford su me oformili kao bice. Dali mi duha, pokazali sta je intelekt, promocudnost, razlicitost.
(Djunta, 17. jun 2019 07:44)

... promiskuitet, takodje ... (govorim li samo u svoje ime ? ;)

Kokokorason

pre 4 godine

Daaaa,Alan Ford,mogu reći da su mi išle zazubice kada bih na trafici kupila strip.Humor,da,i sav onako crno beli,osim korica, unosio je mnogo radosti i boje u moje gimnazijske dane,sedamdesetih godina prošlog veka.Koliko je uticao na mene,pa verovatno puno,jer mi je i danas omiljena garderoba crna rolka i crne uzane traperice.

CATAPA

pre 4 godine

Možda je mislio na Monty Python's Flying Circus, ili recimo Black Adder? (nowave7, 17. jun 2019 12:56)

Nije Stojko previše pogrešio. Alan Ford nije "tipični engleski humor" (šta god i to značilo) već prevashodno nadrealistički humor koji je i u Engleskoj tada bio veoma zastupljen, ali ni blizu tako kao u Italiji i Jugoslaviji (naročito Srbiji Dušana Kovačevića). To je humor u kom su junaci "ružni prljavi i zli" (Brutti, sporchi e cattivi).

Ruku na srce, kod nas i u Italiji je to izrodilo i reakciju nacionalista po kojoj nikakvo sprdanje sa sopstvenom nacijom nije bilo dozvoljeno, već eventualno samo ismevanje drugih. Make no mistake (i sam Bunker to govori) iako je grupa TNT smeštena u USA, junaci su prevashodno Italijani, a i mi smo se primili jer smo već bili pripremljeni "talijanskim vesternima" i nadrealizmom.

Pa tako, kada Radovan i Stanislav skaču kroz prozor i liče na "siromašnu padobransku školu" istovremeno liče i na članove TNT.

Nije bijeda nepodnošljiva, nego ta očajna želja da se ne bude bijednikom. To od bijednika stvara bijednika sa visokim mišljenjem o sebi.

Ruma

pre 4 godine

Ja sam u životu delio ljude na one koje su čitali Alan Ford i one koji to nisu. Druga podela je bila na one koji su bar jednom rešili Integral i sistem diferencijalnih jednačina i one koje to nisu. Životna želja mi je bila imati devojku koja je čitala AF i rešavala integrale i sisteme dif jednačina bolje od mene. Danas sam srećan čovek sa 20 godina braka s takvom ženom i sinom koji se smeje istim forama kojima smo se smijali pre 30 tak godina. Halo Bing, ...

heavy

pre 4 godine

Kakav mentalni sklop i koliko paranoican mora biti covek da na ovakav tekst objasnjava vezu AF, Brixy-ja i ustastva?!?! Sta su tebi uradili ovi mentalni trovaci, nisi ni svestan... (igop, 17. jun 2019 10:52)

Meni lično nisu ništa ali mojoj familiji bolje da ne znaš šta su uradili. A mentalni sklop mi je level preCednik pa na kvadrat, znači provereno lud.

Bob

pre 4 godine

palma je jedan od onih celavih (zicer, 17. jun 2019 04:56)

Palma, Bidža i Velja me večno asociraju na ona tri (odrasla) praseta.

Slobo & Tuđman, Jezda & Dafina, Arkan & Kapetan Dragan, Ceca & Brena, Djed Avram & Mlađani Dinkić, Superhikova i Sir Olivera toliko da im se broja ne zna.... Ja više i ne znam jesam li odrastao pokraj Cvjećare ili Kuće Cvijeća?

Tko to preživi, kajat će se. Tko ne preživi, neće.

oldtimer

pre 4 godine

Alan Ford je bio i ostao car, ali postoji još jedan genijalan prevod stripa. Radi se o Porodici Tarana u prevodu Miodraga Ilića. Strip je izlazio u Večernjim novostima.

Mimile

pre 4 godine

'Zabranjena epizoda' je samo farsa, nijedna stvarna epizoda nije bila zabranjena.

Drugo, Magnus & Bunker kao Lennon & McCartney. Dobri su oni i posebno, ali samo senka od tandema.

Fredi_Topce

pre 4 godine

“Ako kaniš pobjediti, ne smeš izgubiti“ (juannelle, 17. jun 2019 01:03)

Nije pisalo KANIŠ, nego ŽELIŠ, česta zabluda je u pitanju. (Fredi_Topce, 17. jun 2019 09:17)

Kako sam za iznošenje ove činjenice dobio više minuseva, nego pluseva, izvolite skeniranu stranicu https://i.ibb.co/HhTXGkT/ako-kanis.jpg te ocekujem izvinjenje od svih koji su udarili minus, hvala.

EU Citizen

pre 4 godine

Pošto sam kao fan jugoslovenskog Alan Forda pokušao da čitam italijansku verziju u originalu, jer me je zanimalo kako to funkcioniše, bio sam prilično razočaran, kad krenete da čitate u originalu, prebaci vam se sve u glavi na Italiju, njenu kulturu, društvo i noviju istoriju (a dosta dobro ih poznajem, naročito u periodima u kojima je nastajao originalni Alam Ford i nešto kasnije, dakle kao dete i tinejdžer, pošto sam bae u to vreme sticiajem okolnosti dosta vremena provodio u Italiji i imao tamo dosta drugova), i posle jednu-dve epizode počnete da shvatate ds se radi o relativno prosečnoj i ne previše univerzalnoj levičarskoj satiri na tadašnje prilike u Italiji, iako se radnja nominalno odigrava u SAD, i tu i tamo se, jer ipak su to komunjare, bockaju i Amerikanci :)) Tu ubitačnost, kvalitet i univerzalnost dala mu je kombinacija genijalnog Brixyjevog prevoda i recepcije u soft-komunističkoj diktaturi koja je tako nekako visila u vazduhu u procepu između blokova, pa kasnije u taj procep propala :)) Bilo to kako bilo, ta srećna koincidencija je mnogima ulepšala detinjstvo :))

OFK

pre 4 godine

@Miroslav

Kada je izašao prvi broj imao si 7 godina. Plašim se da nisi baš razumeo šta čitaš (ako si znao latinicu). Pozdrav od generacije 1954.

Pilot

pre 4 godine

U jednoj epizodi Broj 1 sretne svog oca i vajka se: Zadnji put smo se sreli još za vreme drugog rata. Zapanjeni Bob Rok pita: Drugog svetskog? Broj 1 odgovara: Ne, drugog punskog!

warlock

pre 4 godine

Posle 75ga broja nisam uspeo da nastavim citanje. Pre svega zbog stila crtanja. Takodje nije mi bio smesan. Skinuo sam 75 brojeva sa interneta. Android ima aplikaciju AF. (rade, 17. jun 2019 02:46)

Skuplje je, ali nista dok se ne omirise stampa iz sedamdesetih, ono kad ga uzmes u ruke, meni su omiljena izdanja ona od 30-tog do 58-broja, ona SUPERSTRIP

мики

pre 4 godine

Za moju generaciju 1972 bilo je in navijati za Partizan, slusati punk i citati Alan Ford (nikad nikome izvini, 16. jun 2019 22:01)

никада није било "ин" навијати за Партизан, а нисам сигуран шта је пунк, можда си мислио да кажеш панк?

P76-ers

pre 4 godine

Evo nešto u stilu Alana Forda. Razgovaram s jednim komšijom (70+) nešto o ženama (suprugama, da ne bude zabune), i kaže on meni, da izvinete: 
Kad god nisam poslušao ženu za*ebao sam se, a kad god sam je poslušao za*ebao sam se još više ?... Pozdrav svima... (Niko bitan, 17. jun 2019 08:00)

Hvala? jeste u stilu AF...

Uvrstiću u repertoar...

мики

pre 4 godine

Ahahaha, "hrvatskim dijalektom"!? (Kog jezika?, 16. jun 2019 20:40)

српског језика. зар до сада нису схватио да су "црногорски", "босански", "хрватски" само дијалекти српског језика? да ти припомогнем питањем... којим се језиком споразумевају Аустралијанци или Американци, или, рецимо, Ирци и Шкотланђани? неки од њих чак и имају неки свој језик који хтео ко говори, али сви говоре енглески, неким својим дијалектом. као и народи да Балкана који би Србима све да отму, чак и идентитет.

Ucvijeljeni

pre 4 godine

Osamdeset i neka: u Bg iz Njujorka, posle sedam godina života u Americi, dolazi mi drugar u posetu. Inače u Velikoj Jabuci radi kao profesor sociologije i antropologije. Lik je prošao i ulicu i to onu mnoooogo tvrdu, tamo. Dakle - ozbiljno obrazovan i "nije od jučer" drugar. Posle devet sati druženja, pita me: je li, je l imaš još kolekciju Alan Fordova?!? Kojih ranije nije bio veliki fan. Dam mu prvih 20 komada i opet se družimo, a on će: hebote, pa u Njujorku stvarno postoji "Cvjećara" i nema bolje sociološke studije Amerike od Alana Forda. Ja mu kažem: da ne preskačemo i ex Yugoslaviju, a u to vreme sam znao, kao i on, da će zemlja sa Balkana nestati pod naletom velikog cunamija. Kada je nekada arheolozi budu otkopavali kao Atlantidu, naći će požutele, iscepane ostatke Alan Fordova, kao dokaze postojanja jedne jake civilizacije. I dobro očuvanu epizodu: "Zbogom glupani!".

heavy

pre 4 godine

Više je Brixi uradio za hrvatski jezik i kulturu nego Krleža. (Bludni Sin, 16. jun 2019 20:48)

Upravo tako. Svojim genijalnim prevodom je podigao nivo komedije, barem za nas van kajkavskog govornog područja, dotle da smo masovno upotrbeljavali te izraze.
Sa jedne strane je dao neviđen doprinos stripu a sa druge je na neki način ”oprao” svo ustaštvo proisteklo iz tog nazovi naroda jer nam je nametnuo taj jezik kao nešto najnormalnije. Posledice naivnosti osetismo malo kasnije...

woah

pre 4 godine

Briksijevi romani se mogu naći na oglasima po 200 - 300 dinara i jako su interesantni, a tačno se prepoznaje taj stil, vuče na Alan Ford.

heavy

pre 4 godine

Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford! (Miroslav, 16. jun 2019 20:14) 

Moja generacija (1974.) navija za Partizan, sluša isključivo pank i čita Alana Forda. 

Mojoj generaciji su OUT navijanje za Zvezdu i slušanje narodnjaka.

Moja generacija je 66. i navijati za zvezdu u Beogradu je bilo sramota jer se uvek smatralo, sa pravom, da je seljački klub. Isto je važilo i za narodnjake. Slušao se R&R, a pankere smo mlatili gde stignemo. Razlika između londonskih i beogradskuh pankera je što su ovi prvi tukli sve ostale a ove naše smo svi ostali tukli?.

P76-ers

pre 4 godine

Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford! (Miroslav, 16. jun 2019 20:14)

Moja generacija (1974.) navija za Partizan, sluša isključivo pank i čita Alana Forda. 

Mojoj generaciji su OUT navijanje za Zvezdu i slušanje narodnjaka. (Nevera, 17. jun 2019 08:25)

NEVERA kako se ljudi raspravljaju o ukusima i bojama...

Da ste stvarno nešto i pročitali...

igop

pre 4 godine

Upravo tako. Svojim genijalnim prevodom je podigao nivo komedije, barem za nas van kajkavskog govornog područja, dotle da smo masovno upotrbeljavali te izraze.
Sa jedne strane je dao neviđen doprinos stripu a sa druge je na neki način ”oprao” svo ustaštvo proisteklo iz tog nazovi naroda jer nam je nametnuo taj jezik kao nešto najnormalnije. Posledice naivnosti osetismo malo kasnije...

Kakav mentalni sklop i koliko paranoican mora biti covek da na ovakav tekst objasnjava vezu AF, Brixy-ja i ustastva?!?!
Sta su tebi uradili ovi mentalni trovaci, nisi ni svestan...

мики

pre 4 godine

Mojoj generaciji su OUT navijanje za Zvezdu i slušanje narodnjaka. (Nevera, 17. jun 2019 08:25)

један човек не чини генерацију. Гробари никада нису "ин"

мики

pre 4 godine

zanimljivo? Smisao za humor velika 0!!! (Dule, 16. jun 2019 22:05)

видимо по твом коментару, не мораш да се дереш

majtimajk

pre 4 godine

"Naučio sam da čitam latinicu sam, preko Alana Forda." (Banovo Brdo, 17. jun 2019 07:25)

- cekaj bre,latinicu smo ucili, ako se ne varam od 3. razreda u skoli. ..a ti si ucio preko AF vec u drugom…?

Fredi_Topce

pre 4 godine

“Ako kaniš pobjediti, ne smeš izgubiti“ (juannelle, 17. jun 2019 01:03)

Nije pisalo KANIŠ, nego ŽELIŠ, česta zabluda je u pitanju.

joel

pre 4 godine

ja naucio sve srpske rijeci. razlike iz stripova Zagora. Marka. Bleka... zakon vremena su to bila... Talijani su majstori za strip... Alan Ford neponovljiv... poz u Gornji Milanovac... stampali su stripove u SFRJ

Stojko

pre 4 godine

@rock star
Trpanje engleskog humora i Alan Forda u istu recenicu dovoljno govori o tebi. Da li pod "engleski humor" mislis na Mucke i Alo alo, ili mozda na Mister Bina, ili mozda na likove koje je napravio Sasa Baron Koen? Ili na nesto sasvim drugacije?

rock star

pre 4 godine

Šta tu ima zanimljivo?Smisao za humor velika 0!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dule, 16. jun 2019 22:05)

Da, ali tvoj smisao za humor. Verovatno ne voliš ni engleski humor. A najverovatnije ti se svidja humor iz sapunica.

Nevera

pre 4 godine

Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford! (Miroslav, 16. jun 2019 20:14)

Moja generacija (1974.) navija za Partizan, sluša isključivo pank i čita Alana Forda.

Mojoj generaciji su OUT navijanje za Zvezdu i slušanje narodnjaka.

Niko bitan

pre 4 godine

Evo nešto u stilu Alana Forda. Razgovaram s jednim komšijom (70+) nešto o ženama (suprugama, da ne bude zabune), i kaže on meni, da izvinete:
Kad god nisam poslušao ženu za*ebao sam se, a kad god sam je poslušao za*ebao sam se još više 😂... Pozdrav svima...

warlock

pre 4 godine

Posle Magnusa nije vredno citanja (ma nema veze, 16. jun 2019 22:32)

Nije bas tako, Piffi je solidno nastavio, bilo je i tu momenata, Alan Ford pocinje vrtoglavo da pada od zavjere i lazne smrti broja 1, da bi se oko 350 broja pretvorio u katastrofu, jbg

Djunta

pre 4 godine

Nisam jos procitao clanak. Hocu da ga lagano degustiram. Radovan III, Antonije Pusic i Alan Ford su me oformili kao bice. Dali mi duha, pokazali sta je intelekt, promocudnost, razlicitost.

Smuleco

pre 4 godine

Znači, Alan Ford, taj kultni strip, je zaista obeležio mladost (i moju, naravno) generacija koje su stasavale za njegovo čitanje, 70-tih, 80-tih pa čak i 90-tih godina prošlog veka. Ta vrhunska satira i ironija, sa fantastičnim crtežom i hrvatskim prevodom koji je bio maestralan, doveli su do svojevrsnog fenomena na prostoru bivše Jugoslavije, koji se nikada pre, a ni posle toga, nije pojavio.

Mad Marks

pre 4 godine

Ne znam da li je autor bio vizionar ili ne, ali Alan Ford je imao PDV (porez na porez) 40 godina prije nego što je uveden kod nas, a slatko smo se tome smijali, i porez na vazduh (C02 kvote) takođe 40 godina prije nego što se pojavio.

Voja

pre 4 godine

"Ministarstvo za istraživanje ruda i gubljenje vremena" - po želji smestite u bilo koju ex-republiku (LovaC, 17. jun 2019 00:46)

Smesti i danas.

zicer

pre 4 godine

sve sam ih procitao, leti za raspust danima sam lezao na balkonu svoje sobe i citao, nije mi padalo na pamet da idem kud dok imam soka, grickalica i alan fordova

rade

pre 4 godine

Posle 75ga broja nisam uspeo da nastavim citanje. Pre svega zbog stila crtanja. Takodje nije mi bio smesan. Skinuo sam 75 brojeva sa interneta. Android ima aplikaciju AF.

Djuro

pre 4 godine

@ Za moju generaciju 1972 bilo je in navijati za Partizan, slusati punk i citati Alan Ford (nikad nikome izvini, 16. jun 2019 22:01)

Mozda u Zagrebu?.. samo su visak i punk i Alan Ford..

Djuro

pre 4 godine

@ Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford!(Miroslav, 16. jun 2019 20:14).

Nikad nije bilo IN navijati za Zvezdu... (xxx, 16. jun 2019 22:56)

.... nije za one što ne znaju šta je Alan Ford, no se trzaju na pomen Zvezde...

Bush

pre 4 godine

Godinama živim u Italiji,strip je parodija na njihovo društvo. Sa godinama sam upoznao sve likove od paralitičara koji upravljaju gomilama ljudi,južnjačka živčanih poput Boba i čak sam dosta dobar prijatelj sa čistačem ulica koji osim karaktera jako fizički liči na Superhika. Jedino mi nije bilo jasno zašto su stavili Engleza za lopova dok nisam posjetio London i njihov Nacionalni Muzej ,mislim da nema jedna stvar njihova (sve iz uvoza ). Žabari su ih davno pročitali.

Chema

pre 4 godine

Kada sam bio u bolnici kao klinac sa 9-10 godina, operisan od slepog creva, teča mi je donosio njegove stare stripove Alan Ford koji su mi se dopali, kasnije su mi ponekad kupovali, ali zbog manjka novca morao sam od svog džeparca da kupujem. Iako imam 27 godina počeo sam da pravim svoju kolekciju. Devojka me gleda čudno kada na svakom sajmu pored neke knjige uzmem 2-3 broja stripa koje mi nedostaju. Strip mog detinjstva, vraća me u kliničke dane kada god uzmem da čitam.

Mrs. Blaileen

pre 4 godine

Jedini strip koji su ljudi čitali i naglas se smejali, i uz to, čitanje se ne nastavlja dok se fora dobro ne isčita. Još nešto, čuveni Brixi je bio oduvek čuven, svi koji su čitali su bili svesni da je prevodilac "ubio". Ostaje žal za Magnusovim tamnim crtežom + svaki "fordista" je bio ponosan na svoj fordizam, i evo meni (pomalo) smeta što se otkriva to tajno udruženje (mislim na skup čitalaca, ne na grupu TNT), kao da se razgolićuje ta dečja tajna koja je bila dostupna samo odabranim, zagriženim čitaocima... jer, zapravo ga nije čitalo tako puno ljudi kao što se piše, već puno puno manje. Zagor, Blek Stena, Mister No, Marti Misterija, Dilan Dog, to se čitalo "na vagone", za razliku od AF.

Dejan

pre 4 godine

Obozavao sam Briksijev prevod. Obozavao sam ovaj vid satire. Cinjenica je da je ovaj strip uticao na razvoj satiricara kao sto je Kesic i ekipa Njuz neta. Nazalost, ocigledno je uticao i na nase politicare. Samo, oni to shvataju kao bukvalna uputstva. Ja mnogo puta, ne preterujem, ne mogu da se odlucim da li citam vest sa Njuz neta ili iz stvarnosti. kao da gledam 3 prasca iz gradonacelnikove kancelarije ili generala Wara uzivo.

XXL

pre 4 godine

Prvi broj 'Alan Forda' mi je u ruke dao brat iz Ljubljane davne '74.g. ostalo je bilo na meni. Imao sam skoro sve brojeve zagrebačkog izdanja u prevodu neponovljivog novinara Nenada Brixija osim par komada da bi na kraju sve u kompletu prodao (i danas žalim). Inače Max Bunker je sebe predstavio u liku Bob Rock-a. Danas ... danas svi živimo - Alan Ford.

CATAPA

pre 4 godine

Te "zabranjene epizode" nikada nije ni bilo. Pričalo se da su to napravili zajebanti iz Mladine, ali verovatnije da je izašlo iz Miloševićeve udbaške radionice, kompilacijom kadrova iz nekoliko epizoda originalnog stripa i (prilično loše) docrtanim kadrovima i likovima.
Naravno, sasvim izvesno da bi ovakva (https://html2-f.scribdassets.com/l2lt2s14w2bkxn5/images/13-669074cea9.jpg) epizoda i bila zabranjena, ali je nikada nije ni bilo, nisu imali šta da zabrane.

Ne pamtim da je Grunf ikada (u Briksijevom prevodu) uzvikivao "Hail Hitler!". Naprotiv, njegove vratolomije da se nacistički pozdrav "objasni" preskakanjem "ovolike ograde" i slično je bio deo neodoljivog šarma celog stripa.

U stilu Alana Forda, ovaj propagandni falsifikat bih objasnio: Kaniš li obećavati svijetlu budućnost, moraš zacrniti prošlost. Zar vam se ne čini da baš to rade svi koji su danas na vlasti u ex-Yu? Za sve su im uvek krivi oni prije njih i oni pre njih.

igop

pre 4 godine

Za moju generaciju je bilo IN navijati za suboticki Spartak (sve dok konacno nisu isli u prvu ligu), slušati Azru i čitati Alan Ford!
Uzgred budi receno, jos uvek imam kolekciju oko 360 komada i uzasno mi je drago sto je u naletu slabosti nisam prodao prosle godine preprodavcu za 250€...

warlock

pre 4 godine

Ljudi, kupite knigu Lazara Džamića "Cvjećarnica u kući cveća" u kojoj elaborira ceo sociološki fenomen Alana Forda na našim prostorima. Ima korespodencija sa Bunkerom, intervju sa Davorom, sinom Nenada Briksija, Slobodan Šijan odgovara na pitanja i o svojim filmovima i o Alanu Fordu, fenomenalno štivo!
(misko, 16. jun 2019 22:31)

Tako je, Dzamic je uradio fantastican posao, bas sam uzivao citajuci!

ljuba

pre 4 godine

Djeco, ovo vam je pretinac za jaja, a ovo za maslo.
Mama, a što su to jaja, a što je to maslo?
I naravno, kroz prozor uleće Superhik i odnosi frižider...

konjina

pre 4 godine

Djeco, ovo vam je pretinac za jaja, a ovo za maslo. 
Mama, a što su to jaja, a što je to maslo? 
I naravno, kroz prozor uleće Superhik i odnosi frižider...
(ljuba, 16. jun 2019 23:18)


Al fora je tu što deca pitaju: "Mama, što JE to jaja,..." dakle oni su toliko siromašni da nemaju pojma ni da li su jaja množina ili jednina, nikad ih nisu videla :-))))

Meni je isto ovo legendarno...

xxx

pre 4 godine

Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford!
(Miroslav, 16. jun 2019 20:14).
Nikad nije bilo IN navijati za Zvezdu...

Kromanjonci

pre 4 godine

Ahahaha, "hrvatskim dijalektom"! ?
(Kog jezika?, 16. jun 2019 20:40) 

Kako kog jezika? Pa srpskog. Hrvatski dijalekt srpskog se koristi u zagrebu i okolici.

izhlapjeli starac

pre 4 godine

U staroj drzavi smo AF smatrali vise karikaturom. Od raspada SFRJ taj predivni strip sve vise postaje stvarnost.
Lako je prepoznati danas gradske svinje, Super Hika, korumpiranu policiju. Mada se broj jedan menja.
Princip podele plena "sve za JEDNOG, jedan za Sve" i td.

misko

pre 4 godine

Ljudi, kupite knigu Lazara Džamića "Cvjećarnica u kući cveća" u kojoj elaborira ceo sociološki fenomen Alana Forda na našim prostorima. Ima korespodencija sa Bunkerom, intervju sa Davorom, sinom Nenada Briksija, Slobodan Šijan odgovara na pitanja i o svojim filmovima i o Alanu Fordu, fenomenalno štivo!

Stefan

pre 4 godine

Navukao sam se na Alan Forda i stripove preko ćaleta ('61 godište). Ima veoma puno novijih ali i starih stripova Francusko-Belgijske, Italijanske i Američke produkcije koji su vrlo filmični, mogu se uporediti sa vrhunskim filmskim ostvarenjima i imaju inovativan/umetnički crtež, ali malo koji strip toliko pogađa u metu kao Alan Ford. Superheroje konceptualno nikada nisam mogao da shvatim i zavolim, jer sam odrastao na Alanu Fordu i grupi TNT - skupini siromašnih naivaca. Ako izuzmemo geg forice, Alan Ford ima prilično teške ali i depresivne momente, prikazane na urnebesan način. No u suštini optimističan, jer nesrećni članovi grupe TNT iz epizode u epizodu ne posustaju pred realnim i manje realnim problemima. Veći su superheroji od superheroja. Strip koji navodi čitoaca na razmišljanje, preispitvanje, gde nema striktne podele na dobro i zlo. Jedinstveni likovi, odlična vizuelizacija likova i njihovih izraza lica... Sve je to ono zbog čega čovek zavoli taj strip.

Čeprtuljko

pre 4 godine

Neverovatno koliko je Alan Ford satiričan, ali sve više realan strip. Ljudska pohlepa i glupost dominira sve vise medju ljudima danas. Bas kako su oni crtali strip.

Marko

pre 4 godine

Sredinom 90, našao ujakovu kolekciju, sve pročitao..... Sjajno.... Nažalost ima dosta sličnosti sa današnjim vremenom u mojim četrdesetim.

Bush

pre 4 godine

Godinama živim u Italiji,strip je parodija na njihovo društvo. Sa godinama sam upoznao sve likove od paralitičara koji upravljaju gomilama ljudi,južnjačka živčanih poput Boba i čak sam dosta dobar prijatelj sa čistačem ulica koji osim karaktera jako fizički liči na Superhika. Jedino mi nije bilo jasno zašto su stavili Engleza za lopova dok nisam posjetio London i njihov Nacionalni Muzej ,mislim da nema jedna stvar njihova (sve iz uvoza ). Žabari su ih davno pročitali.

Marko

pre 4 godine

Sredinom 90, našao ujakovu kolekciju, sve pročitao..... Sjajno.... Nažalost ima dosta sličnosti sa današnjim vremenom u mojim četrdesetim.

Čeprtuljko

pre 4 godine

Neverovatno koliko je Alan Ford satiričan, ali sve više realan strip. Ljudska pohlepa i glupost dominira sve vise medju ljudima danas. Bas kako su oni crtali strip.

konjina

pre 4 godine

Djeco, ovo vam je pretinac za jaja, a ovo za maslo. 
Mama, a što su to jaja, a što je to maslo? 
I naravno, kroz prozor uleće Superhik i odnosi frižider...
(ljuba, 16. jun 2019 23:18)


Al fora je tu što deca pitaju: "Mama, što JE to jaja,..." dakle oni su toliko siromašni da nemaju pojma ni da li su jaja množina ili jednina, nikad ih nisu videla :-))))

Meni je isto ovo legendarno...

CATAPA

pre 4 godine

Te "zabranjene epizode" nikada nije ni bilo. Pričalo se da su to napravili zajebanti iz Mladine, ali verovatnije da je izašlo iz Miloševićeve udbaške radionice, kompilacijom kadrova iz nekoliko epizoda originalnog stripa i (prilično loše) docrtanim kadrovima i likovima.
Naravno, sasvim izvesno da bi ovakva (https://html2-f.scribdassets.com/l2lt2s14w2bkxn5/images/13-669074cea9.jpg) epizoda i bila zabranjena, ali je nikada nije ni bilo, nisu imali šta da zabrane.

Ne pamtim da je Grunf ikada (u Briksijevom prevodu) uzvikivao "Hail Hitler!". Naprotiv, njegove vratolomije da se nacistički pozdrav "objasni" preskakanjem "ovolike ograde" i slično je bio deo neodoljivog šarma celog stripa.

U stilu Alana Forda, ovaj propagandni falsifikat bih objasnio: Kaniš li obećavati svijetlu budućnost, moraš zacrniti prošlost. Zar vam se ne čini da baš to rade svi koji su danas na vlasti u ex-Yu? Za sve su im uvek krivi oni prije njih i oni pre njih.

Stefan

pre 4 godine

Navukao sam se na Alan Forda i stripove preko ćaleta ('61 godište). Ima veoma puno novijih ali i starih stripova Francusko-Belgijske, Italijanske i Američke produkcije koji su vrlo filmični, mogu se uporediti sa vrhunskim filmskim ostvarenjima i imaju inovativan/umetnički crtež, ali malo koji strip toliko pogađa u metu kao Alan Ford. Superheroje konceptualno nikada nisam mogao da shvatim i zavolim, jer sam odrastao na Alanu Fordu i grupi TNT - skupini siromašnih naivaca. Ako izuzmemo geg forice, Alan Ford ima prilično teške ali i depresivne momente, prikazane na urnebesan način. No u suštini optimističan, jer nesrećni članovi grupe TNT iz epizode u epizodu ne posustaju pred realnim i manje realnim problemima. Veći su superheroji od superheroja. Strip koji navodi čitoaca na razmišljanje, preispitvanje, gde nema striktne podele na dobro i zlo. Jedinstveni likovi, odlična vizuelizacija likova i njihovih izraza lica... Sve je to ono zbog čega čovek zavoli taj strip.

Dejan

pre 4 godine

Obozavao sam Briksijev prevod. Obozavao sam ovaj vid satire. Cinjenica je da je ovaj strip uticao na razvoj satiricara kao sto je Kesic i ekipa Njuz neta. Nazalost, ocigledno je uticao i na nase politicare. Samo, oni to shvataju kao bukvalna uputstva. Ja mnogo puta, ne preterujem, ne mogu da se odlucim da li citam vest sa Njuz neta ili iz stvarnosti. kao da gledam 3 prasca iz gradonacelnikove kancelarije ili generala Wara uzivo.

XXL

pre 4 godine

Prvi broj 'Alan Forda' mi je u ruke dao brat iz Ljubljane davne '74.g. ostalo je bilo na meni. Imao sam skoro sve brojeve zagrebačkog izdanja u prevodu neponovljivog novinara Nenada Brixija osim par komada da bi na kraju sve u kompletu prodao (i danas žalim). Inače Max Bunker je sebe predstavio u liku Bob Rock-a. Danas ... danas svi živimo - Alan Ford.

Mrs. Blaileen

pre 4 godine

Jedini strip koji su ljudi čitali i naglas se smejali, i uz to, čitanje se ne nastavlja dok se fora dobro ne isčita. Još nešto, čuveni Brixi je bio oduvek čuven, svi koji su čitali su bili svesni da je prevodilac "ubio". Ostaje žal za Magnusovim tamnim crtežom + svaki "fordista" je bio ponosan na svoj fordizam, i evo meni (pomalo) smeta što se otkriva to tajno udruženje (mislim na skup čitalaca, ne na grupu TNT), kao da se razgolićuje ta dečja tajna koja je bila dostupna samo odabranim, zagriženim čitaocima... jer, zapravo ga nije čitalo tako puno ljudi kao što se piše, već puno puno manje. Zagor, Blek Stena, Mister No, Marti Misterija, Dilan Dog, to se čitalo "na vagone", za razliku od AF.

igop

pre 4 godine

Za moju generaciju je bilo IN navijati za suboticki Spartak (sve dok konacno nisu isli u prvu ligu), slušati Azru i čitati Alan Ford!
Uzgred budi receno, jos uvek imam kolekciju oko 360 komada i uzasno mi je drago sto je u naletu slabosti nisam prodao prosle godine preprodavcu za 250€...

ljuba

pre 4 godine

Djeco, ovo vam je pretinac za jaja, a ovo za maslo.
Mama, a što su to jaja, a što je to maslo?
I naravno, kroz prozor uleće Superhik i odnosi frižider...

xxx

pre 4 godine

Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford!
(Miroslav, 16. jun 2019 20:14).
Nikad nije bilo IN navijati za Zvezdu...

Chema

pre 4 godine

Kada sam bio u bolnici kao klinac sa 9-10 godina, operisan od slepog creva, teča mi je donosio njegove stare stripove Alan Ford koji su mi se dopali, kasnije su mi ponekad kupovali, ali zbog manjka novca morao sam od svog džeparca da kupujem. Iako imam 27 godina počeo sam da pravim svoju kolekciju. Devojka me gleda čudno kada na svakom sajmu pored neke knjige uzmem 2-3 broja stripa koje mi nedostaju. Strip mog detinjstva, vraća me u kliničke dane kada god uzmem da čitam.

izhlapjeli starac

pre 4 godine

U staroj drzavi smo AF smatrali vise karikaturom. Od raspada SFRJ taj predivni strip sve vise postaje stvarnost.
Lako je prepoznati danas gradske svinje, Super Hika, korumpiranu policiju. Mada se broj jedan menja.
Princip podele plena "sve za JEDNOG, jedan za Sve" i td.

Kromanjonci

pre 4 godine

Ahahaha, "hrvatskim dijalektom"! ?
(Kog jezika?, 16. jun 2019 20:40) 

Kako kog jezika? Pa srpskog. Hrvatski dijalekt srpskog se koristi u zagrebu i okolici.

misko

pre 4 godine

Ljudi, kupite knigu Lazara Džamića "Cvjećarnica u kući cveća" u kojoj elaborira ceo sociološki fenomen Alana Forda na našim prostorima. Ima korespodencija sa Bunkerom, intervju sa Davorom, sinom Nenada Briksija, Slobodan Šijan odgovara na pitanja i o svojim filmovima i o Alanu Fordu, fenomenalno štivo!

warlock

pre 4 godine

Ljudi, kupite knigu Lazara Džamića "Cvjećarnica u kući cveća" u kojoj elaborira ceo sociološki fenomen Alana Forda na našim prostorima. Ima korespodencija sa Bunkerom, intervju sa Davorom, sinom Nenada Briksija, Slobodan Šijan odgovara na pitanja i o svojim filmovima i o Alanu Fordu, fenomenalno štivo!
(misko, 16. jun 2019 22:31)

Tako je, Dzamic je uradio fantastican posao, bas sam uzivao citajuci!

Niko bitan

pre 4 godine

Evo nešto u stilu Alana Forda. Razgovaram s jednim komšijom (70+) nešto o ženama (suprugama, da ne bude zabune), i kaže on meni, da izvinete:
Kad god nisam poslušao ženu za*ebao sam se, a kad god sam je poslušao za*ebao sam se još više 😂... Pozdrav svima...

Mad Marks

pre 4 godine

Ne znam da li je autor bio vizionar ili ne, ali Alan Ford je imao PDV (porez na porez) 40 godina prije nego što je uveden kod nas, a slatko smo se tome smijali, i porez na vazduh (C02 kvote) takođe 40 godina prije nego što se pojavio.

Smuleco

pre 4 godine

Znači, Alan Ford, taj kultni strip, je zaista obeležio mladost (i moju, naravno) generacija koje su stasavale za njegovo čitanje, 70-tih, 80-tih pa čak i 90-tih godina prošlog veka. Ta vrhunska satira i ironija, sa fantastičnim crtežom i hrvatskim prevodom koji je bio maestralan, doveli su do svojevrsnog fenomena na prostoru bivše Jugoslavije, koji se nikada pre, a ni posle toga, nije pojavio.

rock star

pre 4 godine

Šta tu ima zanimljivo?Smisao za humor velika 0!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dule, 16. jun 2019 22:05)

Da, ali tvoj smisao za humor. Verovatno ne voliš ni engleski humor. A najverovatnije ti se svidja humor iz sapunica.

joel

pre 4 godine

ja naucio sve srpske rijeci. razlike iz stripova Zagora. Marka. Bleka... zakon vremena su to bila... Talijani su majstori za strip... Alan Ford neponovljiv... poz u Gornji Milanovac... stampali su stripove u SFRJ

Ucvijeljeni

pre 4 godine

Osamdeset i neka: u Bg iz Njujorka, posle sedam godina života u Americi, dolazi mi drugar u posetu. Inače u Velikoj Jabuci radi kao profesor sociologije i antropologije. Lik je prošao i ulicu i to onu mnoooogo tvrdu, tamo. Dakle - ozbiljno obrazovan i "nije od jučer" drugar. Posle devet sati druženja, pita me: je li, je l imaš još kolekciju Alan Fordova?!? Kojih ranije nije bio veliki fan. Dam mu prvih 20 komada i opet se družimo, a on će: hebote, pa u Njujorku stvarno postoji "Cvjećara" i nema bolje sociološke studije Amerike od Alana Forda. Ja mu kažem: da ne preskačemo i ex Yugoslaviju, a u to vreme sam znao, kao i on, da će zemlja sa Balkana nestati pod naletom velikog cunamija. Kada je nekada arheolozi budu otkopavali kao Atlantidu, naći će požutele, iscepane ostatke Alan Fordova, kao dokaze postojanja jedne jake civilizacije. I dobro očuvanu epizodu: "Zbogom glupani!".

igop

pre 4 godine

Upravo tako. Svojim genijalnim prevodom je podigao nivo komedije, barem za nas van kajkavskog govornog područja, dotle da smo masovno upotrbeljavali te izraze.
Sa jedne strane je dao neviđen doprinos stripu a sa druge je na neki način ”oprao” svo ustaštvo proisteklo iz tog nazovi naroda jer nam je nametnuo taj jezik kao nešto najnormalnije. Posledice naivnosti osetismo malo kasnije...

Kakav mentalni sklop i koliko paranoican mora biti covek da na ovakav tekst objasnjava vezu AF, Brixy-ja i ustastva?!?!
Sta su tebi uradili ovi mentalni trovaci, nisi ni svestan...

Voja

pre 4 godine

"Ministarstvo za istraživanje ruda i gubljenje vremena" - po želji smestite u bilo koju ex-republiku (LovaC, 17. jun 2019 00:46)

Smesti i danas.

Šone

pre 4 godine

Ehh, Alan Ford, jedan od stripova mog detinjstva. U to vreme, gutao sam sve što bi mi dopalo ruku,i izgradio veliku ljubav prema Romanskoj školi stripa. Italijanskoj pre svega, Boneli i ostala bratija, naravno i Max & Bunker čijeg Alana Forda vredi čitati samo u prevodu neponovljivog Nenada Brixija. Tu je naravno i Belgijsko-Francuska škola sa svojim Taličnim Tomom, Štrumpfovima, Spiruom i ostalima. Današnji strip, pod ogromnim uticajem korejske kopije mange, prenaglašenim super herojima mi nije interesantan. Alanu Fordu se ipak rado vraćam. Kao i Fermijevom Zagoru.

Što se tiče Alana Forda i Briksijevih karikiranih kroatizama, bez namere da ikoga uvredim, više su učinili na razumjevanju istog jezika od svih čistunaca na obe strane, tako da mi je veoma čudno da se neko ovde oseća prozvanim da u prevodu već davno pokojnog Briksija vidi nekakvo ustaštvo. Naime, isto bi bilo kada bi neko u Radovanu III video četništvo. Paranoičan i nacionalistički um vidi "neprijatelje" na svakom mestu, pa čak i tamo gde ih nema.

Pilot

pre 4 godine

U jednoj epizodi Broj 1 sretne svog oca i vajka se: Zadnji put smo se sreli još za vreme drugog rata. Zapanjeni Bob Rok pita: Drugog svetskog? Broj 1 odgovara: Ne, drugog punskog!

zicer

pre 4 godine

sve sam ih procitao, leti za raspust danima sam lezao na balkonu svoje sobe i citao, nije mi padalo na pamet da idem kud dok imam soka, grickalica i alan fordova

Djunta

pre 4 godine

Nisam jos procitao clanak. Hocu da ga lagano degustiram. Radovan III, Antonije Pusic i Alan Ford su me oformili kao bice. Dali mi duha, pokazali sta je intelekt, promocudnost, razlicitost.

Ruma

pre 4 godine

Ja sam u životu delio ljude na one koje su čitali Alan Ford i one koji to nisu. Druga podela je bila na one koji su bar jednom rešili Integral i sistem diferencijalnih jednačina i one koje to nisu. Životna želja mi je bila imati devojku koja je čitala AF i rešavala integrale i sisteme dif jednačina bolje od mene. Danas sam srećan čovek sa 20 godina braka s takvom ženom i sinom koji se smeje istim forama kojima smo se smijali pre 30 tak godina. Halo Bing, ...

мики

pre 4 godine

Ahahaha, "hrvatskim dijalektom"!? (Kog jezika?, 16. jun 2019 20:40)

српског језика. зар до сада нису схватио да су "црногорски", "босански", "хрватски" само дијалекти српског језика? да ти припомогнем питањем... којим се језиком споразумевају Аустралијанци или Американци, или, рецимо, Ирци и Шкотланђани? неки од њих чак и имају неки свој језик који хтео ко говори, али сви говоре енглески, неким својим дијалектом. као и народи да Балкана који би Србима све да отму, чак и идентитет.

warlock

pre 4 godine

Posle Magnusa nije vredno citanja (ma nema veze, 16. jun 2019 22:32)

Nije bas tako, Piffi je solidno nastavio, bilo je i tu momenata, Alan Ford pocinje vrtoglavo da pada od zavjere i lazne smrti broja 1, da bi se oko 350 broja pretvorio u katastrofu, jbg

мики

pre 4 godine

zanimljivo? Smisao za humor velika 0!!! (Dule, 16. jun 2019 22:05)

видимо по твом коментару, не мораш да се дереш

Nevera

pre 4 godine

Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford! (Miroslav, 16. jun 2019 20:14)

Moja generacija (1974.) navija za Partizan, sluša isključivo pank i čita Alana Forda.

Mojoj generaciji su OUT navijanje za Zvezdu i slušanje narodnjaka.

Kokokorason

pre 4 godine

Daaaa,Alan Ford,mogu reći da su mi išle zazubice kada bih na trafici kupila strip.Humor,da,i sav onako crno beli,osim korica, unosio je mnogo radosti i boje u moje gimnazijske dane,sedamdesetih godina prošlog veka.Koliko je uticao na mene,pa verovatno puno,jer mi je i danas omiljena garderoba crna rolka i crne uzane traperice.

Bob

pre 4 godine

palma je jedan od onih celavih (zicer, 17. jun 2019 04:56)

Palma, Bidža i Velja me večno asociraju na ona tri (odrasla) praseta.

Slobo & Tuđman, Jezda & Dafina, Arkan & Kapetan Dragan, Ceca & Brena, Djed Avram & Mlađani Dinkić, Superhikova i Sir Olivera toliko da im se broja ne zna.... Ja više i ne znam jesam li odrastao pokraj Cvjećare ili Kuće Cvijeća?

Tko to preživi, kajat će se. Tko ne preživi, neće.

P76-ers

pre 4 godine

Evo nešto u stilu Alana Forda. Razgovaram s jednim komšijom (70+) nešto o ženama (suprugama, da ne bude zabune), i kaže on meni, da izvinete: 
Kad god nisam poslušao ženu za*ebao sam se, a kad god sam je poslušao za*ebao sam se još više ?... Pozdrav svima... (Niko bitan, 17. jun 2019 08:00)

Hvala? jeste u stilu AF...

Uvrstiću u repertoar...

Fredi_Topce

pre 4 godine

“Ako kaniš pobjediti, ne smeš izgubiti“ (juannelle, 17. jun 2019 01:03)

Nije pisalo KANIŠ, nego ŽELIŠ, česta zabluda je u pitanju. (Fredi_Topce, 17. jun 2019 09:17)

Kako sam za iznošenje ove činjenice dobio više minuseva, nego pluseva, izvolite skeniranu stranicu https://i.ibb.co/HhTXGkT/ako-kanis.jpg te ocekujem izvinjenje od svih koji su udarili minus, hvala.

Milosav

pre 4 godine

"Ministarstvo za istraživanje ruda i gubljenje vremena" - po želji smestite u bilo koju ex-republiku
LovaC, 17. jun 2019 00:46)

Podseti me na Ministry of Silly Walks i Monty Python-a :)

EU Citizen

pre 4 godine

Pošto sam kao fan jugoslovenskog Alan Forda pokušao da čitam italijansku verziju u originalu, jer me je zanimalo kako to funkcioniše, bio sam prilično razočaran, kad krenete da čitate u originalu, prebaci vam se sve u glavi na Italiju, njenu kulturu, društvo i noviju istoriju (a dosta dobro ih poznajem, naročito u periodima u kojima je nastajao originalni Alam Ford i nešto kasnije, dakle kao dete i tinejdžer, pošto sam bae u to vreme sticiajem okolnosti dosta vremena provodio u Italiji i imao tamo dosta drugova), i posle jednu-dve epizode počnete da shvatate ds se radi o relativno prosečnoj i ne previše univerzalnoj levičarskoj satiri na tadašnje prilike u Italiji, iako se radnja nominalno odigrava u SAD, i tu i tamo se, jer ipak su to komunjare, bockaju i Amerikanci :)) Tu ubitačnost, kvalitet i univerzalnost dala mu je kombinacija genijalnog Brixyjevog prevoda i recepcije u soft-komunističkoj diktaturi koja je tako nekako visila u vazduhu u procepu između blokova, pa kasnije u taj procep propala :)) Bilo to kako bilo, ta srećna koincidencija je mnogima ulepšala detinjstvo :))

warlock

pre 4 godine

Posle 75ga broja nisam uspeo da nastavim citanje. Pre svega zbog stila crtanja. Takodje nije mi bio smesan. Skinuo sam 75 brojeva sa interneta. Android ima aplikaciju AF. (rade, 17. jun 2019 02:46)

Skuplje je, ali nista dok se ne omirise stampa iz sedamdesetih, ono kad ga uzmes u ruke, meni su omiljena izdanja ona od 30-tog do 58-broja, ona SUPERSTRIP

Fredi_Topce

pre 4 godine

“Ako kaniš pobjediti, ne smeš izgubiti“ (juannelle, 17. jun 2019 01:03)

Nije pisalo KANIŠ, nego ŽELIŠ, česta zabluda je u pitanju.

CATAPA

pre 4 godine

Možda je mislio na Monty Python's Flying Circus, ili recimo Black Adder? (nowave7, 17. jun 2019 12:56)

Nije Stojko previše pogrešio. Alan Ford nije "tipični engleski humor" (šta god i to značilo) već prevashodno nadrealistički humor koji je i u Engleskoj tada bio veoma zastupljen, ali ni blizu tako kao u Italiji i Jugoslaviji (naročito Srbiji Dušana Kovačevića). To je humor u kom su junaci "ružni prljavi i zli" (Brutti, sporchi e cattivi).

Ruku na srce, kod nas i u Italiji je to izrodilo i reakciju nacionalista po kojoj nikakvo sprdanje sa sopstvenom nacijom nije bilo dozvoljeno, već eventualno samo ismevanje drugih. Make no mistake (i sam Bunker to govori) iako je grupa TNT smeštena u USA, junaci su prevashodno Italijani, a i mi smo se primili jer smo već bili pripremljeni "talijanskim vesternima" i nadrealizmom.

Pa tako, kada Radovan i Stanislav skaču kroz prozor i liče na "siromašnu padobransku školu" istovremeno liče i na članove TNT.

Nije bijeda nepodnošljiva, nego ta očajna želja da se ne bude bijednikom. To od bijednika stvara bijednika sa visokim mišljenjem o sebi.

heavy

pre 4 godine

Više je Brixi uradio za hrvatski jezik i kulturu nego Krleža. (Bludni Sin, 16. jun 2019 20:48)

Upravo tako. Svojim genijalnim prevodom je podigao nivo komedije, barem za nas van kajkavskog govornog područja, dotle da smo masovno upotrbeljavali te izraze.
Sa jedne strane je dao neviđen doprinos stripu a sa druge je na neki način ”oprao” svo ustaštvo proisteklo iz tog nazovi naroda jer nam je nametnuo taj jezik kao nešto najnormalnije. Posledice naivnosti osetismo malo kasnije...

Djuro

pre 4 godine

@ Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford!(Miroslav, 16. jun 2019 20:14).

Nikad nije bilo IN navijati za Zvezdu... (xxx, 16. jun 2019 22:56)

.... nije za one što ne znaju šta je Alan Ford, no se trzaju na pomen Zvezde...

мики

pre 4 godine

Za moju generaciju 1972 bilo je in navijati za Partizan, slusati punk i citati Alan Ford (nikad nikome izvini, 16. jun 2019 22:01)

никада није било "ин" навијати за Партизан, а нисам сигуран шта је пунк, можда си мислио да кажеш панк?

oldtimer

pre 4 godine

Alan Ford je bio i ostao car, ali postoji još jedan genijalan prevod stripa. Radi se o Porodici Tarana u prevodu Miodraga Ilića. Strip je izlazio u Večernjim novostima.

majtimajk

pre 4 godine

"Naučio sam da čitam latinicu sam, preko Alana Forda." (Banovo Brdo, 17. jun 2019 07:25)

- cekaj bre,latinicu smo ucili, ako se ne varam od 3. razreda u skoli. ..a ti si ucio preko AF vec u drugom…?

Stojko

pre 4 godine

@rock star
Trpanje engleskog humora i Alan Forda u istu recenicu dovoljno govori o tebi. Da li pod "engleski humor" mislis na Mucke i Alo alo, ili mozda na Mister Bina, ili mozda na likove koje je napravio Sasa Baron Koen? Ili na nesto sasvim drugacije?

P76-ers

pre 4 godine

Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford! (Miroslav, 16. jun 2019 20:14)

Moja generacija (1974.) navija za Partizan, sluša isključivo pank i čita Alana Forda. 

Mojoj generaciji su OUT navijanje za Zvezdu i slušanje narodnjaka. (Nevera, 17. jun 2019 08:25)

NEVERA kako se ljudi raspravljaju o ukusima i bojama...

Da ste stvarno nešto i pročitali...

Mimile

pre 4 godine

'Zabranjena epizoda' je samo farsa, nijedna stvarna epizoda nije bila zabranjena.

Drugo, Magnus & Bunker kao Lennon & McCartney. Dobri su oni i posebno, ali samo senka od tandema.

rade

pre 4 godine

Posle 75ga broja nisam uspeo da nastavim citanje. Pre svega zbog stila crtanja. Takodje nije mi bio smesan. Skinuo sam 75 brojeva sa interneta. Android ima aplikaciju AF.

heavy

pre 4 godine

Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford! (Miroslav, 16. jun 2019 20:14) 

Moja generacija (1974.) navija za Partizan, sluša isključivo pank i čita Alana Forda. 

Mojoj generaciji su OUT navijanje za Zvezdu i slušanje narodnjaka.

Moja generacija je 66. i navijati za zvezdu u Beogradu je bilo sramota jer se uvek smatralo, sa pravom, da je seljački klub. Isto je važilo i za narodnjake. Slušao se R&R, a pankere smo mlatili gde stignemo. Razlika između londonskih i beogradskuh pankera je što su ovi prvi tukli sve ostale a ove naše smo svi ostali tukli?.

woah

pre 4 godine

Briksijevi romani se mogu naći na oglasima po 200 - 300 dinara i jako su interesantni, a tačno se prepoznaje taj stil, vuče na Alan Ford.

Djuro

pre 4 godine

@ Za moju generaciju 1972 bilo je in navijati za Partizan, slusati punk i citati Alan Ford (nikad nikome izvini, 16. jun 2019 22:01)

Mozda u Zagrebu?.. samo su visak i punk i Alan Ford..

Superhik

pre 4 godine

Dobili siromasi na poklon frižider. Mama obješnjava djeci: "Vidite ovo je pretinac za maslac a ovo je pretinac za jaja". Djeca: "Mama što je to maslac, što su to jaja"

Bogoje Panajotovic

pre 4 godine

Nisam jos procitao clanak. Hocu da ga lagano degustiram. Radovan III, Antonije Pusic i Alan Ford su me oformili kao bice. Dali mi duha, pokazali sta je intelekt, promocudnost, razlicitost.
(Djunta, 17. jun 2019 07:44)

... promiskuitet, takodje ... (govorim li samo u svoje ime ? ;)

мики

pre 4 godine

Mojoj generaciji su OUT navijanje za Zvezdu i slušanje narodnjaka. (Nevera, 17. jun 2019 08:25)

један човек не чини генерацију. Гробари никада нису "ин"

OFK

pre 4 godine

@Miroslav

Kada je izašao prvi broj imao si 7 godina. Plašim se da nisi baš razumeo šta čitaš (ako si znao latinicu). Pozdrav od generacije 1954.

heavy

pre 4 godine

Kakav mentalni sklop i koliko paranoican mora biti covek da na ovakav tekst objasnjava vezu AF, Brixy-ja i ustastva?!?! Sta su tebi uradili ovi mentalni trovaci, nisi ni svestan... (igop, 17. jun 2019 10:52)

Meni lično nisu ništa ali mojoj familiji bolje da ne znaš šta su uradili. A mentalni sklop mi je level preCednik pa na kvadrat, znači provereno lud.

gagi

pre 3 godine

Alan Ford je bio u moje vreme br.1 po popularnosti, ali, neverovatno, čitao sa skoro svaki strip, ali AF nijedan jedini. "Obilazio" ga, uopšte nisam bio njegov "fan".Cenio sam nj. popularnost, ali...Za mene Poručnik Bluberi i dr.to je to.

xxx

pre 4 godine

Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford!
(Miroslav, 16. jun 2019 20:14).
Nikad nije bilo IN navijati za Zvezdu...

Kromanjonci

pre 4 godine

Ahahaha, "hrvatskim dijalektom"! ?
(Kog jezika?, 16. jun 2019 20:40) 

Kako kog jezika? Pa srpskog. Hrvatski dijalekt srpskog se koristi u zagrebu i okolici.

heavy

pre 4 godine

Više je Brixi uradio za hrvatski jezik i kulturu nego Krleža. (Bludni Sin, 16. jun 2019 20:48)

Upravo tako. Svojim genijalnim prevodom je podigao nivo komedije, barem za nas van kajkavskog govornog područja, dotle da smo masovno upotrbeljavali te izraze.
Sa jedne strane je dao neviđen doprinos stripu a sa druge je na neki način ”oprao” svo ustaštvo proisteklo iz tog nazovi naroda jer nam je nametnuo taj jezik kao nešto najnormalnije. Posledice naivnosti osetismo malo kasnije...

мики

pre 4 godine

Ahahaha, "hrvatskim dijalektom"!? (Kog jezika?, 16. jun 2019 20:40)

српског језика. зар до сада нису схватио да су "црногорски", "босански", "хрватски" само дијалекти српског језика? да ти припомогнем питањем... којим се језиком споразумевају Аустралијанци или Американци, или, рецимо, Ирци и Шкотланђани? неки од њих чак и имају неки свој језик који хтео ко говори, али сви говоре енглески, неким својим дијалектом. као и народи да Балкана који би Србима све да отму, чак и идентитет.

мики

pre 4 godine

Za moju generaciju 1972 bilo je in navijati za Partizan, slusati punk i citati Alan Ford (nikad nikome izvini, 16. jun 2019 22:01)

никада није било "ин" навијати за Партизан, а нисам сигуран шта је пунк, можда си мислио да кажеш панк?

heavy

pre 4 godine

Kakav mentalni sklop i koliko paranoican mora biti covek da na ovakav tekst objasnjava vezu AF, Brixy-ja i ustastva?!?! Sta su tebi uradili ovi mentalni trovaci, nisi ni svestan... (igop, 17. jun 2019 10:52)

Meni lično nisu ništa ali mojoj familiji bolje da ne znaš šta su uradili. A mentalni sklop mi je level preCednik pa na kvadrat, znači provereno lud.

Djuro

pre 4 godine

@ Za moju generaciju 1972 bilo je in navijati za Partizan, slusati punk i citati Alan Ford (nikad nikome izvini, 16. jun 2019 22:01)

Mozda u Zagrebu?.. samo su visak i punk i Alan Ford..

Fredi_Topce

pre 4 godine

“Ako kaniš pobjediti, ne smeš izgubiti“ (juannelle, 17. jun 2019 01:03)

Nije pisalo KANIŠ, nego ŽELIŠ, česta zabluda je u pitanju.

мики

pre 4 godine

Mojoj generaciji su OUT navijanje za Zvezdu i slušanje narodnjaka. (Nevera, 17. jun 2019 08:25)

један човек не чини генерацију. Гробари никада нису "ин"

Nevera

pre 4 godine

Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford! (Miroslav, 16. jun 2019 20:14)

Moja generacija (1974.) navija za Partizan, sluša isključivo pank i čita Alana Forda.

Mojoj generaciji su OUT navijanje za Zvezdu i slušanje narodnjaka.

Mrs. Blaileen

pre 4 godine

Jedini strip koji su ljudi čitali i naglas se smejali, i uz to, čitanje se ne nastavlja dok se fora dobro ne isčita. Još nešto, čuveni Brixi je bio oduvek čuven, svi koji su čitali su bili svesni da je prevodilac "ubio". Ostaje žal za Magnusovim tamnim crtežom + svaki "fordista" je bio ponosan na svoj fordizam, i evo meni (pomalo) smeta što se otkriva to tajno udruženje (mislim na skup čitalaca, ne na grupu TNT), kao da se razgolićuje ta dečja tajna koja je bila dostupna samo odabranim, zagriženim čitaocima... jer, zapravo ga nije čitalo tako puno ljudi kao što se piše, već puno puno manje. Zagor, Blek Stena, Mister No, Marti Misterija, Dilan Dog, to se čitalo "na vagone", za razliku od AF.

Djuro

pre 4 godine

@ Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford!(Miroslav, 16. jun 2019 20:14).

Nikad nije bilo IN navijati za Zvezdu... (xxx, 16. jun 2019 22:56)

.... nije za one što ne znaju šta je Alan Ford, no se trzaju na pomen Zvezde...

heavy

pre 4 godine

Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford! (Miroslav, 16. jun 2019 20:14) 

Moja generacija (1974.) navija za Partizan, sluša isključivo pank i čita Alana Forda. 

Mojoj generaciji su OUT navijanje za Zvezdu i slušanje narodnjaka.

Moja generacija je 66. i navijati za zvezdu u Beogradu je bilo sramota jer se uvek smatralo, sa pravom, da je seljački klub. Isto je važilo i za narodnjake. Slušao se R&R, a pankere smo mlatili gde stignemo. Razlika između londonskih i beogradskuh pankera je što su ovi prvi tukli sve ostale a ove naše smo svi ostali tukli?.

rade

pre 4 godine

Posle 75ga broja nisam uspeo da nastavim citanje. Pre svega zbog stila crtanja. Takodje nije mi bio smesan. Skinuo sam 75 brojeva sa interneta. Android ima aplikaciju AF.

EU Citizen

pre 4 godine

Pošto sam kao fan jugoslovenskog Alan Forda pokušao da čitam italijansku verziju u originalu, jer me je zanimalo kako to funkcioniše, bio sam prilično razočaran, kad krenete da čitate u originalu, prebaci vam se sve u glavi na Italiju, njenu kulturu, društvo i noviju istoriju (a dosta dobro ih poznajem, naročito u periodima u kojima je nastajao originalni Alam Ford i nešto kasnije, dakle kao dete i tinejdžer, pošto sam bae u to vreme sticiajem okolnosti dosta vremena provodio u Italiji i imao tamo dosta drugova), i posle jednu-dve epizode počnete da shvatate ds se radi o relativno prosečnoj i ne previše univerzalnoj levičarskoj satiri na tadašnje prilike u Italiji, iako se radnja nominalno odigrava u SAD, i tu i tamo se, jer ipak su to komunjare, bockaju i Amerikanci :)) Tu ubitačnost, kvalitet i univerzalnost dala mu je kombinacija genijalnog Brixyjevog prevoda i recepcije u soft-komunističkoj diktaturi koja je tako nekako visila u vazduhu u procepu između blokova, pa kasnije u taj procep propala :)) Bilo to kako bilo, ta srećna koincidencija je mnogima ulepšala detinjstvo :))

Stojko

pre 4 godine

@rock star
Trpanje engleskog humora i Alan Forda u istu recenicu dovoljno govori o tebi. Da li pod "engleski humor" mislis na Mucke i Alo alo, ili mozda na Mister Bina, ili mozda na likove koje je napravio Sasa Baron Koen? Ili na nesto sasvim drugacije?

Bush

pre 4 godine

Godinama živim u Italiji,strip je parodija na njihovo društvo. Sa godinama sam upoznao sve likove od paralitičara koji upravljaju gomilama ljudi,južnjačka živčanih poput Boba i čak sam dosta dobar prijatelj sa čistačem ulica koji osim karaktera jako fizički liči na Superhika. Jedino mi nije bilo jasno zašto su stavili Engleza za lopova dok nisam posjetio London i njihov Nacionalni Muzej ,mislim da nema jedna stvar njihova (sve iz uvoza ). Žabari su ih davno pročitali.

Ruma

pre 4 godine

Ja sam u životu delio ljude na one koje su čitali Alan Ford i one koji to nisu. Druga podela je bila na one koji su bar jednom rešili Integral i sistem diferencijalnih jednačina i one koje to nisu. Životna želja mi je bila imati devojku koja je čitala AF i rešavala integrale i sisteme dif jednačina bolje od mene. Danas sam srećan čovek sa 20 godina braka s takvom ženom i sinom koji se smeje istim forama kojima smo se smijali pre 30 tak godina. Halo Bing, ...

CATAPA

pre 4 godine

Te "zabranjene epizode" nikada nije ni bilo. Pričalo se da su to napravili zajebanti iz Mladine, ali verovatnije da je izašlo iz Miloševićeve udbaške radionice, kompilacijom kadrova iz nekoliko epizoda originalnog stripa i (prilično loše) docrtanim kadrovima i likovima.
Naravno, sasvim izvesno da bi ovakva (https://html2-f.scribdassets.com/l2lt2s14w2bkxn5/images/13-669074cea9.jpg) epizoda i bila zabranjena, ali je nikada nije ni bilo, nisu imali šta da zabrane.

Ne pamtim da je Grunf ikada (u Briksijevom prevodu) uzvikivao "Hail Hitler!". Naprotiv, njegove vratolomije da se nacistički pozdrav "objasni" preskakanjem "ovolike ograde" i slično je bio deo neodoljivog šarma celog stripa.

U stilu Alana Forda, ovaj propagandni falsifikat bih objasnio: Kaniš li obećavati svijetlu budućnost, moraš zacrniti prošlost. Zar vam se ne čini da baš to rade svi koji su danas na vlasti u ex-Yu? Za sve su im uvek krivi oni prije njih i oni pre njih.

Djunta

pre 4 godine

Nisam jos procitao clanak. Hocu da ga lagano degustiram. Radovan III, Antonije Pusic i Alan Ford su me oformili kao bice. Dali mi duha, pokazali sta je intelekt, promocudnost, razlicitost.

Bogoje Panajotovic

pre 4 godine

Nisam jos procitao clanak. Hocu da ga lagano degustiram. Radovan III, Antonije Pusic i Alan Ford su me oformili kao bice. Dali mi duha, pokazali sta je intelekt, promocudnost, razlicitost.
(Djunta, 17. jun 2019 07:44)

... promiskuitet, takodje ... (govorim li samo u svoje ime ? ;)

misko

pre 4 godine

Ljudi, kupite knigu Lazara Džamića "Cvjećarnica u kući cveća" u kojoj elaborira ceo sociološki fenomen Alana Forda na našim prostorima. Ima korespodencija sa Bunkerom, intervju sa Davorom, sinom Nenada Briksija, Slobodan Šijan odgovara na pitanja i o svojim filmovima i o Alanu Fordu, fenomenalno štivo!

Dejan

pre 4 godine

Obozavao sam Briksijev prevod. Obozavao sam ovaj vid satire. Cinjenica je da je ovaj strip uticao na razvoj satiricara kao sto je Kesic i ekipa Njuz neta. Nazalost, ocigledno je uticao i na nase politicare. Samo, oni to shvataju kao bukvalna uputstva. Ja mnogo puta, ne preterujem, ne mogu da se odlucim da li citam vest sa Njuz neta ili iz stvarnosti. kao da gledam 3 prasca iz gradonacelnikove kancelarije ili generala Wara uzivo.

majtimajk

pre 4 godine

"Naučio sam da čitam latinicu sam, preko Alana Forda." (Banovo Brdo, 17. jun 2019 07:25)

- cekaj bre,latinicu smo ucili, ako se ne varam od 3. razreda u skoli. ..a ti si ucio preko AF vec u drugom…?

igop

pre 4 godine

Upravo tako. Svojim genijalnim prevodom je podigao nivo komedije, barem za nas van kajkavskog govornog područja, dotle da smo masovno upotrbeljavali te izraze.
Sa jedne strane je dao neviđen doprinos stripu a sa druge je na neki način ”oprao” svo ustaštvo proisteklo iz tog nazovi naroda jer nam je nametnuo taj jezik kao nešto najnormalnije. Posledice naivnosti osetismo malo kasnije...

Kakav mentalni sklop i koliko paranoican mora biti covek da na ovakav tekst objasnjava vezu AF, Brixy-ja i ustastva?!?!
Sta su tebi uradili ovi mentalni trovaci, nisi ni svestan...

izhlapjeli starac

pre 4 godine

U staroj drzavi smo AF smatrali vise karikaturom. Od raspada SFRJ taj predivni strip sve vise postaje stvarnost.
Lako je prepoznati danas gradske svinje, Super Hika, korumpiranu policiju. Mada se broj jedan menja.
Princip podele plena "sve za JEDNOG, jedan za Sve" i td.

warlock

pre 4 godine

Ljudi, kupite knigu Lazara Džamića "Cvjećarnica u kući cveća" u kojoj elaborira ceo sociološki fenomen Alana Forda na našim prostorima. Ima korespodencija sa Bunkerom, intervju sa Davorom, sinom Nenada Briksija, Slobodan Šijan odgovara na pitanja i o svojim filmovima i o Alanu Fordu, fenomenalno štivo!
(misko, 16. jun 2019 22:31)

Tako je, Dzamic je uradio fantastican posao, bas sam uzivao citajuci!

Stefan

pre 4 godine

Navukao sam se na Alan Forda i stripove preko ćaleta ('61 godište). Ima veoma puno novijih ali i starih stripova Francusko-Belgijske, Italijanske i Američke produkcije koji su vrlo filmični, mogu se uporediti sa vrhunskim filmskim ostvarenjima i imaju inovativan/umetnički crtež, ali malo koji strip toliko pogađa u metu kao Alan Ford. Superheroje konceptualno nikada nisam mogao da shvatim i zavolim, jer sam odrastao na Alanu Fordu i grupi TNT - skupini siromašnih naivaca. Ako izuzmemo geg forice, Alan Ford ima prilično teške ali i depresivne momente, prikazane na urnebesan način. No u suštini optimističan, jer nesrećni članovi grupe TNT iz epizode u epizodu ne posustaju pred realnim i manje realnim problemima. Veći su superheroji od superheroja. Strip koji navodi čitoaca na razmišljanje, preispitvanje, gde nema striktne podele na dobro i zlo. Jedinstveni likovi, odlična vizuelizacija likova i njihovih izraza lica... Sve je to ono zbog čega čovek zavoli taj strip.

rock star

pre 4 godine

Šta tu ima zanimljivo?Smisao za humor velika 0!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dule, 16. jun 2019 22:05)

Da, ali tvoj smisao za humor. Verovatno ne voliš ni engleski humor. A najverovatnije ti se svidja humor iz sapunica.

P76-ers

pre 4 godine

Za moju generaciju (1964) je bilo IN navijati za Zvezdu, slušati Azru i čitati Alan Ford! (Miroslav, 16. jun 2019 20:14)

Moja generacija (1974.) navija za Partizan, sluša isključivo pank i čita Alana Forda. 

Mojoj generaciji su OUT navijanje za Zvezdu i slušanje narodnjaka. (Nevera, 17. jun 2019 08:25)

NEVERA kako se ljudi raspravljaju o ukusima i bojama...

Da ste stvarno nešto i pročitali...

мики

pre 4 godine

zanimljivo? Smisao za humor velika 0!!! (Dule, 16. jun 2019 22:05)

видимо по твом коментару, не мораш да се дереш

gagi

pre 3 godine

Alan Ford je bio u moje vreme br.1 po popularnosti, ali, neverovatno, čitao sa skoro svaki strip, ali AF nijedan jedini. "Obilazio" ga, uopšte nisam bio njegov "fan".Cenio sam nj. popularnost, ali...Za mene Poručnik Bluberi i dr.to je to.

ljuba

pre 4 godine

Djeco, ovo vam je pretinac za jaja, a ovo za maslo.
Mama, a što su to jaja, a što je to maslo?
I naravno, kroz prozor uleće Superhik i odnosi frižider...

konjina

pre 4 godine

Djeco, ovo vam je pretinac za jaja, a ovo za maslo. 
Mama, a što su to jaja, a što je to maslo? 
I naravno, kroz prozor uleće Superhik i odnosi frižider...
(ljuba, 16. jun 2019 23:18)


Al fora je tu što deca pitaju: "Mama, što JE to jaja,..." dakle oni su toliko siromašni da nemaju pojma ni da li su jaja množina ili jednina, nikad ih nisu videla :-))))

Meni je isto ovo legendarno...

Voja

pre 4 godine

"Ministarstvo za istraživanje ruda i gubljenje vremena" - po želji smestite u bilo koju ex-republiku (LovaC, 17. jun 2019 00:46)

Smesti i danas.

Marko

pre 4 godine

Sredinom 90, našao ujakovu kolekciju, sve pročitao..... Sjajno.... Nažalost ima dosta sličnosti sa današnjim vremenom u mojim četrdesetim.

XXL

pre 4 godine

Prvi broj 'Alan Forda' mi je u ruke dao brat iz Ljubljane davne '74.g. ostalo je bilo na meni. Imao sam skoro sve brojeve zagrebačkog izdanja u prevodu neponovljivog novinara Nenada Brixija osim par komada da bi na kraju sve u kompletu prodao (i danas žalim). Inače Max Bunker je sebe predstavio u liku Bob Rock-a. Danas ... danas svi živimo - Alan Ford.

Čeprtuljko

pre 4 godine

Neverovatno koliko je Alan Ford satiričan, ali sve više realan strip. Ljudska pohlepa i glupost dominira sve vise medju ljudima danas. Bas kako su oni crtali strip.

Chema

pre 4 godine

Kada sam bio u bolnici kao klinac sa 9-10 godina, operisan od slepog creva, teča mi je donosio njegove stare stripove Alan Ford koji su mi se dopali, kasnije su mi ponekad kupovali, ali zbog manjka novca morao sam od svog džeparca da kupujem. Iako imam 27 godina počeo sam da pravim svoju kolekciju. Devojka me gleda čudno kada na svakom sajmu pored neke knjige uzmem 2-3 broja stripa koje mi nedostaju. Strip mog detinjstva, vraća me u kliničke dane kada god uzmem da čitam.

Mad Marks

pre 4 godine

Ne znam da li je autor bio vizionar ili ne, ali Alan Ford je imao PDV (porez na porez) 40 godina prije nego što je uveden kod nas, a slatko smo se tome smijali, i porez na vazduh (C02 kvote) takođe 40 godina prije nego što se pojavio.

Fredi_Topce

pre 4 godine

“Ako kaniš pobjediti, ne smeš izgubiti“ (juannelle, 17. jun 2019 01:03)

Nije pisalo KANIŠ, nego ŽELIŠ, česta zabluda je u pitanju. (Fredi_Topce, 17. jun 2019 09:17)

Kako sam za iznošenje ove činjenice dobio više minuseva, nego pluseva, izvolite skeniranu stranicu https://i.ibb.co/HhTXGkT/ako-kanis.jpg te ocekujem izvinjenje od svih koji su udarili minus, hvala.

Bob

pre 4 godine

palma je jedan od onih celavih (zicer, 17. jun 2019 04:56)

Palma, Bidža i Velja me večno asociraju na ona tri (odrasla) praseta.

Slobo & Tuđman, Jezda & Dafina, Arkan & Kapetan Dragan, Ceca & Brena, Djed Avram & Mlađani Dinkić, Superhikova i Sir Olivera toliko da im se broja ne zna.... Ja više i ne znam jesam li odrastao pokraj Cvjećare ili Kuće Cvijeća?

Tko to preživi, kajat će se. Tko ne preživi, neće.

CATAPA

pre 4 godine

Možda je mislio na Monty Python's Flying Circus, ili recimo Black Adder? (nowave7, 17. jun 2019 12:56)

Nije Stojko previše pogrešio. Alan Ford nije "tipični engleski humor" (šta god i to značilo) već prevashodno nadrealistički humor koji je i u Engleskoj tada bio veoma zastupljen, ali ni blizu tako kao u Italiji i Jugoslaviji (naročito Srbiji Dušana Kovačevića). To je humor u kom su junaci "ružni prljavi i zli" (Brutti, sporchi e cattivi).

Ruku na srce, kod nas i u Italiji je to izrodilo i reakciju nacionalista po kojoj nikakvo sprdanje sa sopstvenom nacijom nije bilo dozvoljeno, već eventualno samo ismevanje drugih. Make no mistake (i sam Bunker to govori) iako je grupa TNT smeštena u USA, junaci su prevashodno Italijani, a i mi smo se primili jer smo već bili pripremljeni "talijanskim vesternima" i nadrealizmom.

Pa tako, kada Radovan i Stanislav skaču kroz prozor i liče na "siromašnu padobransku školu" istovremeno liče i na članove TNT.

Nije bijeda nepodnošljiva, nego ta očajna želja da se ne bude bijednikom. To od bijednika stvara bijednika sa visokim mišljenjem o sebi.

igop

pre 4 godine

Za moju generaciju je bilo IN navijati za suboticki Spartak (sve dok konacno nisu isli u prvu ligu), slušati Azru i čitati Alan Ford!
Uzgred budi receno, jos uvek imam kolekciju oko 360 komada i uzasno mi je drago sto je u naletu slabosti nisam prodao prosle godine preprodavcu za 250€...

Niko bitan

pre 4 godine

Evo nešto u stilu Alana Forda. Razgovaram s jednim komšijom (70+) nešto o ženama (suprugama, da ne bude zabune), i kaže on meni, da izvinete:
Kad god nisam poslušao ženu za*ebao sam se, a kad god sam je poslušao za*ebao sam se još više 😂... Pozdrav svima...

OFK

pre 4 godine

@Miroslav

Kada je izašao prvi broj imao si 7 godina. Plašim se da nisi baš razumeo šta čitaš (ako si znao latinicu). Pozdrav od generacije 1954.

Smuleco

pre 4 godine

Znači, Alan Ford, taj kultni strip, je zaista obeležio mladost (i moju, naravno) generacija koje su stasavale za njegovo čitanje, 70-tih, 80-tih pa čak i 90-tih godina prošlog veka. Ta vrhunska satira i ironija, sa fantastičnim crtežom i hrvatskim prevodom koji je bio maestralan, doveli su do svojevrsnog fenomena na prostoru bivše Jugoslavije, koji se nikada pre, a ni posle toga, nije pojavio.

Ucvijeljeni

pre 4 godine

Osamdeset i neka: u Bg iz Njujorka, posle sedam godina života u Americi, dolazi mi drugar u posetu. Inače u Velikoj Jabuci radi kao profesor sociologije i antropologije. Lik je prošao i ulicu i to onu mnoooogo tvrdu, tamo. Dakle - ozbiljno obrazovan i "nije od jučer" drugar. Posle devet sati druženja, pita me: je li, je l imaš još kolekciju Alan Fordova?!? Kojih ranije nije bio veliki fan. Dam mu prvih 20 komada i opet se družimo, a on će: hebote, pa u Njujorku stvarno postoji "Cvjećara" i nema bolje sociološke studije Amerike od Alana Forda. Ja mu kažem: da ne preskačemo i ex Yugoslaviju, a u to vreme sam znao, kao i on, da će zemlja sa Balkana nestati pod naletom velikog cunamija. Kada je nekada arheolozi budu otkopavali kao Atlantidu, naći će požutele, iscepane ostatke Alan Fordova, kao dokaze postojanja jedne jake civilizacije. I dobro očuvanu epizodu: "Zbogom glupani!".

woah

pre 4 godine

Briksijevi romani se mogu naći na oglasima po 200 - 300 dinara i jako su interesantni, a tačno se prepoznaje taj stil, vuče na Alan Ford.

P76-ers

pre 4 godine

Evo nešto u stilu Alana Forda. Razgovaram s jednim komšijom (70+) nešto o ženama (suprugama, da ne bude zabune), i kaže on meni, da izvinete: 
Kad god nisam poslušao ženu za*ebao sam se, a kad god sam je poslušao za*ebao sam se još više ?... Pozdrav svima... (Niko bitan, 17. jun 2019 08:00)

Hvala? jeste u stilu AF...

Uvrstiću u repertoar...

warlock

pre 4 godine

Posle 75ga broja nisam uspeo da nastavim citanje. Pre svega zbog stila crtanja. Takodje nije mi bio smesan. Skinuo sam 75 brojeva sa interneta. Android ima aplikaciju AF. (rade, 17. jun 2019 02:46)

Skuplje je, ali nista dok se ne omirise stampa iz sedamdesetih, ono kad ga uzmes u ruke, meni su omiljena izdanja ona od 30-tog do 58-broja, ona SUPERSTRIP

Pilot

pre 4 godine

U jednoj epizodi Broj 1 sretne svog oca i vajka se: Zadnji put smo se sreli još za vreme drugog rata. Zapanjeni Bob Rok pita: Drugog svetskog? Broj 1 odgovara: Ne, drugog punskog!

oldtimer

pre 4 godine

Alan Ford je bio i ostao car, ali postoji još jedan genijalan prevod stripa. Radi se o Porodici Tarana u prevodu Miodraga Ilića. Strip je izlazio u Večernjim novostima.

Mimile

pre 4 godine

'Zabranjena epizoda' je samo farsa, nijedna stvarna epizoda nije bila zabranjena.

Drugo, Magnus & Bunker kao Lennon & McCartney. Dobri su oni i posebno, ali samo senka od tandema.

Šone

pre 4 godine

Ehh, Alan Ford, jedan od stripova mog detinjstva. U to vreme, gutao sam sve što bi mi dopalo ruku,i izgradio veliku ljubav prema Romanskoj školi stripa. Italijanskoj pre svega, Boneli i ostala bratija, naravno i Max & Bunker čijeg Alana Forda vredi čitati samo u prevodu neponovljivog Nenada Brixija. Tu je naravno i Belgijsko-Francuska škola sa svojim Taličnim Tomom, Štrumpfovima, Spiruom i ostalima. Današnji strip, pod ogromnim uticajem korejske kopije mange, prenaglašenim super herojima mi nije interesantan. Alanu Fordu se ipak rado vraćam. Kao i Fermijevom Zagoru.

Što se tiče Alana Forda i Briksijevih karikiranih kroatizama, bez namere da ikoga uvredim, više su učinili na razumjevanju istog jezika od svih čistunaca na obe strane, tako da mi je veoma čudno da se neko ovde oseća prozvanim da u prevodu već davno pokojnog Briksija vidi nekakvo ustaštvo. Naime, isto bi bilo kada bi neko u Radovanu III video četništvo. Paranoičan i nacionalistički um vidi "neprijatelje" na svakom mestu, pa čak i tamo gde ih nema.

zicer

pre 4 godine

sve sam ih procitao, leti za raspust danima sam lezao na balkonu svoje sobe i citao, nije mi padalo na pamet da idem kud dok imam soka, grickalica i alan fordova

warlock

pre 4 godine

Posle Magnusa nije vredno citanja (ma nema veze, 16. jun 2019 22:32)

Nije bas tako, Piffi je solidno nastavio, bilo je i tu momenata, Alan Ford pocinje vrtoglavo da pada od zavjere i lazne smrti broja 1, da bi se oko 350 broja pretvorio u katastrofu, jbg

Superhik

pre 4 godine

Dobili siromasi na poklon frižider. Mama obješnjava djeci: "Vidite ovo je pretinac za maslac a ovo je pretinac za jaja". Djeca: "Mama što je to maslac, što su to jaja"

joel

pre 4 godine

ja naucio sve srpske rijeci. razlike iz stripova Zagora. Marka. Bleka... zakon vremena su to bila... Talijani su majstori za strip... Alan Ford neponovljiv... poz u Gornji Milanovac... stampali su stripove u SFRJ

Kokokorason

pre 4 godine

Daaaa,Alan Ford,mogu reći da su mi išle zazubice kada bih na trafici kupila strip.Humor,da,i sav onako crno beli,osim korica, unosio je mnogo radosti i boje u moje gimnazijske dane,sedamdesetih godina prošlog veka.Koliko je uticao na mene,pa verovatno puno,jer mi je i danas omiljena garderoba crna rolka i crne uzane traperice.

Milosav

pre 4 godine

"Ministarstvo za istraživanje ruda i gubljenje vremena" - po želji smestite u bilo koju ex-republiku
LovaC, 17. jun 2019 00:46)

Podseti me na Ministry of Silly Walks i Monty Python-a :)