Nedelja, 28.10.2018.

14:18

"Da su ljudi čitali koga treba, ne bi Dostojevski umro kao crkveni miš"

Izvor: Marina Pavlovic

"Da su ljudi èitali koga treba, ne bi Dostojevski umro kao crkveni miš" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

94 Komentari

Sortiraj po:

EU Citizen

pre 5 godina

Opet naklapanje pseudointelektualaca, knjiga je roba kao i svaka druga, i kao što široke mase slabo kupuju kavijar, tartufe i kulatelo, jer im nije ni u mentalnom, ni u finansijskom dometu, tako i najbolje knjige obično nisu ultrabestseleri. Meni je drago da ljudi čitaju bilo šta, neki od njih će sa gospođice Kockar sigurno napredovati i na nešto kvalitetnije,, a na sajam knjiga spada sve što je štampana reč, ovim pseudointrlektualnim kreaturama očigledno fali neki ždanovizam ili gebelsovština kada je samo politički podobno moglo da se štamoa i neki takvi nabeđeni koji više podele nego što prodaju su odlučivali.

Milosav

pre 5 godina

Vidim komentatori uporedjuju tu spodobu i Dostojevskog pa ga jos kritikuju zbog kocke i drugih poroka. Da li ste vi ljudi normalni? Inace sto se tice uticaja "zvezda" rijaliti programa na decu, to mozete da zahvalite prvo njihovim roditeljima koji im dozvoljavaju da gledaju to djubre posto i sami gledaju dan in noc.
Evo pre nedelju dana sam se vratio is Srbije i mogu da vam kazem da skoro sve komsije u selu po ceo dan imaju te programe na televizoru. Deca od 5 do 15 godina normalno gledaju, kada pitam zasto dozvoljavate deci da gledaju to djubre gledaju me kao: sta nje u redu s tobom covece.

Aleksa

pre 5 godina

хи хи...волим ове што се згражавају заиста...

Постоји и увек ће постојати подела на елиту и на плебс. Те две класе људи се не мешају. Проблем са плебсом у Србији је што верује да је елита лоша и да свако може да буде елита. Не може свако да буде елита, нити треба. Али последице комунизма су ту....опис појма "домаћин" је под утицајем комунизма углавном променио своје значење...

Коме прија госпођа Коцкар, прија, коме прија Достојевски, прија...на силу не можемо да "одпријамо" госпођу Коцкар, нити можемо да заволимо Достојевског....претварати се није здраво....

Naprednjak Tosic

pre 5 godina

"@zdravo arone, a tvoja poenta je da je visoko obrazovanje nepotrebno? E blago tebi, suvise si se obrazovao na svoju ruku. Kamo srece da je statistika barem na 20 posto da malo ubije ovaj miris njive i kafane po Beogradu.
(Neinformisan, 28. oktobar 2018 21:37) "
Najbolji su mi takvi kao ti. "Rodjeni Beogradjani" ili ti u prevodu otac ti se doselio 70te a ti se rodio 72, pa sad imate grcevit strah od njive i prirode. Takvi kao ti i zalise Beograd u beton, pa sad izgleda kao oziljak na lepom plavom Dunavu.

nowave7

pre 5 godina

"Mi smo, neko bi rekao najzad, postali pravo konzumentsko društvo poput ostatka Evrope i sada nam ostaje da beremo plodove liberal-kapitalizma. Jedan od tih plodova su memoari moralno sumnjivih osoba nakon čijeg čitanja više nema nikakve sumnje u taj moral“

Gospodin ocigledno nije video mnogo od te Evrope.

Kada ce elita (bilo politicka, kulturna, sportska, ili bilo koja druga) prestati da krivi Evropu za sve svoje propuste i vec jednom priznati krivicu i preuzeti odgovornost za trenutno stanje u drustvu, i moralni kolaps u poslednjih trideset i vise godina?
Doduse, ovo pitanje je vise retoricko, a bojim se, da svi znamo odgovor.

intimna prepiska sa moderatorom

pre 5 godina

Da su ljudi slušali koga treba, ne bi ni Mocart. Da su imali dovoljno pameti i sluha za nauku i dostignuća, ne bi Tesla umro u društvu golubova, u oskudnoj hotelskoj sobi. Kako mali Perica, doživljava društveno-socijalne prilike, kroz nerazumljiv vremenski okvir.

jsx

pre 5 godina

Dakle, 73 komentara komentara vezanih za Kiju (nebitno sto su negativni), a za sam sajam gotovo da nisam video vest ili bilo kakav znacajan medijski prostor. Takodje, ne znam ni ko su ovi pisci koji su intervjuisani, ako su dobri, nije li ponizavajuce ne intervjuisati ih o njihovim delima gotovo nikad (zbog cega nisam cuo za njih) vec ih samo pitate za nekog drugog ko nije pisac.

nisammeznamkakosamzavršioosnovnuškolu

pre 5 godina

(jkfgsdvju, 28. oktobar 2018 21:41
zato što je umetnost elitistička po svojoj prirodi i 0,1% ljudi na planeti je mogu stvoriti a 1% razumeti, ostalo su turisti koji obilaze Luvr.
Umetnost je ideja razvoja i nadogradnje ljudske vrste kao takve, eto npr. današnja pop umetnost je kopija ruske avangarde te ispada da 99% ljudi živi sa 100 godina zakašnjenjem i to je normalno nisu ljudi zbog toga manje vredni niti zbog knjige neke starlete, vrednost čoveka je njegov odnos ka drugom ljudskom biću. smisao života je biti dobar čovek ili žena! nema metafizike i viših ciljeva samo jednostavna dobrota!

Toni

pre 5 godina

Većina koja je kupila knjigu te izvjesne Kije je neće ni pročitati, to je dobra strana priče. A Dostojevski i npr Bukovski nikad ne bi napisali to što jesu da u kednom trenutku nisu bili na dnu.

partizan

pre 5 godina

Sta da ocekujete od naroda koji slusa Cecu i melos juznog(turskog) vetra?
(Boki, 28. oktobar 2018 16:26
Znaci i Britanci slusaju Cecu i melos, posto je i kod njih starleta napisala 20 knjiga i imala ubedljivo najvecu paznju na Londonskom sajmu knjiga.

Zdravo, Neinformisani

pre 5 godina

@zdravo arone, a tvoja poenta je da je visoko obrazovanje nepotrebno? E blago tebi, suvise si se obrazovao na svoju ruku. Kamo srece da je statistika barem na 20 posto da malo ubije ovaj miris njive i kafane po Beogradu.
(Neinformisan, 28. oktobar 2018 21:37)

Ne, Neinformisani, to nije moja poenta i stvarno ne znam kako si to uspeo da zakljucis.Ako te bas zanima, potpuno si omasio, ja bih poostrila uslove za upis na fax,a prvo i najvaznije je da bi upis bio moguc samo ljudima ciji IQ prelazi 120.Za vise nivoe studija - jos visi.
Implicirati da diploma nekog (drzavnog!) fakulteta podrazumeva da osoba cita "visoku knjizevnost", a ne neki tres (tu verovatno sada mogu da udju i druge "visokointelektualne" osobine - slusa klasiku, a ne folk, izlazi na "fina" mesta, a ne na splavove i sl), pokazuje nevidjenu zatucanost i opisuje osobu koja je nesto od 3 navedena iz moje prethodne poruke. Fakultet te ne odredjuje kao osobu, samo pokazuje da te odredjena oblast manje ili vise interesuje, ne govori apsolutno nista o tvojim kvalitetima, nedostacima, inteligenciji, ukusu i slicno. Dovoljno je provesti barem godinu dana na bilo kom faxu da se to zakljuci, slusati, biti svestan okoline na poslu ili vecem drustvu, ukratko, kao sto rekoh - ne ziveti ispod kamena. Nije 19. vek, i studiraju i zavrsavaju svakakvi i na zaista elitnim fakultetima, a tek ovde. A mozda samo ja imam previsoke standarde, oni koji nemaju neka upale TV i uzivaju u visoko-intelektualno-drzavno-obrazovanoj eliti.

PetarZ

pre 5 godina

Neko ko u 2018. godini veruje da ljudi sa faxom poseduju neke posebne osobine, kvalitete i ukuse (sto impliciras tom nesrecnom porukom) od onih bez faxa su: ili tek upisali fax (i to verovatno kao prvi u svojoj familiji), ili zive ispod kamena i nemaju dodira sa spoljasnjim svetom, ili imaju jedva prosecnu inteligenciju, sto objasnjava zasto nisu sposobni sami da shvate koliko su suplji, nesposobni za kriticko misljenje, a zdrav razum, logika i cinjenice su im strani pojmovi.
(Zdravo, Arone, 28. oktobar 2018 17:43)

Ha ha ha... Kakva fascinantna samoodbrana... treba da upises ili zavrsis eventualno zapoceti faks... nije toliko tesko

Tile

pre 5 godina

Samo Bih dodao da sajam Knjiga jeste to sto je ali svi zaboravljamo da podsetimo i gledaoce i citaoce, da Sajam Knjiga nisu samo nove knjige, novi naslovi neke nove i popularno stare licnosti, prestampane u neke nove boje i pruzene citaocima, da ne spominjem nove pisce koji preko noci postanu” slavni “ , Zato ne smemo da zaboravimo i moramo mnogo vise da podsecamo i Gledaoce i Citaoce na Srce sajma Knjiga a to je Antikvarno- Stara knjiga koja je svake godine tu uz nas na Sajmu u Galeriji Hale 4, tu se najvise zapravo oseti duh knjige pa i velelepnog sajma! Vidimo se Sledece godine, dragi prijatelji!

nenad rs

pre 5 godina

Ukusi su različiti, puno sam čitao ali Bulgakov je neprevazidjen. Majstor i Margarita jeste vrh svih vrhova, genijalan rukopis.

Gradjanin

pre 5 godina

Visokoobrazovanih ljudi u Srbiji ima manje od 10% (privatne fakultete ne računamo). Šta ste očekivali?
(Dobar dan ovde Aron, 28. oktobar 2018 15:10)

A zasto ne racunas privatne fakultete? Ja sam npr. zavrsio privatni fakultet i mislim da u svojoj profesiji ne zaostajem apsolutno ni za kim od kolega koji su zavrsili drzavni fakultet. Sa druge strane moja supruga je doktorant na drzavnom fakultetu i istovremeno tamo radi kao asistent vec 5 godina, a od nje slusam price o profesorima koji na tom fakultetu predaju, neke sam i licno upoznao. Nista tu nije nekom zavidnom nivou, naprotiv, u odnosu na moj fakultet to je grozota. Nisu problem visoko obrazovani ljudi, problem je sto svaka budala moze da kaze da je zavrsila fakultet, a neki gradovi kao sto je Novi Sad imaju i gomilu doktora nauka, sto je nerealno i posledica nemogucnosti da se ljudi zaposle nakon zavrsetka studija pa se besomucno skoluju u sistemu koji ne dozvoljava sticanje bilo kakvog prakticnog znanja... Sa drzavnog fakulteta sam svojevoljno otisao posle prvog semestra jer nisam zeleo da slusam politicka pros*****nja umesto kvalitetnih i sadrzajnih predavanja. Ne sudi po koricama (mada ovo svakako ne vazi za knjigu g-dje Kockar).

sanjuro

pre 5 godina

Dostojevski je bio samodestruktivni kockar i kao takav indirektno omogucava tako ponasanje kod citalaca. Kad bi pretencioznost bila ekvivalentna inteligenciji, Bukovski i Dostojevski bi bili bogovi na zemlji

partizan

pre 5 godina

Potpuno ista stvar se desila u Londonu, na njihovoj verziji sajma knjiga. Kad su bili kilometarski redovi za knjigu jedne bivse starlete a ozbiljne knjige jedva da je ko i pogledao.

monden

pre 5 godina

Dostojevski je živeo hazarderski, i dosta se kockao po Švajcarskoj, tako da je logično da je završio tako.Izuzetan um, nemiran duh.Takav nije mogao da živi nekim mirnim, sređenim životom.

Microlab

pre 5 godina

@Sajamnick, a šta si ti to pročitala od Šešeljevih knjiga pa znaš da su nemoralne i da loše utiču na omladinu? Najverovatnije ništa, nego samo troluješ. Idi pa komentariši, ili kako bi vi tamo rekli "komentiraj", ove koji tamo kod vas po raznoraznim knjigama falsifikuju istoriju. Nisi ni bila na našem sajmu već samo koristiš priliku da klevećeš i širiš mržnju.

Милица

pre 5 godina

Уз дужно поштовање госпође Грегановић, Достојевски је био веома читан, веома популаран за живота и није умро сиромашан.

Neinformisan

pre 5 godina

@zdravo arone, a tvoja poenta je da je visoko obrazovanje nepotrebno? E blago tebi, suvise si se obrazovao na svoju ruku. Kamo srece da je statistika barem na 20 posto da malo ubije ovaj miris njive i kafane po Beogradu.

ankona

pre 5 godina

Zato treba čitati savremenu književnost koja se objavljuje na engleskom. Toplo preporučujem. Ima masa knjiga koje uopšte nikad i nisu prevedene na srpski, a vrhunske su.

jkfgsdvju

pre 5 godina

@X
Ako je Dostojevski bio tako sjajan pisac, kako to da ne može da zainteresuje omladinu da ga čita? Sve srednje škole u lektiri imaju njega, Tolstoja, itd. Pa opet većina đaka to nekako izbegne, preskoči, pročita neku prepričanu verziju da ne dobije keca. A i mnogi koji čitaju sva ta sjajna dela ostanu đubrad. Pustimo ljude da čitaju šta im se čita. Pogotovo klince. Nek čitaju Hari Potera, biografije fudbalera i pop zvezda, blog postove na internetu, pa ako vremenom pređu na klasike, super. Ja sam Dostojevskog zavoleo tek posle srednje. A i nije kao da bi nam životni standard skočio kad bi svi počeli da čitaju Dostojevskog. Nego mnogi ovde vole da glume neku umetničku policiju i elitizam.

Milos

pre 5 godina

Kažu mnogi da svako ima pravo da piše, odnosno da čita i voli šta želi, tačno tako, ali...Kao prvo, i svi oni "drugi" kojima je interesantno da proučavaju, šta se čita, ko i zbog čega, takodje imaju podjednako pravo na To. Mnogo je bitnije i korisnije da ovi "drugi" kažu šta misle o tome. Konkretno pominjane knjige i njihovi autori, puno više govore o čitaocu, nego o samom delu. Da sumiram, pustite one kojima se sve ovo ne svidja da makar izraze svoj glas nezadovoljstva ako već nažalost, ne mogu ništa konkretno da preduzmu.

Asd

pre 5 godina

Kija Kockar vam je najveci problem?! Izdavaci ne placaju prevodioce, svakodnevno se stancuje gomila smeca od knjiga u najvecim izdavackim kucama, imamo nase nabedjene "pisce" koji su bukvalno presmesni kao ova Greganovic, imamo Seselja kao veliku zvezdu sajma i na sve to drvite o Kiji Kockar! Pa, neka je "napisala" knjigu...

Ana

pre 5 godina

Jeste bzvz da takva knjiga privuce toliku paznju ali to govori vise o citaoci nego o njoj samoj..
mislim, da pomenem, bacic -alimpic, dedic milojevic, sanja marinkovic i ekipa..ne znam da li su izlagale na sajmu ali su jezive i veoma popularne u Srbiji. ako bih birala pre bih izabrala Autobiografiju "rijaliti zvezde".

vlado

pre 5 godina

Ne razumem cemu zgrazavanje? Svako ima pravo da pise sta hoce, svako ima pravo da izda i objavi sta hoce, svako ima pravo da kupi i cita sta hoce. Naravno za svoje novce. Ovaca je uvek bilo, a ovce su za sisanje, a deca su samo nase ogledalo i nista vise. Kakvim ih mi, njihovi roditelji, vrednostima nacuimo, i kakve mi, njihovo celokupno drustvo, vrednosti promovisemo takva ce nam i deca biti, ni bolja ni gora. Iskali ste neo liberalni kapitalizam misleci na ljudska prava, slobode, demokratiju, e pa slagali su vas. Samo je profit vazan. Jedini Bog i jedino merilo vrednosti coveka i njegovog dela. Profit. Para. Zlatno tele. Mamon.

nisammeznamkakosamzavršioosnovnuškolu

pre 5 godina

da je Dostojevski imao miran i uređen život srednje klase niko ne bi imao priliku da ga čita!
stvaralaštvo je iskra a ne tiraž!

ex ljubomir

pre 5 godina

Sajam kniga je odavno postao..vašar , a na vašaru zna se , sve se prodaje i ko je glasniji i ..primitivniji , najbolje prodaje svoju robu ! "Veliki " izdavači su prvi uveli razne voditeljke , starlete i ostale poznate " face " u svet literature , tako da je uz estradu i Šešelja .. Vašar knjiga..slika i prilika naše kulture !!

побро

pre 5 godina

Не изненађује Кије,то свако зна да је треш,али редови за књиге Шешеља и Драшковића то је поразније.

tasmanijska djavolica

pre 5 godina

Ja ne vidim sta je ovde sporno? Jel zena napisala knjigu, jeste, jel sajam knjiga, jeste, i sta sad? Da bi neko imao pravo da kritikuje treba prvo da procita a ako mu je ispod casti da procita onda nek se ne bavi tom temom. Ko voli, nek izvoli. A zasto se pored toliko knjiga daje publicitet ovoj, posto sajam jos nije zavrsen i ne zna se pouzdano koja knjiga je najprodavanija. Vi novinari pre svih estradizijete ovu manifestaciju ovakvim clancima, vi pravite rialiti od svega. Da nije vas ja nikad ne bih cula za gospodju kockar.

X

pre 5 godina

@jkfgsdvju
Kakve to veze ima?? Covek je najveci genije svetske knjizevnosti, bez obzira na neciji licni ukus. Stvar je u kvalitetu napisanog a ne u ponasanju pisca

rale

pre 5 godina

Ja sam na ovogodisnjem sajmu knjiga zakljucio par stvari - da danas svako moze da odstampa i napise knjigu i samim tim su knjige izgubile skoro svaki smisao, i da srednjeskolske posete potpisivanja knjiga raznoraznih internet i rijaliti licnosti bi popunile otpilike pet hala ovog sajma. Neka odvoje ovu cistu komercijalu od izdavastva u neki drugi festival i nek spasu izdavastvo.

Ghost writer

pre 5 godina

Nije Kija nikakvu knjigu napisala, ne ume ona to! Nego je nasla nekoga vestijeg i pismenijeg da po njenim kazivanjima zabelezi dogadjaje koji su njoj vazni, i za koje misli da bi mogli biti vazni i drugima. To je uostalom model koji odavno postoji na Zapadu, i narocito u Americi. Postoji i zanimanje GHOST WRITER (pisac-duh) - usluge tih pisaca koriste politicari, sportisti, muzicke zvezde, svi uspesni i sujetni ljudi. Kad takvi objave memoare - budite sigurni da ih neko drugi sastavio, a oni samo procitali i odobrili! Ranije je bilo i pismenih politicara, poput Cercila, koji je za svoje memoare dobio i Nobelovu nagradu. (Sad, da li je tu nagradu zasluzio, drugo je pitanje.) Imate i sabrana dela Josipa Broza u XY tomova - uglavnom njegove govore, a drzavnici vrlo retko pisu te govore sami. Bilo bi lepo kad bi i neki pisac-duh dobio Nobelovu nagradu - siguran sam da bi je zasluzivao vise nego Bob Dilan!

Citanje

pre 5 godina

Uvek se iznova cuje kako ljudi malo citaju - u Srbiji i drugde! To bas i nije tacno - citaju ljudi, a sta citaju mozda bi bilo bolje da citaju MANJE!

student

pre 5 godina

Kao što je rekao Kecmanović u tekstu, davanje bilo kakvog značaja, pozitivnog ili negativnog daje za rezultat uzdizanje ovog smešnog fenomena. Dakle, kada se ne bi pisalo o Darku Laziću, vodile polemike o Karleuši ili kačile slike mržnje knjige dotične autorke, ista bi izgubila na značaju.

Bobić

pre 5 godina

"Ona je najbolja i mnogo toga je prošla u životu."
Curo, možda je tebi najbolja.
Prođi i ti što je ona prošla, a što nije napisala ;-)

Objavite mi komentar

pre 5 godina

Svakim danom scenario iz filma "Idiokratija" postaje polako stvarnost koju prezivljavamo. Doziveli smo da nam knjizevalacku kritiku kroje kojekakvi kvazi intelektualci i rijaliti zvezde . Dotakli smo dno dna kulture...

deniro

pre 5 godina

......samo da vas obavestim,u regionu je trend promovisala stanovita Nives Celzijus osvojivši nagradu "Kiklop" za knjigu godine(2018 godine!) na sajmu knjige u Puli.I tada su se intelektualci digli na zadnje noge ali bez efekta......vi jednostavno zaostajete u baš svemu.

Smrdjakov

pre 5 godina

Iako većinu života jeste proveo spajajući kraj sa krajem i to, kao što je neko u komentaru napisao, uglavnom zbog kockanja, Dostojevski nije umro siromašan već je sebi kupio pristojnu kuću i imanje, a imao je i novca (dugove je otplatio).
Doduše, većinu knjiga jeste pisao pod pritiskom da ih završi do odredjenog roka i radi vraćanja dugova. Njegova poslednja tri dela: Zli dusi, Mladić i Braća Karamazov pisani su u drugačijem tonu, bez žurbe i napetosti, što se može i osetiti. Ipak, priznaje pisac, da nikada nije napisao delo koje je planirao celog života (zbog raznih uslovljenosti: novčanih, vremenskih, zdravstvenih).

MomaSRB

pre 5 godina

Jedna majka dovela je svoju ćerku na potpisivanje knjige jer je, kako kaže, Kristina Kockar, poznata kao Kija, uzor njene ćerke... PAMETNOM DOSTA!!!

Sasa

pre 5 godina

(pjer, 28. oktobar 2018 15:46)

# Link komentara

Hvala ti jer si mi ustedeo vreme koje sam nameravao da izdvojim za pisanje komentara identicne sustine.

Zdravo, Arone

pre 5 godina

Visokoobrazovanih ljudi u Srbiji ima manje od 10%(privatne fakultete ne računamo). Šta ste očekivali?
(Dobar dan ovde Aron, 28. oktobar 2018 15:10)

Iz tvoje kratke poruke toliko vristi arogancija i osecaj superiornosti, a sopstvene zatucanosti ne bi postao svestan ni da zivis jos 100 godina.
Ljudi se ne dele na one se fakultetom (privatnim ili ne) i one bez.
Neko ko u 2018. godini veruje da ljudi sa faxom poseduju neke posebne osobine, kvalitete i ukuse (sto impliciras tom nesrecnom porukom) od onih bez faxa su: ili tek upisali fax (i to verovatno kao prvi u svojoj familiji), ili zive ispod kamena i nemaju dodira sa spoljasnjim svetom, ili imaju jedva prosecnu inteligenciju, sto objasnjava zasto nisu sposobni sami da shvate koliko su suplji, nesposobni za kriticko misljenje, a zdrav razum, logika i cinjenice su im strani pojmovi.

артиљерац

pre 5 godina

@ srbijasine Децембра 2017 ишао сам у Калугу,у клинику "Фјодоров" да тражим
лека мојим очима.Уђем у Москви у воз,крене воз,после 15 минута скапирам да пола људи у возу чита КЊИГЕ.

Smrdjakov

pre 5 godina

Iako većinu života jeste proveo spajajući kraj sa krajem i to, kao što je neko u komentaru napisao, uglavnom zbog kockanja, Dostojevski nije umro siromašan već je sebi kupio pristojnu kuću i imanje, a imao je i novca (dugove je otplatio).
Doduše, većinu knjiga jeste pisao pod pritiskom da ih završi do odredjenog roka i radi vraćanja dugova. Njegova poslednja tri dela: Zli dusi, Mladić i Braća Karamazov pisani su u drugačijem tonu, bez žurbe i napetosti, što se može i osetiti. Ipak, priznaje pisac, da nikada nije napisao delo koje je planirao celog života (zbog raznih uslovljenosti: novčanih, vremenskih, zdravstvenih).

sALE

pre 5 godina

Pravda za Kiju...Svako ima pravo da napiše knjigu, čudi me kako se neko nije setio da donese vodokotlić na Sajam i napiše na njemu "Knjiga" ili "Život me nije mazio", možda bi bio najprodavaniji... slučaj sa knjigom dotične, apsolutno objašnjava, u kakvom se kulturološkom mraku zapravo nalazimo, kao društvo celokupno...

Petar

pre 5 godina

Ima dosta "spisateljica" kojima drugi pišu knjige ali meni je još bizarniji slučaj frizerke kojoj je roman napisao dobitnik Ninove nagrade iz Niša (ne bih da ga imenujem, mada mnogi znaju o kome se radi)! Posle su joj neki drugi pisali pesme, pa je objavila knjigu poezije uz prilično agresivnu promociju - naravno, sa svojim polugolim fotkama na koricama knjige. Rekla mi je da joj je želja da joj se pesme jednog dana nađu u čitanci. Ko zna, možda jednog dana postane i ministarka kulture, jer česta uzrečica joj je: "Pa, koji muškarac neće pi...!".
Postoje fanitično ambiciozni ljudi koji ne biraju sredstva da ostvare "uspeh" i očigledno ćemo se nagledati likova kao što je ova Kija ali poražavajuće je to što takvi likovi poput nje dolaze na mesto upravnika muzeja Nikole Tesle ili postaju PR Narodnog pozorišta!

NN

pre 5 godina

Posle pobede u rijalitiju (zahvaljujuci tome sto je u rijaliti bila zena koju muz vara pred ocima u rijlati programu sa drugom ucesnicom) ona postade prvo pevacica pa onda i pisac , sta je sledece postace modna kreatorka, slikaraka.... Kako je krenlulo vidim je u SANU za neku godinu.

PAJA

pre 5 godina

To je samo dokaz koliko deca gledaju rijalitije i da u takvim osobama vide uzore.Sta reci roditeljima koji dovode decu da se slikaju sa njom?

Aki

pre 5 godina

Zanimljiva tema. Preporucujem jedan tekst bas vezan sa trenutno realnost, koja ukljucuje i gore spomenutu Kiju nazalost.

https://www.vitraz.net/manjina/

Srdacan pozdrav!

Nisam mogao da odolim, a da ne spomenem

pre 5 godina

Dala nastavnica đacima da napišu nešto o znamenitim ženama u istoriji. Kad ono, deca samo pisala o pevačicama, glumicama i slično. Kaže nastavnica, kako niko da spomene Mariju Kiri? Nastade žamor i kikotanje. Šta je smešno? Pita učiteljica. Ne kaže se Marija Kiri nego Maraja Keri, rekoše đaci.

marko

pre 5 godina

А да је онај који је читао Достојевског, његова писма и дневнике, знао би да он није био сиромашан због не читања његових књига, већ да је то због његовог порочног живота и велике потрошње. А и човек је живео у друга времена.

Zalost

pre 5 godina

Zalosno sto su tu bila deca od 7 do 10 godina.Zalosno je sto oni gledaju rijaliti.Zalosno je to u kakvoj zemlji odrastaju nasa deca.Zalosno je to da su nasoj deci uzori Kije, Stanije , Soraje itd...

drsmrt

pre 5 godina

malogradjanstina zvana 10. generacija beogradzana se ljuti, umesto da gledaju svoja posla i čitaju svoje omiljene knjige. koga ne zanima, ne mora ni da čita, niti da komentariše, da je tako, ova devojka bi imala 100inak devojčica koje bi kupile knjigu i to je to. ovako se već 20 dana provlači po medijima.

Komša

pre 5 godina

"Da su ljudi čitali...."
Potpuno pogrešno vidjenje Dostojevskog kao pojave ali i drugih,pravih pisaca.
To kakvo je bilo materijalno stanje Dostojevskog nema veze sa njegovim pisanjem jer on,za razliku od nekih danas ,pa i onog koji je izgovorio ovu rečenicu nije bio deo potrošačkog društva.
Nije on pisao da bi to naplaćivao - grešnik i pokajnik,Raskoljnikov i Razumnikin , Kockar i Zao duh...Sve je to bio sve je to preživeo (makar u duhu) a pisanje je bila njegova potreba i njegova strast - verovatno i svrha postojanja.
Neko ko stavlja jednog pisca u istu ravan sa zanatlijom koji naplaćije svoj rad je žrtva potrošačke civilizacije koja površno gleda na književnost.
Hese je odškrinuo ona vrata na kojima piše "samo za ludake" jer da nije ne bismo čitali Stepskig vuka - i ne verujem da je otvarajući ta vrata i koračajući i nepoznato računao koliko će zaraditi kad objavi to...Nije svrha njegovog života i pisanja bila da zaradi pare i "ne umre kao crkveni miš" već nešto sasvim drugo...
Pimenuh dva pisca a većina je takva.

Niktofil

pre 5 godina

Aron@
Nema ovo baš toliko veze sa obrazovanjem ili nedostatku istog(premda je ono jedan od najvažnijih vodilja(mentalno) zdravoga naroda).
Društvo nam je generalno u krizi, mislite da ovi visoko obrazovani čitaju Tolstoja i Dostojevskog??? e pa varate se.
"Konzumiraju" i oni rijaliti pomije kao i ostatak "načitane" nacije.

Rat, potom tranzicija a na koncu i ekonomska kriza(po meni glavni krivac ovoga posrtanja) doveli su do toga da srednju klasu ne čine: doktori, profesori, glumci zdrava(poštena) inteligencija nego li ratni profiteri, sumnjivi biznismeni(reketaši/zelenaši) pa na koncu i polupismeni sportisti.
I sada se čudite što se mladi identifikuju sa raznim arkanima, cecama, jecama. Em ih mas mediji danonoćno bombarduju sa time, em država(iz samo njoj znanoga razloga) "subvencioniše" polukulturu i kičeraj.

Dr. Pelagic

pre 5 godina

Deco samo citajte Zoranahhe i Kockare. Potrebni su nam menadzeri primopredaje novca na kasi, menadzeri hamburgera i pomfrita i naravno menadzeri cistoce ulica.

pjer

pre 5 godina

"Da su ljudi ranije čitali koga treba da čitaju, ne bi Dostojevski umro siromašan kao crkveni miš." Dostojevski nije umro siromašan zbog toga što ga nisu čitali, nego zbog svoje kockarske strasti. ( Sve lepo piše u " Dnevnicima") Bulgakov se izdržavao pišući libreta...Šopenhauera nije izdržavala majka ( sa majkom se nije ni viđao- bili su u svađi); od oca je dobio deo ušteđevine koju je uložio u jedan posao.
Dakle, šta se čudimo takozvanoj Kiji, kad imamo ovako neodgovorne izjave ljudi koji za sebe drže da su obrazovani.

Sajamnick

pre 5 godina

Nije Kristina Kockar jedina o cijem se ucescu na sajmu moze polemisati. Zasto se ne prica o kvaliteti, moralnoj upitnosti i losim porukama omladini u knjigama recimo Seselja...

CikitOoo8

pre 5 godina

Naš narod je odavno, još pre te 2016 godine, zreo za lobotomiju jer su se i prostakluk, vulgarnost i bezobrazluk raširili poput epidemije i još se potenciraju.

Milan

pre 5 godina

Naravno da je Kecmanoviću ok kada piše za izdavačku kuću koja takođe objavljuje "knjige" raznih spisateljica, blogerki, šta god.. Možda se boji da mu se gazda ne naljuti.

srbijasine

pre 5 godina

Bio je kockar, mogli su da citaju koliko su hteli. Rusi imaju naviku citanja, svuda mozete da kupite polovne knjige, mozda i nacija koja najvise cita.

ikac klisa

pre 5 godina

Deca ne znaju ko je Dositej Obradovic al im je zato uzor "Kija Kockar". Potpuni poraz. Taman je vreme da se vratimo pod Turke, lepse bi nam bilo.

ikac klisa

pre 5 godina

Deca ne znaju ko je Dositej Obradovic al im je zato uzor "Kija Kockar". Potpuni poraz. Taman je vreme da se vratimo pod Turke, lepse bi nam bilo.

CikitOoo8

pre 5 godina

Naš narod je odavno, još pre te 2016 godine, zreo za lobotomiju jer su se i prostakluk, vulgarnost i bezobrazluk raširili poput epidemije i još se potenciraju.

Sajamnick

pre 5 godina

Nije Kristina Kockar jedina o cijem se ucescu na sajmu moze polemisati. Zasto se ne prica o kvaliteti, moralnoj upitnosti i losim porukama omladini u knjigama recimo Seselja...

pjer

pre 5 godina

"Da su ljudi ranije čitali koga treba da čitaju, ne bi Dostojevski umro siromašan kao crkveni miš." Dostojevski nije umro siromašan zbog toga što ga nisu čitali, nego zbog svoje kockarske strasti. ( Sve lepo piše u " Dnevnicima") Bulgakov se izdržavao pišući libreta...Šopenhauera nije izdržavala majka ( sa majkom se nije ni viđao- bili su u svađi); od oca je dobio deo ušteđevine koju je uložio u jedan posao.
Dakle, šta se čudimo takozvanoj Kiji, kad imamo ovako neodgovorne izjave ljudi koji za sebe drže da su obrazovani.

srbijasine

pre 5 godina

Bio je kockar, mogli su da citaju koliko su hteli. Rusi imaju naviku citanja, svuda mozete da kupite polovne knjige, mozda i nacija koja najvise cita.

Milan

pre 5 godina

Naravno da je Kecmanoviću ok kada piše za izdavačku kuću koja takođe objavljuje "knjige" raznih spisateljica, blogerki, šta god.. Možda se boji da mu se gazda ne naljuti.

Nisam mogao da odolim, a da ne spomenem

pre 5 godina

Dala nastavnica đacima da napišu nešto o znamenitim ženama u istoriji. Kad ono, deca samo pisala o pevačicama, glumicama i slično. Kaže nastavnica, kako niko da spomene Mariju Kiri? Nastade žamor i kikotanje. Šta je smešno? Pita učiteljica. Ne kaže se Marija Kiri nego Maraja Keri, rekoše đaci.

ex ljubomir

pre 5 godina

Sajam kniga je odavno postao..vašar , a na vašaru zna se , sve se prodaje i ko je glasniji i ..primitivniji , najbolje prodaje svoju robu ! "Veliki " izdavači su prvi uveli razne voditeljke , starlete i ostale poznate " face " u svet literature , tako da je uz estradu i Šešelja .. Vašar knjiga..slika i prilika naše kulture !!

побро

pre 5 godina

Не изненађује Кије,то свако зна да је треш,али редови за књиге Шешеља и Драшковића то је поразније.

Ghost writer

pre 5 godina

Nije Kija nikakvu knjigu napisala, ne ume ona to! Nego je nasla nekoga vestijeg i pismenijeg da po njenim kazivanjima zabelezi dogadjaje koji su njoj vazni, i za koje misli da bi mogli biti vazni i drugima. To je uostalom model koji odavno postoji na Zapadu, i narocito u Americi. Postoji i zanimanje GHOST WRITER (pisac-duh) - usluge tih pisaca koriste politicari, sportisti, muzicke zvezde, svi uspesni i sujetni ljudi. Kad takvi objave memoare - budite sigurni da ih neko drugi sastavio, a oni samo procitali i odobrili! Ranije je bilo i pismenih politicara, poput Cercila, koji je za svoje memoare dobio i Nobelovu nagradu. (Sad, da li je tu nagradu zasluzio, drugo je pitanje.) Imate i sabrana dela Josipa Broza u XY tomova - uglavnom njegove govore, a drzavnici vrlo retko pisu te govore sami. Bilo bi lepo kad bi i neki pisac-duh dobio Nobelovu nagradu - siguran sam da bi je zasluzivao vise nego Bob Dilan!

nisammeznamkakosamzavršioosnovnuškolu

pre 5 godina

da je Dostojevski imao miran i uređen život srednje klase niko ne bi imao priliku da ga čita!
stvaralaštvo je iskra a ne tiraž!

Zdravo, Arone

pre 5 godina

Visokoobrazovanih ljudi u Srbiji ima manje od 10%(privatne fakultete ne računamo). Šta ste očekivali?
(Dobar dan ovde Aron, 28. oktobar 2018 15:10)

Iz tvoje kratke poruke toliko vristi arogancija i osecaj superiornosti, a sopstvene zatucanosti ne bi postao svestan ni da zivis jos 100 godina.
Ljudi se ne dele na one se fakultetom (privatnim ili ne) i one bez.
Neko ko u 2018. godini veruje da ljudi sa faxom poseduju neke posebne osobine, kvalitete i ukuse (sto impliciras tom nesrecnom porukom) od onih bez faxa su: ili tek upisali fax (i to verovatno kao prvi u svojoj familiji), ili zive ispod kamena i nemaju dodira sa spoljasnjim svetom, ili imaju jedva prosecnu inteligenciju, sto objasnjava zasto nisu sposobni sami da shvate koliko su suplji, nesposobni za kriticko misljenje, a zdrav razum, logika i cinjenice su im strani pojmovi.

Petar

pre 5 godina

Ima dosta "spisateljica" kojima drugi pišu knjige ali meni je još bizarniji slučaj frizerke kojoj je roman napisao dobitnik Ninove nagrade iz Niša (ne bih da ga imenujem, mada mnogi znaju o kome se radi)! Posle su joj neki drugi pisali pesme, pa je objavila knjigu poezije uz prilično agresivnu promociju - naravno, sa svojim polugolim fotkama na koricama knjige. Rekla mi je da joj je želja da joj se pesme jednog dana nađu u čitanci. Ko zna, možda jednog dana postane i ministarka kulture, jer česta uzrečica joj je: "Pa, koji muškarac neće pi...!".
Postoje fanitično ambiciozni ljudi koji ne biraju sredstva da ostvare "uspeh" i očigledno ćemo se nagledati likova kao što je ova Kija ali poražavajuće je to što takvi likovi poput nje dolaze na mesto upravnika muzeja Nikole Tesle ili postaju PR Narodnog pozorišta!

Komša

pre 5 godina

"Da su ljudi čitali...."
Potpuno pogrešno vidjenje Dostojevskog kao pojave ali i drugih,pravih pisaca.
To kakvo je bilo materijalno stanje Dostojevskog nema veze sa njegovim pisanjem jer on,za razliku od nekih danas ,pa i onog koji je izgovorio ovu rečenicu nije bio deo potrošačkog društva.
Nije on pisao da bi to naplaćivao - grešnik i pokajnik,Raskoljnikov i Razumnikin , Kockar i Zao duh...Sve je to bio sve je to preživeo (makar u duhu) a pisanje je bila njegova potreba i njegova strast - verovatno i svrha postojanja.
Neko ko stavlja jednog pisca u istu ravan sa zanatlijom koji naplaćije svoj rad je žrtva potrošačke civilizacije koja površno gleda na književnost.
Hese je odškrinuo ona vrata na kojima piše "samo za ludake" jer da nije ne bismo čitali Stepskig vuka - i ne verujem da je otvarajući ta vrata i koračajući i nepoznato računao koliko će zaraditi kad objavi to...Nije svrha njegovog života i pisanja bila da zaradi pare i "ne umre kao crkveni miš" već nešto sasvim drugo...
Pimenuh dva pisca a većina je takva.

MomaSRB

pre 5 godina

Jedna majka dovela je svoju ćerku na potpisivanje knjige jer je, kako kaže, Kristina Kockar, poznata kao Kija, uzor njene ćerke... PAMETNOM DOSTA!!!

Zalost

pre 5 godina

Zalosno sto su tu bila deca od 7 do 10 godina.Zalosno je sto oni gledaju rijaliti.Zalosno je to u kakvoj zemlji odrastaju nasa deca.Zalosno je to da su nasoj deci uzori Kije, Stanije , Soraje itd...

Bobić

pre 5 godina

"Ona je najbolja i mnogo toga je prošla u životu."
Curo, možda je tebi najbolja.
Prođi i ti što je ona prošla, a što nije napisala ;-)

student

pre 5 godina

Kao što je rekao Kecmanović u tekstu, davanje bilo kakvog značaja, pozitivnog ili negativnog daje za rezultat uzdizanje ovog smešnog fenomena. Dakle, kada se ne bi pisalo o Darku Laziću, vodile polemike o Karleuši ili kačile slike mržnje knjige dotične autorke, ista bi izgubila na značaju.

tasmanijska djavolica

pre 5 godina

Ja ne vidim sta je ovde sporno? Jel zena napisala knjigu, jeste, jel sajam knjiga, jeste, i sta sad? Da bi neko imao pravo da kritikuje treba prvo da procita a ako mu je ispod casti da procita onda nek se ne bavi tom temom. Ko voli, nek izvoli. A zasto se pored toliko knjiga daje publicitet ovoj, posto sajam jos nije zavrsen i ne zna se pouzdano koja knjiga je najprodavanija. Vi novinari pre svih estradizijete ovu manifestaciju ovakvim clancima, vi pravite rialiti od svega. Da nije vas ja nikad ne bih cula za gospodju kockar.

Милица

pre 5 godina

Уз дужно поштовање госпође Грегановић, Достојевски је био веома читан, веома популаран за живота и није умро сиромашан.

NN

pre 5 godina

Posle pobede u rijalitiju (zahvaljujuci tome sto je u rijaliti bila zena koju muz vara pred ocima u rijlati programu sa drugom ucesnicom) ona postade prvo pevacica pa onda i pisac , sta je sledece postace modna kreatorka, slikaraka.... Kako je krenlulo vidim je u SANU za neku godinu.

rale

pre 5 godina

Ja sam na ovogodisnjem sajmu knjiga zakljucio par stvari - da danas svako moze da odstampa i napise knjigu i samim tim su knjige izgubile skoro svaki smisao, i da srednjeskolske posete potpisivanja knjiga raznoraznih internet i rijaliti licnosti bi popunile otpilike pet hala ovog sajma. Neka odvoje ovu cistu komercijalu od izdavastva u neki drugi festival i nek spasu izdavastvo.

Dr. Pelagic

pre 5 godina

Deco samo citajte Zoranahhe i Kockare. Potrebni su nam menadzeri primopredaje novca na kasi, menadzeri hamburgera i pomfrita i naravno menadzeri cistoce ulica.

vlado

pre 5 godina

Ne razumem cemu zgrazavanje? Svako ima pravo da pise sta hoce, svako ima pravo da izda i objavi sta hoce, svako ima pravo da kupi i cita sta hoce. Naravno za svoje novce. Ovaca je uvek bilo, a ovce su za sisanje, a deca su samo nase ogledalo i nista vise. Kakvim ih mi, njihovi roditelji, vrednostima nacuimo, i kakve mi, njihovo celokupno drustvo, vrednosti promovisemo takva ce nam i deca biti, ni bolja ni gora. Iskali ste neo liberalni kapitalizam misleci na ljudska prava, slobode, demokratiju, e pa slagali su vas. Samo je profit vazan. Jedini Bog i jedino merilo vrednosti coveka i njegovog dela. Profit. Para. Zlatno tele. Mamon.

X

pre 5 godina

@jkfgsdvju
Kakve to veze ima?? Covek je najveci genije svetske knjizevnosti, bez obzira na neciji licni ukus. Stvar je u kvalitetu napisanog a ne u ponasanju pisca

артиљерац

pre 5 godina

@ srbijasine Децембра 2017 ишао сам у Калугу,у клинику "Фјодоров" да тражим
лека мојим очима.Уђем у Москви у воз,крене воз,после 15 минута скапирам да пола људи у возу чита КЊИГЕ.

PAJA

pre 5 godina

To je samo dokaz koliko deca gledaju rijalitije i da u takvim osobama vide uzore.Sta reci roditeljima koji dovode decu da se slikaju sa njom?

monden

pre 5 godina

Dostojevski je živeo hazarderski, i dosta se kockao po Švajcarskoj, tako da je logično da je završio tako.Izuzetan um, nemiran duh.Takav nije mogao da živi nekim mirnim, sređenim životom.

Citanje

pre 5 godina

Uvek se iznova cuje kako ljudi malo citaju - u Srbiji i drugde! To bas i nije tacno - citaju ljudi, a sta citaju mozda bi bilo bolje da citaju MANJE!

Asd

pre 5 godina

Kija Kockar vam je najveci problem?! Izdavaci ne placaju prevodioce, svakodnevno se stancuje gomila smeca od knjiga u najvecim izdavackim kucama, imamo nase nabedjene "pisce" koji su bukvalno presmesni kao ova Greganovic, imamo Seselja kao veliku zvezdu sajma i na sve to drvite o Kiji Kockar! Pa, neka je "napisala" knjigu...

Smrdjakov

pre 5 godina

Iako većinu života jeste proveo spajajući kraj sa krajem i to, kao što je neko u komentaru napisao, uglavnom zbog kockanja, Dostojevski nije umro siromašan već je sebi kupio pristojnu kuću i imanje, a imao je i novca (dugove je otplatio).
Doduše, većinu knjiga jeste pisao pod pritiskom da ih završi do odredjenog roka i radi vraćanja dugova. Njegova poslednja tri dela: Zli dusi, Mladić i Braća Karamazov pisani su u drugačijem tonu, bez žurbe i napetosti, što se može i osetiti. Ipak, priznaje pisac, da nikada nije napisao delo koje je planirao celog života (zbog raznih uslovljenosti: novčanih, vremenskih, zdravstvenih).

Niktofil

pre 5 godina

Aron@
Nema ovo baš toliko veze sa obrazovanjem ili nedostatku istog(premda je ono jedan od najvažnijih vodilja(mentalno) zdravoga naroda).
Društvo nam je generalno u krizi, mislite da ovi visoko obrazovani čitaju Tolstoja i Dostojevskog??? e pa varate se.
"Konzumiraju" i oni rijaliti pomije kao i ostatak "načitane" nacije.

Rat, potom tranzicija a na koncu i ekonomska kriza(po meni glavni krivac ovoga posrtanja) doveli su do toga da srednju klasu ne čine: doktori, profesori, glumci zdrava(poštena) inteligencija nego li ratni profiteri, sumnjivi biznismeni(reketaši/zelenaši) pa na koncu i polupismeni sportisti.
I sada se čudite što se mladi identifikuju sa raznim arkanima, cecama, jecama. Em ih mas mediji danonoćno bombarduju sa time, em država(iz samo njoj znanoga razloga) "subvencioniše" polukulturu i kičeraj.

Ana

pre 5 godina

Jeste bzvz da takva knjiga privuce toliku paznju ali to govori vise o citaoci nego o njoj samoj..
mislim, da pomenem, bacic -alimpic, dedic milojevic, sanja marinkovic i ekipa..ne znam da li su izlagale na sajmu ali su jezive i veoma popularne u Srbiji. ako bih birala pre bih izabrala Autobiografiju "rijaliti zvezde".

Objavite mi komentar

pre 5 godina

Svakim danom scenario iz filma "Idiokratija" postaje polako stvarnost koju prezivljavamo. Doziveli smo da nam knjizevalacku kritiku kroje kojekakvi kvazi intelektualci i rijaliti zvezde . Dotakli smo dno dna kulture...

deniro

pre 5 godina

......samo da vas obavestim,u regionu je trend promovisala stanovita Nives Celzijus osvojivši nagradu "Kiklop" za knjigu godine(2018 godine!) na sajmu knjige u Puli.I tada su se intelektualci digli na zadnje noge ali bez efekta......vi jednostavno zaostajete u baš svemu.

partizan

pre 5 godina

Potpuno ista stvar se desila u Londonu, na njihovoj verziji sajma knjiga. Kad su bili kilometarski redovi za knjigu jedne bivse starlete a ozbiljne knjige jedva da je ko i pogledao.

marko

pre 5 godina

А да је онај који је читао Достојевског, његова писма и дневнике, знао би да он није био сиромашан због не читања његових књига, већ да је то због његовог порочног живота и велике потрошње. А и човек је живео у друга времена.

Smrdjakov

pre 5 godina

Iako većinu života jeste proveo spajajući kraj sa krajem i to, kao što je neko u komentaru napisao, uglavnom zbog kockanja, Dostojevski nije umro siromašan već je sebi kupio pristojnu kuću i imanje, a imao je i novca (dugove je otplatio).
Doduše, većinu knjiga jeste pisao pod pritiskom da ih završi do odredjenog roka i radi vraćanja dugova. Njegova poslednja tri dela: Zli dusi, Mladić i Braća Karamazov pisani su u drugačijem tonu, bez žurbe i napetosti, što se može i osetiti. Ipak, priznaje pisac, da nikada nije napisao delo koje je planirao celog života (zbog raznih uslovljenosti: novčanih, vremenskih, zdravstvenih).

sALE

pre 5 godina

Pravda za Kiju...Svako ima pravo da napiše knjigu, čudi me kako se neko nije setio da donese vodokotlić na Sajam i napiše na njemu "Knjiga" ili "Život me nije mazio", možda bi bio najprodavaniji... slučaj sa knjigom dotične, apsolutno objašnjava, u kakvom se kulturološkom mraku zapravo nalazimo, kao društvo celokupno...

jkfgsdvju

pre 5 godina

@X
Ako je Dostojevski bio tako sjajan pisac, kako to da ne može da zainteresuje omladinu da ga čita? Sve srednje škole u lektiri imaju njega, Tolstoja, itd. Pa opet većina đaka to nekako izbegne, preskoči, pročita neku prepričanu verziju da ne dobije keca. A i mnogi koji čitaju sva ta sjajna dela ostanu đubrad. Pustimo ljude da čitaju šta im se čita. Pogotovo klince. Nek čitaju Hari Potera, biografije fudbalera i pop zvezda, blog postove na internetu, pa ako vremenom pređu na klasike, super. Ja sam Dostojevskog zavoleo tek posle srednje. A i nije kao da bi nam životni standard skočio kad bi svi počeli da čitaju Dostojevskog. Nego mnogi ovde vole da glume neku umetničku policiju i elitizam.

drsmrt

pre 5 godina

malogradjanstina zvana 10. generacija beogradzana se ljuti, umesto da gledaju svoja posla i čitaju svoje omiljene knjige. koga ne zanima, ne mora ni da čita, niti da komentariše, da je tako, ova devojka bi imala 100inak devojčica koje bi kupile knjigu i to je to. ovako se već 20 dana provlači po medijima.

ankona

pre 5 godina

Zato treba čitati savremenu književnost koja se objavljuje na engleskom. Toplo preporučujem. Ima masa knjiga koje uopšte nikad i nisu prevedene na srpski, a vrhunske su.

Neinformisan

pre 5 godina

@zdravo arone, a tvoja poenta je da je visoko obrazovanje nepotrebno? E blago tebi, suvise si se obrazovao na svoju ruku. Kamo srece da je statistika barem na 20 posto da malo ubije ovaj miris njive i kafane po Beogradu.

sanjuro

pre 5 godina

Dostojevski je bio samodestruktivni kockar i kao takav indirektno omogucava tako ponasanje kod citalaca. Kad bi pretencioznost bila ekvivalentna inteligenciji, Bukovski i Dostojevski bi bili bogovi na zemlji

Aki

pre 5 godina

Zanimljiva tema. Preporucujem jedan tekst bas vezan sa trenutno realnost, koja ukljucuje i gore spomenutu Kiju nazalost.

https://www.vitraz.net/manjina/

Srdacan pozdrav!

Sasa

pre 5 godina

(pjer, 28. oktobar 2018 15:46)

# Link komentara

Hvala ti jer si mi ustedeo vreme koje sam nameravao da izdvojim za pisanje komentara identicne sustine.

Milos

pre 5 godina

Kažu mnogi da svako ima pravo da piše, odnosno da čita i voli šta želi, tačno tako, ali...Kao prvo, i svi oni "drugi" kojima je interesantno da proučavaju, šta se čita, ko i zbog čega, takodje imaju podjednako pravo na To. Mnogo je bitnije i korisnije da ovi "drugi" kažu šta misle o tome. Konkretno pominjane knjige i njihovi autori, puno više govore o čitaocu, nego o samom delu. Da sumiram, pustite one kojima se sve ovo ne svidja da makar izraze svoj glas nezadovoljstva ako već nažalost, ne mogu ništa konkretno da preduzmu.

Microlab

pre 5 godina

@Sajamnick, a šta si ti to pročitala od Šešeljevih knjiga pa znaš da su nemoralne i da loše utiču na omladinu? Najverovatnije ništa, nego samo troluješ. Idi pa komentariši, ili kako bi vi tamo rekli "komentiraj", ove koji tamo kod vas po raznoraznim knjigama falsifikuju istoriju. Nisi ni bila na našem sajmu već samo koristiš priliku da klevećeš i širiš mržnju.

Aleksa

pre 5 godina

хи хи...волим ове што се згражавају заиста...

Постоји и увек ће постојати подела на елиту и на плебс. Те две класе људи се не мешају. Проблем са плебсом у Србији је што верује да је елита лоша и да свако може да буде елита. Не може свако да буде елита, нити треба. Али последице комунизма су ту....опис појма "домаћин" је под утицајем комунизма углавном променио своје значење...

Коме прија госпођа Коцкар, прија, коме прија Достојевски, прија...на силу не можемо да "одпријамо" госпођу Коцкар, нити можемо да заволимо Достојевског....претварати се није здраво....

partizan

pre 5 godina

Sta da ocekujete od naroda koji slusa Cecu i melos juznog(turskog) vetra?
(Boki, 28. oktobar 2018 16:26
Znaci i Britanci slusaju Cecu i melos, posto je i kod njih starleta napisala 20 knjiga i imala ubedljivo najvecu paznju na Londonskom sajmu knjiga.

intimna prepiska sa moderatorom

pre 5 godina

Da su ljudi slušali koga treba, ne bi ni Mocart. Da su imali dovoljno pameti i sluha za nauku i dostignuća, ne bi Tesla umro u društvu golubova, u oskudnoj hotelskoj sobi. Kako mali Perica, doživljava društveno-socijalne prilike, kroz nerazumljiv vremenski okvir.

Milosav

pre 5 godina

Vidim komentatori uporedjuju tu spodobu i Dostojevskog pa ga jos kritikuju zbog kocke i drugih poroka. Da li ste vi ljudi normalni? Inace sto se tice uticaja "zvezda" rijaliti programa na decu, to mozete da zahvalite prvo njihovim roditeljima koji im dozvoljavaju da gledaju to djubre posto i sami gledaju dan in noc.
Evo pre nedelju dana sam se vratio is Srbije i mogu da vam kazem da skoro sve komsije u selu po ceo dan imaju te programe na televizoru. Deca od 5 do 15 godina normalno gledaju, kada pitam zasto dozvoljavate deci da gledaju to djubre gledaju me kao: sta nje u redu s tobom covece.

Gradjanin

pre 5 godina

Visokoobrazovanih ljudi u Srbiji ima manje od 10% (privatne fakultete ne računamo). Šta ste očekivali?
(Dobar dan ovde Aron, 28. oktobar 2018 15:10)

A zasto ne racunas privatne fakultete? Ja sam npr. zavrsio privatni fakultet i mislim da u svojoj profesiji ne zaostajem apsolutno ni za kim od kolega koji su zavrsili drzavni fakultet. Sa druge strane moja supruga je doktorant na drzavnom fakultetu i istovremeno tamo radi kao asistent vec 5 godina, a od nje slusam price o profesorima koji na tom fakultetu predaju, neke sam i licno upoznao. Nista tu nije nekom zavidnom nivou, naprotiv, u odnosu na moj fakultet to je grozota. Nisu problem visoko obrazovani ljudi, problem je sto svaka budala moze da kaze da je zavrsila fakultet, a neki gradovi kao sto je Novi Sad imaju i gomilu doktora nauka, sto je nerealno i posledica nemogucnosti da se ljudi zaposle nakon zavrsetka studija pa se besomucno skoluju u sistemu koji ne dozvoljava sticanje bilo kakvog prakticnog znanja... Sa drzavnog fakulteta sam svojevoljno otisao posle prvog semestra jer nisam zeleo da slusam politicka pros*****nja umesto kvalitetnih i sadrzajnih predavanja. Ne sudi po koricama (mada ovo svakako ne vazi za knjigu g-dje Kockar).

Tile

pre 5 godina

Samo Bih dodao da sajam Knjiga jeste to sto je ali svi zaboravljamo da podsetimo i gledaoce i citaoce, da Sajam Knjiga nisu samo nove knjige, novi naslovi neke nove i popularno stare licnosti, prestampane u neke nove boje i pruzene citaocima, da ne spominjem nove pisce koji preko noci postanu” slavni “ , Zato ne smemo da zaboravimo i moramo mnogo vise da podsecamo i Gledaoce i Citaoce na Srce sajma Knjiga a to je Antikvarno- Stara knjiga koja je svake godine tu uz nas na Sajmu u Galeriji Hale 4, tu se najvise zapravo oseti duh knjige pa i velelepnog sajma! Vidimo se Sledece godine, dragi prijatelji!

Zdravo, Neinformisani

pre 5 godina

@zdravo arone, a tvoja poenta je da je visoko obrazovanje nepotrebno? E blago tebi, suvise si se obrazovao na svoju ruku. Kamo srece da je statistika barem na 20 posto da malo ubije ovaj miris njive i kafane po Beogradu.
(Neinformisan, 28. oktobar 2018 21:37)

Ne, Neinformisani, to nije moja poenta i stvarno ne znam kako si to uspeo da zakljucis.Ako te bas zanima, potpuno si omasio, ja bih poostrila uslove za upis na fax,a prvo i najvaznije je da bi upis bio moguc samo ljudima ciji IQ prelazi 120.Za vise nivoe studija - jos visi.
Implicirati da diploma nekog (drzavnog!) fakulteta podrazumeva da osoba cita "visoku knjizevnost", a ne neki tres (tu verovatno sada mogu da udju i druge "visokointelektualne" osobine - slusa klasiku, a ne folk, izlazi na "fina" mesta, a ne na splavove i sl), pokazuje nevidjenu zatucanost i opisuje osobu koja je nesto od 3 navedena iz moje prethodne poruke. Fakultet te ne odredjuje kao osobu, samo pokazuje da te odredjena oblast manje ili vise interesuje, ne govori apsolutno nista o tvojim kvalitetima, nedostacima, inteligenciji, ukusu i slicno. Dovoljno je provesti barem godinu dana na bilo kom faxu da se to zakljuci, slusati, biti svestan okoline na poslu ili vecem drustvu, ukratko, kao sto rekoh - ne ziveti ispod kamena. Nije 19. vek, i studiraju i zavrsavaju svakakvi i na zaista elitnim fakultetima, a tek ovde. A mozda samo ja imam previsoke standarde, oni koji nemaju neka upale TV i uzivaju u visoko-intelektualno-drzavno-obrazovanoj eliti.

Toni

pre 5 godina

Većina koja je kupila knjigu te izvjesne Kije je neće ni pročitati, to je dobra strana priče. A Dostojevski i npr Bukovski nikad ne bi napisali to što jesu da u kednom trenutku nisu bili na dnu.

PetarZ

pre 5 godina

Neko ko u 2018. godini veruje da ljudi sa faxom poseduju neke posebne osobine, kvalitete i ukuse (sto impliciras tom nesrecnom porukom) od onih bez faxa su: ili tek upisali fax (i to verovatno kao prvi u svojoj familiji), ili zive ispod kamena i nemaju dodira sa spoljasnjim svetom, ili imaju jedva prosecnu inteligenciju, sto objasnjava zasto nisu sposobni sami da shvate koliko su suplji, nesposobni za kriticko misljenje, a zdrav razum, logika i cinjenice su im strani pojmovi.
(Zdravo, Arone, 28. oktobar 2018 17:43)

Ha ha ha... Kakva fascinantna samoodbrana... treba da upises ili zavrsis eventualno zapoceti faks... nije toliko tesko

jsx

pre 5 godina

Dakle, 73 komentara komentara vezanih za Kiju (nebitno sto su negativni), a za sam sajam gotovo da nisam video vest ili bilo kakav znacajan medijski prostor. Takodje, ne znam ni ko su ovi pisci koji su intervjuisani, ako su dobri, nije li ponizavajuce ne intervjuisati ih o njihovim delima gotovo nikad (zbog cega nisam cuo za njih) vec ih samo pitate za nekog drugog ko nije pisac.

nisammeznamkakosamzavršioosnovnuškolu

pre 5 godina

(jkfgsdvju, 28. oktobar 2018 21:41
zato što je umetnost elitistička po svojoj prirodi i 0,1% ljudi na planeti je mogu stvoriti a 1% razumeti, ostalo su turisti koji obilaze Luvr.
Umetnost je ideja razvoja i nadogradnje ljudske vrste kao takve, eto npr. današnja pop umetnost je kopija ruske avangarde te ispada da 99% ljudi živi sa 100 godina zakašnjenjem i to je normalno nisu ljudi zbog toga manje vredni niti zbog knjige neke starlete, vrednost čoveka je njegov odnos ka drugom ljudskom biću. smisao života je biti dobar čovek ili žena! nema metafizike i viših ciljeva samo jednostavna dobrota!

Naprednjak Tosic

pre 5 godina

"@zdravo arone, a tvoja poenta je da je visoko obrazovanje nepotrebno? E blago tebi, suvise si se obrazovao na svoju ruku. Kamo srece da je statistika barem na 20 posto da malo ubije ovaj miris njive i kafane po Beogradu.
(Neinformisan, 28. oktobar 2018 21:37) "
Najbolji su mi takvi kao ti. "Rodjeni Beogradjani" ili ti u prevodu otac ti se doselio 70te a ti se rodio 72, pa sad imate grcevit strah od njive i prirode. Takvi kao ti i zalise Beograd u beton, pa sad izgleda kao oziljak na lepom plavom Dunavu.

nowave7

pre 5 godina

"Mi smo, neko bi rekao najzad, postali pravo konzumentsko društvo poput ostatka Evrope i sada nam ostaje da beremo plodove liberal-kapitalizma. Jedan od tih plodova su memoari moralno sumnjivih osoba nakon čijeg čitanja više nema nikakve sumnje u taj moral“

Gospodin ocigledno nije video mnogo od te Evrope.

Kada ce elita (bilo politicka, kulturna, sportska, ili bilo koja druga) prestati da krivi Evropu za sve svoje propuste i vec jednom priznati krivicu i preuzeti odgovornost za trenutno stanje u drustvu, i moralni kolaps u poslednjih trideset i vise godina?
Doduse, ovo pitanje je vise retoricko, a bojim se, da svi znamo odgovor.

EU Citizen

pre 5 godina

Opet naklapanje pseudointelektualaca, knjiga je roba kao i svaka druga, i kao što široke mase slabo kupuju kavijar, tartufe i kulatelo, jer im nije ni u mentalnom, ni u finansijskom dometu, tako i najbolje knjige obično nisu ultrabestseleri. Meni je drago da ljudi čitaju bilo šta, neki od njih će sa gospođice Kockar sigurno napredovati i na nešto kvalitetnije,, a na sajam knjiga spada sve što je štampana reč, ovim pseudointrlektualnim kreaturama očigledno fali neki ždanovizam ili gebelsovština kada je samo politički podobno moglo da se štamoa i neki takvi nabeđeni koji više podele nego što prodaju su odlučivali.

nenad rs

pre 5 godina

Ukusi su različiti, puno sam čitao ali Bulgakov je neprevazidjen. Majstor i Margarita jeste vrh svih vrhova, genijalan rukopis.

jkfgsdvju

pre 5 godina

@X
Ako je Dostojevski bio tako sjajan pisac, kako to da ne može da zainteresuje omladinu da ga čita? Sve srednje škole u lektiri imaju njega, Tolstoja, itd. Pa opet većina đaka to nekako izbegne, preskoči, pročita neku prepričanu verziju da ne dobije keca. A i mnogi koji čitaju sva ta sjajna dela ostanu đubrad. Pustimo ljude da čitaju šta im se čita. Pogotovo klince. Nek čitaju Hari Potera, biografije fudbalera i pop zvezda, blog postove na internetu, pa ako vremenom pređu na klasike, super. Ja sam Dostojevskog zavoleo tek posle srednje. A i nije kao da bi nam životni standard skočio kad bi svi počeli da čitaju Dostojevskog. Nego mnogi ovde vole da glume neku umetničku policiju i elitizam.

Zdravo, Arone

pre 5 godina

Visokoobrazovanih ljudi u Srbiji ima manje od 10%(privatne fakultete ne računamo). Šta ste očekivali?
(Dobar dan ovde Aron, 28. oktobar 2018 15:10)

Iz tvoje kratke poruke toliko vristi arogancija i osecaj superiornosti, a sopstvene zatucanosti ne bi postao svestan ni da zivis jos 100 godina.
Ljudi se ne dele na one se fakultetom (privatnim ili ne) i one bez.
Neko ko u 2018. godini veruje da ljudi sa faxom poseduju neke posebne osobine, kvalitete i ukuse (sto impliciras tom nesrecnom porukom) od onih bez faxa su: ili tek upisali fax (i to verovatno kao prvi u svojoj familiji), ili zive ispod kamena i nemaju dodira sa spoljasnjim svetom, ili imaju jedva prosecnu inteligenciju, sto objasnjava zasto nisu sposobni sami da shvate koliko su suplji, nesposobni za kriticko misljenje, a zdrav razum, logika i cinjenice su im strani pojmovi.

Microlab

pre 5 godina

@Sajamnick, a šta si ti to pročitala od Šešeljevih knjiga pa znaš da su nemoralne i da loše utiču na omladinu? Najverovatnije ništa, nego samo troluješ. Idi pa komentariši, ili kako bi vi tamo rekli "komentiraj", ove koji tamo kod vas po raznoraznim knjigama falsifikuju istoriju. Nisi ni bila na našem sajmu već samo koristiš priliku da klevećeš i širiš mržnju.

sanjuro

pre 5 godina

Dostojevski je bio samodestruktivni kockar i kao takav indirektno omogucava tako ponasanje kod citalaca. Kad bi pretencioznost bila ekvivalentna inteligenciji, Bukovski i Dostojevski bi bili bogovi na zemlji

ikac klisa

pre 5 godina

Deca ne znaju ko je Dositej Obradovic al im je zato uzor "Kija Kockar". Potpuni poraz. Taman je vreme da se vratimo pod Turke, lepse bi nam bilo.

drsmrt

pre 5 godina

malogradjanstina zvana 10. generacija beogradzana se ljuti, umesto da gledaju svoja posla i čitaju svoje omiljene knjige. koga ne zanima, ne mora ni da čita, niti da komentariše, da je tako, ova devojka bi imala 100inak devojčica koje bi kupile knjigu i to je to. ovako se već 20 dana provlači po medijima.

pjer

pre 5 godina

"Da su ljudi ranije čitali koga treba da čitaju, ne bi Dostojevski umro siromašan kao crkveni miš." Dostojevski nije umro siromašan zbog toga što ga nisu čitali, nego zbog svoje kockarske strasti. ( Sve lepo piše u " Dnevnicima") Bulgakov se izdržavao pišući libreta...Šopenhauera nije izdržavala majka ( sa majkom se nije ni viđao- bili su u svađi); od oca je dobio deo ušteđevine koju je uložio u jedan posao.
Dakle, šta se čudimo takozvanoj Kiji, kad imamo ovako neodgovorne izjave ljudi koji za sebe drže da su obrazovani.

Sajamnick

pre 5 godina

Nije Kristina Kockar jedina o cijem se ucescu na sajmu moze polemisati. Zasto se ne prica o kvaliteti, moralnoj upitnosti i losim porukama omladini u knjigama recimo Seselja...

Milan

pre 5 godina

Naravno da je Kecmanoviću ok kada piše za izdavačku kuću koja takođe objavljuje "knjige" raznih spisateljica, blogerki, šta god.. Možda se boji da mu se gazda ne naljuti.

ankona

pre 5 godina

Zato treba čitati savremenu književnost koja se objavljuje na engleskom. Toplo preporučujem. Ima masa knjiga koje uopšte nikad i nisu prevedene na srpski, a vrhunske su.

побро

pre 5 godina

Не изненађује Кије,то свако зна да је треш,али редови за књиге Шешеља и Драшковића то је поразније.

tasmanijska djavolica

pre 5 godina

Ja ne vidim sta je ovde sporno? Jel zena napisala knjigu, jeste, jel sajam knjiga, jeste, i sta sad? Da bi neko imao pravo da kritikuje treba prvo da procita a ako mu je ispod casti da procita onda nek se ne bavi tom temom. Ko voli, nek izvoli. A zasto se pored toliko knjiga daje publicitet ovoj, posto sajam jos nije zavrsen i ne zna se pouzdano koja knjiga je najprodavanija. Vi novinari pre svih estradizijete ovu manifestaciju ovakvim clancima, vi pravite rialiti od svega. Da nije vas ja nikad ne bih cula za gospodju kockar.

Ghost writer

pre 5 godina

Nije Kija nikakvu knjigu napisala, ne ume ona to! Nego je nasla nekoga vestijeg i pismenijeg da po njenim kazivanjima zabelezi dogadjaje koji su njoj vazni, i za koje misli da bi mogli biti vazni i drugima. To je uostalom model koji odavno postoji na Zapadu, i narocito u Americi. Postoji i zanimanje GHOST WRITER (pisac-duh) - usluge tih pisaca koriste politicari, sportisti, muzicke zvezde, svi uspesni i sujetni ljudi. Kad takvi objave memoare - budite sigurni da ih neko drugi sastavio, a oni samo procitali i odobrili! Ranije je bilo i pismenih politicara, poput Cercila, koji je za svoje memoare dobio i Nobelovu nagradu. (Sad, da li je tu nagradu zasluzio, drugo je pitanje.) Imate i sabrana dela Josipa Broza u XY tomova - uglavnom njegove govore, a drzavnici vrlo retko pisu te govore sami. Bilo bi lepo kad bi i neki pisac-duh dobio Nobelovu nagradu - siguran sam da bi je zasluzivao vise nego Bob Dilan!

ex ljubomir

pre 5 godina

Sajam kniga je odavno postao..vašar , a na vašaru zna se , sve se prodaje i ko je glasniji i ..primitivniji , najbolje prodaje svoju robu ! "Veliki " izdavači su prvi uveli razne voditeljke , starlete i ostale poznate " face " u svet literature , tako da je uz estradu i Šešelja .. Vašar knjiga..slika i prilika naše kulture !!

Neinformisan

pre 5 godina

@zdravo arone, a tvoja poenta je da je visoko obrazovanje nepotrebno? E blago tebi, suvise si se obrazovao na svoju ruku. Kamo srece da je statistika barem na 20 posto da malo ubije ovaj miris njive i kafane po Beogradu.

CikitOoo8

pre 5 godina

Naš narod je odavno, još pre te 2016 godine, zreo za lobotomiju jer su se i prostakluk, vulgarnost i bezobrazluk raširili poput epidemije i još se potenciraju.

MomaSRB

pre 5 godina

Jedna majka dovela je svoju ćerku na potpisivanje knjige jer je, kako kaže, Kristina Kockar, poznata kao Kija, uzor njene ćerke... PAMETNOM DOSTA!!!

deniro

pre 5 godina

......samo da vas obavestim,u regionu je trend promovisala stanovita Nives Celzijus osvojivši nagradu "Kiklop" za knjigu godine(2018 godine!) na sajmu knjige u Puli.I tada su se intelektualci digli na zadnje noge ali bez efekta......vi jednostavno zaostajete u baš svemu.

Ana

pre 5 godina

Jeste bzvz da takva knjiga privuce toliku paznju ali to govori vise o citaoci nego o njoj samoj..
mislim, da pomenem, bacic -alimpic, dedic milojevic, sanja marinkovic i ekipa..ne znam da li su izlagale na sajmu ali su jezive i veoma popularne u Srbiji. ako bih birala pre bih izabrala Autobiografiju "rijaliti zvezde".

Милица

pre 5 godina

Уз дужно поштовање госпође Грегановић, Достојевски је био веома читан, веома популаран за живота и није умро сиромашан.

vlado

pre 5 godina

Ne razumem cemu zgrazavanje? Svako ima pravo da pise sta hoce, svako ima pravo da izda i objavi sta hoce, svako ima pravo da kupi i cita sta hoce. Naravno za svoje novce. Ovaca je uvek bilo, a ovce su za sisanje, a deca su samo nase ogledalo i nista vise. Kakvim ih mi, njihovi roditelji, vrednostima nacuimo, i kakve mi, njihovo celokupno drustvo, vrednosti promovisemo takva ce nam i deca biti, ni bolja ni gora. Iskali ste neo liberalni kapitalizam misleci na ljudska prava, slobode, demokratiju, e pa slagali su vas. Samo je profit vazan. Jedini Bog i jedino merilo vrednosti coveka i njegovog dela. Profit. Para. Zlatno tele. Mamon.

Asd

pre 5 godina

Kija Kockar vam je najveci problem?! Izdavaci ne placaju prevodioce, svakodnevno se stancuje gomila smeca od knjiga u najvecim izdavackim kucama, imamo nase nabedjene "pisce" koji su bukvalno presmesni kao ova Greganovic, imamo Seselja kao veliku zvezdu sajma i na sve to drvite o Kiji Kockar! Pa, neka je "napisala" knjigu...

srbijasine

pre 5 godina

Bio je kockar, mogli su da citaju koliko su hteli. Rusi imaju naviku citanja, svuda mozete da kupite polovne knjige, mozda i nacija koja najvise cita.

Gradjanin

pre 5 godina

Visokoobrazovanih ljudi u Srbiji ima manje od 10% (privatne fakultete ne računamo). Šta ste očekivali?
(Dobar dan ovde Aron, 28. oktobar 2018 15:10)

A zasto ne racunas privatne fakultete? Ja sam npr. zavrsio privatni fakultet i mislim da u svojoj profesiji ne zaostajem apsolutno ni za kim od kolega koji su zavrsili drzavni fakultet. Sa druge strane moja supruga je doktorant na drzavnom fakultetu i istovremeno tamo radi kao asistent vec 5 godina, a od nje slusam price o profesorima koji na tom fakultetu predaju, neke sam i licno upoznao. Nista tu nije nekom zavidnom nivou, naprotiv, u odnosu na moj fakultet to je grozota. Nisu problem visoko obrazovani ljudi, problem je sto svaka budala moze da kaze da je zavrsila fakultet, a neki gradovi kao sto je Novi Sad imaju i gomilu doktora nauka, sto je nerealno i posledica nemogucnosti da se ljudi zaposle nakon zavrsetka studija pa se besomucno skoluju u sistemu koji ne dozvoljava sticanje bilo kakvog prakticnog znanja... Sa drzavnog fakulteta sam svojevoljno otisao posle prvog semestra jer nisam zeleo da slusam politicka pros*****nja umesto kvalitetnih i sadrzajnih predavanja. Ne sudi po koricama (mada ovo svakako ne vazi za knjigu g-dje Kockar).

EU Citizen

pre 5 godina

Opet naklapanje pseudointelektualaca, knjiga je roba kao i svaka druga, i kao što široke mase slabo kupuju kavijar, tartufe i kulatelo, jer im nije ni u mentalnom, ni u finansijskom dometu, tako i najbolje knjige obično nisu ultrabestseleri. Meni je drago da ljudi čitaju bilo šta, neki od njih će sa gospođice Kockar sigurno napredovati i na nešto kvalitetnije,, a na sajam knjiga spada sve što je štampana reč, ovim pseudointrlektualnim kreaturama očigledno fali neki ždanovizam ili gebelsovština kada je samo politički podobno moglo da se štamoa i neki takvi nabeđeni koji više podele nego što prodaju su odlučivali.

rale

pre 5 godina

Ja sam na ovogodisnjem sajmu knjiga zakljucio par stvari - da danas svako moze da odstampa i napise knjigu i samim tim su knjige izgubile skoro svaki smisao, i da srednjeskolske posete potpisivanja knjiga raznoraznih internet i rijaliti licnosti bi popunile otpilike pet hala ovog sajma. Neka odvoje ovu cistu komercijalu od izdavastva u neki drugi festival i nek spasu izdavastvo.

X

pre 5 godina

@jkfgsdvju
Kakve to veze ima?? Covek je najveci genije svetske knjizevnosti, bez obzira na neciji licni ukus. Stvar je u kvalitetu napisanog a ne u ponasanju pisca

Aleksa

pre 5 godina

хи хи...волим ове што се згражавају заиста...

Постоји и увек ће постојати подела на елиту и на плебс. Те две класе људи се не мешају. Проблем са плебсом у Србији је што верује да је елита лоша и да свако може да буде елита. Не може свако да буде елита, нити треба. Али последице комунизма су ту....опис појма "домаћин" је под утицајем комунизма углавном променио своје значење...

Коме прија госпођа Коцкар, прија, коме прија Достојевски, прија...на силу не можемо да "одпријамо" госпођу Коцкар, нити можемо да заволимо Достојевског....претварати се није здраво....

Nisam mogao da odolim, a da ne spomenem

pre 5 godina

Dala nastavnica đacima da napišu nešto o znamenitim ženama u istoriji. Kad ono, deca samo pisala o pevačicama, glumicama i slično. Kaže nastavnica, kako niko da spomene Mariju Kiri? Nastade žamor i kikotanje. Šta je smešno? Pita učiteljica. Ne kaže se Marija Kiri nego Maraja Keri, rekoše đaci.

Komša

pre 5 godina

"Da su ljudi čitali...."
Potpuno pogrešno vidjenje Dostojevskog kao pojave ali i drugih,pravih pisaca.
To kakvo je bilo materijalno stanje Dostojevskog nema veze sa njegovim pisanjem jer on,za razliku od nekih danas ,pa i onog koji je izgovorio ovu rečenicu nije bio deo potrošačkog društva.
Nije on pisao da bi to naplaćivao - grešnik i pokajnik,Raskoljnikov i Razumnikin , Kockar i Zao duh...Sve je to bio sve je to preživeo (makar u duhu) a pisanje je bila njegova potreba i njegova strast - verovatno i svrha postojanja.
Neko ko stavlja jednog pisca u istu ravan sa zanatlijom koji naplaćije svoj rad je žrtva potrošačke civilizacije koja površno gleda na književnost.
Hese je odškrinuo ona vrata na kojima piše "samo za ludake" jer da nije ne bismo čitali Stepskig vuka - i ne verujem da je otvarajući ta vrata i koračajući i nepoznato računao koliko će zaraditi kad objavi to...Nije svrha njegovog života i pisanja bila da zaradi pare i "ne umre kao crkveni miš" već nešto sasvim drugo...
Pimenuh dva pisca a većina je takva.

артиљерац

pre 5 godina

@ srbijasine Децембра 2017 ишао сам у Калугу,у клинику "Фјодоров" да тражим
лека мојим очима.Уђем у Москви у воз,крене воз,после 15 минута скапирам да пола људи у возу чита КЊИГЕ.

student

pre 5 godina

Kao što je rekao Kecmanović u tekstu, davanje bilo kakvog značaja, pozitivnog ili negativnog daje za rezultat uzdizanje ovog smešnog fenomena. Dakle, kada se ne bi pisalo o Darku Laziću, vodile polemike o Karleuši ili kačile slike mržnje knjige dotične autorke, ista bi izgubila na značaju.

Naprednjak Tosic

pre 5 godina

"@zdravo arone, a tvoja poenta je da je visoko obrazovanje nepotrebno? E blago tebi, suvise si se obrazovao na svoju ruku. Kamo srece da je statistika barem na 20 posto da malo ubije ovaj miris njive i kafane po Beogradu.
(Neinformisan, 28. oktobar 2018 21:37) "
Najbolji su mi takvi kao ti. "Rodjeni Beogradjani" ili ti u prevodu otac ti se doselio 70te a ti se rodio 72, pa sad imate grcevit strah od njive i prirode. Takvi kao ti i zalise Beograd u beton, pa sad izgleda kao oziljak na lepom plavom Dunavu.

sALE

pre 5 godina

Pravda za Kiju...Svako ima pravo da napiše knjigu, čudi me kako se neko nije setio da donese vodokotlić na Sajam i napiše na njemu "Knjiga" ili "Život me nije mazio", možda bi bio najprodavaniji... slučaj sa knjigom dotične, apsolutno objašnjava, u kakvom se kulturološkom mraku zapravo nalazimo, kao društvo celokupno...

Niktofil

pre 5 godina

Aron@
Nema ovo baš toliko veze sa obrazovanjem ili nedostatku istog(premda je ono jedan od najvažnijih vodilja(mentalno) zdravoga naroda).
Društvo nam je generalno u krizi, mislite da ovi visoko obrazovani čitaju Tolstoja i Dostojevskog??? e pa varate se.
"Konzumiraju" i oni rijaliti pomije kao i ostatak "načitane" nacije.

Rat, potom tranzicija a na koncu i ekonomska kriza(po meni glavni krivac ovoga posrtanja) doveli su do toga da srednju klasu ne čine: doktori, profesori, glumci zdrava(poštena) inteligencija nego li ratni profiteri, sumnjivi biznismeni(reketaši/zelenaši) pa na koncu i polupismeni sportisti.
I sada se čudite što se mladi identifikuju sa raznim arkanima, cecama, jecama. Em ih mas mediji danonoćno bombarduju sa time, em država(iz samo njoj znanoga razloga) "subvencioniše" polukulturu i kičeraj.

nisammeznamkakosamzavršioosnovnuškolu

pre 5 godina

da je Dostojevski imao miran i uređen život srednje klase niko ne bi imao priliku da ga čita!
stvaralaštvo je iskra a ne tiraž!

Milos

pre 5 godina

Kažu mnogi da svako ima pravo da piše, odnosno da čita i voli šta želi, tačno tako, ali...Kao prvo, i svi oni "drugi" kojima je interesantno da proučavaju, šta se čita, ko i zbog čega, takodje imaju podjednako pravo na To. Mnogo je bitnije i korisnije da ovi "drugi" kažu šta misle o tome. Konkretno pominjane knjige i njihovi autori, puno više govore o čitaocu, nego o samom delu. Da sumiram, pustite one kojima se sve ovo ne svidja da makar izraze svoj glas nezadovoljstva ako već nažalost, ne mogu ništa konkretno da preduzmu.

PetarZ

pre 5 godina

Neko ko u 2018. godini veruje da ljudi sa faxom poseduju neke posebne osobine, kvalitete i ukuse (sto impliciras tom nesrecnom porukom) od onih bez faxa su: ili tek upisali fax (i to verovatno kao prvi u svojoj familiji), ili zive ispod kamena i nemaju dodira sa spoljasnjim svetom, ili imaju jedva prosecnu inteligenciju, sto objasnjava zasto nisu sposobni sami da shvate koliko su suplji, nesposobni za kriticko misljenje, a zdrav razum, logika i cinjenice su im strani pojmovi.
(Zdravo, Arone, 28. oktobar 2018 17:43)

Ha ha ha... Kakva fascinantna samoodbrana... treba da upises ili zavrsis eventualno zapoceti faks... nije toliko tesko

Aki

pre 5 godina

Zanimljiva tema. Preporucujem jedan tekst bas vezan sa trenutno realnost, koja ukljucuje i gore spomenutu Kiju nazalost.

https://www.vitraz.net/manjina/

Srdacan pozdrav!

Objavite mi komentar

pre 5 godina

Svakim danom scenario iz filma "Idiokratija" postaje polako stvarnost koju prezivljavamo. Doziveli smo da nam knjizevalacku kritiku kroje kojekakvi kvazi intelektualci i rijaliti zvezde . Dotakli smo dno dna kulture...

Sasa

pre 5 godina

(pjer, 28. oktobar 2018 15:46)

# Link komentara

Hvala ti jer si mi ustedeo vreme koje sam nameravao da izdvojim za pisanje komentara identicne sustine.

Citanje

pre 5 godina

Uvek se iznova cuje kako ljudi malo citaju - u Srbiji i drugde! To bas i nije tacno - citaju ljudi, a sta citaju mozda bi bilo bolje da citaju MANJE!

nenad rs

pre 5 godina

Ukusi su različiti, puno sam čitao ali Bulgakov je neprevazidjen. Majstor i Margarita jeste vrh svih vrhova, genijalan rukopis.

nisammeznamkakosamzavršioosnovnuškolu

pre 5 godina

(jkfgsdvju, 28. oktobar 2018 21:41
zato što je umetnost elitistička po svojoj prirodi i 0,1% ljudi na planeti je mogu stvoriti a 1% razumeti, ostalo su turisti koji obilaze Luvr.
Umetnost je ideja razvoja i nadogradnje ljudske vrste kao takve, eto npr. današnja pop umetnost je kopija ruske avangarde te ispada da 99% ljudi živi sa 100 godina zakašnjenjem i to je normalno nisu ljudi zbog toga manje vredni niti zbog knjige neke starlete, vrednost čoveka je njegov odnos ka drugom ljudskom biću. smisao života je biti dobar čovek ili žena! nema metafizike i viših ciljeva samo jednostavna dobrota!

marko

pre 5 godina

А да је онај који је читао Достојевског, његова писма и дневнике, знао би да он није био сиромашан због не читања његових књига, већ да је то због његовог порочног живота и велике потрошње. А и човек је живео у друга времена.

Dr. Pelagic

pre 5 godina

Deco samo citajte Zoranahhe i Kockare. Potrebni su nam menadzeri primopredaje novca na kasi, menadzeri hamburgera i pomfrita i naravno menadzeri cistoce ulica.

Zalost

pre 5 godina

Zalosno sto su tu bila deca od 7 do 10 godina.Zalosno je sto oni gledaju rijaliti.Zalosno je to u kakvoj zemlji odrastaju nasa deca.Zalosno je to da su nasoj deci uzori Kije, Stanije , Soraje itd...

Bobić

pre 5 godina

"Ona je najbolja i mnogo toga je prošla u životu."
Curo, možda je tebi najbolja.
Prođi i ti što je ona prošla, a što nije napisala ;-)

monden

pre 5 godina

Dostojevski je živeo hazarderski, i dosta se kockao po Švajcarskoj, tako da je logično da je završio tako.Izuzetan um, nemiran duh.Takav nije mogao da živi nekim mirnim, sređenim životom.

NN

pre 5 godina

Posle pobede u rijalitiju (zahvaljujuci tome sto je u rijaliti bila zena koju muz vara pred ocima u rijlati programu sa drugom ucesnicom) ona postade prvo pevacica pa onda i pisac , sta je sledece postace modna kreatorka, slikaraka.... Kako je krenlulo vidim je u SANU za neku godinu.

PAJA

pre 5 godina

To je samo dokaz koliko deca gledaju rijalitije i da u takvim osobama vide uzore.Sta reci roditeljima koji dovode decu da se slikaju sa njom?

Petar

pre 5 godina

Ima dosta "spisateljica" kojima drugi pišu knjige ali meni je još bizarniji slučaj frizerke kojoj je roman napisao dobitnik Ninove nagrade iz Niša (ne bih da ga imenujem, mada mnogi znaju o kome se radi)! Posle su joj neki drugi pisali pesme, pa je objavila knjigu poezije uz prilično agresivnu promociju - naravno, sa svojim polugolim fotkama na koricama knjige. Rekla mi je da joj je želja da joj se pesme jednog dana nađu u čitanci. Ko zna, možda jednog dana postane i ministarka kulture, jer česta uzrečica joj je: "Pa, koji muškarac neće pi...!".
Postoje fanitično ambiciozni ljudi koji ne biraju sredstva da ostvare "uspeh" i očigledno ćemo se nagledati likova kao što je ova Kija ali poražavajuće je to što takvi likovi poput nje dolaze na mesto upravnika muzeja Nikole Tesle ili postaju PR Narodnog pozorišta!

Smrdjakov

pre 5 godina

Iako većinu života jeste proveo spajajući kraj sa krajem i to, kao što je neko u komentaru napisao, uglavnom zbog kockanja, Dostojevski nije umro siromašan već je sebi kupio pristojnu kuću i imanje, a imao je i novca (dugove je otplatio).
Doduše, većinu knjiga jeste pisao pod pritiskom da ih završi do odredjenog roka i radi vraćanja dugova. Njegova poslednja tri dela: Zli dusi, Mladić i Braća Karamazov pisani su u drugačijem tonu, bez žurbe i napetosti, što se može i osetiti. Ipak, priznaje pisac, da nikada nije napisao delo koje je planirao celog života (zbog raznih uslovljenosti: novčanih, vremenskih, zdravstvenih).

Smrdjakov

pre 5 godina

Iako većinu života jeste proveo spajajući kraj sa krajem i to, kao što je neko u komentaru napisao, uglavnom zbog kockanja, Dostojevski nije umro siromašan već je sebi kupio pristojnu kuću i imanje, a imao je i novca (dugove je otplatio).
Doduše, većinu knjiga jeste pisao pod pritiskom da ih završi do odredjenog roka i radi vraćanja dugova. Njegova poslednja tri dela: Zli dusi, Mladić i Braća Karamazov pisani su u drugačijem tonu, bez žurbe i napetosti, što se može i osetiti. Ipak, priznaje pisac, da nikada nije napisao delo koje je planirao celog života (zbog raznih uslovljenosti: novčanih, vremenskih, zdravstvenih).

partizan

pre 5 godina

Potpuno ista stvar se desila u Londonu, na njihovoj verziji sajma knjiga. Kad su bili kilometarski redovi za knjigu jedne bivse starlete a ozbiljne knjige jedva da je ko i pogledao.

Zdravo, Neinformisani

pre 5 godina

@zdravo arone, a tvoja poenta je da je visoko obrazovanje nepotrebno? E blago tebi, suvise si se obrazovao na svoju ruku. Kamo srece da je statistika barem na 20 posto da malo ubije ovaj miris njive i kafane po Beogradu.
(Neinformisan, 28. oktobar 2018 21:37)

Ne, Neinformisani, to nije moja poenta i stvarno ne znam kako si to uspeo da zakljucis.Ako te bas zanima, potpuno si omasio, ja bih poostrila uslove za upis na fax,a prvo i najvaznije je da bi upis bio moguc samo ljudima ciji IQ prelazi 120.Za vise nivoe studija - jos visi.
Implicirati da diploma nekog (drzavnog!) fakulteta podrazumeva da osoba cita "visoku knjizevnost", a ne neki tres (tu verovatno sada mogu da udju i druge "visokointelektualne" osobine - slusa klasiku, a ne folk, izlazi na "fina" mesta, a ne na splavove i sl), pokazuje nevidjenu zatucanost i opisuje osobu koja je nesto od 3 navedena iz moje prethodne poruke. Fakultet te ne odredjuje kao osobu, samo pokazuje da te odredjena oblast manje ili vise interesuje, ne govori apsolutno nista o tvojim kvalitetima, nedostacima, inteligenciji, ukusu i slicno. Dovoljno je provesti barem godinu dana na bilo kom faxu da se to zakljuci, slusati, biti svestan okoline na poslu ili vecem drustvu, ukratko, kao sto rekoh - ne ziveti ispod kamena. Nije 19. vek, i studiraju i zavrsavaju svakakvi i na zaista elitnim fakultetima, a tek ovde. A mozda samo ja imam previsoke standarde, oni koji nemaju neka upale TV i uzivaju u visoko-intelektualno-drzavno-obrazovanoj eliti.

partizan

pre 5 godina

Sta da ocekujete od naroda koji slusa Cecu i melos juznog(turskog) vetra?
(Boki, 28. oktobar 2018 16:26
Znaci i Britanci slusaju Cecu i melos, posto je i kod njih starleta napisala 20 knjiga i imala ubedljivo najvecu paznju na Londonskom sajmu knjiga.

Toni

pre 5 godina

Većina koja je kupila knjigu te izvjesne Kije je neće ni pročitati, to je dobra strana priče. A Dostojevski i npr Bukovski nikad ne bi napisali to što jesu da u kednom trenutku nisu bili na dnu.

jsx

pre 5 godina

Dakle, 73 komentara komentara vezanih za Kiju (nebitno sto su negativni), a za sam sajam gotovo da nisam video vest ili bilo kakav znacajan medijski prostor. Takodje, ne znam ni ko su ovi pisci koji su intervjuisani, ako su dobri, nije li ponizavajuce ne intervjuisati ih o njihovim delima gotovo nikad (zbog cega nisam cuo za njih) vec ih samo pitate za nekog drugog ko nije pisac.

intimna prepiska sa moderatorom

pre 5 godina

Da su ljudi slušali koga treba, ne bi ni Mocart. Da su imali dovoljno pameti i sluha za nauku i dostignuća, ne bi Tesla umro u društvu golubova, u oskudnoj hotelskoj sobi. Kako mali Perica, doživljava društveno-socijalne prilike, kroz nerazumljiv vremenski okvir.

nowave7

pre 5 godina

"Mi smo, neko bi rekao najzad, postali pravo konzumentsko društvo poput ostatka Evrope i sada nam ostaje da beremo plodove liberal-kapitalizma. Jedan od tih plodova su memoari moralno sumnjivih osoba nakon čijeg čitanja više nema nikakve sumnje u taj moral“

Gospodin ocigledno nije video mnogo od te Evrope.

Kada ce elita (bilo politicka, kulturna, sportska, ili bilo koja druga) prestati da krivi Evropu za sve svoje propuste i vec jednom priznati krivicu i preuzeti odgovornost za trenutno stanje u drustvu, i moralni kolaps u poslednjih trideset i vise godina?
Doduse, ovo pitanje je vise retoricko, a bojim se, da svi znamo odgovor.

Milosav

pre 5 godina

Vidim komentatori uporedjuju tu spodobu i Dostojevskog pa ga jos kritikuju zbog kocke i drugih poroka. Da li ste vi ljudi normalni? Inace sto se tice uticaja "zvezda" rijaliti programa na decu, to mozete da zahvalite prvo njihovim roditeljima koji im dozvoljavaju da gledaju to djubre posto i sami gledaju dan in noc.
Evo pre nedelju dana sam se vratio is Srbije i mogu da vam kazem da skoro sve komsije u selu po ceo dan imaju te programe na televizoru. Deca od 5 do 15 godina normalno gledaju, kada pitam zasto dozvoljavate deci da gledaju to djubre gledaju me kao: sta nje u redu s tobom covece.

Tile

pre 5 godina

Samo Bih dodao da sajam Knjiga jeste to sto je ali svi zaboravljamo da podsetimo i gledaoce i citaoce, da Sajam Knjiga nisu samo nove knjige, novi naslovi neke nove i popularno stare licnosti, prestampane u neke nove boje i pruzene citaocima, da ne spominjem nove pisce koji preko noci postanu” slavni “ , Zato ne smemo da zaboravimo i moramo mnogo vise da podsecamo i Gledaoce i Citaoce na Srce sajma Knjiga a to je Antikvarno- Stara knjiga koja je svake godine tu uz nas na Sajmu u Galeriji Hale 4, tu se najvise zapravo oseti duh knjige pa i velelepnog sajma! Vidimo se Sledece godine, dragi prijatelji!