Tri bilborda izvan Ebinga: Kako su kritičari naglo promenili mišljenje

Često se na početku godine dogodi da, posle svih nominacija, govorkanja i spekulacija, jedan film podigne ozbiljnu prašinu, bilo da je to zbog kontroverznosti ili pak, zbog pozitivnih utisaka. Slično se desilo i sa filmom "Tri bilborda izvan Ebinga u Misuriju“, u režiji Martina Makdone.

Upozorenje: spoiler alert

Ivona Janjić
Pošaljite komentar
  1. Spadam u onu grupu gledalaca koja je čekala redove da bi nabavila karte za FEST i druge dobre filmove.Čini mi se da smo tada dobijali više informacija kroz razne hronike i tekatove o filmovima.Drago mije da postoji neko poput ove mlade osobe koja ozbiljno shvata analizu i šta ona predstavlja za nas.
    Preporuka da film pogledate,a posle ovog čitanja ja se vračam u bioskop na ponovno gledanje istog.Hvala mladoj i talentovanoj studentkinji.
    (irena, 3. mart 2018 23:27)

    # Link komentara

  2. Prije par dana sam pogledao film. Kao filmofil sa 30ak godina staža film bih ocijenio kao vrlo dobar. Teško da će biti nekakav klasik. To samo pokazuje u kakvoj krizi je filmska industrija. Realno ovaj film prije 20 i kusur godina ne bi bio na listi za Oskara.
    Gluma, scenario i fotografija su odlični. Mekdormand mi lično nije briljirala, kao da uloga nije pisana za nju, već kao da je bila rezerva. Rokvel i Harelson sjajni. Mislim da je nedostajalo još 20ak minuta da bi se razradili likovi i atmosfera. Ovako ostaje utisak da sam propustio prvu epizodu i krenuo od druge.
    Veliki minus su vještački ubačen obojeni glumci. Svu redom kao da su ispali iz Bronksa, sa naglaskom koji nema veze sa jugom. Vjerovatno danak političkoj korektnosti.
     (kele, 3. mart 2018 10:46)

    # Link komentara

  3. @Mister Hajd
    Komentar ti je dobar skroz, ali gdje nađe Kuma da bude etalon za film sa porukom?
    (Željko, 1. mart 2018 14:33)

    # Link komentara

  4. Nisam gledao film ali planiram da odgledam. Medjutim, kada vidim da glumi Sem Rokvel odmah pretpostavim ko je ubica i silovatelj, ne moram ni da gledam. Nadam se da gresim, ali neku izopacenost ima.
    (Moria, 28. februar 2018 14:48)

    Pogledaj Laggies
    (Grekus, 1. mart 2018 11:27)

    # Link komentara

  5. @SrceRukeLopata

    Sve se slazem s tobom. Film ima mnogo ozbiljnih nelogicnosti, i cak vremenskih nonsensa. Pre svega sam karakter glavne junakinje, Mildred,je nemotivisan u mnogo tacaka. Deluje da u tom mestu ne postoji nikakva vlast, jer se svi znaju, pa niko nece nikog stvarno da goni. Mildred ide okolo, tuce i maltretira ljude, i nista joj se ne desava. Ne verujem da bi covek koji se javno hvali okolo kako je silovao i zapalio americku drzavljanku, ili bi zeleo da je to uradio, bio postedjen zato sto je bio vojnik u Iraku ili Avganistanu, Amerika ne funkcionise tako. Lik Harelsona je nemotivisan takodje, to je istina. Za zivota on je samo lenji policajac koji gleda da ima sto manje posla, a onda posle smrti deli pismima neke mudre savete, i podstice bilborde protiv samog sebe. Filmom se htelo, barem po meni, da se skrene paznja na rupe u americkom shvatanju zakona, koji je neefikasan kad su u pitanju teska dela, a vrlo revnosan kad su u pitanju sitna, pljacke i tuce, jer njih uglavnom cine Crnci, a policija je surovija prema Crncima. Ali nekako, film opet vuce na ono Trampovo uzmimo zakon u svoje ruke, a ne nudi nikakva razumna resenja. Tako da kraj nije nista originalno, cak je i stereotipno destruktivno.
    (Jeka, 1. mart 2018 11:15)

    # Link komentara

  6. Film je ekstremno glup i dosadan. Sa nizom nelogičnosti i situacija koje su moguće samo na filmu.
    (Bole, 1. mart 2018 10:44)

    # Link komentara

  7. šta iz holivuda može izaći dobro?
    smešni ste...
    (laza gordić, 28. februar 2018 15:22)

    Sudeći po komentaru, ovo prevazilazi tvoje mentalne kapacitete. Da probaš sa Žikinom dinastijom?
    (teletabis, 1. mart 2018 09:44)

    # Link komentara

  8. Nistavan u odnosu na In bruges ili 7 psihopata. Bez neke originalnosti imajuci u vidu da je npr Fargo snimljen pre vise od 20god. Nezasluzene pohvale
    (Zezinho, 1. mart 2018 08:36)

    # Link komentara

  9. Da li je jos neko primetio otvorenu dozu rasizma u filmu? Zli belci i dobri crnci. Da je obrnuto svi bi kritikovali, ovako, koga briga za sirenje predrasuda o belcima.
    (jasdf, 28. februar 2018 14:41)

    Nikad necu shvatiti zasto ljudi gledaju boju koze. Sto se mene tice, Vudija je mogao da igra i Vil Smit a razjarenog pandura isto neki tamnoputi. Bitna je prica i karakter likova a ne da li su glumci koji ih igraju belci, crnci, melesi, Kinezi, Srbi ili stagod...
    I da pitam poneke ovde, sta vam je dosadno u ovom filmu? Niti jedna scena nije besmislena, svaka ima smisao i deo je price.
     (sryugos, 28. februar 2018 20:36)

    # Link komentara

  10. film pun nelogicnosti zacinjen americkom patetikom .....kao I sve I holivuda, izdvajam "whiplash" u zadnji 10-tak godina
     (sasa, 28. februar 2018 19:47)

    # Link komentara

  11. Sta ti je marketing sunce ti...Odgledao sam puno indenticno kvalitetnih filmova, al marketing od ovog napravi filmcinu. Koliko se samo pricalo o filmu jedva sam cekao da ga pogledam, i upravo zbog prevelikog ocekivanja sam malo i razocaran filmom.

    Film je dobar, al nije bas kao sto ga predstavljaju. Ako volite teske filmove, odgledajte npr Joe (2013) ili Winter's Bone (2010)...nista nisu losiju od tri bilborda, ima jos puno takvih filmova ova dva su mi prva pala na pamet, jer nesto u poslednjih par godina (kako sam se navukao na serije) nemam volju da gledam filmove.

    Sto se tice glume, odlicna, al video sam mnogo bolju!
    (Goblin, 28. februar 2018 19:38)

    # Link komentara

  12. film je kritika amerikane koja je prozdrala i muziku i film. crpi se tolika inspiracija sa juga i mid westa da mi je vise muka.svi britanski muzicari su se tamo preselili i povukli na kantri. reziseri isto.
    ovo je kritika tog mesta inspiracije, malo, glupo, smrdljivo selo u Mizuriju, gde ljudi od svoje gluposti ne znaju sta ce.
    american beauty me podseca, on je na slican nacin oplakivao predgradja americkih gradova, takodje slicnog izvorista tokom 90ih.
    ne znaci da to selo nije zabavno al mi muka bude da to bude izvoriste umetnosti poslednjih 10 godina..
     (student psihologije, 28. februar 2018 19:36)

    # Link komentara

  13. Baš me interesuje kome se ovaj ispod prosečan film svideo i ZBOG ČEGA !!!
    (SEVERAC ®, 28. februar 2018 13:54)

    Ja necu da komentarisem film, zanima me samo, recimo, tvojih 5 top filmova.
    (DisordeR, 28. februar 2018 19:31)

    # Link komentara

  14. Re na Re... Iz glave mogu da nabrojim 200 filmova boljih od ovog mediokriteta... Mogu da razumem jedino da je ova godina bila veoma "sušna" što se kvaliteta tiče. Lično sam se okrenuo NEameričkim filmovima. Francuzi, Španci briljiraju. Ostalo je katastrofa. Ali neko je rekao VRH film, a onda kreće lavina...
     (SEVERAC ®, 28. februar 2018 19:26)

    # Link komentara

  15. uglavnom, filmčina u odnosu na The shape of the water! zaslužen favorit na dodjeli Oskara.
    (AK47, 28. februar 2018 19:17)

    # Link komentara

  16. Iz ovog teksta ne dobijamo nikakvu informaciju ko to, kako i na koji nacin kritikuje ovaj film zbog rasizma, jer Amerika je zemlja od 300 miliona stanovnika medju kojima ima svih rasa i politickih ubedjenja, i kad se kaze "kriticari", ne znaci da je to neko generalno misljenje itd. Uobicajeno je da, na primer, autori afroamerickog porekla kritikuju filmove u kojima Belci tek tako, sami dodju do prosvetljenja, postaju odjednom svesni rasizma, i pokaju se, jer onda ispada da Crnaca i njihove inicijative nema nigde, nego su Belci uvek u centru svake radnje i zapleta. Da zivite u Americi bilo bi vam jasnije zasto neki ljudi kritikuju kako se Belci i Crnci prikazuju u filmovima, narocito blokbasterima. Naime, kad covek dodje u Ameriku, jasno mu je da Holivud svesno u filmovima prikazuje Crnce mnogo beznacajnijima nego sto jesu. Pre svega, tesko cete napr naci film u kome je glavna junakinja i najzgodnija devojka u filmu Crnkinja, a njena skromna drugarica, u drugom planu, Belkinja. A to nije fer prema Crncima, jer kad ih vidite u prirodi, shvatite da su cesto mnogo harizmaticniji, druzeljubiviji i zgodniji od Belaca. U Holivudu za njih su obicno rezervisane samo epizodne uloge, a Belci su u centru svega, i zlocina i kazne i iskupljenja. Dakle ovaj tekst o filmu nam nista nije rekao osim sto je napao "politicku korektnost", a umesto toga, bolje da nam je dao neku informaciju o tome koji to kriticari, i iz kog ugla tu uocavaju rasizam, i sta su im detaljniji argumenti.
    (Moka, 28. februar 2018 19:16)

    # Link komentara

  17. [link]

    slazem se sa vasom kritikom i drago mi je sto je neko isto primetio mane ovog filma jer sam vec pocinjao da mislim da sam lud.... od In Bruge-a ovaj reditelj/pisac nije uradio nista vredno tolike hvale, to je moje skromno misljenje.
    (muta, 28. februar 2018 19:08)

    # Link komentara

  18. Film je odličan , gleda se sa pažnjom, zaplet zanimljiv i neobičan , gluma savršena...ali ne mnogo više od toga! Sve priče i pokušaji da se sagleda "nešto više" su promašaj. Nema tu ni političke korektnosti, ni rasizma više nego što ga inače ima, ni osude društva, ni pojedinaca, ni borbe protiv sistema...jednostavno dobra, pomalo nadrealna priča , koja je razlikuje od svega što danas nudi Holivud. Gledajte i uživajte u odličnom zapletu ...bez lupanja glave o tome "šta je pesnik hteo da kaže" , tj reditelj poruči... Kakav Kum, ili nedajbože, Let iznad kukavičjeg gnezda...
     (Mister Hajd, 28. februar 2018 19:00)

    # Link komentara

  19. Film je odličan i za svaku je preporuku! Takav je da svako može da stvori svoju sliku i sud o svakome od aktera i da niko od njih nije isključivo ni dobar ni loš nego kao i u životu svi imaju prikazane i dobre i loše strane. Kakvi su sve filmovi zadnjih godina dobijali oskare ovaj je za njih remek delo. Na mene je ostavio baš snažan utisak!
     (Džoni, 28. februar 2018 18:57)

    # Link komentara

  20. Bezvezarija od filma. Ako želite da se podsetite šta je to zaista društveno angažovan film, pogledajte "Let iznad kukavičijeg gnezda" pa onda nakon njega "Tri bilborda..." i shvatićete koliko je ovaj drugi isprazan i nepotreban, nategnut i šupalj.
    (Vlade, 28. februar 2018 18:54)

    # Link komentara

  21. Nezaslužena buka oko filma, jedan od onih koje već sutradan zaboravite. Precenjen, ispodprosečan.
     (Junk, 28. februar 2018 18:45)

    # Link komentara

  22. Samo neka fanaticni liberalni ljubitelji politicke korektnosti vriste zbog svakog filma gde namirisu neku rasnu "nekorektnost",to samo znaci vise glasova za Trumpa i njegov lagan reizbor 2020. u koji je krenuo upravo juce,hehe
    (Oliver, 28. februar 2018 18:41)

    # Link komentara

  23. Film je duboko razocarenje pogotovo ako se ima u vidu da je reziser prethodno snimio takvo remek delo poput In Bruges, a da mu je drugi film sjajni 7 Psychopats. Ovaj film je mogao da zapanji samo one sa kratkim pamcenjem ili ljude koji nisu gledali Fargo/No country for old mem ili neki dr film brace Koen. Neinventivno, predugacko i posve ocekivano sa vrlo neubedljivom pricom i zapletom. Gluma je maestralna ali to zaista nije dovoljno za ovolike pohvale
    (Cahill, 28. februar 2018 18:39)

    # Link komentara

  24. Rezija filma je pretenciozna i ispodprosjecna, a ako je glumacka selekcija to sto film cini vrhunskim- onda je vrhunski. Zaista kvalitetni glumci. Prica je suplja na 1000 momenata. Pojedinacne scene obiluju kvalitetom, a uklopljene u pricu stvaraju holivudski pretenciozni " wanna take Oscar" film.
    Sjetite se samo scene kada joj tip ulazi u radnju i prijeti joj i to se zavrsava cime- nicim. Nikoga ne obavjestava o tome...vec ide sama dalje. Sem Rokvel ubija lika od batina, ljudi na ulici posmatraju cin ubistva i dozivljavaju ga letargicno..Posljedica- otkaz?! Aloooo...Nakon paljenja policijske stanice- policija dolazi na kraju, naravno..zatice je SAMU SA ROKVELOM ispred, kako leze, ona u crnoj kapuljaci..Postavljaju joj par pitanja, tipa- da li je vidjela ista, a ona kimne glavom " Ne" i...to je to. Nikakve konsekvence, niti istrage. Ok, naravno da se podrazumijeva da je reditelj fokus stavio na neke dogadjaje a da se neki podrazumijevaju i da se ne trebaju prikazati, ali je ovkvim pristupom reziranju napravio kurslus, koji moze nagraditi i hoce nagraditi americka akademija. Dovoljno je reci da ista akademija nema osjecaja za "Mother" Aranofskog ili sjajne, kompletne filmove poput " Wind river" ili Lantimosov "Killing of a sacred deer".
    (DraganC, 28. februar 2018 18:25)

    # Link komentara

  25. Mnogo sam ocekivala od ovog filma zbog komentara, ali je sasvim prosecno holivudska stvar. Odgledas I zaboravis. Preporucujem svima argentinski Wild Tales, film o kojem sam razmisljala par dana, toliko znacajan I zabavan u isto vreme.
     (ipak, 28. februar 2018 18:05)

    # Link komentara

  26. Zanimljiv film, svaka pohvala...mada mi nekako spoiler alert para usi. Jel to sad tako pricati in?
     (kvazi englez na srpskom, 28. februar 2018 18:02)

    # Link komentara

  27. Druga je stvar što je prosečan konzument filmske umetnosti navikao na jurnjavu, golotinju, kojekava uvrnuta šizenja i prosipanje filosofije koju inače niko ne razume, takvom se film svakako neće svideti.
    (Lik, 28. februar 2018 16:34)

    Potpisujem sve sto ste rekli. Na zalost, to sto se vise ne prepoznaju dobri filmovi je upravo krivica Americke filmske akademije i Holivuda, jer se poslednjih nekoliko godina na prste jedne ruke mogu nabrojati dobri filmovi koji su usli u kanditaturu za Oskara. Filmovi su se pretvorili u tehnolosko/pucacke spektakle (ne kazem da ih ne treba imati i u toj kategoriji, ali to je samo jedna kategorija). Mladji ljudi koji su odrasli na takvim filmovima verovatno ne mogu da prepoznaju vrednosti "Bilborda". Ja sam proveo stotine sati u Kinoteci u svojim mladim godinama, a do svojih sadasnjih pedesetih sam odgledao nekoliko hiljada filmova. Gledao sam i naucno-fantasticne i akcione, ali upravo ovakvi filmovi su ono je osnova filmskog stvaranja - odlican/zivotan scenario, efektna rezija, savrseni glumci. Inace, pored elementa prastanja, druga ocigledna poruka je da u svakom coveku postoji i dobro i lose, i da sticaj okolnosti moze da izvuce jedno ili drugo. Zato se (neko je pitao na tu temu) policajac-rasista moze promeniti tako brzo, u njemu u stvari cuci dobar covek, koji je potisnut odrastanjem i ko zna cime, i u jednom trenutku se desava pismo od pokojnog sefa i jos neke stvare koje ga prociscavaju i on pronalazi dobro u sebi.
    (mnooogo dobar film, 28. februar 2018 17:59)

    # Link komentara

  28. @Spojler Da li sam ja luda ili sve ukazuje da tip iz kafica sa svojim drugarima jeste silovao i zapalio devojku?! Mozda nemaju njegov dnk, nije sam bio izvrsilac dela, ali zasto bi zaboga on onda dolazio kod nje u prodavnicu i zastrasivao je? Inspektor po mom misljenju nije zeleo da ulazi u to jer je ovaj vojnik, a zasluzni policajac za otkrice bi bio mucitelj crnaca.
    (Ana, 28. februar 2018 17:39)

    # Link komentara

  29. Nista posebno.
    (dare, 28. februar 2018 17:31)

    # Link komentara

  30. Prosecan film, precenjen do bola!!
     (Apolon iz Paralije, 28. februar 2018 17:30)

    # Link komentara

  31. pogledao sam sve nominovane filmove. jedino obaj odskače malo od ostalih. inače sadašnji oskarini ne mogu ni da primirišu nekadašnje maestralne filmove koji su kultni. ovo sada se pogleda i zaboravi. film za oskara može uvek da se gleda.
    (počne neki stari oskarovac i gledaš ga jer vredi, 28. februar 2018 17:16)

    # Link komentara

  32. Moze samo jedno pitanje: Da li bi film pobrao toliko pohvala i nagrada da je glavni lik ozalosceni OTAC (moze i on da bude van svih stereotipa) a ne ozaloscena MAJKA? Izgleda da samo ja imam utisak da je i ovo jedan od MNOGIH proslogodisnjih filmova s feministickom agendom, glavni lik je opaka zenska koja psuje i ide okolo s oruzjem u ruci (o njenoj frizuri i izgledu uopse da i ne govorim).
    (Zena, 28. februar 2018 17:14)

    # Link komentara

  33. Sinoć sam pogledao ovaj film i aposlutno sam oduševljen. Martin Mekdona je genije u svom poslu (ko je gledao In Bruges I Seven Psychopaths zna i zašto).
    (DJ88, 28. februar 2018 17:10)

    # Link komentara

  34. jedan od najboljih filmova poslednjih godinu/dve sigurno...
    (milosh-nish, 28. februar 2018 17:02)

    # Link komentara

  35. Fenomenalan film. Odličan tekst!
    (TurboSaki, 28. februar 2018 17:00)

    # Link komentara

  36. Frances McDormand, Woody Harrelson, Sam Rockwell...
    Jedino sto nije do kraja jasno je to ko je bolje od navedene trojke odglumio u filmu.
    Duzi period nije bilo boljeg.
    (Sloba, 28. februar 2018 16:51)

    # Link komentara

  37. koje prastanje kad na kraju odlaze da ubiju coveka koji nije ubio njenu cerku, ali pretpostavljaju da je silovao neku drugu? dakle u ovom slucaju osveta postoji, samo je projektovana na nekog drugog. sto se samog filma tice, moje misljenje je da je dobro poceo, ali se iz meni nekog nepoznatog razloga od jednom svi akteri promene i postanu neke dobrice. ono sto je vec pomenuto, rokvelov karakter rasista, blago mentalno zaostao, prebije coveka, izbaci kroz prozor..., a posle pozara preporodjen, kao da je vatra sprzila njegove grehe. slicno i sa vudijem... nekako su nekonzistentni ti likovi.
    (spojler, 28. februar 2018 16:37)

    # Link komentara

  38. "...Baš me interesuje kome se ovaj ispod prosečan film svideo i ZBOG ČEGA !!!..."
    (SEVERAC ®, 28. februar 2018 13:54)

    Pa evo, meni se svideo pre svega zato što je REALAN, dakle sasvim moguća situacija i kraj je baš onakav kakav obično bude u realnom životu.
    Dalje, maestralna gluma, izvanredna fotografija, dinamika radnje, sve ima smisla itd...
    Druga je stvar što je prosečan konzument filmske umetnosti navikao na jurnjavu, golotinju, kojekava uvrnuta šizenja i prosipanje filosofije koju inače niko ne razume, takvom se film svakako neće svideti.
    (Lik, 28. februar 2018 16:34)

    # Link komentara

  39. Lepa recenzija. I vrlo objektivna.
    A za onog Severca, ukratko; moja definicija prosecnog filma je ciljna skupina koja voli predvidljive zaplete.
    Bilbordi su not obvious, veoma sam se zabavio mogucnostima u kojima se prica grana.
    Takav je I zakljucak koji ostavlja prostor za individualnu katarzu. Svakog od nas.
    Vrati se superherojima, moj je savet.
     (gargleblaster, 28. februar 2018 16:34)

    # Link komentara

  40. Da se pridruzim - DIVAN i dubok film. Kao da nije holivudska produkcija (i naravno, Political Corectness policija u americi radi tako da sumnjam da ce napraviti veliki uspeh ovde). Drago mi je da sam video film tokom nedavnog leta - odusevio sam se.
    PS. Odlicna analiza! Hvala!!!
    (Dragan, 28. februar 2018 16:33)

    # Link komentara

  41. Bukvalno u poslednjih 10 godina nije bilo ovako dobrog filma, ovaj sto je gledao 1000 filmova ne znam stabje gledao stvarno...
    (Suke, 28. februar 2018 16:29)

    # Link komentara

  42. Kakav srecan kraj , kad Mildred i Dixon krecu u lov na glave .
     (Nadrealisti, 28. februar 2018 16:23)

    # Link komentara

  43. Gledao sam film na preporuku prijatelja. Film je genijalan. Kritika ovog filma je ok, ali zaključci su pogrešni. Jedino zbog čega može da se diže negativna prašina u Americi oko ovog ostvarenja je u činjenici da je monstruozan zločin počinio američki vojnik tamo negde u pustinji , ali ne u američkoj pustinji. Obzirom da se i u samoj Americi dogodio sličan, ako ne i istovetan zločin (u filmu) navodi na razmišljanje da je i to učinio neki povratnik iz američke vojske . Opšte je poznato da su američki vojnici extra dobri i pozitivni likovi koji doduše ratuju svuda u svetu, ali samo iz najboljih namera štiteći zlostavljane i potlačene (reklama za američku i svetsku javnost). Dakle, ovaj film baca ozbiljnu senku na mukotrpno građen pozitivan imidž američkih vojnika, koji za novac američkih poreskih obveznika idu u raznorazne ratove.Ne zaboravite da su amerikanci veoma osetljivi kada se troše njihove pare. I tako, ovaj film je po meni zadao ozbiljan šamar američkoj unutrašnjoj politici, a jedini način da se on degradira je u pričama o rasizmu , koga po meni opet nema , pogotovu ne u nekim količinama. Ili sam ja gledao neki drugi film. U svakom slučaju pogledajte film, pa sami zaključujte. Sve je veoma lepo objašnjeno u samom ostvarenju, opet po meni. Pozdrav svima.
    (hypatija, 28. februar 2018 16:17)

    # Link komentara

  44. Ovo je jedan od najboljih filmova koje sam ikada video i direkt ide u moju listu najboljih poput Kuma, Kazina, Snoudena. Svih 10 minuta bih stajao i aplaudirao da sam bio tamo. Sve pohvale ekipi, sve preporuke za film, koji sad stize u bioskope.
    (sryugos, 28. februar 2018 16:14)

    # Link komentara

  45. bolji je crni panter
     (kontraš, 28. februar 2018 16:12)

    # Link komentara

  46. U životu sam do sada odgledao preko 1000 filmova.
    (Monte Kristo, 28. februar 2018 13:33)

    Ma ima vas danguba u Srbiji kol'ko ti dusa 'oce. Nista drugo se i ne radi osim gledanja filmova, serija, visenja po kladionicama i pametovanja o politici. Evo, ti se toliko dangubis da cak i broj odgledanih filmova znas.
    (Dokoni Srbi, 28. februar 2018 16:05)

    # Link komentara

  47. dosadno do bola...gledao
     (nahtigal, 28. februar 2018 15:59)

    # Link komentara

  48. Film je za pola klase iznad ostalih nominovanih. Gluma, rezija, montaza - sve je gotovo perfektno. Ova prica koja se sada provlaci, upravo predstavlja jedan od razloga zbog cega ce americko drustvo da se urusi - i kada imaju nesto kvalitetno, a to ovaj film svakako jeste, uspeju da ga uguse i zaprljaju necim sto je vestacki, sto nije prirodno - a to je politicka korektnost. I jos nesto, mnogim ljudima na ovom svetu, pa i meni, je dosta vise pateticnih prica o nekakvim ugnjetavanjima manjina, drugih rasa, zena i sl. Velika vecina svetske populacije zaista postuje sve ljude, bez obzira na pol, rasu, veru ili bilo koje druge razlicitosti. Ne zelimo vise da se zbog toga sto je nekada nekim ljudima, zeljnim moci, novca ili cega vec, bilo u interesu da neke druge ljude posmatraju drugacije i tako ih tretiraju, mi sada trebamo stideti.
    Pustite kvalitet, dragi jenkiji, ono malo sto vam je ostalo, nek pobedi. Tri Bilborda vam je jedino izuzetno sto ste prosle godine napravili, pa apelujem da tako i glasate.
    (PrincNaZrnuGraska, 28. februar 2018 15:47)

    # Link komentara

  49. gledao ga sad, na festu. Film je odličan ali mnogo težak, ima tužnu priču za plakanje i scene brutalnog prebijanja, ima i humora onog tipa kad prasnete u kratak smeh. Zatečen sam ovim da su belci tu prikazani superiorno, možda nisam dobro razumeo, ali ako neko kaže da je tako voleo bih da objasni zašto. Preporučujem za obavezno gledanje. Ljudi mogu svašta da kažu za ovaj film, ali da je dosadan to sigurno ne mogu.
    (mislim ono, 28. februar 2018 15:44)

    # Link komentara

  50. Gledao sam nista posebno.Korejski filmovi dominiraju i zadaju zadatke kako se radi film
    (Makedonac, 28. februar 2018 15:35)

    # Link komentara

  51. šta iz holivuda može izaći dobro?
    smešni ste...
    (laza gordić, 28. februar 2018 15:22)

    # Link komentara

  52. Glumci su objasnili fenomenalno su izneli svoje uloge... Mada sam više očekivao od samog filma.. Možda i zbog silnih preporuka sam očekivao ne znam ni ja šta..
     (agent mahoun, 28. februar 2018 15:19)

    # Link komentara

  53. Baš me interesuje kome se ovaj ispod prosečan film svideo i ZBOG ČEGA !!!
    (SEVERAC ®, 28. februar 2018 13:54)

    Zbog visedimenzionalnih likova, zbog neverovatno živopisnog dijaloga, zbog fantasticne priče koju film prikazuje, zbog neverovatne poruke koju nosi (o ljubavi, pozrtvovanosti, iskupljenju, praštanju), zbog dobre glume.. treba li još?
     (petar, 28. februar 2018 15:13)

    # Link komentara

  54. bravo ivona
     (zigot, 28. februar 2018 15:09)

    # Link komentara

  55. Film je OK. Politicka korektnost ce, medjutim, unistiti sve, najverovatnije. Zato i gledamo splacine godinama, superheroje i mega efekte. U takvoj ponudi nije ni cudno da ovakav film dobije salve pohvala. Jedini momenat koji sam primetio da provocira crno/belu Ameriku je kada dodje novi sef policije. Inace mi film deluje kao niz sekvenci/skeceva sa istim likovima. Ko nije gledao a voli crni humor, ljudsku prirodu i neocekivano, preporucujem Argentinski Wild Tales (Relatos salvajes) iz 2014.
    (sreten, 28. februar 2018 15:09)

    # Link komentara

  56. slozio bih se sa komentarima da je film prosecan/ispod proseka. pre neki dan sam ga gledao, ali sam neposredno pre njega gledao the florida project, te nije ni cudo sto na mene nije ostavio nikakav utisak. ono sto mi je najvise smetalo je nerealnost radnje, iako je to ocigledno bila rediteljeva namera. film, jednostavno, nije realan. nije realno da policija ne zna ko je zapalio stanicu. nije realno da policajac koji nevinog coveka izbaci kroz prozor i urnise od batina popije samo suspenziju (ne i zatvor). nije realno da ga lik koji je zavrsio u bolnici ne tuzi/goni. film neuspelo navodi gledaoca na sumnju (kroz njegovo agresivno ponasanje, rasisticki jezik, odnos sa majkom) da je karakter koga glumi sem rokvel ubica, te se na kraju ispostavlja da je njegov lik opravdan jedino zbog konverzacije koju je nacuo. dakle, lik je u vecem delu filma zapravo u drugom filmu. tu je i harelsonov lik koji pre samoubistva ostavlja sveznajuca pisma i opisuje svoje stavove koje u filmu dok je njegov karakter bio ziv nije ispoljavao (jer ja ne vidim da se bas trudio da nesto uradi povodom ubistva, niti postoji toplina u njegovom odnosu sa rokvelom kome salje 'ocinjsko' pismo koje bi trebalo da nas gane, pretpostavljam). nisam uspeo da saosecam sa likom koji igra frensis mekdormand. mislim da je njen lik vise motivisan samom radnjom (koju treba da predje od A do B) nego licnom tragedijom. njena porodica takodje je prica za sebe, al karaktera je premalo... sve u svemu, lose!
    (SrceRukeLopata, 28. februar 2018 15:08)

    # Link komentara

  57. Onaj decko sto iznajmljuje bilborde, oplako sam kako je glumio :)
    (3smena, 28. februar 2018 15:08)

    # Link komentara

  58. Veoma interesantna prica. Mada fali tu jos neki kinez, invalid i gej, pa da kriticari ne mogu nista da kazu osim reci pohvale za "toleranciju" i da dodele filmu jos koju nagradu za mir.
     (Milisav, 28. februar 2018 15:05)

    # Link komentara

  59. Remek delo. Dakle, neko iz holivudske kuhinje ima interes da Oskara pokupi ona budalastina The shape of water.
     (Zoran, 28. februar 2018 15:00)

    # Link komentara

  60. Film je fenomenalan pogledao ga pre skoro mesec i po vredi ponovo pogledat u rangu let iznad kukavicijeg,ostrvo sauter,bilo jednom preporuka za fim
    (maki, 28. februar 2018 14:56)

    # Link komentara

  61. U Americi su sada ne samo u svakom filmu vec i u svakoj TV reklami prakticno svi Afroamerikanci predstavljeni kao "humani, dobroćudni i posve civilizovani" dok su belci, u najboljem slucaju, predstavljeni kao luckasti, priglupi i neuroticni.

    U realnosti, u najvecem broju slucajeva kada se desi neki nasilni zlocin, ne racunajuci masovna ubistva, obicno uz to ide slika nekog crnca iako crnci predstavljaju samo desetak procenata ukupne populacije.

    Naravno da belci moraju da se iskupe zbog robovlasnistva od pre 150. godina i segragacije koja je trajala do pre 50. godina ali to potpuno nerealno insistiranje liberalne Amerike da je sve belo lose a sve crno dobro je upravo i razlog zasto Trump sada sedi u Beloj Kuci. Ima ocigledno previse ljudi kojima je dosta danonocnog utrljavanja u nos kako su SVI oni losi a SVI crnci dobri.
    (kzen, 28. februar 2018 14:53)

    # Link komentara

  62. Оваквим чланцима, темама и ауторима треба дати више простора и шансе у медијима. Добро и темељно обрађена тема. Не знам шта бих још додао.
    (Никола, 28. februar 2018 14:48)

    # Link komentara

  63. Nisam gledao film ali planiram da odgledam. Medjutim, kada vidim da glumi Sem Rokvel odmah pretpostavim ko je ubica i silovatelj, ne moram ni da gledam. Nadam se da gresim, ali neku izopacenost ima.
    (Moria, 28. februar 2018 14:48)

    # Link komentara

  64. Da li je jos neko primetio otvorenu dozu rasizma u filmu? Zli belci i dobri crnci. Da je obrnuto svi bi kritikovali, ovako, koga briga za sirenje predrasuda o belcima.
     (jasdf, 28. februar 2018 14:41)

    # Link komentara

  65. Ok, super recenzija, svaka cast i sl. Ali brate, pa otkrili ste gotovo citavu pricu ovim tekstom. Stavite bar na pocetak teksta “Spoiler Alert”, za one koji tek planiraju da gledaju film!!!
    (baki, 28. februar 2018 14:38)

    # Link komentara

  66. Ali reci da se film zavrsava prastanjem i savladjivanjem besa, da ukoliko je rec o odnosu izmedju Mildred i Diksona, aliii oni u poslednjoj sceni idu da ubiju nekog lika koji je pocinio drugi zlocin??!!!
    (mare, 28. februar 2018 14:36)

    # Link komentara

  67. Ja mislim da film ima optimisticnu poruku - u svakom čoveku postoji nesto pozitivno. Dikson, posle čitanja pisma koje mu je sef uputio i u kome ga uverava da je dobar policajac, iscenira tuču u baru da bi se domogao DNA uzorka. Na samom kraju, on kreće sa Mildred da ubije čoveka koji nije kriv za ubistvo i silovanje, ali se (publika ima utisak) predomislja. Ako hoćemo da analiziramo, pitanje je koji je okidač potreban da ljudi budu dobri ili zli? Sta nas pokreće da budemo nesebicni (pismo) ili zivotinje (na kraju se ne zna da li ce ubiti tok čoveka ili ne).
    (City Girl, 28. februar 2018 14:36)

    # Link komentara

  68. Belci su jedno, crnci su drugo, treba dozvoliti ljudima da u okviru svoje rase vaze jedna pravila, a u odnosima sa drugim rasama druga, jer zakon mora uvazavati prirodni zakon da svako bice razlikuje svoj rod od tudjeg.
    (Karlito, 28. februar 2018 13:33)

    Ja mislim da bi ti blistao da si se rodio u Nemačkoj tamo negde 1918. pa taman da stasaš za jurišne odrede do 1938.
    (kartmen, 28. februar 2018 14:30)

    # Link komentara

  69. Ali brate, kad sutne klinku u medjunozje, zaplakah :)
    (Mildred, 28. februar 2018 14:29)

    # Link komentara

  70. S obuševljenjem sa gledao film. Gluma, odlična. Radnja, odlična. I odjednom se završi, a nije se završio. I sve što sam odgledao, džabe mi. Da sam znao završetak, ne bih ni gubio vreme gledajući.
     (Bane, 28. februar 2018 14:28)

    # Link komentara

  71. Potpuno se slazem sa komentarima film je odlican. Mene fascinira to sto film apsolutno vanvremenski jer ne mozete da znate da li je radnja smestena sada u ovom trenutku ili u proslom veku (zaistavljeno vreme u americkom gradicu). Analiza filma je odlicna i slazem se s njom ali mene je dojmio pojam zamene teza u zivotu... npr. Kada ona stavi bilborde da skrene paznju na mucki ubijenu cerku oni se svi ostrve na nju zasto pravi probleme serifu... i mislim da je to jos jedan od globalnih problema... ko je u stvari zrtva u realnom svetu? Izvrtanje istina i stvarnosti zbog nesposobnosti i nemogucnosti onoga ko treba da je resi, ne priznavanje istog vec protivofanziva. Za mene je to najjaci utisak jer je sveprisutan na dnevnoj bazi u svim segmentima...
    (TanjaM, 28. februar 2018 14:28)

    # Link komentara

  72. Zanimljivo kako neko pomenu da u okvirima jedne rase vaze jedna pravila, a u odnosu sa drugim rasama drugacija. Mozda treba vratiti rasne zakone iz 50 tih godina? Sta stvarno mislite o tome?
    (to se inace zove rasizam, 28. februar 2018 14:27)

    # Link komentara

  73. Gluma fenomenalna za Oskara, prica odlicna - kraj razocaravajuci i ponizavajuci (kao da su ga radili nasi filmski radnici). Zbog toga, ne zelim da ga preporucim nikome i ne zelim da ga gledam drugi put. SPOILER - Na kraju ubica nije nadjen, niti neko ima zelju da ga trazi...Navukli ljude da gledaju zbog jedne price, a napravili drugu...Osecam se iskoriscen...
    (Goran, 28. februar 2018 14:26)

    # Link komentara

  74. Ali brate, kad sutne klinku u medjunozje, zaplakah :)
    (Mildred, 28. februar 2018 14:25)

    # Link komentara

  75. Možete pogledati ovaj film ali ćete verovatno izgubiti 2 sata života. 
    Dobra gluma, loš scenario, prepun pouka ali bez epiloga(možda je neko i uhvatio epilog ali ja nisam). 
    U životu sam do sada odgledao preko 1000 filmova.
    (Monte Kristo, 28. februar 2018 13:33)

    Jer broj odgledanih filmova je bitan naravno. Jer kad odgledas hiljadu filmova onda si kompetentan da das komentar kao filmski kritičar... Moze da ti se ne svidja to razumem ali "izgubiti dva sata života" za ovaj film otprilike znaci da si "dzaba krečio" gledanjem svih tih filmova. Mozda da probas sa Malom Sirenom za početak... Srdačan pozdrav
     (ajde bre, 28. februar 2018 14:22)

    # Link komentara

  76. Amerikanci su plitki i povrsni, pa tako reaguju na film. Mildred policajac nije samo rasista, vec je nasilnik, tako da njegovo nasilje prema crncima moze se posmatrati kao rasizam, ali on je bio brutalan i prema glavnoj protagononistkinji filma (zapalio je bilborde), te prema dječku koji je dozvolio da se objave bilbordi, a oboje su bjelci.
    (Boxon, 28. februar 2018 14:20)

    # Link komentara

  77. Od kad je Tramp postao američki predsednik, tamošnji liberaši su počeli i u vazduhu meriti nivo političke korektnosti, a kamo li da to neće probati da izmere u jednom filmu koji je kandidat za oskara.
    (boc, boc ludilo, 28. februar 2018 14:16)

    # Link komentara

  78. bravo za Ivonu.
     (sn, 28. februar 2018 14:12)

    # Link komentara

  79. dobra analiza, odlican film
    (nenadu, 28. februar 2018 14:07)

    # Link komentara

  80. Sasvim solidan film, uz odlicnu glumu glavne trojke. Lepo da se malo prica o ovakvim filmovima, a ne samo ovi futuristicki i super heroji.
     (Frank Gallager, 28. februar 2018 14:03)

    # Link komentara

  81. Izvanredna recenzija, sve cestitke studentkinji... Neverovatno gde se sve neće umešati naopako shvaćena politička korektnost. bravo!
    (Slučajni turista, 28. februar 2018 14:03)

    # Link komentara

  82. Filmcina!!!
    (Koki, 28. februar 2018 13:56)

    # Link komentara

  83. Odlican film, sjajan kasting, maestralan crni humor :)
    (Nele, 28. februar 2018 13:56)

    # Link komentara

  84. Bravo za autora teksta. Vise ovakvih nadam se ubuduce.
     (ghost dog, 28. februar 2018 13:55)

    # Link komentara

  85. Prosto ne mogu da verujem !!! Svaki film, pa i najgori se psihoanalizom i kvazi analitikom može ili dići u nebesa ili pokopati najdublje. To je umetnost. Nekome se nešto sviđa, isto to, nekome nikako. Film je ispod prosečan u svakom segmentu... Patetika je ostala jedino amerikancima vredna. Dobre priče su davno ispričane , a glad za honorarom uništava filmsku industriju!!! Da se na ovaj film ovako ne skteće pažnja niko ga ne bi ni pogledao... Baš me interesuje kome se ovaj ispod prosečan film svideo i ZBOG ČEGA !!!
     (SEVERAC ®, 28. februar 2018 13:54)

    # Link komentara

  86. Nisam gledao film (planiram pod obavezno) i ne poznajem Ivonu, ali sviđa mi se kako razmišlja i kako piše.
    (Alphonse-Marie-Adolphe de Neuville, 28. februar 2018 13:52)

    # Link komentara

  87. Odlična analiza. Meni je ovaj film odličan ima zaista dobru priču, temu, dijaloge i naravno glumu. Ovde je autor odlično ukazao na to što film u jednom delu dosta karikaturalno negativno prestavlja Belce, dok Crnce prestavlja preterano pozitivno. Tako da nisu u pravu oni koji kritikuju ovaj film da je "rasistički" i da pokazuje belu "nadmoć". Čak i ime negativca Dikson aludira na zaostale južnjake( Dixi, kolokvijalan naziv za Južnjake za vreme i pre građanskog rata) Osnovna poenta filma je zaista opraštanje i želja da se u životu uvek ide napred. Naravno ovaj film ne daje baš odgovor na sve. U čemu ide u prilog i završna scena gde domiira osećaj osvete i odgovornosti prema društvun u kojoj nekadašnji neprijatelji idu zajedno da se svete prema čoveku koji je bio nasilan ali verovatno misle da je uradio nešto loše.
    (Aron, 28. februar 2018 13:52)

    # Link komentara

  88. Ubedljivo najbolji film koji sam gledao u 2017 a i nisam nista bolje video ni u ova dva meseca 2018. Briljantan scenraio, izuzetna gluma i rezija i po duhu najblize je ostavrenjima brace Koen.
    Trebao bi na osnovu kvaliteta da dobije sve najvaznije Oskare ali ko zna sta odluciti Oskarovska kuhinja.
    (vladimir, 28. februar 2018 13:49)

    # Link komentara

  89. Bravo Ivona
     (triplem, 28. februar 2018 13:47)

    # Link komentara

  90. Kakav tekst, opaaaa. E ovo se zove novinarstvo...
    (brada, 28. februar 2018 13:45)

    # Link komentara

  91. Izuzetan film! Slažem se sa kritikom u potpunosti.
    (Akhenaton, 28. februar 2018 13:44)

    # Link komentara

  92. Odlicna recenzija i odlican film... Vrlo je poucna poruka koju film nosi, ima dosta dubokih slojeva o kojima moze dugo da se razmislja. Narocito moze biti interesentan kod nas u vremenu kada se sve vise u javnosti, uglavnom od strane nestrucnih ljudi, polemise o vracanju smrtne kazne i retribuciji kao resenju svih problema.
     (Marko, 28. februar 2018 13:40)

    # Link komentara

  93. odlican film
     (krle, 28. februar 2018 13:37)

    # Link komentara

  94. Nije loš film. Ima tu crnohumornu atmosferu Farga, recimo.
    (dingoslav, 28. februar 2018 13:36)

    # Link komentara

  95. odličan! preporuke
     (., 28. februar 2018 13:35)

    # Link komentara

  96. Možete pogledati ovaj film ali ćete verovatno izgubiti 2 sata života.
    Dobra gluma, loš scenario, prepun pouka ali bez epiloga(možda je neko i uhvatio epilog ali ja nisam).
    U životu sam do sada odgledao preko 1000 filmova.
     (Monte Kristo, 28. februar 2018 13:33)

    # Link komentara

  97. Ni pilici ne odgovaraju na ljudsko nasilje, pa koja im je korist od toga? Sem sto konstantno bivaju ubijani i pojedeni. Hocu da kazem da je glupa poruka da na nasilje ne treba odgovarati nasiljem. Belci su jedno, crnci su drugo, treba dozvoliti ljudima da u okviru svoje rase vaze jedna pravila, a u odnosima sa drugim rasama druga, jer zakon mora uvazavati prirodni zakon da svako bice razlikuje svoj rod od tudjeg. Nije isto vasa majka i tudja majka u Zimbabveu, zakon mora uvaziti prirodne razlike. Problemi nastaju sto zakoni pokusavaju neprirodno i nasilno da primoraju ljude da im svi drugi ljudi budu isti, a nisu im svi isti.
    (Karlito, 28. februar 2018 13:33)

    # Link komentara

  98. Film je ok ali su oba prethodna Mekdonina filma bolja.
     (mikiveliki, 28. februar 2018 13:29)

    # Link komentara

  99. Meni je bio prilično dosadan film. :/ Ne znam zašto. Pogotovo kraj. Početak je bio dosta zanimljiv.
     (Mesečev Vitez, 28. februar 2018 13:27)

    # Link komentara

  100. scena Rokvelove setnje prekoputa je vec medju kultnim :)
     (anti-reklamozder, 28. februar 2018 13:25)

    # Link komentara

  101. Nešto mi je mlak ovaj tekst. Više deluje kao početak rada.
     (Ja, 28. februar 2018 13:24)

    # Link komentara

  102. Glupost. Film je odlican.
     (Marko, 28. februar 2018 13:24)

    # Link komentara

  103. Na IMDb kad sam video ocenu 8.3/ 10 očekivao sam mnogo bolju film.
    Radi se o dosadnom filmu čist prosek po mom mišljenju. To vam je onaj tip filma koji krenete da gledate i kako prolazi vreme film smori.
     (ne, 28. februar 2018 13:24)

    # Link komentara

  104. Nisam gledala film, ali ne mozete ocekivati toliko od filmova. Americko drustvo je, kao i nase, izgubilo vecinu moralnih normi, i oni se moraju obnoviti.
    (oprostaj je dobra stvar, 28. februar 2018 13:17)

    # Link komentara

  105. Nisam gledala film, ali ne mozete ocekivati toliko od filmova. Americko drustvo je, kao i nase, izgubilo vecinu moralnih normi koji su ih drzali zajedno, i oni se moraju obnoviti.
    (oprostaj je dobra stvar, 28. februar 2018 13:17)

    # Link komentara

  106. Klasičan američki PC BS. Po mom mišljenju najbolje u filmu je gluma Frensis Mekdormand, Sema Rokvela i Vudija Harelsona.
    (Milan, 28. februar 2018 13:11)

    # Link komentara