Marina Abramović: Od 70. morate da završite sa sra*ima

Već 40 godina ova umetnica ekstremnim performansima privlači pažnju. Ove godine napuniće 70 godina. Povodom njene autobiografije koja će se pojaviti na jesen, nemački "Spiegl" je objavio veliki intervju sa Marinom Abramović.

Spiegel
Pošaljite komentar
  1. FFF, 30. jul 2016 17:53)

    Povređena sujeta, minusi i plusevi, vaš komentar, sve mi je jasno od početka, otud i moja replika. Morate vi da živite sa sobom, to je problem. Kako bi bilo da sam vam nešto komplikovanije napisao, pomislio sam možda čovek troluje ili je samo kontraš, a izgleda da vi stvarno ne razumete. Ne bih više da vas ljutim, tako da više neću odgovarati na vaše pokušaje da me uvredite, postigao sam ono što sam želeo. Pozdrav.
    (Mugiwara, 31. jul 2016 03:15)

    # Link komentara

  2. @ Mugiwara no Boki
    Odgovor na Vašu povređenu sujetu ćete naći ako pogledate odnos pluseva i minusa (drastična prevaga pluseva !) na moj komentar.
    Vaše replike su izraz Vaše nesposobnosti da stvari postavite na svoje mesto i odredite im smisao.
    Pokrijte se ušima !
    (FFF, 30. jul 2016 17:53)

    # Link komentara

  3. (FFF, 29. jul 2016 13:03)
    Eto ponovo sam pročitao. Vidim da bilo kakvo objašnjenje ne bi urodilo plodom, pročitajte vi ponovo tekst na koji ste dali komentar.:) To što kažete za druge upravo vi radite, plus ste i ljuti ako smem da primetim i zamaraju vas svi ti komentari... Odmorite se vi ipak.
    (Mugiwara no Boki, 29. jul 2016 23:29)

    # Link komentara

  4. Mugigiwara no Boki
    Al' se Vi, s' oproštenjenjem, nalupetaste.Pročitajte još jednom, dva puta, tri puta... svoj tekst na repliku koju ste mi uputili; shatićete da je on bez suštine... bez ikakvog smisla. Salata od reči !
    (FFF, 29. jul 2016 13:03)

    # Link komentara

  5. Nekako sam uvek imala utisak da MA ima strasne traume iz detinjstva i ovaj intervju konacno daje odgovor mojim slutnjama. Kako kaze sama, Marinu je majka kao malo dete toliko tukla da je bila sva u modricama. Cak su je i osisali. Nisam psihoplog ali da li to daje odgovor na njen egzibicionizam i, usudjujem se reci, bunt. Performansi gde se premazuje fekalijama, performans onanisanja, samopovredjivanje, trazenje od publike da je seku ziletima, nudjenje publici pistolja da pucaju u nju...da li je sve to moglo da ublazi onu bol od batina iz detinjstva!? Ili je sve to VELIKA OSVETA roditeljima koji su je vaspitavali takvim brutalnim sredstvima!?
    (UU, 29. jul 2016 11:39)

    # Link komentara

  6. 70 godina? vau!
    (bart, 29. jul 2016 10:52)

    # Link komentara

  7. Bas sam se oraspolozila kad sam procitala intervju, iako nisam nikad bila neki ljubitelj Marininog rada, i onda udjem u komentare i vidim da su od svega recenog ljudima zapali za oko samo abortusi i nacionalnost. Ne znam ni sto sam se zacudila, komentari isti k'o i na vest o Soraji. Ne treba ni objavljivati ovakve tekstove u nasim medijima, bolje samo teraj po starletama. I to ako je moguce manje uspesnim, posto se kod nas uspeh ne prasta.
    (Buba, 29. jul 2016 09:04)

    # Link komentara

  8. Hvala vam predivni ljudi. Ja nikada neću imati svoje dete ali sada uz vaše "tople i humane" komentare o smislu života ostavljate onima koji nikada neće imati decu prelepu nadu za srećnu budućnost. Budite uvek srećni, i svaki put im podelite savet o smislu života.
    (Za sve žene koje ne mogu imati decu)

    Cini se da niste bas napreciznije protumacili neke od komentara. Vi niste odgovorni i ne mozete da uticete na vasu situaciju, za razliku od nase poznate umetnice. Za razliku od vas, koja zelite a ne mozete imati decu, kod Marine je situaciju upravo suprotna - ona je mogla, cak sta vise bila tri puta na putu da ima decu, samo da bi svaki put odlucila da joj je karijera bitnija. Zato je i razvila tu opsenu da joj je publika predstavlja decu, sto prilicno dobro oslikava njene komplekse i frustracije. Vi, na drugoj strani, posedujete ociglednu ljubav prema deci koju mozete kanalisati i ostvariti kroz paznju i brigu o deci koja su oko vas - deca prijatelja ili rodjaka, ili kroz starateljsto ili usvojenje. Svaki znak paznje, pa i najmanji, detetu moze mnogo da znaci. A i vama.
    (Enfant terrible, 29. jul 2016 08:45)

    # Link komentara

  9. Najbolji su mi ljubitelji imena i dela dotične kad se foliraju da razumeju njene projekte da ne bi ispali glupi u blaziranom društvu ( koje takođe ništa ne kapira )!
    (Zlobni cinik, 28. jul 2016 19:57)

    Niko ništa ne kapira? Pa to je strašno! Ali kad kreneš malo da se baviš sobom i prirodom oko sebe počneš da kapiraš. Nije to tako teško, treba samo malo strpljenja i dobre volje.
    (Dobri cink Zn, 29. jul 2016 04:48)

    # Link komentara

  10. (FFF, 28. jul 2016 08:38)
    Nismo znali da ima zadata tema, evo ja predlažem da sledeća tema bude "Jesen u mom parku", originalno. Treba se malo potruditi i sam doći do nekih odgovora, ne mogu ti drugi sve sažvakati. Eto ja vidim smisao i cilj u mnogim komentarima, u onima sa kojima se slažem i ne slažem. Treba raditi na sebi, a ne stalno se žaliti na druge. Sve o čemu su ljudi pisali ovde je tema i kvalitet nije redak nego treba znati gledati, čitati između redova.
    (Mugiwara no Boki, 29. jul 2016 04:22)

    # Link komentara

  11. Prihvatam da sam zastareo, konervativan, zatucan, ali znam da kupim kondom.A šezdesetih ih je bilo po celom svetu kad je ova umetnica pravila pa ubijala decu.
    (Srb koji nije in, 28. jul 2016 21:39)

    # Link komentara

  12. kuka i motika u vecini komentara.
     (neutralni felsh, 28. jul 2016 20:34)

    # Link komentara

  13. Precenjena "umetnica", prodaje fore na foru - ne razumem joj umetnost, al' da ne ispadnem glup idem na "performanse".
    Ma daaaaaj....
    (Ulaj Abramovič, 28. jul 2016 20:05)

    # Link komentara

  14. Najbolji su mi ljubitelji imena i dela dotične kad se foliraju da razumeju njene projekte da ne bi ispali glupi u blaziranom društvu ( koje takođe ništa ne kapira )!
    (Zlobni cinik, 28. jul 2016 19:57)

    # Link komentara

  15. da se razumemo, taj koncept umetnost stvaraa umetnika i zivot kao vid umetnoti odnosno performansa je mnogo bolje, blize zivotu i na kraju blize ulici radio Dzoni Rackovic. Pitanje je zasto on nije international superstar. Zbog toga sto je iskren prema sebi, a vidite nju sahrana u SfRj, mama me osisala, kmee, kmee. Ipak veliko je umece napraviti pare i postati slavan, a ona je to uradila i svako bi ali ne ume. Umece pravljenja para ne treba mesati sa umetnoscu
    (Luca Brasi, 28. jul 2016 18:46)

    # Link komentara

  16. Nije valjda da i Marina ima botove? Odnos pluseva i minusa na mnogim komentarima je bizaran.
    (Bleuh, 28. jul 2016 18:37)

    # Link komentara

  17. abortirala 3 dece (!!!) jer ne zeli decu!
    pa sto se ne zastiti, zeno, nego unisti tri mala zivota?
    Nemam dalje komentare!
    (izadje na videlo, 27. jul 2016 13:46)
    Slazem se. Po meni nije sramota ne zeleti decu a i jednom nezeljeno moze da se 'omakne', ali 3 puta....
    (iggy, 28. jul 2016 17:05)

    # Link komentara

  18. Danas umetnici ne umeju da naslikaju portret ili komponuju uspavanku, nema vise umetnosti samo foliranje, takva su vremena. Toliko o tome.
    (bzvz, 28. jul 2016 16:23)

    # Link komentara

  19. Gledala sam njen intervju crnogorskoj Atlas televiziji pre nekoliko godina - tolike hvalospleve je odala Crnoj Gori, Crnogorcima, patrijahalnom ustrojstu....da mi je bilo mucno gledati i slusati (da se razumemo, isto tako bi mi bilo mucno da je na taj nacin pricala o Srbima i Srbiji). E, onda cujem i zasto - jedno vreme ju je sponzorisalo crnogorsko Ministarstvo kulture. Ocigledno to vise ne rade, jer se Marina sada ne oseca "ni kao Crnogorka"...
    (Eleonora, 28. jul 2016 15:34)

    # Link komentara

  20. @Za nevericu

    Marina nije imala 20 godina 1946., nego se tada rodila. Bazicno poznavanje racunskih opracija nikad nije na odmet.
    (U pravu ste, za nevericu, 28. jul 2016 15:27)

    # Link komentara

  21. baka je dunila u fenjer. bolje da se lecila. pa zalecila traume. ako ih je uopste imala
     (RR, 28. jul 2016 14:25)

    # Link komentara

  22. " Imala je 20 1946, mislite tad je bilo kondoma na svakom kiosku, i AB pilula??"
    @Za nevericu

    Ona je rođena 1946 i 20 godina je imala 1966g. i da, bilo je kondoma kupiti svuda...usput, lagala je, nikakav ona teški socijalni slučaj nije bila, otac joj je bio general JNA a majka direktorka u Muzeju.
    (mahajde, 28. jul 2016 14:01)

    # Link komentara

  23. Sve na svijetu je vrsta umjetnosti, pa tako i s...
     (STFU, 28. jul 2016 13:41)

    # Link komentara

  24. Ono kad muskarac zna koliko bi zeni doneo performans odgajanja deteta.

    Sta reci? Za ovakvo megalupetanje ipak treba biti Srbin.
    (Da ne poverujes, 27. jul 2016 17:08)

    Zašto ti je potrebno da pljuješ Srbe, uvek i na svakom mestu? Zašto mrziš toliko? Pusti ljubav u svoj život, biće ti bolje...
    (ja, 28. jul 2016 13:12)

    # Link komentara

  25. Sa koliko samo licemerja mozemo pljuvati po nekome koga niti poznajemo niti smo videli njegov rad. Najstrasnije je sto je abortirala tri puta jel?? Zena ima 70 GODINA o kakvoj vi kontracepciji pricate?? Imala je 20 1946, mislite tad je bilo kondoma na svakom kiosku, i AB pilula?? Pitajte svi vi koji je pljujete zbog ovoga svoje mame i bake (zavisno od godina) koliko su puta abortirale. Verujem da ce se pola vas iznenaditi. Ne podrzavam naravno abortus, ali imam 1000 puta vise razumevanja za njene koji su bili pre 40-50 godina nego za ogroman broj abortusa koji se desava svaki dan u Srbiji, gle cuda, u 21 veku!!!
    (Za nevericu, 28. jul 2016 13:04)

    # Link komentara

  26. vrhunski umetnici imaju decu,ljubavi srecne i nesrecne,bilo nekada i uvek ce biti.Jednog umetnika dete moze samo da oplemeni,da mu ispuni dusu milinom i jednim neponovljivim najlepsim mogucim osecajem.To sto gospodja nije zelela decu nije od nje postala bolja umetnica.I to je sustina.Ali ako pak dete dozivljava kao smetnju,novu obavezu,kao gubljenje vremena posteno je da ga i ne radja.Ovako voli svoju umetnost tj,sebe da bi jednog dana postala nevidjen egostija,stipsa.
    (Melenci, 28. jul 2016 12:49)

    # Link komentara

  27. Znao sam da će biti komentara tipa 'vi ste neuki i zatucani, ne razumete vi Marininu umetnost', 'Marina je genije, jedan od najvećih umetnika ikada' i sl. Što neko napisa ispod, ljudi prate njene performanse najviše iz snobizma iako ni samo ne razumeju u potpunosti njen rad. A žena je samo veliki ekscentrik koja je to iskoristila da se probije u svetu umetnosti, ništa više.
    (bibi, 28. jul 2016 11:28)

    # Link komentara

  28. Mislim da je ovde sustina da je zena odlucila kako zeli da provede svoj zivot i da je sa tim u miru..nacin na koji to radi je samo njena stvar..svakako, za hrabrost respect..
    (Visnja, 28. jul 2016 11:27)

    # Link komentara

  29. " Ja se ne osećam ni kao Srpkinja, ni kao Crnogorka. Ja sam Eksjugoslovenka. Potičem iz zemlje koje više nema."
    Drago mi je zbog ovog šamara Srbima koji je pljuju, a čiji potomci će joj podizati spomenike, kao danas Tesli.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Dejan, 27. jul 2016 16:59)

    Izvini, ja sam Srbin koji je pljuje i ovo ne da nisam doziveo kao samar, nego mi je cak i drago da cujem da se doticna ne oseca kao Srpkinja, jer to i nije. Ali ne mogu da shvatim jednu stvar, kako vam pada na pamet da poredite nju i Teslu koji jeste potekao iz naseg naroda i koji se time i ponosio? Gde je to znak jednakosti izmedju njih dvoje, pa da mi Srbi u buducnosti uzmemo da joj podizemo spomenike? Jel vi stvarno verujete u to da je ona neka znacajna i bitna licnost? Jos toliko znacajna da je stavljate u rang jednog Tesle?
    (zlizlo, 28. jul 2016 10:52)

    # Link komentara

  30. Dobro je deckici, sta ste se uzbudili kao da je u pitanju filozofija zivota :D Ala ste postali zadrti, covek bi pomislio da bi vremenom trebali smeksati, ali vi sve gori.
    (lol, 28. jul 2016 10:48)

    # Link komentara

  31. @ ispod crte

    Sramota je da uopste poredis Teslu i doticnu gospodju. Ali ako vec to radis, trebao bi da znas da Tesla nije prezirao svoj srpski narod nego je osecao pripadnost istom. A doticna ma sta god ona rekla je Crnogorcka i nista vise, i mogu da kazem da mi je cak drago sto Srbiju ne oseca svojom domovinom, jer joj Srbija i nije domovina.
    (zlizlo, 28. jul 2016 10:47)

    # Link komentara

  32. Drago mi je da zivim u ovako visokomoralnoj sredini u kojoj muskarci ne beze od braka i odgovornosti, zene nikada ne abortiraju, gde su porodice skladne a deca voljena te nema ni ubistava zena ni kriminala. Ovde zene i rade i radjaju i nikada se ne udaju samo zbog krova nad glavom, a muskarci kao veliki vernici izbegavaju sex pre braka, gnusaju se promiskuitetnih zena te nema ni prostitucije i uopste-verni su do groba.
    A da ne zaboravim da primetim i da smo visoko obrazovana nacija i svi su vrsni poznavaoci umetnosti. Muzeji cvetaju, ljudi citaju, posecuju izlozbe, obozavaju klasicnu muziku, uce i nadogradjuju svoje znanje do pozne starosti, govore po nekoliko jezika. Uopste jedna zdrava sredina, vlada prosperitet i stvaralastvo, nauka je visokokotirana, duhovno veoma razvijeni ljudi, saosecajni i ujedinjeni, svi se bave sportom, cuvaju i neguju prirodna bogatstva...
    Raj na zemlji, i dobro da je jedna Marina daleko da nam ne kvari sve to.
    (N, 28. jul 2016 10:38)

    # Link komentara

  33. pre devet godina u luvru su u raznim paviljonima i nivoima pustani na videu razni njeni performansi. medju klasicima u pozlacenim ramovima delovalo je uzbudljivo, izazovno, drsko... mislio sam, kako se svet promenio, kako se umetnost promenila, kako je srbija ostala ista, tupa, ucmala, a ja moram da se vratim...
     (singer, 28. jul 2016 10:15)

    # Link komentara

  34. "Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds." - Albert Einstein
    (shanti shanti, 28. jul 2016 10:07)

    # Link komentara

  35. Život kao performans. Jedinstvena.
    (Smuleco, 28. jul 2016 09:54)

    # Link komentara

  36. Slikala je ruze i cvece kod mame. Dan, danas mogu da se nadju kičaste slike koje je stvarala dok ju je majka izdržavala. Sa svima se posvađala u Beogradu. Stvarno da nije bilo Ulaja, još bi živela ovde. Sada spominje Beograd sa visine. I stvarno, zar emancipovana žena ne zna za kontraceptivna sredstva? Ili je i to izmislila da izazove sažaljenje? Samo kuka u intervju. Bolje da si ćutala, Marina. Rušiš sliku o sebi. Otkriva se šupljina.
    (Koma, 28. jul 2016 09:20)

    # Link komentara

  37. Poredeci nju i Cecu, prirodno je biti na strani Cece. Zdrava, izrodila dece, nesto i kao umetnica, ali povecala je Srbiju. Ova, ne zna se ni cija je, ni gde je, ni cemu sluzi. Trckala po Kineskom zidu. Priroda je priroda, izacice kroz prozor, ako su zakljucana vrata.
    (Pedja, 28. jul 2016 09:04)

    # Link komentara

  38. Neverovatno je kolko se u svojim komentarima ljudi, redovno, udalje od teme, pa se, prosto, zaboravi o čemu je reč.Tema nije ni masturbacija, ni abortus, ni to da li je dobro ili nije dobro imati decu, ni novac, ni botoksi, ni godine... tema je umetnički aspekti M.Abramović.
    Ali, nije to samo slučaj sa ovom temom ; ljudi , uglavnom, "tipkaju" ono što im padne na pamet, bez ikakvog cilja i smisla, tako da je veoma naporno i mučno to čitati. Retki su, a sve što je kvalitet je retko, oni koji artikulišu svoju misao dajući joj smisao.
    (FFF, 28. jul 2016 08:38)

    # Link komentara

  39. Vidim, dosmanlije osudjuju ovu divnu, ostvarenu zenu. Ocigledno je da zute patriJote jos zive u devedesetim i proslom veku.
    (ivan89, 28. jul 2016 08:21)

    # Link komentara

  40. savremena umetnost ili trenutna umetnost nije nista drugo do plagijat Goje, ja sam umetnik i svestan sam da svaki put kada nesto uradim vidim da je Gojina ideja u osnovi. za one koji kritikuju Marinu imaju sva prava da to cine kao sto Marina ima sva prava da cini to sto cini. ko je u pravu? umetnost nikada kao i umetnici ne bi smeli da namecu resenje i misljenje vec je njihov zadatak da pokrecu, da aktiviraju ljudski mozak na rad, da ga razbude iz usnulosti svakodnevnice.
    da li je abortus ubistvo?
    ja sam u svom zivotu imao jednu situaciju kada je trudnoca zbog zdravstvenih razloga bila prekinuta, komisija je predlozila, ja sam odlucio, i danas posle nekoliko godina i do kraja zivota znam da sam pogresio. svako jutro kada otvorim oci i svaku noc kada legnem mislim o tome kako sam prekinuo jedan zivot. to je moj osecaj i sa njim ja zivim. postoji neko ko nema taj osjecaj i to je njegova priroda. svi imamo svoj mozak i cinimo ono najbolje sto znamo sa njim.
     (2+2=5, 28. jul 2016 07:52)

    # Link komentara

  41. Hm, mnogi ovde nisu ukapirali da je i ovaj intervju deo Marininog performansa. Sustina njenog pristupa umetnosti je da se predstavi kao ekstremna pojava. U tom smislu i ove pricice o pranju poda i stanovanju. Svega toga sa jos vise namastanih detalja ce biti u najavljenoj autobiografiji. Naravno da M. Abramovic kao neko ciji su roditelji bili dobro rangirani drzavni sluzbenici nije morala da pere podove i slicno. Ovaj pristup u umetnosti ce se jednom zvati pop-ekstremizam.
    (pop ekstremizam, 28. jul 2016 07:42)

    # Link komentara

  42. Jadma zena.Cega se pametan stidi,budala se ponosi!!!
     (Dejan, 28. jul 2016 07:35)

    # Link komentara

  43. kako ova žena trpi!! kao pas! Tužno bačen i život i talenat!
     (VUK, 28. jul 2016 07:13)

    # Link komentara

  44. Ima pozitivno razmisljanje i po tome sreca nije na mracne Srbe sa vestackim osmehom, ali, daj zeno vise, ok je menjati misljenje, ali biti malo pogubljen i ici iz krajnosti u krajnost..e to vec nije normalno za osobu, ma kojih godina bila, sem ako je dete, Mari ocigledno nije.
     (Nemanja, 28. jul 2016 07:07)

    # Link komentara

  45. Ona je najveca ziva umetnica. I to ne kaze ona vec desetine hiljada ljudi koji uzivaju u njenom radu. Na svim kontinentima. Veceg umetnika nismo imali sa ovih prostora. Pre nje mozda Mestrovic. Drugi narodi bi je kovali u zlato i pravili milione na njenim muzejima jos za zivota.

    A sve ostalo u ovim komentarima prelepo opisuje ljudsku narav.
    (Ik, 28. jul 2016 06:55)

    # Link komentara

  46. (Put your money where your mouth is,27. jul 2016 22:40)

    Ne pitamo se sta je sa nasim muzejima jer znamo vec vise od 10 godina da drzava nece da ulozi u najznacajnije kulturne institucije. To ne znaci da ce se za 10 vodina neko secati M. Abramovic.
    Prica o obecavacima podseca na SFRJ i vremena kada se na svaku kritiku odgovaralo sa "a jel ti znas koliko kosta operacija u SAD?". Da pojasnim: tekst je o M. Abramovic pa o toj magli i pricamo, nije u pitanju glasanje za manje zlo - mada, uz ovoliko neistina koje je iznela o okolnostima u kojima je zivela kao dete, ko zna sta bi uradila da ima drzavu na raspolaganju.
    Slicno se slicnom raduje, valjda i jeste prirodno da ova mitomanka privlaci ljude koji zele da budu obmanuti.
     (@*!÷%%, 28. jul 2016 06:34)

    # Link komentara

  47. Marina nam salje univerzalni kod kako da se oslobodimo predrasuda, klisea i sopstvene
    gluposti. Ona nam sugeriše i otkriva dubinu jednostavnosti kako da najzad ubrzamo prelaz iz zivotinje u ljudsko bice. Ova zena naseg porekla je vanzemaljska.
     (oslobodi se, 28. jul 2016 05:35)

    # Link komentara

  48. @izadje na videlo ako je abortus ubistvo, šta je onda masturbacija kod vas "zabrinutih"... baš ste se jako zabrinuli, vi ste tako plemeniti, a mi monstrumi svi, iju...
    (lol, 27. jul 2016 19:58)

    znaci ako muskarac ne masturbira devet meseci rodice bebu? pa mislim, to neka nova biologija...
     (CO2, 28. jul 2016 05:03)

    # Link komentara

  49. Vidim javilo se mnogo znalaca koji govore o tome kako Abramovićeva nema veze sa umetnošću. Meni se čini da vi nemate baš mnogo vremena da mislite, ili nećete. Ovaj tekst mi se nije dopao jer u njemu ima dosta netačnosti koje je Marina izgovorila, ili je loš prevod... Kako mali Perica zamišlja komunizam itd. Ono što se da zaključiti iz svega je da je Marina Abramović još uvek dete, što bi bilo pozitivno da nije dete sa nerešenim traumama, koje nažalost imamo svi, u većoj ili manjoj meri. U ovom slučaju velikim delom velika trauma je doprinela onome nad čim se vi zgražavate ili ismejavate, a ni sami niste svesni da ste uhvaćeni u kolo, nosevi su vam puni prašine. Svi mi pravimo greške, abortus je velika greška koja samo produbljuje ožiljke i udaljava nas od svetla. Bežanje nije rešenje, naravno da ćete traume preneti na svoju decu ali treba gledati da to bude u što manjoj meri, to je put. Takođe, silikoni i botoksi su nam dobar pokazatelj da smo jako daleko od onoga za čim tragamo, još smo maji.
    (Yamata no Orochi, 28. jul 2016 04:12)

    # Link komentara

  50. ako je abortus ubistvo, šta je onda masturbacija kod vas "zabrinutih"... baš ste se jako zabrinuli, vi ste tako plemeniti, a mi monstrumi svi, iju...
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (lol, 27. jul 2016 19:58)


    --

    Kako "šta je onda masturbacija"???. Pa, performans art, naravno, sta bi drugo? Evo, recimo, ja: procitavsi ovaj clanak resio sam da se iz sve snage bacim na javnu kreaciju "performans" arta. Posetioci mog "egzibisna" ohrabruju se da dodirnu moj umetnicki rad, ali samo ako su mladje od 35 godina i poseduju odgovarajuce fizicke atribute koji bi im omogucili da razumeju sustinu moje umetnosti.
    (DEDA CVETKO, 28. jul 2016 03:31)

    # Link komentara

  51. Hvala vam predivni ljudi. Ja nikada neću imati svoje dete ali sada uz vaše "tople i humane" komentare o smislu života ostavljate onima koji nikada neće imati decu prelepu nadu za srećnu budućnost. Budite uvek srećni, i svaki put im podelite savet o smislu života.
    (Za sve žene koje ne mogu imati decu, 28. jul 2016 02:08)

    # Link komentara

  52. &bice bolje - a ti si sigurno mnogo boravio/la u New Yorku pa si dosao/la do ovog ingenioznog zakljucka?!
    (Iva Jovanovic, 28. jul 2016 01:41)

    # Link komentara

  53. @hhahahha

    A sta fali praziluku?
    (Rhyzm, 28. jul 2016 01:31)

    # Link komentara

  54. Prestace da se bavi umetnoscu?
    (Stevcho, 28. jul 2016 01:30)

    # Link komentara

  55. Ne mogu da verujem da ona ima 70 godina.
    (Tomy, 27. jul 2016 13:33)


    I to radnog staza!
    (Sve sto je dzaba nije skupo, 28. jul 2016 01:17)

    # Link komentara

  56. Ne znam zenu, ali sudeci po komentarima Srbija je jedno veliko zatucano primitivno selo, sto sam znao i pre...
     (trol, 28. jul 2016 01:04)

    # Link komentara

  57. Ženo,postoji zaštita! Razumem da se nekome jednom desi abortus,ali da ni posle drugog puta to ne naučiš to stvarno može samo b****a!
     (m.o., 28. jul 2016 00:36)

    # Link komentara

  58. Svaka čast svakome, veresija nikome.
     (Vlada2341, 28. jul 2016 00:20)

    # Link komentara

  59. Cini se da gospodja Abramovic nikada nije ni imala krizu identiteta. A i Jovan Ducic je rekao da su najveci glasnogovornici protiv sopstvenog kulturoloskog nasledja upravo ti koji imaju najkonstruktivniju sliku o samomo nasledju, on kaze pesnici a mozemo prosiriti misao i dodatii umetnici u celosti.
    (Darko Arsenijevic, 27. jul 2016 23:53)

    # Link komentara

  60. Eto...pojavi se jedna ososba koja živi po svome ne šteteći i ne ugrožavajući nikoga i jednostavno, kao nožem podeli javnost ZA: koji razumeju koncept slobode i PROTIV: koji ne podnose slobodu različitosti, jer ko su onda oni ako OVO može da postoji. Nije ova žena to što vama smeta, već vaš kukavičluk da izađete iz ljušture, iz ljuske jajeta koju rođenjem niste prokljuvili, samo mislite da jeste jer ste uhvatili godina. Ona pravi 100 puta manju "štetu" nego jedan prosečni, beskrvni, neinteligentni i amoralni politički balvan protiv koga nemamo ništa. Ali, on neće uraditi ništa nekonvencionalno, ništa neočekivano, je li tako? Sva njegova ... su očekivana i poznata, da je milina. Prosto uživamo u mazohizmu njegovih dobro znanih gadosti, koje se ponavljaju kao zla mantra. Koliko god da ljudi sanjaju o slobodi, toliko je se i plaše...
    (Petar, 27. jul 2016 23:49)

    # Link komentara

  61. Sve sto je radila dok nije nista radila sad prikazuje putem performansa , svaka joj cast ima petlju a i poruku.
    (Paha, 27. jul 2016 23:21)

    # Link komentara

  62. @ "Malo mi liči na Karleušu na ovoj slici."
     (Boža, 27. jul 2016 18:27)

    Ljudski, je, recimo, da kraj onog sto ti smeta samo prodjes. Kao da ga nema. Sudeci po ovoj tvojoj konstataciji, ti si veliki Karleusin fan? 
    (Ne izbija ti iz glave?, 27. jul 2016 23:12)

    # Link komentara

  63. Marina, Marina, baš si maštu pustila na volju.
    Tvoje djetinjstvo?
    Imao sam sreću da kao sv ježi diplomac sarađujem sa Danicom, tvojom majkom, divnom direktorkom Muzeja Revolucije, a i sa neponovljivim ocem ti Jovom - revolucionarem, ratnim komandantom, pukovnikom, dioplomiranim pravniko, čovjekom izuzetnog duga i znanja, omiljenim saovornikom generacija mladih beograđana.

    A ti se, jadna, potucala, patila u komunističkom getu gdje se stiskaju po tri generacije (baš ti povjerovaše ljudi), gdje ti omogućiše da studiraš, eksperimentišeš , izlažeš tijelo kao objekat umjetnosti (performans- umjetnost ili autodestrukcija?) u prestižnom SKC, obilaziš metroplole novcem skupljenim od pranja podova... Jadna mala djevojčica iz kategorije socijalnih slučajeva.

    Tvoja mašta o mladosti smišlja svašta.

    Putuj, Marina. I ne zaboravi, sedamdeseta ti je godina tu. Držimo te za riječ.

    Inače o tvojoj umjetnosti Beograd nedavnžo reče svoje. Neka ti je sa srećom uspostavljena saradnja sa Montenegrom koju započe preko Venecijanskog bijenala.
    (Ранко Спалевић, 27. jul 2016 23:10)

    # Link komentara

  64. Покуша сам да прочитам текст до краја, заиста сам се трудио, нисам успео...
     (Mikiveliki, 27. jul 2016 22:55)

    # Link komentara

  65. Šta ona uopšte može imati zajedničko sa zemljom u kojoj je Žika Šarenica zaštitno lice javnog servisa?
    Šta bi joj on rekao, žena a nije ni majka, ni supruga, ni domaćica?!?
    Kao što komentatori potvrđuju, svukao bi je neki seljober na svoju meru dok si rek'o keks.
    A to bi zaista bilo ubistvo (u konceptualnom smislu;)
    (S, 27. jul 2016 22:42)

    # Link komentara

  66. Citajuci sve ove komentare, u trenutku sam zaista pomislio da smo najnaprednija zemlja u istoriji ljudskog roda, ali mi malo para usi to sto ovde:
    -svi pljuju Marinu zbog tri abortusa, a Srbija je na vrhu liste zemalja po broju abortusa;
    -svi se cude kako moze tako da izgleda u 70.toj godini, ali im je sasvim prirodno da Cece i Jece izgledaju prsatije i zategnutije sada kad su im deca porasla nego dok su pevale po kafanama;
    -svima smeta sto "prodaje maglu", ali nam ne smeta da nas poslednju deceniju vodi politicar koji obecava da ce za 2 godine biti bolje, i samo sto nismo postali svetska ekonomska sila
    -svi teoretisu da li je performans umetnost ili nije, ali niko se ne pita zasto Narodni muzej i Muzej savremene umetnosti stoje zakljucani preko deset godina

    I na kraju se pitamo zasto Marina Abramovic zaobilazi Srbiju, i svoj rodni grad, u sirokom luku. Pa zato sto je zena sacuvala bar malo zdrave pameti!
    (Put your money where your mouth is, 27. jul 2016 22:40)

    # Link komentara

  67. ma da njena umetnost će biti večna,Mikelađelo i Marina,zajedno se izučavaju već sada...
     (što je babi milo to joj se i snilo, 27. jul 2016 22:29)

    # Link komentara

  68. @ Ivana Ne tvrdim da to cime se ona bavi nema vrednost. Samo kazem da ZA MENE nema apsolutno nikakvu vrednost jer ne mislim da je umetnost performansa na nacin na koji ona to radi vredna paznje javnosti. Ne postoji osoba koja moze da me ubedi da gresim kad kazem da bar 80 % njene publike cine ljudi koji nemaju pojma o cemu se radi i u sta konkretno gledaju kada je rec o njenim performansima, i da su prisutni iz cistog snobizma (posebno u Srbiji).
    (Milan, 27. jul 2016 22:25)

    # Link komentara

  69. ma da mrzimo je a da je njena mama bila emancipovana dotična se nikada ne bi ni rodila jer bi je mama abortirala,ajde zdravo...
     (što je babi milo to joj se i snilo, 27. jul 2016 22:24)

    # Link komentara

  70. @vrhunska umetnost

    sveti ljudi što ih slave crkve nisu imali dece, Hrist nije imao dece
    postoji razlog za to
    vrhunska umetnost je preuzeti odgovornost za svako delo , reč i misao
    dete je delo
    koliko su roditelji daleko od vrhunskog umetnika govori to da odbijaju prihvatiti odgovornost za sve što se dešava i što jeste njihovo dete.
    I o tome piše NZ, o odnosu roditelja i deteta.
    Sve to može razumeti svaki čovek što je iskren prema sebi.
     (poz, 27. jul 2016 22:13)

    # Link komentara

  71. Radjanje dece i podizanje istih moze biti prelepo iskustvo (na kraju krajeva, to je i prirodno za zene) ali niposto nije umetnost. Uostalom, to je NJENA odluka. Marina je svetski priznata umetnica. To je cinjenica. Njena umetnost moze da vam se svidja ili ne, ali ako mislite da to nije umetnost, time samo pokazujete svoju nekompetentnost i nerazumevanje iste. Marina ce posthumno dobiti spomenik u Beogradu. To je moje misljenje. Na ovom prokletom Balkunu mozes biti cenjen tek kad umres. To je tuzno...
     (.)(.), 27. jul 2016 22:09)

    # Link komentara

  72. abramovici poticu iz Zete (danasnje crne gore) od starog srpskog plemena Vasojevica. mnogi su se kasnije u Lici i Slavoniji pokatolicili, a mnogi su krvavo odbranili svoje srpstvo i pravoslavlje. i niko nema pravo da nam to porice.
     (abraham, 27. jul 2016 22:03)

    # Link komentara

  73. Samo je potvrdila da je ono sto sam mislio o njoj...a ne smem da napisem sta tacno jer mi nece objaviti komentar.
     (masak, 27. jul 2016 21:54)

    # Link komentara

  74. @ realno Nicim je ne vredjam i ne osudjujem, ali mi se ne svidja to cime se bavi, ne mislim da to ima bilo kakvu vrednost i ne bih nikad u zivotu ni 5 minuta paznje poklanjao njenim performansima, jer mislim da su apsolutno gubljenje vremena i degradacija umetnosti. Ne svidja mi se to sto radi, ne svidja mi se kao licnost i ne mogu onda imati pozitivan stav o njoj kao umetnici. I sta sad, ja sam zbog toga neemancipovan...?
    (Milan, 27. jul 2016 21:54)

    # Link komentara

  75. Sada znam kako ću da dobijem vizu i, konačno se domognem NYC-a.Predstaviću se kao konceptualni umetnik.
     (monden, 27. jul 2016 21:44)

    # Link komentara

  76. @marija

    u NZ stoji da je blago onima siromasnoga duha,
    pa kaže još nećete u carstvo nebesko ako se ne povratite i ne budete kao deca
    Jer deca su siromašnog duh
    siromašan duh je onaj duh kome malo za radost treba
    i to ima u NZ
    sa par riba i par hlebova najelo se mnoštvo i radosni bili!
    pa eto svaki čovek može da odmeri koliko je od carstva daleko da pogleda u sebe i vidi koliko mu je potrebno za radost
    I piše u NZ "jaoj vama licemeri" i "prvi će biti poslednji a poslednji prvi"
     (poz, 27. jul 2016 21:41)

    # Link komentara

  77. Tokom ljudske istorije ubedljivo najjaci, najvazniji i najmetaforicniji performans je bilo stvoriti dete i izvesti ga na pravi put. To je u stvari vise od umetnosti, to je nesto najblize Velikom prasku.
    (Vrhunska umetnost, 27. jul 2016 21:39)

    # Link komentara

  78. vi mislite da je umetnost tako prosta da svako moze da je vidi, oseti, dozivi, razume? pa onda bi svi slusali dzona kejdza, a ne acu lukasa; citali bi dzojsovog uliksa, a ne ljubav u doba kokaina. al dzaba: srbi, avaj, znaju sve! zato je marina tamo, a ne ovde. i zato nije srpkinja, vec jugoslovenka.
     (xyz, 27. jul 2016 21:35)

    # Link komentara

  79. ko je ova žena
     (darko, 27. jul 2016 21:24)

    # Link komentara

  80. @Swarog

    a par godina pre toga je trebala da predstavlja Srbiju na bijenalu, ali ju je nase misnitarstvo "kulture" odj@#$o, pa je zena nastupala samostalno sa performanskom "Balkan Baroque" i otisla kuci sa glavnom nagradom!
    (Atomski mrav u penziji, 27. jul 2016 21:13)

    # Link komentara

  81. Konstantinoviceva Filozofija Palanke definitivno pruza objasnjenje mnogih komentara ovde. Marina Abramovic je recimo (cisto da nekima ovde razjasnim na njihovom jeziku) na istom nivou sa Djokovicem (samo sto to ona radi 40 godina). Globalno, svako je zna koga umetnost bar malo interesuje i najjaci je preformans umetnik danasnjice. Ja umetnicu na zalost ne poznajem licno ali nisam siguran da je ona toliko distancirana od svog porekla. Zar nije pre 5 godina "zastupala" Crnu Goru na Bijenalu u Veneciji? Mislim, meni je recimo to bilo interesantno, da se neko iz NYC iscima da zastupa neku nebitnu zemljicu na Bijenalu koje je btw. prilicno anahrono sa tim "olimpijskim" tripom da svaka "nacija" ima svoj paviljon. Ej, ko svetsko prvenstvo u fudbalu...
    (Swarog, 27. jul 2016 18:27)

    Cekao sam samo komentar koji ce se pozivati na coveka koji je imao ozbiljne komplekse. Da, da, dragi moj, Konstantinovicu je trebao da poseti nekog specijalistu da izleci frustracije iz detinjstva. Bas to treba da urade i Marina i svi vi koji joj se divite. Znam da imate ruznu, komunjarsku proslost ali ne bi bilo lose da probate. Onda biste prestali sa davanjem lekcija o Balkancima, umetnosti itd. Ili ne bi bilo koristi?
     (mozda je do kucnog vaspitanja?, 27. jul 2016 21:10)

    # Link komentara

  82. Abramovic ! Sta ona ima sa Srbijom ?
    (hico, 27. jul 2016 19:15)

    da li joj je dovoljna veza to sto joj je deda bio patrijarh srpske pravoslavne crkve?
    (Realno, 27. jul 2016 21:06)

    # Link komentara

  83. @Marija: Ne zove se to mrznja prema hriscanstvu nego evolucija mozga.

    Ako dobro razumem,za tebe je napredak to što je neko satanista i mrzitelj hrišćanstva?Da te podsetim,čovek je psihosomatsko biće!Psiha na grčkom znači duša.Dakle,još su stari grci znali da čovek pored tela ima i dušu.Marinin i tvoj mozak je očigledno evoluirao ali vam je duša zakržljala.Mozak će da umre kao i celo telo a ja tebe pitam:Šta će biti s njenom i tvojom dušom (psihom)?
     (Marija, 27. jul 2016 20:57)

    # Link komentara

  84. When you were young
    and your heart was an open book
    You used to say live and let live
    you know you did
    you know you did
    you know you did
    But if this ever changing world
    in which we live in
    Makes you give in and cry
    Say live and let die
    Live and let die

    srećno
    (M&M, 27. jul 2016 20:49)

    # Link komentara

  85. Ne znam zašto (mnogi) komentatori ističu da neko ima razloga da mrzi ( ah, kakva jeziva reč!) Marinu Abramović. Pobogu, zašto bi je mrzeli ; niti je znamo, niti je poznajemo...
    U članku koji je ponuđen reč je o umetničkom aspektu M.A.Ćlanak se, prirodno je, komentariše, to mu je i cilj ; da se čuju različita mišljenja.
    Ja, na prim. mislim da se performansi M.Abramović ( probijanje sopstvenog tela ekserima i noževima, premazivanje sopstvenog tela fekalijama, višečasovno zuranje u jednu tačku, ležanje u mrtvačkom sanduku...) ne mogu podvesti pod pojam umetnost. U meni sve navedene radnje bude nemir i odbojnost.
    (UWU, 27. jul 2016 20:45)

    # Link komentara

  86. Iskreno sam uzivala citajuci tekst. Koliko lazi, gluposti, izmisljotina I LJUDI SVE TO GUTAJU. Redjali zrna pirinca WOW koja umetnost pa ja tolimo puta trebila pirinac a nisam ni znala da sam filozof! O lagariji da u "komunizmu nije bilo stanova" tek da ne govorim, bolesti zbog koje je krvarila 6-7 godina, sve to prica dete iz komunisticke ratne po lascene klase, ja sam potpuno i iskreno odusevljena svima kojima ova zena moze da nadoknadi osecaj gluposti koji neminovno imaju.
     (@*!÷%%, 27. jul 2016 20:36)

    # Link komentara

  87. N@
    Tacno tako! Nije cak ni uspeh toliki trn u oku koliko ta patrijarhalna zatucanost gde se zna gde je zeni mesto. A za to su krive zene, a ne muskarci, jer idu linijom manjeg otpora, lenje su i neinteligentne, a ono sto im je prirodno dato, kao zatrudnjivanje ( takodje svojstveno zivotinjama) predstavljaju kao nevidjeni uspeh.
    (ogledalo, 27. jul 2016 20:33)

    # Link komentara

  88. Ja nisam imala nikakvo mišljenje o njoj dok nisam odgledala dokumentarac Marina Abramovic: The Artist is Present. Od tada prema njoj gajim najveće poštovanje. Svim hejterima bih poručila sledeće: samo zato što nemate sposobnost da neki vid umetnosti razumete, ne mora da znači da on nema vrednost.
     (Ivana, 27. jul 2016 20:32)

    # Link komentara

  89. razumem da je vazno da postojanje konceptualne umetnosti... odprilike isto toliko koliko je vazno da postoji hamburger sa integralnim hlebom
     (zigot, 27. jul 2016 20:26)

    # Link komentara

  90. jaka žena i dalje je pojam sa kojim se Balkan ne može pomiriti, jer su muškarci postali preslabi... ustvari uvek su i bili...
    Ovde hejt udaraju uplašene žene koje nemaju hrabrosti da urade ono što ustvari žele i kukavice muškarci koji takve iskorišćavaju....
    amin .
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (stevan, 27. jul 2016 18:28)


    Muškarci slabi oduvek bili? Pa sve što vidiš dotakneš, omirišeš, obučeš, pojedeš su stvorile žene ili muškarci pitanje je sad?
    (Darko, 27. jul 2016 20:26)

    # Link komentara

  91. (Mile Rent-A-Bubreg, 27. jul 2016 16:12)

    Uf, ono uverenje da cim spomenes Teslu i Pupina mora da si mnogo pametan. Obojica su otisla iz Austro-Ugarske, ne iz Srbije. Pupin je za Srbiju uradio vise nego Pasic i cela tadasnja vlada, obrazuj se, imas odlicnu izlozbu a i stivo.
    Porediti razmazenu neizivljenu cerku crnogorskog generala sa ljudima koji su doprineli covecanstvu zaista moze samo u Nusicevoj i Domanovicevoj Srbiji.
     (dosledan, 27. jul 2016 20:23)

    # Link komentara

  92. @izadje na videlo

    ako je abortus ubistvo, šta je onda masturbacija kod vas "zabrinutih"... baš ste se jako zabrinuli, vi ste tako plemeniti, a mi monstrumi svi, iju...
     (lol, 27. jul 2016 19:58)

    # Link komentara

  93. @ Macak:

    Vazna ispravka, Ivo Andric se ozenio pod stare dane.
    Izjasnjavao se kao srpski pisac sto ga ni malo nije ometalo da podrzava ideju jugoslovenstva, jedno nikako ne iskljucuje drugo. Bio je fantasticna kombinacija kultura (srpskki katolik iz Bosne), sto je uspevao da u svom delu i kanalise.
    (Anja, 27. jul 2016 19:43)

    # Link komentara

  94. @FullHouse, nije vazno da li mislimo da je abortus ubistvo ili ne. Svakako je to nesto jako ruzno i strasno, pre svega za zenu, njenu psihu i telo. Pa potom i za taj fetus koji predstavlja neki oblik zivota. I sasvim je logicno da kad cujes da je neko imao tri abortusa pomislis zasto ta zena i njeni partneri nisu koristili neku zastitu nego su sebi priredili tako neku ruznu stvar kao sto je abortus. Ali njena stvar, ako njoj to nije bilo uzasno iskustvo onda ok.
    (elemental, 27. jul 2016 19:26)

    # Link komentara

  95. Marina pa ti si fejk - ispeglana, izbotoksirana i napumpana. Pogledajte samo njene stare snimke, zena se uradila kao Karleusa. Sorry, ali ne mogu da te shvatim ozbiljno. Tu maglu mozes da prodajes skorojevicima, folirantima i gagama.
    (Marija, 27. jul 2016 19:24)

    # Link komentara

  96. Dejan@
    Izbacena je da ne bi neuspesnost, neinventivnost i umetnicka jalovost umetnickog miljea u Srbiji dosla do izrazaja. Negativna selekcija koja ovde vlada decenijama je ucinila svoje. Samo za beskicmenjake ulagivace i ostale bez talenta ima mesta u takvoj hijerarhiji koja ovde vlada. Grcevito se bore da slucajno neko talentovan i progresivan ne narusi njihov mali svet samozadovoljnih i tastih.
    (sanja, 27. jul 2016 19:17)

    # Link komentara

  97. Al ste poludeli od mrzmje zavisti i svega drugog.
    Neko je eto mrzi jer nema djece. Eto Ivo Andric osta nezenja i bez djece.
    Jel ko od vas njega kritikuje zbog toga?
    Neko je mrzi jer kaze da je Jugoslovenka. Pa zasto ljudi? Zena je rodjena u toj zemlji, otisla u svijet iz te zemlje a sad te zemlje nema, bar ne fizicki, ali ima jos Jugoslovena i na prostoru nekadasnje Jugoslavije i po svijetu. Nisu svi okrenuli curak, ima nas jos dosta. Mozda svi ne volimo sta ova zena radi, ili ne poznajemo to, ali eto kaze da je nasa i mi je necemo odbiti.
    Ne bi je odbili ni da je prodavacica povrca.
    Da se prekrsti, pokaze tri prsta vikne Srbija do Tokija bi biste je voljeli, mada pojma nemate sta ona radi.
    (Macak, 27. jul 2016 19:16)

    # Link komentara

  98. Abramovic ! Sta ona ima sa Srbijom ?
     (hico, 27. jul 2016 19:15)

    # Link komentara

  99. Potpuno precenjena tzv konceptualna umetnica koja u skladu sa posthriscanskom i liberalistickom laznom umetnoscu vec decenijama prodaje djubre za velike pare.
    (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (DaniLo, 27. jul 2016 13:12)

    ...i svaka joj cast na tome
    (Dex, 27. jul 2016 19:14)

    # Link komentara

  100. Kada posmatramo zapadno društvo poput ovog Njujorka danas, čini mi se da ova naša palanka više ima smisla.
     (biće bolje, 27. jul 2016 19:09)

    # Link komentara

  101. (ispod crte, 27. jul 2016 17:10)

    Nemoj da te njen rođeni brat Velimir prvi on čuje, ima čovek da se odrkne svoje teorije "Vreme je nula" i celog svog rada na Ontologiji vremena, preko kojih zagovara da je Tesla avatar nove religije u ravni sa Hristom, Budom i sl.

    Ne tvrdim ja da to možda i nije tako, ali da mu sestru, "Pozerku sa stilom i malo boljom moći opažanja" izjednačavaš sa Teslom... toliko je šlogirana tvoja konstatacija, da kažem, uspećeš da pokolebaš i jedan duh kakav je Velimirov!

    Pa šta je to Marina zaveštala svetu da bi njemu suštinski bilo bolje? kakvu radiklanu promenu je donela Bog te taj tvoj promašeni, neuki i nesvesni?

    Uzela para bogatima, našla šatro dušu na isotku, a odma potom je prodala i naplatila na zapadu, korisna je ko i svaki umetnik - samo bogatom i sitom, a ti je porediš sa Teslom, a tako eto po teoriji njenog brata sa Hristom, Budom, Muhamedom, Lao Ceom...

    Ne da ćemo je vraćati u hram Svetog Save, nego ima da joj dignemo pored veći i lepši... i da je proglasimo da je kao devica bezgrešno začela čak 3 puta, ej, Marija jednom, a Marina 3 put, jer 3x je srpski i 3x Bog pomaže, a na koncu da je imala i 3 bezgrešna abortusa, ha!?
    (Stvarno kakvih idiota ima među nama dobro ovaj svet još i postoji..., 27. jul 2016 19:00)

    # Link komentara

  102. @Marija: Ne zove se to mrznja prema hriscanstvu nego evolucija mozga.
    (Sks, 27. jul 2016 18:50)

    # Link komentara

  103. Koliko sam samo puta u školi na času buljio u jednu tačku dok je profa laprdala nešto što je prepisala od šatro pametnijih pa me niko nije smatrao umetnikom nego propalicom...!
    (Realno, 27. jul 2016 18:45)

    # Link komentara

  104. Ludi i iskompleksirani likovi zeljni slave. Mnogo vise cenim i postujem babe sto setaju unucice po parku. Po meni ovo je promasen zivot. A i ona sama verovatno to zna. Sve ove gore spomenute babe su garant srecnije od ove lujke.
     (ucha, 27. jul 2016 18:42)

    # Link komentara

  105. Ona je imala ugovor sa Ulajem oko deobe profita njihovog zajedničkom stvaralstva , koji je ona grubo prekršila, tako da je on morao da je tuzi. Tako da nisu to sve njene ideje, nego se debelo obogatila na zajedničkim idejama, pa onako po naski , srpski zaobisla coveka, kako to već nas svet radi... A da ona nije srpkinja
     (Radovanović, 27. jul 2016 18:42)

    # Link komentara

  106. koje polje praziluka u ovim komentarima. mozete svi da je poljubite u guzu. bice vremena zivece jos 100 godina.
    (hhahahha, 27. jul 2016 18:32)

    # Link komentara

  107. jaka žena i dalje je pojam sa kojim se Balkan ne može pomiriti, jer su muškarci postali preslabi... ustvari uvek su i bili...
    Ovde hejt udaraju uplašene žene koje nemaju hrabrosti da urade ono što ustvari žele i kukavice muškarci koji takve iskorišćavaju....
    amin .
     (stevan, 27. jul 2016 18:28)

    # Link komentara

  108. Konstantinoviceva Filozofija Palanke definitivno pruza objasnjenje mnogih komentara ovde. Marina Abramovic je recimo (cisto da nekima ovde razjasnim na njihovom jeziku) na istom nivou sa Djokovicem (samo sto to ona radi 40 godina). Globalno, svako je zna koga umetnost bar malo interesuje i najjaci je preformans umetnik danasnjice. Ja umetnicu na zalost ne poznajem licno ali nisam siguran da je ona toliko distancirana od svog porekla. Zar nije pre 5 godina "zastupala" Crnu Goru na Bijenalu u Veneciji? Mislim, meni je recimo to bilo interesantno, da se neko iz NYC iscima da zastupa neku nebitnu zemljicu na Bijenalu koje je btw. prilicno anahrono sa tim "olimpijskim" tripom da svaka "nacija" ima svoj paviljon. Ej, ko svetsko prvenstvo u fudbalu...
    (Swarog, 27. jul 2016 18:27)

    # Link komentara

  109. Malo mi liči na Karleušu na ovoj slici.
     (Boža, 27. jul 2016 18:27)

    # Link komentara

  110. A kakve je svet umetnike iznedrio , kakve stvaraoce na svim poljima , ja lično obožavam muziku...
    ...i onda su sve zbućkali... pa švercuju kojekakav bašibozluk.. jer je fakat da lagano idemo u tri lepe... pa je umetnost Marina a igra Pokemon?! ..al' šta je tu je!
     (lardin, 27. jul 2016 18:26)

    # Link komentara

  111. Povraca mi se na njene reci.
     (vuk, 27. jul 2016 18:17)

    # Link komentara

  112. Razlog mrznje koju emituju ljudi iz Srbiji prema Marini je sto je ona zena. Da je muskarac sve bi bilo drugacije. Bila bi slavljena bez obzira da li je shvataju, razumeju njen rad i da li im se sve to uopste svidja. Svaka zena koja se drzne da iskoraci iz drustveno-prihvatljivog kalupa i zivi iskljucivo kako sama zeli, i iako pri tom ne ugrozava nikog,ima istu sudbinu. Najradje bi je spalili na lomaci.
    (N, 27. jul 2016 18:13)

    # Link komentara

  113. Koliko genijalaca u ovoj Srbiji. Nije ni cudo sto su Pupin i Tesla u svoje vreme pobegli sa ovih prostora.
    (Mile Rent-A-Bubreg, 27. jul 2016 16:12)

    Pa dovoljno je samo pogledati nase najvece ljude i shvatiti da je odlazak iz Srbije apsolutno uslov sine qua non za bilo kakvu inovaciju i iskorak iz proseka: Pupin i Tesla - da ne pominjem, ali i Vuk Karadzic, Milutin Milankovic, Mihajlo Petrovic Alas, Mokranjac, na kraju krajeva i Novak Djokovic, Ana Ivanovic i Jelena Jankovic... Kad Srbin kroci napolje i svoje poreklo pomesa sa svetom, cudesne stvari nastaju. Kad bi shvatili da nas nacionalizam i "ostajte ovdje" samo vuce ka dnu, mozda bi i umeli da iskoristimo taj cudesan susret Srbije i sveta. Ovako...ostaje nam da se bijemo decenijama kasnije za Teslin pepeo, a jedva su ga primili u Akademiju sa preko 80 godina. Tako i danas postoje ljudi koji ne mogu da udju u Akademiju nauka jer se klanovi dogovaraju kako svoje da proguraju...Ali, to je Srbija. Pametni cute, a nisci duhom govore i vladaju.
    (Danica, 27. jul 2016 18:12)

    # Link komentara

  114. (FullHouse, 27. jul 2016 14:27)
    Врло је логично да се појави коментар као ваш, до сржи тоталитаран као и читава постмодерна која није ништа друго до убиства уметности, стваралаштва и коначно, критичког размишљања. Када бисте мало само слетели на ниже висине, где је ваздух мало гушћи можда бисте и могли да разумете ово што сам рекао. Овако, ваш его који је као планина вам не дозвољава да увидите грешке у сопственом, тоталитаристичком резоновању.
    (Сварожић, 27. jul 2016 18:10)

    # Link komentara

  115. ... bila je ona sjajna u ranom periodu sa tim ulijem - ali sada se potpuno komercijalizovala - mos misliti - moma galerija, lejdi gaga i ostale tricarije i gluposti - inace je uvela u performanse u srednjem periodu cisti erotski egzibicionizam - obozavala je da bude potpuno naga - novost je bilo to sto je njena nagost bila apsolutno egzibicionisticke prirode - to sto se odrice srbija - koga to zanima... mi se nje necemo odreci -
    (gandra, 27. jul 2016 18:05)

    # Link komentara

  116. Auuuuu srbi ala ste zatucani... A niko od vas komentatora nije uspeo da uradi ni 5% onoga sto je ona uradila. Majko mila sada mi je jasno zasto je SNS pobedio na izborima...
    (Milos, 27. jul 2016 18:04)

    # Link komentara

  117. Steta sto nikada nece saznati da je najveca umetnost nad svim umetnostima ugledati prvi put svoje dete,pomoci u prvim koracima,cuti prvi put tu magicnu rec mama.Nositi 9 meseci zivot u sebi i dati zivot drugome bicu koji je deo tebe.Ne mora roditeljstvo biti smisao zivota ali odreci se od takvog dara univerzuma i gledati kako deo tebe raste i raste i upoznaje svet je neprocenljivo.Oderci se dela svoje energije zarad nekog drugog je ljubav.Gledati kako je taj mali deo energije zauvek uzeo vase srce. Te emocije nece naci ni na Hilandaru ni na Tibetu ni u Indiji.Majcinstvo je religija za sebe.Bojim se da ce se jednog dana pokajati...
     (Iris, 27. jul 2016 17:29)

    # Link komentara

  118. Ako je abortus ubistvo, muška masturbacija je genocid. Nisam ni očekivao da će biti manje pljuvanja po jednoj od najvećih živih umetnica na svetu.
     (Domaćin, 27. jul 2016 17:27)

    # Link komentara

  119. po teoriji porodicnih konstelacija abortirana deca ce te proganjati do kraja ovog i u svim narednim zivotima. Cisto da znas da sve ima svoju cenu. Primera radi u Kini gde je ogranicenje 1 dete po porodici bilo drzavno programirano, a svest o kontracepciji nedovoljna, kod jedinaca je bila uobicajena gojaznost jer su jeli za svu nedostajucu decu
     (swh, 27. jul 2016 17:21)

    # Link komentara

  120. Postovana i priznata u svetu.Omrazena i ispljuvana na Balkanu.Nista novo.Hejteri umrecete od mrznje ispred kompjutera u penziji...
    (Jojoba, 27. jul 2016 17:12)

    # Link komentara

  121. Marina je naš Tesla ovog vremena. Izuzetno uspešna u Njujorku, kontroverzna, svetski poznata, bez poroda, bez religije. Čak i tako dugovečna. I kao i on, izuzetno rezervisana prema Beogradu i ovdašnjoj palanci. Ali za 120 godina SPC i gradske vlasti će pokušavati da je presele u Hram Sv. Save. A neka ekipa će protestovati.... PS. Ovi duševni komentari ovde najbolje objašnjavaju zašto neko kao značajan ona ne vidi Srbiju kao svoju domovinu. Tuga velika i za nas i za nju.
     (ispod crte, 27. jul 2016 17:10)

    # Link komentara

  122. Marina je luda k'o struja, sto bi rekao nas narod. Ima nesto u tom njenom neukrotivom duhu i danas kada gazi sedamdesetu,neko zrnce ludila , slobode i istinoljubivosti , koja samo sa ovih prostora moze da potekne. Svaka joj cast kada je uspela OVO da proda za velike novce na tom zapadu.
    (Cile, 27. jul 2016 17:09)

    # Link komentara

  123. Prvi put cujem da zena mora 3 puta da abortira da bi se osecala toliko ispunjenom. Ja mislim da ova zena zivi u sopstvenoj zabludi i iako je mnogo toga videla, nije videla, niti ce performans odgajanja sopstvenog deteta. Taj performans bi joj vise doneo nego sto moze da zamisli. Ne bih je sazaljevao da to nije tako njenom voljom. U redu je ako covek nema dece, jer ne moze ili nema odgovarajuceg partnera itd., medjutim da 3 puta abortira, to je za zaljenje umetnickog tracenja sebicnog zivota.
    (Miki, 27. jul 2016 14:20)

    Ono kad muskarac zna koliko bi zeni doneo performans odgajanja deteta.

    Sta reci? Za ovakvo megalupetanje ipak treba biti Srbin.
    (Da ne poverujes, 27. jul 2016 17:08)

    # Link komentara

  124. uf, uf, uf....
    od kad joj pomreše roditelji, za nju nema ničega u Beogradu...
    a brat rodjeni i njegovo dete, njen najbliži rod, to se ne racuna???
    (lili, 27. jul 2016 17:07)

    # Link komentara

  125. @Nenad
    Marina od 2004. bezuspešno pokušava da organizuje svoju izložbu u Beogradu. Nije se ona odrekla Srbije, nego Srbija nje.
     (Dejan, 27. jul 2016 17:02)

    # Link komentara

  126. nebitna si! ciaooo!
     (Milos, 27. jul 2016 17:02)

    # Link komentara

  127. Predivna Marina. Prst u oko primitivnim Srbima koji je nikad nisu prepoznali kao umetnicu. I možete do sutra da je pljujete, ne može više da je bude briga. Žena je milionerka i deo istorije zahvaljujući tom 'netalentu'. Ali naravno, šta ostatak sveta zna, važno je šta mi ovde mislimo, je l da? A mi smo poznati po tome da ne umemo da cenimo. Krećemo od sebe.
     (Milena, 27. jul 2016 17:02)

    # Link komentara

  128. njen zivot, njena briga.... a odma se nadju dezurni pljuvaci i toboznji cuvari moralnih vrednosti da osudjuju(kako bi se oni osecali bitnim)
     (gresnik, 27. jul 2016 17:00)

    # Link komentara

  129. " Ja se ne osećam ni kao Srpkinja, ni kao Crnogorka. Ja sam Eksjugoslovenka. Potičem iz zemlje koje više nema."
    Drago mi je zbog ovog šamara Srbima koji je pljuju, a čiji potomci će joj podizati spomenike, kao danas Tesli.
     (Dejan, 27. jul 2016 16:59)

    # Link komentara

  130. Užasna anti-hrišćanka koja mržnju prema hrišćanstvu ispoljava na svakom performansu.
    Inače,njen deda je patrijarh srpski Varnava,koji je sahranjen u crkvi Svetog Save na Vračaru!
     (Marija, 27. jul 2016 16:49)

    # Link komentara

  131. Tri abortusa? Kao ono tri pa srbija a? E nesh kolegaaa!
    (Glogov kolacic, 27. jul 2016 16:37)

    # Link komentara

  132. Po komentarima i ocenama na ovu vest o Marini, zaključujem, da su većina gradjana Srbije neverovatni poklonici ove ekstramoderne ili, bolje reći, Marinine umetnosti?! Neverovatno je koliko se mnogo gradjana ove balkanske države pronašlo u njenim virtuoznim performasima naravno, ukoliko se ne radi o bleferantima kojima se dopao način na koji je Marina uspela lagodno da živi negde u svetu, prodajući maglu, posebno skorojevićima i ljudima koji odajući poštu i novac ovoj gospodji, smatraju da su postali deo glamura koji se vrti oko ove žene. Nisam znao da smo toliki ultramodernisti i da nas toliko privlači "umetnost", ako se to što ova dama prikazuje uopšte može tako nazvati. Mislim da će njeni performansi više doprineti psihopatoilogiji nego umetnosti ali, nema veze, svako ima prava da u nečemu uživa.
    (Topličanin Milan, 27. jul 2016 16:36)

    # Link komentara

  133. Polako mrzitelji svega sto remeti zabokrecinu vaseg duha, ugusicete se u sopstvenoj zlobi. Voleli je ili ne, Marina je svoje mesto u svetskoj istoriji umetnosti rezervisala i kako god se izjasnjavala (sto je njeno i samo njeno pravo), njen rad je posredno afirmisao i ove nase prostore.

    I siguran sam da ce Marina nadziveti (u svakom smislu) mnoge od vas koji ste godinama dvostruko mladji od nje ali duhom i energijom ste na nuli, nezadovoljnike koji sopstveno postojanje odrzavaju kroz obezvredjivanje drugih i svega razlicitog.
     (Petar, 27. jul 2016 16:35)

    # Link komentara

  134. Fuj!Na moju žalost pročitao sam intervju.
     (DM, 27. jul 2016 16:32)

    # Link komentara

  135. Pogledaj samo ove komentare. Mene je blam od svih vas koji dajete sebi za pravo da sudite bilo cemu. Koja je to vrednost Srpskog ili Balkanskog drustva, koja bi trebala da nas natera da ostanemo ovde sa vama?
    Svi normalni ce otici a vi Balkanci ponosni na svoj ponos, svako u svom oboru ce te se poubijati izmedju sebe. Jer je mrznja I gnev ocigledno jedina praksa koju upraznjavate.
     (realno, 27. jul 2016 16:32)

    # Link komentara

  136. Izgleda da tek od 70 počinju prava sr...a.
    (Negatini, 27. jul 2016 16:31)

    # Link komentara

  137. Ovo je intervju za Spigl, tako da je potpuno irelevantno sta prosecan Balkanac misli o njoj i njenoj umetnosti. Balkanci su pokazali kolike su estete, i koliko su progresivni u svim zivotnim oblastima.
    (sanja, 27. jul 2016 16:27)

    # Link komentara

  138. marina kraljica. zao mi je sto je ulaj manje da kazem profitirao on je bio spiritus movens cele price bez njegovog impulsa maki ne bi mnogo smislila. elem zena je uspela da proda svoju pricu, zivi punim plucima sad malo komercijale malo kavijar malo tozla malo botoksic malo gaga i tako to
    (Darija, 27. jul 2016 16:26)

    # Link komentara

  139. Мислиш од 29-е .
    (Како ми ова жена иде на живце, 27. jul 2016 16:20)

    # Link komentara

  140. Neko u komentarima je nazvao njen rad "demonskim"
    Ljudi iz neznanja to govore, ne razumeju njen rad koji je ništa drugo do ono što opisuje Novi zavet, učenje Isusa Hrista.
    Jer Hristova nauka jeste da se zagledamo u sebe, da živimo u sadašnjem trenutku i da volimo ljude oko sebe bez obzira kakvi su a to jeste teško jer iziskuje veliku patnju, jer čovek se čisti samo kroz patnju.
    Ona je zapravo prva prava Hriscanka, najveća od svih.
     (poz, 27. jul 2016 16:15)

    # Link komentara

  141. Joj, prezategnuto ispeglana umetnica prica o ''sustini''. Imam transfer blama.
    (lula, 27. jul 2016 16:12)

    # Link komentara

  142. Koliko genijalaca u ovoj Srbiji. Nije ni cudo sto su Pupin i Tesla u svoje vreme pobegli sa ovih prostora.
    (Mile Rent-A-Bubreg, 27. jul 2016 16:12)

    # Link komentara

  143. Mislim da je Marina Abramovic, ceo svoj zivot ,ustvari , bezala od njega , uvek trazeci uporista i filozofska objasnjenja za svoje dvevne , svakodnevne poteze... .
    Ona jeste filozof, ali filozof nezavrsene mudrosti...
    (gordana domandzic, 27. jul 2016 16:04)

    # Link komentara

  144. Sve, sve Marina... imaš pravo biti i vanzemunka ako to želiš... ali reći da si iz zemlje koje više nema, a nemati mudrost i svest da ćeš sebe sahraniti u zemlji koje neće biti... to je van pameti!

    Ako neko misli da YU nije mogla da postoji, a da su ameri kao pametniji od ostatka sveta pa će njihova još izveštačenija i promašenija ideologija da traje... samo zbog novca... onda tebi Marina nije lako u životu.

    Šepurenje i to cimanje po brdama i gorama naše Zemlje ponosne, zatvaranje po pećinama, pa potom odricanje roda na uštrb degenskih ideologija samo pokazuje u koju se četu svrstavaš - u narcise!

    I uostalom, ja bih te pitao jedno lepo pitanje da se možemo sresti - kako to drevna Srbija ne valja, kako to drevna srpska Crna Gora ne valja, YU je valjala, SAD valja... a ti opet po mir i ravnotežu duha ideš u drevne Indije, Tibete i sl. koji se po duhovnoj moći NI MRVU NE RAZLIKUJU OD DREVNE SRBIJE, i danas postoje mesta gde se duh celiva u Srbiji vrlo efikasno... i sad Marina, znači to je filozofija: telo ostavljam SAD-u, kojeg u neko dogledno vreme neće biti baš kao ni YU, a kome duh ostavljaš?

    Disanju u pećinama u kojima ti daju malo da jedeš?

    Bojim se Marina da si veliki duh i velika umetnica, ali da će duša još dugo da ti luta u potrazi za sobom... duh, nadahnuće je jedno, a duša sasvim drugo draga moja eks jugoslovenko! YU je duh, avet, nadahnuće, a Srbija i Crna Gora su duša! Nisam znao da si tako mala... :(
    (Ono kad u SAD pravim žurku, a mamurluk lečim na Tibetu..., 27. jul 2016 16:00)

    # Link komentara

  145. Ne mogu da shvatim da postoje ljudi,prvenstveno umetnici koji se olako odricu svoje rodne grude.Niko nju nije oterao iz Jugoslavije,ili Srbije.Danasnje Srbija nije idealna za mnoge oblasti ali ni nije prikladno reci da se nikada ne zelis tamo vratiti.I pored svega,Srbija ima umetnike na koje moze biti ponosna.S jedne strane kritikuje i komunizam,ujedno iz stroge partizanske porodice potice.Svu srecu i zdravlje joj zelim ali daleko joj lepa kuca.
    (Nenad, 27. jul 2016 15:58)

    # Link komentara

  146. Marina treba da ode na Hilandar
     (poz, 27. jul 2016 15:53)

    # Link komentara

  147. A penzija. Kada ce penzija. A unuci? Auuuuu zeno promasila si zivot po Srpskom receptu. A da sreca ti ne zivis ovde. Blago tebi
    (Super, 27. jul 2016 15:44)

    # Link komentara

  148. "Da bi nekoga cenio moraš i sam da budeš neko..."
    (lj, 27. jul 2016 15:34)

    # Link komentara

  149. Samo neka je zdravo....i neka je malo podalje tamo...
     (Didule, 27. jul 2016 15:30)

    # Link komentara

  150. nema te polupismene i primitivne javne licnosti u Srbiji koja toliko zivcira javnost kao ova zena. Ne mora da vam se svidja to sto radi i govori, ali zasto vredjati?
    (Niko nije prorok u svom selu, 27. jul 2016 15:29)

    # Link komentara

  151. Ona je umetnica koliko je i njen brat "naucnik".
    (crkom, 27. jul 2016 15:26)

    # Link komentara

  152. Na izgledu joj bi pozavidela i Monika Beluci.
    (realno, 27. jul 2016 15:24)

    # Link komentara

  153. Mozda kroz jedno 10 godina (da nam pozivi) i shvati da se sustinski nista ona nije ostvarila
    (Goran, 27. jul 2016 15:21)

    # Link komentara

  154. Umetnost, umetnost, umetnost ??? Daleko od centra Marina, kao i drustvo i zemlja u kojoj zivis...
    (leone sergio, 27. jul 2016 15:20)

    # Link komentara

  155. 70 godina sa ovakvim izgledom? Svaka čast Rowent-i.
    (Highway to hell, 27. jul 2016 15:16)

    # Link komentara

  156. Neću ovde da komentarišem njenu umetnost i životna načela, sa nečim se slažem, sa nečim uopšte ne.
    Hoću samo da primetim da je žena definitivno vampir :) Nije se uopšte promenila poslednjih 15 godina. Niko ne izgleda i ne živi tako sa 70 god.
    (Boki, 27. jul 2016 15:10)

    # Link komentara

  157. Volis zivot i ljude, ali usput eto ubijas nerodjenu decu... Zanimljivo. Uzasava mirnoca sa kojom je to napisano. Tako deluje.
     (uzas, 27. jul 2016 15:03)

    # Link komentara

  158. Tri abortusa zbog “umetnosti“, pa život je umetnost.
     (Darko, 27. jul 2016 14:58)

    # Link komentara

  159. Gospodjo ja bih se stidio ova tri abortusa. Sav vas rad nije vrijedan jednog zivota a ne tri koja ste bacili. Ne osudjujem svako ima prava da upravlja svojim zivotom ... Ali da ste rodili troje djece to bi bila kruna vaseg zivota i rada.
     (montenegro, 27. jul 2016 14:57)

    # Link komentara

  160. "Marina Abramović: Od 70. morate da završite sa sra*ima"

    Gospodjo,vi kao da ste tek poceli?
    (Umetnik je odsutan, 27. jul 2016 14:45)

    # Link komentara

  161. (izadje na videlo, 27. jul 2016 13:46) u srbiji je inace potpuno drugacije, sve moralne gromade, ne zna se ko je bolji covek.
    (Tja, 27. jul 2016 14:43)

    # Link komentara

  162. JK je veći umetnik od nje, problem joj je samo što je ograničena na naše tržište.
    (Osrednji, 27. jul 2016 14:34)

    # Link komentara

  163. Umetnica ciji performansi ostavljaju posetioce bez daha a mozdanu masu i njenu funkciju smanjuju na granicu minimuma.
     (Medrano, 27. jul 2016 14:34)

    # Link komentara

  164. Nijedna vest o njoj ne moze da prodje bez politicki obojenih mrzitelja. Vazi, shvatili smo, ne volite Marinu Abramovic, ne razumete kako neko moze da je voli i da je cenjena u svetu, jer boze moj, nece izrazito da se izjasni kao srpkinja. Naravno, ovde svi imaju znanje o svemu i o svemu imaju misljenje, pa tako njeni radovi iz koejkakvih predrasuda vama nisu jasni i ne razumete gde je tu umetnost. Za vas je nema, to je tacno.
    (NS, 27. jul 2016 14:29)

    # Link komentara

  165. abortirala 3 dece (!!!) jer ne zeli decu!
    pa sto se ne zastiti, zeno, nego unisti tri mala zivota?
    Nemam dalje komentare!
    (izadje na videlo, 27. jul 2016 13:46)

    Nije abortirala troje dece, nego tri fetusa. Velika je fizioloska razlika izmedju deteta i fetusa. Tvojom logikom, mogu i ja tebe da optuzim da si ubica zato sto nisi dohvatio prvu osobu suprotnog pola na ulici da sa njom zacnes dete na licu mesta, jer ubio/la si potencijalan zivot jelte. Zbog ljudi kao sto si ti, a kojih je jako mnogo, bice nam jako tesko da se odmaknemo od palanackog duha kojim je ovaj deo sveta zarazen, sveta koji se hvata za iracionalnu stranu tradicije i manjak kritickog razmisljanja.
    (FullHouse, 27. jul 2016 14:27)

    # Link komentara

  166. Marsovac ili jugosloven,to ti je isto. Ne postoji ni jedno ni drugo. Kamo srece da Srbi nisu pravili Jugoslaviju,bolje bi prosli hiljadu puta.
     (Duka, 27. jul 2016 14:27)

    # Link komentara

  167. Gospodjica Abramović, umetnica ili, tačnije perfor/m/ator. Više se divim sledbenicima njene "umetnosti" nego njenoj, zaista jedinstvenoj i autentičnoj umetnosti, koja to nije. Doduše, sa jedne strane, ona i jeste pravi i autentični umetnik. Uspela je, na tako "mangupski" način da muze hiljade ljudi, koji su ubedjeni da time učestvuju u umetničkom performansu.
    (Mladen Mladenović, 27. jul 2016 14:24)

    # Link komentara

  168. jednom recju, zlo
     (miloje, 27. jul 2016 14:20)

    # Link komentara

  169. Prvi put cujem da zena mora 3 puta da abortira da bi se osecala toliko ispunjenom. Ja mislim da ova zena zivi u sopstvenoj zabludi i iako je mnogo toga videla, nije videla, niti ce performans odgajanja sopstvenog deteta. Taj performans bi joj vise doneo nego sto moze da zamisli. Ne bih je sazaljevao da to nije tako njenom voljom. U redu je ako covek nema dece, jer ne moze ili nema odgovarajuceg partnera itd., medjutim da 3 puta abortira, to je za zaljenje umetnickog tracenja sebicnog zivota.
    (Miki, 27. jul 2016 14:20)

    # Link komentara

  170. продавачица магле
     (mile, 27. jul 2016 14:19)

    # Link komentara

  171. Znaci jos 30 god mogu praviti sr.anja!!! Posto samo to i radim zadnjih 40. Hvala ovoj velikoj Jugoslovenki.
     (KUD Idijot, 27. jul 2016 14:16)

    # Link komentara

  172. Ma koliko bjezala od prostora sa kojeg potice, djeluje bas po onoj staroj snadji se! Ona se bas snasla.
    (Sole, 27. jul 2016 14:15)

    # Link komentara

  173. "Od 70. morate da prestanete sa sr*ima". OK slažem se da je vreme da prestaneš da se baviš "umetnošću".
     (pih, 27. jul 2016 14:10)

    # Link komentara

  174. folirantkinja
     (umetnik je odsutan, 27. jul 2016 14:09)

    # Link komentara

  175. Ona jeste posebna, ali nije umetnica...
     (Endim Arej, 27. jul 2016 14:07)

    # Link komentara

  176. Mozemo da je shvatamo ili ne, ali ova zena je za postovanje.
     (boki, 27. jul 2016 14:03)

    # Link komentara

  177. Opičena žena.
    (Nikola, 27. jul 2016 14:00)

    # Link komentara

  178. Svaka joj cast, pogotovo sto se tice sahrane. Ja i dan danas nacionalnost pisem Jugosloven!
     (realan zr, 27. jul 2016 13:55)

    # Link komentara

  179. Žene tek sa 65÷70 godina sazru.
    Do tada "se traže i preispituju". I moramo da trpimo njihova s_anja, da ne bi smo ispali seljaci-pravi ljudi.
    (Radovan, 27. jul 2016 13:54)

    # Link komentara

  180. citam, pokusavam da razumem..ali ne mogu. nisam ti ja za performanse..
     (mimi, 27. jul 2016 13:53)

    # Link komentara

  181. Divna je
    (jutro, 27. jul 2016 13:53)

    # Link komentara

  182. neverovatno je sta savremeni svet naziva umetnoscu. Ona cak smatra da je to rad.
     (gradjanin Srbije, 27. jul 2016 13:50)

    # Link komentara

  183. hvali sebe , ko je ona uopste
     (Mr, 27. jul 2016 13:49)

    # Link komentara

  184. abortirala 3 dece (!!!) jer ne zeli decu!
    pa sto se ne zastiti, zeno, nego unisti tri mala zivota?
    Nemam dalje komentare!
    (izadje na videlo, 27. jul 2016 13:46)

    # Link komentara

  185. ko dozivi 70te...
     (antibiotik, 27. jul 2016 13:44)

    # Link komentara

  186. Prohujalo sa vihorom...
     (Za parove ,farme itd ubila se..., 27. jul 2016 13:41)

    # Link komentara

  187. Da li je moguce da neko prati ovakve budalastine.
    Jos placa kartu za takozvanu "umetnost".
     (Darko, 27. jul 2016 13:41)

    # Link komentara

  188. Nedaj se tetka, uz tebe je familija od slavonije do kanade!
     (abraham, 27. jul 2016 13:37)

    # Link komentara

  189. Ne mogu da verujem da ona ima 70 godina.
    (Tomy, 27. jul 2016 13:33)

    # Link komentara

  190. Divna zena. Inace, nisam imala pojma da ima toliko godina. Respect.
    (Maky, 27. jul 2016 13:30)

    # Link komentara

  191. Aha. Ako neko ima 70 godina onda se moraju smanjiti anja, sto u prevodu citajuci ovaj tekst znaci, otici jos dublje u negaciju istih, to jest godina, i u jos grđi eskapizam, kako kazu ovi fenseri. Lepo je znati da godine donose mudrost.
    (..., 27. jul 2016 13:23)

    # Link komentara

  192. Potpuno precenjena tzv konceptualna umetnica koja u skladu sa posthriscanskom i liberalistickom laznom umetnoscu vec decenijama prodaje djubre za velike pare.
     (DaniLo, 27. jul 2016 13:12)

    # Link komentara