Petak, 24.05.2013.

15:29

Bankrot je jedina opcija evrozone

Guverner nemačke centralne banke Bundesbanke, Jens Vajdman, izjavio je da bi zemlje evrozone trebalo da razmotre bankrot kao jednu od opcija.

Izvor: Tanjug

Bankrot je jedina opcija evrozone IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

25 Komentari

Sortiraj po:

lo

pre 13 godina

Mene samo zanima odakle te silne mlijarde za spas prezaduzenih clanica eu, kad je vecina u krizi.
Znaci stampa se bez pokrica, kao i dolar.
Ako novac nema pokrice sistem mora da pukne u jednom trenutku.
Posto se to nije desilo kada je trebalo USA, EU = 2009 postoji mogucnost da mali broj ljudi kroji sudbinu ovoga sveta i odredjuje kako ce da funkcionise. (teorije zavere).
Sala mala, Bosna nije u sistemu, njihova marka ima pokrice, kako mi se cine svet im smeje, a na kraju ce najbolje da prodju. :D

Mijajlovic

pre 13 godina

Otprilike ovako stoje stvari,ako neko zna tacnije podatke neka me ispravi:
Amerika:Najveci duznik 3000 biliona milijardi.ima mlogo nula da bih ciframa napisao.
Resenje treci svetski rat,jedino u njemu se dugovi brisu.
Problem: Nadmoc Rusa u nuklearnom naoruzanju.I najmanje dva velika grada pod zemljom koja bi taj rat i prezivela.Na zemlji verovatno niko jer kazu da atomskih bombi ima da se 70 puta unisti svet.

Mirko

pre 13 godina

Pare ovde nisu bitne za bankrot, neka zemlja ce da bankrotira kada vise nista ne proizvodi, nema ni industrije ni poljoprivrede, nema hrane a ni osnovnih potrebstina, lekova itd... Veliki iz EU su se postarali u predhodnih 20 godina da male zemlje izgube skoro svu industriju, finansije, naftnu industriju, telekomunikacije,... Zanumljivo je da je Slovacka zivnula investicijama iz Azije (Juzne Koreje) a ne 'velikih' iz EU. Zapravo nema ni jedne od novijih clanica EU da je imala nekih life-changing investicija u proizvodnju I industriju. Oni dobijaju velike kolicine para, nesto ide u infrastrukturu, veliki deo na drustveni sektor I raznorazne projekte koji ne vode vecoj produktivnosti, industrijalizaciji istih... Nemci ovde igraju vrlo sebicnu igru, kad se toliko brinu za EU, zasto na primer BMW ne otvori novu fabriku u Grckoj (4 milijarde evra investicije o kojima se prica), ili VW (ulozio milijarde i milijarde u Kinu). Ali ce zato kupiti nas telekom, I hrvatski, itd...

Vladimir Dž

pre 13 godina

Ekonomista - Složio bi se vašim stavom da ako neka članica bankrotira da će bankrotirati i Nemačka. To je bio zaključak Bilderberg grupe iz 2009 godine u Atini. Nemačku povući u ponor koristeći periferne zemlje kao zamajac.

Ono što nikako ne mogu da čujem od vas učenih ljudi iz oblasti ekonomije je odakle neka zemlja zapada sada dobija pomoć ako znamo da su sve zadužene do grla. Meni kao matematičaru i inženjeru je nejasno da se odnekle uzimaju pare a u ukupnom zbiru su u debelom minusu. Da si nesolventan u suštini.

Kod koga se oni to zadužuju i odakle njemu pare?

@ekonomista

pre 13 godina

Leba ti, ekonomisto, objasni mi zašto je potrebno da se besomučno i dalje zadužuju, da bi refinansirale stari dug. Jasno mi je da ako ode padne tržište nemaš od čega da plaćaš kamate na postojeći dug, ALI ZA IME BOGA zašto nas toliko brine po kojoj kamatnoj stopi možemo da se zadužujemo (umesto da nas brine kako da nešto pametno stvorimo). Ponavljate to kao neku mantru, svi ste (ekonomisti u transu na tu temu), a cela priča je potpuno šuplja, ni jedan iole iskusan inženjer vam ne veruje jer jednostavno zaduživanje zaradi vraćanja dugova je sr*nje od sr*nja i vodi samo u bankrot odnosno političku nestabilnost i rat. Dok vi sedite i prodajete svoje "produkte" jeftinije ili skuplje proizvodjača je sve manje i sve se uvozi iz kine jer se vi brinete po kojoj stopi da se zadužite jer ste nesposobni da pokrenete bilo kakvu proizvodnju bilo čega (i to ne samo u Srbiji nego u većini evrope). Izem vam taj vaš kvazi fakultet ako su vas samo učili da ponavljate mantre.

Ivan

pre 13 godina

Neki ovde zaista daju cudne komentare. Bez obzira na zelju mnogih da Nemacka bankrotira, ona je dakleko od takvog scenarija makar sve ostale zemlje eurozone bankrotirale, ukljucujuci i Francusku. Nemacka i Francuska jesu finansirale Grcku ali na razlicite nacine, narocito u pocetku kada su se francuske banke zaletele zestoko. Ako Grcka bankrotira, Societe Generale i BNP Paribas mogu da prezive samo ako ih drzava izvuce. U Nemackoj to nece da izazove tektonske poremencaje.

Zar stvarno mislite da bi nemacki ministar izjavio tako nesto, ne stetu Nemacke? Nemojte da se lozite... I da, Nemacka pokusava da u ovoj krizi poveca svoj uticaj ali prilicno nesebicno dajuci svima. Samo budala ne bi iskoristila situaciju tako da nemojte da ih plujete toliko, i mi bismo da mozemo...

A to da li treba da idemo u EU ili ne... Pa ne moramo, ali da imamo uredjenje, radnu etiku i logiku razvijenih zemalja Evrope - tome treba da se stremimo. Mozda ih necemo dostici ali treba valjda da se trudimo da zivimo bolje a ne da radimo manje i da nam drugi placaju racune. Pritom, to ne govorim samo za drzavu, vec za svakog od nas, individualno. Plasticne flase u rekama nije bacila drzava vec ljudi. Buku u zgradi ne pravi drzava vec ljudi. Pa kad se mi sami sredimo, sredicemo i drzavu u kojoj zivimo a sa haosom koji imamo sami sa sobom, nemamo sanse da sredimo svoju zemlju i svako ce nas za%@bavati...

MJ

pre 13 godina

A jel se to odnosi i na Nemačku?!
(mozzart, 24. maj 2013 15:56)

Da, to se odnosi i na Nemačku. Pravila su ista za sve, čak i ako mentalitet nije, pa neki troše više nego što imaju i očekuju da će severnjaci da im pokrivaju razliku. EU nije socijalna ustanova.

Novak

pre 13 godina

@(obi van, 24. maj 2013 18:29)
Bankrot ne znaci da si prepusten sam sebi. Bankrot samo znaci mnogo veci prostor za finansijske intervencije, za razgovor sa zajmodavcima, otpise duga, itd... Pogledaj Island, koji je jedini proglasio bankrot u EU, napustio je istu, dogovorio se za bolje angazmane i otpis dela duga preduzetnicima, i danas stoji na nogama.

Student

pre 13 godina

Ako si država nisi Bog. Troši koliko imaš. Zaduživanje je OK ako ide u investicije,ali ako ide u potrošnju nije.
Studiram ekonomiju i čuo sam jednu stvar od dva profesora, a isto i od Dinkića. Velika depresija(kriza 30tih u USA) nije rešena na ekonomski način,putem teorije, već je rešena drugim svetskim ratom.
Velika je razlika između Severa i Juga EU

sale_bcn

pre 13 godina

Novac je Fikcija....On zapravo ne postoji!!!Ne mozes da ga pojedes, ne mozes da ga popijes i ne mozes da ga sipas u auto...Novac zapravo vredi onoliko koliko mi verujemo da vredi!!!Izgleda da sve vise i vise ljudi pocinje da shvata sustinu ovoga zato Monetarni sistem i propada.

Neša

pre 13 godina

Istorija svedoči o prethodnim svetskim krizama. Svetski ekonomski stručnjaci godinama upozoravaju da svaka kriza može da potraje najviše desetak godina. Kriza koja sada vlada traje pet godina te ukazuju da je odgovrnima u celom svetu ostalo još oko pet godina da se dozovu pameti i reše probleme koje su sami stvorili inače sledi ono najgore. Treći svetski rat.

Ekonomista

pre 13 godina

Ovako ako bankrotira neka zemlja evrozone, bakrotirace i Nemacka,posto ovde mnogi velicaju tu Nemacku, evo zasto: Nemacka ima dug oko 2000 milijardi evra a zaduzuju se po kamatnoj 2 posto, ako recimo izbace Grcku iz evrozone, pojedini veliki investitori ce izgubiti novac i time vise nece ulagati u evroobveznice, pa ce Nemacka se zadazivati po mnogo vecoj kamati,da bi refinansirala toliki dug, a i izvoz ce pasti, jer onda pojedine clanice nece moci vise kupovati Nemacke skupe proizvode i sve to vodi u zajednicki bankrot, a i Nemacke i Francuske banke su davali Grckoj kredite, koje ce morati oni da plate, pa ce dug jos vise porasti.

eurofanatik do balčaka

pre 13 godina

Jel do znači da nećemo dobiti vaše dragocene euriće iz pretpristupnih fondova ako sada bankrotirate?

Toliko sam se palio svih ovih godina na vas, besomučno kupovao vaše gedžete i krpice, zaduživao se debelo kod vaših zelenaša da bi ih ima što više, odbacivao svoj maternji jezik for yours, davao deci nesrpska imena, ložio se na vaše NVO ovde, ispirao sebi mozak vašim serijama i fudbalom, išao na vaše šarene parade, podržavao vaše mirotvorne intervencije.... i da me sada tako izneverite.

mm

pre 13 godina

Apsolutno tacno! ako mora da postoji monetarna unija, mora da postoji nacin da mozes da bankrotiras. Pa ne moze to 'Previse veliki da propadne' da traje doveka.

markon

pre 13 godina

od kad to bilo koja drzava moze da bankrotira?? pored svih mehanizama kreiranja i povlacenja novca koje ima pod uslovom da ima narodnu banku

eurofanatik do balčaka

pre 13 godina

Jel do znači da nećemo dobiti vaše dragocene euriće iz pretpristupnih fondova ako sada bankrotirate?

Toliko sam se palio svih ovih godina na vas, besomučno kupovao vaše gedžete i krpice, zaduživao se debelo kod vaših zelenaša da bi ih ima što više, odbacivao svoj maternji jezik for yours, davao deci nesrpska imena, ložio se na vaše NVO ovde, ispirao sebi mozak vašim serijama i fudbalom, išao na vaše šarene parade, podržavao vaše mirotvorne intervencije.... i da me sada tako izneverite.

Ekonomista

pre 13 godina

Ovako ako bankrotira neka zemlja evrozone, bakrotirace i Nemacka,posto ovde mnogi velicaju tu Nemacku, evo zasto: Nemacka ima dug oko 2000 milijardi evra a zaduzuju se po kamatnoj 2 posto, ako recimo izbace Grcku iz evrozone, pojedini veliki investitori ce izgubiti novac i time vise nece ulagati u evroobveznice, pa ce Nemacka se zadazivati po mnogo vecoj kamati,da bi refinansirala toliki dug, a i izvoz ce pasti, jer onda pojedine clanice nece moci vise kupovati Nemacke skupe proizvode i sve to vodi u zajednicki bankrot, a i Nemacke i Francuske banke su davali Grckoj kredite, koje ce morati oni da plate, pa ce dug jos vise porasti.

Neša

pre 13 godina

Istorija svedoči o prethodnim svetskim krizama. Svetski ekonomski stručnjaci godinama upozoravaju da svaka kriza može da potraje najviše desetak godina. Kriza koja sada vlada traje pet godina te ukazuju da je odgovrnima u celom svetu ostalo još oko pet godina da se dozovu pameti i reše probleme koje su sami stvorili inače sledi ono najgore. Treći svetski rat.

mm

pre 13 godina

Apsolutno tacno! ako mora da postoji monetarna unija, mora da postoji nacin da mozes da bankrotiras. Pa ne moze to 'Previse veliki da propadne' da traje doveka.

@ekonomista

pre 13 godina

Leba ti, ekonomisto, objasni mi zašto je potrebno da se besomučno i dalje zadužuju, da bi refinansirale stari dug. Jasno mi je da ako ode padne tržište nemaš od čega da plaćaš kamate na postojeći dug, ALI ZA IME BOGA zašto nas toliko brine po kojoj kamatnoj stopi možemo da se zadužujemo (umesto da nas brine kako da nešto pametno stvorimo). Ponavljate to kao neku mantru, svi ste (ekonomisti u transu na tu temu), a cela priča je potpuno šuplja, ni jedan iole iskusan inženjer vam ne veruje jer jednostavno zaduživanje zaradi vraćanja dugova je sr*nje od sr*nja i vodi samo u bankrot odnosno političku nestabilnost i rat. Dok vi sedite i prodajete svoje "produkte" jeftinije ili skuplje proizvodjača je sve manje i sve se uvozi iz kine jer se vi brinete po kojoj stopi da se zadužite jer ste nesposobni da pokrenete bilo kakvu proizvodnju bilo čega (i to ne samo u Srbiji nego u većini evrope). Izem vam taj vaš kvazi fakultet ako su vas samo učili da ponavljate mantre.

markon

pre 13 godina

od kad to bilo koja drzava moze da bankrotira?? pored svih mehanizama kreiranja i povlacenja novca koje ima pod uslovom da ima narodnu banku

sale_bcn

pre 13 godina

Novac je Fikcija....On zapravo ne postoji!!!Ne mozes da ga pojedes, ne mozes da ga popijes i ne mozes da ga sipas u auto...Novac zapravo vredi onoliko koliko mi verujemo da vredi!!!Izgleda da sve vise i vise ljudi pocinje da shvata sustinu ovoga zato Monetarni sistem i propada.

Mirko

pre 13 godina

Pare ovde nisu bitne za bankrot, neka zemlja ce da bankrotira kada vise nista ne proizvodi, nema ni industrije ni poljoprivrede, nema hrane a ni osnovnih potrebstina, lekova itd... Veliki iz EU su se postarali u predhodnih 20 godina da male zemlje izgube skoro svu industriju, finansije, naftnu industriju, telekomunikacije,... Zanumljivo je da je Slovacka zivnula investicijama iz Azije (Juzne Koreje) a ne 'velikih' iz EU. Zapravo nema ni jedne od novijih clanica EU da je imala nekih life-changing investicija u proizvodnju I industriju. Oni dobijaju velike kolicine para, nesto ide u infrastrukturu, veliki deo na drustveni sektor I raznorazne projekte koji ne vode vecoj produktivnosti, industrijalizaciji istih... Nemci ovde igraju vrlo sebicnu igru, kad se toliko brinu za EU, zasto na primer BMW ne otvori novu fabriku u Grckoj (4 milijarde evra investicije o kojima se prica), ili VW (ulozio milijarde i milijarde u Kinu). Ali ce zato kupiti nas telekom, I hrvatski, itd...

Ivan

pre 13 godina

Neki ovde zaista daju cudne komentare. Bez obzira na zelju mnogih da Nemacka bankrotira, ona je dakleko od takvog scenarija makar sve ostale zemlje eurozone bankrotirale, ukljucujuci i Francusku. Nemacka i Francuska jesu finansirale Grcku ali na razlicite nacine, narocito u pocetku kada su se francuske banke zaletele zestoko. Ako Grcka bankrotira, Societe Generale i BNP Paribas mogu da prezive samo ako ih drzava izvuce. U Nemackoj to nece da izazove tektonske poremencaje.

Zar stvarno mislite da bi nemacki ministar izjavio tako nesto, ne stetu Nemacke? Nemojte da se lozite... I da, Nemacka pokusava da u ovoj krizi poveca svoj uticaj ali prilicno nesebicno dajuci svima. Samo budala ne bi iskoristila situaciju tako da nemojte da ih plujete toliko, i mi bismo da mozemo...

A to da li treba da idemo u EU ili ne... Pa ne moramo, ali da imamo uredjenje, radnu etiku i logiku razvijenih zemalja Evrope - tome treba da se stremimo. Mozda ih necemo dostici ali treba valjda da se trudimo da zivimo bolje a ne da radimo manje i da nam drugi placaju racune. Pritom, to ne govorim samo za drzavu, vec za svakog od nas, individualno. Plasticne flase u rekama nije bacila drzava vec ljudi. Buku u zgradi ne pravi drzava vec ljudi. Pa kad se mi sami sredimo, sredicemo i drzavu u kojoj zivimo a sa haosom koji imamo sami sa sobom, nemamo sanse da sredimo svoju zemlju i svako ce nas za%@bavati...

Student

pre 13 godina

Ako si država nisi Bog. Troši koliko imaš. Zaduživanje je OK ako ide u investicije,ali ako ide u potrošnju nije.
Studiram ekonomiju i čuo sam jednu stvar od dva profesora, a isto i od Dinkića. Velika depresija(kriza 30tih u USA) nije rešena na ekonomski način,putem teorije, već je rešena drugim svetskim ratom.
Velika je razlika između Severa i Juga EU

Novak

pre 13 godina

@(obi van, 24. maj 2013 18:29)
Bankrot ne znaci da si prepusten sam sebi. Bankrot samo znaci mnogo veci prostor za finansijske intervencije, za razgovor sa zajmodavcima, otpise duga, itd... Pogledaj Island, koji je jedini proglasio bankrot u EU, napustio je istu, dogovorio se za bolje angazmane i otpis dela duga preduzetnicima, i danas stoji na nogama.

Vladimir Dž

pre 13 godina

Ekonomista - Složio bi se vašim stavom da ako neka članica bankrotira da će bankrotirati i Nemačka. To je bio zaključak Bilderberg grupe iz 2009 godine u Atini. Nemačku povući u ponor koristeći periferne zemlje kao zamajac.

Ono što nikako ne mogu da čujem od vas učenih ljudi iz oblasti ekonomije je odakle neka zemlja zapada sada dobija pomoć ako znamo da su sve zadužene do grla. Meni kao matematičaru i inženjeru je nejasno da se odnekle uzimaju pare a u ukupnom zbiru su u debelom minusu. Da si nesolventan u suštini.

Kod koga se oni to zadužuju i odakle njemu pare?

MJ

pre 13 godina

A jel se to odnosi i na Nemačku?!
(mozzart, 24. maj 2013 15:56)

Da, to se odnosi i na Nemačku. Pravila su ista za sve, čak i ako mentalitet nije, pa neki troše više nego što imaju i očekuju da će severnjaci da im pokrivaju razliku. EU nije socijalna ustanova.

Mijajlovic

pre 13 godina

Otprilike ovako stoje stvari,ako neko zna tacnije podatke neka me ispravi:
Amerika:Najveci duznik 3000 biliona milijardi.ima mlogo nula da bih ciframa napisao.
Resenje treci svetski rat,jedino u njemu se dugovi brisu.
Problem: Nadmoc Rusa u nuklearnom naoruzanju.I najmanje dva velika grada pod zemljom koja bi taj rat i prezivela.Na zemlji verovatno niko jer kazu da atomskih bombi ima da se 70 puta unisti svet.

lo

pre 13 godina

Mene samo zanima odakle te silne mlijarde za spas prezaduzenih clanica eu, kad je vecina u krizi.
Znaci stampa se bez pokrica, kao i dolar.
Ako novac nema pokrice sistem mora da pukne u jednom trenutku.
Posto se to nije desilo kada je trebalo USA, EU = 2009 postoji mogucnost da mali broj ljudi kroji sudbinu ovoga sveta i odredjuje kako ce da funkcionise. (teorije zavere).
Sala mala, Bosna nije u sistemu, njihova marka ima pokrice, kako mi se cine svet im smeje, a na kraju ce najbolje da prodju. :D

markon

pre 13 godina

od kad to bilo koja drzava moze da bankrotira?? pored svih mehanizama kreiranja i povlacenja novca koje ima pod uslovom da ima narodnu banku

eurofanatik do balčaka

pre 13 godina

Jel do znači da nećemo dobiti vaše dragocene euriće iz pretpristupnih fondova ako sada bankrotirate?

Toliko sam se palio svih ovih godina na vas, besomučno kupovao vaše gedžete i krpice, zaduživao se debelo kod vaših zelenaša da bi ih ima što više, odbacivao svoj maternji jezik for yours, davao deci nesrpska imena, ložio se na vaše NVO ovde, ispirao sebi mozak vašim serijama i fudbalom, išao na vaše šarene parade, podržavao vaše mirotvorne intervencije.... i da me sada tako izneverite.

Ekonomista

pre 13 godina

Ovako ako bankrotira neka zemlja evrozone, bakrotirace i Nemacka,posto ovde mnogi velicaju tu Nemacku, evo zasto: Nemacka ima dug oko 2000 milijardi evra a zaduzuju se po kamatnoj 2 posto, ako recimo izbace Grcku iz evrozone, pojedini veliki investitori ce izgubiti novac i time vise nece ulagati u evroobveznice, pa ce Nemacka se zadazivati po mnogo vecoj kamati,da bi refinansirala toliki dug, a i izvoz ce pasti, jer onda pojedine clanice nece moci vise kupovati Nemacke skupe proizvode i sve to vodi u zajednicki bankrot, a i Nemacke i Francuske banke su davali Grckoj kredite, koje ce morati oni da plate, pa ce dug jos vise porasti.

Neša

pre 13 godina

Istorija svedoči o prethodnim svetskim krizama. Svetski ekonomski stručnjaci godinama upozoravaju da svaka kriza može da potraje najviše desetak godina. Kriza koja sada vlada traje pet godina te ukazuju da je odgovrnima u celom svetu ostalo još oko pet godina da se dozovu pameti i reše probleme koje su sami stvorili inače sledi ono najgore. Treći svetski rat.

mm

pre 13 godina

Apsolutno tacno! ako mora da postoji monetarna unija, mora da postoji nacin da mozes da bankrotiras. Pa ne moze to 'Previse veliki da propadne' da traje doveka.

Mijajlovic

pre 13 godina

Otprilike ovako stoje stvari,ako neko zna tacnije podatke neka me ispravi:
Amerika:Najveci duznik 3000 biliona milijardi.ima mlogo nula da bih ciframa napisao.
Resenje treci svetski rat,jedino u njemu se dugovi brisu.
Problem: Nadmoc Rusa u nuklearnom naoruzanju.I najmanje dva velika grada pod zemljom koja bi taj rat i prezivela.Na zemlji verovatno niko jer kazu da atomskih bombi ima da se 70 puta unisti svet.

sale_bcn

pre 13 godina

Novac je Fikcija....On zapravo ne postoji!!!Ne mozes da ga pojedes, ne mozes da ga popijes i ne mozes da ga sipas u auto...Novac zapravo vredi onoliko koliko mi verujemo da vredi!!!Izgleda da sve vise i vise ljudi pocinje da shvata sustinu ovoga zato Monetarni sistem i propada.

Novak

pre 13 godina

@(obi van, 24. maj 2013 18:29)
Bankrot ne znaci da si prepusten sam sebi. Bankrot samo znaci mnogo veci prostor za finansijske intervencije, za razgovor sa zajmodavcima, otpise duga, itd... Pogledaj Island, koji je jedini proglasio bankrot u EU, napustio je istu, dogovorio se za bolje angazmane i otpis dela duga preduzetnicima, i danas stoji na nogama.

@ekonomista

pre 13 godina

Leba ti, ekonomisto, objasni mi zašto je potrebno da se besomučno i dalje zadužuju, da bi refinansirale stari dug. Jasno mi je da ako ode padne tržište nemaš od čega da plaćaš kamate na postojeći dug, ALI ZA IME BOGA zašto nas toliko brine po kojoj kamatnoj stopi možemo da se zadužujemo (umesto da nas brine kako da nešto pametno stvorimo). Ponavljate to kao neku mantru, svi ste (ekonomisti u transu na tu temu), a cela priča je potpuno šuplja, ni jedan iole iskusan inženjer vam ne veruje jer jednostavno zaduživanje zaradi vraćanja dugova je sr*nje od sr*nja i vodi samo u bankrot odnosno političku nestabilnost i rat. Dok vi sedite i prodajete svoje "produkte" jeftinije ili skuplje proizvodjača je sve manje i sve se uvozi iz kine jer se vi brinete po kojoj stopi da se zadužite jer ste nesposobni da pokrenete bilo kakvu proizvodnju bilo čega (i to ne samo u Srbiji nego u većini evrope). Izem vam taj vaš kvazi fakultet ako su vas samo učili da ponavljate mantre.

Student

pre 13 godina

Ako si država nisi Bog. Troši koliko imaš. Zaduživanje je OK ako ide u investicije,ali ako ide u potrošnju nije.
Studiram ekonomiju i čuo sam jednu stvar od dva profesora, a isto i od Dinkića. Velika depresija(kriza 30tih u USA) nije rešena na ekonomski način,putem teorije, već je rešena drugim svetskim ratom.
Velika je razlika između Severa i Juga EU

MJ

pre 13 godina

A jel se to odnosi i na Nemačku?!
(mozzart, 24. maj 2013 15:56)

Da, to se odnosi i na Nemačku. Pravila su ista za sve, čak i ako mentalitet nije, pa neki troše više nego što imaju i očekuju da će severnjaci da im pokrivaju razliku. EU nije socijalna ustanova.

Ivan

pre 13 godina

Neki ovde zaista daju cudne komentare. Bez obzira na zelju mnogih da Nemacka bankrotira, ona je dakleko od takvog scenarija makar sve ostale zemlje eurozone bankrotirale, ukljucujuci i Francusku. Nemacka i Francuska jesu finansirale Grcku ali na razlicite nacine, narocito u pocetku kada su se francuske banke zaletele zestoko. Ako Grcka bankrotira, Societe Generale i BNP Paribas mogu da prezive samo ako ih drzava izvuce. U Nemackoj to nece da izazove tektonske poremencaje.

Zar stvarno mislite da bi nemacki ministar izjavio tako nesto, ne stetu Nemacke? Nemojte da se lozite... I da, Nemacka pokusava da u ovoj krizi poveca svoj uticaj ali prilicno nesebicno dajuci svima. Samo budala ne bi iskoristila situaciju tako da nemojte da ih plujete toliko, i mi bismo da mozemo...

A to da li treba da idemo u EU ili ne... Pa ne moramo, ali da imamo uredjenje, radnu etiku i logiku razvijenih zemalja Evrope - tome treba da se stremimo. Mozda ih necemo dostici ali treba valjda da se trudimo da zivimo bolje a ne da radimo manje i da nam drugi placaju racune. Pritom, to ne govorim samo za drzavu, vec za svakog od nas, individualno. Plasticne flase u rekama nije bacila drzava vec ljudi. Buku u zgradi ne pravi drzava vec ljudi. Pa kad se mi sami sredimo, sredicemo i drzavu u kojoj zivimo a sa haosom koji imamo sami sa sobom, nemamo sanse da sredimo svoju zemlju i svako ce nas za%@bavati...

Vladimir Dž

pre 13 godina

Ekonomista - Složio bi se vašim stavom da ako neka članica bankrotira da će bankrotirati i Nemačka. To je bio zaključak Bilderberg grupe iz 2009 godine u Atini. Nemačku povući u ponor koristeći periferne zemlje kao zamajac.

Ono što nikako ne mogu da čujem od vas učenih ljudi iz oblasti ekonomije je odakle neka zemlja zapada sada dobija pomoć ako znamo da su sve zadužene do grla. Meni kao matematičaru i inženjeru je nejasno da se odnekle uzimaju pare a u ukupnom zbiru su u debelom minusu. Da si nesolventan u suštini.

Kod koga se oni to zadužuju i odakle njemu pare?

Mirko

pre 13 godina

Pare ovde nisu bitne za bankrot, neka zemlja ce da bankrotira kada vise nista ne proizvodi, nema ni industrije ni poljoprivrede, nema hrane a ni osnovnih potrebstina, lekova itd... Veliki iz EU su se postarali u predhodnih 20 godina da male zemlje izgube skoro svu industriju, finansije, naftnu industriju, telekomunikacije,... Zanumljivo je da je Slovacka zivnula investicijama iz Azije (Juzne Koreje) a ne 'velikih' iz EU. Zapravo nema ni jedne od novijih clanica EU da je imala nekih life-changing investicija u proizvodnju I industriju. Oni dobijaju velike kolicine para, nesto ide u infrastrukturu, veliki deo na drustveni sektor I raznorazne projekte koji ne vode vecoj produktivnosti, industrijalizaciji istih... Nemci ovde igraju vrlo sebicnu igru, kad se toliko brinu za EU, zasto na primer BMW ne otvori novu fabriku u Grckoj (4 milijarde evra investicije o kojima se prica), ili VW (ulozio milijarde i milijarde u Kinu). Ali ce zato kupiti nas telekom, I hrvatski, itd...

lo

pre 13 godina

Mene samo zanima odakle te silne mlijarde za spas prezaduzenih clanica eu, kad je vecina u krizi.
Znaci stampa se bez pokrica, kao i dolar.
Ako novac nema pokrice sistem mora da pukne u jednom trenutku.
Posto se to nije desilo kada je trebalo USA, EU = 2009 postoji mogucnost da mali broj ljudi kroji sudbinu ovoga sveta i odredjuje kako ce da funkcionise. (teorije zavere).
Sala mala, Bosna nije u sistemu, njihova marka ima pokrice, kako mi se cine svet im smeje, a na kraju ce najbolje da prodju. :D