Zdravlje

Utorak, 21.05.2013.

16:15

Vitamin B efikasan protiv Alchajmera?

Starije osobe mogle bi da spreče Alchajmera uzimanjem suplemenata vitamina B zato što on sprečava skupljanje mozga koje je povezano sa ovom bolešću u 90 odsto slučajeva, tvrdi nova studija.

Autor: Telegraph

Podrazumevana plava slika

Konzumiranje vitamina B6, B12 i folne kiseline može da smanji nivoe homocisteina, amino-kiseline povezane sa skupljanjem mozga u uslovima sličnim Alchajmerovoj bolesti.

Raniej studije pokazale su da je kod pacijenata sa blagim kognitivnim oštećenjem, koje prethodi Alchajmeru, primećeno do 50 odsto manje skupljanje mozga ukoliko su uzimali suplemente vitamina B.

Međutim, nova studija sprovedena na 156 osoba od strane istraživača sa Oksford univerziteta otkrila je da je ovo skupljanje smanjeno za 90 odsto u pojedinim delovima mozga koji su najranjiviji kod pacijenata sa Alchajmerom.

„Naš rad pokazao je da je ključni deo procesa bolesti koje vode do Alchajmera atrofiranje specifičnih regiona mozga. To je moguće modifikovati prostom i bezbednom intervencijom“, izjavio je dr Dejvid smit, vođa studije.

Međutim, stručnjaci su pažljivi kod donošenja zaključaka i preporučuju zdravu ishranu i vežbanje a ne uzimanje suplemenata.

„Previše je rano za bilo kakav zaključak. Nije jasno da li ovi efekti znače da će neko imati manje šanse za dobijanje demencije u kasnijim godinama niti da li uzimanje vitamina B pomaže osobama koje već imaju Alchajmera“, izjavio je dr Erik Karan, direktor Centra za istraživanje Alchajmera u Velikoj Britaniji.

Foto: Image courtesy of winnond / FreeDigitalPhotos.net

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 0

Pogledaj komentare

0 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: