Aktuelno

Utorak, 22.05.2012.

09:45

Zdrava hrana je za mlakonje?

Zdrava hrana je za mlakonje? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

vladimir

pre 14 godina

Soja je štetna namirnica koju treba izbegavati. Vegetarijanac sam već 20 godina, ali nažalost relativno kasno sam saznao za štetne efekte soje koju su dugo svi mediji glorifikovali kao zdravu hranu. Sad se ispostavilo da je sve samo ne zdrava. Pročitajte ovo http://www.elementi.hr/text-vise.php?TextID=461 ili još bolje guglujte "Soya risks" ili nešto slično.

Nemanja

pre 14 godina

Za svoje 24 godine mislio sam da sam ja jedini takav slucaj. Znaci isto kao kod tebe. Daj reci mi nesto vise,jesi isao kod lekara da se utvrdi zasto telo odbija meso. Da li imas neku bolest (tipa dijabetes ...)
(Djuki, 22. maj 2012 21:48)

@ Djuki

Ja ne jedem meso i mesne proizvode od 4te godine,i jedini sam u familiji.Jos tada 1979e su doktori znali da je to prirodno i da se desava.Samo sto je Balkan zadnjih 30 godina nazadovao pa je to sada neprirodno postalo...Nikada nisam imao zdravstvenih problema tako da i ne idem doktoru bas cesto.Bitna je samo raznovrsna ishrana i aktivnost. Masti su masti i bez obzira sa kojom ih hranom ubacujes ako ih ne sagoris one se taloze u telu i stvaraju razne bolesti...
Ja ne jedem cak ni ribu ni piletinu,ali npr. mlecne proizvode i jaja u jelima konzumiram redovno.
Zaostalo je razmisljanje da treba jesti meso ili ovo ili ono da bi bio zdrav i jak. Organizam se privikne na sve i iz svega uzima sebi ono sto mu je potrebno. Eskimi zive citav zivot samo na ribi pa umiru sa 40 godina, indiosi u dzunglama jedo skoro samo cisto prirodno meso od divljih zivotinja pa retko koji dozivi 50 god. Bitna je raznovrsna ishrana i aktivnost organizma i on ce sve da svari! ;-)

laza

pre 14 godina

Jedan od novih hitova u USA su sledeci klipovi... "Skinny on Obesity". Bacite oko, mozda vam se svidi: www.uctv.tv/skinny-on-obesity/

svakacast

pre 14 godina

@ninja kornjaca

E pa nindza, hvala na iscrpnim informacijama, probacu nekoliko dana da se pridrzavam tog tvog rezima jer deluje ovako potpuno neskodljivo, mada jos jednom moram reci svaka cast, jer si ti prvi za koga sam cuo da shiba tri jaja tri puta nedeljno na oko a mrsavi tako naglo :D :D :D

Ajd pa tako, samo nastavi tako.

svaštojed

pre 14 godina

Da je čovek po prirodi vegetarijanac imao bi creva od 18 metara i preživao bi posle svakog obroka. Isticanje da je zdravo biti samo vegetarijanac je suluda mogućnost izazvana psihološkim stanjem pojedinca ili forsiranje da se bude u trendu. Čovek je svaštojed i meso i voće i povrće moraju biti ravnopravno raspoređeni u obrocima. I hodanje, ne trčanje, što više to bolje.

a2

pre 14 godina

A kako ishrana mesom utiče na žene. Da li su "muževnije"? Ili ženstvenije ako jedu vegetarijansku hranu? Meni ova tema deluje šaljivo i kao neka razbibriga. Definicije nema ni na jednoj strani sveta.

Djuki

pre 14 godina

Prirodni sam vegetarijanac jer mi je organizam jos od malih nogu odbijao meso,dobijao sam osipe ili bi povracao hranu cim osetim meso.sad sa 37 godina imam 101kg i visok sam 193cm , meso mi nikad nije nedostajalo a soju retko jedem,jednonaravno m u 10 dana mozda. Nista mi ne fali,bavio sam se fudbalom,kosarkom i borilackim sportovima.sada sve jos samo u slobodno vreme. Sto sam stariji sve mi je nepojmljivije da ljudi kao i zivotinje konzumiraju meso...stvar navike iz doba homosapiensa...kako populacija raste doci ce vreme da ce opet jedni druge da pocnemo da jedemo. :-)
A najjace mi je kad mi neko kaze, "od cega toliki izraste" :-)))
(Nemanja, 22. maj 2012 12:29)



Za svoje 24 godine mislio sam da sam ja jedini takav slucaj. Znaci isto kao kod tebe. Daj reci mi nesto vise,jesi isao kod lekara da se utvrdi zasto telo odbija meso. Da li imas neku bolest (tipa dijabetes ...)

aleksa

pre 14 godina

Ljudi jedite sve i krecite se, covek ima noge, ne da bi pritiskao papucicu gasa i kvacila, nego da bi se krecao,hodao uz pomoc njih, naravno ako ih ne koristis vec si primer prirodne greske koju si sam napravio i kreces da se gojih, a odatle proizilazi sve ostalo. Jedite slanine, sunke, jaja, hleba, obavezno jednu vocku dnevno, i samo hodajte, trcite, vozite bajk, jednom recju trosite se. Kada organizam navikne na to, jutarnje ustajanje nece biti komplikovano, sve probleme cete resavati lakse, a i bicete lepsi i nasmejaniji.

crazy processor

pre 14 godina

Cekaj Majk Tajson ne jede meso, da vidim ko mu sme na crtu:)

Koliko lupate, nakacili ste se samo na meso i soju. Ja ne jedem meso zato sto sam poslednjih deset godina doruckovao, rucao i vecerao meso, nisam znao da pojedem jabuku, bilo sta od povrca, nisam pojeo supu ili corbu, samo meso 10 godina, ne zivim sa svojima i sve me je mrzelo. Pre mozda godinu dana sam odlucio da ne jedem vise meso pa taman umro od gladi, jer sam bio toliko lenj. Od tog dana nisam gram mesa probao, presekao sam u momentu, iako i dalje burazeri i drustvo minimum jednom nedeljno prave rostilj ili okrecu jaguara ja ne dohvatam. Soju mozda jedem jednom mesecno. Cuo sam price i da treba postepeno da se izbacuje meso, a ipak nisam znao veceg mesojeda od mene pa sam odmah prekinuo, pored toga sam 0 krvna grupa...

zabrinuta

pre 14 godina

dakle, budali je dovoljno napisati ili reći - ovo nije meso ali se tako čita, - i on će ga jesti samo da bi ispao muškarac. Gledajući ove naše reklame u kojima svaki sekund iz šume izleće neki rogati jelen, lav... a da ne pominjem druge reklame u kojima se jasno svaki muškarac predstavlja baš kao tako neka budala a svaka žena kao ista takva budala samo drugog pola, - ne iznenađuje me rezultat ovog istraživanja. Teško se onima koji nisu ovakvi.

ninja kornjaca

pre 14 godina

@svakacast

Posto nisam imao dovoljno mesta u prethodnom pisanju, samo da razjasnim tvoju primedbu da sam smanjio ugljene hidrate. Upravo to i jeste bilo uspesno kod mene, a energiju sam dopunio mastima i to uglavnom zasicenim. Nisam zagovornik low carb ishrane, ali nikom necu nametati misljenje da to trebaju da jedu, stvarno verujem da svako treba na sebi da isproba sta mu odgovara. U MOM slucaju sam povecao unos masti i holesterola, malkice povecao proteina i dosta smanjio ugljene hidrate. Jaja pravim uglavnom na svinjskoj masti, kao i npr govedinu. Ali pored toga stvarno dosta jedem i povrca i moram priznati da bas puno uzivam u takvoj kombinaciji jela + jogurt, sir i kajmak. Istrazi malo oko tog nedostatka energije, moze biti posledica odvikavanja od ugljenih hidrata. Probaj postepeno da smanjujes, kombinuj, mozda tebi treba vise ugljenih hidrata, mozda imas odlican insulinski metabolizam, mozda ne. Ja npr kad pojedem recimo 4 banane odjednom nisam najbolje i opadne mi energija, a i izuzetno lako mi raste tezina kad povecam ugljene hidrate. Ono je samo bio primer, jedem i ribu, volim corbe, ali se ne drzim striktno rasporeda, ponekad menjam sta kad jedem, ponekad preskocim dorucak itd. Jedna zanimljivost koju sam primetio, i dozvolim jednom u dve nedelje je domaci krompir pire, ali stavim mleka i dosta butera i obicno sutradan izgubim malo na tezini, dok od musake nije bas tako. Nadam se da sam ti pomogao i koji god da je tvoj rezultat samo kriticki razmisljaj. Pozdrav

ninja kornjaca

pre 14 godina

@svakacast

Ja sigurno nisam nasao optimalnu ishranu za sebe, ali je definitivno bolja od dosadasnje :). Elem nisam u potpunosti izbacio ugljene hidrate, ali sam ih dosta smanjio. Obicno kad bih jeo hleb uz obrok nije bilo problema kad sam bio klinac, mislim nije ni sad problem ali sam primetio da ako pojedem solidno hleba uz obrok javlja mi se gorusica, a od kad sam izbacio hleb nijednom mi se nije javila. Musli i slicne stvari nikad nisam voleo, jer bukvalno ogladnim posle pola sata, a i osecao sam se iscrpljeno od toga. Sto se obroka tice jaja obicno jedem za dorucak (3, na oko) recimo 3 puta nedeljno, sa malo slanine, sira i ako ima pecurke. Rucak je malo promenjljiva kategorija, ali volim pasulj prebranac ili neko grilovano meso, sa dosta salate i sargarepom, jer meni stvarno meso bez povrca nije gust (a moze i luk, ako devojka pusti :)), i obrnuto, ne bih mogao da jedem zelenis bez nekog proteina (ne mora meso, ali makar pasulj). Naravno ne kupujem gotovo vec ja pravim, i stvarno za poprilicno malo para mogu da se odvalim od klope (za pare koje se daju za pljeku u centru pa skoro mogu da napravim obrok za dvoje, sa mesom). 10-15 badema za uzinu, a kad mi se jede slatko uzmem u mikseru kombinacija banana, neko bobicavo voce i makar pola kile jogurta (ovo valja do 9 konzumirati, da se ne bi dzabe budio u pola noci da ides u wc) i malo meda. Energija mi je na nivou, ali ponavljam MENI ovako odgovara, a stvarno predlazem da svako proba na sebi sta mu valja bez predrasuda

Tanasije

pre 14 godina

A meso jedemo milionima godina dok žitarice konzumiramo od agronomske revolucije znači oko 10000 godina ako vučemo poreklo sa bliskog istoka, mnogo manje ako ne.
PS. Bez holesterola nema testosterona, bez testosterona "niste muškarac".

Raznih budalaština čovek može ovde da se načita, ali ovo je prevazišlo sve! Ne znam kako uopšte komentarisati toliku neukost, kao kad bi čoveku pokazivali loptu a on samouvereno tvrdio da je to kocka. Ako si religiozan onda nije ni čudo, pa je bezveze da ti sad pominjem majmunsko poreklo čoveka (dakle, šta majmuni jedu?) ili razlike digestivnog trakta biljojeda i mesojeda (gde je, zamisli čuda, čovekov trakt sličniji biljojedskom), pošto je verovatno, po tebi, bog čoveka stvorio ovakvog i tu je početak i kraj diskusije. Kao što sam po sopstvenoj logici uzimaš i porediš meso i žitarice, a voća i povrća nigde, a neki drugi se uhvatili soje ko pijan plota... silogizama more u komentarima.
Tek šta reći za nebulozu o holesterolu i testosteronu!? Da išta znaš o mehanizmima biosinteze ljudskog tela (o čemu velika većina ovdašnjih populatora mesojeđa nema pojma, znaju oni koje su karakteristike novog ajpoda, ali na koji način funkcioniše telo - jok!) znao bi da se holesterol sintetiše u telu, a preko njega i testosteron, znao bi da prekomeran unos holesterola negativno utiče na sve ove procese, što znači da je verovatna posledica unosa holesterola upravo smanjenje testosterona kojim se kao mesojed toliko ponosiš.
Slažem se sa svima koji kažu da svako treba za sebe da odluči, i da je to jedina istina, ali ovakve ofrljačne a konačne teze me stvarno slude. Svako ima pravo na svoje mišljenje, ali ovo nije mišljenje, ovo je dogmatska uverenost u jednu istinu zbog koje se generacijama koje dolaze uskraćuje upravo ta osnovna istina i osnovno pravo - steknite svoje mišljenje.

Dusko Kratkousko

pre 14 godina

@Macho vegetarijanac - a ti nadji na Guglu knjigu koja se zove "Wheat Belly". Pisao je Dr William Davis, poznati preventivni kardiolog koji vec godinama vodi rad protiv nutricionista i njihovih dijeta baziranih na zitaricama. On tvrdi da su upravo masti zivotinjskog porekla zdrava hrana, a secer, zitarice, krompir i ostali izvori ugljenih hidrata ono sto izaziva gojaznost i dijabetes.

Budimir

pre 14 godina

Pitanje je samo koliko razmišljate svojom glavom, a koliko ste žrtva okoline. Koliko ja znam nikada se toliko mesa nije jelo kao danas, ljudi su u srbiji mnogo više jeli recimo proso, bob, pa i maslačak i drugo samoniklo bilje. Znači navika u ishrani, ono što ti nametnulo društvo oko tebe. U Japanu jedu sasvim drugačije, u Kini i slično. Ta pohlepa za mesom je povezana sa razvojem konzumerskog i industrijskog društva koje danas i na druge način ubija planetu. Ali istina nije mogla da se sakrije, već su i nebrojena istraživanja pokazala da su vegetarijanci zdraviji i žive duže. Već odavno svi praktično lekari govore o tome da su najzdravija hrana povrće, voće, žitarice, a da sa mesom, pogotovo crvenim treba biti umeren. Lobiji im još uvek ne dozvoljavaju da kažu da meso nije uopšte neophodno. Naravno, da treba misliti svojom glavom i ne nasedati na mnoge preorijentisane lovce na profit, koji to rade i sa zdravom hranom. Da li je normalno da čovek kolje životinje, po meni nije. “Da klanice imaju staklene zidove, svi bi bili vegetarijanci” je rekao Pol Makartni. Oni koji prate preporuke pravoslavne crkve, bi trebalo praktično da poste oko 6 meseci godišnje, i to nešto govori i u svim religijama se govori o pročiščenju postom. Zašto se onda uopšte prljati? I tako, kada se rezimira postoje 4 razloga zašto sam vegan: duhovni (jer mi je cilj da budem duhovniji, naravno to nije jedino merilo), humani (protiv sam nepotrebnog ubijanja životinja), ekološki (mesna industrija je jedan od najvećih zagađivača planete); i zdravstveni (vegetarijanci i vegani su zdraviji od mesojeda).

MegaPurpleTv

pre 14 godina

Pa nisam siguran da je zdravo ne jesti meso, po poslednjim studijama urađenim u Americi govedina je jako zdrava za srce i to narocito ako se sprema na roštilju.

svakacast

pre 14 godina

@ninja kornjaca

Izvini hteo bih da te pitam kako si to raspodelio? Mislim sta jedes za dorucak, sta za rucak a sta za veceru? To sto si izbacio krompir, hleb i zitarice, to znaci da si skoro potpuno izbacio ugljene hidrate. Ja npr kad ne unosim ugljene hidrate, samo mi se spava, nisam nizasta. U pravu si, izgleda da svako treba da nadje svoju optimalnu ishranu. Ali bas me zanima sta kad jedes, kad jaja, kad jogurt, kad povrce itd itd itd...

Dejan Milinkovic

pre 14 godina

Za sve koji su vegetarjanci iz etičkih razloga imam nekoliko pitanja. Da li ste možda ikad razmišljali o tome kakve su posledice industrijske proizvodnje hrane, recimo žitarica ili soje? Koliko glodara, insekata i drugih životinja strada prilikom oranja zemlje? Koliko staništa se uništi na taj način? Koliko životinja strada od insekticida, fungicida i herbicida? U kakvim mukama umiru od tih hemijskih sredstava? Koliko ih strada u toku žetve? A koliko ih strada u toku transporta i skladištenja od zaštitnih hemijskih sredstava? Koliko je šuma posečeno, koliko eko-sistema uništeno, koliko životinjskih vrsta istrebljeno zbog modernog načina poljoprivrede?
U prirodi važi jedan sasvim jednostavan zakon - da bi neko jeo neko drugi mora da umre. Nije mi drago što je tako jer izuzetno volim sve životinje ali to je jednostavno neizbežno. Biljke rastu iz zemlje a njima se hrane biljojedi. Biljojedima se hrane mesojedi. Sve te biljke i životinje na kraju umru nakon čega istrunu i tako hrane zemljište. Ono opet hrani biljke i tako u krug. Tako je to u prirodi. Umesto da vršimo nasilje nad istom pokušavajući da je menjamo pametnije bi bilo da joj se prilagodimo i da prihvatimo njene zakonitosti. A ponavljam, jedna od osnovnih je da bi neko jeo neko drugi mora da umre.
Nažalost, 99,99% vegetarijanaca ili vegana su salonski primerci koji drugima dele moralne lekcije a sami ništa ne čine da smanje patnju životinja. A onih 0,01% koji jedu isključivo hranu iz svojih baštica organski uzgajajući biljke vodeći računa o tome da ne strada nijedno živo biće više nego što je neizbežno, zaista izuzetno cenim.

Macho vegetarijanac

pre 14 godina

Vegeterijanska ishrana je dokazano zdrava. Trazite na Googlu "Moc ishrane - Kineska studija". Ne postoji detaljnija studija o uticaju ishrane na zdravlje coveka. Pogledajte samo spisak stotina referenci na kraju. Pisao ju je covek koji je profesor na nekoliko USA univerziteta, vodio je za UN programe hrane sirom sveta itd. Odrastao je na farmi i jeo je meso ali je vremenom sve vise uvidjao da to nije dobro za njega. Ako hocete da zivite zdravije, duze, da imate vise energije i vise uzivate u zivotu predjite na vegetarijansku ishranu. Procitajte, probajte i uverite se, za vase dobro i dobro vase dece.

Ako ne zelite, pa ne morate. Ali nemojte se posle zaliti na holesterol, povisen pritisak, infarkte, dijabetes, kancere itd. To sve ne pada sa neba vec direktno ima veze sa nacinom zivota i dobrim delom i ishrane. Zivi bili !! :))

PedjaKI

pre 14 godina

Koliko su samo bezvezna i mogu reci, glupa, ova "ozbiljna istrazivanja iz SAD". Toliko je velika propaganda i forsiranje vegetarijanskog nacina zivota, da vec postaje smesno. Daleko od toga da je to zdravije od ishrane bogate namirniacam zivotinjskog porekla i da je ova nauka koja se bavi ishranom toliko prosta da moze da iznese stav da "macho" muskarci jedu meso da ne bi bili sonje - vegetarijanci.
Svaki covek je razlicit organizam i svakome od nas druge stvari prijaju, tako je i sa ishranom. Verovatno bi najispravnije bilo reci da covek treba da jede ono sto mu prija i u meri koja mu najvise prija!
Sa druge strane, logicno je da muskarci vise jedu mesa od zena. Meso je bogato proteinima koja je jedna od osnovnih potreba u ishrani i za prosecnog coveka iznosi od 0.5g-1g po kilogramu telesne tezine. Muskarci imaju vecu muskulaturu u odnosu na zene i samim tim je potreba za proteinima veca. Proteini iz biljnih namirnica nisu u toj meri kompatibilni kao proteini iz zivotinjskih namirnica (meso, jaja, mleko).
Pored toga, vazno mesto u ishrani zauzimaju i namirnice biljnog porekla. Zitarice su bitne, bogate su ugljenim hidratima(UH) koji nam daju energiju za svakodnevne aktivnosti. Voce i povrce je bogato vitaminima, mineralima...
Kombinacija svega ovoga nam daje osnovu za normalno funkcionisanje organizma. Ono sto treba izbegavati su kombinacije masnoca i UH (da izbegnemo gojaznost), treba izbegavati zasicene masnoce (uglavnom zivotinjskog porekla, ali i biljnog), a koristiti vise masnoce biljnog porekla (kostunjavo voce), izbegavati mesne preradjevine (salame, pastete, kobasice, virsle..).

...

pre 14 godina

nisam mlakonja, a ne jedem meso. to sto ne jedem meso, ne znaci odmah da zivim zdravo. niti znaci da se davim u soji, zapravo ona mi je bezveze. naravno tekst nije ni imao za cilj da bude precizan, no to i nije problem vec sto nema poentu.
ja sam vegetarijanac iz etickih razloga. to sto mislim da nije fer ubijati krave i svinje zbog ishrane nema veze sa mojom muskoscu. ali moram da dodam da je mnogim devojkama bas takva doslednost seksi.

Nemanja

pre 14 godina

Prirodni sam vegetarijanac jer mi je organizam jos od malih nogu odbijao meso,dobijao sam osipe ili bi povracao hranu cim osetim meso.sad sa 37 godina imam 101kg i visok sam 193cm , meso mi nikad nije nedostajalo a soju retko jedem,jednonaravno m u 10 dana mozda. Nista mi ne fali,bavio sam se fudbalom,kosarkom i borilackim sportovima.sada sve jos samo u slobodno vreme. Sto sam stariji sve mi je nepojmljivije da ljudi kao i zivotinje konzumiraju meso...stvar navike iz doba homosapiensa...kako populacija raste doci ce vreme da ce opet jedni druge da pocnemo da jedemo. :-)
A najjace mi je kad mi neko kaze, "od cega toliki izraste" :-)))

roki

pre 14 godina

Vrti mu se u glavi sto ne jede meso... hahaha! Covece, ako ti se vrti u glavi to nema bas nikakve veze sa tim sto nisi jeo meso! Mislim smejem se jer to zvuci preglupo, a moguce je da imas neki ozbiljan zdravstveni problem. Ako to da nisi jeo meso ne znaci da istovremeno nista drugo nisi jeo, najbolje bi bilo da odes kod doktora! To ti kazem prijateljski, jer kad igrom slucaja mesec dana nisam jeo meso nista mi nije falilo sa snagom, daleko od toga.

Micko

pre 14 godina

Men eat meat, women eat wheat
Muskarci = Meso, Zene = Zito

Kao sto vidite mogu i ja da se igram raznim jezicima i lingvisticki dokazujem da nije muski izbegavati meso, ali to su GLUPOSTI! Kao sto su i gluposti jedan dan tvrditi kako su masti zdrave i da je bolje najesti se jaja i slanine a izbaciti hleb; a sutradan forsirate zitarice, a masti poredite sa sotonom. Jedni kazu: masti su pogubne jedite ceralije; drugi kazu ne, zitarice gura nekakav farmaceutski lobi (gde li samo izmisle takve gluposti) i pominju HFLC dijete kao ultimativno zdrave ... Dogovorite se vise! A za to vreme jedite sve: meso i povrce i voce i zitarice i to umereno i ravnomerno. Jedite sta vam se svidja, ali ne preterujte ni u cemu.

Andreja, prostorni planer

pre 14 godina

Da bi se jedna osoba prehranila u toku jedne godine mesom, neophodna su 2ha zemljišta.
Da bi se prehranila žitaricama, neophodno je 0,5ha zemljišta.
Da bi se prehranila povrćem i voćem treba 15ari zemljišta.
'Ajd u zdravlje!

kalifumestokalifa

pre 14 godina

Zdrava hrana nije za mlakonje već za naivne.
Raznorazni marketinški stručnjaci pokušavaju da nam uvale svoju robu.
Treba da poverujemo kako je hranjenje žitaricama prirodno i zdravo, a od mesa ćemo poumirati od raka i kardiovaskularnih obolenja?
A meso jedemo milionima godina dok žitarice konzumiramo od agronomske revolucije znači oko 10000 godina ako vučemo poreklo sa bliskog istoka, mnogo manje ako ne.
PS. Bez holesterola nema testosterona, bez testosterona "niste muškarac".

Marko

pre 14 godina

Prvo meso ne znaci pljeskavica, a zdrava ishrana podrazumeva i meso. Prosto i jednostavno, nemam visak kilograma i imam odlicnu krvnu sliku (kao i ostale pokazatelje).

vlada

pre 14 godina

@vegetarijanac
tesko da je soja najzdravija hrana na svetu.niti je dobra za muskarce posebno zbog estrogena a ni za zene da je koriste duze u ishrani.da ne govorimo o tome da na trzistu postoji samo genetski modifikovana soja.mislite o tome!

Vegi

pre 14 godina

Vegetarijanci žive duže,dokazana činjenica.Imaju manju mišićnu masu (zgodniji su),te privlačniji ženskom polu,bolju krvnu sliku,više snage,nemaju potrebu da fizički izgled održavaju fizičkom aktivnošću.Samo neke od mnogih činjenica.

Danijel

pre 14 godina

Svasta. Ne jedem meso zbog toga sto je to macho, vec zato sto volim da ga jedem. Pored toga, ako jedem malo mesa ostajem bez snage, vrti mi se u glavi cesto i obicno se razbolim. Sta je tu macho?

Reaktor

pre 14 godina

Jedite ljudi slamu, zdrava je! Pametan čovek zna da je zdravo pojesti komad mesa uz salatu i kuvano povrće. Soja je dobra, ali kad neko zamuti soja pljeskavicu sa gomilom začina, biber, so, ljuta paprika, pa to ne može da bude zdravo! Takođe, soja sadrži biljne proteine koji nisu baš tako kompatibilni sa našim i tu meso ima nekih prednosti. Ne treba jesti mnogo masnog, ali ne treba ni izbegavati lepu prošaranu šniclu. Ishranu treba izbalansirati, a ovi što vam preporučuju ovo ili ono obično nekom prave reklamu.

DamnHippies

pre 14 godina

Kakve su ovo propagandne zamene teza? Zdrava hrana = vegetarijanska ishrana?!
Hahahaha, jeste zdrava, al' juče. Odoh da pojedem neku pljesku, čisto da se osetim muževnije.

Platon

pre 14 godina

Kakav ste vi dokaz da živimo u mačo Srbiji! I koja detinja objašnjenja, jedan jede meso zbog ukusa, drugi zaboga dobija napade vrtoglavice, trećem smeta soja, četvrti zna da su istraživanja pogrešna pa ih mudro zaobilazi! Da vidimo šta će sledeći da izređaju u odbranu svoje karnofagije. Ne, nema to nikakve veze sa mačizmom, bože me sakloni. Jabuka nije ukusna? Nije u pitanju nedostatak minerala ili nečeg drugog što utiče na imunitet? Isključivo soja mora da se jede ukoliko se ne jede meso? Neki merač metana iza krave treba da ti priča šta valja za organizam?
Da li se iko od vas ozbiljno, ali onako ozbiljno, jedno pet minuta na dan posvetio tome šta i zbog čega unosi u sebe (pre nego što pojede hamburger ili burek s mesom)? Normalno da ne. Ko će o tome da razmišlja. I to ne zato što nećete, nego zato što bi vas okolina gledala sa čuđenjem, a okolini se mora imponovati. A sigurno provedete ko zna koliko vremena umujući o kvalitetu benzina za svoj auto ili drveta za smederevac, uglja za roštilj.
"Kakvo je to jelo bez mesa!" "Za te pare mogu dva kila mesa da kupim!" "Meso je hrana, sve ostalo su dodaci." Zato je Balkan karika koja nedostaje u evoluciji između zveri i čoveka.

ninja kornjaca

pre 14 godina

Od celokupne medicine, nutricionizam prema mom misljenju predstavlja notornu glupost, svako treba da eksperimentise sa svojim telom i da vidi koja mu hrana najvise odgovara. Ja cu jesti sta se meni svidja, i sta pogoduje mom telu. Ej bre 7 milijardi ljudi ima na planeti, a vi se trudite da ishranu pojednostavite kao da je horoskop. Ljudi opametite se, eksperimentisite na sebi, nadjite koje namirnice vam odgovaraju, citajte strucnu literaturu i clanke, ali vas molim da imate kriticko misljenje prema svemu sto procitate, i da ne prihvatate stvari tek tako jer vam je simpaticno i deluje tako lako. Nekome odgovara da jede vise biljne hrane, nekome vise mesa. Nadjite gde ste i nemojte smarati druge ako jedu drugacije nego vi. Ja sam svastojed, kome prijaju jaja i jogurt, i malo voca i puno povrca i umereno mesa. Izbacio hleb, krompire i zitarice i smrsao 15 kg ko kuca za 3 meseca (od oko 20 kg viska) i stvarno se osecam odlicno. Fizicka aktivnost jednom nedeljno sport sa drustvom (oko 1h) i jos jednom vezbam kod kuce 30-45 min. Ali ovo je moj slucaj, i trebalo mi je par meseci dok sam natrebio na ovo. Cilj je svima isti, zdravlje i poboljsanje zivota, a puteva treba da ima vise, jer problemi koji imaju samo jedno resenje nisu vredni resavanja. Pozdrav svima

Petar A

pre 14 godina

Ko je "odlucio" da je vegetarijanska hrana zdravija od nevegetarijanske? Neki miljoaktivista sto je stalno iza krave i mjeri koncentraciju metana u vazduhu? Neka njega tamo dok ne dobijemo mnogo jace dokaze u vezi sa hranom. A dokaza da nema dokaza, ima napretek. Uz kafu se kazu jednog dana zivi duze, a drugog dana kazu da zbog nje lomimo kosti?!

Danijel

pre 14 godina

Svasta. Ne jedem meso zbog toga sto je to macho, vec zato sto volim da ga jedem. Pored toga, ako jedem malo mesa ostajem bez snage, vrti mi se u glavi cesto i obicno se razbolim. Sta je tu macho?

Petar A

pre 14 godina

Ko je "odlucio" da je vegetarijanska hrana zdravija od nevegetarijanske? Neki miljoaktivista sto je stalno iza krave i mjeri koncentraciju metana u vazduhu? Neka njega tamo dok ne dobijemo mnogo jace dokaze u vezi sa hranom. A dokaza da nema dokaza, ima napretek. Uz kafu se kazu jednog dana zivi duze, a drugog dana kazu da zbog nje lomimo kosti?!

Reaktor

pre 14 godina

Jedite ljudi slamu, zdrava je! Pametan čovek zna da je zdravo pojesti komad mesa uz salatu i kuvano povrće. Soja je dobra, ali kad neko zamuti soja pljeskavicu sa gomilom začina, biber, so, ljuta paprika, pa to ne može da bude zdravo! Takođe, soja sadrži biljne proteine koji nisu baš tako kompatibilni sa našim i tu meso ima nekih prednosti. Ne treba jesti mnogo masnog, ali ne treba ni izbegavati lepu prošaranu šniclu. Ishranu treba izbalansirati, a ovi što vam preporučuju ovo ili ono obično nekom prave reklamu.

Platon

pre 14 godina

Kakav ste vi dokaz da živimo u mačo Srbiji! I koja detinja objašnjenja, jedan jede meso zbog ukusa, drugi zaboga dobija napade vrtoglavice, trećem smeta soja, četvrti zna da su istraživanja pogrešna pa ih mudro zaobilazi! Da vidimo šta će sledeći da izređaju u odbranu svoje karnofagije. Ne, nema to nikakve veze sa mačizmom, bože me sakloni. Jabuka nije ukusna? Nije u pitanju nedostatak minerala ili nečeg drugog što utiče na imunitet? Isključivo soja mora da se jede ukoliko se ne jede meso? Neki merač metana iza krave treba da ti priča šta valja za organizam?
Da li se iko od vas ozbiljno, ali onako ozbiljno, jedno pet minuta na dan posvetio tome šta i zbog čega unosi u sebe (pre nego što pojede hamburger ili burek s mesom)? Normalno da ne. Ko će o tome da razmišlja. I to ne zato što nećete, nego zato što bi vas okolina gledala sa čuđenjem, a okolini se mora imponovati. A sigurno provedete ko zna koliko vremena umujući o kvalitetu benzina za svoj auto ili drveta za smederevac, uglja za roštilj.
"Kakvo je to jelo bez mesa!" "Za te pare mogu dva kila mesa da kupim!" "Meso je hrana, sve ostalo su dodaci." Zato je Balkan karika koja nedostaje u evoluciji između zveri i čoveka.

ninja kornjaca

pre 14 godina

Od celokupne medicine, nutricionizam prema mom misljenju predstavlja notornu glupost, svako treba da eksperimentise sa svojim telom i da vidi koja mu hrana najvise odgovara. Ja cu jesti sta se meni svidja, i sta pogoduje mom telu. Ej bre 7 milijardi ljudi ima na planeti, a vi se trudite da ishranu pojednostavite kao da je horoskop. Ljudi opametite se, eksperimentisite na sebi, nadjite koje namirnice vam odgovaraju, citajte strucnu literaturu i clanke, ali vas molim da imate kriticko misljenje prema svemu sto procitate, i da ne prihvatate stvari tek tako jer vam je simpaticno i deluje tako lako. Nekome odgovara da jede vise biljne hrane, nekome vise mesa. Nadjite gde ste i nemojte smarati druge ako jedu drugacije nego vi. Ja sam svastojed, kome prijaju jaja i jogurt, i malo voca i puno povrca i umereno mesa. Izbacio hleb, krompire i zitarice i smrsao 15 kg ko kuca za 3 meseca (od oko 20 kg viska) i stvarno se osecam odlicno. Fizicka aktivnost jednom nedeljno sport sa drustvom (oko 1h) i jos jednom vezbam kod kuce 30-45 min. Ali ovo je moj slucaj, i trebalo mi je par meseci dok sam natrebio na ovo. Cilj je svima isti, zdravlje i poboljsanje zivota, a puteva treba da ima vise, jer problemi koji imaju samo jedno resenje nisu vredni resavanja. Pozdrav svima

DamnHippies

pre 14 godina

Kakve su ovo propagandne zamene teza? Zdrava hrana = vegetarijanska ishrana?!
Hahahaha, jeste zdrava, al' juče. Odoh da pojedem neku pljesku, čisto da se osetim muževnije.

Nemanja

pre 14 godina

Prirodni sam vegetarijanac jer mi je organizam jos od malih nogu odbijao meso,dobijao sam osipe ili bi povracao hranu cim osetim meso.sad sa 37 godina imam 101kg i visok sam 193cm , meso mi nikad nije nedostajalo a soju retko jedem,jednonaravno m u 10 dana mozda. Nista mi ne fali,bavio sam se fudbalom,kosarkom i borilackim sportovima.sada sve jos samo u slobodno vreme. Sto sam stariji sve mi je nepojmljivije da ljudi kao i zivotinje konzumiraju meso...stvar navike iz doba homosapiensa...kako populacija raste doci ce vreme da ce opet jedni druge da pocnemo da jedemo. :-)
A najjace mi je kad mi neko kaze, "od cega toliki izraste" :-)))

...

pre 14 godina

nisam mlakonja, a ne jedem meso. to sto ne jedem meso, ne znaci odmah da zivim zdravo. niti znaci da se davim u soji, zapravo ona mi je bezveze. naravno tekst nije ni imao za cilj da bude precizan, no to i nije problem vec sto nema poentu.
ja sam vegetarijanac iz etickih razloga. to sto mislim da nije fer ubijati krave i svinje zbog ishrane nema veze sa mojom muskoscu. ali moram da dodam da je mnogim devojkama bas takva doslednost seksi.

Andreja, prostorni planer

pre 14 godina

Da bi se jedna osoba prehranila u toku jedne godine mesom, neophodna su 2ha zemljišta.
Da bi se prehranila žitaricama, neophodno je 0,5ha zemljišta.
Da bi se prehranila povrćem i voćem treba 15ari zemljišta.
'Ajd u zdravlje!

Dejan Milinkovic

pre 14 godina

Za sve koji su vegetarjanci iz etičkih razloga imam nekoliko pitanja. Da li ste možda ikad razmišljali o tome kakve su posledice industrijske proizvodnje hrane, recimo žitarica ili soje? Koliko glodara, insekata i drugih životinja strada prilikom oranja zemlje? Koliko staništa se uništi na taj način? Koliko životinja strada od insekticida, fungicida i herbicida? U kakvim mukama umiru od tih hemijskih sredstava? Koliko ih strada u toku žetve? A koliko ih strada u toku transporta i skladištenja od zaštitnih hemijskih sredstava? Koliko je šuma posečeno, koliko eko-sistema uništeno, koliko životinjskih vrsta istrebljeno zbog modernog načina poljoprivrede?
U prirodi važi jedan sasvim jednostavan zakon - da bi neko jeo neko drugi mora da umre. Nije mi drago što je tako jer izuzetno volim sve životinje ali to je jednostavno neizbežno. Biljke rastu iz zemlje a njima se hrane biljojedi. Biljojedima se hrane mesojedi. Sve te biljke i životinje na kraju umru nakon čega istrunu i tako hrane zemljište. Ono opet hrani biljke i tako u krug. Tako je to u prirodi. Umesto da vršimo nasilje nad istom pokušavajući da je menjamo pametnije bi bilo da joj se prilagodimo i da prihvatimo njene zakonitosti. A ponavljam, jedna od osnovnih je da bi neko jeo neko drugi mora da umre.
Nažalost, 99,99% vegetarijanaca ili vegana su salonski primerci koji drugima dele moralne lekcije a sami ništa ne čine da smanje patnju životinja. A onih 0,01% koji jedu isključivo hranu iz svojih baštica organski uzgajajući biljke vodeći računa o tome da ne strada nijedno živo biće više nego što je neizbežno, zaista izuzetno cenim.

Micko

pre 14 godina

Men eat meat, women eat wheat
Muskarci = Meso, Zene = Zito

Kao sto vidite mogu i ja da se igram raznim jezicima i lingvisticki dokazujem da nije muski izbegavati meso, ali to su GLUPOSTI! Kao sto su i gluposti jedan dan tvrditi kako su masti zdrave i da je bolje najesti se jaja i slanine a izbaciti hleb; a sutradan forsirate zitarice, a masti poredite sa sotonom. Jedni kazu: masti su pogubne jedite ceralije; drugi kazu ne, zitarice gura nekakav farmaceutski lobi (gde li samo izmisle takve gluposti) i pominju HFLC dijete kao ultimativno zdrave ... Dogovorite se vise! A za to vreme jedite sve: meso i povrce i voce i zitarice i to umereno i ravnomerno. Jedite sta vam se svidja, ali ne preterujte ni u cemu.

vlada

pre 14 godina

@vegetarijanac
tesko da je soja najzdravija hrana na svetu.niti je dobra za muskarce posebno zbog estrogena a ni za zene da je koriste duze u ishrani.da ne govorimo o tome da na trzistu postoji samo genetski modifikovana soja.mislite o tome!

Macho vegetarijanac

pre 14 godina

Vegeterijanska ishrana je dokazano zdrava. Trazite na Googlu "Moc ishrane - Kineska studija". Ne postoji detaljnija studija o uticaju ishrane na zdravlje coveka. Pogledajte samo spisak stotina referenci na kraju. Pisao ju je covek koji je profesor na nekoliko USA univerziteta, vodio je za UN programe hrane sirom sveta itd. Odrastao je na farmi i jeo je meso ali je vremenom sve vise uvidjao da to nije dobro za njega. Ako hocete da zivite zdravije, duze, da imate vise energije i vise uzivate u zivotu predjite na vegetarijansku ishranu. Procitajte, probajte i uverite se, za vase dobro i dobro vase dece.

Ako ne zelite, pa ne morate. Ali nemojte se posle zaliti na holesterol, povisen pritisak, infarkte, dijabetes, kancere itd. To sve ne pada sa neba vec direktno ima veze sa nacinom zivota i dobrim delom i ishrane. Zivi bili !! :))

Marko

pre 14 godina

Prvo meso ne znaci pljeskavica, a zdrava ishrana podrazumeva i meso. Prosto i jednostavno, nemam visak kilograma i imam odlicnu krvnu sliku (kao i ostale pokazatelje).

zabrinuta

pre 14 godina

dakle, budali je dovoljno napisati ili reći - ovo nije meso ali se tako čita, - i on će ga jesti samo da bi ispao muškarac. Gledajući ove naše reklame u kojima svaki sekund iz šume izleće neki rogati jelen, lav... a da ne pominjem druge reklame u kojima se jasno svaki muškarac predstavlja baš kao tako neka budala a svaka žena kao ista takva budala samo drugog pola, - ne iznenađuje me rezultat ovog istraživanja. Teško se onima koji nisu ovakvi.

roki

pre 14 godina

Vrti mu se u glavi sto ne jede meso... hahaha! Covece, ako ti se vrti u glavi to nema bas nikakve veze sa tim sto nisi jeo meso! Mislim smejem se jer to zvuci preglupo, a moguce je da imas neki ozbiljan zdravstveni problem. Ako to da nisi jeo meso ne znaci da istovremeno nista drugo nisi jeo, najbolje bi bilo da odes kod doktora! To ti kazem prijateljski, jer kad igrom slucaja mesec dana nisam jeo meso nista mi nije falilo sa snagom, daleko od toga.

Vegi

pre 14 godina

Vegetarijanci žive duže,dokazana činjenica.Imaju manju mišićnu masu (zgodniji su),te privlačniji ženskom polu,bolju krvnu sliku,više snage,nemaju potrebu da fizički izgled održavaju fizičkom aktivnošću.Samo neke od mnogih činjenica.

kalifumestokalifa

pre 14 godina

Zdrava hrana nije za mlakonje već za naivne.
Raznorazni marketinški stručnjaci pokušavaju da nam uvale svoju robu.
Treba da poverujemo kako je hranjenje žitaricama prirodno i zdravo, a od mesa ćemo poumirati od raka i kardiovaskularnih obolenja?
A meso jedemo milionima godina dok žitarice konzumiramo od agronomske revolucije znači oko 10000 godina ako vučemo poreklo sa bliskog istoka, mnogo manje ako ne.
PS. Bez holesterola nema testosterona, bez testosterona "niste muškarac".

Tanasije

pre 14 godina

A meso jedemo milionima godina dok žitarice konzumiramo od agronomske revolucije znači oko 10000 godina ako vučemo poreklo sa bliskog istoka, mnogo manje ako ne.
PS. Bez holesterola nema testosterona, bez testosterona "niste muškarac".

Raznih budalaština čovek može ovde da se načita, ali ovo je prevazišlo sve! Ne znam kako uopšte komentarisati toliku neukost, kao kad bi čoveku pokazivali loptu a on samouvereno tvrdio da je to kocka. Ako si religiozan onda nije ni čudo, pa je bezveze da ti sad pominjem majmunsko poreklo čoveka (dakle, šta majmuni jedu?) ili razlike digestivnog trakta biljojeda i mesojeda (gde je, zamisli čuda, čovekov trakt sličniji biljojedskom), pošto je verovatno, po tebi, bog čoveka stvorio ovakvog i tu je početak i kraj diskusije. Kao što sam po sopstvenoj logici uzimaš i porediš meso i žitarice, a voća i povrća nigde, a neki drugi se uhvatili soje ko pijan plota... silogizama more u komentarima.
Tek šta reći za nebulozu o holesterolu i testosteronu!? Da išta znaš o mehanizmima biosinteze ljudskog tela (o čemu velika većina ovdašnjih populatora mesojeđa nema pojma, znaju oni koje su karakteristike novog ajpoda, ali na koji način funkcioniše telo - jok!) znao bi da se holesterol sintetiše u telu, a preko njega i testosteron, znao bi da prekomeran unos holesterola negativno utiče na sve ove procese, što znači da je verovatna posledica unosa holesterola upravo smanjenje testosterona kojim se kao mesojed toliko ponosiš.
Slažem se sa svima koji kažu da svako treba za sebe da odluči, i da je to jedina istina, ali ovakve ofrljačne a konačne teze me stvarno slude. Svako ima pravo na svoje mišljenje, ali ovo nije mišljenje, ovo je dogmatska uverenost u jednu istinu zbog koje se generacijama koje dolaze uskraćuje upravo ta osnovna istina i osnovno pravo - steknite svoje mišljenje.

Budimir

pre 14 godina

Pitanje je samo koliko razmišljate svojom glavom, a koliko ste žrtva okoline. Koliko ja znam nikada se toliko mesa nije jelo kao danas, ljudi su u srbiji mnogo više jeli recimo proso, bob, pa i maslačak i drugo samoniklo bilje. Znači navika u ishrani, ono što ti nametnulo društvo oko tebe. U Japanu jedu sasvim drugačije, u Kini i slično. Ta pohlepa za mesom je povezana sa razvojem konzumerskog i industrijskog društva koje danas i na druge način ubija planetu. Ali istina nije mogla da se sakrije, već su i nebrojena istraživanja pokazala da su vegetarijanci zdraviji i žive duže. Već odavno svi praktično lekari govore o tome da su najzdravija hrana povrće, voće, žitarice, a da sa mesom, pogotovo crvenim treba biti umeren. Lobiji im još uvek ne dozvoljavaju da kažu da meso nije uopšte neophodno. Naravno, da treba misliti svojom glavom i ne nasedati na mnoge preorijentisane lovce na profit, koji to rade i sa zdravom hranom. Da li je normalno da čovek kolje životinje, po meni nije. “Da klanice imaju staklene zidove, svi bi bili vegetarijanci” je rekao Pol Makartni. Oni koji prate preporuke pravoslavne crkve, bi trebalo praktično da poste oko 6 meseci godišnje, i to nešto govori i u svim religijama se govori o pročiščenju postom. Zašto se onda uopšte prljati? I tako, kada se rezimira postoje 4 razloga zašto sam vegan: duhovni (jer mi je cilj da budem duhovniji, naravno to nije jedino merilo), humani (protiv sam nepotrebnog ubijanja životinja), ekološki (mesna industrija je jedan od najvećih zagađivača planete); i zdravstveni (vegetarijanci i vegani su zdraviji od mesojeda).

Dusko Kratkousko

pre 14 godina

@Macho vegetarijanac - a ti nadji na Guglu knjigu koja se zove "Wheat Belly". Pisao je Dr William Davis, poznati preventivni kardiolog koji vec godinama vodi rad protiv nutricionista i njihovih dijeta baziranih na zitaricama. On tvrdi da su upravo masti zivotinjskog porekla zdrava hrana, a secer, zitarice, krompir i ostali izvori ugljenih hidrata ono sto izaziva gojaznost i dijabetes.

PedjaKI

pre 14 godina

Koliko su samo bezvezna i mogu reci, glupa, ova "ozbiljna istrazivanja iz SAD". Toliko je velika propaganda i forsiranje vegetarijanskog nacina zivota, da vec postaje smesno. Daleko od toga da je to zdravije od ishrane bogate namirniacam zivotinjskog porekla i da je ova nauka koja se bavi ishranom toliko prosta da moze da iznese stav da "macho" muskarci jedu meso da ne bi bili sonje - vegetarijanci.
Svaki covek je razlicit organizam i svakome od nas druge stvari prijaju, tako je i sa ishranom. Verovatno bi najispravnije bilo reci da covek treba da jede ono sto mu prija i u meri koja mu najvise prija!
Sa druge strane, logicno je da muskarci vise jedu mesa od zena. Meso je bogato proteinima koja je jedna od osnovnih potreba u ishrani i za prosecnog coveka iznosi od 0.5g-1g po kilogramu telesne tezine. Muskarci imaju vecu muskulaturu u odnosu na zene i samim tim je potreba za proteinima veca. Proteini iz biljnih namirnica nisu u toj meri kompatibilni kao proteini iz zivotinjskih namirnica (meso, jaja, mleko).
Pored toga, vazno mesto u ishrani zauzimaju i namirnice biljnog porekla. Zitarice su bitne, bogate su ugljenim hidratima(UH) koji nam daju energiju za svakodnevne aktivnosti. Voce i povrce je bogato vitaminima, mineralima...
Kombinacija svega ovoga nam daje osnovu za normalno funkcionisanje organizma. Ono sto treba izbegavati su kombinacije masnoca i UH (da izbegnemo gojaznost), treba izbegavati zasicene masnoce (uglavnom zivotinjskog porekla, ali i biljnog), a koristiti vise masnoce biljnog porekla (kostunjavo voce), izbegavati mesne preradjevine (salame, pastete, kobasice, virsle..).

ninja kornjaca

pre 14 godina

@svakacast

Ja sigurno nisam nasao optimalnu ishranu za sebe, ali je definitivno bolja od dosadasnje :). Elem nisam u potpunosti izbacio ugljene hidrate, ali sam ih dosta smanjio. Obicno kad bih jeo hleb uz obrok nije bilo problema kad sam bio klinac, mislim nije ni sad problem ali sam primetio da ako pojedem solidno hleba uz obrok javlja mi se gorusica, a od kad sam izbacio hleb nijednom mi se nije javila. Musli i slicne stvari nikad nisam voleo, jer bukvalno ogladnim posle pola sata, a i osecao sam se iscrpljeno od toga. Sto se obroka tice jaja obicno jedem za dorucak (3, na oko) recimo 3 puta nedeljno, sa malo slanine, sira i ako ima pecurke. Rucak je malo promenjljiva kategorija, ali volim pasulj prebranac ili neko grilovano meso, sa dosta salate i sargarepom, jer meni stvarno meso bez povrca nije gust (a moze i luk, ako devojka pusti :)), i obrnuto, ne bih mogao da jedem zelenis bez nekog proteina (ne mora meso, ali makar pasulj). Naravno ne kupujem gotovo vec ja pravim, i stvarno za poprilicno malo para mogu da se odvalim od klope (za pare koje se daju za pljeku u centru pa skoro mogu da napravim obrok za dvoje, sa mesom). 10-15 badema za uzinu, a kad mi se jede slatko uzmem u mikseru kombinacija banana, neko bobicavo voce i makar pola kile jogurta (ovo valja do 9 konzumirati, da se ne bi dzabe budio u pola noci da ides u wc) i malo meda. Energija mi je na nivou, ali ponavljam MENI ovako odgovara, a stvarno predlazem da svako proba na sebi sta mu valja bez predrasuda

aleksa

pre 14 godina

Ljudi jedite sve i krecite se, covek ima noge, ne da bi pritiskao papucicu gasa i kvacila, nego da bi se krecao,hodao uz pomoc njih, naravno ako ih ne koristis vec si primer prirodne greske koju si sam napravio i kreces da se gojih, a odatle proizilazi sve ostalo. Jedite slanine, sunke, jaja, hleba, obavezno jednu vocku dnevno, i samo hodajte, trcite, vozite bajk, jednom recju trosite se. Kada organizam navikne na to, jutarnje ustajanje nece biti komplikovano, sve probleme cete resavati lakse, a i bicete lepsi i nasmejaniji.

svakacast

pre 14 godina

@ninja kornjaca

Izvini hteo bih da te pitam kako si to raspodelio? Mislim sta jedes za dorucak, sta za rucak a sta za veceru? To sto si izbacio krompir, hleb i zitarice, to znaci da si skoro potpuno izbacio ugljene hidrate. Ja npr kad ne unosim ugljene hidrate, samo mi se spava, nisam nizasta. U pravu si, izgleda da svako treba da nadje svoju optimalnu ishranu. Ali bas me zanima sta kad jedes, kad jaja, kad jogurt, kad povrce itd itd itd...

crazy processor

pre 14 godina

Cekaj Majk Tajson ne jede meso, da vidim ko mu sme na crtu:)

Koliko lupate, nakacili ste se samo na meso i soju. Ja ne jedem meso zato sto sam poslednjih deset godina doruckovao, rucao i vecerao meso, nisam znao da pojedem jabuku, bilo sta od povrca, nisam pojeo supu ili corbu, samo meso 10 godina, ne zivim sa svojima i sve me je mrzelo. Pre mozda godinu dana sam odlucio da ne jedem vise meso pa taman umro od gladi, jer sam bio toliko lenj. Od tog dana nisam gram mesa probao, presekao sam u momentu, iako i dalje burazeri i drustvo minimum jednom nedeljno prave rostilj ili okrecu jaguara ja ne dohvatam. Soju mozda jedem jednom mesecno. Cuo sam price i da treba postepeno da se izbacuje meso, a ipak nisam znao veceg mesojeda od mene pa sam odmah prekinuo, pored toga sam 0 krvna grupa...

Djuki

pre 14 godina

Prirodni sam vegetarijanac jer mi je organizam jos od malih nogu odbijao meso,dobijao sam osipe ili bi povracao hranu cim osetim meso.sad sa 37 godina imam 101kg i visok sam 193cm , meso mi nikad nije nedostajalo a soju retko jedem,jednonaravno m u 10 dana mozda. Nista mi ne fali,bavio sam se fudbalom,kosarkom i borilackim sportovima.sada sve jos samo u slobodno vreme. Sto sam stariji sve mi je nepojmljivije da ljudi kao i zivotinje konzumiraju meso...stvar navike iz doba homosapiensa...kako populacija raste doci ce vreme da ce opet jedni druge da pocnemo da jedemo. :-)
A najjace mi je kad mi neko kaze, "od cega toliki izraste" :-)))
(Nemanja, 22. maj 2012 12:29)



Za svoje 24 godine mislio sam da sam ja jedini takav slucaj. Znaci isto kao kod tebe. Daj reci mi nesto vise,jesi isao kod lekara da se utvrdi zasto telo odbija meso. Da li imas neku bolest (tipa dijabetes ...)

MegaPurpleTv

pre 14 godina

Pa nisam siguran da je zdravo ne jesti meso, po poslednjim studijama urađenim u Americi govedina je jako zdrava za srce i to narocito ako se sprema na roštilju.

ninja kornjaca

pre 14 godina

@svakacast

Posto nisam imao dovoljno mesta u prethodnom pisanju, samo da razjasnim tvoju primedbu da sam smanjio ugljene hidrate. Upravo to i jeste bilo uspesno kod mene, a energiju sam dopunio mastima i to uglavnom zasicenim. Nisam zagovornik low carb ishrane, ali nikom necu nametati misljenje da to trebaju da jedu, stvarno verujem da svako treba na sebi da isproba sta mu odgovara. U MOM slucaju sam povecao unos masti i holesterola, malkice povecao proteina i dosta smanjio ugljene hidrate. Jaja pravim uglavnom na svinjskoj masti, kao i npr govedinu. Ali pored toga stvarno dosta jedem i povrca i moram priznati da bas puno uzivam u takvoj kombinaciji jela + jogurt, sir i kajmak. Istrazi malo oko tog nedostatka energije, moze biti posledica odvikavanja od ugljenih hidrata. Probaj postepeno da smanjujes, kombinuj, mozda tebi treba vise ugljenih hidrata, mozda imas odlican insulinski metabolizam, mozda ne. Ja npr kad pojedem recimo 4 banane odjednom nisam najbolje i opadne mi energija, a i izuzetno lako mi raste tezina kad povecam ugljene hidrate. Ono je samo bio primer, jedem i ribu, volim corbe, ali se ne drzim striktno rasporeda, ponekad menjam sta kad jedem, ponekad preskocim dorucak itd. Jedna zanimljivost koju sam primetio, i dozvolim jednom u dve nedelje je domaci krompir pire, ali stavim mleka i dosta butera i obicno sutradan izgubim malo na tezini, dok od musake nije bas tako. Nadam se da sam ti pomogao i koji god da je tvoj rezultat samo kriticki razmisljaj. Pozdrav

svaštojed

pre 14 godina

Da je čovek po prirodi vegetarijanac imao bi creva od 18 metara i preživao bi posle svakog obroka. Isticanje da je zdravo biti samo vegetarijanac je suluda mogućnost izazvana psihološkim stanjem pojedinca ili forsiranje da se bude u trendu. Čovek je svaštojed i meso i voće i povrće moraju biti ravnopravno raspoređeni u obrocima. I hodanje, ne trčanje, što više to bolje.

Nemanja

pre 14 godina

Za svoje 24 godine mislio sam da sam ja jedini takav slucaj. Znaci isto kao kod tebe. Daj reci mi nesto vise,jesi isao kod lekara da se utvrdi zasto telo odbija meso. Da li imas neku bolest (tipa dijabetes ...)
(Djuki, 22. maj 2012 21:48)

@ Djuki

Ja ne jedem meso i mesne proizvode od 4te godine,i jedini sam u familiji.Jos tada 1979e su doktori znali da je to prirodno i da se desava.Samo sto je Balkan zadnjih 30 godina nazadovao pa je to sada neprirodno postalo...Nikada nisam imao zdravstvenih problema tako da i ne idem doktoru bas cesto.Bitna je samo raznovrsna ishrana i aktivnost. Masti su masti i bez obzira sa kojom ih hranom ubacujes ako ih ne sagoris one se taloze u telu i stvaraju razne bolesti...
Ja ne jedem cak ni ribu ni piletinu,ali npr. mlecne proizvode i jaja u jelima konzumiram redovno.
Zaostalo je razmisljanje da treba jesti meso ili ovo ili ono da bi bio zdrav i jak. Organizam se privikne na sve i iz svega uzima sebi ono sto mu je potrebno. Eskimi zive citav zivot samo na ribi pa umiru sa 40 godina, indiosi u dzunglama jedo skoro samo cisto prirodno meso od divljih zivotinja pa retko koji dozivi 50 god. Bitna je raznovrsna ishrana i aktivnost organizma i on ce sve da svari! ;-)

a2

pre 14 godina

A kako ishrana mesom utiče na žene. Da li su "muževnije"? Ili ženstvenije ako jedu vegetarijansku hranu? Meni ova tema deluje šaljivo i kao neka razbibriga. Definicije nema ni na jednoj strani sveta.

vladimir

pre 14 godina

Soja je štetna namirnica koju treba izbegavati. Vegetarijanac sam već 20 godina, ali nažalost relativno kasno sam saznao za štetne efekte soje koju su dugo svi mediji glorifikovali kao zdravu hranu. Sad se ispostavilo da je sve samo ne zdrava. Pročitajte ovo http://www.elementi.hr/text-vise.php?TextID=461 ili još bolje guglujte "Soya risks" ili nešto slično.

svakacast

pre 14 godina

@ninja kornjaca

E pa nindza, hvala na iscrpnim informacijama, probacu nekoliko dana da se pridrzavam tog tvog rezima jer deluje ovako potpuno neskodljivo, mada jos jednom moram reci svaka cast, jer si ti prvi za koga sam cuo da shiba tri jaja tri puta nedeljno na oko a mrsavi tako naglo :D :D :D

Ajd pa tako, samo nastavi tako.

laza

pre 14 godina

Jedan od novih hitova u USA su sledeci klipovi... "Skinny on Obesity". Bacite oko, mozda vam se svidi: www.uctv.tv/skinny-on-obesity/

Platon

pre 14 godina

Kakav ste vi dokaz da živimo u mačo Srbiji! I koja detinja objašnjenja, jedan jede meso zbog ukusa, drugi zaboga dobija napade vrtoglavice, trećem smeta soja, četvrti zna da su istraživanja pogrešna pa ih mudro zaobilazi! Da vidimo šta će sledeći da izređaju u odbranu svoje karnofagije. Ne, nema to nikakve veze sa mačizmom, bože me sakloni. Jabuka nije ukusna? Nije u pitanju nedostatak minerala ili nečeg drugog što utiče na imunitet? Isključivo soja mora da se jede ukoliko se ne jede meso? Neki merač metana iza krave treba da ti priča šta valja za organizam?
Da li se iko od vas ozbiljno, ali onako ozbiljno, jedno pet minuta na dan posvetio tome šta i zbog čega unosi u sebe (pre nego što pojede hamburger ili burek s mesom)? Normalno da ne. Ko će o tome da razmišlja. I to ne zato što nećete, nego zato što bi vas okolina gledala sa čuđenjem, a okolini se mora imponovati. A sigurno provedete ko zna koliko vremena umujući o kvalitetu benzina za svoj auto ili drveta za smederevac, uglja za roštilj.
"Kakvo je to jelo bez mesa!" "Za te pare mogu dva kila mesa da kupim!" "Meso je hrana, sve ostalo su dodaci." Zato je Balkan karika koja nedostaje u evoluciji između zveri i čoveka.

Danijel

pre 14 godina

Svasta. Ne jedem meso zbog toga sto je to macho, vec zato sto volim da ga jedem. Pored toga, ako jedem malo mesa ostajem bez snage, vrti mi se u glavi cesto i obicno se razbolim. Sta je tu macho?

DamnHippies

pre 14 godina

Kakve su ovo propagandne zamene teza? Zdrava hrana = vegetarijanska ishrana?!
Hahahaha, jeste zdrava, al' juče. Odoh da pojedem neku pljesku, čisto da se osetim muževnije.

Vegi

pre 14 godina

Vegetarijanci žive duže,dokazana činjenica.Imaju manju mišićnu masu (zgodniji su),te privlačniji ženskom polu,bolju krvnu sliku,više snage,nemaju potrebu da fizički izgled održavaju fizičkom aktivnošću.Samo neke od mnogih činjenica.

Petar A

pre 14 godina

Ko je "odlucio" da je vegetarijanska hrana zdravija od nevegetarijanske? Neki miljoaktivista sto je stalno iza krave i mjeri koncentraciju metana u vazduhu? Neka njega tamo dok ne dobijemo mnogo jace dokaze u vezi sa hranom. A dokaza da nema dokaza, ima napretek. Uz kafu se kazu jednog dana zivi duze, a drugog dana kazu da zbog nje lomimo kosti?!

kalifumestokalifa

pre 14 godina

Zdrava hrana nije za mlakonje već za naivne.
Raznorazni marketinški stručnjaci pokušavaju da nam uvale svoju robu.
Treba da poverujemo kako je hranjenje žitaricama prirodno i zdravo, a od mesa ćemo poumirati od raka i kardiovaskularnih obolenja?
A meso jedemo milionima godina dok žitarice konzumiramo od agronomske revolucije znači oko 10000 godina ako vučemo poreklo sa bliskog istoka, mnogo manje ako ne.
PS. Bez holesterola nema testosterona, bez testosterona "niste muškarac".

Reaktor

pre 14 godina

Jedite ljudi slamu, zdrava je! Pametan čovek zna da je zdravo pojesti komad mesa uz salatu i kuvano povrće. Soja je dobra, ali kad neko zamuti soja pljeskavicu sa gomilom začina, biber, so, ljuta paprika, pa to ne može da bude zdravo! Takođe, soja sadrži biljne proteine koji nisu baš tako kompatibilni sa našim i tu meso ima nekih prednosti. Ne treba jesti mnogo masnog, ali ne treba ni izbegavati lepu prošaranu šniclu. Ishranu treba izbalansirati, a ovi što vam preporučuju ovo ili ono obično nekom prave reklamu.

Macho vegetarijanac

pre 14 godina

Vegeterijanska ishrana je dokazano zdrava. Trazite na Googlu "Moc ishrane - Kineska studija". Ne postoji detaljnija studija o uticaju ishrane na zdravlje coveka. Pogledajte samo spisak stotina referenci na kraju. Pisao ju je covek koji je profesor na nekoliko USA univerziteta, vodio je za UN programe hrane sirom sveta itd. Odrastao je na farmi i jeo je meso ali je vremenom sve vise uvidjao da to nije dobro za njega. Ako hocete da zivite zdravije, duze, da imate vise energije i vise uzivate u zivotu predjite na vegetarijansku ishranu. Procitajte, probajte i uverite se, za vase dobro i dobro vase dece.

Ako ne zelite, pa ne morate. Ali nemojte se posle zaliti na holesterol, povisen pritisak, infarkte, dijabetes, kancere itd. To sve ne pada sa neba vec direktno ima veze sa nacinom zivota i dobrim delom i ishrane. Zivi bili !! :))

Dejan Milinkovic

pre 14 godina

Za sve koji su vegetarjanci iz etičkih razloga imam nekoliko pitanja. Da li ste možda ikad razmišljali o tome kakve su posledice industrijske proizvodnje hrane, recimo žitarica ili soje? Koliko glodara, insekata i drugih životinja strada prilikom oranja zemlje? Koliko staništa se uništi na taj način? Koliko životinja strada od insekticida, fungicida i herbicida? U kakvim mukama umiru od tih hemijskih sredstava? Koliko ih strada u toku žetve? A koliko ih strada u toku transporta i skladištenja od zaštitnih hemijskih sredstava? Koliko je šuma posečeno, koliko eko-sistema uništeno, koliko životinjskih vrsta istrebljeno zbog modernog načina poljoprivrede?
U prirodi važi jedan sasvim jednostavan zakon - da bi neko jeo neko drugi mora da umre. Nije mi drago što je tako jer izuzetno volim sve životinje ali to je jednostavno neizbežno. Biljke rastu iz zemlje a njima se hrane biljojedi. Biljojedima se hrane mesojedi. Sve te biljke i životinje na kraju umru nakon čega istrunu i tako hrane zemljište. Ono opet hrani biljke i tako u krug. Tako je to u prirodi. Umesto da vršimo nasilje nad istom pokušavajući da je menjamo pametnije bi bilo da joj se prilagodimo i da prihvatimo njene zakonitosti. A ponavljam, jedna od osnovnih je da bi neko jeo neko drugi mora da umre.
Nažalost, 99,99% vegetarijanaca ili vegana su salonski primerci koji drugima dele moralne lekcije a sami ništa ne čine da smanje patnju životinja. A onih 0,01% koji jedu isključivo hranu iz svojih baštica organski uzgajajući biljke vodeći računa o tome da ne strada nijedno živo biće više nego što je neizbežno, zaista izuzetno cenim.

ninja kornjaca

pre 14 godina

Od celokupne medicine, nutricionizam prema mom misljenju predstavlja notornu glupost, svako treba da eksperimentise sa svojim telom i da vidi koja mu hrana najvise odgovara. Ja cu jesti sta se meni svidja, i sta pogoduje mom telu. Ej bre 7 milijardi ljudi ima na planeti, a vi se trudite da ishranu pojednostavite kao da je horoskop. Ljudi opametite se, eksperimentisite na sebi, nadjite koje namirnice vam odgovaraju, citajte strucnu literaturu i clanke, ali vas molim da imate kriticko misljenje prema svemu sto procitate, i da ne prihvatate stvari tek tako jer vam je simpaticno i deluje tako lako. Nekome odgovara da jede vise biljne hrane, nekome vise mesa. Nadjite gde ste i nemojte smarati druge ako jedu drugacije nego vi. Ja sam svastojed, kome prijaju jaja i jogurt, i malo voca i puno povrca i umereno mesa. Izbacio hleb, krompire i zitarice i smrsao 15 kg ko kuca za 3 meseca (od oko 20 kg viska) i stvarno se osecam odlicno. Fizicka aktivnost jednom nedeljno sport sa drustvom (oko 1h) i jos jednom vezbam kod kuce 30-45 min. Ali ovo je moj slucaj, i trebalo mi je par meseci dok sam natrebio na ovo. Cilj je svima isti, zdravlje i poboljsanje zivota, a puteva treba da ima vise, jer problemi koji imaju samo jedno resenje nisu vredni resavanja. Pozdrav svima

Nemanja

pre 14 godina

Prirodni sam vegetarijanac jer mi je organizam jos od malih nogu odbijao meso,dobijao sam osipe ili bi povracao hranu cim osetim meso.sad sa 37 godina imam 101kg i visok sam 193cm , meso mi nikad nije nedostajalo a soju retko jedem,jednonaravno m u 10 dana mozda. Nista mi ne fali,bavio sam se fudbalom,kosarkom i borilackim sportovima.sada sve jos samo u slobodno vreme. Sto sam stariji sve mi je nepojmljivije da ljudi kao i zivotinje konzumiraju meso...stvar navike iz doba homosapiensa...kako populacija raste doci ce vreme da ce opet jedni druge da pocnemo da jedemo. :-)
A najjace mi je kad mi neko kaze, "od cega toliki izraste" :-)))

MegaPurpleTv

pre 14 godina

Pa nisam siguran da je zdravo ne jesti meso, po poslednjim studijama urađenim u Americi govedina je jako zdrava za srce i to narocito ako se sprema na roštilju.

roki

pre 14 godina

Vrti mu se u glavi sto ne jede meso... hahaha! Covece, ako ti se vrti u glavi to nema bas nikakve veze sa tim sto nisi jeo meso! Mislim smejem se jer to zvuci preglupo, a moguce je da imas neki ozbiljan zdravstveni problem. Ako to da nisi jeo meso ne znaci da istovremeno nista drugo nisi jeo, najbolje bi bilo da odes kod doktora! To ti kazem prijateljski, jer kad igrom slucaja mesec dana nisam jeo meso nista mi nije falilo sa snagom, daleko od toga.

...

pre 14 godina

nisam mlakonja, a ne jedem meso. to sto ne jedem meso, ne znaci odmah da zivim zdravo. niti znaci da se davim u soji, zapravo ona mi je bezveze. naravno tekst nije ni imao za cilj da bude precizan, no to i nije problem vec sto nema poentu.
ja sam vegetarijanac iz etickih razloga. to sto mislim da nije fer ubijati krave i svinje zbog ishrane nema veze sa mojom muskoscu. ali moram da dodam da je mnogim devojkama bas takva doslednost seksi.

Dusko Kratkousko

pre 14 godina

@Macho vegetarijanac - a ti nadji na Guglu knjigu koja se zove "Wheat Belly". Pisao je Dr William Davis, poznati preventivni kardiolog koji vec godinama vodi rad protiv nutricionista i njihovih dijeta baziranih na zitaricama. On tvrdi da su upravo masti zivotinjskog porekla zdrava hrana, a secer, zitarice, krompir i ostali izvori ugljenih hidrata ono sto izaziva gojaznost i dijabetes.

Andreja, prostorni planer

pre 14 godina

Da bi se jedna osoba prehranila u toku jedne godine mesom, neophodna su 2ha zemljišta.
Da bi se prehranila žitaricama, neophodno je 0,5ha zemljišta.
Da bi se prehranila povrćem i voćem treba 15ari zemljišta.
'Ajd u zdravlje!

Budimir

pre 14 godina

Pitanje je samo koliko razmišljate svojom glavom, a koliko ste žrtva okoline. Koliko ja znam nikada se toliko mesa nije jelo kao danas, ljudi su u srbiji mnogo više jeli recimo proso, bob, pa i maslačak i drugo samoniklo bilje. Znači navika u ishrani, ono što ti nametnulo društvo oko tebe. U Japanu jedu sasvim drugačije, u Kini i slično. Ta pohlepa za mesom je povezana sa razvojem konzumerskog i industrijskog društva koje danas i na druge način ubija planetu. Ali istina nije mogla da se sakrije, već su i nebrojena istraživanja pokazala da su vegetarijanci zdraviji i žive duže. Već odavno svi praktično lekari govore o tome da su najzdravija hrana povrće, voće, žitarice, a da sa mesom, pogotovo crvenim treba biti umeren. Lobiji im još uvek ne dozvoljavaju da kažu da meso nije uopšte neophodno. Naravno, da treba misliti svojom glavom i ne nasedati na mnoge preorijentisane lovce na profit, koji to rade i sa zdravom hranom. Da li je normalno da čovek kolje životinje, po meni nije. “Da klanice imaju staklene zidove, svi bi bili vegetarijanci” je rekao Pol Makartni. Oni koji prate preporuke pravoslavne crkve, bi trebalo praktično da poste oko 6 meseci godišnje, i to nešto govori i u svim religijama se govori o pročiščenju postom. Zašto se onda uopšte prljati? I tako, kada se rezimira postoje 4 razloga zašto sam vegan: duhovni (jer mi je cilj da budem duhovniji, naravno to nije jedino merilo), humani (protiv sam nepotrebnog ubijanja životinja), ekološki (mesna industrija je jedan od najvećih zagađivača planete); i zdravstveni (vegetarijanci i vegani su zdraviji od mesojeda).

Tanasije

pre 14 godina

A meso jedemo milionima godina dok žitarice konzumiramo od agronomske revolucije znači oko 10000 godina ako vučemo poreklo sa bliskog istoka, mnogo manje ako ne.
PS. Bez holesterola nema testosterona, bez testosterona "niste muškarac".

Raznih budalaština čovek može ovde da se načita, ali ovo je prevazišlo sve! Ne znam kako uopšte komentarisati toliku neukost, kao kad bi čoveku pokazivali loptu a on samouvereno tvrdio da je to kocka. Ako si religiozan onda nije ni čudo, pa je bezveze da ti sad pominjem majmunsko poreklo čoveka (dakle, šta majmuni jedu?) ili razlike digestivnog trakta biljojeda i mesojeda (gde je, zamisli čuda, čovekov trakt sličniji biljojedskom), pošto je verovatno, po tebi, bog čoveka stvorio ovakvog i tu je početak i kraj diskusije. Kao što sam po sopstvenoj logici uzimaš i porediš meso i žitarice, a voća i povrća nigde, a neki drugi se uhvatili soje ko pijan plota... silogizama more u komentarima.
Tek šta reći za nebulozu o holesterolu i testosteronu!? Da išta znaš o mehanizmima biosinteze ljudskog tela (o čemu velika većina ovdašnjih populatora mesojeđa nema pojma, znaju oni koje su karakteristike novog ajpoda, ali na koji način funkcioniše telo - jok!) znao bi da se holesterol sintetiše u telu, a preko njega i testosteron, znao bi da prekomeran unos holesterola negativno utiče na sve ove procese, što znači da je verovatna posledica unosa holesterola upravo smanjenje testosterona kojim se kao mesojed toliko ponosiš.
Slažem se sa svima koji kažu da svako treba za sebe da odluči, i da je to jedina istina, ali ovakve ofrljačne a konačne teze me stvarno slude. Svako ima pravo na svoje mišljenje, ali ovo nije mišljenje, ovo je dogmatska uverenost u jednu istinu zbog koje se generacijama koje dolaze uskraćuje upravo ta osnovna istina i osnovno pravo - steknite svoje mišljenje.

PedjaKI

pre 14 godina

Koliko su samo bezvezna i mogu reci, glupa, ova "ozbiljna istrazivanja iz SAD". Toliko je velika propaganda i forsiranje vegetarijanskog nacina zivota, da vec postaje smesno. Daleko od toga da je to zdravije od ishrane bogate namirniacam zivotinjskog porekla i da je ova nauka koja se bavi ishranom toliko prosta da moze da iznese stav da "macho" muskarci jedu meso da ne bi bili sonje - vegetarijanci.
Svaki covek je razlicit organizam i svakome od nas druge stvari prijaju, tako je i sa ishranom. Verovatno bi najispravnije bilo reci da covek treba da jede ono sto mu prija i u meri koja mu najvise prija!
Sa druge strane, logicno je da muskarci vise jedu mesa od zena. Meso je bogato proteinima koja je jedna od osnovnih potreba u ishrani i za prosecnog coveka iznosi od 0.5g-1g po kilogramu telesne tezine. Muskarci imaju vecu muskulaturu u odnosu na zene i samim tim je potreba za proteinima veca. Proteini iz biljnih namirnica nisu u toj meri kompatibilni kao proteini iz zivotinjskih namirnica (meso, jaja, mleko).
Pored toga, vazno mesto u ishrani zauzimaju i namirnice biljnog porekla. Zitarice su bitne, bogate su ugljenim hidratima(UH) koji nam daju energiju za svakodnevne aktivnosti. Voce i povrce je bogato vitaminima, mineralima...
Kombinacija svega ovoga nam daje osnovu za normalno funkcionisanje organizma. Ono sto treba izbegavati su kombinacije masnoca i UH (da izbegnemo gojaznost), treba izbegavati zasicene masnoce (uglavnom zivotinjskog porekla, ali i biljnog), a koristiti vise masnoce biljnog porekla (kostunjavo voce), izbegavati mesne preradjevine (salame, pastete, kobasice, virsle..).

Marko

pre 14 godina

Prvo meso ne znaci pljeskavica, a zdrava ishrana podrazumeva i meso. Prosto i jednostavno, nemam visak kilograma i imam odlicnu krvnu sliku (kao i ostale pokazatelje).

vlada

pre 14 godina

@vegetarijanac
tesko da je soja najzdravija hrana na svetu.niti je dobra za muskarce posebno zbog estrogena a ni za zene da je koriste duze u ishrani.da ne govorimo o tome da na trzistu postoji samo genetski modifikovana soja.mislite o tome!

ninja kornjaca

pre 14 godina

@svakacast

Posto nisam imao dovoljno mesta u prethodnom pisanju, samo da razjasnim tvoju primedbu da sam smanjio ugljene hidrate. Upravo to i jeste bilo uspesno kod mene, a energiju sam dopunio mastima i to uglavnom zasicenim. Nisam zagovornik low carb ishrane, ali nikom necu nametati misljenje da to trebaju da jedu, stvarno verujem da svako treba na sebi da isproba sta mu odgovara. U MOM slucaju sam povecao unos masti i holesterola, malkice povecao proteina i dosta smanjio ugljene hidrate. Jaja pravim uglavnom na svinjskoj masti, kao i npr govedinu. Ali pored toga stvarno dosta jedem i povrca i moram priznati da bas puno uzivam u takvoj kombinaciji jela + jogurt, sir i kajmak. Istrazi malo oko tog nedostatka energije, moze biti posledica odvikavanja od ugljenih hidrata. Probaj postepeno da smanjujes, kombinuj, mozda tebi treba vise ugljenih hidrata, mozda imas odlican insulinski metabolizam, mozda ne. Ja npr kad pojedem recimo 4 banane odjednom nisam najbolje i opadne mi energija, a i izuzetno lako mi raste tezina kad povecam ugljene hidrate. Ono je samo bio primer, jedem i ribu, volim corbe, ali se ne drzim striktno rasporeda, ponekad menjam sta kad jedem, ponekad preskocim dorucak itd. Jedna zanimljivost koju sam primetio, i dozvolim jednom u dve nedelje je domaci krompir pire, ali stavim mleka i dosta butera i obicno sutradan izgubim malo na tezini, dok od musake nije bas tako. Nadam se da sam ti pomogao i koji god da je tvoj rezultat samo kriticki razmisljaj. Pozdrav

ninja kornjaca

pre 14 godina

@svakacast

Ja sigurno nisam nasao optimalnu ishranu za sebe, ali je definitivno bolja od dosadasnje :). Elem nisam u potpunosti izbacio ugljene hidrate, ali sam ih dosta smanjio. Obicno kad bih jeo hleb uz obrok nije bilo problema kad sam bio klinac, mislim nije ni sad problem ali sam primetio da ako pojedem solidno hleba uz obrok javlja mi se gorusica, a od kad sam izbacio hleb nijednom mi se nije javila. Musli i slicne stvari nikad nisam voleo, jer bukvalno ogladnim posle pola sata, a i osecao sam se iscrpljeno od toga. Sto se obroka tice jaja obicno jedem za dorucak (3, na oko) recimo 3 puta nedeljno, sa malo slanine, sira i ako ima pecurke. Rucak je malo promenjljiva kategorija, ali volim pasulj prebranac ili neko grilovano meso, sa dosta salate i sargarepom, jer meni stvarno meso bez povrca nije gust (a moze i luk, ako devojka pusti :)), i obrnuto, ne bih mogao da jedem zelenis bez nekog proteina (ne mora meso, ali makar pasulj). Naravno ne kupujem gotovo vec ja pravim, i stvarno za poprilicno malo para mogu da se odvalim od klope (za pare koje se daju za pljeku u centru pa skoro mogu da napravim obrok za dvoje, sa mesom). 10-15 badema za uzinu, a kad mi se jede slatko uzmem u mikseru kombinacija banana, neko bobicavo voce i makar pola kile jogurta (ovo valja do 9 konzumirati, da se ne bi dzabe budio u pola noci da ides u wc) i malo meda. Energija mi je na nivou, ali ponavljam MENI ovako odgovara, a stvarno predlazem da svako proba na sebi sta mu valja bez predrasuda

crazy processor

pre 14 godina

Cekaj Majk Tajson ne jede meso, da vidim ko mu sme na crtu:)

Koliko lupate, nakacili ste se samo na meso i soju. Ja ne jedem meso zato sto sam poslednjih deset godina doruckovao, rucao i vecerao meso, nisam znao da pojedem jabuku, bilo sta od povrca, nisam pojeo supu ili corbu, samo meso 10 godina, ne zivim sa svojima i sve me je mrzelo. Pre mozda godinu dana sam odlucio da ne jedem vise meso pa taman umro od gladi, jer sam bio toliko lenj. Od tog dana nisam gram mesa probao, presekao sam u momentu, iako i dalje burazeri i drustvo minimum jednom nedeljno prave rostilj ili okrecu jaguara ja ne dohvatam. Soju mozda jedem jednom mesecno. Cuo sam price i da treba postepeno da se izbacuje meso, a ipak nisam znao veceg mesojeda od mene pa sam odmah prekinuo, pored toga sam 0 krvna grupa...

Djuki

pre 14 godina

Prirodni sam vegetarijanac jer mi je organizam jos od malih nogu odbijao meso,dobijao sam osipe ili bi povracao hranu cim osetim meso.sad sa 37 godina imam 101kg i visok sam 193cm , meso mi nikad nije nedostajalo a soju retko jedem,jednonaravno m u 10 dana mozda. Nista mi ne fali,bavio sam se fudbalom,kosarkom i borilackim sportovima.sada sve jos samo u slobodno vreme. Sto sam stariji sve mi je nepojmljivije da ljudi kao i zivotinje konzumiraju meso...stvar navike iz doba homosapiensa...kako populacija raste doci ce vreme da ce opet jedni druge da pocnemo da jedemo. :-)
A najjace mi je kad mi neko kaze, "od cega toliki izraste" :-)))
(Nemanja, 22. maj 2012 12:29)



Za svoje 24 godine mislio sam da sam ja jedini takav slucaj. Znaci isto kao kod tebe. Daj reci mi nesto vise,jesi isao kod lekara da se utvrdi zasto telo odbija meso. Da li imas neku bolest (tipa dijabetes ...)

svakacast

pre 14 godina

@ninja kornjaca

Izvini hteo bih da te pitam kako si to raspodelio? Mislim sta jedes za dorucak, sta za rucak a sta za veceru? To sto si izbacio krompir, hleb i zitarice, to znaci da si skoro potpuno izbacio ugljene hidrate. Ja npr kad ne unosim ugljene hidrate, samo mi se spava, nisam nizasta. U pravu si, izgleda da svako treba da nadje svoju optimalnu ishranu. Ali bas me zanima sta kad jedes, kad jaja, kad jogurt, kad povrce itd itd itd...

aleksa

pre 14 godina

Ljudi jedite sve i krecite se, covek ima noge, ne da bi pritiskao papucicu gasa i kvacila, nego da bi se krecao,hodao uz pomoc njih, naravno ako ih ne koristis vec si primer prirodne greske koju si sam napravio i kreces da se gojih, a odatle proizilazi sve ostalo. Jedite slanine, sunke, jaja, hleba, obavezno jednu vocku dnevno, i samo hodajte, trcite, vozite bajk, jednom recju trosite se. Kada organizam navikne na to, jutarnje ustajanje nece biti komplikovano, sve probleme cete resavati lakse, a i bicete lepsi i nasmejaniji.

svaštojed

pre 14 godina

Da je čovek po prirodi vegetarijanac imao bi creva od 18 metara i preživao bi posle svakog obroka. Isticanje da je zdravo biti samo vegetarijanac je suluda mogućnost izazvana psihološkim stanjem pojedinca ili forsiranje da se bude u trendu. Čovek je svaštojed i meso i voće i povrće moraju biti ravnopravno raspoređeni u obrocima. I hodanje, ne trčanje, što više to bolje.

Micko

pre 14 godina

Men eat meat, women eat wheat
Muskarci = Meso, Zene = Zito

Kao sto vidite mogu i ja da se igram raznim jezicima i lingvisticki dokazujem da nije muski izbegavati meso, ali to su GLUPOSTI! Kao sto su i gluposti jedan dan tvrditi kako su masti zdrave i da je bolje najesti se jaja i slanine a izbaciti hleb; a sutradan forsirate zitarice, a masti poredite sa sotonom. Jedni kazu: masti su pogubne jedite ceralije; drugi kazu ne, zitarice gura nekakav farmaceutski lobi (gde li samo izmisle takve gluposti) i pominju HFLC dijete kao ultimativno zdrave ... Dogovorite se vise! A za to vreme jedite sve: meso i povrce i voce i zitarice i to umereno i ravnomerno. Jedite sta vam se svidja, ali ne preterujte ni u cemu.

zabrinuta

pre 14 godina

dakle, budali je dovoljno napisati ili reći - ovo nije meso ali se tako čita, - i on će ga jesti samo da bi ispao muškarac. Gledajući ove naše reklame u kojima svaki sekund iz šume izleće neki rogati jelen, lav... a da ne pominjem druge reklame u kojima se jasno svaki muškarac predstavlja baš kao tako neka budala a svaka žena kao ista takva budala samo drugog pola, - ne iznenađuje me rezultat ovog istraživanja. Teško se onima koji nisu ovakvi.

a2

pre 14 godina

A kako ishrana mesom utiče na žene. Da li su "muževnije"? Ili ženstvenije ako jedu vegetarijansku hranu? Meni ova tema deluje šaljivo i kao neka razbibriga. Definicije nema ni na jednoj strani sveta.

svakacast

pre 14 godina

@ninja kornjaca

E pa nindza, hvala na iscrpnim informacijama, probacu nekoliko dana da se pridrzavam tog tvog rezima jer deluje ovako potpuno neskodljivo, mada jos jednom moram reci svaka cast, jer si ti prvi za koga sam cuo da shiba tri jaja tri puta nedeljno na oko a mrsavi tako naglo :D :D :D

Ajd pa tako, samo nastavi tako.

laza

pre 14 godina

Jedan od novih hitova u USA su sledeci klipovi... "Skinny on Obesity". Bacite oko, mozda vam se svidi: www.uctv.tv/skinny-on-obesity/

Nemanja

pre 14 godina

Za svoje 24 godine mislio sam da sam ja jedini takav slucaj. Znaci isto kao kod tebe. Daj reci mi nesto vise,jesi isao kod lekara da se utvrdi zasto telo odbija meso. Da li imas neku bolest (tipa dijabetes ...)
(Djuki, 22. maj 2012 21:48)

@ Djuki

Ja ne jedem meso i mesne proizvode od 4te godine,i jedini sam u familiji.Jos tada 1979e su doktori znali da je to prirodno i da se desava.Samo sto je Balkan zadnjih 30 godina nazadovao pa je to sada neprirodno postalo...Nikada nisam imao zdravstvenih problema tako da i ne idem doktoru bas cesto.Bitna je samo raznovrsna ishrana i aktivnost. Masti su masti i bez obzira sa kojom ih hranom ubacujes ako ih ne sagoris one se taloze u telu i stvaraju razne bolesti...
Ja ne jedem cak ni ribu ni piletinu,ali npr. mlecne proizvode i jaja u jelima konzumiram redovno.
Zaostalo je razmisljanje da treba jesti meso ili ovo ili ono da bi bio zdrav i jak. Organizam se privikne na sve i iz svega uzima sebi ono sto mu je potrebno. Eskimi zive citav zivot samo na ribi pa umiru sa 40 godina, indiosi u dzunglama jedo skoro samo cisto prirodno meso od divljih zivotinja pa retko koji dozivi 50 god. Bitna je raznovrsna ishrana i aktivnost organizma i on ce sve da svari! ;-)

vladimir

pre 14 godina

Soja je štetna namirnica koju treba izbegavati. Vegetarijanac sam već 20 godina, ali nažalost relativno kasno sam saznao za štetne efekte soje koju su dugo svi mediji glorifikovali kao zdravu hranu. Sad se ispostavilo da je sve samo ne zdrava. Pročitajte ovo http://www.elementi.hr/text-vise.php?TextID=461 ili još bolje guglujte "Soya risks" ili nešto slično.