Sreda, 22.05.2013.

21:27

"Odliv" tera Rumune da uposle Srbe

Rumunski poslodavci, u trci za profitom, u potrazi su za što jefitnijom radnom snagom. Zato se sve više okreću ka - Srbiji.

Izvor: Novosti

"Odliv" tera Rumune da uposle Srbe IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

69 Komentari

Sortiraj po:

Dusan

pre 13 godina

@ Svetlana Fox. Nekada, ne uvek, covek bi kad vidi da je pogresio trebao da ucuti i to prvo sam sebi, a posle i drugima prizna i razmisli sta treba da promeni u ponasanju. Koliku populacijsku katastrofu je Srbija prosla, saznali bi u punom obimu da nije bilo izbeglica iz Hrvatske, BH i sa Kosova. Srbija (bez Kosova) je od 1991. izgubila 12,3% stanovnistva (sa 8 na 7,1 milion), a Rumuni 12,1% (sa 23 na 20,5 miliona). O tome da li je lakse izgubiti toliki procenat kad si na 23 miliona, ili kada si na 8, razmisli sama. Uz to, ponavljam, Srbija sadasnjih 7,1 miliona stanovnika ima sa sve izbeglicama koje su se slile ovde.

goran

pre 13 godina

iz komentara vidim da neki ljudi znaju realnu situaciju u rumuniji, prirodnim bogatstvom rumunija je najbogatija zemlja u regioni,sve ostalo katastrofa,infastruktura nula zgrade kuce 200 godina iza nas birokratija svih institucija vrh vrhova lopovluk kradje na sve strane privreda u totalnom kolapsu plate u periferiji bukuresta 100e plus bonovi za hiper markete u vrdnosti 50e stranci vlasnici i vazduha rumuni pobegli trbuhom za kruhom nasi biznismeni to mnogo dobro znaju narod u totalnoj depresiji haosu sijalice u stanovima 40w nocu nevidis da gori svetlo u stanu ni u jednoj zgradi osim kad ja dodjem u stan pa popalim sva svetla lud srbin sve sto je dobro ostalo je posle causeskua kao parlament ti molovi i gluposti sedi jada i beda koji piju jednu kafu na dan da bi bili vidjeni nelupajte gluposti ni o drobeti turn severin ni o ostalim gradicima i gradovima jer vidim da nemate pojma temisvar lep gradic centar i studentski kompleks katedralaostalo marinkova bara centar drze srbi i srpska crkva to je posebna prica o manipulacijama rumunski manastiri crkve su nesto sto je prelepo jer su samo u tome milion puta veci vernici nego mi blago receno rumunija pre deset godina je bila svoja a sad je rob i vazal eu

Bojan

pre 13 godina

Haha nenade djete bozje izreka srbija do tokija je nastala osvajanjem onog kupa u fudbalu I da je najbolja u fudbalu a ne nekim idejama zauzimanja tokija!

vex

pre 13 godina

@seljadin

Te zgrade bez fasade su proslost u Bukurestu. Masovno drzava donira da se srede fasade na zgradama. Gde god se okrenes, stoje neke skele i lepi se stiropor punom parom. Causeskuove zgrade u (najvise po bulevarima) jesu uvek bile ruzne, ali svako ko pogleda iza njih, nalaze se lepe kuce koje su obnovljene. Ne zaboravite da se Bukurest jos uvek oporavlja od zemljotresa. Jos uvek ponegde ima srusenih kuca. Predpostavljam da su nadogradnje u beogradu bolje, lepse i legalnije?
Verovatno su i ajfoni i manga, zare isto ukradeni po zapadnoj evropi.
Kod nas, naravno da ne postoje ukradena vozila iz evrope. Sve je divno, legalno i uredjeno.

Na putu do bukuresta sam izbrojao preko 30 kamiona koji su vozili dacije u zapadnu evropu (npr u austriji sam ih video dosta). Toliko smo mi ispred njih da je u srbiji najuvozeniji i najprodavaniji auto bas Dacia iz zemlje koja je "30 godina iza srbije". Prosto poredjenja radi, koliko modela automobila ima dacia, a koliko nas kragujevacki fiat (svega 2)?

Ne kazem da je rumunija postala dubai, ali dok mi stojimo u mestu 30 godina, oni ipak napreduju i u nekim stvarima su nas pretekli.

plavi muskatni oraščić

pre 13 godina

ovde mi minuse lupaju oni koji rumuniju nisu videli, a mnogi clanak nisu ni procitali, temisvar je lep grad, blizu je madjarskoj, ima puno starih kuca u kojima jos uvek zive nemci, puno madjara, drobeta turnu severin je veliki grad koji je spojen zeleznicom sa ostatkom rumunije, naravno da izgleda lepse od kladova, o selima necu da govorim, pa to je strasno kako izgledaju, veliki gradovi poput rešice, alba julije, bekaua izgledaju jako lose, nezaposlenost je manja jer svi od reda, babe, dede, ocevi, unuci rade u EU, rumunski je slican italijanskom, francuskom donekle i nemaju takvu jezicku barijeru, industrija je kompletno unistena, preduzeca iz vremena komunizma ne da su zatvorena kao kod nas vec su sravljena sa zemljom, bukurest je prelep na prvi pogled, ogromne zgrade, siroki bulevari, zgrada biblioteke, tribunal, narodna banka, a onda u samom centru na ulazu u šoping mol prekoputa parlamenta ogromna bara duboka 20 centimetara, prosjaka na svakom koraku, zamislite tako nesto ispred usca ili narodnog pozorista, ljudi nisu obuceni po poslednjoj modi, i nismo mi kao nacija bas toliko namrsteni i depresivni, bas mi je zao tih ljudi, naisao sam na ogromnu ljubaznost, a ostao sam razaloscen, tranzicija nikome nije dobro donela

seljadin

pre 13 godina

Ana, nigde nisam rekao da nema konjske zaprege u Srbiji, ja sam rekao da je nisam video na putu do Djerdapa, a sa druge strane sam izbrojao 34 do Bukuresta. Ponovicu voleo bih da je Rumunija takva kakvom je zelite predstaviti.

Sumorna prognoza

pre 13 godina

Ne vidim sta je tu toliko cudno. To ceka i Srbiju jer sutira kadrove. Ono malo pametnih, sposobnih i strucnih ljudi sto je ostalo, pokupice jake drzave poput Amerike, Kanade, Nemacke, a onda ce ovde ostati samo tatina deca i strancaki kadrovi sa kupljenim diplomama, a onda ce prici zvanoj Srbija doci kraj. Kadrovi se ne mogu stvoriti preko noci, a uzgred budi receno vise nema ko ni da ih stvara jer su nase skole i fakulteti postali dno dna. A sto se tice zalaganja za strucnost ispred politike, ona ce ostati mrtvo slovo na papiru, jer kod nas se jedno prica a drugo radi. Jedino sto ce u Srbiji biti moguce raditi je poljoprivreda, to je nase zanimanje budcnosti, pa mozda je i doslo vreme da se bavimo zanimanjem nasih predaka jer za ozbiljnije stvari nismo spremni kao drustvo. Za ozbiljne stvari morate imati ozbiljnu drzavu, morate imati stabilne institucije, morate imati jednostavne zakonske procedure i primenljivost istih, a toga u Srbiji nema niti ce ga mozda ikad i biti. Zato ce vrlo brzo zbog nakazne politike poceti da otkazuju veliki sistemi, naci cemo se u problemu, sto moze dovesti do toga da cak i one fabrike koje rade budu izmestene jer jednostavno nece imati tehnicke mogucnosti da rade u Srbiji. Sumorno ali vrlo verovatno!

Ana

pre 13 godina

To sto vi mislite da smo bili ne znam kako razvijeni u odnosu na Rumuniju je samo vasa veoma subjektivna perspektiva. Ako pricate sa nekim strancima koji su obilazili Jugoslaviju 80tih, mozete cuti kako su bili sokirani onim sto su vidjali van gradova. Narocito kako se ide juznije. Na primer, ljudima koji obradjuju zemlju plugom i volovima.

@seljadin: Nema konjske zaprege u Srbiji?? Videla sam jednu pre dve nedelje na Trgu republike u Beogradu. Toliko o tome.

seljadin

pre 13 godina

ja ne znam kakva je bila Rumunija pre 10 godina, ali bih voleo da je takva kakvom je predstavljaju u ovoj diskusiji na internetu, vise bih to voleo i od njih samih, jer bi mi olaksalo poslovanje.
Prema tome ne vidim razlog za "zaludjivanje masa" sa stvarima koje ne postoje.

rti

pre 13 godina

@Светлана: Preko 4 miliona ljudi je Rumunija izgubila poslednjih 20-ak godina, ne "samo" 2.5 miliona: 1991. je imala 23.18 miliona stanovnika, a 2012. svega 18.98 miliona.
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Romania
Ali izgleda da sve zavisi od ugla gledanja, za neke i ovo predstavlja "napredak" ili barem tako pokušavaju da ga predstave.

seljadin

pre 13 godina

prevodilac iz Temišvara, Rumun često dolazi u BG i NS, i kaže da je Rumunija 30 godina iza Srbije. Toliko o njihovom napretku.
Ovi koji spominju Bukurešt i modu, mogu samo da se zapitam, da li govorimo o istom gradu? Taj metro koji imaju je napravio Čaušesku, i sjajna je stvar, tu bilo koja prednost nad Beogradom prestaje, voze se automobili ukradeni u EU inače nazivaju Rumuniju "Romania, parcare pentru autoturisme de lux furate din Europa" što znači parking ukradenih automobila iz EU, pa i Srbije, inače oni su "izvozili" renoe i audi vozila u Rumuniju iz Srbije.
Stambeni fond koji imaju "š" kvaliteta u odnosu na Beograd, stojiš ispred zgrade a ona kriva, bez fasade, bez liftova, bez parketa, visina tavanice 2.5m, kad nadzidjuju zgradu, oni je "nadzidjuju daskama" i prave neku baraku na vrhu zgrade, pasa lutalica u Bukureštu ima kao u Beogradu x 10.

Mi smo u suštini jako slični, ali dva sveta.

Vlada

pre 13 godina

Ne, znam ljudi, bio sam u Temisvaru i bolji je od Novog Sada, voze se bolja kola, vise trznih centara nego Beograd...
Drug kaze da ja Temisvar najbogatiji grad u Rumuniji i da cim se krene u unutrasnjost da je veca beda nego kod nas.
Ali realno, Temisvar je lep grad.

Srbin

pre 13 godina

Svi ovi koji imaju potrebe lecenja kompleksa tako sto ce ovde da guslaju kako je Srbija "ispred" Rumunije nikada nisu videli rumuniju!

Otidjite u Kladovo a posle predjite u Turnu Severin preko dunava i pogledajte razliku:
U kladovu beda, nema jednog kamiona, ljudi bleje a preko puta sve vrvi od gradjevine, kamiona, ljudi zure na posao!

Samo vi nastavite da lazete sebe kao sto se lazete vec 20 godina i evidentno je gde ste dogurali od 1989 do danas - za svoju sudbinu ste sami krivi!

Jan

pre 13 godina

U članku piše da Rumunija traži radnike ne zbog toga što je nešto posebno razvijena i bogata već zato što se veliki broj njihovih državljana odselio mahom na zapad gde mogu da zarade mnogo više.Takodje ne vidim da piše da se naši ljudi tamo zapošljavaju već da samo Rumuni razmišljaju o zapošljavanju radnika iz njihovih susednih zemalja.

Nenad

pre 13 godina

Eto gde je Srbe odvela glupava politika, nacionalzam, nespremnost na kompromis itd. Od ideje Srbija do Tokija, mi stigli gastarbajterovanja u Rumuniji. Pre dvadeset i nesto godina smo ima se smejali i gledali kao nizu rasu.

MarkoNS

pre 13 godina

Neverovatno koliko komentatora ima sujetu ili logiku "da Bog da komsiji crkne krava" samo zato sto nas je Rumunija odavno prestigla u svemu. Ja sam bio student u Temisvaru i nazalost morao sam da se vratim jer ne mogu da dobijem papire. Dok sam studirao i radio sam tamo. Plate su vece za oko 150-200 eura za isti posao ovde ali je i hrana malo skuplja. Svi voze dobre automobile i onaj koji radi ne zali se. Tacno ima onih kolica sa konjima ponekad ali to uglavnom voze Romi, koji i da kuci imaju mercedesa vozice se time. Nezaposlenost je ispod 5% ! Koliko je u Srbiji? Preko 30%???? O cemu dalje pricati sve je receno. Rumuni su radili dok smo mi ratovali i "cuvali" Kosovo. Eto Vam sada Kosovo...

@Zoran

pre 13 godina

Kad mi postanemo Rumuni, Etiopljani i ini će postati naši Srbi. Ima mnogo zemalja koje su daleko siromašnije od naše, samo što Srbi, kojima je pogled uprt na Zapad, ne vide tu bedu.

banat

pre 13 godina

rumunija nas je odavno prestigla, to ne zele da vide samo nabedjeni kompleksasi koji parazitiraju na racun drzavnog budzeta srbije!

u rumuniji je standard nesto veci, ali zato nezaposlenost mnooooooooogoooooo manja!

jedna zanimljiva stvar je da sverceri iz rumunije masovno dolaze u srbiju (konkretno u moje pancevo, prepoznacete ih po smesnoj odeci i dobrim kolima) jer u rumuniji ne mogu da svercuju jer sive ekonomije gotovo da i nema i funkcionisu drzava i sudstvo, zato su kao novi svercerski raj nasli srbiju u kojoj nista ne funkcionise i nece ni u skorijoj buducnosti!

suma sumarum: rumunija pre 10 godina i rumunija sad - neuporedive!

mario

pre 13 godina

Kako sada,pa zar nije Srbija samoproglašeni lider regiona i najbolja?
E da jedno je pričati,a drugo je živa istina..možete vi do sutra pričati da ste lideri i faktori (mislim na vaše političare i one koji im vjeruju)..

Necete u EU? Pa nemojte, ima vremena za kajanje!

pre 13 godina

Kolo srece naokolo, vrteci se ne prestaje..., pa je tako ocigledno dosla maca na vratanca.
Inace, slika uz tekst je VEOMA zastarela. Te kuce su sada potpuno renoviranih fasada i prelepe. Dakle, za razliku od nas, neki ipak idu NAPRED!

kako ko je, pa ja sam

pre 13 godina

@Ask Me, 23. maj 2013 00:54

Izadji iz Knez Mihajlove, prodji kroz Srbiju koja je na 50km od centra BG-a. pa ces videti isto to sto si opisao ako ne i gore...

vex

pre 13 godina

Još uvek se sećam "jedno červeno" na buvljaku. Voz na stanici NBG pun rumuna sa torbama švercerušama.
Do skoro se znalo da jedini ljudi koji su hteli da rade po plastenicima i beru trešnje u Ritopeku bili rumuni, jer našima je to ispod časti.
Tačno je da u unutrašnjosti rumunije ima jako velike sirotinje, ali dragi moji, kad odete u Bukurešt, vidite da je to prava zapadnjačka metropola. (moj rodni) Beograd može samo da mu zavidi. Ljudi obučeni po poslednjoj modi, metro radi kao sat, a jeftiniji je prevoz nego u BG.
Moj prijatelj (srbin iz temišvara) se bavi trgovinom i obradom kamena. Hteo je da uvozi kamen iz srbije, ali je to bilo nemoguće skupo zbog ugrađivanja lokalnih šerifa po sistemu"a gde sam tu ja"? I čovek lepo sad uvozi kamen iz bugarske. Istu situaciju je imao prijatelj englez sa uvozom drveta u englesku.

Postali smo rumuni rumunima, živo me zanima čijom krivicom. Njihovom nije sigurno.

xim

pre 13 godina

@ svetlana fox
Kao sto kazes nije se Rumunija razvila, pa kako onda traze jeftinu radnu snagu u Srbiji? Nekad su bili siromasni za nas, dolazili da rade za marku, a sad? Sto se nisu okrenuli svajcarskoj radnoj snazi nego bas nasoj? Jer smo mi postali beda gora od njih!!! A neko ko ode do Rumunije, recice da je bednija od nas odmah po pogledu na infrastrukturu sto je i tacno, ali kada pogleda ceo sistem, mi smo zemlja "cetvrtog sveta"!

me

pre 13 godina

Kod nas su strucnjaci otisli i odlaze. Ovde se ne traze novi, nego se slavi kada direktor, koji sigurno nije na toj poziciji zbog strucnosti, ima za radnike mediokritete. Lakoca vladanja...

Katarina Nikolic

pre 13 godina

tko bi gori, eto je doli,
a tko doli gori ustaje.

Sad vrh sablje kruna visi,
sad vrh krune sablja pada,
sad na carstvo rob se uzvisi,
a tko car bi, rob je sada.

Ivan Gundulić, „Osman”

seljadin

pre 13 godina

neko napisa da mi je krivo jer je Rumunija u boljem stanju sa ekonomijom nego Srbija, naprotiv moja firma radi u Rumuniji, kao i u Srbiji, i voleo bih da je Rumunija sto jaca ekonomski kako bi Rumuni bili platezno sposobni, a samim tim i da imam vecu zaradu.
Siromastvo kakvo postoji u Rumuniji je nevidjeno u Srbiji, prosto mi smo jos uvek dva sveta, mozete cesto videti ljude na konjima, zemlja nema ni jedan autoput koji povezuje Bukurest sa EU, a na putu do Bukuresta izbrojao sam 34 konjske zaprege, dok smo isli kroz Srbiju (300km) nismo videli ni jednu!.

meskalin

pre 13 godina

Ljudi moraju shvatit da u modernim vremenima granica/grad/drzava di ste rodjeni znace samo "Vama", to se nosi u srcu.

Ali niti je sramota niti nesto pogrdno da odes radit u drugu zemlju/grad/pokrajnu jer time osiguravas sebi buducnost i egzistenciju, svojoj porodici bolji zivot, sebi siris mogucnosti za vlastiti "rast".

Svi bi voleli da su u svom gradu i da rade ali nazalost to ne prolazi, pa sad ko ima problema sa promenom mesta boravka imat ce ogromnih problema. (sama promena menja kompletan zivot, nije lako u startu verujte, ali nakon nekog vremena ti je svejedno a ono sta nosis u srcu zauvek ostaje).

Sideform

pre 13 godina

Prvo nas pretece Posljska, Ceska I Madjarska, pa Rumunija I Bugarska, pa ce na kraju I Albanija I Kosovo. A vi samo nastavite sa istom politikom od zadnjih 20 godina - odlucno NE Evropi, ko sto smo nekeda rekli NE Hitleru. Kurs nemenjamo!
(Rile, 23. maj 2013 05:30)
Е да ми је знати коме је ово уопште упућено кад је потпуно јасно да су у последња 2 мандата (најмање 2) на власти политичари који спроводе политику Европа нема алтернативу а та политика је у међувремену еволуирала у још екстремнију варијанту, па су тако они прошли претили "самоизолацијом" а ови сада ни мање ни више него "умирањем од глади". Да ли ико уопште памти да је одбијен иједан захтев те исте Европе, мада је прецизније рећи ЕУ/Нато, у последњих 5 година? Ја се таквог догађаја несећам. А онда се присетимо чињенице да је српски стандард убедљиво највише пропао у том истом временском периоду па се заиста са правом питам ко је онда кривљи за пропаст српске економије. Зли Евроскептици који нису власт или предобри Евроентузијасти који јесу власт? Питање је наравно реторичко јер ће на њега свако одговорити у складу са својим политичким ставом али неке чињенице ипак не могу бити оповргнуте. Увек је најлакше завапити за тим како је стандард лош јер не идемо у Европу, иако је очигледно да идемо, и кривити све друге само не оне који заиста јесу криви.

Bora

pre 13 godina

A lepo kaze Vucic da ne moze da spava zbog ekonomije. Naravno da nista nije ucinjeno, kada je zadrzao Dacica, grobara srpske ekonomije. Odliv kadrova iz Srbije traje vec bar 30 godina, nasa dijaspora je odmah iza Turske. Rumunija je samo nova destinacija, jer se u slobodnom padu hvatamo za slamku koja nam je pri ruci. Ko je sledeci, Moldavija?

Patriota

pre 13 godina

pa...ocigledno je da su Srbiju prestigli i Ruminija i Albanija. Posto mi volimo da se podsmevamo svima, a ne vidimo sebe, u ovoj situaciji ostaju nam samo Romi, posto su oni jedini siromasniji od nas. Bedno je kada slusam na pojedinim radio stanicama viceve o Romima koji se svode na to da su oni siromasni. Pogledajte gde smo! Dno dna Evrope! Mozda ne bi bilo lose da pricamo viceve sami o sebi tipa "posao Srbin sa diplomom fakulteta da bere voce preko leta u Rumuniji..." ajd' sad ono "hahaha"..

Simerijanac Anarhista

pre 13 godina

@Svetlana: ne razumem u cemu je problem sto je 2.5 miliona ljudi otislo iz rumunije? da je srece otislo bi i iz srbije, pa bi onda mozda i nezaposlenost u srbiji bila oko 10%. par miliona ljudi je otislo da zivi tamo gde je bolje, narod se spasao. a da li je nesto bolje za drzavu (da ne kazem vlastodrsce) je totalno nebitno. bitno je da je ljudima bolje, pa makar i u stranoj zemlji. da smo se mi malo vise potrudili da napravimo zemlju u kojoj je lepo ziveti umesto smo se borili za njene granice, niko ne bi od nas bezao i otcepljivao se. bunimo se sto albanci ne zele da zive sa nama u srbiji, a vise od dve trecine srba masta da se odseli iz iste te srbije. ovde je dobro samo spahijama u drzavnoj sluzbi koji uzimaju veci harac nego turci. a mi srbi kakvi smo, ne bi se pobunili ni kad bi vlast trazila pravo prve bracne noci, a kamo li za svakave sitnice kao sto je pljacka, ljudska prava i slicne gluposti.

Patriota

pre 13 godina

pa...ocigledno je da su Srbiju prestigli i Ruminija i Albanija. Posto mi volimo da se podsmevamo svima, a ne vidimo sebe, u ovoj situaciji ostaju nam samo Romi, posto su oni jedini siromasniji od nas. Bedno je kada slusam na pojedinim radio stanicama viceve o Romima koji se svode na to da su oni siromasni. Pogledajte gde smo! Dno dna Evrope! Mozda ne bi bilo lose da pricamo viceve sami o sebi tipa "posao Srbin sa diplomom fakulteta da bere voce preko leta u Rumuniji..." ajd' sad ono "hahaha"..

Pravopis

pre 13 godina

Rumunski problem ce biti to sto ce nakon isteka zabrane rada u EU vecina njihove sposobne radne snage otici u neku zemlju gde je bolje, kao sto se desava u Poljskoj, pa hoce na vreme da se obezbede.

Rile

pre 13 godina

Prvo nas pretece Posljska, Ceska I Madjarska, pa Rumunija I Bugarska, pa ce na kraju I Albanija I Kosovo. A vi samo nastavite sa istom politikom od zadnjih 20 godina - odlucno NE Evropi, ko sto smo nekeda rekli NE Hitleru. Kurs nemenjamo!

Malo vise optimizma

pre 13 godina

Citam komentare i stvarno mi je drago sto sam daleko od Balkana (zivim u SAD-u). Pa zar je bitno kako je bilo tih 80-tih godina? Vazno da je da ima prilike da se radi i zaradi. Pa zar ima veze sto je to Rumunija? Bolje Rumunija sa poslom nego Srbija bez posla. Gledajte u buducnost!

Petar

pre 13 godina

Ja studiram u Temišvaru, od 2008 sam ovde. Iako jeste tačno da kupovna moć u Rumuniji je poprilično ista kao i kod nas, ovde može da se lepo zaradi i živi ukoliko ste snalažljivi jer postoje inostrane firme i koje su uvek spremne da zaposle stručne kadrove za solidnu platu. Zakoni su im takođe bolje usklađeni sa EU. Imajte u vidu da ovde je trenutna nezaposlenost 2% iliti oko 7000 ljudi (najmanja u zemlji), ali i dalje fale stručni ljudi.

mash

pre 13 godina

@seljadin

Seljadine, je l ti se tesko pomiriti sa cinjenicom da je Srbija najsiromasnija drzava (ako je mozemo nazvati drzavom) u evropi?

Старо куче

pre 13 godina

Sta li na ovo kazu mocni velikosrbi? Da li ce i dalje da pricaju da smo mi ipak deset godina ispred
Rumunije i Bugarske?
Sta kazu iz DSS i Dveri, treba braniti Kosovo?
(nemnemanja, 22. maj 2013 22:23)
Здрав разум каже да треба бранити своје.
А да је Румунима толико добро, да су се толико развили, не би имали проблем одласка сопствене радне снаге, зар не?

Ask Me

pre 13 godina

Retko ostavljam kometare ali sam sada osetio potrebu da napisem par reci. Prvo, ne zaposljavaju Rumuni jer oni nemaju vise nista svoje, vec vlasnici, a to su Italijani, Francuzi, Nemci. Rumuni beze na zapad i u Italiji ciste kuce i cuvaju starce za 500-600 evra na crno (italijani to nece da rade). Prosle godine sam par puta bio u Rumuniji jer mi je vikendica blizu granice. temisvar je lep grad, medjutim siromastvo i jad se vidi na svakom koraku. Neuporedivo gore nego u Srbiji. Seo sam u bastu MC-a da rucam i za 20 minuta mi je prislo 6-7 Rumuna od 10 do 50 godina da moli za neku paru. Toliko su bili navalenti da mi je bilo neprijatno. Obuceni su isto kao i 80-tih, roba u radnjama relativno jeftina ali veoma loseg kvaliteta. Medutim najveci utisak na mene je ostavio narod koji deluje izgubljeno i ubijeno u pojam. Na tablet koji sam nosio gledali su kao da nosim u ruci spejs satl. Prvo vidi, pa onda pricaj, a papir sve trpi. I puno je *igana

Ženevljanin

pre 13 godina

Pa ako ponuda bude bila dobra ići će ljudi tamo da rade, ali ako im ponude istu crkavicu kao u Srbiji (a tamo plate nisu nešto veće) Srbin ko Srbin, radije će s komšijama na pecanje ili na pivo ispred radnje.

zoran

pre 13 godina

@ Светлана Fox, 22. maj 2013 23:55

Hajde malo i ti razmisli pa napiši! U Srbiji nema depopulacije, kako ti to nazivaš, u takvoj meri zato što je u Srbiju stiglo oko milion, pogrešno nazvanih "izbeglica", a ja bih rekao kolonista, što iz Cro, što iz BiH, što sa Kos. Mada, bez obzira na to, svakako da se smanjuje broj stanovnika i to drastično. I naši mladi gledaju da pedaliraju gde god. Većina njih.
Za to je 100% kriva nakaradna politika SM i njegovih podguznih muva, koje opet zasedoše na vlast a kako će se sve završiti, ostaje nam da sačekamo, po meni, Kraj Tužne Priče (namerno sve velika slova)...

kotravi

pre 13 godina

bio neko vreme tamo i video situaciju, nemojte da pomislite da smo losiji od rumuna, razlika izmedju njih i nas je ista kao i pre deset, dvadeset ili pedeset godina i ubedjen sam da ce tako ostati duze vreme...
(plavi muskatni oraščić, 22. maj 2013 22:53)
@Jeste,u pravu si ali ovaj tekst kaže potpuno drugačije...e sad,što je to tako stvarno ne znam ali sam siguran da je tvoja konstatacija za razliku od ovog teksta 100 % tačna.

Boli vas istina ?,A

pre 13 godina

Ta naša arogancija je komična. Godinama su se smejali Rumunima...a relano oni su danas ispred nas jedno 10g..nema veze #Kosovo je Srbija,Bravo Nole,Stanija ****,Pink,Grand....

Okrece se kolo srece

pre 13 godina

Nije to nista novo, koliko je meni poznato u Rumuniji su pre II Svetskog Rata iz Srbije pa cak i sa Makedonije isli ljudi da rade. Posle Drugog svetskog rata svi znamo kakv je rezim tamo bio, ali opet oni udjose u EU prije drzava Zapadnog Balkana.
J...m ti zemlju kojoj je Istok (Rumunija) - Zapad.

Светлана Fox

pre 13 godina

@nemnemanja - Sta li na ovo kazu mocni velikosrbi? Da li ce i dalje da pricaju da smo mi ipak deset godina ispred Rumunije i Bugarske?
Sta kazu iz DSS i Dveri, treba braniti Kosovo?

Некада, не увек, требало би мало, бар мало, и размислити пре него што се нешто напише. У чланку јасно пише да је узрок недостатка радне снаге у Румунији то што су људи отишли на запад, а не зато што се Румунија изненада развила, па упослила сопствено становништво, а затим и људе из околних држава. Румунија је у последњих 20 година изгубила преко 2,5 милиона људи и тај процес још увек траје. Од такве депопулације нема опоравка. Чак ни Србија после свих ратова и бомбардовања није доживела такву популациону катастрофу као Румунија и Бугарска.

seljadin

pre 13 godina

cesto sam u Bukurestu, i tamo je kvadrat novog stana istog kvaliteta kao u Beogradu 1000 evra (plafon visine 2.7 do 2.85), vrlo malo je izgradjeno stanova, a najvece naselje od 700 stanova (asmita gardens) se prodaje vec 3 godine, i prodato je tek 30% stanova.
Ako uporedimo sa Beogradom, gde su stanovi 1700 evra (Belvil) i prodato je 80% posle istog vremena, onda dolazimo do toga da je kupovna moc u Rumuniji manja nego u Srbiji.
Na osnovu odliva ljudi, 3 miliona je otislo u poslednjie 3 godine, a onaj ko poznaje situaciju zna da desetine hiljada sezonaca dolaze da rade u poljoprivredi iz Rumunije, takodje rade u brodogradilistu u Kladovu, nekoliko stotina Rumuna ide svaki dan na posao.

plavi muskatni oraščić

pre 13 godina

bio neko vreme tamo i video situaciju, nemojte da pomislite da smo losiji od rumuna, razlika izmedju njih i nas je ista kao i pre deset, dvadeset ili pedeset godina i ubedjen sam da ce tako ostati duze vreme...

Macak

pre 13 godina

uhlebili se u rumunskoj firmi...

kako se sve mijenja...

Scena iz vremena Jugoslavije, osamdesete...moja sestra je otisla u Zombolj da kupi pravo laneno platno, tamo je bilo jeftino. Ponijela je zvaki, carapa, sitnica, dzidza-bidza i instant supa da proda na lokalnoj pijaci, pa onda zamijeni lovu za rumunske lee.
Mladji par seta par puta gore-dole, zagleda pa produzi..razgovaraju pa se vrate pitaju za cijenu..produze, vrate se i onda kupe jednu kesu supe.
Kad se vratila kuci, ispricala tu pricu bukvalno smo plakali.
Koliko se sve promijenilo od tada, sad mi trazimo posao tamo...mada je jadno sa obe strane grane.
Ipak, sa visine smo gledali komsije koje nisu bili krivi sto su siromasni, a mi smo mislili da vrijemo vise od njih samo zato sto imamo vise.
Kolo srece se okrece, i mecka zaigra pred svacijim vratima.

nemnemanja

pre 13 godina

Sta li na ovo kazu mocni velikosrbi? Da li ce i dalje da pricaju da smo mi ipak deset godina ispred Rumunije i Bugarske?
Sta kazu iz DSS i Dveri, treba braniti Kosovo?

Šta je tačno

pre 13 godina

Do juče ste pisali kako smo mi ekonomska sila za Rumuniju (i Bugarsku) i da njihovi građani dolaze u Srbiju da rade. Ono, ne verujem vam ni jedno, ni drugo.

Omladinac

pre 13 godina

Do pre neku godinu smo se podsmevali tim istim Rumunima da su jeftina radna snaga i da dok im nije umro Čaušesku nisu znali šta je žvaka, a sada nas oni doživljavaju najjeftinijom radnom snagom...Kol'ko smo samo bedna zemlja...

Omladinac

pre 13 godina

Do pre neku godinu smo se podsmevali tim istim Rumunima da su jeftina radna snaga i da dok im nije umro Čaušesku nisu znali šta je žvaka, a sada nas oni doživljavaju najjeftinijom radnom snagom...Kol'ko smo samo bedna zemlja...

Macak

pre 13 godina

uhlebili se u rumunskoj firmi...

kako se sve mijenja...

Scena iz vremena Jugoslavije, osamdesete...moja sestra je otisla u Zombolj da kupi pravo laneno platno, tamo je bilo jeftino. Ponijela je zvaki, carapa, sitnica, dzidza-bidza i instant supa da proda na lokalnoj pijaci, pa onda zamijeni lovu za rumunske lee.
Mladji par seta par puta gore-dole, zagleda pa produzi..razgovaraju pa se vrate pitaju za cijenu..produze, vrate se i onda kupe jednu kesu supe.
Kad se vratila kuci, ispricala tu pricu bukvalno smo plakali.
Koliko se sve promijenilo od tada, sad mi trazimo posao tamo...mada je jadno sa obe strane grane.
Ipak, sa visine smo gledali komsije koje nisu bili krivi sto su siromasni, a mi smo mislili da vrijemo vise od njih samo zato sto imamo vise.
Kolo srece se okrece, i mecka zaigra pred svacijim vratima.

nemnemanja

pre 13 godina

Sta li na ovo kazu mocni velikosrbi? Da li ce i dalje da pricaju da smo mi ipak deset godina ispred Rumunije i Bugarske?
Sta kazu iz DSS i Dveri, treba braniti Kosovo?

Šta je tačno

pre 13 godina

Do juče ste pisali kako smo mi ekonomska sila za Rumuniju (i Bugarsku) i da njihovi građani dolaze u Srbiju da rade. Ono, ne verujem vam ni jedno, ni drugo.

Светлана Fox

pre 13 godina

@nemnemanja - Sta li na ovo kazu mocni velikosrbi? Da li ce i dalje da pricaju da smo mi ipak deset godina ispred Rumunije i Bugarske?
Sta kazu iz DSS i Dveri, treba braniti Kosovo?

Некада, не увек, требало би мало, бар мало, и размислити пре него што се нешто напише. У чланку јасно пише да је узрок недостатка радне снаге у Румунији то што су људи отишли на запад, а не зато што се Румунија изненада развила, па упослила сопствено становништво, а затим и људе из околних држава. Румунија је у последњих 20 година изгубила преко 2,5 милиона људи и тај процес још увек траје. Од такве депопулације нема опоравка. Чак ни Србија после свих ратова и бомбардовања није доживела такву популациону катастрофу као Румунија и Бугарска.

Okrece se kolo srece

pre 13 godina

Nije to nista novo, koliko je meni poznato u Rumuniji su pre II Svetskog Rata iz Srbije pa cak i sa Makedonije isli ljudi da rade. Posle Drugog svetskog rata svi znamo kakv je rezim tamo bio, ali opet oni udjose u EU prije drzava Zapadnog Balkana.
J...m ti zemlju kojoj je Istok (Rumunija) - Zapad.

seljadin

pre 13 godina

cesto sam u Bukurestu, i tamo je kvadrat novog stana istog kvaliteta kao u Beogradu 1000 evra (plafon visine 2.7 do 2.85), vrlo malo je izgradjeno stanova, a najvece naselje od 700 stanova (asmita gardens) se prodaje vec 3 godine, i prodato je tek 30% stanova.
Ako uporedimo sa Beogradom, gde su stanovi 1700 evra (Belvil) i prodato je 80% posle istog vremena, onda dolazimo do toga da je kupovna moc u Rumuniji manja nego u Srbiji.
Na osnovu odliva ljudi, 3 miliona je otislo u poslednjie 3 godine, a onaj ko poznaje situaciju zna da desetine hiljada sezonaca dolaze da rade u poljoprivredi iz Rumunije, takodje rade u brodogradilistu u Kladovu, nekoliko stotina Rumuna ide svaki dan na posao.

Malo vise optimizma

pre 13 godina

Citam komentare i stvarno mi je drago sto sam daleko od Balkana (zivim u SAD-u). Pa zar je bitno kako je bilo tih 80-tih godina? Vazno da je da ima prilike da se radi i zaradi. Pa zar ima veze sto je to Rumunija? Bolje Rumunija sa poslom nego Srbija bez posla. Gledajte u buducnost!

Ask Me

pre 13 godina

Retko ostavljam kometare ali sam sada osetio potrebu da napisem par reci. Prvo, ne zaposljavaju Rumuni jer oni nemaju vise nista svoje, vec vlasnici, a to su Italijani, Francuzi, Nemci. Rumuni beze na zapad i u Italiji ciste kuce i cuvaju starce za 500-600 evra na crno (italijani to nece da rade). Prosle godine sam par puta bio u Rumuniji jer mi je vikendica blizu granice. temisvar je lep grad, medjutim siromastvo i jad se vidi na svakom koraku. Neuporedivo gore nego u Srbiji. Seo sam u bastu MC-a da rucam i za 20 minuta mi je prislo 6-7 Rumuna od 10 do 50 godina da moli za neku paru. Toliko su bili navalenti da mi je bilo neprijatno. Obuceni su isto kao i 80-tih, roba u radnjama relativno jeftina ali veoma loseg kvaliteta. Medutim najveci utisak na mene je ostavio narod koji deluje izgubljeno i ubijeno u pojam. Na tablet koji sam nosio gledali su kao da nosim u ruci spejs satl. Prvo vidi, pa onda pricaj, a papir sve trpi. I puno je *igana

Petar

pre 13 godina

Ja studiram u Temišvaru, od 2008 sam ovde. Iako jeste tačno da kupovna moć u Rumuniji je poprilično ista kao i kod nas, ovde može da se lepo zaradi i živi ukoliko ste snalažljivi jer postoje inostrane firme i koje su uvek spremne da zaposle stručne kadrove za solidnu platu. Zakoni su im takođe bolje usklađeni sa EU. Imajte u vidu da ovde je trenutna nezaposlenost 2% iliti oko 7000 ljudi (najmanja u zemlji), ali i dalje fale stručni ljudi.

Simerijanac Anarhista

pre 13 godina

@Svetlana: ne razumem u cemu je problem sto je 2.5 miliona ljudi otislo iz rumunije? da je srece otislo bi i iz srbije, pa bi onda mozda i nezaposlenost u srbiji bila oko 10%. par miliona ljudi je otislo da zivi tamo gde je bolje, narod se spasao. a da li je nesto bolje za drzavu (da ne kazem vlastodrsce) je totalno nebitno. bitno je da je ljudima bolje, pa makar i u stranoj zemlji. da smo se mi malo vise potrudili da napravimo zemlju u kojoj je lepo ziveti umesto smo se borili za njene granice, niko ne bi od nas bezao i otcepljivao se. bunimo se sto albanci ne zele da zive sa nama u srbiji, a vise od dve trecine srba masta da se odseli iz iste te srbije. ovde je dobro samo spahijama u drzavnoj sluzbi koji uzimaju veci harac nego turci. a mi srbi kakvi smo, ne bi se pobunili ni kad bi vlast trazila pravo prve bracne noci, a kamo li za svakave sitnice kao sto je pljacka, ljudska prava i slicne gluposti.

Patriota

pre 13 godina

pa...ocigledno je da su Srbiju prestigli i Ruminija i Albanija. Posto mi volimo da se podsmevamo svima, a ne vidimo sebe, u ovoj situaciji ostaju nam samo Romi, posto su oni jedini siromasniji od nas. Bedno je kada slusam na pojedinim radio stanicama viceve o Romima koji se svode na to da su oni siromasni. Pogledajte gde smo! Dno dna Evrope! Mozda ne bi bilo lose da pricamo viceve sami o sebi tipa "posao Srbin sa diplomom fakulteta da bere voce preko leta u Rumuniji..." ajd' sad ono "hahaha"..

plavi muskatni oraščić

pre 13 godina

bio neko vreme tamo i video situaciju, nemojte da pomislite da smo losiji od rumuna, razlika izmedju njih i nas je ista kao i pre deset, dvadeset ili pedeset godina i ubedjen sam da ce tako ostati duze vreme...

Boli vas istina ?,A

pre 13 godina

Ta naša arogancija je komična. Godinama su se smejali Rumunima...a relano oni su danas ispred nas jedno 10g..nema veze #Kosovo je Srbija,Bravo Nole,Stanija ****,Pink,Grand....

xim

pre 13 godina

@ svetlana fox
Kao sto kazes nije se Rumunija razvila, pa kako onda traze jeftinu radnu snagu u Srbiji? Nekad su bili siromasni za nas, dolazili da rade za marku, a sad? Sto se nisu okrenuli svajcarskoj radnoj snazi nego bas nasoj? Jer smo mi postali beda gora od njih!!! A neko ko ode do Rumunije, recice da je bednija od nas odmah po pogledu na infrastrukturu sto je i tacno, ali kada pogleda ceo sistem, mi smo zemlja "cetvrtog sveta"!

mash

pre 13 godina

@seljadin

Seljadine, je l ti se tesko pomiriti sa cinjenicom da je Srbija najsiromasnija drzava (ako je mozemo nazvati drzavom) u evropi?

vex

pre 13 godina

Još uvek se sećam "jedno červeno" na buvljaku. Voz na stanici NBG pun rumuna sa torbama švercerušama.
Do skoro se znalo da jedini ljudi koji su hteli da rade po plastenicima i beru trešnje u Ritopeku bili rumuni, jer našima je to ispod časti.
Tačno je da u unutrašnjosti rumunije ima jako velike sirotinje, ali dragi moji, kad odete u Bukurešt, vidite da je to prava zapadnjačka metropola. (moj rodni) Beograd može samo da mu zavidi. Ljudi obučeni po poslednjoj modi, metro radi kao sat, a jeftiniji je prevoz nego u BG.
Moj prijatelj (srbin iz temišvara) se bavi trgovinom i obradom kamena. Hteo je da uvozi kamen iz srbije, ali je to bilo nemoguće skupo zbog ugrađivanja lokalnih šerifa po sistemu"a gde sam tu ja"? I čovek lepo sad uvozi kamen iz bugarske. Istu situaciju je imao prijatelj englez sa uvozom drveta u englesku.

Postali smo rumuni rumunima, živo me zanima čijom krivicom. Njihovom nije sigurno.

MarkoNS

pre 13 godina

Neverovatno koliko komentatora ima sujetu ili logiku "da Bog da komsiji crkne krava" samo zato sto nas je Rumunija odavno prestigla u svemu. Ja sam bio student u Temisvaru i nazalost morao sam da se vratim jer ne mogu da dobijem papire. Dok sam studirao i radio sam tamo. Plate su vece za oko 150-200 eura za isti posao ovde ali je i hrana malo skuplja. Svi voze dobre automobile i onaj koji radi ne zali se. Tacno ima onih kolica sa konjima ponekad ali to uglavnom voze Romi, koji i da kuci imaju mercedesa vozice se time. Nezaposlenost je ispod 5% ! Koliko je u Srbiji? Preko 30%???? O cemu dalje pricati sve je receno. Rumuni su radili dok smo mi ratovali i "cuvali" Kosovo. Eto Vam sada Kosovo...

Bora

pre 13 godina

A lepo kaze Vucic da ne moze da spava zbog ekonomije. Naravno da nista nije ucinjeno, kada je zadrzao Dacica, grobara srpske ekonomije. Odliv kadrova iz Srbije traje vec bar 30 godina, nasa dijaspora je odmah iza Turske. Rumunija je samo nova destinacija, jer se u slobodnom padu hvatamo za slamku koja nam je pri ruci. Ko je sledeci, Moldavija?

Srbin

pre 13 godina

Svi ovi koji imaju potrebe lecenja kompleksa tako sto ce ovde da guslaju kako je Srbija "ispred" Rumunije nikada nisu videli rumuniju!

Otidjite u Kladovo a posle predjite u Turnu Severin preko dunava i pogledajte razliku:
U kladovu beda, nema jednog kamiona, ljudi bleje a preko puta sve vrvi od gradjevine, kamiona, ljudi zure na posao!

Samo vi nastavite da lazete sebe kao sto se lazete vec 20 godina i evidentno je gde ste dogurali od 1989 do danas - za svoju sudbinu ste sami krivi!

zoran

pre 13 godina

@ Светлана Fox, 22. maj 2013 23:55

Hajde malo i ti razmisli pa napiši! U Srbiji nema depopulacije, kako ti to nazivaš, u takvoj meri zato što je u Srbiju stiglo oko milion, pogrešno nazvanih "izbeglica", a ja bih rekao kolonista, što iz Cro, što iz BiH, što sa Kos. Mada, bez obzira na to, svakako da se smanjuje broj stanovnika i to drastično. I naši mladi gledaju da pedaliraju gde god. Većina njih.
Za to je 100% kriva nakaradna politika SM i njegovih podguznih muva, koje opet zasedoše na vlast a kako će se sve završiti, ostaje nam da sačekamo, po meni, Kraj Tužne Priče (namerno sve velika slova)...

kako ko je, pa ja sam

pre 13 godina

@Ask Me, 23. maj 2013 00:54

Izadji iz Knez Mihajlove, prodji kroz Srbiju koja je na 50km od centra BG-a. pa ces videti isto to sto si opisao ako ne i gore...

Rile

pre 13 godina

Prvo nas pretece Posljska, Ceska I Madjarska, pa Rumunija I Bugarska, pa ce na kraju I Albanija I Kosovo. A vi samo nastavite sa istom politikom od zadnjih 20 godina - odlucno NE Evropi, ko sto smo nekeda rekli NE Hitleru. Kurs nemenjamo!

Старо куче

pre 13 godina

Sta li na ovo kazu mocni velikosrbi? Da li ce i dalje da pricaju da smo mi ipak deset godina ispred
Rumunije i Bugarske?
Sta kazu iz DSS i Dveri, treba braniti Kosovo?
(nemnemanja, 22. maj 2013 22:23)
Здрав разум каже да треба бранити своје.
А да је Румунима толико добро, да су се толико развили, не би имали проблем одласка сопствене радне снаге, зар не?

seljadin

pre 13 godina

neko napisa da mi je krivo jer je Rumunija u boljem stanju sa ekonomijom nego Srbija, naprotiv moja firma radi u Rumuniji, kao i u Srbiji, i voleo bih da je Rumunija sto jaca ekonomski kako bi Rumuni bili platezno sposobni, a samim tim i da imam vecu zaradu.
Siromastvo kakvo postoji u Rumuniji je nevidjeno u Srbiji, prosto mi smo jos uvek dva sveta, mozete cesto videti ljude na konjima, zemlja nema ni jedan autoput koji povezuje Bukurest sa EU, a na putu do Bukuresta izbrojao sam 34 konjske zaprege, dok smo isli kroz Srbiju (300km) nismo videli ni jednu!.

Patriota

pre 13 godina

pa...ocigledno je da su Srbiju prestigli i Ruminija i Albanija. Posto mi volimo da se podsmevamo svima, a ne vidimo sebe, u ovoj situaciji ostaju nam samo Romi, posto su oni jedini siromasniji od nas. Bedno je kada slusam na pojedinim radio stanicama viceve o Romima koji se svode na to da su oni siromasni. Pogledajte gde smo! Dno dna Evrope! Mozda ne bi bilo lose da pricamo viceve sami o sebi tipa "posao Srbin sa diplomom fakulteta da bere voce preko leta u Rumuniji..." ajd' sad ono "hahaha"..

Ženevljanin

pre 13 godina

Pa ako ponuda bude bila dobra ići će ljudi tamo da rade, ali ako im ponude istu crkavicu kao u Srbiji (a tamo plate nisu nešto veće) Srbin ko Srbin, radije će s komšijama na pecanje ili na pivo ispred radnje.

Sideform

pre 13 godina

Prvo nas pretece Posljska, Ceska I Madjarska, pa Rumunija I Bugarska, pa ce na kraju I Albanija I Kosovo. A vi samo nastavite sa istom politikom od zadnjih 20 godina - odlucno NE Evropi, ko sto smo nekeda rekli NE Hitleru. Kurs nemenjamo!
(Rile, 23. maj 2013 05:30)
Е да ми је знати коме је ово уопште упућено кад је потпуно јасно да су у последња 2 мандата (најмање 2) на власти политичари који спроводе политику Европа нема алтернативу а та политика је у међувремену еволуирала у још екстремнију варијанту, па су тако они прошли претили "самоизолацијом" а ови сада ни мање ни више него "умирањем од глади". Да ли ико уопште памти да је одбијен иједан захтев те исте Европе, мада је прецизније рећи ЕУ/Нато, у последњих 5 година? Ја се таквог догађаја несећам. А онда се присетимо чињенице да је српски стандард убедљиво највише пропао у том истом временском периоду па се заиста са правом питам ко је онда кривљи за пропаст српске економије. Зли Евроскептици који нису власт или предобри Евроентузијасти који јесу власт? Питање је наравно реторичко јер ће на њега свако одговорити у складу са својим политичким ставом али неке чињенице ипак не могу бити оповргнуте. Увек је најлакше завапити за тим како је стандард лош јер не идемо у Европу, иако је очигледно да идемо, и кривити све друге само не оне који заиста јесу криви.

Nenad

pre 13 godina

Eto gde je Srbe odvela glupava politika, nacionalzam, nespremnost na kompromis itd. Od ideje Srbija do Tokija, mi stigli gastarbajterovanja u Rumuniji. Pre dvadeset i nesto godina smo ima se smejali i gledali kao nizu rasu.

Vlada

pre 13 godina

Ne, znam ljudi, bio sam u Temisvaru i bolji je od Novog Sada, voze se bolja kola, vise trznih centara nego Beograd...
Drug kaze da ja Temisvar najbogatiji grad u Rumuniji i da cim se krene u unutrasnjost da je veca beda nego kod nas.
Ali realno, Temisvar je lep grad.

banat

pre 13 godina

rumunija nas je odavno prestigla, to ne zele da vide samo nabedjeni kompleksasi koji parazitiraju na racun drzavnog budzeta srbije!

u rumuniji je standard nesto veci, ali zato nezaposlenost mnooooooooogoooooo manja!

jedna zanimljiva stvar je da sverceri iz rumunije masovno dolaze u srbiju (konkretno u moje pancevo, prepoznacete ih po smesnoj odeci i dobrim kolima) jer u rumuniji ne mogu da svercuju jer sive ekonomije gotovo da i nema i funkcionisu drzava i sudstvo, zato su kao novi svercerski raj nasli srbiju u kojoj nista ne funkcionise i nece ni u skorijoj buducnosti!

suma sumarum: rumunija pre 10 godina i rumunija sad - neuporedive!

mario

pre 13 godina

Kako sada,pa zar nije Srbija samoproglašeni lider regiona i najbolja?
E da jedno je pričati,a drugo je živa istina..možete vi do sutra pričati da ste lideri i faktori (mislim na vaše političare i one koji im vjeruju)..

Pravopis

pre 13 godina

Rumunski problem ce biti to sto ce nakon isteka zabrane rada u EU vecina njihove sposobne radne snage otici u neku zemlju gde je bolje, kao sto se desava u Poljskoj, pa hoce na vreme da se obezbede.

Katarina Nikolic

pre 13 godina

tko bi gori, eto je doli,
a tko doli gori ustaje.

Sad vrh sablje kruna visi,
sad vrh krune sablja pada,
sad na carstvo rob se uzvisi,
a tko car bi, rob je sada.

Ivan Gundulić, „Osman”

Necete u EU? Pa nemojte, ima vremena za kajanje!

pre 13 godina

Kolo srece naokolo, vrteci se ne prestaje..., pa je tako ocigledno dosla maca na vratanca.
Inace, slika uz tekst je VEOMA zastarela. Te kuce su sada potpuno renoviranih fasada i prelepe. Dakle, za razliku od nas, neki ipak idu NAPRED!

meskalin

pre 13 godina

Ljudi moraju shvatit da u modernim vremenima granica/grad/drzava di ste rodjeni znace samo "Vama", to se nosi u srcu.

Ali niti je sramota niti nesto pogrdno da odes radit u drugu zemlju/grad/pokrajnu jer time osiguravas sebi buducnost i egzistenciju, svojoj porodici bolji zivot, sebi siris mogucnosti za vlastiti "rast".

Svi bi voleli da su u svom gradu i da rade ali nazalost to ne prolazi, pa sad ko ima problema sa promenom mesta boravka imat ce ogromnih problema. (sama promena menja kompletan zivot, nije lako u startu verujte, ali nakon nekog vremena ti je svejedno a ono sta nosis u srcu zauvek ostaje).

me

pre 13 godina

Kod nas su strucnjaci otisli i odlaze. Ovde se ne traze novi, nego se slavi kada direktor, koji sigurno nije na toj poziciji zbog strucnosti, ima za radnike mediokritete. Lakoca vladanja...

seljadin

pre 13 godina

prevodilac iz Temišvara, Rumun često dolazi u BG i NS, i kaže da je Rumunija 30 godina iza Srbije. Toliko o njihovom napretku.
Ovi koji spominju Bukurešt i modu, mogu samo da se zapitam, da li govorimo o istom gradu? Taj metro koji imaju je napravio Čaušesku, i sjajna je stvar, tu bilo koja prednost nad Beogradom prestaje, voze se automobili ukradeni u EU inače nazivaju Rumuniju "Romania, parcare pentru autoturisme de lux furate din Europa" što znači parking ukradenih automobila iz EU, pa i Srbije, inače oni su "izvozili" renoe i audi vozila u Rumuniju iz Srbije.
Stambeni fond koji imaju "š" kvaliteta u odnosu na Beograd, stojiš ispred zgrade a ona kriva, bez fasade, bez liftova, bez parketa, visina tavanice 2.5m, kad nadzidjuju zgradu, oni je "nadzidjuju daskama" i prave neku baraku na vrhu zgrade, pasa lutalica u Bukureštu ima kao u Beogradu x 10.

Mi smo u suštini jako slični, ali dva sveta.

Jan

pre 13 godina

U članku piše da Rumunija traži radnike ne zbog toga što je nešto posebno razvijena i bogata već zato što se veliki broj njihovih državljana odselio mahom na zapad gde mogu da zarade mnogo više.Takodje ne vidim da piše da se naši ljudi tamo zapošljavaju već da samo Rumuni razmišljaju o zapošljavanju radnika iz njihovih susednih zemalja.

Ana

pre 13 godina

To sto vi mislite da smo bili ne znam kako razvijeni u odnosu na Rumuniju je samo vasa veoma subjektivna perspektiva. Ako pricate sa nekim strancima koji su obilazili Jugoslaviju 80tih, mozete cuti kako su bili sokirani onim sto su vidjali van gradova. Narocito kako se ide juznije. Na primer, ljudima koji obradjuju zemlju plugom i volovima.

@seljadin: Nema konjske zaprege u Srbiji?? Videla sam jednu pre dve nedelje na Trgu republike u Beogradu. Toliko o tome.

kotravi

pre 13 godina

bio neko vreme tamo i video situaciju, nemojte da pomislite da smo losiji od rumuna, razlika izmedju njih i nas je ista kao i pre deset, dvadeset ili pedeset godina i ubedjen sam da ce tako ostati duze vreme...
(plavi muskatni oraščić, 22. maj 2013 22:53)
@Jeste,u pravu si ali ovaj tekst kaže potpuno drugačije...e sad,što je to tako stvarno ne znam ali sam siguran da je tvoja konstatacija za razliku od ovog teksta 100 % tačna.

Sumorna prognoza

pre 13 godina

Ne vidim sta je tu toliko cudno. To ceka i Srbiju jer sutira kadrove. Ono malo pametnih, sposobnih i strucnih ljudi sto je ostalo, pokupice jake drzave poput Amerike, Kanade, Nemacke, a onda ce ovde ostati samo tatina deca i strancaki kadrovi sa kupljenim diplomama, a onda ce prici zvanoj Srbija doci kraj. Kadrovi se ne mogu stvoriti preko noci, a uzgred budi receno vise nema ko ni da ih stvara jer su nase skole i fakulteti postali dno dna. A sto se tice zalaganja za strucnost ispred politike, ona ce ostati mrtvo slovo na papiru, jer kod nas se jedno prica a drugo radi. Jedino sto ce u Srbiji biti moguce raditi je poljoprivreda, to je nase zanimanje budcnosti, pa mozda je i doslo vreme da se bavimo zanimanjem nasih predaka jer za ozbiljnije stvari nismo spremni kao drustvo. Za ozbiljne stvari morate imati ozbiljnu drzavu, morate imati stabilne institucije, morate imati jednostavne zakonske procedure i primenljivost istih, a toga u Srbiji nema niti ce ga mozda ikad i biti. Zato ce vrlo brzo zbog nakazne politike poceti da otkazuju veliki sistemi, naci cemo se u problemu, sto moze dovesti do toga da cak i one fabrike koje rade budu izmestene jer jednostavno nece imati tehnicke mogucnosti da rade u Srbiji. Sumorno ali vrlo verovatno!

rti

pre 13 godina

@Светлана: Preko 4 miliona ljudi je Rumunija izgubila poslednjih 20-ak godina, ne "samo" 2.5 miliona: 1991. je imala 23.18 miliona stanovnika, a 2012. svega 18.98 miliona.
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Romania
Ali izgleda da sve zavisi od ugla gledanja, za neke i ovo predstavlja "napredak" ili barem tako pokušavaju da ga predstave.

plavi muskatni oraščić

pre 13 godina

ovde mi minuse lupaju oni koji rumuniju nisu videli, a mnogi clanak nisu ni procitali, temisvar je lep grad, blizu je madjarskoj, ima puno starih kuca u kojima jos uvek zive nemci, puno madjara, drobeta turnu severin je veliki grad koji je spojen zeleznicom sa ostatkom rumunije, naravno da izgleda lepse od kladova, o selima necu da govorim, pa to je strasno kako izgledaju, veliki gradovi poput rešice, alba julije, bekaua izgledaju jako lose, nezaposlenost je manja jer svi od reda, babe, dede, ocevi, unuci rade u EU, rumunski je slican italijanskom, francuskom donekle i nemaju takvu jezicku barijeru, industrija je kompletno unistena, preduzeca iz vremena komunizma ne da su zatvorena kao kod nas vec su sravljena sa zemljom, bukurest je prelep na prvi pogled, ogromne zgrade, siroki bulevari, zgrada biblioteke, tribunal, narodna banka, a onda u samom centru na ulazu u šoping mol prekoputa parlamenta ogromna bara duboka 20 centimetara, prosjaka na svakom koraku, zamislite tako nesto ispred usca ili narodnog pozorista, ljudi nisu obuceni po poslednjoj modi, i nismo mi kao nacija bas toliko namrsteni i depresivni, bas mi je zao tih ljudi, naisao sam na ogromnu ljubaznost, a ostao sam razaloscen, tranzicija nikome nije dobro donela

seljadin

pre 13 godina

ja ne znam kakva je bila Rumunija pre 10 godina, ali bih voleo da je takva kakvom je predstavljaju u ovoj diskusiji na internetu, vise bih to voleo i od njih samih, jer bi mi olaksalo poslovanje.
Prema tome ne vidim razlog za "zaludjivanje masa" sa stvarima koje ne postoje.

@Zoran

pre 13 godina

Kad mi postanemo Rumuni, Etiopljani i ini će postati naši Srbi. Ima mnogo zemalja koje su daleko siromašnije od naše, samo što Srbi, kojima je pogled uprt na Zapad, ne vide tu bedu.

seljadin

pre 13 godina

Ana, nigde nisam rekao da nema konjske zaprege u Srbiji, ja sam rekao da je nisam video na putu do Djerdapa, a sa druge strane sam izbrojao 34 do Bukuresta. Ponovicu voleo bih da je Rumunija takva kakvom je zelite predstaviti.

vex

pre 13 godina

@seljadin

Te zgrade bez fasade su proslost u Bukurestu. Masovno drzava donira da se srede fasade na zgradama. Gde god se okrenes, stoje neke skele i lepi se stiropor punom parom. Causeskuove zgrade u (najvise po bulevarima) jesu uvek bile ruzne, ali svako ko pogleda iza njih, nalaze se lepe kuce koje su obnovljene. Ne zaboravite da se Bukurest jos uvek oporavlja od zemljotresa. Jos uvek ponegde ima srusenih kuca. Predpostavljam da su nadogradnje u beogradu bolje, lepse i legalnije?
Verovatno su i ajfoni i manga, zare isto ukradeni po zapadnoj evropi.
Kod nas, naravno da ne postoje ukradena vozila iz evrope. Sve je divno, legalno i uredjeno.

Na putu do bukuresta sam izbrojao preko 30 kamiona koji su vozili dacije u zapadnu evropu (npr u austriji sam ih video dosta). Toliko smo mi ispred njih da je u srbiji najuvozeniji i najprodavaniji auto bas Dacia iz zemlje koja je "30 godina iza srbije". Prosto poredjenja radi, koliko modela automobila ima dacia, a koliko nas kragujevacki fiat (svega 2)?

Ne kazem da je rumunija postala dubai, ali dok mi stojimo u mestu 30 godina, oni ipak napreduju i u nekim stvarima su nas pretekli.

Dusan

pre 13 godina

@ Svetlana Fox. Nekada, ne uvek, covek bi kad vidi da je pogresio trebao da ucuti i to prvo sam sebi, a posle i drugima prizna i razmisli sta treba da promeni u ponasanju. Koliku populacijsku katastrofu je Srbija prosla, saznali bi u punom obimu da nije bilo izbeglica iz Hrvatske, BH i sa Kosova. Srbija (bez Kosova) je od 1991. izgubila 12,3% stanovnistva (sa 8 na 7,1 milion), a Rumuni 12,1% (sa 23 na 20,5 miliona). O tome da li je lakse izgubiti toliki procenat kad si na 23 miliona, ili kada si na 8, razmisli sama. Uz to, ponavljam, Srbija sadasnjih 7,1 miliona stanovnika ima sa sve izbeglicama koje su se slile ovde.

goran

pre 13 godina

iz komentara vidim da neki ljudi znaju realnu situaciju u rumuniji, prirodnim bogatstvom rumunija je najbogatija zemlja u regioni,sve ostalo katastrofa,infastruktura nula zgrade kuce 200 godina iza nas birokratija svih institucija vrh vrhova lopovluk kradje na sve strane privreda u totalnom kolapsu plate u periferiji bukuresta 100e plus bonovi za hiper markete u vrdnosti 50e stranci vlasnici i vazduha rumuni pobegli trbuhom za kruhom nasi biznismeni to mnogo dobro znaju narod u totalnoj depresiji haosu sijalice u stanovima 40w nocu nevidis da gori svetlo u stanu ni u jednoj zgradi osim kad ja dodjem u stan pa popalim sva svetla lud srbin sve sto je dobro ostalo je posle causeskua kao parlament ti molovi i gluposti sedi jada i beda koji piju jednu kafu na dan da bi bili vidjeni nelupajte gluposti ni o drobeti turn severin ni o ostalim gradicima i gradovima jer vidim da nemate pojma temisvar lep gradic centar i studentski kompleks katedralaostalo marinkova bara centar drze srbi i srpska crkva to je posebna prica o manipulacijama rumunski manastiri crkve su nesto sto je prelepo jer su samo u tome milion puta veci vernici nego mi blago receno rumunija pre deset godina je bila svoja a sad je rob i vazal eu

Bojan

pre 13 godina

Haha nenade djete bozje izreka srbija do tokija je nastala osvajanjem onog kupa u fudbalu I da je najbolja u fudbalu a ne nekim idejama zauzimanja tokija!

Светлана Fox

pre 13 godina

@nemnemanja - Sta li na ovo kazu mocni velikosrbi? Da li ce i dalje da pricaju da smo mi ipak deset godina ispred Rumunije i Bugarske?
Sta kazu iz DSS i Dveri, treba braniti Kosovo?

Некада, не увек, требало би мало, бар мало, и размислити пре него што се нешто напише. У чланку јасно пише да је узрок недостатка радне снаге у Румунији то што су људи отишли на запад, а не зато што се Румунија изненада развила, па упослила сопствено становништво, а затим и људе из околних држава. Румунија је у последњих 20 година изгубила преко 2,5 милиона људи и тај процес још увек траје. Од такве депопулације нема опоравка. Чак ни Србија после свих ратова и бомбардовања није доживела такву популациону катастрофу као Румунија и Бугарска.

nemnemanja

pre 13 godina

Sta li na ovo kazu mocni velikosrbi? Da li ce i dalje da pricaju da smo mi ipak deset godina ispred Rumunije i Bugarske?
Sta kazu iz DSS i Dveri, treba braniti Kosovo?

plavi muskatni oraščić

pre 13 godina

bio neko vreme tamo i video situaciju, nemojte da pomislite da smo losiji od rumuna, razlika izmedju njih i nas je ista kao i pre deset, dvadeset ili pedeset godina i ubedjen sam da ce tako ostati duze vreme...

Ask Me

pre 13 godina

Retko ostavljam kometare ali sam sada osetio potrebu da napisem par reci. Prvo, ne zaposljavaju Rumuni jer oni nemaju vise nista svoje, vec vlasnici, a to su Italijani, Francuzi, Nemci. Rumuni beze na zapad i u Italiji ciste kuce i cuvaju starce za 500-600 evra na crno (italijani to nece da rade). Prosle godine sam par puta bio u Rumuniji jer mi je vikendica blizu granice. temisvar je lep grad, medjutim siromastvo i jad se vidi na svakom koraku. Neuporedivo gore nego u Srbiji. Seo sam u bastu MC-a da rucam i za 20 minuta mi je prislo 6-7 Rumuna od 10 do 50 godina da moli za neku paru. Toliko su bili navalenti da mi je bilo neprijatno. Obuceni su isto kao i 80-tih, roba u radnjama relativno jeftina ali veoma loseg kvaliteta. Medutim najveci utisak na mene je ostavio narod koji deluje izgubljeno i ubijeno u pojam. Na tablet koji sam nosio gledali su kao da nosim u ruci spejs satl. Prvo vidi, pa onda pricaj, a papir sve trpi. I puno je *igana

seljadin

pre 13 godina

cesto sam u Bukurestu, i tamo je kvadrat novog stana istog kvaliteta kao u Beogradu 1000 evra (plafon visine 2.7 do 2.85), vrlo malo je izgradjeno stanova, a najvece naselje od 700 stanova (asmita gardens) se prodaje vec 3 godine, i prodato je tek 30% stanova.
Ako uporedimo sa Beogradom, gde su stanovi 1700 evra (Belvil) i prodato je 80% posle istog vremena, onda dolazimo do toga da je kupovna moc u Rumuniji manja nego u Srbiji.
Na osnovu odliva ljudi, 3 miliona je otislo u poslednjie 3 godine, a onaj ko poznaje situaciju zna da desetine hiljada sezonaca dolaze da rade u poljoprivredi iz Rumunije, takodje rade u brodogradilistu u Kladovu, nekoliko stotina Rumuna ide svaki dan na posao.

Старо куче

pre 13 godina

Sta li na ovo kazu mocni velikosrbi? Da li ce i dalje da pricaju da smo mi ipak deset godina ispred
Rumunije i Bugarske?
Sta kazu iz DSS i Dveri, treba braniti Kosovo?
(nemnemanja, 22. maj 2013 22:23)
Здрав разум каже да треба бранити своје.
А да је Румунима толико добро, да су се толико развили, не би имали проблем одласка сопствене радне снаге, зар не?

Rile

pre 13 godina

Prvo nas pretece Posljska, Ceska I Madjarska, pa Rumunija I Bugarska, pa ce na kraju I Albanija I Kosovo. A vi samo nastavite sa istom politikom od zadnjih 20 godina - odlucno NE Evropi, ko sto smo nekeda rekli NE Hitleru. Kurs nemenjamo!

Boli vas istina ?,A

pre 13 godina

Ta naša arogancija je komična. Godinama su se smejali Rumunima...a relano oni su danas ispred nas jedno 10g..nema veze #Kosovo je Srbija,Bravo Nole,Stanija ****,Pink,Grand....

Omladinac

pre 13 godina

Do pre neku godinu smo se podsmevali tim istim Rumunima da su jeftina radna snaga i da dok im nije umro Čaušesku nisu znali šta je žvaka, a sada nas oni doživljavaju najjeftinijom radnom snagom...Kol'ko smo samo bedna zemlja...

seljadin

pre 13 godina

neko napisa da mi je krivo jer je Rumunija u boljem stanju sa ekonomijom nego Srbija, naprotiv moja firma radi u Rumuniji, kao i u Srbiji, i voleo bih da je Rumunija sto jaca ekonomski kako bi Rumuni bili platezno sposobni, a samim tim i da imam vecu zaradu.
Siromastvo kakvo postoji u Rumuniji je nevidjeno u Srbiji, prosto mi smo jos uvek dva sveta, mozete cesto videti ljude na konjima, zemlja nema ni jedan autoput koji povezuje Bukurest sa EU, a na putu do Bukuresta izbrojao sam 34 konjske zaprege, dok smo isli kroz Srbiju (300km) nismo videli ni jednu!.

zoran

pre 13 godina

@ Светлана Fox, 22. maj 2013 23:55

Hajde malo i ti razmisli pa napiši! U Srbiji nema depopulacije, kako ti to nazivaš, u takvoj meri zato što je u Srbiju stiglo oko milion, pogrešno nazvanih "izbeglica", a ja bih rekao kolonista, što iz Cro, što iz BiH, što sa Kos. Mada, bez obzira na to, svakako da se smanjuje broj stanovnika i to drastično. I naši mladi gledaju da pedaliraju gde god. Većina njih.
Za to je 100% kriva nakaradna politika SM i njegovih podguznih muva, koje opet zasedoše na vlast a kako će se sve završiti, ostaje nam da sačekamo, po meni, Kraj Tužne Priče (namerno sve velika slova)...

seljadin

pre 13 godina

prevodilac iz Temišvara, Rumun često dolazi u BG i NS, i kaže da je Rumunija 30 godina iza Srbije. Toliko o njihovom napretku.
Ovi koji spominju Bukurešt i modu, mogu samo da se zapitam, da li govorimo o istom gradu? Taj metro koji imaju je napravio Čaušesku, i sjajna je stvar, tu bilo koja prednost nad Beogradom prestaje, voze se automobili ukradeni u EU inače nazivaju Rumuniju "Romania, parcare pentru autoturisme de lux furate din Europa" što znači parking ukradenih automobila iz EU, pa i Srbije, inače oni su "izvozili" renoe i audi vozila u Rumuniju iz Srbije.
Stambeni fond koji imaju "š" kvaliteta u odnosu na Beograd, stojiš ispred zgrade a ona kriva, bez fasade, bez liftova, bez parketa, visina tavanice 2.5m, kad nadzidjuju zgradu, oni je "nadzidjuju daskama" i prave neku baraku na vrhu zgrade, pasa lutalica u Bukureštu ima kao u Beogradu x 10.

Mi smo u suštini jako slični, ali dva sveta.

mash

pre 13 godina

@seljadin

Seljadine, je l ti se tesko pomiriti sa cinjenicom da je Srbija najsiromasnija drzava (ako je mozemo nazvati drzavom) u evropi?

Simerijanac Anarhista

pre 13 godina

@Svetlana: ne razumem u cemu je problem sto je 2.5 miliona ljudi otislo iz rumunije? da je srece otislo bi i iz srbije, pa bi onda mozda i nezaposlenost u srbiji bila oko 10%. par miliona ljudi je otislo da zivi tamo gde je bolje, narod se spasao. a da li je nesto bolje za drzavu (da ne kazem vlastodrsce) je totalno nebitno. bitno je da je ljudima bolje, pa makar i u stranoj zemlji. da smo se mi malo vise potrudili da napravimo zemlju u kojoj je lepo ziveti umesto smo se borili za njene granice, niko ne bi od nas bezao i otcepljivao se. bunimo se sto albanci ne zele da zive sa nama u srbiji, a vise od dve trecine srba masta da se odseli iz iste te srbije. ovde je dobro samo spahijama u drzavnoj sluzbi koji uzimaju veci harac nego turci. a mi srbi kakvi smo, ne bi se pobunili ni kad bi vlast trazila pravo prve bracne noci, a kamo li za svakave sitnice kao sto je pljacka, ljudska prava i slicne gluposti.

Patriota

pre 13 godina

pa...ocigledno je da su Srbiju prestigli i Ruminija i Albanija. Posto mi volimo da se podsmevamo svima, a ne vidimo sebe, u ovoj situaciji ostaju nam samo Romi, posto su oni jedini siromasniji od nas. Bedno je kada slusam na pojedinim radio stanicama viceve o Romima koji se svode na to da su oni siromasni. Pogledajte gde smo! Dno dna Evrope! Mozda ne bi bilo lose da pricamo viceve sami o sebi tipa "posao Srbin sa diplomom fakulteta da bere voce preko leta u Rumuniji..." ajd' sad ono "hahaha"..

MarkoNS

pre 13 godina

Neverovatno koliko komentatora ima sujetu ili logiku "da Bog da komsiji crkne krava" samo zato sto nas je Rumunija odavno prestigla u svemu. Ja sam bio student u Temisvaru i nazalost morao sam da se vratim jer ne mogu da dobijem papire. Dok sam studirao i radio sam tamo. Plate su vece za oko 150-200 eura za isti posao ovde ali je i hrana malo skuplja. Svi voze dobre automobile i onaj koji radi ne zali se. Tacno ima onih kolica sa konjima ponekad ali to uglavnom voze Romi, koji i da kuci imaju mercedesa vozice se time. Nezaposlenost je ispod 5% ! Koliko je u Srbiji? Preko 30%???? O cemu dalje pricati sve je receno. Rumuni su radili dok smo mi ratovali i "cuvali" Kosovo. Eto Vam sada Kosovo...

Macak

pre 13 godina

uhlebili se u rumunskoj firmi...

kako se sve mijenja...

Scena iz vremena Jugoslavije, osamdesete...moja sestra je otisla u Zombolj da kupi pravo laneno platno, tamo je bilo jeftino. Ponijela je zvaki, carapa, sitnica, dzidza-bidza i instant supa da proda na lokalnoj pijaci, pa onda zamijeni lovu za rumunske lee.
Mladji par seta par puta gore-dole, zagleda pa produzi..razgovaraju pa se vrate pitaju za cijenu..produze, vrate se i onda kupe jednu kesu supe.
Kad se vratila kuci, ispricala tu pricu bukvalno smo plakali.
Koliko se sve promijenilo od tada, sad mi trazimo posao tamo...mada je jadno sa obe strane grane.
Ipak, sa visine smo gledali komsije koje nisu bili krivi sto su siromasni, a mi smo mislili da vrijemo vise od njih samo zato sto imamo vise.
Kolo srece se okrece, i mecka zaigra pred svacijim vratima.

Okrece se kolo srece

pre 13 godina

Nije to nista novo, koliko je meni poznato u Rumuniji su pre II Svetskog Rata iz Srbije pa cak i sa Makedonije isli ljudi da rade. Posle Drugog svetskog rata svi znamo kakv je rezim tamo bio, ali opet oni udjose u EU prije drzava Zapadnog Balkana.
J...m ti zemlju kojoj je Istok (Rumunija) - Zapad.

Patriota

pre 13 godina

pa...ocigledno je da su Srbiju prestigli i Ruminija i Albanija. Posto mi volimo da se podsmevamo svima, a ne vidimo sebe, u ovoj situaciji ostaju nam samo Romi, posto su oni jedini siromasniji od nas. Bedno je kada slusam na pojedinim radio stanicama viceve o Romima koji se svode na to da su oni siromasni. Pogledajte gde smo! Dno dna Evrope! Mozda ne bi bilo lose da pricamo viceve sami o sebi tipa "posao Srbin sa diplomom fakulteta da bere voce preko leta u Rumuniji..." ajd' sad ono "hahaha"..

kotravi

pre 13 godina

bio neko vreme tamo i video situaciju, nemojte da pomislite da smo losiji od rumuna, razlika izmedju njih i nas je ista kao i pre deset, dvadeset ili pedeset godina i ubedjen sam da ce tako ostati duze vreme...
(plavi muskatni oraščić, 22. maj 2013 22:53)
@Jeste,u pravu si ali ovaj tekst kaže potpuno drugačije...e sad,što je to tako stvarno ne znam ali sam siguran da je tvoja konstatacija za razliku od ovog teksta 100 % tačna.

Sideform

pre 13 godina

Prvo nas pretece Posljska, Ceska I Madjarska, pa Rumunija I Bugarska, pa ce na kraju I Albanija I Kosovo. A vi samo nastavite sa istom politikom od zadnjih 20 godina - odlucno NE Evropi, ko sto smo nekeda rekli NE Hitleru. Kurs nemenjamo!
(Rile, 23. maj 2013 05:30)
Е да ми је знати коме је ово уопште упућено кад је потпуно јасно да су у последња 2 мандата (најмање 2) на власти политичари који спроводе политику Европа нема алтернативу а та политика је у међувремену еволуирала у још екстремнију варијанту, па су тако они прошли претили "самоизолацијом" а ови сада ни мање ни више него "умирањем од глади". Да ли ико уопште памти да је одбијен иједан захтев те исте Европе, мада је прецизније рећи ЕУ/Нато, у последњих 5 година? Ја се таквог догађаја несећам. А онда се присетимо чињенице да је српски стандард убедљиво највише пропао у том истом временском периоду па се заиста са правом питам ко је онда кривљи за пропаст српске економије. Зли Евроскептици који нису власт или предобри Евроентузијасти који јесу власт? Питање је наравно реторичко јер ће на њега свако одговорити у складу са својим политичким ставом али неке чињенице ипак не могу бити оповргнуте. Увек је најлакше завапити за тим како је стандард лош јер не идемо у Европу, иако је очигледно да идемо, и кривити све друге само не оне који заиста јесу криви.

Nenad

pre 13 godina

Eto gde je Srbe odvela glupava politika, nacionalzam, nespremnost na kompromis itd. Od ideje Srbija do Tokija, mi stigli gastarbajterovanja u Rumuniji. Pre dvadeset i nesto godina smo ima se smejali i gledali kao nizu rasu.

banat

pre 13 godina

rumunija nas je odavno prestigla, to ne zele da vide samo nabedjeni kompleksasi koji parazitiraju na racun drzavnog budzeta srbije!

u rumuniji je standard nesto veci, ali zato nezaposlenost mnooooooooogoooooo manja!

jedna zanimljiva stvar je da sverceri iz rumunije masovno dolaze u srbiju (konkretno u moje pancevo, prepoznacete ih po smesnoj odeci i dobrim kolima) jer u rumuniji ne mogu da svercuju jer sive ekonomije gotovo da i nema i funkcionisu drzava i sudstvo, zato su kao novi svercerski raj nasli srbiju u kojoj nista ne funkcionise i nece ni u skorijoj buducnosti!

suma sumarum: rumunija pre 10 godina i rumunija sad - neuporedive!

Šta je tačno

pre 13 godina

Do juče ste pisali kako smo mi ekonomska sila za Rumuniju (i Bugarsku) i da njihovi građani dolaze u Srbiju da rade. Ono, ne verujem vam ni jedno, ni drugo.

Ana

pre 13 godina

To sto vi mislite da smo bili ne znam kako razvijeni u odnosu na Rumuniju je samo vasa veoma subjektivna perspektiva. Ako pricate sa nekim strancima koji su obilazili Jugoslaviju 80tih, mozete cuti kako su bili sokirani onim sto su vidjali van gradova. Narocito kako se ide juznije. Na primer, ljudima koji obradjuju zemlju plugom i volovima.

@seljadin: Nema konjske zaprege u Srbiji?? Videla sam jednu pre dve nedelje na Trgu republike u Beogradu. Toliko o tome.

Necete u EU? Pa nemojte, ima vremena za kajanje!

pre 13 godina

Kolo srece naokolo, vrteci se ne prestaje..., pa je tako ocigledno dosla maca na vratanca.
Inace, slika uz tekst je VEOMA zastarela. Te kuce su sada potpuno renoviranih fasada i prelepe. Dakle, za razliku od nas, neki ipak idu NAPRED!

vex

pre 13 godina

@seljadin

Te zgrade bez fasade su proslost u Bukurestu. Masovno drzava donira da se srede fasade na zgradama. Gde god se okrenes, stoje neke skele i lepi se stiropor punom parom. Causeskuove zgrade u (najvise po bulevarima) jesu uvek bile ruzne, ali svako ko pogleda iza njih, nalaze se lepe kuce koje su obnovljene. Ne zaboravite da se Bukurest jos uvek oporavlja od zemljotresa. Jos uvek ponegde ima srusenih kuca. Predpostavljam da su nadogradnje u beogradu bolje, lepse i legalnije?
Verovatno su i ajfoni i manga, zare isto ukradeni po zapadnoj evropi.
Kod nas, naravno da ne postoje ukradena vozila iz evrope. Sve je divno, legalno i uredjeno.

Na putu do bukuresta sam izbrojao preko 30 kamiona koji su vozili dacije u zapadnu evropu (npr u austriji sam ih video dosta). Toliko smo mi ispred njih da je u srbiji najuvozeniji i najprodavaniji auto bas Dacia iz zemlje koja je "30 godina iza srbije". Prosto poredjenja radi, koliko modela automobila ima dacia, a koliko nas kragujevacki fiat (svega 2)?

Ne kazem da je rumunija postala dubai, ali dok mi stojimo u mestu 30 godina, oni ipak napreduju i u nekim stvarima su nas pretekli.

Malo vise optimizma

pre 13 godina

Citam komentare i stvarno mi je drago sto sam daleko od Balkana (zivim u SAD-u). Pa zar je bitno kako je bilo tih 80-tih godina? Vazno da je da ima prilike da se radi i zaradi. Pa zar ima veze sto je to Rumunija? Bolje Rumunija sa poslom nego Srbija bez posla. Gledajte u buducnost!

@Zoran

pre 13 godina

Kad mi postanemo Rumuni, Etiopljani i ini će postati naši Srbi. Ima mnogo zemalja koje su daleko siromašnije od naše, samo što Srbi, kojima je pogled uprt na Zapad, ne vide tu bedu.

Srbin

pre 13 godina

Svi ovi koji imaju potrebe lecenja kompleksa tako sto ce ovde da guslaju kako je Srbija "ispred" Rumunije nikada nisu videli rumuniju!

Otidjite u Kladovo a posle predjite u Turnu Severin preko dunava i pogledajte razliku:
U kladovu beda, nema jednog kamiona, ljudi bleje a preko puta sve vrvi od gradjevine, kamiona, ljudi zure na posao!

Samo vi nastavite da lazete sebe kao sto se lazete vec 20 godina i evidentno je gde ste dogurali od 1989 do danas - za svoju sudbinu ste sami krivi!

meskalin

pre 13 godina

Ljudi moraju shvatit da u modernim vremenima granica/grad/drzava di ste rodjeni znace samo "Vama", to se nosi u srcu.

Ali niti je sramota niti nesto pogrdno da odes radit u drugu zemlju/grad/pokrajnu jer time osiguravas sebi buducnost i egzistenciju, svojoj porodici bolji zivot, sebi siris mogucnosti za vlastiti "rast".

Svi bi voleli da su u svom gradu i da rade ali nazalost to ne prolazi, pa sad ko ima problema sa promenom mesta boravka imat ce ogromnih problema. (sama promena menja kompletan zivot, nije lako u startu verujte, ali nakon nekog vremena ti je svejedno a ono sta nosis u srcu zauvek ostaje).

Katarina Nikolic

pre 13 godina

tko bi gori, eto je doli,
a tko doli gori ustaje.

Sad vrh sablje kruna visi,
sad vrh krune sablja pada,
sad na carstvo rob se uzvisi,
a tko car bi, rob je sada.

Ivan Gundulić, „Osman”

xim

pre 13 godina

@ svetlana fox
Kao sto kazes nije se Rumunija razvila, pa kako onda traze jeftinu radnu snagu u Srbiji? Nekad su bili siromasni za nas, dolazili da rade za marku, a sad? Sto se nisu okrenuli svajcarskoj radnoj snazi nego bas nasoj? Jer smo mi postali beda gora od njih!!! A neko ko ode do Rumunije, recice da je bednija od nas odmah po pogledu na infrastrukturu sto je i tacno, ali kada pogleda ceo sistem, mi smo zemlja "cetvrtog sveta"!

vex

pre 13 godina

Još uvek se sećam "jedno červeno" na buvljaku. Voz na stanici NBG pun rumuna sa torbama švercerušama.
Do skoro se znalo da jedini ljudi koji su hteli da rade po plastenicima i beru trešnje u Ritopeku bili rumuni, jer našima je to ispod časti.
Tačno je da u unutrašnjosti rumunije ima jako velike sirotinje, ali dragi moji, kad odete u Bukurešt, vidite da je to prava zapadnjačka metropola. (moj rodni) Beograd može samo da mu zavidi. Ljudi obučeni po poslednjoj modi, metro radi kao sat, a jeftiniji je prevoz nego u BG.
Moj prijatelj (srbin iz temišvara) se bavi trgovinom i obradom kamena. Hteo je da uvozi kamen iz srbije, ali je to bilo nemoguće skupo zbog ugrađivanja lokalnih šerifa po sistemu"a gde sam tu ja"? I čovek lepo sad uvozi kamen iz bugarske. Istu situaciju je imao prijatelj englez sa uvozom drveta u englesku.

Postali smo rumuni rumunima, živo me zanima čijom krivicom. Njihovom nije sigurno.

Jan

pre 13 godina

U članku piše da Rumunija traži radnike ne zbog toga što je nešto posebno razvijena i bogata već zato što se veliki broj njihovih državljana odselio mahom na zapad gde mogu da zarade mnogo više.Takodje ne vidim da piše da se naši ljudi tamo zapošljavaju već da samo Rumuni razmišljaju o zapošljavanju radnika iz njihovih susednih zemalja.

mario

pre 13 godina

Kako sada,pa zar nije Srbija samoproglašeni lider regiona i najbolja?
E da jedno je pričati,a drugo je živa istina..možete vi do sutra pričati da ste lideri i faktori (mislim na vaše političare i one koji im vjeruju)..

seljadin

pre 13 godina

ja ne znam kakva je bila Rumunija pre 10 godina, ali bih voleo da je takva kakvom je predstavljaju u ovoj diskusiji na internetu, vise bih to voleo i od njih samih, jer bi mi olaksalo poslovanje.
Prema tome ne vidim razlog za "zaludjivanje masa" sa stvarima koje ne postoje.

kako ko je, pa ja sam

pre 13 godina

@Ask Me, 23. maj 2013 00:54

Izadji iz Knez Mihajlove, prodji kroz Srbiju koja je na 50km od centra BG-a. pa ces videti isto to sto si opisao ako ne i gore...

Vlada

pre 13 godina

Ne, znam ljudi, bio sam u Temisvaru i bolji je od Novog Sada, voze se bolja kola, vise trznih centara nego Beograd...
Drug kaze da ja Temisvar najbogatiji grad u Rumuniji i da cim se krene u unutrasnjost da je veca beda nego kod nas.
Ali realno, Temisvar je lep grad.

Petar

pre 13 godina

Ja studiram u Temišvaru, od 2008 sam ovde. Iako jeste tačno da kupovna moć u Rumuniji je poprilično ista kao i kod nas, ovde može da se lepo zaradi i živi ukoliko ste snalažljivi jer postoje inostrane firme i koje su uvek spremne da zaposle stručne kadrove za solidnu platu. Zakoni su im takođe bolje usklađeni sa EU. Imajte u vidu da ovde je trenutna nezaposlenost 2% iliti oko 7000 ljudi (najmanja u zemlji), ali i dalje fale stručni ljudi.

Sumorna prognoza

pre 13 godina

Ne vidim sta je tu toliko cudno. To ceka i Srbiju jer sutira kadrove. Ono malo pametnih, sposobnih i strucnih ljudi sto je ostalo, pokupice jake drzave poput Amerike, Kanade, Nemacke, a onda ce ovde ostati samo tatina deca i strancaki kadrovi sa kupljenim diplomama, a onda ce prici zvanoj Srbija doci kraj. Kadrovi se ne mogu stvoriti preko noci, a uzgred budi receno vise nema ko ni da ih stvara jer su nase skole i fakulteti postali dno dna. A sto se tice zalaganja za strucnost ispred politike, ona ce ostati mrtvo slovo na papiru, jer kod nas se jedno prica a drugo radi. Jedino sto ce u Srbiji biti moguce raditi je poljoprivreda, to je nase zanimanje budcnosti, pa mozda je i doslo vreme da se bavimo zanimanjem nasih predaka jer za ozbiljnije stvari nismo spremni kao drustvo. Za ozbiljne stvari morate imati ozbiljnu drzavu, morate imati stabilne institucije, morate imati jednostavne zakonske procedure i primenljivost istih, a toga u Srbiji nema niti ce ga mozda ikad i biti. Zato ce vrlo brzo zbog nakazne politike poceti da otkazuju veliki sistemi, naci cemo se u problemu, sto moze dovesti do toga da cak i one fabrike koje rade budu izmestene jer jednostavno nece imati tehnicke mogucnosti da rade u Srbiji. Sumorno ali vrlo verovatno!

Bora

pre 13 godina

A lepo kaze Vucic da ne moze da spava zbog ekonomije. Naravno da nista nije ucinjeno, kada je zadrzao Dacica, grobara srpske ekonomije. Odliv kadrova iz Srbije traje vec bar 30 godina, nasa dijaspora je odmah iza Turske. Rumunija je samo nova destinacija, jer se u slobodnom padu hvatamo za slamku koja nam je pri ruci. Ko je sledeci, Moldavija?

seljadin

pre 13 godina

Ana, nigde nisam rekao da nema konjske zaprege u Srbiji, ja sam rekao da je nisam video na putu do Djerdapa, a sa druge strane sam izbrojao 34 do Bukuresta. Ponovicu voleo bih da je Rumunija takva kakvom je zelite predstaviti.

Pravopis

pre 13 godina

Rumunski problem ce biti to sto ce nakon isteka zabrane rada u EU vecina njihove sposobne radne snage otici u neku zemlju gde je bolje, kao sto se desava u Poljskoj, pa hoce na vreme da se obezbede.

me

pre 13 godina

Kod nas su strucnjaci otisli i odlaze. Ovde se ne traze novi, nego se slavi kada direktor, koji sigurno nije na toj poziciji zbog strucnosti, ima za radnike mediokritete. Lakoca vladanja...

rti

pre 13 godina

@Светлана: Preko 4 miliona ljudi je Rumunija izgubila poslednjih 20-ak godina, ne "samo" 2.5 miliona: 1991. je imala 23.18 miliona stanovnika, a 2012. svega 18.98 miliona.
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Romania
Ali izgleda da sve zavisi od ugla gledanja, za neke i ovo predstavlja "napredak" ili barem tako pokušavaju da ga predstave.

Ženevljanin

pre 13 godina

Pa ako ponuda bude bila dobra ići će ljudi tamo da rade, ali ako im ponude istu crkavicu kao u Srbiji (a tamo plate nisu nešto veće) Srbin ko Srbin, radije će s komšijama na pecanje ili na pivo ispred radnje.

plavi muskatni oraščić

pre 13 godina

ovde mi minuse lupaju oni koji rumuniju nisu videli, a mnogi clanak nisu ni procitali, temisvar je lep grad, blizu je madjarskoj, ima puno starih kuca u kojima jos uvek zive nemci, puno madjara, drobeta turnu severin je veliki grad koji je spojen zeleznicom sa ostatkom rumunije, naravno da izgleda lepse od kladova, o selima necu da govorim, pa to je strasno kako izgledaju, veliki gradovi poput rešice, alba julije, bekaua izgledaju jako lose, nezaposlenost je manja jer svi od reda, babe, dede, ocevi, unuci rade u EU, rumunski je slican italijanskom, francuskom donekle i nemaju takvu jezicku barijeru, industrija je kompletno unistena, preduzeca iz vremena komunizma ne da su zatvorena kao kod nas vec su sravljena sa zemljom, bukurest je prelep na prvi pogled, ogromne zgrade, siroki bulevari, zgrada biblioteke, tribunal, narodna banka, a onda u samom centru na ulazu u šoping mol prekoputa parlamenta ogromna bara duboka 20 centimetara, prosjaka na svakom koraku, zamislite tako nesto ispred usca ili narodnog pozorista, ljudi nisu obuceni po poslednjoj modi, i nismo mi kao nacija bas toliko namrsteni i depresivni, bas mi je zao tih ljudi, naisao sam na ogromnu ljubaznost, a ostao sam razaloscen, tranzicija nikome nije dobro donela

goran

pre 13 godina

iz komentara vidim da neki ljudi znaju realnu situaciju u rumuniji, prirodnim bogatstvom rumunija je najbogatija zemlja u regioni,sve ostalo katastrofa,infastruktura nula zgrade kuce 200 godina iza nas birokratija svih institucija vrh vrhova lopovluk kradje na sve strane privreda u totalnom kolapsu plate u periferiji bukuresta 100e plus bonovi za hiper markete u vrdnosti 50e stranci vlasnici i vazduha rumuni pobegli trbuhom za kruhom nasi biznismeni to mnogo dobro znaju narod u totalnoj depresiji haosu sijalice u stanovima 40w nocu nevidis da gori svetlo u stanu ni u jednoj zgradi osim kad ja dodjem u stan pa popalim sva svetla lud srbin sve sto je dobro ostalo je posle causeskua kao parlament ti molovi i gluposti sedi jada i beda koji piju jednu kafu na dan da bi bili vidjeni nelupajte gluposti ni o drobeti turn severin ni o ostalim gradicima i gradovima jer vidim da nemate pojma temisvar lep gradic centar i studentski kompleks katedralaostalo marinkova bara centar drze srbi i srpska crkva to je posebna prica o manipulacijama rumunski manastiri crkve su nesto sto je prelepo jer su samo u tome milion puta veci vernici nego mi blago receno rumunija pre deset godina je bila svoja a sad je rob i vazal eu

Bojan

pre 13 godina

Haha nenade djete bozje izreka srbija do tokija je nastala osvajanjem onog kupa u fudbalu I da je najbolja u fudbalu a ne nekim idejama zauzimanja tokija!

Dusan

pre 13 godina

@ Svetlana Fox. Nekada, ne uvek, covek bi kad vidi da je pogresio trebao da ucuti i to prvo sam sebi, a posle i drugima prizna i razmisli sta treba da promeni u ponasanju. Koliku populacijsku katastrofu je Srbija prosla, saznali bi u punom obimu da nije bilo izbeglica iz Hrvatske, BH i sa Kosova. Srbija (bez Kosova) je od 1991. izgubila 12,3% stanovnistva (sa 8 na 7,1 milion), a Rumuni 12,1% (sa 23 na 20,5 miliona). O tome da li je lakse izgubiti toliki procenat kad si na 23 miliona, ili kada si na 8, razmisli sama. Uz to, ponavljam, Srbija sadasnjih 7,1 miliona stanovnika ima sa sve izbeglicama koje su se slile ovde.