Radomirović: Napali su nas i rekli da vodimo hajku na njih

Predsednik Udruženja novinara Srbije Vladimir Radomirović odbacio je večeras kao netačne tvrdnje da je to udruženje režimsko.

Izvor: Tanjug
Podeli

Pročitajte još:

UNS: Junajted grupa i sud u Cirihu kriju presudu po tužbi Šolaka

On je poručio da će UNS pružiti podršku, zaštitu i pomoć novinarima medija u vlasništvu Junajted grupe, N1, Nove S tv i portala Nova, koji, uveren je, rade pod velikim pritiskom vlasnika.

Radomirović je govorio o slučaju presude ciriškog suda po tužbi vlasnika Junajted grupe Dragana Šolaka protiv Pink tv, Informera i Studija B, koja je prema tvrdnjama Šolakovih medija doneta u njegovu korist.

Međutim, istakao je, tu presudu niko nije video i dok ona ne bude objavljena niko ne može da zna o čemu se tu radi.

Dodao je da nije poznato ni da li su tuženi znali da su tuženi.

UNS je, kaže, na sve načine pokušavao da dođe do te presude prvo od Junajted grupe i N1 tv, zatim od ciriškog suda, kao i informaciju s tim u vezi od Ministarstva pravde, ali bez uspeha.

Precizirao je da je ciriški sud prvo obećao UNS-u da će im dostaviti presudu, a posle sedam dana su im rekli da ne mogu to da učine, jer se u tom dokumente nalaze lični podaci.

Nakon objavljivanje infromacije o navodnoj presudi ciriškog suda, Radomirović ističe da je pokrenut "napad" medija Junajted grupe na UNS.

Usledio je poziv UNS-a novinarima medija Junajted grupe da poštuju novinarski kodeks, a posebno nakon što je promenjena informacija o navodnoj presudi u Cirihu, pa je, umesto kao vest N1 tv, ta informacija prikazana kao saopštenje Junajted grupe.

Primetio je da je upravo i to kršenje kodeksa: kada nešto u vesti ispravite, a ne navedete ni šta, ni kada.

Istakao je da je u pitanju jasan primer kršenja novinarskog kodeksa, ne samo, kako kaže, to što je originalna vest ispravljena, već i način na koji su montirani intervjui sa Smajlovićom i sa njim.

Po svem tome, ističe Radomirovih, jasno je da su se novinari u ovom slučcaju stavili u funkciju vlasnika medija, a ne javnosti, što je, kako je rekao, "drastično kršenje kodeksa".

Radomirović kaže da mu se čini da je ovo jedinstven slučaj da novinari napadaju UNS, koji ih poziva na poštovanje kodeksa i osnovnih pravila.

Uveren je da su novinari medija Junajted grupe pod pritiskom vlasnika, pa je tako, kaže, i novinarka Jelena Obućina napustila UNS posle tvita njenog direktora, Slobodana Georgijeva, kojim je najavio istupanje novinara iz članstva tog udruženja.

Sve to, ističe Radomirović, navodi na zaključak da su novinari tih medija pod pritiskom vlasnika.

Dačić je podsetio da su u vreme kada je bio u koalicji sa DS-om, izmene Zakkona o informisanju tada pisali Tadić i Dinkić s ciljem uvođenja restriktivnih mera pa su ga, kaže, pozali da ga konsultuju, ali je on, kaže, odbio da u tome učestvuje.

Navodi da ni on ni Aleksandar Vučić nisu učestvovalu u donošenju tog zakona, jer je zakon, kaže, dogovoren na višem nivou.

Ali je, kaže, uskočio Čeda Jovanović i taj zakon je tada zahvaljujući njemu usvojen.

Radomirović je rekao da su mediji Junajted grupe poslednjih dana izneli veliki broj neistina, dodao da ne zna zašto to rade, ali da poznaje dosta kolega koji rade u tim medijima.

Oni su, siguran je, pod velikom pritikom i pozvao ih da se jave UNS-u, koje će im, kako je istakao, pružiti svu podršku.

strana 1 od 226 idi na stranu