Brent Sadler, CNN-ova zvezda, otišao sa N1?

Prethodne nedelje direktor N1 Jugoslav Ćosić uputio je pismo na adrese 130 međunarodnih novinarskih udruženja, tražeći zaštitu za njegovu televiziju.

Izvor: B92
Podeli
Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Ćosić je zaštitu tražio zbog pretnji od državnih organa, kao i pretnji upućenih njemu i glavnom i odgovornom uredniku agencije Beta.

Mnogi su iznenađeni iznenadnim aktivnostima direktora N1, i to baš nekoliko dana pošto se na srpskom medijskom tržištu pojavila još jedna televizija koja se emituje takođe na kablovskoj mreži SBB.

Kolege sa N1 kažu da je Nova S televizija unela veliki nemir u njihovu kuću, kao i da se direktor i voditelj emisije "Presing" zabrinuo i zbog povratka Olje Bećković sa njenom emisijiom "Utisak nedelje" na Nova S TV. Strah od pada gledanosti i rejtinga emisije međutim nije jedini razlog dizanja medijske prašine oko navodnih napada na ovu medijsku kuću.

Naime, jedan od osnivača i članova borda N1 i jedini predstavnik medijske kuće CNN, Brent Sadler, uputio je pismo Draganu Šolaku u kome ga obaveštava o odluci da napusti N1. U pismu je, kako B92 saznaje, naveo sve primere zloupotreba u ovoj televiziji, kao i primere neprofesionalnog ponašanja direktora i urednika.

O pismu su obavešteni i novi vlasnici, britanski Fond BC partners, koji je od američkog Fonda KKR preuzeo deo vlasništva nad TV N1. Ali ne i srpska javnost. Televizija ovu činjenicu krije, pokušavajući da od CNN-a dobije zamenu za Sadlera.

Novi vlasnici najavljuju uvođenje novih ljudi, članova borda, koji bi imali uvid u rad televizije N1 na dnevnom nivou. Kako B92 saznaje, CNN razmatra odluku o oduzimanju licence televiziji N1.

Sve su ovo razlozi koji brinu vlasnika i direktora televizije N1 pa stručnjaci kažu da je to bio stvarni povod za skretanje pažnje na televiziju, koristeći navodne pretnje i pritiske vlasti za pokušaj da zadrže licencu i prikriju skandal koji će nastati objavljivanjem Sadlerovog pisma, ali i "Hardingovog izveštaja", koji je KKR grupa naručila prošle godine kako bi analizirala nivo profesionalnog izveštavanja na ovoj televiziji.

Oni koji su imali uvid u izveštaj bivšeg BBC-jevog urednika Džejmsa Hardinga kažu da je izveštaj jako loš po N1 Beograd, da su u njemu svedočenja novinara iz Sarajeva i Zagreba koji ukazuju na veoma nizak nivo profesionalnosti njihove televizije u Beogradu. Izveštaj je trebalo da bude predstavljen i novim vlasnicima, fondu BC partners, ali je volšebno nestao.

Treći razlog je istraga holandskih organa koja se vodi u Holandiji i Luksemburgu, a tiče se vlasničke strukture televizije N1, koja je registrovana u Luksemburgu. Holandske vlasti uputile su zahtev za istragu i srpskim istražnim organima.

Podsetimo, u pismu koje je objavljeno na sajtu televizije N1, između ostalog navodi se da je "od početka emitovanja programa, 2014. godine, N1 Srbija izložen permanentnim pritiscima, etiketiranju i kampanji obeshrabrivanja, koji dolaze od najviših funkcionera vlade i vladajuće koalicije uključujući i predsednika države".

Zbog toga je, dodaje se, Adria News iz Luksemburga, vlasnik televizije N1, uputila pismo na više od 130 adresa međunarodnih i nevladinih organizacija, medijskih asocijacija, kao i Evropske unije za molbom da učine sve "da se pritisci na N1, kao i druge nezavisne medije u Srbiji smanje i omoguće minimalni uslovi za njihovo funkcionisanje".

Redakcija B92 ovim povodom stupila je u kontakt sa Brentom Sadlerom i Nikosom Statopulosom, partnerima u fondu BC partners. Do objave ovog teksta Sadler se nije javio na pozive redakcije.

Posle više pokušaja da redakcija pitanje postavi Statopulosu, on nas je uputio na PR službu, odakle smo dobili odgovor da ne mogu da daju komentar o eventualnom povlačenju licence N1 od CNN-a i da je to pitanje za CNN.

strana 1 od 139 idi na stranu