Vreme i NUNS osudile izjavu Vučića

Beograd -- Nedeljnik Vreme ocenjuje da premijer Aleksandar Vučić vrši pritisak na nezavisno novinarstvo ocenom da je taj list novina Miroslava Miškovića.

Izvor: Beta
Podeli

Prethodno je i NUNS saopštio da je Vučićeva kritika upućena nedeljnikz "Vreme" nedopustiva i da predstavlja pritisak na slobodu medija.

Vučić je juče predstavljajući ugovor s kompanijom Etihad u Vladi Srbije, kritikovao kako ih je sam nazvao "Miškovićeve novine" zbog objavljivanja, kako je naveo, netačnih podataka o obavezama Srbije iz ugovora sa Etihadom.

Vučić je potom precizirao da je reč o nedeljniku "Vreme" i dodao da je tekst rađen u okviru projekta Evropske unije, ali da on misli da je reč o pojedincima, a ne o EU.

"U demokratskom društvu, nedopustivo je da najviši predstavnik izvršne vlasti na takav način javno diskvalifikuje jedan medij. Premijerovo prozivanje ovog nedeljnika predstavlja pritisak na slobodu medija, tim pre što je Vreme kritikovao zbog teksta koji se bavio analizom sve do juče tajnog ugovora", saopštio je NUNS.

U tom novinarskom udruženju su naveli da je informisanje građana o toj temi bilo od prvorazrednog interesa i da je "očigledno da je upravo tekst objavljen u Vremenu primorao Vladu Srbije i premijera da ugovor sa Etihadom konačno predstave javnosti".

Reagovala je i redakcija nedeljnika "Vreme" navodeći da je premijer Vučić "izrekao grube klevete i diskvalifikacije na račun nedeljnika".

Vreme je ranije objavilo tekst "Otkrivena tajna ministarskog sefa" koji se bavi ugovorom o prodaji JAT-a kompaniji Etihad ervejs. Tekst je uradila Balkanska novinarska istraživačka mreža - BIRN.

"Kao što je nekad kao generalni sekretar SRS-a političke neistomišljenike nazivao 'stranim plaćenicima' i 'domaćim izdajnicima', tako sada nedeljniku Vreme lepi etiketu 'Miškovićeve novine'. Kao što je nekad kao ministar informisanja, tako i sada kao predsednik Vlade Aleksandar Vučić klevetanjem, zastrašivanjima i pritiscima sa pozicije moći želi da onemogući slobodan, objektivan i profesionalan novinarski rad", kaže se u saopštenju Vremena.

Dodaje se da je "svojim ispadima na konferenciji za medije i klevetom, premijer Vučić pokazao da ne može da se odvoji od radikalske senke", kao i da "nije razumeo niti usvojio evropske vrednosti za koje se deklarativno zalaže kada nadje za shodno".

"Uprkos retorici zastrašivanja, diskvalifikacija i teškom pritisku sa pozicije moći, nedeljnik Vreme će kao i do sada nastaviti sa nezavisnim, profesionalnim i objektivnim radom u javnom interesu, u šta spada i analiza ugovora sa Etihadom obelodanjenog na premijerovoj konferenciji za medije", saopštila je redakcija.

Vreme je pozdravio objavljivanje ugovora o kompaniji Er Srbija i izrazio nadu da će to biti praksa vlasti.

UNS: Neprimerena kritika premijera

Udruženje novinara Srbije smatra da je javno analiziranje teksta iz nedeljnika "Vreme“ premijera Srbije Aleksandra Vučića tokom jednosatnog predstavljanja ugovora koji je potpisan sa avio kompanijom Etihad, prenošenog na nacionalnim televizijama,neprimerena i nesrazmerna kritika medija.

UNS smatra da svi građani, uključujući i nosioce vlasti imaju pravo da kritikuju medije, javno i kroz samoregulatorna i regulatorna tela, kao i na zakonom predviđene načine. S druge strane, pridržavajući se Kodeksa novinara Srbije, i uvažavajući obavezu da izlože većem pritisku rad javnih vlasti, mediji imaju dužnost da kritički sagledavaju odluke i postupke vlasti.

UNS smatra da je premijer Vučić zloupotrebio javno obraćanje s obzirom na to da većina gledalaca direktnog prenosa nije upoznata sa tekstom u nedeljniku „Vreme“.

UNS ističe da vlast nije htela da u zakonske odredbe uvrsti obavezu da mediji objavljuju sve izvore finansiranja što je UNS zahtevao amandmanom na medijske zakone. Premijerova tvrdnja da je nedeljnik „Vreme“ list Miroslava Miškovića bila bi tako dokaziva na osnovu svima dostupnih podataka.

UNS ističe da svako ima pravo da osniva štampane medije, ali da bi javnost objektivno sagledavala objavljene informacije u medijima treba da zna u čijem su vlasništvu, odnosno ko i koliko učestvuje u njihovom finansiranju, što Vlada i parlamentarna većina nisu prihvatili.

Info

Ebola stigla i do Švedske?

Stokholm -- Švedske vlasti saopštile da se u toj zemlji pojavio prvi mogući slučaj zaraze ebolom, a u toku su ispitivanja da bi se utvrdilo da li je pacijent zaista zaražen

Svet nedelja 31.08. 22:42 Komentara: 2
strana 1 od 1493 idi na stranu