RRA opomenula Radio B92 i RTV

Beograd -- RRA izrekla opomenu Radiju B92 zbog toga što je u emisiji Mentalno razgibavanje narušeno dostojanstvo ličnosti i funkcije predsednika Srbije Tomislava Nikolića.

Izvor: Beta, Tanjug
Podeli

Opomena je izrečena zbog emisije koja je bila 4. oktobra.

Republička radio-difuzna agencija ocenila je da bila prekršena obaveze iz Opšteg obavezujućeg uputstva o ponašanju emitera, koje se odnose na zabranu "ekstremizma i uvredljivog govora".

Navodi se da je u zabavnoj emisiji od 4. oktobra na Radiju B92 emitovane su premontirane vesti sa RTS-a, među kojima i vest da je Vlada Srbije "razrešila na današnjoj sednici predsednika Nikolića koji je bivšem vladiki Vasiliju Kačavendi podvodio dečake".

RRA je utvrdila da je tom prilikom predsednik Nikolić doveden u vezu sa izvršenjem teškog krivičnog dela podvođenja maloletnih lica i omogućavanja vršenja polnih odnosa, što se "ni u kom slučaju" ne može smatrati ironijom, humorom ili satirom.

Republička radio-difuzna agencija izrekla danas opomenu i Radio-televiziji Vojvodine, jer je njen autor Laslo Tot, kako su obrazložili, pokazao "pristrasan, neprofesionalan i neobjektivan pristup" intervjuišući predsednicu Kosova Atifete Jahjagu.

Zamenik predsednika Saveta RRA Goran Karadžić izjavio je da je to telo izreklo opomenu Radioteleviziji Vojvodine zbog programskog sadržaja koji "ne odgovara uređivačkoj politici i novinarskim standardima" i da ta agencija "ima ingerencije da u slučaju da proceni da je došlo do kršenja zakona izrekne mere u skladu sa Zakonom o radiodifuziji".

"Opomenom se, u skladu sa Zakonom o radiodifuziji, skreće pažnja emiteru da slične propuste ne bi trebalo više da čini", rekao je Karadzić Tanjugu.

On je dodao da je "sledeća mera" javno upozorenje, koje se izriče ako emiter ponovi nešto slicno ili drugim činjenjem prekrši zakon".

"Ali uveren sam da do toga neće doći, s obzirom na dosadašnji rad RTV", rekao je Karadžić.

On je istakao da RRA ima ingerencije da u slučaju da proceni da je došlo do kršenja zakona izrekne mere u skladu sa Zakonom o radiodifuziji.

Karadžić je dodao i da je menadžment televizije svestan da je načinjen propust i da su "i oni ljudima koji su radili emisiju izrekli mere u skladu sa svojim pravilnicima".

Na ove odluke RRA reagovala su novinarska udruženja - NUNS i NDNV.

Pedsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije Vukašin Obradović ocenio je da zbunjuje brzina i odlučnost reagovanja RRA izricanjem opomene RTV, jer agencija nije regovala tako u drugim situacijama kada je trebalo.

"Meni ova iznenadna revnost RRA liči na prodaju nekog patriotizma. Ne dovodimo u pitanje da li je bilo profesionalnih propusta u intervjuu koji je objavio kolega Laslo Tot", rekao je Obradović agenciji Beta.

On je kazao da je bilo mnogo situacija u kojima je RRA morala da reaguje, a nije, što ostavlja utisak da agencija "želi da igra na patriotskom fonu koji je u modi".

Pedsednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine Dinko Gruhonjić ocenio je da je odluka RRA da izrekne opomene za RTV i Radio B92 iznenađujuća i da je ima za cilj da se ta agencija dodvori političarima na vlasti.

"Odluka RRA da opomene RTV i B92 je, u najmanju ruku, iznenađujuća s obzirom da i inače nismo navikli da RRA bilo šta radi da se upristoji poprostačena medijska scena u Srbiji", rekao je Gruhonjić.

Prema njegovoj oceni, RRA je želela da se dodvori političkim moćnicima na vlasti.

Demokratska stranka ocenila je da RRA ne sme da se stavlja u funkciju gušenja medijskih sloboda i kritikovala to što je opomenula Radio B92 i Radio-televiziju Vojvodine a istovremeno zanemarila mnogo teža kršenja Zakona o radiodifuziji.

"Iako DS smatra da se kreativnost novinara koja je predmet kritike može nazvati neukusnom, nedopustivo je da RRA zamera Radiju B92 što je uvredio predsednika Republike, a da istovremeno ne reaguje kada se na pojedinim televizijama mesecima zloupotrebljava nacionalna pokrivenost kroz obračune sa političkim neistomišljenicima, državama, pojedincima, medijima, novinarima, političarima i organizacijama koje su se zamerile vlasnicima tih televizija ili Vladi Srbije", navodi se u saopštenju DS-a.

Danas je saopšteno i da je RRA takođe izrekla opomenu Udruženju građana "Forma plus" iz Bajine Bašte - Radio Četiri zbog nepoštovanja programskih uslova iz izdate dozvole za emitovanje programa.

Društvo

Umro Ljubomir Tadić

Beograd -- Akademik Ljubomir Tadić, otac bivšeg predsednika Srbije Borisa Tadića, preminuo je noćas na Vojnomedicinskoj akademiji u Beogradu u 88. godini, potvrđeno u SANU

Društvo utorak 31.12. 13:05 Komentara: 80
strana 1 od 177 idi na stranu