snoopy zagreb
pre 9 godina
Pa opće je poznato da su svi Srbi zapravo Hrvati pravoslavne vjeroispovijesti a da srpski jezik ne postoji nego je to jedna verzija hrvatskog. Eto vam malo seseljeve retorike.
Četvrtak, 15.01.2015.
23:34
Kada bi neko Hrvate u Srbiji nazvao Srbima sasvim jasno bi i opravdano izazvao reakcije iz Hrvatske, kaže Milorad Pupovac.
Izvor: B92
pre 9 godina
Pa opće je poznato da su svi Srbi zapravo Hrvati pravoslavne vjeroispovijesti a da srpski jezik ne postoji nego je to jedna verzija hrvatskog. Eto vam malo seseljeve retorike.
pre 9 godina
Izgleda da susjedi i domaci srbi koji zivu u HR neznaju kako se pravilna drzava funkconira. Kada ides sa hrvatskom, srpskom ili bilo koj putovnicom u drugoj drzavu ti si drzavljan iz koje zelmlje si dosao njima nije briga koj etnicnost ti pripadas. Briga njima Govorili su kako vam hrvati ne tretiraju kao gradani pa eto svi isti sa svima pa opet niste sretni. Hocete ziviti u hrvatskoj i ne priznati ju? Nemozete pare i jare. Ako niste zadovolnji sa hrvatskom slobodno idi prema vasu otazbinu niko vas ne brani.
pre 9 godina
"... te je apsolutno nebitno kojeg si etniciteta, ako imaš naše državljanstvo, ti si Hrvat (primjer: Eduardo da Silva, Slavoljub Penkala, Nikola Tesla, itd.)..."
(Mars, 16. januar 2015 12:51)
Hehe, mićo, Tesla je umro vise od pola veka pre nego ste postali drzava, tako da on nije imao vase drzavljanstvo. Ja imam, ali nisam i nikada necu biti Hrvat. Moje dedove i pradedove su ustase pobile zato sto su bili Srbi i ni zbog cega drugog. Hoces reci da su devedesetih godina hrvati medjusobno ratovali u HR?????
pre 9 godina
O vidi ti ove Hrvate. Sad je po njima Nikola Tesla Hrvat i ako niti je rodjen niti je ikada ziveo u drzavi koja se zove Republika Hrvatska i koja je nastala tek pocetkom devedesetih proslog veka. Teslini roditelji su iz zapadne Srbije i u najgoru ruku moze biti Austrougarin srpskog porekla ali Hrvat ni u ludilu.
pre 9 godina
Ima više od 50.godina, putovao sam Europom auto-štopom. Uvek su me ljudi primili kao Jugoslovena. Mogo vremena je trebalo, da nekom sa zapada objasniš, da si iz države SFRJ, nacionalnosti Slovenac, Hrvat, Srb, Makedonac... Meni nacionalnost ne znači ništa. Bio sam lojalan gradjanin SFRJ, sad sam lojalan građanin R.Slovenije. Moj sused Mujo Mujovič ili Frane Piculiž, Boris Sadrukovski, Dušan Silinović, svi su državljani Slovenije, pa ako izađu van države, imaju obićno osobnu sa slovenačkim grbom ili sl. pasoš i budu tretirani kao Slovenci iz države Slovenije. Dok ono objasne negde u nekoj kafanici, da nisu Slovenci nego su samo državljani te države, ohladiće se jim jelo!:)
pre 9 godina
Zena mesa dva razlicita koncepta nacionalnosti. Jedan je gradjanski koncept koji postoji u SAD i Francuskoj. On se zasniva na tome da svako ko dobije drzavljanstvo Francuske postaje Francuz i po nacionalnosti. A drugi koncept je etnicka nacionalnost i on postoji na Balkanu. Dakle ja mogu da dobijem drzavljanstvo Hrvatake i da postanem gradjanka Hrvatske ali po nacionalnosti sam i dalje Srpkinja. Njoj trenutno odgovara ovaj prvi koncept da bi sve gradjane mogla da zove Hrvatima. Pa ga zato potura iako ne odgovara ovim prostorima i vecem delu Evrope.
(ona sto joj nikad ne objavljujete komentare)
Nisi u pravu, svi moguci dokumenti u svetu i Evropi kod naprimer upitnika za imigraciju ili statusne paire izjednacavaju "nationality" sa "citizenship" tj drzavljanstvom. Niko te ne pita sta si etnicki nego cije drzavljanstvo imas...pogotovu kada smo mi u pitanju gde se religija izjednacuje sa etnickom pripadnoscu...to je samo nama relevantno.
pre 9 godina
Ne znam što je tu sporno. Pa ni Pupovcu to nije bilo sporno kad je istu stvar u intervjuu Jutarnjem listu 2011. godine rekao Josipović. Da, potpuno istu. Kolinda točno kaže da su to Srbi po nacionalnosti i zašto izvrtati rečenice. Kao i ono kad kaže da će Hrvatska biti među najrazvijenijim zemljama, a ne najrazvijenija.
P.S. Vladimira neću ni komentirati, svojim komentarom je rekao sve o sebi.
pre 9 godina
Opet se pravi iz muhe slona. Kakvo god moje osobno mišljenje bilo o KGK, ovdje je samo riječ o nepoznavanju termina. Naime, nacionalnost i etnička pripadnost su dvije različite stvari, tako da se ona samo krivo izrazila. Hrvatska je inkluzivna nacija (poput francuske, recimo), te je apsolutno nebitno kojeg si etniciteta, ako imaš naše državljanstvo, ti si Hrvat (primjer: Eduardo da Silva, Slavoljub Penkala, Nikola Tesla, itd.). A što si ti po etničkoj pripadnosti, dal Hrvat, Srbin ili Marsovac, koga briga (Osim malog dijela ekstremne desnice koji stvaranjem podjela žele doći do osobne političke i ekonomske koristi, na štetu svih nas). A ako mislite da ljudi poput Pupovca i Linte se bore za ičije interese osim svojih vlastitih, varate se. Lijep pozdrav.
pre 9 godina
Naravno da bi HR reagovala a tek bi provristali da neko iz Srbije kaze kako je za uspostavljanje dobrih odnosa i sa Hrvatskom i Istrom, na primer.
pre 9 godina
Tipicno, opet dezurni Hrvati brane svoje a Srbi se podele gde god mogu. Hrvatima je sad uredu da se svi zovi Hrvatima i da treba da koriste iskljucivo Latinicu ali kad je Srbija u pitanju, e onda je i najmanja razlika naglasena do neba. Dakle ne radi se o kriterijumima vec o tome da su razliciti u slucaju Hrvatske i u slucaju Srbije.
pre 9 godina
Jel etnički Srbin u hrvatskoj vojsci hrvatski vojnik ili srpski vojnik?
pre 9 godina
Dakle, onaj rat je ipak bio građanski?
Hrvati protiv Hrvata?
pre 9 godina
" On je ipak Hrvat u smislu hrvatskog državljanina" je drugi deo izjave koji je Pupovac "zaboravio" da spomene.
pre 9 godina
Jedino su na Balkanu ovakve gluposti bitne. U zapadnoj Evropi se državljani zemalja (bez obzira na nacionalnost) nazivaju pripadnicima naroda države čije državljanstvo imaju. Rasistički se zapravo smatra kad se naglašava izvorna nacionalnost pa nije poželjno reći npr. "Nemac srpskog porekla".
pre 9 godina
Zanima me da li su Srbi (ili Hrvati) rodjeni u drugim zemljama, izvan regiona, jednako tako uvrijedjeni kad ih se naziva Francuzima, Njemcima i Talijanima ? Ili je to uvreda samo kad se dogodi u "regionu" ?
pre 9 godina
oko cega se vi prepucavate i pravite pametni...
pre 9 godina
naravno da je hrvat, svako ko je državljanin hrvatske.
kao sto je svaki državljanin srbije srbin.
šta tu ima da se objašnjava. englez je englez pa bio crn, beo, iz azije, iz afrike, sa ili bez kose i sl .
nacionalnost je jedna, veroispovesti su razne, kao i porekla... ali država, svaka ozbiljna, radi na tome da se nacionalnoscu dicis i da si sretan što nosiš taj pasoš...
zato jedna država treba dobro da pazi kome daje državljanstvo, jer je to reprezentuje.
zna se takodje odlično šta su i nacionalne manjine.
pre 9 godina
Zlonamernost koja se uvidi u izjavama, je za osudu. Dvojne arsine su te koje dizaju jedne a spustaju druge.Ako podrzavas da ljudi albanske nacionalnosti u Makedoniji se nazivaju albanci, a ne makedonci, kako to da srbi u hrvatsko su hrvati a ne srbi!? Smesno je to sto ti albanci u EU ih nazivaju makedonci kad urade neki kriminal... :)
Covek da se stvarno zbuni vise staje i ko je i kako s treba osecati...
pre 9 godina
Kolinda nije moj izbor,ne,nikako to ona nije ali kako bi se trebala obraćati stanovnicima RH nego kao Hrvatima ? Mislite li da bi trebala reći: dragi Hrvati,Srbi,Romi,Crnogorci,Ukrajinci,Rusi,Mađari,Talijani...? Pa u Americi je svaki stanovnik Amerike-Amerikanac,čak i onaj bez državljanstva,sa zelenom kartom,sebe smatra i naziva Amerikancem,a tako im se obraća i predsjednik Obama. Jeste l čuli da se vaš premijer i predsjednik obraća građanima Srbije navodeći njihove pojedine nacionalnosti ? Druga je stvar da se građani drugih nacionalnosti (Srbi,Talijani,Mađari..) nazivaju etničkim Hrvatima,to bi bilo za osudu..
Razlog zašto je g.Pupovac digao glas je taj što on mora "braniti" srpstvo u RH pod svaku cijenu,čak i pod cijenu ovakvih "pobuna". Ja mislim da mnogi Srbi u RH ne vole i ne prihvaćaju Hrvatsku kao svoju domovinu iako druge domovine nemaju,ali od Hrvatske traže da na njih gleda kao na svoje sinove prvijence.
pre 9 godina
Zena mesa dva razlicita koncepta nacionalnosti. Jedan je gradjanski koncept koji postoji u SAD i Francuskoj. On se zasniva na tome da svako ko dobije drzavljanstvo Francuske postaje Francuz i po nacionalnosti. A drugi koncept je etnicka nacionalnost i on postoji na Balkanu. Dakle ja mogu da dobijem drzavljanstvo Hrvatake i da postanem gradjanka Hrvatske ali po nacionalnosti sam i dalje Srpkinja. Njoj trenutno odgovara ovaj prvi koncept da bi sve gradjane mogla da zove Hrvatima. Pa ga zato potura iako ne odgovara ovim prostorima i vecem delu Evrope.
pre 9 godina
Kada bi kojim slučajem (u šta neverujem) g.Kitarović stanovništvo Hrvatske nazvala građanke i građani Hrvatske onda bi se kaže pobunili seljaci? Hm.Kada bi hrvatsku televiziju nazvali televizija Hrvatske taj izraz poštovali bi i Srbi. Kada bi ekonomiju (gospodarstvo) dostigli jedna i druga država samo na nivo Austrije niko nebi govorio o ovim glupostima. Ovako dok smo bili zajednička država za sve nedaće u ekonomiji Hrvati su krivili Srbe, a Srbi Hrvate za rasturanje zajedničke nam države.
pre 9 godina
Vec je bilo najavljeno da ce doci do izmjene hrvatskog ustava.Sada je na Srbima u Hrvatskoj da odluce zele hrvatske ili srpske dokumente,ukljucujuci legitimacije a i pasose ( putovnice). Danas Pupovac ima titulu podpredsjednika hrvatske vlade ali ujedno je i vodja Srpske narodne stranke u granicama Hrvatske. Prema zakonu je izjednacen sa drzavljanima Hrvatske kao i sve ostale nacionalne manjine.U protivnom je paradoks koji bi nastao
jer bi izgubili pravo da se zaposljavaju u hrvatske drzavne sluzbe : policiju,vojsku i drzavni aparat.To bi bilo kontraproduktivno i unazadilo
polozaj Srba u Hrvatskoj,cak i pravo na hrvatski pasos t.j. putovnicu.Znaci li to da su Srbi u neku ruku osteceni,a danas ih ima osim Pupovca i 4 ministara i ministarki u sadasnjoj hrvatskoj vladi, ako niste znali.Neka Srbi u Hrvatskoj odluce sta je za njih bolje i koji status zele imati.Isto vrijedi i za Hrvate koji se nalazi unutar granica RS. Nije dovoljno Bunjevce i Sokce proglasiti Srbima a izbrisati njihov hrvatski identitet.
Narodi bi trebali imati demokratsko pravo da se izjasne kojem narodu pripadaju jednom ili drugom.
pre 9 godina
Gospodin Pupovac i njemu slični pokušavaju skupiti jeftine političke poene. Politički Hrvat, ili politički Srbin nema veze ni sa kakvim Ustavom, niti hrvatskim niti srpskim. Politički znači da si državljanin te države, da imaš njeno državljanstvo , da plaćaš u njoj porez i da konzumiraš prava i obaveze proizašle iz toga. Prestanite izjednačavati nacionalnost i političku pripadnost. Neka Pupovac objasni. jeli on hrvatski ili srpski političar. Prima li plaću Hrvatskom Saboru ili parlamentu Srbije.
Sva ostala nakaradna razmišljana su govor mržnje i raspirivanje nacionalističkih strasti.
pre 9 godina
ja sam srbin u beogradu,ali sa hrvatskim drzavljanstvom,hvala bogu...
pre 9 godina
Овде су на ову провокацију требали пре свега реаговати Срби у Хрватској, па и СНВ, тј сам госп.Пуповац, и рећи јасно, да Срби живе у земљи коју зову Хрватском, ту им је завичај који њихиви стари вековима настањују, али за разлику од свих грађана Србије, па и Хрвата којима Србија јесте домовина у пуном смислу те речи, Србима у Хрватској, Хрватска није отаџбина (већ само пребивалиште где плаћају порезе и користе права) нити може бити земља у којој су у само пола века спроведена 2 погрома над Србима, и земља у којој се Србима загорчава живот, и ускраћују права која у цивилизованом свету сви народи користе. Требали су рећи да су они без обзира где живели, пре свега Срби, ал не рекоше.
Овде госп.Пуповац или манипулише или брка ствари. Једно је припадност роду, а друго административна или географска припадност. Босанци су сви становници географске области Босна (нешто шири простор данашње сарајевско-зеничке котлине), без обзира којем роду припадали, баш као што су то Крајишници, Посавци, Херцегобци, Семмберци, Шумадинци, Банаћани, Славонци, Далматинци, Приморци итд.
Да, и власти Србије су требале реаговати на ову провокацију. Али нису, из ипак знаних разлога. Како реаговати? По мени ни игнорисати провокацију, ни запјенити, можда у шеретском стилу др Шешеља (како је већ одговорио Пусићевој и Иви), можда само рећи, ма опчињеност колиндице Србима датира из 2013-е док је била упослена у Бриселу и била мало немирна са једним српским мангупом. Ал добро, ко зна зашто је то добро.
pre 9 godina
Pjenite se bezveze. U političkom smislu i svi državljani Srbije su Srbi. U političkom i pravnom smislu.
Nitko tko je državljanin Srbije ne bi se smio toga sramit ni da ga to smeta!
Ayan Hirsi Ali, Somalka rođenjem, napisala je nekoliko knjiga. U jednoj od njih opisuje kako je stekla nizozemsko državljanstvo i tamo navodi "postala sam Nizozemka!".
To je apsolutno normalno ljudi svugdje u svijetu, samo ovdje postkomunistički likovi truju narode bedastim podjelama među državljanima. Svi državljani Hrvatske su politički i pravno Hrvati, Srbije Srbi, Mađarske Mađari itd...
Što su po nacionalnosti kao pitanju porijekla i identiteta je njihova osobna stvar, ali politički i pravno su ono čije državljanstvo imaju.
Umjesto da se pjenite na ženu, prihvatite i sami tu praksu. U zakonima Kraljevine Srbije je stajalo da je svatko tko 10 godina živi u Srbiji- Srbin! U političkom smislu naravno.
pre 9 godina
Imas pasos hrvatske-Hrvat si a osecaj se kako hoces. I tako dalje i tako blize, ko god da si u pitanju, nezavisno od Kolinde, Tome i td.
pre 9 godina
Dzaba gosp. Pupovac, predsednik R.Srbije Nikolic je prosle godine dao istu izjavu za Srbe u Bosni koji su za njega Bosanci. Vlast u Srbiji godinama mozda i decenijama vode ljudi kome je drzava, narod i nacionalni resursi na zadnjem mestu, dajem licni,primer, ja sam izbegao iz R.Hrvatske 91godine kao Srbin naravno, R. Srbija izbeglicama nije htela da izda srpsko drzavljanstvo sve do 2000te godine, maltretirala ih izbeglickim legitimacijama bez pasosa i sl. Kad bih Vam rekao sta sve izbeglice trpe u Hrvatskoj pri povratu imovine a nikakve zastite od Srbije nemaju, a u globalu to je na neki nacin bogatstvo Srbije...
Zemlja i narod u celini nemamo nacionalni indentitet, ponos ni plan u buducnosti.... lose je to..
pre 9 godina
I srpski i hrvatski političari vrlo dobro znaju da se u takvim prilikama umesto reči: Srbi i Hrvati koriste izrazi: srpski i hrvatski građani da bi se na taj način jednostavno i efikasno naglasilo da li se misli na kompletno stanovništvo jedne od ovih država uključujući i manjine ili pak samo na pripadnike dominantnog naroda. To je vrlo dobro jasno svakome ko je išao (nije morao da završi) u srednju školu, tako da ta izjava hrvatske predsednice nije nikako gaf, već namerna provokacija. Uostalom, sad mi je lakše: dosada su Hrvati jedini u regionu imali koliko-toliko normalnog predsednika...
pre 9 godina
Ja kao Srbin koji zivi u Zagrebu sam uvrijeđen ovom izjavom i znam koji je cilj politike HDZ-a iz cije je gospođa provokator stranke.Lako je vama u Srbiji gledati kako preostale Srbe se asimilira u Hrvate,gdje u Hrvatskoj smatraju ako te nazovu Srbine da je to uvreda.Mi Srbi smo takvi,trpimo samo poraze i ponizavanje,niko iz Srbije nije reagovao na tu izjavu i sta ja kao srbin mogu da ocekujem od Vucica i njegove vlade osim da se sloze da mi Srbi u Hrvatskoj zaista i treba da postanemo Hrvati i da se pokatolicimo.Dosta su oni Srba vec pretvorili u Hrvate kao sto su Nikola Tesla,Rade Serbedžija,Slavica Radic,mene vala nece nikad!Sledece sto ce Kolinda da uradi je da u pravoslavnoj crkvi ukine cirilicne natpise sa ikona imena svetaca.
pre 9 godina
sve bi ja to.....motiku..pa u njivu...jedne sa drugima, da rade, da vide kako sirotinja živi..možda bi porazmislili šta pričaju..i vade aveti prošlosti zarad poena prodavajuci demokratiju kroz buđenje nacionalizma u neobrazovanoj populaciji.
pre 9 godina
Bunjevci kazu da nisu hrvati i kome da verujemo nijma ili hrvatima?
Ja razumem kako ona misli ali ona sigurno zna da su za vreme drugog svetskog rata srpsku decu uzimali od roditelja i pohrvatili kao deo plan trecine.
Zbog takvih stvari mora da misli malo sta prica i svi znamo kako bi oni reagovali da je supratno
pre 9 godina
@(vladimir, 16. januar 2015 00:41)
Svojevremeno su neki mislili da je Zemlja ravna ploča i da je pridržavaju slonovi. Hoću da kažem da su tvoj nivo obrazovanja i sredina u kojoj si odrastao otprilike u tom rangu.
pre 9 godina
Nisu svi bunjevci hrvati....bar se nisu tako izjasnili...vecina ih se izjasnla kao bunjevci i da nemaju veze sa hrvatima.znaci imate bunjevce koji se izjasnjavaju kao hrvati i imate bunjevce koji kazu da nisu hrvati nego bunjevci...i verujte vredja ih to kada im kazete da su hrvati.pozdrav iz subotice
pre 9 godina
pre neki dan za onog plivaca madjarske nacionalnosti je bio naslov "srbin osvojio ...." i naravno tad nikom nije smetalo...
pre 9 godina
Doticna gospodja se ocigledno pogubila u novoj ulozi jer nije svesna da njene reci sada kao presednica drzave imaju vecu tezinu. Mislim da je i ona toga svesna tako da sada pokusava nevesto da se vadi upadajuci u jos vece greske. Ona je upravo dobila izbore glasovima Hrvata iz BIH, i kad bih njih sada nazavala Bosancima to bi bio strahovit samar za njih ui verovatno bi joj okrenuli ledja.
Ako joj je za utehu nije ni prvi ni zadnji presednik koji ce biti zapamcen po svojim biserima.
pre 9 godina
Krleža je rekao da su Hrvati najveći parničari na Balkanu.Tako su se parničili sa Bečom , Peštom tako sada nastavljaju sa Beogradom a uskoro će i sa Briselom.Samo čekajte.A onda će Nemci da im zauvek stave brnjicu.
pre 9 godina
Bice problema sa ovom gospodjom!
Ovaj izbor je tri koraka nazad za Hrvatsku.
Dobro,znaci Hrvati u Srbiji su Srbi katolicke veroispovesti.OK
Ili to mozda ne vazi obrnuto??
@ (miki, 16. januar 2015 00:30)
Upravo obrnuto, izbor ove predsjednice znači još veće savezništvo s SAD-om i Njemačkom, a možda će se i Vlada trgnuti.
Uostalom, i francuski predsjednike sve građane FR naziva francuzima, kao i Merkelica njemcima.
pre 9 godina
Samo upoređujem: hrvatski olimpijski komitet vs. olimpijski komitet Srbije, hrvatska elektroprivreda vs. elektroprivreda Srbije, hrvatski nogometni savez vs. fudbalski savez Srbije, hrvatska radiotelevizija vs. radiotelevizija Srbije, i da ne nabrajam. Šta su ovde civilizacijski iskoraci?
pre 9 godina
Iako ju ne podržavam i nisam za nju glasao, vjerujem da je ovakva izjava odraz neiskustva i nerazumijevanja odnosa na Balkanu, ne neke negativne ideje i nema neko dublje značenje.
Kolinda svakodnevno napravi više gafova u svojim izjavama, no eto još su svi u žaru njene pobjede pa mediji to ignoriraju i bave se raspravama koliko seksi haljinu smije nositi i prenose mesijanske izjave koje hipotetski ni premijer ne bi mogao provesti, kamo li predsjednik koji de facto nema bitnih ovlasti...
pre 9 godina
Ova gospođa je iz HDZa i to vam sve govori. Prvo reč gradjani je sinonim u ovom slučaju za reč stanovnik. Drugo ako ima pasoš Hrvatske on je Srbin sa drzavljanstvom Hrvatske. Znaci ima papir da može da živi i radi u toj državi....
pre 9 godina
Spustila se Kolinda demagogijom na nivo Vojislava Seselja, sad će ovaj iskustvom da je pobedi.
pre 9 godina
Ne prepisujte polovicnu izjavu, nego citirajte cijelu recenicu:
"Po meni je Hrvat i onaj tko je pravoslavne vjeroispovijesti i koji je Srbin po nacionalnosti. On je ipak Hrvat u smislu hrvatskog državljanina"
pre 9 godina
Ovo je druga, veoma ishitrena, nepazljiva, namjerna ili nenamjerna, nicim izazvana izjava ove gospodje kojom uopste ne ide u korist mira i tolerancije nego naprotiv, produbljivanju nacionalnih netrpeljivosti. To o cemu ona prica vjerovatno nece nikad zaziviti na ovim prostorima jer je proces stvaranja nacije veoma dugotrajan i slozen proces u cijoj osnovi je kohezija tolerancije, istorijskih desavanja, mira i suzivota. Prva izjava je da ce HR biti najrazvijenija drzava u svijetu...pa dobro
pre 9 godina
Ja bih se najvise uvredio kada bi me neko nazvao hrvatom.
Moze da koristi sve druge nazive ali hrvat stvarno ne bih podneo!
pre 9 godina
gsine pupovac, vi kao da ne čitate izjave našega predsednika.
kako je rekla pak, U Srbiji predsednik Srbije i predsednik Vlade rade u korist Srbije u dogovoru, a to znači da će ,,predsednik Srbije će nastaviti da zastupa interese Srbije u svakom smislu na nenametljiv i konzistentan način,,
nenametljivo i neprimetno.
a ti se gdine pupovac bori !
ako imaš čim...
pre 9 godina
moram da se slozim sa predsednicom. i mi treba da usvojimo model po kome su svi gradjani Srbije Srbi pre svega, a po poreklu ili nacionalnosti neka budu sta im volja .... pogledajmo Ameriku i sve je jasno kako se te stvari resavaju
(Звечанац, 16. januar 2015 00:08)
Usvoji ti šta hoćeš, a nas se ostavi na miru, zamo mi ko smo i šta smo.
pre 9 godina
Do juce svi smo bili Jugosloveni i to nikome nije smetalo a sad odjednom svi patrioti, ljudi nemojte da mesate zabe i babe, ako imas drzavjanstvo jedne zemlje ne mozes onda da kazes da nisi pripadnik te drzave ili odbi drzavjanstvo i zivi kao stranac u toj drzavi.
pre 9 godina
Gospodin Pupovac nije u pravu kada to kaze. Drzavljani Srbije zovu se Srbi ili Srbijanci i nema veze kojoj etnickoj grupi pripadaju, hrvatskoj, rumunskoj ili bilo kojoj drugoj. Zato nema razloga da se netko vrijeda time. Gospodja Kolinda je to dobro pojasnila, a gospodin Pupovac radi protiv nas Srba iz Hrvatske i drugih Republika u kojima mi zivimo. Raseljavaju nas i dovode sve pod jednu krosnju to jeste u uzu Srbiju. On ne shvata to. Republika Hrvatska je demokratska zemlja I svaka etnicka grupa ima pravo da se bori za svoja prava. To nije zabranjeno. To zavisi od nas samih i tko nas predvodi u parlamentu. Sada sam i ja shvatila da mi nikada nismo ni imali nekoga tko shvata principe demokratskog drustva.
pre 9 godina
@ vladimir
Majka mi je Srpkinja iz Bosne... I 50-tih, i 60-tih, i 70-ih... i 30-tih su u Bosni Srbi bili Srbi, Hrvati Hrvati, Muslimani Muslimani... Ziveli su u miru, druzili se, ali su uvek imali izgradjenu svest i nisu se dozivljavali kao ista nacija. Uzmi pogledaj popise stanovnistva BiH iz 50-tih, 60-tih itd. Na svakom popisu imas ta tri naroda, ni na jednom nisi imao "Bosance". Ne izmisljajte nesto sto ne postoji. Sa cim si ti odrastao ne znam, moji baba, deda, majka, ujaci su u toj istoj Bosni odrastali sa tim da su Srbi.
@ Pokojni Toza
Tvoj komentar je zamena teza. U Americi i Engleskoj nacija se drugacije definise nego na Balkanu i kod Slovena uopste. Ne mozes koristiti njihove pojmove da opises pojave u nasem drustvu. Kod nas nacija znaci isto sto i etnicka pripadnost. I omasio si za Engleze i Nemce, ali dobro. Sve u svemu, Srbi u Hrvatskoj su Srbi drzavljani Hrvatske, a ne Hrvati. I zasto ih ti i Kolinda ne pustite da budu ono sto jesu? Ti i Kolinda cete da im odredite sta su? Rekla je nesto jako lose jer se time utire put za asimilaciju Srba. U ostalom, predstavnik Srba u Hrvatskoj ti je rekao sta Srbi tamo misle.
pre 9 godina
A da uradimo kao u Americi
Recimo u Americi postoje 'Americki Srbi', 'Americki Hrvati' itd, itd.
I niko se ne buni
pre 9 godina
"Hrvat - hrvatski državljanin", a pritom ne dozvoljavaju čak ni da je predsednik Srbije "srpski", nego insistiraju na "srbijanski"- da se ne bi slučajno impliciralo kako je to predsednik svih Srba (ne samo onih iz Srbije) No, ne treba sad lomiti vrat da se osudi ova gospođa očigledno skromnog intelekta, koja je ovim lupetanjem o "Hrvatima državljanima Hrvatske" samo potvrdila onu staru "nije karala majka sina što se kockao, već što se vadio". Jasno je svima vrlo dobro šta je i zašto problematično u ovim izjavama, a ako stvarno mislite da nije, onda se složite i sa praksom da sve državljane Srbije- bez obzira na nacionalnost, veroispovest, štagod- nazivamo jednostavno Srbima. Pritom ovde ne pričamo o percepciji nekog trećeg, gde je nekom Englezu i Mađar iz Subotice jednako "Serbian" kao Bošnjak iz Tutina, nego o načinu na koji ćemo mi susedi i dojučerašnji sugrađani međusobno komunicirati. Ko insistira na izigravanju ludila i pravljenju Englezom, mora biti svestan da dvoje može igrati tu igru.
pre 9 godina
Znaci Oluja je bila Hrvati na Hrvate? Da HDZ-a nema trebalo bi ih izmisliti. Oni su Monti Pajton, majke mi.
pre 9 godina
ali to je politika koja im je donela etnicki cistu drzavu u kojoj su srbi vekovima proganjani i na kraju svedeni na min 3% stanovnistva...tuzno, ali istinito
pre 9 godina
U pravu je, koliko su samo kmecali zbog Bunjevaca, zamislite da tek Hrvate ovde "pretvorimo" u Srbe, ali znamo da nas hrvatsko licemerstvo vise ne iznenadjuje
pre 9 godina
Bice problema sa ovom gospodjom!
Ovaj izbor je tri koraka nazad za Hrvatsku.
Dobro,znaci Hrvati u Srbiji su Srbi katolicke veroispovesti.OK
Ili to mozda ne vazi obrnuto??
pre 9 godina
Iz ove izjave Kolinde Grabar-Kitarović vidi se da ona ne negira postojanje građana srpske nacionalnosti u Hrvatskoj već koristi izraz "Hrvati" u značenju državljana Hrvatske i pritom misli na sve građane Hrvatske bez obzira na etničko poreklo. Ja u toj izjavi ne vidim ništa zlonamerno, naprotiv. Takođe smatram da isto tako izraz "Srbi" može da se koristi kako u značenju građana srpske nacionalnosti tako i u značenju svih građana Srbije njenih državljana. A što se tiče pozivanja na hrvatski Ustav mislim da komunikacija građana međusobno pa i poruke političara treba da budu bez zlobe i u dobrim namerama, a ne da se gleda šta je napisano u Ustavu.
pre 9 godina
Apsolutna istina!
pre 9 godina
Pazi ovo - stanovnike sela vredja to "gradjani", a Srbe kao nece da vredja da ih zovu Hrvatima??? Koja je to logika??? I za sve one nepismene koji ce ovde pokusati da povuku paralelu sa Amerikom, u srpsko-hrvatskom jeziku su pojmovi nacionalna i etnicka pripadnost sinonimi. Zato imamo pojam nacionalne, a ne etnicke manjine. Ovo vodi u asimilaciju i isuvise vuce i potseca na ideologiju "trecinu proterati, trecinu pokrstiti, trecinu...".
pre 9 godina
Provocira, jer zna koliko jos u Srbiji pate za Jugoslavijom. Takodje zna, da takve provokacije idu samo u korist desnih stranaka u Srbiji, sto joj je i cilj da takvi i dalje vladaju Srbijom, jer su nesposobi. Nikad, niti ikad ce Hrvatima biti u interesu jaka Srbija.
pre 9 godina
moram da se slozim sa predsednicom. i mi treba da usvojimo model po kome su svi gradjani Srbije Srbi pre svega, a po poreklu ili nacionalnosti neka budu sta im volja .... pogledajmo Ameriku i sve je jasno kako se te stvari resavaju
pre 9 godina
Pa da izvineš Milorade ja sam odrastao sa tim da su ljudi iz Bosne bosanci.
Tek od 90-ih su počeli da se dele na 3 nacije.
I tad je počela tragedija.....
pre 9 godina
Pa što su oterali 300000 "hrvata"??? A što se tiče bunjevaca,Hrvati imaju problem sa mešanjem nacionalnosti i veroispovesti,tako da oni katolike u širem krugu nazivaju hrvatima.
pre 9 godina
Alo ljudi,pa otkad je sramota biti Srbin, Hrvat, Bosanac, Makedonac...
Žena ništa loše nije rekla, ali mali mozgovi svašta iskonstruišu u tom prostoru koji je prazan u glavi.
Nemac je, Amerikanac, Englez svaki državljanin tih zemalja. Zar treba da se buni što ga ne oslovljavaju nacionalnošću zemlje iz koje je došao?
Pa da mu je tamo bilo bolje, ne bi ni dolazio. On ili neki njegov predak.
pre 9 godina
U pravu je, koliko su samo kmecali zbog Bunjevaca, zamislite da tek Hrvate ovde "pretvorimo" u Srbe, ali znamo da nas hrvatsko licemerstvo vise ne iznenadjuje
pre 9 godina
Bice problema sa ovom gospodjom!
Ovaj izbor je tri koraka nazad za Hrvatsku.
Dobro,znaci Hrvati u Srbiji su Srbi katolicke veroispovesti.OK
Ili to mozda ne vazi obrnuto??
pre 9 godina
Pa što su oterali 300000 "hrvata"??? A što se tiče bunjevaca,Hrvati imaju problem sa mešanjem nacionalnosti i veroispovesti,tako da oni katolike u širem krugu nazivaju hrvatima.
pre 9 godina
Apsolutna istina!
pre 9 godina
Pazi ovo - stanovnike sela vredja to "gradjani", a Srbe kao nece da vredja da ih zovu Hrvatima??? Koja je to logika??? I za sve one nepismene koji ce ovde pokusati da povuku paralelu sa Amerikom, u srpsko-hrvatskom jeziku su pojmovi nacionalna i etnicka pripadnost sinonimi. Zato imamo pojam nacionalne, a ne etnicke manjine. Ovo vodi u asimilaciju i isuvise vuce i potseca na ideologiju "trecinu proterati, trecinu pokrstiti, trecinu...".
pre 9 godina
Pa da izvineš Milorade ja sam odrastao sa tim da su ljudi iz Bosne bosanci.
Tek od 90-ih su počeli da se dele na 3 nacije.
I tad je počela tragedija.....
pre 9 godina
moram da se slozim sa predsednicom. i mi treba da usvojimo model po kome su svi gradjani Srbije Srbi pre svega, a po poreklu ili nacionalnosti neka budu sta im volja .... pogledajmo Ameriku i sve je jasno kako se te stvari resavaju
pre 9 godina
Provocira, jer zna koliko jos u Srbiji pate za Jugoslavijom. Takodje zna, da takve provokacije idu samo u korist desnih stranaka u Srbiji, sto joj je i cilj da takvi i dalje vladaju Srbijom, jer su nesposobi. Nikad, niti ikad ce Hrvatima biti u interesu jaka Srbija.
pre 9 godina
Alo ljudi,pa otkad je sramota biti Srbin, Hrvat, Bosanac, Makedonac...
Žena ništa loše nije rekla, ali mali mozgovi svašta iskonstruišu u tom prostoru koji je prazan u glavi.
Nemac je, Amerikanac, Englez svaki državljanin tih zemalja. Zar treba da se buni što ga ne oslovljavaju nacionalnošću zemlje iz koje je došao?
Pa da mu je tamo bilo bolje, ne bi ni dolazio. On ili neki njegov predak.
pre 9 godina
Iz ove izjave Kolinde Grabar-Kitarović vidi se da ona ne negira postojanje građana srpske nacionalnosti u Hrvatskoj već koristi izraz "Hrvati" u značenju državljana Hrvatske i pritom misli na sve građane Hrvatske bez obzira na etničko poreklo. Ja u toj izjavi ne vidim ništa zlonamerno, naprotiv. Takođe smatram da isto tako izraz "Srbi" može da se koristi kako u značenju građana srpske nacionalnosti tako i u značenju svih građana Srbije njenih državljana. A što se tiče pozivanja na hrvatski Ustav mislim da komunikacija građana međusobno pa i poruke političara treba da budu bez zlobe i u dobrim namerama, a ne da se gleda šta je napisano u Ustavu.
pre 9 godina
Dzaba gosp. Pupovac, predsednik R.Srbije Nikolic je prosle godine dao istu izjavu za Srbe u Bosni koji su za njega Bosanci. Vlast u Srbiji godinama mozda i decenijama vode ljudi kome je drzava, narod i nacionalni resursi na zadnjem mestu, dajem licni,primer, ja sam izbegao iz R.Hrvatske 91godine kao Srbin naravno, R. Srbija izbeglicama nije htela da izda srpsko drzavljanstvo sve do 2000te godine, maltretirala ih izbeglickim legitimacijama bez pasosa i sl. Kad bih Vam rekao sta sve izbeglice trpe u Hrvatskoj pri povratu imovine a nikakve zastite od Srbije nemaju, a u globalu to je na neki nacin bogatstvo Srbije...
Zemlja i narod u celini nemamo nacionalni indentitet, ponos ni plan u buducnosti.... lose je to..
pre 9 godina
Ja kao Srbin koji zivi u Zagrebu sam uvrijeđen ovom izjavom i znam koji je cilj politike HDZ-a iz cije je gospođa provokator stranke.Lako je vama u Srbiji gledati kako preostale Srbe se asimilira u Hrvate,gdje u Hrvatskoj smatraju ako te nazovu Srbine da je to uvreda.Mi Srbi smo takvi,trpimo samo poraze i ponizavanje,niko iz Srbije nije reagovao na tu izjavu i sta ja kao srbin mogu da ocekujem od Vucica i njegove vlade osim da se sloze da mi Srbi u Hrvatskoj zaista i treba da postanemo Hrvati i da se pokatolicimo.Dosta su oni Srba vec pretvorili u Hrvate kao sto su Nikola Tesla,Rade Serbedžija,Slavica Radic,mene vala nece nikad!Sledece sto ce Kolinda da uradi je da u pravoslavnoj crkvi ukine cirilicne natpise sa ikona imena svetaca.
pre 9 godina
Ne prepisujte polovicnu izjavu, nego citirajte cijelu recenicu:
"Po meni je Hrvat i onaj tko je pravoslavne vjeroispovijesti i koji je Srbin po nacionalnosti. On je ipak Hrvat u smislu hrvatskog državljanina"
pre 9 godina
Samo upoređujem: hrvatski olimpijski komitet vs. olimpijski komitet Srbije, hrvatska elektroprivreda vs. elektroprivreda Srbije, hrvatski nogometni savez vs. fudbalski savez Srbije, hrvatska radiotelevizija vs. radiotelevizija Srbije, i da ne nabrajam. Šta su ovde civilizacijski iskoraci?
pre 9 godina
Nisu svi bunjevci hrvati....bar se nisu tako izjasnili...vecina ih se izjasnla kao bunjevci i da nemaju veze sa hrvatima.znaci imate bunjevce koji se izjasnjavaju kao hrvati i imate bunjevce koji kazu da nisu hrvati nego bunjevci...i verujte vredja ih to kada im kazete da su hrvati.pozdrav iz subotice
pre 9 godina
pre neki dan za onog plivaca madjarske nacionalnosti je bio naslov "srbin osvojio ...." i naravno tad nikom nije smetalo...
pre 9 godina
Gospodin Pupovac nije u pravu kada to kaze. Drzavljani Srbije zovu se Srbi ili Srbijanci i nema veze kojoj etnickoj grupi pripadaju, hrvatskoj, rumunskoj ili bilo kojoj drugoj. Zato nema razloga da se netko vrijeda time. Gospodja Kolinda je to dobro pojasnila, a gospodin Pupovac radi protiv nas Srba iz Hrvatske i drugih Republika u kojima mi zivimo. Raseljavaju nas i dovode sve pod jednu krosnju to jeste u uzu Srbiju. On ne shvata to. Republika Hrvatska je demokratska zemlja I svaka etnicka grupa ima pravo da se bori za svoja prava. To nije zabranjeno. To zavisi od nas samih i tko nas predvodi u parlamentu. Sada sam i ja shvatila da mi nikada nismo ni imali nekoga tko shvata principe demokratskog drustva.
pre 9 godina
Jel etnički Srbin u hrvatskoj vojsci hrvatski vojnik ili srpski vojnik?
pre 9 godina
Pjenite se bezveze. U političkom smislu i svi državljani Srbije su Srbi. U političkom i pravnom smislu.
Nitko tko je državljanin Srbije ne bi se smio toga sramit ni da ga to smeta!
Ayan Hirsi Ali, Somalka rođenjem, napisala je nekoliko knjiga. U jednoj od njih opisuje kako je stekla nizozemsko državljanstvo i tamo navodi "postala sam Nizozemka!".
To je apsolutno normalno ljudi svugdje u svijetu, samo ovdje postkomunistički likovi truju narode bedastim podjelama među državljanima. Svi državljani Hrvatske su politički i pravno Hrvati, Srbije Srbi, Mađarske Mađari itd...
Što su po nacionalnosti kao pitanju porijekla i identiteta je njihova osobna stvar, ali politički i pravno su ono čije državljanstvo imaju.
Umjesto da se pjenite na ženu, prihvatite i sami tu praksu. U zakonima Kraljevine Srbije je stajalo da je svatko tko 10 godina živi u Srbiji- Srbin! U političkom smislu naravno.
pre 9 godina
Imas pasos hrvatske-Hrvat si a osecaj se kako hoces. I tako dalje i tako blize, ko god da si u pitanju, nezavisno od Kolinde, Tome i td.
pre 9 godina
Znaci Oluja je bila Hrvati na Hrvate? Da HDZ-a nema trebalo bi ih izmisliti. Oni su Monti Pajton, majke mi.
pre 9 godina
Ja bih se najvise uvredio kada bi me neko nazvao hrvatom.
Moze da koristi sve druge nazive ali hrvat stvarno ne bih podneo!
pre 9 godina
I srpski i hrvatski političari vrlo dobro znaju da se u takvim prilikama umesto reči: Srbi i Hrvati koriste izrazi: srpski i hrvatski građani da bi se na taj način jednostavno i efikasno naglasilo da li se misli na kompletno stanovništvo jedne od ovih država uključujući i manjine ili pak samo na pripadnike dominantnog naroda. To je vrlo dobro jasno svakome ko je išao (nije morao da završi) u srednju školu, tako da ta izjava hrvatske predsednice nije nikako gaf, već namerna provokacija. Uostalom, sad mi je lakše: dosada su Hrvati jedini u regionu imali koliko-toliko normalnog predsednika...
pre 9 godina
Krleža je rekao da su Hrvati najveći parničari na Balkanu.Tako su se parničili sa Bečom , Peštom tako sada nastavljaju sa Beogradom a uskoro će i sa Briselom.Samo čekajte.A onda će Nemci da im zauvek stave brnjicu.
pre 9 godina
Ima više od 50.godina, putovao sam Europom auto-štopom. Uvek su me ljudi primili kao Jugoslovena. Mogo vremena je trebalo, da nekom sa zapada objasniš, da si iz države SFRJ, nacionalnosti Slovenac, Hrvat, Srb, Makedonac... Meni nacionalnost ne znači ništa. Bio sam lojalan gradjanin SFRJ, sad sam lojalan građanin R.Slovenije. Moj sused Mujo Mujovič ili Frane Piculiž, Boris Sadrukovski, Dušan Silinović, svi su državljani Slovenije, pa ako izađu van države, imaju obićno osobnu sa slovenačkim grbom ili sl. pasoš i budu tretirani kao Slovenci iz države Slovenije. Dok ono objasne negde u nekoj kafanici, da nisu Slovenci nego su samo državljani te države, ohladiće se jim jelo!:)
pre 9 godina
Kolinda nije moj izbor,ne,nikako to ona nije ali kako bi se trebala obraćati stanovnicima RH nego kao Hrvatima ? Mislite li da bi trebala reći: dragi Hrvati,Srbi,Romi,Crnogorci,Ukrajinci,Rusi,Mađari,Talijani...? Pa u Americi je svaki stanovnik Amerike-Amerikanac,čak i onaj bez državljanstva,sa zelenom kartom,sebe smatra i naziva Amerikancem,a tako im se obraća i predsjednik Obama. Jeste l čuli da se vaš premijer i predsjednik obraća građanima Srbije navodeći njihove pojedine nacionalnosti ? Druga je stvar da se građani drugih nacionalnosti (Srbi,Talijani,Mađari..) nazivaju etničkim Hrvatima,to bi bilo za osudu..
Razlog zašto je g.Pupovac digao glas je taj što on mora "braniti" srpstvo u RH pod svaku cijenu,čak i pod cijenu ovakvih "pobuna". Ja mislim da mnogi Srbi u RH ne vole i ne prihvaćaju Hrvatsku kao svoju domovinu iako druge domovine nemaju,ali od Hrvatske traže da na njih gleda kao na svoje sinove prvijence.
pre 9 godina
Do juce svi smo bili Jugosloveni i to nikome nije smetalo a sad odjednom svi patrioti, ljudi nemojte da mesate zabe i babe, ako imas drzavjanstvo jedne zemlje ne mozes onda da kazes da nisi pripadnik te drzave ili odbi drzavjanstvo i zivi kao stranac u toj drzavi.
pre 9 godina
Gospodin Pupovac i njemu slični pokušavaju skupiti jeftine političke poene. Politički Hrvat, ili politički Srbin nema veze ni sa kakvim Ustavom, niti hrvatskim niti srpskim. Politički znači da si državljanin te države, da imaš njeno državljanstvo , da plaćaš u njoj porez i da konzumiraš prava i obaveze proizašle iz toga. Prestanite izjednačavati nacionalnost i političku pripadnost. Neka Pupovac objasni. jeli on hrvatski ili srpski političar. Prima li plaću Hrvatskom Saboru ili parlamentu Srbije.
Sva ostala nakaradna razmišljana su govor mržnje i raspirivanje nacionalističkih strasti.
pre 9 godina
Zanima me da li su Srbi (ili Hrvati) rodjeni u drugim zemljama, izvan regiona, jednako tako uvrijedjeni kad ih se naziva Francuzima, Njemcima i Talijanima ? Ili je to uvreda samo kad se dogodi u "regionu" ?
pre 9 godina
ali to je politika koja im je donela etnicki cistu drzavu u kojoj su srbi vekovima proganjani i na kraju svedeni na min 3% stanovnistva...tuzno, ali istinito
pre 9 godina
Spustila se Kolinda demagogijom na nivo Vojislava Seselja, sad će ovaj iskustvom da je pobedi.
pre 9 godina
Овде су на ову провокацију требали пре свега реаговати Срби у Хрватској, па и СНВ, тј сам госп.Пуповац, и рећи јасно, да Срби живе у земљи коју зову Хрватском, ту им је завичај који њихиви стари вековима настањују, али за разлику од свих грађана Србије, па и Хрвата којима Србија јесте домовина у пуном смислу те речи, Србима у Хрватској, Хрватска није отаџбина (већ само пребивалиште где плаћају порезе и користе права) нити може бити земља у којој су у само пола века спроведена 2 погрома над Србима, и земља у којој се Србима загорчава живот, и ускраћују права која у цивилизованом свету сви народи користе. Требали су рећи да су они без обзира где живели, пре свега Срби, ал не рекоше.
Овде госп.Пуповац или манипулише или брка ствари. Једно је припадност роду, а друго административна или географска припадност. Босанци су сви становници географске области Босна (нешто шири простор данашње сарајевско-зеничке котлине), без обзира којем роду припадали, баш као што су то Крајишници, Посавци, Херцегобци, Семмберци, Шумадинци, Банаћани, Славонци, Далматинци, Приморци итд.
Да, и власти Србије су требале реаговати на ову провокацију. Али нису, из ипак знаних разлога. Како реаговати? По мени ни игнорисати провокацију, ни запјенити, можда у шеретском стилу др Шешеља (како је већ одговорио Пусићевој и Иви), можда само рећи, ма опчињеност колиндице Србима датира из 2013-е док је била упослена у Бриселу и била мало немирна са једним српским мангупом. Ал добро, ко зна зашто је то добро.
pre 9 godina
Bunjevci kazu da nisu hrvati i kome da verujemo nijma ili hrvatima?
Ja razumem kako ona misli ali ona sigurno zna da su za vreme drugog svetskog rata srpsku decu uzimali od roditelja i pohrvatili kao deo plan trecine.
Zbog takvih stvari mora da misli malo sta prica i svi znamo kako bi oni reagovali da je supratno
pre 9 godina
Bice problema sa ovom gospodjom!
Ovaj izbor je tri koraka nazad za Hrvatsku.
Dobro,znaci Hrvati u Srbiji su Srbi katolicke veroispovesti.OK
Ili to mozda ne vazi obrnuto??
@ (miki, 16. januar 2015 00:30)
Upravo obrnuto, izbor ove predsjednice znači još veće savezništvo s SAD-om i Njemačkom, a možda će se i Vlada trgnuti.
Uostalom, i francuski predsjednike sve građane FR naziva francuzima, kao i Merkelica njemcima.
pre 9 godina
sve bi ja to.....motiku..pa u njivu...jedne sa drugima, da rade, da vide kako sirotinja živi..možda bi porazmislili šta pričaju..i vade aveti prošlosti zarad poena prodavajuci demokratiju kroz buđenje nacionalizma u neobrazovanoj populaciji.
pre 9 godina
Opet se pravi iz muhe slona. Kakvo god moje osobno mišljenje bilo o KGK, ovdje je samo riječ o nepoznavanju termina. Naime, nacionalnost i etnička pripadnost su dvije različite stvari, tako da se ona samo krivo izrazila. Hrvatska je inkluzivna nacija (poput francuske, recimo), te je apsolutno nebitno kojeg si etniciteta, ako imaš naše državljanstvo, ti si Hrvat (primjer: Eduardo da Silva, Slavoljub Penkala, Nikola Tesla, itd.). A što si ti po etničkoj pripadnosti, dal Hrvat, Srbin ili Marsovac, koga briga (Osim malog dijela ekstremne desnice koji stvaranjem podjela žele doći do osobne političke i ekonomske koristi, na štetu svih nas). A ako mislite da ljudi poput Pupovca i Linte se bore za ičije interese osim svojih vlastitih, varate se. Lijep pozdrav.
pre 9 godina
@ vladimir
Majka mi je Srpkinja iz Bosne... I 50-tih, i 60-tih, i 70-ih... i 30-tih su u Bosni Srbi bili Srbi, Hrvati Hrvati, Muslimani Muslimani... Ziveli su u miru, druzili se, ali su uvek imali izgradjenu svest i nisu se dozivljavali kao ista nacija. Uzmi pogledaj popise stanovnistva BiH iz 50-tih, 60-tih itd. Na svakom popisu imas ta tri naroda, ni na jednom nisi imao "Bosance". Ne izmisljajte nesto sto ne postoji. Sa cim si ti odrastao ne znam, moji baba, deda, majka, ujaci su u toj istoj Bosni odrastali sa tim da su Srbi.
@ Pokojni Toza
Tvoj komentar je zamena teza. U Americi i Engleskoj nacija se drugacije definise nego na Balkanu i kod Slovena uopste. Ne mozes koristiti njihove pojmove da opises pojave u nasem drustvu. Kod nas nacija znaci isto sto i etnicka pripadnost. I omasio si za Engleze i Nemce, ali dobro. Sve u svemu, Srbi u Hrvatskoj su Srbi drzavljani Hrvatske, a ne Hrvati. I zasto ih ti i Kolinda ne pustite da budu ono sto jesu? Ti i Kolinda cete da im odredite sta su? Rekla je nesto jako lose jer se time utire put za asimilaciju Srba. U ostalom, predstavnik Srba u Hrvatskoj ti je rekao sta Srbi tamo misle.
pre 9 godina
" On je ipak Hrvat u smislu hrvatskog državljanina" je drugi deo izjave koji je Pupovac "zaboravio" da spomene.
pre 9 godina
Ne znam što je tu sporno. Pa ni Pupovcu to nije bilo sporno kad je istu stvar u intervjuu Jutarnjem listu 2011. godine rekao Josipović. Da, potpuno istu. Kolinda točno kaže da su to Srbi po nacionalnosti i zašto izvrtati rečenice. Kao i ono kad kaže da će Hrvatska biti među najrazvijenijim zemljama, a ne najrazvijenija.
P.S. Vladimira neću ni komentirati, svojim komentarom je rekao sve o sebi.
pre 9 godina
moram da se slozim sa predsednicom. i mi treba da usvojimo model po kome su svi gradjani Srbije Srbi pre svega, a po poreklu ili nacionalnosti neka budu sta im volja .... pogledajmo Ameriku i sve je jasno kako se te stvari resavaju
(Звечанац, 16. januar 2015 00:08)
Usvoji ti šta hoćeš, a nas se ostavi na miru, zamo mi ko smo i šta smo.
pre 9 godina
Zena mesa dva razlicita koncepta nacionalnosti. Jedan je gradjanski koncept koji postoji u SAD i Francuskoj. On se zasniva na tome da svako ko dobije drzavljanstvo Francuske postaje Francuz i po nacionalnosti. A drugi koncept je etnicka nacionalnost i on postoji na Balkanu. Dakle ja mogu da dobijem drzavljanstvo Hrvatake i da postanem gradjanka Hrvatske ali po nacionalnosti sam i dalje Srpkinja. Njoj trenutno odgovara ovaj prvi koncept da bi sve gradjane mogla da zove Hrvatima. Pa ga zato potura iako ne odgovara ovim prostorima i vecem delu Evrope.
pre 9 godina
"Hrvat - hrvatski državljanin", a pritom ne dozvoljavaju čak ni da je predsednik Srbije "srpski", nego insistiraju na "srbijanski"- da se ne bi slučajno impliciralo kako je to predsednik svih Srba (ne samo onih iz Srbije) No, ne treba sad lomiti vrat da se osudi ova gospođa očigledno skromnog intelekta, koja je ovim lupetanjem o "Hrvatima državljanima Hrvatske" samo potvrdila onu staru "nije karala majka sina što se kockao, već što se vadio". Jasno je svima vrlo dobro šta je i zašto problematično u ovim izjavama, a ako stvarno mislite da nije, onda se složite i sa praksom da sve državljane Srbije- bez obzira na nacionalnost, veroispovest, štagod- nazivamo jednostavno Srbima. Pritom ovde ne pričamo o percepciji nekog trećeg, gde je nekom Englezu i Mađar iz Subotice jednako "Serbian" kao Bošnjak iz Tutina, nego o načinu na koji ćemo mi susedi i dojučerašnji sugrađani međusobno komunicirati. Ko insistira na izigravanju ludila i pravljenju Englezom, mora biti svestan da dvoje može igrati tu igru.
pre 9 godina
A da uradimo kao u Americi
Recimo u Americi postoje 'Americki Srbi', 'Americki Hrvati' itd, itd.
I niko se ne buni
pre 9 godina
Doticna gospodja se ocigledno pogubila u novoj ulozi jer nije svesna da njene reci sada kao presednica drzave imaju vecu tezinu. Mislim da je i ona toga svesna tako da sada pokusava nevesto da se vadi upadajuci u jos vece greske. Ona je upravo dobila izbore glasovima Hrvata iz BIH, i kad bih njih sada nazavala Bosancima to bi bio strahovit samar za njih ui verovatno bi joj okrenuli ledja.
Ako joj je za utehu nije ni prvi ni zadnji presednik koji ce biti zapamcen po svojim biserima.
pre 9 godina
ja sam srbin u beogradu,ali sa hrvatskim drzavljanstvom,hvala bogu...
pre 9 godina
Ovo je druga, veoma ishitrena, nepazljiva, namjerna ili nenamjerna, nicim izazvana izjava ove gospodje kojom uopste ne ide u korist mira i tolerancije nego naprotiv, produbljivanju nacionalnih netrpeljivosti. To o cemu ona prica vjerovatno nece nikad zaziviti na ovim prostorima jer je proces stvaranja nacije veoma dugotrajan i slozen proces u cijoj osnovi je kohezija tolerancije, istorijskih desavanja, mira i suzivota. Prva izjava je da ce HR biti najrazvijenija drzava u svijetu...pa dobro
pre 9 godina
Iako ju ne podržavam i nisam za nju glasao, vjerujem da je ovakva izjava odraz neiskustva i nerazumijevanja odnosa na Balkanu, ne neke negativne ideje i nema neko dublje značenje.
Kolinda svakodnevno napravi više gafova u svojim izjavama, no eto još su svi u žaru njene pobjede pa mediji to ignoriraju i bave se raspravama koliko seksi haljinu smije nositi i prenose mesijanske izjave koje hipotetski ni premijer ne bi mogao provesti, kamo li predsjednik koji de facto nema bitnih ovlasti...
pre 9 godina
Jedino su na Balkanu ovakve gluposti bitne. U zapadnoj Evropi se državljani zemalja (bez obzira na nacionalnost) nazivaju pripadnicima naroda države čije državljanstvo imaju. Rasistički se zapravo smatra kad se naglašava izvorna nacionalnost pa nije poželjno reći npr. "Nemac srpskog porekla".
pre 9 godina
Dakle, onaj rat je ipak bio građanski?
Hrvati protiv Hrvata?
pre 9 godina
Zena mesa dva razlicita koncepta nacionalnosti. Jedan je gradjanski koncept koji postoji u SAD i Francuskoj. On se zasniva na tome da svako ko dobije drzavljanstvo Francuske postaje Francuz i po nacionalnosti. A drugi koncept je etnicka nacionalnost i on postoji na Balkanu. Dakle ja mogu da dobijem drzavljanstvo Hrvatake i da postanem gradjanka Hrvatske ali po nacionalnosti sam i dalje Srpkinja. Njoj trenutno odgovara ovaj prvi koncept da bi sve gradjane mogla da zove Hrvatima. Pa ga zato potura iako ne odgovara ovim prostorima i vecem delu Evrope.
(ona sto joj nikad ne objavljujete komentare)
Nisi u pravu, svi moguci dokumenti u svetu i Evropi kod naprimer upitnika za imigraciju ili statusne paire izjednacavaju "nationality" sa "citizenship" tj drzavljanstvom. Niko te ne pita sta si etnicki nego cije drzavljanstvo imas...pogotovu kada smo mi u pitanju gde se religija izjednacuje sa etnickom pripadnoscu...to je samo nama relevantno.
pre 9 godina
@(vladimir, 16. januar 2015 00:41)
Svojevremeno su neki mislili da je Zemlja ravna ploča i da je pridržavaju slonovi. Hoću da kažem da su tvoj nivo obrazovanja i sredina u kojoj si odrastao otprilike u tom rangu.
pre 9 godina
Ova gospođa je iz HDZa i to vam sve govori. Prvo reč gradjani je sinonim u ovom slučaju za reč stanovnik. Drugo ako ima pasoš Hrvatske on je Srbin sa drzavljanstvom Hrvatske. Znaci ima papir da može da živi i radi u toj državi....
pre 9 godina
Zlonamernost koja se uvidi u izjavama, je za osudu. Dvojne arsine su te koje dizaju jedne a spustaju druge.Ako podrzavas da ljudi albanske nacionalnosti u Makedoniji se nazivaju albanci, a ne makedonci, kako to da srbi u hrvatsko su hrvati a ne srbi!? Smesno je to sto ti albanci u EU ih nazivaju makedonci kad urade neki kriminal... :)
Covek da se stvarno zbuni vise staje i ko je i kako s treba osecati...
pre 9 godina
oko cega se vi prepucavate i pravite pametni...
pre 9 godina
naravno da je hrvat, svako ko je državljanin hrvatske.
kao sto je svaki državljanin srbije srbin.
šta tu ima da se objašnjava. englez je englez pa bio crn, beo, iz azije, iz afrike, sa ili bez kose i sl .
nacionalnost je jedna, veroispovesti su razne, kao i porekla... ali država, svaka ozbiljna, radi na tome da se nacionalnoscu dicis i da si sretan što nosiš taj pasoš...
zato jedna država treba dobro da pazi kome daje državljanstvo, jer je to reprezentuje.
zna se takodje odlično šta su i nacionalne manjine.
pre 9 godina
Vec je bilo najavljeno da ce doci do izmjene hrvatskog ustava.Sada je na Srbima u Hrvatskoj da odluce zele hrvatske ili srpske dokumente,ukljucujuci legitimacije a i pasose ( putovnice). Danas Pupovac ima titulu podpredsjednika hrvatske vlade ali ujedno je i vodja Srpske narodne stranke u granicama Hrvatske. Prema zakonu je izjednacen sa drzavljanima Hrvatske kao i sve ostale nacionalne manjine.U protivnom je paradoks koji bi nastao
jer bi izgubili pravo da se zaposljavaju u hrvatske drzavne sluzbe : policiju,vojsku i drzavni aparat.To bi bilo kontraproduktivno i unazadilo
polozaj Srba u Hrvatskoj,cak i pravo na hrvatski pasos t.j. putovnicu.Znaci li to da su Srbi u neku ruku osteceni,a danas ih ima osim Pupovca i 4 ministara i ministarki u sadasnjoj hrvatskoj vladi, ako niste znali.Neka Srbi u Hrvatskoj odluce sta je za njih bolje i koji status zele imati.Isto vrijedi i za Hrvate koji se nalazi unutar granica RS. Nije dovoljno Bunjevce i Sokce proglasiti Srbima a izbrisati njihov hrvatski identitet.
Narodi bi trebali imati demokratsko pravo da se izjasne kojem narodu pripadaju jednom ili drugom.
pre 9 godina
"... te je apsolutno nebitno kojeg si etniciteta, ako imaš naše državljanstvo, ti si Hrvat (primjer: Eduardo da Silva, Slavoljub Penkala, Nikola Tesla, itd.)..."
(Mars, 16. januar 2015 12:51)
Hehe, mićo, Tesla je umro vise od pola veka pre nego ste postali drzava, tako da on nije imao vase drzavljanstvo. Ja imam, ali nisam i nikada necu biti Hrvat. Moje dedove i pradedove su ustase pobile zato sto su bili Srbi i ni zbog cega drugog. Hoces reci da su devedesetih godina hrvati medjusobno ratovali u HR?????
pre 9 godina
Naravno da bi HR reagovala a tek bi provristali da neko iz Srbije kaze kako je za uspostavljanje dobrih odnosa i sa Hrvatskom i Istrom, na primer.
pre 9 godina
gsine pupovac, vi kao da ne čitate izjave našega predsednika.
kako je rekla pak, U Srbiji predsednik Srbije i predsednik Vlade rade u korist Srbije u dogovoru, a to znači da će ,,predsednik Srbije će nastaviti da zastupa interese Srbije u svakom smislu na nenametljiv i konzistentan način,,
nenametljivo i neprimetno.
a ti se gdine pupovac bori !
ako imaš čim...
pre 9 godina
Tipicno, opet dezurni Hrvati brane svoje a Srbi se podele gde god mogu. Hrvatima je sad uredu da se svi zovi Hrvatima i da treba da koriste iskljucivo Latinicu ali kad je Srbija u pitanju, e onda je i najmanja razlika naglasena do neba. Dakle ne radi se o kriterijumima vec o tome da su razliciti u slucaju Hrvatske i u slucaju Srbije.
pre 9 godina
Izgleda da susjedi i domaci srbi koji zivu u HR neznaju kako se pravilna drzava funkconira. Kada ides sa hrvatskom, srpskom ili bilo koj putovnicom u drugoj drzavu ti si drzavljan iz koje zelmlje si dosao njima nije briga koj etnicnost ti pripadas. Briga njima Govorili su kako vam hrvati ne tretiraju kao gradani pa eto svi isti sa svima pa opet niste sretni. Hocete ziviti u hrvatskoj i ne priznati ju? Nemozete pare i jare. Ako niste zadovolnji sa hrvatskom slobodno idi prema vasu otazbinu niko vas ne brani.
pre 9 godina
Pa opće je poznato da su svi Srbi zapravo Hrvati pravoslavne vjeroispovijesti a da srpski jezik ne postoji nego je to jedna verzija hrvatskog. Eto vam malo seseljeve retorike.
pre 9 godina
Kada bi kojim slučajem (u šta neverujem) g.Kitarović stanovništvo Hrvatske nazvala građanke i građani Hrvatske onda bi se kaže pobunili seljaci? Hm.Kada bi hrvatsku televiziju nazvali televizija Hrvatske taj izraz poštovali bi i Srbi. Kada bi ekonomiju (gospodarstvo) dostigli jedna i druga država samo na nivo Austrije niko nebi govorio o ovim glupostima. Ovako dok smo bili zajednička država za sve nedaće u ekonomiji Hrvati su krivili Srbe, a Srbi Hrvate za rasturanje zajedničke nam države.
pre 9 godina
O vidi ti ove Hrvate. Sad je po njima Nikola Tesla Hrvat i ako niti je rodjen niti je ikada ziveo u drzavi koja se zove Republika Hrvatska i koja je nastala tek pocetkom devedesetih proslog veka. Teslini roditelji su iz zapadne Srbije i u najgoru ruku moze biti Austrougarin srpskog porekla ali Hrvat ni u ludilu.
pre 9 godina
Alo ljudi,pa otkad je sramota biti Srbin, Hrvat, Bosanac, Makedonac...
Žena ništa loše nije rekla, ali mali mozgovi svašta iskonstruišu u tom prostoru koji je prazan u glavi.
Nemac je, Amerikanac, Englez svaki državljanin tih zemalja. Zar treba da se buni što ga ne oslovljavaju nacionalnošću zemlje iz koje je došao?
Pa da mu je tamo bilo bolje, ne bi ni dolazio. On ili neki njegov predak.
pre 9 godina
Pa da izvineš Milorade ja sam odrastao sa tim da su ljudi iz Bosne bosanci.
Tek od 90-ih su počeli da se dele na 3 nacije.
I tad je počela tragedija.....
pre 9 godina
Iz ove izjave Kolinde Grabar-Kitarović vidi se da ona ne negira postojanje građana srpske nacionalnosti u Hrvatskoj već koristi izraz "Hrvati" u značenju državljana Hrvatske i pritom misli na sve građane Hrvatske bez obzira na etničko poreklo. Ja u toj izjavi ne vidim ništa zlonamerno, naprotiv. Takođe smatram da isto tako izraz "Srbi" može da se koristi kako u značenju građana srpske nacionalnosti tako i u značenju svih građana Srbije njenih državljana. A što se tiče pozivanja na hrvatski Ustav mislim da komunikacija građana međusobno pa i poruke političara treba da budu bez zlobe i u dobrim namerama, a ne da se gleda šta je napisano u Ustavu.
pre 9 godina
Pa što su oterali 300000 "hrvata"??? A što se tiče bunjevaca,Hrvati imaju problem sa mešanjem nacionalnosti i veroispovesti,tako da oni katolike u širem krugu nazivaju hrvatima.
pre 9 godina
moram da se slozim sa predsednicom. i mi treba da usvojimo model po kome su svi gradjani Srbije Srbi pre svega, a po poreklu ili nacionalnosti neka budu sta im volja .... pogledajmo Ameriku i sve je jasno kako se te stvari resavaju
pre 9 godina
U pravu je, koliko su samo kmecali zbog Bunjevaca, zamislite da tek Hrvate ovde "pretvorimo" u Srbe, ali znamo da nas hrvatsko licemerstvo vise ne iznenadjuje
pre 9 godina
Ja kao Srbin koji zivi u Zagrebu sam uvrijeđen ovom izjavom i znam koji je cilj politike HDZ-a iz cije je gospođa provokator stranke.Lako je vama u Srbiji gledati kako preostale Srbe se asimilira u Hrvate,gdje u Hrvatskoj smatraju ako te nazovu Srbine da je to uvreda.Mi Srbi smo takvi,trpimo samo poraze i ponizavanje,niko iz Srbije nije reagovao na tu izjavu i sta ja kao srbin mogu da ocekujem od Vucica i njegove vlade osim da se sloze da mi Srbi u Hrvatskoj zaista i treba da postanemo Hrvati i da se pokatolicimo.Dosta su oni Srba vec pretvorili u Hrvate kao sto su Nikola Tesla,Rade Serbedžija,Slavica Radic,mene vala nece nikad!Sledece sto ce Kolinda da uradi je da u pravoslavnoj crkvi ukine cirilicne natpise sa ikona imena svetaca.
pre 9 godina
Pazi ovo - stanovnike sela vredja to "gradjani", a Srbe kao nece da vredja da ih zovu Hrvatima??? Koja je to logika??? I za sve one nepismene koji ce ovde pokusati da povuku paralelu sa Amerikom, u srpsko-hrvatskom jeziku su pojmovi nacionalna i etnicka pripadnost sinonimi. Zato imamo pojam nacionalne, a ne etnicke manjine. Ovo vodi u asimilaciju i isuvise vuce i potseca na ideologiju "trecinu proterati, trecinu pokrstiti, trecinu...".
pre 9 godina
Provocira, jer zna koliko jos u Srbiji pate za Jugoslavijom. Takodje zna, da takve provokacije idu samo u korist desnih stranaka u Srbiji, sto joj je i cilj da takvi i dalje vladaju Srbijom, jer su nesposobi. Nikad, niti ikad ce Hrvatima biti u interesu jaka Srbija.
pre 9 godina
Bice problema sa ovom gospodjom!
Ovaj izbor je tri koraka nazad za Hrvatsku.
Dobro,znaci Hrvati u Srbiji su Srbi katolicke veroispovesti.OK
Ili to mozda ne vazi obrnuto??
pre 9 godina
Imas pasos hrvatske-Hrvat si a osecaj se kako hoces. I tako dalje i tako blize, ko god da si u pitanju, nezavisno od Kolinde, Tome i td.
pre 9 godina
Ja bih se najvise uvredio kada bi me neko nazvao hrvatom.
Moze da koristi sve druge nazive ali hrvat stvarno ne bih podneo!
pre 9 godina
Pjenite se bezveze. U političkom smislu i svi državljani Srbije su Srbi. U političkom i pravnom smislu.
Nitko tko je državljanin Srbije ne bi se smio toga sramit ni da ga to smeta!
Ayan Hirsi Ali, Somalka rođenjem, napisala je nekoliko knjiga. U jednoj od njih opisuje kako je stekla nizozemsko državljanstvo i tamo navodi "postala sam Nizozemka!".
To je apsolutno normalno ljudi svugdje u svijetu, samo ovdje postkomunistički likovi truju narode bedastim podjelama među državljanima. Svi državljani Hrvatske su politički i pravno Hrvati, Srbije Srbi, Mađarske Mađari itd...
Što su po nacionalnosti kao pitanju porijekla i identiteta je njihova osobna stvar, ali politički i pravno su ono čije državljanstvo imaju.
Umjesto da se pjenite na ženu, prihvatite i sami tu praksu. U zakonima Kraljevine Srbije je stajalo da je svatko tko 10 godina živi u Srbiji- Srbin! U političkom smislu naravno.
pre 9 godina
Kolinda nije moj izbor,ne,nikako to ona nije ali kako bi se trebala obraćati stanovnicima RH nego kao Hrvatima ? Mislite li da bi trebala reći: dragi Hrvati,Srbi,Romi,Crnogorci,Ukrajinci,Rusi,Mađari,Talijani...? Pa u Americi je svaki stanovnik Amerike-Amerikanac,čak i onaj bez državljanstva,sa zelenom kartom,sebe smatra i naziva Amerikancem,a tako im se obraća i predsjednik Obama. Jeste l čuli da se vaš premijer i predsjednik obraća građanima Srbije navodeći njihove pojedine nacionalnosti ? Druga je stvar da se građani drugih nacionalnosti (Srbi,Talijani,Mađari..) nazivaju etničkim Hrvatima,to bi bilo za osudu..
Razlog zašto je g.Pupovac digao glas je taj što on mora "braniti" srpstvo u RH pod svaku cijenu,čak i pod cijenu ovakvih "pobuna". Ja mislim da mnogi Srbi u RH ne vole i ne prihvaćaju Hrvatsku kao svoju domovinu iako druge domovine nemaju,ali od Hrvatske traže da na njih gleda kao na svoje sinove prvijence.
pre 9 godina
Apsolutna istina!
pre 9 godina
Gospodin Pupovac nije u pravu kada to kaze. Drzavljani Srbije zovu se Srbi ili Srbijanci i nema veze kojoj etnickoj grupi pripadaju, hrvatskoj, rumunskoj ili bilo kojoj drugoj. Zato nema razloga da se netko vrijeda time. Gospodja Kolinda je to dobro pojasnila, a gospodin Pupovac radi protiv nas Srba iz Hrvatske i drugih Republika u kojima mi zivimo. Raseljavaju nas i dovode sve pod jednu krosnju to jeste u uzu Srbiju. On ne shvata to. Republika Hrvatska je demokratska zemlja I svaka etnicka grupa ima pravo da se bori za svoja prava. To nije zabranjeno. To zavisi od nas samih i tko nas predvodi u parlamentu. Sada sam i ja shvatila da mi nikada nismo ni imali nekoga tko shvata principe demokratskog drustva.
pre 9 godina
Krleža je rekao da su Hrvati najveći parničari na Balkanu.Tako su se parničili sa Bečom , Peštom tako sada nastavljaju sa Beogradom a uskoro će i sa Briselom.Samo čekajte.A onda će Nemci da im zauvek stave brnjicu.
pre 9 godina
Ne prepisujte polovicnu izjavu, nego citirajte cijelu recenicu:
"Po meni je Hrvat i onaj tko je pravoslavne vjeroispovijesti i koji je Srbin po nacionalnosti. On je ipak Hrvat u smislu hrvatskog državljanina"
pre 9 godina
ja sam srbin u beogradu,ali sa hrvatskim drzavljanstvom,hvala bogu...
pre 9 godina
Ova gospođa je iz HDZa i to vam sve govori. Prvo reč gradjani je sinonim u ovom slučaju za reč stanovnik. Drugo ako ima pasoš Hrvatske on je Srbin sa drzavljanstvom Hrvatske. Znaci ima papir da može da živi i radi u toj državi....
pre 9 godina
Bice problema sa ovom gospodjom!
Ovaj izbor je tri koraka nazad za Hrvatsku.
Dobro,znaci Hrvati u Srbiji su Srbi katolicke veroispovesti.OK
Ili to mozda ne vazi obrnuto??
@ (miki, 16. januar 2015 00:30)
Upravo obrnuto, izbor ove predsjednice znači još veće savezništvo s SAD-om i Njemačkom, a možda će se i Vlada trgnuti.
Uostalom, i francuski predsjednike sve građane FR naziva francuzima, kao i Merkelica njemcima.
pre 9 godina
@ vladimir
Majka mi je Srpkinja iz Bosne... I 50-tih, i 60-tih, i 70-ih... i 30-tih su u Bosni Srbi bili Srbi, Hrvati Hrvati, Muslimani Muslimani... Ziveli su u miru, druzili se, ali su uvek imali izgradjenu svest i nisu se dozivljavali kao ista nacija. Uzmi pogledaj popise stanovnistva BiH iz 50-tih, 60-tih itd. Na svakom popisu imas ta tri naroda, ni na jednom nisi imao "Bosance". Ne izmisljajte nesto sto ne postoji. Sa cim si ti odrastao ne znam, moji baba, deda, majka, ujaci su u toj istoj Bosni odrastali sa tim da su Srbi.
@ Pokojni Toza
Tvoj komentar je zamena teza. U Americi i Engleskoj nacija se drugacije definise nego na Balkanu i kod Slovena uopste. Ne mozes koristiti njihove pojmove da opises pojave u nasem drustvu. Kod nas nacija znaci isto sto i etnicka pripadnost. I omasio si za Engleze i Nemce, ali dobro. Sve u svemu, Srbi u Hrvatskoj su Srbi drzavljani Hrvatske, a ne Hrvati. I zasto ih ti i Kolinda ne pustite da budu ono sto jesu? Ti i Kolinda cete da im odredite sta su? Rekla je nesto jako lose jer se time utire put za asimilaciju Srba. U ostalom, predstavnik Srba u Hrvatskoj ti je rekao sta Srbi tamo misle.
pre 9 godina
Nisu svi bunjevci hrvati....bar se nisu tako izjasnili...vecina ih se izjasnla kao bunjevci i da nemaju veze sa hrvatima.znaci imate bunjevce koji se izjasnjavaju kao hrvati i imate bunjevce koji kazu da nisu hrvati nego bunjevci...i verujte vredja ih to kada im kazete da su hrvati.pozdrav iz subotice
pre 9 godina
Spustila se Kolinda demagogijom na nivo Vojislava Seselja, sad će ovaj iskustvom da je pobedi.
pre 9 godina
Jedino su na Balkanu ovakve gluposti bitne. U zapadnoj Evropi se državljani zemalja (bez obzira na nacionalnost) nazivaju pripadnicima naroda države čije državljanstvo imaju. Rasistički se zapravo smatra kad se naglašava izvorna nacionalnost pa nije poželjno reći npr. "Nemac srpskog porekla".
pre 9 godina
Ovo je druga, veoma ishitrena, nepazljiva, namjerna ili nenamjerna, nicim izazvana izjava ove gospodje kojom uopste ne ide u korist mira i tolerancije nego naprotiv, produbljivanju nacionalnih netrpeljivosti. To o cemu ona prica vjerovatno nece nikad zaziviti na ovim prostorima jer je proces stvaranja nacije veoma dugotrajan i slozen proces u cijoj osnovi je kohezija tolerancije, istorijskih desavanja, mira i suzivota. Prva izjava je da ce HR biti najrazvijenija drzava u svijetu...pa dobro
pre 9 godina
O vidi ti ove Hrvate. Sad je po njima Nikola Tesla Hrvat i ako niti je rodjen niti je ikada ziveo u drzavi koja se zove Republika Hrvatska i koja je nastala tek pocetkom devedesetih proslog veka. Teslini roditelji su iz zapadne Srbije i u najgoru ruku moze biti Austrougarin srpskog porekla ali Hrvat ni u ludilu.
pre 9 godina
Dzaba gosp. Pupovac, predsednik R.Srbije Nikolic je prosle godine dao istu izjavu za Srbe u Bosni koji su za njega Bosanci. Vlast u Srbiji godinama mozda i decenijama vode ljudi kome je drzava, narod i nacionalni resursi na zadnjem mestu, dajem licni,primer, ja sam izbegao iz R.Hrvatske 91godine kao Srbin naravno, R. Srbija izbeglicama nije htela da izda srpsko drzavljanstvo sve do 2000te godine, maltretirala ih izbeglickim legitimacijama bez pasosa i sl. Kad bih Vam rekao sta sve izbeglice trpe u Hrvatskoj pri povratu imovine a nikakve zastite od Srbije nemaju, a u globalu to je na neki nacin bogatstvo Srbije...
Zemlja i narod u celini nemamo nacionalni indentitet, ponos ni plan u buducnosti.... lose je to..
pre 9 godina
naravno da je hrvat, svako ko je državljanin hrvatske.
kao sto je svaki državljanin srbije srbin.
šta tu ima da se objašnjava. englez je englez pa bio crn, beo, iz azije, iz afrike, sa ili bez kose i sl .
nacionalnost je jedna, veroispovesti su razne, kao i porekla... ali država, svaka ozbiljna, radi na tome da se nacionalnoscu dicis i da si sretan što nosiš taj pasoš...
zato jedna država treba dobro da pazi kome daje državljanstvo, jer je to reprezentuje.
zna se takodje odlično šta su i nacionalne manjine.
pre 9 godina
"... te je apsolutno nebitno kojeg si etniciteta, ako imaš naše državljanstvo, ti si Hrvat (primjer: Eduardo da Silva, Slavoljub Penkala, Nikola Tesla, itd.)..."
(Mars, 16. januar 2015 12:51)
Hehe, mićo, Tesla je umro vise od pola veka pre nego ste postali drzava, tako da on nije imao vase drzavljanstvo. Ja imam, ali nisam i nikada necu biti Hrvat. Moje dedove i pradedove su ustase pobile zato sto su bili Srbi i ni zbog cega drugog. Hoces reci da su devedesetih godina hrvati medjusobno ratovali u HR?????
pre 9 godina
Znaci Oluja je bila Hrvati na Hrvate? Da HDZ-a nema trebalo bi ih izmisliti. Oni su Monti Pajton, majke mi.
pre 9 godina
Vec je bilo najavljeno da ce doci do izmjene hrvatskog ustava.Sada je na Srbima u Hrvatskoj da odluce zele hrvatske ili srpske dokumente,ukljucujuci legitimacije a i pasose ( putovnice). Danas Pupovac ima titulu podpredsjednika hrvatske vlade ali ujedno je i vodja Srpske narodne stranke u granicama Hrvatske. Prema zakonu je izjednacen sa drzavljanima Hrvatske kao i sve ostale nacionalne manjine.U protivnom je paradoks koji bi nastao
jer bi izgubili pravo da se zaposljavaju u hrvatske drzavne sluzbe : policiju,vojsku i drzavni aparat.To bi bilo kontraproduktivno i unazadilo
polozaj Srba u Hrvatskoj,cak i pravo na hrvatski pasos t.j. putovnicu.Znaci li to da su Srbi u neku ruku osteceni,a danas ih ima osim Pupovca i 4 ministara i ministarki u sadasnjoj hrvatskoj vladi, ako niste znali.Neka Srbi u Hrvatskoj odluce sta je za njih bolje i koji status zele imati.Isto vrijedi i za Hrvate koji se nalazi unutar granica RS. Nije dovoljno Bunjevce i Sokce proglasiti Srbima a izbrisati njihov hrvatski identitet.
Narodi bi trebali imati demokratsko pravo da se izjasne kojem narodu pripadaju jednom ili drugom.
pre 9 godina
Bunjevci kazu da nisu hrvati i kome da verujemo nijma ili hrvatima?
Ja razumem kako ona misli ali ona sigurno zna da su za vreme drugog svetskog rata srpsku decu uzimali od roditelja i pohrvatili kao deo plan trecine.
Zbog takvih stvari mora da misli malo sta prica i svi znamo kako bi oni reagovali da je supratno
pre 9 godina
ali to je politika koja im je donela etnicki cistu drzavu u kojoj su srbi vekovima proganjani i na kraju svedeni na min 3% stanovnistva...tuzno, ali istinito
pre 9 godina
Samo upoređujem: hrvatski olimpijski komitet vs. olimpijski komitet Srbije, hrvatska elektroprivreda vs. elektroprivreda Srbije, hrvatski nogometni savez vs. fudbalski savez Srbije, hrvatska radiotelevizija vs. radiotelevizija Srbije, i da ne nabrajam. Šta su ovde civilizacijski iskoraci?
pre 9 godina
Овде су на ову провокацију требали пре свега реаговати Срби у Хрватској, па и СНВ, тј сам госп.Пуповац, и рећи јасно, да Срби живе у земљи коју зову Хрватском, ту им је завичај који њихиви стари вековима настањују, али за разлику од свих грађана Србије, па и Хрвата којима Србија јесте домовина у пуном смислу те речи, Србима у Хрватској, Хрватска није отаџбина (већ само пребивалиште где плаћају порезе и користе права) нити може бити земља у којој су у само пола века спроведена 2 погрома над Србима, и земља у којој се Србима загорчава живот, и ускраћују права која у цивилизованом свету сви народи користе. Требали су рећи да су они без обзира где живели, пре свега Срби, ал не рекоше.
Овде госп.Пуповац или манипулише или брка ствари. Једно је припадност роду, а друго административна или географска припадност. Босанци су сви становници географске области Босна (нешто шири простор данашње сарајевско-зеничке котлине), без обзира којем роду припадали, баш као што су то Крајишници, Посавци, Херцегобци, Семмберци, Шумадинци, Банаћани, Славонци, Далматинци, Приморци итд.
Да, и власти Србије су требале реаговати на ову провокацију. Али нису, из ипак знаних разлога. Како реаговати? По мени ни игнорисати провокацију, ни запјенити, можда у шеретском стилу др Шешеља (како је већ одговорио Пусићевој и Иви), можда само рећи, ма опчињеност колиндице Србима датира из 2013-е док је била упослена у Бриселу и била мало немирна са једним српским мангупом. Ал добро, ко зна зашто је то добро.
pre 9 godina
Gospodin Pupovac i njemu slični pokušavaju skupiti jeftine političke poene. Politički Hrvat, ili politički Srbin nema veze ni sa kakvim Ustavom, niti hrvatskim niti srpskim. Politički znači da si državljanin te države, da imaš njeno državljanstvo , da plaćaš u njoj porez i da konzumiraš prava i obaveze proizašle iz toga. Prestanite izjednačavati nacionalnost i političku pripadnost. Neka Pupovac objasni. jeli on hrvatski ili srpski političar. Prima li plaću Hrvatskom Saboru ili parlamentu Srbije.
Sva ostala nakaradna razmišljana su govor mržnje i raspirivanje nacionalističkih strasti.
pre 9 godina
Zena mesa dva razlicita koncepta nacionalnosti. Jedan je gradjanski koncept koji postoji u SAD i Francuskoj. On se zasniva na tome da svako ko dobije drzavljanstvo Francuske postaje Francuz i po nacionalnosti. A drugi koncept je etnicka nacionalnost i on postoji na Balkanu. Dakle ja mogu da dobijem drzavljanstvo Hrvatake i da postanem gradjanka Hrvatske ali po nacionalnosti sam i dalje Srpkinja. Njoj trenutno odgovara ovaj prvi koncept da bi sve gradjane mogla da zove Hrvatima. Pa ga zato potura iako ne odgovara ovim prostorima i vecem delu Evrope.
pre 9 godina
moram da se slozim sa predsednicom. i mi treba da usvojimo model po kome su svi gradjani Srbije Srbi pre svega, a po poreklu ili nacionalnosti neka budu sta im volja .... pogledajmo Ameriku i sve je jasno kako se te stvari resavaju
(Звечанац, 16. januar 2015 00:08)
Usvoji ti šta hoćeš, a nas se ostavi na miru, zamo mi ko smo i šta smo.
pre 9 godina
Tipicno, opet dezurni Hrvati brane svoje a Srbi se podele gde god mogu. Hrvatima je sad uredu da se svi zovi Hrvatima i da treba da koriste iskljucivo Latinicu ali kad je Srbija u pitanju, e onda je i najmanja razlika naglasena do neba. Dakle ne radi se o kriterijumima vec o tome da su razliciti u slucaju Hrvatske i u slucaju Srbije.
pre 9 godina
Do juce svi smo bili Jugosloveni i to nikome nije smetalo a sad odjednom svi patrioti, ljudi nemojte da mesate zabe i babe, ako imas drzavjanstvo jedne zemlje ne mozes onda da kazes da nisi pripadnik te drzave ili odbi drzavjanstvo i zivi kao stranac u toj drzavi.
pre 9 godina
pre neki dan za onog plivaca madjarske nacionalnosti je bio naslov "srbin osvojio ...." i naravno tad nikom nije smetalo...
pre 9 godina
Jel etnički Srbin u hrvatskoj vojsci hrvatski vojnik ili srpski vojnik?
pre 9 godina
Opet se pravi iz muhe slona. Kakvo god moje osobno mišljenje bilo o KGK, ovdje je samo riječ o nepoznavanju termina. Naime, nacionalnost i etnička pripadnost su dvije različite stvari, tako da se ona samo krivo izrazila. Hrvatska je inkluzivna nacija (poput francuske, recimo), te je apsolutno nebitno kojeg si etniciteta, ako imaš naše državljanstvo, ti si Hrvat (primjer: Eduardo da Silva, Slavoljub Penkala, Nikola Tesla, itd.). A što si ti po etničkoj pripadnosti, dal Hrvat, Srbin ili Marsovac, koga briga (Osim malog dijela ekstremne desnice koji stvaranjem podjela žele doći do osobne političke i ekonomske koristi, na štetu svih nas). A ako mislite da ljudi poput Pupovca i Linte se bore za ičije interese osim svojih vlastitih, varate se. Lijep pozdrav.
pre 9 godina
Zena mesa dva razlicita koncepta nacionalnosti. Jedan je gradjanski koncept koji postoji u SAD i Francuskoj. On se zasniva na tome da svako ko dobije drzavljanstvo Francuske postaje Francuz i po nacionalnosti. A drugi koncept je etnicka nacionalnost i on postoji na Balkanu. Dakle ja mogu da dobijem drzavljanstvo Hrvatake i da postanem gradjanka Hrvatske ali po nacionalnosti sam i dalje Srpkinja. Njoj trenutno odgovara ovaj prvi koncept da bi sve gradjane mogla da zove Hrvatima. Pa ga zato potura iako ne odgovara ovim prostorima i vecem delu Evrope.
(ona sto joj nikad ne objavljujete komentare)
Nisi u pravu, svi moguci dokumenti u svetu i Evropi kod naprimer upitnika za imigraciju ili statusne paire izjednacavaju "nationality" sa "citizenship" tj drzavljanstvom. Niko te ne pita sta si etnicki nego cije drzavljanstvo imas...pogotovu kada smo mi u pitanju gde se religija izjednacuje sa etnickom pripadnoscu...to je samo nama relevantno.
pre 9 godina
Ima više od 50.godina, putovao sam Europom auto-štopom. Uvek su me ljudi primili kao Jugoslovena. Mogo vremena je trebalo, da nekom sa zapada objasniš, da si iz države SFRJ, nacionalnosti Slovenac, Hrvat, Srb, Makedonac... Meni nacionalnost ne znači ništa. Bio sam lojalan gradjanin SFRJ, sad sam lojalan građanin R.Slovenije. Moj sused Mujo Mujovič ili Frane Piculiž, Boris Sadrukovski, Dušan Silinović, svi su državljani Slovenije, pa ako izađu van države, imaju obićno osobnu sa slovenačkim grbom ili sl. pasoš i budu tretirani kao Slovenci iz države Slovenije. Dok ono objasne negde u nekoj kafanici, da nisu Slovenci nego su samo državljani te države, ohladiće se jim jelo!:)
pre 9 godina
"Hrvat - hrvatski državljanin", a pritom ne dozvoljavaju čak ni da je predsednik Srbije "srpski", nego insistiraju na "srbijanski"- da se ne bi slučajno impliciralo kako je to predsednik svih Srba (ne samo onih iz Srbije) No, ne treba sad lomiti vrat da se osudi ova gospođa očigledno skromnog intelekta, koja je ovim lupetanjem o "Hrvatima državljanima Hrvatske" samo potvrdila onu staru "nije karala majka sina što se kockao, već što se vadio". Jasno je svima vrlo dobro šta je i zašto problematično u ovim izjavama, a ako stvarno mislite da nije, onda se složite i sa praksom da sve državljane Srbije- bez obzira na nacionalnost, veroispovest, štagod- nazivamo jednostavno Srbima. Pritom ovde ne pričamo o percepciji nekog trećeg, gde je nekom Englezu i Mađar iz Subotice jednako "Serbian" kao Bošnjak iz Tutina, nego o načinu na koji ćemo mi susedi i dojučerašnji sugrađani međusobno komunicirati. Ko insistira na izigravanju ludila i pravljenju Englezom, mora biti svestan da dvoje može igrati tu igru.
pre 9 godina
Iako ju ne podržavam i nisam za nju glasao, vjerujem da je ovakva izjava odraz neiskustva i nerazumijevanja odnosa na Balkanu, ne neke negativne ideje i nema neko dublje značenje.
Kolinda svakodnevno napravi više gafova u svojim izjavama, no eto još su svi u žaru njene pobjede pa mediji to ignoriraju i bave se raspravama koliko seksi haljinu smije nositi i prenose mesijanske izjave koje hipotetski ni premijer ne bi mogao provesti, kamo li predsjednik koji de facto nema bitnih ovlasti...
pre 9 godina
Doticna gospodja se ocigledno pogubila u novoj ulozi jer nije svesna da njene reci sada kao presednica drzave imaju vecu tezinu. Mislim da je i ona toga svesna tako da sada pokusava nevesto da se vadi upadajuci u jos vece greske. Ona je upravo dobila izbore glasovima Hrvata iz BIH, i kad bih njih sada nazavala Bosancima to bi bio strahovit samar za njih ui verovatno bi joj okrenuli ledja.
Ako joj je za utehu nije ni prvi ni zadnji presednik koji ce biti zapamcen po svojim biserima.
pre 9 godina
I srpski i hrvatski političari vrlo dobro znaju da se u takvim prilikama umesto reči: Srbi i Hrvati koriste izrazi: srpski i hrvatski građani da bi se na taj način jednostavno i efikasno naglasilo da li se misli na kompletno stanovništvo jedne od ovih država uključujući i manjine ili pak samo na pripadnike dominantnog naroda. To je vrlo dobro jasno svakome ko je išao (nije morao da završi) u srednju školu, tako da ta izjava hrvatske predsednice nije nikako gaf, već namerna provokacija. Uostalom, sad mi je lakše: dosada su Hrvati jedini u regionu imali koliko-toliko normalnog predsednika...
pre 9 godina
sve bi ja to.....motiku..pa u njivu...jedne sa drugima, da rade, da vide kako sirotinja živi..možda bi porazmislili šta pričaju..i vade aveti prošlosti zarad poena prodavajuci demokratiju kroz buđenje nacionalizma u neobrazovanoj populaciji.
pre 9 godina
oko cega se vi prepucavate i pravite pametni...
pre 9 godina
Zanima me da li su Srbi (ili Hrvati) rodjeni u drugim zemljama, izvan regiona, jednako tako uvrijedjeni kad ih se naziva Francuzima, Njemcima i Talijanima ? Ili je to uvreda samo kad se dogodi u "regionu" ?
pre 9 godina
" On je ipak Hrvat u smislu hrvatskog državljanina" je drugi deo izjave koji je Pupovac "zaboravio" da spomene.
pre 9 godina
Dakle, onaj rat je ipak bio građanski?
Hrvati protiv Hrvata?
pre 9 godina
Naravno da bi HR reagovala a tek bi provristali da neko iz Srbije kaze kako je za uspostavljanje dobrih odnosa i sa Hrvatskom i Istrom, na primer.
pre 9 godina
Ne znam što je tu sporno. Pa ni Pupovcu to nije bilo sporno kad je istu stvar u intervjuu Jutarnjem listu 2011. godine rekao Josipović. Da, potpuno istu. Kolinda točno kaže da su to Srbi po nacionalnosti i zašto izvrtati rečenice. Kao i ono kad kaže da će Hrvatska biti među najrazvijenijim zemljama, a ne najrazvijenija.
P.S. Vladimira neću ni komentirati, svojim komentarom je rekao sve o sebi.
pre 9 godina
Kada bi kojim slučajem (u šta neverujem) g.Kitarović stanovništvo Hrvatske nazvala građanke i građani Hrvatske onda bi se kaže pobunili seljaci? Hm.Kada bi hrvatsku televiziju nazvali televizija Hrvatske taj izraz poštovali bi i Srbi. Kada bi ekonomiju (gospodarstvo) dostigli jedna i druga država samo na nivo Austrije niko nebi govorio o ovim glupostima. Ovako dok smo bili zajednička država za sve nedaće u ekonomiji Hrvati su krivili Srbe, a Srbi Hrvate za rasturanje zajedničke nam države.
pre 9 godina
gsine pupovac, vi kao da ne čitate izjave našega predsednika.
kako je rekla pak, U Srbiji predsednik Srbije i predsednik Vlade rade u korist Srbije u dogovoru, a to znači da će ,,predsednik Srbije će nastaviti da zastupa interese Srbije u svakom smislu na nenametljiv i konzistentan način,,
nenametljivo i neprimetno.
a ti se gdine pupovac bori !
ako imaš čim...
pre 9 godina
Izgleda da susjedi i domaci srbi koji zivu u HR neznaju kako se pravilna drzava funkconira. Kada ides sa hrvatskom, srpskom ili bilo koj putovnicom u drugoj drzavu ti si drzavljan iz koje zelmlje si dosao njima nije briga koj etnicnost ti pripadas. Briga njima Govorili su kako vam hrvati ne tretiraju kao gradani pa eto svi isti sa svima pa opet niste sretni. Hocete ziviti u hrvatskoj i ne priznati ju? Nemozete pare i jare. Ako niste zadovolnji sa hrvatskom slobodno idi prema vasu otazbinu niko vas ne brani.
pre 9 godina
@(vladimir, 16. januar 2015 00:41)
Svojevremeno su neki mislili da je Zemlja ravna ploča i da je pridržavaju slonovi. Hoću da kažem da su tvoj nivo obrazovanja i sredina u kojoj si odrastao otprilike u tom rangu.
pre 9 godina
Zlonamernost koja se uvidi u izjavama, je za osudu. Dvojne arsine su te koje dizaju jedne a spustaju druge.Ako podrzavas da ljudi albanske nacionalnosti u Makedoniji se nazivaju albanci, a ne makedonci, kako to da srbi u hrvatsko su hrvati a ne srbi!? Smesno je to sto ti albanci u EU ih nazivaju makedonci kad urade neki kriminal... :)
Covek da se stvarno zbuni vise staje i ko je i kako s treba osecati...
pre 9 godina
A da uradimo kao u Americi
Recimo u Americi postoje 'Americki Srbi', 'Americki Hrvati' itd, itd.
I niko se ne buni
pre 9 godina
Pa opće je poznato da su svi Srbi zapravo Hrvati pravoslavne vjeroispovijesti a da srpski jezik ne postoji nego je to jedna verzija hrvatskog. Eto vam malo seseljeve retorike.
64 Komentari
Sortiraj po: