Studenti i ministar bez dogovora

Beograd -- Predstavnici studenata i Ministarstva prosvete nisu postigli dogovor o studentskim zahtevima.

Izvor: B92, Beta, Tanjug
Pošaljite komentar
  1. Studenti moji dragi. Da li stvarno očekujete da ova nepismena, siledžijska, nesposobna vlast razume šta vi hoćete? Isuviše su oni glupi, zadrti, vlastoljubivi (i sve najgore o njima) da bi razumeli bilo koga pa i vas studente, budućnost ove Srbije. Zato deco motke u ruke i razjurite banditsku vlast. Mi malo stariji će mo pomoći jer imamo iskustva kad smo razjurili bandu 05.oktobra 2000. Izgleda da je konačno došlo vreme da se desi i 06.oktobar.
     (obican covek, 7. oktobar 2014 23:22)

    # Link komentara

  2. @Ja cu predavati vasoj deci
    Nemoj se nervirati zbog gomile gluposti koju prosipa gomila botova, neobrazovanih i zlonamernih ljudi, niti se ikome pravdaj. U Srbiji se uspeh ne prasta, a svako ko iole nesto zna ne moze da dodje na red da to znanje i pokaze zbog gomile mamine i tatine dece i stranackih kolega. Strasno je sto se nalazimo u ovakvoj situaciji i nadam se da ce neko imati sluha za nase probleme, koji nisu prohtevi razmazenih studenata. Za to vreme citaj komentare sa kezom na licu, jer ova gomila placenika i prodanih dusa ostaje bez argumenata polako ali sigurno.
     (Miss S, 7. oktobar 2014 22:54)

    # Link komentara

  3. Dosta, cak i vecina, studenata se zali na profesore, obimno gradivo, losu organizaciju, surogat "bolonje", malu prolaznost, cene usluga na fakultetima, ... Ali nije jasno kakve veze sa time ima ministarstvo. Zasto pomenute probleme ne resiti unutar fakulteta? Blokirati fakultet, najuriti lose i neodgovorne profesore, lose dekane,..., to bi vec imalo smisla. "Autonomija univerziteta" sprecava ministarstvo, ali ne sprecava rektorat, upravu fakulteta,... Naprotiv. Kod njih je sva vlast na univerzitetu. PS Nadam se da nisam "naseo" na pricu studenata, i da studentski komentari nisu bili neiskreni.
    (Srbijanka, 7. oktobar 2014 22:17)

    # Link komentara

  4. O kojem besplatnom studiranju ovde govorite? Nije mi jasno kako govorite a nemate pojma? Cudite se sto mladi, talentovani ljudi odlaze iz Srbije? Ja sam uvek verovala da ipak nigde nam ne moze biti lepo kao u rodjenoj drzavi. Ali, iskreno nakon ovakvih nepravdi ne cudi me, cak i podrzavam ljude koji imaju mogucnosti i prilike da odu. Besplatno studiranje? Otidjite na bilo koji fakultet i videcete koliko su zapravo visoke skolarine, upisi, bodovi, potvrde , ma sve! Aman, ljudi! Bune se zapravo oni najbolji studenti kojima zele sve da uskrate. Nemoguce da u jednoj generaciji ne moze bas niko da dipomira u roku od 4 godine, pa zapitajte se malo! Smanjuju plate, penzije, odakle da placaju nasi roditelji? Odakle? Studiranje mladih ljudi postaje luksuz, studirace samo "mamina i tatina deca" i imacemo skolovane idiote, a kvalitet znanja-ma kome treba znanje?
    Sramota i drzavu koja se ovako ophodi a i vas koji mislite da ne zasluzujemo besplatno obrazovanje. Ne zaboravite mi nismo na Zapadu. Ovo je Srbija. I treba se ponasati u misliti u skaldu sa nasim ekonomskim razvojem, ne zapadnim ili evropskim.
    (Ivana, 7. oktobar 2014 21:54)

    # Link komentara

  5. Tanja, kako vas nije sramota?
    Da li vi znate da studenti na zapadu nalaze poslove jer ih svuda primaju? Da li vi znate kolike su plate roditelja na zapadu?
    Da li vi znate da sam ja ucila 4 godine konstantno da bih bila na budzetu i da sam prenela nekoliko ispita jer fizicki nisam stigla da ih polozim? Da li vi znate da studenti SRPSKE KNJIZEVNOSTI nemaju JEDNOG studenta godisnje koji diplomira u roku? Da li mislite da smo svi LENJI I GLUPI? Zapitajte se malo! Dodjite na Filoloski fakultet da vidite spisak literature samo za jedan ispit na primer XX vek. Posle ocekujete da vasoj deci profesori srpskog budu adekvatno obrazovani, a ne postujete trud koji studenti ulazu u obrazovanje. SRAM VAS BILO.
    Da li mislite da su studenti lenji i nece da rade? Da li znate da sam ja pokucala na 15 vrata i da su mi svuda rekli da posla za studente nema?
    Zapitajte se malo.
    SRAM DA VAS BUDE.
     (JA CU PREDAVATI I VASOJ DECI, 7. oktobar 2014 21:31)

    # Link komentara

  6. Botooooovvviii ima li vas više od trista.Hahahaha gde god da pgledaš a da se tiče Ace velikog uvek možeš da vidiš od dvesta do trista botova.STUDENTI IDITE DO KRAJA,I JA PLAĆAM POREZ I NIJE MI KRIVO AKO IŠTA ODE NA VAS.PRAVA NORMALNA I PONOSNA SRBIJA JE UZ VAS.NAPRED DO POBEDE I ISPUNJENJU ZAHTEVA!!!
    Krivo mi je kada vidim da pare odu na čuvare braće,sestara,komšija....
     (Nemanja, 7. oktobar 2014 21:30)

    # Link komentara

  7. I ja sam uz studente. Da se razumemo, i sam sam bio alergican na starije studente koji vecito nisu ucili, a bunili se. Medjutim, moram reci da je ludost davati pet rokova. Tesko! Zavrsio sam medicinu i znam da je to nemoguce. Zasto? Zato sto nema solidarnosti profesora. Za upis na npr.petu godinu, morao sam da dam iz trece uvrnutu patofizu i patologiju od po 1000 strana (i preostalih sest), zatim na 4.internu uz infektivne, neurologiju i npr.farmakologiju. A nista redukovano! Interna sama 1500 strana. I ako je ne das od juna do oktobra -- adios. Nije nemoguce ali je uvrnuto mnogo za npr. 5 rokova. Sest je kako-tako dovoljno. U istoj toj Italiji gde je i sama Bolonja medicinari imaju 30 ispita. Mi 45. I sve olaksice imaju. Neka daju oni i tri roka, ali ne mozes mi onda odvaliti knjigu od 1500 strana. Podeli ispite i redukuj. Kod nas fakultet postoji zbog profesora a ne studenata. To je problem.
     (Bratac, 7. oktobar 2014 21:26)

    # Link komentara

  8. Samo cu reci NE PODRZAVAM PROTEST.Zahtevi su blago receno neozbiljni.Knjigu u ruke pa zagrejte stolice.A i to vecito studiranje je samo glupiranje zsto ga i treba ograniciti.
     (zarija, 7. oktobar 2014 21:19)

    # Link komentara

  9. "Сваки студент који факс заврши на буџету би требао да има ОБАВЕЗУ да 5-7 година ради у држави....... А после нека иде где жели јер заиста није коректно да држава плаћа образовање некоме ко ће то образовање наплатити на другој страни а он који су платили испада да су паре бацили у ветар.
    (Никола, 7. oktobar 2014 12:27) "

    Sve je to lepo, samo ga niko neće.
    (Zoran, 7. oktobar 2014 21:08)

    # Link komentara

  10. Svi se busaju u znanje i omladinu a sve troskove prevaljuju na njih... Podrska mladim ljudima, nije ovo Vuciceva ocevina!
     (Kanal do Soluna, 7. oktobar 2014 21:03)

    # Link komentara

  11. Da li ova mlada deca znaju koliko kosta studiranje na zapadu? Da li ta razmazena deca znaju da ni studenti na zapadu isto nemaju posla po zavrsetku studija.Razmileli su se po celom svetu. Spanci,Italijani,....A,vise sam nego sigurna da ih je DS izvela na ulice. A oni ...ne razmisljaju. Najvaznije je ne uciti...Jos kada ih vidim da lupaju po onim dobosima...Odvratno...
     (tanja, 7. oktobar 2014 20:59)

    # Link komentara

  12. I ja bih do diplome , a da ništa ne platim i da ništa ne učim!
    (Mile, 7. oktobar 2014 13:52)

    Pitaj Tomu za recept...
    (veterinarBG, 7. oktobar 2014 20:54)

    # Link komentara

  13. (Никола, 07. oktobar 2014 12:27) - Studiranje nije besplatno. Nema nista besplatno. Tvoje studije su platili tvoji roditelji kroz porez. Svaka normalna drzava deo budzeta izdvaja za obrazovanje i nauku, i istini na volju, nesrecna Srbija je po tome poslednja u Evropi. U svakoj normalnoj zemlji studiranje je besplatno (finansirano kroz porez).
     (Bee-Zon, 7. oktobar 2014 20:51)

    # Link komentara

  14. Neverovatno je to sto su komentari svih onih koji podrzavaju protest studenata odjednom u velikoj meri dislike-ovani.
    (Realno, 7. oktobar 2014 20:45)

    # Link komentara

  15. Po vodjinom kazivanju njegovi roditelji imaju velike penzije, sto znaci da u njegovo vreme studiranja su imali velike plate, sto znaci da bez obzira na velike plate on je imao BESPLATNO STUDIRANJE i tacka.
    (Studenti imaju pravo na besplatno skolovanje, 7. oktobar 2014 20:45)

    # Link komentara

  16. Realno u interesu države je da bude više rokova da bi što pre imali ljude sa diplomama spremne da rade, a ne studente koji su neproduktivni, već su teret budžetu i roditeljima... druga stvar je što studenti nakon 10 godina studiranja nmgu da nabroje predmete koje su imali, a trebaju da krenu da rade, bolje ih pustiti dok još znaju gde su bili i šta su naučili da uđu u praksu i primenu... koliko je država onda luda što želi da uspori proces ceo, a studenti nmgu lepo da im objasne o čemu se radi i da je to zajednički interes... apsurdno potpuno... svađaju se i gde nema razloga, samo da bi se svađali, drevna srpska ideologija vekovima negovana na ovim prostorima... usput, PODRŠKA LJUDIMA KOJI PRAVE KOMPASE. Trebaće nam mnogo kompasa, izgleda su svi izgubili ovde svoje...
    (Zabrinuti student, 7. oktobar 2014 20:39)

    # Link komentara

  17. Mi pokusavamo da prekopiramo sistem od Evrope koji oni pokusavaju da kopiraju od Amerike. A mi nismo ni Evropa ni Amerika. Zato je nastao takav haos.
    (Budimir, 7. oktobar 2014 20:19)

    # Link komentara

  18. Nikola
    "Све је то ОК...али једно практично питање.........

    Ако држава обезбеди БЕСПЛАТНО студирање......... Да ли треба забранити или на неки други начи регулисати одлазак студената који су академско звање стекли о трошку државе у друге земље?

    ја сам лично то учинио...али сматрам да је то у најмању руку некоректно.

    Свако ко добије звање о трошку државе, своје студије треба да исплати радом у држави која је то и омогућила.

    Ја сам то учинио кроз донације и спонзорства јер на други начин није било могуће.

    Сваки студент који факс заврши на буџету би требао да има ОБАВЕЗУ да 5-7 година ради у држави....... А после нека иде где жели јер заиста није коректно да држава плаћа образовање некоме ко ће то образовање наплатити на другој страни а он који су платили испада да су паре бацили у ветар.
    (Никола, 7. oktobar 2014 12:27)"

    Ne, ne treba nista vracati drzavi. Licno sam bila na budzetu sve 4 godine svojim trudom i radom, imala studentsku stipendiju koja se takodje ne daje bas svakome i ne vidim razlog da zbog toga nakon studija ja moram da, iz obaveze, morala ili cega vec, da radim par godina u zemlji. Ja sam to sama zasluzila i niko me ne obavezuje ni na sta, niti sam ikome duzna. A i prva bih zapalila iz ove zemlje, ali se, gle cuda, ta moja zasluzena diploma na drzavnom univerzitetu preko grane ne vrednuje!!!! Sta kome da vracam??? Sramota koliko zaostravaju zakon, a ni pola politicara nema diplome!
    (Saja, 7. oktobar 2014 20:10)

    # Link komentara

  19. Ministar bez razumevanja, iskustva i sposobnosti. Prosveta se gura u propast jer se zelje zapada preko ministarstva vise postuju nego nase potrebe. Srbijo... "EVE ME" !
     (Hogar, 7. oktobar 2014 19:56)

    # Link komentara

  20. bojkotovati studiranje, i onako nema posla..deco ne upisujte nista
     (yisk, 7. oktobar 2014 19:49)

    # Link komentara

  21. Primer FPN-a.

    Školarina je 98000. U tu cenu ulaze samo predavanja i vežbe. Prijava svakog ispita košta 600 dinara, prosečna cena knjige je 300, 400, naravno kopirana. Svake nedelje treba kupiti tekstove koji se čitaju za vežbe, plus pare koje treba poneti za hranu, plus Bus plus, plus ovo, ono... Nigde kraja tim plusevima... Naravno, većina profesora se zgrožava kada vidi kopirane knjige, kažu "kopija izbledi"...

    A videćete da će na sledeći protest doći još ovoliko ljudi... Sad zamislite šta će biti ako se bude pravio još jedan...
    (Serrano, 7. oktobar 2014 19:35)

    # Link komentara

  22. Od danas vise nisam student, i na zalost to sto sam zavrsio medicinu nista mi nece pomoci u truloj drzavi Srbiji. Ne mogu da verujem kako botovi funkcionisu, uz gasenje jedinih normalnih emisija na tv-u i ovolike botove, upadamo u totalni medijski mrak. Postacemo kao Severna Koreja. Ne mogu da verujem da ljudi ne podrzavaju studente, i nadam se da ove minuse na normalne komentare lupaju botovi, jer ako nisu botovi u gadnom smo problemu. To sto studenti ne daju na sebe kao radnici i penzioneri je za podrsku a ne za pljuvanje. To su skroz ok studenti, ne veciti, a i zahtevi su im normalni. Na ovu bedu mora neko reagovati a ne da se prepustimo totalnom ugnjetavanju stanovnistva. Pozivam sve ljude da podrze studente i izadju na ulicu sa njima, naravno u najvecem redu i miru, da zajedno pokazemo da ne moze tek tako da se sprdaju sa nama.
     (student, 7. oktobar 2014 19:32)

    # Link komentara

  23. (Božidar Gojković, 7. oktobar 2014 18:27)
    Mi smo narod koji ne ume da funkcionise bez vodje.Ali neko je na kraju morao sve i da organizuje.
    Tako je krenulo i u vreme poslednjih velikih demonstracija, nazalost sad vise toga nece biti u tom obimu, ali da ce da siri, hoce, budi siguran.
    Vidis da ih je uhvatila nikad veca frka.Po citav dan daju neke nebulozne izjave,poceli su da gube tlo pod nogama.
    (tako uvek pocinje, 7. oktobar 2014 19:29)

    # Link komentara

  24. Studenti vec godinama strajkuju zbog smanjenja broja rokova, povecanja skolarine i slicnih (sporednih) stvari. To su samo indikatori da nesto debelo ne valja ovde.
    I onda "vodje protesta" izvedu kolege na ulice, i tako skrecu misli s ozbiljnih problema.

    Hajde svi da strajkujemo zbog srzi problema: loseg obrazovnog sistema.
    Da sve skole i fakulteti izadju na ulice. Da se najzad uspostave neke norme i nacela, da se zna neki kadrovski plan i potrebe.
    A ne da godinama ne moze da se resi pitanje prelaska na (nekvalitetnu) bolonju.
     (js, 7. oktobar 2014 19:19)

    # Link komentara

  25. U mnogim državama EU visoko obrazovanje je potpuno besplatno, od osnovne škole do doktorskih studija! Počev od Madjarske pa do Finske. Ugledajmo se na ono što je dobro u EU, a ne na ono najgore kod njih. Uostalom, mi imamo višedecenijsku tradiciju besplatnog obrazovanja. To bi trebalo obnoviti. Besplatno obrazovanje ili potpuno javno finansirano obrazovanje na svim nivoima za svakog čoveka, za obrazovanu, prosperitetnu, suverenu, celovitu i dostojanstvenu Srbiju najbolje je rešenje!
    (Za obrazovanu Srbiju!, 7. oktobar 2014 19:09)

    # Link komentara

  26. #katastrofa

    Bravo!
    Dodala bih samo ovo - stav društva prema obrazovanju je manje-više isti.Tradicionalan. Treba ga menjati.
     (Proces, 7. oktobar 2014 19:06)

    # Link komentara

  27. Prvo, izjava ministra da su studenti ucestvovali u javnoj raspravi povodom novog zakona je sramna u najmanju ruku! Samo vi verujte svemu sto se servira... Za zakon su studenti saznali pre mesec dana, a ministarstvu se salje poziv za sastanak od decembra, na njega se nisu odazvali, niti je ministar u tom vremenu hteo da prima studente. Zako je donet "ispod tepiha"!
    Drugo, zaista je cinicno reci da od 60 000 studenata u Beogradu strajkuje samo 2000 - "pa to mora da su losi studenti"! Nije tako, ovde najpre strajkuju apsolventi, studenti generacije 2010/2011! Studiram srpsku knjizevnost na Filoloskom fakultetu u Beogradu, imam prosek 9,1. Uvek sam bila na budzetu, nikada prenela ispit, ali na 4. imamo predmet Knjizevnost 20. veka gde osnovna literatura broji 30 000 str. Pored toga imamo jos 13 ispita. Zbog ovog ispita i diplomskog, mi moramo u produzenu godinu. Poslednje tri generacije studenata nemaju nijednog coveka koji je u roku zavrsio nasu grupu. Zbog toga su nasi profesori i dekanat stali na nasu stranu, poslali zahtev ministarstvu, ali ni njima ne odgovaraju! Ostali su samo protesti...
    Ne znam da li su tuzniji komentari ljudi koji fakultet ni videli nisu, ili bezobraznih studenata koji banalizuju ove stvari. Cinjenica... Studenti ne razmisljaju kriticki, ali ta vecina odgovara bilo kojoj vlasti.
    Naravno, na protestima bude i nerealnih zahteva i losih studenata, ali nemojte blatiti ovu borbu ad hoc!
    (Ivana, 7. oktobar 2014 18:57)

    # Link komentara

  28. Bio sam na protestu. Stekao sam utisak da je ceo scenario ranije smišljen. Onaj dečko iz SKONUS-a što je pregovarao je nakon saopštenja da su zahtevi odbijeni bukvalno rekao studentima da se razidju za pola sata i zakazao novi skup za daleki 13.okt. Posle toga se bukvalno izljubio sa glavonjama iz Ministarstva. Propade onaj nalet naivnih duša. Sumnjivo mi je i to što je samo 5-10 policajaca ,,motrilo'' na masu od 2000 ljudi. Pre godinu i po dana kada se protestovalo ispred rektorata je bilo 100 policajaca na 20 studenata koliko se tad okupilo. Toliko je bilo pandura-oklopnjaka samo zato što skup nisu organizovali te marionete od parlamentaraca.
    Razočarao sam se i što nisam video nijednu stariju osobu, kao da, narod živi u medu i mleku i još mogu da sede i truju komentarima.
    Zaključak: Studenti, izađimo na ulice bez ikakvih formalnih vođa. Primenimo direktnu demokratiju i zajedno izaberimo prioritete borbe. Do pobede!
     (Božidar Gojković, 7. oktobar 2014 18:27)

    # Link komentara

  29. @Stari Lav
    sve si lepo rekao, ali postoji samo jedna začkoljica u tvom komentaru. Ta "socijalna pravda" je omogućavala upisivanje po više od 1000 studenata po fakultetu na troškove budžeta, a ne samo 200.

    @Lekar u KCS
    a ti si dobio posao lekara u KCS na visok prosek? ma važi! a ne kažeš da se u KCS jedino ulazi preko debele porodične veze i pozamašne sume novca.

    @Poznavalac
    "ne živim u Srbiji od 1991. i ne zanima me baš previše zašto vam je tako vam je"
    zašto si onda osetio potrebu da ostaviš komentar na ovu vest ako te već ne zanima kako je ovde? i još deliš moralne lekcije drugima. drago mi je što si doktorirao, ali prosto obožavam vas koji bi voleli da je svet skrojen prema merilima koje ste isključivo vi zamislili. u svakom nadmenom čoveku čuči opaki diktator.

    @PROPAO NA DRZAVNOM,DOKTORIRAO NA PRIVATNOM
    nažalost ono što se da primetiti kod najvećeg broja budućih akademskih gradjana pa bilo da su sa državnog bilo sa privatnih fakulteta je to što su sve više zadojeni nacionalizmom, kseno- i homofobijom i da su im glavni "mentori" ovih godina Ceca i Aca Lukas. Te osobine im najviše zameram.
    (Durutti Column, 7. oktobar 2014 18:25)

    # Link komentara

  30. Kakvi su ovo studenti, ministar doktorirao za 2 godine i pritom je bio predsednik skupstine a vama treba 5 godina i 6 rokova, trazite neka prava umesto da upisujete megadunum i singitrend gde se sve zavrsava u roku i svako kada zavrsi nadje posao u nekom javnom preduzecu, e to nama fali, vise ljudi kao sto su Stefanovic, Mali, Sapic i Nikolic koji nije znao da odgovori na pitanje sta je zavrsio sto mozete naci na jutjubu.
    (Ja sam, 7. oktobar 2014 18:22)

    # Link komentara

  31. Meni na Medicini jedva stane godina i u ovim rokovima plus bih zeleo da napomenem sa svake godine imamo najmanje jedan dvosemestralni predmet u 2 godini smo imali cak 3!!!! I na kraju polazem cele ispite! E pa dragi ministre i drzavo, cenim nauku i zato sam upisao fakultet ali da se razumemo ROB NISAM I NECU DA IDEM U LUDNICU POSLE FAKULTETA! ZIVELA MLADOST I PAMET DOLE GLAVONJE PARTIJSKE SA KUPLJENIM DIPLOMAMA!!!!
     (Liberal, 7. oktobar 2014 18:20)

    # Link komentara

  32. po broju - na normalne komentare vidim da bot program valter nesmetano radi.
     (grobar, 7. oktobar 2014 18:15)

    # Link komentara

  33. Sve bi bilo drugačije kad bi protestovali studenti sa megadensa...
     (Jovan, 7. oktobar 2014 18:13)

    # Link komentara

  34. Kada sam ja studirao 90-ih godina... hm, sećam se "Resavske škole" - kreda, tabla, olovka i sveska. Laboratorijske vežbe neko obično tralala kao u srednjoj tehničkoj školi. Ali ogromne knjižurine, naročito zbirke zadataka. Sedi i beči oči "u artije" od jutra do sutra. Ispiti veoma teški, ALI - najčešće besmisleni - vrti neku teoriju, nekakve formuletine od kulina bana koje nikom živom ne trebaju. Nivo praktične obučenosti - NULA! Fakulteti sa visokim aspiracijama, a sa minimalnom angažovanošću sredstava i kadrova. Efektivan rad profesora nekoliko sati nedeljno. Niko te praktično i ne pogleda tokom godine. Studenti, NARAVNO, nezainteresovani, jer koga bi mlaćenje prazne slame zaista interesovalo?... stvarno veselo, i znate šta - mislim da se nije bitno ništa promenilo. Priča je bila - naučićete u firmi. I tada su firme bile propast, a danas društvene firme ne postoje. Dakle, gde će da se nauči? Naravno, NIGDE! Decenijama se generacije studenata šikaniraju ovakvim idiotizmom, uče kao konji bez ikakvog smisla, izlaze sa fakulteta ispranih mozgova i bez veština za zaposlenje. Onda im traže tri ili pet godina iskustva... na čemu? Zreli su samo za psihijatra.
    Ako se neko pita kako su ovi neškolovani ispali tako probitačni u društvu - pa recimo da su ostali psihički čitavi, samo se oslobodili nekakvih moralnih obzira, i osvojili pozicije. Naše školstvo je odavno pretvoreno u mašinu za mlevenje mesa, da ne kažem LUDARU!
    (Silvester, 7. oktobar 2014 18:03)

    # Link komentara

  35. I Tito je priznao da su studenti u pravu.Jos samo da vidimo ko je veci Tito!
    (Tuta N kamon, 7. oktobar 2014 17:43)

    # Link komentara

  36. [link] evo kako brucosima na Pravnom nisu dozvolili da izadju na protest. Hoce li neko da tuzi profesora mozda?
    (Aleksandar, 7. oktobar 2014 17:42)

    # Link komentara

  37. Od studenata se trazi da zavrse fakultete ekspresno i za smesno malo rokova. Ok nije problem, moze i to, al ajde da i vi na vlasti polozite nekad neki ispit znaci ne mora ni 37bodova, ni 48 bodova neka to bude 10. I ne mora da bude ni u roku..Samo ga nekad polozite :(((…((
    (doktor, 7. oktobar 2014 17:40)

    # Link komentara

  38. Ko uci ovu decu pre dolaska na studije i indoktrinira komunizmom? A to pitam zbog plakata. Juce: "Drzavo budi Majka..." plakat. DRZAVA NIJE I NIKAKO NE SME BITI "MAJKA" ako je stanovnistvo sacinjeno od slobodnih ljudi u drustvu baziranom na slobodi."Majka" drzava = fasizam ili komunizam, cisto dal' vam je levo ili desno draze. Danas: "Znanje nije roba" - alo, alo - Apple, Mikrosoft, Google, farmaceutska industrija, sva ta tehnologija koju drzite po dzepovima,... ZNANJE KAO ROBA. Najvrednija roba. Zato kosta prave pare. Zato je znanje finansijsko ulaganje a ne neko "pravo" sto vam se mora dati. Neko je radio tesko i stekao znanje, vi hocete nesto od toga? - platite za tu najvredniju robu. I opet, sama ta ideja da znanje nekako nije roba u ovim krajevima vuce korene u komunizam, a gde nas je to dovelo dragi studenti?-Taj eksperiment je ne samo propao nego kostao stotine hiljada zivota u ovim krajevima, ne hvala.
    Jedino pravo resenje - stvarna i potpuna privatizacija celokupnog skolstva.
    (dusanmal, 7. oktobar 2014 17:34)

    # Link komentara

  39. Njihovi problemi ce tek poceti kad budu zavrsili tj. ako zavrse fakultet. Ovo govorim iz licnog iskustva. Kad bi samo znali jos koliko SNS/SPS/URS aktivista po svaku cenu mora da dobije posao na svim pozicijama...
    (2006/07-2010 i 2010-2011, 7. oktobar 2014 17:32)

    # Link komentara

  40. "....komunjarski stav da je dobar profesor samo onaj koji obori 99% studenata na ispitu.....".
    (ivan, 07. oktobar 2014 16:52)

    Šta ti to znači "komunjarski"!? Laprdaš u neznanju i nesposobnosti da kažeš nešto suvislo.

    Dok su komunisti bili vlast diplome naših univerziteta, ali i srednjih škola i zanata, su bile PRIZNATE u svetu, jer je iza njih stajalo ZNANJE!
     (bezimena, 7. oktobar 2014 17:32)

    # Link komentara

  41. Tako, kako vi danas studirate, mogla je i moja baba Jula!!!
    (Aca, 07. oktobar 2014 14:14)

    Ljudi, unuk Mire Markovic komentarise...


    PS. Podrska studentima, botovi stop!
     (Kako drugacije, 7. oktobar 2014 17:19)

    # Link komentara

  42. " Prosto mi nije jasno koliko minusa, plasim se da ljudi ne razumeju sustinu problema ili dolaze botovi da "lupaju" minuse. "

    Naravno da postoje ljudi koji se ne slazu sa studentima i lupaju minuse, ali kada vidite da svaki anti student komentar ima +245 i svaki pro ima -250, znate da su botovi. Kada ljudi glasaju, glasovi nikada nisu tako ravnomerno raspodeljeni.

    Takodje, trenutno postoji zanimljiv post na [link] , gde mozete videti detalje, i cak videti kod programa pod imenom "valter", koji SNS aktivtisti koriste za manipulisanje komentarima. U internim uputstvima za komentarisanje na internetu koja su namenjena aktivistima SNS stranke pise: "Naš udeo u ukupnom broju komentara je 47 odsto, sa tendencijom konstantnog rasta".

    Ne krivim b92, jer stvarno nije lako izaci na kraj sa svim tim skriptama, ali bi citaoci trebalo da budu svesni da to nije prava reprezentacija misljenja ljudi koji ovde komentarisu.
    (MilanceR, 7. oktobar 2014 17:17)

    # Link komentara

  43. Svi hoce nesto za dzabe a niko ne pita odakle
     (kg, 7. oktobar 2014 17:16)

    # Link komentara

  44. Ruzicasta televizija po njegovoj direktivi ni jednu rec o protestu.To znaci da se uk***o i pogubio konce.
    (kimi, 7. oktobar 2014 17:03)

    # Link komentara

  45. Da li studenti znaju koliko ispitnih rokova imaju studenti u Sev Americi? Dva (2). Po jedan u svakom semestru. Samo kalibracije radi.
    (Man, 07. oktobar 2014 12:47)

    Da je ovdje tako gradivo, bio bi mi dovoljan samo jedan. Broj rokova nije mjerodavan ukoliko se ne uzmu u obzir tezina i obim gradiva. A kod nas je obim bar duplo veci od potrebnog.
     (Radomir, 7. oktobar 2014 17:03)

    # Link komentara

  46. @student privatnog fakulteta - tvoja pismenost govori puno o kvalitetu studiranja koje dobijaš...
     (jesenji bankrot u najavi, 7. oktobar 2014 17:01)

    # Link komentara

  47. @Vlada to sto nisi uspeo da upises VA ne znaci da je losa skola nego da je neko malko ljubomoran. bez laganja molim vas, VA je oduvek institucija, kao i VMA za medicinski civilni (bez uvrede)
     (reakan, 7. oktobar 2014 17:00)

    # Link komentara

  48. Ništa mi nije jasno, zar ovo nisu "bolonjci", zašto svi pominju večite studente, zašto svi pominju politiku, ove i one, pa nije prvi put da studenti izađu na ulicu, čemu ovolika drama, dokle god ljudi mogu da izraze svoje mišljenje slobodno, na ovaj ili onaj način, sve je ok.
    (lina, 7. oktobar 2014 16:55)

    # Link komentara

  49. Ovde svi kriticari studenata ponavljaju jednu istu pricu kao da su ili studenti SEGA-MEGA ili su u izbornom stabu Tome i Dragice. Narode, ne mozete vi da kazete: "A zasto niste zavrsili redovno fakultet, kako u Evopi mladi zavrse na vreme, ako padnu ispit odmah iz izbacuju..."? Pa u tome i jeste problem. Od studenata iz Stbije se trazi da budu "Bolonjci" kad je u pitanju polaganje ispita, sve u roku i sve na vreme, a pritom ti fakulteti koji to traze nisu uveli u svoje programe ni B od "Bolonje". Jeste li vi svesni da na Zapadu ako nekom profesoru padne ispit preko 80% ljudi, pa taj odmah zavrsi u novinama, proglase ga za ludaka, jer kakav je onda to predavac i pedagog kad niko ne moze da mu polozi ispit? Ovde kod nas je i dalje taj aktuelan komunjarski stav da je dobar profesor samo onaj koji obori 99% studenata na ispitu, a sve drugo je mazenje studenata. Dok se to ne promeni bice ovakvih svadja.
    (ivan, 7. oktobar 2014 16:52)

    # Link komentara

  50. (Никола, 7. oktobar 2014 12:27)

    Ti si tipican covek koji je mozda obrazovan ali ogranicen kao terasa.
    To sto ti predlazes ne postoji ama bas nigde. Jer ako sam ja zavrsio fakultet, pa i moji roditelji su placali za taj porez. Odakle tebi podatak da je meni neko drugi to placao. To placa ceo narod. Drzava je ta koja kasnije treba da stvori klimu da ti ljudi ostanu a ne da idu. Ako tako krenemo, pa onda treba da vrate pare i ovi sto zavrse zanat i odu preko grane. Jer nisu samo studenti ti kojima se placa skola, placa se i osnovcima i srednjoskolcima.... Ajde onda najbolje da bilo ko se rodio u Srbiji i bilo kakvu skolu zavrsio mora da vrati pare pa onda da mu se da dozvola da ide negde. Na kraju krajeva, jel se ti i svi oni koji razmisljaju kao ti zapitate koliko ti skolovani posle salju para u zemlju? Pa ne idu oni sa svim clanovima porodice nego vrlo cesto roditelji i uza rodbina ostanu u Srbiji pa im ti isti skolovani ljudi salju novac decenijama. Ja sam u Frankfurtu tek 4 god a poslao sam kuci bar 25 hiljada evra. A ko zna koliko cu poslati za narednih 20-30 god koliko planiram da ovde ostanem. Tako da druze "obrazovani" malo se raspitaj kako se to radi u normalnim zemljama, kako sve to funkcionise pa onda lupetaj.
    (ivan, 7. oktobar 2014 16:45)

    # Link komentara

  51. pocelo je......
     (andrijano, 7. oktobar 2014 16:43)

    # Link komentara

  52. Isto kao i svake godine. Ništa novo. Štrajkujete za jedan rok više i 10 000 dinara manje. Toliko od prepametnih studenata
    (Đomla, 7. oktobar 2014 16:33)

    # Link komentara

  53. Pa ako iz pet puta ne poloze jedan ispit treba sami da napuste fakultet. Secam se na vojnoj akademiji.Padnes dva puta,treci put pred komisijom i ako i tad ne pridjes van sa akademije,plus platis sve troskove do tad. Tako treba i ovde.Pa nek idu na megatrend.

    E da Vas podsetim, pošto vidim da ste malko stariji a komentarišete mlade sad ću ja kao vaša generacija da nešto pojasnim. U to vreme kad ste Vi studirali, VA su upisivali isključivo ljudi čiji su roditelji bili zemljačko-politički podobni. Ispite na VA ne možete porediti sa ispitima na Megatrendu zato što su ispiti na Megatrendu teži. Gradivo na VA je bilo (ne znam kako je sada) prilagođeno studentima koji su došli iz brdovito-planinskih krajeva i zato niko nije ni padao. Osim toga VA je uvek bila besplantna što po meni nije u redu.
    Podržavam studente u njihovim zahtevima, samo napred.
    (Vlada, 7. oktobar 2014 16:29)

    # Link komentara

  54. pa da kod milosevica ste dzabe sudirali i po 10 godina pa vam nije valjalo!sada se placa i opet vam ne valja!!!!!!drzava treba da poveca cene za fakultete 100%!!!!!!pa vama nista ne odgovara
     (brzi, 7. oktobar 2014 16:28)

    # Link komentara

  55. Srce mi je danas zaigralo od radosti kada sam ih video. Mladost ponovo skida ljagu sa lica odraslih. I deda je tako nekada... Napred omladino, kad mi nemamo...
     (Deda, 7. oktobar 2014 16:26)

    # Link komentara

  56. gle, svi vi sto vamo horski pisete da studenti treba da odrade jedno 10 godina(wtf?) u srbiji da bi isplatili taj dug zemlji nemate pojma da ti isti studenti kad odu u inostranstvo posalju daleko vise novaca svojim roditeljima i rodjacima nego sto bi zaradili u srbiji za 50 godina. zapravo nasi ljudi koji odu u inostranstvo medju kojima naravno i ogroman broj studenata i izdrzavaju nas ovde da ne bi bili kao nigerija( i ne samo nas nego i vlast), svake godine nasi ljudi iz dijaspore posalju 5 milijardi evra u srbiju, pa onda pricajte nesto o zaradi u srbiji gde ako nisi u stranci ne mozes naci posao 30 godina.
    (Sale, 7. oktobar 2014 16:25)

    # Link komentara

  57. Blago meni važno samo da su studenti uspeli da šeruju preko svojih telefona kojima se kače na internet kako su eto na protestima, a ne na predavanjima. Za to se ipak našlo para
    (Saška, 7. oktobar 2014 16:22)

    # Link komentara

  58. Manje tvitera, facebooka i selfi slikanja, a više kreativnog učenja, međusobnog pomaganja među studentima i kuliranja dosadnih i egomanijakalnih profesora i dosadnog dela gradiva. U slobodno vreme što više ljubavi, zezanja sa opuštenim ljudima i šetnje u prirodi i što manje traćiti mladost na političke spekulacije. To je formula za uspešno učenje i savladavanje gradiva i napornih profana
    (Laza, 7. oktobar 2014 16:15)

    # Link komentara

  59. ODGOVOR ZASTO SE TEK SADA REAGUJE JE ZATO STO SE UOPSTE NIJE IZVESTAVALO O IZMENAMA ZAKONA! Nego kada su izmene zakona pojavile na sajtu, tek onda smo shvatili sta se desilo!!! A za to su krivi kako mediji tako i svi predstavnici studenata koji nisu zeleli ili nisu mogli tako nesto da objave!!!
     (eh da mi je...., 7. oktobar 2014 16:12)

    # Link komentara

  60. Eh kad se samo setim pre par godina umalo da izbije tuča među studentima na filozofskom fakultetu ko će da bude u parlamentu i vođa studentskog parlamenta. I tako već 20 godina unazad na svim fakultetima, pogotovu pravnom, filozofskom i mašinskom, a ni drugi nisu bolji

    Uvek ste bili instrument politike i političara. Uvek se par nekih vođica studenata ostvari karijeru, a ostali štrajkači izgube semestar ili celu godinu studija u iluzijama. Zato sedite i učite i završite te fakultete. Ionako ćete tek u prvih 4-5 godine nakon fakulteta naučiti najvažnije lekcije u životu: razočarenje u profesore i nihovo uskogrudo akademsko poimanje sveta koje su vam preneli, potraga za poslom, rad, probijanje kroz život, osnivanje porodice...
    (Miško, 7. oktobar 2014 16:08)

    # Link komentara

  61. Sve bih vas poslao na njivu da kopate. Ja sam i sigurno još puno njih i radio i studirao i završio na vreme.
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Steva, 7. oktobar 2014 15:20)

    Dobro i koga to briga? Zasto se ogranicava vreme studiranja ako sam placas? Zar nije fakultet na dobitku onda? I ovako kukaju kako im fali para. Jedino se ne slazem da apsolventi budu na budzetu. Mislim, oni koji idu redovno 4 godine i ispune uslove ok, ali ako ne zavrsis na vreme nema budzeta. To je ok, u svemu ostalom podrzavam studente. I ja sam radio na njivi nikad video mora ali nisam zavrsio na vreme. I sta sad? Svake godine sam bio na samofinansiranju i kome to smeta?
    (toni, 7. oktobar 2014 16:06)

    # Link komentara

  62. Ministri nam doktoriraju za 2 godine a vi ne mozete da diplomirate u roku. Stvarno treba da vas je sramota. Ugledajte se na predsednika. Diplomirao za dve godine. To treba da su vam uzori.
    Salim se, naravno. Samo napred. Ovi zahtevi su minorni. Potreban je nov, modran zakon i departizacija fakulteta.
     (Pera Trta, 7. oktobar 2014 16:06)

    # Link komentara

  63. Mislim da bi studenti koji misle da znanje nije roba trebali da zahtevaju od svojih profesora da predaju za džabe i da ne primaju plate! Pa neka im profesori objasne da znanje nije roba!

    I neka sutra kad završe fakultet ne pokušavaju da ''unovče'' to što su završili fakultet jer su hteli dugo da stiču znanje koje je vredno samo po sebi pa ako tako misle neka ne očekuju da budu dodatno plaćeni za to!

    Kad tako budu postavili stvari odmah ću da ih podržim na ulici i na štrajku. A do tada ovaj cirkus ispred ministastva obrazovanja koji ne podržavam. Krivite bre ljudi neefikasne i beskorisne studijske programe i kojekakav kadar profesora koji svoju profesiju ne obavljaju kako treba.

    Studenti pravnog fakulteta, a i svi ostali pametni studenti, bi trebalo da znaju da po Ustavu ne bi trebalo da se roditeljima studenata koji studiraju na privatnim fakultetima odbija iz poreza za obrazovanje jer njihova deca ne koriste državno-birokratski sistem školovanja. Zašto niko ne protestvuje i po tom pitanju? Jer ti studenti nemaju nikakva prava? Oni nisu građani? Hajde nek mi neki student prava to pojasni na prostom srpskom a sve držeći Ustav u rukama! Zašto toga nema u zahtevima studenata?

    Da i ne spominjem što se u svim ovakvim demonstracijama ističu razni anarho-sindikalistički i slični tipovi okupljanja - tako da dodatno kvari atmosferu što to podseća na sindikate radnika koji u stvari ne zstupju radnike nego samo svoje lične interese.

    MISLITE O TOME!
    (Siniša, 7. oktobar 2014 15:58)

    # Link komentara

  64. Braćo studenti ako Vam ne odgovaraju uslovi na državnom fakultetima mi vas rado čekamo na privatnim .Ovde plaćaš iz svog đžepa i dobiješ sve pogodnosti ali nema samoupravljanja.
    (student privatnog fakulteta, 7. oktobar 2014 15:56)

    # Link komentara

  65. A vi sto kazete da studenti treba prvo da odrade svoje "besplatno" skolovanje pa tek onda da idu - a gde da odrade? Koja je stvarno korist Srbiji sto ce neki svrseni student da dzedzi na birou? Bolje onda neka ode u inostranstvo, pogledajte i sami koliki priliv deviza Srbija ima od nasih sunarodnika koji zive u inostranstvu. Najlakse je vikati da nekom nesto treba zabraniti, po principu sto bi njemu bilo bolje nego meni.
    (Mika, 7. oktobar 2014 15:55)

    # Link komentara

  66. Samo lud i glup moze misliti da je veca prolaznost u 5 rokova, nego u 6, ili 8...
     (markoni, 7. oktobar 2014 15:55)

    # Link komentara

  67. Bio sam na protestima. Razocarao sam se odazivom. Dalje, ocigledno je bilo da su organizatori potplaceni od strane vladajucih. Pitam se ko je uopste onaj glavni pajac koji je mahao megafonom?? Potpuno bezidejan, ne previse pismen i podmićen.
     (poMeni, 7. oktobar 2014 15:46)

    # Link komentara

  68. lako je njima kad su pokupovali diplome!
     (acaredstar, 7. oktobar 2014 15:46)

    # Link komentara

  69. Ove Vuciceve nepismene ovce da prestanu da udaraju minuse na komentare koji se odnose na podrsku studentima!!! Roditelji mi ne rade, bukvalno svaki dan zivis u strahu sta ces da jedes, da li ces da imas za krisku hleba, da li ce da ti dodju da seku struju. I pored svega toga ostao mi je jos jedan ispit do kraja, sve sam u roku dala, imam solidan prosek i sad zbog toga sto se nekome tako cefnulo ukinuli su finansiranje iz budzeta produzene godine i sad ja posto nemam odakle da dam 40000 dinara treba da odustanem od fakulteta i svoje bolje buducnosti zbog toga sto su pare otisle u neciji stranacki dzep. U ovoj drzavi se ocigledno ceni samo ne znanje!!!
     (neko, 7. oktobar 2014 15:46)

    # Link komentara

  70. Mi nikad nismo imali 6 ispitnih rokova vec uvek 5. Bolonjici em studiraju po laksem programu em hoce 6 ispitnih trokova...Preteruju.
    (mmm, 7. oktobar 2014 15:43)

    # Link komentara

  71. Tužno i ružno. Iz mnogo razloga. Prvi i najvažniji je što, kad ta deca završe fakultet, ne mogu da nađu posao. Drugi, bar deset godina smo po nastavnom programu iza ozbiljnog sveta. Danas svako obrazovanje podrazumeva multidisciplinarno znanje, nema više samo inženjera, samo pravnika, samo ekonomista. Treće, od osnovnog do visokog obrazovanja, kriterijumi ocene znanja su na besprizorno niskom nivou ( naravno, svuda ima izuzetaka, ne govorimo o Matematičkoj ili Jezičkoj gimnaziji, ponekom fakultettu). Četvrto, obrazovanje, po Bolonjskoj deklaraciji, je teranje našeg obrazovnog sistema u goli prosek odakle izlazi kadar za, u najboljem slučaju, prosečno kompleksne poslove. Peto, što naša dobra deca znaju, znanje se isplati i obrazovanje nije ono što se dobije u obrazovnim ustanovama i ne staje kad se završe škole-fakulteti. I na kraju, da li današnji studenti znaju da, recimo na PMF-u u doba kad sam ja studirao, nije bilo prenošenja ni jednog jedniog ispita u sledeću godinu? Dakle, godina se gubi, ako se ne očisti u oktobru ( a bilo je manje ispitnih rokova nego sada). Pritom, imali smo trosemestralne ispite ( Algebra sa teorijom polinoma ), kakvo crno seckanje jednog ispita na jednosemestralne ispite, gde nema ni Z od znanja kad se položi poslednji deo ispita.
    (Mrgud, 7. oktobar 2014 15:40)

    # Link komentara

  72. Citam ove komentare, i glava me boli. Kad je nas narod postao stado ovaca.. A ovi sa vlasti kao cobani. Nije ovde samo poenta to sto ce da studente ostete tesko novim zakonom, nego kad vide da moze ovo da im prodje, moce i sve drugo u buducnosti. Tako kao sto šišaju vecinu ovog neobrazovanog naroda.
    (comi, 7. oktobar 2014 15:40)

    # Link komentara

  73. uskoro ce cela drzava da strajkuje,ova vlast je nesposobna!!!
     (strajkac, 7. oktobar 2014 15:37)

    # Link komentara

  74. Ja sam apsolvent, ostala su mi 4 ispita. Na mom fakultetu moram da platim 12.000 po ispitu, dakle 48.000. I sad se vi zapitajte - sta ja to placam ? Predavanja sam odradio, vezbe sam odradio, placam im 48.000 da bi izasao na te ispite !?

    Neka mi neko objasni sta ja to placam, posto sam mnogo glup
    (student, 7. oktobar 2014 15:36)

    # Link komentara

  75. Nepismeni vode državu, pismeni gladuju
    (dragoon, 7. oktobar 2014 15:35)

    # Link komentara

  76. Vidim da su se botovi aktivirali. Nije im jasno kako je studentima skupa skolarina, pa nisu ni oni svoju diplomu dobili besplatno.
    (itako, 7. oktobar 2014 15:34)

    # Link komentara

  77. Prosto mi nije jasno koliko minusa, plasim se da ljudi ne razumeju sustinu problema ili dolaze botovi da "lupaju" minuse.
    Sustina problema je da na 2/3 drzavnih fakulteta Bolonja nije primenenjena, to zapravo znaci da se od vas ocekuje da zavrsite fakultet za 4 godine, ali isto tako vam se ne vaze predispitne obaveze kad izadjete na ispit, tako da opet morate da ucite ceo predmet za ispitni rok.
    Sledeca stvar koja je losa u sistemu je da su ispiti podeljeni. i umesto 6-7 ispita po godini imate 12-14 ali gradivo nije ostalo isto nego je prosireno

    I sada vi meni dragi ljudi objasnite kako neko moze da polozi preko 10 obimnih ispita za 5 rokova po godini, to je prosto nemoguce na drustveno-humanistickim fakultetima.

    Jos jedna stvar, nemojte da uporedjujete nas sa ljudima koji kupuju diplome, da ih stvarno kupujemo ne bi smo bili na ulicama
    (Student, 7. oktobar 2014 15:34)

    # Link komentara

  78. Nekako sam neodlucna. Studirala sam 5 godina. Nisam upala na budzet pa sam sela, zagrejala stolicu, dala sve ispite u junu, presla u drugoj godini na budzet, imala slobodno leto. Kada sam postala apsolvent zaposlila sam se i razvukla godinu dana 3 ispita. Kada sam dosla na fakultet i videla da mi je cena ispita 2500 din, posto mi je istekao staz, rekla sam sebi, e pa nema padanja, sedi i uci. Nisam kukala da je to visoka cena, vec sam preskocila koji vikend izlazenja i polozila ispite. Nemojte pogresno da me shvatite, za nase plate i uslove, skolarine su stvarno visoke, ali isto tako ima dosta studenata koji cekaju da im ocene padnu sa neba a bitno je da su svaki vikend po splavima i klubovima, piju se kafice po ceo dan. Ne ide to tako.Kao sto je neko vec napisao, decko je bio tu tokom studiranja, prijatelji, izlasci ali sve u granici normale. Jeste da sada vec godinu dana trazim posao, ali za to nije kriv fakultet i znanje koje mi je pruzeno, vec drzava.
    (leeloo, 7. oktobar 2014 15:24)

    # Link komentara

  79. Sve bih vas poslao na njivu da kopate. Ja sam i sigurno još puno njih i radio i studirao i završio na vreme.
     (Steva, 7. oktobar 2014 15:20)

    # Link komentara

  80. @Psiha

    I ja sam bio student, pa sam bio i na protestima, pa znam kako to ide i ko i kako manipšuliše studentima. Sada sam prilično dobro obrazovan. Imam doktorat, onaj stvarni, nisam profesor, radim neke druge stvari u svojoj tehničkoj struci, nisam ovde pristrasan. Studenti su samo nada za Srbiju, da će jednog dana postati stvarno intelektualci koji će je pomeriti iz ovog čabra u kojoj je. Studenti nikada nisu bili mudri deo ni jedne nacije.
    (Mare, 7. oktobar 2014 15:20)

    # Link komentara

  81. samo me zanima koji genije je u komentarima poredio američke fakultete sa našim. u americi imaju 2 roka zato što u vreme tih rokova nemaju nastavu kao prvo a kao drugo ispit im je samo test za koji za razliku od naših usmenih i prakticnih ispita i ne treba neko studiozno učenje. A da ne pričam o uslovima studiranja i ponuđenoj literaturi kod njih i kod nas. Btw ja sam u roku sve završio. A čijim su roditeljima i koliko odbijali od plate dobro znam jer su mi i otac i majka visoko obrazovani, rade u struci i mizerno su placeni. Naravno ne mute, nisu korumpirani i ne kradu kao naši"uspešni" stručnjaci zato su i nadrljali u ovoj državi. Svako ko hoće kvalitet, poštenje, rad u ovoj državi će se provesti kao bos po trnju. I onda neki polupismeni članovi stranaka dodju i dole pamet na TVu ,u novinama, čak i u komentarima a nisu kročili ni u jedan ozbiljan fakultet i visoko školsku ustanovu. Tužno je vreme došlo za Srbiju , kad nagomilani nepismeni šljam odlučuje o našoj sudbini...
     (katastrofa, 7. oktobar 2014 15:19)

    # Link komentara

  82. Drage moje kolege, ucite na vreme!

    Evo ja na medicini u Beogradu zavrsio cetvrtu godinu u julu, sit se naodmarao, malo i putovao koliko su mi to finansije dozvolile. Ni mama ni tata mi nisu lekari, nista preko veze zavraio nisam. Samo posteni rad!

    Evo sada odmoran, spreman za novu godinu i nove izazove, a gledam moje kolege koji su se cele godine, da izvinete na izrazu, zaje****** sada protestuju i traze nekakvu pravdu?!
    Pri tom jos u prozivaju nas koji smo posao posteno odradili sto im ne damo podrsku. Za takve nemam ni malo razumevanja, a ako moji sugradjani zele da ih sutra takvi neradnici i neznalice lece, samo izvolite, dajte im punu podrsku...
     (Circulus Vitiosus, 7. oktobar 2014 15:18)

    # Link komentara

  83. Vucic je rekao da su studenti u pravu.
     (Farmaceut, 7. oktobar 2014 15:18)

    # Link komentara

  84. Hoću mirno da se vratim sa posla! Šta, bre, hoćete? Pustite narod da normalno funksioniše!
    (Srba, 7. oktobar 2014 13:50)

    Vrati se kao i ja, peske. Prosetaj malo, dobro je za zdravlje.
    (Sunce Slobode, 7. oktobar 2014 15:06)

    # Link komentara

  85. @Las Vegas
    Nisu svi na protestima zato sto veliki broj studenata (generacije 2012, 2013 i 2014) nisu direktno ugrozene i nemaji razlog da protestuju. Oni jos uvek ne razmisljaju o produzenoj godini i apsolventskom stazu. Ovde su se u najvecem broju skupili studenti koji su fakultet upisali 2010. zato sto se 10 dana pred upis menja odluka o njihovom statusu i ocekuje da svi imamo novac da platimo obnovu godine, umesto da mi koji smo u 4oj na budzetu budemo na budzetu i u produzenoj godini kao i sve generacije do sada. Dakle, ne veciti studenti, vec mi koji smo pre 4 godine upisali fakultet.
    Molim komentatore da procitaju tekst pre nego sto pocnu sa malicioznim komentarima.
     (Miss S, 7. oktobar 2014 15:04)

    # Link komentara

  86. sramota kako se ponasate prema studentima!
     (dorcol, 7. oktobar 2014 15:00)

    # Link komentara

  87. Student sam i pomalo me je sramota.
    Danas smo imali vežbe, tačno se videlo da su na fakultetu ostali oni koji su očistili godinu, uče i rade a da su u grad odšetali oni koji cele godine džabalebare a onda na jesen "rušimo vladu".
    Ljudi, to je neverovatno, tačno se znalo ko ostaje a ko ide.
    Podržavam nacrt ovog zakona uz to da pri smanjenju rokova mora doći do revizije gradiva jer verujte da se na mom fakultetu radnim subotama kradu minuti da bi stiglo da se sve prodje za sadašnjih 6 rokova.
    Dosta je bilo šlepanja uz uspeh drugih a naročito ladovine apsolvenata koji fantastično koriste svoj položaj da su na budžetu, da kao studiraju za još par ispita, a ništa ne rade i prolaze im godine!
    Pa kako čoveka koji ima indeks 06, 07, 08 nije sramota da se pojavi na ispitu prve ili druge godine osnovnih studija???
    Pa ljudi do tebe su bili deca u osnovnoj kad si prvi put slušao predmet!
    Gospodo studenti, kolege, izvolite nazad na fakultete i rad!
    Rad i uspeh će vas sutra prodati na tržištu zvanom traženje posla a učestvovanje u demonstracijama nikoga neće interesovati!
     (Nolan, 7. oktobar 2014 15:00)

    # Link komentara

  88. Kakvih sve komentara ima... Ili napredni botovi ili oni koji pored faxa nisu ni prosli a pametuju. Niko ovde ne trazi nista besplatno! Vec da im se ne ukida 10 pred pocetak i ono malo sto su do tad imali. Sest rokova i regularan apsolventski staz. To su zahtevi. Nista dzaba, iz hira. Sram vas bilo, neuki narode.
     (Ljubisa livac, 7. oktobar 2014 14:32)

    # Link komentara

  89. Zasto ne protestujemo protiv laznih privatnih fakulteta, protiv profesora koji ne dolaze na predavanje, protiv sistema u kome se vodi jedan profesor a predaje ti neki drugi, a peti te ipituje. Protiv studenata koji koriste bubice na ispitima, protiv besmislenih-IZMISLJENIH PREDMETA koji te nista ne nauce, protiv profesora koji te gledaju kao broj, a ne kao licnost. ZASTO? Da li smo mi intelektualci, ili nam je samo profani interes vazan?
    (Frankofon, 7. oktobar 2014 14:26)

    # Link komentara

  90. Uvek počinje protestom studenata,a završava se ( ako Bog da) padom DIKTATURE!
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (MATRIX, 7. oktobar 2014 13:33)

    U pravu si, ali se to odnosilo na neka druga vremena u kojima su studenti bili zaista napredni deo društva, za razliku od današnjih studenata, koji u svemu kaskaju, a i previše su razmaženi. Ranije su studenti izlazili na proteste zbog društvenih nepravdi, ratova, krađe izbora i ukidanje medija, a danas ih zanimaju samo sopstveni interesi birokratske prirode. Dragi studenti, žao mi je, slobodno možete da mi lupate minuse, ali je sve navedeno činjenica.
    (Pistolero, 7. oktobar 2014 14:22)

    # Link komentara

  91. svi vi koji zelite ukidanje budzeta na fakultetu-ja se samo nadam da cete imatj para da iskolujute decu na arhitektonskom fakultetu!!! videce oni! sve se vraca sve se placa!!! NAPRED STUDENTI NEMOJTE DA VAM NEOBRAZOVANA MASA RUKOVODI!!!
     (b91, 7. oktobar 2014 14:22)

    # Link komentara

  92. Uvek je počinjalo protestom studenata. Mislite o tome.
     (dipl. mat., 7. oktobar 2014 14:22)

    # Link komentara

  93. svako ko je studirao na pravnom, ekonomskom, i na mnogim drugim fakultetima, zna da tamo ni b od bolonje nema, da su ispiti po 800 strana, da se polaze u kabinetima, dakle netransparentno, da na svakom faxu postoji neki profesor koji koci generacije studenata, a oni smanjuju rokove kao da je bilo sta reformisano. gde je tu logika?
     (lolz, 7. oktobar 2014 14:20)

    # Link komentara

  94. Najvise volim kada pamet sole ovi sto pljuju na studente, verujem oni sto imaju 3-4 osnovne ili mozda i svih 8 ali zato imaju i cuveni zivotni fakultet ili ulicnu visoku skolu.Vi ste bagra najobicnija, radite za saku jada od 200e i ne bunite se, radicete ceo zivot kao ovnovi, manipulisu vama kao da ste deca od 3 godine. Meni je vas zao, vi ne znate sta je zivot, stvoreni ste samo da budete potrosna roba, dok dodjete do prve penzije ima da crknete. SAMO HRABRO STUDENTI.
    (CJ, 7. oktobar 2014 14:20)

    # Link komentara

  95. Ovo je najgora vlada po narod od svih! Sada je narod najpotlaceniji. Bogati i funkcioneri se bogate, narodu se smanjuju plate i penzije. Strajkuju advokati, policija, prosveta, studenti i oni i dalje ne cine nista! Vide da je lose ali nisu sposobni da reaguju kako bi trebalo! Ne strajkuje se iz hira nego sto je lose narodu!
     (Ljubisa livac, 7. oktobar 2014 14:19)

    # Link komentara

  96. Ucite na vreme pa nece biti problema.
    (Sideswipe, 7. oktobar 2014 14:19)

    # Link komentara

  97. U Srbiji ništa nije slučajno, pa ni protesti. Međutim, protest studenata je sramotan i njihovim zahtevima ne treba udovoljiti. Protestuju večiti studenti i studenti koji bi bez učenja, sticanja znanja da dođu do papira - zvanog diploma.
    Postoje u Srbiji i studenti koji žele da uče, steknu znanje i diplomu kako bi "zapalili" u uređene zemlje, gde bi uspeli da se zaposle i ostvare profesionalnu realizaciju i oni su ponos Srbije - zovu se odliv mozgova.
    U Srbiji ostaju oni koji nemaju kapacitet da odu i oni koji protestuju umesto da uče.
    (oksidant, 7. oktobar 2014 14:18)

    # Link komentara

  98. "Predstavnici studenata i Ministarstva prosvete nisu postigli dogovor o studentskim zahtevima".
    Pa zar ste očekivali pozitivan dogovor? Čeka se "glavni"!
    (Dule, 7. oktobar 2014 14:18)

    # Link komentara

  99. Ko organizuje protesete? Oni koji studiraju godinama,koji kradu bogu dane po studenstkim klubovima,koji se guraju da udju u nekakav studenstki parlament. Beogradski univezitet ima 60 hiljada studenata a samo hiljadu dve na protestu.Sve jasno
    (Las Vegas, 7. oktobar 2014 14:17)

    # Link komentara

  100. A sada - neocekivana sila se pojavljuje niodkuda u vidu VELIKOG VODJE i resava stvar sa studentima - uz kozaracko kolo na Slaviji, naravno.
    (Misha, 7. oktobar 2014 14:17)

    # Link komentara

  101. Lako je vama na vlasti, vi nikada niste studirali!
    (student nije zapalio zito, 7. oktobar 2014 13:15)

    Tako, kako vi danas studirate, mogla je i moja baba Jula!!!
    (Aca, 7. oktobar 2014 14:14)

    # Link komentara

  102. Ali problem je tu i posle studija,posao.. ko danas radi u struci..
     (Organizator, 7. oktobar 2014 14:14)

    # Link komentara

  103. Nije mi jasno kako neko ne moze u roku da zavrsi fakultet.Nastavni plan i plan polaganja ispita su tako koncipirani da se sve mzoe u roku. Ali nema blejacine po kaficima,splavovima,spvanje do podne.Zavrsio sam jedan tehnicki fakultet u roku sa dosta pristojnim prosekom.Svaki dan na predavanje na vezbe.Kada dodje ispitni rok nema kampanje. Nisam bio "streber" izlazio svako vece ali ne do ranih jutarnjih sati.Znaci ko sportista .Sportski zivot.Sta hoce ovi studenti? Da zive na grbaci drzave. Da se jos prolongira zaone koji su fakultet upisali devedesetih. da im se poveca broj rokova,da se ukine Bolonja, da studije budi besplatne.Jos kada bi im neko dao diplomu besplatno bilo bi OK.Ima i toga. Na Megatrendu , Singidunumu i ostalim privatnim fakuletetima.U inostranstvu nema nista za dzabe i nema studiranja u nedogled
    (Dipl.ing, 7. oktobar 2014 14:13)

    # Link komentara

  104. R e s p e c t !
    Pored opravdanih zahteva,studenti bi trebalo da svoju listu zahteva prosire,da traze da se ukine cenzura u medijima i da se ovd enapravi pravna drzava.
    Ti studenti,vecina njih nece ziveti ovde,ali za one koji ostanu,moraju da se bore,a da im se pridruze ne samo novinari,nego i advokati kao i akademici.
     (Kancelarija za brze odgovore., 7. oktobar 2014 14:12)

    # Link komentara

  105. Meni nisu jasni ljudi koji kritikuju studente.Pa u ovoj zemlji ima oko 3% stvarno VISOKO OBRAZOVANIH LJUDI.OSTALI SU SA KUPLJENIM DIPLOMAMA SA RENOMIRANIH MEGA UIVERZITETA.Kazu smucili su vam se studenti i njihovi protesti svakog oktobra.Da li to znaci da vam prijaju EXPERTI SA MEGA FAKULTETA koji danas vode ovu zemlju u nezadrzivu propast?
    (PROPAO NA DRZAVNOM,DOKTORIRAO NA PRIVATNOM, 7. oktobar 2014 14:11)

    # Link komentara

  106. Ovo je sramota i za državu, Vladu, neoliberalno-evrofanatičnog ''vodju'', Ministarstvo prosvete i profesore koji pune džepove na račun sudenata i naših roditelja u velikoj krizi! A bolonjskim fanaticima je naredjeno da je socijal-darvinističko rangiranje nešto najbolje na svetu. Čim su im naredili, oni su to primenili. U isto vreme dok za studente i školovanje država ''nema novca'' (uobičajeni izgovor), država baca pare stranim i domaćim kapitalističkim bitangama! Evrofanatična nezaposlenost postaje imperativ! Bolonjska privatizacija i komercijalizovanje obrazovanja i rangiranje je izraz mediokritetske svesti ''intelektualaca''. Njihov cilj više nije kritičko preispitivanje postojećeg, već prilagodjavanje ''realnosti'' uz debljanje svojih novčanika preko ledja roditelja i studenata.
    Studenti, udružimo se i izborimo se za potpuno javno finansirano obrazovanje!
    BAUK BESPLATNOG OBRAZOVANJA KRUŽI FAKULTETIMA!!!
    (Ujedinjeni smo jači!, 7. oktobar 2014 14:10)

    # Link komentara

  107. Ko je zapalio zito...
    (Alan Ford, 7. oktobar 2014 14:08)

    # Link komentara

  108. A sad će da se pojavi ON,i pun razumevanja da reši taj problem studenata,kao 'gradjana ove zemlje'!
     (bora, 7. oktobar 2014 14:06)

    # Link komentara

  109. Zahtevima dodati još jedan, nulti! Smena klovna od ministra provete i njegovog cirkusa! Goreg nisu mogli da postave : neobavešten, nenadležan, manipulator, nikad nije održao narmalan čas (Petnica nije škola, već rad sa probranom i darovitom decom), ... Može se još nabrajati ali i ovo je dovoljno!
    (milutin, 7. oktobar 2014 14:04)

    # Link komentara

  110. "Posebni savetnik ministra Milovan Šuvakov je rekao da je za Ministarstvo nerazumljivo zašto studenti sada protestuju, mesec dana nakon usvajanja zakona, te da su vrata tog resora i dalje otvorena za sve predloge. "

    Ovi studenti koji su sada na ulicama su pre mesec dana spremali i polagali ispite pa zato niko nije izlazio na ulice! Vi gospodine Šuvakov kao da nikada niste studirali! A da, možda stvarno i niste!
    (vlada, 7. oktobar 2014 14:04)

    # Link komentara

  111. Oni ce uvek naci nesto sto im ne odgovara, sada su rokovi u pitanju, ranije bile skolarine, pa im skupa menza i domovi(a oni dzabe skoro), pa najbolje da oni vode drzavu i da studiraju do kraja zivota a ostali redovni studenti ce za njih da uce. I to ste trebali da trazite na pocetku godine a ne na kraju ispitnih rokova!
    (pp, 7. oktobar 2014 13:59)

    # Link komentara

  112. Krenulo je,krenulo,policija,studenti,ko je sledeći? Čeka nas turbulentna jesen,a tek proleće! Dosta je bilo laži,manipulacije i demagogije!
     (MACAK, 7. oktobar 2014 13:59)

    # Link komentara

  113. počelo je počelo...
     (68, 7. oktobar 2014 13:56)

    # Link komentara

  114. Подршка студентима. Слагала се ја са њима или не је нерелевантно, они знају боље. Кад ће да се буне ако не сад? Шта треба да ћуте као овце и прихвате све сто им се сервира? Да постану апатична маса или индивидуе са оном мантром "Шта ја ту могу.." и да не знају како да се боре за своја права и промене. Какви ће онда они људи постати? Они су бар заинтересовани за своја права и раде на томе да прилагоде закон да ради за њих. А шта ви радите кад вам се нешто не свиди? Је л" кажете лепо својим претпостављенима шта вам смета и због чега, или чекате да тако надрндани сручите то у кући својима и тиме рушите мир где не треба? Камо да су сви као ови студенти, млади људи од акције (само без икаквих уништавања-ломљења итд) који ће натерати владу да служи њима, а не обрнуто. Хоћете бољу Србију? Тренирајте владу да не може како ви нећете.
    (Љиљана, Лондон, 7. oktobar 2014 13:55)

    # Link komentara

  115. Ja bih te dzabalebarose i neradnike poslao malo kod privatnika pa da rade i subotom.Kakav je to nacin imaju 5 ispitnih rokova a gospodi malo.E nece da moze kod privatnika ili okopavajte njivu neradnici!!!
     (Da kako, 7. oktobar 2014 13:53)

    # Link komentara

  116. Ovoga puta, i samo ovoga puta su u pravu iz ministarstva kada kazu da nikog nije bilo da se javi od tih studenata dok je zakon bio objavljen pre usvajanja i gde je mogao svako da ga procita, i bila je javna rasprava i nikoga nije bilo da se buni...i sad kada je sve zavrseno i usvojeno, eto njih na ulicam blokiraju grad...nego dok se zakon usvajao svi su bili kuci po selima i brdima, a sad kad su opet sisli u grad, ajd da se bunimo...
    (jd, 7. oktobar 2014 13:52)

    # Link komentara

  117. Kad ce Aca da pozdravi stundente i da kaze da je sve u najboljem redu .
     (Komren, 7. oktobar 2014 13:52)

    # Link komentara

  118. ne živim u Srbiji od 1991. i ne zanima me baš previše zašto vam je tako vam je. jedino mi nešto ne ide u glavu kod ovih studenata: studiraju od 2005. i još nisu završili? ja sam za 8 godina studiranja imao već doktorat u džepu i uveliko radio.
     (Poznavalac, 7. oktobar 2014 13:52)

    # Link komentara

  119. I ja bih do diplome , a da ništa ne platim i da ništa ne učim!
    (Mile, 7. oktobar 2014 13:52)

    # Link komentara

  120. Ceo centar u haosu.Ne mozes nigde da mrdnes . Svaka susa blokira grad. Svaka susa dodje da studira i jos hoce za dzabe i da ima rokova koliko hoces. Drzava treba da finansira svakog onog koji je pobegao sa njive.Prava i ekonomija upise po 1000 studenata.Medicina po 500 a niko posle nece da ode u Babusnicu,Lebane vec svi cekaju KCS ili neki od bolnickih centara u Beogradu.Ja sam medicinu zavrsio u roku,iz Beograda sam, visok prosek, Neko pobegao sa sela ali nece da sepo zavrsetku studija vrati u rodno mesto.
    (Lekar u KCS, 7. oktobar 2014 13:52)

    # Link komentara

  121. Hoću mirno da se vratim sa posla! Šta, bre, hoćete? Pustite narod da normalno funksioniše!
    (Srba, 7. oktobar 2014 13:50)

    # Link komentara

  122. Neradnici! Kako samo dolazite do diploma!? Na našoj ste grbači! Domovi-džabe! Diplome-na mufte!!!
    (Dule, 7. oktobar 2014 13:48)

    # Link komentara

  123. Idemo na proteste bre!!!Ali na predavanja necu da idem.Cekam drugi semestar.
     (Veciti student, 7. oktobar 2014 13:48)

    # Link komentara

  124. Uaaaa!Uaaaa!Uaaaa!!!
    (Milenko, 7. oktobar 2014 13:46)

    # Link komentara

  125. Podrška studentima.Celokupna javna rasprava je tako organizovana da se provuče na "mala vrata".Deset dana pred početak školske godine studenti i roditelji dobijaju čestitke od Vlade:ukidanje apsolventskog staža, smanjenje plana, visoke školarine.Do tada pomoćnici, savetnici, načelnici, sede u svojim udobnim foteljama i "mozgaju" kako da zemlju izvuku iz krize. Za sve to su debelo plaćeni parama ovog jadnog naroda.
    (NEŠKO, 7. oktobar 2014 13:46)

    # Link komentara

  126. БАУК БЕСПЛАТНОГ ОБРАЗОВАЊА КРУЖИ ФАКУЛТЕТИМА!!!
    (Устанимо, храбри студенти!, 7. oktobar 2014 12:19)

    Tacno, studije su bile besplatne pre 25 godina kada sam ja studirao, ali samo za studente koji su polozili prijemni ispit, imali dobar uspeh u skoli i time se rangirali iznad crte. Za sve ostale vrata fakulteta su bila hermeticki zatvorena do neke nove prilike. Nisi mogao da studiras cak i ako si imao gomilu para. To se zvala socijalna pravda. I mislim da je taj sistem bio fer. Uvedite ga i sada. Nista vas nece kostati. Prosto, umesto da upisujete 200 studenata iz budzeta i jos 400 koje cete pljackati, upisite lepo samo tih 200 i obezbedite im finansiranje iz budzeta, a ko ne prodje crtu njega ne upisujte. I gotovo. Ko zeli da studira, ne moze da prodje crtu, a ima para neka ode na neki privatni univerzitet. Ima ih dosta.

    Usput, vas sto se bunite protiv studenata koji diplomiraju pa emigriraju, cu morati da razocaram cinjenicom da emigriraju samo ljudi koji su studirali bilo sta vezano za kompjutere - ETF, FON, neki drugi tehnicki fakultet itd. I to pod uslovom da su uz studije platili gomilu dodatnih kurseva i knjiga IZ SVOG DZEPA da bi ucili stvari koje se ne uce na fakultetu (a traze se u svetu) U SVOJE SLOBODNO VREME, kada ne polazu ispite. To znanje im je otvorilo put u svet, a ne kojekakvi bezvredni apirici slucajno zvani diplome. Shvatite to vec jednom!

    S druge strane najveca populacija studenata - pravnici i ekonomisti - uglavnom ostaju u Srbiji.
    (Stari Lav, 7. oktobar 2014 13:44)

    # Link komentara

  127. Tipican primer bahatosti.
    5 rokova je vise nego dovoljno i to je vec povecano.

    Na ETFu dok sam studirao grupa ljudi koja se najvise žalila i organizovala proteste su bili večiti studenti, kojima je bilo zanimljivije da isteruju švašta nego da uče i završavaju fax.

    Podrška ministru (nikako i ostatku vlade)
    (Novosadjanin, 7. oktobar 2014 12:20)


    vidi se da si ti samo ,,studirao'' ali da ga nisi završio... ;)

    nije najveća muka studenata smanjivanje broja ispitnih rokova, već činjenica da se izmenama i dopunama Zakona o visokom obrazovanju ne rešavaju ključni problemi, a pre svega mislim na POTPUNU primenu bolonje na svim fakultetima.. smanjivanje broja ispitnih rokova bez prethodnog poboljšanja kvaliteta nastave je čista ludost! na taj način dobijamo bahate profesore a ne studente...

    primer - na ovom poslednjem roku, od 230 studenata koliko ih je izašlo ( na jedan od najbitnijih ispita na fakultetu ), samo 8 ih je pozvano na usmeni?!
    A ovi ostali, što nisu položili, mora da nisu dovoljno učili ili su samo izašli da se prošetaju.... :D

    PODRŠKA STUDENTIMA!
    (student etfa, 7. oktobar 2014 13:40)

    # Link komentara

  128. (Mare, 7. oktobar 2014 12:37)



    Au čoveče, koji si ti nebulozni lik! "Studenti gluplji deo populacije", pa studenti jedini mogu da vam unaprede ovu bednu državu!!!
    (Psiha, 7. oktobar 2014 13:38)

    # Link komentara

  129. Hocemo da smanje skolarinu!!Kolege hajde da ne idemo na predavanja!!!
     (Jsa, 7. oktobar 2014 13:36)

    # Link komentara

  130. Bravo! Samo napred!
    (Mihajlo, 7. oktobar 2014 13:34)

    # Link komentara

  131. Uvek počinje protestom studenata,a završava se ( ako Bog da) padom DIKTATURE!
     (MATRIX, 7. oktobar 2014 13:33)

    # Link komentara

  132. Ovi protesti su postali besmisleni, jer ih organizuju svake godine (u ovo vreme). Postali su vise tradicija nego poruka. Svake godine ispada borba protiv vetrenjaca.
    Problem je u tome sto ni drzava ni studenti nemaju jasnu ideju kako bi studije trebalo da se odvijaju. Drzava je obogaljila studije bolonjom (svako ima svoju verziju bolonje, ali su gotovo svi srozali kriterijume i kvalitet), a studenti hoce i iz bolonje i starog sistema sta im najvise odgovara.
    Uz sve ovo, profesori se ne trude oko studenata, a studenti su izgubili kompas u ovoj drzavi.
     (just sayin, 7. oktobar 2014 13:33)

    # Link komentara

  133. Naravno da je znanje roba. Da nije roba ne bi vas placali posle kad krenete da radite.
    (Zoran, 7. oktobar 2014 13:32)

    # Link komentara

  134. Na kraju ce biti,drug Tito je rekao da su studenti u pravu...
    (m da, 7. oktobar 2014 13:31)

    # Link komentara

  135. Zahtevi treba da budu mnogo veći da bi se dobilo nešto, kad tražiš malo ne dobiješ ništa. To se zove "kompromis". Studenti treba da budu neki faktor u ovoj zemlji a ne da ih smatraju za balavurdiju
    (fereri, 7. oktobar 2014 13:31)

    # Link komentara

  136. Neka ne komentarišu oni koji nisu studirali. Podrska studentima, zahtevi su im na svom mestu. Nisu mi jasni oni kojima smetaju protesti zbog ometanja saobraćaja. Da,da, najvažniji je mir u Beogradu, to nema cenu. Treba svi da se zabijemo u rupe kao miševi i da ne progovaramo,sve promene da istrpimo, radi boljeg života koji nam se obećava za x godina.
    (bravo za studente, 7. oktobar 2014 13:29)

    # Link komentara

  137. Нека прво отплате све оно што је држава инвестирала у њихово студирање (наравно, треба привремено укинути неке смерове који немају прођу а већ има доста стручњака на лагеру) на било који начин (зајам, хипотека...) па нека иду да наплате то што су научили.


    Неморално је тражити од државе да те џабе образује и улаже у тебе а ти онда да запалиш у иностранство у то муфте стечено знање наплатиш а да држава нема никакве користи.
    (ЕХ студент, 7. oktobar 2014 13:29)

    # Link komentara

  138. Tipican primer bahatosti.
    5 rokova je vise nego dovoljno i to je vec povecano.

    Na ETFu dok sam studirao grupa ljudi koja se najvise žalila i organizovala proteste su bili večiti studenti, kojima je bilo zanimljivije da isteruju švašta nego da uče i završavaju fax.

    Podrška ministru (nikako i ostatku vlade)
    (Novosadjanin, 7. oktobar 2014 12:20)

    Ne znam kad si studirao ali ova deca imaju puno pravo. U odnosu na vreme kad sam ja studirao ovo što se sada dešava kad moje dete studira je čisto iživljavanje. Inače da ti zapušim usta redovan je student sa visokim prosekom ali protestvuje jer ima građansku svest, a ne malograđansku kao tvoju. Takvi su nas i doveli do ovde. Da se više, češće i upornije bunimo živeli bi u mnogo boljoj državi.

    Na kraju o ispitnim rokovima koje spominješ. Jel znaš da sad izmišljaju treću rupu na saksiji tipa ispiti iz zimskih rokova se mogu polagati samo u zimskom roku tako da ako padneš u januaru faktički čekaš poslednju šansu za popravak ili nemaš više šansi do sledećeg januara.

    Zato ne pričaj bezveze ako nemaš šta da kažeš i ne želiš da podržiš ovu decu.

    Ova Bolonja na srpski način je čista katastrofa za Srbiju. Ili je uradite kako treba ili nas vratite 100 godina nazad na prvobitnu organizaciju univerziteta.
    (Milan, 7. oktobar 2014 13:28)

    # Link komentara

  139. Dajte nam zdravstveno i markicu za prevoz!
     (Boris, 7. oktobar 2014 13:28)

    # Link komentara

  140. @Novosadjanin ako misliš na ETF Bgd '90, nemaš ti pojma, npr nije ti smetalo da te pri ulazu u zgradu faxa legitimišu batinaši, nije bio problem što su tada počeli sa falsifikovanjem diploma, pa što bi ti onda smetala neka društvena anomalija
    Ps. Ovaj studentski protest je čisto tehničko/ekonomski pa stoga nema značaj
    (Alan Ford, 7. oktobar 2014 13:27)

    # Link komentara

  141. Nadam se da će protesti prerasti u masovne demonstracije svih grajdana Srbije jer je krajnje vreme da se završi započeto pre 14 god. a to je da se političarima pokaže šta će da ih snadje kad ne rade u korist gradjana.
    (Pedja, 7. oktobar 2014 13:27)

    # Link komentara

  142. slazem se da je vec dojadilo i bogu i narodu da svako malo slusamo o studentskim protestima iz istih razloga.
    dajte vise prilagodite zakone realnom stanju na terenu pa da studenti uce umesto da protestuju!
    ne moze se uvoditi bolonja samo po pitanju studentskih obaveza. dajte malo uvedite reda i po pitanju profesora i samih fakulteta.
    na koliko fakulteta imamo profesore na cijim ispitim prolaznost ne prelazi 10% vec godinama/decenijama?
    koliko fakulteta nema odgovarajuce prostorije?

    npr. bg etf je godinu i po dana imao samo jedan wc u prizemlju.
    o laboratorijama ne vredi ni pricati, kao ni o lab vezbama u 20-22h, ispitima nedeljom u 18h polaganim po pravnom, masinskom, tehnoloskom, visoj poslovnoj itd.

    @(Bojan, 7. oktobar 2014 12:28)
    CTO: "treba mi novac za obuku kadrova."
    CFO: "sta cemo da radimo ako im platimo te obuke a oni odu iz firme?"
    CTO: "a sta cemo ako im ne platimo te obuke a oni ostanu?"

    ne idu mladi ljudi iz drzave iz besa nego zbog toga sto ovde ne mogu da rade ono za sta su ucili skole i da pristojno zive od toga.
    i drzava ne samo da treba, nego MORA da nosi studente na grbaci. ionako ce se navaliti tim istim studentima na grbacu i to na 40 godina a ne 4, 5 ili 6.

    @(Никола, 7. oktobar 2014 12:27):
    ti si otisao, ali ne bi dozvolio drugima da odu i smatras da je to nekorektno. pa to je definicija licemerja.
    ima nas narod sjajne izreke. za ovaj tvoj komentar je najprimerenija ona o znas vec kome i postenju.
    (mrmlj, 7. oktobar 2014 13:24)

    # Link komentara

  143. Imam osecaj kao da sam jedini koji nije okacen na budzet.
    (Serbinho, 7. oktobar 2014 13:23)

    # Link komentara

  144. Nije samo u pitanju sest rokova vec i samovolja pojedinih fakulteta.
    Student sam fakulteta političkih nauka gde postoji određen broj studenata koji je očistio godinu sa maximalnih 60espb bodova i koji ce naredne akademske godine i dalje placati skolarinu jer je fakultet doneo odluka da finansira samo one sa prosekom preko 8,00 i tu odluku saopstio nakon svih rokova prethodne akademske godine. Cisto da se zna da nije sve u rokovima.
     (fpn, 7. oktobar 2014 13:23)

    # Link komentara

  145. Platice penzioneri skolovanje lekara, koji ce im sutra traziti ispod stola.
    (Alex, 7. oktobar 2014 13:21)

    # Link komentara

  146. U čitavoj ovoj priči su mi najzanimljiviji studenti Ekonomskog Fakulteta iz Subotice, kojih tradicionalno nema ni na mapi kada su ovakva dešavanja u pitanju. Takođe, tradicionalno ih najviše finansijski i "deru", ali dokle god ima apatičnih ovaca za šišanje i dobro podmirenih studentskih organizacija u tom gradu, vuk će biti sit.
    Čudan neki mentalitet...
     (BN, 7. oktobar 2014 13:19)

    # Link komentara

  147. Student nije zapalio zito....
    (folirant, 7. oktobar 2014 13:17)

    # Link komentara

  148. Student nije zapalio zito....
    (folirant, 7. oktobar 2014 13:17)

    # Link komentara

  149. Koliki mozak moras biti za ovakve GLUPOSTI!? Cistio si tri godine, cetvrta godina ,poslednja godina fakulteta, desilo ti se nesto u privatnom zivotu i nisi stigao tu cetvrtu godinu da ocistis iz prihavtnih problema, ostala su ti 2 ispita da zavrsis fakultet i resices ih u Apsolventskom roku kroz par meseci cim ti se ukaze prilika. Ali, da bi ti dosao da polazes ta 2 ispita, moras da platis skolarinu od 100k+?!?!?! Pa koliki mozak moras biti da takvu glupost neko donese u zakon, kakvi su to DOKTORI!?
    (Milos, 7. oktobar 2014 13:17)

    # Link komentara

  150. Nikada vam dosta rokova neradnici!
    (Miks, 7. oktobar 2014 13:16)

    # Link komentara

  151. Lako je vama na vlasti, vi nikada niste studirali!
    (student nije zapalio zito, 7. oktobar 2014 13:15)

    # Link komentara

  152. Polako svi u proteste. Dosta je bilo!
     (jaka, 7. oktobar 2014 13:15)

    # Link komentara

  153. Mi naprednjaci sve znamo, tako znamo i ko stoji iza ovih vecitih studenata, ali nece im uspeti Vucica nece da obore to vam ja kazem.
    Prvo Advokati, studenti, policija, sve je nama jasno ko dan, ali mi vam porucujemo Nece moci nece proci.
    (Dusan, 7. oktobar 2014 13:14)

    # Link komentara

  154. @ pamet u glavu, diploma u dzepu, 07. oktobar 2014 12:52

    Interesuje me koji si fakultet završio obzirom da su čistačice na Pravnom fakultetu koji sam završio pismenije od tebe?
     (Problem pri slanju komentara..., 7. oktobar 2014 13:12)

    # Link komentara

  155. Znanje jeste roba, ali u nekom boljem drustvu, u nekoj dalekoj buducnosti ne bi trebalo da bude...
    (Fuj, 7. oktobar 2014 13:11)

    # Link komentara

  156. Ne znam o čemu se ovde radi. Na Medicinskom fakultetu u Beogradu ove godine je bilo sedam rokova (Jan-feb, Mart, April, Jun, Jul, Sept, Okt) a biće i II oktobarski rok. U poslednjih 20ak godina ne sećam se da je ikada bilo manje od osam rokova a poneke godine i više od toga (Maj). Da li je moguće da studenti traže smanjenje broja rokova (gledam sliku)? To mi ne deluje pametno. Nisu apsolventi ponavljači, slažem se ali mora da se napravi razlika između onih koji su položili ispite do i diplomirali u predviđenom roku i onih koji su te rokove probili. Najbolje bi bilo da se pored diplome na kojoj bi bio istaknuto ime kao i fakultet sa smerom (koja bi služila za isticanje i pokazivanje rodbini i prijateljima) izdaje appendix diplome u kome je naznačeno koliko je ukupno studiranje trajalo, navedu taksativno eventualna obnavljanja godina i dokumentuju razlozi eventualnih prekida studija (nije isto da li je neko prekinuo studiranje zbog roditeljstva, lečenja, prečih poslova ili iz čistog hira) a koji bi služio za prikazivanje na konkursima za zaposlenje. Nakon isteka predviđenog vremena studiranja ne bi trebalo naplaćivati ništa osim prijave ispita, a naročito ne diplomu i odbranu diplomskih radova.
    (Tako, 7. oktobar 2014 13:11)

    # Link komentara

  157. da odgovorim samo za broj rokova, nema ih ni 5 ni 6 vec 3

    - druga polovina januara i prva polovina februara.
    - pocetak juna i kraj juna(pocetak jula)
    - kraj avgusta (pocetak septembra) i sredina septembra.

    Ako ce da im dodaju jos jedan ovakav rok, ne vidim cemu. Ovo su u praksi tri roka, to je jedna losa odluka fakulteta.
    (Plato, 7. oktobar 2014 13:10)

    # Link komentara

  158. Prijatno su me iznenadili studenti svojom organizacijom. Ovo vec lici na pravi protest. Zelim im da istraju na svojim zahtevima. Zelim im da imaju sto kvalitetnije obrazovanje.
     (Hromi, 7. oktobar 2014 13:09)

    # Link komentara

  159. Najgore kod ovog protesta je to što su predvodnici oni koji ganjaju političku karijeru, a ne obični studenti koji jure uslove i muče se po domovima i raznoraznim stanovima... Predvodnici protesta 68. su bili na vlasti, isto kao i oni 96., tako će i ovi sada, a narod je manipulisan već godinama. Zato ni ja, kao ni mnogi drugi studenti nisam danas na ulici, jer neću da me takvi predvode.
     (Šicer, 7. oktobar 2014 13:08)

    # Link komentara

  160. @ Bojan @Nikola
    Ne razumem zasto pokrecete to pitanje. Cak i finansiranje na budzetu nije besplatno, sve se placa osim godine. A naravno da cu ostati ovde da "isplatim" svoje studiranje, 5-7 god, ali za to je potreban posao, TOGA OVDE NEMA. Tako da cu da odem cim mi se pruzi prilika.
     (la, 7. oktobar 2014 13:07)

    # Link komentara

  161. Svega ovoga ne bi bilo da su studenti učili na vreme.
    (Pavle, 7. oktobar 2014 13:05)

    # Link komentara

  162. Šta, bre, vi hoćete? Mojim roditeljima treba da se smanji penzija da biste vi besplatno studirali? A posle, kada se dočepate diplome, svaki drugi od vas želi da napusti zemlju! Dosadni ste! Nezahvalni ste!
    (Milenko, 7. oktobar 2014 13:04)

    # Link komentara

  163. Velikog vodju i njegovu svitu klovnova stvarno ne mogu da smislim, podrzavam studentske zahteve ali stvarno ljudi prekinte sa ovim blokiranjem grada. I to ne mislim samo na studente. Ovo se pretvara u agoniju gde vise nista nece da funkcionise.
    (Toliko, 7. oktobar 2014 13:01)

    # Link komentara

  164. Podrška studentima. Oni su jedina nada u ovoj beznadežnoj zemlji.
     (Bata, 7. oktobar 2014 12:58)

    # Link komentara

  165. Puna podrska studentima!
     (aha, 7. oktobar 2014 12:57)

    # Link komentara

  166. Cudno je kako to studenti nikada, izuzimajuci 90-te, na demonstriraju blagovremeno. Uvek je to u oktobru, kada se svode racuni i suocavaju sa svojim rezultatima...
    (zbrinut, 7. oktobar 2014 12:55)

    # Link komentara

  167. Mislim da studiranje treba da bude besplatno...


    Za SVAKOGA ko potpiše ugovor da će novac uložen od strane države u njegovo studiranje odraditi (ispaltiti) radom u našoj zemlji i da neće moći pre toga da ode u inostranstvo i naplati ono što mu država daje.
    (PIVKE, 7. oktobar 2014 12:54)

    # Link komentara

  168. Ne vidim drugo resenje, nego da se ukine studiranje "na budzetu". Tada bi ovakvi protesti bili obesmisljeni.
    (Jednakost, 7. oktobar 2014 12:53)

    # Link komentara

  169. okrecite Beograd!
     (neko tamo, 7. oktobar 2014 12:53)

    # Link komentara

  170. 2000 od 100 000 studenata beogradskog univerziteta (plus jos X hiljada studenata privatnih fakulteta koji takodje ucestvuju u protestu jer SKONUS okuplja i privatne univerzitete) je zanemarljiv procenat.
    (Djordje, 7. oktobar 2014 12:52)

    # Link komentara

  171. zavrsio sam fakultet u roku. sve cetri godine sam cistio u junu, a i izlazio sam, provodio se, imam devojku i redovno vezbam sto u teretani sto napolju i opet bez velike muke sam zavrsio sve. zbog cega biti na budzetu kada ne idete vise na fakultetu i biti u domu kao apsolvent?! sta ce vam 6 rokova, a mnogima je i to malo. Slazem se da treba biti 6 rokova jel nisu svi fakulteti podjednako teski. Protesti su smesni i bez jasne strategije i cilja vec obicbo dizanje galame. Bolje im je bilo da uce na vreme, nego da se zavitlavaju okolo, a vreme ima za sveee aaa :).
     (pamet u glavu, diploma u dzepu, 7. oktobar 2014 12:52)

    # Link komentara

  172. Večito se oni nešto bune!
    (Srba, 7. oktobar 2014 12:51)

    # Link komentara

  173. Sinoć su u dnevniku rts o protestu studenata javili malo pre vremenske prognoze i to vrlo šturo, u prilogu koji nije trajao ni ceo minut! Pri čemu je polovina od tog priloga otpala na saopštenje ministarstva kako je iznenadjeno protestom "dela" studenata... Ovo me podsetilo na "zlatne" devedesete i one čuvene dnevnike Komrakova!
    (Dejan Marković, 7. oktobar 2014 12:51)

    # Link komentara

  174. Pa ce onda na jeftin rucak u menzu,taman da se umore malo. Bolje da su seli i da uce.
     (nesa, 7. oktobar 2014 12:51)

    # Link komentara

  175. Ovi studenti su baš dosadni! Blokirali saobraćaj u centru! Šta bi hteli? Hoće diplomu a da ne uče?! Imaju skoro besplatne domove koje plaćamo svi! Smarači!
    (Sale, 7. oktobar 2014 12:50)

    # Link komentara

  176. Ko pohadja redovno predavanja i vežbe, taj uglavnom i daje ispite i završava na vreme. Nemamo svi intelektualnog potencijala da se upišemo na budžet niti finansijsku moć da platimo ovolike školarine. To je realnost Srbije. Ja ne igram basket u NBA jer nisam visoki atleta crnac već sam nizak belac.
     (El Nebulozo, 7. oktobar 2014 12:49)

    # Link komentara

  177. svi vi koji ne podrzavate studente treba da stavite prst na celo osim ukoliko niste tajkun ili pripadnik vladajuce klike ,prvo sutra vase dete moze studirati i imati iste problrme,drugo sutra ce i vama udarati namete (a vec to uveliko i rade)samo sto studenti imaju hrabrosti i pameti da se pobune i umesto da ih podrzite jer se oni bune za sve nas bi ih maliciozno prozivate nije ovo socijalizam,pa jel znate vi u nemackoj kakva prava ima jedan student u duboko kapitalistickoj zemlji?ovakbi zakoni jedino postoje u SAD gde su studenti prepusteni sami sebi i roditeljima,ali tamo imate mogicnost zarade pa nije tesko ni platiti skolovanje,a ovde?
     (kosovski ciklus, 7. oktobar 2014 12:48)

    # Link komentara

  178. Podrška studentima!!!
    (ALEX, 7. oktobar 2014 12:47)

    # Link komentara

  179. Da li studenti znaju koliko ispitnih rokova imaju studenti u Sev Americi? Dva (2). Po jedan u svakom semestru. Samo kalibracije radi.
     (Man, 7. oktobar 2014 12:47)

    # Link komentara

  180. Znanje jeste roba! I to najvrednija. Zato se na zapadu i toliko placa da bi se steklo,a posle visestruko unovcava.
     (mali, 7. oktobar 2014 12:47)

    # Link komentara

  181. Znanje JESTE roba i tako ga treba tretirati!
    A vi drage kolege studenti, zašto ovako niste bili glasni kada se Bolonja uvodila i kada je počela megatrendizcija BU? Na ulice su izlazili samo oni kojima su bile velike školarine. Ako je ovo sve zbog školarine - džabe krečite! Državni univerzizet - država kaže koliko joj treba pravnika, inženjera, ekonomista (...) i najbolje finansira, a ostali - ko voli nek' izvoli. Ne treba joj 2000 pravnika godišnje!
    Ako vam smetaju nepismeni ministri i poslanici, savetnici i direktori - i za to ste malo zakasnili... Napravite izbornu listu, pa na izbore!
    (genius, 7. oktobar 2014 12:47)

    # Link komentara

  182. Pa ako iz pet puta ne poloze jedan ispit treba sami da napuste fakultet. Secam se na vojnoj akademiji.Padnes dva puta,treci put pred komisijom i ako i tad ne pridjes van sa akademije,plus platis sve troskove do tad. Tako treba i ovde.Pa nek idu na megatrend.
     (nesa, 7. oktobar 2014 12:47)

    # Link komentara

  183. "lako je vama na vlasti, vi nikada niste studirali"... u centar, bratski, u centar!... :))))
    (aca, 7. oktobar 2014 12:46)

    # Link komentara

  184. Ova grupacija što manipuliše demonstracijama izvući će malu korist za studente. Zahtevi studenata su mnogo veći, a prave studentske demonstracije se ocekuju 15. oktobra 2014.
    (Student, 7. oktobar 2014 12:45)

    # Link komentara

  185. Tako je,tako je! Bravo studenti!
    (Prorok, 7. oktobar 2014 12:41)

    # Link komentara

  186. sad kada im izadju sve samo proklamovani doktori iz vlade i objasne im da se opuste i smire..zavrsice se sve to, vidite kako je nama, malo se strpis, glasas za koga treba, pojavis se na skupu kada treba, upises se u clansku knjigu sa osmjehom na licu i buć - eto te u fotelji, na poslu, sa platom i vozačem.
    ugledajte se na nas - vidite da može, mi smo najbolji dokaz.
    parola je: studenti svih zemalja, ugledajte se na nas doktore!

    a ti obicni i naivni sutendu, uci skolu regularno, trudi se da položiš te ispite, neka ti to oduzme najljepse godine zivota: i vidjećeš plodove svog rada - nećeš zadugo imati posao, u struci vjerovatno nikada (sem ako nisi it stručnjak), gledaćeš kako 'dobri bane koji je vešto dizao ruku' upravlja posredno tvojom sudbinom, dok ti izmišljaš raznorazne akrobacije da od vazduha pomiješanim sa izduvnim gasovima velegrada pokušavaš da stvoriš određena, bijedna sredstva da preguraš mjesec.
    ali, ne daj se. imaš tamono crvenu tubu, sa velikim papirom u njoj i suvim pečatom na tom papiru. kad umreš, reći će 'bio dobar čovek'
    (iv, 7. oktobar 2014 12:40)

    # Link komentara

  187. Znanje jeste roba!
    Definicija robe: Ogranicenost na trzistu, dostupnost, zadovoljavanje potrebe.
    Tehnologija se izvozi, strucnjaci su trazeni, skole se placaju!
    (rema, 7. oktobar 2014 12:38)

    # Link komentara

  188. Znanje nije roba??? Studenti su od uvek bili gluplji deo populacije. Misle da ako su neki fakultet upisali da su posisali svu pamet sveta. A pojma nemaju. Znanje jeste roba. Ono košta mnogo, a od strateškog je značaja. Profesori, asistenti treba da žive od svog rada, treba održavati zgrade fakulteta, klupe, treba ulagati u opremu. TO sve košta. Neko to mora da plati. Ko?
    (Mare, 7. oktobar 2014 12:37)

    # Link komentara

  189. Kakvi lopovi! Ostalo mi 3 ispita na pravima,a sve sam ostale godine davao u roku. ja za ta 3 ispita trebam da dam 60.000din. ZASTO?! Lopovi!
    (Aca, 7. oktobar 2014 12:35)

    # Link komentara

  190. Aman gospodo Studenti - prekinite da se ponašate kao da je ovo i dalje socijalizam pa celo društvo treba da vas nosi na grbači!

    Pogledajte malo oko sebe i shvatite da i dalje imate daleko više privilegija od ostatka društva.

    A svaki treći od vas planira već sada da čim dobije diplomu pobegne iz države - pa dokle više da svi mi finansiramo vašu "Bolju budućnost" u nekim dalekim zemljama?

    Studiranje nije besplatno nigde u svetu, i nigde se ne toleriše studiranje koje traje koa što kod nas traju ti večiti apsolventi. Ako nemate para za studije, budite dobri studenti inače - eno zanat vas čeka raširenih ruku.
    (Bojan, 7. oktobar 2014 12:28)

    # Link komentara

  191. Све је то ОК...али једно практично питање.........


    Ако држава обезбеди БЕСПЛАТНО студирање......... Да ли треба забрнаити или на неки други начи регулисати одлазак студената који су академско звање стекли о трошку државе у друге земље?

    ја сам лично то учинио...али сматрам да је то у најмању руку некоректно.


    Свако ко добије звање о трошку државе, своје студије треба да исплати радом у држави која је то и омогућила.

    Ја сам то учинио кроз донације и спонзорства јер на други начин није било могуће.

    Сваки студент који факс заврши на буџету би требао да има ОБАВЕЗУ да 5-7 година ради у држави....... А после нека иде где жели јер заиста није коректно да држава плаћа образовање некоме ко ће то образовање наплатити на другој страни а он који су платили испада да су паре бацили у ветар.
    (Никола, 7. oktobar 2014 12:27)

    # Link komentara

  192. Bilo je slovima i brojem 60 studenata koji su blokirali Kralja Milana. Ovo nije studentski protest.
    (Bivsi studentski protestant, 7. oktobar 2014 12:26)

    # Link komentara

  193. Nek je sramota sve ljude koji ne podrze studente i ne izadju na ulice sa njima.Pogotovo politicare.
     (Kancelarija za brze odgovore., 7. oktobar 2014 12:23)

    # Link komentara

  194. A sta treba da znaci ovo "Apsolventi nisu ponavljaci"? Veoma uvredljivo... Guglajte samo koja imena svetski priznatih akademika i doktora nauka belezi status ponavljaca tokom svog obrazovanja, pa su kasnije u zivotu svojih drustvenih i naucnim angazmanom i otkricima zaduzili covecanstvo.

    Kakav ministar prosvete - takvi studenti.
    (Jakov, 7. oktobar 2014 12:20)

    # Link komentara

  195. Tipican primer bahatosti.
    5 rokova je vise nego dovoljno i to je vec povecano.

    Na ETFu dok sam studirao grupa ljudi koja se najvise žalila i organizovala proteste su bili večiti studenti, kojima je bilo zanimljivije da isteruju švašta nego da uče i završavaju fax.

    Podrška ministru (nikako i ostatku vlade)
    (Novosadjanin, 7. oktobar 2014 12:20)

    # Link komentara

  196. Najlepsi transparent koji sam video je "STUDIRANJE NA VODI" :)
    (Emocija Bez, 7. oktobar 2014 12:19)

    # Link komentara

  197. Са људском бригом смо запитани: постају ли наши државни факултети бескрупулозне корпорације, чији је један од важних циљева срамно и безочно отимање новца од студената и наших родитеља (који већ путем пореза издвајају новац за образовање у буџет!), а министри, ректори, декани, продекани и професори главни менаџери оваквих, ка ''богу'' профиту оријентисаних фирми, неосетљивих ни према социјалним, а камоли личним проблемима студената и родитеља? Брине ли професоре да идеализација капитализма, која је постала владајућом идеологијом, директно води у социјалну амнезију, у слепо веровање у наметнути и од стране покорних еврофанатика прихваћен евроунијски-болоњско-бирократско-банкарско-неолиберално-пљачкашко-деструктивни поредак ка коме Србија безалтернативно срља? Да ли већини професора на универзитетима одговара да пљачкањем на рачун студената и наших родитеља путем високих школарина, као и наплатама разноразних такси дебљају своје новчанике? Јесу ли то професори који су захваљујући ОБРАЗОВАЊУ ДОСТУПНОМ СВИМА, и без обзира на социјално-економско стање својих породица, БЕСПЛАТНО СТУДИРАЛИ? Јесу ли наши професори захваљујући и ПОТПУНО ЈАВНО ФИНАНСИРАНОМ ОБРАЗОВАЊУ - НА СВИМ НИВОИМА остваривали сопствене таленте? Одиграва ли се управо пред нама пораз ''интелектуалне елите'', која покушава да својим млађим колегама - данашњим, али и будућим студентима - ускрати исту битну могућност која је вама, професорима, била пружена и омогућена?
    БАУК БЕСПЛАТНОГ ОБРАЗОВАЊА КРУЖИ ФАКУЛТЕТИМА!!!
    (Устанимо, храбри студенти!, 7. oktobar 2014 12:19)

    # Link komentara

  198. koliko vidim na slici je Niš
     (n6, 7. oktobar 2014 12:14)

    # Link komentara

  199. Sad ce botovi sa privatnih fakulteta da pricaju da su ovo neradnici, jer oni na Megatrendu stignu da zavrse faks u roku. Podrska za studente. Ne dozvolite da spinuju i da vas nazivaju vecitim vec objasnite da je protest zbog toga sto je zakonom 99 odsto budzetskih i dobrih studenata bukvalno sutnuto s budzeta deset dana pred upis godine.
    (Joca, 7. oktobar 2014 12:12)

    # Link komentara

  200. Подршка студентима!!
    (Почело је, 7. oktobar 2014 12:10)

    # Link komentara