Utorak, 24.06.2014.

00:47

O ustavnosti Briselskog sporazuma

Ocena pravnog karaktera Briselskog sporazuma i da li je shodno tome Ustavni sud nadležan za njegovu ocenu, bila je glavna tema današnje javne rasprave u USS.

Izvor: Tanjug

O ustavnosti Briselskog sporazuma IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

41 Komentari

Sortiraj po:

m

pre 9 godina

Prvo, nisam BoT, glasac sam DS-a i ostao sam pri tome i kad je otisao Tadic, i ponovo cu glasati za DS jer mislim da je SNS nesposoban da vrsi vlast i usled toga opasan, a da je DS, u politickom smislu, ipak institucionalni izraz one Srbije u kojoj zelim da zivim, ma koliko su u proslosti gresili.
Stav koji je branio Selaković (s Djurdjevicem i onim klempom) je ispravniji od stavova druge strane, da ne objasnjavam jer je previse strucno.
Zanimljivo je i ko je na drugoj strani. Nju cine ljudi koji su naposredno zaslužni za gubitak našeg faktičkog suvereniteta na KiM, poput Čavoškog, Samardžića i Ratka Markovića. Oni su politicki diskvalifikovani da se izjasnjavaju po ovom pitanju, a svoje su rekli dok su imali političku vlast-izgubili su sasvim i u potpunosti utakmicu na medjunarodnom planu, svako u svoje vreme, i sad im ostaje samo da zlurado grizu one u Srbiji koji ispravljaju njihove greške i ublazavaju njihove poraze. Konkretno: Cavoski je covek koji se rukovodi samo strastima a ne strukom. Inace je poznati "luzer" - u Savezu komunista izgubio je od Milosevica kljucne izbore sedamdesetih kao student, od Micunovica je izgubio izbore za rukovodjenje DS-om, od Djindjica 2001 nije dobio poziciju u Ustavnom sudu, i ostao je nacitani i neostvareni politicki i pravni marginalac. Ratko je bio potpredsednik Vlade koja je predala KiM 1999. godine potpisavsi Kumanovski sporazum. Samardzic je bio Kostunicin covek za KiM, i za njegovog vakta Kosovo je uspesno proglasilo nezavisnost.

Dimitrijana

pre 9 godina

Predsednik, premjer, ministri i poslanici su se ZAKLELI na Ustav Srbije i cemu sada da takva zakletva pred Ustavnim sudom Srbije nema nikakvu vaznost kada se donose tamo neka politicka akta i odluke koja nemaju ustavno uporiste pa cak ni ono ljudsko da se zakunes da ces stititi interese svoje zemlje i svog naroda.
Ako Ustavni sud ne stiti Ustav onda ukinite zakletvu pa neka politicari rade POLITICKI, a to politicki smo videli u svim sferama nase drzave, ekonomije i zivotu naseg naroda.

Upomoć

pre 9 godina

Kao laiku, neke stvari mi ovde nisu jasne:
-ako je Vlada radila ispravno zašto se plaše odluke Ustavnog Suda?
-zar nije zabranjeno da Vlada vrši pritisak na Sud, a pre svega ministar pravde?
-po rečima ministra, poštovanje Ustava nije obavezno, osim (valjda) kod donošenja pravnih akata. Važi li to i za građane ili samo za političare? Zar nije logično da, ako hoće da urade nešto što nije u skladu sa Ustavom, "stisnu petlju" i pokrenu proceduru promene istog?

Gradimir

pre 9 godina

@Istina ne laze, a kaze: "Da li ti shvatas da na Kosovu zivi vise od 2 miliona Albanaca prema tebi to je ukupno barem 35% stanovnistva albanske nacionalnosti u RS.Ja u takvoj drzavi ne zelim da zivim!"

Ako imas 19 godina i sedis kuci onda barem procitaj na internetu rezultate popisa umesto sto pricas takve nebuloze.

Jer Albanci su sproveli popis na Kosovu 2011. i pored toga sto su dali sve od sebe da prijave sto veci broj Albanaca na KiM ispalo ih je 1,6 miliona a sto je ipak mnogo manje od tvojih fantazijskih 'vise od 2 miliona'.

S druge strane u Srbiji (bez Kosova) po popisu iz 2011. ima 7,2 miliona stanovnika odakle sledi da u Srbiji (sa Kosovom) ima skoro 9 miliona stanovnika od cega je Albanaca oko 18% a ne "barem 35%" kako ti fantaziras.

Kako god, drzava Srbija ne sme ni na koji nacin da pomaze stvaranje albanske drzave na delu svoje zemlje.

pametnjakovic mladji

pre 9 godina

Aha. Znaci, po Ustavu, KiM moze da ima sve elemente drzavnosti, a Vojvodina, po istom tom Ustavu nista sto je u vezi sa autonomijom. Iako su i KiM i Vojvodina ravnopravne AP sa istim nadleznostima... Hmmm...

Cinik

pre 9 godina

Razmislite sami. Potpisali ste Briselski sporazum i na osnovu istog Albanci dobijaju potvrdu granica, carinu, vojsku, predsednika, premijera, vladu, Ustav. Istim sporazumom Srbija gubi 15 % teritorije, narod, suverenitet, a ne dobija ništa. Briselskim sporazumom Srbija sama poništvava Ustav u kome je Kosovo navedeno kao neotuđiva teritorija Srbije. Da li Vlada može i sme da političkim sporazumom poništava Ustav i da li neko sme da vrši proveru Briselskog sporazuma? Prema onome kako Selaković priča, što god da Vlada Srbije da uradi niko ne sme da je kontroliše i da joj poništava odluke. Predlažem da Ustavni sud samog sebe poništi i stavi van snage. Razmislite da li gospođa Merkel sme nešto da uradi a da je u suprotnosti sa Ustavom Nemačke. Razmislite.

Debeli Jova

pre 9 godina

Draga gospodo Antara i Milentije.
Sve što ste napisali zvuči veoma lepo, ali ne objašnjava zašto je nešto dozvoljeno na Kosovu, a u Vojvodini nije. To vaše "zamena teza" i "paušalne ocene" možete okačiti mačku o rep. Dajte argumente.
Dalje, kakve ima veze opkupacija Kosova i bombardovanje, ako Ustav Republike Srbije kaže da su i Vojvodina i Kosovo deo Srbije, i samim tim MORAJU biti tretirani na isti način. Ako je protivustavno da Vojvodina ima svoju policiju i sudstvo, MORA biti protivustavno i na Kosovu. A ne da nam gospodin ministar kaže da u Vojvodini ne može jer Ustav zabranjuje, a na Kosovu može, jer Ustav to ne zabranjuje.
I još samo da dodam da nisam "u prvim redovima da Srbiju umanjim za još jedan njen deo", ali jesam u prvim redovima da Srbiju umanjim za nekoliko građana. Nakon supruge i klinca, koji su već skoro godinu dana u Norveškoj, krajem septembra i ja napuštam ovu državu. I nije me sram. Naprotiv. Posle dugo vremena, osećam se ponosno i zadovoljno.

VLADIMIR

pre 9 godina

Pa i jeste osnovna funkcija Ustava da "veze ruke" politicarima u izvrsnoj vlasti DA NE BI RADILI STO IM SE PROHTE I DA BI ODGOVARALI ZA ONO STO URADE. E, neodgovorni izda*nici iz SNS zato ste se vi i uzrujali jer kad tad moracete da podnesete racun zbog ne postovanja Ustava svoje zemlje - kao u svakoj zemlji Evrope. A sta je tu incijativu podneo DSS koji mi kao i vi ne znaci nista - to je potpuno nebitno, mogao je to uciniti svaki gradjanin Srbije.

Ferari

pre 9 godina

Slažem se sa ministrom Selakovićem da se radi o političkom aktu a ne o onome što govori akademik Čavoški i da Ustavni sud treba da se prograsi nenadležnim po pitanju donošenja odluke.Jer ako bi sud doneo bilo kakvu odluku preuzeo bi kompententnost vlade i izvršne vlasti a time se otvborilo jedno novo pitanje da se svaka odluka izvršne vlasti može opsoravati.Mislim da će Ustavni sud shvatiti šta mu je obaveze i gde se završavaju njihove nadležnosti jer jedna ovakva odluka može imati zaista velike štetne posledive.

Zoran Milosavljevic

pre 9 godina

Sve je ovo mlacenje prazne slame. Tipicno za DSS.
Ako donese bilo kakav dokumenat USS, da li to moze da promeni Ili ponisti Briselski sporazum.
Jl moze da uhapsi i protera Predsenika Vlade.
Da mi obori rejting. Ne moze. Da poveca broj Srba na Kosovu. Ali zato moze jos vise da smanji rejting
DSS.

Milan Banjaluka

pre 9 godina

Kao pravnik cu vam reci da je ovo notorna glupost sta ovaj covjek prica.Kao Srbin cu vam reci da je izdaja Srbije pocela 5.oktobra.Niko mi ne moze objasniti da je Slobo u vrijeme sankcija,imao vecu zaposlenost i jacu privredu od ovih Dosovaca (i sns je dos politika,nema tu razlike).

Istina ne laze

pre 9 godina

@Istina ne laze: Reći da se najviši opšti pravni akt jedne zemlje treba prilagođavati aktu koji je u hijerarhiji normativnih akata niži od njega, a ne da treba preispitati ustavnost neustavnog ( a onog ko potpisuje neustavno nekakve sporazume adekvatno sankcionisati), može da kaže samo neko ko se ispilio iz partijskog šinjela stranaka koje misle da su Bog i batina, i da za njih ništa ne važi i da treba dati primat, " egzistencijalnoj dijalektici" ( Ljubim Selakovića tako rečitog,a voleo bi i da mi malo pojasni šta je pesnik hteo reći), po cenu kršenja Ustava i zakona zemlje kojom vladaju. Takođe, ko misli da mi imamo vlast na celoj teritoriji Kosova? Ne znam da to neko misli. Ali znam da mnogi misle da zločinom i silom stvorena realnost južno od Ibra ne sme biti legalizovana potpisima srpskih vlasti, a to je ono što se uporno i radi od 2008 do dana današnjeg. Hoćete da izgrađujete državu u Prištini? Odlično. ali Srbija u tome neće učestvovati dokle god se pravni okvir rešavanja kosovskog pitanja ne postavi onako kako garantuje rez. 1244. Uh, zamalo zaboravih. Pa to više niko ni ne spominje.
(Miroslav, 24. jun 2014 17:39)

Hoces da kazes da sam partijski kadar,stidi se!
Imam samo 19 godina i roditelji mi rade u privatnom sektoru.A ja sedim kuci.O kakvim strankama ti covece govoris?
Lupas ko maksim po diviziji.Pa kad je svet toliko roze obojen sto onda ne odes dole na Kosovo i pohapsis te teroriste?
Posalji vojsku ili policiju.
Shvati svet je surov,tvoje je da li ces zakopati glavu u pesak ili je iskoristiti za nesto drugo osim sisanja!
Kako srbija moze povratiti vlast nad teritorijom u kojoj 90% ljudi ne zeli tvoje institucije?
Da li hoces masovnu albanizaciju Srbije da krenu legalno da nas prenaseljavaju preko cele Srbije jer su drzavljani iste i imaju u proseku po 5 dece, a mozda i vise.Kao nasi drzavljani imaju pravo da kupuju imanja po nansoj zemlji i putuju nasim pasosem.
Pa zamisli Taci da bude ministar u nasoj vladi,ministar zdravlja recimo.
Da li ti shvatas da na Kosovu zivi vise od 2 miliona Albanaca prema tebi to je ukupno barem 35% stanovnistva albanske nacionalnosti u RS.Ja u takvoj drzavi ne zelim da zivim!

Pravda

pre 9 godina

Svi oni koji su polozili zakletvu da ce postovati Ustav Srbije a isti budu prekrsili,a moje je misljenje da jesu morace da odgovaraju za izdaju nacionalnih interesa.

Istina ne laze

pre 9 godina

Pa vi promenite ustav pa ce biti ustavan.
I na mom papiru pise da sam zaposlen sa prosecnom platom legalno.
Sto ne mora da znaci da je to u stvarnosti.
Onaj ko misli da je kosovo srbija i da mi imamo bilo kakvu vlast na celoj teritoriji kosova je budala.
Jedno je slovo na papiru a drugo je realnost.
Podzdrav od Srbina koji je objektivan i realan.
(Istina ne laze, 24. jun 2014 17:10)

To što u praksi nemamo vlast na Kosovu, ne znači da zakonski treba da ozakonimo ono što je nelegalno i protivustavno, zar ne? Ili ako tebi recimo neko nasilno zauzme stan u kojem živiš sa porodicom i izbaci te na ulicu, jel ćeš ti onda da mašeš papirom samo da je tvoj stan, a u stvari treba da se pomiriš sa činjenicom da ti više ne živiš u njemu i da prihvatiš tu realnost? Ili ćeš da se boriš da povratiš svoj stan? Ili da se promeni zakon pa da se tvoj stan dodeli licima koja su ga nasilno preuzela?
(objektivno i realno jel tako?, 24. jun 2014 18:08)

=====

Pa kad bi se neko nasilno uselio u moj stan i zbacio me,borio bi se za pravdu,ali onog trenutka kad bi video da od toga nema nista da zakon brani lopove digao bih ruke i svu snagu bi ulozio u prevenciji da se to nikad vise ne ponovi.

Samo si jednu gresku napravio,kosovo nije oteto,vec prodano.
Opste je poznato da ljudi prodaju koce dole i dolaze ovde(jos od vremena tita).Znam ljudi X primera koji su jos 70ih dosli ovde u potrazi za boljim zivotom prodavsi svoje kuce albanosima za ne tako male pare.
Takodje je cinjenica da su albanci vecina na kosovu jos od 60-ih.Pogledaj popis stanovnistva.

Nemanja86

pre 9 godina

Ovo je samo dokaz da u ovoj zemlji postoje ljudi koji su spremni da se bore za nju i da poštuju zakone i ustav ove zemlje. Svaka čast DSS-u, DVERI-ma i ostalim poštenim i stručnim ljudima na svojoj borbi i nadam se da će u tome istrajati i boriti se još žešće, jer je dosta više zapadnih poltrona i ljudi koji teraju samo kako vetar duva, vreme je za časne, poštene i odgovorne ljude, a Srbija ima takve!!!

Antara

pre 9 godina

@Debeli Jova: Da si barem površno prošao kroz odredbe Ustava Srbije, znao bi da takvim paušalnim ocenama poput tvojih, a rekao bih i vrlo zlonamernim i već viđenim od kadrova onih stranaka koje su u programu imale osamostaljivanje Vojvodine do nedavno, nema mesta. Zamena teza i upoređivanje neuporedivog ne bi li se tako našla argumentacija za silovanje ustavnog poretka Srbije i na severu Srbije, je vrlo opasna rabota koju smo i sa Statutom već videli. Isto tako smo čuli i pre proglašenja delimične neustavnosti istog, izjavu Bojana Pajtića da " odluka ustavnog suda neće imati nikakva praktična dejstva". Zamislite da to govori neko ko je po struci pravnik i zna da je odluka USS konačna, opšteobavezujuća i izvršna. Član 142. Sudska vlast je jedinstvena na teritoriji Republike Srbije. Tako da ovo što je Selaković rekao je pravno neutemeljeno. Član 9. Glavni grad Republike Srbije je Beograd ( otud neustavnost odredbe o glavnom gradu Novom Sadu). Umesto što pričate napamet, prostudirajte malo bolje odluku USS o neustavnosti Statuta- inače posebnog opšteg podzakonskog akta. ( Zamislite u uređenoj državi da pokrajinska vlast pokušava da derogira odredbe ustava, PODZAKONSKIM AKTOM kakav je Statut? Alo? I na kraju, ne mogu očima svojim da verujem da neko napiše " Zašto se Kosovu daje ono što se ne daje Vojvodini?" i da tako bezobrazno prenebregne činjenicu da je na nas neko izvršio agresiju 99. i stvorio "državu" Kosova. Imate li ogledalo?

Mihajlo

pre 9 godina

Ako vec postoji Rezolucija 1244 zasto nema srpske vojske i policije na Kosovu koje je rezolucijom predvidjena....o kakvim kosovskim zakonima pricate bre? Teroriste koji su klali, ubijalo, vadili organe i proterivalo vi smatrate legitimnim predstavnicima vlasti Kosova umesto da ih pohapsite i osudite

Milentije

pre 9 godina

@Debeli Jova: Gospon Jovo opaku ste zamenu teza izvršili, koju nam doduše često podmeću pripadnici ligaških redova iz AP Vojvodine ( jedan njihov član je čak i bio aktivan na 4. vojvođanskoj konvenciji pod diregentskom palicom crvenog Živana Berisavljevića, na kojoj je doneta deklaracija o federalizaciji Srbije do konačnog osamostaljenja). Vojvodina i Kosovo, pa to su dve, iz evidentnih razloga, neuporedive stvari. Zar vas nije bar malo sramota da ovakve stvari pišete, doduše anonimno? Za vas su Kosovo i vojvodina ista stvar, i baš zbog ovog logičkog nesklada vašeg komentara znam i da biste vi bili u prvim redovima da Srbiju umanjite za još jedan njen deo. Sram vas bilo.

Kralj Ibi

pre 9 godina

Od danas svako u Srbiji moze da slobodno prodje kroz crveno svetlo a ako ga policija kojim slucajem zaustavi i pojusa da kazni treba samo da odgovori da je to rezultat politickog dogovora sa ostalim ucesnicima u saobracaju koji su preoiznali da se radi o hitnom slucaju koji ne zadire u osnove pravnog sistema. Eto tako nam savetuje Selakovic koji nikako da objasni otkud carina u okvirima jedne drzave i kako to lokalne vlasti izdaju pasose koji nisu srpski. Stvarno treba da ih je sramota. Postenije bi bilo da priznaju Kosovo nego ovako da nam se bukvalno smeju u lice svojim izvrnutim tumacenjima zakona. Snaga zapadnih zemalja mnogo vise lezi u postovanju sopstvenih zakona nego u vojnoj i ekonomskoj moci.

objektivno i realno jel tako?

pre 9 godina

Pa vi promenite ustav pa ce biti ustavan.
I na mom papiru pise da sam zaposlen sa prosecnom platom legalno.
Sto ne mora da znaci da je to u stvarnosti.
Onaj ko misli da je kosovo srbija i da mi imamo bilo kakvu vlast na celoj teritoriji kosova je budala.
Jedno je slovo na papiru a drugo je realnost.
Podzdrav od Srbina koji je objektivan i realan.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Istina ne laze, 24. jun 2014 17:10)

To što u praksi nemamo vlast na Kosovu, ne znači da zakonski treba da ozakonimo ono što je nelegalno i protivustavno, zar ne? Ili ako tebi recimo neko nasilno zauzme stan u kojem živiš sa porodicom i izbaci te na ulicu, jel ćeš ti onda da mašeš papirom samo da je tvoj stan, a u stvari treba da se pomiriš sa činjenicom da ti više ne živiš u njemu i da prihvatiš tu realnost? Ili ćeš da se boriš da povratiš svoj stan? Ili da se promeni zakon pa da se tvoj stan dodeli licima koja su ga nasilno preuzela?

Kralj Ibi

pre 9 godina

E ala smo se usrecili sa ministrom pravde, svaka nam cast. Kad vam ministar pravde savetuje da u sustini ignorisete vrhovni akt svoje zemlje onda se treba oprostiti i od zemlje i od prava.

Jovan

pre 9 godina

Da zanemarimo argumente jedne ili druge strane i da se prepustimo jednoj misaonoj radnji koja se svodi na to kome bi pošten čovek pre verovao? S jedne strane su Selaković (istorija prava), D. Đurdjević(Nasledno pravo) i nesrećni Martinović(Upravno pravo), a sa druge najveći stručnjaci baš iz te oblasti koja je sporna- Ratko Marković (Ustavno pravo) i Kosta Čavoški (Teorija države i prava). Opet, bez ulaska u meritum rasprave, prva grupa pravnika je došla iz sfere politike, druga iz sfere struke. Struka će se uvek držati svojih postulata, dok je zadatak politike nešto fluidniji- nešto što im je danas prihvatljivo, sutra možda neće biti i obrnuto. A istina je samo jedna i nedeljiva.

Istina ne laze

pre 9 godina

Pa vi promenite ustav pa ce biti ustavan.
I na mom papiru pise da sam zaposlen sa prosecnom platom legalno.
Sto ne mora da znaci da je to u stvarnosti.
Onaj ko misli da je kosovo srbija i da mi imamo bilo kakvu vlast na celoj teritoriji kosova je budala.
Jedno je slovo na papiru a drugo je realnost.
Podzdrav od Srbina koji je objektivan i realan.

bivsipolicajac

pre 9 godina

Zbog Briselskog sporazuma sam prinudno poslat u penziju,i nije nam dato nikakvo pravo da se mozemo zaliti,i jos nam je zabranjeno da se odjavljujemo sa teritorije KiM,jer ce nam u tom trenutku istog momenta biti ukinuta i "penzija",bez ikakvog pogovora.A sada svi vidite koliko je ustavan taj Briselski sporazum.

boskovic

pre 9 godina

Sutra Vojvodina,Presevo ili Sandjak proglase nezavisnost, a po predlogu ministra pravosudja, Ustavni sud Srbije se treba proglasiti nenadleznim da se po tome uopste oglasi nego vlada treba da pregovara sa tim 'proglasavacima nezavisnosti'.
A upravo to je ono sto se sada radi sa Kosovom

Debeli Jova

pre 9 godina

"Ustav ne sadrži odredbe koje zabranjuju postojanje Ustava, zakona, policije i sudova Kosova i Metohije. Ustav određuje da AP KiM ima status suštinske autonomije ... - rekao je Selaković"

Isto važi i za Vojvodinu. Ali ste svi graknuli kad je pomenuta policija Vojvodine i sudstvo Vojvodine, uz obrazloženje da su to elementi državnosti. Čak ste ukinuli i naziv "glavni grad Vojvodine", koji je važio od kad je Vojvodina postala sastavni deo Srbije, pa je Novi Sad postao "administrativni centar Vojvodine". Zašto Ustav dozvoljava Kosovu isto ono što Vojvodini zabranjuje? Zašto Ustav ne zabranjuje postojanje Ustava, zakona i policije na Kosovu, a zabranjuje u Vojvodini. Podsećam vas da je Ustavni Sud doneo odluku da je statut (ne Ustav, STATUT) Vojvodine neustavan.
A posle se čudite zašto se vojvođani stalno nešto bune i traže "njihove novce".

Miroslav

pre 9 godina

@Istina ne laze: Reći da se najviši opšti pravni akt jedne zemlje treba prilagođavati aktu koji je u hijerarhiji normativnih akata niži od njega, a ne da treba preispitati ustavnost neustavnog ( a onog ko potpisuje neustavno nekakve sporazume adekvatno sankcionisati), može da kaže samo neko ko se ispilio iz partijskog šinjela stranaka koje misle da su Bog i batina, i da za njih ništa ne važi i da treba dati primat, " egzistencijalnoj dijalektici" ( Ljubim Selakovića tako rečitog,a voleo bi i da mi malo pojasni šta je pesnik hteo reći), po cenu kršenja Ustava i zakona zemlje kojom vladaju. Takođe, ko misli da mi imamo vlast na celoj teritoriji Kosova? Ne znam da to neko misli. Ali znam da mnogi misle da zločinom i silom stvorena realnost južno od Ibra ne sme biti legalizovana potpisima srpskih vlasti, a to je ono što se uporno i radi od 2008 do dana današnjeg. Hoćete da izgrađujete državu u Prištini? Odlično. ali Srbija u tome neće učestvovati dokle god se pravni okvir rešavanja kosovskog pitanja ne postavi onako kako garantuje rez. 1244. Uh, zamalo zaboravih. Pa to više niko ni ne spominje.

Mare

pre 9 godina

Ministar pravde kaze da je "važno da USS ne ocenjuje jedan politički akt". Nisam pravnik, ali ovo mi deluje kao spektakularna glupost. To znaci da moze da se donese bilo kakva politicka odluka i da svaka bude u neskladu sa Ustavom. Strasno.

dejan

pre 9 godina

Zaist je smesan predlog ministra da se USS proglsi nena dleznim a o preambuli usrtava

Da li to znaci da ako [nedaj Boze] i Vojvodina progasi nezavisnost, USS se istio tako treba proglasiti nenadleznim kao sto ministar trazi za Kosovo??

demokratija

pre 9 godina

Od početka je jasno da je Briselski sporazum protivustavan,zato je i postojao pritisak od strane vlasti da se odloži odlučivanje USS-a.Ne znam da li u nekoj iole normalnoj,čak i nedemokratskoj,državi predsednik i vlada mogu javno da nalažu kako da radi Ustavni sud.Do sada je USS uvek donosio odluke u odbrani ustava od bahatosti političara,videćemo da li će se nešto promeniti.A zakonodavac(vlada i parlament)se u ovih godinu dana nije udostojio da briselski sporazum na bilo koji način implementira u ustav,kako su obećali posle potpisivanja sporazuma i zašto su tražili da se odloži odluka USS-a.Možda su u ovih godinu dana izvršili pritisak i ucenili Ustavni sud da donese odluku koja bi njima odgovarala.Nadam se da ćemo uskoro dobiti odluku USS-a

vi gospodo sve možete ali mi nestajemo zbog vaših "sposobnosti"

pre 9 godina

"Da nije tako onda Vlada Srbije ne bi mogla ništa efektivno da radi na planu rešavanja ovog važnog državnog i političkog pitanja i zato je važno da USS ne ocenjuje jedan politički akt, jer će u tom slučaju USS biti taj koji će preuzeti nadležnost Vlade za utvrđivanje i vođenje politike Republike Srbije", rekao je Selaković.

Jasno nam je da je već "pronađeno rešenje" da se USS proglasi nenadležnim za ocenjivanje ustavnosti B.S. Vašom igrom reči vi ste najsposobniji i da crno postane belo, ali samo u teoriji, u stvarnosti nažalost to nas je dovelo do situacije da smo najveći gubitnici koji i dalje srljaju da izgube i ono malo što imaju.

Matora Budala

pre 9 godina

Imao sam SVOJU Ustavnu Žalbu kod ovog Ustavnog Suda, a u vezi sa izraženo nezakonitim postupkom jednog nižeg Suda, bez pravnog leka za neki dalji postupak... To je banalna stvar u odnosu na aktuelno pitanje.
Nakon godinu dana sam dobio odgovor, kojim se moja Ustavna Žalba odbacuje, uz licemerni komentar "da ne treba očekivati da se svako obraćanje nekom Sudu, završi povoljnim rešenjem"...

Ustavni Sud se (u mojem slučaju) uopšte nije ni bavio pitanjem zbog kojeg sam mu se obratio, nego je sprovodio nečije instrukcije o tome šta se u takvim situacijama treba "odlučiti"...

Prema "objašnjenjima" koje iznosi ministar, jasno je da po (njegovom) shvatanju, a nije usamljen u tome, Ustavni Sud je "ukras" pravosudnog sistema, koji treba da pruži logističku (kvazi-pravnu) podršku politici Vlade i države, i da svojim odlukama potvrđuje učinjeno, ili da Sud sam sebe proglasi nenadležnim, pa na taj način zaštiti nakaradni sistem, u kojem raznorazni debili vode debilnu "politiku"...

mile

pre 9 godina

Ma dajte ljudi. Ova vlada radi iskljucivo po Ustavu i zakonu Zar mozete da poverujete u suprotno. Mozete pitati dr. Stefanovica ako meni ne verujete.

ns

pre 9 godina

Bas me interesuje pravno obrazlozenje odluke US u vezi ovog predmeta a u svetlu preambule ustava koja je polazna osbova za tumacenje svih odredaba naseg najviseg pravnog akta.
I kako ce to US po zadataku da proglasi da je ok.

ilic

pre 9 godina

Ustavni sud je sporazum o katastru i maticnim knjigama oceni kao neustavnim,sta se desilo,spporazum se sprovodi i nikom nista,a to pokazuje koliko Srbiju i Srbijance interesuje Kosovo.

španija...španija...

pre 9 godina

Ja kao dipl. pravnik vam mogu odgovorno i sa tim da se zakunem u sve na svijetu reci da nije u skladu sa Ustavom Srbije.A Ustavni Sud mora da oglasi neustavnim tzv briselski sporazum!

španija...španija...

pre 9 godina

Ja kao dipl. pravnik vam mogu odgovorno i sa tim da se zakunem u sve na svijetu reci da nije u skladu sa Ustavom Srbije.A Ustavni Sud mora da oglasi neustavnim tzv briselski sporazum!

ilic

pre 9 godina

Ustavni sud je sporazum o katastru i maticnim knjigama oceni kao neustavnim,sta se desilo,spporazum se sprovodi i nikom nista,a to pokazuje koliko Srbiju i Srbijance interesuje Kosovo.

ns

pre 9 godina

Bas me interesuje pravno obrazlozenje odluke US u vezi ovog predmeta a u svetlu preambule ustava koja je polazna osbova za tumacenje svih odredaba naseg najviseg pravnog akta.
I kako ce to US po zadataku da proglasi da je ok.

mile

pre 9 godina

Ma dajte ljudi. Ova vlada radi iskljucivo po Ustavu i zakonu Zar mozete da poverujete u suprotno. Mozete pitati dr. Stefanovica ako meni ne verujete.

dejan

pre 9 godina

Zaist je smesan predlog ministra da se USS proglsi nena dleznim a o preambuli usrtava

Da li to znaci da ako [nedaj Boze] i Vojvodina progasi nezavisnost, USS se istio tako treba proglasiti nenadleznim kao sto ministar trazi za Kosovo??

Jovan

pre 9 godina

Da zanemarimo argumente jedne ili druge strane i da se prepustimo jednoj misaonoj radnji koja se svodi na to kome bi pošten čovek pre verovao? S jedne strane su Selaković (istorija prava), D. Đurdjević(Nasledno pravo) i nesrećni Martinović(Upravno pravo), a sa druge najveći stručnjaci baš iz te oblasti koja je sporna- Ratko Marković (Ustavno pravo) i Kosta Čavoški (Teorija države i prava). Opet, bez ulaska u meritum rasprave, prva grupa pravnika je došla iz sfere politike, druga iz sfere struke. Struka će se uvek držati svojih postulata, dok je zadatak politike nešto fluidniji- nešto što im je danas prihvatljivo, sutra možda neće biti i obrnuto. A istina je samo jedna i nedeljiva.

vi gospodo sve možete ali mi nestajemo zbog vaših "sposobnosti"

pre 9 godina

"Da nije tako onda Vlada Srbije ne bi mogla ništa efektivno da radi na planu rešavanja ovog važnog državnog i političkog pitanja i zato je važno da USS ne ocenjuje jedan politički akt, jer će u tom slučaju USS biti taj koji će preuzeti nadležnost Vlade za utvrđivanje i vođenje politike Republike Srbije", rekao je Selaković.

Jasno nam je da je već "pronađeno rešenje" da se USS proglasi nenadležnim za ocenjivanje ustavnosti B.S. Vašom igrom reči vi ste najsposobniji i da crno postane belo, ali samo u teoriji, u stvarnosti nažalost to nas je dovelo do situacije da smo najveći gubitnici koji i dalje srljaju da izgube i ono malo što imaju.

boskovic

pre 9 godina

Sutra Vojvodina,Presevo ili Sandjak proglase nezavisnost, a po predlogu ministra pravosudja, Ustavni sud Srbije se treba proglasiti nenadleznim da se po tome uopste oglasi nego vlada treba da pregovara sa tim 'proglasavacima nezavisnosti'.
A upravo to je ono sto se sada radi sa Kosovom

Kralj Ibi

pre 9 godina

E ala smo se usrecili sa ministrom pravde, svaka nam cast. Kad vam ministar pravde savetuje da u sustini ignorisete vrhovni akt svoje zemlje onda se treba oprostiti i od zemlje i od prava.

demokratija

pre 9 godina

Od početka je jasno da je Briselski sporazum protivustavan,zato je i postojao pritisak od strane vlasti da se odloži odlučivanje USS-a.Ne znam da li u nekoj iole normalnoj,čak i nedemokratskoj,državi predsednik i vlada mogu javno da nalažu kako da radi Ustavni sud.Do sada je USS uvek donosio odluke u odbrani ustava od bahatosti političara,videćemo da li će se nešto promeniti.A zakonodavac(vlada i parlament)se u ovih godinu dana nije udostojio da briselski sporazum na bilo koji način implementira u ustav,kako su obećali posle potpisivanja sporazuma i zašto su tražili da se odloži odluka USS-a.Možda su u ovih godinu dana izvršili pritisak i ucenili Ustavni sud da donese odluku koja bi njima odgovarala.Nadam se da ćemo uskoro dobiti odluku USS-a

Matora Budala

pre 9 godina

Imao sam SVOJU Ustavnu Žalbu kod ovog Ustavnog Suda, a u vezi sa izraženo nezakonitim postupkom jednog nižeg Suda, bez pravnog leka za neki dalji postupak... To je banalna stvar u odnosu na aktuelno pitanje.
Nakon godinu dana sam dobio odgovor, kojim se moja Ustavna Žalba odbacuje, uz licemerni komentar "da ne treba očekivati da se svako obraćanje nekom Sudu, završi povoljnim rešenjem"...

Ustavni Sud se (u mojem slučaju) uopšte nije ni bavio pitanjem zbog kojeg sam mu se obratio, nego je sprovodio nečije instrukcije o tome šta se u takvim situacijama treba "odlučiti"...

Prema "objašnjenjima" koje iznosi ministar, jasno je da po (njegovom) shvatanju, a nije usamljen u tome, Ustavni Sud je "ukras" pravosudnog sistema, koji treba da pruži logističku (kvazi-pravnu) podršku politici Vlade i države, i da svojim odlukama potvrđuje učinjeno, ili da Sud sam sebe proglasi nenadležnim, pa na taj način zaštiti nakaradni sistem, u kojem raznorazni debili vode debilnu "politiku"...

bivsipolicajac

pre 9 godina

Zbog Briselskog sporazuma sam prinudno poslat u penziju,i nije nam dato nikakvo pravo da se mozemo zaliti,i jos nam je zabranjeno da se odjavljujemo sa teritorije KiM,jer ce nam u tom trenutku istog momenta biti ukinuta i "penzija",bez ikakvog pogovora.A sada svi vidite koliko je ustavan taj Briselski sporazum.

Nemanja86

pre 9 godina

Ovo je samo dokaz da u ovoj zemlji postoje ljudi koji su spremni da se bore za nju i da poštuju zakone i ustav ove zemlje. Svaka čast DSS-u, DVERI-ma i ostalim poštenim i stručnim ljudima na svojoj borbi i nadam se da će u tome istrajati i boriti se još žešće, jer je dosta više zapadnih poltrona i ljudi koji teraju samo kako vetar duva, vreme je za časne, poštene i odgovorne ljude, a Srbija ima takve!!!

Mare

pre 9 godina

Ministar pravde kaze da je "važno da USS ne ocenjuje jedan politički akt". Nisam pravnik, ali ovo mi deluje kao spektakularna glupost. To znaci da moze da se donese bilo kakva politicka odluka i da svaka bude u neskladu sa Ustavom. Strasno.

Mihajlo

pre 9 godina

Ako vec postoji Rezolucija 1244 zasto nema srpske vojske i policije na Kosovu koje je rezolucijom predvidjena....o kakvim kosovskim zakonima pricate bre? Teroriste koji su klali, ubijalo, vadili organe i proterivalo vi smatrate legitimnim predstavnicima vlasti Kosova umesto da ih pohapsite i osudite

Miroslav

pre 9 godina

@Istina ne laze: Reći da se najviši opšti pravni akt jedne zemlje treba prilagođavati aktu koji je u hijerarhiji normativnih akata niži od njega, a ne da treba preispitati ustavnost neustavnog ( a onog ko potpisuje neustavno nekakve sporazume adekvatno sankcionisati), može da kaže samo neko ko se ispilio iz partijskog šinjela stranaka koje misle da su Bog i batina, i da za njih ništa ne važi i da treba dati primat, " egzistencijalnoj dijalektici" ( Ljubim Selakovića tako rečitog,a voleo bi i da mi malo pojasni šta je pesnik hteo reći), po cenu kršenja Ustava i zakona zemlje kojom vladaju. Takođe, ko misli da mi imamo vlast na celoj teritoriji Kosova? Ne znam da to neko misli. Ali znam da mnogi misle da zločinom i silom stvorena realnost južno od Ibra ne sme biti legalizovana potpisima srpskih vlasti, a to je ono što se uporno i radi od 2008 do dana današnjeg. Hoćete da izgrađujete državu u Prištini? Odlično. ali Srbija u tome neće učestvovati dokle god se pravni okvir rešavanja kosovskog pitanja ne postavi onako kako garantuje rez. 1244. Uh, zamalo zaboravih. Pa to više niko ni ne spominje.

objektivno i realno jel tako?

pre 9 godina

Pa vi promenite ustav pa ce biti ustavan.
I na mom papiru pise da sam zaposlen sa prosecnom platom legalno.
Sto ne mora da znaci da je to u stvarnosti.
Onaj ko misli da je kosovo srbija i da mi imamo bilo kakvu vlast na celoj teritoriji kosova je budala.
Jedno je slovo na papiru a drugo je realnost.
Podzdrav od Srbina koji je objektivan i realan.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Istina ne laze, 24. jun 2014 17:10)

To što u praksi nemamo vlast na Kosovu, ne znači da zakonski treba da ozakonimo ono što je nelegalno i protivustavno, zar ne? Ili ako tebi recimo neko nasilno zauzme stan u kojem živiš sa porodicom i izbaci te na ulicu, jel ćeš ti onda da mašeš papirom samo da je tvoj stan, a u stvari treba da se pomiriš sa činjenicom da ti više ne živiš u njemu i da prihvatiš tu realnost? Ili ćeš da se boriš da povratiš svoj stan? Ili da se promeni zakon pa da se tvoj stan dodeli licima koja su ga nasilno preuzela?

Milan Banjaluka

pre 9 godina

Kao pravnik cu vam reci da je ovo notorna glupost sta ovaj covjek prica.Kao Srbin cu vam reci da je izdaja Srbije pocela 5.oktobra.Niko mi ne moze objasniti da je Slobo u vrijeme sankcija,imao vecu zaposlenost i jacu privredu od ovih Dosovaca (i sns je dos politika,nema tu razlike).

Kralj Ibi

pre 9 godina

Od danas svako u Srbiji moze da slobodno prodje kroz crveno svetlo a ako ga policija kojim slucajem zaustavi i pojusa da kazni treba samo da odgovori da je to rezultat politickog dogovora sa ostalim ucesnicima u saobracaju koji su preoiznali da se radi o hitnom slucaju koji ne zadire u osnove pravnog sistema. Eto tako nam savetuje Selakovic koji nikako da objasni otkud carina u okvirima jedne drzave i kako to lokalne vlasti izdaju pasose koji nisu srpski. Stvarno treba da ih je sramota. Postenije bi bilo da priznaju Kosovo nego ovako da nam se bukvalno smeju u lice svojim izvrnutim tumacenjima zakona. Snaga zapadnih zemalja mnogo vise lezi u postovanju sopstvenih zakona nego u vojnoj i ekonomskoj moci.

Pravda

pre 9 godina

Svi oni koji su polozili zakletvu da ce postovati Ustav Srbije a isti budu prekrsili,a moje je misljenje da jesu morace da odgovaraju za izdaju nacionalnih interesa.

Cinik

pre 9 godina

Razmislite sami. Potpisali ste Briselski sporazum i na osnovu istog Albanci dobijaju potvrdu granica, carinu, vojsku, predsednika, premijera, vladu, Ustav. Istim sporazumom Srbija gubi 15 % teritorije, narod, suverenitet, a ne dobija ništa. Briselskim sporazumom Srbija sama poništvava Ustav u kome je Kosovo navedeno kao neotuđiva teritorija Srbije. Da li Vlada može i sme da političkim sporazumom poništava Ustav i da li neko sme da vrši proveru Briselskog sporazuma? Prema onome kako Selaković priča, što god da Vlada Srbije da uradi niko ne sme da je kontroliše i da joj poništava odluke. Predlažem da Ustavni sud samog sebe poništi i stavi van snage. Razmislite da li gospođa Merkel sme nešto da uradi a da je u suprotnosti sa Ustavom Nemačke. Razmislite.

Istina ne laze

pre 9 godina

Pa vi promenite ustav pa ce biti ustavan.
I na mom papiru pise da sam zaposlen sa prosecnom platom legalno.
Sto ne mora da znaci da je to u stvarnosti.
Onaj ko misli da je kosovo srbija i da mi imamo bilo kakvu vlast na celoj teritoriji kosova je budala.
Jedno je slovo na papiru a drugo je realnost.
Podzdrav od Srbina koji je objektivan i realan.

Debeli Jova

pre 9 godina

"Ustav ne sadrži odredbe koje zabranjuju postojanje Ustava, zakona, policije i sudova Kosova i Metohije. Ustav određuje da AP KiM ima status suštinske autonomije ... - rekao je Selaković"

Isto važi i za Vojvodinu. Ali ste svi graknuli kad je pomenuta policija Vojvodine i sudstvo Vojvodine, uz obrazloženje da su to elementi državnosti. Čak ste ukinuli i naziv "glavni grad Vojvodine", koji je važio od kad je Vojvodina postala sastavni deo Srbije, pa je Novi Sad postao "administrativni centar Vojvodine". Zašto Ustav dozvoljava Kosovu isto ono što Vojvodini zabranjuje? Zašto Ustav ne zabranjuje postojanje Ustava, zakona i policije na Kosovu, a zabranjuje u Vojvodini. Podsećam vas da je Ustavni Sud doneo odluku da je statut (ne Ustav, STATUT) Vojvodine neustavan.
A posle se čudite zašto se vojvođani stalno nešto bune i traže "njihove novce".

Antara

pre 9 godina

@Debeli Jova: Da si barem površno prošao kroz odredbe Ustava Srbije, znao bi da takvim paušalnim ocenama poput tvojih, a rekao bih i vrlo zlonamernim i već viđenim od kadrova onih stranaka koje su u programu imale osamostaljivanje Vojvodine do nedavno, nema mesta. Zamena teza i upoređivanje neuporedivog ne bi li se tako našla argumentacija za silovanje ustavnog poretka Srbije i na severu Srbije, je vrlo opasna rabota koju smo i sa Statutom već videli. Isto tako smo čuli i pre proglašenja delimične neustavnosti istog, izjavu Bojana Pajtića da " odluka ustavnog suda neće imati nikakva praktična dejstva". Zamislite da to govori neko ko je po struci pravnik i zna da je odluka USS konačna, opšteobavezujuća i izvršna. Član 142. Sudska vlast je jedinstvena na teritoriji Republike Srbije. Tako da ovo što je Selaković rekao je pravno neutemeljeno. Član 9. Glavni grad Republike Srbije je Beograd ( otud neustavnost odredbe o glavnom gradu Novom Sadu). Umesto što pričate napamet, prostudirajte malo bolje odluku USS o neustavnosti Statuta- inače posebnog opšteg podzakonskog akta. ( Zamislite u uređenoj državi da pokrajinska vlast pokušava da derogira odredbe ustava, PODZAKONSKIM AKTOM kakav je Statut? Alo? I na kraju, ne mogu očima svojim da verujem da neko napiše " Zašto se Kosovu daje ono što se ne daje Vojvodini?" i da tako bezobrazno prenebregne činjenicu da je na nas neko izvršio agresiju 99. i stvorio "državu" Kosova. Imate li ogledalo?

VLADIMIR

pre 9 godina

Pa i jeste osnovna funkcija Ustava da "veze ruke" politicarima u izvrsnoj vlasti DA NE BI RADILI STO IM SE PROHTE I DA BI ODGOVARALI ZA ONO STO URADE. E, neodgovorni izda*nici iz SNS zato ste se vi i uzrujali jer kad tad moracete da podnesete racun zbog ne postovanja Ustava svoje zemlje - kao u svakoj zemlji Evrope. A sta je tu incijativu podneo DSS koji mi kao i vi ne znaci nista - to je potpuno nebitno, mogao je to uciniti svaki gradjanin Srbije.

Milentije

pre 9 godina

@Debeli Jova: Gospon Jovo opaku ste zamenu teza izvršili, koju nam doduše često podmeću pripadnici ligaških redova iz AP Vojvodine ( jedan njihov član je čak i bio aktivan na 4. vojvođanskoj konvenciji pod diregentskom palicom crvenog Živana Berisavljevića, na kojoj je doneta deklaracija o federalizaciji Srbije do konačnog osamostaljenja). Vojvodina i Kosovo, pa to su dve, iz evidentnih razloga, neuporedive stvari. Zar vas nije bar malo sramota da ovakve stvari pišete, doduše anonimno? Za vas su Kosovo i vojvodina ista stvar, i baš zbog ovog logičkog nesklada vašeg komentara znam i da biste vi bili u prvim redovima da Srbiju umanjite za još jedan njen deo. Sram vas bilo.

Debeli Jova

pre 9 godina

Draga gospodo Antara i Milentije.
Sve što ste napisali zvuči veoma lepo, ali ne objašnjava zašto je nešto dozvoljeno na Kosovu, a u Vojvodini nije. To vaše "zamena teza" i "paušalne ocene" možete okačiti mačku o rep. Dajte argumente.
Dalje, kakve ima veze opkupacija Kosova i bombardovanje, ako Ustav Republike Srbije kaže da su i Vojvodina i Kosovo deo Srbije, i samim tim MORAJU biti tretirani na isti način. Ako je protivustavno da Vojvodina ima svoju policiju i sudstvo, MORA biti protivustavno i na Kosovu. A ne da nam gospodin ministar kaže da u Vojvodini ne može jer Ustav zabranjuje, a na Kosovu može, jer Ustav to ne zabranjuje.
I još samo da dodam da nisam "u prvim redovima da Srbiju umanjim za još jedan njen deo", ali jesam u prvim redovima da Srbiju umanjim za nekoliko građana. Nakon supruge i klinca, koji su već skoro godinu dana u Norveškoj, krajem septembra i ja napuštam ovu državu. I nije me sram. Naprotiv. Posle dugo vremena, osećam se ponosno i zadovoljno.

Upomoć

pre 9 godina

Kao laiku, neke stvari mi ovde nisu jasne:
-ako je Vlada radila ispravno zašto se plaše odluke Ustavnog Suda?
-zar nije zabranjeno da Vlada vrši pritisak na Sud, a pre svega ministar pravde?
-po rečima ministra, poštovanje Ustava nije obavezno, osim (valjda) kod donošenja pravnih akata. Važi li to i za građane ili samo za političare? Zar nije logično da, ako hoće da urade nešto što nije u skladu sa Ustavom, "stisnu petlju" i pokrenu proceduru promene istog?

Gradimir

pre 9 godina

@Istina ne laze, a kaze: "Da li ti shvatas da na Kosovu zivi vise od 2 miliona Albanaca prema tebi to je ukupno barem 35% stanovnistva albanske nacionalnosti u RS.Ja u takvoj drzavi ne zelim da zivim!"

Ako imas 19 godina i sedis kuci onda barem procitaj na internetu rezultate popisa umesto sto pricas takve nebuloze.

Jer Albanci su sproveli popis na Kosovu 2011. i pored toga sto su dali sve od sebe da prijave sto veci broj Albanaca na KiM ispalo ih je 1,6 miliona a sto je ipak mnogo manje od tvojih fantazijskih 'vise od 2 miliona'.

S druge strane u Srbiji (bez Kosova) po popisu iz 2011. ima 7,2 miliona stanovnika odakle sledi da u Srbiji (sa Kosovom) ima skoro 9 miliona stanovnika od cega je Albanaca oko 18% a ne "barem 35%" kako ti fantaziras.

Kako god, drzava Srbija ne sme ni na koji nacin da pomaze stvaranje albanske drzave na delu svoje zemlje.

Istina ne laze

pre 9 godina

@Istina ne laze: Reći da se najviši opšti pravni akt jedne zemlje treba prilagođavati aktu koji je u hijerarhiji normativnih akata niži od njega, a ne da treba preispitati ustavnost neustavnog ( a onog ko potpisuje neustavno nekakve sporazume adekvatno sankcionisati), može da kaže samo neko ko se ispilio iz partijskog šinjela stranaka koje misle da su Bog i batina, i da za njih ništa ne važi i da treba dati primat, " egzistencijalnoj dijalektici" ( Ljubim Selakovića tako rečitog,a voleo bi i da mi malo pojasni šta je pesnik hteo reći), po cenu kršenja Ustava i zakona zemlje kojom vladaju. Takođe, ko misli da mi imamo vlast na celoj teritoriji Kosova? Ne znam da to neko misli. Ali znam da mnogi misle da zločinom i silom stvorena realnost južno od Ibra ne sme biti legalizovana potpisima srpskih vlasti, a to je ono što se uporno i radi od 2008 do dana današnjeg. Hoćete da izgrađujete državu u Prištini? Odlično. ali Srbija u tome neće učestvovati dokle god se pravni okvir rešavanja kosovskog pitanja ne postavi onako kako garantuje rez. 1244. Uh, zamalo zaboravih. Pa to više niko ni ne spominje.
(Miroslav, 24. jun 2014 17:39)

Hoces da kazes da sam partijski kadar,stidi se!
Imam samo 19 godina i roditelji mi rade u privatnom sektoru.A ja sedim kuci.O kakvim strankama ti covece govoris?
Lupas ko maksim po diviziji.Pa kad je svet toliko roze obojen sto onda ne odes dole na Kosovo i pohapsis te teroriste?
Posalji vojsku ili policiju.
Shvati svet je surov,tvoje je da li ces zakopati glavu u pesak ili je iskoristiti za nesto drugo osim sisanja!
Kako srbija moze povratiti vlast nad teritorijom u kojoj 90% ljudi ne zeli tvoje institucije?
Da li hoces masovnu albanizaciju Srbije da krenu legalno da nas prenaseljavaju preko cele Srbije jer su drzavljani iste i imaju u proseku po 5 dece, a mozda i vise.Kao nasi drzavljani imaju pravo da kupuju imanja po nansoj zemlji i putuju nasim pasosem.
Pa zamisli Taci da bude ministar u nasoj vladi,ministar zdravlja recimo.
Da li ti shvatas da na Kosovu zivi vise od 2 miliona Albanaca prema tebi to je ukupno barem 35% stanovnistva albanske nacionalnosti u RS.Ja u takvoj drzavi ne zelim da zivim!

Istina ne laze

pre 9 godina

Pa vi promenite ustav pa ce biti ustavan.
I na mom papiru pise da sam zaposlen sa prosecnom platom legalno.
Sto ne mora da znaci da je to u stvarnosti.
Onaj ko misli da je kosovo srbija i da mi imamo bilo kakvu vlast na celoj teritoriji kosova je budala.
Jedno je slovo na papiru a drugo je realnost.
Podzdrav od Srbina koji je objektivan i realan.
(Istina ne laze, 24. jun 2014 17:10)

To što u praksi nemamo vlast na Kosovu, ne znači da zakonski treba da ozakonimo ono što je nelegalno i protivustavno, zar ne? Ili ako tebi recimo neko nasilno zauzme stan u kojem živiš sa porodicom i izbaci te na ulicu, jel ćeš ti onda da mašeš papirom samo da je tvoj stan, a u stvari treba da se pomiriš sa činjenicom da ti više ne živiš u njemu i da prihvatiš tu realnost? Ili ćeš da se boriš da povratiš svoj stan? Ili da se promeni zakon pa da se tvoj stan dodeli licima koja su ga nasilno preuzela?
(objektivno i realno jel tako?, 24. jun 2014 18:08)

=====

Pa kad bi se neko nasilno uselio u moj stan i zbacio me,borio bi se za pravdu,ali onog trenutka kad bi video da od toga nema nista da zakon brani lopove digao bih ruke i svu snagu bi ulozio u prevenciji da se to nikad vise ne ponovi.

Samo si jednu gresku napravio,kosovo nije oteto,vec prodano.
Opste je poznato da ljudi prodaju koce dole i dolaze ovde(jos od vremena tita).Znam ljudi X primera koji su jos 70ih dosli ovde u potrazi za boljim zivotom prodavsi svoje kuce albanosima za ne tako male pare.
Takodje je cinjenica da su albanci vecina na kosovu jos od 60-ih.Pogledaj popis stanovnistva.

pametnjakovic mladji

pre 9 godina

Aha. Znaci, po Ustavu, KiM moze da ima sve elemente drzavnosti, a Vojvodina, po istom tom Ustavu nista sto je u vezi sa autonomijom. Iako su i KiM i Vojvodina ravnopravne AP sa istim nadleznostima... Hmmm...

Dimitrijana

pre 9 godina

Predsednik, premjer, ministri i poslanici su se ZAKLELI na Ustav Srbije i cemu sada da takva zakletva pred Ustavnim sudom Srbije nema nikakvu vaznost kada se donose tamo neka politicka akta i odluke koja nemaju ustavno uporiste pa cak ni ono ljudsko da se zakunes da ces stititi interese svoje zemlje i svog naroda.
Ako Ustavni sud ne stiti Ustav onda ukinite zakletvu pa neka politicari rade POLITICKI, a to politicki smo videli u svim sferama nase drzave, ekonomije i zivotu naseg naroda.

Zoran Milosavljevic

pre 9 godina

Sve je ovo mlacenje prazne slame. Tipicno za DSS.
Ako donese bilo kakav dokumenat USS, da li to moze da promeni Ili ponisti Briselski sporazum.
Jl moze da uhapsi i protera Predsenika Vlade.
Da mi obori rejting. Ne moze. Da poveca broj Srba na Kosovu. Ali zato moze jos vise da smanji rejting
DSS.

m

pre 9 godina

Prvo, nisam BoT, glasac sam DS-a i ostao sam pri tome i kad je otisao Tadic, i ponovo cu glasati za DS jer mislim da je SNS nesposoban da vrsi vlast i usled toga opasan, a da je DS, u politickom smislu, ipak institucionalni izraz one Srbije u kojoj zelim da zivim, ma koliko su u proslosti gresili.
Stav koji je branio Selaković (s Djurdjevicem i onim klempom) je ispravniji od stavova druge strane, da ne objasnjavam jer je previse strucno.
Zanimljivo je i ko je na drugoj strani. Nju cine ljudi koji su naposredno zaslužni za gubitak našeg faktičkog suvereniteta na KiM, poput Čavoškog, Samardžića i Ratka Markovića. Oni su politicki diskvalifikovani da se izjasnjavaju po ovom pitanju, a svoje su rekli dok su imali političku vlast-izgubili su sasvim i u potpunosti utakmicu na medjunarodnom planu, svako u svoje vreme, i sad im ostaje samo da zlurado grizu one u Srbiji koji ispravljaju njihove greške i ublazavaju njihove poraze. Konkretno: Cavoski je covek koji se rukovodi samo strastima a ne strukom. Inace je poznati "luzer" - u Savezu komunista izgubio je od Milosevica kljucne izbore sedamdesetih kao student, od Micunovica je izgubio izbore za rukovodjenje DS-om, od Djindjica 2001 nije dobio poziciju u Ustavnom sudu, i ostao je nacitani i neostvareni politicki i pravni marginalac. Ratko je bio potpredsednik Vlade koja je predala KiM 1999. godine potpisavsi Kumanovski sporazum. Samardzic je bio Kostunicin covek za KiM, i za njegovog vakta Kosovo je uspesno proglasilo nezavisnost.

Ferari

pre 9 godina

Slažem se sa ministrom Selakovićem da se radi o političkom aktu a ne o onome što govori akademik Čavoški i da Ustavni sud treba da se prograsi nenadležnim po pitanju donošenja odluke.Jer ako bi sud doneo bilo kakvu odluku preuzeo bi kompententnost vlade i izvršne vlasti a time se otvborilo jedno novo pitanje da se svaka odluka izvršne vlasti može opsoravati.Mislim da će Ustavni sud shvatiti šta mu je obaveze i gde se završavaju njihove nadležnosti jer jedna ovakva odluka može imati zaista velike štetne posledive.

Istina ne laze

pre 9 godina

Pa vi promenite ustav pa ce biti ustavan.
I na mom papiru pise da sam zaposlen sa prosecnom platom legalno.
Sto ne mora da znaci da je to u stvarnosti.
Onaj ko misli da je kosovo srbija i da mi imamo bilo kakvu vlast na celoj teritoriji kosova je budala.
Jedno je slovo na papiru a drugo je realnost.
Podzdrav od Srbina koji je objektivan i realan.

Istina ne laze

pre 9 godina

@Istina ne laze: Reći da se najviši opšti pravni akt jedne zemlje treba prilagođavati aktu koji je u hijerarhiji normativnih akata niži od njega, a ne da treba preispitati ustavnost neustavnog ( a onog ko potpisuje neustavno nekakve sporazume adekvatno sankcionisati), može da kaže samo neko ko se ispilio iz partijskog šinjela stranaka koje misle da su Bog i batina, i da za njih ništa ne važi i da treba dati primat, " egzistencijalnoj dijalektici" ( Ljubim Selakovića tako rečitog,a voleo bi i da mi malo pojasni šta je pesnik hteo reći), po cenu kršenja Ustava i zakona zemlje kojom vladaju. Takođe, ko misli da mi imamo vlast na celoj teritoriji Kosova? Ne znam da to neko misli. Ali znam da mnogi misle da zločinom i silom stvorena realnost južno od Ibra ne sme biti legalizovana potpisima srpskih vlasti, a to je ono što se uporno i radi od 2008 do dana današnjeg. Hoćete da izgrađujete državu u Prištini? Odlično. ali Srbija u tome neće učestvovati dokle god se pravni okvir rešavanja kosovskog pitanja ne postavi onako kako garantuje rez. 1244. Uh, zamalo zaboravih. Pa to više niko ni ne spominje.
(Miroslav, 24. jun 2014 17:39)

Hoces da kazes da sam partijski kadar,stidi se!
Imam samo 19 godina i roditelji mi rade u privatnom sektoru.A ja sedim kuci.O kakvim strankama ti covece govoris?
Lupas ko maksim po diviziji.Pa kad je svet toliko roze obojen sto onda ne odes dole na Kosovo i pohapsis te teroriste?
Posalji vojsku ili policiju.
Shvati svet je surov,tvoje je da li ces zakopati glavu u pesak ili je iskoristiti za nesto drugo osim sisanja!
Kako srbija moze povratiti vlast nad teritorijom u kojoj 90% ljudi ne zeli tvoje institucije?
Da li hoces masovnu albanizaciju Srbije da krenu legalno da nas prenaseljavaju preko cele Srbije jer su drzavljani iste i imaju u proseku po 5 dece, a mozda i vise.Kao nasi drzavljani imaju pravo da kupuju imanja po nansoj zemlji i putuju nasim pasosem.
Pa zamisli Taci da bude ministar u nasoj vladi,ministar zdravlja recimo.
Da li ti shvatas da na Kosovu zivi vise od 2 miliona Albanaca prema tebi to je ukupno barem 35% stanovnistva albanske nacionalnosti u RS.Ja u takvoj drzavi ne zelim da zivim!

Zoran Milosavljevic

pre 9 godina

Sve je ovo mlacenje prazne slame. Tipicno za DSS.
Ako donese bilo kakav dokumenat USS, da li to moze da promeni Ili ponisti Briselski sporazum.
Jl moze da uhapsi i protera Predsenika Vlade.
Da mi obori rejting. Ne moze. Da poveca broj Srba na Kosovu. Ali zato moze jos vise da smanji rejting
DSS.

Istina ne laze

pre 9 godina

Pa vi promenite ustav pa ce biti ustavan.
I na mom papiru pise da sam zaposlen sa prosecnom platom legalno.
Sto ne mora da znaci da je to u stvarnosti.
Onaj ko misli da je kosovo srbija i da mi imamo bilo kakvu vlast na celoj teritoriji kosova je budala.
Jedno je slovo na papiru a drugo je realnost.
Podzdrav od Srbina koji je objektivan i realan.
(Istina ne laze, 24. jun 2014 17:10)

To što u praksi nemamo vlast na Kosovu, ne znači da zakonski treba da ozakonimo ono što je nelegalno i protivustavno, zar ne? Ili ako tebi recimo neko nasilno zauzme stan u kojem živiš sa porodicom i izbaci te na ulicu, jel ćeš ti onda da mašeš papirom samo da je tvoj stan, a u stvari treba da se pomiriš sa činjenicom da ti više ne živiš u njemu i da prihvatiš tu realnost? Ili ćeš da se boriš da povratiš svoj stan? Ili da se promeni zakon pa da se tvoj stan dodeli licima koja su ga nasilno preuzela?
(objektivno i realno jel tako?, 24. jun 2014 18:08)

=====

Pa kad bi se neko nasilno uselio u moj stan i zbacio me,borio bi se za pravdu,ali onog trenutka kad bi video da od toga nema nista da zakon brani lopove digao bih ruke i svu snagu bi ulozio u prevenciji da se to nikad vise ne ponovi.

Samo si jednu gresku napravio,kosovo nije oteto,vec prodano.
Opste je poznato da ljudi prodaju koce dole i dolaze ovde(jos od vremena tita).Znam ljudi X primera koji su jos 70ih dosli ovde u potrazi za boljim zivotom prodavsi svoje kuce albanosima za ne tako male pare.
Takodje je cinjenica da su albanci vecina na kosovu jos od 60-ih.Pogledaj popis stanovnistva.

Ferari

pre 9 godina

Slažem se sa ministrom Selakovićem da se radi o političkom aktu a ne o onome što govori akademik Čavoški i da Ustavni sud treba da se prograsi nenadležnim po pitanju donošenja odluke.Jer ako bi sud doneo bilo kakvu odluku preuzeo bi kompententnost vlade i izvršne vlasti a time se otvborilo jedno novo pitanje da se svaka odluka izvršne vlasti može opsoravati.Mislim da će Ustavni sud shvatiti šta mu je obaveze i gde se završavaju njihove nadležnosti jer jedna ovakva odluka može imati zaista velike štetne posledive.

Debeli Jova

pre 9 godina

"Ustav ne sadrži odredbe koje zabranjuju postojanje Ustava, zakona, policije i sudova Kosova i Metohije. Ustav određuje da AP KiM ima status suštinske autonomije ... - rekao je Selaković"

Isto važi i za Vojvodinu. Ali ste svi graknuli kad je pomenuta policija Vojvodine i sudstvo Vojvodine, uz obrazloženje da su to elementi državnosti. Čak ste ukinuli i naziv "glavni grad Vojvodine", koji je važio od kad je Vojvodina postala sastavni deo Srbije, pa je Novi Sad postao "administrativni centar Vojvodine". Zašto Ustav dozvoljava Kosovu isto ono što Vojvodini zabranjuje? Zašto Ustav ne zabranjuje postojanje Ustava, zakona i policije na Kosovu, a zabranjuje u Vojvodini. Podsećam vas da je Ustavni Sud doneo odluku da je statut (ne Ustav, STATUT) Vojvodine neustavan.
A posle se čudite zašto se vojvođani stalno nešto bune i traže "njihove novce".

objektivno i realno jel tako?

pre 9 godina

Pa vi promenite ustav pa ce biti ustavan.
I na mom papiru pise da sam zaposlen sa prosecnom platom legalno.
Sto ne mora da znaci da je to u stvarnosti.
Onaj ko misli da je kosovo srbija i da mi imamo bilo kakvu vlast na celoj teritoriji kosova je budala.
Jedno je slovo na papiru a drugo je realnost.
Podzdrav od Srbina koji je objektivan i realan.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Istina ne laze, 24. jun 2014 17:10)

To što u praksi nemamo vlast na Kosovu, ne znači da zakonski treba da ozakonimo ono što je nelegalno i protivustavno, zar ne? Ili ako tebi recimo neko nasilno zauzme stan u kojem živiš sa porodicom i izbaci te na ulicu, jel ćeš ti onda da mašeš papirom samo da je tvoj stan, a u stvari treba da se pomiriš sa činjenicom da ti više ne živiš u njemu i da prihvatiš tu realnost? Ili ćeš da se boriš da povratiš svoj stan? Ili da se promeni zakon pa da se tvoj stan dodeli licima koja su ga nasilno preuzela?

španija...španija...

pre 9 godina

Ja kao dipl. pravnik vam mogu odgovorno i sa tim da se zakunem u sve na svijetu reci da nije u skladu sa Ustavom Srbije.A Ustavni Sud mora da oglasi neustavnim tzv briselski sporazum!

Nemanja86

pre 9 godina

Ovo je samo dokaz da u ovoj zemlji postoje ljudi koji su spremni da se bore za nju i da poštuju zakone i ustav ove zemlje. Svaka čast DSS-u, DVERI-ma i ostalim poštenim i stručnim ljudima na svojoj borbi i nadam se da će u tome istrajati i boriti se još žešće, jer je dosta više zapadnih poltrona i ljudi koji teraju samo kako vetar duva, vreme je za časne, poštene i odgovorne ljude, a Srbija ima takve!!!

Milentije

pre 9 godina

@Debeli Jova: Gospon Jovo opaku ste zamenu teza izvršili, koju nam doduše često podmeću pripadnici ligaških redova iz AP Vojvodine ( jedan njihov član je čak i bio aktivan na 4. vojvođanskoj konvenciji pod diregentskom palicom crvenog Živana Berisavljevića, na kojoj je doneta deklaracija o federalizaciji Srbije do konačnog osamostaljenja). Vojvodina i Kosovo, pa to su dve, iz evidentnih razloga, neuporedive stvari. Zar vas nije bar malo sramota da ovakve stvari pišete, doduše anonimno? Za vas su Kosovo i vojvodina ista stvar, i baš zbog ovog logičkog nesklada vašeg komentara znam i da biste vi bili u prvim redovima da Srbiju umanjite za još jedan njen deo. Sram vas bilo.

Mihajlo

pre 9 godina

Ako vec postoji Rezolucija 1244 zasto nema srpske vojske i policije na Kosovu koje je rezolucijom predvidjena....o kakvim kosovskim zakonima pricate bre? Teroriste koji su klali, ubijalo, vadili organe i proterivalo vi smatrate legitimnim predstavnicima vlasti Kosova umesto da ih pohapsite i osudite

Antara

pre 9 godina

@Debeli Jova: Da si barem površno prošao kroz odredbe Ustava Srbije, znao bi da takvim paušalnim ocenama poput tvojih, a rekao bih i vrlo zlonamernim i već viđenim od kadrova onih stranaka koje su u programu imale osamostaljivanje Vojvodine do nedavno, nema mesta. Zamena teza i upoređivanje neuporedivog ne bi li se tako našla argumentacija za silovanje ustavnog poretka Srbije i na severu Srbije, je vrlo opasna rabota koju smo i sa Statutom već videli. Isto tako smo čuli i pre proglašenja delimične neustavnosti istog, izjavu Bojana Pajtića da " odluka ustavnog suda neće imati nikakva praktična dejstva". Zamislite da to govori neko ko je po struci pravnik i zna da je odluka USS konačna, opšteobavezujuća i izvršna. Član 142. Sudska vlast je jedinstvena na teritoriji Republike Srbije. Tako da ovo što je Selaković rekao je pravno neutemeljeno. Član 9. Glavni grad Republike Srbije je Beograd ( otud neustavnost odredbe o glavnom gradu Novom Sadu). Umesto što pričate napamet, prostudirajte malo bolje odluku USS o neustavnosti Statuta- inače posebnog opšteg podzakonskog akta. ( Zamislite u uređenoj državi da pokrajinska vlast pokušava da derogira odredbe ustava, PODZAKONSKIM AKTOM kakav je Statut? Alo? I na kraju, ne mogu očima svojim da verujem da neko napiše " Zašto se Kosovu daje ono što se ne daje Vojvodini?" i da tako bezobrazno prenebregne činjenicu da je na nas neko izvršio agresiju 99. i stvorio "državu" Kosova. Imate li ogledalo?

dejan

pre 9 godina

Zaist je smesan predlog ministra da se USS proglsi nena dleznim a o preambuli usrtava

Da li to znaci da ako [nedaj Boze] i Vojvodina progasi nezavisnost, USS se istio tako treba proglasiti nenadleznim kao sto ministar trazi za Kosovo??

pametnjakovic mladji

pre 9 godina

Aha. Znaci, po Ustavu, KiM moze da ima sve elemente drzavnosti, a Vojvodina, po istom tom Ustavu nista sto je u vezi sa autonomijom. Iako su i KiM i Vojvodina ravnopravne AP sa istim nadleznostima... Hmmm...

bivsipolicajac

pre 9 godina

Zbog Briselskog sporazuma sam prinudno poslat u penziju,i nije nam dato nikakvo pravo da se mozemo zaliti,i jos nam je zabranjeno da se odjavljujemo sa teritorije KiM,jer ce nam u tom trenutku istog momenta biti ukinuta i "penzija",bez ikakvog pogovora.A sada svi vidite koliko je ustavan taj Briselski sporazum.

Milan Banjaluka

pre 9 godina

Kao pravnik cu vam reci da je ovo notorna glupost sta ovaj covjek prica.Kao Srbin cu vam reci da je izdaja Srbije pocela 5.oktobra.Niko mi ne moze objasniti da je Slobo u vrijeme sankcija,imao vecu zaposlenost i jacu privredu od ovih Dosovaca (i sns je dos politika,nema tu razlike).

boskovic

pre 9 godina

Sutra Vojvodina,Presevo ili Sandjak proglase nezavisnost, a po predlogu ministra pravosudja, Ustavni sud Srbije se treba proglasiti nenadleznim da se po tome uopste oglasi nego vlada treba da pregovara sa tim 'proglasavacima nezavisnosti'.
A upravo to je ono sto se sada radi sa Kosovom

Miroslav

pre 9 godina

@Istina ne laze: Reći da se najviši opšti pravni akt jedne zemlje treba prilagođavati aktu koji je u hijerarhiji normativnih akata niži od njega, a ne da treba preispitati ustavnost neustavnog ( a onog ko potpisuje neustavno nekakve sporazume adekvatno sankcionisati), može da kaže samo neko ko se ispilio iz partijskog šinjela stranaka koje misle da su Bog i batina, i da za njih ništa ne važi i da treba dati primat, " egzistencijalnoj dijalektici" ( Ljubim Selakovića tako rečitog,a voleo bi i da mi malo pojasni šta je pesnik hteo reći), po cenu kršenja Ustava i zakona zemlje kojom vladaju. Takođe, ko misli da mi imamo vlast na celoj teritoriji Kosova? Ne znam da to neko misli. Ali znam da mnogi misle da zločinom i silom stvorena realnost južno od Ibra ne sme biti legalizovana potpisima srpskih vlasti, a to je ono što se uporno i radi od 2008 do dana današnjeg. Hoćete da izgrađujete državu u Prištini? Odlično. ali Srbija u tome neće učestvovati dokle god se pravni okvir rešavanja kosovskog pitanja ne postavi onako kako garantuje rez. 1244. Uh, zamalo zaboravih. Pa to više niko ni ne spominje.

ns

pre 9 godina

Bas me interesuje pravno obrazlozenje odluke US u vezi ovog predmeta a u svetlu preambule ustava koja je polazna osbova za tumacenje svih odredaba naseg najviseg pravnog akta.
I kako ce to US po zadataku da proglasi da je ok.

mile

pre 9 godina

Ma dajte ljudi. Ova vlada radi iskljucivo po Ustavu i zakonu Zar mozete da poverujete u suprotno. Mozete pitati dr. Stefanovica ako meni ne verujete.

Pravda

pre 9 godina

Svi oni koji su polozili zakletvu da ce postovati Ustav Srbije a isti budu prekrsili,a moje je misljenje da jesu morace da odgovaraju za izdaju nacionalnih interesa.

Cinik

pre 9 godina

Razmislite sami. Potpisali ste Briselski sporazum i na osnovu istog Albanci dobijaju potvrdu granica, carinu, vojsku, predsednika, premijera, vladu, Ustav. Istim sporazumom Srbija gubi 15 % teritorije, narod, suverenitet, a ne dobija ništa. Briselskim sporazumom Srbija sama poništvava Ustav u kome je Kosovo navedeno kao neotuđiva teritorija Srbije. Da li Vlada može i sme da političkim sporazumom poništava Ustav i da li neko sme da vrši proveru Briselskog sporazuma? Prema onome kako Selaković priča, što god da Vlada Srbije da uradi niko ne sme da je kontroliše i da joj poništava odluke. Predlažem da Ustavni sud samog sebe poništi i stavi van snage. Razmislite da li gospođa Merkel sme nešto da uradi a da je u suprotnosti sa Ustavom Nemačke. Razmislite.

m

pre 9 godina

Prvo, nisam BoT, glasac sam DS-a i ostao sam pri tome i kad je otisao Tadic, i ponovo cu glasati za DS jer mislim da je SNS nesposoban da vrsi vlast i usled toga opasan, a da je DS, u politickom smislu, ipak institucionalni izraz one Srbije u kojoj zelim da zivim, ma koliko su u proslosti gresili.
Stav koji je branio Selaković (s Djurdjevicem i onim klempom) je ispravniji od stavova druge strane, da ne objasnjavam jer je previse strucno.
Zanimljivo je i ko je na drugoj strani. Nju cine ljudi koji su naposredno zaslužni za gubitak našeg faktičkog suvereniteta na KiM, poput Čavoškog, Samardžića i Ratka Markovića. Oni su politicki diskvalifikovani da se izjasnjavaju po ovom pitanju, a svoje su rekli dok su imali političku vlast-izgubili su sasvim i u potpunosti utakmicu na medjunarodnom planu, svako u svoje vreme, i sad im ostaje samo da zlurado grizu one u Srbiji koji ispravljaju njihove greške i ublazavaju njihove poraze. Konkretno: Cavoski je covek koji se rukovodi samo strastima a ne strukom. Inace je poznati "luzer" - u Savezu komunista izgubio je od Milosevica kljucne izbore sedamdesetih kao student, od Micunovica je izgubio izbore za rukovodjenje DS-om, od Djindjica 2001 nije dobio poziciju u Ustavnom sudu, i ostao je nacitani i neostvareni politicki i pravni marginalac. Ratko je bio potpredsednik Vlade koja je predala KiM 1999. godine potpisavsi Kumanovski sporazum. Samardzic je bio Kostunicin covek za KiM, i za njegovog vakta Kosovo je uspesno proglasilo nezavisnost.

ilic

pre 9 godina

Ustavni sud je sporazum o katastru i maticnim knjigama oceni kao neustavnim,sta se desilo,spporazum se sprovodi i nikom nista,a to pokazuje koliko Srbiju i Srbijance interesuje Kosovo.

demokratija

pre 9 godina

Od početka je jasno da je Briselski sporazum protivustavan,zato je i postojao pritisak od strane vlasti da se odloži odlučivanje USS-a.Ne znam da li u nekoj iole normalnoj,čak i nedemokratskoj,državi predsednik i vlada mogu javno da nalažu kako da radi Ustavni sud.Do sada je USS uvek donosio odluke u odbrani ustava od bahatosti političara,videćemo da li će se nešto promeniti.A zakonodavac(vlada i parlament)se u ovih godinu dana nije udostojio da briselski sporazum na bilo koji način implementira u ustav,kako su obećali posle potpisivanja sporazuma i zašto su tražili da se odloži odluka USS-a.Možda su u ovih godinu dana izvršili pritisak i ucenili Ustavni sud da donese odluku koja bi njima odgovarala.Nadam se da ćemo uskoro dobiti odluku USS-a

Jovan

pre 9 godina

Da zanemarimo argumente jedne ili druge strane i da se prepustimo jednoj misaonoj radnji koja se svodi na to kome bi pošten čovek pre verovao? S jedne strane su Selaković (istorija prava), D. Đurdjević(Nasledno pravo) i nesrećni Martinović(Upravno pravo), a sa druge najveći stručnjaci baš iz te oblasti koja je sporna- Ratko Marković (Ustavno pravo) i Kosta Čavoški (Teorija države i prava). Opet, bez ulaska u meritum rasprave, prva grupa pravnika je došla iz sfere politike, druga iz sfere struke. Struka će se uvek držati svojih postulata, dok je zadatak politike nešto fluidniji- nešto što im je danas prihvatljivo, sutra možda neće biti i obrnuto. A istina je samo jedna i nedeljiva.

Kralj Ibi

pre 9 godina

E ala smo se usrecili sa ministrom pravde, svaka nam cast. Kad vam ministar pravde savetuje da u sustini ignorisete vrhovni akt svoje zemlje onda se treba oprostiti i od zemlje i od prava.

Debeli Jova

pre 9 godina

Draga gospodo Antara i Milentije.
Sve što ste napisali zvuči veoma lepo, ali ne objašnjava zašto je nešto dozvoljeno na Kosovu, a u Vojvodini nije. To vaše "zamena teza" i "paušalne ocene" možete okačiti mačku o rep. Dajte argumente.
Dalje, kakve ima veze opkupacija Kosova i bombardovanje, ako Ustav Republike Srbije kaže da su i Vojvodina i Kosovo deo Srbije, i samim tim MORAJU biti tretirani na isti način. Ako je protivustavno da Vojvodina ima svoju policiju i sudstvo, MORA biti protivustavno i na Kosovu. A ne da nam gospodin ministar kaže da u Vojvodini ne može jer Ustav zabranjuje, a na Kosovu može, jer Ustav to ne zabranjuje.
I još samo da dodam da nisam "u prvim redovima da Srbiju umanjim za još jedan njen deo", ali jesam u prvim redovima da Srbiju umanjim za nekoliko građana. Nakon supruge i klinca, koji su već skoro godinu dana u Norveškoj, krajem septembra i ja napuštam ovu državu. I nije me sram. Naprotiv. Posle dugo vremena, osećam se ponosno i zadovoljno.

Matora Budala

pre 9 godina

Imao sam SVOJU Ustavnu Žalbu kod ovog Ustavnog Suda, a u vezi sa izraženo nezakonitim postupkom jednog nižeg Suda, bez pravnog leka za neki dalji postupak... To je banalna stvar u odnosu na aktuelno pitanje.
Nakon godinu dana sam dobio odgovor, kojim se moja Ustavna Žalba odbacuje, uz licemerni komentar "da ne treba očekivati da se svako obraćanje nekom Sudu, završi povoljnim rešenjem"...

Ustavni Sud se (u mojem slučaju) uopšte nije ni bavio pitanjem zbog kojeg sam mu se obratio, nego je sprovodio nečije instrukcije o tome šta se u takvim situacijama treba "odlučiti"...

Prema "objašnjenjima" koje iznosi ministar, jasno je da po (njegovom) shvatanju, a nije usamljen u tome, Ustavni Sud je "ukras" pravosudnog sistema, koji treba da pruži logističku (kvazi-pravnu) podršku politici Vlade i države, i da svojim odlukama potvrđuje učinjeno, ili da Sud sam sebe proglasi nenadležnim, pa na taj način zaštiti nakaradni sistem, u kojem raznorazni debili vode debilnu "politiku"...

Mare

pre 9 godina

Ministar pravde kaze da je "važno da USS ne ocenjuje jedan politički akt". Nisam pravnik, ali ovo mi deluje kao spektakularna glupost. To znaci da moze da se donese bilo kakva politicka odluka i da svaka bude u neskladu sa Ustavom. Strasno.

Kralj Ibi

pre 9 godina

Od danas svako u Srbiji moze da slobodno prodje kroz crveno svetlo a ako ga policija kojim slucajem zaustavi i pojusa da kazni treba samo da odgovori da je to rezultat politickog dogovora sa ostalim ucesnicima u saobracaju koji su preoiznali da se radi o hitnom slucaju koji ne zadire u osnove pravnog sistema. Eto tako nam savetuje Selakovic koji nikako da objasni otkud carina u okvirima jedne drzave i kako to lokalne vlasti izdaju pasose koji nisu srpski. Stvarno treba da ih je sramota. Postenije bi bilo da priznaju Kosovo nego ovako da nam se bukvalno smeju u lice svojim izvrnutim tumacenjima zakona. Snaga zapadnih zemalja mnogo vise lezi u postovanju sopstvenih zakona nego u vojnoj i ekonomskoj moci.

Gradimir

pre 9 godina

@Istina ne laze, a kaze: "Da li ti shvatas da na Kosovu zivi vise od 2 miliona Albanaca prema tebi to je ukupno barem 35% stanovnistva albanske nacionalnosti u RS.Ja u takvoj drzavi ne zelim da zivim!"

Ako imas 19 godina i sedis kuci onda barem procitaj na internetu rezultate popisa umesto sto pricas takve nebuloze.

Jer Albanci su sproveli popis na Kosovu 2011. i pored toga sto su dali sve od sebe da prijave sto veci broj Albanaca na KiM ispalo ih je 1,6 miliona a sto je ipak mnogo manje od tvojih fantazijskih 'vise od 2 miliona'.

S druge strane u Srbiji (bez Kosova) po popisu iz 2011. ima 7,2 miliona stanovnika odakle sledi da u Srbiji (sa Kosovom) ima skoro 9 miliona stanovnika od cega je Albanaca oko 18% a ne "barem 35%" kako ti fantaziras.

Kako god, drzava Srbija ne sme ni na koji nacin da pomaze stvaranje albanske drzave na delu svoje zemlje.

vi gospodo sve možete ali mi nestajemo zbog vaših "sposobnosti"

pre 9 godina

"Da nije tako onda Vlada Srbije ne bi mogla ništa efektivno da radi na planu rešavanja ovog važnog državnog i političkog pitanja i zato je važno da USS ne ocenjuje jedan politički akt, jer će u tom slučaju USS biti taj koji će preuzeti nadležnost Vlade za utvrđivanje i vođenje politike Republike Srbije", rekao je Selaković.

Jasno nam je da je već "pronađeno rešenje" da se USS proglasi nenadležnim za ocenjivanje ustavnosti B.S. Vašom igrom reči vi ste najsposobniji i da crno postane belo, ali samo u teoriji, u stvarnosti nažalost to nas je dovelo do situacije da smo najveći gubitnici koji i dalje srljaju da izgube i ono malo što imaju.

VLADIMIR

pre 9 godina

Pa i jeste osnovna funkcija Ustava da "veze ruke" politicarima u izvrsnoj vlasti DA NE BI RADILI STO IM SE PROHTE I DA BI ODGOVARALI ZA ONO STO URADE. E, neodgovorni izda*nici iz SNS zato ste se vi i uzrujali jer kad tad moracete da podnesete racun zbog ne postovanja Ustava svoje zemlje - kao u svakoj zemlji Evrope. A sta je tu incijativu podneo DSS koji mi kao i vi ne znaci nista - to je potpuno nebitno, mogao je to uciniti svaki gradjanin Srbije.

Upomoć

pre 9 godina

Kao laiku, neke stvari mi ovde nisu jasne:
-ako je Vlada radila ispravno zašto se plaše odluke Ustavnog Suda?
-zar nije zabranjeno da Vlada vrši pritisak na Sud, a pre svega ministar pravde?
-po rečima ministra, poštovanje Ustava nije obavezno, osim (valjda) kod donošenja pravnih akata. Važi li to i za građane ili samo za političare? Zar nije logično da, ako hoće da urade nešto što nije u skladu sa Ustavom, "stisnu petlju" i pokrenu proceduru promene istog?

Dimitrijana

pre 9 godina

Predsednik, premjer, ministri i poslanici su se ZAKLELI na Ustav Srbije i cemu sada da takva zakletva pred Ustavnim sudom Srbije nema nikakvu vaznost kada se donose tamo neka politicka akta i odluke koja nemaju ustavno uporiste pa cak ni ono ljudsko da se zakunes da ces stititi interese svoje zemlje i svog naroda.
Ako Ustavni sud ne stiti Ustav onda ukinite zakletvu pa neka politicari rade POLITICKI, a to politicki smo videli u svim sferama nase drzave, ekonomije i zivotu naseg naroda.