Četvrtak, 01.05.2014.

16:20

Suspendovani lekari DZ Novi Beograd

Dvoje lekara DZ Novi Beograd je suspendovano, dok se ne utvrde sve okolnosti oko navodnog nepružanja pomoći dečaku koga su juče udarila kola na pešačkom prelazu

Izvor: B92

Suspendovani lekari DZ Novi Beograd IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

73 Komentari

Sortiraj po:

Pametni objeknivonm

pre 9 godina

TI ocigledno NIKADA nisi bio u traumatskoj sobi - ja jesam!!!
TI ocigledno nemas POJMA kada dodje do ukazivanja prve pomoci - niti znas sta je kompartmant sindrom, sta je otvoreni prelom I slicno.
Radjene su studije I narod NE ZNA sta je osnovna prva pomoc I sta kako se pregleda covek. Sta vise nepravilnim ukazivenjem prve pomoci verovatno nanose vise stete nego koristi. \
Lekar je uradio pametno - pozvao je hitnu - sto je prva karika u lancu.
Pozvao je kolegu da pokrije dom zdravlja - umesto da ostavi dom zdravlja na cedilu.
Ne poenta je da ste vi drustvo kome je UVEK neko drugi kriv za nesto, zato vam i ne ide kako ide - glasni ste a neobjektivni da ne kazem GLUPI, ali ste pametni da vicete na sav glas o stvarima koje ne znate!!!!

Objektivno!

pre 9 godina

Aj (Pametni, 2. maj 2014 12:59) ti nama objasni sledeće: Ako nije u pitanju teška trauma, već recimo prelom noge, jel i onda neophodan ceo ATLS protokol ili je dovoljno ono što smo učili u osnovnoj školi o imobilizaciji? Uostalom, lekari nisu mogli da znaju stepen povreda dok ne vide situaciju, ali su predpostavili da je visestruka teska trauma, a dete bez svesti, pa nisu hteli da rizikuju? KO SE NE BAVI MEDICINOM IZ HUMANIH RAZLOGA, NE TREBA NJOME NI DA SE BAVI! ZBOG TAKVIH DOKTORA I NJIHOVIH APETITA, DECA UMIRU DOK ČEKAJU OPERACIJE, ZA KOJE ČITAVA NACIJA SKUPLJA NOVAC!

Pametni

pre 9 godina

Sta je priva pomoc I kako se ona ukazuje????
Prvo definisite sta treba da se radi pa onda kritijujte!!!
PO ATLS - Advance Trauma Life Support pravilima svaka pomoc se ukazuje na sledeci nacin:
1. Airway with c spine precaution - sto znaci zastita disajnih puteva sa zastitom kicme. Moze li lekar opste prakse koji se slucajno tu zatekao da to uradi? NE MOZE!!! Zasto? Zato sto ne zna kako da intubira I nema potrebnu opremu, niti ima imobilizaciju za kicmu. Dakle da sedi na ulici bez ove opreme je GLUPOST!!!!
2. Breathing - disanje - gde se evaluira funkcija disanja I resavaju problem poput pneumothorax sto znaci isticanje vazduha u grudni kos - za sta opet treba specijana oprema
3. Cirkulacija - gde se evaluira gubitak krvi
4. Disability - gde se evaluira sta se desilo sa nervnim sistemom
5. Exposure - ili ti otklanjanje sve odece za takozvani drugi pregled.

Koliko ste blesavi - teraju vas da nosite prvu pomoc u kolima koja je toliko glupa - samo da vam uzmu pare.
Ne znate sta 'Prva pomoc' znaci ali ste jaki I prvi da kazete sta je trebalo uraditi.
Trazite od lekara koji nisu obuceni da rade posao koji ne znaju - I onda ste kao vi dobri - vas ego je nagradjen, jer eto vi ste kao nesto uradili - a niste nista!!!
Nije ni cudo sto lekari traze mito jer sa takvim ekspertima kao sto ste vi - tesko bilo kome!!!

Glasinac

pre 9 godina

@drvobradi: Ne radi se ovde o ljubavi. Ovde se radi o obavezi lekara da pruži prvu pomoć povređenom. Mada mislim da su trebale biti suspendovane i medicinske sestre jer su one morale da potraže lekara , a ne da dotičnu gospođu šalju od ordinacije do ordinacije.Slažem se da postoji mogućnost da je cela priča prenaduvana , ali gospođa koja je sve ovo iznela u medije je dala svoje puno ime i prezime što znači da stoji iza svoje izjave. Ipak treba prepustati nadležnim organima da ispitaju kompletan slučaj.

vlada

pre 9 godina

ne razumem...manje je trebalo vremena hitnoj pomoci da stigne na mesto nesrece nego ovima iz doma zdravlja ciji prozor gleda na raskrsnicu?! neko tu lazucka..

Lekar

pre 9 godina

Radim kao lekar urgentne medicine u dalekoj Kanadi.
1. ovde lekar NIKADA ne izlazi na teren. Sta vise jedan od razloga sto je princeza Dijana umrla je sto su strucnjaci sedeli na terenu I ukazivali prvu pomoc, umesto da je prebace u bolnicu gde se prava pomoc moze ukazati.
2. najvaznije je da se kod traume ne pomera telo dok se ne zastiti vrat, a to rade paramedics
3. lekar ceka na pacijenta u hitnoj gde ima svu potrebnu spremu za traumu
4. par puta mi se desilo da naletim na saobracajnu nesrecu - 10 prstiju I nista vise ne mogu da urade nista
5. bolje bi bilo da se javnost bavi stvarima koje zna a ne koje ne zna I novinarskim senzacionalizmom!!!!

Ljiljana

pre 9 godina

Medicinsko osoblje je na duznosti 24h!
Najobicnija salterska sestra mora znati prvu pomoc , tupili smo je sve 4 godine! U dz uvek ima onog sto je potrebno za brzu intervenciju i prvu pomoc- kiseonik, adrenalin, zavoji i spricevi ,igle, i infuzije (onoliko koliko je potrebno za anafilaksu)
Lekar DZ i HP je isto pruzenog znanja izasao sa fakluteta, opravdanje nisu obuceni je smesno, mada mozda jer 5godina nije ZNALA da dijagnostikuje dijabetes..
Doslo je vreme da se procisti malo zdtavstvo i da pravi ljudi dobiju te poslove...

Dalibor

pre 9 godina

Hitna pomoć stigla za 6-7min, a oni 100m prešli za isto toliko? Pa dal ti čuješ šta pričaš, genije!? Šta da vam kažem da bih vas uvredio? Ne mogu sam da smislim!

Duchess of Shangay

pre 9 godina

I onda su ti lekari (verovatno) opste prakse trebali da izvade carobni stapic...ili Sport Bili tasnu i stvore sve sto je potrebno za pomoc detetu koje je dozivelo multiplu traumu?

Posto u malom mozgu drze sve protokole za ATLS (Advanced Trauma Life Support), sa sve dozama lekova ze reanimaciju...po starosti/tezini deteta?

Obozavam onaj deo u kojem su minute u pitanju! Jesu...za HITNU POMOC koja je opremljena za ovakve probleme!

A...koliko bi tek naslova i vesti bilo da su upravo ti lekari ucinili GRESKU baveci se delom struke za koji nisu obuceni??? Dali pogresnu dozu leka? Ili pomereli dete i pogorsali povredu kosti/kicme?

Mozda kada bi se javnost PRESTALA baviti tudjim poslom?

(O korupciji i javasluku ovde ne govorim!)

drvobradi

pre 9 godina

@Brko
Ne razumem te Brko. Sta treba da radimo? Da cutimo i trpimo razne gluposti? Dokle vise plate kao izgovor za sve? Hoce li neko ikada nesto uraditi zarad ljubavi prema svom poslu ili zbog toga sto je profesionalac? Mozda je cela prica prenaduvana, kao i uvek u nasim medijima, ali opet zasto su onda ljudi suspendovani? Ako su ispostovali sve procedure, ne vidim razloga za suspenziju.

aleksandar

pre 9 godina

Ja sam vodoinstalater po struci. mislim da smo narod po mentalitetu koji na brzinu donosi uglavnom negativno pogrešne zaključke na osnovu nekih polupismenih novinarskih izveštaja naravno svaka čast novinarima b92, politici, danas već ako krenemo od blica i kurira ..... samo blatimo ili se dodvoravamo izveštajima.
Ja sam pre nekoliko dana otišao u majstorluk i gospodin penzioner sam konstatuje zašto njemu nefunkcioniše vodokotlić i čovek sam kupi rezervni deo a ja samo da namestim naravno zbog njegovog pogrešnog zaključka ja ispade loš vodoinstalater jer sam mu odmah saopštio da je pogrešno dijagnostikovao kvar.
Tako i naš narod odmah zna unpred ko je kriv a ko nije.

vesna

pre 9 godina

treba snimati od sad sve, situaciju u čekaonicama, ponašanje osoblja u zdr. domovima i bolnicama, preglede (sa mob. telefonima) pa napraviti jedan "lep" kolaž, pustiti na televiziju, sa imenima i prezimenima, pa nek onda demantuju...

ssasa

pre 9 godina

ako ćemo tako, dužnost je svakog gradjanina da pruži prvu pomoć za prvo vreme, a ne kad se desi svi stoje sa strane i bleje i čekaju da neko reši problem mesto njih, zato nam i tako ide!
Doktor(hitna)

pare nisu problem, para nema.

pre 9 godina

u DZ NBG...takva nesposobnost odavno nije viđena. čekam neki pregled 2 meseca i kod pogrešnog doktora u smenu me pošalju, kad sam došao da tražim ispravku počnu da me šutiraju od 'kolege' do 'kolege' dok mi nije puko fil i počeo da se derem. dakle niko nije kriv već ja koji sam bolestan i traba mi njihova uslua koju sam primoran da plaćam a onda me teraju da idem kod privatnika (kod istih tih doktora kad ne radu u Dz) i platim tu uslugu.
kad si bolestan dodaj još i poniženje.
ako im ne odgovara da rade za tu platu nek daju otkaz. plate su im dobre u odnosu na naš standard ali ono što im treba je duboka reorganizacija i nezavisna kontrola.

dr.

pre 9 godina

Za spašavanje života vam je potreban i alat a ne samo znanje. Znamo kakvo je stanje u domovima zdravlja, jer nisu opremljeni za hitne intervencije, nemaju urgentih lekova. Npr. u ovom slučaju su morali da intubiraju dečaka koji je povređen, ali nisu imali sa čime. Za to imaju teoretskog znanja ali ne praktičnog, jer kad hitan slučaj dođe u Dom zdravlja i tada se zove hitnu pomoć.
Najviše što su mogli da urade je dođu i da ga drže za ruku (mislim tešeći ga).
U svakom slučaju najbolje rešenje je pozvati hitnu pomoć.

IRONIJE

pre 9 godina

Pre jedno dva meseca padne tesko mojoj babi, zena 74 godina. Zovemo mi HITNU POMOC u Vranju, dispicerka pita koliko godina ima, posto je saznala da ima 74 rekla je da ne izlaze na intervencije kod ljudi iznad 55. Toliko dame i gospodo.

Bane

pre 9 godina

Ja nisam shvatio, jel' to vd direktora bio prisutan kada je ova žena tražila pomoć od osoblja i lekara ili nije. Ako nije, sa kojim pravom tvrdi da su iznesene "notorne neisitine". Ako jeste, zašto suspenduje lekare koji su pred njim pružili pomoć. Veoma konfuzno demantovanje.

A.

pre 9 godina

(Nele, 1. maj 2014 19:58)

Pitanje je koliko lekara iz Doma zdravlja bi mogli korisno pomoći unesrećenom?
Završili su (skoro) iste škole, ali nemaju iskustva za takve situacije.
Mada, mislim da imaju i vozilo hitne pomoći (kao u DZ u 44. bloku).
Sreća je da je došla Hitna tako brzo.

Goran

pre 9 godina

@perko
Kokvo ti je to pitanje "kakvu pomoc moze da pruzi goloruki lekar doma zdravlja"?
Dovoljno je da pruzi vestacko disanje i masazu srca. Kada automobil udari dete ono ga udara direktno po grudima i isteruje mu vazduh iz pluca takvom silinom da vise ne moze bez pomoci da udahne. E sad zamisli situaciju da dete lezi u takvoj situaciji i sve sto treba da se uradi je pomoc vestackog disanja a lekari kao u ovom slucaju otezu, minuti prolaze i ono umire.....
Razmisli malo pre nego ista napises...

xRade

pre 9 godina

To je BIZNIS kao svaki drugi. Placen si da ga radis - RADI GA. ako neces ima ko hoce. To nije samilost u pruzanju pomoci. Ko sto vozac autobusa mora da vozi autobus.

bata

pre 9 godina

Meni se ista stvar desila pre par godina, drvojka je pala sa bajsa i razbila bradu pored tog doma zdravlja i krvareći zatražili smo pomoć i oni su nas šetali tamo vamo i na kraju kao čekajte opštu praksu, nešto tako...seli u taksi i otišli u privatni dom zdravlja kod hirurga da joj ne ostane ožiljak...i čovek završio za 15 min par kopči, at i sve po protokolu... Lopovska država...

hm

pre 9 godina

Iskreno, nije mi tesko sa poverujem u ovo jer sam pre par godina dozivela nesto slicno. Drug se povredio ispred zgrade pmf-a, iskocilo mu je koleno. Otrcali smo do DZ u Siminoj ulici i zvali ih da dodju da mu nameste koleno, medjutim oni nisu zeleli da izlaze iz zgrade jer "to nije njihova nadleznost" i rekli nam da zovemo Hitnu pomoc. Hitnoj je trebalo pola sata da stigne, i njemu se cela prica sa kolenom silno zakomplikovala, a bukvalno mu ne bi bilo nista da mu je neko odmah vratio koleno na mesto (to su mu posle doktori rekli).

Marija

pre 9 godina

Neko je napisao da doktori opste prakse ne mogu da pruze bolju prvu pomoc od bilo kog gradjanina koji se tu slucajno nasao,za sta se onda skoluju?Ni je ni cudo sto je toliko ljudi "stradalo"od pogresne dijagnoze i ne azurnosti lekara!Pominjete male plate i lose uslove,pa nije li najveca nagrada spasiti neciji zivot?

Nele

pre 9 godina

@Leonov

Po tebi onda lekari doma zdravlja nisu isli na isti fakultet kao oni iz hitne pomoci? Ili ovi iz hitne pomoci imaju neke posebne moci? Jesi ti mozda zvao hitnu pomoc skoro? To je u stvari taksi sluzba sa rotacijom, samo te brzo dobace do neke bolnice i to je to. Po tebi da neko useta sa prostrelnom ranom u dom zdravlja ili sa nekim infarktnim stanjem sestre i lekari bi trebalo da pozovu hitnu pomoc i da sednu da popiju kafu dok ista ne dodje. Kakav sklop notornih gluposti neko moze da napise ovde.

Sandra

pre 9 godina

Neka im je na cast, ako je uopste imaju!! A, ovaj sto ih je suspendovao, a nista od toga nije istina, neka je i njemu na cast... Jadni ljudi koji su na njih spali! Nadam se da ce ih sve pozatvarati i konacno predati sve u ruke privatnim opstim ordinacijama kao i u celom svetu. Hvala Bogu da su ljudi shvatili da se samo objavljivanjem ovakvih zlodela preko interneta moze stati u kraj nestrucnim, preplacenim i nemogucim mafijasima iz svih drustvenih struktura! Samo napred! Narod se konacno probudio iz stogodisnjeg sna!

Smarty

pre 9 godina

@Perko
Ti si covece odvalio takvu glupost da sam se pitao da li uopste da kometarisem - po tebi priuceni vozac je kompetentniji za pruzanje pomoci od skolovanog lekara?! Racunajuci srednju skolu i fakultet, svaki lekar je ucio medicinu vise od 10 godina, a ti tvrdis da je vozac (sa prvom pomoci) bolji. Znas li da je u mnogim zapadnim zemljama vozacima zabranjeno da pomeraju povredjene, jer se ne smatraju obucenim i u najboljoj nameri mogu pogorsati stanje povredjenog?
P.S. Hoce li i direktor policije reagovati suspenzijom onog policajca koji je sprecavao hitnu pomoc da odnesu dete, "dok ne uzme izjavu od deteta"?

robin hud

pre 9 godina

Lekari su jedno od najprivilegovanijih zanimanja u Srbiji bez obzira koliko oni kukali da to nije tacno.Takodje su i po mnogim istrazivanjima najkorumpiranije zanimanje zajedno sa policajcima.Ne postoji niko u Srbiji ko nije imao lose iskustvo sa lekarima.Ne postoji ni jedna ordinacija gde ne udje na desetine pacijenata preko reda.Pacijente tretiraju kao probleme kojih se treba resiti sto pre.Kada bi morali da jure pacijente po kucama i na osnovu toga da prime platu verovatno bi bili mnogo zadovoljniji.Naravno da nisu svi takvi ali pravih ima vrlo malo i tesko je doci do njih.Vecina njih su postali prepisivaci lekova za naredni mesec.Kad bi moglo da se dozvoli da svaki pacijent usmerava svoj novac od osiguranja pravom lekaru.

jos jedna u nizu

pre 9 godina

Da se nadovezem pricom :
Zena od 70 godina, posle 10 dana lecenja "stomacnog gripa" od strane lekara opste prakse, odlazi sa temperaturom i jezivim bolovima u dom zdravlja Vozdovac, lekar je salje na UZ i tamo lekarka kaze: vama je puklo slepo crevo, idite hitno u Urgentni...
Zena uzima taksi, odlazi u Urgentni, posle stajanja na salteru od 20 minuta, "brat" na trijazi na vratima kaze, bicete na redu za operaciju tek u pet ujutru, najbolje da idete na Zvezdaru.
Ona opet seda u taksi, odlazi na Zvezdaru. Tamo je docekuje dezurni hirurg, naravno posle stajanja na salterima, i kaze" Ne operisemo mi po narudzbi Urgentnog", idite na ginekologiju.
Ona odlazi na ginekologiju i tu je prima ginekolog, doktorka koja vidi u kakvom je stanju, zove telefonom UZ, zatim nekog sa hirurgije i vristi "Sta radi onaj idiot dole, hoce da ubije zenu, dodjite hitno"...

Operisana je odmah, cudo je spasilo.

Da li treba komentarisati- od doma zdravlja koji ne zove hitnu, pa sve do hirurga na Zvezdari. Sta bilo da je i doktorka ginekolog bila od iste sorte? Na srecu, ima i medju njima ljudi.

ELI

pre 9 godina

Lekar: od smrti jos nikog niste izlecili ali humanost je nesto sto bi trebali da negujete i negujemo na ovom svetu. Mislim da onda ne biste morali ni od koga da molite za postovanje Vase profesije. Gde Vam se taj Hipokrat zametnuo. A Vase zanimanje, a i bilo koje drugo ne treba potcenjivati.

JA

pre 9 godina

I onda je mrmot zamotao čokoladu....... ne mogu ni oni večno biti zaštićeni a stalno se žale na napade na njih..... dokle bahatosti u našem zdravstvu, da je izvadila 100 evrića odleteli bi odmah u pomoć.... :-(

Stanka

pre 9 godina

Ovi ne samo što su u sukobu sa lekarskom zakletvom, nego i sa zdravim razumom. Obavestili su Hitnu pomoć i onda krenuli do povređenog deteta, koje je ležalo na putu, a brža od njih bila je hitna pomoć, iako je dom zdravlja na pedeset metara od mesta nesreće. Kako može neko ovako nešto bestidno da napiše a da bude direktor doma lekarske ustanove? I šta će se desiti? Ništa. Na sreću, detetu je, koliko sam pre pola sata saznala, dobro. O Bože, pomozi! Ako svakog dana ljudi stradaju na pešačkim pelazima, čak i kad imaju zeleno svetlo, onda meni ova vlada nije vlada, neka svi odu odmah. Ili neka naprave rekonstrukciju. Na šta liči ova država, gospodine predsedniče vlade? Niste vi od juče u vladi, vi ste njen "prvi čovek" već dve godine? Prelazi ne služe ničemu, oni su zamka za nevine duše. Da ih nema, lakše bi nam bilo, ne bismo prelazili ulicu. Zašto se pešaci zauvek ne udalje sa gradskih ulica, neka im država napravi katakombe, a automobili neka jure ulicama dvesta na sat.

ex sns

pre 9 godina

Svako ko je na zalost imao posla sa lekarima zna da je ovo tacno,bila bi vest da su odmah pruzili pomoc nekom.Ima izuzetaka kod lekara,ima tamo i postenih profesionalaca,ali uglavnom se radi o teskim ljudima koji nece ili ne znaju da rade.Male im plate od cca 1000€ pa su uvredjeni.Treba dovoditi Bugarske lekare koji u Bugarskoj rade za 400€.

drLaki

pre 9 godina

Najzesci je onaj policajac, procenjuje da povrede nisu velike i uzima izjavu od deteta na nosilima. A mene bi kaznio ako ne pruzim prvu pomoc kao ucesnik u saobracaju.

lekar

pre 9 godina

Samo pljujte lekare.Sve ih se manje u celom svetu odlučuje za ovu profesiju. Danas je to svud jedno od najtraženijih zanimanja, i to za mnogo veću platu i poštovanje od onog koje imaju srpski lekari. Ne znate u kojoj je meri Fond za zdravstvo upropastio ljude iz ove profesije. Neki dan je pcijent bio vrlo neljubazan što nije primljen na vreme, kada je zakazan. Ja sam tog dana umesto 25 zakazanih primila 60 pacijenata. Lekari su deficitarno zanimanje i biće ih sve manje. Rekla sam gospodinu, zažalićete zbog svake reči koju ste izgovori
Sli. Sad kažem i za svaku koja je ovde napisana. Nakon Tomice Milosavljevića, bolje je prositi pred crkvom nego biti lekar.
Konkretan slučaj ne mogu da komentarišem osim što po važećim propisima ono što se dešava na ulici spada u domen Hitne pomoći. Ali uprkos tome, lekari uglavno izlaze iz Domova zdravlja u takvim situacijama. U slučaju da se nešto nepredviđeno dogodi bili bi odgovorni što su intervenisali van ustanove.

vladimir

pre 9 godina

Nije imao zakazano, tj mora da ceka da se pregledaju svi pre njega. Meni se to desilo, lekarka(***) mrtva ladna kaze - morate da cekate da prodju svi pre vas, a meni se vrti od bolova. E zemljo.....

munze

pre 9 godina

Samo se vi izivljavajtre nad lekarima, uskoro ih nece ni biti, svi ce otici preko granice! Plate lekara, posebno onih koji rade u urgentnim sluzbama i u bolnicama sa najtezim pacijentima su bedne u odnosu na posao i odgovornost koje im kacite o vrat. Uporedite ih sa platama nekih koji za mesec dana nemaju ni par sati efektivnog rada, a spadaju u tih 750 000 ljudi u javnoj sluzbi! Inace nisam lekar, nego inzenjer u privatnoj firmi, ali sam se par puta uverio kakav posao rade moji prijatelji lekari i kakve su im plate! Ali dobro, najbolji su odavno pobegli, sada beze i prosecni, ovde ce ostati samo najgori i poneki zalutali prosecan.
(Brko, 1. maj 2014 16:56)

Aha, znaci ljudskost za platu.

A, drugo - procitati cl. 254 Krivicnog zakonika (Neukazivanje lekarske pomoci).

Kakva plata? O cemu pricas? Veze jedno s drugim nema.

Leonov

pre 9 godina

Osoblje DZ je pravilno postupilo.1.pozvati pomoć u hitnim stanjima pa sve ostalo.Ljekari HP su obučeni i opremljeni za takve situacije.Ljekari DZ nisu i kraj priče.Poslije poziva su napustili radno mjesto što je sa pravne tačke diskutabilno ali opravdano u ovom slučaju.Sva ostala priča je lupetanje.

Perko

pre 9 godina

Zašto stalno hajka na lekare? Uglavnom još neproverene informacije u etar. Koju prvu pomoć može da pruži goloruki lekar iz doma zdravlja koji prepisuje lekove u odnosu na prvog vozača koji se nadje na licu mesta,ima set za prvu pomoć i istu je trebalo bi položio.

surovo

pre 9 godina

kolika plata toliko ce i da rade, kako u javnom tako i u privatnom sektoru... sad kad smanje plate, jos manje ima svuda da se radi. e pa da vidimo ko ce kako da prodje na kraju. i svuda gde moze ima da se ne placa porez i da se traze nacini da se izigra drzava. e pa sto je drzava gora prema narodu tako ce ceo narod biti jos gori prema drzavi pa do unistenja.

Gde se dede humanost?

pre 9 godina

Ne morate ni da budete lekar, kao gradjanin ste duzni da pomognete u slucaju pozara ili neke druge, u ovom slucaju saobracajne, nesrece. Kao covek trebalo bi da imate empatiju za drugo ljudsko bice, zivotinju a oni emotivniji i za biljku. Ako je ovo sto pise u tekstu istina, pomenuti ljudi ne bi trebalo vise da se bave medicinom a ne bi bilo lose da odu na neki pregled, oporavak u neku psihijatrijisku ustanovu.

Pametnjaković

pre 9 godina

Bilo bi smešno da nije žalosno, ne dao ti bog da ti iko od njih pomogne, jer ne znaju šta rade. Leče pacijenta od nečega što uopšte nema, prepišu mu lekove čija kombinacija izaziva ozbiljne probleme u nekim slučajevima izaziva druge poremećaje, jer mešaju lekove koji stupaju u interakciju, itd.

ELI

pre 9 godina

BRKO po tebi je, a i po njihovoj logici umri ako nemas para. Da li je to svet u kome zelis da zivis. Za mene je ovo ŠOKANTNO. Od kog materijala ste sazdani. Dete je lezalo na ulici povredjeno.

Dragče

pre 9 godina

Sram ih bilo na čelu sa direktorom. Da je iole moralan i in bi trebao da podnese ostavku i da im se svima zabrani da više budu doktori. Još jednom velika sramota

vladimir

pre 9 godina

Jeste, zdravstvo nam je u čabru, država u još gorem, ali dajte budimo ljudi dok se ne utvrdi istina. Ako stvarno nisu pružili pomoć, ili je za to trebalo sat vremena dok nije stigla hitna, onda ih sve otpustiti i javno osuditi.

Skandinavija

pre 9 godina

Ne znam okolnosti u ovom slucaju, ali zakon u Norveskoj propisuje da ste duzni ukazati pomoc i u vase slobodno vreme. Drugim recima ako ne ukazete pomoc gubite dozivotno licencu! Bilo je primera da su prolazili sluzbenim kolima pored saobracajne nesrece i da nisu stali i to su prijavili gradjani! Brzim postupkom se utvrdi ko je sta je i dobije zabranu rada! Ne znam koliko je to pametno, ali se pokazalo kao efikasno i skoro bio primer kada je patronazna sestra videla coveka koji je pao na ulici odmah se zaustavila i pruzila coveku pomoc dok su ljudi pored zvali hitnu. Na stranu to sta je ljudski, a sta nije uvek se mozemo pitati da li bi ona ili neko drugi stao da nema takvu zakonsku obavezu.

Poz

pre 9 godina

A koju to pomoc lekar iz doma zdravlja moze da pruzi detetu koja su udarila kola? Jel prvu pomoc? Prvu pomoc je u obavezi da pruzi svaki vozac, a i prolaznik, do dolaska hitne pomoci.

novosadjanka

pre 9 godina

Samtrajte da sam ovog bolida iz Doma Zdravlja....kako ga bre nije sramota...notorna laz???? Sta? Zena izmislila??? Eto tako, ona sela pa napisla na FB-u......malo da utuce vreme.

Covek

pre 9 godina

Posto smo za vecinu doktora samo broj kartona,a ne ljudi,pri tome i bolesni,ovaj dogadjaj nije uopste nista novo i neocekivano.Cast retkim lekarima tog Doma zdravlja koji nas ne vide kao broj.Sestre na salteru su posebna zalosna prica.po uzoru na Nusica,,Gospodje sestre,, .Opsti javasluk.nekultura i prepotentnost.Imamo novog ministra zdravlja,pa se nadam da ce zavesti rad,red i postovanje coveka,pacijenta.Kao prvo.

nebitni

pre 9 godina

citam ovde plate su lekarima nikakve . pa kakve god bile ipak su lekari i posao im je da pomognu bolesnim ljudima , voleo bi ja da im je plata 5000eur ali nema . pa jel pita neko obican narod kolika im je plata, pa taj narod opet mora da radi .

Miki

pre 9 godina

Bravo!!! Tako treba, treba ih i osuditi na par godina da osete sta znaci kada nerade svoj posao zasta ih gradjani placaju i tako da budu primer 80% onima u srbiji koji zive od radnicke muke...

glas razuma

pre 9 godina

Ja bih, pod hitno, zbog ovoga, promenio zakon, tako da lekari mogu da napuste radno mesto zbog ukazivanja prve pomoci van medicinskih ustanova, i pored hitne...

Brko

pre 9 godina

Samo se vi izivljavajtre nad lekarima, uskoro ih nece ni biti, svi ce otici preko granice! Plate lekara, posebno onih koji rade u urgentnim sluzbama i u bolnicama sa najtezim pacijentima su bedne u odnosu na posao i odgovornost koje im kacite o vrat. Uporedite ih sa platama nekih koji za mesec dana nemaju ni par sati efektivnog rada, a spadaju u tih 750 000 ljudi u javnoj sluzbi! Inace nisam lekar, nego inzenjer u privatnoj firmi, ali sam se par puta uverio kakav posao rade moji prijatelji lekari i kakve su im plate! Ali dobro, najbolji su odavno pobegli, sada beze i prosecni, ovde ce ostati samo najgori i poneki zalutali prosecan.

Marko

pre 9 godina

Znaci, leka je obavestio Hitnu pomoc I otisao do dezurne doktorke, a onda su se zajedn uputili da pomognu decaku, ali je Hitna do tada vec stigla. Ili je Hitna u svoj vozni park odlucila da uvrsti MIG-ove, pa je zato tako brzo stigla, ili je dezurna lekarka citavih 10-15 minuta oklevala da krene, pa im je zat toliko dugo trebalo.

Marko

pre 9 godina

Znaci, leka je obavestio Hitnu pomoc I otisao do dezurne doktorke, a onda su se zajedn uputili da pomognu decaku, ali je Hitna do tada vec stigla. Ili je Hitna u svoj vozni park odlucila da uvrsti MIG-ove, pa je zato tako brzo stigla, ili je dezurna lekarka citavih 10-15 minuta oklevala da krene, pa im je zat toliko dugo trebalo.

Skandinavija

pre 9 godina

Ne znam okolnosti u ovom slucaju, ali zakon u Norveskoj propisuje da ste duzni ukazati pomoc i u vase slobodno vreme. Drugim recima ako ne ukazete pomoc gubite dozivotno licencu! Bilo je primera da su prolazili sluzbenim kolima pored saobracajne nesrece i da nisu stali i to su prijavili gradjani! Brzim postupkom se utvrdi ko je sta je i dobije zabranu rada! Ne znam koliko je to pametno, ali se pokazalo kao efikasno i skoro bio primer kada je patronazna sestra videla coveka koji je pao na ulici odmah se zaustavila i pruzila coveku pomoc dok su ljudi pored zvali hitnu. Na stranu to sta je ljudski, a sta nije uvek se mozemo pitati da li bi ona ili neko drugi stao da nema takvu zakonsku obavezu.

nebitni

pre 9 godina

citam ovde plate su lekarima nikakve . pa kakve god bile ipak su lekari i posao im je da pomognu bolesnim ljudima , voleo bi ja da im je plata 5000eur ali nema . pa jel pita neko obican narod kolika im je plata, pa taj narod opet mora da radi .

jos jedna u nizu

pre 9 godina

Da se nadovezem pricom :
Zena od 70 godina, posle 10 dana lecenja "stomacnog gripa" od strane lekara opste prakse, odlazi sa temperaturom i jezivim bolovima u dom zdravlja Vozdovac, lekar je salje na UZ i tamo lekarka kaze: vama je puklo slepo crevo, idite hitno u Urgentni...
Zena uzima taksi, odlazi u Urgentni, posle stajanja na salteru od 20 minuta, "brat" na trijazi na vratima kaze, bicete na redu za operaciju tek u pet ujutru, najbolje da idete na Zvezdaru.
Ona opet seda u taksi, odlazi na Zvezdaru. Tamo je docekuje dezurni hirurg, naravno posle stajanja na salterima, i kaze" Ne operisemo mi po narudzbi Urgentnog", idite na ginekologiju.
Ona odlazi na ginekologiju i tu je prima ginekolog, doktorka koja vidi u kakvom je stanju, zove telefonom UZ, zatim nekog sa hirurgije i vristi "Sta radi onaj idiot dole, hoce da ubije zenu, dodjite hitno"...

Operisana je odmah, cudo je spasilo.

Da li treba komentarisati- od doma zdravlja koji ne zove hitnu, pa sve do hirurga na Zvezdari. Sta bilo da je i doktorka ginekolog bila od iste sorte? Na srecu, ima i medju njima ljudi.

Covek

pre 9 godina

Posto smo za vecinu doktora samo broj kartona,a ne ljudi,pri tome i bolesni,ovaj dogadjaj nije uopste nista novo i neocekivano.Cast retkim lekarima tog Doma zdravlja koji nas ne vide kao broj.Sestre na salteru su posebna zalosna prica.po uzoru na Nusica,,Gospodje sestre,, .Opsti javasluk.nekultura i prepotentnost.Imamo novog ministra zdravlja,pa se nadam da ce zavesti rad,red i postovanje coveka,pacijenta.Kao prvo.

novosadjanka

pre 9 godina

Samtrajte da sam ovog bolida iz Doma Zdravlja....kako ga bre nije sramota...notorna laz???? Sta? Zena izmislila??? Eto tako, ona sela pa napisla na FB-u......malo da utuce vreme.

Brko

pre 9 godina

Samo se vi izivljavajtre nad lekarima, uskoro ih nece ni biti, svi ce otici preko granice! Plate lekara, posebno onih koji rade u urgentnim sluzbama i u bolnicama sa najtezim pacijentima su bedne u odnosu na posao i odgovornost koje im kacite o vrat. Uporedite ih sa platama nekih koji za mesec dana nemaju ni par sati efektivnog rada, a spadaju u tih 750 000 ljudi u javnoj sluzbi! Inace nisam lekar, nego inzenjer u privatnoj firmi, ali sam se par puta uverio kakav posao rade moji prijatelji lekari i kakve su im plate! Ali dobro, najbolji su odavno pobegli, sada beze i prosecni, ovde ce ostati samo najgori i poneki zalutali prosecan.

glas razuma

pre 9 godina

Ja bih, pod hitno, zbog ovoga, promenio zakon, tako da lekari mogu da napuste radno mesto zbog ukazivanja prve pomoci van medicinskih ustanova, i pored hitne...

drLaki

pre 9 godina

Najzesci je onaj policajac, procenjuje da povrede nisu velike i uzima izjavu od deteta na nosilima. A mene bi kaznio ako ne pruzim prvu pomoc kao ucesnik u saobracaju.

IRONIJE

pre 9 godina

Pre jedno dva meseca padne tesko mojoj babi, zena 74 godina. Zovemo mi HITNU POMOC u Vranju, dispicerka pita koliko godina ima, posto je saznala da ima 74 rekla je da ne izlaze na intervencije kod ljudi iznad 55. Toliko dame i gospodo.

munze

pre 9 godina

Samo se vi izivljavajtre nad lekarima, uskoro ih nece ni biti, svi ce otici preko granice! Plate lekara, posebno onih koji rade u urgentnim sluzbama i u bolnicama sa najtezim pacijentima su bedne u odnosu na posao i odgovornost koje im kacite o vrat. Uporedite ih sa platama nekih koji za mesec dana nemaju ni par sati efektivnog rada, a spadaju u tih 750 000 ljudi u javnoj sluzbi! Inace nisam lekar, nego inzenjer u privatnoj firmi, ali sam se par puta uverio kakav posao rade moji prijatelji lekari i kakve su im plate! Ali dobro, najbolji su odavno pobegli, sada beze i prosecni, ovde ce ostati samo najgori i poneki zalutali prosecan.
(Brko, 1. maj 2014 16:56)

Aha, znaci ljudskost za platu.

A, drugo - procitati cl. 254 Krivicnog zakonika (Neukazivanje lekarske pomoci).

Kakva plata? O cemu pricas? Veze jedno s drugim nema.

robin hud

pre 9 godina

Lekari su jedno od najprivilegovanijih zanimanja u Srbiji bez obzira koliko oni kukali da to nije tacno.Takodje su i po mnogim istrazivanjima najkorumpiranije zanimanje zajedno sa policajcima.Ne postoji niko u Srbiji ko nije imao lose iskustvo sa lekarima.Ne postoji ni jedna ordinacija gde ne udje na desetine pacijenata preko reda.Pacijente tretiraju kao probleme kojih se treba resiti sto pre.Kada bi morali da jure pacijente po kucama i na osnovu toga da prime platu verovatno bi bili mnogo zadovoljniji.Naravno da nisu svi takvi ali pravih ima vrlo malo i tesko je doci do njih.Vecina njih su postali prepisivaci lekova za naredni mesec.Kad bi moglo da se dozvoli da svaki pacijent usmerava svoj novac od osiguranja pravom lekaru.

Miki

pre 9 godina

Bravo!!! Tako treba, treba ih i osuditi na par godina da osete sta znaci kada nerade svoj posao zasta ih gradjani placaju i tako da budu primer 80% onima u srbiji koji zive od radnicke muke...

ELI

pre 9 godina

BRKO po tebi je, a i po njihovoj logici umri ako nemas para. Da li je to svet u kome zelis da zivis. Za mene je ovo ŠOKANTNO. Od kog materijala ste sazdani. Dete je lezalo na ulici povredjeno.

bata

pre 9 godina

Meni se ista stvar desila pre par godina, drvojka je pala sa bajsa i razbila bradu pored tog doma zdravlja i krvareći zatražili smo pomoć i oni su nas šetali tamo vamo i na kraju kao čekajte opštu praksu, nešto tako...seli u taksi i otišli u privatni dom zdravlja kod hirurga da joj ne ostane ožiljak...i čovek završio za 15 min par kopči, at i sve po protokolu... Lopovska država...

Gde se dede humanost?

pre 9 godina

Ne morate ni da budete lekar, kao gradjanin ste duzni da pomognete u slucaju pozara ili neke druge, u ovom slucaju saobracajne, nesrece. Kao covek trebalo bi da imate empatiju za drugo ljudsko bice, zivotinju a oni emotivniji i za biljku. Ako je ovo sto pise u tekstu istina, pomenuti ljudi ne bi trebalo vise da se bave medicinom a ne bi bilo lose da odu na neki pregled, oporavak u neku psihijatrijisku ustanovu.

Nele

pre 9 godina

@Leonov

Po tebi onda lekari doma zdravlja nisu isli na isti fakultet kao oni iz hitne pomoci? Ili ovi iz hitne pomoci imaju neke posebne moci? Jesi ti mozda zvao hitnu pomoc skoro? To je u stvari taksi sluzba sa rotacijom, samo te brzo dobace do neke bolnice i to je to. Po tebi da neko useta sa prostrelnom ranom u dom zdravlja ili sa nekim infarktnim stanjem sestre i lekari bi trebalo da pozovu hitnu pomoc i da sednu da popiju kafu dok ista ne dodje. Kakav sklop notornih gluposti neko moze da napise ovde.

vladimir

pre 9 godina

Nije imao zakazano, tj mora da ceka da se pregledaju svi pre njega. Meni se to desilo, lekarka(***) mrtva ladna kaze - morate da cekate da prodju svi pre vas, a meni se vrti od bolova. E zemljo.....

Marija

pre 9 godina

Neko je napisao da doktori opste prakse ne mogu da pruze bolju prvu pomoc od bilo kog gradjanina koji se tu slucajno nasao,za sta se onda skoluju?Ni je ni cudo sto je toliko ljudi "stradalo"od pogresne dijagnoze i ne azurnosti lekara!Pominjete male plate i lose uslove,pa nije li najveca nagrada spasiti neciji zivot?

Bane

pre 9 godina

Ja nisam shvatio, jel' to vd direktora bio prisutan kada je ova žena tražila pomoć od osoblja i lekara ili nije. Ako nije, sa kojim pravom tvrdi da su iznesene "notorne neisitine". Ako jeste, zašto suspenduje lekare koji su pred njim pružili pomoć. Veoma konfuzno demantovanje.

lekar

pre 9 godina

Samo pljujte lekare.Sve ih se manje u celom svetu odlučuje za ovu profesiju. Danas je to svud jedno od najtraženijih zanimanja, i to za mnogo veću platu i poštovanje od onog koje imaju srpski lekari. Ne znate u kojoj je meri Fond za zdravstvo upropastio ljude iz ove profesije. Neki dan je pcijent bio vrlo neljubazan što nije primljen na vreme, kada je zakazan. Ja sam tog dana umesto 25 zakazanih primila 60 pacijenata. Lekari su deficitarno zanimanje i biće ih sve manje. Rekla sam gospodinu, zažalićete zbog svake reči koju ste izgovori
Sli. Sad kažem i za svaku koja je ovde napisana. Nakon Tomice Milosavljevića, bolje je prositi pred crkvom nego biti lekar.
Konkretan slučaj ne mogu da komentarišem osim što po važećim propisima ono što se dešava na ulici spada u domen Hitne pomoći. Ali uprkos tome, lekari uglavno izlaze iz Domova zdravlja u takvim situacijama. U slučaju da se nešto nepredviđeno dogodi bili bi odgovorni što su intervenisali van ustanove.

pare nisu problem, para nema.

pre 9 godina

u DZ NBG...takva nesposobnost odavno nije viđena. čekam neki pregled 2 meseca i kod pogrešnog doktora u smenu me pošalju, kad sam došao da tražim ispravku počnu da me šutiraju od 'kolege' do 'kolege' dok mi nije puko fil i počeo da se derem. dakle niko nije kriv već ja koji sam bolestan i traba mi njihova uslua koju sam primoran da plaćam a onda me teraju da idem kod privatnika (kod istih tih doktora kad ne radu u Dz) i platim tu uslugu.
kad si bolestan dodaj još i poniženje.
ako im ne odgovara da rade za tu platu nek daju otkaz. plate su im dobre u odnosu na naš standard ali ono što im treba je duboka reorganizacija i nezavisna kontrola.

ELI

pre 9 godina

Lekar: od smrti jos nikog niste izlecili ali humanost je nesto sto bi trebali da negujete i negujemo na ovom svetu. Mislim da onda ne biste morali ni od koga da molite za postovanje Vase profesije. Gde Vam se taj Hipokrat zametnuo. A Vase zanimanje, a i bilo koje drugo ne treba potcenjivati.

Smarty

pre 9 godina

@Perko
Ti si covece odvalio takvu glupost da sam se pitao da li uopste da kometarisem - po tebi priuceni vozac je kompetentniji za pruzanje pomoci od skolovanog lekara?! Racunajuci srednju skolu i fakultet, svaki lekar je ucio medicinu vise od 10 godina, a ti tvrdis da je vozac (sa prvom pomoci) bolji. Znas li da je u mnogim zapadnim zemljama vozacima zabranjeno da pomeraju povredjene, jer se ne smatraju obucenim i u najboljoj nameri mogu pogorsati stanje povredjenog?
P.S. Hoce li i direktor policije reagovati suspenzijom onog policajca koji je sprecavao hitnu pomoc da odnesu dete, "dok ne uzme izjavu od deteta"?

Stanka

pre 9 godina

Ovi ne samo što su u sukobu sa lekarskom zakletvom, nego i sa zdravim razumom. Obavestili su Hitnu pomoć i onda krenuli do povređenog deteta, koje je ležalo na putu, a brža od njih bila je hitna pomoć, iako je dom zdravlja na pedeset metara od mesta nesreće. Kako može neko ovako nešto bestidno da napiše a da bude direktor doma lekarske ustanove? I šta će se desiti? Ništa. Na sreću, detetu je, koliko sam pre pola sata saznala, dobro. O Bože, pomozi! Ako svakog dana ljudi stradaju na pešačkim pelazima, čak i kad imaju zeleno svetlo, onda meni ova vlada nije vlada, neka svi odu odmah. Ili neka naprave rekonstrukciju. Na šta liči ova država, gospodine predsedniče vlade? Niste vi od juče u vladi, vi ste njen "prvi čovek" već dve godine? Prelazi ne služe ničemu, oni su zamka za nevine duše. Da ih nema, lakše bi nam bilo, ne bismo prelazili ulicu. Zašto se pešaci zauvek ne udalje sa gradskih ulica, neka im država napravi katakombe, a automobili neka jure ulicama dvesta na sat.

xRade

pre 9 godina

To je BIZNIS kao svaki drugi. Placen si da ga radis - RADI GA. ako neces ima ko hoce. To nije samilost u pruzanju pomoci. Ko sto vozac autobusa mora da vozi autobus.

hm

pre 9 godina

Iskreno, nije mi tesko sa poverujem u ovo jer sam pre par godina dozivela nesto slicno. Drug se povredio ispred zgrade pmf-a, iskocilo mu je koleno. Otrcali smo do DZ u Siminoj ulici i zvali ih da dodju da mu nameste koleno, medjutim oni nisu zeleli da izlaze iz zgrade jer "to nije njihova nadleznost" i rekli nam da zovemo Hitnu pomoc. Hitnoj je trebalo pola sata da stigne, i njemu se cela prica sa kolenom silno zakomplikovala, a bukvalno mu ne bi bilo nista da mu je neko odmah vratio koleno na mesto (to su mu posle doktori rekli).

ex sns

pre 9 godina

Svako ko je na zalost imao posla sa lekarima zna da je ovo tacno,bila bi vest da su odmah pruzili pomoc nekom.Ima izuzetaka kod lekara,ima tamo i postenih profesionalaca,ali uglavnom se radi o teskim ljudima koji nece ili ne znaju da rade.Male im plate od cca 1000€ pa su uvredjeni.Treba dovoditi Bugarske lekare koji u Bugarskoj rade za 400€.

JA

pre 9 godina

I onda je mrmot zamotao čokoladu....... ne mogu ni oni večno biti zaštićeni a stalno se žale na napade na njih..... dokle bahatosti u našem zdravstvu, da je izvadila 100 evrića odleteli bi odmah u pomoć.... :-(

Dragče

pre 9 godina

Sram ih bilo na čelu sa direktorom. Da je iole moralan i in bi trebao da podnese ostavku i da im se svima zabrani da više budu doktori. Još jednom velika sramota

Goran

pre 9 godina

@perko
Kokvo ti je to pitanje "kakvu pomoc moze da pruzi goloruki lekar doma zdravlja"?
Dovoljno je da pruzi vestacko disanje i masazu srca. Kada automobil udari dete ono ga udara direktno po grudima i isteruje mu vazduh iz pluca takvom silinom da vise ne moze bez pomoci da udahne. E sad zamisli situaciju da dete lezi u takvoj situaciji i sve sto treba da se uradi je pomoc vestackog disanja a lekari kao u ovom slucaju otezu, minuti prolaze i ono umire.....
Razmisli malo pre nego ista napises...

Poz

pre 9 godina

A koju to pomoc lekar iz doma zdravlja moze da pruzi detetu koja su udarila kola? Jel prvu pomoc? Prvu pomoc je u obavezi da pruzi svaki vozac, a i prolaznik, do dolaska hitne pomoci.

aleksandar

pre 9 godina

Ja sam vodoinstalater po struci. mislim da smo narod po mentalitetu koji na brzinu donosi uglavnom negativno pogrešne zaključke na osnovu nekih polupismenih novinarskih izveštaja naravno svaka čast novinarima b92, politici, danas već ako krenemo od blica i kurira ..... samo blatimo ili se dodvoravamo izveštajima.
Ja sam pre nekoliko dana otišao u majstorluk i gospodin penzioner sam konstatuje zašto njemu nefunkcioniše vodokotlić i čovek sam kupi rezervni deo a ja samo da namestim naravno zbog njegovog pogrešnog zaključka ja ispade loš vodoinstalater jer sam mu odmah saopštio da je pogrešno dijagnostikovao kvar.
Tako i naš narod odmah zna unpred ko je kriv a ko nije.

Leonov

pre 9 godina

Osoblje DZ je pravilno postupilo.1.pozvati pomoć u hitnim stanjima pa sve ostalo.Ljekari HP su obučeni i opremljeni za takve situacije.Ljekari DZ nisu i kraj priče.Poslije poziva su napustili radno mjesto što je sa pravne tačke diskutabilno ali opravdano u ovom slučaju.Sva ostala priča je lupetanje.

Sandra

pre 9 godina

Neka im je na cast, ako je uopste imaju!! A, ovaj sto ih je suspendovao, a nista od toga nije istina, neka je i njemu na cast... Jadni ljudi koji su na njih spali! Nadam se da ce ih sve pozatvarati i konacno predati sve u ruke privatnim opstim ordinacijama kao i u celom svetu. Hvala Bogu da su ljudi shvatili da se samo objavljivanjem ovakvih zlodela preko interneta moze stati u kraj nestrucnim, preplacenim i nemogucim mafijasima iz svih drustvenih struktura! Samo napred! Narod se konacno probudio iz stogodisnjeg sna!

Duchess of Shangay

pre 9 godina

I onda su ti lekari (verovatno) opste prakse trebali da izvade carobni stapic...ili Sport Bili tasnu i stvore sve sto je potrebno za pomoc detetu koje je dozivelo multiplu traumu?

Posto u malom mozgu drze sve protokole za ATLS (Advanced Trauma Life Support), sa sve dozama lekova ze reanimaciju...po starosti/tezini deteta?

Obozavam onaj deo u kojem su minute u pitanju! Jesu...za HITNU POMOC koja je opremljena za ovakve probleme!

A...koliko bi tek naslova i vesti bilo da su upravo ti lekari ucinili GRESKU baveci se delom struke za koji nisu obuceni??? Dali pogresnu dozu leka? Ili pomereli dete i pogorsali povredu kosti/kicme?

Mozda kada bi se javnost PRESTALA baviti tudjim poslom?

(O korupciji i javasluku ovde ne govorim!)

Pametnjaković

pre 9 godina

Bilo bi smešno da nije žalosno, ne dao ti bog da ti iko od njih pomogne, jer ne znaju šta rade. Leče pacijenta od nečega što uopšte nema, prepišu mu lekove čija kombinacija izaziva ozbiljne probleme u nekim slučajevima izaziva druge poremećaje, jer mešaju lekove koji stupaju u interakciju, itd.

vladimir

pre 9 godina

Jeste, zdravstvo nam je u čabru, država u još gorem, ali dajte budimo ljudi dok se ne utvrdi istina. Ako stvarno nisu pružili pomoć, ili je za to trebalo sat vremena dok nije stigla hitna, onda ih sve otpustiti i javno osuditi.

vesna

pre 9 godina

treba snimati od sad sve, situaciju u čekaonicama, ponašanje osoblja u zdr. domovima i bolnicama, preglede (sa mob. telefonima) pa napraviti jedan "lep" kolaž, pustiti na televiziju, sa imenima i prezimenima, pa nek onda demantuju...

drvobradi

pre 9 godina

@Brko
Ne razumem te Brko. Sta treba da radimo? Da cutimo i trpimo razne gluposti? Dokle vise plate kao izgovor za sve? Hoce li neko ikada nesto uraditi zarad ljubavi prema svom poslu ili zbog toga sto je profesionalac? Mozda je cela prica prenaduvana, kao i uvek u nasim medijima, ali opet zasto su onda ljudi suspendovani? Ako su ispostovali sve procedure, ne vidim razloga za suspenziju.

Perko

pre 9 godina

Zašto stalno hajka na lekare? Uglavnom još neproverene informacije u etar. Koju prvu pomoć može da pruži goloruki lekar iz doma zdravlja koji prepisuje lekove u odnosu na prvog vozača koji se nadje na licu mesta,ima set za prvu pomoć i istu je trebalo bi položio.

A.

pre 9 godina

(Nele, 1. maj 2014 19:58)

Pitanje je koliko lekara iz Doma zdravlja bi mogli korisno pomoći unesrećenom?
Završili su (skoro) iste škole, ali nemaju iskustva za takve situacije.
Mada, mislim da imaju i vozilo hitne pomoći (kao u DZ u 44. bloku).
Sreća je da je došla Hitna tako brzo.

surovo

pre 9 godina

kolika plata toliko ce i da rade, kako u javnom tako i u privatnom sektoru... sad kad smanje plate, jos manje ima svuda da se radi. e pa da vidimo ko ce kako da prodje na kraju. i svuda gde moze ima da se ne placa porez i da se traze nacini da se izigra drzava. e pa sto je drzava gora prema narodu tako ce ceo narod biti jos gori prema drzavi pa do unistenja.

ssasa

pre 9 godina

ako ćemo tako, dužnost je svakog gradjanina da pruži prvu pomoć za prvo vreme, a ne kad se desi svi stoje sa strane i bleje i čekaju da neko reši problem mesto njih, zato nam i tako ide!
Doktor(hitna)

dr.

pre 9 godina

Za spašavanje života vam je potreban i alat a ne samo znanje. Znamo kakvo je stanje u domovima zdravlja, jer nisu opremljeni za hitne intervencije, nemaju urgentih lekova. Npr. u ovom slučaju su morali da intubiraju dečaka koji je povređen, ali nisu imali sa čime. Za to imaju teoretskog znanja ali ne praktičnog, jer kad hitan slučaj dođe u Dom zdravlja i tada se zove hitnu pomoć.
Najviše što su mogli da urade je dođu i da ga drže za ruku (mislim tešeći ga).
U svakom slučaju najbolje rešenje je pozvati hitnu pomoć.

Lekar

pre 9 godina

Radim kao lekar urgentne medicine u dalekoj Kanadi.
1. ovde lekar NIKADA ne izlazi na teren. Sta vise jedan od razloga sto je princeza Dijana umrla je sto su strucnjaci sedeli na terenu I ukazivali prvu pomoc, umesto da je prebace u bolnicu gde se prava pomoc moze ukazati.
2. najvaznije je da se kod traume ne pomera telo dok se ne zastiti vrat, a to rade paramedics
3. lekar ceka na pacijenta u hitnoj gde ima svu potrebnu spremu za traumu
4. par puta mi se desilo da naletim na saobracajnu nesrecu - 10 prstiju I nista vise ne mogu da urade nista
5. bolje bi bilo da se javnost bavi stvarima koje zna a ne koje ne zna I novinarskim senzacionalizmom!!!!

vlada

pre 9 godina

ne razumem...manje je trebalo vremena hitnoj pomoci da stigne na mesto nesrece nego ovima iz doma zdravlja ciji prozor gleda na raskrsnicu?! neko tu lazucka..

Ljiljana

pre 9 godina

Medicinsko osoblje je na duznosti 24h!
Najobicnija salterska sestra mora znati prvu pomoc , tupili smo je sve 4 godine! U dz uvek ima onog sto je potrebno za brzu intervenciju i prvu pomoc- kiseonik, adrenalin, zavoji i spricevi ,igle, i infuzije (onoliko koliko je potrebno za anafilaksu)
Lekar DZ i HP je isto pruzenog znanja izasao sa fakluteta, opravdanje nisu obuceni je smesno, mada mozda jer 5godina nije ZNALA da dijagnostikuje dijabetes..
Doslo je vreme da se procisti malo zdtavstvo i da pravi ljudi dobiju te poslove...

Glasinac

pre 9 godina

@drvobradi: Ne radi se ovde o ljubavi. Ovde se radi o obavezi lekara da pruži prvu pomoć povređenom. Mada mislim da su trebale biti suspendovane i medicinske sestre jer su one morale da potraže lekara , a ne da dotičnu gospođu šalju od ordinacije do ordinacije.Slažem se da postoji mogućnost da je cela priča prenaduvana , ali gospođa koja je sve ovo iznela u medije je dala svoje puno ime i prezime što znači da stoji iza svoje izjave. Ipak treba prepustati nadležnim organima da ispitaju kompletan slučaj.

Dalibor

pre 9 godina

Hitna pomoć stigla za 6-7min, a oni 100m prešli za isto toliko? Pa dal ti čuješ šta pričaš, genije!? Šta da vam kažem da bih vas uvredio? Ne mogu sam da smislim!

Pametni

pre 9 godina

Sta je priva pomoc I kako se ona ukazuje????
Prvo definisite sta treba da se radi pa onda kritijujte!!!
PO ATLS - Advance Trauma Life Support pravilima svaka pomoc se ukazuje na sledeci nacin:
1. Airway with c spine precaution - sto znaci zastita disajnih puteva sa zastitom kicme. Moze li lekar opste prakse koji se slucajno tu zatekao da to uradi? NE MOZE!!! Zasto? Zato sto ne zna kako da intubira I nema potrebnu opremu, niti ima imobilizaciju za kicmu. Dakle da sedi na ulici bez ove opreme je GLUPOST!!!!
2. Breathing - disanje - gde se evaluira funkcija disanja I resavaju problem poput pneumothorax sto znaci isticanje vazduha u grudni kos - za sta opet treba specijana oprema
3. Cirkulacija - gde se evaluira gubitak krvi
4. Disability - gde se evaluira sta se desilo sa nervnim sistemom
5. Exposure - ili ti otklanjanje sve odece za takozvani drugi pregled.

Koliko ste blesavi - teraju vas da nosite prvu pomoc u kolima koja je toliko glupa - samo da vam uzmu pare.
Ne znate sta 'Prva pomoc' znaci ali ste jaki I prvi da kazete sta je trebalo uraditi.
Trazite od lekara koji nisu obuceni da rade posao koji ne znaju - I onda ste kao vi dobri - vas ego je nagradjen, jer eto vi ste kao nesto uradili - a niste nista!!!
Nije ni cudo sto lekari traze mito jer sa takvim ekspertima kao sto ste vi - tesko bilo kome!!!

Pametni objeknivonm

pre 9 godina

TI ocigledno NIKADA nisi bio u traumatskoj sobi - ja jesam!!!
TI ocigledno nemas POJMA kada dodje do ukazivanja prve pomoci - niti znas sta je kompartmant sindrom, sta je otvoreni prelom I slicno.
Radjene su studije I narod NE ZNA sta je osnovna prva pomoc I sta kako se pregleda covek. Sta vise nepravilnim ukazivenjem prve pomoci verovatno nanose vise stete nego koristi. \
Lekar je uradio pametno - pozvao je hitnu - sto je prva karika u lancu.
Pozvao je kolegu da pokrije dom zdravlja - umesto da ostavi dom zdravlja na cedilu.
Ne poenta je da ste vi drustvo kome je UVEK neko drugi kriv za nesto, zato vam i ne ide kako ide - glasni ste a neobjektivni da ne kazem GLUPI, ali ste pametni da vicete na sav glas o stvarima koje ne znate!!!!

Objektivno!

pre 9 godina

Aj (Pametni, 2. maj 2014 12:59) ti nama objasni sledeće: Ako nije u pitanju teška trauma, već recimo prelom noge, jel i onda neophodan ceo ATLS protokol ili je dovoljno ono što smo učili u osnovnoj školi o imobilizaciji? Uostalom, lekari nisu mogli da znaju stepen povreda dok ne vide situaciju, ali su predpostavili da je visestruka teska trauma, a dete bez svesti, pa nisu hteli da rizikuju? KO SE NE BAVI MEDICINOM IZ HUMANIH RAZLOGA, NE TREBA NJOME NI DA SE BAVI! ZBOG TAKVIH DOKTORA I NJIHOVIH APETITA, DECA UMIRU DOK ČEKAJU OPERACIJE, ZA KOJE ČITAVA NACIJA SKUPLJA NOVAC!

Brko

pre 9 godina

Samo se vi izivljavajtre nad lekarima, uskoro ih nece ni biti, svi ce otici preko granice! Plate lekara, posebno onih koji rade u urgentnim sluzbama i u bolnicama sa najtezim pacijentima su bedne u odnosu na posao i odgovornost koje im kacite o vrat. Uporedite ih sa platama nekih koji za mesec dana nemaju ni par sati efektivnog rada, a spadaju u tih 750 000 ljudi u javnoj sluzbi! Inace nisam lekar, nego inzenjer u privatnoj firmi, ali sam se par puta uverio kakav posao rade moji prijatelji lekari i kakve su im plate! Ali dobro, najbolji su odavno pobegli, sada beze i prosecni, ovde ce ostati samo najgori i poneki zalutali prosecan.

Poz

pre 9 godina

A koju to pomoc lekar iz doma zdravlja moze da pruzi detetu koja su udarila kola? Jel prvu pomoc? Prvu pomoc je u obavezi da pruzi svaki vozac, a i prolaznik, do dolaska hitne pomoci.

Perko

pre 9 godina

Zašto stalno hajka na lekare? Uglavnom još neproverene informacije u etar. Koju prvu pomoć može da pruži goloruki lekar iz doma zdravlja koji prepisuje lekove u odnosu na prvog vozača koji se nadje na licu mesta,ima set za prvu pomoć i istu je trebalo bi položio.

Leonov

pre 9 godina

Osoblje DZ je pravilno postupilo.1.pozvati pomoć u hitnim stanjima pa sve ostalo.Ljekari HP su obučeni i opremljeni za takve situacije.Ljekari DZ nisu i kraj priče.Poslije poziva su napustili radno mjesto što je sa pravne tačke diskutabilno ali opravdano u ovom slučaju.Sva ostala priča je lupetanje.

lekar

pre 9 godina

Samo pljujte lekare.Sve ih se manje u celom svetu odlučuje za ovu profesiju. Danas je to svud jedno od najtraženijih zanimanja, i to za mnogo veću platu i poštovanje od onog koje imaju srpski lekari. Ne znate u kojoj je meri Fond za zdravstvo upropastio ljude iz ove profesije. Neki dan je pcijent bio vrlo neljubazan što nije primljen na vreme, kada je zakazan. Ja sam tog dana umesto 25 zakazanih primila 60 pacijenata. Lekari su deficitarno zanimanje i biće ih sve manje. Rekla sam gospodinu, zažalićete zbog svake reči koju ste izgovori
Sli. Sad kažem i za svaku koja je ovde napisana. Nakon Tomice Milosavljevića, bolje je prositi pred crkvom nego biti lekar.
Konkretan slučaj ne mogu da komentarišem osim što po važećim propisima ono što se dešava na ulici spada u domen Hitne pomoći. Ali uprkos tome, lekari uglavno izlaze iz Domova zdravlja u takvim situacijama. U slučaju da se nešto nepredviđeno dogodi bili bi odgovorni što su intervenisali van ustanove.

dr.

pre 9 godina

Za spašavanje života vam je potreban i alat a ne samo znanje. Znamo kakvo je stanje u domovima zdravlja, jer nisu opremljeni za hitne intervencije, nemaju urgentih lekova. Npr. u ovom slučaju su morali da intubiraju dečaka koji je povređen, ali nisu imali sa čime. Za to imaju teoretskog znanja ali ne praktičnog, jer kad hitan slučaj dođe u Dom zdravlja i tada se zove hitnu pomoć.
Najviše što su mogli da urade je dođu i da ga drže za ruku (mislim tešeći ga).
U svakom slučaju najbolje rešenje je pozvati hitnu pomoć.

Miki

pre 9 godina

Bravo!!! Tako treba, treba ih i osuditi na par godina da osete sta znaci kada nerade svoj posao zasta ih gradjani placaju i tako da budu primer 80% onima u srbiji koji zive od radnicke muke...

surovo

pre 9 godina

kolika plata toliko ce i da rade, kako u javnom tako i u privatnom sektoru... sad kad smanje plate, jos manje ima svuda da se radi. e pa da vidimo ko ce kako da prodje na kraju. i svuda gde moze ima da se ne placa porez i da se traze nacini da se izigra drzava. e pa sto je drzava gora prema narodu tako ce ceo narod biti jos gori prema drzavi pa do unistenja.

ex sns

pre 9 godina

Svako ko je na zalost imao posla sa lekarima zna da je ovo tacno,bila bi vest da su odmah pruzili pomoc nekom.Ima izuzetaka kod lekara,ima tamo i postenih profesionalaca,ali uglavnom se radi o teskim ljudima koji nece ili ne znaju da rade.Male im plate od cca 1000€ pa su uvredjeni.Treba dovoditi Bugarske lekare koji u Bugarskoj rade za 400€.

Duchess of Shangay

pre 9 godina

I onda su ti lekari (verovatno) opste prakse trebali da izvade carobni stapic...ili Sport Bili tasnu i stvore sve sto je potrebno za pomoc detetu koje je dozivelo multiplu traumu?

Posto u malom mozgu drze sve protokole za ATLS (Advanced Trauma Life Support), sa sve dozama lekova ze reanimaciju...po starosti/tezini deteta?

Obozavam onaj deo u kojem su minute u pitanju! Jesu...za HITNU POMOC koja je opremljena za ovakve probleme!

A...koliko bi tek naslova i vesti bilo da su upravo ti lekari ucinili GRESKU baveci se delom struke za koji nisu obuceni??? Dali pogresnu dozu leka? Ili pomereli dete i pogorsali povredu kosti/kicme?

Mozda kada bi se javnost PRESTALA baviti tudjim poslom?

(O korupciji i javasluku ovde ne govorim!)

nebitni

pre 9 godina

citam ovde plate su lekarima nikakve . pa kakve god bile ipak su lekari i posao im je da pomognu bolesnim ljudima , voleo bi ja da im je plata 5000eur ali nema . pa jel pita neko obican narod kolika im je plata, pa taj narod opet mora da radi .

munze

pre 9 godina

Samo se vi izivljavajtre nad lekarima, uskoro ih nece ni biti, svi ce otici preko granice! Plate lekara, posebno onih koji rade u urgentnim sluzbama i u bolnicama sa najtezim pacijentima su bedne u odnosu na posao i odgovornost koje im kacite o vrat. Uporedite ih sa platama nekih koji za mesec dana nemaju ni par sati efektivnog rada, a spadaju u tih 750 000 ljudi u javnoj sluzbi! Inace nisam lekar, nego inzenjer u privatnoj firmi, ali sam se par puta uverio kakav posao rade moji prijatelji lekari i kakve su im plate! Ali dobro, najbolji su odavno pobegli, sada beze i prosecni, ovde ce ostati samo najgori i poneki zalutali prosecan.
(Brko, 1. maj 2014 16:56)

Aha, znaci ljudskost za platu.

A, drugo - procitati cl. 254 Krivicnog zakonika (Neukazivanje lekarske pomoci).

Kakva plata? O cemu pricas? Veze jedno s drugim nema.

robin hud

pre 9 godina

Lekari su jedno od najprivilegovanijih zanimanja u Srbiji bez obzira koliko oni kukali da to nije tacno.Takodje su i po mnogim istrazivanjima najkorumpiranije zanimanje zajedno sa policajcima.Ne postoji niko u Srbiji ko nije imao lose iskustvo sa lekarima.Ne postoji ni jedna ordinacija gde ne udje na desetine pacijenata preko reda.Pacijente tretiraju kao probleme kojih se treba resiti sto pre.Kada bi morali da jure pacijente po kucama i na osnovu toga da prime platu verovatno bi bili mnogo zadovoljniji.Naravno da nisu svi takvi ali pravih ima vrlo malo i tesko je doci do njih.Vecina njih su postali prepisivaci lekova za naredni mesec.Kad bi moglo da se dozvoli da svaki pacijent usmerava svoj novac od osiguranja pravom lekaru.

Goran

pre 9 godina

@perko
Kokvo ti je to pitanje "kakvu pomoc moze da pruzi goloruki lekar doma zdravlja"?
Dovoljno je da pruzi vestacko disanje i masazu srca. Kada automobil udari dete ono ga udara direktno po grudima i isteruje mu vazduh iz pluca takvom silinom da vise ne moze bez pomoci da udahne. E sad zamisli situaciju da dete lezi u takvoj situaciji i sve sto treba da se uradi je pomoc vestackog disanja a lekari kao u ovom slucaju otezu, minuti prolaze i ono umire.....
Razmisli malo pre nego ista napises...

JA

pre 9 godina

I onda je mrmot zamotao čokoladu....... ne mogu ni oni večno biti zaštićeni a stalno se žale na napade na njih..... dokle bahatosti u našem zdravstvu, da je izvadila 100 evrića odleteli bi odmah u pomoć.... :-(

Marko

pre 9 godina

Znaci, leka je obavestio Hitnu pomoc I otisao do dezurne doktorke, a onda su se zajedn uputili da pomognu decaku, ali je Hitna do tada vec stigla. Ili je Hitna u svoj vozni park odlucila da uvrsti MIG-ove, pa je zato tako brzo stigla, ili je dezurna lekarka citavih 10-15 minuta oklevala da krene, pa im je zat toliko dugo trebalo.

Nele

pre 9 godina

@Leonov

Po tebi onda lekari doma zdravlja nisu isli na isti fakultet kao oni iz hitne pomoci? Ili ovi iz hitne pomoci imaju neke posebne moci? Jesi ti mozda zvao hitnu pomoc skoro? To je u stvari taksi sluzba sa rotacijom, samo te brzo dobace do neke bolnice i to je to. Po tebi da neko useta sa prostrelnom ranom u dom zdravlja ili sa nekim infarktnim stanjem sestre i lekari bi trebalo da pozovu hitnu pomoc i da sednu da popiju kafu dok ista ne dodje. Kakav sklop notornih gluposti neko moze da napise ovde.

Covek

pre 9 godina

Posto smo za vecinu doktora samo broj kartona,a ne ljudi,pri tome i bolesni,ovaj dogadjaj nije uopste nista novo i neocekivano.Cast retkim lekarima tog Doma zdravlja koji nas ne vide kao broj.Sestre na salteru su posebna zalosna prica.po uzoru na Nusica,,Gospodje sestre,, .Opsti javasluk.nekultura i prepotentnost.Imamo novog ministra zdravlja,pa se nadam da ce zavesti rad,red i postovanje coveka,pacijenta.Kao prvo.

novosadjanka

pre 9 godina

Samtrajte da sam ovog bolida iz Doma Zdravlja....kako ga bre nije sramota...notorna laz???? Sta? Zena izmislila??? Eto tako, ona sela pa napisla na FB-u......malo da utuce vreme.

Lekar

pre 9 godina

Radim kao lekar urgentne medicine u dalekoj Kanadi.
1. ovde lekar NIKADA ne izlazi na teren. Sta vise jedan od razloga sto je princeza Dijana umrla je sto su strucnjaci sedeli na terenu I ukazivali prvu pomoc, umesto da je prebace u bolnicu gde se prava pomoc moze ukazati.
2. najvaznije je da se kod traume ne pomera telo dok se ne zastiti vrat, a to rade paramedics
3. lekar ceka na pacijenta u hitnoj gde ima svu potrebnu spremu za traumu
4. par puta mi se desilo da naletim na saobracajnu nesrecu - 10 prstiju I nista vise ne mogu da urade nista
5. bolje bi bilo da se javnost bavi stvarima koje zna a ne koje ne zna I novinarskim senzacionalizmom!!!!

Dragče

pre 9 godina

Sram ih bilo na čelu sa direktorom. Da je iole moralan i in bi trebao da podnese ostavku i da im se svima zabrani da više budu doktori. Još jednom velika sramota

Pametnjaković

pre 9 godina

Bilo bi smešno da nije žalosno, ne dao ti bog da ti iko od njih pomogne, jer ne znaju šta rade. Leče pacijenta od nečega što uopšte nema, prepišu mu lekove čija kombinacija izaziva ozbiljne probleme u nekim slučajevima izaziva druge poremećaje, jer mešaju lekove koji stupaju u interakciju, itd.

hm

pre 9 godina

Iskreno, nije mi tesko sa poverujem u ovo jer sam pre par godina dozivela nesto slicno. Drug se povredio ispred zgrade pmf-a, iskocilo mu je koleno. Otrcali smo do DZ u Siminoj ulici i zvali ih da dodju da mu nameste koleno, medjutim oni nisu zeleli da izlaze iz zgrade jer "to nije njihova nadleznost" i rekli nam da zovemo Hitnu pomoc. Hitnoj je trebalo pola sata da stigne, i njemu se cela prica sa kolenom silno zakomplikovala, a bukvalno mu ne bi bilo nista da mu je neko odmah vratio koleno na mesto (to su mu posle doktori rekli).

Stanka

pre 9 godina

Ovi ne samo što su u sukobu sa lekarskom zakletvom, nego i sa zdravim razumom. Obavestili su Hitnu pomoć i onda krenuli do povređenog deteta, koje je ležalo na putu, a brža od njih bila je hitna pomoć, iako je dom zdravlja na pedeset metara od mesta nesreće. Kako može neko ovako nešto bestidno da napiše a da bude direktor doma lekarske ustanove? I šta će se desiti? Ništa. Na sreću, detetu je, koliko sam pre pola sata saznala, dobro. O Bože, pomozi! Ako svakog dana ljudi stradaju na pešačkim pelazima, čak i kad imaju zeleno svetlo, onda meni ova vlada nije vlada, neka svi odu odmah. Ili neka naprave rekonstrukciju. Na šta liči ova država, gospodine predsedniče vlade? Niste vi od juče u vladi, vi ste njen "prvi čovek" već dve godine? Prelazi ne služe ničemu, oni su zamka za nevine duše. Da ih nema, lakše bi nam bilo, ne bismo prelazili ulicu. Zašto se pešaci zauvek ne udalje sa gradskih ulica, neka im država napravi katakombe, a automobili neka jure ulicama dvesta na sat.

vladimir

pre 9 godina

Nije imao zakazano, tj mora da ceka da se pregledaju svi pre njega. Meni se to desilo, lekarka(***) mrtva ladna kaze - morate da cekate da prodju svi pre vas, a meni se vrti od bolova. E zemljo.....

Skandinavija

pre 9 godina

Ne znam okolnosti u ovom slucaju, ali zakon u Norveskoj propisuje da ste duzni ukazati pomoc i u vase slobodno vreme. Drugim recima ako ne ukazete pomoc gubite dozivotno licencu! Bilo je primera da su prolazili sluzbenim kolima pored saobracajne nesrece i da nisu stali i to su prijavili gradjani! Brzim postupkom se utvrdi ko je sta je i dobije zabranu rada! Ne znam koliko je to pametno, ali se pokazalo kao efikasno i skoro bio primer kada je patronazna sestra videla coveka koji je pao na ulici odmah se zaustavila i pruzila coveku pomoc dok su ljudi pored zvali hitnu. Na stranu to sta je ljudski, a sta nije uvek se mozemo pitati da li bi ona ili neko drugi stao da nema takvu zakonsku obavezu.

vesna

pre 9 godina

treba snimati od sad sve, situaciju u čekaonicama, ponašanje osoblja u zdr. domovima i bolnicama, preglede (sa mob. telefonima) pa napraviti jedan "lep" kolaž, pustiti na televiziju, sa imenima i prezimenima, pa nek onda demantuju...

aleksandar

pre 9 godina

Ja sam vodoinstalater po struci. mislim da smo narod po mentalitetu koji na brzinu donosi uglavnom negativno pogrešne zaključke na osnovu nekih polupismenih novinarskih izveštaja naravno svaka čast novinarima b92, politici, danas već ako krenemo od blica i kurira ..... samo blatimo ili se dodvoravamo izveštajima.
Ja sam pre nekoliko dana otišao u majstorluk i gospodin penzioner sam konstatuje zašto njemu nefunkcioniše vodokotlić i čovek sam kupi rezervni deo a ja samo da namestim naravno zbog njegovog pogrešnog zaključka ja ispade loš vodoinstalater jer sam mu odmah saopštio da je pogrešno dijagnostikovao kvar.
Tako i naš narod odmah zna unpred ko je kriv a ko nije.

bata

pre 9 godina

Meni se ista stvar desila pre par godina, drvojka je pala sa bajsa i razbila bradu pored tog doma zdravlja i krvareći zatražili smo pomoć i oni su nas šetali tamo vamo i na kraju kao čekajte opštu praksu, nešto tako...seli u taksi i otišli u privatni dom zdravlja kod hirurga da joj ne ostane ožiljak...i čovek završio za 15 min par kopči, at i sve po protokolu... Lopovska država...

ssasa

pre 9 godina

ako ćemo tako, dužnost je svakog gradjanina da pruži prvu pomoć za prvo vreme, a ne kad se desi svi stoje sa strane i bleje i čekaju da neko reši problem mesto njih, zato nam i tako ide!
Doktor(hitna)

Marija

pre 9 godina

Neko je napisao da doktori opste prakse ne mogu da pruze bolju prvu pomoc od bilo kog gradjanina koji se tu slucajno nasao,za sta se onda skoluju?Ni je ni cudo sto je toliko ljudi "stradalo"od pogresne dijagnoze i ne azurnosti lekara!Pominjete male plate i lose uslove,pa nije li najveca nagrada spasiti neciji zivot?

A.

pre 9 godina

(Nele, 1. maj 2014 19:58)

Pitanje je koliko lekara iz Doma zdravlja bi mogli korisno pomoći unesrećenom?
Završili su (skoro) iste škole, ali nemaju iskustva za takve situacije.
Mada, mislim da imaju i vozilo hitne pomoći (kao u DZ u 44. bloku).
Sreća je da je došla Hitna tako brzo.

vladimir

pre 9 godina

Jeste, zdravstvo nam je u čabru, država u još gorem, ali dajte budimo ljudi dok se ne utvrdi istina. Ako stvarno nisu pružili pomoć, ili je za to trebalo sat vremena dok nije stigla hitna, onda ih sve otpustiti i javno osuditi.

Gde se dede humanost?

pre 9 godina

Ne morate ni da budete lekar, kao gradjanin ste duzni da pomognete u slucaju pozara ili neke druge, u ovom slucaju saobracajne, nesrece. Kao covek trebalo bi da imate empatiju za drugo ljudsko bice, zivotinju a oni emotivniji i za biljku. Ako je ovo sto pise u tekstu istina, pomenuti ljudi ne bi trebalo vise da se bave medicinom a ne bi bilo lose da odu na neki pregled, oporavak u neku psihijatrijisku ustanovu.

ELI

pre 9 godina

Lekar: od smrti jos nikog niste izlecili ali humanost je nesto sto bi trebali da negujete i negujemo na ovom svetu. Mislim da onda ne biste morali ni od koga da molite za postovanje Vase profesije. Gde Vam se taj Hipokrat zametnuo. A Vase zanimanje, a i bilo koje drugo ne treba potcenjivati.

xRade

pre 9 godina

To je BIZNIS kao svaki drugi. Placen si da ga radis - RADI GA. ako neces ima ko hoce. To nije samilost u pruzanju pomoci. Ko sto vozac autobusa mora da vozi autobus.

glas razuma

pre 9 godina

Ja bih, pod hitno, zbog ovoga, promenio zakon, tako da lekari mogu da napuste radno mesto zbog ukazivanja prve pomoci van medicinskih ustanova, i pored hitne...

Sandra

pre 9 godina

Neka im je na cast, ako je uopste imaju!! A, ovaj sto ih je suspendovao, a nista od toga nije istina, neka je i njemu na cast... Jadni ljudi koji su na njih spali! Nadam se da ce ih sve pozatvarati i konacno predati sve u ruke privatnim opstim ordinacijama kao i u celom svetu. Hvala Bogu da su ljudi shvatili da se samo objavljivanjem ovakvih zlodela preko interneta moze stati u kraj nestrucnim, preplacenim i nemogucim mafijasima iz svih drustvenih struktura! Samo napred! Narod se konacno probudio iz stogodisnjeg sna!

drvobradi

pre 9 godina

@Brko
Ne razumem te Brko. Sta treba da radimo? Da cutimo i trpimo razne gluposti? Dokle vise plate kao izgovor za sve? Hoce li neko ikada nesto uraditi zarad ljubavi prema svom poslu ili zbog toga sto je profesionalac? Mozda je cela prica prenaduvana, kao i uvek u nasim medijima, ali opet zasto su onda ljudi suspendovani? Ako su ispostovali sve procedure, ne vidim razloga za suspenziju.

Ljiljana

pre 9 godina

Medicinsko osoblje je na duznosti 24h!
Najobicnija salterska sestra mora znati prvu pomoc , tupili smo je sve 4 godine! U dz uvek ima onog sto je potrebno za brzu intervenciju i prvu pomoc- kiseonik, adrenalin, zavoji i spricevi ,igle, i infuzije (onoliko koliko je potrebno za anafilaksu)
Lekar DZ i HP je isto pruzenog znanja izasao sa fakluteta, opravdanje nisu obuceni je smesno, mada mozda jer 5godina nije ZNALA da dijagnostikuje dijabetes..
Doslo je vreme da se procisti malo zdtavstvo i da pravi ljudi dobiju te poslove...

ELI

pre 9 godina

BRKO po tebi je, a i po njihovoj logici umri ako nemas para. Da li je to svet u kome zelis da zivis. Za mene je ovo ŠOKANTNO. Od kog materijala ste sazdani. Dete je lezalo na ulici povredjeno.

Dalibor

pre 9 godina

Hitna pomoć stigla za 6-7min, a oni 100m prešli za isto toliko? Pa dal ti čuješ šta pričaš, genije!? Šta da vam kažem da bih vas uvredio? Ne mogu sam da smislim!

jos jedna u nizu

pre 9 godina

Da se nadovezem pricom :
Zena od 70 godina, posle 10 dana lecenja "stomacnog gripa" od strane lekara opste prakse, odlazi sa temperaturom i jezivim bolovima u dom zdravlja Vozdovac, lekar je salje na UZ i tamo lekarka kaze: vama je puklo slepo crevo, idite hitno u Urgentni...
Zena uzima taksi, odlazi u Urgentni, posle stajanja na salteru od 20 minuta, "brat" na trijazi na vratima kaze, bicete na redu za operaciju tek u pet ujutru, najbolje da idete na Zvezdaru.
Ona opet seda u taksi, odlazi na Zvezdaru. Tamo je docekuje dezurni hirurg, naravno posle stajanja na salterima, i kaze" Ne operisemo mi po narudzbi Urgentnog", idite na ginekologiju.
Ona odlazi na ginekologiju i tu je prima ginekolog, doktorka koja vidi u kakvom je stanju, zove telefonom UZ, zatim nekog sa hirurgije i vristi "Sta radi onaj idiot dole, hoce da ubije zenu, dodjite hitno"...

Operisana je odmah, cudo je spasilo.

Da li treba komentarisati- od doma zdravlja koji ne zove hitnu, pa sve do hirurga na Zvezdari. Sta bilo da je i doktorka ginekolog bila od iste sorte? Na srecu, ima i medju njima ljudi.

IRONIJE

pre 9 godina

Pre jedno dva meseca padne tesko mojoj babi, zena 74 godina. Zovemo mi HITNU POMOC u Vranju, dispicerka pita koliko godina ima, posto je saznala da ima 74 rekla je da ne izlaze na intervencije kod ljudi iznad 55. Toliko dame i gospodo.

Bane

pre 9 godina

Ja nisam shvatio, jel' to vd direktora bio prisutan kada je ova žena tražila pomoć od osoblja i lekara ili nije. Ako nije, sa kojim pravom tvrdi da su iznesene "notorne neisitine". Ako jeste, zašto suspenduje lekare koji su pred njim pružili pomoć. Veoma konfuzno demantovanje.

Smarty

pre 9 godina

@Perko
Ti si covece odvalio takvu glupost da sam se pitao da li uopste da kometarisem - po tebi priuceni vozac je kompetentniji za pruzanje pomoci od skolovanog lekara?! Racunajuci srednju skolu i fakultet, svaki lekar je ucio medicinu vise od 10 godina, a ti tvrdis da je vozac (sa prvom pomoci) bolji. Znas li da je u mnogim zapadnim zemljama vozacima zabranjeno da pomeraju povredjene, jer se ne smatraju obucenim i u najboljoj nameri mogu pogorsati stanje povredjenog?
P.S. Hoce li i direktor policije reagovati suspenzijom onog policajca koji je sprecavao hitnu pomoc da odnesu dete, "dok ne uzme izjavu od deteta"?

pare nisu problem, para nema.

pre 9 godina

u DZ NBG...takva nesposobnost odavno nije viđena. čekam neki pregled 2 meseca i kod pogrešnog doktora u smenu me pošalju, kad sam došao da tražim ispravku počnu da me šutiraju od 'kolege' do 'kolege' dok mi nije puko fil i počeo da se derem. dakle niko nije kriv već ja koji sam bolestan i traba mi njihova uslua koju sam primoran da plaćam a onda me teraju da idem kod privatnika (kod istih tih doktora kad ne radu u Dz) i platim tu uslugu.
kad si bolestan dodaj još i poniženje.
ako im ne odgovara da rade za tu platu nek daju otkaz. plate su im dobre u odnosu na naš standard ali ono što im treba je duboka reorganizacija i nezavisna kontrola.

vlada

pre 9 godina

ne razumem...manje je trebalo vremena hitnoj pomoci da stigne na mesto nesrece nego ovima iz doma zdravlja ciji prozor gleda na raskrsnicu?! neko tu lazucka..

Glasinac

pre 9 godina

@drvobradi: Ne radi se ovde o ljubavi. Ovde se radi o obavezi lekara da pruži prvu pomoć povređenom. Mada mislim da su trebale biti suspendovane i medicinske sestre jer su one morale da potraže lekara , a ne da dotičnu gospođu šalju od ordinacije do ordinacije.Slažem se da postoji mogućnost da je cela priča prenaduvana , ali gospođa koja je sve ovo iznela u medije je dala svoje puno ime i prezime što znači da stoji iza svoje izjave. Ipak treba prepustati nadležnim organima da ispitaju kompletan slučaj.

drLaki

pre 9 godina

Najzesci je onaj policajac, procenjuje da povrede nisu velike i uzima izjavu od deteta na nosilima. A mene bi kaznio ako ne pruzim prvu pomoc kao ucesnik u saobracaju.

Pametni

pre 9 godina

Sta je priva pomoc I kako se ona ukazuje????
Prvo definisite sta treba da se radi pa onda kritijujte!!!
PO ATLS - Advance Trauma Life Support pravilima svaka pomoc se ukazuje na sledeci nacin:
1. Airway with c spine precaution - sto znaci zastita disajnih puteva sa zastitom kicme. Moze li lekar opste prakse koji se slucajno tu zatekao da to uradi? NE MOZE!!! Zasto? Zato sto ne zna kako da intubira I nema potrebnu opremu, niti ima imobilizaciju za kicmu. Dakle da sedi na ulici bez ove opreme je GLUPOST!!!!
2. Breathing - disanje - gde se evaluira funkcija disanja I resavaju problem poput pneumothorax sto znaci isticanje vazduha u grudni kos - za sta opet treba specijana oprema
3. Cirkulacija - gde se evaluira gubitak krvi
4. Disability - gde se evaluira sta se desilo sa nervnim sistemom
5. Exposure - ili ti otklanjanje sve odece za takozvani drugi pregled.

Koliko ste blesavi - teraju vas da nosite prvu pomoc u kolima koja je toliko glupa - samo da vam uzmu pare.
Ne znate sta 'Prva pomoc' znaci ali ste jaki I prvi da kazete sta je trebalo uraditi.
Trazite od lekara koji nisu obuceni da rade posao koji ne znaju - I onda ste kao vi dobri - vas ego je nagradjen, jer eto vi ste kao nesto uradili - a niste nista!!!
Nije ni cudo sto lekari traze mito jer sa takvim ekspertima kao sto ste vi - tesko bilo kome!!!

Objektivno!

pre 9 godina

Aj (Pametni, 2. maj 2014 12:59) ti nama objasni sledeće: Ako nije u pitanju teška trauma, već recimo prelom noge, jel i onda neophodan ceo ATLS protokol ili je dovoljno ono što smo učili u osnovnoj školi o imobilizaciji? Uostalom, lekari nisu mogli da znaju stepen povreda dok ne vide situaciju, ali su predpostavili da je visestruka teska trauma, a dete bez svesti, pa nisu hteli da rizikuju? KO SE NE BAVI MEDICINOM IZ HUMANIH RAZLOGA, NE TREBA NJOME NI DA SE BAVI! ZBOG TAKVIH DOKTORA I NJIHOVIH APETITA, DECA UMIRU DOK ČEKAJU OPERACIJE, ZA KOJE ČITAVA NACIJA SKUPLJA NOVAC!

Pametni objeknivonm

pre 9 godina

TI ocigledno NIKADA nisi bio u traumatskoj sobi - ja jesam!!!
TI ocigledno nemas POJMA kada dodje do ukazivanja prve pomoci - niti znas sta je kompartmant sindrom, sta je otvoreni prelom I slicno.
Radjene su studije I narod NE ZNA sta je osnovna prva pomoc I sta kako se pregleda covek. Sta vise nepravilnim ukazivenjem prve pomoci verovatno nanose vise stete nego koristi. \
Lekar je uradio pametno - pozvao je hitnu - sto je prva karika u lancu.
Pozvao je kolegu da pokrije dom zdravlja - umesto da ostavi dom zdravlja na cedilu.
Ne poenta je da ste vi drustvo kome je UVEK neko drugi kriv za nesto, zato vam i ne ide kako ide - glasni ste a neobjektivni da ne kazem GLUPI, ali ste pametni da vicete na sav glas o stvarima koje ne znate!!!!