Utorak, 01.04.2014.

07:56

Upis prvaka: Škole vape za decom

Upis dece u prvi razred osnovne škole zvanično počinje danas, a prema podacima Republičkog zavoda za statistiku imamo 68.500 budućih prvaka.

Izvor: Tanjug

Upis prvaka: Škole vape za decom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

Mrle

pre 10 godina

Kao u svim normalnim zemljama treba uvesti porez i to veliki (tj. osloboditi istog roditelje) što više clanova porodice to manji porez plaćaš. Ako nećeš potomstvo ne moraš ali za tebe porez batice 45% jer ti si sam i dosta ti je. Skalapanjem braka supružnici se oslobadjaju po 5%,za prvo dete još po 5% za drugo po 7% za treće 10% itd. do 15% koliko svi poraju da daju jer njima i treba više nego blejačima i splavarima. E to je prava politika znači nagrada za onoga ko radi za budućnost svoje zemlje i naroda. A vaspitanje i život je druga tema.

Vojvodinac

pre 10 godina

U Srbiji trenutno, porodilja dobija godinu dana placeno odsustvo, dok za trece dete 2 godine. U nekim zemljama za trece dete dobija se drzavna penzija, dok u nekim dobijate 3-6 meseci porodiljsko...
Srbija nije medju tim zemljama, ali je fer reci da se danas u Srbiji zivi daleko bolje nego sto su ziveli nasi preci, pa eto, oni su imali mogucnosti i nasli nacin da iznesu svoj porod, zdrav i prav.
To sto mi ne umemo i ne mozemo, nas je problem, i verujte, moze drzava da donese mere kakve god hoce i zeli, dzaba kada niti ima ko praviti ni vaspitavati decu.
ne prave se deca kalkulatorima, karijerama i egzistencijom...
Ima li vece besmislice od male slatke dece koja eto, nece imati ono sto imaju EU deca!?
Ko god ima decu, zna koliko su ona divna i slatka, i koliki je uticaj roditelja na tu decu, a zasto od njih pravimo to sto pravimo, mogu odgovoriti oni koji imaju decu.
Pogledajte kakve parkove imamo samo u Beogradu, danju zvrje prazni, uvece su puni tinejdzera sa dvolitarkama piva, i malo po malo propadaju.
Nije tesko popodne svoje dete za ruku odvesti u park, ali smo lenji.
Nije tesko svoje dete nauciti da se papiric od slatkisa ne baca na ulicu, ali vecina roditelja to radi, a deca cesto uce od nas gledajuci sta mi radimo, a ne sta pricamo.
Rodite decu i odgajite ih, i ne brinite, ako sutra budu zeleli da zive negde drugde, naci ce nacin, dok nerodjena deca nikada nece doci nigde, niti ce ikome ulepsati dan svojim osmehom!

deca su ukras sveta

pre 10 godina

@Ljilja, to dokazuje da ne shvatas da je covek drustveno bice koje zivi u zajednici i stvara tu zajednicu. Taj tvoj problem je samo tvoj licni problem i uopste nikog nije briga za tvoje pojedinacno misljenje, ali ako bi tako kao ti mislili svi gde bi otislo covecanstvo. Eto i mene je bas briga da li ces ikada pomisliti - da sam a nisam.

mik

pre 10 godina

Vidim da kao i obicno mnogi napadaju zene jer ove nece da radjaju da bi navodno imale novac za sminku, garderobu, putovanja i onda im lakse da abortiraju. A pitala bih ove dusebriznike gde su da pomognu zenama u nevolji koje nemaju cime decu da prehrane jer dobiju otkaz kada ostanu trudne ili pak ne primaju nadoknadu za porodiljsko po nekoliko meseci, a ako se desi da se razvedu nema sanse da od oca dece dobiju izdrzavanje? I onda kada ostave decu samu kod kuce da bi otisle da zarade neki dinar, opet su one krive ako se toj deci nesto desi, kao pre nekoliko meseci kada je izgorelo troje dece (oca dece niko nije pozivao na odgovornost, vec samo majku).

Aleksandar

pre 10 godina

Vidim u mnogim komentarima se pominje sebicnost , kritikuje se zivot mladih ljudi koji udovoljavaju samo sebi a ne misle na buducnost ove zemlje.Ja imam 37 godina i ne pada mi na pamaet da pravim decu.Mnogo mi je lepse da uzivam u putovanjima, izlascima sa prijateljima, teretani i drustvenom zivotu koji imam.Radim u stranoj firmi i kod mene na poslu je prioritet razvoj karijere, svakodnevno ucenje novih vestina i napredovanje.Nekoga mozda cini srecnim da ceo zivot radi jedan te isti posao a da ima decu a opet postoje i ljudi kao ja koji smisao mogu pronaci u neprestanom usavrsavanju na poslu.
Ne vidim da sam sebican ako posle napornog rada par puta godisnje mogu sebi da priustim odlazak na neku daleku destinaciju , ako svaki praznik mogu da skoknem do nekog evropskog grada.Postoje ljudi koje mnogo vise zanima da vide neku drugu kulturu nego da imaju decu i idu do Zlatibora.
Uopste me ne zanima da li ce Srbija ostati bez dece ili nece.Izbegavam sve te sumorne price o tome kako ce Srba biti sve manje i kako cemo za 50 godina biti manjina u svojoj zemlji.
Sustina je da svako zivi kako hoce i da ima srecan i ispunjen zivot.Svako koga deca cine srecnim na kraju ce naci nacin da ih ima .

Maman

pre 10 godina

Rodila sam troje, i nadam se i želim da niko od moje dece neće ostati u Srbiji. Ova zemlja ne zaslužuje svoju decu, i zbog toga deca i masovno beže iz nje. Od najsitnijeg korumpiranog inspektorčića, preko roditelja koji svoju decu vaspitavaju da mrze (Hrvate, pedere, muslimane, svakoga različitog...), preko sudija koji šikaniraju klince zbog grafita a puštaju na slobodu ubice i ozbiljne kriminalce, preko licemernog sveštenstva koje se nameće kao jedino merilo "srpstva", sve do partijskih kadrova i ministara koji predstavljaju krunu svega pokvarenog i licemernog. Tačno, za sreću nije potreban ni tablet, ni opasne patike, ni 1000 dinara za provod u gradu. Ali je za sreću potreban minimum dostojanstva, osećaj da nisi potlačena stoka, rob, da ne moraš da grcaš dok gledaš kako se oko tebe stimuliše zloba, lopovluk i kriminal. Zbog svega toga, ova zemlja doživljava to što joj se događa. A to je hiljade prvačića manje svake godine.

Ljilja

pre 10 godina

Ne mogu da verujem koliko ovde ima zlobnika koji daju sebi za pravo da drugima odredjuju sta je dobro za njih i sta treba da rade!

Ko ste vi i sta ste vi da gledate u tudje zivote i da drugim ljudima namecete svoje (primitivne) stavove?
Sta vas briga da li cu ja da radjam decu ili cu da abortiram ili da li sam odlucila da ne osudim svoje potencijalno dete na strasnu kaznu kakva je zivot u srbiji???

Srbija je zemlja gde vlada mentalna beda, gde su ljudi vecinom zatucani i vole da gledaju u tudje zivote (a ne u svoje da se ne bi slogirali) i da drugima popuju i da druge ogovaraju
- sto neko rece dole, hocete jos poreskih obveznika da izdrzavaju rodbinu na drzavnim jaslama, - a ja bih dodala, hocete jos upropascenih zivota zarad vasih bolesnih "visih ciljeva"!

realnost

pre 10 godina

MA NEMAM POSAO! Shvatite to već jednom, NEMAM POSAO, rođena sam u Beogradu, nemam selo, ne donosi mi niko hranu sa sela, nemam rođačku vezu da me uvali u državno preduzeće, nema mame i tate da im uvalim bebu dok se ja švrćkam po kafićima, NEMAM FINANSIJSKU MOGUĆNOST DA IMAM PORODICU! Dosta više sa "emancipacijom", ovakvim i onakvim devojkama i momcima, sebičlukom i ostalim nebulozama. NEMA POSLA! Gde vi ljudi živite aman? Radila sam kao inženjer u farbici u kojoj nisam bila prijavljena, najurili me, fabrika propala. Gde da se zaposlim kad ti treba veza i za prodavačicu (ovo je realnost, ne šalim se). I šta očekujete? Kako platim račune i šta jedem samo ja znam, leba i džema, kako pozajmljujem novac svuda redom i šta radim. Imam 33 godine i SIROMAŠNA SAM, iz obrazovane porodice i nemam posao.

P.S. Komentari koji osuđuju čoveka koji ne želi da ima decu su vrlo primitivni, jer je to njegova stvar. Najsebičniji čovek kog znam ima 4 ćerke. To što neko naštancuje decu ne znači da je dobar, nije sebičan ili je ispunio neku "svrhu" u životu. Ostavite čoveka na miru. Bolji je i on nego ovi koji decu prave "jer to tako treba" a onda hoće da se ubiju i samo kukumavče, zato što je realnost to da NISU za roditelje i NE VOLE decu nego ih prave da "ima ko da ih čuva u starosti" ili iz neke sebične pobude. Primitivno je to razmišljanje. Deca se prave jer se vole i kad se ima mogućnosti. Ko neće - i ne treba da ima, a ne da posle maltretira tu decu i sve oko sebe. E to je sebičluk!

avalanews

pre 10 godina

Праве нам децу задњих 25 година интензивно па ми није јасно откуд мањак.

Milivoje

pre 10 godina

Koliko sam video, niko ovde nije spomenuo jedan od glavnih uzroka niskog nataliteta (nikako i jedini), a to su abortusi. U principu nisam protivnik. Otac mi je bio ginekolog, pa imam neku predstavu o tome. Cena kiretaže je do skoro bila 5000 din u Domu zdravlja, od čega je lekaru išlo 1000 din kao dodatak na platu. Pri tom, intervencija nije uopšte bezazlena i može da ostavi trajne posledice. Da ne govorim o tome što se u Srbiji pripadnice (još uvek) većinskog naroda podvrgavaju tim intervencijama daleko češće nego pripadnice drugig naroda, pre svega islamske veroispovesti. Samo u mojoj familiji u zadnjih desetak godina nije rođeno barem petoro dece, jer je ljudima isplativiji bio trošak od 5000 din nego dete. Neka statistika koju sam pre nekog vremena gledao, kaže da bismo imali pozitivan prirodni priraštaj ako bi se broj prekida trudnoće prepolovio ili smanjio za trećinu. Ja nisam za zabranu abortusa, ali treba osmisliti mere kojima bi se broj abortusa značajno smanjio. Npr. značajno veća cena za žene koje su rodile manje od troje ili četvoro dece, a pogotovo za devojke/žene koje uopšte nisu rađale. Moj otac je smatrao da je više od četvoro dece previše za žensko telo, ali da skoro svaka žena može da iznese tri do četiri trudnoće. Na kraju, postoji dovoljno metoda kontracepcije, postoje tablete za dan posle, ali kiretaža nije metod kontracepcije i to ljudi treba dobro da znaju.

MunzeLjux

pre 10 godina

Najveca zabluda je da broj novorodjene dece ima veze sa materijalnim blagostanjem.Ako zabodete sestar u centar Evrope i opisete krug do perifernih delova kontinenta,primeticete da od centra ka periferiji proporcionalno opada standard i raste broj dece u porodicama.Sto covek vise voli samo sebe,to ima manje ljubavi za druge.Danasnje generacije mladih ljudi su blagi uzas sebicnosti,jer su naucili da se bore gazeci sve oko sebe.Nauceni su da udovoljavaju samo sebi i svojim besmislenim potrebama,bez imalo volje za zrtvovanjem za vise ciljeve.To odgovara kompanijskom uredjenju sveta jer u tom potrosackom galimatijasu,povrsno obrazovani sa iskljucenom mozdanom hemisferom za razmisljanje lako postaju robovi potrosackog ludila,gde je vaznije da se kupi nova suknja i letuje u pet zvezdica nego da se gaje tamo neka grozna deca.A kad pozele da ih neko voli,kupice kera.Kad im zivotinja dosadi,izbacice je na ulicu.

mili

pre 10 godina

(dragan, 01. april 2014 11:38) konacno jedan normalan komentar. ja ih imam troje bez posla sam, i nemamo svoj stan. ali nista ne moze zameniti njih troje. imaju sve sto je potrebno, bez ludovanja, tableta super sonicnih patika i ostalih gluppsti.

Nikodije Konstantinović

pre 10 godina

Zna li neko da objasni zašto natalitet stalno opada u zemljama sa većinskom pravoslavnom religijom (Srbija i Rusija sigurno, za druge nisam siguran)? Možda da pitam baba Vangu, tj. da čitam njena proročanstva? Odustajem, jer je baba imala penziju od Službe.

Realnost

pre 10 godina

Kakav je narod, politicari su nam jos i zlato.Stalno kukamo na politicare a i oni su deo ovog drustva i mnogo bolje ljude ovaj narod ne moze ni da iznedri.Sto se tice manjka dece, jednim delom je to zbog nezaposlenosti i teske ekonomske situacije a vecim delom je zbog karaktera mladjih ljudi, prostitucije koja cveta na svakom koraku, ne mozete upoznati devojku koja na nesto lici a da ne gleda iskljucivo materijalnu korist.

objavite ovo jako je bitno da se zna istina

pre 10 godina

srbin@ zasto bi država finansirala vantelesnu oplodnju, zašto da od mojih para pravi decu onima koji su se zavitlavali do 40. godine pa kad su omatorili setili se da imaju decu! država treba da pomaže mlade bračne parove, ali državu zabole za decu, juče u zaječaru nemaju novčanu nadoknadu za porodilje, isto je i u Raškoj i kragujevcu, ali se ima za gitarijade matorim narkićima i propalim košarkašima, vaterpolo u KG-u koji nema ni poštenu reku... e tu je problem, što se u ovoj zemlji pomaže kriminalcima i lopovima a na sirotinju i jež diže onu stvar, neće mladi decu i obaveze, meni samo žena radi ja čuvam dete, kao invalid ne mogu da dobijem posao, pa ne kukam kako je teško .. teško je ovima koje izdržavaju majke i očevi a sposobni su za rad! A skoro je i na b92 bio članak kako Novi Pazar vapi za najmanje 2 osnovne škole, koje su gotove samo da se na lokalu odobri rad, dece ima i suviše ne znaju gde će ih više, pa uporedite sad beograd sa 2.000.000 stanovnika i novi pazar sa jedva 80.000 u beogradu fali dece a u pazaru nemaju dovoljno kapaciteta da ih prime, i uporedite broj državnih preduzeća u beogradu i u novom pazaru, u pazaru je to policija, jedna bolnica i pošta.....

dragan

pre 10 godina

@Igor: Verujem da će kad porasteš i sazriš sazreti i tvoja razmišljanja. Nije emancipacija to što misliš. Više razumevanja imam za ljude kojima finansije zadaju muke. Mada, nekada ljudima ni to nije bio valjan argument. Odrastaju deca i u bedi pa su srećna (da, za sreću nije neophodan najnoviji tablet ili naj-super-fensi bicikl) i izrastu u dobre ljude.

izvinjavam se, ali nista licno

pre 10 godina

Pored neimastine koja je kod vecine mladih parova, postoje i one devojke i momci koji su materijalno obezbedjeni, ali misle da su modernog shvatanja pa kao u horu govore da je moderno u sto starijim godinama imati decu. Ta rec moderno usla je i u bracnu zajednicu pa je moderno da se brakovi ne sklapaju, pa je moderno nemati decu, pa je moderno radjati decu na rodjendan jednog od supruznika - carskim rezom, pa je moderno.... i tako redom a mlade devojke sve to upijaju kao lakmus i prica se nastavlja dalje i dalje. Onog momenta kada se sete da im bioloski sat otkucava mnogde se suocavaju sa time da moraju vestackim putem na oplodnju jer su u toj MODERNOSTI propustile prirodni tok zaceca i rodjenja, mislim na organizam koji se u 40 godinama zivota jedne zene bori da prihvati zacece prvog deteta. Znam da ima onih zena koje zele decu ali ne mogu prirodnim putem da zacnu i njima se izvinjavam uz zelju da budu uporne i postanu majke, ali ovo je apel na one mlade koje se uporno pozivaju rec moderno.
Susrecem se sa majkama sa malom decom a ja sam baka sa unucicima da su njihova deca i nasa unucad iste generacije, a takodje i majke i bake.

buduca majka

pre 10 godina

Svakog dana ocekujem malog andjela da dodje na svet,ali moram priznati da je u Srbiji i vise nego neljudski odnos prema buducim majkama.Kao stalno zaposlena u prosveti na prvu isplatu bolovanja sam cekala 4 MESECA.Da nije bilo supruga,u 21.veku,visokoobrazovana trudnica koja ima stalno zaposlenje u Srbiji prosto moze da umre od gladi.Poucena celim iskustvom preostaje mi ili da ne radjam vise dece,ili da svojoj deci pruzim malo svetliju buducnost na drugom mestu...

Toni

pre 10 godina

Decu ne planiram da imam jer me deca NE
INTERESUJU. Emancipacija ljudi je veći
faktor od ekonomije. Shvatite to već
jednom.

(Igor, 01. april 2014 10:12)

Velika je steta sto tvoji mama i tata nisu imali isti stav....

srbistanska realnost

pre 10 godina

Ma bitno je da evropska unija nema alternativu iako necemo imati hleba da jedemo.Nije EU samo Nemacka tamo je i Bugarska,Rumunija
(Glupost nema meru, 1. april 2014 10:36)

da glupost nema meru - dokaz je tvoj komentar...

u toj istoj rumuniji i bugarskoj je nezaposlenost 2-3 PUTA manja nego u srbistanu!
dakle tamo veci postotak stanovnistva radi, a ovde mogu samo da rmbace za iste plate kao u rumuniji i bugarskoj ali su ovde cene skoro DUPLO vece!

lako je ovde parazitima iz javnog sektora koji su tamo dospeli na kriminalan nacin kroz korupciju i nepotizam da se sokole i pozivaju ljude da radjaju decu "makar leba nejeli"
uzasan sebicluk gde neko tera ljude da svesno prave nove generacije socijalnih slucajeva zarad svoje opsednutosti "ocuvanjem nacije"

- a istina je da parazitima iz javnog sektora samo trebaju nove generacije poreskih obveznika od kojih ce drzava otimati kako bi njima isplacivala plate!

Nije Sloba kriv, MI smo...

pre 10 godina

I treba da izumremo! Kad smo dozvolili jednoj parazitskoj kasti da uzjase i do temelja unisti i drzavu i drustvo. Za drzavu mi i nije mnogo krivo, oduvek su drzave nastajale, menjale se ili cak nestajale, ali kad narod jednom propadne u moralnom i duhovnom smislu, kad zaboravi svoje korene, tradiciju i pretke i kad se razori porodica kao osnova drustva, bioloski nestanak je samo prirodna i neumitna posledica toga. A toliki narodi su nestajali, mnogo veci od nas... Cestitam vam srpski politicari, svi skupa, ovako nas ne bi unistio ni najveci neprijatelj! Vas ucinak je prosto neverovatan! I nemoj samo neko da kaze da 'nisu svi isti'! Nisu samo u stepeni stetnosti, ali su svi oni sljam, olos, moralni talog zemlje, paraziti i najgori deo naroda. Kasta koja nikad nista nije stvorila, osim sistema korupcije i negativne selekcije, sposobna samo za pljacku i bahatost. Nepismen seljak bi bolje vodio zemlju nego sto je vodjena zadnjih 30 godina. Zato sto zna sta su cast i postenje, stvari koje amputiraju ljudskom bicu pri ulasku u septicku jamu koju kod nas nazivaju 'politikom'.

Glupost nema meru

pre 10 godina

Ma, bitno da je Kosovo srce Srbije i zivela Rusija!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Kazite istinu, 1. april 2014 08:36)
Ma bitno je da evropska unija nema alternativu iako necemo imati hleba da jedemo.Nije EU samo Nemacka tamo je i Bugarska,Rumunija

Bob

pre 10 godina

Svi mediji,drustvene mreze,video igrice,moda,internet,estrada...odvlace paznju ljudi sa sustinskih zivotnih stvari ato su rad,porodica i zdravlje!!Zato zene razmisljaju uglavnom o tome gde ce da putuju i sta ce da obuku a muskarci gde ce da izbleje s kim ce da filozofiraju o nebulozama i kako da naprave "kombinaciju",a svi zajedno samo kukaju i nista ne rade!!!Mi smo kao narod vrlo talentovani za kukumavkanje a zapravo smo lenji i mrzi nas bilo sta da pokusamo (cast izuzetcima),jer kako se kaze "onaj ko nece nadje razlog-onaj ko hoce nadje nacin"!!!!!Otud stalna prica o nemastini,automatski porodica se stavlja na deseto mesto,a otud i 25000 prvaka manje svake godine...

Мила

pre 10 godina

У Београд се годишње досели више хиљада младих људи и живе у подрумима и собицама као подстанари , где немају услова да створе породицу.А Београд има мањак деце.Београд је црна рупа која ће прогутати целу Србију.Прво има да усиса остатак Србије а на крају ће сам да изумре.Држава мора нешто да предузме.

KoleM

pre 10 godina

Upisano 68000 prvaka a na drugom mestu pročitam ove godine u penziju otišlo 110000 ljudi. Šta još treba da vlast ali i narod shvate šta mora postati prioritet?

Mrle

pre 10 godina

Svakim danom nas je sve manje i manje ali popuniće neko tu prazninu. Moja generacija 30god 2(+,-) nema sigurnost ni za sebe a ne porodicu da zasnuje. Posla nigde osim za maminu i tatinu decu kojima su preče žurke i bleja od porodice. Bez sigurnog posla i perspektive za budućnost nema ni nataliteta kad čovek ne može sebe da izdržava kako da misli na decu. A uz to i ko može je suviše sebičan da se odrekne luksuza(letovanje,zimovanje,izlasci,markirane stvari itd) zbog porodice. Žene koje bi htele da radjaju su pritisnute od strane poslodavaca da se ograniče na jedno dete u suprotnom ih degradiraju ili ostaju bez posla,a država je gluva i slepa na takve stvari. Crno da crnje nema.

doca

pre 10 godina

Demokratske promene su ocigledno bile pun pogodak. Stopa radjanja je bila veca i u tragicnoj 1999.

Nemojte samo da kren kukanje kako je sada kriv Sloba, Kostunica ili neko treci i cetvrti.

Mi smo uzrok, likovi koji nam uredjuju zivote su samo posledica naseg (ne)razmisljanja.

NemanjaBB

pre 10 godina

Sad razmislite u kom je Srbija problemu.. A na tv-u su price o Slobi, Arkanu, Staniji, Vucku I Saricu i ostalo, a mladi beze iz zemlje, oni koji ostanu-ne smeju tako lako da radjaju decu, nema se za normalan zivot. E tu mi zivimo.

ajd i ja nesto da komentarišem

pre 10 godina

naravno ! nije ovo nista novo, štaviše, računa se u intervalima od 10 do 50 godina. uzmite kinu kao primer i politiku jednog deteta koja će oko 2030 da ih kosta skupo jer će imati povećani broj starijeg stanovnistva u odnosu na mladu radnu snagu. nema zavaravanja, ovo zahteva visoki nivo državne strategije i planiranja unapred, a bojim se da ni ovi a ni prethodni predstavnici naroda nisu sposobni to da urade niti imaju znanja niti vizije za projekciju unapred. drzava je u fazi 'krpi gaće'...
ukoliko bi se, ne znam kojim čudom i kojom računicom, desio baby-boom, blagodeti toga bi bile tek za 30 godina...dakle, nažalost, ne sluti na dobro

Zoran

pre 10 godina

Natalitet pada i to nikako nije dobro. Jeste slažem se da je ekonomska situacija loša, da nema posla ni para...Ipak najveći problem je da mladi ljudi hoće da 'uživaju' u slobodi i da nisu spremni na kompromise koje nudi brak i porodica. Mi imamo troje dece i oboje radimo puno radno vreme. Najmlađe dete nas budi često pre 6 i nije uopšte lako posle biti ceo dan na poslu a zatim vas isto čeka uveče...Jednostavno ne da im se lepo je sedeti po kafićima izlaziti i zezati se do 35. i to je to...Najviše me nerviraju oni što srbuju i brinu se za dobrobit nacije a najveći su blejači i često besposleni sede i dele pravdu...

Unutrasnjost

pre 10 godina

Zvuci zaista neverovatno, ali u opstini Negotin, grad+ sva sela, do decembra 2013. rodjeno je 127 deteta. A grad ima 3 osnovne i 4 srednje skole. Svi rodjeni zajedno da idu u jednu skolu nema ih za cetri grupe. Ako se uzme da ce se deo iseliti, za 6,7 godina ukupno ce biti 25 novih prvaka. Zaista tuzno. Sta ce biti sa tim i takvim gradovima i sa ljudima koji u njima zive? Pitam se? Zaista najozbiljniji problem naseg drustva i drzave.

tokamak

pre 10 godina

Koliko novca potrosimo godisnje na odmore u inostranstvu 500 -600 miliona evra.Kliko dece mozes da obuces , nahranis i obrazujes za te pare? Dece nema zato sto ih ne zelimo, da ima zelje naslo bi se novca. Moj pradeda je imao 8 dece a nije bio bogatiji od mene. Lako je da vicete da je drzava kriva za sve(a kriva je za mnogo sta), a ovamo trosite novac na gluposti(Izmedju ostalog i na ucitelje i nastavnike za koje nema posla jer nema dece).

zoran

pre 10 godina

Znam kako cemo restiti problem, umesto da stimulisemo radjanje i pomazemo mlade roditelje, otpusticemo visak prosvetara...
(Jesam li pogodio?, 1. april 2014 08:36)

Pogodio si 100%. Jedino samo još da nam kažeš od koje love a da ne spomeneš tajkunsko-kriminalno-politički sistem koji je vladao godinama, koji guši i razara ekonomiju, lopove, hvatanje u koštac, obelodanjivanje problema, iznošenje na čistac, procesuiranje ovoga i onoga, Beograd na vodi, kanal do Soluna, Mubadale, Mercedese, tornjeve i obeliske... Od toga nema ništa i to je jasno i poslednjem punoglavcu u presušenoj žabokrečini koja se zove Srbija...

Milentije

pre 10 godina

U prvi razred se redovno upisuju deca koja prvog septembra tekuće godine imaju između 6,5 i 7,5 godina. Vanredno, po zahtevu roditelja u prvi razred se mogu upisati i deca koja prvog septembra imaju između 6 i 6,5 godina (nakon provere spremnosti), kao i deca koja su iz opravdanih ili nepravdanih razloga "preskočila" upis ranijih godina.
Roditelji dece koja su kalendarski stasala za skolu ali koja su iz raznih razloga nespremna za polazak u nju, od prošle godine ponovo imaju mogućnost odlaganja polaska u školu. Izmene Zakona o osnovama sistema vaspitanja i obrazovanja dece (od juna prošle godine) im to omogucavaju, dakle mozete odloziti polazak u školu detetu ukoliko postoje opravdani psihološki razlozi za to. Javite se psihološkoj službi u školi, oni će u saradnji sa opštinskom interresornom komisijom doneti odluku koja je u najboljem interesu deteta. Pročitajte pažljivo izmenjeni član 98 navedenog zakona.

hjkwe

pre 10 godina

Po meni je bolje imati puno dece i biti materijalno siromašan nego biti bogat ali bez dece ili eventualno jednim detetom.
Mada ne krivim one koji misle drugačije, njihovo pravo je da tako misle.

nekorumpiran i bez veze

pre 10 godina

Vapi?A mene jutros odbise za upis deteta i rekose dodjite za nedelju dana.Zena pre mene udje preko reda i bez pardona i upisa svoje dete.Znaci li to da mora "veza" da radi?Ako mi ne upisu dete obecavam da istih stopa napustam zemlju pa ce onda vapiti za decom a tada ce vec biti kasno.Onda slobodno mogu da stvaraju novu generaciju dece sa vezama.Dakle sledi nedelja odluke.

Idza

pre 10 godina

Znam kako resiti problem: Povecati PDV na pelene, vlazne maramice, kasice, sokice I naravno cenu vrtica! I naravno ugraditi pozlacene slavine I wc solje u javna preduzeca, da gospoda sa Segamega trenda I Singiduduka uzivaju! Mozda nas onda bude vise...

i majka i prosvetar

pre 10 godina

stimulisanje radjanja u srbiji (u praksi) izgleda ovako-radila sam do sedmog meseca trudnoce.od otvaranja porodiljskog bolovanja pa naredna 4 meseca nisam primila ni dinar zbog birokratije.beba je stigla,tu su novi troskovi,stari stambeni kredit,a plate nema.uskacu babe i dede koji i sami jedva prezivljaju.na moje radno mesto partijski je progurana zamena koja u medjuvremenu dobila resenje na neodredjeno (?!).sta ce biti kad ja treba da se vratim sa porodiljskog,odlucice samovolja direktora. drugo dete? ne,hvala :-(

Ivan

pre 10 godina

Ovo nije krivica države. Doduše nesporno je da država po ovom pitanju ništa ne čini. Umesto da stvore uslove, ukinu poreze i druge namete na dečju opremu, uvode solidarni porez trudnicama na zakasnele zarade za više meseci, iako mesečna zarada ne prelazi cenzus za solidarno oporezivanje. Ima tu još mnogo toga da se kaže, ali da ne dužim.

Ali ima i do samog društva i odnosa nas kao naroda prema ženama (pre svega trudnicama) i deci. U GSP-u ili bilo gde mi je uslovni refleks da propustim trudnicu ili ženu s decom. Mislio sam i da drugi tako čine, ali sada kada mi je supuga trudna, vidim da generalno narod nema nikakav obzir prema trudnicama (čast izuzecima).

Prema tome, možemo da se žalimo koliko hoćemo. Sa takvim odnosom zaslužujemo takvu državu i zaslužujemo da nas jednog dana ne bude.

nbg

pre 10 godina

Srećno đaci prvaci! :-) Budite pametniji od svojih roditelja i učitelja. Želim vam da naučite da razmišljate, da shvatite svet oko sebe i u njemu se ostvarite i budete srećni. Iskreno se nadam da će se tu i tamo naći dobri učitelji da deo ove odgovornosti ponesu.

otac dva lepotana

pre 10 godina

Ništa novo, kao mali sam sa ocem išao u lov po brdima koja su nekad bili vinogradi. Sada imam 40 godina i u tim selima koja su pre 30 godina imala po 200 domaćinstava sada živi po par staraca. Za 25 godina, kada ljudi moje generacije dođu do "penzije" bez i jednog dana upisanog radnog staža, "pustoš" će se doći i do velikih gradova. Srbiju nećemo moći da prepoznamo kao što je sada neprepoznatljiva Jugoslavija.

gox

pre 10 godina

Zamislite samo da su generacije pre nas tako sebično razmišljale, ne bi nas bilo uopšte, tako da ne bi morali ni da se mučite oko svakodnevnih problema. Ovde nije poenta oko broja škola i mesta nastavnika,već o stavu da se ne rađa što je najpogubnije moguće rešenje za svakoga. Smuči mi se kada pročitam komentare tipa, nema posla,živim od tatine i mamine penzije, ništa nije dobro, bežim iz Srbije, ovde nema perspektive itd. Osnovna obaveza svakog od nas je produženje vrste, ostavljanje potomstva, uživanje u deci, život je i dat da bi se nastavio. Dokle god budemo razmišljali i sve računali koliko košta oko rođenja deteta, nema nam napretka, osuđeni smo svi na tiho umiranje. Zamislite samo, kome će svi koji nešto rade za 10-20 godina nešto prodavati, vršiti neku uslugu, ostaviti nasledstvo... Danas je najteže odreći se šminke, izlazaka, mobilnih, letovanja,manikira, pedikira,firmirane garderobe a najlakše deteta koje ne može ni da dobije priliku pored nas ovakvih kakvi smo. Dragi moji, najveća sreća je u deci, rađajte, ne mislite na ni na školu ni na nastvnike, ni na državu, već prvenstveno na sebe i svoju budućnost.

;)

pre 10 godina

Sada treba raditi na formiranju odeljenja od 10 - 12 učenika i da u tim odeljenjima budu deca sličnih mogućnosti. U skladu sa njihovim mogućnostima treba uskladiti tempo predavanja.

Србин

pre 10 godina

Држава треба да финансира вантелесну зачеће за све парове без обзира на старост парова. Значи и после 40-те године. Ситуација је драматична што се тиче беле куге. Наравно уз све друге мере које би поспешиле рађање деце.

Bucko razmisljam

pre 10 godina

Obuzme me tuga kada samo pomislim na te jadne malisane koji se jos po nicemu ne razlikuju od dece iz drugih evropskih zemlja, lepi, slatki, bistri, pametni.. a znam da ce po zavrsetku iz te skole izaci kao "brizljivo zatupljeni" gradjani koji vise nece biti "ni nalik" na gradjane drugih evropskih drzava i naroda !
Naucit ce oni "svaku slavnu bitku" protiv "Osmanlija", naucit ce da se dive "snazi" Marka Kraljevica koji "cedi suvu drenovinu", naucit ce sve o "znacaju Kosova" za "nji'ovo bice", naucit ce kako da "srbuju", naucit ce da "rusuju", naucit ce ih "Amfilohije" i ostali "bradati popovi" kako da "vrte slavski kolac" dok slave "skolsku slavu" u znak zahvalnosti "svom prosvetitelju" Sv. Savi, sve ce oni to nauciti samo ce imati problema ako negde naidju na "raskrsnicu sa semaforom" a budu morali da predju na drugu stranu ulice !

Yahtzee

pre 10 godina

Zato sam citao da ce Engleska da povisi broj stanovnika sa 60 na 77 miliona u sledecih 20 godina, i to cak ne imigracijom nego lokalnim stanovnistvom. Pametni ulazu u svoju buducnost, glupaci se bave interstelarnim problemima.

Srbi, da li ste tužni zbog toga ili vam ovo uopšte nije u predmetu interesovanja jer gledate farmu i prebrojavate izborne glasove?

pre 10 godina

Svake godine nas je sve manje. TUGA!

Aron

pre 10 godina

Pa naravno, ko je lud da danas ima decu.Situacija ekonomska je sve gora i gora.I umesto da pričamo o realnim problemima,mi pričamo o EU,Kosovu,NATO-u,situaciji na Krimu...I ostalim ne bitnim stvarima.U izbornoj kampanji jedino je Radulović pričao o ekonomskim problemima i nudio rešenja,ostali su samo konstantovali probleme i pričali o nekim velikim apstraktnim temama.Tako da ne znam, ovo sve uopšte ne sluti na dobro.

Православ

pre 10 godina

Само смо ми у просвети и Војска проглашавали технолошке вишкове док су се друге буџетске гране пуниле партијским кадровима. Сви који су примљени на посао без конкурса су примљени незаконито!

Dragan

pre 10 godina

Kako da se skucis, da si siguran da bar mozes prehraniti dete, da imas posao...
I ako neko misli da se 'elita' brine oko ovoga, neka zna da gresi. Njima je i cilj da uzivaju, dok se narod pati. Od pamtiveka takvi i vladaju.

Aron

pre 10 godina

Pa naravno, ko je lud da danas ima decu.Situacija ekonomska je sve gora i gora.I umesto da pričamo o realnim problemima,mi pričamo o EU,Kosovu,NATO-u,situaciji na Krimu...I ostalim ne bitnim stvarima.U izbornoj kampanji jedino je Radulović pričao o ekonomskim problemima i nudio rešenja,ostali su samo konstantovali probleme i pričali o nekim velikim apstraktnim temama.Tako da ne znam, ovo sve uopšte ne sluti na dobro.

Православ

pre 10 godina

Само смо ми у просвети и Војска проглашавали технолошке вишкове док су се друге буџетске гране пуниле партијским кадровима. Сви који су примљени на посао без конкурса су примљени незаконито!

Dragan

pre 10 godina

Kako da se skucis, da si siguran da bar mozes prehraniti dete, da imas posao...
I ako neko misli da se 'elita' brine oko ovoga, neka zna da gresi. Njima je i cilj da uzivaju, dok se narod pati. Od pamtiveka takvi i vladaju.

Srbi, da li ste tužni zbog toga ili vam ovo uopšte nije u predmetu interesovanja jer gledate farmu i prebrojavate izborne glasove?

pre 10 godina

Svake godine nas je sve manje. TUGA!

Mrle

pre 10 godina

Svakim danom nas je sve manje i manje ali popuniće neko tu prazninu. Moja generacija 30god 2(+,-) nema sigurnost ni za sebe a ne porodicu da zasnuje. Posla nigde osim za maminu i tatinu decu kojima su preče žurke i bleja od porodice. Bez sigurnog posla i perspektive za budućnost nema ni nataliteta kad čovek ne može sebe da izdržava kako da misli na decu. A uz to i ko može je suviše sebičan da se odrekne luksuza(letovanje,zimovanje,izlasci,markirane stvari itd) zbog porodice. Žene koje bi htele da radjaju su pritisnute od strane poslodavaca da se ograniče na jedno dete u suprotnom ih degradiraju ili ostaju bez posla,a država je gluva i slepa na takve stvari. Crno da crnje nema.

Idza

pre 10 godina

Znam kako resiti problem: Povecati PDV na pelene, vlazne maramice, kasice, sokice I naravno cenu vrtica! I naravno ugraditi pozlacene slavine I wc solje u javna preduzeca, da gospoda sa Segamega trenda I Singiduduka uzivaju! Mozda nas onda bude vise...

i majka i prosvetar

pre 10 godina

stimulisanje radjanja u srbiji (u praksi) izgleda ovako-radila sam do sedmog meseca trudnoce.od otvaranja porodiljskog bolovanja pa naredna 4 meseca nisam primila ni dinar zbog birokratije.beba je stigla,tu su novi troskovi,stari stambeni kredit,a plate nema.uskacu babe i dede koji i sami jedva prezivljaju.na moje radno mesto partijski je progurana zamena koja u medjuvremenu dobila resenje na neodredjeno (?!).sta ce biti kad ja treba da se vratim sa porodiljskog,odlucice samovolja direktora. drugo dete? ne,hvala :-(

Мила

pre 10 godina

У Београд се годишње досели више хиљада младих људи и живе у подрумима и собицама као подстанари , где немају услова да створе породицу.А Београд има мањак деце.Београд је црна рупа која ће прогутати целу Србију.Прво има да усиса остатак Србије а на крају ће сам да изумре.Држава мора нешто да предузме.

Toni

pre 10 godina

Decu ne planiram da imam jer me deca NE
INTERESUJU. Emancipacija ljudi je veći
faktor od ekonomije. Shvatite to već
jednom.

(Igor, 01. april 2014 10:12)

Velika je steta sto tvoji mama i tata nisu imali isti stav....

Bucko razmisljam

pre 10 godina

Obuzme me tuga kada samo pomislim na te jadne malisane koji se jos po nicemu ne razlikuju od dece iz drugih evropskih zemlja, lepi, slatki, bistri, pametni.. a znam da ce po zavrsetku iz te skole izaci kao "brizljivo zatupljeni" gradjani koji vise nece biti "ni nalik" na gradjane drugih evropskih drzava i naroda !
Naucit ce oni "svaku slavnu bitku" protiv "Osmanlija", naucit ce da se dive "snazi" Marka Kraljevica koji "cedi suvu drenovinu", naucit ce sve o "znacaju Kosova" za "nji'ovo bice", naucit ce kako da "srbuju", naucit ce da "rusuju", naucit ce ih "Amfilohije" i ostali "bradati popovi" kako da "vrte slavski kolac" dok slave "skolsku slavu" u znak zahvalnosti "svom prosvetitelju" Sv. Savi, sve ce oni to nauciti samo ce imati problema ako negde naidju na "raskrsnicu sa semaforom" a budu morali da predju na drugu stranu ulice !

otac dva lepotana

pre 10 godina

Ništa novo, kao mali sam sa ocem išao u lov po brdima koja su nekad bili vinogradi. Sada imam 40 godina i u tim selima koja su pre 30 godina imala po 200 domaćinstava sada živi po par staraca. Za 25 godina, kada ljudi moje generacije dođu do "penzije" bez i jednog dana upisanog radnog staža, "pustoš" će se doći i do velikih gradova. Srbiju nećemo moći da prepoznamo kao što je sada neprepoznatljiva Jugoslavija.

Unutrasnjost

pre 10 godina

Zvuci zaista neverovatno, ali u opstini Negotin, grad+ sva sela, do decembra 2013. rodjeno je 127 deteta. A grad ima 3 osnovne i 4 srednje skole. Svi rodjeni zajedno da idu u jednu skolu nema ih za cetri grupe. Ako se uzme da ce se deo iseliti, za 6,7 godina ukupno ce biti 25 novih prvaka. Zaista tuzno. Sta ce biti sa tim i takvim gradovima i sa ljudima koji u njima zive? Pitam se? Zaista najozbiljniji problem naseg drustva i drzave.

Zoran

pre 10 godina

Natalitet pada i to nikako nije dobro. Jeste slažem se da je ekonomska situacija loša, da nema posla ni para...Ipak najveći problem je da mladi ljudi hoće da 'uživaju' u slobodi i da nisu spremni na kompromise koje nudi brak i porodica. Mi imamo troje dece i oboje radimo puno radno vreme. Najmlađe dete nas budi često pre 6 i nije uopšte lako posle biti ceo dan na poslu a zatim vas isto čeka uveče...Jednostavno ne da im se lepo je sedeti po kafićima izlaziti i zezati se do 35. i to je to...Najviše me nerviraju oni što srbuju i brinu se za dobrobit nacije a najveći su blejači i često besposleni sede i dele pravdu...

Glupost nema meru

pre 10 godina

Ma, bitno da je Kosovo srce Srbije i zivela Rusija!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Kazite istinu, 1. april 2014 08:36)
Ma bitno je da evropska unija nema alternativu iako necemo imati hleba da jedemo.Nije EU samo Nemacka tamo je i Bugarska,Rumunija

Yahtzee

pre 10 godina

Zato sam citao da ce Engleska da povisi broj stanovnika sa 60 na 77 miliona u sledecih 20 godina, i to cak ne imigracijom nego lokalnim stanovnistvom. Pametni ulazu u svoju buducnost, glupaci se bave interstelarnim problemima.

doca

pre 10 godina

Demokratske promene su ocigledno bile pun pogodak. Stopa radjanja je bila veca i u tragicnoj 1999.

Nemojte samo da kren kukanje kako je sada kriv Sloba, Kostunica ili neko treci i cetvrti.

Mi smo uzrok, likovi koji nam uredjuju zivote su samo posledica naseg (ne)razmisljanja.

nekorumpiran i bez veze

pre 10 godina

Vapi?A mene jutros odbise za upis deteta i rekose dodjite za nedelju dana.Zena pre mene udje preko reda i bez pardona i upisa svoje dete.Znaci li to da mora "veza" da radi?Ako mi ne upisu dete obecavam da istih stopa napustam zemlju pa ce onda vapiti za decom a tada ce vec biti kasno.Onda slobodno mogu da stvaraju novu generaciju dece sa vezama.Dakle sledi nedelja odluke.

Nije Sloba kriv, MI smo...

pre 10 godina

I treba da izumremo! Kad smo dozvolili jednoj parazitskoj kasti da uzjase i do temelja unisti i drzavu i drustvo. Za drzavu mi i nije mnogo krivo, oduvek su drzave nastajale, menjale se ili cak nestajale, ali kad narod jednom propadne u moralnom i duhovnom smislu, kad zaboravi svoje korene, tradiciju i pretke i kad se razori porodica kao osnova drustva, bioloski nestanak je samo prirodna i neumitna posledica toga. A toliki narodi su nestajali, mnogo veci od nas... Cestitam vam srpski politicari, svi skupa, ovako nas ne bi unistio ni najveci neprijatelj! Vas ucinak je prosto neverovatan! I nemoj samo neko da kaze da 'nisu svi isti'! Nisu samo u stepeni stetnosti, ali su svi oni sljam, olos, moralni talog zemlje, paraziti i najgori deo naroda. Kasta koja nikad nista nije stvorila, osim sistema korupcije i negativne selekcije, sposobna samo za pljacku i bahatost. Nepismen seljak bi bolje vodio zemlju nego sto je vodjena zadnjih 30 godina. Zato sto zna sta su cast i postenje, stvari koje amputiraju ljudskom bicu pri ulasku u septicku jamu koju kod nas nazivaju 'politikom'.

NemanjaBB

pre 10 godina

Sad razmislite u kom je Srbija problemu.. A na tv-u su price o Slobi, Arkanu, Staniji, Vucku I Saricu i ostalo, a mladi beze iz zemlje, oni koji ostanu-ne smeju tako lako da radjaju decu, nema se za normalan zivot. E tu mi zivimo.

nbg

pre 10 godina

Srećno đaci prvaci! :-) Budite pametniji od svojih roditelja i učitelja. Želim vam da naučite da razmišljate, da shvatite svet oko sebe i u njemu se ostvarite i budete srećni. Iskreno se nadam da će se tu i tamo naći dobri učitelji da deo ove odgovornosti ponesu.

Ivan

pre 10 godina

Ovo nije krivica države. Doduše nesporno je da država po ovom pitanju ništa ne čini. Umesto da stvore uslove, ukinu poreze i druge namete na dečju opremu, uvode solidarni porez trudnicama na zakasnele zarade za više meseci, iako mesečna zarada ne prelazi cenzus za solidarno oporezivanje. Ima tu još mnogo toga da se kaže, ali da ne dužim.

Ali ima i do samog društva i odnosa nas kao naroda prema ženama (pre svega trudnicama) i deci. U GSP-u ili bilo gde mi je uslovni refleks da propustim trudnicu ili ženu s decom. Mislio sam i da drugi tako čine, ali sada kada mi je supuga trudna, vidim da generalno narod nema nikakav obzir prema trudnicama (čast izuzecima).

Prema tome, možemo da se žalimo koliko hoćemo. Sa takvim odnosom zaslužujemo takvu državu i zaslužujemo da nas jednog dana ne bude.

;)

pre 10 godina

Sada treba raditi na formiranju odeljenja od 10 - 12 učenika i da u tim odeljenjima budu deca sličnih mogućnosti. U skladu sa njihovim mogućnostima treba uskladiti tempo predavanja.

gox

pre 10 godina

Zamislite samo da su generacije pre nas tako sebično razmišljale, ne bi nas bilo uopšte, tako da ne bi morali ni da se mučite oko svakodnevnih problema. Ovde nije poenta oko broja škola i mesta nastavnika,već o stavu da se ne rađa što je najpogubnije moguće rešenje za svakoga. Smuči mi se kada pročitam komentare tipa, nema posla,živim od tatine i mamine penzije, ništa nije dobro, bežim iz Srbije, ovde nema perspektive itd. Osnovna obaveza svakog od nas je produženje vrste, ostavljanje potomstva, uživanje u deci, život je i dat da bi se nastavio. Dokle god budemo razmišljali i sve računali koliko košta oko rođenja deteta, nema nam napretka, osuđeni smo svi na tiho umiranje. Zamislite samo, kome će svi koji nešto rade za 10-20 godina nešto prodavati, vršiti neku uslugu, ostaviti nasledstvo... Danas je najteže odreći se šminke, izlazaka, mobilnih, letovanja,manikira, pedikira,firmirane garderobe a najlakše deteta koje ne može ni da dobije priliku pored nas ovakvih kakvi smo. Dragi moji, najveća sreća je u deci, rađajte, ne mislite na ni na školu ni na nastvnike, ni na državu, već prvenstveno na sebe i svoju budućnost.

zoran

pre 10 godina

Znam kako cemo restiti problem, umesto da stimulisemo radjanje i pomazemo mlade roditelje, otpusticemo visak prosvetara...
(Jesam li pogodio?, 1. april 2014 08:36)

Pogodio si 100%. Jedino samo još da nam kažeš od koje love a da ne spomeneš tajkunsko-kriminalno-politički sistem koji je vladao godinama, koji guši i razara ekonomiju, lopove, hvatanje u koštac, obelodanjivanje problema, iznošenje na čistac, procesuiranje ovoga i onoga, Beograd na vodi, kanal do Soluna, Mubadale, Mercedese, tornjeve i obeliske... Od toga nema ništa i to je jasno i poslednjem punoglavcu u presušenoj žabokrečini koja se zove Srbija...

KoleM

pre 10 godina

Upisano 68000 prvaka a na drugom mestu pročitam ove godine u penziju otišlo 110000 ljudi. Šta još treba da vlast ali i narod shvate šta mora postati prioritet?

Maman

pre 10 godina

Rodila sam troje, i nadam se i želim da niko od moje dece neće ostati u Srbiji. Ova zemlja ne zaslužuje svoju decu, i zbog toga deca i masovno beže iz nje. Od najsitnijeg korumpiranog inspektorčića, preko roditelja koji svoju decu vaspitavaju da mrze (Hrvate, pedere, muslimane, svakoga različitog...), preko sudija koji šikaniraju klince zbog grafita a puštaju na slobodu ubice i ozbiljne kriminalce, preko licemernog sveštenstva koje se nameće kao jedino merilo "srpstva", sve do partijskih kadrova i ministara koji predstavljaju krunu svega pokvarenog i licemernog. Tačno, za sreću nije potreban ni tablet, ni opasne patike, ni 1000 dinara za provod u gradu. Ali je za sreću potreban minimum dostojanstva, osećaj da nisi potlačena stoka, rob, da ne moraš da grcaš dok gledaš kako se oko tebe stimuliše zloba, lopovluk i kriminal. Zbog svega toga, ova zemlja doživljava to što joj se događa. A to je hiljade prvačića manje svake godine.

ajd i ja nesto da komentarišem

pre 10 godina

naravno ! nije ovo nista novo, štaviše, računa se u intervalima od 10 do 50 godina. uzmite kinu kao primer i politiku jednog deteta koja će oko 2030 da ih kosta skupo jer će imati povećani broj starijeg stanovnistva u odnosu na mladu radnu snagu. nema zavaravanja, ovo zahteva visoki nivo državne strategije i planiranja unapred, a bojim se da ni ovi a ni prethodni predstavnici naroda nisu sposobni to da urade niti imaju znanja niti vizije za projekciju unapred. drzava je u fazi 'krpi gaće'...
ukoliko bi se, ne znam kojim čudom i kojom računicom, desio baby-boom, blagodeti toga bi bile tek za 30 godina...dakle, nažalost, ne sluti na dobro

srbistanska realnost

pre 10 godina

Ma bitno je da evropska unija nema alternativu iako necemo imati hleba da jedemo.Nije EU samo Nemacka tamo je i Bugarska,Rumunija
(Glupost nema meru, 1. april 2014 10:36)

da glupost nema meru - dokaz je tvoj komentar...

u toj istoj rumuniji i bugarskoj je nezaposlenost 2-3 PUTA manja nego u srbistanu!
dakle tamo veci postotak stanovnistva radi, a ovde mogu samo da rmbace za iste plate kao u rumuniji i bugarskoj ali su ovde cene skoro DUPLO vece!

lako je ovde parazitima iz javnog sektora koji su tamo dospeli na kriminalan nacin kroz korupciju i nepotizam da se sokole i pozivaju ljude da radjaju decu "makar leba nejeli"
uzasan sebicluk gde neko tera ljude da svesno prave nove generacije socijalnih slucajeva zarad svoje opsednutosti "ocuvanjem nacije"

- a istina je da parazitima iz javnog sektora samo trebaju nove generacije poreskih obveznika od kojih ce drzava otimati kako bi njima isplacivala plate!

realnost

pre 10 godina

MA NEMAM POSAO! Shvatite to već jednom, NEMAM POSAO, rođena sam u Beogradu, nemam selo, ne donosi mi niko hranu sa sela, nemam rođačku vezu da me uvali u državno preduzeće, nema mame i tate da im uvalim bebu dok se ja švrćkam po kafićima, NEMAM FINANSIJSKU MOGUĆNOST DA IMAM PORODICU! Dosta više sa "emancipacijom", ovakvim i onakvim devojkama i momcima, sebičlukom i ostalim nebulozama. NEMA POSLA! Gde vi ljudi živite aman? Radila sam kao inženjer u farbici u kojoj nisam bila prijavljena, najurili me, fabrika propala. Gde da se zaposlim kad ti treba veza i za prodavačicu (ovo je realnost, ne šalim se). I šta očekujete? Kako platim račune i šta jedem samo ja znam, leba i džema, kako pozajmljujem novac svuda redom i šta radim. Imam 33 godine i SIROMAŠNA SAM, iz obrazovane porodice i nemam posao.

P.S. Komentari koji osuđuju čoveka koji ne želi da ima decu su vrlo primitivni, jer je to njegova stvar. Najsebičniji čovek kog znam ima 4 ćerke. To što neko naštancuje decu ne znači da je dobar, nije sebičan ili je ispunio neku "svrhu" u životu. Ostavite čoveka na miru. Bolji je i on nego ovi koji decu prave "jer to tako treba" a onda hoće da se ubiju i samo kukumavče, zato što je realnost to da NISU za roditelje i NE VOLE decu nego ih prave da "ima ko da ih čuva u starosti" ili iz neke sebične pobude. Primitivno je to razmišljanje. Deca se prave jer se vole i kad se ima mogućnosti. Ko neće - i ne treba da ima, a ne da posle maltretira tu decu i sve oko sebe. E to je sebičluk!

Bob

pre 10 godina

Svi mediji,drustvene mreze,video igrice,moda,internet,estrada...odvlace paznju ljudi sa sustinskih zivotnih stvari ato su rad,porodica i zdravlje!!Zato zene razmisljaju uglavnom o tome gde ce da putuju i sta ce da obuku a muskarci gde ce da izbleje s kim ce da filozofiraju o nebulozama i kako da naprave "kombinaciju",a svi zajedno samo kukaju i nista ne rade!!!Mi smo kao narod vrlo talentovani za kukumavkanje a zapravo smo lenji i mrzi nas bilo sta da pokusamo (cast izuzetcima),jer kako se kaze "onaj ko nece nadje razlog-onaj ko hoce nadje nacin"!!!!!Otud stalna prica o nemastini,automatski porodica se stavlja na deseto mesto,a otud i 25000 prvaka manje svake godine...

hjkwe

pre 10 godina

Po meni je bolje imati puno dece i biti materijalno siromašan nego biti bogat ali bez dece ili eventualno jednim detetom.
Mada ne krivim one koji misle drugačije, njihovo pravo je da tako misle.

objavite ovo jako je bitno da se zna istina

pre 10 godina

srbin@ zasto bi država finansirala vantelesnu oplodnju, zašto da od mojih para pravi decu onima koji su se zavitlavali do 40. godine pa kad su omatorili setili se da imaju decu! država treba da pomaže mlade bračne parove, ali državu zabole za decu, juče u zaječaru nemaju novčanu nadoknadu za porodilje, isto je i u Raškoj i kragujevcu, ali se ima za gitarijade matorim narkićima i propalim košarkašima, vaterpolo u KG-u koji nema ni poštenu reku... e tu je problem, što se u ovoj zemlji pomaže kriminalcima i lopovima a na sirotinju i jež diže onu stvar, neće mladi decu i obaveze, meni samo žena radi ja čuvam dete, kao invalid ne mogu da dobijem posao, pa ne kukam kako je teško .. teško je ovima koje izdržavaju majke i očevi a sposobni su za rad! A skoro je i na b92 bio članak kako Novi Pazar vapi za najmanje 2 osnovne škole, koje su gotove samo da se na lokalu odobri rad, dece ima i suviše ne znaju gde će ih više, pa uporedite sad beograd sa 2.000.000 stanovnika i novi pazar sa jedva 80.000 u beogradu fali dece a u pazaru nemaju dovoljno kapaciteta da ih prime, i uporedite broj državnih preduzeća u beogradu i u novom pazaru, u pazaru je to policija, jedna bolnica i pošta.....

Србин

pre 10 godina

Држава треба да финансира вантелесну зачеће за све парове без обзира на старост парова. Значи и после 40-те године. Ситуација је драматична што се тиче беле куге. Наравно уз све друге мере које би поспешиле рађање деце.

Ljilja

pre 10 godina

Ne mogu da verujem koliko ovde ima zlobnika koji daju sebi za pravo da drugima odredjuju sta je dobro za njih i sta treba da rade!

Ko ste vi i sta ste vi da gledate u tudje zivote i da drugim ljudima namecete svoje (primitivne) stavove?
Sta vas briga da li cu ja da radjam decu ili cu da abortiram ili da li sam odlucila da ne osudim svoje potencijalno dete na strasnu kaznu kakva je zivot u srbiji???

Srbija je zemlja gde vlada mentalna beda, gde su ljudi vecinom zatucani i vole da gledaju u tudje zivote (a ne u svoje da se ne bi slogirali) i da drugima popuju i da druge ogovaraju
- sto neko rece dole, hocete jos poreskih obveznika da izdrzavaju rodbinu na drzavnim jaslama, - a ja bih dodala, hocete jos upropascenih zivota zarad vasih bolesnih "visih ciljeva"!

tokamak

pre 10 godina

Koliko novca potrosimo godisnje na odmore u inostranstvu 500 -600 miliona evra.Kliko dece mozes da obuces , nahranis i obrazujes za te pare? Dece nema zato sto ih ne zelimo, da ima zelje naslo bi se novca. Moj pradeda je imao 8 dece a nije bio bogatiji od mene. Lako je da vicete da je drzava kriva za sve(a kriva je za mnogo sta), a ovamo trosite novac na gluposti(Izmedju ostalog i na ucitelje i nastavnike za koje nema posla jer nema dece).

Aleksandar

pre 10 godina

Vidim u mnogim komentarima se pominje sebicnost , kritikuje se zivot mladih ljudi koji udovoljavaju samo sebi a ne misle na buducnost ove zemlje.Ja imam 37 godina i ne pada mi na pamaet da pravim decu.Mnogo mi je lepse da uzivam u putovanjima, izlascima sa prijateljima, teretani i drustvenom zivotu koji imam.Radim u stranoj firmi i kod mene na poslu je prioritet razvoj karijere, svakodnevno ucenje novih vestina i napredovanje.Nekoga mozda cini srecnim da ceo zivot radi jedan te isti posao a da ima decu a opet postoje i ljudi kao ja koji smisao mogu pronaci u neprestanom usavrsavanju na poslu.
Ne vidim da sam sebican ako posle napornog rada par puta godisnje mogu sebi da priustim odlazak na neku daleku destinaciju , ako svaki praznik mogu da skoknem do nekog evropskog grada.Postoje ljudi koje mnogo vise zanima da vide neku drugu kulturu nego da imaju decu i idu do Zlatibora.
Uopste me ne zanima da li ce Srbija ostati bez dece ili nece.Izbegavam sve te sumorne price o tome kako ce Srba biti sve manje i kako cemo za 50 godina biti manjina u svojoj zemlji.
Sustina je da svako zivi kako hoce i da ima srecan i ispunjen zivot.Svako koga deca cine srecnim na kraju ce naci nacin da ih ima .

buduca majka

pre 10 godina

Svakog dana ocekujem malog andjela da dodje na svet,ali moram priznati da je u Srbiji i vise nego neljudski odnos prema buducim majkama.Kao stalno zaposlena u prosveti na prvu isplatu bolovanja sam cekala 4 MESECA.Da nije bilo supruga,u 21.veku,visokoobrazovana trudnica koja ima stalno zaposlenje u Srbiji prosto moze da umre od gladi.Poucena celim iskustvom preostaje mi ili da ne radjam vise dece,ili da svojoj deci pruzim malo svetliju buducnost na drugom mestu...

mik

pre 10 godina

Vidim da kao i obicno mnogi napadaju zene jer ove nece da radjaju da bi navodno imale novac za sminku, garderobu, putovanja i onda im lakse da abortiraju. A pitala bih ove dusebriznike gde su da pomognu zenama u nevolji koje nemaju cime decu da prehrane jer dobiju otkaz kada ostanu trudne ili pak ne primaju nadoknadu za porodiljsko po nekoliko meseci, a ako se desi da se razvedu nema sanse da od oca dece dobiju izdrzavanje? I onda kada ostave decu samu kod kuce da bi otisle da zarade neki dinar, opet su one krive ako se toj deci nesto desi, kao pre nekoliko meseci kada je izgorelo troje dece (oca dece niko nije pozivao na odgovornost, vec samo majku).

MunzeLjux

pre 10 godina

Najveca zabluda je da broj novorodjene dece ima veze sa materijalnim blagostanjem.Ako zabodete sestar u centar Evrope i opisete krug do perifernih delova kontinenta,primeticete da od centra ka periferiji proporcionalno opada standard i raste broj dece u porodicama.Sto covek vise voli samo sebe,to ima manje ljubavi za druge.Danasnje generacije mladih ljudi su blagi uzas sebicnosti,jer su naucili da se bore gazeci sve oko sebe.Nauceni su da udovoljavaju samo sebi i svojim besmislenim potrebama,bez imalo volje za zrtvovanjem za vise ciljeve.To odgovara kompanijskom uredjenju sveta jer u tom potrosackom galimatijasu,povrsno obrazovani sa iskljucenom mozdanom hemisferom za razmisljanje lako postaju robovi potrosackog ludila,gde je vaznije da se kupi nova suknja i letuje u pet zvezdica nego da se gaje tamo neka grozna deca.A kad pozele da ih neko voli,kupice kera.Kad im zivotinja dosadi,izbacice je na ulicu.

Realnost

pre 10 godina

Kakav je narod, politicari su nam jos i zlato.Stalno kukamo na politicare a i oni su deo ovog drustva i mnogo bolje ljude ovaj narod ne moze ni da iznedri.Sto se tice manjka dece, jednim delom je to zbog nezaposlenosti i teske ekonomske situacije a vecim delom je zbog karaktera mladjih ljudi, prostitucije koja cveta na svakom koraku, ne mozete upoznati devojku koja na nesto lici a da ne gleda iskljucivo materijalnu korist.

avalanews

pre 10 godina

Праве нам децу задњих 25 година интензивно па ми није јасно откуд мањак.

Milentije

pre 10 godina

U prvi razred se redovno upisuju deca koja prvog septembra tekuće godine imaju između 6,5 i 7,5 godina. Vanredno, po zahtevu roditelja u prvi razred se mogu upisati i deca koja prvog septembra imaju između 6 i 6,5 godina (nakon provere spremnosti), kao i deca koja su iz opravdanih ili nepravdanih razloga "preskočila" upis ranijih godina.
Roditelji dece koja su kalendarski stasala za skolu ali koja su iz raznih razloga nespremna za polazak u nju, od prošle godine ponovo imaju mogućnost odlaganja polaska u školu. Izmene Zakona o osnovama sistema vaspitanja i obrazovanja dece (od juna prošle godine) im to omogucavaju, dakle mozete odloziti polazak u školu detetu ukoliko postoje opravdani psihološki razlozi za to. Javite se psihološkoj službi u školi, oni će u saradnji sa opštinskom interresornom komisijom doneti odluku koja je u najboljem interesu deteta. Pročitajte pažljivo izmenjeni član 98 navedenog zakona.

izvinjavam se, ali nista licno

pre 10 godina

Pored neimastine koja je kod vecine mladih parova, postoje i one devojke i momci koji su materijalno obezbedjeni, ali misle da su modernog shvatanja pa kao u horu govore da je moderno u sto starijim godinama imati decu. Ta rec moderno usla je i u bracnu zajednicu pa je moderno da se brakovi ne sklapaju, pa je moderno nemati decu, pa je moderno radjati decu na rodjendan jednog od supruznika - carskim rezom, pa je moderno.... i tako redom a mlade devojke sve to upijaju kao lakmus i prica se nastavlja dalje i dalje. Onog momenta kada se sete da im bioloski sat otkucava mnogde se suocavaju sa time da moraju vestackim putem na oplodnju jer su u toj MODERNOSTI propustile prirodni tok zaceca i rodjenja, mislim na organizam koji se u 40 godinama zivota jedne zene bori da prihvati zacece prvog deteta. Znam da ima onih zena koje zele decu ali ne mogu prirodnim putem da zacnu i njima se izvinjavam uz zelju da budu uporne i postanu majke, ali ovo je apel na one mlade koje se uporno pozivaju rec moderno.
Susrecem se sa majkama sa malom decom a ja sam baka sa unucicima da su njihova deca i nasa unucad iste generacije, a takodje i majke i bake.

mili

pre 10 godina

(dragan, 01. april 2014 11:38) konacno jedan normalan komentar. ja ih imam troje bez posla sam, i nemamo svoj stan. ali nista ne moze zameniti njih troje. imaju sve sto je potrebno, bez ludovanja, tableta super sonicnih patika i ostalih gluppsti.

Milivoje

pre 10 godina

Koliko sam video, niko ovde nije spomenuo jedan od glavnih uzroka niskog nataliteta (nikako i jedini), a to su abortusi. U principu nisam protivnik. Otac mi je bio ginekolog, pa imam neku predstavu o tome. Cena kiretaže je do skoro bila 5000 din u Domu zdravlja, od čega je lekaru išlo 1000 din kao dodatak na platu. Pri tom, intervencija nije uopšte bezazlena i može da ostavi trajne posledice. Da ne govorim o tome što se u Srbiji pripadnice (još uvek) većinskog naroda podvrgavaju tim intervencijama daleko češće nego pripadnice drugig naroda, pre svega islamske veroispovesti. Samo u mojoj familiji u zadnjih desetak godina nije rođeno barem petoro dece, jer je ljudima isplativiji bio trošak od 5000 din nego dete. Neka statistika koju sam pre nekog vremena gledao, kaže da bismo imali pozitivan prirodni priraštaj ako bi se broj prekida trudnoće prepolovio ili smanjio za trećinu. Ja nisam za zabranu abortusa, ali treba osmisliti mere kojima bi se broj abortusa značajno smanjio. Npr. značajno veća cena za žene koje su rodile manje od troje ili četvoro dece, a pogotovo za devojke/žene koje uopšte nisu rađale. Moj otac je smatrao da je više od četvoro dece previše za žensko telo, ali da skoro svaka žena može da iznese tri do četiri trudnoće. Na kraju, postoji dovoljno metoda kontracepcije, postoje tablete za dan posle, ali kiretaža nije metod kontracepcije i to ljudi treba dobro da znaju.

dragan

pre 10 godina

@Igor: Verujem da će kad porasteš i sazriš sazreti i tvoja razmišljanja. Nije emancipacija to što misliš. Više razumevanja imam za ljude kojima finansije zadaju muke. Mada, nekada ljudima ni to nije bio valjan argument. Odrastaju deca i u bedi pa su srećna (da, za sreću nije neophodan najnoviji tablet ili naj-super-fensi bicikl) i izrastu u dobre ljude.

Mrle

pre 10 godina

Kao u svim normalnim zemljama treba uvesti porez i to veliki (tj. osloboditi istog roditelje) što više clanova porodice to manji porez plaćaš. Ako nećeš potomstvo ne moraš ali za tebe porez batice 45% jer ti si sam i dosta ti je. Skalapanjem braka supružnici se oslobadjaju po 5%,za prvo dete još po 5% za drugo po 7% za treće 10% itd. do 15% koliko svi poraju da daju jer njima i treba više nego blejačima i splavarima. E to je prava politika znači nagrada za onoga ko radi za budućnost svoje zemlje i naroda. A vaspitanje i život je druga tema.

Nikodije Konstantinović

pre 10 godina

Zna li neko da objasni zašto natalitet stalno opada u zemljama sa većinskom pravoslavnom religijom (Srbija i Rusija sigurno, za druge nisam siguran)? Možda da pitam baba Vangu, tj. da čitam njena proročanstva? Odustajem, jer je baba imala penziju od Službe.

Vojvodinac

pre 10 godina

U Srbiji trenutno, porodilja dobija godinu dana placeno odsustvo, dok za trece dete 2 godine. U nekim zemljama za trece dete dobija se drzavna penzija, dok u nekim dobijate 3-6 meseci porodiljsko...
Srbija nije medju tim zemljama, ali je fer reci da se danas u Srbiji zivi daleko bolje nego sto su ziveli nasi preci, pa eto, oni su imali mogucnosti i nasli nacin da iznesu svoj porod, zdrav i prav.
To sto mi ne umemo i ne mozemo, nas je problem, i verujte, moze drzava da donese mere kakve god hoce i zeli, dzaba kada niti ima ko praviti ni vaspitavati decu.
ne prave se deca kalkulatorima, karijerama i egzistencijom...
Ima li vece besmislice od male slatke dece koja eto, nece imati ono sto imaju EU deca!?
Ko god ima decu, zna koliko su ona divna i slatka, i koliki je uticaj roditelja na tu decu, a zasto od njih pravimo to sto pravimo, mogu odgovoriti oni koji imaju decu.
Pogledajte kakve parkove imamo samo u Beogradu, danju zvrje prazni, uvece su puni tinejdzera sa dvolitarkama piva, i malo po malo propadaju.
Nije tesko popodne svoje dete za ruku odvesti u park, ali smo lenji.
Nije tesko svoje dete nauciti da se papiric od slatkisa ne baca na ulicu, ali vecina roditelja to radi, a deca cesto uce od nas gledajuci sta mi radimo, a ne sta pricamo.
Rodite decu i odgajite ih, i ne brinite, ako sutra budu zeleli da zive negde drugde, naci ce nacin, dok nerodjena deca nikada nece doci nigde, niti ce ikome ulepsati dan svojim osmehom!

deca su ukras sveta

pre 10 godina

@Ljilja, to dokazuje da ne shvatas da je covek drustveno bice koje zivi u zajednici i stvara tu zajednicu. Taj tvoj problem je samo tvoj licni problem i uopste nikog nije briga za tvoje pojedinacno misljenje, ali ako bi tako kao ti mislili svi gde bi otislo covecanstvo. Eto i mene je bas briga da li ces ikada pomisliti - da sam a nisam.

Glupost nema meru

pre 10 godina

Ma, bitno da je Kosovo srce Srbije i zivela Rusija!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Kazite istinu, 1. april 2014 08:36)
Ma bitno je da evropska unija nema alternativu iako necemo imati hleba da jedemo.Nije EU samo Nemacka tamo je i Bugarska,Rumunija

gox

pre 10 godina

Zamislite samo da su generacije pre nas tako sebično razmišljale, ne bi nas bilo uopšte, tako da ne bi morali ni da se mučite oko svakodnevnih problema. Ovde nije poenta oko broja škola i mesta nastavnika,već o stavu da se ne rađa što je najpogubnije moguće rešenje za svakoga. Smuči mi se kada pročitam komentare tipa, nema posla,živim od tatine i mamine penzije, ništa nije dobro, bežim iz Srbije, ovde nema perspektive itd. Osnovna obaveza svakog od nas je produženje vrste, ostavljanje potomstva, uživanje u deci, život je i dat da bi se nastavio. Dokle god budemo razmišljali i sve računali koliko košta oko rođenja deteta, nema nam napretka, osuđeni smo svi na tiho umiranje. Zamislite samo, kome će svi koji nešto rade za 10-20 godina nešto prodavati, vršiti neku uslugu, ostaviti nasledstvo... Danas je najteže odreći se šminke, izlazaka, mobilnih, letovanja,manikira, pedikira,firmirane garderobe a najlakše deteta koje ne može ni da dobije priliku pored nas ovakvih kakvi smo. Dragi moji, najveća sreća je u deci, rađajte, ne mislite na ni na školu ni na nastvnike, ni na državu, već prvenstveno na sebe i svoju budućnost.

tokamak

pre 10 godina

Koliko novca potrosimo godisnje na odmore u inostranstvu 500 -600 miliona evra.Kliko dece mozes da obuces , nahranis i obrazujes za te pare? Dece nema zato sto ih ne zelimo, da ima zelje naslo bi se novca. Moj pradeda je imao 8 dece a nije bio bogatiji od mene. Lako je da vicete da je drzava kriva za sve(a kriva je za mnogo sta), a ovamo trosite novac na gluposti(Izmedju ostalog i na ucitelje i nastavnike za koje nema posla jer nema dece).

hjkwe

pre 10 godina

Po meni je bolje imati puno dece i biti materijalno siromašan nego biti bogat ali bez dece ili eventualno jednim detetom.
Mada ne krivim one koji misle drugačije, njihovo pravo je da tako misle.

Bucko razmisljam

pre 10 godina

Obuzme me tuga kada samo pomislim na te jadne malisane koji se jos po nicemu ne razlikuju od dece iz drugih evropskih zemlja, lepi, slatki, bistri, pametni.. a znam da ce po zavrsetku iz te skole izaci kao "brizljivo zatupljeni" gradjani koji vise nece biti "ni nalik" na gradjane drugih evropskih drzava i naroda !
Naucit ce oni "svaku slavnu bitku" protiv "Osmanlija", naucit ce da se dive "snazi" Marka Kraljevica koji "cedi suvu drenovinu", naucit ce sve o "znacaju Kosova" za "nji'ovo bice", naucit ce kako da "srbuju", naucit ce da "rusuju", naucit ce ih "Amfilohije" i ostali "bradati popovi" kako da "vrte slavski kolac" dok slave "skolsku slavu" u znak zahvalnosti "svom prosvetitelju" Sv. Savi, sve ce oni to nauciti samo ce imati problema ako negde naidju na "raskrsnicu sa semaforom" a budu morali da predju na drugu stranu ulice !

Zoran

pre 10 godina

Natalitet pada i to nikako nije dobro. Jeste slažem se da je ekonomska situacija loša, da nema posla ni para...Ipak najveći problem je da mladi ljudi hoće da 'uživaju' u slobodi i da nisu spremni na kompromise koje nudi brak i porodica. Mi imamo troje dece i oboje radimo puno radno vreme. Najmlađe dete nas budi često pre 6 i nije uopšte lako posle biti ceo dan na poslu a zatim vas isto čeka uveče...Jednostavno ne da im se lepo je sedeti po kafićima izlaziti i zezati se do 35. i to je to...Najviše me nerviraju oni što srbuju i brinu se za dobrobit nacije a najveći su blejači i često besposleni sede i dele pravdu...

Srbi, da li ste tužni zbog toga ili vam ovo uopšte nije u predmetu interesovanja jer gledate farmu i prebrojavate izborne glasove?

pre 10 godina

Svake godine nas je sve manje. TUGA!

Aron

pre 10 godina

Pa naravno, ko je lud da danas ima decu.Situacija ekonomska je sve gora i gora.I umesto da pričamo o realnim problemima,mi pričamo o EU,Kosovu,NATO-u,situaciji na Krimu...I ostalim ne bitnim stvarima.U izbornoj kampanji jedino je Radulović pričao o ekonomskim problemima i nudio rešenja,ostali su samo konstantovali probleme i pričali o nekim velikim apstraktnim temama.Tako da ne znam, ovo sve uopšte ne sluti na dobro.

Milivoje

pre 10 godina

Koliko sam video, niko ovde nije spomenuo jedan od glavnih uzroka niskog nataliteta (nikako i jedini), a to su abortusi. U principu nisam protivnik. Otac mi je bio ginekolog, pa imam neku predstavu o tome. Cena kiretaže je do skoro bila 5000 din u Domu zdravlja, od čega je lekaru išlo 1000 din kao dodatak na platu. Pri tom, intervencija nije uopšte bezazlena i može da ostavi trajne posledice. Da ne govorim o tome što se u Srbiji pripadnice (još uvek) većinskog naroda podvrgavaju tim intervencijama daleko češće nego pripadnice drugig naroda, pre svega islamske veroispovesti. Samo u mojoj familiji u zadnjih desetak godina nije rođeno barem petoro dece, jer je ljudima isplativiji bio trošak od 5000 din nego dete. Neka statistika koju sam pre nekog vremena gledao, kaže da bismo imali pozitivan prirodni priraštaj ako bi se broj prekida trudnoće prepolovio ili smanjio za trećinu. Ja nisam za zabranu abortusa, ali treba osmisliti mere kojima bi se broj abortusa značajno smanjio. Npr. značajno veća cena za žene koje su rodile manje od troje ili četvoro dece, a pogotovo za devojke/žene koje uopšte nisu rađale. Moj otac je smatrao da je više od četvoro dece previše za žensko telo, ali da skoro svaka žena može da iznese tri do četiri trudnoće. Na kraju, postoji dovoljno metoda kontracepcije, postoje tablete za dan posle, ali kiretaža nije metod kontracepcije i to ljudi treba dobro da znaju.

izvinjavam se, ali nista licno

pre 10 godina

Pored neimastine koja je kod vecine mladih parova, postoje i one devojke i momci koji su materijalno obezbedjeni, ali misle da su modernog shvatanja pa kao u horu govore da je moderno u sto starijim godinama imati decu. Ta rec moderno usla je i u bracnu zajednicu pa je moderno da se brakovi ne sklapaju, pa je moderno nemati decu, pa je moderno radjati decu na rodjendan jednog od supruznika - carskim rezom, pa je moderno.... i tako redom a mlade devojke sve to upijaju kao lakmus i prica se nastavlja dalje i dalje. Onog momenta kada se sete da im bioloski sat otkucava mnogde se suocavaju sa time da moraju vestackim putem na oplodnju jer su u toj MODERNOSTI propustile prirodni tok zaceca i rodjenja, mislim na organizam koji se u 40 godinama zivota jedne zene bori da prihvati zacece prvog deteta. Znam da ima onih zena koje zele decu ali ne mogu prirodnim putem da zacnu i njima se izvinjavam uz zelju da budu uporne i postanu majke, ali ovo je apel na one mlade koje se uporno pozivaju rec moderno.
Susrecem se sa majkama sa malom decom a ja sam baka sa unucicima da su njihova deca i nasa unucad iste generacije, a takodje i majke i bake.

Toni

pre 10 godina

Decu ne planiram da imam jer me deca NE
INTERESUJU. Emancipacija ljudi je veći
faktor od ekonomije. Shvatite to već
jednom.

(Igor, 01. april 2014 10:12)

Velika je steta sto tvoji mama i tata nisu imali isti stav....

Mrle

pre 10 godina

Kao u svim normalnim zemljama treba uvesti porez i to veliki (tj. osloboditi istog roditelje) što više clanova porodice to manji porez plaćaš. Ako nećeš potomstvo ne moraš ali za tebe porez batice 45% jer ti si sam i dosta ti je. Skalapanjem braka supružnici se oslobadjaju po 5%,za prvo dete još po 5% za drugo po 7% za treće 10% itd. do 15% koliko svi poraju da daju jer njima i treba više nego blejačima i splavarima. E to je prava politika znači nagrada za onoga ko radi za budućnost svoje zemlje i naroda. A vaspitanje i život je druga tema.

Bob

pre 10 godina

Svi mediji,drustvene mreze,video igrice,moda,internet,estrada...odvlace paznju ljudi sa sustinskih zivotnih stvari ato su rad,porodica i zdravlje!!Zato zene razmisljaju uglavnom o tome gde ce da putuju i sta ce da obuku a muskarci gde ce da izbleje s kim ce da filozofiraju o nebulozama i kako da naprave "kombinaciju",a svi zajedno samo kukaju i nista ne rade!!!Mi smo kao narod vrlo talentovani za kukumavkanje a zapravo smo lenji i mrzi nas bilo sta da pokusamo (cast izuzetcima),jer kako se kaze "onaj ko nece nadje razlog-onaj ko hoce nadje nacin"!!!!!Otud stalna prica o nemastini,automatski porodica se stavlja na deseto mesto,a otud i 25000 prvaka manje svake godine...

Realnost

pre 10 godina

Kakav je narod, politicari su nam jos i zlato.Stalno kukamo na politicare a i oni su deo ovog drustva i mnogo bolje ljude ovaj narod ne moze ni da iznedri.Sto se tice manjka dece, jednim delom je to zbog nezaposlenosti i teske ekonomske situacije a vecim delom je zbog karaktera mladjih ljudi, prostitucije koja cveta na svakom koraku, ne mozete upoznati devojku koja na nesto lici a da ne gleda iskljucivo materijalnu korist.

mili

pre 10 godina

(dragan, 01. april 2014 11:38) konacno jedan normalan komentar. ja ih imam troje bez posla sam, i nemamo svoj stan. ali nista ne moze zameniti njih troje. imaju sve sto je potrebno, bez ludovanja, tableta super sonicnih patika i ostalih gluppsti.

objavite ovo jako je bitno da se zna istina

pre 10 godina

srbin@ zasto bi država finansirala vantelesnu oplodnju, zašto da od mojih para pravi decu onima koji su se zavitlavali do 40. godine pa kad su omatorili setili se da imaju decu! država treba da pomaže mlade bračne parove, ali državu zabole za decu, juče u zaječaru nemaju novčanu nadoknadu za porodilje, isto je i u Raškoj i kragujevcu, ali se ima za gitarijade matorim narkićima i propalim košarkašima, vaterpolo u KG-u koji nema ni poštenu reku... e tu je problem, što se u ovoj zemlji pomaže kriminalcima i lopovima a na sirotinju i jež diže onu stvar, neće mladi decu i obaveze, meni samo žena radi ja čuvam dete, kao invalid ne mogu da dobijem posao, pa ne kukam kako je teško .. teško je ovima koje izdržavaju majke i očevi a sposobni su za rad! A skoro je i na b92 bio članak kako Novi Pazar vapi za najmanje 2 osnovne škole, koje su gotove samo da se na lokalu odobri rad, dece ima i suviše ne znaju gde će ih više, pa uporedite sad beograd sa 2.000.000 stanovnika i novi pazar sa jedva 80.000 u beogradu fali dece a u pazaru nemaju dovoljno kapaciteta da ih prime, i uporedite broj državnih preduzeća u beogradu i u novom pazaru, u pazaru je to policija, jedna bolnica i pošta.....

MunzeLjux

pre 10 godina

Najveca zabluda je da broj novorodjene dece ima veze sa materijalnim blagostanjem.Ako zabodete sestar u centar Evrope i opisete krug do perifernih delova kontinenta,primeticete da od centra ka periferiji proporcionalno opada standard i raste broj dece u porodicama.Sto covek vise voli samo sebe,to ima manje ljubavi za druge.Danasnje generacije mladih ljudi su blagi uzas sebicnosti,jer su naucili da se bore gazeci sve oko sebe.Nauceni su da udovoljavaju samo sebi i svojim besmislenim potrebama,bez imalo volje za zrtvovanjem za vise ciljeve.To odgovara kompanijskom uredjenju sveta jer u tom potrosackom galimatijasu,povrsno obrazovani sa iskljucenom mozdanom hemisferom za razmisljanje lako postaju robovi potrosackog ludila,gde je vaznije da se kupi nova suknja i letuje u pet zvezdica nego da se gaje tamo neka grozna deca.A kad pozele da ih neko voli,kupice kera.Kad im zivotinja dosadi,izbacice je na ulicu.

Nikodije Konstantinović

pre 10 godina

Zna li neko da objasni zašto natalitet stalno opada u zemljama sa većinskom pravoslavnom religijom (Srbija i Rusija sigurno, za druge nisam siguran)? Možda da pitam baba Vangu, tj. da čitam njena proročanstva? Odustajem, jer je baba imala penziju od Službe.

Православ

pre 10 godina

Само смо ми у просвети и Војска проглашавали технолошке вишкове док су се друге буџетске гране пуниле партијским кадровима. Сви који су примљени на посао без конкурса су примљени незаконито!

Мила

pre 10 godina

У Београд се годишње досели више хиљада младих људи и живе у подрумима и собицама као подстанари , где немају услова да створе породицу.А Београд има мањак деце.Београд је црна рупа која ће прогутати целу Србију.Прво има да усиса остатак Србије а на крају ће сам да изумре.Држава мора нешто да предузме.

Aleksandar

pre 10 godina

Vidim u mnogim komentarima se pominje sebicnost , kritikuje se zivot mladih ljudi koji udovoljavaju samo sebi a ne misle na buducnost ove zemlje.Ja imam 37 godina i ne pada mi na pamaet da pravim decu.Mnogo mi je lepse da uzivam u putovanjima, izlascima sa prijateljima, teretani i drustvenom zivotu koji imam.Radim u stranoj firmi i kod mene na poslu je prioritet razvoj karijere, svakodnevno ucenje novih vestina i napredovanje.Nekoga mozda cini srecnim da ceo zivot radi jedan te isti posao a da ima decu a opet postoje i ljudi kao ja koji smisao mogu pronaci u neprestanom usavrsavanju na poslu.
Ne vidim da sam sebican ako posle napornog rada par puta godisnje mogu sebi da priustim odlazak na neku daleku destinaciju , ako svaki praznik mogu da skoknem do nekog evropskog grada.Postoje ljudi koje mnogo vise zanima da vide neku drugu kulturu nego da imaju decu i idu do Zlatibora.
Uopste me ne zanima da li ce Srbija ostati bez dece ili nece.Izbegavam sve te sumorne price o tome kako ce Srba biti sve manje i kako cemo za 50 godina biti manjina u svojoj zemlji.
Sustina je da svako zivi kako hoce i da ima srecan i ispunjen zivot.Svako koga deca cine srecnim na kraju ce naci nacin da ih ima .

dragan

pre 10 godina

@Igor: Verujem da će kad porasteš i sazriš sazreti i tvoja razmišljanja. Nije emancipacija to što misliš. Više razumevanja imam za ljude kojima finansije zadaju muke. Mada, nekada ljudima ni to nije bio valjan argument. Odrastaju deca i u bedi pa su srećna (da, za sreću nije neophodan najnoviji tablet ili naj-super-fensi bicikl) i izrastu u dobre ljude.

Србин

pre 10 godina

Држава треба да финансира вантелесну зачеће за све парове без обзира на старост парова. Значи и после 40-те године. Ситуација је драматична што се тиче беле куге. Наравно уз све друге мере које би поспешиле рађање деце.

doca

pre 10 godina

Demokratske promene su ocigledno bile pun pogodak. Stopa radjanja je bila veca i u tragicnoj 1999.

Nemojte samo da kren kukanje kako je sada kriv Sloba, Kostunica ili neko treci i cetvrti.

Mi smo uzrok, likovi koji nam uredjuju zivote su samo posledica naseg (ne)razmisljanja.

srbistanska realnost

pre 10 godina

Ma bitno je da evropska unija nema alternativu iako necemo imati hleba da jedemo.Nije EU samo Nemacka tamo je i Bugarska,Rumunija
(Glupost nema meru, 1. april 2014 10:36)

da glupost nema meru - dokaz je tvoj komentar...

u toj istoj rumuniji i bugarskoj je nezaposlenost 2-3 PUTA manja nego u srbistanu!
dakle tamo veci postotak stanovnistva radi, a ovde mogu samo da rmbace za iste plate kao u rumuniji i bugarskoj ali su ovde cene skoro DUPLO vece!

lako je ovde parazitima iz javnog sektora koji su tamo dospeli na kriminalan nacin kroz korupciju i nepotizam da se sokole i pozivaju ljude da radjaju decu "makar leba nejeli"
uzasan sebicluk gde neko tera ljude da svesno prave nove generacije socijalnih slucajeva zarad svoje opsednutosti "ocuvanjem nacije"

- a istina je da parazitima iz javnog sektora samo trebaju nove generacije poreskih obveznika od kojih ce drzava otimati kako bi njima isplacivala plate!

Vojvodinac

pre 10 godina

U Srbiji trenutno, porodilja dobija godinu dana placeno odsustvo, dok za trece dete 2 godine. U nekim zemljama za trece dete dobija se drzavna penzija, dok u nekim dobijate 3-6 meseci porodiljsko...
Srbija nije medju tim zemljama, ali je fer reci da se danas u Srbiji zivi daleko bolje nego sto su ziveli nasi preci, pa eto, oni su imali mogucnosti i nasli nacin da iznesu svoj porod, zdrav i prav.
To sto mi ne umemo i ne mozemo, nas je problem, i verujte, moze drzava da donese mere kakve god hoce i zeli, dzaba kada niti ima ko praviti ni vaspitavati decu.
ne prave se deca kalkulatorima, karijerama i egzistencijom...
Ima li vece besmislice od male slatke dece koja eto, nece imati ono sto imaju EU deca!?
Ko god ima decu, zna koliko su ona divna i slatka, i koliki je uticaj roditelja na tu decu, a zasto od njih pravimo to sto pravimo, mogu odgovoriti oni koji imaju decu.
Pogledajte kakve parkove imamo samo u Beogradu, danju zvrje prazni, uvece su puni tinejdzera sa dvolitarkama piva, i malo po malo propadaju.
Nije tesko popodne svoje dete za ruku odvesti u park, ali smo lenji.
Nije tesko svoje dete nauciti da se papiric od slatkisa ne baca na ulicu, ali vecina roditelja to radi, a deca cesto uce od nas gledajuci sta mi radimo, a ne sta pricamo.
Rodite decu i odgajite ih, i ne brinite, ako sutra budu zeleli da zive negde drugde, naci ce nacin, dok nerodjena deca nikada nece doci nigde, niti ce ikome ulepsati dan svojim osmehom!

Dragan

pre 10 godina

Kako da se skucis, da si siguran da bar mozes prehraniti dete, da imas posao...
I ako neko misli da se 'elita' brine oko ovoga, neka zna da gresi. Njima je i cilj da uzivaju, dok se narod pati. Od pamtiveka takvi i vladaju.

Mrle

pre 10 godina

Svakim danom nas je sve manje i manje ali popuniće neko tu prazninu. Moja generacija 30god 2(+,-) nema sigurnost ni za sebe a ne porodicu da zasnuje. Posla nigde osim za maminu i tatinu decu kojima su preče žurke i bleja od porodice. Bez sigurnog posla i perspektive za budućnost nema ni nataliteta kad čovek ne može sebe da izdržava kako da misli na decu. A uz to i ko može je suviše sebičan da se odrekne luksuza(letovanje,zimovanje,izlasci,markirane stvari itd) zbog porodice. Žene koje bi htele da radjaju su pritisnute od strane poslodavaca da se ograniče na jedno dete u suprotnom ih degradiraju ili ostaju bez posla,a država je gluva i slepa na takve stvari. Crno da crnje nema.

deca su ukras sveta

pre 10 godina

@Ljilja, to dokazuje da ne shvatas da je covek drustveno bice koje zivi u zajednici i stvara tu zajednicu. Taj tvoj problem je samo tvoj licni problem i uopste nikog nije briga za tvoje pojedinacno misljenje, ali ako bi tako kao ti mislili svi gde bi otislo covecanstvo. Eto i mene je bas briga da li ces ikada pomisliti - da sam a nisam.

zoran

pre 10 godina

Znam kako cemo restiti problem, umesto da stimulisemo radjanje i pomazemo mlade roditelje, otpusticemo visak prosvetara...
(Jesam li pogodio?, 1. april 2014 08:36)

Pogodio si 100%. Jedino samo još da nam kažeš od koje love a da ne spomeneš tajkunsko-kriminalno-politički sistem koji je vladao godinama, koji guši i razara ekonomiju, lopove, hvatanje u koštac, obelodanjivanje problema, iznošenje na čistac, procesuiranje ovoga i onoga, Beograd na vodi, kanal do Soluna, Mubadale, Mercedese, tornjeve i obeliske... Od toga nema ništa i to je jasno i poslednjem punoglavcu u presušenoj žabokrečini koja se zove Srbija...

Nije Sloba kriv, MI smo...

pre 10 godina

I treba da izumremo! Kad smo dozvolili jednoj parazitskoj kasti da uzjase i do temelja unisti i drzavu i drustvo. Za drzavu mi i nije mnogo krivo, oduvek su drzave nastajale, menjale se ili cak nestajale, ali kad narod jednom propadne u moralnom i duhovnom smislu, kad zaboravi svoje korene, tradiciju i pretke i kad se razori porodica kao osnova drustva, bioloski nestanak je samo prirodna i neumitna posledica toga. A toliki narodi su nestajali, mnogo veci od nas... Cestitam vam srpski politicari, svi skupa, ovako nas ne bi unistio ni najveci neprijatelj! Vas ucinak je prosto neverovatan! I nemoj samo neko da kaze da 'nisu svi isti'! Nisu samo u stepeni stetnosti, ali su svi oni sljam, olos, moralni talog zemlje, paraziti i najgori deo naroda. Kasta koja nikad nista nije stvorila, osim sistema korupcije i negativne selekcije, sposobna samo za pljacku i bahatost. Nepismen seljak bi bolje vodio zemlju nego sto je vodjena zadnjih 30 godina. Zato sto zna sta su cast i postenje, stvari koje amputiraju ljudskom bicu pri ulasku u septicku jamu koju kod nas nazivaju 'politikom'.

Ljilja

pre 10 godina

Ne mogu da verujem koliko ovde ima zlobnika koji daju sebi za pravo da drugima odredjuju sta je dobro za njih i sta treba da rade!

Ko ste vi i sta ste vi da gledate u tudje zivote i da drugim ljudima namecete svoje (primitivne) stavove?
Sta vas briga da li cu ja da radjam decu ili cu da abortiram ili da li sam odlucila da ne osudim svoje potencijalno dete na strasnu kaznu kakva je zivot u srbiji???

Srbija je zemlja gde vlada mentalna beda, gde su ljudi vecinom zatucani i vole da gledaju u tudje zivote (a ne u svoje da se ne bi slogirali) i da drugima popuju i da druge ogovaraju
- sto neko rece dole, hocete jos poreskih obveznika da izdrzavaju rodbinu na drzavnim jaslama, - a ja bih dodala, hocete jos upropascenih zivota zarad vasih bolesnih "visih ciljeva"!

Idza

pre 10 godina

Znam kako resiti problem: Povecati PDV na pelene, vlazne maramice, kasice, sokice I naravno cenu vrtica! I naravno ugraditi pozlacene slavine I wc solje u javna preduzeca, da gospoda sa Segamega trenda I Singiduduka uzivaju! Mozda nas onda bude vise...

nekorumpiran i bez veze

pre 10 godina

Vapi?A mene jutros odbise za upis deteta i rekose dodjite za nedelju dana.Zena pre mene udje preko reda i bez pardona i upisa svoje dete.Znaci li to da mora "veza" da radi?Ako mi ne upisu dete obecavam da istih stopa napustam zemlju pa ce onda vapiti za decom a tada ce vec biti kasno.Onda slobodno mogu da stvaraju novu generaciju dece sa vezama.Dakle sledi nedelja odluke.

Milentije

pre 10 godina

U prvi razred se redovno upisuju deca koja prvog septembra tekuće godine imaju između 6,5 i 7,5 godina. Vanredno, po zahtevu roditelja u prvi razred se mogu upisati i deca koja prvog septembra imaju između 6 i 6,5 godina (nakon provere spremnosti), kao i deca koja su iz opravdanih ili nepravdanih razloga "preskočila" upis ranijih godina.
Roditelji dece koja su kalendarski stasala za skolu ali koja su iz raznih razloga nespremna za polazak u nju, od prošle godine ponovo imaju mogućnost odlaganja polaska u školu. Izmene Zakona o osnovama sistema vaspitanja i obrazovanja dece (od juna prošle godine) im to omogucavaju, dakle mozete odloziti polazak u školu detetu ukoliko postoje opravdani psihološki razlozi za to. Javite se psihološkoj službi u školi, oni će u saradnji sa opštinskom interresornom komisijom doneti odluku koja je u najboljem interesu deteta. Pročitajte pažljivo izmenjeni član 98 navedenog zakona.

Ivan

pre 10 godina

Ovo nije krivica države. Doduše nesporno je da država po ovom pitanju ništa ne čini. Umesto da stvore uslove, ukinu poreze i druge namete na dečju opremu, uvode solidarni porez trudnicama na zakasnele zarade za više meseci, iako mesečna zarada ne prelazi cenzus za solidarno oporezivanje. Ima tu još mnogo toga da se kaže, ali da ne dužim.

Ali ima i do samog društva i odnosa nas kao naroda prema ženama (pre svega trudnicama) i deci. U GSP-u ili bilo gde mi je uslovni refleks da propustim trudnicu ili ženu s decom. Mislio sam i da drugi tako čine, ali sada kada mi je supuga trudna, vidim da generalno narod nema nikakav obzir prema trudnicama (čast izuzecima).

Prema tome, možemo da se žalimo koliko hoćemo. Sa takvim odnosom zaslužujemo takvu državu i zaslužujemo da nas jednog dana ne bude.

i majka i prosvetar

pre 10 godina

stimulisanje radjanja u srbiji (u praksi) izgleda ovako-radila sam do sedmog meseca trudnoce.od otvaranja porodiljskog bolovanja pa naredna 4 meseca nisam primila ni dinar zbog birokratije.beba je stigla,tu su novi troskovi,stari stambeni kredit,a plate nema.uskacu babe i dede koji i sami jedva prezivljaju.na moje radno mesto partijski je progurana zamena koja u medjuvremenu dobila resenje na neodredjeno (?!).sta ce biti kad ja treba da se vratim sa porodiljskog,odlucice samovolja direktora. drugo dete? ne,hvala :-(

Yahtzee

pre 10 godina

Zato sam citao da ce Engleska da povisi broj stanovnika sa 60 na 77 miliona u sledecih 20 godina, i to cak ne imigracijom nego lokalnim stanovnistvom. Pametni ulazu u svoju buducnost, glupaci se bave interstelarnim problemima.

KoleM

pre 10 godina

Upisano 68000 prvaka a na drugom mestu pročitam ove godine u penziju otišlo 110000 ljudi. Šta još treba da vlast ali i narod shvate šta mora postati prioritet?

;)

pre 10 godina

Sada treba raditi na formiranju odeljenja od 10 - 12 učenika i da u tim odeljenjima budu deca sličnih mogućnosti. U skladu sa njihovim mogućnostima treba uskladiti tempo predavanja.

nbg

pre 10 godina

Srećno đaci prvaci! :-) Budite pametniji od svojih roditelja i učitelja. Želim vam da naučite da razmišljate, da shvatite svet oko sebe i u njemu se ostvarite i budete srećni. Iskreno se nadam da će se tu i tamo naći dobri učitelji da deo ove odgovornosti ponesu.

buduca majka

pre 10 godina

Svakog dana ocekujem malog andjela da dodje na svet,ali moram priznati da je u Srbiji i vise nego neljudski odnos prema buducim majkama.Kao stalno zaposlena u prosveti na prvu isplatu bolovanja sam cekala 4 MESECA.Da nije bilo supruga,u 21.veku,visokoobrazovana trudnica koja ima stalno zaposlenje u Srbiji prosto moze da umre od gladi.Poucena celim iskustvom preostaje mi ili da ne radjam vise dece,ili da svojoj deci pruzim malo svetliju buducnost na drugom mestu...

Maman

pre 10 godina

Rodila sam troje, i nadam se i želim da niko od moje dece neće ostati u Srbiji. Ova zemlja ne zaslužuje svoju decu, i zbog toga deca i masovno beže iz nje. Od najsitnijeg korumpiranog inspektorčića, preko roditelja koji svoju decu vaspitavaju da mrze (Hrvate, pedere, muslimane, svakoga različitog...), preko sudija koji šikaniraju klince zbog grafita a puštaju na slobodu ubice i ozbiljne kriminalce, preko licemernog sveštenstva koje se nameće kao jedino merilo "srpstva", sve do partijskih kadrova i ministara koji predstavljaju krunu svega pokvarenog i licemernog. Tačno, za sreću nije potreban ni tablet, ni opasne patike, ni 1000 dinara za provod u gradu. Ali je za sreću potreban minimum dostojanstva, osećaj da nisi potlačena stoka, rob, da ne moraš da grcaš dok gledaš kako se oko tebe stimuliše zloba, lopovluk i kriminal. Zbog svega toga, ova zemlja doživljava to što joj se događa. A to je hiljade prvačića manje svake godine.

avalanews

pre 10 godina

Праве нам децу задњих 25 година интензивно па ми није јасно откуд мањак.

realnost

pre 10 godina

MA NEMAM POSAO! Shvatite to već jednom, NEMAM POSAO, rođena sam u Beogradu, nemam selo, ne donosi mi niko hranu sa sela, nemam rođačku vezu da me uvali u državno preduzeće, nema mame i tate da im uvalim bebu dok se ja švrćkam po kafićima, NEMAM FINANSIJSKU MOGUĆNOST DA IMAM PORODICU! Dosta više sa "emancipacijom", ovakvim i onakvim devojkama i momcima, sebičlukom i ostalim nebulozama. NEMA POSLA! Gde vi ljudi živite aman? Radila sam kao inženjer u farbici u kojoj nisam bila prijavljena, najurili me, fabrika propala. Gde da se zaposlim kad ti treba veza i za prodavačicu (ovo je realnost, ne šalim se). I šta očekujete? Kako platim račune i šta jedem samo ja znam, leba i džema, kako pozajmljujem novac svuda redom i šta radim. Imam 33 godine i SIROMAŠNA SAM, iz obrazovane porodice i nemam posao.

P.S. Komentari koji osuđuju čoveka koji ne želi da ima decu su vrlo primitivni, jer je to njegova stvar. Najsebičniji čovek kog znam ima 4 ćerke. To što neko naštancuje decu ne znači da je dobar, nije sebičan ili je ispunio neku "svrhu" u životu. Ostavite čoveka na miru. Bolji je i on nego ovi koji decu prave "jer to tako treba" a onda hoće da se ubiju i samo kukumavče, zato što je realnost to da NISU za roditelje i NE VOLE decu nego ih prave da "ima ko da ih čuva u starosti" ili iz neke sebične pobude. Primitivno je to razmišljanje. Deca se prave jer se vole i kad se ima mogućnosti. Ko neće - i ne treba da ima, a ne da posle maltretira tu decu i sve oko sebe. E to je sebičluk!

ajd i ja nesto da komentarišem

pre 10 godina

naravno ! nije ovo nista novo, štaviše, računa se u intervalima od 10 do 50 godina. uzmite kinu kao primer i politiku jednog deteta koja će oko 2030 da ih kosta skupo jer će imati povećani broj starijeg stanovnistva u odnosu na mladu radnu snagu. nema zavaravanja, ovo zahteva visoki nivo državne strategije i planiranja unapred, a bojim se da ni ovi a ni prethodni predstavnici naroda nisu sposobni to da urade niti imaju znanja niti vizije za projekciju unapred. drzava je u fazi 'krpi gaće'...
ukoliko bi se, ne znam kojim čudom i kojom računicom, desio baby-boom, blagodeti toga bi bile tek za 30 godina...dakle, nažalost, ne sluti na dobro

NemanjaBB

pre 10 godina

Sad razmislite u kom je Srbija problemu.. A na tv-u su price o Slobi, Arkanu, Staniji, Vucku I Saricu i ostalo, a mladi beze iz zemlje, oni koji ostanu-ne smeju tako lako da radjaju decu, nema se za normalan zivot. E tu mi zivimo.

otac dva lepotana

pre 10 godina

Ništa novo, kao mali sam sa ocem išao u lov po brdima koja su nekad bili vinogradi. Sada imam 40 godina i u tim selima koja su pre 30 godina imala po 200 domaćinstava sada živi po par staraca. Za 25 godina, kada ljudi moje generacije dođu do "penzije" bez i jednog dana upisanog radnog staža, "pustoš" će se doći i do velikih gradova. Srbiju nećemo moći da prepoznamo kao što je sada neprepoznatljiva Jugoslavija.

Unutrasnjost

pre 10 godina

Zvuci zaista neverovatno, ali u opstini Negotin, grad+ sva sela, do decembra 2013. rodjeno je 127 deteta. A grad ima 3 osnovne i 4 srednje skole. Svi rodjeni zajedno da idu u jednu skolu nema ih za cetri grupe. Ako se uzme da ce se deo iseliti, za 6,7 godina ukupno ce biti 25 novih prvaka. Zaista tuzno. Sta ce biti sa tim i takvim gradovima i sa ljudima koji u njima zive? Pitam se? Zaista najozbiljniji problem naseg drustva i drzave.

mik

pre 10 godina

Vidim da kao i obicno mnogi napadaju zene jer ove nece da radjaju da bi navodno imale novac za sminku, garderobu, putovanja i onda im lakse da abortiraju. A pitala bih ove dusebriznike gde su da pomognu zenama u nevolji koje nemaju cime decu da prehrane jer dobiju otkaz kada ostanu trudne ili pak ne primaju nadoknadu za porodiljsko po nekoliko meseci, a ako se desi da se razvedu nema sanse da od oca dece dobiju izdrzavanje? I onda kada ostave decu samu kod kuce da bi otisle da zarade neki dinar, opet su one krive ako se toj deci nesto desi, kao pre nekoliko meseci kada je izgorelo troje dece (oca dece niko nije pozivao na odgovornost, vec samo majku).