Petak, 14.02.2014.

11:33

Stepinac ruši odnose sa Vatikanom?

Saradnik Centra Simon Vizental Alen Budaj kaže da bivše zemlje SFRJ, posebno Srbija, moraju uložiti oštar protest zbog namere da Alojzije Stepinac bude svetac.

Izvor: B92

Stepinac ruši odnose sa Vatikanom? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

89 Komentari

Sortiraj po:

mrak...

pre 10 godina

Taman sam uvazavaoPapa Franju i ako sam druge vere.Mislio sam da je na celo koncno dosao covek,kosmopolita,koji postuje ljudska prava i da je iz njegovih izjava se moglo zakljuciti da je izuzetno iskren..Ali nazalost,sve je palo u vodu..Srusilo se kao kula od karata..Morao je da se upozna i bolje raspita o delu Stepinca,pa tek onda da donosi odluku!Ovako ce imati sveca ali bez sjaja!

Бојан Илић

pre 10 godina

Онда нас ти "просветли", да знамо да оно није он на сликама са Павелићем за време НДХ!

B

pre 10 godina

nesa

A sta bi srbija trebala govoriti ili napraviti? Slabiji ste ekonomski, vojnicki, i politicki od Hrvatske, a brojne bitke ste izgubili

sta bi tvoja srbija trebala napraviti? Novi rat? da bi opet morali vam nauciti lekciju?

Konji jugoslavensko udbaski

pre 10 godina

"Kada dođu k vama osobe židovske ili pravoslavne vjeroispovijesti, koje se nalaze u smrtnoj opasnosti, pa zažele konvertirati na katolicizam, primite ih da spasite ljudske živote. Ne zahtijevajte od njih nikakvo specijalno vjersko znanje, jer pravoslavni su kršćani kao i mi, a židovska je vjera ona iz koje kršćanstvo vuče svoje korijene. Uloga je i zadaća kršćana u prvom redu spasiti ljude. Kada prođe ovo vrijeme ludila i divljaštva, ostat će u našoj crkvi oni koji budu konvertirali zbog uvjerenja, dok će se ostali, kada opasnost prijeđe, vratiti u svoju."

Stepinac

DEDA CVETKO

pre 10 godina

"Saradnik Centra Simon Vizental Alen Budaj kaže da bivše zemlje SFRJ, posebno Srbija, moraju uložiti oštar protest zbog namere da Alojzije Stepinac bude svetac"

A, ne, gospodo. Prvo vi, a mi cemo da vas sledimo. Kad su Hrvati ubijali Srbe po Krajini i Bosni, Muzej Holokosta u Vasingtonu bio je "too busy" primajuci Tudjmana i Izetbegovica u audijenciju da bi se bavio srpskim zrtvama holokosta. Ovo je vasa beba, izvol'te ljuljajte je.

Srboljub Govedarica

pre 10 godina

Zasto mi srbi ovog coveka blatimo lazima?
Jeste znali da se Stepinac u 1.Svetskom Ratu boreo na strani Srbije kao dobrovoljac?
Koji krvnik? Koji dokazi? Covek je bio castan. Manite se lazi i manipulacija bez da imate pojma o cemu uopste pisete

T&T

pre 10 godina

"Vatikan o svojim poslovima ne pita nikoga i ne zanima ih tuđe mišljenje, to se zove Nezavisna Država Hriščana. Da nebi možda da pita vas"
@ (je je je, 14. februar 2014 15:32)

Nezavisna drzava KATOLICKIH Hriscana, ne "Hriscana".

Srboljub Srbljanovic

pre 10 godina

Dragi susjedi, evo ja sam Hrvat i potpuno se slažem da je skandalozno proglasiti Stepinca svecem. No, njegov je grijeh nečinjenje i nesuprostavljanje očitom zločinu, a ne aktivno sudjelovanje u ustaškom genocidu. Svatko ima svog Nikolaja Velimirovića.
(Mens sana in malvasia istriana, 14. februar 2014 13:44)

Zasto i ovakvi komentari (hrvatski ali vrlo umereni, pametni i objektivni) dobijaju ovoliko minusa. Izgleda da ljudi kod ovakvih tema potpuno gube razum. Inace, nisam znao da je Stepinac u I sv. ratu dezertirao iz AU vojske i borio se na srpskoj strani. Zasto se u Srbiji o tome decenijama cutalo?

Vlada

pre 10 godina

Eee moj ti, nema ništa od toga, našao si od koga ćeš da tražiš da uloži protest. Nama su otcepili 20%države i niko iz Srbije ne ulaže protest, već naprotiv ulažu trud da nas ubede kako se to nije desilo.

patria

pre 10 godina

Ocu da kazem, ne budite naivni, i Vatikanu i SPC u je zajednicka borba protiv komunista. I jedni i drugi su fasiti uveliko samo na drugim stranama, a temelj isti!
Ovo vazi i za Musliman
Cetnik i Ustasa - ISTOG JE TO KOVA!
(Andorid™ Jelly Bean, 14. februar 2014 16:03)Velika je razlika između antikomuniste i fašiste.Hitler i Čerčil su bili veliki protivnici komunizma,ali ogromna je razlika među njima.Čerčil je od početka bio protiv Hitlera i nacizma,dok su komunisti u SSSR-u tek posle Hitlerovog napada objavili rat nacistima.Znači Čerčil je bio veči antifašista od Staljina.Ravnogorski pokret Draže Mihajlovića je prvi antifašistički pokret otpora u Jugoslaviji,dok je Ustaški pokret bio fašistički.To su činjenice i zvnični stavovi saveznika.

Hromi

pre 10 godina

Kada Jevreji, nasa braca po stradanju moraju srpski stradalnicki narod u svetkim ratovima da podsecaju, opominju i mole da reagujemo, a da mi nista ne cinimo pod maskom dobrosusedskih odnosa, onda mozda i treba da nas nema.

Ovim autisticnim ponasanjem nase drzave, ponovo ubijamo stotine hiljada nasih oceva, majki, nasih baka i deka koji su zverski poubijani samo zato sto su pripadali jednom narodu!

Ovo je velika sramota za katolicku crkvu! Zbog njenog ignorantskog ponasanja prema zrtvama klerofasisticke NDH, NIKADA ne treba teziti ujedinjavanju zapadne i istocne crkve. Potajno se nadam da ce novi papa pokazati i humanost prema srpskom i jevrejskom narodu, kao sto je to pokazao u razlicitim situacijama od kako je ustolicen, kao sto se nadam da ce jasno osuditi dela svoje crkve u NDH.

Ali, budu li nastavili da guraju Stepinca u svece, sa njima treba jednom za svagda zavrsiti pricu.

Pop aj

pre 10 godina

Sa ovakvim stavom bi trebalo i Maksa Luburića proglasiti za sveca,jer je za vreme rata i najvećih zločina rekao."Znam da ću goreti u paklu ali goreću za Hrvatsku".Takođe je nakon Blajburga jedno vreme boravio i u Vatikanu.Dali ja to spomenuh Vatikan? Izgleda da jesam eto istorija se ponavlja a mi opet u zadnjim klupama.

Dragi

pre 10 godina

Ali zato ekumenista Irinej i ceo Sinod SPC ćute i ne oglašavaju se, ali se posle čude što im Srbi ne veruju i ne idu u crkvu.
Ima ona narodna, "k'o sa đavolom tikve sadi, o glavu mu se obijaju". Tako i Irinej, sa đavolskom katoličkom crkvom ide pod ruku, sa tim njihovim prevarantskim ekumenizmom, a oni zločinca proglašavaju za sveca.

beograd

pre 10 godina

Dragi susjedi, evo ja sam Hrvat i potpuno se slažem da je skandalozno proglasiti Stepinca svecem. No, njegov je grijeh nečinjenje i nesuprostavljanje očitom zločinu, a ne aktivno sudjelovanje u ustaškom genocidu. Svatko ima svog Nikolaja Velimirovića.
(Mens sana in malvasia istriana, 14. februar 2014 13:44)

i opet se traži ekvivalent u srbiji za hrvatski fašizam....vladika nikolaj je bio sve samo ne fašista i koljač kao stepinac....inače istina je da je stepinac ratovao na strani srbije u WW1, tačnije priklonio se srpskoj vojisci 1917. kad se već znalo ko će da pobedi, tipčno hrvatski, uvek na strani jačeg pa tako menjaju tabore dva tri puta u toku jednog rata baš kao i u WW2, kad su 44. svi prešli u partizane, i opet ih je bilo manje nego srba

Nikolla

pre 10 godina

"Alojzije Stepinac je nosilac "SOLUNSKE SPOMENICE", i ova Srbija to ne bii smela da zaboravi.Dobro bi joj dosao jos jedan svetac."

On je bio istinski Jugosloven. Dobrovoljac za oslobadjenje Srbije i stvaranje Jugoslavije. Tada se verovalo da je Srbija ta koja ce povesti. Celi zivot ga je vodila njegova ideja o pravednosti. Ali je u isto vreme bio sluzbenik svoje crkve u koju je verovao. Sa pozicije na kojoj je bio za vreme drugog svetskog rata je uradio ono sto se moglo. Saradnja sa vlascu i opstanak je glavno nacelo Vatikana. Oni su na kraju krajeva drzava u punom smislu te reci. Da li bi stradao jos veci broj ljudi ili ne bez njegove uloge u svemu tome je pravo pitanje. Ustase, kao ni nacisti u Nemackoj, nisu bili neki vernici i nije ih previse tangiralo njegovo misljenje. Nikada nisu imali veru kao putokaz pa su samo igrali igru sa verskim liderima. On nije bio deo ustaskog sistema. Bio je spreman koegzistirati i sa komunistima ali su oni trazili da se on otudji od Rima i formira hrvatsku "autokefalnu" crkvu po uzoru na SPC koju bi oni lako kontrolisali. On je to odbio i dobio je famozno sudjenje i presudu. Svako sudjenje od strane komunista je bilo montirano propagandnim idejama i u sluzbi dnevne politike. I tu presudu je prihvatio i ziveo s njom do kraja.

SDSS

pre 10 godina

(Dresden,zg, 14. februar 2014 15:20)

Kontradiktoran si. Kazes kako si upoznat s ulogom Vatikana u NDH, a malo poslije kako "prava istina nikada nije izasla na vidjelo".

Tu se donekle slažem. I dalje se ne zna koliku je stvarno ulogu Stepinac imao u NDH i kolika je mogla biti njegova odgovornost za počinjene zločine.
Sve što se ovdje priča (pokrstavanje, odgovornost za Jasenovac i druge logore itd.) je više manje proizašlo iz komunističke propagande.

S druge strane postoje konretni dokazi i konkretna svjedocanstva o konkretnim ljudima koje je Stepinac spasio od ustaškog terora...

Misim da danas i jedna i druga strana pretjeruju u vezi Stepinca. Niti je bio veliki svetac, a bome nije bio ni ustaški krvnik.

Andorid™ Jelly Bean

pre 10 godina

Ista SPC je tvrdila i tvrdi za Stepinca da je zrtva komunizma!

Ocu da kazem, ne budite naivni, i Vatikanu i SPC u je zajednicka borba protiv komunista. I jedni i drugi su fasiti uveliko samo na drugim stranama, a temelj isti!
Ovo vazi i za Muslimane (Bosnjake) i oni su imali svoje naci odrede, a znam neke koji i sad o tome sanjaju sa prostora Sandzaka.
Cetnik i Ustasa - ISTOG JE TO KOVA!

ivan

pre 10 godina

tihi don rece da je DR.NOVAK neuspjeli zidar,pa ok.ali zbog cega je Vatikan tako hitro reagovao i potrudio se da doslovice unisti prvo izdanje ako u njemu nije bilo nesto sto bi njima islo na stetu

uf

pre 10 godina

@Aleksandar Da li vi to racionalizujete ove teske optuzbe radi blazenopocivseg Stepinca ili radi sebe? Na kraju krajeva ovim recima pokazujete i antisemitizam sto nikako nije politicki korektno u civilizovanom svetu.

KEn

pre 10 godina

Stepinac je u I svetskom ratu dezertirao iz Austrougarske vojske i prešao na stranu srpske vojske, učesnik je Solunskog fronta. Razmislite o tome
(mik, 14. februar 2014 12:30)

a posle je podržavao politiku da se nad tim istim Srbima izvede najgori genocid!!! @mik, razmisli tek ti malo o svojim glupim izjavama

Hrvoje

pre 10 godina

Da li je ikom zivom tko óvdje komnetira (a to znaci da se zna sluziti internetom) palo na pamet pronaci nekakvo zvanicno objasnjenje Vatikana zbog cega Stepinca proglasava svecem ili vam to uopce nije bitno? Onako, mjerodavnija je po tom pitaju komunisticka propaganda?

karlo

pre 10 godina

Stepinac je u I svetskom ratu dezertirao iz Austrougarske vojske i prešao na stranu srpske vojske, učesnik je Solunskog fronta. Razmislite o tome
(mik, 14. februar 2014 12:30)

To je apsolutno tačno. Tačno je i da su Hrvati 1918. dočekali Srbe kao oslobodioce i da su 1934. uz dužno poštovanje (ogromna većina) ispratili ubijenog Kralja. Tačno je i da su Stepinca Karađorđevići zbog zasluga na Solunskom frontu podržali kada je postao nadbiskup. Tačno je i da je u NDH iščezlo preko 300.000 srpskih civila. Ne znam da li je on imao udela u tome, neka istorija to pokazuje... Ali ja imam preko 300.000 razloga da budem surevnjiv prema susjedima. Verovatno i oni prema nama, oni broje vreme uglavnom od 1990, za ono ranije nemaju šta da kažu, malo se žale na Kralja i velikosrpsku politiku (tačno, ali bez 300.000 žrtava), malo smanjuju broj srpskih žrtava i malo mnogo uveličavaju svoje žrtve, malo krivotvore (pa su Pavelić i Mihailović isto, a nisu). Sve u svemu, možda za 50 godina budemo normalne komšije. Možda...

thrillseeker

pre 10 godina

Stepinac je u I svetskom ratu dezertirao iz Austrougarske vojske i prešao na stranu srpske vojske, učesnik je Solunskog fronta. Razmislite o tome
(mik, 14. februar 2014 12:30)

Alojzije Stepinac je nosilac "SOLUNSKE SPOMENICE", i ova Srbija to ne bii smela da zaboravi.Dobro bi joj dosao jos jedan svetac.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Tihi Don, 14. februar 2014 12:06)


E ovo je super...

Stepinac je bio austrougarski vojnik koga su Italiajni zarobili. Nikako nije on dezertirao. I bio je u zarobljenistvu sve dok se nije oformila Drzava SHS kada ga Italijani, posto jelte on sad postaje saveznik, salju na Solunski front. Solunski front je probijen 30. septembra a Stepinac poslat na front POSLE 29. oktobra (kada je osnovana Drzava SHS). Iz vojske je demobilisan par meseci kasnije, prakticno bez ispaljenog metka, ali zbog cina koji je imao u austrougarskoj vojsci i koji mu je delimicno priznat u nasoj on dobija "orden".

Бојан Илић

pre 10 godina

Nije vama mjesto u EU. Previše mržnje, previše izmišljene povijesti. Drž'te se bugarskih čalgi na splavovima.
(Susjed, 14. februar 2014 12:48)

Кako si nas sad presao, kao svinja autoput!:-)))
Jel' smo trebali da se iznerviramo sto mali i jadni ustasa leci kompleks?!:-))

Sine, jos dosta mleka treba da se napijes...:-*

Zoran Kg

pre 10 godina

A koga drugog da stave za sveca kad sve sam pedofil u katolickoj crkvi Stepinac je samo davao amanet za ubijanje i pokrstavanje i proterivanje Srba. Mozda cemo i mi morati da ga slavimo.

nenad

pre 10 godina

Ovaj Vatikan jos malo pa ce poceti i pedofile da kanonizuje ko god ili za koga god se dobro plati preko noci je svetac!Oni su se odaljili od vere odavno i sve duhovno zamenili materijalnim.A nisu nasi nista bolji idu njihovim stopama parola je svima ista U IME BOGA U MOJ DZEP!Strasno narod im se smeje u lice a njima lice ko djom.

Zole

pre 10 godina

Stepinac je odradio veliki posao za katolicku crkvu i zaslužio je da bude nagradjen zvanjem svetca kao najveceg posthumnog odlikivanja. Pod njegovim vođstvom katolicka crkva je se priblizila Drini kao zacrtanij granici katolicke crkve. Ustaski režim je sluzio izvršavanju cilja, unistenju pravoslavlja zapadno od Drine. Ustase i katolicka crkava su radile skupa da se trecina Srba ubije, trecina predje u KATOLIČANSTVO, a trecina protera. A ko je bio glavni katolik u toj državi? Alojzije Stepinac.

Nataeos

pre 10 godina

Mislim da G-dine Budaj Vi niste, ili obavešteni, ili niste politički korektni.Njegoš je genocidan, Stepinac je svetac.Ako, zaista, stvarno i mislite ono što ste i javno izgovorili, sledi Vam tužba od strane 'Rvatske dijaspore. Kao Bob Dilanu.
(Sto mu gromova, 14. februar 2014 11:53)

Mnogo se uplašio Bob Dilan, čovek je rekao istinu i boli, a za tužakanje baš ga briga, ima čovek prečija posla nego da se bakće sa rvatskim dijasporašima koji su tek izašli iz šume!

Zagor Te-Nej

pre 10 godina

Uporedjujes Jasenovac i Blajburg? Blago tebi. Nista ti nisi naucio iz istorije. Zbog takvog i slicnih razmisljanja, i na nasoj i na vasoj strani, je i poceo rat 90ih. Svaka vam cast!

Aleksandar

pre 10 godina

Svi u krivu palanku ,
gle odmah zidovi da komentiraju .
Nemate li vi zidovi isto takove koje slavite kroz povijest . Postavili ste komuniste na vlast u Rusiji da sacuvate bogatstvo u Njemackoj i sire . Vrsili ste samo dobra djela od osnivanja Izraela .
Pravoslavna pak priznaje za svece i sve moguce ubice vlastitih oceva i sinova o drugim narodima da i ne pricamo . Katolicka pocinje sa lovom na vjestice , inkvizicijom itd .
Sve su to religije tj. necija tumacenja istnskog boga a ne bog i njegova stvarna rijec . Dakle sve je to politika velika i mala , koja se prikazuje kako je kome potrebno da pridobije svoje i tude ovce na sisanje ili koristenje .
Vjera je samo jedna i istnska u boga i tko se toga drzi ne osuduje nikoga bez razloga . Ostavite povjesnicarima da pokusaju ispravno prikazati nekoga i nwcije djelo bez dnevne politike ( religije) .
Zar bi se ja trebao odreci bake koja je spasila svoje sinove prekrstavanjem koje to u stvari i nije jer se nitko ne moze dva puta krstiti . Koja mi je na taj nacin spasila voljenog oca bez kojeg me nebi ni bilo . Pa on je bio i ostao pravoslavac do kraja zivota . Po tome ga je taj isti Stepinac spasio . Nije sve tako crno bijelo postoji tu mnogo istina . Onom igumanu nemanji bi porucio da je postojao i zakonik da Srbin sa Vlasima nesmije pa po tome koliko bi stvarno Srba bilo dalje od Raske .
Sve je to samo politika koja je bezdusna a bog ju je dozvolio da ljudima pokaze njihovu bezdusnost .

Dresden,zg

pre 10 godina

Kao Hrvat i bivši katolik,koji je za razliku od velike većine hrvatskog naroda upoznat sa ulogom Vatikana u ustaškom genocidu,nadam se da će predstavnici Srba i Židova medijski uspjeti spriječiti civilizacijsku nepravdu da se ovaj zločinac proglasi svecem.
Puna istina o povezanosti i suradnji Vatikana sa fašistima i nacistima nikada nije izišla na vidjelo, ali Vatikan više nije tako snažan kao nekada,njihova moć i utjecaj rapidno opada nagrižen najviše brojnim pedofilskim skandalima, pa ih se danas može puno slobodnije napadati i razotkrivati nego prije 70 godina.
Zato samo naprijed.

Građanin

pre 10 godina

@Zg slavac ti si samo zaslepljen i pristrasan do bola... Ustaše nikada nisu odgovarale za NDH i zločine i sve to zarad mira u kući. Prošlo se nekažnjeno za ta zlodela, a samo su ispaštali narodi koji su živeli na tim prostorima (Srbi i Hrvati). Zarad mira stvorila se i nova nacija Muslimani. Stvorili i Makedonce (to je tek ludilo bilo), Crnogorce od geografske odrednice doveli smo do nacije... Sve se to lepo vratilo svima redom i vraća se idalje.
1991. godina je posledica ludaka koji su mislili da treba da sve rešavaju an silu, da treba oduzimati Srbima ustavno pravo kao konstutivnom narodu, da treba širiti neku velikosrpsku ideju (koja kroz istoriju nikada nije postojala), da treba stvoriti islamsku republiku tamo gde je žive još dva naroda koji nisu deo islamske vere...
Sve to su ludaci lepo zakuvali, svet pomogao i šuškao, a narodi ginuli kao golubovi. Toliko su neki zaslepljeni da jednu običnu tablu na ćirilici ne mogu da podnesu i to dobrim delom isti oni koji veličaju Jasenovac i Gradišku! Nemoj samo reći da nije tako jer je bilo gomila priloga o svemu tome. Kako objasniti desetine hiljada ljudi na koncertu čoveku koji veliča ustaštvo?! Da je bila kazna adekvatna za SVE posle 45te nikada se ne bi dešavale ovakve stvari koje se dešavaju danas! Svi snosimo svoj deo krivice samo nam je teško to da priznamo već uvek upiremo prstom u onog drugog!
Vatikan će ga proglasiti svecom iako ima dovoljno kontraverze da se to ne učini, ali to je sve politika.

je je je

pre 10 godina

Vatikan o svojim poslovima ne pita nikoga i ne zanima ih tuđe mišljenje, to se zove Nezavisna Država Hriščana. Da nebi možda da pita vas

Jesus Pepi !?

pre 10 godina

Ipak da ne ostanem dužan sa komentarom za Gospodina Budaj i Srpskoj javnosti,koja ne znaju šta je Jad Vašem a kamoli bili i posetili (ja jesam a kao i na Schindlerovom grobu itd.), kao drugo postaviću pitanje na koju ću i odgovoriti i to zna odgovor istorijski spisi Bundesarchiv kao i istoričari: U kojoj je državi najbrže je rešeno Jevrejsko pitanje za vreme Hitlera? Odgovoriću: u Srbiji.! Dakle, Gospodine Budaj, da se mi ne vraćamo dve Milleniuma unazada jer nećemo nigde stići. Svako je blatnjav kroz istoriju.! Bilo bi dobro da se ne pujdamo međusobno a naročito sa strane nije poželjno.! Što se Stepinca tiče, on je sam znao u koje vreme je živeo i koga smatrao svog gospoda, smrtnika ili Besmrtnika.! A što se velike Pravoslavce tiče, za početak bi bilo da nauče "Oče Naš..." a posle da malo vrte u ruci Bibliju.!

Boske

pre 10 godina

U duhovnom sunovratu modernog čovječanstva, čak ni ovakvi skandali više ne predstavljaju čudo. Ratnog zločinca pretvoriti u sveca u relativno bliskoj prošlosti nije mogao ni čarobnjak Merlin. Danas je to postalo skoro trivijalno. Uostalom i austrijski SS-ovac Kurt Valdhajm je 70-tih bio predsjednik UN-a i to u dva mandata. Tada su Tito i komunisti spriječili izbijanje skandala i objavljivanje njegove ratne biografije, sa sve deportovanjem srpske nejači sa Kozare u logore smrti.

No, Tita više nema, komunisti (navodno) više nisu na vlasti. Baš me interesuje da li će se zvanična Srbija ovaj put ipak oglasiti? Ili SPC? Ili barem neka javna ličnost, neko slobodnog uma i jakog karaktera, da se svojim mišljenjem suprotstavi ovom pomračenju civilizacije? Kao što je to na zadivljujući način učinio gospodin Budaj u ime jevrejske zajednice. Koja, očigledno, pamti! I zahvaljujući tome opstaje.

Jer, najveći neprijatelj srpskog naroda nisu niti onaj krvožedni i mržnjom otrovani dio populacija iz susjednih nam država, niti poslovično dušmanska politika zapada, niti beskompromisno samokritički i antipatriotski nastrojeni pripadnici sopstvenog plemena. Naš najveći neprijatelj je - zaborav! Izliječimo li se od njega, šanse da opstanemo na surovoj vjetrometini vječnog sukoba između ambicija velikih sila, drastično se povećavaju. U suprotnom, kraj više nije daleko, možda par generacija i otićemo u legendu. Ili još vjerovatnije - u zaborav.

pain in the brain

pre 10 godina

@
(Susjed, 14. februar 2014 12:48)

Konacno jedan malo pametniji od 4 miliona istih...iskompleksiran, pominje bugare koji su za njih starosedeoci u EU, ali osoba lepo kaze-Nije za nas EU...tacno, ne zasluzuje nas ;-)

Nataeos

pre 10 godina

Voleo bi biti clan Katolicke Crkve kao ceo svet bre. Inace zelim mir celom svetu
(Srboljub, 14. februar 2014 13:29)

Bolje budi ateista nego član te mafije!

Silvester

pre 10 godina

Sve je to ok, kada Vatikan zbog svih svojih zala u istoriji, a naročito zbog kolaboracije u WW II nije procesuiran, ili bar izveden pred sud istorije. Ova bratija je uvek u pravu i nevina, šta god uradila. Njih je Bog, navodno, opunomoćio da budu bezgrešni. Meni tu priču nikada neće prodati. Smrt fašizmu, sloboda narodu!

ne verujem

pre 10 godina

@
(Mens sana in malvasia istriana, 14. februar 2014 13:44)

Naravno, na bilo koju vest koja se tice zapadnih komsija-eto njih na desetine ovde da nam oni "razjasne",i "objasne". Osobo pod duhovitom latinskom krilaticom, da li je moguce da ste svi vi sazdani po istom kalupu,citate iste knjige, slusate iste HRT vesti ? Procitajte nesto i iz drugih izvora a ne da lupetate kojekakve budalastine i pravite budale od sebe. Sveti Vladika Nikolaj je po vama ucestvovao u nekakvim zlocinima ? Odakle ? Iz logora Dahau ?
Neverovatno, da ste svi toliko isti-nigde ni tracka svetlosti, sve neka tmina i beznadje.

sused

pre 10 godina

@susjed nakon dva nekaznjena genocida u 20.veku vi susjedi mozete srbima da zamerate mrznju prema vama? uzgred ,ni izdaleka nema toliko mrznje prema vama koliko Vi mislite da je ima. Lep pozdrav.

Toliko

pre 10 godina

Sto vas ovo iznenadjuje pa taj Vatikan spada u najvece provokatore ratova u istoriji ljudske civilizacije u cilju sirenja sopstvene moci. Uostalom opste je poznato da su oni najvise sakrivali fasiste posle rata. Stepinac je prototip onoga sto oni zastupaju i kadra koji im je potreban, cenim da i Hitlera sanjaju da se rodi ponovo.

marv

pre 10 godina

Sta je ovde cudno, Satanska crkva i Satanska drzava mogu sebi da stave koga god oce za sveca. Ovaj je jos mekusac za njih, nije jeo ljudsko meso samo ga je pripremao za druge, cudo da su ga i primetili sa tako malim zaslugama. Mora da su demoni bili bas zadovoljni spremljenim jelima pa su ga neki od njih licno Satani preporucili za ovakvu cast. U svakom slucaju cestitamo i ziveli!

zg slavac

pre 10 godina

Ostavština jugo historiografije: svaka ideja o samostalnoj Hrvatskoj -ustaška, oporba ustašama crkva i seljačka stranka (Maček) -zapravo ustaška, srpski pandan NDH -Nedićev režim -nije postojao, četnici antifašisti, žrtava u Jasenovcu 700 000 do 1000 000 (300 000 gore-dole šta je to za jugo historiografiju? Bleiburg i križni put - šta je to?

Rezultat, masovni zločini nad Hrvatima 1991. jer to su sve ustaše, a Hrvati u prošlom ratu prošli bez žrtava.

Znam da sam ja za vas sad fašista jer svatko tko misli drugačije je fašista i s tom logikom nemamo problema.

Najzanimljivije kad totalitarnu znanost shvaćamo ozbiljno.

Mens sana in malvasia istriana

pre 10 godina

Dragi susjedi, evo ja sam Hrvat i potpuno se slažem da je skandalozno proglasiti Stepinca svecem. No, njegov je grijeh nečinjenje i nesuprostavljanje očitom zločinu, a ne aktivno sudjelovanje u ustaškom genocidu. Svatko ima svog Nikolaja Velimirovića.

господин Ганци

pre 10 godina

Е, браћо наша, на шта сте се изметнули и све због тих Степинчевих.

nd

pre 10 godina

Naravno da treba da ga progrlase za sveca. Katolicka crkva je pomagala fasizam uveliko i skrivala zlocince iz II sv. rata. Nego sta nego su fasisti.

Mr. Spock

pre 10 godina

Ima tu jos kandidata! Npr. Fra Majstorovic Filipovic. "Izuzetan" CV! Ali neka! Ovo moze samo da proizvede kontraefekat i medijsku paznju. Da se konacno cuje za genocid o kom svi cute!

Zlo i Naopako

pre 10 godina

Ako smo pametni, a nismo, uložićemo protest, i nećemo dozvoliti da se tako nešto desi. Ili bi i mi Dražu za svetca? Verujem da bi domaćim izdajnicima to više odgovaralo.

Boža

pre 10 godina

Ne, mi se nećemo buniti.Ponosno ćemo sagnuti glave, kao i do sada.Nećemo valjda žrtvovati dobrosusedske odnose sa Hrvatskom i Nemačkom, kao i ulazak u EU.Ko da se buni? Vučić, Dačić ha, ha.

Toma

pre 10 godina

Koliko smo mi svesni kao drzava, narod i crkva pokazuje i to sto neko sa strane treba da nas uci sta je sramota i nedopustivo i kada treba da protestujemo.

ivan

pre 10 godina

katolicka crkva ima jasno zacrtanu strategiju u kojoj joj na nasim prostorima bezuslovno pomaze i veliki broj vladika SPC,licno sam se uvjerio u to i cak dozivio da me svestenik SPC ubjedjuje kako je Stepinac zrtva komunisticke torture i da je on ustvari bio jedan dobrotvor koji je spasavao ljude u 2.sv.ratu...za sve one koji i dalje misle da je katolicka crkva u pravu sto Stepinca proglasava svetim preporucujem da procitaju knjigu MAGNUM CRIMEN koju je napisao DR.VIKTOR NOVAK BIVSI KATOLICKI SVESTENIK a koja je ista odmah po izdavanju 1948 god.stavljena od strane vatikana na spisak zabranjenih knjiga

Jazz

pre 10 godina

Padaju maske...e taj zapad nas 'čeka' i 'prihvata',gde ovaj isti Vatikan ima nemerljiv uticaj...čuvajmo se ljudi,neće nas niko umesto nas samih

lazar dalmatinski

pre 10 godina

neka Vatikan radi svoj posao.Sa istočnom SVETOM CRKVOM ni po čemu se ne može mjeriti.Njihovi "sveci" govore o njima samima.Njima treba reći otvoreno da se vrate staroj vjeri i ukoliko to neće,ostaviti ih na miru,neka rade svoj posao.

mik

pre 10 godina

Stepinac je u I svetskom ratu dezertirao iz Austrougarske vojske i prešao na stranu srpske vojske, učesnik je Solunskog fronta. Razmislite o tome

Iguman Nemanja

pre 10 godina

Srbija treba da reaguje, ali neće, nego će da ćuti zarad EU.
A da je pravde, Hrvatska ne bi smela ni da postoji.
Dalmaciju Srbiji, Istru, gradove Reka i Zadar sa ostrvima Italiji, Međimurje Mađarskoj, Slavoniju Srbiji.
Hrvatska da bude eventualno Zagreb i oko šta vide sa zagrebačke katedrale.

Marko KGEG

pre 10 godina

Uzas... Dovoljno je reci... Bitno je da na vestima o Zvezdi i Partizanu ima po 400 komentara, a na vest o tome kako nas zlostavljaju na svim nivoima (bilo od strane domacih politicara iz svih stranaka ili politicara i velikih filantropa sa svetske scene) nema ni sake jada komentara... Dok god se cuti ovako, nece nam nista bolje biti. E Srbijo, majko i maceho...

kameni

pre 10 godina

Najostriji moguci protest i nista manje od toga. Pa nije moguce da nam treba neko da suflira oko ovoga? Majko mila, postali smo potpuni mekusci i amebe...qqqq!

Mihailo

pre 10 godina

Molim cenjene i poštovane komentatore susJede da nam objasne kako Stepinac nije bio zločinac i da je on ustvari čuvao Srbe, jevreje, Rome i ostale od onih finih momaka u crnim košuljama.
Sve ovo je samo zavera velikosrpske ideje i jevreja, a sve u cilju da se napadne hrvatski narod i njegova povijest.
Srbija neće ništa uraditi niti reagovati, ali verujem da će izrael imati šta da kaže.

Sto mu gromova

pre 10 godina

Mislim da G-dine Budaj Vi niste, ili obavešteni, ili niste politički korektni.
Njegoš je genocidan, Stepinac je svetac.
Ako, zaista, stvarno i mislite ono što ste i javno izgovorili, sledi Vam tužba od strane 'Rvatske dijaspore.
Kao Bob Dilanu.

Razočarani vernik

pre 10 godina

Ja sam katolik, ali posle ovoga (ako ga proglase svetim), razmišljam da izadjem iz takve katoličke crkve. To je za mene, vernika, jedna velika sramota i ne želim da sam pripadnik takve crkve.

Razočarani vernik

pre 10 godina

Ja sam katolik, ali posle ovoga (ako ga proglase svetim), razmišljam da izadjem iz takve katoličke crkve. To je za mene, vernika, jedna velika sramota i ne želim da sam pripadnik takve crkve.

Sto mu gromova

pre 10 godina

Mislim da G-dine Budaj Vi niste, ili obavešteni, ili niste politički korektni.
Njegoš je genocidan, Stepinac je svetac.
Ako, zaista, stvarno i mislite ono što ste i javno izgovorili, sledi Vam tužba od strane 'Rvatske dijaspore.
Kao Bob Dilanu.

Mihailo

pre 10 godina

Molim cenjene i poštovane komentatore susJede da nam objasne kako Stepinac nije bio zločinac i da je on ustvari čuvao Srbe, jevreje, Rome i ostale od onih finih momaka u crnim košuljama.
Sve ovo je samo zavera velikosrpske ideje i jevreja, a sve u cilju da se napadne hrvatski narod i njegova povijest.
Srbija neće ništa uraditi niti reagovati, ali verujem da će izrael imati šta da kaže.

Boža

pre 10 godina

Ne, mi se nećemo buniti.Ponosno ćemo sagnuti glave, kao i do sada.Nećemo valjda žrtvovati dobrosusedske odnose sa Hrvatskom i Nemačkom, kao i ulazak u EU.Ko da se buni? Vučić, Dačić ha, ha.

Marko KGEG

pre 10 godina

Uzas... Dovoljno je reci... Bitno je da na vestima o Zvezdi i Partizanu ima po 400 komentara, a na vest o tome kako nas zlostavljaju na svim nivoima (bilo od strane domacih politicara iz svih stranaka ili politicara i velikih filantropa sa svetske scene) nema ni sake jada komentara... Dok god se cuti ovako, nece nam nista bolje biti. E Srbijo, majko i maceho...

Iguman Nemanja

pre 10 godina

Srbija treba da reaguje, ali neće, nego će da ćuti zarad EU.
A da je pravde, Hrvatska ne bi smela ni da postoji.
Dalmaciju Srbiji, Istru, gradove Reka i Zadar sa ostrvima Italiji, Međimurje Mađarskoj, Slavoniju Srbiji.
Hrvatska da bude eventualno Zagreb i oko šta vide sa zagrebačke katedrale.

Mr. Spock

pre 10 godina

Ima tu jos kandidata! Npr. Fra Majstorovic Filipovic. "Izuzetan" CV! Ali neka! Ovo moze samo da proizvede kontraefekat i medijsku paznju. Da se konacno cuje za genocid o kom svi cute!

ivan

pre 10 godina

katolicka crkva ima jasno zacrtanu strategiju u kojoj joj na nasim prostorima bezuslovno pomaze i veliki broj vladika SPC,licno sam se uvjerio u to i cak dozivio da me svestenik SPC ubjedjuje kako je Stepinac zrtva komunisticke torture i da je on ustvari bio jedan dobrotvor koji je spasavao ljude u 2.sv.ratu...za sve one koji i dalje misle da je katolicka crkva u pravu sto Stepinca proglasava svetim preporucujem da procitaju knjigu MAGNUM CRIMEN koju je napisao DR.VIKTOR NOVAK BIVSI KATOLICKI SVESTENIK a koja je ista odmah po izdavanju 1948 god.stavljena od strane vatikana na spisak zabranjenih knjiga

Toliko

pre 10 godina

Sto vas ovo iznenadjuje pa taj Vatikan spada u najvece provokatore ratova u istoriji ljudske civilizacije u cilju sirenja sopstvene moci. Uostalom opste je poznato da su oni najvise sakrivali fasiste posle rata. Stepinac je prototip onoga sto oni zastupaju i kadra koji im je potreban, cenim da i Hitlera sanjaju da se rodi ponovo.

Toma

pre 10 godina

Koliko smo mi svesni kao drzava, narod i crkva pokazuje i to sto neko sa strane treba da nas uci sta je sramota i nedopustivo i kada treba da protestujemo.

Jazz

pre 10 godina

Padaju maske...e taj zapad nas 'čeka' i 'prihvata',gde ovaj isti Vatikan ima nemerljiv uticaj...čuvajmo se ljudi,neće nas niko umesto nas samih

kameni

pre 10 godina

Najostriji moguci protest i nista manje od toga. Pa nije moguce da nam treba neko da suflira oko ovoga? Majko mila, postali smo potpuni mekusci i amebe...qqqq!

nd

pre 10 godina

Naravno da treba da ga progrlase za sveca. Katolicka crkva je pomagala fasizam uveliko i skrivala zlocince iz II sv. rata. Nego sta nego su fasisti.

lazar dalmatinski

pre 10 godina

neka Vatikan radi svoj posao.Sa istočnom SVETOM CRKVOM ni po čemu se ne može mjeriti.Njihovi "sveci" govore o njima samima.Njima treba reći otvoreno da se vrate staroj vjeri i ukoliko to neće,ostaviti ih na miru,neka rade svoj posao.

Zlo i Naopako

pre 10 godina

Ako smo pametni, a nismo, uložićemo protest, i nećemo dozvoliti da se tako nešto desi. Ili bi i mi Dražu za svetca? Verujem da bi domaćim izdajnicima to više odgovaralo.

mik

pre 10 godina

Stepinac je u I svetskom ratu dezertirao iz Austrougarske vojske i prešao na stranu srpske vojske, učesnik je Solunskog fronta. Razmislite o tome

Mens sana in malvasia istriana

pre 10 godina

Dragi susjedi, evo ja sam Hrvat i potpuno se slažem da je skandalozno proglasiti Stepinca svecem. No, njegov je grijeh nečinjenje i nesuprostavljanje očitom zločinu, a ne aktivno sudjelovanje u ustaškom genocidu. Svatko ima svog Nikolaja Velimirovića.

zg slavac

pre 10 godina

Ostavština jugo historiografije: svaka ideja o samostalnoj Hrvatskoj -ustaška, oporba ustašama crkva i seljačka stranka (Maček) -zapravo ustaška, srpski pandan NDH -Nedićev režim -nije postojao, četnici antifašisti, žrtava u Jasenovcu 700 000 do 1000 000 (300 000 gore-dole šta je to za jugo historiografiju? Bleiburg i križni put - šta je to?

Rezultat, masovni zločini nad Hrvatima 1991. jer to su sve ustaše, a Hrvati u prošlom ratu prošli bez žrtava.

Znam da sam ja za vas sad fašista jer svatko tko misli drugačije je fašista i s tom logikom nemamo problema.

Najzanimljivije kad totalitarnu znanost shvaćamo ozbiljno.

marv

pre 10 godina

Sta je ovde cudno, Satanska crkva i Satanska drzava mogu sebi da stave koga god oce za sveca. Ovaj je jos mekusac za njih, nije jeo ljudsko meso samo ga je pripremao za druge, cudo da su ga i primetili sa tako malim zaslugama. Mora da su demoni bili bas zadovoljni spremljenim jelima pa su ga neki od njih licno Satani preporucili za ovakvu cast. U svakom slucaju cestitamo i ziveli!

beograd

pre 10 godina

Dragi susjedi, evo ja sam Hrvat i potpuno se slažem da je skandalozno proglasiti Stepinca svecem. No, njegov je grijeh nečinjenje i nesuprostavljanje očitom zločinu, a ne aktivno sudjelovanje u ustaškom genocidu. Svatko ima svog Nikolaja Velimirovića.
(Mens sana in malvasia istriana, 14. februar 2014 13:44)

i opet se traži ekvivalent u srbiji za hrvatski fašizam....vladika nikolaj je bio sve samo ne fašista i koljač kao stepinac....inače istina je da je stepinac ratovao na strani srbije u WW1, tačnije priklonio se srpskoj vojisci 1917. kad se već znalo ko će da pobedi, tipčno hrvatski, uvek na strani jačeg pa tako menjaju tabore dva tri puta u toku jednog rata baš kao i u WW2, kad su 44. svi prešli u partizane, i opet ih je bilo manje nego srba

господин Ганци

pre 10 godina

Е, браћо наша, на шта сте се изметнули и све због тих Степинчевих.

Dresden,zg

pre 10 godina

Kao Hrvat i bivši katolik,koji je za razliku od velike većine hrvatskog naroda upoznat sa ulogom Vatikana u ustaškom genocidu,nadam se da će predstavnici Srba i Židova medijski uspjeti spriječiti civilizacijsku nepravdu da se ovaj zločinac proglasi svecem.
Puna istina o povezanosti i suradnji Vatikana sa fašistima i nacistima nikada nije izišla na vidjelo, ali Vatikan više nije tako snažan kao nekada,njihova moć i utjecaj rapidno opada nagrižen najviše brojnim pedofilskim skandalima, pa ih se danas može puno slobodnije napadati i razotkrivati nego prije 70 godina.
Zato samo naprijed.

Pop aj

pre 10 godina

Sa ovakvim stavom bi trebalo i Maksa Luburića proglasiti za sveca,jer je za vreme rata i najvećih zločina rekao."Znam da ću goreti u paklu ali goreću za Hrvatsku".Takođe je nakon Blajburga jedno vreme boravio i u Vatikanu.Dali ja to spomenuh Vatikan? Izgleda da jesam eto istorija se ponavlja a mi opet u zadnjim klupama.

karlo

pre 10 godina

Stepinac je u I svetskom ratu dezertirao iz Austrougarske vojske i prešao na stranu srpske vojske, učesnik je Solunskog fronta. Razmislite o tome
(mik, 14. februar 2014 12:30)

To je apsolutno tačno. Tačno je i da su Hrvati 1918. dočekali Srbe kao oslobodioce i da su 1934. uz dužno poštovanje (ogromna većina) ispratili ubijenog Kralja. Tačno je i da su Stepinca Karađorđevići zbog zasluga na Solunskom frontu podržali kada je postao nadbiskup. Tačno je i da je u NDH iščezlo preko 300.000 srpskih civila. Ne znam da li je on imao udela u tome, neka istorija to pokazuje... Ali ja imam preko 300.000 razloga da budem surevnjiv prema susjedima. Verovatno i oni prema nama, oni broje vreme uglavnom od 1990, za ono ranije nemaju šta da kažu, malo se žale na Kralja i velikosrpsku politiku (tačno, ali bez 300.000 žrtava), malo smanjuju broj srpskih žrtava i malo mnogo uveličavaju svoje žrtve, malo krivotvore (pa su Pavelić i Mihailović isto, a nisu). Sve u svemu, možda za 50 godina budemo normalne komšije. Možda...

Hromi

pre 10 godina

Kada Jevreji, nasa braca po stradanju moraju srpski stradalnicki narod u svetkim ratovima da podsecaju, opominju i mole da reagujemo, a da mi nista ne cinimo pod maskom dobrosusedskih odnosa, onda mozda i treba da nas nema.

Ovim autisticnim ponasanjem nase drzave, ponovo ubijamo stotine hiljada nasih oceva, majki, nasih baka i deka koji su zverski poubijani samo zato sto su pripadali jednom narodu!

Ovo je velika sramota za katolicku crkvu! Zbog njenog ignorantskog ponasanja prema zrtvama klerofasisticke NDH, NIKADA ne treba teziti ujedinjavanju zapadne i istocne crkve. Potajno se nadam da ce novi papa pokazati i humanost prema srpskom i jevrejskom narodu, kao sto je to pokazao u razlicitim situacijama od kako je ustolicen, kao sto se nadam da ce jasno osuditi dela svoje crkve u NDH.

Ali, budu li nastavili da guraju Stepinca u svece, sa njima treba jednom za svagda zavrsiti pricu.

Vlada

pre 10 godina

Eee moj ti, nema ništa od toga, našao si od koga ćeš da tražiš da uloži protest. Nama su otcepili 20%države i niko iz Srbije ne ulaže protest, već naprotiv ulažu trud da nas ubede kako se to nije desilo.

Dragi

pre 10 godina

Ali zato ekumenista Irinej i ceo Sinod SPC ćute i ne oglašavaju se, ali se posle čude što im Srbi ne veruju i ne idu u crkvu.
Ima ona narodna, "k'o sa đavolom tikve sadi, o glavu mu se obijaju". Tako i Irinej, sa đavolskom katoličkom crkvom ide pod ruku, sa tim njihovim prevarantskim ekumenizmom, a oni zločinca proglašavaju za sveca.

ne verujem

pre 10 godina

@
(Mens sana in malvasia istriana, 14. februar 2014 13:44)

Naravno, na bilo koju vest koja se tice zapadnih komsija-eto njih na desetine ovde da nam oni "razjasne",i "objasne". Osobo pod duhovitom latinskom krilaticom, da li je moguce da ste svi vi sazdani po istom kalupu,citate iste knjige, slusate iste HRT vesti ? Procitajte nesto i iz drugih izvora a ne da lupetate kojekakve budalastine i pravite budale od sebe. Sveti Vladika Nikolaj je po vama ucestvovao u nekakvim zlocinima ? Odakle ? Iz logora Dahau ?
Neverovatno, da ste svi toliko isti-nigde ni tracka svetlosti, sve neka tmina i beznadje.

thrillseeker

pre 10 godina

Stepinac je u I svetskom ratu dezertirao iz Austrougarske vojske i prešao na stranu srpske vojske, učesnik je Solunskog fronta. Razmislite o tome
(mik, 14. februar 2014 12:30)

Alojzije Stepinac je nosilac "SOLUNSKE SPOMENICE", i ova Srbija to ne bii smela da zaboravi.Dobro bi joj dosao jos jedan svetac.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Tihi Don, 14. februar 2014 12:06)


E ovo je super...

Stepinac je bio austrougarski vojnik koga su Italiajni zarobili. Nikako nije on dezertirao. I bio je u zarobljenistvu sve dok se nije oformila Drzava SHS kada ga Italijani, posto jelte on sad postaje saveznik, salju na Solunski front. Solunski front je probijen 30. septembra a Stepinac poslat na front POSLE 29. oktobra (kada je osnovana Drzava SHS). Iz vojske je demobilisan par meseci kasnije, prakticno bez ispaljenog metka, ali zbog cina koji je imao u austrougarskoj vojsci i koji mu je delimicno priznat u nasoj on dobija "orden".

sused

pre 10 godina

@susjed nakon dva nekaznjena genocida u 20.veku vi susjedi mozete srbima da zamerate mrznju prema vama? uzgred ,ni izdaleka nema toliko mrznje prema vama koliko Vi mislite da je ima. Lep pozdrav.

patria

pre 10 godina

Ocu da kazem, ne budite naivni, i Vatikanu i SPC u je zajednicka borba protiv komunista. I jedni i drugi su fasiti uveliko samo na drugim stranama, a temelj isti!
Ovo vazi i za Musliman
Cetnik i Ustasa - ISTOG JE TO KOVA!
(Andorid™ Jelly Bean, 14. februar 2014 16:03)Velika je razlika između antikomuniste i fašiste.Hitler i Čerčil su bili veliki protivnici komunizma,ali ogromna je razlika među njima.Čerčil je od početka bio protiv Hitlera i nacizma,dok su komunisti u SSSR-u tek posle Hitlerovog napada objavili rat nacistima.Znači Čerčil je bio veči antifašista od Staljina.Ravnogorski pokret Draže Mihajlovića je prvi antifašistički pokret otpora u Jugoslaviji,dok je Ustaški pokret bio fašistički.To su činjenice i zvnični stavovi saveznika.

Zagor Te-Nej

pre 10 godina

Uporedjujes Jasenovac i Blajburg? Blago tebi. Nista ti nisi naucio iz istorije. Zbog takvog i slicnih razmisljanja, i na nasoj i na vasoj strani, je i poceo rat 90ih. Svaka vam cast!

Građanin

pre 10 godina

@Zg slavac ti si samo zaslepljen i pristrasan do bola... Ustaše nikada nisu odgovarale za NDH i zločine i sve to zarad mira u kući. Prošlo se nekažnjeno za ta zlodela, a samo su ispaštali narodi koji su živeli na tim prostorima (Srbi i Hrvati). Zarad mira stvorila se i nova nacija Muslimani. Stvorili i Makedonce (to je tek ludilo bilo), Crnogorce od geografske odrednice doveli smo do nacije... Sve se to lepo vratilo svima redom i vraća se idalje.
1991. godina je posledica ludaka koji su mislili da treba da sve rešavaju an silu, da treba oduzimati Srbima ustavno pravo kao konstutivnom narodu, da treba širiti neku velikosrpsku ideju (koja kroz istoriju nikada nije postojala), da treba stvoriti islamsku republiku tamo gde je žive još dva naroda koji nisu deo islamske vere...
Sve to su ludaci lepo zakuvali, svet pomogao i šuškao, a narodi ginuli kao golubovi. Toliko su neki zaslepljeni da jednu običnu tablu na ćirilici ne mogu da podnesu i to dobrim delom isti oni koji veličaju Jasenovac i Gradišku! Nemoj samo reći da nije tako jer je bilo gomila priloga o svemu tome. Kako objasniti desetine hiljada ljudi na koncertu čoveku koji veliča ustaštvo?! Da je bila kazna adekvatna za SVE posle 45te nikada se ne bi dešavale ovakve stvari koje se dešavaju danas! Svi snosimo svoj deo krivice samo nam je teško to da priznamo već uvek upiremo prstom u onog drugog!
Vatikan će ga proglasiti svecom iako ima dovoljno kontraverze da se to ne učini, ali to je sve politika.

Бојан Илић

pre 10 godina

Nije vama mjesto u EU. Previše mržnje, previše izmišljene povijesti. Drž'te se bugarskih čalgi na splavovima.
(Susjed, 14. februar 2014 12:48)

Кako si nas sad presao, kao svinja autoput!:-)))
Jel' smo trebali da se iznerviramo sto mali i jadni ustasa leci kompleks?!:-))

Sine, jos dosta mleka treba da se napijes...:-*

Srboljub Govedarica

pre 10 godina

Zasto mi srbi ovog coveka blatimo lazima?
Jeste znali da se Stepinac u 1.Svetskom Ratu boreo na strani Srbije kao dobrovoljac?
Koji krvnik? Koji dokazi? Covek je bio castan. Manite se lazi i manipulacija bez da imate pojma o cemu uopste pisete

Srboljub Srbljanovic

pre 10 godina

Dragi susjedi, evo ja sam Hrvat i potpuno se slažem da je skandalozno proglasiti Stepinca svecem. No, njegov je grijeh nečinjenje i nesuprostavljanje očitom zločinu, a ne aktivno sudjelovanje u ustaškom genocidu. Svatko ima svog Nikolaja Velimirovića.
(Mens sana in malvasia istriana, 14. februar 2014 13:44)

Zasto i ovakvi komentari (hrvatski ali vrlo umereni, pametni i objektivni) dobijaju ovoliko minusa. Izgleda da ljudi kod ovakvih tema potpuno gube razum. Inace, nisam znao da je Stepinac u I sv. ratu dezertirao iz AU vojske i borio se na srpskoj strani. Zasto se u Srbiji o tome decenijama cutalo?

Zole

pre 10 godina

Stepinac je odradio veliki posao za katolicku crkvu i zaslužio je da bude nagradjen zvanjem svetca kao najveceg posthumnog odlikivanja. Pod njegovim vođstvom katolicka crkva je se priblizila Drini kao zacrtanij granici katolicke crkve. Ustaski režim je sluzio izvršavanju cilja, unistenju pravoslavlja zapadno od Drine. Ustase i katolicka crkava su radile skupa da se trecina Srba ubije, trecina predje u KATOLIČANSTVO, a trecina protera. A ko je bio glavni katolik u toj državi? Alojzije Stepinac.

Nikolla

pre 10 godina

"Alojzije Stepinac je nosilac "SOLUNSKE SPOMENICE", i ova Srbija to ne bii smela da zaboravi.Dobro bi joj dosao jos jedan svetac."

On je bio istinski Jugosloven. Dobrovoljac za oslobadjenje Srbije i stvaranje Jugoslavije. Tada se verovalo da je Srbija ta koja ce povesti. Celi zivot ga je vodila njegova ideja o pravednosti. Ali je u isto vreme bio sluzbenik svoje crkve u koju je verovao. Sa pozicije na kojoj je bio za vreme drugog svetskog rata je uradio ono sto se moglo. Saradnja sa vlascu i opstanak je glavno nacelo Vatikana. Oni su na kraju krajeva drzava u punom smislu te reci. Da li bi stradao jos veci broj ljudi ili ne bez njegove uloge u svemu tome je pravo pitanje. Ustase, kao ni nacisti u Nemackoj, nisu bili neki vernici i nije ih previse tangiralo njegovo misljenje. Nikada nisu imali veru kao putokaz pa su samo igrali igru sa verskim liderima. On nije bio deo ustaskog sistema. Bio je spreman koegzistirati i sa komunistima ali su oni trazili da se on otudji od Rima i formira hrvatsku "autokefalnu" crkvu po uzoru na SPC koju bi oni lako kontrolisali. On je to odbio i dobio je famozno sudjenje i presudu. Svako sudjenje od strane komunista je bilo montirano propagandnim idejama i u sluzbi dnevne politike. I tu presudu je prihvatio i ziveo s njom do kraja.

Boske

pre 10 godina

U duhovnom sunovratu modernog čovječanstva, čak ni ovakvi skandali više ne predstavljaju čudo. Ratnog zločinca pretvoriti u sveca u relativno bliskoj prošlosti nije mogao ni čarobnjak Merlin. Danas je to postalo skoro trivijalno. Uostalom i austrijski SS-ovac Kurt Valdhajm je 70-tih bio predsjednik UN-a i to u dva mandata. Tada su Tito i komunisti spriječili izbijanje skandala i objavljivanje njegove ratne biografije, sa sve deportovanjem srpske nejači sa Kozare u logore smrti.

No, Tita više nema, komunisti (navodno) više nisu na vlasti. Baš me interesuje da li će se zvanična Srbija ovaj put ipak oglasiti? Ili SPC? Ili barem neka javna ličnost, neko slobodnog uma i jakog karaktera, da se svojim mišljenjem suprotstavi ovom pomračenju civilizacije? Kao što je to na zadivljujući način učinio gospodin Budaj u ime jevrejske zajednice. Koja, očigledno, pamti! I zahvaljujući tome opstaje.

Jer, najveći neprijatelj srpskog naroda nisu niti onaj krvožedni i mržnjom otrovani dio populacija iz susjednih nam država, niti poslovično dušmanska politika zapada, niti beskompromisno samokritički i antipatriotski nastrojeni pripadnici sopstvenog plemena. Naš najveći neprijatelj je - zaborav! Izliječimo li se od njega, šanse da opstanemo na surovoj vjetrometini vječnog sukoba između ambicija velikih sila, drastično se povećavaju. U suprotnom, kraj više nije daleko, možda par generacija i otićemo u legendu. Ili još vjerovatnije - u zaborav.

KEn

pre 10 godina

Stepinac je u I svetskom ratu dezertirao iz Austrougarske vojske i prešao na stranu srpske vojske, učesnik je Solunskog fronta. Razmislite o tome
(mik, 14. februar 2014 12:30)

a posle je podržavao politiku da se nad tim istim Srbima izvede najgori genocid!!! @mik, razmisli tek ti malo o svojim glupim izjavama

Nataeos

pre 10 godina

Mislim da G-dine Budaj Vi niste, ili obavešteni, ili niste politički korektni.Njegoš je genocidan, Stepinac je svetac.Ako, zaista, stvarno i mislite ono što ste i javno izgovorili, sledi Vam tužba od strane 'Rvatske dijaspore. Kao Bob Dilanu.
(Sto mu gromova, 14. februar 2014 11:53)

Mnogo se uplašio Bob Dilan, čovek je rekao istinu i boli, a za tužakanje baš ga briga, ima čovek prečija posla nego da se bakće sa rvatskim dijasporašima koji su tek izašli iz šume!

Zoran Kg

pre 10 godina

A koga drugog da stave za sveca kad sve sam pedofil u katolickoj crkvi Stepinac je samo davao amanet za ubijanje i pokrstavanje i proterivanje Srba. Mozda cemo i mi morati da ga slavimo.

Aleksandar

pre 10 godina

Svi u krivu palanku ,
gle odmah zidovi da komentiraju .
Nemate li vi zidovi isto takove koje slavite kroz povijest . Postavili ste komuniste na vlast u Rusiji da sacuvate bogatstvo u Njemackoj i sire . Vrsili ste samo dobra djela od osnivanja Izraela .
Pravoslavna pak priznaje za svece i sve moguce ubice vlastitih oceva i sinova o drugim narodima da i ne pricamo . Katolicka pocinje sa lovom na vjestice , inkvizicijom itd .
Sve su to religije tj. necija tumacenja istnskog boga a ne bog i njegova stvarna rijec . Dakle sve je to politika velika i mala , koja se prikazuje kako je kome potrebno da pridobije svoje i tude ovce na sisanje ili koristenje .
Vjera je samo jedna i istnska u boga i tko se toga drzi ne osuduje nikoga bez razloga . Ostavite povjesnicarima da pokusaju ispravno prikazati nekoga i nwcije djelo bez dnevne politike ( religije) .
Zar bi se ja trebao odreci bake koja je spasila svoje sinove prekrstavanjem koje to u stvari i nije jer se nitko ne moze dva puta krstiti . Koja mi je na taj nacin spasila voljenog oca bez kojeg me nebi ni bilo . Pa on je bio i ostao pravoslavac do kraja zivota . Po tome ga je taj isti Stepinac spasio . Nije sve tako crno bijelo postoji tu mnogo istina . Onom igumanu nemanji bi porucio da je postojao i zakonik da Srbin sa Vlasima nesmije pa po tome koliko bi stvarno Srba bilo dalje od Raske .
Sve je to samo politika koja je bezdusna a bog ju je dozvolio da ljudima pokaze njihovu bezdusnost .

DEDA CVETKO

pre 10 godina

"Saradnik Centra Simon Vizental Alen Budaj kaže da bivše zemlje SFRJ, posebno Srbija, moraju uložiti oštar protest zbog namere da Alojzije Stepinac bude svetac"

A, ne, gospodo. Prvo vi, a mi cemo da vas sledimo. Kad su Hrvati ubijali Srbe po Krajini i Bosni, Muzej Holokosta u Vasingtonu bio je "too busy" primajuci Tudjmana i Izetbegovica u audijenciju da bi se bavio srpskim zrtvama holokosta. Ovo je vasa beba, izvol'te ljuljajte je.

nenad

pre 10 godina

Ovaj Vatikan jos malo pa ce poceti i pedofile da kanonizuje ko god ili za koga god se dobro plati preko noci je svetac!Oni su se odaljili od vere odavno i sve duhovno zamenili materijalnim.A nisu nasi nista bolji idu njihovim stopama parola je svima ista U IME BOGA U MOJ DZEP!Strasno narod im se smeje u lice a njima lice ko djom.

T&T

pre 10 godina

"Vatikan o svojim poslovima ne pita nikoga i ne zanima ih tuđe mišljenje, to se zove Nezavisna Država Hriščana. Da nebi možda da pita vas"
@ (je je je, 14. februar 2014 15:32)

Nezavisna drzava KATOLICKIH Hriscana, ne "Hriscana".

Silvester

pre 10 godina

Sve je to ok, kada Vatikan zbog svih svojih zala u istoriji, a naročito zbog kolaboracije u WW II nije procesuiran, ili bar izveden pred sud istorije. Ova bratija je uvek u pravu i nevina, šta god uradila. Njih je Bog, navodno, opunomoćio da budu bezgrešni. Meni tu priču nikada neće prodati. Smrt fašizmu, sloboda narodu!

Konji jugoslavensko udbaski

pre 10 godina

"Kada dođu k vama osobe židovske ili pravoslavne vjeroispovijesti, koje se nalaze u smrtnoj opasnosti, pa zažele konvertirati na katolicizam, primite ih da spasite ljudske živote. Ne zahtijevajte od njih nikakvo specijalno vjersko znanje, jer pravoslavni su kršćani kao i mi, a židovska je vjera ona iz koje kršćanstvo vuče svoje korijene. Uloga je i zadaća kršćana u prvom redu spasiti ljude. Kada prođe ovo vrijeme ludila i divljaštva, ostat će u našoj crkvi oni koji budu konvertirali zbog uvjerenja, dok će se ostali, kada opasnost prijeđe, vratiti u svoju."

Stepinac

Nataeos

pre 10 godina

Voleo bi biti clan Katolicke Crkve kao ceo svet bre. Inace zelim mir celom svetu
(Srboljub, 14. februar 2014 13:29)

Bolje budi ateista nego član te mafije!

pain in the brain

pre 10 godina

@
(Susjed, 14. februar 2014 12:48)

Konacno jedan malo pametniji od 4 miliona istih...iskompleksiran, pominje bugare koji su za njih starosedeoci u EU, ali osoba lepo kaze-Nije za nas EU...tacno, ne zasluzuje nas ;-)

Andorid™ Jelly Bean

pre 10 godina

Ista SPC je tvrdila i tvrdi za Stepinca da je zrtva komunizma!

Ocu da kazem, ne budite naivni, i Vatikanu i SPC u je zajednicka borba protiv komunista. I jedni i drugi su fasiti uveliko samo na drugim stranama, a temelj isti!
Ovo vazi i za Muslimane (Bosnjake) i oni su imali svoje naci odrede, a znam neke koji i sad o tome sanjaju sa prostora Sandzaka.
Cetnik i Ustasa - ISTOG JE TO KOVA!

SDSS

pre 10 godina

(Dresden,zg, 14. februar 2014 15:20)

Kontradiktoran si. Kazes kako si upoznat s ulogom Vatikana u NDH, a malo poslije kako "prava istina nikada nije izasla na vidjelo".

Tu se donekle slažem. I dalje se ne zna koliku je stvarno ulogu Stepinac imao u NDH i kolika je mogla biti njegova odgovornost za počinjene zločine.
Sve što se ovdje priča (pokrstavanje, odgovornost za Jasenovac i druge logore itd.) je više manje proizašlo iz komunističke propagande.

S druge strane postoje konretni dokazi i konkretna svjedocanstva o konkretnim ljudima koje je Stepinac spasio od ustaškog terora...

Misim da danas i jedna i druga strana pretjeruju u vezi Stepinca. Niti je bio veliki svetac, a bome nije bio ni ustaški krvnik.

Hrvoje

pre 10 godina

Da li je ikom zivom tko óvdje komnetira (a to znaci da se zna sluziti internetom) palo na pamet pronaci nekakvo zvanicno objasnjenje Vatikana zbog cega Stepinca proglasava svecem ili vam to uopce nije bitno? Onako, mjerodavnija je po tom pitaju komunisticka propaganda?

uf

pre 10 godina

@Aleksandar Da li vi to racionalizujete ove teske optuzbe radi blazenopocivseg Stepinca ili radi sebe? Na kraju krajeva ovim recima pokazujete i antisemitizam sto nikako nije politicki korektno u civilizovanom svetu.

je je je

pre 10 godina

Vatikan o svojim poslovima ne pita nikoga i ne zanima ih tuđe mišljenje, to se zove Nezavisna Država Hriščana. Da nebi možda da pita vas

Jesus Pepi !?

pre 10 godina

Ipak da ne ostanem dužan sa komentarom za Gospodina Budaj i Srpskoj javnosti,koja ne znaju šta je Jad Vašem a kamoli bili i posetili (ja jesam a kao i na Schindlerovom grobu itd.), kao drugo postaviću pitanje na koju ću i odgovoriti i to zna odgovor istorijski spisi Bundesarchiv kao i istoričari: U kojoj je državi najbrže je rešeno Jevrejsko pitanje za vreme Hitlera? Odgovoriću: u Srbiji.! Dakle, Gospodine Budaj, da se mi ne vraćamo dve Milleniuma unazada jer nećemo nigde stići. Svako je blatnjav kroz istoriju.! Bilo bi dobro da se ne pujdamo međusobno a naročito sa strane nije poželjno.! Što se Stepinca tiče, on je sam znao u koje vreme je živeo i koga smatrao svog gospoda, smrtnika ili Besmrtnika.! A što se velike Pravoslavce tiče, za početak bi bilo da nauče "Oče Naš..." a posle da malo vrte u ruci Bibliju.!

ivan

pre 10 godina

tihi don rece da je DR.NOVAK neuspjeli zidar,pa ok.ali zbog cega je Vatikan tako hitro reagovao i potrudio se da doslovice unisti prvo izdanje ako u njemu nije bilo nesto sto bi njima islo na stetu

Бојан Илић

pre 10 godina

Онда нас ти "просветли", да знамо да оно није он на сликама са Павелићем за време НДХ!

B

pre 10 godina

nesa

A sta bi srbija trebala govoriti ili napraviti? Slabiji ste ekonomski, vojnicki, i politicki od Hrvatske, a brojne bitke ste izgubili

sta bi tvoja srbija trebala napraviti? Novi rat? da bi opet morali vam nauciti lekciju?

mrak...

pre 10 godina

Taman sam uvazavaoPapa Franju i ako sam druge vere.Mislio sam da je na celo koncno dosao covek,kosmopolita,koji postuje ljudska prava i da je iz njegovih izjava se moglo zakljuciti da je izuzetno iskren..Ali nazalost,sve je palo u vodu..Srusilo se kao kula od karata..Morao je da se upozna i bolje raspita o delu Stepinca,pa tek onda da donosi odluku!Ovako ce imati sveca ali bez sjaja!

zg slavac

pre 10 godina

Ostavština jugo historiografije: svaka ideja o samostalnoj Hrvatskoj -ustaška, oporba ustašama crkva i seljačka stranka (Maček) -zapravo ustaška, srpski pandan NDH -Nedićev režim -nije postojao, četnici antifašisti, žrtava u Jasenovcu 700 000 do 1000 000 (300 000 gore-dole šta je to za jugo historiografiju? Bleiburg i križni put - šta je to?

Rezultat, masovni zločini nad Hrvatima 1991. jer to su sve ustaše, a Hrvati u prošlom ratu prošli bez žrtava.

Znam da sam ja za vas sad fašista jer svatko tko misli drugačije je fašista i s tom logikom nemamo problema.

Najzanimljivije kad totalitarnu znanost shvaćamo ozbiljno.

mik

pre 10 godina

Stepinac je u I svetskom ratu dezertirao iz Austrougarske vojske i prešao na stranu srpske vojske, učesnik je Solunskog fronta. Razmislite o tome

Mens sana in malvasia istriana

pre 10 godina

Dragi susjedi, evo ja sam Hrvat i potpuno se slažem da je skandalozno proglasiti Stepinca svecem. No, njegov je grijeh nečinjenje i nesuprostavljanje očitom zločinu, a ne aktivno sudjelovanje u ustaškom genocidu. Svatko ima svog Nikolaja Velimirovića.

Iguman Nemanja

pre 10 godina

Srbija treba da reaguje, ali neće, nego će da ćuti zarad EU.
A da je pravde, Hrvatska ne bi smela ni da postoji.
Dalmaciju Srbiji, Istru, gradove Reka i Zadar sa ostrvima Italiji, Međimurje Mađarskoj, Slavoniju Srbiji.
Hrvatska da bude eventualno Zagreb i oko šta vide sa zagrebačke katedrale.

Razočarani vernik

pre 10 godina

Ja sam katolik, ali posle ovoga (ako ga proglase svetim), razmišljam da izadjem iz takve katoličke crkve. To je za mene, vernika, jedna velika sramota i ne želim da sam pripadnik takve crkve.

Aleksandar

pre 10 godina

Svi u krivu palanku ,
gle odmah zidovi da komentiraju .
Nemate li vi zidovi isto takove koje slavite kroz povijest . Postavili ste komuniste na vlast u Rusiji da sacuvate bogatstvo u Njemackoj i sire . Vrsili ste samo dobra djela od osnivanja Izraela .
Pravoslavna pak priznaje za svece i sve moguce ubice vlastitih oceva i sinova o drugim narodima da i ne pricamo . Katolicka pocinje sa lovom na vjestice , inkvizicijom itd .
Sve su to religije tj. necija tumacenja istnskog boga a ne bog i njegova stvarna rijec . Dakle sve je to politika velika i mala , koja se prikazuje kako je kome potrebno da pridobije svoje i tude ovce na sisanje ili koristenje .
Vjera je samo jedna i istnska u boga i tko se toga drzi ne osuduje nikoga bez razloga . Ostavite povjesnicarima da pokusaju ispravno prikazati nekoga i nwcije djelo bez dnevne politike ( religije) .
Zar bi se ja trebao odreci bake koja je spasila svoje sinove prekrstavanjem koje to u stvari i nije jer se nitko ne moze dva puta krstiti . Koja mi je na taj nacin spasila voljenog oca bez kojeg me nebi ni bilo . Pa on je bio i ostao pravoslavac do kraja zivota . Po tome ga je taj isti Stepinac spasio . Nije sve tako crno bijelo postoji tu mnogo istina . Onom igumanu nemanji bi porucio da je postojao i zakonik da Srbin sa Vlasima nesmije pa po tome koliko bi stvarno Srba bilo dalje od Raske .
Sve je to samo politika koja je bezdusna a bog ju je dozvolio da ljudima pokaze njihovu bezdusnost .

Zlo i Naopako

pre 10 godina

Ako smo pametni, a nismo, uložićemo protest, i nećemo dozvoliti da se tako nešto desi. Ili bi i mi Dražu za svetca? Verujem da bi domaćim izdajnicima to više odgovaralo.

Hrvoje

pre 10 godina

Da li je ikom zivom tko óvdje komnetira (a to znaci da se zna sluziti internetom) palo na pamet pronaci nekakvo zvanicno objasnjenje Vatikana zbog cega Stepinca proglasava svecem ili vam to uopce nije bitno? Onako, mjerodavnija je po tom pitaju komunisticka propaganda?

lazar dalmatinski

pre 10 godina

neka Vatikan radi svoj posao.Sa istočnom SVETOM CRKVOM ni po čemu se ne može mjeriti.Njihovi "sveci" govore o njima samima.Njima treba reći otvoreno da se vrate staroj vjeri i ukoliko to neće,ostaviti ih na miru,neka rade svoj posao.

Sto mu gromova

pre 10 godina

Mislim da G-dine Budaj Vi niste, ili obavešteni, ili niste politički korektni.
Njegoš je genocidan, Stepinac je svetac.
Ako, zaista, stvarno i mislite ono što ste i javno izgovorili, sledi Vam tužba od strane 'Rvatske dijaspore.
Kao Bob Dilanu.

Mihailo

pre 10 godina

Molim cenjene i poštovane komentatore susJede da nam objasne kako Stepinac nije bio zločinac i da je on ustvari čuvao Srbe, jevreje, Rome i ostale od onih finih momaka u crnim košuljama.
Sve ovo je samo zavera velikosrpske ideje i jevreja, a sve u cilju da se napadne hrvatski narod i njegova povijest.
Srbija neće ništa uraditi niti reagovati, ali verujem da će izrael imati šta da kaže.

Andorid™ Jelly Bean

pre 10 godina

Ista SPC je tvrdila i tvrdi za Stepinca da je zrtva komunizma!

Ocu da kazem, ne budite naivni, i Vatikanu i SPC u je zajednicka borba protiv komunista. I jedni i drugi su fasiti uveliko samo na drugim stranama, a temelj isti!
Ovo vazi i za Muslimane (Bosnjake) i oni su imali svoje naci odrede, a znam neke koji i sad o tome sanjaju sa prostora Sandzaka.
Cetnik i Ustasa - ISTOG JE TO KOVA!

Nikolla

pre 10 godina

"Alojzije Stepinac je nosilac "SOLUNSKE SPOMENICE", i ova Srbija to ne bii smela da zaboravi.Dobro bi joj dosao jos jedan svetac."

On je bio istinski Jugosloven. Dobrovoljac za oslobadjenje Srbije i stvaranje Jugoslavije. Tada se verovalo da je Srbija ta koja ce povesti. Celi zivot ga je vodila njegova ideja o pravednosti. Ali je u isto vreme bio sluzbenik svoje crkve u koju je verovao. Sa pozicije na kojoj je bio za vreme drugog svetskog rata je uradio ono sto se moglo. Saradnja sa vlascu i opstanak je glavno nacelo Vatikana. Oni su na kraju krajeva drzava u punom smislu te reci. Da li bi stradao jos veci broj ljudi ili ne bez njegove uloge u svemu tome je pravo pitanje. Ustase, kao ni nacisti u Nemackoj, nisu bili neki vernici i nije ih previse tangiralo njegovo misljenje. Nikada nisu imali veru kao putokaz pa su samo igrali igru sa verskim liderima. On nije bio deo ustaskog sistema. Bio je spreman koegzistirati i sa komunistima ali su oni trazili da se on otudji od Rima i formira hrvatsku "autokefalnu" crkvu po uzoru na SPC koju bi oni lako kontrolisali. On je to odbio i dobio je famozno sudjenje i presudu. Svako sudjenje od strane komunista je bilo montirano propagandnim idejama i u sluzbi dnevne politike. I tu presudu je prihvatio i ziveo s njom do kraja.

Jesus Pepi !?

pre 10 godina

Ipak da ne ostanem dužan sa komentarom za Gospodina Budaj i Srpskoj javnosti,koja ne znaju šta je Jad Vašem a kamoli bili i posetili (ja jesam a kao i na Schindlerovom grobu itd.), kao drugo postaviću pitanje na koju ću i odgovoriti i to zna odgovor istorijski spisi Bundesarchiv kao i istoričari: U kojoj je državi najbrže je rešeno Jevrejsko pitanje za vreme Hitlera? Odgovoriću: u Srbiji.! Dakle, Gospodine Budaj, da se mi ne vraćamo dve Milleniuma unazada jer nećemo nigde stići. Svako je blatnjav kroz istoriju.! Bilo bi dobro da se ne pujdamo međusobno a naročito sa strane nije poželjno.! Što se Stepinca tiče, on je sam znao u koje vreme je živeo i koga smatrao svog gospoda, smrtnika ili Besmrtnika.! A što se velike Pravoslavce tiče, za početak bi bilo da nauče "Oče Naš..." a posle da malo vrte u ruci Bibliju.!

je je je

pre 10 godina

Vatikan o svojim poslovima ne pita nikoga i ne zanima ih tuđe mišljenje, to se zove Nezavisna Država Hriščana. Da nebi možda da pita vas

Srboljub Govedarica

pre 10 godina

Zasto mi srbi ovog coveka blatimo lazima?
Jeste znali da se Stepinac u 1.Svetskom Ratu boreo na strani Srbije kao dobrovoljac?
Koji krvnik? Koji dokazi? Covek je bio castan. Manite se lazi i manipulacija bez da imate pojma o cemu uopste pisete

Marko KGEG

pre 10 godina

Uzas... Dovoljno je reci... Bitno je da na vestima o Zvezdi i Partizanu ima po 400 komentara, a na vest o tome kako nas zlostavljaju na svim nivoima (bilo od strane domacih politicara iz svih stranaka ili politicara i velikih filantropa sa svetske scene) nema ni sake jada komentara... Dok god se cuti ovako, nece nam nista bolje biti. E Srbijo, majko i maceho...

Toliko

pre 10 godina

Sto vas ovo iznenadjuje pa taj Vatikan spada u najvece provokatore ratova u istoriji ljudske civilizacije u cilju sirenja sopstvene moci. Uostalom opste je poznato da su oni najvise sakrivali fasiste posle rata. Stepinac je prototip onoga sto oni zastupaju i kadra koji im je potreban, cenim da i Hitlera sanjaju da se rodi ponovo.

ivan

pre 10 godina

katolicka crkva ima jasno zacrtanu strategiju u kojoj joj na nasim prostorima bezuslovno pomaze i veliki broj vladika SPC,licno sam se uvjerio u to i cak dozivio da me svestenik SPC ubjedjuje kako je Stepinac zrtva komunisticke torture i da je on ustvari bio jedan dobrotvor koji je spasavao ljude u 2.sv.ratu...za sve one koji i dalje misle da je katolicka crkva u pravu sto Stepinca proglasava svetim preporucujem da procitaju knjigu MAGNUM CRIMEN koju je napisao DR.VIKTOR NOVAK BIVSI KATOLICKI SVESTENIK a koja je ista odmah po izdavanju 1948 god.stavljena od strane vatikana na spisak zabranjenih knjiga

Jazz

pre 10 godina

Padaju maske...e taj zapad nas 'čeka' i 'prihvata',gde ovaj isti Vatikan ima nemerljiv uticaj...čuvajmo se ljudi,neće nas niko umesto nas samih

Srboljub Srbljanovic

pre 10 godina

Dragi susjedi, evo ja sam Hrvat i potpuno se slažem da je skandalozno proglasiti Stepinca svecem. No, njegov je grijeh nečinjenje i nesuprostavljanje očitom zločinu, a ne aktivno sudjelovanje u ustaškom genocidu. Svatko ima svog Nikolaja Velimirovića.
(Mens sana in malvasia istriana, 14. februar 2014 13:44)

Zasto i ovakvi komentari (hrvatski ali vrlo umereni, pametni i objektivni) dobijaju ovoliko minusa. Izgleda da ljudi kod ovakvih tema potpuno gube razum. Inace, nisam znao da je Stepinac u I sv. ratu dezertirao iz AU vojske i borio se na srpskoj strani. Zasto se u Srbiji o tome decenijama cutalo?

beograd

pre 10 godina

Dragi susjedi, evo ja sam Hrvat i potpuno se slažem da je skandalozno proglasiti Stepinca svecem. No, njegov je grijeh nečinjenje i nesuprostavljanje očitom zločinu, a ne aktivno sudjelovanje u ustaškom genocidu. Svatko ima svog Nikolaja Velimirovića.
(Mens sana in malvasia istriana, 14. februar 2014 13:44)

i opet se traži ekvivalent u srbiji za hrvatski fašizam....vladika nikolaj je bio sve samo ne fašista i koljač kao stepinac....inače istina je da je stepinac ratovao na strani srbije u WW1, tačnije priklonio se srpskoj vojisci 1917. kad se već znalo ko će da pobedi, tipčno hrvatski, uvek na strani jačeg pa tako menjaju tabore dva tri puta u toku jednog rata baš kao i u WW2, kad su 44. svi prešli u partizane, i opet ih je bilo manje nego srba

kameni

pre 10 godina

Najostriji moguci protest i nista manje od toga. Pa nije moguce da nam treba neko da suflira oko ovoga? Majko mila, postali smo potpuni mekusci i amebe...qqqq!

Boža

pre 10 godina

Ne, mi se nećemo buniti.Ponosno ćemo sagnuti glave, kao i do sada.Nećemo valjda žrtvovati dobrosusedske odnose sa Hrvatskom i Nemačkom, kao i ulazak u EU.Ko da se buni? Vučić, Dačić ha, ha.

nd

pre 10 godina

Naravno da treba da ga progrlase za sveca. Katolicka crkva je pomagala fasizam uveliko i skrivala zlocince iz II sv. rata. Nego sta nego su fasisti.

Dragi

pre 10 godina

Ali zato ekumenista Irinej i ceo Sinod SPC ćute i ne oglašavaju se, ali se posle čude što im Srbi ne veruju i ne idu u crkvu.
Ima ona narodna, "k'o sa đavolom tikve sadi, o glavu mu se obijaju". Tako i Irinej, sa đavolskom katoličkom crkvom ide pod ruku, sa tim njihovim prevarantskim ekumenizmom, a oni zločinca proglašavaju za sveca.

Mr. Spock

pre 10 godina

Ima tu jos kandidata! Npr. Fra Majstorovic Filipovic. "Izuzetan" CV! Ali neka! Ovo moze samo da proizvede kontraefekat i medijsku paznju. Da se konacno cuje za genocid o kom svi cute!

marv

pre 10 godina

Sta je ovde cudno, Satanska crkva i Satanska drzava mogu sebi da stave koga god oce za sveca. Ovaj je jos mekusac za njih, nije jeo ljudsko meso samo ga je pripremao za druge, cudo da su ga i primetili sa tako malim zaslugama. Mora da su demoni bili bas zadovoljni spremljenim jelima pa su ga neki od njih licno Satani preporucili za ovakvu cast. U svakom slucaju cestitamo i ziveli!

господин Ганци

pre 10 godina

Е, браћо наша, на шта сте се изметнули и све због тих Степинчевих.

Dresden,zg

pre 10 godina

Kao Hrvat i bivši katolik,koji je za razliku od velike većine hrvatskog naroda upoznat sa ulogom Vatikana u ustaškom genocidu,nadam se da će predstavnici Srba i Židova medijski uspjeti spriječiti civilizacijsku nepravdu da se ovaj zločinac proglasi svecem.
Puna istina o povezanosti i suradnji Vatikana sa fašistima i nacistima nikada nije izišla na vidjelo, ali Vatikan više nije tako snažan kao nekada,njihova moć i utjecaj rapidno opada nagrižen najviše brojnim pedofilskim skandalima, pa ih se danas može puno slobodnije napadati i razotkrivati nego prije 70 godina.
Zato samo naprijed.

Hromi

pre 10 godina

Kada Jevreji, nasa braca po stradanju moraju srpski stradalnicki narod u svetkim ratovima da podsecaju, opominju i mole da reagujemo, a da mi nista ne cinimo pod maskom dobrosusedskih odnosa, onda mozda i treba da nas nema.

Ovim autisticnim ponasanjem nase drzave, ponovo ubijamo stotine hiljada nasih oceva, majki, nasih baka i deka koji su zverski poubijani samo zato sto su pripadali jednom narodu!

Ovo je velika sramota za katolicku crkvu! Zbog njenog ignorantskog ponasanja prema zrtvama klerofasisticke NDH, NIKADA ne treba teziti ujedinjavanju zapadne i istocne crkve. Potajno se nadam da ce novi papa pokazati i humanost prema srpskom i jevrejskom narodu, kao sto je to pokazao u razlicitim situacijama od kako je ustolicen, kao sto se nadam da ce jasno osuditi dela svoje crkve u NDH.

Ali, budu li nastavili da guraju Stepinca u svece, sa njima treba jednom za svagda zavrsiti pricu.

patria

pre 10 godina

Ocu da kazem, ne budite naivni, i Vatikanu i SPC u je zajednicka borba protiv komunista. I jedni i drugi su fasiti uveliko samo na drugim stranama, a temelj isti!
Ovo vazi i za Musliman
Cetnik i Ustasa - ISTOG JE TO KOVA!
(Andorid™ Jelly Bean, 14. februar 2014 16:03)Velika je razlika između antikomuniste i fašiste.Hitler i Čerčil su bili veliki protivnici komunizma,ali ogromna je razlika među njima.Čerčil je od početka bio protiv Hitlera i nacizma,dok su komunisti u SSSR-u tek posle Hitlerovog napada objavili rat nacistima.Znači Čerčil je bio veči antifašista od Staljina.Ravnogorski pokret Draže Mihajlovića je prvi antifašistički pokret otpora u Jugoslaviji,dok je Ustaški pokret bio fašistički.To su činjenice i zvnični stavovi saveznika.

Konji jugoslavensko udbaski

pre 10 godina

"Kada dođu k vama osobe židovske ili pravoslavne vjeroispovijesti, koje se nalaze u smrtnoj opasnosti, pa zažele konvertirati na katolicizam, primite ih da spasite ljudske živote. Ne zahtijevajte od njih nikakvo specijalno vjersko znanje, jer pravoslavni su kršćani kao i mi, a židovska je vjera ona iz koje kršćanstvo vuče svoje korijene. Uloga je i zadaća kršćana u prvom redu spasiti ljude. Kada prođe ovo vrijeme ludila i divljaštva, ostat će u našoj crkvi oni koji budu konvertirali zbog uvjerenja, dok će se ostali, kada opasnost prijeđe, vratiti u svoju."

Stepinac

Pop aj

pre 10 godina

Sa ovakvim stavom bi trebalo i Maksa Luburića proglasiti za sveca,jer je za vreme rata i najvećih zločina rekao."Znam da ću goreti u paklu ali goreću za Hrvatsku".Takođe je nakon Blajburga jedno vreme boravio i u Vatikanu.Dali ja to spomenuh Vatikan? Izgleda da jesam eto istorija se ponavlja a mi opet u zadnjim klupama.

SDSS

pre 10 godina

(Dresden,zg, 14. februar 2014 15:20)

Kontradiktoran si. Kazes kako si upoznat s ulogom Vatikana u NDH, a malo poslije kako "prava istina nikada nije izasla na vidjelo".

Tu se donekle slažem. I dalje se ne zna koliku je stvarno ulogu Stepinac imao u NDH i kolika je mogla biti njegova odgovornost za počinjene zločine.
Sve što se ovdje priča (pokrstavanje, odgovornost za Jasenovac i druge logore itd.) je više manje proizašlo iz komunističke propagande.

S druge strane postoje konretni dokazi i konkretna svjedocanstva o konkretnim ljudima koje je Stepinac spasio od ustaškog terora...

Misim da danas i jedna i druga strana pretjeruju u vezi Stepinca. Niti je bio veliki svetac, a bome nije bio ni ustaški krvnik.

karlo

pre 10 godina

Stepinac je u I svetskom ratu dezertirao iz Austrougarske vojske i prešao na stranu srpske vojske, učesnik je Solunskog fronta. Razmislite o tome
(mik, 14. februar 2014 12:30)

To je apsolutno tačno. Tačno je i da su Hrvati 1918. dočekali Srbe kao oslobodioce i da su 1934. uz dužno poštovanje (ogromna većina) ispratili ubijenog Kralja. Tačno je i da su Stepinca Karađorđevići zbog zasluga na Solunskom frontu podržali kada je postao nadbiskup. Tačno je i da je u NDH iščezlo preko 300.000 srpskih civila. Ne znam da li je on imao udela u tome, neka istorija to pokazuje... Ali ja imam preko 300.000 razloga da budem surevnjiv prema susjedima. Verovatno i oni prema nama, oni broje vreme uglavnom od 1990, za ono ranije nemaju šta da kažu, malo se žale na Kralja i velikosrpsku politiku (tačno, ali bez 300.000 žrtava), malo smanjuju broj srpskih žrtava i malo mnogo uveličavaju svoje žrtve, malo krivotvore (pa su Pavelić i Mihailović isto, a nisu). Sve u svemu, možda za 50 godina budemo normalne komšije. Možda...

thrillseeker

pre 10 godina

Stepinac je u I svetskom ratu dezertirao iz Austrougarske vojske i prešao na stranu srpske vojske, učesnik je Solunskog fronta. Razmislite o tome
(mik, 14. februar 2014 12:30)

Alojzije Stepinac je nosilac "SOLUNSKE SPOMENICE", i ova Srbija to ne bii smela da zaboravi.Dobro bi joj dosao jos jedan svetac.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Tihi Don, 14. februar 2014 12:06)


E ovo je super...

Stepinac je bio austrougarski vojnik koga su Italiajni zarobili. Nikako nije on dezertirao. I bio je u zarobljenistvu sve dok se nije oformila Drzava SHS kada ga Italijani, posto jelte on sad postaje saveznik, salju na Solunski front. Solunski front je probijen 30. septembra a Stepinac poslat na front POSLE 29. oktobra (kada je osnovana Drzava SHS). Iz vojske je demobilisan par meseci kasnije, prakticno bez ispaljenog metka, ali zbog cina koji je imao u austrougarskoj vojsci i koji mu je delimicno priznat u nasoj on dobija "orden".

Бојан Илић

pre 10 godina

Nije vama mjesto u EU. Previše mržnje, previše izmišljene povijesti. Drž'te se bugarskih čalgi na splavovima.
(Susjed, 14. februar 2014 12:48)

Кako si nas sad presao, kao svinja autoput!:-)))
Jel' smo trebali da se iznerviramo sto mali i jadni ustasa leci kompleks?!:-))

Sine, jos dosta mleka treba da se napijes...:-*

Zagor Te-Nej

pre 10 godina

Uporedjujes Jasenovac i Blajburg? Blago tebi. Nista ti nisi naucio iz istorije. Zbog takvog i slicnih razmisljanja, i na nasoj i na vasoj strani, je i poceo rat 90ih. Svaka vam cast!

Građanin

pre 10 godina

@Zg slavac ti si samo zaslepljen i pristrasan do bola... Ustaše nikada nisu odgovarale za NDH i zločine i sve to zarad mira u kući. Prošlo se nekažnjeno za ta zlodela, a samo su ispaštali narodi koji su živeli na tim prostorima (Srbi i Hrvati). Zarad mira stvorila se i nova nacija Muslimani. Stvorili i Makedonce (to je tek ludilo bilo), Crnogorce od geografske odrednice doveli smo do nacije... Sve se to lepo vratilo svima redom i vraća se idalje.
1991. godina je posledica ludaka koji su mislili da treba da sve rešavaju an silu, da treba oduzimati Srbima ustavno pravo kao konstutivnom narodu, da treba širiti neku velikosrpsku ideju (koja kroz istoriju nikada nije postojala), da treba stvoriti islamsku republiku tamo gde je žive još dva naroda koji nisu deo islamske vere...
Sve to su ludaci lepo zakuvali, svet pomogao i šuškao, a narodi ginuli kao golubovi. Toliko su neki zaslepljeni da jednu običnu tablu na ćirilici ne mogu da podnesu i to dobrim delom isti oni koji veličaju Jasenovac i Gradišku! Nemoj samo reći da nije tako jer je bilo gomila priloga o svemu tome. Kako objasniti desetine hiljada ljudi na koncertu čoveku koji veliča ustaštvo?! Da je bila kazna adekvatna za SVE posle 45te nikada se ne bi dešavale ovakve stvari koje se dešavaju danas! Svi snosimo svoj deo krivice samo nam je teško to da priznamo već uvek upiremo prstom u onog drugog!
Vatikan će ga proglasiti svecom iako ima dovoljno kontraverze da se to ne učini, ali to je sve politika.

KEn

pre 10 godina

Stepinac je u I svetskom ratu dezertirao iz Austrougarske vojske i prešao na stranu srpske vojske, učesnik je Solunskog fronta. Razmislite o tome
(mik, 14. februar 2014 12:30)

a posle je podržavao politiku da se nad tim istim Srbima izvede najgori genocid!!! @mik, razmisli tek ti malo o svojim glupim izjavama

ne verujem

pre 10 godina

@
(Mens sana in malvasia istriana, 14. februar 2014 13:44)

Naravno, na bilo koju vest koja se tice zapadnih komsija-eto njih na desetine ovde da nam oni "razjasne",i "objasne". Osobo pod duhovitom latinskom krilaticom, da li je moguce da ste svi vi sazdani po istom kalupu,citate iste knjige, slusate iste HRT vesti ? Procitajte nesto i iz drugih izvora a ne da lupetate kojekakve budalastine i pravite budale od sebe. Sveti Vladika Nikolaj je po vama ucestvovao u nekakvim zlocinima ? Odakle ? Iz logora Dahau ?
Neverovatno, da ste svi toliko isti-nigde ni tracka svetlosti, sve neka tmina i beznadje.

Toma

pre 10 godina

Koliko smo mi svesni kao drzava, narod i crkva pokazuje i to sto neko sa strane treba da nas uci sta je sramota i nedopustivo i kada treba da protestujemo.

Zole

pre 10 godina

Stepinac je odradio veliki posao za katolicku crkvu i zaslužio je da bude nagradjen zvanjem svetca kao najveceg posthumnog odlikivanja. Pod njegovim vođstvom katolicka crkva je se priblizila Drini kao zacrtanij granici katolicke crkve. Ustaski režim je sluzio izvršavanju cilja, unistenju pravoslavlja zapadno od Drine. Ustase i katolicka crkava su radile skupa da se trecina Srba ubije, trecina predje u KATOLIČANSTVO, a trecina protera. A ko je bio glavni katolik u toj državi? Alojzije Stepinac.

Nataeos

pre 10 godina

Voleo bi biti clan Katolicke Crkve kao ceo svet bre. Inace zelim mir celom svetu
(Srboljub, 14. februar 2014 13:29)

Bolje budi ateista nego član te mafije!

pain in the brain

pre 10 godina

@
(Susjed, 14. februar 2014 12:48)

Konacno jedan malo pametniji od 4 miliona istih...iskompleksiran, pominje bugare koji su za njih starosedeoci u EU, ali osoba lepo kaze-Nije za nas EU...tacno, ne zasluzuje nas ;-)

Zoran Kg

pre 10 godina

A koga drugog da stave za sveca kad sve sam pedofil u katolickoj crkvi Stepinac je samo davao amanet za ubijanje i pokrstavanje i proterivanje Srba. Mozda cemo i mi morati da ga slavimo.

sused

pre 10 godina

@susjed nakon dva nekaznjena genocida u 20.veku vi susjedi mozete srbima da zamerate mrznju prema vama? uzgred ,ni izdaleka nema toliko mrznje prema vama koliko Vi mislite da je ima. Lep pozdrav.

nenad

pre 10 godina

Ovaj Vatikan jos malo pa ce poceti i pedofile da kanonizuje ko god ili za koga god se dobro plati preko noci je svetac!Oni su se odaljili od vere odavno i sve duhovno zamenili materijalnim.A nisu nasi nista bolji idu njihovim stopama parola je svima ista U IME BOGA U MOJ DZEP!Strasno narod im se smeje u lice a njima lice ko djom.

T&T

pre 10 godina

"Vatikan o svojim poslovima ne pita nikoga i ne zanima ih tuđe mišljenje, to se zove Nezavisna Država Hriščana. Da nebi možda da pita vas"
@ (je je je, 14. februar 2014 15:32)

Nezavisna drzava KATOLICKIH Hriscana, ne "Hriscana".

Vlada

pre 10 godina

Eee moj ti, nema ništa od toga, našao si od koga ćeš da tražiš da uloži protest. Nama su otcepili 20%države i niko iz Srbije ne ulaže protest, već naprotiv ulažu trud da nas ubede kako se to nije desilo.

DEDA CVETKO

pre 10 godina

"Saradnik Centra Simon Vizental Alen Budaj kaže da bivše zemlje SFRJ, posebno Srbija, moraju uložiti oštar protest zbog namere da Alojzije Stepinac bude svetac"

A, ne, gospodo. Prvo vi, a mi cemo da vas sledimo. Kad su Hrvati ubijali Srbe po Krajini i Bosni, Muzej Holokosta u Vasingtonu bio je "too busy" primajuci Tudjmana i Izetbegovica u audijenciju da bi se bavio srpskim zrtvama holokosta. Ovo je vasa beba, izvol'te ljuljajte je.

Boske

pre 10 godina

U duhovnom sunovratu modernog čovječanstva, čak ni ovakvi skandali više ne predstavljaju čudo. Ratnog zločinca pretvoriti u sveca u relativno bliskoj prošlosti nije mogao ni čarobnjak Merlin. Danas je to postalo skoro trivijalno. Uostalom i austrijski SS-ovac Kurt Valdhajm je 70-tih bio predsjednik UN-a i to u dva mandata. Tada su Tito i komunisti spriječili izbijanje skandala i objavljivanje njegove ratne biografije, sa sve deportovanjem srpske nejači sa Kozare u logore smrti.

No, Tita više nema, komunisti (navodno) više nisu na vlasti. Baš me interesuje da li će se zvanična Srbija ovaj put ipak oglasiti? Ili SPC? Ili barem neka javna ličnost, neko slobodnog uma i jakog karaktera, da se svojim mišljenjem suprotstavi ovom pomračenju civilizacije? Kao što je to na zadivljujući način učinio gospodin Budaj u ime jevrejske zajednice. Koja, očigledno, pamti! I zahvaljujući tome opstaje.

Jer, najveći neprijatelj srpskog naroda nisu niti onaj krvožedni i mržnjom otrovani dio populacija iz susjednih nam država, niti poslovično dušmanska politika zapada, niti beskompromisno samokritički i antipatriotski nastrojeni pripadnici sopstvenog plemena. Naš najveći neprijatelj je - zaborav! Izliječimo li se od njega, šanse da opstanemo na surovoj vjetrometini vječnog sukoba između ambicija velikih sila, drastično se povećavaju. U suprotnom, kraj više nije daleko, možda par generacija i otićemo u legendu. Ili još vjerovatnije - u zaborav.

Nataeos

pre 10 godina

Mislim da G-dine Budaj Vi niste, ili obavešteni, ili niste politički korektni.Njegoš je genocidan, Stepinac je svetac.Ako, zaista, stvarno i mislite ono što ste i javno izgovorili, sledi Vam tužba od strane 'Rvatske dijaspore. Kao Bob Dilanu.
(Sto mu gromova, 14. februar 2014 11:53)

Mnogo se uplašio Bob Dilan, čovek je rekao istinu i boli, a za tužakanje baš ga briga, ima čovek prečija posla nego da se bakće sa rvatskim dijasporašima koji su tek izašli iz šume!

Silvester

pre 10 godina

Sve je to ok, kada Vatikan zbog svih svojih zala u istoriji, a naročito zbog kolaboracije u WW II nije procesuiran, ili bar izveden pred sud istorije. Ova bratija je uvek u pravu i nevina, šta god uradila. Njih je Bog, navodno, opunomoćio da budu bezgrešni. Meni tu priču nikada neće prodati. Smrt fašizmu, sloboda narodu!

ivan

pre 10 godina

tihi don rece da je DR.NOVAK neuspjeli zidar,pa ok.ali zbog cega je Vatikan tako hitro reagovao i potrudio se da doslovice unisti prvo izdanje ako u njemu nije bilo nesto sto bi njima islo na stetu

B

pre 10 godina

nesa

A sta bi srbija trebala govoriti ili napraviti? Slabiji ste ekonomski, vojnicki, i politicki od Hrvatske, a brojne bitke ste izgubili

sta bi tvoja srbija trebala napraviti? Novi rat? da bi opet morali vam nauciti lekciju?

uf

pre 10 godina

@Aleksandar Da li vi to racionalizujete ove teske optuzbe radi blazenopocivseg Stepinca ili radi sebe? Na kraju krajeva ovim recima pokazujete i antisemitizam sto nikako nije politicki korektno u civilizovanom svetu.

Бојан Илић

pre 10 godina

Онда нас ти "просветли", да знамо да оно није он на сликама са Павелићем за време НДХ!

mrak...

pre 10 godina

Taman sam uvazavaoPapa Franju i ako sam druge vere.Mislio sam da je na celo koncno dosao covek,kosmopolita,koji postuje ljudska prava i da je iz njegovih izjava se moglo zakljuciti da je izuzetno iskren..Ali nazalost,sve je palo u vodu..Srusilo se kao kula od karata..Morao je da se upozna i bolje raspita o delu Stepinca,pa tek onda da donosi odluku!Ovako ce imati sveca ali bez sjaja!