Nedelja, 19.01.2014.

12:58

"Malo je prostora za pregovaranje"

Početak pregovora o članstvu Srbije u EU je važan događaj, ali vlasti moraju da se što pre posvete sprovođenju bolnih reformi, ocenio Džejms Ker-Lindzi.

Izvor: Tanjug

"Malo je prostora za pregovaranje" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

54 Komentari

Sortiraj po:

Zoran

pre 10 godina

Одакле онда 5 милиона Пољака у Британији? Зашто је све већи број Румуна у Италији? Колико Естонаца ради у Финској? Зашто би они сви емигрирали у друге земље "трбухом за крухом" када су њихове матичне земље пуноправне чланице ЕУ? Зар чланство у ЕУ не гарантује "еденски врт" свакој чланици?
(Perun, 19. januar 2014 19:37)

Ne,članstvo ne znači edenski vrt, ono znači da između sebe mogu lakše razmenjivati ljude i dobra. A pošto su Poljaci u EU oni i mogu ići da rade tamo gde ima posla, kao i ostali pobrojani. Ti ne možeš. A Poljaka u UK je po Gardian i popisu: About 800,000 Poles have recently arrived in Britain, and the total Polish population in the UK is on the rise. Ali Poljaka ima 38 miliona a od Drugog svetskog rata,ih je jako puno već u UK.

Zoran

pre 10 godina

(Јагодица, 19. januar 2014 17:19)

Jeste eno sve umiru ljudi u pobrojanim zemljama... Svetska je kriza u ekonomiji ali pričaš o zemljama koje se bile daleko iza nas a sada nas šišaju.

Professor Max

pre 10 godina

Hej, ljudi, mislim da bi svi trebali jednostavno da slusamo sami sebe i samo sebe i da budemo svesni da, ukoliko gradjani zele da zive ispunjavajuci najosnovnije(egzistencijalne)zivotne potrebe bez muke, patnje, anksioznosti, depresije, nepostovanja, osecaja bezizlaznosti, straha od raznih incidenata sa problematicnim likovima koji slobodno setaju ulicama, bezlicnih, prekomplikovanih i besmislenih zakona koji kao da se sami sebe stide, suvisne i prenebulozne administracije i jos mnogo toga, a uz duhovna, socijalna, psiholoska ispunjenja licnosti i zadovoljavajucu i pravedno zasluzenu kolicinu novca (od koga, eto, zavisi i zivot covekov jer mora platiti pa piti i hraniti se), drzava MORA da se organizuje tako da u ovakvim vremenima svim njenim stanovnicima omoguci onakav zivot kakav u sto vecoj meri zadovoljava sto vise aspekata ZIVLJENJA, a ne TRPLJENJA.

Toza Matroz, Analiticar Belosvetski

pre 10 godina

Mnogima nije jasno da su to instrukcije koje ce Srbija dobijati, na putu da postane clan EU. Svako ispunjenje instrukcija, po redosledu kako EU odredi, tako ce se ici dalje i dalje do konacnog kraja. Kada Keltska Srbija ispuni sve uslove po uputsvima, pod uslovom da to nisu stetni za postojanje zemlje Keltske Srbije, konacno ce Keltska Srbija, pristupiti EU kao ravnopravan clan. Eto, to se ocekuje od zemlje Srbije. Tako misli Toza Matroz.

Rorscach

pre 10 godina

Molim, da neko objasni koje su to prednosti za Srbiju, ako udje u EU? I molim manite se floskula o evropskim vrednostima i moralu. (Stefano, 19. januar 2014 16:08

Studiranje na drugim univerzitetima, brzi pristup akademijama, bez cimanja sa papirima! Cak ako ti se ni ne svidja, ima nas koji su/bi iskoristili tu mogucnost. :)

Neko Iz Mase

pre 10 godina

"Stefano, 19. januar 2014 16:08)" Molim, da neko objasni koje su to prednosti za Srbiju, ako udje u EU? I molim manite se floskula o evropskim vrednostima i moralu."

Evo, ja cu ti objasniti, dragi "Stefano", Srbine.

U takozvanoj "Dijaspori" zivi oko 1.000.000,000 Srba.
(Pazi, ne 1. Bilion, kao sto rece tvoj Ministar Neznam Cega ni Kako Se Zove.)
To ti je oko Milion Srba.
Pazi i zapamti... SRBA, u "Dijaspori", ne u "Perenospori", kao sto mislis da je bolest vinove loze.

Dakle, prednost ulaska Srbije u EU za sve "Dijaspore", je PUNA Penzija, koja je ostvarena radom u EU.

Medjutim, posto je Srbija Matica Majka, iz koje se nisi makao za svog malog zivota SVE sto se tice TEBE,
"neka propadne i taj Paris, London, Barselona, Rim, a narocito Frankfurt".

Bedno, a i jadno...

Darko

pre 10 godina

Sa EU se ne pregovara. EU ima svoja pravila i zemlja koja zeli da bude clanica...
(Lanna, 19. januar 2014 18:51)

Zeli ili na silu mora? Ako se tako zarko zeli, zasto se nasi evropejci boje raspisivanja referenduma? I ne samo nasi, vec svuda u EU su prestraseni od bilo kakve volje naroda jer znaju da kad bi se narod Evrope pitao, EU vise ne bi postojala. Ali narod(e) niko ne pita. Pitaju se politicari i tajkuni.

plavi andjelak

pre 10 godina

Pljackanje gradjana kroz namete kao shto su struja, grejanje, tv pretplata, tel. i slicno teshko moze da prestane. (Toka, 19. januar 2014 16:25)

Vi autosovinisticki destruktivci-nihilisti iz komunistickog perioda niste navikli da placate ono sto potrosite a da proizvedete ne umete naravno nista, to je vas glavni problem. Zamisli covece, treba platiti struju i grejanje i kartu za prevoz, ej? U bre, ma nije valjda? TV pretplata se placa i u Nemackoj i to te niko ne pita vise hoces ili neces vec imas da platis po ugovoru za stan i zdravo. Nas je problem jer vas medju nama ima sigurno 10-15 odsto populacije. Raznorazni lezilebovici kojima je svako drugi kriv i nijedan sistem ne postujete a ima vas u svim slojevima drustva - narocito medju tzv " neproizvodnom srednjom klasom" koja u Srbiji da nije nenormalnog zaduzivanja ne bi ni postojala. Sa takvima nam moze biti samo gore. Nema te EU koja ce takve da ispravi -NEMA. Da paradoks bude jos veci takvi kao ti se pozivaju na neka pravila i EU a ni jedno jedino u svojoj zemlji ne postujete niti znate sta je EU i kako funkcionise i zasto je nastala. (Deus, 19. januar 2014 17:43)

Pa ti si toliko napisao a da da nisi objasnio kako ta EU funkcionise i zasto je nastala. Toliko o nasem korisnom delu drustva u koji svrstavas i tvoju malenkost. Nije ti na pamet palo da je covek mislio na pljacku u vidu decembarskih racuna za struju ili gas ili na besomucno povecavanje administracije koje se finansira izmisljanjem kojekakvih nameta. Jel ti to u Nemackoj ili u EU usadjen taj osecaj superiornosti u odnosu na druge?

Ice Age

pre 10 godina

Kao i EU tako i deo svesnih gradjana Srbije zna da Vlast u Srbiji bilo koja da je pokušava da vara i EU a o gradjnaima da i ne govorim.Vlast koja pljačka sopstevni narod ko takvoj vlasti veruje.Ama baš niko.Kome trebaju priče šta je neko sanjao,o čemu mašta.Od Vlati se očekuje da zakone sprovede u delo.Nita više.Niko ne želi da sluša decenijama priče.Srbiju zaista čeka mukotrpan put.Ovakvom logikom kako su dosadašnje vlade radile da civilizacija većeras stane mi ne bi stigli tu gde bi hteli ni za 50 godina.Vlade koje se bave isključivo sobom,medjukoalicionim problemima,unutarstranačkim prepucavanjima,prepucavanjima unutar kolacionih vlada,retorike izmedju pozicije i opozicije,pa to ne priliči ni XV veku.Pre svega Vlada,ministri poslanici treba svojim ponašanjem svojim delovanjem,rezultatima da budu primer gradjanima Srbije,da doprinesu poboljšanju kvaliteta života pa korak po korak.Ovako kako se Vlada ponaša,parlament to ne vodi nigde.Kada Vlada ova i buduća shvate da nema sumnje da je potreba za hranom još uvek najglavniji uzrok velikim političkim događajima u Srbiji onda možda nešto krene.Kada narod shvati da je demokratija starija sestra komunizma, iz iste porodice, od istog individualističkog oca. I komunizam i demokratija razbijaju zajednicu: komunizam kroz borbu klasa, a demokratija kroz građanski rat političkih stranaka.Taj rat gledamo decenijama i naravno kao poslednji u tom "lancu ishrane"glodjemo koske.

master

pre 10 godina

Dosta je bilo pregovora,EU ima svoja pravila i ona su ovim nasima vec odavno poznata.Problem je sto je vecina politicara i aktuelnih i prethodnih vise manje umesana u kriminal i korupciju pa ne znaju kako da se obracunaju izmedju sebe,jer moraju da odgovaraju,to je problem a ne uslovi EU.Narod Srbije nisu opljackale ni USA ni EU niti bilo koje druge zemlje vec ovi domaci prevaranti i pijavice,zar je tako tesko shvatiti i razumeti ko koci reforme i zasto?Ko vlada zemljom,oni koji su ucestvovali i kreirali politiku devedestih(DS i mnogi privesci takodje nisu bolji jer gledaju samo da se ugrade i izvlace licnu korist),zar to nije istina,sta se od njih u takvom sastavu moze ocekivati.Normalno je svuda u svetu da ono sto potrosis i koristis moras da platis.Razumem gnev i da je mnogima tesko da plate racune jer jedva prezivljavaju,ali ako se jednom ozbiljno ne krene sa reformama i uvodjenjem reda u zemlji,takvo stanje ce postati vecito,da li je to resenje?Za mnogo toga je kriv i sam narod,jer je dozvolio da ga partije iskoristavaju i manipulisu zaposlenjem,partokratijom.Time postajes ovisan i naravno da one velike partije bile dobre ili ne imaju armiju sigurnih glasaca.Mnogi nisu ni svesni koliko time gube,jer bi drugacijim razmisljanjem imali mnogo vise,a partijama bi se uskratila moc i morale bi da rade u interesu naroda,sto znaci bili bi birani po svojim zaslugama.Radnicka klasa je bitku protiv kapitalista i prevaranata izgubila vec odavno,tu Srbija ne moze nista promenuti.

Perun

pre 10 godina

Stefano, recimo hoću da studiram, mogu da biram gde ću studirati a Beogradski univerzitet ili neki Mega će morati da se potrudi da bude bolji da me zadrži kod sebe. Pri tome diploma mi važi u celoj EU. Ili recimo svi zakoni se usklađuju sa EU ali će onda i bilo koja vlast morati svoj rad uskladiti sa radom u EU. Možeš izvesti mašinski deo gde god možeš u EU bez da moraš praviti tehničku dokumentaciju. Tržište Srbije sada potpuno zatvoreno, svaki sektor, u EU bi se kamate na kredite smanjile, možeš naručiti patike ne po Miškovićevoj ceni već da biraš, u prodavnici imaš u svim diskontima iste proizvode. Da, nestaće mnoga radna mesta ali će neki ljudi započeti nove poslove, zdrave poslove. I nova radna mesta.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(Zoran, 19. januar 2014 16:38)

Одакле онда 5 милиона Пољака у Британији? Зашто је све већи број Румуна у Италији? Колико Естонаца ради у Финској? Зашто би они сви емигрирали у друге земље "трбухом за крухом" када су њихове матичне земље пуноправне чланице ЕУ? Зар чланство у ЕУ не гарантује "еденски врт" свакој чланици?

Silvester

pre 10 godina

Preduslov donošenja novih zakona je da se procesuiraju svi oni koji su kršili dosadašnje zakone u zadnjih četvrt veka. Nećete valjda da me ubedite da EU očekuje da se donose zakoni, a da hiljade kriminalaca i korumpiranih političara, kao i partijskih vojnika, i dalje vršljaju. Da nam ološ donosi nove zakone, a kršio je stare gde god je stigao i iznosio milijarde iz države? Reformišite prvo sudstvo, bagro, imali ste 14 godina fore, ništa bre ne radite a jasno je i zašto. Narod ne pristaje da ga siluju isti oni kriminalci koji su ga dovde i doveli. Nema zabune, ovde je opozicija i vlast jedno te isto, udbaško društvance kojima su puna usta reformi - njima milijarde, narodu pomije i šutka na ulicu. Nema to veze sa EU, to ima veze samo i isključivo sa obesnom pljačkom!

POŽAREVLJANKA

pre 10 godina

Aman narode nećemo mi nigde za narednih 100 godina, ovakvi kakvi smo, samo se pitam koliko je nas išlo u uređene zemlje da vidi kako se živi, ne vidimo dalje od nosa, zaljubljeni smo u naše političare, sijaju za nas, upijamo svaku laž kao istinu.Čitaste li da i veliki vlasni formule jedan ima da odgovara za utaju poreza, ovde svaki tajkun i ljubitelj vlasti nikome ništa ne plaća, navikli smo na veze i vezice, navikli na nerad i nedisciplinu, zabranjeno pušenje po zdravstvenim ustanovama,dođite u požarevačke zdravsvene usdtanove, sve mirišu na duvan kao kafići, niko ne reaguje.Svi sa strane su nam krivi, svi nas mrze, a mi prvo da se odviknemo da pljujemo i istresamo nos posred pločnika ispred prolaznika, ugušičemo se u sopstvenom đubrištu, od svega pravimo cirkus.Nekima to i odgovara haos i javašluk a nepismeni samo guslaju za njima.

Milun

pre 10 godina

Hajde da kazemo jedno veliko NE svim ucenama, NE svom zlu i u zemlji u spolja, i da kazemo jedno veliko DA nama, da se stvarno okrenemo sebi, imamo i vise nego dovoljno snage, bogatstva, energije da sebi stvorimo prelepu zemlju....za relativno kratko vreme sebi, nasoj deci, mozemo stvoriti prelep zivot, buducnost...ne zaviseci i ne klececi pred svim "mocnicima", ekspertima, i ne gledajuci ka necemu sto se "ocekuje" od nas...

Od nas se samo ocekuje da sami sebi pomognemo, i od ove po meni najlepse zemlje u ovom delu sveta napravimo pravedni raj za nas i nasu decu!

Samo da se okrenemo sebi i shvatimo!!!

Кривокапић

pre 10 godina

SRB, ајде ти прво опери своје тањире и кућу па онда причај. Боље је прати тањире него пљачкати своју државу или чекати да ти нешто падне са неба. Срамота је бити нерадник и лопов, а Стбија тако функционише. Изгледа да нема више шта да се украде и да Србија више не може да издржи нераднике.

Lanna

pre 10 godina

Sa EU se ne pregovara. EU ima svoja pravila i zemlja koja zeli da bude clanica mora da prihvati ta pravila. Zemlja kandidat samo izvestava dokle je stigla sa odredjenim reformama a EU procenjuje je li to dovoljno.

ex sns

pre 10 godina

Tacno. Sto vise rada uz sto manje pol.prepucavanja. Ali upravo je to ono sto Sns i radi,samo se prepucacaju a nista ne rade.Sps i ne racunam jer su oni katastrofa sami po sebi.

SLX

pre 10 godina

EU treba da izvuce pouke posle Ukrajinskog njet!

Nije EU nikakav centar moci pa da se ponasaju prema nerazvijenima kako im se hoce. Probali su sa Ukrajinom medjutim pametni Ukrajinci videli kako je prosla Bugarska u EU pa brze bolje natrag ka Rusiji dok se Rusi ne predomisle.
Samo pametno i hladne glave bez ikakvih ucena i pritisaka :)

Јагодица

pre 10 godina

@Zoran - možeš naručiti patike ne po Miškovićevoj ceni već da biraš, u prodavnici imaš u svim diskontima iste proizvode. Da, nestaće mnoga radna mesta ali će neki ljudi započeti nove poslove, zdrave poslove. I nova radna mesta.

Управо тако! Поред тога, појавиће се и огроман број најновијих мрмота који непрестано увијају чоколаде. А, можда ће нам неки од њих објаснити зашто се ови здрави послови не појављују у Грчкој, Румунији, Бугарској......

motka

pre 10 godina

Malo su nam se smucili dugi i bolni procesi, teska vremena i slicno. To vise nije vest. Iznenadite nas nekad pa javite da ce nesto biti obavljeno za kratko vreme i na opste narodno zadovoljstvo.

Mala Vida

pre 10 godina

E,bas steta,vec sam mogao da zamislim kako mi postavljamo svoje uslove i diktiramo tempo pregovora...tako smo vesti u tome...bedak:-(

Deus

pre 10 godina

Pljackanje gradjana kroz namete kao shto su struja, grejanje, tv pretplata, tel. i slicno teshko moze da prestane.
(Toka, 19. januar 2014 16:25)
-----
Vi autosovinisticki destruktivci-nihilisti iz komunistickog perioda niste navikli da placate ono sto potrosite a da proizvedete ne umete naravno nista, to je vas glavni problem. Zamisli covece, treba platiti struju i grejanje i kartu za prevoz, ej? U bre, ma nije valjda? TV pretplata se placa i u Nemackoj i to te niko ne pita vise hoces ili neces vec imas da platis po ugovoru za stan i zdravo. Nas je problem jer vas medju nama ima sigurno 10-15 odsto populacije. Raznorazni lezilebovici kojima je svako drugi kriv i nijedan sistem ne postujete a ima vas u svim slovjevima drustva - narocito medju tzv " neproizvodnom srednjom klasom" koja u Srbiji da nije nenormalnog zaduzivanja ne bi ni postojala. Sa takvima nam moze biti samo gore. Nema te EU koja ce takve da ispravi - NEMA. Da paradoks bude jos veci takvi kao ti se pozivaju na neka pravila i EU a ni jedno jedino u svojoj zemlji ne postujete niti znate sta je EU i kako funkcionise i zasto je nastala.

Ja

pre 10 godina

Znamo mi sta nas ceka,Srbija je oduvek bila stabilnija drzava od Rumunije i Bugarske, tako da nemate potrebe da se sekirate o nama.Preporucio bih vam da malo vise gledate svoje dvoriste posto na neku godinu i ovako i onako nece vas niko vise hteti u EU.

Nikola

pre 10 godina

Ironicno, ali upravo sporost u sprovodjenju reformi izaziva otpor prema njima. Mi smo nasu tranziciju toliko usporili i produzili da dobre strane toga (koje treba da dodju po zavrsetku procesa) nisu dosle, a lose zadrzavamo sve vise. I zivimo u nekom hibridnom sistemu ni tamo ni ovamo.
Ljudi uporedjuju nove stvari iz reformi sa sarim iz socijalizma i onda kazu da im to ne odgovara. Ali to ne moze i dalje da postoji, pravljeno je na nerealnim osnovama, da vestacki poveca standard gradjana, a da to ne potice iz privrede. Drzava to ne moze finansijski da izdrzi i bankrotirace. Ne moze se preci u kapitalizam a zeleti zadrzati sve zivo iz soc.
Reforme je trebalo sprovesti brzo, i najveci deo njih u prvih 5 god. Verovatno je Djindjic to i nameravao, ali su se kriminalci organizovali i ubili. Njima najvise smeta jaka i pravna drzava.

Toka

pre 10 godina

Teshko se ovde usvajaju normalne vrednosti. Pljackanje gradjana kroz namete kao shto su struja, grejanje, tv pretplata, tel. i slicno teshko moze da prestane. Svaka stranka za vreme svoje vladavine to radi. Evo sada su najpopularniji poceli kroz racune za struju da podmiruju neke finansijske minuse. Cije? Ima primera da ljudi u nekim stanovima i sijalice ne pale a dobili su visoke racune. Zato ce vladajuci dosta odugovlaciti sa primenama evropske procedure. U tome ce im pomagati razni strogo nacionalisticki opredeljeni i krajnje konzervativni faktori kao shto su DSS,segmenti crkve, razni Amfilohiji, Kustirice, Ljube Popovici i ostali protivnici normalnog ponashanja i zivota shto je posle II svetskog rata osnovna poluga EVROPE. Raduje jedino shto imamo dosta mladih i obrazovanih ljudi koji ce svoje mesto naci u modernom zapadnom svetu i tako menjati sliku o nama. Oni ce tamo gde budu radili unapredjivati te sredine a ovde ce uvek ostati isto ako ne i gore. Evropa pored ostalih normalnih stvari trazi da se i sudski procesi zavrshavaju u razumnim vremenskom intervalu. Da ne pominjem nelogicne i nepravedne oslobadjajuce sudseke presude raznih prekrshilaca (pogledati primere iz danashnjeg BLICA). Itd, itd. Zato pregovori tj., usvajanje evropskih standarda moze koristiti vecini gradjana Srbije.
/19/01/2014/

marko

pre 10 godina

E kad bi barem poceli sto pre ti pregovori pod tim uslovima, tako bi smo znali da ce pre i da se zavrse. Ali, ovako stanje u kojem se mi svakodnevno davimo i gusimo, na nasu zalost odgovara svim faktorima. Zato ce ti prokleti pregovori i nase mrcvarenje da traju u nedogled. Stranci ce vecno da nam ukazuju na perspektive. Nasi ce da nam objasnjavaju o sansi i o cilju svih ciljeva. Deo naroda ce da veruje i te budalastine i da se prepusti talasu nadanja kao sto je oduvek i bilo. A kreativni deo drustvva nema gde nego da se utopi u so sivilo, gde svi nesto cekamo. A sve to vreme, mi cemo kao drustvo i kao ekonomija nezaustavljivo propadati, a sve iz prostog razloga jer "zivot je negde drugde". Kakva EU, kakvi bakraci, kada gomila stvari moze i mora da se uradi bez ikakvog uticaja kakav je politicki sistem ili kakve ugovore potpisujete. Na zalost sutinu ne spominje niko, a masa ne vidi. I tu lezi nasa propast. Pa i Sloba nam je krace vreme obecavao raj od ovih, a ljudi i dalje nesto cekaju.

Zoran

pre 10 godina

Stefano, recimo hoću da studiram, mogu da biram gde ću studirati a Beogradski univerzitet ili neki Mega će morati da se potrudi da bude bolji da me zadrži kod sebe. Pri tome diploma mi važi u celoj EU. Ili recimo svi zakoni se usklađuju sa EU ali će onda i bilo koja vlast morati svoj rad uskladiti sa radom u EU. Možeš izvesti mašinski deo gde god možeš u EU bez da moraš praviti tehničku dokumentaciju. Tržište Srbije sada potpuno zatvoreno, svaki sektor, u EU bi se kamate na kredite smanjile, možeš naručiti patike ne po Miškovićevoj ceni već da biraš, u prodavnici imaš u svim diskontima iste proizvode. Da, nestaće mnoga radna mesta ali će neki ljudi započeti nove poslove, zdrave poslove. I nova radna mesta.

VecaBG

pre 10 godina

Kosovo EU sve su to kljucne stvari za narod Srbije o kojoma moramo putem REFERENDUMA da odlucujemo svi zajedno. Vlastodrsci oni koje smo izabrali I koji su sami sebe izabrali po ustavu imaju ogranicena prava. O sudbini drzave I svojoj sopstvenoj odlucuje svaki pojedinac, kao jedinka u masi. To u prevodu znaci da bilo koja odluka doneta bez saglasnosti naroda u celinu je nevazeca.To sto se svaka evropska susa izivljava I leci komplekse anonimnosti svojim izjavama to je valjda ljudsko pravo. A to sto se niko ne oglasava od ovih nasih krvopija jer su deo dogovora to se zove izdaja koja povlaci sa sobom niz konsekvenci .

UK

pre 10 godina

Klasika, naravno da svima smetaju promene i reforme jer smo mi neradnicka nacija koja je naucila da vata krivinu gde stigne, delili se stanovi za dzabe, dizali se krediti bez pokrica, uzimalo se bahatilo se, e pa dragi moji evropa ne trpi neradnike i gubidane, samo pogledajte kako je fino grcka prosla a oni su isto tako kao i mi neradnicka bagra.

Nikola, strucnjak za pokvarenu medjunarodnu politiku

pre 10 godina

Neka objasni i kako su Bugarska i Rumunija pre 7 godina postale članice EU a i dan danas nisu ispunile sve uslove? Zašto je EU nekima majka a drugima maćeha?
(Sava, 19. januar 2014 13:53)

Savo,

kao i vecina Srba ni ti, ni do dan danas, ne kapiras zasto su Rumunija i Bugarska po kratkom postupk primljene u EU. Bombardovanje Srbije ne bi bilo moguce bez podrske nama oduvek neprijateljske Bugarske i " prijateljske" Rumunije. I jedna i druga drzava su, pored Italije i Madjarske, stavile svoje aerodrome i vazdusni prostor Nato-u na raspolaganje. Posle zavrsenog posla i jedna i druga drzava su brzinom munje primljene u Nato a nesto kasnije i u EU. Pod pritiskom SAD, EU (Nemacka) je morala da ih primi, da bi dokazala lojalnost SAD-u i Nato-u. Indirektno smo mi najzasluzniji za njihov prijem u EU. Kapiras li sada Savo?

Sinek

pre 10 godina

Ako Srbi zapocnu pregovore za ulazak u EU i ako zbilja toliko zagrizu da bi se prikljucili onda cine katastrofalnu pogresku koju nece moci vise ispraviti. Samo pogledajte Hrvatsku, Sloveiju da ne pricam dalje... Potpisujete si smrtnu presudu i zavrsit cete bas kao i mi Hrvati.

dufko

pre 10 godina

A da mi počnemo da se reformišemo zarad nas samih, da nam bude bolje a ne zbog nekog drugog? Da pometemo mi naše vekovno ognjište zvano Srbija i napokon očistimo sve što smo za ovih 1000 i nešto godina gurnuli pod tepih? Mmm, teško, nama je vazda bilo lepo da se gušimo u sopstvenim ...

jiji

pre 10 godina

@Sava Upravo zbog Bugarske i Rumunjske,odredili im datum ulaska prije nego su ispunili sve uvjete,pa ih ovi nisu nikad ni ispunili i sad su pooštrili da se ne ponovi.

Mita, laik za Evropu

pre 10 godina

Okriglo, pa na cose!
Ovo je posobno zanimljivo, s obzirom na demokratske tekovine EU:
"On smatra da Vlada Srbije mora i sama da se obaveže da što pre počne da sprovodi bolne reforme "bez vođenja političkih rasprava."

Evropa ceka referendum u Skotskoj: "On je, međutim, podvukao da će i to pitanje biti "samo jedno od celokupnog broja teških problema sa kojima će se Evropa suočiti"."!

masak

pre 10 godina

Mozemo mi i 50x da udjemo u eu,ali ako se mi ne promenimo nikada u Srbiji nece biti bolje. Mislim da je tu najvaznije kultura i obrazovanjem. Sa velikim znanjem mozemo da uzmemo i velike pare.

Frodo

pre 10 godina

"U godinama koje dolaze, na skoro svaki aspekt života ljudi u Srbiji uticaće stotine novih zakona koji će morati da budu usvojeni kako bi se osiguralo da zemlja ispunjava uslove za članstvo u EU", navodi on.

A što je još gore po vlast u Srbiji, ne samo da će mnogo novih zakona morati da se usvoji, nego će vlast morati da osigura i da se ti zakoni POŠTUJU, što je vrlo težak deo posla!

Nije našim političarima nikakv problem da usvoje koji god zakon treba, ali biće problem da se odreknu navike "zakoni su za naši protivnici!"

Je uopšte ne vidim način kako će se oni odreći, na primer, dugogodišnje navike bezočnog pljačkanja stanovništva kroz cene komunalija, kao što smo imali drastičan primer ovih dana s računima za struju i gas. U Evropi će morati sve da se plaća po brojaču i neće biti glupiranja s "obračunkom snagom", razređenim gasom i sličnim vaćaroško-šibicarskim forama.

Kao što ne može biti ni fora s ukidanjem carine na uvoz automobila, ali se osnovica za PDV obračunava po "novom, domaćem" cenovniku, a ne po fakturi, pa na kraju bez carine ispadne još skuplje.

Sve se to svodi na ono srpsko lukavo (i podlo) "dam levi žmigavac, pa namignem i skrenem desno", dakle obično vaćarenje.

Drsko laganje i nepoštovanje date reči, dogovora i potpisa, sastavni su delovi našeg pokvarenog mentaliteta i toga ćemo se najteže odreći.

Sava

pre 10 godina

Neka objasni i kako su Bugarska i Rumunija pre 7 godina postale članice EU a i dan danas nisu ispunile sve uslove? Zašto je EU nekima majka a drugima maćeha?

Mujo 11

pre 10 godina

"Malo je prostora za pregovaranje"

Nece biti lako, ni "crveni tepih" ali velike prepreke kah EU!?
Ali, ko stoji pred salterom EU, on i mora da potbuni sve uslove...?!

xitam

pre 10 godina

Sefe, a primena zakona se, nadam se, podrazumeva.
Ja jedva cekam neke iz oblasti poljoprivrede. Ali zabrana pecenja rakije da se odlozi do daljnjeg, naravno. Vidim da prostor postoji.

Pantalone

pre 10 godina

@Xitam, ni u Sloveniji ni u Hrvatskoj nije zabranjeno pečenje rakije i pravljenje mlečnih proizvoda u domaćoj radinosti. Zabranjena je prodaja ako proizvođač i njegov pogon ne ispunjavaju HACCP standarde.

Pao s' Marsa

pre 10 godina

"Ima da usvojite sta vam se kaze, eventualno mozemo malo da vam... zasladimo". Iako je sasvim normalno da EU trazi da se postuju njeni zakoni, nametanje zakona drugim zemljama, bez da se gradjani te zemlje uopste pitaju da li to zele ili ne, u istoriji se najcesce nazivalo okupacijom i slicno. Referendum anyone?

Pantalone

pre 10 godina

@Xitam, ni u Sloveniji ni u Hrvatskoj nije zabranjeno pečenje rakije i pravljenje mlečnih proizvoda u domaćoj radinosti. Zabranjena je prodaja ako proizvođač i njegov pogon ne ispunjavaju HACCP standarde.

masak

pre 10 godina

Mozemo mi i 50x da udjemo u eu,ali ako se mi ne promenimo nikada u Srbiji nece biti bolje. Mislim da je tu najvaznije kultura i obrazovanjem. Sa velikim znanjem mozemo da uzmemo i velike pare.

Frodo

pre 10 godina

"U godinama koje dolaze, na skoro svaki aspekt života ljudi u Srbiji uticaće stotine novih zakona koji će morati da budu usvojeni kako bi se osiguralo da zemlja ispunjava uslove za članstvo u EU", navodi on.

A što je još gore po vlast u Srbiji, ne samo da će mnogo novih zakona morati da se usvoji, nego će vlast morati da osigura i da se ti zakoni POŠTUJU, što je vrlo težak deo posla!

Nije našim političarima nikakv problem da usvoje koji god zakon treba, ali biće problem da se odreknu navike "zakoni su za naši protivnici!"

Je uopšte ne vidim način kako će se oni odreći, na primer, dugogodišnje navike bezočnog pljačkanja stanovništva kroz cene komunalija, kao što smo imali drastičan primer ovih dana s računima za struju i gas. U Evropi će morati sve da se plaća po brojaču i neće biti glupiranja s "obračunkom snagom", razređenim gasom i sličnim vaćaroško-šibicarskim forama.

Kao što ne može biti ni fora s ukidanjem carine na uvoz automobila, ali se osnovica za PDV obračunava po "novom, domaćem" cenovniku, a ne po fakturi, pa na kraju bez carine ispadne još skuplje.

Sve se to svodi na ono srpsko lukavo (i podlo) "dam levi žmigavac, pa namignem i skrenem desno", dakle obično vaćarenje.

Drsko laganje i nepoštovanje date reči, dogovora i potpisa, sastavni su delovi našeg pokvarenog mentaliteta i toga ćemo se najteže odreći.

Sava

pre 10 godina

Neka objasni i kako su Bugarska i Rumunija pre 7 godina postale članice EU a i dan danas nisu ispunile sve uslove? Zašto je EU nekima majka a drugima maćeha?

Nikola, strucnjak za pokvarenu medjunarodnu politiku

pre 10 godina

Neka objasni i kako su Bugarska i Rumunija pre 7 godina postale članice EU a i dan danas nisu ispunile sve uslove? Zašto je EU nekima majka a drugima maćeha?
(Sava, 19. januar 2014 13:53)

Savo,

kao i vecina Srba ni ti, ni do dan danas, ne kapiras zasto su Rumunija i Bugarska po kratkom postupk primljene u EU. Bombardovanje Srbije ne bi bilo moguce bez podrske nama oduvek neprijateljske Bugarske i " prijateljske" Rumunije. I jedna i druga drzava su, pored Italije i Madjarske, stavile svoje aerodrome i vazdusni prostor Nato-u na raspolaganje. Posle zavrsenog posla i jedna i druga drzava su brzinom munje primljene u Nato a nesto kasnije i u EU. Pod pritiskom SAD, EU (Nemacka) je morala da ih primi, da bi dokazala lojalnost SAD-u i Nato-u. Indirektno smo mi najzasluzniji za njihov prijem u EU. Kapiras li sada Savo?

xitam

pre 10 godina

Sefe, a primena zakona se, nadam se, podrazumeva.
Ja jedva cekam neke iz oblasti poljoprivrede. Ali zabrana pecenja rakije da se odlozi do daljnjeg, naravno. Vidim da prostor postoji.

Pao s' Marsa

pre 10 godina

"Ima da usvojite sta vam se kaze, eventualno mozemo malo da vam... zasladimo". Iako je sasvim normalno da EU trazi da se postuju njeni zakoni, nametanje zakona drugim zemljama, bez da se gradjani te zemlje uopste pitaju da li to zele ili ne, u istoriji se najcesce nazivalo okupacijom i slicno. Referendum anyone?

jiji

pre 10 godina

@Sava Upravo zbog Bugarske i Rumunjske,odredili im datum ulaska prije nego su ispunili sve uvjete,pa ih ovi nisu nikad ni ispunili i sad su pooštrili da se ne ponovi.

UK

pre 10 godina

Klasika, naravno da svima smetaju promene i reforme jer smo mi neradnicka nacija koja je naucila da vata krivinu gde stigne, delili se stanovi za dzabe, dizali se krediti bez pokrica, uzimalo se bahatilo se, e pa dragi moji evropa ne trpi neradnike i gubidane, samo pogledajte kako je fino grcka prosla a oni su isto tako kao i mi neradnicka bagra.

Mujo 11

pre 10 godina

"Malo je prostora za pregovaranje"

Nece biti lako, ni "crveni tepih" ali velike prepreke kah EU!?
Ali, ko stoji pred salterom EU, on i mora da potbuni sve uslove...?!

Sinek

pre 10 godina

Ako Srbi zapocnu pregovore za ulazak u EU i ako zbilja toliko zagrizu da bi se prikljucili onda cine katastrofalnu pogresku koju nece moci vise ispraviti. Samo pogledajte Hrvatsku, Sloveiju da ne pricam dalje... Potpisujete si smrtnu presudu i zavrsit cete bas kao i mi Hrvati.

dufko

pre 10 godina

A da mi počnemo da se reformišemo zarad nas samih, da nam bude bolje a ne zbog nekog drugog? Da pometemo mi naše vekovno ognjište zvano Srbija i napokon očistimo sve što smo za ovih 1000 i nešto godina gurnuli pod tepih? Mmm, teško, nama je vazda bilo lepo da se gušimo u sopstvenim ...

Deus

pre 10 godina

Pljackanje gradjana kroz namete kao shto su struja, grejanje, tv pretplata, tel. i slicno teshko moze da prestane.
(Toka, 19. januar 2014 16:25)
-----
Vi autosovinisticki destruktivci-nihilisti iz komunistickog perioda niste navikli da placate ono sto potrosite a da proizvedete ne umete naravno nista, to je vas glavni problem. Zamisli covece, treba platiti struju i grejanje i kartu za prevoz, ej? U bre, ma nije valjda? TV pretplata se placa i u Nemackoj i to te niko ne pita vise hoces ili neces vec imas da platis po ugovoru za stan i zdravo. Nas je problem jer vas medju nama ima sigurno 10-15 odsto populacije. Raznorazni lezilebovici kojima je svako drugi kriv i nijedan sistem ne postujete a ima vas u svim slovjevima drustva - narocito medju tzv " neproizvodnom srednjom klasom" koja u Srbiji da nije nenormalnog zaduzivanja ne bi ni postojala. Sa takvima nam moze biti samo gore. Nema te EU koja ce takve da ispravi - NEMA. Da paradoks bude jos veci takvi kao ti se pozivaju na neka pravila i EU a ni jedno jedino u svojoj zemlji ne postujete niti znate sta je EU i kako funkcionise i zasto je nastala.

Zoran

pre 10 godina

Stefano, recimo hoću da studiram, mogu da biram gde ću studirati a Beogradski univerzitet ili neki Mega će morati da se potrudi da bude bolji da me zadrži kod sebe. Pri tome diploma mi važi u celoj EU. Ili recimo svi zakoni se usklađuju sa EU ali će onda i bilo koja vlast morati svoj rad uskladiti sa radom u EU. Možeš izvesti mašinski deo gde god možeš u EU bez da moraš praviti tehničku dokumentaciju. Tržište Srbije sada potpuno zatvoreno, svaki sektor, u EU bi se kamate na kredite smanjile, možeš naručiti patike ne po Miškovićevoj ceni već da biraš, u prodavnici imaš u svim diskontima iste proizvode. Da, nestaće mnoga radna mesta ali će neki ljudi započeti nove poslove, zdrave poslove. I nova radna mesta.

Toka

pre 10 godina

Teshko se ovde usvajaju normalne vrednosti. Pljackanje gradjana kroz namete kao shto su struja, grejanje, tv pretplata, tel. i slicno teshko moze da prestane. Svaka stranka za vreme svoje vladavine to radi. Evo sada su najpopularniji poceli kroz racune za struju da podmiruju neke finansijske minuse. Cije? Ima primera da ljudi u nekim stanovima i sijalice ne pale a dobili su visoke racune. Zato ce vladajuci dosta odugovlaciti sa primenama evropske procedure. U tome ce im pomagati razni strogo nacionalisticki opredeljeni i krajnje konzervativni faktori kao shto su DSS,segmenti crkve, razni Amfilohiji, Kustirice, Ljube Popovici i ostali protivnici normalnog ponashanja i zivota shto je posle II svetskog rata osnovna poluga EVROPE. Raduje jedino shto imamo dosta mladih i obrazovanih ljudi koji ce svoje mesto naci u modernom zapadnom svetu i tako menjati sliku o nama. Oni ce tamo gde budu radili unapredjivati te sredine a ovde ce uvek ostati isto ako ne i gore. Evropa pored ostalih normalnih stvari trazi da se i sudski procesi zavrshavaju u razumnim vremenskom intervalu. Da ne pominjem nelogicne i nepravedne oslobadjajuce sudseke presude raznih prekrshilaca (pogledati primere iz danashnjeg BLICA). Itd, itd. Zato pregovori tj., usvajanje evropskih standarda moze koristiti vecini gradjana Srbije.
/19/01/2014/

Lanna

pre 10 godina

Sa EU se ne pregovara. EU ima svoja pravila i zemlja koja zeli da bude clanica mora da prihvati ta pravila. Zemlja kandidat samo izvestava dokle je stigla sa odredjenim reformama a EU procenjuje je li to dovoljno.

motka

pre 10 godina

Malo su nam se smucili dugi i bolni procesi, teska vremena i slicno. To vise nije vest. Iznenadite nas nekad pa javite da ce nesto biti obavljeno za kratko vreme i na opste narodno zadovoljstvo.

plavi andjelak

pre 10 godina

Pljackanje gradjana kroz namete kao shto su struja, grejanje, tv pretplata, tel. i slicno teshko moze da prestane. (Toka, 19. januar 2014 16:25)

Vi autosovinisticki destruktivci-nihilisti iz komunistickog perioda niste navikli da placate ono sto potrosite a da proizvedete ne umete naravno nista, to je vas glavni problem. Zamisli covece, treba platiti struju i grejanje i kartu za prevoz, ej? U bre, ma nije valjda? TV pretplata se placa i u Nemackoj i to te niko ne pita vise hoces ili neces vec imas da platis po ugovoru za stan i zdravo. Nas je problem jer vas medju nama ima sigurno 10-15 odsto populacije. Raznorazni lezilebovici kojima je svako drugi kriv i nijedan sistem ne postujete a ima vas u svim slojevima drustva - narocito medju tzv " neproizvodnom srednjom klasom" koja u Srbiji da nije nenormalnog zaduzivanja ne bi ni postojala. Sa takvima nam moze biti samo gore. Nema te EU koja ce takve da ispravi -NEMA. Da paradoks bude jos veci takvi kao ti se pozivaju na neka pravila i EU a ni jedno jedino u svojoj zemlji ne postujete niti znate sta je EU i kako funkcionise i zasto je nastala. (Deus, 19. januar 2014 17:43)

Pa ti si toliko napisao a da da nisi objasnio kako ta EU funkcionise i zasto je nastala. Toliko o nasem korisnom delu drustva u koji svrstavas i tvoju malenkost. Nije ti na pamet palo da je covek mislio na pljacku u vidu decembarskih racuna za struju ili gas ili na besomucno povecavanje administracije koje se finansira izmisljanjem kojekakvih nameta. Jel ti to u Nemackoj ili u EU usadjen taj osecaj superiornosti u odnosu na druge?

Јагодица

pre 10 godina

@Zoran - možeš naručiti patike ne po Miškovićevoj ceni već da biraš, u prodavnici imaš u svim diskontima iste proizvode. Da, nestaće mnoga radna mesta ali će neki ljudi započeti nove poslove, zdrave poslove. I nova radna mesta.

Управо тако! Поред тога, појавиће се и огроман број најновијих мрмота који непрестано увијају чоколаде. А, можда ће нам неки од њих објаснити зашто се ови здрави послови не појављују у Грчкој, Румунији, Бугарској......

SLX

pre 10 godina

EU treba da izvuce pouke posle Ukrajinskog njet!

Nije EU nikakav centar moci pa da se ponasaju prema nerazvijenima kako im se hoce. Probali su sa Ukrajinom medjutim pametni Ukrajinci videli kako je prosla Bugarska u EU pa brze bolje natrag ka Rusiji dok se Rusi ne predomisle.
Samo pametno i hladne glave bez ikakvih ucena i pritisaka :)

POŽAREVLJANKA

pre 10 godina

Aman narode nećemo mi nigde za narednih 100 godina, ovakvi kakvi smo, samo se pitam koliko je nas išlo u uređene zemlje da vidi kako se živi, ne vidimo dalje od nosa, zaljubljeni smo u naše političare, sijaju za nas, upijamo svaku laž kao istinu.Čitaste li da i veliki vlasni formule jedan ima da odgovara za utaju poreza, ovde svaki tajkun i ljubitelj vlasti nikome ništa ne plaća, navikli smo na veze i vezice, navikli na nerad i nedisciplinu, zabranjeno pušenje po zdravstvenim ustanovama,dođite u požarevačke zdravsvene usdtanove, sve mirišu na duvan kao kafići, niko ne reaguje.Svi sa strane su nam krivi, svi nas mrze, a mi prvo da se odviknemo da pljujemo i istresamo nos posred pločnika ispred prolaznika, ugušičemo se u sopstvenom đubrištu, od svega pravimo cirkus.Nekima to i odgovara haos i javašluk a nepismeni samo guslaju za njima.

Mita, laik za Evropu

pre 10 godina

Okriglo, pa na cose!
Ovo je posobno zanimljivo, s obzirom na demokratske tekovine EU:
"On smatra da Vlada Srbije mora i sama da se obaveže da što pre počne da sprovodi bolne reforme "bez vođenja političkih rasprava."

Evropa ceka referendum u Skotskoj: "On je, međutim, podvukao da će i to pitanje biti "samo jedno od celokupnog broja teških problema sa kojima će se Evropa suočiti"."!

VecaBG

pre 10 godina

Kosovo EU sve su to kljucne stvari za narod Srbije o kojoma moramo putem REFERENDUMA da odlucujemo svi zajedno. Vlastodrsci oni koje smo izabrali I koji su sami sebe izabrali po ustavu imaju ogranicena prava. O sudbini drzave I svojoj sopstvenoj odlucuje svaki pojedinac, kao jedinka u masi. To u prevodu znaci da bilo koja odluka doneta bez saglasnosti naroda u celinu je nevazeca.To sto se svaka evropska susa izivljava I leci komplekse anonimnosti svojim izjavama to je valjda ljudsko pravo. A to sto se niko ne oglasava od ovih nasih krvopija jer su deo dogovora to se zove izdaja koja povlaci sa sobom niz konsekvenci .

Milun

pre 10 godina

Hajde da kazemo jedno veliko NE svim ucenama, NE svom zlu i u zemlji u spolja, i da kazemo jedno veliko DA nama, da se stvarno okrenemo sebi, imamo i vise nego dovoljno snage, bogatstva, energije da sebi stvorimo prelepu zemlju....za relativno kratko vreme sebi, nasoj deci, mozemo stvoriti prelep zivot, buducnost...ne zaviseci i ne klececi pred svim "mocnicima", ekspertima, i ne gledajuci ka necemu sto se "ocekuje" od nas...

Od nas se samo ocekuje da sami sebi pomognemo, i od ove po meni najlepse zemlje u ovom delu sveta napravimo pravedni raj za nas i nasu decu!

Samo da se okrenemo sebi i shvatimo!!!

marko

pre 10 godina

E kad bi barem poceli sto pre ti pregovori pod tim uslovima, tako bi smo znali da ce pre i da se zavrse. Ali, ovako stanje u kojem se mi svakodnevno davimo i gusimo, na nasu zalost odgovara svim faktorima. Zato ce ti prokleti pregovori i nase mrcvarenje da traju u nedogled. Stranci ce vecno da nam ukazuju na perspektive. Nasi ce da nam objasnjavaju o sansi i o cilju svih ciljeva. Deo naroda ce da veruje i te budalastine i da se prepusti talasu nadanja kao sto je oduvek i bilo. A kreativni deo drustvva nema gde nego da se utopi u so sivilo, gde svi nesto cekamo. A sve to vreme, mi cemo kao drustvo i kao ekonomija nezaustavljivo propadati, a sve iz prostog razloga jer "zivot je negde drugde". Kakva EU, kakvi bakraci, kada gomila stvari moze i mora da se uradi bez ikakvog uticaja kakav je politicki sistem ili kakve ugovore potpisujete. Na zalost sutinu ne spominje niko, a masa ne vidi. I tu lezi nasa propast. Pa i Sloba nam je krace vreme obecavao raj od ovih, a ljudi i dalje nesto cekaju.

Mala Vida

pre 10 godina

E,bas steta,vec sam mogao da zamislim kako mi postavljamo svoje uslove i diktiramo tempo pregovora...tako smo vesti u tome...bedak:-(

Ja

pre 10 godina

Znamo mi sta nas ceka,Srbija je oduvek bila stabilnija drzava od Rumunije i Bugarske, tako da nemate potrebe da se sekirate o nama.Preporucio bih vam da malo vise gledate svoje dvoriste posto na neku godinu i ovako i onako nece vas niko vise hteti u EU.

Silvester

pre 10 godina

Preduslov donošenja novih zakona je da se procesuiraju svi oni koji su kršili dosadašnje zakone u zadnjih četvrt veka. Nećete valjda da me ubedite da EU očekuje da se donose zakoni, a da hiljade kriminalaca i korumpiranih političara, kao i partijskih vojnika, i dalje vršljaju. Da nam ološ donosi nove zakone, a kršio je stare gde god je stigao i iznosio milijarde iz države? Reformišite prvo sudstvo, bagro, imali ste 14 godina fore, ništa bre ne radite a jasno je i zašto. Narod ne pristaje da ga siluju isti oni kriminalci koji su ga dovde i doveli. Nema zabune, ovde je opozicija i vlast jedno te isto, udbaško društvance kojima su puna usta reformi - njima milijarde, narodu pomije i šutka na ulicu. Nema to veze sa EU, to ima veze samo i isključivo sa obesnom pljačkom!

ex sns

pre 10 godina

Tacno. Sto vise rada uz sto manje pol.prepucavanja. Ali upravo je to ono sto Sns i radi,samo se prepucacaju a nista ne rade.Sps i ne racunam jer su oni katastrofa sami po sebi.

Perun

pre 10 godina

Stefano, recimo hoću da studiram, mogu da biram gde ću studirati a Beogradski univerzitet ili neki Mega će morati da se potrudi da bude bolji da me zadrži kod sebe. Pri tome diploma mi važi u celoj EU. Ili recimo svi zakoni se usklađuju sa EU ali će onda i bilo koja vlast morati svoj rad uskladiti sa radom u EU. Možeš izvesti mašinski deo gde god možeš u EU bez da moraš praviti tehničku dokumentaciju. Tržište Srbije sada potpuno zatvoreno, svaki sektor, u EU bi se kamate na kredite smanjile, možeš naručiti patike ne po Miškovićevoj ceni već da biraš, u prodavnici imaš u svim diskontima iste proizvode. Da, nestaće mnoga radna mesta ali će neki ljudi započeti nove poslove, zdrave poslove. I nova radna mesta.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(Zoran, 19. januar 2014 16:38)

Одакле онда 5 милиона Пољака у Британији? Зашто је све већи број Румуна у Италији? Колико Естонаца ради у Финској? Зашто би они сви емигрирали у друге земље "трбухом за крухом" када су њихове матичне земље пуноправне чланице ЕУ? Зар чланство у ЕУ не гарантује "еденски врт" свакој чланици?

Кривокапић

pre 10 godina

SRB, ајде ти прво опери своје тањире и кућу па онда причај. Боље је прати тањире него пљачкати своју државу или чекати да ти нешто падне са неба. Срамота је бити нерадник и лопов, а Стбија тако функционише. Изгледа да нема више шта да се украде и да Србија више не може да издржи нераднике.

Nikola

pre 10 godina

Ironicno, ali upravo sporost u sprovodjenju reformi izaziva otpor prema njima. Mi smo nasu tranziciju toliko usporili i produzili da dobre strane toga (koje treba da dodju po zavrsetku procesa) nisu dosle, a lose zadrzavamo sve vise. I zivimo u nekom hibridnom sistemu ni tamo ni ovamo.
Ljudi uporedjuju nove stvari iz reformi sa sarim iz socijalizma i onda kazu da im to ne odgovara. Ali to ne moze i dalje da postoji, pravljeno je na nerealnim osnovama, da vestacki poveca standard gradjana, a da to ne potice iz privrede. Drzava to ne moze finansijski da izdrzi i bankrotirace. Ne moze se preci u kapitalizam a zeleti zadrzati sve zivo iz soc.
Reforme je trebalo sprovesti brzo, i najveci deo njih u prvih 5 god. Verovatno je Djindjic to i nameravao, ali su se kriminalci organizovali i ubili. Njima najvise smeta jaka i pravna drzava.

Darko

pre 10 godina

Sa EU se ne pregovara. EU ima svoja pravila i zemlja koja zeli da bude clanica...
(Lanna, 19. januar 2014 18:51)

Zeli ili na silu mora? Ako se tako zarko zeli, zasto se nasi evropejci boje raspisivanja referenduma? I ne samo nasi, vec svuda u EU su prestraseni od bilo kakve volje naroda jer znaju da kad bi se narod Evrope pitao, EU vise ne bi postojala. Ali narod(e) niko ne pita. Pitaju se politicari i tajkuni.

master

pre 10 godina

Dosta je bilo pregovora,EU ima svoja pravila i ona su ovim nasima vec odavno poznata.Problem je sto je vecina politicara i aktuelnih i prethodnih vise manje umesana u kriminal i korupciju pa ne znaju kako da se obracunaju izmedju sebe,jer moraju da odgovaraju,to je problem a ne uslovi EU.Narod Srbije nisu opljackale ni USA ni EU niti bilo koje druge zemlje vec ovi domaci prevaranti i pijavice,zar je tako tesko shvatiti i razumeti ko koci reforme i zasto?Ko vlada zemljom,oni koji su ucestvovali i kreirali politiku devedestih(DS i mnogi privesci takodje nisu bolji jer gledaju samo da se ugrade i izvlace licnu korist),zar to nije istina,sta se od njih u takvom sastavu moze ocekivati.Normalno je svuda u svetu da ono sto potrosis i koristis moras da platis.Razumem gnev i da je mnogima tesko da plate racune jer jedva prezivljavaju,ali ako se jednom ozbiljno ne krene sa reformama i uvodjenjem reda u zemlji,takvo stanje ce postati vecito,da li je to resenje?Za mnogo toga je kriv i sam narod,jer je dozvolio da ga partije iskoristavaju i manipulisu zaposlenjem,partokratijom.Time postajes ovisan i naravno da one velike partije bile dobre ili ne imaju armiju sigurnih glasaca.Mnogi nisu ni svesni koliko time gube,jer bi drugacijim razmisljanjem imali mnogo vise,a partijama bi se uskratila moc i morale bi da rade u interesu naroda,sto znaci bili bi birani po svojim zaslugama.Radnicka klasa je bitku protiv kapitalista i prevaranata izgubila vec odavno,tu Srbija ne moze nista promenuti.

Ice Age

pre 10 godina

Kao i EU tako i deo svesnih gradjana Srbije zna da Vlast u Srbiji bilo koja da je pokušava da vara i EU a o gradjnaima da i ne govorim.Vlast koja pljačka sopstevni narod ko takvoj vlasti veruje.Ama baš niko.Kome trebaju priče šta je neko sanjao,o čemu mašta.Od Vlati se očekuje da zakone sprovede u delo.Nita više.Niko ne želi da sluša decenijama priče.Srbiju zaista čeka mukotrpan put.Ovakvom logikom kako su dosadašnje vlade radile da civilizacija većeras stane mi ne bi stigli tu gde bi hteli ni za 50 godina.Vlade koje se bave isključivo sobom,medjukoalicionim problemima,unutarstranačkim prepucavanjima,prepucavanjima unutar kolacionih vlada,retorike izmedju pozicije i opozicije,pa to ne priliči ni XV veku.Pre svega Vlada,ministri poslanici treba svojim ponašanjem svojim delovanjem,rezultatima da budu primer gradjanima Srbije,da doprinesu poboljšanju kvaliteta života pa korak po korak.Ovako kako se Vlada ponaša,parlament to ne vodi nigde.Kada Vlada ova i buduća shvate da nema sumnje da je potreba za hranom još uvek najglavniji uzrok velikim političkim događajima u Srbiji onda možda nešto krene.Kada narod shvati da je demokratija starija sestra komunizma, iz iste porodice, od istog individualističkog oca. I komunizam i demokratija razbijaju zajednicu: komunizam kroz borbu klasa, a demokratija kroz građanski rat političkih stranaka.Taj rat gledamo decenijama i naravno kao poslednji u tom "lancu ishrane"glodjemo koske.

Neko Iz Mase

pre 10 godina

"Stefano, 19. januar 2014 16:08)" Molim, da neko objasni koje su to prednosti za Srbiju, ako udje u EU? I molim manite se floskula o evropskim vrednostima i moralu."

Evo, ja cu ti objasniti, dragi "Stefano", Srbine.

U takozvanoj "Dijaspori" zivi oko 1.000.000,000 Srba.
(Pazi, ne 1. Bilion, kao sto rece tvoj Ministar Neznam Cega ni Kako Se Zove.)
To ti je oko Milion Srba.
Pazi i zapamti... SRBA, u "Dijaspori", ne u "Perenospori", kao sto mislis da je bolest vinove loze.

Dakle, prednost ulaska Srbije u EU za sve "Dijaspore", je PUNA Penzija, koja je ostvarena radom u EU.

Medjutim, posto je Srbija Matica Majka, iz koje se nisi makao za svog malog zivota SVE sto se tice TEBE,
"neka propadne i taj Paris, London, Barselona, Rim, a narocito Frankfurt".

Bedno, a i jadno...

Rorscach

pre 10 godina

Molim, da neko objasni koje su to prednosti za Srbiju, ako udje u EU? I molim manite se floskula o evropskim vrednostima i moralu. (Stefano, 19. januar 2014 16:08

Studiranje na drugim univerzitetima, brzi pristup akademijama, bez cimanja sa papirima! Cak ako ti se ni ne svidja, ima nas koji su/bi iskoristili tu mogucnost. :)

Zoran

pre 10 godina

Одакле онда 5 милиона Пољака у Британији? Зашто је све већи број Румуна у Италији? Колико Естонаца ради у Финској? Зашто би они сви емигрирали у друге земље "трбухом за крухом" када су њихове матичне земље пуноправне чланице ЕУ? Зар чланство у ЕУ не гарантује "еденски врт" свакој чланици?
(Perun, 19. januar 2014 19:37)

Ne,članstvo ne znači edenski vrt, ono znači da između sebe mogu lakše razmenjivati ljude i dobra. A pošto su Poljaci u EU oni i mogu ići da rade tamo gde ima posla, kao i ostali pobrojani. Ti ne možeš. A Poljaka u UK je po Gardian i popisu: About 800,000 Poles have recently arrived in Britain, and the total Polish population in the UK is on the rise. Ali Poljaka ima 38 miliona a od Drugog svetskog rata,ih je jako puno već u UK.

Toza Matroz, Analiticar Belosvetski

pre 10 godina

Mnogima nije jasno da su to instrukcije koje ce Srbija dobijati, na putu da postane clan EU. Svako ispunjenje instrukcija, po redosledu kako EU odredi, tako ce se ici dalje i dalje do konacnog kraja. Kada Keltska Srbija ispuni sve uslove po uputsvima, pod uslovom da to nisu stetni za postojanje zemlje Keltske Srbije, konacno ce Keltska Srbija, pristupiti EU kao ravnopravan clan. Eto, to se ocekuje od zemlje Srbije. Tako misli Toza Matroz.

Professor Max

pre 10 godina

Hej, ljudi, mislim da bi svi trebali jednostavno da slusamo sami sebe i samo sebe i da budemo svesni da, ukoliko gradjani zele da zive ispunjavajuci najosnovnije(egzistencijalne)zivotne potrebe bez muke, patnje, anksioznosti, depresije, nepostovanja, osecaja bezizlaznosti, straha od raznih incidenata sa problematicnim likovima koji slobodno setaju ulicama, bezlicnih, prekomplikovanih i besmislenih zakona koji kao da se sami sebe stide, suvisne i prenebulozne administracije i jos mnogo toga, a uz duhovna, socijalna, psiholoska ispunjenja licnosti i zadovoljavajucu i pravedno zasluzenu kolicinu novca (od koga, eto, zavisi i zivot covekov jer mora platiti pa piti i hraniti se), drzava MORA da se organizuje tako da u ovakvim vremenima svim njenim stanovnicima omoguci onakav zivot kakav u sto vecoj meri zadovoljava sto vise aspekata ZIVLJENJA, a ne TRPLJENJA.

Zoran

pre 10 godina

(Јагодица, 19. januar 2014 17:19)

Jeste eno sve umiru ljudi u pobrojanim zemljama... Svetska je kriza u ekonomiji ali pričaš o zemljama koje se bile daleko iza nas a sada nas šišaju.

Sinek

pre 10 godina

Ako Srbi zapocnu pregovore za ulazak u EU i ako zbilja toliko zagrizu da bi se prikljucili onda cine katastrofalnu pogresku koju nece moci vise ispraviti. Samo pogledajte Hrvatsku, Sloveiju da ne pricam dalje... Potpisujete si smrtnu presudu i zavrsit cete bas kao i mi Hrvati.

Pao s' Marsa

pre 10 godina

"Ima da usvojite sta vam se kaze, eventualno mozemo malo da vam... zasladimo". Iako je sasvim normalno da EU trazi da se postuju njeni zakoni, nametanje zakona drugim zemljama, bez da se gradjani te zemlje uopste pitaju da li to zele ili ne, u istoriji se najcesce nazivalo okupacijom i slicno. Referendum anyone?

Sava

pre 10 godina

Neka objasni i kako su Bugarska i Rumunija pre 7 godina postale članice EU a i dan danas nisu ispunile sve uslove? Zašto je EU nekima majka a drugima maćeha?

Nikola, strucnjak za pokvarenu medjunarodnu politiku

pre 10 godina

Neka objasni i kako su Bugarska i Rumunija pre 7 godina postale članice EU a i dan danas nisu ispunile sve uslove? Zašto je EU nekima majka a drugima maćeha?
(Sava, 19. januar 2014 13:53)

Savo,

kao i vecina Srba ni ti, ni do dan danas, ne kapiras zasto su Rumunija i Bugarska po kratkom postupk primljene u EU. Bombardovanje Srbije ne bi bilo moguce bez podrske nama oduvek neprijateljske Bugarske i " prijateljske" Rumunije. I jedna i druga drzava su, pored Italije i Madjarske, stavile svoje aerodrome i vazdusni prostor Nato-u na raspolaganje. Posle zavrsenog posla i jedna i druga drzava su brzinom munje primljene u Nato a nesto kasnije i u EU. Pod pritiskom SAD, EU (Nemacka) je morala da ih primi, da bi dokazala lojalnost SAD-u i Nato-u. Indirektno smo mi najzasluzniji za njihov prijem u EU. Kapiras li sada Savo?

xitam

pre 10 godina

Sefe, a primena zakona se, nadam se, podrazumeva.
Ja jedva cekam neke iz oblasti poljoprivrede. Ali zabrana pecenja rakije da se odlozi do daljnjeg, naravno. Vidim da prostor postoji.

UK

pre 10 godina

Klasika, naravno da svima smetaju promene i reforme jer smo mi neradnicka nacija koja je naucila da vata krivinu gde stigne, delili se stanovi za dzabe, dizali se krediti bez pokrica, uzimalo se bahatilo se, e pa dragi moji evropa ne trpi neradnike i gubidane, samo pogledajte kako je fino grcka prosla a oni su isto tako kao i mi neradnicka bagra.

SLX

pre 10 godina

EU treba da izvuce pouke posle Ukrajinskog njet!

Nije EU nikakav centar moci pa da se ponasaju prema nerazvijenima kako im se hoce. Probali su sa Ukrajinom medjutim pametni Ukrajinci videli kako je prosla Bugarska u EU pa brze bolje natrag ka Rusiji dok se Rusi ne predomisle.
Samo pametno i hladne glave bez ikakvih ucena i pritisaka :)

VecaBG

pre 10 godina

Kosovo EU sve su to kljucne stvari za narod Srbije o kojoma moramo putem REFERENDUMA da odlucujemo svi zajedno. Vlastodrsci oni koje smo izabrali I koji su sami sebe izabrali po ustavu imaju ogranicena prava. O sudbini drzave I svojoj sopstvenoj odlucuje svaki pojedinac, kao jedinka u masi. To u prevodu znaci da bilo koja odluka doneta bez saglasnosti naroda u celinu je nevazeca.To sto se svaka evropska susa izivljava I leci komplekse anonimnosti svojim izjavama to je valjda ljudsko pravo. A to sto se niko ne oglasava od ovih nasih krvopija jer su deo dogovora to se zove izdaja koja povlaci sa sobom niz konsekvenci .

Zoran

pre 10 godina

Stefano, recimo hoću da studiram, mogu da biram gde ću studirati a Beogradski univerzitet ili neki Mega će morati da se potrudi da bude bolji da me zadrži kod sebe. Pri tome diploma mi važi u celoj EU. Ili recimo svi zakoni se usklađuju sa EU ali će onda i bilo koja vlast morati svoj rad uskladiti sa radom u EU. Možeš izvesti mašinski deo gde god možeš u EU bez da moraš praviti tehničku dokumentaciju. Tržište Srbije sada potpuno zatvoreno, svaki sektor, u EU bi se kamate na kredite smanjile, možeš naručiti patike ne po Miškovićevoj ceni već da biraš, u prodavnici imaš u svim diskontima iste proizvode. Da, nestaće mnoga radna mesta ali će neki ljudi započeti nove poslove, zdrave poslove. I nova radna mesta.

Milun

pre 10 godina

Hajde da kazemo jedno veliko NE svim ucenama, NE svom zlu i u zemlji u spolja, i da kazemo jedno veliko DA nama, da se stvarno okrenemo sebi, imamo i vise nego dovoljno snage, bogatstva, energije da sebi stvorimo prelepu zemlju....za relativno kratko vreme sebi, nasoj deci, mozemo stvoriti prelep zivot, buducnost...ne zaviseci i ne klececi pred svim "mocnicima", ekspertima, i ne gledajuci ka necemu sto se "ocekuje" od nas...

Od nas se samo ocekuje da sami sebi pomognemo, i od ove po meni najlepse zemlje u ovom delu sveta napravimo pravedni raj za nas i nasu decu!

Samo da se okrenemo sebi i shvatimo!!!

Mita, laik za Evropu

pre 10 godina

Okriglo, pa na cose!
Ovo je posobno zanimljivo, s obzirom na demokratske tekovine EU:
"On smatra da Vlada Srbije mora i sama da se obaveže da što pre počne da sprovodi bolne reforme "bez vođenja političkih rasprava."

Evropa ceka referendum u Skotskoj: "On je, međutim, podvukao da će i to pitanje biti "samo jedno od celokupnog broja teških problema sa kojima će se Evropa suočiti"."!

Mujo 11

pre 10 godina

"Malo je prostora za pregovaranje"

Nece biti lako, ni "crveni tepih" ali velike prepreke kah EU!?
Ali, ko stoji pred salterom EU, on i mora da potbuni sve uslove...?!

jiji

pre 10 godina

@Sava Upravo zbog Bugarske i Rumunjske,odredili im datum ulaska prije nego su ispunili sve uvjete,pa ih ovi nisu nikad ni ispunili i sad su pooštrili da se ne ponovi.

Toka

pre 10 godina

Teshko se ovde usvajaju normalne vrednosti. Pljackanje gradjana kroz namete kao shto su struja, grejanje, tv pretplata, tel. i slicno teshko moze da prestane. Svaka stranka za vreme svoje vladavine to radi. Evo sada su najpopularniji poceli kroz racune za struju da podmiruju neke finansijske minuse. Cije? Ima primera da ljudi u nekim stanovima i sijalice ne pale a dobili su visoke racune. Zato ce vladajuci dosta odugovlaciti sa primenama evropske procedure. U tome ce im pomagati razni strogo nacionalisticki opredeljeni i krajnje konzervativni faktori kao shto su DSS,segmenti crkve, razni Amfilohiji, Kustirice, Ljube Popovici i ostali protivnici normalnog ponashanja i zivota shto je posle II svetskog rata osnovna poluga EVROPE. Raduje jedino shto imamo dosta mladih i obrazovanih ljudi koji ce svoje mesto naci u modernom zapadnom svetu i tako menjati sliku o nama. Oni ce tamo gde budu radili unapredjivati te sredine a ovde ce uvek ostati isto ako ne i gore. Evropa pored ostalih normalnih stvari trazi da se i sudski procesi zavrshavaju u razumnim vremenskom intervalu. Da ne pominjem nelogicne i nepravedne oslobadjajuce sudseke presude raznih prekrshilaca (pogledati primere iz danashnjeg BLICA). Itd, itd. Zato pregovori tj., usvajanje evropskih standarda moze koristiti vecini gradjana Srbije.
/19/01/2014/

Deus

pre 10 godina

Pljackanje gradjana kroz namete kao shto su struja, grejanje, tv pretplata, tel. i slicno teshko moze da prestane.
(Toka, 19. januar 2014 16:25)
-----
Vi autosovinisticki destruktivci-nihilisti iz komunistickog perioda niste navikli da placate ono sto potrosite a da proizvedete ne umete naravno nista, to je vas glavni problem. Zamisli covece, treba platiti struju i grejanje i kartu za prevoz, ej? U bre, ma nije valjda? TV pretplata se placa i u Nemackoj i to te niko ne pita vise hoces ili neces vec imas da platis po ugovoru za stan i zdravo. Nas je problem jer vas medju nama ima sigurno 10-15 odsto populacije. Raznorazni lezilebovici kojima je svako drugi kriv i nijedan sistem ne postujete a ima vas u svim slovjevima drustva - narocito medju tzv " neproizvodnom srednjom klasom" koja u Srbiji da nije nenormalnog zaduzivanja ne bi ni postojala. Sa takvima nam moze biti samo gore. Nema te EU koja ce takve da ispravi - NEMA. Da paradoks bude jos veci takvi kao ti se pozivaju na neka pravila i EU a ni jedno jedino u svojoj zemlji ne postujete niti znate sta je EU i kako funkcionise i zasto je nastala.

Pantalone

pre 10 godina

@Xitam, ni u Sloveniji ni u Hrvatskoj nije zabranjeno pečenje rakije i pravljenje mlečnih proizvoda u domaćoj radinosti. Zabranjena je prodaja ako proizvođač i njegov pogon ne ispunjavaju HACCP standarde.

Perun

pre 10 godina

Stefano, recimo hoću da studiram, mogu da biram gde ću studirati a Beogradski univerzitet ili neki Mega će morati da se potrudi da bude bolji da me zadrži kod sebe. Pri tome diploma mi važi u celoj EU. Ili recimo svi zakoni se usklađuju sa EU ali će onda i bilo koja vlast morati svoj rad uskladiti sa radom u EU. Možeš izvesti mašinski deo gde god možeš u EU bez da moraš praviti tehničku dokumentaciju. Tržište Srbije sada potpuno zatvoreno, svaki sektor, u EU bi se kamate na kredite smanjile, možeš naručiti patike ne po Miškovićevoj ceni već da biraš, u prodavnici imaš u svim diskontima iste proizvode. Da, nestaće mnoga radna mesta ali će neki ljudi započeti nove poslove, zdrave poslove. I nova radna mesta.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(Zoran, 19. januar 2014 16:38)

Одакле онда 5 милиона Пољака у Британији? Зашто је све већи број Румуна у Италији? Колико Естонаца ради у Финској? Зашто би они сви емигрирали у друге земље "трбухом за крухом" када су њихове матичне земље пуноправне чланице ЕУ? Зар чланство у ЕУ не гарантује "еденски врт" свакој чланици?

Neko Iz Mase

pre 10 godina

"Stefano, 19. januar 2014 16:08)" Molim, da neko objasni koje su to prednosti za Srbiju, ako udje u EU? I molim manite se floskula o evropskim vrednostima i moralu."

Evo, ja cu ti objasniti, dragi "Stefano", Srbine.

U takozvanoj "Dijaspori" zivi oko 1.000.000,000 Srba.
(Pazi, ne 1. Bilion, kao sto rece tvoj Ministar Neznam Cega ni Kako Se Zove.)
To ti je oko Milion Srba.
Pazi i zapamti... SRBA, u "Dijaspori", ne u "Perenospori", kao sto mislis da je bolest vinove loze.

Dakle, prednost ulaska Srbije u EU za sve "Dijaspore", je PUNA Penzija, koja je ostvarena radom u EU.

Medjutim, posto je Srbija Matica Majka, iz koje se nisi makao za svog malog zivota SVE sto se tice TEBE,
"neka propadne i taj Paris, London, Barselona, Rim, a narocito Frankfurt".

Bedno, a i jadno...

Rorscach

pre 10 godina

Molim, da neko objasni koje su to prednosti za Srbiju, ako udje u EU? I molim manite se floskula o evropskim vrednostima i moralu. (Stefano, 19. januar 2014 16:08

Studiranje na drugim univerzitetima, brzi pristup akademijama, bez cimanja sa papirima! Cak ako ti se ni ne svidja, ima nas koji su/bi iskoristili tu mogucnost. :)

Ja

pre 10 godina

Znamo mi sta nas ceka,Srbija je oduvek bila stabilnija drzava od Rumunije i Bugarske, tako da nemate potrebe da se sekirate o nama.Preporucio bih vam da malo vise gledate svoje dvoriste posto na neku godinu i ovako i onako nece vas niko vise hteti u EU.

Frodo

pre 10 godina

"U godinama koje dolaze, na skoro svaki aspekt života ljudi u Srbiji uticaće stotine novih zakona koji će morati da budu usvojeni kako bi se osiguralo da zemlja ispunjava uslove za članstvo u EU", navodi on.

A što je još gore po vlast u Srbiji, ne samo da će mnogo novih zakona morati da se usvoji, nego će vlast morati da osigura i da se ti zakoni POŠTUJU, što je vrlo težak deo posla!

Nije našim političarima nikakv problem da usvoje koji god zakon treba, ali biće problem da se odreknu navike "zakoni su za naši protivnici!"

Je uopšte ne vidim način kako će se oni odreći, na primer, dugogodišnje navike bezočnog pljačkanja stanovništva kroz cene komunalija, kao što smo imali drastičan primer ovih dana s računima za struju i gas. U Evropi će morati sve da se plaća po brojaču i neće biti glupiranja s "obračunkom snagom", razređenim gasom i sličnim vaćaroško-šibicarskim forama.

Kao što ne može biti ni fora s ukidanjem carine na uvoz automobila, ali se osnovica za PDV obračunava po "novom, domaćem" cenovniku, a ne po fakturi, pa na kraju bez carine ispadne još skuplje.

Sve se to svodi na ono srpsko lukavo (i podlo) "dam levi žmigavac, pa namignem i skrenem desno", dakle obično vaćarenje.

Drsko laganje i nepoštovanje date reči, dogovora i potpisa, sastavni su delovi našeg pokvarenog mentaliteta i toga ćemo se najteže odreći.

Nikola

pre 10 godina

Ironicno, ali upravo sporost u sprovodjenju reformi izaziva otpor prema njima. Mi smo nasu tranziciju toliko usporili i produzili da dobre strane toga (koje treba da dodju po zavrsetku procesa) nisu dosle, a lose zadrzavamo sve vise. I zivimo u nekom hibridnom sistemu ni tamo ni ovamo.
Ljudi uporedjuju nove stvari iz reformi sa sarim iz socijalizma i onda kazu da im to ne odgovara. Ali to ne moze i dalje da postoji, pravljeno je na nerealnim osnovama, da vestacki poveca standard gradjana, a da to ne potice iz privrede. Drzava to ne moze finansijski da izdrzi i bankrotirace. Ne moze se preci u kapitalizam a zeleti zadrzati sve zivo iz soc.
Reforme je trebalo sprovesti brzo, i najveci deo njih u prvih 5 god. Verovatno je Djindjic to i nameravao, ali su se kriminalci organizovali i ubili. Njima najvise smeta jaka i pravna drzava.

Јагодица

pre 10 godina

@Zoran - možeš naručiti patike ne po Miškovićevoj ceni već da biraš, u prodavnici imaš u svim diskontima iste proizvode. Da, nestaće mnoga radna mesta ali će neki ljudi započeti nove poslove, zdrave poslove. I nova radna mesta.

Управо тако! Поред тога, појавиће се и огроман број најновијих мрмота који непрестано увијају чоколаде. А, можда ће нам неки од њих објаснити зашто се ови здрави послови не појављују у Грчкој, Румунији, Бугарској......

dufko

pre 10 godina

A da mi počnemo da se reformišemo zarad nas samih, da nam bude bolje a ne zbog nekog drugog? Da pometemo mi naše vekovno ognjište zvano Srbija i napokon očistimo sve što smo za ovih 1000 i nešto godina gurnuli pod tepih? Mmm, teško, nama je vazda bilo lepo da se gušimo u sopstvenim ...

Lanna

pre 10 godina

Sa EU se ne pregovara. EU ima svoja pravila i zemlja koja zeli da bude clanica mora da prihvati ta pravila. Zemlja kandidat samo izvestava dokle je stigla sa odredjenim reformama a EU procenjuje je li to dovoljno.

masak

pre 10 godina

Mozemo mi i 50x da udjemo u eu,ali ako se mi ne promenimo nikada u Srbiji nece biti bolje. Mislim da je tu najvaznije kultura i obrazovanjem. Sa velikim znanjem mozemo da uzmemo i velike pare.

motka

pre 10 godina

Malo su nam se smucili dugi i bolni procesi, teska vremena i slicno. To vise nije vest. Iznenadite nas nekad pa javite da ce nesto biti obavljeno za kratko vreme i na opste narodno zadovoljstvo.

Toza Matroz, Analiticar Belosvetski

pre 10 godina

Mnogima nije jasno da su to instrukcije koje ce Srbija dobijati, na putu da postane clan EU. Svako ispunjenje instrukcija, po redosledu kako EU odredi, tako ce se ici dalje i dalje do konacnog kraja. Kada Keltska Srbija ispuni sve uslove po uputsvima, pod uslovom da to nisu stetni za postojanje zemlje Keltske Srbije, konacno ce Keltska Srbija, pristupiti EU kao ravnopravan clan. Eto, to se ocekuje od zemlje Srbije. Tako misli Toza Matroz.

master

pre 10 godina

Dosta je bilo pregovora,EU ima svoja pravila i ona su ovim nasima vec odavno poznata.Problem je sto je vecina politicara i aktuelnih i prethodnih vise manje umesana u kriminal i korupciju pa ne znaju kako da se obracunaju izmedju sebe,jer moraju da odgovaraju,to je problem a ne uslovi EU.Narod Srbije nisu opljackale ni USA ni EU niti bilo koje druge zemlje vec ovi domaci prevaranti i pijavice,zar je tako tesko shvatiti i razumeti ko koci reforme i zasto?Ko vlada zemljom,oni koji su ucestvovali i kreirali politiku devedestih(DS i mnogi privesci takodje nisu bolji jer gledaju samo da se ugrade i izvlace licnu korist),zar to nije istina,sta se od njih u takvom sastavu moze ocekivati.Normalno je svuda u svetu da ono sto potrosis i koristis moras da platis.Razumem gnev i da je mnogima tesko da plate racune jer jedva prezivljavaju,ali ako se jednom ozbiljno ne krene sa reformama i uvodjenjem reda u zemlji,takvo stanje ce postati vecito,da li je to resenje?Za mnogo toga je kriv i sam narod,jer je dozvolio da ga partije iskoristavaju i manipulisu zaposlenjem,partokratijom.Time postajes ovisan i naravno da one velike partije bile dobre ili ne imaju armiju sigurnih glasaca.Mnogi nisu ni svesni koliko time gube,jer bi drugacijim razmisljanjem imali mnogo vise,a partijama bi se uskratila moc i morale bi da rade u interesu naroda,sto znaci bili bi birani po svojim zaslugama.Radnicka klasa je bitku protiv kapitalista i prevaranata izgubila vec odavno,tu Srbija ne moze nista promenuti.

Ice Age

pre 10 godina

Kao i EU tako i deo svesnih gradjana Srbije zna da Vlast u Srbiji bilo koja da je pokušava da vara i EU a o gradjnaima da i ne govorim.Vlast koja pljačka sopstevni narod ko takvoj vlasti veruje.Ama baš niko.Kome trebaju priče šta je neko sanjao,o čemu mašta.Od Vlati se očekuje da zakone sprovede u delo.Nita više.Niko ne želi da sluša decenijama priče.Srbiju zaista čeka mukotrpan put.Ovakvom logikom kako su dosadašnje vlade radile da civilizacija većeras stane mi ne bi stigli tu gde bi hteli ni za 50 godina.Vlade koje se bave isključivo sobom,medjukoalicionim problemima,unutarstranačkim prepucavanjima,prepucavanjima unutar kolacionih vlada,retorike izmedju pozicije i opozicije,pa to ne priliči ni XV veku.Pre svega Vlada,ministri poslanici treba svojim ponašanjem svojim delovanjem,rezultatima da budu primer gradjanima Srbije,da doprinesu poboljšanju kvaliteta života pa korak po korak.Ovako kako se Vlada ponaša,parlament to ne vodi nigde.Kada Vlada ova i buduća shvate da nema sumnje da je potreba za hranom još uvek najglavniji uzrok velikim političkim događajima u Srbiji onda možda nešto krene.Kada narod shvati da je demokratija starija sestra komunizma, iz iste porodice, od istog individualističkog oca. I komunizam i demokratija razbijaju zajednicu: komunizam kroz borbu klasa, a demokratija kroz građanski rat političkih stranaka.Taj rat gledamo decenijama i naravno kao poslednji u tom "lancu ishrane"glodjemo koske.

plavi andjelak

pre 10 godina

Pljackanje gradjana kroz namete kao shto su struja, grejanje, tv pretplata, tel. i slicno teshko moze da prestane. (Toka, 19. januar 2014 16:25)

Vi autosovinisticki destruktivci-nihilisti iz komunistickog perioda niste navikli da placate ono sto potrosite a da proizvedete ne umete naravno nista, to je vas glavni problem. Zamisli covece, treba platiti struju i grejanje i kartu za prevoz, ej? U bre, ma nije valjda? TV pretplata se placa i u Nemackoj i to te niko ne pita vise hoces ili neces vec imas da platis po ugovoru za stan i zdravo. Nas je problem jer vas medju nama ima sigurno 10-15 odsto populacije. Raznorazni lezilebovici kojima je svako drugi kriv i nijedan sistem ne postujete a ima vas u svim slojevima drustva - narocito medju tzv " neproizvodnom srednjom klasom" koja u Srbiji da nije nenormalnog zaduzivanja ne bi ni postojala. Sa takvima nam moze biti samo gore. Nema te EU koja ce takve da ispravi -NEMA. Da paradoks bude jos veci takvi kao ti se pozivaju na neka pravila i EU a ni jedno jedino u svojoj zemlji ne postujete niti znate sta je EU i kako funkcionise i zasto je nastala. (Deus, 19. januar 2014 17:43)

Pa ti si toliko napisao a da da nisi objasnio kako ta EU funkcionise i zasto je nastala. Toliko o nasem korisnom delu drustva u koji svrstavas i tvoju malenkost. Nije ti na pamet palo da je covek mislio na pljacku u vidu decembarskih racuna za struju ili gas ili na besomucno povecavanje administracije koje se finansira izmisljanjem kojekakvih nameta. Jel ti to u Nemackoj ili u EU usadjen taj osecaj superiornosti u odnosu na druge?

Darko

pre 10 godina

Sa EU se ne pregovara. EU ima svoja pravila i zemlja koja zeli da bude clanica...
(Lanna, 19. januar 2014 18:51)

Zeli ili na silu mora? Ako se tako zarko zeli, zasto se nasi evropejci boje raspisivanja referenduma? I ne samo nasi, vec svuda u EU su prestraseni od bilo kakve volje naroda jer znaju da kad bi se narod Evrope pitao, EU vise ne bi postojala. Ali narod(e) niko ne pita. Pitaju se politicari i tajkuni.

ex sns

pre 10 godina

Tacno. Sto vise rada uz sto manje pol.prepucavanja. Ali upravo je to ono sto Sns i radi,samo se prepucacaju a nista ne rade.Sps i ne racunam jer su oni katastrofa sami po sebi.

marko

pre 10 godina

E kad bi barem poceli sto pre ti pregovori pod tim uslovima, tako bi smo znali da ce pre i da se zavrse. Ali, ovako stanje u kojem se mi svakodnevno davimo i gusimo, na nasu zalost odgovara svim faktorima. Zato ce ti prokleti pregovori i nase mrcvarenje da traju u nedogled. Stranci ce vecno da nam ukazuju na perspektive. Nasi ce da nam objasnjavaju o sansi i o cilju svih ciljeva. Deo naroda ce da veruje i te budalastine i da se prepusti talasu nadanja kao sto je oduvek i bilo. A kreativni deo drustvva nema gde nego da se utopi u so sivilo, gde svi nesto cekamo. A sve to vreme, mi cemo kao drustvo i kao ekonomija nezaustavljivo propadati, a sve iz prostog razloga jer "zivot je negde drugde". Kakva EU, kakvi bakraci, kada gomila stvari moze i mora da se uradi bez ikakvog uticaja kakav je politicki sistem ili kakve ugovore potpisujete. Na zalost sutinu ne spominje niko, a masa ne vidi. I tu lezi nasa propast. Pa i Sloba nam je krace vreme obecavao raj od ovih, a ljudi i dalje nesto cekaju.

Кривокапић

pre 10 godina

SRB, ајде ти прво опери своје тањире и кућу па онда причај. Боље је прати тањире него пљачкати своју државу или чекати да ти нешто падне са неба. Срамота је бити нерадник и лопов, а Стбија тако функционише. Изгледа да нема више шта да се украде и да Србија више не може да издржи нераднике.

Zoran

pre 10 godina

Одакле онда 5 милиона Пољака у Британији? Зашто је све већи број Румуна у Италији? Колико Естонаца ради у Финској? Зашто би они сви емигрирали у друге земље "трбухом за крухом" када су њихове матичне земље пуноправне чланице ЕУ? Зар чланство у ЕУ не гарантује "еденски врт" свакој чланици?
(Perun, 19. januar 2014 19:37)

Ne,članstvo ne znači edenski vrt, ono znači da između sebe mogu lakše razmenjivati ljude i dobra. A pošto su Poljaci u EU oni i mogu ići da rade tamo gde ima posla, kao i ostali pobrojani. Ti ne možeš. A Poljaka u UK je po Gardian i popisu: About 800,000 Poles have recently arrived in Britain, and the total Polish population in the UK is on the rise. Ali Poljaka ima 38 miliona a od Drugog svetskog rata,ih je jako puno već u UK.

Zoran

pre 10 godina

(Јагодица, 19. januar 2014 17:19)

Jeste eno sve umiru ljudi u pobrojanim zemljama... Svetska je kriza u ekonomiji ali pričaš o zemljama koje se bile daleko iza nas a sada nas šišaju.

Mala Vida

pre 10 godina

E,bas steta,vec sam mogao da zamislim kako mi postavljamo svoje uslove i diktiramo tempo pregovora...tako smo vesti u tome...bedak:-(

Silvester

pre 10 godina

Preduslov donošenja novih zakona je da se procesuiraju svi oni koji su kršili dosadašnje zakone u zadnjih četvrt veka. Nećete valjda da me ubedite da EU očekuje da se donose zakoni, a da hiljade kriminalaca i korumpiranih političara, kao i partijskih vojnika, i dalje vršljaju. Da nam ološ donosi nove zakone, a kršio je stare gde god je stigao i iznosio milijarde iz države? Reformišite prvo sudstvo, bagro, imali ste 14 godina fore, ništa bre ne radite a jasno je i zašto. Narod ne pristaje da ga siluju isti oni kriminalci koji su ga dovde i doveli. Nema zabune, ovde je opozicija i vlast jedno te isto, udbaško društvance kojima su puna usta reformi - njima milijarde, narodu pomije i šutka na ulicu. Nema to veze sa EU, to ima veze samo i isključivo sa obesnom pljačkom!

POŽAREVLJANKA

pre 10 godina

Aman narode nećemo mi nigde za narednih 100 godina, ovakvi kakvi smo, samo se pitam koliko je nas išlo u uređene zemlje da vidi kako se živi, ne vidimo dalje od nosa, zaljubljeni smo u naše političare, sijaju za nas, upijamo svaku laž kao istinu.Čitaste li da i veliki vlasni formule jedan ima da odgovara za utaju poreza, ovde svaki tajkun i ljubitelj vlasti nikome ništa ne plaća, navikli smo na veze i vezice, navikli na nerad i nedisciplinu, zabranjeno pušenje po zdravstvenim ustanovama,dođite u požarevačke zdravsvene usdtanove, sve mirišu na duvan kao kafići, niko ne reaguje.Svi sa strane su nam krivi, svi nas mrze, a mi prvo da se odviknemo da pljujemo i istresamo nos posred pločnika ispred prolaznika, ugušičemo se u sopstvenom đubrištu, od svega pravimo cirkus.Nekima to i odgovara haos i javašluk a nepismeni samo guslaju za njima.

Professor Max

pre 10 godina

Hej, ljudi, mislim da bi svi trebali jednostavno da slusamo sami sebe i samo sebe i da budemo svesni da, ukoliko gradjani zele da zive ispunjavajuci najosnovnije(egzistencijalne)zivotne potrebe bez muke, patnje, anksioznosti, depresije, nepostovanja, osecaja bezizlaznosti, straha od raznih incidenata sa problematicnim likovima koji slobodno setaju ulicama, bezlicnih, prekomplikovanih i besmislenih zakona koji kao da se sami sebe stide, suvisne i prenebulozne administracije i jos mnogo toga, a uz duhovna, socijalna, psiholoska ispunjenja licnosti i zadovoljavajucu i pravedno zasluzenu kolicinu novca (od koga, eto, zavisi i zivot covekov jer mora platiti pa piti i hraniti se), drzava MORA da se organizuje tako da u ovakvim vremenima svim njenim stanovnicima omoguci onakav zivot kakav u sto vecoj meri zadovoljava sto vise aspekata ZIVLJENJA, a ne TRPLJENJA.