1. Srbija ima školstvo taman onakvo kakvo zaslužuje u odnosu na ostatak društvenog, kulturnog, ekonomskog i političkog života. Možda ponegde čak i bolje nego što zaslužuje, pre svega i isključivo zahvaljujući entuzijazmu malog broja ludaka.
    (Silvester, 18. januar 2014 12:13)

    # Link komentara

  2. Bravo za Šangaj! Svaka čast. A kad će naši prosvetari a najpre Ministarstvo a pre njih Vlada da shvati ovu tako jednostavnu logičku postavku- obrazovanje nije potrošnja nego ulaganje u budućnost. razmišljala sam zašto je tako teško shvatiti ovakvu logičku konstrukciju. Došla sam do zaključka da najverovatnije da bi se ovo shvatilo mora čovek da ima stav- koji ide iz vrednosnog sistema koji ovde glasi- cenim obrazovanje. Eto, zato mi ovde još uvek danas nemamo ni R od reformi obrazovnog sistema. Mi živimo u začaranom krugu neznanja iz kojeg ne možemo izaći. Ne želim da zvučim pesimistički ali optimista je čovek bez informacija.
    (dođe mi da se potpišem kao Toma diploma, 5. januar 2014 14:51)

    # Link komentara

  3. imaju srece pa nisu u Evropi inace bi i njih naterali na inkluziju ili neku Bolonju i s.... (upropastili ) skolstvo i celokupnu prosvetu. VEROVATNO KOD NJIH JADNA DECA NEMAJU PRAVA KAO KOD NAS U EVROPI vec imaju samo obaveze kao mi jadni pre 50 tak godina.....nemam volje dalje pisati..sami zakljucite sve je napisano ...
    (momcilo mandic, 21. decembar 2013 14:19)

    # Link komentara

  4. Pa, ljudi jer ste vi normalni u Srbiji je sada najvaznije da imas diplomu nekog privatnog fakulteta da se dete ne muci.Kako da obrazovanje bude nas osnovni cilj ,kad u Srbiji svi kukaju da su cene skolarina velike, a niko nece da kaze da samo oni koji nisu odlicni djaci imaju problem sa upisom i cenama.Da , biti odlican ucenik nije IN ,IN je Ceca,Grand,Seka,Karleusa....Sa takvim sistemom vrednosti ne mozemo postici bolje rezultate.NPR>u opstini Pecinci se samo zaposljavaju partijski kadrovi sa osnovnom skolom,zavrsenih ili nezavrsenih 10 razreda itd. u javna preduzeca, a otpustaju ljudi sa fakultetom i 10,15 pa i 30 god.staza i sta da kazu deca .Ici cu od partije do partije i tako raditi,obrazovanje mi ne treba kafana mi je jedina skola
    (diploma, 21. decembar 2013 00:36)

    # Link komentara

  5. Izneću samo primer kod nas:moj sestrić je napisao doktorat i profesor ga zavlaći već deset meseci ,kad ga zamoli da pregleda,ovaj mu odgovori da ga nazove za dvadeset dana,smenio ga je iz nastave,sa mesta asistenta, jer nije mogao da ga više iskorištava,dete je razočarano,smršalo deset kilograma,što pokazuju da se kod nas uništava ambicija,znanje,napredak,mladost,budućnost društva,ostaje mu da kupi kartu u jednom pravcu za inostranstvo.
    (branislava puhalo, 17. decembar 2013 19:40)

    # Link komentara

  6. @anti-crkvenjak - црква и веронаука, као ни слављење слава и љубљење попова није спречило ни Теслу, ни Пупина нити Миланковића да буду врхунски научници и угледни људи, већ су им у томе помогле. Ето ти ``овце``. Доситеј је управо писменост и знање стекао у цркви, то ваљда знаш. Неки људи све што знају о Доситеју јесте да је био против Цркве (а није), а све што знају о Цркви јесте да је људе уверавала да је Земља равна плоча (а она то није радила). И ко је на крају овца?
    ПС. Највећи борци за људска права у прошлом веку су били верски лидери - Ганди и Мартин Лутер Кинг. Тачка.
    (crkvenjak, 17. decembar 2013 02:00)

    # Link komentara

  7. mogli biste poređenja radi, da napišete kako smo se u toj kategoriji kotirali pre demokratskih promena ;)
    (gica, 16. decembar 2013 13:32)

    # Link komentara

  8. @miki

    Procitah prvu recenicu i odmah lupetanja: "Imamo mi strucne profesore samo oni ne znaju metodologiju prenosenja znanja."
    Profesor (nastavnik, ucitelj) po zvanju nije naucnik ili naucni saradnik, vec strucnjak u prenosenju znanja. Dakle, ako stojis iza svoje recenice onda su oni nestrucni.
    Ja mislim da oni samo nisu zainteresovani (placeni) za dobro obavljanje svog posla (u proseku).
    Svaka cast entuzijastima koji zavrese u "dobrim" skolama ili "Don Kihotima".
    (Starac, 14. decembar 2013 21:21)

    # Link komentara

  9. Imamo mi strucne profesore samo oni ne znaju metodologiju prenosenja znanja.Ako ste citali vest vidi se da postoji rangiranje nastavnog kadra .Nas nastavnici i profesori nemaju potrebe da se trude na radnom mestu jer njima ide plata te ide,Svako je to osetio od nas u toku skolovanja.Njih ne zabrinjava kada daju negativna ocena i oni se nezapitaju dali to daju ocenu sebi ili djaku.
    (miki, 13. decembar 2013 18:21)

    # Link komentara

  10. ..eto vam crkva i veronauka!....slavite slave i ljubite popove!...budite ovce i nek vas sisaju kad bolje ni sami sebi ne zelite!....
    ..."Knjige,braco moja,knjige,a ne zvona i praporce!"...Dositej Obradovic
    (anti-crkvenjak, 13. decembar 2013 18:08)

    # Link komentara

  11. @(vladapn, 10. decembar 2013 18:41): "Profesori nisu bas strucni, posebno kad je informatika u pitanju. Deca cesto znaju vise od profesora."

    Ne slazem se sa vama. Da je u osnovnim skolama uvedena informatika kao obavezan skolski predmet koga mogu da predaju iskljucivo profesori informatike (ima ih jako mnogo nezaposlenih, verujte mi, jedna sam od njih), umesto informatike kao izbornog predmeta, koga po zakonu o obrazovanju predaju nastavnici tehnickog obrazovanja, sve bi bilo drugacije.
    I ne trazite krivicu u profesorima (ima mnogo onih koji casno i savesno obavljaju svoj posao, ali su im vezane ruke u mnogim slucajevima, jer je danas deci u skolama dozvoljeno mnogo toga sto ne bi smelo, kao sto su na primer neopravdani casovi u ogromnom broju, nepostovanje profesora, vrsnjacko nasilje, i slicno, da sad ne nabrajam), vec u lose kreiranom obrazovnom sistemu u drzavi, i onim roditeljima koji zanemaruju svoju decu i ne usmeravaju svoju decu na pravi put - da kompjuteri i internet ne sluze prvenstveno za zabavu, vec da mogu i treba da sluze za ucenje, istrazivanje, saznavanje korisnih stvari za zivot...
    I naravno da nastavnik tehnickog obrazovanja nije dovoljno strucan sto se informatike tice u odnosu na profesora informatike.
    (Ina, 12. decembar 2013 17:17)

    # Link komentara

  12. da li neko zaista veruje da ovoj državi treba populacija koja razmišlja, logički povezuje, pamti, analizira i samostalno donosi zaključke
    (komentator, 12. decembar 2013 13:38)

    # Link komentara

  13. Svi su shvatili, od Finske, do Kine, da je obrazovanje NAJZNACAJNIJE! Nasi neskolovani politicari to nece skoro shvatiti.
    (ironija, 11. decembar 2013 19:28)

    # Link komentara

  14. @Aki, 3. decembar 2013 15:57

    tipican srpski sindrom "da mi njima pokazemo"
    a sta da pokazemo- jad i cemer i kic i dno dna...nepismene na vlasti...

    svaka cast pojedincima!!!
    (Ena, 11. decembar 2013 09:21)

    # Link komentara

  15. @Petar, 3. decembar 2013 16:10
    to je prilicno tacno
    a posebno sto im na masi nekih fakulteta napune glavu da je to svuda u svetu priznato i "samo njih cekaju" a nema veze s mozgom
    nista nije priznato i nema veze sa skolskim sistemom recimo EU gde zivim...
    (Ilarija, 11. decembar 2013 09:14)

    # Link komentara

  16. Najlakse je reci nasa deca nece da uce. A niko ne postavlja pitanje na koji nacin profesori motivisu decu na casovima. Ja bih uveo kaznjavanje samih ucitelja, profesora, predavaca.Ako im jedno odeljenje ima puno slabih djaka,znaci da se nije dobro potrudio da decu zainteresuje za gradivo. Najlakse je uciti kroz igru. A profesorima treba dati slobodu kako ce sve da osmisle.

    Druga stvar. Kod nas je sve politizovano.Mnogi u skolstvu dolaze preko stranke. To je javna tajna.

    Profesori nisu bas strucni, posebno kad je informatika u pitanju. Deca cesto znaju vise od profesora.

    I jos jednom.Deca nisu kriva krivi su profesori.
    (vladapn, 10. decembar 2013 18:41)

    # Link komentara

  17. Dok u Kini bude vladalo "autorativno" skolstvo i ucenici ne budu nauceni "kritickom" razmisljanju i dok ne prestanu da ponavljaju nekriticno to sto im je profesor utuvio u glavu Kina nece postati kreator nauke vec samo masovno kopijator dostignuca Zapada. To nije samo politicki problem vec i kulturni. Slicno i u Japanu i slicnim kulturama. Za razliku od tih kultura u Indiji ima mnogo vise kreativnog razmisljanja sto se odrazava i u njihovoj IT konkurentnosti a i u nauci.
    (Ping Pong, 5. decembar 2013 08:04)

    Da imas veze sa IT-em znao bi da su Indijci veoma losi IT-evci
    (IT-evac gastos, 10. decembar 2013 08:58)

    # Link komentara

  18. Nazalost, koliko god taj nacin skolovanja svakako jeste bolji od naseg, postoji i druga strana medalje, a to je da su ljudi postali jedni drugima konkurentni od malih nogu, a u kakve oni ljude mogu izrasti. U neke divne sigurno ne.
    Doci ce vreme da se preispita i taj nacin skolovanja.
    (Svako za sebe, 9. decembar 2013 03:32)

    # Link komentara

  19. (NemanjaVac8, 7. decembar 2013 13:03)

    Gde ti živiš,čoveče,gomila ljudi koja ne može da završi državni fakultet odlazi na Megatrend i diplomira.Pa i predsednik nam ima diplomu takvog fakulteta,gde je u isto vreme bio i na predavanjima i u skupštini.Tek tamo cveta korupcija,samo na drugi način,bez izuzetka.Znaš li nekog ko nikad nije završio Megatrend?Svako ko ima para završi ga.A i vlasnik ,malo malo ,pa se proslavi čuvenim izjavama i mislima.
    (Branislav 58, 8. decembar 2013 14:08)

    # Link komentara

  20. U Sangaju svi veruju da je obrazovanje buducnost, ovde da je buducnost megasegagiga i clanstvo u partiji i posao u drzavnoj firmi. Neznanje ce unistiti ovu zemlju.
    (..., 8. decembar 2013 09:55)

    # Link komentara

  21. A kod nas celo školovanje postaje sega-mega.
    (K, 3. decembar 2013 17:17)
    ...
    Kao neko ko je završio državni fakultet sa prosekom preko 9,uvek ću biti na strani privatnih fakulteta.Na MT su uslovi za nastavu daleko bolji,predavači su izuzetni a posebno mi se dopada to što dolaze gostujući predavači-vrhunski stručnjaci sa zapada.Programi su im ne dobri nego predobri i to su činjenice.Ja znam mnogo ljudi,sa mog umetničkog fakulteta,koji veze s vezom nemaju,ne gde je Petnica,nego pola gradova iz Srbije.Da,to namerno spominjem jer je to bila neka kolik se sećam anketa gde je ispalo da studenti Megatrenda nemaju pojma gde je Petnica...Svugde postoje dobri i loši đaci.Megatrend i privatni fakluteti smetaju zbog drugih stvari.Recimo na državnim umetničkim fakultetima se puno plaćaju,pa čak i višegodišnje,pripreme da bi se evidentno talentovan čovek upisao.Postoje deca umetnika koja se primaju mimo protokola,oni koji debelo plate kobajagi pripreme profesru kod kojeg će biti u klasi (plate mu direktno ili indirektno) i najmanje onih koji zaista zaslužuju da budu primljeni bez ikakvih veza i protekcija.U poslednje vreme sumnjam da to uopšte i postoji.Ne bih dalje da kritikujem ovo je dovoljno.Inače garantovano najveća korupcija u školstvu je u državnim školama.Na privatnom faksu lepo svi plate upis i dobiju račun.Nema lažnih mafijaških priprema za prijemne ispite.Što bi neko keširao profesore,dekane...Inače rezultati testiranja su bili još gore kada nije bilo privatnih fakulteta.
    (NemanjaVac8, 7. decembar 2013 13:03)

    # Link komentara

  22. dovoljno je reci da se na prvoj godini VISE skole iz predmeta osnove racunarske tehnike u knjizi koristi windows 98 :)
    (shooster, 7. decembar 2013 03:32)

    # Link komentara

  23. Kod nas nastavnike tuku nazalost. A nastavnici lece komplekse na djacima. Svi uglavnom nezadovoljni. Cast izuzecima. Tesko kad se danas ne promovise znanje nego Cecin koncert. Svojevremeno, za nekoliko nas koji smo hteli da brze polazemo gimnazijske predmete i zavrsimo gimnaziju ranije nisu nam dozvolili jer su rekli da ne mogu da nam obezbede laboratorijske vezbe van nastave :) Tada je bio bitnije biti u ratu.
    (Petar, 6. decembar 2013 20:00)

    # Link komentara

  24. Gospodin "Mensa" nema elementarnu pismenost i kulturu govora i pisanja, sudeći po stilu njegovog komentara. Ko sve određuje kriterijume zapošljavanja... Only in Serbia...
    (samo primećujem..., 6. decembar 2013 15:44)

    # Link komentara

  25. @Ljilja, sestra i ja smo dosli u Njemacku kao djeca gastarbeitera i oboje smo zavrsili fakultete. Njemacki nam je bio strani jezik, jer smo u Jugoslaviji ucili Engleski i Ruski. Medjutim, mi smo "grizli", dok moja djeca, na njihovu veliku zalost, su bila minimalisti. Mislim ono, uradit` cu samo ono sto moram, tako da danas imaju problema, dobiti radna mjesta od kojih bi se moglo pristojno zivjeti. Zelim ovo naglasiti, jer sam procitao dosta komentara, koji sugeriraju, da je Srbiji u cilju, da ima jeftinu radnu snagu. To nazalost nije dobro niti pozeljno. Ako pogledate put tekstilne industrije. On je skoro napustio potpuno Hrvatsku, nesto se je jos zadrzalo u Srbiji, vecinom lohn-poslovi i seli dalje ka Moldaviji, Ukrajini...Tako je i sa drvopreradjivackom industrijom, gdje se mahom izvoze trupci ili eventualno vrata i parketi. Na ovom primjeru se vidi, da nam fali kreativnih ljudi, mislilaca, koji ce osmisliti design ili kreirati proizvod, koji se moze dobro vani prodati. Zato je PISA studija vazna, kao "benchmark", kako to rade drugi, koji su bolji od nas. Uzmimo za pocetak Sloveniju, koja je negdje oko 30-og mjesta, prije nego se fokusiramo na Finsku. Ne-europske zemlje ne bi ovdje komparirao.
    (Spectator, 5. decembar 2013 20:44)

    # Link komentara

  26. U tome i jeste problem sto se gradivo ne menja decenijama,jer nauka napreduje,svet se usavrsava gazi stara i stvara nova postignuca.Zato ne treba da se ubijes prosvetni radnice nego ponovo knjige u ruke i uci decu da mogu da prate vrsnjake u svetu.
    (Melenci, 5. decembar 2013 20:33)

    # Link komentara

  27. Kada čujem kako je našoj deci teško i kako je gradivo preobimno dođe mi da se ubijem! Pa zar nismo i mi isto to gradivo, ne tako davno , učili?!
    (prosvetni radnik, 5. decembar 2013 14:34)

    # Link komentara

  28. Dok u Kini bude vladalo "autorativno" skolstvo i ucenici ne budu nauceni "kritickom" razmisljanju i dok ne prestanu da ponavljaju nekriticno to sto im je profesor utuvio u glavu Kina nece postati kreator nauke vec samo masovno kopijator dostignuca Zapada. To nije samo politicki problem vec i kulturni. Slicno i u Japanu i slicnim kulturama. Za razliku od tih kultura u Indiji ima mnogo vise kreativnog razmisljanja sto se odrazava i u njihovoj IT konkurentnosti a i u nauci.
    (Ping Pong, 5. decembar 2013 08:04)

    # Link komentara

  29. U potpunosti se slazem sa Snezanom Stanojevic, napisala je istinit komentar. Oni koji imaju decu u osnovnoj i srednjoj skoli dobro znaju situaciju u nasem skolstvu.Gradivo je preobimno,preambiciozno i neprimereno uzrastu.Ne insistira se na osnovnim nacelima vec se "zamara materijal" sa kolicinom gradiva. Deca, pri tome, ne znaju da odvoje bitno od nebitnog, bubaju po inerciji i kao rezultat skolske megalomanije zaboravljaju i najosnovnije stvari. U sestom razradu osnovne skole koju pohadja moje dete, nastavnik je shvatio da pola odeljenja ne zna da cita, da sricu slova, a u to vreme su vec radili gramatiku u takve finese i detalje da se pitas ko je tu normalan.Neko ce se pitati kako to ranije nije primetio. Pa upravo tako sto je morao brzinski da prelazi isplanirano gradivo, bez utvrdjivanja i obnavljanja. Matematika je posebna prica, posto je tablica mnozenja mnogima u sestom razredu veliki problem. To sto mi slusamo o uspesima nasih genijalaca u priznatim svetskim skolama (i identifikujemo se sa njima!?) predstavlja mali procenat u odnosu na veliki broj onih koji su zaista funkcionalno nepismeni.
    (Ljilja, 4. decembar 2013 23:44)

    # Link komentara

  30. Imao sam prilike da na stranim televizijama vidim obrazovne programe sa različitim sadržajima (iz matematike, fizike, hemije ali i iz jezika i društvenih nauka) koji prate nastavno gradivo različitih predmeta u različitim razredima i time veoma pomažu đacima da bolje savladaju nastavno gradivo, a istovremeno i roditeljima koji deci ne mogu platiti privatne časove. Predlažem da ministarstvo obrazovanja snimi sve nastavne jedinice za različite predmete u školama, za sve razrede osnovnih i srednjih škola (na pr. sa primerima kako se rade i rešavaju zadaci) i da omogući da se sve to može videti na youtube ili da bude dostupno na neki drugi način (DVD na primer). Deca iz raznih razloga nisu u stanju da odmah razumeju sve u toku predavanja svog nastavnika u školi ali bi jedna ovakva dopuna mogla biti vrlo korisna i doprinela bi da se nivo primenljivog znanja naših đaka ubrzo bitno popravi. Nešto što detetu nije jasno moglo bi se pregledati onoliko puta koliko je potrebno,za šta nastavnici zbog obimnih programa u školama često nemaju vremena. Kao nadgradnja na to bi išli specijalni programi koji bi to znanje krativno kombinovali kroz zadatke i primere u različitim projektima koji imaju upotrebnu vrednost, što je tendencija u svetskom obrazovanju. To znači da svi udžbenici treba da budu propraćeni DVD materijalom sa predavanjima koja su identična sadržaju nastavnih jedinica i ,,uživo'' objašnjavaju postupak rešavanja zadataka i druge sadržaje od jednostavnih do najsloženijih.
    (Roditelj, 4. decembar 2013 16:01)

    # Link komentara

  31. pogresno je kaznjavati decu,tuci zbog losih rezultata u skoli.Sangajski nastavnici se konstantno edukuju uporedo sa decom,posveceni su napretku dece.brinu o njima i van skole.Kod nas to nije slucaj,jer nastavnici rutinski odradjuju posao,a kada su u stisci sa ispunjenjem programa idu kontrolni za kontrolnim,bombarduju ih losim ocenama.Tada slede privatni casovi.Programi koje sastavlja ministarstvo su obimni nepotrebni.Od lektira glava boli jer nisu primerene uzrastu,a nastavnici nemaju vremena da se posvete objasnjavanju.Nastavnik ocenjuje poyitivno one koji su procitali knjigu i ako pojma nemaju sta je u stvari poruka dela sta je pisac zeleo da nam kaze.Nasa deca su zlatna u odnosu na pristup prema skoli i obrazovanju.A taj pristup je veoma los jer prvo roditelji ne salju deci poruku da je znanje moc,a za njima slede nastavnici koji lezerno i bez imalo stida podele 25 jedinica.Bas ih briga i ako je to njihov propust.Nase skolstvo pogotovo posle ovog teksta jos je bednije.Na svu srecu imamo mnogo talenata,pa nismo poslednji ma svetu.I ti talenti nisu proizvod skole nego je talenat prepoznat mozda i kod kuce radeci sa lakocom neke od predmeta.
    (Melenci, 4. decembar 2013 11:57)

    # Link komentara

  32. @Snezana Stanojevic, 3. decembar 2013 17:11
    Kod nas je napravljen sistem da se uci napamet,djaci uce napamet tekstove, i onda to prepricaju profesoru, a da ne moraju to da razumeju. A i ako razumeju, nemaju predstavu kako to da primene u praksi, niti da to treba da koriste kasnije na poslu na kojem budu radili.
    Sta ce im takvo faktografsko znanje?
    Umesto da uce da razmisljaju kreativno i prakticno, kao u Aziji, kod nas se trazi reproduktivno ucenje napamet koje je beskorisno.
    I niko od svih ovih "reformatora" nece da reformise takav obrazovni sistem. Jer ih to ne zanima, oni samo znaju da pricaju glupe bajke o EU, i nista korisno ne rade.
    Pogledajte ove festivale nauke recimo. Kad bi tako bila organizovana nastava fizike i hemije u skolama, sve bi bilo drugacije.

    Takodje, na Dalekom istoku se zna red i disciplina. Zna se da se mora postovati stariji i ucitelj. I onda takvo drustvo mora biti organizovanije i efikasnije od nas.
    (www, 4. decembar 2013 10:24)

    # Link komentara

  33. Vidim da su mnogi uvredjeni.Misle da smo pametniji.Kinezi su predodredjeni za neke stvari.Spremnost na zrtvu kod njih je velika.Kod nas ne postoji.Izvinjavam se zbog izraza ali oni imaju mentalitet mravinjaka.To donosi efikasnost ali dugoricno nisam siguran!Kod nas i ono malo sistema koji je postojao u socijalizmu je rastureno a nov nije stvoren.Na sve to nadovezala se politicka struktura nesposobna za bilo kakve promene.Jedino interesovanje pokazuju kad je u pitanju laki kes?Ima tu jos nedostataka ali i ovo je mnogo?
    (mujcinovic salih, 4. decembar 2013 08:10)

    # Link komentara

  34. Secam se tekstova o jednom od prethodnih testiranja. Resenje jednog od zadataka je bilo ocigledno ali je u test pitanja namerno ubacen i suvisan podatak. Testovi su radjeni u paru i kada bi jedan od ucenika pokusao da odgovori tacno, drugi bi ga brzo "ispravio" vodjen rezonom - cim je u pitanju taj suvisan podatak, onda se i on mora uzeti u obzir.

    Svako pitanje je bilo formulisano po slicnom principu, kako bi ciljalo i otkrilo razlicite logicke i intelektualne slabosti ucenika.

    Rezon kakav pokazuju srpski ucenici na funkcionalnim testovima poput PISA svedoci o tome do koje mere je nacija izgubila moc rasudjivanja i koliko je postala podlozna najjeftinijim i najprovidnijim manipulacijama. Takva nacija nema cemu da se nada, sem da, dok propada, udara kontru i druge krivi za svoju propast.
    (Milos, 4. decembar 2013 03:29)

    # Link komentara

  35. Čekajte samo dok mi "nabavimo" rešenja tog testa pa da vidite ko je najbolji :)
    (petar_cvetković, 4. decembar 2013 02:57)

    # Link komentara

  36. na zapadu, u skolama se ne uci kako se razmislja svojom glavom vec se uce procedure po kojima se radi. zato i imate kojekakve procedure, zute i crvene uzbune, programe, procese, motivaciona pisma, analize, izvestaje koji se zovu po broju redova koje sadrze i tome slicne stvari. slazem se da kod nas stvari nisu najbolje, ali ni zapadnjaci nisu bas prvaci u razmisljanju svojom glavom. cak stavise, porilicno su losi u toj raboti
    (sedici, 3. decembar 2013 23:19)

    # Link komentara

  37. Sta nam je ciniti?

    1. Ukinuti besmislene Vukove diplome (koje su inace bezvredne i u skolama iz kruga dvojke, a ne samo po selima, kako to gospodin "Mensa" misli).

    2. Ukinuti bodovanje ucenika po uspehu i uvesti ostre prijemne ispite na fakultetima kao ulaznicu za akademske studije. Omoguciti i nesvrsenim talentovanim srednjoskolcima da direktno upisu fakultet ako poloze prijemni ispit.

    3. Ukinuti prijemni za srednje skole (izuzev specijalnih). Srednja skola da bude OBAVEZNA za sve djake do 18. godine zivota, bas kao sto je to u zapadnoj Evropi, s tim da u prve dve godine dete obavezno prisustvuje casovima, a u trecem i cetvrtom razredu bira izmedju full-time nastave i ucenja uz rad (obaveza da ide samo 1-2 dana u nedelji u skolu).

    4. Ukinuti samofinansirajuce studente i zadrzati samo minimalne kvote studenata predvidjenih za budzetsko finansiranje, prilagodjene realnim potrebama trzista rada, a ne samovolji i politickim vezama dekana pojedinih "elitnih" fakulteta. Ne mora svako da studira, pogotovo ne o drzavnom trosku.

    5. Metodiku nastave u osnovnoj skoli prilagoditi potrebama vremena - snalazljivost, kreativnost, brzina, prakticno i KRITICKO razmisljanje i improvizacija su na ceni! Sporo i duboko razmisljanje, bolesni perfekcionizam i papagajsko bubanje recenica napamet su stvar proslosti!

    6. Uvesti obavezan test znanja za pripravnike u javnom sektoru. U privatnom gazde ionako vrse selekciju sami.

    Dovoljno za pocetak.
    (Triple X, 3. decembar 2013 22:02)

    # Link komentara

  38. pa kako deca iz naše zemlje svuda u svetu pokupe toliko nagrada?
    (pižurica bogdan, 3. decembar 2013 21:57)

    # Link komentara

  39. Ovime sto rade stvaraju stub drustva - jaku srednju klasu (lekare, inzenjere, pravnike...). Saberi-oduzmi, u velikoj prednosti su.
    (Slobec, 3. decembar 2013 20:38)

    # Link komentara

  40. @ Mensa, HR menadzer!
    " A u nekoj zabiti ili provinciji dete dobije Vukovu diplomu jer su ucitelju odneli prasence, jagnjence, pilence"

    Prvo, u srpskim zabitima vise nema dece!
    Drugo, vas komentar je slika samodovoljnosti i nadmenosti beogradske bulumente koja je u osnovi nazadovanja Srbije u svim sferama zivota.
    (srpska zabit, 3. decembar 2013 18:26)

    # Link komentara

  41. Svi napadaju profesore u skolama da su krivi, a deca su zlatna... a sta oni mogu? Deca su danas zasticena sta god da urade. Dolaze sa nozevima, bejzbol palicama, kada ih skola izbaci ministarstvo ih vrati. Kada oborite nekoga, direktor vam kaze da to nije dobro da ga treba pustiti. Kada date nekom detetu losu ocenu roditelji hoce da vas rastrgnu. A ako samo pipnete neko dete, pokrenu se svi mediji u zemlji i traze vas linc i izbacivanje iz skole. Ako i dodje neko posle fakulteta sa entuzijazmom da predaje u skoli, on ce ili odustati i napustiti je ako nadje drugi posao, ili se prilagoditi sistemu i propustati svu decu da prolaze a nista ne znaju. Na postoji drugi izbor.
    (Branko, 3. decembar 2013 18:19)

    # Link komentara

  42. Problem je sto kod nas vecina ne razume problem skolstva uopste, cak i neki visoko obrazovani imaju isti problem jer se nisu vremenom usavrsavali.
    Drugi problem je sto je kompletno drustvo preokrenulo sistem vrednosti te je tako popularno visiti u kladionici koje nicu kao pecurke posle kise ili sedeti u kaficu po ceo dan ili dok se ima para itd...
    I treci problem, nepostojanje osnovne kultura kod danasnje omladine(cast izuzecima).
    Generalno, ovo je malo kompleksniji problem da bi se objasnio u par recenica, dovoljno je da se pregledaju knjige za osnovnu skolu i odmah vam je jasno sta deca uce danas a sta su ucila nekada.
    Meni izgleda da je sve ovo smisljeno od strane drzave da bi ostali ovako "(ne)obrazovani" kakvi jesmo kao pogodno tlo za jeftinu radnu snagu onima koji imaju para da nas sitno placaju. A na sve ovo ukazuju i nasi politicari koji konstantno prizivaju strane investitore u pomoc tj. kazu im: dodjite i otvorite vase fabrike u Srbiji (kod nas je jeftina radna snaga a takva ce i da ostane kako bi oni i dalje dolazili), jer vredi investirati u Srbiju. Da nije tako oni ne bi selili iz Nemacke fabriku ovamo ili ne bi otvarali pogon neke fabrike ovde nego bi placali nemca od 1000-2000e mesecno umesto 25-30000 ovde...
    Upravo ovo je delić razloga zasto nam je ovako kako je trenutno, jednostavno nema interesovanja da nam bude bolje.
    (Sanva, 3. decembar 2013 18:18)

    # Link komentara

  43. Kao prvo, u Kini, a posebno Japanu, pripadnike tih naroda "vodi" sasvim druga životna filozofija. Za njih je život rad, rad i rad uz što manju potrošnju. Za razliku od nas koji kao roditelji napadamo, omalovažavamo i pljujemo nastavnike što nam "maltretiraju našu zlatnu decu", koji ih u život upućujemo rečima "ako sam ja morao da se mučim ne moraš i ti", za razliku od nas koji kao roditelji, umesto da podižemo odgovorne ljude, pokušavamo na sve načine radom,kradjom ili špekulacijama "da obezbedimo i unuke", Kinezi, a posebno Japanci, svoju decu od malena upućuju na strpljivi rad i odricanje. Inače, mnoge će zaprepastiti činjenica koju ne znaju, kod Kineza, a posebno Japanaca, o Korejama da i ne govorim, veoma je važan nacionalizam i osećaj pripadnosti svome narodu i svojoj zemlji. Pokazalo se da ove denacionalizovane i rekao bih dehumanizovane države u kojima se "nacionalistima" zovu huligani i uličari, nemaju nikakvu budućnost i osudjene su na propast. To su skupine ljudi, kojima je svejedno gde su, ko su i kako ih zovu. Za njih je najvažniji onaj "kukuruz" koji je merilo svih merila.
    (Mladen Mladenović, 3. decembar 2013 18:16)

    # Link komentara

  44. "Ključ je bio u radu na usavršavanju nastavnog osoblja."
    (Noneed, 3. decembar 2013 17:57)

    # Link komentara

  45. @aki najbolji odu pa razvale. Prosecni koji odu se i te kako namuce, ali bar steknu i neko prakticno znanje. Ovo govorim iz porodičnog iskustva. A obrazovanje je dobro onoliko koliko he dobar prosek a ne samo najbolji. Godinama osvajamo nagrade na olimpijadama znanja, ali to ne pomaze jer ta deca iz reprezentacija bi bila dobra cak i kad bi nad sistem bio nivou neke afričke zemlje.
    (Ivan, 3. decembar 2013 17:50)

    # Link komentara

  46. Po jednoj kanadskoj statistici koju sam imao priliku da vidim pre nekoliko godina,oko 90% kineske i indijske dece koje zavrse srednje obrazovnje u Kanadi odlaze na fakultet. U isto vreme za kanadsku i specificno za slovensku decu u Kanadi taj prosek je samo PEDESET procenata. Nije cudo sto se Rusi plase Kineza.
    (tra-la-la, 3. decembar 2013 17:43)

    # Link komentara

  47. @Aki
    Nije ovo nikakav test inteligencije, već pokazuje upravo ovo što si i sam napisao. Nemogućnost naše dece da išta ozbiljno urade i pokažu u okvirima našeg obrazovnog sistema.
    (Castles, 3. decembar 2013 17:37)

    # Link komentara

  48. @Aki:
    Odu retki napolje! A da razvale nije tacno, imaju uspeha kao i drugi.
    (Jakov, 3. decembar 2013 17:34)

    # Link komentara

  49. Nasi gimanazijalci jesu medju najboljima u svetu, ali nas prosek u razumevanju toga sto ucimo je medju najgorima.
    (Peroman, 3. decembar 2013 17:29)

    # Link komentara

  50. Nas ministar kaze da su ovi rezultati potvrdili napredak u nasem obrazovanju??? Konkretno dok sam se bavio sportom kao jedinim parametrom za iole kvalitetan rad u nasem drustvu svakimtrener je govorio da bez novih nacina i konstantnog pomeranja granica nemamnapredka i sto je najvaznije da igra mora da se razume i da je nemoguce igrati je po automatizmu. Nase obrazovanje se svodi na bubanje bez razmisljanje, a uspesni profesori su oni koji obore najveci broj studenata. Sta kazete na to ministre?
    (Mare, 3. decembar 2013 17:25)

    # Link komentara

  51. Bilo koji test jeste nekakvo merilo, ali samo kao faza učenja (obuke ili treninga), a ne kao cilj. Naime, postoje stvari koje se ne mogu "izmeriti" baš nijednim testom... osim testovimam poznatim kao "probni rad" i "rad". Rezultati ovih testova kažu da se ne razlikujemo previše od ovih PISA "prvaka sveta", ali je površan utisak o tim "prvacima" veoma povoljan.

    Suštinski dobro obrazovanje, sticanje radnih navika, upornosti i zrelosti mnogo je važnije od dobrog plasmana na bilo kom testu, pa zato školski sistem treba tako razvijati.
    (Posmatrač, 3. decembar 2013 17:24)

    # Link komentara

  52. Od grupe ljudi, na nekom skupu (Srbija), koji buba pesmice u skoli, uci laznu istoriju, buba matematiku, ne mozes da ocekujes samostalno-kriticko razmisljanje, razmisljanje u hodu.
    Tako se ne pravi drzava. A mi smo zato jedna obicna zajednica tela, ne drzava i drustvo.
    (krle giv mi fajv i DB, 3. decembar 2013 17:20)

    # Link komentara

  53. A kod nas celo školovanje postaje sega-mega.
    (K, 3. decembar 2013 17:17)

    # Link komentara

  54. @Aki:

    Nasi koji iz naseg sistema odu napolje na studije (a ne deca nasih iseljenika koja su tamo zavrsila skolu) uglavnom su najbolji u svojoj generaciji, nemoj da te neko laze. Kako bi inace dobili stipendije (vecina nasih studira uz pomoc stipendija gde ide i vise stotina prijavljenih za jedno mesto), polozili test jezika, itd. A to sto cesto budu bolji od "domacih", tu je jak faktor motivacija da se sto bolje pokazu i da se ovde ne vrate.
    (I., 3. decembar 2013 17:15)

    # Link komentara

  55. @ "da, a onda nasi klinci odu napolje i razvale svaki fakultet. malo mi je muka od tih prica da mi ni u cemu ne valjamo. ajd mi njima da sastavimo test, ne bi imali pojma!
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Aki, 3. decembar 2013 15:57)"

    To se zove mitovi i legende, to da mi razvaljujemo fakultete na zapadu. Na zapadu djecu uce kako da razmisljaju svojom glavom i rjesevaju probleme koristeci mozak. U zemljama poput Srbije, djecu uce da na pamet nauce gradivo koje je ministarstvo odobrilo, i ponavljaju to isto gradivo dok im mozak ne prokuha.
    (Djordje, 3. decembar 2013 17:15)

    # Link komentara

  56. PISA testovi nisu jedino merilo znanja mladih učenika.Konkretno govoreći za rezultate testova iz matematike naših učenika ne treba formirati loše mišljenje o kvalitetu naših djaka i nazivati decu matematički nepsmenom na osnovu rezultata PISA testova,jer su se oni pri radjenju testova prvi put sreli sa zadacima tog tipa,a i ocenjivali su ih ljudi sa filozofskog fakulteta(dok u ocenjivanje uopšte nisu bili uključeni ljudi sa matematičkog fakulteta).No,ne treba ni misliti da je naš sistem obrazovanja bajan,ni da on proizvodi suve genijalce,već je naprotiv i bez rezultata PISA testova bilo jasno da je zreo za prave promene a ne samo promene na papiru(uvodjenje nekih fantomskih programa nastave,dok je realna nastava jako drugačija).
    (Filip, 3. decembar 2013 17:14)

    # Link komentara

  57. Tamo, nastavnici i profesori imaju veci status u drustvu, a Ovde, ih ucenici i roditelji biju. Kladim se da bi na nekom PISA testu za batinjanje, nasi bili na vrhu. Svako je dobar u onom sto vezba.
    (mail, 3. decembar 2013 17:13)

    # Link komentara

  58. Strašno je ovo što se dogadja u nasem obrazovanju...Zavrsila sam prirodno-matematičku gimnaziju i po prvi put naučila novi pojam "ekumena" ( naseljeni deo zemljine površine ) - knjiga iz geografije za 5.razred. Nase obrazovanje je fenomenalno, sto bi svi rekli, a deca posle zavrsšne osnovne škole ne znaju ama bas ništa. Obrazovanje nije cilj sam za sebe, to mora da se reflektuje na privredu. Sto je prosveta i sistem školovanja bolji, bolja je i privreda zbog zbog obučenog kadra. Kod nas svaki zavarivač zna koliko je Australija imala ovaca u 1981. godini, ali ne zna da zaavari cevi ili šta god... Moje mladje dete je imalo sreću da dobije lap-top u trećem razredu osnovne škole i za ovih 5 godina ( sada je u 7. razredu osnovne škole ) ni jednom nije upotrebila taj isti lap-top u školi, pošto učitelji i profesori ne žele da se koriste istim. A deca su naučila da uče i ništa ne nauče...Prestanimo sa zavaravanjem... škola mora da osposobi decu da imaju OSNOVNA znanja, da ih nauči kako da ta znaja upotrebe, a šire obrazovanje je samo stvar pojedinca. To što pojedini odlaze u inostranstvo ili osvajaju medalje - to je samo pojedinačni uspeh, a ne uspeh sistema. Sama privreda je dala svoj sud - prosveta i njihov program ne vredi ništa... na moju veliku žalost :(.
    (Snezana Stanojevic, 3. decembar 2013 17:11)

    # Link komentara

  59. Ovo sa Sangajem je cista kineska prevara, ostale zemlje testiraju sve djake a oni samo probrane.
    (BGD, 3. decembar 2013 17:02)

    # Link komentara

  60. Mislim da je ovo dobro ogledalo Srpskog sistema skolstva u globalu, da pogledamo sebe u oci! A ne cujemo za jednog "Kembridzovca" sa desetkom diplomirao(tamo 99% zavrsi sa 9.9prosekom) i to poistoveti sa celom nacijom!!!
    (Milos, 3. decembar 2013 16:57)

    # Link komentara

  61. zato sto "mi" volimo grand paradu
    (sax, 3. decembar 2013 16:56)

    # Link komentara

  62. Svaka cast... Kina nije drustvo u kojem bi volio licno da zivim, ali da im moramo skinuti kapu i priznati da imaju viziju, za razliku od nas, to moramo.
    Zanimljiv ce biti svijet za nekih 30 godina kada sve ovo sta danas rade pokaze puni rezultat.
    (Boris, 3. decembar 2013 16:54)

    # Link komentara

  63. Jednu stvar treba uociti.

    Ugled profesora u drustvu, je obrnuto proporcionalan kod nas i tamo,
    ovde je profeosr ponizen, degradiran, ucenici ne postuju profesore, omalovazavaju i vredjaju.
    Otkad je uvedena "demokratija" u odnos profesor-ucenik, i krenulo je katastrofalno stanje u obrazovanju.
    (Obrnut proces, 3. decembar 2013 16:50)

    # Link komentara

  64. Jedno od objasnjenja za neuspeh dece iz evrope u odnosu na decu iz Azije na PISA testovima dao je dr Ranko Rajovic. U njegovom NTC sistemu ucenja govori se o vaznosti rane stimulacije u razvoju decijeg mozga, a slikovno pismo je jedan od primera za to. Dr Rajovic je bio gost poslednjeg Utiska nedelje, a ko je zainteresovan za jedno pravo NAUCNO objasnjenje (i jos puno korisnih saveta vezanih za razvoj dece) moze da pogleda neko od njegovih predavanja na youtube-u.
    (ninuleta, 3. decembar 2013 16:50)

    # Link komentara

  65. Ovako se prave roboti, a ne ljudi. Idealan sistem za dovodjenje manje inteligentih u nivo korisnih, spustanjem genijalnih na isti nivo. Tako i jedni i drugi postaju upravo ono sto se od njih ocekuje, sluge, bez mogucnosti uticaja na svetski poredak koji neumitno dovodi do propasti ljudske vrste.
    (soc, 3. decembar 2013 16:43)

    # Link komentara

  66. Ovde su pobrkane babe i žabe. PISA test, nesporno, meri određena postignuća u delu praktične primene nekih opštih znanja iz tri oblasti, matematike, čitanja i nauke. Sa druge strane, ambicioznost obrazovnog sitema, kao i orijentisanost 23-milionskog megalopolisa ka ubrzanom tehnološkom razvoju nisu zaključci koji se mogu izvesti iz rezultata PISA testiranja, već nečiji opis dat na osnovu informacija o širem društvenom kontekstu. U kakvoj su korelaciji ove dve grupe podataka? Da li su uopšte u nekakvoj korelaciji? Pitanje nije jednostavno, jer bi mogao da se uzme suprotan primer kojim bi se moglo pokazati da je ovakva generalizacija prilično nategnuta. Katar je na prošlogodišnjem PISA testiranju zauzeo 63. mesto (od ukupno 65). Da li to treba da znači da je obrazovanje u Kataru veoma loše, neambiciozno, da su nastavnici nemotivisani, nedovoljno stručni, nedovoljno plaćeni, da nemaju autoritet u društvu, itd? Ne. Katar je prema BDP po glavi stanovnika prvi u svetu, a sledstveno tome je i prva država u svetu po izdvajanju za obrazovanje (12 godina obaveznog obrazovanja za sve).
    (Šta, zapravo, meri PISA?, 3. decembar 2013 16:39)

    # Link komentara

  67. Ovo je potpuno tacno i to ne samo za istocnu vec i za jugoistocnu Aziju. U Maleziji i Kambodzi, ljudi prodaju imanja, automobile a nekad cak i kuce u kojima zive samo da bi se deca fakultetski obrazovala. Radi se na opstem podizanju obrazovanja a poznavanje engleskog jezika i rada na racunaru su osnova za svakog klinca koji je stariji od 15 godina. Oni najsiromasniji prolaze kroz drzavne programe i obucavaju se za preduzetnicke vestine potpuno besplatno. Zato ekonomija raste, BDP raste, siromastvo opada a ljudi su sve zadovoljniji. Imaju po osmoro dece i svi su fakultetski obrazovani. Samo poako, docice i Srbima...u glavu.
    (Sreda, 3. decembar 2013 16:38)

    # Link komentara

  68. Nedavno istraživanje je pokazalo da nastavnici i profesori imaju viši status u Kini nego u bilo kom drugom delu sveta, a Šlajher kaže da se oni ne boje da koriste takvu poziciju u društvu.
    ---…--
    zar nije i u finskoj tako

    "Nastavnici često zovu roditelje, nekad i na svaka dva dana, pozovu ih na mobilni da provere šta deca rade. Takođe, kažu im kako da unaprede svoju ulogu roditelja i poboljšaju način na koji vaspitavaju decu", kaže Šlajhe
    ---…--
    ma jao, mozda i prespavaju da vide uzivo kako to roditelji vaspitavaju decu, tj. dete

    Ne boje se gubitka radnih mesta u sektoru proizvodnje, žele da se popnu na lestvici, da imaju više talentovanih i obrazovanih ljudi", kaže Šlajher.
    ---…--
    ne boje se, odakle mu ovaj utisak???ako je za poredjenje, inovacije zavise od talentovanih ljudi, obrazovanje, tj. dril kakav je u aziji danas, ne znam da li je povoljan za inovativne umove

    uostalom obrazovanje je veliki biznis i umnogome skrece paznju s drugih problema u drustvu
    amerika je tipican primer, gde u poslednjih nekoliko godina je znatno porasla nezaposlenost i tih obrazovanih, tako da sumnjam da je obrazovanje kakvo je danas (cist biznis) dugorocno resenje za probleme vecine zemalja, tj odrzivosti i opstanka drustva bez vecih socijalnih zemljotresa kao dugorocna nezaposlenost, za one koji imaju posao uzasno stresno okruzenje i nerealna ocekivanja poslodavaca itd.....
    (komentatorka, 3. decembar 2013 16:29)

    # Link komentara

  69. Aki

    A ko to ode i razvali? Odu oni koji i ovde razvaljuju.Ovde se uzima prosek u celoj Srbiji.A u nekoj zabiti ili provinciji dete dobije Vukovu diplomu jer su ucitelju odneli prasence,jagnjence,pilence. Deca izlaze funkcionalno nepismena iz skole. Nema logickog razmisljanja. Jednostavno deca nece da uce.I ja kada sam ucio skolu ucili smo sta je H2O, kolki je kvadrat iz nekog broja, koji je glavni grad Svajcarske, sta je Njutnov zakon,ko je bio Darvin itd.I najvecu paniku prave roditelji koji i sami polupismeni ne mogu deci da pomognu vec placaju privatne casove. Na fakultetima pogotovu na privatnim se polaze na bubicu,puskice. Svako ko ne zna sta ce sa sobom ide da studira. Vazna je diploma..Ja sam HR direktor u jednoj stranoj kompaniji.Kada pogledam CV kandidata i kada dodju na testiranje i razgovor blaga katastrofa.A sve pocinje od osnovne skole
    (Mensa, 3. decembar 2013 16:22)

    # Link komentara

  70. Nadam se da je razbijen mit o našem školstvu, I klincima koji "razbijaju" strane fakultete. :) To je čista glupost I kompleks naroda koji trenutno nema za mnogo sta da se pohvali. Pojedinci koji razbijaju postoje svuda, a problem je sto ljudi ovde čuju za takvog nekog talenta I onda pričaju kako su SVI brilijantni.
    (Petar, 3. decembar 2013 16:10)

    # Link komentara

  71. Bez i najmanje namere da opravdavam plasman srpskog skolstva, rekla bih samo da su Sangaj i Hong Kong u ovom kontekstu reprezentacija Kine u istoj meri u kojoj je Matematicka gimnazija u Beogradu reprezentativni uzorak Srbije!
    (Leona, 3. decembar 2013 16:01)

    # Link komentara

  72. da, a onda nasi klinci odu napolje i razvale svaki fakultet. malo mi je muka od tih prica da mi ni u cemu ne valjamo. ajd mi njima da sastavimo test, ne bi imali pojma!
    (Aki, 3. decembar 2013 15:57)

    # Link komentara