Utorak, 30.07.2013.

11:21

RHMZ: Ne lažiramo temperature

Mnogi su se juče zapitali da li RHMZ zaista govori istinu <a href="http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=07&dd=29&nav_category=12&nav_id=737090" class="text-link" target= "_blank">kada saopšti da je juče u Beogradu bilo 39 stepeni,</a> kada se nije moglo hodati na ulici od toplote.

Izvor: Veèernje novosti

RHMZ: Ne lažiramo temperature IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

88 Komentari

Sortiraj po:

Kvazimodo Sorabius

pre 10 godina

Ukratko: RHMZ meri i obnaroduje SVOJE temperature, u parku i na visini od dva metra, a narodu ostaje NARODNA temperatura - nad tlom i do visine svoje oznojene glave!
Pazi molim te, GDE STRUJI VAZDUH U PARKU mere i obnaroduju, a ne na peronu železničke, autobuske stanice, na Trgu republike, na Slaviji... tj SVUDA gde se narod kreće - ne mora i gde stoji.
Otuda je narod u pravu što ne veruje u objavljene temperature, jer u suštini NISU TAČNE.
Ili, da ponovim, nisu to NARODNE TEMPERATURE koje "vladaju" u gradu i na ulici!

Igor

pre 10 godina

@(VladimirR, 30. jul 2013 13:54)
Nadam se da si ovo lupio iz neznanja. Previse vode ne valja, ali niko nije pricao o desetinama litara. 5l dnevno kada na ovoj vrucini nije mnogo uopste. Toliku tecnost mozete izgubiti u roku od par sati setnje ili blage fizicke aktivnosti. Cisto za primer, biciklisti na tour de france u toku jedne etape popiju i do 9l vode. Od toga 8l izadje na znoj. A pre voznje i posle voznje? I tada piju vodu.

Marv

pre 10 godina

TEMPERATURA SE NE MOZE MERITI NA SUNCU, ILI NA ZIDU NA KOJEM JE CEO DAN GREJALO SUNCE. MERIO SAM JUCE TEMPERATURU NA ZVEZDARI I NA MOM TERMOMETRU JE BILO 37 STEPENI CELZIJUSA. DA, U VOZILIMA NA SUNCU A BEZ KLIME TEMPERATURA MOZE BITI I 69 CELZIJUSA I SIGURNO CETE UMRETI AKO SE ZATVORITE I OSTANETE TU NEKOLIKO SATI. ZIVEO SAM 15 GODINA U PUSTINJI ARIZONE I ZNAM KAKAV JE OSECAJ KADA JE NAPOLJU 47 CELZIJUSA. OVO JUCE JE BILO KAO LEP "PROHLADAN" DAN U POREDJENJU SA LETOM U ARIZONI. NE VERUJTE TERMOMETRIMA SPOLJNE TEMPERATURE U AUTOMOBILIMA, LIM SE UZARI I NORMALNO DA CE POKAZIVATI VISE NEGO STO JESTE. OBICNO SPADNE CIM POCNETE DA VOZITE POSLE PAR MINUTA.

Garbage collector

pre 10 godina

@(Lalegator, 30. jul 2013 11:35)

Onda bi morali da postavljaju temperature za svaku vrstu betone, asfalta, zemljišta, stakla, lima...
Mislim da je mnogo bolje da ti daju kao sada objektivnu temperaturu vazduha... nego temperaturu za 500 različitih podloga...

Po tebi prognoza treba da izgleda ovako: Danas u Ikarbus IK-104 autobusima 95, 16 i 53 koji se kreću uglavnom preko asfalta ISSO-453, biće temperatura oko 43 stepena ukoliko je u autobusima preko 80 ljudi...

tesko za shvatiti, lako za kritikovati...

pre 10 godina

@(VladimirR, 30. jul 2013 12:12)

Vladimire, odavno mi neki komentar nije doneo ovakvu relaksaciju! Svaka cast! Neznanje je ovde postalo glavno merilo, a to nije dobro. Granica nema...

Stane

pre 10 godina

... jasno je da postoje standardi kako se meri temperatura svuda u svetu i tu nema mesta za mnogo proizvoljnosti. Neki strpljivi ljudi su lepo objasnili u komentarima, pa ko i dalje ne shvata verovatno ga je već uhvatila sunčanica.

Milan

pre 10 godina

Temperatura se po pravilu meri u hladu na visini 2 metra od zemlje. Ljudi po velikim vrućinama trebaju da budu pušteni sa posla, niko nije u stanju da bude produktivan na visokim temperaturama.

Lalegator

pre 10 godina

@
(Garbage collector, 30. jul 2013 16:17)

Ako ne vidis razliku izmedju parka i upaljenog asfalta ja ti zaista ne mogu pomoci.

I ne,to za autobuse si sam sebi dao dijagnozu.

Bane NS

pre 10 godina

Jasno je kao dan da su zvanično objavljene temperature vazduha merene na standardizovan način, i nemam ništa protiv i da nastave da se tako mere i koriste za potrebe meterologije.....međutim, slažem se i sa onim delom stanovništva koji smatra da pored toga treba meriti temperature i na onim mestima gde u toku dana najviše ljudi prolazi. Ne moraju oni te podatke da nigde skladiše, šalju, pohranjuju niti da ih za nešto koriste već samo da ih objave u zvaničnoj formi kao podatak kolike su temperature u gradu....pa ako se neko smiluje, smiluje, a ako ne nikom ništa

heat

pre 10 godina

Koliko znam ranije je bilo da ako su izrazito visoke temperature ljudi koji rade na otvorenom, kao grđevinski radnici obustavljaju rad od 11h do 4h. Mada ponekad bude još gore popodne, ali bar sunce toliko ne prži. Zašto rdanici da rade na 46C, bilo bi strašno da se nekome nešto desi. A što se tiče automobila, to nema veze sa spoljašnjom temperaturom. Ostavite auto ispred firme osam sati na suncu i normalno da će biti 60C. Dok sam radila, uvek sam se vraćala pešice, jer bi mi bilo teže da me neko poveze autom koji je bio toliko dugo na suncu i ako uđete unutra možete istog momenta da doživite toplotni udar. osim toga kad su bile ovako visoke temperature šef nam je dozvoljvao da izađemo ranije, ali posao smo završavali na vreme. Kod nas u Srbiji je sve na o'ruk i u poslednjem momentu i tu nastradaju radnici i izvršioci, a ne nalogodavci posla. Mada vidim u svojoj ulici čoveka koji ima svoju pekaricu, u nekoj baraci, nije zidana, i sve vreme radi, od jutra do večeri. Ali to je njegov lični biznis, možda mora, a možda izdržava, sam je svoj gazda.

Ratko

pre 10 godina

@juce u Apatinu na vise automobila izmereno 51.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (a, 30. jul 2013 15:20)

Prijatelju da je toliko bilo ne bi se tako dobro danas osecao. Ajde idi zagrej vodu na 51C i udji u nju. Znaci toliko je bilo juce u Apatinu. Idi zagrej vodu pa javi jel tako bilo!

odakle vam Košutnjak

pre 10 godina

Za sve vas koji znate koliko je u Košutnjaku, pročitajte ponovo: "Inače, podaci [se] mere ... u Karađorđevom parku, jer je to mesto sa najdužim nizom merenja i u centru je grada. Termometri se nalaze u meteorološkim zaklonima, koji su na suncu, na visini od dva metra, drveni su i napravljeni tako da kroz njih cirkuliše vazduh. "

Dakle, u Karađorđevom parku, što je daleko, daleko bliže od Košutnjaka koji je šuma govoto na periferiji. Park je mesto pored koje prođu stotine hiljada ljudi svakoga dana, dakle, uslovi su realni. Kućica je na suncu, a termometar u kućici.

Metereolog

pre 10 godina

Neverovatno je kakve neistine kolega objavljuje pogotovu kad je reč o tzv subjektivnom osećaju.

Nije sporno da temperatura u košutnjaku u hladovini na dve mesta visine u beloj kućici sa otvorima koji omogućavaju cirkulisanje vazduha jeste 39 stepeni.

Ali ta i taoi izmerena temperatura nije na vrelom asvaltu u sentru grada bez hladovine. TU temperatura dostiže i deset stepeni više i tu onda nije reč ni o kakvom subjektivnom osećaju već o temperaturi koja je deset stepeni viša.

Ostaje samo pitanje da li se pridržavati standarda ili navesti i realnu temperaturu na kojoj ljudi borave, rade ili se šetaju.

p.s.
Interesantan prilog iz Niša koji ilustruje navedeno temperatura 40 stepeni koje izgovara dopisnik a na slici na terometru apoteke očitava se temperatura od čak 53 stepena

Whiplash

pre 10 godina

Znaci ja sledeci put kada izadjem na sunce na stavim na sebe jedan od ovih meteorolskih zaklona i onda cu lakse podneti temperaturu?

dragan

pre 10 godina

Seća se nekada je taj RHMZ lažirao rezultate povodom nekih utakmica da bi što više gledalaca bilo.Mi sa androidom ili PC imamo temperature i takzv real tj subjektivni osećaj zašto i to neubacuju.Inače u staroj Jugi najispravnije prognoze su bile iz Zagreba jer je tamo bilo i predstaništvo Evrovizije i preko njih mogli su dobiti prognozu za ceo region.U svetu se odavno mer temperatura sa satelita a ne sa zemlje.

alo

pre 10 godina

i ja se smejem njihovim mesecnim prognozama koje nisu ni priblizne ali sto se merenje atice tak ose meri svuda u svetu i bilo bi glupo da sad mi izmisljamo toplu vodu. na poslu kod mene ljudi kukaju da i mje toplo i razmisljaju kako ce u autobus kad idu kuci. a ne zapitaj use kako je je tom vozacu koji tamo presedi po nekoliko sati govorim o onim krsevima kojih jos imamo. evo vam sajt, jedan od mnogih, koji koriste serodromi za info o temperaturi http://weatherspark.com/#

bzvz

pre 10 godina

Treba reci kolika je temperatura u hladu,na suncu i u centru grada,da znamo sta nam valja ciniti.I u gradskom saobracaju!Tamo je radilo juce grejanje,konkretno u autobusu A 3 za Adu,da kad sam izasao iz njega na sunce prilicno sam se osvezio,iako je bilo preko 45stepeni.

Dzord najmladji

pre 10 godina

Firma u kojoj sam radio imala je veliki ulicni trermometar. Redovno smo dobijali naredjenja da se iskljucuje u vrelim letnjim danima.

Kika

pre 10 godina

A zašto RHMZ ne objavljuje paralelno i subjektivni osećaj kao što to rade mnoge druge meteorološke agencije i ustanove ?
(Aleksandar, 30. jul 2013 11:40)

Pa objavljuju.Pogledaj malo bolje....http://www.hidmet.gov.rs/ciril/osmotreni/index.php
Cmok

Keke

pre 10 godina

Ljudi stavite deset termometara "na sunce", svaki u drugoj boji ili na drugu pozadinu pa izaberite koja vam se temperatura najvise svidja jer ce svaki pokazivati drugacije. Dosadni ste vise, naucite da meteorolozi mere temperaturu vazduha i tako ce uvek biti. Vi merite temperaturu cega god hocete ako vam se ne svidja temperatura vazduha.

Necu_u_Tor

pre 10 godina

Uvek me je zanimalo da li se ljudi koji mrtvi 'ladni odvale nekо uobrazenje i onda im za dve sekunde dokazes da grese, ikada zamisle i preispitaju.
Evo samo ovi komentari:

1) Svi u svetu prikazuju subjektivan osecaj, a HMZ ne! Na dva klika na sajtu HMZ-a tabela velika kao kuca - www.hidmet.gov.rs/ciril/osmotreni/index.php

2) U Beogradu temperatura nikada ne prelazi 40, lazu, da se ne uvede vanredno stanje!: Na http://www.hidmet.gov.rs/ciril/meteorologija/stanica_sr.php?moss_id=13274 se mogu videti apsolutni maksimumi za Beograd, sve jasno pise. Uz to, nigde u zakonu ne postoji norma na za koju temperaturu se uvodi to toliko zeljeno vanredno stanje.

3) U sentru Valjeva 58! Aha i kod mene u sporetu 220!! Da se samo ovlas procita tekst, videlo bi se da je covek jasno rekao da teperatura zavisi i od materijala kucista, a na slici se jasno vidi da je metalno. Uz to, na suncu je. Uz to, da li je termometar bazdaren po svim pravilima, i time tacan.

4) HAARP je samo u Srbiji i to bas gde bese u Barajevu?!, ali ne i u Sofiji, Atini, Podgorici, Njujorku... Zanimljivo.

Pri tome niko naravno ne spori i subjektivne osecaje, i problem rada na visokim T, i razlicite materijale i njihov uticaj i gle cuda - toplije na suncu, vec samo kaze da je ovo svetski prihvacen, naucni metod koji dozvoljava uporedljivost, jer se meri na razlicitim mestima pod najslicnijim mogucim uslovima. Na taj nacin mogu da se porede T ovde i u Dubaiju i sada i za 17 godina. I to je sve!

alxxl

pre 10 godina

"Tačno tako....jedino tačno merenje temperature je u meterološkom zaklonu uz poštovanje tih pravila. Mora biti standardizacije jer bi inače svaki ćošak grada i svačija terasa ili prozor imali "svoju" temperaturu vazduha."

u suštini svaka terasa i svaki prozor IMA SVOJU TEMPERATURU a to nije glupost nego je činjenica. ako se ravnamo po tvojoj logici, u kuhinji jeste npr. 25 stepeni, i možeš ladno da se zadržavaš u rerni... ups, tamo je 185... izvini što si nastradao... mi merimo po standardima...

šalu na stranu, trenutno informacioni sistemi su dovoljno jaki a meteorologija dovoljno razvijena da malo proširimo pojmove - da merimo na više relevantnih mesta, u blizini asfalta, na određenoj visini, na fasadama zgrada, u parkovima, u zoološkom vrtu... šta ćemo mi da serviramo posle toga međunarodnim institucijama, to je stvar dogovora i "standardizacije" (što u ovom slučaju ne pokriva baš pojam, ali ajde...) ali zato bi imali više informacija koji bi POMAGALI ljudima kako i gde da se kreću, šta da traže i šta da zaobiđu. kako zimi, tako i leti. OZBILJNO: bilo je prilike da je moja ulica bukvalno plivala sa automobili do šoferšajbne u vodi, a 500 metara dalje ni kišu nisu videli. ako GOOGLE može da opslužuje par miliona zahteva individualnih po sekundi i da pamti sve o njima unazad godinama, mislim da nije izazov samo malo prilagoditi sistem obaveštenja da bude humaniji i mnogo informativniji...

nenad

pre 10 godina

15 dana?
Nemojte da lažete... Redovno pratim sajt Hidrometeroološkog zavoda i Meteo Alarm, i u toku dana se prognoza vremena za danas i sutra izmeni do 3 puta! Najavljujete za sledeći dan kišu, a par sati kasnije izmenite prognozu da kiše neće biti.

Air

pre 10 godina

Svako moze da kupi termometar i da ga stavi u neku hladovinu, pa da vidi da je bar 3-4 stepena toplije, lazu jer bi morali bi da uvedu vanredno stanje zbog tolike vrucine

dzoni

pre 10 godina

Imam elektronski termometar koji meri u jednoj desetini celzijusa i na terasi u hladu na 2 metra visine je
bilo 46 stepeni ..probao sam na suncu i posle par minuta bilo 58

Aca

pre 10 godina

Ja radim u Kolubari u kopi na uglju,juce smo merili temperaturu i bilo je 49 stepeni.I sta meni znace ta vasa merenja kad provedem 7 sati na 49,a posle svi kukaju kako nam je velika plata.

Mare

pre 10 godina

Meni je stvarno muka od nepismenog naroda koji ni u sta i nikome ne veruje, a kamoli pametnima. Najbolje da se uvede po jedan Milan Tarot na svakom cosku, pa neka gata temperaturu.

VladimirR

pre 10 godina

"Na ovoj temperaturi 5l MINIMUM"

Moram da napomenem posto mislim da se o tome ne prica dovoljno: previse vode "ispira" kalijum i minerale iz organizma, zbog cega misici pate, ukljucujuci srce. Licno znam za nekoliko slucajeva kada je zdravim ljudima bilo prilicno lose, a jedno dete zavrsilo u bolnici dok nisu skontali sta je u pitanju.

Da bi se to izbeglo, treba jesti vise paradajza, banana (ako mozete na ovu vrucinu), a kardiolozi preporucuju i koncentrovanu supu (iz "kesice", kako je mi zovemo).

sunce

pre 10 godina

pa to nas zanima, kolika je temp na suncu? Da bi stigli od A do B u gradu idemo po suncu a ne po hladu.
(alek, 30. jul 2013 11:46)
Temperatura na Suncu je oko 5500°C

zoki

pre 10 godina

svima kojima smeta sto se u celom svetu temperatura meri u hladu u drvenoj kucicii slicno, mogu samo da porucim da drugog nacina nema, jer kako bi uporedili temperaturu vazduha jece kada je bilo vedro i danas kada je oblacno?
A ako vam je usijan beton i asfalt toliki problem, izvolite na selo odakle su nam velikoj vecini roditelji ili dede dosle. Tamo verovatno nema ni malo asfalta pa je visoke temperature lakse podneti ;-)

važno je koliko je meni vruće

pre 10 godina

Stavite termometar u sobu i gledajte kolika je temperatura ako najviše boravite tamo. a u mom kućištu kompjutera u 16h je juče bilo 42 stepena. a prekjuče 38. znači 4 stepena više od prekjuče. Na terasi termometar žive izložen direktno na suncu je bilo 60 stepeni. Što znači nije važno vama koliko je zvanično temperatura jer niste na Košutnjaku i ne levitirate na metar od zemlje nego čekate autobus i direktno vas sunce obasjava i prži na 60 stepeni. Sunce najjače zrači kad je manji ugao znači oko podneva ali je vazduh vreliji kasnije u toku dana. Da bi imali 45 stepeni u hladu potrebno je da duva vruć vetar jedno 6-7 metara u sekundi. većina vas se seća 24 jula 2007 godine i one temperature skoro 44-45 stepeni. Izgledalo je kao da smo u Bagdadu

david

pre 10 godina

(Expert, 30. jul 2013 12:10)

nije tačno i ne može nikada da bude. Temperatura vazduha u centru je značajno veća nego temperatura vazduha u Košutnjaku na primer. Da ne računamo druge stvari dovoljna je razlika što asvalt ima veću apsorpciju energije i ima temperaturu preko 50 stepeni koje naravno odašilja u vazduh pa je tako temperatura vaduha na metar visine u centru za bar 5 stepeni veća nego temperatura vazduha iznad zemljane površine što je situacija u Košutnjaku.

slučaj kamenka k.

pre 10 godina

Boli me .... za temperaturu vazduha u hladu u karadjordjevom parku kad je temperatura na suncu 2m iznad asvalta na terazijama 57-59 stepeni sa tri razlicita termometra i 2 merenja svaki od 13.30-14.00 sati.

Ministar Jović

pre 10 godina

Koliko "strucnjaka" na jednom mestu. Teorija zavere protiv Srba.. ha, ha Svi koji kazu da RHMZ laze, mogli bi i da posete sajt iste sluzbe. Tamo lepo pise kolika je temperatura i koliki je subjektivni osecaj. Nije njihova krivica sto mediji ne prenose i takvu informaciju. Ali zaboga, lakse je pljuvati po nekom, nego se informisati.

neglasac

pre 10 godina

PA ne zive i rade ljudi u Kosutnjaku, Karadjordjevom parku i po slicnim sumamam i gorama gde vi merite 100godina nego u gradu ... sto ne izmerite ponekad temperaturu u hladovini u centru grada, na Novom Beogradu...gde zapravo ljudi zive i rade
...pa ce vam mozda i narod poverovati kad budete pokazali temperaturu koja je 5 stepeni visa u ovim vrelim danima na pomenutim mestima

y

pre 10 godina

Covek nije sleteo na Mesec, RHMZ krije prave podatke o temperaturi, HAARP u Barajevu,... To su ozbiljni simptomi. Da li ste se obratili vasem lekaru ili farmaceutu?

Bivsi dizajner tobogana

pre 10 godina

Alo ljudi... Meri se temperatura vazduha a ne asfalta.
Temperatura asfalta u centru grada je beskorisna u prognostickim modelima.

Ako vas interesuje temperatura u gradu, gledajte onaj termometar na Trgu replublike i problem resen!

Nenad

pre 10 godina

Niti je to temperatura na suncu, niti u hladu, nego u drvenoj kućici pod specifičnim uslovima, i merenje se vrši radi prognoze vremena, a ne da bi mi mučenici znali koliko će nam biti neprijatno na poslu. A pošto radim kod privatnika, ne nadam se ni da će proglašenje elementarne nepogode mnogo nasekirari mog poslodavca.

Стефан

pre 10 godina

Ма немој, рекли сте да у Крушевцу да данас неће бити кише, кад оно ја се спремам ујутру за базене, пљусак и грмљавине колико хоћеш.

Da, laziraju temperature

pre 10 godina

Ok, ali kako se onda uvek (ali UVEK) temperatura u svom rastu zaustavi na 39 stepeni? Da li je moguce da nikada ne predje tu granicu? Naravno da nije moguce, to se kosi sa zakonom verovatnoce. Nemoguce je da je u poslednjih X godina najveca izmerena temperatura u BG u toku godine uvek bila 39 stepeni. Nikad manje, nikad vise. To je prosto NE-MO-GU-CE! Da zakljucimo, temperature se objektivno mere do 39 stepeni, a kada postanu vise od te cifre, to se sve i dalje racuna i objavljuje kao 39. Dakle 39=39, 40=39, 41=39, 42=39, itd.

Vojvodjanin

pre 10 godina

Toliko o nasem skolstvu...

Ucili smo u osnovnoj skoli da se temperatura prenosi: strujanjem, provodjenjem i zracenjem.
Temperatura se NE MOZE meriti na suncu, jer bi termometar apsorbovao zracenje, a ono zavisi od BOJE materijala... i svako TELO ce na suncu imati drugaciju temperaturu!

Bivsi dizajner tobogana

pre 10 godina

Ovako RHMZ dobija "standardizovano" tacno merenje ali to merenje stanovnicima ovog grada ne znaci nista, jer ne dobijamo tacnu temperaturu u svakodnevnom gradskom okruzenju tj. na asfaltu i betonu pa makar to bilo i u hladu.
(Goran, 30. jul 2013 12:33)


Koliko ste dosadni... Znaci ponavljam, ako hocete temperaturu u centru, na asfaltu, NA SUNCU AKO TREBA, postavite webcam na Trgu republike ili osnujte neki paralelni meteoroloski servis koji ce na posebnom sajtu da prenosi temperature na vise kriticnih lokacija u gradu.

Kad bi se podaci s asfalta koristili u prognozi,ona bi bila bi jos nepouzdanija jer to su lokalne temperature neke "mikro" sredine.

Ako cela planeta postane megapolis kao u Ratovima zvezda onda ce tempratura u gradu biti relevantna za vremensku prognozu!

VladimirR

pre 10 godina

Da se zvanicna temperatura meri u hladu i zbog cega, znam jos od kad sam bio mali. A koga zanima temperatura na njegovoj terasi, ulici, kucici na drvetu itd, moze da kupi termometar kod Kineza pa izmeri. Ako to uradi, videce da ni na suncu temperatura nije uvek ista, jer zavisi od okoline: toplije je na haubi automobila nego na asfaltu, na asfaltu nego na metar iznad asfalta, metar iznad alsfalta nego na metar iznad livade, ispod crnog sesira nego ispod belog sesira, itd.

Kada se meri u hladu i na visini, ipak su uticaji okoline manji i zato je to standard u celom svetu, ne vidim sta nije jasno. Nikad zadovoljni...

a gde je tu pečat

pre 10 godina

Molim komentatore, žrtve zavere, koji tvrde da se preko 40 ili koliko već stepeni uvodi vanredno stanje po zakonu, da me upute na konkretan zakon, član u njemu i broj službenog glasnika u kome je objavljen. Mislim da "temperaturni" razlog za vanredno stanje zakon uopšte i ne predviđa, ni na 40 niti na 140 stepeni.

beogradjanin

pre 10 godina

ja npr ne verujem vise nikome. kad me neka vest interesuje pogledam barem 5 tv stanica i onda vidim da je istina negde izmedju. i kad mi kazu da je crno ja znam da je belo i obrnuto.

Milan

pre 10 godina

temperatura koji mi pokazuje termometar u autpmobilu se uvek poklapa sa onom koju saopsti Zavod, osim kad predje 39. Kod njih je uvek posle 39, cak i kada je napolju, u hladu, 43,44. To je zato sto je to temperatura kada treba proglasiti vanredno stanje. Kada je vanredno stanje drzava i osiguravajuca drustva moraju da plate razne odstete. Zato manipulisu temperaturom. Najbolje je da B92 ovo sto sam napisao detaljno ispita.

Bivsi dizajner tobogana

pre 10 godina

pa to nas zanima, kolika je temp na suncu? Da bi stigli od A do B u gradu idemo po suncu a ne po hladu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (alek, 30. jul 2013 11:46)


ja idem po hladu.

Psiholog

pre 10 godina

Mogu da lazu ali i da ne, menei je sve jedno... Previse sumnjaju u inteligenciju naroda i misle da niko od nas nema termometar kod kuce. Zapravo, ja imam dva, jedan izlozen na suncu drugi u hladovini ipred vrata. Onaj na suncu je malo bervozan pa gura do 45... A to sto na vestima javljaju 30-35, mogu da okace macki o rep! Mozda upali kod nekog coveka sa posebnim potrebama, ali nama njihove reci i lazi ne vrede nista!

paun

pre 10 godina

Ali ovo sto pricaju nema smisla. Ljudi ne cirkulisu po hladu, nego po suncu, kao sto neko ispod rece. Za normalno obavljanje svakodnevniha ktivnosti, bilo da su poslom date ili pak licnih potreba, ljudi moraju da znaju kolika je temperatura u oblastima u kojima se krecu, kako bi se znalo ima li ili nema smisla izlazit napolje, ici na posao i sl. Ovako, ljudi kojima je posao vezan za ulicu i stalno cirkulisanje gradom, umiru i dozivljavaju svakojake neprijatnosti, jer poslodavci manipulisu temperaturom izmerenom u hladu i teraju radnike da rade i da se krecu po terenu/oblastima gde su temperature daleko iznad izmerenih u hladu. Zaista ne razumem ove iz Zavoda, zasto je problem postaviti termometre i na najprometnijim delovima grada kako bi gradjani znali sta ih ceka. Sistem koji je napravljen nema smisla. Stupidan je. I posle se pitamo zasto ljudi umiru na 39 stepeni - a tamo gde se covek zadesio je bilo i preko 50 jer, eto, sve zraci i sve odasilje toplotu. Sve na stetu obicnog coveka.

mrmot

pre 10 godina

Ma lažete vi,kad bi rekli da je temperatura preko 40 moralo bi da se uvede vanredno stanje. Ovako zakucate skalu na 39,a narod nek umire...

master

pre 10 godina

Nekima ni najjednostavnije objašnjenje nije dovoljno.Ja mislim da bi ovi koji ne veruju u tačnost temperature pocrkali kad bi prešli na farenhajte(39 celzijusa=102,2 farenhajta)pomislili bi da je to temperatura ključanja.

Goran

pre 10 godina

Slazem se da sve mora biti standardizovano zbog tacnosti merenja, ali problem je sto je za merenje izabrano mesto okruzeno zelenilom, kojeg u nasem gradu i nema bas puno, i koje se nalazi na prelepom uzvisenju na kojem uvek imamo bolji protok vazduha nego u drugim delovima grada. Bas zbog toga bi trebalo dati i temperaturu koja je zaista na ulicama Beograda, tako bi gradjani zaista imali pravu predstavu kakav ih pakao ocekuje kada izadju na ulicu. Ovako RHMZ dobija "standardizovano" tacno merenje ali to merenje stanovnicima ovog grada ne znaci nista, jer ne dobijamo tacnu temperaturu u svakodnevnom gradskom okruzenju tj. na asfaltu i betonu pa makar to bilo i u hladu.

Milos Ilic

pre 10 godina

Ljudi, vanredno stanje je kad nas neko vojno napadne kao 1999. god., a ovo moze da bude vanredna situacija. Ali, u Zakonu uopste nije predvidjena temp. za vanrednu situaciju tako da RHMZ i ne mora da lazira temp. i neka slobodno objave da je u Srbiji od 48 do 50 C. Znate sta ce biti po postojecem zakonu? NISTA, na zalost.

Expert

pre 10 godina

Shvatate li vi ljudi da je približno ista temperatura vazduha i u hladu i na suncu. No nije ista tepmeratura tijela koja se nalaze na suncu i u hladu. Tijela izložena sunčevom zračenju akumuliraju toplotu.
Primjera radi, stanite na osunčano mjesto pola sata. Prvih par minuta neće biti nekih problema, ali poslije dvadesetak minuta neće vam biti ni malo prijatno. Misite li da se u međuvremenu vazduh toliko zagrijao ili ste se zagrijali vi?

Goran Kraljevo

pre 10 godina

Citajuci sve ove komenatare a i ranije na slicne teme (i letnje i zimske vremenske prilike i neprilike) lako se zakljucuje da najveci broj tih pisaca komentara nema zavrsenu ni cestitu osnovnu skolu. Neko ovde napisa da je izmerio 33 stepena u prostoriji i to nema veze sa temperaturom spoljnog vazduha koji se meri po standardima jednakim u svetu. I svima kojima smeta ta temperatura na asfaltu neka prodaju stanove i neka predju u pitomije krajeve da malo u ovo doba skupljaju sljive ili da uzgajaju paradajz i slicno. Najlakse je da se kuka

Zlatko Todorović

pre 10 godina

Na sajtu RHMZ, juče, na automatskoj stanici Beograd, koja meri temperaturu u Košutnjaku, u 11:50 časova pre podne, pisalo je 39,1 stepen. Refrešujem u 11:53, ono piše 36,3 stepena. Pa ko je tu lud? Ja, lično, sumnjam da je za tri minuta mogla da padne temperatura skoro 3 stepena. Ili su zalivali kućicu vodom ili štimuju merenja. Ko veruje ili ne, neću vas ubeđivati, ali je tako pisalo.

neko

pre 10 godina

Naravno da laziraju tempertarure , juce je pokazivalo 59 na suncu , 45 u hladu na terasi oko 2 sata posle podne. A na tv kazu najvisa 39..

Igor

pre 10 godina

Nije ni cudo sto je Srbija tu gde jeste obzirom na to koliko neobrazovanih ljudi u njoj zivi. Citam i ne mogu da verujem. Ali dobro, to je verevatno ista fela ljudi koja je 1999 silazila u podrume za vreme pomracenja sunca. Ljudi zapeli lazu pa lazu. Pa koja je razlika da li je 39 ili 41 stepen? Vrucina pa vrucina, isto. Stavi kasiku ispod drveta i uzmi je posle pola sata, mozes, tako je. Stavi je na suncu pola sata. Ajd uzmi je sad! I porediti soliter sa bilo cime je u najmanju ruku glupo.
A bre, ako vi sami ne umete da se sklonite sa sunca koje ce vam to vanredno stanje pomoci? Vrucina jeste, pijte puno vode, setajte stranom ulice gde je hladovina, ne izlazite od 11-17h i sta je tu nerazumljivo? Ko se ovoga pridrzava nece mu nista biti pa taman bolovao ne znam od cega. 2l vode dnevno je dovoljno do 25 stepeni. Na ovoj temperaturi 5l MINIMUM. I ono najbitnije sto mislim da dosta utice na stanje ljudi na vrucinama. NIJE SRAMOTA SETATI U ZNOJAVOJ MAJICI. Znam bar nekoliko devojaka koje ne piju puno vode da se ne bi znojile.

Halle-ON

pre 10 godina

@ Aleksandar isto pitanje sam hteo da postavim. Na svakom ozbiljnijem sajtu za vremensku prognozu imate i subjektivni osecaj, tj. feels like. Razlika i na nizim i na visokim temeperaturam u zavisnosti od nekih faktora izmedju ostalog i vlaznosti vazduha, varira 10 i vise stepeni ne samo leti, vec i zimi. To opet daje mogucnost ljudima da se bolje pripreme, nekada je i 30 stepeni teze podneti nego 40

Nebojsa

pre 10 godina

Zivim u soliteru na uglu Cvijiceve i Takovske i Juce u 11h prepodne u STANU koji je na 10. spratu sam izmerio 33 stepena (u stanu, daleko od sunca). RHMZ LAZE!

Strucnjaci...

pre 10 godina

Smesni ste! Tehnologija je napredovala, i Vi ste kupili tu novu tehnologiju, idete u korak sa svetom itd... Isto tako, strucnjaci moji, napreduje BETON ! Pa je sada SVUDA OKO NAS ! Covekovo staniste tj. okruzenje se promenilo! Stavi ti tu tvoju skalameriju u REALNO OKRUZENJE, gde najcesce LJUDI borave a ne leptirici ! Mi ljudi, ne setamo okolo sa DRVENIM SANDUCIMA na glavi sa porezima za strujanje vazduha! Za koga merite te temperature ako ne zbog LJUDI? Strucnjak do strucnjaka...

Nis

pre 10 godina

Skoro kada je hala Cair bila poplavljena par sati ranije javili su da tog dana u Nisu nece biti padavina.Ne umeju da pogode za taj dan a kamoli od 3-5 dana...

sveti Ilija - vatra milija

pre 10 godina

Pocetkom proleca prognozirali ste 4 toplotna talasa za ovo leto. Ovo je bio drugi. Da li je moguce da i u avgustu, sa sve kracim danima i nizim suncem, opet dodje toplotni udar?

Ladovina

pre 10 godina

Pa ja udišem temperaturu vazduha od 40 stepeni, ali mene u glavu ne peče 40, već 55 stepeni koliko sam juče izmerio na suncu i to za samo par minuta koliko je termometar bio izložen i isto postavljen na 2m visine. Tako da ja koji sam na suncu ne osećam 40, već 55 i ne možete vi mene sad da pravite blesavog da to nije to.

Marko

pre 10 godina

Tačno tako....jedino tačno merenje temperature je u meterološkom zaklonu uz poštovanje tih pravila. Mora biti standardizacije jer bi inače svaki ćošak grada i svačija terasa ili prozor imali "svoju" temperaturu vazduha. Podatak koji se izmeri na adekvatan način se šalje u WMO (Svetsku Meteorošku Organizaciju). Ono što je takođe tačno jeste to da u gradu, naročito na suncu uzloženim delovima asfalta temperatura vazduha biva znatno viša ( i do +50 stepeni Celzijusa) samo što to nije realna temperatura vazduha već i temperatura tela koje izračava toplotu (u ovom slučaju asfalta). Naše telo ne doživljava temperaturu vazduha kao realan pojam već kao rezultantu realne temperature, brzine vetra, osunčanosti, relativne vlažnosti vazduha, itd.....Tako da u sparnim danima (visoka relativna vlaga u vazduhu, pri slabom ili toplom vetru naše telo registruje višestruko više vrednosti od realnih. Zbog ove iste pojave čovek će se pre smrznuti na -7 stepeni Celzijusa uz vetar preko 10m/s, nego na -20 ako je vreme tiho, bez vetra. Zato se stalno uz realne temperature vazduha mora prikazivati i njihov subjektivan osećaj. Nema tu priče o nikakvim haarpovim-a i teorijama zavere....u pitanju ja nauka.....

Lalegator

pre 10 godina

Ajde onda ovako.

Umesto sto merite koliko mi je toplo u hladovini,postavite jos 4 merne stanice na prometnim mestima,na kojima ljudi cirkulisu nonstop,npr zeleznicka stanica,Slavija,Knez Mihajlova i objavite,i pored temperature u hladovini,objavite na kojoj temperaturi ustvari ljudi moraju da idu na posao puno radno vreme.

Da ne spominjem one mucenike sto rade vasceli dan na otvorenom.

Slauter

pre 10 godina

Ne radim na građevini, roštilju ili u trafici, samo se pitam kako ti ljudi izdržavaju kada je kao juče. Oni rade na 60+ stepeni, da li je to humano?!

Lalegator

pre 10 godina

Ajde onda ovako.

Umesto sto merite koliko mi je toplo u hladovini,postavite jos 4 merne stanice na prometnim mestima,na kojima ljudi cirkulisu nonstop,npr zeleznicka stanica,Slavija,Knez Mihajlova i objavite,i pored temperature u hladovini,objavite na kojoj temperaturi ustvari ljudi moraju da idu na posao puno radno vreme.

Da ne spominjem one mucenike sto rade vasceli dan na otvorenom.

Marko

pre 10 godina

Tačno tako....jedino tačno merenje temperature je u meterološkom zaklonu uz poštovanje tih pravila. Mora biti standardizacije jer bi inače svaki ćošak grada i svačija terasa ili prozor imali "svoju" temperaturu vazduha. Podatak koji se izmeri na adekvatan način se šalje u WMO (Svetsku Meteorošku Organizaciju). Ono što je takođe tačno jeste to da u gradu, naročito na suncu uzloženim delovima asfalta temperatura vazduha biva znatno viša ( i do +50 stepeni Celzijusa) samo što to nije realna temperatura vazduha već i temperatura tela koje izračava toplotu (u ovom slučaju asfalta). Naše telo ne doživljava temperaturu vazduha kao realan pojam već kao rezultantu realne temperature, brzine vetra, osunčanosti, relativne vlažnosti vazduha, itd.....Tako da u sparnim danima (visoka relativna vlaga u vazduhu, pri slabom ili toplom vetru naše telo registruje višestruko više vrednosti od realnih. Zbog ove iste pojave čovek će se pre smrznuti na -7 stepeni Celzijusa uz vetar preko 10m/s, nego na -20 ako je vreme tiho, bez vetra. Zato se stalno uz realne temperature vazduha mora prikazivati i njihov subjektivan osećaj. Nema tu priče o nikakvim haarpovim-a i teorijama zavere....u pitanju ja nauka.....

Expert

pre 10 godina

Shvatate li vi ljudi da je približno ista temperatura vazduha i u hladu i na suncu. No nije ista tepmeratura tijela koja se nalaze na suncu i u hladu. Tijela izložena sunčevom zračenju akumuliraju toplotu.
Primjera radi, stanite na osunčano mjesto pola sata. Prvih par minuta neće biti nekih problema, ali poslije dvadesetak minuta neće vam biti ni malo prijatno. Misite li da se u međuvremenu vazduh toliko zagrijao ili ste se zagrijali vi?

VladimirR

pre 10 godina

Da se zvanicna temperatura meri u hladu i zbog cega, znam jos od kad sam bio mali. A koga zanima temperatura na njegovoj terasi, ulici, kucici na drvetu itd, moze da kupi termometar kod Kineza pa izmeri. Ako to uradi, videce da ni na suncu temperatura nije uvek ista, jer zavisi od okoline: toplije je na haubi automobila nego na asfaltu, na asfaltu nego na metar iznad asfalta, metar iznad alsfalta nego na metar iznad livade, ispod crnog sesira nego ispod belog sesira, itd.

Kada se meri u hladu i na visini, ipak su uticaji okoline manji i zato je to standard u celom svetu, ne vidim sta nije jasno. Nikad zadovoljni...

Slauter

pre 10 godina

Ne radim na građevini, roštilju ili u trafici, samo se pitam kako ti ljudi izdržavaju kada je kao juče. Oni rade na 60+ stepeni, da li je to humano?!

Mare

pre 10 godina

Meni je stvarno muka od nepismenog naroda koji ni u sta i nikome ne veruje, a kamoli pametnima. Najbolje da se uvede po jedan Milan Tarot na svakom cosku, pa neka gata temperaturu.

Bivsi dizajner tobogana

pre 10 godina

Alo ljudi... Meri se temperatura vazduha a ne asfalta.
Temperatura asfalta u centru grada je beskorisna u prognostickim modelima.

Ako vas interesuje temperatura u gradu, gledajte onaj termometar na Trgu replublike i problem resen!

Ministar Jović

pre 10 godina

Koliko "strucnjaka" na jednom mestu. Teorija zavere protiv Srba.. ha, ha Svi koji kazu da RHMZ laze, mogli bi i da posete sajt iste sluzbe. Tamo lepo pise kolika je temperatura i koliki je subjektivni osecaj. Nije njihova krivica sto mediji ne prenose i takvu informaciju. Ali zaboga, lakse je pljuvati po nekom, nego se informisati.

sunce

pre 10 godina

pa to nas zanima, kolika je temp na suncu? Da bi stigli od A do B u gradu idemo po suncu a ne po hladu.
(alek, 30. jul 2013 11:46)
Temperatura na Suncu je oko 5500°C

a gde je tu pečat

pre 10 godina

Molim komentatore, žrtve zavere, koji tvrde da se preko 40 ili koliko već stepeni uvodi vanredno stanje po zakonu, da me upute na konkretan zakon, član u njemu i broj službenog glasnika u kome je objavljen. Mislim da "temperaturni" razlog za vanredno stanje zakon uopšte i ne predviđa, ni na 40 niti na 140 stepeni.

Nis

pre 10 godina

Skoro kada je hala Cair bila poplavljena par sati ranije javili su da tog dana u Nisu nece biti padavina.Ne umeju da pogode za taj dan a kamoli od 3-5 dana...

Igor

pre 10 godina

Nije ni cudo sto je Srbija tu gde jeste obzirom na to koliko neobrazovanih ljudi u njoj zivi. Citam i ne mogu da verujem. Ali dobro, to je verevatno ista fela ljudi koja je 1999 silazila u podrume za vreme pomracenja sunca. Ljudi zapeli lazu pa lazu. Pa koja je razlika da li je 39 ili 41 stepen? Vrucina pa vrucina, isto. Stavi kasiku ispod drveta i uzmi je posle pola sata, mozes, tako je. Stavi je na suncu pola sata. Ajd uzmi je sad! I porediti soliter sa bilo cime je u najmanju ruku glupo.
A bre, ako vi sami ne umete da se sklonite sa sunca koje ce vam to vanredno stanje pomoci? Vrucina jeste, pijte puno vode, setajte stranom ulice gde je hladovina, ne izlazite od 11-17h i sta je tu nerazumljivo? Ko se ovoga pridrzava nece mu nista biti pa taman bolovao ne znam od cega. 2l vode dnevno je dovoljno do 25 stepeni. Na ovoj temperaturi 5l MINIMUM. I ono najbitnije sto mislim da dosta utice na stanje ljudi na vrucinama. NIJE SRAMOTA SETATI U ZNOJAVOJ MAJICI. Znam bar nekoliko devojaka koje ne piju puno vode da se ne bi znojile.

zoki

pre 10 godina

svima kojima smeta sto se u celom svetu temperatura meri u hladu u drvenoj kucicii slicno, mogu samo da porucim da drugog nacina nema, jer kako bi uporedili temperaturu vazduha jece kada je bilo vedro i danas kada je oblacno?
A ako vam je usijan beton i asfalt toliki problem, izvolite na selo odakle su nam velikoj vecini roditelji ili dede dosle. Tamo verovatno nema ni malo asfalta pa je visoke temperature lakse podneti ;-)

Milan

pre 10 godina

temperatura koji mi pokazuje termometar u autpmobilu se uvek poklapa sa onom koju saopsti Zavod, osim kad predje 39. Kod njih je uvek posle 39, cak i kada je napolju, u hladu, 43,44. To je zato sto je to temperatura kada treba proglasiti vanredno stanje. Kada je vanredno stanje drzava i osiguravajuca drustva moraju da plate razne odstete. Zato manipulisu temperaturom. Najbolje je da B92 ovo sto sam napisao detaljno ispita.

Da, laziraju temperature

pre 10 godina

Ok, ali kako se onda uvek (ali UVEK) temperatura u svom rastu zaustavi na 39 stepeni? Da li je moguce da nikada ne predje tu granicu? Naravno da nije moguce, to se kosi sa zakonom verovatnoce. Nemoguce je da je u poslednjih X godina najveca izmerena temperatura u BG u toku godine uvek bila 39 stepeni. Nikad manje, nikad vise. To je prosto NE-MO-GU-CE! Da zakljucimo, temperature se objektivno mere do 39 stepeni, a kada postanu vise od te cifre, to se sve i dalje racuna i objavljuje kao 39. Dakle 39=39, 40=39, 41=39, 42=39, itd.

Bivsi dizajner tobogana

pre 10 godina

pa to nas zanima, kolika je temp na suncu? Da bi stigli od A do B u gradu idemo po suncu a ne po hladu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (alek, 30. jul 2013 11:46)


ja idem po hladu.

y

pre 10 godina

Covek nije sleteo na Mesec, RHMZ krije prave podatke o temperaturi, HAARP u Barajevu,... To su ozbiljni simptomi. Da li ste se obratili vasem lekaru ili farmaceutu?

Vojvodjanin

pre 10 godina

Toliko o nasem skolstvu...

Ucili smo u osnovnoj skoli da se temperatura prenosi: strujanjem, provodjenjem i zracenjem.
Temperatura se NE MOZE meriti na suncu, jer bi termometar apsorbovao zracenje, a ono zavisi od BOJE materijala... i svako TELO ce na suncu imati drugaciju temperaturu!

Goran Kraljevo

pre 10 godina

Citajuci sve ove komenatare a i ranije na slicne teme (i letnje i zimske vremenske prilike i neprilike) lako se zakljucuje da najveci broj tih pisaca komentara nema zavrsenu ni cestitu osnovnu skolu. Neko ovde napisa da je izmerio 33 stepena u prostoriji i to nema veze sa temperaturom spoljnog vazduha koji se meri po standardima jednakim u svetu. I svima kojima smeta ta temperatura na asfaltu neka prodaju stanove i neka predju u pitomije krajeve da malo u ovo doba skupljaju sljive ili da uzgajaju paradajz i slicno. Najlakse je da se kuka

Zlatko Todorović

pre 10 godina

Na sajtu RHMZ, juče, na automatskoj stanici Beograd, koja meri temperaturu u Košutnjaku, u 11:50 časova pre podne, pisalo je 39,1 stepen. Refrešujem u 11:53, ono piše 36,3 stepena. Pa ko je tu lud? Ja, lično, sumnjam da je za tri minuta mogla da padne temperatura skoro 3 stepena. Ili su zalivali kućicu vodom ili štimuju merenja. Ko veruje ili ne, neću vas ubeđivati, ali je tako pisalo.

Keke

pre 10 godina

Ljudi stavite deset termometara "na sunce", svaki u drugoj boji ili na drugu pozadinu pa izaberite koja vam se temperatura najvise svidja jer ce svaki pokazivati drugacije. Dosadni ste vise, naucite da meteorolozi mere temperaturu vazduha i tako ce uvek biti. Vi merite temperaturu cega god hocete ako vam se ne svidja temperatura vazduha.

Milos Ilic

pre 10 godina

Ljudi, vanredno stanje je kad nas neko vojno napadne kao 1999. god., a ovo moze da bude vanredna situacija. Ali, u Zakonu uopste nije predvidjena temp. za vanrednu situaciju tako da RHMZ i ne mora da lazira temp. i neka slobodno objave da je u Srbiji od 48 do 50 C. Znate sta ce biti po postojecem zakonu? NISTA, na zalost.

Bivsi dizajner tobogana

pre 10 godina

Ovako RHMZ dobija "standardizovano" tacno merenje ali to merenje stanovnicima ovog grada ne znaci nista, jer ne dobijamo tacnu temperaturu u svakodnevnom gradskom okruzenju tj. na asfaltu i betonu pa makar to bilo i u hladu.
(Goran, 30. jul 2013 12:33)


Koliko ste dosadni... Znaci ponavljam, ako hocete temperaturu u centru, na asfaltu, NA SUNCU AKO TREBA, postavite webcam na Trgu republike ili osnujte neki paralelni meteoroloski servis koji ce na posebnom sajtu da prenosi temperature na vise kriticnih lokacija u gradu.

Kad bi se podaci s asfalta koristili u prognozi,ona bi bila bi jos nepouzdanija jer to su lokalne temperature neke "mikro" sredine.

Ako cela planeta postane megapolis kao u Ratovima zvezda onda ce tempratura u gradu biti relevantna za vremensku prognozu!

Nenad

pre 10 godina

Niti je to temperatura na suncu, niti u hladu, nego u drvenoj kućici pod specifičnim uslovima, i merenje se vrši radi prognoze vremena, a ne da bi mi mučenici znali koliko će nam biti neprijatno na poslu. A pošto radim kod privatnika, ne nadam se ni da će proglašenje elementarne nepogode mnogo nasekirari mog poslodavca.

sveti Ilija - vatra milija

pre 10 godina

Pocetkom proleca prognozirali ste 4 toplotna talasa za ovo leto. Ovo je bio drugi. Da li je moguce da i u avgustu, sa sve kracim danima i nizim suncem, opet dodje toplotni udar?

mrmot

pre 10 godina

Ma lažete vi,kad bi rekli da je temperatura preko 40 moralo bi da se uvede vanredno stanje. Ovako zakucate skalu na 39,a narod nek umire...

Halle-ON

pre 10 godina

@ Aleksandar isto pitanje sam hteo da postavim. Na svakom ozbiljnijem sajtu za vremensku prognozu imate i subjektivni osecaj, tj. feels like. Razlika i na nizim i na visokim temeperaturam u zavisnosti od nekih faktora izmedju ostalog i vlaznosti vazduha, varira 10 i vise stepeni ne samo leti, vec i zimi. To opet daje mogucnost ljudima da se bolje pripreme, nekada je i 30 stepeni teze podneti nego 40

master

pre 10 godina

Nekima ni najjednostavnije objašnjenje nije dovoljno.Ja mislim da bi ovi koji ne veruju u tačnost temperature pocrkali kad bi prešli na farenhajte(39 celzijusa=102,2 farenhajta)pomislili bi da je to temperatura ključanja.

Kika

pre 10 godina

A zašto RHMZ ne objavljuje paralelno i subjektivni osećaj kao što to rade mnoge druge meteorološke agencije i ustanove ?
(Aleksandar, 30. jul 2013 11:40)

Pa objavljuju.Pogledaj malo bolje....http://www.hidmet.gov.rs/ciril/osmotreni/index.php
Cmok

Aca

pre 10 godina

Ja radim u Kolubari u kopi na uglju,juce smo merili temperaturu i bilo je 49 stepeni.I sta meni znace ta vasa merenja kad provedem 7 sati na 49,a posle svi kukaju kako nam je velika plata.

Ladovina

pre 10 godina

Pa ja udišem temperaturu vazduha od 40 stepeni, ali mene u glavu ne peče 40, već 55 stepeni koliko sam juče izmerio na suncu i to za samo par minuta koliko je termometar bio izložen i isto postavljen na 2m visine. Tako da ja koji sam na suncu ne osećam 40, već 55 i ne možete vi mene sad da pravite blesavog da to nije to.

Goran

pre 10 godina

Slazem se da sve mora biti standardizovano zbog tacnosti merenja, ali problem je sto je za merenje izabrano mesto okruzeno zelenilom, kojeg u nasem gradu i nema bas puno, i koje se nalazi na prelepom uzvisenju na kojem uvek imamo bolji protok vazduha nego u drugim delovima grada. Bas zbog toga bi trebalo dati i temperaturu koja je zaista na ulicama Beograda, tako bi gradjani zaista imali pravu predstavu kakav ih pakao ocekuje kada izadju na ulicu. Ovako RHMZ dobija "standardizovano" tacno merenje ali to merenje stanovnicima ovog grada ne znaci nista, jer ne dobijamo tacnu temperaturu u svakodnevnom gradskom okruzenju tj. na asfaltu i betonu pa makar to bilo i u hladu.

Nebojsa

pre 10 godina

Zivim u soliteru na uglu Cvijiceve i Takovske i Juce u 11h prepodne u STANU koji je na 10. spratu sam izmerio 33 stepena (u stanu, daleko od sunca). RHMZ LAZE!

Strucnjaci...

pre 10 godina

Smesni ste! Tehnologija je napredovala, i Vi ste kupili tu novu tehnologiju, idete u korak sa svetom itd... Isto tako, strucnjaci moji, napreduje BETON ! Pa je sada SVUDA OKO NAS ! Covekovo staniste tj. okruzenje se promenilo! Stavi ti tu tvoju skalameriju u REALNO OKRUZENJE, gde najcesce LJUDI borave a ne leptirici ! Mi ljudi, ne setamo okolo sa DRVENIM SANDUCIMA na glavi sa porezima za strujanje vazduha! Za koga merite te temperature ako ne zbog LJUDI? Strucnjak do strucnjaka...

neglasac

pre 10 godina

PA ne zive i rade ljudi u Kosutnjaku, Karadjordjevom parku i po slicnim sumamam i gorama gde vi merite 100godina nego u gradu ... sto ne izmerite ponekad temperaturu u hladovini u centru grada, na Novom Beogradu...gde zapravo ljudi zive i rade
...pa ce vam mozda i narod poverovati kad budete pokazali temperaturu koja je 5 stepeni visa u ovim vrelim danima na pomenutim mestima

paun

pre 10 godina

Ali ovo sto pricaju nema smisla. Ljudi ne cirkulisu po hladu, nego po suncu, kao sto neko ispod rece. Za normalno obavljanje svakodnevniha ktivnosti, bilo da su poslom date ili pak licnih potreba, ljudi moraju da znaju kolika je temperatura u oblastima u kojima se krecu, kako bi se znalo ima li ili nema smisla izlazit napolje, ici na posao i sl. Ovako, ljudi kojima je posao vezan za ulicu i stalno cirkulisanje gradom, umiru i dozivljavaju svakojake neprijatnosti, jer poslodavci manipulisu temperaturom izmerenom u hladu i teraju radnike da rade i da se krecu po terenu/oblastima gde su temperature daleko iznad izmerenih u hladu. Zaista ne razumem ove iz Zavoda, zasto je problem postaviti termometre i na najprometnijim delovima grada kako bi gradjani znali sta ih ceka. Sistem koji je napravljen nema smisla. Stupidan je. I posle se pitamo zasto ljudi umiru na 39 stepeni - a tamo gde se covek zadesio je bilo i preko 50 jer, eto, sve zraci i sve odasilje toplotu. Sve na stetu obicnog coveka.

Metereolog

pre 10 godina

Neverovatno je kakve neistine kolega objavljuje pogotovu kad je reč o tzv subjektivnom osećaju.

Nije sporno da temperatura u košutnjaku u hladovini na dve mesta visine u beloj kućici sa otvorima koji omogućavaju cirkulisanje vazduha jeste 39 stepeni.

Ali ta i taoi izmerena temperatura nije na vrelom asvaltu u sentru grada bez hladovine. TU temperatura dostiže i deset stepeni više i tu onda nije reč ni o kakvom subjektivnom osećaju već o temperaturi koja je deset stepeni viša.

Ostaje samo pitanje da li se pridržavati standarda ili navesti i realnu temperaturu na kojoj ljudi borave, rade ili se šetaju.

p.s.
Interesantan prilog iz Niša koji ilustruje navedeno temperatura 40 stepeni koje izgovara dopisnik a na slici na terometru apoteke očitava se temperatura od čak 53 stepena

VladimirR

pre 10 godina

"Na ovoj temperaturi 5l MINIMUM"

Moram da napomenem posto mislim da se o tome ne prica dovoljno: previse vode "ispira" kalijum i minerale iz organizma, zbog cega misici pate, ukljucujuci srce. Licno znam za nekoliko slucajeva kada je zdravim ljudima bilo prilicno lose, a jedno dete zavrsilo u bolnici dok nisu skontali sta je u pitanju.

Da bi se to izbeglo, treba jesti vise paradajza, banana (ako mozete na ovu vrucinu), a kardiolozi preporucuju i koncentrovanu supu (iz "kesice", kako je mi zovemo).

Necu_u_Tor

pre 10 godina

Uvek me je zanimalo da li se ljudi koji mrtvi 'ladni odvale nekо uobrazenje i onda im za dve sekunde dokazes da grese, ikada zamisle i preispitaju.
Evo samo ovi komentari:

1) Svi u svetu prikazuju subjektivan osecaj, a HMZ ne! Na dva klika na sajtu HMZ-a tabela velika kao kuca - www.hidmet.gov.rs/ciril/osmotreni/index.php

2) U Beogradu temperatura nikada ne prelazi 40, lazu, da se ne uvede vanredno stanje!: Na http://www.hidmet.gov.rs/ciril/meteorologija/stanica_sr.php?moss_id=13274 se mogu videti apsolutni maksimumi za Beograd, sve jasno pise. Uz to, nigde u zakonu ne postoji norma na za koju temperaturu se uvodi to toliko zeljeno vanredno stanje.

3) U sentru Valjeva 58! Aha i kod mene u sporetu 220!! Da se samo ovlas procita tekst, videlo bi se da je covek jasno rekao da teperatura zavisi i od materijala kucista, a na slici se jasno vidi da je metalno. Uz to, na suncu je. Uz to, da li je termometar bazdaren po svim pravilima, i time tacan.

4) HAARP je samo u Srbiji i to bas gde bese u Barajevu?!, ali ne i u Sofiji, Atini, Podgorici, Njujorku... Zanimljivo.

Pri tome niko naravno ne spori i subjektivne osecaje, i problem rada na visokim T, i razlicite materijale i njihov uticaj i gle cuda - toplije na suncu, vec samo kaze da je ovo svetski prihvacen, naucni metod koji dozvoljava uporedljivost, jer se meri na razlicitim mestima pod najslicnijim mogucim uslovima. Na taj nacin mogu da se porede T ovde i u Dubaiju i sada i za 17 godina. I to je sve!

Psiholog

pre 10 godina

Mogu da lazu ali i da ne, menei je sve jedno... Previse sumnjaju u inteligenciju naroda i misle da niko od nas nema termometar kod kuce. Zapravo, ja imam dva, jedan izlozen na suncu drugi u hladovini ipred vrata. Onaj na suncu je malo bervozan pa gura do 45... A to sto na vestima javljaju 30-35, mogu da okace macki o rep! Mozda upali kod nekog coveka sa posebnim potrebama, ali nama njihove reci i lazi ne vrede nista!

dzoni

pre 10 godina

Imam elektronski termometar koji meri u jednoj desetini celzijusa i na terasi u hladu na 2 metra visine je
bilo 46 stepeni ..probao sam na suncu i posle par minuta bilo 58

bzvz

pre 10 godina

Treba reci kolika je temperatura u hladu,na suncu i u centru grada,da znamo sta nam valja ciniti.I u gradskom saobracaju!Tamo je radilo juce grejanje,konkretno u autobusu A 3 za Adu,da kad sam izasao iz njega na sunce prilicno sam se osvezio,iako je bilo preko 45stepeni.

neko

pre 10 godina

Naravno da laziraju tempertarure , juce je pokazivalo 59 na suncu , 45 u hladu na terasi oko 2 sata posle podne. A na tv kazu najvisa 39..

slučaj kamenka k.

pre 10 godina

Boli me .... za temperaturu vazduha u hladu u karadjordjevom parku kad je temperatura na suncu 2m iznad asvalta na terazijama 57-59 stepeni sa tri razlicita termometra i 2 merenja svaki od 13.30-14.00 sati.

nenad

pre 10 godina

15 dana?
Nemojte da lažete... Redovno pratim sajt Hidrometeroološkog zavoda i Meteo Alarm, i u toku dana se prognoza vremena za danas i sutra izmeni do 3 puta! Najavljujete za sledeći dan kišu, a par sati kasnije izmenite prognozu da kiše neće biti.

važno je koliko je meni vruće

pre 10 godina

Stavite termometar u sobu i gledajte kolika je temperatura ako najviše boravite tamo. a u mom kućištu kompjutera u 16h je juče bilo 42 stepena. a prekjuče 38. znači 4 stepena više od prekjuče. Na terasi termometar žive izložen direktno na suncu je bilo 60 stepeni. Što znači nije važno vama koliko je zvanično temperatura jer niste na Košutnjaku i ne levitirate na metar od zemlje nego čekate autobus i direktno vas sunce obasjava i prži na 60 stepeni. Sunce najjače zrači kad je manji ugao znači oko podneva ali je vazduh vreliji kasnije u toku dana. Da bi imali 45 stepeni u hladu potrebno je da duva vruć vetar jedno 6-7 metara u sekundi. većina vas se seća 24 jula 2007 godine i one temperature skoro 44-45 stepeni. Izgledalo je kao da smo u Bagdadu

beogradjanin

pre 10 godina

ja npr ne verujem vise nikome. kad me neka vest interesuje pogledam barem 5 tv stanica i onda vidim da je istina negde izmedju. i kad mi kazu da je crno ja znam da je belo i obrnuto.

Dzord najmladji

pre 10 godina

Firma u kojoj sam radio imala je veliki ulicni trermometar. Redovno smo dobijali naredjenja da se iskljucuje u vrelim letnjim danima.

Стефан

pre 10 godina

Ма немој, рекли сте да у Крушевцу да данас неће бити кише, кад оно ја се спремам ујутру за базене, пљусак и грмљавине колико хоћеш.

alxxl

pre 10 godina

"Tačno tako....jedino tačno merenje temperature je u meterološkom zaklonu uz poštovanje tih pravila. Mora biti standardizacije jer bi inače svaki ćošak grada i svačija terasa ili prozor imali "svoju" temperaturu vazduha."

u suštini svaka terasa i svaki prozor IMA SVOJU TEMPERATURU a to nije glupost nego je činjenica. ako se ravnamo po tvojoj logici, u kuhinji jeste npr. 25 stepeni, i možeš ladno da se zadržavaš u rerni... ups, tamo je 185... izvini što si nastradao... mi merimo po standardima...

šalu na stranu, trenutno informacioni sistemi su dovoljno jaki a meteorologija dovoljno razvijena da malo proširimo pojmove - da merimo na više relevantnih mesta, u blizini asfalta, na određenoj visini, na fasadama zgrada, u parkovima, u zoološkom vrtu... šta ćemo mi da serviramo posle toga međunarodnim institucijama, to je stvar dogovora i "standardizacije" (što u ovom slučaju ne pokriva baš pojam, ali ajde...) ali zato bi imali više informacija koji bi POMAGALI ljudima kako i gde da se kreću, šta da traže i šta da zaobiđu. kako zimi, tako i leti. OZBILJNO: bilo je prilike da je moja ulica bukvalno plivala sa automobili do šoferšajbne u vodi, a 500 metara dalje ni kišu nisu videli. ako GOOGLE može da opslužuje par miliona zahteva individualnih po sekundi i da pamti sve o njima unazad godinama, mislim da nije izazov samo malo prilagoditi sistem obaveštenja da bude humaniji i mnogo informativniji...

Air

pre 10 godina

Svako moze da kupi termometar i da ga stavi u neku hladovinu, pa da vidi da je bar 3-4 stepena toplije, lazu jer bi morali bi da uvedu vanredno stanje zbog tolike vrucine

Garbage collector

pre 10 godina

@(Lalegator, 30. jul 2013 11:35)

Onda bi morali da postavljaju temperature za svaku vrstu betone, asfalta, zemljišta, stakla, lima...
Mislim da je mnogo bolje da ti daju kao sada objektivnu temperaturu vazduha... nego temperaturu za 500 različitih podloga...

Po tebi prognoza treba da izgleda ovako: Danas u Ikarbus IK-104 autobusima 95, 16 i 53 koji se kreću uglavnom preko asfalta ISSO-453, biće temperatura oko 43 stepena ukoliko je u autobusima preko 80 ljudi...

david

pre 10 godina

(Expert, 30. jul 2013 12:10)

nije tačno i ne može nikada da bude. Temperatura vazduha u centru je značajno veća nego temperatura vazduha u Košutnjaku na primer. Da ne računamo druge stvari dovoljna je razlika što asvalt ima veću apsorpciju energije i ima temperaturu preko 50 stepeni koje naravno odašilja u vazduh pa je tako temperatura vaduha na metar visine u centru za bar 5 stepeni veća nego temperatura vazduha iznad zemljane površine što je situacija u Košutnjaku.

odakle vam Košutnjak

pre 10 godina

Za sve vas koji znate koliko je u Košutnjaku, pročitajte ponovo: "Inače, podaci [se] mere ... u Karađorđevom parku, jer je to mesto sa najdužim nizom merenja i u centru je grada. Termometri se nalaze u meteorološkim zaklonima, koji su na suncu, na visini od dva metra, drveni su i napravljeni tako da kroz njih cirkuliše vazduh. "

Dakle, u Karađorđevom parku, što je daleko, daleko bliže od Košutnjaka koji je šuma govoto na periferiji. Park je mesto pored koje prođu stotine hiljada ljudi svakoga dana, dakle, uslovi su realni. Kućica je na suncu, a termometar u kućici.

alo

pre 10 godina

i ja se smejem njihovim mesecnim prognozama koje nisu ni priblizne ali sto se merenje atice tak ose meri svuda u svetu i bilo bi glupo da sad mi izmisljamo toplu vodu. na poslu kod mene ljudi kukaju da i mje toplo i razmisljaju kako ce u autobus kad idu kuci. a ne zapitaj use kako je je tom vozacu koji tamo presedi po nekoliko sati govorim o onim krsevima kojih jos imamo. evo vam sajt, jedan od mnogih, koji koriste serodromi za info o temperaturi http://weatherspark.com/#

Marv

pre 10 godina

TEMPERATURA SE NE MOZE MERITI NA SUNCU, ILI NA ZIDU NA KOJEM JE CEO DAN GREJALO SUNCE. MERIO SAM JUCE TEMPERATURU NA ZVEZDARI I NA MOM TERMOMETRU JE BILO 37 STEPENI CELZIJUSA. DA, U VOZILIMA NA SUNCU A BEZ KLIME TEMPERATURA MOZE BITI I 69 CELZIJUSA I SIGURNO CETE UMRETI AKO SE ZATVORITE I OSTANETE TU NEKOLIKO SATI. ZIVEO SAM 15 GODINA U PUSTINJI ARIZONE I ZNAM KAKAV JE OSECAJ KADA JE NAPOLJU 47 CELZIJUSA. OVO JUCE JE BILO KAO LEP "PROHLADAN" DAN U POREDJENJU SA LETOM U ARIZONI. NE VERUJTE TERMOMETRIMA SPOLJNE TEMPERATURE U AUTOMOBILIMA, LIM SE UZARI I NORMALNO DA CE POKAZIVATI VISE NEGO STO JESTE. OBICNO SPADNE CIM POCNETE DA VOZITE POSLE PAR MINUTA.

tesko za shvatiti, lako za kritikovati...

pre 10 godina

@(VladimirR, 30. jul 2013 12:12)

Vladimire, odavno mi neki komentar nije doneo ovakvu relaksaciju! Svaka cast! Neznanje je ovde postalo glavno merilo, a to nije dobro. Granica nema...

Ratko

pre 10 godina

@juce u Apatinu na vise automobila izmereno 51.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (a, 30. jul 2013 15:20)

Prijatelju da je toliko bilo ne bi se tako dobro danas osecao. Ajde idi zagrej vodu na 51C i udji u nju. Znaci toliko je bilo juce u Apatinu. Idi zagrej vodu pa javi jel tako bilo!

heat

pre 10 godina

Koliko znam ranije je bilo da ako su izrazito visoke temperature ljudi koji rade na otvorenom, kao grđevinski radnici obustavljaju rad od 11h do 4h. Mada ponekad bude još gore popodne, ali bar sunce toliko ne prži. Zašto rdanici da rade na 46C, bilo bi strašno da se nekome nešto desi. A što se tiče automobila, to nema veze sa spoljašnjom temperaturom. Ostavite auto ispred firme osam sati na suncu i normalno da će biti 60C. Dok sam radila, uvek sam se vraćala pešice, jer bi mi bilo teže da me neko poveze autom koji je bio toliko dugo na suncu i ako uđete unutra možete istog momenta da doživite toplotni udar. osim toga kad su bile ovako visoke temperature šef nam je dozvoljvao da izađemo ranije, ali posao smo završavali na vreme. Kod nas u Srbiji je sve na o'ruk i u poslednjem momentu i tu nastradaju radnici i izvršioci, a ne nalogodavci posla. Mada vidim u svojoj ulici čoveka koji ima svoju pekaricu, u nekoj baraci, nije zidana, i sve vreme radi, od jutra do večeri. Ali to je njegov lični biznis, možda mora, a možda izdržava, sam je svoj gazda.

Milan

pre 10 godina

Temperatura se po pravilu meri u hladu na visini 2 metra od zemlje. Ljudi po velikim vrućinama trebaju da budu pušteni sa posla, niko nije u stanju da bude produktivan na visokim temperaturama.

Stane

pre 10 godina

... jasno je da postoje standardi kako se meri temperatura svuda u svetu i tu nema mesta za mnogo proizvoljnosti. Neki strpljivi ljudi su lepo objasnili u komentarima, pa ko i dalje ne shvata verovatno ga je već uhvatila sunčanica.

Bane NS

pre 10 godina

Jasno je kao dan da su zvanično objavljene temperature vazduha merene na standardizovan način, i nemam ništa protiv i da nastave da se tako mere i koriste za potrebe meterologije.....međutim, slažem se i sa onim delom stanovništva koji smatra da pored toga treba meriti temperature i na onim mestima gde u toku dana najviše ljudi prolazi. Ne moraju oni te podatke da nigde skladiše, šalju, pohranjuju niti da ih za nešto koriste već samo da ih objave u zvaničnoj formi kao podatak kolike su temperature u gradu....pa ako se neko smiluje, smiluje, a ako ne nikom ništa

Lalegator

pre 10 godina

@
(Garbage collector, 30. jul 2013 16:17)

Ako ne vidis razliku izmedju parka i upaljenog asfalta ja ti zaista ne mogu pomoci.

I ne,to za autobuse si sam sebi dao dijagnozu.

Kvazimodo Sorabius

pre 10 godina

Ukratko: RHMZ meri i obnaroduje SVOJE temperature, u parku i na visini od dva metra, a narodu ostaje NARODNA temperatura - nad tlom i do visine svoje oznojene glave!
Pazi molim te, GDE STRUJI VAZDUH U PARKU mere i obnaroduju, a ne na peronu železničke, autobuske stanice, na Trgu republike, na Slaviji... tj SVUDA gde se narod kreće - ne mora i gde stoji.
Otuda je narod u pravu što ne veruje u objavljene temperature, jer u suštini NISU TAČNE.
Ili, da ponovim, nisu to NARODNE TEMPERATURE koje "vladaju" u gradu i na ulici!

dragan

pre 10 godina

Seća se nekada je taj RHMZ lažirao rezultate povodom nekih utakmica da bi što više gledalaca bilo.Mi sa androidom ili PC imamo temperature i takzv real tj subjektivni osećaj zašto i to neubacuju.Inače u staroj Jugi najispravnije prognoze su bile iz Zagreba jer je tamo bilo i predstaništvo Evrovizije i preko njih mogli su dobiti prognozu za ceo region.U svetu se odavno mer temperatura sa satelita a ne sa zemlje.

Whiplash

pre 10 godina

Znaci ja sledeci put kada izadjem na sunce na stavim na sebe jedan od ovih meteorolskih zaklona i onda cu lakse podneti temperaturu?

Igor

pre 10 godina

@(VladimirR, 30. jul 2013 13:54)
Nadam se da si ovo lupio iz neznanja. Previse vode ne valja, ali niko nije pricao o desetinama litara. 5l dnevno kada na ovoj vrucini nije mnogo uopste. Toliku tecnost mozete izgubiti u roku od par sati setnje ili blage fizicke aktivnosti. Cisto za primer, biciklisti na tour de france u toku jedne etape popiju i do 9l vode. Od toga 8l izadje na znoj. A pre voznje i posle voznje? I tada piju vodu.

Lalegator

pre 10 godina

Ajde onda ovako.

Umesto sto merite koliko mi je toplo u hladovini,postavite jos 4 merne stanice na prometnim mestima,na kojima ljudi cirkulisu nonstop,npr zeleznicka stanica,Slavija,Knez Mihajlova i objavite,i pored temperature u hladovini,objavite na kojoj temperaturi ustvari ljudi moraju da idu na posao puno radno vreme.

Da ne spominjem one mucenike sto rade vasceli dan na otvorenom.

Ladovina

pre 10 godina

Pa ja udišem temperaturu vazduha od 40 stepeni, ali mene u glavu ne peče 40, već 55 stepeni koliko sam juče izmerio na suncu i to za samo par minuta koliko je termometar bio izložen i isto postavljen na 2m visine. Tako da ja koji sam na suncu ne osećam 40, već 55 i ne možete vi mene sad da pravite blesavog da to nije to.

Nebojsa

pre 10 godina

Zivim u soliteru na uglu Cvijiceve i Takovske i Juce u 11h prepodne u STANU koji je na 10. spratu sam izmerio 33 stepena (u stanu, daleko od sunca). RHMZ LAZE!

mrmot

pre 10 godina

Ma lažete vi,kad bi rekli da je temperatura preko 40 moralo bi da se uvede vanredno stanje. Ovako zakucate skalu na 39,a narod nek umire...

Psiholog

pre 10 godina

Mogu da lazu ali i da ne, menei je sve jedno... Previse sumnjaju u inteligenciju naroda i misle da niko od nas nema termometar kod kuce. Zapravo, ja imam dva, jedan izlozen na suncu drugi u hladovini ipred vrata. Onaj na suncu je malo bervozan pa gura do 45... A to sto na vestima javljaju 30-35, mogu da okace macki o rep! Mozda upali kod nekog coveka sa posebnim potrebama, ali nama njihove reci i lazi ne vrede nista!

Nis

pre 10 godina

Skoro kada je hala Cair bila poplavljena par sati ranije javili su da tog dana u Nisu nece biti padavina.Ne umeju da pogode za taj dan a kamoli od 3-5 dana...

Milan

pre 10 godina

temperatura koji mi pokazuje termometar u autpmobilu se uvek poklapa sa onom koju saopsti Zavod, osim kad predje 39. Kod njih je uvek posle 39, cak i kada je napolju, u hladu, 43,44. To je zato sto je to temperatura kada treba proglasiti vanredno stanje. Kada je vanredno stanje drzava i osiguravajuca drustva moraju da plate razne odstete. Zato manipulisu temperaturom. Najbolje je da B92 ovo sto sam napisao detaljno ispita.

paun

pre 10 godina

Ali ovo sto pricaju nema smisla. Ljudi ne cirkulisu po hladu, nego po suncu, kao sto neko ispod rece. Za normalno obavljanje svakodnevniha ktivnosti, bilo da su poslom date ili pak licnih potreba, ljudi moraju da znaju kolika je temperatura u oblastima u kojima se krecu, kako bi se znalo ima li ili nema smisla izlazit napolje, ici na posao i sl. Ovako, ljudi kojima je posao vezan za ulicu i stalno cirkulisanje gradom, umiru i dozivljavaju svakojake neprijatnosti, jer poslodavci manipulisu temperaturom izmerenom u hladu i teraju radnike da rade i da se krecu po terenu/oblastima gde su temperature daleko iznad izmerenih u hladu. Zaista ne razumem ove iz Zavoda, zasto je problem postaviti termometre i na najprometnijim delovima grada kako bi gradjani znali sta ih ceka. Sistem koji je napravljen nema smisla. Stupidan je. I posle se pitamo zasto ljudi umiru na 39 stepeni - a tamo gde se covek zadesio je bilo i preko 50 jer, eto, sve zraci i sve odasilje toplotu. Sve na stetu obicnog coveka.

Da, laziraju temperature

pre 10 godina

Ok, ali kako se onda uvek (ali UVEK) temperatura u svom rastu zaustavi na 39 stepeni? Da li je moguce da nikada ne predje tu granicu? Naravno da nije moguce, to se kosi sa zakonom verovatnoce. Nemoguce je da je u poslednjih X godina najveca izmerena temperatura u BG u toku godine uvek bila 39 stepeni. Nikad manje, nikad vise. To je prosto NE-MO-GU-CE! Da zakljucimo, temperature se objektivno mere do 39 stepeni, a kada postanu vise od te cifre, to se sve i dalje racuna i objavljuje kao 39. Dakle 39=39, 40=39, 41=39, 42=39, itd.

neko

pre 10 godina

Naravno da laziraju tempertarure , juce je pokazivalo 59 na suncu , 45 u hladu na terasi oko 2 sata posle podne. A na tv kazu najvisa 39..

Strucnjaci...

pre 10 godina

Smesni ste! Tehnologija je napredovala, i Vi ste kupili tu novu tehnologiju, idete u korak sa svetom itd... Isto tako, strucnjaci moji, napreduje BETON ! Pa je sada SVUDA OKO NAS ! Covekovo staniste tj. okruzenje se promenilo! Stavi ti tu tvoju skalameriju u REALNO OKRUZENJE, gde najcesce LJUDI borave a ne leptirici ! Mi ljudi, ne setamo okolo sa DRVENIM SANDUCIMA na glavi sa porezima za strujanje vazduha! Za koga merite te temperature ako ne zbog LJUDI? Strucnjak do strucnjaka...

Zlatko Todorović

pre 10 godina

Na sajtu RHMZ, juče, na automatskoj stanici Beograd, koja meri temperaturu u Košutnjaku, u 11:50 časova pre podne, pisalo je 39,1 stepen. Refrešujem u 11:53, ono piše 36,3 stepena. Pa ko je tu lud? Ja, lično, sumnjam da je za tri minuta mogla da padne temperatura skoro 3 stepena. Ili su zalivali kućicu vodom ili štimuju merenja. Ko veruje ili ne, neću vas ubeđivati, ali je tako pisalo.

Air

pre 10 godina

Svako moze da kupi termometar i da ga stavi u neku hladovinu, pa da vidi da je bar 3-4 stepena toplije, lazu jer bi morali bi da uvedu vanredno stanje zbog tolike vrucine

beogradjanin

pre 10 godina

ja npr ne verujem vise nikome. kad me neka vest interesuje pogledam barem 5 tv stanica i onda vidim da je istina negde izmedju. i kad mi kazu da je crno ja znam da je belo i obrnuto.

neglasac

pre 10 godina

PA ne zive i rade ljudi u Kosutnjaku, Karadjordjevom parku i po slicnim sumamam i gorama gde vi merite 100godina nego u gradu ... sto ne izmerite ponekad temperaturu u hladovini u centru grada, na Novom Beogradu...gde zapravo ljudi zive i rade
...pa ce vam mozda i narod poverovati kad budete pokazali temperaturu koja je 5 stepeni visa u ovim vrelim danima na pomenutim mestima

sveti Ilija - vatra milija

pre 10 godina

Pocetkom proleca prognozirali ste 4 toplotna talasa za ovo leto. Ovo je bio drugi. Da li je moguce da i u avgustu, sa sve kracim danima i nizim suncem, opet dodje toplotni udar?

Goran

pre 10 godina

Slazem se da sve mora biti standardizovano zbog tacnosti merenja, ali problem je sto je za merenje izabrano mesto okruzeno zelenilom, kojeg u nasem gradu i nema bas puno, i koje se nalazi na prelepom uzvisenju na kojem uvek imamo bolji protok vazduha nego u drugim delovima grada. Bas zbog toga bi trebalo dati i temperaturu koja je zaista na ulicama Beograda, tako bi gradjani zaista imali pravu predstavu kakav ih pakao ocekuje kada izadju na ulicu. Ovako RHMZ dobija "standardizovano" tacno merenje ali to merenje stanovnicima ovog grada ne znaci nista, jer ne dobijamo tacnu temperaturu u svakodnevnom gradskom okruzenju tj. na asfaltu i betonu pa makar to bilo i u hladu.

Стефан

pre 10 godina

Ма немој, рекли сте да у Крушевцу да данас неће бити кише, кад оно ја се спремам ујутру за базене, пљусак и грмљавине колико хоћеш.

Bivsi dizajner tobogana

pre 10 godina

pa to nas zanima, kolika je temp na suncu? Da bi stigli od A do B u gradu idemo po suncu a ne po hladu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (alek, 30. jul 2013 11:46)


ja idem po hladu.

y

pre 10 godina

Covek nije sleteo na Mesec, RHMZ krije prave podatke o temperaturi, HAARP u Barajevu,... To su ozbiljni simptomi. Da li ste se obratili vasem lekaru ili farmaceutu?

dzoni

pre 10 godina

Imam elektronski termometar koji meri u jednoj desetini celzijusa i na terasi u hladu na 2 metra visine je
bilo 46 stepeni ..probao sam na suncu i posle par minuta bilo 58

Mare

pre 10 godina

Meni je stvarno muka od nepismenog naroda koji ni u sta i nikome ne veruje, a kamoli pametnima. Najbolje da se uvede po jedan Milan Tarot na svakom cosku, pa neka gata temperaturu.

VladimirR

pre 10 godina

Da se zvanicna temperatura meri u hladu i zbog cega, znam jos od kad sam bio mali. A koga zanima temperatura na njegovoj terasi, ulici, kucici na drvetu itd, moze da kupi termometar kod Kineza pa izmeri. Ako to uradi, videce da ni na suncu temperatura nije uvek ista, jer zavisi od okoline: toplije je na haubi automobila nego na asfaltu, na asfaltu nego na metar iznad asfalta, metar iznad alsfalta nego na metar iznad livade, ispod crnog sesira nego ispod belog sesira, itd.

Kada se meri u hladu i na visini, ipak su uticaji okoline manji i zato je to standard u celom svetu, ne vidim sta nije jasno. Nikad zadovoljni...

a gde je tu pečat

pre 10 godina

Molim komentatore, žrtve zavere, koji tvrde da se preko 40 ili koliko već stepeni uvodi vanredno stanje po zakonu, da me upute na konkretan zakon, član u njemu i broj službenog glasnika u kome je objavljen. Mislim da "temperaturni" razlog za vanredno stanje zakon uopšte i ne predviđa, ni na 40 niti na 140 stepeni.

Ministar Jović

pre 10 godina

Koliko "strucnjaka" na jednom mestu. Teorija zavere protiv Srba.. ha, ha Svi koji kazu da RHMZ laze, mogli bi i da posete sajt iste sluzbe. Tamo lepo pise kolika je temperatura i koliki je subjektivni osecaj. Nije njihova krivica sto mediji ne prenose i takvu informaciju. Ali zaboga, lakse je pljuvati po nekom, nego se informisati.

slučaj kamenka k.

pre 10 godina

Boli me .... za temperaturu vazduha u hladu u karadjordjevom parku kad je temperatura na suncu 2m iznad asvalta na terazijama 57-59 stepeni sa tri razlicita termometra i 2 merenja svaki od 13.30-14.00 sati.

Marko

pre 10 godina

Tačno tako....jedino tačno merenje temperature je u meterološkom zaklonu uz poštovanje tih pravila. Mora biti standardizacije jer bi inače svaki ćošak grada i svačija terasa ili prozor imali "svoju" temperaturu vazduha. Podatak koji se izmeri na adekvatan način se šalje u WMO (Svetsku Meteorošku Organizaciju). Ono što je takođe tačno jeste to da u gradu, naročito na suncu uzloženim delovima asfalta temperatura vazduha biva znatno viša ( i do +50 stepeni Celzijusa) samo što to nije realna temperatura vazduha već i temperatura tela koje izračava toplotu (u ovom slučaju asfalta). Naše telo ne doživljava temperaturu vazduha kao realan pojam već kao rezultantu realne temperature, brzine vetra, osunčanosti, relativne vlažnosti vazduha, itd.....Tako da u sparnim danima (visoka relativna vlaga u vazduhu, pri slabom ili toplom vetru naše telo registruje višestruko više vrednosti od realnih. Zbog ove iste pojave čovek će se pre smrznuti na -7 stepeni Celzijusa uz vetar preko 10m/s, nego na -20 ako je vreme tiho, bez vetra. Zato se stalno uz realne temperature vazduha mora prikazivati i njihov subjektivan osećaj. Nema tu priče o nikakvim haarpovim-a i teorijama zavere....u pitanju ja nauka.....

Dzord najmladji

pre 10 godina

Firma u kojoj sam radio imala je veliki ulicni trermometar. Redovno smo dobijali naredjenja da se iskljucuje u vrelim letnjim danima.

Metereolog

pre 10 godina

Neverovatno je kakve neistine kolega objavljuje pogotovu kad je reč o tzv subjektivnom osećaju.

Nije sporno da temperatura u košutnjaku u hladovini na dve mesta visine u beloj kućici sa otvorima koji omogućavaju cirkulisanje vazduha jeste 39 stepeni.

Ali ta i taoi izmerena temperatura nije na vrelom asvaltu u sentru grada bez hladovine. TU temperatura dostiže i deset stepeni više i tu onda nije reč ni o kakvom subjektivnom osećaju već o temperaturi koja je deset stepeni viša.

Ostaje samo pitanje da li se pridržavati standarda ili navesti i realnu temperaturu na kojoj ljudi borave, rade ili se šetaju.

p.s.
Interesantan prilog iz Niša koji ilustruje navedeno temperatura 40 stepeni koje izgovara dopisnik a na slici na terometru apoteke očitava se temperatura od čak 53 stepena

Igor

pre 10 godina

Nije ni cudo sto je Srbija tu gde jeste obzirom na to koliko neobrazovanih ljudi u njoj zivi. Citam i ne mogu da verujem. Ali dobro, to je verevatno ista fela ljudi koja je 1999 silazila u podrume za vreme pomracenja sunca. Ljudi zapeli lazu pa lazu. Pa koja je razlika da li je 39 ili 41 stepen? Vrucina pa vrucina, isto. Stavi kasiku ispod drveta i uzmi je posle pola sata, mozes, tako je. Stavi je na suncu pola sata. Ajd uzmi je sad! I porediti soliter sa bilo cime je u najmanju ruku glupo.
A bre, ako vi sami ne umete da se sklonite sa sunca koje ce vam to vanredno stanje pomoci? Vrucina jeste, pijte puno vode, setajte stranom ulice gde je hladovina, ne izlazite od 11-17h i sta je tu nerazumljivo? Ko se ovoga pridrzava nece mu nista biti pa taman bolovao ne znam od cega. 2l vode dnevno je dovoljno do 25 stepeni. Na ovoj temperaturi 5l MINIMUM. I ono najbitnije sto mislim da dosta utice na stanje ljudi na vrucinama. NIJE SRAMOTA SETATI U ZNOJAVOJ MAJICI. Znam bar nekoliko devojaka koje ne piju puno vode da se ne bi znojile.

Aca

pre 10 godina

Ja radim u Kolubari u kopi na uglju,juce smo merili temperaturu i bilo je 49 stepeni.I sta meni znace ta vasa merenja kad provedem 7 sati na 49,a posle svi kukaju kako nam je velika plata.

Goran Kraljevo

pre 10 godina

Citajuci sve ove komenatare a i ranije na slicne teme (i letnje i zimske vremenske prilike i neprilike) lako se zakljucuje da najveci broj tih pisaca komentara nema zavrsenu ni cestitu osnovnu skolu. Neko ovde napisa da je izmerio 33 stepena u prostoriji i to nema veze sa temperaturom spoljnog vazduha koji se meri po standardima jednakim u svetu. I svima kojima smeta ta temperatura na asfaltu neka prodaju stanove i neka predju u pitomije krajeve da malo u ovo doba skupljaju sljive ili da uzgajaju paradajz i slicno. Najlakse je da se kuka

zoki

pre 10 godina

svima kojima smeta sto se u celom svetu temperatura meri u hladu u drvenoj kucicii slicno, mogu samo da porucim da drugog nacina nema, jer kako bi uporedili temperaturu vazduha jece kada je bilo vedro i danas kada je oblacno?
A ako vam je usijan beton i asfalt toliki problem, izvolite na selo odakle su nam velikoj vecini roditelji ili dede dosle. Tamo verovatno nema ni malo asfalta pa je visoke temperature lakse podneti ;-)

Slauter

pre 10 godina

Ne radim na građevini, roštilju ili u trafici, samo se pitam kako ti ljudi izdržavaju kada je kao juče. Oni rade na 60+ stepeni, da li je to humano?!

Halle-ON

pre 10 godina

@ Aleksandar isto pitanje sam hteo da postavim. Na svakom ozbiljnijem sajtu za vremensku prognozu imate i subjektivni osecaj, tj. feels like. Razlika i na nizim i na visokim temeperaturam u zavisnosti od nekih faktora izmedju ostalog i vlaznosti vazduha, varira 10 i vise stepeni ne samo leti, vec i zimi. To opet daje mogucnost ljudima da se bolje pripreme, nekada je i 30 stepeni teze podneti nego 40

master

pre 10 godina

Nekima ni najjednostavnije objašnjenje nije dovoljno.Ja mislim da bi ovi koji ne veruju u tačnost temperature pocrkali kad bi prešli na farenhajte(39 celzijusa=102,2 farenhajta)pomislili bi da je to temperatura ključanja.

važno je koliko je meni vruće

pre 10 godina

Stavite termometar u sobu i gledajte kolika je temperatura ako najviše boravite tamo. a u mom kućištu kompjutera u 16h je juče bilo 42 stepena. a prekjuče 38. znači 4 stepena više od prekjuče. Na terasi termometar žive izložen direktno na suncu je bilo 60 stepeni. Što znači nije važno vama koliko je zvanično temperatura jer niste na Košutnjaku i ne levitirate na metar od zemlje nego čekate autobus i direktno vas sunce obasjava i prži na 60 stepeni. Sunce najjače zrači kad je manji ugao znači oko podneva ali je vazduh vreliji kasnije u toku dana. Da bi imali 45 stepeni u hladu potrebno je da duva vruć vetar jedno 6-7 metara u sekundi. većina vas se seća 24 jula 2007 godine i one temperature skoro 44-45 stepeni. Izgledalo je kao da smo u Bagdadu

bzvz

pre 10 godina

Treba reci kolika je temperatura u hladu,na suncu i u centru grada,da znamo sta nam valja ciniti.I u gradskom saobracaju!Tamo je radilo juce grejanje,konkretno u autobusu A 3 za Adu,da kad sam izasao iz njega na sunce prilicno sam se osvezio,iako je bilo preko 45stepeni.

dragan

pre 10 godina

Seća se nekada je taj RHMZ lažirao rezultate povodom nekih utakmica da bi što više gledalaca bilo.Mi sa androidom ili PC imamo temperature i takzv real tj subjektivni osećaj zašto i to neubacuju.Inače u staroj Jugi najispravnije prognoze su bile iz Zagreba jer je tamo bilo i predstaništvo Evrovizije i preko njih mogli su dobiti prognozu za ceo region.U svetu se odavno mer temperatura sa satelita a ne sa zemlje.

Bivsi dizajner tobogana

pre 10 godina

Ovako RHMZ dobija "standardizovano" tacno merenje ali to merenje stanovnicima ovog grada ne znaci nista, jer ne dobijamo tacnu temperaturu u svakodnevnom gradskom okruzenju tj. na asfaltu i betonu pa makar to bilo i u hladu.
(Goran, 30. jul 2013 12:33)


Koliko ste dosadni... Znaci ponavljam, ako hocete temperaturu u centru, na asfaltu, NA SUNCU AKO TREBA, postavite webcam na Trgu republike ili osnujte neki paralelni meteoroloski servis koji ce na posebnom sajtu da prenosi temperature na vise kriticnih lokacija u gradu.

Kad bi se podaci s asfalta koristili u prognozi,ona bi bila bi jos nepouzdanija jer to su lokalne temperature neke "mikro" sredine.

Ako cela planeta postane megapolis kao u Ratovima zvezda onda ce tempratura u gradu biti relevantna za vremensku prognozu!

alo

pre 10 godina

i ja se smejem njihovim mesecnim prognozama koje nisu ni priblizne ali sto se merenje atice tak ose meri svuda u svetu i bilo bi glupo da sad mi izmisljamo toplu vodu. na poslu kod mene ljudi kukaju da i mje toplo i razmisljaju kako ce u autobus kad idu kuci. a ne zapitaj use kako je je tom vozacu koji tamo presedi po nekoliko sati govorim o onim krsevima kojih jos imamo. evo vam sajt, jedan od mnogih, koji koriste serodromi za info o temperaturi http://weatherspark.com/#

nenad

pre 10 godina

15 dana?
Nemojte da lažete... Redovno pratim sajt Hidrometeroološkog zavoda i Meteo Alarm, i u toku dana se prognoza vremena za danas i sutra izmeni do 3 puta! Najavljujete za sledeći dan kišu, a par sati kasnije izmenite prognozu da kiše neće biti.

Bivsi dizajner tobogana

pre 10 godina

Alo ljudi... Meri se temperatura vazduha a ne asfalta.
Temperatura asfalta u centru grada je beskorisna u prognostickim modelima.

Ako vas interesuje temperatura u gradu, gledajte onaj termometar na Trgu replublike i problem resen!

Vojvodjanin

pre 10 godina

Toliko o nasem skolstvu...

Ucili smo u osnovnoj skoli da se temperatura prenosi: strujanjem, provodjenjem i zracenjem.
Temperatura se NE MOZE meriti na suncu, jer bi termometar apsorbovao zracenje, a ono zavisi od BOJE materijala... i svako TELO ce na suncu imati drugaciju temperaturu!

sunce

pre 10 godina

pa to nas zanima, kolika je temp na suncu? Da bi stigli od A do B u gradu idemo po suncu a ne po hladu.
(alek, 30. jul 2013 11:46)
Temperatura na Suncu je oko 5500°C

alxxl

pre 10 godina

"Tačno tako....jedino tačno merenje temperature je u meterološkom zaklonu uz poštovanje tih pravila. Mora biti standardizacije jer bi inače svaki ćošak grada i svačija terasa ili prozor imali "svoju" temperaturu vazduha."

u suštini svaka terasa i svaki prozor IMA SVOJU TEMPERATURU a to nije glupost nego je činjenica. ako se ravnamo po tvojoj logici, u kuhinji jeste npr. 25 stepeni, i možeš ladno da se zadržavaš u rerni... ups, tamo je 185... izvini što si nastradao... mi merimo po standardima...

šalu na stranu, trenutno informacioni sistemi su dovoljno jaki a meteorologija dovoljno razvijena da malo proširimo pojmove - da merimo na više relevantnih mesta, u blizini asfalta, na određenoj visini, na fasadama zgrada, u parkovima, u zoološkom vrtu... šta ćemo mi da serviramo posle toga međunarodnim institucijama, to je stvar dogovora i "standardizacije" (što u ovom slučaju ne pokriva baš pojam, ali ajde...) ali zato bi imali više informacija koji bi POMAGALI ljudima kako i gde da se kreću, šta da traže i šta da zaobiđu. kako zimi, tako i leti. OZBILJNO: bilo je prilike da je moja ulica bukvalno plivala sa automobili do šoferšajbne u vodi, a 500 metara dalje ni kišu nisu videli. ako GOOGLE može da opslužuje par miliona zahteva individualnih po sekundi i da pamti sve o njima unazad godinama, mislim da nije izazov samo malo prilagoditi sistem obaveštenja da bude humaniji i mnogo informativniji...

Whiplash

pre 10 godina

Znaci ja sledeci put kada izadjem na sunce na stavim na sebe jedan od ovih meteorolskih zaklona i onda cu lakse podneti temperaturu?

Expert

pre 10 godina

Shvatate li vi ljudi da je približno ista temperatura vazduha i u hladu i na suncu. No nije ista tepmeratura tijela koja se nalaze na suncu i u hladu. Tijela izložena sunčevom zračenju akumuliraju toplotu.
Primjera radi, stanite na osunčano mjesto pola sata. Prvih par minuta neće biti nekih problema, ali poslije dvadesetak minuta neće vam biti ni malo prijatno. Misite li da se u međuvremenu vazduh toliko zagrijao ili ste se zagrijali vi?

Nenad

pre 10 godina

Niti je to temperatura na suncu, niti u hladu, nego u drvenoj kućici pod specifičnim uslovima, i merenje se vrši radi prognoze vremena, a ne da bi mi mučenici znali koliko će nam biti neprijatno na poslu. A pošto radim kod privatnika, ne nadam se ni da će proglašenje elementarne nepogode mnogo nasekirari mog poslodavca.

david

pre 10 godina

(Expert, 30. jul 2013 12:10)

nije tačno i ne može nikada da bude. Temperatura vazduha u centru je značajno veća nego temperatura vazduha u Košutnjaku na primer. Da ne računamo druge stvari dovoljna je razlika što asvalt ima veću apsorpciju energije i ima temperaturu preko 50 stepeni koje naravno odašilja u vazduh pa je tako temperatura vaduha na metar visine u centru za bar 5 stepeni veća nego temperatura vazduha iznad zemljane površine što je situacija u Košutnjaku.

Keke

pre 10 godina

Ljudi stavite deset termometara "na sunce", svaki u drugoj boji ili na drugu pozadinu pa izaberite koja vam se temperatura najvise svidja jer ce svaki pokazivati drugacije. Dosadni ste vise, naucite da meteorolozi mere temperaturu vazduha i tako ce uvek biti. Vi merite temperaturu cega god hocete ako vam se ne svidja temperatura vazduha.

Necu_u_Tor

pre 10 godina

Uvek me je zanimalo da li se ljudi koji mrtvi 'ladni odvale nekо uobrazenje i onda im za dve sekunde dokazes da grese, ikada zamisle i preispitaju.
Evo samo ovi komentari:

1) Svi u svetu prikazuju subjektivan osecaj, a HMZ ne! Na dva klika na sajtu HMZ-a tabela velika kao kuca - www.hidmet.gov.rs/ciril/osmotreni/index.php

2) U Beogradu temperatura nikada ne prelazi 40, lazu, da se ne uvede vanredno stanje!: Na http://www.hidmet.gov.rs/ciril/meteorologija/stanica_sr.php?moss_id=13274 se mogu videti apsolutni maksimumi za Beograd, sve jasno pise. Uz to, nigde u zakonu ne postoji norma na za koju temperaturu se uvodi to toliko zeljeno vanredno stanje.

3) U sentru Valjeva 58! Aha i kod mene u sporetu 220!! Da se samo ovlas procita tekst, videlo bi se da je covek jasno rekao da teperatura zavisi i od materijala kucista, a na slici se jasno vidi da je metalno. Uz to, na suncu je. Uz to, da li je termometar bazdaren po svim pravilima, i time tacan.

4) HAARP je samo u Srbiji i to bas gde bese u Barajevu?!, ali ne i u Sofiji, Atini, Podgorici, Njujorku... Zanimljivo.

Pri tome niko naravno ne spori i subjektivne osecaje, i problem rada na visokim T, i razlicite materijale i njihov uticaj i gle cuda - toplije na suncu, vec samo kaze da je ovo svetski prihvacen, naucni metod koji dozvoljava uporedljivost, jer se meri na razlicitim mestima pod najslicnijim mogucim uslovima. Na taj nacin mogu da se porede T ovde i u Dubaiju i sada i za 17 godina. I to je sve!

Kika

pre 10 godina

A zašto RHMZ ne objavljuje paralelno i subjektivni osećaj kao što to rade mnoge druge meteorološke agencije i ustanove ?
(Aleksandar, 30. jul 2013 11:40)

Pa objavljuju.Pogledaj malo bolje....http://www.hidmet.gov.rs/ciril/osmotreni/index.php
Cmok

Marv

pre 10 godina

TEMPERATURA SE NE MOZE MERITI NA SUNCU, ILI NA ZIDU NA KOJEM JE CEO DAN GREJALO SUNCE. MERIO SAM JUCE TEMPERATURU NA ZVEZDARI I NA MOM TERMOMETRU JE BILO 37 STEPENI CELZIJUSA. DA, U VOZILIMA NA SUNCU A BEZ KLIME TEMPERATURA MOZE BITI I 69 CELZIJUSA I SIGURNO CETE UMRETI AKO SE ZATVORITE I OSTANETE TU NEKOLIKO SATI. ZIVEO SAM 15 GODINA U PUSTINJI ARIZONE I ZNAM KAKAV JE OSECAJ KADA JE NAPOLJU 47 CELZIJUSA. OVO JUCE JE BILO KAO LEP "PROHLADAN" DAN U POREDJENJU SA LETOM U ARIZONI. NE VERUJTE TERMOMETRIMA SPOLJNE TEMPERATURE U AUTOMOBILIMA, LIM SE UZARI I NORMALNO DA CE POKAZIVATI VISE NEGO STO JESTE. OBICNO SPADNE CIM POCNETE DA VOZITE POSLE PAR MINUTA.

Milos Ilic

pre 10 godina

Ljudi, vanredno stanje je kad nas neko vojno napadne kao 1999. god., a ovo moze da bude vanredna situacija. Ali, u Zakonu uopste nije predvidjena temp. za vanrednu situaciju tako da RHMZ i ne mora da lazira temp. i neka slobodno objave da je u Srbiji od 48 do 50 C. Znate sta ce biti po postojecem zakonu? NISTA, na zalost.

Bane NS

pre 10 godina

Jasno je kao dan da su zvanično objavljene temperature vazduha merene na standardizovan način, i nemam ništa protiv i da nastave da se tako mere i koriste za potrebe meterologije.....međutim, slažem se i sa onim delom stanovništva koji smatra da pored toga treba meriti temperature i na onim mestima gde u toku dana najviše ljudi prolazi. Ne moraju oni te podatke da nigde skladiše, šalju, pohranjuju niti da ih za nešto koriste već samo da ih objave u zvaničnoj formi kao podatak kolike su temperature u gradu....pa ako se neko smiluje, smiluje, a ako ne nikom ništa

Ratko

pre 10 godina

@juce u Apatinu na vise automobila izmereno 51.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (a, 30. jul 2013 15:20)

Prijatelju da je toliko bilo ne bi se tako dobro danas osecao. Ajde idi zagrej vodu na 51C i udji u nju. Znaci toliko je bilo juce u Apatinu. Idi zagrej vodu pa javi jel tako bilo!

VladimirR

pre 10 godina

"Na ovoj temperaturi 5l MINIMUM"

Moram da napomenem posto mislim da se o tome ne prica dovoljno: previse vode "ispira" kalijum i minerale iz organizma, zbog cega misici pate, ukljucujuci srce. Licno znam za nekoliko slucajeva kada je zdravim ljudima bilo prilicno lose, a jedno dete zavrsilo u bolnici dok nisu skontali sta je u pitanju.

Da bi se to izbeglo, treba jesti vise paradajza, banana (ako mozete na ovu vrucinu), a kardiolozi preporucuju i koncentrovanu supu (iz "kesice", kako je mi zovemo).

Lalegator

pre 10 godina

@
(Garbage collector, 30. jul 2013 16:17)

Ako ne vidis razliku izmedju parka i upaljenog asfalta ja ti zaista ne mogu pomoci.

I ne,to za autobuse si sam sebi dao dijagnozu.

Igor

pre 10 godina

@(VladimirR, 30. jul 2013 13:54)
Nadam se da si ovo lupio iz neznanja. Previse vode ne valja, ali niko nije pricao o desetinama litara. 5l dnevno kada na ovoj vrucini nije mnogo uopste. Toliku tecnost mozete izgubiti u roku od par sati setnje ili blage fizicke aktivnosti. Cisto za primer, biciklisti na tour de france u toku jedne etape popiju i do 9l vode. Od toga 8l izadje na znoj. A pre voznje i posle voznje? I tada piju vodu.

Kvazimodo Sorabius

pre 10 godina

Ukratko: RHMZ meri i obnaroduje SVOJE temperature, u parku i na visini od dva metra, a narodu ostaje NARODNA temperatura - nad tlom i do visine svoje oznojene glave!
Pazi molim te, GDE STRUJI VAZDUH U PARKU mere i obnaroduju, a ne na peronu železničke, autobuske stanice, na Trgu republike, na Slaviji... tj SVUDA gde se narod kreće - ne mora i gde stoji.
Otuda je narod u pravu što ne veruje u objavljene temperature, jer u suštini NISU TAČNE.
Ili, da ponovim, nisu to NARODNE TEMPERATURE koje "vladaju" u gradu i na ulici!

heat

pre 10 godina

Koliko znam ranije je bilo da ako su izrazito visoke temperature ljudi koji rade na otvorenom, kao grđevinski radnici obustavljaju rad od 11h do 4h. Mada ponekad bude još gore popodne, ali bar sunce toliko ne prži. Zašto rdanici da rade na 46C, bilo bi strašno da se nekome nešto desi. A što se tiče automobila, to nema veze sa spoljašnjom temperaturom. Ostavite auto ispred firme osam sati na suncu i normalno da će biti 60C. Dok sam radila, uvek sam se vraćala pešice, jer bi mi bilo teže da me neko poveze autom koji je bio toliko dugo na suncu i ako uđete unutra možete istog momenta da doživite toplotni udar. osim toga kad su bile ovako visoke temperature šef nam je dozvoljvao da izađemo ranije, ali posao smo završavali na vreme. Kod nas u Srbiji je sve na o'ruk i u poslednjem momentu i tu nastradaju radnici i izvršioci, a ne nalogodavci posla. Mada vidim u svojoj ulici čoveka koji ima svoju pekaricu, u nekoj baraci, nije zidana, i sve vreme radi, od jutra do večeri. Ali to je njegov lični biznis, možda mora, a možda izdržava, sam je svoj gazda.

odakle vam Košutnjak

pre 10 godina

Za sve vas koji znate koliko je u Košutnjaku, pročitajte ponovo: "Inače, podaci [se] mere ... u Karađorđevom parku, jer je to mesto sa najdužim nizom merenja i u centru je grada. Termometri se nalaze u meteorološkim zaklonima, koji su na suncu, na visini od dva metra, drveni su i napravljeni tako da kroz njih cirkuliše vazduh. "

Dakle, u Karađorđevom parku, što je daleko, daleko bliže od Košutnjaka koji je šuma govoto na periferiji. Park je mesto pored koje prođu stotine hiljada ljudi svakoga dana, dakle, uslovi su realni. Kućica je na suncu, a termometar u kućici.

Garbage collector

pre 10 godina

@(Lalegator, 30. jul 2013 11:35)

Onda bi morali da postavljaju temperature za svaku vrstu betone, asfalta, zemljišta, stakla, lima...
Mislim da je mnogo bolje da ti daju kao sada objektivnu temperaturu vazduha... nego temperaturu za 500 različitih podloga...

Po tebi prognoza treba da izgleda ovako: Danas u Ikarbus IK-104 autobusima 95, 16 i 53 koji se kreću uglavnom preko asfalta ISSO-453, biće temperatura oko 43 stepena ukoliko je u autobusima preko 80 ljudi...

Milan

pre 10 godina

Temperatura se po pravilu meri u hladu na visini 2 metra od zemlje. Ljudi po velikim vrućinama trebaju da budu pušteni sa posla, niko nije u stanju da bude produktivan na visokim temperaturama.

tesko za shvatiti, lako za kritikovati...

pre 10 godina

@(VladimirR, 30. jul 2013 12:12)

Vladimire, odavno mi neki komentar nije doneo ovakvu relaksaciju! Svaka cast! Neznanje je ovde postalo glavno merilo, a to nije dobro. Granica nema...

Stane

pre 10 godina

... jasno je da postoje standardi kako se meri temperatura svuda u svetu i tu nema mesta za mnogo proizvoljnosti. Neki strpljivi ljudi su lepo objasnili u komentarima, pa ko i dalje ne shvata verovatno ga je već uhvatila sunčanica.