Sreda, 26.12.2012.

14:04

Kakva deca nam rastu?

Za poslednjih pet godina mladi i deca sve više podržavaju ideju etnički čiste države, netolerantni su prema gej populaciji i spremni su na nasilje nad njima.

Izvor: NIN

Kakva deca nam rastu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

116 Komentari

Sortiraj po:

Славица

pre 11 godina

Када је моје старије дете пре 13 година кренуло у школу, у ходнику су биле окачене плакате о дечијим правима,запитала сам се већ тада,а шта се дешава са дечијим обавезама.Када смо стигли до седмог разреда,разредни старешина је рекао да су деца неваспитана,а ја сам се сложила да су родитељи прва степеница,али сам питала где се дедоше васпитно образовне установе,где наставнице на часовима лакирају нокте,читају новине, коментаричу како су им мале плате,где никаквих додатних активности нема?Као друштву, свака нам част.Надала сам се да ће се то променити када дете крене у средњу школу,у суседно веће место, међутим било је још горе.Што се тиче радних навика,родитељи су непревазиђени у стварању нерадника и неодговорних паразита,а друштво им у томе свесрдно помаже.Миље којим су на жалост окружени наши потомци изгубио је сваки смисао за вредности у животу, па онај ко чита Достојевског,Толстоја, Црњанског,Драјзера,Балзака, а не чита фантастичног Хари Потера, је заостао и незналица,подложан је изругивању вршњака.Па питам се зашто смо онда изненађени оваквим резултатима анкете?Било би лепо да нам кажу политичари, новинари, интелектуалци у ком су то друштву они васпитавани и школовани, да ли су у млађим данима мирно ишли на утакмице и разне друге скупове и да ли су баш све тековине наше прошлости лоше,а све што треба да нам сервира Европа и Америка тако добро?Хвала на стрпљењу.Поздрав.

salle

pre 11 godina

Nema tu nicega slicnog ni sa cim ni sa kojom zemljom. Nemacka ja bila gladna i kivna na jednu rasu i veru. A ovo je nesto ne-slicno. Ovo dolazi od lenjost roditelja i prebacivanje odgovornisti za trenutno stanje na drugoga.

LOLIPOP

pre 11 godina

to je stvar kucnog vaspitanja.znaci za to su odgovorni roditelji.vlast u srbiji je radikalska,sto znaci da je vecinsko stanovnistvo radikalsko i sta onda ocekujete od njihove dece,,,,

petar pan

pre 11 godina

Glupo je da ocekujemo ista drugo u drzavi koja ne stoji na zakonu nego na surovom kriminalu i otimacini.

Kada bi smo na vlast postavili ljude kojima je stalo do Srbije, za 10 godina niko ne bi prepoznao ovu drzavu.

investitor.

pre 11 godina

Ma ko da ste vi bolji, pa ta decu su ogledalo vas, roditelja. Aj stavite prst na celo, umesto sto samo osudjujete. Lazni moralisti, bljak.

IronMan

pre 11 godina

Nevladin sektor, pre ostalog, pretvorio je ne jednu plemenitu ideju u vulgaran način za zgrtanje, na kraju krajeva ne baš ni sasvim malog, novca. Neiskrenost i gramzivost s kojom se zbog materijalne koristi "zastupaju" pozitivni ciljevi nanele su ogromnu štetu.
(Jurica, 26. decembar 2012 14:59)

Potpisujem!

Jovan

pre 11 godina

Zašto vam je veronauka kriva za ovakvu statistiku? Na veronauci se valjda propoveda ljubav prema svima. Tu se ne izuzimaju nevernici ili, kako oni sebe nazivaju, ateisti. Što se tiče mržnje prema homoseksualcima, to je tek besmisleno. Ja poznajem nekoliko mladih veroučitelja, diplomiranih teologa, i gotovo su svi oni gay orijentacije.

kIZA

pre 11 godina

Da li neko zna koliko je stanovnika SFRJ sedamdesetih i osamdesetih završilo srednju školu a koliko fakultet? Da vidimo šta je još interesovalo ljude u "regionu" osim odmarališta i keca...
Možda bi došli i do nekog odgovora kako od takvih baba i deda ovakvi unuci i unuke.

DM

pre 11 godina

90% komentatora je sablažnjeno i razočarano, a u vreme prajda 90% komentara je u stilu "šta će nam to". Ako vam i dalje nije jasno, onda ok...

kosmajac sale

pre 11 godina

citajuci ovo zakljucak je tesko onom ko se rodi u srbiji( i ja sam na zalost taj) jos teze ko tu ceo zivot prozivi. ovi podaci su da se zaledis, prosto plase.

Marija

pre 11 godina

Ja sam roditelj i ja sam odgovorna za ovaj trend.

Moja je krivica, nisu mi drugi krivi sto moje dete vice na mene i sto mrzi druge ljude.

Daleko vam lepa kuca

pre 11 godina

Uh... posle citanja ovoga jos mi je draze sto moji klinci odrastaju u USA. Jos mao kad burazerov klinac poraste da ga dovedem ovde na skolovanje pa da i on ostane u USA. Nikad srece u toj nesrecnoj Srbiji.

eto

pre 11 godina

Хе, хе, нико не помиње дрогу за малолетне, али алкохол је проблем.
(Зоран, 26. decembar 2012 15:15)

" ...Trećina dece i mladih razume zašto ljudi imaju potrebu da veštački menjaju stanje svesti, a svako osmo dete smatra da marihuanu treba legalizovati...."

Ovo pise u testu ;-))

Banat

pre 11 godina

Ne vole odlikase !? pa da, ko moze da voli nekog ko istupa iz opste seme nerada, javasluka, neodgovornosti, muvanja, provlacenja, itd... ti odlikasi ce vam jednog dana svojim znanjem zaradjivati hleb, dovlaciti investicije, otvarati firme i zaposljavati, to mogu SAMO odlikasi... a vi ih tretirajte kao neprijatelje, samo napred ! kakav mentalni mrak, katastrofa

b

pre 11 godina

Ne znam u sta nam rastu deca,ali znam da im nije lako.Na jednoj strani nacionalisti poznati po ,,inteligenciji i obrazovanju'',na drugoj strani liberi jos zatucaniji od ovih prvih,a bogami ni manje agresivni,evo ovde na ovom liberalnom sajtu neki prizeljku da na Srbiju bace atomsku bombu.Kad se tome doda i rasprava izmedju vernika i ateista,gde sve frca od tolerancije i altruizma(ne zaostaju ni jedni ni drugi) nije tesko konstatovati da je u Srbiji najteze biti normalan covek.

MUKNAVI

pre 11 godina

Bice onakvi kavi su im roditelji,dobri ,losi .Ovi drugi ce krivinasiti,bavice` se politikom,i suditi dobrima,gurati njima pusku u ruku da u ratu brane njih u debeloj pozadini..i bice tako dok dobri ne odu a onda..rat pacova izmedju sebe oko otetoga od smernih ,dobrih i cutljivih..a to upravo gledamo ovih dana.

bezimena

pre 11 godina

U sta ce odrasti dete, zavisi samo od roditelja.
Samo kukavice i promaseni tipovi mogu da krive nekog drugog.
Deca su slika roditelja.
(tate i mame, 26. decembar 2012 17:16)

Potpuno ste u pravu!

jj

pre 11 godina

"i žene (10,5%)."????
Koja je to kategorija, nema kategorije "homoseksualka", "ateistkinja" i sl., nego SAMO ZATO sto su ZENE?
Kategorija "Zena" je, za par promila, udaljena od kategorije "Pas".
Tugo, moja Srbijo, mislim da je ipak vreme da se rastajemo.:(

nestranacka licnost

pre 11 godina

Dobar broj dece nazalost izrasta u nesto sto npr. Amerika salje na Bliski istok da se otarasi istog. Ipak je steta sto nismo clanica NATO-a. Pogotovo me je iznenadila cinjenica da mrze odlicne ucenike, znam da ima zavidnih ali bas ovoliko... Ali od takvih sigurno nece biti intelektualaca, u svakom slucaju.

.1%

pre 11 godina

@umalo 100%
Jel si siguran da si bio odlican ucenik, posto treba da se mnozi a ne sabira. Dakle, ti si
23%*21.8%*18.9%*15.3%*15.2% = 0.022%

Cak sam i ja (kao Srbin) samo 0.1% :-)

reMa

pre 11 godina

Oho! Ko bi rekao? Izgleda da proces unistavanja nacionalnog bica svakog Srbina ne ide po planu. Vreme je da se strani faktori zapitaju sta je sa nama pa ne mogu da nas pokore i asimiluju.

Icarus

pre 11 godina

Prema ovim istrazivanjima mene svi mrze :). 23% jer sam ateista + 21.8% jer sam ne-Srbin + 15.3% jer nisam navijac = 60.1% gradjana Srbije bi mene mrzeli po ovome :).

lalle

pre 11 godina

Zamislite kakva buducnost ceka drustvo ciji se narastaji ponose kriminalcima,ratnim zlocincima,a mrze bolesne jedinke svoih sunarodnika. Da li je to normalno? Nije! To je siziofrenija ito najtezi oblik. Znaci da nepostoi ni buducnost.

tate i mame

pre 11 godina

U sta ce odrasti dete, zavisi samo od roditelja.
Samo kukavice i promaseni tipovi mogu da krive nekog drugog.
Deca su slika roditelja.

nestranacka licnost

pre 11 godina

"Hm...ateista sam, to je 23%, druge nacionalnosti, to je 21.8%, bio sam odličan učenik, to je 18.9%, nisam navijač, to je 15.3%, i drugačije razmišljam od većine, to je 15.2%, sve u svemu, grubo sabrano, 94.2%, uopšte nije lep osećaj, a treba provesti život u takvoj sredini, i podizati svoju decu.
Svaka čast onima koji nas dele samo na ljude i neljude. Da njih nema, ne bi bilo ni nade.
(umalo 100%)"

Pa za odlicnog ucenika i nije ti neka racunica. 94.2%. Nije to 94.2% KUMULATIVNO, zato sto sve ovo sto si naveo moze da bude skoro JEDNA ISTA grupa ljudi, sto najverovatnije i jeste. Da uprostim: Ovo sto ne vole one koji nisu navijaci, definitivno ne vole ni odlicne ucenike, jer su obicno najvaterniji navijaci obicni huligani bez prespektive i buducnosti.

Napredak

pre 11 godina

@Napredak
Napokon da svi srbi zajedno sa tobom stanu ispod te vrbe, a ova deca bar jedan deo je totalno izgubljen u vremenu i univerzumu!

Boromir

pre 11 godina

Rastu u ono u šta ih oblikujete. Molim vas nemojte sa ovakvim tekstovima, nismo svi sisali vesla. Ima medju nama josh chasnih ljudi, kritichki nastrojenih sa obje noge na zemlji.
Ovaj prilog je u najmanju ruku licemjeran.

Mita

pre 11 godina

Smetaju im odlični učenici,invalidi i ko sve ne,ali zato znaju gde ima da se cirka...Za to nisu krivi klinci,nego roditelji i mediji,koji im takve stavove serviraju.Pošto ne mogu da objasne svojoj deci,zašto nemaju posao,školu ili stan,oni im za to opravdanje serviraju priču,kako su im krivi za to odlični učenici,gej populacija,invalidi,Evropa,ateisti,ko sve ne,a krivi su im sami roditelji,koji nisu uspeli da im obezbede normalno detinjstvo...

Jung

pre 11 godina

Pitao bih se koja deca? Skole se gase po Srbiji, jer je sve manji broj dece koja dolaze na svet ali to nije alarmantno sta ce Srbiji dece

Mika Vranjanac

pre 11 godina

Pa ovi procenti nisu tako zastrasujuci. Verovatno su isti ili manji nego u drugim (razvijenim) zemljama, osim mozda za homoseksualce gde kaskamo za svetom. U SAD je pre desetak godina verovatno vise od 50% ispitanika imalo negativno misljenje o homoseksualcima, a o ateistima i da ne pricam.

Jedan moj prijatelj aglikanac mi je rekao da njegova baba ne voli katolike, ali su i oni bolji od ateista.

Rezultati koje ste prezentovali su nepotpuni, jer nist izneli koliko ljudi ima pozitivan ili nikakav stav o gore navedenim grupama.

Sve me ovo podseca ne jednu epizodu "Yes, Minister" kad mu onaj savetnik kaze. Ministre, ne sekirajte se za ankete. Pazljivim izborom pitanja uvek mozete da dobijete rezultat koji zelite.

I na kraju, disclosure. Ja sam ateista, podrzavam i gej i mesovite brakove :-)

Kompleksna je ova tema

pre 11 godina

Nedostatak autoriteta.

Roditelji nemaju vremena da se bave detetom pa dete zapada pod loš uticaj ili je dete razmaženo i naviklo je da dobija sve što hoće.
Nastavnici se boje da pokažu otpor zbog posla, prodavci prodaju alkohol i cigare zbog istog razloga.
Ne treba upotrebiti nasilje, ali treba pokazati otpor. Nažalost mnogo ljudi zatvara oči pred neopravdanim časovima, tučama, lošim navikama.
A zašto deca imaju takve stavove? Zato što im takve stavove imaju i roditelji. Kad dođu s posla i upale dnevnik u porodici se većinom naglas komentariše. Dete koje to sluša u 99 posto slučajeva će preuzeti to mišljenje.A narod je i opravdano i neopravdano kivan na sve.

Ateista

pre 11 godina

Dvadeset tri posto dece mrzi ateiste! Zastrasujuce!
Da li treba preispitati odluku o uvodjenju veronauke u skole? Da li veronauka podstice versku mrznju prema ateistima? Da li postoji ovakva anketa iz ranijih godina (pre uvodjenja veronauke u skole) pa da se uporede rezultati???

Lale Gator

pre 11 godina

Sećam se kako smo mi popunjavali slične ankete još u srednjoj školi - to je bilo zezanje i naravno zaokruživanje najgorih mogućih odgovora... deca ko deca.
Ne verujem da je to baš pravo stanje.

Iza Brda

pre 11 godina

Današnja deca: površna, slabo obrazovana, prepotentna, misle da su najpametniji, misle da im je neko nešto dužan, lenja, prosta, galamdžije, slušaju uglavnom folk, prate "srpsku estradu" i debilizovani Holivud, gledaju ružičastu televiziju, sanjaju da budu Arkani (dečaci) i Cece (devojčice), "mrko" se gledaju, "kače" se po javnom prevozu, ogovaraju se na "trač partiju"....Nasledili su genetske osobine svojih roditelja, njihove navike i vaspitanje. Osvrnite se oko sebe kada odete na roditeljske sastanke, posmatrajte, i zaključite o čemu se radi. To je treng u svetu, ne samo u Srbiji, Obrnuta evolucija, zaglupljivanje, kako bi se stvorio "funkcionalni idiot", čovek (žena) koji ce da služi sistemu, bez emocija, bez pitanja, bez morala, kako bi bio adekvatno nagradjen da zadovolji svoje primalne instikte: u se, na se i poda se!

umalo 100%

pre 11 godina

Hm...ateista sam, to je 23%, druge nacionalnosti, to je 21.8%, bio sam odličan učenik, to je 18.9%, nisam navijač, to je 15.3%, i drugačije razmišljam od većine, to je 15.2%, sve u svemu, grubo sabrano, 94.2%, uopšte nije lep osećaj, a treba provesti život u takvoj sredini, i podizati svoju decu.
Svaka čast onima koji nas dele samo na ljude i neljude. Da njih nema, ne bi bilo ni nade.

Mirko

pre 11 godina

"Kako je to moguce kada smo imali demokratsku vlast koja se zalagala za Evropske vrednosti multikulturalnosti i tolerancije... ili i nije bilo bas tako sem sto su sebe nazivali demokratskom vladom i drzavom!?
(Aleksa1, 26. decembar 2012 14:41)"
Demokratsku vlast smo imali deset godina, onda vam je dosadila pa ste glasali za odbegle radikale. Potrebno je mnogo vise od deset godina da bi se otklonile posledice ratova i politike mrznje, i d bi se stvorila zdrava drzava. Vecini evropskih drzava je trebalo par vekova da se stabilizuju.

Aleksa1

pre 11 godina

(Mirko, 26. decembar 2012 15:02) Izvini molim te ali ja sam glasao za beli listic jer nema demokratski orjentisane stranke u Srbiji, svi su prevara. Bila je to DS dok je pokojni Z.Djindjic vodio a posle toga se pretvorila u leglo tajkuna i prevaranata. A da li je dovoljno 12 godina da makar deca prihvate nacela demokratije, ja mislim da jeste jer su to deca rodjena posle Milosevica i 90-tih ali kao sto sam i naveo u predhodnom komentaru "samo su sebe nazivali Demokratama" a radili su nesto sasvim drugo. A da oni nisu bili toliko losi po drustvo, ekonomiju, zdravstvo, SKOLSTVO... Srbije, ni SNS danas ne bi bio na vlasti i mogli bi sebe da zovemo Demokratijom ali posto svi znamo kako su radili i sta su radili dolazimo do ovog sto nam se danas desava.

Milko

pre 11 godina

Iskreno ono što svakodnevno vidim čini mi se mnogo gore od ovoga rezultata.
Možda su se malo suzdržavali ipak je to osetljivo područje, a u tom uzrastu imaju još malo i straha.

iggy

pre 11 godina

Mislim da 99% onih koji imaju negativan stav prema HIV pozitivnim osobama ne cine nista po pitanju zdravog i bezbednog sexualnog zivota(ako je vecina omladine neodgovorna po tom pitanju, zasto bi oni bili izuzetak) i da na taj nacin upravo rizikuju da upadnu u tu 'omrazenu' grupu

esb

pre 11 godina

Izrastaju u (ne "rastu u...", draga redakcijo) tipicne Srbe XXI veka zbog kojih Srbije u XXII veku vise nece ni biti. I ne treba da je bude ako ce biti takva.

Misa Pavlovic

pre 11 godina

Porazavajuca studija za sve nas, za roditelje koji su naj odgovorniji, skole koje su nezainteresovane, drzavu koje i nema pojma sta da radi. Deca nam rastu u goleme naciste koji prete nasiljem svima koji i najmanje odstupaju od tzv. pravoslavnog puta. Mi umesto da se priblizavamo evropi iz dana u dan odlazimo sve dalje i postajemo izolovano pleme morona usred Evrope.

Napredak

pre 11 godina

Bogu hvala da je tako.
Dok smo se mi učili i "primali" na zapadnu tolrenaciju, ravnopravnost, multikulturalnost, itd...tante-za-mante...

Drugi su širili državu i teritoriju.

A Srbija nikad manja i nikad manje stanovnika.

Dusan

pre 11 godina

Prvo treba da se obajsni u kakvom drustvu odrastaju nasi mladi i koliko se poklanja paznja njihovom socijalnom obrazovanju.Drugo u vreme krize nema mesta za toleranciju to je prirpdno stanje stvari,ljudi su negativni i na ivici nerava. I trece ne vidim sustinu objavljivanja ovakvih tekstova u javnosti samo zato sto se mladja populacija moze jos vise osiliti. Kada se stvari u ovoj zemlji srede a ticu se ekonomije onda ce se svi ovi stavovi ubalziti,trenutno ljudi traze krivce!!!Da li je ovo moguce sanirati,pa sve je moguce ali je pitanje da li je pozeljno nasim politicarima???

Rajko Janjanin

pre 11 godina

Ne sumnjam da su rezultati ovakvi...ipak, zanimao bi me uzorak na kome je istrazivanje uradjeno. Kako bilo, ne verujem da su nasi klinci izuzetak u odnosu na bilo koju zapadnoevropsku drzavu (osim donekle tradicionalno liberalnijih skandinavskih socijaldemokratija, ali i to je pitanje), cak i one koje u obrazovanje ulazu neuporedivo vise od nase, poput recimo Velike Britanije. Bojim se da su uzroci malo dublji nego pausalne ocene kako zivimo u "bolesnom" drustvu i sl. Smatram da bi trebalo gledati siru sliku, te da ce pre biti da je rec o terminalnoj fazi jednog drustveno-ekonomskog modela, ovog neoliberalno-kapitalistickog, koja podrazumeva i relativizaciju i simplifikaciju svih sfera zivota, ukljucujuci i obrazovanje. A znamo da je ova stvar potpuno zakonomerna - manjak kvalitetnog obrazovanja, nedostatak istinskih role-modela rezultira samo i iskljucivo porastom nevaspitanja, nivoa predrasuda, razobrucenosti i primitivizma. A to je nazalost svetski trend.

mima

pre 11 godina

Na žalost potpuno mi je jasno odakle tako loši rezultati. U razredu mog deteta je jedno dete musliman Muhamed. On je neomiljen , ne druže se sa njim ostali dečaci, dobija batine... Ćerka kaže da on nije ništa gori od ostalih ali da deca koja hoće da budu GLAVNA to postižu tako što njega šikaniraju za primer ostalima... Škola ja jedna od najboljih osn. škola u gradu u kojoj postoji program ŠKOLA BEZ NASILJA. Pitam sa kakve su škole koje nisu u tom programu...

S

pre 11 godina

Iz kuće se nosi to vaspitanje.Niste skroz u pravu.Iz kuće se nosilo i vaspitanje o bratstvu i jedinstvu pa se poklasmo do zadnjega još malo.

Sindrom "Zestoki momak"

pre 11 godina

Iako su 90-te davno prosle i dalje vlada sistem vrednosti utemeljen u tom periodu. Jedna od surovih posledica 90-tih je i sindrom poznat pod nazivom "Zestoki momak". Danasnja deca i dalje odrastaju u sredini gde je taj sindrom, na zalost, prisutan na svakom koraku. Nasilje i bahatost neverovatno dominiraju. Svaki drugi "tata" je u fazonu "Zestoki momak" i sta da ocekujete od njegovog deteta? Secam se scene od pre neko jutro u kojoj jedan gospodin dobronamerno i kulturno prigovara drugom "gospodinu" zbog ocajno parkiranog automobila. Taj drugi "gospodin" je odmah uzvratio sa poznatim recima: "Sta je bilo bre?", "Sta ti nije jasno?" i pri tome je stezao pesnicu ne bi li udario ovog sto mu je prigovorio. Sa druge strane, secam se da mi se par puta desilo u inostranstvu (konkretno Britanija) da sam slucajno malo grublje ramenom zakacio prolaznika. Jednom je to bio prilicno krupan i naizgled arogantan lik koji se meni pola minuta izvinjavao zato sto sam JA NJEGA slucajno u prolazu zakacio i to prilicno grubo. U Srbiji takva situacija tesko da bi se zavrsila bez zestokih psovki ili tuce u kojoj bi noz, cigla ili pistolj vrlo verovatno bili upotrebljeni. O cemu dalje da pricamo?

Flash

pre 11 godina

Jeste, mi smo odvratna nevaspitana generacija... a koja nas je ono bese generacija rodila, odgajila i vaspitala? Ja mislim ona 'zlatna' jugoslovenska pionirska generacija, koja se celo detinjstvo zaklinjala idealizovanom velikom bezgresnom vodji svih vasih naroda i narodnosti, i pevala fanaticke pesme...A sada nama sole pamet.

Bob Rock

pre 11 godina

Rastu u sizofrene paranoicne ksenofobicne homofobe koji su ubedjeni da su oni najbolji na svetu i da ih svi ostali zbog toga mrze...
Tacnije, deca postaju ono sto od njih roditelji naprave...

djenka

pre 11 godina

Za ovakav stav najkrivlje su "organizacije" koje se "bore" za prava navedenih manjina. Kranje, nebuloznim i ničim izazvanim, agresivnim kampanjama irutiraju ljude. Odrastao sam u SFRJ i niko me nije terao da volim nešto ili nekog, a nemam negativan stav prema bilo kome ili čemu. Pojavom ovih "organizacija" i njihovih kampanja i kod mene se javila izvesna doza mučnine. Ne prema onima koje "štite" već prema celoj toj priči, pogotovo kad je jasno ko dan kakvi su stvarni njihovi motivi...

NN

pre 11 godina

Jednostavno, rastu u ljude. I batalite više sa tom mržnjom hrvata, muslimana i albanaca. Ne kažem da treba da ih volimo, ali nemojte decu da trujete sa tim!!!

Veliki pozdrav

pre 11 godina

Pa kakva ce deca biti kada im mame share-uju svete Petke na facebook-u. Sav taj primitivizam i zatucanost dolazi iskljucivo iz porodice.

muamua

pre 11 godina

na pitanje koga vise mrzite hrvate albance ili madjare kakav bi bio vas odgovor...da li vam smetaju delovi gradova koje su romi zauzeli i ruinirali kakav bi odgovor bio....da li vam smetaju romi koji prose na raskrsnicama ...a englesko dete bads voli skote?????pitajte grcku decu da li vole tursku...c c c

Aca

pre 11 godina

U realnosti, podaci su još i gori, jer kada deca popunjavaju te upitnike, ipak se trude da budu bolja nego što realno jesu. Društvo će sve to skupo koštati. U Češkoj, je 90% ateista, ali Češka ide napred, a ne nazad kao Srbija. Srbi mogu biti, postati kao Hrvati, ili Rumuni, kojima je vera sve, a da država ostane korumpirana, kao i čitavo društvo, ali videćete gde će za 20 godina biti jedna Češka, a gde Hrvatska i Rumunija. Deca gledaju svoje roditelje koji su besni, i nezadovoljni, iako su mnoge stvari mogli da promene, a nisu želeli. Ja se najneprijatnije osećam u Srbiji, iako nisam gay.

Iznogud

pre 11 godina

Iz ovoga se da zakljuciti da nam deca rastu u nekoga ko: zeli da bude profesionalni navijac; da nista u zivotu ne nauci; da u pauzi izmedju dve utakmice skoci do crkve; da ostatak vremena provede pijan ili naduvan, mlateci nekog na ulici!!!
Dobar statisticar moze da napravi anketu kakvu hoce i da iz nje izvuce zakljucke kakve god hoce (nisam statisticar a pogotovo ne dobar).

Aleksa1

pre 11 godina

Kako je to moguce kada smo imali demokratsku vlast koja se zalagala za Evropske vrednosti multikulturalnosti i tolerancije... ili i nije bilo bas tako sem sto su sebe nazivali demokratskom vladom i drzavom!?

Pavle Pucar

pre 11 godina

Pa i ja dok sam bio dete uvek su se zadirkivali oni koji su bili odlicni jer je bilo kul biti nazadan u razvoju ocito....Isto vazi i za religiju il ako si drugaciji trpis sikaniranje...A kako je ovim gay ljudime ne smem ni da zamislim....Mada ako mene pitate nece ovo izaci na dobro....

KP

pre 11 godina

Ljudi su promenili vlast pocetkom dve hiljaditih, sto je relativno lako ali nisu promenili sebe sto je moramo priznati dosta teze. Mislim da je Platon rekao parafraziram, razumimo dete koje se plasi mraka ali uplasimo se ako se tog mraka plasi odrastao covek.

Karlo

pre 11 godina

Po prirodi stvari deca imaju visak energije, i zele da je u nesto investiraju, potrose. Ako drzava ne kanalise to na kreativan nacin, energija ide u destrukciju. I tada je meta nebitna, vazno je biti PROTIV necega ili nekoga. Drzava se time ne bavi, nema vremena od Kosova.

U sta nam prerastaju deca? U huligane. Kratko i jednostavno.

Ko na brdu ak imalo stoji ...

pre 11 godina

Ako se drži glava zabodena u "svoje dvorište" mnoge stvari nikada neće da budu jasne, a najčešće će da budu pogrešno protumačene. Kada se raste u takvom okruženju, šta može drugo da se očekuje. Slovenija - izbrisani - državni projekat. Hrvatska - etničko čišćenje u toku - državni projekat. Crna Gora - nasilno uvođenje jezika i homogenizacija - državni projekat. Kosovo - ne vredi trošiti reči. Sve podržano od međunarodne zajednice, činjenjem i nečinjenjem.

Vranac

pre 11 godina

ja kad sam prichao da Parada mora da se odrzi, i da policija mora da bije one na drugoj strani ako krenu na uchesnike, upravo sam ovu anketu imao u vidu.

Marko

pre 11 godina

Pa normalno, kad vide naše političare koji isto to propagiraju, kad upale TV zaspu ih onim ološima sa Granda ili Karamelom, kad izađu na ulicu, vide kako se nasilnici i lopovi uvek provuku i ispadnu pametniji... I šta onda hoćete, šta je onda ovde čudno???

Maja

pre 11 godina

ja mojoj deci moram da objašnjavam da su Romi ljudi isti kao i mi da imaju samo malo drugačiju boju kože i da je ružno zvati ih "cigani"

Moja majka to meni nije morala da govori! Toliko o tome kakav uticaj na decu ima ambijent u kome danas živimo!

Nico

pre 11 godina

Sve ide iz kuće! Kako da dete vaspitavaju roditelji koji i sami nisu vaspitavani kako treba, a pri tom imaju i mentalno-zdravstvene probleme! Druga stvar: Nemoguće je pravilno vaspitavati, razvijati i usmeravati decu u jednom duboko bolesnom društvu kao što je ovo naše!

katica

pre 11 godina

Viđan svaki dan kako se međusobno tuku. A bogami i kako tuku svoje babe ili roditelje i kako se „inate“ u ranjama i trotoarima. Videla sam više puta ovih dana kako po nekoliko dečaka (7-14 god) besomučno pale petarde u parkiću a stazom prolaze ljudi. Upale petardu i razbeže se a ženu koja tu prolazi ne upozoravaju, jednom je to bila žena koja gura bebu u kolicima! Znači rastu „mali monstrumi“ apsolutno bezosećajni. Viđala sam devojčurke (13-16 god) kako u gradskom prevozu ne žele da ustanu trudnici (a starijim ljudima da i ne pominjem), viđam svaki dan jednu nekulturu, samoživost do autizma. Čak i mladići i devojke (18-25 god) se ponašaju kao deca od 3 godine potpuna „debilizacija“ Srbije zarad propale nacionalne politike „rata sa zapadom“. A netolerancu prema drugim narodima, susedima, seksualnim manjinama, invalidnim osobama su videli od starijih pa ponavljaju to što su videli.

Saša

pre 11 godina

Deca nisu kriva. Mi kao roditelji bi trebalo da sami sebi postavimo par pitanja. 1. Zašto je moje dete takvo i koji je moj udeo u svemu tome? 2. Šta mogu da učinim da bi se nešto promenilo na bolje? 3. Da li želim da živimo u društvu u kome su druga deca ili drugi ljudi ugnjetavani samo zato što drugačije misle, izgledaju ili se drugačije ponašaju? ......

Užas

pre 11 godina

Molim evropsku uniju, vanzemaljce ili bilo koga dobre volje i mogućnosti, da evakuiše ovo malo pametnih, pristojnih i normalnih stanovnika ove "države". A ovaj talog koji se još taloži, neka ostane pa nek se pokolju međusobno. Katastrofa, za 20, 30 godina arapska šerijatska zemlja, eventualno upakovana u zapadnjačku oblandu (npr. nosiće se džins, piti milk šejk i tvitovati fašističke izjave preko iPhone-a).

Fjodor

pre 11 godina

"Prema istraživanju koje je objavio nedeljnik NIN, značajan procenat dece i mladih ima negativan stav i prema ateistima, HIV pozitivnim i odličnim učenicima".

Nek ostane nada da ce ta deca ipak postati svesnija bica kako budu sazrevala, ali ostaje tragedija za onim izgubljenim generacijama sto sad gaze ka srednjem dobu i na isti nacin razmiljaju kao omladina. Ta tragedija je jos veca kad se pomisli da ta izgubljena generacija koci svaku narednu, namecuci im svoje pogresne stavove. Negacija prema HIV osobama i ateistima je posledica iskljucivo i samo nezanja, a to nezanje prouzrokuje strah. Verujte, najveci je strah od nepoznatog. Ovo poslednje, negativnost prema odlicnim ucenicima je posledica sopstvene nemoci. Nista uzasnije nema za coveka nego da ga postavite u trenutak totalne bespomocnosti. Probajte zamisliti jednog tinejdzera koji je uporan u svojo tvrdnji da su Srbi "nebeski narod", a kad kao odgovor dobije citat Puskina

Jednom je obucar posmatrao sliku
I na obuci gresku uocio;
Umetnik ovaj cas kicicom ispravi.
„Evo“, nagnut, obucar rece:
„Cini mi se lice je malo krivo...
I odvec su nage ove grudi“
Ali, Apeles ga prekide naglo:
„Prijatelju, dalje od obuce ne sudi!“

Osetice se zbunjeno, bespomocno i jedino resenje nacice ce u fizickom nasrtaju na sagovornika. Nece razumeti jasnu poruku "Drzi se svojih godina i skole, a kad sazris onda ces dobiti pravo da sudis i ocenjujes"

Ne trazite od dece da sve razumeju, ucite ih da budu strpljiva.

Al

pre 11 godina

Oprostite na mom komentaru ali moram reci samo jedno: Danasnji nacini podizanja i zastite dece su ih ucinila ovakvom.
Zasto oni koji zive u losijim uslovima izrastu bolje ljude? Cesto cujem u vestima da neko dete postize izvanredne rezultate u cemu god a nema gotovo nikakve mogucnosti. Najcesci razlog je siromastvo.
Danas skoro svako dete ima racunar, mobilne i gomilu skupih stvari, mnogo cega im se dozvoljava a tesko brani.
Danas vidis kakvi ljudi imaju prodju u svetu, koji su idoli deci pa i nije cudo sto su ovakva.

mirko

pre 11 godina

Mnogo vaznije pitanje je u sta ce nasa deca izrasti s obzirom sta jedu (racunajuci i potpuno zatrovano voce i povrce, mesto, sir, jaja, kao i gmo sorte), sta udisu, cime ih vakcinisu i zaprasuju odozgo na sedmicnom nivou. To je pitanje pre svih pitanja. Pitanje iz teksta je smesno spram ovog pitanja.

Jurica

pre 11 godina

Nevladin sektor, pre ostalog, pretvorio je ne jednu plemenitu ideju u vulgaran način za zgrtanje, na kraju krajeva ne baš ni sasvim malog, novca. Neiskrenost i gramzivost s kojom se zbog materijalne koristi "zastupaju" pozitivni ciljevi nanele su ogromnu štetu.

moj bog u koga verujem i kome se molim se zove Euro

pre 11 godina

Deca su najbolja slika naseg licnog sunovrata jer ih mi ovako moralno posrnuli vaspitavamo i usmeravamo. Crkva i drzava su samo pozornica na kojoj se taj licni sunovrat (tacnije slobodan pad u beskraj patnje) odvija. Drzava i crkva bi eventualno mogle da pokrenu neke drustvene akcije kojima bi se stanovnistvo pokazalo kako da se uzdigne u moralnom i etickom smislu ali nazalost ni drzava ni crkva nemaju kadar za tako nesto niti ih to interesuje.

Predrag

pre 11 godina

Svakim danom sve nam je gore i gore. I ovo je pokazatelj da će se taj trend nastaviti i u budućnosti. Ne verujem u vradžbine, ali mislim da smo mi proklet narod i da je to prokletstvo novije istorije.
Da li je to zbog toga što ne možemo da se suočimo sa istinom ili ne priznajemo greške, ne znam. Ali znam da ukoliko se nešto ne promeni drastično (u glavama ljudi, ne u novčanicima iako se danas život svodi na to) postaćemo takvi da će me biti stid.
Ej bre, od onakvog naroda šta ćemo postati...

Dejan

pre 11 godina

Pa s obzirom da većinu dece ne vaspitaju ni roditelji ni nastavni kadar, nego Facebook, dobro je da nisu i gori. Novosađanin sam i neretko primećujem ogromnu razliku u nekulturi i divljaštvu ovde, u odnosu na samo 5-6 godina ranije.

Nico

pre 11 godina

Sve ide iz kuće! Kako da dete vaspitavaju roditelji koji i sami nisu vaspitavani kako treba, a pri tom imaju i mentalno-zdravstvene probleme! Druga stvar: Nemoguće je pravilno vaspitavati, razvijati i usmeravati decu u jednom duboko bolesnom društvu kao što je ovo naše!

Ateista

pre 11 godina

Dvadeset tri posto dece mrzi ateiste! Zastrasujuce!
Da li treba preispitati odluku o uvodjenju veronauke u skole? Da li veronauka podstice versku mrznju prema ateistima? Da li postoji ovakva anketa iz ranijih godina (pre uvodjenja veronauke u skole) pa da se uporede rezultati???

Maja

pre 11 godina

ja mojoj deci moram da objašnjavam da su Romi ljudi isti kao i mi da imaju samo malo drugačiju boju kože i da je ružno zvati ih "cigani"

Moja majka to meni nije morala da govori! Toliko o tome kakav uticaj na decu ima ambijent u kome danas živimo!

Karlo

pre 11 godina

Po prirodi stvari deca imaju visak energije, i zele da je u nesto investiraju, potrose. Ako drzava ne kanalise to na kreativan nacin, energija ide u destrukciju. I tada je meta nebitna, vazno je biti PROTIV necega ili nekoga. Drzava se time ne bavi, nema vremena od Kosova.

U sta nam prerastaju deca? U huligane. Kratko i jednostavno.

katica

pre 11 godina

Viđan svaki dan kako se međusobno tuku. A bogami i kako tuku svoje babe ili roditelje i kako se „inate“ u ranjama i trotoarima. Videla sam više puta ovih dana kako po nekoliko dečaka (7-14 god) besomučno pale petarde u parkiću a stazom prolaze ljudi. Upale petardu i razbeže se a ženu koja tu prolazi ne upozoravaju, jednom je to bila žena koja gura bebu u kolicima! Znači rastu „mali monstrumi“ apsolutno bezosećajni. Viđala sam devojčurke (13-16 god) kako u gradskom prevozu ne žele da ustanu trudnici (a starijim ljudima da i ne pominjem), viđam svaki dan jednu nekulturu, samoživost do autizma. Čak i mladići i devojke (18-25 god) se ponašaju kao deca od 3 godine potpuna „debilizacija“ Srbije zarad propale nacionalne politike „rata sa zapadom“. A netolerancu prema drugim narodima, susedima, seksualnim manjinama, invalidnim osobama su videli od starijih pa ponavljaju to što su videli.

Veliki pozdrav

pre 11 godina

Pa kakva ce deca biti kada im mame share-uju svete Petke na facebook-u. Sav taj primitivizam i zatucanost dolazi iskljucivo iz porodice.

Fjodor

pre 11 godina

"Prema istraživanju koje je objavio nedeljnik NIN, značajan procenat dece i mladih ima negativan stav i prema ateistima, HIV pozitivnim i odličnim učenicima".

Nek ostane nada da ce ta deca ipak postati svesnija bica kako budu sazrevala, ali ostaje tragedija za onim izgubljenim generacijama sto sad gaze ka srednjem dobu i na isti nacin razmiljaju kao omladina. Ta tragedija je jos veca kad se pomisli da ta izgubljena generacija koci svaku narednu, namecuci im svoje pogresne stavove. Negacija prema HIV osobama i ateistima je posledica iskljucivo i samo nezanja, a to nezanje prouzrokuje strah. Verujte, najveci je strah od nepoznatog. Ovo poslednje, negativnost prema odlicnim ucenicima je posledica sopstvene nemoci. Nista uzasnije nema za coveka nego da ga postavite u trenutak totalne bespomocnosti. Probajte zamisliti jednog tinejdzera koji je uporan u svojo tvrdnji da su Srbi "nebeski narod", a kad kao odgovor dobije citat Puskina

Jednom je obucar posmatrao sliku
I na obuci gresku uocio;
Umetnik ovaj cas kicicom ispravi.
„Evo“, nagnut, obucar rece:
„Cini mi se lice je malo krivo...
I odvec su nage ove grudi“
Ali, Apeles ga prekide naglo:
„Prijatelju, dalje od obuce ne sudi!“

Osetice se zbunjeno, bespomocno i jedino resenje nacice ce u fizickom nasrtaju na sagovornika. Nece razumeti jasnu poruku "Drzi se svojih godina i skole, a kad sazris onda ces dobiti pravo da sudis i ocenjujes"

Ne trazite od dece da sve razumeju, ucite ih da budu strpljiva.

Iza Brda

pre 11 godina

Današnja deca: površna, slabo obrazovana, prepotentna, misle da su najpametniji, misle da im je neko nešto dužan, lenja, prosta, galamdžije, slušaju uglavnom folk, prate "srpsku estradu" i debilizovani Holivud, gledaju ružičastu televiziju, sanjaju da budu Arkani (dečaci) i Cece (devojčice), "mrko" se gledaju, "kače" se po javnom prevozu, ogovaraju se na "trač partiju"....Nasledili su genetske osobine svojih roditelja, njihove navike i vaspitanje. Osvrnite se oko sebe kada odete na roditeljske sastanke, posmatrajte, i zaključite o čemu se radi. To je treng u svetu, ne samo u Srbiji, Obrnuta evolucija, zaglupljivanje, kako bi se stvorio "funkcionalni idiot", čovek (žena) koji ce da služi sistemu, bez emocija, bez pitanja, bez morala, kako bi bio adekvatno nagradjen da zadovolji svoje primalne instikte: u se, na se i poda se!

Užas

pre 11 godina

Molim evropsku uniju, vanzemaljce ili bilo koga dobre volje i mogućnosti, da evakuiše ovo malo pametnih, pristojnih i normalnih stanovnika ove "države". A ovaj talog koji se još taloži, neka ostane pa nek se pokolju međusobno. Katastrofa, za 20, 30 godina arapska šerijatska zemlja, eventualno upakovana u zapadnjačku oblandu (npr. nosiće se džins, piti milk šejk i tvitovati fašističke izjave preko iPhone-a).

Sindrom "Zestoki momak"

pre 11 godina

Iako su 90-te davno prosle i dalje vlada sistem vrednosti utemeljen u tom periodu. Jedna od surovih posledica 90-tih je i sindrom poznat pod nazivom "Zestoki momak". Danasnja deca i dalje odrastaju u sredini gde je taj sindrom, na zalost, prisutan na svakom koraku. Nasilje i bahatost neverovatno dominiraju. Svaki drugi "tata" je u fazonu "Zestoki momak" i sta da ocekujete od njegovog deteta? Secam se scene od pre neko jutro u kojoj jedan gospodin dobronamerno i kulturno prigovara drugom "gospodinu" zbog ocajno parkiranog automobila. Taj drugi "gospodin" je odmah uzvratio sa poznatim recima: "Sta je bilo bre?", "Sta ti nije jasno?" i pri tome je stezao pesnicu ne bi li udario ovog sto mu je prigovorio. Sa druge strane, secam se da mi se par puta desilo u inostranstvu (konkretno Britanija) da sam slucajno malo grublje ramenom zakacio prolaznika. Jednom je to bio prilicno krupan i naizgled arogantan lik koji se meni pola minuta izvinjavao zato sto sam JA NJEGA slucajno u prolazu zakacio i to prilicno grubo. U Srbiji takva situacija tesko da bi se zavrsila bez zestokih psovki ili tuce u kojoj bi noz, cigla ili pistolj vrlo verovatno bili upotrebljeni. O cemu dalje da pricamo?

Pavle Pucar

pre 11 godina

Pa i ja dok sam bio dete uvek su se zadirkivali oni koji su bili odlicni jer je bilo kul biti nazadan u razvoju ocito....Isto vazi i za religiju il ako si drugaciji trpis sikaniranje...A kako je ovim gay ljudime ne smem ni da zamislim....Mada ako mene pitate nece ovo izaci na dobro....

Vranac

pre 11 godina

ja kad sam prichao da Parada mora da se odrzi, i da policija mora da bije one na drugoj strani ako krenu na uchesnike, upravo sam ovu anketu imao u vidu.

mima

pre 11 godina

Na žalost potpuno mi je jasno odakle tako loši rezultati. U razredu mog deteta je jedno dete musliman Muhamed. On je neomiljen , ne druže se sa njim ostali dečaci, dobija batine... Ćerka kaže da on nije ništa gori od ostalih ali da deca koja hoće da budu GLAVNA to postižu tako što njega šikaniraju za primer ostalima... Škola ja jedna od najboljih osn. škola u gradu u kojoj postoji program ŠKOLA BEZ NASILJA. Pitam sa kakve su škole koje nisu u tom programu...

Dejan

pre 11 godina

Pa s obzirom da većinu dece ne vaspitaju ni roditelji ni nastavni kadar, nego Facebook, dobro je da nisu i gori. Novosađanin sam i neretko primećujem ogromnu razliku u nekulturi i divljaštvu ovde, u odnosu na samo 5-6 godina ranije.

Banat

pre 11 godina

Ne vole odlikase !? pa da, ko moze da voli nekog ko istupa iz opste seme nerada, javasluka, neodgovornosti, muvanja, provlacenja, itd... ti odlikasi ce vam jednog dana svojim znanjem zaradjivati hleb, dovlaciti investicije, otvarati firme i zaposljavati, to mogu SAMO odlikasi... a vi ih tretirajte kao neprijatelje, samo napred ! kakav mentalni mrak, katastrofa

Marko

pre 11 godina

Pa normalno, kad vide naše političare koji isto to propagiraju, kad upale TV zaspu ih onim ološima sa Granda ili Karamelom, kad izađu na ulicu, vide kako se nasilnici i lopovi uvek provuku i ispadnu pametniji... I šta onda hoćete, šta je onda ovde čudno???

Bob Rock

pre 11 godina

Rastu u sizofrene paranoicne ksenofobicne homofobe koji su ubedjeni da su oni najbolji na svetu i da ih svi ostali zbog toga mrze...
Tacnije, deca postaju ono sto od njih roditelji naprave...

umalo 100%

pre 11 godina

Hm...ateista sam, to je 23%, druge nacionalnosti, to je 21.8%, bio sam odličan učenik, to je 18.9%, nisam navijač, to je 15.3%, i drugačije razmišljam od većine, to je 15.2%, sve u svemu, grubo sabrano, 94.2%, uopšte nije lep osećaj, a treba provesti život u takvoj sredini, i podizati svoju decu.
Svaka čast onima koji nas dele samo na ljude i neljude. Da njih nema, ne bi bilo ni nade.

Iznogud

pre 11 godina

Iz ovoga se da zakljuciti da nam deca rastu u nekoga ko: zeli da bude profesionalni navijac; da nista u zivotu ne nauci; da u pauzi izmedju dve utakmice skoci do crkve; da ostatak vremena provede pijan ili naduvan, mlateci nekog na ulici!!!
Dobar statisticar moze da napravi anketu kakvu hoce i da iz nje izvuce zakljucke kakve god hoce (nisam statisticar a pogotovo ne dobar).

Aca

pre 11 godina

U realnosti, podaci su još i gori, jer kada deca popunjavaju te upitnike, ipak se trude da budu bolja nego što realno jesu. Društvo će sve to skupo koštati. U Češkoj, je 90% ateista, ali Češka ide napred, a ne nazad kao Srbija. Srbi mogu biti, postati kao Hrvati, ili Rumuni, kojima je vera sve, a da država ostane korumpirana, kao i čitavo društvo, ali videćete gde će za 20 godina biti jedna Češka, a gde Hrvatska i Rumunija. Deca gledaju svoje roditelje koji su besni, i nezadovoljni, iako su mnoge stvari mogli da promene, a nisu želeli. Ja se najneprijatnije osećam u Srbiji, iako nisam gay.

Misa Pavlovic

pre 11 godina

Porazavajuca studija za sve nas, za roditelje koji su naj odgovorniji, skole koje su nezainteresovane, drzavu koje i nema pojma sta da radi. Deca nam rastu u goleme naciste koji prete nasiljem svima koji i najmanje odstupaju od tzv. pravoslavnog puta. Mi umesto da se priblizavamo evropi iz dana u dan odlazimo sve dalje i postajemo izolovano pleme morona usred Evrope.

Saša

pre 11 godina

Deca nisu kriva. Mi kao roditelji bi trebalo da sami sebi postavimo par pitanja. 1. Zašto je moje dete takvo i koji je moj udeo u svemu tome? 2. Šta mogu da učinim da bi se nešto promenilo na bolje? 3. Da li želim da živimo u društvu u kome su druga deca ili drugi ljudi ugnjetavani samo zato što drugačije misle, izgledaju ili se drugačije ponašaju? ......

Mirko

pre 11 godina

"Kako je to moguce kada smo imali demokratsku vlast koja se zalagala za Evropske vrednosti multikulturalnosti i tolerancije... ili i nije bilo bas tako sem sto su sebe nazivali demokratskom vladom i drzavom!?
(Aleksa1, 26. decembar 2012 14:41)"
Demokratsku vlast smo imali deset godina, onda vam je dosadila pa ste glasali za odbegle radikale. Potrebno je mnogo vise od deset godina da bi se otklonile posledice ratova i politike mrznje, i d bi se stvorila zdrava drzava. Vecini evropskih drzava je trebalo par vekova da se stabilizuju.

Mita

pre 11 godina

Smetaju im odlični učenici,invalidi i ko sve ne,ali zato znaju gde ima da se cirka...Za to nisu krivi klinci,nego roditelji i mediji,koji im takve stavove serviraju.Pošto ne mogu da objasne svojoj deci,zašto nemaju posao,školu ili stan,oni im za to opravdanje serviraju priču,kako su im krivi za to odlični učenici,gej populacija,invalidi,Evropa,ateisti,ko sve ne,a krivi su im sami roditelji,koji nisu uspeli da im obezbede normalno detinjstvo...

bezimena

pre 11 godina

U sta ce odrasti dete, zavisi samo od roditelja.
Samo kukavice i promaseni tipovi mogu da krive nekog drugog.
Deca su slika roditelja.
(tate i mame, 26. decembar 2012 17:16)

Potpuno ste u pravu!

Marija

pre 11 godina

Ja sam roditelj i ja sam odgovorna za ovaj trend.

Moja je krivica, nisu mi drugi krivi sto moje dete vice na mene i sto mrzi druge ljude.

moj bog u koga verujem i kome se molim se zove Euro

pre 11 godina

Deca su najbolja slika naseg licnog sunovrata jer ih mi ovako moralno posrnuli vaspitavamo i usmeravamo. Crkva i drzava su samo pozornica na kojoj se taj licni sunovrat (tacnije slobodan pad u beskraj patnje) odvija. Drzava i crkva bi eventualno mogle da pokrenu neke drustvene akcije kojima bi se stanovnistvo pokazalo kako da se uzdigne u moralnom i etickom smislu ali nazalost ni drzava ni crkva nemaju kadar za tako nesto niti ih to interesuje.

jj

pre 11 godina

"i žene (10,5%)."????
Koja je to kategorija, nema kategorije "homoseksualka", "ateistkinja" i sl., nego SAMO ZATO sto su ZENE?
Kategorija "Zena" je, za par promila, udaljena od kategorije "Pas".
Tugo, moja Srbijo, mislim da je ipak vreme da se rastajemo.:(

iggy

pre 11 godina

Mislim da 99% onih koji imaju negativan stav prema HIV pozitivnim osobama ne cine nista po pitanju zdravog i bezbednog sexualnog zivota(ako je vecina omladine neodgovorna po tom pitanju, zasto bi oni bili izuzetak) i da na taj nacin upravo rizikuju da upadnu u tu 'omrazenu' grupu

Al

pre 11 godina

Oprostite na mom komentaru ali moram reci samo jedno: Danasnji nacini podizanja i zastite dece su ih ucinila ovakvom.
Zasto oni koji zive u losijim uslovima izrastu bolje ljude? Cesto cujem u vestima da neko dete postize izvanredne rezultate u cemu god a nema gotovo nikakve mogucnosti. Najcesci razlog je siromastvo.
Danas skoro svako dete ima racunar, mobilne i gomilu skupih stvari, mnogo cega im se dozvoljava a tesko brani.
Danas vidis kakvi ljudi imaju prodju u svetu, koji su idoli deci pa i nije cudo sto su ovakva.

Milko

pre 11 godina

Iskreno ono što svakodnevno vidim čini mi se mnogo gore od ovoga rezultata.
Možda su se malo suzdržavali ipak je to osetljivo područje, a u tom uzrastu imaju još malo i straha.

esb

pre 11 godina

Izrastaju u (ne "rastu u...", draga redakcijo) tipicne Srbe XXI veka zbog kojih Srbije u XXII veku vise nece ni biti. I ne treba da je bude ako ce biti takva.

Daleko vam lepa kuca

pre 11 godina

Uh... posle citanja ovoga jos mi je draze sto moji klinci odrastaju u USA. Jos mao kad burazerov klinac poraste da ga dovedem ovde na skolovanje pa da i on ostane u USA. Nikad srece u toj nesrecnoj Srbiji.

mirko

pre 11 godina

Mnogo vaznije pitanje je u sta ce nasa deca izrasti s obzirom sta jedu (racunajuci i potpuno zatrovano voce i povrce, mesto, sir, jaja, kao i gmo sorte), sta udisu, cime ih vakcinisu i zaprasuju odozgo na sedmicnom nivou. To je pitanje pre svih pitanja. Pitanje iz teksta je smesno spram ovog pitanja.

KP

pre 11 godina

Ljudi su promenili vlast pocetkom dve hiljaditih, sto je relativno lako ali nisu promenili sebe sto je moramo priznati dosta teze. Mislim da je Platon rekao parafraziram, razumimo dete koje se plasi mraka ali uplasimo se ako se tog mraka plasi odrastao covek.

nestranacka licnost

pre 11 godina

"Hm...ateista sam, to je 23%, druge nacionalnosti, to je 21.8%, bio sam odličan učenik, to je 18.9%, nisam navijač, to je 15.3%, i drugačije razmišljam od većine, to je 15.2%, sve u svemu, grubo sabrano, 94.2%, uopšte nije lep osećaj, a treba provesti život u takvoj sredini, i podizati svoju decu.
Svaka čast onima koji nas dele samo na ljude i neljude. Da njih nema, ne bi bilo ni nade.
(umalo 100%)"

Pa za odlicnog ucenika i nije ti neka racunica. 94.2%. Nije to 94.2% KUMULATIVNO, zato sto sve ovo sto si naveo moze da bude skoro JEDNA ISTA grupa ljudi, sto najverovatnije i jeste. Da uprostim: Ovo sto ne vole one koji nisu navijaci, definitivno ne vole ni odlicne ucenike, jer su obicno najvaterniji navijaci obicni huligani bez prespektive i buducnosti.

DM

pre 11 godina

90% komentatora je sablažnjeno i razočarano, a u vreme prajda 90% komentara je u stilu "šta će nam to". Ako vam i dalje nije jasno, onda ok...

tate i mame

pre 11 godina

U sta ce odrasti dete, zavisi samo od roditelja.
Samo kukavice i promaseni tipovi mogu da krive nekog drugog.
Deca su slika roditelja.

Kompleksna je ova tema

pre 11 godina

Nedostatak autoriteta.

Roditelji nemaju vremena da se bave detetom pa dete zapada pod loš uticaj ili je dete razmaženo i naviklo je da dobija sve što hoće.
Nastavnici se boje da pokažu otpor zbog posla, prodavci prodaju alkohol i cigare zbog istog razloga.
Ne treba upotrebiti nasilje, ali treba pokazati otpor. Nažalost mnogo ljudi zatvara oči pred neopravdanim časovima, tučama, lošim navikama.
A zašto deca imaju takve stavove? Zato što im takve stavove imaju i roditelji. Kad dođu s posla i upale dnevnik u porodici se većinom naglas komentariše. Dete koje to sluša u 99 posto slučajeva će preuzeti to mišljenje.A narod je i opravdano i neopravdano kivan na sve.

lalle

pre 11 godina

Zamislite kakva buducnost ceka drustvo ciji se narastaji ponose kriminalcima,ratnim zlocincima,a mrze bolesne jedinke svoih sunarodnika. Da li je to normalno? Nije! To je siziofrenija ito najtezi oblik. Znaci da nepostoi ni buducnost.

Predrag

pre 11 godina

Svakim danom sve nam je gore i gore. I ovo je pokazatelj da će se taj trend nastaviti i u budućnosti. Ne verujem u vradžbine, ali mislim da smo mi proklet narod i da je to prokletstvo novije istorije.
Da li je to zbog toga što ne možemo da se suočimo sa istinom ili ne priznajemo greške, ne znam. Ali znam da ukoliko se nešto ne promeni drastično (u glavama ljudi, ne u novčanicima iako se danas život svodi na to) postaćemo takvi da će me biti stid.
Ej bre, od onakvog naroda šta ćemo postati...

Aleksa1

pre 11 godina

Kako je to moguce kada smo imali demokratsku vlast koja se zalagala za Evropske vrednosti multikulturalnosti i tolerancije... ili i nije bilo bas tako sem sto su sebe nazivali demokratskom vladom i drzavom!?

muamua

pre 11 godina

na pitanje koga vise mrzite hrvate albance ili madjare kakav bi bio vas odgovor...da li vam smetaju delovi gradova koje su romi zauzeli i ruinirali kakav bi odgovor bio....da li vam smetaju romi koji prose na raskrsnicama ...a englesko dete bads voli skote?????pitajte grcku decu da li vole tursku...c c c

b

pre 11 godina

Ne znam u sta nam rastu deca,ali znam da im nije lako.Na jednoj strani nacionalisti poznati po ,,inteligenciji i obrazovanju'',na drugoj strani liberi jos zatucaniji od ovih prvih,a bogami ni manje agresivni,evo ovde na ovom liberalnom sajtu neki prizeljku da na Srbiju bace atomsku bombu.Kad se tome doda i rasprava izmedju vernika i ateista,gde sve frca od tolerancije i altruizma(ne zaostaju ni jedni ni drugi) nije tesko konstatovati da je u Srbiji najteze biti normalan covek.

Mika Vranjanac

pre 11 godina

Pa ovi procenti nisu tako zastrasujuci. Verovatno su isti ili manji nego u drugim (razvijenim) zemljama, osim mozda za homoseksualce gde kaskamo za svetom. U SAD je pre desetak godina verovatno vise od 50% ispitanika imalo negativno misljenje o homoseksualcima, a o ateistima i da ne pricam.

Jedan moj prijatelj aglikanac mi je rekao da njegova baba ne voli katolike, ali su i oni bolji od ateista.

Rezultati koje ste prezentovali su nepotpuni, jer nist izneli koliko ljudi ima pozitivan ili nikakav stav o gore navedenim grupama.

Sve me ovo podseca ne jednu epizodu "Yes, Minister" kad mu onaj savetnik kaze. Ministre, ne sekirajte se za ankete. Pazljivim izborom pitanja uvek mozete da dobijete rezultat koji zelite.

I na kraju, disclosure. Ja sam ateista, podrzavam i gej i mesovite brakove :-)

Aleksa1

pre 11 godina

(Mirko, 26. decembar 2012 15:02) Izvini molim te ali ja sam glasao za beli listic jer nema demokratski orjentisane stranke u Srbiji, svi su prevara. Bila je to DS dok je pokojni Z.Djindjic vodio a posle toga se pretvorila u leglo tajkuna i prevaranata. A da li je dovoljno 12 godina da makar deca prihvate nacela demokratije, ja mislim da jeste jer su to deca rodjena posle Milosevica i 90-tih ali kao sto sam i naveo u predhodnom komentaru "samo su sebe nazivali Demokratama" a radili su nesto sasvim drugo. A da oni nisu bili toliko losi po drustvo, ekonomiju, zdravstvo, SKOLSTVO... Srbije, ni SNS danas ne bi bio na vlasti i mogli bi sebe da zovemo Demokratijom ali posto svi znamo kako su radili i sta su radili dolazimo do ovog sto nam se danas desava.

Boromir

pre 11 godina

Rastu u ono u šta ih oblikujete. Molim vas nemojte sa ovakvim tekstovima, nismo svi sisali vesla. Ima medju nama josh chasnih ljudi, kritichki nastrojenih sa obje noge na zemlji.
Ovaj prilog je u najmanju ruku licemjeran.

Flash

pre 11 godina

Jeste, mi smo odvratna nevaspitana generacija... a koja nas je ono bese generacija rodila, odgajila i vaspitala? Ja mislim ona 'zlatna' jugoslovenska pionirska generacija, koja se celo detinjstvo zaklinjala idealizovanom velikom bezgresnom vodji svih vasih naroda i narodnosti, i pevala fanaticke pesme...A sada nama sole pamet.

Icarus

pre 11 godina

Prema ovim istrazivanjima mene svi mrze :). 23% jer sam ateista + 21.8% jer sam ne-Srbin + 15.3% jer nisam navijac = 60.1% gradjana Srbije bi mene mrzeli po ovome :).

djenka

pre 11 godina

Za ovakav stav najkrivlje su "organizacije" koje se "bore" za prava navedenih manjina. Kranje, nebuloznim i ničim izazvanim, agresivnim kampanjama irutiraju ljude. Odrastao sam u SFRJ i niko me nije terao da volim nešto ili nekog, a nemam negativan stav prema bilo kome ili čemu. Pojavom ovih "organizacija" i njihovih kampanja i kod mene se javila izvesna doza mučnine. Ne prema onima koje "štite" već prema celoj toj priči, pogotovo kad je jasno ko dan kakvi su stvarni njihovi motivi...

Rajko Janjanin

pre 11 godina

Ne sumnjam da su rezultati ovakvi...ipak, zanimao bi me uzorak na kome je istrazivanje uradjeno. Kako bilo, ne verujem da su nasi klinci izuzetak u odnosu na bilo koju zapadnoevropsku drzavu (osim donekle tradicionalno liberalnijih skandinavskih socijaldemokratija, ali i to je pitanje), cak i one koje u obrazovanje ulazu neuporedivo vise od nase, poput recimo Velike Britanije. Bojim se da su uzroci malo dublji nego pausalne ocene kako zivimo u "bolesnom" drustvu i sl. Smatram da bi trebalo gledati siru sliku, te da ce pre biti da je rec o terminalnoj fazi jednog drustveno-ekonomskog modela, ovog neoliberalno-kapitalistickog, koja podrazumeva i relativizaciju i simplifikaciju svih sfera zivota, ukljucujuci i obrazovanje. A znamo da je ova stvar potpuno zakonomerna - manjak kvalitetnog obrazovanja, nedostatak istinskih role-modela rezultira samo i iskljucivo porastom nevaspitanja, nivoa predrasuda, razobrucenosti i primitivizma. A to je nazalost svetski trend.

nestranacka licnost

pre 11 godina

Dobar broj dece nazalost izrasta u nesto sto npr. Amerika salje na Bliski istok da se otarasi istog. Ipak je steta sto nismo clanica NATO-a. Pogotovo me je iznenadila cinjenica da mrze odlicne ucenike, znam da ima zavidnih ali bas ovoliko... Ali od takvih sigurno nece biti intelektualaca, u svakom slucaju.

Napredak

pre 11 godina

@Napredak
Napokon da svi srbi zajedno sa tobom stanu ispod te vrbe, a ova deca bar jedan deo je totalno izgubljen u vremenu i univerzumu!

Jurica

pre 11 godina

Nevladin sektor, pre ostalog, pretvorio je ne jednu plemenitu ideju u vulgaran način za zgrtanje, na kraju krajeva ne baš ni sasvim malog, novca. Neiskrenost i gramzivost s kojom se zbog materijalne koristi "zastupaju" pozitivni ciljevi nanele su ogromnu štetu.

S

pre 11 godina

Iz kuće se nosi to vaspitanje.Niste skroz u pravu.Iz kuće se nosilo i vaspitanje o bratstvu i jedinstvu pa se poklasmo do zadnjega još malo.

kosmajac sale

pre 11 godina

citajuci ovo zakljucak je tesko onom ko se rodi u srbiji( i ja sam na zalost taj) jos teze ko tu ceo zivot prozivi. ovi podaci su da se zaledis, prosto plase.

Napredak

pre 11 godina

Bogu hvala da je tako.
Dok smo se mi učili i "primali" na zapadnu tolrenaciju, ravnopravnost, multikulturalnost, itd...tante-za-mante...

Drugi su širili državu i teritoriju.

A Srbija nikad manja i nikad manje stanovnika.

MUKNAVI

pre 11 godina

Bice onakvi kavi su im roditelji,dobri ,losi .Ovi drugi ce krivinasiti,bavice` se politikom,i suditi dobrima,gurati njima pusku u ruku da u ratu brane njih u debeloj pozadini..i bice tako dok dobri ne odu a onda..rat pacova izmedju sebe oko otetoga od smernih ,dobrih i cutljivih..a to upravo gledamo ovih dana.

Ko na brdu ak imalo stoji ...

pre 11 godina

Ako se drži glava zabodena u "svoje dvorište" mnoge stvari nikada neće da budu jasne, a najčešće će da budu pogrešno protumačene. Kada se raste u takvom okruženju, šta može drugo da se očekuje. Slovenija - izbrisani - državni projekat. Hrvatska - etničko čišćenje u toku - državni projekat. Crna Gora - nasilno uvođenje jezika i homogenizacija - državni projekat. Kosovo - ne vredi trošiti reči. Sve podržano od međunarodne zajednice, činjenjem i nečinjenjem.

Jung

pre 11 godina

Pitao bih se koja deca? Skole se gase po Srbiji, jer je sve manji broj dece koja dolaze na svet ali to nije alarmantno sta ce Srbiji dece

eto

pre 11 godina

Хе, хе, нико не помиње дрогу за малолетне, али алкохол је проблем.
(Зоран, 26. decembar 2012 15:15)

" ...Trećina dece i mladih razume zašto ljudi imaju potrebu da veštački menjaju stanje svesti, a svako osmo dete smatra da marihuanu treba legalizovati...."

Ovo pise u testu ;-))

Lale Gator

pre 11 godina

Sećam se kako smo mi popunjavali slične ankete još u srednjoj školi - to je bilo zezanje i naravno zaokruživanje najgorih mogućih odgovora... deca ko deca.
Ne verujem da je to baš pravo stanje.

investitor.

pre 11 godina

Ma ko da ste vi bolji, pa ta decu su ogledalo vas, roditelja. Aj stavite prst na celo, umesto sto samo osudjujete. Lazni moralisti, bljak.

Dusan

pre 11 godina

Prvo treba da se obajsni u kakvom drustvu odrastaju nasi mladi i koliko se poklanja paznja njihovom socijalnom obrazovanju.Drugo u vreme krize nema mesta za toleranciju to je prirpdno stanje stvari,ljudi su negativni i na ivici nerava. I trece ne vidim sustinu objavljivanja ovakvih tekstova u javnosti samo zato sto se mladja populacija moze jos vise osiliti. Kada se stvari u ovoj zemlji srede a ticu se ekonomije onda ce se svi ovi stavovi ubalziti,trenutno ljudi traze krivce!!!Da li je ovo moguce sanirati,pa sve je moguce ali je pitanje da li je pozeljno nasim politicarima???

NN

pre 11 godina

Jednostavno, rastu u ljude. I batalite više sa tom mržnjom hrvata, muslimana i albanaca. Ne kažem da treba da ih volimo, ali nemojte decu da trujete sa tim!!!

kIZA

pre 11 godina

Da li neko zna koliko je stanovnika SFRJ sedamdesetih i osamdesetih završilo srednju školu a koliko fakultet? Da vidimo šta je još interesovalo ljude u "regionu" osim odmarališta i keca...
Možda bi došli i do nekog odgovora kako od takvih baba i deda ovakvi unuci i unuke.

reMa

pre 11 godina

Oho! Ko bi rekao? Izgleda da proces unistavanja nacionalnog bica svakog Srbina ne ide po planu. Vreme je da se strani faktori zapitaju sta je sa nama pa ne mogu da nas pokore i asimiluju.

petar pan

pre 11 godina

Glupo je da ocekujemo ista drugo u drzavi koja ne stoji na zakonu nego na surovom kriminalu i otimacini.

Kada bi smo na vlast postavili ljude kojima je stalo do Srbije, za 10 godina niko ne bi prepoznao ovu drzavu.

LOLIPOP

pre 11 godina

to je stvar kucnog vaspitanja.znaci za to su odgovorni roditelji.vlast u srbiji je radikalska,sto znaci da je vecinsko stanovnistvo radikalsko i sta onda ocekujete od njihove dece,,,,

Jovan

pre 11 godina

Zašto vam je veronauka kriva za ovakvu statistiku? Na veronauci se valjda propoveda ljubav prema svima. Tu se ne izuzimaju nevernici ili, kako oni sebe nazivaju, ateisti. Što se tiče mržnje prema homoseksualcima, to je tek besmisleno. Ja poznajem nekoliko mladih veroučitelja, diplomiranih teologa, i gotovo su svi oni gay orijentacije.

IronMan

pre 11 godina

Nevladin sektor, pre ostalog, pretvorio je ne jednu plemenitu ideju u vulgaran način za zgrtanje, na kraju krajeva ne baš ni sasvim malog, novca. Neiskrenost i gramzivost s kojom se zbog materijalne koristi "zastupaju" pozitivni ciljevi nanele su ogromnu štetu.
(Jurica, 26. decembar 2012 14:59)

Potpisujem!

salle

pre 11 godina

Nema tu nicega slicnog ni sa cim ni sa kojom zemljom. Nemacka ja bila gladna i kivna na jednu rasu i veru. A ovo je nesto ne-slicno. Ovo dolazi od lenjost roditelja i prebacivanje odgovornisti za trenutno stanje na drugoga.

Славица

pre 11 godina

Када је моје старије дете пре 13 година кренуло у школу, у ходнику су биле окачене плакате о дечијим правима,запитала сам се већ тада,а шта се дешава са дечијим обавезама.Када смо стигли до седмог разреда,разредни старешина је рекао да су деца неваспитана,а ја сам се сложила да су родитељи прва степеница,али сам питала где се дедоше васпитно образовне установе,где наставнице на часовима лакирају нокте,читају новине, коментаричу како су им мале плате,где никаквих додатних активности нема?Као друштву, свака нам част.Надала сам се да ће се то променити када дете крене у средњу школу,у суседно веће место, међутим било је још горе.Што се тиче радних навика,родитељи су непревазиђени у стварању нерадника и неодговорних паразита,а друштво им у томе свесрдно помаже.Миље којим су на жалост окружени наши потомци изгубио је сваки смисао за вредности у животу, па онај ко чита Достојевског,Толстоја, Црњанског,Драјзера,Балзака, а не чита фантастичног Хари Потера, је заостао и незналица,подложан је изругивању вршњака.Па питам се зашто смо онда изненађени оваквим резултатима анкете?Било би лепо да нам кажу политичари, новинари, интелектуалци у ком су то друштву они васпитавани и школовани, да ли су у млађим данима мирно ишли на утакмице и разне друге скупове и да ли су баш све тековине наше прошлости лоше,а све што треба да нам сервира Европа и Америка тако добро?Хвала на стрпљењу.Поздрав.

.1%

pre 11 godina

@umalo 100%
Jel si siguran da si bio odlican ucenik, posto treba da se mnozi a ne sabira. Dakle, ti si
23%*21.8%*18.9%*15.3%*15.2% = 0.022%

Cak sam i ja (kao Srbin) samo 0.1% :-)

mirko

pre 11 godina

Mnogo vaznije pitanje je u sta ce nasa deca izrasti s obzirom sta jedu (racunajuci i potpuno zatrovano voce i povrce, mesto, sir, jaja, kao i gmo sorte), sta udisu, cime ih vakcinisu i zaprasuju odozgo na sedmicnom nivou. To je pitanje pre svih pitanja. Pitanje iz teksta je smesno spram ovog pitanja.

muamua

pre 11 godina

na pitanje koga vise mrzite hrvate albance ili madjare kakav bi bio vas odgovor...da li vam smetaju delovi gradova koje su romi zauzeli i ruinirali kakav bi odgovor bio....da li vam smetaju romi koji prose na raskrsnicama ...a englesko dete bads voli skote?????pitajte grcku decu da li vole tursku...c c c

Napredak

pre 11 godina

Bogu hvala da je tako.
Dok smo se mi učili i "primali" na zapadnu tolrenaciju, ravnopravnost, multikulturalnost, itd...tante-za-mante...

Drugi su širili državu i teritoriju.

A Srbija nikad manja i nikad manje stanovnika.

Flash

pre 11 godina

Jeste, mi smo odvratna nevaspitana generacija... a koja nas je ono bese generacija rodila, odgajila i vaspitala? Ja mislim ona 'zlatna' jugoslovenska pionirska generacija, koja se celo detinjstvo zaklinjala idealizovanom velikom bezgresnom vodji svih vasih naroda i narodnosti, i pevala fanaticke pesme...A sada nama sole pamet.

djenka

pre 11 godina

Za ovakav stav najkrivlje su "organizacije" koje se "bore" za prava navedenih manjina. Kranje, nebuloznim i ničim izazvanim, agresivnim kampanjama irutiraju ljude. Odrastao sam u SFRJ i niko me nije terao da volim nešto ili nekog, a nemam negativan stav prema bilo kome ili čemu. Pojavom ovih "organizacija" i njihovih kampanja i kod mene se javila izvesna doza mučnine. Ne prema onima koje "štite" već prema celoj toj priči, pogotovo kad je jasno ko dan kakvi su stvarni njihovi motivi...

Lale Gator

pre 11 godina

Sećam se kako smo mi popunjavali slične ankete još u srednjoj školi - to je bilo zezanje i naravno zaokruživanje najgorih mogućih odgovora... deca ko deca.
Ne verujem da je to baš pravo stanje.

reMa

pre 11 godina

Oho! Ko bi rekao? Izgleda da proces unistavanja nacionalnog bica svakog Srbina ne ide po planu. Vreme je da se strani faktori zapitaju sta je sa nama pa ne mogu da nas pokore i asimiluju.

Ko na brdu ak imalo stoji ...

pre 11 godina

Ako se drži glava zabodena u "svoje dvorište" mnoge stvari nikada neće da budu jasne, a najčešće će da budu pogrešno protumačene. Kada se raste u takvom okruženju, šta može drugo da se očekuje. Slovenija - izbrisani - državni projekat. Hrvatska - etničko čišćenje u toku - državni projekat. Crna Gora - nasilno uvođenje jezika i homogenizacija - državni projekat. Kosovo - ne vredi trošiti reči. Sve podržano od međunarodne zajednice, činjenjem i nečinjenjem.

NN

pre 11 godina

Jednostavno, rastu u ljude. I batalite više sa tom mržnjom hrvata, muslimana i albanaca. Ne kažem da treba da ih volimo, ali nemojte decu da trujete sa tim!!!

Aleksa1

pre 11 godina

Kako je to moguce kada smo imali demokratsku vlast koja se zalagala za Evropske vrednosti multikulturalnosti i tolerancije... ili i nije bilo bas tako sem sto su sebe nazivali demokratskom vladom i drzavom!?

.1%

pre 11 godina

@umalo 100%
Jel si siguran da si bio odlican ucenik, posto treba da se mnozi a ne sabira. Dakle, ti si
23%*21.8%*18.9%*15.3%*15.2% = 0.022%

Cak sam i ja (kao Srbin) samo 0.1% :-)

Ateista

pre 11 godina

Dvadeset tri posto dece mrzi ateiste! Zastrasujuce!
Da li treba preispitati odluku o uvodjenju veronauke u skole? Da li veronauka podstice versku mrznju prema ateistima? Da li postoji ovakva anketa iz ranijih godina (pre uvodjenja veronauke u skole) pa da se uporede rezultati???

Jovan

pre 11 godina

Zašto vam je veronauka kriva za ovakvu statistiku? Na veronauci se valjda propoveda ljubav prema svima. Tu se ne izuzimaju nevernici ili, kako oni sebe nazivaju, ateisti. Što se tiče mržnje prema homoseksualcima, to je tek besmisleno. Ja poznajem nekoliko mladih veroučitelja, diplomiranih teologa, i gotovo su svi oni gay orijentacije.

Mirko

pre 11 godina

"Kako je to moguce kada smo imali demokratsku vlast koja se zalagala za Evropske vrednosti multikulturalnosti i tolerancije... ili i nije bilo bas tako sem sto su sebe nazivali demokratskom vladom i drzavom!?
(Aleksa1, 26. decembar 2012 14:41)"
Demokratsku vlast smo imali deset godina, onda vam je dosadila pa ste glasali za odbegle radikale. Potrebno je mnogo vise od deset godina da bi se otklonile posledice ratova i politike mrznje, i d bi se stvorila zdrava drzava. Vecini evropskih drzava je trebalo par vekova da se stabilizuju.

Jung

pre 11 godina

Pitao bih se koja deca? Skole se gase po Srbiji, jer je sve manji broj dece koja dolaze na svet ali to nije alarmantno sta ce Srbiji dece

Dusan

pre 11 godina

Prvo treba da se obajsni u kakvom drustvu odrastaju nasi mladi i koliko se poklanja paznja njihovom socijalnom obrazovanju.Drugo u vreme krize nema mesta za toleranciju to je prirpdno stanje stvari,ljudi su negativni i na ivici nerava. I trece ne vidim sustinu objavljivanja ovakvih tekstova u javnosti samo zato sto se mladja populacija moze jos vise osiliti. Kada se stvari u ovoj zemlji srede a ticu se ekonomije onda ce se svi ovi stavovi ubalziti,trenutno ljudi traze krivce!!!Da li je ovo moguce sanirati,pa sve je moguce ali je pitanje da li je pozeljno nasim politicarima???

Mika Vranjanac

pre 11 godina

Pa ovi procenti nisu tako zastrasujuci. Verovatno su isti ili manji nego u drugim (razvijenim) zemljama, osim mozda za homoseksualce gde kaskamo za svetom. U SAD je pre desetak godina verovatno vise od 50% ispitanika imalo negativno misljenje o homoseksualcima, a o ateistima i da ne pricam.

Jedan moj prijatelj aglikanac mi je rekao da njegova baba ne voli katolike, ali su i oni bolji od ateista.

Rezultati koje ste prezentovali su nepotpuni, jer nist izneli koliko ljudi ima pozitivan ili nikakav stav o gore navedenim grupama.

Sve me ovo podseca ne jednu epizodu "Yes, Minister" kad mu onaj savetnik kaze. Ministre, ne sekirajte se za ankete. Pazljivim izborom pitanja uvek mozete da dobijete rezultat koji zelite.

I na kraju, disclosure. Ja sam ateista, podrzavam i gej i mesovite brakove :-)

Boromir

pre 11 godina

Rastu u ono u šta ih oblikujete. Molim vas nemojte sa ovakvim tekstovima, nismo svi sisali vesla. Ima medju nama josh chasnih ljudi, kritichki nastrojenih sa obje noge na zemlji.
Ovaj prilog je u najmanju ruku licemjeran.

Maja

pre 11 godina

ja mojoj deci moram da objašnjavam da su Romi ljudi isti kao i mi da imaju samo malo drugačiju boju kože i da je ružno zvati ih "cigani"

Moja majka to meni nije morala da govori! Toliko o tome kakav uticaj na decu ima ambijent u kome danas živimo!

Daleko vam lepa kuca

pre 11 godina

Uh... posle citanja ovoga jos mi je draze sto moji klinci odrastaju u USA. Jos mao kad burazerov klinac poraste da ga dovedem ovde na skolovanje pa da i on ostane u USA. Nikad srece u toj nesrecnoj Srbiji.

Nico

pre 11 godina

Sve ide iz kuće! Kako da dete vaspitavaju roditelji koji i sami nisu vaspitavani kako treba, a pri tom imaju i mentalno-zdravstvene probleme! Druga stvar: Nemoguće je pravilno vaspitavati, razvijati i usmeravati decu u jednom duboko bolesnom društvu kao što je ovo naše!

Rajko Janjanin

pre 11 godina

Ne sumnjam da su rezultati ovakvi...ipak, zanimao bi me uzorak na kome je istrazivanje uradjeno. Kako bilo, ne verujem da su nasi klinci izuzetak u odnosu na bilo koju zapadnoevropsku drzavu (osim donekle tradicionalno liberalnijih skandinavskih socijaldemokratija, ali i to je pitanje), cak i one koje u obrazovanje ulazu neuporedivo vise od nase, poput recimo Velike Britanije. Bojim se da su uzroci malo dublji nego pausalne ocene kako zivimo u "bolesnom" drustvu i sl. Smatram da bi trebalo gledati siru sliku, te da ce pre biti da je rec o terminalnoj fazi jednog drustveno-ekonomskog modela, ovog neoliberalno-kapitalistickog, koja podrazumeva i relativizaciju i simplifikaciju svih sfera zivota, ukljucujuci i obrazovanje. A znamo da je ova stvar potpuno zakonomerna - manjak kvalitetnog obrazovanja, nedostatak istinskih role-modela rezultira samo i iskljucivo porastom nevaspitanja, nivoa predrasuda, razobrucenosti i primitivizma. A to je nazalost svetski trend.

Veliki pozdrav

pre 11 godina

Pa kakva ce deca biti kada im mame share-uju svete Petke na facebook-u. Sav taj primitivizam i zatucanost dolazi iskljucivo iz porodice.

Jurica

pre 11 godina

Nevladin sektor, pre ostalog, pretvorio je ne jednu plemenitu ideju u vulgaran način za zgrtanje, na kraju krajeva ne baš ni sasvim malog, novca. Neiskrenost i gramzivost s kojom se zbog materijalne koristi "zastupaju" pozitivni ciljevi nanele su ogromnu štetu.

Karlo

pre 11 godina

Po prirodi stvari deca imaju visak energije, i zele da je u nesto investiraju, potrose. Ako drzava ne kanalise to na kreativan nacin, energija ide u destrukciju. I tada je meta nebitna, vazno je biti PROTIV necega ili nekoga. Drzava se time ne bavi, nema vremena od Kosova.

U sta nam prerastaju deca? U huligane. Kratko i jednostavno.

Užas

pre 11 godina

Molim evropsku uniju, vanzemaljce ili bilo koga dobre volje i mogućnosti, da evakuiše ovo malo pametnih, pristojnih i normalnih stanovnika ove "države". A ovaj talog koji se još taloži, neka ostane pa nek se pokolju međusobno. Katastrofa, za 20, 30 godina arapska šerijatska zemlja, eventualno upakovana u zapadnjačku oblandu (npr. nosiće se džins, piti milk šejk i tvitovati fašističke izjave preko iPhone-a).

Vranac

pre 11 godina

ja kad sam prichao da Parada mora da se odrzi, i da policija mora da bije one na drugoj strani ako krenu na uchesnike, upravo sam ovu anketu imao u vidu.

b

pre 11 godina

Ne znam u sta nam rastu deca,ali znam da im nije lako.Na jednoj strani nacionalisti poznati po ,,inteligenciji i obrazovanju'',na drugoj strani liberi jos zatucaniji od ovih prvih,a bogami ni manje agresivni,evo ovde na ovom liberalnom sajtu neki prizeljku da na Srbiju bace atomsku bombu.Kad se tome doda i rasprava izmedju vernika i ateista,gde sve frca od tolerancije i altruizma(ne zaostaju ni jedni ni drugi) nije tesko konstatovati da je u Srbiji najteze biti normalan covek.

nestranacka licnost

pre 11 godina

"Hm...ateista sam, to je 23%, druge nacionalnosti, to je 21.8%, bio sam odličan učenik, to je 18.9%, nisam navijač, to je 15.3%, i drugačije razmišljam od većine, to je 15.2%, sve u svemu, grubo sabrano, 94.2%, uopšte nije lep osećaj, a treba provesti život u takvoj sredini, i podizati svoju decu.
Svaka čast onima koji nas dele samo na ljude i neljude. Da njih nema, ne bi bilo ni nade.
(umalo 100%)"

Pa za odlicnog ucenika i nije ti neka racunica. 94.2%. Nije to 94.2% KUMULATIVNO, zato sto sve ovo sto si naveo moze da bude skoro JEDNA ISTA grupa ljudi, sto najverovatnije i jeste. Da uprostim: Ovo sto ne vole one koji nisu navijaci, definitivno ne vole ni odlicne ucenike, jer su obicno najvaterniji navijaci obicni huligani bez prespektive i buducnosti.

IronMan

pre 11 godina

Nevladin sektor, pre ostalog, pretvorio je ne jednu plemenitu ideju u vulgaran način za zgrtanje, na kraju krajeva ne baš ni sasvim malog, novca. Neiskrenost i gramzivost s kojom se zbog materijalne koristi "zastupaju" pozitivni ciljevi nanele su ogromnu štetu.
(Jurica, 26. decembar 2012 14:59)

Potpisujem!

Misa Pavlovic

pre 11 godina

Porazavajuca studija za sve nas, za roditelje koji su naj odgovorniji, skole koje su nezainteresovane, drzavu koje i nema pojma sta da radi. Deca nam rastu u goleme naciste koji prete nasiljem svima koji i najmanje odstupaju od tzv. pravoslavnog puta. Mi umesto da se priblizavamo evropi iz dana u dan odlazimo sve dalje i postajemo izolovano pleme morona usred Evrope.

Al

pre 11 godina

Oprostite na mom komentaru ali moram reci samo jedno: Danasnji nacini podizanja i zastite dece su ih ucinila ovakvom.
Zasto oni koji zive u losijim uslovima izrastu bolje ljude? Cesto cujem u vestima da neko dete postize izvanredne rezultate u cemu god a nema gotovo nikakve mogucnosti. Najcesci razlog je siromastvo.
Danas skoro svako dete ima racunar, mobilne i gomilu skupih stvari, mnogo cega im se dozvoljava a tesko brani.
Danas vidis kakvi ljudi imaju prodju u svetu, koji su idoli deci pa i nije cudo sto su ovakva.

Iza Brda

pre 11 godina

Današnja deca: površna, slabo obrazovana, prepotentna, misle da su najpametniji, misle da im je neko nešto dužan, lenja, prosta, galamdžije, slušaju uglavnom folk, prate "srpsku estradu" i debilizovani Holivud, gledaju ružičastu televiziju, sanjaju da budu Arkani (dečaci) i Cece (devojčice), "mrko" se gledaju, "kače" se po javnom prevozu, ogovaraju se na "trač partiju"....Nasledili su genetske osobine svojih roditelja, njihove navike i vaspitanje. Osvrnite se oko sebe kada odete na roditeljske sastanke, posmatrajte, i zaključite o čemu se radi. To je treng u svetu, ne samo u Srbiji, Obrnuta evolucija, zaglupljivanje, kako bi se stvorio "funkcionalni idiot", čovek (žena) koji ce da služi sistemu, bez emocija, bez pitanja, bez morala, kako bi bio adekvatno nagradjen da zadovolji svoje primalne instikte: u se, na se i poda se!

Sindrom "Zestoki momak"

pre 11 godina

Iako su 90-te davno prosle i dalje vlada sistem vrednosti utemeljen u tom periodu. Jedna od surovih posledica 90-tih je i sindrom poznat pod nazivom "Zestoki momak". Danasnja deca i dalje odrastaju u sredini gde je taj sindrom, na zalost, prisutan na svakom koraku. Nasilje i bahatost neverovatno dominiraju. Svaki drugi "tata" je u fazonu "Zestoki momak" i sta da ocekujete od njegovog deteta? Secam se scene od pre neko jutro u kojoj jedan gospodin dobronamerno i kulturno prigovara drugom "gospodinu" zbog ocajno parkiranog automobila. Taj drugi "gospodin" je odmah uzvratio sa poznatim recima: "Sta je bilo bre?", "Sta ti nije jasno?" i pri tome je stezao pesnicu ne bi li udario ovog sto mu je prigovorio. Sa druge strane, secam se da mi se par puta desilo u inostranstvu (konkretno Britanija) da sam slucajno malo grublje ramenom zakacio prolaznika. Jednom je to bio prilicno krupan i naizgled arogantan lik koji se meni pola minuta izvinjavao zato sto sam JA NJEGA slucajno u prolazu zakacio i to prilicno grubo. U Srbiji takva situacija tesko da bi se zavrsila bez zestokih psovki ili tuce u kojoj bi noz, cigla ili pistolj vrlo verovatno bili upotrebljeni. O cemu dalje da pricamo?

Pavle Pucar

pre 11 godina

Pa i ja dok sam bio dete uvek su se zadirkivali oni koji su bili odlicni jer je bilo kul biti nazadan u razvoju ocito....Isto vazi i za religiju il ako si drugaciji trpis sikaniranje...A kako je ovim gay ljudime ne smem ni da zamislim....Mada ako mene pitate nece ovo izaci na dobro....

Iznogud

pre 11 godina

Iz ovoga se da zakljuciti da nam deca rastu u nekoga ko: zeli da bude profesionalni navijac; da nista u zivotu ne nauci; da u pauzi izmedju dve utakmice skoci do crkve; da ostatak vremena provede pijan ili naduvan, mlateci nekog na ulici!!!
Dobar statisticar moze da napravi anketu kakvu hoce i da iz nje izvuce zakljucke kakve god hoce (nisam statisticar a pogotovo ne dobar).

Aleksa1

pre 11 godina

(Mirko, 26. decembar 2012 15:02) Izvini molim te ali ja sam glasao za beli listic jer nema demokratski orjentisane stranke u Srbiji, svi su prevara. Bila je to DS dok je pokojni Z.Djindjic vodio a posle toga se pretvorila u leglo tajkuna i prevaranata. A da li je dovoljno 12 godina da makar deca prihvate nacela demokratije, ja mislim da jeste jer su to deca rodjena posle Milosevica i 90-tih ali kao sto sam i naveo u predhodnom komentaru "samo su sebe nazivali Demokratama" a radili su nesto sasvim drugo. A da oni nisu bili toliko losi po drustvo, ekonomiju, zdravstvo, SKOLSTVO... Srbije, ni SNS danas ne bi bio na vlasti i mogli bi sebe da zovemo Demokratijom ali posto svi znamo kako su radili i sta su radili dolazimo do ovog sto nam se danas desava.

katica

pre 11 godina

Viđan svaki dan kako se međusobno tuku. A bogami i kako tuku svoje babe ili roditelje i kako se „inate“ u ranjama i trotoarima. Videla sam više puta ovih dana kako po nekoliko dečaka (7-14 god) besomučno pale petarde u parkiću a stazom prolaze ljudi. Upale petardu i razbeže se a ženu koja tu prolazi ne upozoravaju, jednom je to bila žena koja gura bebu u kolicima! Znači rastu „mali monstrumi“ apsolutno bezosećajni. Viđala sam devojčurke (13-16 god) kako u gradskom prevozu ne žele da ustanu trudnici (a starijim ljudima da i ne pominjem), viđam svaki dan jednu nekulturu, samoživost do autizma. Čak i mladići i devojke (18-25 god) se ponašaju kao deca od 3 godine potpuna „debilizacija“ Srbije zarad propale nacionalne politike „rata sa zapadom“. A netolerancu prema drugim narodima, susedima, seksualnim manjinama, invalidnim osobama su videli od starijih pa ponavljaju to što su videli.

umalo 100%

pre 11 godina

Hm...ateista sam, to je 23%, druge nacionalnosti, to je 21.8%, bio sam odličan učenik, to je 18.9%, nisam navijač, to je 15.3%, i drugačije razmišljam od većine, to je 15.2%, sve u svemu, grubo sabrano, 94.2%, uopšte nije lep osećaj, a treba provesti život u takvoj sredini, i podizati svoju decu.
Svaka čast onima koji nas dele samo na ljude i neljude. Da njih nema, ne bi bilo ni nade.

Aca

pre 11 godina

U realnosti, podaci su još i gori, jer kada deca popunjavaju te upitnike, ipak se trude da budu bolja nego što realno jesu. Društvo će sve to skupo koštati. U Češkoj, je 90% ateista, ali Češka ide napred, a ne nazad kao Srbija. Srbi mogu biti, postati kao Hrvati, ili Rumuni, kojima je vera sve, a da država ostane korumpirana, kao i čitavo društvo, ali videćete gde će za 20 godina biti jedna Češka, a gde Hrvatska i Rumunija. Deca gledaju svoje roditelje koji su besni, i nezadovoljni, iako su mnoge stvari mogli da promene, a nisu želeli. Ja se najneprijatnije osećam u Srbiji, iako nisam gay.

nestranacka licnost

pre 11 godina

Dobar broj dece nazalost izrasta u nesto sto npr. Amerika salje na Bliski istok da se otarasi istog. Ipak je steta sto nismo clanica NATO-a. Pogotovo me je iznenadila cinjenica da mrze odlicne ucenike, znam da ima zavidnih ali bas ovoliko... Ali od takvih sigurno nece biti intelektualaca, u svakom slucaju.

Icarus

pre 11 godina

Prema ovim istrazivanjima mene svi mrze :). 23% jer sam ateista + 21.8% jer sam ne-Srbin + 15.3% jer nisam navijac = 60.1% gradjana Srbije bi mene mrzeli po ovome :).

DM

pre 11 godina

90% komentatora je sablažnjeno i razočarano, a u vreme prajda 90% komentara je u stilu "šta će nam to". Ako vam i dalje nije jasno, onda ok...

Fjodor

pre 11 godina

"Prema istraživanju koje je objavio nedeljnik NIN, značajan procenat dece i mladih ima negativan stav i prema ateistima, HIV pozitivnim i odličnim učenicima".

Nek ostane nada da ce ta deca ipak postati svesnija bica kako budu sazrevala, ali ostaje tragedija za onim izgubljenim generacijama sto sad gaze ka srednjem dobu i na isti nacin razmiljaju kao omladina. Ta tragedija je jos veca kad se pomisli da ta izgubljena generacija koci svaku narednu, namecuci im svoje pogresne stavove. Negacija prema HIV osobama i ateistima je posledica iskljucivo i samo nezanja, a to nezanje prouzrokuje strah. Verujte, najveci je strah od nepoznatog. Ovo poslednje, negativnost prema odlicnim ucenicima je posledica sopstvene nemoci. Nista uzasnije nema za coveka nego da ga postavite u trenutak totalne bespomocnosti. Probajte zamisliti jednog tinejdzera koji je uporan u svojo tvrdnji da su Srbi "nebeski narod", a kad kao odgovor dobije citat Puskina

Jednom je obucar posmatrao sliku
I na obuci gresku uocio;
Umetnik ovaj cas kicicom ispravi.
„Evo“, nagnut, obucar rece:
„Cini mi se lice je malo krivo...
I odvec su nage ove grudi“
Ali, Apeles ga prekide naglo:
„Prijatelju, dalje od obuce ne sudi!“

Osetice se zbunjeno, bespomocno i jedino resenje nacice ce u fizickom nasrtaju na sagovornika. Nece razumeti jasnu poruku "Drzi se svojih godina i skole, a kad sazris onda ces dobiti pravo da sudis i ocenjujes"

Ne trazite od dece da sve razumeju, ucite ih da budu strpljiva.

Dejan

pre 11 godina

Pa s obzirom da većinu dece ne vaspitaju ni roditelji ni nastavni kadar, nego Facebook, dobro je da nisu i gori. Novosađanin sam i neretko primećujem ogromnu razliku u nekulturi i divljaštvu ovde, u odnosu na samo 5-6 godina ranije.

Saša

pre 11 godina

Deca nisu kriva. Mi kao roditelji bi trebalo da sami sebi postavimo par pitanja. 1. Zašto je moje dete takvo i koji je moj udeo u svemu tome? 2. Šta mogu da učinim da bi se nešto promenilo na bolje? 3. Da li želim da živimo u društvu u kome su druga deca ili drugi ljudi ugnjetavani samo zato što drugačije misle, izgledaju ili se drugačije ponašaju? ......

Bob Rock

pre 11 godina

Rastu u sizofrene paranoicne ksenofobicne homofobe koji su ubedjeni da su oni najbolji na svetu i da ih svi ostali zbog toga mrze...
Tacnije, deca postaju ono sto od njih roditelji naprave...

esb

pre 11 godina

Izrastaju u (ne "rastu u...", draga redakcijo) tipicne Srbe XXI veka zbog kojih Srbije u XXII veku vise nece ni biti. I ne treba da je bude ako ce biti takva.

Predrag

pre 11 godina

Svakim danom sve nam je gore i gore. I ovo je pokazatelj da će se taj trend nastaviti i u budućnosti. Ne verujem u vradžbine, ali mislim da smo mi proklet narod i da je to prokletstvo novije istorije.
Da li je to zbog toga što ne možemo da se suočimo sa istinom ili ne priznajemo greške, ne znam. Ali znam da ukoliko se nešto ne promeni drastično (u glavama ljudi, ne u novčanicima iako se danas život svodi na to) postaćemo takvi da će me biti stid.
Ej bre, od onakvog naroda šta ćemo postati...

jj

pre 11 godina

"i žene (10,5%)."????
Koja je to kategorija, nema kategorije "homoseksualka", "ateistkinja" i sl., nego SAMO ZATO sto su ZENE?
Kategorija "Zena" je, za par promila, udaljena od kategorije "Pas".
Tugo, moja Srbijo, mislim da je ipak vreme da se rastajemo.:(

Milko

pre 11 godina

Iskreno ono što svakodnevno vidim čini mi se mnogo gore od ovoga rezultata.
Možda su se malo suzdržavali ipak je to osetljivo područje, a u tom uzrastu imaju još malo i straha.

Mita

pre 11 godina

Smetaju im odlični učenici,invalidi i ko sve ne,ali zato znaju gde ima da se cirka...Za to nisu krivi klinci,nego roditelji i mediji,koji im takve stavove serviraju.Pošto ne mogu da objasne svojoj deci,zašto nemaju posao,školu ili stan,oni im za to opravdanje serviraju priču,kako su im krivi za to odlični učenici,gej populacija,invalidi,Evropa,ateisti,ko sve ne,a krivi su im sami roditelji,koji nisu uspeli da im obezbede normalno detinjstvo...

lalle

pre 11 godina

Zamislite kakva buducnost ceka drustvo ciji se narastaji ponose kriminalcima,ratnim zlocincima,a mrze bolesne jedinke svoih sunarodnika. Da li je to normalno? Nije! To je siziofrenija ito najtezi oblik. Znaci da nepostoi ni buducnost.

tate i mame

pre 11 godina

U sta ce odrasti dete, zavisi samo od roditelja.
Samo kukavice i promaseni tipovi mogu da krive nekog drugog.
Deca su slika roditelja.

bezimena

pre 11 godina

U sta ce odrasti dete, zavisi samo od roditelja.
Samo kukavice i promaseni tipovi mogu da krive nekog drugog.
Deca su slika roditelja.
(tate i mame, 26. decembar 2012 17:16)

Potpuno ste u pravu!

kIZA

pre 11 godina

Da li neko zna koliko je stanovnika SFRJ sedamdesetih i osamdesetih završilo srednju školu a koliko fakultet? Da vidimo šta je još interesovalo ljude u "regionu" osim odmarališta i keca...
Možda bi došli i do nekog odgovora kako od takvih baba i deda ovakvi unuci i unuke.

Славица

pre 11 godina

Када је моје старије дете пре 13 година кренуло у школу, у ходнику су биле окачене плакате о дечијим правима,запитала сам се већ тада,а шта се дешава са дечијим обавезама.Када смо стигли до седмог разреда,разредни старешина је рекао да су деца неваспитана,а ја сам се сложила да су родитељи прва степеница,али сам питала где се дедоше васпитно образовне установе,где наставнице на часовима лакирају нокте,читају новине, коментаричу како су им мале плате,где никаквих додатних активности нема?Као друштву, свака нам част.Надала сам се да ће се то променити када дете крене у средњу школу,у суседно веће место, међутим било је још горе.Што се тиче радних навика,родитељи су непревазиђени у стварању нерадника и неодговорних паразита,а друштво им у томе свесрдно помаже.Миље којим су на жалост окружени наши потомци изгубио је сваки смисао за вредности у животу, па онај ко чита Достојевског,Толстоја, Црњанског,Драјзера,Балзака, а не чита фантастичног Хари Потера, је заостао и незналица,подложан је изругивању вршњака.Па питам се зашто смо онда изненађени оваквим резултатима анкете?Било би лепо да нам кажу политичари, новинари, интелектуалци у ком су то друштву они васпитавани и школовани, да ли су у млађим данима мирно ишли на утакмице и разне друге скупове и да ли су баш све тековине наше прошлости лоше,а све што треба да нам сервира Европа и Америка тако добро?Хвала на стрпљењу.Поздрав.

moj bog u koga verujem i kome se molim se zove Euro

pre 11 godina

Deca su najbolja slika naseg licnog sunovrata jer ih mi ovako moralno posrnuli vaspitavamo i usmeravamo. Crkva i drzava su samo pozornica na kojoj se taj licni sunovrat (tacnije slobodan pad u beskraj patnje) odvija. Drzava i crkva bi eventualno mogle da pokrenu neke drustvene akcije kojima bi se stanovnistvo pokazalo kako da se uzdigne u moralnom i etickom smislu ali nazalost ni drzava ni crkva nemaju kadar za tako nesto niti ih to interesuje.

S

pre 11 godina

Iz kuće se nosi to vaspitanje.Niste skroz u pravu.Iz kuće se nosilo i vaspitanje o bratstvu i jedinstvu pa se poklasmo do zadnjega još malo.

Banat

pre 11 godina

Ne vole odlikase !? pa da, ko moze da voli nekog ko istupa iz opste seme nerada, javasluka, neodgovornosti, muvanja, provlacenja, itd... ti odlikasi ce vam jednog dana svojim znanjem zaradjivati hleb, dovlaciti investicije, otvarati firme i zaposljavati, to mogu SAMO odlikasi... a vi ih tretirajte kao neprijatelje, samo napred ! kakav mentalni mrak, katastrofa

kosmajac sale

pre 11 godina

citajuci ovo zakljucak je tesko onom ko se rodi u srbiji( i ja sam na zalost taj) jos teze ko tu ceo zivot prozivi. ovi podaci su da se zaledis, prosto plase.

petar pan

pre 11 godina

Glupo je da ocekujemo ista drugo u drzavi koja ne stoji na zakonu nego na surovom kriminalu i otimacini.

Kada bi smo na vlast postavili ljude kojima je stalo do Srbije, za 10 godina niko ne bi prepoznao ovu drzavu.

KP

pre 11 godina

Ljudi su promenili vlast pocetkom dve hiljaditih, sto je relativno lako ali nisu promenili sebe sto je moramo priznati dosta teze. Mislim da je Platon rekao parafraziram, razumimo dete koje se plasi mraka ali uplasimo se ako se tog mraka plasi odrastao covek.

mima

pre 11 godina

Na žalost potpuno mi je jasno odakle tako loši rezultati. U razredu mog deteta je jedno dete musliman Muhamed. On je neomiljen , ne druže se sa njim ostali dečaci, dobija batine... Ćerka kaže da on nije ništa gori od ostalih ali da deca koja hoće da budu GLAVNA to postižu tako što njega šikaniraju za primer ostalima... Škola ja jedna od najboljih osn. škola u gradu u kojoj postoji program ŠKOLA BEZ NASILJA. Pitam sa kakve su škole koje nisu u tom programu...

iggy

pre 11 godina

Mislim da 99% onih koji imaju negativan stav prema HIV pozitivnim osobama ne cine nista po pitanju zdravog i bezbednog sexualnog zivota(ako je vecina omladine neodgovorna po tom pitanju, zasto bi oni bili izuzetak) i da na taj nacin upravo rizikuju da upadnu u tu 'omrazenu' grupu

investitor.

pre 11 godina

Ma ko da ste vi bolji, pa ta decu su ogledalo vas, roditelja. Aj stavite prst na celo, umesto sto samo osudjujete. Lazni moralisti, bljak.

LOLIPOP

pre 11 godina

to je stvar kucnog vaspitanja.znaci za to su odgovorni roditelji.vlast u srbiji je radikalska,sto znaci da je vecinsko stanovnistvo radikalsko i sta onda ocekujete od njihove dece,,,,

Napredak

pre 11 godina

@Napredak
Napokon da svi srbi zajedno sa tobom stanu ispod te vrbe, a ova deca bar jedan deo je totalno izgubljen u vremenu i univerzumu!

Marija

pre 11 godina

Ja sam roditelj i ja sam odgovorna za ovaj trend.

Moja je krivica, nisu mi drugi krivi sto moje dete vice na mene i sto mrzi druge ljude.

Kompleksna je ova tema

pre 11 godina

Nedostatak autoriteta.

Roditelji nemaju vremena da se bave detetom pa dete zapada pod loš uticaj ili je dete razmaženo i naviklo je da dobija sve što hoće.
Nastavnici se boje da pokažu otpor zbog posla, prodavci prodaju alkohol i cigare zbog istog razloga.
Ne treba upotrebiti nasilje, ali treba pokazati otpor. Nažalost mnogo ljudi zatvara oči pred neopravdanim časovima, tučama, lošim navikama.
A zašto deca imaju takve stavove? Zato što im takve stavove imaju i roditelji. Kad dođu s posla i upale dnevnik u porodici se većinom naglas komentariše. Dete koje to sluša u 99 posto slučajeva će preuzeti to mišljenje.A narod je i opravdano i neopravdano kivan na sve.

MUKNAVI

pre 11 godina

Bice onakvi kavi su im roditelji,dobri ,losi .Ovi drugi ce krivinasiti,bavice` se politikom,i suditi dobrima,gurati njima pusku u ruku da u ratu brane njih u debeloj pozadini..i bice tako dok dobri ne odu a onda..rat pacova izmedju sebe oko otetoga od smernih ,dobrih i cutljivih..a to upravo gledamo ovih dana.

eto

pre 11 godina

Хе, хе, нико не помиње дрогу за малолетне, али алкохол је проблем.
(Зоран, 26. decembar 2012 15:15)

" ...Trećina dece i mladih razume zašto ljudi imaju potrebu da veštački menjaju stanje svesti, a svako osmo dete smatra da marihuanu treba legalizovati...."

Ovo pise u testu ;-))

salle

pre 11 godina

Nema tu nicega slicnog ni sa cim ni sa kojom zemljom. Nemacka ja bila gladna i kivna na jednu rasu i veru. A ovo je nesto ne-slicno. Ovo dolazi od lenjost roditelja i prebacivanje odgovornisti za trenutno stanje na drugoga.

Marko

pre 11 godina

Pa normalno, kad vide naše političare koji isto to propagiraju, kad upale TV zaspu ih onim ološima sa Granda ili Karamelom, kad izađu na ulicu, vide kako se nasilnici i lopovi uvek provuku i ispadnu pametniji... I šta onda hoćete, šta je onda ovde čudno???