Subota, 08.10.2011.

15:47

Karadžić: Pahomije - sramota Srbije

Komesar za ljudska prava LDP-a Marko Karadžić oštro je kritikovao odluku SPC da dodeli orden "Beli anđeo" Mileševske eparhije vladici Pahomiju.

Izvor: Beta

Karadžiæ: Pahomije - sramota Srbije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

141 Komentari

Sortiraj po:

zastareo slucaj

pre 12 godina

"Ja verujem Sudu svoje drzave. [...] Ako je ucinjeno navodno delo a nije na sudu moglo da se dokaze [...} Mi mozemo samo verovati i postovati odluku suda..."
(kristofer, 8. oktobar 2011 19:31)

Kristofere, jako postujem ton u kojem ste napisali komentar, ali moj problem je sto u ovom slucaju niti je na sudu dokazana krivica, niti nevinost, niti je proglasen krivim, niti je opovrgnuo optuzbe - jednostavno, slucaj je zastareo. To je jadna i otuzna cinjenica, koja mi onemogucava da vladiku vidim kao coveka oslobodjenog optuzbi. Da ga je sud oslobodio, jucerasnje dodeljivanje ordena ne bi bilo ponizavajuce.

Змајевић

pre 12 godina

"Vi i vama slični učinili ste da kad vidim mantiju prvo imam sumnju i nevericu, jer ste se i juče kitili najvećim zvonom od 400.000 evra, dok veliki broj ljudi čeka u nehumanim uslovima na onkološkoj klinici, veliki broj dece živi u siromaštvu, škole koriste zastareli materijal, a toliko starih nema za osnovne stvari", naveo je Karadžić.

Ја не знам је ли министар Караџић пијан, луд или му ноге смрде кад даје овакве изјаве. Поменуто звоно је поклон, руског поданика, господина Андреја Козицина СПЦ. Да ли је требало да СПЦ каже: "Господине Козицин дајте Ви нама 400 000 евра да помажемо здравство, школство и остало?"
Да ли је СПЦ крива за стање у просвети, здравству и т.д.? Није. Крива је власт у којој сте Ви министар, Марко Караџићу!
Зашто се министар Караџић понаша као СКОЈ-евац из 1945. и меша у црквена питања када је црква одвојена од државе? Министар Марко се свуда представља пречовечим и пречасним али га нико тако не доживљава. Зашто?

milan

pre 12 godina

Dobro oni se slikaju pored zvona od 400 000 evra a vi? Pored cega se vi slikate, koliko obezbedjenja imate, sa koliko automobila i telohranitelja idete u kafice i restorane, koliko ulica zatvrotite kad negde vecerate??? Sta smo mi, mentoli koji su ziveli na grani? Ne valjaju ni oni jer su ograzli u pare a ne valjate ni vi jer ste ogrezli u lopovluk. Sve u svemu ne znam ko je gori, vi ili oni!

londoner

pre 12 godina

@(kristofer, 8. oktobar 2011 19:31)

Vladika Pahomije nije osudjen, ali nije ni oslobodjen optužbi. Za dva krivicna dela je nastala zastarelost. Ne znam na kojim osnovama se poverenje u pravosudne organe zasniva, s obzirom na brojne korupcionaske i druge afere ili ranije na politicka sudjenja.

Crkva se itekako mesa u poslove drzave. Ona ima svoje predstavnike u pojedinim telima ciji je osnivac drzava (sam vladika Pahomije je bio clan pregovarackog tima za Kosovo). Ona cesto manje ili vise suptilno namece svoje misljenje o drzavnim pitanjima. Sve je tanja linija koja deli crkvu od drzave.

Umesto da se bavi ekumenizmom, nasa crkva se okrenula nacionalizmu i klerikalizaciji i sve vise lici na politicku organizaciju. Svojim sto konzervativnim sto negativnim delovanjem sama udaljava istinske vernike od sebe, ne od Boga.

Svako dobro.

Marija

pre 12 godina

Vi gospodo sto branite ovog manijaka, sta bi bilo da je vasu decu silovao? Kako vas nije sramota da branite pedofila? Kako vas nije sramota da stavljate Boga i Pahomija u isti kontekst? Koju vi to Bibliju citate i kome se Bogu molite?

Goran

pre 12 godina

To sto je Pahomije dobio orden, unajmanju ruku je diskutabilno, i slazem se sa osudom. Prebacivati Crkvi sto postavlja zvono od 400000€ a ne kupuje medicinske aparate... Karadzicu, to je posao vlasti u drzavi, ciji si i ti deo, ipak. Iste vlasti koja je sve uradila da ne osudi Pahomija. Nesecam se da si onda tako zustro reagovao.

Ivan Kosjer

pre 12 godina

Ja sam zapanjen činjenicom koliko ljudi pljuje po Pahomiju a o celom slučaju znaju samo ono što je objavljeno u sredstvima javnog informisanja.Ako ovaj Karadžić tvrdi da je Pahomije pedofil ja bih se bar zapitao da li je to istina,jer ne verujem ni političarima ni medijima.

kalimero

pre 12 godina

Koliko znam Pahomije nije osudjen. Koliko vidim organizatori parade ponosa ga ne brane.Nevidim problem da dobije orden.Demokratija . Karadjicu jedinica , sjedni.

sumorni

pre 12 godina

To što nije osudjen, pa samim tim nije ni kriv, objasnite roditeljima te dece, koja su ga uhvatili "na gomili".

Šta god roditelji budu uradili, zahtevam da budu oslobodjeni, a krivični postupak obustavljen.

dragan@gmail.com

pre 12 godina

Biti optužen neznači biti kriv.Osnovanu sumnju može imati istražni organ a ne Vi.Zvono je poklonjeno kao takvo pa nemože pomoži sirotinji osim da se proda . Crkva neosuđuje ljude već dela.Vera podstiče na suzdržavanje od greha i iskušenja .

Himzo 50%

pre 12 godina

Činjenica da je Pahomije i dalje vladika, a kamoli što je primio neku nagradu, je skandalozna. Sa druge strane, ljudi koji nisu verujući ispadaju smešni kada komentarišu dešavanja u SPC - prosto, to ih se ne tiče.

Nažalost, u SPC ima ljudi koji svojim ponašanjem i ljubavlju prema materijalnom bogatstvu ne zaslužuju položaj koji zauzimaju. Ali rešenje nije odbacivati SPC. Isto tako, u zdravstvu ima korumpiranih lekara, pa zar ćemo zbog toga prestati da koristimo usluge zdravstvene zaštite? U oba slučaja moramo se potruditi da institucije budu bolje i da na važnim mestima budu pravi ljudi.

Bojan

pre 12 godina

Neverovatna stvar je da crkva odlikuje vladiku koji je bio optužen za pedofiliju i koji se "izvukao" zato što je sudski predmet "zastareo". Da je ovo normalna država, Srpska pravoslavna crkva bi bila zabranjena zbog ovog čina, a istom "vladiki" bi bilo mesto u zatvoru.

Moralnost

pre 12 godina

Ovo je stvarno dno. Nije ni cudo sto se ova "pocast" nije desila za vreme Patrijarha Pavla. Mozda se nije ni tada puno uradilo na rasvetljavanju okolnosti, ali odlikovati takve osobe je pljuvanje u lice onima koji veruju da je Crkva bar u necemu uzor. Proci ce oni kao crkva u Nemackoj (sunovratice se % vernika), ali bar Nemci imaju u sta da veruju - nama nije ostalo nista...

I u dodatku: posto zivim u inostranstvu, ne bakcem se mnogo partijskim stvarima i realno me nije briga ko koga proziva. Razlog sto sam ovo napisao je moj komentar na generalnu moralnost, a ne da li nesto uradio LDP, DSS, RSC, SKJ, SKOJ, AFZ itd..

Ccccc

pre 12 godina

A ko si to zemljace I komesare, I ko tebe placa da se sepuris po novinama? Zar nije normalno da tvoja funkcija uopste ne postoji u partiji koja jedva prolazi cenzus vec skoro 10 godina, a da reciti predsednik iste LDP (inace siromah koji sve pare dade za skolstvo I zdravstvo Iz svog dzepa) sam uruci pismo nadleznom ministarstvu za ljudska prava, jer mozda I vlast isto misli? Ili da nije slucajno ovo deo neke kampanje pred izbore (ma jok, gde LDP da se spusta na taj nivo)?

Quai-Gon

pre 12 godina

E ovakvi Karadzici su za mene heroji, a ne oni koji su mucili, zlostavljali ubijali nenaoruzene seljake po Bosni sa blagoslovom Pahomija i njemu slicniih samo zato sto se malo drugacije zovu iako su svi na "ić"!!!! Ziveo Marko - KATARZA - Sad i Odmah! Nama trebaju novi ljudi, nove ideje a ne "preobracena vlast", Kostunica, Nikolic i njegov radikal Zukorlic, Pahomije, pukovnik Amfilohije, vec pravi kako kulturni i fini politicari, tako i skromni svestenici kojih ima bilo u Srpskoj Pravoslavnoj Crkvi bilo u Islamskoj zajednici...

Стеван

pre 12 godina

Колико ја знам, буџет Србије контролишу државни органи, а не црквени. Према томе, то што нема модерних школа, а имамо редове пред народним кухињама, није кривица СПЦ већ те исте државе. Чиста демагогија и предизборни штос. Тражење кривца за сопствене неуспехе пред предстојеће изборе.

Marko

pre 12 godina

Ma SPC je jedna parada srama, patrijarh ne samo da nije osudio ovaj cin, vec nista nije ni prokomentarisao. Ali ovo je sve vrh ledenog brega.

Marko

pre 12 godina

Ovo i nije tako lose, ljudi koji vode crkvu doprinose njenom nestajanju!
Religija nema buducnost pobedice je razum i logika, samo je pitanje vremena!!!

Bak

pre 12 godina

Neću da ulazim u to da li su ljudi koji su primili odlikovanje zaslužili to ili ne. Ali, zašto toliko negativne konotacije oko činjenice da je zvono toliko vredno i ko ga je poklonio. Prvo, čovek je bogat i ima svoju firmu i kako će da raspoređuje svoj novac to je njegova stvar. I ja sam svestan da je bolje da su opremljena porodilišta, ali čovek je novac dao za zvono i to je to.

Ima, može mu se, realno!

kristofer

pre 12 godina

Da li je vladika osudjen? NE. Znaci nije dokazano da je kriv? DA. Ko ga je sudio, Crkva ili Drzava? DRZAVA. I sad se neko javlja da osudjuje coveka koga je SUD oslobodio. To se zove kleveta a vladika Pahomije bi mogao da tuzi one koji ga po medijima proglasavaju zlocincem.
Sa druge strane. Crkva se ne mesa u drzavne poslove i odlikovanja i to je u redu. Ali i drzava ne treba da se mesa u crkvena odlikovanja i to je u redu.
U Crkvu se ne ide zbog "popova" nego zbog sebe. Tacno je da "popovi" mogu da svojim ponasanjem "privole" ljude da dodju u Crkvu, ali takodje mogu i da ih obeshrabre da dolaze. Kada ja idem u crkvu ne zanima me da li moj paroh vozi dzip ili avion i sta on ima ili nema, ja idem zato sto je mojoj dusi to potrebno. A svestenik, vladika ili bilo ko pod mantijom ce odgovarati pred Bogom za svoje postupke isto kao i ja i svi drugi. S tim sto ce se od njega mnooooogoooooo vise traziti. Mantija je velika odgovornost pred Bogom. Ne bih voleo da je bilo ko u kozi svestenika ili vladike ko radi ono sto je Bogu mrsko.
Istinu o delu koje je vladika, navodno, pocinio zna samo Bog, on i eventualne zrtve njegovog navodnog (ne)dela. Ja verujem Sudu svoje drzave. Takodje verujem i crkvenim velikodostojnicima.
Ako je ucinjeno navodno delo a nije na sudu moglo da se dokaze, decaci/momci koji su bili zrtve takvog cina imaju svu moju podrsku i razumevanje. Medjutim, to ne treba nikog da otera iz Crkve jer Crkva je neuporedivo vise od jednog svestenika ili jednog vladike. Svi mi,dakle,ne mozemo znati istinu. Mi mozemo samo verovati i postovati odluku suda, kao sto moramo verovati i postovati odluku vladike Filareta da odlikuje one koje je odlikovao.
Mir vam i svako dobro.

Nexy

pre 12 godina

...zao mi je sto znacajan broj srpskih vladika sve sto radi je upereno protiv sopstvenog naroda i osnovnih postulata hriscanstva. Kao da je Sotona uzeo pod svoje SPC...

nevernik

pre 12 godina

Pravoslavna crkva je odavno postala najvece zlo ovog naroda.
Do sada nisam verovao u boga, ali sada pocinjem da verujem da postoji satana i da su ove vladike u stvari satanini sledbenici.

zex

pre 12 godina

Generalno nisam pristalica LDP-ove politike ali ovaj covek dobro zbori!

Kakav je to shund bre, kada crkva osvestava zvono od 400 000€ a ljudi sirom Srbije traze hranu po kontejnerima?!

Crkvi treba ograniciti moc, pa jesmo li mi uopste sekularizovano drustvo ljudi moji??

sos

pre 12 godina

Niko normalan neće želeti da bude vernik crkve koja odlikuje vladiku koji je bio optužen za pedofiliju i koji su "se izvukli" zbog "zastarelosti" slučaja/procesa, ili čije se vladike bave politikom. http://www.youtube.com/watch?v=WDvZr0NG08M

ivan

pre 12 godina

Sebe smartam pravoslavcem i nisam neki ljubitelj LDP-a ali moram da priznam da se slažem u svemu što je ovaj čovek rekao.
Ovo je sramota i za Srbe i za srpsku pravoslavnu crkvu.

Bojan

pre 12 godina

Lepo rečeno, takvi sveštenici su doveli do toga da sve manje ljudi veruje u crkve. Ne možemo poistovetiti Njih sa Božijim ljudima! Što je rekao jedan učen gospodin: Crkva je kompanija koja veoma dobro posluje. Danas je na žalost pravih vernika tako.

Partizanovac

pre 12 godina

Misljenja sam da je najvece zlo koje postoji na svetu katolicka crkva, dok je drugo najvece zlo pravoslavna crkva i to samo zato sto je malobrojnija

Dejan

pre 12 godina

Oni su besramni i zato to rade. Obicno crkve imaju neku pozitivnu ulogu. Kada ste culi da nasa crkva ima svoju skolu, sirotiste, pomaze siromasnima i bolesnima. Postavio sam to pitanje parohu i dobio odgovor da je crkva siromasna. Da ja dodam, kada treba da pomaze drugima.

Posmatrač

pre 12 godina

Pravoslavno nema šta - sramota je što su to i objavili.
Zvono mnogo bolje zvoni nego pomoć za socijalno ugrožene, hrana za narodne kuhinje, inkubatori za bebe...
Bilo bi veoma korisno da neko iz LGBT populacije, sa odgovarajućim finansijskim mogućnostima, pokaže ovima šta je zapravo humanost...

Neka me neko probudi

pre 12 godina

Najuspesniji desrbizatori ili razsrbljivaći Srba i Srbije, samo to mogu reći. U zadnjih 20 god su toliko prebacili normu da mogu da se pritaje za narednih sto godina sto se mene tice.moyda se srpstvo ali ono autentično počne oporavljati.

Milica

pre 12 godina

Pa ovo je neverovatno! Ne samo da ga nisu izbacili iz crkve i ogradili se od njegovih nedela, nego su ga još i nagradili. Je l' se ovo neko šali sa nama?

dragan

pre 12 godina

zato meni ovakvi popovi i ne trebaju ! Vise u crkvu ne idem jer meni za moje verovanje ne trebaju ovakvi popovi koji voze besne automobile,motore imaju kockarnice , gradjevisnke firme ,apoteke i kojecega sto nije u skladu sa bozijim pozivom!
A da ne pricam da ne zelim da imam veze sa onima koji podrzavaju nasilnike ili masno naplacuju u opstoj besparici opela, krstenja, vencanja ili su umesani u najveci greh a to je pedofilija! HVala ali ne hvala vise!
I svi treba da shvate da bi verovao u nesto ne treba ti neko da ti prica kako treba da verujes!
A sramota je hvaliti se da zvono vredili koliko vredi u vremenu gde neki nemaju ni za hleb nasusni

Pasha

pre 12 godina

Tesko mi je da poverujem da je ovaj pedofil dobio orden, i to jos od Filareta! Ja tebi vojvodo, ti mene serdare! Kada ovome dodamo nastupe Amfilohija, Kacavendu, blagoslove ratnim zlocincima i ostale manje poznate grehe svestenstva, nije ni cudo da imamo ovakvo drustvo. Zar u Crkvi nema mladjih, savremenijuh i obrazovanijih ljudi?
Muka mi je od ovih novih vernika, kada vidim one krstekanje i brojanice koje vise ispod retrovizora luksuznih kola, kada se fudbaleri klanjaju, dodiruju teren i krste se prilikom pocetka utakmice....
Nikada srpska Crkva nije bila tako nisko i tako daleko od naroda.
A politicari se i dalje udvaraju Crkvi, misleci pri tome samo na svoj rejting.
Zato je stav g-dina Karadzica za svaku pohvalu, ipak ima i razuma u ovoj zemlji!

Pobesneli Milutin

pre 12 godina

I ja sam ponovo hteo da yaboravim Daciceve 90te i da verujem da je paradu yabranio iy sigurnosnih rayloga a ne yato sto mu je crkva rekla. Prihvatajuci ovo priznanje i obrazlozenje koje je navedeno za dodelu, samo mi je pokazao koliko sam ja naivko koji se zavarava da vuk moze promeniti cud. On je sasmo mogao biti smenjen u procesu lustracije i to je to. samo ko je taj ko bi napravio lustraciju ovde? Ono par normalnih srpskih politicara jedva prelaze cenzus sa nama vecnim pravednicima.

Miki

pre 12 godina

Postoji legenda o jednom Popu koji je na kraju svakog dana pokupio sve pare po crvki bacio ih u vis i rekao boze uzmi sta je tvoje sta je moje neka padne na zemlju...
...da nije tuzno bilo bi smesno...
a o iskrenosti POPOVA pogledajte sledeci snimak, ja sam se zaprepastio...
http://www.youtube.com/watch?v=4nX4pvxuOO8

Tica

pre 12 godina

Gospodine Karadzicu, i Vi ste, kao i oni sramota Srbije. Narodu treba mir i demokratija, bez Vas i ostalih "dobronamernih" tutora, da nam je tumace i namecu. Pomerite se covece, dosadili ste i Vi, i te crvene vladike, i Bogu i ljudima. Toliko.

Мијаило

pre 12 godina

Ни фразирање у духу основних начела (чега год) ништа не говори о "исправности" говорника....

Svetlana

pre 12 godina

Primereno.Posto su deca andjeli, orden je dosao u prave ruke. Ko voli decu vise od Pahomija? Zgrozena sam i zamislite me sada kako pljujem na pod.

Trula demagogija

pre 12 godina

Za loše stanje u zdravstvu i zemlji upšte je kriva užasna korupcija i nesposobnost ekipe iz vladajućih stranaka a ne to što je neki rus poklonio crkvi zvono. Bedno...

milan

pre 12 godina

U pravu je ovaj covek sasvim. Kad kazem covek, mislim na Marka Karadzica.
Namnozilo se licemerje, obest, pomama, greh i nemoral, nadmenost i neosetljivost nad narodom i ljudskim sudbinama i patnjama u danasnjoj SPC veoma. Filaret je jedan od najobesnijih i najnadmenijih,a najprimitivnijih. A kriju se iza vere i Boga! Barem koriste tu ikonografiju.

Happy Pride Toronto

pre 12 godina

Marko, okupi istomisljenike i razumne ljude u novu stranku pa izadji samostalno na izbore. Nadam se da ce razuma u Srbiji biti bar za cenzus.

Petar

pre 12 godina

Да нисам од најранијег детињства до данас имао породичне свештенике као што су отац Димитрије, отац Коста, отац Рајко, отац Сретен, сада бих се вероватно одрекао своје свете православне, хришћанске вере!
Подржавам све што је Караџић рекао, осим онога у вези јавне промоције противприродног скупа (другачији нека буду другачији, немам ништа против, али не на улици, већ у својим кућама).
Боже, шта се то дешава???

Madamemime

pre 12 godina

Ovaj gospodin i ljudi koji imaju slicno misljenje mi potvrdjuju u svakoj situaciji i tokom svih ovih godina, a ne samo u toku neke izborne kampanje, da je jedini moguci izbor na svakim dosadasnjim, pa i predstojecim izborima-LDP. Ne zato sto volim ovog ili onog nego zato sto je reakcija kao ova, ona koja je jedina moguca u normalnom drustvu. Sve ostalo je ili politikanstvo ili potpuno pomracenje uma.

Miki

pre 12 godina

Sudeći po tome koga SPC odlikuje ordenom, crkva pedofile ne smatra grešnim. Mogu samo da kažem, kao pravoslavni vernik i Srbin, da je SPC na dobrom putu da po grehovima sustigne čak i Vatikan!

Toma

pre 12 godina

Kojim rečima bi mi mogli naterati vladiku Pahomija da vrati orden ili vladiku Filareta da mu ga ipak oduzme? Šta - nema tih reči?! E onda ništa... Imam pametnija posla.

dramoser

pre 12 godina

Ove nagrade su unutrasnja stvar crkve I svako komentarisanje onih koji nisu njeni vernici I deo njene uprave je krajnje nepristojno I cak vise bezobrazno.

Miško

pre 12 godina

Bog svakako ne stanuje u dušama onih što dodeliše odlikovanje čoveku koji ne bi trebao biti na slobodi, a kamoli sveao primer mladim naraštajima. Tuga je to!

Milko

pre 12 godina

Marko ti si Car.
U poplavi ružnih vesti http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=10&dd=07&nav_id=547782 je jedna od najbljutavijih.

vlada

pre 12 godina

Gospodine Karadzicu Vi ne znate o cemu pricate. Hvali se Filaret sa zvonom (???) istina, ali jel ukrao to od nekog???? Jel to od naseg poreza kao sto nam otimaju Vase kolege iz partije i vlasti uopste ili je mozda to ovaj narod to sam dao Filaretu i crkvi oupste?? Jesam protiv da Pahomije uopste ucestvuje i u crkvenom i u svetovnom zivotu naseg naroda i jesam manje vise i protiv Filareta zbog njegovog mesanja u politiku (a na kraju i izbora koje pravi i ponasanja) ali VI nemate pravo da optuzujete coveka koji nije osudjen vec kritikuj ministarstvo pravde zasto on nije osudjen. Crkva je cekala presudu da bi imala opravdanje da ga skloni , nije je dobila i sta je trebalo da uradi?? da ga izopsti iz crkve sa kakvim opravdanjem ??? da je silovao decu .. pa jel osudjen??? Ponovo da kazem verujem da jeste kriv ali za ovo sto je Pahomije na slobodi je kriva samo drzava i niko vise a Filaret je neko ko misli drugacije. STo se tice parade potpunoje upravu ako mi ne verujete napravite anketu koliko je gradjana Srbije za to da se odrzavaju Parade ponosa po nasim gradovima a koliko protiv. prosto pitanje i dobicete prost odgovor.Nismo fasisti ni zlocinci ni ubice ali imamo pravo na misljenje ... bar mislimo da imamo .

Duci0167

pre 12 godina

Mislim da je Karadzic jedan od retkio postenih ljudi politicara ali sto se tice optuzbi protiv "vladike" Pahomija zakon je dao svoju rec. Zastarelost slucaja iz mutnih razloga i odbacene 2 tuzbe protiv doticnog! Kakvo god da nam je sudstvo (lično mislim da je na dnu-dna),ono je reklo i presudilo. Slucaj zatvoren! Marko,zakoči malo! Ceo ovaj događaj mi se gadi ali ... realnost je takva kakva je,užasna! Dalje SPC ne bi komentarisao zbog moguce cenzure komentara. Vladika,Dačić,zvono,Beli anđeo... da nije mozdano razarajuce bilo bi smesno.
mali off: U Obrenovcu se gradi jos jedna crkva u vrednosti od 500.000e! Svi su se srećni islikali a najveci donator je EPS-TENT Obrenovac. Kazu kapacitet postojece crkve je premali za broj vernika. Ma prosto savršeno,ionako sve ostalo imamo!

021IS

pre 12 godina

Ma, BRAVO! Jasno i grasno stvari nazvati pravim imenom.
Postali smo taoci verskih fundamentalista (koji usput u Boga ne veruju vec u materijalno kojim su se okruzili), i fasistiodnih navijaca svih boja.
Evo i ja kazem NO PASARAN!

Al

pre 12 godina

Mislim da su i Pahomije i Filaret sramota za popove, ali prica o zvonu od 400000 evra i gladnoj deci je ruzna. Samo bih pitao Marka Karadzica koliko kosta njegovo odelo i Lacosta dzemper? A Srbija gladna.

Vladika

pre 12 godina

Zvono znamo od koga je , za dzip neznamo. A za Pahomija se slazem , sramota crkve i drzave je sto je na slobodi a kamoli da prima ordenje

Mamor

pre 12 godina

Fascinantna je razlika izmedju onoga sto crkva propoveda, sta bi trebalo da predstavlja i onoga sto predstavnici crkve rade.
Misljenja sam da je svaka organizovana religija najvece zlo koje postoji na ovom svetu.
Cista djavolja rabota.

sumorni

pre 12 godina

Filaret dao orden Pahomiju.

Ja tebe vojvodo, ti mene serdare...

Karadžiću, skidam ti kapu na rečima upućenim grešnicima. Samo, nisi morao da koristiš diplomatski rečnik. Oni ugladjenost percepiraju kao slabost. A prema slabima su surovi.

Ponizni su prema jačima...

radoje

pre 12 godina

osumnjičen - nije i osuđen, i pošto je to veoma star proces, pokazuje da očigledno ne postoje dovoljno dobri dokazi i da sa procesom nešto nije u redu ili je završen oslobađajuće - javnost ne zna mnogo o ovome. Ali ono što znamo je da su čak i zvaničnici američkih ambasada posmatrali ovaj proces, uticali... i sada njihovi puleni reaguju na specifičan način. Ne smetaju mi njihovi puleni, možda je takvo vreme da svi to moramo da budemo, ali nemojmo da gubimo razum zbog toga

Lala Banatski

pre 12 godina

Bravo Marko! Treba imati hrabrosti i reci javno ovo sto si ti rekao jer zivimo u pravoslavnoj dzamahiriji. Nadam se da ipak ima buducnosti za ovu i ovakvu Srbiju i da ce zahvaljujuci tebi i tvojim partijskim saborcima koji se ne plase da "pljunu" istinu u lice narodu i nama koji vas podrzavamo LDP osvojiti dovoljno glasova da bude najznacajniji faktor u formiranju Vlade, te da povede zemlju u PREOKRET i u lepsu,izvesniju i bericetniju buducnost!

nada

pre 12 godina

"Gospodine vladika, danas kada su mi vaše kolege sveštenici, potvrdile da se u Srbiji sve okrenulo naglavačke i da u neverici posmatraju šta crkva, čiji su sveštenici, čini, sigurniji sam da ste vi i vama slični stub srama, a ne mi koji se borimo za poštovanje ljudskih prava i Ustava", naveo je Karadžić.
Da Ceda nije osnovao stranku, Srbija ne bi imala ni ovih par procenata postenih i moralnih ljudi, pa bi sva mesta na "stubu srama" ostala prazna.
PS: Da li predstavnici medija nemaju vise vremana za LDP, kad oni sad moraju da im dostavljaju PISANE izjave?

Maxim

pre 12 godina

Ono juče u Mileševi je bila "Parada srama".
Odlikovaše Pahomija i pohvališe Dačića... Može li se biti besramniji i ciničniji?
Sveštenički stalež se osilio i demonstrira silu gde stigne i kako mu se prohte.

Marko, nema potrebe da strepiš od njihove etikete nevernika i da im se pravdaš.
Zar nevernici nemaju pravo da komentarišu licemerje sveštenstva?
Pravdajući se samo im legitimišeš poziciju moralnih sudija u ovom društvu i udaljavaš se od suštine, a to je da su u SEKULARNOJ državi prava i obaveze regulisane pravnim aktima, a ne voljom monopolista duhovnosti.
Pred zakonom svi moraju biti jednaki, bez obzira kakve haljine nose.

Nda

pre 12 godina

Verujem da je ministar počastvovan što deli orden sa osumnjičenim pedofilom-manijakom, ali mu to nije smetalo da spreči homoseksualce da prošetaju. Valjda zato što pedofili poštuju zapovest naših političara "radi(****) sta hoćes u ćetiri zida, samo nemoj nama da praviš probleme",.
horor.

Laki (je malo nervozan)

pre 12 godina

E kad bi samo Filaret i Pahomije bili korov u nashem zitu!? Ima tu i onih koji su se maca latili na necijoj sahrani! A o crkvi u 90-tim ne bih ni da trosim reci! Umesto da se bave duhovnim stvarima, poceli su i politiku da nam kroje! Normalno kako to biva, i u crkvi ima casnih izuzetaka, na takve racunajmo u buducnosti!

dragan

pre 12 godina

Sve vise sam razocaran u crkveni vrh i dobijam utisak da nasa crkva sve manje ima veze sa onim sto se zove vjera.I zbog toga stupam u bojkot prema crkvi(do daljnjega).Vjernik!

Tutifruti

pre 12 godina

jeste,lepo je sve lepo Karadzic,i ovo je po prvi put da se slazem sa ono sto kaze,ali zar prosle godine na gej paradi nije bio gost iz Holandije koji je tamo optuzen za pedofiliju ?cak ima i nekakvu stranku ,pedofilicarsku.
Tad nisam Karadzica cuo da je nesto lose reko za tog coveka.

Milan

pre 12 godina

Svaka cast. Konacno neko jasno i glasno da kaze ono sto svi mislimo. Ako postojeca vlast, takozvane demokrate cute o ovom skandalu, ne treba da cuti normalna Srbija. Ovakvi ljudi ce uvek imati moju podrsku. NORMALNO!

noj

pre 12 godina

Dodela ordena Pahomiju potvrdjuje moje misljenje da u SPC nisu losi samo neki istaknuti pojedinci, vec je cela trula. Ovakve stvari samo pokazuju bahatost, i govore da zlo ima primat. Ovaj odlikovani nije u zatvoru samo zbog naseg sumanutog zakona po kojem silovanje dece moze da zastari, a oni ga slave!!??!!??

Kirijakos

pre 12 godina

BRAVO MAJSTORE!!!!!!Genijalno,svaka cast.Bezrezervna podrska gospodinu Karadzicu.Smatram da ovako misli vecina obrazovanih ljudi u Srbiji.Gospodine , svaka Vam cast,pozdravljam Vas demars ''vladci'' Filaret,koji je i sam homoseksualac,to znam pouzdano!
Ovo je andjeo isto koliko i onaj NATO ''andjeo'' .

Nikola

pre 12 godina

Decko, sve je to OK ali...
"... koji se borimo za poštovanje
ljudskih prava i Ustava..."
Klasicna izvikana retoricka izjava koja apsolutno nista ne znaci jer si zaboravio: SAMOZVANI!
Niti su icija LjUDSKA PRAVA ugrozena, niti se krsi Ustav. Samom tom CINjENICOM svi argumenti da kao nesto pozitivno radite pada u vodu i svakome sa iole mozga biva jasno da ne radite nista osim pikanja igrica recima i prisvajate imaginarne zasluge (pazi stepen retardiranosti misli na osnovu njegovih dela) za dela koja ne postoje i nikada se nisu dogodila.

Predrag

pre 12 godina

Pa šta je tu čudno? Kome će crkva dodijeliti orden ili priznanje je njeno pravo i nema ko tu šta da se ljuti! Sa druge strane država je mogla da osudi Pahomija za pedofiliju , ali nije ! Zašto nije, to je već pitanje za javnost, a ne šta ko radi u crkvi ko tamo dobija kakvo priznanje! Popovska stvar i tačka. Ne mislite valjda da su popovi sveci?

Jelena

pre 12 godina

"po cenu da budem označen kao izdajnik i nevernik"
Zar se dotle doslo? Ateizam je zabranjen? "Ateista" (nevernik) je uvreda? Srbija je postala teokratija, nesto kao Iran? Ili se radi samo o tome da su bivsi pusaci najveci protivnici pusenja, bivse prostitutke napostenije zene, bivsi ateisti najveci vernici i latentni homoksesualci najveci muskarci i borci protiv homeskualnosti? To je Srbija..

GuC

pre 12 godina

Poptuno se slažem, sve je naopačke, pedofilija, profiterstvo, kriminalci zaštićeni, pravosudje korumpirano...heroji su samo oni sa one strane zakona. Šta ostaje manjini, nekadaa normalnih ljudi sa civilizovanim shvatanjima i principima, koje su poštovali više od samih vaernika, zato jer znaju razliku izmedju dobra i zla.
MAntije i SANU su sebi stvorile lutke koje potežu kad im treba, malo policiju, malo sudije, malo patriJote...još jednom svaka ti je na mestu Marko.
Uzgred, da li je neko skoro VIDEO ili ČUO za kvazi ministra za ljudska prava Čiplića? Ima li ga, šta radi ovih dana dok Srbija slavi kršenje osnovnih ljudskih prava na sav glas? A moglo bi jedno 20 plata manje iz budžeta....

Predrag Petkovic

pre 12 godina

"jer ste se i juče kitili najvećim zvonom od 400.000 evra, dok veliki broj ljudi čeka u nehumanim uslovima na onkološkoj klinici, veliki broj dece živi u siromaštvu"

Uh, uh, uh... Ako cemo tako, sto ne krenete od sebe, od svoje stranke, od predsednika stranke, od imovine, automobila... Ne budite pateticni.

Uzasno je to sto je ova spodoba dobila nekakvo priznanje SPC, kao sto je jednako uzasno sto je isto priznanje dobio i Ivica Dacic, ali to ne znaci da je ovaj pateticni i licemerni literarni sastav na mestu.

Ako vam se ovo ucinilo kao zicer, pa ste skocili da zakucate, treba da znate i da je rezultat 100:2 i da su poeni koje ste upisali potpuno nebitni, tako da nema mesta za lozenje na terenu.

Aлександар

pre 12 godina

Hajde da ostavimo na stranu naše (ne)reformisano pravosudje - ali kakve veze ima jedna politička partija (LDP) sa nagradama koje dodeljuje jedna verska zajednica (SPC)?
Zašto ne polemišete u vezi drugih nagrada, nego vam je baš ova "zapala za oko"?
Ni ja ne volim što svi gradjani Srbije finansiraju iz budžeta parlamentarne poltičke stranke i šta sad, da ja komentarišem rad LDP-a, SPS-a, DS-a, DSS-a, SRS-a...?

Zoran

pre 12 godina

Uh, uh, uh, koliko besmislenih reči. Kaže: "...dok veliki broj ljudi čeka u nehumanim uslovima na onkološkoj klinici, veliki broj dece živi u siromaštvu, škole koriste zastareli materijal, a toliko starih nema za osnovne stvari". Zar je za to crkva kriva ili "demokratska" vlast? Zar je SPC potrošila 70 milijardi evra za 10 godina, a da se ne zna na šta? Zašto se niste odrekli gej-parade i sa tim parama nahranili gladnu decu? Zašto se protagonisti vlasti ne odreknu basnoslovnih primanja u raznoraznim upravnim odborima, agencijama, javnim preduzećima, "donacija" iz "demokratske EU",...? Gde je tu briga za obolele od raka, za gladnu decu, za stare? Muka mi je više od takvih kvazi-demokratskih stavova, od takve "demokratije" koja se završava tamo gde i lični-profiterski interes pojedinaca.

Sapienti sat!

pre 12 godina

Svaka cast na odgovoru. SPC bi trebala ozbiljno da se zapita ko, kada i kakve izjave daje. U poslednjih nekoliko meseci, pa i godina, moglo bi se reci da mnoga visoka svestena lica daju nepromisljene izjave i cine raznorazna dela koja idu samo na stetu crkve...Svojevremeno je Isidora Sekulic izjavila - ,,Volim Crkvu, ali ne volim popove", slazem se sa vama Isidoro, potpuno.

Stefan

pre 12 godina

Ja: Karadzic je sramota Srbije. Otkud g. Karadizcu pravo da nekoga oznacava sramotom Srbije. Sramota za Srbiju je sta je vlada u kojoj je g. Karadzic sedeo uradila ili nije uradila.

daki

pre 12 godina

Nisam za LDP a nisam ni za paradu a najvise sam protiv koriscenja SPC za licne interese i Mileseve i Belog Andjela u ovakve svrhe u koje vladika Filaret to radi.Sta reci sem SVAKA CAST MARKO!

ivan

pre 12 godina

Sebe smartam pravoslavcem i nisam neki ljubitelj LDP-a ali moram da priznam da se slažem u svemu što je ovaj čovek rekao.
Ovo je sramota i za Srbe i za srpsku pravoslavnu crkvu.

Bojan

pre 12 godina

Lepo rečeno, takvi sveštenici su doveli do toga da sve manje ljudi veruje u crkve. Ne možemo poistovetiti Njih sa Božijim ljudima! Što je rekao jedan učen gospodin: Crkva je kompanija koja veoma dobro posluje. Danas je na žalost pravih vernika tako.

Dejan

pre 12 godina

Oni su besramni i zato to rade. Obicno crkve imaju neku pozitivnu ulogu. Kada ste culi da nasa crkva ima svoju skolu, sirotiste, pomaze siromasnima i bolesnima. Postavio sam to pitanje parohu i dobio odgovor da je crkva siromasna. Da ja dodam, kada treba da pomaze drugima.

nevernik

pre 12 godina

Pravoslavna crkva je odavno postala najvece zlo ovog naroda.
Do sada nisam verovao u boga, ali sada pocinjem da verujem da postoji satana i da su ove vladike u stvari satanini sledbenici.

dragan

pre 12 godina

zato meni ovakvi popovi i ne trebaju ! Vise u crkvu ne idem jer meni za moje verovanje ne trebaju ovakvi popovi koji voze besne automobile,motore imaju kockarnice , gradjevisnke firme ,apoteke i kojecega sto nije u skladu sa bozijim pozivom!
A da ne pricam da ne zelim da imam veze sa onima koji podrzavaju nasilnike ili masno naplacuju u opstoj besparici opela, krstenja, vencanja ili su umesani u najveci greh a to je pedofilija! HVala ali ne hvala vise!
I svi treba da shvate da bi verovao u nesto ne treba ti neko da ti prica kako treba da verujes!
A sramota je hvaliti se da zvono vredili koliko vredi u vremenu gde neki nemaju ni za hleb nasusni

Partizanovac

pre 12 godina

Misljenja sam da je najvece zlo koje postoji na svetu katolicka crkva, dok je drugo najvece zlo pravoslavna crkva i to samo zato sto je malobrojnija

londoner

pre 12 godina

@(kristofer, 8. oktobar 2011 19:31)

Vladika Pahomije nije osudjen, ali nije ni oslobodjen optužbi. Za dva krivicna dela je nastala zastarelost. Ne znam na kojim osnovama se poverenje u pravosudne organe zasniva, s obzirom na brojne korupcionaske i druge afere ili ranije na politicka sudjenja.

Crkva se itekako mesa u poslove drzave. Ona ima svoje predstavnike u pojedinim telima ciji je osnivac drzava (sam vladika Pahomije je bio clan pregovarackog tima za Kosovo). Ona cesto manje ili vise suptilno namece svoje misljenje o drzavnim pitanjima. Sve je tanja linija koja deli crkvu od drzave.

Umesto da se bavi ekumenizmom, nasa crkva se okrenula nacionalizmu i klerikalizaciji i sve vise lici na politicku organizaciju. Svojim sto konzervativnim sto negativnim delovanjem sama udaljava istinske vernike od sebe, ne od Boga.

Svako dobro.

Marko

pre 12 godina

Ma SPC je jedna parada srama, patrijarh ne samo da nije osudio ovaj cin, vec nista nije ni prokomentarisao. Ali ovo je sve vrh ledenog brega.

Milica

pre 12 godina

Pa ovo je neverovatno! Ne samo da ga nisu izbacili iz crkve i ogradili se od njegovih nedela, nego su ga još i nagradili. Je l' se ovo neko šali sa nama?

Pobesneli Milutin

pre 12 godina

I ja sam ponovo hteo da yaboravim Daciceve 90te i da verujem da je paradu yabranio iy sigurnosnih rayloga a ne yato sto mu je crkva rekla. Prihvatajuci ovo priznanje i obrazlozenje koje je navedeno za dodelu, samo mi je pokazao koliko sam ja naivko koji se zavarava da vuk moze promeniti cud. On je sasmo mogao biti smenjen u procesu lustracije i to je to. samo ko je taj ko bi napravio lustraciju ovde? Ono par normalnih srpskih politicara jedva prelaze cenzus sa nama vecnim pravednicima.

Posmatrač

pre 12 godina

Pravoslavno nema šta - sramota je što su to i objavili.
Zvono mnogo bolje zvoni nego pomoć za socijalno ugrožene, hrana za narodne kuhinje, inkubatori za bebe...
Bilo bi veoma korisno da neko iz LGBT populacije, sa odgovarajućim finansijskim mogućnostima, pokaže ovima šta je zapravo humanost...

sumorni

pre 12 godina

To što nije osudjen, pa samim tim nije ni kriv, objasnite roditeljima te dece, koja su ga uhvatili "na gomili".

Šta god roditelji budu uradili, zahtevam da budu oslobodjeni, a krivični postupak obustavljen.

zex

pre 12 godina

Generalno nisam pristalica LDP-ove politike ali ovaj covek dobro zbori!

Kakav je to shund bre, kada crkva osvestava zvono od 400 000€ a ljudi sirom Srbije traze hranu po kontejnerima?!

Crkvi treba ograniciti moc, pa jesmo li mi uopste sekularizovano drustvo ljudi moji??

Miki

pre 12 godina

Sudeći po tome koga SPC odlikuje ordenom, crkva pedofile ne smatra grešnim. Mogu samo da kažem, kao pravoslavni vernik i Srbin, da je SPC na dobrom putu da po grehovima sustigne čak i Vatikan!

Pasha

pre 12 godina

Tesko mi je da poverujem da je ovaj pedofil dobio orden, i to jos od Filareta! Ja tebi vojvodo, ti mene serdare! Kada ovome dodamo nastupe Amfilohija, Kacavendu, blagoslove ratnim zlocincima i ostale manje poznate grehe svestenstva, nije ni cudo da imamo ovakvo drustvo. Zar u Crkvi nema mladjih, savremenijuh i obrazovanijih ljudi?
Muka mi je od ovih novih vernika, kada vidim one krstekanje i brojanice koje vise ispod retrovizora luksuznih kola, kada se fudbaleri klanjaju, dodiruju teren i krste se prilikom pocetka utakmice....
Nikada srpska Crkva nije bila tako nisko i tako daleko od naroda.
A politicari se i dalje udvaraju Crkvi, misleci pri tome samo na svoj rejting.
Zato je stav g-dina Karadzica za svaku pohvalu, ipak ima i razuma u ovoj zemlji!

Marija

pre 12 godina

Vi gospodo sto branite ovog manijaka, sta bi bilo da je vasu decu silovao? Kako vas nije sramota da branite pedofila? Kako vas nije sramota da stavljate Boga i Pahomija u isti kontekst? Koju vi to Bibliju citate i kome se Bogu molite?

Quai-Gon

pre 12 godina

E ovakvi Karadzici su za mene heroji, a ne oni koji su mucili, zlostavljali ubijali nenaoruzene seljake po Bosni sa blagoslovom Pahomija i njemu slicniih samo zato sto se malo drugacije zovu iako su svi na "ić"!!!! Ziveo Marko - KATARZA - Sad i Odmah! Nama trebaju novi ljudi, nove ideje a ne "preobracena vlast", Kostunica, Nikolic i njegov radikal Zukorlic, Pahomije, pukovnik Amfilohije, vec pravi kako kulturni i fini politicari, tako i skromni svestenici kojih ima bilo u Srpskoj Pravoslavnoj Crkvi bilo u Islamskoj zajednici...

Marko

pre 12 godina

Ovo i nije tako lose, ljudi koji vode crkvu doprinose njenom nestajanju!
Religija nema buducnost pobedice je razum i logika, samo je pitanje vremena!!!

Bojan

pre 12 godina

Neverovatna stvar je da crkva odlikuje vladiku koji je bio optužen za pedofiliju i koji se "izvukao" zato što je sudski predmet "zastareo". Da je ovo normalna država, Srpska pravoslavna crkva bi bila zabranjena zbog ovog čina, a istom "vladiki" bi bilo mesto u zatvoru.

Miki

pre 12 godina

Postoji legenda o jednom Popu koji je na kraju svakog dana pokupio sve pare po crvki bacio ih u vis i rekao boze uzmi sta je tvoje sta je moje neka padne na zemlju...
...da nije tuzno bilo bi smesno...
a o iskrenosti POPOVA pogledajte sledeci snimak, ja sam se zaprepastio...
http://www.youtube.com/watch?v=4nX4pvxuOO8

Miško

pre 12 godina

Bog svakako ne stanuje u dušama onih što dodeliše odlikovanje čoveku koji ne bi trebao biti na slobodi, a kamoli sveao primer mladim naraštajima. Tuga je to!

sos

pre 12 godina

Niko normalan neće želeti da bude vernik crkve koja odlikuje vladiku koji je bio optužen za pedofiliju i koji su "se izvukli" zbog "zastarelosti" slučaja/procesa, ili čije se vladike bave politikom. http://www.youtube.com/watch?v=WDvZr0NG08M

Nexy

pre 12 godina

...zao mi je sto znacajan broj srpskih vladika sve sto radi je upereno protiv sopstvenog naroda i osnovnih postulata hriscanstva. Kao da je Sotona uzeo pod svoje SPC...

Moralnost

pre 12 godina

Ovo je stvarno dno. Nije ni cudo sto se ova "pocast" nije desila za vreme Patrijarha Pavla. Mozda se nije ni tada puno uradilo na rasvetljavanju okolnosti, ali odlikovati takve osobe je pljuvanje u lice onima koji veruju da je Crkva bar u necemu uzor. Proci ce oni kao crkva u Nemackoj (sunovratice se % vernika), ali bar Nemci imaju u sta da veruju - nama nije ostalo nista...

I u dodatku: posto zivim u inostranstvu, ne bakcem se mnogo partijskim stvarima i realno me nije briga ko koga proziva. Razlog sto sam ovo napisao je moj komentar na generalnu moralnost, a ne da li nesto uradio LDP, DSS, RSC, SKJ, SKOJ, AFZ itd..

Trula demagogija

pre 12 godina

Za loše stanje u zdravstvu i zemlji upšte je kriva užasna korupcija i nesposobnost ekipe iz vladajućih stranaka a ne to što je neki rus poklonio crkvi zvono. Bedno...

Kirijakos

pre 12 godina

BRAVO MAJSTORE!!!!!!Genijalno,svaka cast.Bezrezervna podrska gospodinu Karadzicu.Smatram da ovako misli vecina obrazovanih ljudi u Srbiji.Gospodine , svaka Vam cast,pozdravljam Vas demars ''vladci'' Filaret,koji je i sam homoseksualac,to znam pouzdano!
Ovo je andjeo isto koliko i onaj NATO ''andjeo'' .

daki

pre 12 godina

Nisam za LDP a nisam ni za paradu a najvise sam protiv koriscenja SPC za licne interese i Mileseve i Belog Andjela u ovakve svrhe u koje vladika Filaret to radi.Sta reci sem SVAKA CAST MARKO!

Toma

pre 12 godina

Kojim rečima bi mi mogli naterati vladiku Pahomija da vrati orden ili vladiku Filareta da mu ga ipak oduzme? Šta - nema tih reči?! E onda ništa... Imam pametnija posla.

Himzo 50%

pre 12 godina

Činjenica da je Pahomije i dalje vladika, a kamoli što je primio neku nagradu, je skandalozna. Sa druge strane, ljudi koji nisu verujući ispadaju smešni kada komentarišu dešavanja u SPC - prosto, to ih se ne tiče.

Nažalost, u SPC ima ljudi koji svojim ponašanjem i ljubavlju prema materijalnom bogatstvu ne zaslužuju položaj koji zauzimaju. Ali rešenje nije odbacivati SPC. Isto tako, u zdravstvu ima korumpiranih lekara, pa zar ćemo zbog toga prestati da koristimo usluge zdravstvene zaštite? U oba slučaja moramo se potruditi da institucije budu bolje i da na važnim mestima budu pravi ljudi.

Sapienti sat!

pre 12 godina

Svaka cast na odgovoru. SPC bi trebala ozbiljno da se zapita ko, kada i kakve izjave daje. U poslednjih nekoliko meseci, pa i godina, moglo bi se reci da mnoga visoka svestena lica daju nepromisljene izjave i cine raznorazna dela koja idu samo na stetu crkve...Svojevremeno je Isidora Sekulic izjavila - ,,Volim Crkvu, ali ne volim popove", slazem se sa vama Isidoro, potpuno.

Jelena

pre 12 godina

"po cenu da budem označen kao izdajnik i nevernik"
Zar se dotle doslo? Ateizam je zabranjen? "Ateista" (nevernik) je uvreda? Srbija je postala teokratija, nesto kao Iran? Ili se radi samo o tome da su bivsi pusaci najveci protivnici pusenja, bivse prostitutke napostenije zene, bivsi ateisti najveci vernici i latentni homoksesualci najveci muskarci i borci protiv homeskualnosti? To je Srbija..

Maxim

pre 12 godina

Ono juče u Mileševi je bila "Parada srama".
Odlikovaše Pahomija i pohvališe Dačića... Može li se biti besramniji i ciničniji?
Sveštenički stalež se osilio i demonstrira silu gde stigne i kako mu se prohte.

Marko, nema potrebe da strepiš od njihove etikete nevernika i da im se pravdaš.
Zar nevernici nemaju pravo da komentarišu licemerje sveštenstva?
Pravdajući se samo im legitimišeš poziciju moralnih sudija u ovom društvu i udaljavaš se od suštine, a to je da su u SEKULARNOJ državi prava i obaveze regulisane pravnim aktima, a ne voljom monopolista duhovnosti.
Pred zakonom svi moraju biti jednaki, bez obzira kakve haljine nose.

Lala Banatski

pre 12 godina

Bravo Marko! Treba imati hrabrosti i reci javno ovo sto si ti rekao jer zivimo u pravoslavnoj dzamahiriji. Nadam se da ipak ima buducnosti za ovu i ovakvu Srbiju i da ce zahvaljujuci tebi i tvojim partijskim saborcima koji se ne plase da "pljunu" istinu u lice narodu i nama koji vas podrzavamo LDP osvojiti dovoljno glasova da bude najznacajniji faktor u formiranju Vlade, te da povede zemlju u PREOKRET i u lepsu,izvesniju i bericetniju buducnost!

Ccccc

pre 12 godina

A ko si to zemljace I komesare, I ko tebe placa da se sepuris po novinama? Zar nije normalno da tvoja funkcija uopste ne postoji u partiji koja jedva prolazi cenzus vec skoro 10 godina, a da reciti predsednik iste LDP (inace siromah koji sve pare dade za skolstvo I zdravstvo Iz svog dzepa) sam uruci pismo nadleznom ministarstvu za ljudska prava, jer mozda I vlast isto misli? Ili da nije slucajno ovo deo neke kampanje pred izbore (ma jok, gde LDP da se spusta na taj nivo)?

kristofer

pre 12 godina

Da li je vladika osudjen? NE. Znaci nije dokazano da je kriv? DA. Ko ga je sudio, Crkva ili Drzava? DRZAVA. I sad se neko javlja da osudjuje coveka koga je SUD oslobodio. To se zove kleveta a vladika Pahomije bi mogao da tuzi one koji ga po medijima proglasavaju zlocincem.
Sa druge strane. Crkva se ne mesa u drzavne poslove i odlikovanja i to je u redu. Ali i drzava ne treba da se mesa u crkvena odlikovanja i to je u redu.
U Crkvu se ne ide zbog "popova" nego zbog sebe. Tacno je da "popovi" mogu da svojim ponasanjem "privole" ljude da dodju u Crkvu, ali takodje mogu i da ih obeshrabre da dolaze. Kada ja idem u crkvu ne zanima me da li moj paroh vozi dzip ili avion i sta on ima ili nema, ja idem zato sto je mojoj dusi to potrebno. A svestenik, vladika ili bilo ko pod mantijom ce odgovarati pred Bogom za svoje postupke isto kao i ja i svi drugi. S tim sto ce se od njega mnooooogoooooo vise traziti. Mantija je velika odgovornost pred Bogom. Ne bih voleo da je bilo ko u kozi svestenika ili vladike ko radi ono sto je Bogu mrsko.
Istinu o delu koje je vladika, navodno, pocinio zna samo Bog, on i eventualne zrtve njegovog navodnog (ne)dela. Ja verujem Sudu svoje drzave. Takodje verujem i crkvenim velikodostojnicima.
Ako je ucinjeno navodno delo a nije na sudu moglo da se dokaze, decaci/momci koji su bili zrtve takvog cina imaju svu moju podrsku i razumevanje. Medjutim, to ne treba nikog da otera iz Crkve jer Crkva je neuporedivo vise od jednog svestenika ili jednog vladike. Svi mi,dakle,ne mozemo znati istinu. Mi mozemo samo verovati i postovati odluku suda, kao sto moramo verovati i postovati odluku vladike Filareta da odlikuje one koje je odlikovao.
Mir vam i svako dobro.

dramoser

pre 12 godina

Ove nagrade su unutrasnja stvar crkve I svako komentarisanje onih koji nisu njeni vernici I deo njene uprave je krajnje nepristojno I cak vise bezobrazno.

Vladika

pre 12 godina

Zvono znamo od koga je , za dzip neznamo. A za Pahomija se slazem , sramota crkve i drzave je sto je na slobodi a kamoli da prima ordenje

Neka me neko probudi

pre 12 godina

Najuspesniji desrbizatori ili razsrbljivaći Srba i Srbije, samo to mogu reći. U zadnjih 20 god su toliko prebacili normu da mogu da se pritaje za narednih sto godina sto se mene tice.moyda se srpstvo ali ono autentično počne oporavljati.

zastareo slucaj

pre 12 godina

"Ja verujem Sudu svoje drzave. [...] Ako je ucinjeno navodno delo a nije na sudu moglo da se dokaze [...} Mi mozemo samo verovati i postovati odluku suda..."
(kristofer, 8. oktobar 2011 19:31)

Kristofere, jako postujem ton u kojem ste napisali komentar, ali moj problem je sto u ovom slucaju niti je na sudu dokazana krivica, niti nevinost, niti je proglasen krivim, niti je opovrgnuo optuzbe - jednostavno, slucaj je zastareo. To je jadna i otuzna cinjenica, koja mi onemogucava da vladiku vidim kao coveka oslobodjenog optuzbi. Da ga je sud oslobodio, jucerasnje dodeljivanje ordena ne bi bilo ponizavajuce.

Madamemime

pre 12 godina

Ovaj gospodin i ljudi koji imaju slicno misljenje mi potvrdjuju u svakoj situaciji i tokom svih ovih godina, a ne samo u toku neke izborne kampanje, da je jedini moguci izbor na svakim dosadasnjim, pa i predstojecim izborima-LDP. Ne zato sto volim ovog ili onog nego zato sto je reakcija kao ova, ona koja je jedina moguca u normalnom drustvu. Sve ostalo je ili politikanstvo ili potpuno pomracenje uma.

sumorni

pre 12 godina

Filaret dao orden Pahomiju.

Ja tebe vojvodo, ti mene serdare...

Karadžiću, skidam ti kapu na rečima upućenim grešnicima. Samo, nisi morao da koristiš diplomatski rečnik. Oni ugladjenost percepiraju kao slabost. A prema slabima su surovi.

Ponizni su prema jačima...

Predrag Petkovic

pre 12 godina

"jer ste se i juče kitili najvećim zvonom od 400.000 evra, dok veliki broj ljudi čeka u nehumanim uslovima na onkološkoj klinici, veliki broj dece živi u siromaštvu"

Uh, uh, uh... Ako cemo tako, sto ne krenete od sebe, od svoje stranke, od predsednika stranke, od imovine, automobila... Ne budite pateticni.

Uzasno je to sto je ova spodoba dobila nekakvo priznanje SPC, kao sto je jednako uzasno sto je isto priznanje dobio i Ivica Dacic, ali to ne znaci da je ovaj pateticni i licemerni literarni sastav na mestu.

Ako vam se ovo ucinilo kao zicer, pa ste skocili da zakucate, treba da znate i da je rezultat 100:2 i da su poeni koje ste upisali potpuno nebitni, tako da nema mesta za lozenje na terenu.

milan

pre 12 godina

U pravu je ovaj covek sasvim. Kad kazem covek, mislim na Marka Karadzica.
Namnozilo se licemerje, obest, pomama, greh i nemoral, nadmenost i neosetljivost nad narodom i ljudskim sudbinama i patnjama u danasnjoj SPC veoma. Filaret je jedan od najobesnijih i najnadmenijih,a najprimitivnijih. A kriju se iza vere i Boga! Barem koriste tu ikonografiju.

Laki (je malo nervozan)

pre 12 godina

E kad bi samo Filaret i Pahomije bili korov u nashem zitu!? Ima tu i onih koji su se maca latili na necijoj sahrani! A o crkvi u 90-tim ne bih ni da trosim reci! Umesto da se bave duhovnim stvarima, poceli su i politiku da nam kroje! Normalno kako to biva, i u crkvi ima casnih izuzetaka, na takve racunajmo u buducnosti!

Nda

pre 12 godina

Verujem da je ministar počastvovan što deli orden sa osumnjičenim pedofilom-manijakom, ali mu to nije smetalo da spreči homoseksualce da prošetaju. Valjda zato što pedofili poštuju zapovest naših političara "radi(****) sta hoćes u ćetiri zida, samo nemoj nama da praviš probleme",.
horor.

Mamor

pre 12 godina

Fascinantna je razlika izmedju onoga sto crkva propoveda, sta bi trebalo da predstavlja i onoga sto predstavnici crkve rade.
Misljenja sam da je svaka organizovana religija najvece zlo koje postoji na ovom svetu.
Cista djavolja rabota.

021IS

pre 12 godina

Ma, BRAVO! Jasno i grasno stvari nazvati pravim imenom.
Postali smo taoci verskih fundamentalista (koji usput u Boga ne veruju vec u materijalno kojim su se okruzili), i fasistiodnih navijaca svih boja.
Evo i ja kazem NO PASARAN!

noj

pre 12 godina

Dodela ordena Pahomiju potvrdjuje moje misljenje da u SPC nisu losi samo neki istaknuti pojedinci, vec je cela trula. Ovakve stvari samo pokazuju bahatost, i govore da zlo ima primat. Ovaj odlikovani nije u zatvoru samo zbog naseg sumanutog zakona po kojem silovanje dece moze da zastari, a oni ga slave!!??!!??

Milko

pre 12 godina

Marko ti si Car.
U poplavi ružnih vesti http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=10&dd=07&nav_id=547782 je jedna od najbljutavijih.

Стеван

pre 12 godina

Колико ја знам, буџет Србије контролишу државни органи, а не црквени. Према томе, то што нема модерних школа, а имамо редове пред народним кухињама, није кривица СПЦ већ те исте државе. Чиста демагогија и предизборни штос. Тражење кривца за сопствене неуспехе пред предстојеће изборе.

dragan

pre 12 godina

Sve vise sam razocaran u crkveni vrh i dobijam utisak da nasa crkva sve manje ima veze sa onim sto se zove vjera.I zbog toga stupam u bojkot prema crkvi(do daljnjega).Vjernik!

Milan

pre 12 godina

Svaka cast. Konacno neko jasno i glasno da kaze ono sto svi mislimo. Ako postojeca vlast, takozvane demokrate cute o ovom skandalu, ne treba da cuti normalna Srbija. Ovakvi ljudi ce uvek imati moju podrsku. NORMALNO!

GuC

pre 12 godina

Poptuno se slažem, sve je naopačke, pedofilija, profiterstvo, kriminalci zaštićeni, pravosudje korumpirano...heroji su samo oni sa one strane zakona. Šta ostaje manjini, nekadaa normalnih ljudi sa civilizovanim shvatanjima i principima, koje su poštovali više od samih vaernika, zato jer znaju razliku izmedju dobra i zla.
MAntije i SANU su sebi stvorile lutke koje potežu kad im treba, malo policiju, malo sudije, malo patriJote...još jednom svaka ti je na mestu Marko.
Uzgred, da li je neko skoro VIDEO ili ČUO za kvazi ministra za ljudska prava Čiplića? Ima li ga, šta radi ovih dana dok Srbija slavi kršenje osnovnih ljudskih prava na sav glas? A moglo bi jedno 20 plata manje iz budžeta....

Svetlana

pre 12 godina

Primereno.Posto su deca andjeli, orden je dosao u prave ruke. Ko voli decu vise od Pahomija? Zgrozena sam i zamislite me sada kako pljujem na pod.

dragan@gmail.com

pre 12 godina

Biti optužen neznači biti kriv.Osnovanu sumnju može imati istražni organ a ne Vi.Zvono je poklonjeno kao takvo pa nemože pomoži sirotinji osim da se proda . Crkva neosuđuje ljude već dela.Vera podstiče na suzdržavanje od greha i iskušenja .

Bak

pre 12 godina

Neću da ulazim u to da li su ljudi koji su primili odlikovanje zaslužili to ili ne. Ali, zašto toliko negativne konotacije oko činjenice da je zvono toliko vredno i ko ga je poklonio. Prvo, čovek je bogat i ima svoju firmu i kako će da raspoređuje svoj novac to je njegova stvar. I ja sam svestan da je bolje da su opremljena porodilišta, ali čovek je novac dao za zvono i to je to.

Ima, može mu se, realno!

kalimero

pre 12 godina

Koliko znam Pahomije nije osudjen. Koliko vidim organizatori parade ponosa ga ne brane.Nevidim problem da dobije orden.Demokratija . Karadjicu jedinica , sjedni.

Stefan

pre 12 godina

Ja: Karadzic je sramota Srbije. Otkud g. Karadizcu pravo da nekoga oznacava sramotom Srbije. Sramota za Srbiju je sta je vlada u kojoj je g. Karadzic sedeo uradila ili nije uradila.

Petar

pre 12 godina

Да нисам од најранијег детињства до данас имао породичне свештенике као што су отац Димитрије, отац Коста, отац Рајко, отац Сретен, сада бих се вероватно одрекао своје свете православне, хришћанске вере!
Подржавам све што је Караџић рекао, осим онога у вези јавне промоције противприродног скупа (другачији нека буду другачији, немам ништа против, али не на улици, већ у својим кућама).
Боже, шта се то дешава???

Zoran

pre 12 godina

Uh, uh, uh, koliko besmislenih reči. Kaže: "...dok veliki broj ljudi čeka u nehumanim uslovima na onkološkoj klinici, veliki broj dece živi u siromaštvu, škole koriste zastareli materijal, a toliko starih nema za osnovne stvari". Zar je za to crkva kriva ili "demokratska" vlast? Zar je SPC potrošila 70 milijardi evra za 10 godina, a da se ne zna na šta? Zašto se niste odrekli gej-parade i sa tim parama nahranili gladnu decu? Zašto se protagonisti vlasti ne odreknu basnoslovnih primanja u raznoraznim upravnim odborima, agencijama, javnim preduzećima, "donacija" iz "demokratske EU",...? Gde je tu briga za obolele od raka, za gladnu decu, za stare? Muka mi je više od takvih kvazi-demokratskih stavova, od takve "demokratije" koja se završava tamo gde i lični-profiterski interes pojedinaca.

nada

pre 12 godina

"Gospodine vladika, danas kada su mi vaše kolege sveštenici, potvrdile da se u Srbiji sve okrenulo naglavačke i da u neverici posmatraju šta crkva, čiji su sveštenici, čini, sigurniji sam da ste vi i vama slični stub srama, a ne mi koji se borimo za poštovanje ljudskih prava i Ustava", naveo je Karadžić.
Da Ceda nije osnovao stranku, Srbija ne bi imala ni ovih par procenata postenih i moralnih ljudi, pa bi sva mesta na "stubu srama" ostala prazna.
PS: Da li predstavnici medija nemaju vise vremana za LDP, kad oni sad moraju da im dostavljaju PISANE izjave?

Al

pre 12 godina

Mislim da su i Pahomije i Filaret sramota za popove, ali prica o zvonu od 400000 evra i gladnoj deci je ruzna. Samo bih pitao Marka Karadzica koliko kosta njegovo odelo i Lacosta dzemper? A Srbija gladna.

Happy Pride Toronto

pre 12 godina

Marko, okupi istomisljenike i razumne ljude u novu stranku pa izadji samostalno na izbore. Nadam se da ce razuma u Srbiji biti bar za cenzus.

Tutifruti

pre 12 godina

jeste,lepo je sve lepo Karadzic,i ovo je po prvi put da se slazem sa ono sto kaze,ali zar prosle godine na gej paradi nije bio gost iz Holandije koji je tamo optuzen za pedofiliju ?cak ima i nekakvu stranku ,pedofilicarsku.
Tad nisam Karadzica cuo da je nesto lose reko za tog coveka.

Nikola

pre 12 godina

Decko, sve je to OK ali...
"... koji se borimo za poštovanje
ljudskih prava i Ustava..."
Klasicna izvikana retoricka izjava koja apsolutno nista ne znaci jer si zaboravio: SAMOZVANI!
Niti su icija LjUDSKA PRAVA ugrozena, niti se krsi Ustav. Samom tom CINjENICOM svi argumenti da kao nesto pozitivno radite pada u vodu i svakome sa iole mozga biva jasno da ne radite nista osim pikanja igrica recima i prisvajate imaginarne zasluge (pazi stepen retardiranosti misli na osnovu njegovih dela) za dela koja ne postoje i nikada se nisu dogodila.

Ivan Kosjer

pre 12 godina

Ja sam zapanjen činjenicom koliko ljudi pljuje po Pahomiju a o celom slučaju znaju samo ono što je objavljeno u sredstvima javnog informisanja.Ako ovaj Karadžić tvrdi da je Pahomije pedofil ja bih se bar zapitao da li je to istina,jer ne verujem ni političarima ni medijima.

vlada

pre 12 godina

Gospodine Karadzicu Vi ne znate o cemu pricate. Hvali se Filaret sa zvonom (???) istina, ali jel ukrao to od nekog???? Jel to od naseg poreza kao sto nam otimaju Vase kolege iz partije i vlasti uopste ili je mozda to ovaj narod to sam dao Filaretu i crkvi oupste?? Jesam protiv da Pahomije uopste ucestvuje i u crkvenom i u svetovnom zivotu naseg naroda i jesam manje vise i protiv Filareta zbog njegovog mesanja u politiku (a na kraju i izbora koje pravi i ponasanja) ali VI nemate pravo da optuzujete coveka koji nije osudjen vec kritikuj ministarstvo pravde zasto on nije osudjen. Crkva je cekala presudu da bi imala opravdanje da ga skloni , nije je dobila i sta je trebalo da uradi?? da ga izopsti iz crkve sa kakvim opravdanjem ??? da je silovao decu .. pa jel osudjen??? Ponovo da kazem verujem da jeste kriv ali za ovo sto je Pahomije na slobodi je kriva samo drzava i niko vise a Filaret je neko ko misli drugacije. STo se tice parade potpunoje upravu ako mi ne verujete napravite anketu koliko je gradjana Srbije za to da se odrzavaju Parade ponosa po nasim gradovima a koliko protiv. prosto pitanje i dobicete prost odgovor.Nismo fasisti ni zlocinci ni ubice ali imamo pravo na misljenje ... bar mislimo da imamo .

Duci0167

pre 12 godina

Mislim da je Karadzic jedan od retkio postenih ljudi politicara ali sto se tice optuzbi protiv "vladike" Pahomija zakon je dao svoju rec. Zastarelost slucaja iz mutnih razloga i odbacene 2 tuzbe protiv doticnog! Kakvo god da nam je sudstvo (lično mislim da je na dnu-dna),ono je reklo i presudilo. Slucaj zatvoren! Marko,zakoči malo! Ceo ovaj događaj mi se gadi ali ... realnost je takva kakva je,užasna! Dalje SPC ne bi komentarisao zbog moguce cenzure komentara. Vladika,Dačić,zvono,Beli anđeo... da nije mozdano razarajuce bilo bi smesno.
mali off: U Obrenovcu se gradi jos jedna crkva u vrednosti od 500.000e! Svi su se srećni islikali a najveci donator je EPS-TENT Obrenovac. Kazu kapacitet postojece crkve je premali za broj vernika. Ma prosto savršeno,ionako sve ostalo imamo!

Aлександар

pre 12 godina

Hajde da ostavimo na stranu naše (ne)reformisano pravosudje - ali kakve veze ima jedna politička partija (LDP) sa nagradama koje dodeljuje jedna verska zajednica (SPC)?
Zašto ne polemišete u vezi drugih nagrada, nego vam je baš ova "zapala za oko"?
Ni ja ne volim što svi gradjani Srbije finansiraju iz budžeta parlamentarne poltičke stranke i šta sad, da ja komentarišem rad LDP-a, SPS-a, DS-a, DSS-a, SRS-a...?

Tica

pre 12 godina

Gospodine Karadzicu, i Vi ste, kao i oni sramota Srbije. Narodu treba mir i demokratija, bez Vas i ostalih "dobronamernih" tutora, da nam je tumace i namecu. Pomerite se covece, dosadili ste i Vi, i te crvene vladike, i Bogu i ljudima. Toliko.

milan

pre 12 godina

Dobro oni se slikaju pored zvona od 400 000 evra a vi? Pored cega se vi slikate, koliko obezbedjenja imate, sa koliko automobila i telohranitelja idete u kafice i restorane, koliko ulica zatvrotite kad negde vecerate??? Sta smo mi, mentoli koji su ziveli na grani? Ne valjaju ni oni jer su ograzli u pare a ne valjate ni vi jer ste ogrezli u lopovluk. Sve u svemu ne znam ko je gori, vi ili oni!

radoje

pre 12 godina

osumnjičen - nije i osuđen, i pošto je to veoma star proces, pokazuje da očigledno ne postoje dovoljno dobri dokazi i da sa procesom nešto nije u redu ili je završen oslobađajuće - javnost ne zna mnogo o ovome. Ali ono što znamo je da su čak i zvaničnici američkih ambasada posmatrali ovaj proces, uticali... i sada njihovi puleni reaguju na specifičan način. Ne smetaju mi njihovi puleni, možda je takvo vreme da svi to moramo da budemo, ali nemojmo da gubimo razum zbog toga

Goran

pre 12 godina

To sto je Pahomije dobio orden, unajmanju ruku je diskutabilno, i slazem se sa osudom. Prebacivati Crkvi sto postavlja zvono od 400000€ a ne kupuje medicinske aparate... Karadzicu, to je posao vlasti u drzavi, ciji si i ti deo, ipak. Iste vlasti koja je sve uradila da ne osudi Pahomija. Nesecam se da si onda tako zustro reagovao.

Мијаило

pre 12 godina

Ни фразирање у духу основних начела (чега год) ништа не говори о "исправности" говорника....

Змајевић

pre 12 godina

"Vi i vama slični učinili ste da kad vidim mantiju prvo imam sumnju i nevericu, jer ste se i juče kitili najvećim zvonom od 400.000 evra, dok veliki broj ljudi čeka u nehumanim uslovima na onkološkoj klinici, veliki broj dece živi u siromaštvu, škole koriste zastareli materijal, a toliko starih nema za osnovne stvari", naveo je Karadžić.

Ја не знам је ли министар Караџић пијан, луд или му ноге смрде кад даје овакве изјаве. Поменуто звоно је поклон, руског поданика, господина Андреја Козицина СПЦ. Да ли је требало да СПЦ каже: "Господине Козицин дајте Ви нама 400 000 евра да помажемо здравство, школство и остало?"
Да ли је СПЦ крива за стање у просвети, здравству и т.д.? Није. Крива је власт у којој сте Ви министар, Марко Караџићу!
Зашто се министар Караџић понаша као СКОЈ-евац из 1945. и меша у црквена питања када је црква одвојена од државе? Министар Марко се свуда представља пречовечим и пречасним али га нико тако не доживљава. Зашто?

Predrag

pre 12 godina

Pa šta je tu čudno? Kome će crkva dodijeliti orden ili priznanje je njeno pravo i nema ko tu šta da se ljuti! Sa druge strane država je mogla da osudi Pahomija za pedofiliju , ali nije ! Zašto nije, to je već pitanje za javnost, a ne šta ko radi u crkvi ko tamo dobija kakvo priznanje! Popovska stvar i tačka. Ne mislite valjda da su popovi sveci?

dramoser

pre 12 godina

Ove nagrade su unutrasnja stvar crkve I svako komentarisanje onih koji nisu njeni vernici I deo njene uprave je krajnje nepristojno I cak vise bezobrazno.

kristofer

pre 12 godina

Da li je vladika osudjen? NE. Znaci nije dokazano da je kriv? DA. Ko ga je sudio, Crkva ili Drzava? DRZAVA. I sad se neko javlja da osudjuje coveka koga je SUD oslobodio. To se zove kleveta a vladika Pahomije bi mogao da tuzi one koji ga po medijima proglasavaju zlocincem.
Sa druge strane. Crkva se ne mesa u drzavne poslove i odlikovanja i to je u redu. Ali i drzava ne treba da se mesa u crkvena odlikovanja i to je u redu.
U Crkvu se ne ide zbog "popova" nego zbog sebe. Tacno je da "popovi" mogu da svojim ponasanjem "privole" ljude da dodju u Crkvu, ali takodje mogu i da ih obeshrabre da dolaze. Kada ja idem u crkvu ne zanima me da li moj paroh vozi dzip ili avion i sta on ima ili nema, ja idem zato sto je mojoj dusi to potrebno. A svestenik, vladika ili bilo ko pod mantijom ce odgovarati pred Bogom za svoje postupke isto kao i ja i svi drugi. S tim sto ce se od njega mnooooogoooooo vise traziti. Mantija je velika odgovornost pred Bogom. Ne bih voleo da je bilo ko u kozi svestenika ili vladike ko radi ono sto je Bogu mrsko.
Istinu o delu koje je vladika, navodno, pocinio zna samo Bog, on i eventualne zrtve njegovog navodnog (ne)dela. Ja verujem Sudu svoje drzave. Takodje verujem i crkvenim velikodostojnicima.
Ako je ucinjeno navodno delo a nije na sudu moglo da se dokaze, decaci/momci koji su bili zrtve takvog cina imaju svu moju podrsku i razumevanje. Medjutim, to ne treba nikog da otera iz Crkve jer Crkva je neuporedivo vise od jednog svestenika ili jednog vladike. Svi mi,dakle,ne mozemo znati istinu. Mi mozemo samo verovati i postovati odluku suda, kao sto moramo verovati i postovati odluku vladike Filareta da odlikuje one koje je odlikovao.
Mir vam i svako dobro.

kalimero

pre 12 godina

Koliko znam Pahomije nije osudjen. Koliko vidim organizatori parade ponosa ga ne brane.Nevidim problem da dobije orden.Demokratija . Karadjicu jedinica , sjedni.

Ccccc

pre 12 godina

A ko si to zemljace I komesare, I ko tebe placa da se sepuris po novinama? Zar nije normalno da tvoja funkcija uopste ne postoji u partiji koja jedva prolazi cenzus vec skoro 10 godina, a da reciti predsednik iste LDP (inace siromah koji sve pare dade za skolstvo I zdravstvo Iz svog dzepa) sam uruci pismo nadleznom ministarstvu za ljudska prava, jer mozda I vlast isto misli? Ili da nije slucajno ovo deo neke kampanje pred izbore (ma jok, gde LDP da se spusta na taj nivo)?

dragan@gmail.com

pre 12 godina

Biti optužen neznači biti kriv.Osnovanu sumnju može imati istražni organ a ne Vi.Zvono je poklonjeno kao takvo pa nemože pomoži sirotinji osim da se proda . Crkva neosuđuje ljude već dela.Vera podstiče na suzdržavanje od greha i iskušenja .

Ivan Kosjer

pre 12 godina

Ja sam zapanjen činjenicom koliko ljudi pljuje po Pahomiju a o celom slučaju znaju samo ono što je objavljeno u sredstvima javnog informisanja.Ako ovaj Karadžić tvrdi da je Pahomije pedofil ja bih se bar zapitao da li je to istina,jer ne verujem ni političarima ni medijima.

Trula demagogija

pre 12 godina

Za loše stanje u zdravstvu i zemlji upšte je kriva užasna korupcija i nesposobnost ekipe iz vladajućih stranaka a ne to što je neki rus poklonio crkvi zvono. Bedno...

Stefan

pre 12 godina

Ja: Karadzic je sramota Srbije. Otkud g. Karadizcu pravo da nekoga oznacava sramotom Srbije. Sramota za Srbiju je sta je vlada u kojoj je g. Karadzic sedeo uradila ili nije uradila.

Стеван

pre 12 godina

Колико ја знам, буџет Србије контролишу државни органи, а не црквени. Према томе, то што нема модерних школа, а имамо редове пред народним кухињама, није кривица СПЦ већ те исте државе. Чиста демагогија и предизборни штос. Тражење кривца за сопствене неуспехе пред предстојеће изборе.

Bak

pre 12 godina

Neću da ulazim u to da li su ljudi koji su primili odlikovanje zaslužili to ili ne. Ali, zašto toliko negativne konotacije oko činjenice da je zvono toliko vredno i ko ga je poklonio. Prvo, čovek je bogat i ima svoju firmu i kako će da raspoređuje svoj novac to je njegova stvar. I ja sam svestan da je bolje da su opremljena porodilišta, ali čovek je novac dao za zvono i to je to.

Ima, može mu se, realno!

Tica

pre 12 godina

Gospodine Karadzicu, i Vi ste, kao i oni sramota Srbije. Narodu treba mir i demokratija, bez Vas i ostalih "dobronamernih" tutora, da nam je tumace i namecu. Pomerite se covece, dosadili ste i Vi, i te crvene vladike, i Bogu i ljudima. Toliko.

nevernik

pre 12 godina

Pravoslavna crkva je odavno postala najvece zlo ovog naroda.
Do sada nisam verovao u boga, ali sada pocinjem da verujem da postoji satana i da su ove vladike u stvari satanini sledbenici.

vlada

pre 12 godina

Gospodine Karadzicu Vi ne znate o cemu pricate. Hvali se Filaret sa zvonom (???) istina, ali jel ukrao to od nekog???? Jel to od naseg poreza kao sto nam otimaju Vase kolege iz partije i vlasti uopste ili je mozda to ovaj narod to sam dao Filaretu i crkvi oupste?? Jesam protiv da Pahomije uopste ucestvuje i u crkvenom i u svetovnom zivotu naseg naroda i jesam manje vise i protiv Filareta zbog njegovog mesanja u politiku (a na kraju i izbora koje pravi i ponasanja) ali VI nemate pravo da optuzujete coveka koji nije osudjen vec kritikuj ministarstvo pravde zasto on nije osudjen. Crkva je cekala presudu da bi imala opravdanje da ga skloni , nije je dobila i sta je trebalo da uradi?? da ga izopsti iz crkve sa kakvim opravdanjem ??? da je silovao decu .. pa jel osudjen??? Ponovo da kazem verujem da jeste kriv ali za ovo sto je Pahomije na slobodi je kriva samo drzava i niko vise a Filaret je neko ko misli drugacije. STo se tice parade potpunoje upravu ako mi ne verujete napravite anketu koliko je gradjana Srbije za to da se odrzavaju Parade ponosa po nasim gradovima a koliko protiv. prosto pitanje i dobicete prost odgovor.Nismo fasisti ni zlocinci ni ubice ali imamo pravo na misljenje ... bar mislimo da imamo .

Partizanovac

pre 12 godina

Misljenja sam da je najvece zlo koje postoji na svetu katolicka crkva, dok je drugo najvece zlo pravoslavna crkva i to samo zato sto je malobrojnija

Zoran

pre 12 godina

Uh, uh, uh, koliko besmislenih reči. Kaže: "...dok veliki broj ljudi čeka u nehumanim uslovima na onkološkoj klinici, veliki broj dece živi u siromaštvu, škole koriste zastareli materijal, a toliko starih nema za osnovne stvari". Zar je za to crkva kriva ili "demokratska" vlast? Zar je SPC potrošila 70 milijardi evra za 10 godina, a da se ne zna na šta? Zašto se niste odrekli gej-parade i sa tim parama nahranili gladnu decu? Zašto se protagonisti vlasti ne odreknu basnoslovnih primanja u raznoraznim upravnim odborima, agencijama, javnim preduzećima, "donacija" iz "demokratske EU",...? Gde je tu briga za obolele od raka, za gladnu decu, za stare? Muka mi je više od takvih kvazi-demokratskih stavova, od takve "demokratije" koja se završava tamo gde i lični-profiterski interes pojedinaca.

ivan

pre 12 godina

Sebe smartam pravoslavcem i nisam neki ljubitelj LDP-a ali moram da priznam da se slažem u svemu što je ovaj čovek rekao.
Ovo je sramota i za Srbe i za srpsku pravoslavnu crkvu.

radoje

pre 12 godina

osumnjičen - nije i osuđen, i pošto je to veoma star proces, pokazuje da očigledno ne postoje dovoljno dobri dokazi i da sa procesom nešto nije u redu ili je završen oslobađajuće - javnost ne zna mnogo o ovome. Ali ono što znamo je da su čak i zvaničnici američkih ambasada posmatrali ovaj proces, uticali... i sada njihovi puleni reaguju na specifičan način. Ne smetaju mi njihovi puleni, možda je takvo vreme da svi to moramo da budemo, ali nemojmo da gubimo razum zbog toga

Aлександар

pre 12 godina

Hajde da ostavimo na stranu naše (ne)reformisano pravosudje - ali kakve veze ima jedna politička partija (LDP) sa nagradama koje dodeljuje jedna verska zajednica (SPC)?
Zašto ne polemišete u vezi drugih nagrada, nego vam je baš ova "zapala za oko"?
Ni ja ne volim što svi gradjani Srbije finansiraju iz budžeta parlamentarne poltičke stranke i šta sad, da ja komentarišem rad LDP-a, SPS-a, DS-a, DSS-a, SRS-a...?

Predrag Petkovic

pre 12 godina

"jer ste se i juče kitili najvećim zvonom od 400.000 evra, dok veliki broj ljudi čeka u nehumanim uslovima na onkološkoj klinici, veliki broj dece živi u siromaštvu"

Uh, uh, uh... Ako cemo tako, sto ne krenete od sebe, od svoje stranke, od predsednika stranke, od imovine, automobila... Ne budite pateticni.

Uzasno je to sto je ova spodoba dobila nekakvo priznanje SPC, kao sto je jednako uzasno sto je isto priznanje dobio i Ivica Dacic, ali to ne znaci da je ovaj pateticni i licemerni literarni sastav na mestu.

Ako vam se ovo ucinilo kao zicer, pa ste skocili da zakucate, treba da znate i da je rezultat 100:2 i da su poeni koje ste upisali potpuno nebitni, tako da nema mesta za lozenje na terenu.

Bojan

pre 12 godina

Lepo rečeno, takvi sveštenici su doveli do toga da sve manje ljudi veruje u crkve. Ne možemo poistovetiti Njih sa Božijim ljudima! Što je rekao jedan učen gospodin: Crkva je kompanija koja veoma dobro posluje. Danas je na žalost pravih vernika tako.

Quai-Gon

pre 12 godina

E ovakvi Karadzici su za mene heroji, a ne oni koji su mucili, zlostavljali ubijali nenaoruzene seljake po Bosni sa blagoslovom Pahomija i njemu slicniih samo zato sto se malo drugacije zovu iako su svi na "ić"!!!! Ziveo Marko - KATARZA - Sad i Odmah! Nama trebaju novi ljudi, nove ideje a ne "preobracena vlast", Kostunica, Nikolic i njegov radikal Zukorlic, Pahomije, pukovnik Amfilohije, vec pravi kako kulturni i fini politicari, tako i skromni svestenici kojih ima bilo u Srpskoj Pravoslavnoj Crkvi bilo u Islamskoj zajednici...

Змајевић

pre 12 godina

"Vi i vama slični učinili ste da kad vidim mantiju prvo imam sumnju i nevericu, jer ste se i juče kitili najvećim zvonom od 400.000 evra, dok veliki broj ljudi čeka u nehumanim uslovima na onkološkoj klinici, veliki broj dece živi u siromaštvu, škole koriste zastareli materijal, a toliko starih nema za osnovne stvari", naveo je Karadžić.

Ја не знам је ли министар Караџић пијан, луд или му ноге смрде кад даје овакве изјаве. Поменуто звоно је поклон, руског поданика, господина Андреја Козицина СПЦ. Да ли је требало да СПЦ каже: "Господине Козицин дајте Ви нама 400 000 евра да помажемо здравство, школство и остало?"
Да ли је СПЦ крива за стање у просвети, здравству и т.д.? Није. Крива је власт у којој сте Ви министар, Марко Караџићу!
Зашто се министар Караџић понаша као СКОЈ-евац из 1945. и меша у црквена питања када је црква одвојена од државе? Министар Марко се свуда представља пречовечим и пречасним али га нико тако не доживљава. Зашто?

Predrag

pre 12 godina

Pa šta je tu čudno? Kome će crkva dodijeliti orden ili priznanje je njeno pravo i nema ko tu šta da se ljuti! Sa druge strane država je mogla da osudi Pahomija za pedofiliju , ali nije ! Zašto nije, to je već pitanje za javnost, a ne šta ko radi u crkvi ko tamo dobija kakvo priznanje! Popovska stvar i tačka. Ne mislite valjda da su popovi sveci?

Petar

pre 12 godina

Да нисам од најранијег детињства до данас имао породичне свештенике као што су отац Димитрије, отац Коста, отац Рајко, отац Сретен, сада бих се вероватно одрекао своје свете православне, хришћанске вере!
Подржавам све што је Караџић рекао, осим онога у вези јавне промоције противприродног скупа (другачији нека буду другачији, немам ништа против, али не на улици, већ у својим кућама).
Боже, шта се то дешава???

Posmatrač

pre 12 godina

Pravoslavno nema šta - sramota je što su to i objavili.
Zvono mnogo bolje zvoni nego pomoć za socijalno ugrožene, hrana za narodne kuhinje, inkubatori za bebe...
Bilo bi veoma korisno da neko iz LGBT populacije, sa odgovarajućim finansijskim mogućnostima, pokaže ovima šta je zapravo humanost...

Tutifruti

pre 12 godina

jeste,lepo je sve lepo Karadzic,i ovo je po prvi put da se slazem sa ono sto kaze,ali zar prosle godine na gej paradi nije bio gost iz Holandije koji je tamo optuzen za pedofiliju ?cak ima i nekakvu stranku ,pedofilicarsku.
Tad nisam Karadzica cuo da je nesto lose reko za tog coveka.

Toma

pre 12 godina

Kojim rečima bi mi mogli naterati vladiku Pahomija da vrati orden ili vladiku Filareta da mu ga ipak oduzme? Šta - nema tih reči?! E onda ništa... Imam pametnija posla.

Al

pre 12 godina

Mislim da su i Pahomije i Filaret sramota za popove, ali prica o zvonu od 400000 evra i gladnoj deci je ruzna. Samo bih pitao Marka Karadzica koliko kosta njegovo odelo i Lacosta dzemper? A Srbija gladna.

Dejan

pre 12 godina

Oni su besramni i zato to rade. Obicno crkve imaju neku pozitivnu ulogu. Kada ste culi da nasa crkva ima svoju skolu, sirotiste, pomaze siromasnima i bolesnima. Postavio sam to pitanje parohu i dobio odgovor da je crkva siromasna. Da ja dodam, kada treba da pomaze drugima.

Himzo 50%

pre 12 godina

Činjenica da je Pahomije i dalje vladika, a kamoli što je primio neku nagradu, je skandalozna. Sa druge strane, ljudi koji nisu verujući ispadaju smešni kada komentarišu dešavanja u SPC - prosto, to ih se ne tiče.

Nažalost, u SPC ima ljudi koji svojim ponašanjem i ljubavlju prema materijalnom bogatstvu ne zaslužuju položaj koji zauzimaju. Ali rešenje nije odbacivati SPC. Isto tako, u zdravstvu ima korumpiranih lekara, pa zar ćemo zbog toga prestati da koristimo usluge zdravstvene zaštite? U oba slučaja moramo se potruditi da institucije budu bolje i da na važnim mestima budu pravi ljudi.

dragan

pre 12 godina

zato meni ovakvi popovi i ne trebaju ! Vise u crkvu ne idem jer meni za moje verovanje ne trebaju ovakvi popovi koji voze besne automobile,motore imaju kockarnice , gradjevisnke firme ,apoteke i kojecega sto nije u skladu sa bozijim pozivom!
A da ne pricam da ne zelim da imam veze sa onima koji podrzavaju nasilnike ili masno naplacuju u opstoj besparici opela, krstenja, vencanja ili su umesani u najveci greh a to je pedofilija! HVala ali ne hvala vise!
I svi treba da shvate da bi verovao u nesto ne treba ti neko da ti prica kako treba da verujes!
A sramota je hvaliti se da zvono vredili koliko vredi u vremenu gde neki nemaju ni za hleb nasusni

zex

pre 12 godina

Generalno nisam pristalica LDP-ove politike ali ovaj covek dobro zbori!

Kakav je to shund bre, kada crkva osvestava zvono od 400 000€ a ljudi sirom Srbije traze hranu po kontejnerima?!

Crkvi treba ograniciti moc, pa jesmo li mi uopste sekularizovano drustvo ljudi moji??

Marko

pre 12 godina

Ma SPC je jedna parada srama, patrijarh ne samo da nije osudio ovaj cin, vec nista nije ni prokomentarisao. Ali ovo je sve vrh ledenog brega.

Kirijakos

pre 12 godina

BRAVO MAJSTORE!!!!!!Genijalno,svaka cast.Bezrezervna podrska gospodinu Karadzicu.Smatram da ovako misli vecina obrazovanih ljudi u Srbiji.Gospodine , svaka Vam cast,pozdravljam Vas demars ''vladci'' Filaret,koji je i sam homoseksualac,to znam pouzdano!
Ovo je andjeo isto koliko i onaj NATO ''andjeo'' .

Nikola

pre 12 godina

Decko, sve je to OK ali...
"... koji se borimo za poštovanje
ljudskih prava i Ustava..."
Klasicna izvikana retoricka izjava koja apsolutno nista ne znaci jer si zaboravio: SAMOZVANI!
Niti su icija LjUDSKA PRAVA ugrozena, niti se krsi Ustav. Samom tom CINjENICOM svi argumenti da kao nesto pozitivno radite pada u vodu i svakome sa iole mozga biva jasno da ne radite nista osim pikanja igrica recima i prisvajate imaginarne zasluge (pazi stepen retardiranosti misli na osnovu njegovih dela) za dela koja ne postoje i nikada se nisu dogodila.

Madamemime

pre 12 godina

Ovaj gospodin i ljudi koji imaju slicno misljenje mi potvrdjuju u svakoj situaciji i tokom svih ovih godina, a ne samo u toku neke izborne kampanje, da je jedini moguci izbor na svakim dosadasnjim, pa i predstojecim izborima-LDP. Ne zato sto volim ovog ili onog nego zato sto je reakcija kao ova, ona koja je jedina moguca u normalnom drustvu. Sve ostalo je ili politikanstvo ili potpuno pomracenje uma.

Duci0167

pre 12 godina

Mislim da je Karadzic jedan od retkio postenih ljudi politicara ali sto se tice optuzbi protiv "vladike" Pahomija zakon je dao svoju rec. Zastarelost slucaja iz mutnih razloga i odbacene 2 tuzbe protiv doticnog! Kakvo god da nam je sudstvo (lično mislim da je na dnu-dna),ono je reklo i presudilo. Slucaj zatvoren! Marko,zakoči malo! Ceo ovaj događaj mi se gadi ali ... realnost je takva kakva je,užasna! Dalje SPC ne bi komentarisao zbog moguce cenzure komentara. Vladika,Dačić,zvono,Beli anđeo... da nije mozdano razarajuce bilo bi smesno.
mali off: U Obrenovcu se gradi jos jedna crkva u vrednosti od 500.000e! Svi su se srećni islikali a najveci donator je EPS-TENT Obrenovac. Kazu kapacitet postojece crkve je premali za broj vernika. Ma prosto savršeno,ionako sve ostalo imamo!

Мијаило

pre 12 godina

Ни фразирање у духу основних начела (чега год) ништа не говори о "исправности" говорника....

daki

pre 12 godina

Nisam za LDP a nisam ni za paradu a najvise sam protiv koriscenja SPC za licne interese i Mileseve i Belog Andjela u ovakve svrhe u koje vladika Filaret to radi.Sta reci sem SVAKA CAST MARKO!

Pobesneli Milutin

pre 12 godina

I ja sam ponovo hteo da yaboravim Daciceve 90te i da verujem da je paradu yabranio iy sigurnosnih rayloga a ne yato sto mu je crkva rekla. Prihvatajuci ovo priznanje i obrazlozenje koje je navedeno za dodelu, samo mi je pokazao koliko sam ja naivko koji se zavarava da vuk moze promeniti cud. On je sasmo mogao biti smenjen u procesu lustracije i to je to. samo ko je taj ko bi napravio lustraciju ovde? Ono par normalnih srpskih politicara jedva prelaze cenzus sa nama vecnim pravednicima.

Miki

pre 12 godina

Sudeći po tome koga SPC odlikuje ordenom, crkva pedofile ne smatra grešnim. Mogu samo da kažem, kao pravoslavni vernik i Srbin, da je SPC na dobrom putu da po grehovima sustigne čak i Vatikan!

Miki

pre 12 godina

Postoji legenda o jednom Popu koji je na kraju svakog dana pokupio sve pare po crvki bacio ih u vis i rekao boze uzmi sta je tvoje sta je moje neka padne na zemlju...
...da nije tuzno bilo bi smesno...
a o iskrenosti POPOVA pogledajte sledeci snimak, ja sam se zaprepastio...
http://www.youtube.com/watch?v=4nX4pvxuOO8

Goran

pre 12 godina

To sto je Pahomije dobio orden, unajmanju ruku je diskutabilno, i slazem se sa osudom. Prebacivati Crkvi sto postavlja zvono od 400000€ a ne kupuje medicinske aparate... Karadzicu, to je posao vlasti u drzavi, ciji si i ti deo, ipak. Iste vlasti koja je sve uradila da ne osudi Pahomija. Nesecam se da si onda tako zustro reagovao.

Lala Banatski

pre 12 godina

Bravo Marko! Treba imati hrabrosti i reci javno ovo sto si ti rekao jer zivimo u pravoslavnoj dzamahiriji. Nadam se da ipak ima buducnosti za ovu i ovakvu Srbiju i da ce zahvaljujuci tebi i tvojim partijskim saborcima koji se ne plase da "pljunu" istinu u lice narodu i nama koji vas podrzavamo LDP osvojiti dovoljno glasova da bude najznacajniji faktor u formiranju Vlade, te da povede zemlju u PREOKRET i u lepsu,izvesniju i bericetniju buducnost!

sumorni

pre 12 godina

Filaret dao orden Pahomiju.

Ja tebe vojvodo, ti mene serdare...

Karadžiću, skidam ti kapu na rečima upućenim grešnicima. Samo, nisi morao da koristiš diplomatski rečnik. Oni ugladjenost percepiraju kao slabost. A prema slabima su surovi.

Ponizni su prema jačima...

021IS

pre 12 godina

Ma, BRAVO! Jasno i grasno stvari nazvati pravim imenom.
Postali smo taoci verskih fundamentalista (koji usput u Boga ne veruju vec u materijalno kojim su se okruzili), i fasistiodnih navijaca svih boja.
Evo i ja kazem NO PASARAN!

Milica

pre 12 godina

Pa ovo je neverovatno! Ne samo da ga nisu izbacili iz crkve i ogradili se od njegovih nedela, nego su ga još i nagradili. Je l' se ovo neko šali sa nama?

Pasha

pre 12 godina

Tesko mi je da poverujem da je ovaj pedofil dobio orden, i to jos od Filareta! Ja tebi vojvodo, ti mene serdare! Kada ovome dodamo nastupe Amfilohija, Kacavendu, blagoslove ratnim zlocincima i ostale manje poznate grehe svestenstva, nije ni cudo da imamo ovakvo drustvo. Zar u Crkvi nema mladjih, savremenijuh i obrazovanijih ljudi?
Muka mi je od ovih novih vernika, kada vidim one krstekanje i brojanice koje vise ispod retrovizora luksuznih kola, kada se fudbaleri klanjaju, dodiruju teren i krste se prilikom pocetka utakmice....
Nikada srpska Crkva nije bila tako nisko i tako daleko od naroda.
A politicari se i dalje udvaraju Crkvi, misleci pri tome samo na svoj rejting.
Zato je stav g-dina Karadzica za svaku pohvalu, ipak ima i razuma u ovoj zemlji!

Milan

pre 12 godina

Svaka cast. Konacno neko jasno i glasno da kaze ono sto svi mislimo. Ako postojeca vlast, takozvane demokrate cute o ovom skandalu, ne treba da cuti normalna Srbija. Ovakvi ljudi ce uvek imati moju podrsku. NORMALNO!

Neka me neko probudi

pre 12 godina

Najuspesniji desrbizatori ili razsrbljivaći Srba i Srbije, samo to mogu reći. U zadnjih 20 god su toliko prebacili normu da mogu da se pritaje za narednih sto godina sto se mene tice.moyda se srpstvo ali ono autentično počne oporavljati.

Marko

pre 12 godina

Ovo i nije tako lose, ljudi koji vode crkvu doprinose njenom nestajanju!
Religija nema buducnost pobedice je razum i logika, samo je pitanje vremena!!!

Sapienti sat!

pre 12 godina

Svaka cast na odgovoru. SPC bi trebala ozbiljno da se zapita ko, kada i kakve izjave daje. U poslednjih nekoliko meseci, pa i godina, moglo bi se reci da mnoga visoka svestena lica daju nepromisljene izjave i cine raznorazna dela koja idu samo na stetu crkve...Svojevremeno je Isidora Sekulic izjavila - ,,Volim Crkvu, ali ne volim popove", slazem se sa vama Isidoro, potpuno.

Vladika

pre 12 godina

Zvono znamo od koga je , za dzip neznamo. A za Pahomija se slazem , sramota crkve i drzave je sto je na slobodi a kamoli da prima ordenje

Maxim

pre 12 godina

Ono juče u Mileševi je bila "Parada srama".
Odlikovaše Pahomija i pohvališe Dačića... Može li se biti besramniji i ciničniji?
Sveštenički stalež se osilio i demonstrira silu gde stigne i kako mu se prohte.

Marko, nema potrebe da strepiš od njihove etikete nevernika i da im se pravdaš.
Zar nevernici nemaju pravo da komentarišu licemerje sveštenstva?
Pravdajući se samo im legitimišeš poziciju moralnih sudija u ovom društvu i udaljavaš se od suštine, a to je da su u SEKULARNOJ državi prava i obaveze regulisane pravnim aktima, a ne voljom monopolista duhovnosti.
Pred zakonom svi moraju biti jednaki, bez obzira kakve haljine nose.

noj

pre 12 godina

Dodela ordena Pahomiju potvrdjuje moje misljenje da u SPC nisu losi samo neki istaknuti pojedinci, vec je cela trula. Ovakve stvari samo pokazuju bahatost, i govore da zlo ima primat. Ovaj odlikovani nije u zatvoru samo zbog naseg sumanutog zakona po kojem silovanje dece moze da zastari, a oni ga slave!!??!!??

Happy Pride Toronto

pre 12 godina

Marko, okupi istomisljenike i razumne ljude u novu stranku pa izadji samostalno na izbore. Nadam se da ce razuma u Srbiji biti bar za cenzus.

Miško

pre 12 godina

Bog svakako ne stanuje u dušama onih što dodeliše odlikovanje čoveku koji ne bi trebao biti na slobodi, a kamoli sveao primer mladim naraštajima. Tuga je to!

Svetlana

pre 12 godina

Primereno.Posto su deca andjeli, orden je dosao u prave ruke. Ko voli decu vise od Pahomija? Zgrozena sam i zamislite me sada kako pljujem na pod.

Nexy

pre 12 godina

...zao mi je sto znacajan broj srpskih vladika sve sto radi je upereno protiv sopstvenog naroda i osnovnih postulata hriscanstva. Kao da je Sotona uzeo pod svoje SPC...

sumorni

pre 12 godina

To što nije osudjen, pa samim tim nije ni kriv, objasnite roditeljima te dece, koja su ga uhvatili "na gomili".

Šta god roditelji budu uradili, zahtevam da budu oslobodjeni, a krivični postupak obustavljen.

Marija

pre 12 godina

Vi gospodo sto branite ovog manijaka, sta bi bilo da je vasu decu silovao? Kako vas nije sramota da branite pedofila? Kako vas nije sramota da stavljate Boga i Pahomija u isti kontekst? Koju vi to Bibliju citate i kome se Bogu molite?

GuC

pre 12 godina

Poptuno se slažem, sve je naopačke, pedofilija, profiterstvo, kriminalci zaštićeni, pravosudje korumpirano...heroji su samo oni sa one strane zakona. Šta ostaje manjini, nekadaa normalnih ljudi sa civilizovanim shvatanjima i principima, koje su poštovali više od samih vaernika, zato jer znaju razliku izmedju dobra i zla.
MAntije i SANU su sebi stvorile lutke koje potežu kad im treba, malo policiju, malo sudije, malo patriJote...još jednom svaka ti je na mestu Marko.
Uzgred, da li je neko skoro VIDEO ili ČUO za kvazi ministra za ljudska prava Čiplića? Ima li ga, šta radi ovih dana dok Srbija slavi kršenje osnovnih ljudskih prava na sav glas? A moglo bi jedno 20 plata manje iz budžeta....

Bojan

pre 12 godina

Neverovatna stvar je da crkva odlikuje vladiku koji je bio optužen za pedofiliju i koji se "izvukao" zato što je sudski predmet "zastareo". Da je ovo normalna država, Srpska pravoslavna crkva bi bila zabranjena zbog ovog čina, a istom "vladiki" bi bilo mesto u zatvoru.

milan

pre 12 godina

Dobro oni se slikaju pored zvona od 400 000 evra a vi? Pored cega se vi slikate, koliko obezbedjenja imate, sa koliko automobila i telohranitelja idete u kafice i restorane, koliko ulica zatvrotite kad negde vecerate??? Sta smo mi, mentoli koji su ziveli na grani? Ne valjaju ni oni jer su ograzli u pare a ne valjate ni vi jer ste ogrezli u lopovluk. Sve u svemu ne znam ko je gori, vi ili oni!

Nda

pre 12 godina

Verujem da je ministar počastvovan što deli orden sa osumnjičenim pedofilom-manijakom, ali mu to nije smetalo da spreči homoseksualce da prošetaju. Valjda zato što pedofili poštuju zapovest naših političara "radi(****) sta hoćes u ćetiri zida, samo nemoj nama da praviš probleme",.
horor.

Mamor

pre 12 godina

Fascinantna je razlika izmedju onoga sto crkva propoveda, sta bi trebalo da predstavlja i onoga sto predstavnici crkve rade.
Misljenja sam da je svaka organizovana religija najvece zlo koje postoji na ovom svetu.
Cista djavolja rabota.

Milko

pre 12 godina

Marko ti si Car.
U poplavi ružnih vesti http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=10&dd=07&nav_id=547782 je jedna od najbljutavijih.

sos

pre 12 godina

Niko normalan neće želeti da bude vernik crkve koja odlikuje vladiku koji je bio optužen za pedofiliju i koji su "se izvukli" zbog "zastarelosti" slučaja/procesa, ili čije se vladike bave politikom. http://www.youtube.com/watch?v=WDvZr0NG08M

Moralnost

pre 12 godina

Ovo je stvarno dno. Nije ni cudo sto se ova "pocast" nije desila za vreme Patrijarha Pavla. Mozda se nije ni tada puno uradilo na rasvetljavanju okolnosti, ali odlikovati takve osobe je pljuvanje u lice onima koji veruju da je Crkva bar u necemu uzor. Proci ce oni kao crkva u Nemackoj (sunovratice se % vernika), ali bar Nemci imaju u sta da veruju - nama nije ostalo nista...

I u dodatku: posto zivim u inostranstvu, ne bakcem se mnogo partijskim stvarima i realno me nije briga ko koga proziva. Razlog sto sam ovo napisao je moj komentar na generalnu moralnost, a ne da li nesto uradio LDP, DSS, RSC, SKJ, SKOJ, AFZ itd..

dragan

pre 12 godina

Sve vise sam razocaran u crkveni vrh i dobijam utisak da nasa crkva sve manje ima veze sa onim sto se zove vjera.I zbog toga stupam u bojkot prema crkvi(do daljnjega).Vjernik!

milan

pre 12 godina

U pravu je ovaj covek sasvim. Kad kazem covek, mislim na Marka Karadzica.
Namnozilo se licemerje, obest, pomama, greh i nemoral, nadmenost i neosetljivost nad narodom i ljudskim sudbinama i patnjama u danasnjoj SPC veoma. Filaret je jedan od najobesnijih i najnadmenijih,a najprimitivnijih. A kriju se iza vere i Boga! Barem koriste tu ikonografiju.

Jelena

pre 12 godina

"po cenu da budem označen kao izdajnik i nevernik"
Zar se dotle doslo? Ateizam je zabranjen? "Ateista" (nevernik) je uvreda? Srbija je postala teokratija, nesto kao Iran? Ili se radi samo o tome da su bivsi pusaci najveci protivnici pusenja, bivse prostitutke napostenije zene, bivsi ateisti najveci vernici i latentni homoksesualci najveci muskarci i borci protiv homeskualnosti? To je Srbija..

Laki (je malo nervozan)

pre 12 godina

E kad bi samo Filaret i Pahomije bili korov u nashem zitu!? Ima tu i onih koji su se maca latili na necijoj sahrani! A o crkvi u 90-tim ne bih ni da trosim reci! Umesto da se bave duhovnim stvarima, poceli su i politiku da nam kroje! Normalno kako to biva, i u crkvi ima casnih izuzetaka, na takve racunajmo u buducnosti!

zastareo slucaj

pre 12 godina

"Ja verujem Sudu svoje drzave. [...] Ako je ucinjeno navodno delo a nije na sudu moglo da se dokaze [...} Mi mozemo samo verovati i postovati odluku suda..."
(kristofer, 8. oktobar 2011 19:31)

Kristofere, jako postujem ton u kojem ste napisali komentar, ali moj problem je sto u ovom slucaju niti je na sudu dokazana krivica, niti nevinost, niti je proglasen krivim, niti je opovrgnuo optuzbe - jednostavno, slucaj je zastareo. To je jadna i otuzna cinjenica, koja mi onemogucava da vladiku vidim kao coveka oslobodjenog optuzbi. Da ga je sud oslobodio, jucerasnje dodeljivanje ordena ne bi bilo ponizavajuce.

nada

pre 12 godina

"Gospodine vladika, danas kada su mi vaše kolege sveštenici, potvrdile da se u Srbiji sve okrenulo naglavačke i da u neverici posmatraju šta crkva, čiji su sveštenici, čini, sigurniji sam da ste vi i vama slični stub srama, a ne mi koji se borimo za poštovanje ljudskih prava i Ustava", naveo je Karadžić.
Da Ceda nije osnovao stranku, Srbija ne bi imala ni ovih par procenata postenih i moralnih ljudi, pa bi sva mesta na "stubu srama" ostala prazna.
PS: Da li predstavnici medija nemaju vise vremana za LDP, kad oni sad moraju da im dostavljaju PISANE izjave?

londoner

pre 12 godina

@(kristofer, 8. oktobar 2011 19:31)

Vladika Pahomije nije osudjen, ali nije ni oslobodjen optužbi. Za dva krivicna dela je nastala zastarelost. Ne znam na kojim osnovama se poverenje u pravosudne organe zasniva, s obzirom na brojne korupcionaske i druge afere ili ranije na politicka sudjenja.

Crkva se itekako mesa u poslove drzave. Ona ima svoje predstavnike u pojedinim telima ciji je osnivac drzava (sam vladika Pahomije je bio clan pregovarackog tima za Kosovo). Ona cesto manje ili vise suptilno namece svoje misljenje o drzavnim pitanjima. Sve je tanja linija koja deli crkvu od drzave.

Umesto da se bavi ekumenizmom, nasa crkva se okrenula nacionalizmu i klerikalizaciji i sve vise lici na politicku organizaciju. Svojim sto konzervativnim sto negativnim delovanjem sama udaljava istinske vernike od sebe, ne od Boga.

Svako dobro.