Nedelja, 10.07.2011.

10:08

Mesić: Nisam dogovarao ratove

Nekadašnji predsednik Hrvatske Stjepan Mesić rekao je da su vojne akcije Hrvatske na teritoriji Krajine bile opravdane, ali da neke stvari posle akcija nisu.

Izvor: Veèernje novosti

Mesiæ: Nisam dogovarao ratove IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

33 Komentari

Sortiraj po:

Hrvatski protestant

pre 12 godina

... Kad je stipe rekao da je 'razbio jugu' mislio je na jugu u kojoj je na vlast dosao slobo,sanu itd a ne jugu bratstvo-jedinatvo, a takvu jugu (srbiju koja sama ide protiv svih i bez zelje za bilo kakvim dogovorom) nije bilo steta razbiti. cak je bilo pozeljno. ne vidim di je problem.

tln

pre 12 godina

Stipe Mesic je nedavno izjavio da ce krenuti tenkovima na Republiku Srpsku!
Stipe Mesic je izjavio da je uspjesno obavio svoj zadatak rasturanja Jugoslavije!
U ovom intervju je sam sebi skocio usta bar dva puta!
Ovaj covjek neznam vise sta prica!Toliko su lagali i mutili u ratu,a i samo pozaboravljali sta su i za koga radili!
Ovom je liku mjesto u Hagu na optuzenickoj klupi!

bojan

pre 12 godina

procitaj malo bolje Mesica i njegov predlog za konfederaciju u kom bi se prvo izaslo iz Jugoslavije a onda uslo u nju ako im se svidi sto svi znamo da ne bi uradili al dobro ko sto sam rekao svaki narod je imao pravo ustavom da odluci sta hoce za sebe i Srbi su odlucili RSK RS i SRJ....

agim

pre 12 godina

Jel' to Mesic smatra da bi vojna akcija na podrucju Kosova i Metohije bila legitimna, kad kaze da se proglasenjem nezavisnosti dira teritorijalni integritet koji je legitimno braniti? Mislim da je neukusno davati generalne izjave ovog tipa, quod licet jovi non licet bovi

Istoricar

pre 12 godina

Nije samo to rekao sto je objavljeno ovde. On je svakome ko odbija da se suoci sa cinjenicama fakticki objasnio vezu Milosevic - Tudjman, Boban-Karadjic, Dodik-HDZ i svrhu ratova, uzrok i posledice...preporucujem ceo clanak a sve se podudara sto je rekao kao i zadnji transkripti koji pokazuje kako je Milosevic pustio RSK niz vodu i iselio stanovnistvo dva dana pre Oluje i odbio pomoc nakon sto ih je popalio da stvore RSK. Ne znam kome to vise nije jasno.

Karla de Ponte

pre 12 godina

ma sve je jasno-dok su navodno ratovali u Hrvatskoj, delili su Bosnu i stavljali Bosnjake u "skare". Nije cudo da se i danas Dodik brine o Hrvatskim inetersima i trecem entitetu (i najvise saradjuje sa HDZ) kao o vitalnom Srpskom ineteresu. Pa zar se nisu lepo Tudjman i Milsoevic dogovorili a dogovor medju prijateljima nije sala....

eh

pre 12 godina

Uporedjivanje Hrvatske/Slovenije i Kosova je uporedjivanje baba i zaba.
Ustavom iz '74 republike su imale pravo na otcepljenje. Kosovo nije bilo republika i ono ga nije imalo. Kosovo je (treba reci narodu) nasa ratna odsteta (zato medjunarodni sudovi i odbacuju ove medjudrzavne tuzbe - ne zato sto smo u pravu ili oni u krivu, vec sto para nemamo i platili smo sve gubitkom Kosova). Tko krene u rat i izgubi rat, gubi teritorij.

Srbi narod najstariji

pre 12 godina

Memorandum SANU, ukidanje pokrajina i krsenje Ustava SFRJ, jogurt revolucije, ekonomska blokada Slovenije ("ne kupujte slovenacke prozivode"), Slbine slike po gradovima (kamionima i.t.d.), setanje mostiju i kostiju po gradovima... Sve je to bilo pre Mesica... Mesic nije unistio Jugoslaviju. Ja sam bio uvelike odrastao krajem 80-tih i pocetkom 90-tih i dobro se secam da su Slovenija i Hrvatska izdale predlog da Jugoslavija bude konfederacija sa zajednickom vojskom i ministarstvom inostranih poslova. Pa cak i asimetricna konfederacija gde bi svi osim Srbije i Crna Gore bili u konfederaciji a Srbija i Crna Gora u federaciji... Ko se toga ne seca a bio je rodjen ima kratku pamet. O tim predlozima se mesecima pregovaralo ali je predlog konfederacije odbijen. Od koga? Pa od Srbije. Cak je u jednom trenutku Crna Gora pristala na asimetricnu federaciju u kojoj bi eventualno u federativnom delu bila Bosna ali je dobila packe od Srbije. I citav narod u Srbiji, skoro bez izuzetka je bio protiv konefedrativnih predloga. Narod u Srbiji je hteo federativnu Jugoslaviju u kojoj bi, naravno, Beograd bio i ostao centar. Ko se ne seca toga neka procita vesti pogleda dokumentarce iz tog vremena. Sve ovo sto je bilo pre Mesica srusilo je Jugoslaviju. Hrvatska i Slovenija su nudile novu Jugoslaviju zasnovanu na konfederativnom uredjenju i putu ka EU. Dan danas, Srbija nije opredeljena za EU a kamoli tada.

Jednom za svagda, Mesic nije unistio Jugoslaviju, unistili ste je vi i vase mame i tate (ako ste mladji i niste tada bili rodjeni). Jugoslaviju nije unistila CIA, Vatikan, Nemacka, Rotsild i ne znam kakve jos teorije zavere. Unistena je jer Srbija nije htela da prihvati modernizaciju i novo uredjenje Jugoslavije na modernijim osnovama. Sve ostalo su bajke za decu.

ne palite se istina tek dolazi

pre 12 godina

Ljutimo se na Mesica i Bosnjake - a svi znamo ko su glavni krivci i da su se Milosevic i Tudjman sve dogovorili o podeli Bosne, eliminaciju Muslimana a za uzvrat da hrvatska vrati RSK. Mesic je reakao a i verujem mu (jer su Boban I Karadjic sve vreme saradjivali a danas se Dodik vise brine o Hrvatima u Bosni nego Josipovic a mapa podele Bosne izmedju M. i T je jedan od dokaza u Hagu pored mesicovog svedocenja. iz Mladicevih dnevnika i transkripta doznali smo da je Milosevic naredio povlacenje srpskog stanovnistva jos pre Oluje). iz mesicevog intervjua, rata ocigledno ne bi bilo da Milosevic i Tudjman nisu napravili plan u cemu je RSK odigrala samo svoju prolaznu ulogu.

Mesic je rekao u intervju i kada se sve kockice sloze, nem razloga za sumnju:

"Kažem ja Borislavu Joviću - da li vi želite bosansku teritoriju? On kaže ne. Da li želite Srbe iz Hrvatske? Boro kaže ne, to su vaši građani. Ako su naši, hajde da pregovaramo, ti i ja, Tuđman i Milošević", naveo je Mesić.

Nakon toga, kako je istakao, otišao je u Zagreb i Tuđmanu prenio inicijativu za razgovor, koju je on prihvatio, nakon čega su u Zagreb došli stručnjaci MUP-a iz Beogrda i uspostavili direktnu vezu između Tuđana i Miloševića, koji su zatim svaki dan bili na vezi.

U Karađorđevu su se, kako kaže Mesić, dogovorili i sreli bez njega, a Tuđman se poslije sastanka vratio ''ozaren''.

Prema njegovim riječima, tada je vidio i mape koje pokazuju podjelu Bosne.

"Pitam, a gde je tu Alija. A Tuđman kaže - Kad se Srbi i Hrvati slože u škare tu muslimani nemaju šta da traže", rekao je Mesić ."On je rekao da Tuđman o Miloševiću nikada nije ništa loše rekao, bio je impresioniran kako Milošević osvaja prostore, a niko ne reaguje i mislio je da sa njim može da se dogovori podjela Bosne.

Nesto nije jasno?

pre 12 godina

@(Bacvanin, 10. jul 2011 13:03)
Kako nema potrebe porediti? Text je o izjavama Stipe Mesica u kojem covjek kaze da je legalno napasti teritorij koji se zeli otcijepiti. Znaci zabio je sam sebi dva autogola, jer tada je to bila teritorija Jugoslavije (Hrvatska jos nije bila priznata) i time fakticki dao legitimitet akciji JNA. A drugi autogol je sto zagovara pravo osamostaljenja Kosova, sto sad direktno porice i samom sebi skace u usta. Ali ja njega razumijem, tesko je braniti politicke lazi, upecas se kad tad, upetljas u vlastite duple arshine i izjave. O tome se radi.

Kosta

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet. Zato je vojna akcija opravdana", kaže gospodin mesić, misleći isključivo da samo hrvatska može i sme braniti teritorijalni integritet. Kada se tiče Srbije, isti gospodin (a i njegova država) je podržao i pripomogao da sa na Kosovu proglasi samostalnost na teritoriji države Srbije. I druge je zdušno u to ubeđivao.
Za takve ljude u narodu ima lepa izreka, setite je se.

from_HR

pre 12 godina

@(supervisor, 10. jul 2011 10:32)

Da, još da si upoznat s Ustavom SFRJ iz '74-e, možda bi ti neke stvari bile potpuno jasne. Ovako živiš u zabludi, a misliš da si u pravu.

Moler

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet!"

Znaci to vazi za Hrvatsku,a ne vazi za SFRJ! A za Srbiju glede Kosmeta pogotovo ne vazi!

Bacvanin

pre 12 godina

Nema potrebe mesati rat u Hrvatskoj sa ratom na Kosovu.
Hrvatska je pobedila u ratu, elemnti koji su zagovarali secesiju su napustili Hrvatsku.
Srbija je izgubila rat protiv OVK i NATO-a, i nakon kapitulacije povuka se sa Kosova, prepustivsi tu teritoriju nekom drugom, a taj drugi je odlucio hoce li sa Srbijom ili bez nje.
Da je Srbija pobedila OVK, ne bi bilo danas nezavistnosti Kosova.

Darko

pre 12 godina

Zbog ovakvih kao sto je Mesic, bojim se da ce izmedju Srbije i Hrvatske ponovo izbiti rat za nekih 50-60 godina. Verovatno tada vec nece biti ni EU ni NATO-a, a odluke o medjunarodnoj politici ce donositi Kina.

ha ha ha

pre 12 godina

Znaci i akcija JNA u Hrvatskoj je bila opravdana jer ste i vi proglasili samostalnost u okviru jedne drzave? Kada vi to radite onda je opravdano a kada Srbi to rade onda nije.

neko iz Srbije

pre 12 godina

Za ove koji žele da komentarišu neko prvo ptočitaju ceo intervju. Sobzirom da je od strane Tuđmana i Miloševića izbačen iz "igre", jer nije prisustvovao sastanku u Karađorđevu sve mu verujem. Raspad SFRJ on nije i ne samo on, mogao sprečiti jer su "veći igrači" krojili sudbinu SFRJ i njenih naroda. Kada je video kuda plovi brod imao je hrabrosti da se suprostavi Tuđmanu još u ono ratno vreme sa svojim stavovima, naročito u vezi BiH, kojima je i danas dosledan i zato neodgovara ni hrvatskim ni srpskim a ni bošnjačkim nacionalistima. Zato bravo Mesiću, naročito za izjavu da je Sarajevo glavni grad za sve one koji žive u BiH.

MarkoRSK

pre 12 godina

Da je vise Mesica!!!! Ni po babu ni po stricevima. Principijelan od pocetka do kraja. Nikakva odvajanja nisu morali dovesti ni do rata a najmanje do zverstava... I TACKA. Zaboravljamo "lutajuce predsednistvo" i "mitinge istine" koje je nastavljeno bliske veze Tudjman-Milosevic o kojima je mesic svedocio i u Hag-u. Tu je bila i ostala formula ratova koji se da je bilo po Mesicu nikada ne bi dogodili.

john ddoe

pre 12 godina

Nacionalisti i njihova lupetanja. i Mesić. Who cares. Od rata je prošlo 20 godina, čemu to trovanje mržnjom i brojanje kostiju iz ovog, onog prije, onog prije tog i kojeg sve ne rata.

Sve one koji su se ogriješili o ratna pravila treba pohapsiti i pospremiti u zatvore, pa ne znam koliko zaslužni bili za ovu ili onu stranu.

Kosovo - ne znam puno o tome, ali čini mi se da su albanci tamo više od 50 godina bili građani drugog reda, odlučili ljudi da neće sa srbima, i kaj sad, sve ih poklati i protjerati ili.....što je rješenje?

Par sitnih razlika u odnosu na krajiške Srbe - krajišnici su prvi počeli '91 etnički očistili krajinu, stvorili sustav mržnje i nepovjerenja koji ih je na kraju onemogućio da prihvate plan z4 i zbog toga prošli svu onu kalvariju 95.

I naravno da sam da se svi vrate, da se svima vrati imovina i obnove kuće. Jednio sam protiv povratka stanarskog prava. To pravo su ionako dobijali "zaslužni". Osobno bih i hrvatima koji su tako došli do stanova opalio komercijalnu cijenu otkupa. Pa neka dižu kredite na 30 godina i odvajaju cijelu plaću za stan. Kao što to čine tisuće mladih i u Hrvatskoj i u Srbiji.

Voja

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet."
Dobro, uzmimo da je to tacno. Hrvatska vojska je cinila zlocine u Krajini i sudi im se i sudice im se. Srpska vojska je cinila zlocine na Kosovu i sudi im se i sudice im se. I to je tacno.
Treba individualizovati zlocine, nije kriva zemlja Srbija i njen narod, nego politicka vrhuska. Jos jedna tacna konstatacija.

Znaci, slazemo se.

Zasto je onda Kosovo dobilo nezavisnost, a Krajina ne? Ili Republika Srpska ne?

Nisam za nezavisnost ni jedne od krajina/pokrajina/entiteta gore navedenih, mislim da cepanje nema smisla, ni u Srbiji, ni u Sudanu. Ako ce manjim drzavama vladati ista bagra, nezadovoljstvo ce ostati isto.

Samo se pitam kako zeli svetska zajednica da Srbima bude jasno da se cepanje drzava i podbunjivanje tvoje manjine u susednoj drzavi ne isplati kada se Albancima isplatilo?

To Vi meni odgovorite, gospodine Mesicu, sada kada vec nemate politicku odgovornost i govorite kao pojedinac, intelektualac, liberalist.

slaven

pre 12 godina

u hrvatskoj ga sve manje vole zato sto govori istinu, ali doci ce vrijeme kad ce svi reci da je bio u pravu i kad ce hrvtski narod otvoriti oci i shvatiti da su ljudi kojima se sudi u Haagu morali sprijeciti ubojstva neduznnih civila. ne optuzujmo vise jedni druge jer smo zapravo svi skupa zrtve jedne masinerije koja je svim silama odlucila da unisti jednu zemlju za neke svoje interese,naravno ekonomske. dosta je vise ustasa i cetnika, pa vrijeme je da se otarasimo onih koji u danasnje vrijeme nose U na celu ili kokardu, pa to su za mene primati s kojima ne zelim dijeliti kruh.

kole

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet. Zato je vojna akcija opravdana, ali ne i sve što se u njoj događalo. Dakle, niko ne tvrdi da nije bilo zločina, za njih se sudilo, sudi se i sudiće se", rekao je Mesić.

Pa zar nije indentičan slučaj sa Kosovom i Metohijom, što ste priznali onda kvazi državu Kosovo? To je licemerstvo!

genius

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet."
A zašto je Srbija onda tako posebna?

Rozenkrojcer

pre 12 godina

Mesić kaže da nije dogovarao ratove? A, izvinite, od koga ste onda dobili onaj zadatak koji ste uspešno obavili i javno rekli (nakon razbijanja Jugoslavije) "Ja sam svoj zadatak obavio, Jugoslavije više nema"? Srećno vam bilo, ali licemerni ste do bola. Srbi su najveće žrtve vašeg "zadatka" na kraju XX veka, ali pamtimo mi još i Jasenovac, čisto da znate! E, zato me više nećete videti uprkos brojnim reklamama za vaše primorje, iako imam najlepše uspomene iz Rovinja, Poreča, sa Korčule, Hvara, Visa..., sada je to za mene samo lepa uspomena na zemlju koju ste vi po zadatku (čijem?) rasturili!

bojan

pre 12 godina

A sta ako taj koji je proglasio nezavisnost imao pravo na to, jer je bio narod u drzavi a u ustavu te drzave je bilo pisalo narodi imaju pravo na samopredljenje?

supervisor

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet. Zato je vojna akcija opravdana"

Eto, ovim je Mesic jasno i glasno izjavio da nije bilo nikakve agresije Srbije na Hrvatsku. Molim lepo. Dejstva JNA su bila sasvim legitimna i opravdana, jer je Hrvatska proglasila samostalnost na teritoriji suverene SFRJ i vojna akcija je bila opravdana.

Rozenkrojcer

pre 12 godina

Mesić kaže da nije dogovarao ratove? A, izvinite, od koga ste onda dobili onaj zadatak koji ste uspešno obavili i javno rekli (nakon razbijanja Jugoslavije) "Ja sam svoj zadatak obavio, Jugoslavije više nema"? Srećno vam bilo, ali licemerni ste do bola. Srbi su najveće žrtve vašeg "zadatka" na kraju XX veka, ali pamtimo mi još i Jasenovac, čisto da znate! E, zato me više nećete videti uprkos brojnim reklamama za vaše primorje, iako imam najlepše uspomene iz Rovinja, Poreča, sa Korčule, Hvara, Visa..., sada je to za mene samo lepa uspomena na zemlju koju ste vi po zadatku (čijem?) rasturili!

supervisor

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet. Zato je vojna akcija opravdana"

Eto, ovim je Mesic jasno i glasno izjavio da nije bilo nikakve agresije Srbije na Hrvatsku. Molim lepo. Dejstva JNA su bila sasvim legitimna i opravdana, jer je Hrvatska proglasila samostalnost na teritoriji suverene SFRJ i vojna akcija je bila opravdana.

kole

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet. Zato je vojna akcija opravdana, ali ne i sve što se u njoj događalo. Dakle, niko ne tvrdi da nije bilo zločina, za njih se sudilo, sudi se i sudiće se", rekao je Mesić.

Pa zar nije indentičan slučaj sa Kosovom i Metohijom, što ste priznali onda kvazi državu Kosovo? To je licemerstvo!

genius

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet."
A zašto je Srbija onda tako posebna?

slaven

pre 12 godina

u hrvatskoj ga sve manje vole zato sto govori istinu, ali doci ce vrijeme kad ce svi reci da je bio u pravu i kad ce hrvtski narod otvoriti oci i shvatiti da su ljudi kojima se sudi u Haagu morali sprijeciti ubojstva neduznnih civila. ne optuzujmo vise jedni druge jer smo zapravo svi skupa zrtve jedne masinerije koja je svim silama odlucila da unisti jednu zemlju za neke svoje interese,naravno ekonomske. dosta je vise ustasa i cetnika, pa vrijeme je da se otarasimo onih koji u danasnje vrijeme nose U na celu ili kokardu, pa to su za mene primati s kojima ne zelim dijeliti kruh.

Srbi narod najstariji

pre 12 godina

Memorandum SANU, ukidanje pokrajina i krsenje Ustava SFRJ, jogurt revolucije, ekonomska blokada Slovenije ("ne kupujte slovenacke prozivode"), Slbine slike po gradovima (kamionima i.t.d.), setanje mostiju i kostiju po gradovima... Sve je to bilo pre Mesica... Mesic nije unistio Jugoslaviju. Ja sam bio uvelike odrastao krajem 80-tih i pocetkom 90-tih i dobro se secam da su Slovenija i Hrvatska izdale predlog da Jugoslavija bude konfederacija sa zajednickom vojskom i ministarstvom inostranih poslova. Pa cak i asimetricna konfederacija gde bi svi osim Srbije i Crna Gore bili u konfederaciji a Srbija i Crna Gora u federaciji... Ko se toga ne seca a bio je rodjen ima kratku pamet. O tim predlozima se mesecima pregovaralo ali je predlog konfederacije odbijen. Od koga? Pa od Srbije. Cak je u jednom trenutku Crna Gora pristala na asimetricnu federaciju u kojoj bi eventualno u federativnom delu bila Bosna ali je dobila packe od Srbije. I citav narod u Srbiji, skoro bez izuzetka je bio protiv konefedrativnih predloga. Narod u Srbiji je hteo federativnu Jugoslaviju u kojoj bi, naravno, Beograd bio i ostao centar. Ko se ne seca toga neka procita vesti pogleda dokumentarce iz tog vremena. Sve ovo sto je bilo pre Mesica srusilo je Jugoslaviju. Hrvatska i Slovenija su nudile novu Jugoslaviju zasnovanu na konfederativnom uredjenju i putu ka EU. Dan danas, Srbija nije opredeljena za EU a kamoli tada.

Jednom za svagda, Mesic nije unistio Jugoslaviju, unistili ste je vi i vase mame i tate (ako ste mladji i niste tada bili rodjeni). Jugoslaviju nije unistila CIA, Vatikan, Nemacka, Rotsild i ne znam kakve jos teorije zavere. Unistena je jer Srbija nije htela da prihvati modernizaciju i novo uredjenje Jugoslavije na modernijim osnovama. Sve ostalo su bajke za decu.

Bacvanin

pre 12 godina

Nema potrebe mesati rat u Hrvatskoj sa ratom na Kosovu.
Hrvatska je pobedila u ratu, elemnti koji su zagovarali secesiju su napustili Hrvatsku.
Srbija je izgubila rat protiv OVK i NATO-a, i nakon kapitulacije povuka se sa Kosova, prepustivsi tu teritoriju nekom drugom, a taj drugi je odlucio hoce li sa Srbijom ili bez nje.
Da je Srbija pobedila OVK, ne bi bilo danas nezavistnosti Kosova.

ha ha ha

pre 12 godina

Znaci i akcija JNA u Hrvatskoj je bila opravdana jer ste i vi proglasili samostalnost u okviru jedne drzave? Kada vi to radite onda je opravdano a kada Srbi to rade onda nije.

bojan

pre 12 godina

A sta ako taj koji je proglasio nezavisnost imao pravo na to, jer je bio narod u drzavi a u ustavu te drzave je bilo pisalo narodi imaju pravo na samopredljenje?

eh

pre 12 godina

Uporedjivanje Hrvatske/Slovenije i Kosova je uporedjivanje baba i zaba.
Ustavom iz '74 republike su imale pravo na otcepljenje. Kosovo nije bilo republika i ono ga nije imalo. Kosovo je (treba reci narodu) nasa ratna odsteta (zato medjunarodni sudovi i odbacuju ove medjudrzavne tuzbe - ne zato sto smo u pravu ili oni u krivu, vec sto para nemamo i platili smo sve gubitkom Kosova). Tko krene u rat i izgubi rat, gubi teritorij.

neko iz Srbije

pre 12 godina

Za ove koji žele da komentarišu neko prvo ptočitaju ceo intervju. Sobzirom da je od strane Tuđmana i Miloševića izbačen iz "igre", jer nije prisustvovao sastanku u Karađorđevu sve mu verujem. Raspad SFRJ on nije i ne samo on, mogao sprečiti jer su "veći igrači" krojili sudbinu SFRJ i njenih naroda. Kada je video kuda plovi brod imao je hrabrosti da se suprostavi Tuđmanu još u ono ratno vreme sa svojim stavovima, naročito u vezi BiH, kojima je i danas dosledan i zato neodgovara ni hrvatskim ni srpskim a ni bošnjačkim nacionalistima. Zato bravo Mesiću, naročito za izjavu da je Sarajevo glavni grad za sve one koji žive u BiH.

MarkoRSK

pre 12 godina

Da je vise Mesica!!!! Ni po babu ni po stricevima. Principijelan od pocetka do kraja. Nikakva odvajanja nisu morali dovesti ni do rata a najmanje do zverstava... I TACKA. Zaboravljamo "lutajuce predsednistvo" i "mitinge istine" koje je nastavljeno bliske veze Tudjman-Milosevic o kojima je mesic svedocio i u Hag-u. Tu je bila i ostala formula ratova koji se da je bilo po Mesicu nikada ne bi dogodili.

john ddoe

pre 12 godina

Nacionalisti i njihova lupetanja. i Mesić. Who cares. Od rata je prošlo 20 godina, čemu to trovanje mržnjom i brojanje kostiju iz ovog, onog prije, onog prije tog i kojeg sve ne rata.

Sve one koji su se ogriješili o ratna pravila treba pohapsiti i pospremiti u zatvore, pa ne znam koliko zaslužni bili za ovu ili onu stranu.

Kosovo - ne znam puno o tome, ali čini mi se da su albanci tamo više od 50 godina bili građani drugog reda, odlučili ljudi da neće sa srbima, i kaj sad, sve ih poklati i protjerati ili.....što je rješenje?

Par sitnih razlika u odnosu na krajiške Srbe - krajišnici su prvi počeli '91 etnički očistili krajinu, stvorili sustav mržnje i nepovjerenja koji ih je na kraju onemogućio da prihvate plan z4 i zbog toga prošli svu onu kalvariju 95.

I naravno da sam da se svi vrate, da se svima vrati imovina i obnove kuće. Jednio sam protiv povratka stanarskog prava. To pravo su ionako dobijali "zaslužni". Osobno bih i hrvatima koji su tako došli do stanova opalio komercijalnu cijenu otkupa. Pa neka dižu kredite na 30 godina i odvajaju cijelu plaću za stan. Kao što to čine tisuće mladih i u Hrvatskoj i u Srbiji.

Nesto nije jasno?

pre 12 godina

@(Bacvanin, 10. jul 2011 13:03)
Kako nema potrebe porediti? Text je o izjavama Stipe Mesica u kojem covjek kaze da je legalno napasti teritorij koji se zeli otcijepiti. Znaci zabio je sam sebi dva autogola, jer tada je to bila teritorija Jugoslavije (Hrvatska jos nije bila priznata) i time fakticki dao legitimitet akciji JNA. A drugi autogol je sto zagovara pravo osamostaljenja Kosova, sto sad direktno porice i samom sebi skace u usta. Ali ja njega razumijem, tesko je braniti politicke lazi, upecas se kad tad, upetljas u vlastite duple arshine i izjave. O tome se radi.

Voja

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet."
Dobro, uzmimo da je to tacno. Hrvatska vojska je cinila zlocine u Krajini i sudi im se i sudice im se. Srpska vojska je cinila zlocine na Kosovu i sudi im se i sudice im se. I to je tacno.
Treba individualizovati zlocine, nije kriva zemlja Srbija i njen narod, nego politicka vrhuska. Jos jedna tacna konstatacija.

Znaci, slazemo se.

Zasto je onda Kosovo dobilo nezavisnost, a Krajina ne? Ili Republika Srpska ne?

Nisam za nezavisnost ni jedne od krajina/pokrajina/entiteta gore navedenih, mislim da cepanje nema smisla, ni u Srbiji, ni u Sudanu. Ako ce manjim drzavama vladati ista bagra, nezadovoljstvo ce ostati isto.

Samo se pitam kako zeli svetska zajednica da Srbima bude jasno da se cepanje drzava i podbunjivanje tvoje manjine u susednoj drzavi ne isplati kada se Albancima isplatilo?

To Vi meni odgovorite, gospodine Mesicu, sada kada vec nemate politicku odgovornost i govorite kao pojedinac, intelektualac, liberalist.

from_HR

pre 12 godina

@(supervisor, 10. jul 2011 10:32)

Da, još da si upoznat s Ustavom SFRJ iz '74-e, možda bi ti neke stvari bile potpuno jasne. Ovako živiš u zabludi, a misliš da si u pravu.

ne palite se istina tek dolazi

pre 12 godina

Ljutimo se na Mesica i Bosnjake - a svi znamo ko su glavni krivci i da su se Milosevic i Tudjman sve dogovorili o podeli Bosne, eliminaciju Muslimana a za uzvrat da hrvatska vrati RSK. Mesic je reakao a i verujem mu (jer su Boban I Karadjic sve vreme saradjivali a danas se Dodik vise brine o Hrvatima u Bosni nego Josipovic a mapa podele Bosne izmedju M. i T je jedan od dokaza u Hagu pored mesicovog svedocenja. iz Mladicevih dnevnika i transkripta doznali smo da je Milosevic naredio povlacenje srpskog stanovnistva jos pre Oluje). iz mesicevog intervjua, rata ocigledno ne bi bilo da Milosevic i Tudjman nisu napravili plan u cemu je RSK odigrala samo svoju prolaznu ulogu.

Mesic je rekao u intervju i kada se sve kockice sloze, nem razloga za sumnju:

"Kažem ja Borislavu Joviću - da li vi želite bosansku teritoriju? On kaže ne. Da li želite Srbe iz Hrvatske? Boro kaže ne, to su vaši građani. Ako su naši, hajde da pregovaramo, ti i ja, Tuđman i Milošević", naveo je Mesić.

Nakon toga, kako je istakao, otišao je u Zagreb i Tuđmanu prenio inicijativu za razgovor, koju je on prihvatio, nakon čega su u Zagreb došli stručnjaci MUP-a iz Beogrda i uspostavili direktnu vezu između Tuđana i Miloševića, koji su zatim svaki dan bili na vezi.

U Karađorđevu su se, kako kaže Mesić, dogovorili i sreli bez njega, a Tuđman se poslije sastanka vratio ''ozaren''.

Prema njegovim riječima, tada je vidio i mape koje pokazuju podjelu Bosne.

"Pitam, a gde je tu Alija. A Tuđman kaže - Kad se Srbi i Hrvati slože u škare tu muslimani nemaju šta da traže", rekao je Mesić ."On je rekao da Tuđman o Miloševiću nikada nije ništa loše rekao, bio je impresioniran kako Milošević osvaja prostore, a niko ne reaguje i mislio je da sa njim može da se dogovori podjela Bosne.

Moler

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet!"

Znaci to vazi za Hrvatsku,a ne vazi za SFRJ! A za Srbiju glede Kosmeta pogotovo ne vazi!

Darko

pre 12 godina

Zbog ovakvih kao sto je Mesic, bojim se da ce izmedju Srbije i Hrvatske ponovo izbiti rat za nekih 50-60 godina. Verovatno tada vec nece biti ni EU ni NATO-a, a odluke o medjunarodnoj politici ce donositi Kina.

Istoricar

pre 12 godina

Nije samo to rekao sto je objavljeno ovde. On je svakome ko odbija da se suoci sa cinjenicama fakticki objasnio vezu Milosevic - Tudjman, Boban-Karadjic, Dodik-HDZ i svrhu ratova, uzrok i posledice...preporucujem ceo clanak a sve se podudara sto je rekao kao i zadnji transkripti koji pokazuje kako je Milosevic pustio RSK niz vodu i iselio stanovnistvo dva dana pre Oluje i odbio pomoc nakon sto ih je popalio da stvore RSK. Ne znam kome to vise nije jasno.

Kosta

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet. Zato je vojna akcija opravdana", kaže gospodin mesić, misleći isključivo da samo hrvatska može i sme braniti teritorijalni integritet. Kada se tiče Srbije, isti gospodin (a i njegova država) je podržao i pripomogao da sa na Kosovu proglasi samostalnost na teritoriji države Srbije. I druge je zdušno u to ubeđivao.
Za takve ljude u narodu ima lepa izreka, setite je se.

Karla de Ponte

pre 12 godina

ma sve je jasno-dok su navodno ratovali u Hrvatskoj, delili su Bosnu i stavljali Bosnjake u "skare". Nije cudo da se i danas Dodik brine o Hrvatskim inetersima i trecem entitetu (i najvise saradjuje sa HDZ) kao o vitalnom Srpskom ineteresu. Pa zar se nisu lepo Tudjman i Milsoevic dogovorili a dogovor medju prijateljima nije sala....

agim

pre 12 godina

Jel' to Mesic smatra da bi vojna akcija na podrucju Kosova i Metohije bila legitimna, kad kaze da se proglasenjem nezavisnosti dira teritorijalni integritet koji je legitimno braniti? Mislim da je neukusno davati generalne izjave ovog tipa, quod licet jovi non licet bovi

tln

pre 12 godina

Stipe Mesic je nedavno izjavio da ce krenuti tenkovima na Republiku Srpsku!
Stipe Mesic je izjavio da je uspjesno obavio svoj zadatak rasturanja Jugoslavije!
U ovom intervju je sam sebi skocio usta bar dva puta!
Ovaj covjek neznam vise sta prica!Toliko su lagali i mutili u ratu,a i samo pozaboravljali sta su i za koga radili!
Ovom je liku mjesto u Hagu na optuzenickoj klupi!

Hrvatski protestant

pre 12 godina

... Kad je stipe rekao da je 'razbio jugu' mislio je na jugu u kojoj je na vlast dosao slobo,sanu itd a ne jugu bratstvo-jedinatvo, a takvu jugu (srbiju koja sama ide protiv svih i bez zelje za bilo kakvim dogovorom) nije bilo steta razbiti. cak je bilo pozeljno. ne vidim di je problem.

bojan

pre 12 godina

procitaj malo bolje Mesica i njegov predlog za konfederaciju u kom bi se prvo izaslo iz Jugoslavije a onda uslo u nju ako im se svidi sto svi znamo da ne bi uradili al dobro ko sto sam rekao svaki narod je imao pravo ustavom da odluci sta hoce za sebe i Srbi su odlucili RSK RS i SRJ....

supervisor

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet. Zato je vojna akcija opravdana"

Eto, ovim je Mesic jasno i glasno izjavio da nije bilo nikakve agresije Srbije na Hrvatsku. Molim lepo. Dejstva JNA su bila sasvim legitimna i opravdana, jer je Hrvatska proglasila samostalnost na teritoriji suverene SFRJ i vojna akcija je bila opravdana.

neko iz Srbije

pre 12 godina

Za ove koji žele da komentarišu neko prvo ptočitaju ceo intervju. Sobzirom da je od strane Tuđmana i Miloševića izbačen iz "igre", jer nije prisustvovao sastanku u Karađorđevu sve mu verujem. Raspad SFRJ on nije i ne samo on, mogao sprečiti jer su "veći igrači" krojili sudbinu SFRJ i njenih naroda. Kada je video kuda plovi brod imao je hrabrosti da se suprostavi Tuđmanu još u ono ratno vreme sa svojim stavovima, naročito u vezi BiH, kojima je i danas dosledan i zato neodgovara ni hrvatskim ni srpskim a ni bošnjačkim nacionalistima. Zato bravo Mesiću, naročito za izjavu da je Sarajevo glavni grad za sve one koji žive u BiH.

Bacvanin

pre 12 godina

Nema potrebe mesati rat u Hrvatskoj sa ratom na Kosovu.
Hrvatska je pobedila u ratu, elemnti koji su zagovarali secesiju su napustili Hrvatsku.
Srbija je izgubila rat protiv OVK i NATO-a, i nakon kapitulacije povuka se sa Kosova, prepustivsi tu teritoriju nekom drugom, a taj drugi je odlucio hoce li sa Srbijom ili bez nje.
Da je Srbija pobedila OVK, ne bi bilo danas nezavistnosti Kosova.

Rozenkrojcer

pre 12 godina

Mesić kaže da nije dogovarao ratove? A, izvinite, od koga ste onda dobili onaj zadatak koji ste uspešno obavili i javno rekli (nakon razbijanja Jugoslavije) "Ja sam svoj zadatak obavio, Jugoslavije više nema"? Srećno vam bilo, ali licemerni ste do bola. Srbi su najveće žrtve vašeg "zadatka" na kraju XX veka, ali pamtimo mi još i Jasenovac, čisto da znate! E, zato me više nećete videti uprkos brojnim reklamama za vaše primorje, iako imam najlepše uspomene iz Rovinja, Poreča, sa Korčule, Hvara, Visa..., sada je to za mene samo lepa uspomena na zemlju koju ste vi po zadatku (čijem?) rasturili!

ha ha ha

pre 12 godina

Znaci i akcija JNA u Hrvatskoj je bila opravdana jer ste i vi proglasili samostalnost u okviru jedne drzave? Kada vi to radite onda je opravdano a kada Srbi to rade onda nije.

MarkoRSK

pre 12 godina

Da je vise Mesica!!!! Ni po babu ni po stricevima. Principijelan od pocetka do kraja. Nikakva odvajanja nisu morali dovesti ni do rata a najmanje do zverstava... I TACKA. Zaboravljamo "lutajuce predsednistvo" i "mitinge istine" koje je nastavljeno bliske veze Tudjman-Milosevic o kojima je mesic svedocio i u Hag-u. Tu je bila i ostala formula ratova koji se da je bilo po Mesicu nikada ne bi dogodili.

agim

pre 12 godina

Jel' to Mesic smatra da bi vojna akcija na podrucju Kosova i Metohije bila legitimna, kad kaze da se proglasenjem nezavisnosti dira teritorijalni integritet koji je legitimno braniti? Mislim da je neukusno davati generalne izjave ovog tipa, quod licet jovi non licet bovi

kole

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet. Zato je vojna akcija opravdana, ali ne i sve što se u njoj događalo. Dakle, niko ne tvrdi da nije bilo zločina, za njih se sudilo, sudi se i sudiće se", rekao je Mesić.

Pa zar nije indentičan slučaj sa Kosovom i Metohijom, što ste priznali onda kvazi državu Kosovo? To je licemerstvo!

john ddoe

pre 12 godina

Nacionalisti i njihova lupetanja. i Mesić. Who cares. Od rata je prošlo 20 godina, čemu to trovanje mržnjom i brojanje kostiju iz ovog, onog prije, onog prije tog i kojeg sve ne rata.

Sve one koji su se ogriješili o ratna pravila treba pohapsiti i pospremiti u zatvore, pa ne znam koliko zaslužni bili za ovu ili onu stranu.

Kosovo - ne znam puno o tome, ali čini mi se da su albanci tamo više od 50 godina bili građani drugog reda, odlučili ljudi da neće sa srbima, i kaj sad, sve ih poklati i protjerati ili.....što je rješenje?

Par sitnih razlika u odnosu na krajiške Srbe - krajišnici su prvi počeli '91 etnički očistili krajinu, stvorili sustav mržnje i nepovjerenja koji ih je na kraju onemogućio da prihvate plan z4 i zbog toga prošli svu onu kalvariju 95.

I naravno da sam da se svi vrate, da se svima vrati imovina i obnove kuće. Jednio sam protiv povratka stanarskog prava. To pravo su ionako dobijali "zaslužni". Osobno bih i hrvatima koji su tako došli do stanova opalio komercijalnu cijenu otkupa. Pa neka dižu kredite na 30 godina i odvajaju cijelu plaću za stan. Kao što to čine tisuće mladih i u Hrvatskoj i u Srbiji.

Moler

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet!"

Znaci to vazi za Hrvatsku,a ne vazi za SFRJ! A za Srbiju glede Kosmeta pogotovo ne vazi!

Srbi narod najstariji

pre 12 godina

Memorandum SANU, ukidanje pokrajina i krsenje Ustava SFRJ, jogurt revolucije, ekonomska blokada Slovenije ("ne kupujte slovenacke prozivode"), Slbine slike po gradovima (kamionima i.t.d.), setanje mostiju i kostiju po gradovima... Sve je to bilo pre Mesica... Mesic nije unistio Jugoslaviju. Ja sam bio uvelike odrastao krajem 80-tih i pocetkom 90-tih i dobro se secam da su Slovenija i Hrvatska izdale predlog da Jugoslavija bude konfederacija sa zajednickom vojskom i ministarstvom inostranih poslova. Pa cak i asimetricna konfederacija gde bi svi osim Srbije i Crna Gore bili u konfederaciji a Srbija i Crna Gora u federaciji... Ko se toga ne seca a bio je rodjen ima kratku pamet. O tim predlozima se mesecima pregovaralo ali je predlog konfederacije odbijen. Od koga? Pa od Srbije. Cak je u jednom trenutku Crna Gora pristala na asimetricnu federaciju u kojoj bi eventualno u federativnom delu bila Bosna ali je dobila packe od Srbije. I citav narod u Srbiji, skoro bez izuzetka je bio protiv konefedrativnih predloga. Narod u Srbiji je hteo federativnu Jugoslaviju u kojoj bi, naravno, Beograd bio i ostao centar. Ko se ne seca toga neka procita vesti pogleda dokumentarce iz tog vremena. Sve ovo sto je bilo pre Mesica srusilo je Jugoslaviju. Hrvatska i Slovenija su nudile novu Jugoslaviju zasnovanu na konfederativnom uredjenju i putu ka EU. Dan danas, Srbija nije opredeljena za EU a kamoli tada.

Jednom za svagda, Mesic nije unistio Jugoslaviju, unistili ste je vi i vase mame i tate (ako ste mladji i niste tada bili rodjeni). Jugoslaviju nije unistila CIA, Vatikan, Nemacka, Rotsild i ne znam kakve jos teorije zavere. Unistena je jer Srbija nije htela da prihvati modernizaciju i novo uredjenje Jugoslavije na modernijim osnovama. Sve ostalo su bajke za decu.

Darko

pre 12 godina

Zbog ovakvih kao sto je Mesic, bojim se da ce izmedju Srbije i Hrvatske ponovo izbiti rat za nekih 50-60 godina. Verovatno tada vec nece biti ni EU ni NATO-a, a odluke o medjunarodnoj politici ce donositi Kina.

Nesto nije jasno?

pre 12 godina

@(Bacvanin, 10. jul 2011 13:03)
Kako nema potrebe porediti? Text je o izjavama Stipe Mesica u kojem covjek kaze da je legalno napasti teritorij koji se zeli otcijepiti. Znaci zabio je sam sebi dva autogola, jer tada je to bila teritorija Jugoslavije (Hrvatska jos nije bila priznata) i time fakticki dao legitimitet akciji JNA. A drugi autogol je sto zagovara pravo osamostaljenja Kosova, sto sad direktno porice i samom sebi skace u usta. Ali ja njega razumijem, tesko je braniti politicke lazi, upecas se kad tad, upetljas u vlastite duple arshine i izjave. O tome se radi.

from_HR

pre 12 godina

@(supervisor, 10. jul 2011 10:32)

Da, još da si upoznat s Ustavom SFRJ iz '74-e, možda bi ti neke stvari bile potpuno jasne. Ovako živiš u zabludi, a misliš da si u pravu.

eh

pre 12 godina

Uporedjivanje Hrvatske/Slovenije i Kosova je uporedjivanje baba i zaba.
Ustavom iz '74 republike su imale pravo na otcepljenje. Kosovo nije bilo republika i ono ga nije imalo. Kosovo je (treba reci narodu) nasa ratna odsteta (zato medjunarodni sudovi i odbacuju ove medjudrzavne tuzbe - ne zato sto smo u pravu ili oni u krivu, vec sto para nemamo i platili smo sve gubitkom Kosova). Tko krene u rat i izgubi rat, gubi teritorij.

bojan

pre 12 godina

A sta ako taj koji je proglasio nezavisnost imao pravo na to, jer je bio narod u drzavi a u ustavu te drzave je bilo pisalo narodi imaju pravo na samopredljenje?

slaven

pre 12 godina

u hrvatskoj ga sve manje vole zato sto govori istinu, ali doci ce vrijeme kad ce svi reci da je bio u pravu i kad ce hrvtski narod otvoriti oci i shvatiti da su ljudi kojima se sudi u Haagu morali sprijeciti ubojstva neduznnih civila. ne optuzujmo vise jedni druge jer smo zapravo svi skupa zrtve jedne masinerije koja je svim silama odlucila da unisti jednu zemlju za neke svoje interese,naravno ekonomske. dosta je vise ustasa i cetnika, pa vrijeme je da se otarasimo onih koji u danasnje vrijeme nose U na celu ili kokardu, pa to su za mene primati s kojima ne zelim dijeliti kruh.

Voja

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet."
Dobro, uzmimo da je to tacno. Hrvatska vojska je cinila zlocine u Krajini i sudi im se i sudice im se. Srpska vojska je cinila zlocine na Kosovu i sudi im se i sudice im se. I to je tacno.
Treba individualizovati zlocine, nije kriva zemlja Srbija i njen narod, nego politicka vrhuska. Jos jedna tacna konstatacija.

Znaci, slazemo se.

Zasto je onda Kosovo dobilo nezavisnost, a Krajina ne? Ili Republika Srpska ne?

Nisam za nezavisnost ni jedne od krajina/pokrajina/entiteta gore navedenih, mislim da cepanje nema smisla, ni u Srbiji, ni u Sudanu. Ako ce manjim drzavama vladati ista bagra, nezadovoljstvo ce ostati isto.

Samo se pitam kako zeli svetska zajednica da Srbima bude jasno da se cepanje drzava i podbunjivanje tvoje manjine u susednoj drzavi ne isplati kada se Albancima isplatilo?

To Vi meni odgovorite, gospodine Mesicu, sada kada vec nemate politicku odgovornost i govorite kao pojedinac, intelektualac, liberalist.

Kosta

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet. Zato je vojna akcija opravdana", kaže gospodin mesić, misleći isključivo da samo hrvatska može i sme braniti teritorijalni integritet. Kada se tiče Srbije, isti gospodin (a i njegova država) je podržao i pripomogao da sa na Kosovu proglasi samostalnost na teritoriji države Srbije. I druge je zdušno u to ubeđivao.
Za takve ljude u narodu ima lepa izreka, setite je se.

genius

pre 12 godina

"Ako neko proglasi samostalnost na teritoriji jedne države, moraš braniti teritorijalni integritet."
A zašto je Srbija onda tako posebna?

tln

pre 12 godina

Stipe Mesic je nedavno izjavio da ce krenuti tenkovima na Republiku Srpsku!
Stipe Mesic je izjavio da je uspjesno obavio svoj zadatak rasturanja Jugoslavije!
U ovom intervju je sam sebi skocio usta bar dva puta!
Ovaj covjek neznam vise sta prica!Toliko su lagali i mutili u ratu,a i samo pozaboravljali sta su i za koga radili!
Ovom je liku mjesto u Hagu na optuzenickoj klupi!

ne palite se istina tek dolazi

pre 12 godina

Ljutimo se na Mesica i Bosnjake - a svi znamo ko su glavni krivci i da su se Milosevic i Tudjman sve dogovorili o podeli Bosne, eliminaciju Muslimana a za uzvrat da hrvatska vrati RSK. Mesic je reakao a i verujem mu (jer su Boban I Karadjic sve vreme saradjivali a danas se Dodik vise brine o Hrvatima u Bosni nego Josipovic a mapa podele Bosne izmedju M. i T je jedan od dokaza u Hagu pored mesicovog svedocenja. iz Mladicevih dnevnika i transkripta doznali smo da je Milosevic naredio povlacenje srpskog stanovnistva jos pre Oluje). iz mesicevog intervjua, rata ocigledno ne bi bilo da Milosevic i Tudjman nisu napravili plan u cemu je RSK odigrala samo svoju prolaznu ulogu.

Mesic je rekao u intervju i kada se sve kockice sloze, nem razloga za sumnju:

"Kažem ja Borislavu Joviću - da li vi želite bosansku teritoriju? On kaže ne. Da li želite Srbe iz Hrvatske? Boro kaže ne, to su vaši građani. Ako su naši, hajde da pregovaramo, ti i ja, Tuđman i Milošević", naveo je Mesić.

Nakon toga, kako je istakao, otišao je u Zagreb i Tuđmanu prenio inicijativu za razgovor, koju je on prihvatio, nakon čega su u Zagreb došli stručnjaci MUP-a iz Beogrda i uspostavili direktnu vezu između Tuđana i Miloševića, koji su zatim svaki dan bili na vezi.

U Karađorđevu su se, kako kaže Mesić, dogovorili i sreli bez njega, a Tuđman se poslije sastanka vratio ''ozaren''.

Prema njegovim riječima, tada je vidio i mape koje pokazuju podjelu Bosne.

"Pitam, a gde je tu Alija. A Tuđman kaže - Kad se Srbi i Hrvati slože u škare tu muslimani nemaju šta da traže", rekao je Mesić ."On je rekao da Tuđman o Miloševiću nikada nije ništa loše rekao, bio je impresioniran kako Milošević osvaja prostore, a niko ne reaguje i mislio je da sa njim može da se dogovori podjela Bosne.

Karla de Ponte

pre 12 godina

ma sve je jasno-dok su navodno ratovali u Hrvatskoj, delili su Bosnu i stavljali Bosnjake u "skare". Nije cudo da se i danas Dodik brine o Hrvatskim inetersima i trecem entitetu (i najvise saradjuje sa HDZ) kao o vitalnom Srpskom ineteresu. Pa zar se nisu lepo Tudjman i Milsoevic dogovorili a dogovor medju prijateljima nije sala....

Istoricar

pre 12 godina

Nije samo to rekao sto je objavljeno ovde. On je svakome ko odbija da se suoci sa cinjenicama fakticki objasnio vezu Milosevic - Tudjman, Boban-Karadjic, Dodik-HDZ i svrhu ratova, uzrok i posledice...preporucujem ceo clanak a sve se podudara sto je rekao kao i zadnji transkripti koji pokazuje kako je Milosevic pustio RSK niz vodu i iselio stanovnistvo dva dana pre Oluje i odbio pomoc nakon sto ih je popalio da stvore RSK. Ne znam kome to vise nije jasno.

bojan

pre 12 godina

procitaj malo bolje Mesica i njegov predlog za konfederaciju u kom bi se prvo izaslo iz Jugoslavije a onda uslo u nju ako im se svidi sto svi znamo da ne bi uradili al dobro ko sto sam rekao svaki narod je imao pravo ustavom da odluci sta hoce za sebe i Srbi su odlucili RSK RS i SRJ....

Hrvatski protestant

pre 12 godina

... Kad je stipe rekao da je 'razbio jugu' mislio je na jugu u kojoj je na vlast dosao slobo,sanu itd a ne jugu bratstvo-jedinatvo, a takvu jugu (srbiju koja sama ide protiv svih i bez zelje za bilo kakvim dogovorom) nije bilo steta razbiti. cak je bilo pozeljno. ne vidim di je problem.