Subota, 12.09.2009.

00:35

Sve veća podrška Povorci ponosa

Dragan Bjelogrlić, Nikola Đuričko, Mirjana Karanović, Srđan Dragojević, Mira Škorić, Ivan Tasovac i desetine drugih javnih ličnosti podržale Povorku ponosa.

Izvor: B92

Sve veæa podrška Povorci ponosa IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

91 Komentari

Sortiraj po:

Ljiljana, London

pre 14 godina

Ma ok sam za paradu,od mene to malo daleko(nije mi vest, s'obzirom gde zivim); Uopste za razumevanje svih diskriminacija, preporucujem film "District 9" http://www.d-9.com/
Dok ima razumevanja, postovanja i zelje da se saslusa sagovornik, ima sanse i za progres.

PavleBGD

pre 14 godina

Svaki covek ima pravo da izadje na ulicu i demonstrira svoje misljenje. Nije bolesno reci da si drugaciji, bolesno je ne dozvoljavati nekome da bude drugaciji!

psi

pre 14 godina

Zivim na zapadu vec nekoliko godina, i kad vidim koliko negativnih preporuka izazovu komentari podrske PRIDE paradi, tako se iznenadim nekako nadajuci se da se i u Srbiji svijet mijenja u korak sa Svijetom. Ovdje je nekako potpuno normalno da je predsjednik jedne partije (FDP) ili jedan gradonacelnik (Berlina) homoseksualac , da kad citas izjave tog covjeka ili ga gledas na TV-u potpuno smetnes s uma da je eto njegovo seksualno opredjeljenje drugacije od tvog.
Paradu ne mora podrzati ko ne zeli, vase pravo, kao sto je i pravo svakog pojedinca, bez obzira na seksualno opredjeljenje da ne dozivljava diskriminaciju u bilo kom smislu- ni na poslu,ni na ulici.

Miljan

pre 14 godina

Mnogo mojih prijatelja sa fakulteta je homoseksualne orijentacije i nikada se u zivotu nisam podsmehnuo njihovim sklonostima ili ponasanju, medjutim redovno se u drustvu desava da se neko od njih veoma ruzno izrazava o mojoj religiji, o mojoj tradiciji, kojom ja, kao ni oni svojom orijentacijom, nikog ne ugrozavam... Zasto mora tako? Zasto su ljudi toliko iskljucivi? Nemam nista protiv homoseksualaca, protiv njihove parade, zelja da to obelodane, ali zelim da im porucim, da njihova tolerancija nije mnogo razvijenija od tolerancije prosecnog neo naciste ili fudbalskog navijaca.. Onaj ko trazi postovanje, neka postuje i druge!

Milica Bg

pre 14 godina

Mozda neko nesto uporno gura kroz medije, tj. sigurno je da se to desava u ovom trenutku. Ali ne verujem da ce ovo proci na duze staze. Kada se strasti stisaju, opet ce sve biti po starom. Ne mozete preko noci izmeniti misljenja ljudi. Uvek sam bila tolerantna, ali cini mi se da na ovaj nacin ne mogu dobiti vise podrske, bas naprotiv, samo vise homofobije. Ljudi se brane kad im se nesto namece. Meni se ovaj nacin 'otvaranja ljudima ociju' ne svidja, iako sam protiv svake diskriminacije, lincha i krsenja osnovnih ljudskih prava. Ali, ovo je nesto mnogo vece od odbrane lgbt prava: ovo je njihova promocija. I to vrlo uporna, vrlo nametljiva. Prosto ne mogu da to ne primetim. Suvise upada u oci.

doren

pre 14 godina

Jos taj problem da resimo i sve je reseno, mi smo Evropa.Predrasude su vezane za vreme iz koga proizilaze kao i kulturu iz koje poticu. Sto je u jednom vremeno normalno u drugom je skaradno, istorija je puna takvih primera.Ono sto ja nerazumem je sta povorka resava ili da li je bar korak napred ka necemu boljem? Uz svo razumevanje za ljude takve sex orjentacije, neki su mi i prijatelji, imam utisak da je odluka ljudi da izadju na ulice u cilju resavanja njihovog problema kontra produktivna jer njihov cilj netreba da bude da paradiraju paradiranja radi, vec da se predstave ljudima koji imaju predrasude prema njima onakvi kakvi jesu,normalni ali malo drugaciji, a ne da i uz njihovu odgovornost za atmosferu totalne podeljenosti drustva po ovom pitanju stvore jaz koji ce biti nemoguce preskociti, a zatim optuziti drugu stranu i drustvo u celini kao nazadno i retrogardno.

Aleksandar G.

pre 14 godina

Ocekujem da se reci podrske cuju i sa drugih medija, a ne samo sa B92.
Ako narednih dana npr. na RTS-u budem video onaj spot podrske, znacu da su se neke stvari prilicno pomerile u pozitivnom pravcu.

Inace, potpuno je jasan ovaj veliki broj "ne podrzavam" glasova. U poslednjih nekoliko meseci, jos od frke oko Zakona protiv diskriminacije, neke organizacije (znamo koje) huskaju svoje simpatizere (one koji ne razmisljaju svojom, vec glavom mase) da prate komentare na ovom sajtu i zatrpavaju ih negativnim glasovima kako bi se stvorio utisak da ipak ne postoji dovoljna podrska LGBT populaciji.
Pa da im porucim - ako na ramenima ne nosite svoju, vec tudju glavu, kliknite jedno "ne preporucujem" i na moj komentar.

NS Boy

pre 14 godina

Ja samo imam jedno pitanje: Gde je u ovoj celoj priči Javni servis Srbije?! Zašto moram na komercijalnom kanalu gledati spotove podrške ( hvala za to), a na RTS-u da doživim potpuno ignorisanje LGBT populacije?! Takođe važi i za Javni servis Vojvodine?! Zašto plaćam pretplatu, ako ni jedan od javnih servisa ne vidi svoju ulogu u ovoj priči? Radujem se Pride-u, ali ću biti srećan ,ako ću jednom uživo gledati prenos na Javnom servisu... hoću li to doživeti? Mislim da teško. Ali nama borcima za ljudska prava ostaje samo ovo: verovanje da će se jednom promeniti sve na bolje.

system

pre 14 godina

Sticajem okolnosti posedujem vise funkcionalnih kompjutera u kuci. Cak i da B92 preuzima i racuna prporuke samo na onsovu razlicitih MAC Address-a (umesto refresh), ja sam uvek svoj glas davao samo sa jednog kompjutera, mada sam mogao to raditi sa vise njih. Cak nikada nisam preporucio svoj sopstveni komentar koji je bio objavljen. Savest mi ne nalaze. Neka svako glasa po svom moralu i vrednostima. Svet ce gledati paradu tog 20. Sept. pa neka svaki glas izvoli da se prikaze na ulici onako kako mu to moral dozvoljava. Negativci ne mogu spreciti odvijanje parade, ali parada moze pokazati ko je ko u ovoj drzavi. Podrska Paradi!

Severac

pre 14 godina

Izgleda nekima jos uvek nije jasno cemu parada.
Ja sam zbog toga otisao iz zemlje jer nisam krio da sam gej.
Moja sestra i zet se nisu bunili sto im je dete tada staro 3 godine videlo ujaka kako spava sa prijateljem u istom krevetu.
Na sadasnjem poslu VAN ZEMLJE ne moram da lazem ili izbegavam pitanja o braku, vencanju, planiranju dece. Jedno je pricati sa kolegama o svom partneru, a drugo je sta raditi u krevetu.
Puna podrska organizatorima

t.

pre 14 godina

ljudi, setite me se tamo. ja ne smem da idem,roditelji kada bi me videla mozda bi me i izbacili iz kuce,a jos zavisim od njih.samo jedna osoba od vas koja ide nek pomisli na mene, sanjam dan kada cu biti slobodna u ovoj nasoj jadnoj zemlji!!! *krijem se ko poslednji kriminalac :(

Martin,Pirot

pre 14 godina

Mogu samo da posavetujem onim 2513 ljudima koji su na prvi komentar kliknuli negativno da imaju neki zesci problem i da im zazelim da im dete sutra bude gay,nista manje,nista vise a Bog cesto stvari bas tako i uredi,dogodi ti se ono protiv cega se najvise boris i koprcas.Zivite bre ljudi i PUSTITE I DRUGE DA ZIVE,a ako mrzite homoseksualce taj JEDAN DAN U GODINI zatvorite oci,okrenite glavu na drugu stranu,nije valjda da nista u zivotu ne mozete da pretrpite,kakvi li ste vi onda to muzevi,ocevi,braca,sinovi,sestre,zene?Netolernatni do daske,sto ne kliknete negativno na komentar da je recimo Pahomije oslobodjen optuzbe za zlostavljanje dece?Zasto na to nema 2500negativnih komentara?!
sve u svemu,ovaj gest javnih licnosti me je ohrabrio,Srbija se budi!

student

pre 14 godina

A gde su politicari?? Nije mi bio bas ubedljiv Bjelogrlic, ocekivao sam bolje... Nadam se da ce doci do neke promene u svesti, ali mislim da dosta zavisi i od ekonomije.

Objasnjenje

pre 14 godina

Zelim samo da vas upozorim da se za jedan komentar moze glasati bezbroj puta, dovoljno je samo da refresujete stranicu i ponovo kliknete... i tako do iznemoglosti.
Ovo govorim da bih skrenuo paznju da "semafor" ne odrazava realno stanje vec je to sto su negativni komentari brojniji samo posledica histericnog kliktanja nekoliko homofoba :-)
Veliki pozdrav za B92 i Paradu ponosa.

marko

pre 14 godina

Da li je sajt B92 ikada u svojoj istoriji zabeležio više od 2000 negativnih glasova za jedan komentar?? Možda moderatori znaju odgovor...
To što javne, priznate ličnosti koji uživaju veliku popularnost u Srbiji javno podržavaju jednakost, još nikad nije izazvao ovako veliko histeričan otpor prema realnosti.
Činjenica da homofobični deo populacije još uvek u većini, ali polako ali sigurno gube ovu bitku... Ne može stati na put prirodi. To što srpsko društvo polako napušta homofobičan stav, normalan i očekivan tok događaja. Isto tako normalno da oni koji protive tome tako burno i uplašeno reaguju...ali negativne ocene na jednom sajtu nista nece promeniti...promena se desava u glavima ljudi...

D.Savic,Paris

pre 14 godina

KONACNO da glumci,sportisti,javne licnosti izadju iz plakara i kazu sta misle o ljubavi, o Srbiji danas, eh, da smo malo ranije sa tim izasli jos pred Milosevica i da nismo izgubili svo to vreme ali ok, nikad nije kasno da se nesto uradi ako se uradi. Odusevili su me nasi glumci i sportisti i pojedini politicari, mislim da je Srbija danas ovom izjavom ovih javnih licnosti napravila najveci korak prema EU i njenim vrednostima u zadnjih 20godina! A sto se tice negativnih komentara tipa "ne preporucujem", to takvim ljudima jedino i ostaje,neka im je ako im je to uteha...

Andjela

pre 14 godina

Potpuna je zabluda da je jedan od uzroka bele kuge homoseksualnost. Homoseksualaca se uvek u populaciji rodi isti broj, nikada manje, nikada vise.
Ja sam lezbejka i imam dete, i zelim da rodim jos dece. Zivim sa partnerkom, i mozete da pitate moje dete kakvo je detinjstvo imalo uz dve majke, i kakvo detinjstvo ima. Da li mu nedostaje ljubavi i paznje...

Slobodan

pre 14 godina

Koja divna vest. Svim javnim licnostima PUNO hvala. Pozdrav novoj, demokratskoj i gradjanskoj Srbiji, koja pokazuje svoje lepo lice! Veliki je ovo korak u buducnost. I puino hvala podrsci iz Hrvatske i drugih zemalja regiona. Dobrodosli u NOVU SRBIJU! Sretno svima, Srbin, gay.

Prevodilac

pre 14 godina

Parada je pogodila Srbiju u srce junacko. Eho ove manifestacije je veci, nego sto bi bio udarac atomske bombe u Sumadiji. Seme zatucanosti, gde bese ovo seme prvi put posejano? Ko ga negova, ko zaliva?

Belac hetero

pre 14 godina

Belac sam heterosexualne orjentacije. Pitam sve koji ne podrzavaju paradu.Da li medju vama ima visokih, debelih, klempavih, koji nose naocare? Mozda i oni sutra budu proganjani. Podseticu vas reci jednog Nemca za vreme WW2..
1.Kad su dosli po Jevreje cutao sam nisam Jevrej
2.Kad su dosli po Rome cutao sam nisam Rom
3.Kad su dosli po homosexualce cutao sam nisam homosexualac
4.Kad su dosli po komuniste cutao sam nisam komunista
........................
........................
xxx.KAD SU DOSLI PO MENE ONDA VISE NIKOG NIJE BILO KO BI MI POMOGO
Zato se treba boriti protiv diskriminacije jer sutra svako moze postati zrtva zbog bilo cega.

Damir

pre 14 godina

Jezivo je saznanje da komentar u kome covek napise da se nada kako njegova zemlja polako pocinje da se oslobadja predrasuda (komentar #3) dobije 2000+ negativnih glasova. Jezivo...i tako porazavajuce. :(

Urosh

pre 14 godina

Prajd i sjedinjenost drustva oko njega pokazuju da je Srbija spremna da sazri i prihvati razlicitosti.A samim tim postane lider na Balkanu i da se evropeizuje.
Ovoliko nisam bio ponosan na Srbiju od 25.januara 2001.godine, kada je formirana prva demokratska Vlada.
Inace, to sto Beograd dobija dva simbola ljubavi u mesec dana-Prajd i spomenik Aleksandru Pushkinu, znaci ne samo da prihvata razlicitosti vec i da se vraca svojoj anti-fasistickoj tradiciji, jer spomenik Puskinu dobija 20.oktobra, na Dan Oslobodjenja Beograda, u kom su ucestvovali vojnici Crvene armije, da nije bilo 20.oktobra 1944.ne bi bilo ni 20.septembra 2009.godine...
Samo napred gradjanski Beograde, samo napred gradjanska Srbijo!

jedan gej

pre 14 godina

Ovde, na drugom kontinentu na koji sam utekao jer sam u Srbiji bio odbačeni i poremećeni gej, otvorim sajt B92 i pročitam vest o kojoj sam nekada davno mogao samo da maštam.
I zaplačem se.
Zar je moguće da se to stvarno dešava? Da se Srbija transformiše u tom najosetljivijem, i najvažnijem segmentu svesti? Da postaje normalna zemlja? Da neki gej koji se rodio kasnije od mene neće morati da proživi sve ono grozno što sam tamo doživeo, svu patnju, sav bol? Da neće morati da beži iz sopstvene zemlje glavom bez obzira, da bi mogao da bude prihvaćen kao slobodno i vredno ljudsko biće?

Za mene je kasno, ali radi budućnosti želim svaku sreću Povorci i svim tim dobrim ljudima koji su odlučili da je podrže.

Kameni zid

pre 14 godina

Svi oni koji misle da homoseksualci tj gay populacija nije ugrožena, treba da znaju da se dešava da iste sačekuju ispred ulaza, love ih po gradu grupe nasilnika, diskriminacija na poslu itd. Ukratko društvo je takvo da većina mora da sakriva svoje drugačije sklonosti.
Pretpostavljam da je povorka pokušaj da se takva situacija promeni.
Za sve one koji lično učestvuju poruka:
Istorija pokazuje da se sloboda ne dobija već se ona mora izboriti.

Dragan

pre 14 godina

Veci je broj "nepreporuka" od "preporuka", ali bas zato je i potrebna ovakva manifestacija! Da je drugacija situacija, ovakva manifestacija bi bila suvisna. Oni koji su se krili, plaseci se reakcija okoline izlaskom u javnost, paradiranjem na ulici salju drugaciju poruku, pokazuju da se ne plase i takvim cinom zahtevaju od drugih da ih postuju onakve kakvi jesu. Ovi koji kazu da situacija u Srbiji jos nije zrela za ovakve skupove, jer je veci broj negativnih preporuka nisu u pravu. Ta "situacija" nikad nece da postane zrela, ako se ne izborite za to.

Heterosexualac

pre 14 godina

Ne treba mi "semafor" da bih znao u kakvoj zemlji zivim. Zatucanost i primitivizam ce jos dugo biti glavna odlika Srbije, ali je u svakom slucaju pozitivno to sto se broj homofoba, nacionalista i klerofasista iz dana u dan smanjuje.
Puna podrska povorci ponosa od jednog heterosexualca.

Heteroseksualac

pre 14 godina

Na ovoj paradi se ne radi o seksu.

Radi se o tome da covek ima pravo da bude ono sto jeste i da ne mora da se stidi zbog toga. Najveca parada u USA je na dan Svetog Patrika i to je parada Iraca. Pre 100 godina tamo gde se trazila radna snaga pisalo je "HELP WANTED - NO IRISH NEED APPLY" (traze se radnici, ali ne Irci); nije bilo lako reci da si Irac, kao sto danas u Srbiji nije lako reci da si homoseksualac. Velika stvar je da se jedno drustvo nauci da ljude koji nisu "mainstream" prihvata kao svoje (ljudi koji su druge vere, boje koze, nacionalnosti, razmisljanja idr.). Srbija je bolesna od iskljucivosti i mora da shvati da Srbin moze biti i pravoslavac i ateista i budista i homoseksualac i vegetarijanac i crnac i Kinez i dr. Ova parada je deo tog obrazovanja.

Dr Ivan Mandic

pre 14 godina

Koja prava su im ugrozena?
Pravo da javno budu to sto jesu.
Da li ta prava treba da im budu priznata?
Da, jer time nikog ne ugrozavaju.
Da li se time promovise homoseksualizam kod heteroseksualnih osoba?
Ne, zato sto je seksualno uzbudjenje, osnovni preduslov seksualnog odnosa.
Da li u SrbijI ima vaznijih problema?
U Srbija ima mnogo problema. Netolerancija je jedan od njih.

Zvoncica

pre 14 godina

Bolje bi da podrzavaju mlade talente i akcije protiv zlostavljanja dece, zena, i zivotinja. Ja sam mlada i savremena osoba zelim Srbiju u EU ali kako da objasnim mom sestricu od 6 godina kada vidi da se ljube osobe istog pola da je to OK.

Senad

pre 14 godina

Zalosno je to sto se ta povorka poklapa sa najvecim muslimanskim praznikom Bajramom, samo eto, hvala ALLAHU pa se odrzava u BG a ne u Sandzaku. Nisam neki vernik ali mogu da kazem da 99 posto sandzaklija podrzava ovaj moj stav.Sto su oni dalje od nas, to bolje, jer sejtanska su to posla. Selam iz N.P.

Dario

pre 14 godina

...Prvo ne radi se o seksualnom opredeljenju, nisam se opredelio da budem gay kao sto se verujem ni neko nije opredelio da bude heteroseksualan. Drugo parada ponosa ne podrazumeva orgije na trgu, prvi bih bio protiv toga, nego protest grupe ljudi protiv diskriminacije u drustvu, to je pravo koje je ustavom zagarantovano SVIM gradjanima Republike Srbije.
Ne radi se o toj INTIMI, to ostaje u cetri zida, ali drzanje voljene osobe za ruku il poljubac, to je isto jedna vrsta intime koju upraznjavaju heteroseksualne osobe s punim pravom. Zar bi bilo toliko strasno da na isto imaju pravo i homoseksualci?

Mića

pre 14 godina

Poruka od mene: Ako ne želimo i nećemo da im pomognemo, onda ne treba ni da im sprečavamo (pogotovu nasilno) njihovu različitost.
Želim vam da parada prođe u miru.

Ana K.

pre 14 godina

Dok "bela kuga" preti da nas kao narod istrebi sa ove Planete, mi "klicemo" onima koji se odricu dece, braka i familije, najvecih vrednosti svakoga drustva ? Osudjujem svaki oblik diskriminacije ali brate sto je mnogo, mnogo je ! Velicati i podrzavati nesto sto mene samu cini "zaostalom" i "pregazenom od vremena" samo zato sto prihvatam tesku obavezu i odgovornost za radjanje, odgoj i vaspitanje sledecih generacija ? "tolerantna" sam bila i do sada i nisam nikoga "proganjala" zbog njegove "seksualne opredeljenosti" niti to nameravam ciniti u buducnosti ali isto tako nemam ni nameru izrazavati "odusevljenje" i slaviti "homoseksualce" kao nekakvo vrhunsko dostignuce prirode !

swayzak

pre 14 godina

I ne čudi me što ima ovoliko negativnih ocena a pozitivnih komentara na ovu manifestaciju. Oni koji su protiv ljudskih prava jednostavno nemaju nikakvih argumenata za to, pa jedino što mogu da urade je da klikću na taj link. Ljudska prava ne treba, i neće biti tema bilo kakve diskusije. Bez obzira da li se to nekom svidelo ili ne.

Srdjan

pre 14 godina

Sama pomisao da bi Srbija mogla ponovo da se vrati na celo promena na Balkanu mi pokrece moje srce ponosno!! Pokazimo da je Beograd i Srbija drugacija od celog Balkana!!! Podrska ovom dogadjaju i poziv gradjanima Srbije da izadju na hepening i pozdrave oslobadjanje Srbije od turskog zatucanog srednjeg veka!!! Pozdrav iz Ceske

pop

pre 14 godina

Odlicno! Kampanja je u pravo vreme. Iskreno se nadam da ce uticati na one koji se jos dvoume da li da uzmu ucesca u dogadjaju, i ohrabriti ih da se pojave u sto vecem broju. Ne sumnjam da ce svojim prisustvom uvelicati dogadjaj.

Boris

pre 14 godina

Zaista nemam nista protiv homoseksualaca i tranvestita. Svako treba da zivi kako hoce, ali cemu parada? Kakva prava su im ugrozena? Najbolje da se organizujemo i mi sto smo hetero i da trazimo neka prava. Sto neko vec napisa, hoce da budu jednakiji od drugih.

CityWatch

pre 14 godina

I dalje ne kapiram koja to prava ne uzivaju homoseksulaci a uzivaju ostali. Da li je u pitanju uzivanje privilegija ili uzivanje prava i biti jednak? Nista mi nije jasno. Meni sve to lici na klasican marketing, poziranje, egzibicionizam, zelja za medijskom promocijom i sl. Takodje ne mogui da se otmem utisku da se sve to nekako gura na silu. Nemam nista protiv homoseksualaca ali imam protiv paradiranja istih. Cujem zale se da ne mogu da se ljube na ulici, parku, da se drze za ruke i sl. Istina, to u Srbiji ne prolazi. Mogu batine da se dobiju. Gadne. To je tacno. Ipak zakon to ne zabranjuje a ako zabranjuje onda cemu paradiranje? Promenite zakon i gotova stvar. Siguran sam da ako bi neko i napao par homoseksulaca zato sto se drze za ruke odgovarao bi pred zakonom kao da je napao bilo koga drugog. Nikakva parada to nece promeiti. Tu se radi o necem drugom. Necem sto nema veze sa pravima i slobodom.

Bez parade

pre 14 godina

Podržavam sva prava homoseksualaca, pa i pravo na okupljanje. Međutim gay parade u inostranstvu nisu samo mirno okupljanje, već i otvoreno promovisanje homoseksualizma, pa može se reći i provociranje heteroseksualne populacije. Zato ne podržavam gay paradu, ni u Srbiji, ni na bilo kom mestu na svetu.

Sve se to odvija pod plaštom pozitivne diskriminacije - ali gay parada je zloupotreba toga. Da li su nekada naši sugrađani invalidi (koji su takođe u manjini i svakim danom se bore za svoja prava) poželeli da izađu svi na ulice i da nam se polugoli osmehuju sa nekog kamiona prskajući nas vodom? Naravno da ne, i naravno da gay parada nema nikakvog smisla i da nije oličenje ostvarenih prava homoseksualaca.

Dakle prava Da, paradiranje i provociranje Ne.

Vlada, NL

pre 14 godina

A posle "pobede i dobijanja svojih prava" ce da se sete da ta ista prava omoguce i vecini (tj. drugacijima) - licno sumnjam, zivo ne verujem, nego 'ajde. Skorija istorija kaze da svaka manjina kod nas zeli i/ili ima neka svoja specijalna prava, samo vecina nema ama bas nikakva prava. Da bi pojedinac iz mase (vecine) uspeo u Srbiji danas on/ona mora da bude neka retka zverka: il' da bude LG, il' clan neke partije, il' na spisku nekog sa-strane-dotiranog-NGO-a, il' "ugrozena nacionalna i religijska manjina"... mora uvek da bude neki ekstrem koji dize larmu, ne proizvodi nista, iritira barem 1/2 drugacijih, i pravi i trazi razloge da se tu uvek nesto muti a nikad nista ne stvara. Ko nije unutar tog "carobnog" spiska taj moze da se slika, tj. da ode napolje i tamo kao manjina dobije neka prava, ili da ostane unutra i pobegne u brda (ili skapava u svoja 4 zida u nekom propalom gradu). I posle se pitate zasto tzv. "evropske snage" nikako da prebace 50%. 'Ajd' da vidimo kada ovi posebni prodju dal' ce se drugacije ponasati ili ce samo "vezbati strogocu i moc", ali na svoj nacin. Meni se cini da ce to samo biti samo "yet another" elita koja ce takodje da isteruje svoj cef. Niko da realno pogleda oko sebe i kaze istinu, jedino sto se desilo u nas je sto su se stvorile eto te neke posebne elite, koje se kaobajagi medjusobom napadaju, ali se ustvari tolerisu i potrebne su jedne drugima (inace ne bi bile elite). Jedina j*na strana je vecina koja nije ni u jednoj od tih elita. Toliko o "razliciti a jednaki". Nek' vam je uzdravlje vasa jednakost - jos da znate da je koristite pametno gde bi nam svima bio kraj. Zivo me zanima me koja je naredna "seksualno diskrimisana grupa" koja ce traziti svoja prava, svoje zakone, svoju paradu - odavde gledano (daleka EU buducnost) ja vec vidim koja je to grupa, samo zelim da oni koji podrzavaju trend sutra ne zaborave kome su otvorili vrata sada.

Jahija

pre 14 godina

Zasto mora ta povorka ponosa da se odrzava bas na dan kad je najveci muslomanski praznik, Ramazanski Bajram !? Tog dana, 20. septembra, je prvi dan Bajrama, posle mjeseca Ramazana. Da li ocekujete da muslimani Srbije. a i sire, gledaju blagonaklono na tzv povorku ponosa ili je to ismijavanje muslimana na sam dan Bajrama.

Bata

pre 14 godina

Malo je porazavajuce videti da je na jednu ovako pozitivnu vest duplo veci broj negativnih nego pozitivnih preporuka! Pitam se sta nije u redu sa ljudima koji imaju potrebu da stave minus na pokusaj da se smanji diskriminacija prema citavoj jednoj grupi gradjana. I molim da mi niko nije odgovorio sa tzv tradicionalnim PORODICNIM vrednostima, clan moje porodice (inace patrijahalne i iz unutrasnjosti) je lezbejka i samo mi znamo koliko je nasa porodica bila sikanirana od stane tih "moralista", u ime Boga, a protiv svega sto jedna zdrava porodica treba da predstavlja tj.ljubavi i podrske koju smo joj pruzili! Napred pametna Srbijo! Senzibilizacija je najvaznija!

Usamljeni glas...

pre 14 godina

POGLEDAJTE SEMAFOR!!!
tj. koliko je posetioca Vaseg sajta za, odnosno protiv i bice Vam jasno da u Srbiji ima mnogo vaznijih pitanja od podrske LBGT paradi.
Da li je tzv. parada ponosa vaznija od teskih problema koje svi znamo: opste siromastvo, stotine hiljada izbeglica, ekonomska kriza, nezaposlenost, skolstvo, zdravstvo... dug je spisak, na nasu zalost.

Kada bi bar deo medijske paznje i podrske javnih licnosti koji se daje tzv. paradi ponosa usmerili na resenje problema koje sam naveo, ubedjen sam da bi nam svima bilo bolje.

ucesnik

pre 14 godina

Ja sam strejt i dolazim na paradu sa devojkom koja je u petom mesecu trudnoce. Hocemo da podrzimo ideju da se u Srbiji mora postovati razlicitost. Dosta je bilo mesanja crkve, dosta je bilo nasilja i netolerancije. Hocemo da zivimo u normalnoj i modernoj zemlji a ne u dzamahiriji.

Darko

pre 14 godina

Samo obratite pažnju na broj preporuka i ne preporuka, pa će vam biti jasno kolika je podrška ovoj manifestaciji.
Nije Srbija zrela za ovako nešto i bojim se da sada nije pravi čas za ovakvu akciju.

feliks

pre 14 godina

Bravo za umetnike. Oni su uradili ono sto su trebali politicari-da budu prvi koji ce zastiti deo nase populacije koja ima pravo na razlicitost, ali i na dostojanstvo i zastitu. Ne moze se u Evropu samo na osnosu deklarisanja da hocemo evropske standarde, vec pre svega konkretnih dela. Politicari moraju biti i deo avangarde ovog drustva, a ne da cute i dozvoljavaju da neko bude nezasticen od navale primitivnog i agresivnog u ovom drustvu.

jelena

pre 14 godina

Moju podrsku imate uvek!
A nadam se da cete je imati sve vise od strane gradjanja Srbije. Brinu me malo ovi negativni glasovi na komentare...ne shvatam zasto je tako tesko prihvatiti razlicite od sebe, a pogotovo jer te nikako ne ugrozavaju, naprotiv!
"Everyone takes the limits of his own vision for the limits of the world". Arthur Schopenhauer

Jelisaveta

pre 14 godina

Hvala svima koji podrzavaju i koji ce podrzati, da Srbija i Beograd najzad vrate onaj sjaj koji zasluzuju, i da kad putujemo svetom, da ponosno kazemo da smo odavde, da nas nije sramota. Izmedju cetiri zida, kako neki kazu, treba okovati mrznju, a na ulicama su nam potrebni osmesi, ljubav, radost, solidarnost, kultura, humanost... To je nacin kako se voli svoja zemlja.

Boban

pre 14 godina

Ova vest mi je ulepšala dan! Hvala svim javnim ličnostima koje su podržale i koje će podržati jednakost među građanima. Mnogi bi od njih mogli da nauče šta je demokratija i tolerancija.

MAJA LAZAREVIC

pre 14 godina

Zasto se o seksualnom opredeljenju rapravlja javno, na ulici!? Zar to nije INTIMA, molim vas?! Pa to je samo moja stvar, i mog partnera, ko god on bio! Samo mi nije jasno zasto da se setam, da bi to drugi znali. To je vodjenje ljubavi, dvoje odraslih ljudi. Zasto neko ima potrebu da to iznosi na ulicu. Drugi su radoznali, pa da im zadovoljimo dusu? Objasnite mi!

strani donator

pre 14 godina

Ovo nije parada jednakosti i ravnopravnosti, ovo je parada onih koji zele da budu "jednakiji" od drugih. Ja sam pravnik i uredno pratim sudsku praksu i koliko je meni poznato niti jedan pojedinac u Srbiji nije uskracen za neko zakonom ili ustavom zagarantovano pravo samo zato sto je gej. Nadam se samo da cete se setiti tokom vase javne manifestacije i ugnjetenih Roma, Srba i ostalih nealbanaca na Kosovu i da cete poslati poruku svetu da danas u Evropi zive ljudi koji su daleko vise obespravljeni nego sto je slucaj sa vama. Ipak iako ne podrzavam to sto organizujete, zelim Vam da sve protekne u miru i bez bilo kakvih incidenata.

NEFERTITI

pre 14 godina

Ja kao transrodna osoba, odnosno transsexualana, osoba koja ce promeniti pol, decidno sam protiv povorke Ponosa i demonstriranja fetisha, transvestita. Imam cak i 2 druga koji su homoseksualci i oni su protiv parade. To sto radite, radite incognito, ne treba paradirati!!! Smeta mi sto je slovo T na kraju naziva LGBT, ja sam u hetero drustvu i sve me izuzetno postuju kao drugaciju i kao osobu koja ce uskoro promeniti pol i ne krije to. Mlada Sumadinka, Kragujevcanka!

AleksandaR

pre 14 godina

Ah, kako bih voleo da, recimo, Bebi Dol pored mene šeta ulicama Beograda 20. septembra na Paradi ponosa... : )))
Kad god se razočaram u ljude, uvek se nađe neko da me oduševi svojom dobrotom.

Andrej

pre 14 godina

promene u nacinu razmisljana naroda se vec desavaju. i ovde na sajtu B92 je to vidljivo. vidi se po preporucenim komentarima. do pre pola godine, antigay komentari su imali do tri puta vise glasova, a sada su glasovi izjednaceni. ja necu izaci da podrzim homoseksualce, jer osecam da cu biti obelezen od strane drustva iako nisam gay, ali ih verbalno podrzavam, jer ne vidim razlog da se nekom uskrati pravo na okupljanje, na protest. cak i da im prava nisu ugrozena (a svakako jesu, ali cak i da nisu) ne treba nikome uskratiti pravo na okupljanje i protest. neinteligentan je svako kome je potrebno da bradonja u audiju kaze da treba tuci nekoga jer tako pise u staroj Knjizi, a pri tome, bradonja laze, a daje sebi plate od par hiljada evra, propovedajuci skromnost.

Srbin

pre 14 godina

Svako ima pravo na svoje opredelenje ali ta povorka nece poslati nikakvu sliku o Srbiji. Kakva tolerancija, kakva ravnopravnost, pa Srbija je svetlosnu godinu daleko od toga.
Ali kakvu sliku mi to saljemo kakav mi to publicitet i kome dajemo, da li ce moje dete smatrati da je to normalno kad tamo neki ljudi paradiraju i njima se daje publicitet.
U drzavi koja grca u kojekakvim problemima svakodnevnog zivota kao slag na tortu dolazi jos i ova povorka.
Slazem se da svako treba da ima svoja prava ali je neumesno traziti ta prava na ovakav nacin i davati toliki publicitet tome. Po meni ovo je trebalo da prodje na marginalan nacin i da mi ne damo nikav publicitet tome a ne jos da imamo i emisije na televiziji.
Nisu krivi ti ljudi sto se osecaju tako vec oni koji prave publicitet od toga

veljko

pre 14 godina

Ljudi Boziji, ne bih zeleo da me neko pogresno razume, ali dajte nek se odrzi to vec jednom, sta mi bre pravite oko toga toliku famu...pa jbt, to je valjda normalna stvar. Izadju, provesele se, i molim lepo... Zaista ne razumem sta ima oko toga da se prica toliko. Svakodnevno citam vesti i nikad (mozda je i bilo, a da ja nisam video) nisam procitao da je neko maltretiran zato sto se ljubio na ulici u Srbiji sa osobom istog pola ili slicno. Ne znam od cega se vise oslobadjaju kad su slobodni kao ptice na grani, mozda sami od sebe??? U svakom slucaju, evo i ja podrzavam povorku pa nek nam se skinu sa....pozdrav

nusknvp

pre 14 godina

jednostavno nasha zemlja nije josh uvek spremna za ovakvu manifestaciju, ma koliko tezili evropskim integracijama i eliminisanju svakog vida diskriminacije, ovim putem molim razumne ljude da sprece odrzavanje parade ponosa, jer je krvoprolice i stradanje nevinih ljudi neminovnost...izgleda organizatori ove parade nisu svesni koliko ujedinjene i opasne protivnike imaju...nema vishe delija, grobara, forca, firme...sada su svi jedno...

Vladimir

pre 14 godina

Pravo na razlicitost,
pravo na buducnost,
pravo na izbore, na postojanje, na zivot bez straha nije samo deo LGBT populacije, to je svacije pravo.

(Da zavrsimo lov na vestice za sva vremena)

Milorad

pre 14 godina

Ovo je VELIKI korak napred za Srbiju, i nadam se da će ljudi polako početi da se oslobađa predrasuda. Već sada se oseća blaga promena u vazduhu, i ljudima generalno ne smeta kada im kažem da sam gej.
To je jedna stvar koju nisam očekivao, ali sa druge strane, ljudi mi kažu: "pa, kako to, ne nosiš gel za kosu, nisi mršav i ne ponašaš se k'o žena, kako to da si ti gej?", to me obično uvek nasmeje, i onda im objasnim da moraju da se reše predsrasuda i zaborave na stereotipe i jednostavno gledaju na to kakva je ko osoba.
Jednostavno, da ne dužim; vreme je za promenu! :o)

amstel

pre 14 godina

Vrlo šarena ekipa, ali Povorka ponosa i jeste šareni događaj. Ovo su javne ličnosti, sada je potrebno da što više nas običnih građana podrži ovaj događaj i još jednom uzme učešća u borbi za demokratiju, ravnopravnost i slobodu u Srbiji.

srle

pre 14 godina

Tako je! Bravo, bravo, bravo!
Ovo bi trebalo da bude kljuc uspeha povorke ponosa - podrska javnih licnosti! Ako u Sidneju gomila javnih licnosti + najvazniji politicari (premijeri Australije i Novog Juznog Velsa, lideri opozicije i gradonacelnica Sidneja) mogu da podrze paradu, valjda mogu da urade to isto i javne licnosti u Srbiji. Jos kada bi i ovi nasi metiljavi politicari to uradili, mozda bismo i postali slobodno i tolerantno drustvo. Puna podrska povorci ponosa!

Das Kunst

pre 14 godina

Hvala svim potpisanima koji su pruzili podrsku! Vasa imena cu rado nositi u srcu. Umetnici i trebaju da se izdignu iznad svakodnevnice i da deluju progresivno u svakom drustvu. Dajte razumni ljudi, udruzite se, izadjite na ulice, budite pokretaci promena, sirite ljudbav, prihvatite razlicitost, odstranite strahove, ulepsajte svet!

strani donator

pre 14 godina

Ovo nije parada jednakosti i ravnopravnosti, ovo je parada onih koji zele da budu "jednakiji" od drugih. Ja sam pravnik i uredno pratim sudsku praksu i koliko je meni poznato niti jedan pojedinac u Srbiji nije uskracen za neko zakonom ili ustavom zagarantovano pravo samo zato sto je gej. Nadam se samo da cete se setiti tokom vase javne manifestacije i ugnjetenih Roma, Srba i ostalih nealbanaca na Kosovu i da cete poslati poruku svetu da danas u Evropi zive ljudi koji su daleko vise obespravljeni nego sto je slucaj sa vama. Ipak iako ne podrzavam to sto organizujete, zelim Vam da sve protekne u miru i bez bilo kakvih incidenata.

Das Kunst

pre 14 godina

Hvala svim potpisanima koji su pruzili podrsku! Vasa imena cu rado nositi u srcu. Umetnici i trebaju da se izdignu iznad svakodnevnice i da deluju progresivno u svakom drustvu. Dajte razumni ljudi, udruzite se, izadjite na ulice, budite pokretaci promena, sirite ljudbav, prihvatite razlicitost, odstranite strahove, ulepsajte svet!

Srbin

pre 14 godina

Svako ima pravo na svoje opredelenje ali ta povorka nece poslati nikakvu sliku o Srbiji. Kakva tolerancija, kakva ravnopravnost, pa Srbija je svetlosnu godinu daleko od toga.
Ali kakvu sliku mi to saljemo kakav mi to publicitet i kome dajemo, da li ce moje dete smatrati da je to normalno kad tamo neki ljudi paradiraju i njima se daje publicitet.
U drzavi koja grca u kojekakvim problemima svakodnevnog zivota kao slag na tortu dolazi jos i ova povorka.
Slazem se da svako treba da ima svoja prava ali je neumesno traziti ta prava na ovakav nacin i davati toliki publicitet tome. Po meni ovo je trebalo da prodje na marginalan nacin i da mi ne damo nikav publicitet tome a ne jos da imamo i emisije na televiziji.
Nisu krivi ti ljudi sto se osecaju tako vec oni koji prave publicitet od toga

MAJA LAZAREVIC

pre 14 godina

Zasto se o seksualnom opredeljenju rapravlja javno, na ulici!? Zar to nije INTIMA, molim vas?! Pa to je samo moja stvar, i mog partnera, ko god on bio! Samo mi nije jasno zasto da se setam, da bi to drugi znali. To je vodjenje ljubavi, dvoje odraslih ljudi. Zasto neko ima potrebu da to iznosi na ulicu. Drugi su radoznali, pa da im zadovoljimo dusu? Objasnite mi!

Usamljeni glas...

pre 14 godina

POGLEDAJTE SEMAFOR!!!
tj. koliko je posetioca Vaseg sajta za, odnosno protiv i bice Vam jasno da u Srbiji ima mnogo vaznijih pitanja od podrske LBGT paradi.
Da li je tzv. parada ponosa vaznija od teskih problema koje svi znamo: opste siromastvo, stotine hiljada izbeglica, ekonomska kriza, nezaposlenost, skolstvo, zdravstvo... dug je spisak, na nasu zalost.

Kada bi bar deo medijske paznje i podrske javnih licnosti koji se daje tzv. paradi ponosa usmerili na resenje problema koje sam naveo, ubedjen sam da bi nam svima bilo bolje.

amstel

pre 14 godina

Vrlo šarena ekipa, ali Povorka ponosa i jeste šareni događaj. Ovo su javne ličnosti, sada je potrebno da što više nas običnih građana podrži ovaj događaj i još jednom uzme učešća u borbi za demokratiju, ravnopravnost i slobodu u Srbiji.

NEFERTITI

pre 14 godina

Ja kao transrodna osoba, odnosno transsexualana, osoba koja ce promeniti pol, decidno sam protiv povorke Ponosa i demonstriranja fetisha, transvestita. Imam cak i 2 druga koji su homoseksualci i oni su protiv parade. To sto radite, radite incognito, ne treba paradirati!!! Smeta mi sto je slovo T na kraju naziva LGBT, ja sam u hetero drustvu i sve me izuzetno postuju kao drugaciju i kao osobu koja ce uskoro promeniti pol i ne krije to. Mlada Sumadinka, Kragujevcanka!

Bez parade

pre 14 godina

Podržavam sva prava homoseksualaca, pa i pravo na okupljanje. Međutim gay parade u inostranstvu nisu samo mirno okupljanje, već i otvoreno promovisanje homoseksualizma, pa može se reći i provociranje heteroseksualne populacije. Zato ne podržavam gay paradu, ni u Srbiji, ni na bilo kom mestu na svetu.

Sve se to odvija pod plaštom pozitivne diskriminacije - ali gay parada je zloupotreba toga. Da li su nekada naši sugrađani invalidi (koji su takođe u manjini i svakim danom se bore za svoja prava) poželeli da izađu svi na ulice i da nam se polugoli osmehuju sa nekog kamiona prskajući nas vodom? Naravno da ne, i naravno da gay parada nema nikakvog smisla i da nije oličenje ostvarenih prava homoseksualaca.

Dakle prava Da, paradiranje i provociranje Ne.

srle

pre 14 godina

Tako je! Bravo, bravo, bravo!
Ovo bi trebalo da bude kljuc uspeha povorke ponosa - podrska javnih licnosti! Ako u Sidneju gomila javnih licnosti + najvazniji politicari (premijeri Australije i Novog Juznog Velsa, lideri opozicije i gradonacelnica Sidneja) mogu da podrze paradu, valjda mogu da urade to isto i javne licnosti u Srbiji. Jos kada bi i ovi nasi metiljavi politicari to uradili, mozda bismo i postali slobodno i tolerantno drustvo. Puna podrska povorci ponosa!

Vladimir

pre 14 godina

Pravo na razlicitost,
pravo na buducnost,
pravo na izbore, na postojanje, na zivot bez straha nije samo deo LGBT populacije, to je svacije pravo.

(Da zavrsimo lov na vestice za sva vremena)

CityWatch

pre 14 godina

I dalje ne kapiram koja to prava ne uzivaju homoseksulaci a uzivaju ostali. Da li je u pitanju uzivanje privilegija ili uzivanje prava i biti jednak? Nista mi nije jasno. Meni sve to lici na klasican marketing, poziranje, egzibicionizam, zelja za medijskom promocijom i sl. Takodje ne mogui da se otmem utisku da se sve to nekako gura na silu. Nemam nista protiv homoseksualaca ali imam protiv paradiranja istih. Cujem zale se da ne mogu da se ljube na ulici, parku, da se drze za ruke i sl. Istina, to u Srbiji ne prolazi. Mogu batine da se dobiju. Gadne. To je tacno. Ipak zakon to ne zabranjuje a ako zabranjuje onda cemu paradiranje? Promenite zakon i gotova stvar. Siguran sam da ako bi neko i napao par homoseksulaca zato sto se drze za ruke odgovarao bi pred zakonom kao da je napao bilo koga drugog. Nikakva parada to nece promeiti. Tu se radi o necem drugom. Necem sto nema veze sa pravima i slobodom.

Ana K.

pre 14 godina

Dok "bela kuga" preti da nas kao narod istrebi sa ove Planete, mi "klicemo" onima koji se odricu dece, braka i familije, najvecih vrednosti svakoga drustva ? Osudjujem svaki oblik diskriminacije ali brate sto je mnogo, mnogo je ! Velicati i podrzavati nesto sto mene samu cini "zaostalom" i "pregazenom od vremena" samo zato sto prihvatam tesku obavezu i odgovornost za radjanje, odgoj i vaspitanje sledecih generacija ? "tolerantna" sam bila i do sada i nisam nikoga "proganjala" zbog njegove "seksualne opredeljenosti" niti to nameravam ciniti u buducnosti ali isto tako nemam ni nameru izrazavati "odusevljenje" i slaviti "homoseksualce" kao nekakvo vrhunsko dostignuce prirode !

Milorad

pre 14 godina

Ovo je VELIKI korak napred za Srbiju, i nadam se da će ljudi polako početi da se oslobađa predrasuda. Već sada se oseća blaga promena u vazduhu, i ljudima generalno ne smeta kada im kažem da sam gej.
To je jedna stvar koju nisam očekivao, ali sa druge strane, ljudi mi kažu: "pa, kako to, ne nosiš gel za kosu, nisi mršav i ne ponašaš se k'o žena, kako to da si ti gej?", to me obično uvek nasmeje, i onda im objasnim da moraju da se reše predsrasuda i zaborave na stereotipe i jednostavno gledaju na to kakva je ko osoba.
Jednostavno, da ne dužim; vreme je za promenu! :o)

Boris

pre 14 godina

Zaista nemam nista protiv homoseksualaca i tranvestita. Svako treba da zivi kako hoce, ali cemu parada? Kakva prava su im ugrozena? Najbolje da se organizujemo i mi sto smo hetero i da trazimo neka prava. Sto neko vec napisa, hoce da budu jednakiji od drugih.

veljko

pre 14 godina

Ljudi Boziji, ne bih zeleo da me neko pogresno razume, ali dajte nek se odrzi to vec jednom, sta mi bre pravite oko toga toliku famu...pa jbt, to je valjda normalna stvar. Izadju, provesele se, i molim lepo... Zaista ne razumem sta ima oko toga da se prica toliko. Svakodnevno citam vesti i nikad (mozda je i bilo, a da ja nisam video) nisam procitao da je neko maltretiran zato sto se ljubio na ulici u Srbiji sa osobom istog pola ili slicno. Ne znam od cega se vise oslobadjaju kad su slobodni kao ptice na grani, mozda sami od sebe??? U svakom slucaju, evo i ja podrzavam povorku pa nek nam se skinu sa....pozdrav

Zvoncica

pre 14 godina

Bolje bi da podrzavaju mlade talente i akcije protiv zlostavljanja dece, zena, i zivotinja. Ja sam mlada i savremena osoba zelim Srbiju u EU ali kako da objasnim mom sestricu od 6 godina kada vidi da se ljube osobe istog pola da je to OK.

Vlada, NL

pre 14 godina

A posle "pobede i dobijanja svojih prava" ce da se sete da ta ista prava omoguce i vecini (tj. drugacijima) - licno sumnjam, zivo ne verujem, nego 'ajde. Skorija istorija kaze da svaka manjina kod nas zeli i/ili ima neka svoja specijalna prava, samo vecina nema ama bas nikakva prava. Da bi pojedinac iz mase (vecine) uspeo u Srbiji danas on/ona mora da bude neka retka zverka: il' da bude LG, il' clan neke partije, il' na spisku nekog sa-strane-dotiranog-NGO-a, il' "ugrozena nacionalna i religijska manjina"... mora uvek da bude neki ekstrem koji dize larmu, ne proizvodi nista, iritira barem 1/2 drugacijih, i pravi i trazi razloge da se tu uvek nesto muti a nikad nista ne stvara. Ko nije unutar tog "carobnog" spiska taj moze da se slika, tj. da ode napolje i tamo kao manjina dobije neka prava, ili da ostane unutra i pobegne u brda (ili skapava u svoja 4 zida u nekom propalom gradu). I posle se pitate zasto tzv. "evropske snage" nikako da prebace 50%. 'Ajd' da vidimo kada ovi posebni prodju dal' ce se drugacije ponasati ili ce samo "vezbati strogocu i moc", ali na svoj nacin. Meni se cini da ce to samo biti samo "yet another" elita koja ce takodje da isteruje svoj cef. Niko da realno pogleda oko sebe i kaze istinu, jedino sto se desilo u nas je sto su se stvorile eto te neke posebne elite, koje se kaobajagi medjusobom napadaju, ali se ustvari tolerisu i potrebne su jedne drugima (inace ne bi bile elite). Jedina j*na strana je vecina koja nije ni u jednoj od tih elita. Toliko o "razliciti a jednaki". Nek' vam je uzdravlje vasa jednakost - jos da znate da je koristite pametno gde bi nam svima bio kraj. Zivo me zanima me koja je naredna "seksualno diskrimisana grupa" koja ce traziti svoja prava, svoje zakone, svoju paradu - odavde gledano (daleka EU buducnost) ja vec vidim koja je to grupa, samo zelim da oni koji podrzavaju trend sutra ne zaborave kome su otvorili vrata sada.

Darko

pre 14 godina

Samo obratite pažnju na broj preporuka i ne preporuka, pa će vam biti jasno kolika je podrška ovoj manifestaciji.
Nije Srbija zrela za ovako nešto i bojim se da sada nije pravi čas za ovakvu akciju.

Jahija

pre 14 godina

Zasto mora ta povorka ponosa da se odrzava bas na dan kad je najveci muslomanski praznik, Ramazanski Bajram !? Tog dana, 20. septembra, je prvi dan Bajrama, posle mjeseca Ramazana. Da li ocekujete da muslimani Srbije. a i sire, gledaju blagonaklono na tzv povorku ponosa ili je to ismijavanje muslimana na sam dan Bajrama.

nusknvp

pre 14 godina

jednostavno nasha zemlja nije josh uvek spremna za ovakvu manifestaciju, ma koliko tezili evropskim integracijama i eliminisanju svakog vida diskriminacije, ovim putem molim razumne ljude da sprece odrzavanje parade ponosa, jer je krvoprolice i stradanje nevinih ljudi neminovnost...izgleda organizatori ove parade nisu svesni koliko ujedinjene i opasne protivnike imaju...nema vishe delija, grobara, forca, firme...sada su svi jedno...

ucesnik

pre 14 godina

Ja sam strejt i dolazim na paradu sa devojkom koja je u petom mesecu trudnoce. Hocemo da podrzimo ideju da se u Srbiji mora postovati razlicitost. Dosta je bilo mesanja crkve, dosta je bilo nasilja i netolerancije. Hocemo da zivimo u normalnoj i modernoj zemlji a ne u dzamahiriji.

Senad

pre 14 godina

Zalosno je to sto se ta povorka poklapa sa najvecim muslimanskim praznikom Bajramom, samo eto, hvala ALLAHU pa se odrzava u BG a ne u Sandzaku. Nisam neki vernik ali mogu da kazem da 99 posto sandzaklija podrzava ovaj moj stav.Sto su oni dalje od nas, to bolje, jer sejtanska su to posla. Selam iz N.P.

Andrej

pre 14 godina

promene u nacinu razmisljana naroda se vec desavaju. i ovde na sajtu B92 je to vidljivo. vidi se po preporucenim komentarima. do pre pola godine, antigay komentari su imali do tri puta vise glasova, a sada su glasovi izjednaceni. ja necu izaci da podrzim homoseksualce, jer osecam da cu biti obelezen od strane drustva iako nisam gay, ali ih verbalno podrzavam, jer ne vidim razlog da se nekom uskrati pravo na okupljanje, na protest. cak i da im prava nisu ugrozena (a svakako jesu, ali cak i da nisu) ne treba nikome uskratiti pravo na okupljanje i protest. neinteligentan je svako kome je potrebno da bradonja u audiju kaze da treba tuci nekoga jer tako pise u staroj Knjizi, a pri tome, bradonja laze, a daje sebi plate od par hiljada evra, propovedajuci skromnost.

Dr Ivan Mandic

pre 14 godina

Koja prava su im ugrozena?
Pravo da javno budu to sto jesu.
Da li ta prava treba da im budu priznata?
Da, jer time nikog ne ugrozavaju.
Da li se time promovise homoseksualizam kod heteroseksualnih osoba?
Ne, zato sto je seksualno uzbudjenje, osnovni preduslov seksualnog odnosa.
Da li u SrbijI ima vaznijih problema?
U Srbija ima mnogo problema. Netolerancija je jedan od njih.

AleksandaR

pre 14 godina

Ah, kako bih voleo da, recimo, Bebi Dol pored mene šeta ulicama Beograda 20. septembra na Paradi ponosa... : )))
Kad god se razočaram u ljude, uvek se nađe neko da me oduševi svojom dobrotom.

Bata

pre 14 godina

Malo je porazavajuce videti da je na jednu ovako pozitivnu vest duplo veci broj negativnih nego pozitivnih preporuka! Pitam se sta nije u redu sa ljudima koji imaju potrebu da stave minus na pokusaj da se smanji diskriminacija prema citavoj jednoj grupi gradjana. I molim da mi niko nije odgovorio sa tzv tradicionalnim PORODICNIM vrednostima, clan moje porodice (inace patrijahalne i iz unutrasnjosti) je lezbejka i samo mi znamo koliko je nasa porodica bila sikanirana od stane tih "moralista", u ime Boga, a protiv svega sto jedna zdrava porodica treba da predstavlja tj.ljubavi i podrske koju smo joj pruzili! Napred pametna Srbijo! Senzibilizacija je najvaznija!

Kameni zid

pre 14 godina

Svi oni koji misle da homoseksualci tj gay populacija nije ugrožena, treba da znaju da se dešava da iste sačekuju ispred ulaza, love ih po gradu grupe nasilnika, diskriminacija na poslu itd. Ukratko društvo je takvo da većina mora da sakriva svoje drugačije sklonosti.
Pretpostavljam da je povorka pokušaj da se takva situacija promeni.
Za sve one koji lično učestvuju poruka:
Istorija pokazuje da se sloboda ne dobija već se ona mora izboriti.

jedan gej

pre 14 godina

Ovde, na drugom kontinentu na koji sam utekao jer sam u Srbiji bio odbačeni i poremećeni gej, otvorim sajt B92 i pročitam vest o kojoj sam nekada davno mogao samo da maštam.
I zaplačem se.
Zar je moguće da se to stvarno dešava? Da se Srbija transformiše u tom najosetljivijem, i najvažnijem segmentu svesti? Da postaje normalna zemlja? Da neki gej koji se rodio kasnije od mene neće morati da proživi sve ono grozno što sam tamo doživeo, svu patnju, sav bol? Da neće morati da beži iz sopstvene zemlje glavom bez obzira, da bi mogao da bude prihvaćen kao slobodno i vredno ljudsko biće?

Za mene je kasno, ali radi budućnosti želim svaku sreću Povorci i svim tim dobrim ljudima koji su odlučili da je podrže.

Boban

pre 14 godina

Ova vest mi je ulepšala dan! Hvala svim javnim ličnostima koje su podržale i koje će podržati jednakost među građanima. Mnogi bi od njih mogli da nauče šta je demokratija i tolerancija.

jelena

pre 14 godina

Moju podrsku imate uvek!
A nadam se da cete je imati sve vise od strane gradjanja Srbije. Brinu me malo ovi negativni glasovi na komentare...ne shvatam zasto je tako tesko prihvatiti razlicite od sebe, a pogotovo jer te nikako ne ugrozavaju, naprotiv!
"Everyone takes the limits of his own vision for the limits of the world". Arthur Schopenhauer

Heterosexualac

pre 14 godina

Ne treba mi "semafor" da bih znao u kakvoj zemlji zivim. Zatucanost i primitivizam ce jos dugo biti glavna odlika Srbije, ali je u svakom slucaju pozitivno to sto se broj homofoba, nacionalista i klerofasista iz dana u dan smanjuje.
Puna podrska povorci ponosa od jednog heterosexualca.

Belac hetero

pre 14 godina

Belac sam heterosexualne orjentacije. Pitam sve koji ne podrzavaju paradu.Da li medju vama ima visokih, debelih, klempavih, koji nose naocare? Mozda i oni sutra budu proganjani. Podseticu vas reci jednog Nemca za vreme WW2..
1.Kad su dosli po Jevreje cutao sam nisam Jevrej
2.Kad su dosli po Rome cutao sam nisam Rom
3.Kad su dosli po homosexualce cutao sam nisam homosexualac
4.Kad su dosli po komuniste cutao sam nisam komunista
........................
........................
xxx.KAD SU DOSLI PO MENE ONDA VISE NIKOG NIJE BILO KO BI MI POMOGO
Zato se treba boriti protiv diskriminacije jer sutra svako moze postati zrtva zbog bilo cega.

feliks

pre 14 godina

Bravo za umetnike. Oni su uradili ono sto su trebali politicari-da budu prvi koji ce zastiti deo nase populacije koja ima pravo na razlicitost, ali i na dostojanstvo i zastitu. Ne moze se u Evropu samo na osnosu deklarisanja da hocemo evropske standarde, vec pre svega konkretnih dela. Politicari moraju biti i deo avangarde ovog drustva, a ne da cute i dozvoljavaju da neko bude nezasticen od navale primitivnog i agresivnog u ovom drustvu.

Heteroseksualac

pre 14 godina

Na ovoj paradi se ne radi o seksu.

Radi se o tome da covek ima pravo da bude ono sto jeste i da ne mora da se stidi zbog toga. Najveca parada u USA je na dan Svetog Patrika i to je parada Iraca. Pre 100 godina tamo gde se trazila radna snaga pisalo je "HELP WANTED - NO IRISH NEED APPLY" (traze se radnici, ali ne Irci); nije bilo lako reci da si Irac, kao sto danas u Srbiji nije lako reci da si homoseksualac. Velika stvar je da se jedno drustvo nauci da ljude koji nisu "mainstream" prihvata kao svoje (ljudi koji su druge vere, boje koze, nacionalnosti, razmisljanja idr.). Srbija je bolesna od iskljucivosti i mora da shvati da Srbin moze biti i pravoslavac i ateista i budista i homoseksualac i vegetarijanac i crnac i Kinez i dr. Ova parada je deo tog obrazovanja.

Dario

pre 14 godina

...Prvo ne radi se o seksualnom opredeljenju, nisam se opredelio da budem gay kao sto se verujem ni neko nije opredelio da bude heteroseksualan. Drugo parada ponosa ne podrazumeva orgije na trgu, prvi bih bio protiv toga, nego protest grupe ljudi protiv diskriminacije u drustvu, to je pravo koje je ustavom zagarantovano SVIM gradjanima Republike Srbije.
Ne radi se o toj INTIMI, to ostaje u cetri zida, ali drzanje voljene osobe za ruku il poljubac, to je isto jedna vrsta intime koju upraznjavaju heteroseksualne osobe s punim pravom. Zar bi bilo toliko strasno da na isto imaju pravo i homoseksualci?

Srdjan

pre 14 godina

Sama pomisao da bi Srbija mogla ponovo da se vrati na celo promena na Balkanu mi pokrece moje srce ponosno!! Pokazimo da je Beograd i Srbija drugacija od celog Balkana!!! Podrska ovom dogadjaju i poziv gradjanima Srbije da izadju na hepening i pozdrave oslobadjanje Srbije od turskog zatucanog srednjeg veka!!! Pozdrav iz Ceske

Damir

pre 14 godina

Jezivo je saznanje da komentar u kome covek napise da se nada kako njegova zemlja polako pocinje da se oslobadja predrasuda (komentar #3) dobije 2000+ negativnih glasova. Jezivo...i tako porazavajuce. :(

Mića

pre 14 godina

Poruka od mene: Ako ne želimo i nećemo da im pomognemo, onda ne treba ni da im sprečavamo (pogotovu nasilno) njihovu različitost.
Želim vam da parada prođe u miru.

Andjela

pre 14 godina

Potpuna je zabluda da je jedan od uzroka bele kuge homoseksualnost. Homoseksualaca se uvek u populaciji rodi isti broj, nikada manje, nikada vise.
Ja sam lezbejka i imam dete, i zelim da rodim jos dece. Zivim sa partnerkom, i mozete da pitate moje dete kakvo je detinjstvo imalo uz dve majke, i kakvo detinjstvo ima. Da li mu nedostaje ljubavi i paznje...

Jelisaveta

pre 14 godina

Hvala svima koji podrzavaju i koji ce podrzati, da Srbija i Beograd najzad vrate onaj sjaj koji zasluzuju, i da kad putujemo svetom, da ponosno kazemo da smo odavde, da nas nije sramota. Izmedju cetiri zida, kako neki kazu, treba okovati mrznju, a na ulicama su nam potrebni osmesi, ljubav, radost, solidarnost, kultura, humanost... To je nacin kako se voli svoja zemlja.

swayzak

pre 14 godina

I ne čudi me što ima ovoliko negativnih ocena a pozitivnih komentara na ovu manifestaciju. Oni koji su protiv ljudskih prava jednostavno nemaju nikakvih argumenata za to, pa jedino što mogu da urade je da klikću na taj link. Ljudska prava ne treba, i neće biti tema bilo kakve diskusije. Bez obzira da li se to nekom svidelo ili ne.

Dragan

pre 14 godina

Veci je broj "nepreporuka" od "preporuka", ali bas zato je i potrebna ovakva manifestacija! Da je drugacija situacija, ovakva manifestacija bi bila suvisna. Oni koji su se krili, plaseci se reakcija okoline izlaskom u javnost, paradiranjem na ulici salju drugaciju poruku, pokazuju da se ne plase i takvim cinom zahtevaju od drugih da ih postuju onakve kakvi jesu. Ovi koji kazu da situacija u Srbiji jos nije zrela za ovakve skupove, jer je veci broj negativnih preporuka nisu u pravu. Ta "situacija" nikad nece da postane zrela, ako se ne izborite za to.

Prevodilac

pre 14 godina

Parada je pogodila Srbiju u srce junacko. Eho ove manifestacije je veci, nego sto bi bio udarac atomske bombe u Sumadiji. Seme zatucanosti, gde bese ovo seme prvi put posejano? Ko ga negova, ko zaliva?

pop

pre 14 godina

Odlicno! Kampanja je u pravo vreme. Iskreno se nadam da ce uticati na one koji se jos dvoume da li da uzmu ucesca u dogadjaju, i ohrabriti ih da se pojave u sto vecem broju. Ne sumnjam da ce svojim prisustvom uvelicati dogadjaj.

Slobodan

pre 14 godina

Koja divna vest. Svim javnim licnostima PUNO hvala. Pozdrav novoj, demokratskoj i gradjanskoj Srbiji, koja pokazuje svoje lepo lice! Veliki je ovo korak u buducnost. I puino hvala podrsci iz Hrvatske i drugih zemalja regiona. Dobrodosli u NOVU SRBIJU! Sretno svima, Srbin, gay.

Martin,Pirot

pre 14 godina

Mogu samo da posavetujem onim 2513 ljudima koji su na prvi komentar kliknuli negativno da imaju neki zesci problem i da im zazelim da im dete sutra bude gay,nista manje,nista vise a Bog cesto stvari bas tako i uredi,dogodi ti se ono protiv cega se najvise boris i koprcas.Zivite bre ljudi i PUSTITE I DRUGE DA ZIVE,a ako mrzite homoseksualce taj JEDAN DAN U GODINI zatvorite oci,okrenite glavu na drugu stranu,nije valjda da nista u zivotu ne mozete da pretrpite,kakvi li ste vi onda to muzevi,ocevi,braca,sinovi,sestre,zene?Netolernatni do daske,sto ne kliknete negativno na komentar da je recimo Pahomije oslobodjen optuzbe za zlostavljanje dece?Zasto na to nema 2500negativnih komentara?!
sve u svemu,ovaj gest javnih licnosti me je ohrabrio,Srbija se budi!

marko

pre 14 godina

Da li je sajt B92 ikada u svojoj istoriji zabeležio više od 2000 negativnih glasova za jedan komentar?? Možda moderatori znaju odgovor...
To što javne, priznate ličnosti koji uživaju veliku popularnost u Srbiji javno podržavaju jednakost, još nikad nije izazvao ovako veliko histeričan otpor prema realnosti.
Činjenica da homofobični deo populacije još uvek u većini, ali polako ali sigurno gube ovu bitku... Ne može stati na put prirodi. To što srpsko društvo polako napušta homofobičan stav, normalan i očekivan tok događaja. Isto tako normalno da oni koji protive tome tako burno i uplašeno reaguju...ali negativne ocene na jednom sajtu nista nece promeniti...promena se desava u glavima ljudi...

Objasnjenje

pre 14 godina

Zelim samo da vas upozorim da se za jedan komentar moze glasati bezbroj puta, dovoljno je samo da refresujete stranicu i ponovo kliknete... i tako do iznemoglosti.
Ovo govorim da bih skrenuo paznju da "semafor" ne odrazava realno stanje vec je to sto su negativni komentari brojniji samo posledica histericnog kliktanja nekoliko homofoba :-)
Veliki pozdrav za B92 i Paradu ponosa.

Urosh

pre 14 godina

Prajd i sjedinjenost drustva oko njega pokazuju da je Srbija spremna da sazri i prihvati razlicitosti.A samim tim postane lider na Balkanu i da se evropeizuje.
Ovoliko nisam bio ponosan na Srbiju od 25.januara 2001.godine, kada je formirana prva demokratska Vlada.
Inace, to sto Beograd dobija dva simbola ljubavi u mesec dana-Prajd i spomenik Aleksandru Pushkinu, znaci ne samo da prihvata razlicitosti vec i da se vraca svojoj anti-fasistickoj tradiciji, jer spomenik Puskinu dobija 20.oktobra, na Dan Oslobodjenja Beograda, u kom su ucestvovali vojnici Crvene armije, da nije bilo 20.oktobra 1944.ne bi bilo ni 20.septembra 2009.godine...
Samo napred gradjanski Beograde, samo napred gradjanska Srbijo!

t.

pre 14 godina

ljudi, setite me se tamo. ja ne smem da idem,roditelji kada bi me videla mozda bi me i izbacili iz kuce,a jos zavisim od njih.samo jedna osoba od vas koja ide nek pomisli na mene, sanjam dan kada cu biti slobodna u ovoj nasoj jadnoj zemlji!!! *krijem se ko poslednji kriminalac :(

Severac

pre 14 godina

Izgleda nekima jos uvek nije jasno cemu parada.
Ja sam zbog toga otisao iz zemlje jer nisam krio da sam gej.
Moja sestra i zet se nisu bunili sto im je dete tada staro 3 godine videlo ujaka kako spava sa prijateljem u istom krevetu.
Na sadasnjem poslu VAN ZEMLJE ne moram da lazem ili izbegavam pitanja o braku, vencanju, planiranju dece. Jedno je pricati sa kolegama o svom partneru, a drugo je sta raditi u krevetu.
Puna podrska organizatorima

Miljan

pre 14 godina

Mnogo mojih prijatelja sa fakulteta je homoseksualne orijentacije i nikada se u zivotu nisam podsmehnuo njihovim sklonostima ili ponasanju, medjutim redovno se u drustvu desava da se neko od njih veoma ruzno izrazava o mojoj religiji, o mojoj tradiciji, kojom ja, kao ni oni svojom orijentacijom, nikog ne ugrozavam... Zasto mora tako? Zasto su ljudi toliko iskljucivi? Nemam nista protiv homoseksualaca, protiv njihove parade, zelja da to obelodane, ali zelim da im porucim, da njihova tolerancija nije mnogo razvijenija od tolerancije prosecnog neo naciste ili fudbalskog navijaca.. Onaj ko trazi postovanje, neka postuje i druge!

D.Savic,Paris

pre 14 godina

KONACNO da glumci,sportisti,javne licnosti izadju iz plakara i kazu sta misle o ljubavi, o Srbiji danas, eh, da smo malo ranije sa tim izasli jos pred Milosevica i da nismo izgubili svo to vreme ali ok, nikad nije kasno da se nesto uradi ako se uradi. Odusevili su me nasi glumci i sportisti i pojedini politicari, mislim da je Srbija danas ovom izjavom ovih javnih licnosti napravila najveci korak prema EU i njenim vrednostima u zadnjih 20godina! A sto se tice negativnih komentara tipa "ne preporucujem", to takvim ljudima jedino i ostaje,neka im je ako im je to uteha...

system

pre 14 godina

Sticajem okolnosti posedujem vise funkcionalnih kompjutera u kuci. Cak i da B92 preuzima i racuna prporuke samo na onsovu razlicitih MAC Address-a (umesto refresh), ja sam uvek svoj glas davao samo sa jednog kompjutera, mada sam mogao to raditi sa vise njih. Cak nikada nisam preporucio svoj sopstveni komentar koji je bio objavljen. Savest mi ne nalaze. Neka svako glasa po svom moralu i vrednostima. Svet ce gledati paradu tog 20. Sept. pa neka svaki glas izvoli da se prikaze na ulici onako kako mu to moral dozvoljava. Negativci ne mogu spreciti odvijanje parade, ali parada moze pokazati ko je ko u ovoj drzavi. Podrska Paradi!

student

pre 14 godina

A gde su politicari?? Nije mi bio bas ubedljiv Bjelogrlic, ocekivao sam bolje... Nadam se da ce doci do neke promene u svesti, ali mislim da dosta zavisi i od ekonomije.

Milica Bg

pre 14 godina

Mozda neko nesto uporno gura kroz medije, tj. sigurno je da se to desava u ovom trenutku. Ali ne verujem da ce ovo proci na duze staze. Kada se strasti stisaju, opet ce sve biti po starom. Ne mozete preko noci izmeniti misljenja ljudi. Uvek sam bila tolerantna, ali cini mi se da na ovaj nacin ne mogu dobiti vise podrske, bas naprotiv, samo vise homofobije. Ljudi se brane kad im se nesto namece. Meni se ovaj nacin 'otvaranja ljudima ociju' ne svidja, iako sam protiv svake diskriminacije, lincha i krsenja osnovnih ljudskih prava. Ali, ovo je nesto mnogo vece od odbrane lgbt prava: ovo je njihova promocija. I to vrlo uporna, vrlo nametljiva. Prosto ne mogu da to ne primetim. Suvise upada u oci.

NS Boy

pre 14 godina

Ja samo imam jedno pitanje: Gde je u ovoj celoj priči Javni servis Srbije?! Zašto moram na komercijalnom kanalu gledati spotove podrške ( hvala za to), a na RTS-u da doživim potpuno ignorisanje LGBT populacije?! Takođe važi i za Javni servis Vojvodine?! Zašto plaćam pretplatu, ako ni jedan od javnih servisa ne vidi svoju ulogu u ovoj priči? Radujem se Pride-u, ali ću biti srećan ,ako ću jednom uživo gledati prenos na Javnom servisu... hoću li to doživeti? Mislim da teško. Ali nama borcima za ljudska prava ostaje samo ovo: verovanje da će se jednom promeniti sve na bolje.

Aleksandar G.

pre 14 godina

Ocekujem da se reci podrske cuju i sa drugih medija, a ne samo sa B92.
Ako narednih dana npr. na RTS-u budem video onaj spot podrske, znacu da su se neke stvari prilicno pomerile u pozitivnom pravcu.

Inace, potpuno je jasan ovaj veliki broj "ne podrzavam" glasova. U poslednjih nekoliko meseci, jos od frke oko Zakona protiv diskriminacije, neke organizacije (znamo koje) huskaju svoje simpatizere (one koji ne razmisljaju svojom, vec glavom mase) da prate komentare na ovom sajtu i zatrpavaju ih negativnim glasovima kako bi se stvorio utisak da ipak ne postoji dovoljna podrska LGBT populaciji.
Pa da im porucim - ako na ramenima ne nosite svoju, vec tudju glavu, kliknite jedno "ne preporucujem" i na moj komentar.

PavleBGD

pre 14 godina

Svaki covek ima pravo da izadje na ulicu i demonstrira svoje misljenje. Nije bolesno reci da si drugaciji, bolesno je ne dozvoljavati nekome da bude drugaciji!

psi

pre 14 godina

Zivim na zapadu vec nekoliko godina, i kad vidim koliko negativnih preporuka izazovu komentari podrske PRIDE paradi, tako se iznenadim nekako nadajuci se da se i u Srbiji svijet mijenja u korak sa Svijetom. Ovdje je nekako potpuno normalno da je predsjednik jedne partije (FDP) ili jedan gradonacelnik (Berlina) homoseksualac , da kad citas izjave tog covjeka ili ga gledas na TV-u potpuno smetnes s uma da je eto njegovo seksualno opredjeljenje drugacije od tvog.
Paradu ne mora podrzati ko ne zeli, vase pravo, kao sto je i pravo svakog pojedinca, bez obzira na seksualno opredjeljenje da ne dozivljava diskriminaciju u bilo kom smislu- ni na poslu,ni na ulici.

doren

pre 14 godina

Jos taj problem da resimo i sve je reseno, mi smo Evropa.Predrasude su vezane za vreme iz koga proizilaze kao i kulturu iz koje poticu. Sto je u jednom vremeno normalno u drugom je skaradno, istorija je puna takvih primera.Ono sto ja nerazumem je sta povorka resava ili da li je bar korak napred ka necemu boljem? Uz svo razumevanje za ljude takve sex orjentacije, neki su mi i prijatelji, imam utisak da je odluka ljudi da izadju na ulice u cilju resavanja njihovog problema kontra produktivna jer njihov cilj netreba da bude da paradiraju paradiranja radi, vec da se predstave ljudima koji imaju predrasude prema njima onakvi kakvi jesu,normalni ali malo drugaciji, a ne da i uz njihovu odgovornost za atmosferu totalne podeljenosti drustva po ovom pitanju stvore jaz koji ce biti nemoguce preskociti, a zatim optuziti drugu stranu i drustvo u celini kao nazadno i retrogardno.

Ljiljana, London

pre 14 godina

Ma ok sam za paradu,od mene to malo daleko(nije mi vest, s'obzirom gde zivim); Uopste za razumevanje svih diskriminacija, preporucujem film "District 9" http://www.d-9.com/
Dok ima razumevanja, postovanja i zelje da se saslusa sagovornik, ima sanse i za progres.

Das Kunst

pre 14 godina

Hvala svim potpisanima koji su pruzili podrsku! Vasa imena cu rado nositi u srcu. Umetnici i trebaju da se izdignu iznad svakodnevnice i da deluju progresivno u svakom drustvu. Dajte razumni ljudi, udruzite se, izadjite na ulice, budite pokretaci promena, sirite ljudbav, prihvatite razlicitost, odstranite strahove, ulepsajte svet!

srle

pre 14 godina

Tako je! Bravo, bravo, bravo!
Ovo bi trebalo da bude kljuc uspeha povorke ponosa - podrska javnih licnosti! Ako u Sidneju gomila javnih licnosti + najvazniji politicari (premijeri Australije i Novog Juznog Velsa, lideri opozicije i gradonacelnica Sidneja) mogu da podrze paradu, valjda mogu da urade to isto i javne licnosti u Srbiji. Jos kada bi i ovi nasi metiljavi politicari to uradili, mozda bismo i postali slobodno i tolerantno drustvo. Puna podrska povorci ponosa!

amstel

pre 14 godina

Vrlo šarena ekipa, ali Povorka ponosa i jeste šareni događaj. Ovo su javne ličnosti, sada je potrebno da što više nas običnih građana podrži ovaj događaj i još jednom uzme učešća u borbi za demokratiju, ravnopravnost i slobodu u Srbiji.

Milorad

pre 14 godina

Ovo je VELIKI korak napred za Srbiju, i nadam se da će ljudi polako početi da se oslobađa predrasuda. Već sada se oseća blaga promena u vazduhu, i ljudima generalno ne smeta kada im kažem da sam gej.
To je jedna stvar koju nisam očekivao, ali sa druge strane, ljudi mi kažu: "pa, kako to, ne nosiš gel za kosu, nisi mršav i ne ponašaš se k'o žena, kako to da si ti gej?", to me obično uvek nasmeje, i onda im objasnim da moraju da se reše predsrasuda i zaborave na stereotipe i jednostavno gledaju na to kakva je ko osoba.
Jednostavno, da ne dužim; vreme je za promenu! :o)

Vladimir

pre 14 godina

Pravo na razlicitost,
pravo na buducnost,
pravo na izbore, na postojanje, na zivot bez straha nije samo deo LGBT populacije, to je svacije pravo.

(Da zavrsimo lov na vestice za sva vremena)

Andrej

pre 14 godina

promene u nacinu razmisljana naroda se vec desavaju. i ovde na sajtu B92 je to vidljivo. vidi se po preporucenim komentarima. do pre pola godine, antigay komentari su imali do tri puta vise glasova, a sada su glasovi izjednaceni. ja necu izaci da podrzim homoseksualce, jer osecam da cu biti obelezen od strane drustva iako nisam gay, ali ih verbalno podrzavam, jer ne vidim razlog da se nekom uskrati pravo na okupljanje, na protest. cak i da im prava nisu ugrozena (a svakako jesu, ali cak i da nisu) ne treba nikome uskratiti pravo na okupljanje i protest. neinteligentan je svako kome je potrebno da bradonja u audiju kaze da treba tuci nekoga jer tako pise u staroj Knjizi, a pri tome, bradonja laze, a daje sebi plate od par hiljada evra, propovedajuci skromnost.

ucesnik

pre 14 godina

Ja sam strejt i dolazim na paradu sa devojkom koja je u petom mesecu trudnoce. Hocemo da podrzimo ideju da se u Srbiji mora postovati razlicitost. Dosta je bilo mesanja crkve, dosta je bilo nasilja i netolerancije. Hocemo da zivimo u normalnoj i modernoj zemlji a ne u dzamahiriji.

AleksandaR

pre 14 godina

Ah, kako bih voleo da, recimo, Bebi Dol pored mene šeta ulicama Beograda 20. septembra na Paradi ponosa... : )))
Kad god se razočaram u ljude, uvek se nađe neko da me oduševi svojom dobrotom.

Boban

pre 14 godina

Ova vest mi je ulepšala dan! Hvala svim javnim ličnostima koje su podržale i koje će podržati jednakost među građanima. Mnogi bi od njih mogli da nauče šta je demokratija i tolerancija.

Bata

pre 14 godina

Malo je porazavajuce videti da je na jednu ovako pozitivnu vest duplo veci broj negativnih nego pozitivnih preporuka! Pitam se sta nije u redu sa ljudima koji imaju potrebu da stave minus na pokusaj da se smanji diskriminacija prema citavoj jednoj grupi gradjana. I molim da mi niko nije odgovorio sa tzv tradicionalnim PORODICNIM vrednostima, clan moje porodice (inace patrijahalne i iz unutrasnjosti) je lezbejka i samo mi znamo koliko je nasa porodica bila sikanirana od stane tih "moralista", u ime Boga, a protiv svega sto jedna zdrava porodica treba da predstavlja tj.ljubavi i podrske koju smo joj pruzili! Napred pametna Srbijo! Senzibilizacija je najvaznija!

jelena

pre 14 godina

Moju podrsku imate uvek!
A nadam se da cete je imati sve vise od strane gradjanja Srbije. Brinu me malo ovi negativni glasovi na komentare...ne shvatam zasto je tako tesko prihvatiti razlicite od sebe, a pogotovo jer te nikako ne ugrozavaju, naprotiv!
"Everyone takes the limits of his own vision for the limits of the world". Arthur Schopenhauer

strani donator

pre 14 godina

Ovo nije parada jednakosti i ravnopravnosti, ovo je parada onih koji zele da budu "jednakiji" od drugih. Ja sam pravnik i uredno pratim sudsku praksu i koliko je meni poznato niti jedan pojedinac u Srbiji nije uskracen za neko zakonom ili ustavom zagarantovano pravo samo zato sto je gej. Nadam se samo da cete se setiti tokom vase javne manifestacije i ugnjetenih Roma, Srba i ostalih nealbanaca na Kosovu i da cete poslati poruku svetu da danas u Evropi zive ljudi koji su daleko vise obespravljeni nego sto je slucaj sa vama. Ipak iako ne podrzavam to sto organizujete, zelim Vam da sve protekne u miru i bez bilo kakvih incidenata.

Srbin

pre 14 godina

Svako ima pravo na svoje opredelenje ali ta povorka nece poslati nikakvu sliku o Srbiji. Kakva tolerancija, kakva ravnopravnost, pa Srbija je svetlosnu godinu daleko od toga.
Ali kakvu sliku mi to saljemo kakav mi to publicitet i kome dajemo, da li ce moje dete smatrati da je to normalno kad tamo neki ljudi paradiraju i njima se daje publicitet.
U drzavi koja grca u kojekakvim problemima svakodnevnog zivota kao slag na tortu dolazi jos i ova povorka.
Slazem se da svako treba da ima svoja prava ali je neumesno traziti ta prava na ovakav nacin i davati toliki publicitet tome. Po meni ovo je trebalo da prodje na marginalan nacin i da mi ne damo nikav publicitet tome a ne jos da imamo i emisije na televiziji.
Nisu krivi ti ljudi sto se osecaju tako vec oni koji prave publicitet od toga

Jelisaveta

pre 14 godina

Hvala svima koji podrzavaju i koji ce podrzati, da Srbija i Beograd najzad vrate onaj sjaj koji zasluzuju, i da kad putujemo svetom, da ponosno kazemo da smo odavde, da nas nije sramota. Izmedju cetiri zida, kako neki kazu, treba okovati mrznju, a na ulicama su nam potrebni osmesi, ljubav, radost, solidarnost, kultura, humanost... To je nacin kako se voli svoja zemlja.

feliks

pre 14 godina

Bravo za umetnike. Oni su uradili ono sto su trebali politicari-da budu prvi koji ce zastiti deo nase populacije koja ima pravo na razlicitost, ali i na dostojanstvo i zastitu. Ne moze se u Evropu samo na osnosu deklarisanja da hocemo evropske standarde, vec pre svega konkretnih dela. Politicari moraju biti i deo avangarde ovog drustva, a ne da cute i dozvoljavaju da neko bude nezasticen od navale primitivnog i agresivnog u ovom drustvu.

Heterosexualac

pre 14 godina

Ne treba mi "semafor" da bih znao u kakvoj zemlji zivim. Zatucanost i primitivizam ce jos dugo biti glavna odlika Srbije, ali je u svakom slucaju pozitivno to sto se broj homofoba, nacionalista i klerofasista iz dana u dan smanjuje.
Puna podrska povorci ponosa od jednog heterosexualca.

veljko

pre 14 godina

Ljudi Boziji, ne bih zeleo da me neko pogresno razume, ali dajte nek se odrzi to vec jednom, sta mi bre pravite oko toga toliku famu...pa jbt, to je valjda normalna stvar. Izadju, provesele se, i molim lepo... Zaista ne razumem sta ima oko toga da se prica toliko. Svakodnevno citam vesti i nikad (mozda je i bilo, a da ja nisam video) nisam procitao da je neko maltretiran zato sto se ljubio na ulici u Srbiji sa osobom istog pola ili slicno. Ne znam od cega se vise oslobadjaju kad su slobodni kao ptice na grani, mozda sami od sebe??? U svakom slucaju, evo i ja podrzavam povorku pa nek nam se skinu sa....pozdrav

jedan gej

pre 14 godina

Ovde, na drugom kontinentu na koji sam utekao jer sam u Srbiji bio odbačeni i poremećeni gej, otvorim sajt B92 i pročitam vest o kojoj sam nekada davno mogao samo da maštam.
I zaplačem se.
Zar je moguće da se to stvarno dešava? Da se Srbija transformiše u tom najosetljivijem, i najvažnijem segmentu svesti? Da postaje normalna zemlja? Da neki gej koji se rodio kasnije od mene neće morati da proživi sve ono grozno što sam tamo doživeo, svu patnju, sav bol? Da neće morati da beži iz sopstvene zemlje glavom bez obzira, da bi mogao da bude prihvaćen kao slobodno i vredno ljudsko biće?

Za mene je kasno, ali radi budućnosti želim svaku sreću Povorci i svim tim dobrim ljudima koji su odlučili da je podrže.

Srdjan

pre 14 godina

Sama pomisao da bi Srbija mogla ponovo da se vrati na celo promena na Balkanu mi pokrece moje srce ponosno!! Pokazimo da je Beograd i Srbija drugacija od celog Balkana!!! Podrska ovom dogadjaju i poziv gradjanima Srbije da izadju na hepening i pozdrave oslobadjanje Srbije od turskog zatucanog srednjeg veka!!! Pozdrav iz Ceske

pop

pre 14 godina

Odlicno! Kampanja je u pravo vreme. Iskreno se nadam da ce uticati na one koji se jos dvoume da li da uzmu ucesca u dogadjaju, i ohrabriti ih da se pojave u sto vecem broju. Ne sumnjam da ce svojim prisustvom uvelicati dogadjaj.

MAJA LAZAREVIC

pre 14 godina

Zasto se o seksualnom opredeljenju rapravlja javno, na ulici!? Zar to nije INTIMA, molim vas?! Pa to je samo moja stvar, i mog partnera, ko god on bio! Samo mi nije jasno zasto da se setam, da bi to drugi znali. To je vodjenje ljubavi, dvoje odraslih ljudi. Zasto neko ima potrebu da to iznosi na ulicu. Drugi su radoznali, pa da im zadovoljimo dusu? Objasnite mi!

Damir

pre 14 godina

Jezivo je saznanje da komentar u kome covek napise da se nada kako njegova zemlja polako pocinje da se oslobadja predrasuda (komentar #3) dobije 2000+ negativnih glasova. Jezivo...i tako porazavajuce. :(

swayzak

pre 14 godina

I ne čudi me što ima ovoliko negativnih ocena a pozitivnih komentara na ovu manifestaciju. Oni koji su protiv ljudskih prava jednostavno nemaju nikakvih argumenata za to, pa jedino što mogu da urade je da klikću na taj link. Ljudska prava ne treba, i neće biti tema bilo kakve diskusije. Bez obzira da li se to nekom svidelo ili ne.

Andjela

pre 14 godina

Potpuna je zabluda da je jedan od uzroka bele kuge homoseksualnost. Homoseksualaca se uvek u populaciji rodi isti broj, nikada manje, nikada vise.
Ja sam lezbejka i imam dete, i zelim da rodim jos dece. Zivim sa partnerkom, i mozete da pitate moje dete kakvo je detinjstvo imalo uz dve majke, i kakvo detinjstvo ima. Da li mu nedostaje ljubavi i paznje...

Dragan

pre 14 godina

Veci je broj "nepreporuka" od "preporuka", ali bas zato je i potrebna ovakva manifestacija! Da je drugacija situacija, ovakva manifestacija bi bila suvisna. Oni koji su se krili, plaseci se reakcija okoline izlaskom u javnost, paradiranjem na ulici salju drugaciju poruku, pokazuju da se ne plase i takvim cinom zahtevaju od drugih da ih postuju onakve kakvi jesu. Ovi koji kazu da situacija u Srbiji jos nije zrela za ovakve skupove, jer je veci broj negativnih preporuka nisu u pravu. Ta "situacija" nikad nece da postane zrela, ako se ne izborite za to.

Dario

pre 14 godina

...Prvo ne radi se o seksualnom opredeljenju, nisam se opredelio da budem gay kao sto se verujem ni neko nije opredelio da bude heteroseksualan. Drugo parada ponosa ne podrazumeva orgije na trgu, prvi bih bio protiv toga, nego protest grupe ljudi protiv diskriminacije u drustvu, to je pravo koje je ustavom zagarantovano SVIM gradjanima Republike Srbije.
Ne radi se o toj INTIMI, to ostaje u cetri zida, ali drzanje voljene osobe za ruku il poljubac, to je isto jedna vrsta intime koju upraznjavaju heteroseksualne osobe s punim pravom. Zar bi bilo toliko strasno da na isto imaju pravo i homoseksualci?

NEFERTITI

pre 14 godina

Ja kao transrodna osoba, odnosno transsexualana, osoba koja ce promeniti pol, decidno sam protiv povorke Ponosa i demonstriranja fetisha, transvestita. Imam cak i 2 druga koji su homoseksualci i oni su protiv parade. To sto radite, radite incognito, ne treba paradirati!!! Smeta mi sto je slovo T na kraju naziva LGBT, ja sam u hetero drustvu i sve me izuzetno postuju kao drugaciju i kao osobu koja ce uskoro promeniti pol i ne krije to. Mlada Sumadinka, Kragujevcanka!

Objasnjenje

pre 14 godina

Zelim samo da vas upozorim da se za jedan komentar moze glasati bezbroj puta, dovoljno je samo da refresujete stranicu i ponovo kliknete... i tako do iznemoglosti.
Ovo govorim da bih skrenuo paznju da "semafor" ne odrazava realno stanje vec je to sto su negativni komentari brojniji samo posledica histericnog kliktanja nekoliko homofoba :-)
Veliki pozdrav za B92 i Paradu ponosa.

Jahija

pre 14 godina

Zasto mora ta povorka ponosa da se odrzava bas na dan kad je najveci muslomanski praznik, Ramazanski Bajram !? Tog dana, 20. septembra, je prvi dan Bajrama, posle mjeseca Ramazana. Da li ocekujete da muslimani Srbije. a i sire, gledaju blagonaklono na tzv povorku ponosa ili je to ismijavanje muslimana na sam dan Bajrama.

Heteroseksualac

pre 14 godina

Na ovoj paradi se ne radi o seksu.

Radi se o tome da covek ima pravo da bude ono sto jeste i da ne mora da se stidi zbog toga. Najveca parada u USA je na dan Svetog Patrika i to je parada Iraca. Pre 100 godina tamo gde se trazila radna snaga pisalo je "HELP WANTED - NO IRISH NEED APPLY" (traze se radnici, ali ne Irci); nije bilo lako reci da si Irac, kao sto danas u Srbiji nije lako reci da si homoseksualac. Velika stvar je da se jedno drustvo nauci da ljude koji nisu "mainstream" prihvata kao svoje (ljudi koji su druge vere, boje koze, nacionalnosti, razmisljanja idr.). Srbija je bolesna od iskljucivosti i mora da shvati da Srbin moze biti i pravoslavac i ateista i budista i homoseksualac i vegetarijanac i crnac i Kinez i dr. Ova parada je deo tog obrazovanja.

Martin,Pirot

pre 14 godina

Mogu samo da posavetujem onim 2513 ljudima koji su na prvi komentar kliknuli negativno da imaju neki zesci problem i da im zazelim da im dete sutra bude gay,nista manje,nista vise a Bog cesto stvari bas tako i uredi,dogodi ti se ono protiv cega se najvise boris i koprcas.Zivite bre ljudi i PUSTITE I DRUGE DA ZIVE,a ako mrzite homoseksualce taj JEDAN DAN U GODINI zatvorite oci,okrenite glavu na drugu stranu,nije valjda da nista u zivotu ne mozete da pretrpite,kakvi li ste vi onda to muzevi,ocevi,braca,sinovi,sestre,zene?Netolernatni do daske,sto ne kliknete negativno na komentar da je recimo Pahomije oslobodjen optuzbe za zlostavljanje dece?Zasto na to nema 2500negativnih komentara?!
sve u svemu,ovaj gest javnih licnosti me je ohrabrio,Srbija se budi!

Mića

pre 14 godina

Poruka od mene: Ako ne želimo i nećemo da im pomognemo, onda ne treba ni da im sprečavamo (pogotovu nasilno) njihovu različitost.
Želim vam da parada prođe u miru.

Slobodan

pre 14 godina

Koja divna vest. Svim javnim licnostima PUNO hvala. Pozdrav novoj, demokratskoj i gradjanskoj Srbiji, koja pokazuje svoje lepo lice! Veliki je ovo korak u buducnost. I puino hvala podrsci iz Hrvatske i drugih zemalja regiona. Dobrodosli u NOVU SRBIJU! Sretno svima, Srbin, gay.

Urosh

pre 14 godina

Prajd i sjedinjenost drustva oko njega pokazuju da je Srbija spremna da sazri i prihvati razlicitosti.A samim tim postane lider na Balkanu i da se evropeizuje.
Ovoliko nisam bio ponosan na Srbiju od 25.januara 2001.godine, kada je formirana prva demokratska Vlada.
Inace, to sto Beograd dobija dva simbola ljubavi u mesec dana-Prajd i spomenik Aleksandru Pushkinu, znaci ne samo da prihvata razlicitosti vec i da se vraca svojoj anti-fasistickoj tradiciji, jer spomenik Puskinu dobija 20.oktobra, na Dan Oslobodjenja Beograda, u kom su ucestvovali vojnici Crvene armije, da nije bilo 20.oktobra 1944.ne bi bilo ni 20.septembra 2009.godine...
Samo napred gradjanski Beograde, samo napred gradjanska Srbijo!

Usamljeni glas...

pre 14 godina

POGLEDAJTE SEMAFOR!!!
tj. koliko je posetioca Vaseg sajta za, odnosno protiv i bice Vam jasno da u Srbiji ima mnogo vaznijih pitanja od podrske LBGT paradi.
Da li je tzv. parada ponosa vaznija od teskih problema koje svi znamo: opste siromastvo, stotine hiljada izbeglica, ekonomska kriza, nezaposlenost, skolstvo, zdravstvo... dug je spisak, na nasu zalost.

Kada bi bar deo medijske paznje i podrske javnih licnosti koji se daje tzv. paradi ponosa usmerili na resenje problema koje sam naveo, ubedjen sam da bi nam svima bilo bolje.

Zvoncica

pre 14 godina

Bolje bi da podrzavaju mlade talente i akcije protiv zlostavljanja dece, zena, i zivotinja. Ja sam mlada i savremena osoba zelim Srbiju u EU ali kako da objasnim mom sestricu od 6 godina kada vidi da se ljube osobe istog pola da je to OK.

Prevodilac

pre 14 godina

Parada je pogodila Srbiju u srce junacko. Eho ove manifestacije je veci, nego sto bi bio udarac atomske bombe u Sumadiji. Seme zatucanosti, gde bese ovo seme prvi put posejano? Ko ga negova, ko zaliva?

Bez parade

pre 14 godina

Podržavam sva prava homoseksualaca, pa i pravo na okupljanje. Međutim gay parade u inostranstvu nisu samo mirno okupljanje, već i otvoreno promovisanje homoseksualizma, pa može se reći i provociranje heteroseksualne populacije. Zato ne podržavam gay paradu, ni u Srbiji, ni na bilo kom mestu na svetu.

Sve se to odvija pod plaštom pozitivne diskriminacije - ali gay parada je zloupotreba toga. Da li su nekada naši sugrađani invalidi (koji su takođe u manjini i svakim danom se bore za svoja prava) poželeli da izađu svi na ulice i da nam se polugoli osmehuju sa nekog kamiona prskajući nas vodom? Naravno da ne, i naravno da gay parada nema nikakvog smisla i da nije oličenje ostvarenih prava homoseksualaca.

Dakle prava Da, paradiranje i provociranje Ne.

nusknvp

pre 14 godina

jednostavno nasha zemlja nije josh uvek spremna za ovakvu manifestaciju, ma koliko tezili evropskim integracijama i eliminisanju svakog vida diskriminacije, ovim putem molim razumne ljude da sprece odrzavanje parade ponosa, jer je krvoprolice i stradanje nevinih ljudi neminovnost...izgleda organizatori ove parade nisu svesni koliko ujedinjene i opasne protivnike imaju...nema vishe delija, grobara, forca, firme...sada su svi jedno...

marko

pre 14 godina

Da li je sajt B92 ikada u svojoj istoriji zabeležio više od 2000 negativnih glasova za jedan komentar?? Možda moderatori znaju odgovor...
To što javne, priznate ličnosti koji uživaju veliku popularnost u Srbiji javno podržavaju jednakost, još nikad nije izazvao ovako veliko histeričan otpor prema realnosti.
Činjenica da homofobični deo populacije još uvek u većini, ali polako ali sigurno gube ovu bitku... Ne može stati na put prirodi. To što srpsko društvo polako napušta homofobičan stav, normalan i očekivan tok događaja. Isto tako normalno da oni koji protive tome tako burno i uplašeno reaguju...ali negativne ocene na jednom sajtu nista nece promeniti...promena se desava u glavima ljudi...

D.Savic,Paris

pre 14 godina

KONACNO da glumci,sportisti,javne licnosti izadju iz plakara i kazu sta misle o ljubavi, o Srbiji danas, eh, da smo malo ranije sa tim izasli jos pred Milosevica i da nismo izgubili svo to vreme ali ok, nikad nije kasno da se nesto uradi ako se uradi. Odusevili su me nasi glumci i sportisti i pojedini politicari, mislim da je Srbija danas ovom izjavom ovih javnih licnosti napravila najveci korak prema EU i njenim vrednostima u zadnjih 20godina! A sto se tice negativnih komentara tipa "ne preporucujem", to takvim ljudima jedino i ostaje,neka im je ako im je to uteha...

CityWatch

pre 14 godina

I dalje ne kapiram koja to prava ne uzivaju homoseksulaci a uzivaju ostali. Da li je u pitanju uzivanje privilegija ili uzivanje prava i biti jednak? Nista mi nije jasno. Meni sve to lici na klasican marketing, poziranje, egzibicionizam, zelja za medijskom promocijom i sl. Takodje ne mogui da se otmem utisku da se sve to nekako gura na silu. Nemam nista protiv homoseksualaca ali imam protiv paradiranja istih. Cujem zale se da ne mogu da se ljube na ulici, parku, da se drze za ruke i sl. Istina, to u Srbiji ne prolazi. Mogu batine da se dobiju. Gadne. To je tacno. Ipak zakon to ne zabranjuje a ako zabranjuje onda cemu paradiranje? Promenite zakon i gotova stvar. Siguran sam da ako bi neko i napao par homoseksulaca zato sto se drze za ruke odgovarao bi pred zakonom kao da je napao bilo koga drugog. Nikakva parada to nece promeiti. Tu se radi o necem drugom. Necem sto nema veze sa pravima i slobodom.

Severac

pre 14 godina

Izgleda nekima jos uvek nije jasno cemu parada.
Ja sam zbog toga otisao iz zemlje jer nisam krio da sam gej.
Moja sestra i zet se nisu bunili sto im je dete tada staro 3 godine videlo ujaka kako spava sa prijateljem u istom krevetu.
Na sadasnjem poslu VAN ZEMLJE ne moram da lazem ili izbegavam pitanja o braku, vencanju, planiranju dece. Jedno je pricati sa kolegama o svom partneru, a drugo je sta raditi u krevetu.
Puna podrska organizatorima

Darko

pre 14 godina

Samo obratite pažnju na broj preporuka i ne preporuka, pa će vam biti jasno kolika je podrška ovoj manifestaciji.
Nije Srbija zrela za ovako nešto i bojim se da sada nije pravi čas za ovakvu akciju.

Ana K.

pre 14 godina

Dok "bela kuga" preti da nas kao narod istrebi sa ove Planete, mi "klicemo" onima koji se odricu dece, braka i familije, najvecih vrednosti svakoga drustva ? Osudjujem svaki oblik diskriminacije ali brate sto je mnogo, mnogo je ! Velicati i podrzavati nesto sto mene samu cini "zaostalom" i "pregazenom od vremena" samo zato sto prihvatam tesku obavezu i odgovornost za radjanje, odgoj i vaspitanje sledecih generacija ? "tolerantna" sam bila i do sada i nisam nikoga "proganjala" zbog njegove "seksualne opredeljenosti" niti to nameravam ciniti u buducnosti ali isto tako nemam ni nameru izrazavati "odusevljenje" i slaviti "homoseksualce" kao nekakvo vrhunsko dostignuce prirode !

Boris

pre 14 godina

Zaista nemam nista protiv homoseksualaca i tranvestita. Svako treba da zivi kako hoce, ali cemu parada? Kakva prava su im ugrozena? Najbolje da se organizujemo i mi sto smo hetero i da trazimo neka prava. Sto neko vec napisa, hoce da budu jednakiji od drugih.

Senad

pre 14 godina

Zalosno je to sto se ta povorka poklapa sa najvecim muslimanskim praznikom Bajramom, samo eto, hvala ALLAHU pa se odrzava u BG a ne u Sandzaku. Nisam neki vernik ali mogu da kazem da 99 posto sandzaklija podrzava ovaj moj stav.Sto su oni dalje od nas, to bolje, jer sejtanska su to posla. Selam iz N.P.

Belac hetero

pre 14 godina

Belac sam heterosexualne orjentacije. Pitam sve koji ne podrzavaju paradu.Da li medju vama ima visokih, debelih, klempavih, koji nose naocare? Mozda i oni sutra budu proganjani. Podseticu vas reci jednog Nemca za vreme WW2..
1.Kad su dosli po Jevreje cutao sam nisam Jevrej
2.Kad su dosli po Rome cutao sam nisam Rom
3.Kad su dosli po homosexualce cutao sam nisam homosexualac
4.Kad su dosli po komuniste cutao sam nisam komunista
........................
........................
xxx.KAD SU DOSLI PO MENE ONDA VISE NIKOG NIJE BILO KO BI MI POMOGO
Zato se treba boriti protiv diskriminacije jer sutra svako moze postati zrtva zbog bilo cega.

student

pre 14 godina

A gde su politicari?? Nije mi bio bas ubedljiv Bjelogrlic, ocekivao sam bolje... Nadam se da ce doci do neke promene u svesti, ali mislim da dosta zavisi i od ekonomije.

Kameni zid

pre 14 godina

Svi oni koji misle da homoseksualci tj gay populacija nije ugrožena, treba da znaju da se dešava da iste sačekuju ispred ulaza, love ih po gradu grupe nasilnika, diskriminacija na poslu itd. Ukratko društvo je takvo da većina mora da sakriva svoje drugačije sklonosti.
Pretpostavljam da je povorka pokušaj da se takva situacija promeni.
Za sve one koji lično učestvuju poruka:
Istorija pokazuje da se sloboda ne dobija već se ona mora izboriti.

Dr Ivan Mandic

pre 14 godina

Koja prava su im ugrozena?
Pravo da javno budu to sto jesu.
Da li ta prava treba da im budu priznata?
Da, jer time nikog ne ugrozavaju.
Da li se time promovise homoseksualizam kod heteroseksualnih osoba?
Ne, zato sto je seksualno uzbudjenje, osnovni preduslov seksualnog odnosa.
Da li u SrbijI ima vaznijih problema?
U Srbija ima mnogo problema. Netolerancija je jedan od njih.

system

pre 14 godina

Sticajem okolnosti posedujem vise funkcionalnih kompjutera u kuci. Cak i da B92 preuzima i racuna prporuke samo na onsovu razlicitih MAC Address-a (umesto refresh), ja sam uvek svoj glas davao samo sa jednog kompjutera, mada sam mogao to raditi sa vise njih. Cak nikada nisam preporucio svoj sopstveni komentar koji je bio objavljen. Savest mi ne nalaze. Neka svako glasa po svom moralu i vrednostima. Svet ce gledati paradu tog 20. Sept. pa neka svaki glas izvoli da se prikaze na ulici onako kako mu to moral dozvoljava. Negativci ne mogu spreciti odvijanje parade, ali parada moze pokazati ko je ko u ovoj drzavi. Podrska Paradi!

t.

pre 14 godina

ljudi, setite me se tamo. ja ne smem da idem,roditelji kada bi me videla mozda bi me i izbacili iz kuce,a jos zavisim od njih.samo jedna osoba od vas koja ide nek pomisli na mene, sanjam dan kada cu biti slobodna u ovoj nasoj jadnoj zemlji!!! *krijem se ko poslednji kriminalac :(

Vlada, NL

pre 14 godina

A posle "pobede i dobijanja svojih prava" ce da se sete da ta ista prava omoguce i vecini (tj. drugacijima) - licno sumnjam, zivo ne verujem, nego 'ajde. Skorija istorija kaze da svaka manjina kod nas zeli i/ili ima neka svoja specijalna prava, samo vecina nema ama bas nikakva prava. Da bi pojedinac iz mase (vecine) uspeo u Srbiji danas on/ona mora da bude neka retka zverka: il' da bude LG, il' clan neke partije, il' na spisku nekog sa-strane-dotiranog-NGO-a, il' "ugrozena nacionalna i religijska manjina"... mora uvek da bude neki ekstrem koji dize larmu, ne proizvodi nista, iritira barem 1/2 drugacijih, i pravi i trazi razloge da se tu uvek nesto muti a nikad nista ne stvara. Ko nije unutar tog "carobnog" spiska taj moze da se slika, tj. da ode napolje i tamo kao manjina dobije neka prava, ili da ostane unutra i pobegne u brda (ili skapava u svoja 4 zida u nekom propalom gradu). I posle se pitate zasto tzv. "evropske snage" nikako da prebace 50%. 'Ajd' da vidimo kada ovi posebni prodju dal' ce se drugacije ponasati ili ce samo "vezbati strogocu i moc", ali na svoj nacin. Meni se cini da ce to samo biti samo "yet another" elita koja ce takodje da isteruje svoj cef. Niko da realno pogleda oko sebe i kaze istinu, jedino sto se desilo u nas je sto su se stvorile eto te neke posebne elite, koje se kaobajagi medjusobom napadaju, ali se ustvari tolerisu i potrebne su jedne drugima (inace ne bi bile elite). Jedina j*na strana je vecina koja nije ni u jednoj od tih elita. Toliko o "razliciti a jednaki". Nek' vam je uzdravlje vasa jednakost - jos da znate da je koristite pametno gde bi nam svima bio kraj. Zivo me zanima me koja je naredna "seksualno diskrimisana grupa" koja ce traziti svoja prava, svoje zakone, svoju paradu - odavde gledano (daleka EU buducnost) ja vec vidim koja je to grupa, samo zelim da oni koji podrzavaju trend sutra ne zaborave kome su otvorili vrata sada.

NS Boy

pre 14 godina

Ja samo imam jedno pitanje: Gde je u ovoj celoj priči Javni servis Srbije?! Zašto moram na komercijalnom kanalu gledati spotove podrške ( hvala za to), a na RTS-u da doživim potpuno ignorisanje LGBT populacije?! Takođe važi i za Javni servis Vojvodine?! Zašto plaćam pretplatu, ako ni jedan od javnih servisa ne vidi svoju ulogu u ovoj priči? Radujem se Pride-u, ali ću biti srećan ,ako ću jednom uživo gledati prenos na Javnom servisu... hoću li to doživeti? Mislim da teško. Ali nama borcima za ljudska prava ostaje samo ovo: verovanje da će se jednom promeniti sve na bolje.

Miljan

pre 14 godina

Mnogo mojih prijatelja sa fakulteta je homoseksualne orijentacije i nikada se u zivotu nisam podsmehnuo njihovim sklonostima ili ponasanju, medjutim redovno se u drustvu desava da se neko od njih veoma ruzno izrazava o mojoj religiji, o mojoj tradiciji, kojom ja, kao ni oni svojom orijentacijom, nikog ne ugrozavam... Zasto mora tako? Zasto su ljudi toliko iskljucivi? Nemam nista protiv homoseksualaca, protiv njihove parade, zelja da to obelodane, ali zelim da im porucim, da njihova tolerancija nije mnogo razvijenija od tolerancije prosecnog neo naciste ili fudbalskog navijaca.. Onaj ko trazi postovanje, neka postuje i druge!

Aleksandar G.

pre 14 godina

Ocekujem da se reci podrske cuju i sa drugih medija, a ne samo sa B92.
Ako narednih dana npr. na RTS-u budem video onaj spot podrske, znacu da su se neke stvari prilicno pomerile u pozitivnom pravcu.

Inace, potpuno je jasan ovaj veliki broj "ne podrzavam" glasova. U poslednjih nekoliko meseci, jos od frke oko Zakona protiv diskriminacije, neke organizacije (znamo koje) huskaju svoje simpatizere (one koji ne razmisljaju svojom, vec glavom mase) da prate komentare na ovom sajtu i zatrpavaju ih negativnim glasovima kako bi se stvorio utisak da ipak ne postoji dovoljna podrska LGBT populaciji.
Pa da im porucim - ako na ramenima ne nosite svoju, vec tudju glavu, kliknite jedno "ne preporucujem" i na moj komentar.

Milica Bg

pre 14 godina

Mozda neko nesto uporno gura kroz medije, tj. sigurno je da se to desava u ovom trenutku. Ali ne verujem da ce ovo proci na duze staze. Kada se strasti stisaju, opet ce sve biti po starom. Ne mozete preko noci izmeniti misljenja ljudi. Uvek sam bila tolerantna, ali cini mi se da na ovaj nacin ne mogu dobiti vise podrske, bas naprotiv, samo vise homofobije. Ljudi se brane kad im se nesto namece. Meni se ovaj nacin 'otvaranja ljudima ociju' ne svidja, iako sam protiv svake diskriminacije, lincha i krsenja osnovnih ljudskih prava. Ali, ovo je nesto mnogo vece od odbrane lgbt prava: ovo je njihova promocija. I to vrlo uporna, vrlo nametljiva. Prosto ne mogu da to ne primetim. Suvise upada u oci.

doren

pre 14 godina

Jos taj problem da resimo i sve je reseno, mi smo Evropa.Predrasude su vezane za vreme iz koga proizilaze kao i kulturu iz koje poticu. Sto je u jednom vremeno normalno u drugom je skaradno, istorija je puna takvih primera.Ono sto ja nerazumem je sta povorka resava ili da li je bar korak napred ka necemu boljem? Uz svo razumevanje za ljude takve sex orjentacije, neki su mi i prijatelji, imam utisak da je odluka ljudi da izadju na ulice u cilju resavanja njihovog problema kontra produktivna jer njihov cilj netreba da bude da paradiraju paradiranja radi, vec da se predstave ljudima koji imaju predrasude prema njima onakvi kakvi jesu,normalni ali malo drugaciji, a ne da i uz njihovu odgovornost za atmosferu totalne podeljenosti drustva po ovom pitanju stvore jaz koji ce biti nemoguce preskociti, a zatim optuziti drugu stranu i drustvo u celini kao nazadno i retrogardno.

psi

pre 14 godina

Zivim na zapadu vec nekoliko godina, i kad vidim koliko negativnih preporuka izazovu komentari podrske PRIDE paradi, tako se iznenadim nekako nadajuci se da se i u Srbiji svijet mijenja u korak sa Svijetom. Ovdje je nekako potpuno normalno da je predsjednik jedne partije (FDP) ili jedan gradonacelnik (Berlina) homoseksualac , da kad citas izjave tog covjeka ili ga gledas na TV-u potpuno smetnes s uma da je eto njegovo seksualno opredjeljenje drugacije od tvog.
Paradu ne mora podrzati ko ne zeli, vase pravo, kao sto je i pravo svakog pojedinca, bez obzira na seksualno opredjeljenje da ne dozivljava diskriminaciju u bilo kom smislu- ni na poslu,ni na ulici.

PavleBGD

pre 14 godina

Svaki covek ima pravo da izadje na ulicu i demonstrira svoje misljenje. Nije bolesno reci da si drugaciji, bolesno je ne dozvoljavati nekome da bude drugaciji!

Ljiljana, London

pre 14 godina

Ma ok sam za paradu,od mene to malo daleko(nije mi vest, s'obzirom gde zivim); Uopste za razumevanje svih diskriminacija, preporucujem film "District 9" http://www.d-9.com/
Dok ima razumevanja, postovanja i zelje da se saslusa sagovornik, ima sanse i za progres.