Subota, 11.04.2009.

01:45

Konuzin: Posledice članstva u EU

Prijemom Srbije u EU prestaće da važi Sporazum o slobodnoj trgovini između Srbije i Rusije, kaže ruski ambasador u Beogradu Aleksandar Konuzin.

Izvor: Tanjug

Konuzin: Posledice èlanstva u EU IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

67 Komentari

Sortiraj po:

Duchesse

pre 15 godina

Hm. Prodali smo NIS Rusima, najavljuju se neki krediti od njih. Mislim da je jasno ko su nam nove gazde i da mi ne da nećemo u EU, nego necemo ni nazad medj Nesvrstane. Mi smo sada ruska gubernija.

raso

pre 15 godina

koja tragicna komedija...

covjek da se izvini sto je rekao istinu (prijatelji nam okupiraju 12,7% zemlje i jos mracnija ekonomska buducnost). kao da nam rumunija i bugarska nisu komsije...

jel to on i da se izvini za stanje u baltikumu, sloveniji, madzarskoj, slovackoj, ceskoj, rumuniji i bugarskoj???

gradjanin Srbije

pre 15 godina

Kako bi graknule SRS,SNS,DSS i NS da je ovako nesto rekao neki drugi ambasador.
Tavarisj Konuzinu, bi bilo bolje da objasni Srpskoj javnosti par stvari:
-kako se legalno carini roba u Rusiji i dali je to izvodljivo.
-zasto njihove firme uvoznici ne koriste (ne smeju) razne vrste dokumenata o poreklu i kolicini robe.
-zasto je Rusiji stalo da po svaku cenu spreci integraciju Srbije u Evropu i to pogotovu od 8 sednice pa na ovamo.
-neka proba da uporedi cinjenice o kolicini osoblja u Ambasadi Rusije u Srbiji, sa brojnim stanjem u Drugim ruskim ambasadama, doci ce do podatka da osoblja u Srbiji ima nekoliko puta vise i svi su toboze "STRUCNJACI".
-ko snosi troskove skolovanja dece u Ruskoj skoli u Beogradu
a ciji su roditelji (i majka i otac) gradjani Republike Srbije i pri tome Funkcioneri
partija.

jan

pre 15 godina

O pitanjima ulaska Srbije u EU i NATO mora isključivo odlučivati slobodoljubljivi srpski narod. To ne bi trebalo determinirati prekid relativno dobrih odnosa s Rusijom. Ukoliko to znači poremećaj i pritisak onda se radi o ucijeni i nemate što razmišljati - pravac EU jer će to donijeti bolji standard i uređeniju državu. Samo ljudi dajte smanjite na idućim izborima zastrašujući postotak glasova za te radikale i takve slične isključive stranke. Radi se o budućnosti makar mladih kada je već praktični jedna generacija izgubljena zbog iluzija, nesnalaženja i ... Uvjeren sam u bolje sutra Srbije. Obama bi rekao "Mi (vi) to možete !" Dominantna glavnina Hrvata Vam želi svako dobro.

Naivni

pre 15 godina

Drago moje drustvo, naivnost je slatka osobina dece, ali zar vi u zrelim godinama zaista mislite da je bitno resiti da li Srbija treba da se prikloni Evropskoj Uniji ili Rusiji? Srbija treba da gleda svoja posla i svoj interes, a ne da sanja o tome cijoj ce velicini doprineti svojim prisajedinjavanjem. Mi smo u trgovinskom deficitu i sa Zapadnom Evropom i sa Rusijom i to debelo. Bolje nam je da se druzimo sa nesvrstanima. Neko ce se smejati, a neko razmisljati...
Pozdrav!

Geger

pre 15 godina

... Nece Rusija da raskine sa Srbijom, nego ce Srbija morati da raskine sve sporazume sa Rusijom. Kao sto su nama uvodili vize redom kako su ulazili u EU: Madjari, Rumuni, Bugari, sutra ce i Hrvati; Kao sto su oni redom izlazili iz bilateralnih sporazuma sa nama. Tako cemo i mi morati da izadjemo iz svih sporazuma sa Rusijom. Ponavljam, ne zato sto to Rusi hoce da nas ucenjuju, nego jer to trazi EU. I sad su Rusi krivi jer nam govore ono sto i sami treba da znamo?!?

2009

pre 15 godina

Ono što će Srbija kao država morati da uradi, i to vrlo brzo, je da se odluči-da li je za saradnju sa Rusijom ili za zapad (nazovimo ga EU, NATO, ili kako već hoćemo). Iluzija o putu i na istok i na zapad je obična demagoška propaganda-Kosovo je, nažalost, izgubljeno, i to je jasno svakom normalnom čoveku, bilo ovde ili u Evropi. Rusija sebe još uvek ne smatra članom 'evropske porodice', kako se to obično u žargonu zove, i nema nameru da još dugo vremena pokreće bilo kakvo pitanje sopstvene integracije, niti u EU, niti u NATO, čak ni pitanje vizne liberalizacije sa EU. Antagonizam izmedju Rusije i 'zapada' još uvek postoji i on se jasno oseća na svakom koraku. Prema tome, čas odluke za Srbiju se približava, i gradjanima bi trebalo predočiti sve prednosti i mane i jednog i drugog izbora...

Subotica NJET RUSIMA

pre 15 godina

wow bice ponovo vize sa Rusiju, ionako su se dobijale u MUPu Srbije [to dovoljno govori kako smo nisko pali]...jedini put je da gledamo da nama gradjanima bude bolje, a taj put je ka EU ... ionako debelo kasnimo i najjadnije zivimo. Evropa bez granica to je buducnost za Srbiju.

markos

pre 15 godina

Nije slučajna ova izjava ambasadora Rusije, pošto će Srbija uskoro dobiti bezvizni režim , doduše bez zasluga naše vlasti, a više zbog Evropljana koji neće da prepuste Srbiju Rusima. Jednostavno karte su se podelile i mi smo u interesnoj zoni EU, što zbog geostrateškog položaja, što zbog silnih kredita što smo uzeli od EU. Naša elito izvinite nas, gazda Miško isto, Srbija ide u EU.

Rade

pre 15 godina

... Dakle, Rusija podrzava Srbiju na putu ka EU-clanstvu. Ali u svetlu rusko-srpskih odnosa poziva i na razmisljanje o posledicama tzv evro-solidarnosti cija smo mi trenutno zrtva zbog Holandije i o nasoj buducoj ulozi u tzv evro-solidarnosti kada je rec o odnosima EU i Rusije. Pritom podseca i na jednu elementarnu cinjenicu, ekonomski i vizni rezimi se menjaju prilikom ulaska u EU i u tim poljima vise nece biti odnos Srbija-Rusija nego EU-Rusija.

Petar S.

pre 15 godina

U izjavi Konuzina NISTA, ali apsolutno nista nije sporno.
Rusija (danas) ima svoj (reciprocni tj. ekonomski, politicki, itd) odnos sa EU.
Onog trenutka kad Srbija udje pod okrilje EU, i za nju ce vaziti isti taj odnos, a do tada ce vaziti ovaj postojeci, bilateralni koji Srbija ima sa Rusijom.
Sta tu nije jasno. Na kraju krajeva, ova poruka (po meni) nije ni upucena Srbiji vec EU, drugim recima "nemojte misliti (iz EU) da ce te preko Srbije na mala vrata uci na trziste Rusije".
Cinjenica je da je Srbija zavisna i od EU (finansijski), i od Rusije (energetski). Mnogi ce danas biti protiv "Ruske guberije", ali ce se zato na zimu (na primer) pitati "kakvi su nam to Rusi prijatelji".

mertur

pre 15 godina

Ili ste sa nama ili protiv nas.Tako nesto hoce Konuzin da kaze. Inace o ruskoj demokraciji pisati ne treba tu ni puno papira ni mastila. Sto se standarda tice jeste da par njih ima puno para a milioni rusa imaju prazan stomak. Putovao sam dosta po istocnoj Evropi ali takve bede i siromastva kao u rusiji nisam video. Srbija moze samo sretna biti sto nije blizu rusije i sto je okruzena sa drzavama clanice EZ. Uostalom one 3 miliarde pomoci ne daje joj rusija nego EU i NATO drzava vecinom.

sasha

pre 15 godina

Nije Srvija žrtva evropske solidarnosti već je žrtva sukoba SAD (zapad)- Rusija.
Taman kada mislite da smo uspeli da se izvučemo iz tog sukobaoni nas gurnu na dno. Priznanje Kosova od strane zapada i naše (ponovno) približavanje Rusiji je odličan primer te prakse.

veki

pre 15 godina

... Nikom ne pada na pamet da ceni direktnost ove izjave? Takodje, sugestija da ce jedino clanstvo u NATO moci da doprinese borbi za Kosovo je potpuno dobronamerna.
Koliko se naduvava taj trgovinski ugovor kao da je on sam od presudnog znacaja za opstanak Srbije!
Jos jednom se potvrdjuje da postoji nekakva greska u rasudjivanju na nasem tlu.
Prijateljstva i crvrste veze se ne grade i ne cuvaju nipodastavanjem i arogancijom. Pljuvanje po Rusima u najmanju ruku pokazuje odsustvo pristojnosti i dobrog vaspitanja.Ali kome ja ovo pricam?

Darko M.

pre 15 godina

Па то је логично, јер би онда практично биле отворене границе између ЕУ и Русије, што Руси могу, ако хоће, али не морају. Да ли нам је боље да тргујемо са ЕУ, не знам, али знам да из ЕУ купују само наше малине, шљиве и ракију, и то будзашто, а све остало само купујемо ми од њих, а они од нас ништа.

www.rs

pre 15 godina

Distanca u opste nije prepreka da Srbija podpadne pod domen Rusije. Rusi su se toliko razmileli po okolini, avioni su jako brzi ovih dana, sateliti i na nebu i na zemlji prate kao da su tu pored tebe, novac je ubacen, da ne bi Ruija recimo dala nuklearno oruzje Iranu ladno moze da zahteva Srbiju za sebe bez primedbe EU... Setimo se samo kako su kontrolisali Albaniju koja je geografski bila razdvojena od Istocnog Bloka i jos dalje od Srbije. Rusi su bacili pik na nas i uz pomoc nasih domacih talibana mogu da igraju kazacok po sred Terazija ako im se to cefne. Cuvaju nase ratne zlocince, cime nas jos vise vezu za sebe. Da su oni nama prijatelji, kako nam se nabacuju da jesu, omogucili bi oni nama i slobodnu trgovinu sa njima i nas put u EU. Zasto nas ucenjuju, zasto nas ne puste da odlucujemo sami?

bezimena

pre 15 godina

"Vi ste danas 'žrtva' evropske solidarnosti jer se većina zemalja EU, naspram jedne do dve zemlje, zalaže za ulazak Srbije u EU, ali da li će te i vi 'sutra' ispoljavati evropsku solidarnost na štetu Rusije" upitao je ruski ambasador".

SRBIJA SE NALAZI U EVROPI, čak se i ne graniči sa Rusijom (srećom), zato je opredeljenost EU njena prirodna sudbina!

Uzgred, koje su to CIVILIZACIJSKE VREDNOSTI koje je Rusija dostigla pa da iko poželi da joj bude "u bratskom zagrljaju"!? Oni koji su se iz njega jedva živi izvukli, spasili su se ulaskom u EU, ne vidim da se kaju ili da pokazuju i najmanju želju da se vrate pod ruske skute! ZAŠTO BI TO SRBIJA RADILA I OD GOTOVOG PRAVILA VERESIJU???

p.s.g-din Konuzin nas vredja kada nas proglašava "žrtvama" (podilazeći time najgorim nacionalistima) i gubi iz vida da je VEĆINA u Srbiji glasala ZA EVROPSKU SRBIJU tj. za opciju koja je ZA SRBIJU KORISNA!!! Da li takvo naše opredeljenje nekoliko tajkuna, koji su u Rusiji na vlasti, oseća kao ličnu štetu, to nije realan problem, naročito ne naš!!!

misa rex

pre 15 godina

A koje to mi, kao drzava i narod, benefite imamo od trgovinskog sporazuma sa Rusijom? Mali broj ljudi, koji se razume u materiju, zna, da se sporazum odnosi samo na mali broj proizvoda, a opterecen je i sa milijardu administrativnih zackoljica.
Tacno sam znao da ce biti ovakav ishod `saradnje` sa Rusijom i nase populisticke politike `i Kosovo i EU`. Poznajuci Ruse, kao i mentalitet nasih politicara, znao sam da je svaka saradnja na toj relaciji obojena `provizijama` i zadovoljavanjem beskrupuloznosti i licnih interesa nasih funkcionera. Sve to, naravno, vodi tihoj propasti srpske drzave i dugom periodu stagnacije koji je, definitivno, pred nama. Po obicaju, bicemo jedina zemlja u Evropi koja tezi sopstvenoj propasti i siromastvu.

Miki

pre 15 godina

Koliko vidim niti jedna zemlja, a pogotvu one sa istoka gde Srbija i pripada, ne zele da izadju iz Eu, a koliko mi se cini svi pobegose od Rusa posle pada berlinskog zida. Daleko vam kuca bila Rusi, ostavite vise Srbiju na miru, dosta ste na iskoristavali u sprovodjenju VASIH INTERESA VASE spoljne politike i ostavite nas kao i sav ostali evropski svet u EU. Videlo smo kako ste ''branili'' Srbiju 1999.

Plasenje mecke resetom

pre 15 godina

Ali ce se normalno trgovati sa EU. A Rusija ce, kao i obicno, tada uciniti ono STO JE U NJENOM INTERESU. Dakle, nema razloga za brigu.

Bracika

pre 15 godina

Slobodna razmena sa Rusijom:
mi njima dajemo NIS, a oni nam uzimaju SVE.

ps. ne razumem zašto su Srbi toliko protiv EU? Pa ulazak u uniju ne znači robiju, već regulaciju mnogih nesređenih aspekata u ekonomiji i politici.

Ja sam već godinama u EU, a razlikujem se od ostalih građana sveta u tome što se tresem prolazeći i pored napuštenih graničnih prelaza Evrope, što je mentalno nasleđe moje države Srbije. Posmatram iz prikrajka druge: ljude koji odluče da odu iz njihove evropske zemlje u neku drugu koja je jevtinija ili ima više mesta u određenoj sferi rada ili su se zaljubili jednostavno - e oni, oni samo spakuju kofer i odu.

Naš glavni problem je što su Znameniti Srbi protiv EU, jer su ostvarili poziciju koju je lako održavati - finansiranje svih političkih partija i time direktan uticaj na državu, pa povlastice u trgovini zaključno sa monopolom.

Nisu Rusi tolika prepreka, koliko su to Srbi sami sebi. A mislio sam da će sa političkom smrću Koštunice i ta Ruska Bajka nestati, ali izgleda da neće.

bojan

pre 15 godina

... i dodao da NATO predstavlja jedini faktor bezbednosti na Kosovu koji može svojim delovanjem da utiče na regionalnu stabilnost."

A cija politika separatizma je ono kriva za nestabilnost?

obavesten

pre 15 godina

Ambasador je rekao ono sto znaju svi koji iole poznaju EU. Srbija ne moze biti privilegovana kada udje u evrozonu u odnosu na ostale zemlje EU. To sto srpska javnost nije upoznata i sa negativnim posledicama ulaska u EU (a privilegovan tretman u Rusiji je jedna od njih) je problem vlasti, koja EU propagira kao El Dorado. Ulaskom u EU nesto cemo dobiti, ali i nesto izgubiti. Javnost Srbije ce tek postepeno shvatati i negativne strane clanstva, koje su danas jos uvek tabu u ovoj zemlji. Nije bez razloga to sto je dobar deo Britanaca, Svedjana, Iraca skeptican prema Evropskoj uniji. Mi smo tek treci esalon, oni nesvesni.

Zoran

pre 15 godina

...Kao prvo, Konzumin nikom nije pretio ili zabranjivao, samo govori ono sto prosta logika kaze: na primer, kako bi se odnosila sutra Srbija kao clanica EU, kad Brisel izglasa zaednicku rezoluciju u kojoj se osugjuje recimo ruska intervencija u odbrani napadnute Severne Osetije? Kako bi se odnosila Srbija kad Brisel radi geostrateskih interesa odluci da uzime gas is Sredne Azije i pritom bojkotujuci Rusiju? Sta bi uradila Srbija kad Brisel sutra podrzi vanredno stanje u Ukraini i izlazak tenkova u istocnom delu ove drzave gde zive Rusi? Prosto i logicno, kad budemo deo EU i NATO-a imacemo neke obaveze, valjda. Ne moze i jare i pare.

Nikola

pre 15 godina

Koja je poenta ulaska Srbije u Savez koji ocigledno ide nasuprot nasih interesa. Maltene cela EU je priznala Kosovo, i skoro sve zemlje NATO-a i s time EU su ucestvovale u bombardovanju pre 10 god, a ovamo sa druge strane, sa Rusijom imamo slobodnu trgovinu i dobijamo resurse mnogo povoljnije nego od EU. Gde je tu logika?
Pa i covek koji ima najmanje pameti moze da skapira da cak i ako udjemo u EU, da nas oni nece tretirati nista bolje, vec ce nas iskoriscavati kao jeftinu radnu snagu, i naravno, idalje ih nece biti briga za nase interese. EU i NATO nas hoce samo kao robove. Alo bre ljudi!

Todor

pre 15 godina

A koje posledice cekaju CG, pristupanju EU i NATO ? Hoce svi Rusi da napuste CG, kao sto ce napustiti V. Britaniju, Spaniju, Francusku itd.., o cemu prica ovaj Ruski zvanicnik? Ocistite prvo smece ispred svojih vrata braca Rusi, pa tek posle delite savete drugima. Ako podrzavate vladu Srbije po pitanju KiM, znaci to necete uciniti ako Srbija pristupi EU? Pa da to je samo izgovor Rusa, a Taci je lepo rekao Rusi ce na kraju priznati nezavisno Kosovo.

Predrag Z

pre 15 godina

Dilema da li Istok ili Zapad je lazna. Pogledajte kartu Evrope. Srbija se nalazi suvise zapadno da bi mogla da postavlja sebi to pitanje. To mogu Ukrajina ili Belorusija. Ako se misli da Srbija treba da se veze za Istok zbog religije je besmislica. Grcka u kojoj je rodjeno Pravoslavlje se nalazi u EU. Da ne govorima da tamo ima mnogo vise vernika nego u Rusiji i Srbiji.

Овчар

pre 15 godina

Питање које треба јавности предочити
1. Колика је робна размена (увоз извоз) према Русији и колико држава Србија од тога има користи (финансијске)
2. Колика је робна размена (увоз извоз) према Европи и колико држава Србија од тога има користи (финансијске)
Ако се испостави да је већи принос пара у Србији преко Русије нека остане како је, ако је обрнуто идемо у Европу.
Ствари су просте. Свако свој интерес па и ми! Ако нам допусте ... Нема компликације претеране, бројке и рачунице, да се не би фрљали са идеологијама.

Nikola

pre 15 godina

I jos jedna svar. Kad zagusti, EU nam nece pruziti pomoc. Pogledajte Madjarsku. Zemlja je propala zbog finansijske krize, i EU im ne pomaze. Isto cemo i mi zavrsiti ako udjemo u EU.

Bora

pre 15 godina

Mislim da Gospodin Ambasador nije u pravu. Rusiji je u interesu da Srbija bude u EU gde ce moci da utice na politiku EU prema Rusiji. Nemojmo zaboraviti da ce u EU nasi politicari vrsiti i znacajne funkcije (znam da je to zastrasujuca misao, ali je tako).

Zbog svog geografskog polozaja Srbija nije u poziciji da bira izmedju EU i Rusija. Srbija ce ili biti deo u EU ili ce propasti jer ce razlika izmedju zemalja EU i Srbije (ako nije u EU) sve vise biti veca. To ce dovesti do urusavanja zemlje, jer narod nece tek tako gledati kako se propada i iste sile koje su dovele do raspada Jugoslavije ce ponovo proraditi (pro-EU delovi Srbiji ce se odvajati). Vec sada, nije prijatno sto je Albanija u NATO, a mi nismo. I moram jos da kazem ovo, ako se diskutuje ciji je uticaj bolji za Srbiju. Pogledajte sta je bilo sa zemljama koje su Amerikanci "okupirali" (Nemacka, Japan), a sta sa zemljama koji su bili u Ruskoj sferi uticaja (DDR npr). Ista startna pozicija i posle 40 godina na jednoj strani imas Mercedes a na drugoj Trabant.

Cane

pre 15 godina

Ja sam zgrozena i pritom jako uplasena zbog ovoga. Gospodine Predsednice nisam glasala za Vas da bismo postali ruska gubernija vec clanica EU.

(Vlast)a

pre 15 godina

Je l' mislite da cemo biti na gubitku?!
Vi imate Milosevice i ostale zlikovce, vi ste protiv nase izborne volje, vi ste nam uzeli NIS i zamisljate da ste nam prijatelji?!
Sacuvaj me boze od ovakvih prijatelja, od neprijatelja cu se cuvati sama!

Đole

pre 15 godina

Pa što mi onda uopšte i pokušavamo da uđemo u EU, kad ćemo tako ostaviti braću Ruse na cedilu???
Pa dajte onda da formiramo Rusko-srpsku uniju i eto!
Šta će nama EU, beli šengen, demokratija....

Mikelito

pre 15 godina

Lepo kaze covek. Mi treba da budemo svesni da smo interesantni za strana ulaganja samo u onom sektoru koji radi, tj. posluje i izvozi u Rusku Federaciju, upravo zbog sporazuma o slobodnoj trgovini. Da sam upravu svedoci i kupovina vrsackog Hemofarma od strane nemacke Stade. Kupovina Zastave od strane Fiata... sve zbog sporazuma o slobodnoj trgovini. Na kraju krajeva koliko su danasnji politicari pljuvali po Lukasenku pa Mladja (koji je takodje pljuvao) ode u Belorusiju i potpisa sporazum o slobodnoj trgovini... da nije smesno bilo bi zalosno

Julius

pre 15 godina

Na okruglom stolu "Spoljna politika savremene Rusije", odrzane u Beogradu, ruski ambasador Aleksandar Konuzin, nagovestio posledice ukoliko eventualno Srbija bude primljena u clanstvu Evropske unije. Kao prvu posledicu pomenuo je prestanak vazenja Sporazuma o slobodnoj trgovini izmedju Rusje i Srbije. Naravno, sledeci korak dolazi prestanak sporazuma o bezviznom rezimu, i bogzna dokle ce prestati posledice po Srbiji. A, nedaj Boze da Srbija postane i clanica NATO-alijanse, mozda bi mu Rusija pretila i scenarijom Cehoslovacke iz 1968.godine!
Stav Rusije prema EU i NATO-u je permanento negativan. Ona ima sindrom aksiomske americo-natovske-evropske fobije. Mada predsedni Obama pokusava da poboljsa odnose sa Rusijom, izgleda da Rusija nije promenila svoj stav prema Zapadu.
To je direktno mesanje Rusje u slobodan izbor nezavisne Srbije na putu ka evroatlantskim integracijama.
Rusija nalazi boljeg saveznika u evropskoj Srbiji, nego u Gruziji i Ukrajini. Stoga, eventualnim prijemom Srbije u EU, a narocito u NATO savezu, Rusiji se definitivno uskracuje potencijalni aduti za povratak na Balkanu kao nekkave sile.
Rusija racuna da u Srbiji ima dosta istomisljenika po pitanju protivljenja evroatlantskim integracijama. Pre izvesog vremena je ministar odbrane, Sutanovac, u Parizu izjavio: "Ako nas Evropska unije ne prihvati brzo (a to znaci bez ispunjavanja postavljenih uslova i kriterijuma), mi cemo sa sa Rusima", a ima i takvih koji bi radije bili ruska gubernija, nego clanica Evropske unije!

crni_andjeo

pre 15 godina

Eto ocekivalo se pa se pitam ko koci da udjemo u EU... ocigleno nasa vlada slusa bracu Ruse... tako smo ih i slusali 1999 dok se dvoje tuku treci gleda a treci su bili Rusi... znao sam zbog toga nikada nisam voleo tako reci "bracu ruse" okrenimo se Evropi... a vi braco Rusi gledaj te svoja posla i pokusaj te i vi da budete clan EU... pustite nas vise na miru....

Bucko razmisljam

pre 15 godina

Ambasador Konuzin, ocigledno nije razumeo drzavnu politiku Srbije ? I Kosovo i EU, i Rusija i EU, i Iran i SAD, "nesvrstani" i NATO ! Srbija jednostavno MOZE sa SVIMA !!! Takvi SMO i sad ne mozemo iz svoje KOZE !!!

Jova

pre 15 godina

Gospodin ambasador se najblaze receno mesa u unutrasnje stvari Srbije....a izjave i komentari bi mogli da se protumace i kao pretnja! Sta drugo ocekivati od Rusije!

jojo

pre 15 godina

Veoma vesta i lukava zamka ruskog ambasadora na koju je odgovor: ne gospodine, vi pogresno dozivljavate ulazak Srbije u EU. Srbija ce biti ne protivnik Rusije vec bratska ruka koja ce Rusiju uvek podrzati u EU integracijama i koja ce lobirati u korist Rusije.
Ja razumem da su NATO i EU na granicama Rusije pretnja za samu Rusiju ali neka Rusi urade nesto pametno po tom pitanju. Neka formulisu svoje interese tako da budu u skladu sa EU i NATO i onda ce se i druga strana jasno uveriti da Rusi nisu pretnja nego partner za postovanje. Postoji jedna istina u danasnjem svetu a ona glasi da onoga ko ima nuklearno naoruzanje niko ne moze da ugrozava. Stoga rusku drzavu niko ne moze da ugrozava ali ruski kapital... e to je vec neko drugo pitanje koje je mnogo blize sustini problema.

trade

pre 15 godina

Meni se sve cini da je Rusija napravila dil sa EU i Amerikom da se Srbija prepusti Rusiji. Rusi su ocigledni kocnicari nase pestpektive na putu u EU i tome se niko sa strane ne odupire.

pc_korisnik

pre 15 godina

"... i dodao da NATO predstavlja jedini faktor bezbednosti na Kosovu koji može svojim delovanjem da utiče na regionalnu stabilnost." Alo, gospodo političari, ovo vam kaže ruski ambasador!! Hoćete li sada da malo ohladite svoje usijane glave i počnete racionalno da razmišljate?

rezolucija IB

pre 15 godina

Ne vidim da je neko propao zato sto je usao u EU vec naprotiv svi su procvetali od kad su pobegli od vas Bogu hvala.
PS I gledajte svoja posla, sta tebe uopste briga da komentarises gde ce i kako ce Srbija!
I hoce li sad neko da se javi da osudi ovakve izjave mesanja u unutrasnje stvari jedne zemlje kao sto neki urlaju kad neki zapadni ambasador da neki komentar?!

Milan

pre 15 godina

Slazem se u potpunosti sa gospodinom Ambasadorom Rusije.
Nece moci da se sedi na dve stolice ko to zeli obicno pada na pod. Ja mislim da nase
vlasti na celu sa Tadicem ne znaju zapravo sta hoce u svemu ovome
Kriza u svetu je dosla a verovatno nece brzo proci zapadne zemlje nece vise da investiraju u Srbiju i sta sad
Po meni jedini nam je izlaz da stvarno presecemo i da se okrenemo Rusiji i drugim istocnim zemljama dok ne bude kasno.
Milan 10.April 2009.

Bata Djora Sr.

pre 15 godina

Ovo je jasan signal da ce Rusija na svaki nacin pokusati da opstruira ulazak Srbije u EU. Narocito je tragicna prica o slobodnoj trgovini koja u prkasi izgleda ovako : ako zelite nesto da izvezete u Rusiju, onda to prvo mora da odobri nase resorno ministarstvo, pa zatim i Rusko. Znaci, o nekom slobodnom izvozu nema ni govora, pri tom, postavlja se pitanje sta Srbija danas moze da izvozi u Rusiju, ali i zemlje EU. Otprilike - nista.
A ulazak Srbije u EU neophodan je, ne zbog bajki o tome da cemo ziveti bezbrizno i u blagostanju, vec zbog odredjnih standarda koji su neophodni za opstanak ovog drustva. Na prvom mestu, to znaci dovodjenje politicara u red, pa onda i svih ostalih institucija koje u svojoj osnovi bi trebalo da budu u sluzbi gradjana. A to znaci, da nema sudskih procesa koji traju tridesetjednu godinu, da ce lekari odgovarati za pocinjene greske, da obican svet nece morati da zazire od kriminalaca, siledzija i razlicitih protuva za koje danas zakon ne vazi.
S druge strane, EU ima jasna pravila koje svaka drzava, potencijalni kandidat mora da ispuni pre nego sto postane punopravni clan. Ona nisu fiksiriana, vec se razlikuju od drzave do drzave. E, sad, zasto je Milosevic menjao zakone, koji su i u komunisticko vreme bili blizi evropskim standardima nego oni koje je on donosio, pitanje je koje se ovde vrlo lako preskace. Sami smo krivi sto smo dozvolili da nam se natovari haski teret, ali to je rezultat jedne politke, koja nas je totalno unazadila i ciji ceh sada placamo. Nas EU vidi kao najodgovornije za sukobe na prostorima bivse Jugoslavije, a ujedno i kao porazenu stranu. Kapitulacija u Kumanovu, koja se zove Vojno - tehnicki sporazum, bila je tacka na sveukupni poraz. Ne treba raspravljati, da li su u pravu ili ne, jednostavno, oni to tako vide u ovom trenutku, nase je da radimo i postepeno dokazujemo da sukobi na ovim prostorima nisu bili crno - beli, kako ih mnogi vide. U svakom slucaju, EU nece menjati pravila igre zbog nas. Na kraju krajeva, Srbija hoce da postane clan EU, a ne zeli EU da postane clan Srbije.
Kada je vojska u pitanju Srbija ima dva izbora : ili da se prikljuci NATO alijansi ili da raspusti vojsku. Meni je ova druga opcija daleko draza. Posto ce u dogledno vreme sve zemlje u okruzenju postati clanice NATO-a, sta ce Srbija da radi okruzena clanicama istog vojnog saveza. Tada, neodgovorna prica o vojnoj neutralnosti, potpuno pada u vodu. Onda se ili ulazi u to kolo, ili se vojska raspusta, jer postavlja se logicno pitanje : ako nismo usli u NATO, a sve okolne zemlje jesu, sa kim mi to planiranmo da ratujemo ? Ovaj drugi scenario bio bi ogromno rasterecenje za budzet, dobili bi se hektari i hektari zemlje, koji bi mogli da se preuredjuju u moderna stambena naselja, ili poslovne komplekse. Moglo da bi da bude jedno stotinak ljudi koji bi se nazivali vojskom, a sluzili bi u ceremonijalne svrhe.
Ovakve izjave mogle bi da se okarakterisu i kao uplitanje u politicka pitanja Srbije, ali verovatno zbog sentimenta koji postoji prema Rusima, to nece biti tako okarakterisano. A oni koji ovde naginju Rusiji, ne naginju Tolstoju, Dostojevskom ili Jesenjinju, vec jednom totalitarizmu u kojem vlada cvrsta ruka, gde je jedan pametan za sve i kako on kaze tako ima i da bude. U takvom sistemu, ti zaljubljenici u Rusiju, vide neke svoje pozicije, u kojima bi udobno ziveli, odredjivali pravila za druge, koja za njih ne bi vazila, dok bi eventualni politicki nestomisljenici zavrsavali po zatvorima. Danas, Rusija nije demokratska zemlja. Postoji jedna partija, i njeni sateliti. Predsednik je postao premijer, sto je praksa poznata u svim evropskim demokratijama. I jos mnogo toga ne stima u toj zemlji, tako da je ona daleko od nekog uzora kojem bi Srbija trebalo da tezi. Moze da bude poslovni partner, ali nista vise od toga. Cak je i SFRJ valjala onda kada se udaljila od tadasnjeg SSSR-a, ali izgleda da nam fale posasti ruske cizme koju su preziveli, Cehoslovaci, Poljaci ili Madjari. Olako dat NIS, samo je povecao apetite Rusije, i sada se oni i ne kriju. Pitanje je da li danas postoji dovoljno jak politicar koji ce da ponovi ne iz `48.

vasilije knezevic

pre 15 godina

Citajuci izmedju redova, izjava ruskog ambasadora je zabrinjavajuca. Tu se ne radi, u prvom redu, o Srbiji jer prema toj izjavi ne postoji problem srpskog ulaska u EU ( sve clanice izuzev par njih se ustvari zalazu za prijem Srbije) nego jednostavno situacija koja ce nastati potpunim preobrazajem Kontinenta i po ruskim strepnjama njegova antiruska orijentacija. Mozda se to nece dogoditi ali Rusi imaju ipravo i iskustvo da u to sumnjaju. Pa ipak u ovom slucaju "neznatna" Srbija moze biti presudan cinioc u daljnjem razvoju situacije.Politika Zapada i absorbovanje zemalja Istocne Evrope i Balkana nije nesto svakodnevno nego jednostavna strateska varijanta iz neprijatne proslosti. Sistem tih poduhvata je arhaican i podsjeca mnogo vise na absolutnu dominaciju iz proslosti, davne i nedavne. Ekonomska kriza ce, sa jedne strane, to usporiti ali moze i da ga pospijesi sa druge. U pitanju je samo to ako se nadje konfrontacioni izlaz kao jedino rjesenje za ekonomski prosperitet.
(vasilije knezevic, 11 april, 2009)

LDP_BG

pre 15 godina

Sada prikazuju nasa "braca" pravo lice, iako na veoma blagi nacin. Evo dokaze za nase "patriote" koliko nas u stvari vole Rusi. Mislim da je doslo vreme da im odmah kazemo NIET, pre nego sto pocnu i direktno da nam prete i ucenjuju. Po ovome se veoma dobro vidi da mi nigde u svetu nemamo prave prijatelje. Ne preostaje nam nista nego da pohapsimo jos ta dva "heroja" i da priznamo i to Kosovo i verujte mi, posle toga ulazimo odmah tu gde i pripadamo (EU)...

Rajko

pre 15 godina

Interesantno. Rusi imaju ideju o tome gde bi mi trebalo da se nalazimo izmedju njih, na istoku, i Zapada, kome tezimo.
Aktuelizuje se istorijsko pitanje: gde su nam interesi izmedju te dve sile i kakvu politiku da vodimo da bi ih osugurali. Misli li neko o ovome na duzi rok i imajuci u vidu istoriju?

marko

pre 15 godina

Reci ovog ambasadora me podsecaju na reci dilera automobila koji hvali vozilo koje on prodaje, ali usput ne stedi reci (nagativne) kudeci automobil konkurencije sluzeci se cak i pretnjama

SF

pre 15 godina

Da li je korektno da ovako govori veliki ruski brat? Diplomata, pride. Posle će biti da samo zapadnjaci ugrožavaju našu nezavisnost. Šta je ovo ako ne naznaka ucene, suptilne (mada ne baš suptilne) diplomatske pretnje? Stara ruska posla. Kada se sve sabere i oduzme, ispašće da nas je Tito veštije držao prema Rusima nego sve naše tzv. patriote. Gubernija Srbija. Hm. Dobro zvuči, zar ne, drage baćuške? Hoće li nas iko na ovom belom svetu pustiti da malo mislimo svojom glavom? A ovi stavovi oko NATO-a su totalis kontradiktorni. Šta ste hteli da kažete? I neko ko čuva Miru i Marka, sorry, ne može da bude iskren prijatelj. Kao što su ovi drugi, preko bare, u najgorem trenutku po nas Slobu proglasili garantom mira na Balkanu. Baćuške Rusi, sigurna sam, nemaju nikakvog razloga da brinu za našu solidarnost prema njima kada jednog lepog dana uđemo u EU. Ovakvi kakvi smo, u stanju smo da upropastimo i samu EUropu. Onda Rusi dolaze i vraćaju nam Kosovo, u međuvremenu Crnogorci liberalizovali Zakon o državljanstvu pa je većinsko stanovništvo u CG rusko i celim Balkanom odleže Those were the days, my friend...

D.Savic,Paris

pre 15 godina

I, sta onda? Pa bolje nam je da trgujemo sa EU nego sa Rusijom ako nas vec ucenjuju, nisam cuo nikoga iz EU da kaze da bi ulaskom u EU morao da prestane da vazi ugovor sa Rusima!

D.Savic,Paris

pre 15 godina

I, sta onda? Pa bolje nam je da trgujemo sa EU nego sa Rusijom ako nas vec ucenjuju, nisam cuo nikoga iz EU da kaze da bi ulaskom u EU morao da prestane da vazi ugovor sa Rusima!

Bata Djora Sr.

pre 15 godina

Ovo je jasan signal da ce Rusija na svaki nacin pokusati da opstruira ulazak Srbije u EU. Narocito je tragicna prica o slobodnoj trgovini koja u prkasi izgleda ovako : ako zelite nesto da izvezete u Rusiju, onda to prvo mora da odobri nase resorno ministarstvo, pa zatim i Rusko. Znaci, o nekom slobodnom izvozu nema ni govora, pri tom, postavlja se pitanje sta Srbija danas moze da izvozi u Rusiju, ali i zemlje EU. Otprilike - nista.
A ulazak Srbije u EU neophodan je, ne zbog bajki o tome da cemo ziveti bezbrizno i u blagostanju, vec zbog odredjnih standarda koji su neophodni za opstanak ovog drustva. Na prvom mestu, to znaci dovodjenje politicara u red, pa onda i svih ostalih institucija koje u svojoj osnovi bi trebalo da budu u sluzbi gradjana. A to znaci, da nema sudskih procesa koji traju tridesetjednu godinu, da ce lekari odgovarati za pocinjene greske, da obican svet nece morati da zazire od kriminalaca, siledzija i razlicitih protuva za koje danas zakon ne vazi.
S druge strane, EU ima jasna pravila koje svaka drzava, potencijalni kandidat mora da ispuni pre nego sto postane punopravni clan. Ona nisu fiksiriana, vec se razlikuju od drzave do drzave. E, sad, zasto je Milosevic menjao zakone, koji su i u komunisticko vreme bili blizi evropskim standardima nego oni koje je on donosio, pitanje je koje se ovde vrlo lako preskace. Sami smo krivi sto smo dozvolili da nam se natovari haski teret, ali to je rezultat jedne politke, koja nas je totalno unazadila i ciji ceh sada placamo. Nas EU vidi kao najodgovornije za sukobe na prostorima bivse Jugoslavije, a ujedno i kao porazenu stranu. Kapitulacija u Kumanovu, koja se zove Vojno - tehnicki sporazum, bila je tacka na sveukupni poraz. Ne treba raspravljati, da li su u pravu ili ne, jednostavno, oni to tako vide u ovom trenutku, nase je da radimo i postepeno dokazujemo da sukobi na ovim prostorima nisu bili crno - beli, kako ih mnogi vide. U svakom slucaju, EU nece menjati pravila igre zbog nas. Na kraju krajeva, Srbija hoce da postane clan EU, a ne zeli EU da postane clan Srbije.
Kada je vojska u pitanju Srbija ima dva izbora : ili da se prikljuci NATO alijansi ili da raspusti vojsku. Meni je ova druga opcija daleko draza. Posto ce u dogledno vreme sve zemlje u okruzenju postati clanice NATO-a, sta ce Srbija da radi okruzena clanicama istog vojnog saveza. Tada, neodgovorna prica o vojnoj neutralnosti, potpuno pada u vodu. Onda se ili ulazi u to kolo, ili se vojska raspusta, jer postavlja se logicno pitanje : ako nismo usli u NATO, a sve okolne zemlje jesu, sa kim mi to planiranmo da ratujemo ? Ovaj drugi scenario bio bi ogromno rasterecenje za budzet, dobili bi se hektari i hektari zemlje, koji bi mogli da se preuredjuju u moderna stambena naselja, ili poslovne komplekse. Moglo da bi da bude jedno stotinak ljudi koji bi se nazivali vojskom, a sluzili bi u ceremonijalne svrhe.
Ovakve izjave mogle bi da se okarakterisu i kao uplitanje u politicka pitanja Srbije, ali verovatno zbog sentimenta koji postoji prema Rusima, to nece biti tako okarakterisano. A oni koji ovde naginju Rusiji, ne naginju Tolstoju, Dostojevskom ili Jesenjinju, vec jednom totalitarizmu u kojem vlada cvrsta ruka, gde je jedan pametan za sve i kako on kaze tako ima i da bude. U takvom sistemu, ti zaljubljenici u Rusiju, vide neke svoje pozicije, u kojima bi udobno ziveli, odredjivali pravila za druge, koja za njih ne bi vazila, dok bi eventualni politicki nestomisljenici zavrsavali po zatvorima. Danas, Rusija nije demokratska zemlja. Postoji jedna partija, i njeni sateliti. Predsednik je postao premijer, sto je praksa poznata u svim evropskim demokratijama. I jos mnogo toga ne stima u toj zemlji, tako da je ona daleko od nekog uzora kojem bi Srbija trebalo da tezi. Moze da bude poslovni partner, ali nista vise od toga. Cak je i SFRJ valjala onda kada se udaljila od tadasnjeg SSSR-a, ali izgleda da nam fale posasti ruske cizme koju su preziveli, Cehoslovaci, Poljaci ili Madjari. Olako dat NIS, samo je povecao apetite Rusije, i sada se oni i ne kriju. Pitanje je da li danas postoji dovoljno jak politicar koji ce da ponovi ne iz `48.

rezolucija IB

pre 15 godina

Ne vidim da je neko propao zato sto je usao u EU vec naprotiv svi su procvetali od kad su pobegli od vas Bogu hvala.
PS I gledajte svoja posla, sta tebe uopste briga da komentarises gde ce i kako ce Srbija!
I hoce li sad neko da se javi da osudi ovakve izjave mesanja u unutrasnje stvari jedne zemlje kao sto neki urlaju kad neki zapadni ambasador da neki komentar?!

LDP_BG

pre 15 godina

Sada prikazuju nasa "braca" pravo lice, iako na veoma blagi nacin. Evo dokaze za nase "patriote" koliko nas u stvari vole Rusi. Mislim da je doslo vreme da im odmah kazemo NIET, pre nego sto pocnu i direktno da nam prete i ucenjuju. Po ovome se veoma dobro vidi da mi nigde u svetu nemamo prave prijatelje. Ne preostaje nam nista nego da pohapsimo jos ta dva "heroja" i da priznamo i to Kosovo i verujte mi, posle toga ulazimo odmah tu gde i pripadamo (EU)...

Jova

pre 15 godina

Gospodin ambasador se najblaze receno mesa u unutrasnje stvari Srbije....a izjave i komentari bi mogli da se protumace i kao pretnja! Sta drugo ocekivati od Rusije!

marko

pre 15 godina

Reci ovog ambasadora me podsecaju na reci dilera automobila koji hvali vozilo koje on prodaje, ali usput ne stedi reci (nagativne) kudeci automobil konkurencije sluzeci se cak i pretnjama

SF

pre 15 godina

Da li je korektno da ovako govori veliki ruski brat? Diplomata, pride. Posle će biti da samo zapadnjaci ugrožavaju našu nezavisnost. Šta je ovo ako ne naznaka ucene, suptilne (mada ne baš suptilne) diplomatske pretnje? Stara ruska posla. Kada se sve sabere i oduzme, ispašće da nas je Tito veštije držao prema Rusima nego sve naše tzv. patriote. Gubernija Srbija. Hm. Dobro zvuči, zar ne, drage baćuške? Hoće li nas iko na ovom belom svetu pustiti da malo mislimo svojom glavom? A ovi stavovi oko NATO-a su totalis kontradiktorni. Šta ste hteli da kažete? I neko ko čuva Miru i Marka, sorry, ne može da bude iskren prijatelj. Kao što su ovi drugi, preko bare, u najgorem trenutku po nas Slobu proglasili garantom mira na Balkanu. Baćuške Rusi, sigurna sam, nemaju nikakvog razloga da brinu za našu solidarnost prema njima kada jednog lepog dana uđemo u EU. Ovakvi kakvi smo, u stanju smo da upropastimo i samu EUropu. Onda Rusi dolaze i vraćaju nam Kosovo, u međuvremenu Crnogorci liberalizovali Zakon o državljanstvu pa je većinsko stanovništvo u CG rusko i celim Balkanom odleže Those were the days, my friend...

(Vlast)a

pre 15 godina

Je l' mislite da cemo biti na gubitku?!
Vi imate Milosevice i ostale zlikovce, vi ste protiv nase izborne volje, vi ste nam uzeli NIS i zamisljate da ste nam prijatelji?!
Sacuvaj me boze od ovakvih prijatelja, od neprijatelja cu se cuvati sama!

Cane

pre 15 godina

Ja sam zgrozena i pritom jako uplasena zbog ovoga. Gospodine Predsednice nisam glasala za Vas da bismo postali ruska gubernija vec clanica EU.

pc_korisnik

pre 15 godina

"... i dodao da NATO predstavlja jedini faktor bezbednosti na Kosovu koji može svojim delovanjem da utiče na regionalnu stabilnost." Alo, gospodo političari, ovo vam kaže ruski ambasador!! Hoćete li sada da malo ohladite svoje usijane glave i počnete racionalno da razmišljate?

Milan

pre 15 godina

Slazem se u potpunosti sa gospodinom Ambasadorom Rusije.
Nece moci da se sedi na dve stolice ko to zeli obicno pada na pod. Ja mislim da nase
vlasti na celu sa Tadicem ne znaju zapravo sta hoce u svemu ovome
Kriza u svetu je dosla a verovatno nece brzo proci zapadne zemlje nece vise da investiraju u Srbiju i sta sad
Po meni jedini nam je izlaz da stvarno presecemo i da se okrenemo Rusiji i drugim istocnim zemljama dok ne bude kasno.
Milan 10.April 2009.

Predrag Z

pre 15 godina

Dilema da li Istok ili Zapad je lazna. Pogledajte kartu Evrope. Srbija se nalazi suvise zapadno da bi mogla da postavlja sebi to pitanje. To mogu Ukrajina ili Belorusija. Ako se misli da Srbija treba da se veze za Istok zbog religije je besmislica. Grcka u kojoj je rodjeno Pravoslavlje se nalazi u EU. Da ne govorima da tamo ima mnogo vise vernika nego u Rusiji i Srbiji.

Todor

pre 15 godina

A koje posledice cekaju CG, pristupanju EU i NATO ? Hoce svi Rusi da napuste CG, kao sto ce napustiti V. Britaniju, Spaniju, Francusku itd.., o cemu prica ovaj Ruski zvanicnik? Ocistite prvo smece ispred svojih vrata braca Rusi, pa tek posle delite savete drugima. Ako podrzavate vladu Srbije po pitanju KiM, znaci to necete uciniti ako Srbija pristupi EU? Pa da to je samo izgovor Rusa, a Taci je lepo rekao Rusi ce na kraju priznati nezavisno Kosovo.

jojo

pre 15 godina

Veoma vesta i lukava zamka ruskog ambasadora na koju je odgovor: ne gospodine, vi pogresno dozivljavate ulazak Srbije u EU. Srbija ce biti ne protivnik Rusije vec bratska ruka koja ce Rusiju uvek podrzati u EU integracijama i koja ce lobirati u korist Rusije.
Ja razumem da su NATO i EU na granicama Rusije pretnja za samu Rusiju ali neka Rusi urade nesto pametno po tom pitanju. Neka formulisu svoje interese tako da budu u skladu sa EU i NATO i onda ce se i druga strana jasno uveriti da Rusi nisu pretnja nego partner za postovanje. Postoji jedna istina u danasnjem svetu a ona glasi da onoga ko ima nuklearno naoruzanje niko ne moze da ugrozava. Stoga rusku drzavu niko ne moze da ugrozava ali ruski kapital... e to je vec neko drugo pitanje koje je mnogo blize sustini problema.

trade

pre 15 godina

Meni se sve cini da je Rusija napravila dil sa EU i Amerikom da se Srbija prepusti Rusiji. Rusi su ocigledni kocnicari nase pestpektive na putu u EU i tome se niko sa strane ne odupire.

bezimena

pre 15 godina

"Vi ste danas 'žrtva' evropske solidarnosti jer se većina zemalja EU, naspram jedne do dve zemlje, zalaže za ulazak Srbije u EU, ali da li će te i vi 'sutra' ispoljavati evropsku solidarnost na štetu Rusije" upitao je ruski ambasador".

SRBIJA SE NALAZI U EVROPI, čak se i ne graniči sa Rusijom (srećom), zato je opredeljenost EU njena prirodna sudbina!

Uzgred, koje su to CIVILIZACIJSKE VREDNOSTI koje je Rusija dostigla pa da iko poželi da joj bude "u bratskom zagrljaju"!? Oni koji su se iz njega jedva živi izvukli, spasili su se ulaskom u EU, ne vidim da se kaju ili da pokazuju i najmanju želju da se vrate pod ruske skute! ZAŠTO BI TO SRBIJA RADILA I OD GOTOVOG PRAVILA VERESIJU???

p.s.g-din Konuzin nas vredja kada nas proglašava "žrtvama" (podilazeći time najgorim nacionalistima) i gubi iz vida da je VEĆINA u Srbiji glasala ZA EVROPSKU SRBIJU tj. za opciju koja je ZA SRBIJU KORISNA!!! Da li takvo naše opredeljenje nekoliko tajkuna, koji su u Rusiji na vlasti, oseća kao ličnu štetu, to nije realan problem, naročito ne naš!!!

Julius

pre 15 godina

Na okruglom stolu "Spoljna politika savremene Rusije", odrzane u Beogradu, ruski ambasador Aleksandar Konuzin, nagovestio posledice ukoliko eventualno Srbija bude primljena u clanstvu Evropske unije. Kao prvu posledicu pomenuo je prestanak vazenja Sporazuma o slobodnoj trgovini izmedju Rusje i Srbije. Naravno, sledeci korak dolazi prestanak sporazuma o bezviznom rezimu, i bogzna dokle ce prestati posledice po Srbiji. A, nedaj Boze da Srbija postane i clanica NATO-alijanse, mozda bi mu Rusija pretila i scenarijom Cehoslovacke iz 1968.godine!
Stav Rusije prema EU i NATO-u je permanento negativan. Ona ima sindrom aksiomske americo-natovske-evropske fobije. Mada predsedni Obama pokusava da poboljsa odnose sa Rusijom, izgleda da Rusija nije promenila svoj stav prema Zapadu.
To je direktno mesanje Rusje u slobodan izbor nezavisne Srbije na putu ka evroatlantskim integracijama.
Rusija nalazi boljeg saveznika u evropskoj Srbiji, nego u Gruziji i Ukrajini. Stoga, eventualnim prijemom Srbije u EU, a narocito u NATO savezu, Rusiji se definitivno uskracuje potencijalni aduti za povratak na Balkanu kao nekkave sile.
Rusija racuna da u Srbiji ima dosta istomisljenika po pitanju protivljenja evroatlantskim integracijama. Pre izvesog vremena je ministar odbrane, Sutanovac, u Parizu izjavio: "Ako nas Evropska unije ne prihvati brzo (a to znaci bez ispunjavanja postavljenih uslova i kriterijuma), mi cemo sa sa Rusima", a ima i takvih koji bi radije bili ruska gubernija, nego clanica Evropske unije!

Bracika

pre 15 godina

Slobodna razmena sa Rusijom:
mi njima dajemo NIS, a oni nam uzimaju SVE.

ps. ne razumem zašto su Srbi toliko protiv EU? Pa ulazak u uniju ne znači robiju, već regulaciju mnogih nesređenih aspekata u ekonomiji i politici.

Ja sam već godinama u EU, a razlikujem se od ostalih građana sveta u tome što se tresem prolazeći i pored napuštenih graničnih prelaza Evrope, što je mentalno nasleđe moje države Srbije. Posmatram iz prikrajka druge: ljude koji odluče da odu iz njihove evropske zemlje u neku drugu koja je jevtinija ili ima više mesta u određenoj sferi rada ili su se zaljubili jednostavno - e oni, oni samo spakuju kofer i odu.

Naš glavni problem je što su Znameniti Srbi protiv EU, jer su ostvarili poziciju koju je lako održavati - finansiranje svih političkih partija i time direktan uticaj na državu, pa povlastice u trgovini zaključno sa monopolom.

Nisu Rusi tolika prepreka, koliko su to Srbi sami sebi. A mislio sam da će sa političkom smrću Koštunice i ta Ruska Bajka nestati, ali izgleda da neće.

Rajko

pre 15 godina

Interesantno. Rusi imaju ideju o tome gde bi mi trebalo da se nalazimo izmedju njih, na istoku, i Zapada, kome tezimo.
Aktuelizuje se istorijsko pitanje: gde su nam interesi izmedju te dve sile i kakvu politiku da vodimo da bi ih osugurali. Misli li neko o ovome na duzi rok i imajuci u vidu istoriju?

Nikola

pre 15 godina

Koja je poenta ulaska Srbije u Savez koji ocigledno ide nasuprot nasih interesa. Maltene cela EU je priznala Kosovo, i skoro sve zemlje NATO-a i s time EU su ucestvovale u bombardovanju pre 10 god, a ovamo sa druge strane, sa Rusijom imamo slobodnu trgovinu i dobijamo resurse mnogo povoljnije nego od EU. Gde je tu logika?
Pa i covek koji ima najmanje pameti moze da skapira da cak i ako udjemo u EU, da nas oni nece tretirati nista bolje, vec ce nas iskoriscavati kao jeftinu radnu snagu, i naravno, idalje ih nece biti briga za nase interese. EU i NATO nas hoce samo kao robove. Alo bre ljudi!

Bora

pre 15 godina

Mislim da Gospodin Ambasador nije u pravu. Rusiji je u interesu da Srbija bude u EU gde ce moci da utice na politiku EU prema Rusiji. Nemojmo zaboraviti da ce u EU nasi politicari vrsiti i znacajne funkcije (znam da je to zastrasujuca misao, ali je tako).

Zbog svog geografskog polozaja Srbija nije u poziciji da bira izmedju EU i Rusija. Srbija ce ili biti deo u EU ili ce propasti jer ce razlika izmedju zemalja EU i Srbije (ako nije u EU) sve vise biti veca. To ce dovesti do urusavanja zemlje, jer narod nece tek tako gledati kako se propada i iste sile koje su dovele do raspada Jugoslavije ce ponovo proraditi (pro-EU delovi Srbiji ce se odvajati). Vec sada, nije prijatno sto je Albanija u NATO, a mi nismo. I moram jos da kazem ovo, ako se diskutuje ciji je uticaj bolji za Srbiju. Pogledajte sta je bilo sa zemljama koje su Amerikanci "okupirali" (Nemacka, Japan), a sta sa zemljama koji su bili u Ruskoj sferi uticaja (DDR npr). Ista startna pozicija i posle 40 godina na jednoj strani imas Mercedes a na drugoj Trabant.

Miki

pre 15 godina

Koliko vidim niti jedna zemlja, a pogotvu one sa istoka gde Srbija i pripada, ne zele da izadju iz Eu, a koliko mi se cini svi pobegose od Rusa posle pada berlinskog zida. Daleko vam kuca bila Rusi, ostavite vise Srbiju na miru, dosta ste na iskoristavali u sprovodjenju VASIH INTERESA VASE spoljne politike i ostavite nas kao i sav ostali evropski svet u EU. Videlo smo kako ste ''branili'' Srbiju 1999.

obavesten

pre 15 godina

Ambasador je rekao ono sto znaju svi koji iole poznaju EU. Srbija ne moze biti privilegovana kada udje u evrozonu u odnosu na ostale zemlje EU. To sto srpska javnost nije upoznata i sa negativnim posledicama ulaska u EU (a privilegovan tretman u Rusiji je jedna od njih) je problem vlasti, koja EU propagira kao El Dorado. Ulaskom u EU nesto cemo dobiti, ali i nesto izgubiti. Javnost Srbije ce tek postepeno shvatati i negativne strane clanstva, koje su danas jos uvek tabu u ovoj zemlji. Nije bez razloga to sto je dobar deo Britanaca, Svedjana, Iraca skeptican prema Evropskoj uniji. Mi smo tek treci esalon, oni nesvesni.

Овчар

pre 15 godina

Питање које треба јавности предочити
1. Колика је робна размена (увоз извоз) према Русији и колико држава Србија од тога има користи (финансијске)
2. Колика је робна размена (увоз извоз) према Европи и колико држава Србија од тога има користи (финансијске)
Ако се испостави да је већи принос пара у Србији преко Русије нека остане како је, ако је обрнуто идемо у Европу.
Ствари су просте. Свако свој интерес па и ми! Ако нам допусте ... Нема компликације претеране, бројке и рачунице, да се не би фрљали са идеологијама.

crni_andjeo

pre 15 godina

Eto ocekivalo se pa se pitam ko koci da udjemo u EU... ocigleno nasa vlada slusa bracu Ruse... tako smo ih i slusali 1999 dok se dvoje tuku treci gleda a treci su bili Rusi... znao sam zbog toga nikada nisam voleo tako reci "bracu ruse" okrenimo se Evropi... a vi braco Rusi gledaj te svoja posla i pokusaj te i vi da budete clan EU... pustite nas vise na miru....

Nikola

pre 15 godina

I jos jedna svar. Kad zagusti, EU nam nece pruziti pomoc. Pogledajte Madjarsku. Zemlja je propala zbog finansijske krize, i EU im ne pomaze. Isto cemo i mi zavrsiti ako udjemo u EU.

misa rex

pre 15 godina

A koje to mi, kao drzava i narod, benefite imamo od trgovinskog sporazuma sa Rusijom? Mali broj ljudi, koji se razume u materiju, zna, da se sporazum odnosi samo na mali broj proizvoda, a opterecen je i sa milijardu administrativnih zackoljica.
Tacno sam znao da ce biti ovakav ishod `saradnje` sa Rusijom i nase populisticke politike `i Kosovo i EU`. Poznajuci Ruse, kao i mentalitet nasih politicara, znao sam da je svaka saradnja na toj relaciji obojena `provizijama` i zadovoljavanjem beskrupuloznosti i licnih interesa nasih funkcionera. Sve to, naravno, vodi tihoj propasti srpske drzave i dugom periodu stagnacije koji je, definitivno, pred nama. Po obicaju, bicemo jedina zemlja u Evropi koja tezi sopstvenoj propasti i siromastvu.

vasilije knezevic

pre 15 godina

Citajuci izmedju redova, izjava ruskog ambasadora je zabrinjavajuca. Tu se ne radi, u prvom redu, o Srbiji jer prema toj izjavi ne postoji problem srpskog ulaska u EU ( sve clanice izuzev par njih se ustvari zalazu za prijem Srbije) nego jednostavno situacija koja ce nastati potpunim preobrazajem Kontinenta i po ruskim strepnjama njegova antiruska orijentacija. Mozda se to nece dogoditi ali Rusi imaju ipravo i iskustvo da u to sumnjaju. Pa ipak u ovom slucaju "neznatna" Srbija moze biti presudan cinioc u daljnjem razvoju situacije.Politika Zapada i absorbovanje zemalja Istocne Evrope i Balkana nije nesto svakodnevno nego jednostavna strateska varijanta iz neprijatne proslosti. Sistem tih poduhvata je arhaican i podsjeca mnogo vise na absolutnu dominaciju iz proslosti, davne i nedavne. Ekonomska kriza ce, sa jedne strane, to usporiti ali moze i da ga pospijesi sa druge. U pitanju je samo to ako se nadje konfrontacioni izlaz kao jedino rjesenje za ekonomski prosperitet.
(vasilije knezevic, 11 april, 2009)

Bucko razmisljam

pre 15 godina

Ambasador Konuzin, ocigledno nije razumeo drzavnu politiku Srbije ? I Kosovo i EU, i Rusija i EU, i Iran i SAD, "nesvrstani" i NATO ! Srbija jednostavno MOZE sa SVIMA !!! Takvi SMO i sad ne mozemo iz svoje KOZE !!!

Đole

pre 15 godina

Pa što mi onda uopšte i pokušavamo da uđemo u EU, kad ćemo tako ostaviti braću Ruse na cedilu???
Pa dajte onda da formiramo Rusko-srpsku uniju i eto!
Šta će nama EU, beli šengen, demokratija....

Plasenje mecke resetom

pre 15 godina

Ali ce se normalno trgovati sa EU. A Rusija ce, kao i obicno, tada uciniti ono STO JE U NJENOM INTERESU. Dakle, nema razloga za brigu.

markos

pre 15 godina

Nije slučajna ova izjava ambasadora Rusije, pošto će Srbija uskoro dobiti bezvizni režim , doduše bez zasluga naše vlasti, a više zbog Evropljana koji neće da prepuste Srbiju Rusima. Jednostavno karte su se podelile i mi smo u interesnoj zoni EU, što zbog geostrateškog položaja, što zbog silnih kredita što smo uzeli od EU. Naša elito izvinite nas, gazda Miško isto, Srbija ide u EU.

Zoran

pre 15 godina

...Kao prvo, Konzumin nikom nije pretio ili zabranjivao, samo govori ono sto prosta logika kaze: na primer, kako bi se odnosila sutra Srbija kao clanica EU, kad Brisel izglasa zaednicku rezoluciju u kojoj se osugjuje recimo ruska intervencija u odbrani napadnute Severne Osetije? Kako bi se odnosila Srbija kad Brisel radi geostrateskih interesa odluci da uzime gas is Sredne Azije i pritom bojkotujuci Rusiju? Sta bi uradila Srbija kad Brisel sutra podrzi vanredno stanje u Ukraini i izlazak tenkova u istocnom delu ove drzave gde zive Rusi? Prosto i logicno, kad budemo deo EU i NATO-a imacemo neke obaveze, valjda. Ne moze i jare i pare.

Mikelito

pre 15 godina

Lepo kaze covek. Mi treba da budemo svesni da smo interesantni za strana ulaganja samo u onom sektoru koji radi, tj. posluje i izvozi u Rusku Federaciju, upravo zbog sporazuma o slobodnoj trgovini. Da sam upravu svedoci i kupovina vrsackog Hemofarma od strane nemacke Stade. Kupovina Zastave od strane Fiata... sve zbog sporazuma o slobodnoj trgovini. Na kraju krajeva koliko su danasnji politicari pljuvali po Lukasenku pa Mladja (koji je takodje pljuvao) ode u Belorusiju i potpisa sporazum o slobodnoj trgovini... da nije smesno bilo bi zalosno

Subotica NJET RUSIMA

pre 15 godina

wow bice ponovo vize sa Rusiju, ionako su se dobijale u MUPu Srbije [to dovoljno govori kako smo nisko pali]...jedini put je da gledamo da nama gradjanima bude bolje, a taj put je ka EU ... ionako debelo kasnimo i najjadnije zivimo. Evropa bez granica to je buducnost za Srbiju.

mertur

pre 15 godina

Ili ste sa nama ili protiv nas.Tako nesto hoce Konuzin da kaze. Inace o ruskoj demokraciji pisati ne treba tu ni puno papira ni mastila. Sto se standarda tice jeste da par njih ima puno para a milioni rusa imaju prazan stomak. Putovao sam dosta po istocnoj Evropi ali takve bede i siromastva kao u rusiji nisam video. Srbija moze samo sretna biti sto nije blizu rusije i sto je okruzena sa drzavama clanice EZ. Uostalom one 3 miliarde pomoci ne daje joj rusija nego EU i NATO drzava vecinom.

www.rs

pre 15 godina

Distanca u opste nije prepreka da Srbija podpadne pod domen Rusije. Rusi su se toliko razmileli po okolini, avioni su jako brzi ovih dana, sateliti i na nebu i na zemlji prate kao da su tu pored tebe, novac je ubacen, da ne bi Ruija recimo dala nuklearno oruzje Iranu ladno moze da zahteva Srbiju za sebe bez primedbe EU... Setimo se samo kako su kontrolisali Albaniju koja je geografski bila razdvojena od Istocnog Bloka i jos dalje od Srbije. Rusi su bacili pik na nas i uz pomoc nasih domacih talibana mogu da igraju kazacok po sred Terazija ako im se to cefne. Cuvaju nase ratne zlocince, cime nas jos vise vezu za sebe. Da su oni nama prijatelji, kako nam se nabacuju da jesu, omogucili bi oni nama i slobodnu trgovinu sa njima i nas put u EU. Zasto nas ucenjuju, zasto nas ne puste da odlucujemo sami?

Petar S.

pre 15 godina

U izjavi Konuzina NISTA, ali apsolutno nista nije sporno.
Rusija (danas) ima svoj (reciprocni tj. ekonomski, politicki, itd) odnos sa EU.
Onog trenutka kad Srbija udje pod okrilje EU, i za nju ce vaziti isti taj odnos, a do tada ce vaziti ovaj postojeci, bilateralni koji Srbija ima sa Rusijom.
Sta tu nije jasno. Na kraju krajeva, ova poruka (po meni) nije ni upucena Srbiji vec EU, drugim recima "nemojte misliti (iz EU) da ce te preko Srbije na mala vrata uci na trziste Rusije".
Cinjenica je da je Srbija zavisna i od EU (finansijski), i od Rusije (energetski). Mnogi ce danas biti protiv "Ruske guberije", ali ce se zato na zimu (na primer) pitati "kakvi su nam to Rusi prijatelji".

Geger

pre 15 godina

... Nece Rusija da raskine sa Srbijom, nego ce Srbija morati da raskine sve sporazume sa Rusijom. Kao sto su nama uvodili vize redom kako su ulazili u EU: Madjari, Rumuni, Bugari, sutra ce i Hrvati; Kao sto su oni redom izlazili iz bilateralnih sporazuma sa nama. Tako cemo i mi morati da izadjemo iz svih sporazuma sa Rusijom. Ponavljam, ne zato sto to Rusi hoce da nas ucenjuju, nego jer to trazi EU. I sad su Rusi krivi jer nam govore ono sto i sami treba da znamo?!?

veki

pre 15 godina

... Nikom ne pada na pamet da ceni direktnost ove izjave? Takodje, sugestija da ce jedino clanstvo u NATO moci da doprinese borbi za Kosovo je potpuno dobronamerna.
Koliko se naduvava taj trgovinski ugovor kao da je on sam od presudnog znacaja za opstanak Srbije!
Jos jednom se potvrdjuje da postoji nekakva greska u rasudjivanju na nasem tlu.
Prijateljstva i crvrste veze se ne grade i ne cuvaju nipodastavanjem i arogancijom. Pljuvanje po Rusima u najmanju ruku pokazuje odsustvo pristojnosti i dobrog vaspitanja.Ali kome ja ovo pricam?

Darko M.

pre 15 godina

Па то је логично, јер би онда практично биле отворене границе између ЕУ и Русије, што Руси могу, ако хоће, али не морају. Да ли нам је боље да тргујемо са ЕУ, не знам, али знам да из ЕУ купују само наше малине, шљиве и ракију, и то будзашто, а све остало само купујемо ми од њих, а они од нас ништа.

Rade

pre 15 godina

... Dakle, Rusija podrzava Srbiju na putu ka EU-clanstvu. Ali u svetlu rusko-srpskih odnosa poziva i na razmisljanje o posledicama tzv evro-solidarnosti cija smo mi trenutno zrtva zbog Holandije i o nasoj buducoj ulozi u tzv evro-solidarnosti kada je rec o odnosima EU i Rusije. Pritom podseca i na jednu elementarnu cinjenicu, ekonomski i vizni rezimi se menjaju prilikom ulaska u EU i u tim poljima vise nece biti odnos Srbija-Rusija nego EU-Rusija.

2009

pre 15 godina

Ono što će Srbija kao država morati da uradi, i to vrlo brzo, je da se odluči-da li je za saradnju sa Rusijom ili za zapad (nazovimo ga EU, NATO, ili kako već hoćemo). Iluzija o putu i na istok i na zapad je obična demagoška propaganda-Kosovo je, nažalost, izgubljeno, i to je jasno svakom normalnom čoveku, bilo ovde ili u Evropi. Rusija sebe još uvek ne smatra članom 'evropske porodice', kako se to obično u žargonu zove, i nema nameru da još dugo vremena pokreće bilo kakvo pitanje sopstvene integracije, niti u EU, niti u NATO, čak ni pitanje vizne liberalizacije sa EU. Antagonizam izmedju Rusije i 'zapada' još uvek postoji i on se jasno oseća na svakom koraku. Prema tome, čas odluke za Srbiju se približava, i gradjanima bi trebalo predočiti sve prednosti i mane i jednog i drugog izbora...

jan

pre 15 godina

O pitanjima ulaska Srbije u EU i NATO mora isključivo odlučivati slobodoljubljivi srpski narod. To ne bi trebalo determinirati prekid relativno dobrih odnosa s Rusijom. Ukoliko to znači poremećaj i pritisak onda se radi o ucijeni i nemate što razmišljati - pravac EU jer će to donijeti bolji standard i uređeniju državu. Samo ljudi dajte smanjite na idućim izborima zastrašujući postotak glasova za te radikale i takve slične isključive stranke. Radi se o budućnosti makar mladih kada je već praktični jedna generacija izgubljena zbog iluzija, nesnalaženja i ... Uvjeren sam u bolje sutra Srbije. Obama bi rekao "Mi (vi) to možete !" Dominantna glavnina Hrvata Vam želi svako dobro.

gradjanin Srbije

pre 15 godina

Kako bi graknule SRS,SNS,DSS i NS da je ovako nesto rekao neki drugi ambasador.
Tavarisj Konuzinu, bi bilo bolje da objasni Srpskoj javnosti par stvari:
-kako se legalno carini roba u Rusiji i dali je to izvodljivo.
-zasto njihove firme uvoznici ne koriste (ne smeju) razne vrste dokumenata o poreklu i kolicini robe.
-zasto je Rusiji stalo da po svaku cenu spreci integraciju Srbije u Evropu i to pogotovu od 8 sednice pa na ovamo.
-neka proba da uporedi cinjenice o kolicini osoblja u Ambasadi Rusije u Srbiji, sa brojnim stanjem u Drugim ruskim ambasadama, doci ce do podatka da osoblja u Srbiji ima nekoliko puta vise i svi su toboze "STRUCNJACI".
-ko snosi troskove skolovanja dece u Ruskoj skoli u Beogradu
a ciji su roditelji (i majka i otac) gradjani Republike Srbije i pri tome Funkcioneri
partija.

sasha

pre 15 godina

Nije Srvija žrtva evropske solidarnosti već je žrtva sukoba SAD (zapad)- Rusija.
Taman kada mislite da smo uspeli da se izvučemo iz tog sukobaoni nas gurnu na dno. Priznanje Kosova od strane zapada i naše (ponovno) približavanje Rusiji je odličan primer te prakse.

bojan

pre 15 godina

... i dodao da NATO predstavlja jedini faktor bezbednosti na Kosovu koji može svojim delovanjem da utiče na regionalnu stabilnost."

A cija politika separatizma je ono kriva za nestabilnost?

Naivni

pre 15 godina

Drago moje drustvo, naivnost je slatka osobina dece, ali zar vi u zrelim godinama zaista mislite da je bitno resiti da li Srbija treba da se prikloni Evropskoj Uniji ili Rusiji? Srbija treba da gleda svoja posla i svoj interes, a ne da sanja o tome cijoj ce velicini doprineti svojim prisajedinjavanjem. Mi smo u trgovinskom deficitu i sa Zapadnom Evropom i sa Rusijom i to debelo. Bolje nam je da se druzimo sa nesvrstanima. Neko ce se smejati, a neko razmisljati...
Pozdrav!

raso

pre 15 godina

koja tragicna komedija...

covjek da se izvini sto je rekao istinu (prijatelji nam okupiraju 12,7% zemlje i jos mracnija ekonomska buducnost). kao da nam rumunija i bugarska nisu komsije...

jel to on i da se izvini za stanje u baltikumu, sloveniji, madzarskoj, slovackoj, ceskoj, rumuniji i bugarskoj???

Duchesse

pre 15 godina

Hm. Prodali smo NIS Rusima, najavljuju se neki krediti od njih. Mislim da je jasno ko su nam nove gazde i da mi ne da nećemo u EU, nego necemo ni nazad medj Nesvrstane. Mi smo sada ruska gubernija.

Milan

pre 15 godina

Slazem se u potpunosti sa gospodinom Ambasadorom Rusije.
Nece moci da se sedi na dve stolice ko to zeli obicno pada na pod. Ja mislim da nase
vlasti na celu sa Tadicem ne znaju zapravo sta hoce u svemu ovome
Kriza u svetu je dosla a verovatno nece brzo proci zapadne zemlje nece vise da investiraju u Srbiju i sta sad
Po meni jedini nam je izlaz da stvarno presecemo i da se okrenemo Rusiji i drugim istocnim zemljama dok ne bude kasno.
Milan 10.April 2009.

Nikola

pre 15 godina

Koja je poenta ulaska Srbije u Savez koji ocigledno ide nasuprot nasih interesa. Maltene cela EU je priznala Kosovo, i skoro sve zemlje NATO-a i s time EU su ucestvovale u bombardovanju pre 10 god, a ovamo sa druge strane, sa Rusijom imamo slobodnu trgovinu i dobijamo resurse mnogo povoljnije nego od EU. Gde je tu logika?
Pa i covek koji ima najmanje pameti moze da skapira da cak i ako udjemo u EU, da nas oni nece tretirati nista bolje, vec ce nas iskoriscavati kao jeftinu radnu snagu, i naravno, idalje ih nece biti briga za nase interese. EU i NATO nas hoce samo kao robove. Alo bre ljudi!

Nikola

pre 15 godina

I jos jedna svar. Kad zagusti, EU nam nece pruziti pomoc. Pogledajte Madjarsku. Zemlja je propala zbog finansijske krize, i EU im ne pomaze. Isto cemo i mi zavrsiti ako udjemo u EU.

LDP_BG

pre 15 godina

Sada prikazuju nasa "braca" pravo lice, iako na veoma blagi nacin. Evo dokaze za nase "patriote" koliko nas u stvari vole Rusi. Mislim da je doslo vreme da im odmah kazemo NIET, pre nego sto pocnu i direktno da nam prete i ucenjuju. Po ovome se veoma dobro vidi da mi nigde u svetu nemamo prave prijatelje. Ne preostaje nam nista nego da pohapsimo jos ta dva "heroja" i da priznamo i to Kosovo i verujte mi, posle toga ulazimo odmah tu gde i pripadamo (EU)...

D.Savic,Paris

pre 15 godina

I, sta onda? Pa bolje nam je da trgujemo sa EU nego sa Rusijom ako nas vec ucenjuju, nisam cuo nikoga iz EU da kaze da bi ulaskom u EU morao da prestane da vazi ugovor sa Rusima!

rezolucija IB

pre 15 godina

Ne vidim da je neko propao zato sto je usao u EU vec naprotiv svi su procvetali od kad su pobegli od vas Bogu hvala.
PS I gledajte svoja posla, sta tebe uopste briga da komentarises gde ce i kako ce Srbija!
I hoce li sad neko da se javi da osudi ovakve izjave mesanja u unutrasnje stvari jedne zemlje kao sto neki urlaju kad neki zapadni ambasador da neki komentar?!

Zoran

pre 15 godina

...Kao prvo, Konzumin nikom nije pretio ili zabranjivao, samo govori ono sto prosta logika kaze: na primer, kako bi se odnosila sutra Srbija kao clanica EU, kad Brisel izglasa zaednicku rezoluciju u kojoj se osugjuje recimo ruska intervencija u odbrani napadnute Severne Osetije? Kako bi se odnosila Srbija kad Brisel radi geostrateskih interesa odluci da uzime gas is Sredne Azije i pritom bojkotujuci Rusiju? Sta bi uradila Srbija kad Brisel sutra podrzi vanredno stanje u Ukraini i izlazak tenkova u istocnom delu ove drzave gde zive Rusi? Prosto i logicno, kad budemo deo EU i NATO-a imacemo neke obaveze, valjda. Ne moze i jare i pare.

Bata Djora Sr.

pre 15 godina

Ovo je jasan signal da ce Rusija na svaki nacin pokusati da opstruira ulazak Srbije u EU. Narocito je tragicna prica o slobodnoj trgovini koja u prkasi izgleda ovako : ako zelite nesto da izvezete u Rusiju, onda to prvo mora da odobri nase resorno ministarstvo, pa zatim i Rusko. Znaci, o nekom slobodnom izvozu nema ni govora, pri tom, postavlja se pitanje sta Srbija danas moze da izvozi u Rusiju, ali i zemlje EU. Otprilike - nista.
A ulazak Srbije u EU neophodan je, ne zbog bajki o tome da cemo ziveti bezbrizno i u blagostanju, vec zbog odredjnih standarda koji su neophodni za opstanak ovog drustva. Na prvom mestu, to znaci dovodjenje politicara u red, pa onda i svih ostalih institucija koje u svojoj osnovi bi trebalo da budu u sluzbi gradjana. A to znaci, da nema sudskih procesa koji traju tridesetjednu godinu, da ce lekari odgovarati za pocinjene greske, da obican svet nece morati da zazire od kriminalaca, siledzija i razlicitih protuva za koje danas zakon ne vazi.
S druge strane, EU ima jasna pravila koje svaka drzava, potencijalni kandidat mora da ispuni pre nego sto postane punopravni clan. Ona nisu fiksiriana, vec se razlikuju od drzave do drzave. E, sad, zasto je Milosevic menjao zakone, koji su i u komunisticko vreme bili blizi evropskim standardima nego oni koje je on donosio, pitanje je koje se ovde vrlo lako preskace. Sami smo krivi sto smo dozvolili da nam se natovari haski teret, ali to je rezultat jedne politke, koja nas je totalno unazadila i ciji ceh sada placamo. Nas EU vidi kao najodgovornije za sukobe na prostorima bivse Jugoslavije, a ujedno i kao porazenu stranu. Kapitulacija u Kumanovu, koja se zove Vojno - tehnicki sporazum, bila je tacka na sveukupni poraz. Ne treba raspravljati, da li su u pravu ili ne, jednostavno, oni to tako vide u ovom trenutku, nase je da radimo i postepeno dokazujemo da sukobi na ovim prostorima nisu bili crno - beli, kako ih mnogi vide. U svakom slucaju, EU nece menjati pravila igre zbog nas. Na kraju krajeva, Srbija hoce da postane clan EU, a ne zeli EU da postane clan Srbije.
Kada je vojska u pitanju Srbija ima dva izbora : ili da se prikljuci NATO alijansi ili da raspusti vojsku. Meni je ova druga opcija daleko draza. Posto ce u dogledno vreme sve zemlje u okruzenju postati clanice NATO-a, sta ce Srbija da radi okruzena clanicama istog vojnog saveza. Tada, neodgovorna prica o vojnoj neutralnosti, potpuno pada u vodu. Onda se ili ulazi u to kolo, ili se vojska raspusta, jer postavlja se logicno pitanje : ako nismo usli u NATO, a sve okolne zemlje jesu, sa kim mi to planiranmo da ratujemo ? Ovaj drugi scenario bio bi ogromno rasterecenje za budzet, dobili bi se hektari i hektari zemlje, koji bi mogli da se preuredjuju u moderna stambena naselja, ili poslovne komplekse. Moglo da bi da bude jedno stotinak ljudi koji bi se nazivali vojskom, a sluzili bi u ceremonijalne svrhe.
Ovakve izjave mogle bi da se okarakterisu i kao uplitanje u politicka pitanja Srbije, ali verovatno zbog sentimenta koji postoji prema Rusima, to nece biti tako okarakterisano. A oni koji ovde naginju Rusiji, ne naginju Tolstoju, Dostojevskom ili Jesenjinju, vec jednom totalitarizmu u kojem vlada cvrsta ruka, gde je jedan pametan za sve i kako on kaze tako ima i da bude. U takvom sistemu, ti zaljubljenici u Rusiju, vide neke svoje pozicije, u kojima bi udobno ziveli, odredjivali pravila za druge, koja za njih ne bi vazila, dok bi eventualni politicki nestomisljenici zavrsavali po zatvorima. Danas, Rusija nije demokratska zemlja. Postoji jedna partija, i njeni sateliti. Predsednik je postao premijer, sto je praksa poznata u svim evropskim demokratijama. I jos mnogo toga ne stima u toj zemlji, tako da je ona daleko od nekog uzora kojem bi Srbija trebalo da tezi. Moze da bude poslovni partner, ali nista vise od toga. Cak je i SFRJ valjala onda kada se udaljila od tadasnjeg SSSR-a, ali izgleda da nam fale posasti ruske cizme koju su preziveli, Cehoslovaci, Poljaci ili Madjari. Olako dat NIS, samo je povecao apetite Rusije, i sada se oni i ne kriju. Pitanje je da li danas postoji dovoljno jak politicar koji ce da ponovi ne iz `48.

obavesten

pre 15 godina

Ambasador je rekao ono sto znaju svi koji iole poznaju EU. Srbija ne moze biti privilegovana kada udje u evrozonu u odnosu na ostale zemlje EU. To sto srpska javnost nije upoznata i sa negativnim posledicama ulaska u EU (a privilegovan tretman u Rusiji je jedna od njih) je problem vlasti, koja EU propagira kao El Dorado. Ulaskom u EU nesto cemo dobiti, ali i nesto izgubiti. Javnost Srbije ce tek postepeno shvatati i negativne strane clanstva, koje su danas jos uvek tabu u ovoj zemlji. Nije bez razloga to sto je dobar deo Britanaca, Svedjana, Iraca skeptican prema Evropskoj uniji. Mi smo tek treci esalon, oni nesvesni.

marko

pre 15 godina

Reci ovog ambasadora me podsecaju na reci dilera automobila koji hvali vozilo koje on prodaje, ali usput ne stedi reci (nagativne) kudeci automobil konkurencije sluzeci se cak i pretnjama

Mikelito

pre 15 godina

Lepo kaze covek. Mi treba da budemo svesni da smo interesantni za strana ulaganja samo u onom sektoru koji radi, tj. posluje i izvozi u Rusku Federaciju, upravo zbog sporazuma o slobodnoj trgovini. Da sam upravu svedoci i kupovina vrsackog Hemofarma od strane nemacke Stade. Kupovina Zastave od strane Fiata... sve zbog sporazuma o slobodnoj trgovini. Na kraju krajeva koliko su danasnji politicari pljuvali po Lukasenku pa Mladja (koji je takodje pljuvao) ode u Belorusiju i potpisa sporazum o slobodnoj trgovini... da nije smesno bilo bi zalosno

Jova

pre 15 godina

Gospodin ambasador se najblaze receno mesa u unutrasnje stvari Srbije....a izjave i komentari bi mogli da se protumace i kao pretnja! Sta drugo ocekivati od Rusije!

Cane

pre 15 godina

Ja sam zgrozena i pritom jako uplasena zbog ovoga. Gospodine Predsednice nisam glasala za Vas da bismo postali ruska gubernija vec clanica EU.

Julius

pre 15 godina

Na okruglom stolu "Spoljna politika savremene Rusije", odrzane u Beogradu, ruski ambasador Aleksandar Konuzin, nagovestio posledice ukoliko eventualno Srbija bude primljena u clanstvu Evropske unije. Kao prvu posledicu pomenuo je prestanak vazenja Sporazuma o slobodnoj trgovini izmedju Rusje i Srbije. Naravno, sledeci korak dolazi prestanak sporazuma o bezviznom rezimu, i bogzna dokle ce prestati posledice po Srbiji. A, nedaj Boze da Srbija postane i clanica NATO-alijanse, mozda bi mu Rusija pretila i scenarijom Cehoslovacke iz 1968.godine!
Stav Rusije prema EU i NATO-u je permanento negativan. Ona ima sindrom aksiomske americo-natovske-evropske fobije. Mada predsedni Obama pokusava da poboljsa odnose sa Rusijom, izgleda da Rusija nije promenila svoj stav prema Zapadu.
To je direktno mesanje Rusje u slobodan izbor nezavisne Srbije na putu ka evroatlantskim integracijama.
Rusija nalazi boljeg saveznika u evropskoj Srbiji, nego u Gruziji i Ukrajini. Stoga, eventualnim prijemom Srbije u EU, a narocito u NATO savezu, Rusiji se definitivno uskracuje potencijalni aduti za povratak na Balkanu kao nekkave sile.
Rusija racuna da u Srbiji ima dosta istomisljenika po pitanju protivljenja evroatlantskim integracijama. Pre izvesog vremena je ministar odbrane, Sutanovac, u Parizu izjavio: "Ako nas Evropska unije ne prihvati brzo (a to znaci bez ispunjavanja postavljenih uslova i kriterijuma), mi cemo sa sa Rusima", a ima i takvih koji bi radije bili ruska gubernija, nego clanica Evropske unije!

jojo

pre 15 godina

Veoma vesta i lukava zamka ruskog ambasadora na koju je odgovor: ne gospodine, vi pogresno dozivljavate ulazak Srbije u EU. Srbija ce biti ne protivnik Rusije vec bratska ruka koja ce Rusiju uvek podrzati u EU integracijama i koja ce lobirati u korist Rusije.
Ja razumem da su NATO i EU na granicama Rusije pretnja za samu Rusiju ali neka Rusi urade nesto pametno po tom pitanju. Neka formulisu svoje interese tako da budu u skladu sa EU i NATO i onda ce se i druga strana jasno uveriti da Rusi nisu pretnja nego partner za postovanje. Postoji jedna istina u danasnjem svetu a ona glasi da onoga ko ima nuklearno naoruzanje niko ne moze da ugrozava. Stoga rusku drzavu niko ne moze da ugrozava ali ruski kapital... e to je vec neko drugo pitanje koje je mnogo blize sustini problema.

trade

pre 15 godina

Meni se sve cini da je Rusija napravila dil sa EU i Amerikom da se Srbija prepusti Rusiji. Rusi su ocigledni kocnicari nase pestpektive na putu u EU i tome se niko sa strane ne odupire.

SF

pre 15 godina

Da li je korektno da ovako govori veliki ruski brat? Diplomata, pride. Posle će biti da samo zapadnjaci ugrožavaju našu nezavisnost. Šta je ovo ako ne naznaka ucene, suptilne (mada ne baš suptilne) diplomatske pretnje? Stara ruska posla. Kada se sve sabere i oduzme, ispašće da nas je Tito veštije držao prema Rusima nego sve naše tzv. patriote. Gubernija Srbija. Hm. Dobro zvuči, zar ne, drage baćuške? Hoće li nas iko na ovom belom svetu pustiti da malo mislimo svojom glavom? A ovi stavovi oko NATO-a su totalis kontradiktorni. Šta ste hteli da kažete? I neko ko čuva Miru i Marka, sorry, ne može da bude iskren prijatelj. Kao što su ovi drugi, preko bare, u najgorem trenutku po nas Slobu proglasili garantom mira na Balkanu. Baćuške Rusi, sigurna sam, nemaju nikakvog razloga da brinu za našu solidarnost prema njima kada jednog lepog dana uđemo u EU. Ovakvi kakvi smo, u stanju smo da upropastimo i samu EUropu. Onda Rusi dolaze i vraćaju nam Kosovo, u međuvremenu Crnogorci liberalizovali Zakon o državljanstvu pa je većinsko stanovništvo u CG rusko i celim Balkanom odleže Those were the days, my friend...

(Vlast)a

pre 15 godina

Je l' mislite da cemo biti na gubitku?!
Vi imate Milosevice i ostale zlikovce, vi ste protiv nase izborne volje, vi ste nam uzeli NIS i zamisljate da ste nam prijatelji?!
Sacuvaj me boze od ovakvih prijatelja, od neprijatelja cu se cuvati sama!

crni_andjeo

pre 15 godina

Eto ocekivalo se pa se pitam ko koci da udjemo u EU... ocigleno nasa vlada slusa bracu Ruse... tako smo ih i slusali 1999 dok se dvoje tuku treci gleda a treci su bili Rusi... znao sam zbog toga nikada nisam voleo tako reci "bracu ruse" okrenimo se Evropi... a vi braco Rusi gledaj te svoja posla i pokusaj te i vi da budete clan EU... pustite nas vise na miru....

bezimena

pre 15 godina

"Vi ste danas 'žrtva' evropske solidarnosti jer se većina zemalja EU, naspram jedne do dve zemlje, zalaže za ulazak Srbije u EU, ali da li će te i vi 'sutra' ispoljavati evropsku solidarnost na štetu Rusije" upitao je ruski ambasador".

SRBIJA SE NALAZI U EVROPI, čak se i ne graniči sa Rusijom (srećom), zato je opredeljenost EU njena prirodna sudbina!

Uzgred, koje su to CIVILIZACIJSKE VREDNOSTI koje je Rusija dostigla pa da iko poželi da joj bude "u bratskom zagrljaju"!? Oni koji su se iz njega jedva živi izvukli, spasili su se ulaskom u EU, ne vidim da se kaju ili da pokazuju i najmanju želju da se vrate pod ruske skute! ZAŠTO BI TO SRBIJA RADILA I OD GOTOVOG PRAVILA VERESIJU???

p.s.g-din Konuzin nas vredja kada nas proglašava "žrtvama" (podilazeći time najgorim nacionalistima) i gubi iz vida da je VEĆINA u Srbiji glasala ZA EVROPSKU SRBIJU tj. za opciju koja je ZA SRBIJU KORISNA!!! Da li takvo naše opredeljenje nekoliko tajkuna, koji su u Rusiji na vlasti, oseća kao ličnu štetu, to nije realan problem, naročito ne naš!!!

veki

pre 15 godina

... Nikom ne pada na pamet da ceni direktnost ove izjave? Takodje, sugestija da ce jedino clanstvo u NATO moci da doprinese borbi za Kosovo je potpuno dobronamerna.
Koliko se naduvava taj trgovinski ugovor kao da je on sam od presudnog znacaja za opstanak Srbije!
Jos jednom se potvrdjuje da postoji nekakva greska u rasudjivanju na nasem tlu.
Prijateljstva i crvrste veze se ne grade i ne cuvaju nipodastavanjem i arogancijom. Pljuvanje po Rusima u najmanju ruku pokazuje odsustvo pristojnosti i dobrog vaspitanja.Ali kome ja ovo pricam?

pc_korisnik

pre 15 godina

"... i dodao da NATO predstavlja jedini faktor bezbednosti na Kosovu koji može svojim delovanjem da utiče na regionalnu stabilnost." Alo, gospodo političari, ovo vam kaže ruski ambasador!! Hoćete li sada da malo ohladite svoje usijane glave i počnete racionalno da razmišljate?

vasilije knezevic

pre 15 godina

Citajuci izmedju redova, izjava ruskog ambasadora je zabrinjavajuca. Tu se ne radi, u prvom redu, o Srbiji jer prema toj izjavi ne postoji problem srpskog ulaska u EU ( sve clanice izuzev par njih se ustvari zalazu za prijem Srbije) nego jednostavno situacija koja ce nastati potpunim preobrazajem Kontinenta i po ruskim strepnjama njegova antiruska orijentacija. Mozda se to nece dogoditi ali Rusi imaju ipravo i iskustvo da u to sumnjaju. Pa ipak u ovom slucaju "neznatna" Srbija moze biti presudan cinioc u daljnjem razvoju situacije.Politika Zapada i absorbovanje zemalja Istocne Evrope i Balkana nije nesto svakodnevno nego jednostavna strateska varijanta iz neprijatne proslosti. Sistem tih poduhvata je arhaican i podsjeca mnogo vise na absolutnu dominaciju iz proslosti, davne i nedavne. Ekonomska kriza ce, sa jedne strane, to usporiti ali moze i da ga pospijesi sa druge. U pitanju je samo to ako se nadje konfrontacioni izlaz kao jedino rjesenje za ekonomski prosperitet.
(vasilije knezevic, 11 april, 2009)

Đole

pre 15 godina

Pa što mi onda uopšte i pokušavamo da uđemo u EU, kad ćemo tako ostaviti braću Ruse na cedilu???
Pa dajte onda da formiramo Rusko-srpsku uniju i eto!
Šta će nama EU, beli šengen, demokratija....

Bora

pre 15 godina

Mislim da Gospodin Ambasador nije u pravu. Rusiji je u interesu da Srbija bude u EU gde ce moci da utice na politiku EU prema Rusiji. Nemojmo zaboraviti da ce u EU nasi politicari vrsiti i znacajne funkcije (znam da je to zastrasujuca misao, ali je tako).

Zbog svog geografskog polozaja Srbija nije u poziciji da bira izmedju EU i Rusija. Srbija ce ili biti deo u EU ili ce propasti jer ce razlika izmedju zemalja EU i Srbije (ako nije u EU) sve vise biti veca. To ce dovesti do urusavanja zemlje, jer narod nece tek tako gledati kako se propada i iste sile koje su dovele do raspada Jugoslavije ce ponovo proraditi (pro-EU delovi Srbiji ce se odvajati). Vec sada, nije prijatno sto je Albanija u NATO, a mi nismo. I moram jos da kazem ovo, ako se diskutuje ciji je uticaj bolji za Srbiju. Pogledajte sta je bilo sa zemljama koje su Amerikanci "okupirali" (Nemacka, Japan), a sta sa zemljama koji su bili u Ruskoj sferi uticaja (DDR npr). Ista startna pozicija i posle 40 godina na jednoj strani imas Mercedes a na drugoj Trabant.

Darko M.

pre 15 godina

Па то је логично, јер би онда практично биле отворене границе између ЕУ и Русије, што Руси могу, ако хоће, али не морају. Да ли нам је боље да тргујемо са ЕУ, не знам, али знам да из ЕУ купују само наше малине, шљиве и ракију, и то будзашто, а све остало само купујемо ми од њих, а они од нас ништа.

Todor

pre 15 godina

A koje posledice cekaju CG, pristupanju EU i NATO ? Hoce svi Rusi da napuste CG, kao sto ce napustiti V. Britaniju, Spaniju, Francusku itd.., o cemu prica ovaj Ruski zvanicnik? Ocistite prvo smece ispred svojih vrata braca Rusi, pa tek posle delite savete drugima. Ako podrzavate vladu Srbije po pitanju KiM, znaci to necete uciniti ako Srbija pristupi EU? Pa da to je samo izgovor Rusa, a Taci je lepo rekao Rusi ce na kraju priznati nezavisno Kosovo.

Geger

pre 15 godina

... Nece Rusija da raskine sa Srbijom, nego ce Srbija morati da raskine sve sporazume sa Rusijom. Kao sto su nama uvodili vize redom kako su ulazili u EU: Madjari, Rumuni, Bugari, sutra ce i Hrvati; Kao sto su oni redom izlazili iz bilateralnih sporazuma sa nama. Tako cemo i mi morati da izadjemo iz svih sporazuma sa Rusijom. Ponavljam, ne zato sto to Rusi hoce da nas ucenjuju, nego jer to trazi EU. I sad su Rusi krivi jer nam govore ono sto i sami treba da znamo?!?

bojan

pre 15 godina

... i dodao da NATO predstavlja jedini faktor bezbednosti na Kosovu koji može svojim delovanjem da utiče na regionalnu stabilnost."

A cija politika separatizma je ono kriva za nestabilnost?

Miki

pre 15 godina

Koliko vidim niti jedna zemlja, a pogotvu one sa istoka gde Srbija i pripada, ne zele da izadju iz Eu, a koliko mi se cini svi pobegose od Rusa posle pada berlinskog zida. Daleko vam kuca bila Rusi, ostavite vise Srbiju na miru, dosta ste na iskoristavali u sprovodjenju VASIH INTERESA VASE spoljne politike i ostavite nas kao i sav ostali evropski svet u EU. Videlo smo kako ste ''branili'' Srbiju 1999.

www.rs

pre 15 godina

Distanca u opste nije prepreka da Srbija podpadne pod domen Rusije. Rusi su se toliko razmileli po okolini, avioni su jako brzi ovih dana, sateliti i na nebu i na zemlji prate kao da su tu pored tebe, novac je ubacen, da ne bi Ruija recimo dala nuklearno oruzje Iranu ladno moze da zahteva Srbiju za sebe bez primedbe EU... Setimo se samo kako su kontrolisali Albaniju koja je geografski bila razdvojena od Istocnog Bloka i jos dalje od Srbije. Rusi su bacili pik na nas i uz pomoc nasih domacih talibana mogu da igraju kazacok po sred Terazija ako im se to cefne. Cuvaju nase ratne zlocince, cime nas jos vise vezu za sebe. Da su oni nama prijatelji, kako nam se nabacuju da jesu, omogucili bi oni nama i slobodnu trgovinu sa njima i nas put u EU. Zasto nas ucenjuju, zasto nas ne puste da odlucujemo sami?

Rajko

pre 15 godina

Interesantno. Rusi imaju ideju o tome gde bi mi trebalo da se nalazimo izmedju njih, na istoku, i Zapada, kome tezimo.
Aktuelizuje se istorijsko pitanje: gde su nam interesi izmedju te dve sile i kakvu politiku da vodimo da bi ih osugurali. Misli li neko o ovome na duzi rok i imajuci u vidu istoriju?

Bracika

pre 15 godina

Slobodna razmena sa Rusijom:
mi njima dajemo NIS, a oni nam uzimaju SVE.

ps. ne razumem zašto su Srbi toliko protiv EU? Pa ulazak u uniju ne znači robiju, već regulaciju mnogih nesređenih aspekata u ekonomiji i politici.

Ja sam već godinama u EU, a razlikujem se od ostalih građana sveta u tome što se tresem prolazeći i pored napuštenih graničnih prelaza Evrope, što je mentalno nasleđe moje države Srbije. Posmatram iz prikrajka druge: ljude koji odluče da odu iz njihove evropske zemlje u neku drugu koja je jevtinija ili ima više mesta u određenoj sferi rada ili su se zaljubili jednostavno - e oni, oni samo spakuju kofer i odu.

Naš glavni problem je što su Znameniti Srbi protiv EU, jer su ostvarili poziciju koju je lako održavati - finansiranje svih političkih partija i time direktan uticaj na državu, pa povlastice u trgovini zaključno sa monopolom.

Nisu Rusi tolika prepreka, koliko su to Srbi sami sebi. A mislio sam da će sa političkom smrću Koštunice i ta Ruska Bajka nestati, ali izgleda da neće.

Овчар

pre 15 godina

Питање које треба јавности предочити
1. Колика је робна размена (увоз извоз) према Русији и колико држава Србија од тога има користи (финансијске)
2. Колика је робна размена (увоз извоз) према Европи и колико држава Србија од тога има користи (финансијске)
Ако се испостави да је већи принос пара у Србији преко Русије нека остане како је, ако је обрнуто идемо у Европу.
Ствари су просте. Свако свој интерес па и ми! Ако нам допусте ... Нема компликације претеране, бројке и рачунице, да се не би фрљали са идеологијама.

Predrag Z

pre 15 godina

Dilema da li Istok ili Zapad je lazna. Pogledajte kartu Evrope. Srbija se nalazi suvise zapadno da bi mogla da postavlja sebi to pitanje. To mogu Ukrajina ili Belorusija. Ako se misli da Srbija treba da se veze za Istok zbog religije je besmislica. Grcka u kojoj je rodjeno Pravoslavlje se nalazi u EU. Da ne govorima da tamo ima mnogo vise vernika nego u Rusiji i Srbiji.

mertur

pre 15 godina

Ili ste sa nama ili protiv nas.Tako nesto hoce Konuzin da kaze. Inace o ruskoj demokraciji pisati ne treba tu ni puno papira ni mastila. Sto se standarda tice jeste da par njih ima puno para a milioni rusa imaju prazan stomak. Putovao sam dosta po istocnoj Evropi ali takve bede i siromastva kao u rusiji nisam video. Srbija moze samo sretna biti sto nije blizu rusije i sto je okruzena sa drzavama clanice EZ. Uostalom one 3 miliarde pomoci ne daje joj rusija nego EU i NATO drzava vecinom.

misa rex

pre 15 godina

A koje to mi, kao drzava i narod, benefite imamo od trgovinskog sporazuma sa Rusijom? Mali broj ljudi, koji se razume u materiju, zna, da se sporazum odnosi samo na mali broj proizvoda, a opterecen je i sa milijardu administrativnih zackoljica.
Tacno sam znao da ce biti ovakav ishod `saradnje` sa Rusijom i nase populisticke politike `i Kosovo i EU`. Poznajuci Ruse, kao i mentalitet nasih politicara, znao sam da je svaka saradnja na toj relaciji obojena `provizijama` i zadovoljavanjem beskrupuloznosti i licnih interesa nasih funkcionera. Sve to, naravno, vodi tihoj propasti srpske drzave i dugom periodu stagnacije koji je, definitivno, pred nama. Po obicaju, bicemo jedina zemlja u Evropi koja tezi sopstvenoj propasti i siromastvu.

Petar S.

pre 15 godina

U izjavi Konuzina NISTA, ali apsolutno nista nije sporno.
Rusija (danas) ima svoj (reciprocni tj. ekonomski, politicki, itd) odnos sa EU.
Onog trenutka kad Srbija udje pod okrilje EU, i za nju ce vaziti isti taj odnos, a do tada ce vaziti ovaj postojeci, bilateralni koji Srbija ima sa Rusijom.
Sta tu nije jasno. Na kraju krajeva, ova poruka (po meni) nije ni upucena Srbiji vec EU, drugim recima "nemojte misliti (iz EU) da ce te preko Srbije na mala vrata uci na trziste Rusije".
Cinjenica je da je Srbija zavisna i od EU (finansijski), i od Rusije (energetski). Mnogi ce danas biti protiv "Ruske guberije", ali ce se zato na zimu (na primer) pitati "kakvi su nam to Rusi prijatelji".

Subotica NJET RUSIMA

pre 15 godina

wow bice ponovo vize sa Rusiju, ionako su se dobijale u MUPu Srbije [to dovoljno govori kako smo nisko pali]...jedini put je da gledamo da nama gradjanima bude bolje, a taj put je ka EU ... ionako debelo kasnimo i najjadnije zivimo. Evropa bez granica to je buducnost za Srbiju.

Bucko razmisljam

pre 15 godina

Ambasador Konuzin, ocigledno nije razumeo drzavnu politiku Srbije ? I Kosovo i EU, i Rusija i EU, i Iran i SAD, "nesvrstani" i NATO ! Srbija jednostavno MOZE sa SVIMA !!! Takvi SMO i sad ne mozemo iz svoje KOZE !!!

markos

pre 15 godina

Nije slučajna ova izjava ambasadora Rusije, pošto će Srbija uskoro dobiti bezvizni režim , doduše bez zasluga naše vlasti, a više zbog Evropljana koji neće da prepuste Srbiju Rusima. Jednostavno karte su se podelile i mi smo u interesnoj zoni EU, što zbog geostrateškog položaja, što zbog silnih kredita što smo uzeli od EU. Naša elito izvinite nas, gazda Miško isto, Srbija ide u EU.

Naivni

pre 15 godina

Drago moje drustvo, naivnost je slatka osobina dece, ali zar vi u zrelim godinama zaista mislite da je bitno resiti da li Srbija treba da se prikloni Evropskoj Uniji ili Rusiji? Srbija treba da gleda svoja posla i svoj interes, a ne da sanja o tome cijoj ce velicini doprineti svojim prisajedinjavanjem. Mi smo u trgovinskom deficitu i sa Zapadnom Evropom i sa Rusijom i to debelo. Bolje nam je da se druzimo sa nesvrstanima. Neko ce se smejati, a neko razmisljati...
Pozdrav!

raso

pre 15 godina

koja tragicna komedija...

covjek da se izvini sto je rekao istinu (prijatelji nam okupiraju 12,7% zemlje i jos mracnija ekonomska buducnost). kao da nam rumunija i bugarska nisu komsije...

jel to on i da se izvini za stanje u baltikumu, sloveniji, madzarskoj, slovackoj, ceskoj, rumuniji i bugarskoj???

sasha

pre 15 godina

Nije Srvija žrtva evropske solidarnosti već je žrtva sukoba SAD (zapad)- Rusija.
Taman kada mislite da smo uspeli da se izvučemo iz tog sukobaoni nas gurnu na dno. Priznanje Kosova od strane zapada i naše (ponovno) približavanje Rusiji je odličan primer te prakse.

2009

pre 15 godina

Ono što će Srbija kao država morati da uradi, i to vrlo brzo, je da se odluči-da li je za saradnju sa Rusijom ili za zapad (nazovimo ga EU, NATO, ili kako već hoćemo). Iluzija o putu i na istok i na zapad je obična demagoška propaganda-Kosovo je, nažalost, izgubljeno, i to je jasno svakom normalnom čoveku, bilo ovde ili u Evropi. Rusija sebe još uvek ne smatra članom 'evropske porodice', kako se to obično u žargonu zove, i nema nameru da još dugo vremena pokreće bilo kakvo pitanje sopstvene integracije, niti u EU, niti u NATO, čak ni pitanje vizne liberalizacije sa EU. Antagonizam izmedju Rusije i 'zapada' još uvek postoji i on se jasno oseća na svakom koraku. Prema tome, čas odluke za Srbiju se približava, i gradjanima bi trebalo predočiti sve prednosti i mane i jednog i drugog izbora...

jan

pre 15 godina

O pitanjima ulaska Srbije u EU i NATO mora isključivo odlučivati slobodoljubljivi srpski narod. To ne bi trebalo determinirati prekid relativno dobrih odnosa s Rusijom. Ukoliko to znači poremećaj i pritisak onda se radi o ucijeni i nemate što razmišljati - pravac EU jer će to donijeti bolji standard i uređeniju državu. Samo ljudi dajte smanjite na idućim izborima zastrašujući postotak glasova za te radikale i takve slične isključive stranke. Radi se o budućnosti makar mladih kada je već praktični jedna generacija izgubljena zbog iluzija, nesnalaženja i ... Uvjeren sam u bolje sutra Srbije. Obama bi rekao "Mi (vi) to možete !" Dominantna glavnina Hrvata Vam želi svako dobro.

Plasenje mecke resetom

pre 15 godina

Ali ce se normalno trgovati sa EU. A Rusija ce, kao i obicno, tada uciniti ono STO JE U NJENOM INTERESU. Dakle, nema razloga za brigu.

gradjanin Srbije

pre 15 godina

Kako bi graknule SRS,SNS,DSS i NS da je ovako nesto rekao neki drugi ambasador.
Tavarisj Konuzinu, bi bilo bolje da objasni Srpskoj javnosti par stvari:
-kako se legalno carini roba u Rusiji i dali je to izvodljivo.
-zasto njihove firme uvoznici ne koriste (ne smeju) razne vrste dokumenata o poreklu i kolicini robe.
-zasto je Rusiji stalo da po svaku cenu spreci integraciju Srbije u Evropu i to pogotovu od 8 sednice pa na ovamo.
-neka proba da uporedi cinjenice o kolicini osoblja u Ambasadi Rusije u Srbiji, sa brojnim stanjem u Drugim ruskim ambasadama, doci ce do podatka da osoblja u Srbiji ima nekoliko puta vise i svi su toboze "STRUCNJACI".
-ko snosi troskove skolovanja dece u Ruskoj skoli u Beogradu
a ciji su roditelji (i majka i otac) gradjani Republike Srbije i pri tome Funkcioneri
partija.

Rade

pre 15 godina

... Dakle, Rusija podrzava Srbiju na putu ka EU-clanstvu. Ali u svetlu rusko-srpskih odnosa poziva i na razmisljanje o posledicama tzv evro-solidarnosti cija smo mi trenutno zrtva zbog Holandije i o nasoj buducoj ulozi u tzv evro-solidarnosti kada je rec o odnosima EU i Rusije. Pritom podseca i na jednu elementarnu cinjenicu, ekonomski i vizni rezimi se menjaju prilikom ulaska u EU i u tim poljima vise nece biti odnos Srbija-Rusija nego EU-Rusija.

Duchesse

pre 15 godina

Hm. Prodali smo NIS Rusima, najavljuju se neki krediti od njih. Mislim da je jasno ko su nam nove gazde i da mi ne da nećemo u EU, nego necemo ni nazad medj Nesvrstane. Mi smo sada ruska gubernija.