Petak, 02.02.2007.

14:01

Tadić: Ne prihvatamo nezavisnost

Rekao sam Martiju Ahtisariju da Srbija i ja, kao njen predsednik, nikada nećemo prihvatiti nezavisnost KiM, navodi Boris Tadić.

Izvor: B92

Tadiæ: Ne prihvatamo nezavisnost IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

pragmatična

pre 17 godina

Podržavam Ahtisarijev predlog jer će on pomoći i Srbiji da se brže razvija. Političari, mislite na ljude a ne na teritorije!

ls

pre 17 godina

da me neko pita: hoces kosovo u srbiji plus valja i dss na vlasti ili hoces srbija bez kosova u kojoj sps, dss i radikali nisu na vlasti, za 1 sekund bih rekla-srbija bez kosova.

Sasa 1979

pre 17 godina

Činjenica je, da na Kosovu 90% stanovnika čine Albanci. Činjenica je, da i nisu imali prava koja su trebali da imaju.
Činjenica je, da je do svega ovoga došlo zbog pogresne politike SFRJ-a, SRJ-a.(Tita, Miloševića) Ono što bi EU, a i Albanci trebalo da shvate, jeste da je sada neko drugo vreme, sa nekim novim momcima na vlasti, i da će kroz demokratsku Srbiju i njenim članstvom u Evropskoj uniji i Kosovo sa Albancima profitirati. Ahtisari i sve članice EU, bi trebalo da ovoj vlasti daju šansu da isprave greške bivših vlasti i pokažu da smo sada i mi jedna razumna nacija koja ume da izadje na kraj sa svojim problemom. Ako nas smatraju potencijalnim članom EU, bio bi to pravi ispit i dokaz da nam je mesto u EU.
Svaka čast Tadiću, a bogami i Koštunici.

Vesna Djapic

pre 17 godina

Svaki normalan covek bi trebalo da shvati da ovo razresenje vodi ka boljitku. Vec sedam godina Kosovo nam je oduzeto, tamo je zivot ne podnosljiv za sve, I sad je konacno prilika da se sve nekako dovede u red. Da se izgrade dobrosusedski odnosi, koji ce nam omoguciti da na pravi nacin ucestvujemo u izgradnji Kosovskog drustva. Umesto toga, nasi “drzavnici”, koji su odgovorni za dobrobit svoje zemlje, ponasaju se potpuno iracionalno i sebi dozvole da ne pripreme na pravi nacin gradjane za ocigledno neminovne promene. Celu stvar je odavno trebalo drugacije intonirati, a ne da se po ko zna koji put u poslednje dve decenije cela nacija stavlja u gubitnicku poziciju. Pri tom, sem sto se celoj naciji namece osecaj isfrustriranosti, nas ekonomski I drustveni polozaj na ovom svetu je zbog svega maksimalno ugrozen. I to samo zato sto pre svega Kostunica (ostali nemaju petlje da se izjasne drugacije) smatra da je najvaznije Carstvo Nebesko! I svima nam oduzima godine zivota. Pocevsi od Srba na Kosovu, koji su, kao I Srbi iz Hrvatske I Bosne, samo topovsko meso za ostvarivanje necijih bolesnih ambicija. E pa, nemoj, ciko, vise da me branis! Kako ti zatucani, iskompleksirani… ne shvataju da treba stvarati veze, Balkan bez granica u Evropi bez granica! Umesto toga oni su ljuti na ceo svet, spremni na potpunu izolaciju! Ni sa “bracom” Crnogorcima nece da govore! A kamoli sa Albancima!

Selami

pre 17 godina

Ne mogu da zamislim kako je Srbija potrosila demokratske snage koje bi procenile realnost u Srbiji i u svetu.Dali je normalno ne prihvatiti realnost da na Kosovu zivi vecina koja ne zeli da prihvati Srbiju kao svoju domovinu !Na drugu stranu Kosovo je nezavisno jos 1999, ocekuje se samo formalno-pravno proglasenje, i to se ne moze spreciti. Srbija moze da ne prihvati novu nastalu drzavu, to je njeno pravo, ali dali time nesto dobija ? ! Mislio sam da se srbski narod probudio odlazkom Milosevica, ali na zalost Srbija 20 godina se svadja sa celim svetom pa zbog toga i dalje daje golove u sopstvenu mrezu.
Zasto srbski političari, kao i dobar deo naroda, živi u nekom virtuelnom svetu. Kosovo je odvojeno od ostatka Srbije u junu '99. usled užasno vođene politike Miloševića i ekipe. "To je cena naše gluposti. Ne može to besplatno" - Đinđić.
Zar nije sramota za Tadica, Kostunicu i ostale koji kazu:" Kosovo je srbska zemlja i srbska ostaje ."Ako je to tako anda predlazem da gospoda i ostali koji ne mogu da zive bez Kosova da se tamo nastane.

Serdar Rade

pre 17 godina

Ni jedan drzavljanin sveta ne moze da prihvati konkvest svoje teritorije ni u kakvoj kombinaciji.
Vewcina Meksickog stanovnistva u drzavi Teksas i California ne daje cak ni pravo povracaja nekada osvojene teritorije Mesiku a kamoli davanje Srpskog Kosovo vecinskom Albanskom stanovnistvu.
Logika je prosta.
Na zalost nekim neumornim na ovom projektu logika nije dovoljna.

milan

pre 17 godina

Normalno je da albanci nece da se integrisu u Srbiju kao drzavu jer im se nudi samostalnost koju prizeljkuju od uvek. Sta bi bilo da ne racunaju na to? Naravno non stop se vrti fraza nema povratka na staro. A zasto nema? Pa Milosevica nema vise! Jel svet i dalje ne vidi Srbiju kao demokratsku drzavu ili se samo pretvara da je vidi. Multietnicko drustvo nije recept bratstva & jedinstva vec tolerancije, cemu onda izmena granica? Cemu strah od 1.400 000 albanskih glasaca? Ako se zeli multietnicko i tolerantno drustvo po ugledu na EU, onda ovo prekrajanje granica def. nije po EU nacelima. Da to ne govori nesto drugo? Da EU nema namere da zapadni Balkan integrise u skoroooooo vreme.

Nindza

pre 17 godina

Nisam nerealan, ali ne razumem one koji kazu "treba prihvatiti stanje". Pa sto ga Albanci nisu prihvatili? Drugo, oni mogu na silu da uzmu bilo sta. Ali ako kazemo "ne" to ce dati legitimitet da povratimo Kosovo, kada jednog dana odnos snaga bude drugaciji. I nemojte da se varate-pa Rusi su rekli da ce ponovo uci u Prag. To nije "zvanicno", ali pitajte ljude u Pragu...

Miroslav iz Hamburga

pre 17 godina

"Ilić: Šta će nam EU bez Kosova?"
Pa, ko je sa svojim barabskim ponasanjem, prema sopstvenom narodu, pravio od Sribje "Banana drzavu" nego on??
Lako je reci da Srbiji nije potrebna EU za jednog "finansisko obezbedjenog coveka" kao Ilica, kada bi obican narod opet bio prinudjen da "jede korenje"!

System of a down

pre 17 godina

Da presecem. Evo resenja.
Albanci nece NIKADA vise prihvatiti da zive u Srbiji, to svi znamo. Rusija nam nece pomoci iz dva razloga, prvo nece zato sto nece, kao i uvek, drugo nece zato sto nemogu. I bolje sto je tako, svi znamo kako je kad oni pomazu. Srbija je unakazena u svakom pogledu, nesposobna da uvede prinudnu upravu u opstini... aj' da kazem Svilajnac, a kamoli da povrati izgubljenu teritoriju ili da se suprotstavlja....ma bre probali smo jednom, valjda se secamo kako smo prosli....To zna i gospodin neobavesteni, to zna i toma sahrana i cela ekipa. Problem je sto nece niko to da potpise.
Posto sam ja vec izdajnik, napustio zemlju dva dana pre bombardovanja, da ne bih dozvolio da mi deca dozive da im se ivica dacic cereka sa ekrana u nekoj 2036-oj godini, ja predlazem gospodinu Tadicu Lex Specialis. Proglasite ga na jedan dan, postavite mene za predsednika, premijera i kralja u isto vreme, ja stavim sva tri potpisa i povucem se dostojanstveno a vi svi nastavite sutra gde ste stali i narodu konacno padne ratko mladic sa srca. Ja bih za tu uslugu, obzirom da to radim za svoju zemlju trazio samo deset miliona dolara. To vam ne bi bio problem da nadjete, ne treba da pitate cecu ko drzi pare u dzakovima, ja cu vam reci bar sto njih ili bilo koji srbin koga sretnete na ulici koji zna da cita novine. Taj od koga uzmete nece vam ih ni traziti nazad, prvo sto je sica, drugo sto je patriota. Ja se lepo vratim u Kanadu, kupim i ja nekoliko zgrada kao i sva deca SPS roditelja i nasih tajkuna ovde u Torontu izdajem stanove ( kad mogu zemlju sto ne bih stanove)i upenzionisem se relativno mlad. Vi onda nadjete nekako premijera i ispricate mu sta se desilo, on onda kaze da on nije bio obavesten i zaba progutana. Radikali pridobiju jos dva nova glasaca, boru corbu i cecu kukavicu. Kao sto vidite bez velikih potresa. Bonus, dok budem caskao sa Solanom i ekipom during potpisivanja, garantujem da cu da izboksujem da se severni deo Kosova ipak pripoji Srbiji, castice ljudi kada vide da posle sedamnaest godina konacno imaju posla sa normalnim srbinom.
Ako ste zainteresovani za saradnju pitajte vase gazde iz OZNE-UDBE (neznam kako se sad zovu, menjaju samo ime, uvek ista ekipa)ko sam ja pa mi se javite, imam jos projekata, npr. "kako povratiti dobar deo Kosova u narednih 50 godina bez ispaljenog metka i ljudske zrtve, garantovano 100%, koristeci iskljucivo materijalna sredstva nasih najvecih patriota tokom teskih vremena 1990-2000" i mnoge druge. Hvala.

BILJANA

pre 17 godina

Kakva su ovo glupiranja, Kosovo je prodato jos pre deset godina, a Tadiceva je duznost da procita ovako nesto kako bi ga narod voleo. Tesko je da se pomirimo sa cinjenicom da Kosova vise nema ali je izgleda tako najbolje za sve.

Djole

pre 17 godina

Moja apsolutna podrska Tadicu! Cinjenica je da pregovori oko buduceg statusa Kosova nikada u stvari nisu ni bili pregovori, nego nametanje rjesenja od strane Zapada...Albanci i Srbi nisu pregovarali ni dva sata zajedno..kao sto rece jedan americki politolog, Ahtisarijev predlog nije dobar jer jednostavno Albancima daje premalo a Srbima uzima previse..dakle podjela je jedino dugorocno pravicno rijesenje..ako se predlaze podjela teritorije jedne medjunarodne priznate drzave, zasto onda ne i jedne autonomne oblasti, sve je stvar volje Zapada da tako nesto predlozi i podrzi..

Jackin

pre 17 godina

Ljudi , opametite se, treznite se .Kosovo je izgubljeno odavno.Pojeo je vuk magarca!Tacka.Nije sramota podrzati Suzanu Grubjesic jer ona nije bolesna ...
Članica Predsedništva G1plus Suzana Grubješić ocenila je da Srbija treba aktivno da učestvuje u razgovorima sa međunarodnom zajednicom radi postizanja mirnog i kompromisnog rešenja budućeg statusa Kosova.

Grubješićeva je agenciji Beta rekla da je to u interesu svih građana koji žive na Kosovu i da "pretnje međunarodnoj zajednici ili ignorisanje stvarnosti ne mogu doprineti rešenju tog problema, već da samo mogu otežati našu pregovaračku poziciju".

Vuk

pre 17 godina

Napokon je dosao i taj trenutak da da tzv. demokratski orijentisani političari demonstriraju svoj ljutiti stav prema celom svetu. Godinama su Slobu kritikovali zbog takvog opštenja sa svetom, a u suštini su mu zavideli. Evo im konačno prilike da glume odvažne političare. Oduvek je toga bilo u našem mentalitetu. A sve se svodi na to da ću prvo da napravim glupost (represija nad Albancima), zatim da ignorišem opomene učiteljice (srpska farsa u Rambujeu), onda ću zbog toga da dobijem ukor i da se pravim važan kako mi niko ništa ne može (bombardovanje), a za sve to vreme ostali u mojoj sredini će to mirno da posmatraju i čekaće da ja budem uklonjen (pad Slobe). A kada je Sloba pao svi su krivicu za stanje na Kosovu prebacivali na njega (naravno u njemu je najveća krivica) i nije im padalo na pamet da se bave tim pitanjem. To je samo još jedan dokaz da u zemljici Srbiji nema ni jednog zrelog političara koji razume odnose u svetu i koji može da se nosi sa svetskom politikom. Sve njihove aktivnosti su samo predstava za jadan, neuk i od realnog života izolovan srpski narod. Tesko je kada se u istoriji jednog naroda, a naročito u 21. veku, dešavaju ovakve stvari. Ali to se nije desilo iznenada. Taj proces traje više od pola veka. Samo što elita u Srbiji tim procesom nikada nije umela da upravlja. Aktuelni političari bili bi pravi pobednici da su za ovih nekoliko godina "demokratske Srbije" uspeli narod da pripreme na neizbežno, a da za one siromahe na Kosovu barem obezbede poziciju konstitutivnog naroda u budućoj državi Kosovo. Ovakvom politikom su samo gurnuli kosovske Srbe u geto. Najtužnije je što se slika o Srbima u svetu ponovo prlja. A to je samo zasluga naših političara (počevši od predsednikovog manekenisanja i neodlučnosti, preko već standardne slike o radikalima, pa sve do novog Slobe u obliku lebdećeg premijera.) Njihov jedini način komunikacije sa svetom jeste pozivanje na neka prava i sedenje u kabinetu u nadi da će neko da se uplaši ili da zaboravi ulogu Srbije u ratnim dešavanjima na Balkanu. Možda bi se i uplašili i zaboravili loše stvari da se demokrate ne ponašaju na isti način kao i bračni par Marković-Milošević.

simakosmos

pre 17 godina

Ниједна озбиљна држава не би пристала на оно што нама нуде. Мећутим, нажалост, свима нам је јасно да смо ту битку изгубили. Оно на чему ми морамо да инсистирамо је да нам врате нашу имовину на Косову. Не заборавите да шиптари ништа нису плаћали, само су ровили и уништавали. Србија је годинама тамо градила. Тражимо већинске пакете акција у свим институцијама које смо изградили и чије смо дугове годинама враћали. Тражимо север Косова јер смо ту у већини.

Одбијањем независности можемо да побољшамо своју позицију. Мислите да ће нас одбацити зато што не пристајемо на независност? Па одбацили су нас они одавно, али због сасвим других ствари ...

И још нешто. Све ово је масло нас Срба, комуниста и њихове деце који су данас и у владином и невладином сектору ... Остављамо деци у аманет да носе то бреме сигурно још цео век ... Нека нам је Бог у помоћи.

Lazar NS

pre 17 godina

Ne slazem se sa Tadicem i ne mislim da je resenje ne prihvatanje realnosti. Ali on je jedini politicar koji je hrabro nastupio i pred stranim izaslanicima i pred domacim medijima, ne skrivajuci se i ne bezeci pred problemom kao ostatak srpske politicke "elite"ukljucujuci i SRS. Svaka mu cast, iako gresi.

P

pre 17 godina

Ako je Kosovo "vec nezavisno" i "samo treba prihvatiti realnost", sta mislite zasto se zapad polomi da ubedi Srbiju da ovakvo konacno resenje prihvati? Zato sto su svesni jednostavne cinjenice: Kosovo mogu da priznaju Vasington, Moskva, Peking, Brisel, Kuala Lumpur i Gospod Bog, ali dok ga ne prizna Beograd nema nista od prave nezavisnosti. Pa ljudi tamo ce se buditi svakog jutra osluskujuci da li se u daljini cuju srpski tenkovi. Da parafraziram staru poslovicu koja bi se mogla iskoristiti i na primeru kosovskih Albanaca: Bog je visoko, a Amerika daleko. A Srbi su tu, iza ugla.Bilo kako bilo, stalna tenzija nece doneti nista dobro ni Srbiji ni Albancima. Upravo zbog toga bi Ahtisari mogao da nasoj zamlji ponudi nesto sto barem izdaleka lici na kompromis, kako bi nam omogucio castan izlaz iz ove situacije.

Dejan

pre 17 godina

Bravo Predsednice Tadicu! Podrzavam ovo sto je rekao 100%. Zbog cega demokratska Srbija treba da plati cenu Milosevicevog rezima? Sto nisu proglasili nezavisnost Kosova 1999 godine kada su ratovali sa Slobom, nego su cekali da 2007 DS i Tadic budu nacionalni izdajnici koji su prodali Kosovo? Nije nego...ako EU/SAD zele nezavisno Kosovo neka ga prave na silu, protiv povelje UN, jer Srbija nasilje nad sobom nece da parafira i gotovo.

Vanja

pre 17 godina

Srbija evo po drugi put gubi Kosovo. Svima je jasno da je Srbija predala Kosovo UN-u jos 1999. godine, prema tome UN je taj koji ce na kraju donijeti odluku. Mislim d aje najbolje da Srbija predlozi podjelu, a ako to ne prodje, da uspostavi kakve-takve normalne odnose sa Kosovom radi zastite srpske manjine.

Vuk

pre 17 godina

Petnaest procenata Srbije (AP Kosovo) nece priznavati Beograd kao prestonicu vec Pristinu. Medjutim i 15 procenata Kosova (srpske opstine) nece priznavati Pristinu za prestonicu vec Beograd. Napred do podele!

Petar

pre 17 godina

Rusi 100% daju veto. Ne mogu oni da dozvole da im "UN" odlucije kako se jedna zemlja deli. Nemo to veze sa Srbijom, vec sa principom. Jer po toj logici Ukrajina sa 30mil rusa mogla bi da se ocepi. Iako to be Rusi zeleli, znaji da bi takvi pokusaji izazvali ratne sukobe

nikola

pre 17 godina

Trenutno spremam ispit PRAVNA ISTORIJA SRPSKOG NARODA.Ovakva situacija uopste ne predstavlja nikakvu novost.Kroz vijekove su o pitanjim srpske politike,drustva,drzavnog uredjenja i teritorije odlucivali drugi.I nikad nije izaslo povoljno po nas,nazalost...Prilicno sam uvjeren,nece ni sad!Rusi nas (skoro)uvijek,satro podrzavaju,al kad dodje odlucujuci momenat,ostave nas na cjedilu.Velike sile se dogovaraju o podruciju svojih uticaja,odlucuju o sudbinama malih zemalja,mimo njihovih interesa.Ovde ce najdeblji kraj izvuci predsednik Tadic i nova vlada,jer ce u istoriji ostati zapamceni kao srpske vodje koje su izgubile svetu srpsku zemlju.To ce ujedno biti i osnov svih predizbornih kampanja Radikalne stranke u narednih 20ak godina,a i duze...

momabrazil

pre 17 godina

Da li vi koji osudjujuet stav Tadica misliste da ce Srbiju EU vise ceniti ako bi on izjavio, pa dobro dacemo nezavisnost KiM. Naravno da ne . Posle tri dana bi se sve zaboravilo. Da li neko misli da obichnom Nemcu ili Francuzu koji danas ide na posao ili u kupovinu pada napamet da misli na Srbiju Naravno da ne. Ovaj stav Srbije vodi misljenju da je podela najbolje resenje a time ce Srbija resiti i problem sa neprijateljski raspolozenim albanskim stanovnistvom. Da li znate da je pola Kopaonika na KiM. Ja ne zelim da idem na Kop., ili da razmisljam da ce neko da vezba slobodno gadjanje dok sam na skijama.Takodje nije ispravno da KiM nema pravo da se ujedinjuje sa drugom zemljom kao sa Albanijom npr. niti je ispravno da imaju stranog tutora. Ovo resenje je nakazno i ne uliva poverenje buducim stranim ulagachima na tu teritoriju a stavom Srbije da nikad nece prihvatiti nezavisnost , neka se Albanci ne zavaravaju da nece imati posledice na ekonomskom i politickom planu

nebojsa.kadic@ericsson.com

pre 17 godina

Kosovo je srpska zemla i srpska ostace. Necu da se sramim pred celim svetom sto sam Srbin! Volim sto sam Srbin i kad sam u Tokiju i Nemackoj Rimu i gde bilo. Takve ljude zeli Evropa a ne one koji sto jedan rece sto otvaraju kisobrane u Beogradu kad pada kisa u Briselu...

tomislav

pre 17 godina

lepo. vidim da je vecina patriotski nastrojena. narocito velja, koji bi najvise voleo da nikad ne odemo u EU, jer tamo nema pola meni pola vama. a ostale samo da pitam, jer se kosovo jede? bolje da je jestivo, jer cemo vrlo brzo gladovati!

Dragan Hrelja

pre 17 godina

Naši političari, kao i dobar deo naroda, živi u nekom virtuelnom svetu. Kosovo je odvojeno od ostatka Srbije u junu '99. usled užasno vođene politike Miloševića i ekipe. Tačka! "To je cena naše gluposti. Ne može to besplatno" - Đinđić. PREGOVORIMA treba da omogućimo što bolje uslove za ljude koji su tamo ostali, kao i da se bavimo uspostavljanjem saradnje sa kosovskim i evropskim institucijama. Umesto toga naše "vođe" se bave "legitimnošću" Ahtisarija!
Sa ili bez naše saglasnosti i saradnje, Kosovo će ostati odvojeno od nas, kao što jeste već 8 godina. A onima koji ne mogu da žive bez Kosova (ili mita o njemu) predlažem da se tamo nastane, umesto što sa sigurne udaljenosti pozivaju na prekide odnosa sa svetom, ili prizivaju '98.

Gradjanin

pre 17 godina

Nijedan (ili gotovo nijedan) politicar u Srbiji ne zeli da udje u istoriju kao onaj koji je potpisao poraz u borbi za Kosovo i Metohiju.
Eto, to je. Srbija je jos uvijek u, otprilike, hiljadutristaijosponekoj godini. Tu su carevi, tu su izdajnici, tu su Turci, pa kom obojci....
A narod pijan.

Sinisa

pre 17 godina

Apsolutna podrska predsedniku Tadicu!
A zaista ne mogu da shvatim ljude koji sire defetizam, spustaju glave, i koji tvrde da nam "nista drugo ne preostaje sem prihvatanja nezavisnosti". Gospodo necete nigde stici na taj nacin, jer ne radi se tu samo o Kosovu, vec o nasem dostojanstvu, samopostovanju i na kraju - zrelosti. Ne postoji drzava, niti drzavnik koji bi se ponasali drugacije.
Tragedija je to sto se desavalo na Kosovu, ali u prosloj deceniji nas je, gospodo sve zadesila tragedija, koja se pre svega ogleda u Milosevicu i njegovom rezimu. Pa sta sad to znaci - da svi treba da se odvojimo od Srbije, da porodica Curuvija treba da trazi nezavisnost, da Stambolici treba da traze nezavisnost i mnogo mnogo drugih, manje poznatih a itekako unesrecenih.
Cinjenica je da su Albanci svasta doziveli u 90-im ali je cinjenica i da danas kao ni pre 6 godina a ni mnogo pre toga nisu bili naivni a pogotovu ne nevini. I to treba imati na umu svo vreme i koristiti svaku priliku za prikazivanje celokupne istine oko Kosova. Svet nije poceo niti zavrsio u 90-im, sa Milosevicem.
Mi ostajemo tu gde jesmo, i u odredjenoj meri i od nas zavisi sta ce se desiti i sta ce se desavati ubuduce. Bez obzira na eventualno priznanje od zapada mi to nikad ne treba da prihvatimo jer ko zna sta ce biti za pedeset godina. Na kraju i Albanci su cekali toliko vremena pa su docekali svojih pet minuta.
Prema tome - sa Evropom dijalog, ali bez ponizavanja.

Rade Milosavljevic

pre 17 godina

Ono sto se culo danas u Beogradu i Pristini od specijalnog izaslanika UN-a, gospodina M. Ahtisarija, za nas koji zivimo godinama u zapadnoj Evropi nije nista novo. Pomalo cudi da nasi ljudi u Srbiji ne znaju da je zapad Kosmet odavno proglasio nezavisnim, naravno, ne i formalno. Bitke su, pogresnom politikom sprskih politicara, pocele da se gube jos davne 1945., da bi pocetkom devedesetih, proslog veka i konacno sve bilo zavrseno. Naravno, nikada, ne treba reci nikada - Srbija jos uvek moze, ali mnogo teze, diplomatijom da bar nesto ispravi, samo ne ultimatumima i praznim izjavama: necemo dati Kosmet...Koliko stvarno sada mozemo posle katastrofalne politike, pre svega, Slobodana Milosevica, tesko je reci, ali je cinjenica da bi rasturanje Srbije bio presedan u novijoj svetskoj istoriji. Samo sto zapadne zemlje, u ovom slucaju, kao posle svih ratova pisu istoriju pobednika medju kojima, na zalost, Srbija nije...
Sto se tice EU i naseg ulaska u tu organizaciju, ili, mamut - drzavu, postoji za nas u Srbiji nesto prece -bogatiji i kvalitetniji zivot, a mi smo mnogo daleko od toga. Pitanje je samo da li mozemo ostati po strani i sta mozemo uciniti da nam ekonomija bude bolja i pre formalnog ulaska u tu organizaciju. Jer, budite sigurni, ni mnogo jaci od nas a, ipak, slabiji od Nemaca, Francuza, ili Engleza, nisu mnogo srecniji. Necu reci nista novo, posle 16 godina zivota u zapadnom "raju", ako kazem da je idealna demokratija, ustvari, idealna diktatura, samo ne radnicke klase, vec drzave. Ni ovde nema vise srednje klase - sve je vise siromasnih i, na zalost, hiper bogatih. Sloboda je misaona imenica, osim ako pod tim ne podrazumevate da imate gde da spavate i Megdonalds da jedete...
I, najzad, u Srbiji je sada vise nego potrebna jedinstvena drzavna politika o odnosima sa spoljnim svetom, promisljena, pre svega, a unutar zemlje medjusobne psovke ionako nam ne manjkaju.To jesu i to moraju da budu dve odvojene stvari. U protivnom Ahtisarijev predlog je samo pocetak tihog nestajanja.

tachka

pre 17 godina

Pa dobro, kaze predsednik Tadic da "nikada nećemo prihvatiti nezavisnost KiM", a on bi kao predsednik Srbije trebalo da govori u ime svih gradjana ove zemlje. Medjutim, to nije stav svih gradjana ove zemlje. Prosto - nije. To je cinjenica. E sad znam da nisam pogresio sto sam glasao za LDP, a ne za DS.

Boban_SG_CH

pre 17 godina

Cestitam pred. Tadicu jasan i glasan stav.
Niko u Srbiji - sem naroda preko moguceg referenduma - nema pravo da se odrekne 15% svoje istorijski najvasnije teritorije pa neka tamo zive i 101% Albanaca. Pojedinci koji preko komentara "poklanjaju" teritoriju zbog "boljeg zivota" i ulazka u Evropsku uniju neka ih je sramota. Srbija i njen narod su bili i pred vecih izazova pa nisu odstupili nikada od svoje teritorije.
Zapamtite vreme se menja, ali TAPIJA nikada! Jednostavno nema odstupka i tacka. Dalje raditi na jacanju ekonomije, dici drzavu na noge i sacekati politicko (za nas) bolje vreme i pokazati TAPIJU!!!
ja sam ponosan, sto sam SRBIN.
Boban

Surprised

pre 17 godina

Ja moram da priznam da me je Tadic iznenadio. Prijatno iznenadio. Nisam uopste ocekivao od njega ovako jasnu izjavu,mislio sam da nece imati odlucnosti da kaze - ne.
Sada sam siguran da nezavisnost Kosova nikada nece proci u UN. Srbija ga nece prihvatiti,a samim tim predlog nece ni doci pred Savet bezbednosti.
Prava igra je da se pridobije vecina u EU (vec ima 5-6 zemalja) da ne priznaju nezavisnost KiM. Zato je jako dobro za Srbiju da i Tadic kaze ne, time je jasno svima da bas nijedna znacajna stranka u Srbiji nece pristati na ovo, da nema nikoga u celom politickom spektrumu (ko moze da vodi vladu) ko bi prihvatio ovo pravno nasilje nad Srbijom.
Kosovu treba ponuditi najsiru mogucu autonomiju, ili dva sistema-jedna drzava kao na Kipru. Bilo sta moze da dodje u obzir, ali otimanje svoje teritorije Srbija jednostavno ne moze i ne sme da prihvati ni sada ni u buducnosti.

Petar Srdanovic

pre 17 godina

Tadic je rekao sto je i uvek govorio - da nezavisnost necemo prihvatiti. Nisu spominjani prekidi diplomatskih odnosa, ekonomske saradnje i ostalo. Ni Kina nije priznala Tajvan, pa joj to ne smeta da izvozi u USA :)

tina

pre 17 godina

Ja stvarno ne mogu da shvatim srpske politicare. Kosovo je nezavisno jos od 1999, ocekuje se samo neko formalno proglasenje, i to se ne moze spreciti. Srbija moze da ne prihvati novu nastalu drzavu, to je njeno pravo, ali dali time nesto dobija?
Bice prepucavanja, i to je sve.
Otvaraju se vrata koje kakvim ekstremistima.... i sa jedne i sa druge. Ja vec godinu dana ne kupujem proizvode koje se uvoze iz Srbije, jer ne smem!

Dusan

pre 17 godina

Tadic je jedan od najzrelijih politicara u Srbiji. Podrzavam koncept "prihvatiti surovu realnost, ali se boriti do poslednjeg minuta". Takodje se nadam da kao zreo politicar nece prihvatiti politicke igrarije Kostunicinog tima i da ce na kraju ipak Djelic biti premijer.

hakunamatata

pre 17 godina

Dajte ljudi da se to Kosovo podeli i da se ta agonija sa Kosovom vec jednom zavrsi. Neka se raspise referendum i neka narod odluci i niko od politicara nece snositi krivicu. Ovako narod odlucuje, da ili ne za podelu pa kud koj mili moj. Cist racun duga ljubav i naravno granice sa Kosovom dobro obezbedjene.

kiki

pre 17 godina

Tolika buka i pljuvanje oko platforme DSS,a sada Tadic skoro isto predlaze.Ako SB UN ne usvoji rezoluciju o nezavisnosti Kosova,sto je skoro nemoguce bez pristanka Srbije,a pri tom neke drzave jednostrano priznaju nezavisnost,sta ce onda predsednik Tadic ,da uradi??
Ako se ne reaguje na takav potez,onda to znaci mirno prihvatanje Srbije ,i onda sadasnji stav predsednika kako srbija ne pristaje na nezavisnost,nije istinit.Ali ako ce da se reaguje na adekvatan nacin prema tim drzavama ,koje bi priznale otimanje teritorije jednoj medjunarodno priznatoj drzavi,i bez odluke SB,onda je to tacno ono sto je platforma DSS-NS.To ne mora da znaci automatski prekid diplomatskih odnosa,ima dosta drugih mogucnosti da se reaguje.
Nadam se da ce se posle pocetne galame DS i DSS sloziti oko platforme ,koja mora da se donese ,kako bi drzava adekvatno i jedinstveno reagovala na nametanje resenja.Ako u tom trenutku ne budemo slozni ,i ne bude reakcije,to ce znaciti da je Srbija pristala na rasparcavanje svoje drzave,sto nece biti kraj,jer se Albanci sa juga Srbije ,vec javljaju ,kako ce to imati posledica na jug Srbije.

Maja_V

pre 17 godina

Sve ova predizborna trabunjanja nasih prvaka shvatam iskljucivo kao nacin da se po nama jase jos milion godina, na istu foru. Onog casa kada bilo koji od srpskih politicara nogom stane na svetu srpsku zemlju a da nije predhodno trazio dozvolu i poveo gomilu obezbedjenja, mozemo da kazemo da ima nade, ovako...

Vojkan

pre 17 godina

Kosovo ce biti nezavisno. Sto pre prihvatimo, bice bolje po nas. Zapravo koje karte mi imamo za ovu partiju ? Sta donosimo ? Cime se mi cenkamo ? 20 godina se svadjamo sa CELIM svetom i onda se Srdimo i Cudimo sto nas ne tretiraju fer. Gde je Mladic ? Gde je Karadzic ? S kim smo mi bili fer zadnjih 20 godina ? Sigurno ne prema Kosovarima. Ako zlostavljate svoju decu, vlasti imaju pravo da ih oduzmu.

mama ludaca

pre 17 godina

Da li je normalno ne prihvatiti realnost da na Kosovu zivi vecina koja ne zeli da prihvati Srbiju kao svoju domovinu?
Zasto ste izasli na izbore sa platformom koja je bila manje iskljuciva,a sad se ponasate kao da ste dvojnik predsednika DSS-a.
Kako je SSSR pristao da ostane bez daleko veceg procenta teritorije i kako je bio tako glup da se ne pozove na povelju UN,preambulu ustava ili na emocije?
Sta znaci to "ne prihvatam" da li smo onda za lecenje,za aziliranje ili je to jako pametno,bombasticno i u duhu srpskog naroda koji propada sa takvim praznim izjavama koje u zivotu nista ne menjaju ali radja mnogo nesrecnih ljudi koji su za praznoslovlje spremni da poginu.
Politicari,malo promislite pre nego sto nesto kazete.

George

pre 17 godina

Ja stvarno ne znam kako utuviti relnost nama Srbima u glavu. Ako nisi satima prestao sa secenjem grane na kojoj sedis, dzaba se kasnije ubedjujes s prirodom da se u tvom slucaju treba izuzeti sila gravitacije kako ne bi tresnuo o ledinu.
Kosovo se ne moze integrisati u Srbiju kao sto se ne moze ni u pojedinim slucajevima izuzeti sila grvitacije. Da li je legalno, posteno itd. ili nije to nije vise pitanje. Samo postoji surova realnost. Odseci bolesnu nogu ili umreti, na nama je izbor, ali bojim se da onaj ko bez pardona sece granu na kojoj sedi ko zna sta moze da izabere. Vise ne izgledamo smesno okolini, nego jadno.

Makaveli

pre 17 godina

Ne valja ti Tadicu ovo. Mozda na kratke staze, ali ni Kostunica, ni ti, niti bilo ko moze proti celog sveta i terati celom svetu inat. Pokazalo se u proslosti i pokazace se i u buducnosti.
Ali legitimno je da zastupas interes i misljenje onih koji su ti dali glas. Narod tako hoce i tako moras (mada mislim da je bilo i drugih opcija).

Jugosloven

pre 17 godina

Ma moze g-din Tadic, uz svo postovanje njegovoj funkciji, da ne priznaje ni da je voda mokra, ni da je zemlja okrugla, to nista nece promeniti u stvarnom svetu. U tom stvanrom svetu Kosovo je vec godinama nezavisno od Srbije, a uskoro ce to biti i formalno-pravno, priznavali to g-din Tadic, g-din Kostunica, g-din Draskovic i narocito, g-din Velimir Ilic, ljutili se, opirali se, inatili se, ili ne. To sta oni rade ili ne rade za sudbinu Kosova uopste vise nije bitno. Mada razumem (donekle) emtovinu reakciju srpskih nacionalista. Slicno smo se i mi osecali kad su nam oni prekrajali i unistavali, zajedno s albanskim, hrvatskim i slovenackim nacionalistima, nasu zemlju.

Горан

pre 17 godina

Није нам потребно чланство у организацији (ЕУ) која нам отима део територије. Нека ЕУ иде својим путем а ми ћемо својим.
Оно шт нам треба је владавина права и закона, слобода гласила, слобода говора, ЕКОНОМИЈА, ЕКОНОМИЈА, ЕКОНОМИЈА.
А мирним протестом, без помињања оружја и ратова, свима јасно можемо да ставимо до знања да нема тог председника Србије, или премијера Србије, или српске Народне Скупштине која ће се одрећи дела своје територије.

Zoross

pre 17 godina

Bravo Tadicu. Potreban je tvrd stav prema EU/UN jer im treba presedan zbog nekih strateskih razloga, a mogu zasjati Palestinizaciju Evrope. Kad vide da Srbija misli ozbiljno (sto dosad bas nije bilo jasno) EU nece trebati destabilizacija regiona i primice Srbiju kao ravnopravog partnera zajedno sa Kosovom. Kao sto vidite u medjunarodnim odnosima sve vise vlada pravo interesa jacega a sve manje prava. Sve ovisi o interesnim grupama za pritisak. Srbija treba sazvati pametne, uticajne i bogate Srbe (uljucujuci i kralja) da se okupe oko zajednicke platforme dugorocno razardjenog nacionalnog interesa u regiji i EU.

Alex

pre 17 godina

Najzad da predsednik kaze ono sto mora i tu nema odstupanja. Nema prihvatanja nezavisnosti a bez nas neka izvole sta im je volja. Razocaran sam u te zapadne zemlje koje nam evo donosepredlog oduzimanja teritorije kao da je danas 1999. Ni Milosevicu nisu ovako nesto podnosili. Predlog nije kompromisan jer Albanska strana dobija sve a Srpska gubi. Pristina ce prihvatiti predlog sto dovoljno govori da su njihovi uslovi svi ispunjeni. Nista ne potpisivati a ovakav predlog nece proci UN sigurno.

Gafur Trimi.

pre 17 godina

Moram da priznam da srpski spektar radi sinhrozivano, i samo sinhrozivano, da spreci nezavisnost Kosova. Dogovor srpskih lidera je vrlo jasan: Tadic ce drzati veze sa Zapadom ali ce reci NE. Kosturica drzi kljuceve nove vlade i ce reci NE. Radikali protiv svih i uvek ce potvrditi "veliko" NE za nezavisnost.
Moj komenat: Zacudjen sam kako oni misle da "nesto" moze i da rade protiv nezavisnosti. Jasno se vidi da Tadic ce gurati Srbiju na "nove izbore" pokazavsi Evropi da Srbija nece biti orijentisana ka Evropi. Radikali ce dobiti vlast i konacno za 20 godina imacemo Srbiju zajedno sa Rusima u konfederaciji. Vreme je da Srpski Narod mora da izabere izmedju Istoka i Zapada(u novim izborima). Lopta je na srpskoj strani i bojim se da srpki politicari igraju pogresno napravovsi golove na njihovu stetu. Znam da to je vrlo ostro ali ipak cu reci da Srbi ne razume sta je batina. Budeci 'nebeski' i prilogovani zbog svetskih oklnosti oni tesko da razume da kada si slab moras da kazes "da', makar privremeno. To mi Albanci znamo vrlo dobro ne samo zbog batia od srpskih "boksera" ali i zbog neprilika svetske politike. Reci DA da izbegnes batine ne znaci da ste slab ali samo pametan. Cak i Milosevic na svoje vreme je rekao DA da izbegne najgore. Prezivljane je glavni cilj zivota i sanca da opet nesto utices na ovak "komplikovani" svet...
Resnje: Tadic i Radikali vrlo lako moraju da se dogovore. Ahtisari nema nista "protiv". To zvuci paradoks ali veruj mene, radikali najbolje razume sadrzinu reci "batina".

Dorcolac

pre 17 godina

Znaci nema sustinske razlike izmedju Tadicevog stava i Kostunicine platforme. To je dobro, ocekujem vladu koja po svaku cenu nece priznati rasparcavanje Srbije.
I sirovi Velja je ovog puta u pravu; bez Kosmeta nam EU nista ne treba.

Горан

pre 17 godina

Није нам потребно чланство у организацији (ЕУ) која нам отима део територије. Нека ЕУ иде својим путем а ми ћемо својим.
Оно шт нам треба је владавина права и закона, слобода гласила, слобода говора, ЕКОНОМИЈА, ЕКОНОМИЈА, ЕКОНОМИЈА.
А мирним протестом, без помињања оружја и ратова, свима јасно можемо да ставимо до знања да нема тог председника Србије, или премијера Србије, или српске Народне Скупштине која ће се одрећи дела своје територије.

Alex

pre 17 godina

Najzad da predsednik kaze ono sto mora i tu nema odstupanja. Nema prihvatanja nezavisnosti a bez nas neka izvole sta im je volja. Razocaran sam u te zapadne zemlje koje nam evo donosepredlog oduzimanja teritorije kao da je danas 1999. Ni Milosevicu nisu ovako nesto podnosili. Predlog nije kompromisan jer Albanska strana dobija sve a Srpska gubi. Pristina ce prihvatiti predlog sto dovoljno govori da su njihovi uslovi svi ispunjeni. Nista ne potpisivati a ovakav predlog nece proci UN sigurno.

Dorcolac

pre 17 godina

Znaci nema sustinske razlike izmedju Tadicevog stava i Kostunicine platforme. To je dobro, ocekujem vladu koja po svaku cenu nece priznati rasparcavanje Srbije.
I sirovi Velja je ovog puta u pravu; bez Kosmeta nam EU nista ne treba.

Zoross

pre 17 godina

Bravo Tadicu. Potreban je tvrd stav prema EU/UN jer im treba presedan zbog nekih strateskih razloga, a mogu zasjati Palestinizaciju Evrope. Kad vide da Srbija misli ozbiljno (sto dosad bas nije bilo jasno) EU nece trebati destabilizacija regiona i primice Srbiju kao ravnopravog partnera zajedno sa Kosovom. Kao sto vidite u medjunarodnim odnosima sve vise vlada pravo interesa jacega a sve manje prava. Sve ovisi o interesnim grupama za pritisak. Srbija treba sazvati pametne, uticajne i bogate Srbe (uljucujuci i kralja) da se okupe oko zajednicke platforme dugorocno razardjenog nacionalnog interesa u regiji i EU.

Gafur Trimi.

pre 17 godina

Moram da priznam da srpski spektar radi sinhrozivano, i samo sinhrozivano, da spreci nezavisnost Kosova. Dogovor srpskih lidera je vrlo jasan: Tadic ce drzati veze sa Zapadom ali ce reci NE. Kosturica drzi kljuceve nove vlade i ce reci NE. Radikali protiv svih i uvek ce potvrditi "veliko" NE za nezavisnost.
Moj komenat: Zacudjen sam kako oni misle da "nesto" moze i da rade protiv nezavisnosti. Jasno se vidi da Tadic ce gurati Srbiju na "nove izbore" pokazavsi Evropi da Srbija nece biti orijentisana ka Evropi. Radikali ce dobiti vlast i konacno za 20 godina imacemo Srbiju zajedno sa Rusima u konfederaciji. Vreme je da Srpski Narod mora da izabere izmedju Istoka i Zapada(u novim izborima). Lopta je na srpskoj strani i bojim se da srpki politicari igraju pogresno napravovsi golove na njihovu stetu. Znam da to je vrlo ostro ali ipak cu reci da Srbi ne razume sta je batina. Budeci 'nebeski' i prilogovani zbog svetskih oklnosti oni tesko da razume da kada si slab moras da kazes "da', makar privremeno. To mi Albanci znamo vrlo dobro ne samo zbog batia od srpskih "boksera" ali i zbog neprilika svetske politike. Reci DA da izbegnes batine ne znaci da ste slab ali samo pametan. Cak i Milosevic na svoje vreme je rekao DA da izbegne najgore. Prezivljane je glavni cilj zivota i sanca da opet nesto utices na ovak "komplikovani" svet...
Resnje: Tadic i Radikali vrlo lako moraju da se dogovore. Ahtisari nema nista "protiv". To zvuci paradoks ali veruj mene, radikali najbolje razume sadrzinu reci "batina".

hakunamatata

pre 17 godina

Dajte ljudi da se to Kosovo podeli i da se ta agonija sa Kosovom vec jednom zavrsi. Neka se raspise referendum i neka narod odluci i niko od politicara nece snositi krivicu. Ovako narod odlucuje, da ili ne za podelu pa kud koj mili moj. Cist racun duga ljubav i naravno granice sa Kosovom dobro obezbedjene.

mama ludaca

pre 17 godina

Da li je normalno ne prihvatiti realnost da na Kosovu zivi vecina koja ne zeli da prihvati Srbiju kao svoju domovinu?
Zasto ste izasli na izbore sa platformom koja je bila manje iskljuciva,a sad se ponasate kao da ste dvojnik predsednika DSS-a.
Kako je SSSR pristao da ostane bez daleko veceg procenta teritorije i kako je bio tako glup da se ne pozove na povelju UN,preambulu ustava ili na emocije?
Sta znaci to "ne prihvatam" da li smo onda za lecenje,za aziliranje ili je to jako pametno,bombasticno i u duhu srpskog naroda koji propada sa takvim praznim izjavama koje u zivotu nista ne menjaju ali radja mnogo nesrecnih ljudi koji su za praznoslovlje spremni da poginu.
Politicari,malo promislite pre nego sto nesto kazete.

kiki

pre 17 godina

Tolika buka i pljuvanje oko platforme DSS,a sada Tadic skoro isto predlaze.Ako SB UN ne usvoji rezoluciju o nezavisnosti Kosova,sto je skoro nemoguce bez pristanka Srbije,a pri tom neke drzave jednostrano priznaju nezavisnost,sta ce onda predsednik Tadic ,da uradi??
Ako se ne reaguje na takav potez,onda to znaci mirno prihvatanje Srbije ,i onda sadasnji stav predsednika kako srbija ne pristaje na nezavisnost,nije istinit.Ali ako ce da se reaguje na adekvatan nacin prema tim drzavama ,koje bi priznale otimanje teritorije jednoj medjunarodno priznatoj drzavi,i bez odluke SB,onda je to tacno ono sto je platforma DSS-NS.To ne mora da znaci automatski prekid diplomatskih odnosa,ima dosta drugih mogucnosti da se reaguje.
Nadam se da ce se posle pocetne galame DS i DSS sloziti oko platforme ,koja mora da se donese ,kako bi drzava adekvatno i jedinstveno reagovala na nametanje resenja.Ako u tom trenutku ne budemo slozni ,i ne bude reakcije,to ce znaciti da je Srbija pristala na rasparcavanje svoje drzave,sto nece biti kraj,jer se Albanci sa juga Srbije ,vec javljaju ,kako ce to imati posledica na jug Srbije.

tina

pre 17 godina

Ja stvarno ne mogu da shvatim srpske politicare. Kosovo je nezavisno jos od 1999, ocekuje se samo neko formalno proglasenje, i to se ne moze spreciti. Srbija moze da ne prihvati novu nastalu drzavu, to je njeno pravo, ali dali time nesto dobija?
Bice prepucavanja, i to je sve.
Otvaraju se vrata koje kakvim ekstremistima.... i sa jedne i sa druge. Ja vec godinu dana ne kupujem proizvode koje se uvoze iz Srbije, jer ne smem!

Jugosloven

pre 17 godina

Ma moze g-din Tadic, uz svo postovanje njegovoj funkciji, da ne priznaje ni da je voda mokra, ni da je zemlja okrugla, to nista nece promeniti u stvarnom svetu. U tom stvanrom svetu Kosovo je vec godinama nezavisno od Srbije, a uskoro ce to biti i formalno-pravno, priznavali to g-din Tadic, g-din Kostunica, g-din Draskovic i narocito, g-din Velimir Ilic, ljutili se, opirali se, inatili se, ili ne. To sta oni rade ili ne rade za sudbinu Kosova uopste vise nije bitno. Mada razumem (donekle) emtovinu reakciju srpskih nacionalista. Slicno smo se i mi osecali kad su nam oni prekrajali i unistavali, zajedno s albanskim, hrvatskim i slovenackim nacionalistima, nasu zemlju.

Dusan

pre 17 godina

Tadic je jedan od najzrelijih politicara u Srbiji. Podrzavam koncept "prihvatiti surovu realnost, ali se boriti do poslednjeg minuta". Takodje se nadam da kao zreo politicar nece prihvatiti politicke igrarije Kostunicinog tima i da ce na kraju ipak Djelic biti premijer.

Makaveli

pre 17 godina

Ne valja ti Tadicu ovo. Mozda na kratke staze, ali ni Kostunica, ni ti, niti bilo ko moze proti celog sveta i terati celom svetu inat. Pokazalo se u proslosti i pokazace se i u buducnosti.
Ali legitimno je da zastupas interes i misljenje onih koji su ti dali glas. Narod tako hoce i tako moras (mada mislim da je bilo i drugih opcija).

George

pre 17 godina

Ja stvarno ne znam kako utuviti relnost nama Srbima u glavu. Ako nisi satima prestao sa secenjem grane na kojoj sedis, dzaba se kasnije ubedjujes s prirodom da se u tvom slucaju treba izuzeti sila gravitacije kako ne bi tresnuo o ledinu.
Kosovo se ne moze integrisati u Srbiju kao sto se ne moze ni u pojedinim slucajevima izuzeti sila grvitacije. Da li je legalno, posteno itd. ili nije to nije vise pitanje. Samo postoji surova realnost. Odseci bolesnu nogu ili umreti, na nama je izbor, ali bojim se da onaj ko bez pardona sece granu na kojoj sedi ko zna sta moze da izabere. Vise ne izgledamo smesno okolini, nego jadno.

Vojkan

pre 17 godina

Kosovo ce biti nezavisno. Sto pre prihvatimo, bice bolje po nas. Zapravo koje karte mi imamo za ovu partiju ? Sta donosimo ? Cime se mi cenkamo ? 20 godina se svadjamo sa CELIM svetom i onda se Srdimo i Cudimo sto nas ne tretiraju fer. Gde je Mladic ? Gde je Karadzic ? S kim smo mi bili fer zadnjih 20 godina ? Sigurno ne prema Kosovarima. Ako zlostavljate svoju decu, vlasti imaju pravo da ih oduzmu.

Maja_V

pre 17 godina

Sve ova predizborna trabunjanja nasih prvaka shvatam iskljucivo kao nacin da se po nama jase jos milion godina, na istu foru. Onog casa kada bilo koji od srpskih politicara nogom stane na svetu srpsku zemlju a da nije predhodno trazio dozvolu i poveo gomilu obezbedjenja, mozemo da kazemo da ima nade, ovako...

tachka

pre 17 godina

Pa dobro, kaze predsednik Tadic da "nikada nećemo prihvatiti nezavisnost KiM", a on bi kao predsednik Srbije trebalo da govori u ime svih gradjana ove zemlje. Medjutim, to nije stav svih gradjana ove zemlje. Prosto - nije. To je cinjenica. E sad znam da nisam pogresio sto sam glasao za LDP, a ne za DS.

Boban_SG_CH

pre 17 godina

Cestitam pred. Tadicu jasan i glasan stav.
Niko u Srbiji - sem naroda preko moguceg referenduma - nema pravo da se odrekne 15% svoje istorijski najvasnije teritorije pa neka tamo zive i 101% Albanaca. Pojedinci koji preko komentara "poklanjaju" teritoriju zbog "boljeg zivota" i ulazka u Evropsku uniju neka ih je sramota. Srbija i njen narod su bili i pred vecih izazova pa nisu odstupili nikada od svoje teritorije.
Zapamtite vreme se menja, ali TAPIJA nikada! Jednostavno nema odstupka i tacka. Dalje raditi na jacanju ekonomije, dici drzavu na noge i sacekati politicko (za nas) bolje vreme i pokazati TAPIJU!!!
ja sam ponosan, sto sam SRBIN.
Boban

Petar Srdanovic

pre 17 godina

Tadic je rekao sto je i uvek govorio - da nezavisnost necemo prihvatiti. Nisu spominjani prekidi diplomatskih odnosa, ekonomske saradnje i ostalo. Ni Kina nije priznala Tajvan, pa joj to ne smeta da izvozi u USA :)

Surprised

pre 17 godina

Ja moram da priznam da me je Tadic iznenadio. Prijatno iznenadio. Nisam uopste ocekivao od njega ovako jasnu izjavu,mislio sam da nece imati odlucnosti da kaze - ne.
Sada sam siguran da nezavisnost Kosova nikada nece proci u UN. Srbija ga nece prihvatiti,a samim tim predlog nece ni doci pred Savet bezbednosti.
Prava igra je da se pridobije vecina u EU (vec ima 5-6 zemalja) da ne priznaju nezavisnost KiM. Zato je jako dobro za Srbiju da i Tadic kaze ne, time je jasno svima da bas nijedna znacajna stranka u Srbiji nece pristati na ovo, da nema nikoga u celom politickom spektrumu (ko moze da vodi vladu) ko bi prihvatio ovo pravno nasilje nad Srbijom.
Kosovu treba ponuditi najsiru mogucu autonomiju, ili dva sistema-jedna drzava kao na Kipru. Bilo sta moze da dodje u obzir, ali otimanje svoje teritorije Srbija jednostavno ne moze i ne sme da prihvati ni sada ni u buducnosti.

Rade Milosavljevic

pre 17 godina

Ono sto se culo danas u Beogradu i Pristini od specijalnog izaslanika UN-a, gospodina M. Ahtisarija, za nas koji zivimo godinama u zapadnoj Evropi nije nista novo. Pomalo cudi da nasi ljudi u Srbiji ne znaju da je zapad Kosmet odavno proglasio nezavisnim, naravno, ne i formalno. Bitke su, pogresnom politikom sprskih politicara, pocele da se gube jos davne 1945., da bi pocetkom devedesetih, proslog veka i konacno sve bilo zavrseno. Naravno, nikada, ne treba reci nikada - Srbija jos uvek moze, ali mnogo teze, diplomatijom da bar nesto ispravi, samo ne ultimatumima i praznim izjavama: necemo dati Kosmet...Koliko stvarno sada mozemo posle katastrofalne politike, pre svega, Slobodana Milosevica, tesko je reci, ali je cinjenica da bi rasturanje Srbije bio presedan u novijoj svetskoj istoriji. Samo sto zapadne zemlje, u ovom slucaju, kao posle svih ratova pisu istoriju pobednika medju kojima, na zalost, Srbija nije...
Sto se tice EU i naseg ulaska u tu organizaciju, ili, mamut - drzavu, postoji za nas u Srbiji nesto prece -bogatiji i kvalitetniji zivot, a mi smo mnogo daleko od toga. Pitanje je samo da li mozemo ostati po strani i sta mozemo uciniti da nam ekonomija bude bolja i pre formalnog ulaska u tu organizaciju. Jer, budite sigurni, ni mnogo jaci od nas a, ipak, slabiji od Nemaca, Francuza, ili Engleza, nisu mnogo srecniji. Necu reci nista novo, posle 16 godina zivota u zapadnom "raju", ako kazem da je idealna demokratija, ustvari, idealna diktatura, samo ne radnicke klase, vec drzave. Ni ovde nema vise srednje klase - sve je vise siromasnih i, na zalost, hiper bogatih. Sloboda je misaona imenica, osim ako pod tim ne podrazumevate da imate gde da spavate i Megdonalds da jedete...
I, najzad, u Srbiji je sada vise nego potrebna jedinstvena drzavna politika o odnosima sa spoljnim svetom, promisljena, pre svega, a unutar zemlje medjusobne psovke ionako nam ne manjkaju.To jesu i to moraju da budu dve odvojene stvari. U protivnom Ahtisarijev predlog je samo pocetak tihog nestajanja.

Sinisa

pre 17 godina

Apsolutna podrska predsedniku Tadicu!
A zaista ne mogu da shvatim ljude koji sire defetizam, spustaju glave, i koji tvrde da nam "nista drugo ne preostaje sem prihvatanja nezavisnosti". Gospodo necete nigde stici na taj nacin, jer ne radi se tu samo o Kosovu, vec o nasem dostojanstvu, samopostovanju i na kraju - zrelosti. Ne postoji drzava, niti drzavnik koji bi se ponasali drugacije.
Tragedija je to sto se desavalo na Kosovu, ali u prosloj deceniji nas je, gospodo sve zadesila tragedija, koja se pre svega ogleda u Milosevicu i njegovom rezimu. Pa sta sad to znaci - da svi treba da se odvojimo od Srbije, da porodica Curuvija treba da trazi nezavisnost, da Stambolici treba da traze nezavisnost i mnogo mnogo drugih, manje poznatih a itekako unesrecenih.
Cinjenica je da su Albanci svasta doziveli u 90-im ali je cinjenica i da danas kao ni pre 6 godina a ni mnogo pre toga nisu bili naivni a pogotovu ne nevini. I to treba imati na umu svo vreme i koristiti svaku priliku za prikazivanje celokupne istine oko Kosova. Svet nije poceo niti zavrsio u 90-im, sa Milosevicem.
Mi ostajemo tu gde jesmo, i u odredjenoj meri i od nas zavisi sta ce se desiti i sta ce se desavati ubuduce. Bez obzira na eventualno priznanje od zapada mi to nikad ne treba da prihvatimo jer ko zna sta ce biti za pedeset godina. Na kraju i Albanci su cekali toliko vremena pa su docekali svojih pet minuta.
Prema tome - sa Evropom dijalog, ali bez ponizavanja.

momabrazil

pre 17 godina

Da li vi koji osudjujuet stav Tadica misliste da ce Srbiju EU vise ceniti ako bi on izjavio, pa dobro dacemo nezavisnost KiM. Naravno da ne . Posle tri dana bi se sve zaboravilo. Da li neko misli da obichnom Nemcu ili Francuzu koji danas ide na posao ili u kupovinu pada napamet da misli na Srbiju Naravno da ne. Ovaj stav Srbije vodi misljenju da je podela najbolje resenje a time ce Srbija resiti i problem sa neprijateljski raspolozenim albanskim stanovnistvom. Da li znate da je pola Kopaonika na KiM. Ja ne zelim da idem na Kop., ili da razmisljam da ce neko da vezba slobodno gadjanje dok sam na skijama.Takodje nije ispravno da KiM nema pravo da se ujedinjuje sa drugom zemljom kao sa Albanijom npr. niti je ispravno da imaju stranog tutora. Ovo resenje je nakazno i ne uliva poverenje buducim stranim ulagachima na tu teritoriju a stavom Srbije da nikad nece prihvatiti nezavisnost , neka se Albanci ne zavaravaju da nece imati posledice na ekonomskom i politickom planu

tomislav

pre 17 godina

lepo. vidim da je vecina patriotski nastrojena. narocito velja, koji bi najvise voleo da nikad ne odemo u EU, jer tamo nema pola meni pola vama. a ostale samo da pitam, jer se kosovo jede? bolje da je jestivo, jer cemo vrlo brzo gladovati!

nebojsa.kadic@ericsson.com

pre 17 godina

Kosovo je srpska zemla i srpska ostace. Necu da se sramim pred celim svetom sto sam Srbin! Volim sto sam Srbin i kad sam u Tokiju i Nemackoj Rimu i gde bilo. Takve ljude zeli Evropa a ne one koji sto jedan rece sto otvaraju kisobrane u Beogradu kad pada kisa u Briselu...

Dragan Hrelja

pre 17 godina

Naši političari, kao i dobar deo naroda, živi u nekom virtuelnom svetu. Kosovo je odvojeno od ostatka Srbije u junu '99. usled užasno vođene politike Miloševića i ekipe. Tačka! "To je cena naše gluposti. Ne može to besplatno" - Đinđić. PREGOVORIMA treba da omogućimo što bolje uslove za ljude koji su tamo ostali, kao i da se bavimo uspostavljanjem saradnje sa kosovskim i evropskim institucijama. Umesto toga naše "vođe" se bave "legitimnošću" Ahtisarija!
Sa ili bez naše saglasnosti i saradnje, Kosovo će ostati odvojeno od nas, kao što jeste već 8 godina. A onima koji ne mogu da žive bez Kosova (ili mita o njemu) predlažem da se tamo nastane, umesto što sa sigurne udaljenosti pozivaju na prekide odnosa sa svetom, ili prizivaju '98.

Gradjanin

pre 17 godina

Nijedan (ili gotovo nijedan) politicar u Srbiji ne zeli da udje u istoriju kao onaj koji je potpisao poraz u borbi za Kosovo i Metohiju.
Eto, to je. Srbija je jos uvijek u, otprilike, hiljadutristaijosponekoj godini. Tu su carevi, tu su izdajnici, tu su Turci, pa kom obojci....
A narod pijan.

Vuk

pre 17 godina

Petnaest procenata Srbije (AP Kosovo) nece priznavati Beograd kao prestonicu vec Pristinu. Medjutim i 15 procenata Kosova (srpske opstine) nece priznavati Pristinu za prestonicu vec Beograd. Napred do podele!

Petar

pre 17 godina

Rusi 100% daju veto. Ne mogu oni da dozvole da im "UN" odlucije kako se jedna zemlja deli. Nemo to veze sa Srbijom, vec sa principom. Jer po toj logici Ukrajina sa 30mil rusa mogla bi da se ocepi. Iako to be Rusi zeleli, znaji da bi takvi pokusaji izazvali ratne sukobe

Vanja

pre 17 godina

Srbija evo po drugi put gubi Kosovo. Svima je jasno da je Srbija predala Kosovo UN-u jos 1999. godine, prema tome UN je taj koji ce na kraju donijeti odluku. Mislim d aje najbolje da Srbija predlozi podjelu, a ako to ne prodje, da uspostavi kakve-takve normalne odnose sa Kosovom radi zastite srpske manjine.

nikola

pre 17 godina

Trenutno spremam ispit PRAVNA ISTORIJA SRPSKOG NARODA.Ovakva situacija uopste ne predstavlja nikakvu novost.Kroz vijekove su o pitanjim srpske politike,drustva,drzavnog uredjenja i teritorije odlucivali drugi.I nikad nije izaslo povoljno po nas,nazalost...Prilicno sam uvjeren,nece ni sad!Rusi nas (skoro)uvijek,satro podrzavaju,al kad dodje odlucujuci momenat,ostave nas na cjedilu.Velike sile se dogovaraju o podruciju svojih uticaja,odlucuju o sudbinama malih zemalja,mimo njihovih interesa.Ovde ce najdeblji kraj izvuci predsednik Tadic i nova vlada,jer ce u istoriji ostati zapamceni kao srpske vodje koje su izgubile svetu srpsku zemlju.To ce ujedno biti i osnov svih predizbornih kampanja Radikalne stranke u narednih 20ak godina,a i duze...

Dejan

pre 17 godina

Bravo Predsednice Tadicu! Podrzavam ovo sto je rekao 100%. Zbog cega demokratska Srbija treba da plati cenu Milosevicevog rezima? Sto nisu proglasili nezavisnost Kosova 1999 godine kada su ratovali sa Slobom, nego su cekali da 2007 DS i Tadic budu nacionalni izdajnici koji su prodali Kosovo? Nije nego...ako EU/SAD zele nezavisno Kosovo neka ga prave na silu, protiv povelje UN, jer Srbija nasilje nad sobom nece da parafira i gotovo.

P

pre 17 godina

Ako je Kosovo "vec nezavisno" i "samo treba prihvatiti realnost", sta mislite zasto se zapad polomi da ubedi Srbiju da ovakvo konacno resenje prihvati? Zato sto su svesni jednostavne cinjenice: Kosovo mogu da priznaju Vasington, Moskva, Peking, Brisel, Kuala Lumpur i Gospod Bog, ali dok ga ne prizna Beograd nema nista od prave nezavisnosti. Pa ljudi tamo ce se buditi svakog jutra osluskujuci da li se u daljini cuju srpski tenkovi. Da parafraziram staru poslovicu koja bi se mogla iskoristiti i na primeru kosovskih Albanaca: Bog je visoko, a Amerika daleko. A Srbi su tu, iza ugla.Bilo kako bilo, stalna tenzija nece doneti nista dobro ni Srbiji ni Albancima. Upravo zbog toga bi Ahtisari mogao da nasoj zamlji ponudi nesto sto barem izdaleka lici na kompromis, kako bi nam omogucio castan izlaz iz ove situacije.

Lazar NS

pre 17 godina

Ne slazem se sa Tadicem i ne mislim da je resenje ne prihvatanje realnosti. Ali on je jedini politicar koji je hrabro nastupio i pred stranim izaslanicima i pred domacim medijima, ne skrivajuci se i ne bezeci pred problemom kao ostatak srpske politicke "elite"ukljucujuci i SRS. Svaka mu cast, iako gresi.

Vuk

pre 17 godina

Napokon je dosao i taj trenutak da da tzv. demokratski orijentisani političari demonstriraju svoj ljutiti stav prema celom svetu. Godinama su Slobu kritikovali zbog takvog opštenja sa svetom, a u suštini su mu zavideli. Evo im konačno prilike da glume odvažne političare. Oduvek je toga bilo u našem mentalitetu. A sve se svodi na to da ću prvo da napravim glupost (represija nad Albancima), zatim da ignorišem opomene učiteljice (srpska farsa u Rambujeu), onda ću zbog toga da dobijem ukor i da se pravim važan kako mi niko ništa ne može (bombardovanje), a za sve to vreme ostali u mojoj sredini će to mirno da posmatraju i čekaće da ja budem uklonjen (pad Slobe). A kada je Sloba pao svi su krivicu za stanje na Kosovu prebacivali na njega (naravno u njemu je najveća krivica) i nije im padalo na pamet da se bave tim pitanjem. To je samo još jedan dokaz da u zemljici Srbiji nema ni jednog zrelog političara koji razume odnose u svetu i koji može da se nosi sa svetskom politikom. Sve njihove aktivnosti su samo predstava za jadan, neuk i od realnog života izolovan srpski narod. Tesko je kada se u istoriji jednog naroda, a naročito u 21. veku, dešavaju ovakve stvari. Ali to se nije desilo iznenada. Taj proces traje više od pola veka. Samo što elita u Srbiji tim procesom nikada nije umela da upravlja. Aktuelni političari bili bi pravi pobednici da su za ovih nekoliko godina "demokratske Srbije" uspeli narod da pripreme na neizbežno, a da za one siromahe na Kosovu barem obezbede poziciju konstitutivnog naroda u budućoj državi Kosovo. Ovakvom politikom su samo gurnuli kosovske Srbe u geto. Najtužnije je što se slika o Srbima u svetu ponovo prlja. A to je samo zasluga naših političara (počevši od predsednikovog manekenisanja i neodlučnosti, preko već standardne slike o radikalima, pa sve do novog Slobe u obliku lebdećeg premijera.) Njihov jedini način komunikacije sa svetom jeste pozivanje na neka prava i sedenje u kabinetu u nadi da će neko da se uplaši ili da zaboravi ulogu Srbije u ratnim dešavanjima na Balkanu. Možda bi se i uplašili i zaboravili loše stvari da se demokrate ne ponašaju na isti način kao i bračni par Marković-Milošević.

simakosmos

pre 17 godina

Ниједна озбиљна држава не би пристала на оно што нама нуде. Мећутим, нажалост, свима нам је јасно да смо ту битку изгубили. Оно на чему ми морамо да инсистирамо је да нам врате нашу имовину на Косову. Не заборавите да шиптари ништа нису плаћали, само су ровили и уништавали. Србија је годинама тамо градила. Тражимо већинске пакете акција у свим институцијама које смо изградили и чије смо дугове годинама враћали. Тражимо север Косова јер смо ту у већини.

Одбијањем независности можемо да побољшамо своју позицију. Мислите да ће нас одбацити зато што не пристајемо на независност? Па одбацили су нас они одавно, али због сасвим других ствари ...

И још нешто. Све ово је масло нас Срба, комуниста и њихове деце који су данас и у владином и невладином сектору ... Остављамо деци у аманет да носе то бреме сигурно још цео век ... Нека нам је Бог у помоћи.

Jackin

pre 17 godina

Ljudi , opametite se, treznite se .Kosovo je izgubljeno odavno.Pojeo je vuk magarca!Tacka.Nije sramota podrzati Suzanu Grubjesic jer ona nije bolesna ...
Članica Predsedništva G1plus Suzana Grubješić ocenila je da Srbija treba aktivno da učestvuje u razgovorima sa međunarodnom zajednicom radi postizanja mirnog i kompromisnog rešenja budućeg statusa Kosova.

Grubješićeva je agenciji Beta rekla da je to u interesu svih građana koji žive na Kosovu i da "pretnje međunarodnoj zajednici ili ignorisanje stvarnosti ne mogu doprineti rešenju tog problema, već da samo mogu otežati našu pregovaračku poziciju".

BILJANA

pre 17 godina

Kakva su ovo glupiranja, Kosovo je prodato jos pre deset godina, a Tadiceva je duznost da procita ovako nesto kako bi ga narod voleo. Tesko je da se pomirimo sa cinjenicom da Kosova vise nema ali je izgleda tako najbolje za sve.

System of a down

pre 17 godina

Da presecem. Evo resenja.
Albanci nece NIKADA vise prihvatiti da zive u Srbiji, to svi znamo. Rusija nam nece pomoci iz dva razloga, prvo nece zato sto nece, kao i uvek, drugo nece zato sto nemogu. I bolje sto je tako, svi znamo kako je kad oni pomazu. Srbija je unakazena u svakom pogledu, nesposobna da uvede prinudnu upravu u opstini... aj' da kazem Svilajnac, a kamoli da povrati izgubljenu teritoriju ili da se suprotstavlja....ma bre probali smo jednom, valjda se secamo kako smo prosli....To zna i gospodin neobavesteni, to zna i toma sahrana i cela ekipa. Problem je sto nece niko to da potpise.
Posto sam ja vec izdajnik, napustio zemlju dva dana pre bombardovanja, da ne bih dozvolio da mi deca dozive da im se ivica dacic cereka sa ekrana u nekoj 2036-oj godini, ja predlazem gospodinu Tadicu Lex Specialis. Proglasite ga na jedan dan, postavite mene za predsednika, premijera i kralja u isto vreme, ja stavim sva tri potpisa i povucem se dostojanstveno a vi svi nastavite sutra gde ste stali i narodu konacno padne ratko mladic sa srca. Ja bih za tu uslugu, obzirom da to radim za svoju zemlju trazio samo deset miliona dolara. To vam ne bi bio problem da nadjete, ne treba da pitate cecu ko drzi pare u dzakovima, ja cu vam reci bar sto njih ili bilo koji srbin koga sretnete na ulici koji zna da cita novine. Taj od koga uzmete nece vam ih ni traziti nazad, prvo sto je sica, drugo sto je patriota. Ja se lepo vratim u Kanadu, kupim i ja nekoliko zgrada kao i sva deca SPS roditelja i nasih tajkuna ovde u Torontu izdajem stanove ( kad mogu zemlju sto ne bih stanove)i upenzionisem se relativno mlad. Vi onda nadjete nekako premijera i ispricate mu sta se desilo, on onda kaze da on nije bio obavesten i zaba progutana. Radikali pridobiju jos dva nova glasaca, boru corbu i cecu kukavicu. Kao sto vidite bez velikih potresa. Bonus, dok budem caskao sa Solanom i ekipom during potpisivanja, garantujem da cu da izboksujem da se severni deo Kosova ipak pripoji Srbiji, castice ljudi kada vide da posle sedamnaest godina konacno imaju posla sa normalnim srbinom.
Ako ste zainteresovani za saradnju pitajte vase gazde iz OZNE-UDBE (neznam kako se sad zovu, menjaju samo ime, uvek ista ekipa)ko sam ja pa mi se javite, imam jos projekata, npr. "kako povratiti dobar deo Kosova u narednih 50 godina bez ispaljenog metka i ljudske zrtve, garantovano 100%, koristeci iskljucivo materijalna sredstva nasih najvecih patriota tokom teskih vremena 1990-2000" i mnoge druge. Hvala.

Djole

pre 17 godina

Moja apsolutna podrska Tadicu! Cinjenica je da pregovori oko buduceg statusa Kosova nikada u stvari nisu ni bili pregovori, nego nametanje rjesenja od strane Zapada...Albanci i Srbi nisu pregovarali ni dva sata zajedno..kao sto rece jedan americki politolog, Ahtisarijev predlog nije dobar jer jednostavno Albancima daje premalo a Srbima uzima previse..dakle podjela je jedino dugorocno pravicno rijesenje..ako se predlaze podjela teritorije jedne medjunarodne priznate drzave, zasto onda ne i jedne autonomne oblasti, sve je stvar volje Zapada da tako nesto predlozi i podrzi..

Miroslav iz Hamburga

pre 17 godina

"Ilić: Šta će nam EU bez Kosova?"
Pa, ko je sa svojim barabskim ponasanjem, prema sopstvenom narodu, pravio od Sribje "Banana drzavu" nego on??
Lako je reci da Srbiji nije potrebna EU za jednog "finansisko obezbedjenog coveka" kao Ilica, kada bi obican narod opet bio prinudjen da "jede korenje"!

Nindza

pre 17 godina

Nisam nerealan, ali ne razumem one koji kazu "treba prihvatiti stanje". Pa sto ga Albanci nisu prihvatili? Drugo, oni mogu na silu da uzmu bilo sta. Ali ako kazemo "ne" to ce dati legitimitet da povratimo Kosovo, kada jednog dana odnos snaga bude drugaciji. I nemojte da se varate-pa Rusi su rekli da ce ponovo uci u Prag. To nije "zvanicno", ali pitajte ljude u Pragu...

milan

pre 17 godina

Normalno je da albanci nece da se integrisu u Srbiju kao drzavu jer im se nudi samostalnost koju prizeljkuju od uvek. Sta bi bilo da ne racunaju na to? Naravno non stop se vrti fraza nema povratka na staro. A zasto nema? Pa Milosevica nema vise! Jel svet i dalje ne vidi Srbiju kao demokratsku drzavu ili se samo pretvara da je vidi. Multietnicko drustvo nije recept bratstva & jedinstva vec tolerancije, cemu onda izmena granica? Cemu strah od 1.400 000 albanskih glasaca? Ako se zeli multietnicko i tolerantno drustvo po ugledu na EU, onda ovo prekrajanje granica def. nije po EU nacelima. Da to ne govori nesto drugo? Da EU nema namere da zapadni Balkan integrise u skoroooooo vreme.

Serdar Rade

pre 17 godina

Ni jedan drzavljanin sveta ne moze da prihvati konkvest svoje teritorije ni u kakvoj kombinaciji.
Vewcina Meksickog stanovnistva u drzavi Teksas i California ne daje cak ni pravo povracaja nekada osvojene teritorije Mesiku a kamoli davanje Srpskog Kosovo vecinskom Albanskom stanovnistvu.
Logika je prosta.
Na zalost nekim neumornim na ovom projektu logika nije dovoljna.

Selami

pre 17 godina

Ne mogu da zamislim kako je Srbija potrosila demokratske snage koje bi procenile realnost u Srbiji i u svetu.Dali je normalno ne prihvatiti realnost da na Kosovu zivi vecina koja ne zeli da prihvati Srbiju kao svoju domovinu !Na drugu stranu Kosovo je nezavisno jos 1999, ocekuje se samo formalno-pravno proglasenje, i to se ne moze spreciti. Srbija moze da ne prihvati novu nastalu drzavu, to je njeno pravo, ali dali time nesto dobija ? ! Mislio sam da se srbski narod probudio odlazkom Milosevica, ali na zalost Srbija 20 godina se svadja sa celim svetom pa zbog toga i dalje daje golove u sopstvenu mrezu.
Zasto srbski političari, kao i dobar deo naroda, živi u nekom virtuelnom svetu. Kosovo je odvojeno od ostatka Srbije u junu '99. usled užasno vođene politike Miloševića i ekipe. "To je cena naše gluposti. Ne može to besplatno" - Đinđić.
Zar nije sramota za Tadica, Kostunicu i ostale koji kazu:" Kosovo je srbska zemlja i srbska ostaje ."Ako je to tako anda predlazem da gospoda i ostali koji ne mogu da zive bez Kosova da se tamo nastane.

Vesna Djapic

pre 17 godina

Svaki normalan covek bi trebalo da shvati da ovo razresenje vodi ka boljitku. Vec sedam godina Kosovo nam je oduzeto, tamo je zivot ne podnosljiv za sve, I sad je konacno prilika da se sve nekako dovede u red. Da se izgrade dobrosusedski odnosi, koji ce nam omoguciti da na pravi nacin ucestvujemo u izgradnji Kosovskog drustva. Umesto toga, nasi “drzavnici”, koji su odgovorni za dobrobit svoje zemlje, ponasaju se potpuno iracionalno i sebi dozvole da ne pripreme na pravi nacin gradjane za ocigledno neminovne promene. Celu stvar je odavno trebalo drugacije intonirati, a ne da se po ko zna koji put u poslednje dve decenije cela nacija stavlja u gubitnicku poziciju. Pri tom, sem sto se celoj naciji namece osecaj isfrustriranosti, nas ekonomski I drustveni polozaj na ovom svetu je zbog svega maksimalno ugrozen. I to samo zato sto pre svega Kostunica (ostali nemaju petlje da se izjasne drugacije) smatra da je najvaznije Carstvo Nebesko! I svima nam oduzima godine zivota. Pocevsi od Srba na Kosovu, koji su, kao I Srbi iz Hrvatske I Bosne, samo topovsko meso za ostvarivanje necijih bolesnih ambicija. E pa, nemoj, ciko, vise da me branis! Kako ti zatucani, iskompleksirani… ne shvataju da treba stvarati veze, Balkan bez granica u Evropi bez granica! Umesto toga oni su ljuti na ceo svet, spremni na potpunu izolaciju! Ni sa “bracom” Crnogorcima nece da govore! A kamoli sa Albancima!

Sasa 1979

pre 17 godina

Činjenica je, da na Kosovu 90% stanovnika čine Albanci. Činjenica je, da i nisu imali prava koja su trebali da imaju.
Činjenica je, da je do svega ovoga došlo zbog pogresne politike SFRJ-a, SRJ-a.(Tita, Miloševića) Ono što bi EU, a i Albanci trebalo da shvate, jeste da je sada neko drugo vreme, sa nekim novim momcima na vlasti, i da će kroz demokratsku Srbiju i njenim članstvom u Evropskoj uniji i Kosovo sa Albancima profitirati. Ahtisari i sve članice EU, bi trebalo da ovoj vlasti daju šansu da isprave greške bivših vlasti i pokažu da smo sada i mi jedna razumna nacija koja ume da izadje na kraj sa svojim problemom. Ako nas smatraju potencijalnim članom EU, bio bi to pravi ispit i dokaz da nam je mesto u EU.
Svaka čast Tadiću, a bogami i Koštunici.

ls

pre 17 godina

da me neko pita: hoces kosovo u srbiji plus valja i dss na vlasti ili hoces srbija bez kosova u kojoj sps, dss i radikali nisu na vlasti, za 1 sekund bih rekla-srbija bez kosova.

pragmatična

pre 17 godina

Podržavam Ahtisarijev predlog jer će on pomoći i Srbiji da se brže razvija. Političari, mislite na ljude a ne na teritorije!

Горан

pre 17 godina

Није нам потребно чланство у организацији (ЕУ) која нам отима део територије. Нека ЕУ иде својим путем а ми ћемо својим.
Оно шт нам треба је владавина права и закона, слобода гласила, слобода говора, ЕКОНОМИЈА, ЕКОНОМИЈА, ЕКОНОМИЈА.
А мирним протестом, без помињања оружја и ратова, свима јасно можемо да ставимо до знања да нема тог председника Србије, или премијера Србије, или српске Народне Скупштине која ће се одрећи дела своје територије.

Alex

pre 17 godina

Najzad da predsednik kaze ono sto mora i tu nema odstupanja. Nema prihvatanja nezavisnosti a bez nas neka izvole sta im je volja. Razocaran sam u te zapadne zemlje koje nam evo donosepredlog oduzimanja teritorije kao da je danas 1999. Ni Milosevicu nisu ovako nesto podnosili. Predlog nije kompromisan jer Albanska strana dobija sve a Srpska gubi. Pristina ce prihvatiti predlog sto dovoljno govori da su njihovi uslovi svi ispunjeni. Nista ne potpisivati a ovakav predlog nece proci UN sigurno.

Dorcolac

pre 17 godina

Znaci nema sustinske razlike izmedju Tadicevog stava i Kostunicine platforme. To je dobro, ocekujem vladu koja po svaku cenu nece priznati rasparcavanje Srbije.
I sirovi Velja je ovog puta u pravu; bez Kosmeta nam EU nista ne treba.

Zoross

pre 17 godina

Bravo Tadicu. Potreban je tvrd stav prema EU/UN jer im treba presedan zbog nekih strateskih razloga, a mogu zasjati Palestinizaciju Evrope. Kad vide da Srbija misli ozbiljno (sto dosad bas nije bilo jasno) EU nece trebati destabilizacija regiona i primice Srbiju kao ravnopravog partnera zajedno sa Kosovom. Kao sto vidite u medjunarodnim odnosima sve vise vlada pravo interesa jacega a sve manje prava. Sve ovisi o interesnim grupama za pritisak. Srbija treba sazvati pametne, uticajne i bogate Srbe (uljucujuci i kralja) da se okupe oko zajednicke platforme dugorocno razardjenog nacionalnog interesa u regiji i EU.

Gafur Trimi.

pre 17 godina

Moram da priznam da srpski spektar radi sinhrozivano, i samo sinhrozivano, da spreci nezavisnost Kosova. Dogovor srpskih lidera je vrlo jasan: Tadic ce drzati veze sa Zapadom ali ce reci NE. Kosturica drzi kljuceve nove vlade i ce reci NE. Radikali protiv svih i uvek ce potvrditi "veliko" NE za nezavisnost.
Moj komenat: Zacudjen sam kako oni misle da "nesto" moze i da rade protiv nezavisnosti. Jasno se vidi da Tadic ce gurati Srbiju na "nove izbore" pokazavsi Evropi da Srbija nece biti orijentisana ka Evropi. Radikali ce dobiti vlast i konacno za 20 godina imacemo Srbiju zajedno sa Rusima u konfederaciji. Vreme je da Srpski Narod mora da izabere izmedju Istoka i Zapada(u novim izborima). Lopta je na srpskoj strani i bojim se da srpki politicari igraju pogresno napravovsi golove na njihovu stetu. Znam da to je vrlo ostro ali ipak cu reci da Srbi ne razume sta je batina. Budeci 'nebeski' i prilogovani zbog svetskih oklnosti oni tesko da razume da kada si slab moras da kazes "da', makar privremeno. To mi Albanci znamo vrlo dobro ne samo zbog batia od srpskih "boksera" ali i zbog neprilika svetske politike. Reci DA da izbegnes batine ne znaci da ste slab ali samo pametan. Cak i Milosevic na svoje vreme je rekao DA da izbegne najgore. Prezivljane je glavni cilj zivota i sanca da opet nesto utices na ovak "komplikovani" svet...
Resnje: Tadic i Radikali vrlo lako moraju da se dogovore. Ahtisari nema nista "protiv". To zvuci paradoks ali veruj mene, radikali najbolje razume sadrzinu reci "batina".

hakunamatata

pre 17 godina

Dajte ljudi da se to Kosovo podeli i da se ta agonija sa Kosovom vec jednom zavrsi. Neka se raspise referendum i neka narod odluci i niko od politicara nece snositi krivicu. Ovako narod odlucuje, da ili ne za podelu pa kud koj mili moj. Cist racun duga ljubav i naravno granice sa Kosovom dobro obezbedjene.

mama ludaca

pre 17 godina

Da li je normalno ne prihvatiti realnost da na Kosovu zivi vecina koja ne zeli da prihvati Srbiju kao svoju domovinu?
Zasto ste izasli na izbore sa platformom koja je bila manje iskljuciva,a sad se ponasate kao da ste dvojnik predsednika DSS-a.
Kako je SSSR pristao da ostane bez daleko veceg procenta teritorije i kako je bio tako glup da se ne pozove na povelju UN,preambulu ustava ili na emocije?
Sta znaci to "ne prihvatam" da li smo onda za lecenje,za aziliranje ili je to jako pametno,bombasticno i u duhu srpskog naroda koji propada sa takvim praznim izjavama koje u zivotu nista ne menjaju ali radja mnogo nesrecnih ljudi koji su za praznoslovlje spremni da poginu.
Politicari,malo promislite pre nego sto nesto kazete.

kiki

pre 17 godina

Tolika buka i pljuvanje oko platforme DSS,a sada Tadic skoro isto predlaze.Ako SB UN ne usvoji rezoluciju o nezavisnosti Kosova,sto je skoro nemoguce bez pristanka Srbije,a pri tom neke drzave jednostrano priznaju nezavisnost,sta ce onda predsednik Tadic ,da uradi??
Ako se ne reaguje na takav potez,onda to znaci mirno prihvatanje Srbije ,i onda sadasnji stav predsednika kako srbija ne pristaje na nezavisnost,nije istinit.Ali ako ce da se reaguje na adekvatan nacin prema tim drzavama ,koje bi priznale otimanje teritorije jednoj medjunarodno priznatoj drzavi,i bez odluke SB,onda je to tacno ono sto je platforma DSS-NS.To ne mora da znaci automatski prekid diplomatskih odnosa,ima dosta drugih mogucnosti da se reaguje.
Nadam se da ce se posle pocetne galame DS i DSS sloziti oko platforme ,koja mora da se donese ,kako bi drzava adekvatno i jedinstveno reagovala na nametanje resenja.Ako u tom trenutku ne budemo slozni ,i ne bude reakcije,to ce znaciti da je Srbija pristala na rasparcavanje svoje drzave,sto nece biti kraj,jer se Albanci sa juga Srbije ,vec javljaju ,kako ce to imati posledica na jug Srbije.

tina

pre 17 godina

Ja stvarno ne mogu da shvatim srpske politicare. Kosovo je nezavisno jos od 1999, ocekuje se samo neko formalno proglasenje, i to se ne moze spreciti. Srbija moze da ne prihvati novu nastalu drzavu, to je njeno pravo, ali dali time nesto dobija?
Bice prepucavanja, i to je sve.
Otvaraju se vrata koje kakvim ekstremistima.... i sa jedne i sa druge. Ja vec godinu dana ne kupujem proizvode koje se uvoze iz Srbije, jer ne smem!

Jugosloven

pre 17 godina

Ma moze g-din Tadic, uz svo postovanje njegovoj funkciji, da ne priznaje ni da je voda mokra, ni da je zemlja okrugla, to nista nece promeniti u stvarnom svetu. U tom stvanrom svetu Kosovo je vec godinama nezavisno od Srbije, a uskoro ce to biti i formalno-pravno, priznavali to g-din Tadic, g-din Kostunica, g-din Draskovic i narocito, g-din Velimir Ilic, ljutili se, opirali se, inatili se, ili ne. To sta oni rade ili ne rade za sudbinu Kosova uopste vise nije bitno. Mada razumem (donekle) emtovinu reakciju srpskih nacionalista. Slicno smo se i mi osecali kad su nam oni prekrajali i unistavali, zajedno s albanskim, hrvatskim i slovenackim nacionalistima, nasu zemlju.

Dusan

pre 17 godina

Tadic je jedan od najzrelijih politicara u Srbiji. Podrzavam koncept "prihvatiti surovu realnost, ali se boriti do poslednjeg minuta". Takodje se nadam da kao zreo politicar nece prihvatiti politicke igrarije Kostunicinog tima i da ce na kraju ipak Djelic biti premijer.

Makaveli

pre 17 godina

Ne valja ti Tadicu ovo. Mozda na kratke staze, ali ni Kostunica, ni ti, niti bilo ko moze proti celog sveta i terati celom svetu inat. Pokazalo se u proslosti i pokazace se i u buducnosti.
Ali legitimno je da zastupas interes i misljenje onih koji su ti dali glas. Narod tako hoce i tako moras (mada mislim da je bilo i drugih opcija).

George

pre 17 godina

Ja stvarno ne znam kako utuviti relnost nama Srbima u glavu. Ako nisi satima prestao sa secenjem grane na kojoj sedis, dzaba se kasnije ubedjujes s prirodom da se u tvom slucaju treba izuzeti sila gravitacije kako ne bi tresnuo o ledinu.
Kosovo se ne moze integrisati u Srbiju kao sto se ne moze ni u pojedinim slucajevima izuzeti sila grvitacije. Da li je legalno, posteno itd. ili nije to nije vise pitanje. Samo postoji surova realnost. Odseci bolesnu nogu ili umreti, na nama je izbor, ali bojim se da onaj ko bez pardona sece granu na kojoj sedi ko zna sta moze da izabere. Vise ne izgledamo smesno okolini, nego jadno.

Vojkan

pre 17 godina

Kosovo ce biti nezavisno. Sto pre prihvatimo, bice bolje po nas. Zapravo koje karte mi imamo za ovu partiju ? Sta donosimo ? Cime se mi cenkamo ? 20 godina se svadjamo sa CELIM svetom i onda se Srdimo i Cudimo sto nas ne tretiraju fer. Gde je Mladic ? Gde je Karadzic ? S kim smo mi bili fer zadnjih 20 godina ? Sigurno ne prema Kosovarima. Ako zlostavljate svoju decu, vlasti imaju pravo da ih oduzmu.

Maja_V

pre 17 godina

Sve ova predizborna trabunjanja nasih prvaka shvatam iskljucivo kao nacin da se po nama jase jos milion godina, na istu foru. Onog casa kada bilo koji od srpskih politicara nogom stane na svetu srpsku zemlju a da nije predhodno trazio dozvolu i poveo gomilu obezbedjenja, mozemo da kazemo da ima nade, ovako...

tachka

pre 17 godina

Pa dobro, kaze predsednik Tadic da "nikada nećemo prihvatiti nezavisnost KiM", a on bi kao predsednik Srbije trebalo da govori u ime svih gradjana ove zemlje. Medjutim, to nije stav svih gradjana ove zemlje. Prosto - nije. To je cinjenica. E sad znam da nisam pogresio sto sam glasao za LDP, a ne za DS.

Boban_SG_CH

pre 17 godina

Cestitam pred. Tadicu jasan i glasan stav.
Niko u Srbiji - sem naroda preko moguceg referenduma - nema pravo da se odrekne 15% svoje istorijski najvasnije teritorije pa neka tamo zive i 101% Albanaca. Pojedinci koji preko komentara "poklanjaju" teritoriju zbog "boljeg zivota" i ulazka u Evropsku uniju neka ih je sramota. Srbija i njen narod su bili i pred vecih izazova pa nisu odstupili nikada od svoje teritorije.
Zapamtite vreme se menja, ali TAPIJA nikada! Jednostavno nema odstupka i tacka. Dalje raditi na jacanju ekonomije, dici drzavu na noge i sacekati politicko (za nas) bolje vreme i pokazati TAPIJU!!!
ja sam ponosan, sto sam SRBIN.
Boban

Petar Srdanovic

pre 17 godina

Tadic je rekao sto je i uvek govorio - da nezavisnost necemo prihvatiti. Nisu spominjani prekidi diplomatskih odnosa, ekonomske saradnje i ostalo. Ni Kina nije priznala Tajvan, pa joj to ne smeta da izvozi u USA :)

Surprised

pre 17 godina

Ja moram da priznam da me je Tadic iznenadio. Prijatno iznenadio. Nisam uopste ocekivao od njega ovako jasnu izjavu,mislio sam da nece imati odlucnosti da kaze - ne.
Sada sam siguran da nezavisnost Kosova nikada nece proci u UN. Srbija ga nece prihvatiti,a samim tim predlog nece ni doci pred Savet bezbednosti.
Prava igra je da se pridobije vecina u EU (vec ima 5-6 zemalja) da ne priznaju nezavisnost KiM. Zato je jako dobro za Srbiju da i Tadic kaze ne, time je jasno svima da bas nijedna znacajna stranka u Srbiji nece pristati na ovo, da nema nikoga u celom politickom spektrumu (ko moze da vodi vladu) ko bi prihvatio ovo pravno nasilje nad Srbijom.
Kosovu treba ponuditi najsiru mogucu autonomiju, ili dva sistema-jedna drzava kao na Kipru. Bilo sta moze da dodje u obzir, ali otimanje svoje teritorije Srbija jednostavno ne moze i ne sme da prihvati ni sada ni u buducnosti.

Rade Milosavljevic

pre 17 godina

Ono sto se culo danas u Beogradu i Pristini od specijalnog izaslanika UN-a, gospodina M. Ahtisarija, za nas koji zivimo godinama u zapadnoj Evropi nije nista novo. Pomalo cudi da nasi ljudi u Srbiji ne znaju da je zapad Kosmet odavno proglasio nezavisnim, naravno, ne i formalno. Bitke su, pogresnom politikom sprskih politicara, pocele da se gube jos davne 1945., da bi pocetkom devedesetih, proslog veka i konacno sve bilo zavrseno. Naravno, nikada, ne treba reci nikada - Srbija jos uvek moze, ali mnogo teze, diplomatijom da bar nesto ispravi, samo ne ultimatumima i praznim izjavama: necemo dati Kosmet...Koliko stvarno sada mozemo posle katastrofalne politike, pre svega, Slobodana Milosevica, tesko je reci, ali je cinjenica da bi rasturanje Srbije bio presedan u novijoj svetskoj istoriji. Samo sto zapadne zemlje, u ovom slucaju, kao posle svih ratova pisu istoriju pobednika medju kojima, na zalost, Srbija nije...
Sto se tice EU i naseg ulaska u tu organizaciju, ili, mamut - drzavu, postoji za nas u Srbiji nesto prece -bogatiji i kvalitetniji zivot, a mi smo mnogo daleko od toga. Pitanje je samo da li mozemo ostati po strani i sta mozemo uciniti da nam ekonomija bude bolja i pre formalnog ulaska u tu organizaciju. Jer, budite sigurni, ni mnogo jaci od nas a, ipak, slabiji od Nemaca, Francuza, ili Engleza, nisu mnogo srecniji. Necu reci nista novo, posle 16 godina zivota u zapadnom "raju", ako kazem da je idealna demokratija, ustvari, idealna diktatura, samo ne radnicke klase, vec drzave. Ni ovde nema vise srednje klase - sve je vise siromasnih i, na zalost, hiper bogatih. Sloboda je misaona imenica, osim ako pod tim ne podrazumevate da imate gde da spavate i Megdonalds da jedete...
I, najzad, u Srbiji je sada vise nego potrebna jedinstvena drzavna politika o odnosima sa spoljnim svetom, promisljena, pre svega, a unutar zemlje medjusobne psovke ionako nam ne manjkaju.To jesu i to moraju da budu dve odvojene stvari. U protivnom Ahtisarijev predlog je samo pocetak tihog nestajanja.

Sinisa

pre 17 godina

Apsolutna podrska predsedniku Tadicu!
A zaista ne mogu da shvatim ljude koji sire defetizam, spustaju glave, i koji tvrde da nam "nista drugo ne preostaje sem prihvatanja nezavisnosti". Gospodo necete nigde stici na taj nacin, jer ne radi se tu samo o Kosovu, vec o nasem dostojanstvu, samopostovanju i na kraju - zrelosti. Ne postoji drzava, niti drzavnik koji bi se ponasali drugacije.
Tragedija je to sto se desavalo na Kosovu, ali u prosloj deceniji nas je, gospodo sve zadesila tragedija, koja se pre svega ogleda u Milosevicu i njegovom rezimu. Pa sta sad to znaci - da svi treba da se odvojimo od Srbije, da porodica Curuvija treba da trazi nezavisnost, da Stambolici treba da traze nezavisnost i mnogo mnogo drugih, manje poznatih a itekako unesrecenih.
Cinjenica je da su Albanci svasta doziveli u 90-im ali je cinjenica i da danas kao ni pre 6 godina a ni mnogo pre toga nisu bili naivni a pogotovu ne nevini. I to treba imati na umu svo vreme i koristiti svaku priliku za prikazivanje celokupne istine oko Kosova. Svet nije poceo niti zavrsio u 90-im, sa Milosevicem.
Mi ostajemo tu gde jesmo, i u odredjenoj meri i od nas zavisi sta ce se desiti i sta ce se desavati ubuduce. Bez obzira na eventualno priznanje od zapada mi to nikad ne treba da prihvatimo jer ko zna sta ce biti za pedeset godina. Na kraju i Albanci su cekali toliko vremena pa su docekali svojih pet minuta.
Prema tome - sa Evropom dijalog, ali bez ponizavanja.

momabrazil

pre 17 godina

Da li vi koji osudjujuet stav Tadica misliste da ce Srbiju EU vise ceniti ako bi on izjavio, pa dobro dacemo nezavisnost KiM. Naravno da ne . Posle tri dana bi se sve zaboravilo. Da li neko misli da obichnom Nemcu ili Francuzu koji danas ide na posao ili u kupovinu pada napamet da misli na Srbiju Naravno da ne. Ovaj stav Srbije vodi misljenju da je podela najbolje resenje a time ce Srbija resiti i problem sa neprijateljski raspolozenim albanskim stanovnistvom. Da li znate da je pola Kopaonika na KiM. Ja ne zelim da idem na Kop., ili da razmisljam da ce neko da vezba slobodno gadjanje dok sam na skijama.Takodje nije ispravno da KiM nema pravo da se ujedinjuje sa drugom zemljom kao sa Albanijom npr. niti je ispravno da imaju stranog tutora. Ovo resenje je nakazno i ne uliva poverenje buducim stranim ulagachima na tu teritoriju a stavom Srbije da nikad nece prihvatiti nezavisnost , neka se Albanci ne zavaravaju da nece imati posledice na ekonomskom i politickom planu

tomislav

pre 17 godina

lepo. vidim da je vecina patriotski nastrojena. narocito velja, koji bi najvise voleo da nikad ne odemo u EU, jer tamo nema pola meni pola vama. a ostale samo da pitam, jer se kosovo jede? bolje da je jestivo, jer cemo vrlo brzo gladovati!

nebojsa.kadic@ericsson.com

pre 17 godina

Kosovo je srpska zemla i srpska ostace. Necu da se sramim pred celim svetom sto sam Srbin! Volim sto sam Srbin i kad sam u Tokiju i Nemackoj Rimu i gde bilo. Takve ljude zeli Evropa a ne one koji sto jedan rece sto otvaraju kisobrane u Beogradu kad pada kisa u Briselu...

Dragan Hrelja

pre 17 godina

Naši političari, kao i dobar deo naroda, živi u nekom virtuelnom svetu. Kosovo je odvojeno od ostatka Srbije u junu '99. usled užasno vođene politike Miloševića i ekipe. Tačka! "To je cena naše gluposti. Ne može to besplatno" - Đinđić. PREGOVORIMA treba da omogućimo što bolje uslove za ljude koji su tamo ostali, kao i da se bavimo uspostavljanjem saradnje sa kosovskim i evropskim institucijama. Umesto toga naše "vođe" se bave "legitimnošću" Ahtisarija!
Sa ili bez naše saglasnosti i saradnje, Kosovo će ostati odvojeno od nas, kao što jeste već 8 godina. A onima koji ne mogu da žive bez Kosova (ili mita o njemu) predlažem da se tamo nastane, umesto što sa sigurne udaljenosti pozivaju na prekide odnosa sa svetom, ili prizivaju '98.

Gradjanin

pre 17 godina

Nijedan (ili gotovo nijedan) politicar u Srbiji ne zeli da udje u istoriju kao onaj koji je potpisao poraz u borbi za Kosovo i Metohiju.
Eto, to je. Srbija je jos uvijek u, otprilike, hiljadutristaijosponekoj godini. Tu su carevi, tu su izdajnici, tu su Turci, pa kom obojci....
A narod pijan.

Vuk

pre 17 godina

Petnaest procenata Srbije (AP Kosovo) nece priznavati Beograd kao prestonicu vec Pristinu. Medjutim i 15 procenata Kosova (srpske opstine) nece priznavati Pristinu za prestonicu vec Beograd. Napred do podele!

Petar

pre 17 godina

Rusi 100% daju veto. Ne mogu oni da dozvole da im "UN" odlucije kako se jedna zemlja deli. Nemo to veze sa Srbijom, vec sa principom. Jer po toj logici Ukrajina sa 30mil rusa mogla bi da se ocepi. Iako to be Rusi zeleli, znaji da bi takvi pokusaji izazvali ratne sukobe

Vanja

pre 17 godina

Srbija evo po drugi put gubi Kosovo. Svima je jasno da je Srbija predala Kosovo UN-u jos 1999. godine, prema tome UN je taj koji ce na kraju donijeti odluku. Mislim d aje najbolje da Srbija predlozi podjelu, a ako to ne prodje, da uspostavi kakve-takve normalne odnose sa Kosovom radi zastite srpske manjine.

nikola

pre 17 godina

Trenutno spremam ispit PRAVNA ISTORIJA SRPSKOG NARODA.Ovakva situacija uopste ne predstavlja nikakvu novost.Kroz vijekove su o pitanjim srpske politike,drustva,drzavnog uredjenja i teritorije odlucivali drugi.I nikad nije izaslo povoljno po nas,nazalost...Prilicno sam uvjeren,nece ni sad!Rusi nas (skoro)uvijek,satro podrzavaju,al kad dodje odlucujuci momenat,ostave nas na cjedilu.Velike sile se dogovaraju o podruciju svojih uticaja,odlucuju o sudbinama malih zemalja,mimo njihovih interesa.Ovde ce najdeblji kraj izvuci predsednik Tadic i nova vlada,jer ce u istoriji ostati zapamceni kao srpske vodje koje su izgubile svetu srpsku zemlju.To ce ujedno biti i osnov svih predizbornih kampanja Radikalne stranke u narednih 20ak godina,a i duze...

Dejan

pre 17 godina

Bravo Predsednice Tadicu! Podrzavam ovo sto je rekao 100%. Zbog cega demokratska Srbija treba da plati cenu Milosevicevog rezima? Sto nisu proglasili nezavisnost Kosova 1999 godine kada su ratovali sa Slobom, nego su cekali da 2007 DS i Tadic budu nacionalni izdajnici koji su prodali Kosovo? Nije nego...ako EU/SAD zele nezavisno Kosovo neka ga prave na silu, protiv povelje UN, jer Srbija nasilje nad sobom nece da parafira i gotovo.

P

pre 17 godina

Ako je Kosovo "vec nezavisno" i "samo treba prihvatiti realnost", sta mislite zasto se zapad polomi da ubedi Srbiju da ovakvo konacno resenje prihvati? Zato sto su svesni jednostavne cinjenice: Kosovo mogu da priznaju Vasington, Moskva, Peking, Brisel, Kuala Lumpur i Gospod Bog, ali dok ga ne prizna Beograd nema nista od prave nezavisnosti. Pa ljudi tamo ce se buditi svakog jutra osluskujuci da li se u daljini cuju srpski tenkovi. Da parafraziram staru poslovicu koja bi se mogla iskoristiti i na primeru kosovskih Albanaca: Bog je visoko, a Amerika daleko. A Srbi su tu, iza ugla.Bilo kako bilo, stalna tenzija nece doneti nista dobro ni Srbiji ni Albancima. Upravo zbog toga bi Ahtisari mogao da nasoj zamlji ponudi nesto sto barem izdaleka lici na kompromis, kako bi nam omogucio castan izlaz iz ove situacije.

Lazar NS

pre 17 godina

Ne slazem se sa Tadicem i ne mislim da je resenje ne prihvatanje realnosti. Ali on je jedini politicar koji je hrabro nastupio i pred stranim izaslanicima i pred domacim medijima, ne skrivajuci se i ne bezeci pred problemom kao ostatak srpske politicke "elite"ukljucujuci i SRS. Svaka mu cast, iako gresi.

Vuk

pre 17 godina

Napokon je dosao i taj trenutak da da tzv. demokratski orijentisani političari demonstriraju svoj ljutiti stav prema celom svetu. Godinama su Slobu kritikovali zbog takvog opštenja sa svetom, a u suštini su mu zavideli. Evo im konačno prilike da glume odvažne političare. Oduvek je toga bilo u našem mentalitetu. A sve se svodi na to da ću prvo da napravim glupost (represija nad Albancima), zatim da ignorišem opomene učiteljice (srpska farsa u Rambujeu), onda ću zbog toga da dobijem ukor i da se pravim važan kako mi niko ništa ne može (bombardovanje), a za sve to vreme ostali u mojoj sredini će to mirno da posmatraju i čekaće da ja budem uklonjen (pad Slobe). A kada je Sloba pao svi su krivicu za stanje na Kosovu prebacivali na njega (naravno u njemu je najveća krivica) i nije im padalo na pamet da se bave tim pitanjem. To je samo još jedan dokaz da u zemljici Srbiji nema ni jednog zrelog političara koji razume odnose u svetu i koji može da se nosi sa svetskom politikom. Sve njihove aktivnosti su samo predstava za jadan, neuk i od realnog života izolovan srpski narod. Tesko je kada se u istoriji jednog naroda, a naročito u 21. veku, dešavaju ovakve stvari. Ali to se nije desilo iznenada. Taj proces traje više od pola veka. Samo što elita u Srbiji tim procesom nikada nije umela da upravlja. Aktuelni političari bili bi pravi pobednici da su za ovih nekoliko godina "demokratske Srbije" uspeli narod da pripreme na neizbežno, a da za one siromahe na Kosovu barem obezbede poziciju konstitutivnog naroda u budućoj državi Kosovo. Ovakvom politikom su samo gurnuli kosovske Srbe u geto. Najtužnije je što se slika o Srbima u svetu ponovo prlja. A to je samo zasluga naših političara (počevši od predsednikovog manekenisanja i neodlučnosti, preko već standardne slike o radikalima, pa sve do novog Slobe u obliku lebdećeg premijera.) Njihov jedini način komunikacije sa svetom jeste pozivanje na neka prava i sedenje u kabinetu u nadi da će neko da se uplaši ili da zaboravi ulogu Srbije u ratnim dešavanjima na Balkanu. Možda bi se i uplašili i zaboravili loše stvari da se demokrate ne ponašaju na isti način kao i bračni par Marković-Milošević.

simakosmos

pre 17 godina

Ниједна озбиљна држава не би пристала на оно што нама нуде. Мећутим, нажалост, свима нам је јасно да смо ту битку изгубили. Оно на чему ми морамо да инсистирамо је да нам врате нашу имовину на Косову. Не заборавите да шиптари ништа нису плаћали, само су ровили и уништавали. Србија је годинама тамо градила. Тражимо већинске пакете акција у свим институцијама које смо изградили и чије смо дугове годинама враћали. Тражимо север Косова јер смо ту у већини.

Одбијањем независности можемо да побољшамо своју позицију. Мислите да ће нас одбацити зато што не пристајемо на независност? Па одбацили су нас они одавно, али због сасвим других ствари ...

И још нешто. Све ово је масло нас Срба, комуниста и њихове деце који су данас и у владином и невладином сектору ... Остављамо деци у аманет да носе то бреме сигурно још цео век ... Нека нам је Бог у помоћи.

Jackin

pre 17 godina

Ljudi , opametite se, treznite se .Kosovo je izgubljeno odavno.Pojeo je vuk magarca!Tacka.Nije sramota podrzati Suzanu Grubjesic jer ona nije bolesna ...
Članica Predsedništva G1plus Suzana Grubješić ocenila je da Srbija treba aktivno da učestvuje u razgovorima sa međunarodnom zajednicom radi postizanja mirnog i kompromisnog rešenja budućeg statusa Kosova.

Grubješićeva je agenciji Beta rekla da je to u interesu svih građana koji žive na Kosovu i da "pretnje međunarodnoj zajednici ili ignorisanje stvarnosti ne mogu doprineti rešenju tog problema, već da samo mogu otežati našu pregovaračku poziciju".

BILJANA

pre 17 godina

Kakva su ovo glupiranja, Kosovo je prodato jos pre deset godina, a Tadiceva je duznost da procita ovako nesto kako bi ga narod voleo. Tesko je da se pomirimo sa cinjenicom da Kosova vise nema ali je izgleda tako najbolje za sve.

System of a down

pre 17 godina

Da presecem. Evo resenja.
Albanci nece NIKADA vise prihvatiti da zive u Srbiji, to svi znamo. Rusija nam nece pomoci iz dva razloga, prvo nece zato sto nece, kao i uvek, drugo nece zato sto nemogu. I bolje sto je tako, svi znamo kako je kad oni pomazu. Srbija je unakazena u svakom pogledu, nesposobna da uvede prinudnu upravu u opstini... aj' da kazem Svilajnac, a kamoli da povrati izgubljenu teritoriju ili da se suprotstavlja....ma bre probali smo jednom, valjda se secamo kako smo prosli....To zna i gospodin neobavesteni, to zna i toma sahrana i cela ekipa. Problem je sto nece niko to da potpise.
Posto sam ja vec izdajnik, napustio zemlju dva dana pre bombardovanja, da ne bih dozvolio da mi deca dozive da im se ivica dacic cereka sa ekrana u nekoj 2036-oj godini, ja predlazem gospodinu Tadicu Lex Specialis. Proglasite ga na jedan dan, postavite mene za predsednika, premijera i kralja u isto vreme, ja stavim sva tri potpisa i povucem se dostojanstveno a vi svi nastavite sutra gde ste stali i narodu konacno padne ratko mladic sa srca. Ja bih za tu uslugu, obzirom da to radim za svoju zemlju trazio samo deset miliona dolara. To vam ne bi bio problem da nadjete, ne treba da pitate cecu ko drzi pare u dzakovima, ja cu vam reci bar sto njih ili bilo koji srbin koga sretnete na ulici koji zna da cita novine. Taj od koga uzmete nece vam ih ni traziti nazad, prvo sto je sica, drugo sto je patriota. Ja se lepo vratim u Kanadu, kupim i ja nekoliko zgrada kao i sva deca SPS roditelja i nasih tajkuna ovde u Torontu izdajem stanove ( kad mogu zemlju sto ne bih stanove)i upenzionisem se relativno mlad. Vi onda nadjete nekako premijera i ispricate mu sta se desilo, on onda kaze da on nije bio obavesten i zaba progutana. Radikali pridobiju jos dva nova glasaca, boru corbu i cecu kukavicu. Kao sto vidite bez velikih potresa. Bonus, dok budem caskao sa Solanom i ekipom during potpisivanja, garantujem da cu da izboksujem da se severni deo Kosova ipak pripoji Srbiji, castice ljudi kada vide da posle sedamnaest godina konacno imaju posla sa normalnim srbinom.
Ako ste zainteresovani za saradnju pitajte vase gazde iz OZNE-UDBE (neznam kako se sad zovu, menjaju samo ime, uvek ista ekipa)ko sam ja pa mi se javite, imam jos projekata, npr. "kako povratiti dobar deo Kosova u narednih 50 godina bez ispaljenog metka i ljudske zrtve, garantovano 100%, koristeci iskljucivo materijalna sredstva nasih najvecih patriota tokom teskih vremena 1990-2000" i mnoge druge. Hvala.

Djole

pre 17 godina

Moja apsolutna podrska Tadicu! Cinjenica je da pregovori oko buduceg statusa Kosova nikada u stvari nisu ni bili pregovori, nego nametanje rjesenja od strane Zapada...Albanci i Srbi nisu pregovarali ni dva sata zajedno..kao sto rece jedan americki politolog, Ahtisarijev predlog nije dobar jer jednostavno Albancima daje premalo a Srbima uzima previse..dakle podjela je jedino dugorocno pravicno rijesenje..ako se predlaze podjela teritorije jedne medjunarodne priznate drzave, zasto onda ne i jedne autonomne oblasti, sve je stvar volje Zapada da tako nesto predlozi i podrzi..

Miroslav iz Hamburga

pre 17 godina

"Ilić: Šta će nam EU bez Kosova?"
Pa, ko je sa svojim barabskim ponasanjem, prema sopstvenom narodu, pravio od Sribje "Banana drzavu" nego on??
Lako je reci da Srbiji nije potrebna EU za jednog "finansisko obezbedjenog coveka" kao Ilica, kada bi obican narod opet bio prinudjen da "jede korenje"!

Nindza

pre 17 godina

Nisam nerealan, ali ne razumem one koji kazu "treba prihvatiti stanje". Pa sto ga Albanci nisu prihvatili? Drugo, oni mogu na silu da uzmu bilo sta. Ali ako kazemo "ne" to ce dati legitimitet da povratimo Kosovo, kada jednog dana odnos snaga bude drugaciji. I nemojte da se varate-pa Rusi su rekli da ce ponovo uci u Prag. To nije "zvanicno", ali pitajte ljude u Pragu...

milan

pre 17 godina

Normalno je da albanci nece da se integrisu u Srbiju kao drzavu jer im se nudi samostalnost koju prizeljkuju od uvek. Sta bi bilo da ne racunaju na to? Naravno non stop se vrti fraza nema povratka na staro. A zasto nema? Pa Milosevica nema vise! Jel svet i dalje ne vidi Srbiju kao demokratsku drzavu ili se samo pretvara da je vidi. Multietnicko drustvo nije recept bratstva & jedinstva vec tolerancije, cemu onda izmena granica? Cemu strah od 1.400 000 albanskih glasaca? Ako se zeli multietnicko i tolerantno drustvo po ugledu na EU, onda ovo prekrajanje granica def. nije po EU nacelima. Da to ne govori nesto drugo? Da EU nema namere da zapadni Balkan integrise u skoroooooo vreme.

Serdar Rade

pre 17 godina

Ni jedan drzavljanin sveta ne moze da prihvati konkvest svoje teritorije ni u kakvoj kombinaciji.
Vewcina Meksickog stanovnistva u drzavi Teksas i California ne daje cak ni pravo povracaja nekada osvojene teritorije Mesiku a kamoli davanje Srpskog Kosovo vecinskom Albanskom stanovnistvu.
Logika je prosta.
Na zalost nekim neumornim na ovom projektu logika nije dovoljna.

Selami

pre 17 godina

Ne mogu da zamislim kako je Srbija potrosila demokratske snage koje bi procenile realnost u Srbiji i u svetu.Dali je normalno ne prihvatiti realnost da na Kosovu zivi vecina koja ne zeli da prihvati Srbiju kao svoju domovinu !Na drugu stranu Kosovo je nezavisno jos 1999, ocekuje se samo formalno-pravno proglasenje, i to se ne moze spreciti. Srbija moze da ne prihvati novu nastalu drzavu, to je njeno pravo, ali dali time nesto dobija ? ! Mislio sam da se srbski narod probudio odlazkom Milosevica, ali na zalost Srbija 20 godina se svadja sa celim svetom pa zbog toga i dalje daje golove u sopstvenu mrezu.
Zasto srbski političari, kao i dobar deo naroda, živi u nekom virtuelnom svetu. Kosovo je odvojeno od ostatka Srbije u junu '99. usled užasno vođene politike Miloševića i ekipe. "To je cena naše gluposti. Ne može to besplatno" - Đinđić.
Zar nije sramota za Tadica, Kostunicu i ostale koji kazu:" Kosovo je srbska zemlja i srbska ostaje ."Ako je to tako anda predlazem da gospoda i ostali koji ne mogu da zive bez Kosova da se tamo nastane.

Vesna Djapic

pre 17 godina

Svaki normalan covek bi trebalo da shvati da ovo razresenje vodi ka boljitku. Vec sedam godina Kosovo nam je oduzeto, tamo je zivot ne podnosljiv za sve, I sad je konacno prilika da se sve nekako dovede u red. Da se izgrade dobrosusedski odnosi, koji ce nam omoguciti da na pravi nacin ucestvujemo u izgradnji Kosovskog drustva. Umesto toga, nasi “drzavnici”, koji su odgovorni za dobrobit svoje zemlje, ponasaju se potpuno iracionalno i sebi dozvole da ne pripreme na pravi nacin gradjane za ocigledno neminovne promene. Celu stvar je odavno trebalo drugacije intonirati, a ne da se po ko zna koji put u poslednje dve decenije cela nacija stavlja u gubitnicku poziciju. Pri tom, sem sto se celoj naciji namece osecaj isfrustriranosti, nas ekonomski I drustveni polozaj na ovom svetu je zbog svega maksimalno ugrozen. I to samo zato sto pre svega Kostunica (ostali nemaju petlje da se izjasne drugacije) smatra da je najvaznije Carstvo Nebesko! I svima nam oduzima godine zivota. Pocevsi od Srba na Kosovu, koji su, kao I Srbi iz Hrvatske I Bosne, samo topovsko meso za ostvarivanje necijih bolesnih ambicija. E pa, nemoj, ciko, vise da me branis! Kako ti zatucani, iskompleksirani… ne shvataju da treba stvarati veze, Balkan bez granica u Evropi bez granica! Umesto toga oni su ljuti na ceo svet, spremni na potpunu izolaciju! Ni sa “bracom” Crnogorcima nece da govore! A kamoli sa Albancima!

Sasa 1979

pre 17 godina

Činjenica je, da na Kosovu 90% stanovnika čine Albanci. Činjenica je, da i nisu imali prava koja su trebali da imaju.
Činjenica je, da je do svega ovoga došlo zbog pogresne politike SFRJ-a, SRJ-a.(Tita, Miloševića) Ono što bi EU, a i Albanci trebalo da shvate, jeste da je sada neko drugo vreme, sa nekim novim momcima na vlasti, i da će kroz demokratsku Srbiju i njenim članstvom u Evropskoj uniji i Kosovo sa Albancima profitirati. Ahtisari i sve članice EU, bi trebalo da ovoj vlasti daju šansu da isprave greške bivših vlasti i pokažu da smo sada i mi jedna razumna nacija koja ume da izadje na kraj sa svojim problemom. Ako nas smatraju potencijalnim članom EU, bio bi to pravi ispit i dokaz da nam je mesto u EU.
Svaka čast Tadiću, a bogami i Koštunici.

ls

pre 17 godina

da me neko pita: hoces kosovo u srbiji plus valja i dss na vlasti ili hoces srbija bez kosova u kojoj sps, dss i radikali nisu na vlasti, za 1 sekund bih rekla-srbija bez kosova.

pragmatična

pre 17 godina

Podržavam Ahtisarijev predlog jer će on pomoći i Srbiji da se brže razvija. Političari, mislite na ljude a ne na teritorije!