Utorak, 30.01.2007.

07:31

Tadić i Koštunica o Kosovu?

Iz kabineta predsednika i premijera stižu oprečne informacije o mogućem sastanku pregovaračkog tima za Kosovo.

Izvor: B92

Tadiæ i Koštunica o Kosovu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

Milutin

pre 17 godina

Ako Beograd nastavi da se protivi svim predlozima o statusu Kosova koji dolaze od strane EU i SAD, veze izmedju Kosova i Srbije ce biti jos tanje i zivot Srba na Kosovu jos gori. Odnosi izmzdju Srbije i zapadnih zemalja ce se otezavati a Srpska ekonomija i standard ce poceti da padaju. Tvrdji odnos Beograda prema zemljama koje podrze predlozeni status za Kosovo (naprimer simbolican pekid diplomatskih odnosa) dovesce do gotovo potpune politicke izolacije Srbije skoro kao u vreme Milosevica. Na unutrasnjem planu bi nas agresivno uvredjeni stav Beograda prema zapadu vratio u vreme kada su se ljudii delili na izdajnike i patriote.
Sve negativne posledice emotivnog umesto racionalno-diplomatskog stava Beograda prema gubitku Kosova bi bile ogromne a Kosovo se ne bi priblizilo Srbiji vec bi se samo jos vise udaljavalo. Jedini dobitnici u Srbiji bi bili nacionalisti koji bi doziveli svoj san da iz protesta prema antisrpskoj svetskoj nepravdi ostro i principijelno prekinu odnose sa nepravednim drzavama i u ocima svojih obozavalaca ispadnu veliki kao nekada Sloba. Druga korist za nacionaliste bi bila sto bi ostali na vlasti u izolovanoj i siromasnoj Srbiji i sto bi najzad mogli da se ujedine oko "nacionalnog interesa odbrane zemlje".

Igor

pre 17 godina

Ja sve imam utisak da Kostunica i njegova bratija zele da ostanu upamceni u istoriju srpskog naroda po tome da su herojski i mudro diplomatski odbranili Kosovo. Verovatno ce u tom slucaju Matija Beckovic i Bora Corba to opevati u svojim stihovima, a naposletku ce i Ceca sve to otpevati i eto nama novog Kosovskog mita.
Na zalost, oni ne shvataju da su mali i skuceni ljudi koji ne vide da im narod sve dublje i dublje tone u nerad, neznanje, nekulturu i uopste kompletnu regresiju.
Molim Vas, spasite Srbiju i sklonite se. Radite nesto drugo, nadjite posao, ucinite makar nesto korisno za Srbiju.

Alban, Kamenica

pre 17 godina

dragi kolege iz Srbije,
ovde u Kosovo ljudi su poceli da prebrojavaju sate do Independence Day...
Srbi ce imati prava kao manjina na novoj zajednickoj drzavi Kosova, a sto se tice Srbije , zelimo vam dobar i lak put do zajednicke drzave EU.

Vidimo se...

Bane

pre 17 godina

Postovani sugradjani, Albanci, trebalo bi razmisljati o tome kako cemo sutra ziveti. Svima nam je EU buducnost. Znaci prava gradjana, demokratija itd... Ovakvi predlozi Samardzica su zakasneli i hvatanje za slamku.
Ali ni vi ne bi trebalo da budete neposteni. Nije u redu da mi izgubimo sve, a vi da dobijete sve. Hajde da vidimo sta moze da se napravi od ustupaka i da se dogovorimo. Dajte nam severnije delove, mi vama nezavisnost i da picimo svi u EU! I normalno isti princip za republiku Srpsku! Bitno je da svi dobro zivimo i da se medjusobno postujemo. Mislite o tome...

Pozdrav iz Beograda

vasilije knezevic

pre 17 godina

Vrlo je vazno da se ne nasjeda indirektnim prijetnjama i vijestima ciji je sadrzaj,ako dolaze sa zapadne strane ili od albanskih izvora,nista drugo nego ocigledna strategija da se sve rijesi u njihovu korist.Sto je najociglednije kao vrlo vazan cinioc da se citav proces oko Kosova objelodanjuje kao "njemacko maslo". Tu je u pitanju budjenje onih imperijalnih pretenzija od kraja XIX i pocetka XX vijeka o kojima je svakome dobro poznato o cemu se radilo; kako je neutralizacija Rusije na Balkanu bila vrlo vazna. Jedina razlika je u tome sto je Zapad sada potpuno ujedinjen i, po svemu sudeci, pojedini clanovi toga monolita traze afirmaciju iz proslosti bez bilo kakvih protivljenja od ostalih iz toga agresivnog udruzenja.Sto se tice Rusije, tu ponovo ne treba gledati niti nagadjati o nekoj trgovini sa gruzijskim provincijama za Kosovo. Zapad se vec prilicno solidno ustalio u Gruziji tako da se njihove pretenzije nece zaustaviti na nekim ustupcima za Kosovo nego ce jos vise povecati zelju za penetraciju Istoka.Rusija to dobro zna i svaki ustupci u kosovskoj krizi znace povlacenje i slabljenje svojih pozicija.
Sto je,na kraju, najociglednije da se problem Kosova iskristalizuje kao strateski problem Zapada i nema nista zajednickog,bar u ovom momentu, sa "nezavisnoscu" te pokrajine ili sa srpskom "agresivnom politikom" prema Albanskom narodu.Srbija u ovom vremenu mora misliti dugo i razborito o svakom potezu koji poduhvati; najvaznije je da brani svoje moralno i istorisko pravo, prema medjunarodnim normama.I na kraju, sto je mozda najtragicniji, mi svjedocimo pocetak jedne iminentne krize svjetskih razmjera gdje se trazi "Danzig" ili "sarajevski atentat" od strane onih koji reklamiraju mir i demokratiju.
(vasilije knezevic, 30 jan.2007)

Nemanja

pre 17 godina

Imam originalnu ideju!
Slično kao što Kanada, Australija, Jamajka i mnoge druge zemlje "de jure" priznaju vrovnu vlast UKa i njihovih monarha, tako bi mogli i sa Kosovom. Time bi naši nacionalisti imali utisak da smo ipak nešto dobili.

za mrvu demokratije

pre 17 godina

eh....cudnog li resenja!ja NIKAD necu ziveti u tu unutrasnju nezavisnost kao Albanac!Bolje mi je da se odma preselim u Beograd,i da vidimo kako ce me cekati rasirenih ruku komsije Srbi!Ko jos veruje u te bajke?To je ono...eto..predlozimo i mi nesto ali nas niko ne slusa!Zasto ovo nije bilo predlozeno pre Rambujea?Ili je ono:ajd kad smo vec izgubili,da nudimo nesto besmisleno,mozda uspe!Sad opet Rusija kriva,ili bilo kako bilo,niko nece da bude svestan da je Kosovo pripojeno Srbiji tek 1912,mada je cesto bilo napora da se demografija Kosova izmeni i promeni.Slazem se sa jednim od citalaca,vracamo vas Leposavic i neke opstine,a nikako Severnu Mitrovicu(jer ionako nikad nije bio deo Kosova)a Srbija nek nama vrati Presevku dolinu.Dovoljno fer ...zar ne?

Zoran

pre 17 godina

Mogu gospoda politicari da gimnasticiraju sa terminom "nezavisno Kosovo" do sudnjega dana i da iznalaze objasnjenja kako ta nezavisnost nije ona prava. To je sve mlacenje prazne slame u cemu su srpski politicari svetski rekorderi. Istina je da Kosovo vise nije srpsko. Tako je bolje i za Srbe i za Albance. Nadam se da cemo biti dobri susedi.

Milos iz Holandije

pre 17 godina

Podelite Kosovo!
Ako se to ne desi i Kosovo postane nezavisno, odmah proglasiti nezavisnost Republike Srpske i sve Srbe (naravno koji to zele) dovesti u Srbiju i Republiku Srpsku.
Jednostavno. Stvari su uglavnom jednostavne, pogotovo ako su komplikovane.

Cinoeye

pre 17 godina

Mene samo jedna stvar vise plasi od nezavisnosti Kosova, a to je vetar u jedra radikala, u slucaju da se nezavisnost ozvanici.

Miki_Sombor

pre 17 godina

Ovo je sramota ... trebalo bi da se stide nasi politicari ...koga mi biramo da odredjuje sudbinu zemlje .... nadam se da imaju jasan plan sta raditi ako dodje do nezavisnosti pokrajine...da li se ko Sloba hvatamo za oruzije ili gradimo specijalne veze sa Kosovom ???

Homo Gibanukus

pre 17 godina

Ene de, dosetio se g. Samardzic solomonskog resenja. Mislim da je sada malkice dockan, posto su se ameri i EU vec dogovorili a Rusija ce kao i uvek biti na nasoj strani ali samo dok joj je to u koristi (dok nedobije blanko cek da radi sta hoce na Kavkazu). Tako da gospodo patriote zasucite rukave i pocnite da radite na tome da nam bude bolje u ovome sto je ostalo od Srbije. Ako jednog dana (valjda) svi budemo clanice EU svaka prica o granicama izmedju drzava izgubice smisao pa ce KiM ponovo biti sa nama ali kao deo EU. BTW potsetio bih onu gospodu koja se pozivaju na istoriju i istorisko pravo na posedovanje neke teritorije da u tom slucaju bi UK polagala teritorijalno pravo na teritoriju Francuske sve do Liona jer zaboga to je bila Engleska u XIII veku ili da pominjem Holandiju koja po istom istoriskom osnovu treba onda da postane jos jedan biser u Spanskoj kruni. Istorija Evrope je puna takvih primera tako da mi nismo neki narociti izuzetak. Bilo nase sada vise nije i schluss. Treba nastaviti dalje kako se zna i ume. Ponekad je bolje amputirati gangrenozno tkivo nego polako umreti zbog istog. Ja radije biram da ZIVIM u BUDUCNOSTI nego da UMREM zbog PROSLOSTI.

Vuk

pre 17 godina

Mi za autonomiju koristimo termin "unutrasnja nezavisnost", a Zapad predlaze fakticku nezavisnost iako ne koristi tu rec... Diplomatija

Saša Novak @ NL

pre 17 godina

Mozda bi i nasa strana trebala da pokusa da izvuce nesto od "Blanko Papira" koje su SAD ponudile Rusiji, naprimer da Rusija pored dalje hegemonije na Kavkazu u zelje uvrsti pravo na referendum u Republici Srpskoj. Zauzvrat bi Srbija mogla da se igra "seoske" mlade koja se necka i pristane na rusku "diplomatiju" (bolje, trgovinu), tako svim ogu da izvuku ponesto?!?! Ali je problem sto se nas jos uvek aktuelni premijer uvredio, nadurio i ne smatra sebe odgovornim za taj posao u ovom delikatnom trenutku, vec zeli da obavlja tehnicke poslove; uzgred postavlja Milosevicevog coveka za nacelnika policije....Dali je on uopste kompetentan za taj posao, dali ga on odgovorno obavlja, dali poznaje prioritete ili to odredjuje program DSS-a?

MIKI

pre 17 godina

Mi Albanci smo imali ova prava sto nam sad nudi gospodin Samardiq ustavom od 1974,ali je to oduzeto tenkovima i oruzjem.Da se to vise ne dogodi jedino resenje je potpuna nezavisnost Kosova,i nista drugo ne dolazi u obzir.Ja se potpuno slazem sa izjavom gospodina Surroia koji kaze da i majka Tereza bude presednik Srbije mi necemo vise tu drzavu prihvatiti.A sto se podele tice ,ja mislim da je sad malo kasno,inace moglo bi se nakako dogovoriti da sevarni deo Kosova (Zveqane,Leposavic,Subin potok)ali nikako sevarni deo Mitrovice da se pripoje Srbiji,a Presevo,Bujanovac,i Medvegje pripoje Kosovu,za mene to bi bilo najbole resenje.I jos jedna jako vazna stvar za buducnost i Srbije i Kosova i regiona uopste je da Albanci iz Presevske dobiju sva ista prava koja i Srbi sa Kosova dobiju.

gradjanin

pre 17 godina

Dragi sugradjani Srbije (kako ovi u Beogradu i okolini koji smatraju da je Kosovo izgubljeno, tako i Albanci u juznoj Pokrajini), realnost je da je Kosovo formalno u sastavu Srbije. Da je moja konstatacija pogresna, ne bi bilo potreba da se razgovara u Becu. Takodje, niko ne bi vrsio pritisak na Beograd da prihvati predlog Ahtisarija i ne bi trazili od Srbije da bude „kooperativnija“. Albancima i njihovim prijateljima treba neko u Beogradu ko ce prihvatiti da potpise papir kojim se Srbija odrice dela svoje teritorije. Ali kao sto niko od Albanaca ne bi potpisao papir kojim bi se Pokrajina vratila na status pre 1999, tako niko u Beogradu nece potpisati papir kojim se Srbija odrice juzne Pokrajine. Toga su svi svesni i to je najveci problem nasih sugradjana Albanaca i njihovih prijatelja koji su im obecavali nezavisnost.

Na kraju svega, nasi sugradjani Albanci ce dobiti najvisi stepen autonomije (imace pravo na svoju policiju, sudstvo, skolstvo, poreze, clanstvo u medjunarodnim ekonomskim institucijama, sportska drustva koja ce moci da ucestvuju na svim medjunarodnim takmicenjima osim Olimpijade, ali ce imati i obaveze da isplacuju zarade, penzije, socijalnu pomoc i da izmiruju dugove i clanarine u medjunarodnim finansijskim institucijama) a Srbi u Pokrajini ce i dalje ziveti u Srbiji. To bi bio jedini kompromis. Sve drugo je nerealno.

Pozdrav svim sugradjanima Srbije!

Nele

pre 17 godina

Ovaj plan se zove "Muko moja, samo da te odlozim za dvadeset godina". Verovatno bi se u narednom periodu, ako bi ovo neko i prihvatio, trubilo kako smo eto sacuvali Kosovo. To sto bi odnos Srba i Albanaca na Kosovu onda bio mnogo gori nego sada to nikoga nije briga, bitno da se ovde pokupe politicki poeni. Za dvadeset godina ce i svaki Srbin dobrovoljno da ode sa Kosova. Kakva mudra politika, svaka cast. Verujte, miliji su mi oni "narkomani i izdajnici" koji stvari nazivaju pravim imenom nego ovi sto samo nesto mute i misle da vreme radi za njih.

Lion

pre 17 godina

Ljudi pa ovo je tragikomicno.....za par dana mu stize predlog za Nezavisnost Kosova, to znaju svi, a on bi u zadnji cas sa ovom genijajalnom idejom zapoceo nove pregovore.Kasnis za nekih 20 tak godina, Samardjicu,desetak tisuca ubijenih, milion iz svojih kuca preteranih itd.itd.Detinjasto i pravo politicko diletanstvo.Zapravo... sto dajem ja komentar za ovo kad to i ne zasluzuje......

Komunista

pre 17 godina

Pod hitno ispitati da li se ovim predlogom poziva na rusenje ustavnog poretka, jer predlog poziva na ustupanje dela suverentieta (cuvanja granica) Srbije stranim silama. Takodje konsultovati krivicni zakon i utvrditi da li ovde ima elemenata za pokretanje postupka protiv onih koji ovakve predloge iznose. Ako hocete da vam u Ustavu pise da je Kosovo vase, i ako hocete da budete lagalisti onda MORATE da se borite za suverenost Srbije svim sredstivma. Inace zasto bi narod izdrzavao vasu udbu, policiju i vojsku kad se ne bave jedinim poslom za koje su placeni - a to je odrzavanje ustavnog poretka i zastita suvereniteta i celokupnosti teritorije Srbije.

SVD

pre 17 godina

Ovakvo rešenje da Kosovo bude formalno u Srbiji a da nema obaveze prema svojoj matici, niti matica da ima neke koristi od Kosova (poreze i sl), ne vodi ničemu. Tim više, što niko u Srbiji nema ni najokvirniji koncept šta treba da se uradi na Kosovu da se poboljša život tamošnjih žitelja i Albanaca i Srba. U takvoj situaciji vrlo je glupo busati se u grudi i 'zahtevati' da Kosovo ostane u Srbiji. Treba jednostavno ići na to da se Kosovo podeli i da severni deo sa Srpskim stanovništvom i srpskim spomenicima ostane u Srbiji a južni deo da se preda Albancima da oni rade šta hoće. Ovo nadvlačenje: oni hoće sve mi ne damo ništa, ne vodi niti rešenju niti ublažavanju tenzija.

Mile Politika

pre 17 godina

Predlog je sasvim dobar.
Prakticno objasnjena teza vise od autonomije, manje od nezavisnosti, koja se vec neko vreme ponavlja.
Da su Albanci sa Kosova izlazili na izbore u Srbiji tokom 90-ih, i pomogli tadasnjoj opoziciji koja je sada na vlasti, da smene Milosevica (a to su mogli da urade uslovljavanjem svoje podrske predsednickom kandidatu Milanu Panicu 1992) ova opcija bi bila na stolu MNOGO ranije.
Panic bi kao Americki biznismen Srpskog porekla to sigurno sproveo u delo da je dobio podrsku od Rugove.
Ne moram da pricam koliko bi bilo bolje za Sve (na Balkanu) da se to tada deslio.

srba

pre 17 godina

Zaboga, koga zamajavate?! i sta biste g. Samardzicu, g. Kostunica i ostali radili tada s Kosovom? Pa, svih ovih godina imali smo samo troskove - vreca bez dna u koju je ubacivano vise para nego uglja u parnu lokomotivu. 'ajde da ostavimo Albance na miru, mozda ce i oni nas!

BIG---ZEC

pre 17 godina

Ovakve izjave nekih srpskih politicara su samo proforma da bi kasnije kada se kosovo proglasi nezavisnom drzavom isti ovi politicari reći će "eto JA sam hteo kako sam nudio ali ONI nisu hteli" i po njegovom miœljenju sve je u redu a neki praznoglavi ce ovo "progutati" kao da ovi politicari su pravi patrioti a upravo jeste suprotno.

dosta

pre 17 godina

imao je Beograd dosta prilika da status Kosova resava, sad je vec kasno, gospodine.Ma nikakva simbolicna veza sa Srbijom nece se priznati od vecine naroda na Kosovo. A to je najvazno za MZ, da se ta zelja vecine potpuni. Pozdrav.

Miloš

pre 17 godina

Čemu bi služila jedna takva nakaradna tvorevina, mnogo gora od zajednice SCG, sem da možemo da kažemo da nismo izgubili deo svoje teritorije ? Krajnje je vreme da se prestane sa prodavanjem magle, to više nigde ne prolazi.

Vlada

pre 17 godina

Mene ovi naši političari truju. Ja ću da se razbolim posmatrajući kako po ko zna koji put u nizu pravimo 'istorijsku' grešku.
Opet ćemo umesto JASNE vizije izabrati neku NEDEFINISANU i za Srbiju totalno pogrešnu odluku.
Izabraćemo neko rešenje kojim ćemo Albancima besplatno obezbediti 20 godina idealno 'gnezdo' za njihov uspon i konačnu nezavisnost.
U međuvremenu mi ćemo biti pod prismotrom i ucenama.
Ali neka, imaćemo vremena na tenane da se kajemo i čudimo kako smo bili svi zajedno glupi.

miljan

pre 17 godina

Iskreno se nadam da ce se uz direktne pregovore Beograda i Pristine naci prihvatljivo resenje za obe strane. Direktni pregovori su jedino resenje. Albanci moraju da shvate da ako se oni vode tezom da nece nikakve veze sa Beogradom isto vazi i za preostale Srbe na Kosovu I Metohiji.Svima je jasno je da vec 8 godina Albanci juzno od ibarskog mosta u Kosovskoj Mitrovici funkcionisu nezavisno (uz enormne donacije sa svih strana) isto tako i Srbi koji su sa druge strane mosta uposte ne vide, ne interesuje ih niti obracaju paznju sta se desava u Pristini. Ne mogu se preostali Srbi (kao ni na kraju krajeva Albanci koji zive na KiM) silom naterati da prihvate nesto sto jednostavno NECE funkcionisati.Mislim da je i Beogradu i Pristini sada vec jasno da su razlike nepremostive i da svako nametnuto resenje moze doneti talas nasilja sa obe strane. Nasilje je uvek izazivalo nasilje. Zato je najpametnije da obe strane lepo sednu i dogovore se. Siguran sam da ce se postici dogovor kao sto sam siguran da preostali Srbi niti Srbija nekad nece priznati odvajanje dela svoje teritirije.

Bashkim

pre 17 godina

Kasno Marko na Kosovo stize.
Ovo je gn Samardzic trebao davno izgovoriti, a to davno jeste u vreme vladavine Slobonadan Milosevica i ostalih koji su ga podrzavali dok je vecina srpskih politicara je izvrsio plan genocida i etnickog ciscenja nad nevinim kosovskim civilima.
Sad je svega kasno, zao mi je sto moram ovo pisati, ali realnost je ta koju ne mozemo izbegavati, ni mi Albanci a ni Srbi.
Voleo bih da se vrati ono zlatno vreme kad sam mogao kroz cele SFRJ putovati bez potrebe pasosa, bez straha da ce me neko krivo gledati sto sam ovaj ili onaj.
Nadam se da cemo barem biti dobre komsije.
Pozdrav sa nezavisnog Kosova od 1999 godine

Toplica

pre 17 godina

Jedini problem je da je ova država učestvovala u dogadjanjima na Kosovu koja su se završila kako su se završila, medjunarodna zajednica je oduzela pravo Srbiji (Srbija to prihvatila) da ima bilo kakvu vlast i ovlašćenja na Kosovu. I o kojem suverenitetu se onda govori? Da li gospoda naši pregovarači misle da će im sadašnja vlast na Kosovu, to je medjunarodna zajednica, ponovo prepustiti pravo da Kosovo smatraju "svojim unutrašnjim pitanjem" na osnovu suvereniteta i teritorijalnog integriteta? Ne, ne verujem da bilo ko ozbiljan u ovoj državi to očekuje, ovde se radi o neozbiljnom pristupu rešavanja državnih pitanja zaostalih iz crnih vremena, radi se o zavlačenju glave u pesak i ignorisanju stvarnosti. Ili nastojanju da glavnog protagonistu posthumno oslobodimo odgovornosti za sve naše gubitke i to prebacimo na ceo svet?
Sa ovakvim pregovorima i pregovaračima naša lista gubitaka će biti sve veća i veća.

London

pre 17 godina

Neka hvala, zadrzite tu opciju za druge regije, zaboravite Kosovo jer od skore nezavisnosti ne moze da se vrati u unutrasnju nezavisnost. Nema povratka nazad.

Boškovic

pre 17 godina

Ljudi pa to je neverovatno da jednu takvu stvar SADA saopštava g.din Samardžić i to u intervjuju Rojtersu.Da li je nekome jasno ovde kada je bio 27.jul.Radim u stranoj firmi kada bi moj poslodavac rešavao probleme poslovanja firme sledeće za prethodnu poslovnu godinu ja bih sigurno ostao bez posla ne zato što nisam dobro radio nego zato što nisam u pravo vreme reagovao sa mojim predlogom,pa je mogu posle da dajem intervju kakav god hoću i kome god hoću.Stvarno neverovatno!!!!!

Boškovic

pre 17 godina

Ljudi pa to je neverovatno da jednu takvu stvar SADA saopštava g.din Samardžić i to u intervjuju Rojtersu.Da li je nekome jasno ovde kada je bio 27.jul.Radim u stranoj firmi kada bi moj poslodavac rešavao probleme poslovanja firme sledeće za prethodnu poslovnu godinu ja bih sigurno ostao bez posla ne zato što nisam dobro radio nego zato što nisam u pravo vreme reagovao sa mojim predlogom,pa je mogu posle da dajem intervju kakav god hoću i kome god hoću.Stvarno neverovatno!!!!!

Toplica

pre 17 godina

Jedini problem je da je ova država učestvovala u dogadjanjima na Kosovu koja su se završila kako su se završila, medjunarodna zajednica je oduzela pravo Srbiji (Srbija to prihvatila) da ima bilo kakvu vlast i ovlašćenja na Kosovu. I o kojem suverenitetu se onda govori? Da li gospoda naši pregovarači misle da će im sadašnja vlast na Kosovu, to je medjunarodna zajednica, ponovo prepustiti pravo da Kosovo smatraju "svojim unutrašnjim pitanjem" na osnovu suvereniteta i teritorijalnog integriteta? Ne, ne verujem da bilo ko ozbiljan u ovoj državi to očekuje, ovde se radi o neozbiljnom pristupu rešavanja državnih pitanja zaostalih iz crnih vremena, radi se o zavlačenju glave u pesak i ignorisanju stvarnosti. Ili nastojanju da glavnog protagonistu posthumno oslobodimo odgovornosti za sve naše gubitke i to prebacimo na ceo svet?
Sa ovakvim pregovorima i pregovaračima naša lista gubitaka će biti sve veća i veća.

London

pre 17 godina

Neka hvala, zadrzite tu opciju za druge regije, zaboravite Kosovo jer od skore nezavisnosti ne moze da se vrati u unutrasnju nezavisnost. Nema povratka nazad.

miljan

pre 17 godina

Iskreno se nadam da ce se uz direktne pregovore Beograda i Pristine naci prihvatljivo resenje za obe strane. Direktni pregovori su jedino resenje. Albanci moraju da shvate da ako se oni vode tezom da nece nikakve veze sa Beogradom isto vazi i za preostale Srbe na Kosovu I Metohiji.Svima je jasno je da vec 8 godina Albanci juzno od ibarskog mosta u Kosovskoj Mitrovici funkcionisu nezavisno (uz enormne donacije sa svih strana) isto tako i Srbi koji su sa druge strane mosta uposte ne vide, ne interesuje ih niti obracaju paznju sta se desava u Pristini. Ne mogu se preostali Srbi (kao ni na kraju krajeva Albanci koji zive na KiM) silom naterati da prihvate nesto sto jednostavno NECE funkcionisati.Mislim da je i Beogradu i Pristini sada vec jasno da su razlike nepremostive i da svako nametnuto resenje moze doneti talas nasilja sa obe strane. Nasilje je uvek izazivalo nasilje. Zato je najpametnije da obe strane lepo sednu i dogovore se. Siguran sam da ce se postici dogovor kao sto sam siguran da preostali Srbi niti Srbija nekad nece priznati odvajanje dela svoje teritirije.

Bashkim

pre 17 godina

Kasno Marko na Kosovo stize.
Ovo je gn Samardzic trebao davno izgovoriti, a to davno jeste u vreme vladavine Slobonadan Milosevica i ostalih koji su ga podrzavali dok je vecina srpskih politicara je izvrsio plan genocida i etnickog ciscenja nad nevinim kosovskim civilima.
Sad je svega kasno, zao mi je sto moram ovo pisati, ali realnost je ta koju ne mozemo izbegavati, ni mi Albanci a ni Srbi.
Voleo bih da se vrati ono zlatno vreme kad sam mogao kroz cele SFRJ putovati bez potrebe pasosa, bez straha da ce me neko krivo gledati sto sam ovaj ili onaj.
Nadam se da cemo barem biti dobre komsije.
Pozdrav sa nezavisnog Kosova od 1999 godine

dosta

pre 17 godina

imao je Beograd dosta prilika da status Kosova resava, sad je vec kasno, gospodine.Ma nikakva simbolicna veza sa Srbijom nece se priznati od vecine naroda na Kosovo. A to je najvazno za MZ, da se ta zelja vecine potpuni. Pozdrav.

Vlada

pre 17 godina

Mene ovi naši političari truju. Ja ću da se razbolim posmatrajući kako po ko zna koji put u nizu pravimo 'istorijsku' grešku.
Opet ćemo umesto JASNE vizije izabrati neku NEDEFINISANU i za Srbiju totalno pogrešnu odluku.
Izabraćemo neko rešenje kojim ćemo Albancima besplatno obezbediti 20 godina idealno 'gnezdo' za njihov uspon i konačnu nezavisnost.
U međuvremenu mi ćemo biti pod prismotrom i ucenama.
Ali neka, imaćemo vremena na tenane da se kajemo i čudimo kako smo bili svi zajedno glupi.

BIG---ZEC

pre 17 godina

Ovakve izjave nekih srpskih politicara su samo proforma da bi kasnije kada se kosovo proglasi nezavisnom drzavom isti ovi politicari reći će "eto JA sam hteo kako sam nudio ali ONI nisu hteli" i po njegovom miœljenju sve je u redu a neki praznoglavi ce ovo "progutati" kao da ovi politicari su pravi patrioti a upravo jeste suprotno.

Miloš

pre 17 godina

Čemu bi služila jedna takva nakaradna tvorevina, mnogo gora od zajednice SCG, sem da možemo da kažemo da nismo izgubili deo svoje teritorije ? Krajnje je vreme da se prestane sa prodavanjem magle, to više nigde ne prolazi.

SVD

pre 17 godina

Ovakvo rešenje da Kosovo bude formalno u Srbiji a da nema obaveze prema svojoj matici, niti matica da ima neke koristi od Kosova (poreze i sl), ne vodi ničemu. Tim više, što niko u Srbiji nema ni najokvirniji koncept šta treba da se uradi na Kosovu da se poboljša život tamošnjih žitelja i Albanaca i Srba. U takvoj situaciji vrlo je glupo busati se u grudi i 'zahtevati' da Kosovo ostane u Srbiji. Treba jednostavno ići na to da se Kosovo podeli i da severni deo sa Srpskim stanovništvom i srpskim spomenicima ostane u Srbiji a južni deo da se preda Albancima da oni rade šta hoće. Ovo nadvlačenje: oni hoće sve mi ne damo ništa, ne vodi niti rešenju niti ublažavanju tenzija.

Mile Politika

pre 17 godina

Predlog je sasvim dobar.
Prakticno objasnjena teza vise od autonomije, manje od nezavisnosti, koja se vec neko vreme ponavlja.
Da su Albanci sa Kosova izlazili na izbore u Srbiji tokom 90-ih, i pomogli tadasnjoj opoziciji koja je sada na vlasti, da smene Milosevica (a to su mogli da urade uslovljavanjem svoje podrske predsednickom kandidatu Milanu Panicu 1992) ova opcija bi bila na stolu MNOGO ranije.
Panic bi kao Americki biznismen Srpskog porekla to sigurno sproveo u delo da je dobio podrsku od Rugove.
Ne moram da pricam koliko bi bilo bolje za Sve (na Balkanu) da se to tada deslio.

Komunista

pre 17 godina

Pod hitno ispitati da li se ovim predlogom poziva na rusenje ustavnog poretka, jer predlog poziva na ustupanje dela suverentieta (cuvanja granica) Srbije stranim silama. Takodje konsultovati krivicni zakon i utvrditi da li ovde ima elemenata za pokretanje postupka protiv onih koji ovakve predloge iznose. Ako hocete da vam u Ustavu pise da je Kosovo vase, i ako hocete da budete lagalisti onda MORATE da se borite za suverenost Srbije svim sredstivma. Inace zasto bi narod izdrzavao vasu udbu, policiju i vojsku kad se ne bave jedinim poslom za koje su placeni - a to je odrzavanje ustavnog poretka i zastita suvereniteta i celokupnosti teritorije Srbije.

Lion

pre 17 godina

Ljudi pa ovo je tragikomicno.....za par dana mu stize predlog za Nezavisnost Kosova, to znaju svi, a on bi u zadnji cas sa ovom genijajalnom idejom zapoceo nove pregovore.Kasnis za nekih 20 tak godina, Samardjicu,desetak tisuca ubijenih, milion iz svojih kuca preteranih itd.itd.Detinjasto i pravo politicko diletanstvo.Zapravo... sto dajem ja komentar za ovo kad to i ne zasluzuje......

srba

pre 17 godina

Zaboga, koga zamajavate?! i sta biste g. Samardzicu, g. Kostunica i ostali radili tada s Kosovom? Pa, svih ovih godina imali smo samo troskove - vreca bez dna u koju je ubacivano vise para nego uglja u parnu lokomotivu. 'ajde da ostavimo Albance na miru, mozda ce i oni nas!

Nele

pre 17 godina

Ovaj plan se zove "Muko moja, samo da te odlozim za dvadeset godina". Verovatno bi se u narednom periodu, ako bi ovo neko i prihvatio, trubilo kako smo eto sacuvali Kosovo. To sto bi odnos Srba i Albanaca na Kosovu onda bio mnogo gori nego sada to nikoga nije briga, bitno da se ovde pokupe politicki poeni. Za dvadeset godina ce i svaki Srbin dobrovoljno da ode sa Kosova. Kakva mudra politika, svaka cast. Verujte, miliji su mi oni "narkomani i izdajnici" koji stvari nazivaju pravim imenom nego ovi sto samo nesto mute i misle da vreme radi za njih.

gradjanin

pre 17 godina

Dragi sugradjani Srbije (kako ovi u Beogradu i okolini koji smatraju da je Kosovo izgubljeno, tako i Albanci u juznoj Pokrajini), realnost je da je Kosovo formalno u sastavu Srbije. Da je moja konstatacija pogresna, ne bi bilo potreba da se razgovara u Becu. Takodje, niko ne bi vrsio pritisak na Beograd da prihvati predlog Ahtisarija i ne bi trazili od Srbije da bude „kooperativnija“. Albancima i njihovim prijateljima treba neko u Beogradu ko ce prihvatiti da potpise papir kojim se Srbija odrice dela svoje teritorije. Ali kao sto niko od Albanaca ne bi potpisao papir kojim bi se Pokrajina vratila na status pre 1999, tako niko u Beogradu nece potpisati papir kojim se Srbija odrice juzne Pokrajine. Toga su svi svesni i to je najveci problem nasih sugradjana Albanaca i njihovih prijatelja koji su im obecavali nezavisnost.

Na kraju svega, nasi sugradjani Albanci ce dobiti najvisi stepen autonomije (imace pravo na svoju policiju, sudstvo, skolstvo, poreze, clanstvo u medjunarodnim ekonomskim institucijama, sportska drustva koja ce moci da ucestvuju na svim medjunarodnim takmicenjima osim Olimpijade, ali ce imati i obaveze da isplacuju zarade, penzije, socijalnu pomoc i da izmiruju dugove i clanarine u medjunarodnim finansijskim institucijama) a Srbi u Pokrajini ce i dalje ziveti u Srbiji. To bi bio jedini kompromis. Sve drugo je nerealno.

Pozdrav svim sugradjanima Srbije!

MIKI

pre 17 godina

Mi Albanci smo imali ova prava sto nam sad nudi gospodin Samardiq ustavom od 1974,ali je to oduzeto tenkovima i oruzjem.Da se to vise ne dogodi jedino resenje je potpuna nezavisnost Kosova,i nista drugo ne dolazi u obzir.Ja se potpuno slazem sa izjavom gospodina Surroia koji kaze da i majka Tereza bude presednik Srbije mi necemo vise tu drzavu prihvatiti.A sto se podele tice ,ja mislim da je sad malo kasno,inace moglo bi se nakako dogovoriti da sevarni deo Kosova (Zveqane,Leposavic,Subin potok)ali nikako sevarni deo Mitrovice da se pripoje Srbiji,a Presevo,Bujanovac,i Medvegje pripoje Kosovu,za mene to bi bilo najbole resenje.I jos jedna jako vazna stvar za buducnost i Srbije i Kosova i regiona uopste je da Albanci iz Presevske dobiju sva ista prava koja i Srbi sa Kosova dobiju.

Saša Novak @ NL

pre 17 godina

Mozda bi i nasa strana trebala da pokusa da izvuce nesto od "Blanko Papira" koje su SAD ponudile Rusiji, naprimer da Rusija pored dalje hegemonije na Kavkazu u zelje uvrsti pravo na referendum u Republici Srpskoj. Zauzvrat bi Srbija mogla da se igra "seoske" mlade koja se necka i pristane na rusku "diplomatiju" (bolje, trgovinu), tako svim ogu da izvuku ponesto?!?! Ali je problem sto se nas jos uvek aktuelni premijer uvredio, nadurio i ne smatra sebe odgovornim za taj posao u ovom delikatnom trenutku, vec zeli da obavlja tehnicke poslove; uzgred postavlja Milosevicevog coveka za nacelnika policije....Dali je on uopste kompetentan za taj posao, dali ga on odgovorno obavlja, dali poznaje prioritete ili to odredjuje program DSS-a?

Vuk

pre 17 godina

Mi za autonomiju koristimo termin "unutrasnja nezavisnost", a Zapad predlaze fakticku nezavisnost iako ne koristi tu rec... Diplomatija

Homo Gibanukus

pre 17 godina

Ene de, dosetio se g. Samardzic solomonskog resenja. Mislim da je sada malkice dockan, posto su se ameri i EU vec dogovorili a Rusija ce kao i uvek biti na nasoj strani ali samo dok joj je to u koristi (dok nedobije blanko cek da radi sta hoce na Kavkazu). Tako da gospodo patriote zasucite rukave i pocnite da radite na tome da nam bude bolje u ovome sto je ostalo od Srbije. Ako jednog dana (valjda) svi budemo clanice EU svaka prica o granicama izmedju drzava izgubice smisao pa ce KiM ponovo biti sa nama ali kao deo EU. BTW potsetio bih onu gospodu koja se pozivaju na istoriju i istorisko pravo na posedovanje neke teritorije da u tom slucaju bi UK polagala teritorijalno pravo na teritoriju Francuske sve do Liona jer zaboga to je bila Engleska u XIII veku ili da pominjem Holandiju koja po istom istoriskom osnovu treba onda da postane jos jedan biser u Spanskoj kruni. Istorija Evrope je puna takvih primera tako da mi nismo neki narociti izuzetak. Bilo nase sada vise nije i schluss. Treba nastaviti dalje kako se zna i ume. Ponekad je bolje amputirati gangrenozno tkivo nego polako umreti zbog istog. Ja radije biram da ZIVIM u BUDUCNOSTI nego da UMREM zbog PROSLOSTI.

Miki_Sombor

pre 17 godina

Ovo je sramota ... trebalo bi da se stide nasi politicari ...koga mi biramo da odredjuje sudbinu zemlje .... nadam se da imaju jasan plan sta raditi ako dodje do nezavisnosti pokrajine...da li se ko Sloba hvatamo za oruzije ili gradimo specijalne veze sa Kosovom ???

Milos iz Holandije

pre 17 godina

Podelite Kosovo!
Ako se to ne desi i Kosovo postane nezavisno, odmah proglasiti nezavisnost Republike Srpske i sve Srbe (naravno koji to zele) dovesti u Srbiju i Republiku Srpsku.
Jednostavno. Stvari su uglavnom jednostavne, pogotovo ako su komplikovane.

Cinoeye

pre 17 godina

Mene samo jedna stvar vise plasi od nezavisnosti Kosova, a to je vetar u jedra radikala, u slucaju da se nezavisnost ozvanici.

Zoran

pre 17 godina

Mogu gospoda politicari da gimnasticiraju sa terminom "nezavisno Kosovo" do sudnjega dana i da iznalaze objasnjenja kako ta nezavisnost nije ona prava. To je sve mlacenje prazne slame u cemu su srpski politicari svetski rekorderi. Istina je da Kosovo vise nije srpsko. Tako je bolje i za Srbe i za Albance. Nadam se da cemo biti dobri susedi.

Nemanja

pre 17 godina

Imam originalnu ideju!
Slično kao što Kanada, Australija, Jamajka i mnoge druge zemlje "de jure" priznaju vrovnu vlast UKa i njihovih monarha, tako bi mogli i sa Kosovom. Time bi naši nacionalisti imali utisak da smo ipak nešto dobili.

za mrvu demokratije

pre 17 godina

eh....cudnog li resenja!ja NIKAD necu ziveti u tu unutrasnju nezavisnost kao Albanac!Bolje mi je da se odma preselim u Beograd,i da vidimo kako ce me cekati rasirenih ruku komsije Srbi!Ko jos veruje u te bajke?To je ono...eto..predlozimo i mi nesto ali nas niko ne slusa!Zasto ovo nije bilo predlozeno pre Rambujea?Ili je ono:ajd kad smo vec izgubili,da nudimo nesto besmisleno,mozda uspe!Sad opet Rusija kriva,ili bilo kako bilo,niko nece da bude svestan da je Kosovo pripojeno Srbiji tek 1912,mada je cesto bilo napora da se demografija Kosova izmeni i promeni.Slazem se sa jednim od citalaca,vracamo vas Leposavic i neke opstine,a nikako Severnu Mitrovicu(jer ionako nikad nije bio deo Kosova)a Srbija nek nama vrati Presevku dolinu.Dovoljno fer ...zar ne?

vasilije knezevic

pre 17 godina

Vrlo je vazno da se ne nasjeda indirektnim prijetnjama i vijestima ciji je sadrzaj,ako dolaze sa zapadne strane ili od albanskih izvora,nista drugo nego ocigledna strategija da se sve rijesi u njihovu korist.Sto je najociglednije kao vrlo vazan cinioc da se citav proces oko Kosova objelodanjuje kao "njemacko maslo". Tu je u pitanju budjenje onih imperijalnih pretenzija od kraja XIX i pocetka XX vijeka o kojima je svakome dobro poznato o cemu se radilo; kako je neutralizacija Rusije na Balkanu bila vrlo vazna. Jedina razlika je u tome sto je Zapad sada potpuno ujedinjen i, po svemu sudeci, pojedini clanovi toga monolita traze afirmaciju iz proslosti bez bilo kakvih protivljenja od ostalih iz toga agresivnog udruzenja.Sto se tice Rusije, tu ponovo ne treba gledati niti nagadjati o nekoj trgovini sa gruzijskim provincijama za Kosovo. Zapad se vec prilicno solidno ustalio u Gruziji tako da se njihove pretenzije nece zaustaviti na nekim ustupcima za Kosovo nego ce jos vise povecati zelju za penetraciju Istoka.Rusija to dobro zna i svaki ustupci u kosovskoj krizi znace povlacenje i slabljenje svojih pozicija.
Sto je,na kraju, najociglednije da se problem Kosova iskristalizuje kao strateski problem Zapada i nema nista zajednickog,bar u ovom momentu, sa "nezavisnoscu" te pokrajine ili sa srpskom "agresivnom politikom" prema Albanskom narodu.Srbija u ovom vremenu mora misliti dugo i razborito o svakom potezu koji poduhvati; najvaznije je da brani svoje moralno i istorisko pravo, prema medjunarodnim normama.I na kraju, sto je mozda najtragicniji, mi svjedocimo pocetak jedne iminentne krize svjetskih razmjera gdje se trazi "Danzig" ili "sarajevski atentat" od strane onih koji reklamiraju mir i demokratiju.
(vasilije knezevic, 30 jan.2007)

Bane

pre 17 godina

Postovani sugradjani, Albanci, trebalo bi razmisljati o tome kako cemo sutra ziveti. Svima nam je EU buducnost. Znaci prava gradjana, demokratija itd... Ovakvi predlozi Samardzica su zakasneli i hvatanje za slamku.
Ali ni vi ne bi trebalo da budete neposteni. Nije u redu da mi izgubimo sve, a vi da dobijete sve. Hajde da vidimo sta moze da se napravi od ustupaka i da se dogovorimo. Dajte nam severnije delove, mi vama nezavisnost i da picimo svi u EU! I normalno isti princip za republiku Srpsku! Bitno je da svi dobro zivimo i da se medjusobno postujemo. Mislite o tome...

Pozdrav iz Beograda

Alban, Kamenica

pre 17 godina

dragi kolege iz Srbije,
ovde u Kosovo ljudi su poceli da prebrojavaju sate do Independence Day...
Srbi ce imati prava kao manjina na novoj zajednickoj drzavi Kosova, a sto se tice Srbije , zelimo vam dobar i lak put do zajednicke drzave EU.

Vidimo se...

Igor

pre 17 godina

Ja sve imam utisak da Kostunica i njegova bratija zele da ostanu upamceni u istoriju srpskog naroda po tome da su herojski i mudro diplomatski odbranili Kosovo. Verovatno ce u tom slucaju Matija Beckovic i Bora Corba to opevati u svojim stihovima, a naposletku ce i Ceca sve to otpevati i eto nama novog Kosovskog mita.
Na zalost, oni ne shvataju da su mali i skuceni ljudi koji ne vide da im narod sve dublje i dublje tone u nerad, neznanje, nekulturu i uopste kompletnu regresiju.
Molim Vas, spasite Srbiju i sklonite se. Radite nesto drugo, nadjite posao, ucinite makar nesto korisno za Srbiju.

Milutin

pre 17 godina

Ako Beograd nastavi da se protivi svim predlozima o statusu Kosova koji dolaze od strane EU i SAD, veze izmedju Kosova i Srbije ce biti jos tanje i zivot Srba na Kosovu jos gori. Odnosi izmzdju Srbije i zapadnih zemalja ce se otezavati a Srpska ekonomija i standard ce poceti da padaju. Tvrdji odnos Beograda prema zemljama koje podrze predlozeni status za Kosovo (naprimer simbolican pekid diplomatskih odnosa) dovesce do gotovo potpune politicke izolacije Srbije skoro kao u vreme Milosevica. Na unutrasnjem planu bi nas agresivno uvredjeni stav Beograda prema zapadu vratio u vreme kada su se ljudii delili na izdajnike i patriote.
Sve negativne posledice emotivnog umesto racionalno-diplomatskog stava Beograda prema gubitku Kosova bi bile ogromne a Kosovo se ne bi priblizilo Srbiji vec bi se samo jos vise udaljavalo. Jedini dobitnici u Srbiji bi bili nacionalisti koji bi doziveli svoj san da iz protesta prema antisrpskoj svetskoj nepravdi ostro i principijelno prekinu odnose sa nepravednim drzavama i u ocima svojih obozavalaca ispadnu veliki kao nekada Sloba. Druga korist za nacionaliste bi bila sto bi ostali na vlasti u izolovanoj i siromasnoj Srbiji i sto bi najzad mogli da se ujedine oko "nacionalnog interesa odbrane zemlje".

Boškovic

pre 17 godina

Ljudi pa to je neverovatno da jednu takvu stvar SADA saopštava g.din Samardžić i to u intervjuju Rojtersu.Da li je nekome jasno ovde kada je bio 27.jul.Radim u stranoj firmi kada bi moj poslodavac rešavao probleme poslovanja firme sledeće za prethodnu poslovnu godinu ja bih sigurno ostao bez posla ne zato što nisam dobro radio nego zato što nisam u pravo vreme reagovao sa mojim predlogom,pa je mogu posle da dajem intervju kakav god hoću i kome god hoću.Stvarno neverovatno!!!!!

Toplica

pre 17 godina

Jedini problem je da je ova država učestvovala u dogadjanjima na Kosovu koja su se završila kako su se završila, medjunarodna zajednica je oduzela pravo Srbiji (Srbija to prihvatila) da ima bilo kakvu vlast i ovlašćenja na Kosovu. I o kojem suverenitetu se onda govori? Da li gospoda naši pregovarači misle da će im sadašnja vlast na Kosovu, to je medjunarodna zajednica, ponovo prepustiti pravo da Kosovo smatraju "svojim unutrašnjim pitanjem" na osnovu suvereniteta i teritorijalnog integriteta? Ne, ne verujem da bilo ko ozbiljan u ovoj državi to očekuje, ovde se radi o neozbiljnom pristupu rešavanja državnih pitanja zaostalih iz crnih vremena, radi se o zavlačenju glave u pesak i ignorisanju stvarnosti. Ili nastojanju da glavnog protagonistu posthumno oslobodimo odgovornosti za sve naše gubitke i to prebacimo na ceo svet?
Sa ovakvim pregovorima i pregovaračima naša lista gubitaka će biti sve veća i veća.

London

pre 17 godina

Neka hvala, zadrzite tu opciju za druge regije, zaboravite Kosovo jer od skore nezavisnosti ne moze da se vrati u unutrasnju nezavisnost. Nema povratka nazad.

miljan

pre 17 godina

Iskreno se nadam da ce se uz direktne pregovore Beograda i Pristine naci prihvatljivo resenje za obe strane. Direktni pregovori su jedino resenje. Albanci moraju da shvate da ako se oni vode tezom da nece nikakve veze sa Beogradom isto vazi i za preostale Srbe na Kosovu I Metohiji.Svima je jasno je da vec 8 godina Albanci juzno od ibarskog mosta u Kosovskoj Mitrovici funkcionisu nezavisno (uz enormne donacije sa svih strana) isto tako i Srbi koji su sa druge strane mosta uposte ne vide, ne interesuje ih niti obracaju paznju sta se desava u Pristini. Ne mogu se preostali Srbi (kao ni na kraju krajeva Albanci koji zive na KiM) silom naterati da prihvate nesto sto jednostavno NECE funkcionisati.Mislim da je i Beogradu i Pristini sada vec jasno da su razlike nepremostive i da svako nametnuto resenje moze doneti talas nasilja sa obe strane. Nasilje je uvek izazivalo nasilje. Zato je najpametnije da obe strane lepo sednu i dogovore se. Siguran sam da ce se postici dogovor kao sto sam siguran da preostali Srbi niti Srbija nekad nece priznati odvajanje dela svoje teritirije.

Bashkim

pre 17 godina

Kasno Marko na Kosovo stize.
Ovo je gn Samardzic trebao davno izgovoriti, a to davno jeste u vreme vladavine Slobonadan Milosevica i ostalih koji su ga podrzavali dok je vecina srpskih politicara je izvrsio plan genocida i etnickog ciscenja nad nevinim kosovskim civilima.
Sad je svega kasno, zao mi je sto moram ovo pisati, ali realnost je ta koju ne mozemo izbegavati, ni mi Albanci a ni Srbi.
Voleo bih da se vrati ono zlatno vreme kad sam mogao kroz cele SFRJ putovati bez potrebe pasosa, bez straha da ce me neko krivo gledati sto sam ovaj ili onaj.
Nadam se da cemo barem biti dobre komsije.
Pozdrav sa nezavisnog Kosova od 1999 godine

dosta

pre 17 godina

imao je Beograd dosta prilika da status Kosova resava, sad je vec kasno, gospodine.Ma nikakva simbolicna veza sa Srbijom nece se priznati od vecine naroda na Kosovo. A to je najvazno za MZ, da se ta zelja vecine potpuni. Pozdrav.

Vlada

pre 17 godina

Mene ovi naši političari truju. Ja ću da se razbolim posmatrajući kako po ko zna koji put u nizu pravimo 'istorijsku' grešku.
Opet ćemo umesto JASNE vizije izabrati neku NEDEFINISANU i za Srbiju totalno pogrešnu odluku.
Izabraćemo neko rešenje kojim ćemo Albancima besplatno obezbediti 20 godina idealno 'gnezdo' za njihov uspon i konačnu nezavisnost.
U međuvremenu mi ćemo biti pod prismotrom i ucenama.
Ali neka, imaćemo vremena na tenane da se kajemo i čudimo kako smo bili svi zajedno glupi.

BIG---ZEC

pre 17 godina

Ovakve izjave nekih srpskih politicara su samo proforma da bi kasnije kada se kosovo proglasi nezavisnom drzavom isti ovi politicari reći će "eto JA sam hteo kako sam nudio ali ONI nisu hteli" i po njegovom miœljenju sve je u redu a neki praznoglavi ce ovo "progutati" kao da ovi politicari su pravi patrioti a upravo jeste suprotno.

Miloš

pre 17 godina

Čemu bi služila jedna takva nakaradna tvorevina, mnogo gora od zajednice SCG, sem da možemo da kažemo da nismo izgubili deo svoje teritorije ? Krajnje je vreme da se prestane sa prodavanjem magle, to više nigde ne prolazi.

SVD

pre 17 godina

Ovakvo rešenje da Kosovo bude formalno u Srbiji a da nema obaveze prema svojoj matici, niti matica da ima neke koristi od Kosova (poreze i sl), ne vodi ničemu. Tim više, što niko u Srbiji nema ni najokvirniji koncept šta treba da se uradi na Kosovu da se poboljša život tamošnjih žitelja i Albanaca i Srba. U takvoj situaciji vrlo je glupo busati se u grudi i 'zahtevati' da Kosovo ostane u Srbiji. Treba jednostavno ići na to da se Kosovo podeli i da severni deo sa Srpskim stanovništvom i srpskim spomenicima ostane u Srbiji a južni deo da se preda Albancima da oni rade šta hoće. Ovo nadvlačenje: oni hoće sve mi ne damo ništa, ne vodi niti rešenju niti ublažavanju tenzija.

Mile Politika

pre 17 godina

Predlog je sasvim dobar.
Prakticno objasnjena teza vise od autonomije, manje od nezavisnosti, koja se vec neko vreme ponavlja.
Da su Albanci sa Kosova izlazili na izbore u Srbiji tokom 90-ih, i pomogli tadasnjoj opoziciji koja je sada na vlasti, da smene Milosevica (a to su mogli da urade uslovljavanjem svoje podrske predsednickom kandidatu Milanu Panicu 1992) ova opcija bi bila na stolu MNOGO ranije.
Panic bi kao Americki biznismen Srpskog porekla to sigurno sproveo u delo da je dobio podrsku od Rugove.
Ne moram da pricam koliko bi bilo bolje za Sve (na Balkanu) da se to tada deslio.

Komunista

pre 17 godina

Pod hitno ispitati da li se ovim predlogom poziva na rusenje ustavnog poretka, jer predlog poziva na ustupanje dela suverentieta (cuvanja granica) Srbije stranim silama. Takodje konsultovati krivicni zakon i utvrditi da li ovde ima elemenata za pokretanje postupka protiv onih koji ovakve predloge iznose. Ako hocete da vam u Ustavu pise da je Kosovo vase, i ako hocete da budete lagalisti onda MORATE da se borite za suverenost Srbije svim sredstivma. Inace zasto bi narod izdrzavao vasu udbu, policiju i vojsku kad se ne bave jedinim poslom za koje su placeni - a to je odrzavanje ustavnog poretka i zastita suvereniteta i celokupnosti teritorije Srbije.

Lion

pre 17 godina

Ljudi pa ovo je tragikomicno.....za par dana mu stize predlog za Nezavisnost Kosova, to znaju svi, a on bi u zadnji cas sa ovom genijajalnom idejom zapoceo nove pregovore.Kasnis za nekih 20 tak godina, Samardjicu,desetak tisuca ubijenih, milion iz svojih kuca preteranih itd.itd.Detinjasto i pravo politicko diletanstvo.Zapravo... sto dajem ja komentar za ovo kad to i ne zasluzuje......

srba

pre 17 godina

Zaboga, koga zamajavate?! i sta biste g. Samardzicu, g. Kostunica i ostali radili tada s Kosovom? Pa, svih ovih godina imali smo samo troskove - vreca bez dna u koju je ubacivano vise para nego uglja u parnu lokomotivu. 'ajde da ostavimo Albance na miru, mozda ce i oni nas!

Nele

pre 17 godina

Ovaj plan se zove "Muko moja, samo da te odlozim za dvadeset godina". Verovatno bi se u narednom periodu, ako bi ovo neko i prihvatio, trubilo kako smo eto sacuvali Kosovo. To sto bi odnos Srba i Albanaca na Kosovu onda bio mnogo gori nego sada to nikoga nije briga, bitno da se ovde pokupe politicki poeni. Za dvadeset godina ce i svaki Srbin dobrovoljno da ode sa Kosova. Kakva mudra politika, svaka cast. Verujte, miliji su mi oni "narkomani i izdajnici" koji stvari nazivaju pravim imenom nego ovi sto samo nesto mute i misle da vreme radi za njih.

gradjanin

pre 17 godina

Dragi sugradjani Srbije (kako ovi u Beogradu i okolini koji smatraju da je Kosovo izgubljeno, tako i Albanci u juznoj Pokrajini), realnost je da je Kosovo formalno u sastavu Srbije. Da je moja konstatacija pogresna, ne bi bilo potreba da se razgovara u Becu. Takodje, niko ne bi vrsio pritisak na Beograd da prihvati predlog Ahtisarija i ne bi trazili od Srbije da bude „kooperativnija“. Albancima i njihovim prijateljima treba neko u Beogradu ko ce prihvatiti da potpise papir kojim se Srbija odrice dela svoje teritorije. Ali kao sto niko od Albanaca ne bi potpisao papir kojim bi se Pokrajina vratila na status pre 1999, tako niko u Beogradu nece potpisati papir kojim se Srbija odrice juzne Pokrajine. Toga su svi svesni i to je najveci problem nasih sugradjana Albanaca i njihovih prijatelja koji su im obecavali nezavisnost.

Na kraju svega, nasi sugradjani Albanci ce dobiti najvisi stepen autonomije (imace pravo na svoju policiju, sudstvo, skolstvo, poreze, clanstvo u medjunarodnim ekonomskim institucijama, sportska drustva koja ce moci da ucestvuju na svim medjunarodnim takmicenjima osim Olimpijade, ali ce imati i obaveze da isplacuju zarade, penzije, socijalnu pomoc i da izmiruju dugove i clanarine u medjunarodnim finansijskim institucijama) a Srbi u Pokrajini ce i dalje ziveti u Srbiji. To bi bio jedini kompromis. Sve drugo je nerealno.

Pozdrav svim sugradjanima Srbije!

MIKI

pre 17 godina

Mi Albanci smo imali ova prava sto nam sad nudi gospodin Samardiq ustavom od 1974,ali je to oduzeto tenkovima i oruzjem.Da se to vise ne dogodi jedino resenje je potpuna nezavisnost Kosova,i nista drugo ne dolazi u obzir.Ja se potpuno slazem sa izjavom gospodina Surroia koji kaze da i majka Tereza bude presednik Srbije mi necemo vise tu drzavu prihvatiti.A sto se podele tice ,ja mislim da je sad malo kasno,inace moglo bi se nakako dogovoriti da sevarni deo Kosova (Zveqane,Leposavic,Subin potok)ali nikako sevarni deo Mitrovice da se pripoje Srbiji,a Presevo,Bujanovac,i Medvegje pripoje Kosovu,za mene to bi bilo najbole resenje.I jos jedna jako vazna stvar za buducnost i Srbije i Kosova i regiona uopste je da Albanci iz Presevske dobiju sva ista prava koja i Srbi sa Kosova dobiju.

Saša Novak @ NL

pre 17 godina

Mozda bi i nasa strana trebala da pokusa da izvuce nesto od "Blanko Papira" koje su SAD ponudile Rusiji, naprimer da Rusija pored dalje hegemonije na Kavkazu u zelje uvrsti pravo na referendum u Republici Srpskoj. Zauzvrat bi Srbija mogla da se igra "seoske" mlade koja se necka i pristane na rusku "diplomatiju" (bolje, trgovinu), tako svim ogu da izvuku ponesto?!?! Ali je problem sto se nas jos uvek aktuelni premijer uvredio, nadurio i ne smatra sebe odgovornim za taj posao u ovom delikatnom trenutku, vec zeli da obavlja tehnicke poslove; uzgred postavlja Milosevicevog coveka za nacelnika policije....Dali je on uopste kompetentan za taj posao, dali ga on odgovorno obavlja, dali poznaje prioritete ili to odredjuje program DSS-a?

Vuk

pre 17 godina

Mi za autonomiju koristimo termin "unutrasnja nezavisnost", a Zapad predlaze fakticku nezavisnost iako ne koristi tu rec... Diplomatija

Homo Gibanukus

pre 17 godina

Ene de, dosetio se g. Samardzic solomonskog resenja. Mislim da je sada malkice dockan, posto su se ameri i EU vec dogovorili a Rusija ce kao i uvek biti na nasoj strani ali samo dok joj je to u koristi (dok nedobije blanko cek da radi sta hoce na Kavkazu). Tako da gospodo patriote zasucite rukave i pocnite da radite na tome da nam bude bolje u ovome sto je ostalo od Srbije. Ako jednog dana (valjda) svi budemo clanice EU svaka prica o granicama izmedju drzava izgubice smisao pa ce KiM ponovo biti sa nama ali kao deo EU. BTW potsetio bih onu gospodu koja se pozivaju na istoriju i istorisko pravo na posedovanje neke teritorije da u tom slucaju bi UK polagala teritorijalno pravo na teritoriju Francuske sve do Liona jer zaboga to je bila Engleska u XIII veku ili da pominjem Holandiju koja po istom istoriskom osnovu treba onda da postane jos jedan biser u Spanskoj kruni. Istorija Evrope je puna takvih primera tako da mi nismo neki narociti izuzetak. Bilo nase sada vise nije i schluss. Treba nastaviti dalje kako se zna i ume. Ponekad je bolje amputirati gangrenozno tkivo nego polako umreti zbog istog. Ja radije biram da ZIVIM u BUDUCNOSTI nego da UMREM zbog PROSLOSTI.

Miki_Sombor

pre 17 godina

Ovo je sramota ... trebalo bi da se stide nasi politicari ...koga mi biramo da odredjuje sudbinu zemlje .... nadam se da imaju jasan plan sta raditi ako dodje do nezavisnosti pokrajine...da li se ko Sloba hvatamo za oruzije ili gradimo specijalne veze sa Kosovom ???

Milos iz Holandije

pre 17 godina

Podelite Kosovo!
Ako se to ne desi i Kosovo postane nezavisno, odmah proglasiti nezavisnost Republike Srpske i sve Srbe (naravno koji to zele) dovesti u Srbiju i Republiku Srpsku.
Jednostavno. Stvari su uglavnom jednostavne, pogotovo ako su komplikovane.

Cinoeye

pre 17 godina

Mene samo jedna stvar vise plasi od nezavisnosti Kosova, a to je vetar u jedra radikala, u slucaju da se nezavisnost ozvanici.

Zoran

pre 17 godina

Mogu gospoda politicari da gimnasticiraju sa terminom "nezavisno Kosovo" do sudnjega dana i da iznalaze objasnjenja kako ta nezavisnost nije ona prava. To je sve mlacenje prazne slame u cemu su srpski politicari svetski rekorderi. Istina je da Kosovo vise nije srpsko. Tako je bolje i za Srbe i za Albance. Nadam se da cemo biti dobri susedi.

Nemanja

pre 17 godina

Imam originalnu ideju!
Slično kao što Kanada, Australija, Jamajka i mnoge druge zemlje "de jure" priznaju vrovnu vlast UKa i njihovih monarha, tako bi mogli i sa Kosovom. Time bi naši nacionalisti imali utisak da smo ipak nešto dobili.

za mrvu demokratije

pre 17 godina

eh....cudnog li resenja!ja NIKAD necu ziveti u tu unutrasnju nezavisnost kao Albanac!Bolje mi je da se odma preselim u Beograd,i da vidimo kako ce me cekati rasirenih ruku komsije Srbi!Ko jos veruje u te bajke?To je ono...eto..predlozimo i mi nesto ali nas niko ne slusa!Zasto ovo nije bilo predlozeno pre Rambujea?Ili je ono:ajd kad smo vec izgubili,da nudimo nesto besmisleno,mozda uspe!Sad opet Rusija kriva,ili bilo kako bilo,niko nece da bude svestan da je Kosovo pripojeno Srbiji tek 1912,mada je cesto bilo napora da se demografija Kosova izmeni i promeni.Slazem se sa jednim od citalaca,vracamo vas Leposavic i neke opstine,a nikako Severnu Mitrovicu(jer ionako nikad nije bio deo Kosova)a Srbija nek nama vrati Presevku dolinu.Dovoljno fer ...zar ne?

vasilije knezevic

pre 17 godina

Vrlo je vazno da se ne nasjeda indirektnim prijetnjama i vijestima ciji je sadrzaj,ako dolaze sa zapadne strane ili od albanskih izvora,nista drugo nego ocigledna strategija da se sve rijesi u njihovu korist.Sto je najociglednije kao vrlo vazan cinioc da se citav proces oko Kosova objelodanjuje kao "njemacko maslo". Tu je u pitanju budjenje onih imperijalnih pretenzija od kraja XIX i pocetka XX vijeka o kojima je svakome dobro poznato o cemu se radilo; kako je neutralizacija Rusije na Balkanu bila vrlo vazna. Jedina razlika je u tome sto je Zapad sada potpuno ujedinjen i, po svemu sudeci, pojedini clanovi toga monolita traze afirmaciju iz proslosti bez bilo kakvih protivljenja od ostalih iz toga agresivnog udruzenja.Sto se tice Rusije, tu ponovo ne treba gledati niti nagadjati o nekoj trgovini sa gruzijskim provincijama za Kosovo. Zapad se vec prilicno solidno ustalio u Gruziji tako da se njihove pretenzije nece zaustaviti na nekim ustupcima za Kosovo nego ce jos vise povecati zelju za penetraciju Istoka.Rusija to dobro zna i svaki ustupci u kosovskoj krizi znace povlacenje i slabljenje svojih pozicija.
Sto je,na kraju, najociglednije da se problem Kosova iskristalizuje kao strateski problem Zapada i nema nista zajednickog,bar u ovom momentu, sa "nezavisnoscu" te pokrajine ili sa srpskom "agresivnom politikom" prema Albanskom narodu.Srbija u ovom vremenu mora misliti dugo i razborito o svakom potezu koji poduhvati; najvaznije je da brani svoje moralno i istorisko pravo, prema medjunarodnim normama.I na kraju, sto je mozda najtragicniji, mi svjedocimo pocetak jedne iminentne krize svjetskih razmjera gdje se trazi "Danzig" ili "sarajevski atentat" od strane onih koji reklamiraju mir i demokratiju.
(vasilije knezevic, 30 jan.2007)

Bane

pre 17 godina

Postovani sugradjani, Albanci, trebalo bi razmisljati o tome kako cemo sutra ziveti. Svima nam je EU buducnost. Znaci prava gradjana, demokratija itd... Ovakvi predlozi Samardzica su zakasneli i hvatanje za slamku.
Ali ni vi ne bi trebalo da budete neposteni. Nije u redu da mi izgubimo sve, a vi da dobijete sve. Hajde da vidimo sta moze da se napravi od ustupaka i da se dogovorimo. Dajte nam severnije delove, mi vama nezavisnost i da picimo svi u EU! I normalno isti princip za republiku Srpsku! Bitno je da svi dobro zivimo i da se medjusobno postujemo. Mislite o tome...

Pozdrav iz Beograda

Alban, Kamenica

pre 17 godina

dragi kolege iz Srbije,
ovde u Kosovo ljudi su poceli da prebrojavaju sate do Independence Day...
Srbi ce imati prava kao manjina na novoj zajednickoj drzavi Kosova, a sto se tice Srbije , zelimo vam dobar i lak put do zajednicke drzave EU.

Vidimo se...

Igor

pre 17 godina

Ja sve imam utisak da Kostunica i njegova bratija zele da ostanu upamceni u istoriju srpskog naroda po tome da su herojski i mudro diplomatski odbranili Kosovo. Verovatno ce u tom slucaju Matija Beckovic i Bora Corba to opevati u svojim stihovima, a naposletku ce i Ceca sve to otpevati i eto nama novog Kosovskog mita.
Na zalost, oni ne shvataju da su mali i skuceni ljudi koji ne vide da im narod sve dublje i dublje tone u nerad, neznanje, nekulturu i uopste kompletnu regresiju.
Molim Vas, spasite Srbiju i sklonite se. Radite nesto drugo, nadjite posao, ucinite makar nesto korisno za Srbiju.

Milutin

pre 17 godina

Ako Beograd nastavi da se protivi svim predlozima o statusu Kosova koji dolaze od strane EU i SAD, veze izmedju Kosova i Srbije ce biti jos tanje i zivot Srba na Kosovu jos gori. Odnosi izmzdju Srbije i zapadnih zemalja ce se otezavati a Srpska ekonomija i standard ce poceti da padaju. Tvrdji odnos Beograda prema zemljama koje podrze predlozeni status za Kosovo (naprimer simbolican pekid diplomatskih odnosa) dovesce do gotovo potpune politicke izolacije Srbije skoro kao u vreme Milosevica. Na unutrasnjem planu bi nas agresivno uvredjeni stav Beograda prema zapadu vratio u vreme kada su se ljudii delili na izdajnike i patriote.
Sve negativne posledice emotivnog umesto racionalno-diplomatskog stava Beograda prema gubitku Kosova bi bile ogromne a Kosovo se ne bi priblizilo Srbiji vec bi se samo jos vise udaljavalo. Jedini dobitnici u Srbiji bi bili nacionalisti koji bi doziveli svoj san da iz protesta prema antisrpskoj svetskoj nepravdi ostro i principijelno prekinu odnose sa nepravednim drzavama i u ocima svojih obozavalaca ispadnu veliki kao nekada Sloba. Druga korist za nacionaliste bi bila sto bi ostali na vlasti u izolovanoj i siromasnoj Srbiji i sto bi najzad mogli da se ujedine oko "nacionalnog interesa odbrane zemlje".