Sreda, 15.11.2006.

07:35

Krivična prijava protiv Petrohemije

U Pančevu sinoć sirene za hemijsku opasnost zbog povećanja benzena i sumpora u vazduhu, nivo večeras ponovo u porastu.

Izvor: B92

Krivièna prijava protiv Petrohemije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

Ivan

pre 17 godina

Generacijama imamo nesposobnu gradsku vlast.Južna zona donosi veliki novac ovoj zemlji, a grad nam je veliko ruglo.Mnoga sela su uredjenija i lepša.Pančevo je nekada bio grad,a sada je selendra.Turska kaldrma u velikom broju ulica u gradu, očajne fasade, ulice bez trotoara, bez kanalizacije i sl. Godišnje se srede dve ulice koje se nekvalitetno odrade. Prevoz ide kao u doba sankcija. Nepovezanost naselja prevozom.Sve u svemu urbana katastrofa. Čuveni smo po buvljaku i zagađenju.Bruka i sramota.Žrtvovan grad za vreme bombardovanja.Pitajte veterinare koliko se povećao broj obolelih životinja posle bombardovanja.Pitajte lekare šta misle o zdravlju ljudi u gradu u kome nema nijedna uređena i opremljena bolnica.Na internom odeljenju nemaju za bolesnike jastuk i ćebe. Zdravstvo debelo plaćamo kao i lekove,a drugi nas truju.Što fabrike ne snose troškove lečenja. Nekada smo imali kupalište a Tamiš je već godinama IV grupa po zagadjenju. Ni na Beloj Steni nije za kupanje. Uaaa!
P.S.Selim se iz ovog grada što pre, iako kao rođeni Pančevac, ga mnogo volim. Ali od ljubavi se ne živi...već je potreban čist vazduh.

Petar,Slovenija

pre 17 godina

STID I SRAMOTA me kako vi u Srbiji postupate okolišom.Smeče na svakom koraku,benzinske pumpe prepune smeča,niko ne odnosi,ljudi na vozu bacaju smeče kroz prozor,ko da je žvaka.Ja sambio ŠOKIRAN

Ogledajte si malo dokumentarac An Inconvenient truth i zamislite se.

Pedja

pre 17 godina

Labus je upravu. Naravno da ce biti bolje posle prodaje. U Beocinu niko nije smeo da kaze A dok je cementara bila drzavna. Dva dana nakon prodaje svi su se setili prasine i bronhitisa. Gradjani, lekari, predsednik opstine, ministri. Ostro su protestovali i trazili zatvaranje. Koji licemeri. Isto vazi i za Pancevo. Trpite i cutite. Cutite od kada postoji petrohemija, jer se bojite vlasti. Kada je kupi stranac resice vam problem. Oni moraju da postuju zakon za razliku od ministara, clanova upravnog odbora ( DSS, G17, NS, DS ...).

mi odande

pre 17 godina

E da znate da je svaki dan tamo tako.Samo sto je juce atmosverski uslovi bili takvi da sve dospe do grada.Pitali bi vladu zasto se kupuje nafta sa visokim procentom supora ili naj jeftinija nafta na svetsko trzistu.Takva nafta ne moze da se preradi,a da nema posledica ipak sumpor treba izdvojiti iz benzina.
I nama je dojadilo da tamo radimo pod takvim uslovima,ali od necega mora da zive nase porodice.Sto se nas tice zatvorite ih odmah ali nadjite nam posao!!!
Naravno posla nema za sve nas tamo koji radimo,a od neceg treba da se zivi i da se vracaju krediti.
Sve je to lepo sto ste pisali u vezi filtera i ko zna cega jos.Ne radite tamo i ne znate problematiku celog procesa proizvodnje.Za takvu tehnologiju koja je bila zastarela kad se ugrdjivala ne postoje fillteri i razna cudesa.
Ovo sve je jedna lepa pred izborna kampanja,setili se Panceva.
Sledeci su rudari....

Nije 10 mikrograma nego 5 !!!

pre 17 godina

"Pomoćnica direktora Gradskog zavoda za javno zdravlje Snežana Matić-Besarabić rekla je... [...]

[...] Prema njenim rečima, pogrešni su navodi u medijima da je dozvoljena granica prisustva benzena u vazduhu 10 mikrograma po kubnom metru. "Našim pravilnikom, koncentracija koja se smatra na granici rizika je pet mikrograma po metru kubnom", rekla je Snežana Matić-Besarabić.

Ona je naglasila da je i direktivom Evropske unije propisana ta granica, a da se vrednost od 10 mikrograma dozvoljava za svakodnevnu koncentraciju kao prelaznu, u urbanim sredinama, dok se ne primene mere zaštite i ona ne dovede na nivo koji je prihvatljiv za rizik po zdravlje."

Izvor: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2006&mm=11&dd=15&nav_id=220084

NY

pre 17 godina

100 ljudi na protestima, SRAM VAS BILO PANCEVCI. Kao rodjeni Pancevac jako tesko prihvatam ovu vest. Pa zar je moguce da vas ove institucije truju godinama a da niko nema srca i da izadje na ulice. Pa da se u NY-u ovo desi barem svaki drugi gradjanin ovog grada bi protestovao, a Pancevci????
Osvestite se ljudi, znam da dosta vas zivi od Petrhemije i Rafinerije ali stvari nemoraju da budu ovako kobne. Postoji nacin da ove firme rade po propisima samo ako ih vi budete naterali na to, nijedna vam vlada nece pomoci.

Badža Poštenjačina

pre 17 godina

LABUS:
"Da bi se došlo do čiste tehnologije, moraju velike pare da se ulože. Do njih se može doći jedino kroz privatizaciju, a Vlada na čelu s resornim ministrom i za energetiku i za privatizaciju ne žele to i onda se ljudi truju", kaže Labus.

"Jedini način je da se pozove resorni ministar na odgovornost, i ne samo resorni ministar za zaštitu životne sredine, već i ministar odgovoran za privatizaciju Rafinerije i Petrohemije, jer bez privatizacije neće doći ni do čiste tehnologije u Pančevu.“

I sad, po Labusu, ispade da ako se (pod hitno) ne privatizuje sve što profit stavlja u državnu kasu a ne u privatni džep - ima da pocrkamo?

Da li ovo nekome liči na nameštaljku? Kao, daj malo da potrujemo ljude, dignemo galamu, pa da se sami okupe oko ide da se sve ovo rasproda već jednom...

Nije mi jasno kako je moguće da onda do danas nisam crkao 100 puta, kao ni moj ćale ili deda u vreme komunista kad je sve bilo državno i kad nije bilo privatizacije (a ni modernih filtara)...

Tito je bio bolji

pre 17 godina

Hajde sve da rasprodamo, samo tako ćemo moći da dišemo. E 'bem ti poruku ako si to hteo da kažeš.

Roblje, to prave od nas. Polako, ali sigurno, ništa više nije naše.

J' mi oca ako socijalizam nije bio majka za ovo. Ovo je lopovluk, zamotan u papirić "tolerancije".

Interesuje me da li Labus (ili ko god, svejedno) želi da nam kaže da će Pančevci (a sutra i svi ostali) moći da dišu (jedu, piju, žive) samo ako se sve privatizuje i sve ode u bescenje, a svaki profit (dobit) ode u privatne džepove? Je li to poruka/najava?

Aleksandar

pre 17 godina

Ako Pancevci cekaju da neko drugi resi njihov problem - grdno se varaju. Sta boli ona stvar nekog politicara koji se baskara u vili na Dedinju sto na 50-ak kilometara od njega ljudi udisu vazduh stetniji od duvanskog dima. Posetice ih on, dakako, u jeku predizborne kampanje, obecati brda i doline, i tu ce stati. Njega to ne dotice pa nema razloga za vecu angazovanost. Ono sto je, da budem blag, neshvatljivo je da sigurno 90% zaposlenih u tim 'fabrikama zatrovanog vazduha' zivi i ima porodicu u Pancevu. Dakle, oni radeci truju sopstvenu decu. Rekoh bicu blag, al' ne mogu - pa to je prosto umobolno! Zasto doticni ne odbiju da rade dok se svi odgovarajuci filteri ne postave? Sta, plase se za tu crkavicu koju dobijaju, neki mozda i zaradjuju? Pa sta im vredi to ako ce posle sve sto su zaradili potrositi na onkologiji? Nedostatak samosvesti tako karakteristican za balkanski mentalitet je prirodni fenomen. Psiholozi prosto vape za takvim oblicima razmisljanja, a sad vise i ne moraju da jure divlja plemena po Amazoniji da vide tako nesto - eto ih tu, svuda oko nas!
Izvadite glave iz torbe, pre nego sto se ugusite!

Gojko Bozic

pre 17 godina

Ovo sto se danas desilo je strasno.Zato treba demonstrirati svaki dan kao sto smo danas radili kad smo "Upali" u skupstinu.Po licima se vidi da ih boli uvo ali su se uplasili da ne dobiju batine :)Gradonacelnik je docekan sa zvizducima i mislim da tako treba.Opstinska vlast je katastrofalna i mislim da su bezveze palili sirene zato sto ne postoji nikakva procedura.Ali sta da se radi.

LI

pre 17 godina

Predizborna farsa, zagadjenje vazduha se vec prati, i zna se da postoji zagadjenj i odkle dolazi, i sta je uzrok. To su fabrike koje prave strateski vazne proizvode i sigurno da ne mogu obustavljati rad svaki put kad ne duva vetar i padne magla.
Resenje problema je u modernizaciji zastarele tehnologije, kad su vec fabrike izgradjene tako glupo i blizu naseljenog mesta.A za to je potreban OGROMAN NOVAC, koga naravno nema.

Jasmina

pre 17 godina

Ne mogu svi Pancevci da se pokupe i da odu ispred fabrika trazeci zatvaranje, jer polovina njih radi u tim fabrikama, a princip je bolje da radim za leba i trpim sto se trujem nego da se pobunim. E,to je takodje jedan od ,,osnovnih" problema. Sto radnici u fabrikama razmisljaju veoma kratkorocno, e sad ako je zivot u Srbiji toliko jeftin da je bolje cutati, trovati se, trovati svoje potomke zarad crkavice, onda super, samo napred!!!

Zorica

pre 17 godina

Nikada nije kasno za PRVI KORAK.Jer posle prvog uvek sledi i drugi i treci i tako redom.Sinoc je Boris Tadic napravi o taj prvi korak,danas nadam se,nece se stati .Moramo "koracati" zbog buducnosti nase dece.Ne smemo reci bilo i proslo.Bilo jeste ali se moze i ponoviti.Sirene su se ukljucile,upozorile,i to je nesto.A nesto je uvek mnogo bolje od nista.Ovo nije politika ovo je zivot.Ostavimo sad ko kakav bedz nosi i zasto.Sada su nam najvazniji zivoti i buducnost nase dece i nas.Hajde da se udruzimo i ZAJEDNO pokusamo da napravimo te prve korake u zdraviju buducnost!

Miroslav I

pre 17 godina

Predstavnik rukovodstva Petrohemije izjavio da oni nisu krivi za zagadjenje!?? Ti likovi iz Petrohemije svaki put pevaju istu pesmu posle evidentiranih vecih zagadjenja, a o onim svakodnevnim i da ne pricamo. Mogu da baljezgaju sta im padne na pamet, posto niko do sada nije odgovarao zbog trovanja naroda. Pancevacki karcinom je vec pojam medju medicinarima. Verovatno od cistih isparenja Petrohemije, Rafinerije, Azotare i td. Ovo sto rukovodstvo Petrohemije radi, moze se nazvati genocidom nad sugradjanima. To je kriminal najcrnje vrste u kome drzava (vlada Srbije) participira 100%.

brane

pre 17 godina

U ovoj zemlji se svaka stvar veze za politicare, izbore, kampanje i.t.d. Ljudi, ovde se radi o konstantnom zagadjenju i ugrozavanju zdravlja ljudi. Pa, valjda je zdravlje ljudi vaznije od suvoparne politike. Stanovnici Panceva su u vise prilika protestvovali zbog zagadjenja, ali sve dok budze iz Beograda malo ne omirishu kancerogene materije, od bilo kakave akcije nema nishta. Provedite par dana u Pancevu koje je inace udaljeno od Beograda samo 15-tak kilometara, pa necete puno razmisljati o politici vec kako da sacuvate zivu glavu... A ako se u skorarasnjoj buducnosti desi ovako nesto slicno, a brzina i ruza vetrova bude malo drugacija, verujte necete morati da dolazite u Pancevo... Stanovnici Koteza, Borce i Ovce su to iskusili vec za vreme bombardovanja...

LI

pre 17 godina

Ja sam u Pancevu, juce uvece sam morala da uzmem spray Ventolin (salbutamol) za astmu koju zvanicno nemam, jutros me uzasno boli glava.Osetila sam juce uvece taj uzasan smrad, sirenu nisam cula, no posto sam po profesiji doktor hemijskih nauka znam sve, iako nikad u PA nisam radila. Na poslu u lab nikad nisam bila iritirana, iako sam dugo godina u proslosti radila sa benzolom i slicnim otrovima i irintantima, postoji ventilacija.
Pre sedam godina sam napustila PA i otisla u inostranstvo, posle samo 8 dana ja sam ostavila taj spray za astmu i 6 godina ga nisam koristila. Kad sam se prosle godine vratila u PA bila sam prinudjena ponovo da ga koristim. Zvaniocno je sve ispitano na Klinickom centru BG, ja astmu nemam, lekari ne znaju sta je , ja znam to je PANCEVACKI SINDROM.
Ja naravno odlazim iz PA i Srbije zauvek, i tako cu se osloboditi zdravstvenih problema. Zao mi je naroda, nazalost za resavanje problema je potrebno mnogo novca, promena tehnologije u sve 3 fabrike hemijske industrije.

Alexandar Milošević

pre 17 godina

Drago mi je da je predsednik boravio u nasem gradu i time skrenuo paznju na kvalitet vazduha koji udisemo. Nazalost, situacija je svakodnevno zabrinjavajuca i mi i nasa deca zivimo u tamo iz dana u dan. Lepo je sto se oglasila sirena, ali je ja nisam cuo u svom naselju, iako sam bio na ulici i iako nisam video prst pred nosom uz neverovatan smrad. No, svaki pomak je napredak. Bez obzira na sve, glasam za DS zbog ovog poteza, jer su se jedini setili da ovo prokomentarisu, i sad i ranije.

Bane

pre 17 godina

O problemu zagađenja se priča tek kada su granične vrednosti štetnih materija daleko iznad dozvoljenih ili kada se desi ekološki akcident.Zato hoću da skrenem pažnju i na transport opasnih materija iz Pančevačke Južne zone.Kamioni sa ovim materijama svakodnevno prolaze kroz moje selo i ne retko se iz njih oseća vrlo jak i neprijatan miris.Kamioni se kreću vrlo brzo a dodatni problem predstavlja i opterećenost ovog regionalnog puta prema Kovinu kuda se kreće veliki broj stranih kamiona koji na taj način izbegavaju autoput i plaćanje putarine.Živeti u Bavaništu znači živeti u konstantnom strahu od mogućie ekološke katastrofe koja bi nastala prilikom i najmanjeg sudara ili sletanja sa puta ovih kamiona.Pitam se da li treba čekati da se desi nešto poput sinoćnjeg zagađenja u Pančevu ili jednostavno usmeriti tranzitni saobraćaj na autoput gde mu je i mesto.

jelena

pre 17 godina

Beogradjanka sam,koja obozava Pancevo(imaju onaj dobar nocni klub'Kupe'),a na cuvenom korzou su se moji roditelji prvi put upoznali.Posle Beograda,to mi je sledeci favorit.Sudbina je htela da sam sada u inostranstvu.I znate li sta sam prvo rekla mami kad sam dosla:'Mama,ovde je cist vazduh'.Svuda je zagadjeno u nasoj zemlji-zbog ratova i nemara,nebrige za zivotnu sredinu,izduvnih gasova,nebrige oko zelenila,dusa me boli.......

mipko

pre 17 godina

Nista se u Pancevu nece resiti dok zagadjenje debelo ne zakaci BGD pa i u njemu zasviraju sirene. Tudja briga nikog ne boli. Tako je i sa zagadjenjem u Pancevu. Ako ocekujemo da politicari rese taj problem onda smo mi veci debili od njih.

Darija Jovanovic

pre 17 godina

Zasto organizovano stanovnici i organi SO Pancevo ne traze od Velje Ilica da ne gradi obilaznice oko njegovih Vrtipupinaca i vikendica, nego da se sredstva iz "Investicionog plana" usmere na resavanje ovog i sličnih problema. Ne znam sta je za njih nacionalni interes, ako to nije opstanak nacije, a Pancevci nemaju uslove za opstanak. Novosadjanka sam,imamo i mi nase trovace, pa delimo muku sa gradjanima Panceva. Slazem se da samo organizovanim pritiskom i silom mogu da se urazume oni koji ne osecaju tezinu posledica svojih neodgovornih postupaka.

WhiteWizard

pre 17 godina

Sve je ovo deo politicke kampanje za parlamentarne izbore, koja je u toku. Zagadjenja je bilo u Pancevu i ranije, pa se sirene nisu oglasavale. Sada kao opstinska vlast odjednom brine za gradjane. Samo da podsetim gradjane da predsednik opstine Srdjan Mikovic nije bio na gradjanskom protestu koji je odrzan samo par dana nakon lokalnih izbora na kojima je i pobedio. Tada mu nije bilo vazno da bude sa onim koji su ga izabrali na izborima, da se bori u njihovo ime protiv zagadjivaca. A sve je ovo daobro doslo i Vladi Srbije i Predsedniku Tadicu da danas posete Pancevo, takodje se kao zabrinu za zdravlje Pancevaca, da obecaju kako ce sve oni da rese samo da ih mi izaberemo. Cim pokupe glasove cela prica ce biti zaboravljena, kao i uvek do sada.

Six

pre 17 godina

Stvar je u tome sto su zapadni mocnici davno procenili da kod nas ne treba da postoje rafinerije nafte, ni u Pancevu, ni u Novom Sadu. Iz tog razloga su i bile besobucno bombardovane za vreme 1999. godine. Tacno je utvrdjeno gde u Evropi i koliko treba da postoji rafinerija. Ove su suvisne. A mi to nikako da shvatimo i zatvorimo ih. Slicna prica kao sa automobilskom industrijom.

sipa

pre 17 godina

Naravno da ima leka: zatvoriti doticnu petrohemiju dok ne postavi filtere. Tako se radi u Evropi (a mi bi smo u Evropu?).
E, sad, sto su kod nas zakoni samo mrtvo slovo na papiru, to je vec druga prica.

vazduh MORA da se dise...

pre 17 godina

jasno, nema nista od medija (sutra ce opet neko da pomene onoga sa inicijalima RM, ili onu bivsu pokrajinu, pocinje na K, i opet ispocetka), nema nista od "nenasilnog" razgovora sa bizMismenima - blokada prilaza prostrojenjima svih "industrija smrti", ozbiljno formulisane tuzbe (organizujte se - niko to nece uraditi umesto vas, ne ocekujte pomoc sa bilo koje strane), zahtev da se sednice vlade i skupstinska zasedanja odrzavaju popvremeno u pancevu, bojkot svih gradjanskih duznosti (npr poreza) i svih gradjanskih prava npr (izbora) do trajnog resenja situacije... treba spasavati makar decu koja ovde zive, statistika kaze da je za neke starije vec kasno.

Tanja, UK

pre 17 godina

I sad se ljudi cude sto su u porastu slucajevi kancera u Srbiji... Najsmesnije je sto svi odmah pomisle na bombardovanje, a niko ne spominje kako su ljudi godinama izlozeni mnogo vecim zagadjenjima i to od strane domacih fabrika?!?! Sami smo sebi najveci neprijatelji.

BeGeShar

pre 17 godina

Tuzno :(((
Ne znam sta napisati a sto vec nisam pisao u vezi ove teme.
Jednom je bio vetar kriv, pa onda opet nesto drugo...
Ako se sada nista ne uradi, pa makar i sada pred izbore (steta sto predizborne kampanje ne vode tokom celog mandata!!!) - gradjani Panceva, ustanite i idite pred fabriku i inicirajte totalno zatvaranje iste.
Vasi i zivoti vase dece i naslednika su u pitanju !!!
"U pokretu otpora mi cemo btti!!!" - Atheist rap

Alisa

pre 17 godina

Pančevo, "Nevena" Leskovac, Paracinski "vatromet", Barič i tako redom - sve su to učinci vladavine crveno-crne koalicije - STIGLI RAČUNI ZA NAPLATU!!! Za ovih poslednjih 20 godina Srbija je zbog njihove vladavine (koja se nije prekidala do dana današnjeg!) ostala bez kritične mase stručnjaka u svim strukama!!! Ovde je sve politika - država je potpuno ugušila društvo! Ali "lažne patriote" - koji sa bilo kakvim strukama nemaju nikakve veze - i dalje bi da vode Srbiju - dokle dok nas sve ne poguše ko u Aušvicu!

Mask

pre 17 godina

Dokazite se vlastodrsci da ste sposobni da resite problem. Plasim se da to niste. Evo predlog: da se sednice skupstine Srbije privremeno odrzavaju u Pancevu uz obavezno prisustvo poslanika. Da vidite kako bi se angazovali kada je njihovo zdravlje (telesno, za mentalno nisam uvek siguran) u pitanju.

Jasmina

pre 17 godina

Pa naravno da zvuci kao deo predizborne kampanje, takodje je i tacno da se niko sistematski ne bavi problemom zagadjenja u Pancevu, a po dobrom srpskom obicaju, treba da se desi prvo katastrofa da bi neko odreagovao. Kada sam zacula sirenu za opasnost, bila sam jednostavno kao ukopana u mestu. Sta sad da radim? Da bezim?! da se pokrijem jorganom i cekam da vidim sta ce da mi se desi?!
Trebalo bi pomenuti i krivicne prijave kojeje potpisalo nekoliko hiljada Pancevaca u akciji nedeljnika ,,Pancevac" - tuzbi zbog zagadjenja, a eto i taj proces se stalno odlaze, pa te ne valja ovaj akt ,pa ne valja onaj, pa sad nam ne odgovara sudija, pa ne moze niko od odgovornih da se pojavi... a javna je tajna da je zdravlje Pancevaca alarmantno. E, pa Tadicu, pazi da ne glasam slucajno za tebe. Sad si se setio da dotrcis do nesposobnog Mikovica i da ubiras poene. Ja jesam za demokratski blok ali ovo stvarno vise nema veze s zivotom, nego samo s poenima i novcem. Mislim stvarno. A sto se tice vecine Pancevaca, i oni su podjednako krivi. Jedne boli uvo, drugi misle nece valjda mene, treci i da hoce da se bune nemaju kome da se obrate, cetvrti se kao bune u stvari poziraju, a peti su odvec glupi i da uopste razmisljaju ne o svom zdravlju nego i o svom zivotu. Sto se tice fabrika, nisu krivi samo rukovodioci, nego i nemarni i aljkavi radnici, zbog cije nepaznje sigruno takodje dolazi do zagadjenja. E, raduj se zemljo Indijo!

Sofronije

pre 17 godina

Tako je to kad je fabrika jaca od drzave...
Umesto prvo da ugrade potrebne filtere, obezbede proizvodnju od mogucih akcidenata, preciste otpadne vode i zastite zivotnu sredinu oni izdaju saopstenje da oni nisu krivi za zagadjenje????
Da par odgovornih za pocetak stvarno ode u zatvor onda bi prvi sledeci dobro razmislio sta ce prvo da uradi kada dodje na njegovo mesto...Ovako od pricanja prica, drzanja sastanaka i govora nema nista.Proslo je vreme kad se stvari resavaju na Kongresu ili Politbirou.Treba reagovati trenutno a razmisljati preventivno.

I.

pre 17 godina

Političari neće rešiti vaš problem, građani Pančeva! Uspećete nešto samo dobro osmišljenom, nenasilnom akcijom u kojoj će učestvovati svi od 3 do 83 godine. Samo strah od složnog naroda tera političare da stvarno nešto urade.

hedovi

pre 17 godina

Mislim sta reci vise, uzaludno je i nesto vise pisati ovde.
Treba poceti sa nekim "radikalnim" zahvatima, tipa blokiranja rafinerije, petrohemije i tako dalje. Ali na zalost nema organizpovanih snaga kod nas koje bi to sprovele u delo, kao sto se to radi u svetu. neki grad da trpi ovakvo zagadjenje ljudi bi bili ispred fabrike dok se nesto ne uradi po tom pitanju.
A stvarno se sete pred izbore...pametnjakovici

krle konj

pre 17 godina

Zasto opstinski monitoring nije dostupan gradjanima Panceva od 9. juna ove godine, zar je tada pocela predizborna kampanja? Da li ce Mikovic odgovoriti na to pre nego ode u diplomatiju?

Dragana

pre 17 godina

Tuzno je sto se alarmira na pancevacko zagadjenje samo kada se to oseti i u Beogradu. Sreca u nesreci je sto smo blizu Beograda, pa se ponekada i to desi. 'Alo, ljudi i u Pancevu postoji zivot! Zamislite kako je ovde, kada se Beogradjani zale?! Nekoliko meseci nisam zivela u Pancevu, a ovde sam rodjena, i skoro da sam se odvikla od tih neprijatnih mirisa. Trudna sam 3 meseca, i do sada nisam osecala mucninu, sve do juce... Sta nam to treba?
Slusala sam jutros u "Dizanju" Pancevca koji se javio, koji je zvucao, plasim se, kao vecina Pancevaca: "na to sam navikao, juce nisam nista ni osetio, niti sam cuo sirenu"... da bi se danas celnici svih pancevackih zagadjivaca ogradili po sistemu "nisam ja", kao i obicno. Pa, dokle ce vise da nas lazu?! Zar moram da se selim iz rodnog grada, jer su se ovde svi vec navikli? Budjenje!!!

Grm

pre 17 godina

Uh. Sreća pa su Tadić i Pajtić stigli tako brzo, inače ko zna šta bi se desilo. Sreća pa uskoro nema izbora jer bi neko pomislio kako su spremni i ovo da iskoriste u promotive svrhe.

Gastarbajter

pre 17 godina

Prodjite pored OMV rafinerije kod aerodroma u Becu da vidite kako se radi. Muka mi je od ovih politicara koji nisu vredni ni ime da im se pominje... Dodju, kobajagi naprave neki izvestaj, a sutra sve po starom...
Pozatvarati sve te fabrike i rafinerije, pa kad jednom uloze dovoljno novca (koga zasigurno imaju) u modernizovanje sistema neka nastave sa radom...
A ako nemaju novca za modernizaciju, neka dodje neko ko ima i gotovo. Prerada nafte je svuda najprofitabilnija, samo kod nas taj profit odlazi u ko zna cije dzepove...

Knight

pre 17 godina

Naravno da se radi o predizbornom potezu. Ali ako bude rezultirao tuzbama protiv nekih direktora, to ce biti potez u dobrom pravcu, jer ce neki naredni direkrori sigurno izdvojiti malo vise novca na sisteme preciscavanja. U tome i jeste draz demokratije. Steta samo sto nasi politicari ne razumeju da ovakve kampanje treba voditi cele godine, a ne samo pred izbore.

Ivan

pre 17 godina

mislim da bi Pancevci morali da se organizuju i da tuze zagadjivace zbog sistematskog ugrozavanja njihovog i zdravlja njihove dece.. dok ih neko ne lupi malo ozbiljnije po novcaniku, ili nekog od odgovornih posalje na robiju, ovo ce se nastaviti kao i do sad..

Saša Novak @ NL

pre 17 godina

Bravo predsednice, zategni te kadrove i ne pustaj kajase svojim javaslukom oni truju nasu decu! Benzen i sumpor u kancerogenim ili citotoksicnim kolicinama je posledica, vazno je pronaci uzrok! B92 bi zamolio da u svom obavestavanju vise vodi racuna o razlici izmedju uzroka i posledice, pogotovo u ovakvim slucajevima istrazivacko novinarstvo bi moralo nedvosmisleno da se usmeri uzroku. Uzrok podrazumeva jasno imenovanje tehnologije/proizvodjacki proces, rukovodstvo/kadrovi odgovorni za bezbedan rad procesa, okolnosti kako je moglo doci do katastrofe, politicki odgovorne, pronalazenje slicnih postrojenja koje karakterisu domaci (komunisticko nacionalisticki) javasluk iz proslosti cije posledice truju nasu decu (napr. RTB Bor) itd...Nisam ubedjen da je benzen i sumpor stigao sa plodnih Vojvodjanskih polja, ipak, tesko je poverovati da su ta polja toliko plodna da ove materije tako tek izviru.
Svakako je svetsko cudo da su nasi gradjani, posebno Panceva i Bora, toliko pasivni i nemo posmatraju kako ih palanacki mangupi truju, bio bi red da se organizuju i pravnim i drugim demokratskim sredstvima sa pritiskom na ulicama (bez nereda) obezbede svoju zivotnu sredinu. Ovakvi propusti su nedopustivi, ovo nije incident, ov se redovno desava i zato spada u domen zlocina kao predmet za krivicno gonjenje. Licno sam ubedjen da su predvidjeni filterski sistemi zavrsili po pausalnom principu "Ma sta ce nam to, to nam ne treba, pusti to u Dunav i u vazduh" i tako zavrsilo u dzepove odgovornih pa se ozidale razna raskalasna "balkanska" zdanja (sa sve pratecim kičom). Ti odgovorni mahom pripadaju "patriotskim" snagama kojima ne pase zavodjenje reda (ovog puta bezbednosti) jer kako bi drpali dalje ako se zavedu standardi EU koji propisuju filtere za prociscavanje gasova i inspekciju funkcionisanja istih na delu; zato ne cudi glupavi otpor prema svemu pametnom iz EU. Predsedniku ipak kompliment i savet da nastavi presingom, nema ko drugi da se obrucano sa tom crveno-crnom bandom.

Bane

pre 17 godina

Zivim u Pancevu, ali nevezano zato: svi iole pametniji znaju oko cega se stvari vrte - novca. Mislite li da su oni koji imaju profit u milionima evra dozvoliti da se te fabrike uspore ili ugase samo zato da bi Pancevci mogli da disu cist vazduh? Oni koji mogu ista odluciti o zatvaranju fabrika ili nemaju realne volje i moci jer zakon ne funkcionise, ili su na platnom spisku onih koji izvlace dobit. Zakljucite sami.

mArE

pre 17 godina

Da li sam ja lud ako mislim da bi bilo normalno da neko ko izazove hemijski napad na deo grada krivicno odgovara?
Da je neko izasao napolje i zakacio fatalnu dozu otrova, da li bi onda neko krivicno odgovarao?
Koliko ja znam, i sloboda kretanja i pravo na zivot su deo ustavom zagarantovanih prava gradjana...
I sta sad tu nije jasno?

Ivana

pre 17 godina

Sinoć sam bila sa drugaricom u gradu i uzivale smo u divnoj veceri i onda - sirena!!!
I plače mi se od jutros, pašću u depresiju do kraja! Dokle više ovako....??? Da svaki put kad izadjem na ulicu ugrozila sam sebi život?! A tek ova doktorka koja je trenutno gost na radiju B92... jeee.. strašno!

Dragana,Frankfurt

pre 17 godina

Ovome nema kraja.Zao mi je ljudi koji zive na tome mestu,narocito dece koja rastu u takvome zagadjenju u 21.veku,u zemlji koja hoce u EU, a ne postuje zakone o zagadjenju koji je u EU rigorozan.Posle se treba cuditi sto ne ispunjavamo uslove i sto nas niko nece.Nisu drugi krivi,ovo je odlican primer.
I da niko jos ne zeli ista da uradi? Pa ljudi,vi koji toliko slatko ubirete pare,vi isto udisete te otrove,nemojte misliti da vas zaobilaze.
A sirene i ostalo, potpuno se slazem da je politika umesana u to.

Nesa

pre 17 godina

Tadicu dobro jutro!!probudila se Snezana u zemlji cuda!!To ne radi PREDSEDNIK!IMAJU nadlezna Kostunicina ministarstava koja donose propise kontrolisu i DAJU izvestaje gradjanima.Nadlezna ministarstava za ekologiju NE RADE svoj posao kao ni Kostunica oni vode racuna o Ustavu ,Kosovu isl a ovde ko prezivi.Predsednik treba da pita KO NIJE URADIO svoj posao i zasto.Ovo sto sada radi je cist populizam u predizbornoj kampanji i NEZNANJE.Situacija u Srbiji u pogledu emisija je TRAGICNA a predsednik je to sad saznao!!bor,lazarevac,kostolac,sabac...Tuzno!!
Pozdrav Nesa

Gale

pre 17 godina

SRAMOTA!!! Država može da zatvori kafanu ili hotel ako proda kafu bez izdatog fiskalnog računa, i pritom ošteti istu za 15 dinara(koliko je iznos PDV-a) a NEĆE da zatvori fabrike koje nas ubijaju.SRAMOTA

Vuckovic Sanja

pre 17 godina

Nije prvi put da se ovo desava u Pancevu, samo sto se sada frka digla i na malo "visi" nivo.postaje neizdrzljivo, fabrike se medjusobno prepucavaju, prebacuju krivicu...stvar se ne resava a, sve preko nasih "pluca". stvar je jasna- ovakav problem ne moze resiti lokalna vlast, pa ocekujemo svi da se i "beogradska" vlast napokon umesa.do sada to nije bio slucaj...

Danijela

pre 17 godina

Rodjena sam pancevka, i red je da nas vec jednom oslobode te Juzne zone, ali sve mi ovo smrdi na dobro odigran potez u predizbornoj trci.
Dve nedelje pre nego sto su raspisani izbori i izglasan novi Ustav, vrednost bezena u vazduhu bila je vrtoglavih 166 mikrograma po m3.
Zasto tada nisu svirale sirene?

Danijela

pre 17 godina

Rodjena sam pancevka, i red je da nas vec jednom oslobode te Juzne zone, ali sve mi ovo smrdi na dobro odigran potez u predizbornoj trci.
Dve nedelje pre nego sto su raspisani izbori i izglasan novi Ustav, vrednost bezena u vazduhu bila je vrtoglavih 166 mikrograma po m3.
Zasto tada nisu svirale sirene?

Bane

pre 17 godina

Zivim u Pancevu, ali nevezano zato: svi iole pametniji znaju oko cega se stvari vrte - novca. Mislite li da su oni koji imaju profit u milionima evra dozvoliti da se te fabrike uspore ili ugase samo zato da bi Pancevci mogli da disu cist vazduh? Oni koji mogu ista odluciti o zatvaranju fabrika ili nemaju realne volje i moci jer zakon ne funkcionise, ili su na platnom spisku onih koji izvlace dobit. Zakljucite sami.

Grm

pre 17 godina

Uh. Sreća pa su Tadić i Pajtić stigli tako brzo, inače ko zna šta bi se desilo. Sreća pa uskoro nema izbora jer bi neko pomislio kako su spremni i ovo da iskoriste u promotive svrhe.

Nesa

pre 17 godina

Tadicu dobro jutro!!probudila se Snezana u zemlji cuda!!To ne radi PREDSEDNIK!IMAJU nadlezna Kostunicina ministarstava koja donose propise kontrolisu i DAJU izvestaje gradjanima.Nadlezna ministarstava za ekologiju NE RADE svoj posao kao ni Kostunica oni vode racuna o Ustavu ,Kosovu isl a ovde ko prezivi.Predsednik treba da pita KO NIJE URADIO svoj posao i zasto.Ovo sto sada radi je cist populizam u predizbornoj kampanji i NEZNANJE.Situacija u Srbiji u pogledu emisija je TRAGICNA a predsednik je to sad saznao!!bor,lazarevac,kostolac,sabac...Tuzno!!
Pozdrav Nesa

Knight

pre 17 godina

Naravno da se radi o predizbornom potezu. Ali ako bude rezultirao tuzbama protiv nekih direktora, to ce biti potez u dobrom pravcu, jer ce neki naredni direkrori sigurno izdvojiti malo vise novca na sisteme preciscavanja. U tome i jeste draz demokratije. Steta samo sto nasi politicari ne razumeju da ovakve kampanje treba voditi cele godine, a ne samo pred izbore.

Dragana

pre 17 godina

Tuzno je sto se alarmira na pancevacko zagadjenje samo kada se to oseti i u Beogradu. Sreca u nesreci je sto smo blizu Beograda, pa se ponekada i to desi. 'Alo, ljudi i u Pancevu postoji zivot! Zamislite kako je ovde, kada se Beogradjani zale?! Nekoliko meseci nisam zivela u Pancevu, a ovde sam rodjena, i skoro da sam se odvikla od tih neprijatnih mirisa. Trudna sam 3 meseca, i do sada nisam osecala mucninu, sve do juce... Sta nam to treba?
Slusala sam jutros u "Dizanju" Pancevca koji se javio, koji je zvucao, plasim se, kao vecina Pancevaca: "na to sam navikao, juce nisam nista ni osetio, niti sam cuo sirenu"... da bi se danas celnici svih pancevackih zagadjivaca ogradili po sistemu "nisam ja", kao i obicno. Pa, dokle ce vise da nas lazu?! Zar moram da se selim iz rodnog grada, jer su se ovde svi vec navikli? Budjenje!!!

Ivan

pre 17 godina

mislim da bi Pancevci morali da se organizuju i da tuze zagadjivace zbog sistematskog ugrozavanja njihovog i zdravlja njihove dece.. dok ih neko ne lupi malo ozbiljnije po novcaniku, ili nekog od odgovornih posalje na robiju, ovo ce se nastaviti kao i do sad..

Dragana,Frankfurt

pre 17 godina

Ovome nema kraja.Zao mi je ljudi koji zive na tome mestu,narocito dece koja rastu u takvome zagadjenju u 21.veku,u zemlji koja hoce u EU, a ne postuje zakone o zagadjenju koji je u EU rigorozan.Posle se treba cuditi sto ne ispunjavamo uslove i sto nas niko nece.Nisu drugi krivi,ovo je odlican primer.
I da niko jos ne zeli ista da uradi? Pa ljudi,vi koji toliko slatko ubirete pare,vi isto udisete te otrove,nemojte misliti da vas zaobilaze.
A sirene i ostalo, potpuno se slazem da je politika umesana u to.

Saša Novak @ NL

pre 17 godina

Bravo predsednice, zategni te kadrove i ne pustaj kajase svojim javaslukom oni truju nasu decu! Benzen i sumpor u kancerogenim ili citotoksicnim kolicinama je posledica, vazno je pronaci uzrok! B92 bi zamolio da u svom obavestavanju vise vodi racuna o razlici izmedju uzroka i posledice, pogotovo u ovakvim slucajevima istrazivacko novinarstvo bi moralo nedvosmisleno da se usmeri uzroku. Uzrok podrazumeva jasno imenovanje tehnologije/proizvodjacki proces, rukovodstvo/kadrovi odgovorni za bezbedan rad procesa, okolnosti kako je moglo doci do katastrofe, politicki odgovorne, pronalazenje slicnih postrojenja koje karakterisu domaci (komunisticko nacionalisticki) javasluk iz proslosti cije posledice truju nasu decu (napr. RTB Bor) itd...Nisam ubedjen da je benzen i sumpor stigao sa plodnih Vojvodjanskih polja, ipak, tesko je poverovati da su ta polja toliko plodna da ove materije tako tek izviru.
Svakako je svetsko cudo da su nasi gradjani, posebno Panceva i Bora, toliko pasivni i nemo posmatraju kako ih palanacki mangupi truju, bio bi red da se organizuju i pravnim i drugim demokratskim sredstvima sa pritiskom na ulicama (bez nereda) obezbede svoju zivotnu sredinu. Ovakvi propusti su nedopustivi, ovo nije incident, ov se redovno desava i zato spada u domen zlocina kao predmet za krivicno gonjenje. Licno sam ubedjen da su predvidjeni filterski sistemi zavrsili po pausalnom principu "Ma sta ce nam to, to nam ne treba, pusti to u Dunav i u vazduh" i tako zavrsilo u dzepove odgovornih pa se ozidale razna raskalasna "balkanska" zdanja (sa sve pratecim kičom). Ti odgovorni mahom pripadaju "patriotskim" snagama kojima ne pase zavodjenje reda (ovog puta bezbednosti) jer kako bi drpali dalje ako se zavedu standardi EU koji propisuju filtere za prociscavanje gasova i inspekciju funkcionisanja istih na delu; zato ne cudi glupavi otpor prema svemu pametnom iz EU. Predsedniku ipak kompliment i savet da nastavi presingom, nema ko drugi da se obrucano sa tom crveno-crnom bandom.

Gastarbajter

pre 17 godina

Prodjite pored OMV rafinerije kod aerodroma u Becu da vidite kako se radi. Muka mi je od ovih politicara koji nisu vredni ni ime da im se pominje... Dodju, kobajagi naprave neki izvestaj, a sutra sve po starom...
Pozatvarati sve te fabrike i rafinerije, pa kad jednom uloze dovoljno novca (koga zasigurno imaju) u modernizovanje sistema neka nastave sa radom...
A ako nemaju novca za modernizaciju, neka dodje neko ko ima i gotovo. Prerada nafte je svuda najprofitabilnija, samo kod nas taj profit odlazi u ko zna cije dzepove...

Vuckovic Sanja

pre 17 godina

Nije prvi put da se ovo desava u Pancevu, samo sto se sada frka digla i na malo "visi" nivo.postaje neizdrzljivo, fabrike se medjusobno prepucavaju, prebacuju krivicu...stvar se ne resava a, sve preko nasih "pluca". stvar je jasna- ovakav problem ne moze resiti lokalna vlast, pa ocekujemo svi da se i "beogradska" vlast napokon umesa.do sada to nije bio slucaj...

Gale

pre 17 godina

SRAMOTA!!! Država može da zatvori kafanu ili hotel ako proda kafu bez izdatog fiskalnog računa, i pritom ošteti istu za 15 dinara(koliko je iznos PDV-a) a NEĆE da zatvori fabrike koje nas ubijaju.SRAMOTA

krle konj

pre 17 godina

Zasto opstinski monitoring nije dostupan gradjanima Panceva od 9. juna ove godine, zar je tada pocela predizborna kampanja? Da li ce Mikovic odgovoriti na to pre nego ode u diplomatiju?

mArE

pre 17 godina

Da li sam ja lud ako mislim da bi bilo normalno da neko ko izazove hemijski napad na deo grada krivicno odgovara?
Da je neko izasao napolje i zakacio fatalnu dozu otrova, da li bi onda neko krivicno odgovarao?
Koliko ja znam, i sloboda kretanja i pravo na zivot su deo ustavom zagarantovanih prava gradjana...
I sta sad tu nije jasno?

Ivana

pre 17 godina

Sinoć sam bila sa drugaricom u gradu i uzivale smo u divnoj veceri i onda - sirena!!!
I plače mi se od jutros, pašću u depresiju do kraja! Dokle više ovako....??? Da svaki put kad izadjem na ulicu ugrozila sam sebi život?! A tek ova doktorka koja je trenutno gost na radiju B92... jeee.. strašno!

Mask

pre 17 godina

Dokazite se vlastodrsci da ste sposobni da resite problem. Plasim se da to niste. Evo predlog: da se sednice skupstine Srbije privremeno odrzavaju u Pancevu uz obavezno prisustvo poslanika. Da vidite kako bi se angazovali kada je njihovo zdravlje (telesno, za mentalno nisam uvek siguran) u pitanju.

I.

pre 17 godina

Političari neće rešiti vaš problem, građani Pančeva! Uspećete nešto samo dobro osmišljenom, nenasilnom akcijom u kojoj će učestvovati svi od 3 do 83 godine. Samo strah od složnog naroda tera političare da stvarno nešto urade.

Sofronije

pre 17 godina

Tako je to kad je fabrika jaca od drzave...
Umesto prvo da ugrade potrebne filtere, obezbede proizvodnju od mogucih akcidenata, preciste otpadne vode i zastite zivotnu sredinu oni izdaju saopstenje da oni nisu krivi za zagadjenje????
Da par odgovornih za pocetak stvarno ode u zatvor onda bi prvi sledeci dobro razmislio sta ce prvo da uradi kada dodje na njegovo mesto...Ovako od pricanja prica, drzanja sastanaka i govora nema nista.Proslo je vreme kad se stvari resavaju na Kongresu ili Politbirou.Treba reagovati trenutno a razmisljati preventivno.

Jasmina

pre 17 godina

Pa naravno da zvuci kao deo predizborne kampanje, takodje je i tacno da se niko sistematski ne bavi problemom zagadjenja u Pancevu, a po dobrom srpskom obicaju, treba da se desi prvo katastrofa da bi neko odreagovao. Kada sam zacula sirenu za opasnost, bila sam jednostavno kao ukopana u mestu. Sta sad da radim? Da bezim?! da se pokrijem jorganom i cekam da vidim sta ce da mi se desi?!
Trebalo bi pomenuti i krivicne prijave kojeje potpisalo nekoliko hiljada Pancevaca u akciji nedeljnika ,,Pancevac" - tuzbi zbog zagadjenja, a eto i taj proces se stalno odlaze, pa te ne valja ovaj akt ,pa ne valja onaj, pa sad nam ne odgovara sudija, pa ne moze niko od odgovornih da se pojavi... a javna je tajna da je zdravlje Pancevaca alarmantno. E, pa Tadicu, pazi da ne glasam slucajno za tebe. Sad si se setio da dotrcis do nesposobnog Mikovica i da ubiras poene. Ja jesam za demokratski blok ali ovo stvarno vise nema veze s zivotom, nego samo s poenima i novcem. Mislim stvarno. A sto se tice vecine Pancevaca, i oni su podjednako krivi. Jedne boli uvo, drugi misle nece valjda mene, treci i da hoce da se bune nemaju kome da se obrate, cetvrti se kao bune u stvari poziraju, a peti su odvec glupi i da uopste razmisljaju ne o svom zdravlju nego i o svom zivotu. Sto se tice fabrika, nisu krivi samo rukovodioci, nego i nemarni i aljkavi radnici, zbog cije nepaznje sigruno takodje dolazi do zagadjenja. E, raduj se zemljo Indijo!

hedovi

pre 17 godina

Mislim sta reci vise, uzaludno je i nesto vise pisati ovde.
Treba poceti sa nekim "radikalnim" zahvatima, tipa blokiranja rafinerije, petrohemije i tako dalje. Ali na zalost nema organizpovanih snaga kod nas koje bi to sprovele u delo, kao sto se to radi u svetu. neki grad da trpi ovakvo zagadjenje ljudi bi bili ispred fabrike dok se nesto ne uradi po tom pitanju.
A stvarno se sete pred izbore...pametnjakovici

Tanja, UK

pre 17 godina

I sad se ljudi cude sto su u porastu slucajevi kancera u Srbiji... Najsmesnije je sto svi odmah pomisle na bombardovanje, a niko ne spominje kako su ljudi godinama izlozeni mnogo vecim zagadjenjima i to od strane domacih fabrika?!?! Sami smo sebi najveci neprijatelji.

sipa

pre 17 godina

Naravno da ima leka: zatvoriti doticnu petrohemiju dok ne postavi filtere. Tako se radi u Evropi (a mi bi smo u Evropu?).
E, sad, sto su kod nas zakoni samo mrtvo slovo na papiru, to je vec druga prica.

Alisa

pre 17 godina

Pančevo, "Nevena" Leskovac, Paracinski "vatromet", Barič i tako redom - sve su to učinci vladavine crveno-crne koalicije - STIGLI RAČUNI ZA NAPLATU!!! Za ovih poslednjih 20 godina Srbija je zbog njihove vladavine (koja se nije prekidala do dana današnjeg!) ostala bez kritične mase stručnjaka u svim strukama!!! Ovde je sve politika - država je potpuno ugušila društvo! Ali "lažne patriote" - koji sa bilo kakvim strukama nemaju nikakve veze - i dalje bi da vode Srbiju - dokle dok nas sve ne poguše ko u Aušvicu!

BeGeShar

pre 17 godina

Tuzno :(((
Ne znam sta napisati a sto vec nisam pisao u vezi ove teme.
Jednom je bio vetar kriv, pa onda opet nesto drugo...
Ako se sada nista ne uradi, pa makar i sada pred izbore (steta sto predizborne kampanje ne vode tokom celog mandata!!!) - gradjani Panceva, ustanite i idite pred fabriku i inicirajte totalno zatvaranje iste.
Vasi i zivoti vase dece i naslednika su u pitanju !!!
"U pokretu otpora mi cemo btti!!!" - Atheist rap

vazduh MORA da se dise...

pre 17 godina

jasno, nema nista od medija (sutra ce opet neko da pomene onoga sa inicijalima RM, ili onu bivsu pokrajinu, pocinje na K, i opet ispocetka), nema nista od "nenasilnog" razgovora sa bizMismenima - blokada prilaza prostrojenjima svih "industrija smrti", ozbiljno formulisane tuzbe (organizujte se - niko to nece uraditi umesto vas, ne ocekujte pomoc sa bilo koje strane), zahtev da se sednice vlade i skupstinska zasedanja odrzavaju popvremeno u pancevu, bojkot svih gradjanskih duznosti (npr poreza) i svih gradjanskih prava npr (izbora) do trajnog resenja situacije... treba spasavati makar decu koja ovde zive, statistika kaze da je za neke starije vec kasno.

jelena

pre 17 godina

Beogradjanka sam,koja obozava Pancevo(imaju onaj dobar nocni klub'Kupe'),a na cuvenom korzou su se moji roditelji prvi put upoznali.Posle Beograda,to mi je sledeci favorit.Sudbina je htela da sam sada u inostranstvu.I znate li sta sam prvo rekla mami kad sam dosla:'Mama,ovde je cist vazduh'.Svuda je zagadjeno u nasoj zemlji-zbog ratova i nemara,nebrige za zivotnu sredinu,izduvnih gasova,nebrige oko zelenila,dusa me boli.......

Six

pre 17 godina

Stvar je u tome sto su zapadni mocnici davno procenili da kod nas ne treba da postoje rafinerije nafte, ni u Pancevu, ni u Novom Sadu. Iz tog razloga su i bile besobucno bombardovane za vreme 1999. godine. Tacno je utvrdjeno gde u Evropi i koliko treba da postoji rafinerija. Ove su suvisne. A mi to nikako da shvatimo i zatvorimo ih. Slicna prica kao sa automobilskom industrijom.

WhiteWizard

pre 17 godina

Sve je ovo deo politicke kampanje za parlamentarne izbore, koja je u toku. Zagadjenja je bilo u Pancevu i ranije, pa se sirene nisu oglasavale. Sada kao opstinska vlast odjednom brine za gradjane. Samo da podsetim gradjane da predsednik opstine Srdjan Mikovic nije bio na gradjanskom protestu koji je odrzan samo par dana nakon lokalnih izbora na kojima je i pobedio. Tada mu nije bilo vazno da bude sa onim koji su ga izabrali na izborima, da se bori u njihovo ime protiv zagadjivaca. A sve je ovo daobro doslo i Vladi Srbije i Predsedniku Tadicu da danas posete Pancevo, takodje se kao zabrinu za zdravlje Pancevaca, da obecaju kako ce sve oni da rese samo da ih mi izaberemo. Cim pokupe glasove cela prica ce biti zaboravljena, kao i uvek do sada.

mipko

pre 17 godina

Nista se u Pancevu nece resiti dok zagadjenje debelo ne zakaci BGD pa i u njemu zasviraju sirene. Tudja briga nikog ne boli. Tako je i sa zagadjenjem u Pancevu. Ako ocekujemo da politicari rese taj problem onda smo mi veci debili od njih.

Darija Jovanovic

pre 17 godina

Zasto organizovano stanovnici i organi SO Pancevo ne traze od Velje Ilica da ne gradi obilaznice oko njegovih Vrtipupinaca i vikendica, nego da se sredstva iz "Investicionog plana" usmere na resavanje ovog i sličnih problema. Ne znam sta je za njih nacionalni interes, ako to nije opstanak nacije, a Pancevci nemaju uslove za opstanak. Novosadjanka sam,imamo i mi nase trovace, pa delimo muku sa gradjanima Panceva. Slazem se da samo organizovanim pritiskom i silom mogu da se urazume oni koji ne osecaju tezinu posledica svojih neodgovornih postupaka.

Alexandar Milošević

pre 17 godina

Drago mi je da je predsednik boravio u nasem gradu i time skrenuo paznju na kvalitet vazduha koji udisemo. Nazalost, situacija je svakodnevno zabrinjavajuca i mi i nasa deca zivimo u tamo iz dana u dan. Lepo je sto se oglasila sirena, ali je ja nisam cuo u svom naselju, iako sam bio na ulici i iako nisam video prst pred nosom uz neverovatan smrad. No, svaki pomak je napredak. Bez obzira na sve, glasam za DS zbog ovog poteza, jer su se jedini setili da ovo prokomentarisu, i sad i ranije.

Bane

pre 17 godina

O problemu zagađenja se priča tek kada su granične vrednosti štetnih materija daleko iznad dozvoljenih ili kada se desi ekološki akcident.Zato hoću da skrenem pažnju i na transport opasnih materija iz Pančevačke Južne zone.Kamioni sa ovim materijama svakodnevno prolaze kroz moje selo i ne retko se iz njih oseća vrlo jak i neprijatan miris.Kamioni se kreću vrlo brzo a dodatni problem predstavlja i opterećenost ovog regionalnog puta prema Kovinu kuda se kreće veliki broj stranih kamiona koji na taj način izbegavaju autoput i plaćanje putarine.Živeti u Bavaništu znači živeti u konstantnom strahu od mogućie ekološke katastrofe koja bi nastala prilikom i najmanjeg sudara ili sletanja sa puta ovih kamiona.Pitam se da li treba čekati da se desi nešto poput sinoćnjeg zagađenja u Pančevu ili jednostavno usmeriti tranzitni saobraćaj na autoput gde mu je i mesto.

LI

pre 17 godina

Ja sam u Pancevu, juce uvece sam morala da uzmem spray Ventolin (salbutamol) za astmu koju zvanicno nemam, jutros me uzasno boli glava.Osetila sam juce uvece taj uzasan smrad, sirenu nisam cula, no posto sam po profesiji doktor hemijskih nauka znam sve, iako nikad u PA nisam radila. Na poslu u lab nikad nisam bila iritirana, iako sam dugo godina u proslosti radila sa benzolom i slicnim otrovima i irintantima, postoji ventilacija.
Pre sedam godina sam napustila PA i otisla u inostranstvo, posle samo 8 dana ja sam ostavila taj spray za astmu i 6 godina ga nisam koristila. Kad sam se prosle godine vratila u PA bila sam prinudjena ponovo da ga koristim. Zvaniocno je sve ispitano na Klinickom centru BG, ja astmu nemam, lekari ne znaju sta je , ja znam to je PANCEVACKI SINDROM.
Ja naravno odlazim iz PA i Srbije zauvek, i tako cu se osloboditi zdravstvenih problema. Zao mi je naroda, nazalost za resavanje problema je potrebno mnogo novca, promena tehnologije u sve 3 fabrike hemijske industrije.

Zorica

pre 17 godina

Nikada nije kasno za PRVI KORAK.Jer posle prvog uvek sledi i drugi i treci i tako redom.Sinoc je Boris Tadic napravi o taj prvi korak,danas nadam se,nece se stati .Moramo "koracati" zbog buducnosti nase dece.Ne smemo reci bilo i proslo.Bilo jeste ali se moze i ponoviti.Sirene su se ukljucile,upozorile,i to je nesto.A nesto je uvek mnogo bolje od nista.Ovo nije politika ovo je zivot.Ostavimo sad ko kakav bedz nosi i zasto.Sada su nam najvazniji zivoti i buducnost nase dece i nas.Hajde da se udruzimo i ZAJEDNO pokusamo da napravimo te prve korake u zdraviju buducnost!

brane

pre 17 godina

U ovoj zemlji se svaka stvar veze za politicare, izbore, kampanje i.t.d. Ljudi, ovde se radi o konstantnom zagadjenju i ugrozavanju zdravlja ljudi. Pa, valjda je zdravlje ljudi vaznije od suvoparne politike. Stanovnici Panceva su u vise prilika protestvovali zbog zagadjenja, ali sve dok budze iz Beograda malo ne omirishu kancerogene materije, od bilo kakave akcije nema nishta. Provedite par dana u Pancevu koje je inace udaljeno od Beograda samo 15-tak kilometara, pa necete puno razmisljati o politici vec kako da sacuvate zivu glavu... A ako se u skorarasnjoj buducnosti desi ovako nesto slicno, a brzina i ruza vetrova bude malo drugacija, verujte necete morati da dolazite u Pancevo... Stanovnici Koteza, Borce i Ovce su to iskusili vec za vreme bombardovanja...

Miroslav I

pre 17 godina

Predstavnik rukovodstva Petrohemije izjavio da oni nisu krivi za zagadjenje!?? Ti likovi iz Petrohemije svaki put pevaju istu pesmu posle evidentiranih vecih zagadjenja, a o onim svakodnevnim i da ne pricamo. Mogu da baljezgaju sta im padne na pamet, posto niko do sada nije odgovarao zbog trovanja naroda. Pancevacki karcinom je vec pojam medju medicinarima. Verovatno od cistih isparenja Petrohemije, Rafinerije, Azotare i td. Ovo sto rukovodstvo Petrohemije radi, moze se nazvati genocidom nad sugradjanima. To je kriminal najcrnje vrste u kome drzava (vlada Srbije) participira 100%.

Jasmina

pre 17 godina

Ne mogu svi Pancevci da se pokupe i da odu ispred fabrika trazeci zatvaranje, jer polovina njih radi u tim fabrikama, a princip je bolje da radim za leba i trpim sto se trujem nego da se pobunim. E,to je takodje jedan od ,,osnovnih" problema. Sto radnici u fabrikama razmisljaju veoma kratkorocno, e sad ako je zivot u Srbiji toliko jeftin da je bolje cutati, trovati se, trovati svoje potomke zarad crkavice, onda super, samo napred!!!

LI

pre 17 godina

Predizborna farsa, zagadjenje vazduha se vec prati, i zna se da postoji zagadjenj i odkle dolazi, i sta je uzrok. To su fabrike koje prave strateski vazne proizvode i sigurno da ne mogu obustavljati rad svaki put kad ne duva vetar i padne magla.
Resenje problema je u modernizaciji zastarele tehnologije, kad su vec fabrike izgradjene tako glupo i blizu naseljenog mesta.A za to je potreban OGROMAN NOVAC, koga naravno nema.

Gojko Bozic

pre 17 godina

Ovo sto se danas desilo je strasno.Zato treba demonstrirati svaki dan kao sto smo danas radili kad smo "Upali" u skupstinu.Po licima se vidi da ih boli uvo ali su se uplasili da ne dobiju batine :)Gradonacelnik je docekan sa zvizducima i mislim da tako treba.Opstinska vlast je katastrofalna i mislim da su bezveze palili sirene zato sto ne postoji nikakva procedura.Ali sta da se radi.

Aleksandar

pre 17 godina

Ako Pancevci cekaju da neko drugi resi njihov problem - grdno se varaju. Sta boli ona stvar nekog politicara koji se baskara u vili na Dedinju sto na 50-ak kilometara od njega ljudi udisu vazduh stetniji od duvanskog dima. Posetice ih on, dakako, u jeku predizborne kampanje, obecati brda i doline, i tu ce stati. Njega to ne dotice pa nema razloga za vecu angazovanost. Ono sto je, da budem blag, neshvatljivo je da sigurno 90% zaposlenih u tim 'fabrikama zatrovanog vazduha' zivi i ima porodicu u Pancevu. Dakle, oni radeci truju sopstvenu decu. Rekoh bicu blag, al' ne mogu - pa to je prosto umobolno! Zasto doticni ne odbiju da rade dok se svi odgovarajuci filteri ne postave? Sta, plase se za tu crkavicu koju dobijaju, neki mozda i zaradjuju? Pa sta im vredi to ako ce posle sve sto su zaradili potrositi na onkologiji? Nedostatak samosvesti tako karakteristican za balkanski mentalitet je prirodni fenomen. Psiholozi prosto vape za takvim oblicima razmisljanja, a sad vise i ne moraju da jure divlja plemena po Amazoniji da vide tako nesto - eto ih tu, svuda oko nas!
Izvadite glave iz torbe, pre nego sto se ugusite!

Badža Poštenjačina

pre 17 godina

LABUS:
"Da bi se došlo do čiste tehnologije, moraju velike pare da se ulože. Do njih se može doći jedino kroz privatizaciju, a Vlada na čelu s resornim ministrom i za energetiku i za privatizaciju ne žele to i onda se ljudi truju", kaže Labus.

"Jedini način je da se pozove resorni ministar na odgovornost, i ne samo resorni ministar za zaštitu životne sredine, već i ministar odgovoran za privatizaciju Rafinerije i Petrohemije, jer bez privatizacije neće doći ni do čiste tehnologije u Pančevu.“

I sad, po Labusu, ispade da ako se (pod hitno) ne privatizuje sve što profit stavlja u državnu kasu a ne u privatni džep - ima da pocrkamo?

Da li ovo nekome liči na nameštaljku? Kao, daj malo da potrujemo ljude, dignemo galamu, pa da se sami okupe oko ide da se sve ovo rasproda već jednom...

Nije mi jasno kako je moguće da onda do danas nisam crkao 100 puta, kao ni moj ćale ili deda u vreme komunista kad je sve bilo državno i kad nije bilo privatizacije (a ni modernih filtara)...

Tito je bio bolji

pre 17 godina

Hajde sve da rasprodamo, samo tako ćemo moći da dišemo. E 'bem ti poruku ako si to hteo da kažeš.

Roblje, to prave od nas. Polako, ali sigurno, ništa više nije naše.

J' mi oca ako socijalizam nije bio majka za ovo. Ovo je lopovluk, zamotan u papirić "tolerancije".

Interesuje me da li Labus (ili ko god, svejedno) želi da nam kaže da će Pančevci (a sutra i svi ostali) moći da dišu (jedu, piju, žive) samo ako se sve privatizuje i sve ode u bescenje, a svaki profit (dobit) ode u privatne džepove? Je li to poruka/najava?

NY

pre 17 godina

100 ljudi na protestima, SRAM VAS BILO PANCEVCI. Kao rodjeni Pancevac jako tesko prihvatam ovu vest. Pa zar je moguce da vas ove institucije truju godinama a da niko nema srca i da izadje na ulice. Pa da se u NY-u ovo desi barem svaki drugi gradjanin ovog grada bi protestovao, a Pancevci????
Osvestite se ljudi, znam da dosta vas zivi od Petrhemije i Rafinerije ali stvari nemoraju da budu ovako kobne. Postoji nacin da ove firme rade po propisima samo ako ih vi budete naterali na to, nijedna vam vlada nece pomoci.

Nije 10 mikrograma nego 5 !!!

pre 17 godina

"Pomoćnica direktora Gradskog zavoda za javno zdravlje Snežana Matić-Besarabić rekla je... [...]

[...] Prema njenim rečima, pogrešni su navodi u medijima da je dozvoljena granica prisustva benzena u vazduhu 10 mikrograma po kubnom metru. "Našim pravilnikom, koncentracija koja se smatra na granici rizika je pet mikrograma po metru kubnom", rekla je Snežana Matić-Besarabić.

Ona je naglasila da je i direktivom Evropske unije propisana ta granica, a da se vrednost od 10 mikrograma dozvoljava za svakodnevnu koncentraciju kao prelaznu, u urbanim sredinama, dok se ne primene mere zaštite i ona ne dovede na nivo koji je prihvatljiv za rizik po zdravlje."

Izvor: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2006&mm=11&dd=15&nav_id=220084

Pedja

pre 17 godina

Labus je upravu. Naravno da ce biti bolje posle prodaje. U Beocinu niko nije smeo da kaze A dok je cementara bila drzavna. Dva dana nakon prodaje svi su se setili prasine i bronhitisa. Gradjani, lekari, predsednik opstine, ministri. Ostro su protestovali i trazili zatvaranje. Koji licemeri. Isto vazi i za Pancevo. Trpite i cutite. Cutite od kada postoji petrohemija, jer se bojite vlasti. Kada je kupi stranac resice vam problem. Oni moraju da postuju zakon za razliku od ministara, clanova upravnog odbora ( DSS, G17, NS, DS ...).

mi odande

pre 17 godina

E da znate da je svaki dan tamo tako.Samo sto je juce atmosverski uslovi bili takvi da sve dospe do grada.Pitali bi vladu zasto se kupuje nafta sa visokim procentom supora ili naj jeftinija nafta na svetsko trzistu.Takva nafta ne moze da se preradi,a da nema posledica ipak sumpor treba izdvojiti iz benzina.
I nama je dojadilo da tamo radimo pod takvim uslovima,ali od necega mora da zive nase porodice.Sto se nas tice zatvorite ih odmah ali nadjite nam posao!!!
Naravno posla nema za sve nas tamo koji radimo,a od neceg treba da se zivi i da se vracaju krediti.
Sve je to lepo sto ste pisali u vezi filtera i ko zna cega jos.Ne radite tamo i ne znate problematiku celog procesa proizvodnje.Za takvu tehnologiju koja je bila zastarela kad se ugrdjivala ne postoje fillteri i razna cudesa.
Ovo sve je jedna lepa pred izborna kampanja,setili se Panceva.
Sledeci su rudari....

Petar,Slovenija

pre 17 godina

STID I SRAMOTA me kako vi u Srbiji postupate okolišom.Smeče na svakom koraku,benzinske pumpe prepune smeča,niko ne odnosi,ljudi na vozu bacaju smeče kroz prozor,ko da je žvaka.Ja sambio ŠOKIRAN

Ogledajte si malo dokumentarac An Inconvenient truth i zamislite se.

Ivan

pre 17 godina

Generacijama imamo nesposobnu gradsku vlast.Južna zona donosi veliki novac ovoj zemlji, a grad nam je veliko ruglo.Mnoga sela su uredjenija i lepša.Pančevo je nekada bio grad,a sada je selendra.Turska kaldrma u velikom broju ulica u gradu, očajne fasade, ulice bez trotoara, bez kanalizacije i sl. Godišnje se srede dve ulice koje se nekvalitetno odrade. Prevoz ide kao u doba sankcija. Nepovezanost naselja prevozom.Sve u svemu urbana katastrofa. Čuveni smo po buvljaku i zagađenju.Bruka i sramota.Žrtvovan grad za vreme bombardovanja.Pitajte veterinare koliko se povećao broj obolelih životinja posle bombardovanja.Pitajte lekare šta misle o zdravlju ljudi u gradu u kome nema nijedna uređena i opremljena bolnica.Na internom odeljenju nemaju za bolesnike jastuk i ćebe. Zdravstvo debelo plaćamo kao i lekove,a drugi nas truju.Što fabrike ne snose troškove lečenja. Nekada smo imali kupalište a Tamiš je već godinama IV grupa po zagadjenju. Ni na Beloj Steni nije za kupanje. Uaaa!
P.S.Selim se iz ovog grada što pre, iako kao rođeni Pančevac, ga mnogo volim. Ali od ljubavi se ne živi...već je potreban čist vazduh.

Danijela

pre 17 godina

Rodjena sam pancevka, i red je da nas vec jednom oslobode te Juzne zone, ali sve mi ovo smrdi na dobro odigran potez u predizbornoj trci.
Dve nedelje pre nego sto su raspisani izbori i izglasan novi Ustav, vrednost bezena u vazduhu bila je vrtoglavih 166 mikrograma po m3.
Zasto tada nisu svirale sirene?

Bane

pre 17 godina

Zivim u Pancevu, ali nevezano zato: svi iole pametniji znaju oko cega se stvari vrte - novca. Mislite li da su oni koji imaju profit u milionima evra dozvoliti da se te fabrike uspore ili ugase samo zato da bi Pancevci mogli da disu cist vazduh? Oni koji mogu ista odluciti o zatvaranju fabrika ili nemaju realne volje i moci jer zakon ne funkcionise, ili su na platnom spisku onih koji izvlace dobit. Zakljucite sami.

Grm

pre 17 godina

Uh. Sreća pa su Tadić i Pajtić stigli tako brzo, inače ko zna šta bi se desilo. Sreća pa uskoro nema izbora jer bi neko pomislio kako su spremni i ovo da iskoriste u promotive svrhe.

Nesa

pre 17 godina

Tadicu dobro jutro!!probudila se Snezana u zemlji cuda!!To ne radi PREDSEDNIK!IMAJU nadlezna Kostunicina ministarstava koja donose propise kontrolisu i DAJU izvestaje gradjanima.Nadlezna ministarstava za ekologiju NE RADE svoj posao kao ni Kostunica oni vode racuna o Ustavu ,Kosovu isl a ovde ko prezivi.Predsednik treba da pita KO NIJE URADIO svoj posao i zasto.Ovo sto sada radi je cist populizam u predizbornoj kampanji i NEZNANJE.Situacija u Srbiji u pogledu emisija je TRAGICNA a predsednik je to sad saznao!!bor,lazarevac,kostolac,sabac...Tuzno!!
Pozdrav Nesa

Knight

pre 17 godina

Naravno da se radi o predizbornom potezu. Ali ako bude rezultirao tuzbama protiv nekih direktora, to ce biti potez u dobrom pravcu, jer ce neki naredni direkrori sigurno izdvojiti malo vise novca na sisteme preciscavanja. U tome i jeste draz demokratije. Steta samo sto nasi politicari ne razumeju da ovakve kampanje treba voditi cele godine, a ne samo pred izbore.

Dragana

pre 17 godina

Tuzno je sto se alarmira na pancevacko zagadjenje samo kada se to oseti i u Beogradu. Sreca u nesreci je sto smo blizu Beograda, pa se ponekada i to desi. 'Alo, ljudi i u Pancevu postoji zivot! Zamislite kako je ovde, kada se Beogradjani zale?! Nekoliko meseci nisam zivela u Pancevu, a ovde sam rodjena, i skoro da sam se odvikla od tih neprijatnih mirisa. Trudna sam 3 meseca, i do sada nisam osecala mucninu, sve do juce... Sta nam to treba?
Slusala sam jutros u "Dizanju" Pancevca koji se javio, koji je zvucao, plasim se, kao vecina Pancevaca: "na to sam navikao, juce nisam nista ni osetio, niti sam cuo sirenu"... da bi se danas celnici svih pancevackih zagadjivaca ogradili po sistemu "nisam ja", kao i obicno. Pa, dokle ce vise da nas lazu?! Zar moram da se selim iz rodnog grada, jer su se ovde svi vec navikli? Budjenje!!!

Ivan

pre 17 godina

mislim da bi Pancevci morali da se organizuju i da tuze zagadjivace zbog sistematskog ugrozavanja njihovog i zdravlja njihove dece.. dok ih neko ne lupi malo ozbiljnije po novcaniku, ili nekog od odgovornih posalje na robiju, ovo ce se nastaviti kao i do sad..

Dragana,Frankfurt

pre 17 godina

Ovome nema kraja.Zao mi je ljudi koji zive na tome mestu,narocito dece koja rastu u takvome zagadjenju u 21.veku,u zemlji koja hoce u EU, a ne postuje zakone o zagadjenju koji je u EU rigorozan.Posle se treba cuditi sto ne ispunjavamo uslove i sto nas niko nece.Nisu drugi krivi,ovo je odlican primer.
I da niko jos ne zeli ista da uradi? Pa ljudi,vi koji toliko slatko ubirete pare,vi isto udisete te otrove,nemojte misliti da vas zaobilaze.
A sirene i ostalo, potpuno se slazem da je politika umesana u to.

Saša Novak @ NL

pre 17 godina

Bravo predsednice, zategni te kadrove i ne pustaj kajase svojim javaslukom oni truju nasu decu! Benzen i sumpor u kancerogenim ili citotoksicnim kolicinama je posledica, vazno je pronaci uzrok! B92 bi zamolio da u svom obavestavanju vise vodi racuna o razlici izmedju uzroka i posledice, pogotovo u ovakvim slucajevima istrazivacko novinarstvo bi moralo nedvosmisleno da se usmeri uzroku. Uzrok podrazumeva jasno imenovanje tehnologije/proizvodjacki proces, rukovodstvo/kadrovi odgovorni za bezbedan rad procesa, okolnosti kako je moglo doci do katastrofe, politicki odgovorne, pronalazenje slicnih postrojenja koje karakterisu domaci (komunisticko nacionalisticki) javasluk iz proslosti cije posledice truju nasu decu (napr. RTB Bor) itd...Nisam ubedjen da je benzen i sumpor stigao sa plodnih Vojvodjanskih polja, ipak, tesko je poverovati da su ta polja toliko plodna da ove materije tako tek izviru.
Svakako je svetsko cudo da su nasi gradjani, posebno Panceva i Bora, toliko pasivni i nemo posmatraju kako ih palanacki mangupi truju, bio bi red da se organizuju i pravnim i drugim demokratskim sredstvima sa pritiskom na ulicama (bez nereda) obezbede svoju zivotnu sredinu. Ovakvi propusti su nedopustivi, ovo nije incident, ov se redovno desava i zato spada u domen zlocina kao predmet za krivicno gonjenje. Licno sam ubedjen da su predvidjeni filterski sistemi zavrsili po pausalnom principu "Ma sta ce nam to, to nam ne treba, pusti to u Dunav i u vazduh" i tako zavrsilo u dzepove odgovornih pa se ozidale razna raskalasna "balkanska" zdanja (sa sve pratecim kičom). Ti odgovorni mahom pripadaju "patriotskim" snagama kojima ne pase zavodjenje reda (ovog puta bezbednosti) jer kako bi drpali dalje ako se zavedu standardi EU koji propisuju filtere za prociscavanje gasova i inspekciju funkcionisanja istih na delu; zato ne cudi glupavi otpor prema svemu pametnom iz EU. Predsedniku ipak kompliment i savet da nastavi presingom, nema ko drugi da se obrucano sa tom crveno-crnom bandom.

Gastarbajter

pre 17 godina

Prodjite pored OMV rafinerije kod aerodroma u Becu da vidite kako se radi. Muka mi je od ovih politicara koji nisu vredni ni ime da im se pominje... Dodju, kobajagi naprave neki izvestaj, a sutra sve po starom...
Pozatvarati sve te fabrike i rafinerije, pa kad jednom uloze dovoljno novca (koga zasigurno imaju) u modernizovanje sistema neka nastave sa radom...
A ako nemaju novca za modernizaciju, neka dodje neko ko ima i gotovo. Prerada nafte je svuda najprofitabilnija, samo kod nas taj profit odlazi u ko zna cije dzepove...

Vuckovic Sanja

pre 17 godina

Nije prvi put da se ovo desava u Pancevu, samo sto se sada frka digla i na malo "visi" nivo.postaje neizdrzljivo, fabrike se medjusobno prepucavaju, prebacuju krivicu...stvar se ne resava a, sve preko nasih "pluca". stvar je jasna- ovakav problem ne moze resiti lokalna vlast, pa ocekujemo svi da se i "beogradska" vlast napokon umesa.do sada to nije bio slucaj...

Gale

pre 17 godina

SRAMOTA!!! Država može da zatvori kafanu ili hotel ako proda kafu bez izdatog fiskalnog računa, i pritom ošteti istu za 15 dinara(koliko je iznos PDV-a) a NEĆE da zatvori fabrike koje nas ubijaju.SRAMOTA

krle konj

pre 17 godina

Zasto opstinski monitoring nije dostupan gradjanima Panceva od 9. juna ove godine, zar je tada pocela predizborna kampanja? Da li ce Mikovic odgovoriti na to pre nego ode u diplomatiju?

mArE

pre 17 godina

Da li sam ja lud ako mislim da bi bilo normalno da neko ko izazove hemijski napad na deo grada krivicno odgovara?
Da je neko izasao napolje i zakacio fatalnu dozu otrova, da li bi onda neko krivicno odgovarao?
Koliko ja znam, i sloboda kretanja i pravo na zivot su deo ustavom zagarantovanih prava gradjana...
I sta sad tu nije jasno?

Ivana

pre 17 godina

Sinoć sam bila sa drugaricom u gradu i uzivale smo u divnoj veceri i onda - sirena!!!
I plače mi se od jutros, pašću u depresiju do kraja! Dokle više ovako....??? Da svaki put kad izadjem na ulicu ugrozila sam sebi život?! A tek ova doktorka koja je trenutno gost na radiju B92... jeee.. strašno!

Mask

pre 17 godina

Dokazite se vlastodrsci da ste sposobni da resite problem. Plasim se da to niste. Evo predlog: da se sednice skupstine Srbije privremeno odrzavaju u Pancevu uz obavezno prisustvo poslanika. Da vidite kako bi se angazovali kada je njihovo zdravlje (telesno, za mentalno nisam uvek siguran) u pitanju.

I.

pre 17 godina

Političari neće rešiti vaš problem, građani Pančeva! Uspećete nešto samo dobro osmišljenom, nenasilnom akcijom u kojoj će učestvovati svi od 3 do 83 godine. Samo strah od složnog naroda tera političare da stvarno nešto urade.

Sofronije

pre 17 godina

Tako je to kad je fabrika jaca od drzave...
Umesto prvo da ugrade potrebne filtere, obezbede proizvodnju od mogucih akcidenata, preciste otpadne vode i zastite zivotnu sredinu oni izdaju saopstenje da oni nisu krivi za zagadjenje????
Da par odgovornih za pocetak stvarno ode u zatvor onda bi prvi sledeci dobro razmislio sta ce prvo da uradi kada dodje na njegovo mesto...Ovako od pricanja prica, drzanja sastanaka i govora nema nista.Proslo je vreme kad se stvari resavaju na Kongresu ili Politbirou.Treba reagovati trenutno a razmisljati preventivno.

Jasmina

pre 17 godina

Pa naravno da zvuci kao deo predizborne kampanje, takodje je i tacno da se niko sistematski ne bavi problemom zagadjenja u Pancevu, a po dobrom srpskom obicaju, treba da se desi prvo katastrofa da bi neko odreagovao. Kada sam zacula sirenu za opasnost, bila sam jednostavno kao ukopana u mestu. Sta sad da radim? Da bezim?! da se pokrijem jorganom i cekam da vidim sta ce da mi se desi?!
Trebalo bi pomenuti i krivicne prijave kojeje potpisalo nekoliko hiljada Pancevaca u akciji nedeljnika ,,Pancevac" - tuzbi zbog zagadjenja, a eto i taj proces se stalno odlaze, pa te ne valja ovaj akt ,pa ne valja onaj, pa sad nam ne odgovara sudija, pa ne moze niko od odgovornih da se pojavi... a javna je tajna da je zdravlje Pancevaca alarmantno. E, pa Tadicu, pazi da ne glasam slucajno za tebe. Sad si se setio da dotrcis do nesposobnog Mikovica i da ubiras poene. Ja jesam za demokratski blok ali ovo stvarno vise nema veze s zivotom, nego samo s poenima i novcem. Mislim stvarno. A sto se tice vecine Pancevaca, i oni su podjednako krivi. Jedne boli uvo, drugi misle nece valjda mene, treci i da hoce da se bune nemaju kome da se obrate, cetvrti se kao bune u stvari poziraju, a peti su odvec glupi i da uopste razmisljaju ne o svom zdravlju nego i o svom zivotu. Sto se tice fabrika, nisu krivi samo rukovodioci, nego i nemarni i aljkavi radnici, zbog cije nepaznje sigruno takodje dolazi do zagadjenja. E, raduj se zemljo Indijo!

hedovi

pre 17 godina

Mislim sta reci vise, uzaludno je i nesto vise pisati ovde.
Treba poceti sa nekim "radikalnim" zahvatima, tipa blokiranja rafinerije, petrohemije i tako dalje. Ali na zalost nema organizpovanih snaga kod nas koje bi to sprovele u delo, kao sto se to radi u svetu. neki grad da trpi ovakvo zagadjenje ljudi bi bili ispred fabrike dok se nesto ne uradi po tom pitanju.
A stvarno se sete pred izbore...pametnjakovici

Tanja, UK

pre 17 godina

I sad se ljudi cude sto su u porastu slucajevi kancera u Srbiji... Najsmesnije je sto svi odmah pomisle na bombardovanje, a niko ne spominje kako su ljudi godinama izlozeni mnogo vecim zagadjenjima i to od strane domacih fabrika?!?! Sami smo sebi najveci neprijatelji.

sipa

pre 17 godina

Naravno da ima leka: zatvoriti doticnu petrohemiju dok ne postavi filtere. Tako se radi u Evropi (a mi bi smo u Evropu?).
E, sad, sto su kod nas zakoni samo mrtvo slovo na papiru, to je vec druga prica.

Alisa

pre 17 godina

Pančevo, "Nevena" Leskovac, Paracinski "vatromet", Barič i tako redom - sve su to učinci vladavine crveno-crne koalicije - STIGLI RAČUNI ZA NAPLATU!!! Za ovih poslednjih 20 godina Srbija je zbog njihove vladavine (koja se nije prekidala do dana današnjeg!) ostala bez kritične mase stručnjaka u svim strukama!!! Ovde je sve politika - država je potpuno ugušila društvo! Ali "lažne patriote" - koji sa bilo kakvim strukama nemaju nikakve veze - i dalje bi da vode Srbiju - dokle dok nas sve ne poguše ko u Aušvicu!

BeGeShar

pre 17 godina

Tuzno :(((
Ne znam sta napisati a sto vec nisam pisao u vezi ove teme.
Jednom je bio vetar kriv, pa onda opet nesto drugo...
Ako se sada nista ne uradi, pa makar i sada pred izbore (steta sto predizborne kampanje ne vode tokom celog mandata!!!) - gradjani Panceva, ustanite i idite pred fabriku i inicirajte totalno zatvaranje iste.
Vasi i zivoti vase dece i naslednika su u pitanju !!!
"U pokretu otpora mi cemo btti!!!" - Atheist rap

vazduh MORA da se dise...

pre 17 godina

jasno, nema nista od medija (sutra ce opet neko da pomene onoga sa inicijalima RM, ili onu bivsu pokrajinu, pocinje na K, i opet ispocetka), nema nista od "nenasilnog" razgovora sa bizMismenima - blokada prilaza prostrojenjima svih "industrija smrti", ozbiljno formulisane tuzbe (organizujte se - niko to nece uraditi umesto vas, ne ocekujte pomoc sa bilo koje strane), zahtev da se sednice vlade i skupstinska zasedanja odrzavaju popvremeno u pancevu, bojkot svih gradjanskih duznosti (npr poreza) i svih gradjanskih prava npr (izbora) do trajnog resenja situacije... treba spasavati makar decu koja ovde zive, statistika kaze da je za neke starije vec kasno.

jelena

pre 17 godina

Beogradjanka sam,koja obozava Pancevo(imaju onaj dobar nocni klub'Kupe'),a na cuvenom korzou su se moji roditelji prvi put upoznali.Posle Beograda,to mi je sledeci favorit.Sudbina je htela da sam sada u inostranstvu.I znate li sta sam prvo rekla mami kad sam dosla:'Mama,ovde je cist vazduh'.Svuda je zagadjeno u nasoj zemlji-zbog ratova i nemara,nebrige za zivotnu sredinu,izduvnih gasova,nebrige oko zelenila,dusa me boli.......

Six

pre 17 godina

Stvar je u tome sto su zapadni mocnici davno procenili da kod nas ne treba da postoje rafinerije nafte, ni u Pancevu, ni u Novom Sadu. Iz tog razloga su i bile besobucno bombardovane za vreme 1999. godine. Tacno je utvrdjeno gde u Evropi i koliko treba da postoji rafinerija. Ove su suvisne. A mi to nikako da shvatimo i zatvorimo ih. Slicna prica kao sa automobilskom industrijom.

WhiteWizard

pre 17 godina

Sve je ovo deo politicke kampanje za parlamentarne izbore, koja je u toku. Zagadjenja je bilo u Pancevu i ranije, pa se sirene nisu oglasavale. Sada kao opstinska vlast odjednom brine za gradjane. Samo da podsetim gradjane da predsednik opstine Srdjan Mikovic nije bio na gradjanskom protestu koji je odrzan samo par dana nakon lokalnih izbora na kojima je i pobedio. Tada mu nije bilo vazno da bude sa onim koji su ga izabrali na izborima, da se bori u njihovo ime protiv zagadjivaca. A sve je ovo daobro doslo i Vladi Srbije i Predsedniku Tadicu da danas posete Pancevo, takodje se kao zabrinu za zdravlje Pancevaca, da obecaju kako ce sve oni da rese samo da ih mi izaberemo. Cim pokupe glasove cela prica ce biti zaboravljena, kao i uvek do sada.

mipko

pre 17 godina

Nista se u Pancevu nece resiti dok zagadjenje debelo ne zakaci BGD pa i u njemu zasviraju sirene. Tudja briga nikog ne boli. Tako je i sa zagadjenjem u Pancevu. Ako ocekujemo da politicari rese taj problem onda smo mi veci debili od njih.

Darija Jovanovic

pre 17 godina

Zasto organizovano stanovnici i organi SO Pancevo ne traze od Velje Ilica da ne gradi obilaznice oko njegovih Vrtipupinaca i vikendica, nego da se sredstva iz "Investicionog plana" usmere na resavanje ovog i sličnih problema. Ne znam sta je za njih nacionalni interes, ako to nije opstanak nacije, a Pancevci nemaju uslove za opstanak. Novosadjanka sam,imamo i mi nase trovace, pa delimo muku sa gradjanima Panceva. Slazem se da samo organizovanim pritiskom i silom mogu da se urazume oni koji ne osecaju tezinu posledica svojih neodgovornih postupaka.

Alexandar Milošević

pre 17 godina

Drago mi je da je predsednik boravio u nasem gradu i time skrenuo paznju na kvalitet vazduha koji udisemo. Nazalost, situacija je svakodnevno zabrinjavajuca i mi i nasa deca zivimo u tamo iz dana u dan. Lepo je sto se oglasila sirena, ali je ja nisam cuo u svom naselju, iako sam bio na ulici i iako nisam video prst pred nosom uz neverovatan smrad. No, svaki pomak je napredak. Bez obzira na sve, glasam za DS zbog ovog poteza, jer su se jedini setili da ovo prokomentarisu, i sad i ranije.

Bane

pre 17 godina

O problemu zagađenja se priča tek kada su granične vrednosti štetnih materija daleko iznad dozvoljenih ili kada se desi ekološki akcident.Zato hoću da skrenem pažnju i na transport opasnih materija iz Pančevačke Južne zone.Kamioni sa ovim materijama svakodnevno prolaze kroz moje selo i ne retko se iz njih oseća vrlo jak i neprijatan miris.Kamioni se kreću vrlo brzo a dodatni problem predstavlja i opterećenost ovog regionalnog puta prema Kovinu kuda se kreće veliki broj stranih kamiona koji na taj način izbegavaju autoput i plaćanje putarine.Živeti u Bavaništu znači živeti u konstantnom strahu od mogućie ekološke katastrofe koja bi nastala prilikom i najmanjeg sudara ili sletanja sa puta ovih kamiona.Pitam se da li treba čekati da se desi nešto poput sinoćnjeg zagađenja u Pančevu ili jednostavno usmeriti tranzitni saobraćaj na autoput gde mu je i mesto.

LI

pre 17 godina

Ja sam u Pancevu, juce uvece sam morala da uzmem spray Ventolin (salbutamol) za astmu koju zvanicno nemam, jutros me uzasno boli glava.Osetila sam juce uvece taj uzasan smrad, sirenu nisam cula, no posto sam po profesiji doktor hemijskih nauka znam sve, iako nikad u PA nisam radila. Na poslu u lab nikad nisam bila iritirana, iako sam dugo godina u proslosti radila sa benzolom i slicnim otrovima i irintantima, postoji ventilacija.
Pre sedam godina sam napustila PA i otisla u inostranstvo, posle samo 8 dana ja sam ostavila taj spray za astmu i 6 godina ga nisam koristila. Kad sam se prosle godine vratila u PA bila sam prinudjena ponovo da ga koristim. Zvaniocno je sve ispitano na Klinickom centru BG, ja astmu nemam, lekari ne znaju sta je , ja znam to je PANCEVACKI SINDROM.
Ja naravno odlazim iz PA i Srbije zauvek, i tako cu se osloboditi zdravstvenih problema. Zao mi je naroda, nazalost za resavanje problema je potrebno mnogo novca, promena tehnologije u sve 3 fabrike hemijske industrije.

Zorica

pre 17 godina

Nikada nije kasno za PRVI KORAK.Jer posle prvog uvek sledi i drugi i treci i tako redom.Sinoc je Boris Tadic napravi o taj prvi korak,danas nadam se,nece se stati .Moramo "koracati" zbog buducnosti nase dece.Ne smemo reci bilo i proslo.Bilo jeste ali se moze i ponoviti.Sirene su se ukljucile,upozorile,i to je nesto.A nesto je uvek mnogo bolje od nista.Ovo nije politika ovo je zivot.Ostavimo sad ko kakav bedz nosi i zasto.Sada su nam najvazniji zivoti i buducnost nase dece i nas.Hajde da se udruzimo i ZAJEDNO pokusamo da napravimo te prve korake u zdraviju buducnost!

brane

pre 17 godina

U ovoj zemlji se svaka stvar veze za politicare, izbore, kampanje i.t.d. Ljudi, ovde se radi o konstantnom zagadjenju i ugrozavanju zdravlja ljudi. Pa, valjda je zdravlje ljudi vaznije od suvoparne politike. Stanovnici Panceva su u vise prilika protestvovali zbog zagadjenja, ali sve dok budze iz Beograda malo ne omirishu kancerogene materije, od bilo kakave akcije nema nishta. Provedite par dana u Pancevu koje je inace udaljeno od Beograda samo 15-tak kilometara, pa necete puno razmisljati o politici vec kako da sacuvate zivu glavu... A ako se u skorarasnjoj buducnosti desi ovako nesto slicno, a brzina i ruza vetrova bude malo drugacija, verujte necete morati da dolazite u Pancevo... Stanovnici Koteza, Borce i Ovce su to iskusili vec za vreme bombardovanja...

Miroslav I

pre 17 godina

Predstavnik rukovodstva Petrohemije izjavio da oni nisu krivi za zagadjenje!?? Ti likovi iz Petrohemije svaki put pevaju istu pesmu posle evidentiranih vecih zagadjenja, a o onim svakodnevnim i da ne pricamo. Mogu da baljezgaju sta im padne na pamet, posto niko do sada nije odgovarao zbog trovanja naroda. Pancevacki karcinom je vec pojam medju medicinarima. Verovatno od cistih isparenja Petrohemije, Rafinerije, Azotare i td. Ovo sto rukovodstvo Petrohemije radi, moze se nazvati genocidom nad sugradjanima. To je kriminal najcrnje vrste u kome drzava (vlada Srbije) participira 100%.

Jasmina

pre 17 godina

Ne mogu svi Pancevci da se pokupe i da odu ispred fabrika trazeci zatvaranje, jer polovina njih radi u tim fabrikama, a princip je bolje da radim za leba i trpim sto se trujem nego da se pobunim. E,to je takodje jedan od ,,osnovnih" problema. Sto radnici u fabrikama razmisljaju veoma kratkorocno, e sad ako je zivot u Srbiji toliko jeftin da je bolje cutati, trovati se, trovati svoje potomke zarad crkavice, onda super, samo napred!!!

LI

pre 17 godina

Predizborna farsa, zagadjenje vazduha se vec prati, i zna se da postoji zagadjenj i odkle dolazi, i sta je uzrok. To su fabrike koje prave strateski vazne proizvode i sigurno da ne mogu obustavljati rad svaki put kad ne duva vetar i padne magla.
Resenje problema je u modernizaciji zastarele tehnologije, kad su vec fabrike izgradjene tako glupo i blizu naseljenog mesta.A za to je potreban OGROMAN NOVAC, koga naravno nema.

Gojko Bozic

pre 17 godina

Ovo sto se danas desilo je strasno.Zato treba demonstrirati svaki dan kao sto smo danas radili kad smo "Upali" u skupstinu.Po licima se vidi da ih boli uvo ali su se uplasili da ne dobiju batine :)Gradonacelnik je docekan sa zvizducima i mislim da tako treba.Opstinska vlast je katastrofalna i mislim da su bezveze palili sirene zato sto ne postoji nikakva procedura.Ali sta da se radi.

Aleksandar

pre 17 godina

Ako Pancevci cekaju da neko drugi resi njihov problem - grdno se varaju. Sta boli ona stvar nekog politicara koji se baskara u vili na Dedinju sto na 50-ak kilometara od njega ljudi udisu vazduh stetniji od duvanskog dima. Posetice ih on, dakako, u jeku predizborne kampanje, obecati brda i doline, i tu ce stati. Njega to ne dotice pa nema razloga za vecu angazovanost. Ono sto je, da budem blag, neshvatljivo je da sigurno 90% zaposlenih u tim 'fabrikama zatrovanog vazduha' zivi i ima porodicu u Pancevu. Dakle, oni radeci truju sopstvenu decu. Rekoh bicu blag, al' ne mogu - pa to je prosto umobolno! Zasto doticni ne odbiju da rade dok se svi odgovarajuci filteri ne postave? Sta, plase se za tu crkavicu koju dobijaju, neki mozda i zaradjuju? Pa sta im vredi to ako ce posle sve sto su zaradili potrositi na onkologiji? Nedostatak samosvesti tako karakteristican za balkanski mentalitet je prirodni fenomen. Psiholozi prosto vape za takvim oblicima razmisljanja, a sad vise i ne moraju da jure divlja plemena po Amazoniji da vide tako nesto - eto ih tu, svuda oko nas!
Izvadite glave iz torbe, pre nego sto se ugusite!

Badža Poštenjačina

pre 17 godina

LABUS:
"Da bi se došlo do čiste tehnologije, moraju velike pare da se ulože. Do njih se može doći jedino kroz privatizaciju, a Vlada na čelu s resornim ministrom i za energetiku i za privatizaciju ne žele to i onda se ljudi truju", kaže Labus.

"Jedini način je da se pozove resorni ministar na odgovornost, i ne samo resorni ministar za zaštitu životne sredine, već i ministar odgovoran za privatizaciju Rafinerije i Petrohemije, jer bez privatizacije neće doći ni do čiste tehnologije u Pančevu.“

I sad, po Labusu, ispade da ako se (pod hitno) ne privatizuje sve što profit stavlja u državnu kasu a ne u privatni džep - ima da pocrkamo?

Da li ovo nekome liči na nameštaljku? Kao, daj malo da potrujemo ljude, dignemo galamu, pa da se sami okupe oko ide da se sve ovo rasproda već jednom...

Nije mi jasno kako je moguće da onda do danas nisam crkao 100 puta, kao ni moj ćale ili deda u vreme komunista kad je sve bilo državno i kad nije bilo privatizacije (a ni modernih filtara)...

Tito je bio bolji

pre 17 godina

Hajde sve da rasprodamo, samo tako ćemo moći da dišemo. E 'bem ti poruku ako si to hteo da kažeš.

Roblje, to prave od nas. Polako, ali sigurno, ništa više nije naše.

J' mi oca ako socijalizam nije bio majka za ovo. Ovo je lopovluk, zamotan u papirić "tolerancije".

Interesuje me da li Labus (ili ko god, svejedno) želi da nam kaže da će Pančevci (a sutra i svi ostali) moći da dišu (jedu, piju, žive) samo ako se sve privatizuje i sve ode u bescenje, a svaki profit (dobit) ode u privatne džepove? Je li to poruka/najava?

NY

pre 17 godina

100 ljudi na protestima, SRAM VAS BILO PANCEVCI. Kao rodjeni Pancevac jako tesko prihvatam ovu vest. Pa zar je moguce da vas ove institucije truju godinama a da niko nema srca i da izadje na ulice. Pa da se u NY-u ovo desi barem svaki drugi gradjanin ovog grada bi protestovao, a Pancevci????
Osvestite se ljudi, znam da dosta vas zivi od Petrhemije i Rafinerije ali stvari nemoraju da budu ovako kobne. Postoji nacin da ove firme rade po propisima samo ako ih vi budete naterali na to, nijedna vam vlada nece pomoci.

Nije 10 mikrograma nego 5 !!!

pre 17 godina

"Pomoćnica direktora Gradskog zavoda za javno zdravlje Snežana Matić-Besarabić rekla je... [...]

[...] Prema njenim rečima, pogrešni su navodi u medijima da je dozvoljena granica prisustva benzena u vazduhu 10 mikrograma po kubnom metru. "Našim pravilnikom, koncentracija koja se smatra na granici rizika je pet mikrograma po metru kubnom", rekla je Snežana Matić-Besarabić.

Ona je naglasila da je i direktivom Evropske unije propisana ta granica, a da se vrednost od 10 mikrograma dozvoljava za svakodnevnu koncentraciju kao prelaznu, u urbanim sredinama, dok se ne primene mere zaštite i ona ne dovede na nivo koji je prihvatljiv za rizik po zdravlje."

Izvor: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2006&mm=11&dd=15&nav_id=220084

Pedja

pre 17 godina

Labus je upravu. Naravno da ce biti bolje posle prodaje. U Beocinu niko nije smeo da kaze A dok je cementara bila drzavna. Dva dana nakon prodaje svi su se setili prasine i bronhitisa. Gradjani, lekari, predsednik opstine, ministri. Ostro su protestovali i trazili zatvaranje. Koji licemeri. Isto vazi i za Pancevo. Trpite i cutite. Cutite od kada postoji petrohemija, jer se bojite vlasti. Kada je kupi stranac resice vam problem. Oni moraju da postuju zakon za razliku od ministara, clanova upravnog odbora ( DSS, G17, NS, DS ...).

mi odande

pre 17 godina

E da znate da je svaki dan tamo tako.Samo sto je juce atmosverski uslovi bili takvi da sve dospe do grada.Pitali bi vladu zasto se kupuje nafta sa visokim procentom supora ili naj jeftinija nafta na svetsko trzistu.Takva nafta ne moze da se preradi,a da nema posledica ipak sumpor treba izdvojiti iz benzina.
I nama je dojadilo da tamo radimo pod takvim uslovima,ali od necega mora da zive nase porodice.Sto se nas tice zatvorite ih odmah ali nadjite nam posao!!!
Naravno posla nema za sve nas tamo koji radimo,a od neceg treba da se zivi i da se vracaju krediti.
Sve je to lepo sto ste pisali u vezi filtera i ko zna cega jos.Ne radite tamo i ne znate problematiku celog procesa proizvodnje.Za takvu tehnologiju koja je bila zastarela kad se ugrdjivala ne postoje fillteri i razna cudesa.
Ovo sve je jedna lepa pred izborna kampanja,setili se Panceva.
Sledeci su rudari....

Petar,Slovenija

pre 17 godina

STID I SRAMOTA me kako vi u Srbiji postupate okolišom.Smeče na svakom koraku,benzinske pumpe prepune smeča,niko ne odnosi,ljudi na vozu bacaju smeče kroz prozor,ko da je žvaka.Ja sambio ŠOKIRAN

Ogledajte si malo dokumentarac An Inconvenient truth i zamislite se.

Ivan

pre 17 godina

Generacijama imamo nesposobnu gradsku vlast.Južna zona donosi veliki novac ovoj zemlji, a grad nam je veliko ruglo.Mnoga sela su uredjenija i lepša.Pančevo je nekada bio grad,a sada je selendra.Turska kaldrma u velikom broju ulica u gradu, očajne fasade, ulice bez trotoara, bez kanalizacije i sl. Godišnje se srede dve ulice koje se nekvalitetno odrade. Prevoz ide kao u doba sankcija. Nepovezanost naselja prevozom.Sve u svemu urbana katastrofa. Čuveni smo po buvljaku i zagađenju.Bruka i sramota.Žrtvovan grad za vreme bombardovanja.Pitajte veterinare koliko se povećao broj obolelih životinja posle bombardovanja.Pitajte lekare šta misle o zdravlju ljudi u gradu u kome nema nijedna uređena i opremljena bolnica.Na internom odeljenju nemaju za bolesnike jastuk i ćebe. Zdravstvo debelo plaćamo kao i lekove,a drugi nas truju.Što fabrike ne snose troškove lečenja. Nekada smo imali kupalište a Tamiš je već godinama IV grupa po zagadjenju. Ni na Beloj Steni nije za kupanje. Uaaa!
P.S.Selim se iz ovog grada što pre, iako kao rođeni Pančevac, ga mnogo volim. Ali od ljubavi se ne živi...već je potreban čist vazduh.