Subota, 02.07.2022.

07:53

Rat – dan 129: Ukrajinci: "Nismo opkoljeni"; "Rusija se povlači"; Oglasio se Lukašenko

Danas je sto dvadeset i deveti dan ruske vojne operacije u Ukrajini.

Izvor: B92

Rat – dan 129: Ukrajinci: "Nismo opkoljeni"; "Rusija se povlaèi"; Oglasio se Lukašenko IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

Bon

pre 1 godinu

(Mr. Robot, 2. jul 2022 18:42)
Русија овако може да ратује годинама. Па они имају артиљерије колико нема цео остали свет заједно. Замисли колики су то хангари са гранатама. А што се тиче градова, у Маријупољу су већ почели да граде нове зграде. Русија је спремила огроман новац за обнову Донбаса.
(Комша, 02. jul 2022 19:33)
Jeste, već su organizovali omladinske radne akcije.Omladina iz cijele Rusije hrli da gradi po Ukraini.Pjesma se ori i gradi se samo ne znam za koga,valjda za onih malo staraca i bolesnih koji nisu mogli pobjeći prema zapadu.Čudno da Ukrainci ruskog porijekla bježe na zapad umjesto da sa cvijećem i pjesmom dočekaju "oslobodioce".

Hajde ovo objavite?

pre 1 godinu

Za Gerasimova su svojevremeno javili da je poginuo (isto i za mnoge druge ruske generale koji su ocito u medjuvremenu vaskrsli). O svim bolestima, smenama i ranjavanjima da i ne govorim...
(A da, opet ne smijete objaviti..., 2. jul 2022 16:21)
Za Gerasimova je objavljeno kako je ranjen prilikom granatiranja zapovjednog mjesta i da je vjerojatno dobio geler u nogu.

Los Angeles

pre 1 godinu

Pa super je ova ruska demokratija, samo ne daj je Boze nikom i nikad.
(edi, 02. jul 2022 20:03)
Sva sreća pa je američka demokratija bolja.

Реалиста

pre 1 godinu

Много страсти и острашћености, али то је земља Србија.

Молим вас да схватите и прихватите пар чињеница:

1. До рата је Украјина имала другу највећу и најјачу конвенционалну армију у Европи, после Русије, обучену по НАТО стандардима са гомилом опреме са запада (радари, веза, електронско ратовање)
2. Оно што је Украјина изгубила у материјалу на стању нема 20 држава НАТО када се саберу.
3. Након почетне демонстрације силе од стране Руса (само они знају шта је била идеја), прешло се на тврђе ратовање, али и даље са 15% снаге и ево исхода
4. Главнина украјинске војске је самлевена, али буквално
5. Руси су главнину посла сада препустили Чеченима (за оне који се питају како ће контролисати освојене територије ето им одговора), Вагнеру, Ингушетима и Дагестанцима
6. У овим околностима су драстично смањили губитке док Украјина губи 2-3 целе бригаде недељно (8-12 месечно).
7. Залихе материјала за ратовање на страни Руса су готово неисцрпне - артиљерија вероватно и даље користи већином гранате из 70-тих година

Након линије Славјанск- Краматорск-Бахмут, следећа линија је река Дњепар. То значи 35% територије Украјине. Одесу ће или предати сами или ће ови доћи и по то.

totocalco

pre 1 godinu

Ima raznih razmišljanja,kao kako možemo da podržavamo ruse i još se čude. Pa kao prvo pa mi nismo bili pozitivci vec negativci kao sada rusi, tako su nas proglasili ti isti što sada traže od nas da osudimo ruse. I zbog toga su nas bombardovali.
Pa ako su tako dosledni i moćni nek udare na Putina i Ruse direktno a ne da se kriju i puste jadne ukraince da ginu.

Sad imaju priliku nek se pokazu kao baje.

Комша

pre 1 godinu

Svi se pitaju dokle ce Ukrajina da izdrzi sa punim pravom ali niko ne pita dokle ce Rusija ovako moci? Mislite da Rusi imaju beskonacno resursa? U sustini ratuju protiv NATO koji ima preko milijardu ljudi i koga cine najrazvijenije zemlje zapada. Istrosice i Rusi svoje rezerve i sta onda? Bice nama je istok i jug bio od pocetka pravi cilj. Ukopace se i ostaviti ruski narod iz Ukrajine da trpi bombardovanja. Nista se nece promeniti osim sto ce Rusi dobiti razrusene gradove i stanovnistvo koje barem u polovini nece slusati novog gazdu. Dugorocno ne dobija ni Ukrajina ni Rusija. Osvajanje velike zemlje kao sto je Ukrajina moguce je samo potpunom mobilizacijom napadaca kao sto je Rusija.
(Mr. Robot, 2. jul 2022 18:42)
Русија овако може да ратује годинама. Па они имају артиљерије колико нема цео остали свет заједно. Замисли колики су то хангари са гранатама. А што се тиче градова, у Маријупољу су већ почели да граде нове зграде. Русија је спремила огроман новац за обнову Донбаса.

Moze biti?

pre 1 godinu

Bilo bi dobro da nasi ljudi u Srbiji pokazu maksimum uzdrzanosti po pitanju ovog bratoubilackog rata. U njemu nema nista dobro ,pravedno , Bogougodno. Nazalost ni navodi zbog kojih je poceo nisu prikazani svetskoj javnosti ,a mogli su da su ih imali.Ovaj rat je tragedija veliko ponizenje i sramota za sve slovenske narode .

Mr. Robot

pre 1 godinu

Svi se pitaju dokle ce Ukrajina da izdrzi sa punim pravom ali niko ne pita dokle ce Rusija ovako moci? Mislite da Rusi imaju beskonacno resursa? U sustini ratuju protiv NATO koji ima preko milijardu ljudi i koga cine najrazvijenije zemlje zapada. Istrosice i Rusi svoje rezerve i sta onda? Bice nama je istok i jug bio od pocetka pravi cilj. Ukopace se i ostaviti ruski narod iz Ukrajine da trpi bombardovanja. Nista se nece promeniti osim sto ce Rusi dobiti razrusene gradove i stanovnistvo koje barem u polovini nece slusati novog gazdu. Dugorocno ne dobija ni Ukrajina ni Rusija. Osvajanje velike zemlje kao sto je Ukrajina moguce je samo potpunom mobilizacijom napadaca kao sto je Rusija.

Objektivan

pre 1 godinu

Kako je Mariupolj pao, brzina kojom rusi uzimaju gradove / sela se povecala drasticno, pogotovo u poslednjih par nedelja.
(crt, 2. jul 2022 16:46)

Marijupolj je grad tvrdjava, i sam grad i urbana naselja su veoma brzo pala, najveci problem je bio zauzeti Azovstal koje je bilo ogromno branjivo utvrdjenje tako da su tu Rusi samo cekali da Ukrajinci ostanu bez hrane i vode i to je to.

ProkopijeElGrande

pre 1 godinu

Kako je Mariupolj pao, brzina kojom rusi uzimaju gradove / sela se povecala drasticno, pogotovo u poslednjih par nedelja.
(crt, 2. jul 2022 16:46)

Zato što je uništena okosnica ukrajinske vojske koja je bila koncentrisana na toj liniji fronta. Kao brana koja drži i drži vodu, ali kad jednom pukne, bujica odnese sve što joj je na putu.

beholder

pre 1 godinu

Ljudima koji imaju podjednak odmak i prema SAD i prema Rusiji zaista postaje zamorno da čitaju pristrasne i navijačke izveštaje prepune neistina ili iskrivljenih fakata. Malo ko se trudi da situaciju sagleda objektivno, uzimajući u obzir osnovno znanje o vojnim i ekonomskim aspektima sukoba ovakvih razmera. Kao prvo, Rusija je već razorila najveći deo vojne i industrijske infrastrukture Ukrajine i to će imati sve veće razmere, što ukrajinsku stranu dovodi u krajnje nezavidan položaj. Svaki rat dobija INDUSTRIJA - a ono što je Ukrajini od toga preostalo ne pruža nikakvu nadu u dugo trajanje rata. Osim toga, sa svakom novom sedmicom sukoba imaće sve veći problem sa strateškim rezervama, dopremanjem naoružanja i opreme, kao i popunama u ljudstvu, a posebno na planu iskusnih i kvalitetnih kadrova. Zapadna pomoć nije mala, ali za ovakav obim i intenzitet sukoba je više nego nedovoljna. Vojni stručnjaci znaju koliko dugo traje prava obuka pilota i ostalih kadrova koji bi rukovali sofisticiranim zapadnim sistemima – a za to, ako se nastavi sadašnji intenzitet sukoba, vremena naprosto nema. Niti će NATO dati supermoderne lovce ili druge vrste najefikasnijeg opružja, niti je zapadna vojna industrija u dogledno vreme sposobna za prebacivanje na proizvodni režim sličan onom iz WW2, kao jedinog načina da se parira Rusima. Dakle, sa strane zdravog razuma, što pre se pristupi pregovorima, to bolje za ceo svet - a naročito za nesrećni ukrajinski narod.

denverac

pre 1 godinu

A pomoc u hrani i lekovima niko i ne spominje. Samo za oruzje se daje i to bez problema se salje.
(unreal, 2. jul 2022 09:10)

U poslednjem paketu americke pomoci hrana i lekovi i jos ekonomske pomoci za namenu koja nije povezana sa namenskom industrijom.

Naravno da je vecina pomoci u oruzju najveci deo pomoci jer se Ukrajina bori sa vojno mnogostruko superiornijom silom.

hm

pre 1 godinu

Možemo svi da komentarišemo ovde šta i koliko hoćemo, jedni da vičemo kako nas je sramota što su Srbi na strani agresora a drugi da vičemo da se Rusija u Ukrajini pravedno brani od agresora, da pro-zapadni i anti-zapadni Srbi (namerno nisam napisao pro-ruski, jer je manje tačno) ratuju komentarima do iznemoglosti, ali jedno je sigurno i trebalo bi svi da se slože oko toga:
A šta ste mislili Ukrajinci, da možete da raskrstite s Rusijom i svim ruskim sa toliko Rusa u svojoj zemlji i da pretite Rusiji politički i vojno jer vam je neko sa zapada namignuo da možete? A sve što je trebalo je da budete neutralni.

A da, opet ne smijete objaviti...

pre 1 godinu

Za Gerasimova su svojevremeno javili da je poginuo (isto i za mnoge druge ruske generale koji su ocito u medjuvremenu vaskrsli). O svim bolestima, smenama i ranjavanjima da i ne govorim...

Dachazvezda

pre 1 godinu

Pa?Sada je svina jasno zbog cega Ukrajina kao i cela Istocna Evropa zeli u NATO.Na svojoj teritoriji mogu praviti baze sa kim hoce.
(aca, 02. jul 2022 12:31)

Reci to Amerima, kad su sklanjali Ruse sa Kube... sto oni ne poslaše cveće tad za dolazak Rusa na ostrvo? Nego nas par sati delilo od 3 Sv rata...

Mojo

pre 1 godinu

Ukrajina više nije u stanju da održi linije fronta, već par nedelja. Ovo su samo nepotrebne žrtve, bez ikakve šanse za uspeh. Gradovi i teritorije će padati sve lakše jer nema ko ni kako da ih brani, pa će valjda razaranja i civilne žrtve biti sve manje. A da će zapadnjaci slati sve što mogu, u nadi da rat potraje što duže, odavno je jasno.

Bob

pre 1 godinu

Ukrajina je trebala da ispostuje svoju geostratesku poziciju i niko ih ne bi dirao, ali gurali su u NATO iz sve snage. Ruski napad je preventivne prirode. Nazalost strateske igrice Amera sada su narasle na pravi rat.

homicide

pre 1 godinu

Nezaboravite da je ovaj rat nametnut Ukrajni i njihovim gradjeanima sa obe strane. Na jednoj strani plaćenici i ameri a na drugoj , Rusi su isto huškali ukrajnske Ruse na odcepljenje zbog svojih interesa. Samo slep čovek nevidi da granatiranje Dobasa bila čista provokacija ali ne ukrajnskog naroda već plaćenika koji su zaleli baš ovo što se dogodilo da Rusija udje u otvoren sukob. Ovim ratom je EU skinjena sa scene jakog ekonomskog dzina koji je trebao uskoro da krene svojim putem. Rusija osim vojnog potencijala nije nikad ništa bila. Ostao je sada samo jedan praviprotivnik koji lezi daleko na istoku.

Veliki brat

pre 1 godinu

Vlasti u Kijevu su spremni da u svojoj gordosti i sujeti žrtvuju što više mogu svojih građana i gradova.
(Aron, 2. jul 2022 08:15)

Ne, nego treba da izađu na livadu, kao što se radilo pre 500 i više godina, i da ih rusi lepo potamane onim višecevnim bacačima raketa?
Šta misliš da se dešavalo u Srbiji 1999. godine tokom NATO bombardovanja, da je vojska svu opremu sklonila negde u šume što dalje od civila?
Ja sam tada studirao i sećam se da nastava nije održavana jer je bila preporuka da se studenti i profesori ne okupljaju u većim grupama, pa je većina studenata otišla kući, a tu u studentski dom uselila nam se policija. I da je NATO gađao taj studentski dom, naši mediji bi na sve strane trubeli kako NATO gađa civilne ciljeve.
Ne kažem ovim da je NATO dobar, recimo bacali su na više gradova kasetne bombe i to im nikada ne smemo zaboraviti i naši bi uvek to trebali da im pomenu kad god krenu da pričaju nešto o demokratiji, ali kao što vidimo iz Ukrajine, rusi su neuporedivo gori od amera.
Rusi su mogli lepo da drže gradove u okruženju sa relativno bezbednog odstojanja i čekaju da ukrajinci potroše svu municiju i zalihe hrane.
Međutim, plan je sasvim drugi i ovde i ameri i rusi rade u interesu iste grupe ljudi, samo je pitanje da li su toga svesni. Šta je krajnji cilj, još nije očigledno, ali saznaćemo za koju godinu.

Goran

pre 1 godinu

Strašan rat. Sva sreća pa Rusi itekako vode računa šta gađaju, a to su objekti gde se nalazi vojska oružje i municijua. A to što Ukrajinci drže ljude kao živi štit je njihova sramota. Vlasti u Kijevu su spremni da u svojoj gordosti i sujeti žrtvuju što više mogu svojih građana i gradova. Ja iskreno ne shvatam te ukrajinske oficire i vojnike iz centralnih i Zapadnih delova Ukrajine. Spremni su da se bore, žrtvuju i budu glineni golubovi za teritorije koje istorijski nisu njihove. Ovde su zapravo oni okupatori a Rusi oslobodioci jer ovo je za njih novi otadžbinski rat.
(Aron, 2. jul 2022 08:15)

Otadžbinski rat se vodi u svojoj zemlji. Ne u tudjoj. Ovo je okupacija i teror. Zasto? Zato sto Putin ne moze da prihvati da Ukrajinci ne zele uz Rusiju vec uz EU. Ukrajinski civili beze ka EU a ne ka Rusiju. Toliko o tome kako Ukrajinci vide Ruse u ovom ratu. Sigurno ne kao oslobodioca.

Zuja

pre 1 godinu

Znači još dva Britanca ali koji ne žele da sarađuju? Polako kada budu marljivo radili na obnovi Mariupolja ima da propevaju koji su im zadaci bili i ko ih je poslao.

Aron

pre 1 godinu

Strašan rat. Sva sreća pa Rusi itekako vode računa šta gađaju, a to su objekti gde se nalazi vojska oružje i municijua. A to što Ukrajinci drže ljude kao živi štit je njihova sramota. Vlasti u Kijevu su spremni da u svojoj gordosti i sujeti žrtvuju što više mogu svojih građana i gradova. Ja iskreno ne shvatam te ukrajinske oficire i vojnike iz centralnih i Zapadnih delova Ukrajine. Spremni su da se bore, žrtvuju i budu glineni golubovi za teritorije koje istorijski nisu njihove. Ovde su zapravo oni okupatori a Rusi oslobodioci jer ovo je za njih novi otadžbinski rat.

Aron

pre 1 godinu

Strašan rat. Sva sreća pa Rusi itekako vode računa šta gađaju, a to su objekti gde se nalazi vojska oružje i municijua. A to što Ukrajinci drže ljude kao živi štit je njihova sramota. Vlasti u Kijevu su spremni da u svojoj gordosti i sujeti žrtvuju što više mogu svojih građana i gradova. Ja iskreno ne shvatam te ukrajinske oficire i vojnike iz centralnih i Zapadnih delova Ukrajine. Spremni su da se bore, žrtvuju i budu glineni golubovi za teritorije koje istorijski nisu njihove. Ovde su zapravo oni okupatori a Rusi oslobodioci jer ovo je za njih novi otadžbinski rat.

Mojo

pre 1 godinu

Ukrajina više nije u stanju da održi linije fronta, već par nedelja. Ovo su samo nepotrebne žrtve, bez ikakve šanse za uspeh. Gradovi i teritorije će padati sve lakše jer nema ko ni kako da ih brani, pa će valjda razaranja i civilne žrtve biti sve manje. A da će zapadnjaci slati sve što mogu, u nadi da rat potraje što duže, odavno je jasno.

hm

pre 1 godinu

Možemo svi da komentarišemo ovde šta i koliko hoćemo, jedni da vičemo kako nas je sramota što su Srbi na strani agresora a drugi da vičemo da se Rusija u Ukrajini pravedno brani od agresora, da pro-zapadni i anti-zapadni Srbi (namerno nisam napisao pro-ruski, jer je manje tačno) ratuju komentarima do iznemoglosti, ali jedno je sigurno i trebalo bi svi da se slože oko toga:
A šta ste mislili Ukrajinci, da možete da raskrstite s Rusijom i svim ruskim sa toliko Rusa u svojoj zemlji i da pretite Rusiji politički i vojno jer vam je neko sa zapada namignuo da možete? A sve što je trebalo je da budete neutralni.

Bob

pre 1 godinu

Ukrajina je trebala da ispostuje svoju geostratesku poziciju i niko ih ne bi dirao, ali gurali su u NATO iz sve snage. Ruski napad je preventivne prirode. Nazalost strateske igrice Amera sada su narasle na pravi rat.

Реалиста

pre 1 godinu

Много страсти и острашћености, али то је земља Србија.

Молим вас да схватите и прихватите пар чињеница:

1. До рата је Украјина имала другу највећу и најјачу конвенционалну армију у Европи, после Русије, обучену по НАТО стандардима са гомилом опреме са запада (радари, веза, електронско ратовање)
2. Оно што је Украјина изгубила у материјалу на стању нема 20 држава НАТО када се саберу.
3. Након почетне демонстрације силе од стране Руса (само они знају шта је била идеја), прешло се на тврђе ратовање, али и даље са 15% снаге и ево исхода
4. Главнина украјинске војске је самлевена, али буквално
5. Руси су главнину посла сада препустили Чеченима (за оне који се питају како ће контролисати освојене територије ето им одговора), Вагнеру, Ингушетима и Дагестанцима
6. У овим околностима су драстично смањили губитке док Украјина губи 2-3 целе бригаде недељно (8-12 месечно).
7. Залихе материјала за ратовање на страни Руса су готово неисцрпне - артиљерија вероватно и даље користи већином гранате из 70-тих година

Након линије Славјанск- Краматорск-Бахмут, следећа линија је река Дњепар. То значи 35% територије Украјине. Одесу ће или предати сами или ће ови доћи и по то.

Zuja

pre 1 godinu

Znači još dva Britanca ali koji ne žele da sarađuju? Polako kada budu marljivo radili na obnovi Mariupolja ima da propevaju koji su im zadaci bili i ko ih je poslao.

Dachazvezda

pre 1 godinu

Pa?Sada je svina jasno zbog cega Ukrajina kao i cela Istocna Evropa zeli u NATO.Na svojoj teritoriji mogu praviti baze sa kim hoce.
(aca, 02. jul 2022 12:31)

Reci to Amerima, kad su sklanjali Ruse sa Kube... sto oni ne poslaše cveće tad za dolazak Rusa na ostrvo? Nego nas par sati delilo od 3 Sv rata...

beholder

pre 1 godinu

Ljudima koji imaju podjednak odmak i prema SAD i prema Rusiji zaista postaje zamorno da čitaju pristrasne i navijačke izveštaje prepune neistina ili iskrivljenih fakata. Malo ko se trudi da situaciju sagleda objektivno, uzimajući u obzir osnovno znanje o vojnim i ekonomskim aspektima sukoba ovakvih razmera. Kao prvo, Rusija je već razorila najveći deo vojne i industrijske infrastrukture Ukrajine i to će imati sve veće razmere, što ukrajinsku stranu dovodi u krajnje nezavidan položaj. Svaki rat dobija INDUSTRIJA - a ono što je Ukrajini od toga preostalo ne pruža nikakvu nadu u dugo trajanje rata. Osim toga, sa svakom novom sedmicom sukoba imaće sve veći problem sa strateškim rezervama, dopremanjem naoružanja i opreme, kao i popunama u ljudstvu, a posebno na planu iskusnih i kvalitetnih kadrova. Zapadna pomoć nije mala, ali za ovakav obim i intenzitet sukoba je više nego nedovoljna. Vojni stručnjaci znaju koliko dugo traje prava obuka pilota i ostalih kadrova koji bi rukovali sofisticiranim zapadnim sistemima – a za to, ako se nastavi sadašnji intenzitet sukoba, vremena naprosto nema. Niti će NATO dati supermoderne lovce ili druge vrste najefikasnijeg opružja, niti je zapadna vojna industrija u dogledno vreme sposobna za prebacivanje na proizvodni režim sličan onom iz WW2, kao jedinog načina da se parira Rusima. Dakle, sa strane zdravog razuma, što pre se pristupi pregovorima, to bolje za ceo svet - a naročito za nesrećni ukrajinski narod.

Los Angeles

pre 1 godinu

Pa super je ova ruska demokratija, samo ne daj je Boze nikom i nikad.
(edi, 02. jul 2022 20:03)
Sva sreća pa je američka demokratija bolja.

Комша

pre 1 godinu

Svi se pitaju dokle ce Ukrajina da izdrzi sa punim pravom ali niko ne pita dokle ce Rusija ovako moci? Mislite da Rusi imaju beskonacno resursa? U sustini ratuju protiv NATO koji ima preko milijardu ljudi i koga cine najrazvijenije zemlje zapada. Istrosice i Rusi svoje rezerve i sta onda? Bice nama je istok i jug bio od pocetka pravi cilj. Ukopace se i ostaviti ruski narod iz Ukrajine da trpi bombardovanja. Nista se nece promeniti osim sto ce Rusi dobiti razrusene gradove i stanovnistvo koje barem u polovini nece slusati novog gazdu. Dugorocno ne dobija ni Ukrajina ni Rusija. Osvajanje velike zemlje kao sto je Ukrajina moguce je samo potpunom mobilizacijom napadaca kao sto je Rusija.
(Mr. Robot, 2. jul 2022 18:42)
Русија овако може да ратује годинама. Па они имају артиљерије колико нема цео остали свет заједно. Замисли колики су то хангари са гранатама. А што се тиче градова, у Маријупољу су већ почели да граде нове зграде. Русија је спремила огроман новац за обнову Донбаса.

Goran

pre 1 godinu

Strašan rat. Sva sreća pa Rusi itekako vode računa šta gađaju, a to su objekti gde se nalazi vojska oružje i municijua. A to što Ukrajinci drže ljude kao živi štit je njihova sramota. Vlasti u Kijevu su spremni da u svojoj gordosti i sujeti žrtvuju što više mogu svojih građana i gradova. Ja iskreno ne shvatam te ukrajinske oficire i vojnike iz centralnih i Zapadnih delova Ukrajine. Spremni su da se bore, žrtvuju i budu glineni golubovi za teritorije koje istorijski nisu njihove. Ovde su zapravo oni okupatori a Rusi oslobodioci jer ovo je za njih novi otadžbinski rat.
(Aron, 2. jul 2022 08:15)

Otadžbinski rat se vodi u svojoj zemlji. Ne u tudjoj. Ovo je okupacija i teror. Zasto? Zato sto Putin ne moze da prihvati da Ukrajinci ne zele uz Rusiju vec uz EU. Ukrajinski civili beze ka EU a ne ka Rusiju. Toliko o tome kako Ukrajinci vide Ruse u ovom ratu. Sigurno ne kao oslobodioca.

A da, opet ne smijete objaviti...

pre 1 godinu

Za Gerasimova su svojevremeno javili da je poginuo (isto i za mnoge druge ruske generale koji su ocito u medjuvremenu vaskrsli). O svim bolestima, smenama i ranjavanjima da i ne govorim...

totocalco

pre 1 godinu

Ima raznih razmišljanja,kao kako možemo da podržavamo ruse i još se čude. Pa kao prvo pa mi nismo bili pozitivci vec negativci kao sada rusi, tako su nas proglasili ti isti što sada traže od nas da osudimo ruse. I zbog toga su nas bombardovali.
Pa ako su tako dosledni i moćni nek udare na Putina i Ruse direktno a ne da se kriju i puste jadne ukraince da ginu.

Sad imaju priliku nek se pokazu kao baje.

ProkopijeElGrande

pre 1 godinu

Kako je Mariupolj pao, brzina kojom rusi uzimaju gradove / sela se povecala drasticno, pogotovo u poslednjih par nedelja.
(crt, 2. jul 2022 16:46)

Zato što je uništena okosnica ukrajinske vojske koja je bila koncentrisana na toj liniji fronta. Kao brana koja drži i drži vodu, ali kad jednom pukne, bujica odnese sve što joj je na putu.

Objektivan

pre 1 godinu

Kako je Mariupolj pao, brzina kojom rusi uzimaju gradove / sela se povecala drasticno, pogotovo u poslednjih par nedelja.
(crt, 2. jul 2022 16:46)

Marijupolj je grad tvrdjava, i sam grad i urbana naselja su veoma brzo pala, najveci problem je bio zauzeti Azovstal koje je bilo ogromno branjivo utvrdjenje tako da su tu Rusi samo cekali da Ukrajinci ostanu bez hrane i vode i to je to.

Veliki brat

pre 1 godinu

Vlasti u Kijevu su spremni da u svojoj gordosti i sujeti žrtvuju što više mogu svojih građana i gradova.
(Aron, 2. jul 2022 08:15)

Ne, nego treba da izađu na livadu, kao što se radilo pre 500 i više godina, i da ih rusi lepo potamane onim višecevnim bacačima raketa?
Šta misliš da se dešavalo u Srbiji 1999. godine tokom NATO bombardovanja, da je vojska svu opremu sklonila negde u šume što dalje od civila?
Ja sam tada studirao i sećam se da nastava nije održavana jer je bila preporuka da se studenti i profesori ne okupljaju u većim grupama, pa je većina studenata otišla kući, a tu u studentski dom uselila nam se policija. I da je NATO gađao taj studentski dom, naši mediji bi na sve strane trubeli kako NATO gađa civilne ciljeve.
Ne kažem ovim da je NATO dobar, recimo bacali su na više gradova kasetne bombe i to im nikada ne smemo zaboraviti i naši bi uvek to trebali da im pomenu kad god krenu da pričaju nešto o demokratiji, ali kao što vidimo iz Ukrajine, rusi su neuporedivo gori od amera.
Rusi su mogli lepo da drže gradove u okruženju sa relativno bezbednog odstojanja i čekaju da ukrajinci potroše svu municiju i zalihe hrane.
Međutim, plan je sasvim drugi i ovde i ameri i rusi rade u interesu iste grupe ljudi, samo je pitanje da li su toga svesni. Šta je krajnji cilj, još nije očigledno, ali saznaćemo za koju godinu.

Moze biti?

pre 1 godinu

Bilo bi dobro da nasi ljudi u Srbiji pokazu maksimum uzdrzanosti po pitanju ovog bratoubilackog rata. U njemu nema nista dobro ,pravedno , Bogougodno. Nazalost ni navodi zbog kojih je poceo nisu prikazani svetskoj javnosti ,a mogli su da su ih imali.Ovaj rat je tragedija veliko ponizenje i sramota za sve slovenske narode .

homicide

pre 1 godinu

Nezaboravite da je ovaj rat nametnut Ukrajni i njihovim gradjeanima sa obe strane. Na jednoj strani plaćenici i ameri a na drugoj , Rusi su isto huškali ukrajnske Ruse na odcepljenje zbog svojih interesa. Samo slep čovek nevidi da granatiranje Dobasa bila čista provokacija ali ne ukrajnskog naroda već plaćenika koji su zaleli baš ovo što se dogodilo da Rusija udje u otvoren sukob. Ovim ratom je EU skinjena sa scene jakog ekonomskog dzina koji je trebao uskoro da krene svojim putem. Rusija osim vojnog potencijala nije nikad ništa bila. Ostao je sada samo jedan praviprotivnik koji lezi daleko na istoku.

Bon

pre 1 godinu

(Mr. Robot, 2. jul 2022 18:42)
Русија овако може да ратује годинама. Па они имају артиљерије колико нема цео остали свет заједно. Замисли колики су то хангари са гранатама. А што се тиче градова, у Маријупољу су већ почели да граде нове зграде. Русија је спремила огроман новац за обнову Донбаса.
(Комша, 02. jul 2022 19:33)
Jeste, već su organizovali omladinske radne akcije.Omladina iz cijele Rusije hrli da gradi po Ukraini.Pjesma se ori i gradi se samo ne znam za koga,valjda za onih malo staraca i bolesnih koji nisu mogli pobjeći prema zapadu.Čudno da Ukrainci ruskog porijekla bježe na zapad umjesto da sa cvijećem i pjesmom dočekaju "oslobodioce".

Hajde ovo objavite?

pre 1 godinu

Za Gerasimova su svojevremeno javili da je poginuo (isto i za mnoge druge ruske generale koji su ocito u medjuvremenu vaskrsli). O svim bolestima, smenama i ranjavanjima da i ne govorim...
(A da, opet ne smijete objaviti..., 2. jul 2022 16:21)
Za Gerasimova je objavljeno kako je ranjen prilikom granatiranja zapovjednog mjesta i da je vjerojatno dobio geler u nogu.

Mr. Robot

pre 1 godinu

Svi se pitaju dokle ce Ukrajina da izdrzi sa punim pravom ali niko ne pita dokle ce Rusija ovako moci? Mislite da Rusi imaju beskonacno resursa? U sustini ratuju protiv NATO koji ima preko milijardu ljudi i koga cine najrazvijenije zemlje zapada. Istrosice i Rusi svoje rezerve i sta onda? Bice nama je istok i jug bio od pocetka pravi cilj. Ukopace se i ostaviti ruski narod iz Ukrajine da trpi bombardovanja. Nista se nece promeniti osim sto ce Rusi dobiti razrusene gradove i stanovnistvo koje barem u polovini nece slusati novog gazdu. Dugorocno ne dobija ni Ukrajina ni Rusija. Osvajanje velike zemlje kao sto je Ukrajina moguce je samo potpunom mobilizacijom napadaca kao sto je Rusija.

denverac

pre 1 godinu

A pomoc u hrani i lekovima niko i ne spominje. Samo za oruzje se daje i to bez problema se salje.
(unreal, 2. jul 2022 09:10)

U poslednjem paketu americke pomoci hrana i lekovi i jos ekonomske pomoci za namenu koja nije povezana sa namenskom industrijom.

Naravno da je vecina pomoci u oruzju najveci deo pomoci jer se Ukrajina bori sa vojno mnogostruko superiornijom silom.

Goran

pre 1 godinu

Strašan rat. Sva sreća pa Rusi itekako vode računa šta gađaju, a to su objekti gde se nalazi vojska oružje i municijua. A to što Ukrajinci drže ljude kao živi štit je njihova sramota. Vlasti u Kijevu su spremni da u svojoj gordosti i sujeti žrtvuju što više mogu svojih građana i gradova. Ja iskreno ne shvatam te ukrajinske oficire i vojnike iz centralnih i Zapadnih delova Ukrajine. Spremni su da se bore, žrtvuju i budu glineni golubovi za teritorije koje istorijski nisu njihove. Ovde su zapravo oni okupatori a Rusi oslobodioci jer ovo je za njih novi otadžbinski rat.
(Aron, 2. jul 2022 08:15)

Otadžbinski rat se vodi u svojoj zemlji. Ne u tudjoj. Ovo je okupacija i teror. Zasto? Zato sto Putin ne moze da prihvati da Ukrajinci ne zele uz Rusiju vec uz EU. Ukrajinski civili beze ka EU a ne ka Rusiju. Toliko o tome kako Ukrajinci vide Ruse u ovom ratu. Sigurno ne kao oslobodioca.

Veliki brat

pre 1 godinu

Vlasti u Kijevu su spremni da u svojoj gordosti i sujeti žrtvuju što više mogu svojih građana i gradova.
(Aron, 2. jul 2022 08:15)

Ne, nego treba da izađu na livadu, kao što se radilo pre 500 i više godina, i da ih rusi lepo potamane onim višecevnim bacačima raketa?
Šta misliš da se dešavalo u Srbiji 1999. godine tokom NATO bombardovanja, da je vojska svu opremu sklonila negde u šume što dalje od civila?
Ja sam tada studirao i sećam se da nastava nije održavana jer je bila preporuka da se studenti i profesori ne okupljaju u većim grupama, pa je većina studenata otišla kući, a tu u studentski dom uselila nam se policija. I da je NATO gađao taj studentski dom, naši mediji bi na sve strane trubeli kako NATO gađa civilne ciljeve.
Ne kažem ovim da je NATO dobar, recimo bacali su na više gradova kasetne bombe i to im nikada ne smemo zaboraviti i naši bi uvek to trebali da im pomenu kad god krenu da pričaju nešto o demokratiji, ali kao što vidimo iz Ukrajine, rusi su neuporedivo gori od amera.
Rusi su mogli lepo da drže gradove u okruženju sa relativno bezbednog odstojanja i čekaju da ukrajinci potroše svu municiju i zalihe hrane.
Međutim, plan je sasvim drugi i ovde i ameri i rusi rade u interesu iste grupe ljudi, samo je pitanje da li su toga svesni. Šta je krajnji cilj, još nije očigledno, ali saznaćemo za koju godinu.

homicide

pre 1 godinu

Nezaboravite da je ovaj rat nametnut Ukrajni i njihovim gradjeanima sa obe strane. Na jednoj strani plaćenici i ameri a na drugoj , Rusi su isto huškali ukrajnske Ruse na odcepljenje zbog svojih interesa. Samo slep čovek nevidi da granatiranje Dobasa bila čista provokacija ali ne ukrajnskog naroda već plaćenika koji su zaleli baš ovo što se dogodilo da Rusija udje u otvoren sukob. Ovim ratom je EU skinjena sa scene jakog ekonomskog dzina koji je trebao uskoro da krene svojim putem. Rusija osim vojnog potencijala nije nikad ništa bila. Ostao je sada samo jedan praviprotivnik koji lezi daleko na istoku.

Aron

pre 1 godinu

Strašan rat. Sva sreća pa Rusi itekako vode računa šta gađaju, a to su objekti gde se nalazi vojska oružje i municijua. A to što Ukrajinci drže ljude kao živi štit je njihova sramota. Vlasti u Kijevu su spremni da u svojoj gordosti i sujeti žrtvuju što više mogu svojih građana i gradova. Ja iskreno ne shvatam te ukrajinske oficire i vojnike iz centralnih i Zapadnih delova Ukrajine. Spremni su da se bore, žrtvuju i budu glineni golubovi za teritorije koje istorijski nisu njihove. Ovde su zapravo oni okupatori a Rusi oslobodioci jer ovo je za njih novi otadžbinski rat.

Bon

pre 1 godinu

(Mr. Robot, 2. jul 2022 18:42)
Русија овако може да ратује годинама. Па они имају артиљерије колико нема цео остали свет заједно. Замисли колики су то хангари са гранатама. А што се тиче градова, у Маријупољу су већ почели да граде нове зграде. Русија је спремила огроман новац за обнову Донбаса.
(Комша, 02. jul 2022 19:33)
Jeste, već su organizovali omladinske radne akcije.Omladina iz cijele Rusije hrli da gradi po Ukraini.Pjesma se ori i gradi se samo ne znam za koga,valjda za onih malo staraca i bolesnih koji nisu mogli pobjeći prema zapadu.Čudno da Ukrainci ruskog porijekla bježe na zapad umjesto da sa cvijećem i pjesmom dočekaju "oslobodioce".

Mr. Robot

pre 1 godinu

Svi se pitaju dokle ce Ukrajina da izdrzi sa punim pravom ali niko ne pita dokle ce Rusija ovako moci? Mislite da Rusi imaju beskonacno resursa? U sustini ratuju protiv NATO koji ima preko milijardu ljudi i koga cine najrazvijenije zemlje zapada. Istrosice i Rusi svoje rezerve i sta onda? Bice nama je istok i jug bio od pocetka pravi cilj. Ukopace se i ostaviti ruski narod iz Ukrajine da trpi bombardovanja. Nista se nece promeniti osim sto ce Rusi dobiti razrusene gradove i stanovnistvo koje barem u polovini nece slusati novog gazdu. Dugorocno ne dobija ni Ukrajina ni Rusija. Osvajanje velike zemlje kao sto je Ukrajina moguce je samo potpunom mobilizacijom napadaca kao sto je Rusija.

denverac

pre 1 godinu

A pomoc u hrani i lekovima niko i ne spominje. Samo za oruzje se daje i to bez problema se salje.
(unreal, 2. jul 2022 09:10)

U poslednjem paketu americke pomoci hrana i lekovi i jos ekonomske pomoci za namenu koja nije povezana sa namenskom industrijom.

Naravno da je vecina pomoci u oruzju najveci deo pomoci jer se Ukrajina bori sa vojno mnogostruko superiornijom silom.

Los Angeles

pre 1 godinu

Pa super je ova ruska demokratija, samo ne daj je Boze nikom i nikad.
(edi, 02. jul 2022 20:03)
Sva sreća pa je američka demokratija bolja.

Комша

pre 1 godinu

Svi se pitaju dokle ce Ukrajina da izdrzi sa punim pravom ali niko ne pita dokle ce Rusija ovako moci? Mislite da Rusi imaju beskonacno resursa? U sustini ratuju protiv NATO koji ima preko milijardu ljudi i koga cine najrazvijenije zemlje zapada. Istrosice i Rusi svoje rezerve i sta onda? Bice nama je istok i jug bio od pocetka pravi cilj. Ukopace se i ostaviti ruski narod iz Ukrajine da trpi bombardovanja. Nista se nece promeniti osim sto ce Rusi dobiti razrusene gradove i stanovnistvo koje barem u polovini nece slusati novog gazdu. Dugorocno ne dobija ni Ukrajina ni Rusija. Osvajanje velike zemlje kao sto je Ukrajina moguce je samo potpunom mobilizacijom napadaca kao sto je Rusija.
(Mr. Robot, 2. jul 2022 18:42)
Русија овако може да ратује годинама. Па они имају артиљерије колико нема цео остали свет заједно. Замисли колики су то хангари са гранатама. А што се тиче градова, у Маријупољу су већ почели да граде нове зграде. Русија је спремила огроман новац за обнову Донбаса.

Hajde ovo objavite?

pre 1 godinu

Za Gerasimova su svojevremeno javili da je poginuo (isto i za mnoge druge ruske generale koji su ocito u medjuvremenu vaskrsli). O svim bolestima, smenama i ranjavanjima da i ne govorim...
(A da, opet ne smijete objaviti..., 2. jul 2022 16:21)
Za Gerasimova je objavljeno kako je ranjen prilikom granatiranja zapovjednog mjesta i da je vjerojatno dobio geler u nogu.

hm

pre 1 godinu

Možemo svi da komentarišemo ovde šta i koliko hoćemo, jedni da vičemo kako nas je sramota što su Srbi na strani agresora a drugi da vičemo da se Rusija u Ukrajini pravedno brani od agresora, da pro-zapadni i anti-zapadni Srbi (namerno nisam napisao pro-ruski, jer je manje tačno) ratuju komentarima do iznemoglosti, ali jedno je sigurno i trebalo bi svi da se slože oko toga:
A šta ste mislili Ukrajinci, da možete da raskrstite s Rusijom i svim ruskim sa toliko Rusa u svojoj zemlji i da pretite Rusiji politički i vojno jer vam je neko sa zapada namignuo da možete? A sve što je trebalo je da budete neutralni.

Bob

pre 1 godinu

Ukrajina je trebala da ispostuje svoju geostratesku poziciju i niko ih ne bi dirao, ali gurali su u NATO iz sve snage. Ruski napad je preventivne prirode. Nazalost strateske igrice Amera sada su narasle na pravi rat.

Реалиста

pre 1 godinu

Много страсти и острашћености, али то је земља Србија.

Молим вас да схватите и прихватите пар чињеница:

1. До рата је Украјина имала другу највећу и најјачу конвенционалну армију у Европи, после Русије, обучену по НАТО стандардима са гомилом опреме са запада (радари, веза, електронско ратовање)
2. Оно што је Украјина изгубила у материјалу на стању нема 20 држава НАТО када се саберу.
3. Након почетне демонстрације силе од стране Руса (само они знају шта је била идеја), прешло се на тврђе ратовање, али и даље са 15% снаге и ево исхода
4. Главнина украјинске војске је самлевена, али буквално
5. Руси су главнину посла сада препустили Чеченима (за оне који се питају како ће контролисати освојене територије ето им одговора), Вагнеру, Ингушетима и Дагестанцима
6. У овим околностима су драстично смањили губитке док Украјина губи 2-3 целе бригаде недељно (8-12 месечно).
7. Залихе материјала за ратовање на страни Руса су готово неисцрпне - артиљерија вероватно и даље користи већином гранате из 70-тих година

Након линије Славјанск- Краматорск-Бахмут, следећа линија је река Дњепар. То значи 35% територије Украјине. Одесу ће или предати сами или ће ови доћи и по то.

Moze biti?

pre 1 godinu

Bilo bi dobro da nasi ljudi u Srbiji pokazu maksimum uzdrzanosti po pitanju ovog bratoubilackog rata. U njemu nema nista dobro ,pravedno , Bogougodno. Nazalost ni navodi zbog kojih je poceo nisu prikazani svetskoj javnosti ,a mogli su da su ih imali.Ovaj rat je tragedija veliko ponizenje i sramota za sve slovenske narode .

totocalco

pre 1 godinu

Ima raznih razmišljanja,kao kako možemo da podržavamo ruse i još se čude. Pa kao prvo pa mi nismo bili pozitivci vec negativci kao sada rusi, tako su nas proglasili ti isti što sada traže od nas da osudimo ruse. I zbog toga su nas bombardovali.
Pa ako su tako dosledni i moćni nek udare na Putina i Ruse direktno a ne da se kriju i puste jadne ukraince da ginu.

Sad imaju priliku nek se pokazu kao baje.

Mojo

pre 1 godinu

Ukrajina više nije u stanju da održi linije fronta, već par nedelja. Ovo su samo nepotrebne žrtve, bez ikakve šanse za uspeh. Gradovi i teritorije će padati sve lakše jer nema ko ni kako da ih brani, pa će valjda razaranja i civilne žrtve biti sve manje. A da će zapadnjaci slati sve što mogu, u nadi da rat potraje što duže, odavno je jasno.

Zuja

pre 1 godinu

Znači još dva Britanca ali koji ne žele da sarađuju? Polako kada budu marljivo radili na obnovi Mariupolja ima da propevaju koji su im zadaci bili i ko ih je poslao.

A da, opet ne smijete objaviti...

pre 1 godinu

Za Gerasimova su svojevremeno javili da je poginuo (isto i za mnoge druge ruske generale koji su ocito u medjuvremenu vaskrsli). O svim bolestima, smenama i ranjavanjima da i ne govorim...

Dachazvezda

pre 1 godinu

Pa?Sada je svina jasno zbog cega Ukrajina kao i cela Istocna Evropa zeli u NATO.Na svojoj teritoriji mogu praviti baze sa kim hoce.
(aca, 02. jul 2022 12:31)

Reci to Amerima, kad su sklanjali Ruse sa Kube... sto oni ne poslaše cveće tad za dolazak Rusa na ostrvo? Nego nas par sati delilo od 3 Sv rata...

ProkopijeElGrande

pre 1 godinu

Kako je Mariupolj pao, brzina kojom rusi uzimaju gradove / sela se povecala drasticno, pogotovo u poslednjih par nedelja.
(crt, 2. jul 2022 16:46)

Zato što je uništena okosnica ukrajinske vojske koja je bila koncentrisana na toj liniji fronta. Kao brana koja drži i drži vodu, ali kad jednom pukne, bujica odnese sve što joj je na putu.

beholder

pre 1 godinu

Ljudima koji imaju podjednak odmak i prema SAD i prema Rusiji zaista postaje zamorno da čitaju pristrasne i navijačke izveštaje prepune neistina ili iskrivljenih fakata. Malo ko se trudi da situaciju sagleda objektivno, uzimajući u obzir osnovno znanje o vojnim i ekonomskim aspektima sukoba ovakvih razmera. Kao prvo, Rusija je već razorila najveći deo vojne i industrijske infrastrukture Ukrajine i to će imati sve veće razmere, što ukrajinsku stranu dovodi u krajnje nezavidan položaj. Svaki rat dobija INDUSTRIJA - a ono što je Ukrajini od toga preostalo ne pruža nikakvu nadu u dugo trajanje rata. Osim toga, sa svakom novom sedmicom sukoba imaće sve veći problem sa strateškim rezervama, dopremanjem naoružanja i opreme, kao i popunama u ljudstvu, a posebno na planu iskusnih i kvalitetnih kadrova. Zapadna pomoć nije mala, ali za ovakav obim i intenzitet sukoba je više nego nedovoljna. Vojni stručnjaci znaju koliko dugo traje prava obuka pilota i ostalih kadrova koji bi rukovali sofisticiranim zapadnim sistemima – a za to, ako se nastavi sadašnji intenzitet sukoba, vremena naprosto nema. Niti će NATO dati supermoderne lovce ili druge vrste najefikasnijeg opružja, niti je zapadna vojna industrija u dogledno vreme sposobna za prebacivanje na proizvodni režim sličan onom iz WW2, kao jedinog načina da se parira Rusima. Dakle, sa strane zdravog razuma, što pre se pristupi pregovorima, to bolje za ceo svet - a naročito za nesrećni ukrajinski narod.

Objektivan

pre 1 godinu

Kako je Mariupolj pao, brzina kojom rusi uzimaju gradove / sela se povecala drasticno, pogotovo u poslednjih par nedelja.
(crt, 2. jul 2022 16:46)

Marijupolj je grad tvrdjava, i sam grad i urbana naselja su veoma brzo pala, najveci problem je bio zauzeti Azovstal koje je bilo ogromno branjivo utvrdjenje tako da su tu Rusi samo cekali da Ukrajinci ostanu bez hrane i vode i to je to.