Bato
pre 1 godinu
Ja sam znao za ovaj uslov od pocetka a sto su se neki pravili da ne cuju ili ne razumeju to je njihova stvar!
Utorak, 14.06.2022.
10:19
Na pitanje novinara da prokomentariše stav EU da Srbija može napredovati na putu ka članstvu ako prizna tzv. Kosovo, Vučić kaže da je to rekao i Olaf Šolc.
Izvor: B92
pre 1 godinu
Ja sam znao za ovaj uslov od pocetka a sto su se neki pravili da ne cuju ili ne razumeju to je njihova stvar!
pre 1 godinu
Od svih kriterijuma, ima ih 35, počeli smo da pregovaramo o 18. Nismo pokazali ni za jedan da smo ispunili. A pričamo zvanično 22 godine da hoćemo u klub koji se zove EU. Ne treba da priznamo Kosovo, a i što bi, ono je simbol i deo našeg kolektivnog bića. Ne vredi nam da ga formalno priznamo za nezavisno, nećemo se od njega odvojiti. Šta je sa ostalim? To su civilizacijske stvari, svaka evropska država može da ih ima i mnoge ih imaju. O članstvu u EU se na kraju odlučuje referendumom, pa kako narod odluči. Ima ih koje ispunjavaju kriterijume ali ne žele u EU - Švajcarska, Norveška, Island, Velika Britanija. I šta ćemo sa svim tim drugim kriterijumima. Nisu nam važni ili nas mrzi? Tako i moja deca, pričaju mi da me vole, ali ne žele da srede sobu i kažu mi da sam dosadan. Ali soba mora da se sredi. Ne zbog mene nego zbog njih koji u njoj žive. Moja soba je sređena. Oni su još nedorasli, a šta je sa ovim dtuštvom?
pre 1 godinu
“””To oko medija nznm sta je problem?
U SRB, za razliku od EU ima na desetine medija koji su otvoreno protiv SRB, da li mislite da je to moguce u Eu?
(C i n i k, 14. jun 2022 15:01)
“””
Naravno da je moguće. Šta misliš da su pratili Brexitovci i danas glasači Le Pen.
Najveći kritici EU kod nas su oni koji su EU videli samo na TVu, i to na ruskim kanalima.
pre 1 godinu
Cak i da nam "vrate" Kosovo, bas me zanima sta bi radili sa teritorijom na kojoj zivi 92% Albanaca (podatak iz 2019, sad ih mozda ima i vise). Vreme je da priznamo da je nepovratno izgubljeno i krenemo dalje. U suprotnom, bice nam i dalje samo teret koji nas vuce u ambis.
pre 1 godinu
Ja svoje sinove nikad ne bi poslao da ginu za Kosovo,a vi kako hoćete!
pre 1 godinu
Mozeš još da lazeš ili manipoliraš alli ti to znaš da je bio okupirano i moraš priznati da više ne mozeš ga kontrolisati
pre 1 godinu
Ali, i dalje u zvaničnom pregovaračkom procesu stoji 'puna normalizacija odnosa', a nigde se ne govori o međusobnom priznanju", rekao je predsednik Srbije…
- Da ali problem je upravo u definiciji “puna normalizacija odnosa” i šta to konkretno znači. Pošto znači sve i svašta, a u stvari ne znači ništa, i može da se tumači i ovako i onako i razvlači u nedogled, onda su Nemci dali konkretan oblik: puna normalizacija odnosa = međusobno priznanje. To je u neku ruku i dobro jer smo sada na čisto, stvari su ogoljene, bez iluzija.
Naš izbor nije lak. Realno i hladne glave, dileme su ovakve: 1) Kad bi neko i priznao Kosovo, to ne garantuje da ćemo ikad ući u EU jer postoje brojni drugi faktori; 2) Kad bi odustali od EU, to ne garantuje da će nam Kosovo ikad biti vraćeno jer takodje postoje brojni drugi faktori.
pre 1 godinu
@sve se može
Sve se može kada kupiš licence ili gotov strani proizvod.
Sa kojim komponentama su napravljeni domaći kompjuteri?
Koji motori pokreću domaće avione? Okosnica naše PVO (do kupovine FK-3) su sistemi stari 50 godina jer mi i dalje ne možemo da napravimo ništa bolje od toga. Itd, itd...
pre 1 godinu
Prvo se rese stvari u svojoj kuci.Sloboda medija i vladavina prava.Posle toga EU nam i nije potrebna.
(The Who, 14. jun 2022 14:00)
To oko medija nznm sta je problem?
U SRB, za razliku od EU ima na desetine medija koji su otvoreno protiv SRB, da li mislite da je to moguce u Eu?
pre 1 godinu
Kosovo je Srbija, a Rusi su braća, ćao zdravo!!!
pre 1 godinu
Pozvati Zelinskog u Srbiju i uzajamna podrška o teritorijalnom integritetu.
pre 1 godinu
"@Nikola
Skoro nisam procitao tačniji komentar, kad sredimo sami sebe bukvalno će EU trčati za nama, a i sami ćemo automatski živeti bolje"
JOhn
Pa što ne sredimo sami sebe? Neko nam brani? ili smo takav narod?
pre 1 godinu
Prvo se rese stvari u svojoj kuci.Sloboda medija i vladavina prava.Posle toga EU nam i nije potrebna.
pre 1 godinu
@sve se moze
Upravo tako. U Jugoslaviji smo na Uvcu napravili najvisu branu u Evropi. Sve puteve kroz Bosnu i CG su nasi inzenjeri kopali. Sve moze, problem je sto svi koji mogu su pobegli, jer su oni s najmanje mozga dosli na vrh i sada se cesu kada vide kako komplikovano deluje proizvodnja bilo cega.
Najtuznije sto cemo zbog tog stava u potpunosti zavisiti od tehnologije drugih, nebitno istoka ili zapada, a nijednima ni drugima necemo imati nista da ponudimo. Samo jeftinu radnu snagu. I samo nam moze gore biti.
Drugaciju bi filozofiju EU vodila da kod nas ima neke industrije i tehnologije. Ovako smo nevidjeno teska sirotinja, koja samo zeli da se nakaci na njihov budzet, zato nas i rastezu 20 godina i jos toliko. Kosovo je tu najmanji problem.
pre 1 godinu
O tome smo pričali redovno za ručkom u krugu porodice,kao i u kafani,kladionici,kada odemo kod kumova,prijatelja,rođaka u goste..,godinama unazad,nema ko nije komentarisao da će glavni uslov za pristup Srbije u EU biti priznanje nezavisnosti Kosova,a za to vreme i naši i strani političari su za medije davali izjave kako to nije istina i kako to od nas niko još nije tražio...,dakle znali smo to još pre 5-10 godina..
pre 1 godinu
Samo se treba pozvati na model Kipra i ne odustati od toga.
pre 1 godinu
EU 2033 , to je ipak malo preotimistično, možda ipak 2053 prije
pre 1 godinu
Po cemu jaka Srbija srednja klasa nema ni za ogrev! Dve plate u kuci! Po cemu smo jaki!?
pre 1 godinu
Ne znamo da li strancima odgovara jaka Srbija koja ima svoj stav po pitanju Kosova, ali mi svoj stav necemo menjati, svidelo se to njima ili ne!
pre 1 godinu
Ne damo Kosovo ni nase stavove, ma koliko se to nekome ne svidja! Ako EU ne odgovaraju nasi stavovi po pitanju Kosova, Ukraine, sta im mi mozemo...!
pre 1 godinu
Pa trebali smo davno da tražimo koji su sve uslovi za ulazak u EU. Odavno se priča da će uslov biti priznanje Kosova. To je trebalo davnih dana raščistiti. Poznati su zapadnjaci u njihovoj korektnosti i dosljednosti. Ali ako naše vođe poslednjih 20 godina nisu ništa učili na njihovim akcijama još od 1991. godine onda su oni glupi. Poznate su laži i prevare Zapada tokom ratova u SFRJ. I danas je ista matrica. Ja razumijem da mi nismo u nekoj poziciji da nešto tražimo ali da smo na vrijeme povukli ručnu, vjerujem da bi danas bili u boljoj poziciji.
pre 1 godinu
'Ne mozemo mi da pravimo računare, avione, automobile'
sve je to nekada radjeno, ali su fabrike upropascene. bili smo jedna od 6 zemalja koja je proizvodila podmornice.
tako da... sve se moze
pre 1 godinu
Srbija nikad nece priznati nezavisnost Kosova!
pre 1 godinu
Srbija nece dati ni deo svoje teritorije! Kosovo je deo Srbije i to se nikad nece promeniti!
pre 1 godinu
Kosovo je Srbija
pre 1 godinu
Da je Kosovo jedan od regiona u ju¿nom delu Srbije. Priznato. gde da potpišem. Tačka.
pre 1 godinu
Никако. Нико нема право на то.
pre 1 godinu
Priznanjem Kosova se otvara put za dalje cepanje Srbije! Pitanje Kosova nije pitanje samo Kosova.
pre 1 godinu
Kao što su nam oteli Kosovo sutradan nekom može da se prohte da nam uzme još neki deo Srbije.
Izgleda da takva Srbija odgovara Evropskoj uniji.
pre 1 godinu
@Nikola
Skoro nisam procitao tačniji komentar, kad sredimo sami sebe bukvalno će EU trčati za nama, a i sami ćemo automatski živeti bolje. Problem je što većina naših gradjana hoće u EU samo da bi lakše mogli da odu preko a ne zato što očekuje rast standarda
pre 1 godinu
Mislim da EU kompanije investiraju i Srbiju pre svega zato sto im se isplati a ne zato sto je to bolje za Srbiju. Ako oni povuku investicije, nece na gubitku biti samo Srbija. Dokle god nam je mentalitet da sve zavisi samo od drugih a ne i od nas samih, moracemo da igramo kako drugi sviraju...
(ja, 14. jun 2022 10:50)
Sve male zemlje zavise od velikih zemalja i njihovih korporacija. Ne mozemo mi da pravimo računare, avione, automobile i slično. Dakle, postoje alati u Evropi da nas vrate u srednji vek. Nije da nisu to radili više puta.
pre 1 godinu
Sve male zemlje zavise od velikih zemalja i njihovih korporacija. Ne mozemo mi da pravimo računare, avione, automobile i slično. Dakle, postoje alati u Evropi da nas vrate u srednji vek. Nije da nisu to radili više puta.
(Mika, 14. jun 2022 11:22)
Slazem se i samo da dodam da nisu samo male zemlje zavisne od drugih, vec i svetske sile. Citala sam da je jedan faktor koj utice na ekonomske probleme u SAD i svetu to sto Kina i dalje ima stroge kovid mere i ne proizvode kao ranije. Svet takodje zavisi od Saudijske Arabije za naftu, od Rusije za gas. Neke zemlje kao Koreja i Japan imaju americke vojne baze u svojim zemljama i zavise od njih za zastitu. Tako svet funkcionise, niko ne moze sam.
pre 1 godinu
Da smo bili baje i razvijali poljoprivredu, stočarstvo itd.Sad bi mogli kako hoćemo.Ovako smo sve rasprodali i hoćemo da budemo glavni.
pre 1 godinu
a ja pitan pošto nam 20 godina pričate kako u politici nema emocija već samo interes - što se onda toga ne držite i uradite šta treba? kakvo crno prijateljstvo s rusima i istorija.....
pre 1 godinu
"Sve male zemlje zavise od velikih zemalja i njihovih korporacija. Ne mozemo mi da pravimo računare, avione, automobile i slično. Dakle, postoje alati u Evropi da nas vrate u srednji vek. Nije da nisu to radili više puta."
Naravno da mogu da nam uvedu sankcije, ali to je druga stvar.
Komentar se pre svega odnosio na investicije iz EU u proizvodnju u Srbiji, za proizvode koji se dalje izvoze... Sve te fabrike koje se ovde otvaraju, to čine samo zbog jeftinije radne snage, subvencija koje daje država, besplatnog zemljišta, itd. Da im je isplativije negde drugde, ne bi ni razmišljali da ulažu u Srbiju koja realno nije baš najstabilnije mesto na svetu za ulaganje.
pre 1 godinu
naši političari nisu znali da je krajnji cilj zapada da nateraju Srbiju da prizna secesiju dela svoje teritorije. EU nema alternativu i EU i Kosovo su kontraproduktivni od početka samo pitanje je šta je namera a šta izgovor
pre 1 godinu
Mislim da je za Srbiju daleko važnije da postane ozbiljna država, u kojoj se vladavina prava ne dovodi u pitanje, od članstva u EU koje podrazumeva i ispunjavanje određenih političkih uslova koji su za nas neprihvatljivi. Investitori će doći ako imaju sigurnost poslovanja i ako mogu da zarade, ne interesuje ih Kosovo. Vučiću, sredi državu tako da oni nas zovu a ne da mi njih vučemo za rukav.
pre 1 godinu
Hodanje po tankoj zici presednice!
Ako je potpisano da se stvori SZO i EU garantuje a do sada nista nije ucinjeno onda je za mene nelogicno da se uopste o necemo dalje pregovora?!
Kada se neispostuje potpisano cemu onda dalji ugovori kada se nepostuju?
Ali tu se upravo vidi da smo mi srbi ustvari potpisali kapitulaciju na Rate i politickim sredstvima nemozemo nista da postignemo. Vise nego Ocigledno je da druga Strana moze da radi Sta hoce Jel taj zapad pogotovo nasi stari prijatelji nemci i GB im daju vetar u ledja za svaku akciju . Zar nije onda vreme za promenu u odnosu prema Tim pregovorima?
pre 1 godinu
Kosovo je Srbija!!!
pre 1 godinu
Treba jasno i glasno da ponovis da Srbija ide svim.silama ka evropskoj uniji ali da su NATO-KOSOVO-sankcije Rusiji crvena linija preko koje Srbija nece da ide!
(buducnost, 14. jun 2022 10:40)
Pa onda ne ide "svim silama".
Mi smo tu malo specificni, mi bismo njihov standard, pasos, uslove, ali ipak da budemo tu negde i sa Rusijom ako moze. A ne moze. Ocigledno nas EU ne zeli i to je u redu, mnoge zemlje zive odlicno van EU. Mi prvo treba da iskorenimo korupciju u svim mogucim porama drustva (poprilicno sam pesimistican da uopste mozemo), trebamo nezavisno sudstvo, zastitu zivotne sredine. Kada to sredimo, EU ce trcati za nama a ne obratno. "Samo jos ovo, pa samo jos ono, pa jos samo Mladic, pa samo sporazum u Briselu" i tako dodjosmo do medjusobnog priznanja, sto je po meni jedno od najvecih ponizenja Srbije u istoriji.
Svako dobro. Pustite komentar molim.
pre 1 godinu
Šta bi EU da se odreknemo naše teritorije, koju su nam oteli i proglasili samoproklamovanom državom, e pa neće moći KiM je srce Srbije!
pre 1 godinu
Vučić: Niko živ, prvi put, ne zna šta će da se desi
Pa ono što je potpisano u poslednjih 10 godina. Eto šta će da se desi…
pre 1 godinu
Ja odgovaram: priznajmo Kosovo, odrekni mo se braće Rusa, pa da konačno krenemo napred u zagrljaj onih koji nas nazivaju genocidnim narodom tamo nam je mesto!
pre 1 godinu
Признати га нећемо а они нека праве планове. Уосталом нису га ни они признали.
pre 1 godinu
Sve sto traze da se obeca da ce biti za dve, dve i po godine, posle naravno ne bude nego opet za dve, dve i po godine
pre 1 godinu
A tek ako priznamo Vojvodinu, odmah ulazimo u EU,
pre 1 godinu
Čak ni ti ?
pre 1 godinu
Treba jasno i glasno da ponovis da Srbija ide svim.silama ka evropskoj uniji ali da su NATO-KOSOVO-sankcije Rusiji crvena linija preko koje Srbija nece da ide!
pre 1 godinu
Mislim da EU kompanije investiraju i Srbiju pre svega zato sto im se isplati a ne zato sto je to bolje za Srbiju. Ako oni povuku investicije, nece na gubitku biti samo Srbija. Dokle god nam je mentalitet da sve zavisi samo od drugih a ne i od nas samih, moracemo da igramo kako drugi sviraju...
pre 1 godinu
I do kog ste zaključka došli predsedniče?
pre 1 godinu
NE..!!!!
pre 1 godinu
Ja sam čuo da će da prime bivšu jugoslovensku republiku Makedoniju u EU, čim promeni ime,..
... i ništa..
A i Kipar su primili u EU, iako nije priznao turski deo...
...i tako... pametnom dosta...
pre 1 godinu
Ja sam mislio da smo usli u EU hapsenjem Mladica i Karadzica, mozda sam prespavao?
pre 1 godinu
ovo sa Rusijom ce da dodje i prodje,a bruka i izdaja bi ostala dovjeka!
pre 1 godinu
Ja sam mislio da smo usli u EU hapsenjem Mladica i Karadzica, mozda sam prespavao?
pre 1 godinu
Признати га нећемо а они нека праве планове. Уосталом нису га ни они признали.
pre 1 godinu
Vučić: Niko živ, prvi put, ne zna šta će da se desi
Pa ono što je potpisano u poslednjih 10 godina. Eto šta će da se desi…
pre 1 godinu
ovo sa Rusijom ce da dodje i prodje,a bruka i izdaja bi ostala dovjeka!
pre 1 godinu
A tek ako priznamo Vojvodinu, odmah ulazimo u EU,
pre 1 godinu
Ja sam čuo da će da prime bivšu jugoslovensku republiku Makedoniju u EU, čim promeni ime,..
... i ništa..
A i Kipar su primili u EU, iako nije priznao turski deo...
...i tako... pametnom dosta...
pre 1 godinu
Kosovo je Srbija
pre 1 godinu
Da smo bili baje i razvijali poljoprivredu, stočarstvo itd.Sad bi mogli kako hoćemo.Ovako smo sve rasprodali i hoćemo da budemo glavni.
pre 1 godinu
Ja odgovaram: priznajmo Kosovo, odrekni mo se braće Rusa, pa da konačno krenemo napred u zagrljaj onih koji nas nazivaju genocidnim narodom tamo nam je mesto!
pre 1 godinu
Kosovo je Srbija!!!
pre 1 godinu
Priznanjem Kosova se otvara put za dalje cepanje Srbije! Pitanje Kosova nije pitanje samo Kosova.
pre 1 godinu
Kosovo je Srbija, a Rusi su braća, ćao zdravo!!!
pre 1 godinu
Kao što su nam oteli Kosovo sutradan nekom može da se prohte da nam uzme još neki deo Srbije.
Izgleda da takva Srbija odgovara Evropskoj uniji.
pre 1 godinu
Treba jasno i glasno da ponovis da Srbija ide svim.silama ka evropskoj uniji ali da su NATO-KOSOVO-sankcije Rusiji crvena linija preko koje Srbija nece da ide!
pre 1 godinu
Srbija nikad nece priznati nezavisnost Kosova!
pre 1 godinu
Prvo se rese stvari u svojoj kuci.Sloboda medija i vladavina prava.Posle toga EU nam i nije potrebna.
(The Who, 14. jun 2022 14:00)
To oko medija nznm sta je problem?
U SRB, za razliku od EU ima na desetine medija koji su otvoreno protiv SRB, da li mislite da je to moguce u Eu?
pre 1 godinu
Srbija nece dati ni deo svoje teritorije! Kosovo je deo Srbije i to se nikad nece promeniti!
pre 1 godinu
Mislim da EU kompanije investiraju i Srbiju pre svega zato sto im se isplati a ne zato sto je to bolje za Srbiju. Ako oni povuku investicije, nece na gubitku biti samo Srbija. Dokle god nam je mentalitet da sve zavisi samo od drugih a ne i od nas samih, moracemo da igramo kako drugi sviraju...
pre 1 godinu
I do kog ste zaključka došli predsedniče?
pre 1 godinu
Čak ni ti ?
pre 1 godinu
Ne damo Kosovo ni nase stavove, ma koliko se to nekome ne svidja! Ako EU ne odgovaraju nasi stavovi po pitanju Kosova, Ukraine, sta im mi mozemo...!
pre 1 godinu
Šta bi EU da se odreknemo naše teritorije, koju su nam oteli i proglasili samoproklamovanom državom, e pa neće moći KiM je srce Srbije!
pre 1 godinu
'Ne mozemo mi da pravimo računare, avione, automobile'
sve je to nekada radjeno, ali su fabrike upropascene. bili smo jedna od 6 zemalja koja je proizvodila podmornice.
tako da... sve se moze
pre 1 godinu
Никако. Нико нема право на то.
pre 1 godinu
Ne znamo da li strancima odgovara jaka Srbija koja ima svoj stav po pitanju Kosova, ali mi svoj stav necemo menjati, svidelo se to njima ili ne!
pre 1 godinu
Treba jasno i glasno da ponovis da Srbija ide svim.silama ka evropskoj uniji ali da su NATO-KOSOVO-sankcije Rusiji crvena linija preko koje Srbija nece da ide!
(buducnost, 14. jun 2022 10:40)
Pa onda ne ide "svim silama".
Mi smo tu malo specificni, mi bismo njihov standard, pasos, uslove, ali ipak da budemo tu negde i sa Rusijom ako moze. A ne moze. Ocigledno nas EU ne zeli i to je u redu, mnoge zemlje zive odlicno van EU. Mi prvo treba da iskorenimo korupciju u svim mogucim porama drustva (poprilicno sam pesimistican da uopste mozemo), trebamo nezavisno sudstvo, zastitu zivotne sredine. Kada to sredimo, EU ce trcati za nama a ne obratno. "Samo jos ovo, pa samo jos ono, pa jos samo Mladic, pa samo sporazum u Briselu" i tako dodjosmo do medjusobnog priznanja, sto je po meni jedno od najvecih ponizenja Srbije u istoriji.
Svako dobro. Pustite komentar molim.
pre 1 godinu
Po cemu jaka Srbija srednja klasa nema ni za ogrev! Dve plate u kuci! Po cemu smo jaki!?
pre 1 godinu
Sve sto traze da se obeca da ce biti za dve, dve i po godine, posle naravno ne bude nego opet za dve, dve i po godine
pre 1 godinu
Mislim da je za Srbiju daleko važnije da postane ozbiljna država, u kojoj se vladavina prava ne dovodi u pitanje, od članstva u EU koje podrazumeva i ispunjavanje određenih političkih uslova koji su za nas neprihvatljivi. Investitori će doći ako imaju sigurnost poslovanja i ako mogu da zarade, ne interesuje ih Kosovo. Vučiću, sredi državu tako da oni nas zovu a ne da mi njih vučemo za rukav.
pre 1 godinu
NE..!!!!
pre 1 godinu
@Nikola
Skoro nisam procitao tačniji komentar, kad sredimo sami sebe bukvalno će EU trčati za nama, a i sami ćemo automatski živeti bolje. Problem je što većina naših gradjana hoće u EU samo da bi lakše mogli da odu preko a ne zato što očekuje rast standarda
pre 1 godinu
O tome smo pričali redovno za ručkom u krugu porodice,kao i u kafani,kladionici,kada odemo kod kumova,prijatelja,rođaka u goste..,godinama unazad,nema ko nije komentarisao da će glavni uslov za pristup Srbije u EU biti priznanje nezavisnosti Kosova,a za to vreme i naši i strani političari su za medije davali izjave kako to nije istina i kako to od nas niko još nije tražio...,dakle znali smo to još pre 5-10 godina..
pre 1 godinu
a ja pitan pošto nam 20 godina pričate kako u politici nema emocija već samo interes - što se onda toga ne držite i uradite šta treba? kakvo crno prijateljstvo s rusima i istorija.....
pre 1 godinu
Samo se treba pozvati na model Kipra i ne odustati od toga.
pre 1 godinu
Hodanje po tankoj zici presednice!
Ako je potpisano da se stvori SZO i EU garantuje a do sada nista nije ucinjeno onda je za mene nelogicno da se uopste o necemo dalje pregovora?!
Kada se neispostuje potpisano cemu onda dalji ugovori kada se nepostuju?
Ali tu se upravo vidi da smo mi srbi ustvari potpisali kapitulaciju na Rate i politickim sredstvima nemozemo nista da postignemo. Vise nego Ocigledno je da druga Strana moze da radi Sta hoce Jel taj zapad pogotovo nasi stari prijatelji nemci i GB im daju vetar u ledja za svaku akciju . Zar nije onda vreme za promenu u odnosu prema Tim pregovorima?
pre 1 godinu
Prvo se rese stvari u svojoj kuci.Sloboda medija i vladavina prava.Posle toga EU nam i nije potrebna.
pre 1 godinu
EU 2033 , to je ipak malo preotimistično, možda ipak 2053 prije
pre 1 godinu
"@Nikola
Skoro nisam procitao tačniji komentar, kad sredimo sami sebe bukvalno će EU trčati za nama, a i sami ćemo automatski živeti bolje"
JOhn
Pa što ne sredimo sami sebe? Neko nam brani? ili smo takav narod?
pre 1 godinu
@sve se moze
Upravo tako. U Jugoslaviji smo na Uvcu napravili najvisu branu u Evropi. Sve puteve kroz Bosnu i CG su nasi inzenjeri kopali. Sve moze, problem je sto svi koji mogu su pobegli, jer su oni s najmanje mozga dosli na vrh i sada se cesu kada vide kako komplikovano deluje proizvodnja bilo cega.
Najtuznije sto cemo zbog tog stava u potpunosti zavisiti od tehnologije drugih, nebitno istoka ili zapada, a nijednima ni drugima necemo imati nista da ponudimo. Samo jeftinu radnu snagu. I samo nam moze gore biti.
Drugaciju bi filozofiju EU vodila da kod nas ima neke industrije i tehnologije. Ovako smo nevidjeno teska sirotinja, koja samo zeli da se nakaci na njihov budzet, zato nas i rastezu 20 godina i jos toliko. Kosovo je tu najmanji problem.
pre 1 godinu
Mislim da EU kompanije investiraju i Srbiju pre svega zato sto im se isplati a ne zato sto je to bolje za Srbiju. Ako oni povuku investicije, nece na gubitku biti samo Srbija. Dokle god nam je mentalitet da sve zavisi samo od drugih a ne i od nas samih, moracemo da igramo kako drugi sviraju...
(ja, 14. jun 2022 10:50)
Sve male zemlje zavise od velikih zemalja i njihovih korporacija. Ne mozemo mi da pravimo računare, avione, automobile i slično. Dakle, postoje alati u Evropi da nas vrate u srednji vek. Nije da nisu to radili više puta.
pre 1 godinu
Da je Kosovo jedan od regiona u ju¿nom delu Srbije. Priznato. gde da potpišem. Tačka.
pre 1 godinu
"Sve male zemlje zavise od velikih zemalja i njihovih korporacija. Ne mozemo mi da pravimo računare, avione, automobile i slično. Dakle, postoje alati u Evropi da nas vrate u srednji vek. Nije da nisu to radili više puta."
Naravno da mogu da nam uvedu sankcije, ali to je druga stvar.
Komentar se pre svega odnosio na investicije iz EU u proizvodnju u Srbiji, za proizvode koji se dalje izvoze... Sve te fabrike koje se ovde otvaraju, to čine samo zbog jeftinije radne snage, subvencija koje daje država, besplatnog zemljišta, itd. Da im je isplativije negde drugde, ne bi ni razmišljali da ulažu u Srbiju koja realno nije baš najstabilnije mesto na svetu za ulaganje.
pre 1 godinu
Cak i da nam "vrate" Kosovo, bas me zanima sta bi radili sa teritorijom na kojoj zivi 92% Albanaca (podatak iz 2019, sad ih mozda ima i vise). Vreme je da priznamo da je nepovratno izgubljeno i krenemo dalje. U suprotnom, bice nam i dalje samo teret koji nas vuce u ambis.
pre 1 godinu
Ja svoje sinove nikad ne bi poslao da ginu za Kosovo,a vi kako hoćete!
pre 1 godinu
Sve male zemlje zavise od velikih zemalja i njihovih korporacija. Ne mozemo mi da pravimo računare, avione, automobile i slično. Dakle, postoje alati u Evropi da nas vrate u srednji vek. Nije da nisu to radili više puta.
(Mika, 14. jun 2022 11:22)
Slazem se i samo da dodam da nisu samo male zemlje zavisne od drugih, vec i svetske sile. Citala sam da je jedan faktor koj utice na ekonomske probleme u SAD i svetu to sto Kina i dalje ima stroge kovid mere i ne proizvode kao ranije. Svet takodje zavisi od Saudijske Arabije za naftu, od Rusije za gas. Neke zemlje kao Koreja i Japan imaju americke vojne baze u svojim zemljama i zavise od njih za zastitu. Tako svet funkcionise, niko ne moze sam.
pre 1 godinu
naši političari nisu znali da je krajnji cilj zapada da nateraju Srbiju da prizna secesiju dela svoje teritorije. EU nema alternativu i EU i Kosovo su kontraproduktivni od početka samo pitanje je šta je namera a šta izgovor
pre 1 godinu
Pa trebali smo davno da tražimo koji su sve uslovi za ulazak u EU. Odavno se priča da će uslov biti priznanje Kosova. To je trebalo davnih dana raščistiti. Poznati su zapadnjaci u njihovoj korektnosti i dosljednosti. Ali ako naše vođe poslednjih 20 godina nisu ništa učili na njihovim akcijama još od 1991. godine onda su oni glupi. Poznate su laži i prevare Zapada tokom ratova u SFRJ. I danas je ista matrica. Ja razumijem da mi nismo u nekoj poziciji da nešto tražimo ali da smo na vrijeme povukli ručnu, vjerujem da bi danas bili u boljoj poziciji.
pre 1 godinu
@sve se može
Sve se može kada kupiš licence ili gotov strani proizvod.
Sa kojim komponentama su napravljeni domaći kompjuteri?
Koji motori pokreću domaće avione? Okosnica naše PVO (do kupovine FK-3) su sistemi stari 50 godina jer mi i dalje ne možemo da napravimo ništa bolje od toga. Itd, itd...
pre 1 godinu
Pozvati Zelinskog u Srbiju i uzajamna podrška o teritorijalnom integritetu.
pre 1 godinu
“””To oko medija nznm sta je problem?
U SRB, za razliku od EU ima na desetine medija koji su otvoreno protiv SRB, da li mislite da je to moguce u Eu?
(C i n i k, 14. jun 2022 15:01)
“””
Naravno da je moguće. Šta misliš da su pratili Brexitovci i danas glasači Le Pen.
Najveći kritici EU kod nas su oni koji su EU videli samo na TVu, i to na ruskim kanalima.
pre 1 godinu
Mozeš još da lazeš ili manipoliraš alli ti to znaš da je bio okupirano i moraš priznati da više ne mozeš ga kontrolisati
pre 1 godinu
Od svih kriterijuma, ima ih 35, počeli smo da pregovaramo o 18. Nismo pokazali ni za jedan da smo ispunili. A pričamo zvanično 22 godine da hoćemo u klub koji se zove EU. Ne treba da priznamo Kosovo, a i što bi, ono je simbol i deo našeg kolektivnog bića. Ne vredi nam da ga formalno priznamo za nezavisno, nećemo se od njega odvojiti. Šta je sa ostalim? To su civilizacijske stvari, svaka evropska država može da ih ima i mnoge ih imaju. O članstvu u EU se na kraju odlučuje referendumom, pa kako narod odluči. Ima ih koje ispunjavaju kriterijume ali ne žele u EU - Švajcarska, Norveška, Island, Velika Britanija. I šta ćemo sa svim tim drugim kriterijumima. Nisu nam važni ili nas mrzi? Tako i moja deca, pričaju mi da me vole, ali ne žele da srede sobu i kažu mi da sam dosadan. Ali soba mora da se sredi. Ne zbog mene nego zbog njih koji u njoj žive. Moja soba je sređena. Oni su još nedorasli, a šta je sa ovim dtuštvom?
pre 1 godinu
Ja sam znao za ovaj uslov od pocetka a sto su se neki pravili da ne cuju ili ne razumeju to je njihova stvar!
pre 1 godinu
Ali, i dalje u zvaničnom pregovaračkom procesu stoji 'puna normalizacija odnosa', a nigde se ne govori o međusobnom priznanju", rekao je predsednik Srbije…
- Da ali problem je upravo u definiciji “puna normalizacija odnosa” i šta to konkretno znači. Pošto znači sve i svašta, a u stvari ne znači ništa, i može da se tumači i ovako i onako i razvlači u nedogled, onda su Nemci dali konkretan oblik: puna normalizacija odnosa = međusobno priznanje. To je u neku ruku i dobro jer smo sada na čisto, stvari su ogoljene, bez iluzija.
Naš izbor nije lak. Realno i hladne glave, dileme su ovakve: 1) Kad bi neko i priznao Kosovo, to ne garantuje da ćemo ikad ući u EU jer postoje brojni drugi faktori; 2) Kad bi odustali od EU, to ne garantuje da će nam Kosovo ikad biti vraćeno jer takodje postoje brojni drugi faktori.
pre 1 godinu
Ja sam mislio da smo usli u EU hapsenjem Mladica i Karadzica, mozda sam prespavao?
pre 1 godinu
Vučić: Niko živ, prvi put, ne zna šta će da se desi
Pa ono što je potpisano u poslednjih 10 godina. Eto šta će da se desi…
pre 1 godinu
A tek ako priznamo Vojvodinu, odmah ulazimo u EU,
pre 1 godinu
Ja odgovaram: priznajmo Kosovo, odrekni mo se braće Rusa, pa da konačno krenemo napred u zagrljaj onih koji nas nazivaju genocidnim narodom tamo nam je mesto!
pre 1 godinu
Mislim da EU kompanije investiraju i Srbiju pre svega zato sto im se isplati a ne zato sto je to bolje za Srbiju. Ako oni povuku investicije, nece na gubitku biti samo Srbija. Dokle god nam je mentalitet da sve zavisi samo od drugih a ne i od nas samih, moracemo da igramo kako drugi sviraju...
pre 1 godinu
I do kog ste zaključka došli predsedniče?
pre 1 godinu
Čak ni ti ?
pre 1 godinu
Po cemu jaka Srbija srednja klasa nema ni za ogrev! Dve plate u kuci! Po cemu smo jaki!?
pre 1 godinu
"@Nikola
Skoro nisam procitao tačniji komentar, kad sredimo sami sebe bukvalno će EU trčati za nama, a i sami ćemo automatski živeti bolje"
JOhn
Pa što ne sredimo sami sebe? Neko nam brani? ili smo takav narod?
pre 1 godinu
Cak i da nam "vrate" Kosovo, bas me zanima sta bi radili sa teritorijom na kojoj zivi 92% Albanaca (podatak iz 2019, sad ih mozda ima i vise). Vreme je da priznamo da je nepovratno izgubljeno i krenemo dalje. U suprotnom, bice nam i dalje samo teret koji nas vuce u ambis.
pre 1 godinu
Mozeš još da lazeš ili manipoliraš alli ti to znaš da je bio okupirano i moraš priznati da više ne mozeš ga kontrolisati
pre 1 godinu
Ja svoje sinove nikad ne bi poslao da ginu za Kosovo,a vi kako hoćete!
pre 1 godinu
Ja sam znao za ovaj uslov od pocetka a sto su se neki pravili da ne cuju ili ne razumeju to je njihova stvar!
pre 1 godinu
O tome smo pričali redovno za ručkom u krugu porodice,kao i u kafani,kladionici,kada odemo kod kumova,prijatelja,rođaka u goste..,godinama unazad,nema ko nije komentarisao da će glavni uslov za pristup Srbije u EU biti priznanje nezavisnosti Kosova,a za to vreme i naši i strani političari su za medije davali izjave kako to nije istina i kako to od nas niko još nije tražio...,dakle znali smo to još pre 5-10 godina..
pre 1 godinu
Treba jasno i glasno da ponovis da Srbija ide svim.silama ka evropskoj uniji ali da su NATO-KOSOVO-sankcije Rusiji crvena linija preko koje Srbija nece da ide!
(buducnost, 14. jun 2022 10:40)
Pa onda ne ide "svim silama".
Mi smo tu malo specificni, mi bismo njihov standard, pasos, uslove, ali ipak da budemo tu negde i sa Rusijom ako moze. A ne moze. Ocigledno nas EU ne zeli i to je u redu, mnoge zemlje zive odlicno van EU. Mi prvo treba da iskorenimo korupciju u svim mogucim porama drustva (poprilicno sam pesimistican da uopste mozemo), trebamo nezavisno sudstvo, zastitu zivotne sredine. Kada to sredimo, EU ce trcati za nama a ne obratno. "Samo jos ovo, pa samo jos ono, pa jos samo Mladic, pa samo sporazum u Briselu" i tako dodjosmo do medjusobnog priznanja, sto je po meni jedno od najvecih ponizenja Srbije u istoriji.
Svako dobro. Pustite komentar molim.
pre 1 godinu
Mislim da je za Srbiju daleko važnije da postane ozbiljna država, u kojoj se vladavina prava ne dovodi u pitanje, od članstva u EU koje podrazumeva i ispunjavanje određenih političkih uslova koji su za nas neprihvatljivi. Investitori će doći ako imaju sigurnost poslovanja i ako mogu da zarade, ne interesuje ih Kosovo. Vučiću, sredi državu tako da oni nas zovu a ne da mi njih vučemo za rukav.
pre 1 godinu
Sve sto traze da se obeca da ce biti za dve, dve i po godine, posle naravno ne bude nego opet za dve, dve i po godine
pre 1 godinu
NE..!!!!
pre 1 godinu
EU 2033 , to je ipak malo preotimistično, možda ipak 2053 prije
pre 1 godinu
@Nikola
Skoro nisam procitao tačniji komentar, kad sredimo sami sebe bukvalno će EU trčati za nama, a i sami ćemo automatski živeti bolje. Problem je što većina naših gradjana hoće u EU samo da bi lakše mogli da odu preko a ne zato što očekuje rast standarda
pre 1 godinu
Prvo se rese stvari u svojoj kuci.Sloboda medija i vladavina prava.Posle toga EU nam i nije potrebna.
pre 1 godinu
a ja pitan pošto nam 20 godina pričate kako u politici nema emocija već samo interes - što se onda toga ne držite i uradite šta treba? kakvo crno prijateljstvo s rusima i istorija.....
pre 1 godinu
@sve se moze
Upravo tako. U Jugoslaviji smo na Uvcu napravili najvisu branu u Evropi. Sve puteve kroz Bosnu i CG su nasi inzenjeri kopali. Sve moze, problem je sto svi koji mogu su pobegli, jer su oni s najmanje mozga dosli na vrh i sada se cesu kada vide kako komplikovano deluje proizvodnja bilo cega.
Najtuznije sto cemo zbog tog stava u potpunosti zavisiti od tehnologije drugih, nebitno istoka ili zapada, a nijednima ni drugima necemo imati nista da ponudimo. Samo jeftinu radnu snagu. I samo nam moze gore biti.
Drugaciju bi filozofiju EU vodila da kod nas ima neke industrije i tehnologije. Ovako smo nevidjeno teska sirotinja, koja samo zeli da se nakaci na njihov budzet, zato nas i rastezu 20 godina i jos toliko. Kosovo je tu najmanji problem.
pre 1 godinu
Pa trebali smo davno da tražimo koji su sve uslovi za ulazak u EU. Odavno se priča da će uslov biti priznanje Kosova. To je trebalo davnih dana raščistiti. Poznati su zapadnjaci u njihovoj korektnosti i dosljednosti. Ali ako naše vođe poslednjih 20 godina nisu ništa učili na njihovim akcijama još od 1991. godine onda su oni glupi. Poznate su laži i prevare Zapada tokom ratova u SFRJ. I danas je ista matrica. Ja razumijem da mi nismo u nekoj poziciji da nešto tražimo ali da smo na vrijeme povukli ručnu, vjerujem da bi danas bili u boljoj poziciji.
pre 1 godinu
@sve se može
Sve se može kada kupiš licence ili gotov strani proizvod.
Sa kojim komponentama su napravljeni domaći kompjuteri?
Koji motori pokreću domaće avione? Okosnica naše PVO (do kupovine FK-3) su sistemi stari 50 godina jer mi i dalje ne možemo da napravimo ništa bolje od toga. Itd, itd...
pre 1 godinu
Ali, i dalje u zvaničnom pregovaračkom procesu stoji 'puna normalizacija odnosa', a nigde se ne govori o međusobnom priznanju", rekao je predsednik Srbije…
- Da ali problem je upravo u definiciji “puna normalizacija odnosa” i šta to konkretno znači. Pošto znači sve i svašta, a u stvari ne znači ništa, i može da se tumači i ovako i onako i razvlači u nedogled, onda su Nemci dali konkretan oblik: puna normalizacija odnosa = međusobno priznanje. To je u neku ruku i dobro jer smo sada na čisto, stvari su ogoljene, bez iluzija.
Naš izbor nije lak. Realno i hladne glave, dileme su ovakve: 1) Kad bi neko i priznao Kosovo, to ne garantuje da ćemo ikad ući u EU jer postoje brojni drugi faktori; 2) Kad bi odustali od EU, to ne garantuje da će nam Kosovo ikad biti vraćeno jer takodje postoje brojni drugi faktori.
pre 1 godinu
Da je Kosovo jedan od regiona u ju¿nom delu Srbije. Priznato. gde da potpišem. Tačka.
pre 1 godinu
Hodanje po tankoj zici presednice!
Ako je potpisano da se stvori SZO i EU garantuje a do sada nista nije ucinjeno onda je za mene nelogicno da se uopste o necemo dalje pregovora?!
Kada se neispostuje potpisano cemu onda dalji ugovori kada se nepostuju?
Ali tu se upravo vidi da smo mi srbi ustvari potpisali kapitulaciju na Rate i politickim sredstvima nemozemo nista da postignemo. Vise nego Ocigledno je da druga Strana moze da radi Sta hoce Jel taj zapad pogotovo nasi stari prijatelji nemci i GB im daju vetar u ledja za svaku akciju . Zar nije onda vreme za promenu u odnosu prema Tim pregovorima?
pre 1 godinu
“””To oko medija nznm sta je problem?
U SRB, za razliku od EU ima na desetine medija koji su otvoreno protiv SRB, da li mislite da je to moguce u Eu?
(C i n i k, 14. jun 2022 15:01)
“””
Naravno da je moguće. Šta misliš da su pratili Brexitovci i danas glasači Le Pen.
Najveći kritici EU kod nas su oni koji su EU videli samo na TVu, i to na ruskim kanalima.
pre 1 godinu
naši političari nisu znali da je krajnji cilj zapada da nateraju Srbiju da prizna secesiju dela svoje teritorije. EU nema alternativu i EU i Kosovo su kontraproduktivni od početka samo pitanje je šta je namera a šta izgovor
pre 1 godinu
Sve male zemlje zavise od velikih zemalja i njihovih korporacija. Ne mozemo mi da pravimo računare, avione, automobile i slično. Dakle, postoje alati u Evropi da nas vrate u srednji vek. Nije da nisu to radili više puta.
(Mika, 14. jun 2022 11:22)
Slazem se i samo da dodam da nisu samo male zemlje zavisne od drugih, vec i svetske sile. Citala sam da je jedan faktor koj utice na ekonomske probleme u SAD i svetu to sto Kina i dalje ima stroge kovid mere i ne proizvode kao ranije. Svet takodje zavisi od Saudijske Arabije za naftu, od Rusije za gas. Neke zemlje kao Koreja i Japan imaju americke vojne baze u svojim zemljama i zavise od njih za zastitu. Tako svet funkcionise, niko ne moze sam.
pre 1 godinu
"Sve male zemlje zavise od velikih zemalja i njihovih korporacija. Ne mozemo mi da pravimo računare, avione, automobile i slično. Dakle, postoje alati u Evropi da nas vrate u srednji vek. Nije da nisu to radili više puta."
Naravno da mogu da nam uvedu sankcije, ali to je druga stvar.
Komentar se pre svega odnosio na investicije iz EU u proizvodnju u Srbiji, za proizvode koji se dalje izvoze... Sve te fabrike koje se ovde otvaraju, to čine samo zbog jeftinije radne snage, subvencija koje daje država, besplatnog zemljišta, itd. Da im je isplativije negde drugde, ne bi ni razmišljali da ulažu u Srbiju koja realno nije baš najstabilnije mesto na svetu za ulaganje.
pre 1 godinu
Mislim da EU kompanije investiraju i Srbiju pre svega zato sto im se isplati a ne zato sto je to bolje za Srbiju. Ako oni povuku investicije, nece na gubitku biti samo Srbija. Dokle god nam je mentalitet da sve zavisi samo od drugih a ne i od nas samih, moracemo da igramo kako drugi sviraju...
(ja, 14. jun 2022 10:50)
Sve male zemlje zavise od velikih zemalja i njihovih korporacija. Ne mozemo mi da pravimo računare, avione, automobile i slično. Dakle, postoje alati u Evropi da nas vrate u srednji vek. Nije da nisu to radili više puta.
pre 1 godinu
Kosovo je Srbija!!!
pre 1 godinu
Kosovo je Srbija
pre 1 godinu
Srbija nece dati ni deo svoje teritorije! Kosovo je deo Srbije i to se nikad nece promeniti!
pre 1 godinu
Priznanjem Kosova se otvara put za dalje cepanje Srbije! Pitanje Kosova nije pitanje samo Kosova.
pre 1 godinu
Kosovo je Srbija, a Rusi su braća, ćao zdravo!!!
pre 1 godinu
Treba jasno i glasno da ponovis da Srbija ide svim.silama ka evropskoj uniji ali da su NATO-KOSOVO-sankcije Rusiji crvena linija preko koje Srbija nece da ide!
pre 1 godinu
Srbija nikad nece priznati nezavisnost Kosova!
pre 1 godinu
Признати га нећемо а они нека праве планове. Уосталом нису га ни они признали.
pre 1 godinu
ovo sa Rusijom ce da dodje i prodje,a bruka i izdaja bi ostala dovjeka!
pre 1 godinu
Šta bi EU da se odreknemo naše teritorije, koju su nam oteli i proglasili samoproklamovanom državom, e pa neće moći KiM je srce Srbije!
pre 1 godinu
Od svih kriterijuma, ima ih 35, počeli smo da pregovaramo o 18. Nismo pokazali ni za jedan da smo ispunili. A pričamo zvanično 22 godine da hoćemo u klub koji se zove EU. Ne treba da priznamo Kosovo, a i što bi, ono je simbol i deo našeg kolektivnog bića. Ne vredi nam da ga formalno priznamo za nezavisno, nećemo se od njega odvojiti. Šta je sa ostalim? To su civilizacijske stvari, svaka evropska država može da ih ima i mnoge ih imaju. O članstvu u EU se na kraju odlučuje referendumom, pa kako narod odluči. Ima ih koje ispunjavaju kriterijume ali ne žele u EU - Švajcarska, Norveška, Island, Velika Britanija. I šta ćemo sa svim tim drugim kriterijumima. Nisu nam važni ili nas mrzi? Tako i moja deca, pričaju mi da me vole, ali ne žele da srede sobu i kažu mi da sam dosadan. Ali soba mora da se sredi. Ne zbog mene nego zbog njih koji u njoj žive. Moja soba je sređena. Oni su još nedorasli, a šta je sa ovim dtuštvom?
pre 1 godinu
Ne damo Kosovo ni nase stavove, ma koliko se to nekome ne svidja! Ako EU ne odgovaraju nasi stavovi po pitanju Kosova, Ukraine, sta im mi mozemo...!
pre 1 godinu
Prvo se rese stvari u svojoj kuci.Sloboda medija i vladavina prava.Posle toga EU nam i nije potrebna.
(The Who, 14. jun 2022 14:00)
To oko medija nznm sta je problem?
U SRB, za razliku od EU ima na desetine medija koji su otvoreno protiv SRB, da li mislite da je to moguce u Eu?
pre 1 godinu
Никако. Нико нема право на то.
pre 1 godinu
Kao što su nam oteli Kosovo sutradan nekom može da se prohte da nam uzme još neki deo Srbije.
Izgleda da takva Srbija odgovara Evropskoj uniji.
pre 1 godinu
Ne znamo da li strancima odgovara jaka Srbija koja ima svoj stav po pitanju Kosova, ali mi svoj stav necemo menjati, svidelo se to njima ili ne!
pre 1 godinu
Ja sam čuo da će da prime bivšu jugoslovensku republiku Makedoniju u EU, čim promeni ime,..
... i ništa..
A i Kipar su primili u EU, iako nije priznao turski deo...
...i tako... pametnom dosta...
pre 1 godinu
Samo se treba pozvati na model Kipra i ne odustati od toga.
pre 1 godinu
Pozvati Zelinskog u Srbiju i uzajamna podrška o teritorijalnom integritetu.
pre 1 godinu
'Ne mozemo mi da pravimo računare, avione, automobile'
sve je to nekada radjeno, ali su fabrike upropascene. bili smo jedna od 6 zemalja koja je proizvodila podmornice.
tako da... sve se moze
pre 1 godinu
Da smo bili baje i razvijali poljoprivredu, stočarstvo itd.Sad bi mogli kako hoćemo.Ovako smo sve rasprodali i hoćemo da budemo glavni.
54 Komentari
Sortiraj po: