Sreda, 11.05.2022.

06:59

Rat – dan 77: Prva optužnica ruskom vojniku; "Kao živi štit drže 90.000 civila"; Raketiran Harkov FOTO/VIDEO

Sedamdeset sedmi dan rata u Ukrajini.

Izvor: B92

Rat – dan 77: Prva optužnica ruskom vojniku; "Kao živi štit drže 90.000 civila"; Raketiran Harkov FOTO/VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

48 Komentari

Sortiraj po:

simpo

pre 1 godinu

Srbi da zahvale bravaru,što je ubio sve vidjenije srbe,što je najbolje fabrike preselio iz Srbije,što je Hrvatskoj dozvolio da se izvuče i ako je izvršila genocid nad srbima i pritom je nagradio, da vaju ći im onoliku obalu,što je dve pokrajne instalrao u Srbiji a Srbi nisu dobili oko Knina nikakvu samoupravu i ako su ih hrvati satrli.Nadam se samo da će pravda kad tad biti ispravljena.

niko

pre 1 godinu

Lako je vama klincima vikati "živela Rusija", kad vam u Istoriji koju ne učite ne piše da su Rusi posle WW2 okupirali gomilu zemalja pod firmom Varšavskog ugovora i tako ih držali pola veka. Zahvalite "Bravaru" što nismo bili pod ruskom čizmom. Sasvim je razumljivo što Ukrajinci ne bi da budu pod ruskom čizmom. Čizma je čizma, pa makar bila i "bratska" To je pravi razlog ovog rata...

Možda je nešto drugo

pre 1 godinu

Ko je sad na strani NATO bio je na toj strani i 1999.
(da te podsetim, 11. maj 2022 14:27)

Ko je bio protiv onoga što je radio NATO, on je sada protiv ovoga što radi Rusija.

А. Петров

pre 1 godinu

У Русији се спрема ново издање Толстојевог романа “Специјална војна операција и мир”.

kentaur

pre 1 godinu

Ukrajinci traze oruzje da bi se branili od agresora. Imas li uopste predstavu kako to moze izgledati da ti neko umarsira u zemlju i krene da pustosi? Pa kasikom bi ih jurio ako treba!
Agresor je uvek agresor, bez obzira.
(Zoki, 11. maj 2022 12:08)

Ne ideš u rat sa velesilom sa kojom dijelis istoriju, kulturu, sličan jezik, izmješano stanovištvo, a zarad interesa nekoga s kim nemaš nikakve veze. Politika je moć pregovaranja, interesa, kompromisa, čak i da su Rusi tražili pripajanje istočnog dijela Rusiji.

#

pre 1 godinu

Sviđalo se nekome ili ne, ali Rusi su skoro završili posao na jugu. Moguće je da su početni napadi na severu bili samo odvlačenje pažnje. Ako izuzmemo Krim koji nije učestvovao ni u ovom ni u prošlom ratu, teritorija koju Rusi drže pod kontrolom je upetostručena. Pre operacije, Rusi su kontrolisali samo trećinu Luganske i Donjecke pokrajine. A sad imau 100% hersonske pokrajine, koja je sama veća od predratnih ruskih oblasti, zatim 80% Zaporožja, 60% Donjecka, 95% Luganjska i veliki deo harkovske pokrajine. Van njihove kontrole u Donbasu su samo 4 grada: Severnodonjeck, Lisičansk, Kramatorsk i Slavjansk. A ako im je namera da zauzmu celu ukrajinsku obalu, onda je tu glavni zadatak Odesa. Mikolajev je uvučen zalivom u kopno, tako da Rusi mogu da zauzmu obalu u širini od 40-50km i da on prestane da bude crnomorski grad. Odesa je vrlo blizu Rusima interesantnom Pridnestrovlju i ako ona padne, Rusi su na granici sa Rumunijom, gde se nalazi i čuveno Zmijsko ostrvo. Ako je Putinu bio plan da se Crno more vrati Rusiji, ona je 3/4 posla već završeno.
A kad se jednom izađe na neku liniju, jako je teško bilo koga pomeriti s nje. Rusiji će najveći problem da zadrži te teritorije biti međunarodna izolacija, a ne ukrajinska vojska, koja je dosad "osvojila" samo one oblasti koji su Rusi najavili da će se povući: Sumi i okoline Kijeva i Harkova. Ali i dalje nisam siguran da je baš moralo da se interveniše...

denverac

pre 1 godinu

@(Loznica, Gučevo, Cer…, 11. maj 2022 08:07)

Prvo, u bar pola su pobedili, a drugo, niko im nije uvodio sankcije i izolovao ih. Rusija ce zbog te izolacije biti vracena 20 godina unazad.

da te podsetim

pre 1 godinu

Ukrajinci traze oruzje da bi se branili od agresora. Imas li uopste predstavu kako to moze izgledati da ti neko umarsira u zemlju i krene da pustosi? Pa kasikom bi ih jurio ako treba!
Agresor je uvek agresor, bez obzira.
(Zoki, 11. maj 2022 12:08)

Znam dobro kako izgleda kad tuđa vojska uđe u tvoju zemlju. Pričao mi pradeda za Prvi i deda za Drugi svetski rat. Svedok sam bombardovanja 1999. Postoji drugi problem. O tome ne mogu da pričaju ljudi poput tebe. Ko je sad na strani NATO bio je na toj strani i 1999.

Isa

pre 1 godinu

ja ne znam da li Evropa stvarno misli da Ukrajna sama bez neke sire vojne koalicije moze da povrati izgubljene teritorije? Naravno da ne moze, i ka cemu onda vodi naoruzavanj Ukrajne, ratu niskog inteziteta i ucestalo koskanja na liniji razgranicenja, u narednih od 10 do 20 godina, a Ameri dobijaju Vijetnam u Evropi...
(dr, 11. maj 2022 13:03

Rusi dobijaju Vijetnam na svojoj zapadnoj granici. Ukrajina će se boriti protiv okupatora, sve dok ne bude neki novi Sajgon, ovog puta za Rusiju.

dr

pre 1 godinu

ja ne znam da li Evropa stvarno misli da Ukrajna sama bez neke sire vojne koalicije moze da povrati izgubljene teritorije? Naravno da ne moze, i ka cemu onda vodi naoruzavanj Ukrajne, ratu niskog inteziteta i ucestalo koskanja na liniji razgranicenja, u narednih od 10 do 20 godina, a Ameri dobijaju Vijetnam u Evropi...

Berkut

pre 1 godinu

Marijupolj je osvojen,Volnovaha,u Hersonu se uvodi rublja i ruski pasoši,juce poceli napadi kinžalima iz TU 22 na Odesu..nisu loši teritorijalni dobici za samo 77 dana rata!
(Oliver, 11. maj 2022 11:36)

Posle 77 dana Rusi pod svojom kontrolom drže manje teritorije nego što su držali drugog ilo trećeg dana rata.
Ako ovako nastave uskoro će upravo njihova vojska biti apsolutno demilitarizovana i u ljudstvu i u tehnici.

Zoki

pre 1 godinu

Rusi su od prvog dana rekli da im je cilj da demilitarizuju Ukrajinu. Sa druge strane ceo zapad pokušava a Ukrajinu " militarizuje " ogromnim isporukama oružija. Problem je nastao kada je zapad počeo da shvata da su i posle ovako skromne pomoći Ukrajini potrošili skoro sve što su mogli da daju. Sada pokušavaju da povećaju proizvodnju svega ali priznaju da su za to potrebne godine. Ukrajinci bespotrebno melju i vojsku i tehniku misleći da je pomoć neograničena. Da je kontranapad uspeo i proterao Ruse u 3 dana onda bi imao smisla. Ovako u stvari Rusi sede na jednom mestu i ostvaruju svoj cilj uništavanja tehnike i ljudstva sa mnogo manje truda i gubitaka. Napad na Zmijsko ostrvo pre par dana je odličan primer. Ukrajinci su u dva dana izgubili više dronova nego u mesec dana pre toga uz rezultat ravan nuli.
Tragedija je da Slovenski svet nema ni jednog lidera koji bi apelovao da se ovo bratsko krvoproliće okonča što pre i na drugi način.
(Rob Sinji, 11. maj 2022 08:32)

Ukrajinci traze oruzje da bi se branili od agresora. Imas li uopste predstavu kako to moze izgledati da ti neko umarsira u zemlju i krene da pustosi? Pa kasikom bi ih jurio ako treba!
Agresor je uvek agresor, bez obzira.

Bgd

pre 1 godinu

Ovaj rat je nevjerojatna Putinova greška. Imao je potpuno posvađan NATO nakon Trumpa. Ameri Britanci i EU su se svađali oko svega i svačega. A sada, sve nesuglasice unutar NATO-a idu pod tepih, Finska i Švedska u NATO, Ukrajina neprijatelj sljedećih 50 godina. Poremećena ekonomija, 20000 mrtvih ruskih vojnika.. I što je dobio : dva grada, od toga jedan sravnjen sa zemljom.
(zoran, 11. maj 2022 09:15)

Moguće da si u pravu ali šta je bila alternativa? Unapred hvala na pojašnjenju.

Možda je nešto drugo

pre 1 godinu

A šta su to osvojili osim kopnenog mosta ka Krimu?...
(Možda je nešto drugo, 11. maj 2022 10:03)

Imaš li ti predstavu kolika je to teritorija?
(Razmera karte, 11. maj 2022 10:45)

Imam, OGROMNA!
Ali opet nije "osvojili su sve što su želeli" kako se stalno spominje.
Nikolaev je već pusti san, a Odesa još dalja. U Donbasu još uvek nisu ni blizu da opkole Ukrajinsku vojsku, a to postaje sve teže.

Ne znam zašto je toliko teško priznati da su Rusi pogrešili u proceni i da su zbog toga napravili katastrofalne greške?

bez brige

pre 1 godinu

Čitam kažu Rusija ratuje sa NATO.
Malo sutra. Rusija ratuje protiv slabo naoružane Ukrane koja je u zadnjih 7 dana doba 85 haubica i pješadijske protivoklope, i nekoliko helikoptera.
I opet Rusi gube što su uzeli na prepad. Kijev ,Sumi , sad Harkov.
Zmislite vi koji tvrdite da Rusoja sa NATO ratuje da NATO digne avijaciju stratešku i lovačku, mornarucu , teške oklope , artiljeriju srednjg i dugog dometa , PVO sisteme , rajetne susteme itd...gdje bi u konvencijalnom sukobu bila Rusija.
Nato nije poslao Ukraini ni 1% svojih kapaciteta .
E sad

Bošnjak

pre 1 godinu

Ruska vojska se pokazala jako slabom po pitanju konvencionalnog ratovanja. Teško će i neriješeno izvući iz ovog sukoba dakle neku pat poziciju bez pobjednika a kamoli da pobijede.

Oliver

pre 1 godinu

Marijupolj je osvojen,Volnovaha,u Hersonu se uvodi rublja i ruski pasoši,juce poceli napadi kinžalima iz TU 22 na Odesu..nisu loši teritorijalni dobici za samo 77 dana rata!

Možda je nešto drugo

pre 1 godinu

Poslali Rusi 120000 vojnika na državu od 40 miliona stanovnika, isključivo staro naoružanje i do sada osvojila baš sve ono što je htela. Ne treba ni spominjati koliko oružja i kakvo oružje imaju Ukrajinci i ko im sve pruža logističku podršku,Proxi rat kakav do sada nije viđen. Žrtve neću ni spominjati. Pozdrav iz L.A-a.
(Los Angeles, 11. maj 2022 09:20)

A šta su to osvojili osim kopnenog mosta ka Krimu?
Kijev,Sumi,Černihiv,Harkov - sve katastrofa do katastrofe.
Donbas - rovovski rat i lokalno napredovanje po par km. Svako selo osvajaju nedeljama.

Pri tome Rusi ponavljaju sve stare greške. Pola gubutaka su im Ukrajinci naneli iz zaseda (što PT raketama, što artiljerijom).

PS. Oružje je u Ukrajinu počelo da pristiže tek kada su Ukrajinci zaustavili napredovanje Rusa na severu i istoku (sa sopstvenim oružjem), do tada je zapad samo nudio Zelenskom da ga evakuišu.

Obi-Wan

pre 1 godinu

@
Da se Nato direktno umešao avionima prvog dana rata bile bi mnogo manje žrtve i na ruskoj i na ukrajinskoj strani. Ovako gine se u ogromnom broju.
(bt, 11. maj 2022 08:08)

Najveće žrtve bi onda bile medju Nato pilotima...

Peđa

pre 1 godinu

(Marko, 11. maj 2022 07:21) Poslali Rusi 120000 vojnika na državu od 40 miliona stanovnika, isključivo staro naoružanje i do sada osvojila baš sve ono što je htela. Ne treba ni spominjati koliko oružja i kakvo oružje imaju Ukrajinci i ko im sve pruža logističku podršku,Proxi rat kakav do sada nije viđen. Žrtve neću ni spominjati. Pozdrav iz L.A-a.
(Los Angeles, 11. maj 2022 09:20)
Rusija je napala sa 300.000 vojnika, to kažu njihovi vojni analitičari. Ukrajina nije imala to oružije o kome pričaš nego ga je dobila kada je rat već počeo i u hodu se obučavaju. Imali su uglavnom staro sovjetsko. A za proxy rat se slažem, tu su moćne obe strane.

fudbaler

pre 1 godinu

Biti neutralan u ovom slucaju je biti na strani agresora koji je napao suverenu zemlju. To je fakta. Sta je neko radio negdje drugo nije opravdanje za nove zlocine.

Zoran

pre 1 godinu

Čitam komentare i ne mogu da verujem.U Ukrajini je prvo izbio građanski rat a Rusija je ušla u rat da bi zaštitila svoj milionski narod.Pa nato i danas ratuje u Siriji, bez poziva vlade i bez odluke UN pa ih sa zapada ne osuđuju.Dvostruki aršini, ali sa Rusijom tako ne može.Ako su toliko jaki neka napadnu Rusiju kao Srbiju, Siriju, Avganistan, Irak, Libiju itd.Sve ste to zaboravili?

Razmera karte

pre 1 godinu

@
A šta su to osvojili osim kopnenog mosta ka Krimu?...
(Možda je nešto drugo, 11. maj 2022 10:03)

Imaš li ti predstavu kolika je to teritorija?

zoran

pre 1 godinu

Ovaj rat je nevjerojatna Putinova greška. Imao je potpuno posvađan NATO nakon Trumpa. Ameri Britanci i EU su se svađali oko svega i svačega. A sada, sve nesuglasice unutar NATO-a idu pod tepih, Finska i Švedska u NATO, Ukrajina neprijatelj sljedećih 50 godina. Poremećena ekonomija, 20000 mrtvih ruskih vojnika.. I što je dobio : dva grada, od toga jedan sravnjen sa zemljom.

strah i trepet

pre 1 godinu

(Boris, 11. maj 2022 08:33)

Kako lepo ubede masu da svako izvlačenje novca iz džepova običnog naroda nije zbog pohlepe bogatih nego zbog nekih sporednih razloga. Sve skočilo a cena rada ostala ista. Malo čudno.

Los Angeles

pre 1 godinu

Potpuno sam neutralan u ovom sukobu,ali stvrano sam iznenadjen koliko je ruska vojska slaba.Jednostavno mislim da je korupcija unistila rusku vojsku,tehnika je stara i slabo odrzavana,logistike nema,inovacija isto tako.Jednostavno mislim da je nato ispred Rusije 200 godina.
(Marko, 11. maj 2022 07:21) Poslali Rusi 120000 vojnika na državu od 40 miliona stanovnika, isključivo staro naoružanje i do sada osvojila baš sve ono što je htela. Ne treba ni spominjati koliko oružja i kakvo oružje imaju Ukrajinci i ko im sve pruža logističku podršku,Proxi rat kakav do sada nije viđen. Žrtve neću ni spominjati. Pozdrav iz L.A-a.

Pamćenje kaže

pre 1 godinu

Zakon o zajmu i najmu iz drugog svjetskog rata kojim je SAD slala pomoc saveznicima u Evropi uključukući i Sovjetski Savez ,koliko je meni poznato.Taj zakon i pomoć koja je stigla su sprječili Hitlera da ovlada Evropom.Rusija nije Sovjetski Savez, stanovnika ima manje 100- ak miliona uključujući Ukrajinu.Ishod rata se nazire

Boris

pre 1 godinu

Ma bravo! Nema veze sto je inflacija u Americi skoro 10%!
(Ccc, 11. maj 2022 07:57)

Inflacija je u cijelom svijetu, postoji i prije rata U Ukrajini, pokidani lanci proizvodnje usled epidemije i tesko je podici proizvodnju usled ogromne traznje, plus cijene energenata rastu i prije rata. U USA je nezaposlenost na jednom od istorijskih minimuma. Inflacija u Rusiji je 15-20%, a imace pad GDP- a od 10-15% za ovu godinu, vracaju se 30 godina unazad, hiljade kompanija su prestale sa radom. Pogledaj Kinu, Sangaj najveci proizvodni centar na svijetu u full lockdown- u skoro dva mjeseca, ne radi nista. I kod nas je inflacija + 10%, a novog posla ni u tragovima, tako da manje brige o USA koja i u vrijeme ekonomske krize, a sad kriza jeste u cijelom svijetu stoji 100 puta bolje nego mi.

bt

pre 1 godinu

Da se Nato direktno umešao avionima prvog dana rata bile bi mnogo manje žrtve i na ruskoj i na ukrajinskoj strani. Ovako gine se u ogromnom broju.

Rob Sinji

pre 1 godinu

Rusi su od prvog dana rekli da im je cilj da demilitarizuju Ukrajinu. Sa druge strane ceo zapad pokušava a Ukrajinu " militarizuje " ogromnim isporukama oružija. Problem je nastao kada je zapad počeo da shvata da su i posle ovako skromne pomoći Ukrajini potrošili skoro sve što su mogli da daju. Sada pokušavaju da povećaju proizvodnju svega ali priznaju da su za to potrebne godine. Ukrajinci bespotrebno melju i vojsku i tehniku misleći da je pomoć neograničena. Da je kontranapad uspeo i proterao Ruse u 3 dana onda bi imao smisla. Ovako u stvari Rusi sede na jednom mestu i ostvaruju svoj cilj uništavanja tehnike i ljudstva sa mnogo manje truda i gubitaka. Napad na Zmijsko ostrvo pre par dana je odličan primer. Ukrajinci su u dva dana izgubili više dronova nego u mesec dana pre toga uz rezultat ravan nuli.
Tragedija je da Slovenski svet nema ni jednog lidera koji bi apelovao da se ovo bratsko krvoproliće okonča što pre i na drugi način.

mmn

pre 1 godinu

Svakome s normalnim načinom razmišljanja je jasno da je ovo otpočetka rat Putina i Ukrajinskog naroda. Ruska vojska gubi rat, previše mrtvih i ovo više nije rat za teritorij koji je isprva bio, već da putin zadrži svoju poziciju koju ima.

Ricky

pre 1 godinu

I ja sam neutralan jer je hiljadama km daleko od nas i ne treba ovoliku pažnju medija da ima taj problem koji se nas ne dotiče ali znaš li koliki su kapaciteti ruske vojske? Koliko je u procentima vojnika i vojne opreme u Ukrajini u odnosu na pun kapacitet iste? Rusija je trenutno prva nuklearna sila sveta. Inače nas je NATO uz pomoć domaćih političara vratio u srednji vek a Ukrajina je trenutno sa ovim razaranjem vraćena minimum 200 godina unazad…
(Loznica, Gučevo, Cer…, 11. maj 2022 07:38)

Ja nisam neutralan, jedna Evropska zemlja je napala drugu i civili ispaštaju. A ti grešiš u bas svemu, seti se ovoga za 10 godina, kad vidis gde je Ukrajina a gde Rusija tada. Putin je Rusiju vratio 20 godina unazad, ko nas Milosevic.

Džingis Kan

pre 1 godinu

@marko, pogrešna procena. Ovde je skoro pa direktan sukob NATO, Rusija, preko grbače Ukrajinaca. Zar neko misli da takav sukob može da traje par dana.

Marko

pre 1 godinu

Potpuno sam neutralan u ovom sukobu,ali stvrano sam iznenadjen koliko je ruska vojska slaba.Jednostavno mislim da je korupcija unistila rusku vojsku,tehnika je stara i slabo odrzavana,logistike nema,inovacija isto tako.Jednostavno mislim da je nato ispred Rusije 200 godina.

Kliker iz Doli Bel

pre 1 godinu

Prvo je išao blickrig,onda potkove i potkovice,posle toga mic po mic,te zmija polako guši žabu.Ništa od te strategije nije prošlo.Momentalno pat pozicija sa debelim naoružavanjem Ukrija.Loša procena Rusa u vlastite sposobnosti i neprijateljeve mogućnosti.

simpo

pre 1 godinu

Srbi da zahvale bravaru,što je ubio sve vidjenije srbe,što je najbolje fabrike preselio iz Srbije,što je Hrvatskoj dozvolio da se izvuče i ako je izvršila genocid nad srbima i pritom je nagradio, da vaju ći im onoliku obalu,što je dve pokrajne instalrao u Srbiji a Srbi nisu dobili oko Knina nikakvu samoupravu i ako su ih hrvati satrli.Nadam se samo da će pravda kad tad biti ispravljena.

kentaur

pre 1 godinu

Ukrajinci traze oruzje da bi se branili od agresora. Imas li uopste predstavu kako to moze izgledati da ti neko umarsira u zemlju i krene da pustosi? Pa kasikom bi ih jurio ako treba!
Agresor je uvek agresor, bez obzira.
(Zoki, 11. maj 2022 12:08)

Ne ideš u rat sa velesilom sa kojom dijelis istoriju, kulturu, sličan jezik, izmješano stanovištvo, a zarad interesa nekoga s kim nemaš nikakve veze. Politika je moć pregovaranja, interesa, kompromisa, čak i da su Rusi tražili pripajanje istočnog dijela Rusiji.

niko

pre 1 godinu

Lako je vama klincima vikati "živela Rusija", kad vam u Istoriji koju ne učite ne piše da su Rusi posle WW2 okupirali gomilu zemalja pod firmom Varšavskog ugovora i tako ih držali pola veka. Zahvalite "Bravaru" što nismo bili pod ruskom čizmom. Sasvim je razumljivo što Ukrajinci ne bi da budu pod ruskom čizmom. Čizma je čizma, pa makar bila i "bratska" To je pravi razlog ovog rata...

Zoran

pre 1 godinu

Čitam komentare i ne mogu da verujem.U Ukrajini je prvo izbio građanski rat a Rusija je ušla u rat da bi zaštitila svoj milionski narod.Pa nato i danas ratuje u Siriji, bez poziva vlade i bez odluke UN pa ih sa zapada ne osuđuju.Dvostruki aršini, ali sa Rusijom tako ne može.Ako su toliko jaki neka napadnu Rusiju kao Srbiju, Siriju, Avganistan, Irak, Libiju itd.Sve ste to zaboravili?

da te podsetim

pre 1 godinu

Ukrajinci traze oruzje da bi se branili od agresora. Imas li uopste predstavu kako to moze izgledati da ti neko umarsira u zemlju i krene da pustosi? Pa kasikom bi ih jurio ako treba!
Agresor je uvek agresor, bez obzira.
(Zoki, 11. maj 2022 12:08)

Znam dobro kako izgleda kad tuđa vojska uđe u tvoju zemlju. Pričao mi pradeda za Prvi i deda za Drugi svetski rat. Svedok sam bombardovanja 1999. Postoji drugi problem. O tome ne mogu da pričaju ljudi poput tebe. Ko je sad na strani NATO bio je na toj strani i 1999.

Džingis Kan

pre 1 godinu

@marko, pogrešna procena. Ovde je skoro pa direktan sukob NATO, Rusija, preko grbače Ukrajinaca. Zar neko misli da takav sukob može da traje par dana.

Zoki

pre 1 godinu

Rusi su od prvog dana rekli da im je cilj da demilitarizuju Ukrajinu. Sa druge strane ceo zapad pokušava a Ukrajinu " militarizuje " ogromnim isporukama oružija. Problem je nastao kada je zapad počeo da shvata da su i posle ovako skromne pomoći Ukrajini potrošili skoro sve što su mogli da daju. Sada pokušavaju da povećaju proizvodnju svega ali priznaju da su za to potrebne godine. Ukrajinci bespotrebno melju i vojsku i tehniku misleći da je pomoć neograničena. Da je kontranapad uspeo i proterao Ruse u 3 dana onda bi imao smisla. Ovako u stvari Rusi sede na jednom mestu i ostvaruju svoj cilj uništavanja tehnike i ljudstva sa mnogo manje truda i gubitaka. Napad na Zmijsko ostrvo pre par dana je odličan primer. Ukrajinci su u dva dana izgubili više dronova nego u mesec dana pre toga uz rezultat ravan nuli.
Tragedija je da Slovenski svet nema ni jednog lidera koji bi apelovao da se ovo bratsko krvoproliće okonča što pre i na drugi način.
(Rob Sinji, 11. maj 2022 08:32)

Ukrajinci traze oruzje da bi se branili od agresora. Imas li uopste predstavu kako to moze izgledati da ti neko umarsira u zemlju i krene da pustosi? Pa kasikom bi ih jurio ako treba!
Agresor je uvek agresor, bez obzira.

Rob Sinji

pre 1 godinu

Rusi su od prvog dana rekli da im je cilj da demilitarizuju Ukrajinu. Sa druge strane ceo zapad pokušava a Ukrajinu " militarizuje " ogromnim isporukama oružija. Problem je nastao kada je zapad počeo da shvata da su i posle ovako skromne pomoći Ukrajini potrošili skoro sve što su mogli da daju. Sada pokušavaju da povećaju proizvodnju svega ali priznaju da su za to potrebne godine. Ukrajinci bespotrebno melju i vojsku i tehniku misleći da je pomoć neograničena. Da je kontranapad uspeo i proterao Ruse u 3 dana onda bi imao smisla. Ovako u stvari Rusi sede na jednom mestu i ostvaruju svoj cilj uništavanja tehnike i ljudstva sa mnogo manje truda i gubitaka. Napad na Zmijsko ostrvo pre par dana je odličan primer. Ukrajinci su u dva dana izgubili više dronova nego u mesec dana pre toga uz rezultat ravan nuli.
Tragedija je da Slovenski svet nema ni jednog lidera koji bi apelovao da se ovo bratsko krvoproliće okonča što pre i na drugi način.

А. Петров

pre 1 godinu

У Русији се спрема ново издање Толстојевог романа “Специјална војна операција и мир”.

Možda je nešto drugo

pre 1 godinu

Ko je sad na strani NATO bio je na toj strani i 1999.
(da te podsetim, 11. maj 2022 14:27)

Ko je bio protiv onoga što je radio NATO, on je sada protiv ovoga što radi Rusija.

#

pre 1 godinu

Sviđalo se nekome ili ne, ali Rusi su skoro završili posao na jugu. Moguće je da su početni napadi na severu bili samo odvlačenje pažnje. Ako izuzmemo Krim koji nije učestvovao ni u ovom ni u prošlom ratu, teritorija koju Rusi drže pod kontrolom je upetostručena. Pre operacije, Rusi su kontrolisali samo trećinu Luganske i Donjecke pokrajine. A sad imau 100% hersonske pokrajine, koja je sama veća od predratnih ruskih oblasti, zatim 80% Zaporožja, 60% Donjecka, 95% Luganjska i veliki deo harkovske pokrajine. Van njihove kontrole u Donbasu su samo 4 grada: Severnodonjeck, Lisičansk, Kramatorsk i Slavjansk. A ako im je namera da zauzmu celu ukrajinsku obalu, onda je tu glavni zadatak Odesa. Mikolajev je uvučen zalivom u kopno, tako da Rusi mogu da zauzmu obalu u širini od 40-50km i da on prestane da bude crnomorski grad. Odesa je vrlo blizu Rusima interesantnom Pridnestrovlju i ako ona padne, Rusi su na granici sa Rumunijom, gde se nalazi i čuveno Zmijsko ostrvo. Ako je Putinu bio plan da se Crno more vrati Rusiji, ona je 3/4 posla već završeno.
A kad se jednom izađe na neku liniju, jako je teško bilo koga pomeriti s nje. Rusiji će najveći problem da zadrži te teritorije biti međunarodna izolacija, a ne ukrajinska vojska, koja je dosad "osvojila" samo one oblasti koji su Rusi najavili da će se povući: Sumi i okoline Kijeva i Harkova. Ali i dalje nisam siguran da je baš moralo da se interveniše...

strah i trepet

pre 1 godinu

(Boris, 11. maj 2022 08:33)

Kako lepo ubede masu da svako izvlačenje novca iz džepova običnog naroda nije zbog pohlepe bogatih nego zbog nekih sporednih razloga. Sve skočilo a cena rada ostala ista. Malo čudno.

Berkut

pre 1 godinu

Marijupolj je osvojen,Volnovaha,u Hersonu se uvodi rublja i ruski pasoši,juce poceli napadi kinžalima iz TU 22 na Odesu..nisu loši teritorijalni dobici za samo 77 dana rata!
(Oliver, 11. maj 2022 11:36)

Posle 77 dana Rusi pod svojom kontrolom drže manje teritorije nego što su držali drugog ilo trećeg dana rata.
Ako ovako nastave uskoro će upravo njihova vojska biti apsolutno demilitarizovana i u ljudstvu i u tehnici.

Bgd

pre 1 godinu

Ovaj rat je nevjerojatna Putinova greška. Imao je potpuno posvađan NATO nakon Trumpa. Ameri Britanci i EU su se svađali oko svega i svačega. A sada, sve nesuglasice unutar NATO-a idu pod tepih, Finska i Švedska u NATO, Ukrajina neprijatelj sljedećih 50 godina. Poremećena ekonomija, 20000 mrtvih ruskih vojnika.. I što je dobio : dva grada, od toga jedan sravnjen sa zemljom.
(zoran, 11. maj 2022 09:15)

Moguće da si u pravu ali šta je bila alternativa? Unapred hvala na pojašnjenju.

Kliker iz Doli Bel

pre 1 godinu

Prvo je išao blickrig,onda potkove i potkovice,posle toga mic po mic,te zmija polako guši žabu.Ništa od te strategije nije prošlo.Momentalno pat pozicija sa debelim naoružavanjem Ukrija.Loša procena Rusa u vlastite sposobnosti i neprijateljeve mogućnosti.

Obi-Wan

pre 1 godinu

@
Da se Nato direktno umešao avionima prvog dana rata bile bi mnogo manje žrtve i na ruskoj i na ukrajinskoj strani. Ovako gine se u ogromnom broju.
(bt, 11. maj 2022 08:08)

Najveće žrtve bi onda bile medju Nato pilotima...

zoran

pre 1 godinu

Ovaj rat je nevjerojatna Putinova greška. Imao je potpuno posvađan NATO nakon Trumpa. Ameri Britanci i EU su se svađali oko svega i svačega. A sada, sve nesuglasice unutar NATO-a idu pod tepih, Finska i Švedska u NATO, Ukrajina neprijatelj sljedećih 50 godina. Poremećena ekonomija, 20000 mrtvih ruskih vojnika.. I što je dobio : dva grada, od toga jedan sravnjen sa zemljom.

bez brige

pre 1 godinu

Čitam kažu Rusija ratuje sa NATO.
Malo sutra. Rusija ratuje protiv slabo naoružane Ukrane koja je u zadnjih 7 dana doba 85 haubica i pješadijske protivoklope, i nekoliko helikoptera.
I opet Rusi gube što su uzeli na prepad. Kijev ,Sumi , sad Harkov.
Zmislite vi koji tvrdite da Rusoja sa NATO ratuje da NATO digne avijaciju stratešku i lovačku, mornarucu , teške oklope , artiljeriju srednjg i dugog dometa , PVO sisteme , rajetne susteme itd...gdje bi u konvencijalnom sukobu bila Rusija.
Nato nije poslao Ukraini ni 1% svojih kapaciteta .
E sad

Možda je nešto drugo

pre 1 godinu

A šta su to osvojili osim kopnenog mosta ka Krimu?...
(Možda je nešto drugo, 11. maj 2022 10:03)

Imaš li ti predstavu kolika je to teritorija?
(Razmera karte, 11. maj 2022 10:45)

Imam, OGROMNA!
Ali opet nije "osvojili su sve što su želeli" kako se stalno spominje.
Nikolaev je već pusti san, a Odesa još dalja. U Donbasu još uvek nisu ni blizu da opkole Ukrajinsku vojsku, a to postaje sve teže.

Ne znam zašto je toliko teško priznati da su Rusi pogrešili u proceni i da su zbog toga napravili katastrofalne greške?

Isa

pre 1 godinu

ja ne znam da li Evropa stvarno misli da Ukrajna sama bez neke sire vojne koalicije moze da povrati izgubljene teritorije? Naravno da ne moze, i ka cemu onda vodi naoruzavanj Ukrajne, ratu niskog inteziteta i ucestalo koskanja na liniji razgranicenja, u narednih od 10 do 20 godina, a Ameri dobijaju Vijetnam u Evropi...
(dr, 11. maj 2022 13:03

Rusi dobijaju Vijetnam na svojoj zapadnoj granici. Ukrajina će se boriti protiv okupatora, sve dok ne bude neki novi Sajgon, ovog puta za Rusiju.

Los Angeles

pre 1 godinu

Potpuno sam neutralan u ovom sukobu,ali stvrano sam iznenadjen koliko je ruska vojska slaba.Jednostavno mislim da je korupcija unistila rusku vojsku,tehnika je stara i slabo odrzavana,logistike nema,inovacija isto tako.Jednostavno mislim da je nato ispred Rusije 200 godina.
(Marko, 11. maj 2022 07:21) Poslali Rusi 120000 vojnika na državu od 40 miliona stanovnika, isključivo staro naoružanje i do sada osvojila baš sve ono što je htela. Ne treba ni spominjati koliko oružja i kakvo oružje imaju Ukrajinci i ko im sve pruža logističku podršku,Proxi rat kakav do sada nije viđen. Žrtve neću ni spominjati. Pozdrav iz L.A-a.

mmn

pre 1 godinu

Svakome s normalnim načinom razmišljanja je jasno da je ovo otpočetka rat Putina i Ukrajinskog naroda. Ruska vojska gubi rat, previše mrtvih i ovo više nije rat za teritorij koji je isprva bio, već da putin zadrži svoju poziciju koju ima.

Oliver

pre 1 godinu

Marijupolj je osvojen,Volnovaha,u Hersonu se uvodi rublja i ruski pasoši,juce poceli napadi kinžalima iz TU 22 na Odesu..nisu loši teritorijalni dobici za samo 77 dana rata!

Boris

pre 1 godinu

Ma bravo! Nema veze sto je inflacija u Americi skoro 10%!
(Ccc, 11. maj 2022 07:57)

Inflacija je u cijelom svijetu, postoji i prije rata U Ukrajini, pokidani lanci proizvodnje usled epidemije i tesko je podici proizvodnju usled ogromne traznje, plus cijene energenata rastu i prije rata. U USA je nezaposlenost na jednom od istorijskih minimuma. Inflacija u Rusiji je 15-20%, a imace pad GDP- a od 10-15% za ovu godinu, vracaju se 30 godina unazad, hiljade kompanija su prestale sa radom. Pogledaj Kinu, Sangaj najveci proizvodni centar na svijetu u full lockdown- u skoro dva mjeseca, ne radi nista. I kod nas je inflacija + 10%, a novog posla ni u tragovima, tako da manje brige o USA koja i u vrijeme ekonomske krize, a sad kriza jeste u cijelom svijetu stoji 100 puta bolje nego mi.

Bošnjak

pre 1 godinu

Ruska vojska se pokazala jako slabom po pitanju konvencionalnog ratovanja. Teško će i neriješeno izvući iz ovog sukoba dakle neku pat poziciju bez pobjednika a kamoli da pobijede.

Marko

pre 1 godinu

Potpuno sam neutralan u ovom sukobu,ali stvrano sam iznenadjen koliko je ruska vojska slaba.Jednostavno mislim da je korupcija unistila rusku vojsku,tehnika je stara i slabo odrzavana,logistike nema,inovacija isto tako.Jednostavno mislim da je nato ispred Rusije 200 godina.

Ricky

pre 1 godinu

I ja sam neutralan jer je hiljadama km daleko od nas i ne treba ovoliku pažnju medija da ima taj problem koji se nas ne dotiče ali znaš li koliki su kapaciteti ruske vojske? Koliko je u procentima vojnika i vojne opreme u Ukrajini u odnosu na pun kapacitet iste? Rusija je trenutno prva nuklearna sila sveta. Inače nas je NATO uz pomoć domaćih političara vratio u srednji vek a Ukrajina je trenutno sa ovim razaranjem vraćena minimum 200 godina unazad…
(Loznica, Gučevo, Cer…, 11. maj 2022 07:38)

Ja nisam neutralan, jedna Evropska zemlja je napala drugu i civili ispaštaju. A ti grešiš u bas svemu, seti se ovoga za 10 godina, kad vidis gde je Ukrajina a gde Rusija tada. Putin je Rusiju vratio 20 godina unazad, ko nas Milosevic.

Razmera karte

pre 1 godinu

@
A šta su to osvojili osim kopnenog mosta ka Krimu?...
(Možda je nešto drugo, 11. maj 2022 10:03)

Imaš li ti predstavu kolika je to teritorija?

fudbaler

pre 1 godinu

Biti neutralan u ovom slucaju je biti na strani agresora koji je napao suverenu zemlju. To je fakta. Sta je neko radio negdje drugo nije opravdanje za nove zlocine.

denverac

pre 1 godinu

@(Loznica, Gučevo, Cer…, 11. maj 2022 08:07)

Prvo, u bar pola su pobedili, a drugo, niko im nije uvodio sankcije i izolovao ih. Rusija ce zbog te izolacije biti vracena 20 godina unazad.

dr

pre 1 godinu

ja ne znam da li Evropa stvarno misli da Ukrajna sama bez neke sire vojne koalicije moze da povrati izgubljene teritorije? Naravno da ne moze, i ka cemu onda vodi naoruzavanj Ukrajne, ratu niskog inteziteta i ucestalo koskanja na liniji razgranicenja, u narednih od 10 do 20 godina, a Ameri dobijaju Vijetnam u Evropi...

Možda je nešto drugo

pre 1 godinu

Poslali Rusi 120000 vojnika na državu od 40 miliona stanovnika, isključivo staro naoružanje i do sada osvojila baš sve ono što je htela. Ne treba ni spominjati koliko oružja i kakvo oružje imaju Ukrajinci i ko im sve pruža logističku podršku,Proxi rat kakav do sada nije viđen. Žrtve neću ni spominjati. Pozdrav iz L.A-a.
(Los Angeles, 11. maj 2022 09:20)

A šta su to osvojili osim kopnenog mosta ka Krimu?
Kijev,Sumi,Černihiv,Harkov - sve katastrofa do katastrofe.
Donbas - rovovski rat i lokalno napredovanje po par km. Svako selo osvajaju nedeljama.

Pri tome Rusi ponavljaju sve stare greške. Pola gubutaka su im Ukrajinci naneli iz zaseda (što PT raketama, što artiljerijom).

PS. Oružje je u Ukrajinu počelo da pristiže tek kada su Ukrajinci zaustavili napredovanje Rusa na severu i istoku (sa sopstvenim oružjem), do tada je zapad samo nudio Zelenskom da ga evakuišu.

Pamćenje kaže

pre 1 godinu

Zakon o zajmu i najmu iz drugog svjetskog rata kojim je SAD slala pomoc saveznicima u Evropi uključukući i Sovjetski Savez ,koliko je meni poznato.Taj zakon i pomoć koja je stigla su sprječili Hitlera da ovlada Evropom.Rusija nije Sovjetski Savez, stanovnika ima manje 100- ak miliona uključujući Ukrajinu.Ishod rata se nazire

Peđa

pre 1 godinu

(Marko, 11. maj 2022 07:21) Poslali Rusi 120000 vojnika na državu od 40 miliona stanovnika, isključivo staro naoružanje i do sada osvojila baš sve ono što je htela. Ne treba ni spominjati koliko oružja i kakvo oružje imaju Ukrajinci i ko im sve pruža logističku podršku,Proxi rat kakav do sada nije viđen. Žrtve neću ni spominjati. Pozdrav iz L.A-a.
(Los Angeles, 11. maj 2022 09:20)
Rusija je napala sa 300.000 vojnika, to kažu njihovi vojni analitičari. Ukrajina nije imala to oružije o kome pričaš nego ga je dobila kada je rat već počeo i u hodu se obučavaju. Imali su uglavnom staro sovjetsko. A za proxy rat se slažem, tu su moćne obe strane.

bt

pre 1 godinu

Da se Nato direktno umešao avionima prvog dana rata bile bi mnogo manje žrtve i na ruskoj i na ukrajinskoj strani. Ovako gine se u ogromnom broju.

niko

pre 1 godinu

Lako je vama klincima vikati "živela Rusija", kad vam u Istoriji koju ne učite ne piše da su Rusi posle WW2 okupirali gomilu zemalja pod firmom Varšavskog ugovora i tako ih držali pola veka. Zahvalite "Bravaru" što nismo bili pod ruskom čizmom. Sasvim je razumljivo što Ukrajinci ne bi da budu pod ruskom čizmom. Čizma je čizma, pa makar bila i "bratska" To je pravi razlog ovog rata...

Berkut

pre 1 godinu

Marijupolj je osvojen,Volnovaha,u Hersonu se uvodi rublja i ruski pasoši,juce poceli napadi kinžalima iz TU 22 na Odesu..nisu loši teritorijalni dobici za samo 77 dana rata!
(Oliver, 11. maj 2022 11:36)

Posle 77 dana Rusi pod svojom kontrolom drže manje teritorije nego što su držali drugog ilo trećeg dana rata.
Ako ovako nastave uskoro će upravo njihova vojska biti apsolutno demilitarizovana i u ljudstvu i u tehnici.

kentaur

pre 1 godinu

Ukrajinci traze oruzje da bi se branili od agresora. Imas li uopste predstavu kako to moze izgledati da ti neko umarsira u zemlju i krene da pustosi? Pa kasikom bi ih jurio ako treba!
Agresor je uvek agresor, bez obzira.
(Zoki, 11. maj 2022 12:08)

Ne ideš u rat sa velesilom sa kojom dijelis istoriju, kulturu, sličan jezik, izmješano stanovištvo, a zarad interesa nekoga s kim nemaš nikakve veze. Politika je moć pregovaranja, interesa, kompromisa, čak i da su Rusi tražili pripajanje istočnog dijela Rusiji.

mmn

pre 1 godinu

Svakome s normalnim načinom razmišljanja je jasno da je ovo otpočetka rat Putina i Ukrajinskog naroda. Ruska vojska gubi rat, previše mrtvih i ovo više nije rat za teritorij koji je isprva bio, već da putin zadrži svoju poziciju koju ima.

Zoki

pre 1 godinu

Rusi su od prvog dana rekli da im je cilj da demilitarizuju Ukrajinu. Sa druge strane ceo zapad pokušava a Ukrajinu " militarizuje " ogromnim isporukama oružija. Problem je nastao kada je zapad počeo da shvata da su i posle ovako skromne pomoći Ukrajini potrošili skoro sve što su mogli da daju. Sada pokušavaju da povećaju proizvodnju svega ali priznaju da su za to potrebne godine. Ukrajinci bespotrebno melju i vojsku i tehniku misleći da je pomoć neograničena. Da je kontranapad uspeo i proterao Ruse u 3 dana onda bi imao smisla. Ovako u stvari Rusi sede na jednom mestu i ostvaruju svoj cilj uništavanja tehnike i ljudstva sa mnogo manje truda i gubitaka. Napad na Zmijsko ostrvo pre par dana je odličan primer. Ukrajinci su u dva dana izgubili više dronova nego u mesec dana pre toga uz rezultat ravan nuli.
Tragedija je da Slovenski svet nema ni jednog lidera koji bi apelovao da se ovo bratsko krvoproliće okonča što pre i na drugi način.
(Rob Sinji, 11. maj 2022 08:32)

Ukrajinci traze oruzje da bi se branili od agresora. Imas li uopste predstavu kako to moze izgledati da ti neko umarsira u zemlju i krene da pustosi? Pa kasikom bi ih jurio ako treba!
Agresor je uvek agresor, bez obzira.

bez brige

pre 1 godinu

Čitam kažu Rusija ratuje sa NATO.
Malo sutra. Rusija ratuje protiv slabo naoružane Ukrane koja je u zadnjih 7 dana doba 85 haubica i pješadijske protivoklope, i nekoliko helikoptera.
I opet Rusi gube što su uzeli na prepad. Kijev ,Sumi , sad Harkov.
Zmislite vi koji tvrdite da Rusoja sa NATO ratuje da NATO digne avijaciju stratešku i lovačku, mornarucu , teške oklope , artiljeriju srednjg i dugog dometa , PVO sisteme , rajetne susteme itd...gdje bi u konvencijalnom sukobu bila Rusija.
Nato nije poslao Ukraini ni 1% svojih kapaciteta .
E sad

Možda je nešto drugo

pre 1 godinu

Ko je sad na strani NATO bio je na toj strani i 1999.
(da te podsetim, 11. maj 2022 14:27)

Ko je bio protiv onoga što je radio NATO, on je sada protiv ovoga što radi Rusija.

Isa

pre 1 godinu

ja ne znam da li Evropa stvarno misli da Ukrajna sama bez neke sire vojne koalicije moze da povrati izgubljene teritorije? Naravno da ne moze, i ka cemu onda vodi naoruzavanj Ukrajne, ratu niskog inteziteta i ucestalo koskanja na liniji razgranicenja, u narednih od 10 do 20 godina, a Ameri dobijaju Vijetnam u Evropi...
(dr, 11. maj 2022 13:03

Rusi dobijaju Vijetnam na svojoj zapadnoj granici. Ukrajina će se boriti protiv okupatora, sve dok ne bude neki novi Sajgon, ovog puta za Rusiju.

Bošnjak

pre 1 godinu

Ruska vojska se pokazala jako slabom po pitanju konvencionalnog ratovanja. Teško će i neriješeno izvući iz ovog sukoba dakle neku pat poziciju bez pobjednika a kamoli da pobijede.

Marko

pre 1 godinu

Potpuno sam neutralan u ovom sukobu,ali stvrano sam iznenadjen koliko je ruska vojska slaba.Jednostavno mislim da je korupcija unistila rusku vojsku,tehnika je stara i slabo odrzavana,logistike nema,inovacija isto tako.Jednostavno mislim da je nato ispred Rusije 200 godina.

Oliver

pre 1 godinu

Marijupolj je osvojen,Volnovaha,u Hersonu se uvodi rublja i ruski pasoši,juce poceli napadi kinžalima iz TU 22 na Odesu..nisu loši teritorijalni dobici za samo 77 dana rata!

simpo

pre 1 godinu

Srbi da zahvale bravaru,što je ubio sve vidjenije srbe,što je najbolje fabrike preselio iz Srbije,što je Hrvatskoj dozvolio da se izvuče i ako je izvršila genocid nad srbima i pritom je nagradio, da vaju ći im onoliku obalu,što je dve pokrajne instalrao u Srbiji a Srbi nisu dobili oko Knina nikakvu samoupravu i ako su ih hrvati satrli.Nadam se samo da će pravda kad tad biti ispravljena.

bt

pre 1 godinu

Da se Nato direktno umešao avionima prvog dana rata bile bi mnogo manje žrtve i na ruskoj i na ukrajinskoj strani. Ovako gine se u ogromnom broju.

fudbaler

pre 1 godinu

Biti neutralan u ovom slucaju je biti na strani agresora koji je napao suverenu zemlju. To je fakta. Sta je neko radio negdje drugo nije opravdanje za nove zlocine.

zoran

pre 1 godinu

Ovaj rat je nevjerojatna Putinova greška. Imao je potpuno posvađan NATO nakon Trumpa. Ameri Britanci i EU su se svađali oko svega i svačega. A sada, sve nesuglasice unutar NATO-a idu pod tepih, Finska i Švedska u NATO, Ukrajina neprijatelj sljedećih 50 godina. Poremećena ekonomija, 20000 mrtvih ruskih vojnika.. I što je dobio : dva grada, od toga jedan sravnjen sa zemljom.

da te podsetim

pre 1 godinu

Ukrajinci traze oruzje da bi se branili od agresora. Imas li uopste predstavu kako to moze izgledati da ti neko umarsira u zemlju i krene da pustosi? Pa kasikom bi ih jurio ako treba!
Agresor je uvek agresor, bez obzira.
(Zoki, 11. maj 2022 12:08)

Znam dobro kako izgleda kad tuđa vojska uđe u tvoju zemlju. Pričao mi pradeda za Prvi i deda za Drugi svetski rat. Svedok sam bombardovanja 1999. Postoji drugi problem. O tome ne mogu da pričaju ljudi poput tebe. Ko je sad na strani NATO bio je na toj strani i 1999.

denverac

pre 1 godinu

@(Loznica, Gučevo, Cer…, 11. maj 2022 08:07)

Prvo, u bar pola su pobedili, a drugo, niko im nije uvodio sankcije i izolovao ih. Rusija ce zbog te izolacije biti vracena 20 godina unazad.

Ricky

pre 1 godinu

I ja sam neutralan jer je hiljadama km daleko od nas i ne treba ovoliku pažnju medija da ima taj problem koji se nas ne dotiče ali znaš li koliki su kapaciteti ruske vojske? Koliko je u procentima vojnika i vojne opreme u Ukrajini u odnosu na pun kapacitet iste? Rusija je trenutno prva nuklearna sila sveta. Inače nas je NATO uz pomoć domaćih političara vratio u srednji vek a Ukrajina je trenutno sa ovim razaranjem vraćena minimum 200 godina unazad…
(Loznica, Gučevo, Cer…, 11. maj 2022 07:38)

Ja nisam neutralan, jedna Evropska zemlja je napala drugu i civili ispaštaju. A ti grešiš u bas svemu, seti se ovoga za 10 godina, kad vidis gde je Ukrajina a gde Rusija tada. Putin je Rusiju vratio 20 godina unazad, ko nas Milosevic.

Zoran

pre 1 godinu

Čitam komentare i ne mogu da verujem.U Ukrajini je prvo izbio građanski rat a Rusija je ušla u rat da bi zaštitila svoj milionski narod.Pa nato i danas ratuje u Siriji, bez poziva vlade i bez odluke UN pa ih sa zapada ne osuđuju.Dvostruki aršini, ali sa Rusijom tako ne može.Ako su toliko jaki neka napadnu Rusiju kao Srbiju, Siriju, Avganistan, Irak, Libiju itd.Sve ste to zaboravili?

Kliker iz Doli Bel

pre 1 godinu

Prvo je išao blickrig,onda potkove i potkovice,posle toga mic po mic,te zmija polako guši žabu.Ništa od te strategije nije prošlo.Momentalno pat pozicija sa debelim naoružavanjem Ukrija.Loša procena Rusa u vlastite sposobnosti i neprijateljeve mogućnosti.

Možda je nešto drugo

pre 1 godinu

Poslali Rusi 120000 vojnika na državu od 40 miliona stanovnika, isključivo staro naoružanje i do sada osvojila baš sve ono što je htela. Ne treba ni spominjati koliko oružja i kakvo oružje imaju Ukrajinci i ko im sve pruža logističku podršku,Proxi rat kakav do sada nije viđen. Žrtve neću ni spominjati. Pozdrav iz L.A-a.
(Los Angeles, 11. maj 2022 09:20)

A šta su to osvojili osim kopnenog mosta ka Krimu?
Kijev,Sumi,Černihiv,Harkov - sve katastrofa do katastrofe.
Donbas - rovovski rat i lokalno napredovanje po par km. Svako selo osvajaju nedeljama.

Pri tome Rusi ponavljaju sve stare greške. Pola gubutaka su im Ukrajinci naneli iz zaseda (što PT raketama, što artiljerijom).

PS. Oružje je u Ukrajinu počelo da pristiže tek kada su Ukrajinci zaustavili napredovanje Rusa na severu i istoku (sa sopstvenim oružjem), do tada je zapad samo nudio Zelenskom da ga evakuišu.

Peđa

pre 1 godinu

(Marko, 11. maj 2022 07:21) Poslali Rusi 120000 vojnika na državu od 40 miliona stanovnika, isključivo staro naoružanje i do sada osvojila baš sve ono što je htela. Ne treba ni spominjati koliko oružja i kakvo oružje imaju Ukrajinci i ko im sve pruža logističku podršku,Proxi rat kakav do sada nije viđen. Žrtve neću ni spominjati. Pozdrav iz L.A-a.
(Los Angeles, 11. maj 2022 09:20)
Rusija je napala sa 300.000 vojnika, to kažu njihovi vojni analitičari. Ukrajina nije imala to oružije o kome pričaš nego ga je dobila kada je rat već počeo i u hodu se obučavaju. Imali su uglavnom staro sovjetsko. A za proxy rat se slažem, tu su moćne obe strane.

Los Angeles

pre 1 godinu

Potpuno sam neutralan u ovom sukobu,ali stvrano sam iznenadjen koliko je ruska vojska slaba.Jednostavno mislim da je korupcija unistila rusku vojsku,tehnika je stara i slabo odrzavana,logistike nema,inovacija isto tako.Jednostavno mislim da je nato ispred Rusije 200 godina.
(Marko, 11. maj 2022 07:21) Poslali Rusi 120000 vojnika na državu od 40 miliona stanovnika, isključivo staro naoružanje i do sada osvojila baš sve ono što je htela. Ne treba ni spominjati koliko oružja i kakvo oružje imaju Ukrajinci i ko im sve pruža logističku podršku,Proxi rat kakav do sada nije viđen. Žrtve neću ni spominjati. Pozdrav iz L.A-a.

Pamćenje kaže

pre 1 godinu

Zakon o zajmu i najmu iz drugog svjetskog rata kojim je SAD slala pomoc saveznicima u Evropi uključukući i Sovjetski Savez ,koliko je meni poznato.Taj zakon i pomoć koja je stigla su sprječili Hitlera da ovlada Evropom.Rusija nije Sovjetski Savez, stanovnika ima manje 100- ak miliona uključujući Ukrajinu.Ishod rata se nazire

Bgd

pre 1 godinu

Ovaj rat je nevjerojatna Putinova greška. Imao je potpuno posvađan NATO nakon Trumpa. Ameri Britanci i EU su se svađali oko svega i svačega. A sada, sve nesuglasice unutar NATO-a idu pod tepih, Finska i Švedska u NATO, Ukrajina neprijatelj sljedećih 50 godina. Poremećena ekonomija, 20000 mrtvih ruskih vojnika.. I što je dobio : dva grada, od toga jedan sravnjen sa zemljom.
(zoran, 11. maj 2022 09:15)

Moguće da si u pravu ali šta je bila alternativa? Unapred hvala na pojašnjenju.

Možda je nešto drugo

pre 1 godinu

A šta su to osvojili osim kopnenog mosta ka Krimu?...
(Možda je nešto drugo, 11. maj 2022 10:03)

Imaš li ti predstavu kolika je to teritorija?
(Razmera karte, 11. maj 2022 10:45)

Imam, OGROMNA!
Ali opet nije "osvojili su sve što su želeli" kako se stalno spominje.
Nikolaev je već pusti san, a Odesa još dalja. U Donbasu još uvek nisu ni blizu da opkole Ukrajinsku vojsku, a to postaje sve teže.

Ne znam zašto je toliko teško priznati da su Rusi pogrešili u proceni i da su zbog toga napravili katastrofalne greške?

#

pre 1 godinu

Sviđalo se nekome ili ne, ali Rusi su skoro završili posao na jugu. Moguće je da su početni napadi na severu bili samo odvlačenje pažnje. Ako izuzmemo Krim koji nije učestvovao ni u ovom ni u prošlom ratu, teritorija koju Rusi drže pod kontrolom je upetostručena. Pre operacije, Rusi su kontrolisali samo trećinu Luganske i Donjecke pokrajine. A sad imau 100% hersonske pokrajine, koja je sama veća od predratnih ruskih oblasti, zatim 80% Zaporožja, 60% Donjecka, 95% Luganjska i veliki deo harkovske pokrajine. Van njihove kontrole u Donbasu su samo 4 grada: Severnodonjeck, Lisičansk, Kramatorsk i Slavjansk. A ako im je namera da zauzmu celu ukrajinsku obalu, onda je tu glavni zadatak Odesa. Mikolajev je uvučen zalivom u kopno, tako da Rusi mogu da zauzmu obalu u širini od 40-50km i da on prestane da bude crnomorski grad. Odesa je vrlo blizu Rusima interesantnom Pridnestrovlju i ako ona padne, Rusi su na granici sa Rumunijom, gde se nalazi i čuveno Zmijsko ostrvo. Ako je Putinu bio plan da se Crno more vrati Rusiji, ona je 3/4 posla već završeno.
A kad se jednom izađe na neku liniju, jako je teško bilo koga pomeriti s nje. Rusiji će najveći problem da zadrži te teritorije biti međunarodna izolacija, a ne ukrajinska vojska, koja je dosad "osvojila" samo one oblasti koji su Rusi najavili da će se povući: Sumi i okoline Kijeva i Harkova. Ali i dalje nisam siguran da je baš moralo da se interveniše...

Boris

pre 1 godinu

Ma bravo! Nema veze sto je inflacija u Americi skoro 10%!
(Ccc, 11. maj 2022 07:57)

Inflacija je u cijelom svijetu, postoji i prije rata U Ukrajini, pokidani lanci proizvodnje usled epidemije i tesko je podici proizvodnju usled ogromne traznje, plus cijene energenata rastu i prije rata. U USA je nezaposlenost na jednom od istorijskih minimuma. Inflacija u Rusiji je 15-20%, a imace pad GDP- a od 10-15% za ovu godinu, vracaju se 30 godina unazad, hiljade kompanija su prestale sa radom. Pogledaj Kinu, Sangaj najveci proizvodni centar na svijetu u full lockdown- u skoro dva mjeseca, ne radi nista. I kod nas je inflacija + 10%, a novog posla ni u tragovima, tako da manje brige o USA koja i u vrijeme ekonomske krize, a sad kriza jeste u cijelom svijetu stoji 100 puta bolje nego mi.

Obi-Wan

pre 1 godinu

@
Da se Nato direktno umešao avionima prvog dana rata bile bi mnogo manje žrtve i na ruskoj i na ukrajinskoj strani. Ovako gine se u ogromnom broju.
(bt, 11. maj 2022 08:08)

Najveće žrtve bi onda bile medju Nato pilotima...

Rob Sinji

pre 1 godinu

Rusi su od prvog dana rekli da im je cilj da demilitarizuju Ukrajinu. Sa druge strane ceo zapad pokušava a Ukrajinu " militarizuje " ogromnim isporukama oružija. Problem je nastao kada je zapad počeo da shvata da su i posle ovako skromne pomoći Ukrajini potrošili skoro sve što su mogli da daju. Sada pokušavaju da povećaju proizvodnju svega ali priznaju da su za to potrebne godine. Ukrajinci bespotrebno melju i vojsku i tehniku misleći da je pomoć neograničena. Da je kontranapad uspeo i proterao Ruse u 3 dana onda bi imao smisla. Ovako u stvari Rusi sede na jednom mestu i ostvaruju svoj cilj uništavanja tehnike i ljudstva sa mnogo manje truda i gubitaka. Napad na Zmijsko ostrvo pre par dana je odličan primer. Ukrajinci su u dva dana izgubili više dronova nego u mesec dana pre toga uz rezultat ravan nuli.
Tragedija je da Slovenski svet nema ni jednog lidera koji bi apelovao da se ovo bratsko krvoproliće okonča što pre i na drugi način.

dr

pre 1 godinu

ja ne znam da li Evropa stvarno misli da Ukrajna sama bez neke sire vojne koalicije moze da povrati izgubljene teritorije? Naravno da ne moze, i ka cemu onda vodi naoruzavanj Ukrajne, ratu niskog inteziteta i ucestalo koskanja na liniji razgranicenja, u narednih od 10 do 20 godina, a Ameri dobijaju Vijetnam u Evropi...

Džingis Kan

pre 1 godinu

@marko, pogrešna procena. Ovde je skoro pa direktan sukob NATO, Rusija, preko grbače Ukrajinaca. Zar neko misli da takav sukob može da traje par dana.

Razmera karte

pre 1 godinu

@
A šta su to osvojili osim kopnenog mosta ka Krimu?...
(Možda je nešto drugo, 11. maj 2022 10:03)

Imaš li ti predstavu kolika je to teritorija?

А. Петров

pre 1 godinu

У Русији се спрема ново издање Толстојевог романа “Специјална војна операција и мир”.

strah i trepet

pre 1 godinu

(Boris, 11. maj 2022 08:33)

Kako lepo ubede masu da svako izvlačenje novca iz džepova običnog naroda nije zbog pohlepe bogatih nego zbog nekih sporednih razloga. Sve skočilo a cena rada ostala ista. Malo čudno.