1. Grešiš, računaš da je srbija oslobođena u prvom srpskom ustanku a u stvarnosti srbija dobija nezavisnost tek 1878. Drugo nisu svi delovi oslobođeni te godine nego tek 1912 u prvom balkanskom ratu.

    Posle kosovskog boja Srbija je bila vazal Otomanskog carstva despot Stefan Lazarević se borio i plaćao danak Bajazitu, pogledaj bitku kod Ankore, a posle njegove smrti i definitivno Srbija prestaje da postoji 1459, južni delovi Niš 1878, Raška, Kosovo i Makedonija su oslobođeni tek u prvom balkanskom ratu 1912.
    Znači 1912-1459 je 453 godina, a ako računamo i vazalski period 523 godine.
    Ako računamo od od pada 1459 do nezavisnosti 1878 to je 419 godina... kao neki minimum
    (@mutivoda)
    Многи историчари сматрају да је Србија повратила државност 1830. када је Милош Обреновић добио титулу наследног кнеза, а сви сматрају да је то било 1835. када је Србија добила Сретењски устав што је одлика суверености. Дакле, то би било 375 година након пада средњовековне државе. Што се тиче територије, она овде нема важност, јер нпр. САД у тренутку проглашења независности нису имале данашњу територију, па тај дан нико не доводи у питање.
    (димитор градина, 11. januar 2022 16:35)

    # Link komentara

  2. Ali kao što kaže Bora Čorba: " Srbin je lud, Srbin je proklet, ti ga ubiješ on hoće opet...". Slava svim našim herojima i Crkvi koja nam je sačuvala ime i sećanje, ali dolazi vreme za mudrost.
    (Miron, 11. januar 2022 15:52)

    # Link komentara

  3. možda tako izgleda iz Švajcarske.
    (aha, 11. januar 2022 14:06)

    # Link komentara

  4. Malo istine nije na odmet. Citao sam komentare na tekst, ljudi ne veruju: Srbi heroji? Treba li bi i mi malo da poradimo na propagandi. Bar da ispravimo nepravdu, ne da od lazi stvaramo istinu.
    (Zoran, 11. januar 2022 14:05)

    # Link komentara

  5. Počelo je...hvala.
    (Sloboda, 11. januar 2022 13:49)

    # Link komentara

  6. Šta im bi da nas hvale ?!
    (Goran, 11. januar 2022 13:44)

    # Link komentara

  7. Mamer N'goj, Srbi su heroji i posle 1990.
    Milan Tepić, Milica Rakić, Srđan Aleksić i heroji sa Košara.
    Uči istoriju.
    (Efgar, 11. januar 2022 13:39)

    # Link komentara

  8. Srba je stradalo oko 5o% od 1700000 ubijenih.
    (Beli, 11. januar 2022 13:09) # Link komentara

    Ispravka, to nije tačno. Procenat je neuporedivo veći.
    (Chkodee, 11. januar 2022 13:36)

    # Link komentara

  9. Ne moramo da mi budemo označeni kao herojski narod, a još manje da budemo herojskiji od drugih, ali da nepravedeno budemo demonizovani, ponižavani i potlačeni u zadnje tri decenije, dok su svi ostali sa kojima smo u sporu bili navodno samo ljubičice brali, to je svakako istorijska nepravda učinjena ne zato što smo mi takvi kakve nas obično nazivaju, već samo zato što su to interesi tuđinskih moćnika.
    I nažalost neće biti mira dok se to ne ispravi, opet ne zato što neko tera inat i pravi se herojem, već zato što nije moguće živeti bez elementarne pravde. Ne bi ni oni drugi...
    (Vlada, 11. januar 2022 13:12)

    # Link komentara

  10. Olican tekst.Ispravka 1700 000 ubijenih na teritoriji JUGOSLAVIJE je zbir svih poginulih a ne 10% svih Srba.Srba je stradalo oko 5o% od 1700000 ubijenih.
    (Beli, 11. januar 2022 13:09)

    # Link komentara

  11. Браво! Један детаљ, чак и новинар који је писао ово је урадио домаћи задатак, Срби су били под Турцима 350 година а нама је усађено у комунизму 500 година. Није случајно.
    (3900, 11. januar 2022 11:19)

    Grešiš, računaš da je srbija oslobođena u prvom srpskom ustanku a u stvarnosti srbija dobija nezavisnost tek 1878. Drugo nisu svi delovi oslobođeni te godine nego tek 1912 u prvom balkanskom ratu.

    Posle kosovskog boja Srbija je bila vazal Otomanskog carstva despot Stefan Lazarević se borio i plaćao danak Bajazitu, pogledaj bitku kod Ankore, a posle njegove smrti i definitivno Srbija prestaje da postoji 1459, južni delovi Niš 1878, Raška, Kosovo i Makedonija su oslobođeni tek u prvom balkanskom ratu 1912.
    Znači 1912-1459 je 453 godina, a ako računamo i vazalski period 523 godine.
    Ako računamo od od pada 1459 do nezavisnosti 1878 to je 419 godina... kao neki minimum
    (mutivoda, 11. januar 2022 12:53)

    # Link komentara

  12. Neke stvari stoje i lepo je što to neko vidi van Srbije, ali ako neko hoće da dobije baš tačnu dijagnozu srpskog naroda, neka pročita "Čujte Srbi" od pomenutog Arčibalda Rajsa. Premda verujem da smo svi to već odavno pročitali.
    (zoki, 11. januar 2022 12:24)

    # Link komentara

  13. Ne pomenuše Drazu, prvog gerilca okupirane Evrope...
    (Đuka, 11. januar 2022 12:22)

    # Link komentara

  14. Bili, ostali i bićemo herojski narod. Živela Srbija i SRPSKI SVET
    (Krindžer, 11. januar 2022 12:16)

    # Link komentara

  15. Браво! Један детаљ, чак и новинар који је писао ово је урадио домаћи задатак, Срби су били под Турцима 350 година а нама је усађено у комунизму 500 година. Није случајно.
    (3900, 11. januar 2022 11:19)

    Nije nam to komunizam usadio. To je "pesnička hiperbola" iz 19. veka. U vreme romantičnog nacionalizma "ropstvom" se smatralo sve ono vreme između Kosovskog boja (1389) i konačnog oslobođenja (recimo 1878).
    Naš je problem što volimo da preterujemo i generalno ne marimo za preciznost. A tačno je da je vreme bez državnosti bilo oko 350 godina (ako ne računamo autokefalnu Pećku patrijaršiju, koja je u neku ruku bila država u državi).
    (Kancelar i ja, 11. januar 2022 12:01)

    # Link komentara

  16. Samo mogu reći hvala ovom listu . Tek će u budnućnosti svet da shvati kakav su narod uništavali a o nama kao narodu da menjaju mišljenje . Ali ajde da prvo mi kreneme da menjamo mišljenje o nama a da ne dozvolimo da padamo pod tuđe osude.
    (dtegaq62, 11. januar 2022 12:01)

    # Link komentara

  17. Uf,nisam uopšte patriota ali ovo tera na suze.
    (Aleksandar, 11. januar 2022 11:58)

    # Link komentara

  18. "Poznati magazin: Srbi su narod heroja,..."

    Da, ali do 1990 god.
    (Mamer N'goj, 11. januar 2022 11:55)

    # Link komentara

  19. Srbi su narod, koji herojski umire zbog inata, često za pogrešnu stvar.
    (Miran, 11. januar 2022 11:52)

    # Link komentara

  20. Neverovatno! Hvala !
    (hypatija, 11. januar 2022 11:51)

    # Link komentara

  21. *bili
    (Ah, 11. januar 2022 11:50)

    # Link komentara

  22. Bravo
    (Niki, 11. januar 2022 11:49)

    # Link komentara

  23. Zaista neočekivano i pohvalno.
    (Saša, 11. januar 2022 11:36)

    # Link komentara

  24. Da li je to neko stvarno uporedio doprinose Nikole Tesle i Djokovica!
    (Stark, 11. januar 2022 11:34)

    # Link komentara

  25. Свака част!
    (kimi, 11. januar 2022 11:20)

    # Link komentara

  26. Kako ovo godi sujeti...
    (Ostoja, 11. januar 2022 11:20)

    # Link komentara

  27. Браво! Један детаљ, чак и новинар који је писао ово је урадио домаћи задатак, Срби су били под Турцима 350 година а нама је усађено у комунизму 500 година. Није случајно.
    (3900, 11. januar 2022 11:19)

    # Link komentara

  28. Srbi su i zahvalan narod i zato Vam jedno veliko hvala za pravdoliubiv i istorijski istinito utemeljen tekst.
    (Teodor Tiron, 11. januar 2022 11:15)

    # Link komentara