Ponedeljak, 29.05.2006.

14:02

Eksplozija u "Prvoj iskri"

Tri radnika su poginula, a tri povređena u eksploziji koja se dogodila oko 13.30 u fabrici "Prva iskra - Namenska" u Bariču.

Izvor: B92

Eksplozija u "Prvoj iskri" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

54 Komentari

Sortiraj po:

Maja

pre 17 godina

Obrenovcanka sam i uzasno potresena jucerasnjom katastrofom. Bilans od troje mrtvih je veliki, a s obzirom o kakvoj se fabrici radi, mogao je biti i veci.
Ipak, ne treba dodatno siriti defetizam i pljuvati po nama. U fabrici u kojoj se proizvodi eksploziv, uvek je moguce da dodje do ovakvih situacija. I gotovo uvek je za to odgovoran ljudski faktor, bilo rukovodilaca koji stede na zastitnim merama i opremi, bilo samih radnika, lenjih da ih primenjuju. Nadam se da ce istraga pokazati sta je ovde dovelo do tragedije.
Fabrika je izgradjena u vreme kada gotovo niko nije ziveo u blizini, pa je glupo pljuvati po onima koji su je gradili, navodno u sred naseljenog mesta. Baric je porastao od kada postoji fabrika, jer su tu ljudi dolazili u potrazi za poslom.
Nije tacno da fabrika ne radi i da je treba likvidirati. Likvidirao ju je NATO 1999, ali je obnovljena i radila je, a da radi na zalost su dokaz i radnici koji su poginuli u toku rada. Bazna hemija je prodata i odnosi se polako u delovima. Gotovo da je bezbedna i ociscena.
Tokom bombardovanja pretrpeli smo veliki stres, tacno je, zbog fluorovodonicne kiseline, ali ona je izmestena iz Obrenovca pre nego sto je fabrika bombardovana. Ostalo je zapamceno da se umalo nije desila nesreca dok je izvozena iz Barica, jer je iznad cisterni proletela bomba koja je zavrsila u crkvenom dvoristu, dakle uz sam put kojim je kiselina vozena. Ipak, bombe nisu padale na fabriku u kojoj je bilo kiseline. I tada je gadjana ova ista, namenska proizvodnja, a "spomenik" tog rusenja jos uvek se nalazi u krugu fabrike.
Nema potrebe za prosipanjem zuci, dovoljno je tragicno sve sto se dogodilo, da bi se zacinjavalo nekim naucno fantasticnim horor pricama.

Iskreno saucesce porodicama nastradalih, a povredjenima brz oporavak!

Pera

pre 17 godina

Ne slažem se da je to dokaz propale Srbije (što ne znači da cveta cveće u našoj industrili) !!
2001 je eksplodirala fabrika eksploziva i hemijskih proizvoda AZF u Tuluzu u Francuskoj, raznesena kompletna fabrika, okolni zaobilazni autoput upropašten, vozila sa autoputa oduvana kao da su od papira, stravičan prizor !! A da ne pričamo o stambenim zgradama koje su ostale bez i jednog komadića stolarije tri kilometra ukrug ...
Ne kažem da je to normalna pojava i da treba očekivati itd. Ali ne treba biti defetist !
Nadam se da se bilans mrtvih neće povećati !

plavizub

pre 17 godina

Ovo je velika tragedija.Prvo bih izjavio saucesce porodicama poginulih.Nadam se da ce posle ove nesrece,ta nesrecna fabrika "Prva Iskra" iz Barica biti potpuno rashodovana i zatvorena.Nije vise u pitanju ekonomski faktor,jer ta fabrika odavno ne radi,vec ovoga puta je u pitanju da se ovakve stvari, gde su nazalost ljudi poguniuli vise ne desavaju ili ne daj boze neka veca katastrofa.

nenene

pre 17 godina

Mi smo ovde u Obrenovcu nemocni koliko god da smo vec godinama svesni da u jednom trenutku mozemo da udahnemo i da nas vise ne bude, kada se ovakve havarije dogode. Da li ste VI iz BG i okoline svesni da se to i na vas odnosi stvarno ne znamo, jer ni gas-maske u tom slucaju ne pomazu (kada je rec o Baznoj hemiji). Niko ne zna sta tamo ima i u kojim kolicinama... bese li to u ovoj zemlji kao usvojen zakon o slobodnom pristupu inform. od JAVNOG ZNACAJA. Bitno je da Jocic, Bulatovic i ostali znaju sta se tamo desilo, a narod treba samo da placa poreze i umire.
Jezivo je bilo danas u Obrenovcu osecati se kao da je 1999. kada je u baznoj bila fluorovodonicna kiselina i bombe padale po Prvoj Iskri...

Milos

pre 17 godina

U ovakvim slucajevima obavezna je medjunarodna istraga uzroka incidenta. Znaci treba dozvoliti medjunarodnim ekspertima da ispitaju kako je doslo do eksplozije kako bi se otklonile sumnja da vojska nesto krije. Predstavnici medjunarodne zajednice imaju pravo da zahtevaju nezavisnu istragu te eksplozije i da sa rezultatima upoznaju domacu i svetsku javnost. Ovo sto se desilo je skandalozno i takva havarija zahteva istragu komisije sacinjene od medjunarodnih eksperata.

Luk Skywalker

pre 17 godina

Tragedija zbog izgubljenih života. Mada to uopšte nije čudno za fabriku eksploziva. Ovo nije prva. Setite se eksplozije u 'Grmeču'. Napokon bi neko mogao da kaže razlog a ne u sovjetskom stilu da se sve zataška.

Ing ZNR

pre 17 godina

Moje saucesce porodicama poginulih.
Inzenjer sam zastite na radu i bio sam na vise mesta gde se eksplozivi proizvode. To sto je doticni pukovnik pricao na nekoj od TV stanica, da se ovakve situacije ne mogu izbeci, su CISTA GLUPOST I NEMORALNO I NEODGOVORNO PONASANJE. Poslat je da pocne zataskavanje. Kod ovakvih nesreca ljudski faktor je uvek glavni krivac!!! UVEK!!! To ce vam potvrditi bilo ko ko se iole razume u zastitu!!!! Ne mislim samo na jadne radnike, nego i na sefove i direktore i ostale koji traze da se radi mimo propisa, na ljude zaduzene da nadgledaju proizvodnju i dr. Po mom iskustvu, a verujte da sam proputovao Srbiju uzduz i popreko, i video stvari od koje bi vam se digla kosa na glavi NIKO NECE ODGOVARATI!!!! Ljudi rade pod uslovima koje su za ne poverovati. Propisi i zakoni se ne postuju, radnici pristaju na bilo koje uslove rada za minimum minimalca (sa kasnjenjem od ohohooo...)samo da zarade nesto, direktore bezbednost ne interesuje, prepucavaju se sa sefovima pogona i referentima zastite, krivica se prebacuje sa jednog na drugog... Dok se ne pocne sa masovnim hapsenjima krivaca, nista od ove drzave! Na zapadu se zbog ovakvih incidenata gube ministarska mesta, placaju se ogromne odstete, zaglavljuje u zatvorima na desetine godina. A kod nas? Secem vene ako porodicama poginulih daju vise od 150000 din i ako iko bude krivicno gonjen (ne daj Boze zavrsi u zatvoru)! Sramota, bre!!!!!! Dokle vise ljudi? Koliko vrede vasi zivoti? Mislite o tome...

S.B.M.

pre 17 godina

Saucesce porodicama, rodbini i prijateljima poginulih. nazalost, ovakve stvari su, kao sto je neko vec gore napiso, propratna pojava ovakve vrste posla.
Ukoliko je vest da se eksplozija dogodila u "Namenskoj Proizvodnji"100% tacna, onima koji su zabrinuti za egologiju poruka glasi: ne brinite! Nesreca je bila ali, ekoliskih zagadjenja nemoze biti. Onima koji se brinu sto je takva fabrika podignuta pored Beograda: Fabrika je izgradjena jos pre drugog svetskog rata! Onima koji se brinu zbog postojanja "Bazne Hemije" odmah kraj Obrenovca: Vi sto to trazili i to ste i dobili! Setite se Draze Markovica, svih pritisaka i svih zahteva da se Bazna Hemija ne gradi Pancevu (gde joj je i bilo tehnoloski gledano) mesto sa obrazlozenjima tipa "Vojvodjanski autonomasi".... Sta ste trazili - to ste dobili! Poruka svima koji se samo u ovakvim situacijama sete da razmisljaju "sta, kako, kada, ..": Svako treba da radi SAMO posao za koji je kvalifikovan i za cije obavljanje ce da uziva i povlastice i kazne! Kada politicari podizu fabrike, domacice treniraju kosarkaske reprezentacije, soferi voze podmornice, ... onda se i zbiva sve sto se zbiva!

kapetan

pre 17 godina

Nema potrebe da racunate brzinu vetra i rastojanje koje ste netacno odredili do beograda, jer je doslo do eksplozije eksploziva i pare,gasova i cestica su odletele i ma koliko esploziva bilo to je vec odavno rasprseno. NEMA MESTA PANICI.
Bio sam blizu...

Nesa

pre 17 godina

Ja sam ziveo u Baricu i znam da se ovakva slicna eksplozija desila pre nekih 25 godina, kada je takodje bilo poginulih i kada je narod bezao u brda.
Sto se tice izgradnje fabrike, fabrika je postojala pre II svetskog rata na tom prostoru i od samog pocetka je proizvodila municiju i ostale stvari za vojsku.
Sto se tice Bazne hemije koja je izgradjena 80-tih, tacno je da je pravljena vrlo slicno kao i gore vise puta pomenuta fabrika u Bopalu. Tacno je da se u njoj nalazzi fozgen, i ostale kiseline, i da smo 84 ili 85 kada je dopreman fozgen u fabriku svi odlazili u brda. Ali kao sto je jedan rekao u fabrici se radi i mesaju eksplozivi i vise puta su proizvodi leteli u SAvu da se ne bi desilo nesto ovako, a interne uzbune davale signal da se fabrika evakuise. Danas samo ocigledno nisu na vreme stigli da bace proizvod u reku. Ovo jeste velika tragedija i moje veliko i iskreno saucesce porodicama koje su izgubile svoje najmilije, ali fabrika je takva, pre nedelju dana se desila slicna ekspolozija u Belgiji, cisto kao obavestenje da ne pljujemo samo po nama, vec se ovakve stvari desavaju i na drugim mestima gde je priroda fabrike ovakva.

Voja

pre 17 godina

Kako je moguce da ce tacan broj ljudi koji se nalazio unutar fabrike saznati kada podignu krov? Ej!!! pa valjda neko zna ko je radio tada i u toj smeni

dragana

pre 17 godina

Ja ne razumem kako ozbiljni ljudi mogu da izjave da eksplozija u Baricu nema negatativne posledice po zivotnu okolinu!?
Desava se, slazem se, samo sto se kod nas, bez nesto svasta mnogo desava, i tragicno, a niko nista da preduzme, pa se malo narod oseca izgubljenim.Mislim, da eksplozija u Baricu, nikako ne moze da bude naivna. Treba obavestavati, sta i kako u novonastaloj situaciji. Ja se secam da i eksplozija u Cernobilju, u startu nije bila faktor koji moze ugroziti covekovu okolinu. Nije za poredjenje po dimenzijama havarije, ali, po foliranciji nadleznih jeste.

shalarmantan

pre 17 godina

Stanje je ok. Ekspolozija je bila bas bas jaka, nekako nas je sve podsetilo na bombardovanje, bas bezveze zbog ljudi koji stanuju u blizini fabrike. Malopre sam bas prosao, onako na oko, sve izgledoa kao i pre.
Mislim da nema razloga za brigu, bazna hemija ne radi vec dugo, ako se ne varam, prodata je Rumunima koji uveliko radi na njenoj demontazi, verovatno je nose u Rumuniju.
Eksplodirala je fabrika, eksploziva, ali mislim da je i ona radila sa umanjenim kapacitetom.
Desava se, ludi ima rupa, sistem je takav, mislim da je sipalo ok, ljudi se odmah organizovali, bio je i put za grad zatvoren, ne znam u pravu su mozda oni koji kazu da je trebalo racunati na to, u blizini je i Termoelektrana Nikola Tesla, a kapaciteti lokalnog Doma zdravlja i Vatrogasne jedinice su....zamislite samo.....znate kako mi kazmeo u kraju "ispalo tako"...pozdrav iz Obrenovca, disemo iz a vas:)

zoran loznica

pre 17 godina

Ljudi desilo se sad je gotovo nemoj te paniciti odma dok se ne vidi sta je uzrok do cega je doslo ako je ljudski faktor osuditi i gotova stvar

Obrenovcanka

pre 17 godina

Jako sam tuzna i potresena zbog ovoga sto se desilo. Izrazavam iskreno saucesce porodicama nastradalih i nadam se da nece biti vise preminulih. Mnogo je i da jedan covek pogine.
Situacija je dovoljno dramaticna, da ne razumem ove komentare. Politicarima je mesto da tamo odu, jer da nisu otisli, smatrali bismo ih neljudima. Fabrika je namenske proizvodnje, dakle zna se sta moze da se ocekuje. Neophodan je oprez u svakom trenutku i iskreno se nadam da ce se utvrditi cija je krivica ovo sto se desilo. To, dalje, nema veze sa hemijskim delom fabrike, pa ni sa eventualnim zagadjenjem, a pogotovu ne sa Bopalom. U ovom slucaju to nije relevantno.
Naravno, najpametnije bi bilo da se niko nije igrao, pa napravio ovde ovakvu fabriku, ali kad je tu, ne dizimo dzevu na one koji za to nisu odgovorni.
Ceo Obrenovac je prodrman do srzi, kuce su se tresle, krv se ledila u zilama, ali ono sto sada pomaze nisu kuknjave i zal nad sudbinom, ovakvom ili onakvom Vladom, vec konkretne akcije zbrinjavanje povredjenih, pravovremene i tacne informacije o svemu sto se desilo i mogucim posledicama i na kraju, nadoknada materijalne stete.

Aleksandar

pre 17 godina

http://www.hidmet.sr.gov.yu/latin/osmotreni/kvalitet_vazduha.php
Ovo je link za osmotrene kvalitete vazduha u gradu (sadrzi granicne vrednosti)

Sale

pre 17 godina

Po meni, nije bezbedno proizvoditi eksplozive na tom mestu! Za vreme bombardovanja, sećam se, srećom smo izbegli katastrofu čije bi posledice i danas osećali, ako bi je preživeli. Igrom slučaja znam da su u tu fabriku dolazili nekakvi stranci zbog eventualne privatizacije i otkupa i kad su pitali naše "stručnjake" da li su iselili stanovništvo u krugu od 30Km u poluprečniku, pobegli su glavom bez obzira! Podsećam Vas da je Beograd na 20-tak Km od Bariča, Obrenovac je na 4-5Km, kao i Umka, Surčin...sa milionima stanovnika!!!!
Proizvodnja DA, ali ne ovde! Zao mi je poginulih, povredjenih i saosećam u bolu njihovih porodica...
Još se čuju sirene, ovo još nije gotovo...

Aleksandar

pre 17 godina

Brzina vetra je oko 3m/s. S obzirom na razdaljinu beograd-baric (30km) bilo sta bi moglo da stigne tek posle 8 do 9 casova - dakle tek oko 22h veceras.

Srdjan

pre 17 godina

Iskreno saucesce porodicama nastradalih.
Neke stvari ne zavise od sistema, neke nesrecu su neminovne, realne i nema nikakve magije, niti strasnih poriva... Najsmrtnija bolest je zivot, a on je sazdan od rizika!
Da podsetimo :
1. Indija, eksplozija "Union Carbide" - 7000 mrtvih - 1984. godine.
2. Francuska, eksplozija u "AZF Toulouse" - 29 mrtvih - 2001. godine.
... ova lista se moze dopunjavati u nedogled ...

Bobo81

pre 17 godina

Reci te nam koje su posledice po zivotnu sredinu i zdravlje ljudi.Uzasna nesreca.Pozivam politicare da izadju pred narod i kazu ako imaju ideju da se ovo vise ne dogadja ili da daju otkaz zajedno sa odgovornima iz fabrike.Tragedija.Duboko zaljenje za porodice nastradalih radnika.Na komenter da je fabrika lose postavljena imam da kazem da nije jedina takva u tuznoj zelji Srbiji.Ima ih jos gomila.

goranm

pre 17 godina

moje saucesce porodicama poginulih radnika.
posto svako od vas daje neke komentare, eto i ja. hemicar sam po zanimanju (doktor hemije) pa da vam nesto objasnim. znam da zvuci prepotentno, lai moram ovako da pisem kada citam vase komentare. sve hemijske fabriek ( u tu kategoriju spada i fabrika eksploziva!) na svetu su manje-vise iste. nesreca u bopalu se nije desila zato sto je fabrika gradjena kako je gradjena vec zato sto je zatajio ljudski faktor (kao i sada verovatno u Baricu). Opasnost od eksplozije postoji i u konfekcijskoj industriji gde se siju odela (fina prasina od tekstila, odredjena koncentracija u vazduhu, iskra i eto skoro iste siline kao u baricu). dakle, hemijske fabrike su opasne, ali ako se pazljivo radi nema potrebe za uzbudjivanje. tamo gde ja zivim, vise hemijskih fabrika je vec desetina godina skoro u samom gradu (>2 miliona stanovnika!)i nikada se nista niej desilo. ali, zato se zna red: kako se sta radi i kada se radi i sa cime se radi i ko sta sme da radi. u nasim hemijskim fabrikama, a video sam ih dosta iznutra, se sve to ne zna a nadelnu nzainteresovani. ovde je sigurno doslo do velikog zagadjenja okoline i o tome bi trebalo da se razmisli, iako je taj deo toliko zagadjen od starne tent-a i prve iskre i vas gradjana koji tu zivite (koncentracija divljih smetlista je zadivljujuca!)da ovaj dogadjaj sada i nece mnogo toga promeniti. zao mi je, ali moram da napisem: dok se god ne dozovete pameti, desavace vam se ove i druge katastrofe!

Milan Nikolić

pre 17 godina

Ne znam kako to da sročim, a da nekog ne uvredim. Iste komentare vezane za ljude na vlasti čitam već 20 godina.
Ne razmatrajući činjenicu da je fabrika koja trenutno gori, osim eksploziva i komponenata za eksplozive proizvodila i sirovine za farmaceutsku industriju, da su u njoj radili ljudi koji žive od tog posla, da nema države koja nema namensku industriju, da fabrika koju neki od davalaca komentara (što im je verovatno i poluprofesionalno opredeljenje) nazivaju "srpski Bopal" nema sa tim delom Prve Iskre Barič veze (šta više udaljena je nekoliko kilometara od pogona TDI-a - to je Bopal- koji je uzgred budi rečeno demontiran i prodat)očekujemo da država zatvori pogon ili da raseli Barič ili šta već sve ne.
Licemerje kod političara gotovo da je imanentno, ali sa kojim pravom potežeš ekologiju ako tražiš od države da ti dozvoli da uvezeš auto star 10 godina. Za ovaj, konkretan, slučaj
ovi majstori koji su trenutno na vlasti ne verujem da su krivi; desio se akcident i sve što možemo da uradimo je da tražimo da se reaguje profesionalno i brzo i da pitamo kako da pomognemo.

hedovi

pre 17 godina

Izgleda da je izbegnuta velika ekoloska katasrofa.
Saucesce porodicama nastradalih.
Danasnja eksplozija i u AIR Bus-ovoj fabrici na jugu Francuske govori da su ovakve nesrece surova svakodnevica....

MarkoC

pre 17 godina

Explozije u fabrikama se desavaju i u najrazvijenim zemljama.
Ipak, ako je uzrok stara oprema onda je to druga prica.
Sada je bitno da se utvrdi odgovornost za ovu nesrecu, ali jos pre potencijalna opasnost za okolinu i ostale gradjane.

Bojan

pre 17 godina

Eksplozija se desila na pogonu za proizvodnju oktogena (eksploziv). Ni eksplozijom ni pratećim požarom, za sada nije zahvaćeno hemijsko postrojenje, kao ni skladišta opasnih materija.

b

pre 17 godina

A zasto se stalno naglasava da eksplozija NIJE bila u hemijskom delu?
Da li je tacno da se u hemijskom delu koristi ista tehnologija kao u Bopalu-Indija, gde je, prilikom havarije, stradao silan narod od trovanja.
Ako je ovo tacno zasto je ova fabrika u blizini velikog naselja, odnosno Beograda?

Justicije

pre 17 godina

Sramota je i to sto nijedna od današnjih fabrika i preduzeća u Bariču, a verujem i u celoj Srbiji, nema nikakvo obezbedjenje za ovakve slučajeve. Takodje pouzdano znam da nijedno preduzece u Prvoj iskri nema osiguranje za slucaj pozara ili osiguranje od odgovornosti za stete pričinjene trećim licima ili štetama na čovekovoj sredini, tj. okruženju. Popucali prozori na školi i kućama u okruženju, ljudi se poplašili i nikom nista. Bice kao i za poplave, daće neki dinar vlada Srbije ako da. I to je pitanje. A ljudi moraju da žive tu u Bariču. Baš je neko pametan morao da izgradi fabriku eksploziva na 20 km od centra Beograda. Ne daj bože da pukne malo jače odosmo svi u ... (cigani lete u nebo). Nadam se da ce neko imati sluha i da je ovo najgore sto se dogodilo. Iskreno saučešće svim porodicama poginulih i povredjenih. A neko za ovo mora da odgovara....

Mitke

pre 17 godina

Ovo vise nije iznenadjenje,ovakve stvari kod nas se desavaju skoro svaki dan ana zalost desavace se i u buduce. Sta vise treba da sedesi pa da ljudi koji su nadlezni za ovakve stvari reaguju.
Visoko obrazovani kadar koji je odlazio pocetkom 90'ih i koji i danas odlazi,ostavlja veliki trag po nasem drustvu.
Njihova mesta su zauzela lica koji su na jako sumnjiv nacin dosli do diplome i netreba da se cudimo sta se sada desava u zemlji Srbiji.

Gordana

pre 17 godina

Uzasna tragedija nas je zadesila, ali zasto spreciti kad se moze posle leciti, uz skupu nadoknadu...a goli zivoti nasih radnika ionako ne kosta nista...
Vazno je da grad Beograd i nazovi-drzava Srbija imaju dovoljno sredstava da asfaltiraju asfaltirane ulice, da zidaju hale i otvaraju sportske centre, ali za zastitu sredine,ekologiju, za popravku opreme i obezbedjenje proizvodnje u hemijskim fabrikama koje okruzuju Beograd, za to nema sredstava ... pa zar je to vazno ? Par hiljada ljudi ce da nastrada, ali zato milioni eura ostaju u dzepovima mafije, koja upravlja ovom zemljom...!!!

boba

pre 17 godina

Eksplozija se čula u Beogradu,da se ne foliramo,ja živim u 29 novembra iliti bulevaru d.stefana i čula sam. Mislila sam da je taj naš Bopal zatvoren ali eto nije. Mislite da cemo znati razmere nesreće.......

kumodraž

pre 17 godina

iskreno saučešće porodicama nastradalih.
mogu li bar ovako jake detonacije da probude vlast da se pozabavi malo ljudima kako treba - da kazni koga treba, da zaštiti koga treba.

do sad sve obrntuto...

Aleksandar, Obrenovac

pre 17 godina

Zar je moguce da jedno takvo postrojenje i dalje radi u bliskoj okolini naseljenog mesta.
Nadam se da ova nesreca privuci pozitivnu paznju da bi se problem resio za buducnost mladih a jos vise se nadam da ovo nece biti dobra prilika za politicare da iskoriste da se slikaju i da nam kazu kako su oni to odavno predlagali. Taj scenario je toliko puta vidjen da je to prosto zalosno.

Srdjan

pre 17 godina

Pogledajte na mapu , videcete Baric je uzvodno, Savom, od Beograda. Samo da vas podsetim da se Beograd jednim delom snabdeva vodom iz Save.
Pozdrav za "genijalce" koji su stavili takvu fabriku uzvodno od Beograda .

Leks

pre 17 godina

Nadam se da ce objaviti istinske vrednosti zagadjenosti vazduha. Ova Vlada i njene institucije se do sada nisu odlikovale iskrenoscu. No, ako dune jugo-zapadni vetar (kao sto predvidja prognoza) pa se azot, ugljen-monoksid i svi ostali gasovi budu osetili u Beogradu - nadam se da ce navesti odgovorne ljude da stave prst na celo (bar tada ako ne pre).

Lex - Podgorica

pre 17 godina

Žao mi što čujem ovako nešto, tim prije što se moglo desiti da radim u toj fabrici. Nadam se da neće biti težih posljedica od ovih.

Žika

pre 17 godina

"Veliki stručnjaci" za naoružanje - znači i dalje proizvode taj OTPAD. Pripemaju se znači za novi rat sa NATO-om, koji bi konačno dobili! Jadni mi sa njima - sve će nas potamaniti svojom "velikom pameću i znanjem"!

Tica

pre 17 godina

Prava je sreca u nesreci da se nije desio incident u hemijskom delu fabrike - koji je inace "sraf na sraf' isti sa zloglasnom fabrikom u indijskom gradu Bopalu - gde je umrlo 20.000 ljudi pre vise godina. Da li ima u ovoj Srbiji jos mozga ili postajemo azijski Idiotistan u celokupnom drustvenom zivotu?

Dusan Bogdanovic

pre 17 godina

Jos jedan tuzan dokaz koliko nas slavni vojni establishment (u sta ukljucujem i vojnu industriju, "maskirno" nazvanu NAMENSKA, da se neprijatelj ne doseti!)vapi za temeljitom i energicnom reformom. To se, narocito, odnosi na njegov bezbednosni segment: umesto da spijunira sopstvene gradjane, neka se pozabavi sprecavanjem ovakvih katastrofa. Za njih su, dakle, i oni odgovorni!

Ceda

pre 17 godina

Tesko da ima ikakvih problema sa zagadjenjem vazduha i vode, to je pogon "namenske" industrije. Njeni proizvodi su i onako "namenjeni" ovakvim stvarima samo obicno van fabrike...

Zarko

pre 17 godina

Strahota! Jadni ljudi. Hoceli konacno u ovoj zemlji da se uvedu mere bezbednosti i zastite na radu, ali mere koje se postuju. Za ovo neko treba da robija!

sladjana !

pre 17 godina

Pozivam neko strucno lice da da komentar i savet gradjanima Obrenovca i okoline: sta im preti i koje mere predostroznosti da sprovedu kako bi zastitili decu. Unapred hvala.

Dado

pre 17 godina

Ja stvarno ne mogu da verujem sta se kod nas dogadja........nije ni cudo kad je ceo sistem u raspadu pa verovatno i pogon u fabrici tako funkcionise!!!

v.m.

pre 17 godina

Da li ce nas vec neko obavestiti da li je doslo do zagadjenja zivotne sredine!!!!!!!!!!!!!TRAGEDIJA za zrtve ali da nebi bila jos veca nek vec neko izadje od odgovornih u javnost i OBAVESTI NAS O MOGUCIM POSLEDICAMA PO OKOLINU!!!!!!!!!!!

S

pre 17 godina

Nadam se da nema vise ranjenih. Bitno da su politicari stigli da pokupe poene za sebe. Oni samo pogorsavaju stvar. Medicinska pomoc je potrebnija u ovom trenutku. Licemeri politicki.

quark

pre 17 godina

ne kapiram sto su ljudi koji daju komentare na ovom sajtu toliki defetisti??
ovde nemoze da se cuje nista osim kuknjave nad svojom sudbinom... bilo bi dobro da uradite nesto pozitivno za srbiju. ovo sto se desilo jeste strasno ali to je normalna stvar . u opisu radnog mesta im pise da ovakve stvari mogu da se dese , pa ne proizvode oni mleko, nego TNT. i nadam se da ce moderator da odobri komentar .. ili je ovo previse heavy za neciju ukus...

Sale

pre 17 godina

U Obrenovcu se osetila jaka eksplozija i iz pravca Beograda je stiglo više desetina vozila policije, vatrogasaca i vozila specijalnih namena i očekuje se još jedna eksplozija. U Osnovnoj školi u Bariču od detonacije, poispadali su štokovi sa prozora i pošto je nastava bila u toku, deca su se jako uplašila.

Vladami

pre 17 godina

Sistem u Srbiji je mrtav. Ovakve nesrece su sve cesce. Ono sto zabrinjava je sto do sada niko nije odgovarao i cim se slegne medijsko senzacionalisticka histerija sve padne u zaborav.
Nadam se da ce ovoga puta neko ozbiljno odgovarati i platiti ovakvu tragediju dugogodisnjim zatvorom. Naravno ne kao onaj nagradjeni Grubac.
Sramota! Zar bas nista ne funkcionise?!

Ceda

pre 17 godina

Tesko da ima ikakvih problema sa zagadjenjem vazduha i vode, to je pogon "namenske" industrije. Njeni proizvodi su i onako "namenjeni" ovakvim stvarima samo obicno van fabrike...

Sale

pre 17 godina

U Obrenovcu se osetila jaka eksplozija i iz pravca Beograda je stiglo više desetina vozila policije, vatrogasaca i vozila specijalnih namena i očekuje se još jedna eksplozija. U Osnovnoj školi u Bariču od detonacije, poispadali su štokovi sa prozora i pošto je nastava bila u toku, deca su se jako uplašila.

Vladami

pre 17 godina

Sistem u Srbiji je mrtav. Ovakve nesrece su sve cesce. Ono sto zabrinjava je sto do sada niko nije odgovarao i cim se slegne medijsko senzacionalisticka histerija sve padne u zaborav.
Nadam se da ce ovoga puta neko ozbiljno odgovarati i platiti ovakvu tragediju dugogodisnjim zatvorom. Naravno ne kao onaj nagradjeni Grubac.
Sramota! Zar bas nista ne funkcionise?!

v.m.

pre 17 godina

Da li ce nas vec neko obavestiti da li je doslo do zagadjenja zivotne sredine!!!!!!!!!!!!!TRAGEDIJA za zrtve ali da nebi bila jos veca nek vec neko izadje od odgovornih u javnost i OBAVESTI NAS O MOGUCIM POSLEDICAMA PO OKOLINU!!!!!!!!!!!

Srdjan

pre 17 godina

Pogledajte na mapu , videcete Baric je uzvodno, Savom, od Beograda. Samo da vas podsetim da se Beograd jednim delom snabdeva vodom iz Save.
Pozdrav za "genijalce" koji su stavili takvu fabriku uzvodno od Beograda .

quark

pre 17 godina

ne kapiram sto su ljudi koji daju komentare na ovom sajtu toliki defetisti??
ovde nemoze da se cuje nista osim kuknjave nad svojom sudbinom... bilo bi dobro da uradite nesto pozitivno za srbiju. ovo sto se desilo jeste strasno ali to je normalna stvar . u opisu radnog mesta im pise da ovakve stvari mogu da se dese , pa ne proizvode oni mleko, nego TNT. i nadam se da ce moderator da odobri komentar .. ili je ovo previse heavy za neciju ukus...

b

pre 17 godina

A zasto se stalno naglasava da eksplozija NIJE bila u hemijskom delu?
Da li je tacno da se u hemijskom delu koristi ista tehnologija kao u Bopalu-Indija, gde je, prilikom havarije, stradao silan narod od trovanja.
Ako je ovo tacno zasto je ova fabrika u blizini velikog naselja, odnosno Beograda?

kumodraž

pre 17 godina

iskreno saučešće porodicama nastradalih.
mogu li bar ovako jake detonacije da probude vlast da se pozabavi malo ljudima kako treba - da kazni koga treba, da zaštiti koga treba.

do sad sve obrntuto...

Aleksandar, Obrenovac

pre 17 godina

Zar je moguce da jedno takvo postrojenje i dalje radi u bliskoj okolini naseljenog mesta.
Nadam se da ova nesreca privuci pozitivnu paznju da bi se problem resio za buducnost mladih a jos vise se nadam da ovo nece biti dobra prilika za politicare da iskoriste da se slikaju i da nam kazu kako su oni to odavno predlagali. Taj scenario je toliko puta vidjen da je to prosto zalosno.

Tica

pre 17 godina

Prava je sreca u nesreci da se nije desio incident u hemijskom delu fabrike - koji je inace "sraf na sraf' isti sa zloglasnom fabrikom u indijskom gradu Bopalu - gde je umrlo 20.000 ljudi pre vise godina. Da li ima u ovoj Srbiji jos mozga ili postajemo azijski Idiotistan u celokupnom drustvenom zivotu?

Dado

pre 17 godina

Ja stvarno ne mogu da verujem sta se kod nas dogadja........nije ni cudo kad je ceo sistem u raspadu pa verovatno i pogon u fabrici tako funkcionise!!!

boba

pre 17 godina

Eksplozija se čula u Beogradu,da se ne foliramo,ja živim u 29 novembra iliti bulevaru d.stefana i čula sam. Mislila sam da je taj naš Bopal zatvoren ali eto nije. Mislite da cemo znati razmere nesreće.......

Zarko

pre 17 godina

Strahota! Jadni ljudi. Hoceli konacno u ovoj zemlji da se uvedu mere bezbednosti i zastite na radu, ali mere koje se postuju. Za ovo neko treba da robija!

Gordana

pre 17 godina

Uzasna tragedija nas je zadesila, ali zasto spreciti kad se moze posle leciti, uz skupu nadoknadu...a goli zivoti nasih radnika ionako ne kosta nista...
Vazno je da grad Beograd i nazovi-drzava Srbija imaju dovoljno sredstava da asfaltiraju asfaltirane ulice, da zidaju hale i otvaraju sportske centre, ali za zastitu sredine,ekologiju, za popravku opreme i obezbedjenje proizvodnje u hemijskim fabrikama koje okruzuju Beograd, za to nema sredstava ... pa zar je to vazno ? Par hiljada ljudi ce da nastrada, ali zato milioni eura ostaju u dzepovima mafije, koja upravlja ovom zemljom...!!!

Justicije

pre 17 godina

Sramota je i to sto nijedna od današnjih fabrika i preduzeća u Bariču, a verujem i u celoj Srbiji, nema nikakvo obezbedjenje za ovakve slučajeve. Takodje pouzdano znam da nijedno preduzece u Prvoj iskri nema osiguranje za slucaj pozara ili osiguranje od odgovornosti za stete pričinjene trećim licima ili štetama na čovekovoj sredini, tj. okruženju. Popucali prozori na školi i kućama u okruženju, ljudi se poplašili i nikom nista. Bice kao i za poplave, daće neki dinar vlada Srbije ako da. I to je pitanje. A ljudi moraju da žive tu u Bariču. Baš je neko pametan morao da izgradi fabriku eksploziva na 20 km od centra Beograda. Ne daj bože da pukne malo jače odosmo svi u ... (cigani lete u nebo). Nadam se da ce neko imati sluha i da je ovo najgore sto se dogodilo. Iskreno saučešće svim porodicama poginulih i povredjenih. A neko za ovo mora da odgovara....

Žika

pre 17 godina

"Veliki stručnjaci" za naoružanje - znači i dalje proizvode taj OTPAD. Pripemaju se znači za novi rat sa NATO-om, koji bi konačno dobili! Jadni mi sa njima - sve će nas potamaniti svojom "velikom pameću i znanjem"!

sladjana !

pre 17 godina

Pozivam neko strucno lice da da komentar i savet gradjanima Obrenovca i okoline: sta im preti i koje mere predostroznosti da sprovedu kako bi zastitili decu. Unapred hvala.

Dusan Bogdanovic

pre 17 godina

Jos jedan tuzan dokaz koliko nas slavni vojni establishment (u sta ukljucujem i vojnu industriju, "maskirno" nazvanu NAMENSKA, da se neprijatelj ne doseti!)vapi za temeljitom i energicnom reformom. To se, narocito, odnosi na njegov bezbednosni segment: umesto da spijunira sopstvene gradjane, neka se pozabavi sprecavanjem ovakvih katastrofa. Za njih su, dakle, i oni odgovorni!

Lex - Podgorica

pre 17 godina

Žao mi što čujem ovako nešto, tim prije što se moglo desiti da radim u toj fabrici. Nadam se da neće biti težih posljedica od ovih.

Mitke

pre 17 godina

Ovo vise nije iznenadjenje,ovakve stvari kod nas se desavaju skoro svaki dan ana zalost desavace se i u buduce. Sta vise treba da sedesi pa da ljudi koji su nadlezni za ovakve stvari reaguju.
Visoko obrazovani kadar koji je odlazio pocetkom 90'ih i koji i danas odlazi,ostavlja veliki trag po nasem drustvu.
Njihova mesta su zauzela lica koji su na jako sumnjiv nacin dosli do diplome i netreba da se cudimo sta se sada desava u zemlji Srbiji.

S

pre 17 godina

Nadam se da nema vise ranjenih. Bitno da su politicari stigli da pokupe poene za sebe. Oni samo pogorsavaju stvar. Medicinska pomoc je potrebnija u ovom trenutku. Licemeri politicki.

Leks

pre 17 godina

Nadam se da ce objaviti istinske vrednosti zagadjenosti vazduha. Ova Vlada i njene institucije se do sada nisu odlikovale iskrenoscu. No, ako dune jugo-zapadni vetar (kao sto predvidja prognoza) pa se azot, ugljen-monoksid i svi ostali gasovi budu osetili u Beogradu - nadam se da ce navesti odgovorne ljude da stave prst na celo (bar tada ako ne pre).

MarkoC

pre 17 godina

Explozije u fabrikama se desavaju i u najrazvijenim zemljama.
Ipak, ako je uzrok stara oprema onda je to druga prica.
Sada je bitno da se utvrdi odgovornost za ovu nesrecu, ali jos pre potencijalna opasnost za okolinu i ostale gradjane.

Bobo81

pre 17 godina

Reci te nam koje su posledice po zivotnu sredinu i zdravlje ljudi.Uzasna nesreca.Pozivam politicare da izadju pred narod i kazu ako imaju ideju da se ovo vise ne dogadja ili da daju otkaz zajedno sa odgovornima iz fabrike.Tragedija.Duboko zaljenje za porodice nastradalih radnika.Na komenter da je fabrika lose postavljena imam da kazem da nije jedina takva u tuznoj zelji Srbiji.Ima ih jos gomila.

Sale

pre 17 godina

Po meni, nije bezbedno proizvoditi eksplozive na tom mestu! Za vreme bombardovanja, sećam se, srećom smo izbegli katastrofu čije bi posledice i danas osećali, ako bi je preživeli. Igrom slučaja znam da su u tu fabriku dolazili nekakvi stranci zbog eventualne privatizacije i otkupa i kad su pitali naše "stručnjake" da li su iselili stanovništvo u krugu od 30Km u poluprečniku, pobegli su glavom bez obzira! Podsećam Vas da je Beograd na 20-tak Km od Bariča, Obrenovac je na 4-5Km, kao i Umka, Surčin...sa milionima stanovnika!!!!
Proizvodnja DA, ali ne ovde! Zao mi je poginulih, povredjenih i saosećam u bolu njihovih porodica...
Još se čuju sirene, ovo još nije gotovo...

Aleksandar

pre 17 godina

http://www.hidmet.sr.gov.yu/latin/osmotreni/kvalitet_vazduha.php
Ovo je link za osmotrene kvalitete vazduha u gradu (sadrzi granicne vrednosti)

Bojan

pre 17 godina

Eksplozija se desila na pogonu za proizvodnju oktogena (eksploziv). Ni eksplozijom ni pratećim požarom, za sada nije zahvaćeno hemijsko postrojenje, kao ni skladišta opasnih materija.

Obrenovcanka

pre 17 godina

Jako sam tuzna i potresena zbog ovoga sto se desilo. Izrazavam iskreno saucesce porodicama nastradalih i nadam se da nece biti vise preminulih. Mnogo je i da jedan covek pogine.
Situacija je dovoljno dramaticna, da ne razumem ove komentare. Politicarima je mesto da tamo odu, jer da nisu otisli, smatrali bismo ih neljudima. Fabrika je namenske proizvodnje, dakle zna se sta moze da se ocekuje. Neophodan je oprez u svakom trenutku i iskreno se nadam da ce se utvrditi cija je krivica ovo sto se desilo. To, dalje, nema veze sa hemijskim delom fabrike, pa ni sa eventualnim zagadjenjem, a pogotovu ne sa Bopalom. U ovom slucaju to nije relevantno.
Naravno, najpametnije bi bilo da se niko nije igrao, pa napravio ovde ovakvu fabriku, ali kad je tu, ne dizimo dzevu na one koji za to nisu odgovorni.
Ceo Obrenovac je prodrman do srzi, kuce su se tresle, krv se ledila u zilama, ali ono sto sada pomaze nisu kuknjave i zal nad sudbinom, ovakvom ili onakvom Vladom, vec konkretne akcije zbrinjavanje povredjenih, pravovremene i tacne informacije o svemu sto se desilo i mogucim posledicama i na kraju, nadoknada materijalne stete.

goranm

pre 17 godina

moje saucesce porodicama poginulih radnika.
posto svako od vas daje neke komentare, eto i ja. hemicar sam po zanimanju (doktor hemije) pa da vam nesto objasnim. znam da zvuci prepotentno, lai moram ovako da pisem kada citam vase komentare. sve hemijske fabriek ( u tu kategoriju spada i fabrika eksploziva!) na svetu su manje-vise iste. nesreca u bopalu se nije desila zato sto je fabrika gradjena kako je gradjena vec zato sto je zatajio ljudski faktor (kao i sada verovatno u Baricu). Opasnost od eksplozije postoji i u konfekcijskoj industriji gde se siju odela (fina prasina od tekstila, odredjena koncentracija u vazduhu, iskra i eto skoro iste siline kao u baricu). dakle, hemijske fabrike su opasne, ali ako se pazljivo radi nema potrebe za uzbudjivanje. tamo gde ja zivim, vise hemijskih fabrika je vec desetina godina skoro u samom gradu (>2 miliona stanovnika!)i nikada se nista niej desilo. ali, zato se zna red: kako se sta radi i kada se radi i sa cime se radi i ko sta sme da radi. u nasim hemijskim fabrikama, a video sam ih dosta iznutra, se sve to ne zna a nadelnu nzainteresovani. ovde je sigurno doslo do velikog zagadjenja okoline i o tome bi trebalo da se razmisli, iako je taj deo toliko zagadjen od starne tent-a i prve iskre i vas gradjana koji tu zivite (koncentracija divljih smetlista je zadivljujuca!)da ovaj dogadjaj sada i nece mnogo toga promeniti. zao mi je, ali moram da napisem: dok se god ne dozovete pameti, desavace vam se ove i druge katastrofe!

Aleksandar

pre 17 godina

Brzina vetra je oko 3m/s. S obzirom na razdaljinu beograd-baric (30km) bilo sta bi moglo da stigne tek posle 8 do 9 casova - dakle tek oko 22h veceras.

zoran loznica

pre 17 godina

Ljudi desilo se sad je gotovo nemoj te paniciti odma dok se ne vidi sta je uzrok do cega je doslo ako je ljudski faktor osuditi i gotova stvar

Milan Nikolić

pre 17 godina

Ne znam kako to da sročim, a da nekog ne uvredim. Iste komentare vezane za ljude na vlasti čitam već 20 godina.
Ne razmatrajući činjenicu da je fabrika koja trenutno gori, osim eksploziva i komponenata za eksplozive proizvodila i sirovine za farmaceutsku industriju, da su u njoj radili ljudi koji žive od tog posla, da nema države koja nema namensku industriju, da fabrika koju neki od davalaca komentara (što im je verovatno i poluprofesionalno opredeljenje) nazivaju "srpski Bopal" nema sa tim delom Prve Iskre Barič veze (šta više udaljena je nekoliko kilometara od pogona TDI-a - to je Bopal- koji je uzgred budi rečeno demontiran i prodat)očekujemo da država zatvori pogon ili da raseli Barič ili šta već sve ne.
Licemerje kod političara gotovo da je imanentno, ali sa kojim pravom potežeš ekologiju ako tražiš od države da ti dozvoli da uvezeš auto star 10 godina. Za ovaj, konkretan, slučaj
ovi majstori koji su trenutno na vlasti ne verujem da su krivi; desio se akcident i sve što možemo da uradimo je da tražimo da se reaguje profesionalno i brzo i da pitamo kako da pomognemo.

hedovi

pre 17 godina

Izgleda da je izbegnuta velika ekoloska katasrofa.
Saucesce porodicama nastradalih.
Danasnja eksplozija i u AIR Bus-ovoj fabrici na jugu Francuske govori da su ovakve nesrece surova svakodnevica....

Srdjan

pre 17 godina

Iskreno saucesce porodicama nastradalih.
Neke stvari ne zavise od sistema, neke nesrecu su neminovne, realne i nema nikakve magije, niti strasnih poriva... Najsmrtnija bolest je zivot, a on je sazdan od rizika!
Da podsetimo :
1. Indija, eksplozija "Union Carbide" - 7000 mrtvih - 1984. godine.
2. Francuska, eksplozija u "AZF Toulouse" - 29 mrtvih - 2001. godine.
... ova lista se moze dopunjavati u nedogled ...

Nesa

pre 17 godina

Ja sam ziveo u Baricu i znam da se ovakva slicna eksplozija desila pre nekih 25 godina, kada je takodje bilo poginulih i kada je narod bezao u brda.
Sto se tice izgradnje fabrike, fabrika je postojala pre II svetskog rata na tom prostoru i od samog pocetka je proizvodila municiju i ostale stvari za vojsku.
Sto se tice Bazne hemije koja je izgradjena 80-tih, tacno je da je pravljena vrlo slicno kao i gore vise puta pomenuta fabrika u Bopalu. Tacno je da se u njoj nalazzi fozgen, i ostale kiseline, i da smo 84 ili 85 kada je dopreman fozgen u fabriku svi odlazili u brda. Ali kao sto je jedan rekao u fabrici se radi i mesaju eksplozivi i vise puta su proizvodi leteli u SAvu da se ne bi desilo nesto ovako, a interne uzbune davale signal da se fabrika evakuise. Danas samo ocigledno nisu na vreme stigli da bace proizvod u reku. Ovo jeste velika tragedija i moje veliko i iskreno saucesce porodicama koje su izgubile svoje najmilije, ali fabrika je takva, pre nedelju dana se desila slicna ekspolozija u Belgiji, cisto kao obavestenje da ne pljujemo samo po nama, vec se ovakve stvari desavaju i na drugim mestima gde je priroda fabrike ovakva.

dragana

pre 17 godina

Ja ne razumem kako ozbiljni ljudi mogu da izjave da eksplozija u Baricu nema negatativne posledice po zivotnu okolinu!?
Desava se, slazem se, samo sto se kod nas, bez nesto svasta mnogo desava, i tragicno, a niko nista da preduzme, pa se malo narod oseca izgubljenim.Mislim, da eksplozija u Baricu, nikako ne moze da bude naivna. Treba obavestavati, sta i kako u novonastaloj situaciji. Ja se secam da i eksplozija u Cernobilju, u startu nije bila faktor koji moze ugroziti covekovu okolinu. Nije za poredjenje po dimenzijama havarije, ali, po foliranciji nadleznih jeste.

kapetan

pre 17 godina

Nema potrebe da racunate brzinu vetra i rastojanje koje ste netacno odredili do beograda, jer je doslo do eksplozije eksploziva i pare,gasova i cestica su odletele i ma koliko esploziva bilo to je vec odavno rasprseno. NEMA MESTA PANICI.
Bio sam blizu...

Voja

pre 17 godina

Kako je moguce da ce tacan broj ljudi koji se nalazio unutar fabrike saznati kada podignu krov? Ej!!! pa valjda neko zna ko je radio tada i u toj smeni

S.B.M.

pre 17 godina

Saucesce porodicama, rodbini i prijateljima poginulih. nazalost, ovakve stvari su, kao sto je neko vec gore napiso, propratna pojava ovakve vrste posla.
Ukoliko je vest da se eksplozija dogodila u "Namenskoj Proizvodnji"100% tacna, onima koji su zabrinuti za egologiju poruka glasi: ne brinite! Nesreca je bila ali, ekoliskih zagadjenja nemoze biti. Onima koji se brinu sto je takva fabrika podignuta pored Beograda: Fabrika je izgradjena jos pre drugog svetskog rata! Onima koji se brinu zbog postojanja "Bazne Hemije" odmah kraj Obrenovca: Vi sto to trazili i to ste i dobili! Setite se Draze Markovica, svih pritisaka i svih zahteva da se Bazna Hemija ne gradi Pancevu (gde joj je i bilo tehnoloski gledano) mesto sa obrazlozenjima tipa "Vojvodjanski autonomasi".... Sta ste trazili - to ste dobili! Poruka svima koji se samo u ovakvim situacijama sete da razmisljaju "sta, kako, kada, ..": Svako treba da radi SAMO posao za koji je kvalifikovan i za cije obavljanje ce da uziva i povlastice i kazne! Kada politicari podizu fabrike, domacice treniraju kosarkaske reprezentacije, soferi voze podmornice, ... onda se i zbiva sve sto se zbiva!

shalarmantan

pre 17 godina

Stanje je ok. Ekspolozija je bila bas bas jaka, nekako nas je sve podsetilo na bombardovanje, bas bezveze zbog ljudi koji stanuju u blizini fabrike. Malopre sam bas prosao, onako na oko, sve izgledoa kao i pre.
Mislim da nema razloga za brigu, bazna hemija ne radi vec dugo, ako se ne varam, prodata je Rumunima koji uveliko radi na njenoj demontazi, verovatno je nose u Rumuniju.
Eksplodirala je fabrika, eksploziva, ali mislim da je i ona radila sa umanjenim kapacitetom.
Desava se, ludi ima rupa, sistem je takav, mislim da je sipalo ok, ljudi se odmah organizovali, bio je i put za grad zatvoren, ne znam u pravu su mozda oni koji kazu da je trebalo racunati na to, u blizini je i Termoelektrana Nikola Tesla, a kapaciteti lokalnog Doma zdravlja i Vatrogasne jedinice su....zamislite samo.....znate kako mi kazmeo u kraju "ispalo tako"...pozdrav iz Obrenovca, disemo iz a vas:)

Luk Skywalker

pre 17 godina

Tragedija zbog izgubljenih života. Mada to uopšte nije čudno za fabriku eksploziva. Ovo nije prva. Setite se eksplozije u 'Grmeču'. Napokon bi neko mogao da kaže razlog a ne u sovjetskom stilu da se sve zataška.

Milos

pre 17 godina

U ovakvim slucajevima obavezna je medjunarodna istraga uzroka incidenta. Znaci treba dozvoliti medjunarodnim ekspertima da ispitaju kako je doslo do eksplozije kako bi se otklonile sumnja da vojska nesto krije. Predstavnici medjunarodne zajednice imaju pravo da zahtevaju nezavisnu istragu te eksplozije i da sa rezultatima upoznaju domacu i svetsku javnost. Ovo sto se desilo je skandalozno i takva havarija zahteva istragu komisije sacinjene od medjunarodnih eksperata.

Ing ZNR

pre 17 godina

Moje saucesce porodicama poginulih.
Inzenjer sam zastite na radu i bio sam na vise mesta gde se eksplozivi proizvode. To sto je doticni pukovnik pricao na nekoj od TV stanica, da se ovakve situacije ne mogu izbeci, su CISTA GLUPOST I NEMORALNO I NEODGOVORNO PONASANJE. Poslat je da pocne zataskavanje. Kod ovakvih nesreca ljudski faktor je uvek glavni krivac!!! UVEK!!! To ce vam potvrditi bilo ko ko se iole razume u zastitu!!!! Ne mislim samo na jadne radnike, nego i na sefove i direktore i ostale koji traze da se radi mimo propisa, na ljude zaduzene da nadgledaju proizvodnju i dr. Po mom iskustvu, a verujte da sam proputovao Srbiju uzduz i popreko, i video stvari od koje bi vam se digla kosa na glavi NIKO NECE ODGOVARATI!!!! Ljudi rade pod uslovima koje su za ne poverovati. Propisi i zakoni se ne postuju, radnici pristaju na bilo koje uslove rada za minimum minimalca (sa kasnjenjem od ohohooo...)samo da zarade nesto, direktore bezbednost ne interesuje, prepucavaju se sa sefovima pogona i referentima zastite, krivica se prebacuje sa jednog na drugog... Dok se ne pocne sa masovnim hapsenjima krivaca, nista od ove drzave! Na zapadu se zbog ovakvih incidenata gube ministarska mesta, placaju se ogromne odstete, zaglavljuje u zatvorima na desetine godina. A kod nas? Secem vene ako porodicama poginulih daju vise od 150000 din i ako iko bude krivicno gonjen (ne daj Boze zavrsi u zatvoru)! Sramota, bre!!!!!! Dokle vise ljudi? Koliko vrede vasi zivoti? Mislite o tome...

plavizub

pre 17 godina

Ovo je velika tragedija.Prvo bih izjavio saucesce porodicama poginulih.Nadam se da ce posle ove nesrece,ta nesrecna fabrika "Prva Iskra" iz Barica biti potpuno rashodovana i zatvorena.Nije vise u pitanju ekonomski faktor,jer ta fabrika odavno ne radi,vec ovoga puta je u pitanju da se ovakve stvari, gde su nazalost ljudi poguniuli vise ne desavaju ili ne daj boze neka veca katastrofa.

nenene

pre 17 godina

Mi smo ovde u Obrenovcu nemocni koliko god da smo vec godinama svesni da u jednom trenutku mozemo da udahnemo i da nas vise ne bude, kada se ovakve havarije dogode. Da li ste VI iz BG i okoline svesni da se to i na vas odnosi stvarno ne znamo, jer ni gas-maske u tom slucaju ne pomazu (kada je rec o Baznoj hemiji). Niko ne zna sta tamo ima i u kojim kolicinama... bese li to u ovoj zemlji kao usvojen zakon o slobodnom pristupu inform. od JAVNOG ZNACAJA. Bitno je da Jocic, Bulatovic i ostali znaju sta se tamo desilo, a narod treba samo da placa poreze i umire.
Jezivo je bilo danas u Obrenovcu osecati se kao da je 1999. kada je u baznoj bila fluorovodonicna kiselina i bombe padale po Prvoj Iskri...

Pera

pre 17 godina

Ne slažem se da je to dokaz propale Srbije (što ne znači da cveta cveće u našoj industrili) !!
2001 je eksplodirala fabrika eksploziva i hemijskih proizvoda AZF u Tuluzu u Francuskoj, raznesena kompletna fabrika, okolni zaobilazni autoput upropašten, vozila sa autoputa oduvana kao da su od papira, stravičan prizor !! A da ne pričamo o stambenim zgradama koje su ostale bez i jednog komadića stolarije tri kilometra ukrug ...
Ne kažem da je to normalna pojava i da treba očekivati itd. Ali ne treba biti defetist !
Nadam se da se bilans mrtvih neće povećati !

Maja

pre 17 godina

Obrenovcanka sam i uzasno potresena jucerasnjom katastrofom. Bilans od troje mrtvih je veliki, a s obzirom o kakvoj se fabrici radi, mogao je biti i veci.
Ipak, ne treba dodatno siriti defetizam i pljuvati po nama. U fabrici u kojoj se proizvodi eksploziv, uvek je moguce da dodje do ovakvih situacija. I gotovo uvek je za to odgovoran ljudski faktor, bilo rukovodilaca koji stede na zastitnim merama i opremi, bilo samih radnika, lenjih da ih primenjuju. Nadam se da ce istraga pokazati sta je ovde dovelo do tragedije.
Fabrika je izgradjena u vreme kada gotovo niko nije ziveo u blizini, pa je glupo pljuvati po onima koji su je gradili, navodno u sred naseljenog mesta. Baric je porastao od kada postoji fabrika, jer su tu ljudi dolazili u potrazi za poslom.
Nije tacno da fabrika ne radi i da je treba likvidirati. Likvidirao ju je NATO 1999, ali je obnovljena i radila je, a da radi na zalost su dokaz i radnici koji su poginuli u toku rada. Bazna hemija je prodata i odnosi se polako u delovima. Gotovo da je bezbedna i ociscena.
Tokom bombardovanja pretrpeli smo veliki stres, tacno je, zbog fluorovodonicne kiseline, ali ona je izmestena iz Obrenovca pre nego sto je fabrika bombardovana. Ostalo je zapamceno da se umalo nije desila nesreca dok je izvozena iz Barica, jer je iznad cisterni proletela bomba koja je zavrsila u crkvenom dvoristu, dakle uz sam put kojim je kiselina vozena. Ipak, bombe nisu padale na fabriku u kojoj je bilo kiseline. I tada je gadjana ova ista, namenska proizvodnja, a "spomenik" tog rusenja jos uvek se nalazi u krugu fabrike.
Nema potrebe za prosipanjem zuci, dovoljno je tragicno sve sto se dogodilo, da bi se zacinjavalo nekim naucno fantasticnim horor pricama.

Iskreno saucesce porodicama nastradalih, a povredjenima brz oporavak!

Nesa

pre 17 godina

Ja sam ziveo u Baricu i znam da se ovakva slicna eksplozija desila pre nekih 25 godina, kada je takodje bilo poginulih i kada je narod bezao u brda.
Sto se tice izgradnje fabrike, fabrika je postojala pre II svetskog rata na tom prostoru i od samog pocetka je proizvodila municiju i ostale stvari za vojsku.
Sto se tice Bazne hemije koja je izgradjena 80-tih, tacno je da je pravljena vrlo slicno kao i gore vise puta pomenuta fabrika u Bopalu. Tacno je da se u njoj nalazzi fozgen, i ostale kiseline, i da smo 84 ili 85 kada je dopreman fozgen u fabriku svi odlazili u brda. Ali kao sto je jedan rekao u fabrici se radi i mesaju eksplozivi i vise puta su proizvodi leteli u SAvu da se ne bi desilo nesto ovako, a interne uzbune davale signal da se fabrika evakuise. Danas samo ocigledno nisu na vreme stigli da bace proizvod u reku. Ovo jeste velika tragedija i moje veliko i iskreno saucesce porodicama koje su izgubile svoje najmilije, ali fabrika je takva, pre nedelju dana se desila slicna ekspolozija u Belgiji, cisto kao obavestenje da ne pljujemo samo po nama, vec se ovakve stvari desavaju i na drugim mestima gde je priroda fabrike ovakva.

Ing ZNR

pre 17 godina

Moje saucesce porodicama poginulih.
Inzenjer sam zastite na radu i bio sam na vise mesta gde se eksplozivi proizvode. To sto je doticni pukovnik pricao na nekoj od TV stanica, da se ovakve situacije ne mogu izbeci, su CISTA GLUPOST I NEMORALNO I NEODGOVORNO PONASANJE. Poslat je da pocne zataskavanje. Kod ovakvih nesreca ljudski faktor je uvek glavni krivac!!! UVEK!!! To ce vam potvrditi bilo ko ko se iole razume u zastitu!!!! Ne mislim samo na jadne radnike, nego i na sefove i direktore i ostale koji traze da se radi mimo propisa, na ljude zaduzene da nadgledaju proizvodnju i dr. Po mom iskustvu, a verujte da sam proputovao Srbiju uzduz i popreko, i video stvari od koje bi vam se digla kosa na glavi NIKO NECE ODGOVARATI!!!! Ljudi rade pod uslovima koje su za ne poverovati. Propisi i zakoni se ne postuju, radnici pristaju na bilo koje uslove rada za minimum minimalca (sa kasnjenjem od ohohooo...)samo da zarade nesto, direktore bezbednost ne interesuje, prepucavaju se sa sefovima pogona i referentima zastite, krivica se prebacuje sa jednog na drugog... Dok se ne pocne sa masovnim hapsenjima krivaca, nista od ove drzave! Na zapadu se zbog ovakvih incidenata gube ministarska mesta, placaju se ogromne odstete, zaglavljuje u zatvorima na desetine godina. A kod nas? Secem vene ako porodicama poginulih daju vise od 150000 din i ako iko bude krivicno gonjen (ne daj Boze zavrsi u zatvoru)! Sramota, bre!!!!!! Dokle vise ljudi? Koliko vrede vasi zivoti? Mislite o tome...

plavizub

pre 17 godina

Ovo je velika tragedija.Prvo bih izjavio saucesce porodicama poginulih.Nadam se da ce posle ove nesrece,ta nesrecna fabrika "Prva Iskra" iz Barica biti potpuno rashodovana i zatvorena.Nije vise u pitanju ekonomski faktor,jer ta fabrika odavno ne radi,vec ovoga puta je u pitanju da se ovakve stvari, gde su nazalost ljudi poguniuli vise ne desavaju ili ne daj boze neka veca katastrofa.

Sale

pre 17 godina

U Obrenovcu se osetila jaka eksplozija i iz pravca Beograda je stiglo više desetina vozila policije, vatrogasaca i vozila specijalnih namena i očekuje se još jedna eksplozija. U Osnovnoj školi u Bariču od detonacije, poispadali su štokovi sa prozora i pošto je nastava bila u toku, deca su se jako uplašila.

Vladami

pre 17 godina

Sistem u Srbiji je mrtav. Ovakve nesrece su sve cesce. Ono sto zabrinjava je sto do sada niko nije odgovarao i cim se slegne medijsko senzacionalisticka histerija sve padne u zaborav.
Nadam se da ce ovoga puta neko ozbiljno odgovarati i platiti ovakvu tragediju dugogodisnjim zatvorom. Naravno ne kao onaj nagradjeni Grubac.
Sramota! Zar bas nista ne funkcionise?!

v.m.

pre 17 godina

Da li ce nas vec neko obavestiti da li je doslo do zagadjenja zivotne sredine!!!!!!!!!!!!!TRAGEDIJA za zrtve ali da nebi bila jos veca nek vec neko izadje od odgovornih u javnost i OBAVESTI NAS O MOGUCIM POSLEDICAMA PO OKOLINU!!!!!!!!!!!

Srdjan

pre 17 godina

Pogledajte na mapu , videcete Baric je uzvodno, Savom, od Beograda. Samo da vas podsetim da se Beograd jednim delom snabdeva vodom iz Save.
Pozdrav za "genijalce" koji su stavili takvu fabriku uzvodno od Beograda .

quark

pre 17 godina

ne kapiram sto su ljudi koji daju komentare na ovom sajtu toliki defetisti??
ovde nemoze da se cuje nista osim kuknjave nad svojom sudbinom... bilo bi dobro da uradite nesto pozitivno za srbiju. ovo sto se desilo jeste strasno ali to je normalna stvar . u opisu radnog mesta im pise da ovakve stvari mogu da se dese , pa ne proizvode oni mleko, nego TNT. i nadam se da ce moderator da odobri komentar .. ili je ovo previse heavy za neciju ukus...

b

pre 17 godina

A zasto se stalno naglasava da eksplozija NIJE bila u hemijskom delu?
Da li je tacno da se u hemijskom delu koristi ista tehnologija kao u Bopalu-Indija, gde je, prilikom havarije, stradao silan narod od trovanja.
Ako je ovo tacno zasto je ova fabrika u blizini velikog naselja, odnosno Beograda?

kumodraž

pre 17 godina

iskreno saučešće porodicama nastradalih.
mogu li bar ovako jake detonacije da probude vlast da se pozabavi malo ljudima kako treba - da kazni koga treba, da zaštiti koga treba.

do sad sve obrntuto...

Aleksandar, Obrenovac

pre 17 godina

Zar je moguce da jedno takvo postrojenje i dalje radi u bliskoj okolini naseljenog mesta.
Nadam se da ova nesreca privuci pozitivnu paznju da bi se problem resio za buducnost mladih a jos vise se nadam da ovo nece biti dobra prilika za politicare da iskoriste da se slikaju i da nam kazu kako su oni to odavno predlagali. Taj scenario je toliko puta vidjen da je to prosto zalosno.

Tica

pre 17 godina

Prava je sreca u nesreci da se nije desio incident u hemijskom delu fabrike - koji je inace "sraf na sraf' isti sa zloglasnom fabrikom u indijskom gradu Bopalu - gde je umrlo 20.000 ljudi pre vise godina. Da li ima u ovoj Srbiji jos mozga ili postajemo azijski Idiotistan u celokupnom drustvenom zivotu?

Dado

pre 17 godina

Ja stvarno ne mogu da verujem sta se kod nas dogadja........nije ni cudo kad je ceo sistem u raspadu pa verovatno i pogon u fabrici tako funkcionise!!!

boba

pre 17 godina

Eksplozija se čula u Beogradu,da se ne foliramo,ja živim u 29 novembra iliti bulevaru d.stefana i čula sam. Mislila sam da je taj naš Bopal zatvoren ali eto nije. Mislite da cemo znati razmere nesreće.......

Zarko

pre 17 godina

Strahota! Jadni ljudi. Hoceli konacno u ovoj zemlji da se uvedu mere bezbednosti i zastite na radu, ali mere koje se postuju. Za ovo neko treba da robija!

Gordana

pre 17 godina

Uzasna tragedija nas je zadesila, ali zasto spreciti kad se moze posle leciti, uz skupu nadoknadu...a goli zivoti nasih radnika ionako ne kosta nista...
Vazno je da grad Beograd i nazovi-drzava Srbija imaju dovoljno sredstava da asfaltiraju asfaltirane ulice, da zidaju hale i otvaraju sportske centre, ali za zastitu sredine,ekologiju, za popravku opreme i obezbedjenje proizvodnje u hemijskim fabrikama koje okruzuju Beograd, za to nema sredstava ... pa zar je to vazno ? Par hiljada ljudi ce da nastrada, ali zato milioni eura ostaju u dzepovima mafije, koja upravlja ovom zemljom...!!!

Justicije

pre 17 godina

Sramota je i to sto nijedna od današnjih fabrika i preduzeća u Bariču, a verujem i u celoj Srbiji, nema nikakvo obezbedjenje za ovakve slučajeve. Takodje pouzdano znam da nijedno preduzece u Prvoj iskri nema osiguranje za slucaj pozara ili osiguranje od odgovornosti za stete pričinjene trećim licima ili štetama na čovekovoj sredini, tj. okruženju. Popucali prozori na školi i kućama u okruženju, ljudi se poplašili i nikom nista. Bice kao i za poplave, daće neki dinar vlada Srbije ako da. I to je pitanje. A ljudi moraju da žive tu u Bariču. Baš je neko pametan morao da izgradi fabriku eksploziva na 20 km od centra Beograda. Ne daj bože da pukne malo jače odosmo svi u ... (cigani lete u nebo). Nadam se da ce neko imati sluha i da je ovo najgore sto se dogodilo. Iskreno saučešće svim porodicama poginulih i povredjenih. A neko za ovo mora da odgovara....

Žika

pre 17 godina

"Veliki stručnjaci" za naoružanje - znači i dalje proizvode taj OTPAD. Pripemaju se znači za novi rat sa NATO-om, koji bi konačno dobili! Jadni mi sa njima - sve će nas potamaniti svojom "velikom pameću i znanjem"!

sladjana !

pre 17 godina

Pozivam neko strucno lice da da komentar i savet gradjanima Obrenovca i okoline: sta im preti i koje mere predostroznosti da sprovedu kako bi zastitili decu. Unapred hvala.

Dusan Bogdanovic

pre 17 godina

Jos jedan tuzan dokaz koliko nas slavni vojni establishment (u sta ukljucujem i vojnu industriju, "maskirno" nazvanu NAMENSKA, da se neprijatelj ne doseti!)vapi za temeljitom i energicnom reformom. To se, narocito, odnosi na njegov bezbednosni segment: umesto da spijunira sopstvene gradjane, neka se pozabavi sprecavanjem ovakvih katastrofa. Za njih su, dakle, i oni odgovorni!

Lex - Podgorica

pre 17 godina

Žao mi što čujem ovako nešto, tim prije što se moglo desiti da radim u toj fabrici. Nadam se da neće biti težih posljedica od ovih.

Mitke

pre 17 godina

Ovo vise nije iznenadjenje,ovakve stvari kod nas se desavaju skoro svaki dan ana zalost desavace se i u buduce. Sta vise treba da sedesi pa da ljudi koji su nadlezni za ovakve stvari reaguju.
Visoko obrazovani kadar koji je odlazio pocetkom 90'ih i koji i danas odlazi,ostavlja veliki trag po nasem drustvu.
Njihova mesta su zauzela lica koji su na jako sumnjiv nacin dosli do diplome i netreba da se cudimo sta se sada desava u zemlji Srbiji.

Ceda

pre 17 godina

Tesko da ima ikakvih problema sa zagadjenjem vazduha i vode, to je pogon "namenske" industrije. Njeni proizvodi su i onako "namenjeni" ovakvim stvarima samo obicno van fabrike...

S

pre 17 godina

Nadam se da nema vise ranjenih. Bitno da su politicari stigli da pokupe poene za sebe. Oni samo pogorsavaju stvar. Medicinska pomoc je potrebnija u ovom trenutku. Licemeri politicki.

Leks

pre 17 godina

Nadam se da ce objaviti istinske vrednosti zagadjenosti vazduha. Ova Vlada i njene institucije se do sada nisu odlikovale iskrenoscu. No, ako dune jugo-zapadni vetar (kao sto predvidja prognoza) pa se azot, ugljen-monoksid i svi ostali gasovi budu osetili u Beogradu - nadam se da ce navesti odgovorne ljude da stave prst na celo (bar tada ako ne pre).

MarkoC

pre 17 godina

Explozije u fabrikama se desavaju i u najrazvijenim zemljama.
Ipak, ako je uzrok stara oprema onda je to druga prica.
Sada je bitno da se utvrdi odgovornost za ovu nesrecu, ali jos pre potencijalna opasnost za okolinu i ostale gradjane.

Bobo81

pre 17 godina

Reci te nam koje su posledice po zivotnu sredinu i zdravlje ljudi.Uzasna nesreca.Pozivam politicare da izadju pred narod i kazu ako imaju ideju da se ovo vise ne dogadja ili da daju otkaz zajedno sa odgovornima iz fabrike.Tragedija.Duboko zaljenje za porodice nastradalih radnika.Na komenter da je fabrika lose postavljena imam da kazem da nije jedina takva u tuznoj zelji Srbiji.Ima ih jos gomila.

Sale

pre 17 godina

Po meni, nije bezbedno proizvoditi eksplozive na tom mestu! Za vreme bombardovanja, sećam se, srećom smo izbegli katastrofu čije bi posledice i danas osećali, ako bi je preživeli. Igrom slučaja znam da su u tu fabriku dolazili nekakvi stranci zbog eventualne privatizacije i otkupa i kad su pitali naše "stručnjake" da li su iselili stanovništvo u krugu od 30Km u poluprečniku, pobegli su glavom bez obzira! Podsećam Vas da je Beograd na 20-tak Km od Bariča, Obrenovac je na 4-5Km, kao i Umka, Surčin...sa milionima stanovnika!!!!
Proizvodnja DA, ali ne ovde! Zao mi je poginulih, povredjenih i saosećam u bolu njihovih porodica...
Još se čuju sirene, ovo još nije gotovo...

Aleksandar

pre 17 godina

http://www.hidmet.sr.gov.yu/latin/osmotreni/kvalitet_vazduha.php
Ovo je link za osmotrene kvalitete vazduha u gradu (sadrzi granicne vrednosti)

Bojan

pre 17 godina

Eksplozija se desila na pogonu za proizvodnju oktogena (eksploziv). Ni eksplozijom ni pratećim požarom, za sada nije zahvaćeno hemijsko postrojenje, kao ni skladišta opasnih materija.

Obrenovcanka

pre 17 godina

Jako sam tuzna i potresena zbog ovoga sto se desilo. Izrazavam iskreno saucesce porodicama nastradalih i nadam se da nece biti vise preminulih. Mnogo je i da jedan covek pogine.
Situacija je dovoljno dramaticna, da ne razumem ove komentare. Politicarima je mesto da tamo odu, jer da nisu otisli, smatrali bismo ih neljudima. Fabrika je namenske proizvodnje, dakle zna se sta moze da se ocekuje. Neophodan je oprez u svakom trenutku i iskreno se nadam da ce se utvrditi cija je krivica ovo sto se desilo. To, dalje, nema veze sa hemijskim delom fabrike, pa ni sa eventualnim zagadjenjem, a pogotovu ne sa Bopalom. U ovom slucaju to nije relevantno.
Naravno, najpametnije bi bilo da se niko nije igrao, pa napravio ovde ovakvu fabriku, ali kad je tu, ne dizimo dzevu na one koji za to nisu odgovorni.
Ceo Obrenovac je prodrman do srzi, kuce su se tresle, krv se ledila u zilama, ali ono sto sada pomaze nisu kuknjave i zal nad sudbinom, ovakvom ili onakvom Vladom, vec konkretne akcije zbrinjavanje povredjenih, pravovremene i tacne informacije o svemu sto se desilo i mogucim posledicama i na kraju, nadoknada materijalne stete.

goranm

pre 17 godina

moje saucesce porodicama poginulih radnika.
posto svako od vas daje neke komentare, eto i ja. hemicar sam po zanimanju (doktor hemije) pa da vam nesto objasnim. znam da zvuci prepotentno, lai moram ovako da pisem kada citam vase komentare. sve hemijske fabriek ( u tu kategoriju spada i fabrika eksploziva!) na svetu su manje-vise iste. nesreca u bopalu se nije desila zato sto je fabrika gradjena kako je gradjena vec zato sto je zatajio ljudski faktor (kao i sada verovatno u Baricu). Opasnost od eksplozije postoji i u konfekcijskoj industriji gde se siju odela (fina prasina od tekstila, odredjena koncentracija u vazduhu, iskra i eto skoro iste siline kao u baricu). dakle, hemijske fabrike su opasne, ali ako se pazljivo radi nema potrebe za uzbudjivanje. tamo gde ja zivim, vise hemijskih fabrika je vec desetina godina skoro u samom gradu (>2 miliona stanovnika!)i nikada se nista niej desilo. ali, zato se zna red: kako se sta radi i kada se radi i sa cime se radi i ko sta sme da radi. u nasim hemijskim fabrikama, a video sam ih dosta iznutra, se sve to ne zna a nadelnu nzainteresovani. ovde je sigurno doslo do velikog zagadjenja okoline i o tome bi trebalo da se razmisli, iako je taj deo toliko zagadjen od starne tent-a i prve iskre i vas gradjana koji tu zivite (koncentracija divljih smetlista je zadivljujuca!)da ovaj dogadjaj sada i nece mnogo toga promeniti. zao mi je, ali moram da napisem: dok se god ne dozovete pameti, desavace vam se ove i druge katastrofe!

Aleksandar

pre 17 godina

Brzina vetra je oko 3m/s. S obzirom na razdaljinu beograd-baric (30km) bilo sta bi moglo da stigne tek posle 8 do 9 casova - dakle tek oko 22h veceras.

zoran loznica

pre 17 godina

Ljudi desilo se sad je gotovo nemoj te paniciti odma dok se ne vidi sta je uzrok do cega je doslo ako je ljudski faktor osuditi i gotova stvar

Milan Nikolić

pre 17 godina

Ne znam kako to da sročim, a da nekog ne uvredim. Iste komentare vezane za ljude na vlasti čitam već 20 godina.
Ne razmatrajući činjenicu da je fabrika koja trenutno gori, osim eksploziva i komponenata za eksplozive proizvodila i sirovine za farmaceutsku industriju, da su u njoj radili ljudi koji žive od tog posla, da nema države koja nema namensku industriju, da fabrika koju neki od davalaca komentara (što im je verovatno i poluprofesionalno opredeljenje) nazivaju "srpski Bopal" nema sa tim delom Prve Iskre Barič veze (šta više udaljena je nekoliko kilometara od pogona TDI-a - to je Bopal- koji je uzgred budi rečeno demontiran i prodat)očekujemo da država zatvori pogon ili da raseli Barič ili šta već sve ne.
Licemerje kod političara gotovo da je imanentno, ali sa kojim pravom potežeš ekologiju ako tražiš od države da ti dozvoli da uvezeš auto star 10 godina. Za ovaj, konkretan, slučaj
ovi majstori koji su trenutno na vlasti ne verujem da su krivi; desio se akcident i sve što možemo da uradimo je da tražimo da se reaguje profesionalno i brzo i da pitamo kako da pomognemo.

hedovi

pre 17 godina

Izgleda da je izbegnuta velika ekoloska katasrofa.
Saucesce porodicama nastradalih.
Danasnja eksplozija i u AIR Bus-ovoj fabrici na jugu Francuske govori da su ovakve nesrece surova svakodnevica....

Srdjan

pre 17 godina

Iskreno saucesce porodicama nastradalih.
Neke stvari ne zavise od sistema, neke nesrecu su neminovne, realne i nema nikakve magije, niti strasnih poriva... Najsmrtnija bolest je zivot, a on je sazdan od rizika!
Da podsetimo :
1. Indija, eksplozija "Union Carbide" - 7000 mrtvih - 1984. godine.
2. Francuska, eksplozija u "AZF Toulouse" - 29 mrtvih - 2001. godine.
... ova lista se moze dopunjavati u nedogled ...

dragana

pre 17 godina

Ja ne razumem kako ozbiljni ljudi mogu da izjave da eksplozija u Baricu nema negatativne posledice po zivotnu okolinu!?
Desava se, slazem se, samo sto se kod nas, bez nesto svasta mnogo desava, i tragicno, a niko nista da preduzme, pa se malo narod oseca izgubljenim.Mislim, da eksplozija u Baricu, nikako ne moze da bude naivna. Treba obavestavati, sta i kako u novonastaloj situaciji. Ja se secam da i eksplozija u Cernobilju, u startu nije bila faktor koji moze ugroziti covekovu okolinu. Nije za poredjenje po dimenzijama havarije, ali, po foliranciji nadleznih jeste.

kapetan

pre 17 godina

Nema potrebe da racunate brzinu vetra i rastojanje koje ste netacno odredili do beograda, jer je doslo do eksplozije eksploziva i pare,gasova i cestica su odletele i ma koliko esploziva bilo to je vec odavno rasprseno. NEMA MESTA PANICI.
Bio sam blizu...

Voja

pre 17 godina

Kako je moguce da ce tacan broj ljudi koji se nalazio unutar fabrike saznati kada podignu krov? Ej!!! pa valjda neko zna ko je radio tada i u toj smeni

S.B.M.

pre 17 godina

Saucesce porodicama, rodbini i prijateljima poginulih. nazalost, ovakve stvari su, kao sto je neko vec gore napiso, propratna pojava ovakve vrste posla.
Ukoliko je vest da se eksplozija dogodila u "Namenskoj Proizvodnji"100% tacna, onima koji su zabrinuti za egologiju poruka glasi: ne brinite! Nesreca je bila ali, ekoliskih zagadjenja nemoze biti. Onima koji se brinu sto je takva fabrika podignuta pored Beograda: Fabrika je izgradjena jos pre drugog svetskog rata! Onima koji se brinu zbog postojanja "Bazne Hemije" odmah kraj Obrenovca: Vi sto to trazili i to ste i dobili! Setite se Draze Markovica, svih pritisaka i svih zahteva da se Bazna Hemija ne gradi Pancevu (gde joj je i bilo tehnoloski gledano) mesto sa obrazlozenjima tipa "Vojvodjanski autonomasi".... Sta ste trazili - to ste dobili! Poruka svima koji se samo u ovakvim situacijama sete da razmisljaju "sta, kako, kada, ..": Svako treba da radi SAMO posao za koji je kvalifikovan i za cije obavljanje ce da uziva i povlastice i kazne! Kada politicari podizu fabrike, domacice treniraju kosarkaske reprezentacije, soferi voze podmornice, ... onda se i zbiva sve sto se zbiva!

shalarmantan

pre 17 godina

Stanje je ok. Ekspolozija je bila bas bas jaka, nekako nas je sve podsetilo na bombardovanje, bas bezveze zbog ljudi koji stanuju u blizini fabrike. Malopre sam bas prosao, onako na oko, sve izgledoa kao i pre.
Mislim da nema razloga za brigu, bazna hemija ne radi vec dugo, ako se ne varam, prodata je Rumunima koji uveliko radi na njenoj demontazi, verovatno je nose u Rumuniju.
Eksplodirala je fabrika, eksploziva, ali mislim da je i ona radila sa umanjenim kapacitetom.
Desava se, ludi ima rupa, sistem je takav, mislim da je sipalo ok, ljudi se odmah organizovali, bio je i put za grad zatvoren, ne znam u pravu su mozda oni koji kazu da je trebalo racunati na to, u blizini je i Termoelektrana Nikola Tesla, a kapaciteti lokalnog Doma zdravlja i Vatrogasne jedinice su....zamislite samo.....znate kako mi kazmeo u kraju "ispalo tako"...pozdrav iz Obrenovca, disemo iz a vas:)

Luk Skywalker

pre 17 godina

Tragedija zbog izgubljenih života. Mada to uopšte nije čudno za fabriku eksploziva. Ovo nije prva. Setite se eksplozije u 'Grmeču'. Napokon bi neko mogao da kaže razlog a ne u sovjetskom stilu da se sve zataška.

Milos

pre 17 godina

U ovakvim slucajevima obavezna je medjunarodna istraga uzroka incidenta. Znaci treba dozvoliti medjunarodnim ekspertima da ispitaju kako je doslo do eksplozije kako bi se otklonile sumnja da vojska nesto krije. Predstavnici medjunarodne zajednice imaju pravo da zahtevaju nezavisnu istragu te eksplozije i da sa rezultatima upoznaju domacu i svetsku javnost. Ovo sto se desilo je skandalozno i takva havarija zahteva istragu komisije sacinjene od medjunarodnih eksperata.

nenene

pre 17 godina

Mi smo ovde u Obrenovcu nemocni koliko god da smo vec godinama svesni da u jednom trenutku mozemo da udahnemo i da nas vise ne bude, kada se ovakve havarije dogode. Da li ste VI iz BG i okoline svesni da se to i na vas odnosi stvarno ne znamo, jer ni gas-maske u tom slucaju ne pomazu (kada je rec o Baznoj hemiji). Niko ne zna sta tamo ima i u kojim kolicinama... bese li to u ovoj zemlji kao usvojen zakon o slobodnom pristupu inform. od JAVNOG ZNACAJA. Bitno je da Jocic, Bulatovic i ostali znaju sta se tamo desilo, a narod treba samo da placa poreze i umire.
Jezivo je bilo danas u Obrenovcu osecati se kao da je 1999. kada je u baznoj bila fluorovodonicna kiselina i bombe padale po Prvoj Iskri...

Pera

pre 17 godina

Ne slažem se da je to dokaz propale Srbije (što ne znači da cveta cveće u našoj industrili) !!
2001 je eksplodirala fabrika eksploziva i hemijskih proizvoda AZF u Tuluzu u Francuskoj, raznesena kompletna fabrika, okolni zaobilazni autoput upropašten, vozila sa autoputa oduvana kao da su od papira, stravičan prizor !! A da ne pričamo o stambenim zgradama koje su ostale bez i jednog komadića stolarije tri kilometra ukrug ...
Ne kažem da je to normalna pojava i da treba očekivati itd. Ali ne treba biti defetist !
Nadam se da se bilans mrtvih neće povećati !

Maja

pre 17 godina

Obrenovcanka sam i uzasno potresena jucerasnjom katastrofom. Bilans od troje mrtvih je veliki, a s obzirom o kakvoj se fabrici radi, mogao je biti i veci.
Ipak, ne treba dodatno siriti defetizam i pljuvati po nama. U fabrici u kojoj se proizvodi eksploziv, uvek je moguce da dodje do ovakvih situacija. I gotovo uvek je za to odgovoran ljudski faktor, bilo rukovodilaca koji stede na zastitnim merama i opremi, bilo samih radnika, lenjih da ih primenjuju. Nadam se da ce istraga pokazati sta je ovde dovelo do tragedije.
Fabrika je izgradjena u vreme kada gotovo niko nije ziveo u blizini, pa je glupo pljuvati po onima koji su je gradili, navodno u sred naseljenog mesta. Baric je porastao od kada postoji fabrika, jer su tu ljudi dolazili u potrazi za poslom.
Nije tacno da fabrika ne radi i da je treba likvidirati. Likvidirao ju je NATO 1999, ali je obnovljena i radila je, a da radi na zalost su dokaz i radnici koji su poginuli u toku rada. Bazna hemija je prodata i odnosi se polako u delovima. Gotovo da je bezbedna i ociscena.
Tokom bombardovanja pretrpeli smo veliki stres, tacno je, zbog fluorovodonicne kiseline, ali ona je izmestena iz Obrenovca pre nego sto je fabrika bombardovana. Ostalo je zapamceno da se umalo nije desila nesreca dok je izvozena iz Barica, jer je iznad cisterni proletela bomba koja je zavrsila u crkvenom dvoristu, dakle uz sam put kojim je kiselina vozena. Ipak, bombe nisu padale na fabriku u kojoj je bilo kiseline. I tada je gadjana ova ista, namenska proizvodnja, a "spomenik" tog rusenja jos uvek se nalazi u krugu fabrike.
Nema potrebe za prosipanjem zuci, dovoljno je tragicno sve sto se dogodilo, da bi se zacinjavalo nekim naucno fantasticnim horor pricama.

Iskreno saucesce porodicama nastradalih, a povredjenima brz oporavak!