1. Od svojih 53 godina, samo 7 sam stanovao u nekom od ex-YU gradova. Rodjen na africkom kontinentu. Imam dvojno drzavljanstvo skoro 30 godina, ali cu uvek biti samo Srbin. Moja odrasla deca nikada nisu stanovala u Srbiji, a tecno pricaju srpski. Prema tome, stvar jeste licnog izbora, ali na koji su uticali roditelji. Isto tako, poznajem mnogo nasih ljudi u inostranstvu sa samo jednim drzavljanstvom (Srbija) a da im deca slabo ili nikako ne znaju srpski jezik. Hocu da kazem da bi jedino sam Tesla mogao nama da precizira kako sebe dozivljava. Obzirom da nije ziv, mozemo samo da zakljucujemo na osnovu njegovih izjava, a znamo za njegovu izjavu da je Srbin. To sto nikad nije radio u Srbiji vec pretezno u SAD, mislim da ce da dovede do toga da ce ga Amerikanci u buducnosti svojatati mnogo vise nego Hrvati.
    (Bojan, 29. april 2021 17:25)

    # Link komentara

  2. Što bi se narodski reklo "dobro i kaže".
    (zoks, 29. april 2021 16:55)

    # Link komentara

  3. Što je najgore, u pravu je. Tesla je nudio tadašnjoj vlasti u Srbiji svoje izume, niko ga nije ozbiljno shvatio. Osećam da i danas kod nas postoje ljudi poput Tesle koji svoje znanje odnose u druge zemlje, a sutra ćemo ih svojatati i osim toga nikakvu drugu korist imati nećemo.
    (Darko, 29. april 2021 16:15)

    # Link komentara

  4. Citam ovde optimosticki komentar 'Da je ostao tj dosao u Srbiju mozda bi bio profesor ili sl'.......e prijatelju ja potpisujem da ne da ne bi bio profesor niti bi imao uslove da izmisli ni lopatu a ne neizmenicnu struju nego bi ako heroina i nosilac ordena legije casti iz prvog svetskog rata Milunka Savic cistio klozete i izigravao budalu hostaplerima i polticarima.
    To je surova istina i nasa realnost ,tako da srecom po covecanstvo covek je izabrao da bude Amerikanac i Amerikanac je bio naravno Srpskog porekla.
    (Djordje Stanojevic, 29. april 2021 16:14)

    # Link komentara

  5. Tesla, Pupin, Andrić, Milanković, Vuk Karadžić, Dositej, Jovan Cvijić - svi do jednoga obrazovani van Srbije, na ZAPADU ili u USA, ne Rusiji, ne Kini, i osim par izuzetaka što su se jezikom bavili, svi ostali svoj vrhunac naučnog doprinosa ostvarili van Srbije na tom istom zapadu. I niko ih nije nazivao izdajnicima, pokondirenim tikvama, i šta li već još, nego su se ponosili tim ljudima. A danas mrzite svakoga ko je uspešniji od vas. Još malo pa ćete da prospete teoriju da su Teslu zavrnuli u USA samo zato što je srbin, a da je bio katolik zaradio bi ogroman novac. Ko nije živeo u USA ne zna šta priča, ova zemlja je bukvalno predstavnik svake nacije na planeti, jer nas ima sa svih strana, svi su jednaki, svako može da postane šta hoće, mogućnosti i prava neograničene.
    (Los Angeles, 29. april 2021 16:11)

    # Link komentara

  6. Prvo i mnogo vaznije od nacionalnosti, Tesla nije bio naucnik. Nije objavljivao naucne radove, nije ga zanimao naucni metod. Nema razvijene teorije, nije predavao na fakultetu. To sto nije bio naucnik ne umanjuje njegovu genijalnost i doprinos modernom svetu, ali jednostavno nije bio naucnik nego izumitelj. Rudjer Boskovic je bio blizi nauci nego Tesla. Jovan Cvijic, Josif Pancic, Milutin Milankovic - to su bili nasi veliki naucnici.

    Drugo, pitanje nacionalnosti je pitanje licnog osecanja. Mogu sve tri strane da se guraju koliko hoce, ako se Tesla osecao kao vanzemaljac onda je to i bio. Ako vam je tesko da pronadjete kako se neko izjasnjavao onda je to verovatno zato sto ga to nije preterano zanimalo.

    Trece, da svojata moze samo onaj ko mu je nesto i dao. Sta mu je Srbija dala? Nista, osim sto ga je ugostila na jedan dan. Sta mu je Hrvatska dala? Nista osim sto se na teritoriji danasnje Hrvatske rodio. Austrougarska mu je dala obrazovanje. A Amerika mu je dala priliku da se bavi onim u cemu je najbolji. To sto je umro u bedi i siromastvu, to je zato sto preduzetnicki duh trpeo na ustrb pronalazackog. I zato sto je njegov genij trpeo od onog sto mi zovemo "normalnim".

    Sasvim je okej da imamo Teslin spomenik ispred ETFa (lepsi i smisleniji je od nekih novih), okej je i da avion nazovemo po njemu i da ima ovde mali muzej (mnogi muzeji nauke u svetu imaju vece postavke posvecene Tesli) i to je sve ok. Nema potrebe da padamo u vatru oko njegove nacionalnosti.
    (ivan, 29. april 2021 16:09)

    # Link komentara

  7. lično mislim da su maloumne priče oko tog prepucavanja, ali imam jednu ili dvije stvari da prokomentarišem. prvo, treba shvatiti kontekst vremena i prilika u svijetu - Tesla se školovao u Gracu - jer u Smiljanu, jelte, nije bilo adekvatne ustanove. kao ni u Zg ili Bg... skoro svi naši školovani ljudi u drugoj polovini 19vj su se školovali u Beču ili Gracu. dalje, on nije jedini naučnik koji je u to vrijeme otišao u SAD da ostvari ideje. prosto, to je bio čest i normalan put. kao danas nba liga. ako si vrh, imaš šanse da tamo napraviš nešto dobro... e sad, za sto godina će narod opet da se izgubi u 'kontekstu', i prepucava se da li je Teslin imenjak Jokić Amerikanac... ima li razlike između njih dvojice?
    (diplinž, 29. april 2021 16:01)

    # Link komentara

  8. Po nekim komentarima se sasvim jasno vidi koliko smo mizerni u svojim shvatanjima, posebno kada se radi o mitomaniji velikih...
    Ma koliko to odudaralo od (ispraznih) želja pojedinaca, Nikola Tesla je rođen u Austro-Ugarskoj Monarhiji, i to u delu koji nikada nije pripadao Srbiji (niti će)...
    On jeste par puta rekao da se oseća Srbinom, zato što mu je otac bio Srbin, ali je u Srbiji proveo (tokom celog svog života) MANJE od dva dana!
    Najveći deo svog života je proveo u Americi, SVE što je stvorio svojim radom i genijem, stvorio je u Americi, sve što je smislio, patentirao, napravio, nastalo je u Americi, ostario je i kraj svog života dočekao u Americi...
    U svakom mogućem smislu, Nikola Tesla je bio AMERIKANAC!
    Za utehu, onima koji imaju drugačiji stav, može se sasvim slobodno reće da je velikan bio Američki naučnik, srpskog porekla (preko oca) - i ništa više.
    (Fekalikus Serbikus, 29. april 2021 15:51)

    # Link komentara

  9. Lepo je čovek rekao: "On je Amerikanac! Ne po rođenju nego po svom izboru." - Da je ostao u Srbiji bio bi možda profesor u nekoj srednjoj školi

    "Da je ostao u Srbiji?!?!" Nit se rodio nit živio, pa ne znam kako je to mogao " ostati" ?
    (U kojoj dimenziji, 29. april 2021 15:17)

    # Link komentara

  10. Jedan ,jedini dan boravio u Srbiji.
    (Pera, 29. april 2021 15:15)

    # Link komentara

  11. Cinjenica je da je Tesla izabrao Ameriku iz vise pozitivnih razloga, sad sto je nasa politika poslednjih decenija naterala iste da nam budu 'neprijatelji' smo sami krivi, sto bi rekao Balasevic 'krivi smo mi'. Amerikanci do 90tih i Slobe su nam uvek bili prijatelji kroz istoriju i dan danas su nam prijatelji i apsolutno se ne zamaraju sa stvarima koje mi potenciramo. Nama su uvek drugi krivi i gotovo nikad negledamo u nase dvoriste koje i te kako treba ocistiti. Kao sto rece i ambasador, i ja cu verovatno dobiti milion minusa sve zarad otrovne politike koje su i jos uvek predstavljaju Amerikance kao neko ko nas nevoli. Mi smo toliko mali i Tesla je najbolji primer kako se oko njega navlacimo decenijama, umesto da proizvedemo nekog novog Teslu mi po dobrom starom obicaju zivimo u dalekoj proslosti dok drugi sigurno koracaju napred. Balkane, Balkane Balkane moj...
    (bzvz, 29. april 2021 14:06)
    Greška, Amerika sama bira prijatelje, i to najčešće lobiranjem, drugo ako smo toliko mali zašto su nam uveli višegodišnje sankcije i na kraju nas bombardovali uz podršku NATO pakta, što nisu poslali jedan odred rendžera da smiri Srbiju?
    Na kraju možda bi bilo još Tesli, da ne beše NDH i Milosrdnog Anđela.
    (Sigurna kuća za muškarce, 29. april 2021 15:05)

    # Link komentara

  12. bio je austrougarin, eto, da se niko vise ne svadja
    (nemojte tako, 29. april 2021 15:03)

    # Link komentara

  13. Ovom priliku bih iskoristio da pomenem dvojicu istaknutih srpskih naučnika koji su malo poznati domaćoj javcnosti, a koji su bar približno u rangu sa Teslom, a to su:

    Miomir Vukobratović, začetnik humanoidne robotike i tvorac prve industrijske robot-ruke te prvog funkcionalnog egzoskeleta, a drugi je

    Ognjeslav Kostović Stepanović, tvorac prvog hidroaviona, prvog četvorocilindričnog SUS motora i tvorac "arborita" - prvog veštački sintetisanog materijala.
    (Hammer, 29. april 2021 15:02)

    # Link komentara

  14. Američki naučnik.
    (mile, 29. april 2021 15:00)

    # Link komentara

  15. Lepo je čovek rekao: "On je Amerikanac! Ne po rođenju nego po svom izboru." - Da je ostao u Srbiji bio bi možda profesor u nekoj srednjoj školi i većina bi gledala na njega kao na zaluđenika. Takav je naš odnos prema talentima bio i ostao. Kod god odskače, gledaj da mu nađeš nešto što ne valja, neku "tešku" ljudsku manu.
    (Frankl, 29. april 2021 14:58)

    # Link komentara

  16. Dosta vise prepucavanja oko toga koje je ko národnosti. První i najvazniji kriterijum je to kako se on sám za života izjasnjavaoo Tak kad ne postoji verodostojna izjava ili pisani dokument o tome odlucuje poreklo njegovih roditelja. Tek onda dolazi kao kriterjum drzavljanstvo i mesto rodjenja. Ali posto su prva dva kriterijuma kod Tesle jasna onda je svaka dalja debata o tome nepotrebna.
    (Leksa, 29. april 2021 14:57)

    # Link komentara

  17. Čekajte malo komentatori?! Šta mu je dala Amerika? Priliku da stvara da, ali živeo je od penzije i naknada iz Kraljevine Jugoslavije. Tesla je živeo u veoma lošem stanju i zbog interesa sa kojima su se njegove ideje sukobile stradao. Zato je Tesla cenio Srbiju i tadašnju Kraljevinu jer mu je pomagala, a imetak ostavio Srbiji koji danas imamo sve od odela do ostalih sitnica koje je posedovao. Završiti što pre novi muzej u elektrani Snaga i Svetlost!
    (Dante, 29. april 2021 14:50)

    # Link komentara

  18. Svakako je bio i Amerikanac. Ima par detalja koji nisu uobičajeni za američke imigrante. Prvo da je primao penziju Kraljevine Jugoslavije. (Mada je svakako mogao da prima nekakvu privatnu pomoć u Americi, kada je ostao bez para.) Drugo, mislim da ga je FBI klasifikovala kao "alien" nakon smrti, možda zato sto je zaostavština trebalo da bude prebačena u Jugoslaviju.
    (Aleksandar, 29. april 2021 14:49)

    # Link komentara

  19. Nije tačno. Jeste bio (i) Amerikanac.
    Srbi se nakostreše kada kažu da je Tesla Hrvat.
    (genius, 29. april 2021 14:49)

    # Link komentara

  20. Kako je on razmišljao i kako se osjećao najbolje se može vidjeti iz njegovog dnevnika koji je vodio. On se nalazi u Beogradu u muzeju i Srbija ga ne želi objaviti. Iako su neke stranice dospjele u javnost očito je da ostatak dnevnika ne govori u prilog tezi o velikoj ljubavi između Tesle i Srbije pa se dnevnik ne objavljuje.
    Zna se da se o Tesli pričalo u vrlo lošem svjetlu u srpskim novinama kada ju je posjetio na 2 dana. Proglasili ste ga malte ne luđakom, a sada ga uzdižete u nebesa. Za razliku od vas u Hrvatskoj koja je tada bila dio Austo-Ugarske bio je jako uvažavan pa je po njegovim nacrtima i napravljena el. centrala na rijeci Krki nazvana Munjara koja je omogućila Šibeniku da bude drugi grad u Europi sa el. javnom rasvjetom iza Pariza!
    Inače ta Munjara je bila prva europska elektrana koja proizvodi izmjeničnu struju, a proradila je samo koji dan nakon elektrane na Nijagari!
    (Ivan ZG, 29. april 2021 14:47)

    # Link komentara

  21. Dosta spinovanja! Nije Tesla otišao u Ameriku zato što je to želeo, već zato što je morao, tadašnji Balkan je u vreme Teslinog rođenja, pa sve do stedine 20-og veka bio neprestana RATNA ZONA, ceo prostor je bio podeljen na tri političke celine, na okupatorsku Austro-Ugarsku ili okupatorsku Otomansku imperiju i na autohtonu malenu i slabu Srbiju! Ta takva Srbija i srpski narod su se borili za opstanak i za goli život, deca su umirala od gladi i od bolesti, a odrasli su neprestano ginuli u sukobima sa stranim agresorima i okupatorima, kakve uslove je bedna, napaćena i izmrcvarena Srbija mogla da ponudi ambicioznom Tesli koji je bio mnogo ispred svog vremena, nikakve! Tesla je naprosto morao da ode odavde, najpre da bi izbegao regrutaciju u austro-ugarsku vojsku koja bi ga pre ili kasnije gurnula na braću Srbe iz Srbije, a potom i da bi mogao da stvara u uslovima koji će mu pružiti mir, sigurnost i sredstva, a toga je u to vreme bilo samo u Americi, novoj i od ratova izolovanoj zemlji! I za kraj i SRBIJA bi Tesli mogla da obezbedi uslove za rad da nije bilo zločinečke Austro-Ugarske i Otomanske imperije, Amerika je samo profitirala sa Teslom i to na nesreći srpskog naroda, no ipak ostaje da je Tesla bio SRBIN sviđalo se to kome ili NE!
    (Miloš Bgd, 29. april 2021 14:46)

    # Link komentara

  22. Zato je i umro sam i NY.
    (Smith i Kovač, 29. april 2021 14:08)

    Umro je sam jer je odlucio da zivi i umre sam. Umro je u siromastvu jer je pravio neke lose poteze tokom zivota, zaludjen naukom i inzenjerijom, opet njegov izbor.Da je ostao u Srbiji, zavrsio bi negde u gudurama pri povlacenju kroz Albaniju ili u nekom rovu u Srbiji i bilo bi nekoga briga sto je naucnik. Dakle, on je Amerikanac Srpskog poreka. Tacka!
    (Batistuta, 29. april 2021 14:29)

    # Link komentara

  23. Ovoliko insistiranje na Teslinoj pripadnosti Srbiji je neukusno. Kao da je studirao i doktorirao na Beogradskom univerzitetu i radio u Vinči.
    Na bizaran način, tretman kakav jedan veliki naučnik ima u Srbiji pokazuje koliko smo mali narod. A trebalo bi da je suprotno.
    (Srdjan, 29. april 2021 14:28)

    # Link komentara

  24. Hrvat iz pravoslavne porodice, rodjen u Austro Ugarsku Kralevinu a ziveo i radio ceo svoj zivot u Ameriku.
    (Mamer N'goj, 29. april 2021 14:22)

    # Link komentara

  25. Американци не разумеју осећај националне припадности
    (leks, 29. april 2021 13:55)

    E UPRAVO zbog toga je Amerika toliko moćna.
    (Amerikanac, 29. april 2021 14:13)

    # Link komentara

  26. Umro je u bedi i to baš u Americi. Nemate sa čim da se ponosite. Toliko
    (Miroslav M, 29. april 2021 14:11)

    # Link komentara

  27. Ми ни не негирамо да је избором Американац,та земља му је дала све.Ми потенцирамо да је срцем Србин,тако да се слажем са Годфријем.Тесла јесте највећи научник ал највише за Србију и највећи осећај везаности је осликавао Михајло Пупин.Михајло Пупин је јако много урадио за Србију,о њему 90% Срба нема појма,а заслужио је споменик у центру Београда.Мало је овај коментар да би навео шта је све урадио.Колико је лобирао код Вудри Вилсона за Србију,код кога је долазио као у своју кућу.Организовао српску дијаспору у САД,помогао Николају Велимировићу.Рецимо човек који је цртао мапе на Берлинском конгресу је био Пупинов ученик на Колумбија универзитету,лично је Пупин преко Вилсона оставио део Баната у Србији,изузетно моћан човек.Да нам је данас један Пупин не би имали никаквих проблема са САД.
    (нс бој, 29. april 2021 14:10)

    # Link komentara

  28. Šta god da je bio po nacionalnosti,veri,državljanstvu nikada ne bi postigao toliko da nije otiša u SAD.
    Njegova dela su večna i on je luča čitavog čovečanstva.
    (plavušica, 29. april 2021 14:08)

    # Link komentara

  29. Zato je i umro sam i NY.
    (Smith i Kovač, 29. april 2021 14:08)

    # Link komentara

  30. Proterati američkog ambasadora iz Republike Srbije uz saglasnost Ruske federacije.
    (Veky, 29. april 2021 14:07)

    # Link komentara

  31. Cinjenica je da je Tesla izabrao Ameriku iz vise pozitivnih razloga, sad sto je nasa politika poslednjih decenija naterala iste da nam budu 'neprijatelji' smo sami krivi, sto bi rekao Balasevic 'krivi smo mi'. Amerikanci do 90tih i Slobe su nam uvek bili prijatelji kroz istoriju i dan danas su nam prijatelji i apsolutno se ne zamaraju sa stvarima koje mi potenciramo. Nama su uvek drugi krivi i gotovo nikad negledamo u nase dvoriste koje i te kako treba ocistiti. Kao sto rece i ambasador, i ja cu verovatno dobiti milion minusa sve zarad otrovne politike koje su i jos uvek predstavljaju Amerikance kao neko ko nas nevoli. Mi smo toliko mali i Tesla je najbolji primer kako se oko njega navlacimo decenijama, umesto da proizvedemo nekog novog Teslu mi po dobrom starom obicaju zivimo u dalekoj proslosti dok drugi sigurno koracaju napred. Balkane, Balkane Balkane moj...
    (bzvz, 29. april 2021 14:06)

    # Link komentara

  32. Pa i jeste, svakako je američki naučnik. Tamo je ostvario bar deo svojih planova i dobio priliku da iskoristi bar deo svojih potencijala.
    Da je ostao na teritoriji današnje Hrvatske, koja ga danas zdušno svojata, '42. bi dobio malj u glavu pa u jamu.
    Da se zadržao u Beogradu, u najboljem slučaju bi radio kao sreski ćata, i to ako bi uspeo da sakrije koliko je inteligentan. Pokušavao bi da ostvari te neke ideje ali bi svuda nailazio na zidove stranačkih uhleba koji bi u svakoj njegovoj ideji videli opasnost po svoje radno mesto - "Sumnjiv si ti meni brajko i to mlogo. Šta će nam bre to sokoćalo..."
    (cojle manojle, 29. april 2021 14:04)

    # Link komentara

  33. Slažem se.
    (g, 29. april 2021 14:03)

    # Link komentara

  34. Jedno je rod, genetika, a drugo je radno mesto.
    (posmatracica, 29. april 2021 13:55)

    # Link komentara

  35. Био је оно како се изјашњавао. Тачно да је тамо провео цео живот али не значи да је Американац. Американци не разумеју осећај националне припадности
    (leks, 29. april 2021 13:55)

    # Link komentara