Sreda, 11.01.2006.

09:45

Presedan patrijarha SPC

Patrijarh Pavle pisao Bojanu Pajtiću i protestovao zbog sve češćih napada na SPC u Vojvodini, u kojima prednjači Čanak, tvrdi Pavle.

Izvor: B92

Presedan patrijarha SPC IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

George

pre 18 godina

Ovo sa SPC mi lici na ponovno uplitanje crkve u politiku. Da li je ovo odgovor SPC na zahtev Vojvodine da se zabrani delovanje neonacisticki i KLEROfasistickih grupa i udruzenja?
Bilo bi normalno da se SPC bavi duhovnim stvarima, kako to pripada crkvi, i da ovaj sludjeni narod pokusa osvestiti sirenjem HRISCANSKIH vrednosti a ne unositi smutnju medju ljude baveci se politikom i drzavnim poslovima.
Bojim se da ipak polako ali sigurno idemo ka "talibanizaciji" drustva i drzave.

Nesha

pre 18 godina

Da li je to onaj isti Pavle koje je 1991. pokusao da prekine studentske proteste misleci da je to gomila nasilnika a posle par dana izjavio da nije bio dobro obavesten, da su ga pogresno informisali i izvinio se zbog toga?
Eee, a sada je 15 godina stariji.
"Nemam ja nista protiv Boga nego protiv njegove zemaljske administracije" - rekao je Canak, i zar nije u pravu? Crkva je ubila Djordana Bruna jer je rekao da se Zemlja okrece oko Sunca a blagosiljala je Skorpione pred odlazak u Srebrenicu.

doomed

pre 18 godina

U današnjem Blicu stoji saopštenje novosadskog SUP-a,u kojem kažu da su deo bakarnog krova sa crkve u Grabovu skinula tri lica pravoslavne vereispovesti. To otprilike znači da su krov skinuli zbog bakra samog, da bi ga prodali, a to ne bi trebalo da bude nasrtaj na SPC. A naročito ne znači da ih je na to nanelo neki Čanakov govor.
To što su optužbe na Čanaka objavili na sajtu SPC-a, a da nisu dali pravu, zvaničnu izjavu, znači samo da i oni znaju da nisu u pravu, i uvek mogu da se nazove na hakerisanje ili nešto slično.
A sa druge strane zašto SPC nije nazvalo političke stranke po imenu (SPS-a, a naročito SRS-a), ili zašto uopšte nije pozvao političke stranke da prestanu sa govorom mržnje u Vojvodini? Vrlo dobro se zna koja je ta stranka koga podržavaju neonacisti, ultranacionalisti, koji upadaju na antifašističke skupove i vrše napade na manjine i druge crkve koji nisu pravoslavne.
SPC na žalost samo svoju imovinu brani. To je pokazao više puta u prošlosti.
Na kraju bi dodao da ne branim Nenada Čanaka. Čak što više on je mene kao političar veoma izneverio, ali to je moja lična stvar. Ja ga samo branim zbog slobode mišljenja, što crkva (na žalost ne uvek samo pravoslavna)iz petnih žila trudi da potiskuje.
A za one koje misle da i ja sa ovim što sam napisao širim netrpeljivost, ili je ovo isto govor mržnje, njih iskreno žalim. I nek udahne duboko tri puta i nek se smire, pa posle nek se trude da navuku na sebe makar malo objektivnosti i iskrenog hrišćanstva i pogledaju šta je napisalo Amfilohije i šta on izjavljuje.

Стефан

pre 18 godina

Црква је поступила онако како треба. Када неко попреко погледа муслимане, римокатолике, или неку другу мању верску организацију, онда сви скоче на ноге да вичу и да упиру прстом, а када се деси овакво једно дивљаштво, онда се напада СПЦ што је уопште и реаговала?! Хришћанство је већ у срцима тзв православаца у Србији прешло у традицију и фолклор, али кад се деси нешто лоше онда увек кривимо друге, а кад немамо кога да кривимо онда- Цркву и Бога. Христос је рекао ,,Ја сам Пут, Истина, и Живот", а не ,,Ја сам леп обичај".

Martin Lee Gore

pre 18 godina

Umesto da se premesti u domen tradicije i folklora, kod nas religija i crkva kao njen ekskluzivni predstavnik (nisi pravi vernik ako ne radis onako kako crkva kaze, jer je ona portparol Boga licno) zauzima isto mesto kao u doba inkvizicije. Doduse - i logicno je, jer i po svemu ostalom smo na nivou srednjeg veka.

Uzgred, poslusajte pesmicu "John the Revelator" (album "Playing the Angel") od Depeche Mode i obratite paznju na stihove.

Vesna

pre 18 godina

"ne sudi da ti ne bi bilo sudjeno", zar ne? Bog ne procenjuje, ne sudi, voli svako bice jednako. A zasto to onda rade svestenici? Vise mi ne treba posrednik, sama cu razgovarati sa Bogom.

jeca

pre 18 godina

Ne svidjaju mi se ni jedan ni drugi... ovaj prvi jer je zaista godinu poceo politickim govorima (plus te doplate na postanskim markicama za hram, a zavrsava u dzepu...) a onaj drugi je i nesto vredeo do pre par godina... sve u svemu -- ludilo!

Scully

pre 18 godina

Problem u Srbiji je sto je 50-ogodisnji komunizam zatrovao ljude i udaljio ih od Boga pa ne znaju ni kako da se ponasaju ni u sta da veruju ni koga i sta treba da postuju. Ali mogu da nauce, pa mi nije jasno zasto to i ne ucine?!!! Crkvu (kao instituciju), hramove i svestena lica treba postovati a ne dovoditi stalno u pitanje sve sto rade i govore. Muka mi je vise od svakodnevnih napada na SPC. Ako nesto kazu zasto su rekli, ako ne kazu zasto nisu i tako u nedogled. A najzesci kriticari su upravo oni koji do juce nisu znali ni da se prekrste, koji se javljaju na mobilni za vreme Liturgije u crkvi, bacaju petarde za Bozic, dolaze u crkvu neprikladno obuceni, neprikladnog recnika itd. I oni dele "hriscanske" savete i komentare o ljudima kojima nisu ni do kolena.
Pogledajte samo kako se svestena lica postuju u Katolickoj crkvi, iako je Katolicka crkva kroz vekove imala poteze kojih se i sama stidi (napr. Inkvizicija koja je prerasla u to sto jeste jer je politizovana i koriscena u licne svrhe od strane losih ljudi). Taj sindrom unizavanja ljudi od postenja, svetaca, pa i samog Hrista (kroz razne populisticke romane, a trenutni predvodnik je Da Vincijev kod) je u stvari princip "ako oni nisu toliko dobri, onda nisam ni ja toliko los". Umesto da smo srecni sto ima toliko svetlih ljudi na koje mozemo da se ugledamo. A pritom imamo potpuno zamenjene teze i stvaramo idole od prosecnih ljudi kao sto su Tito & co.
Sustina vere je biti skroman (znati da si gresan) i slediti primer boljih i ucenijih od sebe a ne misliti da sve i uvek znas najbolje i stalno se praviti pametan. Duznost Crkve je da se brine o svojim vernicima i svojoj imovini! A svako ko kaze kako Patrijarh nije osudio sve zlocine, neka se bolje raspita. On je to ucinio nebrojeno puta!

Velibor

pre 18 godina

Iako nisam apsolutni pristalica ideja Canka, ovakvo zigosanje jednog nedesnicarskog politicara od strane patrijarha Pavla (? ili pak jastreba Amfilohija!)je jos jedan dokaz da je sluzbena SPC vrlo brza da se svadja sa nedesnicarima, da ne kazem levicarima, a kada treba kritikovati SRS, SPS i/ili DSS i njihove desnicarske anticivilizacijske ideje, SPC uporno cuti i pravi se "neobavestena"!
Ovo, sto SPC radi, na Zapadu se zove - scapegoating!

dragan

pre 18 godina

Ako vec hoce nekog da okrivljuju i terete ne treba da navode jedan tako glup i banalan primer da je u Grabovu ukraden bakarni lim sa crkve.Pa nije to napad na crkvu to je klasican lopovluk.bakarni lim ima solidnu cenu kad se proda na kilu pa su tako ta tri mladica recimo zaradila za izlazak,ili takvo sta.Heheh Nenad Canak organizuje skidanje limova....hahaha.Bolje bi bilo da se povede racuna o tome ko su i kakvi su svestenici,popovi ovde po Vojvodini.

americanax

pre 18 godina

U Americi ovakva izjava religiozne zajednice je zabranjena zakonom. Bilo kakve optuzbe religioznih drustava, hriscanskih ili drugih su zakonom zabranjene. Nas Pavle bi po americkom zakonu bio uhapsen i ja se slazem sa tim. Pozdravi iz Njujorka.

Иван-Ниш

pre 18 godina

Што се тиче Чанка може се рећи да је екстремиста у многим стварима. Но због тога и није нека превише важна личност у Србији. Ипак, шта рећи о патријарху Павлу после ове писма? Велико разочарење! Ако га је он написао онда се срозао на ниво неких својих владика који почињу да згражавају и православне вернике. Прескочимо то што се СПЦ пуна пута понашала по принципу "буди наш па ради шта знаш", ово навођење имена Чанка може се тумачити и позивом на линч дотичног од стране верника. Слажем се ако мислите да претерујем, али и ово писмо није одлика досад одмереног и доследног патријарха.

Crnogorac

pre 18 godina

Molim nemojte napadati Patrijarha. Zar je moguce da se zatvaraju oci pred svime sto se desava SPC zadnjih par godina? Ne zelim da uvredim nikoga, ali isto tako zelim da naved par primera: u Makedoniji su zabranili SPC i oduzeli joj svu imovinu, zatvorili Vladiku Jovana. U Crnoj Gori se forsira CPC koja je, toga se jasno secam, organizovana na Cetinju u policijskoj stanici i koja vrsi veliki pritisak na SPC da preda imovinu. Vlast u CG danonocno osipa paljbu po SPC, vredjaju i cak pokusavaju da ospore SPC hram koji se gradi u Podgorici iako postoje pismeni dokazi za njegovu legalnost. Na Kosovu i Metohiji je vec posebna prica, sa slicnim problemima u Bosni i Hrvatskoj. Mislim da to sto se desava je prevrsilo svaku meru i da je Patrijarh konacno stao u odbranu SPC. Niko ne moze da ocuti kad ga neko godinama vredja i udara. Zasto je to tako strasno sto je SPC konacno stala u svoju odbranu? Pa to svaka crkva na svetu radi, gde god su njena prava ugrozena.

Maja

pre 18 godina

Da moze i drugacije dokazuje vladika zahumsko-hercegovački i primorski Grigorije, nosilac novog talasa Srpske pravoslavne crkve, predložio je da trebinjski Srbi podignu iz pepela čuvenu Begovu kuću u Trebinju, u ratu porušeni spomenik islamske kulture.
"Srbi treba da obnove Begovu kuću i na taj način pokažu graditeljsku, a ne rušilačku sposobnost i dokažu da nemaju kompleks ni od koga", rekao je vladika.
A istina i suočavanje sa istinom i realnošću, nisu strani Vladici što je, na djelu dokazao i pozivom upućenim prošle godine Ratku Mladiću i Radovanu Karadžiću da se predaju Haškom tribunalu.
"Da mene neko pozove ili ljude koje ja znam, počev od patrijarha Pavla do mog vladike Atanasija, niko ne bi rekao 'a'. Sad i ta priča: ja sam junak. U redu, ali kakve su sve glave padale za tu državu i za tu slobodu. Pa je li možda glava nekog starog čovjeka svetija i ljepša od momaka, čije su glave padale i koje su ovi ljudi, na kraju krajeva, predvodili", rekao je vladika u intervjuu, koji je uzdrmao svijest mnogih. nezvisne Novine.
Siguran sam da Canak ne bi imao nista protiv ove verzije srpstva i da nije protiv svega sa predznakom "srpski" nego protiv onih koji sebi pripisuju eksluzivno srpstvo.

Dusan

pre 18 godina

Kada g-din Canak moze SPC nazivati klerofasistickom organizacijom,a mitropolita Amfilohija pukovnikom,zasto SPC i sam patrijarh ne bi mogli izreci svoje misljenje o liku,a narocito delu,doticnog g-dina?Zar izricanje svog misljenja nije demokratija,koju smo toliko zeleli?Zar se g-din Canak nije borio za tu istu demokratiju?

Andrija

pre 18 godina

Kad bi nam patrijarh nesto rekao i bratu Pahomiju. Bas me interesuje kako ce mi objasniti da bilo ko vise urusava SPC od pomenutog vladike.

aleksa

pre 18 godina

Canak jeste poznat kao ekstremista. Doduse, mnogo danas ima nasrtaja na Srpsku pravoslavnu crkvu ne samo u Vojvodini, vec u Makedoniji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, pa i u samom Beogradu, posebno u takozvanim gradjanskim krugovima koji bi prodali veru za veceru.

Beogradzanin

pre 18 godina

Za mene je Nenad Canak pravi Srbin. I to sto je ponekad naprasan i impulsivan samo potvrduje to. SPC je, na zalost, izgubila kompas u mnogim stvarima...

Dr X

pre 18 godina

Jos da uputi pisma pevaljkama koje "najjahuju" krst, ili ga izvlace iz dekoltea, pa da se svi smirimo. Ili je taj krst katolicki?

opabato

pre 18 godina

za sve postoji prvi put, pa tako i za ovaj slucaj. potpuno podrzavam patrijarhovo misljenje. canak je predevodnik napada na sve sto ima predznak srpsko, pa tako i na SPC.

Zoks

pre 18 godina

Ja licno bih voleo da religija i SPC konacno odu sa aktivne drustvene scene i smeste se u domen tradicije i folklora, kako je to tendencija u modernoj Evropi, a da steta napravljena jednoj crkvi ima isti trtman kao na primer kradja slika iz Iliceve zaduzbine u Novom Sadu. To, medjutim, u nasem drustvu jos uvek nije moguce. Suvise mnogo obicnih ljudi identifikuje crkveno i religiozno sa nacionalnim i patriotskim. U takvom okruzenju i usred takve nacionalne svesti normalno je da crkveni kler pokusava da ostvaruje politicke poene i poene u borbi za uticaj u drustvu. Razne hriscanske crkve to rade vec skoro 1500 godina.

Vernik

pre 18 godina

Veoma sam tužan što Patrijarh moje crkve nije nikada osudio govor mržnje, političku bahatost, ratnohuškačke izjave, podrške ratnim zločincima, napastvovanje dece i uništavanje kulturnog blaga od strane nekolicine naših episkopa i jednog mitroplita.

Zoran

pre 18 godina

SPC ne uziva ugled koji se ocekuje da takva institucija poseduje. Isti slucaj je sa politicarima, drzavnim organima, biznismenima i narodom u celini. I sve to je, na zalost, zasluzeno.

zoranns

pre 18 godina

Nista mi nije jasno... Koliko ja znam policija je uhapsila trojicu Roma koji su krali lim i dve ikone iz grobova pre mesec dana. Bilo je cak i na lokalnoj tv kao zanimljivost, kakve to ima veze sa Cankom i ostalim navodima u pismu? Ovo je pisao neko ko je ili pijan ili drogiran ili ne znam ni ja sta vec

Danilo

pre 18 godina

Nacin i duh politickog - a ne verskog - obracanja poglavara SPC i njegovih saradnika je daleko od hriscanskog. Ako Amfilohije moze da kaze za pet kolega is drugih (makar i "nekanonskih"?) crkvi da su "smrad" onda to nije politicki nego verski problem. Ocigledno je da takva osoba ne moze biti pravi hriscanin a jos manje "uciti" druge hriscanskoj ljubavi.
Za ovakvu klerikalizaciju politike u Srbije treba zahvaliti Kostunici koji koristi crkvu u politicke svrhe - tj. za obracun sa politickim protivnicima.
Zalosno. Neka im svima Bog oprosti.

delija

pre 18 godina

ovo nije napisao patrijarh ko god da je napisao ovo nije napisao on nego ostaci ratnih popova koja kako stvari stoje kolo vode u SPC tako da nasa crkva ispade ratnohusacka i politicka a ne duhovna ovo je neverovatno!

Deda Mraz

pre 18 godina

A koga prozvati zbog napada na protestantske crkve? Kada je ministar vera pre izvesnog vremena podneo izvestaj o stanju medju verama, tada je izdvojio kako su crkve koje najvise trpe napade SPC, Jevrejska zajednica i Adventisticki hriscani. Za poslednje dve sam vise nego uveren da su napadane, ali SPC je napadana jedino na Kosovu, koje prakticno i nije vise deo Srbije. Prema tome izvestaj uopste nije realan, a jos manje da znamo pocinioce i agitatore u poslednja dva slucaja (Jevreji i Adventisti).

Komunista

pre 18 godina

Ne slazem se sa harangom protiv rukovodstva SPC i olakim optuzbmama da su izazivali medjunacionalnu i versku mrznju, podrzavali Milosevica, blagosiljali Arkana i krili Karadzica. Ako postoje indicije da su to radili - onda treba da reaguje drzava i da ih procesuira. Ako indicija nema, treba ih ostaviti na miru, sve dok to sto rade ne ugrozava druge. A svaki gradjanin ce, u skladu sa svojim obrazovanjem, intelektualnim mogucnostima i moralnim standardima zauzeti stav prema ovoj verskoj organizaciji i njenim liderima. Ne moramo svi da mislimo isto, niti da se slazemo u svemu, dajte malo tolerancije s obe strane.

Blue_Sky

pre 18 godina

Pa ovo pismo prevazilazi svaku meru dobrog ukusa i hriscanskog ucenja. Ocigledno je da u SPC postoje dve suprostavljene struje, koje su po mnogo cemu razlicite. Vecina mitropolita koji sede oko Patrijarha Pavla su jos sa svojim konceptom u devedesetim godinama i teoriji tla i krvi. Setimo se samo primera Amfilohija Radovica i njegovog bacanja anateme na Zorana Djindjica, gde je rekao neka mu se seme zatre zato sto je isporucio Milosevica u Hag, taj intervju je preneo sada vec nepostojeci dnevni list u Crnoj Gori "Glas Crnogorca", onda se setimo njegovog govora koji nije bio prigodan situaciji nad odrom Zoranovom. Pored njega je tu njegov istomisljenik Irinej koji je zvonio crkvenim zvonima u danima kobasicijade a pored njih dvojice treba pomenuti i ekstremistu Filareta koji sedi u Milesevi i vozi se do juna 2003.godine u ukradenim dzipovima koje su mu poklonila njegova braca iz SRS-a. Sve je to jadno i bedno a najgore od svega je sto nas napaceni narod veruje onima kojima jos uvek niko nije objasnio da su Staljin i Tito odavno umrli, da je Slobo u Hagu i da vise ne zivimo u krvavim devedesetim nego u 21.veku. To su likovi koji nas guraju samo u jos vecu mrznju i propast. Amfilohije Radovic je u Crnoj Gori odavno izasao iz okvira SPC i tamo se bavi otvoreno politikom a povremeno i prisluskivanjima politickih oponenata (pomoc mu pruza BIA). On dole ljude deli na "ljude i neljude", ljudi su po njemu samo Srbi i vernici SPC-a a neljudi svi ostali a pogotovo oni koji ne dele njegovo politicko i versko misljenje. Taj covek ima svoje privatne partije kao sto je na primer Srpska narodna stranka. Oni za politicki stav pitaju obavezno njega. Letos je covek izjavio da je crnogorska nacija kopile koje neko ipak mora da ljulja. Pa zar to nije strasno? On i vojska postavljaju limene crkve po planinama u Crnoj Gori i to obrazlazu kao srpsko pravoslano osvajanje vrhova Crne Gore. Amfilohije, Filaret i Irinej mrze Slobodana Milosevica samo zbog toga sto je u devedesetim ubijeno kako oni kazu "samo 50 000 ustasa i 100 000 balija". Takvih ljudi se Srbija mora osloboditi jer vecina Srba ne misli niti je ikada mislila kao oni sto je truju mrznjom.
Tako da je ovo pismo ako je zaista autenticno potpuni presedan Patrijarha Pavla i SPC-a. To je za svaku osudu.

Tri x URAA za Canka!

pre 18 godina

Ajde da mi posaljemo SPC-u listu nas Srba koji podrzavamo Canka. Naka pravoslavnim talibanima bude jasno da nije samo Bog taj koji vidi kakve grehote i bezmoralnost cini SPC, vec da je i mnostvu obicnih ljudi sav taj jad toboznjih duhovnih izalanika ocigledan.

majka

pre 18 godina

Nista me vise ne cudi. Iz celog bivseg rezima, jedino je bivsem ministru zdravlja Milovanu Bojicu pronadjeno 1.000.000 svajcarskih franaka na racunu od strane svajcarske vlade. Ali nista se nije desilo, 6. oktobar je propusten. Ali, dobro de, niko nije ovde lud da poveruje da se taj covek nije ogresio opako o zakone (i ovozemaljske i bozije). Ali to nije smetalo pukovniku Amfilohiju i Njegovoj Svetosti Patrijarhu Pavlu (sa radikalima i SPS) da se nadju na otvaranju nove klinike koja 'nije u vlasnistvu' doticnog gospodina. Ovaj akt od pre par meseci me je potpuno uverio da je Patrijarh sasvim svestan svega sto radi. Niko mu ne prigovara da ispoveda i pricescuje zlocine i da se moli za spas njihovih dusa, to je prava svrha svestenih lica da izgubljenu jagnjad vraca u stado, ali nikako da ih javno podrzava, jer salje ostaloj pastvi jasan signal da to sto su radili i nije bas tako lose kad se bolje pogleda.

Goran

pre 18 godina

Posto su SPc crkvu u tom Grabovu opljackali lopovi, Patrijarh bi trebalo da se obrati ministu policije a ne Canku. Nije ih Canak poslao da je opljackaju.
Drugo, napada na vernike, svestenstvo i objekte koji nisu inspirisani materijalnom dobiti ima, ali u tom slucaju zrtva nije SPC vec svi ostali sem nje. Sto je najstrasnije, SPC je kroz rad svog svestenstva i literaturu inspirator tih napada i zato se nikada nije ni oglasila povod toga.

GuC

pre 18 godina

Meni je svejedno ko je napisao, ako je od SPC, e pa "drugovi crkvenjaci" DOSTA JE! Nego sta je nego poziv na linc, poput Legijinih tabloida i placenih novinara, nego sta nego prave dzamahiriju, nego sta nego mute pamet normalnom narodu. Da gledaju u samo svoje oltare i neka citaju molitve...jer ako narod stvarno veruje da je i ova pljuvotina u interesu "boga" i "bogolikog srpskog naroda" onda podhitno referendum broj dva: ko zeli da bude u srpskoj dzamahiriji, a ko ne? Mislim da je patrijarh preterao, mislim da su svi oko njega svesni da Crkva nikada nece imati ovoliku podrsku vlasti i vojske i obrnuto i da srljajuu bez mozga i "bez vere u boga". Sramota, bice ovo istorijska sramota za SPC, od jedne iskonski pravdoljubive i pitome verske doktrine, napravili ste agresivnu crkvu. Pa od vas beze bratske i sve ostale crkve, uzeli ste za pravo da budete politicki faktor, zavadili ste se sa svim crkvama, zlocince ste blagosiljali kad su iz polazili u krvoprolice, trazili ste da zene ne abortiraju vec da radjaju ratnike...uf, pa ne bi stalo ovde u sta ste pretvorili pravoslavnu veru, VI, bas VI, ne MI! I zato ne upirite prstom u druge, vratitet se svom korenu, vise ce vas postovati i vernici i ostali. Ovako ste dno od dna, izgubili ste pravo da trazite slepu pokornost bez pitanja, ni od koga, a ponajmaje ne od politicara.

OrtodoxGerilla

pre 18 godina

Lizni markicu, zalepi na koverat i posalji Pajticu. 8 dinara ionako ide nazad Generalstabu SPC, a troskove tog Sinoda pokrivaju, naravno, vernici. Cudi me samo da svima nama nisu poslali po jedno pismo o nasem trosku!!!

Srdjan

pre 18 godina

Ja ne znam da li je SPC u pravu ili ne po ovom pitanju ali sigurno znam da je danas svakako sve drugo samo ne ugrozena. Danasnja prica o ugrozenosti crkve je ista ona prica komunista o spoljnjem i unutrasnjem neprijatelju.
Ja sam ateista, bolje reci nisam ni ateista jer ne iskljucujem nista niti apriori verujem u bilo sta.
Ali iskreno, uvek dozivljavam napade od strane vernika zato sto ne postim, zato sto se ne krstim, zato sto ne slavim slavu, a nikada ne napadam ja njih zbog svega toga sto oni rade.
I opet sam ja ekstremista !?!
Zapravo, ako nisi vernik odmah si komunista i anarhista i fasista i ko zna sta sve ne...

Srle Pera Ždera

pre 18 godina

Za ovih nekoliko dana Nove godine SPC ima izuzetan prosek ... Pavlova poslanica, nebuloze Amfilohija, suđenje za pedofiliju Pahomiju, optužnica protiv Gavrilovićeve "duhovne" čeljadi iz Stroja, pa sada ovo sa Čankom .... I to sve za odbranu "vaskolikog" Srpstva. Mnogo mi liče na retoriku SPS-a i SRS-a...

zt

pre 18 godina

Braco Srbi,
na stranu ko je kome pisao prvi pismo, koliko koja institucija traje i kome ljudi veruju (verovali su i Milosevicu i to sa 90% pa vidi nas sada). Na kraju krajeva, na stranu ko je vernik ili ateista. Onaj ko je ateista ne veruje u Boga a samim tim ni u raj ni pakao. Vernike pitam: zar stvarno mislite da se preko SPC ovakve kakva je sada stize do Hrista i vecnog zivota? Jeste li citali skoro sveto pismo Novoga Zaveta? Ako niste procitajte ga ponovo pa uporedite ono sto je tamo receno sa onim sto SPC radi zadnjih 15 godina. Tek cete onda videti zasto nama samo jedino Bog licno moze da pomogne.

Mashinovodja

pre 18 godina

Auu, ma nije valjda da se u SPC osećaju ugroženim od minornih figura kakav je Čanak? Toliko da moraju zvaničnim putem i javno da traže zaštitu? Zaštitu od čega? Šta to Čanak tako strašno uradio?
Izgleda da je paranoja baš uznapredovala ...

Sredoje Stamenkovic

pre 18 godina

SPC dozivljava kritiku svoje podrske zlocincima raznih vrsta kao "napad na nju". To je poenta cele price. Znaci, poistovetila se sa njima. A skrivaju se iza Hristovog imena.
Pravoslavlje u Vojvodini nije ugrozeno, sta vise. Jedini koji uvek mogu da dobiju bilo koji termin u medijima ili trgovima je SPC. Za razliku od njih, Drugim verskim zajednicama to nije omoguceno.
Takodje, zasto se SPC nikada, NIKADA nije oglasila povodom napada na Katolicke, Adventisticke, Baptisticke i druge bogomolje koje su sproveli njeni vernici pozivajuci se na njeno ime?

Petar

pre 18 godina

Nekoliko pitanja ... Ko je godinama podrzavao Milosevica, Karadzica, rat i nacionalizam? SPC ili Canak? Ko ide na konvencije radikala? Patrijarh ili Canak? Ko je blagosiljao ubice? SPC ili Canak? Sta je SPC rekao o Pahomiju i onom drugom (Ilarion?) ... ? S kim su se Legija i Spasojevic druzili? Sa Filaretom ili Cankom? Koji su to napadi na SPC u Vojvodini? Da li su primetili u Vojvodini napade na neke druge konfesije? Pitanja je jos mnogo, ali zasada bi me zadovoljili odgovori na ova. Hvala unapred.

Goran

pre 18 godina

Upravo sam procitao pismo i slazem sa onim sto je tamo receno. Ne vidim nista sporno u tom pismu. Naprotiv, rekao bih da je dat tacan opis onoga sto se desava u Vojvodini. I to je mnogo vaznije nego ko se u njemu pominje i ko ga je napisao. A najvaznije je naravno da li ce govor mrznje prema SPC prestati.

Novosadjanka

pre 18 godina

Nadam se da je to napisao Njegova Svetost, jer je ono sto je izenseno potpuno istinito. Vec nekoliko godina se vodi besomucna kampanja protiv SPC, narocito od strane minornih partija kao sto je Cankova.
Na srecu srpski narod ne naseda na ovu propagandu i SPC je i dalje institucija kojoj se najvise veruje u Srbiji. Prezivela je nasa crkva mnogo vece krize od ove.

Mrija

pre 18 godina

Govor mrznje je probijao bubne opne zadnjih 15-17 godina, doveo do razaranja, smrti i mizerije. Naricito od 1987-1996. Canak je jedan od retkih koji se nije pridruzio. Gde je Crkva tada bila?

no name

pre 18 godina

Pre svega, ovakve stvari se ko po zna koji put ponavljaju u ovoj jadnoj zemlji. I kao uvek do sada, dize se velika buka ko, sta, gde; da bi se posle nekoliko dana(nedelju maksimum) sve zaboravilo do sledece prilike. A sustina problema je u ekstremima koji jednostavno ne znaju ziveti mirno, bez sukoba, polemika,napada... Kao primer navodim cinjenicu vezivanja nacije i religije , odnosno misljenjima da svaki pripadnik srpskog naroda ujedno mora biti i pravoslavne vere i nista drugo...
Da li je to sloboda misljenja, izbora?

Blanka

pre 18 godina

I zasto pa Pavle nije autur teksta? On je glava Crkve vec dovoljno dugo i u tom periodu su se desavale stvari kao blagoslov topova, lopova i ubica, poziv na nacionalizam, netrpeljivost prema nesrbima i nepravoslavnima, osionost Filareta, Amfilohija, Irineja, Pahomija.... bogacenje popova, a on je sve vreme na vrhu te institucije.
Ljudi, on je slika i prilika svoje Crkve ali je preuzeo prijatnu ulogu da bi masa na njega gledala sa simpatijama i tako i na celu crkvu. Ovaj sadasnji Papa je lepo odgovorio novinaru na pitanje: Zasto je promenio drzanje od kad je Papa? On je rekao da sad ima drugi zadatak. Kao kardinal je bio tvrd, neprijatan, konzervativan, autoritativan,a sad je topao, nasmejan i srdacan. To mu je kao poglavaru i uloga da bude voljen, tako i nas poglavar ima zadatak da ga ljudi vole. Ne bi mogli vladike da budu takvi da on nije saglasan sa njihovom nastupima.

Pat Garrett

pre 18 godina

"Ne mogu da verujem da je pismo objavljeno prvo na sajtu SPC, a da ću ga ja tek naknadno dobiti", kaže Pajtić.
Ни ја не могу да верујем... Значи, ПРВО на сајту, па тек онда Другу Председнику... Да је било друкчије, тј. да је Црква послала писмо Пајтићу а да га није објавила на сајту, онда би неоскојевска канонада гласила "ево како се великосрБски кругови опиру јавности и транспарентности у раду".
Како год, наводи из текста су тачни у јоту; Ненад Чанак (на челу свог националсоцијалистичког циркуса НЕИЗАБРАНИХ узурпатора власти у Покрајини) ЈЕСТЕ инспиратор говора мржње и изазивања националне нетрпељивости у Војводини.
Али, наравно, већ до вечерас ће грације НВО-сектора и хероине независног новинарства дићи такву дреку што је "Неша" поменут без суперлатива, тако да напади на свештенство и симболе СПЦ падну у сенку, као и увек. Ионако су то само Срби у питању, а напад на Србе у Приштини или Загребу подразумева лакше консеквенце него саобраћајни прекршај...
Зашто би Чанкистан био изузетак?

pex

pre 18 godina

Не желим да говорим овом приликом о духовним квалитетима великодостојника наше цркве, али у политичком смислу они су, бар већина, обични политички дилетанти који не желе добро свом народу и нису дорасли данашњем времену.Оваква саопштења су контрапродуктивна и у интересу оних који желе дестабилизацију Војводине и свега што је српско, као и нормалног живота у целој Србији! Поздрав свим нормалним и добронамерним људима!!!

Mladen Mladenovic

pre 18 godina

Zar je sada bitno da li je pismo prvo objavljeno na sajtu SPC pa prosledjeno Izvršnom veću Vojvodine ili obrnuto. Kao, sad je to glavni problem, zbog koga je gospodin Čanak zbunjen i NE VERUJE u ono što vidi a što je osnova njegovog političkog bivstvovanja. Zar se ON permanentno ne pojavljuje u štampi i ostalim medijima u ulozi "glavnog lovca na veštice". Kao čuvar i beskompromisni borac za "evropske vrednosti" u koje nikako ne može da vidi "zaostalu" i tamjanom umirisanu SPC. Zar njegovi nastupi i posprdna poštapalica "klerofašizam", kojom vodi krstaški rat protiv svega što podseća na pravoslavlje ne govori o njegovom poimanju i shvatanju uloge Crkve ili Crkava u Srbiji. Doduše ima jedna razlika. Gospodin Čanak nikada nije negativno govorio o bilo kojoj drugoj konfesiji. Valjda u duhu onog skojevskog pravila, koga su se Srbi najžešće pridržavali /kao pijani plota/ a koje glasi : "najpre treba počistiti svoje dvorište". Na kraju i ja sam protiv toga da se ime Nenada Čanka pojavljuje na sajtu SPC. U bilo kom kontekstu. Ali iz sasvim drugih razloga.

mama ludaca

pre 18 godina

Vase Prevashodstvo...Nisam mogla da verujem, mislila sam da je sala,a u stvari je vrlo ozbiljno i opasno. A poziv da vlasti brane Crkvu od svakog napada, posto je ona bozanska ustanova iznad zakona...
Termin "pravoslavna dzamahirija" sve vise postaje stvarnost koju vecina gradjana nije zelela, a neko nam je, bez pitanja. nametnuo.
Neka uzivaju u gluposti i svemoci koja ce, kao i sve tiranije, makar i od Boga dolazile, biti kratkoga veka...

Crni

pre 18 godina

Neverovatan pocetak SPC u 2006 !
Prvo poslanica gde se bave politikom i dele lekcije okolnim drzavama sta treba da rade, pa zatim doplatna postanska marka koju svi moramo da placamo i na kraju ovo. Kakve veze ima Canak sa napadima na objekte SPC ? Kakve veze ima Pajtic ? MUP nije na pokrajinskom nivou !

O Boze, vidi sta rade "tvoji"...

Saša Novak @ NL

pre 18 godina

Ne verujem da je to pismo sastavio Patriarh srpski gospodin Pavle. Sve vise imam utisak da mu vladike i mitropoliti iz neo-konzervativne struje izmicu kontroli i da Patriarh nema autoritet nad njima, svestan potencijalnog rascepa u crkvi ako preraste u otvoren sukob izmedju dve frakcije. Dokaz da postoje dve dijametralno suprotstavljene frakcije u SPC je cinjenica u odnosu sa Katolickom Crkvom; dok Vladika Lavrentije otvoreno se zalaze za zblizavanje i poziv Papi da poseti Srbiju i Patriarha, neo-konzervativna struja govorom mrznje svaki zapocet dijalog torpedira u startu i za sebe uzima pravo da deli narod na (citaj krvolocne) patriote i drzavne izdajnike. Zapravo u tom taboru treba traziti one koji su sastavili tekst linca Nenada Canka.

Branislav

pre 18 godina

Mislim da je pismo autenticno i da je napisano od strane Njegove Svetosti Patrijarha Srpskog gospodina Pavla. Jednostavno odnos prema nama vernicima Srpske Pravoslavne Crkve u ovom delu Srbije je neprimeren pre svega u govoru mrznje ne samo g-dina Canka nego i velikog broja pokrajinskih funkcionera i to pre svega onih koji bi imenom i prezimenom trebalo da budu pripadnici prevoslavne vere. Time hocu da pohvalim stranacke prvake drugih vera a i njihove vernike koji imaju izvanredan odnos sa nama i iz njihovih usta nikada necete cuti napade ili govor mrznje na Srpsku Pravoslavnu Crkvu i njenja vladike i vernike. Kao sto sam rekao veci je problem od onih pripadnika srpskog naroda koji su ateisti i potomci komumistickih aparatcika i Brozovih poslusnika.

Nenad

pre 18 godina

Iz Novog Sada sam (veroispovest-pravoslavac) i ne secam se da je bilo fizickih napada na SPC u Vojvodini, ali zato pouzdano znam za mnogobrojne napade na neke druge crkve, pre svega hriscansko-protestanstke...
To je zalosna slika Srbije danas-totalna netolerancija prema drugim etnickim grupama i ljudima druge veroispovesti (setimo se nedavnog paljenja dzamija u Nisu i Beogradu, prebijanja protestanskih svestenika u nekim selima Vojvodine).
Iz Novog Sada sam se preselio u Kanadu pre nepunih godinu dana i uzivam u dobrobitima istinsko demokratskog drustva u kojem sasvim normalno zive i rade zajedno pripadnici stotine razlicitih etnickih grupa i isto toliko razlicitih religijskih uverenja i crkava, dzamija i hramova. Nema napada na verskoj ili rasnoj osnovi ali i kada se tako nesto i slucajno desi citavo drustvo to nesumljivo osudi.
Na kraju verujem da pismo nije pisao Patrijarh, rukopis mi vise lici na Irineja Bulovica ( sabrat Amfilohija po zajednom ucitelju)

Goran

pre 18 godina

Nenad Canak je poznati ekstremista, sto je potvrdo u brojnim nastupima, kako protiv RTS-a, tako i protiv SPC. Da podsetim da se on jedini od lidera DOS-a kompromitovao pozvavsi masu sa mitinga u Beogradu da 'obesimo djubre' sto nije cak ni Velja tada izgovorio. Tada smo svi mi u masi mislili tako ali nas je ipak zapanjio svojom izjavom sa bine. Sada, pogledavsi unazad njegovo delovanje smatram da je vrlo slican Seselju po svojim ekstremnim stavovima ali i nastupima (rusenje table RTS-a u Novom Sadu).

Sinisa

pre 18 godina

Procitao sm text na spc.org.yu. i ispada da je Canak poslao tri pijane budale da u po' noci golim rukama sruse crvku u Beocinu.
A ako cemo o "duhovnim pokroviteljima i nesumnjivim inspiratorima nedela", ima dosta nedela o kojima mozemo u tom smislu diskutovati, medju kojima ima i atentata.
Sem toga, tesko da je sve to patrijarh cestito i procitao, nekmoli sudelovao u pisanju.
A sto se tice govora mrznje za koji se navodi da ga Canak praktikuje protiv Crkve, i koji bi trebalo krivicno goniti (kanda im nije dovoljno to sto ce nagrabusiti na sudu Boga), ako neko ne zna sta je to "govor mrznje" treba samo da pogleda dva teksta nize sta kaze Mitropolit G. Amfilohije.

mama ludaca

pre 18 godina

Vase Prevashodstvo...Nisam mogla da verujem, mislila sam da je sala,a u stvari je vrlo ozbiljno i opasno. A poziv da vlasti brane Crkvu od svakog napada, posto je ona bozanska ustanova iznad zakona...
Termin "pravoslavna dzamahirija" sve vise postaje stvarnost koju vecina gradjana nije zelela, a neko nam je, bez pitanja. nametnuo.
Neka uzivaju u gluposti i svemoci koja ce, kao i sve tiranije, makar i od Boga dolazile, biti kratkoga veka...

Mrija

pre 18 godina

Govor mrznje je probijao bubne opne zadnjih 15-17 godina, doveo do razaranja, smrti i mizerije. Naricito od 1987-1996. Canak je jedan od retkih koji se nije pridruzio. Gde je Crkva tada bila?

zt

pre 18 godina

Braco Srbi,
na stranu ko je kome pisao prvi pismo, koliko koja institucija traje i kome ljudi veruju (verovali su i Milosevicu i to sa 90% pa vidi nas sada). Na kraju krajeva, na stranu ko je vernik ili ateista. Onaj ko je ateista ne veruje u Boga a samim tim ni u raj ni pakao. Vernike pitam: zar stvarno mislite da se preko SPC ovakve kakva je sada stize do Hrista i vecnog zivota? Jeste li citali skoro sveto pismo Novoga Zaveta? Ako niste procitajte ga ponovo pa uporedite ono sto je tamo receno sa onim sto SPC radi zadnjih 15 godina. Tek cete onda videti zasto nama samo jedino Bog licno moze da pomogne.

Nenad

pre 18 godina

Iz Novog Sada sam (veroispovest-pravoslavac) i ne secam se da je bilo fizickih napada na SPC u Vojvodini, ali zato pouzdano znam za mnogobrojne napade na neke druge crkve, pre svega hriscansko-protestanstke...
To je zalosna slika Srbije danas-totalna netolerancija prema drugim etnickim grupama i ljudima druge veroispovesti (setimo se nedavnog paljenja dzamija u Nisu i Beogradu, prebijanja protestanskih svestenika u nekim selima Vojvodine).
Iz Novog Sada sam se preselio u Kanadu pre nepunih godinu dana i uzivam u dobrobitima istinsko demokratskog drustva u kojem sasvim normalno zive i rade zajedno pripadnici stotine razlicitih etnickih grupa i isto toliko razlicitih religijskih uverenja i crkava, dzamija i hramova. Nema napada na verskoj ili rasnoj osnovi ali i kada se tako nesto i slucajno desi citavo drustvo to nesumljivo osudi.
Na kraju verujem da pismo nije pisao Patrijarh, rukopis mi vise lici na Irineja Bulovica ( sabrat Amfilohija po zajednom ucitelju)

Branislav

pre 18 godina

Mislim da je pismo autenticno i da je napisano od strane Njegove Svetosti Patrijarha Srpskog gospodina Pavla. Jednostavno odnos prema nama vernicima Srpske Pravoslavne Crkve u ovom delu Srbije je neprimeren pre svega u govoru mrznje ne samo g-dina Canka nego i velikog broja pokrajinskih funkcionera i to pre svega onih koji bi imenom i prezimenom trebalo da budu pripadnici prevoslavne vere. Time hocu da pohvalim stranacke prvake drugih vera a i njihove vernike koji imaju izvanredan odnos sa nama i iz njihovih usta nikada necete cuti napade ili govor mrznje na Srpsku Pravoslavnu Crkvu i njenja vladike i vernike. Kao sto sam rekao veci je problem od onih pripadnika srpskog naroda koji su ateisti i potomci komumistickih aparatcika i Brozovih poslusnika.

Goran

pre 18 godina

Nenad Canak je poznati ekstremista, sto je potvrdo u brojnim nastupima, kako protiv RTS-a, tako i protiv SPC. Da podsetim da se on jedini od lidera DOS-a kompromitovao pozvavsi masu sa mitinga u Beogradu da 'obesimo djubre' sto nije cak ni Velja tada izgovorio. Tada smo svi mi u masi mislili tako ali nas je ipak zapanjio svojom izjavom sa bine. Sada, pogledavsi unazad njegovo delovanje smatram da je vrlo slican Seselju po svojim ekstremnim stavovima ali i nastupima (rusenje table RTS-a u Novom Sadu).

Saša Novak @ NL

pre 18 godina

Ne verujem da je to pismo sastavio Patriarh srpski gospodin Pavle. Sve vise imam utisak da mu vladike i mitropoliti iz neo-konzervativne struje izmicu kontroli i da Patriarh nema autoritet nad njima, svestan potencijalnog rascepa u crkvi ako preraste u otvoren sukob izmedju dve frakcije. Dokaz da postoje dve dijametralno suprotstavljene frakcije u SPC je cinjenica u odnosu sa Katolickom Crkvom; dok Vladika Lavrentije otvoreno se zalaze za zblizavanje i poziv Papi da poseti Srbiju i Patriarha, neo-konzervativna struja govorom mrznje svaki zapocet dijalog torpedira u startu i za sebe uzima pravo da deli narod na (citaj krvolocne) patriote i drzavne izdajnike. Zapravo u tom taboru treba traziti one koji su sastavili tekst linca Nenada Canka.

Sinisa

pre 18 godina

Procitao sm text na spc.org.yu. i ispada da je Canak poslao tri pijane budale da u po' noci golim rukama sruse crvku u Beocinu.
A ako cemo o "duhovnim pokroviteljima i nesumnjivim inspiratorima nedela", ima dosta nedela o kojima mozemo u tom smislu diskutovati, medju kojima ima i atentata.
Sem toga, tesko da je sve to patrijarh cestito i procitao, nekmoli sudelovao u pisanju.
A sto se tice govora mrznje za koji se navodi da ga Canak praktikuje protiv Crkve, i koji bi trebalo krivicno goniti (kanda im nije dovoljno to sto ce nagrabusiti na sudu Boga), ako neko ne zna sta je to "govor mrznje" treba samo da pogleda dva teksta nize sta kaze Mitropolit G. Amfilohije.

Crni

pre 18 godina

Neverovatan pocetak SPC u 2006 !
Prvo poslanica gde se bave politikom i dele lekcije okolnim drzavama sta treba da rade, pa zatim doplatna postanska marka koju svi moramo da placamo i na kraju ovo. Kakve veze ima Canak sa napadima na objekte SPC ? Kakve veze ima Pajtic ? MUP nije na pokrajinskom nivou !

O Boze, vidi sta rade "tvoji"...

pex

pre 18 godina

Не желим да говорим овом приликом о духовним квалитетима великодостојника наше цркве, али у политичком смислу они су, бар већина, обични политички дилетанти који не желе добро свом народу и нису дорасли данашњем времену.Оваква саопштења су контрапродуктивна и у интересу оних који желе дестабилизацију Војводине и свега што је српско, као и нормалног живота у целој Србији! Поздрав свим нормалним и добронамерним људима!!!

Mladen Mladenovic

pre 18 godina

Zar je sada bitno da li je pismo prvo objavljeno na sajtu SPC pa prosledjeno Izvršnom veću Vojvodine ili obrnuto. Kao, sad je to glavni problem, zbog koga je gospodin Čanak zbunjen i NE VERUJE u ono što vidi a što je osnova njegovog političkog bivstvovanja. Zar se ON permanentno ne pojavljuje u štampi i ostalim medijima u ulozi "glavnog lovca na veštice". Kao čuvar i beskompromisni borac za "evropske vrednosti" u koje nikako ne može da vidi "zaostalu" i tamjanom umirisanu SPC. Zar njegovi nastupi i posprdna poštapalica "klerofašizam", kojom vodi krstaški rat protiv svega što podseća na pravoslavlje ne govori o njegovom poimanju i shvatanju uloge Crkve ili Crkava u Srbiji. Doduše ima jedna razlika. Gospodin Čanak nikada nije negativno govorio o bilo kojoj drugoj konfesiji. Valjda u duhu onog skojevskog pravila, koga su se Srbi najžešće pridržavali /kao pijani plota/ a koje glasi : "najpre treba počistiti svoje dvorište". Na kraju i ja sam protiv toga da se ime Nenada Čanka pojavljuje na sajtu SPC. U bilo kom kontekstu. Ali iz sasvim drugih razloga.

Pat Garrett

pre 18 godina

"Ne mogu da verujem da je pismo objavljeno prvo na sajtu SPC, a da ću ga ja tek naknadno dobiti", kaže Pajtić.
Ни ја не могу да верујем... Значи, ПРВО на сајту, па тек онда Другу Председнику... Да је било друкчије, тј. да је Црква послала писмо Пајтићу а да га није објавила на сајту, онда би неоскојевска канонада гласила "ево како се великосрБски кругови опиру јавности и транспарентности у раду".
Како год, наводи из текста су тачни у јоту; Ненад Чанак (на челу свог националсоцијалистичког циркуса НЕИЗАБРАНИХ узурпатора власти у Покрајини) ЈЕСТЕ инспиратор говора мржње и изазивања националне нетрпељивости у Војводини.
Али, наравно, већ до вечерас ће грације НВО-сектора и хероине независног новинарства дићи такву дреку што је "Неша" поменут без суперлатива, тако да напади на свештенство и симболе СПЦ падну у сенку, као и увек. Ионако су то само Срби у питању, а напад на Србе у Приштини или Загребу подразумева лакше консеквенце него саобраћајни прекршај...
Зашто би Чанкистан био изузетак?

Blanka

pre 18 godina

I zasto pa Pavle nije autur teksta? On je glava Crkve vec dovoljno dugo i u tom periodu su se desavale stvari kao blagoslov topova, lopova i ubica, poziv na nacionalizam, netrpeljivost prema nesrbima i nepravoslavnima, osionost Filareta, Amfilohija, Irineja, Pahomija.... bogacenje popova, a on je sve vreme na vrhu te institucije.
Ljudi, on je slika i prilika svoje Crkve ali je preuzeo prijatnu ulogu da bi masa na njega gledala sa simpatijama i tako i na celu crkvu. Ovaj sadasnji Papa je lepo odgovorio novinaru na pitanje: Zasto je promenio drzanje od kad je Papa? On je rekao da sad ima drugi zadatak. Kao kardinal je bio tvrd, neprijatan, konzervativan, autoritativan,a sad je topao, nasmejan i srdacan. To mu je kao poglavaru i uloga da bude voljen, tako i nas poglavar ima zadatak da ga ljudi vole. Ne bi mogli vladike da budu takvi da on nije saglasan sa njihovom nastupima.

Novosadjanka

pre 18 godina

Nadam se da je to napisao Njegova Svetost, jer je ono sto je izenseno potpuno istinito. Vec nekoliko godina se vodi besomucna kampanja protiv SPC, narocito od strane minornih partija kao sto je Cankova.
Na srecu srpski narod ne naseda na ovu propagandu i SPC je i dalje institucija kojoj se najvise veruje u Srbiji. Prezivela je nasa crkva mnogo vece krize od ove.

no name

pre 18 godina

Pre svega, ovakve stvari se ko po zna koji put ponavljaju u ovoj jadnoj zemlji. I kao uvek do sada, dize se velika buka ko, sta, gde; da bi se posle nekoliko dana(nedelju maksimum) sve zaboravilo do sledece prilike. A sustina problema je u ekstremima koji jednostavno ne znaju ziveti mirno, bez sukoba, polemika,napada... Kao primer navodim cinjenicu vezivanja nacije i religije , odnosno misljenjima da svaki pripadnik srpskog naroda ujedno mora biti i pravoslavne vere i nista drugo...
Da li je to sloboda misljenja, izbora?

Goran

pre 18 godina

Upravo sam procitao pismo i slazem sa onim sto je tamo receno. Ne vidim nista sporno u tom pismu. Naprotiv, rekao bih da je dat tacan opis onoga sto se desava u Vojvodini. I to je mnogo vaznije nego ko se u njemu pominje i ko ga je napisao. A najvaznije je naravno da li ce govor mrznje prema SPC prestati.

Sredoje Stamenkovic

pre 18 godina

SPC dozivljava kritiku svoje podrske zlocincima raznih vrsta kao "napad na nju". To je poenta cele price. Znaci, poistovetila se sa njima. A skrivaju se iza Hristovog imena.
Pravoslavlje u Vojvodini nije ugrozeno, sta vise. Jedini koji uvek mogu da dobiju bilo koji termin u medijima ili trgovima je SPC. Za razliku od njih, Drugim verskim zajednicama to nije omoguceno.
Takodje, zasto se SPC nikada, NIKADA nije oglasila povodom napada na Katolicke, Adventisticke, Baptisticke i druge bogomolje koje su sproveli njeni vernici pozivajuci se na njeno ime?

Petar

pre 18 godina

Nekoliko pitanja ... Ko je godinama podrzavao Milosevica, Karadzica, rat i nacionalizam? SPC ili Canak? Ko ide na konvencije radikala? Patrijarh ili Canak? Ko je blagosiljao ubice? SPC ili Canak? Sta je SPC rekao o Pahomiju i onom drugom (Ilarion?) ... ? S kim su se Legija i Spasojevic druzili? Sa Filaretom ili Cankom? Koji su to napadi na SPC u Vojvodini? Da li su primetili u Vojvodini napade na neke druge konfesije? Pitanja je jos mnogo, ali zasada bi me zadovoljili odgovori na ova. Hvala unapred.

Mashinovodja

pre 18 godina

Auu, ma nije valjda da se u SPC osećaju ugroženim od minornih figura kakav je Čanak? Toliko da moraju zvaničnim putem i javno da traže zaštitu? Zaštitu od čega? Šta to Čanak tako strašno uradio?
Izgleda da je paranoja baš uznapredovala ...

Srle Pera Ždera

pre 18 godina

Za ovih nekoliko dana Nove godine SPC ima izuzetan prosek ... Pavlova poslanica, nebuloze Amfilohija, suđenje za pedofiliju Pahomiju, optužnica protiv Gavrilovićeve "duhovne" čeljadi iz Stroja, pa sada ovo sa Čankom .... I to sve za odbranu "vaskolikog" Srpstva. Mnogo mi liče na retoriku SPS-a i SRS-a...

Srdjan

pre 18 godina

Ja ne znam da li je SPC u pravu ili ne po ovom pitanju ali sigurno znam da je danas svakako sve drugo samo ne ugrozena. Danasnja prica o ugrozenosti crkve je ista ona prica komunista o spoljnjem i unutrasnjem neprijatelju.
Ja sam ateista, bolje reci nisam ni ateista jer ne iskljucujem nista niti apriori verujem u bilo sta.
Ali iskreno, uvek dozivljavam napade od strane vernika zato sto ne postim, zato sto se ne krstim, zato sto ne slavim slavu, a nikada ne napadam ja njih zbog svega toga sto oni rade.
I opet sam ja ekstremista !?!
Zapravo, ako nisi vernik odmah si komunista i anarhista i fasista i ko zna sta sve ne...

Goran

pre 18 godina

Posto su SPc crkvu u tom Grabovu opljackali lopovi, Patrijarh bi trebalo da se obrati ministu policije a ne Canku. Nije ih Canak poslao da je opljackaju.
Drugo, napada na vernike, svestenstvo i objekte koji nisu inspirisani materijalnom dobiti ima, ali u tom slucaju zrtva nije SPC vec svi ostali sem nje. Sto je najstrasnije, SPC je kroz rad svog svestenstva i literaturu inspirator tih napada i zato se nikada nije ni oglasila povod toga.

GuC

pre 18 godina

Meni je svejedno ko je napisao, ako je od SPC, e pa "drugovi crkvenjaci" DOSTA JE! Nego sta je nego poziv na linc, poput Legijinih tabloida i placenih novinara, nego sta nego prave dzamahiriju, nego sta nego mute pamet normalnom narodu. Da gledaju u samo svoje oltare i neka citaju molitve...jer ako narod stvarno veruje da je i ova pljuvotina u interesu "boga" i "bogolikog srpskog naroda" onda podhitno referendum broj dva: ko zeli da bude u srpskoj dzamahiriji, a ko ne? Mislim da je patrijarh preterao, mislim da su svi oko njega svesni da Crkva nikada nece imati ovoliku podrsku vlasti i vojske i obrnuto i da srljajuu bez mozga i "bez vere u boga". Sramota, bice ovo istorijska sramota za SPC, od jedne iskonski pravdoljubive i pitome verske doktrine, napravili ste agresivnu crkvu. Pa od vas beze bratske i sve ostale crkve, uzeli ste za pravo da budete politicki faktor, zavadili ste se sa svim crkvama, zlocince ste blagosiljali kad su iz polazili u krvoprolice, trazili ste da zene ne abortiraju vec da radjaju ratnike...uf, pa ne bi stalo ovde u sta ste pretvorili pravoslavnu veru, VI, bas VI, ne MI! I zato ne upirite prstom u druge, vratitet se svom korenu, vise ce vas postovati i vernici i ostali. Ovako ste dno od dna, izgubili ste pravo da trazite slepu pokornost bez pitanja, ni od koga, a ponajmaje ne od politicara.

Tri x URAA za Canka!

pre 18 godina

Ajde da mi posaljemo SPC-u listu nas Srba koji podrzavamo Canka. Naka pravoslavnim talibanima bude jasno da nije samo Bog taj koji vidi kakve grehote i bezmoralnost cini SPC, vec da je i mnostvu obicnih ljudi sav taj jad toboznjih duhovnih izalanika ocigledan.

OrtodoxGerilla

pre 18 godina

Lizni markicu, zalepi na koverat i posalji Pajticu. 8 dinara ionako ide nazad Generalstabu SPC, a troskove tog Sinoda pokrivaju, naravno, vernici. Cudi me samo da svima nama nisu poslali po jedno pismo o nasem trosku!!!

Deda Mraz

pre 18 godina

A koga prozvati zbog napada na protestantske crkve? Kada je ministar vera pre izvesnog vremena podneo izvestaj o stanju medju verama, tada je izdvojio kako su crkve koje najvise trpe napade SPC, Jevrejska zajednica i Adventisticki hriscani. Za poslednje dve sam vise nego uveren da su napadane, ali SPC je napadana jedino na Kosovu, koje prakticno i nije vise deo Srbije. Prema tome izvestaj uopste nije realan, a jos manje da znamo pocinioce i agitatore u poslednja dva slucaja (Jevreji i Adventisti).

majka

pre 18 godina

Nista me vise ne cudi. Iz celog bivseg rezima, jedino je bivsem ministru zdravlja Milovanu Bojicu pronadjeno 1.000.000 svajcarskih franaka na racunu od strane svajcarske vlade. Ali nista se nije desilo, 6. oktobar je propusten. Ali, dobro de, niko nije ovde lud da poveruje da se taj covek nije ogresio opako o zakone (i ovozemaljske i bozije). Ali to nije smetalo pukovniku Amfilohiju i Njegovoj Svetosti Patrijarhu Pavlu (sa radikalima i SPS) da se nadju na otvaranju nove klinike koja 'nije u vlasnistvu' doticnog gospodina. Ovaj akt od pre par meseci me je potpuno uverio da je Patrijarh sasvim svestan svega sto radi. Niko mu ne prigovara da ispoveda i pricescuje zlocine i da se moli za spas njihovih dusa, to je prava svrha svestenih lica da izgubljenu jagnjad vraca u stado, ali nikako da ih javno podrzava, jer salje ostaloj pastvi jasan signal da to sto su radili i nije bas tako lose kad se bolje pogleda.

Blue_Sky

pre 18 godina

Pa ovo pismo prevazilazi svaku meru dobrog ukusa i hriscanskog ucenja. Ocigledno je da u SPC postoje dve suprostavljene struje, koje su po mnogo cemu razlicite. Vecina mitropolita koji sede oko Patrijarha Pavla su jos sa svojim konceptom u devedesetim godinama i teoriji tla i krvi. Setimo se samo primera Amfilohija Radovica i njegovog bacanja anateme na Zorana Djindjica, gde je rekao neka mu se seme zatre zato sto je isporucio Milosevica u Hag, taj intervju je preneo sada vec nepostojeci dnevni list u Crnoj Gori "Glas Crnogorca", onda se setimo njegovog govora koji nije bio prigodan situaciji nad odrom Zoranovom. Pored njega je tu njegov istomisljenik Irinej koji je zvonio crkvenim zvonima u danima kobasicijade a pored njih dvojice treba pomenuti i ekstremistu Filareta koji sedi u Milesevi i vozi se do juna 2003.godine u ukradenim dzipovima koje su mu poklonila njegova braca iz SRS-a. Sve je to jadno i bedno a najgore od svega je sto nas napaceni narod veruje onima kojima jos uvek niko nije objasnio da su Staljin i Tito odavno umrli, da je Slobo u Hagu i da vise ne zivimo u krvavim devedesetim nego u 21.veku. To su likovi koji nas guraju samo u jos vecu mrznju i propast. Amfilohije Radovic je u Crnoj Gori odavno izasao iz okvira SPC i tamo se bavi otvoreno politikom a povremeno i prisluskivanjima politickih oponenata (pomoc mu pruza BIA). On dole ljude deli na "ljude i neljude", ljudi su po njemu samo Srbi i vernici SPC-a a neljudi svi ostali a pogotovo oni koji ne dele njegovo politicko i versko misljenje. Taj covek ima svoje privatne partije kao sto je na primer Srpska narodna stranka. Oni za politicki stav pitaju obavezno njega. Letos je covek izjavio da je crnogorska nacija kopile koje neko ipak mora da ljulja. Pa zar to nije strasno? On i vojska postavljaju limene crkve po planinama u Crnoj Gori i to obrazlazu kao srpsko pravoslano osvajanje vrhova Crne Gore. Amfilohije, Filaret i Irinej mrze Slobodana Milosevica samo zbog toga sto je u devedesetim ubijeno kako oni kazu "samo 50 000 ustasa i 100 000 balija". Takvih ljudi se Srbija mora osloboditi jer vecina Srba ne misli niti je ikada mislila kao oni sto je truju mrznjom.
Tako da je ovo pismo ako je zaista autenticno potpuni presedan Patrijarha Pavla i SPC-a. To je za svaku osudu.

Komunista

pre 18 godina

Ne slazem se sa harangom protiv rukovodstva SPC i olakim optuzbmama da su izazivali medjunacionalnu i versku mrznju, podrzavali Milosevica, blagosiljali Arkana i krili Karadzica. Ako postoje indicije da su to radili - onda treba da reaguje drzava i da ih procesuira. Ako indicija nema, treba ih ostaviti na miru, sve dok to sto rade ne ugrozava druge. A svaki gradjanin ce, u skladu sa svojim obrazovanjem, intelektualnim mogucnostima i moralnim standardima zauzeti stav prema ovoj verskoj organizaciji i njenim liderima. Ne moramo svi da mislimo isto, niti da se slazemo u svemu, dajte malo tolerancije s obe strane.

delija

pre 18 godina

ovo nije napisao patrijarh ko god da je napisao ovo nije napisao on nego ostaci ratnih popova koja kako stvari stoje kolo vode u SPC tako da nasa crkva ispade ratnohusacka i politicka a ne duhovna ovo je neverovatno!

zoranns

pre 18 godina

Nista mi nije jasno... Koliko ja znam policija je uhapsila trojicu Roma koji su krali lim i dve ikone iz grobova pre mesec dana. Bilo je cak i na lokalnoj tv kao zanimljivost, kakve to ima veze sa Cankom i ostalim navodima u pismu? Ovo je pisao neko ko je ili pijan ili drogiran ili ne znam ni ja sta vec

Danilo

pre 18 godina

Nacin i duh politickog - a ne verskog - obracanja poglavara SPC i njegovih saradnika je daleko od hriscanskog. Ako Amfilohije moze da kaze za pet kolega is drugih (makar i "nekanonskih"?) crkvi da su "smrad" onda to nije politicki nego verski problem. Ocigledno je da takva osoba ne moze biti pravi hriscanin a jos manje "uciti" druge hriscanskoj ljubavi.
Za ovakvu klerikalizaciju politike u Srbije treba zahvaliti Kostunici koji koristi crkvu u politicke svrhe - tj. za obracun sa politickim protivnicima.
Zalosno. Neka im svima Bog oprosti.

opabato

pre 18 godina

za sve postoji prvi put, pa tako i za ovaj slucaj. potpuno podrzavam patrijarhovo misljenje. canak je predevodnik napada na sve sto ima predznak srpsko, pa tako i na SPC.

Zoks

pre 18 godina

Ja licno bih voleo da religija i SPC konacno odu sa aktivne drustvene scene i smeste se u domen tradicije i folklora, kako je to tendencija u modernoj Evropi, a da steta napravljena jednoj crkvi ima isti trtman kao na primer kradja slika iz Iliceve zaduzbine u Novom Sadu. To, medjutim, u nasem drustvu jos uvek nije moguce. Suvise mnogo obicnih ljudi identifikuje crkveno i religiozno sa nacionalnim i patriotskim. U takvom okruzenju i usred takve nacionalne svesti normalno je da crkveni kler pokusava da ostvaruje politicke poene i poene u borbi za uticaj u drustvu. Razne hriscanske crkve to rade vec skoro 1500 godina.

Vernik

pre 18 godina

Veoma sam tužan što Patrijarh moje crkve nije nikada osudio govor mržnje, političku bahatost, ratnohuškačke izjave, podrške ratnim zločincima, napastvovanje dece i uništavanje kulturnog blaga od strane nekolicine naših episkopa i jednog mitroplita.

Zoran

pre 18 godina

SPC ne uziva ugled koji se ocekuje da takva institucija poseduje. Isti slucaj je sa politicarima, drzavnim organima, biznismenima i narodom u celini. I sve to je, na zalost, zasluzeno.

Dr X

pre 18 godina

Jos da uputi pisma pevaljkama koje "najjahuju" krst, ili ga izvlace iz dekoltea, pa da se svi smirimo. Ili je taj krst katolicki?

Beogradzanin

pre 18 godina

Za mene je Nenad Canak pravi Srbin. I to sto je ponekad naprasan i impulsivan samo potvrduje to. SPC je, na zalost, izgubila kompas u mnogim stvarima...

aleksa

pre 18 godina

Canak jeste poznat kao ekstremista. Doduse, mnogo danas ima nasrtaja na Srpsku pravoslavnu crkvu ne samo u Vojvodini, vec u Makedoniji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, pa i u samom Beogradu, posebno u takozvanim gradjanskim krugovima koji bi prodali veru za veceru.

Andrija

pre 18 godina

Kad bi nam patrijarh nesto rekao i bratu Pahomiju. Bas me interesuje kako ce mi objasniti da bilo ko vise urusava SPC od pomenutog vladike.

Dusan

pre 18 godina

Kada g-din Canak moze SPC nazivati klerofasistickom organizacijom,a mitropolita Amfilohija pukovnikom,zasto SPC i sam patrijarh ne bi mogli izreci svoje misljenje o liku,a narocito delu,doticnog g-dina?Zar izricanje svog misljenja nije demokratija,koju smo toliko zeleli?Zar se g-din Canak nije borio za tu istu demokratiju?

Maja

pre 18 godina

Da moze i drugacije dokazuje vladika zahumsko-hercegovački i primorski Grigorije, nosilac novog talasa Srpske pravoslavne crkve, predložio je da trebinjski Srbi podignu iz pepela čuvenu Begovu kuću u Trebinju, u ratu porušeni spomenik islamske kulture.
"Srbi treba da obnove Begovu kuću i na taj način pokažu graditeljsku, a ne rušilačku sposobnost i dokažu da nemaju kompleks ni od koga", rekao je vladika.
A istina i suočavanje sa istinom i realnošću, nisu strani Vladici što je, na djelu dokazao i pozivom upućenim prošle godine Ratku Mladiću i Radovanu Karadžiću da se predaju Haškom tribunalu.
"Da mene neko pozove ili ljude koje ja znam, počev od patrijarha Pavla do mog vladike Atanasija, niko ne bi rekao 'a'. Sad i ta priča: ja sam junak. U redu, ali kakve su sve glave padale za tu državu i za tu slobodu. Pa je li možda glava nekog starog čovjeka svetija i ljepša od momaka, čije su glave padale i koje su ovi ljudi, na kraju krajeva, predvodili", rekao je vladika u intervjuu, koji je uzdrmao svijest mnogih. nezvisne Novine.
Siguran sam da Canak ne bi imao nista protiv ove verzije srpstva i da nije protiv svega sa predznakom "srpski" nego protiv onih koji sebi pripisuju eksluzivno srpstvo.

Crnogorac

pre 18 godina

Molim nemojte napadati Patrijarha. Zar je moguce da se zatvaraju oci pred svime sto se desava SPC zadnjih par godina? Ne zelim da uvredim nikoga, ali isto tako zelim da naved par primera: u Makedoniji su zabranili SPC i oduzeli joj svu imovinu, zatvorili Vladiku Jovana. U Crnoj Gori se forsira CPC koja je, toga se jasno secam, organizovana na Cetinju u policijskoj stanici i koja vrsi veliki pritisak na SPC da preda imovinu. Vlast u CG danonocno osipa paljbu po SPC, vredjaju i cak pokusavaju da ospore SPC hram koji se gradi u Podgorici iako postoje pismeni dokazi za njegovu legalnost. Na Kosovu i Metohiji je vec posebna prica, sa slicnim problemima u Bosni i Hrvatskoj. Mislim da to sto se desava je prevrsilo svaku meru i da je Patrijarh konacno stao u odbranu SPC. Niko ne moze da ocuti kad ga neko godinama vredja i udara. Zasto je to tako strasno sto je SPC konacno stala u svoju odbranu? Pa to svaka crkva na svetu radi, gde god su njena prava ugrozena.

americanax

pre 18 godina

U Americi ovakva izjava religiozne zajednice je zabranjena zakonom. Bilo kakve optuzbe religioznih drustava, hriscanskih ili drugih su zakonom zabranjene. Nas Pavle bi po americkom zakonu bio uhapsen i ja se slazem sa tim. Pozdravi iz Njujorka.

dragan

pre 18 godina

Ako vec hoce nekog da okrivljuju i terete ne treba da navode jedan tako glup i banalan primer da je u Grabovu ukraden bakarni lim sa crkve.Pa nije to napad na crkvu to je klasican lopovluk.bakarni lim ima solidnu cenu kad se proda na kilu pa su tako ta tri mladica recimo zaradila za izlazak,ili takvo sta.Heheh Nenad Canak organizuje skidanje limova....hahaha.Bolje bi bilo da se povede racuna o tome ko su i kakvi su svestenici,popovi ovde po Vojvodini.

Иван-Ниш

pre 18 godina

Што се тиче Чанка може се рећи да је екстремиста у многим стварима. Но због тога и није нека превише важна личност у Србији. Ипак, шта рећи о патријарху Павлу после ове писма? Велико разочарење! Ако га је он написао онда се срозао на ниво неких својих владика који почињу да згражавају и православне вернике. Прескочимо то што се СПЦ пуна пута понашала по принципу "буди наш па ради шта знаш", ово навођење имена Чанка може се тумачити и позивом на линч дотичног од стране верника. Слажем се ако мислите да претерујем, али и ово писмо није одлика досад одмереног и доследног патријарха.

Velibor

pre 18 godina

Iako nisam apsolutni pristalica ideja Canka, ovakvo zigosanje jednog nedesnicarskog politicara od strane patrijarha Pavla (? ili pak jastreba Amfilohija!)je jos jedan dokaz da je sluzbena SPC vrlo brza da se svadja sa nedesnicarima, da ne kazem levicarima, a kada treba kritikovati SRS, SPS i/ili DSS i njihove desnicarske anticivilizacijske ideje, SPC uporno cuti i pravi se "neobavestena"!
Ovo, sto SPC radi, na Zapadu se zove - scapegoating!

Scully

pre 18 godina

Problem u Srbiji je sto je 50-ogodisnji komunizam zatrovao ljude i udaljio ih od Boga pa ne znaju ni kako da se ponasaju ni u sta da veruju ni koga i sta treba da postuju. Ali mogu da nauce, pa mi nije jasno zasto to i ne ucine?!!! Crkvu (kao instituciju), hramove i svestena lica treba postovati a ne dovoditi stalno u pitanje sve sto rade i govore. Muka mi je vise od svakodnevnih napada na SPC. Ako nesto kazu zasto su rekli, ako ne kazu zasto nisu i tako u nedogled. A najzesci kriticari su upravo oni koji do juce nisu znali ni da se prekrste, koji se javljaju na mobilni za vreme Liturgije u crkvi, bacaju petarde za Bozic, dolaze u crkvu neprikladno obuceni, neprikladnog recnika itd. I oni dele "hriscanske" savete i komentare o ljudima kojima nisu ni do kolena.
Pogledajte samo kako se svestena lica postuju u Katolickoj crkvi, iako je Katolicka crkva kroz vekove imala poteze kojih se i sama stidi (napr. Inkvizicija koja je prerasla u to sto jeste jer je politizovana i koriscena u licne svrhe od strane losih ljudi). Taj sindrom unizavanja ljudi od postenja, svetaca, pa i samog Hrista (kroz razne populisticke romane, a trenutni predvodnik je Da Vincijev kod) je u stvari princip "ako oni nisu toliko dobri, onda nisam ni ja toliko los". Umesto da smo srecni sto ima toliko svetlih ljudi na koje mozemo da se ugledamo. A pritom imamo potpuno zamenjene teze i stvaramo idole od prosecnih ljudi kao sto su Tito & co.
Sustina vere je biti skroman (znati da si gresan) i slediti primer boljih i ucenijih od sebe a ne misliti da sve i uvek znas najbolje i stalno se praviti pametan. Duznost Crkve je da se brine o svojim vernicima i svojoj imovini! A svako ko kaze kako Patrijarh nije osudio sve zlocine, neka se bolje raspita. On je to ucinio nebrojeno puta!

jeca

pre 18 godina

Ne svidjaju mi se ni jedan ni drugi... ovaj prvi jer je zaista godinu poceo politickim govorima (plus te doplate na postanskim markicama za hram, a zavrsava u dzepu...) a onaj drugi je i nesto vredeo do pre par godina... sve u svemu -- ludilo!

Vesna

pre 18 godina

"ne sudi da ti ne bi bilo sudjeno", zar ne? Bog ne procenjuje, ne sudi, voli svako bice jednako. A zasto to onda rade svestenici? Vise mi ne treba posrednik, sama cu razgovarati sa Bogom.

Martin Lee Gore

pre 18 godina

Umesto da se premesti u domen tradicije i folklora, kod nas religija i crkva kao njen ekskluzivni predstavnik (nisi pravi vernik ako ne radis onako kako crkva kaze, jer je ona portparol Boga licno) zauzima isto mesto kao u doba inkvizicije. Doduse - i logicno je, jer i po svemu ostalom smo na nivou srednjeg veka.

Uzgred, poslusajte pesmicu "John the Revelator" (album "Playing the Angel") od Depeche Mode i obratite paznju na stihove.

Стефан

pre 18 godina

Црква је поступила онако како треба. Када неко попреко погледа муслимане, римокатолике, или неку другу мању верску организацију, онда сви скоче на ноге да вичу и да упиру прстом, а када се деси овакво једно дивљаштво, онда се напада СПЦ што је уопште и реаговала?! Хришћанство је већ у срцима тзв православаца у Србији прешло у традицију и фолклор, али кад се деси нешто лоше онда увек кривимо друге, а кад немамо кога да кривимо онда- Цркву и Бога. Христос је рекао ,,Ја сам Пут, Истина, и Живот", а не ,,Ја сам леп обичај".

doomed

pre 18 godina

U današnjem Blicu stoji saopštenje novosadskog SUP-a,u kojem kažu da su deo bakarnog krova sa crkve u Grabovu skinula tri lica pravoslavne vereispovesti. To otprilike znači da su krov skinuli zbog bakra samog, da bi ga prodali, a to ne bi trebalo da bude nasrtaj na SPC. A naročito ne znači da ih je na to nanelo neki Čanakov govor.
To što su optužbe na Čanaka objavili na sajtu SPC-a, a da nisu dali pravu, zvaničnu izjavu, znači samo da i oni znaju da nisu u pravu, i uvek mogu da se nazove na hakerisanje ili nešto slično.
A sa druge strane zašto SPC nije nazvalo političke stranke po imenu (SPS-a, a naročito SRS-a), ili zašto uopšte nije pozvao političke stranke da prestanu sa govorom mržnje u Vojvodini? Vrlo dobro se zna koja je ta stranka koga podržavaju neonacisti, ultranacionalisti, koji upadaju na antifašističke skupove i vrše napade na manjine i druge crkve koji nisu pravoslavne.
SPC na žalost samo svoju imovinu brani. To je pokazao više puta u prošlosti.
Na kraju bi dodao da ne branim Nenada Čanaka. Čak što više on je mene kao političar veoma izneverio, ali to je moja lična stvar. Ja ga samo branim zbog slobode mišljenja, što crkva (na žalost ne uvek samo pravoslavna)iz petnih žila trudi da potiskuje.
A za one koje misle da i ja sa ovim što sam napisao širim netrpeljivost, ili je ovo isto govor mržnje, njih iskreno žalim. I nek udahne duboko tri puta i nek se smire, pa posle nek se trude da navuku na sebe makar malo objektivnosti i iskrenog hrišćanstva i pogledaju šta je napisalo Amfilohije i šta on izjavljuje.

Nesha

pre 18 godina

Da li je to onaj isti Pavle koje je 1991. pokusao da prekine studentske proteste misleci da je to gomila nasilnika a posle par dana izjavio da nije bio dobro obavesten, da su ga pogresno informisali i izvinio se zbog toga?
Eee, a sada je 15 godina stariji.
"Nemam ja nista protiv Boga nego protiv njegove zemaljske administracije" - rekao je Canak, i zar nije u pravu? Crkva je ubila Djordana Bruna jer je rekao da se Zemlja okrece oko Sunca a blagosiljala je Skorpione pred odlazak u Srebrenicu.

George

pre 18 godina

Ovo sa SPC mi lici na ponovno uplitanje crkve u politiku. Da li je ovo odgovor SPC na zahtev Vojvodine da se zabrani delovanje neonacisticki i KLEROfasistickih grupa i udruzenja?
Bilo bi normalno da se SPC bavi duhovnim stvarima, kako to pripada crkvi, i da ovaj sludjeni narod pokusa osvestiti sirenjem HRISCANSKIH vrednosti a ne unositi smutnju medju ljude baveci se politikom i drzavnim poslovima.
Bojim se da ipak polako ali sigurno idemo ka "talibanizaciji" drustva i drzave.

Nesha

pre 18 godina

Da li je to onaj isti Pavle koje je 1991. pokusao da prekine studentske proteste misleci da je to gomila nasilnika a posle par dana izjavio da nije bio dobro obavesten, da su ga pogresno informisali i izvinio se zbog toga?
Eee, a sada je 15 godina stariji.
"Nemam ja nista protiv Boga nego protiv njegove zemaljske administracije" - rekao je Canak, i zar nije u pravu? Crkva je ubila Djordana Bruna jer je rekao da se Zemlja okrece oko Sunca a blagosiljala je Skorpione pred odlazak u Srebrenicu.

George

pre 18 godina

Ovo sa SPC mi lici na ponovno uplitanje crkve u politiku. Da li je ovo odgovor SPC na zahtev Vojvodine da se zabrani delovanje neonacisticki i KLEROfasistickih grupa i udruzenja?
Bilo bi normalno da se SPC bavi duhovnim stvarima, kako to pripada crkvi, i da ovaj sludjeni narod pokusa osvestiti sirenjem HRISCANSKIH vrednosti a ne unositi smutnju medju ljude baveci se politikom i drzavnim poslovima.
Bojim se da ipak polako ali sigurno idemo ka "talibanizaciji" drustva i drzave.

Nenad

pre 18 godina

Iz Novog Sada sam (veroispovest-pravoslavac) i ne secam se da je bilo fizickih napada na SPC u Vojvodini, ali zato pouzdano znam za mnogobrojne napade na neke druge crkve, pre svega hriscansko-protestanstke...
To je zalosna slika Srbije danas-totalna netolerancija prema drugim etnickim grupama i ljudima druge veroispovesti (setimo se nedavnog paljenja dzamija u Nisu i Beogradu, prebijanja protestanskih svestenika u nekim selima Vojvodine).
Iz Novog Sada sam se preselio u Kanadu pre nepunih godinu dana i uzivam u dobrobitima istinsko demokratskog drustva u kojem sasvim normalno zive i rade zajedno pripadnici stotine razlicitih etnickih grupa i isto toliko razlicitih religijskih uverenja i crkava, dzamija i hramova. Nema napada na verskoj ili rasnoj osnovi ali i kada se tako nesto i slucajno desi citavo drustvo to nesumljivo osudi.
Na kraju verujem da pismo nije pisao Patrijarh, rukopis mi vise lici na Irineja Bulovica ( sabrat Amfilohija po zajednom ucitelju)

Branislav

pre 18 godina

Mislim da je pismo autenticno i da je napisano od strane Njegove Svetosti Patrijarha Srpskog gospodina Pavla. Jednostavno odnos prema nama vernicima Srpske Pravoslavne Crkve u ovom delu Srbije je neprimeren pre svega u govoru mrznje ne samo g-dina Canka nego i velikog broja pokrajinskih funkcionera i to pre svega onih koji bi imenom i prezimenom trebalo da budu pripadnici prevoslavne vere. Time hocu da pohvalim stranacke prvake drugih vera a i njihove vernike koji imaju izvanredan odnos sa nama i iz njihovih usta nikada necete cuti napade ili govor mrznje na Srpsku Pravoslavnu Crkvu i njenja vladike i vernike. Kao sto sam rekao veci je problem od onih pripadnika srpskog naroda koji su ateisti i potomci komumistickih aparatcika i Brozovih poslusnika.

Goran

pre 18 godina

Nenad Canak je poznati ekstremista, sto je potvrdo u brojnim nastupima, kako protiv RTS-a, tako i protiv SPC. Da podsetim da se on jedini od lidera DOS-a kompromitovao pozvavsi masu sa mitinga u Beogradu da 'obesimo djubre' sto nije cak ni Velja tada izgovorio. Tada smo svi mi u masi mislili tako ali nas je ipak zapanjio svojom izjavom sa bine. Sada, pogledavsi unazad njegovo delovanje smatram da je vrlo slican Seselju po svojim ekstremnim stavovima ali i nastupima (rusenje table RTS-a u Novom Sadu).

Saša Novak @ NL

pre 18 godina

Ne verujem da je to pismo sastavio Patriarh srpski gospodin Pavle. Sve vise imam utisak da mu vladike i mitropoliti iz neo-konzervativne struje izmicu kontroli i da Patriarh nema autoritet nad njima, svestan potencijalnog rascepa u crkvi ako preraste u otvoren sukob izmedju dve frakcije. Dokaz da postoje dve dijametralno suprotstavljene frakcije u SPC je cinjenica u odnosu sa Katolickom Crkvom; dok Vladika Lavrentije otvoreno se zalaze za zblizavanje i poziv Papi da poseti Srbiju i Patriarha, neo-konzervativna struja govorom mrznje svaki zapocet dijalog torpedira u startu i za sebe uzima pravo da deli narod na (citaj krvolocne) patriote i drzavne izdajnike. Zapravo u tom taboru treba traziti one koji su sastavili tekst linca Nenada Canka.

Sinisa

pre 18 godina

Procitao sm text na spc.org.yu. i ispada da je Canak poslao tri pijane budale da u po' noci golim rukama sruse crvku u Beocinu.
A ako cemo o "duhovnim pokroviteljima i nesumnjivim inspiratorima nedela", ima dosta nedela o kojima mozemo u tom smislu diskutovati, medju kojima ima i atentata.
Sem toga, tesko da je sve to patrijarh cestito i procitao, nekmoli sudelovao u pisanju.
A sto se tice govora mrznje za koji se navodi da ga Canak praktikuje protiv Crkve, i koji bi trebalo krivicno goniti (kanda im nije dovoljno to sto ce nagrabusiti na sudu Boga), ako neko ne zna sta je to "govor mrznje" treba samo da pogleda dva teksta nize sta kaze Mitropolit G. Amfilohije.

Crni

pre 18 godina

Neverovatan pocetak SPC u 2006 !
Prvo poslanica gde se bave politikom i dele lekcije okolnim drzavama sta treba da rade, pa zatim doplatna postanska marka koju svi moramo da placamo i na kraju ovo. Kakve veze ima Canak sa napadima na objekte SPC ? Kakve veze ima Pajtic ? MUP nije na pokrajinskom nivou !

O Boze, vidi sta rade "tvoji"...

pex

pre 18 godina

Не желим да говорим овом приликом о духовним квалитетима великодостојника наше цркве, али у политичком смислу они су, бар већина, обични политички дилетанти који не желе добро свом народу и нису дорасли данашњем времену.Оваква саопштења су контрапродуктивна и у интересу оних који желе дестабилизацију Војводине и свега што је српско, као и нормалног живота у целој Србији! Поздрав свим нормалним и добронамерним људима!!!

mama ludaca

pre 18 godina

Vase Prevashodstvo...Nisam mogla da verujem, mislila sam da je sala,a u stvari je vrlo ozbiljno i opasno. A poziv da vlasti brane Crkvu od svakog napada, posto je ona bozanska ustanova iznad zakona...
Termin "pravoslavna dzamahirija" sve vise postaje stvarnost koju vecina gradjana nije zelela, a neko nam je, bez pitanja. nametnuo.
Neka uzivaju u gluposti i svemoci koja ce, kao i sve tiranije, makar i od Boga dolazile, biti kratkoga veka...

Mladen Mladenovic

pre 18 godina

Zar je sada bitno da li je pismo prvo objavljeno na sajtu SPC pa prosledjeno Izvršnom veću Vojvodine ili obrnuto. Kao, sad je to glavni problem, zbog koga je gospodin Čanak zbunjen i NE VERUJE u ono što vidi a što je osnova njegovog političkog bivstvovanja. Zar se ON permanentno ne pojavljuje u štampi i ostalim medijima u ulozi "glavnog lovca na veštice". Kao čuvar i beskompromisni borac za "evropske vrednosti" u koje nikako ne može da vidi "zaostalu" i tamjanom umirisanu SPC. Zar njegovi nastupi i posprdna poštapalica "klerofašizam", kojom vodi krstaški rat protiv svega što podseća na pravoslavlje ne govori o njegovom poimanju i shvatanju uloge Crkve ili Crkava u Srbiji. Doduše ima jedna razlika. Gospodin Čanak nikada nije negativno govorio o bilo kojoj drugoj konfesiji. Valjda u duhu onog skojevskog pravila, koga su se Srbi najžešće pridržavali /kao pijani plota/ a koje glasi : "najpre treba počistiti svoje dvorište". Na kraju i ja sam protiv toga da se ime Nenada Čanka pojavljuje na sajtu SPC. U bilo kom kontekstu. Ali iz sasvim drugih razloga.

Pat Garrett

pre 18 godina

"Ne mogu da verujem da je pismo objavljeno prvo na sajtu SPC, a da ću ga ja tek naknadno dobiti", kaže Pajtić.
Ни ја не могу да верујем... Значи, ПРВО на сајту, па тек онда Другу Председнику... Да је било друкчије, тј. да је Црква послала писмо Пајтићу а да га није објавила на сајту, онда би неоскојевска канонада гласила "ево како се великосрБски кругови опиру јавности и транспарентности у раду".
Како год, наводи из текста су тачни у јоту; Ненад Чанак (на челу свог националсоцијалистичког циркуса НЕИЗАБРАНИХ узурпатора власти у Покрајини) ЈЕСТЕ инспиратор говора мржње и изазивања националне нетрпељивости у Војводини.
Али, наравно, већ до вечерас ће грације НВО-сектора и хероине независног новинарства дићи такву дреку што је "Неша" поменут без суперлатива, тако да напади на свештенство и симболе СПЦ падну у сенку, као и увек. Ионако су то само Срби у питању, а напад на Србе у Приштини или Загребу подразумева лакше консеквенце него саобраћајни прекршај...
Зашто би Чанкистан био изузетак?

Blanka

pre 18 godina

I zasto pa Pavle nije autur teksta? On je glava Crkve vec dovoljno dugo i u tom periodu su se desavale stvari kao blagoslov topova, lopova i ubica, poziv na nacionalizam, netrpeljivost prema nesrbima i nepravoslavnima, osionost Filareta, Amfilohija, Irineja, Pahomija.... bogacenje popova, a on je sve vreme na vrhu te institucije.
Ljudi, on je slika i prilika svoje Crkve ali je preuzeo prijatnu ulogu da bi masa na njega gledala sa simpatijama i tako i na celu crkvu. Ovaj sadasnji Papa je lepo odgovorio novinaru na pitanje: Zasto je promenio drzanje od kad je Papa? On je rekao da sad ima drugi zadatak. Kao kardinal je bio tvrd, neprijatan, konzervativan, autoritativan,a sad je topao, nasmejan i srdacan. To mu je kao poglavaru i uloga da bude voljen, tako i nas poglavar ima zadatak da ga ljudi vole. Ne bi mogli vladike da budu takvi da on nije saglasan sa njihovom nastupima.

Mrija

pre 18 godina

Govor mrznje je probijao bubne opne zadnjih 15-17 godina, doveo do razaranja, smrti i mizerije. Naricito od 1987-1996. Canak je jedan od retkih koji se nije pridruzio. Gde je Crkva tada bila?

Novosadjanka

pre 18 godina

Nadam se da je to napisao Njegova Svetost, jer je ono sto je izenseno potpuno istinito. Vec nekoliko godina se vodi besomucna kampanja protiv SPC, narocito od strane minornih partija kao sto je Cankova.
Na srecu srpski narod ne naseda na ovu propagandu i SPC je i dalje institucija kojoj se najvise veruje u Srbiji. Prezivela je nasa crkva mnogo vece krize od ove.

no name

pre 18 godina

Pre svega, ovakve stvari se ko po zna koji put ponavljaju u ovoj jadnoj zemlji. I kao uvek do sada, dize se velika buka ko, sta, gde; da bi se posle nekoliko dana(nedelju maksimum) sve zaboravilo do sledece prilike. A sustina problema je u ekstremima koji jednostavno ne znaju ziveti mirno, bez sukoba, polemika,napada... Kao primer navodim cinjenicu vezivanja nacije i religije , odnosno misljenjima da svaki pripadnik srpskog naroda ujedno mora biti i pravoslavne vere i nista drugo...
Da li je to sloboda misljenja, izbora?

Goran

pre 18 godina

Upravo sam procitao pismo i slazem sa onim sto je tamo receno. Ne vidim nista sporno u tom pismu. Naprotiv, rekao bih da je dat tacan opis onoga sto se desava u Vojvodini. I to je mnogo vaznije nego ko se u njemu pominje i ko ga je napisao. A najvaznije je naravno da li ce govor mrznje prema SPC prestati.

Sredoje Stamenkovic

pre 18 godina

SPC dozivljava kritiku svoje podrske zlocincima raznih vrsta kao "napad na nju". To je poenta cele price. Znaci, poistovetila se sa njima. A skrivaju se iza Hristovog imena.
Pravoslavlje u Vojvodini nije ugrozeno, sta vise. Jedini koji uvek mogu da dobiju bilo koji termin u medijima ili trgovima je SPC. Za razliku od njih, Drugim verskim zajednicama to nije omoguceno.
Takodje, zasto se SPC nikada, NIKADA nije oglasila povodom napada na Katolicke, Adventisticke, Baptisticke i druge bogomolje koje su sproveli njeni vernici pozivajuci se na njeno ime?

Petar

pre 18 godina

Nekoliko pitanja ... Ko je godinama podrzavao Milosevica, Karadzica, rat i nacionalizam? SPC ili Canak? Ko ide na konvencije radikala? Patrijarh ili Canak? Ko je blagosiljao ubice? SPC ili Canak? Sta je SPC rekao o Pahomiju i onom drugom (Ilarion?) ... ? S kim su se Legija i Spasojevic druzili? Sa Filaretom ili Cankom? Koji su to napadi na SPC u Vojvodini? Da li su primetili u Vojvodini napade na neke druge konfesije? Pitanja je jos mnogo, ali zasada bi me zadovoljili odgovori na ova. Hvala unapred.

Mashinovodja

pre 18 godina

Auu, ma nije valjda da se u SPC osećaju ugroženim od minornih figura kakav je Čanak? Toliko da moraju zvaničnim putem i javno da traže zaštitu? Zaštitu od čega? Šta to Čanak tako strašno uradio?
Izgleda da je paranoja baš uznapredovala ...

Srle Pera Ždera

pre 18 godina

Za ovih nekoliko dana Nove godine SPC ima izuzetan prosek ... Pavlova poslanica, nebuloze Amfilohija, suđenje za pedofiliju Pahomiju, optužnica protiv Gavrilovićeve "duhovne" čeljadi iz Stroja, pa sada ovo sa Čankom .... I to sve za odbranu "vaskolikog" Srpstva. Mnogo mi liče na retoriku SPS-a i SRS-a...

zt

pre 18 godina

Braco Srbi,
na stranu ko je kome pisao prvi pismo, koliko koja institucija traje i kome ljudi veruju (verovali su i Milosevicu i to sa 90% pa vidi nas sada). Na kraju krajeva, na stranu ko je vernik ili ateista. Onaj ko je ateista ne veruje u Boga a samim tim ni u raj ni pakao. Vernike pitam: zar stvarno mislite da se preko SPC ovakve kakva je sada stize do Hrista i vecnog zivota? Jeste li citali skoro sveto pismo Novoga Zaveta? Ako niste procitajte ga ponovo pa uporedite ono sto je tamo receno sa onim sto SPC radi zadnjih 15 godina. Tek cete onda videti zasto nama samo jedino Bog licno moze da pomogne.

Srdjan

pre 18 godina

Ja ne znam da li je SPC u pravu ili ne po ovom pitanju ali sigurno znam da je danas svakako sve drugo samo ne ugrozena. Danasnja prica o ugrozenosti crkve je ista ona prica komunista o spoljnjem i unutrasnjem neprijatelju.
Ja sam ateista, bolje reci nisam ni ateista jer ne iskljucujem nista niti apriori verujem u bilo sta.
Ali iskreno, uvek dozivljavam napade od strane vernika zato sto ne postim, zato sto se ne krstim, zato sto ne slavim slavu, a nikada ne napadam ja njih zbog svega toga sto oni rade.
I opet sam ja ekstremista !?!
Zapravo, ako nisi vernik odmah si komunista i anarhista i fasista i ko zna sta sve ne...

Goran

pre 18 godina

Posto su SPc crkvu u tom Grabovu opljackali lopovi, Patrijarh bi trebalo da se obrati ministu policije a ne Canku. Nije ih Canak poslao da je opljackaju.
Drugo, napada na vernike, svestenstvo i objekte koji nisu inspirisani materijalnom dobiti ima, ali u tom slucaju zrtva nije SPC vec svi ostali sem nje. Sto je najstrasnije, SPC je kroz rad svog svestenstva i literaturu inspirator tih napada i zato se nikada nije ni oglasila povod toga.

GuC

pre 18 godina

Meni je svejedno ko je napisao, ako je od SPC, e pa "drugovi crkvenjaci" DOSTA JE! Nego sta je nego poziv na linc, poput Legijinih tabloida i placenih novinara, nego sta nego prave dzamahiriju, nego sta nego mute pamet normalnom narodu. Da gledaju u samo svoje oltare i neka citaju molitve...jer ako narod stvarno veruje da je i ova pljuvotina u interesu "boga" i "bogolikog srpskog naroda" onda podhitno referendum broj dva: ko zeli da bude u srpskoj dzamahiriji, a ko ne? Mislim da je patrijarh preterao, mislim da su svi oko njega svesni da Crkva nikada nece imati ovoliku podrsku vlasti i vojske i obrnuto i da srljajuu bez mozga i "bez vere u boga". Sramota, bice ovo istorijska sramota za SPC, od jedne iskonski pravdoljubive i pitome verske doktrine, napravili ste agresivnu crkvu. Pa od vas beze bratske i sve ostale crkve, uzeli ste za pravo da budete politicki faktor, zavadili ste se sa svim crkvama, zlocince ste blagosiljali kad su iz polazili u krvoprolice, trazili ste da zene ne abortiraju vec da radjaju ratnike...uf, pa ne bi stalo ovde u sta ste pretvorili pravoslavnu veru, VI, bas VI, ne MI! I zato ne upirite prstom u druge, vratitet se svom korenu, vise ce vas postovati i vernici i ostali. Ovako ste dno od dna, izgubili ste pravo da trazite slepu pokornost bez pitanja, ni od koga, a ponajmaje ne od politicara.

Tri x URAA za Canka!

pre 18 godina

Ajde da mi posaljemo SPC-u listu nas Srba koji podrzavamo Canka. Naka pravoslavnim talibanima bude jasno da nije samo Bog taj koji vidi kakve grehote i bezmoralnost cini SPC, vec da je i mnostvu obicnih ljudi sav taj jad toboznjih duhovnih izalanika ocigledan.

OrtodoxGerilla

pre 18 godina

Lizni markicu, zalepi na koverat i posalji Pajticu. 8 dinara ionako ide nazad Generalstabu SPC, a troskove tog Sinoda pokrivaju, naravno, vernici. Cudi me samo da svima nama nisu poslali po jedno pismo o nasem trosku!!!

Deda Mraz

pre 18 godina

A koga prozvati zbog napada na protestantske crkve? Kada je ministar vera pre izvesnog vremena podneo izvestaj o stanju medju verama, tada je izdvojio kako su crkve koje najvise trpe napade SPC, Jevrejska zajednica i Adventisticki hriscani. Za poslednje dve sam vise nego uveren da su napadane, ali SPC je napadana jedino na Kosovu, koje prakticno i nije vise deo Srbije. Prema tome izvestaj uopste nije realan, a jos manje da znamo pocinioce i agitatore u poslednja dva slucaja (Jevreji i Adventisti).

majka

pre 18 godina

Nista me vise ne cudi. Iz celog bivseg rezima, jedino je bivsem ministru zdravlja Milovanu Bojicu pronadjeno 1.000.000 svajcarskih franaka na racunu od strane svajcarske vlade. Ali nista se nije desilo, 6. oktobar je propusten. Ali, dobro de, niko nije ovde lud da poveruje da se taj covek nije ogresio opako o zakone (i ovozemaljske i bozije). Ali to nije smetalo pukovniku Amfilohiju i Njegovoj Svetosti Patrijarhu Pavlu (sa radikalima i SPS) da se nadju na otvaranju nove klinike koja 'nije u vlasnistvu' doticnog gospodina. Ovaj akt od pre par meseci me je potpuno uverio da je Patrijarh sasvim svestan svega sto radi. Niko mu ne prigovara da ispoveda i pricescuje zlocine i da se moli za spas njihovih dusa, to je prava svrha svestenih lica da izgubljenu jagnjad vraca u stado, ali nikako da ih javno podrzava, jer salje ostaloj pastvi jasan signal da to sto su radili i nije bas tako lose kad se bolje pogleda.

Blue_Sky

pre 18 godina

Pa ovo pismo prevazilazi svaku meru dobrog ukusa i hriscanskog ucenja. Ocigledno je da u SPC postoje dve suprostavljene struje, koje su po mnogo cemu razlicite. Vecina mitropolita koji sede oko Patrijarha Pavla su jos sa svojim konceptom u devedesetim godinama i teoriji tla i krvi. Setimo se samo primera Amfilohija Radovica i njegovog bacanja anateme na Zorana Djindjica, gde je rekao neka mu se seme zatre zato sto je isporucio Milosevica u Hag, taj intervju je preneo sada vec nepostojeci dnevni list u Crnoj Gori "Glas Crnogorca", onda se setimo njegovog govora koji nije bio prigodan situaciji nad odrom Zoranovom. Pored njega je tu njegov istomisljenik Irinej koji je zvonio crkvenim zvonima u danima kobasicijade a pored njih dvojice treba pomenuti i ekstremistu Filareta koji sedi u Milesevi i vozi se do juna 2003.godine u ukradenim dzipovima koje su mu poklonila njegova braca iz SRS-a. Sve je to jadno i bedno a najgore od svega je sto nas napaceni narod veruje onima kojima jos uvek niko nije objasnio da su Staljin i Tito odavno umrli, da je Slobo u Hagu i da vise ne zivimo u krvavim devedesetim nego u 21.veku. To su likovi koji nas guraju samo u jos vecu mrznju i propast. Amfilohije Radovic je u Crnoj Gori odavno izasao iz okvira SPC i tamo se bavi otvoreno politikom a povremeno i prisluskivanjima politickih oponenata (pomoc mu pruza BIA). On dole ljude deli na "ljude i neljude", ljudi su po njemu samo Srbi i vernici SPC-a a neljudi svi ostali a pogotovo oni koji ne dele njegovo politicko i versko misljenje. Taj covek ima svoje privatne partije kao sto je na primer Srpska narodna stranka. Oni za politicki stav pitaju obavezno njega. Letos je covek izjavio da je crnogorska nacija kopile koje neko ipak mora da ljulja. Pa zar to nije strasno? On i vojska postavljaju limene crkve po planinama u Crnoj Gori i to obrazlazu kao srpsko pravoslano osvajanje vrhova Crne Gore. Amfilohije, Filaret i Irinej mrze Slobodana Milosevica samo zbog toga sto je u devedesetim ubijeno kako oni kazu "samo 50 000 ustasa i 100 000 balija". Takvih ljudi se Srbija mora osloboditi jer vecina Srba ne misli niti je ikada mislila kao oni sto je truju mrznjom.
Tako da je ovo pismo ako je zaista autenticno potpuni presedan Patrijarha Pavla i SPC-a. To je za svaku osudu.

Komunista

pre 18 godina

Ne slazem se sa harangom protiv rukovodstva SPC i olakim optuzbmama da su izazivali medjunacionalnu i versku mrznju, podrzavali Milosevica, blagosiljali Arkana i krili Karadzica. Ako postoje indicije da su to radili - onda treba da reaguje drzava i da ih procesuira. Ako indicija nema, treba ih ostaviti na miru, sve dok to sto rade ne ugrozava druge. A svaki gradjanin ce, u skladu sa svojim obrazovanjem, intelektualnim mogucnostima i moralnim standardima zauzeti stav prema ovoj verskoj organizaciji i njenim liderima. Ne moramo svi da mislimo isto, niti da se slazemo u svemu, dajte malo tolerancije s obe strane.

delija

pre 18 godina

ovo nije napisao patrijarh ko god da je napisao ovo nije napisao on nego ostaci ratnih popova koja kako stvari stoje kolo vode u SPC tako da nasa crkva ispade ratnohusacka i politicka a ne duhovna ovo je neverovatno!

zoranns

pre 18 godina

Nista mi nije jasno... Koliko ja znam policija je uhapsila trojicu Roma koji su krali lim i dve ikone iz grobova pre mesec dana. Bilo je cak i na lokalnoj tv kao zanimljivost, kakve to ima veze sa Cankom i ostalim navodima u pismu? Ovo je pisao neko ko je ili pijan ili drogiran ili ne znam ni ja sta vec

Danilo

pre 18 godina

Nacin i duh politickog - a ne verskog - obracanja poglavara SPC i njegovih saradnika je daleko od hriscanskog. Ako Amfilohije moze da kaze za pet kolega is drugih (makar i "nekanonskih"?) crkvi da su "smrad" onda to nije politicki nego verski problem. Ocigledno je da takva osoba ne moze biti pravi hriscanin a jos manje "uciti" druge hriscanskoj ljubavi.
Za ovakvu klerikalizaciju politike u Srbije treba zahvaliti Kostunici koji koristi crkvu u politicke svrhe - tj. za obracun sa politickim protivnicima.
Zalosno. Neka im svima Bog oprosti.

opabato

pre 18 godina

za sve postoji prvi put, pa tako i za ovaj slucaj. potpuno podrzavam patrijarhovo misljenje. canak je predevodnik napada na sve sto ima predznak srpsko, pa tako i na SPC.

Zoks

pre 18 godina

Ja licno bih voleo da religija i SPC konacno odu sa aktivne drustvene scene i smeste se u domen tradicije i folklora, kako je to tendencija u modernoj Evropi, a da steta napravljena jednoj crkvi ima isti trtman kao na primer kradja slika iz Iliceve zaduzbine u Novom Sadu. To, medjutim, u nasem drustvu jos uvek nije moguce. Suvise mnogo obicnih ljudi identifikuje crkveno i religiozno sa nacionalnim i patriotskim. U takvom okruzenju i usred takve nacionalne svesti normalno je da crkveni kler pokusava da ostvaruje politicke poene i poene u borbi za uticaj u drustvu. Razne hriscanske crkve to rade vec skoro 1500 godina.

Vernik

pre 18 godina

Veoma sam tužan što Patrijarh moje crkve nije nikada osudio govor mržnje, političku bahatost, ratnohuškačke izjave, podrške ratnim zločincima, napastvovanje dece i uništavanje kulturnog blaga od strane nekolicine naših episkopa i jednog mitroplita.

Zoran

pre 18 godina

SPC ne uziva ugled koji se ocekuje da takva institucija poseduje. Isti slucaj je sa politicarima, drzavnim organima, biznismenima i narodom u celini. I sve to je, na zalost, zasluzeno.

Dr X

pre 18 godina

Jos da uputi pisma pevaljkama koje "najjahuju" krst, ili ga izvlace iz dekoltea, pa da se svi smirimo. Ili je taj krst katolicki?

Beogradzanin

pre 18 godina

Za mene je Nenad Canak pravi Srbin. I to sto je ponekad naprasan i impulsivan samo potvrduje to. SPC je, na zalost, izgubila kompas u mnogim stvarima...

aleksa

pre 18 godina

Canak jeste poznat kao ekstremista. Doduse, mnogo danas ima nasrtaja na Srpsku pravoslavnu crkvu ne samo u Vojvodini, vec u Makedoniji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, pa i u samom Beogradu, posebno u takozvanim gradjanskim krugovima koji bi prodali veru za veceru.

Andrija

pre 18 godina

Kad bi nam patrijarh nesto rekao i bratu Pahomiju. Bas me interesuje kako ce mi objasniti da bilo ko vise urusava SPC od pomenutog vladike.

Dusan

pre 18 godina

Kada g-din Canak moze SPC nazivati klerofasistickom organizacijom,a mitropolita Amfilohija pukovnikom,zasto SPC i sam patrijarh ne bi mogli izreci svoje misljenje o liku,a narocito delu,doticnog g-dina?Zar izricanje svog misljenja nije demokratija,koju smo toliko zeleli?Zar se g-din Canak nije borio za tu istu demokratiju?

Maja

pre 18 godina

Da moze i drugacije dokazuje vladika zahumsko-hercegovački i primorski Grigorije, nosilac novog talasa Srpske pravoslavne crkve, predložio je da trebinjski Srbi podignu iz pepela čuvenu Begovu kuću u Trebinju, u ratu porušeni spomenik islamske kulture.
"Srbi treba da obnove Begovu kuću i na taj način pokažu graditeljsku, a ne rušilačku sposobnost i dokažu da nemaju kompleks ni od koga", rekao je vladika.
A istina i suočavanje sa istinom i realnošću, nisu strani Vladici što je, na djelu dokazao i pozivom upućenim prošle godine Ratku Mladiću i Radovanu Karadžiću da se predaju Haškom tribunalu.
"Da mene neko pozove ili ljude koje ja znam, počev od patrijarha Pavla do mog vladike Atanasija, niko ne bi rekao 'a'. Sad i ta priča: ja sam junak. U redu, ali kakve su sve glave padale za tu državu i za tu slobodu. Pa je li možda glava nekog starog čovjeka svetija i ljepša od momaka, čije su glave padale i koje su ovi ljudi, na kraju krajeva, predvodili", rekao je vladika u intervjuu, koji je uzdrmao svijest mnogih. nezvisne Novine.
Siguran sam da Canak ne bi imao nista protiv ove verzije srpstva i da nije protiv svega sa predznakom "srpski" nego protiv onih koji sebi pripisuju eksluzivno srpstvo.

Crnogorac

pre 18 godina

Molim nemojte napadati Patrijarha. Zar je moguce da se zatvaraju oci pred svime sto se desava SPC zadnjih par godina? Ne zelim da uvredim nikoga, ali isto tako zelim da naved par primera: u Makedoniji su zabranili SPC i oduzeli joj svu imovinu, zatvorili Vladiku Jovana. U Crnoj Gori se forsira CPC koja je, toga se jasno secam, organizovana na Cetinju u policijskoj stanici i koja vrsi veliki pritisak na SPC da preda imovinu. Vlast u CG danonocno osipa paljbu po SPC, vredjaju i cak pokusavaju da ospore SPC hram koji se gradi u Podgorici iako postoje pismeni dokazi za njegovu legalnost. Na Kosovu i Metohiji je vec posebna prica, sa slicnim problemima u Bosni i Hrvatskoj. Mislim da to sto se desava je prevrsilo svaku meru i da je Patrijarh konacno stao u odbranu SPC. Niko ne moze da ocuti kad ga neko godinama vredja i udara. Zasto je to tako strasno sto je SPC konacno stala u svoju odbranu? Pa to svaka crkva na svetu radi, gde god su njena prava ugrozena.

americanax

pre 18 godina

U Americi ovakva izjava religiozne zajednice je zabranjena zakonom. Bilo kakve optuzbe religioznih drustava, hriscanskih ili drugih su zakonom zabranjene. Nas Pavle bi po americkom zakonu bio uhapsen i ja se slazem sa tim. Pozdravi iz Njujorka.

dragan

pre 18 godina

Ako vec hoce nekog da okrivljuju i terete ne treba da navode jedan tako glup i banalan primer da je u Grabovu ukraden bakarni lim sa crkve.Pa nije to napad na crkvu to je klasican lopovluk.bakarni lim ima solidnu cenu kad se proda na kilu pa su tako ta tri mladica recimo zaradila za izlazak,ili takvo sta.Heheh Nenad Canak organizuje skidanje limova....hahaha.Bolje bi bilo da se povede racuna o tome ko su i kakvi su svestenici,popovi ovde po Vojvodini.

Иван-Ниш

pre 18 godina

Што се тиче Чанка може се рећи да је екстремиста у многим стварима. Но због тога и није нека превише важна личност у Србији. Ипак, шта рећи о патријарху Павлу после ове писма? Велико разочарење! Ако га је он написао онда се срозао на ниво неких својих владика који почињу да згражавају и православне вернике. Прескочимо то што се СПЦ пуна пута понашала по принципу "буди наш па ради шта знаш", ово навођење имена Чанка може се тумачити и позивом на линч дотичног од стране верника. Слажем се ако мислите да претерујем, али и ово писмо није одлика досад одмереног и доследног патријарха.

Velibor

pre 18 godina

Iako nisam apsolutni pristalica ideja Canka, ovakvo zigosanje jednog nedesnicarskog politicara od strane patrijarha Pavla (? ili pak jastreba Amfilohija!)je jos jedan dokaz da je sluzbena SPC vrlo brza da se svadja sa nedesnicarima, da ne kazem levicarima, a kada treba kritikovati SRS, SPS i/ili DSS i njihove desnicarske anticivilizacijske ideje, SPC uporno cuti i pravi se "neobavestena"!
Ovo, sto SPC radi, na Zapadu se zove - scapegoating!

Scully

pre 18 godina

Problem u Srbiji je sto je 50-ogodisnji komunizam zatrovao ljude i udaljio ih od Boga pa ne znaju ni kako da se ponasaju ni u sta da veruju ni koga i sta treba da postuju. Ali mogu da nauce, pa mi nije jasno zasto to i ne ucine?!!! Crkvu (kao instituciju), hramove i svestena lica treba postovati a ne dovoditi stalno u pitanje sve sto rade i govore. Muka mi je vise od svakodnevnih napada na SPC. Ako nesto kazu zasto su rekli, ako ne kazu zasto nisu i tako u nedogled. A najzesci kriticari su upravo oni koji do juce nisu znali ni da se prekrste, koji se javljaju na mobilni za vreme Liturgije u crkvi, bacaju petarde za Bozic, dolaze u crkvu neprikladno obuceni, neprikladnog recnika itd. I oni dele "hriscanske" savete i komentare o ljudima kojima nisu ni do kolena.
Pogledajte samo kako se svestena lica postuju u Katolickoj crkvi, iako je Katolicka crkva kroz vekove imala poteze kojih se i sama stidi (napr. Inkvizicija koja je prerasla u to sto jeste jer je politizovana i koriscena u licne svrhe od strane losih ljudi). Taj sindrom unizavanja ljudi od postenja, svetaca, pa i samog Hrista (kroz razne populisticke romane, a trenutni predvodnik je Da Vincijev kod) je u stvari princip "ako oni nisu toliko dobri, onda nisam ni ja toliko los". Umesto da smo srecni sto ima toliko svetlih ljudi na koje mozemo da se ugledamo. A pritom imamo potpuno zamenjene teze i stvaramo idole od prosecnih ljudi kao sto su Tito & co.
Sustina vere je biti skroman (znati da si gresan) i slediti primer boljih i ucenijih od sebe a ne misliti da sve i uvek znas najbolje i stalno se praviti pametan. Duznost Crkve je da se brine o svojim vernicima i svojoj imovini! A svako ko kaze kako Patrijarh nije osudio sve zlocine, neka se bolje raspita. On je to ucinio nebrojeno puta!

jeca

pre 18 godina

Ne svidjaju mi se ni jedan ni drugi... ovaj prvi jer je zaista godinu poceo politickim govorima (plus te doplate na postanskim markicama za hram, a zavrsava u dzepu...) a onaj drugi je i nesto vredeo do pre par godina... sve u svemu -- ludilo!

Vesna

pre 18 godina

"ne sudi da ti ne bi bilo sudjeno", zar ne? Bog ne procenjuje, ne sudi, voli svako bice jednako. A zasto to onda rade svestenici? Vise mi ne treba posrednik, sama cu razgovarati sa Bogom.

Martin Lee Gore

pre 18 godina

Umesto da se premesti u domen tradicije i folklora, kod nas religija i crkva kao njen ekskluzivni predstavnik (nisi pravi vernik ako ne radis onako kako crkva kaze, jer je ona portparol Boga licno) zauzima isto mesto kao u doba inkvizicije. Doduse - i logicno je, jer i po svemu ostalom smo na nivou srednjeg veka.

Uzgred, poslusajte pesmicu "John the Revelator" (album "Playing the Angel") od Depeche Mode i obratite paznju na stihove.

Стефан

pre 18 godina

Црква је поступила онако како треба. Када неко попреко погледа муслимане, римокатолике, или неку другу мању верску организацију, онда сви скоче на ноге да вичу и да упиру прстом, а када се деси овакво једно дивљаштво, онда се напада СПЦ што је уопште и реаговала?! Хришћанство је већ у срцима тзв православаца у Србији прешло у традицију и фолклор, али кад се деси нешто лоше онда увек кривимо друге, а кад немамо кога да кривимо онда- Цркву и Бога. Христос је рекао ,,Ја сам Пут, Истина, и Живот", а не ,,Ја сам леп обичај".

doomed

pre 18 godina

U današnjem Blicu stoji saopštenje novosadskog SUP-a,u kojem kažu da su deo bakarnog krova sa crkve u Grabovu skinula tri lica pravoslavne vereispovesti. To otprilike znači da su krov skinuli zbog bakra samog, da bi ga prodali, a to ne bi trebalo da bude nasrtaj na SPC. A naročito ne znači da ih je na to nanelo neki Čanakov govor.
To što su optužbe na Čanaka objavili na sajtu SPC-a, a da nisu dali pravu, zvaničnu izjavu, znači samo da i oni znaju da nisu u pravu, i uvek mogu da se nazove na hakerisanje ili nešto slično.
A sa druge strane zašto SPC nije nazvalo političke stranke po imenu (SPS-a, a naročito SRS-a), ili zašto uopšte nije pozvao političke stranke da prestanu sa govorom mržnje u Vojvodini? Vrlo dobro se zna koja je ta stranka koga podržavaju neonacisti, ultranacionalisti, koji upadaju na antifašističke skupove i vrše napade na manjine i druge crkve koji nisu pravoslavne.
SPC na žalost samo svoju imovinu brani. To je pokazao više puta u prošlosti.
Na kraju bi dodao da ne branim Nenada Čanaka. Čak što više on je mene kao političar veoma izneverio, ali to je moja lična stvar. Ja ga samo branim zbog slobode mišljenja, što crkva (na žalost ne uvek samo pravoslavna)iz petnih žila trudi da potiskuje.
A za one koje misle da i ja sa ovim što sam napisao širim netrpeljivost, ili je ovo isto govor mržnje, njih iskreno žalim. I nek udahne duboko tri puta i nek se smire, pa posle nek se trude da navuku na sebe makar malo objektivnosti i iskrenog hrišćanstva i pogledaju šta je napisalo Amfilohije i šta on izjavljuje.