Četvrtak, 01.10.2020.

07:23

Cela Evropa prešla na švedski model, ali to ne priznaje?

S novim talasom epidemije, evropske zemlje ponovo uvode neke mere, a stručnjaci ocenjuju da Evropa sve više pokušava da implementira švedski model.

Izvor: B92

Cela Evropa prešla na švedski model, ali to ne priznaje? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

Natalia

pre 3 godine

Svima boljim informisanim od samog početka je bilo jasno da Švedski model je na mnogo efikasniji od strogih karantena. Svima je jasno bilo da karanten samo na vreme umanjuje broj zaraženih (i mrtvih) ali da uzrokuje katastrofane posledice na ekonomiju, standard, psihu i zdravlje ljudi (hipertenzija, artroza, onologija idr.). Drugim rečima više štete nego koristi donosi jedan strogi karanten. Ali mnogi plaćeni epidemiologi i političari su se povinovali svesno ili nesvesno upustvama SZO.

dd

pre 3 godine

Шта је "Шведски модел"? То што од почетка пандемија имају око 93 000 заражених/оболелих? Или што је преминуло око 6 000 људи или што је јуче 30.09.2020 било око 400 новозаражених? Нека неко објасни тај појам.

HanSolo

pre 3 godine

U Svedskoj ne postoji kafenisanje, odlasci kod prijatelja, odrekli su se starih ( ko prezivi preziveo je), imaju bolji zdravstveni sistem, organizaciju.. I sve to je ok, ali ja kao zdravstveni radnik nemam pozitivan odnos prema toj prici. Odreci se, namerno, makar i jednog zivota je toliko negativno, neljudski , da sva ekonomska i druga logika gube smisao. Realno, niti jedna zemlja nije uporediva sa nekom drugom zbog niza specifičnosti .
(BB, 01. oktobar 2020 08:27)

Ovo samo može naš da napiše i ostane živ.. Niko u švedskoj se nikog nije odrekao jadniće ne upućeni.. Staračke domovi su pogođeni bili u istom periodu pa se užasno brzo širili.. To je sve neočekivano bilo.. Misliš stvarno da Šveđani tako rade.. Naši što govore kako su švedi ladni naravno nije istina.. Isto kao i što ovde ima introvertnih ljudi ima i tamo.. Znam zato što sam Šveđanin koji živi u Beogradu već 35g.. Zato gramatički loše pišem na srpskim..

gastos

pre 3 godine

Švedska je svesno žrtvovaka preko 5.000 najstarijih.
To što su oni uradili je zločin prema sopstvenim sugrađanima.

Još su i usput rasteretili penzioni dond. Kapitalizam.

Drugačiju biste pesmu pevali vi koji podržavate ovo da ste izubili najbližeg.
(Torrente, 01. oktobar 2020 08:48)

Ovo je cisto (ultra)desnicarska propaganda. Poceti su ovde o tome pa su zavrnuli kad su videli da im niko ne veruje.

Budo logican i kazi koliko bi drzava ustedela na tim 5000 penzija? Kap u vodi za drzavni budzet.

Ista ta desnica peni sto se tice stranaca a cute o tome kako njihovi sponzori (veliki deo poslodavacke organizacije) iznose lovu iz drzave koja mnogo veca kostanje imigracije.

Pers

pre 3 godine

Komentar na: "poenta price je da smo dzaba sedeli po kucama u izolaciji, ako te virus zakaci, zakacice te, pre ili kasnije..."

Prijatelju, nisi u pravu. Sada se mnogo više zna o lečenju nego na početku, i sada neko sa teškom formom ima više šanse da preživi zbog iskustva lekara iz celog sveta. Drugo, ako naprave dobru vakcinu, možda ne morate ni da se zarazite.

Суперхик

pre 3 godine

Шведски модел је афрички - не чини(готово) ништа, пери руке и чекај да прође ! Једини изузетак су забране посета домовима за старе , таквих домова у Африци нема ,а у Шведској су се прилично испразнили !

darko

pre 3 godine

Sjajno ! najzad i u ostalim evropskim zemljama da se napravi pokolj kao u Švedskoj . Naravno niko ne pominje da medju 6000 umrlih u Švedskoj nema NIJEDNOG bogataša niti član bogataške familije , od 10% najbogatijih Švedjana niko nije stradao od korone , to ne pišete ? Treba se ugledati na švedjane jer je bez veze da se ugledamo na kineze kad oni imaju 5000 mrtvih , a to je skoro ko švedjani ...samo kineza ima 1,4 MILIJARDI . Naravno , ne treba proučavati ni Vijetnamski model jer se oni graniče sa Kinom , a imali su čak 34 mrtvih ( slovima trideset četvoro) ...na 100 miliona ljudi , ne , ne , nama treba švedski model

Oliver

pre 3 godine

Pametni ljudi su znali od starta da je svedski model najbolji. Ako lepo objasnite problem gradjanima,onda ce oni da saradjuju i pridrzavaju se preporucenih mera,jer je rec o njihovoj bezbednosti,a ne moze drzavu vise da interesuje bezbednost ljudi nego njih same. Vecina gradjana se svuda pridrzava mera i bez kazni. Korona je samo jos jedna nova bolest od koje ce ljudi umirati u narednim godinama,a mozda i decenijama kao sto je slucaj i sa drugim bolestima. To je realnost. Onaj ko misli da ce posle vakcine ljudi prestati da umiru od korone,samo u manjem broju,je naivan i idealista. Mi moramo da se pomirimo sa odredjenim brojem mrtvih od korone svake godine kao sto se mirimo sa odredjenim brojem mrtvih od posledica pusenja ili u saobracajnim nesrecama. Svake godine pogine 1,35 miliona ljudi u saobracajnim nesrecama i svake godine umre 8 miliona ljudi od posledica pusenja. Pa ipak,nikom normalnom nije palo na pamet da zabrani industriju automobila,nafte,benzina i duvana. Mi moramo da prihvatimo mrtve od korone kao sto prihvatamo mrtve u saobracaju i od pusenja. I to ne kazem ja,nego profesor Igor Rudan,jedan od najvecih epidemiologa na svetu. Vise nikad ne sme da se desi lockdown zbog bilo koje bolesti,jer to donosi vise stete nego sto nanosi sama bolest. Lek ne sme biti gori od bolesti. Sada su to konacno svi shvatili.

s4

pre 3 godine

ja sam proveo svo vreme tokom prvog talasa u nemackoj i video sam sta znaci odgovorno ponasanje drzave.

u prvi mah su bili poceli sa zatvaranjem i onda su videli da ne daje efekte onda su naredili maske u svim zatvorenim prostorijama i ogranicili br ljudi na jednom mestu. strancima su dozvolili boravak i lecenje besplatno do juna. policija je svaki dan setala parkom i gde bi god videla grupu ljudi legitimisala. moglo je maksimalno da se sretnu 2 razlicite porodice. i to po jedna osoba ali ako ste iz jedne porodice moglo vas je i 10 da bude. a kazne su 300evra

a svi znamo rezultat toga najmanji procenat umrlih u svetu.

ime

pre 3 godine

Moralo je kad tad da se desi. Svedjani su samo bili pametni i izbegli zatvore i ostale zezalice jer su bili svesni da ce to bitj bolest sa kojom cemo morati da zivimo, bas kao grip na primer samo sto je ovo aktuelno cele godine, nije sezonski. Ne moze sad sve da stane zbog takve bolesti kod koje smrtnost nije prevelika i generalno svako zna nekoga ko je prelezao, uglavnom laksi slucajevi i onda se ljudi vremenom opuste. Shvate da to nije nista, osim ako se naravno iskomplikujr kao i svaka bolest. Politicari i dalje sire paniku jer je jedina briga da se ne preoptereti zdravstveni sistem, inace za sve drugo ih bas briga naravno

Šumadinac

pre 3 godine

Pametni ljudi.
Odmah da u prvom krugu love virus pre mutacije , i grade imunitet.
Oni najkriticniji nek sede kucoi i kriju se ko da je rat , ako zele da cekaju vakcinu i budu test subjekti.
Ostali ce u zavisnosti od jacine imuniteta ili proci bez simptoma , ili ako im je imunitet umanjen imati neke simptome .

zvezdarac

pre 3 godine

Fascinantno je kako se olako prelazi preko velikog broja umrlih, ti ljudi su svesno žrtvovani da ekonomija ne bi stala i da bi sve izgledalo kao "normalno stanje".
(Pernila Viberg, 1. oktobar 2020 09:34)

I opet, njihova ekonomija ima najveći pad od svih zemalja okruženja. Dakle, niti su spasili ljude, niti su izgradili imunitet kolektiva (i opet imaju 300-500 novi slucajeva dnevno), niti su spasili ekonomiju.

Uradili su veliko NIŠTA.

Bogda

pre 3 godine

Švedska ekonomija je tokom proleća imala identični pad sa zemljama u okruženju, do proleća do sad Švedska ekonomija se oporavlja mnogo sporije nego ekonomije zemalja u okruženju. Dok je u Švedskoj umrlo 10 puta više ljudi. Toliko o švedskom modelu.

J.

pre 3 godine

Ne samo što je Švedska imala jednu od najviših stopa smrtnosti, ne samo što u poslednjih 14 dana u proseku ima po 370 novih slučajeva dnevno, nego je i pad BDP-a 8,6%. Šta je, tačno, od te 3 stvari uspeh za kopiranje?

Lucifer

pre 3 godine

Ipak je malo čudno da Švedska već duže vreme ne prijavljuje svoje brojke, ni novozaraženih, ni preminuli....
(Domi, 1. oktobar 2020 08:36)

To je potpuno netacno. Izguglajte Sluzbu za javno zdravlje Svedske gde se veoma precizno, azurno i detaljno objavljuju podaci. Izbuglajte pojam "FOHM Covid-19" i lako cete naci site o kome govorim.

Dzoni

pre 3 godine

Za svedski model treba jedna kljucna stvar: Svedjani. Da li neko stvarno misli da takav model moze da zazivi u Srbiji? Na apelima gradjanima? Na samosvest ljudi da prate sugestije i pravila? Ne postoji univerzalni model. Kina ima svoj i pokazao se maximalno efikasan. Da li moze da se primeni kod nas? Ne moze. To je totalni lockdown, striktna pravila, svi postuju vlast i niko ne moze da pisne. nesto poput epidemije variole vere kod nas. Vojska na ulicama, vanredno stanje, svi postuju ili ode na robiju. Tada je moglo, ali sad ne moze. Mi moramo da nadjemo svoj pristup koji je realan. Ni svedski ni kineski, nego nas srpski. Taj model treba da uzme u obzir nas mentalitet (nepoverenje u vlast, "ti ces meni da kazes sta da radim"), plus ocajni zdrv. kapaciteti, ocajne higijenske navike (izadje lik ispred mene iz prodavnice, spusti masku i pljune na ulicu i vrati masku), i to sto zivimo blizu starijih, svi smo sa roditeljima non-stop u kontaktu... Kako ce to izgledati nemam pojma, a plasim se nema pojma ni oni koji bi to trebali da smisle.

daliborka vuleta savic

pre 3 godine

Moze da fukcionise u svedskoj!!! mozda zato sto 10 miliona sveda zivi na vecoj tetitoriji nego 90 mil svaba ili 47 mil spanjolaca itd . Gustoca stanovnistva igra veliku ulogu u sirenju virusa. Nisu mi jasni ovi sto govore kako su svedi pametni!!!

NIKOLA

pre 3 godine

Samo Kineski.Stroga kontrola i poštovanje mera,nema virusa,privreda u plusu,kad puste vakcinu ima brzinski i disciplinovano da vakcinišu i ćao.Sve ostalo talas,pik,žarište i tako u krug prirodno da ode ni sledeća godina a verovatno i duže sa vakcinom brže.

Ево не знам више

pre 3 godine

Нека хвала, радије бих да живим у Јужној Кореји или Јапану, они више цене здравље својих становника него Запад и отпорнији су на притиске и суздржавање од Швеђана, Немаца, Француза... Заиста тужно да се излази у сусрет "објести" у виду кафића, клубова, ресторана у овом тренутку значи потребна је нулта толеранција на не ношење маски.

Maša Jova

pre 3 godine

Ovakvi člansci su nepotpuni bez informacija o broju mrtvih u Švedskoj, tj. bez informacija koliku se povećala smrtnost u Švedskoj ove godine. Pre nekog vremena Šveđani su objavili da je smrtnost kod njih veća nego u prethodnih 150 godina. Nisam baš siguran da je ostatak Evrope prihvatio švedski model, već pokušavaju da balansiraju. Engleska je već najavila mogućnost novog zaključavanja, Španija uvodi oštre mere za dosta svojih gradova, Madrid je na tom spisku, a biće uvdene mere žestoko ograničenog kretanja što je i realno. Mi smo videli delimično u julu i avgustu šta se događa kada se bolnice prepune...

Pernila Viberg

pre 3 godine

Fascinantno je kako se olako prelazi preko velikog broja umrlih, ti ljudi su svesno žrtvovani da ekonomija ne bi stala i da bi sve izgledalo kao "normalno stanje".

Dr. Dragan Stevanovic - Nemacka

pre 3 godine

Jedini model koji funkcionise je kineski! I za ocuvanje ljudskih zivota i za ocuvanje privrede (pogledajte rezultate!). Sve ostalo je eksperimentisanje i igranje ljudskim zivotima.

Damjanov zelenko

pre 3 godine

U Svedskoj ne postoji kafenisanje, odlasci kod prijatelja, odrekli su se starih ( ko prezivi preziveo je), imaju bolji zdravstveni sistem, organizaciju.. I sve to je ok, ali ja kao zdravstveni radnik nemam pozitivan odnos prema toj prici. Odreci se, namerno, makar i jednog zivota je toliko negativno, neljudski , da sva ekonomska i druga logika gube smisao. Realno, niti jedna zemlja nije uporediva sa nekom drugom zbog niza specifičnosti .
(BB, 01. oktobar 2020 08:27)

Potpisujem sve sto si napisao kolega. Srbija, kakva god da je, sto se tice broja smrti povezanih sa Kovidom - je daleko ispred Svedske! I ovim ne velicam ikoga, samo citiram zvanicne podatke obe drzave. Niko nema 100% tacne podatke koliko traje imunitet posle prelezanog Kovida, koliki je imunitet kod asimptomatskih ali vole mnogo da se isticu Svedskim modelom. Ja to gledam ovako na primeru Srbije - prvi pik je bio velika nepoznanica, imali smo mnogo preminulih a mi nismo imali ogromne kapacitete za pacijente. U drugom piku smo vec znali kako sve izgleda, ali smo imali ogromno preimucstvo - blagodeti vitamina D na organizam za koji je dokazano da utice na imunitet i bolju klinicku sliku kao i tok Kovida. Nije sve tudje najbolje i nasa struka je u borbi sa Kovidom (prvenstveno mislim bas na kadar koji je radio sa njima) pokazala izuzetne rezultate. Dr Goran Stevanovic bi po mom misljenju trebao biti ministar zdravlja ali mi deluje da covek zaista voli svoj posao i ne zeli biti u politici, a jedini je od clanova kriznog staba kojem apsolutno verujem.

Djordje P

pre 3 godine

Da smo na pocetku godine znali sve sto sada znamo, verovatno bi svi uveli samo distancu, rad od kuce (ako je moguc), maske i redovno pranje ruku. Ovo sto smo uradili je horor - bukvalno ceo svet je stao! Preterali smo! Svedjani su bili neoprezni sa patronaznim sestrama i starackim domovima (ogroman propust!), ali im je sveobuhvatan pristup bolji/zdraviji.

Нико и Ништа

pre 3 godine

Живим у Чешкој, и чини ми се да је, након проласка првог периода, овде имплементиран шведски модел.
Разлика данас је у томе што Чеси масовно тестирају, али број преминулих није дошао ни до 600.
Да представим колико је то различито, овде се прича о неких просечних 200 новозаражених дневно у Шведској. У Чешкој је тај број ишао и преко 3 хиљаде.
Наравно, и овде иду избори. Ваља сменити министра, јер то изгледа као да нешто радиш. Али људи, обични грађани, одавно не мисле на заразу. Превазиђена је.
Да, заражених има. Да, и умире се. Али наратив више није тако катастрофичан као што је био.
У глобалу, човечанство је, чини ми се, лако прешло преко ове пандемије. Очекивано.
То што многима одговара да страх и панику одржавају на високом нивоу, питање је њиховог бизниса. Тешко да бих се и ја понео другачије на тој позицији.

Skandibandi

pre 3 godine

Ali i dalje imaju veci broj mrtvih od Norvezana...
Ezekiel 25:17, 1. oktobar 2020 08:39

Da, i otprilike deset puta veci broj mrtvih od Danske, koja je manja ali recimo na jdnog umrlog Danca umrlo je bar 6 Svedjana. I to je kao dobar model? Ne , hvala.
Mere su trenutno iste i u Danskoj i Svedskoj. Okupljanje ispod 50 ljudi i maska u javnom saobracaju.
Nije Evropa presla na neki Svedski model, vec jednostavnonema vise para za drzanje ljudi kod kuce i davanja plata bez rada. A uz to za poslednjih par mjeseci su s spremili, nabavilo se opreme i zastitnih sredstava koje se sad mogu kupiti i po samoposlugama a u aprilu ih nije bilo ni u apoteci.

Hehe

pre 3 godine

Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Pera85, 1. oktobar 2020 08:50)

Perice, racionalno bi ti odstranio starije kao pećinski ljudi što su radili, jer si ‘85. godište.
A da si slučajno ‘52. ili stariji drugu bi filozofiju zagovarao.
To je naš problem, nema opšteprihvaćenih, doslednih društvenih moralnih normi, već je svaki slučaj “za sebe” i mišljenje zavisi od subjektivnog i sebičnog stava pojedinca.

Fika

pre 3 godine

@BB

U Švedskoj ne postoji kafenisanje?! Pa gotovo niko na svetu ne kafeniše kao u Švedskoj! Potrošnja kafe je takođe suludo visoka, tipa druga ili treća na svetu! E sad, Šveđani drže distancu i kad nije virus, tamo je nepristojno cmakati se, unositi se u facu, priljubiti se uz sledećeg u redu na kasi, pa čak i sesti pored nekoga u busu, uvek sedi jedan na dva sedišta, to je norma. Tako da biće da je ta kultura distance pogodovala tome da nije teško da se pridržavaju. A da je stradalo mnogo ljudi tamo, stradalo je.

DEDA CVETKO

pre 3 godine

Švedska je svesno žrtvovaka preko 5.000 najstarijih.
To što su oni uradili je zločin prema sopstvenim sugrađanima.

Još su i usput rasteretili penzioni dond. Kapitalizam.

Drugačiju biste pesmu pevali vi koji podržavate ovo da ste izubili najbližeg.
(Torrente, 1. oktobar 2020 08:48)

---

Guverner drzave Njujork je SVESNO naredio da se stariji ljudi koji su podlozni virusu POD PRETNJOM ZAKONSKE SANKCIJE moraju da drze po starackim domovima (koji uopste nisu opremljeni za masovnu epidemiju) umesto u specijalizovanim medicinskim ustanovama i bolnicama. Na taj nacin osudio je nekih 6.200 starih ljudi na smrt, ukljucujuci tu i moju majku koja na pravdi Boga preminu od infekcije u Maju mesecu.

Mislis li da je njegov pristup bio iole humaniji i pravedniji nego Svedski? Manje kapitalisticki? Manje pro-profit? Sa vise neznosti i duse?

Da li bi vise voleo da ti neko kaze "ako ostavis svoju majku u domu, umrece jer cemo mi namerno da je pustimo da umre" ili "dobro cemo se starati o tvojoj majci tako sto cemo da je namerno uguramo u leglo zaraze kako bi se sto pre razbolela i umrla u najgorim mukama". Obe ove opcije su podjednako gnusne, samo sto je prva (svedska) daleko iskrenija i casnija. Uzgred, obe su bazirane na "dobrom" starom kapitalizmu, samo sto je svedski kapitalizam mnogo pitomiji i krotkiji nego americki.

Göran

pre 3 godine

”Kritičari slobodnijeg modela imaju odgovor i na tu tvrdnju - smatraju kako Švedska testira premalen broj ljudi”
Mogu vam reci da kriticari nisu upuceni pa ne znaju da se u svedskoj testira u proseku 100 000 ljudi nedeljno.
Svim gradjanima koji zele da se testiraju, cak i sa blagim simptomima prehlade, je to i omoguceno!
To je kluc svedskog uspeha u borbi protiv Covid-19. Tako se prekida lanac zaraze u jednoj zemlji sa 10 000 000 stanovnika.

neko

pre 3 godine

Imao sam priliku da razgovaram sa par nasih drzavljana koji zive u Svedskoj. Krajem avgusta, rodjena su masovna testiranja na antitela i utvrdjeno je da postoji ogroman broj onih koji su prelezali “u hodu”, a da to nisu ni znali. Konkretno, jedan od sagovornika je na taj nacin saznao da je prelezao koronu.

V5

pre 3 godine

Preko mrtvih do pobede je suština švedskog modela. Na žalost mnogi navijaju za taj model uz nadu: Neće valjda baš mene ili moje. E, u tom grmu leži zec.

Marko

pre 3 godine

@Bob, 1. oktobar 2020 07:34
Našem narodu lakše uterati nego objasniti.
Hvala Vučiću i ekipi što su uradili jedino racionalno za Srbadiju.

Nova sreća

pre 3 godine

Ovakve zaključke mogu doneti samo medicinski neoprazovani.
U slučaju Srbije, švedski model bi doveo do eksplozije bolesnih i umrlih. Šveđani su sam priznali da nije razvijen "imunitet krda" pošto je manje od 10% postalo imuno. Sa svim merama discipline i zdravstvenim sistemom Švedska ima 10 puta više mrtvih od Srbije... Sada je lako kod nas preći na švedski model kada je prošao glavni udar...

Влада

pre 3 godine

Па сад и треба да се пређе на "шведски модел". А не у априлу, без заштитне опреме, без респиратора, са минималним познавањем вируса. Сад када је сигурно већи број људи отпоран, сада када имамо више података о Т ћелијском имунитету и не ослањамо се само на проценат људи са антителима. У марту и априлу форсирати шведски модел је могла Шведска (уз високу цену), али не и Србија....

Torrente

pre 3 godine

Švedska je svesno žrtvovaka preko 5.000 najstarijih.
To što su oni uradili je zločin prema sopstvenim sugrađanima.

Još su i usput rasteretili penzioni dond. Kapitalizam.

Drugačiju biste pesmu pevali vi koji podržavate ovo da ste izubili najbližeg.

Petar

pre 3 godine

Nigde veze sa ovom koronom. Javni prevoz otvoren gde ne mozes da stanes od guzve i sve je ok, trgovine otvorene gde u subotu ujutru ne mozes da prolazis koliko ima ljudi, klubovi otvoreni a utakmice i sport npr zatvoreni. Aj da mi neko objasni

BB

pre 3 godine

U Svedskoj ne postoji kafenisanje, odlasci kod prijatelja, odrekli su se starih ( ko prezivi preziveo je), imaju bolji zdravstveni sistem, organizaciju.. I sve to je ok, ali ja kao zdravstveni radnik nemam pozitivan odnos prema toj prici. Odreci se, namerno, makar i jednog zivota je toliko negativno, neljudski , da sva ekonomska i druga logika gube smisao. Realno, niti jedna zemlja nije uporediva sa nekom drugom zbog niza specifičnosti .

Pera85

pre 3 godine

Mnogi zagovornici takvog modela, govore da smo i mi trebali tako. Svedani su odgovorni za razliku od nas. Ono postuju i preporuke, a mi nepostujemo ni naredjenja, ni zakon. I pored toga Svedjani imaju 6000 umrlih. Mi smo daleko bolji od njih.
(Bob, 1. oktobar 2020 07:34)
Ruzno ce zvucati ovo.

Imaju 6000 umrlih od kojih velika vecina u starackim domovima. Oni su svesno prihvatili to (ne drzava nego ljudi) i nisu imali problem da se zrtvuju radi toga da cela drzava ne stane. Dok kod nas penzioner kaze "Neka isprobavaju vakcinu na mladima" svedski ce reci mladima da idu da zive.

Moguce je implementirati ovaj model svuda. Ali da se kaze "Svako je licno odgovoran" uz objasnjenje kako ce se raditi u slucaju zakrcenja (ko ce imati prednost u lecenju je najjbitnija) i sve ostalo. A ne da se neko izivljava, perti i prica kako nam spasava zivote a onda nam kaze kako smo sami odgovorni.

Samo je volja vlasti da li zele da napokon priznaju koliko nam je zdravstvo lose i apeluju na ljude. Ako to urade, velika vecina ce se osvestiti i postovati mere. Oni koji to ne urade ce biti u riziku i verovatno zavrsiti u nekoj kovid bolnici.

Miloš

pre 3 godine

Ne treba zaboraviti da ako nešto funkcioniše u Švedskoj, ne mora da znači da će sa istim procentom uspešnosti funkcionisati i u Japanu, Brazilu ili Srbiji. Oni su pronašli sistem koji funkcioniše na njihovom podneblju, usklađenom njihovom stanovništvu, kulturi i navikama. Priznali su greške sa staračkim domovina ali najbitnije od svega ostali su dosledni svojoj logici i taktici i to daje rezultate. Uostalom lako je pratiti preporuke verodostojne vlasti jedne uređene države. Naši "stručnjaci" su toliko lupetali i menjali stavove da su izgubili svaki kredibilitet. Tesko je verovati i pratiti uputstva kad poverenje ne postoji.

Ozna sve dozna

pre 3 godine

Neverovatno je da niko ne uviđa besmislenost ove debate (ko je postupio ispravnije) jer se sve temelji na veoma sumnjivim testovima, na obimu testiranja i na instrukcijama za popunjavanje smrtnog lista,a sve troje se razlikuje od zemlje do zemlje, pa uglavnom poredimo babe i žabe.

Bob

pre 3 godine

Mnogi zagovornici takvog modela, govore da smo i mi trebali tako. Svedani su odgovorni za razliku od nas. Ono postuju i preporuke, a mi nepostujemo ni naredjenja, ni zakon. I pored toga Svedjani imaju 6000 umrlih. Mi smo daleko bolji od njih.

Petar

pre 3 godine

Nigde veze sa ovom koronom. Javni prevoz otvoren gde ne mozes da stanes od guzve i sve je ok, trgovine otvorene gde u subotu ujutru ne mozes da prolazis koliko ima ljudi, klubovi otvoreni a utakmice i sport npr zatvoreni. Aj da mi neko objasni

Miloš

pre 3 godine

Ne treba zaboraviti da ako nešto funkcioniše u Švedskoj, ne mora da znači da će sa istim procentom uspešnosti funkcionisati i u Japanu, Brazilu ili Srbiji. Oni su pronašli sistem koji funkcioniše na njihovom podneblju, usklađenom njihovom stanovništvu, kulturi i navikama. Priznali su greške sa staračkim domovina ali najbitnije od svega ostali su dosledni svojoj logici i taktici i to daje rezultate. Uostalom lako je pratiti preporuke verodostojne vlasti jedne uređene države. Naši "stručnjaci" su toliko lupetali i menjali stavove da su izgubili svaki kredibilitet. Tesko je verovati i pratiti uputstva kad poverenje ne postoji.

neko

pre 3 godine

Imao sam priliku da razgovaram sa par nasih drzavljana koji zive u Svedskoj. Krajem avgusta, rodjena su masovna testiranja na antitela i utvrdjeno je da postoji ogroman broj onih koji su prelezali “u hodu”, a da to nisu ni znali. Konkretno, jedan od sagovornika je na taj nacin saznao da je prelezao koronu.

Torrente

pre 3 godine

Švedska je svesno žrtvovaka preko 5.000 najstarijih.
To što su oni uradili je zločin prema sopstvenim sugrađanima.

Još su i usput rasteretili penzioni dond. Kapitalizam.

Drugačiju biste pesmu pevali vi koji podržavate ovo da ste izubili najbližeg.

Pera85

pre 3 godine

Mnogi zagovornici takvog modela, govore da smo i mi trebali tako. Svedani su odgovorni za razliku od nas. Ono postuju i preporuke, a mi nepostujemo ni naredjenja, ni zakon. I pored toga Svedjani imaju 6000 umrlih. Mi smo daleko bolji od njih.
(Bob, 1. oktobar 2020 07:34)
Ruzno ce zvucati ovo.

Imaju 6000 umrlih od kojih velika vecina u starackim domovima. Oni su svesno prihvatili to (ne drzava nego ljudi) i nisu imali problem da se zrtvuju radi toga da cela drzava ne stane. Dok kod nas penzioner kaze "Neka isprobavaju vakcinu na mladima" svedski ce reci mladima da idu da zive.

Moguce je implementirati ovaj model svuda. Ali da se kaze "Svako je licno odgovoran" uz objasnjenje kako ce se raditi u slucaju zakrcenja (ko ce imati prednost u lecenju je najjbitnija) i sve ostalo. A ne da se neko izivljava, perti i prica kako nam spasava zivote a onda nam kaze kako smo sami odgovorni.

Samo je volja vlasti da li zele da napokon priznaju koliko nam je zdravstvo lose i apeluju na ljude. Ako to urade, velika vecina ce se osvestiti i postovati mere. Oni koji to ne urade ce biti u riziku i verovatno zavrsiti u nekoj kovid bolnici.

Bob

pre 3 godine

Mnogi zagovornici takvog modela, govore da smo i mi trebali tako. Svedani su odgovorni za razliku od nas. Ono postuju i preporuke, a mi nepostujemo ni naredjenja, ni zakon. I pored toga Svedjani imaju 6000 umrlih. Mi smo daleko bolji od njih.

BB

pre 3 godine

U Svedskoj ne postoji kafenisanje, odlasci kod prijatelja, odrekli su se starih ( ko prezivi preziveo je), imaju bolji zdravstveni sistem, organizaciju.. I sve to je ok, ali ja kao zdravstveni radnik nemam pozitivan odnos prema toj prici. Odreci se, namerno, makar i jednog zivota je toliko negativno, neljudski , da sva ekonomska i druga logika gube smisao. Realno, niti jedna zemlja nije uporediva sa nekom drugom zbog niza specifičnosti .

Влада

pre 3 godine

Па сад и треба да се пређе на "шведски модел". А не у априлу, без заштитне опреме, без респиратора, са минималним познавањем вируса. Сад када је сигурно већи број људи отпоран, сада када имамо више података о Т ћелијском имунитету и не ослањамо се само на проценат људи са антителима. У марту и априлу форсирати шведски модел је могла Шведска (уз високу цену), али не и Србија....

daliborka vuleta savic

pre 3 godine

Moze da fukcionise u svedskoj!!! mozda zato sto 10 miliona sveda zivi na vecoj tetitoriji nego 90 mil svaba ili 47 mil spanjolaca itd . Gustoca stanovnistva igra veliku ulogu u sirenju virusa. Nisu mi jasni ovi sto govore kako su svedi pametni!!!

V5

pre 3 godine

Preko mrtvih do pobede je suština švedskog modela. Na žalost mnogi navijaju za taj model uz nadu: Neće valjda baš mene ili moje. E, u tom grmu leži zec.

Hehe

pre 3 godine

Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Pera85, 1. oktobar 2020 08:50)

Perice, racionalno bi ti odstranio starije kao pećinski ljudi što su radili, jer si ‘85. godište.
A da si slučajno ‘52. ili stariji drugu bi filozofiju zagovarao.
To je naš problem, nema opšteprihvaćenih, doslednih društvenih moralnih normi, već je svaki slučaj “za sebe” i mišljenje zavisi od subjektivnog i sebičnog stava pojedinca.

Djordje P

pre 3 godine

Da smo na pocetku godine znali sve sto sada znamo, verovatno bi svi uveli samo distancu, rad od kuce (ako je moguc), maske i redovno pranje ruku. Ovo sto smo uradili je horor - bukvalno ceo svet je stao! Preterali smo! Svedjani su bili neoprezni sa patronaznim sestrama i starackim domovima (ogroman propust!), ali im je sveobuhvatan pristup bolji/zdraviji.

DEDA CVETKO

pre 3 godine

Švedska je svesno žrtvovaka preko 5.000 najstarijih.
To što su oni uradili je zločin prema sopstvenim sugrađanima.

Još su i usput rasteretili penzioni dond. Kapitalizam.

Drugačiju biste pesmu pevali vi koji podržavate ovo da ste izubili najbližeg.
(Torrente, 1. oktobar 2020 08:48)

---

Guverner drzave Njujork je SVESNO naredio da se stariji ljudi koji su podlozni virusu POD PRETNJOM ZAKONSKE SANKCIJE moraju da drze po starackim domovima (koji uopste nisu opremljeni za masovnu epidemiju) umesto u specijalizovanim medicinskim ustanovama i bolnicama. Na taj nacin osudio je nekih 6.200 starih ljudi na smrt, ukljucujuci tu i moju majku koja na pravdi Boga preminu od infekcije u Maju mesecu.

Mislis li da je njegov pristup bio iole humaniji i pravedniji nego Svedski? Manje kapitalisticki? Manje pro-profit? Sa vise neznosti i duse?

Da li bi vise voleo da ti neko kaze "ako ostavis svoju majku u domu, umrece jer cemo mi namerno da je pustimo da umre" ili "dobro cemo se starati o tvojoj majci tako sto cemo da je namerno uguramo u leglo zaraze kako bi se sto pre razbolela i umrla u najgorim mukama". Obe ove opcije su podjednako gnusne, samo sto je prva (svedska) daleko iskrenija i casnija. Uzgred, obe su bazirane na "dobrom" starom kapitalizmu, samo sto je svedski kapitalizam mnogo pitomiji i krotkiji nego americki.

Fika

pre 3 godine

@BB

U Švedskoj ne postoji kafenisanje?! Pa gotovo niko na svetu ne kafeniše kao u Švedskoj! Potrošnja kafe je takođe suludo visoka, tipa druga ili treća na svetu! E sad, Šveđani drže distancu i kad nije virus, tamo je nepristojno cmakati se, unositi se u facu, priljubiti se uz sledećeg u redu na kasi, pa čak i sesti pored nekoga u busu, uvek sedi jedan na dva sedišta, to je norma. Tako da biće da je ta kultura distance pogodovala tome da nije teško da se pridržavaju. A da je stradalo mnogo ljudi tamo, stradalo je.

Oliver

pre 3 godine

Pametni ljudi su znali od starta da je svedski model najbolji. Ako lepo objasnite problem gradjanima,onda ce oni da saradjuju i pridrzavaju se preporucenih mera,jer je rec o njihovoj bezbednosti,a ne moze drzavu vise da interesuje bezbednost ljudi nego njih same. Vecina gradjana se svuda pridrzava mera i bez kazni. Korona je samo jos jedna nova bolest od koje ce ljudi umirati u narednim godinama,a mozda i decenijama kao sto je slucaj i sa drugim bolestima. To je realnost. Onaj ko misli da ce posle vakcine ljudi prestati da umiru od korone,samo u manjem broju,je naivan i idealista. Mi moramo da se pomirimo sa odredjenim brojem mrtvih od korone svake godine kao sto se mirimo sa odredjenim brojem mrtvih od posledica pusenja ili u saobracajnim nesrecama. Svake godine pogine 1,35 miliona ljudi u saobracajnim nesrecama i svake godine umre 8 miliona ljudi od posledica pusenja. Pa ipak,nikom normalnom nije palo na pamet da zabrani industriju automobila,nafte,benzina i duvana. Mi moramo da prihvatimo mrtve od korone kao sto prihvatamo mrtve u saobracaju i od pusenja. I to ne kazem ja,nego profesor Igor Rudan,jedan od najvecih epidemiologa na svetu. Vise nikad ne sme da se desi lockdown zbog bilo koje bolesti,jer to donosi vise stete nego sto nanosi sama bolest. Lek ne sme biti gori od bolesti. Sada su to konacno svi shvatili.

Dzoni

pre 3 godine

Za svedski model treba jedna kljucna stvar: Svedjani. Da li neko stvarno misli da takav model moze da zazivi u Srbiji? Na apelima gradjanima? Na samosvest ljudi da prate sugestije i pravila? Ne postoji univerzalni model. Kina ima svoj i pokazao se maximalno efikasan. Da li moze da se primeni kod nas? Ne moze. To je totalni lockdown, striktna pravila, svi postuju vlast i niko ne moze da pisne. nesto poput epidemije variole vere kod nas. Vojska na ulicama, vanredno stanje, svi postuju ili ode na robiju. Tada je moglo, ali sad ne moze. Mi moramo da nadjemo svoj pristup koji je realan. Ni svedski ni kineski, nego nas srpski. Taj model treba da uzme u obzir nas mentalitet (nepoverenje u vlast, "ti ces meni da kazes sta da radim"), plus ocajni zdrv. kapaciteti, ocajne higijenske navike (izadje lik ispred mene iz prodavnice, spusti masku i pljune na ulicu i vrati masku), i to sto zivimo blizu starijih, svi smo sa roditeljima non-stop u kontaktu... Kako ce to izgledati nemam pojma, a plasim se nema pojma ni oni koji bi to trebali da smisle.

Damjanov zelenko

pre 3 godine

U Svedskoj ne postoji kafenisanje, odlasci kod prijatelja, odrekli su se starih ( ko prezivi preziveo je), imaju bolji zdravstveni sistem, organizaciju.. I sve to je ok, ali ja kao zdravstveni radnik nemam pozitivan odnos prema toj prici. Odreci se, namerno, makar i jednog zivota je toliko negativno, neljudski , da sva ekonomska i druga logika gube smisao. Realno, niti jedna zemlja nije uporediva sa nekom drugom zbog niza specifičnosti .
(BB, 01. oktobar 2020 08:27)

Potpisujem sve sto si napisao kolega. Srbija, kakva god da je, sto se tice broja smrti povezanih sa Kovidom - je daleko ispred Svedske! I ovim ne velicam ikoga, samo citiram zvanicne podatke obe drzave. Niko nema 100% tacne podatke koliko traje imunitet posle prelezanog Kovida, koliki je imunitet kod asimptomatskih ali vole mnogo da se isticu Svedskim modelom. Ja to gledam ovako na primeru Srbije - prvi pik je bio velika nepoznanica, imali smo mnogo preminulih a mi nismo imali ogromne kapacitete za pacijente. U drugom piku smo vec znali kako sve izgleda, ali smo imali ogromno preimucstvo - blagodeti vitamina D na organizam za koji je dokazano da utice na imunitet i bolju klinicku sliku kao i tok Kovida. Nije sve tudje najbolje i nasa struka je u borbi sa Kovidom (prvenstveno mislim bas na kadar koji je radio sa njima) pokazala izuzetne rezultate. Dr Goran Stevanovic bi po mom misljenju trebao biti ministar zdravlja ali mi deluje da covek zaista voli svoj posao i ne zeli biti u politici, a jedini je od clanova kriznog staba kojem apsolutno verujem.

Dr. Dragan Stevanovic - Nemacka

pre 3 godine

Jedini model koji funkcionise je kineski! I za ocuvanje ljudskih zivota i za ocuvanje privrede (pogledajte rezultate!). Sve ostalo je eksperimentisanje i igranje ljudskim zivotima.

Ozna sve dozna

pre 3 godine

Neverovatno je da niko ne uviđa besmislenost ove debate (ko je postupio ispravnije) jer se sve temelji na veoma sumnjivim testovima, na obimu testiranja i na instrukcijama za popunjavanje smrtnog lista,a sve troje se razlikuje od zemlje do zemlje, pa uglavnom poredimo babe i žabe.

Skandibandi

pre 3 godine

Ali i dalje imaju veci broj mrtvih od Norvezana...
Ezekiel 25:17, 1. oktobar 2020 08:39

Da, i otprilike deset puta veci broj mrtvih od Danske, koja je manja ali recimo na jdnog umrlog Danca umrlo je bar 6 Svedjana. I to je kao dobar model? Ne , hvala.
Mere su trenutno iste i u Danskoj i Svedskoj. Okupljanje ispod 50 ljudi i maska u javnom saobracaju.
Nije Evropa presla na neki Svedski model, vec jednostavnonema vise para za drzanje ljudi kod kuce i davanja plata bez rada. A uz to za poslednjih par mjeseci su s spremili, nabavilo se opreme i zastitnih sredstava koje se sad mogu kupiti i po samoposlugama a u aprilu ih nije bilo ni u apoteci.

Pernila Viberg

pre 3 godine

Fascinantno je kako se olako prelazi preko velikog broja umrlih, ti ljudi su svesno žrtvovani da ekonomija ne bi stala i da bi sve izgledalo kao "normalno stanje".

Lucifer

pre 3 godine

Ipak je malo čudno da Švedska već duže vreme ne prijavljuje svoje brojke, ni novozaraženih, ni preminuli....
(Domi, 1. oktobar 2020 08:36)

To je potpuno netacno. Izguglajte Sluzbu za javno zdravlje Svedske gde se veoma precizno, azurno i detaljno objavljuju podaci. Izbuglajte pojam "FOHM Covid-19" i lako cete naci site o kome govorim.

Нико и Ништа

pre 3 godine

Живим у Чешкој, и чини ми се да је, након проласка првог периода, овде имплементиран шведски модел.
Разлика данас је у томе што Чеси масовно тестирају, али број преминулих није дошао ни до 600.
Да представим колико је то различито, овде се прича о неких просечних 200 новозаражених дневно у Шведској. У Чешкој је тај број ишао и преко 3 хиљаде.
Наравно, и овде иду избори. Ваља сменити министра, јер то изгледа као да нешто радиш. Али људи, обични грађани, одавно не мисле на заразу. Превазиђена је.
Да, заражених има. Да, и умире се. Али наратив више није тако катастрофичан као што је био.
У глобалу, човечанство је, чини ми се, лако прешло преко ове пандемије. Очекивано.
То што многима одговара да страх и панику одржавају на високом нивоу, питање је њиховог бизниса. Тешко да бих се и ја понео другачије на тој позицији.

J.

pre 3 godine

Ne samo što je Švedska imala jednu od najviših stopa smrtnosti, ne samo što u poslednjih 14 dana u proseku ima po 370 novih slučajeva dnevno, nego je i pad BDP-a 8,6%. Šta je, tačno, od te 3 stvari uspeh za kopiranje?

Bogda

pre 3 godine

Švedska ekonomija je tokom proleća imala identični pad sa zemljama u okruženju, do proleća do sad Švedska ekonomija se oporavlja mnogo sporije nego ekonomije zemalja u okruženju. Dok je u Švedskoj umrlo 10 puta više ljudi. Toliko o švedskom modelu.

Göran

pre 3 godine

”Kritičari slobodnijeg modela imaju odgovor i na tu tvrdnju - smatraju kako Švedska testira premalen broj ljudi”
Mogu vam reci da kriticari nisu upuceni pa ne znaju da se u svedskoj testira u proseku 100 000 ljudi nedeljno.
Svim gradjanima koji zele da se testiraju, cak i sa blagim simptomima prehlade, je to i omoguceno!
To je kluc svedskog uspeha u borbi protiv Covid-19. Tako se prekida lanac zaraze u jednoj zemlji sa 10 000 000 stanovnika.

HanSolo

pre 3 godine

U Svedskoj ne postoji kafenisanje, odlasci kod prijatelja, odrekli su se starih ( ko prezivi preziveo je), imaju bolji zdravstveni sistem, organizaciju.. I sve to je ok, ali ja kao zdravstveni radnik nemam pozitivan odnos prema toj prici. Odreci se, namerno, makar i jednog zivota je toliko negativno, neljudski , da sva ekonomska i druga logika gube smisao. Realno, niti jedna zemlja nije uporediva sa nekom drugom zbog niza specifičnosti .
(BB, 01. oktobar 2020 08:27)

Ovo samo može naš da napiše i ostane živ.. Niko u švedskoj se nikog nije odrekao jadniće ne upućeni.. Staračke domovi su pogođeni bili u istom periodu pa se užasno brzo širili.. To je sve neočekivano bilo.. Misliš stvarno da Šveđani tako rade.. Naši što govore kako su švedi ladni naravno nije istina.. Isto kao i što ovde ima introvertnih ljudi ima i tamo.. Znam zato što sam Šveđanin koji živi u Beogradu već 35g.. Zato gramatički loše pišem na srpskim..

Pers

pre 3 godine

Komentar na: "poenta price je da smo dzaba sedeli po kucama u izolaciji, ako te virus zakaci, zakacice te, pre ili kasnije..."

Prijatelju, nisi u pravu. Sada se mnogo više zna o lečenju nego na početku, i sada neko sa teškom formom ima više šanse da preživi zbog iskustva lekara iz celog sveta. Drugo, ako naprave dobru vakcinu, možda ne morate ni da se zarazite.

Marko

pre 3 godine

@Bob, 1. oktobar 2020 07:34
Našem narodu lakše uterati nego objasniti.
Hvala Vučiću i ekipi što su uradili jedino racionalno za Srbadiju.

Maša Jova

pre 3 godine

Ovakvi člansci su nepotpuni bez informacija o broju mrtvih u Švedskoj, tj. bez informacija koliku se povećala smrtnost u Švedskoj ove godine. Pre nekog vremena Šveđani su objavili da je smrtnost kod njih veća nego u prethodnih 150 godina. Nisam baš siguran da je ostatak Evrope prihvatio švedski model, već pokušavaju da balansiraju. Engleska je već najavila mogućnost novog zaključavanja, Španija uvodi oštre mere za dosta svojih gradova, Madrid je na tom spisku, a biće uvdene mere žestoko ograničenog kretanja što je i realno. Mi smo videli delimično u julu i avgustu šta se događa kada se bolnice prepune...

Šumadinac

pre 3 godine

Pametni ljudi.
Odmah da u prvom krugu love virus pre mutacije , i grade imunitet.
Oni najkriticniji nek sede kucoi i kriju se ko da je rat , ako zele da cekaju vakcinu i budu test subjekti.
Ostali ce u zavisnosti od jacine imuniteta ili proci bez simptoma , ili ako im je imunitet umanjen imati neke simptome .

Nova sreća

pre 3 godine

Ovakve zaključke mogu doneti samo medicinski neoprazovani.
U slučaju Srbije, švedski model bi doveo do eksplozije bolesnih i umrlih. Šveđani su sam priznali da nije razvijen "imunitet krda" pošto je manje od 10% postalo imuno. Sa svim merama discipline i zdravstvenim sistemom Švedska ima 10 puta više mrtvih od Srbije... Sada je lako kod nas preći na švedski model kada je prošao glavni udar...

Суперхик

pre 3 godine

Шведски модел је афрички - не чини(готово) ништа, пери руке и чекај да прође ! Једини изузетак су забране посета домовима за старе , таквих домова у Африци нема ,а у Шведској су се прилично испразнили !

Ево не знам више

pre 3 godine

Нека хвала, радије бих да живим у Јужној Кореји или Јапану, они више цене здравље својих становника него Запад и отпорнији су на притиске и суздржавање од Швеђана, Немаца, Француза... Заиста тужно да се излази у сусрет "објести" у виду кафића, клубова, ресторана у овом тренутку значи потребна је нулта толеранција на не ношење маски.

darko

pre 3 godine

Sjajno ! najzad i u ostalim evropskim zemljama da se napravi pokolj kao u Švedskoj . Naravno niko ne pominje da medju 6000 umrlih u Švedskoj nema NIJEDNOG bogataša niti član bogataške familije , od 10% najbogatijih Švedjana niko nije stradao od korone , to ne pišete ? Treba se ugledati na švedjane jer je bez veze da se ugledamo na kineze kad oni imaju 5000 mrtvih , a to je skoro ko švedjani ...samo kineza ima 1,4 MILIJARDI . Naravno , ne treba proučavati ni Vijetnamski model jer se oni graniče sa Kinom , a imali su čak 34 mrtvih ( slovima trideset četvoro) ...na 100 miliona ljudi , ne , ne , nama treba švedski model

dd

pre 3 godine

Шта је "Шведски модел"? То што од почетка пандемија имају око 93 000 заражених/оболелих? Или што је преминуло око 6 000 људи или што је јуче 30.09.2020 било око 400 новозаражених? Нека неко објасни тај појам.

zvezdarac

pre 3 godine

Fascinantno je kako se olako prelazi preko velikog broja umrlih, ti ljudi su svesno žrtvovani da ekonomija ne bi stala i da bi sve izgledalo kao "normalno stanje".
(Pernila Viberg, 1. oktobar 2020 09:34)

I opet, njihova ekonomija ima najveći pad od svih zemalja okruženja. Dakle, niti su spasili ljude, niti su izgradili imunitet kolektiva (i opet imaju 300-500 novi slucajeva dnevno), niti su spasili ekonomiju.

Uradili su veliko NIŠTA.

ime

pre 3 godine

Moralo je kad tad da se desi. Svedjani su samo bili pametni i izbegli zatvore i ostale zezalice jer su bili svesni da ce to bitj bolest sa kojom cemo morati da zivimo, bas kao grip na primer samo sto je ovo aktuelno cele godine, nije sezonski. Ne moze sad sve da stane zbog takve bolesti kod koje smrtnost nije prevelika i generalno svako zna nekoga ko je prelezao, uglavnom laksi slucajevi i onda se ljudi vremenom opuste. Shvate da to nije nista, osim ako se naravno iskomplikujr kao i svaka bolest. Politicari i dalje sire paniku jer je jedina briga da se ne preoptereti zdravstveni sistem, inace za sve drugo ih bas briga naravno

s4

pre 3 godine

ja sam proveo svo vreme tokom prvog talasa u nemackoj i video sam sta znaci odgovorno ponasanje drzave.

u prvi mah su bili poceli sa zatvaranjem i onda su videli da ne daje efekte onda su naredili maske u svim zatvorenim prostorijama i ogranicili br ljudi na jednom mestu. strancima su dozvolili boravak i lecenje besplatno do juna. policija je svaki dan setala parkom i gde bi god videla grupu ljudi legitimisala. moglo je maksimalno da se sretnu 2 razlicite porodice. i to po jedna osoba ali ako ste iz jedne porodice moglo vas je i 10 da bude. a kazne su 300evra

a svi znamo rezultat toga najmanji procenat umrlih u svetu.

gastos

pre 3 godine

Švedska je svesno žrtvovaka preko 5.000 najstarijih.
To što su oni uradili je zločin prema sopstvenim sugrađanima.

Još su i usput rasteretili penzioni dond. Kapitalizam.

Drugačiju biste pesmu pevali vi koji podržavate ovo da ste izubili najbližeg.
(Torrente, 01. oktobar 2020 08:48)

Ovo je cisto (ultra)desnicarska propaganda. Poceti su ovde o tome pa su zavrnuli kad su videli da im niko ne veruje.

Budo logican i kazi koliko bi drzava ustedela na tim 5000 penzija? Kap u vodi za drzavni budzet.

Ista ta desnica peni sto se tice stranaca a cute o tome kako njihovi sponzori (veliki deo poslodavacke organizacije) iznose lovu iz drzave koja mnogo veca kostanje imigracije.

NIKOLA

pre 3 godine

Samo Kineski.Stroga kontrola i poštovanje mera,nema virusa,privreda u plusu,kad puste vakcinu ima brzinski i disciplinovano da vakcinišu i ćao.Sve ostalo talas,pik,žarište i tako u krug prirodno da ode ni sledeća godina a verovatno i duže sa vakcinom brže.

Natalia

pre 3 godine

Svima boljim informisanim od samog početka je bilo jasno da Švedski model je na mnogo efikasniji od strogih karantena. Svima je jasno bilo da karanten samo na vreme umanjuje broj zaraženih (i mrtvih) ali da uzrokuje katastrofane posledice na ekonomiju, standard, psihu i zdravlje ljudi (hipertenzija, artroza, onologija idr.). Drugim rečima više štete nego koristi donosi jedan strogi karanten. Ali mnogi plaćeni epidemiologi i političari su se povinovali svesno ili nesvesno upustvama SZO.

Bob

pre 3 godine

Mnogi zagovornici takvog modela, govore da smo i mi trebali tako. Svedani su odgovorni za razliku od nas. Ono postuju i preporuke, a mi nepostujemo ni naredjenja, ni zakon. I pored toga Svedjani imaju 6000 umrlih. Mi smo daleko bolji od njih.

Torrente

pre 3 godine

Švedska je svesno žrtvovaka preko 5.000 najstarijih.
To što su oni uradili je zločin prema sopstvenim sugrađanima.

Još su i usput rasteretili penzioni dond. Kapitalizam.

Drugačiju biste pesmu pevali vi koji podržavate ovo da ste izubili najbližeg.

Marko

pre 3 godine

@Bob, 1. oktobar 2020 07:34
Našem narodu lakše uterati nego objasniti.
Hvala Vučiću i ekipi što su uradili jedino racionalno za Srbadiju.

Dr. Dragan Stevanovic - Nemacka

pre 3 godine

Jedini model koji funkcionise je kineski! I za ocuvanje ljudskih zivota i za ocuvanje privrede (pogledajte rezultate!). Sve ostalo je eksperimentisanje i igranje ljudskim zivotima.

daliborka vuleta savic

pre 3 godine

Moze da fukcionise u svedskoj!!! mozda zato sto 10 miliona sveda zivi na vecoj tetitoriji nego 90 mil svaba ili 47 mil spanjolaca itd . Gustoca stanovnistva igra veliku ulogu u sirenju virusa. Nisu mi jasni ovi sto govore kako su svedi pametni!!!

BB

pre 3 godine

U Svedskoj ne postoji kafenisanje, odlasci kod prijatelja, odrekli su se starih ( ko prezivi preziveo je), imaju bolji zdravstveni sistem, organizaciju.. I sve to je ok, ali ja kao zdravstveni radnik nemam pozitivan odnos prema toj prici. Odreci se, namerno, makar i jednog zivota je toliko negativno, neljudski , da sva ekonomska i druga logika gube smisao. Realno, niti jedna zemlja nije uporediva sa nekom drugom zbog niza specifičnosti .

V5

pre 3 godine

Preko mrtvih do pobede je suština švedskog modela. Na žalost mnogi navijaju za taj model uz nadu: Neće valjda baš mene ili moje. E, u tom grmu leži zec.

Bogda

pre 3 godine

Švedska ekonomija je tokom proleća imala identični pad sa zemljama u okruženju, do proleća do sad Švedska ekonomija se oporavlja mnogo sporije nego ekonomije zemalja u okruženju. Dok je u Švedskoj umrlo 10 puta više ljudi. Toliko o švedskom modelu.

Pera85

pre 3 godine

Mnogi zagovornici takvog modela, govore da smo i mi trebali tako. Svedani su odgovorni za razliku od nas. Ono postuju i preporuke, a mi nepostujemo ni naredjenja, ni zakon. I pored toga Svedjani imaju 6000 umrlih. Mi smo daleko bolji od njih.
(Bob, 1. oktobar 2020 07:34)
Ruzno ce zvucati ovo.

Imaju 6000 umrlih od kojih velika vecina u starackim domovima. Oni su svesno prihvatili to (ne drzava nego ljudi) i nisu imali problem da se zrtvuju radi toga da cela drzava ne stane. Dok kod nas penzioner kaze "Neka isprobavaju vakcinu na mladima" svedski ce reci mladima da idu da zive.

Moguce je implementirati ovaj model svuda. Ali da se kaze "Svako je licno odgovoran" uz objasnjenje kako ce se raditi u slucaju zakrcenja (ko ce imati prednost u lecenju je najjbitnija) i sve ostalo. A ne da se neko izivljava, perti i prica kako nam spasava zivote a onda nam kaze kako smo sami odgovorni.

Samo je volja vlasti da li zele da napokon priznaju koliko nam je zdravstvo lose i apeluju na ljude. Ako to urade, velika vecina ce se osvestiti i postovati mere. Oni koji to ne urade ce biti u riziku i verovatno zavrsiti u nekoj kovid bolnici.

Pernila Viberg

pre 3 godine

Fascinantno je kako se olako prelazi preko velikog broja umrlih, ti ljudi su svesno žrtvovani da ekonomija ne bi stala i da bi sve izgledalo kao "normalno stanje".

NIKOLA

pre 3 godine

Samo Kineski.Stroga kontrola i poštovanje mera,nema virusa,privreda u plusu,kad puste vakcinu ima brzinski i disciplinovano da vakcinišu i ćao.Sve ostalo talas,pik,žarište i tako u krug prirodno da ode ni sledeća godina a verovatno i duže sa vakcinom brže.

Влада

pre 3 godine

Па сад и треба да се пређе на "шведски модел". А не у априлу, без заштитне опреме, без респиратора, са минималним познавањем вируса. Сад када је сигурно већи број људи отпоран, сада када имамо више података о Т ћелијском имунитету и не ослањамо се само на проценат људи са антителима. У марту и априлу форсирати шведски модел је могла Шведска (уз високу цену), али не и Србија....

Šumadinac

pre 3 godine

Pametni ljudi.
Odmah da u prvom krugu love virus pre mutacije , i grade imunitet.
Oni najkriticniji nek sede kucoi i kriju se ko da je rat , ako zele da cekaju vakcinu i budu test subjekti.
Ostali ce u zavisnosti od jacine imuniteta ili proci bez simptoma , ili ako im je imunitet umanjen imati neke simptome .

J.

pre 3 godine

Ne samo što je Švedska imala jednu od najviših stopa smrtnosti, ne samo što u poslednjih 14 dana u proseku ima po 370 novih slučajeva dnevno, nego je i pad BDP-a 8,6%. Šta je, tačno, od te 3 stvari uspeh za kopiranje?

Ево не знам више

pre 3 godine

Нека хвала, радије бих да живим у Јужној Кореји или Јапану, они више цене здравље својих становника него Запад и отпорнији су на притиске и суздржавање од Швеђана, Немаца, Француза... Заиста тужно да се излази у сусрет "објести" у виду кафића, клубова, ресторана у овом тренутку значи потребна је нулта толеранција на не ношење маски.

Oliver

pre 3 godine

Pametni ljudi su znali od starta da je svedski model najbolji. Ako lepo objasnite problem gradjanima,onda ce oni da saradjuju i pridrzavaju se preporucenih mera,jer je rec o njihovoj bezbednosti,a ne moze drzavu vise da interesuje bezbednost ljudi nego njih same. Vecina gradjana se svuda pridrzava mera i bez kazni. Korona je samo jos jedna nova bolest od koje ce ljudi umirati u narednim godinama,a mozda i decenijama kao sto je slucaj i sa drugim bolestima. To je realnost. Onaj ko misli da ce posle vakcine ljudi prestati da umiru od korone,samo u manjem broju,je naivan i idealista. Mi moramo da se pomirimo sa odredjenim brojem mrtvih od korone svake godine kao sto se mirimo sa odredjenim brojem mrtvih od posledica pusenja ili u saobracajnim nesrecama. Svake godine pogine 1,35 miliona ljudi u saobracajnim nesrecama i svake godine umre 8 miliona ljudi od posledica pusenja. Pa ipak,nikom normalnom nije palo na pamet da zabrani industriju automobila,nafte,benzina i duvana. Mi moramo da prihvatimo mrtve od korone kao sto prihvatamo mrtve u saobracaju i od pusenja. I to ne kazem ja,nego profesor Igor Rudan,jedan od najvecih epidemiologa na svetu. Vise nikad ne sme da se desi lockdown zbog bilo koje bolesti,jer to donosi vise stete nego sto nanosi sama bolest. Lek ne sme biti gori od bolesti. Sada su to konacno svi shvatili.

Damjanov zelenko

pre 3 godine

U Svedskoj ne postoji kafenisanje, odlasci kod prijatelja, odrekli su se starih ( ko prezivi preziveo je), imaju bolji zdravstveni sistem, organizaciju.. I sve to je ok, ali ja kao zdravstveni radnik nemam pozitivan odnos prema toj prici. Odreci se, namerno, makar i jednog zivota je toliko negativno, neljudski , da sva ekonomska i druga logika gube smisao. Realno, niti jedna zemlja nije uporediva sa nekom drugom zbog niza specifičnosti .
(BB, 01. oktobar 2020 08:27)

Potpisujem sve sto si napisao kolega. Srbija, kakva god da je, sto se tice broja smrti povezanih sa Kovidom - je daleko ispred Svedske! I ovim ne velicam ikoga, samo citiram zvanicne podatke obe drzave. Niko nema 100% tacne podatke koliko traje imunitet posle prelezanog Kovida, koliki je imunitet kod asimptomatskih ali vole mnogo da se isticu Svedskim modelom. Ja to gledam ovako na primeru Srbije - prvi pik je bio velika nepoznanica, imali smo mnogo preminulih a mi nismo imali ogromne kapacitete za pacijente. U drugom piku smo vec znali kako sve izgleda, ali smo imali ogromno preimucstvo - blagodeti vitamina D na organizam za koji je dokazano da utice na imunitet i bolju klinicku sliku kao i tok Kovida. Nije sve tudje najbolje i nasa struka je u borbi sa Kovidom (prvenstveno mislim bas na kadar koji je radio sa njima) pokazala izuzetne rezultate. Dr Goran Stevanovic bi po mom misljenju trebao biti ministar zdravlja ali mi deluje da covek zaista voli svoj posao i ne zeli biti u politici, a jedini je od clanova kriznog staba kojem apsolutno verujem.

Miloš

pre 3 godine

Ne treba zaboraviti da ako nešto funkcioniše u Švedskoj, ne mora da znači da će sa istim procentom uspešnosti funkcionisati i u Japanu, Brazilu ili Srbiji. Oni su pronašli sistem koji funkcioniše na njihovom podneblju, usklađenom njihovom stanovništvu, kulturi i navikama. Priznali su greške sa staračkim domovina ali najbitnije od svega ostali su dosledni svojoj logici i taktici i to daje rezultate. Uostalom lako je pratiti preporuke verodostojne vlasti jedne uređene države. Naši "stručnjaci" su toliko lupetali i menjali stavove da su izgubili svaki kredibilitet. Tesko je verovati i pratiti uputstva kad poverenje ne postoji.

Nova sreća

pre 3 godine

Ovakve zaključke mogu doneti samo medicinski neoprazovani.
U slučaju Srbije, švedski model bi doveo do eksplozije bolesnih i umrlih. Šveđani su sam priznali da nije razvijen "imunitet krda" pošto je manje od 10% postalo imuno. Sa svim merama discipline i zdravstvenim sistemom Švedska ima 10 puta više mrtvih od Srbije... Sada je lako kod nas preći na švedski model kada je prošao glavni udar...

Djordje P

pre 3 godine

Da smo na pocetku godine znali sve sto sada znamo, verovatno bi svi uveli samo distancu, rad od kuce (ako je moguc), maske i redovno pranje ruku. Ovo sto smo uradili je horor - bukvalno ceo svet je stao! Preterali smo! Svedjani su bili neoprezni sa patronaznim sestrama i starackim domovima (ogroman propust!), ali im je sveobuhvatan pristup bolji/zdraviji.

gastos

pre 3 godine

Švedska je svesno žrtvovaka preko 5.000 najstarijih.
To što su oni uradili je zločin prema sopstvenim sugrađanima.

Još su i usput rasteretili penzioni dond. Kapitalizam.

Drugačiju biste pesmu pevali vi koji podržavate ovo da ste izubili najbližeg.
(Torrente, 01. oktobar 2020 08:48)

Ovo je cisto (ultra)desnicarska propaganda. Poceti su ovde o tome pa su zavrnuli kad su videli da im niko ne veruje.

Budo logican i kazi koliko bi drzava ustedela na tim 5000 penzija? Kap u vodi za drzavni budzet.

Ista ta desnica peni sto se tice stranaca a cute o tome kako njihovi sponzori (veliki deo poslodavacke organizacije) iznose lovu iz drzave koja mnogo veca kostanje imigracije.

neko

pre 3 godine

Imao sam priliku da razgovaram sa par nasih drzavljana koji zive u Svedskoj. Krajem avgusta, rodjena su masovna testiranja na antitela i utvrdjeno je da postoji ogroman broj onih koji su prelezali “u hodu”, a da to nisu ni znali. Konkretno, jedan od sagovornika je na taj nacin saznao da je prelezao koronu.

DEDA CVETKO

pre 3 godine

Švedska je svesno žrtvovaka preko 5.000 najstarijih.
To što su oni uradili je zločin prema sopstvenim sugrađanima.

Još su i usput rasteretili penzioni dond. Kapitalizam.

Drugačiju biste pesmu pevali vi koji podržavate ovo da ste izubili najbližeg.
(Torrente, 1. oktobar 2020 08:48)

---

Guverner drzave Njujork je SVESNO naredio da se stariji ljudi koji su podlozni virusu POD PRETNJOM ZAKONSKE SANKCIJE moraju da drze po starackim domovima (koji uopste nisu opremljeni za masovnu epidemiju) umesto u specijalizovanim medicinskim ustanovama i bolnicama. Na taj nacin osudio je nekih 6.200 starih ljudi na smrt, ukljucujuci tu i moju majku koja na pravdi Boga preminu od infekcije u Maju mesecu.

Mislis li da je njegov pristup bio iole humaniji i pravedniji nego Svedski? Manje kapitalisticki? Manje pro-profit? Sa vise neznosti i duse?

Da li bi vise voleo da ti neko kaze "ako ostavis svoju majku u domu, umrece jer cemo mi namerno da je pustimo da umre" ili "dobro cemo se starati o tvojoj majci tako sto cemo da je namerno uguramo u leglo zaraze kako bi se sto pre razbolela i umrla u najgorim mukama". Obe ove opcije su podjednako gnusne, samo sto je prva (svedska) daleko iskrenija i casnija. Uzgred, obe su bazirane na "dobrom" starom kapitalizmu, samo sto je svedski kapitalizam mnogo pitomiji i krotkiji nego americki.

Maša Jova

pre 3 godine

Ovakvi člansci su nepotpuni bez informacija o broju mrtvih u Švedskoj, tj. bez informacija koliku se povećala smrtnost u Švedskoj ove godine. Pre nekog vremena Šveđani su objavili da je smrtnost kod njih veća nego u prethodnih 150 godina. Nisam baš siguran da je ostatak Evrope prihvatio švedski model, već pokušavaju da balansiraju. Engleska je već najavila mogućnost novog zaključavanja, Španija uvodi oštre mere za dosta svojih gradova, Madrid je na tom spisku, a biće uvdene mere žestoko ograničenog kretanja što je i realno. Mi smo videli delimično u julu i avgustu šta se događa kada se bolnice prepune...

Skandibandi

pre 3 godine

Ali i dalje imaju veci broj mrtvih od Norvezana...
Ezekiel 25:17, 1. oktobar 2020 08:39

Da, i otprilike deset puta veci broj mrtvih od Danske, koja je manja ali recimo na jdnog umrlog Danca umrlo je bar 6 Svedjana. I to je kao dobar model? Ne , hvala.
Mere su trenutno iste i u Danskoj i Svedskoj. Okupljanje ispod 50 ljudi i maska u javnom saobracaju.
Nije Evropa presla na neki Svedski model, vec jednostavnonema vise para za drzanje ljudi kod kuce i davanja plata bez rada. A uz to za poslednjih par mjeseci su s spremili, nabavilo se opreme i zastitnih sredstava koje se sad mogu kupiti i po samoposlugama a u aprilu ih nije bilo ni u apoteci.

ime

pre 3 godine

Moralo je kad tad da se desi. Svedjani su samo bili pametni i izbegli zatvore i ostale zezalice jer su bili svesni da ce to bitj bolest sa kojom cemo morati da zivimo, bas kao grip na primer samo sto je ovo aktuelno cele godine, nije sezonski. Ne moze sad sve da stane zbog takve bolesti kod koje smrtnost nije prevelika i generalno svako zna nekoga ko je prelezao, uglavnom laksi slucajevi i onda se ljudi vremenom opuste. Shvate da to nije nista, osim ako se naravno iskomplikujr kao i svaka bolest. Politicari i dalje sire paniku jer je jedina briga da se ne preoptereti zdravstveni sistem, inace za sve drugo ih bas briga naravno

HanSolo

pre 3 godine

U Svedskoj ne postoji kafenisanje, odlasci kod prijatelja, odrekli su se starih ( ko prezivi preziveo je), imaju bolji zdravstveni sistem, organizaciju.. I sve to je ok, ali ja kao zdravstveni radnik nemam pozitivan odnos prema toj prici. Odreci se, namerno, makar i jednog zivota je toliko negativno, neljudski , da sva ekonomska i druga logika gube smisao. Realno, niti jedna zemlja nije uporediva sa nekom drugom zbog niza specifičnosti .
(BB, 01. oktobar 2020 08:27)

Ovo samo može naš da napiše i ostane živ.. Niko u švedskoj se nikog nije odrekao jadniće ne upućeni.. Staračke domovi su pogođeni bili u istom periodu pa se užasno brzo širili.. To je sve neočekivano bilo.. Misliš stvarno da Šveđani tako rade.. Naši što govore kako su švedi ladni naravno nije istina.. Isto kao i što ovde ima introvertnih ljudi ima i tamo.. Znam zato što sam Šveđanin koji živi u Beogradu već 35g.. Zato gramatički loše pišem na srpskim..

Pers

pre 3 godine

Komentar na: "poenta price je da smo dzaba sedeli po kucama u izolaciji, ako te virus zakaci, zakacice te, pre ili kasnije..."

Prijatelju, nisi u pravu. Sada se mnogo više zna o lečenju nego na početku, i sada neko sa teškom formom ima više šanse da preživi zbog iskustva lekara iz celog sveta. Drugo, ako naprave dobru vakcinu, možda ne morate ni da se zarazite.

Hehe

pre 3 godine

Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Pera85, 1. oktobar 2020 08:50)

Perice, racionalno bi ti odstranio starije kao pećinski ljudi što su radili, jer si ‘85. godište.
A da si slučajno ‘52. ili stariji drugu bi filozofiju zagovarao.
To je naš problem, nema opšteprihvaćenih, doslednih društvenih moralnih normi, već je svaki slučaj “za sebe” i mišljenje zavisi od subjektivnog i sebičnog stava pojedinca.

zvezdarac

pre 3 godine

Fascinantno je kako se olako prelazi preko velikog broja umrlih, ti ljudi su svesno žrtvovani da ekonomija ne bi stala i da bi sve izgledalo kao "normalno stanje".
(Pernila Viberg, 1. oktobar 2020 09:34)

I opet, njihova ekonomija ima najveći pad od svih zemalja okruženja. Dakle, niti su spasili ljude, niti su izgradili imunitet kolektiva (i opet imaju 300-500 novi slucajeva dnevno), niti su spasili ekonomiju.

Uradili su veliko NIŠTA.

Нико и Ништа

pre 3 godine

Живим у Чешкој, и чини ми се да је, након проласка првог периода, овде имплементиран шведски модел.
Разлика данас је у томе што Чеси масовно тестирају, али број преминулих није дошао ни до 600.
Да представим колико је то различито, овде се прича о неких просечних 200 новозаражених дневно у Шведској. У Чешкој је тај број ишао и преко 3 хиљаде.
Наравно, и овде иду избори. Ваља сменити министра, јер то изгледа као да нешто радиш. Али људи, обични грађани, одавно не мисле на заразу. Превазиђена је.
Да, заражених има. Да, и умире се. Али наратив више није тако катастрофичан као што је био.
У глобалу, човечанство је, чини ми се, лако прешло преко ове пандемије. Очекивано.
То што многима одговара да страх и панику одржавају на високом нивоу, питање је њиховог бизниса. Тешко да бих се и ја понео другачије на тој позицији.

darko

pre 3 godine

Sjajno ! najzad i u ostalim evropskim zemljama da se napravi pokolj kao u Švedskoj . Naravno niko ne pominje da medju 6000 umrlih u Švedskoj nema NIJEDNOG bogataša niti član bogataške familije , od 10% najbogatijih Švedjana niko nije stradao od korone , to ne pišete ? Treba se ugledati na švedjane jer je bez veze da se ugledamo na kineze kad oni imaju 5000 mrtvih , a to je skoro ko švedjani ...samo kineza ima 1,4 MILIJARDI . Naravno , ne treba proučavati ni Vijetnamski model jer se oni graniče sa Kinom , a imali su čak 34 mrtvih ( slovima trideset četvoro) ...na 100 miliona ljudi , ne , ne , nama treba švedski model

Petar

pre 3 godine

Nigde veze sa ovom koronom. Javni prevoz otvoren gde ne mozes da stanes od guzve i sve je ok, trgovine otvorene gde u subotu ujutru ne mozes da prolazis koliko ima ljudi, klubovi otvoreni a utakmice i sport npr zatvoreni. Aj da mi neko objasni

Суперхик

pre 3 godine

Шведски модел је афрички - не чини(готово) ништа, пери руке и чекај да прође ! Једини изузетак су забране посета домовима за старе , таквих домова у Африци нема ,а у Шведској су се прилично испразнили !

dd

pre 3 godine

Шта је "Шведски модел"? То што од почетка пандемија имају око 93 000 заражених/оболелих? Или што је преминуло око 6 000 људи или што је јуче 30.09.2020 било око 400 новозаражених? Нека неко објасни тај појам.

Göran

pre 3 godine

”Kritičari slobodnijeg modela imaju odgovor i na tu tvrdnju - smatraju kako Švedska testira premalen broj ljudi”
Mogu vam reci da kriticari nisu upuceni pa ne znaju da se u svedskoj testira u proseku 100 000 ljudi nedeljno.
Svim gradjanima koji zele da se testiraju, cak i sa blagim simptomima prehlade, je to i omoguceno!
To je kluc svedskog uspeha u borbi protiv Covid-19. Tako se prekida lanac zaraze u jednoj zemlji sa 10 000 000 stanovnika.

s4

pre 3 godine

ja sam proveo svo vreme tokom prvog talasa u nemackoj i video sam sta znaci odgovorno ponasanje drzave.

u prvi mah su bili poceli sa zatvaranjem i onda su videli da ne daje efekte onda su naredili maske u svim zatvorenim prostorijama i ogranicili br ljudi na jednom mestu. strancima su dozvolili boravak i lecenje besplatno do juna. policija je svaki dan setala parkom i gde bi god videla grupu ljudi legitimisala. moglo je maksimalno da se sretnu 2 razlicite porodice. i to po jedna osoba ali ako ste iz jedne porodice moglo vas je i 10 da bude. a kazne su 300evra

a svi znamo rezultat toga najmanji procenat umrlih u svetu.

Fika

pre 3 godine

@BB

U Švedskoj ne postoji kafenisanje?! Pa gotovo niko na svetu ne kafeniše kao u Švedskoj! Potrošnja kafe je takođe suludo visoka, tipa druga ili treća na svetu! E sad, Šveđani drže distancu i kad nije virus, tamo je nepristojno cmakati se, unositi se u facu, priljubiti se uz sledećeg u redu na kasi, pa čak i sesti pored nekoga u busu, uvek sedi jedan na dva sedišta, to je norma. Tako da biće da je ta kultura distance pogodovala tome da nije teško da se pridržavaju. A da je stradalo mnogo ljudi tamo, stradalo je.

Dzoni

pre 3 godine

Za svedski model treba jedna kljucna stvar: Svedjani. Da li neko stvarno misli da takav model moze da zazivi u Srbiji? Na apelima gradjanima? Na samosvest ljudi da prate sugestije i pravila? Ne postoji univerzalni model. Kina ima svoj i pokazao se maximalno efikasan. Da li moze da se primeni kod nas? Ne moze. To je totalni lockdown, striktna pravila, svi postuju vlast i niko ne moze da pisne. nesto poput epidemije variole vere kod nas. Vojska na ulicama, vanredno stanje, svi postuju ili ode na robiju. Tada je moglo, ali sad ne moze. Mi moramo da nadjemo svoj pristup koji je realan. Ni svedski ni kineski, nego nas srpski. Taj model treba da uzme u obzir nas mentalitet (nepoverenje u vlast, "ti ces meni da kazes sta da radim"), plus ocajni zdrv. kapaciteti, ocajne higijenske navike (izadje lik ispred mene iz prodavnice, spusti masku i pljune na ulicu i vrati masku), i to sto zivimo blizu starijih, svi smo sa roditeljima non-stop u kontaktu... Kako ce to izgledati nemam pojma, a plasim se nema pojma ni oni koji bi to trebali da smisle.

Lucifer

pre 3 godine

Ipak je malo čudno da Švedska već duže vreme ne prijavljuje svoje brojke, ni novozaraženih, ni preminuli....
(Domi, 1. oktobar 2020 08:36)

To je potpuno netacno. Izguglajte Sluzbu za javno zdravlje Svedske gde se veoma precizno, azurno i detaljno objavljuju podaci. Izbuglajte pojam "FOHM Covid-19" i lako cete naci site o kome govorim.

Natalia

pre 3 godine

Svima boljim informisanim od samog početka je bilo jasno da Švedski model je na mnogo efikasniji od strogih karantena. Svima je jasno bilo da karanten samo na vreme umanjuje broj zaraženih (i mrtvih) ali da uzrokuje katastrofane posledice na ekonomiju, standard, psihu i zdravlje ljudi (hipertenzija, artroza, onologija idr.). Drugim rečima više štete nego koristi donosi jedan strogi karanten. Ali mnogi plaćeni epidemiologi i političari su se povinovali svesno ili nesvesno upustvama SZO.

Ozna sve dozna

pre 3 godine

Neverovatno je da niko ne uviđa besmislenost ove debate (ko je postupio ispravnije) jer se sve temelji na veoma sumnjivim testovima, na obimu testiranja i na instrukcijama za popunjavanje smrtnog lista,a sve troje se razlikuje od zemlje do zemlje, pa uglavnom poredimo babe i žabe.