Ponedeljak, 18.07.2005.

08:39

Ulemeku 40 godina, Markoviću 15

Specijalni sud izrekao je presude optuženima za ubistvo Ivana Stambolića i pokušaj ubistva Vuka Draškovića u Budvi.

Izvor: B92

Ulemeku 40 godina, Markoviæu 15 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

102 Komentari

Sortiraj po:

vlada

pre 18 godina

Aj dobro kad već ne moze smrtna. Milošević je sada i zvanično postao zločinac i u ovoj zemlji. Istorija će ga zapisati kao zločinca i ubicu!!!

gagac

pre 18 godina

Svidja mi se Socialisticka partija, kako samo zna da oceni i ocenjuje...sramota! Radomir Markovic je u istoj vreci sa Legijom i mislim da ga treba ostrije osuditi. Sto se tice 40 godinica za Legijicu tako sam i mislio, dobro je prosao.

GrađaninMekKejn

pre 18 godina

...Da se ne zalećemo... Ljudi kojima do sada nije bilo jasno o čemu se tu radi, ni ubuduće neće promeniti svoj stav o "Gospodinu Pukovniku Legiji". Njihova matrica jednostavno ne prihvata nijednu činjenicu koja se ne uklapa u nju. Naznake te matrice možete pronaći u saopštenju SPS-a.

Nenad, Vancouver

pre 18 godina

Danas sam slusao vesti na CNN kako je neki bombas-ludak postavljao bombe u porodilista u SAD gde su vrseni abortusi (u skladu sa zakonom ). Za svoja nedela osudjen je samo na dozivotnu robiju i zrtve njegovih sumanutih napada su komentarisale presudu kao preblagu u sred vesti (naravno niko to nije tumacio kao pritisak na sud). Medjutim ono sto je najinteresantnije je da je tip napisao knjigu, svoju biografiju, medjutim nece se obogatiti zato sto je sud odredio da sve pare koje zaradi od prodaje knjiga idu porodicama zrtava. Dakle isto bi ovde moglo biti primenjeno, nek Legija pise knjige ali sve pare od tiraza porodicama zrtava njegovih zlodela.

Petar Petrovic

pre 18 godina

Hm,...da li vi zaista verujete da ce Legija ostati duze od godinu dana u zatvoru? Pa hajde malo razmislite, onako logicno. Zasto se sam predao, zasto su bila razna vidjenja sa njim???
Idemo malo realnije, molim vas!

Slim Shady

pre 18 godina

Kada su izrecene kazne ubicama Bosnjaka neko je napisao da je u nas maksimalna kazna 20 god. robij (sto sam i ja mislio). Sta je sad ovo? Ipak sramota za pravosudje (u slucaju Bosnjaka)?

Srdjan, Ceska

pre 18 godina

Znaci za Legiju je zivot zavrsen!!! Kad uzmemo koliko je coveku godina - ovo za njega znaci dozivotna!!! GOTOV JE!!! Uf ala ovo dobro zvuci!!!:)))

petrov dusanka

pre 18 godina

Jako se bojim da nas opet Kostunica ne namagarci. Bojim se da razgovori prilikom hapsenja Legije nisu bili o vremenu. Volela bih da ovaj put ne budem u pravu.

Kvazimodo

pre 18 godina

"Znao a nije rekao" i samo 4 godine. Pa to jednostavno nema ama bas nikakvog smisla. Znati da ce neko biti otet i ubijen i cutati o svemu tome je isto kao da si ga licno ubio manje vise.
Voleo bih da znam da ce i doticni debeli brka biti jedno 20 godina unutra, da malo razmisli covek o svemu, mozda postane svestan sta je radio. Mada sumnjam.
Sramota za presudu Bracanovicu.

Zorica

pre 18 godina

Ovim cestitam Sudijskom vecu koje je imalo hrabrosti i morala da u strahovito nepovoljnoj klimi po istinu presudi na osnovu dokaza i cinjenica. Cestitam Natasi Micic i ostalim nosiocima Sablje, jer bez "Sablje" ne bi bilo panike u redovima izvrsilaca radova a time ni priznanja ni dokaza. Mrtve niko vratiti nece, ali pravda ipak pomaze njihovim najblizima da idu dalje kroz zivot. Kao sto rekose na godisnjicu u Srebrenici: "Neka osveta bude pravda". I neka tako bude uvek, jer u protivnom, ako nema zadovoljenja pravde, za osvetu ostaje samo novi zlocin. Odgovornost na sudijama upravo i jeste da pravdom sprecavaju nove zlocine. Zato, nadam se da ce i Vrhovni sud imati hrabrosti i integriteta da skine cinicni osmeh sa lica serijskom ubici.

bosla

pre 18 godina

Obično se dešava da nalogodavaci i organizatori dobiju veće kazne od neposrednih izvršoica. U ovom slučaju se dogodilo obratno. Naravno možemo i da očekujemo da Vrhovi sud (kao i obično) obori presudu.
Za Slobu,Legiju,Bracanovića i ostale ima i jedan stih iz popularne pesmice:

"Veš-mašina budućnosti
nikad neće oprati
tamne mrlje prošlosti
na tvojoj beloj košulji"

Dejan-

pre 18 godina

Ono sto na osnovu komentara jako malo ljudi shvata je da nije problem sto je bivsi pripadnik Legije stranaca ucestvovao u strukturama vlasti (pa nece valjda lekara ili pisca da postave na takvu poziciju), vec sto je isti poceo da se bavi politickim cistkama. Mi smo kao civilizovano drustvo potpuno nezreli i jos ce mnogo vremena proci dok se mentalno ne priblizimo razvijenom svetu.

ignjat

pre 18 godina

Meni nista nije jasno kakvi ljudi zive u Srbiji!
Nikako da se pomirimo sa stvarnoscu da u Srbiji zivi skoro jedna trecina ljudi kojima je sasvim normalna stvar ubiti nekog zbog nekih "visih" ciljeva. Oni su mi nekako i jasni, al mi nisu jasni ljudi koji ocekuju da se ta jedna trecina "opasulji" kao da oni nemaju pojma.

marko, usa

pre 18 godina

Nazalost "demontaza zla je nemoguca", sve dok drzavu vodi DSS. Ta nit koja spaja sva politicka ubistva ima i drugu stranu (barem u slucaju Djindjic) koja vodi i do vrhova sadasnje vlasti. Prema tome, utopija je vjerovati u pravdu u ovim okolnostima.

mira

pre 18 godina

Svi nasi slavni heroji, patriote, zavrsise po zatvorima sto u Hagu, sto u Beogradu. Sta ce ova nasa jadna Srbija da se pati sa nama sacicom domacih izdajnika i stranih placenika

Deni

pre 18 godina

Slazem se da je Legija ubica i da je dobio primerenu kaznu kao i svi ostali, ali ja bih voleo da se jednom za svagda utvrdi koliko su stvarno bili povezani bivsa vlast i Legija i kompanija. Jer ja cvrsto verujem da su Djindjic, Jovanovic i svi ostali bili vrlo usko povezani sa "zemunskim klanom", samo sto se to vec dve godine uspesno prikriva.

*bane*

pre 18 godina

Uopste se ne radujem, dok vrhovni sud ne potvrdi presudu. Jos uvek ne verujem Kostunici i njegovim "ljudima" zasto je, njihov covek, Rade Markovic dobio najmanju kaznu!! Skeptican sam, jer mislim da je sudija bio pod pritiskom ili ucenom nekog stranog faktora!! Ako su "pravi" neka uhvate Mladica!! Zato gospodine premijeru "dogovorite" se vi i Jocic, sa Mladicem pa da vam za nesto covek moze odati priznanje. Ako to ne mozete, verovatno ce Ceda i Beba da budu krivi, jer oni znaju a nece da kazu gde se krije Mladic!! Gospodo, nama se zuri!

Goran

pre 18 godina

Legiji i companiji je izrecena kazna teza (za njih) od smrtne kazne. On je navikao da zivi sa cinjenicom da svakog trena moze biti ubijen, a sa zivotom 40 godina iza resetaka mislim da nije.
Nadao sam se da ce doci do ovakvog epiloga, da ce osjetiti ostrinu zuba pravne drzave, ali iskreno nisam se nadao da ce biti ovako brzo, mislio sam da ce proci bar 20 godina do tad.

Vojislav Jenic

pre 18 godina

Da Bog da da svi ti zlotvori jednog dana i pravosudnim presudama budu osudjeni, pa da im drzava Srbija obezbedi u nekoj dalekoj, dalekoj zemlji jedno malo pusto ostrvo, da ti zlotvori imaju vremena da razmisljaju o svojim nedelima, a i da valjano ispastaju za opomenu drugim mogucim potencijalnim narastajima da se takvi izrodi vise ne zapate u toj jadnoj i napacenoj zemlji.

Ivan

pre 18 godina

Hvala Bogu kad bar jedan "srpskih heroj" zavrsi onako kako mu i prilici. Sa 40 godina je jos i dobro prosao. Mozda ipak ima nada za Srbiju.

g.m.

pre 18 godina

Uloga R. Markovica i Bracanovica su ocigledno namerno potcenjenje, a sto je, verujem, najvise iznenadilo Milorada Ulemeka, a narocito ako je bukvalno shvatio Kostunicu koji rece da se Ulemek predao, jer "ima poverenja u novu vlast".

Nebojsa

pre 18 godina

R. Markovicu i Bracanovicu je trebalo dati po 40 godina. Maximalna kazna za sve monstrume (ukljucujuci i nalogodavca).
Nezadovoljni DSS-ovac.

Милош

pre 18 godina

Мени само није јасно, кад су већ укидали смртну казну, што лепо нису одлучили да максимална буде доживотни затвор без могућности за помиловање. 40 година је смешно.

Nikola Pajcin

pre 18 godina

Konačno mogu malo da udahnem PRAVDE i SLOBODE i da se malo manje brinem za sudbinu moje i sve druge dece ove zemlje. Mislim da mi u ovom trenutku to treba više od HLEBA.

Djepeto

pre 18 godina

Veliki Dan! Svaka cast sudu. Ma neka su i samo egzekutori, da vidim sledeceg egzekutora kome sledi minimum 40 godina! Zaista veliki dan i za sudstvo i za sud i svaka cast sudiji koji je izdrzao sve napade i izrekao svoju presudu.

Zeljko

pre 18 godina

Pravda je zadovoljena zar ne?!
Da ali verovatno do momenta kada Legija (nekim cudom) pobegne iz zatvora ili kada dodje do smene vlasti pa nova (stara) vlast odluci da oslobodi heroja Legiju. Ni novonastale dokaze koje rade u Legijinu korist ne bi nas iznenadili. Ma pravni sistem u SCG je ravan nuli. Ali svakako pohvalno sto je donesena ovakva presuda.

komsija, blok 45

pre 18 godina

Nadam se samo da ce pored ubica, pravda i kazna stici i inspiratore, nalogodavce i one koji su posle 5. oktobra cuvali ledja Radetu Markovicu i Pavkovicu. A ne da nam tu paradiraju i sole pamet o patriotizmu...
A inace pitam se da li postoji prava kazna za one koji ni sami ne znaju koliko su ljudi, zavrsno sa Zoranom Djindjicem, poubijali. Secam se kad su eskadroni smrti izasli na tzv. protest kod Gazele, kakvu su podrsku dobili - od Kostunice do onih iz komsiluka koji su im donosili caj...Gde je sad ta podrska, ili se neko pravi lud...

DzoniSix

pre 18 godina

Nalogodavci su morali dobiti vise kazne nego izvrsioci jer oni su sve to smislili i finansirali.
Zlocin se prvo desio u njihovim glavama pa tek onda na "terenu" i zato mislim da je njihova odgovornost veca nego odgovornost "operativaca" tj. Legije i ostalih.

Milos

pre 18 godina

Bravo za sudije. Hrabro i profesionalno. Ni pretnje ih nisu uplasile, samo da politika opet ne umesa prste. Ponovo verujem u pravdu, davno zaboravljenu i cesto izigravanu.

Jagoda

pre 18 godina

Nazad posle dugo, dugo vremena jedana dobra vest iz Srbije. Ali samo delimično, jer naravno da su ti monstrumi-ubice zaslužili najmanje 40 god., međutim šta je sa nalogodavcima? Opet su se izvukli . Nadam se da će Legija posle ovoga progovoriti. Bojim se samo da se ne ostvari scenario koji kruži po čaršiji da će Legija biti likvidiran pri pokušaju bekstva.

Milutin

pre 18 godina

G. Draskovic je s pravom skrenuo paznju na SPS i o tome DA MORAJU DA SE IZJASNE vezano za S. Milosevica. U protivnom - zna se: zabraniti rad takve partije! Molim lepo. Dosta je bilo foliranja...

Rusty

pre 18 godina

U vesti piše: "Albijanić je takođe obrazložio i da je optuženi Ulemek organizovao kriminalnu grupu po nalogu Slobodana Miloševića".
Ako je sud to utvrdio, zašto se protiv Miloševića ne vodi (ne pokrene) krivični postupak za izdavanje naloga da se ubiju drugi ljudi ?

Mirko, Vankuver

pre 18 godina

Kazna je najprimerenija moguca, i verovatno prvi blistavi trenutak naseg pravosudja. Pravilan je osecaj mnogih da su se nalogodavci izvukli. Medjutim, ako razumemo da je u odsustvu priznanja ili direktne potvrde svedoka uloga nalogodavaca dobrim delom nerasvetljena, onda je kazna Markovicu od 15 godina u najmanju ruku primerena. Ne bi me zacudilo da Vrhovni Sud ublazi kaznu Markovicu. To medjutim ne bi smeo biti slucaj sa izvrsiocima. Pravda? Ne jos, ali kada Legiji i drustvu konacno pukne pred ocima da su postali niko i nista, bice im tesko da gledaju kako se njihovi nalogodavci izvlace, a jos teze da cute o svemu tome. Tada treba ocekivati pravu istinu o svemu i pravedne kazne za glavne face.

Zivkovic

pre 18 godina

Naravno da niti imam strucnosti, niti podataka, niti ikakav mandat da komentarisem presudu - ali mislim da je na ovakvu kaznu za Legiju uticala halabuka Vuka i SPO posle prethodne presude - sto je cinjeno mimo propisa i demokratske prakse.
U istoriji Srbije ima slicnih ovom primeru: jedan je i Apis, koji je sluzio Obrenovice kao zakleti oficir, pa zaklao poslednjeg Obrenovica, doveo na vlast Karadjordjevice - pa zatim seo na kicmu Aleksandru stalno kapitalizujuci to sto je ucinio za dinastiju. Aleksandar Karadjirdjevic je montirao proces na kome je Apis osudjen i streljan. Cak su komunisti u SFRJ nasli za potrebno da poniste proces post mortem. G. Legija je morao da zna za ovaj slucaj, i da je trebalo da zakonito sluzi jednoj vlasti i ziv i zdrav se povuce sa njom. Ne postoji ozbiljna sansa i mogucnost da vecito trajes, jer novi gazda nikada ne zaboravlja sta si uradio starom (slucaj Pavkovic, takodje) i ukloni te ovako ili onako. Ovih 40 godina bi bili kazna smrti streljanjem da nije promenjen zakon. U ovakvim politickim odnosima u Srbiji i na relaciji sa Evropom nije bilo sansi, cak i da je bilo dobre volje, da Vlada u koju je g. Ulemek verovao bilo sta ucini.
Mislim da ce s obzirom na svoje zdravlje, godine i kondiciju u humanim zatvorskim uslovima Ulemek nadziveti mnoge koje je sluzio sebe radi i one koji su ga koristili sebe radi, ali Zakon je takav.
Ja ne mislim da je g. Legija nikakav monstrum, niti pak heroj za ugled - on je proizvod vremena i okolnosti u kojima smo ziveli i sada placa za svoja dela. Placa blaze nego Giska, Spasojevic, Arkan i mnogi, mnogi drugi.
Ziv je - a mnogi drugi zbog njih to nisu.

bosko

pre 18 godina

Ne treba se preterano radovati. Sada je na redu Vrhovni sud, ponovno sudjenje,... Vazno je stvar otegnuti sto duze, razvodniti, temeljno razmotriti uloge Djindjica, MOSADa,..ne bi li zaboravili Milosevica, Miru, Seselja.
No, nadajmo se.

S.

pre 18 godina

"Podsetimo, za otmicu i ubistvo Ivana Stambolića i atentat na Vuka Draškovića optuženi su i Slobodan Milošević i nekadašnji načelnik Generalštaba Vojske, Nebojša Pavković, ali oni su izdvojeni iz postupka jer se njima sudi pred Haškim tribunalom."
Meni ovo nije bas jasno. Pa sta sto im se sudi u Hagu - pa ne sudi im se za ubistvo Stambolica, nego za nesto drugo!!!

Gradimir Gazivoda

pre 18 godina

Pocinje polako i Srbija da lici na pravnu Drzavu! Cestitam.
Sada bi trebalo utvrditi koje ostavio Radeta Markovica poslije "5.oktobra"sledecih pola godine da obavlja svoju funkciju sasvim normalno i da moze na miru da skloni bezbroj vaznih dukumenata koji bi i te kako dobro dosli da se saznaju neke istine. Ja licno mislim da je to bio gospodin Kostunica. Ako se to utvrdi a nadam se da hoce, onda i ostavka premijera bi bila samo moralan cin.
Gradimir Wien 18.07.05

Bojan Zdravic, Houston

pre 18 godina

Sve ce brzo izaci na videlo, uskoro ce poceti plakanje i tuzakanje po sudnici, srpskih heroja-patriota, koji ubijaju goloruke i vezane ljude, starce, zene i decu. Ubrzo ce i sami shvatiti da oni nisu Dzejms Bondovi, vec obicni kokosari.

Srba

pre 18 godina

Hvala bogu pocelo je. Krivci su osudjni primerno. Mozda su neki mogli dobiti vise ali sud je taj koji procenjuje.
Cestitam tuzilastvu, sudijama i svim zaposlenim u specijalnom sudu na hrabrosti i samopozrtvovanju.
Nadam se da je ovo samo pocetak konacnog obracuna sa ljudima koji su od Srbije napravili kaljugu.

Gagi

pre 18 godina

Da li je ovo jedna od prvih ozbiljnijih naznaka da nase sudstvo moze da bude nezavisno i odgovorno? To cemo videti tek kada sudstvo bude na isti nacin postupalo sa svima bez obzira na politicke opcije, kada bude svest o tome da su drustvo, njegovi gradjani, i nasa deca, postovanje zakona i pravda vazniji od politicara, koji su na kratak rok. Mozda je ovo prvi korak, a drugi?

Posmatrac

pre 18 godina

Kazne za zlocin na Ibarskoj magistrali i ova se ne sabiraju, jer su dela pocinjena u vreme kada nije postojala zakonska mogucnost za sabiranje kazni. Prema tome, Legija dobija 40 godina (ukoliko u procesu za atentat na Djindjica ne bude osudjen na visu kaznu, ali ovo je maksimalna). Ali i 40 god. je sasvim dovoljno, verujte. Ne verujem da u SCG uopste postoji covek koji je uspeo da to vreme provede (prezivi) po nasim zatvorima... Mnogo bitnije pitanje je da li ce Legija tu kaznu zaista i odlezati, jer covek tog mentalnog sklopa se ne bi mirio ni sa 4 godine zatvora, a kamoli sa 15 ili 40, i sve ce uraditi da pobegne.
Sramotno je da organizator cele operacije, Rade Markovic, dobije samo 15 godina. To je nedopustivo.

миливоје

pre 18 godina

Одговор на хипотетичко питање - кako ћe се сад објаснити договор Легије и легијалиста? - би могао да буде - да је Коштуница насанкао све који су са њим икада ишта договарали: Депос, Заједно, ДОС, Милошевића, Марковића, па што не би и глупог Легију? Човек баш може да гледа у очи!

cepidlaka

pre 18 godina

Svaka cast Poltu i Solani, lepo su pritisnuli Kostunicu, a ovaj je budici malo manje rigidan od Slobodana, pustio da zakon funkcionise.

Mladen Mladenovic

pre 18 godina

Nalogodavci su se izvukli. Zar je neko mogao i pomisliti da će oni završiti na sudu. Pa oni su "nedodirljivi". Za njih ne važi nijedan sud. Osim sud onih koji su ih i poslali. Tako da će se po svoj prilici sve završiti na ovoj "sirotinji", koja je, možda samo puki izvršilac.

Vladimir

pre 18 godina

Najzad tracak nade da Srbija ipak ima sanse da postane normalna zemlja! Javnost bi trebala da se postara da Legija i zaista odsluzi 40 godina.

Nikola

pre 18 godina

Nesporno je da su Jocic, Bulatovic a i Stojkovic nezakonito sa Legijom razgovarali. Kao deo tog dogovora, Kostunicina vlast je dva puta pokusavala smenu Prijica. Otuda Legijine nebuloze o drogi. Samo, Legija je medjunarodni problem pa su ih malo pritisle SAD i EU pa je Kostunica prekinuo te stvari i pustio da sve ide kako jeste. Kako je Beba rekao, Legija je napravio glupi dil sa glupim ljudima.

branislava

pre 18 godina

...Legija je toliko zločina učinio da za njega nema dovoljno odgovarajuće kazne, ali gde su oni što se kriju iza njegovih zločina i u čije ime je on to radio. Oni su još uvek sobodni i njih se treba bojati. U svakom slučaju, kazna je maksimalna i od kog sudstva - dobra je.

Zoran

pre 18 godina

Taj monstrum je zasluzio smrtnu kaznu i to vise puta za ubistva i sva zlodela koja je pocinio. Dobice za ubistvo premijera kaznu i za ucesce u zemunskom klanu. Dobio je za ubistvo Stambolica i za ubistvo ljudi na Ibarskoj magistrali. Nece nikada biti kaznjen za hiljade ljudi koje pobio, za pljacke, za one koje je pijan i drogiran maltretirao po beogradskim kaficima. Za to ce ga valjda Bog kazniti.

Mira

pre 18 godina

Legiji jeste dobio zasluženu kaznu, ali mislite li da će dotični zaista ležati u zatvoru 40 godina? Ne možemo sa sigurnošću da tvrdimo da smo bezbedni, dokle god tog ''gospodina'' u zatvoru čuvaju niko drugi do njegovi ''ortaci''. Ukoliko se na tom planu ništa ne promeni, možemo samo da se nadamo da će pravda biti zadovoljena tek na ''Strašnom sudu''.

Mashinovodja

pre 18 godina

Legija je dobio ono što je zaslužio, ili bar manji deo toga. Šteta je samo što u našem pravosuđu nema kumuliranja kazni, pa kad odleži svojih 250 godina, slobodan je čovek. Još je imao sreće da je ukinuta smrtna kazna (koju je on tako "velikodušno" nad drugima izvršavao), inače bi omastio konopac. Ko mu je kriv što je, kako Beba lepo reče, "napravio glup pakt, s glupim ljudima".
Međutim, ovo je tek prvostepena presuda. Sad stupa na scenu Vrhovni sud, koji nas je već par puta vrlo neprijatno iznenadio. Setimo se samo presude Miloševiću za zloupotrebu pri kupovini (tačnije, poklonu) vile na Dedinju. Uopšte me ne bi iznenadilo da Vrhovni sud ukine prvostepenu presudu zato što je u vreme izvršenja krivičnog dela Venera bila u konjukciji s Jupiterom, a u opoziciji s Marsom, što je, jel'te, više nego dovoljan razlog da se ceo slučaj vrati na početak. Ne zaboravimo da se Legija predao zato što je "imao poverenja u ovu vladu". Nemojmo se čuditi ako bude trebalo da još mi plaćamo odštetu "gospodinu" Legiji zbog ukaljane časti i dobrog imena ...

miloš g.

pre 18 godina

Na sudjenju Ajhmanu smrtna presuda mu je obrazložena rečima:
"Nijedan član ljudskog roda neće želeti da deli ovaj svet sa vama, stoga..." Tužilac Vitorović je ponovio tu rečenicu na završnoj reči sudjenja. Sramota me je što je naše društvo daleko od takvog stanja svesti. Naprotiv. Kao što reče "heroj Maričić-Gumar" njihov rat tek počinje. Ne sumnjam da se teren za tako nešto uveliko sprema.... Dokaz za to su najnovija kadrovska rešenja u tužilaštvu.

Djeneral

pre 18 godina

Boze, dolazim u situaciju da se radujem tudjoj (Legijinoj) nevolji. Ali srecan sam pre svega sto ce moj dvogodisnji sin mozda ipak odrastati u nekoj normalnijoj i bezbednijoj Srbiji... Legijino flertovanje sa Vladom izjavama kako ima poverenje u nju ovoga puta nije proslo ili je sud konacno, koliko-toliko, postao nezavisan.

Jovan

pre 18 godina

Mislim da Legija vise smeta ziv nego mrtav. Pa mozda je dobro da sedi u zatvoru, a da nalogodavci ovih zlocina razmisljaju sta ce izaci na videlo.
A sa druge strane uvek postoji mogucnost bega iz zatvora. Zar nije Ceda vec najavio da Legija bezi...

jelena

pre 18 godina

Oho, i pored svih zamerki koje bih mogla uputiti - da li ja to vidim napredak? Osudjivanje onih koji su pocinili zlocin jeste napredak u Srbiji. Jos samo da sudimo nalogodavcima, jos samo da se pronadju ubice Slavka Curuvije, Dade Vujasinovic i Milana Pantica, jos samo da Mladic i Karadzic zavrse u Hagu, jos samo da se onima koji su okrvavili ruke sudi... Jos toliko, pa da se napravi minimalna razlika izmedju srednjeg veka i 21. veka u Srbiji.
Sve ostalo cini se da cemo lako.

aleksandar

pre 18 godina

Kazne se ne sabiraju, ali je moguce za 40 godina suditi Legiji za ratne zlocine, tako da ostane malo duze u zatvoru.
Sve pod uslovom da se ne "razboli" u medjuvremenu i ne "nestane" na putu do VMA.

Milanka

pre 18 godina

Pravda za zrtve, kazna za ubice. Bravo za sudiju! Samo ne treba zaboraviti da postiji i Vrhovni sud gde gazduje Vida Petrovic Skero najbolja drugarica ministra Stojkovica. Zato ce morati ponovo SAD i EU da podsete Kostunicu da primiri svoje talibane.

gnev

pre 18 godina

Uzvik zadovoljstva zbog 40 godina.
Od danas ovo drustvo vise nije ni optuzeno ni osumnjiceno, ni nevino, oni su osudjeni ubice i molim da ih se tako u javnosti tretira i imenuje.
Ovo mi je malo suludo za Markovica, a narocito, moram da priznam, za Bracanovica, taj je zasluzio streljanje cisto iz principa, da se onako preznojava dok moli za svoj zivot.

sedmica

pre 18 godina

Konacno malo svetla u tunelu.
Legija ce nadam se ziv i zdrav odlezati svih 40+15+.. godina. Ne slazem se sa komentarima u vezi smrtne kazne, to bi bila nagrada. Ovako neka pise knjige narednih pola veka i neka misli na one koje je hladnokrvno pobio.
Ne razumem samo kako se R.Markovic izvukao sa 15 godina, zar on nije naredio.
I sta je sa nalogodavcima?

Umetnica

pre 18 godina

Legija je bio na dnu tog kriminalnog lanca. Veoma sam zadovoljna presudom, ali najdublje žalim što su se mastermajndovi i nalogodavci izvukli ili prošli sa previše blagim kaznama.

Lala Holandija

pre 18 godina

Smrtna kazna kao kaznena sankcija vise prilici tom monstrumu. Steta sto je streljanje ukinuto. Ne bi trebalo da mu se dodele privilegije osim da je dobro cuvan zbog njegove licne bezbednosti.

Srpsko pravosudje

pre 18 godina

I sad ce na scenu da stupe legijalisti predvodjeni Stojkovicem koji ce raznim izmenama i dopunama, zalbama i molbama ovu kaznu sa 40 da smanje na 4, a godinu je vec odsluzio, pa 2 godine ce da mu skinu jer hrani porodicu, plus sest meseci zbog dobrog vladanja i eto Ulemeka do kraja godine na slobodi.

Milan

pre 18 godina

40 godina je maksimalna kazna koju je po zakonu mogao da dobije (u sluchaju promene zakona, osudjenik dobija manju kaznu od dve raspolozive). U svetlu ove presude, kako sad stoje zavere u vezi sa dogovorom Legije i Vlade Srbije? Kako li ce Cheda i Beba sad da objasne ovako "povoljan" dogovor Legije sa Koshtunicom?

E moj ti

pre 18 godina

Ja sam inace za ljudska prava, demokratiju, ekologiju itd. ali u ovakvim slucajevima mi je stvarno zao sto su ukinuli smrtnu kaznu, jer bih jedino takva kazna bila iole pravedna za sve njih. Ali eto...hleba i igara, svasta ce se jos desiti.

utata

pre 18 godina

Eto. Posle druge presude gospodinu Ulemeku vise niko ne moze da kaze da on nije kriminalac i ubica ili da do nebesa uzdize njegov patriotizam i zasluge za srpski narod. Svi koji su isticali prezumpciju nevinosti sada bi trebalo da ucute. Trebalo bi da progovore sve zrtve njihovih zlodela i politike koju su silom branili i da podsete na izjave mnogih politicara i funkcionera (ukljucujuci i Ulemekovog prijatelja generala Milosevica). Da li ce neko od njih priznati da je pogresio?

Radovan

pre 18 godina

40 + 15 + presuda za ubistvo Zorana Djindjica - eto monstruma na stogodianjoj robiji. A napolje ne sme. Cekaju ga neki ljudi da plati neke dugove. Napravio je glup dil sa glupim ljudima.

dejan

pre 18 godina

Sta je ovo? Zar on nije "heroj"?
Ipak ispade da je ubica. Kako to sada da se objasni narodu... Dobro je da ima poverenja u vladu!

stalker

pre 18 godina

Verovatno ce nakon ovakve presude Legija poceti da razmislja sta je zapravo hteo da postigne svojom predajom i da li mu taktika zatupastog cutanja i advokatskih zanovetanja donosi bilo sta. Sve mi se nesto cini da su svi njegovi planovi pali u vodi i da ruke providjenja koja bi ga spasla od X dozivotnih robija jednostavno nema. Zato sto i bog vidi da je on covek koji nikakvo providjenje ne zasluzuje.

zz

pre 18 godina

Nadajmo se da ce u zatvoru i ostati punih 40 godina i da ce neko napokon o njemu poceti da govori u negativnom svetlu i reci da je on ubica, a ne ratni heroj

Baki

pre 18 godina

Svaka cast sudiji, ovo je prva presuda za koju se moze reci da je pravicna. Ali nije sve gotovo. Postoji Vrhovni sud koji moze da preinaci presudu ili da se dogode neke okolnosti koje mogu iznenaditi javnost.

Milos

pre 18 godina

Radomir Markovic je trebalo da bude osudjen na istu kaznu kao i izvrsioci jer je on naredio izvrsenje krivicnog dela, tj. na 40 godina zatvora. Legija je dobio samo obicnu ovozemaljsku kaznu, duhovna ga ceka u paklu, jer ni on sam nije svestan koliko ljudi nosi na dusi. To nije covek...

Лале, Беч

pre 18 godina

Налогодавци су се опет извукли, а само су егзекутори добили максималне казне.
Занимљиво је видети хоће ли неко од њих најзад проговорити о онима "горе" због којих их чекају дуге године робије.
Као правник сматрам да у једном здравом друштву сви могу бити предмет критике, па и људи из правосуђа и њихове пресуде и поступци.
Лоше је унапред сугерирати пресуду, али по изрицању може се дати оцена. Заштита судија од критика вуче корене из комунистичких времена, кад суђења често нису имала везе са законитошћу и правом, већ са "интересима радничке класе...".

Sladjana

pre 18 godina

Izmena krivičnog zakona, odnosno uvođenje 40 godina zatvora umesto smrtne kazne je blaža sankcija za okrivljenog. Međutim, ne bi trebalo komentarisati odluku suda i pre nego što je doneta, pa ni posle. Sudije sigurno sude po zakonu, ali je važno reći da oni ne usvajaju zakone već su dužni da ih primenjuju.

Zoran

pre 18 godina

Najgore od svega je, sto su tom monstrumu Legiji na sudjenje dolazili clanovi njegove jedinice, namerno provocirajuci sud, narod .. tj. podrzavajuci ove zlocine sto je on radio ..
Ali, bitno je da je on napisao knjigu u zatvoru i da ima poverenja u ovu Vladu ...

S.

pre 18 godina

"Podsetimo, za otmicu i ubistvo Ivana Stambolića i atentat na Vuka Draškovića optuženi su i Slobodan Milošević i nekadašnji načelnik Generalštaba Vojske, Nebojša Pavković, ali oni su izdvojeni iz postupka jer se njima sudi pred Haškim tribunalom."
Meni ovo nije bas jasno. Pa sta sto im se sudi u Hagu - pa ne sudi im se za ubistvo Stambolica, nego za nesto drugo!!!

mira

pre 18 godina

Svi nasi slavni heroji, patriote, zavrsise po zatvorima sto u Hagu, sto u Beogradu. Sta ce ova nasa jadna Srbija da se pati sa nama sacicom domacih izdajnika i stranih placenika

dejan

pre 18 godina

Sta je ovo? Zar on nije "heroj"?
Ipak ispade da je ubica. Kako to sada da se objasni narodu... Dobro je da ima poverenja u vladu!

zz

pre 18 godina

Nadajmo se da ce u zatvoru i ostati punih 40 godina i da ce neko napokon o njemu poceti da govori u negativnom svetlu i reci da je on ubica, a ne ratni heroj

utata

pre 18 godina

Eto. Posle druge presude gospodinu Ulemeku vise niko ne moze da kaze da on nije kriminalac i ubica ili da do nebesa uzdize njegov patriotizam i zasluge za srpski narod. Svi koji su isticali prezumpciju nevinosti sada bi trebalo da ucute. Trebalo bi da progovore sve zrtve njihovih zlodela i politike koju su silom branili i da podsete na izjave mnogih politicara i funkcionera (ukljucujuci i Ulemekovog prijatelja generala Milosevica). Da li ce neko od njih priznati da je pogresio?

E moj ti

pre 18 godina

Ja sam inace za ljudska prava, demokratiju, ekologiju itd. ali u ovakvim slucajevima mi je stvarno zao sto su ukinuli smrtnu kaznu, jer bih jedino takva kazna bila iole pravedna za sve njih. Ali eto...hleba i igara, svasta ce se jos desiti.

Zoran

pre 18 godina

Taj monstrum je zasluzio smrtnu kaznu i to vise puta za ubistva i sva zlodela koja je pocinio. Dobice za ubistvo premijera kaznu i za ucesce u zemunskom klanu. Dobio je za ubistvo Stambolica i za ubistvo ljudi na Ibarskoj magistrali. Nece nikada biti kaznjen za hiljade ljudi koje pobio, za pljacke, za one koje je pijan i drogiran maltretirao po beogradskim kaficima. Za to ce ga valjda Bog kazniti.

aleksandar

pre 18 godina

Kazne se ne sabiraju, ali je moguce za 40 godina suditi Legiji za ratne zlocine, tako da ostane malo duze u zatvoru.
Sve pod uslovom da se ne "razboli" u medjuvremenu i ne "nestane" na putu do VMA.

jelena

pre 18 godina

Oho, i pored svih zamerki koje bih mogla uputiti - da li ja to vidim napredak? Osudjivanje onih koji su pocinili zlocin jeste napredak u Srbiji. Jos samo da sudimo nalogodavcima, jos samo da se pronadju ubice Slavka Curuvije, Dade Vujasinovic i Milana Pantica, jos samo da Mladic i Karadzic zavrse u Hagu, jos samo da se onima koji su okrvavili ruke sudi... Jos toliko, pa da se napravi minimalna razlika izmedju srednjeg veka i 21. veka u Srbiji.
Sve ostalo cini se da cemo lako.

cepidlaka

pre 18 godina

Svaka cast Poltu i Solani, lepo su pritisnuli Kostunicu, a ovaj je budici malo manje rigidan od Slobodana, pustio da zakon funkcionise.

Zivkovic

pre 18 godina

Naravno da niti imam strucnosti, niti podataka, niti ikakav mandat da komentarisem presudu - ali mislim da je na ovakvu kaznu za Legiju uticala halabuka Vuka i SPO posle prethodne presude - sto je cinjeno mimo propisa i demokratske prakse.
U istoriji Srbije ima slicnih ovom primeru: jedan je i Apis, koji je sluzio Obrenovice kao zakleti oficir, pa zaklao poslednjeg Obrenovica, doveo na vlast Karadjordjevice - pa zatim seo na kicmu Aleksandru stalno kapitalizujuci to sto je ucinio za dinastiju. Aleksandar Karadjirdjevic je montirao proces na kome je Apis osudjen i streljan. Cak su komunisti u SFRJ nasli za potrebno da poniste proces post mortem. G. Legija je morao da zna za ovaj slucaj, i da je trebalo da zakonito sluzi jednoj vlasti i ziv i zdrav se povuce sa njom. Ne postoji ozbiljna sansa i mogucnost da vecito trajes, jer novi gazda nikada ne zaboravlja sta si uradio starom (slucaj Pavkovic, takodje) i ukloni te ovako ili onako. Ovih 40 godina bi bili kazna smrti streljanjem da nije promenjen zakon. U ovakvim politickim odnosima u Srbiji i na relaciji sa Evropom nije bilo sansi, cak i da je bilo dobre volje, da Vlada u koju je g. Ulemek verovao bilo sta ucini.
Mislim da ce s obzirom na svoje zdravlje, godine i kondiciju u humanim zatvorskim uslovima Ulemek nadziveti mnoge koje je sluzio sebe radi i one koji su ga koristili sebe radi, ali Zakon je takav.
Ja ne mislim da je g. Legija nikakav monstrum, niti pak heroj za ugled - on je proizvod vremena i okolnosti u kojima smo ziveli i sada placa za svoja dela. Placa blaze nego Giska, Spasojevic, Arkan i mnogi, mnogi drugi.
Ziv je - a mnogi drugi zbog njih to nisu.

Rusty

pre 18 godina

U vesti piše: "Albijanić je takođe obrazložio i da je optuženi Ulemek organizovao kriminalnu grupu po nalogu Slobodana Miloševića".
Ako je sud to utvrdio, zašto se protiv Miloševića ne vodi (ne pokrene) krivični postupak za izdavanje naloga da se ubiju drugi ljudi ?

Bojan Zdravic, Houston

pre 18 godina

Sve ce brzo izaci na videlo, uskoro ce poceti plakanje i tuzakanje po sudnici, srpskih heroja-patriota, koji ubijaju goloruke i vezane ljude, starce, zene i decu. Ubrzo ce i sami shvatiti da oni nisu Dzejms Bondovi, vec obicni kokosari.

Gradimir Gazivoda

pre 18 godina

Pocinje polako i Srbija da lici na pravnu Drzavu! Cestitam.
Sada bi trebalo utvrditi koje ostavio Radeta Markovica poslije "5.oktobra"sledecih pola godine da obavlja svoju funkciju sasvim normalno i da moze na miru da skloni bezbroj vaznih dukumenata koji bi i te kako dobro dosli da se saznaju neke istine. Ja licno mislim da je to bio gospodin Kostunica. Ako se to utvrdi a nadam se da hoce, onda i ostavka premijera bi bila samo moralan cin.
Gradimir Wien 18.07.05

Mirko, Vankuver

pre 18 godina

Kazna je najprimerenija moguca, i verovatno prvi blistavi trenutak naseg pravosudja. Pravilan je osecaj mnogih da su se nalogodavci izvukli. Medjutim, ako razumemo da je u odsustvu priznanja ili direktne potvrde svedoka uloga nalogodavaca dobrim delom nerasvetljena, onda je kazna Markovicu od 15 godina u najmanju ruku primerena. Ne bi me zacudilo da Vrhovni Sud ublazi kaznu Markovicu. To medjutim ne bi smeo biti slucaj sa izvrsiocima. Pravda? Ne jos, ali kada Legiji i drustvu konacno pukne pred ocima da su postali niko i nista, bice im tesko da gledaju kako se njihovi nalogodavci izvlace, a jos teze da cute o svemu tome. Tada treba ocekivati pravu istinu o svemu i pravedne kazne za glavne face.

DzoniSix

pre 18 godina

Nalogodavci su morali dobiti vise kazne nego izvrsioci jer oni su sve to smislili i finansirali.
Zlocin se prvo desio u njihovim glavama pa tek onda na "terenu" i zato mislim da je njihova odgovornost veca nego odgovornost "operativaca" tj. Legije i ostalih.

komsija, blok 45

pre 18 godina

Nadam se samo da ce pored ubica, pravda i kazna stici i inspiratore, nalogodavce i one koji su posle 5. oktobra cuvali ledja Radetu Markovicu i Pavkovicu. A ne da nam tu paradiraju i sole pamet o patriotizmu...
A inace pitam se da li postoji prava kazna za one koji ni sami ne znaju koliko su ljudi, zavrsno sa Zoranom Djindjicem, poubijali. Secam se kad su eskadroni smrti izasli na tzv. protest kod Gazele, kakvu su podrsku dobili - od Kostunice do onih iz komsiluka koji su im donosili caj...Gde je sad ta podrska, ili se neko pravi lud...

Jagoda

pre 18 godina

Nazad posle dugo, dugo vremena jedana dobra vest iz Srbije. Ali samo delimično, jer naravno da su ti monstrumi-ubice zaslužili najmanje 40 god., međutim šta je sa nalogodavcima? Opet su se izvukli . Nadam se da će Legija posle ovoga progovoriti. Bojim se samo da se ne ostvari scenario koji kruži po čaršiji da će Legija biti likvidiran pri pokušaju bekstva.

Nikola Pajcin

pre 18 godina

Konačno mogu malo da udahnem PRAVDE i SLOBODE i da se malo manje brinem za sudbinu moje i sve druge dece ove zemlje. Mislim da mi u ovom trenutku to treba više od HLEBA.

g.m.

pre 18 godina

Uloga R. Markovica i Bracanovica su ocigledno namerno potcenjenje, a sto je, verujem, najvise iznenadilo Milorada Ulemeka, a narocito ako je bukvalno shvatio Kostunicu koji rece da se Ulemek predao, jer "ima poverenja u novu vlast".

Zorica

pre 18 godina

Ovim cestitam Sudijskom vecu koje je imalo hrabrosti i morala da u strahovito nepovoljnoj klimi po istinu presudi na osnovu dokaza i cinjenica. Cestitam Natasi Micic i ostalim nosiocima Sablje, jer bez "Sablje" ne bi bilo panike u redovima izvrsilaca radova a time ni priznanja ni dokaza. Mrtve niko vratiti nece, ali pravda ipak pomaze njihovim najblizima da idu dalje kroz zivot. Kao sto rekose na godisnjicu u Srebrenici: "Neka osveta bude pravda". I neka tako bude uvek, jer u protivnom, ako nema zadovoljenja pravde, za osvetu ostaje samo novi zlocin. Odgovornost na sudijama upravo i jeste da pravdom sprecavaju nove zlocine. Zato, nadam se da ce i Vrhovni sud imati hrabrosti i integriteta da skine cinicni osmeh sa lica serijskom ubici.

GrađaninMekKejn

pre 18 godina

...Da se ne zalećemo... Ljudi kojima do sada nije bilo jasno o čemu se tu radi, ni ubuduće neće promeniti svoj stav o "Gospodinu Pukovniku Legiji". Njihova matrica jednostavno ne prihvata nijednu činjenicu koja se ne uklapa u nju. Naznake te matrice možete pronaći u saopštenju SPS-a.

vlada

pre 18 godina

Aj dobro kad već ne moze smrtna. Milošević je sada i zvanično postao zločinac i u ovoj zemlji. Istorija će ga zapisati kao zločinca i ubicu!!!

Sladjana

pre 18 godina

Izmena krivičnog zakona, odnosno uvođenje 40 godina zatvora umesto smrtne kazne je blaža sankcija za okrivljenog. Međutim, ne bi trebalo komentarisati odluku suda i pre nego što je doneta, pa ni posle. Sudije sigurno sude po zakonu, ali je važno reći da oni ne usvajaju zakone već su dužni da ih primenjuju.

Zoran

pre 18 godina

Najgore od svega je, sto su tom monstrumu Legiji na sudjenje dolazili clanovi njegove jedinice, namerno provocirajuci sud, narod .. tj. podrzavajuci ove zlocine sto je on radio ..
Ali, bitno je da je on napisao knjigu u zatvoru i da ima poverenja u ovu Vladu ...

Lala Holandija

pre 18 godina

Smrtna kazna kao kaznena sankcija vise prilici tom monstrumu. Steta sto je streljanje ukinuto. Ne bi trebalo da mu se dodele privilegije osim da je dobro cuvan zbog njegove licne bezbednosti.

Milos

pre 18 godina

Radomir Markovic je trebalo da bude osudjen na istu kaznu kao i izvrsioci jer je on naredio izvrsenje krivicnog dela, tj. na 40 godina zatvora. Legija je dobio samo obicnu ovozemaljsku kaznu, duhovna ga ceka u paklu, jer ni on sam nije svestan koliko ljudi nosi na dusi. To nije covek...

Baki

pre 18 godina

Svaka cast sudiji, ovo je prva presuda za koju se moze reci da je pravicna. Ali nije sve gotovo. Postoji Vrhovni sud koji moze da preinaci presudu ili da se dogode neke okolnosti koje mogu iznenaditi javnost.

stalker

pre 18 godina

Verovatno ce nakon ovakve presude Legija poceti da razmislja sta je zapravo hteo da postigne svojom predajom i da li mu taktika zatupastog cutanja i advokatskih zanovetanja donosi bilo sta. Sve mi se nesto cini da su svi njegovi planovi pali u vodi i da ruke providjenja koja bi ga spasla od X dozivotnih robija jednostavno nema. Zato sto i bog vidi da je on covek koji nikakvo providjenje ne zasluzuje.

Srpsko pravosudje

pre 18 godina

I sad ce na scenu da stupe legijalisti predvodjeni Stojkovicem koji ce raznim izmenama i dopunama, zalbama i molbama ovu kaznu sa 40 da smanje na 4, a godinu je vec odsluzio, pa 2 godine ce da mu skinu jer hrani porodicu, plus sest meseci zbog dobrog vladanja i eto Ulemeka do kraja godine na slobodi.

Лале, Беч

pre 18 godina

Налогодавци су се опет извукли, а само су егзекутори добили максималне казне.
Занимљиво је видети хоће ли неко од њих најзад проговорити о онима "горе" због којих их чекају дуге године робије.
Као правник сматрам да у једном здравом друштву сви могу бити предмет критике, па и људи из правосуђа и њихове пресуде и поступци.
Лоше је унапред сугерирати пресуду, али по изрицању може се дати оцена. Заштита судија од критика вуче корене из комунистичких времена, кад суђења често нису имала везе са законитошћу и правом, већ са "интересима радничке класе...".

Milan

pre 18 godina

40 godina je maksimalna kazna koju je po zakonu mogao da dobije (u sluchaju promene zakona, osudjenik dobija manju kaznu od dve raspolozive). U svetlu ove presude, kako sad stoje zavere u vezi sa dogovorom Legije i Vlade Srbije? Kako li ce Cheda i Beba sad da objasne ovako "povoljan" dogovor Legije sa Koshtunicom?

Radovan

pre 18 godina

40 + 15 + presuda za ubistvo Zorana Djindjica - eto monstruma na stogodianjoj robiji. A napolje ne sme. Cekaju ga neki ljudi da plati neke dugove. Napravio je glup dil sa glupim ljudima.

branislava

pre 18 godina

...Legija je toliko zločina učinio da za njega nema dovoljno odgovarajuće kazne, ali gde su oni što se kriju iza njegovih zločina i u čije ime je on to radio. Oni su još uvek sobodni i njih se treba bojati. U svakom slučaju, kazna je maksimalna i od kog sudstva - dobra je.

Vladimir

pre 18 godina

Najzad tracak nade da Srbija ipak ima sanse da postane normalna zemlja! Javnost bi trebala da se postara da Legija i zaista odsluzi 40 godina.

Nikola

pre 18 godina

Nesporno je da su Jocic, Bulatovic a i Stojkovic nezakonito sa Legijom razgovarali. Kao deo tog dogovora, Kostunicina vlast je dva puta pokusavala smenu Prijica. Otuda Legijine nebuloze o drogi. Samo, Legija je medjunarodni problem pa su ih malo pritisle SAD i EU pa je Kostunica prekinuo te stvari i pustio da sve ide kako jeste. Kako je Beba rekao, Legija je napravio glupi dil sa glupim ljudima.

Milanka

pre 18 godina

Pravda za zrtve, kazna za ubice. Bravo za sudiju! Samo ne treba zaboraviti da postiji i Vrhovni sud gde gazduje Vida Petrovic Skero najbolja drugarica ministra Stojkovica. Zato ce morati ponovo SAD i EU da podsete Kostunicu da primiri svoje talibane.

Djeneral

pre 18 godina

Boze, dolazim u situaciju da se radujem tudjoj (Legijinoj) nevolji. Ali srecan sam pre svega sto ce moj dvogodisnji sin mozda ipak odrastati u nekoj normalnijoj i bezbednijoj Srbiji... Legijino flertovanje sa Vladom izjavama kako ima poverenje u nju ovoga puta nije proslo ili je sud konacno, koliko-toliko, postao nezavisan.

Umetnica

pre 18 godina

Legija je bio na dnu tog kriminalnog lanca. Veoma sam zadovoljna presudom, ali najdublje žalim što su se mastermajndovi i nalogodavci izvukli ili prošli sa previše blagim kaznama.

sedmica

pre 18 godina

Konacno malo svetla u tunelu.
Legija ce nadam se ziv i zdrav odlezati svih 40+15+.. godina. Ne slazem se sa komentarima u vezi smrtne kazne, to bi bila nagrada. Ovako neka pise knjige narednih pola veka i neka misli na one koje je hladnokrvno pobio.
Ne razumem samo kako se R.Markovic izvukao sa 15 godina, zar on nije naredio.
I sta je sa nalogodavcima?

Mashinovodja

pre 18 godina

Legija je dobio ono što je zaslužio, ili bar manji deo toga. Šteta je samo što u našem pravosuđu nema kumuliranja kazni, pa kad odleži svojih 250 godina, slobodan je čovek. Još je imao sreće da je ukinuta smrtna kazna (koju je on tako "velikodušno" nad drugima izvršavao), inače bi omastio konopac. Ko mu je kriv što je, kako Beba lepo reče, "napravio glup pakt, s glupim ljudima".
Međutim, ovo je tek prvostepena presuda. Sad stupa na scenu Vrhovni sud, koji nas je već par puta vrlo neprijatno iznenadio. Setimo se samo presude Miloševiću za zloupotrebu pri kupovini (tačnije, poklonu) vile na Dedinju. Uopšte me ne bi iznenadilo da Vrhovni sud ukine prvostepenu presudu zato što je u vreme izvršenja krivičnog dela Venera bila u konjukciji s Jupiterom, a u opoziciji s Marsom, što je, jel'te, više nego dovoljan razlog da se ceo slučaj vrati na početak. Ne zaboravimo da se Legija predao zato što je "imao poverenja u ovu vladu". Nemojmo se čuditi ako bude trebalo da još mi plaćamo odštetu "gospodinu" Legiji zbog ukaljane časti i dobrog imena ...

Jovan

pre 18 godina

Mislim da Legija vise smeta ziv nego mrtav. Pa mozda je dobro da sedi u zatvoru, a da nalogodavci ovih zlocina razmisljaju sta ce izaci na videlo.
A sa druge strane uvek postoji mogucnost bega iz zatvora. Zar nije Ceda vec najavio da Legija bezi...

miloš g.

pre 18 godina

Na sudjenju Ajhmanu smrtna presuda mu je obrazložena rečima:
"Nijedan član ljudskog roda neće želeti da deli ovaj svet sa vama, stoga..." Tužilac Vitorović je ponovio tu rečenicu na završnoj reči sudjenja. Sramota me je što je naše društvo daleko od takvog stanja svesti. Naprotiv. Kao što reče "heroj Maričić-Gumar" njihov rat tek počinje. Ne sumnjam da se teren za tako nešto uveliko sprema.... Dokaz za to su najnovija kadrovska rešenja u tužilaštvu.

gnev

pre 18 godina

Uzvik zadovoljstva zbog 40 godina.
Od danas ovo drustvo vise nije ni optuzeno ni osumnjiceno, ni nevino, oni su osudjeni ubice i molim da ih se tako u javnosti tretira i imenuje.
Ovo mi je malo suludo za Markovica, a narocito, moram da priznam, za Bracanovica, taj je zasluzio streljanje cisto iz principa, da se onako preznojava dok moli za svoj zivot.

Mira

pre 18 godina

Legiji jeste dobio zasluženu kaznu, ali mislite li da će dotični zaista ležati u zatvoru 40 godina? Ne možemo sa sigurnošću da tvrdimo da smo bezbedni, dokle god tog ''gospodina'' u zatvoru čuvaju niko drugi do njegovi ''ortaci''. Ukoliko se na tom planu ništa ne promeni, možemo samo da se nadamo da će pravda biti zadovoljena tek na ''Strašnom sudu''.

Mladen Mladenovic

pre 18 godina

Nalogodavci su se izvukli. Zar je neko mogao i pomisliti da će oni završiti na sudu. Pa oni su "nedodirljivi". Za njih ne važi nijedan sud. Osim sud onih koji su ih i poslali. Tako da će se po svoj prilici sve završiti na ovoj "sirotinji", koja je, možda samo puki izvršilac.

Gagi

pre 18 godina

Da li je ovo jedna od prvih ozbiljnijih naznaka da nase sudstvo moze da bude nezavisno i odgovorno? To cemo videti tek kada sudstvo bude na isti nacin postupalo sa svima bez obzira na politicke opcije, kada bude svest o tome da su drustvo, njegovi gradjani, i nasa deca, postovanje zakona i pravda vazniji od politicara, koji su na kratak rok. Mozda je ovo prvi korak, a drugi?

Posmatrac

pre 18 godina

Kazne za zlocin na Ibarskoj magistrali i ova se ne sabiraju, jer su dela pocinjena u vreme kada nije postojala zakonska mogucnost za sabiranje kazni. Prema tome, Legija dobija 40 godina (ukoliko u procesu za atentat na Djindjica ne bude osudjen na visu kaznu, ali ovo je maksimalna). Ali i 40 god. je sasvim dovoljno, verujte. Ne verujem da u SCG uopste postoji covek koji je uspeo da to vreme provede (prezivi) po nasim zatvorima... Mnogo bitnije pitanje je da li ce Legija tu kaznu zaista i odlezati, jer covek tog mentalnog sklopa se ne bi mirio ni sa 4 godine zatvora, a kamoli sa 15 ili 40, i sve ce uraditi da pobegne.
Sramotno je da organizator cele operacije, Rade Markovic, dobije samo 15 godina. To je nedopustivo.

миливоје

pre 18 godina

Одговор на хипотетичко питање - кako ћe се сад објаснити договор Легије и легијалиста? - би могао да буде - да је Коштуница насанкао све који су са њим икада ишта договарали: Депос, Заједно, ДОС, Милошевића, Марковића, па што не би и глупог Легију? Човек баш може да гледа у очи!

bosko

pre 18 godina

Ne treba se preterano radovati. Sada je na redu Vrhovni sud, ponovno sudjenje,... Vazno je stvar otegnuti sto duze, razvodniti, temeljno razmotriti uloge Djindjica, MOSADa,..ne bi li zaboravili Milosevica, Miru, Seselja.
No, nadajmo se.

Srba

pre 18 godina

Hvala bogu pocelo je. Krivci su osudjni primerno. Mozda su neki mogli dobiti vise ali sud je taj koji procenjuje.
Cestitam tuzilastvu, sudijama i svim zaposlenim u specijalnom sudu na hrabrosti i samopozrtvovanju.
Nadam se da je ovo samo pocetak konacnog obracuna sa ljudima koji su od Srbije napravili kaljugu.

Milutin

pre 18 godina

G. Draskovic je s pravom skrenuo paznju na SPS i o tome DA MORAJU DA SE IZJASNE vezano za S. Milosevica. U protivnom - zna se: zabraniti rad takve partije! Molim lepo. Dosta je bilo foliranja...

Zeljko

pre 18 godina

Pravda je zadovoljena zar ne?!
Da ali verovatno do momenta kada Legija (nekim cudom) pobegne iz zatvora ili kada dodje do smene vlasti pa nova (stara) vlast odluci da oslobodi heroja Legiju. Ni novonastale dokaze koje rade u Legijinu korist ne bi nas iznenadili. Ma pravni sistem u SCG je ravan nuli. Ali svakako pohvalno sto je donesena ovakva presuda.

Milos

pre 18 godina

Bravo za sudije. Hrabro i profesionalno. Ni pretnje ih nisu uplasile, samo da politika opet ne umesa prste. Ponovo verujem u pravdu, davno zaboravljenu i cesto izigravanu.

Ivan

pre 18 godina

Hvala Bogu kad bar jedan "srpskih heroj" zavrsi onako kako mu i prilici. Sa 40 godina je jos i dobro prosao. Mozda ipak ima nada za Srbiju.

Милош

pre 18 godina

Мени само није јасно, кад су већ укидали смртну казну, што лепо нису одлучили да максимална буде доживотни затвор без могућности за помиловање. 40 година је смешно.

Nebojsa

pre 18 godina

R. Markovicu i Bracanovicu je trebalo dati po 40 godina. Maximalna kazna za sve monstrume (ukljucujuci i nalogodavca).
Nezadovoljni DSS-ovac.

*bane*

pre 18 godina

Uopste se ne radujem, dok vrhovni sud ne potvrdi presudu. Jos uvek ne verujem Kostunici i njegovim "ljudima" zasto je, njihov covek, Rade Markovic dobio najmanju kaznu!! Skeptican sam, jer mislim da je sudija bio pod pritiskom ili ucenom nekog stranog faktora!! Ako su "pravi" neka uhvate Mladica!! Zato gospodine premijeru "dogovorite" se vi i Jocic, sa Mladicem pa da vam za nesto covek moze odati priznanje. Ako to ne mozete, verovatno ce Ceda i Beba da budu krivi, jer oni znaju a nece da kazu gde se krije Mladic!! Gospodo, nama se zuri!

Vojislav Jenic

pre 18 godina

Da Bog da da svi ti zlotvori jednog dana i pravosudnim presudama budu osudjeni, pa da im drzava Srbija obezbedi u nekoj dalekoj, dalekoj zemlji jedno malo pusto ostrvo, da ti zlotvori imaju vremena da razmisljaju o svojim nedelima, a i da valjano ispastaju za opomenu drugim mogucim potencijalnim narastajima da se takvi izrodi vise ne zapate u toj jadnoj i napacenoj zemlji.

Goran

pre 18 godina

Legiji i companiji je izrecena kazna teza (za njih) od smrtne kazne. On je navikao da zivi sa cinjenicom da svakog trena moze biti ubijen, a sa zivotom 40 godina iza resetaka mislim da nije.
Nadao sam se da ce doci do ovakvog epiloga, da ce osjetiti ostrinu zuba pravne drzave, ali iskreno nisam se nadao da ce biti ovako brzo, mislio sam da ce proci bar 20 godina do tad.

Deni

pre 18 godina

Slazem se da je Legija ubica i da je dobio primerenu kaznu kao i svi ostali, ali ja bih voleo da se jednom za svagda utvrdi koliko su stvarno bili povezani bivsa vlast i Legija i kompanija. Jer ja cvrsto verujem da su Djindjic, Jovanovic i svi ostali bili vrlo usko povezani sa "zemunskim klanom", samo sto se to vec dve godine uspesno prikriva.

Djepeto

pre 18 godina

Veliki Dan! Svaka cast sudu. Ma neka su i samo egzekutori, da vidim sledeceg egzekutora kome sledi minimum 40 godina! Zaista veliki dan i za sudstvo i za sud i svaka cast sudiji koji je izdrzao sve napade i izrekao svoju presudu.

bosla

pre 18 godina

Obično se dešava da nalogodavaci i organizatori dobiju veće kazne od neposrednih izvršoica. U ovom slučaju se dogodilo obratno. Naravno možemo i da očekujemo da Vrhovi sud (kao i obično) obori presudu.
Za Slobu,Legiju,Bracanovića i ostale ima i jedan stih iz popularne pesmice:

"Veš-mašina budućnosti
nikad neće oprati
tamne mrlje prošlosti
na tvojoj beloj košulji"

Dejan-

pre 18 godina

Ono sto na osnovu komentara jako malo ljudi shvata je da nije problem sto je bivsi pripadnik Legije stranaca ucestvovao u strukturama vlasti (pa nece valjda lekara ili pisca da postave na takvu poziciju), vec sto je isti poceo da se bavi politickim cistkama. Mi smo kao civilizovano drustvo potpuno nezreli i jos ce mnogo vremena proci dok se mentalno ne priblizimo razvijenom svetu.

ignjat

pre 18 godina

Meni nista nije jasno kakvi ljudi zive u Srbiji!
Nikako da se pomirimo sa stvarnoscu da u Srbiji zivi skoro jedna trecina ljudi kojima je sasvim normalna stvar ubiti nekog zbog nekih "visih" ciljeva. Oni su mi nekako i jasni, al mi nisu jasni ljudi koji ocekuju da se ta jedna trecina "opasulji" kao da oni nemaju pojma.

petrov dusanka

pre 18 godina

Jako se bojim da nas opet Kostunica ne namagarci. Bojim se da razgovori prilikom hapsenja Legije nisu bili o vremenu. Volela bih da ovaj put ne budem u pravu.

Kvazimodo

pre 18 godina

"Znao a nije rekao" i samo 4 godine. Pa to jednostavno nema ama bas nikakvog smisla. Znati da ce neko biti otet i ubijen i cutati o svemu tome je isto kao da si ga licno ubio manje vise.
Voleo bih da znam da ce i doticni debeli brka biti jedno 20 godina unutra, da malo razmisli covek o svemu, mozda postane svestan sta je radio. Mada sumnjam.
Sramota za presudu Bracanovicu.

marko, usa

pre 18 godina

Nazalost "demontaza zla je nemoguca", sve dok drzavu vodi DSS. Ta nit koja spaja sva politicka ubistva ima i drugu stranu (barem u slucaju Djindjic) koja vodi i do vrhova sadasnje vlasti. Prema tome, utopija je vjerovati u pravdu u ovim okolnostima.

Srdjan, Ceska

pre 18 godina

Znaci za Legiju je zivot zavrsen!!! Kad uzmemo koliko je coveku godina - ovo za njega znaci dozivotna!!! GOTOV JE!!! Uf ala ovo dobro zvuci!!!:)))

Slim Shady

pre 18 godina

Kada su izrecene kazne ubicama Bosnjaka neko je napisao da je u nas maksimalna kazna 20 god. robij (sto sam i ja mislio). Sta je sad ovo? Ipak sramota za pravosudje (u slucaju Bosnjaka)?

Petar Petrovic

pre 18 godina

Hm,...da li vi zaista verujete da ce Legija ostati duze od godinu dana u zatvoru? Pa hajde malo razmislite, onako logicno. Zasto se sam predao, zasto su bila razna vidjenja sa njim???
Idemo malo realnije, molim vas!

Nenad, Vancouver

pre 18 godina

Danas sam slusao vesti na CNN kako je neki bombas-ludak postavljao bombe u porodilista u SAD gde su vrseni abortusi (u skladu sa zakonom ). Za svoja nedela osudjen je samo na dozivotnu robiju i zrtve njegovih sumanutih napada su komentarisale presudu kao preblagu u sred vesti (naravno niko to nije tumacio kao pritisak na sud). Medjutim ono sto je najinteresantnije je da je tip napisao knjigu, svoju biografiju, medjutim nece se obogatiti zato sto je sud odredio da sve pare koje zaradi od prodaje knjiga idu porodicama zrtava. Dakle isto bi ovde moglo biti primenjeno, nek Legija pise knjige ali sve pare od tiraza porodicama zrtava njegovih zlodela.

gagac

pre 18 godina

Svidja mi se Socialisticka partija, kako samo zna da oceni i ocenjuje...sramota! Radomir Markovic je u istoj vreci sa Legijom i mislim da ga treba ostrije osuditi. Sto se tice 40 godinica za Legijicu tako sam i mislio, dobro je prosao.

Radovan

pre 18 godina

40 + 15 + presuda za ubistvo Zorana Djindjica - eto monstruma na stogodianjoj robiji. A napolje ne sme. Cekaju ga neki ljudi da plati neke dugove. Napravio je glup dil sa glupim ljudima.

GrađaninMekKejn

pre 18 godina

...Da se ne zalećemo... Ljudi kojima do sada nije bilo jasno o čemu se tu radi, ni ubuduće neće promeniti svoj stav o "Gospodinu Pukovniku Legiji". Njihova matrica jednostavno ne prihvata nijednu činjenicu koja se ne uklapa u nju. Naznake te matrice možete pronaći u saopštenju SPS-a.

Sladjana

pre 18 godina

Izmena krivičnog zakona, odnosno uvođenje 40 godina zatvora umesto smrtne kazne je blaža sankcija za okrivljenog. Međutim, ne bi trebalo komentarisati odluku suda i pre nego što je doneta, pa ni posle. Sudije sigurno sude po zakonu, ali je važno reći da oni ne usvajaju zakone već su dužni da ih primenjuju.

Zoran

pre 18 godina

Najgore od svega je, sto su tom monstrumu Legiji na sudjenje dolazili clanovi njegove jedinice, namerno provocirajuci sud, narod .. tj. podrzavajuci ove zlocine sto je on radio ..
Ali, bitno je da je on napisao knjigu u zatvoru i da ima poverenja u ovu Vladu ...

Lala Holandija

pre 18 godina

Smrtna kazna kao kaznena sankcija vise prilici tom monstrumu. Steta sto je streljanje ukinuto. Ne bi trebalo da mu se dodele privilegije osim da je dobro cuvan zbog njegove licne bezbednosti.

dejan

pre 18 godina

Sta je ovo? Zar on nije "heroj"?
Ipak ispade da je ubica. Kako to sada da se objasni narodu... Dobro je da ima poverenja u vladu!

Milos

pre 18 godina

Radomir Markovic je trebalo da bude osudjen na istu kaznu kao i izvrsioci jer je on naredio izvrsenje krivicnog dela, tj. na 40 godina zatvora. Legija je dobio samo obicnu ovozemaljsku kaznu, duhovna ga ceka u paklu, jer ni on sam nije svestan koliko ljudi nosi na dusi. To nije covek...

zz

pre 18 godina

Nadajmo se da ce u zatvoru i ostati punih 40 godina i da ce neko napokon o njemu poceti da govori u negativnom svetlu i reci da je on ubica, a ne ratni heroj

Baki

pre 18 godina

Svaka cast sudiji, ovo je prva presuda za koju se moze reci da je pravicna. Ali nije sve gotovo. Postoji Vrhovni sud koji moze da preinaci presudu ili da se dogode neke okolnosti koje mogu iznenaditi javnost.

stalker

pre 18 godina

Verovatno ce nakon ovakve presude Legija poceti da razmislja sta je zapravo hteo da postigne svojom predajom i da li mu taktika zatupastog cutanja i advokatskih zanovetanja donosi bilo sta. Sve mi se nesto cini da su svi njegovi planovi pali u vodi i da ruke providjenja koja bi ga spasla od X dozivotnih robija jednostavno nema. Zato sto i bog vidi da je on covek koji nikakvo providjenje ne zasluzuje.

Srpsko pravosudje

pre 18 godina

I sad ce na scenu da stupe legijalisti predvodjeni Stojkovicem koji ce raznim izmenama i dopunama, zalbama i molbama ovu kaznu sa 40 da smanje na 4, a godinu je vec odsluzio, pa 2 godine ce da mu skinu jer hrani porodicu, plus sest meseci zbog dobrog vladanja i eto Ulemeka do kraja godine na slobodi.

Лале, Беч

pre 18 godina

Налогодавци су се опет извукли, а само су егзекутори добили максималне казне.
Занимљиво је видети хоће ли неко од њих најзад проговорити о онима "горе" због којих их чекају дуге године робије.
Као правник сматрам да у једном здравом друштву сви могу бити предмет критике, па и људи из правосуђа и њихове пресуде и поступци.
Лоше је унапред сугерирати пресуду, али по изрицању може се дати оцена. Заштита судија од критика вуче корене из комунистичких времена, кад суђења често нису имала везе са законитошћу и правом, већ са "интересима радничке класе...".

utata

pre 18 godina

Eto. Posle druge presude gospodinu Ulemeku vise niko ne moze da kaze da on nije kriminalac i ubica ili da do nebesa uzdize njegov patriotizam i zasluge za srpski narod. Svi koji su isticali prezumpciju nevinosti sada bi trebalo da ucute. Trebalo bi da progovore sve zrtve njihovih zlodela i politike koju su silom branili i da podsete na izjave mnogih politicara i funkcionera (ukljucujuci i Ulemekovog prijatelja generala Milosevica). Da li ce neko od njih priznati da je pogresio?

Milan

pre 18 godina

40 godina je maksimalna kazna koju je po zakonu mogao da dobije (u sluchaju promene zakona, osudjenik dobija manju kaznu od dve raspolozive). U svetlu ove presude, kako sad stoje zavere u vezi sa dogovorom Legije i Vlade Srbije? Kako li ce Cheda i Beba sad da objasne ovako "povoljan" dogovor Legije sa Koshtunicom?

E moj ti

pre 18 godina

Ja sam inace za ljudska prava, demokratiju, ekologiju itd. ali u ovakvim slucajevima mi je stvarno zao sto su ukinuli smrtnu kaznu, jer bih jedino takva kazna bila iole pravedna za sve njih. Ali eto...hleba i igara, svasta ce se jos desiti.

branislava

pre 18 godina

...Legija je toliko zločina učinio da za njega nema dovoljno odgovarajuće kazne, ali gde su oni što se kriju iza njegovih zločina i u čije ime je on to radio. Oni su još uvek sobodni i njih se treba bojati. U svakom slučaju, kazna je maksimalna i od kog sudstva - dobra je.

Vladimir

pre 18 godina

Najzad tracak nade da Srbija ipak ima sanse da postane normalna zemlja! Javnost bi trebala da se postara da Legija i zaista odsluzi 40 godina.

Nikola

pre 18 godina

Nesporno je da su Jocic, Bulatovic a i Stojkovic nezakonito sa Legijom razgovarali. Kao deo tog dogovora, Kostunicina vlast je dva puta pokusavala smenu Prijica. Otuda Legijine nebuloze o drogi. Samo, Legija je medjunarodni problem pa su ih malo pritisle SAD i EU pa je Kostunica prekinuo te stvari i pustio da sve ide kako jeste. Kako je Beba rekao, Legija je napravio glupi dil sa glupim ljudima.

Milanka

pre 18 godina

Pravda za zrtve, kazna za ubice. Bravo za sudiju! Samo ne treba zaboraviti da postiji i Vrhovni sud gde gazduje Vida Petrovic Skero najbolja drugarica ministra Stojkovica. Zato ce morati ponovo SAD i EU da podsete Kostunicu da primiri svoje talibane.

Djeneral

pre 18 godina

Boze, dolazim u situaciju da se radujem tudjoj (Legijinoj) nevolji. Ali srecan sam pre svega sto ce moj dvogodisnji sin mozda ipak odrastati u nekoj normalnijoj i bezbednijoj Srbiji... Legijino flertovanje sa Vladom izjavama kako ima poverenje u nju ovoga puta nije proslo ili je sud konacno, koliko-toliko, postao nezavisan.

Umetnica

pre 18 godina

Legija je bio na dnu tog kriminalnog lanca. Veoma sam zadovoljna presudom, ali najdublje žalim što su se mastermajndovi i nalogodavci izvukli ili prošli sa previše blagim kaznama.

sedmica

pre 18 godina

Konacno malo svetla u tunelu.
Legija ce nadam se ziv i zdrav odlezati svih 40+15+.. godina. Ne slazem se sa komentarima u vezi smrtne kazne, to bi bila nagrada. Ovako neka pise knjige narednih pola veka i neka misli na one koje je hladnokrvno pobio.
Ne razumem samo kako se R.Markovic izvukao sa 15 godina, zar on nije naredio.
I sta je sa nalogodavcima?

Mashinovodja

pre 18 godina

Legija je dobio ono što je zaslužio, ili bar manji deo toga. Šteta je samo što u našem pravosuđu nema kumuliranja kazni, pa kad odleži svojih 250 godina, slobodan je čovek. Još je imao sreće da je ukinuta smrtna kazna (koju je on tako "velikodušno" nad drugima izvršavao), inače bi omastio konopac. Ko mu je kriv što je, kako Beba lepo reče, "napravio glup pakt, s glupim ljudima".
Međutim, ovo je tek prvostepena presuda. Sad stupa na scenu Vrhovni sud, koji nas je već par puta vrlo neprijatno iznenadio. Setimo se samo presude Miloševiću za zloupotrebu pri kupovini (tačnije, poklonu) vile na Dedinju. Uopšte me ne bi iznenadilo da Vrhovni sud ukine prvostepenu presudu zato što je u vreme izvršenja krivičnog dela Venera bila u konjukciji s Jupiterom, a u opoziciji s Marsom, što je, jel'te, više nego dovoljan razlog da se ceo slučaj vrati na početak. Ne zaboravimo da se Legija predao zato što je "imao poverenja u ovu vladu". Nemojmo se čuditi ako bude trebalo da još mi plaćamo odštetu "gospodinu" Legiji zbog ukaljane časti i dobrog imena ...

Zoran

pre 18 godina

Taj monstrum je zasluzio smrtnu kaznu i to vise puta za ubistva i sva zlodela koja je pocinio. Dobice za ubistvo premijera kaznu i za ucesce u zemunskom klanu. Dobio je za ubistvo Stambolica i za ubistvo ljudi na Ibarskoj magistrali. Nece nikada biti kaznjen za hiljade ljudi koje pobio, za pljacke, za one koje je pijan i drogiran maltretirao po beogradskim kaficima. Za to ce ga valjda Bog kazniti.

Jovan

pre 18 godina

Mislim da Legija vise smeta ziv nego mrtav. Pa mozda je dobro da sedi u zatvoru, a da nalogodavci ovih zlocina razmisljaju sta ce izaci na videlo.
A sa druge strane uvek postoji mogucnost bega iz zatvora. Zar nije Ceda vec najavio da Legija bezi...

miloš g.

pre 18 godina

Na sudjenju Ajhmanu smrtna presuda mu je obrazložena rečima:
"Nijedan član ljudskog roda neće želeti da deli ovaj svet sa vama, stoga..." Tužilac Vitorović je ponovio tu rečenicu na završnoj reči sudjenja. Sramota me je što je naše društvo daleko od takvog stanja svesti. Naprotiv. Kao što reče "heroj Maričić-Gumar" njihov rat tek počinje. Ne sumnjam da se teren za tako nešto uveliko sprema.... Dokaz za to su najnovija kadrovska rešenja u tužilaštvu.

gnev

pre 18 godina

Uzvik zadovoljstva zbog 40 godina.
Od danas ovo drustvo vise nije ni optuzeno ni osumnjiceno, ni nevino, oni su osudjeni ubice i molim da ih se tako u javnosti tretira i imenuje.
Ovo mi je malo suludo za Markovica, a narocito, moram da priznam, za Bracanovica, taj je zasluzio streljanje cisto iz principa, da se onako preznojava dok moli za svoj zivot.

Mira

pre 18 godina

Legiji jeste dobio zasluženu kaznu, ali mislite li da će dotični zaista ležati u zatvoru 40 godina? Ne možemo sa sigurnošću da tvrdimo da smo bezbedni, dokle god tog ''gospodina'' u zatvoru čuvaju niko drugi do njegovi ''ortaci''. Ukoliko se na tom planu ništa ne promeni, možemo samo da se nadamo da će pravda biti zadovoljena tek na ''Strašnom sudu''.

aleksandar

pre 18 godina

Kazne se ne sabiraju, ali je moguce za 40 godina suditi Legiji za ratne zlocine, tako da ostane malo duze u zatvoru.
Sve pod uslovom da se ne "razboli" u medjuvremenu i ne "nestane" na putu do VMA.

jelena

pre 18 godina

Oho, i pored svih zamerki koje bih mogla uputiti - da li ja to vidim napredak? Osudjivanje onih koji su pocinili zlocin jeste napredak u Srbiji. Jos samo da sudimo nalogodavcima, jos samo da se pronadju ubice Slavka Curuvije, Dade Vujasinovic i Milana Pantica, jos samo da Mladic i Karadzic zavrse u Hagu, jos samo da se onima koji su okrvavili ruke sudi... Jos toliko, pa da se napravi minimalna razlika izmedju srednjeg veka i 21. veka u Srbiji.
Sve ostalo cini se da cemo lako.

cepidlaka

pre 18 godina

Svaka cast Poltu i Solani, lepo su pritisnuli Kostunicu, a ovaj je budici malo manje rigidan od Slobodana, pustio da zakon funkcionise.

Mladen Mladenovic

pre 18 godina

Nalogodavci su se izvukli. Zar je neko mogao i pomisliti da će oni završiti na sudu. Pa oni su "nedodirljivi". Za njih ne važi nijedan sud. Osim sud onih koji su ih i poslali. Tako da će se po svoj prilici sve završiti na ovoj "sirotinji", koja je, možda samo puki izvršilac.

Gagi

pre 18 godina

Da li je ovo jedna od prvih ozbiljnijih naznaka da nase sudstvo moze da bude nezavisno i odgovorno? To cemo videti tek kada sudstvo bude na isti nacin postupalo sa svima bez obzira na politicke opcije, kada bude svest o tome da su drustvo, njegovi gradjani, i nasa deca, postovanje zakona i pravda vazniji od politicara, koji su na kratak rok. Mozda je ovo prvi korak, a drugi?

Posmatrac

pre 18 godina

Kazne za zlocin na Ibarskoj magistrali i ova se ne sabiraju, jer su dela pocinjena u vreme kada nije postojala zakonska mogucnost za sabiranje kazni. Prema tome, Legija dobija 40 godina (ukoliko u procesu za atentat na Djindjica ne bude osudjen na visu kaznu, ali ovo je maksimalna). Ali i 40 god. je sasvim dovoljno, verujte. Ne verujem da u SCG uopste postoji covek koji je uspeo da to vreme provede (prezivi) po nasim zatvorima... Mnogo bitnije pitanje je da li ce Legija tu kaznu zaista i odlezati, jer covek tog mentalnog sklopa se ne bi mirio ni sa 4 godine zatvora, a kamoli sa 15 ili 40, i sve ce uraditi da pobegne.
Sramotno je da organizator cele operacije, Rade Markovic, dobije samo 15 godina. To je nedopustivo.

миливоје

pre 18 godina

Одговор на хипотетичко питање - кako ћe се сад објаснити договор Легије и легијалиста? - би могао да буде - да је Коштуница насанкао све који су са њим икада ишта договарали: Депос, Заједно, ДОС, Милошевића, Марковића, па што не би и глупог Легију? Човек баш може да гледа у очи!

bosko

pre 18 godina

Ne treba se preterano radovati. Sada je na redu Vrhovni sud, ponovno sudjenje,... Vazno je stvar otegnuti sto duze, razvodniti, temeljno razmotriti uloge Djindjica, MOSADa,..ne bi li zaboravili Milosevica, Miru, Seselja.
No, nadajmo se.

Zivkovic

pre 18 godina

Naravno da niti imam strucnosti, niti podataka, niti ikakav mandat da komentarisem presudu - ali mislim da je na ovakvu kaznu za Legiju uticala halabuka Vuka i SPO posle prethodne presude - sto je cinjeno mimo propisa i demokratske prakse.
U istoriji Srbije ima slicnih ovom primeru: jedan je i Apis, koji je sluzio Obrenovice kao zakleti oficir, pa zaklao poslednjeg Obrenovica, doveo na vlast Karadjordjevice - pa zatim seo na kicmu Aleksandru stalno kapitalizujuci to sto je ucinio za dinastiju. Aleksandar Karadjirdjevic je montirao proces na kome je Apis osudjen i streljan. Cak su komunisti u SFRJ nasli za potrebno da poniste proces post mortem. G. Legija je morao da zna za ovaj slucaj, i da je trebalo da zakonito sluzi jednoj vlasti i ziv i zdrav se povuce sa njom. Ne postoji ozbiljna sansa i mogucnost da vecito trajes, jer novi gazda nikada ne zaboravlja sta si uradio starom (slucaj Pavkovic, takodje) i ukloni te ovako ili onako. Ovih 40 godina bi bili kazna smrti streljanjem da nije promenjen zakon. U ovakvim politickim odnosima u Srbiji i na relaciji sa Evropom nije bilo sansi, cak i da je bilo dobre volje, da Vlada u koju je g. Ulemek verovao bilo sta ucini.
Mislim da ce s obzirom na svoje zdravlje, godine i kondiciju u humanim zatvorskim uslovima Ulemek nadziveti mnoge koje je sluzio sebe radi i one koji su ga koristili sebe radi, ali Zakon je takav.
Ja ne mislim da je g. Legija nikakav monstrum, niti pak heroj za ugled - on je proizvod vremena i okolnosti u kojima smo ziveli i sada placa za svoja dela. Placa blaze nego Giska, Spasojevic, Arkan i mnogi, mnogi drugi.
Ziv je - a mnogi drugi zbog njih to nisu.

Rusty

pre 18 godina

U vesti piše: "Albijanić je takođe obrazložio i da je optuženi Ulemek organizovao kriminalnu grupu po nalogu Slobodana Miloševića".
Ako je sud to utvrdio, zašto se protiv Miloševića ne vodi (ne pokrene) krivični postupak za izdavanje naloga da se ubiju drugi ljudi ?

Srba

pre 18 godina

Hvala bogu pocelo je. Krivci su osudjni primerno. Mozda su neki mogli dobiti vise ali sud je taj koji procenjuje.
Cestitam tuzilastvu, sudijama i svim zaposlenim u specijalnom sudu na hrabrosti i samopozrtvovanju.
Nadam se da je ovo samo pocetak konacnog obracuna sa ljudima koji su od Srbije napravili kaljugu.

S.

pre 18 godina

"Podsetimo, za otmicu i ubistvo Ivana Stambolića i atentat na Vuka Draškovića optuženi su i Slobodan Milošević i nekadašnji načelnik Generalštaba Vojske, Nebojša Pavković, ali oni su izdvojeni iz postupka jer se njima sudi pred Haškim tribunalom."
Meni ovo nije bas jasno. Pa sta sto im se sudi u Hagu - pa ne sudi im se za ubistvo Stambolica, nego za nesto drugo!!!

Bojan Zdravic, Houston

pre 18 godina

Sve ce brzo izaci na videlo, uskoro ce poceti plakanje i tuzakanje po sudnici, srpskih heroja-patriota, koji ubijaju goloruke i vezane ljude, starce, zene i decu. Ubrzo ce i sami shvatiti da oni nisu Dzejms Bondovi, vec obicni kokosari.

Gradimir Gazivoda

pre 18 godina

Pocinje polako i Srbija da lici na pravnu Drzavu! Cestitam.
Sada bi trebalo utvrditi koje ostavio Radeta Markovica poslije "5.oktobra"sledecih pola godine da obavlja svoju funkciju sasvim normalno i da moze na miru da skloni bezbroj vaznih dukumenata koji bi i te kako dobro dosli da se saznaju neke istine. Ja licno mislim da je to bio gospodin Kostunica. Ako se to utvrdi a nadam se da hoce, onda i ostavka premijera bi bila samo moralan cin.
Gradimir Wien 18.07.05

Mirko, Vankuver

pre 18 godina

Kazna je najprimerenija moguca, i verovatno prvi blistavi trenutak naseg pravosudja. Pravilan je osecaj mnogih da su se nalogodavci izvukli. Medjutim, ako razumemo da je u odsustvu priznanja ili direktne potvrde svedoka uloga nalogodavaca dobrim delom nerasvetljena, onda je kazna Markovicu od 15 godina u najmanju ruku primerena. Ne bi me zacudilo da Vrhovni Sud ublazi kaznu Markovicu. To medjutim ne bi smeo biti slucaj sa izvrsiocima. Pravda? Ne jos, ali kada Legiji i drustvu konacno pukne pred ocima da su postali niko i nista, bice im tesko da gledaju kako se njihovi nalogodavci izvlace, a jos teze da cute o svemu tome. Tada treba ocekivati pravu istinu o svemu i pravedne kazne za glavne face.

Milutin

pre 18 godina

G. Draskovic je s pravom skrenuo paznju na SPS i o tome DA MORAJU DA SE IZJASNE vezano za S. Milosevica. U protivnom - zna se: zabraniti rad takve partije! Molim lepo. Dosta je bilo foliranja...

Zeljko

pre 18 godina

Pravda je zadovoljena zar ne?!
Da ali verovatno do momenta kada Legija (nekim cudom) pobegne iz zatvora ili kada dodje do smene vlasti pa nova (stara) vlast odluci da oslobodi heroja Legiju. Ni novonastale dokaze koje rade u Legijinu korist ne bi nas iznenadili. Ma pravni sistem u SCG je ravan nuli. Ali svakako pohvalno sto je donesena ovakva presuda.

DzoniSix

pre 18 godina

Nalogodavci su morali dobiti vise kazne nego izvrsioci jer oni su sve to smislili i finansirali.
Zlocin se prvo desio u njihovim glavama pa tek onda na "terenu" i zato mislim da je njihova odgovornost veca nego odgovornost "operativaca" tj. Legije i ostalih.

komsija, blok 45

pre 18 godina

Nadam se samo da ce pored ubica, pravda i kazna stici i inspiratore, nalogodavce i one koji su posle 5. oktobra cuvali ledja Radetu Markovicu i Pavkovicu. A ne da nam tu paradiraju i sole pamet o patriotizmu...
A inace pitam se da li postoji prava kazna za one koji ni sami ne znaju koliko su ljudi, zavrsno sa Zoranom Djindjicem, poubijali. Secam se kad su eskadroni smrti izasli na tzv. protest kod Gazele, kakvu su podrsku dobili - od Kostunice do onih iz komsiluka koji su im donosili caj...Gde je sad ta podrska, ili se neko pravi lud...

Jagoda

pre 18 godina

Nazad posle dugo, dugo vremena jedana dobra vest iz Srbije. Ali samo delimično, jer naravno da su ti monstrumi-ubice zaslužili najmanje 40 god., međutim šta je sa nalogodavcima? Opet su se izvukli . Nadam se da će Legija posle ovoga progovoriti. Bojim se samo da se ne ostvari scenario koji kruži po čaršiji da će Legija biti likvidiran pri pokušaju bekstva.

Milos

pre 18 godina

Bravo za sudije. Hrabro i profesionalno. Ni pretnje ih nisu uplasile, samo da politika opet ne umesa prste. Ponovo verujem u pravdu, davno zaboravljenu i cesto izigravanu.

Ivan

pre 18 godina

Hvala Bogu kad bar jedan "srpskih heroj" zavrsi onako kako mu i prilici. Sa 40 godina je jos i dobro prosao. Mozda ipak ima nada za Srbiju.

Милош

pre 18 godina

Мени само није јасно, кад су већ укидали смртну казну, што лепо нису одлучили да максимална буде доживотни затвор без могућности за помиловање. 40 година је смешно.

Nebojsa

pre 18 godina

R. Markovicu i Bracanovicu je trebalo dati po 40 godina. Maximalna kazna za sve monstrume (ukljucujuci i nalogodavca).
Nezadovoljni DSS-ovac.

*bane*

pre 18 godina

Uopste se ne radujem, dok vrhovni sud ne potvrdi presudu. Jos uvek ne verujem Kostunici i njegovim "ljudima" zasto je, njihov covek, Rade Markovic dobio najmanju kaznu!! Skeptican sam, jer mislim da je sudija bio pod pritiskom ili ucenom nekog stranog faktora!! Ako su "pravi" neka uhvate Mladica!! Zato gospodine premijeru "dogovorite" se vi i Jocic, sa Mladicem pa da vam za nesto covek moze odati priznanje. Ako to ne mozete, verovatno ce Ceda i Beba da budu krivi, jer oni znaju a nece da kazu gde se krije Mladic!! Gospodo, nama se zuri!

Vojislav Jenic

pre 18 godina

Da Bog da da svi ti zlotvori jednog dana i pravosudnim presudama budu osudjeni, pa da im drzava Srbija obezbedi u nekoj dalekoj, dalekoj zemlji jedno malo pusto ostrvo, da ti zlotvori imaju vremena da razmisljaju o svojim nedelima, a i da valjano ispastaju za opomenu drugim mogucim potencijalnim narastajima da se takvi izrodi vise ne zapate u toj jadnoj i napacenoj zemlji.

Goran

pre 18 godina

Legiji i companiji je izrecena kazna teza (za njih) od smrtne kazne. On je navikao da zivi sa cinjenicom da svakog trena moze biti ubijen, a sa zivotom 40 godina iza resetaka mislim da nije.
Nadao sam se da ce doci do ovakvog epiloga, da ce osjetiti ostrinu zuba pravne drzave, ali iskreno nisam se nadao da ce biti ovako brzo, mislio sam da ce proci bar 20 godina do tad.

Nikola Pajcin

pre 18 godina

Konačno mogu malo da udahnem PRAVDE i SLOBODE i da se malo manje brinem za sudbinu moje i sve druge dece ove zemlje. Mislim da mi u ovom trenutku to treba više od HLEBA.

Deni

pre 18 godina

Slazem se da je Legija ubica i da je dobio primerenu kaznu kao i svi ostali, ali ja bih voleo da se jednom za svagda utvrdi koliko su stvarno bili povezani bivsa vlast i Legija i kompanija. Jer ja cvrsto verujem da su Djindjic, Jovanovic i svi ostali bili vrlo usko povezani sa "zemunskim klanom", samo sto se to vec dve godine uspesno prikriva.

Djepeto

pre 18 godina

Veliki Dan! Svaka cast sudu. Ma neka su i samo egzekutori, da vidim sledeceg egzekutora kome sledi minimum 40 godina! Zaista veliki dan i za sudstvo i za sud i svaka cast sudiji koji je izdrzao sve napade i izrekao svoju presudu.

g.m.

pre 18 godina

Uloga R. Markovica i Bracanovica su ocigledno namerno potcenjenje, a sto je, verujem, najvise iznenadilo Milorada Ulemeka, a narocito ako je bukvalno shvatio Kostunicu koji rece da se Ulemek predao, jer "ima poverenja u novu vlast".

bosla

pre 18 godina

Obično se dešava da nalogodavaci i organizatori dobiju veće kazne od neposrednih izvršoica. U ovom slučaju se dogodilo obratno. Naravno možemo i da očekujemo da Vrhovi sud (kao i obično) obori presudu.
Za Slobu,Legiju,Bracanovića i ostale ima i jedan stih iz popularne pesmice:

"Veš-mašina budućnosti
nikad neće oprati
tamne mrlje prošlosti
na tvojoj beloj košulji"

Dejan-

pre 18 godina

Ono sto na osnovu komentara jako malo ljudi shvata je da nije problem sto je bivsi pripadnik Legije stranaca ucestvovao u strukturama vlasti (pa nece valjda lekara ili pisca da postave na takvu poziciju), vec sto je isti poceo da se bavi politickim cistkama. Mi smo kao civilizovano drustvo potpuno nezreli i jos ce mnogo vremena proci dok se mentalno ne priblizimo razvijenom svetu.

Zorica

pre 18 godina

Ovim cestitam Sudijskom vecu koje je imalo hrabrosti i morala da u strahovito nepovoljnoj klimi po istinu presudi na osnovu dokaza i cinjenica. Cestitam Natasi Micic i ostalim nosiocima Sablje, jer bez "Sablje" ne bi bilo panike u redovima izvrsilaca radova a time ni priznanja ni dokaza. Mrtve niko vratiti nece, ali pravda ipak pomaze njihovim najblizima da idu dalje kroz zivot. Kao sto rekose na godisnjicu u Srebrenici: "Neka osveta bude pravda". I neka tako bude uvek, jer u protivnom, ako nema zadovoljenja pravde, za osvetu ostaje samo novi zlocin. Odgovornost na sudijama upravo i jeste da pravdom sprecavaju nove zlocine. Zato, nadam se da ce i Vrhovni sud imati hrabrosti i integriteta da skine cinicni osmeh sa lica serijskom ubici.

ignjat

pre 18 godina

Meni nista nije jasno kakvi ljudi zive u Srbiji!
Nikako da se pomirimo sa stvarnoscu da u Srbiji zivi skoro jedna trecina ljudi kojima je sasvim normalna stvar ubiti nekog zbog nekih "visih" ciljeva. Oni su mi nekako i jasni, al mi nisu jasni ljudi koji ocekuju da se ta jedna trecina "opasulji" kao da oni nemaju pojma.

petrov dusanka

pre 18 godina

Jako se bojim da nas opet Kostunica ne namagarci. Bojim se da razgovori prilikom hapsenja Legije nisu bili o vremenu. Volela bih da ovaj put ne budem u pravu.

Kvazimodo

pre 18 godina

"Znao a nije rekao" i samo 4 godine. Pa to jednostavno nema ama bas nikakvog smisla. Znati da ce neko biti otet i ubijen i cutati o svemu tome je isto kao da si ga licno ubio manje vise.
Voleo bih da znam da ce i doticni debeli brka biti jedno 20 godina unutra, da malo razmisli covek o svemu, mozda postane svestan sta je radio. Mada sumnjam.
Sramota za presudu Bracanovicu.

mira

pre 18 godina

Svi nasi slavni heroji, patriote, zavrsise po zatvorima sto u Hagu, sto u Beogradu. Sta ce ova nasa jadna Srbija da se pati sa nama sacicom domacih izdajnika i stranih placenika

marko, usa

pre 18 godina

Nazalost "demontaza zla je nemoguca", sve dok drzavu vodi DSS. Ta nit koja spaja sva politicka ubistva ima i drugu stranu (barem u slucaju Djindjic) koja vodi i do vrhova sadasnje vlasti. Prema tome, utopija je vjerovati u pravdu u ovim okolnostima.

Srdjan, Ceska

pre 18 godina

Znaci za Legiju je zivot zavrsen!!! Kad uzmemo koliko je coveku godina - ovo za njega znaci dozivotna!!! GOTOV JE!!! Uf ala ovo dobro zvuci!!!:)))

Slim Shady

pre 18 godina

Kada su izrecene kazne ubicama Bosnjaka neko je napisao da je u nas maksimalna kazna 20 god. robij (sto sam i ja mislio). Sta je sad ovo? Ipak sramota za pravosudje (u slucaju Bosnjaka)?

Petar Petrovic

pre 18 godina

Hm,...da li vi zaista verujete da ce Legija ostati duze od godinu dana u zatvoru? Pa hajde malo razmislite, onako logicno. Zasto se sam predao, zasto su bila razna vidjenja sa njim???
Idemo malo realnije, molim vas!

Nenad, Vancouver

pre 18 godina

Danas sam slusao vesti na CNN kako je neki bombas-ludak postavljao bombe u porodilista u SAD gde su vrseni abortusi (u skladu sa zakonom ). Za svoja nedela osudjen je samo na dozivotnu robiju i zrtve njegovih sumanutih napada su komentarisale presudu kao preblagu u sred vesti (naravno niko to nije tumacio kao pritisak na sud). Medjutim ono sto je najinteresantnije je da je tip napisao knjigu, svoju biografiju, medjutim nece se obogatiti zato sto je sud odredio da sve pare koje zaradi od prodaje knjiga idu porodicama zrtava. Dakle isto bi ovde moglo biti primenjeno, nek Legija pise knjige ali sve pare od tiraza porodicama zrtava njegovih zlodela.

vlada

pre 18 godina

Aj dobro kad već ne moze smrtna. Milošević je sada i zvanično postao zločinac i u ovoj zemlji. Istorija će ga zapisati kao zločinca i ubicu!!!

gagac

pre 18 godina

Svidja mi se Socialisticka partija, kako samo zna da oceni i ocenjuje...sramota! Radomir Markovic je u istoj vreci sa Legijom i mislim da ga treba ostrije osuditi. Sto se tice 40 godinica za Legijicu tako sam i mislio, dobro je prosao.