Ponedeljak, 17.02.2020.

17:19

"Goodbye BiH, welcome RS-exit" VIDEO

"Goodbye BiH, welcome RS-exit", izjavio je danas srpski član Predsedništva BiH Milorad Dodik na početku obraćanja na posebnoj sednici Narodne skupštine RS.

Izvor: Tanjug

"Goodbye BiH, welcome RS-exit" VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

94 Komentari

Sortiraj po:

Zoki

pre 4 godine

Od odvajanja Republike Srpske mimo nekog sporazuma nema ništa. Međutim, ono što može da se dogodi, i to potpuno legalno, je da se parališe rad centralnih organa. Predstavnici RS mogu do besvesti da glasaju protiv i spreče usvajanje bilo koje odluke. Ne postoji mehanizam koji može da ih spreči u tome. Ovo u suštini ne bi bilo ništa novo, svojevremeno je Belgija bila paralisana na isti način.

Pogan

pre 4 godine

Valjda je to neka osnova demokratije.
(meni se cini, 17. februar 2020 22:32)

Ne, nije. To bi znacilo da ti u svom stanu mozes da proglasis novu drzavu. Ima epizoda Nadrealista o tome, pa gledaj.

Pljuvac svih stilova

pre 4 godine

Svaki dan se pise o istoj temi,samo drugi naslov i neka kao nova izjava i onda se sve strane popale i masa se svadja i napinje o stvarima koje ne mogu da kontrolisu,dok im zivoti prolaze . 32 godine slusam price o RS,Ex YU,Titu,Milosevicu,a evo poslednjih 20 godina i o Kosovu. Nista se nije promenilo u nasu korist niti su nam zivoti bolji,a mi i dalje pricamo o tome i svadjamo se dok nam zivoti prolaze. Zadovolji se narod prosekom,a svu energiju trosi na nebitne svadje i budalastine. Ako zeli RS da se odvoji od BiH mirnim putem okej,zasto da ne.Ukoliko zele da se pripoje Srbiji,zasto da ne ,ali mi tu nista ne mozemo,sve je to igra politicara i mocnika,obican narod se tu nista ne pita. Niko nas nije pitao da li zelimo Juga da se pocepa,da nam uzmu Kosovo itd. pa zasto bi nas sad neko nesto pitao. Radite na unapredjenju svojih zivota !

meni se cini

pre 4 godine

Ljudi moji, nikome nije do rata. Srpski pokusaj da zadrzi druge Republike (iako im je Ustav 1974.godine davao za pravo) se zavrsio katastrofalno. Jednako je besmislen pokusaj zadrzavanja RS u BiH ako to ne zele. Svaki narod koji predstavlja organizacionu celinu na nekoj teritoriji bi trebalo da moze da se izjasni kako hoce da zivi, sve dok garantuje prava onima koji se tu zateknu kao manjina. Valjda je to neka osnova demokratije.

stefann

pre 4 godine

Pisem drugi komentar jer sam zaboravio da dodam na prvi a to je da sam ja iz Srbije i da mene u ovo ne mesate ja ne idem u rat i ne idem da pucam na nikoga, mogu do Sarajeva jedino na CEVAPE, KUPUS SALATU i KAFICU !!! Ae uzdravlje

bojim se

pre 4 godine

Ovo je jedini tajming kojeg Dodik ima, jer za 15 dana Merkelica dodatno otvara granice i zapošljava. Sada Republika Srpska ima oko 750.000 stanovnika (sa Bošnjacima i nešto Hrvata). U publikaciji “Ovo je Republika Srpska”, Republički zavod za statistiku je objavio da je za pet godina Republika Srpska ostala bez 33 osnovne škole, ostvarila manjak od 5.457 osnovaca, dok je broj odjeljenja u osnovnim školama manji za 174.
I onda, ko će, ako zatreba, braniti ove odluke? Možda ljudi iz Srbije ili "dobrovoljci" i "plaćenici"? Ali, čime će se oni platiti? U ovome trenutku u BiH ima više migranata nego vojnosposobnih Srba. Ljudi, jeste zadnji trenutak da se nešto uradi, ali mislim da je već kasno. I opozicija (SDS, PDP i ostali) to napominju u Skupštini. Ide nova avantura i ovo je mnogo rizika. Ponovaljam i da je zadnji voz, jer nakon ove godine ga više neće ni teoretski biti. Srpska gubi svoju supstancu, onu najvažniju - ljude (kakve ingerencije, ustavni sudovi, NATO...)

Stex

pre 4 godine

Eto rata i ovdje u njemackoj, taman da ubijem ovog kolegu sto je sa mnom u sobi, bas se lose slazemo plata nam oko 2000e i stvarno nam je lose a i ima nas vise sada u njemackoj nego dole u bosni, samo sto mediji nece da objave koliko nas je otislo, izvini Nermine nocas cu da te zadavim pa nek ti djeca ostanu sirocici, dzaba mi je sef musliman a bolji je od moga bivseg gazde srbina.... Pustite nas da zivimo.... dosta nam je sto smo u tudjini.

Zemun grad SPO

pre 4 godine

RS je kao entitet priznata Dejtonskim sporazum. Tim sporazunom je potvrdjena BiH kao drzava dva entiteta Federacije i Republike Srpske. Pokusaj razbijanja BiH bi znacio rusenje Dejtonskog sporazuma. Garanti tog sporazuma su SAD, EU, NATO, Srbija i Hrvatska. Oni koji budu oznaceni za rusioce ,,Dejtona" stavljaju na kocku povoljnosti koje im je taj sporazum dao.Okolnosti za srpski narod u BiH su mnogo nepovoljnije nego 1992. Druga strana je sada bolje naoruzana nego tada.SAD, EU i NATO su garanti Dejtonske BiH i shodno tome ce je stititi. Aktuelni predsednik Turske je vise puta ponovio da mu je Alija Izetbegovic ostavio ,,odbranu Bosnjaka i Bosne u amanet. Bosanski Hrvati sada namiguju Dodiku, ali je sigurno da bi zvanican Zagreb stao na stranu Sarajeva.
Ukoliko narodi u BiH ne mogu naci zajednicki jezik kako bi ta drzava profunkcionisala onda je razlaz razumno resenje, ali u ovim okolnostima nije i legitimno. Legitimno bi bilo kada bi se vlasti u Banja Luci ogradile od politike zlocina, etnickog ciscenja, opsada gradova i genocida u Srebrenici olicene u Karadzicu i Mladicu.Zbog podrske toj politici Srbija je bila pod sankcijama citavog sveta.
Nemazka nikad ne bi dobila sansu za ekonomski oporavak, a kasnije i za ujedinjenje da se ponosila nacistima.Ako zele da odbrane interese RS i Srba u BiH vlasti u Banja Luci se moraju distancirati od politike zlocina iz devedesetih.

OKH

pre 4 godine

Kako ce se zvat ovaj entitet ako ovo Dodiku uspije? Dali ce bit Repulika Srpska u Rebublici Srbij? (Sto zvuci smijesno) Ili ce se novi entitet Srbije zvati Republika Bosanska? (Sto bi bilo izuzetno ironicno zar ne?)

Dragan

pre 4 godine

Nacionalizam. Naročito na Balkanu. Najgori opijat! Jedan smo narod slovenski, a delimo se, to nam je hobi. Kad pametnija posla nemamo. A ja Holanđanima objašnjavam naše podele, jezike, religije... Oni me u čudu gledaju, pa se smeju, pa ne nveruju, pa opet u čudu gledaju... Balkan. Al' volim ga!

Pantelija

pre 4 godine

Bude li i samo naznaka rata, pukne li slucajno puska u bilo kom pravcu, ja se kupim sa porodicom i odlazim sa ovih prostora. Ko je doziveo i preziveo sve od 90-tih do danas jasno mu je kako su svi narodi najebali zbog politicara lopova i mafijasa, i dan danas nas jasu. Suvise dragocen je nas zivot i ne treba ga uludo davati zarad ideala mafijasa i nacionalista.

legolas

pre 4 godine

Najgori smo, kako god da razmisljamo i koje god da smo orijentacije Istok Zapad Evropa Amerika. Rusija ovi ili oni,samo kod nas ima da pripadnike naseg naroda osudjujemo pljujemo spremni da ih se odreknemo!!!! Sebičnost kukavičluk neznanje u prvom redu, bezobzirnost, ni trunke osećaja za drugog, ubiše u pojam globalni trendovi i našeg čoveka. Ljudi su diskriminisani, pod stalnim pritiskom i pretnjom, izdržavaju torturu već dve decenije,isto kao na Kosovu i Metohiji, potpiše se Briselski sporazum Albanci ne ispune ništa mi sve.Isto u Bosni oduzimaju im ingerencije i prava i prebacuju na državni odnosno muslimanski deo, traje godinama ta igra, dok je ne razvlaste. Nigde potpisa o tome nigde dogovora i pristanka srpskih političara ali se precutno ispod žita, uticajem Zapadnih zemalja radi.I ljudima prekipelo, i kažu ili zaustavite taj proces ili ćemo pitati narod šta kaže o tome. Da li želi da živi pod muslimanskom vladom. Tamo se rat vodio, i Srbi su se izborili za državu svog naroda na frontu a to joj otimaju, polako i u fazama.I ako ne jauknu i ne kažu nesto nestaće i država i Srbi kao narod na tim prostorima.Umesto da ih svi zajedno podrzimo ohrabrimo mi ih vec pljujemo osudjujemo i odbacujemo. Uzas. Kao da smo im neprijatelji a ne sunarodnici. Niko nije spomenuo ni rat ni puške,Velika Britanija je izasla iz EU bez da se zaratilo. Referendum sporazum, ruka ruci i to je to. Sto kod nas ne bi moglo isto. Ako je muslimanima stalo do BIH neka prestanu da je unižavaju i razvlašcuju u dogovoru sa strancima i problem rešen.

cobo

pre 4 godine

Evo Nemacka je jedna od vodecih demokratija i starog uhodanog pravnog sistema po kojem se naveliko riktaju i druge evropske drzave a i pravni sistem EU pa i sud u Strassburgu ali...
Ali u Nemackoj drzava ima samo zemljiste gde su drzavne institucije,kasarne,Bundesautobahn(savezni autoput)Bundesstrassen(savezni brzi putevi i magistrale)zeleznicke pruge....
Šuma i livada nemacka drzava ne poseduje,u Nemackoj ne postoje javna poljoprivredna dobra dok su šume ili privatne ili opštinske (kao što su u BiH) jer nigde u BiH katastarski nisu njive oranice i šume upisane na drzavu nego na opštine i nije dovoljno uz pomoc stranih sudija u ustavnom sudu BiH progurati presudu nego se mora pogledati u katasterske knjige,s toga RS ima dobre argumente pred evropskim sudovima!

mare

pre 4 godine

bas me briga, za Bosnu, Hrvatsku, Kosovo,Crnu Goru. resavajte svoje probleme sami, ako ne znate kako onda ratujte. Sto bi svi osim Srba imali sva prava. ako ne mozete da se dogovorite vi se tucite ali bez nas preko drine. 90ih sam bio dete ali se secam da su ratno sposobni bosanski Srbi blejali po bg i vrbovali ovdasnju decu u stilu vi se ovde ladite a Srbi ginu pa koga navataju, ali se oni na ratiste nisu vracali. a o ovom Dodiku mislim da je klasican prevarant koji se baskari na talasu patriotskih nebuloza. u ostalom ukoliko nije sposoban da se za dobrobit svog naroda izbori mirnim putem neka pusti nekog drugog...

nesa80

pre 4 godine

nase bivse drzave su se toliko iscepkale da ja tu vise ne znam ni sta je ta republika srpska i gde pripada.valjda ovaj narod iz bivse jugoslavije ima kompleks drzavica,svi bi da budu neka drzava pa makar bila i jedna ulica,u zivotu nam je bitno da imamo naziv drzave i svoj glavni grad a na kraju svi pobegnu u nemacku,pametan narod nema sta,ostace od jugoslavije jedna njiva i tri sljive i na kraju ce amerika da napravi deponiju za nuklearni otpad

Smrtno ozbiljan

pre 4 godine

Nije mi jasno zasto je Ustavni sud BIH, 25 godina posle potpisivanja Dejtonskog sporazuma, doneo odluku koju je doneo. Molim one koji zive u Bosni da objasne o cemu se radi jer iz medija sigurno necemo razumeti nista. Unapred hvala.
(kizza, 17. februar 2020 17:35)

Jarane, tek nama ništa nije jasno!!!

poy

pre 4 godine

Nikola

Varas se, ne moze RS bude kompenzacija za izgubljeno Kosovo, jer je RS samo entitet i deo medjunarodne priznate drzave BiH i ne moze da se odvoji bez pristanka sva tri naroda.

Rajke

pre 4 godine

Uskoro krecu ponovo pregovori o Kosovu tako da je ovo dobar tajming da se resi sve, taman i predsedniku Trampu dobro dodje veliki mirovni uspeh

Dejan

pre 4 godine

Glupost
Za sve koji podrzavaju. Najgljuplja moguca predstava koja ce RS kostati konstutivnost. Sad RS krsi otvoreno Dejtonski sporazum. Albanci, Crnogorci, Hrvati, Bosjnaci ispadaju vestiji u diplomatiji nego Srbi. Oni ispod zita odrade posao a Srbi glavom kroz zid i preko seljacke demagogije izgube sve.

mostarac

pre 4 godine

Smetala je himna, ukinuta je, smetao je grb na zastavi RS i on je ukinut, pa se preslo na Dan RS. Ne znam imaju li granice napada na RS? I kad je dosta?! Veliki pozdrav
(Nucky Thompson, 17. februar 2020 18:59)
. Smetala je i vama zastava RBiH pa smo je se odrekli zbog vas i usvojili ovu sadašnju. Smetala vam je i himna "Jedna si jedina" iako se u njoj ni jedna nacija ne spominje. Odrekli smo se i nje zbog vas i prihvatili ovu bez teksta. Odrekli smo se naziva Republika Bosna i Hercegovina te prihvatili samo Bosna i Hercegovina a da bismo vama udovoljili nadajući se da ćete već jednom biti zadovoljni. I opet vi nećete ni ovu državu, ni zastavu ni himnu.

bratska sloga

pre 4 godine

Rascep između Srba i Crnogoraca, sada rascep između Srba iz Bosne i Srba iz Srbije. Sa rascepom između Srba u Šumadiji ćemo pričekati, ne dugo.

icko

pre 4 godine

Vi bi u Evropu , Putin da vam odobrava.
Baš zbog Rusije šanse za ovu Dodikovu ludoriju ravne su nuli što se Evrope
tiće .Ekonomska blokada zapada i srpski narod će mu sam presuditi.
On ratovati neće nego će se samo još malo obogatiti.
Konfederalizacija Bosne kao što je trebalo biti sa SFRJ da je bilo političke volje bilo bi jedino rešenje.
Ne bismo imali krvavi rat da je bilo tako, bili bismo u EU ali ne nužno i u NATU jer bi geopolitička situacija bila drugačija.
Dakle pravna pomoć Evrope konfederalni ustroj, ustavom onemogućiti majorizaciju jednog naroda nad drugima i favorizirati građanske vrijednosti
življenja i naravno koristiti ekonomsku pomoć koju bi Bosna dobila.
Bosna ima budućnost. U protivnom biti će krvi do koljena jer ima puno trusnih područja koja će eksplodirati.
Zapad ovaj eksperiment dozvoliti neće uostalom gledajte igra je počela,
ne mogu vjerovati da se može ponoviti zlo devedesetih.

Bez rata molicu

pre 4 godine

Imam prijatelje u Sarajevu i Tuzli i Muslimanske veroispovesti su,volim ih i postujem isto kao i prijatelje iz Banja Luke i Bjeljine... DOSTA RATA, MI SMO JEDAN NAROD KOGA JE POLITIKA UNISTILA☹️... Ajde da pijemo i jedemo zajedno!

Utin

pre 4 godine

# Republika Srpska ima više prava o samostalnosti,nego što ima kosovo,tj kosovo uopšte i nema

Eto vidis. Sta ili ko odredjuje da li neko ima pravo na samostalnost? To odredjuje politika, i kraj. Ta politika ako je losa ides u rat, ako je dobra svako na svoju stranu. Narod se ne pita nista, kao u slotskoj, kao u spaniji. Dodik je pre deset godina pricao da je srebrenica genocid sada prica drugo. Sta je to nego politika

Kofice i lopatice

pre 4 godine

Svaki medjunarodni predstavnik u Bosni kaze jedno te isto, sta ce da se desi u slucaju odvajanja RS-a, a to je da ce NATO da intervenira.

Mrso

pre 4 godine

Nema ništa od toga ljudi. Ne treba samo upotrebljavati ruzne reci i postupke, het ostanu dobro urezane. Prosli rat nas je skoro pa unistio, a ovaj bi nas sigurno dokrajcio

Dušan

pre 4 godine

Čitam ovde dosta komentara koji osporavaju ovo što kaže Dodik,jer pretpostavljam da se komentari sa drugačijim stavom cenzurišu...Mene samo interesuje,zašto ljudi tako subjektivno rasudjuju,tj zašto ne budu malo objektivni...zašto se samo Srbima ne dozvoljava ništa?zašto ne mogu da izadju iz bih i pripoje se kome god hoće,ili da budu samostalni ako hoće...zašto je to loše i pogrešno?Jel to nije demokratija,pravo većine?..zašto je moglo kosovo,koje je bilo pokrajina,a ne može republika u sastavu bih?...plus,Republika Srpska ima više prava o samostalnosti,nego što ima kosovo,tj kosovo uopšte i nema..Ali svima smeta Srpska,i gde će i šta će ona...Pa sa Srbijom će naravno,što je to pogrešno i loše...Ako se bih otcepila i izašla iz Juge,a nije imala pravo,moze i Srpska iz bih,i to sa pravom...Pozz

cika steva

pre 4 godine

Smetala je himna, ukinuta je, smetao je grb na zastavi RS i on je ukinut, pa se preslo na Dan RS. Ne znam imaju li granice napada na RS? I kad je dosta?!
Veliki pozdrav
(Nucky Thompson)

Imaju, kada RS shvatoi da pripada jednako svim Bosancima (svih nacija i vera - znaci ni himna ni dan drzavnosti ni zastava ne mogu odrazavati samo srpski identitet. Sto se tice svojine - pa nisam pravnik kao ni ti a noisam ni procitao obrazlozenje kao verovatno ni ti. Kao ni zakon u Crnoj Gori, samo hajka i poznati narativi.

neno

pre 4 godine

Ni sa rusima nemamo nista zajednicko,a ocekujemo od njih da nas naoruzaju,da nas brane.A mi kada trebamo samo da damo podršku svome narodu pokazujemo kukavicluk.

Nikola

pre 4 godine

Kao sto Beograd treba da pusti Kosovo, tako i Sarajevo treba da pusti RS, sustina je vrlo jednostavna, MIR umesto stalnih tenzija, tesko je silom sjedinjavati duboko podeljena drustva, gubi se dragocena energija i vreme na to umesto da gledamo da zivimo kvalitetnije. Veoma smo prolazna bica, zivotni vek nam je jako kratak, nema smisla gubiti zivote, ili prosto godine zivota u ovakvim pat pozicijama koje imamo u ovoj regiji. Granice i imena drzava su se stalno menjale kroz istoriju, i verovatno ce se i dalje menjati, pa je mislim malo glupo zbog toga izgubiti zivot ili provesti zivot u stalnoj napetosti. Stoga mislim da svako ko osnovano ima pravo da bude suverena drzava, to i treba da bude, da svi pruzimo jedni drugima ruku i da se trudimo da zajedno napredujemo i nadjemo neke druge nacine da budemo ujedinjeni kao drzave. Ovo svakako nije ni pitanje za vecinu normalnih ljudi, ali sa nivoa drzavnosti samo neki liberalni pristup bi nam omogucio da u buducnosti se vise bavimo nekim lepsim temama.

Србин 100%

pre 4 godine

Ako su mogli svi da dobiju nezavisnost od Jugoslavije, i ako Kosovo može da dobije nezavisnost zbog čega realno ne bi mogla i Republika Srpska, i to sve može da se reši na miran i civilizovan način.

sarajlija

pre 4 godine

Poštovane komšije i prijatelji Srbi!
Ja sam sarajlija,Bošnjak,veteran prošlog rata,ranjen sam u odbrani grada.Nikad nijednom Srbinu nisam ružnu riječ uputio a kamoli opalio čvoku.Imam dosta poznanika i dobrih prijatelja među Srbima.Nikad ružne riječi,nikad ružnog gesta.Nemojte padati na folove političara jer oni ovakvom retorikom održavaju svoju vlast.Uvijek je bila podjela na državnu i privatnu zemlju,šumu,livade i oranice.U BiH ne postoje dvije države nego jedna i normalno je da recimo državna šuma na Romaniji ili Kozari bude knjižena kao vlasništvo BiH kao što se kaže da BiH ima morsku obalu i Neum,neće valjda biti federalno more i obala?
Želim da vas zamolim kao ljude,prijatelje,komšije i kao braću-ne srljajte u ponovni sukob.Meni se više ne ratuje niti dam svoje dijete.Ali,imam rodbine koji žive u RS i da ih sutra neko opet protjera kao 1992 ili da ih opljačka i popali,samo što su Bošnjaci-Muslimani...ne bi se dobro zavrsilo,vjerujte.Nema više topova i tenkova JNA iznad grada,nema 13 kasarni niti 150 000 Srba oko Sarajeva.Nedao Bog pa se nađe budala da opet opali granatu na Sarajevo...ne bi kamen niti kokošinjac ostali čitavi do Drine.Dodik nema para penzije da isplati,a hoce drzavu?

Srpska posla

pre 4 godine

Браво. Да нам Дрина буде кичма, а не граница!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Beograd, 17. februar 2020 17:32)

Izgleda da će nam i kičma biti kriva kao Drina - od batina.

Nucky Thompson

pre 4 godine

@sarajlija, moram malo da te ispravim, Bh fakticki jeste sastavljena od RS i Kantona BH popularno zvanim Federacija BH. Kao ucesnik rata, samo sa druge strane ja te odlicno razumijem. BH nema svoju granicu ni teritoriju, taj zakon nikad nije donesen, a odluka suda je jako opasna. Zemlja koja pripada RS, ili gradu/opstini u RS je samo vlasnistvo RS a nikako BH, i ova odluka je nista drugo nego otimacina. Smetala je himna, ukinuta je, smetao je grb na zastavi RS i on je ukinut, pa se preslo na Dan RS. Ne znam imaju li granice napada na RS? I kad je dosta?!
Veliki pozdrav

2xR

pre 4 godine

Znači Milosevic sa svom onom armadom nije uspeo dobiti komadanje Bosne a ovaj misli da ce tek tako uzeti pola drzave i pripojiti se Srbiji...e Milorade gde ti je pamet?!

Branko

pre 4 godine

Vrlo brzo ce ga spustiti na zemlju.Jedan razgovor ,pa poneki kompromitujuci video,pa neki racun u nekoj banci preko...Pa da li neko misli da u stranim obavestajnim sluzbama rade ovce?!

Miloš

pre 4 godine

Ovo je početak kraja Republike Srpske.
Ne zbog Muslimana i Hrvata, nego što Zapad zna da iza ove priče stoji Rusija.
Rusija je izgubila Crnu Goru, Makedoniju a Vučićev režim je nepouzdan. Pokušavaju da naprave novu državu za svoj uticaj.
To će RS koštati opstanka.

Tajni detektiv Djido Mova

pre 4 godine

Izgubis Kosovo koje 10 vekova svedoci nasoj istoriji, dobijes R.Srpsku sa kojom nemamo apsolutno nista zajednicko, stvarajte sebi drzavu ali se ne pozivajte na Srbiju, dosta su nas parcali i bombardovali!

danguba

pre 4 godine

Ok, i to je to. A jel imamo mozda neki plan za poslije? Osim, da arcite i raskrcmite ovo nesto zemlje i prirodnih bogatstava sto je preostalo, te da isisate i podljednju marku iz budzeta, kroz namjestene tendere... Ok, i to je neki plan. Imas svoju drzavu, svoj parlament, svoju policiju, svoje sudove..., pa El Chapo bi ti pozavidio.

Konfučije

pre 4 godine

Pusta priča a i novinari samo klimaju glavom. Čak i da raspiše referendum i proglasi nezavisnost, šta sa distrikt Brčko? Tu je RS razdvojena na dva dela i šta potući NATO i to je to.

kizza

pre 4 godine

Nije mi jasno zasto je Ustavni sud BIH, 25 godina posle potpisivanja Dejtonskog sporazuma, doneo odluku koju je doneo. Molim one koji zive u Bosni da objasne o cemu se radi jer iz medija sigurno necemo razumeti nista. Unapred hvala.

sarajlija

pre 4 godine

Poštovane komšije i prijatelji Srbi!
Ja sam sarajlija,Bošnjak,veteran prošlog rata,ranjen sam u odbrani grada.Nikad nijednom Srbinu nisam ružnu riječ uputio a kamoli opalio čvoku.Imam dosta poznanika i dobrih prijatelja među Srbima.Nikad ružne riječi,nikad ružnog gesta.Nemojte padati na folove političara jer oni ovakvom retorikom održavaju svoju vlast.Uvijek je bila podjela na državnu i privatnu zemlju,šumu,livade i oranice.U BiH ne postoje dvije države nego jedna i normalno je da recimo državna šuma na Romaniji ili Kozari bude knjižena kao vlasništvo BiH kao što se kaže da BiH ima morsku obalu i Neum,neće valjda biti federalno more i obala?
Želim da vas zamolim kao ljude,prijatelje,komšije i kao braću-ne srljajte u ponovni sukob.Meni se više ne ratuje niti dam svoje dijete.Ali,imam rodbine koji žive u RS i da ih sutra neko opet protjera kao 1992 ili da ih opljačka i popali,samo što su Bošnjaci-Muslimani...ne bi se dobro zavrsilo,vjerujte.Nema više topova i tenkova JNA iznad grada,nema 13 kasarni niti 150 000 Srba oko Sarajeva.Nedao Bog pa se nađe budala da opet opali granatu na Sarajevo...ne bi kamen niti kokošinjac ostali čitavi do Drine.Dodik nema para penzije da isplati,a hoce drzavu?

Miloš

pre 4 godine

Ovo je početak kraja Republike Srpske.
Ne zbog Muslimana i Hrvata, nego što Zapad zna da iza ove priče stoji Rusija.
Rusija je izgubila Crnu Goru, Makedoniju a Vučićev režim je nepouzdan. Pokušavaju da naprave novu državu za svoj uticaj.
To će RS koštati opstanka.

kizza

pre 4 godine

Nije mi jasno zasto je Ustavni sud BIH, 25 godina posle potpisivanja Dejtonskog sporazuma, doneo odluku koju je doneo. Molim one koji zive u Bosni da objasne o cemu se radi jer iz medija sigurno necemo razumeti nista. Unapred hvala.

Tajni detektiv Djido Mova

pre 4 godine

Izgubis Kosovo koje 10 vekova svedoci nasoj istoriji, dobijes R.Srpsku sa kojom nemamo apsolutno nista zajednicko, stvarajte sebi drzavu ali se ne pozivajte na Srbiju, dosta su nas parcali i bombardovali!

2xR

pre 4 godine

Znači Milosevic sa svom onom armadom nije uspeo dobiti komadanje Bosne a ovaj misli da ce tek tako uzeti pola drzave i pripojiti se Srbiji...e Milorade gde ti je pamet?!

Bez rata molicu

pre 4 godine

Imam prijatelje u Sarajevu i Tuzli i Muslimanske veroispovesti su,volim ih i postujem isto kao i prijatelje iz Banja Luke i Bjeljine... DOSTA RATA, MI SMO JEDAN NAROD KOGA JE POLITIKA UNISTILA☹️... Ajde da pijemo i jedemo zajedno!

Srpska posla

pre 4 godine

Браво. Да нам Дрина буде кичма, а не граница!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Beograd, 17. februar 2020 17:32)

Izgleda da će nam i kičma biti kriva kao Drina - od batina.

Dušan

pre 4 godine

Čitam ovde dosta komentara koji osporavaju ovo što kaže Dodik,jer pretpostavljam da se komentari sa drugačijim stavom cenzurišu...Mene samo interesuje,zašto ljudi tako subjektivno rasudjuju,tj zašto ne budu malo objektivni...zašto se samo Srbima ne dozvoljava ništa?zašto ne mogu da izadju iz bih i pripoje se kome god hoće,ili da budu samostalni ako hoće...zašto je to loše i pogrešno?Jel to nije demokratija,pravo većine?..zašto je moglo kosovo,koje je bilo pokrajina,a ne može republika u sastavu bih?...plus,Republika Srpska ima više prava o samostalnosti,nego što ima kosovo,tj kosovo uopšte i nema..Ali svima smeta Srpska,i gde će i šta će ona...Pa sa Srbijom će naravno,što je to pogrešno i loše...Ako se bih otcepila i izašla iz Juge,a nije imala pravo,moze i Srpska iz bih,i to sa pravom...Pozz

Konfučije

pre 4 godine

Pusta priča a i novinari samo klimaju glavom. Čak i da raspiše referendum i proglasi nezavisnost, šta sa distrikt Brčko? Tu je RS razdvojena na dva dela i šta potući NATO i to je to.

cika steva

pre 4 godine

Smetala je himna, ukinuta je, smetao je grb na zastavi RS i on je ukinut, pa se preslo na Dan RS. Ne znam imaju li granice napada na RS? I kad je dosta?!
Veliki pozdrav
(Nucky Thompson)

Imaju, kada RS shvatoi da pripada jednako svim Bosancima (svih nacija i vera - znaci ni himna ni dan drzavnosti ni zastava ne mogu odrazavati samo srpski identitet. Sto se tice svojine - pa nisam pravnik kao ni ti a noisam ni procitao obrazlozenje kao verovatno ni ti. Kao ni zakon u Crnoj Gori, samo hajka i poznati narativi.

danguba

pre 4 godine

Ok, i to je to. A jel imamo mozda neki plan za poslije? Osim, da arcite i raskrcmite ovo nesto zemlje i prirodnih bogatstava sto je preostalo, te da isisate i podljednju marku iz budzeta, kroz namjestene tendere... Ok, i to je neki plan. Imas svoju drzavu, svoj parlament, svoju policiju, svoje sudove..., pa El Chapo bi ti pozavidio.

Dejan

pre 4 godine

Glupost
Za sve koji podrzavaju. Najgljuplja moguca predstava koja ce RS kostati konstutivnost. Sad RS krsi otvoreno Dejtonski sporazum. Albanci, Crnogorci, Hrvati, Bosjnaci ispadaju vestiji u diplomatiji nego Srbi. Oni ispod zita odrade posao a Srbi glavom kroz zid i preko seljacke demagogije izgube sve.

Stex

pre 4 godine

Eto rata i ovdje u njemackoj, taman da ubijem ovog kolegu sto je sa mnom u sobi, bas se lose slazemo plata nam oko 2000e i stvarno nam je lose a i ima nas vise sada u njemackoj nego dole u bosni, samo sto mediji nece da objave koliko nas je otislo, izvini Nermine nocas cu da te zadavim pa nek ti djeca ostanu sirocici, dzaba mi je sef musliman a bolji je od moga bivseg gazde srbina.... Pustite nas da zivimo.... dosta nam je sto smo u tudjini.

mostarac

pre 4 godine

Smetala je himna, ukinuta je, smetao je grb na zastavi RS i on je ukinut, pa se preslo na Dan RS. Ne znam imaju li granice napada na RS? I kad je dosta?! Veliki pozdrav
(Nucky Thompson, 17. februar 2020 18:59)
. Smetala je i vama zastava RBiH pa smo je se odrekli zbog vas i usvojili ovu sadašnju. Smetala vam je i himna "Jedna si jedina" iako se u njoj ni jedna nacija ne spominje. Odrekli smo se i nje zbog vas i prihvatili ovu bez teksta. Odrekli smo se naziva Republika Bosna i Hercegovina te prihvatili samo Bosna i Hercegovina a da bismo vama udovoljili nadajući se da ćete već jednom biti zadovoljni. I opet vi nećete ni ovu državu, ni zastavu ni himnu.

Branko

pre 4 godine

Vrlo brzo ce ga spustiti na zemlju.Jedan razgovor ,pa poneki kompromitujuci video,pa neki racun u nekoj banci preko...Pa da li neko misli da u stranim obavestajnim sluzbama rade ovce?!

bratska sloga

pre 4 godine

Rascep između Srba i Crnogoraca, sada rascep između Srba iz Bosne i Srba iz Srbije. Sa rascepom između Srba u Šumadiji ćemo pričekati, ne dugo.

Nucky Thompson

pre 4 godine

@sarajlija, moram malo da te ispravim, Bh fakticki jeste sastavljena od RS i Kantona BH popularno zvanim Federacija BH. Kao ucesnik rata, samo sa druge strane ja te odlicno razumijem. BH nema svoju granicu ni teritoriju, taj zakon nikad nije donesen, a odluka suda je jako opasna. Zemlja koja pripada RS, ili gradu/opstini u RS je samo vlasnistvo RS a nikako BH, i ova odluka je nista drugo nego otimacina. Smetala je himna, ukinuta je, smetao je grb na zastavi RS i on je ukinut, pa se preslo na Dan RS. Ne znam imaju li granice napada na RS? I kad je dosta?!
Veliki pozdrav

stefann

pre 4 godine

Pisem drugi komentar jer sam zaboravio da dodam na prvi a to je da sam ja iz Srbije i da mene u ovo ne mesate ja ne idem u rat i ne idem da pucam na nikoga, mogu do Sarajeva jedino na CEVAPE, KUPUS SALATU i KAFICU !!! Ae uzdravlje

Србин 100%

pre 4 godine

Ako su mogli svi da dobiju nezavisnost od Jugoslavije, i ako Kosovo može da dobije nezavisnost zbog čega realno ne bi mogla i Republika Srpska, i to sve može da se reši na miran i civilizovan način.

Kofice i lopatice

pre 4 godine

Svaki medjunarodni predstavnik u Bosni kaze jedno te isto, sta ce da se desi u slucaju odvajanja RS-a, a to je da ce NATO da intervenira.

Zemun grad SPO

pre 4 godine

RS je kao entitet priznata Dejtonskim sporazum. Tim sporazunom je potvrdjena BiH kao drzava dva entiteta Federacije i Republike Srpske. Pokusaj razbijanja BiH bi znacio rusenje Dejtonskog sporazuma. Garanti tog sporazuma su SAD, EU, NATO, Srbija i Hrvatska. Oni koji budu oznaceni za rusioce ,,Dejtona" stavljaju na kocku povoljnosti koje im je taj sporazum dao.Okolnosti za srpski narod u BiH su mnogo nepovoljnije nego 1992. Druga strana je sada bolje naoruzana nego tada.SAD, EU i NATO su garanti Dejtonske BiH i shodno tome ce je stititi. Aktuelni predsednik Turske je vise puta ponovio da mu je Alija Izetbegovic ostavio ,,odbranu Bosnjaka i Bosne u amanet. Bosanski Hrvati sada namiguju Dodiku, ali je sigurno da bi zvanican Zagreb stao na stranu Sarajeva.
Ukoliko narodi u BiH ne mogu naci zajednicki jezik kako bi ta drzava profunkcionisala onda je razlaz razumno resenje, ali u ovim okolnostima nije i legitimno. Legitimno bi bilo kada bi se vlasti u Banja Luci ogradile od politike zlocina, etnickog ciscenja, opsada gradova i genocida u Srebrenici olicene u Karadzicu i Mladicu.Zbog podrske toj politici Srbija je bila pod sankcijama citavog sveta.
Nemazka nikad ne bi dobila sansu za ekonomski oporavak, a kasnije i za ujedinjenje da se ponosila nacistima.Ako zele da odbrane interese RS i Srba u BiH vlasti u Banja Luci se moraju distancirati od politike zlocina iz devedesetih.

icko

pre 4 godine

Vi bi u Evropu , Putin da vam odobrava.
Baš zbog Rusije šanse za ovu Dodikovu ludoriju ravne su nuli što se Evrope
tiće .Ekonomska blokada zapada i srpski narod će mu sam presuditi.
On ratovati neće nego će se samo još malo obogatiti.
Konfederalizacija Bosne kao što je trebalo biti sa SFRJ da je bilo političke volje bilo bi jedino rešenje.
Ne bismo imali krvavi rat da je bilo tako, bili bismo u EU ali ne nužno i u NATU jer bi geopolitička situacija bila drugačija.
Dakle pravna pomoć Evrope konfederalni ustroj, ustavom onemogućiti majorizaciju jednog naroda nad drugima i favorizirati građanske vrijednosti
življenja i naravno koristiti ekonomsku pomoć koju bi Bosna dobila.
Bosna ima budućnost. U protivnom biti će krvi do koljena jer ima puno trusnih područja koja će eksplodirati.
Zapad ovaj eksperiment dozvoliti neće uostalom gledajte igra je počela,
ne mogu vjerovati da se može ponoviti zlo devedesetih.

Pantelija

pre 4 godine

Bude li i samo naznaka rata, pukne li slucajno puska u bilo kom pravcu, ja se kupim sa porodicom i odlazim sa ovih prostora. Ko je doziveo i preziveo sve od 90-tih do danas jasno mu je kako su svi narodi najebali zbog politicara lopova i mafijasa, i dan danas nas jasu. Suvise dragocen je nas zivot i ne treba ga uludo davati zarad ideala mafijasa i nacionalista.

mare

pre 4 godine

bas me briga, za Bosnu, Hrvatsku, Kosovo,Crnu Goru. resavajte svoje probleme sami, ako ne znate kako onda ratujte. Sto bi svi osim Srba imali sva prava. ako ne mozete da se dogovorite vi se tucite ali bez nas preko drine. 90ih sam bio dete ali se secam da su ratno sposobni bosanski Srbi blejali po bg i vrbovali ovdasnju decu u stilu vi se ovde ladite a Srbi ginu pa koga navataju, ali se oni na ratiste nisu vracali. a o ovom Dodiku mislim da je klasican prevarant koji se baskari na talasu patriotskih nebuloza. u ostalom ukoliko nije sposoban da se za dobrobit svog naroda izbori mirnim putem neka pusti nekog drugog...

Mrso

pre 4 godine

Nema ništa od toga ljudi. Ne treba samo upotrebljavati ruzne reci i postupke, het ostanu dobro urezane. Prosli rat nas je skoro pa unistio, a ovaj bi nas sigurno dokrajcio

Utin

pre 4 godine

# Republika Srpska ima više prava o samostalnosti,nego što ima kosovo,tj kosovo uopšte i nema

Eto vidis. Sta ili ko odredjuje da li neko ima pravo na samostalnost? To odredjuje politika, i kraj. Ta politika ako je losa ides u rat, ako je dobra svako na svoju stranu. Narod se ne pita nista, kao u slotskoj, kao u spaniji. Dodik je pre deset godina pricao da je srebrenica genocid sada prica drugo. Sta je to nego politika

bojim se

pre 4 godine

Ovo je jedini tajming kojeg Dodik ima, jer za 15 dana Merkelica dodatno otvara granice i zapošljava. Sada Republika Srpska ima oko 750.000 stanovnika (sa Bošnjacima i nešto Hrvata). U publikaciji “Ovo je Republika Srpska”, Republički zavod za statistiku je objavio da je za pet godina Republika Srpska ostala bez 33 osnovne škole, ostvarila manjak od 5.457 osnovaca, dok je broj odjeljenja u osnovnim školama manji za 174.
I onda, ko će, ako zatreba, braniti ove odluke? Možda ljudi iz Srbije ili "dobrovoljci" i "plaćenici"? Ali, čime će se oni platiti? U ovome trenutku u BiH ima više migranata nego vojnosposobnih Srba. Ljudi, jeste zadnji trenutak da se nešto uradi, ali mislim da je već kasno. I opozicija (SDS, PDP i ostali) to napominju u Skupštini. Ide nova avantura i ovo je mnogo rizika. Ponovaljam i da je zadnji voz, jer nakon ove godine ga više neće ni teoretski biti. Srpska gubi svoju supstancu, onu najvažniju - ljude (kakve ingerencije, ustavni sudovi, NATO...)

Rajke

pre 4 godine

Uskoro krecu ponovo pregovori o Kosovu tako da je ovo dobar tajming da se resi sve, taman i predsedniku Trampu dobro dodje veliki mirovni uspeh

Nikola

pre 4 godine

Kao sto Beograd treba da pusti Kosovo, tako i Sarajevo treba da pusti RS, sustina je vrlo jednostavna, MIR umesto stalnih tenzija, tesko je silom sjedinjavati duboko podeljena drustva, gubi se dragocena energija i vreme na to umesto da gledamo da zivimo kvalitetnije. Veoma smo prolazna bica, zivotni vek nam je jako kratak, nema smisla gubiti zivote, ili prosto godine zivota u ovakvim pat pozicijama koje imamo u ovoj regiji. Granice i imena drzava su se stalno menjale kroz istoriju, i verovatno ce se i dalje menjati, pa je mislim malo glupo zbog toga izgubiti zivot ili provesti zivot u stalnoj napetosti. Stoga mislim da svako ko osnovano ima pravo da bude suverena drzava, to i treba da bude, da svi pruzimo jedni drugima ruku i da se trudimo da zajedno napredujemo i nadjemo neke druge nacine da budemo ujedinjeni kao drzave. Ovo svakako nije ni pitanje za vecinu normalnih ljudi, ali sa nivoa drzavnosti samo neki liberalni pristup bi nam omogucio da u buducnosti se vise bavimo nekim lepsim temama.

poy

pre 4 godine

Nikola

Varas se, ne moze RS bude kompenzacija za izgubljeno Kosovo, jer je RS samo entitet i deo medjunarodne priznate drzave BiH i ne moze da se odvoji bez pristanka sva tri naroda.

neno

pre 4 godine

Ni sa rusima nemamo nista zajednicko,a ocekujemo od njih da nas naoruzaju,da nas brane.A mi kada trebamo samo da damo podršku svome narodu pokazujemo kukavicluk.

Dragan

pre 4 godine

Nacionalizam. Naročito na Balkanu. Najgori opijat! Jedan smo narod slovenski, a delimo se, to nam je hobi. Kad pametnija posla nemamo. A ja Holanđanima objašnjavam naše podele, jezike, religije... Oni me u čudu gledaju, pa se smeju, pa ne nveruju, pa opet u čudu gledaju... Balkan. Al' volim ga!

Smrtno ozbiljan

pre 4 godine

Nije mi jasno zasto je Ustavni sud BIH, 25 godina posle potpisivanja Dejtonskog sporazuma, doneo odluku koju je doneo. Molim one koji zive u Bosni da objasne o cemu se radi jer iz medija sigurno necemo razumeti nista. Unapred hvala.
(kizza, 17. februar 2020 17:35)

Jarane, tek nama ništa nije jasno!!!

OKH

pre 4 godine

Kako ce se zvat ovaj entitet ako ovo Dodiku uspije? Dali ce bit Repulika Srpska u Rebublici Srbij? (Sto zvuci smijesno) Ili ce se novi entitet Srbije zvati Republika Bosanska? (Sto bi bilo izuzetno ironicno zar ne?)

nesa80

pre 4 godine

nase bivse drzave su se toliko iscepkale da ja tu vise ne znam ni sta je ta republika srpska i gde pripada.valjda ovaj narod iz bivse jugoslavije ima kompleks drzavica,svi bi da budu neka drzava pa makar bila i jedna ulica,u zivotu nam je bitno da imamo naziv drzave i svoj glavni grad a na kraju svi pobegnu u nemacku,pametan narod nema sta,ostace od jugoslavije jedna njiva i tri sljive i na kraju ce amerika da napravi deponiju za nuklearni otpad

legolas

pre 4 godine

Najgori smo, kako god da razmisljamo i koje god da smo orijentacije Istok Zapad Evropa Amerika. Rusija ovi ili oni,samo kod nas ima da pripadnike naseg naroda osudjujemo pljujemo spremni da ih se odreknemo!!!! Sebičnost kukavičluk neznanje u prvom redu, bezobzirnost, ni trunke osećaja za drugog, ubiše u pojam globalni trendovi i našeg čoveka. Ljudi su diskriminisani, pod stalnim pritiskom i pretnjom, izdržavaju torturu već dve decenije,isto kao na Kosovu i Metohiji, potpiše se Briselski sporazum Albanci ne ispune ništa mi sve.Isto u Bosni oduzimaju im ingerencije i prava i prebacuju na državni odnosno muslimanski deo, traje godinama ta igra, dok je ne razvlaste. Nigde potpisa o tome nigde dogovora i pristanka srpskih političara ali se precutno ispod žita, uticajem Zapadnih zemalja radi.I ljudima prekipelo, i kažu ili zaustavite taj proces ili ćemo pitati narod šta kaže o tome. Da li želi da živi pod muslimanskom vladom. Tamo se rat vodio, i Srbi su se izborili za državu svog naroda na frontu a to joj otimaju, polako i u fazama.I ako ne jauknu i ne kažu nesto nestaće i država i Srbi kao narod na tim prostorima.Umesto da ih svi zajedno podrzimo ohrabrimo mi ih vec pljujemo osudjujemo i odbacujemo. Uzas. Kao da smo im neprijatelji a ne sunarodnici. Niko nije spomenuo ni rat ni puške,Velika Britanija je izasla iz EU bez da se zaratilo. Referendum sporazum, ruka ruci i to je to. Sto kod nas ne bi moglo isto. Ako je muslimanima stalo do BIH neka prestanu da je unižavaju i razvlašcuju u dogovoru sa strancima i problem rešen.

Pljuvac svih stilova

pre 4 godine

Svaki dan se pise o istoj temi,samo drugi naslov i neka kao nova izjava i onda se sve strane popale i masa se svadja i napinje o stvarima koje ne mogu da kontrolisu,dok im zivoti prolaze . 32 godine slusam price o RS,Ex YU,Titu,Milosevicu,a evo poslednjih 20 godina i o Kosovu. Nista se nije promenilo u nasu korist niti su nam zivoti bolji,a mi i dalje pricamo o tome i svadjamo se dok nam zivoti prolaze. Zadovolji se narod prosekom,a svu energiju trosi na nebitne svadje i budalastine. Ako zeli RS da se odvoji od BiH mirnim putem okej,zasto da ne.Ukoliko zele da se pripoje Srbiji,zasto da ne ,ali mi tu nista ne mozemo,sve je to igra politicara i mocnika,obican narod se tu nista ne pita. Niko nas nije pitao da li zelimo Juga da se pocepa,da nam uzmu Kosovo itd. pa zasto bi nas sad neko nesto pitao. Radite na unapredjenju svojih zivota !

meni se cini

pre 4 godine

Ljudi moji, nikome nije do rata. Srpski pokusaj da zadrzi druge Republike (iako im je Ustav 1974.godine davao za pravo) se zavrsio katastrofalno. Jednako je besmislen pokusaj zadrzavanja RS u BiH ako to ne zele. Svaki narod koji predstavlja organizacionu celinu na nekoj teritoriji bi trebalo da moze da se izjasni kako hoce da zivi, sve dok garantuje prava onima koji se tu zateknu kao manjina. Valjda je to neka osnova demokratije.

cobo

pre 4 godine

Evo Nemacka je jedna od vodecih demokratija i starog uhodanog pravnog sistema po kojem se naveliko riktaju i druge evropske drzave a i pravni sistem EU pa i sud u Strassburgu ali...
Ali u Nemackoj drzava ima samo zemljiste gde su drzavne institucije,kasarne,Bundesautobahn(savezni autoput)Bundesstrassen(savezni brzi putevi i magistrale)zeleznicke pruge....
Šuma i livada nemacka drzava ne poseduje,u Nemackoj ne postoje javna poljoprivredna dobra dok su šume ili privatne ili opštinske (kao što su u BiH) jer nigde u BiH katastarski nisu njive oranice i šume upisane na drzavu nego na opštine i nije dovoljno uz pomoc stranih sudija u ustavnom sudu BiH progurati presudu nego se mora pogledati u katasterske knjige,s toga RS ima dobre argumente pred evropskim sudovima!

Pogan

pre 4 godine

Valjda je to neka osnova demokratije.
(meni se cini, 17. februar 2020 22:32)

Ne, nije. To bi znacilo da ti u svom stanu mozes da proglasis novu drzavu. Ima epizoda Nadrealista o tome, pa gledaj.

Zoki

pre 4 godine

Od odvajanja Republike Srpske mimo nekog sporazuma nema ništa. Međutim, ono što može da se dogodi, i to potpuno legalno, je da se parališe rad centralnih organa. Predstavnici RS mogu do besvesti da glasaju protiv i spreče usvajanje bilo koje odluke. Ne postoji mehanizam koji može da ih spreči u tome. Ovo u suštini ne bi bilo ništa novo, svojevremeno je Belgija bila paralisana na isti način.

Tajni detektiv Djido Mova

pre 4 godine

Izgubis Kosovo koje 10 vekova svedoci nasoj istoriji, dobijes R.Srpsku sa kojom nemamo apsolutno nista zajednicko, stvarajte sebi drzavu ali se ne pozivajte na Srbiju, dosta su nas parcali i bombardovali!

sarajlija

pre 4 godine

Poštovane komšije i prijatelji Srbi!
Ja sam sarajlija,Bošnjak,veteran prošlog rata,ranjen sam u odbrani grada.Nikad nijednom Srbinu nisam ružnu riječ uputio a kamoli opalio čvoku.Imam dosta poznanika i dobrih prijatelja među Srbima.Nikad ružne riječi,nikad ružnog gesta.Nemojte padati na folove političara jer oni ovakvom retorikom održavaju svoju vlast.Uvijek je bila podjela na državnu i privatnu zemlju,šumu,livade i oranice.U BiH ne postoje dvije države nego jedna i normalno je da recimo državna šuma na Romaniji ili Kozari bude knjižena kao vlasništvo BiH kao što se kaže da BiH ima morsku obalu i Neum,neće valjda biti federalno more i obala?
Želim da vas zamolim kao ljude,prijatelje,komšije i kao braću-ne srljajte u ponovni sukob.Meni se više ne ratuje niti dam svoje dijete.Ali,imam rodbine koji žive u RS i da ih sutra neko opet protjera kao 1992 ili da ih opljačka i popali,samo što su Bošnjaci-Muslimani...ne bi se dobro zavrsilo,vjerujte.Nema više topova i tenkova JNA iznad grada,nema 13 kasarni niti 150 000 Srba oko Sarajeva.Nedao Bog pa se nađe budala da opet opali granatu na Sarajevo...ne bi kamen niti kokošinjac ostali čitavi do Drine.Dodik nema para penzije da isplati,a hoce drzavu?

cika steva

pre 4 godine

Smetala je himna, ukinuta je, smetao je grb na zastavi RS i on je ukinut, pa se preslo na Dan RS. Ne znam imaju li granice napada na RS? I kad je dosta?!
Veliki pozdrav
(Nucky Thompson)

Imaju, kada RS shvatoi da pripada jednako svim Bosancima (svih nacija i vera - znaci ni himna ni dan drzavnosti ni zastava ne mogu odrazavati samo srpski identitet. Sto se tice svojine - pa nisam pravnik kao ni ti a noisam ni procitao obrazlozenje kao verovatno ni ti. Kao ni zakon u Crnoj Gori, samo hajka i poznati narativi.

Dušan

pre 4 godine

Čitam ovde dosta komentara koji osporavaju ovo što kaže Dodik,jer pretpostavljam da se komentari sa drugačijim stavom cenzurišu...Mene samo interesuje,zašto ljudi tako subjektivno rasudjuju,tj zašto ne budu malo objektivni...zašto se samo Srbima ne dozvoljava ništa?zašto ne mogu da izadju iz bih i pripoje se kome god hoće,ili da budu samostalni ako hoće...zašto je to loše i pogrešno?Jel to nije demokratija,pravo većine?..zašto je moglo kosovo,koje je bilo pokrajina,a ne može republika u sastavu bih?...plus,Republika Srpska ima više prava o samostalnosti,nego što ima kosovo,tj kosovo uopšte i nema..Ali svima smeta Srpska,i gde će i šta će ona...Pa sa Srbijom će naravno,što je to pogrešno i loše...Ako se bih otcepila i izašla iz Juge,a nije imala pravo,moze i Srpska iz bih,i to sa pravom...Pozz

Србин 100%

pre 4 godine

Ako su mogli svi da dobiju nezavisnost od Jugoslavije, i ako Kosovo može da dobije nezavisnost zbog čega realno ne bi mogla i Republika Srpska, i to sve može da se reši na miran i civilizovan način.

Miloš

pre 4 godine

Ovo je početak kraja Republike Srpske.
Ne zbog Muslimana i Hrvata, nego što Zapad zna da iza ove priče stoji Rusija.
Rusija je izgubila Crnu Goru, Makedoniju a Vučićev režim je nepouzdan. Pokušavaju da naprave novu državu za svoj uticaj.
To će RS koštati opstanka.

mostarac

pre 4 godine

Smetala je himna, ukinuta je, smetao je grb na zastavi RS i on je ukinut, pa se preslo na Dan RS. Ne znam imaju li granice napada na RS? I kad je dosta?! Veliki pozdrav
(Nucky Thompson, 17. februar 2020 18:59)
. Smetala je i vama zastava RBiH pa smo je se odrekli zbog vas i usvojili ovu sadašnju. Smetala vam je i himna "Jedna si jedina" iako se u njoj ni jedna nacija ne spominje. Odrekli smo se i nje zbog vas i prihvatili ovu bez teksta. Odrekli smo se naziva Republika Bosna i Hercegovina te prihvatili samo Bosna i Hercegovina a da bismo vama udovoljili nadajući se da ćete već jednom biti zadovoljni. I opet vi nećete ni ovu državu, ni zastavu ni himnu.

Nucky Thompson

pre 4 godine

@sarajlija, moram malo da te ispravim, Bh fakticki jeste sastavljena od RS i Kantona BH popularno zvanim Federacija BH. Kao ucesnik rata, samo sa druge strane ja te odlicno razumijem. BH nema svoju granicu ni teritoriju, taj zakon nikad nije donesen, a odluka suda je jako opasna. Zemlja koja pripada RS, ili gradu/opstini u RS je samo vlasnistvo RS a nikako BH, i ova odluka je nista drugo nego otimacina. Smetala je himna, ukinuta je, smetao je grb na zastavi RS i on je ukinut, pa se preslo na Dan RS. Ne znam imaju li granice napada na RS? I kad je dosta?!
Veliki pozdrav

Nikola

pre 4 godine

Kao sto Beograd treba da pusti Kosovo, tako i Sarajevo treba da pusti RS, sustina je vrlo jednostavna, MIR umesto stalnih tenzija, tesko je silom sjedinjavati duboko podeljena drustva, gubi se dragocena energija i vreme na to umesto da gledamo da zivimo kvalitetnije. Veoma smo prolazna bica, zivotni vek nam je jako kratak, nema smisla gubiti zivote, ili prosto godine zivota u ovakvim pat pozicijama koje imamo u ovoj regiji. Granice i imena drzava su se stalno menjale kroz istoriju, i verovatno ce se i dalje menjati, pa je mislim malo glupo zbog toga izgubiti zivot ili provesti zivot u stalnoj napetosti. Stoga mislim da svako ko osnovano ima pravo da bude suverena drzava, to i treba da bude, da svi pruzimo jedni drugima ruku i da se trudimo da zajedno napredujemo i nadjemo neke druge nacine da budemo ujedinjeni kao drzave. Ovo svakako nije ni pitanje za vecinu normalnih ljudi, ali sa nivoa drzavnosti samo neki liberalni pristup bi nam omogucio da u buducnosti se vise bavimo nekim lepsim temama.

Srpska posla

pre 4 godine

Браво. Да нам Дрина буде кичма, а не граница!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Beograd, 17. februar 2020 17:32)

Izgleda da će nam i kičma biti kriva kao Drina - od batina.

Konfučije

pre 4 godine

Pusta priča a i novinari samo klimaju glavom. Čak i da raspiše referendum i proglasi nezavisnost, šta sa distrikt Brčko? Tu je RS razdvojena na dva dela i šta potući NATO i to je to.

2xR

pre 4 godine

Znači Milosevic sa svom onom armadom nije uspeo dobiti komadanje Bosne a ovaj misli da ce tek tako uzeti pola drzave i pripojiti se Srbiji...e Milorade gde ti je pamet?!

Bez rata molicu

pre 4 godine

Imam prijatelje u Sarajevu i Tuzli i Muslimanske veroispovesti su,volim ih i postujem isto kao i prijatelje iz Banja Luke i Bjeljine... DOSTA RATA, MI SMO JEDAN NAROD KOGA JE POLITIKA UNISTILA☹️... Ajde da pijemo i jedemo zajedno!

icko

pre 4 godine

Vi bi u Evropu , Putin da vam odobrava.
Baš zbog Rusije šanse za ovu Dodikovu ludoriju ravne su nuli što se Evrope
tiće .Ekonomska blokada zapada i srpski narod će mu sam presuditi.
On ratovati neće nego će se samo još malo obogatiti.
Konfederalizacija Bosne kao što je trebalo biti sa SFRJ da je bilo političke volje bilo bi jedino rešenje.
Ne bismo imali krvavi rat da je bilo tako, bili bismo u EU ali ne nužno i u NATU jer bi geopolitička situacija bila drugačija.
Dakle pravna pomoć Evrope konfederalni ustroj, ustavom onemogućiti majorizaciju jednog naroda nad drugima i favorizirati građanske vrijednosti
življenja i naravno koristiti ekonomsku pomoć koju bi Bosna dobila.
Bosna ima budućnost. U protivnom biti će krvi do koljena jer ima puno trusnih područja koja će eksplodirati.
Zapad ovaj eksperiment dozvoliti neće uostalom gledajte igra je počela,
ne mogu vjerovati da se može ponoviti zlo devedesetih.

neno

pre 4 godine

Ni sa rusima nemamo nista zajednicko,a ocekujemo od njih da nas naoruzaju,da nas brane.A mi kada trebamo samo da damo podršku svome narodu pokazujemo kukavicluk.

Kofice i lopatice

pre 4 godine

Svaki medjunarodni predstavnik u Bosni kaze jedno te isto, sta ce da se desi u slucaju odvajanja RS-a, a to je da ce NATO da intervenira.

Branko

pre 4 godine

Vrlo brzo ce ga spustiti na zemlju.Jedan razgovor ,pa poneki kompromitujuci video,pa neki racun u nekoj banci preko...Pa da li neko misli da u stranim obavestajnim sluzbama rade ovce?!

legolas

pre 4 godine

Najgori smo, kako god da razmisljamo i koje god da smo orijentacije Istok Zapad Evropa Amerika. Rusija ovi ili oni,samo kod nas ima da pripadnike naseg naroda osudjujemo pljujemo spremni da ih se odreknemo!!!! Sebičnost kukavičluk neznanje u prvom redu, bezobzirnost, ni trunke osećaja za drugog, ubiše u pojam globalni trendovi i našeg čoveka. Ljudi su diskriminisani, pod stalnim pritiskom i pretnjom, izdržavaju torturu već dve decenije,isto kao na Kosovu i Metohiji, potpiše se Briselski sporazum Albanci ne ispune ništa mi sve.Isto u Bosni oduzimaju im ingerencije i prava i prebacuju na državni odnosno muslimanski deo, traje godinama ta igra, dok je ne razvlaste. Nigde potpisa o tome nigde dogovora i pristanka srpskih političara ali se precutno ispod žita, uticajem Zapadnih zemalja radi.I ljudima prekipelo, i kažu ili zaustavite taj proces ili ćemo pitati narod šta kaže o tome. Da li želi da živi pod muslimanskom vladom. Tamo se rat vodio, i Srbi su se izborili za državu svog naroda na frontu a to joj otimaju, polako i u fazama.I ako ne jauknu i ne kažu nesto nestaće i država i Srbi kao narod na tim prostorima.Umesto da ih svi zajedno podrzimo ohrabrimo mi ih vec pljujemo osudjujemo i odbacujemo. Uzas. Kao da smo im neprijatelji a ne sunarodnici. Niko nije spomenuo ni rat ni puške,Velika Britanija je izasla iz EU bez da se zaratilo. Referendum sporazum, ruka ruci i to je to. Sto kod nas ne bi moglo isto. Ako je muslimanima stalo do BIH neka prestanu da je unižavaju i razvlašcuju u dogovoru sa strancima i problem rešen.

Zemun grad SPO

pre 4 godine

RS je kao entitet priznata Dejtonskim sporazum. Tim sporazunom je potvrdjena BiH kao drzava dva entiteta Federacije i Republike Srpske. Pokusaj razbijanja BiH bi znacio rusenje Dejtonskog sporazuma. Garanti tog sporazuma su SAD, EU, NATO, Srbija i Hrvatska. Oni koji budu oznaceni za rusioce ,,Dejtona" stavljaju na kocku povoljnosti koje im je taj sporazum dao.Okolnosti za srpski narod u BiH su mnogo nepovoljnije nego 1992. Druga strana je sada bolje naoruzana nego tada.SAD, EU i NATO su garanti Dejtonske BiH i shodno tome ce je stititi. Aktuelni predsednik Turske je vise puta ponovio da mu je Alija Izetbegovic ostavio ,,odbranu Bosnjaka i Bosne u amanet. Bosanski Hrvati sada namiguju Dodiku, ali je sigurno da bi zvanican Zagreb stao na stranu Sarajeva.
Ukoliko narodi u BiH ne mogu naci zajednicki jezik kako bi ta drzava profunkcionisala onda je razlaz razumno resenje, ali u ovim okolnostima nije i legitimno. Legitimno bi bilo kada bi se vlasti u Banja Luci ogradile od politike zlocina, etnickog ciscenja, opsada gradova i genocida u Srebrenici olicene u Karadzicu i Mladicu.Zbog podrske toj politici Srbija je bila pod sankcijama citavog sveta.
Nemazka nikad ne bi dobila sansu za ekonomski oporavak, a kasnije i za ujedinjenje da se ponosila nacistima.Ako zele da odbrane interese RS i Srba u BiH vlasti u Banja Luci se moraju distancirati od politike zlocina iz devedesetih.

Dejan

pre 4 godine

Glupost
Za sve koji podrzavaju. Najgljuplja moguca predstava koja ce RS kostati konstutivnost. Sad RS krsi otvoreno Dejtonski sporazum. Albanci, Crnogorci, Hrvati, Bosjnaci ispadaju vestiji u diplomatiji nego Srbi. Oni ispod zita odrade posao a Srbi glavom kroz zid i preko seljacke demagogije izgube sve.

danguba

pre 4 godine

Ok, i to je to. A jel imamo mozda neki plan za poslije? Osim, da arcite i raskrcmite ovo nesto zemlje i prirodnih bogatstava sto je preostalo, te da isisate i podljednju marku iz budzeta, kroz namjestene tendere... Ok, i to je neki plan. Imas svoju drzavu, svoj parlament, svoju policiju, svoje sudove..., pa El Chapo bi ti pozavidio.

bratska sloga

pre 4 godine

Rascep između Srba i Crnogoraca, sada rascep između Srba iz Bosne i Srba iz Srbije. Sa rascepom između Srba u Šumadiji ćemo pričekati, ne dugo.

stefann

pre 4 godine

Pisem drugi komentar jer sam zaboravio da dodam na prvi a to je da sam ja iz Srbije i da mene u ovo ne mesate ja ne idem u rat i ne idem da pucam na nikoga, mogu do Sarajeva jedino na CEVAPE, KUPUS SALATU i KAFICU !!! Ae uzdravlje

meni se cini

pre 4 godine

Ljudi moji, nikome nije do rata. Srpski pokusaj da zadrzi druge Republike (iako im je Ustav 1974.godine davao za pravo) se zavrsio katastrofalno. Jednako je besmislen pokusaj zadrzavanja RS u BiH ako to ne zele. Svaki narod koji predstavlja organizacionu celinu na nekoj teritoriji bi trebalo da moze da se izjasni kako hoce da zivi, sve dok garantuje prava onima koji se tu zateknu kao manjina. Valjda je to neka osnova demokratije.

kizza

pre 4 godine

Nije mi jasno zasto je Ustavni sud BIH, 25 godina posle potpisivanja Dejtonskog sporazuma, doneo odluku koju je doneo. Molim one koji zive u Bosni da objasne o cemu se radi jer iz medija sigurno necemo razumeti nista. Unapred hvala.

Rajke

pre 4 godine

Uskoro krecu ponovo pregovori o Kosovu tako da je ovo dobar tajming da se resi sve, taman i predsedniku Trampu dobro dodje veliki mirovni uspeh

Stex

pre 4 godine

Eto rata i ovdje u njemackoj, taman da ubijem ovog kolegu sto je sa mnom u sobi, bas se lose slazemo plata nam oko 2000e i stvarno nam je lose a i ima nas vise sada u njemackoj nego dole u bosni, samo sto mediji nece da objave koliko nas je otislo, izvini Nermine nocas cu da te zadavim pa nek ti djeca ostanu sirocici, dzaba mi je sef musliman a bolji je od moga bivseg gazde srbina.... Pustite nas da zivimo.... dosta nam je sto smo u tudjini.

Utin

pre 4 godine

# Republika Srpska ima više prava o samostalnosti,nego što ima kosovo,tj kosovo uopšte i nema

Eto vidis. Sta ili ko odredjuje da li neko ima pravo na samostalnost? To odredjuje politika, i kraj. Ta politika ako je losa ides u rat, ako je dobra svako na svoju stranu. Narod se ne pita nista, kao u slotskoj, kao u spaniji. Dodik je pre deset godina pricao da je srebrenica genocid sada prica drugo. Sta je to nego politika

poy

pre 4 godine

Nikola

Varas se, ne moze RS bude kompenzacija za izgubljeno Kosovo, jer je RS samo entitet i deo medjunarodne priznate drzave BiH i ne moze da se odvoji bez pristanka sva tri naroda.

cobo

pre 4 godine

Evo Nemacka je jedna od vodecih demokratija i starog uhodanog pravnog sistema po kojem se naveliko riktaju i druge evropske drzave a i pravni sistem EU pa i sud u Strassburgu ali...
Ali u Nemackoj drzava ima samo zemljiste gde su drzavne institucije,kasarne,Bundesautobahn(savezni autoput)Bundesstrassen(savezni brzi putevi i magistrale)zeleznicke pruge....
Šuma i livada nemacka drzava ne poseduje,u Nemackoj ne postoje javna poljoprivredna dobra dok su šume ili privatne ili opštinske (kao što su u BiH) jer nigde u BiH katastarski nisu njive oranice i šume upisane na drzavu nego na opštine i nije dovoljno uz pomoc stranih sudija u ustavnom sudu BiH progurati presudu nego se mora pogledati u katasterske knjige,s toga RS ima dobre argumente pred evropskim sudovima!

nesa80

pre 4 godine

nase bivse drzave su se toliko iscepkale da ja tu vise ne znam ni sta je ta republika srpska i gde pripada.valjda ovaj narod iz bivse jugoslavije ima kompleks drzavica,svi bi da budu neka drzava pa makar bila i jedna ulica,u zivotu nam je bitno da imamo naziv drzave i svoj glavni grad a na kraju svi pobegnu u nemacku,pametan narod nema sta,ostace od jugoslavije jedna njiva i tri sljive i na kraju ce amerika da napravi deponiju za nuklearni otpad

OKH

pre 4 godine

Kako ce se zvat ovaj entitet ako ovo Dodiku uspije? Dali ce bit Repulika Srpska u Rebublici Srbij? (Sto zvuci smijesno) Ili ce se novi entitet Srbije zvati Republika Bosanska? (Sto bi bilo izuzetno ironicno zar ne?)

mare

pre 4 godine

bas me briga, za Bosnu, Hrvatsku, Kosovo,Crnu Goru. resavajte svoje probleme sami, ako ne znate kako onda ratujte. Sto bi svi osim Srba imali sva prava. ako ne mozete da se dogovorite vi se tucite ali bez nas preko drine. 90ih sam bio dete ali se secam da su ratno sposobni bosanski Srbi blejali po bg i vrbovali ovdasnju decu u stilu vi se ovde ladite a Srbi ginu pa koga navataju, ali se oni na ratiste nisu vracali. a o ovom Dodiku mislim da je klasican prevarant koji se baskari na talasu patriotskih nebuloza. u ostalom ukoliko nije sposoban da se za dobrobit svog naroda izbori mirnim putem neka pusti nekog drugog...

bojim se

pre 4 godine

Ovo je jedini tajming kojeg Dodik ima, jer za 15 dana Merkelica dodatno otvara granice i zapošljava. Sada Republika Srpska ima oko 750.000 stanovnika (sa Bošnjacima i nešto Hrvata). U publikaciji “Ovo je Republika Srpska”, Republički zavod za statistiku je objavio da je za pet godina Republika Srpska ostala bez 33 osnovne škole, ostvarila manjak od 5.457 osnovaca, dok je broj odjeljenja u osnovnim školama manji za 174.
I onda, ko će, ako zatreba, braniti ove odluke? Možda ljudi iz Srbije ili "dobrovoljci" i "plaćenici"? Ali, čime će se oni platiti? U ovome trenutku u BiH ima više migranata nego vojnosposobnih Srba. Ljudi, jeste zadnji trenutak da se nešto uradi, ali mislim da je već kasno. I opozicija (SDS, PDP i ostali) to napominju u Skupštini. Ide nova avantura i ovo je mnogo rizika. Ponovaljam i da je zadnji voz, jer nakon ove godine ga više neće ni teoretski biti. Srpska gubi svoju supstancu, onu najvažniju - ljude (kakve ingerencije, ustavni sudovi, NATO...)

Dragan

pre 4 godine

Nacionalizam. Naročito na Balkanu. Najgori opijat! Jedan smo narod slovenski, a delimo se, to nam je hobi. Kad pametnija posla nemamo. A ja Holanđanima objašnjavam naše podele, jezike, religije... Oni me u čudu gledaju, pa se smeju, pa ne nveruju, pa opet u čudu gledaju... Balkan. Al' volim ga!

Mrso

pre 4 godine

Nema ništa od toga ljudi. Ne treba samo upotrebljavati ruzne reci i postupke, het ostanu dobro urezane. Prosli rat nas je skoro pa unistio, a ovaj bi nas sigurno dokrajcio

Pantelija

pre 4 godine

Bude li i samo naznaka rata, pukne li slucajno puska u bilo kom pravcu, ja se kupim sa porodicom i odlazim sa ovih prostora. Ko je doziveo i preziveo sve od 90-tih do danas jasno mu je kako su svi narodi najebali zbog politicara lopova i mafijasa, i dan danas nas jasu. Suvise dragocen je nas zivot i ne treba ga uludo davati zarad ideala mafijasa i nacionalista.

Smrtno ozbiljan

pre 4 godine

Nije mi jasno zasto je Ustavni sud BIH, 25 godina posle potpisivanja Dejtonskog sporazuma, doneo odluku koju je doneo. Molim one koji zive u Bosni da objasne o cemu se radi jer iz medija sigurno necemo razumeti nista. Unapred hvala.
(kizza, 17. februar 2020 17:35)

Jarane, tek nama ništa nije jasno!!!

Pljuvac svih stilova

pre 4 godine

Svaki dan se pise o istoj temi,samo drugi naslov i neka kao nova izjava i onda se sve strane popale i masa se svadja i napinje o stvarima koje ne mogu da kontrolisu,dok im zivoti prolaze . 32 godine slusam price o RS,Ex YU,Titu,Milosevicu,a evo poslednjih 20 godina i o Kosovu. Nista se nije promenilo u nasu korist niti su nam zivoti bolji,a mi i dalje pricamo o tome i svadjamo se dok nam zivoti prolaze. Zadovolji se narod prosekom,a svu energiju trosi na nebitne svadje i budalastine. Ako zeli RS da se odvoji od BiH mirnim putem okej,zasto da ne.Ukoliko zele da se pripoje Srbiji,zasto da ne ,ali mi tu nista ne mozemo,sve je to igra politicara i mocnika,obican narod se tu nista ne pita. Niko nas nije pitao da li zelimo Juga da se pocepa,da nam uzmu Kosovo itd. pa zasto bi nas sad neko nesto pitao. Radite na unapredjenju svojih zivota !

Pogan

pre 4 godine

Valjda je to neka osnova demokratije.
(meni se cini, 17. februar 2020 22:32)

Ne, nije. To bi znacilo da ti u svom stanu mozes da proglasis novu drzavu. Ima epizoda Nadrealista o tome, pa gledaj.

Zoki

pre 4 godine

Od odvajanja Republike Srpske mimo nekog sporazuma nema ništa. Međutim, ono što može da se dogodi, i to potpuno legalno, je da se parališe rad centralnih organa. Predstavnici RS mogu do besvesti da glasaju protiv i spreče usvajanje bilo koje odluke. Ne postoji mehanizam koji može da ih spreči u tome. Ovo u suštini ne bi bilo ništa novo, svojevremeno je Belgija bila paralisana na isti način.