Utorak, 14.01.2020.

10:48

"Neki i dalje veruju da Crna Gora pripada Srbiji"

Američki analitičar Januš Bugajski, komentarišući proteste u CG rekao je da pojedini članovi SPC preterano reaguju i da se mora utvrditi kome imovina pripada.

Izvor: VOA

"Neki i dalje veruju da Crna Gora pripada Srbiji" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

30 Komentari

Sortiraj po:

Mostina

pre 4 godine

Dio teksta koji se odnosi na elite koje i dalje smatraju Crnu Goru drzavom Srbije je skroz validan. Braco Srbi, normalni i pravi Crnogorci vas postuju, al molimo vas postujte i vi nas.Nismo mi nikakva geografska odrednica, vec narod,koji se stotinama godina isto kao i vi borio za svoju drzavu. Drzava koja slala svoje ljude da ginu dje treba i ne treba, najmanja sila saveznica u svim ratovima. Drzava sa 4 dinastija i bogatom istorijom. DPS nije Drzava, isto sto kao i Vucic to nije u Srbiji, tako da ne treba posmatrati stvari iz tog konteksta. Problem Crne Gore je sto je uvijek bila slaba na domace diktatore, i nedovoljno pametna da pobijedi strah od promjena. Zivjeli.

tužni morž

pre 4 godine

Ovaj pojma nema. Evo npr. Boka Kotorska do 1918. bila u Habsburškoj monarhiji , sverni deo Crne Gore (deo Starog Rasa-Sandžak) bio pod Turcima do 1912. god. kao i Metohija koje posle 1.Balkanskog rata uzima Crna Gora .Nikšić pripadao staroj Hercegovini itd. .Zakon je neustavan ,diskriminatorski i isključivo antisrpski jer ako po zakonu država oduzima crkvenu imovinu u korist države onda ispada da pravoslavne crkve pripadaju ateistima,sektašima ,katolicima i muslimanima , a katedrale samo katolicima i džamije samo muslimanima .Januše ,Januše ,vodu u usta.

kraja

pre 4 godine

...pa neka ta "pravedna" crna gora prvo vrati imovinu na svetom stefanu...
...neka pokusa da utvrdi odakle onolika imovina milu djukanovicu koji do rascepa jugoslavije nije imao nista, po vlastitom tvrdjenju...
...od plate...???
...doticni amerikanac poljskog porekla i britanskog skolovanja, podrzava politiku crne gore, kosova, hrvatske, pa je jasno za koga radi i od koga prima novac...
...i na kraju, svuda vidi rusku ruku...
...ali, kladim se da ce i on pisati memoare za 20-tak godina...
...memoare koji ce biti susta suprotnost ovome sto prica danas...
...cim vidis slovena koji je prebegao na zapad, ne trazi ni casu vode od njega...

nnidza

pre 4 godine

Ja sam spreman da se Kosovo vrati u sastav Srbije. 20% Albanaca bi dobilo nešto manja prava od Srba u CG (Srba je više u CG nego što bi Albanaca bilo u Srbiji, brisanjem granica). Primenio bih iste zakone, prava na jezik, veru...

ProkopijeElGrande

pre 4 godine

Klasična zamena teza. Pravi problem leži u tome što neki misle da CG pripada isključivo Crnogorcima. CG pripada svim građanima koji u njoj žive, bez obzira na naciju i veroispovest.

Mladen

pre 4 godine

Klasična zamena teza. Pravi problem leži u tome što neki misle da CG pripada isključivo Crnogorcima. CG pripada svim građanima koji u njoj žive, bez obzira na naciju i veroispovest.
(ProkopijeElGrande, 14. januar 2020 12:11)

Slažem se. Vlasti Crne Gore prve naglašavaju kako je Crna Gora građanska država, multikulturalna i multikonfesionalna, pa neka to sad i dokažu, a ne da pričaju samo deklarativno, a da drugačije rade i to uvek na štetu srpskog naroda.

nedeljko

pre 4 godine

Pre 150godina moja familija sa majcine strane je doseljena iz Crne Gore u Srbiju, u isto vreme je oceva familija doseljena iz Hercegovine. Moji su srbi po nacionalnosti, po geografskoj pripadnosti su crnogorci i hercegovci. Mislim da vise od polovina Srbije ima takvu istoriju. Znaci gledano po nacionalnosti svi smo mi srbi a po geografskoj pripadnosti vecina stanovnika Srbije su crnogorci i srbi....ko je razuman shvatice...

hmm...

pre 4 godine

A ko tebe iz Amerike pita uopšte bilo šta da daješ svoje mišljenje u vezi sa Srbijom i CG? Kao kad bi našeg nekog vajnog "analitičara" pitali šta misli o imovini koju ste u SAD oteli Indijancima ili o otetom Teksasu od Meksika. Onda vi utvrdite šta je bilo pre 19. veka i osvajanja Divljeg zapada, pa sve lepo da vratite domorocima.

nnidza

pre 4 godine

Prestao sam da čitam posle "Imovina he oduzeta CPC". Kako kad je nastala pre 15 i manje godina? SPC je jedina pravoslavna crkva u CG. Kako je SPC mogla da uzme nesto?

Nisam Crnogorac ali me se itekako tice

pre 4 godine

Crna Gora ne pripada Srbiji vec bi trebalo da pripada svim svojim drzavljanima, ali je, nazalost, uzurpirana od strane jednog korumpiranog, komunistickog politicara i njegovog porodicno-finasijskog klana cime je postala diktatura sa najduzim stazom u Evropi. Upravo to - odsustvo demokratije u uslovima korumpirane i ucenjene diktature je koren svih problema i muka u Crnoj Gori. Sve ostalo su posledice - i medjunacionalne tenzije, i ogromni socijalni problemi, i nesuglasice sa Srbijim i zakoni koji gaze sve tekovine modernih demokratija. Jednostavno jedan sustinski i dubinski los rezim ne moze ni u cemu, cak ni srednjerocno, da da iole dobre rezultate. Moze samo da laze, vara, potkupljuje i ucenjuje ljude, ali i tome dodje kraj. Inace, zapazanja g. Bugajskog nose ocigledan uticaj vrednovanja spoljnopoliticke orijentacije rezima g. Djukanovica - ukratko, ako je i dok je za nas necemo pominjati da je diktator, kada to prestane da bude slucaj reci cemo kako zaista jeste. Najocigledniji primer toga je rezim u Turskoj, koji je, usput, ekonomski neuporedivo efikasniji od onog u CG. Konacno, vlasnistvo se stice upisom u katastar a imovina Mitroploije Crnogorsko-Primorske je odavno, uredno upisana u katastar. Inace, ne postoji imovina Crnogorske crkve jer je to imovina Mitroplije Crnogorske koja je zajedno sa Mitroplijom Beogradskom 1920. obnovila SPC a sto je samo overeno od stane tadasnjeg vladara. Imovina vlade Kraljevine Crne Gore i danas pripada vladi tako da tu spora nema.

Rob sinji

pre 4 godine

Pa jel ovaj čovek toliko neobrazovan ili jednostavno priča gluposti jer mu se može u njega je sila ? Kakvi Jevreji kakve komunističke čistke i nacionalizacija ? Pa nije valjda mišljenja da je SPC u Crnoj Gori otimala od Jevreja ili da su komunisti otimali pa davali crkvi ? Godina tek počela a šampion u bezobrazluku se već zna.

Огњен

pre 4 godine

ukazala tokom primene zakona.

"Ipak, to ne utiče na činjenicu da ima mnogo imovine koja je oduzeta Crnogorskoj pravoslavnoj crkvi i nezavisnoj crnogorskoj vladi i da mora da se utvrdi čija je. To ne mora da znači da će ta imovina biti uzeta nazad. Možda nema ni njenih originalnih vlasnika... "
Хахахах па одакле вадите ове аналитичаре.

džigerica iz Šapca

pre 4 godine

Dečko, čoveče pa nije ti ovo Amerika, crkve i manastiri su ovde mnogo stariji nego onomad kad ste upali na kontinent i pobili indijanci, o kom ti vlasništvu onda pričaš

Nikola

pre 4 godine

Sta reci. Zasto gotovo nigdje po portalima u Srb nema detaljnih analiza situacije u CG, po pitanju lopovluka, kriminala, polozaja Srba, polozaja SPC sada posle zakona ? Slabi su prenosi ovih velicanstvenih litija. Ko je ovaj lik ? Ko ga placa da iznosi ove neistine ?

Čitam i ne verujem

pre 4 godine

Nakon ove izjave, sasvim je jasno da se sve radi ciljano protiv svega što asocira na srpsko.
Niti verujem da Crna Gora pripada Strbiji, niti želim da ikada više budemo zajedno.
Ali oduzimati crkvi imovinu samo zato što je srpska je idiotizam.
Pa čoveče božji, uveli ste ih u NATO, imate ih, šta vam još smeta???
Kako ne vidite da bi vam u NATO i bez toga sve bilo u redu ali vi morate da se iživljavate i onda se pojavlju ovakvi likovi koji misle da se mi kopčamo na leđa.
Svaka reč nebulozna, od oduzete imovine crkvi koja nikad nije ni postojala, dok nije pre nekoliko godina odlučeno da se osnuje(još ovaj priča kako je toj istoj tada nepostojećoj oduzeto u ww1) do toga da je i nezavisnoj(zašto li to napominje) crnogorskoj vladi oduzeto mnogo toga...
Čega čoveče, ko oduzeo i kada, šta??
Otvorite karte već jednom i recite hoćemo da Srba nema i kraj.
Sad lepo, pošto vam tamo protestuje običan narod koji čini Crnu Goru, a vi lepo promenite narod ;)

Pera Detelić

pre 4 godine

Hvala što ste preneli lep tekst. Ovde se jasno vidi koja je anglo-američka strategija i odakle vetar duva, a to je stvoriti novu crnogorsku naciju do poslednjeg Srbina na teritoriji današnje crne gore. Nije važna istorija, nije važno kako se oseća polovina stanovništva. Precrtaćemo ih, poništićemo ih, oduzećemo im sve, ako treba i izazvati sukob pa ih proterati. Eto to nam poručuje vrli analitičar. Eh da, poručuje i da su Rusi baba-roge.
Nema šta, demokratija na delu!

C i n i k

pre 4 godine

Ceo problem Srbije je sto sebe predstavlja kao ruski satelit u JI Evropi.
Zbog takve nakaradne i gubitnicke politike,SRB ce izgubiti sve sto moze pa i ono sto se cini da nmz.
To je tako.
Neko nauci lekciju a nko nkd ne.
Ako nko misli da je konstantno protivljenje zapadu i Nato uz istovremeno nauruzavanje iz Rusije super "neytralna" prica onda taj stvarno nma sliha niti zivi u realnom svetu.
Mislite da su svi narodi Evrope i ex Yu budale sto su u Nato a samo SRB pametni pa izigravaju satelit Moskve?
Da je SRB u Nato naravno da nkm u CG ne bi palo na pamet da pravi ovakve budalastine.
Ali ok, ponavljam,nko nauci lekciju a nko nkd ne...

Miroslav

pre 4 godine

Crnogorksa pravoslavna crkva je osnovana oko 2000. ako se ne varam kao NVO, i kako moze imovina od pre 300-400 godina da pripada njoj. Pre toga je, kako je istoricar Stamatovic naveo, postajala Pravoslavna Crkva Crne Gore pod okriljem Srpske Pravoslavne Crkve, koja se danas zove Mitropolija Crnogorsko Primorska. Covek iz teksta nema pojma o cemu prica.

Mile

pre 4 godine

Nekakav Januš Bugajski nam drži predavanja o našoj crkvi u Crnoj Gori. Ovo je da čovek skoči sa prozora! Gubite se bagro imperijalistička, nije vam dosta što ste pola sveta satrli, popalili i popljačkali, nego ćete nama da objašnjavate čiji su manastiri!? Čuješ mu priču, da se srede katastri tobož...Da za manastire koji su sagrađeni pre nego što je Crna Gora uopšte postojala, prilažemo izvod iz lista nepokretnosti možda? Kad kaubojima odgovara, onda se sve toleriše, i despotija, i privatna država jedne familije, i osećaj polovine stanovništva da su u okupiranoj zemlji, i mafijanje, otimanje imovine, ma sve, samo dok se sprovodi ''Intermarijum'' i suzbijaju ''ruski elementi na toplim morima'' jel'te. Da mi je da doživim dan kada će ova ološ da bude isterana čizmom iz cele Evrope i vraćena nazad da se bavi svojim ostrvom, to bih slavio mesec dana bez prestanka!

Dušan

pre 4 godine

i evo ga. počeo je NATO hibridni rat protiv crkve. završio Milo u Majamiju, vala vreme je i bilo. ćute režim i njegovi mentori nedeljama, manji od mahovog zrna.

ajde da pogađamo koji je sledeći "analitičar" ko će da podrži diktatora marksistu ovim povodom?

Rob sinji

pre 4 godine

Pa jel ovaj čovek toliko neobrazovan ili jednostavno priča gluposti jer mu se može u njega je sila ? Kakvi Jevreji kakve komunističke čistke i nacionalizacija ? Pa nije valjda mišljenja da je SPC u Crnoj Gori otimala od Jevreja ili da su komunisti otimali pa davali crkvi ? Godina tek počela a šampion u bezobrazluku se već zna.

Pera Detelić

pre 4 godine

Hvala što ste preneli lep tekst. Ovde se jasno vidi koja je anglo-američka strategija i odakle vetar duva, a to je stvoriti novu crnogorsku naciju do poslednjeg Srbina na teritoriji današnje crne gore. Nije važna istorija, nije važno kako se oseća polovina stanovništva. Precrtaćemo ih, poništićemo ih, oduzećemo im sve, ako treba i izazvati sukob pa ih proterati. Eto to nam poručuje vrli analitičar. Eh da, poručuje i da su Rusi baba-roge.
Nema šta, demokratija na delu!

Čitam i ne verujem

pre 4 godine

Nakon ove izjave, sasvim je jasno da se sve radi ciljano protiv svega što asocira na srpsko.
Niti verujem da Crna Gora pripada Strbiji, niti želim da ikada više budemo zajedno.
Ali oduzimati crkvi imovinu samo zato što je srpska je idiotizam.
Pa čoveče božji, uveli ste ih u NATO, imate ih, šta vam još smeta???
Kako ne vidite da bi vam u NATO i bez toga sve bilo u redu ali vi morate da se iživljavate i onda se pojavlju ovakvi likovi koji misle da se mi kopčamo na leđa.
Svaka reč nebulozna, od oduzete imovine crkvi koja nikad nije ni postojala, dok nije pre nekoliko godina odlučeno da se osnuje(još ovaj priča kako je toj istoj tada nepostojećoj oduzeto u ww1) do toga da je i nezavisnoj(zašto li to napominje) crnogorskoj vladi oduzeto mnogo toga...
Čega čoveče, ko oduzeo i kada, šta??
Otvorite karte već jednom i recite hoćemo da Srba nema i kraj.
Sad lepo, pošto vam tamo protestuje običan narod koji čini Crnu Goru, a vi lepo promenite narod ;)

Mile

pre 4 godine

Nekakav Januš Bugajski nam drži predavanja o našoj crkvi u Crnoj Gori. Ovo je da čovek skoči sa prozora! Gubite se bagro imperijalistička, nije vam dosta što ste pola sveta satrli, popalili i popljačkali, nego ćete nama da objašnjavate čiji su manastiri!? Čuješ mu priču, da se srede katastri tobož...Da za manastire koji su sagrađeni pre nego što je Crna Gora uopšte postojala, prilažemo izvod iz lista nepokretnosti možda? Kad kaubojima odgovara, onda se sve toleriše, i despotija, i privatna država jedne familije, i osećaj polovine stanovništva da su u okupiranoj zemlji, i mafijanje, otimanje imovine, ma sve, samo dok se sprovodi ''Intermarijum'' i suzbijaju ''ruski elementi na toplim morima'' jel'te. Da mi je da doživim dan kada će ova ološ da bude isterana čizmom iz cele Evrope i vraćena nazad da se bavi svojim ostrvom, to bih slavio mesec dana bez prestanka!

džigerica iz Šapca

pre 4 godine

Dečko, čoveče pa nije ti ovo Amerika, crkve i manastiri su ovde mnogo stariji nego onomad kad ste upali na kontinent i pobili indijanci, o kom ti vlasništvu onda pričaš

Miroslav

pre 4 godine

Crnogorksa pravoslavna crkva je osnovana oko 2000. ako se ne varam kao NVO, i kako moze imovina od pre 300-400 godina da pripada njoj. Pre toga je, kako je istoricar Stamatovic naveo, postajala Pravoslavna Crkva Crne Gore pod okriljem Srpske Pravoslavne Crkve, koja se danas zove Mitropolija Crnogorsko Primorska. Covek iz teksta nema pojma o cemu prica.

Nisam Crnogorac ali me se itekako tice

pre 4 godine

Crna Gora ne pripada Srbiji vec bi trebalo da pripada svim svojim drzavljanima, ali je, nazalost, uzurpirana od strane jednog korumpiranog, komunistickog politicara i njegovog porodicno-finasijskog klana cime je postala diktatura sa najduzim stazom u Evropi. Upravo to - odsustvo demokratije u uslovima korumpirane i ucenjene diktature je koren svih problema i muka u Crnoj Gori. Sve ostalo su posledice - i medjunacionalne tenzije, i ogromni socijalni problemi, i nesuglasice sa Srbijim i zakoni koji gaze sve tekovine modernih demokratija. Jednostavno jedan sustinski i dubinski los rezim ne moze ni u cemu, cak ni srednjerocno, da da iole dobre rezultate. Moze samo da laze, vara, potkupljuje i ucenjuje ljude, ali i tome dodje kraj. Inace, zapazanja g. Bugajskog nose ocigledan uticaj vrednovanja spoljnopoliticke orijentacije rezima g. Djukanovica - ukratko, ako je i dok je za nas necemo pominjati da je diktator, kada to prestane da bude slucaj reci cemo kako zaista jeste. Najocigledniji primer toga je rezim u Turskoj, koji je, usput, ekonomski neuporedivo efikasniji od onog u CG. Konacno, vlasnistvo se stice upisom u katastar a imovina Mitroploije Crnogorsko-Primorske je odavno, uredno upisana u katastar. Inace, ne postoji imovina Crnogorske crkve jer je to imovina Mitroplije Crnogorske koja je zajedno sa Mitroplijom Beogradskom 1920. obnovila SPC a sto je samo overeno od stane tadasnjeg vladara. Imovina vlade Kraljevine Crne Gore i danas pripada vladi tako da tu spora nema.

C i n i k

pre 4 godine

Ceo problem Srbije je sto sebe predstavlja kao ruski satelit u JI Evropi.
Zbog takve nakaradne i gubitnicke politike,SRB ce izgubiti sve sto moze pa i ono sto se cini da nmz.
To je tako.
Neko nauci lekciju a nko nkd ne.
Ako nko misli da je konstantno protivljenje zapadu i Nato uz istovremeno nauruzavanje iz Rusije super "neytralna" prica onda taj stvarno nma sliha niti zivi u realnom svetu.
Mislite da su svi narodi Evrope i ex Yu budale sto su u Nato a samo SRB pametni pa izigravaju satelit Moskve?
Da je SRB u Nato naravno da nkm u CG ne bi palo na pamet da pravi ovakve budalastine.
Ali ok, ponavljam,nko nauci lekciju a nko nkd ne...

hmm...

pre 4 godine

A ko tebe iz Amerike pita uopšte bilo šta da daješ svoje mišljenje u vezi sa Srbijom i CG? Kao kad bi našeg nekog vajnog "analitičara" pitali šta misli o imovini koju ste u SAD oteli Indijancima ili o otetom Teksasu od Meksika. Onda vi utvrdite šta je bilo pre 19. veka i osvajanja Divljeg zapada, pa sve lepo da vratite domorocima.

Dušan

pre 4 godine

i evo ga. počeo je NATO hibridni rat protiv crkve. završio Milo u Majamiju, vala vreme je i bilo. ćute režim i njegovi mentori nedeljama, manji od mahovog zrna.

ajde da pogađamo koji je sledeći "analitičar" ko će da podrži diktatora marksistu ovim povodom?

ProkopijeElGrande

pre 4 godine

Klasična zamena teza. Pravi problem leži u tome što neki misle da CG pripada isključivo Crnogorcima. CG pripada svim građanima koji u njoj žive, bez obzira na naciju i veroispovest.

nnidza

pre 4 godine

Prestao sam da čitam posle "Imovina he oduzeta CPC". Kako kad je nastala pre 15 i manje godina? SPC je jedina pravoslavna crkva u CG. Kako je SPC mogla da uzme nesto?

Огњен

pre 4 godine

ukazala tokom primene zakona.

"Ipak, to ne utiče na činjenicu da ima mnogo imovine koja je oduzeta Crnogorskoj pravoslavnoj crkvi i nezavisnoj crnogorskoj vladi i da mora da se utvrdi čija je. To ne mora da znači da će ta imovina biti uzeta nazad. Možda nema ni njenih originalnih vlasnika... "
Хахахах па одакле вадите ове аналитичаре.

Nikola

pre 4 godine

Sta reci. Zasto gotovo nigdje po portalima u Srb nema detaljnih analiza situacije u CG, po pitanju lopovluka, kriminala, polozaja Srba, polozaja SPC sada posle zakona ? Slabi su prenosi ovih velicanstvenih litija. Ko je ovaj lik ? Ko ga placa da iznosi ove neistine ?

nnidza

pre 4 godine

Ja sam spreman da se Kosovo vrati u sastav Srbije. 20% Albanaca bi dobilo nešto manja prava od Srba u CG (Srba je više u CG nego što bi Albanaca bilo u Srbiji, brisanjem granica). Primenio bih iste zakone, prava na jezik, veru...

nedeljko

pre 4 godine

Pre 150godina moja familija sa majcine strane je doseljena iz Crne Gore u Srbiju, u isto vreme je oceva familija doseljena iz Hercegovine. Moji su srbi po nacionalnosti, po geografskoj pripadnosti su crnogorci i hercegovci. Mislim da vise od polovina Srbije ima takvu istoriju. Znaci gledano po nacionalnosti svi smo mi srbi a po geografskoj pripadnosti vecina stanovnika Srbije su crnogorci i srbi....ko je razuman shvatice...

Mladen

pre 4 godine

Klasična zamena teza. Pravi problem leži u tome što neki misle da CG pripada isključivo Crnogorcima. CG pripada svim građanima koji u njoj žive, bez obzira na naciju i veroispovest.
(ProkopijeElGrande, 14. januar 2020 12:11)

Slažem se. Vlasti Crne Gore prve naglašavaju kako je Crna Gora građanska država, multikulturalna i multikonfesionalna, pa neka to sad i dokažu, a ne da pričaju samo deklarativno, a da drugačije rade i to uvek na štetu srpskog naroda.

kraja

pre 4 godine

...pa neka ta "pravedna" crna gora prvo vrati imovinu na svetom stefanu...
...neka pokusa da utvrdi odakle onolika imovina milu djukanovicu koji do rascepa jugoslavije nije imao nista, po vlastitom tvrdjenju...
...od plate...???
...doticni amerikanac poljskog porekla i britanskog skolovanja, podrzava politiku crne gore, kosova, hrvatske, pa je jasno za koga radi i od koga prima novac...
...i na kraju, svuda vidi rusku ruku...
...ali, kladim se da ce i on pisati memoare za 20-tak godina...
...memoare koji ce biti susta suprotnost ovome sto prica danas...
...cim vidis slovena koji je prebegao na zapad, ne trazi ni casu vode od njega...

tužni morž

pre 4 godine

Ovaj pojma nema. Evo npr. Boka Kotorska do 1918. bila u Habsburškoj monarhiji , sverni deo Crne Gore (deo Starog Rasa-Sandžak) bio pod Turcima do 1912. god. kao i Metohija koje posle 1.Balkanskog rata uzima Crna Gora .Nikšić pripadao staroj Hercegovini itd. .Zakon je neustavan ,diskriminatorski i isključivo antisrpski jer ako po zakonu država oduzima crkvenu imovinu u korist države onda ispada da pravoslavne crkve pripadaju ateistima,sektašima ,katolicima i muslimanima , a katedrale samo katolicima i džamije samo muslimanima .Januše ,Januše ,vodu u usta.

Mostina

pre 4 godine

Dio teksta koji se odnosi na elite koje i dalje smatraju Crnu Goru drzavom Srbije je skroz validan. Braco Srbi, normalni i pravi Crnogorci vas postuju, al molimo vas postujte i vi nas.Nismo mi nikakva geografska odrednica, vec narod,koji se stotinama godina isto kao i vi borio za svoju drzavu. Drzava koja slala svoje ljude da ginu dje treba i ne treba, najmanja sila saveznica u svim ratovima. Drzava sa 4 dinastija i bogatom istorijom. DPS nije Drzava, isto sto kao i Vucic to nije u Srbiji, tako da ne treba posmatrati stvari iz tog konteksta. Problem Crne Gore je sto je uvijek bila slaba na domace diktatore, i nedovoljno pametna da pobijedi strah od promjena. Zivjeli.

C i n i k

pre 4 godine

Ceo problem Srbije je sto sebe predstavlja kao ruski satelit u JI Evropi.
Zbog takve nakaradne i gubitnicke politike,SRB ce izgubiti sve sto moze pa i ono sto se cini da nmz.
To je tako.
Neko nauci lekciju a nko nkd ne.
Ako nko misli da je konstantno protivljenje zapadu i Nato uz istovremeno nauruzavanje iz Rusije super "neytralna" prica onda taj stvarno nma sliha niti zivi u realnom svetu.
Mislite da su svi narodi Evrope i ex Yu budale sto su u Nato a samo SRB pametni pa izigravaju satelit Moskve?
Da je SRB u Nato naravno da nkm u CG ne bi palo na pamet da pravi ovakve budalastine.
Ali ok, ponavljam,nko nauci lekciju a nko nkd ne...

Mile

pre 4 godine

Nekakav Januš Bugajski nam drži predavanja o našoj crkvi u Crnoj Gori. Ovo je da čovek skoči sa prozora! Gubite se bagro imperijalistička, nije vam dosta što ste pola sveta satrli, popalili i popljačkali, nego ćete nama da objašnjavate čiji su manastiri!? Čuješ mu priču, da se srede katastri tobož...Da za manastire koji su sagrađeni pre nego što je Crna Gora uopšte postojala, prilažemo izvod iz lista nepokretnosti možda? Kad kaubojima odgovara, onda se sve toleriše, i despotija, i privatna država jedne familije, i osećaj polovine stanovništva da su u okupiranoj zemlji, i mafijanje, otimanje imovine, ma sve, samo dok se sprovodi ''Intermarijum'' i suzbijaju ''ruski elementi na toplim morima'' jel'te. Da mi je da doživim dan kada će ova ološ da bude isterana čizmom iz cele Evrope i vraćena nazad da se bavi svojim ostrvom, to bih slavio mesec dana bez prestanka!

džigerica iz Šapca

pre 4 godine

Dečko, čoveče pa nije ti ovo Amerika, crkve i manastiri su ovde mnogo stariji nego onomad kad ste upali na kontinent i pobili indijanci, o kom ti vlasništvu onda pričaš

Pera Detelić

pre 4 godine

Hvala što ste preneli lep tekst. Ovde se jasno vidi koja je anglo-američka strategija i odakle vetar duva, a to je stvoriti novu crnogorsku naciju do poslednjeg Srbina na teritoriji današnje crne gore. Nije važna istorija, nije važno kako se oseća polovina stanovništva. Precrtaćemo ih, poništićemo ih, oduzećemo im sve, ako treba i izazvati sukob pa ih proterati. Eto to nam poručuje vrli analitičar. Eh da, poručuje i da su Rusi baba-roge.
Nema šta, demokratija na delu!

nnidza

pre 4 godine

Ja sam spreman da se Kosovo vrati u sastav Srbije. 20% Albanaca bi dobilo nešto manja prava od Srba u CG (Srba je više u CG nego što bi Albanaca bilo u Srbiji, brisanjem granica). Primenio bih iste zakone, prava na jezik, veru...

nnidza

pre 4 godine

Prestao sam da čitam posle "Imovina he oduzeta CPC". Kako kad je nastala pre 15 i manje godina? SPC je jedina pravoslavna crkva u CG. Kako je SPC mogla da uzme nesto?

Miroslav

pre 4 godine

Crnogorksa pravoslavna crkva je osnovana oko 2000. ako se ne varam kao NVO, i kako moze imovina od pre 300-400 godina da pripada njoj. Pre toga je, kako je istoricar Stamatovic naveo, postajala Pravoslavna Crkva Crne Gore pod okriljem Srpske Pravoslavne Crkve, koja se danas zove Mitropolija Crnogorsko Primorska. Covek iz teksta nema pojma o cemu prica.

Rob sinji

pre 4 godine

Pa jel ovaj čovek toliko neobrazovan ili jednostavno priča gluposti jer mu se može u njega je sila ? Kakvi Jevreji kakve komunističke čistke i nacionalizacija ? Pa nije valjda mišljenja da je SPC u Crnoj Gori otimala od Jevreja ili da su komunisti otimali pa davali crkvi ? Godina tek počela a šampion u bezobrazluku se već zna.

Čitam i ne verujem

pre 4 godine

Nakon ove izjave, sasvim je jasno da se sve radi ciljano protiv svega što asocira na srpsko.
Niti verujem da Crna Gora pripada Strbiji, niti želim da ikada više budemo zajedno.
Ali oduzimati crkvi imovinu samo zato što je srpska je idiotizam.
Pa čoveče božji, uveli ste ih u NATO, imate ih, šta vam još smeta???
Kako ne vidite da bi vam u NATO i bez toga sve bilo u redu ali vi morate da se iživljavate i onda se pojavlju ovakvi likovi koji misle da se mi kopčamo na leđa.
Svaka reč nebulozna, od oduzete imovine crkvi koja nikad nije ni postojala, dok nije pre nekoliko godina odlučeno da se osnuje(još ovaj priča kako je toj istoj tada nepostojećoj oduzeto u ww1) do toga da je i nezavisnoj(zašto li to napominje) crnogorskoj vladi oduzeto mnogo toga...
Čega čoveče, ko oduzeo i kada, šta??
Otvorite karte već jednom i recite hoćemo da Srba nema i kraj.
Sad lepo, pošto vam tamo protestuje običan narod koji čini Crnu Goru, a vi lepo promenite narod ;)

Nikola

pre 4 godine

Sta reci. Zasto gotovo nigdje po portalima u Srb nema detaljnih analiza situacije u CG, po pitanju lopovluka, kriminala, polozaja Srba, polozaja SPC sada posle zakona ? Slabi su prenosi ovih velicanstvenih litija. Ko je ovaj lik ? Ko ga placa da iznosi ove neistine ?

Nisam Crnogorac ali me se itekako tice

pre 4 godine

Crna Gora ne pripada Srbiji vec bi trebalo da pripada svim svojim drzavljanima, ali je, nazalost, uzurpirana od strane jednog korumpiranog, komunistickog politicara i njegovog porodicno-finasijskog klana cime je postala diktatura sa najduzim stazom u Evropi. Upravo to - odsustvo demokratije u uslovima korumpirane i ucenjene diktature je koren svih problema i muka u Crnoj Gori. Sve ostalo su posledice - i medjunacionalne tenzije, i ogromni socijalni problemi, i nesuglasice sa Srbijim i zakoni koji gaze sve tekovine modernih demokratija. Jednostavno jedan sustinski i dubinski los rezim ne moze ni u cemu, cak ni srednjerocno, da da iole dobre rezultate. Moze samo da laze, vara, potkupljuje i ucenjuje ljude, ali i tome dodje kraj. Inace, zapazanja g. Bugajskog nose ocigledan uticaj vrednovanja spoljnopoliticke orijentacije rezima g. Djukanovica - ukratko, ako je i dok je za nas necemo pominjati da je diktator, kada to prestane da bude slucaj reci cemo kako zaista jeste. Najocigledniji primer toga je rezim u Turskoj, koji je, usput, ekonomski neuporedivo efikasniji od onog u CG. Konacno, vlasnistvo se stice upisom u katastar a imovina Mitroploije Crnogorsko-Primorske je odavno, uredno upisana u katastar. Inace, ne postoji imovina Crnogorske crkve jer je to imovina Mitroplije Crnogorske koja je zajedno sa Mitroplijom Beogradskom 1920. obnovila SPC a sto je samo overeno od stane tadasnjeg vladara. Imovina vlade Kraljevine Crne Gore i danas pripada vladi tako da tu spora nema.

Dušan

pre 4 godine

i evo ga. počeo je NATO hibridni rat protiv crkve. završio Milo u Majamiju, vala vreme je i bilo. ćute režim i njegovi mentori nedeljama, manji od mahovog zrna.

ajde da pogađamo koji je sledeći "analitičar" ko će da podrži diktatora marksistu ovim povodom?

hmm...

pre 4 godine

A ko tebe iz Amerike pita uopšte bilo šta da daješ svoje mišljenje u vezi sa Srbijom i CG? Kao kad bi našeg nekog vajnog "analitičara" pitali šta misli o imovini koju ste u SAD oteli Indijancima ili o otetom Teksasu od Meksika. Onda vi utvrdite šta je bilo pre 19. veka i osvajanja Divljeg zapada, pa sve lepo da vratite domorocima.

nedeljko

pre 4 godine

Pre 150godina moja familija sa majcine strane je doseljena iz Crne Gore u Srbiju, u isto vreme je oceva familija doseljena iz Hercegovine. Moji su srbi po nacionalnosti, po geografskoj pripadnosti su crnogorci i hercegovci. Mislim da vise od polovina Srbije ima takvu istoriju. Znaci gledano po nacionalnosti svi smo mi srbi a po geografskoj pripadnosti vecina stanovnika Srbije su crnogorci i srbi....ko je razuman shvatice...

ProkopijeElGrande

pre 4 godine

Klasična zamena teza. Pravi problem leži u tome što neki misle da CG pripada isključivo Crnogorcima. CG pripada svim građanima koji u njoj žive, bez obzira na naciju i veroispovest.

Огњен

pre 4 godine

ukazala tokom primene zakona.

"Ipak, to ne utiče na činjenicu da ima mnogo imovine koja je oduzeta Crnogorskoj pravoslavnoj crkvi i nezavisnoj crnogorskoj vladi i da mora da se utvrdi čija je. To ne mora da znači da će ta imovina biti uzeta nazad. Možda nema ni njenih originalnih vlasnika... "
Хахахах па одакле вадите ове аналитичаре.

Mladen

pre 4 godine

Klasična zamena teza. Pravi problem leži u tome što neki misle da CG pripada isključivo Crnogorcima. CG pripada svim građanima koji u njoj žive, bez obzira na naciju i veroispovest.
(ProkopijeElGrande, 14. januar 2020 12:11)

Slažem se. Vlasti Crne Gore prve naglašavaju kako je Crna Gora građanska država, multikulturalna i multikonfesionalna, pa neka to sad i dokažu, a ne da pričaju samo deklarativno, a da drugačije rade i to uvek na štetu srpskog naroda.

tužni morž

pre 4 godine

Ovaj pojma nema. Evo npr. Boka Kotorska do 1918. bila u Habsburškoj monarhiji , sverni deo Crne Gore (deo Starog Rasa-Sandžak) bio pod Turcima do 1912. god. kao i Metohija koje posle 1.Balkanskog rata uzima Crna Gora .Nikšić pripadao staroj Hercegovini itd. .Zakon je neustavan ,diskriminatorski i isključivo antisrpski jer ako po zakonu država oduzima crkvenu imovinu u korist države onda ispada da pravoslavne crkve pripadaju ateistima,sektašima ,katolicima i muslimanima , a katedrale samo katolicima i džamije samo muslimanima .Januše ,Januše ,vodu u usta.

Mostina

pre 4 godine

Dio teksta koji se odnosi na elite koje i dalje smatraju Crnu Goru drzavom Srbije je skroz validan. Braco Srbi, normalni i pravi Crnogorci vas postuju, al molimo vas postujte i vi nas.Nismo mi nikakva geografska odrednica, vec narod,koji se stotinama godina isto kao i vi borio za svoju drzavu. Drzava koja slala svoje ljude da ginu dje treba i ne treba, najmanja sila saveznica u svim ratovima. Drzava sa 4 dinastija i bogatom istorijom. DPS nije Drzava, isto sto kao i Vucic to nije u Srbiji, tako da ne treba posmatrati stvari iz tog konteksta. Problem Crne Gore je sto je uvijek bila slaba na domace diktatore, i nedovoljno pametna da pobijedi strah od promjena. Zivjeli.

kraja

pre 4 godine

...pa neka ta "pravedna" crna gora prvo vrati imovinu na svetom stefanu...
...neka pokusa da utvrdi odakle onolika imovina milu djukanovicu koji do rascepa jugoslavije nije imao nista, po vlastitom tvrdjenju...
...od plate...???
...doticni amerikanac poljskog porekla i britanskog skolovanja, podrzava politiku crne gore, kosova, hrvatske, pa je jasno za koga radi i od koga prima novac...
...i na kraju, svuda vidi rusku ruku...
...ali, kladim se da ce i on pisati memoare za 20-tak godina...
...memoare koji ce biti susta suprotnost ovome sto prica danas...
...cim vidis slovena koji je prebegao na zapad, ne trazi ni casu vode od njega...