Petak, 03.01.2020.

19:34

Čime preti Iran?

Iran je najvio osvetu nakon <a href="https://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2020&mm=01&dd=03&nav_category=78&nav_id=1637525" class="text-link" target= "_blank">ubistva generala Kasema Sulejmanija u američkom napadu</a>. BBC analizira kolika je zapravo pretnja Irana sudeći po vojnim kapacitetima.

Izvor: M. Ro.

Èime preti Iran? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

54 Komentari

Sortiraj po:

Maslačak

pre 4 godine

Iran samo da zatvori Omanski zaliv i to bi bio udarac ispod pojasa
(Sandzak, 3. januar 2020 20:56)

Da, bio bi. Ali onda bi usledio kontraudarac!

U roku od 7 dana posle toga bi od Irana ostala samo jedna velika rupa iz koje se pomalo dimi...

Ti stvarno misliš da možeš nekažnjeno zatvoriti prolaz kroz koji u svet ide bar pola svetske potrošnje nafte?!!! Ko to pokuša, preoraće ga nuklearnim bombama!

Nafta je kao krv, bez nje nema ekonomije, ni života. Ako nekome pokušaš da je uskratiš, budi siguran da će on to shvatiti kao da ga životno ugrožavaš. A kad nekoga životno ugroziš, šta se dešava? On ti uzvraća i gleda da tebi što više ugrozi život, naročito ako je jači od tebe. Pa sad ti vidi koliko ti se takve igre isplate.

Krsto Knez

pre 4 godine

Žao mi je Iranaca, ali oni nemaju nikakve šanse sa opakim imperijalistima koji čuvaju naftne izvore pod svaku cijenu. Prošli bi kao i Irak, razorili ih do temelja i ne bi ih brigalo tko će biti na vlasti jer bi ih vratili u 100 godina unazad. Vidimo kakav je kaos u Iraku i bez Sadama i njegovih satrapa.

Mirko

pre 4 godine

Lako je rat poceti . Amerikanci sve pocnu pa se povuku. Samo prave haos i onda iz tog haosa profitira industrijsko vojni kompleks proizvodnje oruzja i opreme i ostale ratne tehnike. Oni su tigar od papira. Neko ce ih uskoro postaviti na mesto gde pripadaju. A to je smetliste .

cobo

pre 4 godine

USA uvek vode ratove po tudjim teritorijama i tamo gine "tudji" narod,oni moraju da potrose materijala posto je NATO povecao budzet da krene proizvodnja i "konjuktura" kod njih :(

realno

pre 4 godine

Realno, nema cime... otvoreni sukob sa SAD je ravno samoubistvu... pitanje je koliko bi SAD u takvom sukobu ucestvovale, posto njihov glavni saveznik Izrael ceka samo mig da krene u akciju kojom godinama preti...

ludi splico

pre 4 godine

pa nisu mogli nas za 78 dana a ne Iran za 72 casa.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (eee, 3. januar 2020 20:02)

Pobjedili su vas bez vojske na tlu

Smoki

pre 4 godine

Drzava i religija nemogu zajedno. Iranci su napravili najvecu gresku kad su fundamentalistima dali moc. Inace su bili zapad za ceo region po ekonomiji kulturi i istoriji.

seljadin

pre 4 godine

Ubijeni general je počistio ISIS iz Bagdada, to mu je najveći greh. Bagdad je bio pred padom od strane ISIS-a, Ameri su rekli da im treba 6 meseci da razmisle kako da pomognu, a general je došao i počistio ih.

Amila_

pre 4 godine

Koliko navijackih komentara, kao da ce da igraju fudbal a ne da ce da izgine stotine hiljada ljudi i da ce milioni da postanu izbeglice. Zamislite kako bi bilo, da umesto da se rat prosiri na ceo Iran, nekom greskom izbije mir.
(jagodinac, 3. januar 2020 20:20)

Svaka cast!

Mate

pre 4 godine

Pola od tih "elitnih" snaga mora da pazi na vlastito stanovništvo. Tamo ako osjete da je režim na klimavim nogama, bit će ko u Libiji.
Može Iran napraviti nered i žrtve protivniku, nema sumnje.
Ali ljudi moji, oni realno imaju male šanse protiv jednog Izraela.
Uspoređivati ih s jednom Amerikom, je smiješno. Pustite vi izjave Iranaca, oni jedno te isto pričaju desetljećima.
To galamljenje ima samo jedan cilj, bolju poziciju u pregovorima. To je palilo kod Obame, kod Trampa ne. Ovaj zna sve cake pregovora ko biznismen.

kole

pre 4 godine

@(eee, 3. januar 2020 20:02)
mogli su nas za manje od 24h.srecom smo u evropi pa su umesto tepiha bombi koji bi npr. srvanio kompletan beograd u krugu od 20km,koristili po par aviona i strateski birali mete...

Boris Banović

pre 4 godine

Nisam primetio da Iran preti vojnom akcijom, već odmazdom ! Ja shvatam da prete personalnim likvidacijama značajnih ljudi, Amerikanaca, širom sveta. Strepim, naravno, da ne pobiju nedužni narod u znak odnazde što je inače poznato u istoriji ! Za jednog nemačkog vojnika streljano je 100 stanovnika, ne vojnika ! Inače, mislim da je ovo početak kraja Trampa, odoleće impičmentu, a koštaće ga neodgovorno lupetaranje po tviteru !

Sandzak

pre 4 godine

Koliko kosta ubistvo generala? Amerika salje 3000 vojnika, koliko je to u parama? koliko kosta evakuacija iz Iraka ?!
Trump ne razmislja glavom?
a generala lako zamjenit drugim.
ubistvo samo ojaca jednu naciju

Jelda MIlko

pre 4 godine

Iran nece moci nista jer nema saveznike koji bi mu priskocili u pomoc u slucaju direktnog sukoba. Nesto slicno kao sto mi nismo imali 99-te nikoga. Na drugoj strani Izrael kao Americki saveznik bi uleteo u rat brat bratu za manje od 15 min.

legolas

pre 4 godine

Neka se ne zezaju sa Irancima. Vojno su kud i kamo iznad svakog do sad protivnika Amerike. Zato i nece uci u otvoren sukob sa njima,ja mislim. Medjutim ako iranski vrh odluci, jurice amere po celom svetu, atentima i ubistvima nece biti kraja. Nadam se da ce nekako da se smiri situacija, mada hmmmmmm

jagodinac

pre 4 godine

Koliko navijackih komentara, kao da ce da igraju fudbal a ne da ce da izgine stotine hiljada ljudi i da ce milioni da postanu izbeglice. Zamislite kako bi bilo, da umesto da se rat prosiri na ceo Iran, nekom greskom izbije mir.

Dvorska budala

pre 4 godine

Kome preti Iran je bolji naslov, jer sigurno neće objaviti rat Americi. To su ambasade, američki vojnici i baze na Bliskom istoku ili brodovi u zalivu. Dakle isto naoružani dronovi.

otrov

pre 4 godine

Pa, amerima ne mogu nista, Izrael ce da strada, ali kakva ce osveta americkih jevreja biti, ne usudjujem se ni da zamislim. Zao mi neduznog naroda, ma gde bio.

Ono kada je vrhunska sreca uci u Nato

pre 4 godine

Da li je neko od vas pametnih komentatora video razbijeno staklo i da li ste pokušavali da pokupite komadiće golim rukama? Sada zamislite da je Iran ogromno ogledalo e to ogledalo kada USA razbije biće srče po celom svetu. Nije vam to Irak sa Sadamom ovo su fanatici koji su pomagali svuda svojoj braći od BiH do Kosova i Sirije. Ko uđe u Iran pitanje je da li će prepoznati svoju državu kada se vrati. Inače lično sam protiv politike Irana ali i protiv američkog imperijalizma.

Sirano

pre 4 godine

Ako je Iran toliko slabiji kako neki kazu, zasto Amerika se nikada nije usudila na direktni napad na Iran nego sve nesto posredno, iz daljine i na tudjem terenu.Prolaze americke vlade, menjaju se predsednici a nijedan ne sme da zagrize i napadne Iran. Ne zaboravimo da Iran moze podneti bar 10 puta vece ljudske gubitke od Amera u tom sukobu.Iran je sigurno tvrdji zalogaj od nas 1999. Niko ne sumnja da je Amerika jaca ali bi morali platiti veliku cenu da slome Iran.

Jovan

pre 4 godine

Iran je solidno jak na kopnu, ali pvo im je očajna i avijacija zastarela. Krstareće rakete koje imaju, lako može da obori bilo koji sistem.

Elvis Prisli

pre 4 godine

.Iran je sigurno tvrdji zalogaj od nas 1999. Niko ne sumnja da je Amerika jaca ali bi morali platiti veliku cenu da slome Iran.
(Sirano, 03. januar 2020 20:31)

Ja prosto moram da ti odgovorim. Kakav zalogaj veci od nas, oni su imali NULA (0) gubitaka svojih ljudskih zivota. Nas su urnisali a nisu nam usli cizmom u zemlju! Seti se samo Aleksinca i drugih gradova sram te bilo!
Sila su za sad, jednostavno i nazalost gospodari sveta...

legolas

pre 4 godine

Koje kopno, koje avijacija pesadija. Pa nece on sa Saudijcima da ratuje. Niti ce biti rata uopste.80 miliona stanovnika koji su spremni da umru za drzavu nije sala. Medjutim, destabilizacija regiona i sire je nesto cemu ce teziti Iran. Mada je i to upitno jer ni njemu ne odgovara to.Ugrozavanje interesa pre svega Americkih saveznika. Jos ovakvih dogadjaja vodilo bi ubsituaciju na koju niko nema pravi odgovar. On ima ogromnu podrsku na terenu u skoro svim drzavama sem Izraela naravno. Zvanicna politika je jedno narod je drugo. Amerikanci nigde ne bi bili sigurni.Jedno je kad Milo uvuce i pozove Nato a drugo je kada narod to ne zeli, zato i nema referenduma. Isto i ovde. Zato rata nece biti ali tenzije ce se povremeno vracati i povecavati. Da nisu dirali ambasadu ne bi bilo ovog ubedjen sam. Ali svi su poludeli izgleda.

Gospodar Zarin

pre 4 godine

Nije Iran "pretnja" nego neko drugi. I nije stvar uopšte u vojnim kapacitetima iranske države, nego u sposobnosti radikalne destabilizacije celog Bliskog istoka, a protiv te vrste eskalacije ne postoji odbrana. Iran neće direktno u rat, zašto bi to radio!?

logican sled okolnosti

pre 4 godine

Sa Izraelom se nikad nije bilo pametno
kačiti a USA da hoće mogu vojno poraziti Iran za 72 h!
(Arch Enemy, 03. januar 2020 19:51)

Iran je razvio rakete koje nije moguce detektovati. Uskoro ako se naljute (a cackaju ih) mogu da sravne izrael za 24h ;)

Kodeks

pre 4 godine

Preti praznom puškom.Em im je tehnologija loša em su slabi ratnici.Gomila fanatičnih divljaka koji su jaki samo na urlanju.Da ne pominjem da velika većina naroda uopšte i ne želi da ratuje,već se nada da će diktaturi bolesnika na vlasti najzad doći kraj.

M. Radosavljevic

pre 4 godine

Naravno da verske vodje brane svog generala koji je bio okosnica njihovog radikalnog islamizma. Ubistvom njega, doci ce drugi na njegovo mesto i nastaviti gde je prethodnik stao. Ne bih voleo da dodje do rata, ali u slucaju toga, ni da budem u iranskoj kozi. Radikalni islamizam je nesto sto treba da zabrine ceo demokratski svet. Iranske verske vodje decenijama pozivaju na unistenje Amerike, koja je cutala i kada su im svakodnevno palili zastavu i lutke sa likovima. Zar su mislili da ce to vecno trajati?

jagodinac

pre 4 godine

Koliko navijackih komentara, kao da ce da igraju fudbal a ne da ce da izgine stotine hiljada ljudi i da ce milioni da postanu izbeglice. Zamislite kako bi bilo, da umesto da se rat prosiri na ceo Iran, nekom greskom izbije mir.

Kodeks

pre 4 godine

Preti praznom puškom.Em im je tehnologija loša em su slabi ratnici.Gomila fanatičnih divljaka koji su jaki samo na urlanju.Da ne pominjem da velika većina naroda uopšte i ne želi da ratuje,već se nada da će diktaturi bolesnika na vlasti najzad doći kraj.

Amila_

pre 4 godine

Koliko navijackih komentara, kao da ce da igraju fudbal a ne da ce da izgine stotine hiljada ljudi i da ce milioni da postanu izbeglice. Zamislite kako bi bilo, da umesto da se rat prosiri na ceo Iran, nekom greskom izbije mir.
(jagodinac, 3. januar 2020 20:20)

Svaka cast!

Elvis Prisli

pre 4 godine

.Iran je sigurno tvrdji zalogaj od nas 1999. Niko ne sumnja da je Amerika jaca ali bi morali platiti veliku cenu da slome Iran.
(Sirano, 03. januar 2020 20:31)

Ja prosto moram da ti odgovorim. Kakav zalogaj veci od nas, oni su imali NULA (0) gubitaka svojih ljudskih zivota. Nas su urnisali a nisu nam usli cizmom u zemlju! Seti se samo Aleksinca i drugih gradova sram te bilo!
Sila su za sad, jednostavno i nazalost gospodari sveta...

Sirano

pre 4 godine

Ako je Iran toliko slabiji kako neki kazu, zasto Amerika se nikada nije usudila na direktni napad na Iran nego sve nesto posredno, iz daljine i na tudjem terenu.Prolaze americke vlade, menjaju se predsednici a nijedan ne sme da zagrize i napadne Iran. Ne zaboravimo da Iran moze podneti bar 10 puta vece ljudske gubitke od Amera u tom sukobu.Iran je sigurno tvrdji zalogaj od nas 1999. Niko ne sumnja da je Amerika jaca ali bi morali platiti veliku cenu da slome Iran.

seljadin

pre 4 godine

Ubijeni general je počistio ISIS iz Bagdada, to mu je najveći greh. Bagdad je bio pred padom od strane ISIS-a, Ameri su rekli da im treba 6 meseci da razmisle kako da pomognu, a general je došao i počistio ih.

otrov

pre 4 godine

Pa, amerima ne mogu nista, Izrael ce da strada, ali kakva ce osveta americkih jevreja biti, ne usudjujem se ni da zamislim. Zao mi neduznog naroda, ma gde bio.

Smoki

pre 4 godine

Drzava i religija nemogu zajedno. Iranci su napravili najvecu gresku kad su fundamentalistima dali moc. Inace su bili zapad za ceo region po ekonomiji kulturi i istoriji.

M. Radosavljevic

pre 4 godine

Naravno da verske vodje brane svog generala koji je bio okosnica njihovog radikalnog islamizma. Ubistvom njega, doci ce drugi na njegovo mesto i nastaviti gde je prethodnik stao. Ne bih voleo da dodje do rata, ali u slucaju toga, ni da budem u iranskoj kozi. Radikalni islamizam je nesto sto treba da zabrine ceo demokratski svet. Iranske verske vodje decenijama pozivaju na unistenje Amerike, koja je cutala i kada su im svakodnevno palili zastavu i lutke sa likovima. Zar su mislili da ce to vecno trajati?

Ono kada je vrhunska sreca uci u Nato

pre 4 godine

Da li je neko od vas pametnih komentatora video razbijeno staklo i da li ste pokušavali da pokupite komadiće golim rukama? Sada zamislite da je Iran ogromno ogledalo e to ogledalo kada USA razbije biće srče po celom svetu. Nije vam to Irak sa Sadamom ovo su fanatici koji su pomagali svuda svojoj braći od BiH do Kosova i Sirije. Ko uđe u Iran pitanje je da li će prepoznati svoju državu kada se vrati. Inače lično sam protiv politike Irana ali i protiv američkog imperijalizma.

kole

pre 4 godine

@(eee, 3. januar 2020 20:02)
mogli su nas za manje od 24h.srecom smo u evropi pa su umesto tepiha bombi koji bi npr. srvanio kompletan beograd u krugu od 20km,koristili po par aviona i strateski birali mete...

Gospodar Zarin

pre 4 godine

Nije Iran "pretnja" nego neko drugi. I nije stvar uopšte u vojnim kapacitetima iranske države, nego u sposobnosti radikalne destabilizacije celog Bliskog istoka, a protiv te vrste eskalacije ne postoji odbrana. Iran neće direktno u rat, zašto bi to radio!?

ludi splico

pre 4 godine

pa nisu mogli nas za 78 dana a ne Iran za 72 casa.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (eee, 3. januar 2020 20:02)

Pobjedili su vas bez vojske na tlu

Dvorska budala

pre 4 godine

Kome preti Iran je bolji naslov, jer sigurno neće objaviti rat Americi. To su ambasade, američki vojnici i baze na Bliskom istoku ili brodovi u zalivu. Dakle isto naoružani dronovi.

Mate

pre 4 godine

Pola od tih "elitnih" snaga mora da pazi na vlastito stanovništvo. Tamo ako osjete da je režim na klimavim nogama, bit će ko u Libiji.
Može Iran napraviti nered i žrtve protivniku, nema sumnje.
Ali ljudi moji, oni realno imaju male šanse protiv jednog Izraela.
Uspoređivati ih s jednom Amerikom, je smiješno. Pustite vi izjave Iranaca, oni jedno te isto pričaju desetljećima.
To galamljenje ima samo jedan cilj, bolju poziciju u pregovorima. To je palilo kod Obame, kod Trampa ne. Ovaj zna sve cake pregovora ko biznismen.

realno

pre 4 godine

Realno, nema cime... otvoreni sukob sa SAD je ravno samoubistvu... pitanje je koliko bi SAD u takvom sukobu ucestvovale, posto njihov glavni saveznik Izrael ceka samo mig da krene u akciju kojom godinama preti...

Jelda MIlko

pre 4 godine

Iran nece moci nista jer nema saveznike koji bi mu priskocili u pomoc u slucaju direktnog sukoba. Nesto slicno kao sto mi nismo imali 99-te nikoga. Na drugoj strani Izrael kao Americki saveznik bi uleteo u rat brat bratu za manje od 15 min.

logican sled okolnosti

pre 4 godine

Sa Izraelom se nikad nije bilo pametno
kačiti a USA da hoće mogu vojno poraziti Iran za 72 h!
(Arch Enemy, 03. januar 2020 19:51)

Iran je razvio rakete koje nije moguce detektovati. Uskoro ako se naljute (a cackaju ih) mogu da sravne izrael za 24h ;)

legolas

pre 4 godine

Neka se ne zezaju sa Irancima. Vojno su kud i kamo iznad svakog do sad protivnika Amerike. Zato i nece uci u otvoren sukob sa njima,ja mislim. Medjutim ako iranski vrh odluci, jurice amere po celom svetu, atentima i ubistvima nece biti kraja. Nadam se da ce nekako da se smiri situacija, mada hmmmmmm

Jovan

pre 4 godine

Iran je solidno jak na kopnu, ali pvo im je očajna i avijacija zastarela. Krstareće rakete koje imaju, lako može da obori bilo koji sistem.

Mirko

pre 4 godine

Lako je rat poceti . Amerikanci sve pocnu pa se povuku. Samo prave haos i onda iz tog haosa profitira industrijsko vojni kompleks proizvodnje oruzja i opreme i ostale ratne tehnike. Oni su tigar od papira. Neko ce ih uskoro postaviti na mesto gde pripadaju. A to je smetliste .

cobo

pre 4 godine

USA uvek vode ratove po tudjim teritorijama i tamo gine "tudji" narod,oni moraju da potrose materijala posto je NATO povecao budzet da krene proizvodnja i "konjuktura" kod njih :(

legolas

pre 4 godine

Koje kopno, koje avijacija pesadija. Pa nece on sa Saudijcima da ratuje. Niti ce biti rata uopste.80 miliona stanovnika koji su spremni da umru za drzavu nije sala. Medjutim, destabilizacija regiona i sire je nesto cemu ce teziti Iran. Mada je i to upitno jer ni njemu ne odgovara to.Ugrozavanje interesa pre svega Americkih saveznika. Jos ovakvih dogadjaja vodilo bi ubsituaciju na koju niko nema pravi odgovar. On ima ogromnu podrsku na terenu u skoro svim drzavama sem Izraela naravno. Zvanicna politika je jedno narod je drugo. Amerikanci nigde ne bi bili sigurni.Jedno je kad Milo uvuce i pozove Nato a drugo je kada narod to ne zeli, zato i nema referenduma. Isto i ovde. Zato rata nece biti ali tenzije ce se povremeno vracati i povecavati. Da nisu dirali ambasadu ne bi bilo ovog ubedjen sam. Ali svi su poludeli izgleda.

Boris Banović

pre 4 godine

Nisam primetio da Iran preti vojnom akcijom, već odmazdom ! Ja shvatam da prete personalnim likvidacijama značajnih ljudi, Amerikanaca, širom sveta. Strepim, naravno, da ne pobiju nedužni narod u znak odnazde što je inače poznato u istoriji ! Za jednog nemačkog vojnika streljano je 100 stanovnika, ne vojnika ! Inače, mislim da je ovo početak kraja Trampa, odoleće impičmentu, a koštaće ga neodgovorno lupetaranje po tviteru !

Sandzak

pre 4 godine

Koliko kosta ubistvo generala? Amerika salje 3000 vojnika, koliko je to u parama? koliko kosta evakuacija iz Iraka ?!
Trump ne razmislja glavom?
a generala lako zamjenit drugim.
ubistvo samo ojaca jednu naciju

Maslačak

pre 4 godine

Iran samo da zatvori Omanski zaliv i to bi bio udarac ispod pojasa
(Sandzak, 3. januar 2020 20:56)

Da, bio bi. Ali onda bi usledio kontraudarac!

U roku od 7 dana posle toga bi od Irana ostala samo jedna velika rupa iz koje se pomalo dimi...

Ti stvarno misliš da možeš nekažnjeno zatvoriti prolaz kroz koji u svet ide bar pola svetske potrošnje nafte?!!! Ko to pokuša, preoraće ga nuklearnim bombama!

Nafta je kao krv, bez nje nema ekonomije, ni života. Ako nekome pokušaš da je uskratiš, budi siguran da će on to shvatiti kao da ga životno ugrožavaš. A kad nekoga životno ugroziš, šta se dešava? On ti uzvraća i gleda da tebi što više ugrozi život, naročito ako je jači od tebe. Pa sad ti vidi koliko ti se takve igre isplate.

Krsto Knez

pre 4 godine

Žao mi je Iranaca, ali oni nemaju nikakve šanse sa opakim imperijalistima koji čuvaju naftne izvore pod svaku cijenu. Prošli bi kao i Irak, razorili ih do temelja i ne bi ih brigalo tko će biti na vlasti jer bi ih vratili u 100 godina unazad. Vidimo kakav je kaos u Iraku i bez Sadama i njegovih satrapa.

logican sled okolnosti

pre 4 godine

Sa Izraelom se nikad nije bilo pametno
kačiti a USA da hoće mogu vojno poraziti Iran za 72 h!
(Arch Enemy, 03. januar 2020 19:51)

Iran je razvio rakete koje nije moguce detektovati. Uskoro ako se naljute (a cackaju ih) mogu da sravne izrael za 24h ;)

Kodeks

pre 4 godine

Preti praznom puškom.Em im je tehnologija loša em su slabi ratnici.Gomila fanatičnih divljaka koji su jaki samo na urlanju.Da ne pominjem da velika većina naroda uopšte i ne želi da ratuje,već se nada da će diktaturi bolesnika na vlasti najzad doći kraj.

ludi splico

pre 4 godine

pa nisu mogli nas za 78 dana a ne Iran za 72 casa.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (eee, 3. januar 2020 20:02)

Pobjedili su vas bez vojske na tlu

Elvis Prisli

pre 4 godine

.Iran je sigurno tvrdji zalogaj od nas 1999. Niko ne sumnja da je Amerika jaca ali bi morali platiti veliku cenu da slome Iran.
(Sirano, 03. januar 2020 20:31)

Ja prosto moram da ti odgovorim. Kakav zalogaj veci od nas, oni su imali NULA (0) gubitaka svojih ljudskih zivota. Nas su urnisali a nisu nam usli cizmom u zemlju! Seti se samo Aleksinca i drugih gradova sram te bilo!
Sila su za sad, jednostavno i nazalost gospodari sveta...

M. Radosavljevic

pre 4 godine

Naravno da verske vodje brane svog generala koji je bio okosnica njihovog radikalnog islamizma. Ubistvom njega, doci ce drugi na njegovo mesto i nastaviti gde je prethodnik stao. Ne bih voleo da dodje do rata, ali u slucaju toga, ni da budem u iranskoj kozi. Radikalni islamizam je nesto sto treba da zabrine ceo demokratski svet. Iranske verske vodje decenijama pozivaju na unistenje Amerike, koja je cutala i kada su im svakodnevno palili zastavu i lutke sa likovima. Zar su mislili da ce to vecno trajati?

Sirano

pre 4 godine

Ako je Iran toliko slabiji kako neki kazu, zasto Amerika se nikada nije usudila na direktni napad na Iran nego sve nesto posredno, iz daljine i na tudjem terenu.Prolaze americke vlade, menjaju se predsednici a nijedan ne sme da zagrize i napadne Iran. Ne zaboravimo da Iran moze podneti bar 10 puta vece ljudske gubitke od Amera u tom sukobu.Iran je sigurno tvrdji zalogaj od nas 1999. Niko ne sumnja da je Amerika jaca ali bi morali platiti veliku cenu da slome Iran.

Mirko

pre 4 godine

Lako je rat poceti . Amerikanci sve pocnu pa se povuku. Samo prave haos i onda iz tog haosa profitira industrijsko vojni kompleks proizvodnje oruzja i opreme i ostale ratne tehnike. Oni su tigar od papira. Neko ce ih uskoro postaviti na mesto gde pripadaju. A to je smetliste .

kole

pre 4 godine

@(eee, 3. januar 2020 20:02)
mogli su nas za manje od 24h.srecom smo u evropi pa su umesto tepiha bombi koji bi npr. srvanio kompletan beograd u krugu od 20km,koristili po par aviona i strateski birali mete...

legolas

pre 4 godine

Neka se ne zezaju sa Irancima. Vojno su kud i kamo iznad svakog do sad protivnika Amerike. Zato i nece uci u otvoren sukob sa njima,ja mislim. Medjutim ako iranski vrh odluci, jurice amere po celom svetu, atentima i ubistvima nece biti kraja. Nadam se da ce nekako da se smiri situacija, mada hmmmmmm

Sandzak

pre 4 godine

Koliko kosta ubistvo generala? Amerika salje 3000 vojnika, koliko je to u parama? koliko kosta evakuacija iz Iraka ?!
Trump ne razmislja glavom?
a generala lako zamjenit drugim.
ubistvo samo ojaca jednu naciju

Ono kada je vrhunska sreca uci u Nato

pre 4 godine

Da li je neko od vas pametnih komentatora video razbijeno staklo i da li ste pokušavali da pokupite komadiće golim rukama? Sada zamislite da je Iran ogromno ogledalo e to ogledalo kada USA razbije biće srče po celom svetu. Nije vam to Irak sa Sadamom ovo su fanatici koji su pomagali svuda svojoj braći od BiH do Kosova i Sirije. Ko uđe u Iran pitanje je da li će prepoznati svoju državu kada se vrati. Inače lično sam protiv politike Irana ali i protiv američkog imperijalizma.

Mate

pre 4 godine

Pola od tih "elitnih" snaga mora da pazi na vlastito stanovništvo. Tamo ako osjete da je režim na klimavim nogama, bit će ko u Libiji.
Može Iran napraviti nered i žrtve protivniku, nema sumnje.
Ali ljudi moji, oni realno imaju male šanse protiv jednog Izraela.
Uspoređivati ih s jednom Amerikom, je smiješno. Pustite vi izjave Iranaca, oni jedno te isto pričaju desetljećima.
To galamljenje ima samo jedan cilj, bolju poziciju u pregovorima. To je palilo kod Obame, kod Trampa ne. Ovaj zna sve cake pregovora ko biznismen.

Boris Banović

pre 4 godine

Nisam primetio da Iran preti vojnom akcijom, već odmazdom ! Ja shvatam da prete personalnim likvidacijama značajnih ljudi, Amerikanaca, širom sveta. Strepim, naravno, da ne pobiju nedužni narod u znak odnazde što je inače poznato u istoriji ! Za jednog nemačkog vojnika streljano je 100 stanovnika, ne vojnika ! Inače, mislim da je ovo početak kraja Trampa, odoleće impičmentu, a koštaće ga neodgovorno lupetaranje po tviteru !

seljadin

pre 4 godine

Ubijeni general je počistio ISIS iz Bagdada, to mu je najveći greh. Bagdad je bio pred padom od strane ISIS-a, Ameri su rekli da im treba 6 meseci da razmisle kako da pomognu, a general je došao i počistio ih.

Jovan

pre 4 godine

Iran je solidno jak na kopnu, ali pvo im je očajna i avijacija zastarela. Krstareće rakete koje imaju, lako može da obori bilo koji sistem.

cobo

pre 4 godine

USA uvek vode ratove po tudjim teritorijama i tamo gine "tudji" narod,oni moraju da potrose materijala posto je NATO povecao budzet da krene proizvodnja i "konjuktura" kod njih :(

otrov

pre 4 godine

Pa, amerima ne mogu nista, Izrael ce da strada, ali kakva ce osveta americkih jevreja biti, ne usudjujem se ni da zamislim. Zao mi neduznog naroda, ma gde bio.

jagodinac

pre 4 godine

Koliko navijackih komentara, kao da ce da igraju fudbal a ne da ce da izgine stotine hiljada ljudi i da ce milioni da postanu izbeglice. Zamislite kako bi bilo, da umesto da se rat prosiri na ceo Iran, nekom greskom izbije mir.

legolas

pre 4 godine

Koje kopno, koje avijacija pesadija. Pa nece on sa Saudijcima da ratuje. Niti ce biti rata uopste.80 miliona stanovnika koji su spremni da umru za drzavu nije sala. Medjutim, destabilizacija regiona i sire je nesto cemu ce teziti Iran. Mada je i to upitno jer ni njemu ne odgovara to.Ugrozavanje interesa pre svega Americkih saveznika. Jos ovakvih dogadjaja vodilo bi ubsituaciju na koju niko nema pravi odgovar. On ima ogromnu podrsku na terenu u skoro svim drzavama sem Izraela naravno. Zvanicna politika je jedno narod je drugo. Amerikanci nigde ne bi bili sigurni.Jedno je kad Milo uvuce i pozove Nato a drugo je kada narod to ne zeli, zato i nema referenduma. Isto i ovde. Zato rata nece biti ali tenzije ce se povremeno vracati i povecavati. Da nisu dirali ambasadu ne bi bilo ovog ubedjen sam. Ali svi su poludeli izgleda.

Jelda MIlko

pre 4 godine

Iran nece moci nista jer nema saveznike koji bi mu priskocili u pomoc u slucaju direktnog sukoba. Nesto slicno kao sto mi nismo imali 99-te nikoga. Na drugoj strani Izrael kao Americki saveznik bi uleteo u rat brat bratu za manje od 15 min.

Smoki

pre 4 godine

Drzava i religija nemogu zajedno. Iranci su napravili najvecu gresku kad su fundamentalistima dali moc. Inace su bili zapad za ceo region po ekonomiji kulturi i istoriji.

realno

pre 4 godine

Realno, nema cime... otvoreni sukob sa SAD je ravno samoubistvu... pitanje je koliko bi SAD u takvom sukobu ucestvovale, posto njihov glavni saveznik Izrael ceka samo mig da krene u akciju kojom godinama preti...

Gospodar Zarin

pre 4 godine

Nije Iran "pretnja" nego neko drugi. I nije stvar uopšte u vojnim kapacitetima iranske države, nego u sposobnosti radikalne destabilizacije celog Bliskog istoka, a protiv te vrste eskalacije ne postoji odbrana. Iran neće direktno u rat, zašto bi to radio!?

Amila_

pre 4 godine

Koliko navijackih komentara, kao da ce da igraju fudbal a ne da ce da izgine stotine hiljada ljudi i da ce milioni da postanu izbeglice. Zamislite kako bi bilo, da umesto da se rat prosiri na ceo Iran, nekom greskom izbije mir.
(jagodinac, 3. januar 2020 20:20)

Svaka cast!

Dvorska budala

pre 4 godine

Kome preti Iran je bolji naslov, jer sigurno neće objaviti rat Americi. To su ambasade, američki vojnici i baze na Bliskom istoku ili brodovi u zalivu. Dakle isto naoružani dronovi.

Krsto Knez

pre 4 godine

Žao mi je Iranaca, ali oni nemaju nikakve šanse sa opakim imperijalistima koji čuvaju naftne izvore pod svaku cijenu. Prošli bi kao i Irak, razorili ih do temelja i ne bi ih brigalo tko će biti na vlasti jer bi ih vratili u 100 godina unazad. Vidimo kakav je kaos u Iraku i bez Sadama i njegovih satrapa.

Maslačak

pre 4 godine

Iran samo da zatvori Omanski zaliv i to bi bio udarac ispod pojasa
(Sandzak, 3. januar 2020 20:56)

Da, bio bi. Ali onda bi usledio kontraudarac!

U roku od 7 dana posle toga bi od Irana ostala samo jedna velika rupa iz koje se pomalo dimi...

Ti stvarno misliš da možeš nekažnjeno zatvoriti prolaz kroz koji u svet ide bar pola svetske potrošnje nafte?!!! Ko to pokuša, preoraće ga nuklearnim bombama!

Nafta je kao krv, bez nje nema ekonomije, ni života. Ako nekome pokušaš da je uskratiš, budi siguran da će on to shvatiti kao da ga životno ugrožavaš. A kad nekoga životno ugroziš, šta se dešava? On ti uzvraća i gleda da tebi što više ugrozi život, naročito ako je jači od tebe. Pa sad ti vidi koliko ti se takve igre isplate.