Otac Makarije
pre 4 godine
Dozvolite da vas obrlatimo . Može ali dodji juče.
Četvrtak, 05.12.2019.
07:41
Na konferenciji za novinare, koju je držao sa beloruskim predsednikom Aleksandrom Lukašenkom, Vučić je najavio dodatnu reformu vojske. Vraća se vojni rok?
Izvor: Sputnjik
pre 4 godine
Dozvolite da vas obrlatimo . Može ali dodji juče.
pre 4 godine
I posle me pitaju zašto moj sin koji je rošen u Češkoj nema srpsko državljanstvo. Pa neće ga ni imati. Lakše mu je da traži vizu sa Kubu nego da ga vija policija po granicama.
pre 4 godine
Za koga da ratuje ? Za Putina ? Moze, zajedno sa Vucicevim sinom u jedinici.
Neka dodju da ga otmu, branicu ga sa ova tri zuba u glavi. Sin mi je. Nemam 100 sinova, samo njega jednog. Zna da vari, da brusi, kuva, zna da ukljuci ves masinu. Bezi sine u Svedsku. Nikad da ne dodje, znam da je ziv i to mi je dosta.
pre 4 godine
Video sam kako je prosla bivsa SFRJ kao "cetvrta armija na svetu". Redovan vojni rok je bas mnogo doprineo bezbednosti te drzave a tek ljude sto je napravio od svojih vojnika... Mi smo posle raspada SFRJ zadrzali redovan vojni rok i zavrsili na Kosovu dosta neslavno. Bez obzira na sve opet teramo po starom ne izvlaceci nikakve pouke na greskama iz proslosti.
pre 4 godine
Moju decu nećete videti u vojsci. Tačka.
Prvo jedni brane zemlju, onda je drugi kradu, a ove koji su branili šalju u Hag, a onda opet tudju decu da šalju u vojsku... i tako redom ,,.. volovodnica... a kada treba da se zapošljava onda će lopovi, manjine, i svi ostali da imaju prednost. E pa ovaj put ste se prešli i to prilično....
pre 4 godine
Kažete (pojedini komentatori) da vojska od momaka pravi ljude. Malo sutra! To je vaša uloga kao očeva, majki... Porodice generalno. Jaki ste mi vi kao ljudi ako očekujete da vojska uradi ono za šta sami, u okviru porodice, niste bili sposobni pa su vam deca takva kakva su. Onaj koji je odrastao u normalnoj porodici gde postoji disciplina i gde se zna šta se sme a šta ne i šta je dobro a šta nije, tome ne treba vojska da bi bio Čovek (namerno velikim slovom). Ovima ostalima ni pet vojski neće pomoći! Ne kaže se badava da je porodica stub normalnog i zdravog društva a ne vojska.
pre 4 godine
Treba ukinuti svaki vid vojske,sta će nam,ali i tako i policiju,zdravstvo,skolstvo,sudstvo posto nijedna insitucija ne rad valjano,posto su ovde svi pametni,sami se branite,sami se lecite,sami gasite pozare,ucite decu vi ne ucitelji,itd...Ma sve ukinuti!
pre 4 godine
Ko ima odraslog sina ili unuka a jos uvek nije sposoban za zivot moze i sada da ga posalje u vojsku ako misli da ce tamo nesto nauciti. Za tudju decu nemojte da se brinete i odredjujete da li su za vojsku ili ne.
pre 4 godine
Kako je krenulo VRS služiće migranti.
pre 4 godine
Ma moze! Ne znam samo koga ce da pozovu, ovi matori koji su ostali u Srbiji su vec prestareli, mladi koji umeju da rade bilo sta su napolju sa 18-19 godina, a ovi sto studiraju idu za njima cim poloze poslednji ispit! Ono sto ostaje, iskreno, nije ni za vojsku - poubijace se izmedju sebe!
pre 4 godine
Prvo nam u radni staž priznajte godinu dana života (i više, kako ko)...drugo, ko vas je terao da vojni rok ukidate? Gotovo je sad, nema omladine, svi odoše za boljim životom, i niko nije spreman da gubi vreme. Bejasmo nekad i država i vojska, a sad, ko želi i voli, u profesionalce, bratac! Toliko.
pre 4 godine
PUNA podrska za VRACANJE sluzenja redovnog vojnog roka!!Godinu dana KOJI CE ODUCITI mlade da im Mama sprema krevet, ili donosi kafu i doruucak dok oni "studiraju" 6-8 godina Fakultet koji traje 4 godine!A sve pod izgovorom da "nece da gube godinu dana" u vojsci!. ZASTO SE ne objavi koliko studenata ZAVRSI fakultet koji traje 4 goidina ZA 4 godine??!? ODGOVOR na to da je odgovor na ovu "dilemu"!Moj Porucnik ("Cokoladni") je imao obacaj da kaze: "KO NEMA u Glavi IMA U NOGAMA!!"Vojska - ZIVOTNA SKOLA!!Petar S. dipl. ing.549. kosovsko-metohijska UDARNA Brigada. VP 9997.. Prizren!
(Petar S., 05. decembar 2019 13:05)
- Koliko dugo studirate i da li ste služili vojsku nema baš nikakve veze jedno sa drugim. Večitih studenata je bilo i pre 30 godina kad je vojska bila obavezna, večitih studenata ima i danas. Sve to o čemu pišete o mladima, to treba da ih nauči porodica a ne vojska. Nisam služio vojsku. Fokusirao se u to vreme na fakultet, Elektrotehnika (omogućila mi da odložim vojsku) završio na vreme, a pri kraju studija spremao TOEFL i GRE. Dobro uradio TOEFL i GRE, dobio stipendiju i završio postdiplomske u SAD gde sam i danas, već više od 20 godina. Praktično pobegao od vojske i onog ludog vremena 90-tih. U medjuvremenu vojska kod nas ukinuta. Ni jednog momenta se pokajao nisam niti mi je vojska ikad trebala u životu. Milion pametnijih načina da se iskoristi vreme.
pre 4 godine
moji sinovi sigurno neće ići u vojsku a vi kako hoćete.
pre 4 godine
Razloge protiv možemo da nabrajamo do sutra, a da ih podelimo možemo, ovako na brzinu, na
- finansijsko/ekonomske (niti imaju gde da spavaju, niti gde da jedu, niti šta da jedu plus sigurno povećanje poreza ako se usvoji vojni rok),
- organizaciono/kadrovske (niti ima ko da ih obučava, niti da kontroliše niti usmerava),
- interno političke (da mi deca salutiraju vojnom dezerteru?! ON da ih uči šta je sloboda, čast i poštenje?!),
- geopolitičke (protiv koga mislimo da ratujemo, ako su sve okolne države u NATO paktu? uzmeš AK47, pa pripucaš na F16?),
- istorijske (i nas su tako palili na bratstvo i jedinstvo, pa drugovi, pa ljubav, pa komunizam, pa kad ono opališe tri puške, a sve starešine odmah pod svoj nacionalni barjak - gde nestade za nedelju dana onolika ljubav prema JNA, Titu, Partiji i Jugoslaviji? tako bi i sutra - oficiri su na strani onih koji im daju besplatne Kupare i Vrnjačku banju juče, a stanove sutra - moja deca za njih ni da rade neće, a kamoli da ratuju).
Izgleda da je ideja da deca nekako od 7 do 15h budu na radu negde po vukojebinama Srbije, pa da se vraćaju kući na spavanje i hranu. Ne treba vama vojska, nego besplatna radna snaga, a to dobiti nećete. Ja sam odratovao i za moju i za još nekoliko tuđe dece, vala oni neće po bilo koju cenu. Vi kojima se ide, slobodno idite, VS traži dobrovoljce. One druge ostavite na miru. Niti ćemo vam dati decu niti znate šta sa njima treba da radite.
pre 4 godine
(Pera, 5. decembar 2019 12:17)
Ja sam služio vojsku godinu dana 1978-1979 i to je jedino po čemu se nas dvojica razlikujemo. Inače, potpisujem svaku reč vašeg komentara jer sam o vojsci stekao potpuno istu sliku kao i vi!
Dodao bih samo da vojska nije nikog pobljšala, niti je od nekoga "napravila čoveka", nego naprotiv!
Vojska je veoma ukočen, tvrd i strogo hijerarhijski sistem, koji ne trpi nikakvu ličnu inicijativu, ni kreativnost i koji veliča, podržava i nagrađuje samo vrlo bukvalnu primenu unapred propsanih pravila i slepu poslušnost onome sa čvarkom više na ramenu. Zato ko je pre vojske bio u redu i normalan, u vojsci nauči samo da laže, da se pretvara i da hvata krivine (jer ga sistem prosto tera na to), a ko je bio takav i pre vojske, postane samo još gori jer mu vojska pruža odlične prilike da iskaže i razmahne svoje "talente"!
pre 4 godine
JNA sam odslužio pre oko četiri decenije, verovao sam u ulogu armije i 90-ih bio u svim mobilizacijama. Posle svega mogu da zaključim sledeće: 1) Služenje vojske koje traje manje od godinu dana nema nikakvog smisla. Suština i jeste u tome da se oseti svako godišnje doba i okolnosti koje tada vladaju. 2) Da se uhapse i sude svi političari i visoki oficiri koji su u vreme 90-ih izdali državu, jer ako se to ne učini niko normalan neće služiti vojsku kao "topovsko meso", gde će ih "prodati" političari i visoki oficiri. 3) Današnja omladina ima patriotski stav samo na rečima, a u prvom planu su im materijalno obezbeđenje u životu, što je za današnje vreme potpuno opravdano (ja sam živeo u drugačijem vremenu gde smo u ime jednakosti i pravde bili spremni da ginemo čak i hvatajući atentatore na turskog ambasadora). Na osnovu toga imali bi nemotivisanu vojsku, koja bi nanela više štete nego koristi. Motivisanost je glavna odlika svakog vojnika, nekada su mnogi služili vojsku samo da bi mogli da se ožene i smatraju "zrelim", danas je sve to izopačeno. Zaključak: Možda bi nekakva obuka u vidu teritorijalne zaštite i civilne odbrane bila svrsishodna, jer bi u slučaju ratnih sukoba motivisanost za odbranu sopstvenog doma bila velika. Za odbranu objekata i teritorija daleko od sopstvenog doma ne bi bilo nikakvog motiva. Takođe, natalitet je takav da mnogi ne bi dali svoje jedince ni po cenu života. Kada bi svaki bračni par imao bar 3-4 dece bilo bi mnogo drugačije. Pozdrav!
pre 4 godine
(Yugosloven, 5. decembar 2019 10:33)
Možda bi bilo bolje pismenošću da se boriš nego oružjem. A pola tih stvari koje si naveo su besmislene. Da "prekvalifikuješ" neodgovornu decu u odgovorne ljude?! Deca su nam sve neodgovornija jer im društvo pokazuje da i za velike malverzacije, prekršaje i krivična dela nema odgovarajućih kazni ako si "nečiji". Pravna država se ne pravi vojskom već poštovanjem i sprovođenjem zakona na svim nivoima. E kad tako bude, onda je čast takvom društvu služiti vojni rok.
pre 4 godine
Једно је када у војску одете у 18. години после средње школе (или без ње), па мислите да је то био пресудан догађај у трансформацији ”из дечака у мушкарца”, а сасвим друго када вас тамо отерају у 28. години, са дипломом магистра наука, да вас 20-годишњи десетарчић зафркава баш зато што сте ван касарне за њега недостижни у сваком погледу.
Тешко ономе ко свој лични и социјални развој препушта војсци, или било коме другом, осим самом себи и својој породици или партнеру, и то тим редоследом.
А што се тиче попуне Војске Србије, дајте људима нормалне плате и биће попуњена. Врло једноставно. Патриотизам и обученост се не гради скупљањем пикаваца и лишћа, то могу да вам потпишем.
pre 4 godine
U vojsku a ne u rijaliti, nove generacije su raspustene bez discipline i radne navike.
pre 4 godine
Ja sam vise za to da mozemo da radimo kako u nasoj Srbiji tako i u celoj EU po mogucnosti bez viza.
pre 4 godine
PUNA podrska za VRACANJE sluzenja redovnog vojnog roka!!
Godinu dana KOJI CE ODUCITI mlade da im Mama sprema krevet, ili donosi kafu i doruucak dok oni "studiraju" 6-8 godina Fakultet koji traje 4 godine!
A sve pod izgovorom da "nece da gube godinu dana" u vojsci!.
ZASTO SE ne objavi koliko studenata ZAVRSI fakultet koji traje 4 goidina ZA 4 godine??!? ODGOVOR na to da je odgovor na ovu "dilemu"!
Moj Porucnik ("Cokoladni") je imao obacaj da kaze:
"KO NEMA u Glavi IMA U NOGAMA!!"
Vojska - ZIVOTNA SKOLA!!
Petar S. dipl. ing.
549. kosovsko-metohijska UDARNA Brigada.
VP 9997.. Prizren!
pre 4 godine
Jednostavno takva je potreba jer evo nekoliko generacija nije služilo vojsku i za nekih desetak godina mi u opšte ne bi ni imali rezervni sastav (osim trećepozivaca) obučen da brani zemlju. Meni iskreno nije ni bila jasna ideja to sa profesionalnom vojskom koja je malobrojna (ok za mirnodopske prilike) i bez neke bar osnovne obuke za mlade generacije koje bi mogle u slučaju potrebe biti pozvane u rezervni sastav? Redovni vojni rok ili bar neka osnovna obuka bi se morala sprovoditi i onda se automatski taj kadar svrstavati u rezervni sastav. Nisam za služenje vojske kao nekad od godinu dana kada posle obuke u principu služiš za održavanje higijene u kasarni, ali sam svakako za tu neku obuku koja bi mogla efikasno da se sprovede u nekih max 3, 4 meseca da bi se ljudi osposobili za odbranu zemlje.
pre 4 godine
Vojni rok kod nas je prilično besmislen bar onako kako se ranije služio. Osnovna obuka je bila prilično tanka i odvijala se na zastarelom oružiju iz prošlog veka i u nekom realnom sukobu sa iole ozbiljnom silom manje više sve što se nauči sa tom obukom i na takvom oružiju je beskorisno i može da se nauči za par dana u realnom životu ako je neko zainteresovan. Osim toga vojni rok se svodio uglavnom na običan fizički rad i besmislene zadatke kao što su stražarske dužnosti i slično i verovatno je i to jedini cilj ponovnog uvodjenja vojnog roka,jer im fali radne snage za njihovu mašineriju,fali im da neko radi dok oficiri standardno sede i ne rade ništa za prilično velike plate. Dakle neka vrsta edukacije mladih o odbrani da,klasični vojni rok kakav je bio ranije ne!
pre 4 godine
E ovako :
služio sam vojsku generacija septembar 1998 - septembar 1999
Proživeo i preživeo sam pakao,rat,borbe sa teroristima,NATO bombe izgubio dosta drugova,momci od svojih 18 do 23 godine i niko nikada niti meni niti mojim prijateljima nije rekao ni hvala a kamo li nešto više.Doneli zakon o amnestiji dezertera i nikom ništa....dakle ne postoji niti 1 promil šanse da svoje dete ikada pošaljem u vojsku države koja se ovako ponaša prema ljudima koji su ginuli za nju.
pre 4 godine
Bio u vojsci 9 meseci 2001/2002 godine i nista nisam naucio. Ali sam se svakakvih cuda nagledao. U pravu je Bob Dylan kada otpeva stih "join the Army if you fail" (pridruzi se vojsci ako si propalitet), najgori, najneobrazovaniji i najparazitskiji talog drustva gravitira da radi u vojsci, vojska daje terminu "drustvene jasle", gde se ama bas nista ne radi vec samo planduje i krivinari, jednu siru i dublju dimenziju. Isto je strasno razocaranje videti sav taj nas narod u vojsci koji sluzi, koliko su ljudi nepismeni, zatucani, zaostali, lenji. Nije ni cudo da u takvom ambijentu normalni vojnici sijaju kao andjeli u sred najcrnjeg pakla, pa otud Balasevicev stih "u vojsci sam stekao druga do groba". Ukrali mi 9 meseci zivota ni za sta, jeo i pio splacine kao zatvorenik za dzaba, oblacili me za dzaba, malo sam doprineo drustvu odrzavajuci prostor i opremu, suma sumarum bio sam protiv svoje volje lisen svoje slobode i na grbaci drustva zarad cega? Nicega! Okruzenje ima profesionalnu vojsku, ja sa 3 meseca obuke ima da trajem 2 sekunde u okrsaju sa njima ako uzmemo u obzir koliko sam naucio i kad se uzme u obzir da nas vodi nepismena bagra koja ima cinove.
Nama ne treba vojska, treba je skroz ukinuti, to je najbolja zastita i teritorijalnog i svakog drugog integriteta Srbije.
pre 4 godine
Vojska je rupa bez dna sto se tice ulaganja. Kolike su samo pare ulagane u JNA i sta se desilo sa njom?Srbiji netreba vojska veca od 40000 vojnika ni slucajno i to sa rezervnim sastavom.
pre 4 godine
Nema šanse za tako nešto nemojte samo bacati kosku narodu.
Imate vest na B92 od 15. novembra sa naslovom "Srbija prodaje 22 vojna kompleksa: Ponuđene kasarne, skladišta i jedna komanda". Jedino ako će se vojska služiti na Megatrendu...
pre 4 godine
Ma kakav vojni rok, svi znaju da od toga nema ništa.
pre 4 godine
I treba.Treba discipline i patriotizma
pre 4 godine
I sta? Da nam deca ginu za potrebe Rusije i Putina?
pre 4 godine
Kako da ne, nemaju para ni za ove profesionalne.
pre 4 godine
Valjda rezim nije zadovoljan sto samo 142 coveka svaki dan napuste Srbiju?
pre 4 godine
Само напред. 100% подршка, па барем 6 месеци.
pre 4 godine
Ne sumljam da ce drzavni vrh odluciti pravilno i da ce vratiti sluzenje vojnog roka.
pre 4 godine
Zasto? Nema generalima ko da glanca cipele? Taj film vise necete gledati.
pre 4 godine
Gde su vam pare za to ?
pre 4 godine
Samo nek se uvede ponovno sluzenje vojske taman da skoci broj odlazaka sa 150 na 250. Samo tako veoma pametno radite
pre 4 godine
Treba omoguciti svakome ko podrzava ovu ideju da ide u vojsku...bez obzira na godine.
pre 4 godine
Враћа се, али у ловачким причама.
Ко ће да плати одржавање толиког људства у војсци?
pre 4 godine
Ja sam za služenje vojnog roka!!!
Iz x razloga
Podizanje svesti i nacionalne ideologije novim generacijama.
Prekvalifikacija neodgovorne dece u odgovorne ljude!!!
Vojna spremnost ljudstva,ko će sa brani tvoju kuću a ko ne mi???
U svakoj zemlji postoji vojno sposobno ljudstvo koje je neophodno svakoj pravnoj državi,da bi bila država.
Izrael ima 70.% vojno sposobnih i muških i ženski,obaveza 2.godine vojnog roka po završetku odnose kući i vojnu opremu sa oružanjem i ostaju doživotni rezervni sastav....
pre 4 godine
treba vratiti..ali da bude 3meseca i bez preteranog maltretiranja ljudi...
pre 4 godine
Pa ja razumem da je imalo smisla ici u vojsku dok je sistem zemlje bio socijalisticki i gde je sve bila zajednicka imovina, ali zasto bi sirotinja i njena deca isla danas u vojsku da stite imovinu tajkuna, oligarhije na vlasti i njihovih izvrsitelja koji skinuse kozu narodu i sirotinji. Poenta price je da ja jesam za vojsku ali ako se donese opet stari sistem a ne kapitalizam i sva imovina opet postane zajednicka i drzava postane socijalisticka sto znaci besplatno zdravstvo, skolstvo i mogucnost zarade jer ja danas ako zelim da popravim zub moram da platim pola plate 100 eur nekom privatniku. Gospodo moja znam i ja da je prpa jer je narod pobegao iz zemlje, ali ne ocekujte od mene da dajem svoju decu da ginu dok se vi bogatite a ja sam dao sve za njih da ih iskolujem i podignem
pre 4 godine
Da vidim ko će me naterati u vojsku.
pre 4 godine
To bi bilo odlicno!
pre 4 godine
Sto se tice opremanja vojske sistemom S 400 trebalo bi nabaviti bar jedan-dva diviziona sa dovoljnim brojem raketa i pokriti Srbiju ali to ne znaci da smo bezbedni jer su nam neophodne rakete zemlja-zemlja i zemlja-brod dometa 1000km, sistemi veze koje nije lako ometati a i drugo ofanzivno oruzje koje moze da odvrati neprijatelja od namere da napadnu Srbiju.
I pri tom ne mislim na NATO i 5-6 njegovih najacih clanica jer se protiv njih tesko branimo pogotovo zbog njihove beskrupuloznosti da udare po civilnim ciljevima.
Po meni treba vratiti sistem svaki covek da je u slucaju potrebe naoruzan ali ne sluzenjem vojnog roka vec obukom za razne vestine tokom osnovne i srednje skole, gadjanjima prvo vazdusnim i malokalibarskim oruzjem a posle punoletstva i vatrenim.
Kampovanje i orijentacija u prirodi se mogu uciti u osnovnoj skoli a vojna sredstva, taktika, paintbool, strojeva obuka, civilna zastita i kretanje voda se mogu uciti vec u srednjoj skoli.
Na kraju srednje skole moze se dobiti 80% spreman vojnik i nije potrebno da neko blene u kasarni godinu dana i da mu neko ispira mozek i tera ga da skuplja pikavce i cisti lisce.
Uz 15-todnevne vojne vezbe na dve godine od 20-40te godine imali bi respektabilan potencijal u rezervi profesionalne vojske.
pre 4 godine
Vojni rok je pomagao tranziciju dečkića u muškarca umesto u sociopatu, što je trenutno slučaj.
(Mika, 05. decembar 2019 08:19)
Vojni rok je pomogao da dvojica gardista u cvetu mladosti završe u mrtvačkom sanduku, streljani u sred kasarne, u sred prestonice, u mirnodopsko vreme. I da se 15 godina ne zna ko ih je streljao, dok je ta ista Vojska pokušala da ih mrtve optuži da su se medjusobno poubijali.
pre 4 godine
Uvodjenjem vojnog roka samo bi povecali odliv mladezi iz Srbije. Samo modernizovati profesionalnu vojsku, uvesti u NATO i nastaviti sa proizvodnjom domaceg naoruzanja. Opremiti sopstvenu vojsku, a ne priozvoditi samo da bi se izvezlo u druge zemlje. Trenutni drzavni vrh sto pre smeniti. Salju Srbiju u 90-e, tamo gde im je bilo najudobnije. Zasto vise da ispastamo i gledamo sta nam rade decenijama unazad?!
pre 4 godine
Ja sigurno necu ici.
pre 4 godine
Ma kakav bre vojni rok? o cemu vi pricate? Dignite plate profesionalcima na 100.000 pa da vidite kako ce se povecati broj vojnika po ugovoru.
pre 4 godine
Ja nisam vezan za zemlju, već za svoju porodicu. Ne pada mi na pamet da se odvajam od nje i da idem u vojsku. Ja doprinosim zemlji na drugi način, plaćam ogromne poreze. Ako im to nije dovoljno, ima zemalja koje bi to rado prihvatile. Da nosim oružje, da se valjam u blatu i da ratujem za nečije lične interese, ne pada mi na pamet. Oni koji ne znaju šta će da rade sa svojim živom, neka idu dobrovoljno, niko im ne brani. Ja sam ovoj zemlji već dao mnogo više nego što je ona dala meni. Štaviše, mnogo toga mi je i otežala.
pre 4 godine
Pokusacu da dam razloge za i protiv:
Za: ideja sluzenja vojnog roka nije samo da se nauci pucati ili sta vec...ideja je puno dublja, da se momci/devojke nauce kako je to kad si prinudjen da se snalazis, da radis timski sa ljudima koji su ti nametnuti i koje ne mozes da biras, jer kao pojedinac nista nećeš uspeti. Takodje, svi oni koji su u nedogled cistili oruzje i cistili krug, lisce, okopavali meki pojas...pa nije to slucajno...ideja je da se ne daje slobodno vreme vojnicima, jer svasta moze da padne na pamet...umesto toga zaokupi im paznju...nije zlonamerno, vec edukativno...svi gundjaju... ali i rade... u vojsci razmisljanje je u drugom planu..vec je automatizacija procesa veoma vazna...jer u krajnjoj liniji ti ucis nekog i da ubijes ako zatreba. E tu automatizacija nadjacava empatiju....Ali..slazem se da sluzenja vojnog roka kakva su bila ranije zastarela. Mnogo se gubi snage i energije a rezultat je gotovo slabo vidljiv...5 nedelja je sasvim dovoljno, a onda svake druge godine po dve nedelje narednih 10 godina (slican model je u svajcarskoj) da bi se ljudi podsetili i videli sa klasicima. Vreme provedeno u vojsci racunati kao radno vreme i placeno....
Protiv: proslo je vec dosta od ukidanja vojnog roka...za svo ovo vreme od ukidanja nadlezni nisu dali odgovor kako braniti zemlju sa profesionalnim sastavom koji je vecinom nezadovoljan svojim statusom, polozajem, platom i drugim naizgled nebitnim ali nepravde poput nepotizma, poltronizma i stravaranjem atmosfere straha. Terati nekog u vojsku bi podsecalo da Corbinu pesmu dva ga vuku a trojica tuku...Tu srece nema. Ako neko ne oseca (a vecina) ne oseca (i ne krivim ih) onda nista ne dobijas sa teranjem...samo kontraefekat. Oficir VS
pre 4 godine
treba ali da idu samo deca političara pa da dodatno razmišljaju o svojim odlukama i potpisima
pre 4 godine
Vojni rok pod oružjem sam služio još 2003. godine i realno po meni je to totalno gubljenje vremena i ispiranje mozga. Ko misli sopstvenom glavom njemu vojska ne treba, kao što mu ne treba ni rat. Jedina pozitivna stvar je ta što na odsluženju vojnog roka vidite i doživite pravu sliku države u kojoj živite u svakom pogledu, naročito ako ste služili u pešadiji kao što sam ja. Tu u stvari shvatite koliko je naš narod generalno zaostao, zatucan i neobrazovan. Takođe shvatite kako trend sveopšteg urušavanja vrednosti nije zaobišao ni vojsku. Shvatite i na kojem smo mi ekonomskom nivou, jer vojska to veoma dobro reprezentuje. Na kraju shvatite koliko je sve to besmisleno. Kada bi svi ljudi bili normalni i mislili svojom glavom ne bi imao ni ko da ratuje, tako da onaj argument "a šta ako nas neko napadne" okačite mačku o rep, jer upravo ti što nas napadaju razmišljaju kao i ovi što bi opet uveli vojsku. Ako volite da se igrate oružjem ratujte sami, a nas ostale ostavite na miru.
pre 4 godine
Nema nasa drzava para da hrani vojsku.
A sta nam je vojska vredela videli smo devedesetih.
Kakogod - moja dva sina u nasu vojsku nece ici to je sigurno.
pre 4 godine
Kako će deca bez mobilnih, tableta i kladionice :)
pre 4 godine
Za sve ove koji ga zele vec sad mogu dobrovoljno da se prijave za sluzenje,tako da nema potrebe da dangube na komentarima vec odmah da se prijave.Ko sebe ne prepoznaje u uniformi ne treba mu ni namecati.Barem smo kao drustvo stigli vremenom do tog nivoa slobode u odluci svakog pojedinca.
pre 4 godine
Ukoliko postoje svi uslovi za to, pre svega finansijski, onda je to dobra ideja.
pre 4 godine
"Pre svega, niko nije hteo da ide u vojsku. Kada je vojska postala profesionalna, ona je u početku bila izvor zarade mladim generacijama, jer nije bilo posla. Sada posla ima, svi odlaze."
Ima posla ali u Nemackoj, Austriji, Svici, Skandinaviji, Holandiji... Sramotno je sta nam rade.
pre 4 godine
Vojska je za poštovanje, ali ovi mladići će izginuti od selfija
pre 4 godine
"Pre svega, niko nije hteo da ide u vojsku. Kada je vojska postala profesionalna, ona je u početku bila izvor zarade mladim generacijama, jer nije bilo posla. Sada posla ima, svi odlaze".
Значи, онај ко не жели или из неког разлога не може да оде из Србије, добиће "награду" у виду рибања подова и скупљања лишћа по распалим касарнама. А онај ко оде, срећан му пут и ником ништа?! Исто тако, ако на власт опет дође неки нови Милошевић и гурне људе у бесмислене ратове, онај ко је одлучио да живи у Србији, добиће позив да иде у ров. А онај ко је отишао тетки лек да носи, њему ништа. Чујем да су дезертерима и споменик хтели да подигну! А ратни хероји, трећина у гробу, трећина у Хагу, трећина у инвалидским колицима копа по контејнерима ... Ето, надам се да вам је сада јасно зашто људи одлазе из Србије. А ако се ово уведе има да одлазе још више! Хвала ти, Србијо! Хвала на свему, што си ме натерала да одем док је још било време.
pre 4 godine
Haha, pa gde ce da smeste tu vojsku, kad su kasarne rasprodate gradj investitorima?
pre 4 godine
Iskreno vojni rok je bacanje para! Sta se je desilo sa Jugoslavijom sto je bacila milijone na vojsku? Sta bi sa Sovjetskim Savezom?
Prvo treba pare zaslužiti sa proizvodima ili uslugama koje imaju visoku dodatnu vrednost. To sa može postići samo sa školovanom radnom snagom.
Što Srbija jednom ne bi bila prva u nečemu i uvela obavezno služenje npr. IT kursa od 1000 sati koji t6-7 meseci 8 sati dnevno, ili nešto slično od čega će i građani i država imati koristi! Sad ne mogu svi biti programeri nemaju prdispozicije ili želju ali ti bi mogli npr. nešto drugo za medicinsku sestru, vozača kamiona, autobusa(dobije đabe izpit).
Vojni rok od koga građani ništa nemaju samo da je deda ponosan je gubljenje vremena jer pola njih neće, da budu tamo a posle godinu svi će sve, da zaborave. Zato Vosjka zato mora biti profesionalna!
pre 4 godine
Modernizacija vojske je samo jos jedan korak koliko je nasa zemlja jaka i stabilna
pre 4 godine
nije više ovo ona država i onaj narod koji su poštovali vojnika. vraćanje vojnog roka je samo maltretiranje naše dece i skupljanje političkih poena kod desničara, i ništa više od toga.
pre 4 godine
Treba se uvesti obavezni vojni rok i obavezne vežbe. Svakogodišnje ili na dve godine od 7 dana do mesec se vraćaš u vojsku. Za to ponovno odlaženje u vojsku, poslodavac ima obavezu da vojniku održava platu. U svim zanimanjima se odlazi po nekoliko dana na neki kurs sem u vojsci.
pre 4 godine
U rat treba da idu samo dobrovoljci. Sta ce tu neko ko se plaši. Samo unosi nemir i paniku.ljudi koji nisu sposobni da nose oruzije oni u ratu rade za vojsku. Hrana, odeća, logistika itd. Prema tome vojni rok samo za dobrovoljce. Skraćeno i samo najbitnije. A ne ispiranje mozga. Par nedelja je sasvim dovoljno da se nauče osnove ratovanja, a oficiri treba da budu visoko obrazovani.
pre 4 godine
Podrzavam ali da bude obavezan rok i za zene. Sve ostalo bi bilo diskriminacija
pre 4 godine
Prvo poslati u vojsku sve ove koji su ZA vraćanje vojnog roka!
A posle ostale.
pre 4 godine
Vi koji hocete vojni rok idite u vojsku ili saljite vasu decu. Ako se opet desi neki rat pakujem se i ja i sinovi i cao,ne pada mi na pamet da ratuju za politicare. PS. Placajte porez,infostan,postujte zakone i ne ubijajte u saobracaju...to je patriotizam,ostalo je sve glupost.
pre 4 godine
da sluze vojsku ili je to samo obaveza za narod?Hoce li biti otpustani iz drzavljanstva oni koji su u inostranstvu, a ne odazovu se obavezi sluzenja?
pre 4 godine
Moze, ali dobrovoljno! Obavezno ni-ka-ko!
pre 4 godine
Treba vratiti obavezno služenje vojnog roka, pogotovu sad kada je poverenje u vojsku poraslu medju narodom i kada država ulaže u vojnu infrastrukturu
pre 4 godine
Kakva crna vojska bre, ko hoće neka ide, ko neće ne mora, i svi srećni...
pre 4 godine
Na svaka dva meseca ovakav tekst...
pre 4 godine
Zašto da se ne vrati,muškarci bar tu nauče šta je red i disciplina.
pre 4 godine
Po meni, trebalo bi vratiti vojni rok. Sta je falilo sto ga je bilo?!
(Ana, 05. decembar 2019 08:06)
a šta fali što ga sad nema?!
pre 4 godine
За идеале гину будале.
pre 4 godine
Rado ide Srbin u vojnike ...
pre 4 godine
Protiv!
pre 4 godine
Da li je JNA uspela da odbrani tj. spreci raspad SFRJ? Da li je VJ uspela da odbrani tadasnju SRJ, NATO bombi, a kasnije i otimanja Kosova? Sve neke 'vojnicine' obucene u JNA, a zivote najvise gubili mladi vojnici, golobradi sto bi se reklo! Uvodjenje vojnog roka po mom misljenju je otvaranje mogucnosti, da opet ta deca, daju zivote u slucaju rata. A za sta? Evo iz ove perspektive se vidi sve lepo, sve sta smo izgubili, teritotijalno, plus hiljade ljudskih zivota, sto civilnih, sto vojnih. Reforma vojske je ok, ali u smislu povecanja plata profesionalnoj vojsci i modernizaciji. Pod modernizacijom se podrazumeva savremeno oruzje, a ne ruske sklopocije stare pola veka. I naravno pre svega ulazak u NATO, znaci promena politike 'vojne neutralnosti', koja je smesna u 21.veku, pogotovo sto bi nas NATO sravnao sa zemljom u slucaju rata. Opet se sve svodi na politiku i na to kako se vlast pita. A s obzirom na to ko nas vodi, odlucice se za prvu opciju, a to je da mladez ove zemlje opet bude desetkovana, kao i u devedesetim...
pre 4 godine
Trebva vratiti sluzenje vojnog roka iz razloga sto je jaka vojska simbol svake drzave
pre 4 godine
A kasarne prodate ...
pre 4 godine
ja bi vratio i tita i socijalizam...?...savez komunista takođe,vratiti jednopartijski sistem...ma sve vrati u p.m.
pre 4 godine
Gubljenje vremena.
pre 4 godine
Sudeci prema nastupu botova ovde, ovi ce izgleda stvarno da uvode opet sluzenje. Pa ljudi 2020 godina je, svet ide napred a mi se vracamo unazad ponovo. Ta obuka je dovoljno da traje mesec-dva, sve preko je nepotrebno oduzimanje necijeg vremena u zivotu. Ja sam sluzio i naucio sam par korisnih stvari, a sve ostalo se svodilo na treniranje zivaca i teranje sile nadredjenih. Bespotrebno i nekorisno.
pre 4 godine
Pa da razjurite i ovo malo razumnih iz zemlje.
pre 4 godine
Dobar dan svima!
Kad treba da se zaposli: "Zao nam je, nemate dovoljno iskustva (citaj vezu)"
Kada treba riba da se nadje: "Jao, ti si stvarno sladak, ali znas, nasa veza nema buducnost, nemas posao, kola…"
Za vojsku:" Sine, evo ti tenak da branis otadzbinu, ne treba ni iskustvo ni nista, to sto ne znas ni kola da teras, nije strasno… otadzbina zove"
Kad nisi platio neki racun:"Dobar dan, mi smo placenici, khhhh, ovaj uterivaci, ne, zaplenjivaci, ma more daj vamo stan"
Kad treba neko pravo da ostvarim:"Znate, fali vam ovaj papir" ili "Nije to ovaj salter gospodine"
Kad se konacno zaposlis:"Plata ti je 200 eura, ali se ne sekiraj, mi i doprinose placamo, pa nismo mi tamo neka firma"
Zakljucak, sta bre da branim i od koga? Da dodje stranac da nas okupira, bar da znam zasto nemam posao ili radim za 100 dinara na sat!
Da, ono cuveno "Nismo nadlezni" sam zaboravio.
ps2. Ovi sto se najvise busaju i trucaju o patriotizmu bi prvi pobegli… kod tetke u Kanadu, ili na postiblomske u Ameriku…
ps3. Kad krenu likovi da ovde pametuju kako ih je vojska naucila zivotu, ljudi, kakav je onda taj vas zivot? Treba da ides u vojsku da bi naucio da sam namestas krevet? Da se usi peru?
Nabacao sam malo, ali u sustini ko zeli da shvati shvatice.
Veliki pozdrav za administratora (citaj, ako mi ne objavis komentar dao Bog da sluzis brdsko-planinsku pesadiju i da budes licno zaduzen za nosenje minobacaca)
pre 4 godine
Vratice vojni rok kako bi nadoknadili silne otkaze u vojsci u poslednje vreme. Neko mora da cisti krug.
pre 4 godine
Uvedite ga sto pre da bih sto pre definitivno otisao iz ove gubernije u normalan svet sa svojom porodicom.
pre 4 godine
Kompleksno je to pitanje, treba mudro razmisliti i doneti dobru stratešku odluku vezano za uponovno uvodjenje vojnog roka.
pre 4 godine
Nama koji smo oduzili dug domovini da se vojni rok prizna kao radni staz!
pre 4 godine
Odlično! Eto još jednog razloga da svoju decu oteram iz Srbijice.
pre 4 godine
Vojni rok je pomagao tranziciju dečkića u muškarca umesto u sociopatu, što je trenutno slučaj.
pre 4 godine
Prava stvar bi zaista bila da se vrati sluzenje vojnog roka...
pre 4 godine
Da se ja pitam...sve bi vojske sveta ugasio...nema vojske nema ratova...aliii....ne pitam se
pre 4 godine
Ljudi osvestite se. Na šta nam je muška omladina počela ličiti! Samo pešadija i puška i ranac na leđima! Ne da bi ratovali, nego da bi se disciplinovali!
pre 4 godine
3 meseca treba svako obuku da prođe i da bude raspoređen u rezervi za ne daj bože jer se nikad ne zna, trebaju nam obučeni ljudi u slučaju raznih stvari ne mora rat samo da bude već i nepogode i katastrofe.
I ne zaboravite ipak je ovo balkan.
pre 4 godine
Po meni, trebalo bi vratiti vojni rok. Sta je falilo sto ga je bilo?!
pre 4 godine
Kad se uspostavi obavezno služenje vojnog roka je l' će vojska imati redovna tri obroka ili ...
pre 4 godine
Onaj ko hoce moze i sada da ide ako misli da ce vojska od njega da napravi coveka. Ja sam sluzio vojsku i to je cisto gubljenje vremena na drzavnim parama. Imali smo obavezni vojni rok i sve ratove smo izgubili, znaci nikakve vajde od toga. Sutra da bude neki rat mi nemamo nikakve sanse jer su svi oko nas u NATO. Te bajke kako ce rusi da nam pomognu smo slusali milion puta. Umesto da se pitamo koliko imamo para u novcaniku mi bismo opet decu na silu da saljemo u vojsku.
pre 4 godine
Država služi nama, pa ćemo i mi njoj....da joj se odužimo, za sve lepo što nam je priuštila.
Slobodno nam dajte puške, ako smete!
pre 4 godine
Tesko, mada voleo bi da je to istina.
pre 4 godine
Kome to još treba,čista propast davati novac ni za što.
pre 4 godine
Bio, odslužio 12 meseci i sa vama zauvek završio.
pre 4 godine
hoćemo vojni rok!
pre 4 godine
Ma da me zaobidjete.
pre 4 godine
hoćemo vojni rok!
pre 4 godine
Po meni, trebalo bi vratiti vojni rok. Sta je falilo sto ga je bilo?!
pre 4 godine
Modernizacija vojske je samo jos jedan korak koliko je nasa zemlja jaka i stabilna
pre 4 godine
Treba vratiti obavezno služenje vojnog roka, pogotovu sad kada je poverenje u vojsku poraslu medju narodom i kada država ulaže u vojnu infrastrukturu
pre 4 godine
Vojni rok je pomagao tranziciju dečkića u muškarca umesto u sociopatu, što je trenutno slučaj.
pre 4 godine
Ma da me zaobidjete.
pre 4 godine
Trebva vratiti sluzenje vojnog roka iz razloga sto je jaka vojska simbol svake drzave
pre 4 godine
Tesko, mada voleo bi da je to istina.
pre 4 godine
To bi bilo odlicno!
pre 4 godine
I treba.Treba discipline i patriotizma
pre 4 godine
Nama koji smo oduzili dug domovini da se vojni rok prizna kao radni staz!
pre 4 godine
Zašto da se ne vrati,muškarci bar tu nauče šta je red i disciplina.
pre 4 godine
Vojni rok je pomagao tranziciju dečkića u muškarca umesto u sociopatu, što je trenutno slučaj.
(Mika, 05. decembar 2019 08:19)
Vojni rok je pomogao da dvojica gardista u cvetu mladosti završe u mrtvačkom sanduku, streljani u sred kasarne, u sred prestonice, u mirnodopsko vreme. I da se 15 godina ne zna ko ih je streljao, dok je ta ista Vojska pokušala da ih mrtve optuži da su se medjusobno poubijali.
pre 4 godine
Po meni, trebalo bi vratiti vojni rok. Sta je falilo sto ga je bilo?!
(Ana, 05. decembar 2019 08:06)
a šta fali što ga sad nema?!
pre 4 godine
Treba se uvesti obavezni vojni rok i obavezne vežbe. Svakogodišnje ili na dve godine od 7 dana do mesec se vraćaš u vojsku. Za to ponovno odlaženje u vojsku, poslodavac ima obavezu da vojniku održava platu. U svim zanimanjima se odlazi po nekoliko dana na neki kurs sem u vojsci.
pre 4 godine
Sto se tice opremanja vojske sistemom S 400 trebalo bi nabaviti bar jedan-dva diviziona sa dovoljnim brojem raketa i pokriti Srbiju ali to ne znaci da smo bezbedni jer su nam neophodne rakete zemlja-zemlja i zemlja-brod dometa 1000km, sistemi veze koje nije lako ometati a i drugo ofanzivno oruzje koje moze da odvrati neprijatelja od namere da napadnu Srbiju.
I pri tom ne mislim na NATO i 5-6 njegovih najacih clanica jer se protiv njih tesko branimo pogotovo zbog njihove beskrupuloznosti da udare po civilnim ciljevima.
Po meni treba vratiti sistem svaki covek da je u slucaju potrebe naoruzan ali ne sluzenjem vojnog roka vec obukom za razne vestine tokom osnovne i srednje skole, gadjanjima prvo vazdusnim i malokalibarskim oruzjem a posle punoletstva i vatrenim.
Kampovanje i orijentacija u prirodi se mogu uciti u osnovnoj skoli a vojna sredstva, taktika, paintbool, strojeva obuka, civilna zastita i kretanje voda se mogu uciti vec u srednjoj skoli.
Na kraju srednje skole moze se dobiti 80% spreman vojnik i nije potrebno da neko blene u kasarni godinu dana i da mu neko ispira mozek i tera ga da skuplja pikavce i cisti lisce.
Uz 15-todnevne vojne vezbe na dve godine od 20-40te godine imali bi respektabilan potencijal u rezervi profesionalne vojske.
pre 4 godine
PUNA podrska za VRACANJE sluzenja redovnog vojnog roka!!
Godinu dana KOJI CE ODUCITI mlade da im Mama sprema krevet, ili donosi kafu i doruucak dok oni "studiraju" 6-8 godina Fakultet koji traje 4 godine!
A sve pod izgovorom da "nece da gube godinu dana" u vojsci!.
ZASTO SE ne objavi koliko studenata ZAVRSI fakultet koji traje 4 goidina ZA 4 godine??!? ODGOVOR na to da je odgovor na ovu "dilemu"!
Moj Porucnik ("Cokoladni") je imao obacaj da kaze:
"KO NEMA u Glavi IMA U NOGAMA!!"
Vojska - ZIVOTNA SKOLA!!
Petar S. dipl. ing.
549. kosovsko-metohijska UDARNA Brigada.
VP 9997.. Prizren!
pre 4 godine
Ljudi osvestite se. Na šta nam je muška omladina počela ličiti! Samo pešadija i puška i ranac na leđima! Ne da bi ratovali, nego da bi se disciplinovali!
pre 4 godine
Sudeci prema nastupu botova ovde, ovi ce izgleda stvarno da uvode opet sluzenje. Pa ljudi 2020 godina je, svet ide napred a mi se vracamo unazad ponovo. Ta obuka je dovoljno da traje mesec-dva, sve preko je nepotrebno oduzimanje necijeg vremena u zivotu. Ja sam sluzio i naucio sam par korisnih stvari, a sve ostalo se svodilo na treniranje zivaca i teranje sile nadredjenih. Bespotrebno i nekorisno.
pre 4 godine
Prvo poslati u vojsku sve ove koji su ZA vraćanje vojnog roka!
A posle ostale.
pre 4 godine
Ukoliko postoje svi uslovi za to, pre svega finansijski, onda je to dobra ideja.
pre 4 godine
Valjda rezim nije zadovoljan sto samo 142 coveka svaki dan napuste Srbiju?
pre 4 godine
Da se ja pitam...sve bi vojske sveta ugasio...nema vojske nema ratova...aliii....ne pitam se
pre 4 godine
Ne sumljam da ce drzavni vrh odluciti pravilno i da ce vratiti sluzenje vojnog roka.
pre 4 godine
3 meseca treba svako obuku da prođe i da bude raspoređen u rezervi za ne daj bože jer se nikad ne zna, trebaju nam obučeni ljudi u slučaju raznih stvari ne mora rat samo da bude već i nepogode i katastrofe.
I ne zaboravite ipak je ovo balkan.
pre 4 godine
Kompleksno je to pitanje, treba mudro razmisliti i doneti dobru stratešku odluku vezano za uponovno uvodjenje vojnog roka.
pre 4 godine
Odlično! Eto još jednog razloga da svoju decu oteram iz Srbijice.
pre 4 godine
Kakva crna vojska bre, ko hoće neka ide, ko neće ne mora, i svi srećni...
pre 4 godine
Ja sam za služenje vojnog roka!!!
Iz x razloga
Podizanje svesti i nacionalne ideologije novim generacijama.
Prekvalifikacija neodgovorne dece u odgovorne ljude!!!
Vojna spremnost ljudstva,ko će sa brani tvoju kuću a ko ne mi???
U svakoj zemlji postoji vojno sposobno ljudstvo koje je neophodno svakoj pravnoj državi,da bi bila država.
Izrael ima 70.% vojno sposobnih i muških i ženski,obaveza 2.godine vojnog roka po završetku odnose kući i vojnu opremu sa oružanjem i ostaju doživotni rezervni sastav....
pre 4 godine
Pa da razjurite i ovo malo razumnih iz zemlje.
pre 4 godine
Onaj ko hoce moze i sada da ide ako misli da ce vojska od njega da napravi coveka. Ja sam sluzio vojsku i to je cisto gubljenje vremena na drzavnim parama. Imali smo obavezni vojni rok i sve ratove smo izgubili, znaci nikakve vajde od toga. Sutra da bude neki rat mi nemamo nikakve sanse jer su svi oko nas u NATO. Te bajke kako ce rusi da nam pomognu smo slusali milion puta. Umesto da se pitamo koliko imamo para u novcaniku mi bismo opet decu na silu da saljemo u vojsku.
pre 4 godine
Vojni rok pod oružjem sam služio još 2003. godine i realno po meni je to totalno gubljenje vremena i ispiranje mozga. Ko misli sopstvenom glavom njemu vojska ne treba, kao što mu ne treba ni rat. Jedina pozitivna stvar je ta što na odsluženju vojnog roka vidite i doživite pravu sliku države u kojoj živite u svakom pogledu, naročito ako ste služili u pešadiji kao što sam ja. Tu u stvari shvatite koliko je naš narod generalno zaostao, zatucan i neobrazovan. Takođe shvatite kako trend sveopšteg urušavanja vrednosti nije zaobišao ni vojsku. Shvatite i na kojem smo mi ekonomskom nivou, jer vojska to veoma dobro reprezentuje. Na kraju shvatite koliko je sve to besmisleno. Kada bi svi ljudi bili normalni i mislili svojom glavom ne bi imao ni ko da ratuje, tako da onaj argument "a šta ako nas neko napadne" okačite mačku o rep, jer upravo ti što nas napadaju razmišljaju kao i ovi što bi opet uveli vojsku. Ako volite da se igrate oružjem ratujte sami, a nas ostale ostavite na miru.
pre 4 godine
treba vratiti..ali da bude 3meseca i bez preteranog maltretiranja ljudi...
pre 4 godine
Protiv!
pre 4 godine
Само напред. 100% подршка, па барем 6 месеци.
pre 4 godine
Ja nisam vezan za zemlju, već za svoju porodicu. Ne pada mi na pamet da se odvajam od nje i da idem u vojsku. Ja doprinosim zemlji na drugi način, plaćam ogromne poreze. Ako im to nije dovoljno, ima zemalja koje bi to rado prihvatile. Da nosim oružje, da se valjam u blatu i da ratujem za nečije lične interese, ne pada mi na pamet. Oni koji ne znaju šta će da rade sa svojim živom, neka idu dobrovoljno, niko im ne brani. Ja sam ovoj zemlji već dao mnogo više nego što je ona dala meni. Štaviše, mnogo toga mi je i otežala.
pre 4 godine
Dobar dan svima!
Kad treba da se zaposli: "Zao nam je, nemate dovoljno iskustva (citaj vezu)"
Kada treba riba da se nadje: "Jao, ti si stvarno sladak, ali znas, nasa veza nema buducnost, nemas posao, kola…"
Za vojsku:" Sine, evo ti tenak da branis otadzbinu, ne treba ni iskustvo ni nista, to sto ne znas ni kola da teras, nije strasno… otadzbina zove"
Kad nisi platio neki racun:"Dobar dan, mi smo placenici, khhhh, ovaj uterivaci, ne, zaplenjivaci, ma more daj vamo stan"
Kad treba neko pravo da ostvarim:"Znate, fali vam ovaj papir" ili "Nije to ovaj salter gospodine"
Kad se konacno zaposlis:"Plata ti je 200 eura, ali se ne sekiraj, mi i doprinose placamo, pa nismo mi tamo neka firma"
Zakljucak, sta bre da branim i od koga? Da dodje stranac da nas okupira, bar da znam zasto nemam posao ili radim za 100 dinara na sat!
Da, ono cuveno "Nismo nadlezni" sam zaboravio.
ps2. Ovi sto se najvise busaju i trucaju o patriotizmu bi prvi pobegli… kod tetke u Kanadu, ili na postiblomske u Ameriku…
ps3. Kad krenu likovi da ovde pametuju kako ih je vojska naucila zivotu, ljudi, kakav je onda taj vas zivot? Treba da ides u vojsku da bi naucio da sam namestas krevet? Da se usi peru?
Nabacao sam malo, ali u sustini ko zeli da shvati shvatice.
Veliki pozdrav za administratora (citaj, ako mi ne objavis komentar dao Bog da sluzis brdsko-planinsku pesadiju i da budes licno zaduzen za nosenje minobacaca)
pre 4 godine
Moze, ali dobrovoljno! Obavezno ni-ka-ko!
pre 4 godine
Vojska je za poštovanje, ali ovi mladići će izginuti od selfija
pre 4 godine
Država služi nama, pa ćemo i mi njoj....da joj se odužimo, za sve lepo što nam je priuštila.
Slobodno nam dajte puške, ako smete!
pre 4 godine
Vi koji hocete vojni rok idite u vojsku ili saljite vasu decu. Ako se opet desi neki rat pakujem se i ja i sinovi i cao,ne pada mi na pamet da ratuju za politicare. PS. Placajte porez,infostan,postujte zakone i ne ubijajte u saobracaju...to je patriotizam,ostalo je sve glupost.
pre 4 godine
Za sve ove koji ga zele vec sad mogu dobrovoljno da se prijave za sluzenje,tako da nema potrebe da dangube na komentarima vec odmah da se prijave.Ko sebe ne prepoznaje u uniformi ne treba mu ni namecati.Barem smo kao drustvo stigli vremenom do tog nivoa slobode u odluci svakog pojedinca.
pre 4 godine
Da li je JNA uspela da odbrani tj. spreci raspad SFRJ? Da li je VJ uspela da odbrani tadasnju SRJ, NATO bombi, a kasnije i otimanja Kosova? Sve neke 'vojnicine' obucene u JNA, a zivote najvise gubili mladi vojnici, golobradi sto bi se reklo! Uvodjenje vojnog roka po mom misljenju je otvaranje mogucnosti, da opet ta deca, daju zivote u slucaju rata. A za sta? Evo iz ove perspektive se vidi sve lepo, sve sta smo izgubili, teritotijalno, plus hiljade ljudskih zivota, sto civilnih, sto vojnih. Reforma vojske je ok, ali u smislu povecanja plata profesionalnoj vojsci i modernizaciji. Pod modernizacijom se podrazumeva savremeno oruzje, a ne ruske sklopocije stare pola veka. I naravno pre svega ulazak u NATO, znaci promena politike 'vojne neutralnosti', koja je smesna u 21.veku, pogotovo sto bi nas NATO sravnao sa zemljom u slucaju rata. Opet se sve svodi na politiku i na to kako se vlast pita. A s obzirom na to ko nas vodi, odlucice se za prvu opciju, a to je da mladez ove zemlje opet bude desetkovana, kao i u devedesetim...
pre 4 godine
Ja sigurno necu ici.
pre 4 godine
Uvedite ga sto pre da bih sto pre definitivno otisao iz ove gubernije u normalan svet sa svojom porodicom.
pre 4 godine
Pokusacu da dam razloge za i protiv:
Za: ideja sluzenja vojnog roka nije samo da se nauci pucati ili sta vec...ideja je puno dublja, da se momci/devojke nauce kako je to kad si prinudjen da se snalazis, da radis timski sa ljudima koji su ti nametnuti i koje ne mozes da biras, jer kao pojedinac nista nećeš uspeti. Takodje, svi oni koji su u nedogled cistili oruzje i cistili krug, lisce, okopavali meki pojas...pa nije to slucajno...ideja je da se ne daje slobodno vreme vojnicima, jer svasta moze da padne na pamet...umesto toga zaokupi im paznju...nije zlonamerno, vec edukativno...svi gundjaju... ali i rade... u vojsci razmisljanje je u drugom planu..vec je automatizacija procesa veoma vazna...jer u krajnjoj liniji ti ucis nekog i da ubijes ako zatreba. E tu automatizacija nadjacava empatiju....Ali..slazem se da sluzenja vojnog roka kakva su bila ranije zastarela. Mnogo se gubi snage i energije a rezultat je gotovo slabo vidljiv...5 nedelja je sasvim dovoljno, a onda svake druge godine po dve nedelje narednih 10 godina (slican model je u svajcarskoj) da bi se ljudi podsetili i videli sa klasicima. Vreme provedeno u vojsci racunati kao radno vreme i placeno....
Protiv: proslo je vec dosta od ukidanja vojnog roka...za svo ovo vreme od ukidanja nadlezni nisu dali odgovor kako braniti zemlju sa profesionalnim sastavom koji je vecinom nezadovoljan svojim statusom, polozajem, platom i drugim naizgled nebitnim ali nepravde poput nepotizma, poltronizma i stravaranjem atmosfere straha. Terati nekog u vojsku bi podsecalo da Corbinu pesmu dva ga vuku a trojica tuku...Tu srece nema. Ako neko ne oseca (a vecina) ne oseca (i ne krivim ih) onda nista ne dobijas sa teranjem...samo kontraefekat. Oficir VS
pre 4 godine
"Pre svega, niko nije hteo da ide u vojsku. Kada je vojska postala profesionalna, ona je u početku bila izvor zarade mladim generacijama, jer nije bilo posla. Sada posla ima, svi odlaze."
Ima posla ali u Nemackoj, Austriji, Svici, Skandinaviji, Holandiji... Sramotno je sta nam rade.
pre 4 godine
U vojsku a ne u rijaliti, nove generacije su raspustene bez discipline i radne navike.
pre 4 godine
Uvodjenjem vojnog roka samo bi povecali odliv mladezi iz Srbije. Samo modernizovati profesionalnu vojsku, uvesti u NATO i nastaviti sa proizvodnjom domaceg naoruzanja. Opremiti sopstvenu vojsku, a ne priozvoditi samo da bi se izvezlo u druge zemlje. Trenutni drzavni vrh sto pre smeniti. Salju Srbiju u 90-e, tamo gde im je bilo najudobnije. Zasto vise da ispastamo i gledamo sta nam rade decenijama unazad?!
pre 4 godine
Podrzavam ali da bude obavezan rok i za zene. Sve ostalo bi bilo diskriminacija
pre 4 godine
Kad se uspostavi obavezno služenje vojnog roka je l' će vojska imati redovna tri obroka ili ...
pre 4 godine
Ma kakav bre vojni rok? o cemu vi pricate? Dignite plate profesionalcima na 100.000 pa da vidite kako ce se povecati broj vojnika po ugovoru.
pre 4 godine
treba ali da idu samo deca političara pa da dodatno razmišljaju o svojim odlukama i potpisima
pre 4 godine
Da vidim ko će me naterati u vojsku.
pre 4 godine
nije više ovo ona država i onaj narod koji su poštovali vojnika. vraćanje vojnog roka je samo maltretiranje naše dece i skupljanje političkih poena kod desničara, i ništa više od toga.
pre 4 godine
Pa ja razumem da je imalo smisla ici u vojsku dok je sistem zemlje bio socijalisticki i gde je sve bila zajednicka imovina, ali zasto bi sirotinja i njena deca isla danas u vojsku da stite imovinu tajkuna, oligarhije na vlasti i njihovih izvrsitelja koji skinuse kozu narodu i sirotinji. Poenta price je da ja jesam za vojsku ali ako se donese opet stari sistem a ne kapitalizam i sva imovina opet postane zajednicka i drzava postane socijalisticka sto znaci besplatno zdravstvo, skolstvo i mogucnost zarade jer ja danas ako zelim da popravim zub moram da platim pola plate 100 eur nekom privatniku. Gospodo moja znam i ja da je prpa jer je narod pobegao iz zemlje, ali ne ocekujte od mene da dajem svoju decu da ginu dok se vi bogatite a ja sam dao sve za njih da ih iskolujem i podignem
pre 4 godine
Na svaka dva meseca ovakav tekst...
pre 4 godine
Nema nasa drzava para da hrani vojsku.
A sta nam je vojska vredela videli smo devedesetih.
Kakogod - moja dva sina u nasu vojsku nece ici to je sigurno.
pre 4 godine
Treba omoguciti svakome ko podrzava ovu ideju da ide u vojsku...bez obzira na godine.
pre 4 godine
Gubljenje vremena.
pre 4 godine
A kasarne prodate ...
pre 4 godine
Haha, pa gde ce da smeste tu vojsku, kad su kasarne rasprodate gradj investitorima?
pre 4 godine
I sta? Da nam deca ginu za potrebe Rusije i Putina?
pre 4 godine
Zasto? Nema generalima ko da glanca cipele? Taj film vise necete gledati.
pre 4 godine
"Pre svega, niko nije hteo da ide u vojsku. Kada je vojska postala profesionalna, ona je u početku bila izvor zarade mladim generacijama, jer nije bilo posla. Sada posla ima, svi odlaze".
Значи, онај ко не жели или из неког разлога не може да оде из Србије, добиће "награду" у виду рибања подова и скупљања лишћа по распалим касарнама. А онај ко оде, срећан му пут и ником ништа?! Исто тако, ако на власт опет дође неки нови Милошевић и гурне људе у бесмислене ратове, онај ко је одлучио да живи у Србији, добиће позив да иде у ров. А онај ко је отишао тетки лек да носи, њему ништа. Чујем да су дезертерима и споменик хтели да подигну! А ратни хероји, трећина у гробу, трећина у Хагу, трећина у инвалидским колицима копа по контејнерима ... Ето, надам се да вам је сада јасно зашто људи одлазе из Србије. А ако се ово уведе има да одлазе још више! Хвала ти, Србијо! Хвала на свему, што си ме натерала да одем док је још било време.
pre 4 godine
Ma kakav vojni rok, svi znaju da od toga nema ništa.
pre 4 godine
За идеале гину будале.
pre 4 godine
Vratice vojni rok kako bi nadoknadili silne otkaze u vojsci u poslednje vreme. Neko mora da cisti krug.
pre 4 godine
Bio, odslužio 12 meseci i sa vama zauvek završio.
pre 4 godine
moji sinovi sigurno neće ići u vojsku a vi kako hoćete.
pre 4 godine
Samo nek se uvede ponovno sluzenje vojske taman da skoci broj odlazaka sa 150 na 250. Samo tako veoma pametno radite
pre 4 godine
Iskreno vojni rok je bacanje para! Sta se je desilo sa Jugoslavijom sto je bacila milijone na vojsku? Sta bi sa Sovjetskim Savezom?
Prvo treba pare zaslužiti sa proizvodima ili uslugama koje imaju visoku dodatnu vrednost. To sa može postići samo sa školovanom radnom snagom.
Što Srbija jednom ne bi bila prva u nečemu i uvela obavezno služenje npr. IT kursa od 1000 sati koji t6-7 meseci 8 sati dnevno, ili nešto slično od čega će i građani i država imati koristi! Sad ne mogu svi biti programeri nemaju prdispozicije ili želju ali ti bi mogli npr. nešto drugo za medicinsku sestru, vozača kamiona, autobusa(dobije đabe izpit).
Vojni rok od koga građani ništa nemaju samo da je deda ponosan je gubljenje vremena jer pola njih neće, da budu tamo a posle godinu svi će sve, da zaborave. Zato Vosjka zato mora biti profesionalna!
pre 4 godine
Gde su vam pare za to ?
pre 4 godine
Враћа се, али у ловачким причама.
Ко ће да плати одржавање толиког људства у војсци?
pre 4 godine
Kažete (pojedini komentatori) da vojska od momaka pravi ljude. Malo sutra! To je vaša uloga kao očeva, majki... Porodice generalno. Jaki ste mi vi kao ljudi ako očekujete da vojska uradi ono za šta sami, u okviru porodice, niste bili sposobni pa su vam deca takva kakva su. Onaj koji je odrastao u normalnoj porodici gde postoji disciplina i gde se zna šta se sme a šta ne i šta je dobro a šta nije, tome ne treba vojska da bi bio Čovek (namerno velikim slovom). Ovima ostalima ni pet vojski neće pomoći! Ne kaže se badava da je porodica stub normalnog i zdravog društva a ne vojska.
pre 4 godine
Za koga da ratuje ? Za Putina ? Moze, zajedno sa Vucicevim sinom u jedinici.
Neka dodju da ga otmu, branicu ga sa ova tri zuba u glavi. Sin mi je. Nemam 100 sinova, samo njega jednog. Zna da vari, da brusi, kuva, zna da ukljuci ves masinu. Bezi sine u Svedsku. Nikad da ne dodje, znam da je ziv i to mi je dosta.
pre 4 godine
ja bi vratio i tita i socijalizam...?...savez komunista takođe,vratiti jednopartijski sistem...ma sve vrati u p.m.
pre 4 godine
(Pera, 5. decembar 2019 12:17)
Ja sam služio vojsku godinu dana 1978-1979 i to je jedino po čemu se nas dvojica razlikujemo. Inače, potpisujem svaku reč vašeg komentara jer sam o vojsci stekao potpuno istu sliku kao i vi!
Dodao bih samo da vojska nije nikog pobljšala, niti je od nekoga "napravila čoveka", nego naprotiv!
Vojska je veoma ukočen, tvrd i strogo hijerarhijski sistem, koji ne trpi nikakvu ličnu inicijativu, ni kreativnost i koji veliča, podržava i nagrađuje samo vrlo bukvalnu primenu unapred propsanih pravila i slepu poslušnost onome sa čvarkom više na ramenu. Zato ko je pre vojske bio u redu i normalan, u vojsci nauči samo da laže, da se pretvara i da hvata krivine (jer ga sistem prosto tera na to), a ko je bio takav i pre vojske, postane samo još gori jer mu vojska pruža odlične prilike da iskaže i razmahne svoje "talente"!
pre 4 godine
PUNA podrska za VRACANJE sluzenja redovnog vojnog roka!!Godinu dana KOJI CE ODUCITI mlade da im Mama sprema krevet, ili donosi kafu i doruucak dok oni "studiraju" 6-8 godina Fakultet koji traje 4 godine!A sve pod izgovorom da "nece da gube godinu dana" u vojsci!. ZASTO SE ne objavi koliko studenata ZAVRSI fakultet koji traje 4 goidina ZA 4 godine??!? ODGOVOR na to da je odgovor na ovu "dilemu"!Moj Porucnik ("Cokoladni") je imao obacaj da kaze: "KO NEMA u Glavi IMA U NOGAMA!!"Vojska - ZIVOTNA SKOLA!!Petar S. dipl. ing.549. kosovsko-metohijska UDARNA Brigada. VP 9997.. Prizren!
(Petar S., 05. decembar 2019 13:05)
- Koliko dugo studirate i da li ste služili vojsku nema baš nikakve veze jedno sa drugim. Večitih studenata je bilo i pre 30 godina kad je vojska bila obavezna, večitih studenata ima i danas. Sve to o čemu pišete o mladima, to treba da ih nauči porodica a ne vojska. Nisam služio vojsku. Fokusirao se u to vreme na fakultet, Elektrotehnika (omogućila mi da odložim vojsku) završio na vreme, a pri kraju studija spremao TOEFL i GRE. Dobro uradio TOEFL i GRE, dobio stipendiju i završio postdiplomske u SAD gde sam i danas, već više od 20 godina. Praktično pobegao od vojske i onog ludog vremena 90-tih. U medjuvremenu vojska kod nas ukinuta. Ni jednog momenta se pokajao nisam niti mi je vojska ikad trebala u životu. Milion pametnijih načina da se iskoristi vreme.
pre 4 godine
E ovako :
služio sam vojsku generacija septembar 1998 - septembar 1999
Proživeo i preživeo sam pakao,rat,borbe sa teroristima,NATO bombe izgubio dosta drugova,momci od svojih 18 do 23 godine i niko nikada niti meni niti mojim prijateljima nije rekao ni hvala a kamo li nešto više.Doneli zakon o amnestiji dezertera i nikom ništa....dakle ne postoji niti 1 promil šanse da svoje dete ikada pošaljem u vojsku države koja se ovako ponaša prema ljudima koji su ginuli za nju.
pre 4 godine
Kako da ne, nemaju para ni za ove profesionalne.
pre 4 godine
Moju decu nećete videti u vojsci. Tačka.
Prvo jedni brane zemlju, onda je drugi kradu, a ove koji su branili šalju u Hag, a onda opet tudju decu da šalju u vojsku... i tako redom ,,.. volovodnica... a kada treba da se zapošljava onda će lopovi, manjine, i svi ostali da imaju prednost. E pa ovaj put ste se prešli i to prilično....
pre 4 godine
Vojska je rupa bez dna sto se tice ulaganja. Kolike su samo pare ulagane u JNA i sta se desilo sa njom?Srbiji netreba vojska veca od 40000 vojnika ni slucajno i to sa rezervnim sastavom.
pre 4 godine
Ma moze! Ne znam samo koga ce da pozovu, ovi matori koji su ostali u Srbiji su vec prestareli, mladi koji umeju da rade bilo sta su napolju sa 18-19 godina, a ovi sto studiraju idu za njima cim poloze poslednji ispit! Ono sto ostaje, iskreno, nije ni za vojsku - poubijace se izmedju sebe!
pre 4 godine
Ko ima odraslog sina ili unuka a jos uvek nije sposoban za zivot moze i sada da ga posalje u vojsku ako misli da ce tamo nesto nauciti. Za tudju decu nemojte da se brinete i odredjujete da li su za vojsku ili ne.
pre 4 godine
Video sam kako je prosla bivsa SFRJ kao "cetvrta armija na svetu". Redovan vojni rok je bas mnogo doprineo bezbednosti te drzave a tek ljude sto je napravio od svojih vojnika... Mi smo posle raspada SFRJ zadrzali redovan vojni rok i zavrsili na Kosovu dosta neslavno. Bez obzira na sve opet teramo po starom ne izvlaceci nikakve pouke na greskama iz proslosti.
pre 4 godine
Једно је када у војску одете у 18. години после средње школе (или без ње), па мислите да је то био пресудан догађај у трансформацији ”из дечака у мушкарца”, а сасвим друго када вас тамо отерају у 28. години, са дипломом магистра наука, да вас 20-годишњи десетарчић зафркава баш зато што сте ван касарне за њега недостижни у сваком погледу.
Тешко ономе ко свој лични и социјални развој препушта војсци, или било коме другом, осим самом себи и својој породици или партнеру, и то тим редоследом.
А што се тиче попуне Војске Србије, дајте људима нормалне плате и биће попуњена. Врло једноставно. Патриотизам и обученост се не гради скупљањем пикаваца и лишћа, то могу да вам потпишем.
pre 4 godine
Kome to još treba,čista propast davati novac ni za što.
pre 4 godine
(Yugosloven, 5. decembar 2019 10:33)
Možda bi bilo bolje pismenošću da se boriš nego oružjem. A pola tih stvari koje si naveo su besmislene. Da "prekvalifikuješ" neodgovornu decu u odgovorne ljude?! Deca su nam sve neodgovornija jer im društvo pokazuje da i za velike malverzacije, prekršaje i krivična dela nema odgovarajućih kazni ako si "nečiji". Pravna država se ne pravi vojskom već poštovanjem i sprovođenjem zakona na svim nivoima. E kad tako bude, onda je čast takvom društvu služiti vojni rok.
pre 4 godine
Razloge protiv možemo da nabrajamo do sutra, a da ih podelimo možemo, ovako na brzinu, na
- finansijsko/ekonomske (niti imaju gde da spavaju, niti gde da jedu, niti šta da jedu plus sigurno povećanje poreza ako se usvoji vojni rok),
- organizaciono/kadrovske (niti ima ko da ih obučava, niti da kontroliše niti usmerava),
- interno političke (da mi deca salutiraju vojnom dezerteru?! ON da ih uči šta je sloboda, čast i poštenje?!),
- geopolitičke (protiv koga mislimo da ratujemo, ako su sve okolne države u NATO paktu? uzmeš AK47, pa pripucaš na F16?),
- istorijske (i nas su tako palili na bratstvo i jedinstvo, pa drugovi, pa ljubav, pa komunizam, pa kad ono opališe tri puške, a sve starešine odmah pod svoj nacionalni barjak - gde nestade za nedelju dana onolika ljubav prema JNA, Titu, Partiji i Jugoslaviji? tako bi i sutra - oficiri su na strani onih koji im daju besplatne Kupare i Vrnjačku banju juče, a stanove sutra - moja deca za njih ni da rade neće, a kamoli da ratuju).
Izgleda da je ideja da deca nekako od 7 do 15h budu na radu negde po vukojebinama Srbije, pa da se vraćaju kući na spavanje i hranu. Ne treba vama vojska, nego besplatna radna snaga, a to dobiti nećete. Ja sam odratovao i za moju i za još nekoliko tuđe dece, vala oni neće po bilo koju cenu. Vi kojima se ide, slobodno idite, VS traži dobrovoljce. One druge ostavite na miru. Niti ćemo vam dati decu niti znate šta sa njima treba da radite.
pre 4 godine
Kako će deca bez mobilnih, tableta i kladionice :)
pre 4 godine
Bio u vojsci 9 meseci 2001/2002 godine i nista nisam naucio. Ali sam se svakakvih cuda nagledao. U pravu je Bob Dylan kada otpeva stih "join the Army if you fail" (pridruzi se vojsci ako si propalitet), najgori, najneobrazovaniji i najparazitskiji talog drustva gravitira da radi u vojsci, vojska daje terminu "drustvene jasle", gde se ama bas nista ne radi vec samo planduje i krivinari, jednu siru i dublju dimenziju. Isto je strasno razocaranje videti sav taj nas narod u vojsci koji sluzi, koliko su ljudi nepismeni, zatucani, zaostali, lenji. Nije ni cudo da u takvom ambijentu normalni vojnici sijaju kao andjeli u sred najcrnjeg pakla, pa otud Balasevicev stih "u vojsci sam stekao druga do groba". Ukrali mi 9 meseci zivota ni za sta, jeo i pio splacine kao zatvorenik za dzaba, oblacili me za dzaba, malo sam doprineo drustvu odrzavajuci prostor i opremu, suma sumarum bio sam protiv svoje volje lisen svoje slobode i na grbaci drustva zarad cega? Nicega! Okruzenje ima profesionalnu vojsku, ja sa 3 meseca obuke ima da trajem 2 sekunde u okrsaju sa njima ako uzmemo u obzir koliko sam naucio i kad se uzme u obzir da nas vodi nepismena bagra koja ima cinove.
Nama ne treba vojska, treba je skroz ukinuti, to je najbolja zastita i teritorijalnog i svakog drugog integriteta Srbije.
pre 4 godine
Prvo nam u radni staž priznajte godinu dana života (i više, kako ko)...drugo, ko vas je terao da vojni rok ukidate? Gotovo je sad, nema omladine, svi odoše za boljim životom, i niko nije spreman da gubi vreme. Bejasmo nekad i država i vojska, a sad, ko želi i voli, u profesionalce, bratac! Toliko.
pre 4 godine
U rat treba da idu samo dobrovoljci. Sta ce tu neko ko se plaši. Samo unosi nemir i paniku.ljudi koji nisu sposobni da nose oruzije oni u ratu rade za vojsku. Hrana, odeća, logistika itd. Prema tome vojni rok samo za dobrovoljce. Skraćeno i samo najbitnije. A ne ispiranje mozga. Par nedelja je sasvim dovoljno da se nauče osnove ratovanja, a oficiri treba da budu visoko obrazovani.
pre 4 godine
JNA sam odslužio pre oko četiri decenije, verovao sam u ulogu armije i 90-ih bio u svim mobilizacijama. Posle svega mogu da zaključim sledeće: 1) Služenje vojske koje traje manje od godinu dana nema nikakvog smisla. Suština i jeste u tome da se oseti svako godišnje doba i okolnosti koje tada vladaju. 2) Da se uhapse i sude svi političari i visoki oficiri koji su u vreme 90-ih izdali državu, jer ako se to ne učini niko normalan neće služiti vojsku kao "topovsko meso", gde će ih "prodati" političari i visoki oficiri. 3) Današnja omladina ima patriotski stav samo na rečima, a u prvom planu su im materijalno obezbeđenje u životu, što je za današnje vreme potpuno opravdano (ja sam živeo u drugačijem vremenu gde smo u ime jednakosti i pravde bili spremni da ginemo čak i hvatajući atentatore na turskog ambasadora). Na osnovu toga imali bi nemotivisanu vojsku, koja bi nanela više štete nego koristi. Motivisanost je glavna odlika svakog vojnika, nekada su mnogi služili vojsku samo da bi mogli da se ožene i smatraju "zrelim", danas je sve to izopačeno. Zaključak: Možda bi nekakva obuka u vidu teritorijalne zaštite i civilne odbrane bila svrsishodna, jer bi u slučaju ratnih sukoba motivisanost za odbranu sopstvenog doma bila velika. Za odbranu objekata i teritorija daleko od sopstvenog doma ne bi bilo nikakvog motiva. Takođe, natalitet je takav da mnogi ne bi dali svoje jedince ni po cenu života. Kada bi svaki bračni par imao bar 3-4 dece bilo bi mnogo drugačije. Pozdrav!
pre 4 godine
Kako je krenulo VRS služiće migranti.
pre 4 godine
da sluze vojsku ili je to samo obaveza za narod?Hoce li biti otpustani iz drzavljanstva oni koji su u inostranstvu, a ne odazovu se obavezi sluzenja?
pre 4 godine
Ja sam vise za to da mozemo da radimo kako u nasoj Srbiji tako i u celoj EU po mogucnosti bez viza.
pre 4 godine
Nema šanse za tako nešto nemojte samo bacati kosku narodu.
Imate vest na B92 od 15. novembra sa naslovom "Srbija prodaje 22 vojna kompleksa: Ponuđene kasarne, skladišta i jedna komanda". Jedino ako će se vojska služiti na Megatrendu...
pre 4 godine
I posle me pitaju zašto moj sin koji je rošen u Češkoj nema srpsko državljanstvo. Pa neće ga ni imati. Lakše mu je da traži vizu sa Kubu nego da ga vija policija po granicama.
pre 4 godine
Rado ide Srbin u vojnike ...
pre 4 godine
Treba ukinuti svaki vid vojske,sta će nam,ali i tako i policiju,zdravstvo,skolstvo,sudstvo posto nijedna insitucija ne rad valjano,posto su ovde svi pametni,sami se branite,sami se lecite,sami gasite pozare,ucite decu vi ne ucitelji,itd...Ma sve ukinuti!
pre 4 godine
Vojni rok kod nas je prilično besmislen bar onako kako se ranije služio. Osnovna obuka je bila prilično tanka i odvijala se na zastarelom oružiju iz prošlog veka i u nekom realnom sukobu sa iole ozbiljnom silom manje više sve što se nauči sa tom obukom i na takvom oružiju je beskorisno i može da se nauči za par dana u realnom životu ako je neko zainteresovan. Osim toga vojni rok se svodio uglavnom na običan fizički rad i besmislene zadatke kao što su stražarske dužnosti i slično i verovatno je i to jedini cilj ponovnog uvodjenja vojnog roka,jer im fali radne snage za njihovu mašineriju,fali im da neko radi dok oficiri standardno sede i ne rade ništa za prilično velike plate. Dakle neka vrsta edukacije mladih o odbrani da,klasični vojni rok kakav je bio ranije ne!
pre 4 godine
Dozvolite da vas obrlatimo . Može ali dodji juče.
pre 4 godine
Prava stvar bi zaista bila da se vrati sluzenje vojnog roka...
pre 4 godine
Jednostavno takva je potreba jer evo nekoliko generacija nije služilo vojsku i za nekih desetak godina mi u opšte ne bi ni imali rezervni sastav (osim trećepozivaca) obučen da brani zemlju. Meni iskreno nije ni bila jasna ideja to sa profesionalnom vojskom koja je malobrojna (ok za mirnodopske prilike) i bez neke bar osnovne obuke za mlade generacije koje bi mogle u slučaju potrebe biti pozvane u rezervni sastav? Redovni vojni rok ili bar neka osnovna obuka bi se morala sprovoditi i onda se automatski taj kadar svrstavati u rezervni sastav. Nisam za služenje vojske kao nekad od godinu dana kada posle obuke u principu služiš za održavanje higijene u kasarni, ali sam svakako za tu neku obuku koja bi mogla efikasno da se sprovede u nekih max 3, 4 meseca da bi se ljudi osposobili za odbranu zemlje.
pre 4 godine
Ma da me zaobidjete.
pre 4 godine
Po meni, trebalo bi vratiti vojni rok. Sta je falilo sto ga je bilo?!
(Ana, 05. decembar 2019 08:06)
a šta fali što ga sad nema?!
pre 4 godine
Nama koji smo oduzili dug domovini da se vojni rok prizna kao radni staz!
pre 4 godine
Valjda rezim nije zadovoljan sto samo 142 coveka svaki dan napuste Srbiju?
pre 4 godine
Odlično! Eto još jednog razloga da svoju decu oteram iz Srbijice.
pre 4 godine
Vojni rok je pomagao tranziciju dečkića u muškarca umesto u sociopatu, što je trenutno slučaj.
(Mika, 05. decembar 2019 08:19)
Vojni rok je pomogao da dvojica gardista u cvetu mladosti završe u mrtvačkom sanduku, streljani u sred kasarne, u sred prestonice, u mirnodopsko vreme. I da se 15 godina ne zna ko ih je streljao, dok je ta ista Vojska pokušala da ih mrtve optuži da su se medjusobno poubijali.
pre 4 godine
Dobar dan svima!
Kad treba da se zaposli: "Zao nam je, nemate dovoljno iskustva (citaj vezu)"
Kada treba riba da se nadje: "Jao, ti si stvarno sladak, ali znas, nasa veza nema buducnost, nemas posao, kola…"
Za vojsku:" Sine, evo ti tenak da branis otadzbinu, ne treba ni iskustvo ni nista, to sto ne znas ni kola da teras, nije strasno… otadzbina zove"
Kad nisi platio neki racun:"Dobar dan, mi smo placenici, khhhh, ovaj uterivaci, ne, zaplenjivaci, ma more daj vamo stan"
Kad treba neko pravo da ostvarim:"Znate, fali vam ovaj papir" ili "Nije to ovaj salter gospodine"
Kad se konacno zaposlis:"Plata ti je 200 eura, ali se ne sekiraj, mi i doprinose placamo, pa nismo mi tamo neka firma"
Zakljucak, sta bre da branim i od koga? Da dodje stranac da nas okupira, bar da znam zasto nemam posao ili radim za 100 dinara na sat!
Da, ono cuveno "Nismo nadlezni" sam zaboravio.
ps2. Ovi sto se najvise busaju i trucaju o patriotizmu bi prvi pobegli… kod tetke u Kanadu, ili na postiblomske u Ameriku…
ps3. Kad krenu likovi da ovde pametuju kako ih je vojska naucila zivotu, ljudi, kakav je onda taj vas zivot? Treba da ides u vojsku da bi naucio da sam namestas krevet? Da se usi peru?
Nabacao sam malo, ali u sustini ko zeli da shvati shvatice.
Veliki pozdrav za administratora (citaj, ako mi ne objavis komentar dao Bog da sluzis brdsko-planinsku pesadiju i da budes licno zaduzen za nosenje minobacaca)
pre 4 godine
Sudeci prema nastupu botova ovde, ovi ce izgleda stvarno da uvode opet sluzenje. Pa ljudi 2020 godina je, svet ide napred a mi se vracamo unazad ponovo. Ta obuka je dovoljno da traje mesec-dva, sve preko je nepotrebno oduzimanje necijeg vremena u zivotu. Ja sam sluzio i naucio sam par korisnih stvari, a sve ostalo se svodilo na treniranje zivaca i teranje sile nadredjenih. Bespotrebno i nekorisno.
pre 4 godine
Protiv!
pre 4 godine
Kakva crna vojska bre, ko hoće neka ide, ko neće ne mora, i svi srećni...
pre 4 godine
Prvo poslati u vojsku sve ove koji su ZA vraćanje vojnog roka!
A posle ostale.
pre 4 godine
Uvodjenjem vojnog roka samo bi povecali odliv mladezi iz Srbije. Samo modernizovati profesionalnu vojsku, uvesti u NATO i nastaviti sa proizvodnjom domaceg naoruzanja. Opremiti sopstvenu vojsku, a ne priozvoditi samo da bi se izvezlo u druge zemlje. Trenutni drzavni vrh sto pre smeniti. Salju Srbiju u 90-e, tamo gde im je bilo najudobnije. Zasto vise da ispastamo i gledamo sta nam rade decenijama unazad?!
pre 4 godine
Pokusacu da dam razloge za i protiv:
Za: ideja sluzenja vojnog roka nije samo da se nauci pucati ili sta vec...ideja je puno dublja, da se momci/devojke nauce kako je to kad si prinudjen da se snalazis, da radis timski sa ljudima koji su ti nametnuti i koje ne mozes da biras, jer kao pojedinac nista nećeš uspeti. Takodje, svi oni koji su u nedogled cistili oruzje i cistili krug, lisce, okopavali meki pojas...pa nije to slucajno...ideja je da se ne daje slobodno vreme vojnicima, jer svasta moze da padne na pamet...umesto toga zaokupi im paznju...nije zlonamerno, vec edukativno...svi gundjaju... ali i rade... u vojsci razmisljanje je u drugom planu..vec je automatizacija procesa veoma vazna...jer u krajnjoj liniji ti ucis nekog i da ubijes ako zatreba. E tu automatizacija nadjacava empatiju....Ali..slazem se da sluzenja vojnog roka kakva su bila ranije zastarela. Mnogo se gubi snage i energije a rezultat je gotovo slabo vidljiv...5 nedelja je sasvim dovoljno, a onda svake druge godine po dve nedelje narednih 10 godina (slican model je u svajcarskoj) da bi se ljudi podsetili i videli sa klasicima. Vreme provedeno u vojsci racunati kao radno vreme i placeno....
Protiv: proslo je vec dosta od ukidanja vojnog roka...za svo ovo vreme od ukidanja nadlezni nisu dali odgovor kako braniti zemlju sa profesionalnim sastavom koji je vecinom nezadovoljan svojim statusom, polozajem, platom i drugim naizgled nebitnim ali nepravde poput nepotizma, poltronizma i stravaranjem atmosfere straha. Terati nekog u vojsku bi podsecalo da Corbinu pesmu dva ga vuku a trojica tuku...Tu srece nema. Ako neko ne oseca (a vecina) ne oseca (i ne krivim ih) onda nista ne dobijas sa teranjem...samo kontraefekat. Oficir VS
pre 4 godine
Onaj ko hoce moze i sada da ide ako misli da ce vojska od njega da napravi coveka. Ja sam sluzio vojsku i to je cisto gubljenje vremena na drzavnim parama. Imali smo obavezni vojni rok i sve ratove smo izgubili, znaci nikakve vajde od toga. Sutra da bude neki rat mi nemamo nikakve sanse jer su svi oko nas u NATO. Te bajke kako ce rusi da nam pomognu smo slusali milion puta. Umesto da se pitamo koliko imamo para u novcaniku mi bismo opet decu na silu da saljemo u vojsku.
pre 4 godine
Uvedite ga sto pre da bih sto pre definitivno otisao iz ove gubernije u normalan svet sa svojom porodicom.
pre 4 godine
Vojni rok pod oružjem sam služio još 2003. godine i realno po meni je to totalno gubljenje vremena i ispiranje mozga. Ko misli sopstvenom glavom njemu vojska ne treba, kao što mu ne treba ni rat. Jedina pozitivna stvar je ta što na odsluženju vojnog roka vidite i doživite pravu sliku države u kojoj živite u svakom pogledu, naročito ako ste služili u pešadiji kao što sam ja. Tu u stvari shvatite koliko je naš narod generalno zaostao, zatucan i neobrazovan. Takođe shvatite kako trend sveopšteg urušavanja vrednosti nije zaobišao ni vojsku. Shvatite i na kojem smo mi ekonomskom nivou, jer vojska to veoma dobro reprezentuje. Na kraju shvatite koliko je sve to besmisleno. Kada bi svi ljudi bili normalni i mislili svojom glavom ne bi imao ni ko da ratuje, tako da onaj argument "a šta ako nas neko napadne" okačite mačku o rep, jer upravo ti što nas napadaju razmišljaju kao i ovi što bi opet uveli vojsku. Ako volite da se igrate oružjem ratujte sami, a nas ostale ostavite na miru.
pre 4 godine
Ja nisam vezan za zemlju, već za svoju porodicu. Ne pada mi na pamet da se odvajam od nje i da idem u vojsku. Ja doprinosim zemlji na drugi način, plaćam ogromne poreze. Ako im to nije dovoljno, ima zemalja koje bi to rado prihvatile. Da nosim oružje, da se valjam u blatu i da ratujem za nečije lične interese, ne pada mi na pamet. Oni koji ne znaju šta će da rade sa svojim živom, neka idu dobrovoljno, niko im ne brani. Ja sam ovoj zemlji već dao mnogo više nego što je ona dala meni. Štaviše, mnogo toga mi je i otežala.
pre 4 godine
"Pre svega, niko nije hteo da ide u vojsku. Kada je vojska postala profesionalna, ona je u početku bila izvor zarade mladim generacijama, jer nije bilo posla. Sada posla ima, svi odlaze."
Ima posla ali u Nemackoj, Austriji, Svici, Skandinaviji, Holandiji... Sramotno je sta nam rade.
pre 4 godine
Po meni, trebalo bi vratiti vojni rok. Sta je falilo sto ga je bilo?!
pre 4 godine
Da vidim ko će me naterati u vojsku.
pre 4 godine
Treba vratiti obavezno služenje vojnog roka, pogotovu sad kada je poverenje u vojsku poraslu medju narodom i kada država ulaže u vojnu infrastrukturu
pre 4 godine
Gde su vam pare za to ?
pre 4 godine
hoćemo vojni rok!
pre 4 godine
Na svaka dva meseca ovakav tekst...
pre 4 godine
Kad se uspostavi obavezno služenje vojnog roka je l' će vojska imati redovna tri obroka ili ...
pre 4 godine
Ja sigurno necu ici.
pre 4 godine
Iskreno vojni rok je bacanje para! Sta se je desilo sa Jugoslavijom sto je bacila milijone na vojsku? Sta bi sa Sovjetskim Savezom?
Prvo treba pare zaslužiti sa proizvodima ili uslugama koje imaju visoku dodatnu vrednost. To sa može postići samo sa školovanom radnom snagom.
Što Srbija jednom ne bi bila prva u nečemu i uvela obavezno služenje npr. IT kursa od 1000 sati koji t6-7 meseci 8 sati dnevno, ili nešto slično od čega će i građani i država imati koristi! Sad ne mogu svi biti programeri nemaju prdispozicije ili želju ali ti bi mogli npr. nešto drugo za medicinsku sestru, vozača kamiona, autobusa(dobije đabe izpit).
Vojni rok od koga građani ništa nemaju samo da je deda ponosan je gubljenje vremena jer pola njih neće, da budu tamo a posle godinu svi će sve, da zaborave. Zato Vosjka zato mora biti profesionalna!
pre 4 godine
Ma kakav vojni rok, svi znaju da od toga nema ništa.
pre 4 godine
E ovako :
služio sam vojsku generacija septembar 1998 - septembar 1999
Proživeo i preživeo sam pakao,rat,borbe sa teroristima,NATO bombe izgubio dosta drugova,momci od svojih 18 do 23 godine i niko nikada niti meni niti mojim prijateljima nije rekao ni hvala a kamo li nešto više.Doneli zakon o amnestiji dezertera i nikom ništa....dakle ne postoji niti 1 promil šanse da svoje dete ikada pošaljem u vojsku države koja se ovako ponaša prema ljudima koji su ginuli za nju.
pre 4 godine
Da li je JNA uspela da odbrani tj. spreci raspad SFRJ? Da li je VJ uspela da odbrani tadasnju SRJ, NATO bombi, a kasnije i otimanja Kosova? Sve neke 'vojnicine' obucene u JNA, a zivote najvise gubili mladi vojnici, golobradi sto bi se reklo! Uvodjenje vojnog roka po mom misljenju je otvaranje mogucnosti, da opet ta deca, daju zivote u slucaju rata. A za sta? Evo iz ove perspektive se vidi sve lepo, sve sta smo izgubili, teritotijalno, plus hiljade ljudskih zivota, sto civilnih, sto vojnih. Reforma vojske je ok, ali u smislu povecanja plata profesionalnoj vojsci i modernizaciji. Pod modernizacijom se podrazumeva savremeno oruzje, a ne ruske sklopocije stare pola veka. I naravno pre svega ulazak u NATO, znaci promena politike 'vojne neutralnosti', koja je smesna u 21.veku, pogotovo sto bi nas NATO sravnao sa zemljom u slucaju rata. Opet se sve svodi na politiku i na to kako se vlast pita. A s obzirom na to ko nas vodi, odlucice se za prvu opciju, a to je da mladez ove zemlje opet bude desetkovana, kao i u devedesetim...
pre 4 godine
Za sve ove koji ga zele vec sad mogu dobrovoljno da se prijave za sluzenje,tako da nema potrebe da dangube na komentarima vec odmah da se prijave.Ko sebe ne prepoznaje u uniformi ne treba mu ni namecati.Barem smo kao drustvo stigli vremenom do tog nivoa slobode u odluci svakog pojedinca.
pre 4 godine
PUNA podrska za VRACANJE sluzenja redovnog vojnog roka!!Godinu dana KOJI CE ODUCITI mlade da im Mama sprema krevet, ili donosi kafu i doruucak dok oni "studiraju" 6-8 godina Fakultet koji traje 4 godine!A sve pod izgovorom da "nece da gube godinu dana" u vojsci!. ZASTO SE ne objavi koliko studenata ZAVRSI fakultet koji traje 4 goidina ZA 4 godine??!? ODGOVOR na to da je odgovor na ovu "dilemu"!Moj Porucnik ("Cokoladni") je imao obacaj da kaze: "KO NEMA u Glavi IMA U NOGAMA!!"Vojska - ZIVOTNA SKOLA!!Petar S. dipl. ing.549. kosovsko-metohijska UDARNA Brigada. VP 9997.. Prizren!
(Petar S., 05. decembar 2019 13:05)
- Koliko dugo studirate i da li ste služili vojsku nema baš nikakve veze jedno sa drugim. Večitih studenata je bilo i pre 30 godina kad je vojska bila obavezna, večitih studenata ima i danas. Sve to o čemu pišete o mladima, to treba da ih nauči porodica a ne vojska. Nisam služio vojsku. Fokusirao se u to vreme na fakultet, Elektrotehnika (omogućila mi da odložim vojsku) završio na vreme, a pri kraju studija spremao TOEFL i GRE. Dobro uradio TOEFL i GRE, dobio stipendiju i završio postdiplomske u SAD gde sam i danas, već više od 20 godina. Praktično pobegao od vojske i onog ludog vremena 90-tih. U medjuvremenu vojska kod nas ukinuta. Ni jednog momenta se pokajao nisam niti mi je vojska ikad trebala u životu. Milion pametnijih načina da se iskoristi vreme.
pre 4 godine
Država služi nama, pa ćemo i mi njoj....da joj se odužimo, za sve lepo što nam je priuštila.
Slobodno nam dajte puške, ako smete!
pre 4 godine
Video sam kako je prosla bivsa SFRJ kao "cetvrta armija na svetu". Redovan vojni rok je bas mnogo doprineo bezbednosti te drzave a tek ljude sto je napravio od svojih vojnika... Mi smo posle raspada SFRJ zadrzali redovan vojni rok i zavrsili na Kosovu dosta neslavno. Bez obzira na sve opet teramo po starom ne izvlaceci nikakve pouke na greskama iz proslosti.
pre 4 godine
Treba ukinuti svaki vid vojske,sta će nam,ali i tako i policiju,zdravstvo,skolstvo,sudstvo posto nijedna insitucija ne rad valjano,posto su ovde svi pametni,sami se branite,sami se lecite,sami gasite pozare,ucite decu vi ne ucitelji,itd...Ma sve ukinuti!
pre 4 godine
A kasarne prodate ...
pre 4 godine
Tesko, mada voleo bi da je to istina.
pre 4 godine
I sta? Da nam deca ginu za potrebe Rusije i Putina?
pre 4 godine
Pa ja razumem da je imalo smisla ici u vojsku dok je sistem zemlje bio socijalisticki i gde je sve bila zajednicka imovina, ali zasto bi sirotinja i njena deca isla danas u vojsku da stite imovinu tajkuna, oligarhije na vlasti i njihovih izvrsitelja koji skinuse kozu narodu i sirotinji. Poenta price je da ja jesam za vojsku ali ako se donese opet stari sistem a ne kapitalizam i sva imovina opet postane zajednicka i drzava postane socijalisticka sto znaci besplatno zdravstvo, skolstvo i mogucnost zarade jer ja danas ako zelim da popravim zub moram da platim pola plate 100 eur nekom privatniku. Gospodo moja znam i ja da je prpa jer je narod pobegao iz zemlje, ali ne ocekujte od mene da dajem svoju decu da ginu dok se vi bogatite a ja sam dao sve za njih da ih iskolujem i podignem
pre 4 godine
Ma kakav bre vojni rok? o cemu vi pricate? Dignite plate profesionalcima na 100.000 pa da vidite kako ce se povecati broj vojnika po ugovoru.
pre 4 godine
treba ali da idu samo deca političara pa da dodatno razmišljaju o svojim odlukama i potpisima
pre 4 godine
nije više ovo ona država i onaj narod koji su poštovali vojnika. vraćanje vojnog roka je samo maltretiranje naše dece i skupljanje političkih poena kod desničara, i ništa više od toga.
pre 4 godine
Vojni rok kod nas je prilično besmislen bar onako kako se ranije služio. Osnovna obuka je bila prilično tanka i odvijala se na zastarelom oružiju iz prošlog veka i u nekom realnom sukobu sa iole ozbiljnom silom manje više sve što se nauči sa tom obukom i na takvom oružiju je beskorisno i može da se nauči za par dana u realnom životu ako je neko zainteresovan. Osim toga vojni rok se svodio uglavnom na običan fizički rad i besmislene zadatke kao što su stražarske dužnosti i slično i verovatno je i to jedini cilj ponovnog uvodjenja vojnog roka,jer im fali radne snage za njihovu mašineriju,fali im da neko radi dok oficiri standardno sede i ne rade ništa za prilično velike plate. Dakle neka vrsta edukacije mladih o odbrani da,klasični vojni rok kakav je bio ranije ne!
pre 4 godine
Bio, odslužio 12 meseci i sa vama zauvek završio.
pre 4 godine
Nema nasa drzava para da hrani vojsku.
A sta nam je vojska vredela videli smo devedesetih.
Kakogod - moja dva sina u nasu vojsku nece ici to je sigurno.
pre 4 godine
Ko ima odraslog sina ili unuka a jos uvek nije sposoban za zivot moze i sada da ga posalje u vojsku ako misli da ce tamo nesto nauciti. Za tudju decu nemojte da se brinete i odredjujete da li su za vojsku ili ne.
pre 4 godine
За идеале гину будале.
pre 4 godine
Haha, pa gde ce da smeste tu vojsku, kad su kasarne rasprodate gradj investitorima?
pre 4 godine
ja bi vratio i tita i socijalizam...?...savez komunista takođe,vratiti jednopartijski sistem...ma sve vrati u p.m.
pre 4 godine
"Pre svega, niko nije hteo da ide u vojsku. Kada je vojska postala profesionalna, ona je u početku bila izvor zarade mladim generacijama, jer nije bilo posla. Sada posla ima, svi odlaze".
Значи, онај ко не жели или из неког разлога не може да оде из Србије, добиће "награду" у виду рибања подова и скупљања лишћа по распалим касарнама. А онај ко оде, срећан му пут и ником ништа?! Исто тако, ако на власт опет дође неки нови Милошевић и гурне људе у бесмислене ратове, онај ко је одлучио да живи у Србији, добиће позив да иде у ров. А онај ко је отишао тетки лек да носи, њему ништа. Чујем да су дезертерима и споменик хтели да подигну! А ратни хероји, трећина у гробу, трећина у Хагу, трећина у инвалидским колицима копа по контејнерима ... Ето, надам се да вам је сада јасно зашто људи одлазе из Србије. А ако се ово уведе има да одлазе још више! Хвала ти, Србијо! Хвала на свему, што си ме натерала да одем док је још било време.
pre 4 godine
Bio u vojsci 9 meseci 2001/2002 godine i nista nisam naucio. Ali sam se svakakvih cuda nagledao. U pravu je Bob Dylan kada otpeva stih "join the Army if you fail" (pridruzi se vojsci ako si propalitet), najgori, najneobrazovaniji i najparazitskiji talog drustva gravitira da radi u vojsci, vojska daje terminu "drustvene jasle", gde se ama bas nista ne radi vec samo planduje i krivinari, jednu siru i dublju dimenziju. Isto je strasno razocaranje videti sav taj nas narod u vojsci koji sluzi, koliko su ljudi nepismeni, zatucani, zaostali, lenji. Nije ni cudo da u takvom ambijentu normalni vojnici sijaju kao andjeli u sred najcrnjeg pakla, pa otud Balasevicev stih "u vojsci sam stekao druga do groba". Ukrali mi 9 meseci zivota ni za sta, jeo i pio splacine kao zatvorenik za dzaba, oblacili me za dzaba, malo sam doprineo drustvu odrzavajuci prostor i opremu, suma sumarum bio sam protiv svoje volje lisen svoje slobode i na grbaci drustva zarad cega? Nicega! Okruzenje ima profesionalnu vojsku, ja sa 3 meseca obuke ima da trajem 2 sekunde u okrsaju sa njima ako uzmemo u obzir koliko sam naucio i kad se uzme u obzir da nas vodi nepismena bagra koja ima cinove.
Nama ne treba vojska, treba je skroz ukinuti, to je najbolja zastita i teritorijalnog i svakog drugog integriteta Srbije.
pre 4 godine
(Pera, 5. decembar 2019 12:17)
Ja sam služio vojsku godinu dana 1978-1979 i to je jedino po čemu se nas dvojica razlikujemo. Inače, potpisujem svaku reč vašeg komentara jer sam o vojsci stekao potpuno istu sliku kao i vi!
Dodao bih samo da vojska nije nikog pobljšala, niti je od nekoga "napravila čoveka", nego naprotiv!
Vojska je veoma ukočen, tvrd i strogo hijerarhijski sistem, koji ne trpi nikakvu ličnu inicijativu, ni kreativnost i koji veliča, podržava i nagrađuje samo vrlo bukvalnu primenu unapred propsanih pravila i slepu poslušnost onome sa čvarkom više na ramenu. Zato ko je pre vojske bio u redu i normalan, u vojsci nauči samo da laže, da se pretvara i da hvata krivine (jer ga sistem prosto tera na to), a ko je bio takav i pre vojske, postane samo još gori jer mu vojska pruža odlične prilike da iskaže i razmahne svoje "talente"!
pre 4 godine
Zasto? Nema generalima ko da glanca cipele? Taj film vise necete gledati.
pre 4 godine
Modernizacija vojske je samo jos jedan korak koliko je nasa zemlja jaka i stabilna
pre 4 godine
Враћа се, али у ловачким причама.
Ко ће да плати одржавање толиког људства у војсци?
pre 4 godine
Kako će deca bez mobilnih, tableta i kladionice :)
pre 4 godine
Samo nek se uvede ponovno sluzenje vojske taman da skoci broj odlazaka sa 150 na 250. Samo tako veoma pametno radite
pre 4 godine
Vojni rok je pomagao tranziciju dečkića u muškarca umesto u sociopatu, što je trenutno slučaj.
pre 4 godine
Ma moze! Ne znam samo koga ce da pozovu, ovi matori koji su ostali u Srbiji su vec prestareli, mladi koji umeju da rade bilo sta su napolju sa 18-19 godina, a ovi sto studiraju idu za njima cim poloze poslednji ispit! Ono sto ostaje, iskreno, nije ni za vojsku - poubijace se izmedju sebe!
pre 4 godine
Trebva vratiti sluzenje vojnog roka iz razloga sto je jaka vojska simbol svake drzave
pre 4 godine
To bi bilo odlicno!
pre 4 godine
Vratice vojni rok kako bi nadoknadili silne otkaze u vojsci u poslednje vreme. Neko mora da cisti krug.
pre 4 godine
Razloge protiv možemo da nabrajamo do sutra, a da ih podelimo možemo, ovako na brzinu, na
- finansijsko/ekonomske (niti imaju gde da spavaju, niti gde da jedu, niti šta da jedu plus sigurno povećanje poreza ako se usvoji vojni rok),
- organizaciono/kadrovske (niti ima ko da ih obučava, niti da kontroliše niti usmerava),
- interno političke (da mi deca salutiraju vojnom dezerteru?! ON da ih uči šta je sloboda, čast i poštenje?!),
- geopolitičke (protiv koga mislimo da ratujemo, ako su sve okolne države u NATO paktu? uzmeš AK47, pa pripucaš na F16?),
- istorijske (i nas su tako palili na bratstvo i jedinstvo, pa drugovi, pa ljubav, pa komunizam, pa kad ono opališe tri puške, a sve starešine odmah pod svoj nacionalni barjak - gde nestade za nedelju dana onolika ljubav prema JNA, Titu, Partiji i Jugoslaviji? tako bi i sutra - oficiri su na strani onih koji im daju besplatne Kupare i Vrnjačku banju juče, a stanove sutra - moja deca za njih ni da rade neće, a kamoli da ratuju).
Izgleda da je ideja da deca nekako od 7 do 15h budu na radu negde po vukojebinama Srbije, pa da se vraćaju kući na spavanje i hranu. Ne treba vama vojska, nego besplatna radna snaga, a to dobiti nećete. Ja sam odratovao i za moju i za još nekoliko tuđe dece, vala oni neće po bilo koju cenu. Vi kojima se ide, slobodno idite, VS traži dobrovoljce. One druge ostavite na miru. Niti ćemo vam dati decu niti znate šta sa njima treba da radite.
pre 4 godine
JNA sam odslužio pre oko četiri decenije, verovao sam u ulogu armije i 90-ih bio u svim mobilizacijama. Posle svega mogu da zaključim sledeće: 1) Služenje vojske koje traje manje od godinu dana nema nikakvog smisla. Suština i jeste u tome da se oseti svako godišnje doba i okolnosti koje tada vladaju. 2) Da se uhapse i sude svi političari i visoki oficiri koji su u vreme 90-ih izdali državu, jer ako se to ne učini niko normalan neće služiti vojsku kao "topovsko meso", gde će ih "prodati" političari i visoki oficiri. 3) Današnja omladina ima patriotski stav samo na rečima, a u prvom planu su im materijalno obezbeđenje u životu, što je za današnje vreme potpuno opravdano (ja sam živeo u drugačijem vremenu gde smo u ime jednakosti i pravde bili spremni da ginemo čak i hvatajući atentatore na turskog ambasadora). Na osnovu toga imali bi nemotivisanu vojsku, koja bi nanela više štete nego koristi. Motivisanost je glavna odlika svakog vojnika, nekada su mnogi služili vojsku samo da bi mogli da se ožene i smatraju "zrelim", danas je sve to izopačeno. Zaključak: Možda bi nekakva obuka u vidu teritorijalne zaštite i civilne odbrane bila svrsishodna, jer bi u slučaju ratnih sukoba motivisanost za odbranu sopstvenog doma bila velika. Za odbranu objekata i teritorija daleko od sopstvenog doma ne bi bilo nikakvog motiva. Takođe, natalitet je takav da mnogi ne bi dali svoje jedince ni po cenu života. Kada bi svaki bračni par imao bar 3-4 dece bilo bi mnogo drugačije. Pozdrav!
pre 4 godine
(Yugosloven, 5. decembar 2019 10:33)
Možda bi bilo bolje pismenošću da se boriš nego oružjem. A pola tih stvari koje si naveo su besmislene. Da "prekvalifikuješ" neodgovornu decu u odgovorne ljude?! Deca su nam sve neodgovornija jer im društvo pokazuje da i za velike malverzacije, prekršaje i krivična dela nema odgovarajućih kazni ako si "nečiji". Pravna država se ne pravi vojskom već poštovanjem i sprovođenjem zakona na svim nivoima. E kad tako bude, onda je čast takvom društvu služiti vojni rok.
pre 4 godine
Jednostavno takva je potreba jer evo nekoliko generacija nije služilo vojsku i za nekih desetak godina mi u opšte ne bi ni imali rezervni sastav (osim trećepozivaca) obučen da brani zemlju. Meni iskreno nije ni bila jasna ideja to sa profesionalnom vojskom koja je malobrojna (ok za mirnodopske prilike) i bez neke bar osnovne obuke za mlade generacije koje bi mogle u slučaju potrebe biti pozvane u rezervni sastav? Redovni vojni rok ili bar neka osnovna obuka bi se morala sprovoditi i onda se automatski taj kadar svrstavati u rezervni sastav. Nisam za služenje vojske kao nekad od godinu dana kada posle obuke u principu služiš za održavanje higijene u kasarni, ali sam svakako za tu neku obuku koja bi mogla efikasno da se sprovede u nekih max 3, 4 meseca da bi se ljudi osposobili za odbranu zemlje.
pre 4 godine
Zašto da se ne vrati,muškarci bar tu nauče šta je red i disciplina.
pre 4 godine
Treba se uvesti obavezni vojni rok i obavezne vežbe. Svakogodišnje ili na dve godine od 7 dana do mesec se vraćaš u vojsku. Za to ponovno odlaženje u vojsku, poslodavac ima obavezu da vojniku održava platu. U svim zanimanjima se odlazi po nekoliko dana na neki kurs sem u vojsci.
pre 4 godine
moji sinovi sigurno neće ići u vojsku a vi kako hoćete.
pre 4 godine
Ja sam vise za to da mozemo da radimo kako u nasoj Srbiji tako i u celoj EU po mogucnosti bez viza.
pre 4 godine
Vi koji hocete vojni rok idite u vojsku ili saljite vasu decu. Ako se opet desi neki rat pakujem se i ja i sinovi i cao,ne pada mi na pamet da ratuju za politicare. PS. Placajte porez,infostan,postujte zakone i ne ubijajte u saobracaju...to je patriotizam,ostalo je sve glupost.
pre 4 godine
Kome to još treba,čista propast davati novac ni za što.
pre 4 godine
Ljudi osvestite se. Na šta nam je muška omladina počela ličiti! Samo pešadija i puška i ranac na leđima! Ne da bi ratovali, nego da bi se disciplinovali!
pre 4 godine
I treba.Treba discipline i patriotizma
pre 4 godine
Za koga da ratuje ? Za Putina ? Moze, zajedno sa Vucicevim sinom u jedinici.
Neka dodju da ga otmu, branicu ga sa ova tri zuba u glavi. Sin mi je. Nemam 100 sinova, samo njega jednog. Zna da vari, da brusi, kuva, zna da ukljuci ves masinu. Bezi sine u Svedsku. Nikad da ne dodje, znam da je ziv i to mi je dosta.
pre 4 godine
Moju decu nećete videti u vojsci. Tačka.
Prvo jedni brane zemlju, onda je drugi kradu, a ove koji su branili šalju u Hag, a onda opet tudju decu da šalju u vojsku... i tako redom ,,.. volovodnica... a kada treba da se zapošljava onda će lopovi, manjine, i svi ostali da imaju prednost. E pa ovaj put ste se prešli i to prilično....
pre 4 godine
Kako da ne, nemaju para ni za ove profesionalne.
pre 4 godine
Једно је када у војску одете у 18. години после средње школе (или без ње), па мислите да је то био пресудан догађај у трансформацији ”из дечака у мушкарца”, а сасвим друго када вас тамо отерају у 28. години, са дипломом магистра наука, да вас 20-годишњи десетарчић зафркава баш зато што сте ван касарне за њега недостижни у сваком погледу.
Тешко ономе ко свој лични и социјални развој препушта војсци, или било коме другом, осим самом себи и својој породици или партнеру, и то тим редоследом.
А што се тиче попуне Војске Србије, дајте људима нормалне плате и биће попуњена. Врло једноставно. Патриотизам и обученост се не гради скупљањем пикаваца и лишћа, то могу да вам потпишем.
pre 4 godine
Ukoliko postoje svi uslovi za to, pre svega finansijski, onda je to dobra ideja.
pre 4 godine
Ne sumljam da ce drzavni vrh odluciti pravilno i da ce vratiti sluzenje vojnog roka.
pre 4 godine
da sluze vojsku ili je to samo obaveza za narod?Hoce li biti otpustani iz drzavljanstva oni koji su u inostranstvu, a ne odazovu se obavezi sluzenja?
pre 4 godine
I posle me pitaju zašto moj sin koji je rošen u Češkoj nema srpsko državljanstvo. Pa neće ga ni imati. Lakše mu je da traži vizu sa Kubu nego da ga vija policija po granicama.
pre 4 godine
Prava stvar bi zaista bila da se vrati sluzenje vojnog roka...
pre 4 godine
Prvo nam u radni staž priznajte godinu dana života (i više, kako ko)...drugo, ko vas je terao da vojni rok ukidate? Gotovo je sad, nema omladine, svi odoše za boljim životom, i niko nije spreman da gubi vreme. Bejasmo nekad i država i vojska, a sad, ko želi i voli, u profesionalce, bratac! Toliko.
pre 4 godine
Само напред. 100% подршка, па барем 6 месеци.
pre 4 godine
Ja sam za služenje vojnog roka!!!
Iz x razloga
Podizanje svesti i nacionalne ideologije novim generacijama.
Prekvalifikacija neodgovorne dece u odgovorne ljude!!!
Vojna spremnost ljudstva,ko će sa brani tvoju kuću a ko ne mi???
U svakoj zemlji postoji vojno sposobno ljudstvo koje je neophodno svakoj pravnoj državi,da bi bila država.
Izrael ima 70.% vojno sposobnih i muških i ženski,obaveza 2.godine vojnog roka po završetku odnose kući i vojnu opremu sa oružanjem i ostaju doživotni rezervni sastav....
pre 4 godine
Kako je krenulo VRS služiće migranti.
pre 4 godine
Nema šanse za tako nešto nemojte samo bacati kosku narodu.
Imate vest na B92 od 15. novembra sa naslovom "Srbija prodaje 22 vojna kompleksa: Ponuđene kasarne, skladišta i jedna komanda". Jedino ako će se vojska služiti na Megatrendu...
pre 4 godine
Kompleksno je to pitanje, treba mudro razmisliti i doneti dobru stratešku odluku vezano za uponovno uvodjenje vojnog roka.
pre 4 godine
treba vratiti..ali da bude 3meseca i bez preteranog maltretiranja ljudi...
pre 4 godine
3 meseca treba svako obuku da prođe i da bude raspoređen u rezervi za ne daj bože jer se nikad ne zna, trebaju nam obučeni ljudi u slučaju raznih stvari ne mora rat samo da bude već i nepogode i katastrofe.
I ne zaboravite ipak je ovo balkan.
pre 4 godine
Sto se tice opremanja vojske sistemom S 400 trebalo bi nabaviti bar jedan-dva diviziona sa dovoljnim brojem raketa i pokriti Srbiju ali to ne znaci da smo bezbedni jer su nam neophodne rakete zemlja-zemlja i zemlja-brod dometa 1000km, sistemi veze koje nije lako ometati a i drugo ofanzivno oruzje koje moze da odvrati neprijatelja od namere da napadnu Srbiju.
I pri tom ne mislim na NATO i 5-6 njegovih najacih clanica jer se protiv njih tesko branimo pogotovo zbog njihove beskrupuloznosti da udare po civilnim ciljevima.
Po meni treba vratiti sistem svaki covek da je u slucaju potrebe naoruzan ali ne sluzenjem vojnog roka vec obukom za razne vestine tokom osnovne i srednje skole, gadjanjima prvo vazdusnim i malokalibarskim oruzjem a posle punoletstva i vatrenim.
Kampovanje i orijentacija u prirodi se mogu uciti u osnovnoj skoli a vojna sredstva, taktika, paintbool, strojeva obuka, civilna zastita i kretanje voda se mogu uciti vec u srednjoj skoli.
Na kraju srednje skole moze se dobiti 80% spreman vojnik i nije potrebno da neko blene u kasarni godinu dana i da mu neko ispira mozek i tera ga da skuplja pikavce i cisti lisce.
Uz 15-todnevne vojne vezbe na dve godine od 20-40te godine imali bi respektabilan potencijal u rezervi profesionalne vojske.
pre 4 godine
PUNA podrska za VRACANJE sluzenja redovnog vojnog roka!!
Godinu dana KOJI CE ODUCITI mlade da im Mama sprema krevet, ili donosi kafu i doruucak dok oni "studiraju" 6-8 godina Fakultet koji traje 4 godine!
A sve pod izgovorom da "nece da gube godinu dana" u vojsci!.
ZASTO SE ne objavi koliko studenata ZAVRSI fakultet koji traje 4 goidina ZA 4 godine??!? ODGOVOR na to da je odgovor na ovu "dilemu"!
Moj Porucnik ("Cokoladni") je imao obacaj da kaze:
"KO NEMA u Glavi IMA U NOGAMA!!"
Vojska - ZIVOTNA SKOLA!!
Petar S. dipl. ing.
549. kosovsko-metohijska UDARNA Brigada.
VP 9997.. Prizren!
pre 4 godine
U vojsku a ne u rijaliti, nove generacije su raspustene bez discipline i radne navike.
pre 4 godine
Dozvolite da vas obrlatimo . Može ali dodji juče.
pre 4 godine
Vojska je za poštovanje, ali ovi mladići će izginuti od selfija
pre 4 godine
Podrzavam ali da bude obavezan rok i za zene. Sve ostalo bi bilo diskriminacija
pre 4 godine
Da se ja pitam...sve bi vojske sveta ugasio...nema vojske nema ratova...aliii....ne pitam se
pre 4 godine
Rado ide Srbin u vojnike ...
pre 4 godine
Pa da razjurite i ovo malo razumnih iz zemlje.
pre 4 godine
Treba omoguciti svakome ko podrzava ovu ideju da ide u vojsku...bez obzira na godine.
pre 4 godine
U rat treba da idu samo dobrovoljci. Sta ce tu neko ko se plaši. Samo unosi nemir i paniku.ljudi koji nisu sposobni da nose oruzije oni u ratu rade za vojsku. Hrana, odeća, logistika itd. Prema tome vojni rok samo za dobrovoljce. Skraćeno i samo najbitnije. A ne ispiranje mozga. Par nedelja je sasvim dovoljno da se nauče osnove ratovanja, a oficiri treba da budu visoko obrazovani.
pre 4 godine
Gubljenje vremena.
pre 4 godine
Moze, ali dobrovoljno! Obavezno ni-ka-ko!
pre 4 godine
Kažete (pojedini komentatori) da vojska od momaka pravi ljude. Malo sutra! To je vaša uloga kao očeva, majki... Porodice generalno. Jaki ste mi vi kao ljudi ako očekujete da vojska uradi ono za šta sami, u okviru porodice, niste bili sposobni pa su vam deca takva kakva su. Onaj koji je odrastao u normalnoj porodici gde postoji disciplina i gde se zna šta se sme a šta ne i šta je dobro a šta nije, tome ne treba vojska da bi bio Čovek (namerno velikim slovom). Ovima ostalima ni pet vojski neće pomoći! Ne kaže se badava da je porodica stub normalnog i zdravog društva a ne vojska.
pre 4 godine
Vojska je rupa bez dna sto se tice ulaganja. Kolike su samo pare ulagane u JNA i sta se desilo sa njom?Srbiji netreba vojska veca od 40000 vojnika ni slucajno i to sa rezervnim sastavom.
106 Komentari
Sortiraj po: