Petak, 18.10.2019.

19:20

Zaoštravanje sukoba u Barseloni: Ulice gore, policija upotrebila suzavac VIDEO/FOTO

Demonstranti su se u centru Barselone sukobili sa policijom petog dana protesta. Stotine hiljada ljudi sa zastavama Katalonije potpuno je paralisalo grad.

Izvor: B92

Zaoštravanje sukoba u Barseloni: Ulice gore, policija upotrebila suzavac VIDEO/FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

biće bolje

pre 4 godine

Ne razumem sto im ne daju nezavisnost. Ako je moglo Kosovo koje ne lici na drzavu, ovde se radi u privredno jakom i pravno uredjenom regionu, nema terorista a narod je taj koji protestuje i to u ogromnom broju. Sa jedne strane imamo bregzit a sa druge krizu u Spaniji, polako ali sigurno EU puca po savovima. Ovi nasi ne bi trebalo da prave nekakve dilove sa Tacijem jer mozda vrlo uskoro Kosovo ostane bez zapadne podrske.

commie

pre 4 godine

Zasto recimo francuski deo Katalonije ne trazi nezavisnost od Francuske? Zivim u Fr vec pedesetak godina i nikad francuski Baski ili Katalonci nisu trazili nezavisnost od Francuske. Bar do sad.
(fr, 18. oktobar 2019 21:42)

Zato što je Francuska republika a Španija monarhija.

brka

pre 4 godine

Ja stvarno ne znam sta treba kod nas da se desi da bi ponovo bile demonstracije ovakvog tipa. Toliko smo oguglali i postali ne zainteresovani za sve..

Živela slobodna Katalonija

pre 4 godine

Koliko Srbin nema pojma o stvarnosti al voli da lupi neku svoju verziju istorije.
Katalonci su sasvim drugačiji mentalitet od ostalih u Španiji. Nikada pare nisu išle iz Madrida u Barselonu već obrnuto. Zato su i počeli protesti koji su zbog ne razumevanja Madrida prerasli u zahtev za otcepljenje.

gru

pre 4 godine

Da sam spanac trazio bih hiljade milijardi da plate pa da idu.

Ulagali su u njih decenijama. I olimpijadu im napravili da bi raskrcili favele u gradu.

Digli iz bede. I sada hoce sve za sebe. Moze, da plate.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prosto ko pasulj, 18. oktobar 2019 23:59)

Ne lupaj molim te! Katalonija hrana celu Spaniju, regija je prebogata, od hrane maltene nista ne uvoze!
Katalonci oduvek smatraju da su pod okupacijom, sto generalno i jeste, obizorom da su macem i silom uvuceni u kraljevinu Spaniju.

Hmmm

pre 4 godine

Ljudi jel kontate da su svuda u svetu nemiri, protesti, ludila... Bliži se reset!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jason, 18. oktobar 2019 22:42)

Ne, sad samo imaš internet. Pre 20-30 godina si imao mnogo gadnijih protesta.

Roki

pre 4 godine

Iskreno, ovi katalonci me podsećaju na naše slovence u Jugi. Kad im je odgovaralo šlepali se, kad su sve iskoristili žele da prvi dignu sidro. Neće ovo uspeti jer ovim licemerima sa zapada ne odgovaraju nikakva cepkanja u tom delu Evrope...ali zato u istočnoj Evropi..tu sve može.

NikolaBg

pre 4 godine

Ne znam šta da mislim... Zamišljam sta bi bilo kad bi bilo, Srbiju u EU sa Kosovom, bogatu i prelepu, a onda se Kosovo odjednom otcepljuje. I da nije bilo rata u Jugi, nekako imam utisak da ljudske gluposti nemaju granice, sve zarad moci, bogatstva, zbog razlika u veri i kulturi.

gazda Topuzdic

pre 4 godine

Ameri samo kad bi zeleli u ovakvoj situaciji bi proizveli rat za par dana. Ali ne zele... imaju 2 vrlo bitne baze na jugu spanije, spanija je njihov satelit i kakve imaju koristi od njenog rasparcavanja? Morali bi da trose resurse na dve vlade umesto na jednu. Druga stvar bi bila da je Spanija neposlusna kao sto je to bila Srbija 90ih...nestali bi preko noci.

123

pre 4 godine

Lepo je neko davno rekao, dozvoliti Kosovu da se otcepi i priznati Kosovo kao nezavisnu državu, time će se samo otvoriti pandorina kutija...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bob, 18. oktobar 2019 22:57)

Pre Kosova, države u Evropi su se cepale vekovima unazad. Samo poluga nije bila Kosovo, nego nešto drugo. Da li stvarno mislite da se Katalonci ne bi žalili da Kosovo nije proglasilo nezavisnost?

Guverner

pre 4 godine

Spanci su lepo zeznuli katalonce tako sto su napravili regije/pokrajine i onda su od geografskog prostora na kome je katalonski jezik bio dominantan napravili tri regije (katalonija, valensija i aragon). Katalonija daje vise nego sto prima novca iz drzavnog fonda ali ta razlika se direktno sliva u valensiju i aragon. Iz tog razloga stanovnici ove dve regije su najveci protivnic katalonskog otcepljenja, jer bi oni ostali bez znacajnih prihoda. Spanci su ih prakticno zavadili izmedju sebe, a da ne pricamo o tome sto je barselona najveci grad u kataloniji sa anti-separatistickim teznjama. Inace pominju se katalonci u francuskoj, oni su davno pasivirani i asimilovani. Ovo sto sam napisao sam cuo od nekoliko katalonaca kad sam bio na letovanju. U sustini sad im je neki zadnji voz za separatizam, koliko god nemoguce zvucalo, jer kroz deceniju, dve nece imati ni pola ove podrske od danas. Spanci su lepo odigrali svoje karte.

STRUČNI KONSULTANT

pre 4 godine

Баскија има највећи БДП, дебело грешиш, ово са Каталонцима траје од 1931. иако су са Кастиљанцима заједно створили Шпанију какву познајемо.
(doom, 18. oktobar 2019 23:29)

Španiju su stvorile Kastilja i Aragonija.

Teski Seljak

pre 4 godine

Ja podrzavam otcepljenje Katalonje i ostali ,a te policajce treba i baciti na kontenjere nek se nauce malo pameti jer i taj narod placa a ovi oce da i biju .

ajte molim vas....

pre 4 godine

лепо је неко рекао тј запитао се што Каталонци из Француске, а ја додајем из покрајине Валенсија или са Балеарских острва као апсолутно већински Каталонци исто не траже самосталност?
(doom, 18. oktobar 2019 22:15)

A koja zastava se vijori kada se pretstavljaju svetu, da li sportisti ili sta god drugo? Spanska ili Francuska? Zapitaj se ponovo, mozda tu lezi odgovor? Da li su kanadski Francuzi, Francuzi ili Kanadjani? Da li ovi polazu racune Francuskoj iii Spaniji? Msm pitanja su vam na nivou dvogodisnjeg deteta.

Ajrin

pre 4 godine

Nemojte rusiti i skrnaviti prelepu Barselonu, preklinjem vas!
Nek se smire strasti, slegnu emocije, pa opet pregovarati. Uostalom, osim politickog establismenta kakvu korist bi osetili sami gradjani?!

Torrenre

pre 4 godine

Mislim da mainstream mediji većinom prepisuju jedni od drugih. Većina ne zna kakva je situacija ovdje u Barseloni. Mladi pobornici nezavisnosti misle da su mladi rebeli i revolucionari ali za nezavisnost je potrebno više. Katalonci nisu politički ništa značajno napravili. Bivši novinar i samoproklamovani predsjednik unilateralne Katalonije Puigdemon je pobjegao u egzil a politički nikakav uspjeh nije napravio. Nemaju saveznike nigdje. Hoće da budu Kosovo, presedan. Ali Španija nije Jugoslavija ili Srbija. Basqui imaju bolji oblik nezavisnosti, tačnije autonomiju da odluče koliko poreza daju Madridu. To su izvojevali sa visedecenijskim krvavim napadima po Madridu a ne po Bilbao. Ovo nije recept za nezavisnost, a danas su independistas umjesto u milionskom broju spali na 500,000. Većina katalonaca nije za nezavisnost, ali jeste za veću poresku autonomiju. Kont je ako nastave ovako da će dobiti bar nešto, ali očigledno da to nije način. Oni nisu ni pod kakvoom tiranijom kako to predstavljaju. Bacaju kamenice na svoju policiju koja je mlaka prema njima i umjesto gumenih koristi metke od spuzve jer manje štete načine osobi koju pogode. Roditelji plaćaju poreze za koje se kupuju gradski kontejneri koje njihova djeca pale. Grad gubi na imidžu, turisti i investitori okreću ledja. Još par dana ove gnjeva i sve se vraća na staro. U svakom slučaju daleko od toga da grad gori, ali sporadični incidenti svakako frustriraju građane i skakodnevnicu u ovom prelijepom kosmopolitskom gradu.

prosto ko pasulj

pre 4 godine

Da sam spanac trazio bih hiljade milijardi da plate pa da idu.

Ulagali su u njih decenijama. I olimpijadu im napravili da bi raskrcili favele u gradu.

Digli iz bede. I sada hoce sve za sebe. Moze, da plate.

doom

pre 4 godine

@cobo

Баскија има највећи БДП, дебело грешиш, ово са Каталонцима траје од 1931. иако су са Кастиљанцима заједно створили Шпанију какву познајемо.

srbenda

pre 4 godine

Ako moze Kosovo onda moze i Katalonija, Baskija, Dalmacija,Texas, Kalifornija....
(Freedom for ALL, 18. oktobar 2019 21:26)

Samo nek' komsiji crkne krava, zar ne? C c c c ... Zato smo tu gde smo.

Putnik

pre 4 godine

Potpuno razumljivo da je Kataloncima puna kapa da izigravaju kravu muzaru za ostatak Španije, pogotovo za lenji jug. Neka krenu "gospoda" u ostatku Španije malo da rade umesto sieste i borba bikovima.

doom

pre 4 godine

лепо је неко рекао тј запитао се што Каталонци из Француске, а ја додајем из покрајине Валенсија или са Балеарских острва као апсолутно већински Каталонци исто не траже самосталност?

Sektaš Apokaliptičar

pre 4 godine

Mogu oni protestvovati i dan i noc godinama ali do otcepljenja nece doci. Zamislite da se desi koliko drugih regija u Evropi bi trazilo isto? Samo u Francuskoj imate minimum 3 regije (Korsika, Alzas, Savoa), bukvalno svaka Evropska zemlja ima po par regija koje bi da se odvoje zbog nekih granica koje su postojale u proslosti. Nebi bilo kraja a o Balkanskim zemljama da ne pisem.

hm

pre 4 godine

veoma pametna reakcija spanske policije, tu su, ispaljuju suzavac i to je sve. ceka se da se separatisti umore i razidju a to ce se i desiti. ovo je vrhunac protesta i sace lepo sve da ispucaju. niko nece moci da se zali na prekomernu upotrebu sile, teror spanske policije i t d. napred jedinstvena spanija

fr

pre 4 godine

@ (apolo, 18. oktobar 2019 20:15)

Iskreno, ne razumem da se spanska Katalonija zeli ocepiti od Spanije, da se spanska Baskija zeli ocepiti od Spanije, ali ne i od Francuske? Zasto recimo francuski deo Katalonije ne trazi nezavisnost od Francuske? Zivim u Fr vec pedesetak godina i nikad francuski Baski ili Katalonci nisu trazili nezavisnost od Francuske. Bar do sad.

Majkl Džondar

pre 4 godine

Iskreno, nije fer da se Katalonija otcepi od ostatka Španije. Najviše novca je tamo ulagano i sad kad im je super, hoće napolje. Ali, podržavam svaki vid separatizma u Evropi. Kad su se već igrali.

apolo

pre 4 godine

Protiv sam svakog nasilja. Španija je u prednosti u odnosu na Srbiju jer kao prvo nije bombardovana, a kao drugo članica je EU. Katalonija, kao i KiM, pod takvim okolnostima su trebali dobiti neki specijalni status npr model Hongkong. Na taj način se može očuvati suverenitet, mir i blagostanje.

nikola

pre 4 godine

Osnovni problem separatista u Kataloniji je sto nemaju vecinu! Ni na jednim izborima do sada separatisticke stranke nisu imale vise glasova od centristickih stranaka, na poslednjim u maju su imale 39.6% u Kataloniji, u samoj Barseloni i manje! U skupstini Katalonije odnos je 68:67 za separatiste i to pre svega zbog izbornog sistema, inace su i tu imali oko 250hilj. glasiova manje! Vecina gradjana jeste protiv dominacije iz Madrida ali nisu svi oni za nezavisnost! Takodje je vecina i za referendum ali on po ustavu ne moze da bude regionalno raspisan! Sustina je dogovor o vecem stepenu autonomije, pre svega finansijske, svaku ostalu uglavnom vec imaju!

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Imajte na umu da je noć i da verovatno nose jakne.To je znak da ih ima bar upola manje.Prebrojavanjem glava preko snimaka reklo bi se da ih je oko 1478 ljudi...

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Imajte na umu da je noć i da verovatno nose jakne.To je znak da ih ima bar upola manje.Prebrojavanjem glava preko snimaka reklo bi se da ih je oko 1478 ljudi...

Majkl Džondar

pre 4 godine

Iskreno, nije fer da se Katalonija otcepi od ostatka Španije. Najviše novca je tamo ulagano i sad kad im je super, hoće napolje. Ali, podržavam svaki vid separatizma u Evropi. Kad su se već igrali.

apolo

pre 4 godine

Protiv sam svakog nasilja. Španija je u prednosti u odnosu na Srbiju jer kao prvo nije bombardovana, a kao drugo članica je EU. Katalonija, kao i KiM, pod takvim okolnostima su trebali dobiti neki specijalni status npr model Hongkong. Na taj način se može očuvati suverenitet, mir i blagostanje.

Torrenre

pre 4 godine

Mislim da mainstream mediji većinom prepisuju jedni od drugih. Većina ne zna kakva je situacija ovdje u Barseloni. Mladi pobornici nezavisnosti misle da su mladi rebeli i revolucionari ali za nezavisnost je potrebno više. Katalonci nisu politički ništa značajno napravili. Bivši novinar i samoproklamovani predsjednik unilateralne Katalonije Puigdemon je pobjegao u egzil a politički nikakav uspjeh nije napravio. Nemaju saveznike nigdje. Hoće da budu Kosovo, presedan. Ali Španija nije Jugoslavija ili Srbija. Basqui imaju bolji oblik nezavisnosti, tačnije autonomiju da odluče koliko poreza daju Madridu. To su izvojevali sa visedecenijskim krvavim napadima po Madridu a ne po Bilbao. Ovo nije recept za nezavisnost, a danas su independistas umjesto u milionskom broju spali na 500,000. Većina katalonaca nije za nezavisnost, ali jeste za veću poresku autonomiju. Kont je ako nastave ovako da će dobiti bar nešto, ali očigledno da to nije način. Oni nisu ni pod kakvoom tiranijom kako to predstavljaju. Bacaju kamenice na svoju policiju koja je mlaka prema njima i umjesto gumenih koristi metke od spuzve jer manje štete načine osobi koju pogode. Roditelji plaćaju poreze za koje se kupuju gradski kontejneri koje njihova djeca pale. Grad gubi na imidžu, turisti i investitori okreću ledja. Još par dana ove gnjeva i sve se vraća na staro. U svakom slučaju daleko od toga da grad gori, ali sporadični incidenti svakako frustriraju građane i skakodnevnicu u ovom prelijepom kosmopolitskom gradu.

nikola

pre 4 godine

Osnovni problem separatista u Kataloniji je sto nemaju vecinu! Ni na jednim izborima do sada separatisticke stranke nisu imale vise glasova od centristickih stranaka, na poslednjim u maju su imale 39.6% u Kataloniji, u samoj Barseloni i manje! U skupstini Katalonije odnos je 68:67 za separatiste i to pre svega zbog izbornog sistema, inace su i tu imali oko 250hilj. glasiova manje! Vecina gradjana jeste protiv dominacije iz Madrida ali nisu svi oni za nezavisnost! Takodje je vecina i za referendum ali on po ustavu ne moze da bude regionalno raspisan! Sustina je dogovor o vecem stepenu autonomije, pre svega finansijske, svaku ostalu uglavnom vec imaju!

fr

pre 4 godine

@ (apolo, 18. oktobar 2019 20:15)

Iskreno, ne razumem da se spanska Katalonija zeli ocepiti od Spanije, da se spanska Baskija zeli ocepiti od Spanije, ali ne i od Francuske? Zasto recimo francuski deo Katalonije ne trazi nezavisnost od Francuske? Zivim u Fr vec pedesetak godina i nikad francuski Baski ili Katalonci nisu trazili nezavisnost od Francuske. Bar do sad.

prosto ko pasulj

pre 4 godine

Da sam spanac trazio bih hiljade milijardi da plate pa da idu.

Ulagali su u njih decenijama. I olimpijadu im napravili da bi raskrcili favele u gradu.

Digli iz bede. I sada hoce sve za sebe. Moze, da plate.

Sektaš Apokaliptičar

pre 4 godine

Mogu oni protestvovati i dan i noc godinama ali do otcepljenja nece doci. Zamislite da se desi koliko drugih regija u Evropi bi trazilo isto? Samo u Francuskoj imate minimum 3 regije (Korsika, Alzas, Savoa), bukvalno svaka Evropska zemlja ima po par regija koje bi da se odvoje zbog nekih granica koje su postojale u proslosti. Nebi bilo kraja a o Balkanskim zemljama da ne pisem.

srbenda

pre 4 godine

Ako moze Kosovo onda moze i Katalonija, Baskija, Dalmacija,Texas, Kalifornija....
(Freedom for ALL, 18. oktobar 2019 21:26)

Samo nek' komsiji crkne krava, zar ne? C c c c ... Zato smo tu gde smo.

doom

pre 4 godine

@cobo

Баскија има највећи БДП, дебело грешиш, ово са Каталонцима траје од 1931. иако су са Кастиљанцима заједно створили Шпанију какву познајемо.

hm

pre 4 godine

veoma pametna reakcija spanske policije, tu su, ispaljuju suzavac i to je sve. ceka se da se separatisti umore i razidju a to ce se i desiti. ovo je vrhunac protesta i sace lepo sve da ispucaju. niko nece moci da se zali na prekomernu upotrebu sile, teror spanske policije i t d. napred jedinstvena spanija

doom

pre 4 godine

лепо је неко рекао тј запитао се што Каталонци из Француске, а ја додајем из покрајине Валенсија или са Балеарских острва као апсолутно већински Каталонци исто не траже самосталност?

Putnik

pre 4 godine

Potpuno razumljivo da je Kataloncima puna kapa da izigravaju kravu muzaru za ostatak Španije, pogotovo za lenji jug. Neka krenu "gospoda" u ostatku Španije malo da rade umesto sieste i borba bikovima.

Ajrin

pre 4 godine

Nemojte rusiti i skrnaviti prelepu Barselonu, preklinjem vas!
Nek se smire strasti, slegnu emocije, pa opet pregovarati. Uostalom, osim politickog establismenta kakvu korist bi osetili sami gradjani?!

Roki

pre 4 godine

Iskreno, ovi katalonci me podsećaju na naše slovence u Jugi. Kad im je odgovaralo šlepali se, kad su sve iskoristili žele da prvi dignu sidro. Neće ovo uspeti jer ovim licemerima sa zapada ne odgovaraju nikakva cepkanja u tom delu Evrope...ali zato u istočnoj Evropi..tu sve može.

biće bolje

pre 4 godine

Ne razumem sto im ne daju nezavisnost. Ako je moglo Kosovo koje ne lici na drzavu, ovde se radi u privredno jakom i pravno uredjenom regionu, nema terorista a narod je taj koji protestuje i to u ogromnom broju. Sa jedne strane imamo bregzit a sa druge krizu u Spaniji, polako ali sigurno EU puca po savovima. Ovi nasi ne bi trebalo da prave nekakve dilove sa Tacijem jer mozda vrlo uskoro Kosovo ostane bez zapadne podrske.

gazda Topuzdic

pre 4 godine

Ameri samo kad bi zeleli u ovakvoj situaciji bi proizveli rat za par dana. Ali ne zele... imaju 2 vrlo bitne baze na jugu spanije, spanija je njihov satelit i kakve imaju koristi od njenog rasparcavanja? Morali bi da trose resurse na dve vlade umesto na jednu. Druga stvar bi bila da je Spanija neposlusna kao sto je to bila Srbija 90ih...nestali bi preko noci.

Hmmm

pre 4 godine

Ljudi jel kontate da su svuda u svetu nemiri, protesti, ludila... Bliži se reset!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jason, 18. oktobar 2019 22:42)

Ne, sad samo imaš internet. Pre 20-30 godina si imao mnogo gadnijih protesta.

brka

pre 4 godine

Ja stvarno ne znam sta treba kod nas da se desi da bi ponovo bile demonstracije ovakvog tipa. Toliko smo oguglali i postali ne zainteresovani za sve..

gru

pre 4 godine

Da sam spanac trazio bih hiljade milijardi da plate pa da idu.

Ulagali su u njih decenijama. I olimpijadu im napravili da bi raskrcili favele u gradu.

Digli iz bede. I sada hoce sve za sebe. Moze, da plate.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prosto ko pasulj, 18. oktobar 2019 23:59)

Ne lupaj molim te! Katalonija hrana celu Spaniju, regija je prebogata, od hrane maltene nista ne uvoze!
Katalonci oduvek smatraju da su pod okupacijom, sto generalno i jeste, obizorom da su macem i silom uvuceni u kraljevinu Spaniju.

commie

pre 4 godine

Zasto recimo francuski deo Katalonije ne trazi nezavisnost od Francuske? Zivim u Fr vec pedesetak godina i nikad francuski Baski ili Katalonci nisu trazili nezavisnost od Francuske. Bar do sad.
(fr, 18. oktobar 2019 21:42)

Zato što je Francuska republika a Španija monarhija.

Guverner

pre 4 godine

Spanci su lepo zeznuli katalonce tako sto su napravili regije/pokrajine i onda su od geografskog prostora na kome je katalonski jezik bio dominantan napravili tri regije (katalonija, valensija i aragon). Katalonija daje vise nego sto prima novca iz drzavnog fonda ali ta razlika se direktno sliva u valensiju i aragon. Iz tog razloga stanovnici ove dve regije su najveci protivnic katalonskog otcepljenja, jer bi oni ostali bez znacajnih prihoda. Spanci su ih prakticno zavadili izmedju sebe, a da ne pricamo o tome sto je barselona najveci grad u kataloniji sa anti-separatistickim teznjama. Inace pominju se katalonci u francuskoj, oni su davno pasivirani i asimilovani. Ovo sto sam napisao sam cuo od nekoliko katalonaca kad sam bio na letovanju. U sustini sad im je neki zadnji voz za separatizam, koliko god nemoguce zvucalo, jer kroz deceniju, dve nece imati ni pola ove podrske od danas. Spanci su lepo odigrali svoje karte.

Živela slobodna Katalonija

pre 4 godine

Koliko Srbin nema pojma o stvarnosti al voli da lupi neku svoju verziju istorije.
Katalonci su sasvim drugačiji mentalitet od ostalih u Španiji. Nikada pare nisu išle iz Madrida u Barselonu već obrnuto. Zato su i počeli protesti koji su zbog ne razumevanja Madrida prerasli u zahtev za otcepljenje.

STRUČNI KONSULTANT

pre 4 godine

Баскија има највећи БДП, дебело грешиш, ово са Каталонцима траје од 1931. иако су са Кастиљанцима заједно створили Шпанију какву познајемо.
(doom, 18. oktobar 2019 23:29)

Španiju su stvorile Kastilja i Aragonija.

NikolaBg

pre 4 godine

Ne znam šta da mislim... Zamišljam sta bi bilo kad bi bilo, Srbiju u EU sa Kosovom, bogatu i prelepu, a onda se Kosovo odjednom otcepljuje. I da nije bilo rata u Jugi, nekako imam utisak da ljudske gluposti nemaju granice, sve zarad moci, bogatstva, zbog razlika u veri i kulturi.

123

pre 4 godine

Lepo je neko davno rekao, dozvoliti Kosovu da se otcepi i priznati Kosovo kao nezavisnu državu, time će se samo otvoriti pandorina kutija...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bob, 18. oktobar 2019 22:57)

Pre Kosova, države u Evropi su se cepale vekovima unazad. Samo poluga nije bila Kosovo, nego nešto drugo. Da li stvarno mislite da se Katalonci ne bi žalili da Kosovo nije proglasilo nezavisnost?

Teski Seljak

pre 4 godine

Ja podrzavam otcepljenje Katalonje i ostali ,a te policajce treba i baciti na kontenjere nek se nauce malo pameti jer i taj narod placa a ovi oce da i biju .

ajte molim vas....

pre 4 godine

лепо је неко рекао тј запитао се што Каталонци из Француске, а ја додајем из покрајине Валенсија или са Балеарских острва као апсолутно већински Каталонци исто не траже самосталност?
(doom, 18. oktobar 2019 22:15)

A koja zastava se vijori kada se pretstavljaju svetu, da li sportisti ili sta god drugo? Spanska ili Francuska? Zapitaj se ponovo, mozda tu lezi odgovor? Da li su kanadski Francuzi, Francuzi ili Kanadjani? Da li ovi polazu racune Francuskoj iii Spaniji? Msm pitanja su vam na nivou dvogodisnjeg deteta.

srbenda

pre 4 godine

Ako moze Kosovo onda moze i Katalonija, Baskija, Dalmacija,Texas, Kalifornija....
(Freedom for ALL, 18. oktobar 2019 21:26)

Samo nek' komsiji crkne krava, zar ne? C c c c ... Zato smo tu gde smo.

prosto ko pasulj

pre 4 godine

Da sam spanac trazio bih hiljade milijardi da plate pa da idu.

Ulagali su u njih decenijama. I olimpijadu im napravili da bi raskrcili favele u gradu.

Digli iz bede. I sada hoce sve za sebe. Moze, da plate.

Putnik

pre 4 godine

Potpuno razumljivo da je Kataloncima puna kapa da izigravaju kravu muzaru za ostatak Španije, pogotovo za lenji jug. Neka krenu "gospoda" u ostatku Španije malo da rade umesto sieste i borba bikovima.

hm

pre 4 godine

veoma pametna reakcija spanske policije, tu su, ispaljuju suzavac i to je sve. ceka se da se separatisti umore i razidju a to ce se i desiti. ovo je vrhunac protesta i sace lepo sve da ispucaju. niko nece moci da se zali na prekomernu upotrebu sile, teror spanske policije i t d. napred jedinstvena spanija

Majkl Džondar

pre 4 godine

Iskreno, nije fer da se Katalonija otcepi od ostatka Španije. Najviše novca je tamo ulagano i sad kad im je super, hoće napolje. Ali, podržavam svaki vid separatizma u Evropi. Kad su se već igrali.

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 4 godine

Imajte na umu da je noć i da verovatno nose jakne.To je znak da ih ima bar upola manje.Prebrojavanjem glava preko snimaka reklo bi se da ih je oko 1478 ljudi...

Ajrin

pre 4 godine

Nemojte rusiti i skrnaviti prelepu Barselonu, preklinjem vas!
Nek se smire strasti, slegnu emocije, pa opet pregovarati. Uostalom, osim politickog establismenta kakvu korist bi osetili sami gradjani?!

Torrenre

pre 4 godine

Mislim da mainstream mediji većinom prepisuju jedni od drugih. Većina ne zna kakva je situacija ovdje u Barseloni. Mladi pobornici nezavisnosti misle da su mladi rebeli i revolucionari ali za nezavisnost je potrebno više. Katalonci nisu politički ništa značajno napravili. Bivši novinar i samoproklamovani predsjednik unilateralne Katalonije Puigdemon je pobjegao u egzil a politički nikakav uspjeh nije napravio. Nemaju saveznike nigdje. Hoće da budu Kosovo, presedan. Ali Španija nije Jugoslavija ili Srbija. Basqui imaju bolji oblik nezavisnosti, tačnije autonomiju da odluče koliko poreza daju Madridu. To su izvojevali sa visedecenijskim krvavim napadima po Madridu a ne po Bilbao. Ovo nije recept za nezavisnost, a danas su independistas umjesto u milionskom broju spali na 500,000. Većina katalonaca nije za nezavisnost, ali jeste za veću poresku autonomiju. Kont je ako nastave ovako da će dobiti bar nešto, ali očigledno da to nije način. Oni nisu ni pod kakvoom tiranijom kako to predstavljaju. Bacaju kamenice na svoju policiju koja je mlaka prema njima i umjesto gumenih koristi metke od spuzve jer manje štete načine osobi koju pogode. Roditelji plaćaju poreze za koje se kupuju gradski kontejneri koje njihova djeca pale. Grad gubi na imidžu, turisti i investitori okreću ledja. Još par dana ove gnjeva i sve se vraća na staro. U svakom slučaju daleko od toga da grad gori, ali sporadični incidenti svakako frustriraju građane i skakodnevnicu u ovom prelijepom kosmopolitskom gradu.

apolo

pre 4 godine

Protiv sam svakog nasilja. Španija je u prednosti u odnosu na Srbiju jer kao prvo nije bombardovana, a kao drugo članica je EU. Katalonija, kao i KiM, pod takvim okolnostima su trebali dobiti neki specijalni status npr model Hongkong. Na taj način se može očuvati suverenitet, mir i blagostanje.

Sektaš Apokaliptičar

pre 4 godine

Mogu oni protestvovati i dan i noc godinama ali do otcepljenja nece doci. Zamislite da se desi koliko drugih regija u Evropi bi trazilo isto? Samo u Francuskoj imate minimum 3 regije (Korsika, Alzas, Savoa), bukvalno svaka Evropska zemlja ima po par regija koje bi da se odvoje zbog nekih granica koje su postojale u proslosti. Nebi bilo kraja a o Balkanskim zemljama da ne pisem.

nikola

pre 4 godine

Osnovni problem separatista u Kataloniji je sto nemaju vecinu! Ni na jednim izborima do sada separatisticke stranke nisu imale vise glasova od centristickih stranaka, na poslednjim u maju su imale 39.6% u Kataloniji, u samoj Barseloni i manje! U skupstini Katalonije odnos je 68:67 za separatiste i to pre svega zbog izbornog sistema, inace su i tu imali oko 250hilj. glasiova manje! Vecina gradjana jeste protiv dominacije iz Madrida ali nisu svi oni za nezavisnost! Takodje je vecina i za referendum ali on po ustavu ne moze da bude regionalno raspisan! Sustina je dogovor o vecem stepenu autonomije, pre svega finansijske, svaku ostalu uglavnom vec imaju!

fr

pre 4 godine

@ (apolo, 18. oktobar 2019 20:15)

Iskreno, ne razumem da se spanska Katalonija zeli ocepiti od Spanije, da se spanska Baskija zeli ocepiti od Spanije, ali ne i od Francuske? Zasto recimo francuski deo Katalonije ne trazi nezavisnost od Francuske? Zivim u Fr vec pedesetak godina i nikad francuski Baski ili Katalonci nisu trazili nezavisnost od Francuske. Bar do sad.

doom

pre 4 godine

лепо је неко рекао тј запитао се што Каталонци из Француске, а ја додајем из покрајине Валенсија или са Балеарских острва као апсолутно већински Каталонци исто не траже самосталност?

doom

pre 4 godine

@cobo

Баскија има највећи БДП, дебело грешиш, ово са Каталонцима траје од 1931. иако су са Кастиљанцима заједно створили Шпанију какву познајемо.

gru

pre 4 godine

Da sam spanac trazio bih hiljade milijardi da plate pa da idu.

Ulagali su u njih decenijama. I olimpijadu im napravili da bi raskrcili favele u gradu.

Digli iz bede. I sada hoce sve za sebe. Moze, da plate.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (prosto ko pasulj, 18. oktobar 2019 23:59)

Ne lupaj molim te! Katalonija hrana celu Spaniju, regija je prebogata, od hrane maltene nista ne uvoze!
Katalonci oduvek smatraju da su pod okupacijom, sto generalno i jeste, obizorom da su macem i silom uvuceni u kraljevinu Spaniju.

Živela slobodna Katalonija

pre 4 godine

Koliko Srbin nema pojma o stvarnosti al voli da lupi neku svoju verziju istorije.
Katalonci su sasvim drugačiji mentalitet od ostalih u Španiji. Nikada pare nisu išle iz Madrida u Barselonu već obrnuto. Zato su i počeli protesti koji su zbog ne razumevanja Madrida prerasli u zahtev za otcepljenje.

commie

pre 4 godine

Zasto recimo francuski deo Katalonije ne trazi nezavisnost od Francuske? Zivim u Fr vec pedesetak godina i nikad francuski Baski ili Katalonci nisu trazili nezavisnost od Francuske. Bar do sad.
(fr, 18. oktobar 2019 21:42)

Zato što je Francuska republika a Španija monarhija.

biće bolje

pre 4 godine

Ne razumem sto im ne daju nezavisnost. Ako je moglo Kosovo koje ne lici na drzavu, ovde se radi u privredno jakom i pravno uredjenom regionu, nema terorista a narod je taj koji protestuje i to u ogromnom broju. Sa jedne strane imamo bregzit a sa druge krizu u Spaniji, polako ali sigurno EU puca po savovima. Ovi nasi ne bi trebalo da prave nekakve dilove sa Tacijem jer mozda vrlo uskoro Kosovo ostane bez zapadne podrske.

Teski Seljak

pre 4 godine

Ja podrzavam otcepljenje Katalonje i ostali ,a te policajce treba i baciti na kontenjere nek se nauce malo pameti jer i taj narod placa a ovi oce da i biju .

ajte molim vas....

pre 4 godine

лепо је неко рекао тј запитао се што Каталонци из Француске, а ја додајем из покрајине Валенсија или са Балеарских острва као апсолутно већински Каталонци исто не траже самосталност?
(doom, 18. oktobar 2019 22:15)

A koja zastava se vijori kada se pretstavljaju svetu, da li sportisti ili sta god drugo? Spanska ili Francuska? Zapitaj se ponovo, mozda tu lezi odgovor? Da li su kanadski Francuzi, Francuzi ili Kanadjani? Da li ovi polazu racune Francuskoj iii Spaniji? Msm pitanja su vam na nivou dvogodisnjeg deteta.

Roki

pre 4 godine

Iskreno, ovi katalonci me podsećaju na naše slovence u Jugi. Kad im je odgovaralo šlepali se, kad su sve iskoristili žele da prvi dignu sidro. Neće ovo uspeti jer ovim licemerima sa zapada ne odgovaraju nikakva cepkanja u tom delu Evrope...ali zato u istočnoj Evropi..tu sve može.

gazda Topuzdic

pre 4 godine

Ameri samo kad bi zeleli u ovakvoj situaciji bi proizveli rat za par dana. Ali ne zele... imaju 2 vrlo bitne baze na jugu spanije, spanija je njihov satelit i kakve imaju koristi od njenog rasparcavanja? Morali bi da trose resurse na dve vlade umesto na jednu. Druga stvar bi bila da je Spanija neposlusna kao sto je to bila Srbija 90ih...nestali bi preko noci.

brka

pre 4 godine

Ja stvarno ne znam sta treba kod nas da se desi da bi ponovo bile demonstracije ovakvog tipa. Toliko smo oguglali i postali ne zainteresovani za sve..

123

pre 4 godine

Lepo je neko davno rekao, dozvoliti Kosovu da se otcepi i priznati Kosovo kao nezavisnu državu, time će se samo otvoriti pandorina kutija...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bob, 18. oktobar 2019 22:57)

Pre Kosova, države u Evropi su se cepale vekovima unazad. Samo poluga nije bila Kosovo, nego nešto drugo. Da li stvarno mislite da se Katalonci ne bi žalili da Kosovo nije proglasilo nezavisnost?

Hmmm

pre 4 godine

Ljudi jel kontate da su svuda u svetu nemiri, protesti, ludila... Bliži se reset!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jason, 18. oktobar 2019 22:42)

Ne, sad samo imaš internet. Pre 20-30 godina si imao mnogo gadnijih protesta.

STRUČNI KONSULTANT

pre 4 godine

Баскија има највећи БДП, дебело грешиш, ово са Каталонцима траје од 1931. иако су са Кастиљанцима заједно створили Шпанију какву познајемо.
(doom, 18. oktobar 2019 23:29)

Španiju su stvorile Kastilja i Aragonija.

NikolaBg

pre 4 godine

Ne znam šta da mislim... Zamišljam sta bi bilo kad bi bilo, Srbiju u EU sa Kosovom, bogatu i prelepu, a onda se Kosovo odjednom otcepljuje. I da nije bilo rata u Jugi, nekako imam utisak da ljudske gluposti nemaju granice, sve zarad moci, bogatstva, zbog razlika u veri i kulturi.

Guverner

pre 4 godine

Spanci su lepo zeznuli katalonce tako sto su napravili regije/pokrajine i onda su od geografskog prostora na kome je katalonski jezik bio dominantan napravili tri regije (katalonija, valensija i aragon). Katalonija daje vise nego sto prima novca iz drzavnog fonda ali ta razlika se direktno sliva u valensiju i aragon. Iz tog razloga stanovnici ove dve regije su najveci protivnic katalonskog otcepljenja, jer bi oni ostali bez znacajnih prihoda. Spanci su ih prakticno zavadili izmedju sebe, a da ne pricamo o tome sto je barselona najveci grad u kataloniji sa anti-separatistickim teznjama. Inace pominju se katalonci u francuskoj, oni su davno pasivirani i asimilovani. Ovo sto sam napisao sam cuo od nekoliko katalonaca kad sam bio na letovanju. U sustini sad im je neki zadnji voz za separatizam, koliko god nemoguce zvucalo, jer kroz deceniju, dve nece imati ni pola ove podrske od danas. Spanci su lepo odigrali svoje karte.