1. nego sta jee nego je licemerno. . .
     (stefan, 19. april 2019 16:13)

    # Link komentara

  2. Kada bi svi - i ovi kojima je važno da daju za hramove, i ovi kojima su važne bolnice i vrtići, radili upravo to - i tako podeljeni doprineli bi da ovaj svet bude nešto bliže "raju na zemlji" koji toliko priželjkuju.
    ...Ali od prevelike rasprave po društvenim mrežama o tome ko je pravedniji, ne stižu !
     (Saška, 19. april 2019 15:38)

    # Link komentara

  3. @Sima 10% visokoobrazovanih u Srbiji je čista laž. Ima ih 6 % prema poslednjem popisu i to računajući i megagiga diplome.
    (Samo obrazovanje smanjuje priraštaj, 19. april 2019 15:35)

    # Link komentara

  4. Postojala je i akcija skupljanja sredstava za obnovu Hilandara nakon pozara. Jel i to treba da osudimo? Hram Svetog Save se gradio donacijama. Jel i to treba da osudimo?
     (jasdf, 19. april 2019 15:33)

    # Link komentara

  5. @Pera Srbin
    "Rohinje , koje svi pominju su ljudi iz Bangladeša, koji su se u talasima naseljavali u Burmu(Mianmar)." - ni u jednom iole kredibilnom izvoru na internetu (u koje Mianmarska drzavna propaganda naravno ne spada), od autoritativnih izvora poput Oksfordske enciklopedije (Oxford Research Ecyclopedia of Asian History) do popularnih poput Vikipedije, nisam nasao da se spominju ikakvi talasi migracije Rohinga sa teritorije Bangladesa u Burmu, ali se itekako spominju proterivanja i ogromni talasi migracije u suprotnom smeru. Osim ako ne pricate o migracijama koje su se desavale pre vise od hiljadu godina.
    (Sleep tight, 19. april 2019 14:38)

    # Link komentara

  6. sve je trend u kapitalizmu nevernika...i ako ne doniras za Notr Dame...nisi u tendu...
     (rumenige, 19. april 2019 14:17)

    # Link komentara

  7. За гладне и за њихове државе се и те како скупља. Можда не у Србији али у богатим државама да. И то много милијарди долара сваке године. Статистике нема јер то чине обични појединци а не милијардери или државе. Шведски народ, на пример, бесомучно убацује неразвијенима паре за храну, за превенцију болести, школовање. Међутим, то се не види јер се те паре троше за друге ствари. Да ли знате колико су само Јапан, Норвешка и Немачка убацили милијарди Србији од 2000? Где су те паре? Овде донирају углавном Французи и њима блиски и те паре ће бити употребљене за шта су и намењене. Коначно, Богородична црква у Паризу има огроман значај за светску културу и историју али не и гладни који умиру чекајући да им падне с неба и ништа не чинећи. Мени је доста левог либерализма и неокомунизма и да гледам како ми се више од пола зарађеног, кроз прогресивно опорезивање, баца у ветар. Збрините прво своје просјаке да не харају по неокомунистичким земљама као што је Шведска и троше паре пореских обвезника па после причајте о донацијама. Врло сам срећан јер је врло брзо скупљен новац за обнову Богородичне цркве која ће сигурно бити комплетно завршена пре храма Св. Саве. Дајте тим гладнима пушке уместо хране и одмах ће их употребити. Боље причајте о томе колико се милијарди даје за оружје.
    (c i t i z e n, 19. april 2019 14:14)

    # Link komentara

  8. Kao prvo, mecene i donatori ne iskupljuju grehe, jer je većina njih neverujući.
    Kao drugo, Pinault, jedan od najvećih donatora u ovom slučaju, odrekao se poreskih olakšica na donaciju. Pitam se koliki je broj Srba (u Srbiji) koji prijavljuje porez, većina je nešto načula, ali nema blage veze kako to funkcioniše.
    Kao treće, ovo je najobičnija populistička zamena teza, pitanje gladnih može da reši jedino ukupna preraspodela bogatstva, a ne milostinja.
     (J., 19. april 2019 14:13)

    # Link komentara

  9. @ dragan

    da je suma nestvarana, hm, a da se moze napraviti nekoliko notrdama, ne, ne moze niti jedna, moze piramida;)
    (garant, 19. april 2019 14:11)

    # Link komentara

  10. Мало је поставка нетачна, у контексту да би за тих неколико стотина милиона долара могли да се нахране гладни једном? Двапут? Потребно је системско решење. Да парафразирам, немој ми давати рибу, него ме научи да пецам. Иначе говоримо о бурету без дна.
    (Јабучило, 19. april 2019 08:09)

    A zasto mislis da bi te pare potrosili na tople obroke? Jedna milijarda pravi vise od deset postrojenja za pitku vodu i instalaciju za dotok vode do mesta zivljenja... Ovo seda obicna sprdacina, neko ko ne zna sta ce sa parama da radi daje pare nekome ko naplacuje kartu od 30 evra za ulaz u neku zgradurinu sa sentimentalno-turistickom vrednoscu. To ti je kada ovim kampanjama vodi neko ciji mentalitet na nivou Kim Kardasijan.
    (Bre!, 19. april 2019 14:06)

    # Link komentara

  11. Da li je ovo istina? da
    Da li je ovo nesto neobicno? ne
    Tako funkcionise svet. Ko ima pare, trosi ih kako on hoce. Uvek bilo i uvek ce biti!
     (Ime, 19. april 2019 14:05)

    # Link komentara

  12. Ljudi, i pticice na grani vec odavno znaju da bi svi na svetu mogli sasvim normalan zivot da zivimo samo kad bi to svetska elita htela.

    Naravno svako bi morao pomalo da se zrtvuje, npr. i americka/evropska srednja klasa.

    No ne brinite, ljudi su prokleti i do toga nikad nece doci.
    (Washington, 19. april 2019 13:53)

    # Link komentara

  13. Licemerno nema sta. "U poslednjim danima ljudi ce biti sebicni, pohlepni..... licemerni"
     (joca, 19. april 2019 13:51)

    # Link komentara

  14. Ultrabogatasi su u 99,9 odsto slucajeva na neposten nacin zaradili novac, krseci mnogobrojne zakone i otimajuci nacionalna dobra. Pravicno bi bilo da za to sto su radili budu krivicno gonjeni, a ono sto su nezakonito prihodovali da im bude oduzeto i raspodeljeno u skladu sa drustvenim potrebama, gde bi zdravlje dece trebalo da bude na vrhu prioriteta.
    (Stari Zemunac, 19. april 2019 08:48)

    Koja glupost od komentara. Cuveno srpsko misljenje, svi bogati su kriminalci, koji su sve pokrali, zaradili neposteno...
    Daj bre covece, ne lupaj gluposti.
    Ne znas da nabrojis ni 10 tih ljudi o kojima govoris, a kao znas kako su oni dosli do para.
     (kuul, 19. april 2019 13:51)

    # Link komentara

  15. Samo 3 kluba zajedno, npr PSG, Barcelona i Real toliki iznos iskrcaju godišnje za pojačanja. Nimalo ne zaostaju ni engleski klubovi. Transferi od 100+ miliona eura danas su svakodnevnica, a televizijska prava za, recimo, englesku ligu svake godine prelaze iznos obnove Notr Dama. Jedan neobrazovani gurač lopte,koji pred kamerama pljuje na travu, zaradi stotine puta više nego vrhunski doktor ili naučnik. Eto šta je licemjerstvo neusporedivo više nego Notr Dam.
    (Vlado, 19. april 2019 13:26)

    # Link komentara

  16. Ako bi se iskorenila glad i bolesti, za par godina bi nas bilo 10 milijarde, ubrzo posle toga kada cifra dođe do 13 milijarde počeo bi svetski rat, zbog resursa. 15 milijarde ljudi, u današnjem sistemu vrednosti, planeta Zemlja ne može podneti. "Zlatna milijarda" dobro zna šta radi...
     (Alija Sirotanović, 19. april 2019 13:25)

    # Link komentara

  17. А да ли је лицимерно кад ми дамо преко СМС паре за операцију неког, а у свом месту имамо некога ко гладује? Не може свако и увек да даје паре, јер би онда све изгубио. Те земље у којима се гладује, имају много озбиљније и дубље проблеме које не би решила ни много већа количина новца.
    Како што код нас давање станова и пара не решава структурални проблем одређених етничких скупина у нашем друштву. Дакле, свако има права да даје своје паре коме жели.
    (UF-сами против свих!, 19. april 2019 13:01)

    # Link komentara

  18. Izgradnjom manstira i crkava bogataši su odvajkada pred Bogom okajavali svoje grehe. Barem su tako mislili...
     (SSSS, 19. april 2019 13:01)

    # Link komentara

  19. A da neko stavi na papir koliko su se te fine i bogate zemlje obogatile od kolonizacije i robovlasnistva? Otimanja resursa tim drzavama u koje ''slivaju novac''? Koliko su ih upropastili tokom vekova eksploatacije?
    Pa da vidimo koliko su im jos duzni ''slivanja novca''.
    (Lena, 19. april 2019 13:00)

    # Link komentara

  20. Briga je njih i za decu i za notr dam. Cilj je da ovom novčanom “pomoći” sledećih 10 a i više godina ne plate ni evro poreza! Imaće i prvenstvo dobijanja unosnih ugovora u godinama koje slede. A u isto vreme će biti smatrani za dobrotvore, i sve što ide uz to!
    (џонтра волта, 19. april 2019 12:45)

    # Link komentara

  21. Pa crkve i verske zajednice su najlicemernije
     (Porodičan, 19. april 2019 12:44)

    # Link komentara

  22. Nema novca u budzetu za restauraciju crkve?

    Nema problema. Zapalis crkvu i posle kukas na sav glas.

    Za 1 dan eto nama milijardu donacija.

    Da ne znam kako funkcionise Francuska drzava i njihove namestene i lose odglumljene teroristicke akcije ne bih mislio da su spremni i na to.

    Ovako sam 99% siguran da ovde nisu cista posla.
    (Nikola, 19. april 2019 12:40)

    # Link komentara

  23. gladnima se ne daje novac vec skole, pravni sistem i radna mesta i to bas tim redom. ne moze da se otvaraju radna mesta ako ne postoji uredjeni sistem za poslovanje, a sistem ne moze da se napravi ako nemamo obrazovane ljude da glasaju za taj sistem. mi smo 2000 god imali samo 1% stanovnistva sa zavrsenim fakultetskim diplomama, a vise od pola stanovnistva je imalo samo osnovnu skolu. rezultat toga je isti kao i na kubi i u venecueli; glasanje za socijalisticku vlast koja nikud ne vodi. danas imamo 10% stanovnistva sa fakultetskim diplomama (10x vise), 4 puta veci bdp, razumnije glasacko telo, pravni sistem 100god ispred onog od pre 20 godina i manje od 10,000 stanovnika ispod svetske granice siromastva (ispod $2 na dan). Sto je zanemarljivo.
    (sima, 19. april 2019 12:38)

    # Link komentara

  24. @Pera Srbin
    Osim sto znamo da je ''nekontrolisano radjanje'' kako ga ti zoves posledica siromastva i nesigurnih zivotnih uslova.
    Osoba koja ima dobre uslove zivota ima uslove i za kontracepciju i planiranje porodice, a osoba koja ima dobre razloge da veruje da mu deca nece izginuti od nasumicnih bolesti i nehigijenskih uslova nece imati motivaciju da radja brdo dece.
    Pretpostavljam da su i zbog nekontrolisanog radjanja u Bangladesu bili kolonizovani , kao i da je naprasno nastupilo vise masovnih gladovanja nakon kolonizacije zbog toga, i da njihova situacija apsolutno nema nikakve veze sa tim sto su bili iskoriscavani za bogacenje zapadnih zemalja koje su ih gazile dobrih 100 godina minimum?
    (Kontekst, 19. april 2019 12:14)

    # Link komentara

  25. Mislim,nije lako afrikancima ali radjati decu znajući da nemas šta da jedeš je u najmanu ruku neodgovorno.Njima više treba kontraceptivnih sredstava nego džakova riže.Jer danas ,kakva je budućnost africkog klinca koji doživi punoletnost ? Postati migrant .To je ,da ga mi hranimo.
    (DigidigiDa, 19. april 2019 12:11)

    # Link komentara

  26. Моћна, богата елита је направила свет таквим какав јесте и какав јој одговара, па наравно неће да га мења. Једно је обновити Нотр Дам, а нешто сасвим друго изменити систем по којем планета функционише и којим су ресурси расподељени.
    (my way, 19. april 2019 08:18)

    I'm not going to stop the wheel, i'm going to break the wheel...
    (vlado, 19. april 2019 12:06)

    # Link komentara

  27. Што нико не постави питање колико се може гладних нахранити од новца који добијају врхунски спортисти ? И тако у недоглед.
    (Небојша
    E to je pravo pitanje, Notr Dam je ipak kulturna ,evropska i svetska baština. Davanje miliona i milijardi tipovima koje sutiraju lopte je van svake logike..
     (Usamljeni vuk, 19. april 2019 12:06)

    # Link komentara

  28. @Jabucilo i ostali
    Dobro ajde razumem tu logiku za hranu, ali ulaganje da se napravi sistem da se ljudima pruzi dostupnost ciste vode nije. Ulaganje u pravljenje smestaja, nije. To se napravi jednom i traje.
    Ironicno je sto se ljudi pozivaju na to da su gladni i siromasni sami nekako krivi kada su se bogate drzave- obogatile na njima, putem robovlasnistva, otimanja resursa itd. Cak i holandija koja se pere cinjenicom da sami nisu imali bog zna koliko robova, a obogatili su se otimanjem, prevozom i prodajom robova. I sad su sve te zemlje koje su bile kolonizovane i iskoriscavane i na kojima su se zapadne zemlje obogatile kao nekako same krive za svoju situaciju? I nezasluzuju pomoc?

    Jos je vise smesno sto je Zvonar Notra Dama napisan kao poziv na ocuvanje i zastitu francuzima jer ih je bolelo uvo za znamenitosti i sve su bile u raspadu.
    (m, 19. april 2019 12:06)

    # Link komentara

  29. Nije. Skuplja se i za gladnu decu ali koliko god da skupis nije dovoljno. Milosrdje nije resenje za problem siromastva vec univerzalni pristup kvalitetnom obrazovanju i zdravstvenoj zastiti. Milosrdje sluzi da se moralno uzdigne onaj koji daje a ponizi onaj koji prima pomoc.
     (Zambezi, 19. april 2019 12:05)

    # Link komentara

  30. @ mister no
    Ali veoma je zastrasujuce to sto je za 2 dana skupljena milijarda za obnovu.To je licemerje. Mogli su donirati pare kasnije, a ovako donirajuci odmah jasno je da je radi sopstvene promocije.Mene bi bilo sramota da dam toliko para a da znam da deca u komsiluku umiru u bolnicama gde ne postoje aparati, lekovi, uslovi za lecenje.Da imam toliko para pre bih pomogao bolnicama, skolama, gladnim nego sto bih davao novac za obnovu crkava...Od kad je to kultura ispred ljudskog zivota?To se zove mentalna arogancija i donekle mizantropija.

    @ milan
    sto bi tebe bilo sramota ako vec placas polovinu od te €1mld drzavi, a drzava ne ume da uredi sistem? hoces da kazes da ti treba sve da platis, a ne drzava? Da li si normalan!?
    Ako imas €1mld dobiti to znaci da si platio na poreze za plate barem €100m i na poreze za dobit €150m (u Srbiji po stopi 15%, a u Fr. €450m ili 45%). Na tih €1mld dobiti francuski bogatasi su platili barem jos €600m u porezima! Taj novac drzava koristi za one koji ne rade, za bolnice, skole. Francuska vec jeste socijala. Pitanje treba da bude; koliko su mudri bogatasi s obzirom da kada das €1mld onda ne placas drzavi ovih €600m poreza! bogatas jednostavno kaze; bolje ja da dam 100% moje dobiti u dobrotvorne svrhe (neoporezivo), nego da dam drzavi €600m na porez, pa onda ispadne da je drzava obnovila Notrdam za moje pare. Licemerno onda drzava potom pljuje po meni da bi skupila poene kod nekog tamo Milana koji ce opet da mene pljuje. Razumes Misko?
    (Makro-n, 19. april 2019 12:01)

    # Link komentara

  31. ima se za sve, samo kad se hoce. samo treba da se obrati paznja na problem uz potonju posvecenost resavanju... u danasnje vreme sve je priotitet - i covek i buba i list i zivotinja i biljka i zgrada i more i kopno, sve je ugrozeno i svi smo danas u problemima vezanim sa dugorocni opstanak - i svi smo na istoj planeti. cesto to zaboravimo, to je sav problem. rasprave o prioritetu "da li ovom ili onom" su obicna moralizacija i gubljenje vremena.
     (melany, 19. april 2019 11:57)

    # Link komentara

  32. Za decu su odgovorni roditelji a ne stranci sa drugog kontinenta.
    (logika, 19. april 2019 11:56)

    # Link komentara

  33. Zasto bi bilo licemerno? Ljudi daju pare za ono do cega im je stalo, ili gde imaju interes. Realno, vecini ljudi nije stalo do tudje gladne dece, niti iz toga mogu da profitiraju na bilo koji nacin. Notr Dam sa druge strane je nesto sto je vidljivo svaki dan, sto je simbol, nesto za cega su ljudi emotivno vezani ili nesto za cega se barem pretvaraju da su vezani kako bi podigli sebi vrednost u tudjim ocima, opet interes.
    (Bojan, 19. april 2019 11:56)

    # Link komentara

  34. Suma je nestvarana, za taj novac se od nule moze napraviti nekoliko Notrdama.
    (dragan, 19. april 2019 11:52)

    # Link komentara

  35. Bruka i sramota svetskih mocnika !
     (Deca su napreca, 19. april 2019 11:51)

    # Link komentara

  36. Neka daju. Ovo je ipak svetska baština. Ali ipak ne mogu se otmeti utisku da su (i) ovu 'donaciju' milijarderi dali sa zadnjim namerama zbog umanjenja plaćanja poreza zbog ovakvog 'dirljivog' ktitorstva....
     (Anonymous, 19. april 2019 11:47)

    # Link komentara

  37. Dati novac za Notr Dam jecu redu, ali smanjivanje siromastva uslovljava i smanjivanje populacije usled bele kuge, a da bi bogati mogli to da budu poteebni su siromasni.

    Notr Dam je trajna vrednost, dok su ljudi prolazni. Isto je i sa drugim spomenicima kulture, koja je oblikovala danasnji svet.

    Mi imamo jako stare spomenike i objekte, ali nasa kultura mije oblikovala miderni svet, tako da ljudi slabo znaju za njih.
     (Budjavi karfiol, 19. april 2019 11:44)

    # Link komentara

  38. Znaci ja ne smem da obnovim crkvu svojih praotaca kojoj pripadamo 1000 godina zato sto se u bangladesu i nigeriji razmnozavaju bez ikakve kontrole, okruzeni korupcijom i kriminalom? Zanimljivo shvatanje.
    (Ricardo Gomes, 19. april 2019 11:39)

    # Link komentara

  39. Vrhunsko licemerje i pomodarstvo bogataša.
     (miki, 19. april 2019 11:37)

    # Link komentara

  40. Pitanje iz naslova je krajnje demagoško. Te dve stvari su potpuno neuporedive. Naravno da svet ima novca i za jedno i za drugo, samo zavisi ko za šta hoće da da. Niko ne može da krivi tamo nekog bogataša koji neće da da novac za gladne, ali hoće za obnovu crkve. Da li mu brojite koliko ima cipela, pa preračunavate koliko bi ljudi mogao za taj novac da nahrani?
    (joca, 19. april 2019 11:26)

    # Link komentara

  41. Tužno je. Ali je isto tako tužno što ćete vi prvi kupiti detetu patike od 20 000 dinara, umesto da kupite dva para od 10 000, pa jedan par poklonite nekom bosom detetu na ulici. Tužno je što ćete sebi kupiti telefon od 1000 evra, umesto da kupite neki od 300 evra, a preostalih 700 da uplatite nekoj narodnoj kuhinji, i od tih para nahranite mnoga gladna usta. Eto, da bismo nešto iznenili, pođimo od sebe, a ne da kukamo na internetu i ispravljamo druge, a sebe ne vidimo. Svako dobro svima. Pozdrav.
     (Bgd89, 19. april 2019 11:26)

    # Link komentara

  42. Nije licemerno. Prvo i najvažnije, siromaštvo u svetu stabilno opada i predviđa se da će apsolutno siromaštvo nestati za dvadesetak godina. Glad je takođe praktično iskorenjena i danas je ima samo u zonama pogođenim ratom i prirodnim nesrećama (otkada i odakle su ove slike gladne dece?). Skoro svi bolesni od side u Africi su na terapiji poslednjom generacijom lekova. Ovo sve možete proveriti u podacima UN FAO i WHO dostupnim na internetu. Kako je došlo do ovog napretka? Opštim razvojem u najvećoj meri, i slanjem pomoći u manjoj meri. E, pa svet se razvija ulažući u istraživanje, obrazovanje, a i u kulturnu baštinu i umetnost. Komunističko-hrišćanske gluposti da su prioritet gladna usta koja se večito množe su se pokazale u hiljadu i po godina srednjevekovnog mraka i u propalim komunističkim privredama bez izuzetka. Jasno je iz ovoga što pišem da katedralu gledam kao kulturno blago čovečanstva a ne kao verski hram katoličke crkve (zapravo je ta katedrala u državnom vlasništvu).
     (Vlada M, 19. april 2019 11:19)

    # Link komentara

  43. Da ali tako možemo uvek postaviti neko "zanimljivo" pitanje. Recimo, kako to da u tim zemljma gladi imamo pet do deset posto ljudi koji mogu da isplate celokupan dug te države ?! A o troškovima za naoružanje, baš u tim gladnim državama koliko se daje ?!
    (Coco Bill, 19. april 2019 11:16)

    # Link komentara

  44. A zasto onda ljudi placaju da vide kulturna obelezja umesto humanitarne donacije, da li su svi koje zanimaju kulturna obelezja licemerni? Ljudi koji su ponudili obnovu nisu politicari, a medjunarodna politika je odgovorna za siromastvo.
    (Neobicno neobrazovana postavka, 19. april 2019 11:16)

    # Link komentara

  45. Naravno da je licemerno. Ali gladnu i bolesnu decu ne vide, ali spaljeni Notr Dam gledaju. Kao mi naše srušene zgrade od bombardovanja.
     (Cica, 19. april 2019 11:07)

    # Link komentara

  46. Kada pročitam pojedine komentare,uopste mi nije čudno što smo tu gde jesmo. Da sažmemo,Notr Dam je najbitnija kulturna baština,ne samo Francuske,nego i Srbije. Bitniji je od svake nase zapaljene crkve i manastira i bitniji od svakog gladnog deteta širom sveta. Pošto su donatori obnove "pošteno" zaradili svoj novac,uglavnom placajuci 5 $ mesecno nekom azijskom detetu,mogu i da daju za obnovu. Svaka čast na ovakvim komentarima,nadam se da cete se svi iseliti u tu voljenu Francusku i zapad,gde cete stvarno upoznati zapadnjački mentalitet i gaženje preko leševa za 100$. Neverovatno šta se ovde piše... Da ne pričamo o tome da će verovatno najkvalitetnija i najstarija stabla "donirati"sebe za obnovu svetski bitne gradjevine... Gde je taj asteroid vec jednom...
    (Voja, 19. april 2019 11:07)

    # Link komentara

  47. Za mocnike su ljudi najjeftinija i najpotrosnija roba, a svetska populacija je ionako prevelika... Nazalost, svet je veoma nepravedno mesto i radjamo se vrlo neravnopravni. Oni "najravnopravniji" medju nama kroje kapu ostalima od kada je sveta i veka.
    (Mina, 19. april 2019 11:06)

    # Link komentara

  48. Apsolutno licemerno,pa pogledajte samo te slike iz Afrike!Milijardu evra za "1000" cigli i vitraze,svet je prolupao odavno.Boga raskos ne interesuje.
    (Darko Bg, 19. april 2019 08:14)

    Afrika i druga žarišta dobijaju stalno pomoć. Od svakih US$ 100, do potrebitih stiže $1. Zbog toga ljudi nemaju volje ni želje pomagati. Najviše osuđuju oni koji nikada ništa nisu dali za nastradale u Africi. Zemlje u kojima vladaju bande ili je rat, glupo je pomagati, jer pomažete i takvo stanje. Umiraće djeca dok im se ne razvije svijest da treba prestati s međusobnim ubijanjem. Iskreno, ni u Europi, po svijesti, nisu daleko od ratnih rješavanja problema, ali visoki standard većinu odvraća od odlaska u gerilu. Zbog toga nije licemjerno podržati obnovu Notre Dame, jer je ona sve ono što predstavlja Francuze i Europljane. Licemjerno je uspoređivati obnovu ove građevine s gladnom djecom.
    (zg232, 19. april 2019 11:06)

    # Link komentara

  49. pa koga je briga za gladne,jer da stvarno brinu za gladne ,nebi ih ni bilo!
     (jazAbdin, 19. april 2019 11:05)

    # Link komentara

  50. Pare upravo i prave sve te ratove po svetu, a ratovi nekome donose veliki profit a drugima pakao. Da treba kometa da padne na Zemlju, najpre bi ti bilioneri iskopali sebi najmodernija sklonista.
     (Nikola bg, 19. april 2019 11:04)

    # Link komentara

  51. Ulaganjem u rekonstrukciju kulturoloških objekata u Francuskoj imate pravo na kraju poreske godine dobiti 69-70% uložene cifre nazad.
    Bogataši to gledaju kao idealnu poslovnu opciju.
    Sa jedne strane će uspeti da profitiraju dok će sa druge strane u medijima biti veliki humanisti sa pozitivnim imidžom.
    To će im još više učvrstiti njihove pozicije u društvu i kupiti bitne poene za dalje funkcionisanje pri vladajućoj partiji.
    Na žalost, tako svet funkcioniše.
    Zabole njih za srušene crkve, pozorišta, bioskope, glad u svetu, tsunami, tornada...
    (jahači magle, 19. april 2019 11:04)

    # Link komentara

  52. Politika "jednog deteta" je uvedena 1978,a ukinuta tek prosle godine kad je dozvoljeno ponovo drugo dete,ali ne i trece,cetvrtto itd. Kina je 1978. bila siromasna zemlja u kojoj je vladala glad,a bicikl bio glavno prevozno sredstvo. Ta politika je uvedena sa jasnim ciljem-da vise ne bude gladi u Kini,jer su komunisticki rukovodioci uvideli da ne mogu da obezbede hranu za toliki broj ljudi. Dakle,jasno je da visok natalitet znaci siromastvo,a ne preporod kao sto ti naopako tvrdis.
    (Oliver, 19. april 2019 11:03)

    # Link komentara

  53. mi gladujemo a pravimo fontane
    (Belmont, 19. april 2019 11:00)

    # Link komentara

  54. pere se novac
     (Samo Partizan, 19. april 2019 10:58)

    # Link komentara

  55. Nije licemerno. Crkva je uvek tako radila. Bilo bi licemerno da kazu e pola nova dajemo sorotinji... to bi bio presedan i licemerje, ovako su konzistentni. Sve crkve i dzamije, a i sinagoge. Sta mislite da vas ubedjuju da bog postoji kako bi vama omogucili srecu (pa makar i u zagrobnom zivotu) ili zbog moci i profita? A sad svi donirajte koji dinar uskoro ce uskrs.
    (Vuk, 19. april 2019 10:56)

    # Link komentara

  56. Ti sto su donirali za Notr Dam, često daju novac i u humanitarne svrhe. Gladni u Africi su nastali u poslednjih 150 godina, kada je populacija sa 100 miliona porasla na milijardu i po. Ne postoji rešenje za njih.
     (Adriano_Galliani, 19. april 2019 10:55)

    # Link komentara

  57. Slažem se sa komentarima da je priraštaj nekontrolisan i da je pomoć jednokratna ali ne zaboravite da za to nisu kriva deca. Deca su ipak u celoj priči nevina. Ako je crkva neka kulturna baština Francuske pa neka je ona i obnovi. Ali milijardu za obnovu? Molio bih da se svi računi za nabavku prezentuju donatorima.
     (ironicar, 19. april 2019 10:46)

    # Link komentara

  58. To sto ce se nahraniti gladna deca u Africi sa milijardom dolara vredne hrane nece resiti problem. Potrebno je sistemtsko resenje, potrebno je da se ti ljudi osposobe da imaju decu koju mogu da nahrane.
    (sofronije, 19. april 2019 10:46)

    # Link komentara

  59. Ne znam zasto bi to bilo licemerno u svetu koji je licemeran sam po sebi, jos kad procitam kako su ovakva zdanja kulturna bastina nase civilizacije, mrak mi padne na oci!
    (jts, 19. april 2019 10:45)

    # Link komentara

  60. (miki, 19. april 2019 08:25)

    A od kolonija nisu nista nakrali? Same im zemlje nudile da budu pokorene? E, da mi je tvoj mozak da se odmorim.
    (Mila, 19. april 2019 10:43)

    # Link komentara

  61. Svako ima prava da troši svoj novac po sopstvenom nahođenju. Isto tako, ako umireš od gladi verovatno nije pametno da praviš desetoro dece. Imaš pravo, naravno, ali nije najpametnije. Niko nije dužan da se stara o njima, osim tebe.
    (Mojo, 19. april 2019 10:43)

    # Link komentara

  62. Procene su da bi 0,5 % najbogatijih ljudi na svetu moglo okoncati siromastvo u citavom svetu ! Ali zasto bi to uradili ? Ako nema siromastva , radnicke klase, gde im je onda jeftina radna snaga ? Preko cijih grbaca ce zgrtati milijarde i gomilati svoju moc na svim poljima ? Kad bi u Vietnamu npr iskorenili glad i siromastvo, ko bi im pravio novi Ajfon za 2 dolara dnevnicu ? Jel vidimo sad i sebe kao licemerne ? Ko kupuje sve te silne nove telefone, tablete i sva druga cuda tehnologije ? Jel znate u kakvim uslovima rade ti jadni ljudi sirom sveta, mahom na istoku ?! Jel znate da tako i vi , mi tako doprinosimo razvoju tih multi nacionalnih konglomerata , stvarajuci sve veci jaz izmedju najbogatijih i obicnih ljudi..? Zivimo u luksuzu, potrosackom drustvu, sve nam na dohvat ruke i pretvoril smo se u debile koji zive fejk zivote na drustvenim mrezama. Covek se treba okrenuti prirodi, provoditi sve vise vremena u njoj, nastojati sto zdravije ziveti, odstraniti max koliko se moze tehnologoju u stranu. Svet je jos uvek prelep, nisu svi ljudi izgubili prave vrednosti, nije sve u novim telefonima, autima, resetanju selfija u glavu...Izadjite iz 4 zida, posadite i pojedite nesto svoje i zdravo..Otidjite i upecajte ribu sebi umesto sto ce te je kupiti . Koristite biciklo umesto auta gde god se nudi mogucnost i tako cemo dati bar mali doprinos u kreiranju nekog boljeg,zdravijeg i ravnopravnijeg sveta.Smanjimo potrosacku ovisnost i tako cemo smanjiti indirektno i simorastvo!
    (Q_pax, 19. april 2019 10:42)

    # Link komentara

  63. Kazna stize i na ovom i na onom svetu, nikog ne zaobidje.Ljudi nisu tu da sude jedni drugima, vec da se pomazu ako su ljudi.Iglavnom nisu pa smo tu gde jesmo, potpuno izgubljeni u vremenu , prostoru i vrednostima.Kada bi svi ziveli po Božijim zakonom davno napisanim bilo bi sve drugacije.
    (golijat, 19. april 2019 10:39)

    # Link komentara

  64. Sto im njihove vlade ne daju hranu onda?

    U Francuskoj ne postoje deca koja gladuju, pa se novac moze davati u koje god svrhe.
    (brt, 19. april 2019 10:39)

    # Link komentara

  65. Nije licemerno. Ali nije ni humano. Jadno je na svoj nacin.
    (ministarstvo za lobotomiju, 19. april 2019 10:36)

    # Link komentara

  66. Naravno da jeste.
     (nemanja, 19. april 2019 10:36)

    # Link komentara

  67. Budzete za vojsku u 12 cifrenim brojevima niko ne spominje. Verovatno vecina ceni da je to u redu i nimalo licemerno.
    (Cvexi, 19. april 2019 10:27)

    # Link komentara

  68. Amerika je kriva za sve!!!!
     (ognjen, 19. april 2019 10:24)

    # Link komentara

  69. Koja mrznja prema nekom samo zato sto je bolji. Ljudi dali svoje pare za ono sto hoce. Nije njihov posao da hrane svako gladno dete. Zivot nije med i mleko i neko ko se borio i zaradio i stvorio sebi ne moze da razume logiku obicne sirotinje ili javnih licnosti koje nemaju vrednost sem da je neki menadzer resio da ih ucini slavnim da bi zaradio 3x koliko oni imaju. Ovo je opet onaj fazon kad lik ispred drakstora prica kako je Tramp glup.
     (QA, 19. april 2019 10:21)

    # Link komentara

  70. Dno dna
     (top sendvič, 19. april 2019 10:21)

    # Link komentara

  71. Vi komentatori da ste bogati sve biste dali gladnoj deci a vi se oblacili u sekndhendu. Ahha pa bili biste gori od ovih.
    Lako je deliti tudj novac.
    (Hehe, 19. april 2019 10:21)

    # Link komentara

  72. Logika mocnika je "Ljudi su zamenljivi, Notr Dam je samo jedan", toliko o humanosti citavog covecanstva!
    Zato ce ljudi jednog dana izumreti, iza nas ce ostati nebrojene gradjevine sve dok za nekoliko hiljada godina i one ne nestanu!
    (bigserb, 19. april 2019 10:18)

    # Link komentara

  73. onda da ne ulažemo u opere, pozorišta, bioskope..velike bulevare, lepe parkove, spomenike..zelenilo, kućne ljubimce, letovanja, zimovanja...sve je to nepotrebno..sve pare treba dati za gladne, a gladni ne moraju da rade, ne moraju da grade industriju, demokratske institucije, poljoprivedu..neka ratuju, neka razvijaju korupciju, neka uživaju novac i hrana će stići, pasti s neba.."ne daj mi ribu, nauči me da pecam"
     (messs, 19. april 2019 10:17)

    # Link komentara

  74. Ma nije što bi bilo licemerno, to je realnost svakoga dana na svakom mestu u svako vreme, samo da se okrenemo oko sebe. Ja ne znam da li može generalno da se čovek današnjice više distancira od istine i realnosti nego danas.
     (Šaomi, 19. april 2019 10:17)

    # Link komentara

  75. Mozda je licemjerno, ali veci su licemjeri ovi kad god se nesto na zapadu dogodi i narod ustane oni prozivaju zbog gladi ili ratova na istoku ili u Africi. I to prozivaju samo na papiru, i oni se tad sjete svih tih problema- ne ranije. Sto da oni za tu gladnu djecu nijesu mozda uplatili i 1e, ne vjerujem. Neka svako radi sa svojim novcem sta hoce!
     (Jo, 19. april 2019 10:15)

    # Link komentara

  76. Ja sam juče bio u bioskopu i bila je puna sala ljudi koji su dali ulaznice za film umesto da su te pare dali za gladnu decu Afrike
    (Istom logikom, 19. april 2019 10:14)

    # Link komentara

  77. Skupili milijardu zbog javnosti i medijskog odjeka. Da su ih dva dana pre pozara zamolili za donacije za obnovu ne bi skupili ni 1mio. Ali dobro, oni su jos uvek donirali svoj novac, nisu svi francuzi to uradili a pogotovo nisu donirali oni koji kritikuju ove donacije pa makar sa 100€ ucestvovali, takvi su uvek najgori
    (Petar, 19. april 2019 10:09)

    # Link komentara

  78. Ne znam dok mi neko ne kaže!
     (Izgubljeni kompas, 19. april 2019 09:59)

    # Link komentara

  79. Naravno da jeste !
     (Vladan & Co, 19. april 2019 09:59)

    # Link komentara

  80. ND je nešto jedinstveno na svetu. Da li će neko dati 100 ili 300 miliona za obnovu crkve ili za hranu za afričku sirotinju, njegova je stvar. Toliko para je skrcano u te zemlje trećeg sveta i dalje se kote kao zečevi i naoružavaju do zuba kalašnjikovima. Uzalud im pomoć kad oni sami sebi NE ŽELE da pomognu, lakše im da se seksaju i traže uhlebljenje u Evropi. E neće da može.
    p.s. Bio sa u ND, i daću bar 1€ simbolično za obnovu, to je ipak jedan od simbola MOJE EVROPE.
    (Q-modo, 19. april 2019 09:57)

    # Link komentara

  81. Zagovornici povećanja donacija afričkim zemljama postali su apologeti modernog kolonijalizma jer se trude zadržati afričke države u ovisnosti o Zapadu. Afrika naviknuta na "besplatni" novac nema dovoljan jak unutarnji poticaj na reforme i traženje svog puta, nego iz godine u godinu i desetljeća u desetljeće moli međunarodnu pomoć i oprost dugova od zemalja Zapada. Empatija ja ljdska i normalna, ali pristup je apsolutno kriv.
    (Krešo, 19. april 2019 09:51)

    # Link komentara

  82. Ne nije. Ako neko gladuje, u 99 posto slucajeva i treba da gladuje jer je sve sto je mogao ucinio pogresno. Zivot je pravedan. Radije bih novac dao za Ferari, da inzenjeri, dizajneri i zanatlije budu nagradjeni
    (Gadan Covek, 19. april 2019 09:51)

    # Link komentara

  83. Al' zato bogataši daruju siromašnom svetu bombone ... ups, ovaj bombe ..., a ni one baš nisu jeftine jedino što ih brzo pribave ...
     (XXL, 19. april 2019 09:51)

    # Link komentara

  84. Што нико не постави питање колико се може гладних нахранити од новца који добијају врхунски спортисти ? И тако у недоглед.
    (Небојша, 19. april 2019 09:51)

    # Link komentara

  85. Sve gladne čovečanstvo MOŽE da nahrani ali je cilj da nas ima MANJE,to je jasno kao dan.
     (brainstorm, 19. april 2019 09:50)

    # Link komentara

  86. Licemerno je pricati o Notr Damu, dok se mnogi daleko vise rasipaju. Svet je takav, surov i to je to. Neki daju milione evra na skupe vile, automobile, kockanje, drogu, prostituciju... Jedan sejk je porucio auto od zlata i napravljen mu je. Zamislite koliko mu kosta kuca! Ali to je njegov prioritet, a ne deca.
    (Nikola, 19. april 2019 09:49)

    # Link komentara

  87. evo da vam pojasnim zasto je obnova notrdama predivna, a nikako licemerna.
    Notrdam predstavlja uspesnu borbu protiv gladi i gladne dece medjuostalom!
    Ako ne cuvamo ideale i simbole borbe protiv siromastva necemo odati priznanja onima koji su se borili za pravdu.
    (prokenj, 19. april 2019 09:46)

    # Link komentara

  88. 50ak najboljih kosarkasa i fudbalera imaju “plate” da se skupe resili bi se svi problemi planete zemlje.
    (Corleone, 19. april 2019 09:43)

    # Link komentara

  89. Mislim da nije. Ta prelepa građevina stoji tu od pre kosovske bitke. Neprocenjiva je. I mislim da sve što treba platiti da se obnovi, i treba platiti. Treba smanjiti troškove za armije širom sveta, i nahraniti decu.
    (Pierre de Cubertainne, 19. april 2019 09:36)

    # Link komentara

  90. Kritika pogađa u centar nenormalnog dela sveta.
     (e moj druže, 19. april 2019 09:33)

    # Link komentara

  91. Ne bih se slozio da bi milijarda resila glad u svetu. Glad u svetu nastaje kao posledica tih drzava da naprave drzavu jer je sistem urusen. Doniranje tolike kolicina novca nije sigurna investicija jer je to prakticno rupa bez dna sistema koji ne funkcionise
    (castle.rs, 19. april 2019 09:26)

    # Link komentara

  92. A kada se radjaju ko blesavi po desetoro a znaju da nemogu vise od dvoje da prehrane to je kao plemenito!?
     (zaveraprevara, 19. april 2019 09:21)

    # Link komentara

  93. Ne daju oni zbog Notr Dama, nego zbog slave.
    (Skobo, 19. april 2019 09:20)

    # Link komentara

  94. Ovakvo zaklanjanje iza tobožnjeg čovekoljublja je TEK licemerno. U suštini je prikriveno omalovažavanje značaja jednog remek dela ljudske civilizacije, kakvo je Notr Dam. Po čemu briga za kulturno blago isključuje brigu i za ljudske živote? Možda baš isti ljudi doniraju i za jedno i za drugo? A možda isti ljudi koji sad potežu licemerje, tiho likuju što je blago gorelo, a da bi sebe opravdali - setili se kič argumenta: ljudski život kao najveća vrednost. Pa, za šta bi se onda davali životi?
     (trice, 19. april 2019 09:18)

    # Link komentara

  95. Koliko smo puta kupili skupe cipele i u povratku iz kupovine videli čoveka koji prosi??Niko nije vratio cipele i taj novac udelio gladnom čoveku!Tako da je poređenje ove dve teme poprilično neukusno!!!
    (Kalina, 19. april 2019 09:17)

    # Link komentara

  96. lepo kazete i u pravu ste, treba obrazovati ljude i nauciti ih da sami zaradjuju. Ali ako ih obrazujete, onda ne mozete da vladate nad njima... tako da je za elitu bolje da oni ostani neobrazovani, ovako mogu da pocnu da postavljaju nezgodna pitanja...
     (srbenda, 19. april 2019 09:15)

    # Link komentara

  97. Za pocetak je dovoljno da ta ista Francuska prestane da ubire kolonijalni porez i ukine CFA franak, preko koga se godisnje u Francusku slije 500 milijardi dolara.
    @MisterNo
    350 milijardi u F35 se zove investicija koja jaca ekonomiju, a tako se mnoga usta nahrane. Silicijumska dolina je nastala zbog potreba vojske i svemirskog programa.
    (drvobradi, 19. april 2019 09:09)

    # Link komentara

  98. @ mister no
    Upravo tako. Vidim neke koji se pozivaju na to da je Notr Dam deo svetske kulturne bastine. Pa niko i ne spori to. Ali veoma je zastrasujuce to sto je za 2 dana skupljeno dve milijarde za obnovu. Pa zar je to to toliko hitno da mora da se skupe pare za par dana? U tome i lezi licemerje. Mogli su donirati pare nakon mesec dana kada se o tome ne bi toliko ni pisalo, a ovako donirajuci odmah jasno je da je u pitanju sopstvena promocija. Mene bi bilo sramota da dam toliko para za npr obnovu nekoh hrama a da znam da deca u komsiluku umiru u bolnicama gde ne postoje aparati, lekovi, uslovi za lecenje. Da imam toliko para pre bih pomogao bolnicama, skolama, gladnim nego sto bih davao novac za obnovu crkava, hramova. Od kad je to kultura ispred ljudskog zivota???? To se zove mentalna arogancija i donekle mizantropija.
     (Milan, 19. april 2019 09:07)

    # Link komentara

  99. tuzno je, ali tako je kako je i nece se nista promeniti. evo neko da donira srbiji desetak milijardi, to bi se istopilo, a da se ne oseti. u africi da postoje lideri kojima je stalo do sopstvenog naroda, ne bi bilo seoba zbog vode. ali i to se desava kao da je srednji vek.mi cesto pljujemo eu, a toliko pomoci su nam dali, samo sto to zavrsi u privatnim dzepovima. zato se ljudi i sele na zapad. i mi i afrikanci i azijati.
     (maki1982, 19. april 2019 09:07)

    # Link komentara

  100. Pa Notr Dam je francuski nacionalni spomenik i biser svetske kulturne baštine, a neboder pun migranata u Britaniji je zadnji korak divljih migracija koje se dešavaju u svetu. U čemu je Bangladeš sa nekontrolisanim prirastom stanovništva zaslužio 1dinar pomoći. Rađaju nove milione migranata koji se kao skakavci slivaju na okolne zemlje i ostatak sveta. Rohinje , koje svi pominju su ljudi iz Bangladeša, koji su se u talasima naseljavali u Burmu(Mianmar). Gladni nastaju nekontrolisanim rađanjem, a nestaju onako kako je to uradila Kina.
    (Pera Srbin, 19. april 2019 08:27)

    Druže, omašio si suštinu, odnosno prevideo uzročno posledičnu vezu. Sve te migracije su posledica bega od siromaštva, gladi iz krajeva sveta čije geografske prirodne odlike ne pružaju bog zna kakve šanse. Zatim, neka klima i nije naklonjena zemljama Afrike ili bliskog istoka, neke od tih zemalja su bogate drugim prirodnim bogatstvima, Afrika dijamantima, bliski istok naftom i tom zapadu nije mrsko da dođu i sve to pokradu da bi se njihov narod uhlebio ali je problem kada taj narod krene gladan na taj zapad.

    Znači, iskorišćavanje tih zemalja od strane zapada, zatim koncentracija ogromne količine novca u rukama nekolicine odnosno neravnopravna preraspodela novca i to novca koji je opet posledica preterane eksploatacije prirodnih bogatstava planete koje su oni prisvojili i slične stvari utiču na glad u nekim delovima sveta, nije to samo nekontrolisan priraštaj iako i to utiče u izvesnoj meri.
    (Bane, 19. april 2019 09:01)

    # Link komentara

  101. Ovakve zajedljive komentare pišu oni koji ne daju novac ni za crkve ni za gladnu decu. Istima su ovakve objave i namenjene. Sramota.
     (Adam, 19. april 2019 08:56)

    # Link komentara

  102. Pa Notr Dam je francuski nacionalni spomenik i biser svetske kulturne baštine, a neboder pun migranata u Britaniji je zadnji korak divljih migracija koje se dešavaju u svetu. U čemu je Bangladeš sa nekontrolisanim prirastom stanovništva zaslužio 1dinar pomoći. Rađaju nove milione migranata koji se kao skakavci slivaju na okolne zemlje i ostatak sveta. Rohinje , koje svi pominju su ljudi iz Bangladeša, koji su se u talasima naseljavali u Burmu(Mianmar). Gladni nastaju nekontrolisanim rađanjem, a nestaju onako kako je to uradila Kina.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Pera Srbin, 19. april 2019 08:27)

    @ pera
    lepo si poceo ali si uprskao na kraju. nema nista gore nego zabrana potomstva. to je komunizam potegao i napravio je od velike imperije najsiromasniju naciju za manje od 100god. milijardu kineza do pre samo 15god je zaradjivalo manje od $10 dnevno, a 500miliona manje od $2. zahvaljujuci otvorenijoj ekonomiji i slobodi radnjanja sada se vracaju polako. siromastvo je spalo na manje od 300miliona stanovnika sa ispod $10 zarade dnevno sto je fantasticno.
    (jelena, 19. april 2019 08:53)

    # Link komentara

  103. Ultrabogatasi su u 99,9 odsto slucajeva na neposten nacin zaradili novac, krseci mnogobrojne zakone i otimajuci nacionalna dobra. Pravicno bi bilo da za to sto su radili budu krivicno gonjeni, a ono sto su nezakonito prihodovali da im bude oduzeto i raspodeljeno u skladu sa drustvenim potrebama, gde bi zdravlje dece trebalo da bude na vrhu prioriteta.
    (Stari Zemunac, 19. april 2019 08:48)

    # Link komentara

  104. A to se sad neko setio da spomene decu!!!
    A kada su prava kučića i džukela u centru grada važnija od prava deteta. Kada su ulice zatrpane kučećim izmetom, a u parkićima u kojima se igraju daca i postavljeni su znaci da je zabranjeno kretanje pasa bez povodca nalaze se poligoni za iživljavanje pasa i njihovih vlasnika - onda nema reakcije!
    Kada god treba da se gradi neki objekat neko se seti da postavi pitanje manjka vrtića.
    O deci pišite onda kada treba, a ne kada želite da podignete rejting!!!
    (Staka Zulu, 19. april 2019 08:48)

    # Link komentara

  105. S'obzirom koliko je brzo skupljeno ,ne da je licemerno,nego mi se sve više gadi ovaj svet ovakav kakav je....
     (lemy bond, 19. april 2019 08:46)

    # Link komentara

  106. Gadim se vremena u kome zivim, povraca mi se.
    (Marko, 19. april 2019 08:39)

    # Link komentara

  107. U ovom slucaju DA. Jer ne govorimo o nekom razvojnom projektu, pa da se poteze argument gladnih, vec o munjevitoj akciji obnove i to ne drzave pogodjene zemljotresom, vec jedne gradjevine.

    Ali ako poredimo koliko se ulupa u naoruzanje, 350 miliardi za F35, i jos vise novca u proslosti za razne sumanute projekte, ovo ce jos biti dobro potrosen novac.
    (MisterNo, 19. april 2019 08:28)

    # Link komentara

  108. Pa Notr Dam je francuski nacionalni spomenik i biser svetske kulturne baštine, a neboder pun migranata u Britaniji je zadnji korak divljih migracija koje se dešavaju u svetu. U čemu je Bangladeš sa nekontrolisanim prirastom stanovništva zaslužio 1dinar pomoći. Rađaju nove milione migranata koji se kao skakavci slivaju na okolne zemlje i ostatak sveta. Rohinje , koje svi pominju su ljudi iz Bangladeša, koji su se u talasima naseljavali u Burmu(Mianmar). Gladni nastaju nekontrolisanim rađanjem, a nestaju onako kako je to uradila Kina.
     (Pera Srbin, 19. april 2019 08:27)

    # Link komentara

  109. Milionere i milijardere imaju i te zemlje gde je glad i gde se desavaju nesrece pa neka doniraju svojim zemljama , za katedralu u francuskoj su uglavnom donirali francuzi , a i ne tako davno i francuzi su bili gladni ali su pravili revolucije i odveli zemlju na pravi put.
     (miki, 19. april 2019 08:25)

    # Link komentara

  110. Kulturna bastina jedne civilizacije je uvek bila znacajnija od ljudskog zivota. Tome zahvaljujuci su ljudi poceli da brane svoja ognjista, kuce, dvorce pa i drzave.
    Daleko od toga da pozdrzavam da ljudi gladuju i smatram da bi svet itekako trebao da vise novaca i hrane da za decu koja gladuju, ne odobravam nacin prikupljanja raspodele pomoci kakav se vodi.
    (Bacvanin, 19. april 2019 08:21)

    # Link komentara

  111. Моћна, богата елита је направила свет таквим какав јесте и какав јој одговара, па наравно неће да га мења. Једно је обновити Нотр Дам, а нешто сасвим друго изменити систем по којем планета функционише и којим су ресурси расподељени.
    (my way, 19. april 2019 08:18)

    # Link komentara

  112. Svuda isto, mi SMS-ovima lecimo decu u inostranstvu a prave se preterane fontane I novogodisnja osvetljenja, ulaze u nacionalni stadion I sta vec.
     (vlada, 19. april 2019 08:16)

    # Link komentara

  113. Jok I nije .Sramota do boga.
     (nikola, 19. april 2019 08:16)

    # Link komentara

  114. Nije licemerno. Moze se polemisati o tome da li su resursi pravedno rasporedjeni, ali onaj ko je posteno zaradio svoj novac ima pravo da ga trosi kako mu je volja. Koliko su ljudi koji kritikuju bogatase uplatili novca za gladnu decu iz Afrike u svom zivotu? Na kraju krajeva, kako mislite da se moze okoncati glad? Jedino sto mozete je da obrazujete ljude sto vise i da ih osposobite da zaradjuju samostalno. Milostinja ih cini zauvek siromasnim i zavisnim od pomoci.
    Poredjenje radnicke zgrade u Londonu i katedrale koja je od nemerljivog znacaja za svetsku kulturnu bastinu nije ni za komentarisanje.
     (Kobster, 19. april 2019 08:16)

    # Link komentara

  115. Bravo!
    (Vilana, 19. april 2019 08:15)

    # Link komentara

  116. Apsolutno su u pravu. Podržavam!
     (Ljiiljana, 19. april 2019 08:15)

    # Link komentara

  117. Apsolutno licemerno,pa pogledajte samo te slike iz Afrike!Milijardu evra za "1000" cigli i vitraze,svet je prolupao odavno.Boga raskos ne interesuje.
    (Darko Bg, 19. april 2019 08:14)

    # Link komentara

  118. Pare mogu da obnove crkvu,ali pare ne mogu da okoncaju glad,siromastvo,i ratove!
    (ajmo malo realno, 19. april 2019 08:14)

    # Link komentara

  119. svet jeste licemerno mesto jer ga vode licemerni ljudi otudjeni od samoga sebe, svoje porodice i naroda.
    (alan ford, 19. april 2019 08:13)

    # Link komentara

  120. Naravno da jeste licemerno. Veliki deo krivice tu ide i na medije koji selektuju vesti i tako uticu na to koja je vest " bitna" . Npr vest o Notr Damu se vrtela nekoliko dana po ceo dan, sa naglaskom na nju , i malo ko je mogao da ne cuje za to i samim tim i razni bogatasi su mogli lakse da dodju do nje i s obzirom da toliku medijsku propracenost osetili su se prozvanim da pomognu. Sa druge strane, druge nesrece, tragedije , narocito one koje se dese van Zapada se slabo proprate, ne daju im se na znacaju , i to se isprati u par vesti za par sati i to je to. Zaboravi se kao da se nije ni desilo. Mnoge vesti ni ne dodju do ljudi koji imaju novca da pomognu jer se prosto i ne prica o tome. To je tragedija naseg sveta. Neke nesrece, nezgode, se preuvelicavaju a neke se potpuno zanemare.
     (Neda, 19. april 2019 08:12)

    # Link komentara

  121. Bukvalno jeste
     (džigo, 19. april 2019 08:10)

    # Link komentara

  122. Totalno se slazem. Bravo za tekst
     (b92reader, 19. april 2019 08:10)

    # Link komentara

  123. Мало је поставка нетачна, у контексту да би за тих неколико стотина милиона долара могли да се нахране гладни једном? Двапут? Потребно је системско решење. Да парафразирам, немој ми давати рибу, него ме научи да пецам. Иначе говоримо о бурету без дна.
     (Јабучило, 19. april 2019 08:09)

    # Link komentara

  124. Preko crkve su bogati grešnici uvek iskupljivali svoje grehe, zato je religija i izmišljena , bas kao neka politička partija, i uzeli su svevišnjeg Bog da njime manipuliraju masama.
    Bog svima prašta pa i religioznim ljudima.
    (Slava bogu, 19. april 2019 08:08)

    # Link komentara

  125. Notr Dam je jedna unikatna gradjevina na svetu, umetnicko delo protkano istorijom evropske civilizacije. Naravno da treba da se pomogne obnova i tu je svako pokazao dozu sentumentalnosti i bio je spreman da odvoji sredstva za obnovu. Ali ne mogu imucni ljudi da resavaju svetske nepravde sirom sveta, to treba da rade drzave, UN i fondovi koji su osnovani za te svrhe, jer se ne radi o ad hoc problemu, vec je to konstantan problem gde svakog dana treba obezbediti sredstva koja su mnogo veca nego milijardu evra...
     (LudZbunjenNormalan, 19. april 2019 08:07)

    # Link komentara

  126. A kakav je čovek? Posesivan,zavidan,agresivan,nasilan,... i on je stvorio društvo shodno tim normama.
     (Ostoja, 19. april 2019 08:07)

    # Link komentara

  127. licemerje na najvišem nivou!
     (Nenad, 19. april 2019 08:05)

    # Link komentara

  128. Draga gospodo, niko vam ne brani da donirate svoja sredstva za bilo sta. Isto tako pustite ljude da svoje novce doniraju za ono sta zele.
     (jasdf, 19. april 2019 08:05)

    # Link komentara

  129. Ako pomognete deci niko za to nece znati, a to je smrt za ego vecine ljudi. Sta mislite zasto su toliko popularni Facebook i Instagram? Tamo mozete da pisete i objavljujete svakakve lepe stvari i prikazete laznu harmoniju kako bi vam drugi zavideli. Ko da za Notre Dame, o njemu ce se pisati i imace javno priznanje da je dobar covek. Ko da za decu ostane anoniman, a vecini ljudi nije stalo da nekome zaista pomogne vec da se za to i cuje. Mnogo smo koristoljubivi i sebicni.
     (vlada, 19. april 2019 08:04)

    # Link komentara

  130. Naravno da jeste.
     (NikolaD, 19. april 2019 08:03)

    # Link komentara

  131. Da. Jeste!
     (Sumadinac, 19. april 2019 08:03)

    # Link komentara

  132. Nije.
     (bob, 19. april 2019 08:02)

    # Link komentara