Predrag
pre 5 godina
Emocije su jedno ali praktičan život je drugo. Srbiji je mesto u EU.
Sreda, 17.04.2019.
07:38
Predavač na Institutu za međunarodnu politiku Univerziteta Džons Hopkins Edvard Džozef upozorava da "čvrste veze" s Rusijom nisu u interesu Srbije.
Izvor: Tanjug
pre 5 godina
Emocije su jedno ali praktičan život je drugo. Srbiji je mesto u EU.
pre 5 godina
Čovek je u pravu, ko je bio u državama EAU, uključujući Rusiju, vidi da ona ne funkcioniše, da je to samo maska za Moskovsku hegemoniju, a potencijal je toliko slab da obican narod živi jako bedno, sanja Ameriku!
To dovoljno govori.
pre 5 godina
Samo u savezu sa Rusijom Srbija ima prosperitet.
pre 5 godina
A da vas pitam,da li je i Vojvodina bila srpska zemlja.Aaa to vam ne odgovara,a Kosovo koje je vekovima nastanjeno Albancima,to smatrate svojom zemljom.
(kosovar,
Кад већ питаш јест била је и сада је српска земља. Него како си ти Косовар и кажеш живите на Косову вековима пре нас кад је Косово српска реч као и назови свих места на Косову? Да не причам да смо и Скадар градили ми, а ви за толике хиљаде година ни најмањи споменик немате. Онај Билу Клинтону вам је најстарији и најимпозантнији.
pre 5 godina
Savetodavna uloga predavača američkih akademskih institucija jeste prilično nagnuta, kao i nesuvisla. Evropska unija treba da prevrednuje svoje bilateralne odnose, kao i multilaterlne severnoatlantske, pogotovo nakon kukavičjeg jajeta u vidu Bregzita. Evropska unija treba da se odluči kakao dalje, kako napred, s obzirom na početne tektonske promene na svetskoj političko-ekonomskoj sceni, koje će biti sve izraženije. Srbija u svemu tome ne remeti ništa svojim potencijalnim članstvom u ekonomskoj uniji koju čine Ruska federacija i deo zemalja bivšeg SSSR-a. Uostalom, politika proširenja (ne u bukvalnom smislu) EU na geografsku teritoriju evropskog kontineta, sve do reke Ural, izvorno, nije američka strategija, već svakako evropska. Smatram da će dominacija SAD u svetu, uključujući i staru damu Evropu, kao nekakav resantiman za prošlost - II svetski rat, uskoro prestati. Jer, sve ima svoj početak, kao i kraj.
pre 5 godina
Realno, čovek je u pravu. Sad, to što u proseku Srbi glasači ne vide dalje od nosa, to je naša tragedija. Kakva Rusija, kakvi bakrači.
pre 5 godina
Meni nije jasno to sto kaze da cemo ulaskom u uniju sa Rusima postati siromasni? Mi smo druze vec odavno siromasni, tj siromasni smo vec trideset godina, tj onoliko koliko ja pamtim, trebao si da zaigras na drugu kartu.
(Mikica, 17. april 2019 11:09)
Mikice, druže, verovao ili ne mi ne spadamo u siromašne već u srednje razvijene zemlje. Znam da je to iz naše perspektive teško razumljivo, ali je tako. Mi koji se sećamo perioda 91-98 znamo kako zaista izgleda siromaštvo i zaista bi voleli da ga izbegnemo ponovo, a bojim se da će nas ovaj šalabajzer vratiti tamo samo da bi zadržao vlast makar bili članovi i neke evroazijske unije ili kako se već zove....
pre 5 godina
A da vas pitam,da li je i Vojvodina bila srpska zemlja.Aaa to vam ne odgovara,a Kosovo koje je vekovima nastanjeno Albancima,to smatrate svojom zemljom.
(kosovar,
Vekovima kazete ?! A kako se niste emancipovali kroz tolike vekove? Kosovo je srpska zemlja, a vi pricajte sta hocete, vi ste se nastanili na srpskoj zemlji kad ste dosli ko zna odakle.
pre 5 godina
@Nikolaaa
Razumem te druže, ali bi bilo dobro da raskrstiš sa iluzijom da mi imamo izbor izmedju EU+NATO i sadašnjeg stanja. Status quo nije opcija. Naš izbor je izmedju EU+NATO i izazivanja ogromnih problema sa svih strana.
Ukoliko odaberemo "ponos i pravdu", neminovno nam sledi pogoršanje odnosa sa svim susedima, Zapad će podržati sve naše unutrašnje sukobe, Rusi neće ostati po strani, autoritarna vlast će moći da se održava smo još gorim autoritarizmom i vrlo brzo ćemo se naći u stanju užasne diktature, na granici krvoprolića. Mladi nam već beže, a bežaće još više jer će ovde prosperirati samo ološ, i to jedino na krilima tog tvog ponosa i osećanja pravde.
Razmisli dobro pre nego što kreneš da osudjuješ ljude koji smisao života vide u miru, sigurnosti i sreći.
pre 5 godina
Naravno, opet u komentarima zavladao srpski ponos i inat. Kako je to smiješno u 21. vijeku. Sva mladost ode u Evropsku Uniju i NATO, nestaje ljudi naočigled, ali bitno je da proradi inat. Koja budalaština, koje ignorisanje činjenica. Ali kao da je to bitno, mladi su budale, oni ne znaju da je budućnost u Rusiji.
pre 5 godina
Zivim na zapadu i ne uklapam se u tvoje procene.
1. Kada bi Srbija zatvorila svoje granice za proizvode iz Evropec i njih zamenila ruskim i kineskim, svrha odlazka na zapad ne bi imala smisla, krediti za nekretnine vezani za rublju ili juan bili bi stabilniji i nbs ne bi morala da se zaduzuje.
2. Isto kao pod 1, i to uje sto roba EU ima monopol i reklamnu kampanju jos iz 80-ih, dopustenu u zemlji cime se ubijala domaca indusrtija. Ima li ruskih televizora da se prodaju u Srbiji?
3. Dovoljno sam dugo na zapadu da mogu da uporedim. Rusi su u smislu kulture na prvom mestu pa 2-3 mesta prazno pa francuzi, pa deset mesta prazno pa ... Srbi su odlicni, a rusi jos bolji.
(nato spinerima, 17. april 2019 10:31)
Ziviš na zapadu da bi dolazio mercedesom u Srbiju i hranio ego, a nama savestuješ da jedemo korenje. Što nisi otišao u Kinu da radiš u fabrici Epla za 200$?
pre 5 godina
Mi smo jedan slep,naivan i zatucan narod. Ne bi trebalo da se vodimo emocijama vec interesima kako da bolje zivimo, prosperiramo, a ne da zivimo u nekim mitovina, bajkama i da gledamo u proslost. Kako su mogli francuzi i nemci i japanci i amerikanci posle svega da se okrenu buducnosti a mi ne mozemo? Pazite, te navedene drzave su najace drzave u svakom smislu... Kod nas je problem svest i mentalitet...
pre 5 godina
@nato spinerima, , ti sve što pišeš nikako se ne uklapa u tvoj "dugogodišnji život na Zapadu". Što ne dođeš i ti da uživaš u tom tržištu zatvorenom za zapadne proizvode i s ruskim televizorima, koje Srbiji preporučuješ?
pre 5 godina
(HanSolo, 17. april 2019 11:35)
Retko dobar komentar koji sam procitao u zadnje vreme. I ono sto si napisao je odmah dokazano kroz broju minusa u odnosu na pluseve koje si dobio.
Problem je sto svi koji ti daju minuse imaju pravo glasa na izborima. A jos veci problem je sto su jako slabo edukovani, pa im moze da prodajes maglu. I tako oni nastavljaji da veruju u mitove sa jedne strane i biraju one koji nam ih i dalje prodaju. I tako u krug.
pre 5 godina
Turska je pravi primer kako vi to vesto radite, samo sto ste sada i sami u problemu jer radna snaga koja je na Angelin poziv stigla pokazuje zelju da radi Neke druge stvari a ne one koje ste im Vi namenili - slicno je i u USA , vec sada je vecinsko stanovnistvoiz tzv. latinske Amerike - pa lomovi ce tek da krenu !
(Stanko, 17. april 2019 08:46)
Gluposti. Latinoamerikanaca ima oko 15%, Afroamerikanaca 13%, belaca je 69%, dok su ostali na 3%. U sve se razumeš, a pojma nemaš.
pre 5 godina
Evo me na Krimu, ova zemlja je procvetala od povratka u RF - za 4-5 godina je promenila bukvalno celokupni opis.
Standard, kako licni, tako i drustveni je 2-3 puta veci od Bugarskog koja je u EU
Perspektiva poluostrva u RF se ne moze ni porediti sa onom zemljom ciji je deo bila, a Ukrajina masta o EU
Po Srbi sami procenite
pre 5 godina
Amerikanac je pravu, ma kako neprijatno zvučalo. U zadnjih par ratova Rusi se nešto nisu pretrgli da nam pomognu. Ne mogu ni sebi.
pre 5 godina
A zašto je loše imati jakog saveznika? (nnidza, 17. april 2019 08:59)
Rusija "jak saveznik" - a ruska vojska pobegla sa Kosova. U kakvim mastanjima vi zivite.
pre 5 godina
kosova
Kad je neko naseljen negde vekovima, obicno ostavi za sobom kulturno-istorijske spomenike te naseljenosti! Izgleda da su Albanci neki fenomen i izuzetak u odnosu na celo covecanstvo! Tako mozete baljezgati i da ste naeljavali Stari Egipat, koga briga za dokaze... Na tvoju veliku zalost postoje pisani dokazi, pa cak i strani izvori o tome kada su i kako naseljavali i u kom broju! U ne tako davno vreme, bilo ih je tek stotinak kuca na Kosovu!
pre 5 godina
Meni nije jasno to sto kaze da cemo ulaskom u uniju sa Rusima postati siromasni? Mi smo druze vec odavno siromasni, tj siromasni smo vec trideset godina, tj onoliko koliko ja pamtim, trebao si da zaigras na drugu kartu.
pre 5 godina
rečeno nam otvoreno...na nama je da biramo...verovatno ćemo u korist naše štete....mladi nam odoše na zapad a mi fantaziramo nešto...šta reći...
pre 5 godina
Nažalost u Srbiji je oko 70% ljudi za savez sa Rusijom.
pre 5 godina
stvar je prosta...samo smo mi tupavi...
pre 5 godina
evo me u Poljskoj, ova zemlja je procvetala od ulaska u EU - za deset godina je promenila bukvalno celokupni opis. Kad me cuju da Srbija stremi vise ka Rusima, oni su u neverici i kazu da se ne bi vratili njima ni po ceni nuklearnog rata...Pa sad vi Srbi sami procenite...
pre 5 godina
Nama treba biti prioritet EU i NIŠTA DRUGO. NI Amerika Ni Rusija! Sve je čovek LEPO rekao. Voleli mi to ili ne.. Niko nije lud.. Zašto da dolaze sa investicijama nekome koji nemaju intres isti.. Pa to niko ne radi ni na privatnim nivou a kamoli na državnom..
Nego mi smo teško oštećeni sa tvrdoglavnosti i glupim odlukama.. Mnogo mi je žao.. Francuzi mogu sa Nemcima I obrnuto.. Japanci sa SAD.. Mi smo uvek nenormalno nešto ekstra glupi.. Za nas nema budućnost sve dok ne razumemo da nam NISU Rusi prijatelji! Dok ne razumemo da svet nije osnovan nad prijateljstvu nego interesu budućnosti svoje države, uvek će mo biti gubitnici! Čerčil je to vrlo tačno rekao jednom..
Kad će mo postati ujedinjeni i pametni!??
Nama je mesto u EU i u NATO, voleli mi to ili ne.. Svi će sad, "pa mogu Švedska, Austrija i Švajcarska bez NATOA"? Za Austriju bi Nemačka zaratovala, za Švedsku NATO zato što su manje, više NATO ali ne član.. Švedska učestvuje u sve veće manevre već.. A Švajcarska bi se branila po svakoj meri zbog kapitala velikih država koji oni poseduju.. A ko će štiti moju otadžbinu Srbiju? Rusi..? Oni ne bi!! To je samo priča nama da nam zamažu oči pa da nas posle izkoriščava! Prosto ko pasulj svima sem Srbima..
Gde je naša pamet ostala samo bog zna, ali izgleda da i on diže ruke od nas.. Ni bog ne može pomoći nekome ko se odredio na samouništavanje
Retko čudno se ponašamo.. Bez glave i verujemo bez sumnje našim političarima a oni gledaju svoj sobstveni intres.. Njima Rusi pašu da zadrže svoje stolice ali moj omiljeni Srpski narod će da pati od tih parazita!!
Svima želim lep dan.
pre 5 godina
A da vas pitam,da li je i Vojvodina bila srpska zemlja.Aaa to vam ne odgovara,a Kosovo koje je vekovima nastanjeno Albancima,to smatrate svojom zemljom.
pre 5 godina
Zasto ove nase glavonje ne urade analizu mogucih desavaja na Kosovu za predstojecih desetak godina sta ce se desit ako Srbija bude clan NATO-a i sta ce biti ako postane satelit Rusije? Sve vise mislim da bi Albanci izvrsili kolektivno samoubistvo ako pristupimo Nato-u a u suprotnom uzece sve do Nisa uz blagoslov iste te Rusije.
pre 5 godina
Srbija mora da ide napred jer je jasno na primerima Ceske, Poljske, Rumunije, Madjarske, kolika je razlika biti pod Rusima i biti clan Evropske Zajednice.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Misionar, 17. april 2019 08:11)
Bio 8 dana sluzbeno u Volgogradu, bio u skoro svim zemljama Europe o Beogradu nekoliko puta.
Volgograd je cca velicine Beograda i ako je to cemu tezite mogu samo rec sretno...jer majke mi trebat ce vam je.
Za mene Bg je EU prema Rusiji i Volgogradu.
Pozd i pametno birajte put, zivot je kratak.
pre 5 godina
"On ističe da to ipak nije najveća prepreka sporazumu Beograda i Prištine, već da se tu radi o potrebi vizije i hrabrosti u političkom smislu lidera."
Hajde da, polazeci od ove recenice, posmatramo viziju i hrabrost iz ovog ugla:
Lideri kosovskih Albanaca uz podrsku Amerike odluce se da pruze ruku Srbiji i, u duhu evropskih integracija, ostanu u zajednickoj drzavi sa Srbijom. Time i jedni i drugi saljemo poruku da smo spremni za prosirenje Evropske unije, a stvaramo i vece zajednicko trziste, nego da Kosovo postane posebna drzava. Slicno primeru Grcke i Severne Makedonije, mozemo promeniti ime nove drzave u, npr. Ujedinjena Srbija.
Ovo bi bilo daleko lakse i prirodnije resenje. Amerika i onako direktno komanduje kosovskim liderima sto oni sami sa radoscu priznaju. Neka im zada ovakvu komandu, mi nemamo nista protiv. Ako im Amerikanci narede, oni ne da nece praviti nikakve probleme u ovakvoj zajednickoj drzavi, nego ce biti prvi da je brane. Takodje, u eri globalizacije, kakvu sansu ima mala ekonomski najnerazvijenija balkanska drzava? Bez pristupa savremenim tehnologijama, bez vaznih puteva koji preko nje prelaze i bez izlza na more. Kako da se Kosovo samostalno razvije?
A sto se tice Rusa, ako bi nam Amerikanci na ovakav nacin pomogli oko Kosova, Rusa se vise niko ne bi secao. Mi smo ih se i 1948. odrekli na radost celog Zapada, dakle mogli bismo i opet ako taj Zapad uradi nesto dobro za nas.
Eto ideje za razmisljanje uvazenom profesoru...
pre 5 godina
U EU necemo uci NIKAD ako ne budemo dali Kosovo to je valjda svima jasno, e sad vidim da bi ga ovde svi olako dali samo da zive bolje i to je pod znakom pitanja dal cemo ziveto bolje , ja koji sam ziveo na Kosovu za vreme rata, gde su padale bombe puno blize nego u BGu i ostalim gradovima, ja koji sam video kako mladi od po 20 god (20 njih) u grupama tuku stare i iznemogle da se brane od po 60 god stare Srbe, ja koji imam nestale rodjake o kojima se i dan danas nista ne zna, olako bi ga dali gospodo Srbi, jer nije bilo u vasem dvoristu to, jer ste zaboravili istoriju slavnih Srba koji su se borili i izginuli za to isto Kosovo , zaboravljate manastire, gledate samo vlastiti zivot i da, zarad vlastitog lepseg zivota prodali biste obraz, ponos i stupili i poklonili bi se onima koji su nas bombardovali, poklonili bi se teroristima samo zato sto ste ocajni i slepo verujete da ce EU doneti nesto specijalno, nece doneti NISTA, barem nista drasticno. Sto se tice ostalih Rusa, Kine itd, slazem se da svi oni rade u vlastitom interesu ali nas nisu bombardovali i ubijali i to je put pravde, makar bili bez para i siromasni ja svoj ponos ne bih izgubio jer znam sta sam osetoo na vlastitoj koji a da ste i vi delic osetili istog (sto vam nikad ne bi zeleo) ne bi sad ovako olako davali ni to Kosovo ni svoj ponos zarad "MOZDA" boljeg zivota. Pozdrav i sto se mene tice Kosovo je Srbija, ne bih im dao ni delic Kosova, Kosovo bih proglasio okupiranom teritorijom i zavrsio ovo ucenjivanje.
pre 5 godina
Rec je o propagandisti, primeru nacionalistickog USA rezima. Ima razumnih elemenata sto kaze, ali je tragikomicno poredjenje odnosa Srbije i Kosova sa Makedonijom i Grckom. Inace, to sto prica je samo kroz prizmu americkih interesa i borbi protiv Rusije, a ne interesa Srbije. Naravna da Srbija mora da bude bliska sa EU, ali je potrebno i da gaji dobre odnose i sa Rusijom. Jedino sto mi se svidja kod Vucica je taj balans izmedju istoka i zapada, ali verovatno i to nece moci doveka.
pre 5 godina
Od Rusa volim samo njihovu salatu.
pre 5 godina
Ovo su veoma teške ocene, koje se zasnivaju na permanentno zategnutim odnosima izmedju Zapada i Rusije, a posto se svakome jasno da takva situacije ne može trajati u nedogled, ocene su pogrešne.
Po ovome liku, najbolje bi bilo da Srbija, dok je "saveznici" do kraja ne očerupaju, dakle ono što od nje ostane, udje u NATO i da učestvuje u napadu na Rusiju
pre 5 godina
Mi smo narod koji svoje odluke donosi srcem.Ponekad to i nije u našu korist.Težimo da sačuvamo dostojanstvo.(ono nije baš uvek povezano materijalnim vrednostima)Mislim da ce sve više naroda ici u tom pravcu.Dvostruke mere,bahatost,kolonijalizam "velikih sila"sve više bode oči malum naeodima koji nežele takve vrednosti.
pre 5 godina
Belorusi zele da pobegnu odatle. Moldavija zeli da pobegne odatle, Ukrajina - znamo vec. Ako zelis da upropastis zemlju kompletno - to je pravi nacin.
pre 5 godina
Srbija uvek uradi ono sto je najgore za nju!
Znaci mozemo ocekivati ulazak u tu organizaciju!
pre 5 godina
пазите шта желите: када бог хоће да казни, почне да испуњава жеље
pre 5 godina
Uvek mi razgali srce briga Vasingtona za ostatak sveta. Oni ne moogu da gledaju kako se drugi muce i uvek imaju spremna resenja. Dirljivo, nema zbora!
pre 5 godina
Nikada u savez sa Rusijom. To bi nam bio poslednji ekser u kovcegu. Srbija nema ekonomski interes i kada bi nam sve evropske kompanije otisle iz Srbije, zamislite samo na sta bi licili za kratko vreme. Samo EU i evroatlanske integracije kao i ostale zemlje.
pre 5 godina
Ne treba sumnjati da će Srbija izabrati najgore moguće rešenje što se radi u kontinuitetu od 90-tih do danas pa je normalan svet (Češka,Poljska,mađarska, slovenija čak i rumunija) otišao daleko a mi u talogu i blatu.
pre 5 godina
Srbija civilizacijski i geografski pripada Evropi, što smo mentalno i organizacijski bliži ovim despotijama rusko-azijskog tipa to je pitanje za nas same. Ko nam brani da uredimo društvo po meri čoveka , da vlada pravo, da nema korupcije, da smo obrazovani ,da iskorenimo siromaštvo, da se kulturno uzdignemo , da se materijalno obogatimo , ko nam je kriv?? Nego volimo da mislimo kako će nam to neko na tacni.
pre 5 godina
Veoma jednostavno:
1.) Niko normalan ko je hteo bolje da zivi nije otisao u Rusiju, svi su otisli na zapad.
2.) Svi ovi sto profesionalno Srbuju, poput tog Obradovica, pare koje dobiju za to trose na robu koja dolazi sa zapada.
3.) Ti ljudi sto velicaju Rusiju treba da se oslobode kompleksa da nisu dovoljno dobri za Zapad i da mogu bolje nego da se identifikuju sa nazalost isto jadnim Rusima.
Srbija mora da ide napred jer je jasno na primerima Ceske, Poljske, Rumunije, Madjarske, kolika je razlika biti pod Rusima i biti clan Evropske Zajednice.
(Misionar, 17. april 2019 08:11
Zivim na zapadu i ne uklapam se u tvoje procene.
1. Kada bi Srbija zatvorila svoje granice za proizvode iz Evropec i njih zamenila ruskim i kineskim, svrha odlazka na zapad ne bi imala smisla, krediti za nekretnine vezani za rublju ili juan bili bi stabilniji i nbs ne bi morala da se zaduzuje.
2. Isto kao pod 1, i to uje sto roba EU ima monopol i reklamnu kampanju jos iz 80-ih, dopustenu u zemlji cime se ubijala domaca indusrtija. Ima li ruskih televizora da se prodaju u Srbiji?
3. Dovoljno sam dugo na zapadu da mogu da uporedim. Rusi su u smislu kulture na prvom mestu pa 2-3 mesta prazno pa francuzi, pa deset mesta prazno pa ... Srbi su odlicni, a rusi jos bolji.
pre 5 godina
Ja ne znam ni za jedan problem na Balkanu u poslednjih 300 godina koji se rešavao a da nisu prste umešale velike sile, tako da i ovo možemo posmatrati u kontekstu procene Srbije ko će u narednih 10 tak godina biti dominantna sila na Balkanu.
pre 5 godina
Svi vi, kojima je Kosovo identitet, pravac na Kosovo, ima mnogo praznih srpskih sela gde možete da razvijate identitet! Kosovo je postalo identitet Srba u drugoj polovini 19. veka, nažalost. Kamo sreće da su Sremski Karlovci, Novi Sad i Sent Andreja postali i ostali identitet Srbije i Srba.
pre 5 godina
Kako neshvatate, za nas siromašne narode i tkz. patriote Rusija je Amerika
pre 5 godina
Mi smo ropski narod koji uvek shvata slobodu kao izbor gospodara. I oni koji odu iz Srbije kao i oni koji ostanu, stalno traže samo boljeg gospodara koji će da ih voli. Ko takve može da voli?
pre 5 godina
Više nisu u interesu Amerike. Za nas, ko zna, možda bude bolje, možda bude lošije. Budućnost pripada istoku, tako da moje mišljenje je da treba tamo da se šlepamo.
pre 5 godina
Dublji je problem. Volim i ja Ruse. Nije sporno. Ali sam po svemu drugom Zapad. Volim i Englesku, Irsku, Francusku, Italiju, Španiju... Centralnu Evropu slabo kapiram. Suviše su autistični za moj ukus. Ovo ostalo mi je blisko i drago. I šta ćemo sad? Sa mnom se ne slažu ni Bosko ni Čeda.
pre 5 godina
Nikada nisam bio rusofil i zbog toga sam cesto imao zucne rasprave sa prijateljima, Ali Rusi nikada nisu dovodili u pitanje fizicki i ekonomski opstanak sepskog naroda. Amerikanci jesu. Da Evropa ima snage da otkaci amere, ja bih bio svim srcem za To da se priblizimo EU. Ovako o evropi odlucuju anglosaksonski kauboji i cela ta prica oko naseg ulaska u EU je uslovljena time da se povinujemo americkim zahtevima. Sve dok se EU me oslobodi americkog karma, evropska polítika vodice se iz Vasingtona a EU ce biti Americka
kolonija. Srbi od dva zla moraju da izaberu manje, a Rusia je predaleko. Plasim se da nas opet ne ostave na cedilu kao onomad kad potpisase mir sa turcima pa gledase na drugu stranu dok su nas ovi gazili. Srce mi kaze Ameri ne, razum mi kaze ni Rusi. Moracemo da prihvatimo lose resenje bilo kako bilo. Teska srca uz EU bila kakva bila, bolja je za zivot od kinesko ruske price. Valjda ce i Ameri jednog dana da skviknu. Nicija nije do zore gorela.
pre 5 godina
ako je tako onda idemo u istočni savez , nas pravi ludim koliko vidim sve vreme..
pre 5 godina
U pravu je, pogledajte malo unazad u tu istu istoriju i pronađite mi tu ogromnu rusku podršku. Pa Maršalov plan posle 2 svetskog rata je više pomogao obnovi i izgradnji Jugoslavije i Srbije nego li sav ruski novac do sad. Kada nećeš sa moćnim zapadom i s istim igraš žmurke šta si očekivao da nas ljube? Otreznimo se više od ruske votke i daj da spašavamo šta se spasiti može, pa je li vi ljudi stvarno mislite da mi u ovom trenutku možemo da ratujemo i nešto na taj način postignemo? Ode nam mladost odavde a gde vrv u Rusiju? Zar da večito budemo evropska rupa za otpad? Probamo pa ako ne valja opet se lako vratiš u blato u šta naravno sumnjam...
pre 5 godina
Bas me briga bre za identitet, sa Kosova hocu ugalj, olovo i cink! Kada to postane srpski princip u politici, e onda cemo moci da se izvucemo iz ovoga. Da ne pominjem da dugo cekam dan da se vlada ove zemlje jasno izjasni da Srbiju vodi ka zapadu i zapadnim vrednostima, odnosno da radi na transformacijama koje bi ove vrednosti ucinile bliskim obicnim ljudima!! Taj dan sa ovkvim razvlacenjem probelma kkosova ne moze da dodje uskoro, a siguran sam da mnogi u valdi uzivaju o voj cinjenici. Dakle, razlaz odavde i vidimo se negde po gastarbajterskim rupama.
pre 5 godina
Niste fer prema Srbima! Samo nas ponižavate i gazite a hoćete da budemo zagledani u vas. Neopisivu nepravdu sprovodite prema Srpskom narodu!!!
pre 5 godina
Intenzivna religiozna saradnja sa Rusijom je srpskom narodu uvek donosila samo i iskljucivo zlo.
pre 5 godina
Ni Rusija ni Amerika. Recimo da u najnerealnijem scenariju Albanci kazu evo vam Kosovo, pogresili smo, sta da se radi. Sta cemo sa Bondstilom? Rusi ce uci kopneno na Kosovo i napravicemo mali Vijetnam ovde? Ljudi zanemaruju cinjenicu da Kosovo postoji samo zbog toga sto SAD zeli da bude sto blize Rusiji i kao posledica rasturanja Jugoslavije na 6 (7) malih bednih drzava na celu sa politikom u potpunosti zavisnom od stranog uticaja. A stranom uticaju je u interesu da ovaj prostor bude septicka jama Evrope gde drzava i kriminal idu ruku pod ruku. Bilo im je u interesu i da rat bude sto krvaviji kako nam ne bi palo na pamet da se ujedinimo opet i uspeli su u tome. DOS snosi ogromnu krivicu za sve sto se desava pa i za ovu vlast. Djindjic je dosao preko tog istog zapada na celo drzave a kada je hteo nesto konkretno da menja iz korena ubijen je da od istih pocinilaca ali duboko sam uveren da je naredba stigla od te iste Nemacke i zapada jer jednostavno im je u interesu da ovde bude glib.
pre 5 godina
zaao mi je sto Srbija ne koristi dovoljno tu situaciju oko Rusije. U sustini srpski narod hteli ne hteli jeste zapadno orijentisan. Vise ljudi zna engleski nego ruski. Gledaju se zapadni filmovi a ne ruski. Slusa se zapadna muzika a ne ruska. Ne treba ih se odricati skroz ali zna se gde nam je mesto.
pre 5 godina
Sta nam vredi savez sa vama kad ce Balkan ostati Balkan,Balkan u glavi. Samo ko ode moze da se promeni :(
pre 5 godina
Ko boga vas molim ameri, dosta nam je vašeg tutorstva, brinite se za vašu kuću, ostavite svet da živi svoj život. To bi bilo najbolje i za vas.
pre 5 godina
Treba iskljuciti emocije i ukljuciti mozak (sto Srbima i jedno i drugo tesko pada....)
Da, Amerima mnogo toga zameramo, ali setimo se, da li Rusi, privlačeci nas u svoju sferu uticaja, gledaju naš, ili isključivo sopstveni interes? Gde beže naši kad (Karic, Mira Markovic, Marko Milosevic...)? U Rusiju! Ko im tamo daje azil? Opet Rusija....
Kako su se provele Madjarska, Poljska i ostale, dok su bile pod ruskim patronatom? Znamo....Jedva su čekale da se oslobode "bratskog" ruskog zagrljaja...
Zato, svidjalo se to nama ili ne, profesor je u pravu.....
pre 5 godina
Ovo što govori ovaj čovek nema veze sa našim nacionalni interesom, pa normalno je da se Srbija okrene sili koja je podržava i štiti. Vreme je da prestanemo da slušamo one koji nam ne žele dobro...
pre 5 godina
Interesantno kaze deca ce im biti siromašna.Pa mi smo vec siromašni digoh za prosli mesec 34 crvene.Nijo to samo sad tako je bilo i ranije.Radim od 1997 uvek ista prica od vremena SPS, DOS do sad ovih likovi se menjaju sustina ostaje ista radimo za minimalac barem vecina a cene su otisle u oblake tako da... Mozda se neko nekad pojavi ali sumnjam...
pre 5 godina
Rusi,daleko vam lepa kuća.Slovačka Češka Mađarska Rumunija.......otarasile su se njihivih kandži i sad su za nas Švajcarska.....a vi lupetajte do mile volje.Navikli smo da p.šam. uz vetar.
pre 5 godina
Kako je moguće uopšte tražiti kompromis i ili savez sa onima koji nas zadnje tri decenije sankcionišu,kažnjavaju i ubijaju?
To zemljaci prosto nije normalno,a Srbija je izdržala i preživela mnogo gore.
Kinezi će za još jednu deceniju kupiti ceo svet,tako da savez sa njima i Rusima je potpuno normalna stvar.
Kako ne vide pojedinci da se EU raspada i da su u svim članicama popularne desničarske partije koje će ubrzo i doći na vlast u mnogim zemljama? Sada je došlo doba istoka (kineza) i Rusije.
Amerika se lagano ali sigurno bliži kraju.
pre 5 godina
Toliko o slobodi ...
pre 5 godina
Sve se svodi na interes medju ovih ljudima.
pre 5 godina
Veoma jednostavno:
1.) Niko normalan ko je hteo bolje da zivi nije otisao u Rusiju, svi su otisli na zapad.
2.) Svi ovi sto profesionalno Srbuju, poput tog Obradovica, pare koje dobiju za to trose na robu koja dolazi sa zapada.
3.) Ti ljudi sto velicaju Rusiju treba da se oslobode kompleksa da nisu dovoljno dobri za Zapad i da mogu bolje nego da se identifikuju sa nazalost isto jadnim Rusima.
Srbija mora da ide napred jer je jasno na primerima Ceske, Poljske, Rumunije, Madjarske, kolika je razlika biti pod Rusima i biti clan Evropske Zajednice.
pre 5 godina
dobri moj Džozefe, nalupeta se ti ovde kvalitetno.
pre 5 godina
Zato smo i tu gde jesmo. Vecito pogresna politika.
pre 5 godina
Rusi nam daju naznaku šargarepe... kakvu takvu, ali je bar daju. A kauboji su nam poslednjih 30-ak godina davali isključivo štapove, tj. motke sa onim ... na vrhu.
pre 5 godina
Kakve veze ima Makedonija i Grcka koje su Makedonske gradjane doveli do usijanja zbog imena severna Makedonija ovo je u Srbiji nesto drugo ovo je oduzimanje teritorije 17% srpske zemlje KiM.
pre 5 godina
Ma toliko smo odmakli u pregovorima sa EU, samo sto nismo usli hahah.
pre 5 godina
cvrste veze su izgleda samo eliti ovde od koristi Kad se ovde izmafijase I nakradu,pobegnu tamo a oni ih stite.
pre 5 godina
izmedju dve vatre...ali treba shvatiti da nisu ni Ameri ni Rusi nasi prijatelji i potom da izaberemo jedinu normalno opciju sto sigurno nije ova evroazijska boranija...
pre 5 godina
A za šta to otvara prostor? EU nikada neće prestati da ucenjuje Srbiju i nikad je neće primiti. Na kraju štapa nije čak ni šargarepa nego srednji prst.
Nema priznanja kosova. U EU vlada čist nacionalizam...građani prvog, drugog, trećeg reda...jel to najbolje za Srbiju?
pre 5 godina
С обзиром на чињеницу да Запад подржава исламске терористе на Косову и Метохији као и на чињеницу да подржава све антисрпске суседе, да не помаже Србији ни на један реалан начин (кредити и штап и шаргарепа нису помоћ), који избор Србија има? Када би заменили улоге, какав би предлог дао уважени професор? Да рецимо Ал Каида финансира улазак Америке у неку арапску Унију, да ли би Америка рекла да је то у реду? Русија није учествовала у уништењу Србије нити Југославије, није ширила антисрпску хистерију и пропаганду, не подржава даље уништење Србије. Америка све то ради. Како онда ми да се поставимо према Русији, а како према Америци?
pre 5 godina
Vi ste Srbiju već poslali na put bez povratka kakav cinizam i nemoral strašno
pre 5 godina
Srverna Makedonija i Crna Gora su kupile status kvo svojom odlukom o pristupu NATO-u. Gledace mirno kako čerupaju Srbiju, uništavaju i prisvajanju kulturnu baštinu. Srbija je žrtveno jagnje Zapada, zemlja za potkusurivanje... A zašto je loše imati jakog saveznika? Da se problemi nezadovoljne Albanske zajednice ne prenesu u SM i CG? Biće, biće...
pre 5 godina
Od te evroazijske unije neka koristi za Srbiju, jer Rusija je tek na 11. mestu za izvoz iz Srbije, a Kine nema ni na spisku.
Skacemo sebi u stomak sa tim Istokom, dok nam deca odlaze na Zapad jer ovde nemaju buducnost.
pre 5 godina
Dovoljno je pogledati za kakav medij ovaj tip daje izjavu - za propagandnu trubu Vasingtonskog rezima - "Glas Amerike". Rezim u Vasingtonu pljacka sopstveni narod, zvanicna statistika kaze da 40% odraslih ne mogu da priuste $400 u nuzdi, a ovde prica o nekoj politici u Evropi i Aziji. Bilo bi mu pametnije da pazi da mu kod kuce ne krene revolucija osiromasenih masa belih anglosaksonskih proteststanata.
pre 5 godina
Turska je pravi primer kako vi to vesto radite, samo sto ste sada i sami u problemu jer radna snaga koja je na Angelin poziv stigla pokazuje zelju da radi Neke druge stvari a ne one koje ste im Vi namenili - slicno je i u USA , vec sada je vecinsko stanovnistvoiz tzv. latinske Amerike - pa lomovi ce tek da krenu !
pre 5 godina
Zna vučić to dobro i njegova politika vodi u tom pravcu !
Da je želja srbije , odnosno njenih političara, prijem u EU mi bi danas bili kod nekih 15 do dvadeset što otvorenih što zatvorenih poglavlja A NE KOD TRI ILI ČETIRI!
I nije ni bitno , još koju godinu i ostatak naših mladih građana DOSELIĆE SE NEGDE VAN SRBIJE a onda vučić i ostatak SNS-ovaca mogu sami sebi da mile volje da vladaju!
pre 5 godina
ti pricas nesto o istoriji i nacionalnom identitetu na ovim prostorima, pa ovo ovde je duze bilo pod turskom upravom nego sto tvoja drzava postoji. joooj kad ameri da pametuju o evropskoj istoriji a postoje 300 godina
pre 5 godina
Ovaj ili ne razume ili se pravi lud. Kaze nije Kosovo identitet nego istorija? Hoce ljudi da nas ponize po svaku cenu. Ispade pitanje oko imena drzave vaznije od 15% teritorije. Pa samo ja sam promenio tri imena drzave u kojima sam ziveo (Jugoslavija, SCG i Srbija) i ne osecam to udarom na identitet, ali Kosovo osecam delom svoga srpskog identiteta.
pre 5 godina
Pre bi rekao da je sada EU i SAD na potezu!
pre 5 godina
Шаљивџија.
pre 5 godina
Ovaj ili ne razume ili se pravi lud. Kaze nije Kosovo identitet nego istorija? Hoce ljudi da nas ponize po svaku cenu. Ispade pitanje oko imena drzave vaznije od 15% teritorije. Pa samo ja sam promenio tri imena drzave u kojima sam ziveo (Jugoslavija, SCG i Srbija) i ne osecam to udarom na identitet, ali Kosovo osecam delom svoga srpskog identiteta.
pre 5 godina
Ma toliko smo odmakli u pregovorima sa EU, samo sto nismo usli hahah.
pre 5 godina
С обзиром на чињеницу да Запад подржава исламске терористе на Косову и Метохији као и на чињеницу да подржава све антисрпске суседе, да не помаже Србији ни на један реалан начин (кредити и штап и шаргарепа нису помоћ), који избор Србија има? Када би заменили улоге, какав би предлог дао уважени професор? Да рецимо Ал Каида финансира улазак Америке у неку арапску Унију, да ли би Америка рекла да је то у реду? Русија није учествовала у уништењу Србије нити Југославије, није ширила антисрпску хистерију и пропаганду, не подржава даље уништење Србије. Америка све то ради. Како онда ми да се поставимо према Русији, а како према Америци?
pre 5 godina
dobri moj Džozefe, nalupeta se ti ovde kvalitetno.
pre 5 godina
Rusi nam daju naznaku šargarepe... kakvu takvu, ali je bar daju. A kauboji su nam poslednjih 30-ak godina davali isključivo štapove, tj. motke sa onim ... na vrhu.
pre 5 godina
Veoma jednostavno:
1.) Niko normalan ko je hteo bolje da zivi nije otisao u Rusiju, svi su otisli na zapad.
2.) Svi ovi sto profesionalno Srbuju, poput tog Obradovica, pare koje dobiju za to trose na robu koja dolazi sa zapada.
3.) Ti ljudi sto velicaju Rusiju treba da se oslobode kompleksa da nisu dovoljno dobri za Zapad i da mogu bolje nego da se identifikuju sa nazalost isto jadnim Rusima.
Srbija mora da ide napred jer je jasno na primerima Ceske, Poljske, Rumunije, Madjarske, kolika je razlika biti pod Rusima i biti clan Evropske Zajednice.
pre 5 godina
Vi ste Srbiju već poslali na put bez povratka kakav cinizam i nemoral strašno
pre 5 godina
Dovoljno je pogledati za kakav medij ovaj tip daje izjavu - za propagandnu trubu Vasingtonskog rezima - "Glas Amerike". Rezim u Vasingtonu pljacka sopstveni narod, zvanicna statistika kaze da 40% odraslih ne mogu da priuste $400 u nuzdi, a ovde prica o nekoj politici u Evropi i Aziji. Bilo bi mu pametnije da pazi da mu kod kuce ne krene revolucija osiromasenih masa belih anglosaksonskih proteststanata.
pre 5 godina
A za šta to otvara prostor? EU nikada neće prestati da ucenjuje Srbiju i nikad je neće primiti. Na kraju štapa nije čak ni šargarepa nego srednji prst.
Nema priznanja kosova. U EU vlada čist nacionalizam...građani prvog, drugog, trećeg reda...jel to najbolje za Srbiju?
pre 5 godina
ti pricas nesto o istoriji i nacionalnom identitetu na ovim prostorima, pa ovo ovde je duze bilo pod turskom upravom nego sto tvoja drzava postoji. joooj kad ameri da pametuju o evropskoj istoriji a postoje 300 godina
pre 5 godina
Samo u savezu sa Rusijom Srbija ima prosperitet.
pre 5 godina
Шаљивџија.
pre 5 godina
Pre bi rekao da je sada EU i SAD na potezu!
pre 5 godina
Evo me na Krimu, ova zemlja je procvetala od povratka u RF - za 4-5 godina je promenila bukvalno celokupni opis.
Standard, kako licni, tako i drustveni je 2-3 puta veci od Bugarskog koja je u EU
Perspektiva poluostrva u RF se ne moze ni porediti sa onom zemljom ciji je deo bila, a Ukrajina masta o EU
Po Srbi sami procenite
pre 5 godina
A da vas pitam,da li je i Vojvodina bila srpska zemlja.Aaa to vam ne odgovara,a Kosovo koje je vekovima nastanjeno Albancima,to smatrate svojom zemljom.
(kosovar,
Кад већ питаш јест била је и сада је српска земља. Него како си ти Косовар и кажеш живите на Косову вековима пре нас кад је Косово српска реч као и назови свих места на Косову? Да не причам да смо и Скадар градили ми, а ви за толике хиљаде година ни најмањи споменик немате. Онај Билу Клинтону вам је најстарији и најимпозантнији.
pre 5 godina
Zna vučić to dobro i njegova politika vodi u tom pravcu !
Da je želja srbije , odnosno njenih političara, prijem u EU mi bi danas bili kod nekih 15 do dvadeset što otvorenih što zatvorenih poglavlja A NE KOD TRI ILI ČETIRI!
I nije ni bitno , još koju godinu i ostatak naših mladih građana DOSELIĆE SE NEGDE VAN SRBIJE a onda vučić i ostatak SNS-ovaca mogu sami sebi da mile volje da vladaju!
pre 5 godina
cvrste veze su izgleda samo eliti ovde od koristi Kad se ovde izmafijase I nakradu,pobegnu tamo a oni ih stite.
pre 5 godina
evo me u Poljskoj, ova zemlja je procvetala od ulaska u EU - za deset godina je promenila bukvalno celokupni opis. Kad me cuju da Srbija stremi vise ka Rusima, oni su u neverici i kazu da se ne bi vratili njima ni po ceni nuklearnog rata...Pa sad vi Srbi sami procenite...
pre 5 godina
Srverna Makedonija i Crna Gora su kupile status kvo svojom odlukom o pristupu NATO-u. Gledace mirno kako čerupaju Srbiju, uništavaju i prisvajanju kulturnu baštinu. Srbija je žrtveno jagnje Zapada, zemlja za potkusurivanje... A zašto je loše imati jakog saveznika? Da se problemi nezadovoljne Albanske zajednice ne prenesu u SM i CG? Biće, biće...
pre 5 godina
Ko boga vas molim ameri, dosta nam je vašeg tutorstva, brinite se za vašu kuću, ostavite svet da živi svoj život. To bi bilo najbolje i za vas.
pre 5 godina
Nama treba biti prioritet EU i NIŠTA DRUGO. NI Amerika Ni Rusija! Sve je čovek LEPO rekao. Voleli mi to ili ne.. Niko nije lud.. Zašto da dolaze sa investicijama nekome koji nemaju intres isti.. Pa to niko ne radi ni na privatnim nivou a kamoli na državnom..
Nego mi smo teško oštećeni sa tvrdoglavnosti i glupim odlukama.. Mnogo mi je žao.. Francuzi mogu sa Nemcima I obrnuto.. Japanci sa SAD.. Mi smo uvek nenormalno nešto ekstra glupi.. Za nas nema budućnost sve dok ne razumemo da nam NISU Rusi prijatelji! Dok ne razumemo da svet nije osnovan nad prijateljstvu nego interesu budućnosti svoje države, uvek će mo biti gubitnici! Čerčil je to vrlo tačno rekao jednom..
Kad će mo postati ujedinjeni i pametni!??
Nama je mesto u EU i u NATO, voleli mi to ili ne.. Svi će sad, "pa mogu Švedska, Austrija i Švajcarska bez NATOA"? Za Austriju bi Nemačka zaratovala, za Švedsku NATO zato što su manje, više NATO ali ne član.. Švedska učestvuje u sve veće manevre već.. A Švajcarska bi se branila po svakoj meri zbog kapitala velikih država koji oni poseduju.. A ko će štiti moju otadžbinu Srbiju? Rusi..? Oni ne bi!! To je samo priča nama da nam zamažu oči pa da nas posle izkoriščava! Prosto ko pasulj svima sem Srbima..
Gde je naša pamet ostala samo bog zna, ali izgleda da i on diže ruke od nas.. Ni bog ne može pomoći nekome ko se odredio na samouništavanje
Retko čudno se ponašamo.. Bez glave i verujemo bez sumnje našim političarima a oni gledaju svoj sobstveni intres.. Njima Rusi pašu da zadrže svoje stolice ali moj omiljeni Srpski narod će da pati od tih parazita!!
Svima želim lep dan.
pre 5 godina
Zivim na zapadu i ne uklapam se u tvoje procene.
1. Kada bi Srbija zatvorila svoje granice za proizvode iz Evropec i njih zamenila ruskim i kineskim, svrha odlazka na zapad ne bi imala smisla, krediti za nekretnine vezani za rublju ili juan bili bi stabilniji i nbs ne bi morala da se zaduzuje.
2. Isto kao pod 1, i to uje sto roba EU ima monopol i reklamnu kampanju jos iz 80-ih, dopustenu u zemlji cime se ubijala domaca indusrtija. Ima li ruskih televizora da se prodaju u Srbiji?
3. Dovoljno sam dugo na zapadu da mogu da uporedim. Rusi su u smislu kulture na prvom mestu pa 2-3 mesta prazno pa francuzi, pa deset mesta prazno pa ... Srbi su odlicni, a rusi jos bolji.
(nato spinerima, 17. april 2019 10:31)
Ziviš na zapadu da bi dolazio mercedesom u Srbiju i hranio ego, a nama savestuješ da jedemo korenje. Što nisi otišao u Kinu da radiš u fabrici Epla za 200$?
pre 5 godina
Kako je moguće uopšte tražiti kompromis i ili savez sa onima koji nas zadnje tri decenije sankcionišu,kažnjavaju i ubijaju?
To zemljaci prosto nije normalno,a Srbija je izdržala i preživela mnogo gore.
Kinezi će za još jednu deceniju kupiti ceo svet,tako da savez sa njima i Rusima je potpuno normalna stvar.
Kako ne vide pojedinci da se EU raspada i da su u svim članicama popularne desničarske partije koje će ubrzo i doći na vlast u mnogim zemljama? Sada je došlo doba istoka (kineza) i Rusije.
Amerika se lagano ali sigurno bliži kraju.
pre 5 godina
A da vas pitam,da li je i Vojvodina bila srpska zemlja.Aaa to vam ne odgovara,a Kosovo koje je vekovima nastanjeno Albancima,to smatrate svojom zemljom.
(kosovar,
Vekovima kazete ?! A kako se niste emancipovali kroz tolike vekove? Kosovo je srpska zemlja, a vi pricajte sta hocete, vi ste se nastanili na srpskoj zemlji kad ste dosli ko zna odakle.
pre 5 godina
U EU necemo uci NIKAD ako ne budemo dali Kosovo to je valjda svima jasno, e sad vidim da bi ga ovde svi olako dali samo da zive bolje i to je pod znakom pitanja dal cemo ziveto bolje , ja koji sam ziveo na Kosovu za vreme rata, gde su padale bombe puno blize nego u BGu i ostalim gradovima, ja koji sam video kako mladi od po 20 god (20 njih) u grupama tuku stare i iznemogle da se brane od po 60 god stare Srbe, ja koji imam nestale rodjake o kojima se i dan danas nista ne zna, olako bi ga dali gospodo Srbi, jer nije bilo u vasem dvoristu to, jer ste zaboravili istoriju slavnih Srba koji su se borili i izginuli za to isto Kosovo , zaboravljate manastire, gledate samo vlastiti zivot i da, zarad vlastitog lepseg zivota prodali biste obraz, ponos i stupili i poklonili bi se onima koji su nas bombardovali, poklonili bi se teroristima samo zato sto ste ocajni i slepo verujete da ce EU doneti nesto specijalno, nece doneti NISTA, barem nista drasticno. Sto se tice ostalih Rusa, Kine itd, slazem se da svi oni rade u vlastitom interesu ali nas nisu bombardovali i ubijali i to je put pravde, makar bili bez para i siromasni ja svoj ponos ne bih izgubio jer znam sta sam osetoo na vlastitoj koji a da ste i vi delic osetili istog (sto vam nikad ne bi zeleo) ne bi sad ovako olako davali ni to Kosovo ni svoj ponos zarad "MOZDA" boljeg zivota. Pozdrav i sto se mene tice Kosovo je Srbija, ne bih im dao ni delic Kosova, Kosovo bih proglasio okupiranom teritorijom i zavrsio ovo ucenjivanje.
pre 5 godina
Ovo što govori ovaj čovek nema veze sa našim nacionalni interesom, pa normalno je da se Srbija okrene sili koja je podržava i štiti. Vreme je da prestanemo da slušamo one koji nam ne žele dobro...
pre 5 godina
Mi smo narod koji svoje odluke donosi srcem.Ponekad to i nije u našu korist.Težimo da sačuvamo dostojanstvo.(ono nije baš uvek povezano materijalnim vrednostima)Mislim da ce sve više naroda ici u tom pravcu.Dvostruke mere,bahatost,kolonijalizam "velikih sila"sve više bode oči malum naeodima koji nežele takve vrednosti.
pre 5 godina
stvar je prosta...samo smo mi tupavi...
pre 5 godina
Ja ne znam ni za jedan problem na Balkanu u poslednjih 300 godina koji se rešavao a da nisu prste umešale velike sile, tako da i ovo možemo posmatrati u kontekstu procene Srbije ko će u narednih 10 tak godina biti dominantna sila na Balkanu.
pre 5 godina
Kakve veze ima Makedonija i Grcka koje su Makedonske gradjane doveli do usijanja zbog imena severna Makedonija ovo je u Srbiji nesto drugo ovo je oduzimanje teritorije 17% srpske zemlje KiM.
pre 5 godina
Nikada nisam bio rusofil i zbog toga sam cesto imao zucne rasprave sa prijateljima, Ali Rusi nikada nisu dovodili u pitanje fizicki i ekonomski opstanak sepskog naroda. Amerikanci jesu. Da Evropa ima snage da otkaci amere, ja bih bio svim srcem za To da se priblizimo EU. Ovako o evropi odlucuju anglosaksonski kauboji i cela ta prica oko naseg ulaska u EU je uslovljena time da se povinujemo americkim zahtevima. Sve dok se EU me oslobodi americkog karma, evropska polítika vodice se iz Vasingtona a EU ce biti Americka
kolonija. Srbi od dva zla moraju da izaberu manje, a Rusia je predaleko. Plasim se da nas opet ne ostave na cedilu kao onomad kad potpisase mir sa turcima pa gledase na drugu stranu dok su nas ovi gazili. Srce mi kaze Ameri ne, razum mi kaze ni Rusi. Moracemo da prihvatimo lose resenje bilo kako bilo. Teska srca uz EU bila kakva bila, bolja je za zivot od kinesko ruske price. Valjda ce i Ameri jednog dana da skviknu. Nicija nije do zore gorela.
pre 5 godina
zaao mi je sto Srbija ne koristi dovoljno tu situaciju oko Rusije. U sustini srpski narod hteli ne hteli jeste zapadno orijentisan. Vise ljudi zna engleski nego ruski. Gledaju se zapadni filmovi a ne ruski. Slusa se zapadna muzika a ne ruska. Ne treba ih se odricati skroz ali zna se gde nam je mesto.
pre 5 godina
Interesantno kaze deca ce im biti siromašna.Pa mi smo vec siromašni digoh za prosli mesec 34 crvene.Nijo to samo sad tako je bilo i ranije.Radim od 1997 uvek ista prica od vremena SPS, DOS do sad ovih likovi se menjaju sustina ostaje ista radimo za minimalac barem vecina a cene su otisle u oblake tako da... Mozda se neko nekad pojavi ali sumnjam...
pre 5 godina
A da vas pitam,da li je i Vojvodina bila srpska zemlja.Aaa to vam ne odgovara,a Kosovo koje je vekovima nastanjeno Albancima,to smatrate svojom zemljom.
pre 5 godina
Nikada u savez sa Rusijom. To bi nam bio poslednji ekser u kovcegu. Srbija nema ekonomski interes i kada bi nam sve evropske kompanije otisle iz Srbije, zamislite samo na sta bi licili za kratko vreme. Samo EU i evroatlanske integracije kao i ostale zemlje.
pre 5 godina
Od te evroazijske unije neka koristi za Srbiju, jer Rusija je tek na 11. mestu za izvoz iz Srbije, a Kine nema ni na spisku.
Skacemo sebi u stomak sa tim Istokom, dok nam deca odlaze na Zapad jer ovde nemaju buducnost.
pre 5 godina
Zato smo i tu gde jesmo. Vecito pogresna politika.
pre 5 godina
Niste fer prema Srbima! Samo nas ponižavate i gazite a hoćete da budemo zagledani u vas. Neopisivu nepravdu sprovodite prema Srpskom narodu!!!
pre 5 godina
Meni nije jasno to sto kaze da cemo ulaskom u uniju sa Rusima postati siromasni? Mi smo druze vec odavno siromasni, tj siromasni smo vec trideset godina, tj onoliko koliko ja pamtim, trebao si da zaigras na drugu kartu.
pre 5 godina
Srbija uvek uradi ono sto je najgore za nju!
Znaci mozemo ocekivati ulazak u tu organizaciju!
pre 5 godina
Turska je pravi primer kako vi to vesto radite, samo sto ste sada i sami u problemu jer radna snaga koja je na Angelin poziv stigla pokazuje zelju da radi Neke druge stvari a ne one koje ste im Vi namenili - slicno je i u USA , vec sada je vecinsko stanovnistvoiz tzv. latinske Amerike - pa lomovi ce tek da krenu !
pre 5 godina
Nažalost u Srbiji je oko 70% ljudi za savez sa Rusijom.
pre 5 godina
Realno, čovek je u pravu. Sad, to što u proseku Srbi glasači ne vide dalje od nosa, to je naša tragedija. Kakva Rusija, kakvi bakrači.
pre 5 godina
Uvek mi razgali srce briga Vasingtona za ostatak sveta. Oni ne moogu da gledaju kako se drugi muce i uvek imaju spremna resenja. Dirljivo, nema zbora!
pre 5 godina
rečeno nam otvoreno...na nama je da biramo...verovatno ćemo u korist naše štete....mladi nam odoše na zapad a mi fantaziramo nešto...šta reći...
pre 5 godina
Mi smo jedan slep,naivan i zatucan narod. Ne bi trebalo da se vodimo emocijama vec interesima kako da bolje zivimo, prosperiramo, a ne da zivimo u nekim mitovina, bajkama i da gledamo u proslost. Kako su mogli francuzi i nemci i japanci i amerikanci posle svega da se okrenu buducnosti a mi ne mozemo? Pazite, te navedene drzave su najace drzave u svakom smislu... Kod nas je problem svest i mentalitet...
pre 5 godina
Zasto ove nase glavonje ne urade analizu mogucih desavaja na Kosovu za predstojecih desetak godina sta ce se desit ako Srbija bude clan NATO-a i sta ce biti ako postane satelit Rusije? Sve vise mislim da bi Albanci izvrsili kolektivno samoubistvo ako pristupimo Nato-u a u suprotnom uzece sve do Nisa uz blagoslov iste te Rusije.
pre 5 godina
Svi vi, kojima je Kosovo identitet, pravac na Kosovo, ima mnogo praznih srpskih sela gde možete da razvijate identitet! Kosovo je postalo identitet Srba u drugoj polovini 19. veka, nažalost. Kamo sreće da su Sremski Karlovci, Novi Sad i Sent Andreja postali i ostali identitet Srbije i Srba.
pre 5 godina
Naravno, opet u komentarima zavladao srpski ponos i inat. Kako je to smiješno u 21. vijeku. Sva mladost ode u Evropsku Uniju i NATO, nestaje ljudi naočigled, ali bitno je da proradi inat. Koja budalaština, koje ignorisanje činjenica. Ali kao da je to bitno, mladi su budale, oni ne znaju da je budućnost u Rusiji.
pre 5 godina
@Nikolaaa
Razumem te druže, ali bi bilo dobro da raskrstiš sa iluzijom da mi imamo izbor izmedju EU+NATO i sadašnjeg stanja. Status quo nije opcija. Naš izbor je izmedju EU+NATO i izazivanja ogromnih problema sa svih strana.
Ukoliko odaberemo "ponos i pravdu", neminovno nam sledi pogoršanje odnosa sa svim susedima, Zapad će podržati sve naše unutrašnje sukobe, Rusi neće ostati po strani, autoritarna vlast će moći da se održava smo još gorim autoritarizmom i vrlo brzo ćemo se naći u stanju užasne diktature, na granici krvoprolića. Mladi nam već beže, a bežaće još više jer će ovde prosperirati samo ološ, i to jedino na krilima tog tvog ponosa i osećanja pravde.
Razmisli dobro pre nego što kreneš da osudjuješ ljude koji smisao života vide u miru, sigurnosti i sreći.
pre 5 godina
Od Rusa volim samo njihovu salatu.
pre 5 godina
Rusi,daleko vam lepa kuća.Slovačka Češka Mađarska Rumunija.......otarasile su se njihivih kandži i sad su za nas Švajcarska.....a vi lupetajte do mile volje.Navikli smo da p.šam. uz vetar.
pre 5 godina
izmedju dve vatre...ali treba shvatiti da nisu ni Ameri ni Rusi nasi prijatelji i potom da izaberemo jedinu normalno opciju sto sigurno nije ova evroazijska boranija...
pre 5 godina
Meni nije jasno to sto kaze da cemo ulaskom u uniju sa Rusima postati siromasni? Mi smo druze vec odavno siromasni, tj siromasni smo vec trideset godina, tj onoliko koliko ja pamtim, trebao si da zaigras na drugu kartu.
(Mikica, 17. april 2019 11:09)
Mikice, druže, verovao ili ne mi ne spadamo u siromašne već u srednje razvijene zemlje. Znam da je to iz naše perspektive teško razumljivo, ali je tako. Mi koji se sećamo perioda 91-98 znamo kako zaista izgleda siromaštvo i zaista bi voleli da ga izbegnemo ponovo, a bojim se da će nas ovaj šalabajzer vratiti tamo samo da bi zadržao vlast makar bili članovi i neke evroazijske unije ili kako se već zove....
pre 5 godina
kosova
Kad je neko naseljen negde vekovima, obicno ostavi za sobom kulturno-istorijske spomenike te naseljenosti! Izgleda da su Albanci neki fenomen i izuzetak u odnosu na celo covecanstvo! Tako mozete baljezgati i da ste naeljavali Stari Egipat, koga briga za dokaze... Na tvoju veliku zalost postoje pisani dokazi, pa cak i strani izvori o tome kada su i kako naseljavali i u kom broju! U ne tako davno vreme, bilo ih je tek stotinak kuca na Kosovu!
pre 5 godina
Intenzivna religiozna saradnja sa Rusijom je srpskom narodu uvek donosila samo i iskljucivo zlo.
pre 5 godina
U pravu je, pogledajte malo unazad u tu istu istoriju i pronađite mi tu ogromnu rusku podršku. Pa Maršalov plan posle 2 svetskog rata je više pomogao obnovi i izgradnji Jugoslavije i Srbije nego li sav ruski novac do sad. Kada nećeš sa moćnim zapadom i s istim igraš žmurke šta si očekivao da nas ljube? Otreznimo se više od ruske votke i daj da spašavamo šta se spasiti može, pa je li vi ljudi stvarno mislite da mi u ovom trenutku možemo da ratujemo i nešto na taj način postignemo? Ode nam mladost odavde a gde vrv u Rusiju? Zar da večito budemo evropska rupa za otpad? Probamo pa ako ne valja opet se lako vratiš u blato u šta naravno sumnjam...
pre 5 godina
Ne treba sumnjati da će Srbija izabrati najgore moguće rešenje što se radi u kontinuitetu od 90-tih do danas pa je normalan svet (Češka,Poljska,mađarska, slovenija čak i rumunija) otišao daleko a mi u talogu i blatu.
pre 5 godina
"On ističe da to ipak nije najveća prepreka sporazumu Beograda i Prištine, već da se tu radi o potrebi vizije i hrabrosti u političkom smislu lidera."
Hajde da, polazeci od ove recenice, posmatramo viziju i hrabrost iz ovog ugla:
Lideri kosovskih Albanaca uz podrsku Amerike odluce se da pruze ruku Srbiji i, u duhu evropskih integracija, ostanu u zajednickoj drzavi sa Srbijom. Time i jedni i drugi saljemo poruku da smo spremni za prosirenje Evropske unije, a stvaramo i vece zajednicko trziste, nego da Kosovo postane posebna drzava. Slicno primeru Grcke i Severne Makedonije, mozemo promeniti ime nove drzave u, npr. Ujedinjena Srbija.
Ovo bi bilo daleko lakse i prirodnije resenje. Amerika i onako direktno komanduje kosovskim liderima sto oni sami sa radoscu priznaju. Neka im zada ovakvu komandu, mi nemamo nista protiv. Ako im Amerikanci narede, oni ne da nece praviti nikakve probleme u ovakvoj zajednickoj drzavi, nego ce biti prvi da je brane. Takodje, u eri globalizacije, kakvu sansu ima mala ekonomski najnerazvijenija balkanska drzava? Bez pristupa savremenim tehnologijama, bez vaznih puteva koji preko nje prelaze i bez izlza na more. Kako da se Kosovo samostalno razvije?
A sto se tice Rusa, ako bi nam Amerikanci na ovakav nacin pomogli oko Kosova, Rusa se vise niko ne bi secao. Mi smo ih se i 1948. odrekli na radost celog Zapada, dakle mogli bismo i opet ako taj Zapad uradi nesto dobro za nas.
Eto ideje za razmisljanje uvazenom profesoru...
pre 5 godina
Treba iskljuciti emocije i ukljuciti mozak (sto Srbima i jedno i drugo tesko pada....)
Da, Amerima mnogo toga zameramo, ali setimo se, da li Rusi, privlačeci nas u svoju sferu uticaja, gledaju naš, ili isključivo sopstveni interes? Gde beže naši kad (Karic, Mira Markovic, Marko Milosevic...)? U Rusiju! Ko im tamo daje azil? Opet Rusija....
Kako su se provele Madjarska, Poljska i ostale, dok su bile pod ruskim patronatom? Znamo....Jedva su čekale da se oslobode "bratskog" ruskog zagrljaja...
Zato, svidjalo se to nama ili ne, profesor je u pravu.....
pre 5 godina
Ni Rusija ni Amerika. Recimo da u najnerealnijem scenariju Albanci kazu evo vam Kosovo, pogresili smo, sta da se radi. Sta cemo sa Bondstilom? Rusi ce uci kopneno na Kosovo i napravicemo mali Vijetnam ovde? Ljudi zanemaruju cinjenicu da Kosovo postoji samo zbog toga sto SAD zeli da bude sto blize Rusiji i kao posledica rasturanja Jugoslavije na 6 (7) malih bednih drzava na celu sa politikom u potpunosti zavisnom od stranog uticaja. A stranom uticaju je u interesu da ovaj prostor bude septicka jama Evrope gde drzava i kriminal idu ruku pod ruku. Bilo im je u interesu i da rat bude sto krvaviji kako nam ne bi palo na pamet da se ujedinimo opet i uspeli su u tome. DOS snosi ogromnu krivicu za sve sto se desava pa i za ovu vlast. Djindjic je dosao preko tog istog zapada na celo drzave a kada je hteo nesto konkretno da menja iz korena ubijen je da od istih pocinilaca ali duboko sam uveren da je naredba stigla od te iste Nemacke i zapada jer jednostavno im je u interesu da ovde bude glib.
pre 5 godina
A zašto je loše imati jakog saveznika? (nnidza, 17. april 2019 08:59)
Rusija "jak saveznik" - a ruska vojska pobegla sa Kosova. U kakvim mastanjima vi zivite.
pre 5 godina
Srbija civilizacijski i geografski pripada Evropi, što smo mentalno i organizacijski bliži ovim despotijama rusko-azijskog tipa to je pitanje za nas same. Ko nam brani da uredimo društvo po meri čoveka , da vlada pravo, da nema korupcije, da smo obrazovani ,da iskorenimo siromaštvo, da se kulturno uzdignemo , da se materijalno obogatimo , ko nam je kriv?? Nego volimo da mislimo kako će nam to neko na tacni.
pre 5 godina
Amerikanac je pravu, ma kako neprijatno zvučalo. U zadnjih par ratova Rusi se nešto nisu pretrgli da nam pomognu. Ne mogu ni sebi.
pre 5 godina
@nato spinerima, , ti sve što pišeš nikako se ne uklapa u tvoj "dugogodišnji život na Zapadu". Što ne dođeš i ti da uživaš u tom tržištu zatvorenom za zapadne proizvode i s ruskim televizorima, koje Srbiji preporučuješ?
pre 5 godina
Srbija mora da ide napred jer je jasno na primerima Ceske, Poljske, Rumunije, Madjarske, kolika je razlika biti pod Rusima i biti clan Evropske Zajednice.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Misionar, 17. april 2019 08:11)
Bio 8 dana sluzbeno u Volgogradu, bio u skoro svim zemljama Europe o Beogradu nekoliko puta.
Volgograd je cca velicine Beograda i ako je to cemu tezite mogu samo rec sretno...jer majke mi trebat ce vam je.
Za mene Bg je EU prema Rusiji i Volgogradu.
Pozd i pametno birajte put, zivot je kratak.
pre 5 godina
Turska je pravi primer kako vi to vesto radite, samo sto ste sada i sami u problemu jer radna snaga koja je na Angelin poziv stigla pokazuje zelju da radi Neke druge stvari a ne one koje ste im Vi namenili - slicno je i u USA , vec sada je vecinsko stanovnistvoiz tzv. latinske Amerike - pa lomovi ce tek da krenu !
(Stanko, 17. april 2019 08:46)
Gluposti. Latinoamerikanaca ima oko 15%, Afroamerikanaca 13%, belaca je 69%, dok su ostali na 3%. U sve se razumeš, a pojma nemaš.
pre 5 godina
Belorusi zele da pobegnu odatle. Moldavija zeli da pobegne odatle, Ukrajina - znamo vec. Ako zelis da upropastis zemlju kompletno - to je pravi nacin.
pre 5 godina
Veoma jednostavno:
1.) Niko normalan ko je hteo bolje da zivi nije otisao u Rusiju, svi su otisli na zapad.
2.) Svi ovi sto profesionalno Srbuju, poput tog Obradovica, pare koje dobiju za to trose na robu koja dolazi sa zapada.
3.) Ti ljudi sto velicaju Rusiju treba da se oslobode kompleksa da nisu dovoljno dobri za Zapad i da mogu bolje nego da se identifikuju sa nazalost isto jadnim Rusima.
Srbija mora da ide napred jer je jasno na primerima Ceske, Poljske, Rumunije, Madjarske, kolika je razlika biti pod Rusima i biti clan Evropske Zajednice.
(Misionar, 17. april 2019 08:11
Zivim na zapadu i ne uklapam se u tvoje procene.
1. Kada bi Srbija zatvorila svoje granice za proizvode iz Evropec i njih zamenila ruskim i kineskim, svrha odlazka na zapad ne bi imala smisla, krediti za nekretnine vezani za rublju ili juan bili bi stabilniji i nbs ne bi morala da se zaduzuje.
2. Isto kao pod 1, i to uje sto roba EU ima monopol i reklamnu kampanju jos iz 80-ih, dopustenu u zemlji cime se ubijala domaca indusrtija. Ima li ruskih televizora da se prodaju u Srbiji?
3. Dovoljno sam dugo na zapadu da mogu da uporedim. Rusi su u smislu kulture na prvom mestu pa 2-3 mesta prazno pa francuzi, pa deset mesta prazno pa ... Srbi su odlicni, a rusi jos bolji.
pre 5 godina
Rec je o propagandisti, primeru nacionalistickog USA rezima. Ima razumnih elemenata sto kaze, ali je tragikomicno poredjenje odnosa Srbije i Kosova sa Makedonijom i Grckom. Inace, to sto prica je samo kroz prizmu americkih interesa i borbi protiv Rusije, a ne interesa Srbije. Naravna da Srbija mora da bude bliska sa EU, ali je potrebno i da gaji dobre odnose i sa Rusijom. Jedino sto mi se svidja kod Vucica je taj balans izmedju istoka i zapada, ali verovatno i to nece moci doveka.
pre 5 godina
Više nisu u interesu Amerike. Za nas, ko zna, možda bude bolje, možda bude lošije. Budućnost pripada istoku, tako da moje mišljenje je da treba tamo da se šlepamo.
pre 5 godina
Savetodavna uloga predavača američkih akademskih institucija jeste prilično nagnuta, kao i nesuvisla. Evropska unija treba da prevrednuje svoje bilateralne odnose, kao i multilaterlne severnoatlantske, pogotovo nakon kukavičjeg jajeta u vidu Bregzita. Evropska unija treba da se odluči kakao dalje, kako napred, s obzirom na početne tektonske promene na svetskoj političko-ekonomskoj sceni, koje će biti sve izraženije. Srbija u svemu tome ne remeti ništa svojim potencijalnim članstvom u ekonomskoj uniji koju čine Ruska federacija i deo zemalja bivšeg SSSR-a. Uostalom, politika proširenja (ne u bukvalnom smislu) EU na geografsku teritoriju evropskog kontineta, sve do reke Ural, izvorno, nije američka strategija, već svakako evropska. Smatram da će dominacija SAD u svetu, uključujući i staru damu Evropu, kao nekakav resantiman za prošlost - II svetski rat, uskoro prestati. Jer, sve ima svoj početak, kao i kraj.
pre 5 godina
Mi smo ropski narod koji uvek shvata slobodu kao izbor gospodara. I oni koji odu iz Srbije kao i oni koji ostanu, stalno traže samo boljeg gospodara koji će da ih voli. Ko takve može da voli?
pre 5 godina
(HanSolo, 17. april 2019 11:35)
Retko dobar komentar koji sam procitao u zadnje vreme. I ono sto si napisao je odmah dokazano kroz broju minusa u odnosu na pluseve koje si dobio.
Problem je sto svi koji ti daju minuse imaju pravo glasa na izborima. A jos veci problem je sto su jako slabo edukovani, pa im moze da prodajes maglu. I tako oni nastavljaji da veruju u mitove sa jedne strane i biraju one koji nam ih i dalje prodaju. I tako u krug.
pre 5 godina
Bas me briga bre za identitet, sa Kosova hocu ugalj, olovo i cink! Kada to postane srpski princip u politici, e onda cemo moci da se izvucemo iz ovoga. Da ne pominjem da dugo cekam dan da se vlada ove zemlje jasno izjasni da Srbiju vodi ka zapadu i zapadnim vrednostima, odnosno da radi na transformacijama koje bi ove vrednosti ucinile bliskim obicnim ljudima!! Taj dan sa ovkvim razvlacenjem probelma kkosova ne moze da dodje uskoro, a siguran sam da mnogi u valdi uzivaju o voj cinjenici. Dakle, razlaz odavde i vidimo se negde po gastarbajterskim rupama.
pre 5 godina
Ovo su veoma teške ocene, koje se zasnivaju na permanentno zategnutim odnosima izmedju Zapada i Rusije, a posto se svakome jasno da takva situacije ne može trajati u nedogled, ocene su pogrešne.
Po ovome liku, najbolje bi bilo da Srbija, dok je "saveznici" do kraja ne očerupaju, dakle ono što od nje ostane, udje u NATO i da učestvuje u napadu na Rusiju
pre 5 godina
Toliko o slobodi ...
pre 5 godina
Sve se svodi na interes medju ovih ljudima.
pre 5 godina
ako je tako onda idemo u istočni savez , nas pravi ludim koliko vidim sve vreme..
pre 5 godina
пазите шта желите: када бог хоће да казни, почне да испуњава жеље
pre 5 godina
Dublji je problem. Volim i ja Ruse. Nije sporno. Ali sam po svemu drugom Zapad. Volim i Englesku, Irsku, Francusku, Italiju, Španiju... Centralnu Evropu slabo kapiram. Suviše su autistični za moj ukus. Ovo ostalo mi je blisko i drago. I šta ćemo sad? Sa mnom se ne slažu ni Bosko ni Čeda.
pre 5 godina
Sta nam vredi savez sa vama kad ce Balkan ostati Balkan,Balkan u glavi. Samo ko ode moze da se promeni :(
pre 5 godina
Kako neshvatate, za nas siromašne narode i tkz. patriote Rusija je Amerika
pre 5 godina
Emocije su jedno ali praktičan život je drugo. Srbiji je mesto u EU.
pre 5 godina
Čovek je u pravu, ko je bio u državama EAU, uključujući Rusiju, vidi da ona ne funkcioniše, da je to samo maska za Moskovsku hegemoniju, a potencijal je toliko slab da obican narod živi jako bedno, sanja Ameriku!
To dovoljno govori.
pre 5 godina
Ma toliko smo odmakli u pregovorima sa EU, samo sto nismo usli hahah.
pre 5 godina
dobri moj Džozefe, nalupeta se ti ovde kvalitetno.
pre 5 godina
Rusi nam daju naznaku šargarepe... kakvu takvu, ali je bar daju. A kauboji su nam poslednjih 30-ak godina davali isključivo štapove, tj. motke sa onim ... na vrhu.
pre 5 godina
Vi ste Srbiju već poslali na put bez povratka kakav cinizam i nemoral strašno
pre 5 godina
ti pricas nesto o istoriji i nacionalnom identitetu na ovim prostorima, pa ovo ovde je duze bilo pod turskom upravom nego sto tvoja drzava postoji. joooj kad ameri da pametuju o evropskoj istoriji a postoje 300 godina
pre 5 godina
Шаљивџија.
pre 5 godina
evo me u Poljskoj, ova zemlja je procvetala od ulaska u EU - za deset godina je promenila bukvalno celokupni opis. Kad me cuju da Srbija stremi vise ka Rusima, oni su u neverici i kazu da se ne bi vratili njima ni po ceni nuklearnog rata...Pa sad vi Srbi sami procenite...
pre 5 godina
Veoma jednostavno:
1.) Niko normalan ko je hteo bolje da zivi nije otisao u Rusiju, svi su otisli na zapad.
2.) Svi ovi sto profesionalno Srbuju, poput tog Obradovica, pare koje dobiju za to trose na robu koja dolazi sa zapada.
3.) Ti ljudi sto velicaju Rusiju treba da se oslobode kompleksa da nisu dovoljno dobri za Zapad i da mogu bolje nego da se identifikuju sa nazalost isto jadnim Rusima.
Srbija mora da ide napred jer je jasno na primerima Ceske, Poljske, Rumunije, Madjarske, kolika je razlika biti pod Rusima i biti clan Evropske Zajednice.
pre 5 godina
Zna vučić to dobro i njegova politika vodi u tom pravcu !
Da je želja srbije , odnosno njenih političara, prijem u EU mi bi danas bili kod nekih 15 do dvadeset što otvorenih što zatvorenih poglavlja A NE KOD TRI ILI ČETIRI!
I nije ni bitno , još koju godinu i ostatak naših mladih građana DOSELIĆE SE NEGDE VAN SRBIJE a onda vučić i ostatak SNS-ovaca mogu sami sebi da mile volje da vladaju!
pre 5 godina
cvrste veze su izgleda samo eliti ovde od koristi Kad se ovde izmafijase I nakradu,pobegnu tamo a oni ih stite.
pre 5 godina
A da vas pitam,da li je i Vojvodina bila srpska zemlja.Aaa to vam ne odgovara,a Kosovo koje je vekovima nastanjeno Albancima,to smatrate svojom zemljom.
pre 5 godina
Nikada u savez sa Rusijom. To bi nam bio poslednji ekser u kovcegu. Srbija nema ekonomski interes i kada bi nam sve evropske kompanije otisle iz Srbije, zamislite samo na sta bi licili za kratko vreme. Samo EU i evroatlanske integracije kao i ostale zemlje.
pre 5 godina
Rusi,daleko vam lepa kuća.Slovačka Češka Mađarska Rumunija.......otarasile su se njihivih kandži i sad su za nas Švajcarska.....a vi lupetajte do mile volje.Navikli smo da p.šam. uz vetar.
pre 5 godina
Zato smo i tu gde jesmo. Vecito pogresna politika.
pre 5 godina
Interesantno kaze deca ce im biti siromašna.Pa mi smo vec siromašni digoh za prosli mesec 34 crvene.Nijo to samo sad tako je bilo i ranije.Radim od 1997 uvek ista prica od vremena SPS, DOS do sad ovih likovi se menjaju sustina ostaje ista radimo za minimalac barem vecina a cene su otisle u oblake tako da... Mozda se neko nekad pojavi ali sumnjam...
pre 5 godina
Ne treba sumnjati da će Srbija izabrati najgore moguće rešenje što se radi u kontinuitetu od 90-tih do danas pa je normalan svet (Češka,Poljska,mađarska, slovenija čak i rumunija) otišao daleko a mi u talogu i blatu.
pre 5 godina
Naravno, opet u komentarima zavladao srpski ponos i inat. Kako je to smiješno u 21. vijeku. Sva mladost ode u Evropsku Uniju i NATO, nestaje ljudi naočigled, ali bitno je da proradi inat. Koja budalaština, koje ignorisanje činjenica. Ali kao da je to bitno, mladi su budale, oni ne znaju da je budućnost u Rusiji.
pre 5 godina
Meni nije jasno to sto kaze da cemo ulaskom u uniju sa Rusima postati siromasni? Mi smo druze vec odavno siromasni, tj siromasni smo vec trideset godina, tj onoliko koliko ja pamtim, trebao si da zaigras na drugu kartu.
(Mikica, 17. april 2019 11:09)
Mikice, druže, verovao ili ne mi ne spadamo u siromašne već u srednje razvijene zemlje. Znam da je to iz naše perspektive teško razumljivo, ali je tako. Mi koji se sećamo perioda 91-98 znamo kako zaista izgleda siromaštvo i zaista bi voleli da ga izbegnemo ponovo, a bojim se da će nas ovaj šalabajzer vratiti tamo samo da bi zadržao vlast makar bili članovi i neke evroazijske unije ili kako se već zove....
pre 5 godina
(HanSolo, 17. april 2019 11:35)
Retko dobar komentar koji sam procitao u zadnje vreme. I ono sto si napisao je odmah dokazano kroz broju minusa u odnosu na pluseve koje si dobio.
Problem je sto svi koji ti daju minuse imaju pravo glasa na izborima. A jos veci problem je sto su jako slabo edukovani, pa im moze da prodajes maglu. I tako oni nastavljaji da veruju u mitove sa jedne strane i biraju one koji nam ih i dalje prodaju. I tako u krug.
pre 5 godina
stvar je prosta...samo smo mi tupavi...
pre 5 godina
Svi vi, kojima je Kosovo identitet, pravac na Kosovo, ima mnogo praznih srpskih sela gde možete da razvijate identitet! Kosovo je postalo identitet Srba u drugoj polovini 19. veka, nažalost. Kamo sreće da su Sremski Karlovci, Novi Sad i Sent Andreja postali i ostali identitet Srbije i Srba.
pre 5 godina
@nato spinerima, , ti sve što pišeš nikako se ne uklapa u tvoj "dugogodišnji život na Zapadu". Što ne dođeš i ti da uživaš u tom tržištu zatvorenom za zapadne proizvode i s ruskim televizorima, koje Srbiji preporučuješ?
pre 5 godina
Od te evroazijske unije neka koristi za Srbiju, jer Rusija je tek na 11. mestu za izvoz iz Srbije, a Kine nema ni na spisku.
Skacemo sebi u stomak sa tim Istokom, dok nam deca odlaze na Zapad jer ovde nemaju buducnost.
pre 5 godina
Zasto ove nase glavonje ne urade analizu mogucih desavaja na Kosovu za predstojecih desetak godina sta ce se desit ako Srbija bude clan NATO-a i sta ce biti ako postane satelit Rusije? Sve vise mislim da bi Albanci izvrsili kolektivno samoubistvo ako pristupimo Nato-u a u suprotnom uzece sve do Nisa uz blagoslov iste te Rusije.
pre 5 godina
Ovaj ili ne razume ili se pravi lud. Kaze nije Kosovo identitet nego istorija? Hoce ljudi da nas ponize po svaku cenu. Ispade pitanje oko imena drzave vaznije od 15% teritorije. Pa samo ja sam promenio tri imena drzave u kojima sam ziveo (Jugoslavija, SCG i Srbija) i ne osecam to udarom na identitet, ali Kosovo osecam delom svoga srpskog identiteta.
pre 5 godina
Srbija mora da ide napred jer je jasno na primerima Ceske, Poljske, Rumunije, Madjarske, kolika je razlika biti pod Rusima i biti clan Evropske Zajednice.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Misionar, 17. april 2019 08:11)
Bio 8 dana sluzbeno u Volgogradu, bio u skoro svim zemljama Europe o Beogradu nekoliko puta.
Volgograd je cca velicine Beograda i ako je to cemu tezite mogu samo rec sretno...jer majke mi trebat ce vam je.
Za mene Bg je EU prema Rusiji i Volgogradu.
Pozd i pametno birajte put, zivot je kratak.
pre 5 godina
Meni nije jasno to sto kaze da cemo ulaskom u uniju sa Rusima postati siromasni? Mi smo druze vec odavno siromasni, tj siromasni smo vec trideset godina, tj onoliko koliko ja pamtim, trebao si da zaigras na drugu kartu.
pre 5 godina
Srbija uvek uradi ono sto je najgore za nju!
Znaci mozemo ocekivati ulazak u tu organizaciju!
pre 5 godina
Nažalost u Srbiji je oko 70% ljudi za savez sa Rusijom.
pre 5 godina
Realno, čovek je u pravu. Sad, to što u proseku Srbi glasači ne vide dalje od nosa, to je naša tragedija. Kakva Rusija, kakvi bakrači.
pre 5 godina
Uvek mi razgali srce briga Vasingtona za ostatak sveta. Oni ne moogu da gledaju kako se drugi muce i uvek imaju spremna resenja. Dirljivo, nema zbora!
pre 5 godina
Turska je pravi primer kako vi to vesto radite, samo sto ste sada i sami u problemu jer radna snaga koja je na Angelin poziv stigla pokazuje zelju da radi Neke druge stvari a ne one koje ste im Vi namenili - slicno je i u USA , vec sada je vecinsko stanovnistvoiz tzv. latinske Amerike - pa lomovi ce tek da krenu !
(Stanko, 17. april 2019 08:46)
Gluposti. Latinoamerikanaca ima oko 15%, Afroamerikanaca 13%, belaca je 69%, dok su ostali na 3%. U sve se razumeš, a pojma nemaš.
pre 5 godina
Mi smo jedan slep,naivan i zatucan narod. Ne bi trebalo da se vodimo emocijama vec interesima kako da bolje zivimo, prosperiramo, a ne da zivimo u nekim mitovina, bajkama i da gledamo u proslost. Kako su mogli francuzi i nemci i japanci i amerikanci posle svega da se okrenu buducnosti a mi ne mozemo? Pazite, te navedene drzave su najace drzave u svakom smislu... Kod nas je problem svest i mentalitet...
pre 5 godina
Ovo su veoma teške ocene, koje se zasnivaju na permanentno zategnutim odnosima izmedju Zapada i Rusije, a posto se svakome jasno da takva situacije ne može trajati u nedogled, ocene su pogrešne.
Po ovome liku, najbolje bi bilo da Srbija, dok je "saveznici" do kraja ne očerupaju, dakle ono što od nje ostane, udje u NATO i da učestvuje u napadu na Rusiju
pre 5 godina
Od Rusa volim samo njihovu salatu.
pre 5 godina
rečeno nam otvoreno...na nama je da biramo...verovatno ćemo u korist naše štete....mladi nam odoše na zapad a mi fantaziramo nešto...šta reći...
pre 5 godina
@Nikolaaa
Razumem te druže, ali bi bilo dobro da raskrstiš sa iluzijom da mi imamo izbor izmedju EU+NATO i sadašnjeg stanja. Status quo nije opcija. Naš izbor je izmedju EU+NATO i izazivanja ogromnih problema sa svih strana.
Ukoliko odaberemo "ponos i pravdu", neminovno nam sledi pogoršanje odnosa sa svim susedima, Zapad će podržati sve naše unutrašnje sukobe, Rusi neće ostati po strani, autoritarna vlast će moći da se održava smo još gorim autoritarizmom i vrlo brzo ćemo se naći u stanju užasne diktature, na granici krvoprolića. Mladi nam već beže, a bežaće još više jer će ovde prosperirati samo ološ, i to jedino na krilima tog tvog ponosa i osećanja pravde.
Razmisli dobro pre nego što kreneš da osudjuješ ljude koji smisao života vide u miru, sigurnosti i sreći.
pre 5 godina
Intenzivna religiozna saradnja sa Rusijom je srpskom narodu uvek donosila samo i iskljucivo zlo.
pre 5 godina
Sve se svodi na interes medju ovih ljudima.
pre 5 godina
Kako neshvatate, za nas siromašne narode i tkz. patriote Rusija je Amerika
pre 5 godina
Belorusi zele da pobegnu odatle. Moldavija zeli da pobegne odatle, Ukrajina - znamo vec. Ako zelis da upropastis zemlju kompletno - to je pravi nacin.
pre 5 godina
Nama treba biti prioritet EU i NIŠTA DRUGO. NI Amerika Ni Rusija! Sve je čovek LEPO rekao. Voleli mi to ili ne.. Niko nije lud.. Zašto da dolaze sa investicijama nekome koji nemaju intres isti.. Pa to niko ne radi ni na privatnim nivou a kamoli na državnom..
Nego mi smo teško oštećeni sa tvrdoglavnosti i glupim odlukama.. Mnogo mi je žao.. Francuzi mogu sa Nemcima I obrnuto.. Japanci sa SAD.. Mi smo uvek nenormalno nešto ekstra glupi.. Za nas nema budućnost sve dok ne razumemo da nam NISU Rusi prijatelji! Dok ne razumemo da svet nije osnovan nad prijateljstvu nego interesu budućnosti svoje države, uvek će mo biti gubitnici! Čerčil je to vrlo tačno rekao jednom..
Kad će mo postati ujedinjeni i pametni!??
Nama je mesto u EU i u NATO, voleli mi to ili ne.. Svi će sad, "pa mogu Švedska, Austrija i Švajcarska bez NATOA"? Za Austriju bi Nemačka zaratovala, za Švedsku NATO zato što su manje, više NATO ali ne član.. Švedska učestvuje u sve veće manevre već.. A Švajcarska bi se branila po svakoj meri zbog kapitala velikih država koji oni poseduju.. A ko će štiti moju otadžbinu Srbiju? Rusi..? Oni ne bi!! To je samo priča nama da nam zamažu oči pa da nas posle izkoriščava! Prosto ko pasulj svima sem Srbima..
Gde je naša pamet ostala samo bog zna, ali izgleda da i on diže ruke od nas.. Ni bog ne može pomoći nekome ko se odredio na samouništavanje
Retko čudno se ponašamo.. Bez glave i verujemo bez sumnje našim političarima a oni gledaju svoj sobstveni intres.. Njima Rusi pašu da zadrže svoje stolice ali moj omiljeni Srpski narod će da pati od tih parazita!!
Svima želim lep dan.
pre 5 godina
Mi smo ropski narod koji uvek shvata slobodu kao izbor gospodara. I oni koji odu iz Srbije kao i oni koji ostanu, stalno traže samo boljeg gospodara koji će da ih voli. Ko takve može da voli?
pre 5 godina
U pravu je, pogledajte malo unazad u tu istu istoriju i pronađite mi tu ogromnu rusku podršku. Pa Maršalov plan posle 2 svetskog rata je više pomogao obnovi i izgradnji Jugoslavije i Srbije nego li sav ruski novac do sad. Kada nećeš sa moćnim zapadom i s istim igraš žmurke šta si očekivao da nas ljube? Otreznimo se više od ruske votke i daj da spašavamo šta se spasiti može, pa je li vi ljudi stvarno mislite da mi u ovom trenutku možemo da ratujemo i nešto na taj način postignemo? Ode nam mladost odavde a gde vrv u Rusiju? Zar da večito budemo evropska rupa za otpad? Probamo pa ako ne valja opet se lako vratiš u blato u šta naravno sumnjam...
pre 5 godina
С обзиром на чињеницу да Запад подржава исламске терористе на Косову и Метохији као и на чињеницу да подржава све антисрпске суседе, да не помаже Србији ни на један реалан начин (кредити и штап и шаргарепа нису помоћ), који избор Србија има? Када би заменили улоге, какав би предлог дао уважени професор? Да рецимо Ал Каида финансира улазак Америке у неку арапску Унију, да ли би Америка рекла да је то у реду? Русија није учествовала у уништењу Србије нити Југославије, није ширила антисрпску хистерију и пропаганду, не подржава даље уништење Србије. Америка све то ради. Како онда ми да се поставимо према Русији, а како према Америци?
pre 5 godina
Zivim na zapadu i ne uklapam se u tvoje procene.
1. Kada bi Srbija zatvorila svoje granice za proizvode iz Evropec i njih zamenila ruskim i kineskim, svrha odlazka na zapad ne bi imala smisla, krediti za nekretnine vezani za rublju ili juan bili bi stabilniji i nbs ne bi morala da se zaduzuje.
2. Isto kao pod 1, i to uje sto roba EU ima monopol i reklamnu kampanju jos iz 80-ih, dopustenu u zemlji cime se ubijala domaca indusrtija. Ima li ruskih televizora da se prodaju u Srbiji?
3. Dovoljno sam dugo na zapadu da mogu da uporedim. Rusi su u smislu kulture na prvom mestu pa 2-3 mesta prazno pa francuzi, pa deset mesta prazno pa ... Srbi su odlicni, a rusi jos bolji.
(nato spinerima, 17. april 2019 10:31)
Ziviš na zapadu da bi dolazio mercedesom u Srbiju i hranio ego, a nama savestuješ da jedemo korenje. Što nisi otišao u Kinu da radiš u fabrici Epla za 200$?
pre 5 godina
Dovoljno je pogledati za kakav medij ovaj tip daje izjavu - za propagandnu trubu Vasingtonskog rezima - "Glas Amerike". Rezim u Vasingtonu pljacka sopstveni narod, zvanicna statistika kaze da 40% odraslih ne mogu da priuste $400 u nuzdi, a ovde prica o nekoj politici u Evropi i Aziji. Bilo bi mu pametnije da pazi da mu kod kuce ne krene revolucija osiromasenih masa belih anglosaksonskih proteststanata.
pre 5 godina
U EU necemo uci NIKAD ako ne budemo dali Kosovo to je valjda svima jasno, e sad vidim da bi ga ovde svi olako dali samo da zive bolje i to je pod znakom pitanja dal cemo ziveto bolje , ja koji sam ziveo na Kosovu za vreme rata, gde su padale bombe puno blize nego u BGu i ostalim gradovima, ja koji sam video kako mladi od po 20 god (20 njih) u grupama tuku stare i iznemogle da se brane od po 60 god stare Srbe, ja koji imam nestale rodjake o kojima se i dan danas nista ne zna, olako bi ga dali gospodo Srbi, jer nije bilo u vasem dvoristu to, jer ste zaboravili istoriju slavnih Srba koji su se borili i izginuli za to isto Kosovo , zaboravljate manastire, gledate samo vlastiti zivot i da, zarad vlastitog lepseg zivota prodali biste obraz, ponos i stupili i poklonili bi se onima koji su nas bombardovali, poklonili bi se teroristima samo zato sto ste ocajni i slepo verujete da ce EU doneti nesto specijalno, nece doneti NISTA, barem nista drasticno. Sto se tice ostalih Rusa, Kine itd, slazem se da svi oni rade u vlastitom interesu ali nas nisu bombardovali i ubijali i to je put pravde, makar bili bez para i siromasni ja svoj ponos ne bih izgubio jer znam sta sam osetoo na vlastitoj koji a da ste i vi delic osetili istog (sto vam nikad ne bi zeleo) ne bi sad ovako olako davali ni to Kosovo ni svoj ponos zarad "MOZDA" boljeg zivota. Pozdrav i sto se mene tice Kosovo je Srbija, ne bih im dao ni delic Kosova, Kosovo bih proglasio okupiranom teritorijom i zavrsio ovo ucenjivanje.
pre 5 godina
Bas me briga bre za identitet, sa Kosova hocu ugalj, olovo i cink! Kada to postane srpski princip u politici, e onda cemo moci da se izvucemo iz ovoga. Da ne pominjem da dugo cekam dan da se vlada ove zemlje jasno izjasni da Srbiju vodi ka zapadu i zapadnim vrednostima, odnosno da radi na transformacijama koje bi ove vrednosti ucinile bliskim obicnim ljudima!! Taj dan sa ovkvim razvlacenjem probelma kkosova ne moze da dodje uskoro, a siguran sam da mnogi u valdi uzivaju o voj cinjenici. Dakle, razlaz odavde i vidimo se negde po gastarbajterskim rupama.
pre 5 godina
Dublji je problem. Volim i ja Ruse. Nije sporno. Ali sam po svemu drugom Zapad. Volim i Englesku, Irsku, Francusku, Italiju, Španiju... Centralnu Evropu slabo kapiram. Suviše su autistični za moj ukus. Ovo ostalo mi je blisko i drago. I šta ćemo sad? Sa mnom se ne slažu ni Bosko ni Čeda.
pre 5 godina
A zašto je loše imati jakog saveznika? (nnidza, 17. april 2019 08:59)
Rusija "jak saveznik" - a ruska vojska pobegla sa Kosova. U kakvim mastanjima vi zivite.
pre 5 godina
Treba iskljuciti emocije i ukljuciti mozak (sto Srbima i jedno i drugo tesko pada....)
Da, Amerima mnogo toga zameramo, ali setimo se, da li Rusi, privlačeci nas u svoju sferu uticaja, gledaju naš, ili isključivo sopstveni interes? Gde beže naši kad (Karic, Mira Markovic, Marko Milosevic...)? U Rusiju! Ko im tamo daje azil? Opet Rusija....
Kako su se provele Madjarska, Poljska i ostale, dok su bile pod ruskim patronatom? Znamo....Jedva su čekale da se oslobode "bratskog" ruskog zagrljaja...
Zato, svidjalo se to nama ili ne, profesor je u pravu.....
pre 5 godina
Amerikanac je pravu, ma kako neprijatno zvučalo. U zadnjih par ratova Rusi se nešto nisu pretrgli da nam pomognu. Ne mogu ni sebi.
pre 5 godina
Srbija civilizacijski i geografski pripada Evropi, što smo mentalno i organizacijski bliži ovim despotijama rusko-azijskog tipa to je pitanje za nas same. Ko nam brani da uredimo društvo po meri čoveka , da vlada pravo, da nema korupcije, da smo obrazovani ,da iskorenimo siromaštvo, da se kulturno uzdignemo , da se materijalno obogatimo , ko nam je kriv?? Nego volimo da mislimo kako će nam to neko na tacni.
pre 5 godina
ako je tako onda idemo u istočni savez , nas pravi ludim koliko vidim sve vreme..
pre 5 godina
zaao mi je sto Srbija ne koristi dovoljno tu situaciju oko Rusije. U sustini srpski narod hteli ne hteli jeste zapadno orijentisan. Vise ljudi zna engleski nego ruski. Gledaju se zapadni filmovi a ne ruski. Slusa se zapadna muzika a ne ruska. Ne treba ih se odricati skroz ali zna se gde nam je mesto.
pre 5 godina
A za šta to otvara prostor? EU nikada neće prestati da ucenjuje Srbiju i nikad je neće primiti. Na kraju štapa nije čak ni šargarepa nego srednji prst.
Nema priznanja kosova. U EU vlada čist nacionalizam...građani prvog, drugog, trećeg reda...jel to najbolje za Srbiju?
pre 5 godina
пазите шта желите: када бог хоће да казни, почне да испуњава жеље
pre 5 godina
Sta nam vredi savez sa vama kad ce Balkan ostati Balkan,Balkan u glavi. Samo ko ode moze da se promeni :(
pre 5 godina
Veoma jednostavno:
1.) Niko normalan ko je hteo bolje da zivi nije otisao u Rusiju, svi su otisli na zapad.
2.) Svi ovi sto profesionalno Srbuju, poput tog Obradovica, pare koje dobiju za to trose na robu koja dolazi sa zapada.
3.) Ti ljudi sto velicaju Rusiju treba da se oslobode kompleksa da nisu dovoljno dobri za Zapad i da mogu bolje nego da se identifikuju sa nazalost isto jadnim Rusima.
Srbija mora da ide napred jer je jasno na primerima Ceske, Poljske, Rumunije, Madjarske, kolika je razlika biti pod Rusima i biti clan Evropske Zajednice.
(Misionar, 17. april 2019 08:11
Zivim na zapadu i ne uklapam se u tvoje procene.
1. Kada bi Srbija zatvorila svoje granice za proizvode iz Evropec i njih zamenila ruskim i kineskim, svrha odlazka na zapad ne bi imala smisla, krediti za nekretnine vezani za rublju ili juan bili bi stabilniji i nbs ne bi morala da se zaduzuje.
2. Isto kao pod 1, i to uje sto roba EU ima monopol i reklamnu kampanju jos iz 80-ih, dopustenu u zemlji cime se ubijala domaca indusrtija. Ima li ruskih televizora da se prodaju u Srbiji?
3. Dovoljno sam dugo na zapadu da mogu da uporedim. Rusi su u smislu kulture na prvom mestu pa 2-3 mesta prazno pa francuzi, pa deset mesta prazno pa ... Srbi su odlicni, a rusi jos bolji.
pre 5 godina
Samo u savezu sa Rusijom Srbija ima prosperitet.
pre 5 godina
izmedju dve vatre...ali treba shvatiti da nisu ni Ameri ni Rusi nasi prijatelji i potom da izaberemo jedinu normalno opciju sto sigurno nije ova evroazijska boranija...
pre 5 godina
A da vas pitam,da li je i Vojvodina bila srpska zemlja.Aaa to vam ne odgovara,a Kosovo koje je vekovima nastanjeno Albancima,to smatrate svojom zemljom.
(kosovar,
Кад већ питаш јест била је и сада је српска земља. Него како си ти Косовар и кажеш живите на Косову вековима пре нас кад је Косово српска реч као и назови свих места на Косову? Да не причам да смо и Скадар градили ми, а ви за толике хиљаде година ни најмањи споменик немате. Онај Билу Клинтону вам је најстарији и најимпозантнији.
pre 5 godina
kosova
Kad je neko naseljen negde vekovima, obicno ostavi za sobom kulturno-istorijske spomenike te naseljenosti! Izgleda da su Albanci neki fenomen i izuzetak u odnosu na celo covecanstvo! Tako mozete baljezgati i da ste naeljavali Stari Egipat, koga briga za dokaze... Na tvoju veliku zalost postoje pisani dokazi, pa cak i strani izvori o tome kada su i kako naseljavali i u kom broju! U ne tako davno vreme, bilo ih je tek stotinak kuca na Kosovu!
pre 5 godina
A da vas pitam,da li je i Vojvodina bila srpska zemlja.Aaa to vam ne odgovara,a Kosovo koje je vekovima nastanjeno Albancima,to smatrate svojom zemljom.
(kosovar,
Vekovima kazete ?! A kako se niste emancipovali kroz tolike vekove? Kosovo je srpska zemlja, a vi pricajte sta hocete, vi ste se nastanili na srpskoj zemlji kad ste dosli ko zna odakle.
pre 5 godina
"On ističe da to ipak nije najveća prepreka sporazumu Beograda i Prištine, već da se tu radi o potrebi vizije i hrabrosti u političkom smislu lidera."
Hajde da, polazeci od ove recenice, posmatramo viziju i hrabrost iz ovog ugla:
Lideri kosovskih Albanaca uz podrsku Amerike odluce se da pruze ruku Srbiji i, u duhu evropskih integracija, ostanu u zajednickoj drzavi sa Srbijom. Time i jedni i drugi saljemo poruku da smo spremni za prosirenje Evropske unije, a stvaramo i vece zajednicko trziste, nego da Kosovo postane posebna drzava. Slicno primeru Grcke i Severne Makedonije, mozemo promeniti ime nove drzave u, npr. Ujedinjena Srbija.
Ovo bi bilo daleko lakse i prirodnije resenje. Amerika i onako direktno komanduje kosovskim liderima sto oni sami sa radoscu priznaju. Neka im zada ovakvu komandu, mi nemamo nista protiv. Ako im Amerikanci narede, oni ne da nece praviti nikakve probleme u ovakvoj zajednickoj drzavi, nego ce biti prvi da je brane. Takodje, u eri globalizacije, kakvu sansu ima mala ekonomski najnerazvijenija balkanska drzava? Bez pristupa savremenim tehnologijama, bez vaznih puteva koji preko nje prelaze i bez izlza na more. Kako da se Kosovo samostalno razvije?
A sto se tice Rusa, ako bi nam Amerikanci na ovakav nacin pomogli oko Kosova, Rusa se vise niko ne bi secao. Mi smo ih se i 1948. odrekli na radost celog Zapada, dakle mogli bismo i opet ako taj Zapad uradi nesto dobro za nas.
Eto ideje za razmisljanje uvazenom profesoru...
pre 5 godina
Evo me na Krimu, ova zemlja je procvetala od povratka u RF - za 4-5 godina je promenila bukvalno celokupni opis.
Standard, kako licni, tako i drustveni je 2-3 puta veci od Bugarskog koja je u EU
Perspektiva poluostrva u RF se ne moze ni porediti sa onom zemljom ciji je deo bila, a Ukrajina masta o EU
Po Srbi sami procenite
pre 5 godina
Ni Rusija ni Amerika. Recimo da u najnerealnijem scenariju Albanci kazu evo vam Kosovo, pogresili smo, sta da se radi. Sta cemo sa Bondstilom? Rusi ce uci kopneno na Kosovo i napravicemo mali Vijetnam ovde? Ljudi zanemaruju cinjenicu da Kosovo postoji samo zbog toga sto SAD zeli da bude sto blize Rusiji i kao posledica rasturanja Jugoslavije na 6 (7) malih bednih drzava na celu sa politikom u potpunosti zavisnom od stranog uticaja. A stranom uticaju je u interesu da ovaj prostor bude septicka jama Evrope gde drzava i kriminal idu ruku pod ruku. Bilo im je u interesu i da rat bude sto krvaviji kako nam ne bi palo na pamet da se ujedinimo opet i uspeli su u tome. DOS snosi ogromnu krivicu za sve sto se desava pa i za ovu vlast. Djindjic je dosao preko tog istog zapada na celo drzave a kada je hteo nesto konkretno da menja iz korena ubijen je da od istih pocinilaca ali duboko sam uveren da je naredba stigla od te iste Nemacke i zapada jer jednostavno im je u interesu da ovde bude glib.
pre 5 godina
Kako je moguće uopšte tražiti kompromis i ili savez sa onima koji nas zadnje tri decenije sankcionišu,kažnjavaju i ubijaju?
To zemljaci prosto nije normalno,a Srbija je izdržala i preživela mnogo gore.
Kinezi će za još jednu deceniju kupiti ceo svet,tako da savez sa njima i Rusima je potpuno normalna stvar.
Kako ne vide pojedinci da se EU raspada i da su u svim članicama popularne desničarske partije koje će ubrzo i doći na vlast u mnogim zemljama? Sada je došlo doba istoka (kineza) i Rusije.
Amerika se lagano ali sigurno bliži kraju.
pre 5 godina
Ovo što govori ovaj čovek nema veze sa našim nacionalni interesom, pa normalno je da se Srbija okrene sili koja je podržava i štiti. Vreme je da prestanemo da slušamo one koji nam ne žele dobro...
pre 5 godina
Pre bi rekao da je sada EU i SAD na potezu!
pre 5 godina
Rec je o propagandisti, primeru nacionalistickog USA rezima. Ima razumnih elemenata sto kaze, ali je tragikomicno poredjenje odnosa Srbije i Kosova sa Makedonijom i Grckom. Inace, to sto prica je samo kroz prizmu americkih interesa i borbi protiv Rusije, a ne interesa Srbije. Naravna da Srbija mora da bude bliska sa EU, ali je potrebno i da gaji dobre odnose i sa Rusijom. Jedino sto mi se svidja kod Vucica je taj balans izmedju istoka i zapada, ali verovatno i to nece moci doveka.
pre 5 godina
Ko boga vas molim ameri, dosta nam je vašeg tutorstva, brinite se za vašu kuću, ostavite svet da živi svoj život. To bi bilo najbolje i za vas.
pre 5 godina
Nikada nisam bio rusofil i zbog toga sam cesto imao zucne rasprave sa prijateljima, Ali Rusi nikada nisu dovodili u pitanje fizicki i ekonomski opstanak sepskog naroda. Amerikanci jesu. Da Evropa ima snage da otkaci amere, ja bih bio svim srcem za To da se priblizimo EU. Ovako o evropi odlucuju anglosaksonski kauboji i cela ta prica oko naseg ulaska u EU je uslovljena time da se povinujemo americkim zahtevima. Sve dok se EU me oslobodi americkog karma, evropska polítika vodice se iz Vasingtona a EU ce biti Americka
kolonija. Srbi od dva zla moraju da izaberu manje, a Rusia je predaleko. Plasim se da nas opet ne ostave na cedilu kao onomad kad potpisase mir sa turcima pa gledase na drugu stranu dok su nas ovi gazili. Srce mi kaze Ameri ne, razum mi kaze ni Rusi. Moracemo da prihvatimo lose resenje bilo kako bilo. Teska srca uz EU bila kakva bila, bolja je za zivot od kinesko ruske price. Valjda ce i Ameri jednog dana da skviknu. Nicija nije do zore gorela.
pre 5 godina
Srverna Makedonija i Crna Gora su kupile status kvo svojom odlukom o pristupu NATO-u. Gledace mirno kako čerupaju Srbiju, uništavaju i prisvajanju kulturnu baštinu. Srbija je žrtveno jagnje Zapada, zemlja za potkusurivanje... A zašto je loše imati jakog saveznika? Da se problemi nezadovoljne Albanske zajednice ne prenesu u SM i CG? Biće, biće...
pre 5 godina
Niste fer prema Srbima! Samo nas ponižavate i gazite a hoćete da budemo zagledani u vas. Neopisivu nepravdu sprovodite prema Srpskom narodu!!!
pre 5 godina
Kakve veze ima Makedonija i Grcka koje su Makedonske gradjane doveli do usijanja zbog imena severna Makedonija ovo je u Srbiji nesto drugo ovo je oduzimanje teritorije 17% srpske zemlje KiM.
pre 5 godina
Više nisu u interesu Amerike. Za nas, ko zna, možda bude bolje, možda bude lošije. Budućnost pripada istoku, tako da moje mišljenje je da treba tamo da se šlepamo.
pre 5 godina
Turska je pravi primer kako vi to vesto radite, samo sto ste sada i sami u problemu jer radna snaga koja je na Angelin poziv stigla pokazuje zelju da radi Neke druge stvari a ne one koje ste im Vi namenili - slicno je i u USA , vec sada je vecinsko stanovnistvoiz tzv. latinske Amerike - pa lomovi ce tek da krenu !
pre 5 godina
Mi smo narod koji svoje odluke donosi srcem.Ponekad to i nije u našu korist.Težimo da sačuvamo dostojanstvo.(ono nije baš uvek povezano materijalnim vrednostima)Mislim da ce sve više naroda ici u tom pravcu.Dvostruke mere,bahatost,kolonijalizam "velikih sila"sve više bode oči malum naeodima koji nežele takve vrednosti.
pre 5 godina
Savetodavna uloga predavača američkih akademskih institucija jeste prilično nagnuta, kao i nesuvisla. Evropska unija treba da prevrednuje svoje bilateralne odnose, kao i multilaterlne severnoatlantske, pogotovo nakon kukavičjeg jajeta u vidu Bregzita. Evropska unija treba da se odluči kakao dalje, kako napred, s obzirom na početne tektonske promene na svetskoj političko-ekonomskoj sceni, koje će biti sve izraženije. Srbija u svemu tome ne remeti ništa svojim potencijalnim članstvom u ekonomskoj uniji koju čine Ruska federacija i deo zemalja bivšeg SSSR-a. Uostalom, politika proširenja (ne u bukvalnom smislu) EU na geografsku teritoriju evropskog kontineta, sve do reke Ural, izvorno, nije američka strategija, već svakako evropska. Smatram da će dominacija SAD u svetu, uključujući i staru damu Evropu, kao nekakav resantiman za prošlost - II svetski rat, uskoro prestati. Jer, sve ima svoj početak, kao i kraj.
pre 5 godina
Čovek je u pravu, ko je bio u državama EAU, uključujući Rusiju, vidi da ona ne funkcioniše, da je to samo maska za Moskovsku hegemoniju, a potencijal je toliko slab da obican narod živi jako bedno, sanja Ameriku!
To dovoljno govori.
pre 5 godina
Emocije su jedno ali praktičan život je drugo. Srbiji je mesto u EU.
pre 5 godina
Toliko o slobodi ...
pre 5 godina
Ja ne znam ni za jedan problem na Balkanu u poslednjih 300 godina koji se rešavao a da nisu prste umešale velike sile, tako da i ovo možemo posmatrati u kontekstu procene Srbije ko će u narednih 10 tak godina biti dominantna sila na Balkanu.
85 Komentari
Sortiraj po: